Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 731 - 740 |
Ha megy, akkor nagyon megy! |
||
2012. június 14.
Aki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó vessző- futását...
|
Aki figyelemmel követi Tim Gábor és a Peugeot 407-es autó veszőfutását, tudhatja, hogy a pilóta hihetetlen szerencsétlen sorozaton van túl. Az FIA ETCC sorozatba nevezett versenyző hiába volt ott Monza-ban és Slovakiaring-en, az első két Európa-bajnoki versenyhétvégén, nem tudott elindulni a versenyeken, illetve ha elindult, nem jutott el a célig. A dán fejlesztésű autó motorja nem bírta az igen gyors pályákat, és az oldalterhelések hatására olajproblémák miatt képtelenség volt értékelhető eredményt elérni. Azonban a dán cég azóta orvosolta a hibákat és egy sikeres teszt után, a támogatóknak hála, Gábor indulhatott a Slovakiaring-en, a soron következő Magyar Gyorsasági Bajnokság futamán. Az autó a nemzetközi szabályok szerint van felkészítve, így ez külön kihívást jelentett, hisz a nemzeti bajnokságok megkötései sokkal lazábbak. Gábor így jóval könnyebb autók ellen küzdött, melyeknek nagyobb fékeik is vannak. Mivel ezen a pályán alig egy hónappal ezelőtt zajlott az FIA ETCC verseny, így jó hasonlítási alapot jelentett a verseny, igaz ezen a hétvégén egy plusz sikán került beépítésre, biztonsági okokból. Gábor fő ellenfele a szlovák Matej Homola volt, aki szintén az ETCC-n szerepel egy BMW-vel. Vele küzdött az első nap, a kategória első helyéért, melyet sikeresen megnyert az utolsó előtti körben bemutatott előzéssel. A másnapi futamon Gábor az utolsó helyről indult, mert kihagyta a második időmérő edzést, de így is feljött a magyar értékelés első helyére, 16 autót megelőzve, és a 2000ccm-es kategóriában a második lett. Az első verseny eredménye: 1. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407 2. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si 3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC Második verseny eredménye: 1. Matej Homola (SK) - Homola Motorsport - BMW 320si 2. Tim Gábor (HUN) - RCM Motorsport - Peugeot 407 3. Vlado Hybacek (SK) - Seat Sport - Seat Leon SC További cikkek A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Tim Gábor a Túraautó Európa Bajnokság résztvevője! Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan készen áll, hogy életre keltse a Le Mans-i verseny valódi szellemét |
||
2012. június 12.
A Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt közép- pontba...
|
A Nissan készen áll arra, hogy a pályán és a pályán kívül egyaránt középpontba kerüljön a június 16-17-i Le Mans-i 24 órás versenyen, és igyekszik feléleszteni e híres megbízhatósági verseny eredeti hangulatát. A Nissan jelenlétét a pályán lehetetlen lesz figyelmen kívül hagyni. Elég, ha a Nissan DeltaWing versenyautóra gondolunk, amely az autóversenyzést úgy kívánja megváltoztatni, hogy életképessé tesz egy új, a hatékonyságra összpontosító technológiát. De megemlíthetjük a Nissan-nak az LMP2 kategóriában elért dominanciáját is, ahol 20 versenyautóból 13 esetében a Nissan erőforrásának használata mellett döntöttek. Ugyanakkor a Nissan a pályán kívül is számos szórakozási lehetőséggel fogja ellátni a minden évben La Sarthe-be özönlő 250 000 rajongót. A beharangozott Juke-R és az újdonsült Juke Nismo mint új termékajánlatok biztosan felkeltik majd az autórajongók érdeklődését. Eközben igazi fesztiválhangulatot ígér a Nissan együttműködése a zenei világ ikonikus márkájával, a Ministry of Sound-dal, amely számos DJ-t fog szerepeltetni a Le Mans-i versenyhelyszín Nissan által szponzorált nagyszínpadán. „A 2012-es Le Mans-i 24 órás erőpróba lesz az eddigi legnagyobb verseny a Nissan számára. Minden, amit idén La Sarthe-ben teszünk azt demonstrálja, hogy a Nissan a legmerészebb és leginnovatívabb autógyártó, továbbá bemutatja, hogy hogyan lehet egy másfajta, izgalmas szemszögből megközelíteni ezt a világhírű autóversenyt" - mondta el Paul Willcox, a Nissan európai, vezető alelnöke. „A pályán a Nissan fogja a verseny igazi eseményeit szolgáltatni - a Nissan DeltaWing tanulmányautó felidézi az 1920-as évek úttörőknek számító versenyzőit, akik elsőként szánták rá magukat, hogy a lehető legtovább körözzenek a lehető leggyorsabban. E pionírok megváltoztatták az autóversenyzés arculatát. Tudjuk, hogy a Nissan DeltaWing nem hozhat győzelmet számunkra, mivel nem felel meg a szabályoknak. Ugyanakkor veszíteni sem tudunk vele, ugyanis azok a hatalmas lépések, amelyeket e tanulmányautó segítségével meg fogunk tenni az autóversenyzés jövője és a közúti gépkocsik fejlesztése területén, már akkor nyertessé teszik a Nissant, amikor még a verseny el sem kezdődött." A Nissan fejlesztési és mérnöki tökéletessége kiterjed az LMP2 versenykategóriára is, amely várhatóan a legádázabb versenyt fogja hozni. Itt a mezőny több mint fele Nissan erőforrásokra támaszkodik, és a Nissan által támogatott kezdeményezés, a GT Akadémia első két végzőse is versengeni fog a kategórián belüli győzelemért. A spanyol Lucas Ordonez és a francia Jordan Tresson volt az első két nyertese 2008-ban, illetve 2010-ben ennek az egyedi lehetőségnek, amely az autóversenyzés karrierjét varázsolta valósággá a Playstation 3 játékosok számára. Ordonez a bemutatkozó évében másodikként végzett Le Mans-ban az LMP2 kategóriában, ahol a korábbi Forma 1-es pilóta, Martin Brundle, és a fia, Alex társaságában versenyzett az LMP2 kategória 2011-ben győzedelmeskedő, Greaves Motorsport csapatában. Ugyanakkor Tresson a teljes mértékben francia tulajdonú Signatech Nissan csapat tagjaként versenyzik La Sarthe-ban. A Nissan eltökélt szándéka, hogy a 2012-es Le Mans-i versenyt a pályán kívül is az év autóverseny-fesztiváljává tegye a több ezer rajongó számára. A Ministry of Sound márkával közös szervezésnek köszönhetően a kiadó legjobb DJ-i fognak fellépni szombaton a Le Mans Village helyszínén, miután az együttesek előadásai lefutottak. Eközben a Nissan Juke speciális kialakítású, JukeBox-ra keresztelt prototípus autója keresztül-kasul be fogja járni a Le Mans-i területet, hogy a kempingezők mellett megállva, eljuttassa az MoS fesztivált La Sarthe minden szegletébe. Más helyszíneken a Nissan legújabb versenyjárműve lesz kiállítva, hogy a rajongók közelebbről is megismerkedhessenek vele. A Juke-R prototípus olyan heves fogadtatásban részesült a Dubai-ban történt januári bemutatkozásakor, hogy a Nissan beleegyezett egy limitált darabszám, 23 autó legyártásába. Ez a prototípus fog csatlakozni egy, a Juke Nismo első gyártási sorozatából kiállított járműhöz. Egy Juke-R sportautó pedig június 15-én, pénteken a pilóták Le Mans központjában tartott parádéján is részt fog venni. Az enigmatikus Nismo emblémát viselő új személygépkocsi-típusok első darabja 2013-ban fog hivatalosan is megjelenni a piacon. E típus át fogja ültetni a Nismo legendás teljesítménybeli tulajdonságait a versenyautókból a közúti járművekbe is. „Le Mans nem csupán a versenyzésről szól" - nyilatkozta Willcox. Negyedmillióan látogatnak ide évente a fesztiválhangulat egyedi vonzereje miatt. Egyik autógyártó sem fog többet tenni a Nissan-nál a rajongók kiszolgálásáért Le Mans-ban. Ha a határok régi időket idéző, a versenypályán érvényesülő feszegetésére kíváncsiak, vagy még soha nem látott, ésszel is alig felfogható mérnöki fejlesztéseket szeretnének megismerni, vagy egyszerűen meg kívánják tapasztalni, hogy milyen a legjobb versenyautó-fesztivál, a Nissan el fogja hozni számukra mindezeket." A Nissan új termékei a Le Mans Village-ben lesznek kiállítva, és a látogatók további információkat kaphatnak a Nissan médiaközpontjában is; mindkét helyszín a Tunnel Nord alagúthoz közel található a látogatói területen belül. A Nissan még azokkal a rajongóival is törődik, akik nem tudják megtenni a zarándokutat La Sarthe-ba, ugyanis a Nissan megkísérli, hogy a világon elsőként egy, a nézőközönség által létrehozott filmet készítsen a Nissan DeltaWing első versenyköréről a Le Mans-i 24 órás verseny kezdetekor, június 16-án, szombaton. A versenyhelyszínen tartózkodó nézők feladata lesz, hogy a Nissan felkérésére a Nissan közösségi csatornáin keresztül okostelefonjaikkal videofilmeket továbbítsanak arról, ahogy a DeltaWing versenyautó elhalad előttük a 13 km-es versenypálya adott pontján. E filmeket fogják összevágni, hogy meg lehessen jeleníteni a forradalmian új versenyautó első körének majdnem minden részét, vagy akár az egész kört is. További cikkek A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja |
||
2012. június 04.
Az idei Le Mans-i 24 órás autó- versenyt a részvevők motorjainak szem- pontjából ...
|
Az idei Le Mans-i 24 órás autóversenyt a részvevők motorjainak szempontjából a Nissan fogja uralni, hiszen a benevezett mezőny negyede a Nismo által felkészített Nissan erőforrásokat használ. A Nissan e domináns jelenlétét ezen a hírneves tartamversenyen június 16-17-én a rendkívül innovatív kísérleti versenyautó, a Nissan DeltaWing indulása koronázza meg. A DeltaWing a szándékok szerint megváltoztatja az autóversenyzés arculatát, mert a hagyományos LMP kategóriához képest feleannyi üzemanyagot és gumiabroncsot fogyaszt el a verseny során. Az LMP2 kategóriában - ahol a résztvevő autók több mint fele a Nismo által készített Nissan motorokat használ - indulnak el a Nissan partner-csapatai, a Signatech Nissan és a Greaves Motorsport. Az LMP2-ben a győzelemért küzdő versenyzők sorában lesz a Nissan által elindított, egyedülálló GT Akadémia két végzőse: Lucas Ordonez - aki a korábbi Formula 1-es versenyzővel, Martin Brundle-el indul egy autóban -, valamint a második GTA bajnok, Jordan Tresson is. (A GT Akadémia célja és eredménye, hogy a Playstation 3 játékosaiból valódi autóversenyző válhat). Paul Willcox, a Nissan Europe vezető alelnöke így nyilatkozott: "Az idei 24 órás Le Mans verseny lesz számunkra az eddigi legnagyobb, és a Nissan DeltaWing megmutatja az irányt, amelyet szerintünk az autósport-technikának a jövőben követnie kellene. Az LMP2 kategóriában már uralkodó szerepet játszunk, mert a csapatok tudják, hogy mi győzelemre segíthetjük őket. A DeltaWing projekt pedig egyfajta design- és technológiai kísérlet, amit csak egy olyan cég engedhet meg magának, amelyik annyira merész és távlatokban gondolkodó, mint a Nissan. "A DeltaWing-féle kísérlet számára aligha adódhat nagyobb, a nyilvánosság által ellenőrzött laboratórium, mint a Le Mans-i 24 órás verseny, amely egyébként is bevált próbaterepe az utcai autók és az autósport új műszaki megoldásainak. A koncepció attól függetlenül igazolja majd, hogy a sokkal gazdaságosabb jövőt megcélzó technológia már most életképes, hogy az autó végigmegy-e a távon vagy sem." A Nissan DeltaWing egy generáció óta a legforradalmibb autó, amely megjelent az autósportban; célja megmutatni, hogy a méretcsökkentéssel és az igazán újszerű aerodinamikai kialakítással óriási mértékű üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. A DeltaWing minden egyes részletét a hatékonyságot szem előtt tartva tervezték meg: egyedi alakjának légellenállási tényezője a fele egy hagyományos versenyautóénak, ugyanakkor minden egyes alkatrésze - köztük a csökkentett méretű Nissan 1,6 l-es DIG-Turbo motor - kisebb méretű és sokkal kisebb tömegű, mint a hagyományos Le Mans versenyautóké. Az autó annyira egyedi, hogy a versenyben a szabályok kötöttségeitől mentesülve vesz részt, ´0´ rajtszámmal indul a "Garage 56"-ból, amelyet külön a kísérleti autóknak tartanak fenn. A Nissan-nak az LMP2 kategóriában való részvétele hasonlóan úttörő jellegű, annak köszönhetően, hogy a GT Akadémiát elvégzett fiatal versenyzők (a spanyol Ordonez és a francia Tresson) is jelen lesznek itt. A Nissan GT Akadémia első, 2008-as győztese, Ordonez 2011-ben a 2. helyen végzett Le Mansban az LMP2 kategóriában, idén pedig a Greaves Motorsport csapatban, az 1990-es 24 órás Le Mans-i győztessel és korábbi F1-es pilótával, Martin Brundle-lel és fiával, Alex-szel az oldalán indul. A második, 2010-es GT Akadémia nyertese, Tresson célja szintén az, hogy számítógépes játékosból Le Mans-i győztesé váljon. Ő a 2011-es LMP2-beli győztessel, Olivier Lombarddal és a feltörekvő Franck Mailleux-vel rója a köröket a Signatech csapat tagjaként. További cikkek Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Az éj leple alatt… Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan Deltawing sikeres bemutatkozása Le mans-ban |
||
2012. június 04.
A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próba- köreit a 8,5 mérföldes...
|
A forradalmi Nissan Deltawing ma megtette első próbaköreit a 8,5 mérföldes, híres Circuit de la Sarthe pályán - ez ad otthont a közelgő 80. Le Mans-i 24 órás versenynek. Az ´Automobile Club de l´Ouest´ által meghívott, és a "Garage 56" szabályai szerint (melyek lehetővé teszik az új és innovatív technológiák bemutatkozását) résztvevő DeltaWing 54 kört tett meg Michael Krummal, Satoshi Motoyamaval és Marino Farnchittivel a volánja mögött. A csapat egy szinte hibamentes napot tudhat maga mögött, egy kivételével az összes kört egyetlen garnitúra Michelin slick-gumival tették meg. Egyetlen olyan kör volt csak, amikor egy hirtelen zápor miatt esőgumira váltottak át. A nap leggyorsabb köre Motoyama nevéhez fűződik (3 perc, 47,980 másodperc). A Nissan DeltaWing műszaki csapata Ben Bowlby vezetésével bízik benne, hogy kényelmesen elérik a verseny igazgatósága által megkövetelt 3 perc 45 másodperces célt. Mivel Motoyama 1999, Krumm pedig 2005 óta nem versenyzett Le Mansban, mindkettőjüknek kötelezően 10 kört kellett megtenni, hogy ezzel kvalifikálják magukat a versenyre. Mindketten könnyedén teljesítették ezt a követelményt, Motoyama 19, Krumm 24 kört ment. A korábbi teszteken Marino Franchitti vezetett a legtöbbet, ma a skót pilóta viszont csak 11 kört teljesített - a csapat ki akarta használni ezt az alkalmat arra, hogy a japán és a német versenyző megszokja az autót. Krumm vezette először az autót, majd átadta Motoyamanak, aki befejezte vele a reggeli szakaszt. A délutáni edzést Franchitti kezdte meg, erre az időre esett az az egyetlen kör, amikor a Michelin esőgumit szerelték fel; ezt ismét pilóta-váltások követték, Krumm következett, majd Motoyama zárta a napot. Az egyedi kialakítású Nissan DeltaWing tömege, motor-teljesítménye és légellenállási tényezője a fele a tipikus prototípusokénak, és a várakozás szerint sokkal kevesebb üzemanyagot és gumit fogyaszt el a verseny során. A 300 lóerős, 1,6 l-es Nissan DIG-T turbófeltöltésű motorral hajtott Nissan DeltaWing gumiabroncsai is különlegesek, a Michelin által külön erre a célra fejlesztett első gumik négy coll szélesek. A csapat most visszatér az Egyesült Királyságba, ahol befejezi a felkészülést a 80. Le Mans-i 24 órás versenyre. A csapat autószállítója a következő hétvégén tér vissza a helyszínre, ahol Le Mans belvárosában, a Köztársasági Palota előtt átesik a verseny előtti műszaki ellenőrzésen. További cikkek Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Mecsek-rali - A Botka, Mihalik duó nyerte a prológot |
||
2012. június 03.
A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leg- gyorsabb a pénteki prológon ...
|
A Botka Dávid, Mihalik Péter duó volt a leggyorsabb a pénteki prológon a 46. Drávanet Mecsek-ralin, az országos bajnokság második futamán. A szervezők tájékoztatása szerint az 1,2 km-es "bemelegítő körben" a Turán Frigyes, Zsíros Gábor kettős lett a második, a Hadik András, Kertész Krisztián páros pedig a harmadik. Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer. Eredmények, prológ (1,2 km): 1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 1:03.6 p 2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 3.2 mp hátrány 3. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 5.8 mp h. További cikkek Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Mecsek-rali - A Herczig, Bacigal duó nyert |
||
2012. június 03.
A Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek...
|
A Herczig Norbert, Bacigal Igor duó nyerte szombaton a 46. Drávanet Mecsek-ralit, az országos bajnokság második futamát. A viadal honlapja szerint mögöttük a Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős lett a második és a prológon győztes Botka Dávid, Mihalik Péter páros pedig a harmadik. Pénteken, az éjszakába nyúlóan két, míg szombaton napközben további hat gyorsasági szakaszt rendeztek meg. Ezek össztávja 180 kilométer volt. Eredmények: 1. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:10:41.2 ó 2. Turán Frigyes, Zsiros Gábor (FordFiesta S2000) 14.2 mp hátrány 3. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) 49.6 mp h. További cikkek Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Turán Frigyes és Zsiros Gábor a Mecsek Rallye-n |
||
2012. június 01.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor az Országos Rallye Bajnokság második állomásán...
|
Turán Frigyes és Zsiros Gábor az Országos Rallye Bajnokság második állomásán, a Mecsek Rallye-n állnak rajthoz. Frici többször is győzelmet aratott már a Pécs környéki aszfaltos pályákon, ahol a magas végsebesség helyett az alapos itineren van a hangsúly, így navigátorával, Zsiros Gáborral jó eséllyel szállnak harcba, hogy növeljék a Bükfürdő Rallye-n megszerzett pontjaik számát. Versenygépük, a világbajnokságon is használt Ford Fiesta S2000 kifejezetten az ilyen technikás pályákra termett. Tavaly a Mecsek Rallye nagyszerűen indult, hiszen két gyorsasági szakaszt követően Turán Friciék az IRC futam harmadik helyén és a hazai értékelésében az élen álltak. A verseny mégsem zárult szerencsésen, egy kanyarívet védő farönk megdobta az autót, így az évad egyik leglátványosabb repülését mutatták be a fiúk. Friciéknek szerencsére nem esett bajuk, és a tavalyi baleset inkább motiválja őket az idei szereplésben. „Nagyon várom már a versenyt, ezek a pályák mindig is közel álltak a szívemhez. Nem lesz egyszerű dolgunk, hiszen nem megszokott, hogy éjszakai futamokkal kezdünk. A pályákat ismerjük, pár dolgot változtattak csak, néhány lassító más helyre került és egyet ki is vettek. Jó beállításaink vannak az autóhoz, a tavalyi tapasztalatokat nagyon jól tudjuk most hasznosítani. Rendkívül fontos, hogy jól válasszunk gumit, ezen sok minden múlhat. Remélem, hogy jó eredményt érünk el idén!“ – mondta Turán Frici. Nyolc gyorsasági szakasz és közel ötszáz kilométeres teljes versenytáv várja a Turán Motorsport csapatát. A pénteki ünnepélyes rajtceremóniát Pécs belvárosaában tartják majd, és Friciéknek még aznap este két gyorsot kell teljesíteniük. Szombaton a maradék hat szakasz vár a versenyzőkre, majd a délutánt a díjkiosztó zárja. További cikkek Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez Az éj leple alatt… Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az éj leple alatt… |
||
2012. május 31.
Az évadnyitó verseny emlékei még csak most kezdenek elhalvá- nyulni, máris újabb ...
|
Az évadnyitó verseny emlékei még csak most kezdenek elhalványulni, máris újabb élmények elé nézhetünk. Néhány napon belül, egészen pontosan 2012. június 1-én, az Magyarország Országos Rallye Bajnokság 2. futamán: a 46. Mecsek Rallyen, újra rajthoz állhat a mezőny. úgy tűnik, az idei évben a szervezők igen csak elkényeztetnek bennünket, hiszen már az első verseny sem a megszokott helyszínen és pályákon zajlott, a 2. futam pedig rögtön egy igazi adrenalin fröccsel kezdődik. A 46. Mecsek Rallye a megszokottól eltérően, péntek este 22:00 órakor, 2 gyorsasági szakasszal rajtol el árpádtetőn és Nyárásvölgyben. A késő esti rajttal mind a sportág rajongói, mind a versenyzőpárosok számára egy igen izgalmas verseny veszi kezdetét, hiszen az éj leple alatt a távolságok, a kanyarívek, a féktávok, de még a reflexek is másként hatnak. Nagy kihívás lesz ez minden versenyzőpáros számára, hiszen minden csapat számára döntő fontosságú az első két szakasz eredménye. Herczig Norbertet a 2. futamra való felkészülésről kérdeztük: „ Igen! Idén az 1. és a 2. futam között valóban csupán néhány hét a „pihenőidő”, ami azt gondolom, minden versenyzőpáros számára előnyös, ugyanis így nem estünk ki a lendületből. A Skoda Rally Team Hungaria csapata már túl van a 2. futam pályabejárásán. Azt elmondhatom, hogy a felkészülés közben nagyon jó érzéssel töltött el a tudat, az elmúlt fél év olyan, mintha nem is lett volna. A kijelölt pályaszakaszokon való „autózás” szinte már annyira rutinos volt, hogy úgy tűnt, mintha csupán tegnap fejeztük volna be a 2011-es versenyt. Bár azt biztosan tudjátok, hogy személy szerint a Mecsek Rallye pályáit kedvelem a leginkább még úgy is, hogy sajnos a tavalyi évben ez a futam számunkra igen balul sült el. Az autónk motorja a legelső pillanattól kezdve „köhögött”, és ahogy emlékeztek rá, a vége előtt fel is adta, amivel a mi bajnokságért való küzdelmünk lehetősége is elszállt. Az idei évben, bízva a hátterünkben, teljes lendülettel fogunk nekivágni kedvenc pályaszakaszainknak, és tudom, hogy a csapatunk tagjai is mindent megtesznek majd azért, hogy az első futam lendülete továbbéljen. Azt sajnáljuk, hogy az idei évben a Mecsekben nem IRC futamon rajtolhatunk el, abban azonban mindenképpen szerencsések vagyunk, hogy elmondhatjuk, a szervizcsapatunk a tavalyi évben részt vett az első magyar IRC futamon, így a kijelölt pályaszakaszok, és azok minősége, paraméterei számukra sem lesznek ismeretlenek. Természetesen mi is nagy érdeklődéssel várjuk az éjszakai szakaszokat, ami véleményem szerint egyértelműen a koncentráció és a reflexek versenye lesz. Nagyon jó ötletnek tartom ezt a kezdést, mert rögtön a verseny elején egy hatalmas lehetőséget ad a csapatok kezébe, és aki élni tud vele, nagy előnyre tehet szert. Az SRTH csapatának felkészülése csütörtökön fejeződik be, amikor is délután, az év elején kimaradt aszfalt tesztet pótoljuk. A Skoda beállításai az év eleji murvás teszten nagyon jól sikerültek, ezért most is egy hosszabb időtartalmú tesztet tervezünk.” További cikkek Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez 2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Mecsek-rali - Több mint 100 autó versenyez |
||
2012. május 31.
Pénteken és szombaton lesz Baranya megyében a 46. Drávanet Mecsek ...
|
Pénteken és szombaton lesz Baranya megyében a 46. Drávanet Mecsek-rali autóverseny, amely része az úgynevezett historic Európa-bajnokságnak, egyben a magyar ralibajnokság második futama is. Előbbiben a rali hőskorának 44 képviselője, utóbbiban 57 autó áll rajthoz. Péntek délután a rajtceremónia a pécsi Széchenyi téren lesz, majd még aznap este lámpafénynél két, szombaton napközben pedig hat gyorsasági szakaszt rendeznek meg. Ezek össztávja 180 kilométer. Az esemény csütörtöki sajtótájékoztatóján a szervezők elmondták, hogy anyagi nehézségek miatt szinte az utolsó pillanatban állt össze a verseny. Kiderült az is, hogy a nézők a historic Eb-futamon megcsodálhatnak egy Lancia 037-est, amely a ralivilágban kuriózumnak tekinthető, s ilyen eddig Magyarországon még nem állt rajthoz. A norvég Walter Jensen vezeti majd az 1983-ban márka-világbajnokságot nyert autót. További cikkek 2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye Tereprali ob - Fazekas nyerte az idénynyitót Turán Frici és Ziros Gabi teljesítették a vasárnapi tervet Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Monacói Nagydíj - Kiss Pál Tamás második lett a GP3 első futamában |
||
2012. május 28.
Kiss Pál Tamás a második helyen végzett, a Forma-1-es Monacói Nagydíj egyik ...
|
Kiss Pál Tamás a második helyen végzett, a Forma-1-es Monacói Nagydíj egyik betétfutamaként megrendezett GP3-as kategória első versenyén. Csapata arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a 21 éves magyar pilóta a harmadik helyről remek rajttal jött fel a második pozícióba, ezt követően pedig a finn Aaro Vainióval együtt elléptek a mezőnytől. "Innentől kezdve csak élveztem a vezetést, hiszen nem mindennap száguldhat az ember ilyen környezetben. Próbáltam megfutni a leggyorsabb kört, de felesleges kockázatot nem vállaltam, hiszen butaság lett volna eldobni ezt a dobogós helyet. Nagyon örülök a második helynek, köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem" – fogalmazott az Atech CRS GP versenyzője, aki karrierje során második alkalommal állhatott dobogóra azt követően, hogy tavaly Barcelonában diadalmaskodott. "Azt hiszem, ennyire még sosem ízlett a pezsgő, mint most, talán még Barcelonában sem" - tette hozzá Kiss Pál Tamás, aki a magyar autósport első monacói dobogósa. A GP3-as sorozat második versenyét szombaton 17:55 órától rendezik. További cikkek Kiss Pál Tamás: Hajsza a leggyorsabb körért Monacói Nagydíj - Mark Webber győzött Monacói Nagydíj - Webber indul az élről Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 805 | Megjelenítve: 731 - 740 |