Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 741 - 750
2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye

2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye

2012. május 10.
A 2012. Magyar- ország Országos Rallye Bajnokság viharos körülmé- nyek ...
Részletek
2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnyeA 2012. Magyarország Országos Rallye Bajnokság viharos körülmények között elmaradt 1. futamát lázas készülődés, példamutató összefogás követte, melynek eredményeként ma már bátran kijelenthetjük: Rövidesen indul az idei versenyszezon!

2012. május 12-13-án kerül megrendezésre a Magyarország Országos Rallye Bajnokság idei 1. futama: Bükfürdő Rally 2012., mely az évadnyitó futamok hagyományaitól eltérően - az új helyszínnek köszönhetően -, nem aszfaltos, hanem murvás verseny lesz.

A szezonnyitó futam nem várt, egy hónapos csúszása miatt csak úgy, mint minden csapatnak, a SKODA Magyarországi csapatának is hosszabb ideje maradt a felkészülésre, melyet szorgos hétköznapokkal ki is használtak. Többek között időt szakítottak arra, hogy ellátogassanak több közönségtalálkozóra, a környező országban rendezett rallye futamra, sőt! Az elmúlt héten az SRTH első tesztje is megrendezésre került.

A tesztet nagy várakozás előzte meg, miután a csapat SKODA Fabia Super 2000-es típusú versenyautóját idén nem a megszokott olasz csapat, hanem az osztrák Baumschlager Rally &Racing hozza és készíti fel a számukra. A teszt volt az új együttműködésben az első olyan alkalom, ahol mind az SRTH, mind a BRR csapata éles körülmények között mutathatta meg tudását.

2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnyeTermészetesen a teszten a szervizcsapat mellett, a mérnök, és a BRR tulajdonosa és egyben az osztrák bajnokság 9-szeres Bajnoka: Raimund Baumschlager is részt vett, aki a profik teljes nyugalmával, háttérbe húzódva szemlélte a történteket, és csak akkor tanácsolt, amikor úgy érezte, segítenie kell. A legújabb fejlesztésnek, a profi háttérnek, a baráti légkörnek, és a csodálatos időjárásnak köszönhetően a csapatnak könnyű dolga volt, így az „új” SKODA, a pilóta, és navigátor gyorsan „összecsiszolódott”.

Zökkenésmentesen sikerültek a versenyautó alapbeállításai, majd a bükfürdői verseny speciális murvás útfelületéhez megfelelő beállítások is. Kijelenthetjük tehát, hogy a SKODA Rally Team Hungaria csapata befejezte a versenyszezonra való felkészülést, melynek évadnyitó futamát megújult külsővel, és profi háttérrel várják.

További cikkek

Lélekben már a pályákon járnak
Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´
Tereprali ob - Fazekas nyerte az idénynyitót
Kulcsszavak:
 
2012. május 12-én elrajtol az ORB mezőnye A 24 órás Le-Mans-i verseny mezőnyének negyedét Nissan motor hajtja Michelisz Norbert Oroszországban száguld Michelisz Norbert Oroszországban száguld Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Michelisz Norbert az Év magyar autóversenyzője az Autósport és Formula Magazin szavazásán Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz dobogón az első futamon Michelisz dobogón az első futamon
 
Lélekben már a pályákon járnak

Lélekben már a pályákon járnak

2012. május 10.
Végre elkezdődik! Ráadásul murvás pályákon. A szurkolók- nál jobban talán csak ...
Részletek
Turán Frigyes, Zsiros GáborVégre elkezdődik! Ráadásul murvás pályákon. A szurkolóknál jobban talán csak a versenyzők várták, hogy elrajtoljon a rali országos bajnokság, amelynek első versenyét szombaton és vasárnap tartják Bükfürdő környékén.

A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős a tavalyi világbajnoki szezon után az idén itthon versenyez, és bármilyen csodás volt kilépni a nemzetközi porondra, legalább annyira jó volt a pályabejárás során találkozni a régi ellenfelekkel, beszélgetni, együtt vacsorázni...

„Mindenki nagyon várja már a bajnoki rajtot, így vagyunk vele mi is – mondta Turán Frigyes, aki ugyanúgy Markko Martin csapatával száguld, mint tavaly a vb-n, vagyis maradt a Super2000-es kategóriánál és a Fordnál. – Négy különböző gyorsasági szakaszt teljesítünk a két nap alatt, s ezek közül némelyik kifejezetten kedvez az N-es autóknak. ám rögtön megváltozik a helyzet, ha leesik az eső, mert lazább talajon talán nem leszünk hátrányban a Super2000-essel. Lesz egy rövid tesztünk pénteken, azután jöhet a verseny. Lélekben már ott vagyunk...”

A viadal érdekessége, hogy az első napon, vagyis szombaton csak délután kezdődik a száguldás – a nézőknek ez annyiból jó, hogy délelőtt végigkövethetik a technikai gépátvételt, a versenyzőknek viszont észnél kell lenni, nehogy túlságosan „ellustuljanak” délutánra.

„Az embernek át kell magát programozni így, hogy délután kezdődik a verseny. Kicsit talán többet kell pihenni és be kell iktatni délelőttre valami sportot. Persze, lehet, hogy erre nem lesz szükség, hiszen az első versenyre készülünk, az adrenalinszint már csak ezért is elég magas.

Turán Frigyes, Zsiros GáborAmúgy a szombat délután érdekes lesz: háromszor megyünk egymás után ugyanazon a pályán, vagyis a nézők szempontjából egy helyre koncentrálódik a raliélmény” – mosolygott Turán Frici, akit természetesen az esélyekről is megkérdeztünk. Azt válaszolta, sok múlik majd a gumikon, de ők ebből a szempontból is felkészültek.

„Próbáltunk nagyon pontos itinert készíteni, bár kissé furcsa volt, hogy ilyen sok lehetőségünk volt a pályabejárásra. érdekesség, hogy tavaly a vébéfutamokon kettőből kellett felírni a pályákat, itthon viszont kihasználtuk mind a négy lehetőséget Zsiros Gabival – néha egy kicsit soknak is tűnt. Ezek a pályák az eddigi tapasztalatok alapján fekszenek nekünk, úgyhogy talán nem tűnik nagyképűségnek, ha az esélyesek közé sorolom magunkat és pozitívan várom a hétvégét” – folytatta Frici,  aki még azt is elmondta: szó sem volt arról, hogy a csapaton változtassanak. 2009 óta versenyeznek együtt Zsiros Gabival, akivel a munkakapcsolat mellett jó barátok is lettek, így fel sem vetődött bennük a váltás gondolata.

További cikkek

A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában
A SEAT Sport a WTCC-ügyfélcsapatok szolgálatában
Tim Gábor a Túraautó Európa Bajnokság résztvevője!
Kulcsszavak:
 
Lélekben már a pályákon járnak Rekordot döntött Ken Block és a Ford Fiesta a Gymkhana 4-el Lélekben már a pályákon járnak Móczár Péter az MNASZ általános alelnöke Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték Tim Gábort itthon és Csehországban is értékelték Lélekben már a pályákon járnak WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre A MINI ALL4 Racing csapat feljött a harmadik helyre
 
WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen

WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen

2012. május 06.
Michelisz Norbert nyerte a túraautó-világ- bajnokság mogyoródi állomásának vasárnap...
Részletek
 WTCC - Michelisz győzött a HungaroringenMichelisz Norbert nyerte a túraautó-világbajnokság (WTCC) mogyoródi állomásának vasárnap délután rendezett második versenyét.

A 27 éves magyar pilóta WTCC-s pályafutásának második futamgyőzelmét aratta a Hungaroringen, közel 60 ezer néző előtt. Michelisz nagyszerűen rajtolt az ötödik pozícióból, az első kanyarba már az élen fordult be, miközben csapattársa, a versenynek a 15. helyről nekivágó Wéber a zsúfolt középmezőnyben szélesen vette a fordulót, s csak utolsó előttiként, a 19. helyen tudott visszatérni a pályára.

Michelisz az ötödik körre több mint három másodperces előnyre tett szert, mögötte nagy csata folyt a dobogós helyezésekért. Wéber a hatodik körben boxutca-áthajtásos büntetést kapott, a versenybírók indoklása szerint balesetet okozott. Michelisz közben remekül tartotta üldözőit, s mivel utóbbiak a második és a harmadik pozícióért folytatott harcban többször is hibáztak, a magyar pilóta három körrel a verseny vége előtt már 4,5 mp-es előnyben volt. Az utolsó két körben Michelisz már csak az elsőség megtartására törekedett, s bár a svájci Alain Menu nagy lendülettel érkezett mögötte, a győzelmet már nem tudta elvenni a magyar versenyzőtől.

 WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen"Hálás vagyok mindenkinek, aki segített abban, hogy ilyen jó eredményt érjek el hazai közönség előtt" - mondta Michelisz a futam utáni sajtótájékoztatón. "Remek volt az autó mind az időmérőn, mind pedig a versenyeken. A második futamon sikerült nagyon jól rajtolnom, s néhány kör alatt akkora lett az előnyöm, hogy már csak arra figyeltem, ne hagyjon ki a koncentrációm. Igazából a 6. körtől kezdtem el visszaszámolni, s igyekeztem ésszel, a gumikat kímélve versenyezni. A visszapillantó tükörbe már csak a leintés után néztem bele, a futam közben nem törődtem vele, hogy ki van mögöttem és mennyire közel."

Michelisz a délelőtti első futamon 7. volt, így a vb-pontversenyben 78 pontjával feljött a 6. helyre. A délelőtt 10. Wéber három megszerzett ponttal a 20. a rangsorban.
A túraautó-vb következő állomása az osztrák Salzburgringen lesz május 19-20-án.



További cikkek


Túraautó-vb - Michelisz 6., Wéber 16. a mogyoródi időmérőn
WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját
WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly
Kulcsszavak:
 
Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban Harmadik lett Michelisz Norbert oroszországban WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen Monacói Nagydíj - Mark Webber győzött WTCC - Michelisz győzött a Hungaroringen Meg van Ken Block Magyar navigátora! René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” René Rast: „A DTM-ben látom a jövőmet.” Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge Az Eau Rouge-hoz ért a 2018-as Type R Challenge
 
Túraautó-vb - Michelisz 6., Wéber 16. a mogyoródi időmérőn

Túraautó-vb - Michelisz 6., Wéber 16. a mogyoródi időmérőn

2012. május 05.
Michelisz Norbert a 6., Wéber Gábor pedig a 16. helyről vághat neki a túraautó...
Részletek
Michelisz NorbertMichelisz Norbert a 6., Wéber Gábor pedig a 16. helyről vághat neki a túraautó-világbajnokság (WTCC) Hungaroringen sorra kerülő vasárnap délelőtti versenyének.

Michelisz egy jól sikerült gyors körrel a hatodik pozícióban végzett a szombati időmérő edzés első részében, így továbbjutott a 12 leggyorsabb részvételével megrendezett második szakaszba. Wéber legjobb körideje ugyanakkor csak a 16. helyre volt elég a 22 autót felvonultató mezőnyben.


Michelisz az időmérő második részében a 6. legjobb időt futotta, s ez azt jelenti, hogy a második, vasárnap délutáni állórajtos versenyt - a WTCC szabályainak megfelelően - a negyedik helyről kezdheti meg.

További cikkek

WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját
WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly
Egy Pagani és egy Alpina győzött
Kulcsszavak:
 
Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Utolsó állomásához érkezett a 2015. évi FIA Túraautó-világbajnokság Dakar - Peterhansel újból az élen Dakar - Peterhansel újból az élen Túraautó-vb - Michelisz 6., Wéber 16. a mogyoródi időmérőn Hazai pályán is bemutatkozik a Peugeot 208 R5 A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei A Citroën Racing csapatának jövőre vonatkozó tervei Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain Magyar siker a hétvégi kamion EB futamain
 
WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját

WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját

2012. május 04.
átmentené jó formáját a túraautó-világ- bajnokság hétvégi magyar- országi...
Részletek
Michelisz Norbertátmentené jó formáját a túraautó-világbajnokság (WTCC) hétvégi magyarországi versenyére Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport pilótája.

A magyar versenyző a vb legutóbbi, szlovákiai futamán az első rajthelyről indulhatott, de nem tudott a dobogóra állni, mivel többször is meglökték ellenfelei. "Közel lettem volna a győzelemhez, ez egy nagyon jó ajánlólevél lett volna a Hungaroringre" - nyilatkozta az m1 Ma Reggel című műsorában Michelisz, aki hozzátette: mindenképpen jó jel, hogy a leggyorsabb kört is ő futotta a versenyen, mert így a gyári csapatok is a magyar istálló eredményéhez viszonyítottak Szlovákiában.

Michelisz tavaly közel 70 ezer néző előtt a második helyen ért célba Magyarországon: "Ez egy életre szóló emlék nekem, feledhetetlen a pillanat, amikor ott álltam a dobogón és az én nevemet skandálták."

A túraautó-vb mezőnye péntektől vasárnapig vendégeskedik Mogyoródon, a hazai közönség Michelisz Norbert mellett csapattársának, Wéber Gábornak is szurkolhat az eseményen.

További cikkek

WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly
Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen
Egy Pagani és egy Alpina győzött
Kulcsszavak:
 
A dobogóért küzdött ifjabb Tóth A dobogóért küzdött ifjabb Tóth Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Kiss Norbi tizenkét futamból nyolcszor állhatott fel a dobogó legfelső fokára Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is Izgalmas volt a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny vasárnapi futama is WTCC - Michelisz a Hungaroringre is átmentené formáját Superbike - világbajnokság Sepangban A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét A B3 Racing szerb pilótája a vezeti az ETCC összetett pontversenyét
 
WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly

WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly

2012. május 03.
A tavalyi 70 ezerhez képest több nézőre számítanak a túraautó- világ- bajnokság...
Részletek
WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavalyA tavalyi 70 ezerhez képest több nézőre számítanak a túraautó-világbajnokság (WTCC) Hungaroringen sorra kerülő hétvégi versenyein.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója az m1 csatorna Ma reggel című műsorában csütörtökön azt mondta, idén már fizetős lesz az esemény, de a jegyárakat úgy alakították ki, hogy az ne legyen megterhelő a magyar családok számára.




"Tudni kell, hogy egy ilyen verseny megrendezése nem olcsó. A WTCC magyar futamának bejelentési díja a nemzetközi szövetség, a FIA felé mindössze 5000 euróval kevesebb, mint a Forma-1-es Magyar Nagydíjé" - fogalmazott a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke. "Tavaly az állami támogatásnak köszönhetően tudtuk vendégül látni a túraautó-vb mezőnyét, idén bevételt kell produkálnunk, az egyetlen bevételi forrásunkat pedig a jegyek jelentik. Azt reméljük, hogy a belépők 3000 forintos ára nem lesz megterhelő a magyar szurkolók számára."

Gyulay hozzátette, a Hungaroring számára fontos, hogy ne csak F1-es futamot rendezzen, s azt mondta, a kimutatások szerint tavaly 47 millióan látták világszerte a WTCC mogyoródi futamait.

"A csapat számára rengeteget számít, hogy a naptárban van egy hazai verseny is" - mondta Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport tulajdonosa. "A tavalyi verseny sporttörténeti esemény volt, s úgy gondolom, ha jobban felkészültünk volna, már akkor is többen jöttek volna ki a Hungaroringre."

WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavalyA túraautó-vb mezőnye péntektől vasárnapig vendégeskedik Mogyoródon, a hazai közönség Michelisz Norbertnek és Wéber Gábornak szurkolhat az eseményen.














További cikkek


A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában
Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen
Egy Pagani és egy Alpina győzött
Kulcsszavak:
 
Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen Hamiltoné a pole pozíció a Hungaroringen WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly Autós élmények promóciója a ‘86’ sportkocsival Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Magyar Nagydíj - Hamilton volt a leggyorsabb az első szabadedzésen WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly Két volt forma-1-es versenyző a Mercedes-Benz DTM csapatában WTCC - Több nézőre számítanak a Hungaroringen, mint tavaly Túraautó-vb - Michelisz harmadik Moszkvában
 
Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´

Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´

2012. május 02.
A negyedik rajtkockából induló cseh Marek Fried az indulás után az élre állt, és pozícióját...
Részletek
Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´A negyedik rajtkockából induló cseh Marek Fried az indulás után az élre állt, és pozícióját a célig megtartva magabiztos győzelmet aratott a Hungaroringen a 2000 köbcentiméternél kisebb motorú autók között a gyorsasági OB első futamán.

Gáspár Csaba ugyan több mint három másodperces fölénnyel megkaparintotta a pole pozíciót a Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság nyitóhétvégéjén a kis túraautók mezőnyében, de előnyét hamar elvesztette, mert a rajtnál a 4. helyről remekül kilövő Marek Fried átvette a vezetést.

A KT Motorsport cseh pilótáját Gáspár, Petr Muzik, Petr Mendelik, Julius Koncek, Helmut Herzog, és Vladimir Ostasevski Jr. követte, utánuk két másik magyar versenyző, Major Benedek és Mohácsi ákos jött a sorrendben. A 2. kör elején elromlott Laczkó Levente autója, emiatt lehúzódott az 1-es kanyar aszfaltozott bukóterébe.

Fried körökön keresztül nem tudta lerázni magáról Gáspárt, Lotusával egy-két másodpercre haladt a magyar versenyző Alfa Romeoja előtt. A futam felétől sikerült jobban leszakítania riválisát, több másodpercre növelte előnyét, amely a célig tíz másodperc fölé hízott. Gáspárnak a tavalyi győzelem után ezúttal meg kellett elégednie a 2. hellyel a Hungaroringen.

Nagyobb küzdelem nem alakult ki az üldözőbolyban, a dobogó harmadik fokára a Renault Cliót vezető cseh Petr Muzik állhatott fel, hátránya azonban már 48 másodperc volt Friedhez képest.

Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´Mögötte tisztes távolságban a győztes csapat- és honfitársa, a szlovák Petr Mendelik érkezett célba. Az 5. helyen a szlovák Julius Koncek zárt, a 6. pozícióban pedig a cseh Vladimir Ostasevski. Utóbbi úgy lépet előre egy helyet, hogy a leintés előtt nem sokkal hatalmas füstöt eresztve tönkrement az osztrák Helmut Herzog Renault-ja. Ezáltal Major és Mohácsi is egy-egy pozíciót javított.

Az F-1600-as kategóriában Mohácsi simán végzett az élen, miután Laczkó Levente kiállásával nem maradt olyan vetélytársa, aki megszorongatta volna, Karajánnisz Manolisz ugyanis majdnem kört kapott tőle.

Az első három helyezett:
1. Marek Fried, KT Motorsport, 28:03,314 perc
2. Gáspár Csaba, Proex Sport Kft., +10,699 másodperc
3. Petr Muzik, KT Motorsport, +48,379 másodperc

Csakúgy, mint szombaton, vasárnap is a Proex Sport Kft. versenyzője, Gáspár Csaba futotta meg a legjobb köridőt a kis túraautók kvalifikációján a Hungaroringen. Gáspár 1:59.923-as idejével bizonyult a leggyorsabbnak a 2000 köbcentiméter alatti motorú autók között, így Alfa Romeójával ő várhatta az élről a hétvégi második futam startját.

A rajtot a Lotus Exige volánja mögött ülő cseh Petr Mandelik kapta el a legjobban, mögötte Gáspár, Petr Muzik (Renault Clio), Julius Koncek (Vauxhall Vectra), Vladimir Ostasevski Jr. (Renault Clio) és Major Benedek (Lotus Exige) volt a sorrend. Az első futam győztese, a 4. helyről rajtoló Marek Fried (Lotus Exige) alig tudott elindulni, és a boxutca kijáratánál félrehúzódott.

Mandelik nem sokáig élvezhette az első helyet, mert a 2. kör elején hibázott, így Gáspár és Muzik egyaránt lehagyta őt, ráadásul kiderült, hogy jó rajtát kiugrással ért el, ezért – három másik versenyzőhöz hasonlóan – boxutcán áthajtásos büntetést róttak ki rá a sportfelügyelők. Mivel a cseh pilóta nem töltötte le időben a büntetését, fekete zászlóval diszkvalifikálták.

Marek Fried és Gáspár Csaba győztek ´´kistúrában´´Gáspár ezután magabiztosan őrizte az első pozíciót, előnye a táv nagy részében 3 és 5 másodperc között ingadozott Muzik előtt, ami a célig közel 10 másodpercre nőtt. A dobogó harmadik fokára a cseh Ostasevski állt fel, aki viszonylag simán előzte meg a lengyel Adam Rzepeckit (Renault Clio) és Mohácsi ákost (Suzuki Swift RSR). Utóbbi két pilóta azáltal javított pozícióján, hogy kiesett Koncek és Major. Mohácsi ezzel megnyerte az F-1600 kategória versenyét is.



Az első három helyezett:
1. Gáspár Csaba, Proex Sport Kft.
2. Petr Muzik, Petr Muzik, +9,344 másodperc
3. Vladimir Ostasevski Jr., Vladimir Ostasevski, +1:38,833 perc

További cikkek

Michelisz pontokat mentett Marrákesben
Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen
Tereprali ob - Fazekas nyerte az idénynyitót
Kulcsszavak:
 
Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Jedlóczky Márk Hollandiában tesztelte az Audi RS3 LMS-t és R8 GT-t Szalayék borultak – vége a versenyüknek Szalayék borultak – vége a versenyüknek Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon Remekül teljesített a Lexus a legendás 24 órás futamon Nagy Norbert elsősége Nagy Norbert elsősége Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport
 
Egy Pagani és egy Alpina győzött

Egy Pagani és egy Alpina győzött

2012. május 02.
Parádés versenyt futott az országos gyorsasági bajnokság nagy túraautók ...
Részletek
Egy Pagani és egy Alpina győzöttParádés versenyt futott az országos gyorsasági bajnokság nagy túraautók számára rendezett szombati futamán Antonin Herbeck, aki pénteki edzés balesete miatt nem vett részt az időmérőn, de az utolsó pozícióból rajtolva is megnyerte az első versenyt.

A Lukas Motorsport Porschéjét vezető lengyel versenyzői uralták a nagytúraautók időmérő edzését a Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság hungaroringi nyitóhétvégéjét, azonban sem a pole pozíciós Stefan Rosinának, sem a mellőle rajtoló Robert Lukasnak nem sikerült kamatoztatni jó rajtpozícióját.

Már a piros lámpák felgyulladásakor bajba került Rosina, mert bemozdult az autója. A sportfelügyelők ezért boxutcán áthajtásos büntetéssel sújtották őt, amit a 3. kör végén letöltött, így csapattársa, Lukasnak ugrott az élre. Hamarosan Barta Attila (Alpina B6 GT3) és Stefan Liedl (Audi TTR DTM) egyaránt megelőzte Lukast, így az 5. kör végén ez a páros vette át a vezetést, sőt, a következő két körben Miroslav Konopka és Selzer Prezmyslaw (Lukas Motorsport, Porsche) is utat talált Lukas mellett.

A 8. körben a cseh Zdenek Tesarik BMW-jéből olaj folyt a pályára a 3-as és 5-ös kanyar között, aminek következtében piros zászlóval meg kellett fel kellett függeszteni a futamot. Körülbelül negyedórás kényszerszünet következett, amíg a pályabírók megtisztították az aszfaltot, majd jött az ismételt rajt, ami után Barta csak rövid ideig élvezhette az 1. helyet, Alpinája szinte rögtön utána elromlott. Liedl kaparintotta meg a vezetést Konopka és a Prezmyslawot visszaelőző Lukas előtt, mögöttük viszont már az utolsó helyről rajtoló cseh Antonin Herbeck is megjelent, aki a pénteki hatalmas bukása miatt a rajtrács végéről vágott neki a versenynek Pagani Zondájával. Herbeck az utolsó körökben folytatta menetelését, és a verseny végére az 1. helyet is sikerült átvennie. Liedl és Konopka megtartotta dobogós pozícióját, a 4. és 5. helyen Lukas és Rosina végzett, megelőzve Prezmyslawot.

Egy Pagani és egy Alpina győzöttA szombati első három helyezett:
1. Antonin Herbeck, Rock Media Motors, 28:22,166 perc
2. Tomás Liedl, AST Presskam, +2,335 másodperc
3. Miroslav Konopka, ARC Bratislava, +3,858 másodperc

Barta nagyszerű rajtjával nyerte a nagy túraautók vasárnapi versenyét. Az ötödik helyről rajtolva már az első kanyarban átvette a vezetést a nagy túraautók második futamán a gyorsasági OB-n, melyet a célig nem engedett ki a kezéből. A BMW Alpinát vezető pilóta mögött Max Stanco (Ferrari) és Antonin Herbeck (Pagani Zonda) végzett.

A Duna-Autó Autós Gyorsasági Országos Bajnokság 2000 köbcentiméternél nagyobb motorú autók számára kiírt második futamán az első futam győztese, Antonin Herbeck (Pagani Zonda) szerezte meg a pole pozíciót, akit Tomás Liedl (Audi), Max Stanco (Ferrari), Miroslav Konopka (Porsche) és Barta Attila (BMW Alpina) követett a hungaroringi rajtrácson.

A starthoz viszont nem tudott felállni Liedl, mert már a felvezető kör végén ki kellett jönnie a boxba. A rajtnál az első helyről Herbeck alig tudott elindulni, így az 5. helyről kilövő Barta került az élre. A második helyen Stanco, a harmadikon a cseh Dennis Waszek (Ferrari), a negyediken a lengyel Artur Janos (Ferrari) haladt az első kör végén.

Barta stabilizálta előnyét az élen, és Stanco szintén magabiztosan tartotta a 2. helyet. Waszek és Janos azonban nem sokáig tudta tartani pozícióját, mert Herbeck, illetve a rajt után szintén hátra eső lengyel Selzer Prezmyslaw (Porsche) megkezdte a felzárkózást. A 9. körben Prezmyslaw már harmadik, Herbeck pedig negyedik volt, és két kör múlva felcserélődött köztük a sorrend, miután Herbeck sikeresen előzött a 2-es kanyarnál a Pagani Zondával.

Egy Pagani és egy Alpina győzöttA leintésig már nem változott az élmezőny sorrendje, Barta győzött Stanco, Herbeck, Prezmyslaw, Janos és Waszek előtt.

A vasárnapi első három helyezett:
1. Barta Attila, Racing Trevor
2. Max Maclej Stanco, Fuchs Star-Moto Racing, +3,565 másodperc
3. Antonin Herbeck, Rock Media Motors, +23,234 másodperc





További cikkek


Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen
Irány Slovakiaring
Michelisz pontokat mentett Marrákesben
Kulcsszavak:
 
Egy Pagani és egy Alpina győzött Sébastien Ogier, a Volkswagen pilótája kategória győzelemmel zárt Svédországban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Az Audi a címvédésért indul a Formula E sorozatban Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben! Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben! A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá A NIT és az OXXO Hungary Truck Racing Team hosszú távú együttműködést írt alá Egy Pagani és egy Alpina győzött Gyutai Adrián: pokoljárás után dobogó
 
Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen

Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen

2012. április 28.
A BFR Driver Academy Kupával idén is április utolsó hétvégéjén kezdődik el a magyar ...
Részletek
Több száz milliós autócsodák a HungaroringenA BFR Driver Academy Kupával idén is április utolsó hétvégéjén (április 28. – április 29.) kezdődik el a magyar Autós Gyorsasági Bajnokság. A szezonnyitó versenyhétvége egyben a Közép-Európai Zóna Trófea egyik fordulója is, ezért igazán különleges mezőny látogat el hazánkba.

újra nagyobb izgalmas versenyek várhatók a 2006-óta lankadatlan népszerűségnek örvendő Suzuki Kupában, ahol erre az idényre újra gumit váltottak, ami ismét megbolygathatja az erőviszonyokat. Természetesen ott lesz a rajtrácson a csak női versenyzőkből álló Lotus Ladies Cup mezőnye is, minden bizonnyal idén is kitesznek magukért a lányok.

A nagy túraautók mezőnyében számtalan GT2-es, GT3-as kategóriájú 500-600 lóerős Porsche, Ferrari és BMW méri össze a tudását a Mercedes-Benz SLS AMG-vel, egy Pagani Zondával, de lesz a mezőnyben ex-DTM-es Audi is. Hazánkban is bemutatkozik a kelet-európai Porsche Kupa, így a Lotus Eastern Europe Cup mellett még egy nemzetközi kupasorozat küzdelmét is megcsodálhatják a nézők.

A kis túraautók mezőnyében is jó versenyre lehet számítani, hiszen 26 autó nevezett, de némi meglepetésre ezúttal a formula autók között is népes mezőny gyúlt össze, több Formula Renault is összeméri tudását a bajnok Formula Masterrel. Idén is megrendezésre kerül az Endurance Trófea is, amely egy 2 órás, megbízhatósági futammal zárja le a hétvégét. Ebben a mezőnyben is nagyon komoly GT2-es, GT3-as versenyautók indulnak, látványos küzdelem várható.

Több száz milliós autócsodák a HungaroringenIngyenes sportesemény!

Bár a szabadedzések már pénteken elkezdődnek, a versenyeket szombaton és vasárnap rendezik. A belépés nemcsak a nézőtérre, hanem a paddock területére is ingyenes, sőt 16 év feletti felnőtt még a boxutcába is bemehet.













További cikkek


Irány Slovakiaring
A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában
A SEAT Sport a WTCC-ügyfélcsapatok szolgálatában
Kulcsszavak:
 
Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen Móczár Péter az MNASZ általános alelnöke Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen Szabolcsi autóverseny - Nézők közé csapódott egy autó, kilenc súlyos sérült Több száz milliós autócsodák a Hungaroringen Rob Huff Budapesten Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe Sikeres teszten van túl a Lexus versenygépe Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport Újonc pilótával a TCR Európa Kupában indul a Zengő Motorsport
 
A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában

A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában

2012. április 27.
A marokkói „kitérő” után a túraautó világ- bajnokság mezőnye visszatér ...
Részletek
Zengő MotorsportA marokkói „kitérő” után a túraautó világbajnokság mezőnye visszatér Európába. A negyedik fordulót egy, a sorozat számára új versenypályán Szlovákiában, a Slovakiaringen rendezik meg. Az 5922 méter hosszú aszfaltcsík hosszú egyenesekkel, tempós, gyors kanyarokkal tűzdelt, amely kedvezhet a BMW-k számára, így a Zengő Motorsport bizakodva tekinthet a soron következő versenyhétvégére.

A Zengő Motorsport ezen a hétvégén újra két versenyzővel, Michelisz Norberttel és Wéber Gáborral áll rajhoz. A szlovákiai aszfaltcsíkon egyik versenyzőnk sem teljesített futamot versenykörülmények között, így annak ellenére, hogy a szomszéd országban kerül sor a versenyre, minden versenyzőnek tanulnia kell a világbajnokságon debütáló versenypályát.

A világbajnoki pontversenyben három forduló után Michelisz Norbert 26 ponttal a 9. pozícióban áll, a Yokohama Driver’s Trophy értékelésben 32 ponttal negyedik a rangsorban 19 pont hátránnyal, az élen álló Pepe Oriola mögött. Wéber Gábor az eddigi három hétvége közül kettőn vett részt, az első világbajnoki pont még várat magára, a független versenyzők között három egységgel a 10. helyen áll.

Michelisz Norbert:

Nagyon várom a szlovákiai WTCC futamot. Számunkra ez a helyszín szinte hazai terepnek számít, ugyanis a pálya mindössze 150 Km-re található Budapesttől. A BMW-re kiszabott 40 kg büntetősúlynak köszönhetően azonban nehéz hétvégére számítok, még akkor is, ha a pálya vonalvezetése első ránézésre kedvezhet a hátsókerék hajtásnak. Az előző versenyhétvégék tapasztalatai azt mutatják, hogy van esélyünk a pontszerzésre, de kis szerencsével, és remélhetőleg nagymértékű helyszíni szurkolói támogatással akár az első 5 közé is beverekedhetjük magunkat valamelyik futamon. összességében nehéz jóslatokba bocsátkozni, ugyanis a mezőny most látogat először a Solvakiaringre.

Zengő MotorsportWéber Gábor:

Még soha nem versenyeztem a Slovakiaringen, a pályán is csak egyszer jártam néhány hete. Nagyon gyorsnak és trükkösnek tűnik, a 320 TC volánjánál biztos nem fogunk unatkozni. A marrakech-i verseny kihagyása csak anyagi szempontból volt előnyös, mert nekem épp a versenykilométer hiányzik, így onnan folytatom a dolgot, ahol Valenciában abbahagytam. Persze az első két futam tapasztalatait már hosszasan kielemeztük, de a pályán töltött időt semmi nem pótolhatja. Remélem, hogy sokan ellátogatnak a Győrtől mindössze 50 km-re található pályára, így egy kicsit ezt a futamot is hazai versenyként kezelhetjük, és mindenkinek jó ráhangolódás lesz az egy héttel később következő hungaroringi versenyre.

A hétvége menetrendje:

április 28., szombat:
09:45-10:15 Első szabadedzés
12:30-13:00 Második szabadedzés
15:00-15:35 Időmérő edzés

április 29., vasárnap:

08:45-09:00 Bemelegítés
14:20-14:45 Első futam (10 kör)
15:35-16:00 Második Futam (10 kör)

További cikkek

Irány Slovakiaring
Michelisz pontokat mentett Marrákesben
A SEAT Sport a WTCC-ügyfélcsapatok szolgálatában
Kulcsszavak:
 
A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában A hétvégén rendezték meg az I. Sárvár Kupát a Pannónia Ringen A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában Borbás Szabiék a csúcson! A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában A Toyota Racing dobogós helyen végzett Austinban A Zengő Motorsport, Michelisszel és Wéberrel áll rajthoz Szlovákiában Buttoné a Belga első rajtkocka
 

Találatok száma: 799 Megjelenítve: 741 - 750