Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 61 - 70
Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

2019. október 12.
A Renault Clióval versenyző cseh Michal Makes rajt-cél győzelmet aratott. Most mindenki azt gondolhatná, semmi nem történt a kistúra autók hétvégi első versenyén. Pedig ez messze nem így volt!
Részletek

Makes valóban külön versenyt vívott, csak önmagával és a lekörözött versenyzőkkel kellett foglalkoznia, de mögötte hatalmas párharcok alakultak ki a további pozíciókért. A szlovén Zoran Poglajen a rajt után visszaesett néhány helyet, majd rögtön észbe kapott és gyorsan visszaküzdötte magát. A harmadik körben megelőzte honfitársát, Miha Primozicot, és már a második helyen haladt, amit a végére is meg tudott őrizni - í­rja a gyorsasagi.com.

Hat kör után jött aztán a nagy fordulat, szó szerint! A 41-es rajtszámmal induló Fuksz Bence Suzukiját megdobta a rázókő, és olyan pechesen, hogy összeért Karajannisz mellette elhaladó Lotusával, majd azon többször átfordulva a bukótérben állt meg. Azon kívül, hogy a versenyt feladni kényszerült, szerencsére Fuksz Bencének nem esett baja.

Izgalmas küzdelem, látványos repülés a kistúrások első versenyén a Hungaroringen

Ám jött a biztonsági autó, újabb izgalmakat okozva. Amikor a pálya tiszta lett, és indulhatott volna a verseny, egy Mazda idő előtt megelőzte a Safety Car-t, komoly kavarodást okozva ezzel. Hamar rájött a hibájára, és kihúzódva megpróbálta elengedni a mezőnyt, de így is sokakat összezavart az újra indulás előtt.

Mindössze két kört tudtak még a végén menni, így a verseny első felében a harmadik helyre felzárkózó Losonczy Levente hiába autózott gyorsabban, mint a szlovén Poglajen, már nem volt elég ideje utolérni őt.

Versenyzői nyilatkozatok:

Michal Makes (Renault Clio Cup RS IV): „Számomra egyszerű volt a verseny! Jól rajtoltam, tartani tudtam a pozíciómat. Amikor felvillant a zöld jelzés, csak arra figyeltem, nehogy megelőzzön bárki az első féktávig. Próbáltam stabil köridőket menni, tartani a tempót. Aztán jött a biztonsági autó! Az orrom előtt történt az eset, a kamerámon meg is van, szóval tudtam, hogy jön a Safety Car, mondtam is a csapatomnak rádión. Utána már csak arra koncentráltam, hogy jól jöjjek el, amikor újra indul a mezőny.”

Zoran Poglajen (Renault Clio Cup RS IV): „Egy kicsit lassan kezdtem, ezért a rajtnál megelőztek néhányan. Utána összeszedtem magam, és próbáltam gyorsan autózni, sikerült is megelőznöm Miha Primozicot, de Makes túl gyors volt, őt nem tudtam volna utolérni. Aztán jött a biztonsági autó, és egy kis kavarodás azzal, hogy a Mazda megelőzte. Sajnos a rajtvonalig nem tudtam elmenni a Mazda mellett, ezzel jó néhány métert veszítettem, de Makes sokkal gyorsabb volt, mint én, ellene nem volt esélyem.”

Losonczy Levente (Renault Clio Cup RS IV): „A hetedik helyről rajtoltam, mert a tegnapi időmérőn volt egy kis gondunk, így csak két kört tudtam menni. Az első köröm jól sikerült, de maradtam a hetedik helyen, majd körről-körre előzgettem és jöttem egyre feljebb. Csak jött a Safety Car, és mivel voltak köztünk Mazdák is, utána már nem volt időm megelőzni a szlovént, pedig gyorsabb voltam. Érzem, hogy a második hely bőven benne van, ezért a következő versenyen igyekszem odafigyelni a rajtra. Most is előzhettem volna, de óvatosságból túl korán fékeztem, és a gumikra is jobban kell vigyáznom, mert a végén már nagyon felmelegedtek.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring, kistúra
 
A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók A Volkswagen átszervezi motorsport programját A Volkswagen átszervezi motorsport programját Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi Michelisz: életem legstresszesebb versenye volt a sepangi
 
A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

2019. október 12.
A cseh Richard Chlad jr. győzelmével zárult az OB I. kategória, vagyis a +2000 ccm feletti, nagytúrásuk első, szombat délelőtti futama.
Részletek

Az Audi R8 LMS Ultra pilótája nagyon jól kapta el a gördülő rajtot, így szinte rögtön az élre állt, és ezt az elsőséget egy percre sem engedte át riválisainak. Úgy tűnik, nagyon fekszik a cseh versenyzőnek a hungaroringi pálya, hiszen a pénteki időmérő edzésen is ő teljesítette a leggyorsabban - írja a gyorsasgi.com.

Nem sokkal a rajtot után az első kanyarban kialakult tülekedés következtében – a pole pozícióból induló Miro Konopka és Libor Milota összeértek, utóbbi az ütközés következtében megpördült. Habár ekkor még folytatni tudta a 2-es rajtszámmal induló cseh versenyző,nem sokkal későbba fék meghibásodása miatt a verseny feladására kényszerült.

A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen

A dobogó második fokára Samuel Sládecka állhatott. Őt egészen a hetedik körig Bronislav Formánek követte, azonban Miro Konopka végül megelőzte, akinek a kezdeti malőr miatt kellett végül a harmadik hellyel beérnie, de egyáltalán nem volt szomorú emiatt.

A magyarok közül Bódis Kálmán bizonyult a legjobbnak, akit a Lada Vestát ízlelgető Merk József, majd Tóth Csaba követett.

Versenyzői nyilatkozatok:

Bódis Kálmán (Porsche 997 GT3 Cup): „Álmosan indult számomra ez a ma reggeli verseny, ráadásul az autómon hátul csak keménygumi van, így a reggeli hidegben ez egy kicsit nehezítette a dolgom, sokat csúszkáltam. Ettől függetlenül a végére jó időket mentem egy viszonylag légüres térben. Összességében elégedett vagyok!”

Merk József (Lada Vesta): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem! Sikerült az elején elmennem, így a Safety Car-os kavarodás nekem nem jött rosszul. Az eredményt nagyon jónak értékelem, mert ezt az évet tesztelésre szántuk, meg kellett ismernünk az autót, hogy a jövő évi bajnokságban teljes erővel részt tudjunk venni. Szerencsére mindez sikerült, mert már futamokat is tudtunk nyerni.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Nagyon jó versenyen vagyunk túl, ahol már az első körben nagy csatát vívtunk Merk Jocival. Kicsit össze is értünk, ekkor sikerült megelőznöm. Ezt a pozíciót azonban rögtön a második kör első féktávjánál el is veszítettem, visszaelőzött, később pedig nem tudtam tartani a tempóját. A végére még Tóth Csabi is meg tudott előzni, így csapatszinten a második-harmadik helyen zártuk a mai futamot.”

Richard Chlad jr.(Audi R8 LMS Ultra): „Jól ment a verseny, az elejétől kezdve remek tempót tudtunk diktálni. Az ég tiszta volt, semmi sem zavart minket a versenyzésben. Arra koncentráltam, hogy sima legyen a rajt és ne menjenek el mellettem a Lambók. Majd sikerült némi előnyt szereznem, és azt körről-körre növeltem 5-8 tizeddel, így utána már csak a saját versenyemre kellett figyelnem. A legnehezebb a rajt volt, mert az én autóm nem olyan gyors, mint a Lamborghinik, a legboldogabb pillanat pedig természetesen a célba érkezés, amikor minden feszültség felszabadult belőlem, és utána önfeledten ünnepelhettem a csapattal.

Samuel Sládecka (Lamborghini Huracan): „Jól ment a verseny, úgy néz ki, megtaláltuk a megfelelő beállítást, az idő remek, az autó gyors, minden rendben volt. Az első kanyarban ugyan hibáztam, és elment Richard Chlad, de a verseny során végig jó köridőket autóztam, aminek örülök. Szeretem a Hungaroringet, másodjára vagyok itt, nagyon nehéz, technikás pálya.”

Miro Konopka (Ginetta): „Ami a rajt után történteket illeti, erre lehetett számítani, hiszen a Prototype-ok lényegesen lassabbak, mint az erős GT-autók. Tudtam, hogy meg fognak előzni. Egyedül vagyok itt, ez egy tesztautó, majd decemberben indulok a 12 órás versenyen Abu Dhabiban, ezért nekem ez egy remek felkészülési verseny. Örülök, hogy itt vagyok, élvezem a jó időt és a versenyzést.”

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
 
A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen A TMG GT86 Kupa biztosan folytatódik 2015-ig A nagytúrával indult a bajnokságzáró hétvége a Hungaroringen Szalay fogadott – megint Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért Gyorsasági OB a Logi-Store Kupáért A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra A zord időjárás ellenére is tízezren látogattak el a Volkswagen-találkozóra Ötödik hellyel kezdtek Szalayék Ötödik hellyel kezdtek Szalayék
 
A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

2019. október 09.
Hosszabb szünet után a hétvégi Mecsek Rallye a hazai ralibajnokság következő állomása.
Részletek

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó két teszten is túl van a Citroën C3 R5 versenyautójával, hogy felkészülten és dobogós reményekkel indulhasson a pécsi versenyen. Az újdonsült páros második a bajnokságban, ezt a pozíciót megtartva szeretnék befejezni a szezon utolsó előtti versenyét.

Hat hét szünet után érkezik Pécsre az Országos Rallye Bajnokság mezőnye. A Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosa a bajnoki tabellán a második helyen áll, ennek megfelelően komoly tesztekkel készült a csapat a pécsi futamra. „Hasznos volt a két egymást követő tesztnap, hiszen meglehetősen régen ültünk utoljára versenyautóba.” – nyilatkozta a tesztek után, a futam előtt a pilóta, Velenczei Ádám. „Vissza kellett rázódnunk. Sok mindent ki tudtunk próbálni az autón. Rugókat cserélgettünk, finomítottuk a beállításokat. Folyamatosan kontrolláljuk az időnket a tesztek során és jó látni, hogy még tudunk gyorsulni”
Az autónak ez a második versenye, érezni rajta még az ’újautó’ szagot. A Tagai Racing Technology tökéletes munkát végzett a felkészítés során is és a futamokon is nagyon profin dolgozik az egész csapat. Ahogy a versenyzők fogalmaznak: „Jó ilyen háttérrel versenyezni!”


A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A nagy hagyományokkal bíró pécsi verseny idén is változatos programmal, különböző ritmusú pályákkal várja a nevezési listák alapján előreláthatólag több, mint 150 indulót. „A szűk, erdei szakaszokon fog eldőlni a verseny, hiszen a széles, jó minőségű gyorsaságikon már mindenki nagyon sokszor versenyzett, ott nem várhatóak nagy különbségek. A legnehezebb talán az alsómocsoládi szakasz, ahol technikás, szűk részt vált fel egy széles és ezt a ritmusváltást kell tudni jól megoldani.” – ezt már Zsiros Gábor, a tapasztalt navigátor mondta a versenyprogramjának feldolgozása után.

A csapat első közös szezonját futja idén, ennek megfelelően még nincs tapasztalatuk a versenyzőknek ezzel a versenyautóval ezeken a gyorsasági szakaszokon. Viszont mindkettőjüknek van már múltja itt, tudnak mit mesélni a korábbi Mecsek Rallye futamokról: „Ha visszanézek a tavalyi versenyre, akkor vegyesek az érzéseim. Az első gyorsasági szakaszt megnyertem, aztán a másodikon nekicsúsztam egy fának és befejeződött a versenyem. Idén ez nem történhet meg. Próbálok majd úgy kezdeni, mint tavaly és azt a tempót biztonságosan végigvinni!” – felelte Ádám a múltidézésre. „A táblázat alapján a második helyen állunk a bajnokságban, most is az a cél, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük, és persze ott álljunk a dobogón!”

A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata!

A pécsi program a vasárnapi országos önkormányzati választások miatt egy nappal előrébb csúszik a megszokotthoz képest. A mindig látványos, nézők számára közkedvelt prológot csütörtök este rendezik meg, pénteken hat, valamint szombaton újabb hat gyorsasági szakasz teljesítése után az ünnepélyes céldobogót a patinás Széchenyi téren állítják fel.


Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
 
Összeáll a DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT Összeáll a DS Automobiles és a PENSKE AUTOSPORT A jó szereplést Pécsett is folytatná a Citroën Rally Team Hungary csapata! Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal „Súlyos” győzelem a Citroën számára „Súlyos” győzelem a Citroën számára Tim Gábor Ausztriában is győzött! Tim Gábor Ausztriában is győzött! „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén „Szívembe zárom e hétvége emlékét” – Alex Zanardi ötödik lett élete első DTM-hétvégéjén
 
René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

2019. október 03.
A DTM 2019-es idényének bajnoka részletes interjút adott a szezonzáró előtt.
Részletek

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Az Audi pilótája, René Rast három versennyel a vége előtt már bebiztosította DTM-es bajnoki címét. A DTM 2019-es idényének első helyezettje részletes interjúban mesél arról, hogy a már megnyert bajnoki cím ellenére miért érdemes kilátogatni a rajongóknak október első hétvégéjén a hockenheimi szezonzáróra, milyen rekordok érdeklik, mi a sikerének titka és hogyan töltötte a bajnoki cím megszerzése utáni napokat.

Milyen érzés kétszeres DTM bajnoknak lenni?

Hihetetlen érzés. És teljesen más, mint ahogy 2017-ben, az első DTM elsőségem megszerzésekor éreztem magam. A bajnoki cím elhódítása akkor valahogy váratlanul ért. Óriási meglepetés volt. Idén mentálisan fel tudtam készíteni magam rá, hiszen esélyesként számoltak velem. Még így is elképesztő érzés. Életem egyik legnagyobb motorsport pillanata. Amikor beszálltam a DTM sorozatába nem reméltem, hogy három éven belül két bajnoki címet is elhódíthatok.

Hogy sikerült a Nürburgringen szerzett bajnoki cím utáni ünneplés?

Ez volt az egyik legklasszabb parti, amit eddig az Audi Sportnál láttam. Az Audi Hospitalityben hatalmas buli volt, ami egészen hajnali háromig, fél négyig tartott.

Hogyan töltötted a napjaidat a bajnoki cím megszerzése után?

Alapvetően csendesen, szerencsére. Az interjúk többségét telefonon bonyolítottam. Így többet tudtam otthon lenni és több időt tölthettem a családommal.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Hány gratuláló üzenet érkezett a telefonodra?

Nem számoltam őket, de minimum több száz, legtöbbjük WhatsAppon keresztül vagy üzenetben. Az emberek manapság így kommunikálnak egymással. Ma már ritkábban telefonálunk, mint egykoron. Természetesen rengeteg üzenet érkezett Instagramon és Facebookon is, örömmel láttam őket.

Érkezett olyan jókívánság, ami különösen meglepett vagy jól esett számodra?

Egy Lukas Podolski nevű illető, aki a 2017-es bajnoki címemhez gratulált, nem volt köztük. Egyik-másik Forma 1-es pilóta, de senki olyan, akire nem számítottam volna.

Érzékeled, hogy a népszerűséged jelentősen nőtt, mióta a DTM sorozatban versenyzel?

Határozottan. Egyértelmű, hogy a versenypályák környékén és a médiában is változott az engem övező figyelem 2017-hez képest. Ilyen változások alapvetően nagyobb események után történnek. Robbanásszerű volt a változás a 2017-es elsőségem után. Hasonló erősödést tapasztaltam a tavalyi lausitzringi balesetem után illetve az ott szerzett hat egymást követő első helyem szintén erőteljesen hatott a népszerűségemre.

Jó esélyed van rá, hogy számos DTM rekordot beállíts. Mennyire van ez rád hatással?

A rekordok akkor érdekesek számomra, ha engem személy szerint érintenek. Korábban nem igazán érdekeltek a rekordok, de ahogy közeledik az ember az adott mércéhez, egyre fontosabbá válnak. Különösen az a 23 győzelem, amelyet Mattias (Ekström) szerzett az Audi számára és a harmadik DTM bajnoki cím. Csupán Bernd Schneider és Klaus Ludwig szerzett kettőnél több címet. Ha előtted a lehetőség, hogy minden idők három legsikeresebb DTM pilótájának egyike lehetsz, az olyan cél, amelyért megéri küzdeni.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Mi döntött a 2019-es bajnoki címnél?

Az időmérőkön mutatott egyenletes teljesítmény. Amikor számított, mi mindig az élen küzdöttünk. Így egyrészről további pontokat szereztünk, másrészről pedig nyilvánvalóan jó pozícióból várhattuk a versenyt. Végig megvolt a teljesítményünk, hogy az első helyekért harcolhassunk és ez volt a siker kulcsa. De ezt a kiegyensúlyozott teljesítményt a versenyeken is tudtuk hozni. Csupán néhány hibát vétettünk az idei évben. Minden tökéletesen működött.

Melyek voltak a legkiemelkedőbb és a legkevésbé kellemes pillanatai a 2019-es szezonnak?

Hockenheimben, ahol a biztonsági autós fázis után a mezőny végéről verekedtem előre magam mindössze néhány kör alatt, az csodálatos volt. Csakúgy, mint a Norisringen. Úgy megnyerni a versenyt, hogy a rajtnál lefullad a motor, igazán különleges érzés. A negatív pillanatokhoz tartozik a Norisringen való ütközés az első körben illetve a Lausitzringen való kiesésem, amikor az élről álltam ki.

Az új Audi RS 5 DTM versenyautóval való első teszteken már érezted, hogy ilyen erős lesz az autó?

Ez nem volt feltétlenül látható. Tavaly télen, az előszezon tesztjein végig erősnek és a versenytársakhoz képest megbízhatóbbnak tűnt, de akkor még nem tudhattuk, hogy mennyit mutat valódi teljesítményéből a konkurencia. A gondolat, hogy még ennél jobban rákapcsolhatnak – ahogyan azt tették a hockenheimi első versenyen – végig ott motoszkált a fejünkben. Ilyen volt, amikor láttuk, a BMW hirtelen milyen gyors lett.

Melyek voltak szerinted az Audi erősségei az ellenfelekhez képest?

A szezon vége felé az időmérőn mutatott teljesítményünk. Egy bizonyos idő után egyszerűen nem hagytunk lehetőséget a BMW számára. A versenyeken is gyakran a mi autónk volt a legjobb. A tempó tekintetében a szezon közepétől kezdve domináltuk a mezőnyt, mindezt kimagasló megbízhatósággal párosítva. Ez különösen látszik a gyártók pontversenyében. Nagyon keményen dolgoztunk ezért a télen.

René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.”

Általában véve mennyire szereted az új DTM versenyautókat?

Nagyon szeretem őket! Igazán nagy élmény versenyezni velük! A nagyobb erő mindig tetszik a pilótáknak. Az autók vezetése egyre összetettebb és egyre nagyobb kihívást jelent. És éppen e z az, amire vágyunk: egyre nagyobb koncentráció mellett még keményebben küzdhessünk.

Rengeteg izgalmas DTM futamot láthattunk idén. Ezzel együtt lenne még bármi, amit változtatnál a sorozatban?

Nem ugrik be most semmi, azon kívül talán, hogy jó lenne még nagyobb teljesítmény és még kisebb leszorítóerő. Ez valami olyasmi, amire minden versenyző vágyik, bár ehhez biztosnak kell lenned, hogy a gumik alkalmasak erre, különben a gumimenedzsmentről szól a verseny, mint mostanság a Forma 1-ben. Hirtelen azon veszed észre magad, hogy tíz, tizenöt másodperccel lassabban vezetsz a verseny első részében, különben nem tartanak ki a gumik. Ezt senki sem szeretné látni.

Jogosnak érzed a szurkolók zúgolódását a brands hatchi és lausitzringi verseny csapatutasítása kapcsán?
Persze. Egyetlen szurkoló sem szeretne csapatutasítást látni és igazából mi, versenyzők sem szeretnénk ezt, hiszen nem ezért küzdünk, így teljes mértékben megértem a drukkereket. Ugyanakkor meg kell érteni a gyártók szempontjait is. Ők a lehető legbiztosabbak szeretnének lenni abban, hogy a szezon végén az ő javukra dől el a bajnoki cím sorsa. Ez mindig is így volt a DTM-ben, sosem kötelezték el magukat egyetlen pilóta mellett már az év elején. Az Audinál minden pilótának adott a lehetőség, hogy a bajnoki címért versenyezzen. Sokszor elfelejtik, hogy pilótaként a szezon első felében magunknak kell kiharcolnunk azt a pozíciót, amelyből később a többiek segítségére építhetünk. Az idény utolsó harmadában kiadott csapatutasítások így egyértelműek. Akkor is, ha a szurkolók nem szeretik: ez része napjaink motorsport világának, ahogy ezt a Forma 1-ben is láthattuk. De nyilvánvalóan jobb, ha szabadon autózhatunk, mint ahogy azt tettük a Nürburgringen is.

A bajnoki címért folytatott harcban nem csupán a BMW pilótája, Marco Wittmann ellen kellett bizonyítanod, de Nico Müller is az ellenfeled volt. Azonos márkával versenyző pilóta ellen mennyire más küzdeni?

Azt mondanám, hogy márkatárs pilótákkal szemben küzdeni mindig kicsit bonyolultabb, hiszen nem tudsz, nem lehet vagy nem akarsz olyan keményen harcolni, mint a többi gyártó versenyzői ellen. Egy picit mindig vissza kell fognod magad és nem tudod agresszívan kihasználni a lehetőségeidet. Úgy érzem, ezt – a Norisring kivételével – sikerült egészen jól kezelnünk idén.

A brands hatchi verseny előtt a SAT.1 egyik kommentátora, Timo Scheider azt állította, hogy feszült a kapcsolatod Nico Müllerrel. Igaz ez?

Nem tudom, Timo honnan vette ezt az információt, ez erős túlzás ugyanis. Amikor ezt Nicoval olvastuk, csak nevettünk rajta. Nyilvánvalóan nem együtt megyünk nyaralni. De sokat beszélgetünk a versenyhétvégéken, viccelődünk és egymás mellett ülünk a pilóták eligazításán vagy az autogramosztásnál. Spa-ban még egy versenyen is részt vettünk ugyanabban az autóban. Nico és én is eléggé profik vagyunk ahhoz, hogy elválasszuk a magánügyeket és a munkát. A bajnoki címért folyó küzdelem kettőnk között nyugodt és fesztelen volt.

A DTM igazgatója, Gerhard Berger számos alkalommal hangsúlyozta, hogy benned minden megvan, ami a Forma 1-ben való versenyzéshez szükséges. Ez hogy érintett? A Forma 1 még mindig fontos számodra?

Szeretnék kapni egy lehetőséget arra, hogy egyszer Forma 1-es autót vezessek. Ezt már több alkalommal is elmondtam. De csupán azért, hogy lássam, milyen érzés vezetni azt. Hogy belekóstolhassak. Nem reális elvárás egy teljes szezonban gondolkodni, hiszen egyrészt túl öreg vagyok már hozzá, másrészt pedig azokra a helyekre nagyon sokan pályáznak, kész sorok állnak minden ülés mögött. Rengeteg pénz és jókora „hozomány” kellene hozzá. Éppen ezért az esélyeim igen csekélyek. Ha kapnék egy ajánlatot, akkor természetesen megbeszélném az Audi Motorsport vezetőjével, Dieterrel (Gass). De ez egyelőre nagyon távoli.

A DTM sorozatában látod a jövődet?

Határozottan! Remekül érzem magam a DTM-ben. Nagyon élvezem. Éppen ezért a DTM-ben látom a jövőmet.

Két Audi versenyzőtársad – Nico Müller és Robin Frijns – a Formula E sorozatban szerepel. Érdekes lehet számodra is az elektromos versenysorozat?

Igen, már a tavalyi évben is érdekelt a dolog. De az Audival közösen úgy döntöttünk, hogy teljes mértékben a DTM-re koncentrálunk. Ugyanakkor a jövőre nézve a Formula E kétségkívül szóba jöhet.

Igen elmélyülten foglalkozol a DTM világával, még a versenyek között is. Ez az egyik erősséged?

Igen, azt hiszem. A felkészülés kiemelten fontos a DTM-ben. Rengeteg apró részlet van, ami számít. Minél jobban felkészíted magad, annál több dolgot pipálhatsz ki a teendők listájáról a versenyhétvége közeledtével.

Általában hogy néz ki a felkészülésed egy DTM versenyre?

Relatív hamar, két-három nappal az előző versenyhétvége után már megkezdem a felkészülést, amit videó elemzéssel nyitok. Ez egy hozzávetőleges képet ad arról, mi történt az adott versenypályán egy évvel korábban. Mi volt lényeges? Mi volt a siker kulcsa? Ez visszahozza az emlékeket. Aztán elkezdem vizsgálni azokat az adatokat, amelyekben tavaly nem voltam túl jó, ahol fejlődhetek és ezzel elkerülhetem a hasonló hibákat. Elkezdem megbeszélni a csapattal a beállításokat. Ekkor már egyik dolog épül a másikra. Ezzel párhuzamosan természetesen a szimulátoron is elkezdek dolgozni, az Audinál, a Team Rosberg csapatánál és otthon is.

Hogy készülsz a hockenheimi záróhétvégére? A már biztos bajnoki cím tudatában lazábban állsz hozzá vagy épp olyan alaposan készülsz rá, mint a többi versenyre?

Határozottan nyugodtabban. A bajnoki cím után nincs rajtam már nyomás. Nyilván meg szeretnénk nyerni a csapatok versenyét is. De örülök neki, hogy egy olyan DTM hétvége előtt állok, amikor nincs rajtam teher. Ilyet még soha nem éreztem.

Várod már a japán márkákkal való küzdelmet?

Azt hiszem, ez valami igazán menő dolog lesz! Egész évben erre vártam. És most mindenféle nyomás nélkül élvezhetem.

Követed esetleg a japán Super GT eseményeit? Ismered a pilótákat és a hockenheimi pályára érkező autókat?

Természetesen ismerem Jenson Buttont és kapcsolatban vagyok több más pilótával is. De annyira mélyen nem merültem el a Super GT világában. Izgatottan várom, hogy alakul a hétvége Hockenheimben.

Miért látogassanak ki a szurkolók a hockenheimi pályára, ha a bajnoki cím sorsa már eldőlt?

Mert ez lesz az első találkozó a DTM és a Super GT mezőnye között. Most először lesz hat gyártó egyszerre versenyben. Ez kétségkívül nagyon különleges esemény lesz. Ezen kívül a hockenheimi versenyeket mindig érdemes látni. A Parabolika padlógázon mindig óriási élmény. Az időjárás is jónak ígérkezik. Éppen ezért ez egy nagyszerű hétvége lehet.

November végén a DTM és a Super GT mezőnyének első közös versenyét Japánban rendezik. Várod már az eseményt?

Igen! Még soha nem jártam Fujiban és nem voltam még Japánban sem. Izgatottan várom, mi vár ott minket. Ez egyértelműen egy újabb fantasztikus esemény lesz az év vége felé, amelyre ismét csak mindenféle teher nélkül utazhatunk. Megnézhetjük, hogy mit csinálnak a japánok jobban nálunk és talán ismét tanulhatunk valamit.

René Rast magánemberként milyen autót vezet?

Egy Audi Q7-et.

Valamikor el tudnád képzelni, hogy egy elektromos Audi modellel járj?

Egy esélyt mindenképpen szeretnék adni neki.

Egy DTM bajnok mivel tölti szívesen a szabadidejét?

A családommal. Egyértelmű, hogy a sport is része a szabadidőmnek. De leginkább a családommal szeretek lenni, hogy egy kicsit megszabaduljak a motorsport okozta stressztől.





Kulcsszavak: audi, autósport, DTM, René Rast
 
Új belépőszintű motorváltozatok az Audi TT Coupé és Roadster modellekhez Új belépőszintű motorváltozatok az Audi TT Coupé és Roadster modellekhez Michelisz Norbi világkupa-győztes! Michelisz Norbi világkupa-győztes! René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Maxime Martin a DTM második hétvégéjének legeredményesebb BMW-pilótája Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban Magyar siker a GT4 Európa Bajnoki sorozatban
 
Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

2019. szeptember 18.
Fernando Alonso és Marc Coma a TOYOTA GAZOO Racing csapatával eseménydús, ugyanakkor felbecsülhetetlenül értékes hétvégét töltött Dél-Afrikában, a Lichtenburg 400 versenyen, amit szeptember 13-14-én rendeztek meg.
Részletek

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A Namíbiában és Lengyelországban végzett sikeres felkészülést követően a spanyol duó a South African Cross Country versenysorozat ötödik fordulójában állt rajthoz, ez volt az első tereprally versenyük a Toyota Hilux versenyautóval. A verseny ugyan keményre sikeredett a páros számára, volt benne borulás és két szélvédőtörés is, a csapat azonban úgy összeges: hihetetlenül fontos tapasztalatokkal gazdagotak a Dakar felé vezető úton.

A legénység a felkészülés alatt változatos terepen teljesítette a 300 kilométeres shakedownt szeptember 12-én. Elég időt töltöttek el ahhoz a Hiluxban, hogy Marc is megismerkedhessen a verseny itinerével, illetve a használandó fedélzeti navigációs rendszerekkel. Szeptember 13-án eldőlt a versenynap indulási sorrendje: Fernando és Marc a tizedik helyről indulva vágott neki az 55 kilométeres távnak. Az előttük haladó autók által felvert por dacára jó tempóban haladtak, sőt utolérték, illetve megelőzték a közvetlenül előttük induló autót, így tisztább levegőben autózhattak tovább. Összességében a harmadik legjobb időeredményt érték el, és alig 32 másodperccel maradtak le a pole pozícióról. Ennél jobb időt csak a TOYOTA GAZOO Racing South Africa színeiben induló Henk Lategan és Giniel de Villiers ért el – szintén Hiluxokkal.

A verseny napján, a harmadik helyről rajtolva a legénység enyhe borulást élt át a táv 27. kilométerénél. A Hilux szélvédője betört, így a páros a törött üveg eltávolítása miatt időt vesztett. A nehézségek ellenére Fernando és Marc porvédő szemüveget viselve végigment a 190 kilométeres hurkon, és jó részidőket teljesítettek.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A déli szervizelés során a TOYOTA GAZOO Racing csapata rohammunkában dolgozott, hogy a rendelkezésre álló csekély időben kicserélje a szélvédőt, és más apróbb javításokat is elvégezzen a Hilux karosszériáján. A verseny szervezőivel egyetértésben úgy döntöttek, hogy a legénység a mezőny előtt vágjon neki a következő résztávnak, hogy jó látási viszonyok között hasznos tapasztalatokat szerezhessen. A második hurok ötödik kilométerénél azonban egy felrebbenő madár miatt ismét betört a szélvédő. Fernando és Marc ismét megmutatták, milyen elszántak, és navigálás, illetve vezetés közben felváltva tartották a törött szélvédőt, így teljesítették a 190 kilométeres távot. Továbbra is jó részidőket futottak, és összesítésben a 16. helyen értek célba.

Fernando és Marc összesen újabb 728 kilométernyi tereprallys tapasztalattal gazdagodott a Lichtenburg 400 során, ahol gabonaföldeken, szavannán és kiszáradt folyómedreken volt alkalmuk átkelni. Az új szakággal ismerkedő spanyol duó számára azonban még a megtett távnál értékesebb az a tapasztalat, amit a tereprally versenyzés hevében gyűjthettek. A Lichtenburg 400 versenyt Giniel és navigátora, Dennis Murphy nyerte meg, míg csapattársaik a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapatánál, Henk és navigátora, Brett Cummings végeztek a második helyen. Ezzel a csapat már az utolsó előtti fordulóban megszerezte a 2019. évi South African Cross Country versenysorozat bajnoki címét.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

Jöhet Marokkó

A következő kihívás Fernando és Marc intenzív felkészülési programja keretében a Marokkó Rally lesz, amit Fez városa közelében rendeznek majd október 3-9. között. Tavaly a címvédő Dakar Rally-bajnok, Nasser Al-Attiyah nyerte meg ezt a rallyt navigátorával, Mathieu Baumellel. Ez volt sorozatban a második győzelmük egy Hilux pickuppal a Marokkó Rallyn, a TOYOTA GAZOO Racing South Africa színeiben. A Dakar Rally előfutamának tekintett 2019. évi Marokkó Rally útvonala sziromszerűen fogja körbe Fez városát – innen indul, és ide is fut be mind az öt szakasz. A versenyzők összesen 2500 kilométert autóznak, amiből 1868 kilométert tesznek ki azok a szakaszok, amelyeken időmérés is lesz. A pilóták itt többféle murvás útfelülettel, homokdűnékkel és igen nehezen átlátható terepekkel is találkoznak majd.

 „Ezen a hétvégen kétségkívül bebizonyítottuk, hogy Fernando elég gyors, Marc pedig elég jól navigál ahhoz, hogy együtt induljanak a Hiluxszal. Az ingatag szerencse dacára ezen a hétvégén felbecsülhetetlen értékű tapasztalattal gazdagodott a legénység. Jelenleg minden idők egyik legjobb pilótájának tartunk gyorstalpaló tanfolyamot egy olyan szakágban, amiben még soha nem próbálta ki magát. Hihetetlenül nehéz feladatra vállalkoztunk, hiszen alig öt hónapunk van arra, hogy felkészüljünk az egyik legnehezebb kihívásra az autóversenyzés világában.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

A Prologue során láttuk, hogy Fernando képes lépést tartani a legjobb dél-afrikai pilótákkal, akiknél pedig nemigen akad jobb a világon. Mivel ilyen magas szinten kezdtünk versenyezni, a gyors tanulás hátulütőjeként azzal is számoltunk, hogy lesznek kisebb nehézségeink. Ám pontosan ilyen tapasztalatokra van szükségük ahhoz, hogy a nehézségek ne érjék majd meglepetésként őket a nagy verseny során. Arra az elszántságra, amit ma láthattunk Fernando és Marc részéről nem mondhatok mást, csak azt, hogy lenyűgöző. Visszaültek az autóba és végigmentek az első hurkon szélvédő nélkül a porfelhőben, majd ugyanezt megtették másodszor is, méghozzá úgy, hogy az út legnagyobb részén kézzel tartották a szélvédőt.” – értékeli a hétvégét Glyn Hall csapatfőnök.

„Minden egyes alkalommal, amikor beülünk az autóba, tanulunk valami újat, és egyre jobban hozzászokunk a Hiluxhoz. Sajnos a mai nap elég lidércnyomásosra sikerült. Délelőtt borultunk egy kisebbet és összetörtük a szélvédőt, ami igencsak zavart a kilátásban, ezért ki kellett szednünk a helyéről. A szakasz hátralévő részét védőszemüvegben teljesítettük a többi autó által felvert porfelhőben. A nap második felében a szervezők megengedték nekünk, hogy elölről rajtoljunk, és így tisztábban láthattunk, ám pár kilométer után elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédőnk. Ezután még közel 200 kilométert kellett vezetni úgy, hogy közben egyik kezemmel a szélvédőt tartottam, a másikkal pedig a kormányt. Nem ez volt a legjobb napunk, de sikerült újabb kilométereket megtenni a Hiluxszal. Jó, hogy megtapasztaltuk ezeket a nehézségeket, mielőtt fontosabb versenyeken találkoznánk ilyesmivel először.” – fogalmaz Alonso.

Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?

„Elég nehéz napunk volt ma, igaz, a tegnapi legalább jól sikerült. Zökkenőmentesen rajtoltunk, aztán borultunk egyet az autóval, de végül sikerült végigmenni a hurkon. Ezután már új szélvédővel vágtunk neki a második huroknak, hogy gyakorolhassunk a Hiluxszal. Alig pár kilométer után viszont elcsaptunk egy madarat, és megint betört a szélvédő. Kezdett bejönni a szél, a por, nagyon megnehezítve a vezetést. Tényleg nem volt könnyű kézzel a helyén tartani az üveget navigálás közben. De Fernandóval együtt úrrá lettünk a helyzeten, és végül teljesítettük a távot. A nehézségek ellenére sok értékes kilométert begyűjtöttünk, és azt se felejtsük el, hogy ezek mind részét képezik a tapasztalatoknak, amiket meg kell szereznünk.” – teszi hozzá Marc Coma.

Kulcsszavak: Alonso, autósport, Marc Coma, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza Újszerű utazási élményt kínál a Toyota kisbusza Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből Sportautót faragtak a Toyota RAV4-ből Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Ahol a madár se jár, de mi már igen A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről A driftvilág platósa: 600 lóerős Toyota Hilux Thaiföldről
 
Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

2019. szeptember 15.
Michelisz Norbert, a Hyundai magyar pilótája nyerte a túraautó-világkupa (WTCR) kínai versenyhétvégéjének második futamát vasárnap, és sikerével átvette a vezetést az összetettben.
Részletek

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben

A 35 éves versenyző a Ningpóban rendezett hétvége első, szombati futamán negyedik lett, majd a vasárnapi fordított rajtrácsos versenyen elsőként intették le. Ezen a futamon Michelisz a második rajtkockából indult, és végig harcban volt az első helyért, amelyet aztán csapattársától, Gabriele Tarquinitől "örökölt meg", miután az olasz a leintés előtt átengedte a vezetést a bajnoki címért küzdő magyarnak. Michelisz autója egy korábbi ütközésben megsérült, de így is be tudta hozni a Hyundait az élen, ezzel 16 pontos előnyre tett szert az összetettben az argentin Esteban Guerrierivel (Honda) szemben, aki Ningpóban nem szerzett pontot.

Michelisz a hétvége harmadik futamát nem tudta befejezni. A mezőny másik magyar pilótája, Tassi Attila (Honda) az első versenyen nem szerzett pontot, a másodikon viszont hatodik, a harmadikon pedig 13. lett.

Michelisz az összetettben 247 ponttal áll az élen, a második Guerrierinek 231 pontja van, míg a Ningpóban két futamot is nyerő francia Yvan Müller (Lynk&Co) 230 ponttal feljött a harmadik helyre. Tassi a 21. 52 ponttal.

A WTCR idei szezonja Japánban folytatódik október végén.

Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben
Kulcsszavak: autósport, kína, michelisz, WTCR
 
Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Kiss Norbi átdriftelte a Lóerők Éjszakáját! Dusan Borkovic a B3 Racinggel Európa tetején - A szerb pilóta nyerte az ETCC sorozatát Dusan Borkovic a B3 Racinggel Európa tetején - A szerb pilóta nyerte az ETCC sorozatát A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Bükfürdő városa ad otthont a szezon első murvás megmérettetésének
 
Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

2019. szeptember 04.
A Toyota az elmúlt években sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelemmel kezdte a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2019-2020-as évadát – ennél jobban nem is indulhatott volna az új idény a címvédő csapat számára. Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke – aki maga is mesterpilóta – személyesen kommentálta a nem mindennapi sikert.
Részletek

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Az elmúlt években sikert sikerre halmozó (a 2018-as Rally Világbajnokságot, a 2019-es Dakart és a 2018/2019-es Hosszútávú Világbajnokságot egyaránt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló talán legnagyobb rajongója nem más, mit Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke. Abban, hogy a cégvezér ilyen nagy jelentőséget tulajdonít az öntöltő hibrid elektromos modelljeinek elképesztő sikere révén a környezetbarát autózás szinonimájának számító autógyártó által elért motorsport sikereknek, kétségkívül szerepe van annak is, hogy Toyoda maga is mesterpilóta. Ezáltal nem csupán az autózás iránti szenvedélyében osztozik a versenyistálló pilótáival, de személyesen tapasztalatainak köszönhetően különösen értékelni tudja az általuk az asztalra letett teljesítményt is. A versenypályákon csak ’Morizo’ becenéven ismert Toyoda az alábbi szavakkal emlékezett meg az újabb Toyota bravúrról:

„Hat pilótánk és csapatunk tökéletesen kezdte a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) új idényét ezzel a kettős győzelemmel. Hogy őszinte legyek, ez nem magától értetődő dolog. Valójában a pénteki szabadedzésen  súlyosan megrongálódott a 7. rajtszámú TS050 Hybrid, és jelentős javításokat kellett elvégezni rajta, beleértve a monocoque cseréjét is. Emlékszem, hogy hasonló helyzetben voltunk az legutóbbi Le Mans 24 órás futamon is júniusban.

Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét

Tekintettel a rendelkezésre álló idő szűkösségére, nagy nyomás volt a csapaton és ezért hibáztunk is, ami miatt a 24 órás futam legvégén a 7. rajtszámú TS050 Hybrid legénysége lemaradt a győzelemről. Biztos vagyok benne, hogy ez az élmény elevenen élt szerelőink emlékezetében a Silverstone futam alatt.  Most viszont sikerült higgadtan és precízen megjavítani az autót, így a pilóták keményen és magabiztosan küzdhettek a futam során. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik a “kaizen” szellemében folyamatosan javuló teljesítményt nyújtanak még Le Mans után is. 

Emellett örömmel látom, hogy a TGR csapat összes tagja folyamatosan fejlődik és tanul minden egyes futam során. Mike, Kamui és Jose, köszönöm nektek az idény első győzelmét. Mike, úgy hiszem, te mindenki másnál boldogabb vagy a hazai pályán elért diadallal. Gratulálok! Szintén szeretném megköszönni minden szurkolóinknak a támogatásukat. A következő fordulót hazánkban, Japánban rendezik majd. Kérjük, buzdítsák csapatunkat a helyszínen!”


Kulcsszavak: autósport, Silverstone, Toyota Gazoo Racing
 
Forddal is dobogó Tim Gábor Forddal is dobogó Tim Gábor Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét Brno után ismét dobogón Makai György Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Elektromos gokart az erdőben? Az Avalon Parkban hamarosan ez is kipróbálható! Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota Gazoo Racing Silverstone-i kettős győzelmét Veszprémen a rallye szeme Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport Ambiciózus tervvel készül a Zengő Motorsport
 
A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

2019. augusztus 23.
A nyári szünet végén újra aszfalton dübörög a Rallye1 mezőnye. Ózd és Salgótarján közösen ad otthont a bajnokság ötödik futamának.
Részletek

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz és verseny előtti hosszabb teszt után a szécsényi születésű Velenczei Ádám nem titkolt célja: az első helyért küzdeni a hazai pályákon!

Másfél hónapig tartott a ’vakáció’ a magyar ralibajnokságban. A júliusi veszprémi futam után a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor duó a bajnokság negyedik helyén áll, az idén alakult csapat lépésről lépésre ismerkedik az autóval és az eredmények bizonyítják, a Citroën jól választott, amikor a fiatal tehetséges pilótának adott lehetőséget a kormányhoz ülni.

„Szécsényi lévén a nógrádi gyorsaságik ismerősök számomra. Lesznek új pályák, lesznek ismert szakaszok. Mindig jó, ha van egy kis frissítés a programban.” – ezt még a versenyt megelőző sajtótájékoztatón nyilatkozta Ádám, amikor meghívást kapott a duó a salgótarjáni polgármester és a rendező társaságában promótálni a nógrádi megyeszékhelyen a futamot.

A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz

Vége a nyárnak és a verseny előtt egy nullkilométeres autó fogadta a párost. „Az előző versenyautó egy másik magyar csapathoz került, ez pedig egy vadonatúj kocsi. Igazából pontosan ugyanolyan, mint a korábbi volt, a futóművében van egy kisebb fejlesztés” – mondta Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology csapatfőnöke.

A futam előtt nem maradt el az autó beállítása sem. „Egy hosszabb teszttel kompenzáltuk a nagyobb szünetet két futam között. A már eddig használt beállításokból tudtunk kiindulni és azokat kellett csak finomítanunk. A teszt alatt folyamatosan gyorsultunk és bízom benne, hogy már az első helyért fogunk tudni küzdeni. Minden adott hozzá!” – árulta el a hétvégi célkitűzéseket a pilóta.

Pénteken, Ózdon kezdődik a salakpályás prológgal a futam és szombaton is ózdi központtal folytatódik a verseny, vasárnap pedig a nógrádi pályákon kell a leggyorsabban végigszáguldani, hogy aztán Salgótarján fő terén felállított dobogón ünnepelhessenek a győztesek.

Kulcsszavak: autósport, Citroën, Citroën Rally Team Hungary
 
Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Ez a győzelem örökre emlékezetes marad! Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Három sprintfutamot javasolnak, átalakul a pontozási rendszer a Nemzetközi Automobil Szövetség Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban Skoda Octavia Cup-ban indul Tim Gábor 2016-ban A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt A Citroën Rally Team Hungary csapata egy vadonatúj C3 R5 versenyautóval áll a rajthoz Költségtakarékos, robusztus, és könnyen szervizelhető hibridhajtás a Bosch-tól
 
NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

2019. július 24.
A Spa-Francorchamps pályán folytatódik az Intercontinental GT Challenge versenysorozat. Olyan nagyágyúk terelgetik majd a Honda Team Motul autóját, mint Bertrand Baguette, Mario Farnbacher vagy Renger van der Zande.
Részletek

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

Az Intercontinental GT Challenge (IGTC) legkeményebb versenyén, a hétvégén esedékes Spa 24 órás autóversenyen is rajthoz áll a Honda Team Motul.

A viadalnak ezúttal is a legendás Spa-Francorchamps ad otthon, s nemcsak a IGTC széria legizgalmasabb fordulójának ígérkezik, hanem a Blancpain GT Series Endurance Cup kupasorozat csúcspontjának is. Különleges mivoltához idén a rengeteg nevező is hozzájárul, hiszen nem kevesebb, mint 73-an állnak rajthoz, közöttük a Honda egy NSX GT3 Evóval.

A Bertrand Baguette, Mario Farnbacher és Renger van der Zande alkotta pilótatrió igen meggyőzően debütált az IGTC-ben, tudniillik a márciusban a kaliforniai Laguna Secában megrendezett 8-óráson sikerült megszerezniük a pole pozíciót és az összecsapáson is roppant gyors volt az autó.

Bertrand (33) napjaink egyik legsikeresebb belga versenypilótája, 2013-ban az LMP2 Világbajnokságot és a Le Mans 24 órást is megnyerte, nem mellesleg a Honda Racing Super GT kötelékében – a japán legnagyobb endurance-versenyeként számon tartott – Suzuka 1000 km-en is aranyérmet akaszthattak a nyakába.

Tavaly már láthattuk Spában róni a köröket, akkor a WTCC-élmenő Esteban Guerrieri, a Formula-1 futamgyőztes Riccardo Patrese és a francia Loic Depailler társaként terelgette az NSX GT3-at.

A 27 éves Mario jelenleg is vezeti az IMSA Weathertech SportsCar Bajnokságot, legutóbb a 6 órás Watkins Glenen kapaszkodott fel a dobogó legfelső fokára.

A Spa 24 óráson most áll először rajthoz, de korántsem tapasztalatlan, ugyanis itt húzta be 2017-ban az International GT Open nyertesének járó trófeát.

NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul

Renger (33) élete talán legjobb 12 hónapját ünnepelheti. Tavaly győzelmet hozott neki az IMSA sorozat Petit Le Mans-ként emlegetett zárófutama, és karrierjének eddigi legértékesebb medálját gyűjthette be januárban a Daytonai 24 óráson megszerzett első hellyel.

Idén újfent az IMSA indulói között találjuk, s immáron negyedszer teszi tiszteletét a Spa 24 óráson, ahol eddig egy negyedik és egy második pozíciót sikerült megkaparintania.

Az autót, miként minden évben, ezúttal is a Honda műszaki partnere, a JAS Motorsport készíti fel, méghozzá Alessandro Mariani csapatvezető irányításával.

A második NSX GT3 Evo a Jenson Team Rocket RJN színeiben, a Silver Cup nevezőjeként gördül fel a pályára. A csapat már elhódította a Blancpain GT Endurance egyéni bajnoki címét, ráadásul a Pro-AM kategóriában a konstruktőrök kupáját is magukhoz ragadták az elmúlt 5 évben.

Autójukat az amerikai Matt McMurry, a svájci Philipp Frommenwiler, a brit Struan Moore és a mexikói Ricardo Sanchez hivatott első helyre kormányozni, s bizony van esélyük a győzelemre, elvégre az NSX GT3 igencsak versenyképesnek mutatkozott 2016-os debütálásakor. Az idén leleplezett Evo kivitel a szériagyártású NSX alapjain nyugszik, s többek között az észak-amerikai IMSA WeatherTech Sports Car Bajnokságon, a Blancpain GT World Challenge Americán és az európai Blancpain Sports Clubon is győzedelmeskedett.

Kimagasló teljesítményéről – a Honda Motor Company, a JAS Motorsport és a Honda Performance Development (HPD) szervezésében kiírt – NSX GT3 Customer Racing Program európai, ázsiai és észak-amerikai versenyein is tanúbizonyságot adott, így a rajongók világszerte megismerhették a lélegzetelállító gépet.

Bertrand Baguette az alábbiakat nyilatkozta: „A spái összecsapás a legnagyobb presztízsű GT3-as verseny, így aztán roppant boldog vagyok, hogy a Honda Team Motul tagja lehetek. Tavaly – a Pro-AM kategóriában – sokat tanultunk itt, és a márciusi Laguna Seca is tanulságos volt, ahol pole pozíciót szerzett az NSX GT3 Evo, de a versenyen nem tudta kamatoztatni rendkívüli teljesítményét. Bárhogy is, rengeteg tapasztalatot szereztünk, és azóta is keményen dolgozunk. Szerencsére mindenki roppant motivált a csapatban, így remélhetőleg remek teljesítményt nyújtunk majd. Ez nagyon fontos lenne nekem a hazai közönség előtt.”

Mario Farnbacher elmondta: „Nagyon izgatott vagyok, hiszen elsőként indulok a Spa 24 óráson. Ez egy hihetetlen verseny a világ egyik legjobb pályáján, szóval igen nagy megtiszteltetés, hogy a Honda csapatának tagja lehetek. Rengerrel egyetemben csak másfél napom volt a hivatalos tesztre, mert vissza kellett térnünk az amerikai versenyekre, de máris óriási élménnyel gazdagodtunk, különösképpen, hogy az NSX GT3 Evo abroncsait egészen más karakterisztika jellemzi, mint az IMSA-versenygépem köpenyeit. Már nyertem az autóval az idén, mégis nagyon várom a 24 órás futamot, hiszen bármi megtörténhet.”

Renger van der Zande az alábbi gondolatokat osztotta meg: „Nagyon várom a Spa 24 órást, imádom ezt a pályát, illetve ezt a versenyt, és 2016-os debütálásomkor nagyon közel voltam itt a győzelemhez. Ez lesz a harmadik futamom az NSX GT3-mal, és egészen megdöbbentő mennyit fejlődött, mióta 2017 októberében utoljára volánjához ültem. Az idén bemutatott Evo változatot határozottan könnyebb és élvezetesebb vezetni, ami igen fontos egy ilyen hosszú távú összecsapáson. Úgy gondolom, hogy képesek vagyunk kivédeni a 24 órás versenyekre jellemző hibákat, és megfelelő stratégiával – a biztonsági autók és a lassú zónák kihasználásával – az első helyért küzdhetünk majd. Ez az egyike azon viadaloknak, ahol muszáj, hogy a szerencse a csapat mellé álljon. Elvégre több mint 70 autó lesz a pályán, és soha nem lehet tudni, mi vár minket a következő kanyarban.”


Kulcsszavak: autósport, honda, NSX GT3
 
NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul Így tölthetjük majd az üzemanyagcellás autókat NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Tim Gábor a Red Bull Ring-en is a pole-ban Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon NSX GT3 EVO-val áll rajthoz a SPA 24 órás autóversenyen a Honda Team Motul 2008 DKR, az éhes oroszlán új vadászterületek után néz
 
Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

2019. július 12.
Az idei Rallye2 Országos Bajnokság az elmúlt hétvégén Veszprémben folytatódott, ez volt a szezon negyedik versenye és egyben 2019 egyetlen murvás futama.
Részletek

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

Tim Gábor bizakodva érkezett a helyszínre, hisz bizonyítani akarta, murván is megvan a tempója.

A Tim Gábor - Timár Tamás páros a szezon első versenyét megnyerte, majd a Miskolc Rallye-n a vezető helyről esett ki motorhiba miatt. A harmadik futamot kényszerűségből egy csere autóval teljesítették és ott is dobogóra állhattak, összetettben pedig a bajnokság harmadik helyén várták a Veszprém Rallye-t.

A JG2 Racing ismét csatasorba állította az Opel Adam R2-t, mely idén már futamgyőzelemhez segítette a párost, igaz Miskolcon cserbe hagyta Őket. A verseny előtti teszten finomították a beállításokat, a tempóval nem volt baj.

A verseny első gyorsasági szakaszán súlyos baleset történt, így azt törölték. A második szakaszon, a több mint 21 km-es pályán jó időt autóztak Timék, a második helyen álltak. Innen próbálták volna növelni a tempót, de a harmadik szakaszon az Opel felfüggesztése megadta magát.

Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki

“Elmondhatatlanul csalódott vagyok, mert egyszerűen idén nem akar sikerülni semmi, pedig bőven megvan a tempónk a győzelmekhez. A csonkállvány eltörése felett még mindig értetlenül állunk, nem mentünk semminek és az alkatrész új volt. Nincs is értelme foglalkozni ezzel. Most jelentős hátrányba kerültünk a bajnokság szempontjából, de nem adjuk fel. Hátrányunk ledolgozható a maradék három versenyen, de kiesés már nem fér bele.” - nyilatkozta Tim Gábor a verseny után.

A Rallye2 bajnokság mezőnyének nincs sok ideje a pihenésre, hisz a következő futam július végén következik Komlón. Tim Gáborék 25 pontos hátrányban a negyedik helyen várják a folytatást.

Kulcsszavak: autósport, tim gábor, Veszprém Rallye
 
Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Tim Gábor ezúttal a második helyről esett ki Brit Nagydíj - Rosberg nyert, Vettel kiesett A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor A győzelem kapujában füstölt el Tim Gábor
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 61 - 70