Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 81 - 90
Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

2019. április 12.
Így kezdi a Gender Racing Team az első éles bajnoki küzdelmeket 2019-ben ugyanis április 13-án és 14-én rendezik meg a Hungaroringen a Laptiming Driving Academy Kupát mely az FIA CEZ Trophy és MNASZ Autós Gyorsasági OB első fordulója is lesz, ahol két versenyfutamon gyűjthetnek bajnoki pontokat az indulók. Az évadnyitóra új versenygéppel és új versenyzőkkel is érkezik a csapat.
Részletek

Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

A tavalyi évadnyitó itt a Hungaroringen a kelleténél is sokkal izgalmasabbra sikeredett a csapat számára, hiszen volt benne csúnya autótörés, borulás melyekből egy éjszaka alatt kellett újjáépíteni az autókat, de szerencsére a második versenynapon akadt kategória futam győzelem és dobogós helyezés is. Reméljük, ezekből a mostani első versenyhétvégére csak az utóbbiak maradnak.

A holtszezonban elvégzett rengeteg munka és felkészülés tekintetében ugyanis nagyon megérdemelt lenne egy eredményes évkezdet a csapat körüli sok újdonságból.

Ahogy arról már a korábbiakban hírt adtunk, az idén négy versenyzővel vág neki a Gender Racing a bajnokságnak. A legújabb újonca a csapatnak a szlovák gokart bajnok Szabó Nikolas aki első formula autós szezonját teljesíti majd a hazai Formula Renault Kupában. Másik újoncuk a karosszériás márkakupából érkező Szomszéd Lali, aki a hazai gyorsasági autósport egyik legifjabb és a mostani formula autós CEZ és OB mezőny legfiatalabb versenyzője. Bár mindketten más előélettel érkeztek a formula autózásba, de az eddigi tesztek alapján nagyon gyorsnak és versenyképesnek bizonyultak, ami már akár a nyitófutamokon is kiváló meglepetés eredményekben is megnyilvánulhat!

Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

Tavaly Hefler Róbert volt ugyanitt a csapat újonca, aki a számára is túl izgalmasra sikerült első futamot követően, másnap már egy futamgyőzelemmel kezdett és onnan már minden futamot megnyerve fantasztikus meneteléssel szerezte meg a bajnoki címet a Formula Renault Kupában. Ezen kívül év végén az év újonca címet is elnyerte az MNASZ-től a hazai gyorsasági autósportban! Ezeknek az eredményeknek alapján maximálisan megérdemelt, hogy Robi az idei évre feljebb léphessen, így 2019-ben a GRT legújabb Formula Renault-ját hajthatja majd, amellyel tavaly Rónai Tamás szerzett ezüstérmet a bajnokságban. Fiatal bajnokunk nem titkolt célja, hogy idén már akár futamgyőzelmekért küzdhessen az OB és a CEZ értékelésben is.

Négy versenyzőnk közül a legjobban talán Stern Roland várja az idei szezon kezdetét, hiszen ő az AMTS-en nemrég bemutatott Toyota motoros Forma3-as Dallarával vághat neki a 2019-es versenyfutamoknak, mely jelenleg a hazai forma autós mezőny legújabb versenytechnikája. Roland minden téren nagyon komolyan készült a nagy kihívásra. Elsőre természetesen a legfontosabb számára, hogy tökéletesen megismerje az autót, de az év folyamán mindenképp futamgyőzelmekért és a magyar bajnoki címért szeretne harcolni a versenyeken.

Az első bajnoki fordulója pénteken a szabadedzésekkel telik majd és szombaton 11 óra után kezdődik az első időmérő edzés a formula autók számára. Az első versenyfutamra 15:40h-kor kerül sor. Vasárnap is kicsivel 11 óra után lehet eldönteni a rajthelyek sorsát és 15:50h-kor lehet nekivágni a 2019-es év második versenyfutamának.

Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

Gender Tamás csapatfőnök is nagy szeretettel invitál minden autósport rajongót a 2019-es első versenyhétvégére, és ahogy az alábbiakban nyilatkozta természetesen ő is nagyon várja már az első éles küzdelmet:

„Valóban ilyenkor már alig várom én is, hogy a fiuk végre ebben az évben először felállhassanak a rajtrácsra! Ugyanis talán ez az első igazán élvezhető gyümölcse a téli szünetben elvégzett rengeteg munkának erőfeszítésnek! Az idén ráadásul ez még felfokozottabb, hiszen nagyon sok újdonság van a csapat körül, úgy gondolom, nagyon komoly szakmai lépcsőket sikerülhet meglépni ebben az évben. Nagyszerű versenyzőim vannak, akik nagyon elhivatottak és rengeteg energiát fektettek a télen a felkészülésbe. Nagyon nagy élmény, hogy a jól bevált Formula Renault-ok mellé az idei évre beszerezhettünk egy az OB és a CEZ-ben is csúcskategóriásnak számító F3-as versenygépet, amivel akár az abszolút bajnoki cím elhódítása sem lehetetlen, és ami a hazai mezőny legújabb technikája jelenleg.

A csapatnak és Rolandnak is nagyon komoly kihívás ez az autó és bízom benne, hogy nagyon sok örömteli eredményt érünk majd el vele már most az első évben. A fiatal kis versenyzőinkre is nagyon büszke vagyok! Hefler Robi tavalyi nagyszerű teljesítménye, a bajnoki címe talán azt is bizonyítja, hogy a GRT nem csak egy jól működő csapat, hanem egy olyan kis sportszakmai műhely is ahol a tehetséges versenyzők igazán kibontakozhatnak! Robi idén a legújabb Formula Renault-unkkal indulhat és biztos vagyok benne idén is ott lesz a dobogón harcban a bajnoki címért is! A két újoncunk közül Nikolas révén nemzetközivé bővül a csapat, ami szintén nagyon jó érzés, hiszen a Párkányi fiatalember többszörös szlovák gokart bajnokként egy nagyon tapasztalt, nagyon gyors versenyző, akitől szintén számíthatunk komoly meglepetés eredményekre is akár már itt az első hétvégén.

Régi pályán új felállásban kezdi az évadot a Gender Racing Team

Szomszéd Lali a legfiatalabb versenyzőnk is nagyon tehetséges, nagyon elhivatott, nálunk szeretett bele a formula autózásba remélem, sokáig építgethetjük együtt a versenyzői pályafutását az elkövetkezendő években. És ha már az építkezésnél tartunk, akkor azt is nagy büszkeséggel kell említenem, hogy már túl van az első bajnoki gokartversenyein a kisfiam Tomika, aki tényleg hivatalosan a GRT legifjabb versenyzője, egy még újabb generáció, akire a jövőben építkezhetünk. Nagyon sokat várok ettől az évtől, mert úgy gondolom ez a csapatba fektetett elmúlt tíz éves munka és a sportban eltöltött több, mint tizenöt évem komoly szakmai fordulópontja lehet.  Mostanra elértünk oda, hogy akár a gokarttól kezdve a Forma3-ig tudunk egy fiatal tehetségnek szakmai hátteret biztosítani. Szóval mindehhez most a hétvégén is szeretettel látunk minden autósport rajongót a Hungaroringen, hogy ezeknek az újdonságoknak és remélhetőleg az újabb nagyszerű eredmények örömeit velük is megoszthassuk!”
 

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, Gender Racing, hungaroring, mnasz
 
Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Az Audi megerősítette elkötelezettségét a Formula-E és a DTM csúcs-versenysorozatok iránt Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím Már a Citroën zsebében a második FIA WTCC világbajnoki cím Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Együtt száll versenybe a BMW Motorsport és a Shell Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Michelisz negyedik a hungaroringi fő futamon Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán Új fejezetet nyit a MINI a Dakar Rali negyvenéves jubileumán
 
Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

2019. április 11.
Április 13-án és 14-én rendezik meg a Hungaroringen a Laptiming Driving Academy Kupát, amely a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, illetve a 2019-es FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság nyitófordulója is egyben.
Részletek

Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

Ingyenes hétvégével indul az idei versenyszezon a Hungaroringen, április 13-14-én kerül sor a Laptiming Driving Academy Kupára. A belépés a nézőtérre és a paddockba is ingyenes mindkét napon, sőt akár a boxutcába is be lehet menni, így abszolút testközelből lehet megismerkedni a csapatokkal és a különböző autókkal.

Ezen a hétvégén indul a Hankook Autós Gyorsasági Országos Bajnokság, illetve az FIA Közép-európai Zóna Bajnokság is. Szombaton és vasárnap egyaránt reggel kilenckor kezdődik a nyilvános program, a hétvége mindkét napján lesznek időmérők és versenyek. Szombaton a nap záróeseményeként egyórás endurance versenyt lehet végigizgulni.

Az előzetes nevezési lista alapján sűrű lesz a mezőny, számtalan indulóra lehet számítani. Egyes kategóriákban rendkívül szoros csatákra van kilátás, izgalmas futamok várhatók mindkét napon.

A Zóna túraautós mezőnyben 3500 köbcenti alatt és felett is bőven lesznek indulók, utóbbiak mezőnyében olyan autócsodák is láthatóak lesznek, mint a Porsche 991 GT3 Cup, BMW M6 GT3, BMW Z4 GT3, Audi R8 LMS Ultra GT3 és a Lamborghini Huracan GT3 EVO.

Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen

Azok sem fognak csalódni, akik a kisebb teljesítményű túraautókért vannak oda, a mezőnyben több TCR-autó is lesz. A márkakupás izgalmakat a Renault Twingo kupa biztosítja majd, amelyben húsz egyforma autó harcol majd a helyezésekért.

Nem hiányoznak a programból a formaautók sem, többféle kategóriában versenyeznek majd az indulók. Forma-Renault-s, Forma-3-as és Forma-4-es autók egyaránt láthatóak lesznek.

Kulcsszavak: Autós Gyorsasági OB, autósport, hungaroring
 
Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Ayrton Senna egy máig velünk élő legenda Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között! Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen Kris Meeke, Mads Østberg és Khalid Al Qassimi versenyez a Citroen Racing színeiben 2014-ben Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Az elektromos autósporthoz különleges abroncs kell: 670 lóerőt mozgat meg a Goodyear új fejlesztésű versenygumija Szuperautók testközelből: ingyenes szezonnyitó hétvége a Hungaroringen Az Alfa Romeo 4C a FIA Túraautó-világbajnokság biztonsági autója
 
Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n

Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n

2019. április 09.
Először jutott be magyar versenyző a WRX döntőjébe, a legjobb hat közé, ráadásul pályafutása első hétvégéjén a szériában.
Részletek

Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n

Az EKS versenyzője, a sportág kétszeres Európa-bajnoka újult erőre kapott szombaton, és ötödik helyen intette le a kockás zászló, ami egy ellenfél büntetése után negyedikre módosult. Még jobb hír, hogy Krisz érzi: a folytatásban elérhető a győzelem is.

Emlékezetesre sikerült Szabó Krisztián bemutatkozása az FIA ralikrossz-világbajnokságon (WRX), a tíz fordulóból álló széria első versenyén, Abu Dhabiban. Miután a pénteki Q1-ben és Q2-ben két 10. helyet szerzett a Yas Marina versenypályán, a köztes eredménylista 12. pozíciójából kellett feljebb kapaszkodnia szombaton: a döntőbe csak az első hat helyezett juthatott tovább, ő pedig ezt jelölte ki hétvégi céljának.

Szombaton – leszámítva egy fájdalmas ugratást – szinte minden sikerült: Mattias Ekström csapatának pilótája a Q3-ban 2. legjobb időt futott, a Q4-ben 6. helyen zárt, így a négy kvalifikációs futam összesítése alapján a 6. helyen végzett. Ezzel helyet bérelt a második elődöntőben, ahonnan 3. helyével a döntőbe is továbbjutott. A fináléban 5. helyen végzett, és egy további pozíciót nyert egyik ellenfele hátrasorolása után. A világbajnokság 2014 óta íródó történetében korábban még nem ért el magyar versenyző ilyen eredményt.

Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n

„Rettentően élveztem a mai napot, állítottunk az autón, így sokkal vezethetőbb volt, sokkal jobban éreztem mindent, mint tegnap. Rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam, jóval és rosszal is, de ezek közül mindenből tanulni szeretnék. Döntős szerepléssel nyitni a világbajnokságon, főleg a tegnapi nap után, nagyon jó eredmény. Sokat jelentett nekem, hogy itt volt a családom, a menyasszonyom és két kisfiam végigszurkolták ezt a mondjuk úgy, hogy történelmi eseményt” – nyilatkozott tapintható boldogsággal az Audi S1 EKS RX quattróval versenyző Szabó Krisztián.

„Nagyon jól kijött a Q3, igaz, kellett hozzá egy kis szerencse is amellett, hogy sokkal jobb volt az autó, mint pénteken. A Q4-ben megütöttem a hátam, nagyon keményen érkeztem le az egyik ugratásnál és hallottam, hogy megroppan a gerincem. Szerencsére nem esett komoly bajom, de utána az elődöntőben és döntőben megéreztem minden ugratást.”

„Nagyon örülök, hogy első vb-hétvégémen a döntőben lehettem, egyedül az újoncok közül. Nekiállhatnék magyarázkodni, hogy ki hogyan lökdösődött, ki honnan jött vissza, de ez a ralikrossz, amiben ez is benne van. Csak pozitívan gondolok vissza az elmúlt két nap eseményeire, a legpozitívabb pedig az, hogy nem csupán a top 5-höz van elég tempóm, hanem megvan az esélyem a győzelemre is!”

Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n

Az Abu Dhabi WRX eredménye: 1. Kevin Hansen (svéd, Peugeot 208); 2. Niclas Grönholm (finn, Hyundai i20); 3. Liam Doran (brit, Audi S1); 4. Szabó Krisztián (magyar, Audi S1); 5. Janis Baumanis (lett, Ford Fiesta); 6. Timo Scheider (német, Seat Ibiza).

Részeredmények: Q1: 10. Q2: 10. Q3: 2. Q4: 6. INT: 6. SF2: 3. F: 4.
Következő verseny: Barcelona, Spanyolország, április 27-28.



Kulcsszavak: audi, autósport, Szabó Krisztián
 
GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen GT és TCR versenyek magyar indulókkal a Hungaroringen Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Minden jó, ha jó a vége! Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n Az Audi Hungaria a növekedés útján - Rekord a motorgyártásban Szabó Krisztián döntős szerepléssel mutatkozott be a ralikrossz-vb-n A Nissan a világ leggyorsabb elektromos autóját indítja a Le Mans-i futamon
 
Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

2019. április 02.
A Rallye2 első hétvégéjén Egerben megszerezte az abszolút és kategória győzelmet Tim Gábor. A többszörös bajnok versenyző futama azonban közel sem volt könnyű, hisz a verseny felénél közel állt a kiálláshoz.
Részletek

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

A Tim Gábor - Timár Tamás kettős téli felkészülése nem volt bőségesnek mondható, hisz csak egyetlen rövid teszten ülhettek be az Opel Adam R2-be. Azonban a teszten biztató időket produkáltak, így a csapat és a páros is érezte, az autó felkészítése jól sikerült.

Az Eger Rallye-n a Rallye2 mezőnyére hét gyorsasági szakasz várt. Timék a pénteki szuperspeciálon jól kezdtek, a harmadik idővel iratkoztak fel az eredménytáblára a 65 fős mezőnyben.

Szombaton további hat szakaszon mérte össze erejét a mezőny, három pályán, amin kétszer kellet teljesíteni.

Az első kör jól sikerült a vanyarci pilótának és navigátorának, Tim Gáborék az összetett harmadik helyen álltak és vezették a kategóriát. Már a második szakaszon észleltek furcsa hangokat a motortérből. A szervizbe érve meg is kezdődött a motor ellenőrzése.

A csapat közel állt ahhoz, hogy feladja a futamot. A motor hibájának okára nem lehetett rájönni a szervizidőben, ezért a menetlevél már elő volt készítve, hogy leadják azt.

Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben

ovábbi ellenőrzések után kiderült, hogy a motor teljesítmény nem csökkent, így meghozta a csapatfőnök a kockázatos döntést, megpróbálják befejezni a versenyt. Ez rendkívül rizikós választás volt, hisz ha felrobban a motor, nemcsak a futamnak van vége, hanem könnyen lehet, hogy a szezonnak is.

Ez a plusz nyomás valószínűleg további motivációt adott Timéknek, aki rögtön megnyerték az 5. gyorsasági szakaszt, majd a záró powerstage-en is első időt autóztak, behúzva a plusz pontokat is.

Ezzel a Tim - Timár páros megnyerte az Eger Rallye abszolút és kategória értékelését. A Rallye2 mezőnye májusban csap össze újra Miskolcon.

“Nem is tudom mit mondjak. Közel voltunk ahhoz, hogy feladjuk a versenyt. Én éreztem, hogy a motor ereje rendben van, és szerettem volna folytatni a versenyt. Szerencsére Farkas Kálmán csapatfőnök is így döntött, amiért csak köszönetet tudok mondani. Papp Arniék már kicsit messze voltak ekkor, de mindent beleadtunk hátha történik valami. Ők kiestek az utolsó gyorson, és mi ott voltunk és lecsaptunk a lehetőségre. Két szakaszt is megnyertünk, így nem érdemtelen a győzelem, de tovább kell dolgoznunk, mert pici tempó még hiányzik. Főként a murvás, nagyon rossz minőségű talajon kell még fejlődnünk. Remélem a kocsinak és a motornak nincs nagy baja, és tudunk tesztelni is Miskolc előtt.” - foglalta össze Tim Gábor.

Kulcsszavak: autósport, Eger Rallye, tim gábor
 
Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Audi mindkét DTM-futamot megnyerte a Norisringen Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül Az Emil Frey Lexus Racing csapata a hétvégi Misanói futamra készül A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság A hétvégén Zolder-ben folytatódik FIA Kamion Európa Bajnokság Majdnem feladták, de végül nyertek Tim Gáborék Egerben Próbáld ki magad egy verseny BMW kormánya mögött A BMW Motorsport negyven éve indította útjára tehetséggondozó programját A BMW Motorsport negyven éve indította útjára tehetséggondozó programját
 
Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

2019. március 27.
Élete első kamionversenyén azonnal győzelemmel nyitott és elhozta a 10.000 dolláros fődíjat az OXXO Hungary Truck Racing Team pilótája, Molnár Bendegúz.
Részletek

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Mindezt ráadásul az egyik legrangosabb amerikai kamionverseny-széria, a The Bandit Big Rig versenyén, az Alabama állam-beli Mobile International Speedway-en. Az OXXO Hungary Truck Racing Team a Ceasars Truck Racinggel együttműködve indította versenyzőjét.

Molnár Bendegúz 2018-ban csatlakozott Magyarország egyetlen kamionversenyző csapatához, a kétszeres Eb győztes, kétszeres angol bajnok OXXO Hungary Truck Racing Teamhez. Az ifjú pilótát hazai berkekben az egyik legígéretesebb autóversenyző reménységnek tartják és komoly jövőt jósoltak neki új csapatában, a kamionos szakágban is.

Bendegúz élete első kamionversenyén március 23-án az Egyesült Államokbeli Mobile-ban, az amerikai truck race viadalon, a The Bandit Big Rigen állt rajthoz, még az előzetesen magas várokozásokat is túlszárnyalva, óriási sikerrel!

A 20 éves versenyző sporttörténelmet írt: mind a hazai kamionsport, mind az amerikai verseny történetében most fordult elő először, hogy egy ifjú pilóta, aki szakágában élete első versenyét futja, azonnal diadalmaskodjon és elhódítsa a verseny trófeáját.

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!

Az amerikai truck race versenysorozat némileg eltér az európaitól. Itt ovális pályán versenyeznek a csapatok, és nincs sebességkorlátozás. Bendegúz mindenféle kamionversenyzői tapasztalat nélkül már az időmérő edzéseken is kitűnt az egyébként erős, 17 kamionból és versenyzőből álló mezőnyből, fantasztikus eredményeket produkálva és egyre magabiztosabban uralva az ovál pályát.

Másnap, a március 23-i verseny fő futamán első helyen ért célba, ezzel pedig elnyerte a verseny 10.000 dolláros fődíját. Az eredmény a versenysorozat tabellájának első helyére repítette az OXXO Hungary Truck Racing Team versenyzőjét, aki harcossága, gyors és pontos reagálása miatt azonnal a közönség kedvence lett. Bravúros előzései és eredményei alapján a verseny hivatalos kommentátora Hungarian Top Gun titulussal illette.

„A verseny előtt három nappal a Greenville Pickens Speedway-en ültem életemben először kamionban.  Furcsa volt a nyers erő: ezt a járművet nem csak vezetni, hanem kezelni is kell. A versenyre aztán úgy mentem oda, hogy fejben megpróbáltam mindent a lehető legjobban összerakni. Volt egy tervem, és végig gondoltam, hogy mit szeretnék elérni. Tudtam, hogy nagyon nehéz lesz, mivel rutinos pilóták ellen fogok versenyezni, de segített a versenytapasztalatom, így hamar alkalmazkodni tudtam a pályához és a körülményekhez. Egy versenyző mindig nyerni szeretne, én is ezzel a szándékkal álltam rajthoz, de sosem gondoltam volna, hogy elsőre sikerül győznöm. Csodálatos érzés, hogy elértük ezt az eredményt!” – mondta Molnár Bendegúz.

Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen!


Kulcsszavak: autósport, Egyesült Államok, Molnár Bendegúz, OXXO Racing Team
 
Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Kapható a Nissan Titan XD Kapható a Nissan Titan XD Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Michelisz Norbert hatodik lett az Argentínában Óriási magyar siker az amerikai kamion-versenyen! Turán Friciék nyerték az Országos Rally Bajnokság utolsó futamát a 47. Mecsek Rallyt Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR Peterhansel megmutatja, mire képes a dűnéken a PEUGEOT 2008 DKR
 
Herczig: reális célkitűzés a dobogó

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

2019. március 22.
Csütörtökön az Azori-szigeteken elkezdődik a rali Európa-bajnokság (ERC) idei szezonja, melynek Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a MOL Racing Team párosa azzal a célkitűzéssel vág neki, hogy az év végén dobogós helyen zárjon.
Részletek

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

A korábbi négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta a molcsapat.hu oldalnak azt mondta, az Azori-szigeteken jól sikerült a tesztjük, amely a magyarországi után a második volt az új autójukkal, a VW Polo GTI R5-össel.

"A pályák között van, amin tavaly is mentünk, akad olyan, aminek az irányát változtatták meg, és lesznek teljesen új szakaszok is, de gyorsan sikerült újra megszoknunk az itteni útburkolatot, és nagyon jól képben vagyunk az egész versennyel" - nyilatkozta Herczig, aki 2018-ban az összetett hatodik helyén végzett.

A versenyző szerint több a lehetőség az idei autójukban, és csak rajtuk múlik, mennyit tudnak kihozni ebből, de mindenképpen gyorsabbnak kell lenniük, mint egy évvel ezelőtt.

"Az a legnagyobb kérdés az, hogy a tavaly megszerzett tudást miként tudjuk majd a gyakorlatban kamatoztatni. A legfrissebb fejlesztésű R5-ös versenyautóval fogunk menni, azaz tényleg csak rajtunk múlik, mennyire tudjuk a versenyrutint a sebesség szolgálatába állítani" - tette hozzá a pilóta.

Herczig kiemelte, hogy az Azori-szigetek egy különösen nehéz versenyhelyszín, ahol nagy szerepe van a pályarutinnak, mert egy apró hiba is végzetes lehet.   

Herczig: reális célkitűzés a dobogó

"Hogy még nehezebb legyen a helyzet, egy szakaszon kétszer megy végig a mezőny, ami alaposan igénybe veszi a pályát, így a második körben már nagyon kell figyelni, mert nemcsak hordalékkal lesz tele a pálya, hanem adott esetben nyomvonalak alakulnak ki, és előfordulhat, hogy ez megvezeti az autót" - vélekedett Herczig.

A pilóta azt mondta, az év végén dobogón akarnak zárni, kiváló a háttér és a versenyautó, és jó az összhang a navigátorával.

"A technikai sportokban lehetetlen jósolni, de úgy gondolom, reális célkitűzés számunkra az első háromban végezni" - mondta Herczig.

Az Azori-szigeteken 15 gyorsasági szakasz és több mint 220 kilométer versenytáv vár az ERC mezőnyére. A verseny csütörtök délután kezdődik és szombat este ér véget.

Az Európa-bajnokság második versenyét május elején rendezik a Kanári-szigeteken, a nyolc állomásból álló sorozat pedig november elején Nyíregyházán, a magyar futammal fejeződik be.

Kulcsszavak: autósport, erc, Herczig Norbert, MOL Racing Team
 
Herczig: reális célkitűzés a dobogó Egymárkás sorozatként indítja a SEAT 2014-ben Leon Eurocup szériáját Herczig: reális célkitűzés a dobogó Az Audi megszerezte a Német Túraautó-bajnokság (DTM) vezető pozícióját Herczig: reális célkitűzés a dobogó Tim Gábor: Győzelem a Slovakiaring-en is! Herczig: reális célkitűzés a dobogó Gyere el és tedd próbára magad, éld át te is a versenyzés élményét! Herczig: reális célkitűzés a dobogó Monacói Nagydíj - A szombati szabadedzés legjobbja is Rosberg volt
 
Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

2019. március 17.
Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat vasárnap Melbourne-ben, megelőzve csapattársát, a címvédő brit Lewis Hamiltont.
Részletek

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Az ötszörös világbajnok mögött Max Verstappen, a Red Bull holland pilótája lett a harmadik, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője pedig a negyedik.

A 29 éves Bottasnak - aki az előző szezonban egyszer sem tudott nyerni - ez volt pályafutása negyedik futamgyőzelme és 31. dobogós helyezése.

A futam előtt a csapatok és a nézők egyperces gyászszünettel emlékeztek Charlie Whitingra, a világbajnoki sorozat versenyigazgatójára, aki csütörtökön, 66 éves korában tüdőembóliában hunyt el Melbourne-ben. Whiting 1988-ban került a Nemzetközi Automobil Szövetséghez, és 1997 óta látta el a versenyigazgatói feladatokat a Forma-1-ben.

Az első helyről induló Hamiltont csapattársa rögtön a rajt után megelőzte. A mezőny egyetlen ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo ugyanekkor komoly hátrányba került, mert kiszorult az aszfaltcsíkról, és a füvön leszakadt az első légterelő szárnya, ezért orrkúpot kellett cserélni a Renault-ján. Végül a 31. körben fel kellett adnia a futamot.

Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat

Bottas előnye tíz kör után már több mint három másodperc volt az élen Hamiltonnal szemben, a harmadik helyen haladó Vettelt pedig több mint hat másodperccel előzte meg.

Carlos Sainz Jr., a McLaren spanyol pilótája volt az első kieső, mivel a 11. körben lángra kapott az autója. Perceken belül elkezdődtek a kerékcserék, a címvédő a 16. körben állt ki, csapattársa viszont kivárt, tovább növelte a különbséget, majd a 24. körben új abroncsokat kapott és jelentős előnnyel tért vissza Hamiltonnal szemben, amit a folytatásban gyarapítani is tudott.

A 31. körben Verstappen megelőzte Vettelt, egy ideig a címvédőt is kitartóan üldözte, de amikor elrontott egy kanyart, elveszítette esélyét az újabb előzésre.

Az utolsó bő negyedórában már csak az okozott izgalmakat, hogy ki teljesíti a leggyorsabb kört, és ki kapja az új szabályok szerint járó pluszpontot, végül ez is Bottasnak sikerült.

Az idény három újonca közül a brit Lando Norris (McLaren) a 12., a thaiföldi Alexander Albon (Toro Rosso) a 14., és a szintén brit George Russell (Williams) a 16. helyen végzett. Utóbbi márkatársa, a 2011 februárjában elszenvedett súlyos ralibalesete után visszatérő lengyel Robert Kubica az utolsó, 17. helyen zárt, három kör hátránnyal.

A világbajnokság két hét múlva Bahreinben folytatódik.


Kulcsszavak: Ausztrália, autósport, forma 1, Valtteri Bottas
 
Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Kiss Norbi ismét a B3 Racing SEAT színeiben Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Három verseny után 2. az Eb-n Szabó Krisztián Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat WTCC - Marokkóban rajtol a hétvégén az idei szezon Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Lévai Zoltán dupla győzelemmel átvette a vezetést a Közép Európa Kupában Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén Dobogóra állhatott a BMW a DTM harmadik versenyhétvégéjén
 
Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

2019. március 14.
Magyarország egyik legtehetségesebb autóversenyzőjét a HONDA gyári pilótájaként szerződtette, és főtámogatója, a HELL ENERGY segítségével a túraautó világbajnokságon indul.
Részletek

A HELL ENERGY tehetségkutató programjának köszönhetően újabb versenyzőt adhat Magyarország a WTCR mezőnyének. Tassi Attila a HONDA versenyzőjeként folytatja pályafutását, amely bizonyíték arra, hogy a fiatal pilóta elmúlt két évben mutatott teljesítménye a világ egyik legnagyobb autógyártójának a figyelmét is felkeltette.

Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását!

Tassi tehetsége és kitartása lehetővé tette, hogy 2019-ben Tiago Monteiro csapattársaként szálljon majd versenybe a győzelemért, amely amellett, hogy hatalmas előrelépés, komoly lehetőséget is biztosít arra, hogy egy, a Formula-1-ben is bizonyított versenyző mellett fejlessze tovább tudását.

Tassi a mezőny egyik, ha nem legfiatalabb versenyzője lesz, mégsem riad vissza a kihívástól: „A legnagyobb álmom vált valóra. Tudom, sokszor említettem tavaly, hogy 2019-ben már a WTCR-ben szeretnék versenyezni, de ez eddig csak álom volt, amiről most szinte el sem hiszem, hogy valóra vált! Nagyon megtisztelő, hogy a Honda ennyire bízik bennem, és mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy bizonyítsak nekik, és a közönségnek. Fontos megjegyeznem, hogy a HELL ENERGY és a családom támogatása nélkül nem tartanék most itt, ezúton köszönöm nekik ezt a fantasztikus lehetőséget. Arról nem is beszélve, hogy a mezőny egyik legtapasztaltabb pilótája lesz a csapattársam. Biztos vagyok benne, hogy Tiago Monteiro-tól rengeteget fogok tanulni, és ütős csapat leszünk. Már most nagyon jó a kapcsolatunk Tiagoval, remélem ez így is marad. A mezőny idén erősebb, mint valaha. Többszörös világbajnokok ellen kell helytállnom, de mindent megteszek azért, hogy a maximumot hozzam ki magamból.  – mondta Tassi Attila.

Kulcsszavak: autósport, Tassi Attila, WTCR
 
Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Michelisz nyerte a WTCR kínai versenyhétvége második futamát, vezet az összetettben Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen Michelisz nem tartja esélyesnek magát a Hungaroringen 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba 2018-tól a Pirelli visszatér a rally világbajnokságba Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Dakar 2013 - Szalayék a 26. helyen állnak Tassi Attila a HELL támogatásával a WTCR-ben folytatja pályafutását! Michelisz 8. helyen zárt Monzában
 
Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

2019. január 24.
Az elektromos versenysorozat január 26-án Santiago de Chile pályájára látogat. A szezon első eseménye az amerikai kontinensen, amely szinte hazai pálya Lucas di Grassi számára.
Részletek

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Az ABB FIA Formula E bajnokság Dél-Amerika felé veszi az irányt: január 26-án szombaton megkezdődik a tisztán elektromos autókkal felálló versenysorozat harmadik fordulója Santiago de Chile pályáján, amely az idei szezon első amerikai eseménye lesz. Miután az idei évad mindkét versenyén pontot szereztek az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pilótái, Chilében már Daniel Abt és Lucas di Grassi is a dobogós helyekért száll harcba.
    
A versenyt az O’Higgins parkban rendezik, amely 750 000 négyzetméteres területével a második legnagyobb park a chilei fővárosban. A 2,348 kilométer hosszú, Santiago belvárosát átszelő pálya hosszú egyeneseivel, hajtűkanyarjaival és sikánjaival a Movistar Aréna körül kanyarog. „A pálya kialakítása izgalmasnak tűnik, de azt, hogy pontosan mi is vár minket, majd csak ott helyben tudjuk meg.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető. „Ugyanakkor egy dologban teljesen biztosak vagyunk: ez teljesen más verseny lesz, mint az idei szezon két korábbi viadala. Először is, itt lényegesen magasabb hőmérséklettel kell megküzdenünk, másodszor pedig ez az első igazi városi pálya a versenynaptárban, amely magán hordozza a városi aszfaltcsíkok összes jellegzetességét.”

Az új helyszín és az ismeretlen pálya nem befolyásolja a gyári csapat céljait. „Ismerjük az Audi e-tron FE05 versenyautónkban, a csapatunkban és a pilótáinkban rejlő lehetőségeket, most már csak össze kell állítsuk belőle azt az egyveleget, amely dobogós helyet ér majd.” – tette hozzá Allan McNish. „A Dél-Amerikában rendezett versenyek mindig nagyon különlegesek, köszönhetően a lelkes szurkolóknak, akik nagyszerű hangulatot teremtenek.”

Formula E sorozat: az Audi gyári alakulata dobogós célokkal áll rajthoz Santiagoban

Ez Lucas di Grassinak, az Audi versenyzőjének ad egy kis plusz motivációt. „Santiago de Chile mindössze négy órás repülőútra van az otthonomtól, Sao Paulotól, így ez a verseny szinte olyan, mintha hazai pályán rendeznék.” – nyilatkozta a brazil pilóta. „A kemény szezonnyitó futam után sikerült előrébb lépnünk Marrakeshben. Kis szerencsével akár a dobogós helyezés is elérhető lett volna ott. Most Santiagora koncentrálunk. A pálya mindenkinek új, így a lehető legkeményebben kell dolgoznunk és tökéletesen összpontosítanunk már az első pillanattól fogva.”

Csapattársához hasonlóan Daniel Abt is pontszerző helyen zárta a szezon első versenyeit, de lemaradt a dobogós helyekről. „A teljes csapat ki van éhezve a sikerre és vágyik arra, hogy a lehető leghamarabb ismét hazavihesse a trófeát.” – nyilatkozta a német versenyző. „Mindenki keményen dolgozik ezért a célért, mind a pályán, mind az Audi neuburgi központjában és persze a szimulátorokon is. Egyre jobban megismerjük és megértjük az autót és ennek megfelelően optimalizáljuk a folyamatainkat. Biztos vagyok benne, hogy Santiagoban sikerül még előrébb lépnünk az élmezőny irányába.”

A Santiago de Chilében rendezett verseny helyi idő szerint 16 órakor rajtol el (közép-európai idő szerint 20 órakor) és az érdeklődők élőben követhetik az Eurosport csatornáján. A versenyt közvetítő további csatornákról és azok programjáról bővebb információ a www.fiaformulae.com oldalon érhető el.

Az idei évadban a Formula E rajtrácsán négy olyan autó foglal helyet, amely az Audi és Schaeffler technológiáját alkalmazza. Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapata mellett az Envision Virgin Racing alakulata is rajthoz áll, náluk Sam Bird és Robin Frijns ülnek az Audi e-tron FE05 volánja mögött. A brit csapat mindkét versenyzője dobogós helyen végzett a legutóbbi marrakeshi versenyen.
 
Kulcsszavak: audi, Audi Sport Formula E, autósport, Formula E
 
Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban Iseum Rallye: Az első murvafutam 2016-ban A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 A legsportosabb Q-modell – Az új Audi RS Q8 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Elrajtolt a Type R Challenge - 2018 Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Michelisz nyerte az első futamot, nőtt az előnye Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik
 
Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

2019. január 21.
Csapaton belül és a teljes mezőnyt tekintve is nagy kihívásként tekint a túraautó-világkupa (WTCR) idei szezonjára Michelisz Norbert, a Hyundai magyar versenyzője, aki tavaly az összetett pontverseny negyedik helyén végzett.
Részletek



Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

A 34 éves pilóta az MTI-nek azt mondta, decemberben már tesztelték Portugáliában a 2019-es versenyautót, és elsősorban olyan apróbb módosításokat, fejlesztéseket próbálgattak, amelyekkel kapcsolatban hiányosságokat éreztek 2018-ban. Hozzátette, hogy a teszten a tavalyi bajnok olasz Gabriele Tarquini és a Hyundai két új versenyzője, a holland Nick Catsburg és a brazil Augusto Farfus is részt vett, s a négy pilóta felosztotta egymás között a feladatokat.

"Az új csapattársak közül Catsburgöt egy picit jobban ismerem, ő 2017-ben, a WTCR jogelődjének számító túraautó-világbajnokságon a végső győzelemért is harcban volt a Volvóval, és egy viszonylag fiatal, nagyon jó versenyző, aki biztosan kihívást jelent majd mindannyiunknak a csapaton belüli versenyben is" - mondta Michelisz, aki Farfust kevésbé ismeri, mert a 35 esztendős pilóta éppen 2010-ben teljesítette az utolsó szezonját a túraautó-vb-n, amikor a magyar versenyző debütált a sorozatban. "Ő aztán 2012-től hét éven keresztül versenyzett a német túraautó-bajnokságban (DTM) a BMW-nél, ennél többet pedig talán nem is kell mondani róla, hiszen ez jól mutatja, hogy szintén egy nagyon gyors pilótáról van szó, aki a 2000-es években meghatározó alakja volt a túraautó-vb mezőnyének is."

Michelisz számára december 21-én, a portugáliai teszteket követően ért véget az előző idény, így az elmúlt hetekben igyekezett a lehető legtöbb időt a családjával tölteni, feltöltődni és pihenni, de figyelemmel követte a várható riválisokkal kapcsolatos információkat is.

Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban

"Esélylatolgatásba egyelőre még nem mennék bele, de a Lynk & Co kínai-svéd autógyár a legújabb modelljét fogja promotálni a WTCR-ben, így egy teljesen új versenyautóval állnak majd rajthoz olyan pilótákkal, mint a 2017-es világbajnok Thed Björk, a négyszeres vb-győztes Yvan Müller és a háromszoros világbajnok Andy Priaulx" - mondta Michelisz, aki egyelőre úgy véli, a végső győzelemért a Hyundai és a Lynk & Co versenyzői lesznek majd nagy harcban.

Saját versenycsapatával, a tavaly a túraautós Európa-kupában (TCR) szerepelt M1RA-val kapcsolatban a magyar pilóta kiemelte, hogy az elmúlt évben "visszavonult" a napi ügymenetből, melyet üzlettársa, Bári Dávid vett át, de a téli szünet idején mindig többet foglalkozik a csapat ügyeivel és a következő idényre vonatkozó tervekkel.

"Idén is legalább a TCR Európa-kupában szeretnénk folytatni, de már a győzelemért akarunk küzdeni, és változatlanul az a tervünk, hogy egy fiatal magyar és egy külföldi pilóta versenyezzen nálunk" - jelentette ki Michelisz, hozzátéve, hogy akár a háromautós felállás is elképzelhető, de ez még minden szempontból képlékeny.

A hímesházai születésű pilóta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) által tavaly létrehozott tehetséggondozó program kuratóriumának is tagja, és megfogalmazása szerint elsősorban szakmai szemmel igyekszik felügyelni, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi forrásokat a lehető leghatékonyabban osszák el a tehetséges magyar versenyzők között.

"Egyértelműen látszik, hogy a financiális segítségre bőven van igény, és úgy gondolom, hogy tavaly azt is tapasztalhattuk, hogy a pályázati anyagok elkészítése még finomhangolásra szorul, de ebben is igyekszünk segíteni" - mondta Michelisz, és kitért rá, hogy a rendelkezésre álló teljes összeg 12 millió forint volt, ezt több mint 40 tehetség között osztották el.

"Az autósport persze költséges, és egy több százezer forintos támogatás nem tűnik soknak, de azért lényeges, mert lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy egyről a kettőre jussanak. A rendelkezésre álló forrás idővel biztosan bővülni fog, én azt remélem, hogy ez így lesz, nekünk pedig az marad a feladatunk, hogy célirányosan és hatékonyan osszuk szét az összeget" - jelentette ki Michelisz.

A magyar pilóta kitért rá, hogy az elmúlt években egyre több nemzetközi versenysorozat, a Forma-1 mellett a DTM, a WTCR, a kamion Európa-bajnokság, vagy akár a rali-Eb futamait rendezik Magyarországon, ehhez pedig a hazai szövetség és a versenyeket szervezők részéről is "kemény munkára volt és van szükség."

"Azt gondolom, hogy ennek azért van nagy jelentősége, mert ezek a hazai események a magyar autósport kultúrának segítenek, ugyanis azok, akik eddig csak itthon versenyeztek, testközelből láthatják, hogy hol és miben lehet még fejlődni"

- mondta Michelisz, aki utalt rá, hogy pályafutása elején az országos bajnokságokban maga is úgy érezte, "ezt nem lehet ennél jobban csinálni", a nemzetközi környezetben viszont hamar rádöbbent, hogy a versenyzés számos területén van még előrelépési lehetősége.

A WTCR 2019-es idénye április elején, Marokkóban kezdődik, majd április végén a Hungaroringre látogat a mezőny.

Kulcsszavak: autósport, M1RA, michelisz, TCR Europe, WTCR
 
Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Hosszú idő óta újra dobogón a Mercedes, Kiss Norbival! Michelisz nagy kihívásokra számít az idei WTCR-szezonban Érzelmekben gazdag volt a WEC utolsó, São Paulo-i versenye az Audi számára Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Pannónia-Ring: Hőség és a megfelelő gumitaktika Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Tassi Attila képviseli az új generációt a TCR-ben a B3 Racing csapatával Célban a homokdűnék között! Célban a homokdűnék között!
 

Találatok száma: 805 Megjelenítve: 81 - 90