Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 691 - 700 |
Dakar 2013 - Nasszer al-Attijah sikere, Szalay Balázs 19. |
||
2013. január 09.
Az autósok között a katari Nasszer al-Attijah győzött a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali keddi, negyedik szakaszán, az összetettben továbbra is a címvédő francia Stéphane Peterhansel áll az élen.
|
A magyarok közül egyelőre csak Szalay Balázs ért célba a perui Nazca és Arequipa közötti 718 kilométeres távon, amelyen 288 kilométer volt a mért, úgynevezett szelektív szakasz. Eredmények (a viadal honlapja alapján): 4. szakasz, (Nazca-Arequipa, 718 km/benne 288 km szelektív szakasz): autósok (27 célba érkező alapján): 1. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Buggy) 3:28:46 óra 2. Guerlain Chicherit, Jean-Pierre Garcin (francia, SMG) 36 mp hátrány 3. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mini) 1:17 p h. ...19. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 1:02:50 ó h. az összetett állása: 1. Peterhansel, Cottret 9:04:29 óra 2. al-Attijah, Cruz 5:16 p h. 3. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota) 33:22 p h. ...21. Szalay, Bunkoczi 2:51:10 ó h. motorosok: 1. Joan Barreda Port (spanyol, Husqvarna) 3:41:09 ó 2. Olivier Pain (francia, Yamaha) 8:23 p h. 3. David Casteau (francia, Yamaha) 10:42 p h. összetettben: 1. Pain 10:10:38 ó 2. Casteau 2:24 p h. 3. Cyril Despres (francia, KTM) 3:09 p h. Szerdán az Arequipa és Arica közötti 509 kilométert kell teljesíteniük az autósoknak, ebből 172 km lesz a mért szakasz. A motorosoknál 411 km lesz az össztáv és 136 km a szelektív. A január 19-én záruló viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A verseny Argentína érintésével Santiagóban fejeződik be. Kulcsszavak: autósport, dakar, hírek, rali, szalay
|
|
|||||
|
||||||
Dakar 2013 - Minden magyar célban |
||
2013. január 08.
Minden magyar érdekeltségű autó célba ért a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali hétfői, harmadik szakaszán.
|
Legjobban közülük a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó áll, ők összetettben tartják a 29. helyüket. Eredmények (a viadal honlapja alapján): 3. szakasz, Pisco-Nazca (343 km/243 km gyorsasági szakasz): autósok (129 célba érkező alapján): 1. Nasszer al-Attijah, Lucas Cruz (katari, spanyol, Buggy) 2:30:14 óra 2. Robby Gordon, Kellon Walch (amerikai, Hummer) 1:18 perc hátrány 3. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mini) 3:52 p. h. ...32. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 1:04:01 ó. h. ...71. Andrej Cserednyikov, Horn Albert (kazah, magyar, G Force Proto) 2:23:47 ...118. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) 4:43:30 ó ...120. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) 4:50:15 ó az összetett állása: 1. Peterhansel, Cottret 5:34:26 óra 2. al-Attijah, Cruz 6:33 p. h. 3. Lucio álvarez, Bernardo Rolando Graue (argentin, Toyota) 18:11 p. h. ...29. Szalay, Bunkoczi 1:49:37 ó. h. ...112. Sebestyén, Bognár 9:18:18 ó. h. 113. Pócsik, Farkas 9:24:14 ó. h. ...118. Cserednyikov, Horn 11:17:48 ó. h. motorosok: 1. Francisco Lopez (chilei, KTM) 2:37:54 óra 2. Paulo Goncalves (portugál, Husqvarna) 1:08 p. h. 3. Cyril Despres (francia, KTM) 4:08 az összetett állása: 1. Despres 6:15:03 óra 2. Lopez 2:51 p. h. 3. Pal Ullevalseter (norvég, KTM) 4:59 p. h. Kedden a Nazca és Arequipa közötti 718 kilométert kell teljesítenie a mezőnynek, ebből 288 kilométer lesz a mért szakasz. A január harmadik hétvégéjén záruló viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A verseny Argentína érintésével Santiagóban fejeződik be. Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, szalay
|
|
|||||
|
||||||
Dakar 2013 - Célban a magyarok, Szalay harmincadik |
||
2013. január 08.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a 30. helyen zárta a Dakar-rali vasárnapi második szakaszát, melyen valamennyi magyar egység célba ért.
|
A perui Pisco környékén rendezett 327 kilométeres etapon Szalayék - csapatuk tájékoztatása szerint - egy homokdűne miatt kisebb bajba kerültek, nem tudtak felmenni rá, elakadtak, s az ásás miatt tíz percet elvesztegettek. Vasárnap - helyi idő szerint - délután 34 beérkező egység között még a 29. helyen álltak, ám végül összességében egy hellyel hátrébb szorultak, ám az ásást figyelembe véve még így is különösen jónak mondható, hogy kilenc helyet sikerült előrelépniük összetettben az első szakaszhoz képest. A Pisco és Nazca közötti hétfői szakaszt Szalayék közel 50 perces hátránnyal kezdik majd meg az élen álló Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret egység mögött. A Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió a 108. időt érte el az autósok között, míg a Sebestyén Sándor, Bognár József kettős a 117.-et. Utóbbi egység dolgát a homokdűnék mellett egy argentin duó is alaposan megnehezítette azzal, hogy hátulról beléjük csúszott. A csapat tájékoztatása szerint autójuk hátulja összetört, ám ez a továbbhaladásban nem gátolta őket. A viadalon a kazah Andrej Cserednyikovval szereplő Horn Albert a 115. volt vasárnap. A január harmadik hétvégéjén záruló viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A verseny Argentína érintésével Santiagóban fejeződik be. Eredmények (a viadal honlapja alapján): 2. szakasz, Pisco-Pisco, (327 km/242 km mért szakasz): autósok (132 beérkező alapján): 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (frnacia, Mini) 2:35:38 ó 2. Giniel de Villiers, Dirk von Zitzewitz (dél-afrikai, német Toyota) 2:35 mp h. 3. Ronan Chabot, Gilles Pillot (francia, SMG) 3:52 mp h. ...30. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 46:07 mp h. ...108. Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán (Toyota) 4:10:02 ó h. ...115. Andrej Cserednyikov, Horn Albert (kazah, magyar, G Force Proto) 4:25:40 ó h. ...117. Sebestyén Sándor, Bognár József (Toyota) 4:28:27 ó h. összetett állása: 1. Peterhansel, Cottret 3:00:20 ó 2. De Villiers, Von Zitzewitz 2.38 p hátrány 3. Chabot, Pillot 3.46 p h. ...30. Szalay, Bunkoczi 49:28 p h. ...111. Pócsik, Farkas, Szaller 4:42:56 ó h. 112. Sebestyén, Bognár 4:43:45 ó h. ...131. Cserednyikov, Horn 9:02:58 ó h. motorosok (170 beérkező alapján): 1. Joan Barreda Port (spanyol, Husqvarna) 2:42:31 ó 2. Juan Pedredo (spanyol, KTM) 3:16 mp hátrány 3. Matt Fish (ausztrál, Husqvarna) 5:53 mp h. összetett állása: 1. Barreda Port 3:24:11 2. Ruben Faria (portugál, KTM) 5:36 p hátrány 3. Pedrero 6:36 p h. Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, szalay
|
|
|||||
|
||||||
Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. |
||
2013. január 07.
A motorosoknál a spanyol Joan Barreda Port, míg az autósok versenyében a címvédő francia Stéphane Peterhansel érte el a legjobb időt a Dakar-rali második szakaszán.
|
A motorosoknál a spanyol Joan Barreda Port, míg az autósok versenyében a
címvédő francia Stéphane Peterhansel érte el a legjobb időt a
Dakar-rali második szakaszán. Szalay Balázs a 29. helyen ért célba. A perui Pisco környékén rendezett vasárnapi száguldáson, amelyen összesen 327 kilométer várt a mezőnyre, a többi magyar résztvevő egyelőre úton van. A január harmadik hétvégéjén záruló viadal mintegy 8400 kilométeres távjának 153 autó, 183 motorkerékpár, 75 kamion és 38 quad vágott neki. A verseny Argentína érintésével Santiago de Chilében fejeződik be. Eredmények (a viadal honlapja alapján): 2. szakasz, Pisco-Pisco, (327 km/ebből 242 km mért szakasz, úgynevezett szelektív) motorosok: 1. Joan Barreda Port (spanyol, Husqvarna) 2:42:31 ó 2. Juan Pedredo (spanyol, KTM) 3:16 mp hátrány 3. Matt Fish (ausztrál, Husqvarna) 5:53 mp h. autósok (34 beérkező alapján): 1. Stéphane Peterhansel (frnacia, Mini) 2:35:38 ó 2. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 2:35 mp h. 3. Ronan Chabot (francia, SMG) 3:52 mp h. ...29. Szalay Balázs (Mokka) 46:07 mp h. összetett: motorosok: 1. Barreda Port 3:24:11 autósok: 1. Peterhansel 3:00:20 Hétfőn a Pisco és Nazca közötti 343 kilométert kell teljesítenie a mezőnynek, ebből 243 km lesz a mért szakasz. Kulcsszavak: autósport, dakar, rali, szalay
|
|
|||||
|
||||||
Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye |
||
2013. január 07.
Már az első gyorsasági szakaszon véget ért a verseny a Turán Frigyes, Zsiros Gábor duó számára az Ausztriában zajló Jännerrallye-n, amely az Európai Rali Bajnokság (ERC) idénynyitó futama.
|
Már az első gyorsasági szakaszon véget ért a verseny a Turán Frigyes,
Zsiros Gábor duó számára az Ausztriában zajló Jännerrallye-n, amely az
Európai Rali Bajnokság (ERC) idénynyitó futama. A Turán Motorsport pénteki közleménye szerint a páros egy kanyarban megcsúszott és egy fának ütközött, s bár a pilótának és navigátorának nem esett baja, a Subaru Impreza R4-es hátulja olyannyira megrongálódott, hogy a duó nem tudta folytatni a viadalt. "Az első gyorson nem kíméltük az autót, beleadtunk mindent, sajnos úgy tűnik, többet is, mint kellett volna - idézte a közlemény Turán Frigyest. - Végig nagyon csúszósak voltak az utak, s az egyik kanyarban soknak bizonyult a tempónk." A tervek szerint a magyar duó folytatja a versenyzést az ERC idei szezonjában. Kulcsszavak: autósport, erc, rali, turán
|
|
|||||
|
||||||
Tim Gábor az Euroring-en készült a Szilveszer Rallye-ra |
||
2012. december 22.
A Praktistar és az Apex Racing Team közös edzést tartott az Euroring-en, ahol ugyan fagyos idő fogadta a versenyzőket és csapatokat, száraz körülmények között, így igazán felszabadult napot töltöttek el.
|
Tim Gábor és Vavika Tibor páros, egy Mitsubishi Evo VIII-al a Szilveszter Rallye-n mutatkozik be, ezen a napon megkezdték a közös felkészülést a versenyre. A gyorsasági versenyeken edződött versenyző számára egy fél nap állt rendelkezésre, hogy a teljesen szokatlan körülményekhez hozzászokjon. Az autót a Praktistar szervizeli, és készíti fel a versenyre, ám Tim Gábor gyorsasági csapata is részt vett a teszten. Az Apex Racing pilótája, Lévai Zoltán egy kupás Suzuki Swift-et mutatott be a rallye-s csapatnak, melyet ki is próbálhattak. A félnapos teszt után mindkét csapat elégedetten indulhatott haza, sem technikai, sem más probléma nem merült fel. Tim Gábor is bizakodóan nyilatkozott a felkészülésről: "Ez egy nagyon jó autó, igaz nagyon furcsa volt a négy-kerék hajtás, de hamar megszoktam. Még rengeteg lehet fejlődni ezzel a kocsival, teljesen más világ, mint a pályaautózás. A turbó is új nekem, meg kell tanulnom, hogy mindig nyomatékon tartsam az autót. Még egy tesztünk lesz a Szilveszter Rallye előtt, ahol Vavika Tibor-ral való összeszokás lesz a cél, hisz Ő navigál nekem. Köszönöm a támogatóimnak, hogy egy ilyen komoly technikát vezethetek. Remélem egy jó eredménnyel tudom meghálálni." Vavika Tibor a navigálás mellett, kipróbálhatta a kupás Suzukit: "Nem hiszem, hogy Gáborral bármi gond lesz, hamar ráérzett az autóra. Egyértelműen pályaversenyző, de nem célunk megváltoztatni a stílusát. Pályán nagyon gyors volt, reméljük ezt a tempót át tudja menteni majd a közutakra is. Délután kipróbálhattam az Apex Racing versenyautóját. Ez egy kis kupás Swift volt. Nagyon meglepett, egy csöppnyi kis autó, alig 107 LE, és mégis nagyon gyors. Szerintem kanyarokban gyorsabb, mint a Mitsubishi-nk. Jó móka volt!" . Kulcsszavak: autósport, hírek, tim gábor
|
|
|||||
|
||||||
Két Polo R WRC, két világpremier |
||
2012. december 11.
2013-ban a Volkswagen is rajthoz áll az FIA Rali-világbajnokság (FIA World Rally Championship; WRC) mezőnyében, kezdve a legendás Monte Carlo Ralival (január 15 - 20.).
|
A pilóta csapat, valamint a 315 lóerős rali-Polo illetve sportos sorozatgyártású változata 250 vendég előtt mutatkozott be végleges formájában Monacoban. Bő öt héttel első megmérettetését megelőzően a rali-világbajnokság küzdelmeire tervezett Polo R WRC az első futam városában, a nagyhírű Monte Carlo Casino előtt gördült le a szimbolikus indítóemelvényről – egyben új korszak kezdetét jelezve a Volkswagen versenysport-tevékenységében is. Néhány perccel korábban a Polo R WRC utcai változata is bemutatkozott. „A gyártásra kész Polo R WRC premierje egyben a Volkswagen versenysport új korszakának előhírnöke. Az FIA Rali-világbajnokság (FIA World Rally Championship; WRC) kiváló lehetőséget kínál a Volkswagen számára, hogy ott bizonyítsa sportos képességeit, ahol autóink mindig is a legotthonosabban mozogtak – a valóságban, az utakon” – hangsúlyozta Dr. Ulrich Hackenberg, az igazgatótanács a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ennek során pedig nem különleges prototípusra, hanem a sorozatgyártású Polo alapjaira készülő technikára építkezünk. E közvetlen közelség termékeinkhez és ügyfeleinkhez fontos szerepet játszott a világszintű versenysport éppen e formája mellett szóló döntésünkben.” „A Volkswagen intenzíven készült a rali-világbajnokságra, s a csapat minden tagja alig várja már, hogy versenybe szállhassunk Polo R WRC gépünkkel” – mondta Jost Capito, a Volkswagen versenyigazgatója. „Az FIA Rali-világbajnokság új kihívás számunkra, amelynek új ötletek sokaságával és igen erős csapattal kívánunk megfelelni. Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen személyében, illetve a mögöttük álló csapattal valóban első osztályú legénységgel vághatunk a feladatnak. Tizenhét hónapnyi intenzív fejlesztés, tesztelés és innovatív megoldások sokaságának eredménye a Polo R WRC. Megérte a sok munkát, a Polo ugyanis, legalábbis számomra, igazán tetszetős és látványos rali-versenyautó.” ígéretes pilóta/navigátor párosok az FIA Rali-világbajnokságra Sébastien Ogier navigátora, az ugyancsak francia Julien Ingrassia, míg Jari-Matti Latvala pilóta oldalán honfitársa Miikka Anttila alkotja a Polo R WRC versenygépei számára a Volkswagen legénységét a 2013-as Rali-világbajnokságon. Az Ogier/Ingrassia és a Latvala/Anttila kettős egyaránt kiváló eredmények birtokában vághat az új szezonnak, eddig mindketten hét-hét világbajnoki futamgyőzelmet jegyeznek. „Több mint másfél esztendei felkészülést követően alig várom már a ’Monte’ rajtját a Polo R WRC volánja mögött, ahol végre kiderül, hol is tartunk vetélytársainkhoz képest” – nyilatkozta Sébastien Ogier, aki 2011 novemberében érkezett a Volkswagenhez, s aki számára a „Monte” valójában „hazai pálya”. Csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki harmadikként végzett az idei világbajnokságon, s még új a Volkswagennél, hozzátette: „Számomra egyértelműen a Volkswagen a legjobb lehetőség személyes célom, a rali-világbajnoki cím elhódításához. A csapat mély benyomást tett rám eltökéltségével és azzal a kellemes légkörrel és stílussal, amellyel tagjai viszonyulnak egymáshoz. Egyénileg is mindenki abszolút elkötelezett a csapat érdekei iránt. Nagy izgalommal várom már a ’Monte’ rajtját.” A Portugál Ralitól, vagyis az FIA Rali-világbajnokság negyedik futamától a Volkswagen egy harmadik versenyautó indítását is tervezi, volánjánál a kétszeres Intercontinental Rally Challenge (IRC) bajnok, s Volkswagen Junior pilóta Andreas Mikkelsennel (Norvégia; új navigátora Mikko Markkula, Finnország). „A Volkswagen rendkívül céltudatos csapat, amely óriásit fejlődött a rali-világbajnokságra készülőben” – emelte ki Mikkelsen. „A csapat már a ‘Dakar’ projekt során sem bízott semmit a véletlenre, s minden tekintetben ideálisan áll a versenysporthoz. Kétségkívül sokat tanulhatok, s érhetek itt el a jövőben.” A Volkswagen így olyan versenyzőgárdát állított össze, amely a tapasztalatnak és az ambíciónak sincs híján: 28, 27 illetve 23 esztendősen Ogier, Latvala és Mikkelsen nem csupán a rali-mezőny legfiatalabb, hanem leggyorsabb pilótái között is említhetők. Kulcsszavak: autógyár, autósport, hírek, volkswagen, wrc
|
|
|||||
|
||||||
Szikszón épül az új Hungaroring |
||
2012. december 07.
Gyorsasági autópályát, az új Hungaroringet építi meg a Hell Energy a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón lévő gyára közelében.
|
A HELL ENERGY újabb nagyszabású beruházást tervez a borsodi térségben, a 6 milliárd összértékű projekt keretében egy nemzetközi versenyek rendezésére is alkalmas autó- és motorsport komplexum épül majd meg. A 2,6 km hosszú aszfaltos versenypálya - mivel az FIA (Nemzetközi Autósport Szövetség) és az FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) szabványoknak mindenben megfelel - műszaki adottságai tekintetében Magyarországon kizárólag a Forma-1 futamait rendező mogyoródi Hungaroringhez hasonlítható. A tervek szerint 2014 tavaszára megépül a versenypályához tartozó versenyépület, egy fedett és szabadtéri gokart pálya, hotel és étterem, valamint több ezer négyzetméteres játszóparkot is létrehoznak a komplexum területén. A HELL ENERGY hosszú évek óta a technikai sportok egyik legnagyobb támogatója Magyarországon, a számos hazai és külföldi versenyző és versenysorozat szponzorálása révén a HELL márkanév teljesen összefonódott az autósporttal. Ennek a folyamatnak az egyik csúcspontja az F1-es AT&T Williams csapattal kötött két éves szponzori szerződés volt. A kiváló kapcsolat egy újabb lépcsőfokát jelenti a tulajdonosok azon elhatározása, hogy egy, a régió számára példátlan turisztikai látványosságot jelentő, autó- és motorsport komplexum létrehozása mellett döntöttek, amely akár az egész család számára szórakozási lehetőséget nyújt. A közel 6 milliárd összértékű projekt mindezeknek megfelelően egy nemzetközi versenyek megrendezésére is alkalmas mintegy 2,6 km hosszú aszfaltozott versenypálya, hozzá tartozó versenyépület, fedett és szabadtéri gokart pálya, hotel és étterem, valamint több ezer négyzetméteres játszópark létrehozását foglalja magában. Versenypálya és versenyépület Az egyedülálló műszaki paraméterekkel rendelkező 2,6 km hosszú, 12-16 méter széles aszfaltos versenypálya mellett felépül majd a versenyzők kiszolgálásához, a versenyek lebonyolításához, valamint a VIP vendégek elhelyezéséhez szükséges versenyépület, ezenkívül 20 db egyenként 2 versenyautó elhelyezésére lehetőséget biztosító „box" is. A pálya éjszakai világítással is ellátott. A versenypályán a tervek szerint lehetőség lesz exkluzív (Ferrari, Lamborghini) és standard pálya-versenyautók bérlésére is, de akár saját autóval vagy motorral is kipróbálhatja bárki. A tervek között szerepel vezetéstechnikai centrum kialakítása. A pálya úgy épül meg, hogy opcionálisan egy későbbi időpontban lehetséges legyen a meghosszabbítása is, közel 4 km hosszúságúra. így a Hell Ring elviekben akár Forma 1-es, illetve Moto GP versenyek megrendezésére is alkalmassá fog válni. Gokart, hotel és étterem, játszópark A komplexum területén egy 3000 m2-es fedett gokart csarnok, és egy másik kb. 500 m hosszúságú szabadtéri gokart pálya kerül kialakításra, amely mind a leendő versenyzők, mind pedig a gokartot csak szabadidős tevékenységként végzők kedvelt találkozóhelye lesz. Az autó- és motorsport komplexum szolgáltatásait igénybe vevő közönség számára egy 22 szobás, négycsillagos hotel és étterem, valamint konferenciatermek is rendelkezésre állnak majd, amelyek céges- vagy magánrendezvények, konferenciák és tréningek lebonyolítására is kiválóan alkalmasak. Mivel a Hell Ring az egész család számára kíván szórakozási lehetőséget nyújtani, természetesen a gyermekek igényeinek is meg fog felelni. A tervek között szerepel, hogy a komplexum területén épül fel Közép-Kelet-Európa legnagyobb és legszínvonalasabb szabadtéri játszótere, mintegy 5000 m2 területen. Ez az egyedi játszópark olyan attrakció lesz, amely a pályától függetlenül is megállja a helyét, és változatosságával akár egész napos szórakozást tud nyújtani a 0-12 éves korosztály számára. Kulcsszavak: autósport, gazdaság, hell racing, hírek, hungaroring
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan DeltaWing elnyerte a Autosport Awards kitüntetést |
||
2012. december 05.
December 2-án a londoni Park Lane-en, a Grosvenor House Hotelben adták át a motorsport-ipar „Oscar-díjaként" emlegetett 2012-es Autosport Awards kitüntetéseket.
|
Ez az öröm estéje volt a Nissan számára, hiszen a Nissan DeltaWing
elnyerte az úttörő megoldásokért és az innovációért adott díjat. Ahol csak megfordult, a Nissan DeltaWingről szalagcímek szóltak, magára irányította a figyelmet és megosztotta a véleményeket. A Nissan számára - amely arról híres, hogy folyamatosan izgalmat keltő innovációkkal jelenik meg - ez a projekt az egész szezon alatt nagy lendületet adott, lelkesedést keltett az autósport rajongóiban, de egyedi megjelenése révén még a motorsport iránt kevésé érdeklődők figyelmét is felhívta magára. Az értékes díjat Ben Bowlby-nak, a Nissan DeltaWing tervezőjének adták át, aki a következőket mondta: "Az autó eddig mindössze két versenyen vett részt, így nem volt alkalom arra, hogy győzelmi trófeákat gyűjtsön be, így nagyon megtisztelő, hogy az ipar és a média elismeri ennek a projektnek a fontosságát. Őszintén szólva, nem csináltam ennél klasszabb dolgot egész életemben. A Nissan DeltaWing teljes egészében a hatékonyságról szól, és reméljük, hogy ez az autó szerepet játszhat az autósport jövőjének formálásában." "Nagyon sok ember játszott fontos szerepet az autó fejlesztésében, de külön köszönetet kell mondanom a Don Panoz-féle Garage 56 és a DeltaWing Racing Cars által alkotott konzorciumnak, és természetesen az ACO-nak. Döntő volt a Nissan és a Michelin közreműködése. Nagyon kellett hinniük az ügyen, hogy ez az autó valóban létrejöhessen. Mindketten abban az időszakban csatlakoztak a projekthez, amikor a kétkedők még azt mondták, hogy ez az autó nem fogja tudni bevenni a kanyarokat." Az egyedi Nissan DeltaWing teljesítő képessége a LeMans-ban versenyző sportautókéval azonos, de feleannyi üzemanyagra és gumiabroncsra van szüksége a verseny során, tömege és légellenállási tényezője is fele azokénak. Andrew van de Burgt, az Autosport főszerkesztője szerint "az úttörő megoldásokért és az innovációért versenybe szálló konkurensek esetében hagyományosan valami olyasmiért adják, ami láthatatlanul húzódik meg a versenyautó karosszériája alatt, amit az utca embere nem lát vagy nem ért. A Nissan DeltaWing esetében azonban mindegy, hogy elhivatott autósport-rajongóról, vagy olyanról van szó, aki nem követi az eseményeket - elég egy pillantást vetni az autóra, és azonnal elmondható, hogy mindentől különbözik, amit eddig láttak. Ez óriási pozitívum mindenki számára, aki részt vett ebben a projektben. óriási érdeklődést keltett olvasóinkban, és alig várjuk, hogy a jövőben újra versenyeken induljon." és ezzel nem értek véget a Nissan DeltaWing elismerései. Az autó elnyerte az EVO magazin Innovációs Díját; az Automobile magazin az év versenyautójává választotta, és elnyerte a Popular Science folyóirat „What´s New" újdonsági díját. Ben Bowlby megkapta a Royal Automobile Club Simms érmét, és a Race Tech magazin által a világ legjobb aerodinamikai szakemberének elismerésére alapított Dino Toso díjat. "A mai este a legmagasabb fokú elismerést hozta azoknak az embereknek, akik rengeteget dolgoztak és nem féltek használni a fantáziájukat" - mondta a Nissan részéről Darren Cox. "Egyértelmű, hogy a Nissan DeltaWing az autó konstrukcióját, megjelenését illetően innovatív, de ilyen az egész projekt is, valamint az a mód, ahogy elnyerte az autósport-rajongók érdeklődését. Mindannyian élveztük, hogy részesei lehettünk ennek a kihívásnak." Kulcsszavak: autósport, hírek
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatták Szalayék új autóját |
||
2012. november 20.
új technikát vet be az Opel Dakar Team a 2013-as Dakar-ralin.
|
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 691 - 700 |