Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

2020. április 30.
A koronavírus járvány okozta gazdasági változások egyik legnagyobb vesztese az autóipar. Európa-szerte – így hazánkban is – a gyárak egy időre leálltak, a potenciális vevők pedig elhalasztották vásárlásaikat vagy elálltak ügyleteiktől.

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen forgalmazó cég szakemberei azonban nem aggódnak a magyar autópiac zsugorodása miatt. Tapasztalataik alapján ugyanis a magyarok nyitottak az online, kontaktusmentes autóvásárlásra.

Az erős, két első hónap miatt 2020 első negyedéves statisztikái még nem mutatnak komoly visszaesést: 2020. január-márciusban összesen 32.670 db új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2019 azonos időszakához képest 4,9% (-1.669 db) csökkenést jelent. Ugyanakkor a DataHouse legfrissebb, áprilisra vonatkozó előrejelzései már sokkal borúlátóbbak voltak: míg személygépkocsi esetén 50%-os, addig kishaszon-gépjárműveknél is 37%-os kereslet-visszaesést becsültek a szakemberek.

A Duna Autó Zrt. áprilisi adatai alapján a valóság is a prognosztizált 50%-os visszaesést mutatta a második negyedév elejére.

„Azt tapasztaljuk, hogy a kialakult egészségügyi helyzet hatására a magánvásárlók szinte eltűntek, a cégek pedig inkább kivárnak az autóvásárlással” – kezdte Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató. „Azért így is vannak olyan márkakereskedéseink, ahol szinte egymásnak adják át az érdeklődők a kilincset – természetesen kizárólag csak a szó átvitt értelmében, a megfelelő elővigyázatossági intézkedések mellett. Ilyenek például azok a szalonok, ahol megtalálhatók a népszerű, legalább hétszemélyes modellek – a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása ugyanis továbbra is igényelhető.”

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, és ehhez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Ám most bölcsen még azok is otthon maradnak – csökkentve a személyes kontaktusok számát, és így a fertőzés terjedésének kockázatát –, akik amúgy a jelenlegi helyzetben sem tettek le az új gépkocsi beszerzéséről. Markó Zoltán azonban kiemelte, hogy a kijárási korlátozás és vírusveszély ellenére is van megoldás az érintésmentes autóvásárlásra.

„A #MaradjOtthon szolgáltatáscsomagunkkal mind értékesítési, mind szerviz oldalon rugalmasan alkalmazkodunk a megváltozott feltételekhez. Korábban elérhetővé tettük ügyfeleink számára az ózonos beltéri fertőtlenítéssel egybekötött, hozom-viszem szervizszolgáltatást, most pedig kontaktusmentessé tettük az autóvásárlást, mind a 19 márkánkra vonatkozóan.”

A Duna Autó új szolgáltatásának köszönhetően az autóvásárlás teljes folyamata az otthon biztonságából intézhető, személyes érintkezés nélkül.  A készleten lévő autók közül online lefoglalhatjuk kiszemeltünket, ami így 48 órán keresztül biztosan nem áll más rendelkezésére, az értékesítővel való tárgyalást pedig telefonon, videochat-en és e-mailen keresztül is megejthetjük. A szerződéskötés és a vételár kiegyenlítése szintén az online felületen keresztül történik. Sőt, még az átvétel miatt sem kell kimozdulnunk otthonról, ha igényeljük, a cég munkatársai az adásvétel után a megadott helyszínen – a higiéniai előírásokat betartva - adják át új autónkat.


A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

A koronavírus miatti, 50%-os visszaesés ellenére sem aggódik a 19 márkát forgalmazó óbudai vállalat szakembere: „Közel 500 autónk van készleten, amelyeket kedvező áron, azonnali átvétellel tudunk kínálni ügyfeleinknek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy alig egy hete élesítettük #MaradjOtthon Autóvásárlás platformunkat, de már közel egy tucat ügyletet is kezelnek értékesítőink. Az első vásárlás is realizálódott már: egy Seat Arona talált gazdára az online foglalási és vásárlási rendszerünkön keresztül. A méltán népszerű, kisméretű városi terepjárók közé sorolt modell közel 4,5 millió forintért kelt el, olyan extrafelszereltségekkel, mint a könnyűfém keréktárcsa, parkolószenzor és optikai parkolássegítő rendszer, valamint hegymenet elindulás asszisztens.

Az Arona újdonsült tulajdonosa egy győri hölgy lett, akinek unokaöccse intézte az autó foglalását, tárgyalását, adminisztrációját. Vevőnknek nemcsak a járványhelyzet, hanem a távolság miatt is nagy előnyt jelentett, hogy kontaktusmentesen tudta lebonyolítani az ügyletet. A tervek szerint pedig már jövő héten, az okmányok megérkezése után át is veszi új szerzeményét.”

 „Az online autóértékesítés kialakítása már évek óta tervezés alatt volt, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt tőlünk ennek a vásárlási opciónak a mielőbbi elindítására. Igaz, hogy potenciális vevőink jelentős része most elhalasztotta az autóvásárlást, de sokan pont a fennálló helyzet miatt döntenek úgy, hogy inkább most ruháznak be egy új gépkocsira. A saját autóval utazás ugyanis jóval nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a tömegközlekedési eszközök.

A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak

Az otthon töltött idő azonban arra is jó alkalmat kínál, hogy az érdeklődők széles körben informálódhassanak a kiszemelt modellekről. Akinek viszont nincs elképzelése arról, milyen autó felelne meg leginkább igényeinek, márkafüggetlen értékesítési tanácsadónk nyújt segítséget az árak, felszereltségek, modellek összehasonlításában, a választásban, valamint a finanszírozás és biztosítás ügyintézésében” – tette hozzá Markó Zoltán.

Kulcsszavak: Duna Autó, értékesítés, jármű kereskedelem, márkakereskedés, Markó Zoltán
 
Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak A gépjárműimportőrök lassuló, de stabil piacnövekedésre számítanak Tízéves csúcson a használt autó piac Tízéves csúcson a használt autó piac Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája Továbbra is a Toyota a világ legértékesebb autómárkája Az Audi az év első felében szilárd pénzügyi alapokat teremtett ugyanakkor növekvő kihívásokra számíthat Az Audi az év első felében szilárd pénzügyi alapokat teremtett ugyanakkor növekvő kihívásokra számíthat
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1