Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

2021. június 03.
A Hyundai Motor második generációs sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás járművének, a vadonatúj Hyundai NEXO-nak a bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben, bemutatva a világ első kifejezetten hidrogén üzemre tervezett szabadidőjárművét.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az új generációs hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi autonóm mobilitási képességeivel, intelligens vezetőtámogató rendszereivel, valamint a szegmens legnagyobb teljesítményű hajtásláncával a létező legfejlettebb technológiát kínálja.

A NEXO a Hyundai folyamatosan növekvő ökojármű-flottájának technológiai zászlóshajója, amely egy frissen kifejlesztett, kifejezetten erre a célra tervezett járműplatformon nyugszik. A házon belül jövőbeli szabadidőjármű platform (FUV) néven emlegetett architektúra a szabadidőjárművek praktikumát fejlett villamosított technológiával, széles körű vezetőtámogató funkcionalitással, valamint innovatív, tetszetős formai megoldásokkal társítja. Az új NEXO a legjobb hatótávolsággal büszkélkedhet az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járművek között: a 666 km (WLTP) / 756 km (NEDC) érték a belső égésű motorral szerelt járművekéhez mérhető, és lehetővé teszi nagy távolságok megtételét.

A vadonatúj NEXO megerősíti a Hyundai Motor vezető szerepét az üzemanyagcellás technológia terén.
A Hyundai Motor jelentős erőforrásokat fordít a jövőbeli, emissziómentes mobilitás megvalósítására, és ezzel összhangban már most is az iparág legszélesebb spektrumú alternatív hajtáslánc-kínálatával rendelkezik. Az új üzemanyagcellás rendszer bemutatásával a Hyundai még tovább fejlesztette az elődmodell eleve széles körű technológiai tartalmát. A vállalat az eddigi legfejlettebb környezetbarát hajtáslánc bemutatásával minden eddiginél kisebb, könnyebb és erősebb üzemanyagcellás rendszert valósított meg. Az új generációs üzemanyagcellás jármű továbbfejlesztett légszállító rendszerrel rendelkezik, valamint az eddigieknél is gyorsabban tölthető fel hidrogénnel. Üzemanyag-takarékossága és hatásfoka minden versenytársa fölé emelik a NEXO-t.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az ix35 Fuel Cell bemutatásával a Hyundai Motor a világon elsőként mutatott be sorozatgyártású üzemanyagcellás járművet. Az európai piacon 2018-ban bemutatkozott NEXO a következő típus a Hyundai azon környezetvédelmi stratégiájában, amelynek keretében a vállalat 2025-ig nem kevesebb mint 18 környezetbarát gépkocsit vezet be világszerte, felgyorsítandó a csekély és zéró szénkibocsátású mobilitás elterjedését.

Jövőbe tekintő formavilág

A vadonatúj NEXO letisztult, nyugalmat sugárzó formatervét a természet ihlette. Áramvonalas sziluettje és lebegő tetővonala révén a külső formatere zökkenőmentesen egyesíti magában a funkcionalitást és a dizájnt. A belső térben az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. A NEXO hatékony aerodinamikai technikákat alkalmazó formaterve mérsékli a jármű légellenállását. A jármű jellegzetesen purista természetét a belső felületeknél alkalmazott, UL (Underwriters Laboratories) által tanúsított bio-anyagok fokozzák. Ezek 20 százalékkal javítják a NEXO általános CO2-egyenlegét.

Kategóriaelső 666 km hatótávolság

A NEXO üzemanyagcellás hajtáslánca tartósabb, nagyobb teljesítményű és kisebb tömegű. A NEXO álló helyzetből 9,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége kategóriaelső 179 km/óra. A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kg / 100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. A vadonatúj NEXO az üzemanyagcellás járművek között a legkiválóbb hatótávolsággal (666 km WLTP, 756 km NEDC) rendelkezik. A NEXO rendkívül tartós membrán elektróda katalizátorára és új hajtásvezérlő technológiájára kiemelkedő, soha nem látott mértékű: legalább 10 éves és 160 000 kilométeres élettartamot ígér. Ezen túlmenően a NEXO üzemanyagcellás járműként egyáltalán nem bocsát ki koromrészecskéket, sőt, használat közben megszűri és tisztítja a levegőt.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Autonóm menetfunkciók, automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer

A NEXO autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik. Ilyen például az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA), amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan leparkoljon vagy kiálljon a parkolóhelyről, akár vezetővel, akár anélkül.

Biztonsági és kapcsolódási funkciók

A Hyundai a szívén viseli ügyfelei sorsát. A legszigorúbb európai biztonsági normákhoz igazodva a vadonatúj NEXO a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja, az iparágban elsőként alkalmazott biztonsági funkciókkal megtámogatva. Ezen funkciók mind a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák alá tartoznak. Az utasok biztonságáról olyan ütközésmegelőző funkciók gondoskodnak, mint a sávkövető asszisztens, a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer.

A két nagyméretű LCD képernyő - a 12,3 colos navigációs kijelző és a 7 colos LCD műszeregység - magas fokú kapcsolódást tesznek lehetővé, és futurisztikus megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A 7 colos kijelző digitális műszeregységként megjeleníti a sebességet, az üzemanyag-szintet, valamint egyéb alapvető menetadatokat. A navigációs érintőképernyő új osztott képernyős megjelenítésre képes; a navigációs, online kapcsolódási és infotainment funkciók új nyitóképernyőt kaptak.

Formaterv

A NEXO letisztult, nyugodt formaterve kihangsúlyozza a modell áramvonalas sziluettjét és lebegő tetőlemezét.  A kiváló hatásfokú, mégis szépséges, letisztult formaterv a szabadidőjárművek alapvető formavilágát követi. Az aerodinamikai fejlesztő részleggel szorosan együttműködve kialakított jövőbeli szabadidőjármű zökkenőmentes, harmonikus formában valósítja meg a forma és a funkció egységét.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Külső formaterv

A homogén, széles orrkialakítás a letisztult kompozit fényszórókkal rendkívül lényegre törő megjelenést eredményez. A teljes LED-es nappali fények és helyzetjelzők elkülönülnek egymástól, ugyanakkor kötődnek a Hyundai családi szabadidőjárműveinek formai jellegzetességeihez. Az elülső nappali fényeket egyetlen vékony, folytonos fénysáv köti össze, kihangsúlyozva az elegáns, vízszintes tagolású orrkialakítást. Ezt a fénysávot a hajnalban a látóhatár fölött megjelenő fénycsík ihlette; a megoldás harmonikusan illeszkedik a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkjához. Ez utóbbi szélesebb kialakítást kapott, hogy több levegő áramolhasson át rajta, és ezzel felteszi a koronát a markáns megjelenésű orrkialakításra. A nappali fények alatt elhelyezett háromszögletű fényszórók egyedi stíluselemként kihangsúlyozzák az autó progresszív személyiségét.

A harmonikus egységet alkotó dizájn az autó oldalfalán folytatódik. A vékony, lebegő tetőlemezt még inkább kihangsúlyozza a magas ablakvonal, valamint a hátsó légterelőben végződő, kecses D-oszlop. A csaknem háromszögletű hátsó szélvédő átnyúlik az oldalfalra, az autó karakteres megjelenéséhez az elnyújtott, hangsúlyos légterelő is hozzájárul. Az integrált hátsó ablaktörlő a légterelő mögött bújik meg: a Hyundai által most elsőként alkalmazott megoldás letisztult megjelenést eredményez. A hátsó lámpatestek háromszögletű kialakítása a fényszórókra rímel. A drágakőszerű belső lencsék prémium megjelenést eredményeznek. A hátsó lámpatestek a far vízszintes tájolásával együtt erőteljes kiállást kölcsönöznek az autónak. 

A NEXO az első olyan Hyundai gépkocsi, amely az ajtók síkjába simuló külső kilincseket kapott. Ez a különleges kialakítás letisztult megjelenést kölcsönöz az oldalfalaknak, és egyben javítja a légáramlást. A vezető beállíthatja, hogy a kilincsek automatikusan kiemelkedjenek rejtekükből - akár csak a vezető oldalán, akár mind a négy oldalajtó esetében. A mechanizmus az autó beindítása után öt másodperccel visszahúzza a kilincset. Amint a gépkocsi sebessége meghaladja a 3 km/órát, a kilincsek automatikusan visszasimulnak a felületbe.


Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

A vadonatúj NEXO ötféle, csekély károsanyag-kibocsátású fényezéssel rendelhető. Az ügyfelek olyan árnyalatok között válogathatnak, mint a White Cream, a Cocoon Silver, a Copper metálfény, a Titanium Grey vagy a Dusk Blue.


Kulcsszavak: hidrogén üzemanyagcella, Hyundai, NEXO
 
Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO A Hyundai IONIQ 5 újraalkotja az elektromobilitás életstílusát A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett A Hyundai Kona Electric ötcsillagos Green NCAP minősítést szerzett A Hyundai Motor rekord magas első negyedéves eredményt ért el Európában A Hyundai Motor rekord magas első negyedéves eredményt ért el Európában Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO A Hyundainak sikerült megtartania európai piaci részesedését Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO A Hyundai ma mutatta be az első képeket az új i20 modelljéről
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1