Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 721 - 730
Fernando Alonso duplán ünnepelhet a Hungaroringen

Fernando Alonso duplán ünnepelhet a Hungaroringen

2012. július 26.
Vasárnap a Hungaro- ringen rendezik az idei autós gyorsasági -világ- bajnokság 11...
Részletek
Fernando AlonsoVasárnap a Hungaroringen rendezik az idei autós gyorsasági-világbajnokság 11. futamát, a Forma-1-es XXVII. ENI Magyar Nagydíjat, amelyen a vb-pontversenyben éllovas Fernando Alonso kettős ünnepet ülhet: amellett, hogy éppen július 29-én lesz 31 esztendős, újabb diadalával tovább növelheti előnyét a pontversenyben.

"Rendkívül fontos a magyarországi verseny: túl vagyunk a félidőn, a pontversenyben élen állok, és bízom abban, hogy a hét végén is sikeres leszek" - idézték a spanyol lapok a Renault-val kétszeres világbajnok ibériai pilótát.

Alonso elmondta, hogy a júliusban megszerezhető 75 pontból 43-at már az ő neve mellett jegyeznek és amennyiben a Magyar GP-n is elsőként intik le - az MTI tudomása szerint várhatóan Faluvégi Péter, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) főtitkára lengeti majd a kockás zászlót - akkor elégedetten mehet el a jól megérdemelt nyári szabadságra. A Hungaroringen vasárnap esedékes viadalt követően ugyanis hosszabb pihenő következik, a legközelebbi versenyt, a Belga Nagydíjat szeptember 2-án rendezik Spa-Francorchamps-ban.

Luca Cordero Di Montezemolo, a Ferrari elnöke is elégedett pilótája teljesítményével. Elmondta, hogy a csapat a kezdeti nehézségek után óriási lépést tett előre, ezzel együtt nem árt óvatosnak lenni.

"A riválisaink nagyon kemények, a McLaren rendkívül sokat fejlődött, a Red Bull továbbra is pokoli erős, a Sauber hallatlanul kiegyensúlyozott, a Lotus pedig bizonyos helyzetekben igencsak hatékony" - nyilatkozta az olasz médiának Montezemolo. "Fokozni kell az erőfeszítéseket, hogy állandósítsuk a sikereinket."

Sebastian VettelAlonsónak, aki első sikerét kilenc esztendeje - még a Renault volánja mögött - éppen a Hunagaroringen érte el, valóban illik óvatosnak lennie, az ellenfelek ugyanis nyilvánvalóan nem adják meg könnyen magukat. Hiába vezet a spanyol 34 ponttal az ausztrál Mark Webber és 44-gyel a világbajnoki címvédő német Sebastian Vettel előtt, a két Red Bull-os nem tett le arról, hogy behozza a spanyolt.

Vettel és csapattársa, Webber is azt ígérte, hogy győzni jött Magyarországra, majd mindketten megemlítették, hogy bár a pálya közismerten a leglassabbak közé tartozik, több helyen is nagyokat lehet hibázni, és a várható nagy meleg is megzavarhatja a versenyzőket.

A 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton sem borúlátó:
"Ebben az idényben eddig kissé hadilábon álltam a szerencsével, a dolgok nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem, szerettük volna" - idézte a McLaren brit autóversenyzőjét az As című spanyol sportnapilap. "úgy érzem, a hét végén menni fog a dolog, jó eredményt érek el, és akkor nyugodtan megyek el vakációzni. Egy biztos: a boxutcában mi vagyunk a leggyorsabbak, és ez jó jel!"

Az eddigi tíz futamból hármat a listavezető Alonso nyert meg, kettő Webber nevéhez fűződik, a további öt sikeren pedig öt különböző pilóta osztozik. A szombati időmérő döntő fontosságú lesz, aki a rajtrács élére kerül, nagy eséllyel elsőként pillanthatja meg Faluvégi Péter kezében a kockás zászlót.

További cikkek

Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon
Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására
Kulcsszavak:
 
Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz Norbi rajt-cél győzelmet aratott Japánban! Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon Fernando Alonso duplán ünnepelhet a Hungaroringen A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban Fernando Alonso duplán ünnepelhet a Hungaroringen Dakar 2015 - Három autóval áll rajthoz az UNIQA Sandlander Team Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók
 
Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon

Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon

2012. július 26.
Kiss Pál Tamás dobogós helyezést szeretne elérni a GP3-as gyorsasági autós ...
Részletek
Kiss Pál Tamás Kiss Pál Tamás dobogós helyezést szeretne elérni a GP3-as gyorsasági autóssorozat hétvégi, mogyoródi állomásán.

A magyar versenyző második évét tölti a Forma-1 egyik előszobájának számító és annak európai betétsorozataként futó GP3-as szériában, ahol az idei esztendőt csapatváltást követően az angol Atech CRS GP színeiben kezdte meg. Jelenleg 11. helyen áll az összetett pontversenyben, az istálló 37 pontjából 36-ot ő gyűjtött.

"Tamással három éve dolgozunk együtt, s már a legelején láttam, hogy sikeres versenyző lesz" - fogalmazott a szerdai, budapesti sajtótájékoztatón David Hayle, az Atech CRS GP csapatfőnöke, aki hozzátette, hogy a magyar pilótára húzóemberként számítanak. "Ő szerezte csapatunk első dobogós helyezését Monacóban. Ezt sosem fogjuk elfelejteni neki, és reméljük, hogy még számos hasonló szép sikert érhetünk el együtt a jövőben. Bízom abban, hogy itthon fantasztikus versenye lesz a hétvégén."

"Hazai közönség előtt szeretnék a dobogóra állni. Ha ez sikerülne, majd esetleg még egyszer meg tudnám ismételni a következő versenyek valamelyikén, akkor az idény végén az első ötben végezhetnék" – fogalmazta meg céljait a 21 éves pilóta.

Kiss Pál Tamás azt is elárulta, szeret esőben versenyezni:

"örülnék, ha a hétvégén esne az eső, mert ilyen körülmények között Silverstone-ban is jól ment a versenyezés, s csak a végén maradtam le egy jobb helyezésről. Ha sütni fog a nap, nehezebb dolgom lesz."

Kiss Pál Tamás A miskolci születésű autóversenyző a múlt heti, hockenheimi futam után autója alulkormányozottságára és a kellő végsebesség hiányára panaszkodott. Amint azt az MTI érdeklődésére elmondta, emiatt turbót cserélnek, a motort pedig gyorsrevízió alá vetik, míg kisebb módosításokról majd csak az első szabadedzés után döntenek.  

A Forma-1-es Magyar Nagydíj keretében GP3-as futamra szombaton 17:20-tól és vasárnap 9:25-től kerül sor a Hungaroringen.



További cikkek


Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”
Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására
Kulcsszavak:
 
Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Jean Todt szívesen látna Formula-E vb-t és ralikrossz-vb-t Magyarországon Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Sebestyén Peti a Supersport-világbajnokság legjobb Hondás szereplője Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon Alonso: Vettelnél van a jobb autó Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja A ŠKODA Fabia R5 új bázist kapott – a ŠKODA Motorsport új központja
 
Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj

Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj

2012. július 24.
Több mint 600 ezer dollárral emel- kedett a 2012-es Forma-1-es Magyar Nagydíj ...
Részletek
Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíjTöbb mint 600 ezer dollárral emelkedett a 2012-es Forma-1-es Magyar Nagydíj megrendezésének jogdíja.

A Magyar Közlönyben megjelent 1214/2012. kormányhatározatban az áll, hogy az idén kifizetendő jogdíj összege 26 676 638 dollár (körülbelül 6,1 milliárd forint). A kormány egyúttal visszavonta az 1093/2009-es határozatot, amelyben a 2012-es futam megrendezésének jogdíját 26 070 358 dollárban (kb. 5,9 milliárd forint) rögzítették.



Nem változott az, hogy a 2012 utáni években kifizetendő jogdíj összege az előző éves jogdíj 7,5 százalékával emelkedik majd. Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt keddi határozatban az áll, hogy az érintett minisztereknek kell gondoskodniuk arról, hogy a jogdíjfizetéshez szükséges költségvetési támogatás "törvényekben való tervezését folyamatosan biztosítsák úgy, hogy az adott évre esedékes rendezői jogdíj kifizetéséhez szükséges forrás fedezetét az adott év költségvetésébe betervezik."

A Hungaroring Sport Zrt.-nek jelenleg 2016-ig van érvényes szerződése a világbajnoki sorozat kereskedelmi jogait birtokló Formula One Administration Ltd.-vel a mogyoródi futam megrendezésére.
Az idei Magyar Nagydíjat július 27-29án rendezik a Hungaroringen.

További cikkek

Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására
Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban
Kulcsszavak:
 
Lekeny duplázott a Hungaroringen Lekeny duplázott a Hungaroringen Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj Brit Nagydíj - Hamilton nyert, és csökkent a lemaradása összetettben Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Stian Paulsen a SEAT Leon Eurocup versenysorozat új éllovasa Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón Fontos második helyet szerzett Tim Gábor Komlón Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat Felemás hétvégét zárt a 22. Miskolc Rallye-n az MR Racing csapat
 
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására

Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására

2012. július 24.
Bár a tavalyinál lényegesen kevesebb vállalkozó kért kitele- pülési engedélyt...
Részletek
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadásáraBár a tavalyinál lényegesen kevesebb vállalkozó kért kitelepülési engedélyt a Hungaroringre a Magyar Nagydíj idejére, és magánszállásokat hirdető táblákkal is alig találkozni, a mogyoródi önkormányzat mindent megtett az idei Forma-1-es futam zökkenőmentes lebonyolításáért - közölte a község jegyzője a hétvégi versennyel kapcsolatban hétfőn az MTI-vel.

Pervainé Hangodi ágnes elmondta: míg tavaly 140 vállalkozó kérte a regisztrációt, most csupán 50 hasonló kérelem futott be az önkormányzathoz, bár a hétvégéig ez az arány várhatóan még javulni fog. A jegyző szerint a vállalkozói kedv lanyhulásának a legvalószínűbb oka az lehet, hogy tavaly a vállalkozók a vártnál kevesebb bevételhez jutottak.

Az önkormányzat az idén egyszerűsítette a jelentkezés feltételeit, de a vállalkozókat terhelő bérleti díjakra nincs ráhatása, hiszen azt a földterületek tulajdonosai, zömmel magánszemélyek szabják meg és szedik be – tette hozzá. A hétfő délutánig regisztrált 50 kitelepülő vállalkozó közül 4 kempinget, 11 parkolót akar üzemeltetni, a többiek büfét nyitnak vagy különféle ajándéktárgyakat árusítanak majd. A jelek szerint a korábbi éveknél kevesebben veszik igénybe a településen rendelkezésre álló magánszállásokat; a főút mentén szinte egyáltalán nem látni kiadó szobát hirdető táblákat.

A Magyar Nagydíjra való felkészülés kapcsán Pervainé Hangodi ágnes megjegyezte: a község főútja mentén csütörtökön helyezik ki azokat az ideiglenes szeméttárolókat, amelyeket a közmunkások ürítenek majd rendszeresen. Sürgősségi egészségügyi ellátásról most nem kell gondoskodnia a településnek, ezt a feladatot a Hungaroring vállalta magára.  

Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadásáraBeluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője közölte: a rendezvény biztosításában az elmúlt évekhez hasonló létszámú rendőr vesz részt. A munkájukat lengyel, román és osztrák rendőrök is segítik; feladatuk elsősorban az, hogy segítsenek a határon túlról érkező vendégek problémáinak kezelésében, megkönnyítsék a  tájékozódásukat, ellenőrizzék okmányaikat és járművüket. Az idén is több konzulátus képviselőjét várják a Hungaroringre – fűzte hozzá a szóvivő. A lengyel, német, finn és svéd konzul az EU tagállamai, valamint Svájc konzulátusi feladatait látják el a verseny ideje alatt (segítik az állampolgárok ügyintézését, és jelentősen könnyítik a külföldiekkel történő kommunikációt).

A környéken várható zsúfoltság miatt a rendőrség arra kéri a mogyoródiakat, hogy gépkocsival csak akkor induljanak el otthonról, ha feltétlenül szükséges, illetve a szokásosnál nagyobb türelemmel közlekedjenek. A versenypálya körüli és az oda vezető utakon csütörtöktől vasárnapig megállási tilalom lesz érvényben, a szabálytalanul parkoló járműveket a rendőrség elszállíttatja, azokat csak a szabálysértési bírság és a szállítási költség kifizetése után kaphatják vissza a tulajdonosok - közölte Beluzsárné Belicza Andrea.

A járművezetők most is számos forgalmirend-változásra számíthatnak, a folyamatos haladást minden érintett útszakaszon rendőri irányítással, illetve tájékoztató táblákkal segíti a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság. Javasolják, hogy az autósok a kijelölt, őrzött parkolókban álljanak le a járművükkel, a bűncselekmények megelőzése érdekében azt minden esetben zárják be, az utastérben értékes tárgyakat, iratokat ne hagyjanak.

Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadásáraHétfő reggelig a Hungaroring közelében ideiglenes rendőrőrs üzemel, melynek elérhetőségeit – a közlekedési információkkal együtt - a police.hu-n teszi közzé a megyei rendőr-főkapitányság – közölte a szóvivő. Török László, az Országos Meteorológiai Szolgálat munkatársa hétfőn az MTI-nek azt mondta: pénteken, szombaton és vasárnap Mogyoród térségében is inkább napos, meleg időre lehet számítani, zivatarnak kicsi az esélye. így a versenyre kilátogatóknak napernyőre, napolajra és ivóvízre lesz szükségük - tette hozzá.


További cikkek


A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”
Egy magyar a nagytúrában
Kulcsszavak:
 
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására Spanyol Nagydíj - Alonso nyerte az első szabadedzést Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Tim Gábor a bajnokság második helyén várja a végjátékot Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért Folytatódik a küzdelem a bajnoki pontokért ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon ‘Told neki ezerrel!’ – erre készül a Ford a Le Mans 24 órás futamon Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására Balszerencsés hétvége a Mecsekben
 
Európa Nagydíj - Alonso győzött, ezzel ismét az élen áll

Európa Nagydíj - Alonso győzött, ezzel ismét az élen áll

2012. június 25.
Fernando Alonso, a Ferrari pilótája nyerte vasárnap az autós gyorsasági-világ ...
Részletek
Európa Nagydíj - Alonso győzött, ezzel ismét az élen állFernando Alonso, a Ferrari pilótája nyerte vasárnap az autós gyorsasági-világbajnokság idei nyolcadik futamát, a valenciai Forma-1-es Európa Nagydíjat.

A spanyol versenyző mögött a finn Kimi Raikkönen (Lotus) lett a második, a német Michael Schumacher (Mercedes) pedig a harmadik.

A 11. helyről rajtoló, kétszeres világbajnok Alonso idei második, pályafutása 29. futamgyőzelmét aratta, ezzel ismét az élre került a pontversenyben.




A vb-címvédő német Sebastian Vettel, aki az első rajtkockából indult, a 34. körben műszaki hiba miatt feladta a versenyt.

A hétszeres világbajnok Schumacher 2010-es visszatérését követően első ízben végzett dobogós helyen.

További cikkek

Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”
Egy magyar a nagytúrában
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Kulcsszavak:
 
A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben A Citroën C-Elysée WTCC-k újra Marrákesben Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Ingyenes autósport-hétvége a Hungaroringen Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing Kibővített WTCC programjával világbajnoki címre tör a Polestar Cyan Racing Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Jean Alesi a valaha volt legjobb Hamiltont látta az idén Európa Nagydíj - Alonso győzött, ezzel ismét az élen áll Győzelem a szezonnyitón Pirelli gumikkal
 
Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”

Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt”

2012. június 25.
Kiss Pál Tamás a 2012-es valenciai GP3-as hétvége második futamán is a top10-...
Részletek
Kiss Pál TamásKiss Pál Tamás a 2012-es valenciai GP3-as hétvége második futamán is a top10-ben végzett, ám ezúttal ez a pontszerzéshez már kevés volt, mivel a versenyhétvégék második futamán már csak az első nyolcnak osztanak pontokat. A magyar pilóta ezzel együtt nem csalódott a vasárnap elért eredményével, mert úgy érzi, ő most is kihozta lehetőségeiből a maximumot.

Az már más kérdés, hogy ez valamikor a győzelemhez elég, mint tavaly Barcelonában, valamikor a dobogóhoz, mint idén Monacóban és valamikor egy 10. helyhez, mint a mostani futamon Valenciában. Ez már csak a technikai sportok sajátja.

„úgy gondolom, hogy ebben a futamban most ennyi volt” – értékelte röviden a valenciai második futam eredményét Tamás. „A rajtot jól kaptam el, de kicsit túlforgott a kerék, így nem tudtam pozíciót nyerni, igaz, legalább nem is veszítettem. A verseny elején tartani tudtam a tempót az élmezőnnyel, de aztán beragadtam William Buller mögé, aki más szárnybeállítást használt, mint én, és gyorsabb volt nálam az egyenesekben. Végül mégis sikerült kifékeznem és megelőznöm őt az egyik kanyarban, de a tempókülönbség miatt egyből visszatámadott és leszorított a külső rázókőre.”

„Ez volt az a pont, amikor teljesen elkoptak az abroncsaim, és innentől kezdve akkora volt a vibráció az autóban, hogy sokszor alig láttam a kanyarokat, úgyhogy sajnos egyértelműen veszítettem az addigi tempómból. Próbáltam továbbra is konstans köröket futni, ami sikerült is, hiszen végig 1-2 tizeden belüli köröket mentem magamhoz képest, de sajnos ez most csak a 10. helyhez volt elég” – mondta el a magyar pilóta.

Kiss Pál Tamás„Valamikor jól sikerül a hétvége és minden összejön, mint legutóbb, Monacóban, és valamikor nem, de elkenődve nem vagyok, mivel az első futamon legalább sikerült pontokat szereznem. úgy érzem, hogy megvan a jó beállítás, amivel gyorsak tudunk lenni, de nincs még meg az a kulcs, ami ezt az egészet működtetni tudná, mert a futamok végére mindig elkopnak a gumik, így pedig hiába jó a tempónk az elején. Erre kell még megoldást találnunk, és akkor szerintem folyamatosan képesek leszünk jó eredményeket elérni a bajnokságból még hátralevő versenyeken” – tekintett máris előre a Monacóban első magyarként dobogóra álló pilóta.

A GP3 következő versenyét két hét múlva rendezik Silverstone-ban, ami Tamás csapata, az Atech CRS GP számára a szezon hazai futamát jelenti majd, és mint ilyen, különös fontossággal bír. „A következő verseny nagyon fontos lesz a csapatnak, mivel a hazai versenyük következik. épp ezért a szokásosnál kicsit korábban kiutazom majd Angliába, és előbb a McLaren F1-es főhadiszállásán készülök a versenyre a csapat GP3-as szimulátorával, majd a csapat saját műhelyében is kicsit hosszabb időt töltök el. Nagyon szeretem a silverstone-i pályát, de eddig sosem volt ott szerencsém. Remélem, idén megszakad ez a rossz sorozat” – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.

További cikkek

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Egy magyar a nagytúrában
Ha megy, akkor nagyon megy!
Kulcsszavak:
 
Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Két Eb cím után angol bajnok az OXXO Racing! Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Tim Gábor újra az 1991-es Nissan Sunny GTi-vel indul a Balaton Rallye-n Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Loeb, Elena és a Citroen hatodszor is verhetetlenek Autósport népünnepély a dűnéken! Autósport népünnepély a dűnéken!
 
Egy magyar a nagytúrában

Egy magyar a nagytúrában

2012. június 24.
A 2000 cm3 fölötti túraautók szombati verseny -futamának csupán egy magyar ...
Részletek
Egy magyar a nagytúrábanA 2000 cm3 fölötti túraautók szombati versenyfutamának csupán egy magyar résztvevője volt, Walterné Dancsó Adrienn személyében, aki egy BMW M3 E36-al állt rajthoz a Főnix Motorsport Egyesület színeiben.

A versenyen szép számmal álltak rajthoz szebbnél szebb autócsodák, mivel a verseny az FIA Közép-Európai Zóna Trófea E1+2000 kategória futama is volt. A rajtnál az Audi TT-vel induló Tomás Liedl és a Pagani Zonda-val rajthoz álló Antonin Herbreck is beragadt, így a mezőny hátsó részéről kellett megkezdeniük a felzárkózást. Ez láthatóan nem okozott különösebb nehézséget nekik, ám néhány kör megtétele után Liedl a boxutcába gurult és föladta a versenyt. A versenyben vezető Max Stanco Ferrarija a célegyenesre ráfordító kanyarkombináció bejáratánál megpördült és a sóderágyban kötött ki. Bár a versenyt később folytatni tudta, ekkor már 3 körrel le volt maradva az elsőkhöz képest.

A futamot Antonin Herbeck nyerte a zöld Pagani Zonda-val, így ő végzett az élen a E1+3500 géposztályban is. Itt a második helyet Miro Konopka szerezte meg az ARC Bratislava sárga-piros-kék színeit viselő Porsche GT3-al míg a harmadik helyen a cseh Dennis Waszek ért célba egy Ferrari F430-cal. Az E1-3500-as értékelésben az erősen átalakított BMW E36 M3-at vezető Martin Matzke győzött Andrzej Lewandowski és Lukas Vrecka előtt. Ebben a géposztályban indult Walterné Dancsó Adrienn is, ő nyolcadik lett.

Antonin Herbeck (Pagani Zonda, E1+3500, 1. hely): "Nem láttam a zöld lámpákat, mert a nap belesütött. Csak azt láttam, hogy a piros kialszik, kivártam a többiek pedig elindultak. Az autó jó volt, a gumik kitartottak, minden rendben volt. Amikor láttam, hogy a második helyezetthez képest 10-11 másodperc az előnyöm, visszavettem a tempót. Kicsit nehéz volt, mert minden nagyon meleg volt, az autóban, a pálya, a gumik. Nem volt egy egyszerű verseny. A pálya nagyon technikás, úgy gondolom, hogy ez kevésbé fekszik a mi GT2-es autónknak. A pálya nehézségein lóerővel kell felülkerekedjünk. Tetszik a pálya, de tegnap mentem rajta először, még tanulom. "

Martin MatzkeMartin Matzke (BMW M3 E36, E1-3500, 1. hely): "A verseny nagyon jól sikerült számunkra. Nagyon elégedett vagyok az autóval, végig jól működött, nagyon jól fel lett készítve és tökéletesen működött. Az összesített második helyen végeztünk, megvertük a legtöbb +3500-as autót. Az autóról nem egyszerű beszélnem. Az alap az E36-os M3-as BMW, de teljesen át van építve. Csak a padlólemez és a bukóketrec eredeti, minden más át van építve a jobb aerodinamika és kanyarstabilitás érdekében. Más gátlók, más féknyergek vannak benne, az egész autó nagyon magas technológiai színvonalat képvisel. A pálya új számomra, először vagyok itt. Alapvetően nem szeretem a technikás pályákat, de ez kicsit speciális, mert jól érzem magam rajta és biztonságban is, hiszen óriásiak a biztonsági zónák. Szóval tetszik a pálya, a felülete viszont kevésbé, mert nagyon agresszív a gumikkal. Az időjárás szörnyű, nagy a forróság, nekünk meg ráadásul semmilyen szigetelés nincs az autóban, mindent kiszedtünk a kipufogó körül, miután csütörtökön meggyulladt "

Walterné Dancsó Adrienn (BMW M3 E36, E1-3500, 8. hely): "Nagyon jó volt, alig vártam már ezt a versenyt, hogy végre a BMW-vel mehessek. Ez a párom meglepetése volt, hiszen alapvetően az endurance versenyre érkeztünk. Az adminisztratív átvételen közölte velem, hogy töltsek ki még egy papírt, mert megyek a sprinten is. Teljes volt a meglepetés. Az edzéseken amit próbáltam nyújtani, annak az volt az eredménye, hogy azt mondta Csabi, hogy kapok egy szett új gumit, úgy hogy élvezkedhettem a versenyen. Nagyon-nagyon tetszett, azt az időt megfutottam, amit én gondoltam és konstans voltam. Az, hogy ez a többi autó között ez mire volt elég jelenleg engem nem érdekel, gyakorolni jöttem és élvezni az autózást. "

A vasárnapi rajtnál a Pagani Zonda-val versenyző Antonin Herbeck elég sajátságosan foglalta el a második rajtkockát, mivel egy autóhossznyival előrébb gurult, mint ahol a helye lett volna. A versenyigazgató ennek ellenére megadta a szabad jelzést és a mezőny nekivághatott a 25 perc plusz egy körös száguldásnak.

HerbeckHerbeck nem tudott profitálni abból, hogy szabálytalanul állt meg a rajtrácson, mert ő is és az Audi TT-vel versenyző Tomás Liedl is beragadt, amint ez már szinte megszokottá válik a nézők számára mindkét autó esetében. Tomás Liedl a negyedik helyen tudott elfordulni a célegyenes végén, annak ellenére, hogy a pole-pozícióból indult a bivalyerős autóval. Az első helyre Max Stanconak sikerült feljönnie és az első kör végére már Liedl és Herbeck zárkózott fel második harmadiknak, de a második kör megkezdése után nem sokkal Herbeck a Paganival föladni kényszerült a küzdelmet. Walterné Dancsó Adrienn a 17. helyen haladt ekkor.

A verseny folyamán történt egy elég látványos baleset, mert Jakub Klobasa Ferrarija a célegyenes ráfordítóban megcsúszott és irányíthatatlanul a boxutca bejárata felé csúszott, ahol végül a sóderágyban állt meg, szinte csak néhány centiméterre az elválasztó faltól. Szerencsére ki tudott szabadulni a kavicságy fogságából, így a versenyt nem kellett megszakítani, bár az említett autó ettől kezdve látványosan lassabb volt a többinél.

A 13. körben Miro Konopka kénytelen volt a boxba gurulni, mivel a bal első kereke defektet kapott. Miután a kereket kicserélték a szerelők, visszatérhetett a pályára. Ugyanebben a körben Walterné Dancsó Adrienn is a boxutcába gurult, de ő már nem is tért vissza a pályára.

Ezen a versenyen van egy érdekes szabály, amivel a többi autónál sokkal erősebb ex DTM-es Audi TT-t próbálják a többiek "szintjére " hozni. Ez a szabály úgy szól, hogy a futam alatt az Audi pilótájának két alkalommal kötelező jelleggel át kell hajtania a boxutcán, természetesen betartva az ott érvényben lévő sebességkorlátozást. Ez végső soron azt eredményezte, hogy az akkorra már jelentős előnnyel vezető Tomas Liedl végül csak az ötödik helyen ért célba. A futamot Dennis Waszek nyerte Ferrari F430-al, Martin Matzke (BMW M3), Max Stanco (Ferrari F430), és Zdeno Mikulasko (Porsche 997) előtt.

Dennis WaszekDennis Waszek (Ferrari F430, F+3500, 1. hely): "Az időmérőn rossz gumival mentünk és a motorral, a generátorral is gondunk volt, így csak a hatodik helyet sikerült megszerezni. A rajt sem sikerült túl jól, az új gumik még nem tapadtak rendesen, kipörögtek. Páran elmentek mellettem, a nyolcadik vagy kilencedik helyre estem vissza. Aztán láttam, hogy az autó gyors, nagyon jól működik. A lágy gumit lecseréltük egy keményebbre és ez jó választás volt, mert ezen a pályán tovább tartott. Láttam, hogy a többieknek elfogyott a gumija az első pár kör után, sokkal gyorsabb voltam a kanyarokban és apránként mindenkit megelőztem. Sajnos egy másik Ferrarival ütköztem. Sokkal gyorsabb voltam, láttam, hogy hibázott az egyik kanyarban, ráközelítettem. A következő kanyarban elkezdett kanyarodni. Maximális erővel fékeztem, de nem tudtam jobbra menni és nekimentem hátulról."

Max Stanco (Ferrari F430, F+3500, 2. hely): "Nagyon nehéz verseny volt. 8-as keménységű Michelin abroncsokat használtunk és kiderült, hogy nem volt jó választás, mert két vagy három kör alatt elfogytak. úgy láttam Mironak is hasonló gondja volt. Nem tudtuk normálisan kezelni az autót, azért küzdöttünk, hogy a pályán maradjunk. Waszek 9-es keménységűvel ment és azt mondta, végig rendben voltak a gumijai. Esélyünk nem volt ellene. Egy szűk kanyarban elfékezte magát és nekem jött hátulról és kimentem a pályáról. Miro megelőzött de aztán láttam, hogy ő is küzd a gumikkal. Nehéz verseny volt. "

Martin Matzke (BMW M3 E36, F-3500, 1. hely): "Kicsit másabb volt a mai verseny. A Pagani mögül rajtolni a legnehezebb, mert nagy gondjuk van a rajt-automatikával. Szóltak a rajt előtt, számítottam rá, de túl kicsi a távolság, hogy könnyedén ki lehessen kerülni. A rajt tehát nehéz volt, több helyet vesztettem, de aztán nyomtam a gázt és visszaszereztem őket. Megvertem jó pár +3500-as autót is, úgy hogy elégedett vagyok."

Max Stanco


















További cikkek

Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen
Ha megy, akkor nagyon megy!
Kulcsszavak:
 
Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! ifj. Tóth: Hatalmas hajrá! Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Élete versenyére készül a címvédő Kiss Norbert Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen Oldalkocsis Motorkerékpár Világbajnokság volt hétvégén a Pannónia-Ringen
 
A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

2012. június 21.
A Mazda Motorsports be- jelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL ...
Részletek
MazdaA Mazda Motorsports a bejelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL motorjának versenyváltozatát a Le Mans Prototype 2 (LMP2) géposztály legnagyobb megmérettetésén: a Le Mans-i 24 órás versenyen induló csapatok rendelkezésére bocsátja. A Le Mans motorprogram a 2013-as futamon mutatkozik be elsőként. A Mazda volt az első – és mindmáig az egyetlen – olyan ázsiai autógyártó, amely (1991-ben) összesített első helyen ért célba Le Mans-ban.

„Ez a motorprogram újra lángra lobbantja a Mazda és a Le Mans közötti, szenvedélyes kapcsolatot. 1991-ben történelmet írtunk, amikor győzelemre vittük a bolygódugattyús motortechnológiát. Most ismét a győztesek közé kívánunk visszatérni, mégpedig a legfejlettebb és legtisztább üzemű, szériamotor-alapú erőforrással, amely a sportágban valaha szerepelt. A Mazda legjobb újkori hagyományai szerint európai és Egyesült államok-beli vásárlóink számára egyaránt elérhetővé tesszük a motort, amely így a hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship, WEC) és az amerikai Le Mans-szériában (American Le Mans Series, ALMS) egyaránt szerephez juthat az LMP2 kategóriában” – nyilatkozta Jay Amestoy, a Mazda Motorsports és a Mazda észak-amerikai részlegének (Mazda North American Operations, MNAO) motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke.

A motorok a Mazda Motor Corporation, a Mazda North American Operations és a SpeedSource Race Engineering közös fejlesztőmunkájának eredményeként jöttek létre. A fejlesztés jelenleg a fékpadi mérések fázisában tart, a pályatesztek 2012 végén veszik kezdetüket.

A motorok a kétfázisú turbófeltöltővel felszerelt, négyhengeres Mazda SKYACTIV-D 2.2 erőforrás gyári blokkjára épülnek. „Az erőforrás kiemelkedő teljesítményt és igen kedvező üzemanyag-fogyasztást nyújt; minősége, tartóssága és megbízhatósága révén a legkiválóbb utcai autókban éppúgy tökéletesen helyt áll, mint hosszútávú versenyek győztes motorjaként” – mondta John Doonan, a MNAO Mazda Motorsports igazgatója.

Mazda„A Mazda üzleti kultúrájának központi filozófiája a „folytonos kihívás”. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy 18 évnyi, folyamatos részvételt követően 1991-ben végre diadalmaskodhassunk Le Mans-ban. Ugyanez a szellemiség teremtette meg – egy sor technológiai áttörés megvalósítása révén – a SKYACTIV technológiák széles körének alapját. örömmel tölt el, hogy a SKYACTIV-D CLEAN DIESEL technológián alapuló ügyfélprogram keretében a Le Mans-i versenyen részt vevő magánistállókat szolgálhatunk ki versenymotorunkkal” – hangsúlyozta Masahiro Moro, a Mazda Motor Corporation globális értékesítésért és marketingért felelős vezérigazgatója.

A tervek szerint a Dempsey Racing lesz az új motor első vásárlója

A Dempsey Racing istállónál szünet nélkül folynak az előkészületek, hogy a csapat lehessen a Mazda SKYACTIV-D versenymotor első ügyfele az LMP2 kategóriában. A Dempsey Racing társtulajdonosa a színész és autóversenyző Patrick Dempsey.

A Dempsey Racing 2007 óta versenyez Mazda RX-8 versenyautóval a GRAND-AM GT géposztályban; eddigi legjobb eredményük a 2011-es Rolex 24-en, Daytonában elért dobogós helyezés. A csapat, amelynek eredményei bemutatkozása óta folyamatosan javulnak, komoly szerepet játszott abban, hogy a Mazda 2010-ben megnyerte a 2010-es GRAND-AM GT gyártói bajnokságát. A Le Mans-i futamra készülő Dempsey Racing számos partner, például a VISITFLORIDA.com segítségével az idei évben kibővítette tevékenységeit: csapatot indítottak az amerikai Le Mans szériában, továbbá a Prototype Challenge (LMPC) és a Prototype 2 (LMP2) kategóriákban egyaránt rajthoz állnak. A csapattulajdonos Dempsey és másodpilótája, Joe Foster jelenleg egyaránt Virginiában teszteli LMP2 versenyautójukat, miközben a versenysport világa a mostani hétvégén megrendezésre kerülő, 80. Le Mans-i 24 órás versenyre összpontosítja figyelmét.

MazdaPatrick Dempsey és üzleti partnere / pilótája, Joe Foster a GT kategóriában már sikeresen versenyeztek a Le Mans-i 24 órás futamon, így most rendkívül izgatottan várják, hogy 2013-ban visszatérjenek – ezúttal az LMP2 géposztályban, a Mazda SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorral.

„A Mazdával folytatott, régóta fennálló együttműködésünk rendkívül gyümölcsözőnek bizonyult, ezért bízunk abban, hogy 2013 mindkettőnk számára sikereket hoz majd. Minden energiánkat a felkészülésnek szenteljük, ezért is teszteljünk LMP2 versenyautónkat itt az Egyesült államokban, a következő ALMS futamra készülve. A csapat és partnereink egyaránt izgatottan fogadták a SKYACTIV-D hajtásrendszer, és ezzel együtt az élvonalbeli, környezetbarát technológia megjelenését autónkban” – hangsúlyozta Patrick Dempsey.

További cikkek

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Kulcsszavak:
 
A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort A Nissan GT-R fejlesztői csapata a 24 órás Nürburgringi futamon Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Az Audi pilótája Miguel Molina második lett a Hungaroringen A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Az éj leple alatt… Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert Kiemelt partnerségi megállapodást kötött az OMV Hungária és Michelisz Norbert
 
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

2012. június 21.
Az AUDI AG újabb technikai mérföld- kőhöz érkezett a verseny- sportban...
Részletek
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banAz AUDI AG újabb technikai mérföldkőhöz érkezett a versenysportban: a nagyhírű Le Mans-i 24 órás verseny idei, azaz immár 80. futamán első alkalommal hibridhajtású autó hódította el a győzelmet – az Audi R18 e-tron quattro.

Mintegy 200 ezer néző élhette át a helyszínen a verseny izgalmait, a Le Mans-ra oly jellemző drámai eseményekkel, s „A haladás technikájának” újbóli meggyőző demonstrációjával. Az Audi Sport Team Joest négy Audi R18 modellje ugyanis egyértelműen a mezőny leggyorsabb és legmegbízhatóbb gépeinek bizonyultak, 24 óra elteltével az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet szerezték meg.

„A világ legjelentősebb hosszú távú versenyén aratott újabb sikerünkkel mérnökeink ismét hatásosan igazolták kiemelkedő műszaki ismereteiket és tapasztalataikat” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki a helyszínen tekintette meg az eseményt. „Az e-tron quattro és az ’ultra’ könnyűszerkezetes építés kombinációjával egészen újszerű technikai háttérrel álltunk rajthoz, amely egy csapásra sikeresnek bizonyult. Ez pedig, különösen Le Mans-ban, aligha tekinthető magától értetődőnek. E hétvégén is jól láthattuk, mi minden történhet e futamokon, s milyen nagy jelentőséggel bír a tökéletes felkészülés.“

A márka 11. Le Mans-i győzelmének megszerzéséért mind a négy Audi R18 jó eséllyel indult, s 378 kör után az 1-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánja mögött ismét a Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) trió végzett az élen. Dindo Capello (Olaszország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) második helyével pedig mindjárt kettős győzelmet hozott a jövő e különleges összkerékhajtása számára, amelyben a hagyományos erőátviteli konstrukció fejlett elektromos hajtásrendszerrel alkot intelligens kombinációt. E technikát, ahol a kardántengelyt elektromos kábelek váltják fel, az Audi sorozatgyártású modelljeiben is teszteli.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banA Le Mans-i újonc Marco Bonanomi (Olaszország), illetve Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) és Mike Rockenfeller (Németország) a legjobb eredményt elért, hagyományos hajtásrendszerű Audi R18 ultra versenygéppel 2000, 2002 és 2010 után a Le Mans-i 24 órás futamokon szerzett immár negyedik hármas diadallá avatták az idei győzelmet. Romain Dumas (Franciaország), Loïc Duval (Franciaország) és Marc Gené (Spanyolország) a másik R18 ultra volánja mögött az ötödik helyet szerezte meg.

Mind a négy Audi R18 farában a 2011-ben első alkalommal Le Mans-ban bevetett, VTG-Mono turbófeltöltésű, különösen kompakt V6-os TDI-motor legújabb változata dolgozott. Az új ultrakönnyű szénszál-erősítésű műanyag házzal készült sebességváltó – újabb alapvető újdonságként a Le Mans-i sportautók mezőnyében – szintén mind a négy autóban problémamentesen teljesítette Le Mans 5.151 kilométeres nyúzópróbáját. Az „ultra” könnyűszerkezetes építés a quattro összkerékhajtáshoz hasonlóan a vállalat egyik alapvető fejlesztési szakterületének számít.

A két Audi R18 e-tron quattro különösen extrém formában testesíti meg e két fejlett technológiát, s a klasszikus hosszú távú verseny 80. futamának mindvégig főszereplőiként csupán szombat este, mindössze néhány körre engedte át a vezető pozíciót az egyik Toyota Hybrid versenyautónak. Legnagyobb vetélytársaik korai kiesését követően a két R18 e-tron quattro éjjel, majd egészen vasárnap délig izgalmas párharcot vívott a győzelemért, többször váltva egymást az élen, sokszor csupán néhány másodperccel a két dízel-hibrid versenygép között.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban„Olyan versenyben lehetett részünk, amilyet valóban csak Le Mans-ban élhetünk át“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója a négy Audi R18 befutóját követően. „Le Mans-ban sohasem szabad túl korán örülni, ami vasárnap is megmutatkozott. Már mindenki négyes győzelemről beszélt, amikor két autónk szinte egyidejűleg szenvedett váratlan balesetet. S hogy a csapat a verseny során mindig olyan gyorsan meg tudta javítani őket a kicsúszásokat követően, egyértelműen az Audi Sport Team Joest szakembereinek kvalitásait dicséri, akik egyfajta jó bank megbízhatóságát képviselik Le Mans-ban. összességében emelem kalapom az Audi Sport teljes legénysége előtt, akik az elmúlt esztendő során extrém kemény munkájukkal tették lehetővé a diadalt. óriási kihívásnak számított ilyen rövid idő alatt olyan hibridmodellt alkotni, amely kellően gyors, ám egyben akár 24 órás verseny-igénybevételt is elbír.

A tény pedig, hogy új technikánkkal – akárcsak 2001-ben a TFSI- illetve 2006-ban a TDI-motorral – ismét mindjárt az első alkalommal sikeresek lehettünk, szintén egyértelműen utal az Audi birtokában lévő tudásra és tapasztalatokra. Nagy nap a mai, az Audi Sport, az Audi és az e-tron quattro számára egyaránt.“

összesen 11. Le Mans-i győzelmével az Audi megerősítette a konstruktőri hosszú távú bajnokságban elfoglalt vezető pozícióját, míg Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish Le Mans-i második helyével ismét a pilóták pontversenyének élére állt.

További cikkek

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Ha megy, akkor nagyon megy!
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen
Kulcsszavak:
 
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon A cukiságfaktor a Mátrai Hegyiversenyt sem kerülte el A cukiságfaktor a Mátrai Hegyiversenyt sem kerülte el Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Felkerült a Histo Cup honlapra a 2015-ös előzetes versenynaptár Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban A Hyundai Shell World Rally Team Sordóval és Bouffier-vel indul a német ralin Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban Dakar 2012 - Szalayék 20. helyen az összetettben
 
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

2012. június 15.
Nem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos ...
Részletek
BERNIS Kupa a Pannónia-RingenNem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság résztvevőinek. A június 8-10 között, Szlovákiában megrendezett forduló után ezen a hétvégén a Pannónia-Ringen folytatódik a küzdelem.

A rendező, SportEvo oldalán (www.sportevo.hu) látható előzetes nevezési listát elnézve igen látványos hétvégének nézünk elébe. A Bernis Kupa egy igazi nemzetközi esemény lesz, hiszen a magyar bajnokság mellett a futamok beleszámítanak a FIA Közép-Európa Trófea valamint a szlovák, cseh, lengyel és szlovén bajnoksgok értékelésébe. Ennek megfelelően igen népes mezőnyt láthat az, aki a hétvégén kilátogat az Ostffyasszonyfa melletti versenypályára, a különböző kategóriákban, márkakupákba összesen több, mint 150 nevezés érkezett. A magyarok mellett, cseh, lengyel, német, osztrák, szlovák és szlovén versenyzők állnak majd rajthoz.

Majd´ 40 indulót számol a kistúra kategória. A legkisebbek a szlovénok 1400-as Fiat Grande Puntói lesznek a mezőnyben. Az F-1600 géposztályban az Orion Motorsport három Suzukija és az E30 Motorsport Opel Astrája csatázik majd. Az A-2000 és F-2000-es géposztályban már nemzetközi mezőny áll össze. Sok lesz a Renault Clio, de ex-WTCC-s autókból sem lesz hiány.

Pillanatnyilag 30 versenyző neve szerepel a nagy túraautók mezőnyében. Az F-3500 géposztályt elsöprő többségben BMW-k alkotják, a 3500 köbcenti feletti autók pedig igazi exotikumok: Ferrarik és Porschék, valamint egy ex-DTM-es Audi és egy Pagani Zonda áll majd a rajtrácson. és a Lotusok, hiszen a nagy túraautókkal együtt indítják a Lotus Cup Eastern Europe mezőnyét is. Ezen autók jó része a két órás Endurance versenyen is részt vesz majd, itt több, mint 20 csapat áll majd rajthoz.

BERNIS Kupa a Pannónia-RingenTizenkét formula autó csatázik majd a Pannónia-Ringen. Az E-1600 géposztályban cseh és szlovák versenyzők állnak rajthoz Gloriákkal, E-2000-ben pedig a magyar versenyzők Formula Renault-kal, Tatuus Hondával és Dallarával.

Külön versenyt fut két márkakupa, az RRC Suzuki Bio Kupa, amelyhez ezen a hétvégén csatlakozik az osztrák Suzuki Motorsport Cup mezőnye. Ez utóbbiban épp modellváltás van folyamatban, a mezőny egyik része a régi, a másik része pedig az új Suzuki Swifttel áll majd rajthoz. A Hungaroring után újra Magyarországra jön a Porsche GT3 Challenge Cup, amelyben Bódis Kálmán képviseli majd a magyar színeket.

Népes, nemzetközi mezőny, márkakupák és exotikus versenyautók dübörögnek tehát a hétvégen a Pannónia-Ringen. Az Országos Meteorológiai Intézet előrejelzése szerint napos idő várható 28 fokos csúcshőmérsékletekkel. Minden indok megvan tehát ahhoz, hogy az autósport rajongók kilátogassanak a hétvégén a BERNIS Kupára.

További cikkek

Ha megy, akkor nagyon megy!
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában

Kulcsszavak:
 
Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban Az elődöntő élén tört el a féltengelye Luiginak Svédországban BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Kiss Pál Tamás: "Rengeteget tanultam ezen a hétvégén" BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen NISMO.TV, az új YouTube csatorna Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Magyar Nagydíj - Ricciardo győzött a Hungaroringen
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 721 - 730