Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 1 - 10 |
Csökkent az AutoWallis értékesítése az első negyedévben |
||
2024. április 17.
Az AutoWallis 11 603 gépjárművet adott el az első negyedévben, 15,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban; a nagykereskedelmi volumen csökkent, a kiskereskedelmi értékesítések azonban emelkedtek; az év egészében érdemi bővülésre számít a cég mindkét üzletágban - közölte a cégcsoport a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn.
|
A társaság kiskereskedelmi üzletága viszont erősen indította az évet. Az újgépjármű-eladások 15,9 százalékkal 2424 darabra nőttek felülteljesítve a magyar piac 7,2 százalékos növekedési ütemét. A használt járművek piacán 22,8 százalékkal, 597-re nőtt az értékesítés - közölték. A szervizórák száma 6,1 százalékkal 47 763-ra emelkedett, ezzel egyidőben a wigo car sharing tavalyi akvizíciójának köszönhetően megugrott a bérlések száma, 4556-ról 91 920-ra. A rövidtávú gépjárműkölcsönzésben az AutoWallis által Magyarországon képviselt Sixt flottamérete 423 darabbal csökkent az első három hónapban, ugyanakkor a wigo 536 darabos állományának köszönhetően összesen 113 darabbal 3678-ra bővült a flottaméret, amely 3,2 százalékos éves bővülés. A bérleti napok számának 11 százalékos visszaesése szezonálisnak tekinthető, ami a flottaméret csökkentésével együtt működési hatékonyságjavulást jelent - közölték. A közleményben Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója kiemelte, hogy a következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest már növekedést várnak, így éves szinten érdemben bővülhet a két üzletágban az értékesített gépjárművek száma. Az AutoWallis-csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában - Albánia, Ausztria, Bosznia-Hercegovina, Csehország, Bulgária, Görögország, Horvátország, Koszovó, Lengyelország, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Észak-Macedónia, Magyarország - gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszú távú gépjármű-kölcsönzéssel van jelen. A társaság célja, hogy az évtized végére a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává váljon. Korábbi közlésük szerint tavaly újabb árbevételi csúcsot és jelentős nyereségnövekedést ért el a csoport. A több mint 366 milliárd forintos árbevétel 36 százalékkal, a 19,7 milliárd forintos EBITDA (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) ugyancsak 36 százalékkal, a 9,8 milliárd forintos nettó eredmény 14 százalékkal haladja meg az előző évit. Az AutoWallis papírjaival a BÉT prémium kategóriájában kereskednek, a részvény pénteken 151,5 forintot zárt, az elmúlt egy évben 88,6 és 168 forint közötti árfolyamon mozgott.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Wallis Automotive Europe
|
|
|||||
|
||||||
Alfa Romeo: A Milano név nem megfelelő? Akkor legyen „Junior”! |
||
2024. április 17.
Az Alfa Romeo jövője szempontjából egyik legfontosabb héten egy olasz kormánytisztviselő kijelentette, hogy a „Milano” név használatát – amelyet a márka a nemrég bemutatott új kompakt sportautója számára választotta – törvény tiltja.
|
Az “Alfa Romeo Junior” név eredete A Giulia és a
Giugiaro által a Bertone számára tervezett Giulia Sprint GT kupé
változatának sikere után az Alfa Romeo a fiatralabb, új közönséget
akarta megcélozni, amelynek tagjai egy ragyogó, exkluzív autót szerettek
volna megfizethető áron és kedvező fenntartási költségek mellett. 1966.
szeptember 26-án Baloccóban mutatták be a GT 1300 Junior modellt, és
annak ellenére, hogy hiányzott belőle a „Giulia” név, az új Alfa Romeo
generáció vezető modellje lett. Sőt, a Spider sorozat hasonló
változatait is a Juniorral azonosították. A
Juniorok legelterjedtebb változatában egy 1290 köbcentiméteres, dupla
vezérműtengelyes motor volt, amely részben az újrafokolt vezérlésnek
köszönhetően 89 lóerőt teljesített és 170 km/h fölötti végsebességet
biztosított. Ez nem sokkal marad el az eggyel nagyobb, 1600-as
változattól, így hát magától értetődő, hogy méretéhez képest nagy
teljesítmény és még nagyobb vezetési élmény jellemezte. A karosszériát
is némileg átdolgozták, valamint fiatalosabb felszereltséget kapott. "Azért választottuk a nagy népszerűségnek örvendő „Milano” nevet, hogy ezzel istisztelegjen a város előtt, ahol 1910-ben kezdődött a történetünk. Nem ez volt az első alkalom, hogy az Alfa Romeo a közönség véleményét kikérte egy autó nevének kiválasztásakor. Korábban 1966-ban történt hasonló a Spider 1600 esetében, amikor a közönség által választott név a „Duetto” volt." Az Alfa Romeo úgy vélte, hogy a név minden jogi követelménynek megfelel, és vannak sokkal fontosabb kérdések. Ennek ellenére az Alfa Romeo úgy döntött, hogy a kölcsönös megértés előmozdításának szellemében a "Milano"-ról "Alfa Romeo Junior"-ra változtatja a nevet. Az Alfa Romeo csapata szeretné megköszönni a közönség pozitív visszajelzését, az olasz értékesítői hálózat támogatását, a sajtó munkáját, amellyel az új autóra hatalmas médiafigyelemet irányított, valamint a kormánynak a vita által generált ingyenes nyilvánosságot. Egyedi történettel és szinte végtelen opciókkal a háttérben a névváltoztatás nem volt probléma. Sőt, öröm volt átnézni a közönség javaslatai közül kiválasztott kedvenc neveket, amelyek egyike az „Alfa Romeo Junior” volt. Jean-Philippe Imparato – CEO Alfa Romeo "Tudatában vagyunk annak, hogy ez a pillanat örökre be fog íródni a márka történetébe. Nagy felelősség ez, de izgalmas pillanat is egyben. Az Alfa Romeo Junior névválasztás teljesen magától értetődő, hiszen erősen kötődik a márka történetéhez, és a kezdetektől fogva a mi és a közönség kedvencei között szerepel. Mint csapat, ismét arra törekszünk, hogy megosszuk a márka iránti szenvedélyünket, és előtérbe helyezzük a terméket, valamint az ügyfeleinket. Annak ellenére, hogy nem vagyunk kötelesek megváltoztatni a nevet, mégis azzért döntöttünk így, mert szeretnénk megőrizni a pozitív érzelmeket, amelyeket termékeink mindig is kiváltottak, és szeretnénk a vitát elkerülni. Nagyon izgalmas, hogy új sportkompaktunkkal kapcsolatban mekkora figyelmet kaptunk az elmúlt napokban: soha nem látott számú látogatót fogadott az online konfigurátor, a weboldal néhány órára össze is omlott." Stefano Odorici – Az olasz Alfa Romeo kereskedői hálózat egyesületének elnöke Kulcsszavak: alfa romeo, Junior, Milano, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Nissan Qashqai: Megújult a kategóriateremtő Crossover |
||
2024. április 17.
Erősen átdolgozott külső dizájn a crossover vásárlók meghódítására. Új szintre lépett a beltéri hangulat a megújult anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően. A Nissan egyedülálló és innovatív hajtásláncával, az elektromosított e-POWER-rel rendelhető.
|
Semmi sem tud sokáig pihenni, az igen kompetitív crossover szegmensben, amelynek úttörője a Nissan volt, a legelső Qashqai bemutatásával. A harmadik generációs Qashqai bevezetése óta eltelt picivel több, mint három évben, több mint 350 000 darabot értékesítettek Európában, és úttörőként továbbra is mércét állít a crossover modellek számára. Az új verzió átfogó esztétikai frissítést és technológiai fejlesztéseket kapott, annak érdekében, hogy megmaradhasson a szegmens koronázatlan királyának. A külső formavilág merész változtatásaitól a fedélzeti infotainment és a kapcsolt szolgáltatások átfogó frissítéséig a Qashqai változtatásainak filozófiája az, hogy megőrizze a fogyasztók által a Qashqaiban szeretett dolgokat, fokozza azok erősségeit, és még több intuitív és kényelmes technológiával egészítse azokat ki. Megújult külső – merész, jellegzetes és sportos megjelenés Az megújult Qashqai fürge és modern lendületet sugároz, a friss külsejének köszönhetően. A hűtőrácsot alapoktól fogva újra gondolták, hogy még markánsabb benyomást keltsen. Az ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái által ihletett, háromdimenziós, magasfényű fekete festékkel festett vessző alakú elemek tucatjaiból áll, amelyek azt a látszatot keltik, hogy a motorháztető pereme és a rendszámtáblatartó közötti térben lebegnek. A központi rész oldalán, a „vesszők” háromszöget alkotnak az új lámpától indulva, az új rendszámtábla tartójának oldaláig, amiket a legmagasabb felszereltségnél „szatén króm” forró fóliabélyegzővel látnak el. A lökhárítók oldalsó paneljei a karosszériával megegyező színűek, és a rendszámtábla alatt a lökhárító alsó sarkai között egy magasfényű fekete csík fut. A hűtőnyílás alatt egy vékony, karosszériaszínű "állszíj" található, amely határozott megjelenést kölcsönöz a gépkocsi elejének. Az új fényszórók tekintélyes megjelenést és még határozottabb kiállást biztosítanak. Mostantól az adaptív távolsági fényszóró modult egy kisebb egység is támogatja, a szélesebb fényeloszlás érdekében, ami így nagy segítséget nyújt a ködös időben és rossz látási körülmények között. A főlencse alatt a nappali menetfény öt kis lencséből áll, melyek formája megegyezik a hűtőrácson szereplő „vesszőkkel”. A nappali menetfény körbe öleli a fényszórókat, csatlakozva a fényszórók fölötti apró lámpához, ami hasonlít az előző generációs Qashqai fő egységére, de most a külső szélén egy kivilágított „Nissan” felirat látható. A felső nappali fény látja el aktiváláskor az irányjelző feladatot is, ráadásul most először, bizonyos felszereltségi szintek esetén, szekvenciális kanyarvilágítással is rendelkezik. A kocsi hátulján a világítótestek alakja változatlan maradt, viszont a lámpák belső összetételét az egységen belül áttervezték. A piros világítóelemek mostantól négy különálló elemből állnak, amelyek az első hűtőrács "vesszőinek" formáját idézik. Úgy tűnik, mintha lebegnének a lámpatestben és jellegzetes piros, úgynevezett „szuper piros” színben pompáznak. A lencsék kristálytiszták, így tökéletesen rá lehet látni a megvilágítás elemeire. A vékony bumeráng világítási elem, ami bekeretezi a lámpák felső oldalát, és folytatódik a hátsó lámpán, most már a dinamikus irányjelzőt is tartalmazza. A lökhárító új alakot kapott és mostantól harmonikus színekben pompázik – vagy fényes fekete színű, vagy az új N-Design változatnál a karosszéria színére van fényezve. Ugyanígy, ha a frissített Qashqai profilját nézzük, akkor a magasabb felszereltségi szintek esetén új, az autó fényes fekete fényezést kap a karosszérián az ajtók és a kerékjárati ívek alatt. Az új, 18”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa már alapfelszereltség a középkategóriás felszereltségű Qashqai-nál. A magasabb felszereltségi szinteknél az új 19”-os könnyűfém és a 20”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa választható. Ez a széles keréktárcsa választék tovább erősíti a megújult Qashqai egyébként is figyelemfelkeltő megjelenését. Három új szín csatlakozott a Qashqai palettájához. A gyöngyház fehér új, színtiszta árnyalata bizonyos megvilágításnál olyan, mintha ragyogna. Az új gyöngyház fekete fényezés váltja a régebbi fekete színt, amely mélyebb fekete árnyalatot ad, ami élesebbé teszi a Qashqai domborulatait. Az óceán kék szín egy új, szemet gyönyörködtető árnyalat. A fényviszonyoktól függően a sötétkék és a fémes kékeszöld között helyezkedik el. Biztosan felvetődik a kérdés azokban, akik mellett elhalad „Ez a Qashqai vajon kék, vagy zöld?”. A Qashqai színeiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni, fekete tetővel, a még különlegesebb megjelenés érdekében. Továbbfejlesztett belső kivitel Miután a lehetséges vagy már meglévő Qashqai vásárlók figyelmét felketette a megújult külső, elmerülhetnek az újra gondolt beltér lenyűgöző világában. A magasabb felszereltségi szinteknél új Alcantara® borítást használnak fel a műszerfalnál, az ajtóbéléseknél, az ajtó kartámaszoknál, a középső tárolókonzol fedelén és még a térdpárnákon is, amelyek együttesen magasabb szintre emelik a belső tér minőségi érzetét. Új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet, kiemelve a japán kézművesiparra jellemző alaposságot. A Qashqai három legmagasabb felszereltségi szintje esetében új üléskárpitok találhatóak, a fokozott prémium élmény érdekében. A legfigyelemreméltóbb a fekete, részben steppelt prémium bőr a Qashqai csúcsmodelljén. Az eggyel alacsonyabb felszereltségi szint esetében steppelt szintetikus bőr található, amelyet „vöröses barna” szín gazdagít az ülőlapon, valamint az ülés váll részén. Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete bőrből készülnek, steppelt bőrrel és Alcantara® betétekkel, és a fejtámla alatti részt egy „Qashqai” dombornyomott felirat díszíti. Az N-Connecta, az N-Design és az e fölött lévő felszereltségi szint esetén a belső tér világát gazdagítja az új hangulatvilágítási rendszer. A diszkréten elhelyezett piros/zöld/kék LED fények segítségével a sofőr (vagy utas) a saját hangulata szerint állíthatja a belső világítás színét. A két legmagasabb felszereltségi szint esetében LED világítás került a hátsó ülésekhez is, így az összes utas élvezheti a belső hangulatvilágítást. A hangulatvilágítás beállításai a középső infotainment kijelzőjén vezérelhetőek. Továbbfejlesztett technológia Az autóipar fejlődése szorosan egybefonódott a digitális és számítástechnikai technológia fejlődésével. Ezen területek fejlesztéseit használta ki a megújult Qashqai, hogy a mindennapi vezetési élményt még élményszerűbbé és megnyugtatóbbá varázsolja. A 360 fokos kamerát (Around View Monitor), ami a Qashqai egyik leggyakrabban használt funkciója, jelentősen továbbfejlesztették. Az Around View Monitor [AVM] a Nissan egyik jellegzetes technológiája, amely 2007-ben jelent meg. A tolatás kiválasztásakor a négy külső kamera látószögét kombinálva madártávlatból látja a járművet, így a parkolási manőverek maximális biztonsággal végezhetőek el. A megújult AVM technológia négy tűéles kamerát használ fel, hogy bármilyen fényviszony estén tökéletes látást biztosítson. A továbbfejlesztett 360 fokos kamerarendszer most már rendelkezik egy 3D-s funkcióval is, aminek segítségével a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem a nyolc külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is láthatja, hogy felismerhesse a nem látható potenciális veszélyforrásokat. Az AVM rendszer együttműködik a Nissan mozgásérzékelő rendszerével, ami hangjelzést ad le, amikor mozgó tárgyat érzékel a Qashqai közelében. Ezeken túl a "láthatatlan motorháztető" néven ismert funkció lehetővé teszi a vezető számára, hogy úgy lássa az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat, ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken, például többszintes parkolókban, ahol a beton szegélyek kárt tehetnének a kerekekben. Ez a nézet gépi tanulást használ a kép megalkotásában, az alapján, amit az elülső kamera lát elöl, a kerekeket pedig a perspektíva érzékeltetése érdekében helyezi a képbe. Egy másik új AVM funkció a „parkolóhely memória”, ami segítségével a Qashqai vezetője elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS segítségével felismerheti a helyeket. Amikor ezt használjuk, a kocsi elmenti a pontos pozíciót, így tűpontosan tud beparkolni minden egyes alkalommal, ami kifejezetten nagy segítség szűk parkolóhely esetén. Ezeken felül a 360 fokos kamera segítségével a sofőrök biztonságosan tudnak ráhajtani a beláthatatlan utakra. A rendszer egy széles látószögű első kamerát használ, amely a motorháztető elejéről mutatja a kilátást a központi képernyőre vetítve. A „parkolóhely memória” funkcióhoz hasonlóan, a rosszul belátható helyeket is el lehet tárolni az AVM GPS memóriájában, így az automatikusan aktiválódik a csomópont közelében. A kormány mögött található, TFT-vezetői információs képernyőn megjelenő grafikák is átestek némi dizájnváltozáson. A kijelzőn megjelenő tárcsák pirosra váltanak Sport módban, zöldre Eco módban és szürkére az alapállásban („normál” és „bővített” nézetben egyaránt). Most már létezik egy „minimal” mód, ami lecsökkenti a vezetőt zavaró tényezőket, és kizárólag a kiválasztott fokozatot, vezetési módot és a sebességet mutatja. Az e-POWER meghajtással felszerelt Qashqai-ok esetében, az energiaáramlás kijelző a „normál” módban is elérhető. Kulcsszavak: bemutató, crossover, nissan, qashqai
|
|
|||||
|
||||||
A Stellantis csoport elektromobilitási stratégiájának kulcselemét helyezi Magyarországra |
||
2024. február 13.
A világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének számító Stellantis csoport Magyarországra helyezi elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, a 45 milliárd forintos beruházás nyomán biztossá válik a szentgotthárdi Opel-gyár jövője - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten.
|
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a tizenhat márkát, köztük az Alfa Romeót, a Fiatot, a Citroent, az Opelt és a Peugeot-t tömörítő konszern új beruházásának nyomán tovább erősödik hazánk szerepe az elektromos autóipari átállásban. A Stellantis a szentgotthárdi Opel-üzembe hozza elektromobilitási stratégiájának kulcselemét, ahol így a hagyományos meghajtás mellett már az elektromos motorok gyártása is megkezdődhet, ráadásul az ehhez kapcsolódó kutatás-fejlesztési és tesztelési tevékenységek is odaköltöznek - tudatta. "Ez a részben termelésre és részben kutatás-fejlesztésre irányuló beruházás összességében 45 milliárd forintos értéket képvisel. Létrejön 110 új munkahely, s a kormány tízmilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít ehhez" - mondta. Majd hangsúlyozta, hogy a vállalat harminc országban rendelkezik gyártóbázissal, ami azt jelenti, hogy legalább ennyi vetélytársa volt Magyarországnak a beruházásért folytatott éles versenyben. "Az idő rohan, viszont úgy tűnik, hogy Szentgotthárd szerepe állandó tud maradni az Opel, vagyis most már a Stellantis konszern fejlesztésein belül" - fogalmazott, arra is kitérve, hogy ez még tovább erősíti a magyar-francia gazdasági kapcsolatokat a beruházási és a kereskedelmi oldalon egyaránt. Mi több, a szavai szerint azért is külön értékes ez a siker, mert az országban jelen lévő öt, azaz rövidesen hat autógyártó közül ez az egyetlen egyelőre, amely magyar menedzsmenttel működik. Szijjártó Péter beszédében az utóbbi évek válságait is érintette, amelyek következtében mára teljesen a feje tetejére állt a világgazdaság, és újra kellett gondolni a beszállítói láncokat. Aláhúzta, hogy ennek fényében Magyarország különösképp büszke lehet az elmúlt időszak beruházási eredményeire, ugyanis miközben a tavalyi első félévben mintegy 30 százalékkal visszaestek globálisan a beruházások, addig itt sikerült 2023-ban megduplázni az addigi éves rekordot. Tavaly a beruházásösztönzési rendszeren keresztül 209 vállalati beruházás érkezett Magyarországra 13 milliárd euró értékben, amelyek nyomán összesen nagyjából húszezer új munkahely jön létre. "Ezekkel a beruházásokkal sikerült a gazdaságot a nehéz időkben is növekedési pályán tartani, a munkahelyeket pedig meg tudtuk védeni, és mindez segített nekünk abban is, hogy a külső körülmények miatt ránk háruló inflációs terheket az idei esztendő elejére már radikálisan tudtuk csökkenteni" - közölte. A miniszter kifejtette, hogy a sikerek zászlóshajója a hazai autóipar, azon belül is az elektromos átállást célzó beruházások. "A járműgyártás nagy forradalmi átalakuláson megy keresztül, s Magyarország ennek a nagy forradalmi átalakulásnak a győztesei közé tartozik a világban. Sőt, elmondhatjuk azt évtizedes, de akár évszázados távlatban is, hogy Magyarország most először halad elől egy nagy technológiai átalakulásban" - húzta alá. "Nem egyfajta követő üzemmódban vagyunk, hanem diktáljuk a tempót" - fűzte hozzá. Továbbá rámutatott, hogy a tavalyi beruházási csúcs 90 százalékban az autóipari cégeknek köszönhető, és körülbelül ez az arány figyelhető meg a létrehozott munkahelyek tekintetében is. "Mára nem kérdés, hogy az elektromos autóipari átállásnak egy globális éllovasa vagyunk, hiszen nagy nyugati márkák helyezték, helyezik az elektromobilitási stratégiájuk fókuszpontját vagy legalábbis egy nagyon hangsúlyos szeletét ide, Magyarországra" - jelentette ki. Végül üdvözölte azt, hogy hazánk öt évvel ezelőtt bekerült a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé, és azóta is tartja a pozícióját, a szektor termelési értéke pedig az utóbbi tíz évben a 3,5-szeresére nőtt. Bár a tavalyi végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, az egészen biztos, hogy ismét megdőlt az ágazat teljesítményének rekordja, minthogy az első 11 havi adat 14 százalékos bővülést mutat, és ez a 12 800 milliárd forint máris meghaladta a teljes 2022-es összeget - szögezte le.
Kulcsszavak: autógyár, Stellantis, szentgotthárd
|
|
|||||
|
||||||
Újabb luxusautójából készített négyajtós kabriót a Toyota |
||
2024. február 13.
Kiderült, a Century SUV mellett a Crown Crossoverből is készült egy nyitott tetejű példány, amelyet utcai parádékon fognak használni Japánban.
|
Bár a Toyota globális kínálatában jelenleg nincs semmilyen kabrió, néhány héten belül már a második egyedi építésű, nyitott járművet leplezte le a világ legnagyobb autógyártója. Januárban beszámoltunk róla, hogy a Japán Szumószövetség (JSA) megrendelésére, a szervezet alapításának 100. évfordulójára készült egy nyitott Toyota Century SUV, most pedig egy Crown Crossover alapjaira készített kabrióról hullt le a lepel a japán Toyota Times magazin videójának köszönhetően. A karosszéria alsó része nem változott a Crown Crossoverhez képest, de a tetőt és a tetőoszlopokat levágták, az ablakokat pedig keret nélkülire alakították. Megtartották a négy ajtót, ami sok utólagos merevítés beépítését tette szükségessé, hiszen a karosszéria torziós merevsége sokat csökkent az acéltető eltávolításával. Teljesen áttervezték a csomagtérfedelét, amely kapott egy fekete díszlécet is, hogy kompenzálják a hátsó szélvédő hiányát. Megtartották a hátsó üléseket, mert ebben a kocsiban bennülnek majd az ünnepeltek (vagy állnak), nem a tetődoboz helyén, magas pozícióban kialakított padon, mint a Century SUV-ban. Megegyezik a donorautóéval az ötüléses, világos bőrrel kárpitozott belső tér, itt azonban az utasok korlátlan fejtérrel rendelkeznek. Egyedi jellegéből adódóan a legújabb nyitott Toyota nem rendelkezik felhajtható vászontetővel, így megmaradt a teljes, 450 literes csomagtartója, viszont az utastere ki van téve az időjárás viszontagságainak. Nem derült ki a videóból semmi a műszaki módosításokat illetően, ami arra enged következtetni, hogy a nyitott példányt is a többi Crown-változatból ismert öntöltő hibrid hajtáslánc mozgatja. Az összkerékhajtású Hybrid MAX e-Four rendszer egy 2,4 literes, turbófeltöltésű benzinmotorból és két villanymotorból áll, amelyek együtt 349 lóerős rendszerteljesítményt biztosítanak a csúcsváltozat számára. A karosszéria átalakítását a Toyota válogatott mérnökei házon belül végezték, ami megmagyarázza a magas szintű minőséget és a részletekre való odafigyelést. Egyáltalán nem látszik a végeredményen, hogy kézi munkával, manufakturális módszerekkel készült, és hogy sok alkatrésze egyedi tervezésű (a kézműves módszerek mellett egy óriási 3D-nyomtatót is igénybe vettek ezek legyártásához). Nakadzsima Hiroki, a Toyota alelnöke elismerte a videóban, hogy a kabriókat „rendkívül nehéz” elkészíteni, de stílusuk és hangulatuk miatt szükség van rájuk, mert igen népszerűek például az amerikaiak és több más ország lakói körében is. Simon Humphreys, a Toyota angol formatervezési igazgatója pedig azt emelte ki a Crown kapcsán, hogy nagyon fontos, hogy egy kabrió „kifinomultan és szépen” nézzen ki, és hozzátette, hogy a legnagyobb különbség bennük a hagyományos autókhoz képest az, hogy az utasaik láthatóak, ezért a dizájn szerves részét képezik. Eredetileg szumóbajnokok felvonulási autójának szánta a Toyota a bronz-fekete fényezésű Crown kabriót, de a Japán Szumószövetség helyette inkább a nagyobb és nehezebb Century kabrió mellett döntött. Így azonban az egy példányban létező, nyitott Crown bérelhető lesz Japánban, a közeljövőben különböző utcai felvonulásokon, sportversenyeken és rendezvényeken lehet majd találkozni vele. Kár, hogy egyedi autó marad, a sorozatgyártását nem tervezik. Viszont a normál, acéltetős Crown Crossoverből hamarosan bemutatkozik egy terepjáró-jellegű különkiadás (a Tokiói Autószalonon bemutatott, robusztus külsejű tanulmány szériaváltozata), és 2024 nyarán egy sportos GR Crown változat is érkezik, amely 349 lóerőnél is erősebb lehet. Kulcsszavak: Crown, kabrió, lexus
|
|
|||||
|
||||||
Dolgozz jobban, élj jobban: Íme, a következő generációs Interstar |
||
2024. február 13.
Az új generációs Nissan Interstar most először mutatkozik be teljesen elektromos hajtáslánccal - Interstar-e néven -, de ezenfelül dízel verzió is elérhető lesz az európai vásárlók számára. A gyors D/C töltésnek köszönhetően, amelynek segítségével a gépkocsi mindössze 30 perc alatt eléri a lenyűgöző 252 km-es hatótávolságot.
|
Bemutatjuk a Nissan Interstar következő generációját, a nagyméretű haszongépjárművet, amelyet úgy terveztek és tökéletesítettek, hogy a Nissan haszongépjármű portfóliójának legmodernebb tagja legyen. A modellt a megnövelt méreteken túl a sokoldalúság is jellemzi, ami biztosítja, hogy a vásárlók egyedi igényeit is ki tudja elégíteni, ráadásul ez a Nissan első nagyméretű furgonja, amely 100%-ban elektromos hajtáslánccal rendelkezik, anélkül, hogy teljesítményben kompromisszumot kellene kötnie. A tökéletes társ a hétköznapi hős számára A vadonatúj Nissan Interstar a különböző formájú és méretű vállalkozások sokrétű és egyedi igényeihez igazodva a hatékonyságot, a maximális rátermettséget és az ügyfelek jólétét helyezi előtérbe. A teherautó-érzetet sugárzó dizájnnal büszkélkedő, határozott első hűtőrács fokozza a jármű tekintélyt parancsoló megjelenését. A praktikumra és teljesítményre összpontosító Interstar a megbízhatóság és az erő megtestesítője a mindennapokban mozgásban lévő vállalkozások számára. Az Interstar 5 év vagy 160 000 kilométeres sztenderd Nissan garanciával rendelkezik, az Interstar-e akkumulátorra pedig 8 év vagy 160 000 kilométeres garanciával, amely minden utazás során kellő nyugalmat biztosít. A legújabb generációs Interstar széles körű, gyári kialakítású verziókkal érkezik a piacra, beleértve a billenőplatós, oldal platós és dobozos kisteherautó típusokat is - biztosítva, hogy a nagyméretű furgon olyan sokoldalú legyen, mint az ügyfelei, és amely minden méretű vállalkozást képes a hatékonyság következő szintjére emelni. Dolgozz jobban, élj jobban A vadonatúj Interstar-e, a Nissan első teljesen elektromos nagyméretű furgonja, fenntarthatóbb utazást biztosít anélkül, hogy kompromisszumot kötne a teljesítmény tekintetében. A 87 kWh-s akkumulátorral, amely több mint 460 kilométeres hatótávolságot biztosít, az új Interstar-e lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eljussanak az egyik ügyféltől a másikig anélkül, hogy aggódniuk kelljen a megteendő távolság miatt. A Nissan gyors D/C (egyenáramú) töltője akár 252 kilométernyi kapacitást is képes újra tölteni mindössze 30 perc alatt, és a kisebb, 40 kWh-s akkumulátorral ellátott változat körülbelül 200 km-es táv megtételét teszi lehetővé. Ugyanakkor az A/C (váltóáramú) töltési képességei lehetővé teszik a 10-100%-os töltést kevesebb mint 4 óra alatt. Az elsősorban belvárosi közlekedésre tervezett Interstar-e megfelel a környezetszennyezésre és levegőminőségre vonatkozó városi irányelveknek, így a felhasználók nyugodtan közlekedhetnek a környezettudatos városokban, és segíthetnek a társadalom mozgásban tartásában. „A Nissan következő generációs Interstarja a társadalom működéséhez nélkülözhetetlen vállalkozások végső szövetségese. A teljesen elektromos verzióval, a megnövelt teherbírással és a változatos gyári kialakítású verziókkal pontosan azt nyújtjuk, amire mindennapi bajnokainknak - a világ kis és középvállalkozásainak - szüksége van a társadalom zavartalan működéséhez!” – mondta Nicolas Tschann, a Nissan Europe könnyű haszongépjárművekért (LCV) felelős igazgatója. Az új modell kiváló aerodinamikával rendelkezik, ami akár 20%-os légellenállás (SCx) csökkenést eredményez, ami segít az ügyfeleknek akár üzemanyagot, akár villamos energiát megtakarítani, és maximalizálni a hatótávolságot és az üzleti hatékonyságot. A következő generációs Interstar 40 mm-rel szélesebb oldalajtóval, valamint 100 mm-rel hosszabb raktérrel is büszkélkedhet, ezzel biztosítva az ügyfeleknek az extra teret a rakomány elhelyezéséhez. Ezenkívül az 1,6 tonnás teherbírású 4 tonnás össztömegű Interstar-e normál jogosítvánnyal vezethető Európa legtöbb részén, lehetővé téve a felhasználók számára egy nagyobb szállítmány fuvarozását, mint a gyakoribb 3,5 tonnás dízelmotoros kisteherautók esetében. A következő generációs Interstar dízel és elektromos változata egyaránt 2,500 kg maximális vontatási kapacitással rendelkezik, lehetővé téve a modell által vontatható termékek, áruk vagy berendezések szélesebb skáláját. Az új generációs Interstart átdolgozott belső tere is megkülönbözteti az ezt megelőző modelltől, mert a tervezésénél sokkal jobban figyelembe vették a vezető és az utasok igényeit. Az időtálló üléshuzatok megóvják a jármű belső kárpitozását, és a fűthető szélvédő és fűthető ülések extra kényelmet és támaszt nyújtanak a vezetőknek, még hosszabb utakon is. A manőverező képesség is jelentősen javult a legújabb modellünkben, amely a régebbi változatokhoz képest -1,5 méterrel kisebb fordulókörrel büszkélkedhet, így a bonyolult városi utcákon való navigálás még simábbá válik, anélkül, hogy a teherbírást veszélyeztetné. Ahogyan az összes járművünk esetében, ebben az esetben is ügyfeleink jóléte áll az első helyen. Az új generációs Interstar modellek alapfelszereltségként számos biztonsági funkcióval rendelkeznek, ideértve az intelligens vészfékező rendszert, az alvásveszélyre figyelmeztető jelzést és a gumiabroncs-nyomás figyelő rendszert is. Az utánfutó-stabilizáló asszisztens is szerepel ebben a vadonatúj kínálatban, ami még nagyobb biztonságot nyújt áruvontatás közben. Futurisztikus, egykörös fékrendszerünk arról is gondoskodik, hogy a fékerő mindig optimális legyen, függetlenül a jármű súlyától. Ezen túlmenően az Interstar vészfékezéshez szükséges reakcióideje a felére csökkent a korábbi generációs modellekhez képest, így a járművezetők még nyugodtabbak lehetnek, és egyben lehetővé teszi számukra, hogy a lehető legbiztonságosabban vezessenek. Miközben a Nissan továbbra is egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad – beleértve a 2026-tól kezdődő haszongépjármű kínálatunk teljes elektromosítását –, az Interstar legújabb generációja kulcsfontosságú lépést jelent az úton, mivel radikálisan átalakítjuk a piac egy legendás szereplőjét, hogy megfeleljen a mindennapi hősök sokféle igényének. Kulcsszavak: haszongépjármű, Interstar, nissan, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Markánsabb stílusban frissűl a BMW 4-es család |
||
2024. február 01.
A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio tovább finomított formanyelvvel és új felszereltségi tételekkel frissül. A BMW 4-es sorozat így még markánsabb stílusban testesíti meg a BMW modellpalettáját jellemző vezetési élmény és sportos elegancia hamisítatlan egységét.
|
A középkategóriában elérhető kupék és kabriók szegmensének globális piacvezetői számos aspektusban fokozzák vonzerejüket. A karosszéria vonalvezetése minden korábbinál intenzívebben hangsúlyozza a modellpáros dinamikus menetteljesítményét, miközben az utastér még tovább finomított prémium hangulatot áraszt. QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia, további digitális szolgáltatások, kibővített alapfelszereltség és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek újratervezett palettája. Mindkét modell a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot. Piaci bevezetés 2024 márciusától. A három legfontosabb önálló piac: Egyesült Államok, Németország és Kína. Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio első fényszóróinak új, összetéveszthetetlen kontúrjai és első lökhárítóinak gondos részletességgel kidolgozott vonalvezetései minden korábbinál magabiztosabb megjelenést és rendkívül progresszív kisugárzást garantálnak. A helyzetjelzők, a nappali menetfények és az irányjelzők függőlegesen elrendezett LED-technológiás fényforrásokkal világítanak. A Comfort Access funkcióval felszerelt modellek esetében új üdvözlő animáció. A hálómintázatú BMW hűtőrácsok matt króm keretezést viselnek – alapfelszereltségként és az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető M Sport csomag részeként egyaránt. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán az elvakítás-mentes mátrix távolsági fénnyel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók, a városi fények és a BMW M4 CSL stílusát idéző, exkluzív Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó hátsó lámpák is megtalálhatók. Az M Sport Pro csomag részeként az M Shadow Line fények is elérhetők mindkét modellhez. Kifejezően terpesztő hátsó kialakítás, amely a modellpáros szélességét hangsúlyozza. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomagnak immár a magasfényű Black diffúzor is része, 100 milliméter átmérőjű kipufogóvégekkel. Két újdonság a karosszériafényezési árnyalatok palettáján: Cape York metál és Fire Red metál. A modellpároshoz a BMW Individual árnyalatok és a speciális BMW Individual árnyalatok széles portfóliója is elérhető. A személyre szabhatóságot három új, 19” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra garantálja, Y- és duplaküllő-dizájnú kialakítással. Az opcionális extrafelszereltségi tételek között az M Carbon csomag és az eredeti BMW M Performance alkatrészek végeláthatatlan portfóliója is megtalálható. Sportautósan modern utastéri hangulat BMW Ívelt Kijelzővel, alapfelszereltségként kínált sportülésekkel és újfejlesztésű kormányokkal. Az alapfelszereltségként kínált kormány és a BMW M bőrözött sportkormány esetében is a karima alsó felét lapos kialakítás szerint álmodták meg a mérnökök. A kormány mögötti váltófülek már szintén az alapfelszereltség részei. Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio már alapfelszereltségként perforált Sensatec kárpittal húzott ülésekkel érkezik meg az utakra. A Black/Red kéttónusú, dekoratív kontúrozással ellátott Vernasca bőrkárpit az opcionális extrafelszereltség része. Mindkét modellhez elérhető a BMW Individual Merino bőrkárpitozás is, háromféle árnyalatban. Az ülésfelületek minden korábbinál fenntarthatóbb anyagalternatívája, a BMW M Performtex az új BMW 4-es Coupé modellben ünnepli premierjét. A prémium minőségű, velúrszerű anyag Black árnyalatban válik elérhetővé, kizárólag a BMW M Performance modellekben és az M Sport csomaggal felszerelt modellekben. Az átfogó digitalizáció következtében a műszerfalon jelentősen kevesebb gomb és kapcsoló kapott helyet. A szellőztetés, a légkondicionáló, illetve az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető ülés- és kormányfűtés a központi kijelzőn keresztül és a szellőzőrostélyokon található, új vezérlőpaneleken keresztül vezérelhető. A behajtható külső visszapillantó-házak már szintén az alapfelszereltség részei. A műszerfal az opcionális extrafelszereltség részeként Sensatec-bevonattal is megrendelhető, még tovább finomított felületszerkezettel. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításnak már a műszerfal kontúrvilágítása is része. Az utastér új, Dark Graphite matt dekorbetétjei az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Sport csomag alumíniumból készült, rombuszmintás, antracit árnyalatú utastéri dekorbetéteket tartogat. Az egyes vezérlőelemek kristályüvegből készült Crafted Clarity változata ugyancsak elérhető az opcionális extrafelszereltség részeként, ahogyan az ajtókárpitokba épített vezérlőpanelek galvanizált változata is. Széleskörű motorpaletta: az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio motorházteteje alá háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás közül választhatnak az ügyfelek. A rendkívül erős hathengeres benzinmotorral és hathengeres dízelmotorral szerelt BMW M Performance modelleket egy másik soros hathengeres dízelmotor és egy négyhengeres gázüzemű erőforrás, valamint két négyhengeres, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor egészíti ki. A hathengeres erőforrások és a négyhengeres dízelmotor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Mindegyik erőforráshoz nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, már az alapfelszereltség részeként. A motorerőt klasszikus hátsókerék-meghajtás vagy BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre, modellváltozattól függően. A portfólió csúcsán négy BMW M Performance modell foglal helyet. Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrások, az M-specifikus futómű-technológia, valamint a karosszéria és az utastér exkluzív stílusjegyei kiváltképp sportos vezethetőséget és lendületes atmoszférát garantálnak. Az új BMW 4-es Coupé és az új BMW 4-es Cabrio az automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő intelligens rendszerek rendkívül széles tárházával büszkélkedhet. Az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek között eközben a kormányzó és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) és a Parking Assistant Plus parkolóasszisztens is megtalálható. A QuickSelect koncepció szerint felépített, új BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia új szintre emeli az egyszerű és intuitív járművezérlést. Középpontban az érintésekkel és élőbeszéd útján történő vezérlés. Új, áttekinthetően elrendezett funkciókkal dolgozó főképernyő, a felhasználói felület vezetőhöz közelebb eső oldalán pedig függőlegesen elrendezett, élő ikonok. A QuickSelect koncepció lehetővé teszi a kívánt funkciók egyetlen lépésben történő, almenük nélküli aktiválását. A központi kijelző alsó éle mentén elérhető menüsáv a légkondicionáló funkcióihoz kínál közvetlen hozzáférést. A BMW Maps navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés az alapfelszereltség része. Az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető, amelynek immár a BMW Head-Up kijelző és a kiterjesztett nézet (Augmented View) is része. A bajor prémiumgyártó ügyfeleinek személyes eSIM kártyája mindkét modellben aktiválható. Optimalizált járműkapcsolat az 5G mobiltechnológiának köszönhetően, már alapfelszereltségként. A BMW ID és a My BMW okosalkalmazás még tovább egyszerűsített használata. A parkolási díjak és az üzemanyagszámlák mostantól digitálisan, az autóból is rendezhetők. Kulcsszavak: bemutató, BMW 4-es, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Nagy dobásra készül az amerikai posta |
||
2024. február 01.
Az USA legnagyobb elektromos járműflotta-bővítését indítják el, bemutatták az első töltőállomásokat.
|
Az Egyesült Államok Postaszolgálata (USPS) az amerikai kontinens legnagyobb elektromos flottaberuházását és infrastruktúra-bővítését indította el, melynek keretében 2028-ig több mint 66 ezer kézbesítő e-jármű használatba állítását tervezik. A hetente akár 167 millió címre szállító postaszolgálat járműveinek elektrifikálása az USPS elosztó-, szállító- és kézbesítő hálózatának modernizálását célzó, összesen 40 milliárd dollár költségvetésű, 10 éves terv része. Ennek köszönhetően a cég növelni tervezi hatékonyságát, miközben csökkentheti költségeit, karbonlábnyomát és hulladék-kibocsátását is. A gigaberuházás keretében a Siemens, a Rexel/ChargePoint és a Blink vállalatok fogják gyártani a USPS országszerte telepíteni tervezett, első 14 ezer e-töltőállomását. Ennek első lépéseként most a dél-atlantai válogató- és kézbesítő központban adták át a Siemens által szállított e-töltőállomásokat, ezt követően pedig idén több száz elosztóközpontot szerelnek fel e-töltőkkel. Az új, csomagszállító e-kamionok így először az Atlantának is otthont adó Georgia államban kezdik majd járni az utakat. Mindeközben a USPS folyamatosan vizsgálja azt is, hogy a jövőben miként lehetne akár 100 százalékig elektromosra cserélni járműparkját. Kulcsszavak: Egyesült Államok, elektromos autó, posta
|
|
|||||
|
||||||
Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését |
||
2024. február 01.
Állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését Magyarországon, a Jövő Mobilitás Szövetség számítása szerint a vissza nem térítendő támogatással azok a vállalkozások is vehetnek ilyen gépjárművet, amelyek eddig a magas vételár miatt halogatták a vásárlást.
|
A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly év végén 48 533 tisztán elektromos autó volt forgalomban Magyarországon. A korábbi növekedési ütem alapján és a februárban induló támogatási pályázat révén év végére elérheti a 70 000-et is a tisztán elektromos autók száma. A szövetség becslése szerint 2600 nyilvános töltőpont érhető el országszerte, megjegyezik azonban, hogy egyre több helyen, éttermeknél, szállodáknál is található töltő, így ennél nagyobb a töltőpontok száma; ugyanakkor a legtöbben továbbra is otthon töltik az akkumulátorokat. Az elektromos autók térnyerésével párhuzamosan a nyilvánosan elérhető töltők számának további növekedésre is lehet számítani, de sokkal inkább az elérhető töltési sebességben várható javulás, köszönhetően - többek között CEF2 keretében megvalósuló - ultragyors (100 kW feletti) töltőtelepítéseknek. A Jövő Mobilitása Szövetség közölte: mivel az Európai Unió döntése értelmében 2035-től - különleges kivételtől eltekintve - megszüntetik az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében, a vállalati járműflották esetében különösen fontos, hogy időben megkezdődjön az átállás stratégiai megtervezése és kivitelezése. A szövetség szakértői szerint az elektromos járművekre váltásnak több előnye van: így például az elektromos autóknak a hagyományos járművekhez képest alacsonyabbak az üzemanyag- és karbantartási költségeik, miközben a vállalatok jelentősen csökkenthetik ökológiai lábnyomukat, és támogathatják az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló erőfeszítéseket. A közlemény szerint a pályázaton való részvétel több feltételhez is kötött, így például a vásárolni kívánt jármű ára nem lehet több, mint a vállalkozás utolsó lezárt üzleti évének nettó árbevétele, míg egyéni vállalkozónál éves bevétele. A támogatás vissza nem térítendő, de a beszerzés után, utólag folyósítják, és csak új autók és munkagépek vásárlását támogatják, a járművenkénti támogatás összege pedig az akkumulátorkapacitástól függ. Feltétel az is, hogy a támogatás átvételét követő 3 éven belül, de legkésőbb 2027. december 31-ig nem adható el vagy bérbe, illetve nem vonható ki forgalomból a jármű. A közleményben a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői több szempont figyelembe vételét is ajánlják a vállalkozóknak, amikor arról döntenek, hogy milyen elektromos gépjárművet szerezzenek be: szerintük az egyik legfontosabb szempont az, hogy az újonnan beszerzett jármű is a korábban megszokotthoz hasonló teljesítményt nyújtsa. Az elektromos autók hatótávolsága a vállalkozás igényeihez igazodjon, figyelembe véve a napi útvonalak számát és hosszát, illetve számításba kell venni a töltési időt is, hogy ne okozzon üzleti fennakadást.
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, támogatás
|
|
|||||
|
||||||
e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában |
||
2024. január 30.
Az e-POWER meghajtást 2022 szeptemberében vezették be Európában a Qashqai és az X-Trail modelleken. Az e-POWER sikere a csendességnek és a könnyű vezetési élménynek köszönhető, mivel a kerekeket 100%-ban az elektromotor hajtja.
|
A 2022 szeptemberi debütálása óta az innovatív Nissan e-POWER több mint 100 000 ügyfelet csábított el. Európában eddig 65 367 Qashqai és 34 663 X-Trail kelt el ezzel az erőforrással felszerelve. Az e-POWER-t az különbözteti meg a többi hasonló hibrid jellegű hajtástól, hogy a kerekeket kizárólag egy elektromos motor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a meghajtás könnyed, sima és csendes - akárcsak egy teljesen elektromos jármű esetében. Az e-POWER vásárlóinak visszajelzései valóban azt mutatják, hogy különösen nagyra értékelik a hajtáslánc csendességét és könnyű vezethetőségét. Az e-POWER rendszerben a fejlett és hatékony benzinmotor csak áramtermelésre szolgál, amely feltölti a fedélzeti akkumulátort, és az elektromotoron keresztül hajtja a kerekeket. Ha a jármű meghajtásához kis teljesítményre van szükség és az akkumulátor elegendő energiával rendelkezik, a kerekeket hajtó villanymotor csak az akkumulátorból származó áramot használja. Ha több erőre van szükség, a motor áramot termel az elektromotor működtetéséhez és az akkumulátor feltöltéséhez. Ha maximális teljesítményre van szükség, akkor az elektromotor mind a motorból mind pedig az akkumulátorból vesz fel áramot. Ezenkívül bármikor, amikor csak lehetséges, áram-visszatáplálás történik, és a jármű mozgásából származó energia is visszakerül az akkumulátorba. Ezenkívül az elektromos energiatermelést az útviszonyoknak megfelelően szabályozzák. Amikor a burkolati viszonyok és a jármű sebessége miatt megnő az útzaj, a motor bekapcsol, hogy feltöltse az e-POWER akkumulátorcsomagot. Ez csökkenti a motor működésének szükségességét az egyébként csendesebb körülmények között. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Qashqai és az X-Trail vásárlói elismerik az egyedülálló e-POWER technológiánk előnyeit - mind a hatékonyság, mind a kiváló vezetési élmény révén. Ennek a mérföldkőnek az elérése kiemelkedő eredmény az e-POWER 2022. szeptemberi bevezetése óta, és meggyőző bizonyítéka a terméktervezési valamint a mérnöki csapatunk bátor, innovatív szellemének." - mondta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke. Hozzátette: „"A bemutatástól kezdve az utakon megjelenő hihetetlen mértékű százezres példányszámig, az utunk tovább folytatódik a Nissan e-POWER-rel – ami az átvezető technológiát jelenti a teljesen elektromos meghajtáshoz” A Nissan egyedülálló technológiája túlmutat Európán: Ausztráliában és Új-Zélandon mindkét járműben, Marokkóban pedig a Qashqaiban kerül az utakra. E mérföldkő megünneplésére a Nissan felemelte a motorháztetőt, hogy bemutassa az e-POWER technológia bonyolult belső működését. A vetítés varázsát felhasználva, a dinamikus energiaáramlás – amely 100 000 e-POWER járművet hajt a régióban – közvetlenül a Nissan Qashqai és X-Trail modellek külsején elevenedik meg. E technológiai látványosság alapját az e-POWER motor és hajtáslánc 3D-s modelljei szolgálják. Ezek a digitális tervek az anamorfikus vetítés segítségével minden egyes járművet az innováció vásznává alakítanak, és a közönségnek ritka betekintést nyújtanak az e-POWER működésébe, valamint abba, hogy ezen egyedülálló technológia konfigurációja hogyan biztosítja az érzékeny, sima és csendes vezetést, köszönhetően annak, hogy a kerekeket 100%-ban az elektromos motor hajtja. A jelenlegi Qashqai a Nissan városi crossoverének harmadik generációja. A 2021-ben bemutatott modell az európai autóipar úttörő státuszára építve a markáns formatervet és a kissé megemelt vezetési pozíciót agilitással, intuitív technikával és prémium minőséggel ötvözte. Két elődjéhez hasonlóan a jelenlegi Qashqai tervezését is a London központjában található Nissan Design Europe végezte, a mérnöki fejlesztést pedig a Nissan Technical Centre Europe vezette, az Egyesült Királyságbeli Bedford közelében. A gyártás a Nissan legmodernebb gyárában, az északkelet-angliai Sunderlandben történik. Az X-Trail egy kalandvágyó családok számára tervezett SUV, amely az e-POWER technológiával és az opcionális, kétmotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszerrel az izgalmas vezetés új szintjét hozza el. Az X-Trail minden alkalomra megfelel, és ideális társ a kirándulásokhoz, nagy családdal vagy barátokkal töltött napokhoz, hétvégékhez. Kulcsszavak: e-POWER, értékesítés, jármű kereskedelem, nissan, qashqai, X-Trail
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 1 - 10 |