Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 1 - 10
Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

2023. június 09.
Nagyszabású Zsiguli-találkozónak ad otthont szombaton a ferihegyi repülőmúzeum: 10 és 16 óra között az óriási rajongótáborral rendelkező márka mintegy 100 példánya, köztük rengeteg oldtimer mutatkozik be az Aeroparkban.
Részletek

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban

Mint felidézték, az első példányok több mint fél évszázada gördültek le a gyártósorról, az olasz Fiat segítségével készült Zsiguli a világot ugyan nem, de a keleti blokkot meghódította. A különböző változatokból 17 millió darabot adtak el, Magyarországon több mint 1 millió példány került forgalomba.
   
A Zsigulik Magyarországon különösen népszerűek voltak, részben azért, mert itthon nem gyártottak személyautót, részben pedig azért, mert megfizethetőek voltak, ennek köszönhetően a márkának ma egész Európában Magyarországon van a legnagyobb kultusza - hangsúlyozták a közleményben, amely szerint szombaton a járműveket három csoportban lehet majd megtekinteni: gyári-korabeli, szolgálati, valamint tuning és versenyautók kategóriákban.
   
A Légiközlekedési Kulturális Központ és a Veterán Zsiguli Egyesület által szervezett programban élményautózás, autószépségverseny, Zsiguli Talkshow is szerepel majd.
   
Szombaton nemcsak a földön lehet évtizedeket visszautazni az időben, hanem a levegőben is: Ferihegyről teljesít nosztalgiajáratokat a világ egyetlen repképes Li-2-es repülőgépe, amelyet a Goldtimer Alapítvány üzemeltet. Külön érdekesség lesz, hogy a sétarepülésre induló utasokat Malév Faros Ikarus 55-ös autóbusszal szállítják majd az idén 73 éves, történelmi 1-es Terminálhoz - áll a közleményben.

Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban
Kulcsszavak: Aeropark, kiállítás, Zsiguli
 
Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem Egy napra bezöldült a Dunaújvárosi Egyetem Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban 120 ezer látogató a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri standján Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban Az idei Essen Motor Show-n mutatkozik be az új MINI John Cooper Works Tuning csomag Nagyszabású Zsiguli-találkozó lesz szombaton az Aeroparkban Hódmezővásárhelyi házaspár nyerte az AMTS nyeremény Volkswagenjét Innovatív világítási és design installációval kápráztat el a Ford Innovatív világítási és design installációval kápráztat el a Ford
 
Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

2023. június 09.
Visszatérés az Egyesült Államokba és Kanadába: meghosszabbított ID. Buzz modelljével kisbusza régóta várt észak-amerikai visszatérését ünnepli a Volkswagen. Június 2.: a világpremier napja új ünnep az Egyesült Államokban; a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai premierjére június 23-25. között a hannoveri VW Busz Fesztiválon kerül sor.
Részletek

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Autó, akár egy rockszám: „Good Vibrations”. Ahol csak megjelenik, rámosolyognak az emberek: ez az ID. Buzz. Az ikon az elektromos autók között, amelynek most tovább bővül a kínálata – a hosszú tengelytávú ID. Buzz változattal. „Made in Germany” Európa, illetve Kanada és az Amerikai Egyesült Államok számára, a nagyobbik ID. Buzz révén ugyanis kezdetét veszi a Volkswagen busz visszatérése Észak-Amerikába, ahol június 2-án világpremierjét is tartotta.

A Pacific Coast Highway mentén, a Los Angeles környéki Huntington Beach szörfparadicsomában, az Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozójának keretében rendezett esemény egyszerre tisztelgett a rajongók és az ország előtt. Ugyanakkor Amerika is nagyszabású gesztussal üdvözli az ID. Buzz érkezését, június 2. ugyanis ezentúl New Yorktól San Franciscóig „Volkswagen Bus Day” néven ünnepnappá válik. A buszturné mindössze három hét múlva Németországban folytatódik, mégpedig a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai bemutatkozásával. Az időpont és a helyszín itt is tökéletesen illik egymáshoz: június 23-25. között Európa legnagyobb Volkswagen busz találkozóján, a hannoveri Nemzetközi VW Busz Fesztiválon.


Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

T4 generációjával húsz éve búcsúzott el a Volkswagen busz az Amerikai Egyesült Államoktól és Kanadától, mégis mind a mai napig New Yorktól egészen San Franciscóig igazi kultuszmodell maradt. Különösen farmotoros T1, T2 és T3 nemzedékei tartoznak még 2023-ban is Kalifornia, Florida vagy épp Long Island strandparkolóinak megszokott képéhez. Meghosszabbított ID. Buzz modelljével most a Volkswagen zárja a kört és – ezúttal elektromos hátsókerékhajtással – visszahozza a Volkswagen buszt Észak-Amerikába.

Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának a volumen-márkacsoportért felelős tagja így kommentálta: „A Volkswagen szupererős globális márka, nagy múlttal, hűséges rajongók millióival és legendás termékekkel, ami különösen is jól érzékelhető itt, az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb VW busz találkozóján. Ezért nagy örömmel tölt el, hogy a Volkswagen Group of America csapata e keretek között ünnepelheti a hosszú tengelytávú ID. Buzz premierjét. E modellünkkel nagy lépést teszünk afelé, hogy ismét igazi Love Brand lehessünk." Pablo Di Si, a Volkswagen Group of America elnök-vezérigazgatója az elektromos Volkswagen busznak az Egyesült Államok piacán betöltött jelentőségét hangsúlyozta:

Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

„Az ID. Buzz és az USA tökéletesen illenek egymáshoz! A VW busz nagy múltra tekinthet vissza az Egyesült Államokban, és igazi kultikus státuszt élvezhet. Mai célunk a Volkswagen márka további erősítése Amerikában, a nagy ID. Buzz pedig pontosan a megfelelő modell ehhez.”

Az ID. Buzz egyesült államokbeli bemutatójával egyfajta autós életérzés is visszatér, mutatott rá Lars Krause, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja: „A VW busz – az Egyesült Államokban és Kanadában éppúgy, mint Európában – immár évtizedek óta egyedülálló életszemléletet testesített meg. Felejthetetlen a legendás T1 Lightbus woodstocki képe, s a szabadság e szimbólumának génjei élnek tovább ID. Buzz modellünkben. Különösen nagy jelentőségű számunkra, hogy az ikonikus formavilágú ID. Buzz formájában most egy új, modern és tisztán elektromos megfogalmazását kínálhatjuk az észak-amerikaiaknak.”

4962 milliméteres hosszúságával és akár hét üléssel a hosszú ID. Buzz tökéletesen felkészült észak-amerikai bevezetésére, emellett Európában is bővíti lehetséges alkalmazásai körét. Hosszúságának a 250 milliméterrel hosszabb tengelytávból adódó növekménye egy harmadik üléssornak, akár 2469 literes csomagtérnek, valamint – még nagyobb hatótávot kínálva – egy nagyobb, 85 kWh nettó energiatároló képességű, új akkumulátornak is helyet biztosít.


Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz

Télen új hőszivattyú növeli gazdaságosságát, emellett a hosszabb ID. Buzz egy szintén új, 210 kW (286 LE) teljesítményű elektromos motorral érkezik a piacra.

Ezzel az elektromos géppel 160 kilométer/órára nő az elektronikusan korlátozott végsebesség (a 150 kilowattos európai ID. Buzz: 145 kilométer/óra). Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsít fel a hosszú ID. Buzz 100 kilométer/órás tempóra, ám ez még nem minden: 2024-re már bejelentették a 250 kW (339 LE) teljesítményű, összkerékhajtású változat (GTX) érkezését. Az ID. Buzz GTX a 0-100 kilométer/órás sprintet csupán 6,4 másodperc alatt teljesítve biztosít gyors besorolást az autópályák forgalmába.

A nagy elektromos VW busz további újdonságai közé tartozik a Head-up kijelző, a továbbfejlesztett, új generációs infotainment-rendszer és az okostelefonnal távirányítható parkolási funkció. Mindeközben a teljes egészében új fejlesztésű high-tech panorámatető (Smart Glass) idézi fel az ötvenes évek legendás Szamba-buszának emlékeit, amely 1,5 négyzetméteres felületével a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető. Az „okosüveg” fényáteresztő képessége érintőcsúszkával vagy hangvezérléssel szabályozható elektromosan az átlátszó és az átlátszatlan között. Az észak-amerikai változatok klimatizált üléseket és megvilágított első VW-márkaemblémát is kapnak.

Az ID. Buzz első példányainak amerikai kiszállítása 2024-ben veszi kezdetét, s az észak-amerikai piaci bevezetéssel csaknem párhuzamosan Európában is megérkezik a márkakereskedőkhöz a hosszú tengelytávú ID. Buzz. Minden ID. Buzz – akárcsak a T7 Multivan és a T6.1 Multivan – a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri főüzemében készül, amely a világ egyik legmodernebb autógyára, egyben a Volkswagen buszcsalád otthona.


Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ID. Buzz, volkswagen
 
A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere A Jaguar I-PACE eTROPHY bejelentette, hogy az ABB lesz a hivatalos járműtöltési partnere Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Jövő tavasszal mutatkozik be Európában az elektromos Toyota PROACE Verso Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Zöld rocksztár született- Bemutatkozott a hosszú tengelytávú ID. Buzz A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban A Kia piacvezető szerepre tör a környezetbarát autózásban
 
Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

2023. június 09.
Idén ünnepli századik születésnapját a világ egyik legismertebb autóversenye, a Le Mans-i 24 órás futam, ahol 12 év kihagyás után ismét szerepel Peugeot a nevezők között. A nagy visszatérés előtt érdemes áttekinteni, milyen út vezetett ide.
Részletek

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Azt mondják, ha már búcsúzni kell, nyújtson emlékezetes teljesítményt az ember. 2011-ben a frissen fejlesztett, dízelmotoros Peugeot 908 a második, harmadik és negyedik helyen ért célba a Le Mans-i 24 órás futamon, míg a Team Oreca 10-es számú autója, egy előző évjáratú Peugeot 908 HDi FAP lett az ötödik.

Nagyszerű előjel volt ez a következő évadra, amit bevetésre készen várt a márka új dízel-elektromos versenyautója, a Peugeot 908 Hybrid4… Aztán a Peugeot Sport az utolsó utáni pillanatban lemondta részvételét a 2012-es hosszú távú világbajnokságban, így a pilótáknak, a csapatoknak és persze a rajongóknak be kellett érniük a négyszeres majdnem-győzelem emlékével.

Tizenkét év után azonban idén visszatér a Peugeot a Circuit de la Sarthe-ra, méghozzá egy vadonatúj technikai előírások szerint megkonstruált, egyedi aerodinamikai megoldásai miatt magán a géposztályon belül is egyedülállónak számító versenyautóval. A Peugeot 9X8 régóta várja már, hogy legendás elődeinek nyomdokaiba léphessen (a márka 1992-ben, 1993-ban és 2009-ben ért el abszolút győzelmet Le Mans-ban), ám a csapat tavaly csak a negyedik versenyen, Monzában kapcsolódott be a hosszú távú világbajnokság (WEC) küzdelmeibe.


Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

Itt, majd Japánban és Bahreinben is teljesítették a kitűzött programot. Értékes tapasztalatokat szereztek három nagyon eltérő karakterű pályán, összesen 20 órát töltöttek versenyben, több mint 5100 versenykilométert tettek meg, és ami ennél is fontosabb: egyetlen olyan probléma sem merült fel a próbaév során, amelyre ne tudtak volna hathatós megoldást találni.

A két Peugeot 9X8 és azok változatlan összeállítású legénysége (Paul Di Resta, Mikkel Jensen és Jean-Eric Vergne a 93-as, Loïc Duval, Gustavo Menezes és Nico Müller a 94-es számú autóban) a tél során egy tízezer kilométeres tesztprogramon esett át, így magabiztosan vonulhatott fel a 2023-as WEC szezon első versenyének, a Sebringi 1000 mérföldesnek a kvalifikációjára. Az ezt megelőzően, valamint az időmérőkön mutatott, kiváló teljesítmény után azonban éles helyzetben elpártolt a szerencse a francia csapattól. Bár mindkét autó teljesíteni tudta a távot, eredményeik nem tükrözték azt a rengeteg munkát, amit a szerelők és a pilóták az előkészületekre fordítottak.

Az évad második futamán, a portugáliai Portimãóban megrendezett hatórás versenyen ugyanaz a fordulat látszott megvalósulni, mint egy évvel korábban: a feledhető, de nélkülözhetetlen első futamot követő, második bevetésen már értékelhető eredményt ért el a Peugeot csapata.

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

A jól ütemezett – és még jobban végrehajtott – kiállásoknak és az agresszív, ám felesleges kockázatokat nem vállaló vezetésnek köszönhetően a 94-as rajtszámú Peugeot az ötödik, a 93-as a hetedik helyen zárta a versenyt.

A szezon harmadik futama különlegesnek ígérkezett, mert a csapat korábban még nem járt a technikás Circuit de Spa-Francorchamps-on. A körülmények  távolról sem voltak ideálisak, a legfontosabb azonban az, hogy ezúttal mindkét autó érdemi műszaki probléma nélkül teljesítette a 6 órás versenyt. Az egyre magabiztosabb személyzet mellett a technika is kezd „magára találni,” ami a legjobb jel az évad legnehezebb és legfontosabb versenye: a Le Mans-i 24 órás előtt.

Habár a Le Mans-i 24 órás verseny (24 Heures du Mans) idén ünnepli századik évfordulóját, az évek során különböző okokból több futam is elmaradt, így 2023-ban kilencvenegyedik alkalommal indul útjára az ikonikus futam. A Hypercar géposztályban a Peugeot két autójával együtt tizenhat versenyautó – összesen tíz csapat és hét típus, köztük öt hibrid – szerepel a nevezettek között, ami különösen izgalmas versenyt vetít előre.

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája!

A Peugeot különleges versenyszíneket ölt magára a nagy visszatérés tiszteletére: az európai formatervező szakma egyik legnagyobb ünnepén, a milánói dizájnhéten bemutatott grafika az eklektikus stílusú spanyol művész, J. Demsky munkája. A színpompás öltözék új értelmezésben mutatja be a digitális világ és a motorsport kapcsolatát, kapcsolatot teremtve az autóversenyzés hőskora és a Hypercar-korszak között.

Kulcsszavak: autósport, Le Mans, Peugeot
 
Továbbra is a Peugeot 208 Európa kedvence Továbbra is a Peugeot 208 Európa kedvence A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története A 210 éves Peugeot mérföldkővei: A Peugeot kabriók története Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Második WRC évadára készülve új csapattagokkal erősít a Hyundai Motorsport Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók Super Racing Festival - Michelisznek és Kiss Norbertnek is hiányoznak a szurkolók PEUGEOT 103: a titkos legenda PEUGEOT 103: a titkos legenda
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

2023. június 07.
Szerény méretei ellenére az új, tisztán elektromos EX30 a Volvóktól elvárható, nagyszerű dolgokra képes – nem utolsósorban a biztonság terén. Úgy terveztük, hogy minden idők legcsekélyebb CO2-lábnyomú Volvója legyen, amely emellett élvonalbeli technológiák és skandináv formatervezés alkalmazásával teszi biztonságosabbá, kényelmesebbé, praktikusabbá és élvezetesebbé az emberek életét.
Részletek

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A mai napon világpremierjét ünneplő EX30 a Volvo Cars első kisméretű prémium szabadidőjárműve, amellyel négytagúra bővül a márka tisztán elektromos modelleinek folyamatosan erősödő portfoliója. Amint a piac gyors tempóban közeledik a teljes elektromos átállás felé, az EX30 lehetővé teszi számunkra, hogy egy eleve gyorsan növekvő szegmensbe belépve részesüljünk a tisztán elektromos modellek iránti erősödő keresletből.
 
Ráadásul az EX30 vonzó árképzése – Magyarországon az ajánlott fogyasztói ár 14 490 000 Ft-tól indul – jóvoltából ügyfeleink a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellekéhez hasonló áron vásárolhatnak meg egy tisztán elektromos prémium szabadidőjárművet. Az EX30 emellett  bizonyos országokban Care by Volvo előfizetéses csomagban is rendelkezésre áll, amely fix árképzésével és teljesen transzparens megrendelési folyamatával a végletekig leegyszerűsíti a rendelés folyamatát.
 
„Habár a tisztán elektromos EX30 a Volvo történetének legkisebb szabadidőjárműve, megjelenése hatalmas jelentőséggel bír nem csak ügyfeleink, de a Volvo Cars számára is.” – mondta vezérigazgatónk, Jim Rowan. „Előszeretettel emlegetjük úgy az EX30-at, mint a Volvo apró, mégis hatalmas típusát, hiszen a márkától elvárható összes értéket hozza, épp csak kisebb méretben. Mint minden Volvo, az EX30 is egy olyan kiemelkedő, különösen biztonságos termék, amelyet ügyfeleink és elvárásaik köré fejlesztettünk.”
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Az EX30 kisebb léptékben testesíti meg a Volvo teljes formai értékrendjét. Hosszú tengelytáv, nagyméretű kerekek, valamint elöl-hátul azonos túlnyúlás teremt kiegyensúlyozott, kifinomult külső megjelenést. A modell a legkevésbé sem titkolja elektromos mivoltát: magabiztos orrkialakításához zárt első maszk, valamint a „Thor kalapácsa” fényszórók digitális újraértelmezése társul. Erőteljes személyiségét ötféle élénk karosszériaszín segít kihangsúlyozni, a stílusos felhő kéktől egészen a kifejező zuzmó sárgáig, amely utóbbit a Svédország nyugati partszakaszának szikláin élő zuzmók ihlettek.
 
A felhasználói igényeknek megfelelő akkumulátor-technológia

Ejtsünk néhány szót az akkumulátor-technológiáról. Először is, az EX30 esetében nem beszélhetünk „az” akkumulátorról. Ehelyett számos különböző opciót kínálunk ügyfeleinknek, amelyek közül személyes igényeik szerint választhatják ki a számukra leginkább megfelelőt. Az EX30 háromféle hajtáslánccal és kétféle akkumulátorcsomaggal rendelhető – ennek is köszönhető a modell versenyképes induló ára.
 
Azok számára, akik elsősorban városban használják autójukat, vagy két feltöltés között ritkán tesznek meg nagyobb távolságokat, az egy villanymotoros, LFP akkumulátorral szerelt konfiguráció jelentheti az ideális megoldást. A normál hatótávolságú LFP akkumulátor lítium-vas-foszfát összetétele költséghatékonyabb, előállításához kevesebb nyersanyagra van szükség, így ez a legjobb alternatíva azok számára, akiknek nincs szükségük kiemelkedő hatótávolságra.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Amennyiben valaki egy feltöltéssel a lehető legnagyobb távolságot szeretné megtenni, az egy villanymotoros, megnövelt hatótávolságú variáns lesz számára az optimális EX30. Ennek NMC akkumulátora lítiumot, nikkelt, mangánt és kobaltot tartalmaz, hatásfoka meghaladja az LFP akkumulátorét. Az egy villanymotoros, nagy hatótávolságú EX30 két feltöltés között akár 480 kilométert képes megtenni.
 
Azok számára pedig, akik a lehető legnagyobb teljesítményt keresik, a két villanymotoros Twin Motor Performance kivitel a legjobb választás: itt az NMC akkumulátorhoz egy helyett kettő villanymotor társul. Az összkerék-hajtású EX30 maximális teljesítménye 315 kW (428 LE), a modell álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ezzel ez a Volvo Cars történetének legdinamikusabban gyorsuló típusa!
 
Ha már a sebességről esett szó, az EX30 a töltést is gyorsan intézi. A megnövelt hatótávolságú, dupla villanymotoros verzió akár 153 kW teljesítménnyel tölthető, míg a normál hatótávolságú modell legnagyobb töltési teljesítménye 134 kW. Ez azt jelenti, hogy az akkumulátor valamivel több mint 25 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra. Az autó központi kijelzőjén, az erre szolgáló alkalmazáson keresztül beállíthatjuk az áramerősséget, a maximális töltöttségi szintet, valamint, hogy mikor kezdődjön a töltés.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A lehető legjobb vezetési élmény érdekében az EX30 futóművét úgy hangoltuk, hogy messzemenőkig kiaknázza a modell kompakt méretekből adódó sajátosságait. A mély tömegközépponthoz, valamint a viszonylag csekély és egyenletes eloszlású tömeghez könnyed vezethetőség, kezes irányíthatóság társul a városhatáron belül és kívül egyaránt.
 
Kisebb szénlábnyom, hatalmas biztonsági tartalékok

Amint korábbi blog-bejegyzéseinkben említettük, az EX30 tervezése során elsődleges cél volt, hogy a modell minden idők legcsekélyebb szénlábnyomú Volvo gépkocsija legyen, ami fontos mérföldkővé teszi a Volvo Cars fenntarthatósági törekvéseinek sorában. A Volvo Cars mérnökei a Volvo EX30 gyártásának és életciklusának minden fázisában csökkentették a károsanyag-kibocsátást, valamint ésszerű mértékű anyaghasználatra törekedtek kívül és belül, így a modell összesített szénlábnyoma 200 000 kilométeres futásteljesítményre vetítve 30 tonna alatt marad*.
 
Az EX30 emellett a Volvo Cars összes típusától elvárt, magas szintű biztonságot nyújtja, hogy a zsúfolt városi forgalomban is a lehető leghatékonyabban vigyázhasson utasaira és a többi közlekedőre. Alapfelszerelésként kínálja például azt a biztonsági szolgáltatást, amely segít megelőzni az úgynevezett „rányitásos” baleseteket: a rendszer figyelmeztet, amennyiben olyankor szeretnénk kinyitni az ajtót és kiszállni, amikor valaki kerékpáron, rolleren vagy futva közeledik hátulról.
 
Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Biztonsági technológiánk jól szemlélteti, hogy legkisebb crossoverünket is a Volvo legszigorúbb biztonsági normáit követve terveztük meg. Ezt a célt szolgálják az ultramodern passzív utasvédelmi rendszerek, valamint az az élvonalbeli szerkezeti kialakítás, amely a Volvo Cars rendkívül szigorú, házon belüli biztonsági követelményeit is maradéktalanul teljesíti. Ezeket a rendszereket úgy fejlesztettük ki, hogy a legváltozatosabb valós körülmények között is maximális védelmi teljesítményt nyújtsanak.
 
A Volvo EX30 emellett a fedélzetén alkalmazott élvonalbeli technológiák és az emberközpontú skandináv dizájn jóvoltából a mindennapokat is praktikusabbá, kényelmesebbé, pihentetőbbé és élvezetesebbé teszi a fedélzeten. Négy markánsan eltérő belső berendezés közül választhatunk, amelyek mind egyedi karakterrel bírnak; az utastér minden pontján ötletesen kialakított tárolási megoldásokkal találkozunk.
 
A helyzetfüggő megjelenítést alkalmazó, egyetlen központi képernyőre épülő kezelőfelületben, az integrált Google funkcionalitásban és a legújabb generációs infotainment rendszerben a hamisítatlan Volvo dizájn legjellemzőbb ismertetőjegyeit fedezhetjük fel.
 
És ha már szóba került az élvonalbeli technológia: az EX30 az első olyan Volvo, amely a népszerű Park Pilot asszisztens új generációját alkalmazza. A rendszer minden elképzelhető parkolóhellyel megbirkózik, a párhuzamostól az íveltig, a merőlegestől a váltakozóan kialakított átlósig. Így a parkolás valóban gyerekjáték.

 Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

Az új Park Pilot asszisztens képes felismerni a közelben található, szabad parkolóhelyeket. Ezt követően elég az új, háromdimenziós kezelőfelületen rábökni az általunk kiválasztott helyre, és az asszisztens a gázt, a féket és a kormányt kezelve beáll oda. A folyamat a vezető felügyelete mellett zajlik, a képernyőn nyomon követhető az EX30 és a környező tárgyak (járművek, falak, oszlopok stb.) közötti távolság.
 
Mint minden Volvo gépkocsi esetében, az EX30 fejlesztése során is szorosan együttműködtünk technológiai partnereinkkel (Google, Apple, Qualcomm stb.), hogy az elképzelhető legjobb felhasználói élményt biztosíthassuk. Ugyanígy kooperáltunk az ECARX mobilitási technológiai szolgáltatóval, méghozzá közös vegyesvállalatunkon: a HaleyTek szoftver-specialistán keresztül. Ez a közös munka a világ alighanem legkiválóbb infotainment platformját eredményezte.
 
Pihentető nyugalom

Magától értetődő, hogy az EX30 digitális kulcs funkciót is kínál: ez egyrészt kényelmes a tulajdonos számára, másrészt nagyban leegyszerűsíti, ha meg szeretné osztani másokkal az autóját. A fejlett UWB és CCC iparági szabványokat követő technológia a legkülönfélébb telefonmárkákkal és készülékekkel lesz kompatibilis.

 Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A kifejezetten az autóhoz kifejlesztett alkalmazás a járműhöz kapcsolódó összes fontos szolgáltatást és funkciót tartalmazza, a töltéstől kezdve az autó pontos tartózkodási helyének megállapításáig, az ajtók bezárástól kezdve az utastér előfűtéséig. Az EX30 emellett képes vezeték nélküli kapcsolaton keresztül szoftverfrissítéseket fogadni, így az idő előre haladtával egyre tökéletesebbé válik.
 
És ha mindez nem volna elég, a Volvo EX30 utasai öt különböző hangulatvilágítási séma közül is választhatnak. Ezeket egytől egyig különböző skandináv tájak ihlették; a színeket finoman váltogató tematikák még pihentetőbbé teszik az utastéri környezetet.
 
Válasszon az északi erdőségek levelein átszűrődő, meleg napfény színvilága, a nyugat-svédországi partvidék naplementéi, a világhírű sarki fények, a svéd nyárközép aranyló égboltja és a városi alkonyat ragyogó hangulata közül: az EX30 belső terét varázslatos színek fogják betölteni. A még intenzívebb élmény érdekében minden egyes fénytematikához kiegészítő hangmintát társíthat.
 
Stílusosan hegyen-völgyön át

A végére egy meglepetést tartogattuk Önnek. A következő évtől kezdődően az EX30 Cross Country kivitelben is elérhető lesz. Az elektromos városi szabadidőjármű ezen különleges kivitele 2024-től lesz rendelhető, a gyártás várhatóan még ugyanabban az évben megkezdődik.
 

Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű

A Volvo EX30 Cross Country annak a komoly múltra visszatekintő, igen népszerű Cross Country modellsorozatnak a legújabb tagja, amelyet kalandkedvelő ügyfeleink számára dolgoztunk ki. A különleges kivitel egy sor egyedi részletet vonultat fel, a megnövelt szabad hasmagasságtól kezdve a 19 colos fekete keréktárcsákig, amelyek helyett opcióként speciális abroncsokkal szerelt, 18 colos keréktárcsák is rendelhetők lesznek.
 
Ha kedve támadni letérni az aszfaltútról, hasznát látja az EX30 Cross Country jellegzetes első, hátsó és oldalsó alsó védőbetéteinek. Ezeken túl az első lökhárítón és a csomagtérajtón elhelyezett, különleges fekete panelek, valamint stílusos Cross Country márkajelzések segítenek megkülönböztetni a speciális modellt. A hab a tortán pedig a motorházfedélen elhelyezett, apró svéd zászló.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EX30, premier, új modell, volvo
 
A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján A Fortune magazin az első 10 közé sorolja az ABB-t a “Change the World” ranglistáján Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Bővül az állami támogatással elérhető Peugeot e-208 és e-2008 változatok kínálata Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít a Cseh Elektromos Művek e-mobilitás projektjéhez Megérkezett a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör A Hyundai Motor Group az elektromos hajtás piacának élére tör
 
Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

2023. június 06.
Sebesség, precizitás, biztonság – egy világszínvonalú sportautó fejlesztése alapos tervezést és számtalan órányi tesztelést igényel az izgalmas vezetési élmény biztosítása érdekében.
Részletek

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Az autónak hosszú utakon is teljesítenie kell, miközben megőrzi az utasok biztonságát. Egy új sportautó vezetői karakterének meghatározása ezért monumentális feladat. Általában mérnökök és tesztpilóták tucatjai végzik el a világ különböző útjain és tesztpályáin.

Mint a történelem egyik legnépszerűbb és leghosszabb ideje futó Japánban fejlesztett sportautója, az embereknek a világ minden tájáról határozott véleményük van arról, hogyan kell az új Nissan Z-nek teljesítenie.

A Nissan Arizona Testing Center (ATC) tesztcsapata segített abban, hogy a vadonatúj Nissan Z megfeleljen a modell rajongóinak magas elvárásainak az észak-amerikai vezetési környezetben. Christian Spencer teljesítményfejlesztési vezető szerint a helyi vásárlói elvárások kulcsszerepet játszottak abban, hogy meghatározzák, hogyan érezze magát az autó a sofőrök kezében a piacon.

A Nissan járműfejlesztéssel kapcsolatos globális megközelítéséről Spencer a következőket mondta: "Az ügyfelekre számítottunk, hogy segítsenek összpontosítani fejlesztési és tuningolási döntéseinket. A vadonatúj Z-ben való utazásnak örökség ihlette, ikonikus és szórakoztató, ugyanakkor kényelmesnek kell lennie.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

Gyorsulás és a kezelhetőség volt a legfontosabb szempont, amit pontosan úgy alakítottunk ki, hogy a jobb menetminőséggel és az utastér fokozott csendességével párosuljon. Ez egy teljes Z-csomag, amely örömet okoz, függetlenül attól, hogy hogyan vezetsz vele."

Ismerős, de az izgalom új ízével

A vadonatúj Z  karakterének formálása során az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy hűek és reprezentatívak maradjunk a Z korábbi iterációihoz, ugyanakkor izgalmat kínáljunk mindazoknak, akik a volán mögött ültek.

"A Nissan Z ezen generációjának nagyon kevés versenytársa van" - mondta Matthew Wright, a Nissan marketing menedzsere. "A körülbelül azonos teljesítményű autók érezhetően nagyobbnak tűnnek – mint egy GT -, a hasonló alvázmérettel rendelkezők pedig lényegesen kisebb teljesítményűek. A japán fejlesztőcsapat szándéka tehát az volt, hogy megtartsák a Nissan Z esszenciáját, mint agilis sportautót, de az új hardvert úgy hangolták, hogy maximalizálja az általános vezetési érzést, túlmutatva azon, amit az előző generáció, a 370Z kínált."

Teljesítmény, ami "wow"


Az új alváz egyes elemei átkerültek az előző modellből. A vezetési élmény és a teljesítmény azonban mára sokkal magasabb szintet ért el – mondta Brandon LaBorde, a Nissan alváz teljesítményért felelős felsővezetője.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

„Azokra a helyekre koncentráltunk, ami szem elött van. Nevezetesen a lengéscsillapítókra, a gumikra és az új elektronikus szervokormányra (EPS)” – mondta. "Az EPS rendszer kivételes kormányzási visszacsatolást és pontosságot biztosít a kimenő hidraulikus rendszerhez képest. Ez az új kormányzás önmagában életre kelti az egész alvázat, és határozottan "wow" lesz a vezetők számára."

A lengéscsillapítók esetében a fejlesztőcsapat a váz mind a négy sarkában egy új egycsöves elrendezést választott az előző modell ikercsöveseinek helyére. Ez jobb lengéscsillapító reakciót eredményezett, ami viszont javította a kezelhetőséget és a menetminőséget is. De LaBorde szerint az igazi "varázslat" az új gumiabroncsok kifejlesztésekor történt.

Sportautó bármilyen alkalomra

Amikor az új hajtásláncról volt szó, a fejlesztők és a mérnökök az új, 9-fokozatú automata sebességváltóra koncentráltak, különös tekintettel a Sport módra, amely egy új beállítás a Z-autóban.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z

"Ha csak autózunk a városban, az előző Z 7-fokozatú sebességváltója nagyon jól volt kalibrálva. A régi és az új közötti különbség akkor válik nyilvánvalóvá, amikor az ügyfél lendületesebben vezeti az új Z-t" - mondta Paul Cullen, Nissan hajtáslánc-teljesítménymérnök. "

Hozzáadtuk az adaptív váltóvezérlés hangolását, ahol a rendszer képes megtanulni, megismerni  a vezető stílusát, ezután ennek megfelelően igazítja a sebességváltásokat. Sport módban a sebességváltó tovább tartja a fokozatokat, meghosszabbítja a felkapcsolási pontokat, és fékezés közben lefelé kapcsol. Ugyanolyan szintű teljesítményt nyújtanak, mint a kézi váltás. Néhány tesztpilóta úgy döntött, hogy a sebességváltót teljesen automata üzemmódban tartja meleglapoláskor, ez milyen jó."

A Nissan Z több mint 50 éve része az amerikai autóipari kultúrának. Mindenekelőtt annak biztosítása volt, hogy a termék több generáción keresztül megfeleljen a rajongók elvárásainak.

Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z



Kulcsszavak: nissan, Nissan Z, sportautó
 
A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel A BMW M egy limitált szériában kínált különkiadással ünnepel Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z A Nissan változtat a GT Academy végzőseinek összeállításán A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön Finomra hangolva a rajongóknak: a vadonatúj Nissan Z Nyaraljunk biztonságosan a Nissan sávelhagyás-jelző rendszerével
 
Érkezik az új Opel Corsa

Érkezik az új Opel Corsa

2023. június 06.
Jön az új Opel Corsa – még ebben az évben. Még feltűnőbb, még érzelmesebb, még ösztönösebben kezelhető, új elektromos és hibrid hajtásláncokkal. A feljebb lépő újdonság az Opel hagyományaihoz illően komoly ajánlat a kisautók kategóriájában.
Részletek

Érkezik az új Opel Corsa

Az új Corsa megjelenése is friss, orrán a jellegzetes Opel Vizorral és a Corsal felirattal hátul, a csomagtérajtó közepén. Világszínvonalú technológiák teszik a vezetést még élvezetesebbé. A választható felszerelések listáján megjelenik az új digitális műszerfal, friss és intuitívan kezelhető infotainment rendszerrel és akár 10 colos színes érintőképernyővel. A kategóriában először, 2019-ben a Corsán bevezetett Intelli-Lux LED® mátrix világítás is megújult és pontosabb is lett: immár 14 LED szegmenssel világít. Az Opel sikermodellje a lemezek alatt szintén felfrissül: a Corsa Electric most erősebb motorral és fejlettebb akkuval érkezik, így hatótávolsága immár a 402 km-t is elérheti (a WLTP2 szabvány szerint). A többi hajtáslánc is igazi újdonság, a Corsa az Opel első modellje, amely 48 V-os hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Az új sorozat hajtáslánc választéka a tisztán akkumulátoros elektromostól a hibriden át a magas hatásfokú belső égésű motorokig terjed. Ez egyedülálló kínálat ebben a méretosztályban.

“A Corsa immár több mint 40 éve az Opel bestsellere. Az elmúlt két évben ráadásul a német piac legkelendőbb kisautója is volt, 2021-ben pedig az Egyesült Királyság piacán szerezte meg a legnagyobb darabszámban értékesített kisautó címét. Számunkra ez a siker egyértelműen a munkánk elismerése, és arra sarkall minket, hogy még határozottabban dolgozzunk tovább. Az új Corsa még modernebb, még érzelmesebb és még jobb, mint volt. Látványos formatervével, kimagasló, felsőbb kategóriákból átemelt technológiai tudásával, és új, lokálisan emissziómentes elektromos és hibrid hajtásaival nem csak inspirál, de egyben mindannak az esszenciáját is képviseli, amit egy kisautó a vásárlóinak ma nyújthat.” - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Érkezik az új Opel Corsa

Feltűnő, letisztult és tele van érzelmekkel: az új Corsa formái az Opel Vizorral váltak teljessé

Tökéletes arányok és részletekbe menően pontos kidolgozás, feltűnő és letisztult formákba öltöztetve, a legapróbb részletekig pontos kidolgozássa - ez az új Opel Corsa. A formatervezők még modernebbé és stílusosabbá alakították a kategória siker modelljét.

A legfeltűnőbb friss formarészlet az összetéveszthetetlen Opel Vizor, a márka valamennyi új modelljére jellemző arculat. A fekete vizor magába foglalja a hűtőmaszkot, a LED-es fényszórókat és középen az Opel Blitz-et is. Felszereltségtől függően az Opel jelvény, az autó orrán és hátsó részén is fekete, vagy matt ezüst színű. A légbeömlőt mintázó formák az első lökhárító alsó részén feltűnőbbek és nagyobbak is mint korábban, így a Corsa jelenléte is sokkal határozottabb az úton.

Az oldalnézet vonalai szintén jellegzetesek, az áttört C-oszlopok hatására a tető (amely felszereltségi szinttől függően fekete is lehet) szinte lebeg az utastér felett. A hátsó rész formái letisztultak, a Corsa felirat a csomagtérajtó közepére került.  A Grafik Grey fényezés most először érhető el a Corsához.

Érkezik az új Opel Corsa

Intuitív és lényegre törő: az új műszerfal

Számos új felszerelésével a Corsa utastere modern és kellemes hangulatú, ehhez az új ülésmintázatok, az új váltókar és a megújult kormánykerék is hozzájárul. Azonban a legfontosabb újdonság – látvány és technológiák szempontjából egyaránt – egyértelműen az opcionális teljesen digitális műszerfal, amelyhez új infotainment rendszer is tartozik, fejlett grafikával, multimédia szolgáltatásokkal és mesterséges intelligenciával. Így a működés még integráltabb, még inkább adaptív, amelynek eredményeként minden eddiginél jobban a használók igényeihez is igazítható.

Akárcsak a legújabb Astra generáció fejlesztése során, ebben az esetben is a “maximális detox” elve alapján dolgoztak a fejlesztők: a navigációs rendszer kapcsolt szolgáltatásokat is kínál, emberi hanggal működtethető (“Hey Opel”), és online (OTA) frissíthető. A navigáció és a multimédia 10 colos színes érintőképernyője mellett a vezető előtti kijelző képe is tisztább lett, így a legfontosabb információk a másodperc tört része alatt leolvashatók, értelmezhetők. A Corsában most először az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis okostelefonok vezeték nélkül is az autó rendszerére csatlakoztathatók, és tölthetők is így.

Érkezik az új Opel Corsa

Még pontosabb: Intelli-Lux LED® mátrix fényszórók 14 LED szegmenssel

A 2019-ben bevezetett vakításmentes Intelli-Lux LED® mátrix fényszórók megmutatták, hogy a Corsa a kisautók mezőnyében bárki számára elérhetővé teszi a legmodernebb technológiai újdonságokat. Az Opel fejlesztői folyamatosan azon dolgoznak, hogy még jobbá tegyék a márka autóit, és ez alól az új Corsa sem jelent kivételt. A korábbi nyolccal ellentétben immár összesen 14 egyedi szabályozású LED szegmens kínál extraerős világítási képet. Az új rendszer az eddiginél is pontosabban “takarja ki” a többi járművet a világítási képből, így még célirányosabb, pontosabb a vakításmentes működés.

Az új Corsában számos magas színvonalú vezetői asszisztens is dolgozik annak érdekében, hogy a vezetés még biztonságosabb és még élvezetesebb legyen. Ezek sorába tartozik az új, nagyfelbontású panoráma tolatókamera, az adaptív sebességtartó, a sebességhatároló, a „flank guard” oldal irányú manőverezés-segítő, a gyalogosfelismerő automata vészfék asszisztens is.

Még erősebb, még hatékonyabb: a Corsa Electric frissített akkumulátorcsomaggal és új villanymotorral bővül

Az Opel 2028-tól kizárólag elektromos modelleket kínál majd az európai piacon; ennek a törekvésnek megfelelően a márka villamosított palettája immár 12 tagú. A Corsa jelenlegi generációja már bemutatásakor az akkumulátoros-elektromos hajtás demokratizálásának zászlóvivője volt, így nem meglepő, hogy a Corsa-e 2020-ban az "Arany Kormánykerék” díjat is elnyerte.

Érkezik az új Opel Corsa

A Corsa elektromos hajtása kompromisszummentes helyi kibocsátás nélküli működést kínál minden forgalmi helyzetben. Az új Corsa Electric mindezt most még tovább viszi: több választási lehetőség, nagyobb teljesítmény, fejlettebb akkumulátor és hosszabb hatótáv.

A Corsa Electric kétféle tisztán elektromos hajtáslánccal lesz elérhető: az eddigi többször továbbfejlesztett 100 kW/136 LE teljesítményű változat hatótávolsága elérheti a 357 kilométert2, ugyanakkor az új 115 kW/156 LE-s modell WLTP2 ciklus szerinti hatótávértékének csúcsa 402 km. Így a Corsa Electric nem csak magas hatásfokú, de 260 Nm-es forgatónyomatéki csúcsával kiváló vezetési élményt is kínál minden szituációban. A töltés szintén hatékony: gyorstöltéssel az akkumulátor mindössze 30 perc alatt 80%-ra tölthető (20%-ról)3.

Az új Corsával a vezetés egyszerre lehet élvezetes és környezettudatos: az Opel történetében most először 48 V-os hibrid hajtásláncok is elérhetők az új Corsához.  A 100 és 136 LE-s motorokhoz duplakuplungos robotizált sebességváltó kapcsolódik. Így ezekkel  hamarosan kiegészül a Corsa gazdaságos hajtásláncainak kínálata, amely a magas hatásfokú belső égésű motoroktól a tisztán elektromos hajtásokig terjed. A márka elektromos átalakulása pedig folytatódik tovább.
Kulcsszavak: bemutató, Corsa, opel, új modell
 
Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Érkezik az új Opel Corsa Sima járású, új háromhengeres turbómotor az Opeltől Magasra tette a mércét a Peugeot Magasra tette a mércét a Peugeot Érkezik az új Opel Corsa Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében Érkezik az új Opel Corsa Megújult a Jeep városi szabadidőjárműve
 
Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban

Horvátországban 44,3 százalékkal nőtt az eladott új autók száma az első öt hónapban

2023. június 06.
Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.
Részletek

Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.

Horvátországban az első öt hónapban 26 584 új személygépkocsit adtak el, 44,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - közölte a horvát belügyminisztérium a Promocija Plus intézet adataira hivatkozva hétfőn.

Májusban 7097 új autót értékesítettek, 69,5 százalékkal többet, mint tavaly májusban.   

Az adatok szerint a Renault márka a piacvezető 11,3 százalékos részesedésével, ebből 3012-t adtak el az első öt hónapban. Ezt követi Wolkswagen 10,8 és a Skoda 10,1 százalékkal. Az előbbi márkából 2890-et, utóbbiból 2699-et értékesítettek. Kétezer darab körül értékesített a Opel és a Kia márka is.
   
Az eladott gépjárművek 51,8 százaléka benzines, 23,4 százaléka hibrid, 19 százaléka dízel, az elektromos autók iránti kereslet elenyésző.
Kulcsszavak: értékesítés, Horvátország, jármű kereskedelem
 
Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban Ukrajnában 63 százalékkal esett az új autók eladása az idei első nyolc hónapban 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető 2015-ben, immár hatodszor a Ford a piacvezető Magyarországon is zajlik a hibrid forradalom Magyarországon is zajlik a hibrid forradalom Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető Az új Audi Q7 különösen takarékos dízel kivitelben is rendelhető Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot Európába az angolok szeretik még málunk is jobban a Fordot
 
Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

2023. június 06.
A Nissan sportautók hosszú és izgalmas öröksége az Egyesült Államokban az 1960-as évek elejére nyúlik vissza, amikor a Datsun Fairlady 1200 Roadster Észak-Amerikába megérkezett.
Részletek

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Lehet, hogy ez a kis kabrió nem uralta az autópiacot az eladások mennyiségét tekintve, de számos fontos lehetőséget jelentet a Nissan számára az Egyesült Államokban.

A Fairlady 1200 Roadster volt a Nissan első Datsun sportautója Észak-Amerikába.

A Datsun 1958 óta árult autókat az államokban, de e modell előtt csak teherautók és személygépkocsik voltak elérhetők a márka amerikai márkakereskedői hálózatában. A Fairladyt a legendás Nissan vezető és a sportautó-rajongó Yutaka Katayama nyerte meg – akit "Mr. K"-ként ismernek, és széles körben elismerik a Z sportautó atyjaként.

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán

Ez az autó is figyelemre méltó, mint az első, amely a "Fairlady" nevet használta. A név eredete lírai eredetű: Katsuji Kawamata, a Nissan Motors akkori elnöke látta a "My Fair Lady" című Broadway musicalt az Egyesült Államokban tett látogatása alkalmával, és ihletet kapott, hogy a színpadi sikerről elnevezzen egy autót.

A korabeli Datsun 223 teherautó mechanikai alapjaira épült. A Fairlady 59 lóerős, 1,2 literes soros négyes motorral és négyfokozatú kézi sebességváltóval rendelkezik. Tetszetős, ívelt karosszériája négyüléses belső teret rejt, a mechanikai jellemzők pedig a dobfékeket, a torziós rudas első felfüggesztést és a laprugós hátsó felfüggesztést.

 Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán
Kulcsszavak: datsun, Egyesült Államok, nissan, sportautó, visszatekintés
 
Kevesebb autó, nagyobb közúti forgalom Európában és az USA-ban Kevesebb autó, nagyobb közúti forgalom Európában és az USA-ban Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Hatalmas várakozás övezi az új Toyota GT86-ot Datsun Fairlady 1200 Roadster: a Nissan sportkocsik elterjedését hozta az Egyesült Államok piacán Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története Szerencsés hármasok - A Peugeot hármas típusszám története Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját Az új Nissan LEAF megnyerte első nemzetközi díját
 
A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon

2023. június 06.
Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve.
Részletek



A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon


Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb modell hazánkban, ennyit helyeztek forgalomba eddig a népszerű cseh modellből, derült ki a Datahouse június elsején publikált adataiból. Németh János, a SKODA márkaigazgatója szerint ez az eredmény a gyártás normalizálódásának, az ügyfelek lojalitásának és az értékesítésben dolgozó szakemberek kiemelkedő teljesítményének köszönhető.

„Egyfelől azt látjuk, hogy megindult idén az iparág normalizálódása. Már nem állnak letárolt, félkész járművek alkatrészre várva a gyárudvarokon, folyamatosan érkeznek az autók, lényegesen javultak a szállítási határidők” – mondta Németh János.

„Azonban hiába működik a gyártás, ha nem működik az értékesítés: ezért hatalmas köszönet illeti ügyfeleinket, akik a korábbi hosszú szállítási határidők mellett is kitartottak a márka mellett, valamint gratuláció illeti az értékesítési hálózatot, hiszen a kereskedéseinkben dolgozók kemény munkája is kellett ahhoz, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Igazán jó hír, hogy az Octavia ráncfelvarrott változata is rendelhetővé vált.”

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, octavia, skoda
 
A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon A német piac felé tekinget a Tesla Több gépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban Több gépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon Hat motorral, hét modellváltozattal megérkezett az új BMW X5 Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA A SKODA Octavia idén a legnépszerűbb modell Magyarországon Fejleszteni kényszerül a Hyundai és a Kia Kínában
 
Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

2023. június 05.
A kizárólag hibrid hajtással létező, 4,2 méternél rövidebb crossover kifejlesztésénél az európai piac igényeit vették figyelembe a mérnökök.
Részletek

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

A Lexus abban bízik, hogy a Toyota Yaris Cross alapjaira épült, de kifinomultságban a nagyobb Lexusokat idéző LBX lesz a legnagyobb darabszámban értékesített modellje 2024-től Európában. A név a „Lexus Breakthrough Crossover” kifejezés rövidítése, amelyben a „breakthrough” (áttörés) szó nem csak a várt nagy értékesítési darabszámra (évi 25 ezer darab Európában), és a magas, 70 százalékos hódítási rátára (10-ből 7 vásárló a Lexus szerint más márkától fog érkezni), hanem egy új kategória meghódítására is utal. Korábban ugyanis még egyetlen olyan Lexus sem létezett, amely a B szegmensbe lett volna sorolható, eddig a legkisebb a 4,32 méterre nyúló CT200h volt. Az LBX viszont csak 4,19 méter hosszú, 1,825 méter széles és 1,545 méter magas, vagyis az alapokat adó Yaris Crosshoz képes 1 cm-rel hosszabb, 6 cm-rel szélesebb és 4,5 cm-rel alacsonyabb, a tengelytávja pedig 2 cm-rel nagyobb (258 cm).

A frontrész „Resolute Look” dizájnja új márkaidentitást teremt a híres orsó alakú hűtőrács újraértelmezésével. Bár a külső méretek kompaktak, a karosszéria arányai a felső kategóriás crossovereket idézik, amit a kategóriában egyetlen vetélytárs sem mondhat el magáról. A Yaris Crosshoz képest az A-oszlopok laposabb szögben állnak és hátrébb húzódtak, ami a hosszabb motorháztetővel és a rövid túlnyúlásokkal együtt sportosabb profilt eredményez.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Erőt és stabilitást sugároznak a kiszélesített sárvédők, és kiemelik a 18 colos kerekeket is. Hátul a rendszámtábla a csomagtérfedélről lekerült a lökhárítóra, így a lámpákat összekötő fénycsík alatti L E X U S felirat még feltűnőbb.

A fejlesztés során a Toyota GA-B globális kisautó platformját a Lexus magasabb követelményeihez igazították, ami azt jelenti, hogy a Yaris Crosshoz képest lejjebb került a súlypont, szélesebb lett a nyomtáv és merevebb lett a karosszéria. Főleg a szélvédő alatti és a csomagtérajtó körüli részeket erősítették meg ragasztással és hegesztéssel, valamint merevítések beépítésével. Emiatt nagy szó, hogy az LBX tömegét könnyű anyagok használatával (alumínium motorháztető, műanyag kerékjárati ívek és alsó ajtórészek stb.) sikerült a Yaris Crosséval azonos szinten, 1280 kg-on tartani.

Hogy sportosabb legyen az üléspozíció, az első üléseket 15 mm-rel lejjebb építették be, mint a Yaris Crossban, de így is remek a kilátás, mert az A-oszlopok vékonyak, és a műszerfal felső része, valamint a motorháztető is alacsonyabban húzódik. A műszerfal kialakítása a Lexus Tazuna koncepcióját – amelyet először az aktuális NX-ben mutattak be – követi, vagyis a főbb kezelőszerveket és információforrásokat közvetlenül a vezető körül helyezték el, hogy azok működtetése és leolvasása csak minimális kéz- vagy szemmozgást igényeljen.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Teljesen új fejlesztésű a 12,3 colos digitális műszeregység-kijelző, amelyen az órák és adatok elrendezése és grafikája a kiválasztott vezetési módtól függően változik. Természetesen az LBX is a vezeték nélkül frissülő, folyamatos online-kapcsolatban lévő Lexus Link Connect infotainment-rendszerrel van szerelve, amelyet egy 9,8 colos érintőképernyőn keresztül lehet kezelni (a jobb felszereltségű modellváltozatokban head-up kijelző is van). A fedélzeti rendszer az Apple és Android eszközökkel egyaránt kompatibilis (előbbiekkel vezeték nélkül is megy a tükrözés), ráadásul a tulajdonosok az okostelefonjukat digitális kulcsként is használhatják, vagyis azzal nyithatják és zárhatják, valamint indíthatják az autót. A feláras Mark Levinson prémium audiorendszer 13 darab hangszórót tartalmaz, a hátsó ajtóba integrált mélysugárzó nem vesz el helyet a 322 (összkerékhajtással 225) literes csomagtartóból.

Egyféle hajtáslánccal gyártják az LBX-et, az újgenerációs öntöltő hibrid rendszer a Yarisból és a Yaris Crossból ismert technika továbbfejlesztése.  A hibrid rendszer fő alkotóelemei – köztük az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor, a transaxle és a teljesítményvezérlő egység – jelentős átalakításon estek át a hatékonyság és a kifinomultság javítása, a veszteségek csökkentése, a súly- és méretcsökkentés érdekében. Alacsony ellenállású, nagy energiasűrűségű, kétpólusú nikkel-fémhidrid (NiMH) akkumulátor korábban csak az RX-ben létezett, de az LBX is ilyet kapott. Ez gyorsításkor nagyobb villanymotoros támogatást nyújt a benzinmotornak, és gyakrabban teszi lehetővé az elektromos üzemmód használatát, mint a Yaris Cross lítium-ion akkumulátora.

Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX

Az LBX maximális rendszerteljesítménye 136 lóerő, csúcsnyomatéka 185 Nm. Mivel a tömeg alig változott a Yaris Crosshoz képest, a 20 plusz lóerőnek köszönhetően a Lexus két másodperccel hamarabb (9,2) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra. A Yaris Crosshoz hasonlóan az LBX-et is lehet kérni összkerékhajtással, ekkor egy villanymotort építenek be a hátsó tengelyhez, így hagyományos kardántengelyre nincs szükség. Nem csak a hátsó motor, hanem az igényesebb, kettős keresztlengőkaros hátsó futómű (a többi LBX-é csatolt lengőkaros) miatt is kisebb az összkerekes változat csomagtartója, mint az elsőkerekesé.

Valamikor 2023 vége felé indul az LBX sorozatgyártása Japánban, az első példányok 2024 márciusában érkezhetnek meg az európai kereskedésekbe. A vásárlók az alapmodellen kívül négy belső és külső hangulat közül választhatnak majd: az Elegant és a Relax a kifinomultságot és a luxust helyezi előtérbe, az Emotion és a Cool pedig a sportosabb, dinamikusabb vonalat képviseli.
Kulcsszavak: elektromos autó, LBX, lexus, új modell
 
Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Hibrid szupersport tanulmányt mutatott be a Toyota Foszforeszkáló LEAF a Nissantól Foszforeszkáló LEAF a Nissantól Megérkezett a valaha volt legkisebb Lexus, az LBX Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV
 

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 1 - 10