Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 721 - 730
Egy magyar a nagytúrában

Egy magyar a nagytúrában

2012. június 24.
A 2000 cm3 fölötti túraautók szombati verseny -futamának csupán egy magyar ...
Részletek
Egy magyar a nagytúrábanA 2000 cm3 fölötti túraautók szombati versenyfutamának csupán egy magyar résztvevője volt, Walterné Dancsó Adrienn személyében, aki egy BMW M3 E36-al állt rajthoz a Főnix Motorsport Egyesület színeiben.

A versenyen szép számmal álltak rajthoz szebbnél szebb autócsodák, mivel a verseny az FIA Közép-Európai Zóna Trófea E1+2000 kategória futama is volt. A rajtnál az Audi TT-vel induló Tomás Liedl és a Pagani Zonda-val rajthoz álló Antonin Herbreck is beragadt, így a mezőny hátsó részéről kellett megkezdeniük a felzárkózást. Ez láthatóan nem okozott különösebb nehézséget nekik, ám néhány kör megtétele után Liedl a boxutcába gurult és föladta a versenyt. A versenyben vezető Max Stanco Ferrarija a célegyenesre ráfordító kanyarkombináció bejáratánál megpördült és a sóderágyban kötött ki. Bár a versenyt később folytatni tudta, ekkor már 3 körrel le volt maradva az elsőkhöz képest.

A futamot Antonin Herbeck nyerte a zöld Pagani Zonda-val, így ő végzett az élen a E1+3500 géposztályban is. Itt a második helyet Miro Konopka szerezte meg az ARC Bratislava sárga-piros-kék színeit viselő Porsche GT3-al míg a harmadik helyen a cseh Dennis Waszek ért célba egy Ferrari F430-cal. Az E1-3500-as értékelésben az erősen átalakított BMW E36 M3-at vezető Martin Matzke győzött Andrzej Lewandowski és Lukas Vrecka előtt. Ebben a géposztályban indult Walterné Dancsó Adrienn is, ő nyolcadik lett.

Antonin Herbeck (Pagani Zonda, E1+3500, 1. hely): "Nem láttam a zöld lámpákat, mert a nap belesütött. Csak azt láttam, hogy a piros kialszik, kivártam a többiek pedig elindultak. Az autó jó volt, a gumik kitartottak, minden rendben volt. Amikor láttam, hogy a második helyezetthez képest 10-11 másodperc az előnyöm, visszavettem a tempót. Kicsit nehéz volt, mert minden nagyon meleg volt, az autóban, a pálya, a gumik. Nem volt egy egyszerű verseny. A pálya nagyon technikás, úgy gondolom, hogy ez kevésbé fekszik a mi GT2-es autónknak. A pálya nehézségein lóerővel kell felülkerekedjünk. Tetszik a pálya, de tegnap mentem rajta először, még tanulom. "

Martin MatzkeMartin Matzke (BMW M3 E36, E1-3500, 1. hely): "A verseny nagyon jól sikerült számunkra. Nagyon elégedett vagyok az autóval, végig jól működött, nagyon jól fel lett készítve és tökéletesen működött. Az összesített második helyen végeztünk, megvertük a legtöbb +3500-as autót. Az autóról nem egyszerű beszélnem. Az alap az E36-os M3-as BMW, de teljesen át van építve. Csak a padlólemez és a bukóketrec eredeti, minden más át van építve a jobb aerodinamika és kanyarstabilitás érdekében. Más gátlók, más féknyergek vannak benne, az egész autó nagyon magas technológiai színvonalat képvisel. A pálya új számomra, először vagyok itt. Alapvetően nem szeretem a technikás pályákat, de ez kicsit speciális, mert jól érzem magam rajta és biztonságban is, hiszen óriásiak a biztonsági zónák. Szóval tetszik a pálya, a felülete viszont kevésbé, mert nagyon agresszív a gumikkal. Az időjárás szörnyű, nagy a forróság, nekünk meg ráadásul semmilyen szigetelés nincs az autóban, mindent kiszedtünk a kipufogó körül, miután csütörtökön meggyulladt "

Walterné Dancsó Adrienn (BMW M3 E36, E1-3500, 8. hely): "Nagyon jó volt, alig vártam már ezt a versenyt, hogy végre a BMW-vel mehessek. Ez a párom meglepetése volt, hiszen alapvetően az endurance versenyre érkeztünk. Az adminisztratív átvételen közölte velem, hogy töltsek ki még egy papírt, mert megyek a sprinten is. Teljes volt a meglepetés. Az edzéseken amit próbáltam nyújtani, annak az volt az eredménye, hogy azt mondta Csabi, hogy kapok egy szett új gumit, úgy hogy élvezkedhettem a versenyen. Nagyon-nagyon tetszett, azt az időt megfutottam, amit én gondoltam és konstans voltam. Az, hogy ez a többi autó között ez mire volt elég jelenleg engem nem érdekel, gyakorolni jöttem és élvezni az autózást. "

A vasárnapi rajtnál a Pagani Zonda-val versenyző Antonin Herbeck elég sajátságosan foglalta el a második rajtkockát, mivel egy autóhossznyival előrébb gurult, mint ahol a helye lett volna. A versenyigazgató ennek ellenére megadta a szabad jelzést és a mezőny nekivághatott a 25 perc plusz egy körös száguldásnak.

HerbeckHerbeck nem tudott profitálni abból, hogy szabálytalanul állt meg a rajtrácson, mert ő is és az Audi TT-vel versenyző Tomás Liedl is beragadt, amint ez már szinte megszokottá válik a nézők számára mindkét autó esetében. Tomás Liedl a negyedik helyen tudott elfordulni a célegyenes végén, annak ellenére, hogy a pole-pozícióból indult a bivalyerős autóval. Az első helyre Max Stanconak sikerült feljönnie és az első kör végére már Liedl és Herbeck zárkózott fel második harmadiknak, de a második kör megkezdése után nem sokkal Herbeck a Paganival föladni kényszerült a küzdelmet. Walterné Dancsó Adrienn a 17. helyen haladt ekkor.

A verseny folyamán történt egy elég látványos baleset, mert Jakub Klobasa Ferrarija a célegyenes ráfordítóban megcsúszott és irányíthatatlanul a boxutca bejárata felé csúszott, ahol végül a sóderágyban állt meg, szinte csak néhány centiméterre az elválasztó faltól. Szerencsére ki tudott szabadulni a kavicságy fogságából, így a versenyt nem kellett megszakítani, bár az említett autó ettől kezdve látványosan lassabb volt a többinél.

A 13. körben Miro Konopka kénytelen volt a boxba gurulni, mivel a bal első kereke defektet kapott. Miután a kereket kicserélték a szerelők, visszatérhetett a pályára. Ugyanebben a körben Walterné Dancsó Adrienn is a boxutcába gurult, de ő már nem is tért vissza a pályára.

Ezen a versenyen van egy érdekes szabály, amivel a többi autónál sokkal erősebb ex DTM-es Audi TT-t próbálják a többiek "szintjére " hozni. Ez a szabály úgy szól, hogy a futam alatt az Audi pilótájának két alkalommal kötelező jelleggel át kell hajtania a boxutcán, természetesen betartva az ott érvényben lévő sebességkorlátozást. Ez végső soron azt eredményezte, hogy az akkorra már jelentős előnnyel vezető Tomas Liedl végül csak az ötödik helyen ért célba. A futamot Dennis Waszek nyerte Ferrari F430-al, Martin Matzke (BMW M3), Max Stanco (Ferrari F430), és Zdeno Mikulasko (Porsche 997) előtt.

Dennis WaszekDennis Waszek (Ferrari F430, F+3500, 1. hely): "Az időmérőn rossz gumival mentünk és a motorral, a generátorral is gondunk volt, így csak a hatodik helyet sikerült megszerezni. A rajt sem sikerült túl jól, az új gumik még nem tapadtak rendesen, kipörögtek. Páran elmentek mellettem, a nyolcadik vagy kilencedik helyre estem vissza. Aztán láttam, hogy az autó gyors, nagyon jól működik. A lágy gumit lecseréltük egy keményebbre és ez jó választás volt, mert ezen a pályán tovább tartott. Láttam, hogy a többieknek elfogyott a gumija az első pár kör után, sokkal gyorsabb voltam a kanyarokban és apránként mindenkit megelőztem. Sajnos egy másik Ferrarival ütköztem. Sokkal gyorsabb voltam, láttam, hogy hibázott az egyik kanyarban, ráközelítettem. A következő kanyarban elkezdett kanyarodni. Maximális erővel fékeztem, de nem tudtam jobbra menni és nekimentem hátulról."

Max Stanco (Ferrari F430, F+3500, 2. hely): "Nagyon nehéz verseny volt. 8-as keménységű Michelin abroncsokat használtunk és kiderült, hogy nem volt jó választás, mert két vagy három kör alatt elfogytak. úgy láttam Mironak is hasonló gondja volt. Nem tudtuk normálisan kezelni az autót, azért küzdöttünk, hogy a pályán maradjunk. Waszek 9-es keménységűvel ment és azt mondta, végig rendben voltak a gumijai. Esélyünk nem volt ellene. Egy szűk kanyarban elfékezte magát és nekem jött hátulról és kimentem a pályáról. Miro megelőzött de aztán láttam, hogy ő is küzd a gumikkal. Nehéz verseny volt. "

Martin Matzke (BMW M3 E36, F-3500, 1. hely): "Kicsit másabb volt a mai verseny. A Pagani mögül rajtolni a legnehezebb, mert nagy gondjuk van a rajt-automatikával. Szóltak a rajt előtt, számítottam rá, de túl kicsi a távolság, hogy könnyedén ki lehessen kerülni. A rajt tehát nehéz volt, több helyet vesztettem, de aztán nyomtam a gázt és visszaszereztem őket. Megvertem jó pár +3500-as autót is, úgy hogy elégedett vagyok."

Max Stanco


















További cikkek

Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen
Ha megy, akkor nagyon megy!
Kulcsszavak:
 
Egy magyar a nagytúrában 12 évesen a nagyok között – avagy semmi sem lehetetlen, ha van tehetség és akarat Michelisz Norbert harmadiként végzett  a WTCR portugáliai versenyén Michelisz Norbert harmadiként végzett a WTCR portugáliai versenyén Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán Népes mezőny és az ERC legjobbjai Nyíregyházán 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián Egy magyar a nagytúrában Több tízezer ember előtt száguldhat a Lotus Ladies Cup mezőnye
 
A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort

2012. június 21.
A Mazda Motorsports be- jelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL ...
Részletek
MazdaA Mazda Motorsports a bejelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL motorjának versenyváltozatát a Le Mans Prototype 2 (LMP2) géposztály legnagyobb megmérettetésén: a Le Mans-i 24 órás versenyen induló csapatok rendelkezésére bocsátja. A Le Mans motorprogram a 2013-as futamon mutatkozik be elsőként. A Mazda volt az első – és mindmáig az egyetlen – olyan ázsiai autógyártó, amely (1991-ben) összesített első helyen ért célba Le Mans-ban.

„Ez a motorprogram újra lángra lobbantja a Mazda és a Le Mans közötti, szenvedélyes kapcsolatot. 1991-ben történelmet írtunk, amikor győzelemre vittük a bolygódugattyús motortechnológiát. Most ismét a győztesek közé kívánunk visszatérni, mégpedig a legfejlettebb és legtisztább üzemű, szériamotor-alapú erőforrással, amely a sportágban valaha szerepelt. A Mazda legjobb újkori hagyományai szerint európai és Egyesült államok-beli vásárlóink számára egyaránt elérhetővé tesszük a motort, amely így a hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship, WEC) és az amerikai Le Mans-szériában (American Le Mans Series, ALMS) egyaránt szerephez juthat az LMP2 kategóriában” – nyilatkozta Jay Amestoy, a Mazda Motorsports és a Mazda észak-amerikai részlegének (Mazda North American Operations, MNAO) motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke.

A motorok a Mazda Motor Corporation, a Mazda North American Operations és a SpeedSource Race Engineering közös fejlesztőmunkájának eredményeként jöttek létre. A fejlesztés jelenleg a fékpadi mérések fázisában tart, a pályatesztek 2012 végén veszik kezdetüket.

A motorok a kétfázisú turbófeltöltővel felszerelt, négyhengeres Mazda SKYACTIV-D 2.2 erőforrás gyári blokkjára épülnek. „Az erőforrás kiemelkedő teljesítményt és igen kedvező üzemanyag-fogyasztást nyújt; minősége, tartóssága és megbízhatósága révén a legkiválóbb utcai autókban éppúgy tökéletesen helyt áll, mint hosszútávú versenyek győztes motorjaként” – mondta John Doonan, a MNAO Mazda Motorsports igazgatója.

Mazda„A Mazda üzleti kultúrájának központi filozófiája a „folytonos kihívás”. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy 18 évnyi, folyamatos részvételt követően 1991-ben végre diadalmaskodhassunk Le Mans-ban. Ugyanez a szellemiség teremtette meg – egy sor technológiai áttörés megvalósítása révén – a SKYACTIV technológiák széles körének alapját. örömmel tölt el, hogy a SKYACTIV-D CLEAN DIESEL technológián alapuló ügyfélprogram keretében a Le Mans-i versenyen részt vevő magánistállókat szolgálhatunk ki versenymotorunkkal” – hangsúlyozta Masahiro Moro, a Mazda Motor Corporation globális értékesítésért és marketingért felelős vezérigazgatója.

A tervek szerint a Dempsey Racing lesz az új motor első vásárlója

A Dempsey Racing istállónál szünet nélkül folynak az előkészületek, hogy a csapat lehessen a Mazda SKYACTIV-D versenymotor első ügyfele az LMP2 kategóriában. A Dempsey Racing társtulajdonosa a színész és autóversenyző Patrick Dempsey.

A Dempsey Racing 2007 óta versenyez Mazda RX-8 versenyautóval a GRAND-AM GT géposztályban; eddigi legjobb eredményük a 2011-es Rolex 24-en, Daytonában elért dobogós helyezés. A csapat, amelynek eredményei bemutatkozása óta folyamatosan javulnak, komoly szerepet játszott abban, hogy a Mazda 2010-ben megnyerte a 2010-es GRAND-AM GT gyártói bajnokságát. A Le Mans-i futamra készülő Dempsey Racing számos partner, például a VISITFLORIDA.com segítségével az idei évben kibővítette tevékenységeit: csapatot indítottak az amerikai Le Mans szériában, továbbá a Prototype Challenge (LMPC) és a Prototype 2 (LMP2) kategóriákban egyaránt rajthoz állnak. A csapattulajdonos Dempsey és másodpilótája, Joe Foster jelenleg egyaránt Virginiában teszteli LMP2 versenyautójukat, miközben a versenysport világa a mostani hétvégén megrendezésre kerülő, 80. Le Mans-i 24 órás versenyre összpontosítja figyelmét.

MazdaPatrick Dempsey és üzleti partnere / pilótája, Joe Foster a GT kategóriában már sikeresen versenyeztek a Le Mans-i 24 órás futamon, így most rendkívül izgatottan várják, hogy 2013-ban visszatérjenek – ezúttal az LMP2 géposztályban, a Mazda SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorral.

„A Mazdával folytatott, régóta fennálló együttműködésünk rendkívül gyümölcsözőnek bizonyult, ezért bízunk abban, hogy 2013 mindkettőnk számára sikereket hoz majd. Minden energiánkat a felkészülésnek szenteljük, ezért is teszteljünk LMP2 versenyautónkat itt az Egyesült államokban, a következő ALMS futamra készülve. A csapat és partnereink egyaránt izgatottan fogadták a SKYACTIV-D hajtásrendszer, és ezzel együtt az élvonalbeli, környezetbarát technológia megjelenését autónkban” – hangsúlyozta Patrick Dempsey.

További cikkek

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Kulcsszavak:
 
Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n Hat ország pilótái száguldanak majd a hungaroringi Szilveszter Rallye-n A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Kettős ŠKODA győzelem a Kanári-szigeteken A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját Tim Gábor navigátorával, Timár Tamással a 20. Szilveszter Rallye-n ismét megnyerte kategóriáját
 
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban

2012. június 21.
Az AUDI AG újabb technikai mérföld- kőhöz érkezett a verseny- sportban...
Részletek
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banAz AUDI AG újabb technikai mérföldkőhöz érkezett a versenysportban: a nagyhírű Le Mans-i 24 órás verseny idei, azaz immár 80. futamán első alkalommal hibridhajtású autó hódította el a győzelmet – az Audi R18 e-tron quattro.

Mintegy 200 ezer néző élhette át a helyszínen a verseny izgalmait, a Le Mans-ra oly jellemző drámai eseményekkel, s „A haladás technikájának” újbóli meggyőző demonstrációjával. Az Audi Sport Team Joest négy Audi R18 modellje ugyanis egyértelműen a mezőny leggyorsabb és legmegbízhatóbb gépeinek bizonyultak, 24 óra elteltével az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet szerezték meg.

„A világ legjelentősebb hosszú távú versenyén aratott újabb sikerünkkel mérnökeink ismét hatásosan igazolták kiemelkedő műszaki ismereteiket és tapasztalataikat” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki a helyszínen tekintette meg az eseményt. „Az e-tron quattro és az ’ultra’ könnyűszerkezetes építés kombinációjával egészen újszerű technikai háttérrel álltunk rajthoz, amely egy csapásra sikeresnek bizonyult. Ez pedig, különösen Le Mans-ban, aligha tekinthető magától értetődőnek. E hétvégén is jól láthattuk, mi minden történhet e futamokon, s milyen nagy jelentőséggel bír a tökéletes felkészülés.“

A márka 11. Le Mans-i győzelmének megszerzéséért mind a négy Audi R18 jó eséllyel indult, s 378 kör után az 1-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánja mögött ismét a Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) trió végzett az élen. Dindo Capello (Olaszország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) második helyével pedig mindjárt kettős győzelmet hozott a jövő e különleges összkerékhajtása számára, amelyben a hagyományos erőátviteli konstrukció fejlett elektromos hajtásrendszerrel alkot intelligens kombinációt. E technikát, ahol a kardántengelyt elektromos kábelek váltják fel, az Audi sorozatgyártású modelljeiben is teszteli.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-banA Le Mans-i újonc Marco Bonanomi (Olaszország), illetve Oliver Jarvis (Nagy-Britannia) és Mike Rockenfeller (Németország) a legjobb eredményt elért, hagyományos hajtásrendszerű Audi R18 ultra versenygéppel 2000, 2002 és 2010 után a Le Mans-i 24 órás futamokon szerzett immár negyedik hármas diadallá avatták az idei győzelmet. Romain Dumas (Franciaország), Loïc Duval (Franciaország) és Marc Gené (Spanyolország) a másik R18 ultra volánja mögött az ötödik helyet szerezte meg.

Mind a négy Audi R18 farában a 2011-ben első alkalommal Le Mans-ban bevetett, VTG-Mono turbófeltöltésű, különösen kompakt V6-os TDI-motor legújabb változata dolgozott. Az új ultrakönnyű szénszál-erősítésű műanyag házzal készült sebességváltó – újabb alapvető újdonságként a Le Mans-i sportautók mezőnyében – szintén mind a négy autóban problémamentesen teljesítette Le Mans 5.151 kilométeres nyúzópróbáját. Az „ultra” könnyűszerkezetes építés a quattro összkerékhajtáshoz hasonlóan a vállalat egyik alapvető fejlesztési szakterületének számít.

A két Audi R18 e-tron quattro különösen extrém formában testesíti meg e két fejlett technológiát, s a klasszikus hosszú távú verseny 80. futamának mindvégig főszereplőiként csupán szombat este, mindössze néhány körre engedte át a vezető pozíciót az egyik Toyota Hybrid versenyautónak. Legnagyobb vetélytársaik korai kiesését követően a két R18 e-tron quattro éjjel, majd egészen vasárnap délig izgalmas párharcot vívott a győzelemért, többször váltva egymást az élen, sokszor csupán néhány másodperccel a két dízel-hibrid versenygép között.

Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban„Olyan versenyben lehetett részünk, amilyet valóban csak Le Mans-ban élhetünk át“ – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója a négy Audi R18 befutóját követően. „Le Mans-ban sohasem szabad túl korán örülni, ami vasárnap is megmutatkozott. Már mindenki négyes győzelemről beszélt, amikor két autónk szinte egyidejűleg szenvedett váratlan balesetet. S hogy a csapat a verseny során mindig olyan gyorsan meg tudta javítani őket a kicsúszásokat követően, egyértelműen az Audi Sport Team Joest szakembereinek kvalitásait dicséri, akik egyfajta jó bank megbízhatóságát képviselik Le Mans-ban. összességében emelem kalapom az Audi Sport teljes legénysége előtt, akik az elmúlt esztendő során extrém kemény munkájukkal tették lehetővé a diadalt. óriási kihívásnak számított ilyen rövid idő alatt olyan hibridmodellt alkotni, amely kellően gyors, ám egyben akár 24 órás verseny-igénybevételt is elbír.

A tény pedig, hogy új technikánkkal – akárcsak 2001-ben a TFSI- illetve 2006-ban a TDI-motorral – ismét mindjárt az első alkalommal sikeresek lehettünk, szintén egyértelműen utal az Audi birtokában lévő tudásra és tapasztalatokra. Nagy nap a mai, az Audi Sport, az Audi és az e-tron quattro számára egyaránt.“

összesen 11. Le Mans-i győzelmével az Audi megerősítette a konstruktőri hosszú távú bajnokságban elfoglalt vezető pozícióját, míg Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish Le Mans-i második helyével ismét a pilóták pontversenyének élére állt.

További cikkek

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Ha megy, akkor nagyon megy!
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen
Kulcsszavak:
 
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban A SEAT Sport a WTCC-ügyfélcsapatok szolgálatában Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban A Ford Racing csapata néhány héten belül debütál a Dakar Rallyn Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Yvan Muller a Moszkvai Esőben is a pódiumon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Michelisz harmadik a portugáliai fő futamon Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban Japán Nagydíj - Hamilton nyerte a kétszer félbeszakított versenyt
 
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen

2012. június 15.
Nem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos ...
Részletek
BERNIS Kupa a Pannónia-RingenNem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság résztvevőinek. A június 8-10 között, Szlovákiában megrendezett forduló után ezen a hétvégén a Pannónia-Ringen folytatódik a küzdelem.

A rendező, SportEvo oldalán (www.sportevo.hu) látható előzetes nevezési listát elnézve igen látványos hétvégének nézünk elébe. A Bernis Kupa egy igazi nemzetközi esemény lesz, hiszen a magyar bajnokság mellett a futamok beleszámítanak a FIA Közép-Európa Trófea valamint a szlovák, cseh, lengyel és szlovén bajnoksgok értékelésébe. Ennek megfelelően igen népes mezőnyt láthat az, aki a hétvégén kilátogat az Ostffyasszonyfa melletti versenypályára, a különböző kategóriákban, márkakupákba összesen több, mint 150 nevezés érkezett. A magyarok mellett, cseh, lengyel, német, osztrák, szlovák és szlovén versenyzők állnak majd rajthoz.

Majd´ 40 indulót számol a kistúra kategória. A legkisebbek a szlovénok 1400-as Fiat Grande Puntói lesznek a mezőnyben. Az F-1600 géposztályban az Orion Motorsport három Suzukija és az E30 Motorsport Opel Astrája csatázik majd. Az A-2000 és F-2000-es géposztályban már nemzetközi mezőny áll össze. Sok lesz a Renault Clio, de ex-WTCC-s autókból sem lesz hiány.

Pillanatnyilag 30 versenyző neve szerepel a nagy túraautók mezőnyében. Az F-3500 géposztályt elsöprő többségben BMW-k alkotják, a 3500 köbcenti feletti autók pedig igazi exotikumok: Ferrarik és Porschék, valamint egy ex-DTM-es Audi és egy Pagani Zonda áll majd a rajtrácson. és a Lotusok, hiszen a nagy túraautókkal együtt indítják a Lotus Cup Eastern Europe mezőnyét is. Ezen autók jó része a két órás Endurance versenyen is részt vesz majd, itt több, mint 20 csapat áll majd rajthoz.

BERNIS Kupa a Pannónia-RingenTizenkét formula autó csatázik majd a Pannónia-Ringen. Az E-1600 géposztályban cseh és szlovák versenyzők állnak rajthoz Gloriákkal, E-2000-ben pedig a magyar versenyzők Formula Renault-kal, Tatuus Hondával és Dallarával.

Külön versenyt fut két márkakupa, az RRC Suzuki Bio Kupa, amelyhez ezen a hétvégén csatlakozik az osztrák Suzuki Motorsport Cup mezőnye. Ez utóbbiban épp modellváltás van folyamatban, a mezőny egyik része a régi, a másik része pedig az új Suzuki Swifttel áll majd rajthoz. A Hungaroring után újra Magyarországra jön a Porsche GT3 Challenge Cup, amelyben Bódis Kálmán képviseli majd a magyar színeket.

Népes, nemzetközi mezőny, márkakupák és exotikus versenyautók dübörögnek tehát a hétvégen a Pannónia-Ringen. Az Országos Meteorológiai Intézet előrejelzése szerint napos idő várható 28 fokos csúcshőmérsékletekkel. Minden indok megvan tehát ahhoz, hogy az autósport rajongók kilátogassanak a hétvégén a BERNIS Kupára.

További cikkek

Ha megy, akkor nagyon megy!
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában

Kulcsszavak:
 
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Újra lesz német túraautó-bajnokság a Hungaroringen A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot A Ford három további IMSA és a WEC évadra meghosszabbítja a Ford GT versenyprogramot BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Waldviertel Rallye – a 2014. ORB záró futama Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült Wittmann győzelme a DTM vasárnapi versenyén, súlyos sérült BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Az Audi vezető pozícióban érkezik a budapesti DTM futamra
 
Ha megy, akkor nagyon megy!

Ha megy, akkor nagyon megy!

2012. június 14.
Aki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó vessző- futását...
Részletek
Tim GáborAki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó veszőfutását, tudhatja, hogy a pilóta hihetetlen szerencsétlen sorozaton van túl. Az FIA ETCC sorozatba nevezett versenyző hiába volt ott Monza-ban és Slovakiaring-en, az első két Európa-bajnoki versenyhétvégén, nem tudott elindulni a versenyeken, illetve ha elindult, nem jutott el a célig.

A dán fejlesztésű autó motorja nem bírta az igen gyors pályákat, és az oldalterhelések hatására olajproblémák miatt képtelenség volt értékelhető eredményt elérni.

Azonban a dán cég azóta orvosolta a hibákat és egy sikeres teszt után, a támogatóknak hála, Gábor indulhatott a Slovakiaring-en, a soron következő Magyar Gyorsasági Bajnokság futamán. Az autó a nemzetközi szabályok szerint van felkészítve, így ez külön kihívást jelentett, hisz a nemzeti bajnokságok megkötései sokkal lazábbak. Gábor így jóval könnyebb autók ellen küzdött, melyeknek nagyobb fékeik is vannak.

Mivel ezen a pályán alig egy hónappal ezelőtt zajlott az FIA ETCC verseny, így jó hasonlítási alapot jelentett a verseny, igaz ezen a hétvégén egy plusz sikán került beépítésre, biztonsági okokból. Gábor fő ellenfele a szlovák Matej Homola volt, aki szintén az ETCC-n szerepel egy BMW-vel. Vele küzdött az első nap, a kategória első helyéért, melyet sikeresen megnyert az utolsó előtti körben bemutatott előzéssel.

A másnapi futamon Gábor az utolsó helyről indult, mert kihagyta a második időmérő edzést, de így is feljött a magyar értékelés első helyére, 16 autót megelőzve, és a 2000ccm-es kategóriában a második lett.

Tim GáborAz első verseny eredménye:

1. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407
2. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si
3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC

Második verseny eredménye:

1. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si
2. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407
3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC






További cikkek


A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Tim Gábor a Túraautó Európa Bajnokság résztvevője!
Kulcsszavak:
 
Ha megy, akkor nagyon megy! Fesztiváli hangulat Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Merk József az F-1600 Magyar Bajnok! Forrai futamgyőzelmet szerzett Ha megy, akkor nagyon megy! Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián 50 ezer néző előtt versenyezhet Szabó Krisztián Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől Michelisz csapata visszalépett a nürburgringi versenytől
 
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét

A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét

2012. június 12.
A Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt közép- pontba...
Részletek
NissanA Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt középpontba kerüljön a június 16-17-i Le Mans-i 24 órás versenyen, és igyekszik feléleszteni e híres megbízhatósági verseny eredeti hangulatát.

A Nissan jelenlétét a pályán lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni. Elég, ha a Nissan DeltaWing versenyautóra gondolunk, amely az autóversenyzést úgy kívánja megváltoztatni, hogy életképessé tesz egy új, a hatékonyságra összpontosító technológiát. De megemlíthetjük a Nissan-nak az LMP2 kategóriában elért dominanciáját is, ahol 20 versenyautóból 13 esetében a Nissan erőforrásának használata mellett döntöttek. Ugyanakkor a Nissan a pályán kívül is számos szórakozási lehetőséggel fogja ellátni a minden évben La Sarthe-be özönlő 250 000 rajongót.

A beharangozott Juke-R és az újdonsült Juke Nismo mint új termékajánlatok biztosan felkeltik majd az autórajongók érdeklődését. Eközben igazi fesztiválhangulatot ígér a Nissan együttműködése a zenei világ ikonikus márkájával, a Ministry of Sound-dal, amely számos DJ-t fog szerepeltetni a Le Mans-i versenyhelyszín Nissan által szponzorált nagyszínpadán.

„A 2012-es Le Mans-i 24 órás erőpróba lesz az eddigi legnagyobb verseny a Nissan számára. Minden, amit idén La Sarthe-ben teszünk azt demonstrálja, hogy a Nissan a legmerészebb és leginnovatívabb autógyártó, továbbá bemutatja, hogy hogyan lehet egy másfajta, izgalmas szemszögből megközelíteni ezt a világhírű autóversenyt" - mondta el Paul Willcox, a Nissan európai, vezető alelnöke.

„A pályán a Nissan fogja a verseny igazi eseményeit szolgáltatni - a Nissan DeltaWing tanulmányautó felidézi az 1920-as évek úttörőknek számító versenyzőit, akik elsőként szánták rá magukat, hogy a lehető legtovább körözzenek a lehető leggyorsabban. E pionírok megváltoztatták az autóversenyzés arculatát. Tudjuk, hogy a Nissan DeltaWing nem hozhat győzelmet számunkra, mivel nem felel meg a szabályoknak. Ugyanakkor veszíteni sem tudunk vele, ugyanis azok a hatalmas lépések, amelyeket e tanulmányautó segítségével meg fogunk tenni az autóversenyzés jövője és a közúti gépkocsik fejlesztése területén, már akkor nyertessé teszik a Nissant, amikor még a verseny el sem kezdődött."

NissanA Nissan fejlesztési és mérnöki tökéletessége kiterjed az LMP2 versenykategóriára is, amely várhatóan a legádázabb versenyt fogja hozni. Itt a mezőny több mint fele Nissan erőforrásokra támaszkodik, és a Nissan által támogatott kezdeményezés, a GT Akadémia első két végzőse is versengeni fog a kategórián belüli győzelemért.

A spanyol Lucas Ordonez és a francia Jordan Tresson volt az első két nyertese 2008-ban, illetve 2010-ben ennek az egyedi lehetőségnek, amely az autóversenyzés karrierjét varázsolta valósággá a Playstation 3 játékosok számára.  Ordonez a bemutatkozó évében másodikként végzett Le Mans-ban az LMP2 kategóriában, ahol a korábbi Forma 1-es pilóta, Martin Brundle, és a fia, Alex társaságában versenyzett az LMP2 kategória 2011-ben győzedelmeskedő, Greaves Motorsport csapatában.

Ugyanakkor Tresson a teljes mértékben francia tulajdonú Signatech Nissan csapat tagjaként versenyzik La Sarthe-ban. A Nissan eltökélt szándéka, hogy a 2012-es Le Mans-i versenyt a pályán kívül is az év autóverseny-fesztiváljává tegye a több ezer rajongó számára. A Ministry of Sound márkával közös szervezésnek köszönhetően a kiadó legjobb DJ-i fognak fellépni szombaton a Le Mans Village helyszínén, miután az együttesek előadásai lefutottak. Eközben a Nissan Juke speciális kialakítású, JukeBox-ra keresztelt prototípus autója keresztül-kasul be fogja járni a Le Mans-i területet, hogy a kempingezők mellett megállva, eljuttassa az MoS fesztivált La Sarthe minden szegletébe.

Más helyszíneken a Nissan legújabb versenyjárműve lesz kiállítva, hogy a rajongók közelebbről is megismerkedhessenek vele. A Juke-R prototípus olyan heves fogadtatásban részesült a Dubai-ban történt januári bemutatkozásakor, hogy a Nissan beleegyezett egy limitált darabszám, 23 autó legyártásába. Ez a prototípus fog csatlakozni egy, a Juke Nismo első gyártási sorozatából kiállított járműhöz. Egy Juke-R sportautó pedig június 15-én, pénteken a pilóták Le Mans központjában tartott parádéján is részt fog venni.
Az enigmatikus Nismo emblémát viselő új személygépkocsi-típusok első darabja 2013-ban fog hivatalosan is megjelenni a piacon. E típus át fogja ültetni a Nismo legendás teljesítménybeli tulajdonságait a versenyautókból a közúti járművekbe is.

„Le Mans nem csupán a versenyzésről szól" - nyilatkozta Willcox. Negyedmillióan látogatnak ide évente a Nissanfesztiválhangulat egyedi vonzereje miatt. Egyik autógyártó sem fog többet tenni a Nissan-nál a rajongók kiszolgálásáért Le Mans-ban. Ha a határok régi időket idéző, a versenypályán érvényesülő feszegetésére kíváncsiak, vagy még soha nem látott, ésszel is alig felfogható mérnöki fejlesztéseket szeretnének megismerni, vagy egyszerűen meg kívánják tapasztalni, hogy milyen a legjobb versenyautó-fesztivál, a Nissan el fogja hozni számukra mindezeket."

A Nissan új termékei a Le Mans Village-ben lesznek kiállítva, és a látogatók további információkat kaphatnak a Nissan médiaközpontjában is; mindkét helyszín a Tunnel Nord alagúthoz közel található a látogatói területen belül. A Nissan még azokkal a rajongóival is törődik, akik nem tudják megtenni a zarándokutat La Sarthe-ba, ugyanis a Nissan megkísérli, hogy a világon elsőként egy, a nézőközönség által létrehozott filmet készítsen a Nissan DeltaWing első versenyköréről a Le Mans-i 24 órás verseny kezdetekor, június 16-án, szombaton. A versenyhelyszínen tartózkodó nézők feladata lesz, hogy a Nissan felkérésére a Nissan közösségi csatornáin keresztül okostelefonjaikkal videofilmeket továbbítsanak arról, ahogy a DeltaWing versenyautó elhalad előttük a 13 km-es versenypálya adott pontján. E filmeket fogják összevágni, hogy meg lehessen jeleníteni a forradalmian új versenyautó első körének majdnem minden részét, vagy akár az egész kört is.

További cikkek

A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Kulcsszavak:
 
2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Mato Homola magasra tör a B3 Racinggel Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára Pontszerzéssel indult az ERT-szezon Bessenyey számára Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban! Az OXXO Racing a Kia Lotos Cup-ban! Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére
 
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja

A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja

2012. június 04.
Az idei Le Mans-i 24 órás autó- versenyt a részvevők motorjainak szem- pontjából ...
Részletek
Nissan Az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt a részvevők motorjainak szempontjából a Nissan fogja uralni, hiszen a benevezett mezőny negyede a Nismo által felkészített Nissan erőforrásokat használ.

A Nissan e domináns jelenlétét ezen a hírneves tartamversenyen június 16-17-én a rendkívül innovatív kísérleti versenyautó, a Nissan DeltaWing indulása koronázza meg. A DeltaWing a szándékok szerint megváltoztatja az autóversenyzés arculatát, mert a hagyományos LMP kategóriához képest feleannyi üzemanyagot és gumiabroncsot fogyaszt el a verseny során.  

Az LMP2 kategóriában - ahol a résztvevő autók több mint fele a Nismo által készített Nissan motorokat használ - indulnak el a Nissan partner-csapatai, a Signatech Nissan és a Greaves Motorsport.  Az LMP2-ben a győzelemért küzdő versenyzők sorában lesz a Nissan által elindított, egyedülálló GT Akadémia két végzőse: Lucas Ordonez - aki a korábbi Formula 1-es versenyzővel, Martin Brundle-el indul egy autóban -, valamint a második GTA bajnok, Jordan Tresson is. (A GT Akadémia célja és eredménye, hogy a Playstation 3 játékosaiból valódi autóversenyző válhat).

Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke így nyilatkozott: "Az idei 24 órás Le Mans verseny lesz számunkra az eddigi legnagyobb, és a Nissan DeltaWing megmutatja az irányt, amelyet szerintünk az autósport-technikának a jövőben követnie kellene. Az LMP2 kategóriában már uralkodó szerepet játszunk, mert a csapatok tudják, hogy mi győzelemre segíthetjük őket. A DeltaWing projekt pedig egyfajta design- és technológiai kísérlet, amit csak egy olyan cég engedhet meg magának, amelyik annyira merész és távlatokban gondolkodó, mint a Nissan.  

Nissan "A DeltaWing-féle kísérlet számára aligha adódhat nagyobb, a nyilvánosság által ellenőrzött laboratórium, mint a Le Mans-i 24 órás verseny, amely egyébként is bevált próbaterepe az utcai autók és az autósport új műszaki megoldásainak. A koncepció attól függetlenül igazolja majd, hogy a sokkal gazdaságosabb jövőt megcélzó technológia már most életképes, hogy az autó végigmegy-e a távon vagy sem."

A Nissan DeltaWing egy generáció óta a legforradalmibb autó, amely megjelent az autósportban; célja megmutatni, hogy a méretcsökkentéssel és az igazán újszerű aerodinamikai kialakítással óriási mértékű üzemanyag-megtakarítást lehet elérni.

A DeltaWing minden egyes részletét a hatékonyságot szem előtt tartva tervezték meg: egyedi alakjának légellenállási tényezője a fele egy hagyományos versenyautóénak, ugyanakkor minden egyes alkatrésze - köztük a csökkentett méretű Nissan 1,6 l-es DIG-Turbo motor - kisebb méretű és sokkal kisebb tömegű, mint a hagyományos Le Mans versenyautóké. Az autó annyira egyedi, hogy a versenyben a szabályok kötöttségeitől mentesülve vesz részt, ´0´ rajtszámmal indul a "Garage 56"-ból, amelyet külön a kísérleti autóknak tartanak fenn.   

A Nissan-nak az LMP2 kategóriában való részvétele hasonlóan úttörő jellegű, annak köszönhetően, hogy a GT Akadémiát elvégzett fiatal versenyzők (a spanyol Ordonez és a francia Tresson) is jelen lesznek itt. A Nissan GT Akadémia első, 2008-as győztese, Ordonez 2011-ben a 2. helyen végzett Le Mansban az LMP2 kategóriában, idén pedig a Greaves Motorsport csapatban, az 1990-es 24 órás Le Mans-i győztessel és korábbi F1-es pilótával, Martin Brundle-lel és fiával, Alex-szel az oldalán indul.  

Nissan A második, 2010-es GT Akadémia nyertese, Tresson célja szintén az, hogy számítógépes játékosból Le Mans-i győztesé váljon. Ő a 2011-es LMP2-beli győztessel, Olivier Lombarddal és a feltörekvő Franck Mailleux-vel rója a köröket a Signatech csapat tagjaként.  










További cikkek


Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Az éj leple alatt…
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert
Kulcsszavak:
 
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Belga Nagydíj - Jenson Button győzött A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Michelisz pontokat mentett Marrákesben Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka Mattias Ekström a FIA Rallycross Világbajnoka A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Turánék számára már az első szakaszon véget ért a Jännerrallye
 
A Nissan Deltawing sikeres  bemutatkozása Le mans-ban

A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban

2012. június 04.
A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próba- köreit a 8,5 mérföldes...
Részletek
Nissan Deltawing A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próbaköreit a 8,5 mérföldes, híres Circuit de la Sarthe pályán - ez ad otthont a közelgő 80. Le Mans-i 24 órás versenynek.

Az ´Automobile Club de l´Ouest´ által meghívott, és a "Garage 56" szabályai szerint (melyek lehetővé teszik az új és innovatív technológiák bemutatkozását) résztvevő DeltaWing 54 kört tett meg Michael Krummal, Satoshi Motoyamaval és Marino Farnchittivel a volánja mögött. A csapat egy szinte hibamentes napot tudhat maga mögött, egy kivételével az összes kört egyetlen garnitúra Michelin slick-gumival tették meg. Egyetlen olyan kör volt csak, amikor egy hirtelen zápor miatt esőgumira váltottak át.

A nap leggyorsabb köre Motoyama nevéhez fűződik (3 perc, 47,980 másodperc). A Nissan DeltaWing műszaki csapata Ben Bowlby vezetésével bízik benne, hogy kényelmesen elérik a verseny igazgatósága által megkövetelt 3 perc 45 másodperces célt. Mivel Motoyama 1999, Krumm pedig 2005 óta nem versenyzett Le Mansban, mindkettőjüknek kötelezően 10 kört kellett megtenni, hogy ezzel kvalifikálják magukat a versenyre. Mindketten könnyedén teljesítették ezt a követelményt, Motoyama 19, Krumm 24 kört ment. A korábbi teszteken Marino Franchitti vezetett a legtöbbet, ma a skót pilóta viszont csak 11 kört teljesített - a csapat ki akarta használni ezt az alkalmat arra, hogy a japán és a német versenyző megszokja az autót.   

Krumm vezette először az autót, majd átadta Motoyamanak, aki befejezte vele a reggeli szakaszt. A délutáni edzést Franchitti kezdte meg, erre az időre esett az az egyetlen kör, amikor a Michelin esőgumit szerelték fel; ezt ismét pilóta-váltások követték, Krumm következett, majd Motoyama zárta a napot.

Nissan Deltawing Az egyedi kialakítású Nissan DeltaWing tömege, motor-teljesítménye és légellenállási tényezője a fele a tipikus prototípusokénak, és a várakozás szerint sokkal kevesebb üzemanyagot és gumit fogyaszt el a verseny során. A 300 lóerős, 1,6 l-es Nissan DIG-T turbófeltöltésű motorral hajtott Nissan DeltaWing gumiabroncsai is különlegesek, a Michelin által külön erre a célra fejlesztett első gumik négy coll szélesek.

A csapat most visszatér az Egyesült Királyságba, ahol befejezi a felkészülést a 80. Le Mans-i 24 órás versenyre. A csapat autószállítója a következő hétvégén tér vissza a helyszínre, ahol Le Mans belvárosában, a Köztársasági Palota előtt átesik a verseny előtti műszaki ellenőrzésen.  

További cikkek

Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot
Kulcsszavak:
 
A Nissan Deltawing sikeres  bemutatkozása Le mans-ban Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Halálos baleset a Miskolc ralin,  leállították a versenyt Halálos baleset a Miskolc ralin, leállították a versenyt Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye A Nissan Deltawing sikeres  bemutatkozása Le mans-ban Felemás hétvége a Pannoniaring-en
 
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot

Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot

2012. június 03.
A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leg- gyorsabb a pénteki prológon ...
Részletek
Botka, Mihalik duó A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leggyorsabb a pénteki prológon a 46. Drávanet Mecsek-ralin, az országos bajnokság második futamán.

A szervezők tájékoztatása szerint az 1,2 km-es "bemelegítő körben" a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős lett a második, a Hadik András, Kertész Krisztián páros pedig a harmadik.

Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer.


Eredmények, prológ (1,2 km):
1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:03.6 p
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 3.2 mp hátrány
3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 5.8 mp h.

További cikkek

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez
Az éj leple alatt…
Kulcsszavak:
 
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Michelisz harmadik a Salzburgringen Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Nagyágyúk a Peugeot 208 R2 Kupában – ifj. Tóth és Bútor visszatér! Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! Örömautózás a Hungaroringen - Igazi sportszeretet, örömteli összefogás! Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája
 
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert

Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert

2012. június 03.
A Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek...
Részletek
Herczig NorbertA Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek-ralit, az országos bajnokság második futamát.

A viadal honlapja szerint mögöttük a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős lett a második és a prológon győztes Botka Dávid, Mihalik Péter páros pedig a harmadik.
Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Ezek össztávja 180 kilométer volt.



Eredmények:
1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:10:41.2 ó
2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 14.2 mp hátrány
3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 49.6 mp h.

További cikkek

Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez
Az éj leple alatt…
Kulcsszavak:
 
Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Rosberg ezúttal legyőzte Hamiltont Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert Jól kezdtek a Volkswagen Polo R WRC-k a Monte Carlo Rallye-n Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen Pödör egy év szünet után is az élen a Hungaroringen Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert A Nissan DeltaWing elnyerte a Autosport Awards kitüntetést Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team
 

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 721 - 730