Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

2023. szeptember 27.
Karakteres megjelenése semmi mással össze nem téveszthetővé avatja az Audi SUV-kínálatának csúcsmodelljét. A digitalizálás a fényszórók és a hátsó lámpák személyre szabott működésére is lehetőséget kínál.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Letisztult formavilággal és továbbfejlesztett technikával frissíti fel Q-családja zászlóshajóját az Audi. Átdolgozott külső dizájnja új első és hátsó lökhárítóval hangsúlyozza az SUV-kupé erőteljes karakterét. Az extrafelszerelésként rendelhető S line külső optikai csomag az ügyfelek sportosság iránti igényeit hivatott még jobban kielégíteni. Az Audi első alkalommal kínálja Q8 modelljét lézeres kiegészítő távolsági fénnyel szerelt HD-Matrix LED-fényszórókkal, amelyek választható fénygrafikával megjelenő, digitális nappali menetfénnyel is rendelkeznek. A fejlett világítástechnikák bővített programját igény szerint négyféle hátsó fénygrafikával szolgáló, digitális OLED hátsó lámpák teszik teljessé. A Q-modellek sorában elfoglalt csúcspozíciót új keréktárcsák, színek, dekorbetétek, illetve kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések is hangsúlyozzák.

Visszafogott, nagyvonalú és markáns – a külső formavilág

Kifejező dizájnjával az átdolgozott Q8 a négy karikás márka sportos és elegáns SUV-kupéja. Visszafogott formavilágával, nagyvonalúan kialakított felületeivel és letisztult térbeli motívumaival a Q8 kifejezetten dinamikus összképet alkot. Rövid karosszéria-túlnyúlásai és hosszú tengelytávja sportos és elegáns arányokat kölcsönöz számára, amelyek markáns külső színekkel és könnyűfém keréktárcsák széles választékával hangsúlyozhatók tovább.

A semmi mással össze nem téveszthető, erőteljes és függőleges állású Audi Singleframe hűtőrács nyolcszögletű kialakításban függőleges betétekkel kelt mély benyomást, az alapváltozaton egyenes, az S line külső optikai csomag részeként és az SQ8 TFSI változaton pedig L-alakzatban. Ezzel már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy a Q8 az Audi csúcsmodelljei közé tartozik, miközben egyértelműen eltér a márka A-modellsorozataitól. Magabiztos fellépését hangsúlyos rajzolatú, új kialakítású légbeömlő nyílásai is erősítik, amelyek harmonikusan illeszkednek alapvető architektúrájába.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Az Audi következetesen visszafogta a díszítőelemek használatát, hogy még letisztultabb és puritánabb megjelenést biztosítson e sorozatának. Annak érdekében, hogy alapváltozata, illetve az S line külső optikai csomaggal készült kivitel és az S modell már első ránézésre jól megkülönböztethető maradjon, az alsó védőlemezek, az ajtóburkolatok és a diffúzor az alapmodellen kontrasztárnyalatban emelik ki robusztus offroad-megjelenését. Az Audi Q8 mindegyik motorváltozatának újdonságai a kipufogórendszer igényes és kifejezetten tetszetős kipufogó-végcsövei. Az S line külső optikai csomag még jobban az SQ8 TFSI megjelenésére összpontosít, feltűnő elemei az első lökhárító határozottan kiemelt szélső légbeömlő nyílásai.

A Singleframe hűtőrács egyedi színvilága is vonzó. A Fekete optikai csomag és a Fekete optikai csomag plusz extrafelszerelésként áll rendelkezésre, markáns stílusjegyekkel az Audi Singleframe hűtőmaszk rácsozatán, az oldalablakok díszlécein, valamint az első és a hátsó lökhárítón, ez esetben a Singleframe hűtőrács kerete is magasfényű fekete bevonatot kap.

A HD-Matrix LED-technikával és kiegészítő lézerfénnyel működő, innovatív fényszórók, illetve a felső vízszintes élükön futó digitális nappali menetfények még magabiztosabb megjelenést kölcsönöznek a Q8 számára. A Q8 kínálatában első ízben szereplő, digitális OLED hátsó lámpákkal még egyértelműbbé válik e modell felsőkategóriás karaktere. Hátul LED-technikájú fénysáv és integrált Audi-karikákkal kidolgozott, magasfényű fekete betét köti össze a digitális OLED hátsó lámpákat, az autó teljes szélességében húzódó egységet alkotva.

Az Audi Q8 már az új, modern vállalati arculat jegyében született. Immár kétdimenziósak az Audi-karikák, amelyek a Q8 e-tron modellen mutatkoztak be, s amelyek vizuálisan még nagyobb precizitásukkal keltenek mély benyomást, illetve króm helyett kontrasztos fehér és fekete színűek. Egy extrafelszerelésként rendelhető csomag részeként a karikák fehér felületei sötétszürkék, vizuálisan a magasfényű feketét idézve. Az egyes modellváltozatok és technikák jelölései már a Q8 esetében is a B-oszlopon helyezkednek el.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Az egyéni kialakítás új formája – a fényszórók és a hátsó lámpák

Szériafelszereltségben nagy fényerejű Matrix-LED fényszórók világítják meg az utat a Q8 számára, amelyek extraként HD-Mátrix lézerfénnyel is választhatók, amelyek 24-24 LED-egységgel és egy-egy nagyteljesítményű lézerdiódával működnek, és a fényszóróba integrált kék fényükről azonnal felismerhetők. A lézerfény 70 kilométer/óra sebességtől aktiválódik, jelentősen megnövelve a távolsági fény hatótávját. Újdonság a csúcsfényszóró felszereltségében a digitális nappali menetfény grafikáinak kínálata, amely a Q8 számára jellegzetes és semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz és azt is lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy az MMI-rendszeren keresztül négy egyéni stílusú fénygrafika közül válasszon. 

Nem csupán a fényszórók bővített funkciói számítanak azonban újdonságnak, hanem kialakításuk is. A nappali menetfény magasabb pozíciója nemcsak a Q8 vizuális szélességét növeli, hanem formálisan folytonos kapcsolatot is teremt a fényszórók és a Singleframe hűtőrács között. Első ízben rendelhetők extrafelszerelésként nagyfelületű, digitalizált organikus fénykibocsátó diódákkal (Organic Light Emitting Diode; OLED) kialakított hátsó lámpák a Q8 számára, amelyek a fényszórókkal együtt szintén négyféle digitális fénygrafikát kínálnak.

Mindemellett az Audi A8 és Q5 modellekhez hasonlóan a digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együttműködve közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés valamely más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció (Coming Home/Leaving Home Function) különböző fényanimációi is szerepelnek.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Dekorbetétek, színek, keréktárcsák – mindenkinek a számára legmegfelelőbb felszereltség

A Q8 termékfrissítésével az Audi ismét tovább finomította felszereltségi kínálatát. Az alapmodell ülésgarnitúráinak díszvarrásai már a szériafelszereltség részeként is szürke kontrasztárnyalatúak. Kilencféle dekorbetét választéka áll rendelkezésre, újdonság a kínálatban az alapmodell ezüstszínű erezett natúr kőrisfa, illetve az S line sportcsomaggal szerelt Q8 és az SQ8 TFSI matt köpermintás karbon, valamint ezüstszínű lineáris dombornyomású, matt szálcsiszolt alumínium dekorbetétjei.

Tovább hangsúlyozva az Q8 jellegzetes karakterét új külső szín is megjelent a palettán: az Audi Sport GmbH Szahír-arany és Ascari-kék metálfényezéseihez a Chili-vörös metál csatlakozik. Nem csak a színválasztékban várja azonban újdonság az ügyfeleket, a könnyűfém keréktárcsák portfóliójában ugyanis 21 és 23 col peremátmérő között öt új dizájn is feltűnik – egyértelmű előnyként a versenytársakkal szemben.

Az Audi az alkalmazások kínálatát is bővíti a modellfrissítés során, s először érhetik el az utasok közvetlenül a külső szolgáltatók olyan népszerű alkalmazásait, mint például a Spotify vagy az Amazon music. A rendszeres szoftverfrissítések és a folyamatosan bővülő választék révén még pontosabban személyre szabható az infotainment-rendszer. A piacspecifikus alkalmazásportfólióval rendelkező alkalmazásbolt a moduláris infotainment-koncepció harmadik generációját (MIB 3) bővíti. A vezetéstámogató rendszerek területén különösen a környezetmegfigyelő rendszer részesült jelentős fejlesztésben. Az Audi virtual cockpit műszeregység egyebek mellett a sávváltási figyelmeztető jelzéseket, a többi közlekedőt (teherautók, személyautók és motorkerékpárok), valamint a követési távolság, az útkereszteződés-asszisztens és a közlekedési lámpák online rendszerének információit is tökéletes full-HD minőségben jeleníti meg. Az alkalmazásbolt és az új környezetmegfigyelő mellett a Q8 alapfelszereltsége is gazdagodott a termékfrissítés során, egyebek mellett 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, a tolatókamerával, a parkoló- és távolsági fényszóró asszisztenssel és komfortkulccsal kiegészülve.
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Minden helyzetben segít – futómű Audi-génekkel

Csakis egy Audi megy úgy, mint egy Audi – így foglalja egybe a négy karika - természetesen a Q8-sorozatában is - a menettulajdonságok Audi-génjeit. Alapvetően öt jellemző határozza meg e menettulajdonságokat: kiegyensúlyozott, stabil, kontrollált, pontos és könnyed. Ennek során a futómű, a kormányzás, a hajtás, a fék és a szabályzórendszerek egyaránt kulcsszerepet játszanak a fenntarthatóan biztonságos és dinamikus, egyben különösen kényelmes menettulajdonságok kialakításában. Ennek megfelelően csillapítás-szabályzással kiegészített, kiegyensúlyozott hangolású acélrugós felfüggesztéseivel a Q8 már alapkivitelében is a vezetés harmonikus élményével szolgál.

Extrafelszerelésként fokozatmentes adaptív csillapítás-szabályzással működő, elektronikus szabályzású légrugózás – az Adaptív légrugózás (adaptive air suspension) vagy az Adaptív sport-légrugózás (adaptive air suspension sport) (az SQ8 TFSI esetében széria) – is rendelhető. Emellett az ugyancsak extraként kínált összkerékkormányzás (az SQ8 TFSI esetében széria) növelheti tovább a biztonságot és a kényelmet. E technikának köszönhetően alacsony sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak, egy méterrel is csökkentve a fordulókör-átmérőt, illetve növelve a manőverező képességet. A magasabb sebességtartományokban viszont a stabilitást és a kényelmet fokozva a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányba fordulnak el. További javítva a Q8 kezelhetőségét, a kormányzás további optimalizálása nagyban megkönnyíti az olyan mindennapos helyzeteket, mint a parkolóban, parkolóházban vagy otthoni garázsban végzett manőverezés.

Minden igényre a megfelelő választás – a hajtásrendszerek

A kínálat az 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,9-8,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 232-210) modellel indul, amely 286 lóerőt és 600 newtonméter forgatónyomatékot produkál, ami 100 kilométer/órára 6,1 másodperc alatt, majd egészen 241 kilométer/órás végsebességig gyorsíthatja a nagyméretű SUV-modellt.

Az Audi Q8 55 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,4-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) orrában egy három liter összlökettérfogatú, hathengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor dolgozik, amely 250 kilowattot (340 LE) teljesít, és széles, 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban bocsátja rendelkezésre 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát. E turbófeltöltésű aggregáttal álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel az Audi Q8 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.

Az Audi Q8 minden V6-os erőforrása nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval, quattro állandó összkerékhajtással és enyhe-hibrid rendszerrel (Mild Hybrid System) működik, amely ügyfélüzemben akár 0,5 literrel csökkentheti a fogyasztást 100 kilométerenként. Legfontosabb elemei a lítiumion-akkumulátor és a szíjhatású indítógenerátor (BAS), amely elektromos árammal látja el az SUV-kupé 48 voltos elektromos főrendszerét. Lassításkor a BAS akár nyolc kilowatt teljesítménnyel is lehetővé teszi a rekuperációt, amely során az akkumulátorba táplál vissza energiát. Az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományon a Q8 akár 40 másodpercig is „vitorlázhat” leállított motor mellett, miután a vezető elvette a gázt. A BAS ezután gyorsan és kényelmesen indítja újra a hathengeres erőforrást. A start-stop tartomány már 22 kilométer/óránál aktiválódik.

Kiemelkedő teljesítmény – Audi SQ8 V8-as TFSI benzinmotorral

Az új SQ8 TFSI még feljebb lép a sportosság terén, első lökhárítója áttervezett légterelőjével és sportos alsó védőlemezével, valamint kifejező formájú hátsó diffúzorelemével kelt mély benyomást. A Singleframe hűtőrács függőleges állású, L-alakú rácsbetétekkel és kifejezetten sportos színvilággal jelenik meg. A megnövelt légbeömlő nyílásokat méhsejtmintázatú rácsozat fedi. A külső visszapillantó tükrök házain, a Singleframe hűtőrács betétjein és a szélső légbeömlő nyílások szegélyein az Audi karakteres alumíniumhatású felületeket alkalmaz, de ez az árnyalat tűnik fel az oldalsó küszöbborításokon is. A Fekete optikai csomag és a Fekete optikai csomag plusz az SQ8 TFSI számára is megrendelhető.

Az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) hajtásáról a termékfrissítés keretében már a jól bevált 4.0 TFSI gondoskodik, 507 LE teljesítménnyel és 770 newtonméter forgatónyomatékkal, a gyors fokozatváltások jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz és quattro állandó összkerékhajtáshoz csatlakozva. Ezzel az erőforrással az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órára. 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjének köszönhetően a 4.0 TFSI jellegzetes, sportosan zengő hangzással szól. 

Az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományokon – azaz 160 és 250 newtonméter, illetve 950 és 2500 percenkénti fordulat között – pedig a cylinder on demand rendszere a felső sebességfokozatokban a befecskendezést és a gyújtást lekapcsolva, valamint a szívó- és kipufogószelepeket zárva tartva leállítja a 2., 3., 5. és 8. hengert. Az átváltás csupán ezredmásodperceket vesz igénybe, és gyakorlatilag nem is érzékelhető. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek – a termikus hatásfokot emelve – a magasabb terhelési tartományok felé tolják a motor munkapontját, miközben a leállított hengerek messzemenőkig veszteségmentesen, egyfajta „gázrugóként” hatnak, gázadáskor pedig azonnal újra működésbe lépnek. A sportos hangzás érdekében a kipufogórendszer mindegyik kipufogóvégcsövében egy-egy visszacsapó szelep is működik, amely a pillanatnyi terheléstől és a fordulatszámtól függően modulálja a hangzást.

A vezetés optimális élményéhez azonban nemcsak elsőosztályú motorok, hanem kiemelkedő színvonalú futómű-komponensek is szükségesek. Az extrafelszerelésként rendelhető advanced futóműcsomag részeként sport-differenciálművet is kapnak az ügyfelek, amely a tempós kanyaríveken két többtárcsás tengelykapcsolójával osztja el megfelelően a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. A kanyar külső ívén gördülő, így hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező kerékre ekkor nagyobb nyomaték érkezik. Ez a Kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) még könnyedebb és pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az autó számára, bekormányzáskor vagy gyorsításkor valósággal a kanyarívre préselve a nagyméretű SUV-kupét, minimálisra mérsékelt alulkormányzottsági hajlam mentén.

A csomag másik eleme az Elektromechanikus aktív billenésstabilizáló rendszer (eAWS). Mindkét tengelyen egy-egy kompakt elektromos motor működik, amely áthajtóműhöz csatlakozik, és két részre osztja a stabilizátort. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól nagymértékben függetlenül működhet, egyenetlen útfelületen hatékonyan csillapítva a karosszéria oldalirányú billenéseit. Sportos stílusban közlekedve azonban az elektromos motor egymáshoz képest ellentétes irányban fordítja el őket, így azok stabilizátoregységként működhetnek – vagyis a karosszéria lényegesen kevésbé dől oldalirányban a kanyarvételek során, miközben a kormányzási reakciók is pontosabbá válnak. Az eAWS működtetéséhez szükséges elektromos energiát egy 48 voltos feszültségszinten működő szuperkondenzátor biztosítja, amely kompakt és könnyű energiatárolóként igen rövid idő alatt képes nagy áramok felvételére és leadására, és egyenként maximum 1,5 kilowatt teljesítménnyel látja el a két elektromos motort.

Az Audi SQ8 TFSI alapkivitelében 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 285/45 méretű gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, de alternatívaként 21 és 22 colos kerekeket is kínál az Audi és az Audi Sport, a csúcsot pedig a 23 colos, 285/35 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt modellek képviselik. A még szélesebb választék szolgálatában az Audi egy további, 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsát is kínál az SQ8 TFSI számára, amelyet kifejezetten az autó sportos megjelenése jegyében alkottak meg.

Az első kerekeken 400 milliméter, a hátsókon 350 milliméter átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak a tervezők, a fekete – opcióként vörösre is fényeztethető – féknyergeken pedig elöl az Audi jellegzetes S-logója tűnik fel.



Kulcsszavak: audi, bemutató, Q8
 
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Az új Ford Tourneo Custom új mércét állít az egytonnás személyszállítók szegmensében Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Genfi Autószalon - Ötajtós Lancia Ypsilon Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg Premier Magyarországon: az Audi Hungaria mild-hibrid modellek sorozatgyártását kezdte meg Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Toyota i-Road a Tokiói Autószalonon
 

Találatok száma: 1 Megjelenítve: 1 - 1
1