Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 101 - 110
Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival

Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival

2023. augusztus 30.
A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír.
Részletek

Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival
Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

A nagytempójú lassítás és gyorsítás, illetve ezek kombinációja az a vezetési stílus, ami a legtöbb üzemanyagot „égeti el” autózás közben. Nem kérdés, hogy legelőször ezen a szokáson kell változtatnunk, ha spórolni akarunk. Az egyenletes tempóban, alacsonyabb sebességgel hajtott autó optimális haladást, ésszerű fogyasztást garantál, ami a GreenGo-k esetében városi környezetben az 50–60 km/h-ás iramot jelenti. A GreenGo esetében ehhez plusz segítséget ad a ECO vagy ECO+ mód, amely bekapcsolás után automatikusan visszavesz a teljesítményből, így nem engedi a sportos gyorsítását.

Nyáron az autózás állandó velejárója a klíma használata. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a klímaberendezés közel állandónak tekinthető terhelést jelent az autónak. Ez már kis sebesség mellett is a fogyasztás akár 20-40%-át viheti el. Ha a városban, optimális sebességet választva, 50/60 km/h-val haladunk, akkor érdemesebb az ablakokat lehúzni. Ezzel az autó és magunk hűtése is egyszerűbben, gyorsabban, praktikusabban oldható meg.

Mindezek előtt azonban a takarékos vezetés legfontosabb alapszabálya az, hogy mindig legyünk előrelátóak. Minél inkább tisztában vagyunk a minket érintő forgalmi helyzetekkel, annál megfelelőbb döntéseket hozhatunk, hogy optimalizáljuk az autó fogyasztását, elkerüljük a felesleges gyorsításokat, lassításokat. Ehhez főleg az kell, hogy hagyjunk elegendő távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, illetve figyeljük forgalom változásait. 

Így könnyen észrevehetjük, ha egy autó lassít, elindul és kihajt elénk, esetleg pirosra vált a lámpa vagy dugó kezd kialakulni. Ha ezekre időben reagálunk és levesszük a lábunkat a gázpedálról, akkor megspórolhatjuk a fékezést és az ezzel együtt fellépő üzemanyagveszteséget. Még előrelátóbbak lehetünk, ha megtervezzük az utazásunkat. Ehhez ma már rengeteg segítséget nyújtanak az útvonaltervezők, a járműbe beépített navigáció, illetve a letölthető okostelefonos alkalmazások, amelyek a dugók elkerülésére is adnak javaslatokat.

A takarékos vezetés ezeknek a technikáknak az alkalmazásával könnyen, egyszerűen elsajátítható. Azok, akik szeretnének még több hasznos trükköt megismerni ezen a téren, érdemes követniük a GreenGo Facebook oldalát és honlapját. Ezeken az oldalakon további praktikus, a fogyasztást csökkentő, az autók műszaki állapotának megóvását segítő tanácsok találhatóak.

Kulcsszavak: autómegosztó, elektromos autó, GreenGo
 
Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért Állami támogatás járhat Kínában az ott gyártott Tesla járművekért Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását A Volvo Cars megháromszorozza genti üzeme elektromosautó-gyártó kapacitását 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is 2021-ben már a Peugeot modellek 70%-a elérhető elektromos változatban is A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld
 
A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

2023. augusztus 28.
Jelentősen, 26 százalékkal nőtt éves összevetésben az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely Automobile Holdings Ltd. bevétele az idei első hat hónapban az elektromos járművek értékesítésének erőteljes bővülésére.
Részletek

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

A cég honlapjára kedden felkerült adatok szerint a bevétel 26 százalékkal, 73,18 milliárd jüanra (10,1 milliárd dollár, 1 jüan=48,12 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 58,18 milliárd jüanról.
    
A cég összesen 694 045 járművet értékesített az idei első fél évben, ami 13 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az elektromos autók eladása éves összvetésben 44 százalékkal, 157 889-re nőtt, a cég eladott autóinak 23 százaléka volt ilyen.
    
A Geely adózott eredménye 1 százalékkal, 1,57 milliárd jüanra emelkedett a június végéig tartó hat hónapban az egy évvel korábbi 1,55 milliárd jüanról, a bruttó árrés 14 százalékra csökkent a tavalyi első hathavi 14,6 százalékról.
    
A Geely az autópiaci kereslet és általában a globális makrogazdasági helyzet tekintetében tapasztalható bizonytalanság ellenére továbbra is 1,65 millió eladott járműre számít az idei évre. A cég tavaly 1,43 millió járművet adott el, 8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben


Kulcsszavak: geely, jármű kereskedelem, járműipar
 
Majdnem 17 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben Majdnem 17 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben AutoWallis: Kedvezőtlen környezet ellenére stagnáló árbevétel az első félévben A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben A növekedés fenntartásához stratégiát kell váltani az autóiparban Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét Az Alstom hidrogénvonatok forgóváz-kereteinek gyártásával bővíti magyarországi tevékenységét Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe
 
Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

2023. augusztus 28.
Az idén ősszel bemutatkozó, harmadik generációs Peugeot 3008 több téren is új mércét állít kategóriájában. Ebben kulcsszerep jut annak az új fejlesztésű STLA Medium platformnak, amelyet elsőként kap meg a sikeres kompakt szabadidőjármű legújabb generációja.
Részletek

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Tíz év után nyugdíjazza sokoldalú padlólemez-családját, és egy vadonatúj, minden szempontból modernebb, villamosított platformot honosít meg a Peugeot. A jelenleg alkalmazott, moduláris EMP2 padlón nyugvó modellek (308, 408, 508, 3008 és 5008) fokozatosan térnek át az új generációs STLA Medium architektúrára. A sort a Peugeot 3008 nyitja meg, amelynek harmadik kiadása (e-3008 néven) idén szeptemberben ünnepli világpremierjét, majd 2024 elején Európa-szerte megjelenik a márka bemutatótermeiben.

A Peugeot és társvállalatai (azaz a Stellantis-csoport) pontosan két évvel ezelőtt, 2021 júliusában hirdették meg új villamosítási stratégiájukat. Ennek első, kézzel fogható gyümölcse a piaci bemutatkozás küszöbén álló STLA Medium platform, amely minden korábbi, hasonló architektúránál sokoldalúbb, és pontosabban képes alkalmazkodni az ügyfelek elvárásaihoz.

Az új technológia bevezetése az első konkrét lépés annak a két évvel ezelőtt megfogalmazott, ambiciózus stratégiának a megvalósítása felé, amelynek értelmében 2030-tól kizárólag tisztán elektromos személyautókat forgalmaz majd a Peugeot, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi a vállalat működésének egészét.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

A kifejezetten akkumulátoros elektromos modellekhez tervezett STLA Medium modern 400V-os elektromos hálózata a Peugeot jelenlegi villanyautóinál egy teljes nagyságrenddel jobb képességekkel ruházza fel a rá épülő modelleket – elsőként a Peugeot e-3008-ast. Az energiafogyasztás és a töltési teljesítmény terén egyaránt lépésváltásra számíthatunk: habár a kompakt crossover végleges és hivatalos, homologizált értékei még nem állnak rendelkezésre, az STLA Medium platformmal akár 14 kWh/100 km alatti energiafogyasztási értékek is elérhetők!

Ez egyrészt a nagy energiasűrűségű, egy rétegű (így kis helyigényű) akkumulátor kedvező hatásfokának és hatékony hűtésének, másrészt a fedélzeti rendszerek (fűtés, klímaberendezés, kormányszervó, fékrásegítés és természetesen a villanymotor vagy villanymotorok) minimális energiaigényének köszönhető. Végül, de nem utolsósorban az e-3008 gyártásánál felhasznált kis tömegű, nagy szilárdságú anyagok is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.

Mindezeknek kiemelkedően kedvező hatótávolsági értékeket köszönhetünk: akkumulátorcsomagtól és hajtáslánc-konfigurációtól függően akár 5-700 kilométeres WLTP-szabvány értékekkel számolhatunk az STLA Mediumra épülő modelleknél. A nagyfeszültségű technológia által lehetővé tett legnagyobb töltési sebesség 2,4 kWh/perc – ezek az értékek stabilan kategóriája élére emelik a Peugeot e-3008-ast.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

A padlólemez az első- és az összkerékhajtást egyaránt támogatja, értelemszerűen egy, illetve két villanymotorral megvalósítva. A rendszerteljesítmény modelltől függően legalább 160 kW, azaz 218 lóerő, de elérheti akár a 285 kilowattot (388 LE) is. Hogy a Peugeot e-3008 pontosan milyen hajtásláncverziókat kínál majd ügyfeleinek, arra legkésőbb szeptemberben fény derül. A feltételek mindenesetre adottak, hogy kifejezetten nagy teljesítményű variánst is építsen a Peugeot – egy esetleges e-3008 PSE (Peugeot Sport Engineered) sportváltozatnak már a puszta lehetősége is felvillanyozó.

A motorteljesítményhez hasonlóan a Peugeot e-3008 méreteiről sincsenek egyelőre konkrét, megerősített információk. Az azonban tény, hogy STLA Medium platform minimális tengelytávja 2,7 méter, azaz 25 mm-rel hosszabb a jelenlegi 3008-as modellénél.

Szűkebb tehát semmiképpen nem lesz az e-3008-as, ráadásul az elektromos platform jóvoltából a helykihasználása is javulni fog. Emiatt a tervezők szabad kezet kaptak a karosszéria külső dimenzióinak a meghatározásában – a modell álcázott prototípusáról közzétett fényképen nem csak a sportosan elegáns, csapott farkialakítás a szembeötlő, hanem a karosszériahosszhoz viszonyítva igen nagy tengelytáv is.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Mindez azonban még csak a kezdet. Az STLA ugyanis olyan új generációs, villamosított platformcsalád, amely nem csak a hajtásláncot és a futóművet foglalja magában, hanem az olyan digitális rendszereket is, mint az intelligens kezelőfelület, vagy a legfejlettebb vezetőtámogató, sőt, akár önvezető technológiák. Az erre az architektúrára épülő modellek tehát sokkal rugalmasabban, egyszerűbben, hatékonyabban és gyorsabban fejleszthetők tovább, tudásuk akár tisztán elektronikus úton (szoftverfejlesztéssel) bővíthető a jövőben.

Hogy az STLA Medium platform sokrétű képességeiből mennyit valósít meg a Peugeot 3008, ma még nem tudhatjuk. Az azonban biztosan kijelenthető, hogy a legkonzervatívabb fejlesztéssel is a szegmens élmezőnyébe emelik frissen szerzett képességei a típust – márpedig a Peugeot-ra nem jellemző a konzervativizmus.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 3008
 
Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Opel Crossland X: Teljesen új crossover a virágzó SUV-piacon Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008 Felfedi belső értékeit a NISSAN vadonatúj QASHQAI modellje Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008 SEAT Leon ST - egyedülálló formatervezési nyelvezet kiemelkedő műszaki tartalommal Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008 Renault Espace és EOLAB tanulmány a Párizsi Autószalonon Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E! Íme a tisztán elektromos hajtású Ford Mustang Mach-E!
 
Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

2023. augusztus 28.
A Toyota a piacon egyedülálló módon a márkakereskedésekben megrendelhető professzionális offroad átalakító csomagokat kínál a Toyota Hiluxoz, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas modellt így tulajdonosaik még inkább saját igényeikre szabhatják.
Részletek

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

A napokban mutatták be a vadonatúj, Toyota Hilux Invincible alapjaira épülő Toyota Hilux Modvix Adventure kivitelt. A Toyota Hiluxhoz gyárilag elérhető Vízkék metálfényezést kapott autó ezzel harmonizáló színvilágú alumínium keréktárcsákat, terepabroncsokat és számos az offroad felhasználók kényelmét szolgáló egyéb kiegészítőt/átalakítást kapott. A meggyőző kiállású Toyota Hilux Modvix Adventure modellből egyelőre csupán egy kiállítási darab készült, ám a tervek szerint kedvező fogadtatás esetén ez az átalakítás is elérhető lesz a magyarországi Toyota márkakereskedésekben.

A Toyota Hilux idén 55 éve jelent egyet a legendás terepképességekkel, és számít az elnyűhetetlenség és megbízhatóság szimbólumának, nem véletlen, hogy az ikonikus pickup nem csupán egyike a világ 10 legnépszerűbb autójának, de a világszintű és hazai pikcup értékesítéseket is dominálja: idehaza az év első hét hónapjában, megdöbbentő, 47%-os részesedéssel dominálta szegmense értékesítéseit.

Magyarország kedvence pickupja, a Toyota Hilux vásárlóinak köre rendkívüli változatosságot mutat, a professzionális, munkacélú felhasználástól az életmód felhasználókig. Éppen ezért ezzel a legendás Toyota pickuppal szemben már nem csupán az az elvárás, hogy kompromisszummentesen ötvözze a kiváló terepképességeket, vontató és rakodó kapacitást és a megbízhatóságot a személyautós belső térrel és országúti vezetési élménnyel, hanem az is, hogy minél inkább személyre szabható legyen a végső felhasználás céljának megfelelően.

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

Ezt a sokszínű felhasználási célok miatt a gyári tartozékok és opciók csak részben tudják teljesíteni, éppen ezért hozhat még a korábbiaknál is nagyobb népszerűséget a Hilux számára a Toyota a piacon egyedülálló ajánlata, amelynek eredményeképp az autógyártó a Murczin Offroad Technics Kft.-vel együttműködve olyan egyedi kiegészítőket és csomagokat kínál a szabadidős autózás, a terepjáró túrák, a vadászat, a horgászat, a mezőgazdasági munkálatok, az erdészeti munkák, stb., felhasználási területei számára, amelyek a márkakereskedésekben beépítve és ezáltal a gyári garanciát megőrizve nyújtanak még önfeledtebb kikapcsolódást vagy épp segítik ezen területek munkafolyamatait. 

Azok, a Toyota által kínált egyedi átalakításokat választják, vadonatúj autójukat már az általuk választott átalakítással, érvényes műszaki vizsgával vehetik át a márkakereskedésben, a gyári garanciát is megőrizve (és az egyedi kiegészítőkre is 3 éves jótállást kínálva). A kiegészítőkre vonatkozó jótállás feltétele a csörlő (a vadfelhúzót is beleértve), a LED lámpák és munkalámpák esetében az évi egyszeri karbantartás. Bizonyos gyári felszereltségek esetében egyes tartozékok az alapfelszereltség részét képezik (pl. sárvédő szélesítés, hátsó platóajtó teleszkóp), ezekben az esetekben ezek ára levonásra kerül a csomag árából. A Murczin Offroad Techincs által forgalmazott, Toyota homologizációt és garanciát kapott kiegészítőkkel történő átalakítások külön-külön és egyben is megrendelhetőek a magyarországi Toyota márkakereskedésekben, ahol az árak kapcsán is bővebb tájékoztatással szolgálnak.

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

A Toyota Hilux Modvix Adventure Edition

Most szombaton, a 2023.08.26-án, Tatabánya-Csákányospusztán, a Vértes Kapuja Rendezvényközpontban megrendezésre kerülő Országos Vadásznapon lesz először látható a vadonatúj Toyota Hilux Modvix Adventure Edition, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas modell a Murczin Offroad Technics kiegészítőivel egyedileg átalakított példánya.  Az offroad autózás vagy épp a vadászati célú felhasználás szempontjait figyelembe vevő homologizált, garanciális átalakításokat akár csomagban, akár egyes elemeiben már eddig is kínált a Toyota ikonikus pickupjához, a Hiluxhoz, ezeket bárki megrendelheti meglévő vagy új autójához a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A Toyota Hilux Invincible alapjaira épülő, gyári Vízkék fényezéű Toyota Hilux Modvix Adventure Edition az alábbi átalakításokat kapta meg:

-    Pedders futómű emelés
-    offroad kerék szett (terepabroncsokkal és egyedi dizájn aluuminium keréktárcsákkal, a karosszériával harmonizáló kék szíben)
-    6 milliméteres Modvix aluminium haspáncél
-    Modvix önmentő rejtett csörlő
-    Modvix LED munkalámpák (elöl, hátul)
-    Modvix platóroló
-    Modvix borulásvédő
-    Modvix műanyagalapú festékkel felületkezet plató
-    Modvix díszlécek

A fenti kiegészítők forgalmiba bejegyezhető, TÜV által hitelesített átalakításnak minősülnek. A tervek szerint kedvező fogadtatás esetén az Toyota Hilux Modvix Adventure Edition átalakítást elérhetővé teszik a  magyarországi Toyota márkakereskedésekben.



Kulcsszavak: bemutató, Hilux, toyota
 
A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét Bemutatjuk a BMW limitáltszériás roadsterét A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát A Genfi Autószalon alkalmával a Ford kibővíti sportos, dinamikus európai modellkínálatát 565 lovas limitált G Mercedes 565 lovas limitált G Mercedes Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3
 
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

2023. augusztus 28.
A düsseldorfi Caravan Salon lakóautó-kiállításon a Citroën bemutatja a Type Holidays-t. A modell a híres Type H előtt tiszteleg, mely művészi szintre emelte az utazás alternatív megközelítését.
Részletek

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën SpaceTourert alapul vevő Type Holidays a legkiválóbb lakókocsik kényelmét és ötletes megoldásait nyújtja: felnyitható tető, fekvőhellyé alakítható üléspad, minikonyha, összecsukható asztal stb.

A Type Holidays már a Citroën jövendő térnyerését jelzi az átalakított lakóautók piacán. Egy olyan a Citroën kereskedések által értékesített „Holidays” nevű termékcsalád előfutára, melyről részletesebb információk 2023 végén várhatók.

Poissy, augusztus 25. A Citroën úgy döntött, hogy a világ egyik vezető szabadidőjármű-rendezvényén, a 2023. augusztus 25. és szeptember 3. között megrendezésre kerülő düsseldorfi Caravan Salon autós kiállításon mutatja be Type Holidays névre keresztelt furgonját. A koncepció egyszerre merít a legendás Citroën Type H és a kortárs Spacetourer modellekből. A jellegzetes belső kialakítás hamarosan az egész Citroën-hálózatban elérhető lesz egy „Holidays” elvevezésű termékcsalád részeként. A Citroënt mindig is a szabadság és a közös élmények gondolata inspirálta, így természetes, hogy a SpaceTourer erősségeire építve komolyabb szerepvállalásra törekszik ezen a gyorsan növekvő piacon.
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A jövőre készülve

A Citroën megalapítása óta rengeteget tett azért, hogy a mozgás szabadságát minél szélesebb körben elérhetővé tegye. Szakértelmének köszönhetően praktikus, ötletes és megfizethető modelleket kínál, melyek a kikapcsolódás és a szabadidő szimbólumaivá váltak.

A márka ezen törekvéseit a szabadidőjárművek világában is elismerik, ahol a Citroën a piac kulcsszereplőjének számít: Európában a második legtöbb lakóautó-alapjárművet szállítja. Ezt az örökséget kívánja hangsúlyozni a márka azzal is, hogy a bemutatott SpaceTourer az olasz karosszériaépítő cég, a Caselani jóvoltából a Type H külsejét kapta meg. A Citroën hűséges partnereként a Caselani már számos neo-retro karosszériaváltozatot készített a márka modelljeihez. A lakókocsis utazás egy teljesen más életforma. Egy olyan radikálisan más autóval pedig, mint a Type Holidays, minden adott a maximális élvezethez. Az egyedi design és a szürke színű karosszéria egyaránt az ikonikus Type H (a híres „Tube”) előtti főhajtásként értelmezhető.

A SpaceTourer modern dizájnja az utazás másfajta megélésére csábít: akár egyedül, akár másokkal kelünk útra, minden kényszertől mentesen utazhatunk. A Citroën már korábban is tett néhány kirándulást a lakóautók világába, erről tanúskodnak a Hyphen, a Rip Curl vagy a The Citroënist koncepcióautók. A márka most új kihívást talált: üzleti tevékenységét a gyorsan növekvő lakóautó-piacra is ki szeretné terjeszteni. A Type Holidays egy a Citroën értékesítési hálózata által forgalmazásra kerülő „Holidays” elnevezésű” termékcsalád előfutáraként a márka e téren mutatott komolyabb elköteleződését vetíti előre.

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A beruházás egy valós társadalmi jelenségre reagál. Sokan vannak, akik a szabadság és a természet szerelmeseiként nyitott ajtó mellett egyenesen az ágyukból szeretnének gyönyörködni a táj szépségeiben, és függetlenségüket vagy anyagi lehetőségeiket szem előtt tartva átalakított lakókocsira váltanak. Egy lakóautóval gyakorlatilag bárhol szabadon közlekedhetünk: magassága nem éri el a 2 métert, így a városi és tengerparti parkolóházakba is befér, és egész évben napi szinten használható. Évente kb. 90 000 új gépjármű fogy belőle Európában, ami az eladott szabadidőjárművek több mint felét jelenti. A különösen a fiatalabb generáció körében népszerű lakókocsis életforma korlátlan utazási szabadságot kínál, és versenyképes áron az alapvető kényelemről is gondoskodik.

A Spacetourer minden előnye + speciális felszerelések

A lakóautózás sikerét a belső tér kialakítása és a kényelem terén elért eredmények is nagyban elősegítették. Egy ilyen járművel a kempingezésnek egy fényűzőbb változatában lehet részünk, innen a divatos „glamping” kifejezés. A Type Holidays tanulmány a Citroën SpaceTourer minden előnyös tulajdonságával rendelkezik: helykínálat, kényelem, csendes működés, két oldalsó tolóajtó a könnyebb beszállás és a tökéletes szellőzés érdekében, nyitható hátsó ablak stb. Minden, amire 4 embernek szüksége lehet, ha egy kicsit ki szeretne szakadni a hétköznapokból.
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën a furgon felszerelésére a világ egyik vezető specialistáját, a Bravia Mobilt kérte fel. A szlovén cég az ideális utazási élményhez szükséges minden berendezéssel ellátta a Citroën Type Holidays tanulmányt:
- Egy kétszemélyes fekhelyet is magában foglaló felnyitható tető, melynek köszönhetően fel lehet egyenesedni a laktérben
- Kényelmes kétszemélyes ággyá alakítható hátsó üléspad (az üléspad ki is szerelhető, így több tárolóhellyel lehet számolni)
- A jármű belseje felé fordítható két első ülés
- Komplett konyhasarok (főzőfülke, mosogató, hűtőszekrény)
- Lehajtható asztal étkezéshez vagy munkához és több tárolószekrény
- Webasto fűtésrendszer az optimális fedélzeti hőmérséklet biztosítása érdekében

A Citroën Type Holidays augusztus 25. és szeptember 3. között a világ vezető szabadidőautó-szakvásárán, a düsseldorfi Caravan Salonon mutatkozik be, és különleges utazási élményt ígér. Retro külseje és modern belseje ideális társsá teszi a kötöttségektől mentes, ugyanakkor stílusos kiruccanásokhoz. A modell a hamarosan az egész Citroën-hálózatban elérhető „Holidays” elnevezésű termékcsalád előfutára.
Kulcsszavak: bemutató, Citroën, Type Holidays
 
A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is A Ford virtuális tesztvezetésén megismerhetik az új Kuga PHEV menettulajdonságait is A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak A Ford egy új izomautót mutat be a Gamescomra ellátogatóknak A Citroën bemutatja a Type Holidays-t A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Az új ŠKODA Superb – Új korszak Az új ŠKODA Superb – Új korszak A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó A vadonatúj BMW 8-as sorozat hírnöke: a BMW Concept 8 Series tanulmányautó
 
BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

2023. augusztus 22.
A típus-specifikus alkatrészek átfogó palettája 2023 őszén, az új BMW 5-ös sorozattal párhuzamosan válik elérhetővé.
Részletek

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

A BMW 5-ös sorozat mindig is egyet jelentett a kifinomult sportossággal és a magas szintű menetkomforttal, amelyeket a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának új, nyolcadik nemzedéke dinamikus menetteljesítménnyel és atletikus karosszériaarányokkal karöltve kínál fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek. A BMW M Performance alkatrészek, amelyek 2023 októberétől, az új BMW 5-ös limuzin és a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 piaci bevezetésével párhuzamosan válnak elérhetővé, még tovább fokozzák az újdonság sportos megjelenését. A prémium minőségű személyre szabhatóságot aerodinamikai, utastéri és futómű-technológiai alkatrészek széles portfóliója garantálja.

Tökéletesre tervezve: az M Performance Carbon alkatrészek


A prémium minőségű, aerodinamikai és karosszéria-kiegészítő BMW M Performance alkatrészek még inkább atletikussá teszik az egyszerre sportos és elegáns üzleti limuzin kiállását. Az alkatrészeket kifejezetten az M Sport csomaggal és M Sport Pro csomaggal felszerelt, új BMW 5-ös limuzinhoz és új BMW i5 modellhez fejlesztették ki, mérnöki precizitással illeszkedve a modellek geometriájához és formanyelvéhez. Az aerodinamikai és karosszéria-kiegészítő, eredeti BMW M Performance alkatrészek minden esetben szigorú tesztelési eljárásokon esnek át, hogy maradéktalanul megfeleljenek a BMW Group magas szintű minőségi szabványainak. És mivel mindegyik alkatrészt együtt homologizálták az új modellekkel, felszerelésükhöz az illetékes hatóságok utólagos engedélyére sincs szükség.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

Az M Performance Carbon alkatrészek mindegyike szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül, az új 5-ös BMW minden szögből magabiztos és sportos megjelenését pedig az elemek átlátszó lakkrétege garantálja. A jellegzetesen motorsportos kiállásról négy részből álló M Performance Carbon első koptatók, M Performance Carbon Pro hátsó légterelő szárny és három részből álló M Performance hátsó diffúzor gondoskodik. A modellekhez az opcionális extrafelszereltség részeként M Performance hátsó légterelő szárny is megrendelhető.

Az M Performance Carbon küszöbtoldatok mellett – amelyek oldalnézetből a karosszéria még mélyebb benyomását keltik – az M Performance Frozen Black kiegészítő csíkmatricák is elérhetővé válnak, amelyek az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW i5 modell dinamikus vonalvezetését hangsúlyozzák. A digitálisan nyomtatott csíkmatricák matt antracit árnyalatban, M Performance felirattal rendelhetők meg.

Újdonságként mutatkoznak be a palettán az M Performance küszöbtoldat-matricák is, amelyek oldalnézetből matt szürke árnyalatban fokozzák tovább a karosszéria mélységét. A küszöbtoldat-matricák kiváltképp a fekete küszöbtoldatokkal alkotnak elegáns kontrasztot. Az alkatrészek az M Performance Frozen Black kiegészítő csíkmatricákkal és az M Performance Carbon küszöbtoldatokkal is harmonizálnak.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

A prémium minőségű karosszéria-kiegészítő alkatrészek sorát az M Performance Carbon külső visszapillantó-házak és az M Performance Aramid tetőantenna zárják. Az aramidszál-erősítésű műanyagból készült tetőantenna egyszerre látványos és funkcionális elem: megjelenésében az aramidszál nagyban hasonlít a szénszálhoz, miközben rendkívül magas elektromágneses áteresztőképességgel bír. Az innovatív anyag így nem csupán sportos megjelenést, de maximális funkcionalitást is garantál.

Prémium minőségű utastéri opciók, motorsportos hangulatban

Az ajtók kinyitását követően M Performance Carbon küszöblécek fogadják a bajor prémiummárka ügyfeleit, kétséget sem hagyva az új üzleti limuzin dinamikus menetteljesítményéről. A lábterekbe szintetikus bőrrel szegélyezett és dekoratív kontraszt-varrással díszített velúr szőnyegek csempésznek további sportosságot, az első ülések elé helyezett szőnyegpár esetében M Performance felirattal és a BMW M divízió jellegzetes trikolor árnyalatával. A velúr szőnyegek tökéletesen illeszkednek a BMW M Performance alkatrészekhez, kifogástalan prémium megjelenést garantálva.

Az M Performance kulcstartó ugyancsak egyértelmű utalás az új 5-ös BMW dinamikus menetteljesítményére. A slusszkulcs védelmét és elegáns elhelyezését kínáló tartó Nappa bőrből készült, így minden alkalommal öröm kézbe venni, az Alcantara/szénszál kettősével felvitt dombornyomás pedig a motorsport hangulatát élteti. A kulcs funkciógombjai a kulcstartóban is tökéletesen elérhetők, így a kulcsot soha nem kell kivenni a tartójából.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

Az új BMW 5-ös limuzin belsőégésű erőforrással hajtott és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataihoz M Performance Carbon tanksapkaborítás is megrendelhető: a kétoldalú ragasztóval ellátott borítást a bajor prémiummárka ügyfelei könnyedén felhelyezhetik modelljük tanksapkájára.

Könnyűfém keréktárcsák és sport fékrendszer az optimalizált teljesítmény érdekében


Az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez elérhető BMW M Performance könnyűfém keréktárcsákat a sportos vezetési stílus sajátosságai szerint, látványos megjelenéssel alkották meg a mérnökök. A modellekhez 19”, 20” és 21” méretű könnyűfém keréktárcsák érhetők el. A nyári gumikkal szerelt, 21” méretű, keresztküllő-dizájnú BMW M Performance felnik az új 5-ös BMW mindegyik modellváltozatához megrendelhetők, M Bicolor Jet Black vagy M Frozen Midnight Grey árnyalatban.

Az új BMW 5-ös limuzinhoz és a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 modellhez a nyári gumikkal szerelt, 19” méretű, Y küllődizájnú, Matt Black árnyalatú BMW M Performance könnyűfém keréktárcsák is elérhetők. Ugyanez a felni téli gumiabroncsokkal szerelve is megrendelhető az új 5-ös BMW összes modellváltozatához, a BMW i5 M60 xDrive modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,2 – 20,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) kivételével. A leszerelt kerekek tárolására a négyrészes, M Performance felirattal ellátott BMW M Performance kerékzsákok kínálnak tökéletes megoldást, amelyek 17-22” méret között biztosítanak helyet a szezonra váró kerekeknek.

A 20” méretű BMW M Performance fékrendszer még a legsportosabb vezetési stílusban is magával ragadó lassító erőt garantál. A BMW M divízió logójával és trikolor árnyalatával ellátott, vörösre fényezett féknyergek látványosan töltik ki a 21” méretű könnyűfém keréktárcsákat. A sport fékrendszer az első tengelyen alumíniumból készült, hatdugattyús féknyergekkel dolgozik, miközben a belső szellőzésű, lyuggatott BMW M Performance könnyűszerkezetes féktárcsák magas hőálló tulajdonságról és még extrém vezetési szituációkban is magabiztos fékerőről tesznek tanúbizonyságot.

Kulcsszavak: bmw, BMW 5-ös, BMW i5, BMW M Performance Parts
 
Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky Mennyei luxus: bemutatkozik a BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Kirobbanóan nagyot szól a BMW M2 Competition kettős rekordja Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast A BMW i elnyerte az ENSZ „Momentum for Change” díját A BMW i elnyerte az ENSZ „Momentum for Change” díját
 
Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

2023. augusztus 22.
Mostanra minden rajongó beletörődött, hogy semmi nem lesz a Le Mans-i Hypercar versenyautók beígért homologizációs programjából.
Részletek

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

A Peugeot vezérigazgatójának egy váratlan megjegyzése nyomán azonban új remény ébredt: bár Linda Jackson szavait nem vehetjük ígéretnek, így is sokkal közelebb kerültünk egy álom megvalósulásához, mint az elmúlt két évben bármikor.

A homologizáció viszonylag új keletű fogalom a motorsportban. Az 1960-as évekre az autótechnológia olyan szintre fejlődött, ahol egyértelműen külön irányt vett a mindennapi használatra szánt gépkocsik és a kőkemény versenyautók evolúciója. A homologizáció ezt az egyre szélesebb szakadékot igyekezett kétségbeesetten áthidalni: bizonyos sportágakban, egyes géposztályokban megkövetelték, hogy a versenyautó közvetlen szériagyártású gyökerekkel rendelkezzen.

Az autógyártók persze megfordították a folyamatot, és a motorsportcélokra kifejlesztett, kiélezett konstrukciókat tették többé-kevésbé alkalmassá a közúti használatra. Ennek a gyakorlatnak az egyik legismertebb példája a Peugeot 205 Turbo 16, a verhetetlen B-csoportos rali versenyautó rendszámképessé tett változata. A 200 lóerős fenevadból mindössze kétszáz darab készült (egy fehér, egy fekete és 198 szürke), a fennmaradt példányok pedig hatszámjegyű euroösszegekért cserélnek gazdát a világ legrangosabb árverésein.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

Néhány évvel ezelőtt úgy tűnt, hamarosan egy újabb fantasztikus Peugeot versenyautóból készülhetnek homologizációs példányok. Az eredeti értesülések szerint a hosszú távú világbajnokság (WEC) felsőházába, az LMP1-es géposztály helyébe lépő Hypercar kategóriába sorolt autókból huszonöt (későbbi információk szerint száz) közúti példány megépítését kívánták meg a szervezők.

Később kiderült, hogy ez csak az egyik lehetséges út, hiszen a szabályzat a tisztán versenycélú prototípusok építését is engedélyezi, az autógyártók pedig egymás után jelentették be, hogy mégsem élnének a homologizációs széria rendkívül költséges és racionális szemmel nézve értelmetlen és céltalan lehetőségével. Ezen a ponton a világ lemondott arról, hogy a Peugeot 9X8, amelyet addigra különleges aerodinamikája és speciális fénykaraktere jóvoltából minden formatervezési fórumon az egekbe magasztalt a szakma, valaha elérhető lesz az átlagemberek (pontosítsunk: a rendkívül gazdag átlagemberek) számára.

A fejlesztés eredményei ennek dacára sem vesznek el a hétköznapi Peugeot-vásárlók számára, hiszen az 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánccal, az első tengelyt hajtó villanymotor vezérlésével és az akkumulátor szabályozásával kapcsolatosan szerzett tapasztalatokat és elért eredményeket közvetlenül hasznosítja a Peugeot szériagyártású villamosított típusainak fejlesztésénél. Most azonban ennél is izgalmasabb felvetés hangzott el a Peugeot vezérigazgatójától.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

A kötelező újságírói kérdésre, hogy megvalósul-e valaha a Peugeot Hypercar közúti verziója, Linda Jackson egy angliai interjúja során először a szokásos nemleges választ adta, majd váratlanul hozzátette: amennyiben valaki olyannyira eltökélten szeretne egy rendszámos 9X8-ast, hogy hajlandó finanszírozni a fejlesztést és a gyártást, van miről beszélniük. „Ha valaki letesz elénk egy biankó csekket, nyitottak vagyunk a párbeszédre. Eddig erre nem került sor, de ki tudja? Talán pont erre a biztatásra vártak.” – mondta az autóipari szakember.

Alig néhány évvel ezelőtt egy hasonló felvetést a valóságtól elrugaszkodott elképzelésként söpört volna félre mindenki. Mostanra azonban megváltoztak a piaci körülmények, és velük a fizetőképes kereslet jelentése. A luxusmárkáknál lassan mindennapossá válik, hogy ügyfeleik kérésére teljesen egyedi modelleket fejlesztenek és gyártanak le egyetlen példányban. Így egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egy jól szituált ambiciózus befektető vagy rajongó meglátja a lehetőséget abban, hogy a világ legfejlettebb motorsport-technológiáját a műfaj legkülönlegesebb formatervébe csomagolva elérhetővé tegye azok számára, akik a tökéletesség minden megnyilvánulási formájáért rajonganak.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?



Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 205, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Máig működik és versenyez egy idén 118 éves Peugeot! Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A Peugeot eladásai nőttek az első fél évben Magyarországon A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük A férfi, akinek az autóversenyzést köszönhetjük Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner
 
Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora

Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora

2023. augusztus 22.
Az idei első félévben egy elektromos autó volt a legnépszerűbb típus Európában, Kínában pedig éves összevetésben 44 százalékkal nőtt a kereslet a tisztán elektromos és hibrid járművek iránt.
Részletek



Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora

Ezek az adatok is jól mutatják, hogy az e-autók egyre inkább meghódítják az utakat, azonban a gyorsan bővülő állomány komoly kihívásokat is tartogat, a hirtelen megugró energiaigényt például intelligens töltőrendszerek segíthetnek menedzselni.

Idén első alkalommal fordult elő, hogy fél éves periódust vizsgálva is egy elektromos autó bizonyult a legnépszerűbb járműnek a vevők körében Európában. Ezt a bravúrt a Tesla Model Y mondhatja el magáról, az Automotive News Europe a Datacenter adatait felhasználva arról számolt be, hogy idén az első hat hónapban 125 ezret adtak el ebből az autóból a kontinensen. Ez 212 százalékos bővülést jelentett a múlt év hasonló időszakához és jól érzékelteti a keresletet az is, hogy az idei első félévben majdnem annyit adtak el ebből a modellből Európában, mint tavaly az egész évben.

De nem csak kontinensünkön nő ugrásszerűen az érdeklődés az e-autók iránt, az egyik legfontosabb piacon, Kínában is egyre népszerűbbek. A China Association of Automobile Manufacturers (CAAC) nevű szervezet összesítése szerint az idei első hat hónapban a távol-keleti országban közel 9 százalékkal nőtt az új autók forgalma, ezen belül pedig a tisztán elektromos és hibrid meghajtású járműveké 44 százalékkal. Ez egyben azt is jelentette, hogy az első félévben az e-autók részesedése a teljes forgalomból már megközelítette a 30 százalékot Kínában.

Intelligens töltőrendszerek támogatják a gördülékeny átállást

A globális trendhez igazodva itthon is egyre többen váltanak elektromos autóra és ez a tendencia a vállalati autóflottáknál is megfigyelhető. A benzines, vagy dízel járművekről e-autókra, esetleg hibridekre történő váltás ugyanakkor körültekintő tervezést igényel, hiszen az átállás során a fosszilis üzemanyagot elektromos energiára kell cserélni. Az okostöltési megoldások abban segítenek, hogy a folyamatnak, vagyis az elektrifikációnak minden előnyét kihasználhassa egy cég.

A társaságoknál telepített intelligens töltőrendszerek lehetővé teszik, hogy a vállalat napelemei által termelt energiát a lehető leghatékonyabban használják fel, illetve a fogyasztást összehangolják a céges PPA (megújulóenergia vásárlási megállapodás) biztosította olcsó tarifákkal, vagy akár egy szolgáltató által biztosított sávos árazással is. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a különböző forrásokból származó energiát akkor használja fel a vállalkozás az e-autók töltésére, amikor az számára a legolcsóbb.

Emellett az intelligens töltőrendszerek biztosítják a meglévő hálózati kapacitás optimális kihasználását is, így a cégek elkerülhetik az emiatt keletkező esetleges többletköltségeket és a hálózatüzemeltető oldaláról sincs szükség fejlesztésre.

A munkavállalóknál telepített otthoni okostöltők pedig azt tudják garantálni, hogy a meglévő elektromos kapacitást maximálisan kihasználhassák és mégse kapcsoljon le soha a megszakító, ezáltal biztosítva az egyszerű otthoni töltést. Az egyszerű és olcsó telephelyi, illetve otthoni töltés együtt minimalizálja a közterületi töltésigényt, drasztikusan csökkenti egy vállalat üzemanyagköltségét, és biztosítja az elektrifikáció gyors megtérülését.

A Schneider Electric ezeket a megoldásokat már saját gyakorlatában is aktívan alkalmazza, hiszen hazai 300 darabos vállalati flottájának közel negyede már elektromos. „Budapesti központunkban az energiahatékonyság jegyében és az elektromos hálózat túlterhelésének elkerülése érdekében az általunk fejlesztett EV-Charging Expert töltést menedzselő rendszert (LMS) használjuk, amelynek itt történik a hazai tesztelése. Ennek segítségével úgy biztosítjuk a folyamatos töltési lehetőséget, hogy közben az irodaház számára elérhető villamos teljesítmény költséges bővítésére nincs szükség. Globálisan 2030-ra tervezzük, hogy az összes robbanómotoros járművünket elektromosra cseréljük” – mondta el Földvári Péter, a Schneider Electric kereskedelmi és ipari épületekért felelős értékesítési igazgatója.  

Kulcstényező a töltés

A Schneider Electric felmérése szerint jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. A kutatás során megkérdezett vállalati döntéshozók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség. A felmérésben megkérdezett vállalatoknál a válaszadók közel kétharmada vélte úgy, hogy az elektromos cégautók használatának legnagyobb nehézsége munkavállalói és munkáltatói oldalon is a töltési lehetőségek biztosítása az irodaházakban, illetve otthoni környezetben.

A válaszadók 54 százaléka felelte azt, hogy vállalatának autóflottája jelenleg nem tartalmaz sem plug-in-hybrid, sem pedig teljesen elektromos gépkocsit, ugyanakkor a munkáltatók többsége tervez elektromosautó-vásárlást a közeljövőben. A megkérdezettek közel egyharmada havi szinten kevesebb, mint 1500 kilométert tesz meg vállalati autójával. Ez azért fontos, mert évi 15-20 ezer kilométer körül van az a határ, ahol egy cégnek anyagilag már megéri elektromosautó-flottát kialakítania, de még nincs szükség a technológiából adódó kompromisszumokra a napi használatban (pl. hatótávolság, korlátozott utcai töltési lehetőségek).

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
 
A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén A Nissan már 70 éve vezető szerepet játszik az elektromos mobilitás terén Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora Elektromos autókra váltana az állam A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel A Bosch és a Volkswagen leányvállalata, a Cariad automatizált parkoláson alapuló vezető nélküli parkolást és töltést tesztel Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett
 
45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban

45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban

2023. augusztus 16.
A Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága 45 sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe.
Részletek

https://hvg.hu/cegauto/20230814_45_ujabb_sebessegmero_kamerat_szereltetnek_fel_Karacsonyek_a_fovarosban

hvg.hu azt írja, a főváros által beszerzett – bérelt – csaknem félszáz sebességmérős kamera telepítési helyszíneinek előkészítése folyamatban van, az elsőket már augusztusban felszerelhetik. A kamerák a rögzített adatokat automatikusan továbbítják a rendőrségre. Gyorshajtás esetén a rendőrség bírságolhat, az ebből származó bevétel is a központi költségvetéshez megy.

A lap arról is ír, hogy a sajtóban korábban tévesen futott körbe az a hír, miszerint 300 sebességmérő kamera kihelyezése van tervbe véve. A BKK honlapjára feltöltött stratégiában hosszasan részletezik, hogy mire lenne szükség. Összehasonlításként említik Párizs belvárosát (105 négyzetkilométer, 2,1 millió lakos), ahol 50 sebességmérő radar működik. A rendőrség Budapesten (525,2 négyzetkilométer, 1,8 millió lakos) jelenleg összesen 4 helyszínen végez állandó sebességmérést irányonként 1-1, összesen 8 fix telepítésű kamerával (M1/M7 bevezető, M3-as bevezető, Nagykőrösi út, Váci út).

Ezt a rendszer a rendőrség 4 új sebességmérővel bővíti, két fix sebességmérő készüléket terveznek a repülőtérre vezető gyorsforgalmi útra, egyet-egyet pedig a Weiss Manfréd útra, illetve a 6-os számú főútra.

Ehhez kapcsolódó hír, hogy három éve telepítettek két új sebességmérőt a Váci útra, ahol gyakoriak az illegális gyorsulási versenyek is. A kamerák mindössze három hónap alatt háromezer gyorshajtást rögzítettek, de a kamerákat megrongálták. A belváros felé vezető oldalra kihelyezett eszközt még tavaly novemberben rongálták meg, a másik kamerát idén februárban törték be. Most a javítás helyett inkább leszerelték az összetört kamerát és újat telepítenek a helyszínre, ezúttal sokkal védettebb helyre, magasra a sávok fölé.
Kulcsszavak: budapest, sebességmérés, traffipax
 
Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Szombattól utazhatunk a 3-as metró felújított, északi szakaszán Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni Tarlós: a szolgáltatásvásárlás nem azt jelenti, hogy a MABI buszait kell megvenni 45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban Jelentős forgalomkorlátozások, menetrendi változások lesznek Budapesten október 23-án 45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban Okostelefonon is elérhető a parkolás GPS-alapú díjfizetése Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne Megvan az új Közlekedési Múzeum helyszíne
 
A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét

A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét

2023. augusztus 16.
35 év a „gördülő szabadság” jegyében – California CONCEPT tanulmányával már a modellsorozat jövőjét mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek. A California elkövetkező generációja is teljes egészében Hannoverben készül.
Részletek

A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét

Az 1988-as Caravan Salon alkalmával tartott világpremierje keretében, a VW Busz (T3) műszaki alapjain mutatkozott be az első California modell. Pontosan 35 évvel – és 260 ezer elkészült példánnyal – később ismét Düsseldorfban, a szakma legjelentősebb találkozóján látható a világon elsőként a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) California CONCEPT tanulmánya, amely már a modellsorozat jövőjébe kínál bepillantást. 2024-től a California ezen új generációjának sorozatgyártású változata is Hannoverben készül.

California CONCEPT – minden új, hogy minden a régiben maradhasson


A California Beach, Coast és Ocean immár sokak számára a kerekeken gördülő szabadság megtestesítője, California CONCEPT tanulmányával pedig már minden idők legsikeresebb lakóautójának jövőjére nyit ablakot a Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravan Salon (2023. augusztus 25. - szeptember 3.) látogatói előtt. 

A hosszú tengelytávú Multivan műszaki alapjaira épülő jövőbeni California ismét egyedülálló lesz ebben a kategóriában, miközben újabb innovatív ötletek erősítik tovább a mindennapos használatra született, ám bármilyen utazókalandra egyik percről a másikra átalakítható furgon kettős koncepcióját. Korántsem csupán a 2021-ben a piacra érkező Multivan kiemelkedő menettulajdonságainak és a 35 év tapasztalatának együttese avatja azonban e különlegességet korunk ideális lakóautójává, a California CONCEPT ugyanis a még nagyobb sokoldalúság szolgálatában egyszerre kínálja a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtástechnika, illetve a figyelemreméltó kényelem erényeit. 

Ezzel egyfelől erőteljes és gazdaságos, miközben tisztán elektromos hatótávjával a jövőorientált és felelősségteljes mobilitást képviseli, másfelől pedig a hosszú utazásokra is kiválóan alkalmas hajtásrendszere a főutaktól távol is biztonságot nyújt. Mindemellett a kempingszomszédok is élvezhetik a hibridhajtás előnyeit, amikor a California szinte hangtalanul suhan el mellettük. Természetesen ez a lakóautó is „okos” lesz, de az interaktív „Cali on Tour App” alkalmazással már a jelenlegi California 6.1 is a piaci szegmens egyik legfejlettebb járműve. A tanulmánymodell a 16-os pavilonban, a Volkswagen Haszonjárművek standján (D52-01) tekinthető meg.

California – egy életforma


A California több puszta kempingautónál – ez már egyfajta autós életforma, a szabadság hírnöke. Négy generáció alatt eddig több mint 260 ezer talált gazdára ebből a kompakt lakóautóból, amelyek egyaránt meghatározó közös vonása a felnyitható tető, a csaknem két méter magasban kínált sátorral. Ennek megfelelően annyi már a világpremier előtt is kiderülhet, hogy a California CONCEPT is felnyitható tetővel érkezik majd Düsseldorfba.

Visszatekintő – 35 éves a California

A California története 1988-ban, a T3 Transporter-generációra épült, speciális lakóautó modellel vette kezdetét, amely az első Californiaként késő nyáron, az akkor még esseni Caravan Salon kiállításon mutatkozott be. Palettáján két szín, a Pasztellfehér és a Marsala-vörös szerepelt, fehér-szürke, letisztult formavilágú konyhabútorával pedig a belsőépítészek is fejlett stílusérzékről tettek tanúbizonyságot. A lakóautó 39 900 német márkába került. A Bulli vonzó ára, ötletes részletmegoldásai és elnyűhetetlen technikája egyből „bestsellerré” avatta a Californiát, amelyből már az első évben 5000 darab kelt el. Az elkövetkező évek során speciális modellből önálló modellsorozattá fejlődött a California, miközben egyre népszerűbbé vált, s mindössze három év alatt több mint 22 ezer lakóautó-vásárlót győzött meg.

Igazi technikai forradalom volt a váltás 1990. augusztusában a T3 Transporterről a California T4 sorozatra, négy évtized négyhengeres boxermotor és hátsókerékhajtás után ugyanis a haszonjármű-specialisták egyszerűen megfordították az irányt: a motort előre helyezve, az első tengelyt hajtották meg vele. Ezzel minden megváltozott: az alapkonstrukció, a futómű, a motorok és a térkínálat, különösen hátul állt rendelkezésre lényegesen nagyobb hely. A California T4 pedig tökéletesen ki is használta ezt, s az akkori kempingfurgonokkal szemben még tágasabb teret kínált az utazáshoz. „Hotel California – Csendes fekvés, kényelmes berendezés, garantált panoráma” – szólt a piaci bevezetés reklámszlogenje, az Eagles dalára és a benne megénekelt West Hollywood-i szállodára utalva. Nos, a California T4 szintén nagy sláger lett, és 2003-ra már mintegy 39 ezer darab kelt el belőle.

A Transporter ötödik generációján alapuló California a kényelem új dimenzióját hozta el a kompakt lakóautók világába, miközben továbbra is hű maradt az „Ős-California” innovatív térkoncepciójához. Mintegy 55 ezer utazni vágyó vásárló döntött 2015-ig a T5 California mellett, amely ekkorra már jó ideje kategóriája legsikeresebb lakóautójává lépett elő. Olyan részletei, mint a felnyitható tetőbe integrált lécvázas ágy, a csomagtérajtóban elhelyezett kempingszékek vagy a tolóajtóba rögzített asztal, a kempingautók „svájci bicskájává” avatták a California modelleket. 2015-ben érkezett a Transporter hatodik generációjának műszaki alapjaira épülő California, amely számos fejlett vezetéstámogató rendszerével az értékesítési darabszámok tekintetében is új szintjére lépett, és 2017-ben 15 155 első forgalomba helyezéssel megdöntötte a modellsorozat éves rekordját.

2019. augusztus 30-án a Volkswagen Haszonjárművek – természetesen a Caravan Salon alkalmával – bemutatta California 6.1-sorozatát. Ekkorra már több mint 175 ezer California készült, az új California 6.1 pedig töretlenül folytatta elődjei sikertörténetét. Egyik újdonsága a tetőkonzolba épített érintőképernyő, amelyről a lakóautó összes fontos funkciója vezérelhető, emellett a legkülönfélébb információkkal is szolgálhat. A California CONCEPT fedélzetén ez a kijelző már tablet-formátumú képernyővé alakult, a lakóautó új és intelligens oldalát mutatva be. „Mellesleg” azt sem mondta senki, hogy a Californiai csakis egy tolóajtóval készülhet…

Nos, izgalmasnak ígérkezik a 2023-as Caravan Salon.


Kulcsszavak: kiállítás, lakóautó, volkswagen
 
A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A Volkswagen elektromos versenyautója új rekordot állított fel a Pikes Peaken A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét Nőtt a Volkswagen előnye a WRC bajnokságban A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét Az európai autógyárak hozták a legjobb befektetői értéknövekedést tavaly A siker és az évfordulók hosszú története A siker és az évfordulók hosszú története A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét Öt veterán trolit állít ki a Közlekedési Múzeum, a BKV ünnepi trolijáratot indít
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 101 - 110