Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12536 Megjelenítve: 1 - 10
2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

2021. július 23.
A Volkswagen Haszonjárművek (VWN) 2007 után újra hatalmas VW buszfesztivált szervez 2022. július 15-17 között újra nagyszabású Bulli-kempinggé alakul a hannoveri vásárterület.
Részletek

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra

Az összes VW Bulli generáció több ezer képviselőjét és rajongóikat várják a világ minden tájáról egy nagy Bulli-bulira, önmaguk és a kultikus Bulli megünneplésére.

2007 óta sóvárognak a rajongói közösségek az üzenetért, hogy a Volkswagen Haszonjárművek újra megszervezze a Bulli-találkozót. Július 15-én nagy volt az izgalom a rajongói közösségnél. A „Volkswagen Nutzfahrzeuge Oldtimer” Facebook csoportban egy „titokzatos” poszt jelent meg egy 2022-es naptárbejegyzéssel. Ez az időpont világszerte gyorsan elterjedt, óriási várakozás előzi meg a találkozót.

Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatóságának elnöke elmondta: „A hűséges VW busz-rajongóink már régóta várják a 2007-es találkozó megismétlését. Erre jövőre sor kerül, és Hannover újra a Bulli fellegvára lesz. A közösséggel együtt szeretnénk megünnepelni a Bullit és üdvözölni legújabb családtagunkat: a teljesen elektromos ID. BUZZ modellt.”

A Volkswagen Haszonjárműveknél megkezdődött a szervezés, lefoglaltuk a fesztivál helyszínét Hannoverben, az expó területén. További információk idén ősszel várhatók, az érdeklődők év végén online lefoglalhatják parkolóhelyüket VW buszuk számár.

2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra
Kulcsszavak: volkswagen, Volkswagen Csoport, Volkswagen Haszonjárművek, Volkswagen-találkozó
 
Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban Az új Tiguan világpermierje Frankfurtban 2022. nyár: A Volkswagen Haszonjárművek meghívja rajongóit a VW buszfesztiválra Negyven éves a Golf – bestseller, trendalapító és stílusikon A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve A Bulli pedig csak gurul, gurul tovább… - A hannoveri Transporter gyár 60 éve Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját Az új T-Cross világpremierje: a Volkswagen bővíti SUV-családját Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben Több mint 6 millió Volkswagent gyártottak 2017-ben
 
Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

2021. július 22.
A Peugeot történetének egyik leggyönyörűbb autójával folytatódik a Pásztor Tamás veteránautó-gyűjteményét bemutató sorozatunk. Az 504-es Coupé egy régi álom beteljesülése volt számára, és egyben tanulságos példa is mindenkinek, aki veterán autó vásárlásán töri a fejét.
Részletek

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Emlékszem, hogy ültem apám szívódízel Peugeot 504-es szedánjának a hátsó ülésén, és nem bírtam levenni a tekintetem a hatalmas, kerek műszerekről.” – összegzi egyetlen mondatban Pásztor Tamás, mi késztette arra, hogy első veterán Peugeot-jának, a sorozatunk első cikkében bemutatott 404-es szedánnak a megvásárlása után néhány évvel ismét útra keljen, és egy 504-es Coupéval térjen haza. Ekkor 2006-ot írtak, és a hollandiai kereskedés, amelyben megpillantotta a lírai vonalú kétajtóst, nem tudta, milyen kincs van a birtokában.

„Amerikai autókra szakosodott cég volt, nem is tudom, hogy kerülhetett hozzájuk a kupé. Túl akartak adni rajta, nem foglalkoztak vele. Ma már más volna a helyzet, igazi kincs egy ilyen tetszetős, korai példány, akkor viszont szerencsém volt. Arra ügyeltem, hogy ne legyen hiányos, hogy meglegyen minden alkatrésze, beleértve a díszítőelemeket is, mert ezeket rendkívül nehéz pótolni.” – avat be bennünket hitvallásába Tamás.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Ha saját célra, használatra veszünk veterán autót, ne próbáljunk spórolni azon, hogy rossz állapotú, teljes körűen felújítandó példányt veszünk. A restaurálás ugyanis előre nem látható tempóban viszi a pénzt és az időt, és hacsak nem valami nagy értékű kincset szereztünk be, amiért sorba áll a piac, jó eséllyel többet költünk az autóra a végén, mint amennyit ér. Minél jobb állapotú, és feltétlenül hiánytalan autót kell keresni, úgy viszonylag gyorsan és fájdalommentesen használatba vehetjük az autót.”

Tamás tudta persze, hogy a ránézésre jó állapotúnak tűnő karosszéria alatt mi vár rá, viszont a hajtáslánc és a többi fődarab rendben volt, és nem hiányoztak a beszerezhetetlen apróságok. Ráadásul pont olyan kivitel volt, amit mindig is szeretett volna: első szériás, hátul csíklámpás, elöl négy kocka fényszórós példány – ez az a stílus, amit a 2018-ban bemutatott Peugeot e-Legend tanulmányautó olyan pontosan megragadott.

Olyannyira korai volt az autó, hogy még az 1,8 literes benzinmotort szerelték bele – később 2,0 literes soros négyhengeres, majd a második szériától V6-os motorok kerültek a motortérbe.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Az 504 persze nem csak elegáns, de minden szempontból kiváló autó is. Ez volt az első olyan Peugeot, amelyet – az alapkiviteltől eltekintve – nem merev hátsó híddal, hanem független hátsó felfüggesztéssel szereltek. Ez jóval kényelmesebbé és stabilabbá tette a 404-esnél (amely műszakilag ugyan az elődje volt, ám az eltérő számrend jól mutatja, hogy a Peugeot magasabbra pozícionálta az új modellt.)

A kupé az afrikai terepralik verhetetlen bajnokának bizonyult, nem utolsósorban megbízhatósága miatt, hiszen akkoriban a versenyzők maguk szerelték az autót, a magukkal vitt szerszámok és cserealkatrészek segítségével.

Hogy mennyire kiváló autó volt az 504-es, jól példázza, hogy a rendkívül pragmatikus Enzo Ferrari maga is évekig járt egy limuzinnal, majd egy kupéval.

Az utóbbit Ferrari jó barátja és üzleti partnere, Sergio Pininfarina tervezte, ahogy a kabriót is.

Ma az utóbbinak nagyobb az ázsiója, de annak idején, újonnan olcsóbb volt, mint a kupé. „Egyrészt a kupé rögzített teteje sokkal szebben adja ki a formát, mint a vászontető, másrészt merevebb is a keménytetős kivitel – a szépség és a jobb vezethetőség egyformán szerepet játszhatott abban, hogy a korabeli vevők többre értékelték a kupét” – elmélkedik Pásztor Tamás, aki az autó vásárlásakor maga is választhatott volna egy kabriót a kereskedés kínálatából, ám eszébe sem jutott ez a lehetőség.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

„Nem tudom az okát, de mindig is kupéban gondolkodtam. Az esztétikum mellett közrejátszhatott az is, hogy mindennapi használatra szántam, márpedig egy kabrió közép-Európában nem alkalmas erre. Ha tűz a nap, megsülünk, ha gyorsan megyünk, nagy a huzat, ha felhúzom a tetőt, kényelmetlenül szűk. Családos autónak a kupé sokkal alkalmasabbnak tűnt.”

Hogy valóban alkalmasabb-e, az egyelőre elméleti kérdés maradt, mert Pásztor Tamás az elmúlt másfél évtizedben nem jutott el oda, hogy teljesen felújítsa az 504-es Coupét. „Mindig volt valami, ami miatt félre kellett tenni. Egyszerre soha nem lett volna rá időm. Amellett ugyanis, hogy három méterről nagyon jól mutat, közelről, de pláne a fedeleket felnyitva pontosan látszik, hogy a karosszériát az alapoktól fogva kell felújítani – vagy mondjuk így: újragyártani.

Néhány éve már ott tartottam, hogy nekilátok, hiszen az 504-es volt az, amely (még ha limuzinként is) elindított a Peugeot-rajongás útján. Aztán közbejött valami teljesen váratlan, ami felborította minden tervünket: a márka első újkori luxusautója, amelyről azt hittem, egész Európát bejárhatom érte, úgysem találok belőle. Végül aztán a Csillaghegyen jött velem szembe egy gyönyörű, eladó példánya…”

Az 504-es Coupé tehát továbbra is türelmesen várja, hogy visszatérhessen az aktív szolgálatba. Tamás pedig - mozgásképes-e az autó vagy sem -, ugyanúgy rajong érte, mint gyűjteménye összes többi tagjáért. Cikksorozatunk következő részeiben velük: az 504 Coupé közvetlen elődjével, valamint a restaurálását meghiúsító csodával is megismerkedhetünk.

Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán

Az autók iránti rajongáson is túlmutató, záró tanulságként pedig álljon itt Tamás első meglepetése, amikor beült frissen vásárolt autójába. „Rápillantottam a műszerfalra, és elképedtem: sehol a hatalmas műszerek, amikre emlékeztem, felnőtt léptékkel nézve már arányos, elegáns és kecses órák sorakoztak a volán mögött. Ennyit a gyerekkori emlékekről…”



Kulcsszavak: oldtimer, Peugeot, Peugeot 504, veterán
 
Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán Jazzy Street – Vasárnap reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben! Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel Veteránautó-felvonulással ünnepel az Opel Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Városi zajból fejleszt áramot a Peugeot Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán Peugeot 108 premier a Genfi Autószalonon Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója? Legyen hibrid vagy legyen az Év Autója?
 
A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

2021. július 22.
A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben nyert el szerződést 73 többüzemű vonat tervezésére, gyártására és műszaki támogatására az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársaság számára, amely az elmúlt 50 évben a vasúti utazás modernizálásával átalakította a közlekedést az Egyesült Államokban.
Részletek

A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

Lehetőség van még további 140 vonat szállítására és karbantartási megállapodások megkötésére is. A Vasúttársaság törekvése, hogy a megrendeléssel a piacon elérhető legnagyobb fenntarthatóságú és hatásfokú vonatokat szerezze be, amelyek között kettős üzemű és hibrid akkumulátoros járművek is vannak.  

A vonatok az északkeleti vasúti korridor vonalain és különböző, államilag támogatott vasútvonalakon fognak közlekedni, többek között Maine, Massachusetts, New York, Észak-Karolina, Oregon, Vermont, Virginia és Washington államok területén. A megnövelt kapacitással és az utazási idő lerövidítésének lehetőségével az Amtrak várakozásai szerint az új vonatok évente több, mint 1,5 millióval növelik meg az utazók létszámát.

„Ezek az új vonatok átformálják a vasúti utazás jövőjét azáltal, hogy a 40-50 éves, elöregedő flottánkat korszerű, amerikai gyártású járművek váltják fel" - mondta Bill Flynn, az Amtrak vezérigazgatója. „Ez a beruházás elengedhetetlen a Northeast Regional és az államilag támogatott járatok fenntartásához a jövőben, és lehetővé teszi utasaik számára a kényelmes és biztonságos utazást, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett."

„Ezek a vonatok az Amtrak és utasai számára a legújabb fenntartható és intelligens vasúti technológiát kínálják majd. Hiszünk abban, hogy a hibrid akkumulátoros és kettős üzemű vonatok fontos szerepet fognak játszani a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és a környezet védelmében az Egyesült Államokban. Emellett digitális szolgáltatásaink révén az Amtrak valós idejű információkat kap majd a járművek működéséről, így biztosítva azt, hogy az utasok biztonságban és hatékonyan érjék el úticéljukat" - nyilatkozta Michael Peter, a Siemens Mobility globális vezérigazgatója. „Az Amtrak beruházása jól mutatja Amerika elkötelezettségét a vasúti rendszerek fejlesztése iránt, fenntarthatóbb utazási lehetőséget kínálva az utasoknak."

 A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal

A gyártási szerződéshez egy hosszú távú szerviz-megállapodás is társul, amely a műszaki támogatásra, a pótalkatrészekre és az anyagellátásra vonatkozik. A vonatok vezeték nélküli kommunikációval, távfelügyelettel és teljesen integrált digitális diagnosztikával rendelkeznek a nagyobb megbízhatóság érdekében. Ezek a fejlett funkciók lehetővé teszik az Amtrak számára az új technológiák tesztelését és fejlesztését, valamint új karbantartási megközelítések bevezetését a hatékonyság növelése, a rendelkezésre állás növelése és a hosszú távú költségek csökkentése érdekében.

A megrendelés kettős üzemű és hibrid akkumulátoros vonatokat is tartalmaz. Az első vonatot 2024-ben szállítják le, míg az első Venture Hybrid akkumulátoros vonat tesztelése 2025-ben kezdődik meg. Az északkeleti vasúti korridorra és az államilag támogatott útvonalakra szánt vonatokat 2024 és 2030 között szállítják le. A többüzemű rendszerek alkalmazásával  - beleértve a hibrid akkumulátoros üzemet is - a meglévő flottához képest csökkentett kibocsátás révén jelentős környezetvédelmi előnyöket is biztosítanak.

A legújabb vonatok kényelmesebb ülésekkel, egyéni konnektorokkal és USB-portokkal, fedélzeti wifivel, jobb világítással és panorámaablakokkal, korszerűbb étkezési szolgáltatásokkal, beleértve az önkiszolgálási lehetőségeket, valamint a legmodernebb utastájékoztató, digitális helyfoglalási rendszerrel és navigációs kijelzőrendszerekkel rendelkeznek majd. A vonatokat a legújabb egészségügyi és biztonsági előírásoknak megfelelően tervezték, beleértve a továbbfejlesztett légkondicionáló berendezéseket, az érintésmentes mosdóvezérlést és az automatizált lépcsőket is. Ezen kívül a járművek az Amtrak új standardja szerint továbbfejlesztett akadálymentesített funkciókat is tartalmaznak, beleértve az induktív hurkokat a nagyothallók számára, az akadálymentesített mellékhelyiségeket és előtereket, az akadálymentesített étkezőkocsikat, valamint a mozgáskorlátozott ügyfelek, köztük a kerekesszéket használó utasok számára kialakított lifteket. A vonatok megfelelnek az összes legújabb biztonsági előírásnak és szabványnak, és magasabb színvonalú strukturális biztonságot nyújtanak.

A vonatok a Siemens Mobility észak-amerikai vasúti gyártóüzemében készülnek a kaliforniai Sacramentóban, és megfelelnek a Szövetségi Vasúti Hivatal Buy America szabványainak. A gyártómű idén ünnepli működésének 30. évfordulóját, miközben folyamatosan növeli a 2100 főt meghaladó létszámát. Ez az egyik legnagyobb ilyen jellegű üzem az amerikai kontinensen, és az egyik legfenntarthatóbb, mivel egy 2,1 MWp teljesítményű napelemes rendszerrel termeli felhasznált energiájának nagy részét a kaliforniai napsütésből. A Siemens Mobility a gördülőállomány teljes spektrumát tervezi és gyártja Sacramentóban, beleértve a személyvonatokat, a könnyű vasúti járműveket és villamosokat, a mozdonyokat és a személykocsikat. Az ügyfélszolgálatot és a karbantartást a Siemens Mobility karbantartási és javítási műveletekkel foglalkozó amerikai központjából, a szintén Sacramentóban található, 60 ezer négyzetméter alapterületű McClellan Park-i üzemből irányítják.
Kulcsszavak: Amtrak, Siemens Mobility, vasút
 
A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal Fejlesztik Kecskemét elővárosi közlekedését Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler Közös gyártásról írt alá szándéknyilatkozatot a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler A Siemens Mobility történelmi 3,4 milliárd dollár értékben szerződött az Amtrak amerikai nemzeti vasúttársasággal Január elején nyílik meg a gödöllői P+R parkoló A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott A Siemens Velaro vonata Red Dot díjat kapott Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo
 
A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

2021. július 21.
Lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat a BKV Zrt. A tervek szerint 35 alacsonypadlós, használt - utólag klímával is felszerelt - frankfurti villamossal váltanák ki a Ganz-csuklós járműveket.
Részletek

A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

A BKV Zrt. hétfőn közölte az MTI-vel, hogy igazgatóságuk döntött a "Használt, alacsonypadlós villamosok beszerzése" tárgyú közbeszerzési eljárás megindításáról. Az eljárás sikeres lefolytatása után 35 alacsonypadlós, használt frankfurti villamos megvásárlásával lehetőség nyílhat az elöregedett Ganz-csuklós járművek lecserélésére, és a szolgáltatás színvonalának növelésére.   

Kiemelték, hogy a BKV 620 darabos villamos járműállományának négyötöde meghaladta villamosoknál tervezett 30 éves élettartamot. Műszaki állapotát figyelembe véve a csaknem 50 éves átlagéletkorú 37 darabos Ganz-csuklós állomány cseréje a legsürgetőbb. Ezek a villamosok keskeny kialakításukkal - a többi budapesti villamos járműszélességéhez viszonyítva - és alacsony tömegükkel szinte bárhol tudnak közlekedni a BKV villamoshálózatán, leváltásukra ezért csak hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező járművek megfelelők. A frankfurti villamosok hasonlóan keskeny kialakításuknak köszönhetően alkalmasak lehetnek erre a feladatra. A Ganz-csuklósoknál már jelen állapotukban is korszerűbbek, hiszen alacsonypadlós kialakításúak, életkoruk 24-28 év, tehát még legalább 15-20 évig üzemeltethetők.
   
Mint kifejtették: a járművek beszerzésének előkészítése már hónapok óta zajlik. Ezalatt beszerezték az összes releváns műszaki és üzemeltetési adatot, továbbá a járműveket több alkalommal is megvizsgálták. Az összegyűjtött információk alapján elkészült a villamosok "honosítási terve", vagyis a BKV hálózatára való alkalmassá tételük, továbbá a klimatizálásuk is.
   
A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra

Elkészült továbbá egy előzetes gazdaságossági számítás is, amelynek eredménye alapján a klimatizálás költségeit is figyelembe véve 10 éves futamidőre vetítve nagyságrendben hasonló költség mellett üzemeltethetők a frankfurti villamosok, mint a velük kiváltani szándékozott Ganz-csuklósok. Ugyanakkor klimatizálás nélkül több száz millió forintos nagyságrendű költségmegtakarítás is elérhető lenne ugyanezen időszak alatt a Ganz-csuklós villamosok tovább üzemeltetéséhez képest, az alacsonypadlós kivitel nyújtotta színvonalnövekedés mellett - jegyezték meg.
   
Azt írták: a frankfurti villamosok esetében a légkondícionáló berendezések utólagos beszerelése megvalósítható. Ezt igazolja egyrészt a helyszíni szakértői szemle, másrészt a TW6100 típusú villamos szakembereink által nemrégiben megvalósított utólagos klimatizálásának tapasztalatai is - tették hozzá.
   
A hétfői döntés értelmében - bár a teljes eladásra kínált mennyiséget lefedi a közbeszerzési eljárás - első körben csak egy prototípus járművet kívánnak beszerezni. A további villamosok megrendelése a prototípus jármű honosítási folyamatának függvénye lesz, mérlegelve a klimatizálás sikerességét, illetve a gazdaságossági szempontokat - közölte a BKV.
Kulcsszavak: beszerzés, bkk, bkv, Ganz-csuklós, villamos
 
A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Újabb tizenkét földgázhajtású busz érkezik Budapestre Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Év végéig lehet pályázni földgázüzemű autóbuszok beszerzésére A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra 3-as metró felújítás 60-65 milliárdért A BKV lecserélné az elöregedett Ganz-csuklós villamosokat frankfurti villamosokra Árvíz - Közlekedési korlátozások vasárnap Budapesten
 
Hogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól?

Hogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól?

2021. július 21.
A szélsőséges időjárási viszonyok, főként az egyre gyakoribb felhőszakadások következtében lezúduló vízmennyiség nagymértékben megnehezíti a közlekedést.
Részletek

Hogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól?

Számos autó és autós kerül nehéz helyzetbe az utak járhatatlansága vagy a gépjármű meghibásodása miatt. Ugyanakkor tehetünk mi is valamit annak érdekében, hogy autónk kevésbé sérüljön az ilyen helyzetekben.

Nem is gondolnánk, hogy a víz milyen jelentős károkat tud okozni az autó működésében, különösképpen a motorban, hiszen ha vizet szív, mechanikai sérülések lehetnek a vízütés következtében, melynek orvoslása nagy szervizköltséggel vagy esetlegesen motorcserével járhat. Továbbá az alváz közelében elhelyezett vezérlőegységek is rendkívül érzékenyek a víz okozta káros hatásokra, hiszen sérülhet a légzsákvezérlő és egyéb biztonsági berendezések vezérlője is. Az alternatív hajtású autók esetében az özönvízszerűen lezúduló vízmennyiség az akkumulátor pakkban okozhat zárlatot, ami akár annak cseréjével is járhat.
 
Amennyiben a víztócsa a gépjármű kerekének tengelyéig ér, úgy nagy valószínűséggel komolyabb anyagi kár nélkül megússzuk, efelett viszont érdemes inkább elkerülni az érintett útszakaszt.
 
„ Ha a víz magassága eléri az ajtót, akkor mindenképpen át kell nézni a kormányművet, a féltengelyeket, valamint az alsó gömbcsuklókat. Ezeket szükség esetén meg kell tisztítani a szennyeződésektől és vissza kell állítani a megfelelő kenést. ”- hívta fel a figyelmet Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.
 
Figyeljünk oda a beázásra

A beázás következtében kialakuló károk jelentősek és alattomosak lehetnek, ugyanis az autó kiszárítása után előfordulhat, hogy nem tapasztalunk hibát az autóban és hátradőlve megkönnyebbülünk, hogy megúsztuk a beázást minden nagyobb probléma nélkül. A helyzet viszont nem ennyire egyszerű… A legtöbb esetben a beázás következtében történő hibák csak később jelentkeznek az autóban: 
        
•    jelző kontroll-lámpák
•    folyamatos működési zavarok
•    elektromos hibák

A fenti problémák elkerülése érdekében fontos, hogy ha beázást tapasztaltunk járművünk utas- vagy motorterében, alaposan szárítsuk ki kocsinkat és kérjünk teljes körű átvizsgálást a márkaszervizben.  
 
Érdemes nagy hangsúlyt fektetni az autónk folyamatos javíttatására és karbantartására, hiszen az egyik legfontosabb eszközeink közé tartozik a mindennapokban. A Duna Autó 24 márkaszervize gondoskodik arról, hogy minden autó a legnagyobb szakértelemmel legyen szervizelve a biztonságos közlekedés érdekében.
 


Kulcsszavak: Duna Autó, márkaszerviz
 
A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást A Nissan tanúsítási programjával garantálja a lehető legmagasabb színvonalú karosszériajavítást 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt 793 autót hív vissza a Dacia a következő hetekben egy hiba miatt Hogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól? Bővülő szolgáltatások, vonzó ajánlatok a Porsche Hungaria márkáinak szervizeiben Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Egyre többen szereltetik márkaszervizben autójukat Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között
 
A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására

A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására

2021. július 21.
A Nissan új programot indít, mely a Forma E versenyzők agyfunkciók anatómiai kutatására összpontosít. A kutatás során Nissan szakértő csapata a Nissan Formula E pilótáinak az agyfunkcióit hasonlítja össze a kontrollcsoportban résztvevő nem versenyző autóvezetőkkel.
Részletek

A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására

A Nissan Motor Co., Ltd. a napokban indította útjára innovatív programját, mely az agyfunkciók anatómiai kutatására összpontosít Sebastien Buemi és Oliver Rowland Forma E pilóták teljesítményének fejlesztése érdekében.

A ’Nissan Brain to Performance’ (Nissan, agy a teljesítményért) elnevezésű program fejlett agyi képalkotást és analízist alkalmaz a hivatásos pilóták sajátos anatómiai tulajdonságainak meghatározására. A program célja olyan optimalizált tréning kifejlesztése, mely fokozza a vezetéssel és versenyzéssel kapcsolatos agyi funkciókat.

„A Nissannál merünk olyat tenni, amit mások nem. Ezzel az úttörő programmal az a célunk, hogy korábban még nem alkalmazott módon értsük meg pilótáink agyi funkcióit a pályán mutatott teljesítményük fokozása érdekében a Forma E-ben” mondta Tommaso Volpe, Nissan Global Motorsport igazgató. „Mi lenne, ha a fejlett agyi funkció analízis és tréning segítségével jobb teljesítményre bírhatnánk rá versenyzőinket? A Forma E-ben minden tizedmásodperc számít, ezért vagyunk olyan izgatottak, hogy meglássuk, élvonalbeli Nissan kutató csapatunk hogyan képes fokozni Seb és Oli már így is magasan teljesítő agyi funkcionalitását.”

A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására

A programot Dr. Gheorghe Lucian fogja koordinálni, agykutatás és tréning területén tevékenykedő szakértő, aki többek között a Nissan autók és emberek közötti kapcsolatát illető kutatásának fontos szereplője is. A Nissan Brain to Performance program elsődleges prioritása a Nissan Forma E pilóták teljesítményének fokozása.

Gheorghe szerint: „Az agyunk elképesztően nagyteljesítményű. Számos kritikus funkciót végez el minden másodpercben mialatt autót vezetünk, anélkül, hogy tudnánk róla. Magas szinten képzett és tapasztalt Nissan Forma E sofőrjeink ezeket a funkciókat erőteljes nyomás alatt és nagy sebességnél végzik, miközben folyamatosan gyorsabb körök megtételére törekszenek. Az új Nissan Brain to Performance programunk arra keresi a választ, hogy milyen elektromos agyi aktivitás teszi lehetővé, hogy egy pilóta kiválóan végezhesse a vezetési tevékenységet. Ezután pedig, ha tudunk, szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy ezt a teljesítményt tovább lehessen fejleszteni kifejezett agyi tréningen keresztül. Lehetséges, hogy élvonalbeli kutatásunk segíteni fog az átlag autós vezetési képességeinek fokozásában és az elektromos autózás fejlesztésében? Ezt reméljük.”

Az új program első stádiuma olyan részletes analízist és tesztelést fog tartalmazni a Forma E pilóták agyi funkcióit illetően, melyet átlagos, nem versenyző kontroll csoporttal fognak összehasonlítani. Mindannyiuknak különböző feladatokat kell majd ellátniuk a legkorszerűbb szimulátorokon, miközben analizálják és rögzítik agyi aktivitásukat.

A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására

Az eredményekből kiindulva egy dedikáltan erre a célra létrehozott sofőr tréning program kifejlesztését fogják elkezdeni, mely elektromos agyi stimulációt is tartalmaz, a célja pedig a vezetési teljesítmény növelése lesz.

A kutatás kulcsterületeinek áttekintése

1.    A Forma E pilóták és átlag sofőrök agyi funkcióik közötti különbségek megértése: a sofőr agyi aktivitását illető spektrum létrehozásával a program egyértelműen választ fog adni arra, hogy milyen hatása van az elektromos agyi stimulációnak.

2.    Elektromos agyi stimuláció segítségével lehetséges egy hivatásos pilóta agyának fejlesztése, mely javítja a pályán mutatott teljesítményt: amint beazonosítjuk a vezetéshez köthető agyi aktivitást, kezdeményezhető egy kifejezett elektromos agyi stimulációt alkalmazó sofőr tréning program, melyet folyamatosan fejleszteni is tervezünk.

3.    Képes arra a számítógépes agyi interfész tréning, hogy általános vezetési képességeket fejlesszen, miközben hozzájárul a Nissan elektromos járműveinek hosszútávú fejlődéséhez a lehető legmagasabb vezetési élményt szem előtt tartva: javaslattétel várható a jövő elektromos járműveinek fejlesztését illetően a bio-elektromosítás alaposabb megértése révén, mely hozzájárul a vezetési élmény kifinomultságához.

A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, nissan
 
Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon Szélerőmű rendszeréhez kapcsolt ABB e-autó gyorstöltő állomást adtak át Magyarországon A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására 150 új busz, és zavartalan szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett A Nissan agyfunkció fejlesztési programot indít a versenyteljesítmény fokozására Nukleáris energiára szükség van ahhoz, hogy Magyarország áttérhessen az elektromos alapú közlekedésre
 
A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában

A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában

2021. július 15.
Az ECARX stratégiai befektetést eszközölt a Zenseact vállalatban; a két cég autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában.
Részletek

A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában

A Volvo Cars a mai napon bejelentette, hogy autonóm mobilitási (AD) szoftver-fejlesztő leányvállalata, a Zenseact stratégiai befektetői megállapodást írt alá az élvonalbeli online csatlakoztatott járműtechnológiák kínai piacának szereplőjével, a magántulajdonban lévő ECARX vállalattal.
 
Az ECARX 15%-os tulajdonrészre tesz szert a Zenseact vállalatban, valamint stratégiai befektetésével elősegíti az élvonalbeli, biztonságos autonóm mobilitási (AD) és biztonsági technológiák folytonos fejlesztését. A vállalatok a Zenseact globális szoftverplatformját felhasználva a kínai piacra szánt autonóm mobilitási (AD) termékek fejlesztését is tervbe vették.
 
Az ECARX stratégiai befektetése és két vállalat között tervbe vett együttműködés megerősítik a Zenseact jelenlétét Kínában, a világ első számú autóipari piacán. Ennek köszönhetően a vállalat gyorsabb ütemben vezetheti be az általa fejlesztett technológiákat a Geely csoport márkáinál, valamint független kínai autóipari szereplőknél.
 
„A Zenseact az önvezető technológia úttörője. Az ECARX stratégiai befektetése lehetővé teszi számunkra kínai térnyerésünk felgyorsítását.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója, a Zenseact igazgató tanácsának elnöke. „Ennek a befektetésnek köszönhetően megerősíthetjük kínai jelenlétünket; a Zenseact így gyorsabb ütemben növekedhet.”
 
A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában

A Zenseact elsőként az új generációs Volvo és Polestar gépkocsikba szállít technológiát, az aktív biztonsági szolgáltatásoktól kezdve a felügyelet nélküli autonóm autópálya-közlekedésre alkalmas funkcionalitásig.
 
A stratégiai befektetés lehetővé teszi a Zenseact számára, hogy kiaknázza a kínai piacon az autonóm mobilitási rendszerek (AD) iránt mutatkozó, egyre erősödő igényt. Emellett a cég a LiDAR technológiára szakosodott Luminar vállalattal együttműködve igyekszik forgalomba hozni egy komplett autonóm mobilitási termékcsomagot.
 
„Itt az ideje, hogy mind több kínai ügyfélhez eljuttassuk az élvonalbeli autonóm mobilitási és vezetőtámogató szolgáltatásokat.” – mondta Ödgärd Andersson, a Zenseact vezérigazgatója. „Az ECARX erőteljes kínai jelenléttel rendelkező, innovatív technológiai vállalat. A kínai autóvezetők hamarosan olyan új, szoftver alapú, mesterséges intelligencia által meghatározott biztonsági szolgáltatásokhoz férhetnek hozzá, amelyek segíthetnek elkerülni a baleseteket, életeket menthetnek, és élvezetesebbé tehetik az autózást a vezetők és az utasok számára egyaránt.”
 A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában

A Volvo Cars és az ECARX közötti, tervezett együttműködést megelőzően a két vállalat az infotainment technológia terén nyilvánította ki együttműködési szándékát. Az ECARX Zenseactban eszközölt befektetésének pénzügyi feltételeit nem hozták nyilvánosságra.

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, önvezető autó, önvezető jármű, volvo, Volvo Polestar
 
A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában A Scania a gravitáció hasznosításával takarít meg üzemanyagot Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában Az új Audi Matrix LED fényszóró A Volvo autonóm mobilitási technológiák fejlesztésén fog együttműködni Kínában További öt új Scania Touring távolsági autóbusszal gyarapodott a Borsod Volán Zrt. flottája 50-esfaktor az orrára, 500-as a Nissanjára 50-esfaktor az orrára, 500-as a Nissanjára
 
Az Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszüntetni a dízel- és benzinüzemű autók értékesítését

Az Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszüntetni a dízel- és benzinüzemű autók értékesítését

2021. július 15.
Az Európai Bizottság javaslatcsomagot mutatott be szerdán az üvegházhatásúgáz-kibocsátás csökkentésére, a javaslat szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű autók értékesítését, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
Részletek

Az Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszüntetni a dízel- és benzinüzemű autók értékesítését

Az uniós bizottsági javaslat szerint a személygépkocsik és a kisteherautók ismertetett, szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási normái felgyorsítják az átállást a nulla kibocsátású mobilitásra, megkövetelve, hogy az új autók átlagos kibocsátása 2030-tól 55 százalékkal, 2035-től 100 százalékkal csökkenjen a 2021-es szinthez képest.
   
Ennek eredményeként a 2035-től nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes lesz. Annak biztosítására, hogy a járművezetők Európa-szerte megbízható hálózatban tudják feltölteni járműveiket, az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról szóló felülvizsgált rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra. Az elektromos töltés esetén 60 kilométerenként, hidrogénes feltöltés esetén 150 kilométerenként.
   
Mivel a légi közlekedésben és a tengeri közlekedésben használt üzemanyagok jelentős szennyezést okoznak, a bizotsági javaslat célzott intézkedéseket javasolt a kibocsátáskereskedelem kiegészítésére. A bizottság szerint a légi járművek és a hajók számára biztosítani kell a tiszta elektromos energiához való hozzáférést a főbb kikötőkben és repülőtereken.

Az Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszüntetni a dízel- és benzinüzemű autók értékesítését

A ReFuelEU nevű uniós légiközlekedési kezdeményezés pedig arra fogja kötelezni az üzemanyag-ellátást végző vállalkozásokat, hogy nagyobb arányban keverjenek fenntartható légijármű-üzemanyagokat, beleértve az alacsony szén-dioxid-kibocsátású szintetikus üzemanyagokat, úgynevezett e-üzemanyagokat az EU repterein használatos légijármű-üzemanyagokba.

Ehhez hasonlóan, a FuelEU nevű tengerészeti kezdeményezés ösztönözni fogja a fenntartható tengeri közlekedésben használt üzemanyagok és a kibocsátásmentes technológiák elterjedését azáltal, hogy felső határt állapít meg az európai kikötőkbe befutó hajók által felhasznált üzemanyag üvegházhatásúgáz-tartalmára.
Kulcsszavak: benzinmotor, dízelmotor, elektromos autó, Európai Unió, környezetvédelem
 
A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban A Tesla-vezér szerint itt az ideje, hogy új korszak kezdődjön az autógyártásban Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Jól vizsgázott a gyakorlatban a Debreceni Egyetemen készült elektromos kukásautó Az Európai Bizottság 2035-ig fokozatosan megszüntetni a dízel- és benzinüzemű autók értékesítését Nehézségekbe ütközhet az Euro-6 bevezetése a dízel járműveknél
 
Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

2021. július 14.
2021-re megjelenésében és műszakiságában is felfrissült a Kia legsikeresebb sorozata, a Ceed család. Az ötajtós, a kombi és a shooting brake karosszériaváltozat alapjaiban új orrkialakítással és sportosra szabott hátsó résszel érkezik, miközben a könnyűfém keréktárcsák és a karosszériaszínek választéka, valamint az utastér is megújult.
Részletek

Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

Az új változatok forgalmazása még idén, a negyedik negyedévben elkezdődik. A vásárlói igények és az iparági trendek változásaira reagálva a Ceed kínálata új hajtásláncokkal is kiegészül.

A Kia a piac legteljesebb kompakt palettáját kínálja, az pedig, hogy a Ceed ilyen régóta sikeres tagja ennek a kínálatnak ékesen bizonyítja, hogy a vásárlók kedvelik és kitartanak mellette. A Kia európai piaci sikereit megalapozó Ceed sorozat volt az első a márka történetében, amelyet már teljes egészében Európában terveztek és gyártottak, kifejezetten a helyi vásárlók igényei alapján. Ma a márka európai eladásinak 28 százalékát kitevő Ceed különböző kivitelei változatlanul komoly ellenfélnek számítanak az európai piacon, olyan márkák típusaival is felvéve a versenyt, amelyek korábban akár évtizedeken keresztül is uralták ezt a méretosztályt.

A felfrissített, életerős külső

Az átdolgozott formák életerőt sugároznak, az autó kiállása modern és dinamikus. Az alapjaiban átdolgozott orron már a Kia friss, a “Movement that inspires” jegyében született, és arra reflektáló letisztult rajzolatú logója látható. A márka fejlesztői különös figyelmet fordítottak arra, hogy a különböző típusváltozatok (az alapmodell, a plug-in hibrid, a GT-line és a GT is) a korábbinál határozottabban elkülönüljön egymástól.

A márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkja fényes feketében jelenik meg szárny alakú szatén-króm keretben, kifejezetten mai és modern formában. A plug-in hibrid modellek maszkja teljesen zárt, és feltűnő, kontrasztos festésű. Az első lökhárítót két nagy légbeömlő teszi sportossá, s a szárny motívum az orr több formaelemén is megjelenik. Ilyen az alsó légbeömlő matt króm része és az a nyújtott oldalelem is, ami egészen az első kerékjáratokig nyúlik. Hátul az új Kia logó egyszerű vonalait kiemelendő a LED-es hátsó lámpatestek közötti felület különösen letisztult. A plug-in hibridek felirata is megújult a márka megjelenésének változásával összhangban, a hátsó lökhárító diffúzora fényes fekete, és itt is megjelenik az autó elején látható matt króm formaelem.

Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

A Ceed valamennyi változata új LED-es fényszórókkal készül, látványos és a biztonságra is jótékonyan ható nappali menetfényekkel. Oldalanként három-három nyílhegy formájú egység fogja közre az integrált és szintén LED-es ködfényszórókat, valamint az országúti és a távfény moduljait. Ezek a látványos nappali menetfények irányjelzőként is működnek. Az ötajtós GT-Line és GT kivitelek fényszórói 48 méhsejt szerkezetű, vörös keretbe épített LED egységből épülnek fel. A többfunkciós egységeket öt sorban rendezték, és színezett üveg burkolja őket. Bizonyos sorok LED-jei szekvenciális működéssel világítanak, ha a vezető indexel.

A sorozat valamennyi tagjához új könnyűfém keréktárcsák járnak, immár hatféle minta választható. Ezek közül három most jelenik meg először: az alapmodellekhez 16 colos ezüstszínű tárcsák járnak, a fényes fekete 17-esek csak a GT-Line tartozékai lehetnek, a kifejezetten sportos rajzolatú, vörös elemekkel díszített 18 colos készlet pedig a GT felszereltségi szint privilégiuma.

A GT néhány egyedi formai változtatás eredményeként a korábbinál jóval feltűnőbb. Elöl, oldalt és hátul egyaránt élénkvörös kiegészítők dobják fel a megjelenését. A tigrisorr a sorozat csúcsmodelljén kettős műanyagöntési eljárással készül, így lesz látványosan vörös és fekete színű, miközben alul és felül sötét króm elemek keretezik. A GT-k első lökhárítójának légbeömlője fényes fekete, miközben a két szél speciális ‘GT piros´ árnyalatú. A szintén ‘GT pirossal’ díszített sportos hátsó diffúzor mellett dupla a kipufogóvég. A GT egyedi keréktárcsái 18 colosak és sötét metálszínűek, vörös középső zárókupakkal.

A megjelenést kiemelendő 13 féle karosszériaszín választható, ezek közül négy, a Machined Bronze, a Lemon Splash, a Yucca Steel szürke és az Experience zöld új a választékban.

Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

Modern, kifinomult és magas színvonalú utastér

A felfrissített Ceed utasait finom elemek, kellemes színek és kellemes tapintású anyagok fogadják. A kialakítás valamennyi utasnak kényelmet kínál, a különlegesen inspiráló hangulatot teremtő panoráma üvegtető egyben közvetlen kapcsolatot is teremt a természettel.

A választható kilencféle üléskárpitból négy teljesen új. Növelt oldaltartású fekete velúr ülések is elérhetők, a GT-line kivitelekben kontrasztos szürke, a GT-kben pedig vörös varrással. A GT-line és a GT modellek sebességváltó gombja friss, modern és kellemes tapintású, az automataváltó választókarjának burkolata pedig perforált bőr. Valamennyi automata változat fokozatkijelző (PRND) panelje fényes fekete.

A Ceed megújult utasterében a modern stílus magas szintű funkcionalitással és csúcstechnológiás szolgáltatásokkal párosul. A nagyméretű, 12.3 colos vezető előtti műszerfali képernyőt a középkonzol 10.25 colosa egészíti ki, növelve a kényelmet. A beltér megújításakor a könnyű használat volt a tervezők egyik legfontosabb szempontja, így az olyan gyakran használt kezelőszervek és kapcsolók, mint például az elektronikus rögzítőfék, kivétel nélkül könnyen elérhetők, és jól látható helyeken találhatók.

A felfrissített Ceed konnektivitása és kényelmi elektronikái a legmodernebbek

A Kia fejlesztői rengeteg energiát fektettek a “fedélzeti felhasználói élmény” tökéletesítésébe annak érdekében, hogy a használat és az utazás mind a vezető, mind pedig utastársai számára kellemes, kényelmes és stresszmentes legyen.

Az új Ceed ajtajai kulcs nélkül nyílnak, motorja gombnyomásra indul és áll le. Az elektromos állítású, memóriás vezetőülés két használói profil megjegyzésére képes, az infotainment navigációs képernyőjét nyolchangszórós, Bluetooth stream-re is alkalmas JBL Premium hangrendszer egészíti ki, a konnektivitás a vezető és az utasok eszközeivel is teljes. A kombi és a ProCeed modellváltozatok elektromos mozgatású csomagtérajtajának érzékelője az autó távirányítójának közelségét észlelve automatikusan kinyitja a csomagtartót, valamint a kényelmet tovább növelve a hátsó sor üléstámlái is gombnyomással billenthetők előre.

Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

Az utasok kényelme kiemelten fontos szempontként szerepelt a beltér frissítése során. A fűthető és szellőztethető első, valamint a fűthető hátsó ülések a téli hidegekben, a kétzónás automata légkondicionálás pedig a forró nyári napokon kínál extra komfortot.

Inspiráló konnektivitás

Autónk manapság már leginkább életterünk kiterjesztéseként funkcionál, ennek megfelelően a vele szemben támasztott konnektivitási követelmények is különösen magasak. A megszokott szolgáltatásoknak menet közben is elérhetőknek kell lenniük, ugyanakkor a konnektivitás az új Ceedben ennél jóval többet jelent: a vezető folyamatos kapcsolatát az autóval, az utasokkal és a többi közlekedővel.

A vezető előtti 12.3 colos képátlójú, kifinomult grafikájú műszerfali képernyő megjelenítési módja és színei négy alaptéma szerint konfigurálhatók. Ezek között egy olyan is található, amely a napszaknak és az időjárási viszonyoknak megfelelően változik. A navigáció, az infotainment és a konnektivitás funkciói a középkonzol nagyméretű, 10.25 colos érintőképernyőjén keresztül kezelhetők.

A mostani frissítéssel valamennyi modellváltozathoz elérhető az a szoftver, amelynek segítségével a Kia Connect applikáción keresztül az autó számos funkciója távolról is működtethető. Fontos újdonság, hogy a Bluetooth keresőfunkció immár hangfelismeréssel is kiegészül, a navigáció harmadik fél naptárával is képes kapcsolatot létesíteni, és megjelent a „parkolófiú” üzemmód, amellyel akkor is követhető az autó helyzete, ha éppen más vezeti. Mindezek mellett a navigáció kiterjesztett valóságot használó “last mile” funkciója mobiltelefonjának segítségével akkor is úti céljához vezeti a használót, ha az autót már leparkolta. A Ceed kombi plug-in hibrid kivitelének egyik fontos kiegészítő funkciója a távolról indítható vagy leállítható töltés.

Az új „Felhasználói profil átvitel” segítségével felhőn keresztül másik, Kia Connect-tel rendelkező Kiába vihetik át beállításaikat. Azoknak nagy segítség, akik gyakran cserélnek Kia Connect-tel rendelkező autót, pl. flottások vagy családtagok.


Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is

Android Auto vagy Apple CarPlay használatával akár egyszerre nyolc okoseszköz is csatlakoztatható az audiorendszer 8 colos képernyőjére. Itt az egyes eszközök képernyőjének tartalma is megosztható. Hogy a konnetivitásnak az eszközök akkumulátorkapacitása se szabhasson határt, a hátsó utasok a középső konzolon külön USB csatlakozót használhatnak töltésre menet közben.

A fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) legfrissebb változatai

A felfrissített Ceed sorozat élvonalbeli biztonsági, kényelmi és parkolássegítő technológiákkal érkezik, hiszen fejlett vezetőtámogató rendszerei is megújultak. Az ADAS alrendszereinek fő feladata a vezetés biztonságossá és stresszmentessé tétele, s így az utasok mellett a többi közlekedő biztonságának növelése is.

A biztonsági funkciók megújultak, a korábbi holttéri ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer helyét például aktív ütközéselkerülő technológia vette át. Ha a vezető indexel, mert sávváltásra készül, és az aktívfékezés-funkcióval is kiegészített holttérfigyelő rendszer (BCA) a holttérben járművet észlel, azonnal figyelmeztet. Ha a vezető erre nem reagál, az elektronika az autó irányításába beavatkozva kerüli el a balesetet.

A vezetőéberség-figyelmeztetés rendszere (DAW+) szintén megújult, és új technológiával egészült ki. Ez fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az előtte haladó járműtől való távolság növekszik (például lámpától való elindulásnál, vagy forgalmi dugóban araszolva).

A megújult Ceedhez továbbra is számos egyéb fejlett vezetőtámogató rendszeri elem is elérhető, ilyen például a ráfutásosütközés-elkerülő támogatás (FCA), amely immár nem csak az autókat, de a gyalogosokat és a kerékpárosokat is észleli; a sávtartó asszisztens, a sebességkorlátozásra figyelmeztetés, a manuális sebességhatároló, és a távolságifényszóró asszisztens. A Kia ‘láss jól és légy jól látható’ elve az új, LED-es ködfényekkel egybeépített szintén LED-es szerkezetű nappali menetfényeken is tetten érhető. Az ötajtósok hátsó irányjelzői szekvenciális működésűek (futófényesek) a bizonyos változatokon megtalálható LED-es szerkezetű hátsó lámpákban.

A kényelmet és a biztonságot is komolyan növelő fejlett vezetőtámogató rendszerek listája szintén új szolgáltatásokkal gyarapodott a teljes Ceed palettán. A sávkövető rendszer (LFA) immár az adaptív sebességtartótól (SCC) függetlenül is működőképes, ezzel a sávkövető már a kézi sebességváltós modellekhez is elérhető. A korábbi kivitelekben a fékre lépve az adaptív sebességtartó automatikusan kikapcsolt, és ezzel a sávkövető működése is leállt. Az új konfigurációban az SCC működése már nem feltétele a sávkövető használatának, így utóbbi olyan körülmények között is működtethető, ahol az adaptív sebességtartóra egyébként nincsen szükség.

A parkolási manővereket külön is bekapcsolható tolatókamera (RWM) is segíti. A rendszer funkciója kibővült, így az egy megapixeles felbontású kamera egy újabb képszolgáltatási módja immár az utánfutó autóra kapcsolását is segíti. Ugyanakkor a kamera gombnyomással menet közben is aktiválható, ha a vezetőnek éppen a mögöttes forgalomról van szüksége többletinformációra. A biztonságoskiszállás-segéd (SEW) figyelmeztet, ha ajtónyitás közben hátulról jármű közeledik.

A hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer is fejlődött, az immár hátsó keresztirányú ütközéselkerülőnek (RCCA) nevezett eszköz figyelmeztet, ha az autó mögött, jobbról vagy balról jármű érkezik. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztetésre a rendszer automatikusan megállítja a tolató Ceedet.

Új kifinomult, nagy teljesítményű és kiváló hatásfokú hajtások

Az új Ceed motor- és erőátvitel kínálata teljes, hiszen a 100-tól egészen 204 lóerőig terjedő palettán éppúgy megtalálható a plug-in hibrid, mint a Hybrid 48V rendszer. A vásárlók turbós benzin- és dízelmotorok közül is választhatnak, az 1.0 és 1.5 liter hengerűrtartalmú benzines erőforrások, és az 1.6-os dízelek is a Kia Smartstream technológiáit használják.

A Smartstream elemeinek fontos része a Kia folyamatosan változó szelepnyitvatartási időkkel dolgozó vezérlése (CVVD) is, ami a hasonlóan terhelésfüggő szelepnyitási időzítésekkel (CVVT) jelentősen javítja a motorok hatásfokát. A kisnyomású kipufogógáz visszavezetés (LP EGR) az égési folyamatok csúcshőmérsékletének csökkentése, és üzemanyag gazdaságosság szempontjából fontos.

Az új 1.5 literes T-GDi benzinmotor a Kia szlovákiai gyárában készül, ott, ahol a teljes Ceed sorozat is. A korábbi 1.4 literes T-GDi motort leváltó új, tiszta üzemű 160 LE-s erőforrás hatfokozatú kézi kapcsolású és hétsebességes duplakuplungos (7DCT) sebességváltóval is elérhető. Az új benzinmotor Hybrid 48V hajtáslánccal is párosítható, a 136 LE-s dízelmotor azonban kizárólag így készül, a Kia intelligens kézi kapcsolású erőátvitelével, vagy hétfokozatú duplakuplungossal.

A Ceed felfrissítésével a Hybrid 48V hajtásmód és a duplakuplungos erőátvitel az 1.0 literes turbós benzinmotorral is megjelenik, így még tovább csökkenthető a hajtáslánci kibocsátás. A Hybrid 48V technológia növeli az üzemanyag gazdaságosságát és a teljsítményt.

A plug-in hibrid modellváltozatok az 1.6 literes, 141 LE-s GDi benzinmotorral futnak, hatfokozatú duplakuplungos erőátvitellel. A 8.9 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a különösen városi üzemben hasznos, a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 57 km.

A kínálat csúcsát jelentő GT modellek különleges orgánumú 1.6 literes, 204 LE-s T-GDi motorral futnak, hétfokozatú duplakuplungos erőátvitellel.

A menetteljesítmények alaposabban kihasználhatók és a vezetés élménye is fokozható a kormányra szerelt sebességváltó-fülekkel, és a háromféle beállítható menetmóddal (Eco, Comfort és Sport). A GT Sports beállítása kifejezetten a sportos vezetést szolgálja.

A hajtáslánc hatásfokát jelentősen javító, mechanikus pedálkapcsolat nélküli IMT tengelykapcsoló működtetés (clutch-by-wire) a széndioxid emissziót is hatásosan csökkenti, miközben a hagyományos kézi kapcsolású váltók jelentette élvezetet kínálja a vezetőnek.

A Ceed modellek továbbra is elérhetők hagyományos hatfokozatú kéziváltóval, és a finom működésű automatákkal is.

A felfrissített Ceed sorozat gyártása augusztusban indul a Kia szlovákiai, zsolnai üzemében, az új változat európai forgalmazása 2021. negyedik negyedévében kezdődik.
Kulcsszavak: bemutató, ceed, kia, új modell
 
Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Jól megalkotott modell - Kia cee’d 1.6 GDI Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Jön az új Opel Vivaro -Friss megjelenés, nagyobb hely, modern technikák Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is A Citroen a 65. Frankfurti Autószalonon Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Sportosra váltottunk - Mazda3 sport 2.2d Attraction Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel Ismerős úton jár a Volvo Cars a hamarosan érkező V90 Cross Country modellel
 
Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

2021. július 14.
Az évtized végére 50 százalékra emelik az elektromos meghajtású járművek arányát az eladott új gyártmányok között a Volkswagen csoportnál (VW) a német társaság kedden bemutatott stratégiája szerint.
Részletek

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

A vállalatcsoport a NEW AUTO című tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetően átalakul a mobilitás világa", és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezető nélkül működő közlekedési eszköz lesz a meghatározó.
   
Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégből a világpiac első számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.
   
Mint írták, az árbevétel és a nyereség forrása fokozatosan eltolódik, a belső égésű autókról (ICE) előbb az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV), majd a szoftverek és szolgáltatások felé, és ezt a folyamatot felgyorsítja az autonóm vezetés technológiájának fejlődése.
   
A cég számításai szerint az ICE-piac a következő tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ugyanakkor az elektromos autók értékesítése gyorsan nő majd, és az elektromos meghajtás lesz a vezető technológia.
   
További fontos fejlemény, hogy a szoftverek révén keletkező bevétel 2030-re 1,2 ezer milliárd euróra emelkedik, és így a belső égésű és az elektromos hajtású kocsik mellett a teljes mobilitási piac mintegy egyharmadát teszi ki.    

Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

A teljes mobilitási piac pedig az idei, nagyjából kétezermilliárd euróról ötezermilliárd euróra emelkedik - áll a VW új stratégiájában, amely szerint a folyamatok várható alakulása azt mutatja, hogy "az autózás fényes jövő előtt áll".
   
A VW ebben a folyamatosan változó környezetben arra törekszik, hogy csökkentse költségeit és a növelje beruházásait a jövőt jelentő technológiákba. Terve szerint az állandó költségeket a következő két évben 5 százalékkal, az anyagköltséget 7 százalékkal csökkentik. A 2021-2025-ös időszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, főleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatos ügyekben.
   
Átalakítják a kínálatot is, az ICE-piacon kevesebb modellel és kevesebb motorváltozattal lesznek jelen, és 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 50 százalékra emelik az elektromos hajtású gyártmányok arányát az értékesítésben.
   
Ehhez a gyártást is átalakítják. Fokozatosan kivezetik a különböző platformokat - alaplemezek, amelyekre az egyes modellek épülnek -, így például megszűnik a moduláris keresztmotoros platform (MQB) és a moduláris elektromos platform (MEB), és kifejlesztenek egy "egységes architektúrát a teljes termékportfólió számára".
   
Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra

Kiemelték, hogy 2026-tól valamennyi elektromos modellt egyetlen új platformra, az SSP (Scalable Systems Platform) elnevezésű padlólemezre építik majd. Mint írták, így megjelenik az VW járműveinek új nemzedéke, amely "teljesen elektromos, teljesen digitális és nagymértékben skálázható lesz".
   
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltőállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek fel, és 18 ezer töltőpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményű (HPC) töltőoszlopot helyeznek ki.
   
A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevű vállalatuk munkájával kialakuljon egy "egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka járműveinek". Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy "az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést".
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
   
A csoport tagvállalatai tavaly 9,305 millió járművet szállítottak le a vásárlóknak, 15,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 10,975 milliónál. A bevétel 222,884 milliárd euró volt 2020-ban, 11,8 százalékkal kevesebb a 2019-ben elért 252,632 milliárd eurónál. Az adózás utáni nyereség 37,1 százalékkal 8,824 milliárd euróra csökkent. A visszaesés a koronavírus-világjárvány következménye.
Kulcsszavak: autóipar, elektromos autó, volkswagen
 
Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Részlegesen újraindította a gyártást a pozsonyi Volkswagen Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra Kabrió is lesz a BMW i8-ból 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja Elektromos meghajtású lesz a Volkswagen csoport minden második új gyártmánya 2030-ra Folyamatosan töltik fel a létszámot az Opel Flex motorgyárában A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota A hidrogén alapú társadalomba nyújt bepillantást a Toyota
 

Találatok száma: 12536 Megjelenítve: 1 - 10