Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 721 - 730 |
![]() |
Fernando Alonso duplán ünnepelhet a Hungaroringen |
|
2012. július 26.
Vasárnap a Hungaro- ringen rendezik az idei autós gyorsasági -világ- bajnokság 11...
|
![]() |
![]() "Rendkívül fontos a magyarországi verseny: túl vagyunk a félidőn, a pontversenyben élen állok, és bízom abban, hogy a hét végén is sikeres leszek" - idézték a spanyol lapok a Renault-val kétszeres világbajnok ibériai pilótát. Alonso elmondta, hogy a júliusban megszerezhető 75 pontból 43-at már az ő neve mellett jegyeznek és amennyiben a Magyar GP-n is elsőként intik le - az MTI tudomása szerint várhatóan Faluvégi Péter, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) főtitkára lengeti majd a kockás zászlót - akkor elégedetten mehet el a jól megérdemelt nyári szabadságra. A Hungaroringen vasárnap esedékes viadalt követően ugyanis hosszabb pihenő következik, a legközelebbi versenyt, a Belga Nagydíjat szeptember 2-án rendezik Spa-Francorchamps-ban. Luca Cordero Di Montezemolo, a Ferrari elnöke is elégedett pilótája teljesítményével. Elmondta, hogy a csapat a kezdeti nehézségek után óriási lépést tett előre, ezzel együtt nem árt óvatosnak lenni. "A riválisaink nagyon kemények, a McLaren rendkívül sokat fejlődött, a Red Bull továbbra is pokoli erős, a Sauber hallatlanul kiegyensúlyozott, a Lotus pedig bizonyos helyzetekben igencsak hatékony" - nyilatkozta az olasz médiának Montezemolo. "Fokozni kell az erőfeszítéseket, hogy állandósítsuk a sikereinket." ![]() Vettel és csapattársa, Webber is azt ígérte, hogy győzni jött Magyarországra, majd mindketten megemlítették, hogy bár a pálya közismerten a leglassabbak közé tartozik, több helyen is nagyokat lehet hibázni, és a várható nagy meleg is megzavarhatja a versenyzőket. A 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton sem borúlátó: "Ebben az idényben eddig kissé hadilábon álltam a szerencsével, a dolgok nem úgy alakultak, ahogy azt szerettem, szerettük volna" - idézte a McLaren brit autóversenyzőjét az As című spanyol sportnapilap. "úgy érzem, a hét végén menni fog a dolog, jó eredményt érek el, és akkor nyugodtan megyek el vakációzni. Egy biztos: a boxutcában mi vagyunk a leggyorsabbak, és ez jó jel!" Az eddigi tíz futamból hármat a listavezető Alonso nyert meg, kettő Webber nevéhez fűződik, a további öt sikeren pedig öt különböző pilóta osztozik. A szombati időmérő döntő fontosságú lesz, aki a rajtrács élére kerül, nagy eséllyel elsőként pillanthatja meg Faluvégi Péter kezében a kockás zászlót. További cikkek Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyar Nagydíj - Kiss Pál Tamás a dobogót célozza meg Mogyoródon |
|
2012. július 26.
Kiss Pál Tamás dobogós helyezést szeretne elérni a GP3-as gyorsasági autós ...
|
![]() |
![]() A magyar versenyző második évét tölti a Forma-1 egyik előszobájának számító és annak európai betétsorozataként futó GP3-as szériában, ahol az idei esztendőt csapatváltást követően az angol Atech CRS GP színeiben kezdte meg. Jelenleg 11. helyen áll az összetett pontversenyben, az istálló 37 pontjából 36-ot ő gyűjtött. "Tamással három éve dolgozunk együtt, s már a legelején láttam, hogy sikeres versenyző lesz" - fogalmazott a szerdai, budapesti sajtótájékoztatón David Hayle, az Atech CRS GP csapatfőnöke, aki hozzátette, hogy a magyar pilótára húzóemberként számítanak. "Ő szerezte csapatunk első dobogós helyezését Monacóban. Ezt sosem fogjuk elfelejteni neki, és reméljük, hogy még számos hasonló szép sikert érhetünk el együtt a jövőben. Bízom abban, hogy itthon fantasztikus versenye lesz a hétvégén." "Hazai közönség előtt szeretnék a dobogóra állni. Ha ez sikerülne, majd esetleg még egyszer meg tudnám ismételni a következő versenyek valamelyikén, akkor az idény végén az első ötben végezhetnék" – fogalmazta meg céljait a 21 éves pilóta. Kiss Pál Tamás azt is elárulta, szeret esőben versenyezni: "örülnék, ha a hétvégén esne az eső, mert ilyen körülmények között Silverstone-ban is jól ment a versenyezés, s csak a végén maradtam le egy jobb helyezésről. Ha sütni fog a nap, nehezebb dolgom lesz." ![]() A Forma-1-es Magyar Nagydíj keretében GP3-as futamra szombaton 17:20-tól és vasárnap 9:25-től kerül sor a Hungaroringen. További cikkek Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyar Nagydíj - Több mint 600 ezer dollárral nőtt a jogdíj |
|
2012. július 24.
Több mint 600 ezer dollárral emel- kedett a 2012-es Forma-1-es Magyar Nagydíj ...
|
![]() |
![]() A Magyar Közlönyben megjelent 1214/2012. kormányhatározatban az áll, hogy az idén kifizetendő jogdíj összege 26 676 638 dollár (körülbelül 6,1 milliárd forint). A kormány egyúttal visszavonta az 1093/2009-es határozatot, amelyben a 2012-es futam megrendezésének jogdíját 26 070 358 dollárban (kb. 5,9 milliárd forint) rögzítették. Nem változott az, hogy a 2012 utáni években kifizetendő jogdíj összege az előző éves jogdíj 7,5 százalékával emelkedik majd. Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt keddi határozatban az áll, hogy az érintett minisztereknek kell gondoskodniuk arról, hogy a jogdíjfizetéshez szükséges költségvetési támogatás "törvényekben való tervezését folyamatosan biztosítsák úgy, hogy az adott évre esedékes rendezői jogdíj kifizetéséhez szükséges forrás fedezetét az adott év költségvetésébe betervezik." A Hungaroring Sport Zrt.-nek jelenleg 2016-ig van érvényes szerződése a világbajnoki sorozat kereskedelmi jogait birtokló Formula One Administration Ltd.-vel a mogyoródi futam megrendezésére. Az idei Magyar Nagydíjat július 27-29án rendezik a Hungaroringen. További cikkek Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyar Nagydíj - Mogyoród készen áll a versenyre érkezők fogadására |
|
2012. július 24.
Bár a tavalyinál lényegesen kevesebb vállalkozó kért kitele- pülési engedélyt...
|
![]() |
![]() Pervainé Hangodi ágnes elmondta: míg tavaly 140 vállalkozó kérte a regisztrációt, most csupán 50 hasonló kérelem futott be az önkormányzathoz, bár a hétvégéig ez az arány várhatóan még javulni fog. A jegyző szerint a vállalkozói kedv lanyhulásának a legvalószínűbb oka az lehet, hogy tavaly a vállalkozók a vártnál kevesebb bevételhez jutottak. Az önkormányzat az idén egyszerűsítette a jelentkezés feltételeit, de a vállalkozókat terhelő bérleti díjakra nincs ráhatása, hiszen azt a földterületek tulajdonosai, zömmel magánszemélyek szabják meg és szedik be – tette hozzá. A hétfő délutánig regisztrált 50 kitelepülő vállalkozó közül 4 kempinget, 11 parkolót akar üzemeltetni, a többiek büfét nyitnak vagy különféle ajándéktárgyakat árusítanak majd. A jelek szerint a korábbi éveknél kevesebben veszik igénybe a településen rendelkezésre álló magánszállásokat; a főút mentén szinte egyáltalán nem látni kiadó szobát hirdető táblákat. A Magyar Nagydíjra való felkészülés kapcsán Pervainé Hangodi ágnes megjegyezte: a község főútja mentén csütörtökön helyezik ki azokat az ideiglenes szeméttárolókat, amelyeket a közmunkások ürítenek majd rendszeresen. Sürgősségi egészségügyi ellátásról most nem kell gondoskodnia a településnek, ezt a feladatot a Hungaroring vállalta magára. ![]() A környéken várható zsúfoltság miatt a rendőrség arra kéri a mogyoródiakat, hogy gépkocsival csak akkor induljanak el otthonról, ha feltétlenül szükséges, illetve a szokásosnál nagyobb türelemmel közlekedjenek. A versenypálya körüli és az oda vezető utakon csütörtöktől vasárnapig megállási tilalom lesz érvényben, a szabálytalanul parkoló járműveket a rendőrség elszállíttatja, azokat csak a szabálysértési bírság és a szállítási költség kifizetése után kaphatják vissza a tulajdonosok - közölte Beluzsárné Belicza Andrea. A járművezetők most is számos forgalmirend-változásra számíthatnak, a folyamatos haladást minden érintett útszakaszon rendőri irányítással, illetve tájékoztató táblákkal segíti a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság. Javasolják, hogy az autósok a kijelölt, őrzött parkolókban álljanak le a járművükkel, a bűncselekmények megelőzése érdekében azt minden esetben zárják be, az utastérben értékes tárgyakat, iratokat ne hagyjanak. ![]() További cikkek A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Egy magyar a nagytúrában Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Európa Nagydíj - Alonso győzött, ezzel ismét az élen áll |
|
2012. június 25.
Fernando Alonso, a Ferrari pilótája nyerte vasárnap az autós gyorsasági-világ ...
|
![]() |
![]() A spanyol versenyző mögött a finn Kimi Raikkönen (Lotus) lett a második, a német Michael Schumacher (Mercedes) pedig a harmadik. A 11. helyről rajtoló, kétszeres világbajnok Alonso idei második, pályafutása 29. futamgyőzelmét aratta, ezzel ismét az élre került a pontversenyben. A vb-címvédő német Sebastian Vettel, aki az első rajtkockából indult, a 34. körben műszaki hiba miatt feladta a versenyt. A hétszeres világbajnok Schumacher 2010-es visszatérését követően első ízben végzett dobogós helyen. További cikkek Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” Egy magyar a nagytúrában A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kiss Pál Tamás: „Ebben most ennyi volt” |
|
2012. június 25.
Kiss Pál Tamás a 2012-es valenciai GP3-as hétvége második futamán is a top10-...
|
![]() |
![]() Az már más kérdés, hogy ez valamikor a győzelemhez elég, mint tavaly Barcelonában, valamikor a dobogóhoz, mint idén Monacóban és valamikor egy 10. helyhez, mint a mostani futamon Valenciában. Ez már csak a technikai sportok sajátja. „úgy gondolom, hogy ebben a futamban most ennyi volt” – értékelte röviden a valenciai második futam eredményét Tamás. „A rajtot jól kaptam el, de kicsit túlforgott a kerék, így nem tudtam pozíciót nyerni, igaz, legalább nem is veszítettem. A verseny elején tartani tudtam a tempót az élmezőnnyel, de aztán beragadtam William Buller mögé, aki más szárnybeállítást használt, mint én, és gyorsabb volt nálam az egyenesekben. Végül mégis sikerült kifékeznem és megelőznöm őt az egyik kanyarban, de a tempókülönbség miatt egyből visszatámadott és leszorított a külső rázókőre.” „Ez volt az a pont, amikor teljesen elkoptak az abroncsaim, és innentől kezdve akkora volt a vibráció az autóban, hogy sokszor alig láttam a kanyarokat, úgyhogy sajnos egyértelműen veszítettem az addigi tempómból. Próbáltam továbbra is konstans köröket futni, ami sikerült is, hiszen végig 1-2 tizeden belüli köröket mentem magamhoz képest, de sajnos ez most csak a 10. helyhez volt elég” – mondta el a magyar pilóta. ![]() A GP3 következő versenyét két hét múlva rendezik Silverstone-ban, ami Tamás csapata, az Atech CRS GP számára a szezon hazai futamát jelenti majd, és mint ilyen, különös fontossággal bír. „A következő verseny nagyon fontos lesz a csapatnak, mivel a hazai versenyük következik. épp ezért a szokásosnál kicsit korábban kiutazom majd Angliába, és előbb a McLaren F1-es főhadiszállásán készülök a versenyre a csapat GP3-as szimulátorával, majd a csapat saját műhelyében is kicsit hosszabb időt töltök el. Nagyon szeretem a silverstone-i pályát, de eddig sosem volt ott szerencsém. Remélem, idén megszakad ez a rossz sorozat” – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás. További cikkek A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Egy magyar a nagytúrában Ha megy, akkor nagyon megy! Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egy magyar a nagytúrában |
|
2012. június 24.
A 2000 cm3 fölötti túraautók szombati verseny -futamának csupán egy magyar ...
|
![]() |
![]() A versenyen szép számmal álltak rajthoz szebbnél szebb autócsodák, mivel a verseny az FIA Közép-Európai Zóna Trófea E1+2000 kategória futama is volt. A rajtnál az Audi TT-vel induló Tomás Liedl és a Pagani Zonda-val rajthoz álló Antonin Herbreck is beragadt, így a mezőny hátsó részéről kellett megkezdeniük a felzárkózást. Ez láthatóan nem okozott különösebb nehézséget nekik, ám néhány kör megtétele után Liedl a boxutcába gurult és föladta a versenyt. A versenyben vezető Max Stanco Ferrarija a célegyenesre ráfordító kanyarkombináció bejáratánál megpördült és a sóderágyban kötött ki. Bár a versenyt később folytatni tudta, ekkor már 3 körrel le volt maradva az elsőkhöz képest. A futamot Antonin Herbeck nyerte a zöld Pagani Zonda-val, így ő végzett az élen a E1+3500 géposztályban is. Itt a második helyet Miro Konopka szerezte meg az ARC Bratislava sárga-piros-kék színeit viselő Porsche GT3-al míg a harmadik helyen a cseh Dennis Waszek ért célba egy Ferrari F430-cal. Az E1-3500-as értékelésben az erősen átalakított BMW E36 M3-at vezető Martin Matzke győzött Andrzej Lewandowski és Lukas Vrecka előtt. Ebben a géposztályban indult Walterné Dancsó Adrienn is, ő nyolcadik lett. Antonin Herbeck (Pagani Zonda, E1+3500, 1. hely): "Nem láttam a zöld lámpákat, mert a nap belesütött. Csak azt láttam, hogy a piros kialszik, kivártam a többiek pedig elindultak. Az autó jó volt, a gumik kitartottak, minden rendben volt. Amikor láttam, hogy a második helyezetthez képest 10-11 másodperc az előnyöm, visszavettem a tempót. Kicsit nehéz volt, mert minden nagyon meleg volt, az autóban, a pálya, a gumik. Nem volt egy egyszerű verseny. A pálya nagyon technikás, úgy gondolom, hogy ez kevésbé fekszik a mi GT2-es autónknak. A pálya nehézségein lóerővel kell felülkerekedjünk. Tetszik a pálya, de tegnap mentem rajta először, még tanulom. " ![]() Walterné Dancsó Adrienn (BMW M3 E36, E1-3500, 8. hely): "Nagyon jó volt, alig vártam már ezt a versenyt, hogy végre a BMW-vel mehessek. Ez a párom meglepetése volt, hiszen alapvetően az endurance versenyre érkeztünk. Az adminisztratív átvételen közölte velem, hogy töltsek ki még egy papírt, mert megyek a sprinten is. Teljes volt a meglepetés. Az edzéseken amit próbáltam nyújtani, annak az volt az eredménye, hogy azt mondta Csabi, hogy kapok egy szett új gumit, úgy hogy élvezkedhettem a versenyen. Nagyon-nagyon tetszett, azt az időt megfutottam, amit én gondoltam és konstans voltam. Az, hogy ez a többi autó között ez mire volt elég jelenleg engem nem érdekel, gyakorolni jöttem és élvezni az autózást. " A vasárnapi rajtnál a Pagani Zonda-val versenyző Antonin Herbeck elég sajátságosan foglalta el a második rajtkockát, mivel egy autóhossznyival előrébb gurult, mint ahol a helye lett volna. A versenyigazgató ennek ellenére megadta a szabad jelzést és a mezőny nekivághatott a 25 perc plusz egy körös száguldásnak. ![]() A verseny folyamán történt egy elég látványos baleset, mert Jakub Klobasa Ferrarija a célegyenes ráfordítóban megcsúszott és irányíthatatlanul a boxutca bejárata felé csúszott, ahol végül a sóderágyban állt meg, szinte csak néhány centiméterre az elválasztó faltól. Szerencsére ki tudott szabadulni a kavicságy fogságából, így a versenyt nem kellett megszakítani, bár az említett autó ettől kezdve látványosan lassabb volt a többinél. A 13. körben Miro Konopka kénytelen volt a boxba gurulni, mivel a bal első kereke defektet kapott. Miután a kereket kicserélték a szerelők, visszatérhetett a pályára. Ugyanebben a körben Walterné Dancsó Adrienn is a boxutcába gurult, de ő már nem is tért vissza a pályára. Ezen a versenyen van egy érdekes szabály, amivel a többi autónál sokkal erősebb ex DTM-es Audi TT-t próbálják a többiek "szintjére " hozni. Ez a szabály úgy szól, hogy a futam alatt az Audi pilótájának két alkalommal kötelező jelleggel át kell hajtania a boxutcán, természetesen betartva az ott érvényben lévő sebességkorlátozást. Ez végső soron azt eredményezte, hogy az akkorra már jelentős előnnyel vezető Tomas Liedl végül csak az ötödik helyen ért célba. A futamot Dennis Waszek nyerte Ferrari F430-al, Martin Matzke (BMW M3), Max Stanco (Ferrari F430), és Zdeno Mikulasko (Porsche 997) előtt. ![]() Max Stanco (Ferrari F430, F+3500, 2. hely): "Nagyon nehéz verseny volt. 8-as keménységű Michelin abroncsokat használtunk és kiderült, hogy nem volt jó választás, mert két vagy három kör alatt elfogytak. úgy láttam Mironak is hasonló gondja volt. Nem tudtuk normálisan kezelni az autót, azért küzdöttünk, hogy a pályán maradjunk. Waszek 9-es keménységűvel ment és azt mondta, végig rendben voltak a gumijai. Esélyünk nem volt ellene. Egy szűk kanyarban elfékezte magát és nekem jött hátulról és kimentem a pályáról. Miro megelőzött de aztán láttam, hogy ő is küzd a gumikkal. Nehéz verseny volt. " Martin Matzke (BMW M3 E36, F-3500, 1. hely): "Kicsit másabb volt a mai verseny. A Pagani mögül rajtolni a legnehezebb, mert nagy gondjuk van a rajt-automatikával. Szóltak a rajt előtt, számítottam rá, de túl kicsi a távolság, hogy könnyedén ki lehessen kerülni. A rajt tehát nehéz volt, több helyet vesztettem, de aztán nyomtam a gázt és visszaszereztem őket. Megvertem jó pár +3500-as autót is, úgy hogy elégedett vagyok." ![]() További cikkek Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Ha megy, akkor nagyon megy! Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Mazda bemutatta a 2013. évi Le Mans-i 24 órás versenyre szánt SKYACTIV-D CLEAN DIESEL dízelmotort |
|
2012. június 21.
A Mazda Motorsports be- jelentette, hogy új SKYACTIV-D CLEAN DIESEL ...
|
![]() |
![]() „Ez a motorprogram újra lángra lobbantja a Mazda és a Le Mans közötti, szenvedélyes kapcsolatot. 1991-ben történelmet írtunk, amikor győzelemre vittük a bolygódugattyús motortechnológiát. Most ismét a győztesek közé kívánunk visszatérni, mégpedig a legfejlettebb és legtisztább üzemű, szériamotor-alapú erőforrással, amely a sportágban valaha szerepelt. A Mazda legjobb újkori hagyományai szerint európai és Egyesült államok-beli vásárlóink számára egyaránt elérhetővé tesszük a motort, amely így a hosszútávú világbajnokságon (World Endurance Championship, WEC) és az amerikai Le Mans-szériában (American Le Mans Series, ALMS) egyaránt szerephez juthat az LMP2 kategóriában” – nyilatkozta Jay Amestoy, a Mazda Motorsports és a Mazda észak-amerikai részlegének (Mazda North American Operations, MNAO) motorsport-tevékenységeiért felelős alelnöke. A motorok a Mazda Motor Corporation, a Mazda North American Operations és a SpeedSource Race Engineering közös fejlesztőmunkájának eredményeként jöttek létre. A fejlesztés jelenleg a fékpadi mérések fázisában tart, a pályatesztek 2012 végén veszik kezdetüket. A motorok a kétfázisú turbófeltöltővel felszerelt, négyhengeres Mazda SKYACTIV-D 2.2 erőforrás gyári blokkjára épülnek. „Az erőforrás kiemelkedő teljesítményt és igen kedvező üzemanyag-fogyasztást nyújt; minősége, tartóssága és megbízhatósága révén a legkiválóbb utcai autókban éppúgy tökéletesen helyt áll, mint hosszútávú versenyek győztes motorjaként” – mondta John Doonan, a MNAO Mazda Motorsports igazgatója. ![]() A tervek szerint a Dempsey Racing lesz az új motor első vásárlója A Dempsey Racing istállónál szünet nélkül folynak az előkészületek, hogy a csapat lehessen a Mazda SKYACTIV-D versenymotor első ügyfele az LMP2 kategóriában. A Dempsey Racing társtulajdonosa a színész és autóversenyző Patrick Dempsey. A Dempsey Racing 2007 óta versenyez Mazda RX-8 versenyautóval a GRAND-AM GT géposztályban; eddigi legjobb eredményük a 2011-es Rolex 24-en, Daytonában elért dobogós helyezés. A csapat, amelynek eredményei bemutatkozása óta folyamatosan javulnak, komoly szerepet játszott abban, hogy a Mazda 2010-ben megnyerte a 2010-es GRAND-AM GT gyártói bajnokságát. A Le Mans-i futamra készülő Dempsey Racing számos partner, például a VISITFLORIDA.com segítségével az idei évben kibővítette tevékenységeit: csapatot indítottak az amerikai Le Mans szériában, továbbá a Prototype Challenge (LMPC) és a Prototype 2 (LMP2) kategóriákban egyaránt rajthoz állnak. A csapattulajdonos Dempsey és másodpilótája, Joe Foster jelenleg egyaránt Virginiában teszteli LMP2 versenyautójukat, miközben a versenysport világa a mostani hétvégén megrendezésre kerülő, 80. Le Mans-i 24 órás versenyre összpontosítja figyelmét. ![]() „A Mazdával folytatott, régóta fennálló együttműködésünk rendkívül gyümölcsözőnek bizonyult, ezért bízunk abban, hogy 2013 mindkettőnk számára sikereket hoz majd. Minden energiánkat a felkészülésnek szenteljük, ezért is teszteljünk LMP2 versenyautónkat itt az Egyesült államokban, a következő ALMS futamra készülve. A csapat és partnereink egyaránt izgatottan fogadták a SKYACTIV-D hajtásrendszer, és ezzel együtt az élvonalbeli, környezetbarát technológia megjelenését autónkban” – hangsúlyozta Patrick Dempsey. További cikkek Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elsőként az Audi győzött hibridautóval Le Mans-ban |
|
2012. június 21.
Az AUDI AG újabb technikai mérföld- kőhöz érkezett a verseny- sportban...
|
![]() |
![]() Mintegy 200 ezer néző élhette át a helyszínen a verseny izgalmait, a Le Mans-ra oly jellemző drámai eseményekkel, s „A haladás technikájának” újbóli meggyőző demonstrációjával. Az Audi Sport Team Joest négy Audi R18 modellje ugyanis egyértelműen a mezőny leggyorsabb és legmegbízhatóbb gépeinek bizonyultak, 24 óra elteltével az első, a második, a harmadik és az ötödik helyet szerezték meg. „A világ legjelentősebb hosszú távú versenyén aratott újabb sikerünkkel mérnökeink ismét hatásosan igazolták kiemelkedő műszaki ismereteiket és tapasztalataikat” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke, aki a helyszínen tekintette meg az eseményt. „Az e-tron quattro és az ’ultra’ könnyűszerkezetes építés kombinációjával egészen újszerű technikai háttérrel álltunk rajthoz, amely egy csapásra sikeresnek bizonyult. Ez pedig, különösen Le Mans-ban, aligha tekinthető magától értetődőnek. E hétvégén is jól láthattuk, mi minden történhet e futamokon, s milyen nagy jelentőséggel bír a tökéletes felkészülés.“ A márka 11. Le Mans-i győzelmének megszerzéséért mind a négy Audi R18 jó eséllyel indult, s 378 kör után az 1-es rajtszámú Audi R18 e-tron quattro volánja mögött ismét a Marcel Fässler (Svájc), André Lotterer (Németország) és Benoît Tréluyer (Franciaország) trió végzett az élen. Dindo Capello (Olaszország), Tom Kristensen (Dánia) és Allan McNish (Nagy-Britannia) második helyével pedig mindjárt kettős győzelmet hozott a jövő e különleges összkerékhajtása számára, amelyben a hagyományos erőátviteli konstrukció fejlett elektromos hajtásrendszerrel alkot intelligens kombinációt. E technikát, ahol a kardántengelyt elektromos kábelek váltják fel, az Audi sorozatgyártású modelljeiben is teszteli. ![]() Mind a négy Audi R18 farában a 2011-ben első alkalommal Le Mans-ban bevetett, VTG-Mono turbófeltöltésű, különösen kompakt V6-os TDI-motor legújabb változata dolgozott. Az új ultrakönnyű szénszál-erősítésű műanyag házzal készült sebességváltó – újabb alapvető újdonságként a Le Mans-i sportautók mezőnyében – szintén mind a négy autóban problémamentesen teljesítette Le Mans 5.151 kilométeres nyúzópróbáját. Az „ultra” könnyűszerkezetes építés a quattro összkerékhajtáshoz hasonlóan a vállalat egyik alapvető fejlesztési szakterületének számít. A két Audi R18 e-tron quattro különösen extrém formában testesíti meg e két fejlett technológiát, s a klasszikus hosszú távú verseny 80. futamának mindvégig főszereplőiként csupán szombat este, mindössze néhány körre engedte át a vezető pozíciót az egyik Toyota Hybrid versenyautónak. Legnagyobb vetélytársaik korai kiesését követően a két R18 e-tron quattro éjjel, majd egészen vasárnap délig izgalmas párharcot vívott a győzelemért, többször váltva egymást az élen, sokszor csupán néhány másodperccel a két dízel-hibrid versenygép között. ![]() A tény pedig, hogy új technikánkkal – akárcsak 2001-ben a TFSI- illetve 2006-ban a TDI-motorral – ismét mindjárt az első alkalommal sikeresek lehettünk, szintén egyértelműen utal az Audi birtokában lévő tudásra és tapasztalatokra. Nagy nap a mai, az Audi Sport, az Audi és az e-tron quattro számára egyaránt.“ összesen 11. Le Mans-i győzelmével az Audi megerősítette a konstruktőri hosszú távú bajnokságban elfoglalt vezető pozícióját, míg Dindo Capello, Tom Kristensen és Allan McNish Le Mans-i második helyével ismét a pilóták pontversenyének élére állt. További cikkek A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Ha megy, akkor nagyon megy! BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
BERNIS Kupa a Pannónia-Ringen |
|
2012. június 15.
Nem sok idejük volt a pihenésre a Duna Autó Autós Gyorsasági Országos ...
|
![]() |
![]() A rendező, SportEvo oldalán (www.sportevo.hu) látható előzetes nevezési listát elnézve igen látványos hétvégének nézünk elébe. A Bernis Kupa egy igazi nemzetközi esemény lesz, hiszen a magyar bajnokság mellett a futamok beleszámítanak a FIA Közép-Európa Trófea valamint a szlovák, cseh, lengyel és szlovén bajnoksgok értékelésébe. Ennek megfelelően igen népes mezőnyt láthat az, aki a hétvégén kilátogat az Ostffyasszonyfa melletti versenypályára, a különböző kategóriákban, márkakupákba összesen több, mint 150 nevezés érkezett. A magyarok mellett, cseh, lengyel, német, osztrák, szlovák és szlovén versenyzők állnak majd rajthoz. Majd´ 40 indulót számol a kistúra kategória. A legkisebbek a szlovénok 1400-as Fiat Grande Puntói lesznek a mezőnyben. Az F-1600 géposztályban az Orion Motorsport három Suzukija és az E30 Motorsport Opel Astrája csatázik majd. Az A-2000 és F-2000-es géposztályban már nemzetközi mezőny áll össze. Sok lesz a Renault Clio, de ex-WTCC-s autókból sem lesz hiány. Pillanatnyilag 30 versenyző neve szerepel a nagy túraautók mezőnyében. Az F-3500 géposztályt elsöprő többségben BMW-k alkotják, a 3500 köbcenti feletti autók pedig igazi exotikumok: Ferrarik és Porschék, valamint egy ex-DTM-es Audi és egy Pagani Zonda áll majd a rajtrácson. és a Lotusok, hiszen a nagy túraautókkal együtt indítják a Lotus Cup Eastern Europe mezőnyét is. Ezen autók jó része a két órás Endurance versenyen is részt vesz majd, itt több, mint 20 csapat áll majd rajthoz. ![]() Külön versenyt fut két márkakupa, az RRC Suzuki Bio Kupa, amelyhez ezen a hétvégén csatlakozik az osztrák Suzuki Motorsport Cup mezőnye. Ez utóbbiban épp modellváltás van folyamatban, a mezőny egyik része a régi, a másik része pedig az új Suzuki Swifttel áll majd rajthoz. A Hungaroring után újra Magyarországra jön a Porsche GT3 Challenge Cup, amelyben Bódis Kálmán képviseli majd a magyar színeket. Népes, nemzetközi mezőny, márkakupák és exotikus versenyautók dübörögnek tehát a hétvégen a Pannónia-Ringen. Az Országos Meteorológiai Intézet előrejelzése szerint napos idő várható 28 fokos csúcshőmérsékletekkel. Minden indok megvan tehát ahhoz, hogy az autósport rajongók kilátogassanak a hétvégén a BERNIS Kupára. További cikkek Ha megy, akkor nagyon megy! A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 721 - 730 |