Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 731 - 740 |
![]() |
A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban |
|
2012. június 04.
A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próba- köreit a 8,5 mérföldes...
|
![]() |
![]() Az ´Automobile Club de l´Ouest´ által meghívott, és a "Garage 56" szabályai szerint (melyek lehetővé teszik az új és innovatív technológiák bemutatkozását) résztvevő DeltaWing 54 kört tett meg Michael Krummal, Satoshi Motoyamaval és Marino Farnchittivel a volánja mögött. A csapat egy szinte hibamentes napot tudhat maga mögött, egy kivételével az összes kört egyetlen garnitúra Michelin slick-gumival tették meg. Egyetlen olyan kör volt csak, amikor egy hirtelen zápor miatt esőgumira váltottak át. A nap leggyorsabb köre Motoyama nevéhez fűződik (3 perc, 47,980 másodperc). A Nissan DeltaWing műszaki csapata Ben Bowlby vezetésével bízik benne, hogy kényelmesen elérik a verseny igazgatósága által megkövetelt 3 perc 45 másodperces célt. Mivel Motoyama 1999, Krumm pedig 2005 óta nem versenyzett Le Mansban, mindkettőjüknek kötelezően 10 kört kellett megtenni, hogy ezzel kvalifikálják magukat a versenyre. Mindketten könnyedén teljesítették ezt a követelményt, Motoyama 19, Krumm 24 kört ment. A korábbi teszteken Marino Franchitti vezetett a legtöbbet, ma a skót pilóta viszont csak 11 kört teljesített - a csapat ki akarta használni ezt az alkalmat arra, hogy a japán és a német versenyző megszokja az autót. Krumm vezette először az autót, majd átadta Motoyamanak, aki befejezte vele a reggeli szakaszt. A délutáni edzést Franchitti kezdte meg, erre az időre esett az az egyetlen kör, amikor a Michelin esőgumit szerelték fel; ezt ismét pilóta-váltások követték, Krumm következett, majd Motoyama zárta a napot. ![]() A csapat most visszatér az Egyesült Királyságba, ahol befejezi a felkészülést a 80. Le Mans-i 24 órás versenyre. A csapat autószállítója a következő hétvégén tér vissza a helyszínre, ahol Le Mans belvárosában, a Köztársasági Palota előtt átesik a verseny előtti műszaki ellenőrzésen. További cikkek Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot |
|
2012. június 03.
A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leg- gyorsabb a pénteki prológon ...
|
![]() |
![]() A szervezők tájékoztatása szerint az 1,2 km-es "bemelegítő körben" a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős lett a második, a Hadik András, Kertész Krisztián páros pedig a harmadik. Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer. Eredmények, prológ (1,2 km): 1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:03.6 p 2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 3.2 mp hátrány 3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 5.8 mp h. További cikkek Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert |
|
2012. június 03.
A Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek...
|
![]() |
![]() A viadal honlapja szerint mögöttük a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős lett a második és a prológon győztes Botka Dávid, Mihalik Péter páros pedig a harmadik. Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Ezek össztávja 180 kilométer volt. Eredmények: 1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:10:41.2 ó 2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 14.2 mp hátrány 3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 49.6 mp h. További cikkek Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n |
|
2012. június 01.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor az Országos Rallye Bajnokság második állomásán...
|
![]() |
![]() Frici többször is győzelmet aratott már a Pécs környéki aszfaltos pályákon, ahol a magas végsebesség helyett az alapos itineren van a hangsúly, így navigátorával, Zsiros Gáborral jó eséllyel szállnak harcba, hogy növeljék a Bükfürdő Rallye-n megszerzett pontjaik számát. Versenygépük, a világbajnokságon is használt Ford Fiesta S2000 kifejezetten az ilyen technikás pályákra termett. Tavaly a Mecsek Rallye nagyszerűen indult, hiszen két gyorsasági szakaszt követően Turán Friciék az IRC futam harmadik helyén és a hazai értékelésében az élen álltak. A verseny mégsem zárult szerencsésen, egy kanyarívet védő farönk megdobta az autót, így az évad egyik leglátványosabb repülését mutatták be a fiúk. Friciéknek szerencsére nem esett bajuk, és a tavalyi baleset inkább motiválja őket az idei szereplésben. „Nagyon várom már a versenyt, ezek a pályák mindig is közel álltak a szívemhez. Nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen nem megszokott, hogy éjszakai futamokkal kezdünk. A pályákat ismerjük, pár dolgot változtattak csak, néhány lassító más helyre került és egyet ki is vettek. Jó beállításaink vannak az autóhoz, a tavalyi tapasztalatokat nagyon jól tudjuk most hasznosítani. Rendkívül fontos, hogy jól válasszunk gumit, ezen sok minden múlhat. Remélem, hogy jó eredményt érünk el idén!“ – mondta Turán Frici. ![]() További cikkek Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az éj leple alatt… |
|
2012. május 31.
Az évadnyitó verseny emlékei még csak most kezdenek elhalvá- nyulni, máris újabb ...
|
![]() |
![]() A 46. Mecsek Rallye a megszokottól eltérően, péntek este 22:00 órakor, 2 gyorsasági szakasszal rajtol el árpádtetőn és Nyárásvölgyben. A késő esti rajttal mind a sportág rajongói, mind a versenyzőpárosok számára egy igen izgalmas verseny veszi kezdetét, hiszen az éj leple alatt a távolságok, a kanyarívek, a féktávok, de még a reflexek is másként hatnak. Nagy kihívás lesz ez minden versenyzőpáros számára, hiszen minden csapat számára döntő fontosságú az első két szakasz eredménye. Herczig Norbertet a 2. futamra való felkészülésről kérdeztük: „ Igen! Idén az 1. és a 2. futam között valóban csupán néhány hét a „pihenőidő”, ami azt gondolom, minden versenyzőpáros számára előnyös, ugyanis így nem estünk ki a lendületből. A Skoda Rally Team Hungaria csapata már túl van a 2. futam pályabejárásán. Azt elmondhatom, hogy a felkészülés közben nagyon jó érzéssel töltött el a tudat, az elmúlt fél év olyan, mintha nem is lett volna. A kijelölt pályaszakaszokon való „autózás” szinte már annyira rutinos volt, hogy úgy tűnt, mintha csupán tegnap fejeztük volna be a 2011-es versenyt. Bár azt biztosan tudjátok, hogy személy szerint a Mecsek Rallye pályáit kedvelem a leginkább még úgy is, hogy sajnos a tavalyi évben ez a futam számunkra igen balul sült el. Az autónk motorja a legelső pillanattól kezdve „köhögött”, és ahogy emlékeztek rá, a vége előtt fel is adta, amivel a mi bajnokságért való küzdelmünk lehetősége is elszállt. ![]() Az SRTH csapatának felkészülése csütörtökön fejeződik be, amikor is délután, az év elején kimaradt aszfalt tesztet pótoljuk. A Skoda beállításai az év eleji murvás teszten nagyon jól sikerültek, ezért most is egy hosszabb időtartalmú tesztet tervezünk.” További cikkek Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez 2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez |
|
2012. május 31.
Pénteken és szombaton lesz Baranya megyében a 46. Drávanet Mecsek ...
|
![]() |
![]() Előbbiben a rali hőskorának 44 képviselője, utóbbiban 57 autó áll rajthoz. Péntek délután a rajtceremónia a pécsi Széchenyi téren lesz, majd még aznap este lámpafénynél két, szombaton napközben pedig hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer. Az esemény csütörtöki sajtótájékoztatóján a szervezők elmondták, hogy anyagi nehézségek miatt szinte az utolsó pillanatban állt össze a verseny. Kiderült az is, hogy a nézők a historic Eb-futamon megcsodálhatnak egy Lancia 037-est, amely a ralivilágban kuriózumnak tekinthető, s ilyen eddig Magyarországon még nem állt rajthoz. A norvég Walter Jensen vezeti majd az 1983-ban márka-világbajnokságot nyert autót. További cikkek 2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye Tereprali ob - Fazekas nyerte az idénynyitót Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában |
|
2012. május 28.
Kiss Pál Tamás a második helyen végzett, a Forma-1-es Monacói Nagydíj egyik ...
|
![]() |
![]() Csapata arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 21 éves magyar pilóta a harmadik helyről remek rajttal jött fel a második pozícióba, ezt követően pedig a finn Aaro Vainióval együtt elléptek a mezőnytől. "Innentől kezdve csak élveztem a vezetést, hiszen nem mindennap száguldhat az ember ilyen környezetben. Próbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de felesleges kockázatot nem vállaltam, hiszen butaság lett volna eldobni ezt a dobogós helyet. Nagyon örülök a második helynek, köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem" – fogalmazott az Atech CRS GP versenyzője, aki karrierje során második alkalommal állhatott dobogóra azt követően, hogy tavaly Barcelonában diadalmaskodott. "Azt hiszem, ennyire még sosem ízlett a pezsgő, mint most, talán még Barcelonában sem" - tette hozzá Kiss Pál Tamás, aki a magyar autósport első monacói dobogósa. A GP3-as sorozat második versenyét szombaton 17:55 órától rendezik. További cikkek Kiss Pál Tamás: Hajsza a leggyorsabb körért Monacói Nagydíj - Mark Webber győzött Monacói Nagydíj - Webber indul az élről Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kiss Pál Tamás: Hajsza a leggyorsabb körért |
|
2012. május 28.
Kiss Pál Tamás pénteken a szenzációs 2. helyen végzett a GP3 történe- tének ...
|
![]() |
![]() „Mindenekelőtt szeretném megköszönni mindenkinek, aki szurkolt nekem ezen a hétvégén. Pénteken rengetegen gratuláltak nekem a 2. helyhez, és nagyon jólesett, hogy ennyien örülnek a sikeremnek. Sajnálom, hogy a második futamon nem sikerült hasonlóan nagyot alkotni, de tudtuk, hogy ez a 7. helyről indulva nem lesz egyszerű. Ezzel együtt ez még egy pozitív hétvége marad, és hát szeretnék a jövőben is minél több második futamon a 7. vagy a 8. helyről rajtolni, mert ez ugye azt jelentené, hogy az első futamon az első két hely valamelyikén végeztem” – összegezte röviden élete első monacói versenyhétvégéjét a magyar tehetség. „A második futamon elért eredményemmel természetesen nem vagyok kibékülve, hiszen szerettem volna pontokat szerezni. Ugyanakkor eleve egy-két pontra lehetett csak reális esélyünk, úgyhogy nem fogok a kardomba dőlni emiatt a 9. hely miatt. A rajt sajnos nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna, pedig mindent ugyanúgy csináltam, mint pénteken. Most viszont nem előrejöttem egy helyet, hanem hátracsúsztam kettőt, ami eléggé megpecsételte a sorsomat, hiszen Monacóban szinte lehetetlen előzni. Nem volt rossz a rajtom, inkább átlagosnak mondanám, a mögülem induló két srác viszont elképesztő módon lőtt ki a startnál, úgyhogy esélyem sem volt magam mögött tartani őket” – emlékezett vissza a rajt pillanataira Tamás. ![]() „Sajnálom, hogy előbb véget ért a futam, és van is egy kis hiányérzetem emiatt, mert úgy érzem, a megütött futómű ellenére is lehetett volna esélyem megfutni a leggyorsabb kört, ugyanakkor örülök, hogy Daly ép bőrrel megúszta ezt a hatalmas esést, mert ez a legfontosabb. Nem a második futam miatt fogok emlékezni erre a hétvégére, az biztos, de nem is lehet kérdés, hogy pozitív érzésekkel utazok haza, hiszen csodálatos volt pénteken ott állni a monacói dobogón, ezt sosem fogom elfelejteni” – zárta pozitívan a hétvége értékelését Kiss Pál Tamás. A 2012-es GP3-as szezon következő fordulóját június 22-24-én, azaz egy hónap múlva rendezik egy másik utcai pályán, Valenciában. További cikkek Kiss Pál Tamás: Kétarcú Barcelona Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´ Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Monacói Nagydíj - Webber indul az élről |
|
2012. május 28.
Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája rajtolhat az élről a vasárnapi ...
|
![]() |
![]() A második helyről Nico Rosberg, a Mercedes német versenyzője, míg a harmadikról Lewis Hamilton, a McLaren brit pilótája indulhat. A hétszeres világbajnok, 43 éves Schumacher legutóbb a 2006-os Francia Nagydíjon nyert időmérőt. Az öthelyes rajtbüntetést azért kapta, mert a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon - a versenybírók álláspontja szerint - balesetet okozott. További cikkek Túraautó-vb - Michelisz 6., Wéber 16. a mogyoródi időmérőn Egy Pagani és egy Alpina győzött Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Monacói Nagydíj - Mark Webber győzött |
|
2012. május 28.
Mark Webber, a Red Bull ausztrál pilótája nyerte vasárnap a Forma-1-es Monacói ...
|
![]() |
![]() Webber mögött a német Nico Rosberg (Mercedes) lett a második, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) pedig a harmadik. Az ausztrál autóversenyző rajt-cél győzelmet a Monte-Carlóban rendezett városi viadalon. Az idei első hat futamot hat különböző pilóta nyerte, ez eddig még sohasem fordult elő az F1 történetében. A vb-pontversenyt Alonso vezeti, a második a vb-címvédő német Sebastian Vettel (Red Bull), míg a harmadik Webber. A start után Webber megtartotta első helyét, a francia Romain Grosjean (Lotus) összekoccant a német Michael Schumacherrel (Mercedes), majd a venezuelai Pastor Maldonado (Williams) és a spanyol Pedro de La Rosa (HRT) is ütközött, és amíg az összetört gépkocsikat kiemelték a pályáról, beküldték a biztonsági autót. A Safety Car a harmadik körben állt ki, ekkor Webber, Rosberg, Lewis Hamilton (brit, McLaren), Alonso, Felipe Massa (brazil, Ferrari), Vettel volt a sorrend az élen. A tizedik kör után továbbra is az ausztrál autóversenyző vezetett, mögötte változatlan volt a sorrend az élbolyban. A viadal harmada után (26. kör) még mindig Webber haladt az élen, a pilóták "békésen" - olykor több mint 260 km/órás sebességgel - "vonatoztak" körbe-körbe. Az élbolyból a 28. körben először Rosberg cserélt gumit, majd egy körrel később Webber és Hamilton is a boxutcában járt. ![]() Vettel a 46. körben járt a boxutcában, majd a negyedik helyre tért vissza Webber, Rosberg és Alonso mögé. Húsz körrel a zárás előtt nem változott semmi sem az élen, az első hat versenyző kissé meglépett a többiektől, a hetedik helyen 25 mp-ces hátránnyal hajtott Schumacher. A 65. körben a hétszeres világbajnok német műszaki hiba miatt feladta a versenyt. A hajrában a szemerkélő esőben a pilóták kissé visszafogták a tempót, a sorrend azonban nem módosult. A következő futam két hét múlva Kanadában lesz. További cikkek Kiss Pál Tamás: Kétarcú Barcelona Kínai Nagydíj - Rosberg győzött WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 802 | Megjelenítve: 731 - 740 |