Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|
![]() |
A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt |
|
2023. május 19.
A jelenlegi gazdasági körülmények majd’ mindannyiunk pénzügyi helyzetét érintették (98,8%), olyannyira, hogy a kiadásainkat is optimalizálnunk kellett. Az átlag 2-4 területen is takarékoskodik.
|
![]() |
![]() A jelenlegi üzemanyagárak mellett azt gondolnánk, hogy az autóhasználatot is visszafogjuk, de 66,9%-unk továbbra is ugyanúgy közlekedik a személyautójával, mint korábban – derül ki a Magyar Suzuki Zrt. friss kutatásából. Mindenki ott spórol, ahol csak tud A ruhatár frissítéséről mondunk le a legkönnyebben (55,1%). A nagyobb értékű beruházásokat, például ingatlan-, autóvásárlás (52,8%) és a nyaralásokat (48,9%) pedig elhalasztjuk, későbbre ütemezzük. Az élelmiszerboltokban is óvatosabban töltjük meg a kosarunkat (46,9%). Az autóhasználat meglepő módon csak az 5. helyen szerepel a listában (33,1%). Ezt követik a sorban a rezsi (31,4%), illetve a szabadidős (27,6%) költségek. A tanulásra, képzésre (9,1%), valamint a testi, lelki egészségünk megőrzésére (8,4%) szánt pénzt viszont úgy tűnik, hogy csak végső esetben vágjuk vissza. ![]() A mindennapi autóhasználat továbbra is a prioritások között szerepel Vannak azért olyanok, akiknek ezen a téren is szükséges áldozatokat hoznia. A legtöbben, úgy húzzák meg a nadrágszíjat az autózásban, hogy igyekeznek csak a napi rutinra szorítkozni (43,8%) az autóhasználatuk során, de akadnak olyanok is (38,5%) csak bizonyos napokon, vagy napszakokban ülnek be a járművükbe. Az alternatív közlekedési módokat, mint a tömegközlekedés az eddig leginkább autóval közlekedők 17,2%-a építette be a mindennapi életébe. A kutatásan résztvevők 9,3%-a többedmagával utazik, hogy így osztozzon az üzemanyag költségeken, 6,7%-pedig növelte az otthoni munkavégzés arányát a korábbiakhoz képest. Autót most csak indokolt esetben vennénk ![]() „A teljes ágazat elkötelezett az autóipar zöld átállása mellett mind a gyártás, mind pedig a termékek szintjén, de a környezettudatos autózás elterjedéséhez elengedhetetlen a vásárlói bázis, az igények és a technológia találkozása, az edukáció és a megfelelő infrastruktúra. A kutatásunk eredményeiből egyértelműen kirajzolódik, hogy a lakosság számára ismeretlen még ez a terület, keveset tudnak róla, nagyon újnak, sok esetben drágának látják még a technológiát, ezért bizalmatlanok, kivárják, hogy milyen megoldások születnek még az elektromos hajtás mellett, remélik továbbá, hogy idővel csökkennek az árak is (46,9%). Ebben a helyzetben a Suzuki gazdaságos, reális áron elérhető modelljei jó alternatívát jelentenek azoknak, akik mégis új autó vásárlás mellett döntenek.” – fogalmazta meg a kihívásokat Bonnár Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetője. Kulcsszavak: autógyár, Magyar Suzuki, suzuki, tanulmány
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 1 | Megjelenítve: 1 - 1 |
1
|