Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 81 - 90
Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

2019. április 02.
A Rallye2 első hétvégéjén Egerben megszerezte az abszolút és kategória győzelmet Tim Gábor. A többszörös bajnok versenyző futama azonban közel sem volt könnyű, hisz a verseny felénél közel állt a kiálláshoz.
Részletek

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

A Tim Gábor - Timár Tamás kettős téli felkészülése nem volt bőségesnek mondható, hisz csak egyetlen rövid teszten ülhettek be az Opel Adam R2-be. Azonban a teszten biztató időket produkáltak, így a csapat és a páros is érezte, az autó felkészítése jól sikerült.

Az Eger Rallye-n a Rallye2 mezőnyére hét gyorsasági szakasz várt. Timék a pénteki szuperspeciálon jól kezdtek, a harmadik idővel iratkoztak fel az eredménytáblára a 65 fős mezőnyben.

Szombaton további hat szakaszon mérte össze erejét a mezőny, három pályán, amin kétszer kellet teljesíteni.

Az első kör jól sikerült a vanyarci pilótának és navigátorának, Tim Gáborék az összetett harmadik helyen álltak és vezették a kategóriát. Már a második szakaszon észleltek furcsa hangokat a motortérből. A szervizbe érve meg is kezdődött a motor ellenőrzése.

A csapat közel állt ahhoz, hogy feladja a futamot. A motor hibájának okára nem lehetett rájönni a szervizidőben, ezért a menetlevél már elő volt készítve, hogy leadják azt.

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

ovábbi ellenőrzések után kiderült, hogy a motor teljesítmény nem csökkent, így meghozta a csapatfőnök a kockázatos döntést, megpróbálják befejezni a versenyt. Ez rendkívül rizikós választás volt, hisz ha felrobban a motor, nemcsak a futamnak van vége, hanem könnyen lehet, hogy a szezonnak is.

Ez a plusz nyomás valószínűleg további motivációt adott Timéknek, aki rögtön megnyerték az 5. gyorsasági szakaszt, majd a záró powerstage-en is első időt autóztak, behúzva a plusz pontokat is.

Ezzel a Tim - Timár páros megnyerte az Eger Rallye abszolút és kategória értékelését. A Rallye2 mezőnye májusban csap össze újra Miskolcon.

“Nem is tudom mit mondjak. Közel voltunk ahhoz, hogy feladjuk a versenyt. Én éreztem, hogy a motor ereje rendben van, és szerettem volna folytatni a versenyt. Szerencsére Farkas Kálmán csapatfőnök is így döntött, amiért csak köszönetet tudok mondani. Papp Arniék már kicsit messze voltak ekkor, de mindent beleadtunk hátha történik valami. Ők kiestek az utolsó gyorson, és mi ott voltunk és lecsaptunk a lehetőségre. Két szakaszt is megnyertünk, így nem érdemtelen a győzelem, de tovább kell dolgoznunk, mert pici tempó még hiányzik. Főként a murvás, nagyon rossz minőségű talajon kell még fejlődnünk. Remélem a kocsinak és a motornak nincs nagy baja, és tudunk tesztelni is Miskolc előtt.” - foglalta össze Tim Gábor.

Kulcsszavak: autósport, Eger Rallye, tim gábor
 
Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben Hamilton győzött, Vettel kiesett, a brit vezet az összetettben A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A WRC 2016-os németországi futamán kétszer is a dobogós a Hyundai Motorsport A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan A leggyorsabb méhkaptár: Lexus RC F GT3 Aim Vasser Sullivan Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Dakar 2013 - Spanyol és francia részsiker, Szalay 29. A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha A 2017-es Toyota GT86 kupa vonzóbb mint valaha
 
Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

2019. március 27.
Élete első kamionversenyén azonnal győzelemmel nyitott és elhozta a 10.000 dolláros fődíjat az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája, Molnár Bendegúz.
Részletek

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Mindezt ráadásul az egyik legrangosabb amerikai kamionverseny-széria, a The Bandit Big Rig versenyén, az Alabama állam-beli Mobile International Speedway-en. Az OXXO Hungary Truck Racing Team a Ceasars Truck Racinggel együttműködve indította versenyzőjét.

Molnár Bendegúz 2018-ban csatlakozott Magyarország egyetlen kamionversenyző csapatához, a kétszeres Eb győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Hungary Truck Racing Teamhez. Az ifjú pilótát hazai berkekben az egyik legígéretesebb autóversenyző reménységnek tartják és komoly jövőt jósoltak neki új csapatában, a kamionos szakágban is.

Bendegúz élete első kamionversenyén március 23-án az Egyesült Államokbeli Mobile-ban, az amerikai truck race viadalon, a The Bandit Big Rigen állt rajthoz, még az előzetesen magas várokozásokat is túlszárnyalva, óriási sikerrel!

A 20 éves versenyző sporttörténelmet írt: mind a hazai kamionsport, mind az amerikai verseny történetében most fordult elő először, hogy egy ifjú pilóta, aki szakágában élete első versenyét futja, azonnal diadalmaskodjon és elhódítsa a verseny trófeáját.

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Az amerikai truck race versenysorozat némileg eltér az európaitól. Itt ovális pályán versenyeznek a csapatok, és nincs sebességkorlátozás. Bendegúz mindenféle kamionversenyzői tapasztalat nélkül már az időmérő edzéseken is kitűnt az egyébként erős, 17 kamionból és versenyzőből álló mezőnyből, fantasztikus eredményeket produkálva és egyre magabiztosabban uralva az ovál pályát.

Másnap, a március 23-i verseny fő futamán első helyen ért célba, ezzel pedig elnyerte a verseny 10.000 dolláros fődíját. Az eredmény a versenysorozat tabellájának első helyére repítette az OXXO Hungary Truck Racing Team versenyzőjét, aki harcossága, gyors és pontos reagálása miatt azonnal a közönség kedvence lett. Bravúros előzései és eredményei alapján a verseny hivatalos kommentátora Hungarian Top Gun titulussal illette.

„A verseny előtt három nappal a Greenville Pickens Speedway-en ültem életemben először kamionban.  Furcsa volt a nyers erő: ezt a járművet nem csak vezetni, hanem kezelni is kell. A versenyre aztán úgy mentem oda, hogy fejben megpróbáltam mindent a lehető legjobban összerakni. Volt egy tervem, és végig gondoltam, hogy mit szeretnék elérni. Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz, mivel rutinos pilóták ellen fogok versenyezni, de segített a versenytapasztalatom, így hamar alkalmazkodni tudtam a pályához és a körülményekhez. Egy versenyző mindig nyerni szeretne, én is ezzel a szándékkal álltam rajthoz, de sosem gondoltam volna, hogy elsőre sikerül győznöm. Csodálatos érzés, hogy elértük ezt az eredményt!” – mondta Molnár Bendegúz.

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!


Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, Molnár Bendegúz, OXXO Racing Team
 
Indul a SEAT Leon Eurocup Indul a SEAT Leon Eurocup 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik 2016-os Dakar Rali: megvan az első MINI-győzelem, Nasser Al-Attiyah már abszolút harmadik Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW Még egy gyárat építene az Egyesült Államokban a BMW Első 10-ben a zengős pilóták! Első 10-ben a zengős pilóták! A Škoda is beállt az Apex Racing mögé A Škoda is beállt az Apex Racing mögé
 
Herczig: reális célkitűzés a dobogó

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

2019. március 22.
Csütörtökön az Azori-szigeteken elkezdődik a rali Európa-bajnokság (ERC) idei szezonja, melynek Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a MOL Racing Team párosa azzal a célkitűzéssel vág neki, hogy az év végén dobogós helyen zárjon.
Részletek

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

A korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta a molcsapat.hu oldalnak azt mondta, az Azori-szigeteken jól sikerült a tesztjük, amely a magyarországi után a második volt az új autójukkal, a VW Polo GTI R5-össel.

"A pályák között van, amin tavaly is mentünk, akad olyan, aminek az irányát változtatták meg, és lesznek teljesen új szakaszok is, de gyorsan sikerült újra megszoknunk az itteni útburkolatot, és nagyon jól képben vagyunk az egész versennyel" - nyilatkozta Herczig, aki 2018-ban az összetett hatodik helyén végzett.

A versenyző szerint több a lehetőség az idei autójukban, és csak rajtuk múlik, mennyit tudnak kihozni ebből, de mindenképpen gyorsabbnak kell lenniük, mint egy évvel ezelőtt.

"Az a legnagyobb kérdés az, hogy a tavaly megszerzett tudást miként tudjuk majd a gyakorlatban kamatoztatni. A legfrissebb fejlesztésű R5-ös versenyautóval fogunk menni, azaz tényleg csak rajtunk múlik, mennyire tudjuk a versenyrutint a sebesség szolgálatába állítani" - tette hozzá a pilóta.

Herczig kiemelte, hogy az Azori-szigetek egy különösen nehéz versenyhelyszín, ahol nagy szerepe van a pályarutinnak, mert egy apró hiba is végzetes lehet.   

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

"Hogy még nehezebb legyen a helyzet, egy szakaszon kétszer megy végig a mezőny, ami alaposan igénybe veszi a pályát, így a második körben már nagyon kell figyelni, mert nemcsak hordalékkal lesz tele a pálya, hanem adott esetben nyomvonalak alakulnak ki, és előfordulhat, hogy ez megvezeti az autót" - vélekedett Herczig.

A pilóta azt mondta, az év végén dobogón akarnak zárni, kiváló a háttér és a versenyautó, és jó az összhang a navigátorával.

"A technikai sportokban lehetetlen jósolni, de úgy gondolom, reális célkitűzés számunkra az első háromban végezni" - mondta Herczig.

Az Azori-szigeteken 15 gyorsasági szakasz és több mint 220 kilométer versenytáv vár az ERC mezőnyére. A verseny csütörtök délután kezdődik és szombat este ér véget.

Az Európa-bajnokság második versenyét május elején rendezik a Kanári-szigeteken, a nyolc állomásból álló sorozat pedig november elején Nyíregyházán, a magyar futammal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, erc, Herczig Norbert, MOL Racing Team
 
Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Luigi szerezte a legtöbb pontot a Pannónia-Ringen! Herczig: reális célkitűzés a dobogó Teljesítmény és exkluzivitás: a Mercedes-AMG története Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Herczig: reális célkitűzés a dobogó Duna-Autó Autós Gyorsasági Bajnokság 3-4. Forduló, Pannónia Ring I. Sárvár Kupa - Lotus Ladies Cup Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság Az olaszországi Misanoban folytatódik a FIA Kamion Európa-bajnokság
 
Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

2019. március 17.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat vasárnap Melbourne-ben, megelőzve csapattársát, a címvédő brit Lewis Hamiltont.
Részletek

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Az ötszörös világbajnok mögött Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a harmadik, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője pedig a negyedik.

A 29 éves Bottasnak - aki az előző szezonban egyszer sem tudott nyerni - ez volt pályafutása negyedik futamgyőzelme és 31. dobogós helyezése.

A futam előtt a csapatok és a nézők egyperces gyászszünettel emlékeztek Charlie Whitingra, a világbajnoki sorozat versenyigazgatójára, aki csütörtökön, 66 éves korában tüdőembóliában hunyt el Melbourne-ben. Whiting 1988-ban került a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, és 1997 óta látta el a versenyigazgatói feladatokat a Forma-1-ben.

Az első helyről induló Hamiltont csapattársa rögtön a rajt után megelőzte. A mezőny egyetlen ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo ugyanekkor komoly hátrányba került, mert kiszorult az aszfaltcsíkról, és a füvön leszakadt az első légterelő szárnya, ezért orrkúpot kellett cserélni a Renault-ján. Végül a 31. körben fel kellett adnia a futamot.

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Bottas előnye tíz kör után már több mint három másodperc volt az élen Hamiltonnal szemben, a harmadik helyen haladó Vettelt pedig több mint hat másodperccel előzte meg.

Carlos Sainz Jr., a McLaren spanyol pilótája volt az első kieső, mivel a 11. körben lángra kapott az autója. Perceken belül elkezdődtek a kerékcserék, a címvédő a 16. körben állt ki, csapattársa viszont kivárt, tovább növelte a különbséget, majd a 24. körben új abroncsokat kapott és jelentős előnnyel tért vissza Hamiltonnal szemben, amit a folytatásban gyarapítani is tudott.

A 31. körben Verstappen megelőzte Vettelt, egy ideig a címvédőt is kitartóan üldözte, de amikor elrontott egy kanyart, elveszítette esélyét az újabb előzésre.

Az utolsó bő negyedórában már csak az okozott izgalmakat, hogy ki teljesíti a leggyorsabb kört, és ki kapja az új szabályok szerint járó pluszpontot, végül ez is Bottasnak sikerült.

Az idény három újonca közül a brit Lando Norris (McLaren) a 12., a thaiföldi Alexander Albon (Toro Rosso) a 14., és a szintén brit George Russell (Williams) a 16. helyen végzett. Utóbbi márkatársa, a 2011 februárjában elszenvedett súlyos ralibalesete után visszatérő lengyel Robert Kubica az utolsó, 17. helyen zárt, három kör hátránnyal.

A világbajnokság két hét múlva Bahreinben folytatódik.


Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1, Valtteri Bottas
 
Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Szilveszter Rally magas FORDulatszámon! Grobnik után már 23 pont az előny Grobnik után már 23 pont az előny A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája A Magyarországon nevelkedett Nissany az F1-es Williams új tesztpilótája Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Izgalmas versenyhétvégén debütált a B3R a SEAT Eurocup versenysorozatban Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Daniel Elena C-ZERO-val indul a „Zero Emission – No Noise” ralin Monte Carlóban
 
Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

2019. március 14.
Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjét a HONDA gyári pilótájaként szerződtette, és főtámogatója, a HELL ENERGY segítségével a túraautó világbajnokságon indul.
Részletek

A HELL ENERGY tehetségkutató programjának köszönhetően újabb versenyzőt adhat Magyarország a WTCR mezőnyének. Tassi Attila a HONDA versenyzőjeként folytatja pályafutását, amely bizonyíték arra, hogy a fiatal pilóta elmúlt két évben mutatott teljesítménye a világ egyik legnagyobb autógyártójának a figyelmét is felkeltette.

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi tehetsége és kitartása lehetővé tette, hogy 2019-ben Tiago Monteiro csapattársaként szálljon majd versenybe a győzelemért, amely amellett, hogy hatalmas előrelépés, komoly lehetőséget is biztosít arra, hogy egy, a Formula-1-ben is bizonyított versenyző mellett fejlessze tovább tudását.

Tassi a mezőny egyik, ha nem legfiatalabb versenyzője lesz, mégsem riad vissza a kihívástól: „A legnagyobb álmom vált valóra. Tudom, sokszor említettem tavaly, hogy 2019-ben már a WTCR-ben szeretnék versenyezni, de ez eddig csak álom volt, amiről most szinte el sem hiszem, hogy valóra vált! Nagyon megtisztelő, hogy a Honda ennyire bízik bennem, és mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsak nekik, és a közönségnek. Fontos megjegyeznem, hogy a HELL ENERGY és a családom támogatása nélkül nem tartanék most itt, ezúton köszönöm nekik ezt a fantasztikus lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája lesz a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy Tiago Monteiro-tól rengeteget fogok tanulni, és ütős csapat leszünk. Már most nagyon jó a kapcsolatunk Tiagoval, remélem ez így is marad. A mezőny idén erősebb, mint valaha. Többszörös világbajnokok ellen kell helytállnom, de mindent megteszek azért, hogy a maximumot hozzam ki magamból.  – mondta Tassi Attila.

Kulcsszavak: autósport, Tassi Attila, WTCR
 
Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz Ötödik és hetedik hellyel kezdte a WTCR sorozatot Michelisz A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül A BMW Motorsport a DTM-sikersorozat újabb fejezetére készül Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Új arculatot kapott a 325i.hu weboldala Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Dakar 2016: harmadik szakasz, újabb változás Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye Timo Glock vezényletével érkezik Magyarországra a DTM mezőnye
 
Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

2019. január 24.
Az elektromos versenysorozat január 26-án Santiago de Chile pályájára látogat. A szezon első eseménye az amerikai kontinensen, amely szinte hazai pálya Lucas di Grassi számára.
Részletek

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Az ABB FIA Formula E bajnokság Dél-Amerika felé veszi az irányt: január 26-án szombaton megkezdődik a tisztán elektromos autókkal felálló versenysorozat harmadik fordulója Santiago de Chile pályáján, amely az idei szezon első amerikai eseménye lesz. Miután az idei évad mindkét versenyén pontot szereztek az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pilótái, Chilében már Daniel Abt és Lucas di Grassi is a dobogós helyekért száll harcba.
    
A versenyt az O’Higgins parkban rendezik, amely 750 000 négyzetméteres területével a második legnagyobb park a chilei fővárosban. A 2,348 kilométer hosszú, Santiago belvárosát átszelő pálya hosszú egyeneseivel, hajtűkanyarjaival és sikánjaival a Movistar Aréna körül kanyarog. „A pálya kialakítása izgalmasnak tűnik, de azt, hogy pontosan mi is vár minket, majd csak ott helyben tudjuk meg.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető. „Ugyanakkor egy dologban teljesen biztosak vagyunk: ez teljesen más verseny lesz, mint az idei szezon két korábbi viadala. Először is, itt lényegesen magasabb hőmérséklettel kell megküzdenünk, másodszor pedig ez az első igazi városi pálya a versenynaptárban, amely magán hordozza a városi aszfaltcsíkok összes jellegzetességét.”

Az új helyszín és az ismeretlen pálya nem befolyásolja a gyári csapat céljait. „Ismerjük az Audi e-tron FE05 versenyautónkban, a csapatunkban és a pilótáinkban rejlő lehetőségeket, most már csak össze kell állítsuk belőle azt az egyveleget, amely dobogós helyet ér majd.” – tette hozzá Allan McNish. „A Dél-Amerikában rendezett versenyek mindig nagyon különlegesek, köszönhetően a lelkes szurkolóknak, akik nagyszerű hangulatot teremtenek.”

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Ez Lucas di Grassinak, az Audi versenyzőjének ad egy kis plusz motivációt. „Santiago de Chile mindössze négy órás repülőútra van az otthonomtól, Sao Paulotól, így ez a verseny szinte olyan, mintha hazai pályán rendeznék.” – nyilatkozta a brazil pilóta. „A kemény szezonnyitó futam után sikerült előrébb lépnünk Marrakeshben. Kis szerencsével akár a dobogós helyezés is elérhető lett volna ott. Most Santiagora koncentrálunk. A pálya mindenkinek új, így a lehető legkeményebben kell dolgoznunk és tökéletesen összpontosítanunk már az első pillanattól fogva.”

Csapattársához hasonlóan Daniel Abt is pontszerző helyen zárta a szezon első versenyeit, de lemaradt a dobogós helyekről. „A teljes csapat ki van éhezve a sikerre és vágyik arra, hogy a lehető leghamarabb ismét hazavihesse a trófeát.” – nyilatkozta a német versenyző. „Mindenki keményen dolgozik ezért a célért, mind a pályán, mind az Audi neuburgi központjában és persze a szimulátorokon is. Egyre jobban megismerjük és megértjük az autót és ennek megfelelően optimalizáljuk a folyamatainkat. Biztos vagyok benne, hogy Santiagoban sikerül még előrébb lépnünk az élmezőny irányába.”

A Santiago de Chilében rendezett verseny helyi idő szerint 16 órakor rajtol el (közép-európai idő szerint 20 órakor) és az érdeklődők élőben követhetik az Eurosport csatornáján. A versenyt közvetítő további csatornákról és azok programjáról bővebb információ a www.fiaformulae.com oldalon érhető el.

Az idei évadban a Formula E rajtrácsán négy olyan autó foglal helyet, amely az Audi és Schaeffler technológiáját alkalmazza. Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapata mellett az Envision Virgin Racing alakulata is rajthoz áll, náluk Sam Bird és Robin Frijns ülnek az Audi e-tron FE05 volánja mögött. A brit csapat mindkét versenyzője dobogós helyen végzett a legutóbbi marrakeshi versenyen.
 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Újra a dobogón a WTCR-ben Japánban! Díjat nyert az Audi A3-e-tron Díjat nyert az Audi A3-e-tron Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén Öt csillagot kapott az Audi Q3 az Euro NCAP töréstesztjén Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Csapatfőnöke és Gyulay Zsolt is jó szereplést vár Michelisztől Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban Dupla győzelemmel debütált Tim Gábor
 
Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

2019. január 21.
Csapaton belül és a teljes mezőnyt tekintve is nagy kihívásként tekint a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjára Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője, aki tavaly az összetett pontverseny negyedik helyén végzett.
Részletek



Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

A 34 éves pilóta az MTI-nek azt mondta, decemberben már tesztelték Portugáliában a 2019-es versenyautót, és elsősorban olyan apróbb módosításokat, fejlesztéseket próbálgattak, amelyekkel kapcsolatban hiányosságokat éreztek 2018-ban. Hozzátette, hogy a teszten a tavalyi bajnok olasz Gabriele Tarquini és a Hyundai két új versenyzője, a holland Nick Catsburg és a brazil Augusto Farfus is részt vett, s a négy pilóta felosztotta egymás között a feladatokat.

"Az új csapattársak közül Catsburgöt egy picit jobban ismerem, ő 2017-ben, a WTCR jogelődjének számító túraautó-világbajnokságon a végső győzelemért is harcban volt a Volvóval, és egy viszonylag fiatal, nagyon jó versenyző, aki biztosan kihívást jelent majd mindannyiunknak a csapaton belüli versenyben is" - mondta Michelisz, aki Farfust kevésbé ismeri, mert a 35 esztendős pilóta éppen 2010-ben teljesítette az utolsó szezonját a túraautó-vb-n, amikor a magyar versenyző debütált a sorozatban. "Ő aztán 2012-től hét éven keresztül versenyzett a német túraautó-bajnokságban (DTM) a BMW-nél, ennél többet pedig talán nem is kell mondani róla, hiszen ez jól mutatja, hogy szintén egy nagyon gyors pilótáról van szó, aki a 2000-es években meghatározó alakja volt a túraautó-vb mezőnyének is."

Michelisz számára december 21-én, a portugáliai teszteket követően ért véget az előző idény, így az elmúlt hetekben igyekezett a lehető legtöbb időt a családjával tölteni, feltöltődni és pihenni, de figyelemmel követte a várható riválisokkal kapcsolatos információkat is.

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

"Esélylatolgatásba egyelőre még nem mennék bele, de a Lynk & Co kínai-svéd autógyár a legújabb modelljét fogja promotálni a WTCR-ben, így egy teljesen új versenyautóval állnak majd rajthoz olyan pilótákkal, mint a 2017-es világbajnok Thed Björk, a négyszeres vb-győztes Yvan Müller és a háromszoros világbajnok Andy Priaulx" - mondta Michelisz, aki egyelőre úgy véli, a végső győzelemért a Hyundai és a Lynk & Co versenyzői lesznek majd nagy harcban.

Saját versenycsapatával, a tavaly a túraautós Európa-kupában (TCR) szerepelt M1RA-val kapcsolatban a magyar pilóta kiemelte, hogy az elmúlt évben "visszavonult" a napi ügymenetből, melyet üzlettársa, Bári Dávid vett át, de a téli szünet idején mindig többet foglalkozik a csapat ügyeivel és a következő idényre vonatkozó tervekkel.

"Idén is legalább a TCR Európa-kupában szeretnénk folytatni, de már a győzelemért akarunk küzdeni, és változatlanul az a tervünk, hogy egy fiatal magyar és egy külföldi pilóta versenyezzen nálunk" - jelentette ki Michelisz, hozzátéve, hogy akár a háromautós felállás is elképzelhető, de ez még minden szempontból képlékeny.

A hímesházai születésű pilóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által tavaly létrehozott tehetséggondozó program kuratóriumának is tagja, és megfogalmazása szerint elsősorban szakmai szemmel igyekszik felügyelni, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a lehető leghatékonyabban osszák el a tehetséges magyar versenyzők között.

"Egyértelműen látszik, hogy a financiális segítségre bőven van igény, és úgy gondolom, hogy tavaly azt is tapasztalhattuk, hogy a pályázati anyagok elkészítése még finomhangolásra szorul, de ebben is igyekszünk segíteni" - mondta Michelisz, és kitért rá, hogy a rendelkezésre álló teljes összeg 12 millió forint volt, ezt több mint 40 tehetség között osztották el.

"Az autósport persze költséges, és egy több százezer forintos támogatás nem tűnik soknak, de azért lényeges, mert lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy egyről a kettőre jussanak. A rendelkezésre álló forrás idővel biztosan bővülni fog, én azt remélem, hogy ez így lesz, nekünk pedig az marad a feladatunk, hogy célirányosan és hatékonyan osszuk szét az összeget" - jelentette ki Michelisz.

A magyar pilóta kitért rá, hogy az elmúlt években egyre több nemzetközi versenysorozat, a Forma-1 mellett a DTM, a WTCR, a kamion Európa-bajnokság, vagy akár a rali-Eb futamait rendezik Magyarországon, ehhez pedig a hazai szövetség és a versenyeket szervezők részéről is "kemény munkára volt és van szükség."

"Azt gondolom, hogy ennek azért van nagy jelentősége, mert ezek a hazai események a magyar autósport kultúrának segítenek, ugyanis azok, akik eddig csak itthon versenyeztek, testközelből láthatják, hogy hol és miben lehet még fejlődni"

- mondta Michelisz, aki utalt rá, hogy pályafutása elején az országos bajnokságokban maga is úgy érezte, "ezt nem lehet ennél jobban csinálni", a nemzetközi környezetben viszont hamar rádöbbent, hogy a versenyzés számos területén van még előrelépési lehetősége.

A WTCR 2019-es idénye április elején, Marokkóban kezdődik, majd április végén a Hungaroringre látogat a mezőny.

Kulcsszavak: autósport, M1RA, michelisz, TCR Europe, WTCR
 
Herczigék ismét győztek Szombathelyen Herczigék ismét győztek Szombathelyen Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban A Nissan ZEOD RC bemutatkozott a Japán nagyközönségnek Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Teljesen új Shell üzemanyagokkal és kenőanyagokkal indul a Scuderia Ferrari F14T Forma-1-es autója Felpörög a Formula Ford Felpörög a Formula Ford Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét! Kiss Norbi megszerezte a Tankpool24 Racing Team első időmérő- és futamgyőzelmét!
 
Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

2019. január 16.
Mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen végzett Marrakeshben. Az Audi ügyfélcsapata, az Envision Virgin Racing alakulata a második és a harmadik helyet szerezte meg. Lucas di Grassi teljesítette a leggyorsabb kört a verseny során.
Részletek

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatának köszönhetően az Audi lett az első gyártó, amely a Formula E versenyautók új generációjával két dobogós helyet is meg tudott szerezni egy verseny során. Az ABB FIA Formula E Bajnokság második fordulóján Marokkóban mind a négy Audi e-tron FE05 versenyautó pontszerző helyen zárta a viadalt. A második, harmadik, hetedik és tizedik hely mellett az első rajthelyért és a leggyorsabb versenykörért járó plusz pontokat is az Audi e-tron FE05 versenyautó gyűjtötte be.
   
A nehézkesen induló szaúd-arábiai szezonnyitó verseny után az új Audi e-tron FE05 és az Audi illetve technológiai partnere, a Schaeffler vállalat által közösen kifejlesztett MGU névre hallgató motor-generátor egység letette a névjegyét Észak-Afrikában. Az utolsó pillanatig izgalmas versenyen Jérôme d’Ambrosio (Mahindra) szerezte meg a győzelmet egy, a verseny utolsó szakaszában bekövetkező biztonsági autós fázist követő, mindössze egy körös sprint után. A célfotóval rögzített befutó során az első hét autó mindössze 1,633 másodperc különbségen belül haladt át a célvonalon, néhányan közülük szorosan egymás mellett.

Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Ismét egy kifejezetten izgalmas Formula E versenyt láthattunk, amely összességében jó eredménnyel zárult az Audi számára” – nyilatkozta az Audi Motorsport igazgatója, Dieter Gass. „Az Envision Virgin Racing ügyfélcsapatunk két autója Robin Frijns és Sam Bird pilótákkal a kormány mögött második és harmadik helyen zárt. Gyári autóink Lucas (di Grassi) és Daniel (Abt) irányításával a jó rajtot követően kissé szenvedtek a verseny záró szakaszában. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért is vesztettek a tempójukból a verseny előrehaladtával.”

Egy nem teljesen tökéletes időmérő után di Grassi és Abt szenzációs rajtot vettek. Di Grassi az első körben öt helyezést javított, Abt pedig hét helyet jött előre. Néhány körrel a rajt után az Audi Sport ABT Schaeffler csapat két pilótája – akik a tizenegyedik és a tizenhatodik helyről vágtak neki a versenynek – már az élen állókhoz zárkóztak fel. Az eseménydús viadal után végül a hetedik és a tizedik helyen zárt az Audi két gyári versenyzője.

„Őrült egy verseny volt.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „Miután visszaküzdöttem magam, közel jártam hozzá, hogy a vezetést is megszerezzem, de a biztonsági autó igencsak keresztülhúzta a stratégiánkat. Hetedik hely és a leggyorsabb versenykör – újra meccsben vagyunk!”


Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben

„Igazán jól sikerült a rajtom.” – értékelt Daniel Abt. „Utána is úgy tűnt, minden rendben van. Már a hetedik helyen autóztam és felzárkóztam az élen haladók mögé. De miután első alkalommal elindítottam a „támadó üzemmódot”, hirtelen nem volt több, amit tenni tudtam. Utána kell járnunk, miért történhetett ez meg.”

Az Audi Sport ABT Schaeffler csapatvezetője, Allan McNish így értékelte a futamot: „Lucas (di Grassi) majdnem az egész verseny során harcban volt a dobogóért. Számára egyértelműen rosszkor jött a biztonsági autós fázis. Az új „támadó üzemmód” mindenki számára egyfajta szerencsejáték volt, sajnos nekünk nem volt szerencsénk vele. Daniel (Abt) gyorsan tört előre a verseny kezdetén. Neki sem kedvezett igazán a biztonsági autó. A legfontosabb tapasztalat most számunkra az, hogy az Audi e-tron FE05 tudja tartani a tempót. Örömmel tölt el bennünket, hogy két Audi versenyautó is felért a dobogóra, de dolgozunk rajta, hogy a gyári csapatunk napja is felragyogjon majd Santiago városában.”

Az elektromos versenyautók sorozatának harmadik futamát Santiago de Chile városában rendezik január 26-án.
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben Monacói Nagydíj - Harminc év után ismét Rosberg-siker a hercegségben Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Audi Hungaria: 25 éve tartó sikertörténet Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn Michelisz fékprobléma miatt csak 11. lett az időmérőn „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal „Örülök neki, hogy visszatérünk Magyarországra” – Interjú Timo Glock-kal Két dobogós helyezéssel zárt az Audi e-tron FE05 Marrakeshben A SEAT 223 új munkatársat alkalmaz ideiglenesen
 
A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

2019. január 14.
Az elmúlt hétvégén egy kellemes hangulatú díjátadó gálán vehették át az elért eredményekért járó díjakat a 2018-as MNASZ He-Do Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság versenyzői és csapatai.
Részletek

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

A győzelmi serlegekből szerencsére a Gender Racing Team versenyzőinek is jutott bőven, hiszen a csapat az idei évben is a hazai gyorsasági autósport legsikeresebb alakulata volt a kategóriájában.

A formula autós kategória bajnoki címének megszerzésére inkább csak matematikai esélye volt Rónai Tamásnak a tavalyi szezonban, de általában mindig nagyon közel volt a legerősebb ellenfeléhez a pályán és a bajnoki tabellán is a pontversenyben. Tamás számára a sok második hely mellett azért szerencsére jutott futamgyőzelem is az elmúlt évad folyamán és a nagyszerű teljesítményének köszönhetően így méltán megérdemelten vehette át az év végi magyar bajnoki ezüstért járó trófeát.

A Gender Racing versenyzői csapatának korelnöke Stern Roland a 2018-as szezonban nagyon keményen megküzdött a fiatal tinédzserek között a Formula Renault Kupa mezőnyében. Az év eleji komoly baleset és a további versenyhétvégéken is főleg technikai gondokban felbukkanó hullámvölgyek ellenére szó szerint az utolsó pillanatig versenyben tudott lenni a Formula Renault Kupa bajnoki ezüstérméért és a Hungaroringen az utolsó futamon sikerült is megszereznie azt! Ez az eredmény kiváló motiváció az idei évadra, melyben Roland számára egy újabb régi nagy álom válhat valóra az imádott sportágában!

A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője!

Végül, de cseppet sem utolsó sorban következzen a csapat tavalyi újonca, akinek a fantasztikus 2018-as teljesítménye talán a csapat számára a sportszakmailag is legértékesebb elismerést is meghozta a tavalyi versenyszezonban. Hefler Róbert ugyanis a Formula Renault Kupában egy futam kivételével az összesen győzelmet aratott megszerezve a bajnoki címet megfejelve ezt az országos bajnokság bronzérmes helyével is. Ezt a nagyszerű teljesítményt a sportág vezetése az elért eredményekért járó díjak mellett a 2018-as év felfedezettje különdíjjal is jutalmazta. A Gender Racing Team méltán büszke arra, hogy egy újabb ilyen különösen kiemelkedő fiatal tehetség került a csapatba a tavalyi év folyamán!

Természetesen az ünneplés közben a csapatvezetés a háttérben gőzerővel dolgozik folyamatosan a 2019-es bajnoki szezon előkészítésén is. Az idei évben több új versenyzővel és várhatóan új versenyautókkal is bővül majd a csapat! Az ehhez kapcsolódó örömteli hírekről remélhetőleg hamarosan részletesebben is beszámolhatunk majd!

Kulcsszavak: autósport, díjátadó, Gender Racing, He-Do-Hankook Gyorsasági OB, mnasz
 
Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók A Gender Racingé 2018 legígéretesebb versenyzője! Új fejezet nyílik a TOYOTA Motorsport történetében Michael Schumachernél őssejt-beültetéssel próbálkoznak Michael Schumachernél őssejt-beültetéssel próbálkoznak Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában Hamilton megverte a Ferrarikat Monzában A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben A CUPRA két csapattal működik együtt a WTCR2019-ben
 
Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

2019. január 10.
Az Audi Sport a német piacon már sikeresen létrehozta az Audi Sport drivers club közösségét. 2019-ben pedig az R és az RS modellek tulajdonosai számára indított különleges program a következő fázisába lép: az Audi Sport további piacokon is megnyitja az Audi Sport drivers club kapuit, ezzel együtt pedig bővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal.
Részletek

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

Az Audi Sport drivers club egyedülálló eseményeket kínál, amelyben egyaránt szerepelnek élményvezetések, az Audi gyártási helyszínein és üzemeiben vezetett látogatások és olyan exkluzív rendezvények, ahol a jövő modellkínálatába nyerhetnek bepillantást a közösség tagjai.
    
„Az Audi Sport drivers club egy, az ügyfelek iránti nagyrabecsülésünket kifejező kezdeményezés. Célunk, hogy az Audi Sport márka még inkább kézzel fogható legyen számukra.” – nyilatkozta Michael-Julius Renz, az Audi Sport GmbH. ügyvezető igazgatója. „Ennek egyik módja, hogy az ügyfeleinknek lehetőséget biztosítunk arra, hogy a kulisszák mögé tekintve páratlan élményekkel legyenek gazdagabbak.”

Az Audi R és RS modellek tulajdonosai az Audi honlapján regisztrálhatnak. Ehhez mindössze az adott Audi Sport modell járműazonosító számára és a myAudi felhasználó nevükre van szükségük. A regisztrációt követően exkluzív hozzáférésük lesz az ügyfélprogramhoz, ahol a tagok olyan páratlan, önköltséges programokra jelentkezhetnek, amelyek sehol máshol, semmilyen formában és áron nem elérhetőek. 2018-ban például az ügyfelek ellátogathattak az Audi gyártási helyszíneinek legtitkosabb területeire is a „Színfalak mögött – Ingolstadt” és a „Színfalak mögött – Neckarsulm” túrák keretében.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja

További előnyök, amelyeket az Audi Sport drivers club az ügyfeleinek kínál: látogatás különböző nemzetközi motorsport eseményekre, ahol az ügyfelek kis csoportjai közelről is megtapasztalhatják a boxutcák világát és találkozhatnak az Audi Sport pilótáival és más motorsport legendákkal.

„Az Audi Sport drivers club elindítása és az első, alapvetően rendezvényekre összpontosító időszak óriási siker volt.” – árulta el Jan-Philipp Heuveldop, az új ügyfélprogram projektmenedzsere. „Az Audi Sport ügyfeleinek lehetőségük nyílt egymással felvenni a kapcsolatot illetve találkozni a szakembereinkkel.”

2019-ben az Audi Sport nemzetközi szinten is igyekszik meghonosítani a programot és kibővíti az elérhető szolgáltatások körét, többek között egy kizárólag tagoknak szóló Audi Sport online tartalommal. A myAudi felületen történő belépés után az ügyfelek – a hagyományos tartalmi elemek mellett - átfogó multimédiás tájékoztatót kaphatnak a jelenlegi és jövőbeni termékekről. Az „Audi Sport Pillanatok” rész bepillantást enged az R és RS modellek tulajdonosai számára az Audi Sport csapatának világába és munkájába. Az Audi Sport az év során számos alkalommal mutat be olyan munkatársakat, akik kulcsfontosságú munkát végeznek a formatervezés, a műszaki fejlesztés vagy a motorsport területén. Az Audi Sport drivers club tagjai így folyamatos, közvetlen és személyes kapcsolatban lehetnek az Audi Sport izgalmas világával.

Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja


 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport, járműipar
 
Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Audi Sport drivers club: sikeres rajtot vett az Audi exkluzív ügyfélprogramja Elkezdődött a Volvo FH16 Euro 6 értékesítése A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét A Nissan útjára indítja első digitális autómegosztó rendszerét Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elénk Az autonóm közlekedési megoldások újabb lehetőségeket tárnak elénk Laboratóriumi vizsgálat igazolja az LPG környezetvédő hatását Laboratóriumi vizsgálat igazolja az LPG környezetvédő hatását
 

Találatok száma: 802 Megjelenítve: 81 - 90