Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 1 - 10
Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot

Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot

2022. december 07.
A hétfőn hatályba lépett kőolajszankciók után két nappal a kormány - a Mol javaslatára - az üzemanyagárstopot megszünteti - jelentette be kedden késő este Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter Budapesten.
Részletek

Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot

A tárcavezető hangsúlyozta: A 480 forintos üzemanyagárat nem lehet az ország összes benzinkútján a magyar családoknak biztosítani.
   
Gulyás Gergely jelezte: a szankciók életbe lépése az elmúlt napokban mindenki által megtapasztalható módon zavarokat okozott Magyarország üzemanyag-ellátásában. A Mol hétfőn levélben tájékoztatta az energiaügyi minisztert, hogy import nélkül nem tudja megoldani az ország üzemanyag-ellátását - tette hozzá.
   
Azt mondta: a Molt felkérte a kormány arra, hogy ha szükséges, akár a drágább, Brent olajból származó üzemanyagimport megszervezésével is biztosítsa az ország teljeskörű üzemanyagellátását
   
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója közölte: töltőállomásaik negyedében volt leürülés az elmúlt napokban. Amióta a Mol van, ilyen nem történt - fogalmazott.
   
Tájékoztatása szerint a Mol idén eddig 2,2 milliárd liter üzemanyagot adott el a tavalyi 1,5 milliárddal szemben. Az utóbbi hét napban több mint 50 millió liter üzemanyagot értékesítettek, amely 60 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti forgalmat.
   
Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot

Benzinben az elmúlt napok forgalma csaknem duplája volt az előző évinek, két és félszerese a 2020-asnak. Múlt héten 2,2 millió vásárlót szolgáltak ki, ez a legrobosztusabb turistaforgalomnak felel meg a töltőállomásoknál - ismertette. Hozzátette: a nagykereskedelemben 871 rendelést nem tudtak kielégíteni.
  
A kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteztek, beindult egyfajta pánik. A Mol eddig bírta - jelentette ki.
   
Hernádi Zsolt hangsúlyozta: több mint egy évig tartott a hatósági áras rendszer, és a Mol mindent megtett az ellátás biztosításáért. Éjjel-nappal mennek teherautóik, de nem bírnak többet teljesíteni - fogalmazott.
   
Közölte: a termelésből hiányzó áru nagy részét Szlovákiából hozták be, novemberben minden negyedik liter gázolajat a pozsonyi finomítóból szállítottak.
   
Arra is kitért: fel kell készülni, hogy a már bevezetett brüsszeli szankciók késleltetett hatása mellett a február ötödikén életbe lépő újabb szankciók ismét kritikus helyzetet jelentenek majd. Februártól hiányozni fog az Oroszországból érkező, tíz százalékos arányú dízel üzemanyag az európai piacról - hívta fel a figyelmet.
   
Ez a környező országokban is nagy problémát okoz, a pozsonyi finomító termelésének kétharmada orosz olajból exportra ment és korlátozás alá esik - mondta.
   
Arra is fel kell készülni, hogy ha a Barátság kőolajvezeték szállításán bármiféle fennakadás van, az alternatív megoldásokat hogyan tudják életbe léptetni - jelezte.
   
Emiatt vissza kell állítani az importot és újra kell tölteni a készleteket - hangsúlyozta Hernádi Zsolt, hozzátéve, hogy ma kell lépni ahhoz, hogy jövő év elejére egy stabil, importtal megtámogatott üzemanyagpiac legyen újra Magyarországon és jelentősen magasabb készletekkel rendelkezzen az ország.
   
Nem jó, ha drága valami, de annál csak az sokkal rosszabb, ha nincs - vélekedett.
   
Kiemelte: mindenáron el kell kerülni, hogy Magyarország ellátásbiztonsága sérüljön és ezek az intézkedések nagy lépést jelentenek annak érdekében, hogy az üzemanyagfronton kialakult káosz "elcsituljon" és az ország masszívan, erősen álljon a következő brüsszeli szankciós lépések elő.

Kulcsszavak: benzin, benzinkút, üzemanyag, üzemanyag ársapka
 
Emelkedett a benzin és a gázolaj ára Emelkedett a benzin és a gázolaj ára Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot Tovább csökkent az üzemanyagok ára Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot Emelkedett a benzin ára Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot Bruttó 3 forinttal emeli a gázolaj árát a Mol Megszünt az üzemanyag ársapka, a kormány megszüntette az üzemanyagár-stopot Ismét csökkent az üzemanyagok ára
 
Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

2022. december 06.
A világ legnépszerűbb és egyben legkeményebb pickupja, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas Toyota Hilux hamarosan melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatban is elérhető lehet.
Részletek

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. vállalat zéró károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésére irányuló projektjét az Egyesült Királyság kormánya finanszírozza az Advanced Propulsion Center (APC) révén. A projekt kifejezetten a Toyota Hilux hidrogén üzemanyagcellás prototípusának fejlesztésére koncentrál. Az átalakításhoz a Toyota legújabb, 2. generációs üzemanyagcellás technológiáját használják majd.

A változó vásárlói igényeknek és a Toyota a mobilitás minden szektora terén tapasztalható holisztikus megközelítésének hatására a vállalat új lehetőséget fedezett fel a haszongépjárművek piacán a zéró károsanyag-kibocsátású termékek kapcsán. A Toyota tavaly sikeresen pályázott az APC támogatására, bemutatva egy projektet, amely új, tisztább technológiák és mobilitási megoldások kifejlesztéséhez járul hozzá. Az APC alapvető szerepet játszik az Egyesült Királyság autóiparában, és egyedülálló lehetőségeket kínál az ipar és a jövőbeli technológiai követelmények közötti szakadék áthidalására. Ez a finanszírozás kifejezetten a K+F tevékenységek késői szakaszát támogatja, amelynek köszönhetően az eredeti ötlet és koncepció egy kézzel fogható prototípussá fejlődik.

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

A Toyota Motor Manufacturing (UK) Ltd. (TMUK) által vezetett konzorcium egy üzemanyagcellás Hilux fejlesztésére kap támogatást. A magasan képzett egyesült királyságbeli műszaki partnerekkel, nevezetesen a Ricardo, az ETL, a D2H és a Thatcham Research vállalatokkal együttműködve a projekt célja a második generációs Toyota üzemanyagcella-alkatrészek (amelyeket a legújabb Toyota Miraiban is használnak) átvétele a Hilux üzemanyagcellás elektromos átalakítása érdekében. Amíg a TMUK vezeti a projektet, a Toyota Motor Europe (TME) K+F csapata szakértő műszaki támogatást nyújt, hogy az Egyesült Királyságban dolgozó csapatok a megfelelő szintre fejlődjenek és képesek legyenek önállóan kifejleszteni a következő generációs hidrogénhajtást.

A Toyota több mint 20 éve támogatja a karbonsemlegesség többirányú megközelítését azáltal, hogy változatos járműveket kínál, beleértve az összes elektrifikált technológiát a hibrid, a plug-in hibrid, az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás elektromos hajtások képében. E cél eléréséhez elengedhetetlen elem a sikeres hidrogénszállítási ágazat kialakítása. A pályázat keretein belül a kezdeti prototípus járművek a TMUK burnastoni telephelyén készülnek majd el 2023 folyamán.

Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból

A sikeres tel követően a cél a kisszériás gyártásra való felkészülés. Ez a projekt izgalmas lehetőséget kínál a Toyota üzemanyagcellás technológiája alkalmazásának további vizsgálatára egy olyan járműszegmensben, amely számos iparági csoport számára kulcsfontosságú, és elősegíti az ágazat széndioxid-mentesítése felé történő elmozdulását.

„Az Egyesült Királyság a pick-up teherautók egyik kulcsfontosságú piaca, és a Toyota számára is fontos piac. Ez a finanszírozás óriási lehetőséget jelent egy zéró kibocsátású megoldás kifejlesztésére egy kritikus piaci szegmensben. Szeretnénk köszönetet mondani az Egyesült Királyság kormányának a finanszírozásért, amely lehetővé teszi a konzorcium számára, hogy megvizsgálja a Toyota Hilux üzemanyagcellás hajtásláncának kifejlesztését, ezzel is támogatva karbonsemlegességi törekvésünket.”  - avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója

Kulcsszavak: hidrogén, hidrogén üzemanyagcella, pick up, toyota
 
Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Az elektromos autók akkumulátorainak újrahasznosításán dolgozik a Toyota Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály Bemutatkozott a Mercedes-Benz X-osztály Az új Nissan Navara teszi teljessé a Jet-Power Hungary versenycsapatát Az új Nissan Navara teszi teljessé a Jet-Power Hungary versenycsapatát Szövőszék és üzemanyagcella Szövőszék és üzemanyagcella A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát? A kategóriateremtő C-HR repítheti még előbbre a Toyotát?
 
A magas euró árfolyam továbbra is visszafogja a használt autó importot

A magas euró árfolyam továbbra is visszafogja a használt autó importot

2022. december 06.
A 400 forint körüli euró árfolyam továbbra sem kedvez a használt autó importnak. 2022-ben minimálisan csökkent az autók behozatala: összesen 118.583 négykerekű érkezett határon túlról, amely 2,8 százalékkal marad el 2021-hez képest.
Részletek

A magas euró árfolyam továbbra is visszafogja a használt autó importot

Emellett tízezernél több kishaszonjármű is érkezett Magyarországra, bár abban a szegmensben is visszaesés látható éves összesítésben – derült ki a Datahouse adataiból.

Függetlenül attól, hogy hónapok óta 400 forint körül mozog a forint-euró árfolyam, folyamatosan érkeznek hazánkba a használt import autók, bár nem akkora mennyiségben, mint korábban: 2022-ben összesen 118.583 gépkocsit honosítottak Magyarországon, amely 2,8 százalékkal kevesebb 2021-hez képest. A kishaszonjárművek esetében is visszaesett a piac: idén januártól 10.568 áruszállítót hoztak hazánkba, 2021-hez hasonlítva összességében 2,8 százalékkal kevesebbet.

A személyautóknál legtöbben alsó-közép-, kisautó- és felső-közép kategóriába tartozó gépjárműveket importáltak. A legnépszerűbb a Volkswagen, az Opel és a Ford hármas volt, de az első tízben végzett az Audi, a BMW és a Mercedes is, a rangsorban 33 autóval 30. helyen zárt a Porsche, ami azt mutatja, hogy az import esetében keresettek azok a modellek, amelyek itthon alacsonyabb számban érhetőek el.

A kishaszonjárműveknél a nagyobb méretkategóriában érkezett a legtöbb modell, de az élen itt is a Volkswagen zárt a Ford és a Renault modelljei előtt.

„Az import egyértelműen attól függ, hogyan alakul a forint-euró árfolyam” – vélekedik Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója. – „Kedvező árfolyam mellett sokan döntenek határon túlról származó autó mellett, míg gyengébb forint esetén, mint az most is látható: kevesebben. Amennyiben mégis egy külföldről származó autót nézünk ki, legyünk nagyon körültekintőek. Számos buktatója lehet ugyanis egy külföldről behozott használt autóknak, ráadásul jóval komplikáltabb is a folyamat, mintha Magyarországon vásárolnánk. Az egyik alapvetés, hogy olyan szerződést soha ne írjunk alá, amelyen az eladó egy külföldi cég vagy magánszemély. Amennyiben itthon veszünk import használt autót például egy kereskedőtől, szerződést kizárólag magyar céggel kössünk, ugyanis az eladást követően neki kell garantálnia a jótállást felém, amit egy magyar partneren nagyobb eséllyel tudunk érvényesíteni, mint egy külföldin, akivel soha az életben nem találkoztunk.”


Kulcsszavak: Das WeltAuto, használt autó
 
Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Így készítsük fel az autónkat a melegebb időjárásra Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz Még mindig ragaszkodunk a régebbi külföldi használt autókhoz A magas euró árfolyam továbbra is visszafogja a használt autó importot Gépjárművásárlás felelőséggel - átvizsgálás nélkül veszélyesek lehetnek az idős használt autók Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Elérte a csúcsát a használt autó import - Idén már csökkenhet a külföldről behozott gépkocsik száma Jár a gondoskodás a használt autónknak is! Jár a gondoskodás a használt autónknak is!
 
Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

2022. december 05.
A varrógépektől a kerékpárokon át az autókig, - az Opel történelme rengeteg kincset rejt. 160 éves története során, a komoly tradíciójú márka legendás bestsellereket alkotott, a korai “Doktorwagen”-től az Opel Olympián és a Kadetten, valamint Kapitän-en keresztül egészen az olyan mai sikermodellekig mint a Corsa, a Mokka vagy éppen az új Astra.
Részletek

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

A márka célja mindig is az volt, hogy a magas szintű technológiákat és az iparág újításait a lehető legszélesebb vásárlókör számára tegye elérhetővé. Ez az újító szemlélet azonban nem csak autókban öltött testet. Az Opel vezetői mindig távolabbra néztek, és olyan újításokkal, termékekkel álltak elő, amelyek komoly feltűnést keltettek a maguk korában, de manapság esetleg elsiklunk felettük. A sikerautók mellett az Opel “földeken dolgozó óriásai” is fontos részét képezik a márka történelmének. Sőt, a vállalat a levegőt is meghódította, majd eljutott a tengerek mélyére, ráadásul nem is pusztán a Manta elnevezése révén. A cég mindig is élen járt az újdonságok kutatásában és fejlesztésében, világszinten is…

Dugózó gépek az Opeltől: a bortermelők kívánságára


Nem titok, hogy a cég alapítója, Adam Opel, varrógépek gyártásával kezdte 1862-ben, és a márka csak négy évvel a halála után, özvegye Sophie, és fiai döntésére fogott automobilok építésébe. Azt azonban csak kevesen tudják, hogy az Opel 1885-től tíz éven át szőlészeti, borgazdasági gépeket is gyártott, és Németországban komoly sikereket ért el velük. A környező vidék borosgazdáinak javaslatára Adam Opel dugózó gépek gyártásába kezdett, Németországban elsőként. A nagy kereslet ellenére gyorsan kiderült, hogy az ilyen szerkezetek iránti érdeklődés erősen szezonális, azonban az 1887 óta készített kerékpárok, valamint a varrógépek évszaktól függetlenül jól fogytak, munkát és bevételt biztosítva a vállalatnak. Apjuk halála után az Opel fiúk a borászati gépek teljes gyártósorát eladták két korábbi alkalmazottjuknak, akik ezzel a háttérrel saját üzletet indítottak és még hosszú ideig sikeresen gyártották az “Opel dugózókat”

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

Az Opel, mint a motoros ekék úttörője: a mezők óriásai

Hatalmas vaskerekek, óriási motor és egy hátrafelé kiálló fém-csontváz – mi ez? Hát egy motoros eke, az Opel 1911-ben mutatta be a sajátját, hajtását egy friss fejlesztésű 60 lóerős, 10 literes motorra bízták. Az erőforrást a hajtott hátsó kerekek elé építették be, hogy ellensúlyként is szolgáljon a hatpengés ekének hátul. Ezzel az óriással a korban még mindig rendkívül népszerű gőzekéknek kívánt versenytársat állítani a márka. Hogy miért volt jobb a benzinmotor, mint a gőzgép? Hát főleg azért, mert így egy ember is elegendő volt az óriásgép kezeléséhez. Ahogy a gépkönyv írta: “10-12 hektár szántása naponta, közepesen kemény talajon.” Ezzel rengeteg munkát, időt és pénzt takaríthattak meg a gazdák. Illetve takaríthattak volna, ugyanis gyorsan kiderült, hogy Rajna-Majna vidék szántói túlságosan kicsik, a gép pedig túlságosan nagy. A gyártást leállították, majd az első világháború kitörésével a projektet végleg törölték. Ettől azonban még tény, hogy az Opel az első járműgyártók között kínált mezőgazdasági vontatót.

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

Két méterrel a föld felett: a targoncák úttörője

Az Opel szállítási osztályát vezető Heinrich Müller kezdeményezésére a cég 1936-ban kifejlesztett egy emelő-szállítógépet, amelyet később bárki meg is vásárolhatott 3750 birodalmi márkáért. A 3 tonna teherbírású szerkezet emelési magassága 2 m volt, ez akkor kiváló értéknek számított. A hajtást az egytonnás Blitz teherautót és az 1938-as Olimpiát is mozgató 37 lóerős, 1,5 literes benzinmotorra bízták, a tank 30 literes volt. A targoncát 40 km/h-s végsebességre tervezték, de ennél jóval többet tudott. Nagyjából 300 darabot gyártottak belőle összesen, majd 1940-ben az Opel eladta a gyártás jogait egy másik német járműmárkának. A targoncák fő vásárlója akkoriban a birodalmi vasút és a német posta volt; 1976-ban még mindig közel 60 ilyen gép dolgozott Németországban. Egy ilyen szerkezet ma a Német Földművelési Múzeum gyűjteményében látható, Hohenheim-ben, Stuttgart közelében. Heinrich Müller, “Hebmüller” (emelős Müller) néven vonult be a járműtörténetbe.

Az első Opel motorkerékpárok: két kerék és egy motor

Mára szinte feledésbe merült, hogy az Opel a 20. század elején sikeres motorkerékpárokat is készített. Az első ilyen a “Motorzweirad” volt, 1901-ben; a keskeny, hosszú építésű kétkerekű le sem tagadhatná, hogy alapjai a kerékpároktól eredeztethetők, ugyanakkor felépítésével már előre vetítette az elkövetkező évek szerkezeti arányait: a motor a váz közepén dolgozott, a hátsó kereket pedig szíj hajtotta. Az 1¾ lóerős motor 40 km/h-s végsebességre volt elegendő. A piaci sikerek nyomán hamarosan újabb modellek is megjelentek, az utolsó Opel motorkerékpár pedig az 1928 és 1930 között gyártott 500-as Motoclub volt. Bár újabb prototípusok is készültek, a General Motors, az Opel új főrészvényese 1930-ban úgy döntött, bezárja a motorkerékpáros üzletágat.

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

Irány az ég: az Opel repülőgépmotorjai

A motoros eke bemutatója mellett 1911-ben egy másik Opel újdonság is megjelent – az Opel repülőgépmotor. Nagyjából 1910 körültől egyre nagyobb igény mutatkozott a megbízható, finom járású és nagy teljesítményű repülőgépmotorokra. Az Opel motorkonstruktőrei és motorépítő gárdája örömmel válaszolt a kihívásokra: a márka első, vízhűtéses, négyhengeres repülőgép erőforrása 65 lóerős volt és mindössze 130 kilót nyomott, műszaki szerkezete az Opel nagyautóiban használatos hajtóművekére épült. Az újdonság Darmstadt repülőterén debütált, a repülés korai korszakának egyik legendája, August Euler kétfedelesében. Az első felszállásnál az akkor 71 éves Sophie Opel mellett jelen volt öt fia, Heinrich, Poroszország hercege és Ernst Ludwig, hesseni nagyherceg is. Az Opel később hathengeres repülőgépmotorokat is épített, ezeket azonban licencben gyártotta az első világháború idején. Az Argus As III O típusa, majd a BMW IIIa O modellje nem is titkolta Rüsselsheim-i eredetét, hiszen a típusmegjelölés O-ja éppen erre utalt. Röviddel a háború vége előtt az Opel mérnökei elkészítettek egy kilenchengeres, 200 lóerős repülőgépmotort is, amelyet ki is próbáltak, de ennek sorozatgyártása már nem indult el.

Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei

Hírek Rüsselsheim-ból: Közel a világhoz

A Weimari Köztársaság idején dübörgött a német filmipar, sorra nyíltak a sokak által látogatott mozik. Azonban az emberek akkoriban nem csak a játékfilmekért jártak moziba, hanem információszerzés céljából is, hiszen a filmhíradók rendszeresen beszámoltak a világ fontos politikai-, kulturális-, és sporteseményeiről. A mozifilmek előtt vetített híradók között az 1920-as évek közepén jelent meg az Opel által támogatott ”Opel Wochenschau” (Opel híradó). Néhány ilyen 1926-1927-es filmet ma is őriz a Koblenz-i Szövetségi Archívum. Megtekinthető így például a Zugspitze vasút megnyitója, New York 300. születésnapja, és a Frankfurti Virágkarneválon forgatott “A díjnyertes Opel autók sikerei” című híradórészlet is, amelyben kaszkadőrmutatványokat bemutató járműveket láthatunk, orrukon az Opel logójával. A feliratos némafilmek ma is izgalmasak, de a maguk korában szenzációs erővel hatottak a közönségre, hiszen a nézők többsége életében ekkor láthatta először a világ távoli tájait és eseményeit saját szemével.

Hosszú történelme során az Opel mindig a fejlődés ütőerén tartotta ujját, és nem is csak az autóiparban; ez általában meglepi a mai embereket. Akiket érdekel, hogy hogyan szerepelt a márka a bútoriparban, vagy esetleg az, hogy hogyan került a téli sportok közelébe, az “Az Opel archívumának rejtett kincsei” című minisorozat hamarosan érkező második részében érdekes, és értékes információkra lelhet akár olyan - sok esetben kultusztárggyá vált - eszközökről is, amelyek a ma Opeljeiben szintén fontos szerepet töltenek be.
Kulcsszavak: autógyár, opel, visszatekintés
 
Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei RallyCafé Autósport Magazin a Jazzy Streeten Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler Növelte forgalmát és nyereségét a Daimler A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei A Tesla Nevadát választotta A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra A Mercedes-Benz felkészül a teljes elektromos váltásra
 
Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

2022. december 05.
Az Alfa Romeo bemutatja a „takarékos sportosság” elvét megtestesítő Tonale Plug-In Hybrid Q4 szabadidőjárművet, amellyel a márka megteszi első lépését a jövő sportautói felé vezető úton.
Részletek

Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

Az Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 érkezésével teljessé válik a Tonale modellcsalád. Az új változat úgy vezeti át a márkát a villamosítás korába, hogy közben maximálisan őrzi az olasz sportautós gének 1910-ben megteremtett hagyományát. A kínálat csúcsán álló modell új fejezetet nyit az Alfa Romeo átalakulásának történetében. A lehető legtakarékosabb, miközben kiemelkedően sportos: városban több mint 80 kilométert képes megtenni kizárólag akkumulátorai segítségével, vegyes használatban 600 kilométeres hatótávolsággal bír, átlagos CO2-kibocsátása pedig mindössze 26g/km.

A Tonale Plug-In Hybrid Q4 az Alfa Romeo sportos jövőképét vetíti előre


A Tonale Plug-In Hybrid Q4 a kategória legkiválóbb menetjellemzőivel bír, fedélzeti technológiái és online kapcsolódási funkciói pedig egyben minden idők legmodernebb Alfa Romeo modelljévé is teszik. A minőség és a részletekbe menő kidolgozás a modell dinamikus jellemzőivel társulva újraalkotja a sportosság fogalmát a XXI. századra. Ennek szellemében az Alfa Romeo tradicionális logója is megújult, ráirányítva a figyelmet a márka villamosítási törekvéseire: a Tonale Plug-In látványos és meghatározó stíluseleme a bal hátsó ablakon látható, elegáns „elektromos kígyó” nyomat, amelyet még hangsúlyosabbá tesz a sötétített üvegfelület.

A Tonale Plug-In Hybrid Q4 fontos mérföldkő az Alfa Romeo „zérótól a zéróig” fejlődési folyamatában, amely a 2022 elején még zéró villamosítású márkától már 2027-re a zéró kibocsátású, azaz 100%-ban villamosított márkáig vezet. Azáltal, hogy ezt az utat mindössze öt év alatt járja be, az Alfa Romeo minden más márkánál rövidebb idő alatt fogja elérni a szénsemlegességet.

Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

Tisztán elektromos a mindennapokban, hibrid a hosszú utazások során

A Plug-in Hybrid Q4 új hajtásláncának köszönhetően az Alfa Romeo Tonale a márka legtakarékosabb, leginkább fenntartható típusa, amelynek villamosított rendszerét kifejezetten a márka értékeit szem előtt tartva fejlesztették ki.  A 280 lóerős Plug-In Hybrid Q4 rendszer a létező legjobb menetteljesítményeket és hatótávolságot biztosítja.

A fejlett hibrid rendszerben a 180 lóerős, 1,3 literes, soros négyhengeres MultiAir turbómotor hatfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket, míg a hátsó tengelynél egy 90 kW csúcsteljesítményre és 250 Nm forgatónyomatékra képes villanymotor dolgozik. A 306 V-os, 15,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor városi használatban akár 80 kilométert meghaladó hatótávolságot biztosít, míg hibrid üzemben több mint 600 kilométer tehető meg egyhuzamban: a Tonale Plug-In Hybrid a jelenleg kapható egyik legtakarékosabb plug-in hibrid szabadidőjármű.

Emellett fenntarthatóság tekintetében is kiemelkedően teljesít, hiszen az új hibrid egység CO2-kibocsátása mindössze 26 g/km, ami 40%-kal csökkenti a teljes modellcsalád összesített emisszióját. Az üzemanyag-fogyasztás szintén jelentősen csökkent: a WLTP norma szerint mért érték 1,14 liter/100 kilométer. Ráadásul, hogy az ügyfelek mindig a lehető legtakarékosabban használhassák autójukat, a 7,4 kW-os fedélzeti töltővel mindössze 2,5 óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor.

Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

A Q4 összkerékhajtási rendszernek (amelyben az első kerekeket a belső égésű motor, a hátsókat pedig a villanymotor hajtja) köszönhetően a Tonale Plug-in Hybrid Q4 az Alfa Romeóra jellemző vezetési élményt biztosítja: a dinamizmus, a csekély tömeg és a menetdinamika terén egyaránt a kategória legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtja.

A Tonale Plug-in Hybrid Q4 takarékosságához és fenntarthatóságához ráadásul kiemelkedő sportosság társul. A 280 lóerős rendszerteljesítmény a szegmens élére emeli a modellt, amely álló helyzetből mindössze 6,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig tisztán elektromos üzemben 135, hibridként pedig 206 km/óra. Az intenzív gyorsítás élményét tovább fokozza az e-AWD rendszer: mivel a villanymotor késlekedés nélkül adja le maximális forgatónyomatékát, a gázpedál érintésére azonnal megjelenik a hajtóerő a hátsó tengelyen.

A Tonale plug-in modellt új funkciók teszik még takarékossabbá

A Tonale Plug-In Hybrid Q4 modell Alfa DNA üzemmód-választó rendszerét a modell sajátosságainak figyelembe vételével módosították, hogy minél takarékosabb, illetve a lehető legdinamikusabb legyen. A vezető a forgótárcsa révén egy mozdulattal módosíthatja a Q4 menetdinamikai és tapadásszabályozó rendszereinek működését, a motor és a sebességváltó összjátékát, továbbá a vezetési rendszerek reakcióit. A kifinomult kalibrációs rendszer jóvoltából a vezető anélkül összpontosíthat az útra, hogy a különböző kezelőszervek viselkedésével kellene foglalkoznia.

Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

„Dinamikus” üzemmódban egyedi gázreakciók és váltóvezérlés mellett specifikus beállítás szerint működnek a menetstabilizáló rendszerek, valamint közvetlenebbé válnak a kormányreakciók. „Normál” üzemmódban hibrid összkerékhajtás biztosít optimális menetteljesítményeket. A belső égésű motor és az elektromos erőforrás működését automatikusan vezérli a rendszer, ami így a lehető legtakarékosabb formában biztosít kompromisszumoktól mentes teljesítményt. Végezetül a „Speciális takarékosság” állás tisztán elektromos üzemben szavatolja a lehető legkedvezőbb energiafelhasználást. Ez az üzemmód optimális választás, ha belvárosi zónákban közlekedünk, hiszen maximálisan megfelel minden közlekedési és károsanyag-kibocsátási korlátozásnak. A gázpedál felengedésekor az autó tovább ’vitorlázik.’ Ha pedig lejtőn haladunk, az új eCoasting ereszkedés-szabályozó rendszer tartja az állandó 50 km/óra sebességet (amit a vezető a gáz- vagy a fékpedál finom érintésével szabályozhat.)

A Tonale Plug-in Hybrid Q4 számos tisztán elektromos jellemzője még gazdaságosabb, egyben még pihentetőbb vezetési élményt biztosít. Az E-Save üzemmód például a belső égésű motor működése során gondoskodik az akkumulátor feltöltéséről, illetve a töltöttségi szint fenntartásáról. A regeneratív fékrendszer lassítás és fékezés során képes visszanyerni és az akkumulátorban tárolni a felszabaduló mozgási energiát. Az E-Coasting funkció aktiválásakor pedig már akkor elkezd visszatölteni a rendszer, ha a vezető a fékpedál érintése nélkül, pusztán a gázpedál felengedésével lassít.

A vezető a műszerfal kifejezetten erre a célra szolgáló menüjéből szabályozhatja ezeket a tisztán elektromos mobilitási funkciókat.


Bemutatkozik az Alfa Romeo „takarékosan sportos” modellje, az új Tonale Plug-In Hybrid Q4

Az Alfa Romeóra jellemző menetdinamika

A Tonale Plug-in Hybrid Q4 biztonságos, kényelmes és élvezetes vezethetőséget kínál; a kategória legkiválóbb dinamizmusa, legcsekélyebb tömege és legjobb menetdinamikai jellemzői az Alfa Romeo hagyományaihoz méltó vezetési élményt biztosítanak. A Tonale Plug-In Hybrid Q4 összkerékhajtása (az első tengelyt a 180 lóerős belső égésű motor, a hátsót a 90 kW-os villanymotor hajtja) terepen, illetve csekély tapadású aszfalton egyaránt maximális stabilitást biztosít. A fejlett hibrid 4x4-es rendszer, amelyben a két tengely hajtása között nincs fizikai kapcsolat, hanem azok működését csupán „virtuálisan”hangolja össze a vezérlő elektronika, még könnyebbé, egyben páratlanul kezessé teszi a Tonale Plug-In modellt.

A kiemelkedő fedélzeti komfort, a kategóriaelső helykínálat, valamint a csekély károsanyag-kibocsátás jóvoltából az Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 szabadidőjármű városi használatra és hétvégi utazásokra egyaránt optimális választás. A kategória élmezőnyébe tartozó belső térben számos tárolórekesz és racionális elrendezés várja az utasokat, a sík falakkal határolt csomagtartó használatát optimális magasságú rakodóperem és kéz nélkül nyitható csomagtérajtó teszi kényelmesebbé.

A modell helykínálata szintén a legjobbak közé tartozik a méretosztályban: a két üléssorban kényelmesen elfér négy 190 centiméter magas felnőtt. A jármű kivételesen szilárd vázszerkezete pedig hatékonyan csillapítja a zajok és rezgések szintjét. Ehhez járul hozzá a „csend hangja”, amely az elektromos üzemű haladást kíséri, és amely kiemelkedően élvezetes és csendes vezetési élményt garantált. A jármű kényelmét az innovatív, könnyen használható technológiák széles körén túl a létező legmagasabb kidolgozási és anyagminőség fokozza.

Ugyanezt a célt szolgálja a kétzónás klímaberendezés, a kellemes hangulatvilágítás, a kifinomult infotainment rendszer, a szellőztethető és fűthető első ülések, valamint a 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer. Ezt egészíti ki a motoros mozgatású csomagtérajtó, valamint a sebességváltó kar előtt kialakított felület, amely a kompatibilis okostelefonok biztonságos és praktikus, vezeték nélküli töltésére szolgál. Ami pedig a biztonságot illeti, a Tonale Plug-In Hybrid ultramodern megoldásokkal gondoskodik a vezető és utasai épségéről, anélkül, hogy az a vezetési élmény rovására menne. Az autó vezetőtámogató funkciói között megtalálható a 2. szintű autonóm vezetési rendszer, a jármű környezetéről 360°-os képet biztosító, nagyfelbontású kamera, valamint a holttereket figyelő, illetve a hátsó keresztirányú forgalmat felügyelő rendszerek. Szintén a biztonságot szolgálja a vázszerkezet rendkívüli szilárdsága és gyártási minősége. Mindezek a megoldások maximális ötcsillagos minősítést eredményeztek az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán.


Kulcsszavak: alfa romeo, suv, tonale, új modell
 
Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar Elegancia és komfort: még több opciót kínál a Range Rover Velar Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e Fenntartható vezetési élmény két erőforrással és intelligens összkerékhajtással: megérkezett a BMW X1 xDrive25e A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t A vadonatúj Hyundai NEXO és Hyundai Kona megkapta a nagy presztízsű Red Dot díjat A vadonatúj Hyundai NEXO és Hyundai Kona megkapta a nagy presztízsű Red Dot díjat A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan A Kia Rio sportos GT-Line kivitelben is elérhető lesz hamarosan
 
A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását

A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását

2022. december 05.
A BMW iX5 Hydrogen kisszériájának gyártása a bajor prémiummárka Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának kísérleti üzemében veszi kezdetét. A tesztflotta modelljei 2023 tavaszán gurulnak ki a világ útjaira.
Részletek

A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását

A BMW Group megkezdi a BMW iX5 Hydrogen gyártását. A hidrogén-meghajtású modell kisszériája a BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának (FIZ) kísérleti üzemében lát napvilágot. A világ első, hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt Sports Activity Vehicle (SAV) modellje sikeresen teljesítette a gyártást megelőző fejlesztési és finomhangolási fázis változatos körülmények között végzett, rendkívül intenzív tesztprogramját, így készen áll arra, hogy 2023 tavaszától a világ számos pontján prezentálja az emisszió-mentes mobilitás eme technológiai innovációjában rejlő lehetőségeket.

„A hidrogén kiváltképp sokoldalú energiaforrás, amely klímasemlegességet célzó törekvéseink elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Meggyőződésünk, hogy a hidrogénnek fontos szerepe van a személyes mobilitás jövőjében, hosszú távon így ésszerű megközelítésnek tartjuk az akkumulátor-technológiával és az üzemanyagcella-technológiával szerelt hajtáslánc-rendszerek egységét. Az üzemanyagcellák nem igényelnek olyan kritikus nyersanyagokat, mint például a kobalt, a lítium vagy a nikkel, így ezen technológiába való befektetésünkkel a BMW Group geopolitikai rugalmasságát is erősítjük. A BMW iX5 Hydrogen modellekből álló tesztflotta lehetőséget teremt nekünk arra, hogy új és értékes információkat gyűjtsünk, ügyfeleinknek pedig egy magával ragadó termékpaletta képében mutassuk be, hogy a hidrogén-meghajtás a jövőben széles körben elterjedt valóság lesz” – tette hozzá.

A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását

A BMW iX5 Hydrogen a BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának (FIZ) kísérleti üzemében készül, amely a járműfejlesztés és a sorozatgyártás köztes állomása: a vállalatcsoport összes márkájának mindegyik újdonsága első ízben itt lát napvilágot. A karosszériagyártás, az összeszerelés, a modellmérnökség, a tanulmányautó-építés és az additív gyártás területén itt összesen mintegy 900 ember dolgozik, párhuzamosan egyszerre akár hat projekten. Az ő feladatuk ellenőrizni, hogy a fejlesztőmérnökök végterméke megérett-e a sorozatgyártásra, mind a termék minőségét, mind pedig a gyártási folyamat gördülékenységét tekintve. A BMW iX5 Hydrogen esetében a hidrogén-technológia szakértői, a járműfejlesztő mérnökök és az új modellek kezdeti összeszerelését végző szakemberek szorosan együttműködtek, hogy a csúcstechnológiás hajtásláncot és az energiatároló technológiát a lehető legoptimálisabban építsék be a modellbe.

„A BMW iX5 Hydrogen és a BMW által kifejlesztett üzemanyagcella-rendszerek gyártása a kisszériák gyártása során kidolgozott rendkívüli rugalmasságunkat és páratlan szaktudásunkat igazolja” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „Egyértelmű bizonyíték arra, hogy a hidrogén-technológia BMW iFACTORY gyártási rendszerbe való integrálása terén az összes szükséges szaktudással rendelkezünk” – tette hozzá.
A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását

A hidrogén-meghajtású kisszéria műszaki alapjául szolgáló modelleket a BMW Group Egyesült Államokban működő, spartanburgi gyára állítja elő, a BMW X5 platformjára. A bázismodellek padlólemezét ezután a müncheni kísérleti üzem karosszériagyártó részlegén úgy alakítják át, hogy a kardánalagútba és a hátsó üléssor alá két hidrogéntartály is beférjen. Az összeszerelést végző szakemberek az alapfelszereltségként kínált alkatrészeken felül egy 12V-os és egy 400V-os, típus-specifikus elektromos rendszert, nagyfeszültségű akkumulátort, elektromos motort és üzemanyagcella-technológiát is beépítenek a modellekbe. A nagyfeszültségű akkumulátor és a hátsó tengelyhez épített elektromos motor a legkorszerűbb, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia része, amelyet a bajor prémiummárka a sorozatgyártásban kínált tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekben is alkalmaz. A BMW iX5 Hydrogen motorházteteje alatt dolgozó üzemanyagcella-technológia idén augusztus óta a bajor prémiummárka házon belüli, Garching városában működő, hidrogén-technológiára szakosodott kompetenciaközpontjában lát napvilágot.

A hidrogén-meghajtású SAV modellben számos egyedi alkatrész található, amelyeket a kisszéria modelljei számára exkluzívan gyártanak le – néhányat a BMW Group háromdimenziós nyomtatásra szakosodott kompetenciaközpontjaként működő Additív Gyártási Központban, amely ugyancsak a müncheni központú vállalatcsoport kísérleti üzemének része. A BMW iX5 Hydrogen kisszériás példányai a sorozatgyártás összes megszokott szakaszán átesnek, a karosszériagyártástól kezdve, a fényezőüzemen és az összeszerelésen keresztül, egészen a minden egyes járművet érintő, végleges ellenőrzésig. A BMW Group Aschheim településen található tesztközpontjában ezt követően a modelleken átfogó működési ellenőrzést is végeznek.

A BMW iX5 Hydrogen a zéró emissziójú hajtáslánc-technológiák minden előnyével rendelkezik, ráadásul kimagasló hétköznapi használhatóság és hosszú távú adottságok mellett. Hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiáját mindez a nagyfeszültségű akkumulátorral szerelt hajtáslánc-technológiák vonzó alternatívájává emeli. Kiváltképp igaz ez a bajor prémiummárka azon ügyfelei esetében, akiknek nincs hozzáférésük villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott járműtöltési infrastruktúrához, gyakran tesznek meg egyszerre nagyobb távolságokat és a magas szintű rugalmasságot részesítik előnyben.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, hidrogén
 
A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását Gyártásának 10. évfordulóját ünnepli a Mazda3 Romániában csökkent a járműgyártás Romániában csökkent a járműgyártás A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását Elindult a Juke testreszabási program A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben A Volkswagen Haszonjárművek 2024-től új prémium kategóriájú elektromos járműveket gyárt Hannoverben A BMW Group megkezdi hidrogén-meghajtású modellje kisszériájának gyártását Visszaesett a német autópiac tavaly
 
A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát

A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát

2022. november 21.
Új beszállítói megállapodások az Egyesült Államokban és Kínában. Alacsonyabb károsanyag-kibocsátás a globális acélbeszerzési mennyiség több mint egyharmada esetében. Középpontban az innovatív technológiák, a megújuló energiaforrások és a körforgásos gazdaság
Részletek

A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát

A BMW Group módszeresen dolgozik beszállítói hálózata számára megfogalmazott környezetvédelmi céljai elérésén, amelynek égisze alatt a globális acélbeszerzései mentén keletkező károsanyag-kibocsátás mértékét is jelentős mértékben csökkenti: az európai beszállítókkal megkötött kezdeti szerződések után a müncheni központú vállalatcsoport most az Egyesült Államokban és Kínában is alacsonyabb emisszió mentén előállított acél beszerzésére vonatkozó megállapodásokat írt alá.

„Beszállítói hálózatunkban az acél az egyik legjelentősebb emisszió-forrás, ezért az alapoktól újraszervezzük acélportfóliónkat – 2026-tól így nemzetközi gyártási hálózatunk teljes acélszükségletének több mint egyharmadát alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal szolgáljuk ki. Ezzel évente mintegy 900 000 tonnával csökkentjük beszállítói hálózatunk összemissziós értékét, miközben az acélipar átalakulásának is irányt mutatunk” – mondta Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja.

Középtávon a BMW Group újabb acélbeszállítókkal megkötött szerződésekkel fokozza tovább a beszállítói hálózatában keletkező károsanyag-kibocsátás csökkentését, amellyel következetesen széndioxid-mentesíti beszállítói hálózatát. A középkategóriás, tisztán elektromos meghajtású modellek beszállítói hálózatában keletkező emisszió körülbelül 20 százaléka az acél számlájára írható – amely sorban a harmadik az akkumulátorcellák és az alumínium után. Sokoldalú tulajdonságainak köszönhetően az acél mégis az autógyártás egyik legfontosabb alapanyaga, amely a jövő koncepciói és modellgenerációi esetében sem lesz kevésbé fontos.

A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát

Középpontban a megújuló energiaforrások – az Egyesült Államokban és Mexikóban egyaránt

Az amerikai kontinensen a BMW Group már megkötötte megállapodásait a Steel Dynamics (SDI) és a U.S. Steel partnereként működő Big River Steel acélgyártó vállalatokkal arra vonatkozóan, hogy helyi acélgyártási folyamataikhoz megújuló energiaforrásokat használjanak.

A BMW Group egyesült államokbeli és mexikói laposacél-szükségletének mintegy felét elektromosan működtetett, ívkemencés acélgyártási eljárással (EAF) állítják elő, amely elektromos energia hasznosításával olvasztja be a vas- és acélhulladékot. Ez a gyártási eljárás nagymértékben csökkenti az acélgyártás során keletkező emissziót, kiváltképp az olvasztókemencében végzett, szénalapú acélgyártáshoz viszonyítva. Az alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt a BMW Group Spartanburg és San Luis Potosí városokban működő gyáraiban használják fel, az új autók vázszerkezetének megépítésénél. Alapvető anyagtulajdonságainak köszönhetően az ívkemencés gyártási eljárással előállított acél még alkalmasabb a járművek vázszerkezetében való alkalmazásra.

Innovatív technológiák alkalmazása Kínában


Kínában a BMW Group idén augusztusban írt alá megállapodást az HBIS Group acélgyártó vállalattal, amely 2023-tól alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal látja el a müncheni központú vállalatcsoport senjangi gyárait. Az HBIS Group fokozatosan áll át az elektromosan működtetett, ívkemencés gyártási eljárással kombinált, hidrogénalapú acélelőállító módszerre, amelynek eredményeként 2026-tól minden korábbinál alacsonyabb károsanyag-kibocsátás mentén lesz képes előállítani az acélt. Kínában így a BMW Group lesz az első autógyártó, amely ügyfeleinek olyan, sorozatgyártásban készült modelleket kínál majd, amelyeknek vázszerkezete az HBIS Group által, alacsonyabb emisszió mentén előállított acélból készült.

A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát

Alacsonyabb emisszió mentén előállított acél Európában

Európában a BMW Group a Salzgitter AG oldalán írt alá alacsonyabb emisszió mentén előállított acél beszállítására vonatkozó megállapodást, amelynek értelmében a határozottan alacsonyabb emissziós értékű alapanyag 2026-tól jelenik meg a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataiban. Tavaly októberben a müncheni központú vállalatcsoport a svédországi H2 Green Steel startup vállalkozással is megkezdte együttműködését: 2025-től az H2 Green Steel olyan acéllal látja el a BMW Group Európában működő gyárait, amelynek előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használnak fel.

A zárt alapanyag-körforgás segít megőrizni a természeti erőforrásokat

A BMW Group már több acélbeszállítóval is zárt alapanyag-körforgást alakított ki, az acéllemez-hulladékokkal a főszerepben. Az új acéltekercsek leszállításakor az acélgyártó partnerek visszaviszik a gyárba a felhasználás során, így például az ajtók megmunkálásakor és a présüzemekben keletkező acélhulladékokat, amelyeket később új acél előállításához használnak fel. Ez az acél aztán ismét visszakerül a BMW Group gyáraiba. A nyersanyagok így a körforgásos gazdaság alapelvét követve többször is felhasználhatók, hozzájárulva természeti erőforrásaink megőrzéséhez.

A startup vállalkozásokba történő befektetések serkentik az új technológiák kifejlesztését

Az alacsonyabb emisszió mentén előállított acél melletti elköteleződésével párhuzamosan a BMW Group az innovatív megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság égisze alatt az amerikai székhelyű Boston Metal startup vállalkozás emisszió-mentes acélgyártási innovációjába is befektetett. A Boston Metal startup vállalkozás olyan technológiát dolgozott ki, amely szén helyett villamos energiával működik és elektrolízis celláival előbb olvadt vasat, majd abból acélt állít elő. Ha a folyamathoz szükséges energiát megújuló erőforrásokból nyerik ki, akkor az acélgyártás teljes folyamata szinte emisszió-mentessé válik. A fiatal vállalkozás eme folyamat bemutató létesítményének kiépítését is tervezi a közeljövőben, miközben a módszer iparosításán is nagy erővel dolgozik.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, Egyesült Államok, kína
 
Legsikeresebb évét zárta 2015-ben a BMW Group Magyarországon Legsikeresebb évét zárta 2015-ben a BMW Group Magyarországon A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A SEAT 1400, az első spanyol autó A SEAT 1400, az első spanyol autó A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki A BMW Group alacsonyabb emisszió mentén előállított acéllal zöldíti tovább nemzetközi gyártási hálózatát Magára talált az európai autópiac
 
Így lesz biztonságos a téli autózás

Így lesz biztonságos a téli autózás

2022. november 21.
Hamarosan elérkezik a december, ezzel együtt pedig a hideg idő is. A télhez közeledve érdemes végigmenni azokon a pontokon, amelyek segítenek felkészíteni az autónkat a fagyra, a hidegebb hónapokra.
Részletek


Így lesz biztonságos a téli autózás

A Das WeltAuto segítséget nyújt ebben, a jármű karbantartása, megfelelő műszaki állapota ugyanis elengedhetetlen a biztonságos közlekedéshez a megváltozott körülményeknél.

Felelősségteljes autótulajdonosként fontos, hogy az egész évben megfelelően karban tartsuk gépkocsinkat, és ez hatványozottan fontos télen, amikor a hideg és az átlagosnál csapadékosabb napok miatt egyébként is nehezebb körülmények várnak minket az utakon. A kocsink fontosabb elemei ilyenkor nagyobb figyelmet igényelnek, ezeket szedtük össze az alábbiakban.

Ne húzzuk tovább a gumicserét!

A legalapvetőbb természetesen a gumi: az enyhe hazai teleknek köszönhetően nagyon sokan tértek át négyévszakos abroncsokra, de amennyiben valaki az évszaknak megfelelő gumiszettet használja változatlanul, akkor annak muszáj most lecserélnie a nyári gumikat télire a biztonságos autózás érdekében. A héten már alacsonyabb a hőmérséklet, ezért elérkezett az idő a gumicserére, és nem szabad várni vele az első havazásig, mivel a nyári gumi hét Celsius-fok alatti napi átlaghőmérsékletnél, valamint havas, síkos úton már nem látja el megfelelően a feladatát.

Emellett fontos ellenőrizni a guminyomást is a biztosabb tapadásért. Az ajánlott értéket – a vezetőoldali ajtókeretben vagy a tanksapka alatti matricán találjuk. Bár sokan úgy tartják, csökkenteni kell a légnyomást az alacsony külső hőmérséklet miatt, a túl alacsony gumiabroncsnyomás következtében romolhat a tapadás és az üzemanyag-fogyasztás is, ráadásul a gumink várható élettartamát is jelentősen csökkenthetjük.

Mérjük fel az akkumulátorunk állapotát!


A gumicsere mellett az autó akkumulátorának ellenőrzése is elengedhetetlen, mivel alacsony hőmérsékleten rendkívül nagy terhelésnek van kitéve, és amennyiben rossz állapotban van, könnyen járhatunk úgy, hogy egy fagyos reggelen nem indul a gépkocsink, ami egy sietős napon igencsak kellemetlen lehet. Az akkumulátor élettartama és töltöttsége jelentős mértékben függ attól, hogy egyszerre hány fogyasztó terheli, márpedig manapság egyre több mindent hajt meg az autó akkumulátora. Ez főleg akkor lehet kritikus, ha jellemzően rövid szakaszokon használjuk a négykerekűt, és az akkumulátor nem tud megfelelően töltődni vezetés közben. Az akkumulátorunk állapotát egy márkaszervizben könnyedén felmérethetjük egy téli felkészítésnél, és amennyiben rossz értéket kapunk, javasolt újat vásárolni.

Ellenőrizzük a folyadékszinteket!

A hűtőfolyadék fagyáspont-mérése jelzi, elegendő-e a fagyálló a hűtőrendszerben. A mérés eredményeképpen legalább mínusz 20 Celsius-fokos értéket kell kapnunk, mivel ennél gyengébb fagyvédelem a hűtőfolyadék befagyásával fenyeget, ami jelentős károkat okozhat a hűtőfolyadék-szivattyúban, így a motorban is. Ugyanez vonatkozik a szélvédőmosó-folyadékra is: a nyári tisztítószert el kell használni és télre is alkalmas mosófolyadékkal kell feltölteni, ha ugyanis maradt nyári folyadék a tartályban, az első mínuszok érkezésével könnyedén befagyhat, ami akár a tartály megrepedéséhez, vagy a szivattyú elektromos motorjának elromlásához is vezethet, amely javítása jóval drágább, mint a folyadékcsere.

Látni és látszani

A rövidebb nappalokkal a látási körülmények is folyamatosan romlanak, ahogy az ősz télbe fordul át, ezért a megfelelő világítás kiemelt szerepet tölt be. Fontos megnézni, mennyire mattult a fényszóró burája, a felület homályosodása ugyanis jelentősen ronthatja a fényszóró hatásfokát. Polírozással egyébként könnyen javítható az esti fényhatás. A hidegebb napokon a lámpaizzók gyakrabban égnek ki, amennyiben kialszik egy izzónk, amelyik autón lehet, azonnal cseréljük azt, amelyik autón márkaszerviz segítsége kell ehhez, abban az esetben keressünk fel egy szakszervizt mert hiányos lámpákkal veszélyes közlekedni. Egyrészt mi sem látunk jól, de minket sem érzékelnek megfelelően a forgalomban részt vevők.

A kilátást javítandó az ablaktörlőlapátot is cserélni kell, ha eljött az ideje: amennyiben csíkot húz az ablakon, esetleg bizonyos felületet nem töröl, azonnal másikat kell beszerezni, mivel a téli esős, ködös, havas estéken egyáltalán nem mindegy, hogy maszatolnak-e a lapátok, márpedig a jó kilátás alapvető a biztonságos vezetés szempontjából.

„Számos veszélyt rejt közlekedés szempontjából a téli időszak, de ezek a kockázatok elkerülhetőek vagy minimalizálhatók, ha időben felkészülünk a megváltozott körülményekre. Nemcsak óvatosabban kell autónkat vezetni, hanem gépkocsink téli karbantartása is ilyenkor válik aktuálissá. A márkaszervizek kedvezményes átvizsgálást kínálnak ebben az időszakban.” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója.

Kulcsszavak: téli felkészítés, téli gumi, téli útviszony
 
A „négykerekű esőkabátok” nyomában A „négykerekű esőkabátok” nyomában Így lesz biztonságos a téli autózás Októberben és novemberben törik a legtöbb autó Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa Fontos győzelmeket zsebelt be a Continental téli gumiabroncsa Így lesz biztonságos a téli autózás A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája Egyre többen használnak téli gumit Egyre többen használnak téli gumit
 
Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

2022. november 21.
A vadonatúj Ariya EV és az e-POWER X-Trail eredményei bizonyítják a Nissan biztonság iránti elkötelezettségét. Az Euro NCAP törésteszt eredménye is megerősítette a Juke Hybrid és a Qashqai e-POWER esetében is az elektromos hajtásláncok bevezetését
Részletek

Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

Az Euro NCAP közzétette a Nissan elektromos autó termékpalettájára, az Ariya tisztán elektromos autóra és az e-POWER-rel felszerelt X-Trailre vonatkozó járműbiztonsági minősítések legújabb eredményét, melyből mindkettő ötcsillagos minősítést ért el.

A Juke és a Qashqai már meglévő ötcsillagos minősítéseit a hibrid és az e-POWER változatokra is kiterjesztették, így a Nissan elektromos járművek és elektromos hajtásláncú crossoverek teljes választéka ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkezik.

Felnőtt utasvédelem minősítése

A felnőtt utasvédelem kategóriában mindkét jármű magas pontszámot ért el, az Ariya 86%-os, míg az X-Trail 88%-os eredményt. Bár a két jármű különböző padlólemezre épül, filozófiájuk megegyezik, mivel kulcsfontosságú elemei ultra-nagy szilárdságú acélból készültek a gépjárművek merevségének javítása érdekében, miközben lehetővé teszi, hogy az ütközés ereje csökkenjen, mielőtt az utasok biztonsági celláját elérné. A vezető-és az első utasülésen ülő utas fejének oldalütközését megakadályozó központi légzsák, mely mindkét autó biztonsági felszereltségének része, nagyban hozzájárul a kiváló oldalirányú ütközési pontszámhoz, amely az Ariya esetében 14,9, az új X-Trail esetében pedig 16.

Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

Gyermek utasvédelem minősítése

A gyermek utasvédelmet illetően mindkét jármű közel azonos eredményt ért el, mely az Ariya esetében 89%-, míg az új X-Trail esetén pedig 90%-os értékelést jelent. A hat és tízéves gyermekutasok töréstesztjén alapuló értékelésben az X-Trail a lehetséges 24 pontból 23,3 pontot ért el, ami a fiatal utasok kiemelkedő védelmét tükrözi. Az Ariya szintén kiemelkedő eredménnyel zárt, a 24-ből 22,9 ponttal. Mindkét jármű a gyermekbiztonsági rendszerek (CRS) felszerelésére is a maximális 12 pontot kapott.

Gyalogosvédelem minősítése

Abban a tesztkategóriában, amely a jármű azon képességét értékeli, hogy felismerje és figyelmeztesse a járművezetőket a gyalogosokra vagy más veszélyeztetett úthasználókra, az új X-Trail összességében 70%-os eredményt ért el. Ugyanebben az értékelésben az Ariya 74%-ot ért el. Mindkét jármű számos aktív biztonsági segédeszközzel rendelkezik, köztük az intelligens vészfékkel, amely figyelmezteti a vezetőt és fékez, ha az autó előre észleli, hogy járművel, gyalogossal vagy kerékpárossal ütközhet. Ugyanígy a mozgó objektumot észlelő képessége is figyelmezteti a vezetőt a jármű közelében lévő, esetleg láthatatlan akadályokra.

Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

Biztonsági asszisztens

Az Euro NCAP azonban elismeri, hogy mindig jobb, ha a baleseteket eleve megelőzzük, és pontokat ad az olyan technológiai megoldásokért, amelyek segítik a járművezetőket az ütközések elkerülésében.

Az új X-Trail és az Ariya ebben a kategóriában is kiemelkedően magas pontszámot ért el, 95%-os, illetve 93%-os értékeléssel, a Nissan Intelligens mobilitási technológiáinak köszönhetően. A fent említett modellek ezen intelligens technológiák átfogó csomagját kínálják, beleértve az autonóm vészfékezést (AEB), amely felismeri, ha az elöl haladó autó fékez és megkezdi a jármű fékezését.

Mindkét modell intelligens holttér-figyelés és beavatkozás rendszerrel is rendelkezik, mely érzékeli, ha a vezető személy nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a járművet sávjába, elkerülve a veszélyt.

Az, hogy az új X-Trail és az Ariya azonos pontszámot ért el a biztonsági asszisztens kategóriában, jól visszaadja a Nissan azon stratégiáját, hogy a legmodernebb biztonsági technológiát, a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé modelljeiben. A két tesztelt modell egyéb értékeléseinek hasonlósága pedig még inkább hangsúlyozza az előbbi tényt.

Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye megismétli a Qashqai eredményességét, amelyet a tavalyi teszt során ért el. A Qashqai és az X-Trail egyaránt az Alliance CMF-C szerkezetére épül.

Miután a Juke Hybrid is bekerült a modellpalettába, valamint a Qashqai is megkapta az e-POWER hajtásláncot, az Euro NCAP megerősítette, hogy ezeknek a járműveknek a minősítése nem változik, és ugyanolyan szintű vezetőtámogatást és védelmet nyújtanak, mint a hagyományos meghajtású változatok.
David Moss, a Nissan Technical Centre Europe regionális kutatási és fejlesztési részlegének vezető alelnöke elmondta: "Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye, amelyek nagyon különböző járművek, és különböző padlólemezre épülnek, jól mutatja a Nissan modelljeinek cross-car stratégiáját. Minden járművünk fejlesztése a kiváló karosszériatervezéssel kezdődik, a kiváló szerkezeti integritást biztosító fejlett anyagok és gyártási technikák alkalmazásával. Mindezt olyan fejlett technológiák egészítik ki, amelyek második szempárként működnek, felismerik a potenciális veszélyeket, és segítik a vezetőt a balesetek elkerülésében."

Hozzátette: "Az Euro NCAP átfogó tesztelési és minősítési programja valóban lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megértsék, mennyire elkötelezettek vagyunk a biztonság iránt, és mennyire komolyan vesszük ügyfeleink jólétét".

Az Euro NCAP 1997 óta végez független vizsgálatokat az autókon, és a legtöbb újonnan forgalomba kerülő modellt a folyamatosan változó kritériumok alapján méri. A szervezet amellett, hogy különböző szimulált ütközések során vizsgálja az autók tényleges fizikai szilárdságát, a balesetmegelőző technológiákat is teszteli és pontozza.

Kulcsszavak: euro ncap, nissan, törésteszt
 
A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait A Nissan közzétette az új NP300 Navara árait A Nissan egyik mérnöke innovatív „mobil technológia központot” alkotott A Nissan egyik mérnöke innovatív „mobil technológia központot” alkotott A Nissan jövőképe a mobilitásról A Nissan jövőképe a mobilitásról A Nissan Europe csatlakozik az ENSZ Világélelmezési Programhoz A Nissan Europe csatlakozik az ENSZ Világélelmezési Programhoz Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén
 
Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW

Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW

2022. november 14.
Ismét szintet lépett a SHARE NOW budapesti flottája, amely a nyáron lépte át az ötszázas álomhatárt: a nemrég hadrendbe állt Peugeot 208-sokkal jelenleg ez Magyarország egyik legnagyobb autómegosztó állománya.
Részletek

 Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW

Mindezt olyan időszakban érte el, amikor sokak számára egyre nyilvánvalóbb a carsharing előnye a saját és céges autók fenntartási költségeinek gyors és jelentős emelkedése miatt.

Kézenfekvő példa a parkolás: a fővárosban épp a közelmúltban nőtt tíz százalékkal a fizetős zónák területe. És bár a rendszer átláthatóbb lett, a megemelt díjak és a kiterjesztett üzemidő – ez egyes körzetekben este tízig is elnyúlhat – eléggé megdrágítják a várakozást. Márpedig a magánautók többsége élettartama jó részében ácsorog valahol: egy nemrég végzett felmérés szerint a sofőrök kétharmada 20 kilométernél is kevesebbet megy naponta a saját kocsijával, harmaduk esetében pedig a 10 kilométert sem éri el a napi penzum.

„A saját tulajdonú autók után akkor is fizetnünk kell az alapvető fenntartási költségeket, ha egyáltalán nem is használjuk őket” – figyelmeztet Buday Bence, a Share Now Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a parkolással nem pusztán az a gond, hogy drága: az elmúlt öt évben 15 százalékkal nőtt a fővárosban nyilvántartott autók száma, miközben a kerületek egyre másra jelölnek ki kizárólagos lakossági parkolóhelyeket, amelyek az összes rendelkezésre álló férőhely közel harmadát veszik el.

 Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW

„Az a célunk, hogy a szolgáltatás folyamatosan a felhasználók igényeihez alkalmazkodva nyújtson költséghatékony autós mobilitási alternatívát, ezért novembertől már közvetlenül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday parkolójába is beállhatnak az autóinkkal” – emeli ki Buday Bence. Így még egyszerűbben közelíthető meg a reptér vagy kényelmesen indulhatnak onnan haza a felhasználók. „A SHARE NOW számára különösen fontos ez a lépés, hiszen a magyar felhasználók mellett az ide látogató külföldi ügyfeleink is mindössze pár perc sétával érik el a megosztott autókat” - teszi hozzá. A szolgáltatás 8 ország, 16 városában használható Európában, így egyetlen alkalmazással érhető el carsharing Európa szerte, nincs szükség országonként külön regisztrációra vagy még egy alkalmazás letöltésére.

Mivel egy megosztott autó akár tíz saját tulajdonú járművet képes kiváltani a városi forgalomban, a magyar fővárosban jelenleg elérhető, mintegy 1300 autó intenzív használatával – és a saját autó birtoklásának feladásával azokban az élethelyzetekben, ahol az autó jellemzően kihasználatlanul áll – tízezernél is több parkolóhely szabadulhatna fel. A flotta méretével ráadásul a szolgáltatási terület is egyre tágasabb, miközben az autók az ország egész területén használhatók, többnapos időtartamra is kibérelhetők, a járművekben található töltő- és benzinkártyákkal pedig az egész országban díjmentesen lehet őket benzinnel vagy árammal feltölteni. Az újabb generációs elektromos autóknál már a hosszabb utakon sem kell aggódni a töltés miatt: az idén nyáron csatasorba állt Peugeot e-208-asok hatótávja például 340 kilométer, amellyel már bátran el lehet távolodni Budapesttől.

Kulcsszavak: autómegosztó, Liszt Ferenc Airport, Peugeot, Peugeot 208, SHARE NOW
 
Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni Egy Peugeot, amely képtelen megöregedni A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást Átadták az első elektromos autótöltőt a Liszt Ferenc repülőtéren Átadták az első elektromos autótöltőt a Liszt Ferenc repülőtéren Benzines és elektromos Peugeot-kal gyarapszik a SHARE NOW Sébastien Loeb és a 208 T16 Pikes Peak porrá zúzta a korábbi Pikes Peak rekordot
 

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 1 - 10