Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 101 - 110
Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

2023. augusztus 30.
Legjobb tudomásunk szerint soha nem fizettek még olyan magas összeget közúti használatra alkalmas Peugeot 205-ösért, mint amennyiért egy 1985-ös gyártású T16-os gazdát cserélt augusztus derekán. A 110 millió forintot messze meghaladó vételár összhangban áll a példány jellemzőivel. 
Részletek

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A kaliforniai Monterey Car Week egy hét napon át tartó autós rendezvénysorozat, amely egzotikus és ritka újdonságok világpremierje mellett a világ egyik legjelentősebb veterán- és luxusautó seregszemléjének, a Pebble Beach Concours d’Elegance-nak is otthont ad. Nem csak gyönyörködni lehet azonban itt az autócsodákban, hiszen Monterey programjában számos rangos aukciós ház árverése is helyet kap. Ezek katalógusában több száz, változatos korú és értékű különlegesség szerepel, közöttük jó néhány olyan is, amelyekről első pillantásra talán nem is sejtenénk, micsoda kincs került eladósorba.

Ilyen az az 1985-ös gyártású Peugeot 205 T16 is, amelyre minimálár nélkül lehetett licitálni az RM Sotheby’s árverésén, végül mégis közel 330 ezer dollárért (116 millió Ft) cserélt gazdát. Ez két-háromszor több annál, mint amit a B-csoportos rali versenyautó közúti homologizációs példányaiért az elmúlt években fizettek, ám a VF3741R76E5100177 alvázszámú autó történetét megismerve indokoltnak tűnik a magas ár.
Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse


Az idén negyvenéves Peugeot 205 hosszú és színes pályafutásának egyik csúcsát jelentő T16 (avagy Turbo 16) karrierjét sokszor és részletesen megénekelték már, így most csak röviden foglaljuk azt össze. A Peugeot 1981-ben kérte fel Jean Todt-ot, hogy hozza létre a márka motorsport részlegét, ő pedig a Peugeot 205 T16-tal hálálta meg a bizalmat. Az 1984-ben bemutatott, B-csoportos raliautó 1985-ben és 1986-ban megnyerte a rali világbajnokságot, majd miután a géposztályt betiltották, 1987-ben a Párizs-Dakar ralin is diadalmaskodott. Az FIA szabályzata szerint a B-csoportos versenyautókból legalább kétszáz közúti homologizációs példányt kellett építeniük a gyártóknak.

A Peugeot maradéktalanul teljesítette is ezt az elvárást. A versenyautóval azonos elnevezésű, háromajtós ferdehátú csak sziluettjében és főbb stíluselemeiben vállalt közösséget a hétköznapi 205-ösökkel: valójában egy nyújtott tengelytávú, emelt futóművű, középmotoros, összkerékhajtású szerkezet volt, amelybe szinte buborékként szerelték be a váratlanul civilizált, tetszetős utascellát. A motorsportból származó fődarabok és a majdnem szériakivitelű kezelőszervek kontrasztja egy különleges, élvezetes közúti sportautót eredményezett, amely azonban megkövetelte a tiszteletet pilótájától.

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A homológ széria példányait aranyáron adta el a Peugeot – végtére is kézzel épített különlegességekről volt szó –, a vásárlók előtt pedig két út állt. Vagy értékes befektetésként tekintenek az autóra, és kíméletesen bánnak vele, vagy rendeltetésszerűen használják azt, amely esetben a 205 T16 rendkívül intenzív, ám kellő alázat és felkészültség híján fájdalmasan rövid használati élményt nyújtott tulajdonosának.

Ez pedig azt jelenti, hogy az autó ma fellelhető példányai szinte kivétel nélkül keveset futott, jól karban tartott darabok – sem értékükben, sem állapotukban nincs nagy különbség közöttük, ráadásul mind ugyanúgy néz ki, hiszen a Peugeot a homologizációs széria összes példányát egyforma sötétszürkére fényezve hozta forgalomba.

Az összeset, kivéve kettőt. Az egyik kivétel a legelső volt, amelyet fehérre festettek, és versenymatricákkal láttak el, a másik pedig a százhetvenhetedik. 

Ez utóbbit egy huszonhat éves fiatalember rendelte meg, ami minden más esetben a fent vázoltak szerint az autó gyors és látványos pusztulását vetítette volna előre. A vevő azonban egy bizonyos Abdullah bin Khalifa Al Thani volt, a katari uralkodói család sarja, későbbi katari miniszterelnök, aki a rá váró felelősséghez méltó fegyelmezettséggel bánt a sportautóval. A szürke szín azonban nem felelt meg az ízlésének, ezért kérésére a gyártásért felelős Heuliez műhelyében feketére fényezték azt.

Gazdát cserélt a világ talán legértékesebb Peugeot 205-öse

A Peugeot 2007-ig állt a sejk tulajdonában, aki alig több mint 8000 kilométernyit vezette azt. Új tulajdonosa hat év alatt ennél is kevesebbet használta az addig rendszeresen karbantartott közúti versenyautót, amely 2013 januárjában másodszor is gazdát cserélt, hogy az elkövetkező tíz évben kiállításokon hozzon dicsőséget gazdájának és a Peugeot-nak.

Noha az elmúlt tizenöt évben alig több mint hatszáz kilométert tett meg, 2022-ben teljes körű felújításon esett át egy neves ralispecialista műhelyében: lecserélték a vezérműszíjat, a kuplung munkahengert, a főfékhengert, felújították a kerekeket, valamint kijavították a harminchét év során elkerülhetetlenül felmerült apró esztétikai hibákat. Az ezt követően Észak-Amerikába szállított autó csaknem négy évtizedes életpályájának minden pillanatát dokumentálták, ami tovább növeli a gyakorlatilag múzeumi állapotú, 8696 kilométert futott példány értékét.

Normál esetben pazarlásnak mondanánk, ha egy olyan menetdinamikai képességekkel felvértezett autóra, mint a Peugeot 205 T16, nem használati, hanem kiállítási tárgyként tekint tulajdonosa. Ebben az esetben mégis abban reménykedünk, hogy új gazdája megőrzi annak makulátlan állapotát, életben tartva az autógyártás, a motorsport és a Peugeot történetének ikonikus legendáját.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 205
 
Bemutatkozik az új Peugeot 308 Bemutatkozik az új Peugeot 308 Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308 Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei A jövő januárban életbe lépő extrém szigorú értékeknél is tisztábbak a Peugeot dízelei
 
A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

2023. augusztus 30.
Jyväskylä városának, a Toyota Gazoo Racing-World Rally Teamnek és a Toyota Mobilitási Alapítványnak a képviselői aláírták a szén-dioxid-semleges társadalom felé vezető együttműködésről szóló megállapodást.
Részletek

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

Jyväskylä polgármestere, Timo Koivisto, a Toyota Gazoo Racing World Rally Team (TGR-WRT) és a Toyota Mobilitás Alapítvány (TMF) vezetői szándéknyilatkozatot írtak alá a jövőbeli együttműködésről, amelynek célja egy szén-dioxid-semleges, fenntartható és diverzifikált társadalom elérése az emberekkel és a természettel összhangban lévő közösségi fejlesztések révén. A szándéknyilatkozat célja, hogy a három fél számára rövid és közép/hosszú távon olyan közös kezdeményezéseket határozzon meg, amelyek hozzájárulnak a szén-dioxid-semleges, fenntartható és diverzifikált társadalom megvalósításához, és amelyek a finnországi Jyväskyläben létrehozandó új Toyota Gazoo Racing-World Rally Team Fejlesztési Központ köré összpontosulnak.

Jyväskylä a közép-finnországi tóvidék szívében fekszik. 146 ezer lakosával Finnország hetedik legnagyobb, és egyik legnépszerűbb városa. A sport fővárosának számít Finnországban (itt van a Finn-rali központja és szervizparkja is), emellett dinamikus egyetemeivel és vállalkozásaival a fiatalok számára is vonzó célpontnak számít. A Toyota 2017-ben tért vissza hivatalosan a rali-világbajnokságba (WRC), és azóta a Toyota Gazoo Racing-World Rally Team székhelye Jyväskylä közelében található. Az elmúlt hat évben a csapat szoros kapcsolatot épített ki a várossal. A TGR-WRT új, modern és környezetbarát fejlesztőközpontja nemcsak a ralisporttal kapcsolatos tevékenységek működtetésében játszik majd központi szerepet, hanem a Jyväskylä környékén rendelkezésre álló, változó felületű tesztutakat kihasználva a szériaautók európai fejlesztésének új bázisa is lesz.

A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban

A fejlesztési központ célja továbbá, hogy a TGR-WRT teljes tevékenységeivel összefüggő szén-dioxid-kibocsátást csökkentse a várossal és a Toyota Mobilitás Alapítvánnyal közösen kidolgozott kezdeményezésekkel. Ezen kívül az üvegházhatást okozó gáz kibocsátásának ellensúlyozását szolgálja a széndioxid-tárolás előnyével rendelkező faépületek építése, a biológiai sokféleség gazdagításával és a folyamatos erdőborítással történő erdővédelem, valamint a magán energiatermelő létesítmények építése és a hidrogén-üzemanyaggal történő mobilitás.
Kulcsszavak: fejlesztés, Finnország, toyota, Toyota Gazoo Racing
 
A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt Elindult a Toyota Mirai tesztprogramja az Egyesült Arab Emírségekben Elindult a Toyota Mirai tesztprogramja az Egyesült Arab Emírségekben Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában Távolsági fuvarozáshoz tervezett hibrid hajtásláncot tesztel a Volvo Trucks a legújabb tanulmányában A Toyota egy úttörő jelentőségű új járműfejlesztési központot hoz létre Finnországban Autóipari technológiával szolgálja ki cégközpontját a Toyota
 
Páratlanul megbízható a Lexus

Páratlanul megbízható a Lexus

2023. augusztus 30.
A Lexus tavalyi címét megvédve idén is a legmegbízhatóbb márkának bizonyult az Auto Trader online szavazásán. A cégcsoport egyéb elsőségeket is szerzett a közel negyedmillió autós véleményét tükröző felmérésen.
Részletek

Páratlanul megbízható a Lexus

A brit Auto Trader a világ egyik legnagyobb forgalmú jármű-kereskedelmi portáljaként havi 11 millió egyedi látogatónak szolgál nem csak ajánlatokkal, de megalapozott tanácsokkal, elemzésekkel és tájékoztatással. A havonta 173 millió keresést generáló weboldal 1996-os indítása óta az autóipari minőség egyik legmegbízhatóbb szakértőjévé vált, amiben saját kompetenciájukon túl a széles felhasználói bázis első kézből származó tapasztalataira is támaszkodhatnak. Ezt tükrözi az az évente megrendezett Auto Trader New Car Awards szavazás is, amelynek keretében a szerkesztőkön túl idén több mint 220 ezer aktív autóhasználó fejtette ki véleményét.

Ezen a monstre értékelésen idén sorban második alkalommal - 2019 óta negyedszer - a Lexust választották meg az év legmegbízhatóbb márkájának. Az „év legkevésbé meglepő eredményeként” minősített első helyezést a nyilvánvaló gyártási minőség és a rendkívül alacsony hibaszám mellett kiemelkedő ügyfélszolgáltatásainak is köszönheti a márka. A Lexus-vásárlók jellemzően egy dolgot bántak vásárlásukkal kapcsolatban: azt, hogy nem váltottak már évekkel korábban erre a márkára.

A legmegbízhatóbb márkák dobogójára egyébként a Lexus társmárkája, a Toyota is felállhatott, igazolva, hogy a minőség és a tartósság elsősorban nem pénz, hanem szemlélet és hozzáállás kérdése. A Toyota két további dobogós helyezéssel, valamint egy kategóriagyőzelemmel térhetett haza a díjátadóról. A kompakt C-HR az év legszerethetőbb típusa szavazáson, a RAV4 pedig a legkiválóbb hibridek mezőnyében lett a második. A Toyota középkategóriás szabadidőjárműve egy igazán speciális szegmensben vigasztalódott: az Auto Trader felhasználói a RAV4-esnek ítélték oda a Legjobb kutyás autó címét. A megbízhatóság itt is kulcsszerepet játszott, ám emellett a modell kényelme, bőséges helykínálata, robusztus összeszerelési minősége és az úttalan utakon mutatott alkalmassága is hozzájárult ahhoz, hogy a legtöbb kutyatartó ezt a típust ajánlja.
Kulcsszavak: felmérés, lexus
 
Páratlanul megbízható a Lexus A full hybrid Lexus GS 300h mind a fogyasztás, mind az értéktartás szempontjából kiváló Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 Formatervezési díjat nyert a vadonatúj Lexus LS 500 Ferrari-vadászt épít a Lexus Ferrari-vadászt épít a Lexus Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból Időkapszula: makulátlan állapotú Lexus LS 1993-ból Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…! Lexus LS-ből pickupot? Fogd meg a söröm…!
 
Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival

Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival

2023. augusztus 30.
A takarékos vezetés sokak által ismert, de a gyakorlatban kevésbé alkalmazott technika. Dacára a statisztikáknak, amelyek rendre bebizonyítják, hogy a tudatos odafigyelés a megspórolható üzemanyagon túl az autók műszaki állapotára, a sofőrök mentális egészségére is pozitív hatással bír.
Részletek

Négy lépésben bárki elsajátíthatja a takarékos vezetés technikáját a GreenGo autóival
Pont ezek miatt tartja fontosnak ennek az energiatakarékos szemléletnek a terjesztését a hazai közösségi autózás elindítója, a GreenGo is. A szolgáltató idén augusztusban nem csak az autózásra vonatkozóan, hanem tágabb értelemben is szeretné felhívni a figyelmet az energiatakarékosság fontosságára. Ennek érdekében a saját Facebook oldalán, játékos formában olyan tényeket oszt meg a követőivel, amelyek ismeretében ők is tudatosabb energiafelhasználók lehetnek.

A nagytempójú lassítás és gyorsítás, illetve ezek kombinációja az a vezetési stílus, ami a legtöbb üzemanyagot „égeti el” autózás közben. Nem kérdés, hogy legelőször ezen a szokáson kell változtatnunk, ha spórolni akarunk. Az egyenletes tempóban, alacsonyabb sebességgel hajtott autó optimális haladást, ésszerű fogyasztást garantál, ami a GreenGo-k esetében városi környezetben az 50–60 km/h-ás iramot jelenti. A GreenGo esetében ehhez plusz segítséget ad a ECO vagy ECO+ mód, amely bekapcsolás után automatikusan visszavesz a teljesítményből, így nem engedi a sportos gyorsítását.

Nyáron az autózás állandó velejárója a klíma használata. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hogy a klímaberendezés közel állandónak tekinthető terhelést jelent az autónak. Ez már kis sebesség mellett is a fogyasztás akár 20-40%-át viheti el. Ha a városban, optimális sebességet választva, 50/60 km/h-val haladunk, akkor érdemesebb az ablakokat lehúzni. Ezzel az autó és magunk hűtése is egyszerűbben, gyorsabban, praktikusabban oldható meg.

Mindezek előtt azonban a takarékos vezetés legfontosabb alapszabálya az, hogy mindig legyünk előrelátóak. Minél inkább tisztában vagyunk a minket érintő forgalmi helyzetekkel, annál megfelelőbb döntéseket hozhatunk, hogy optimalizáljuk az autó fogyasztását, elkerüljük a felesleges gyorsításokat, lassításokat. Ehhez főleg az kell, hogy hagyjunk elegendő távolságot az előttünk haladó járműhöz képest, illetve figyeljük forgalom változásait. 

Így könnyen észrevehetjük, ha egy autó lassít, elindul és kihajt elénk, esetleg pirosra vált a lámpa vagy dugó kezd kialakulni. Ha ezekre időben reagálunk és levesszük a lábunkat a gázpedálról, akkor megspórolhatjuk a fékezést és az ezzel együtt fellépő üzemanyagveszteséget. Még előrelátóbbak lehetünk, ha megtervezzük az utazásunkat. Ehhez ma már rengeteg segítséget nyújtanak az útvonaltervezők, a járműbe beépített navigáció, illetve a letölthető okostelefonos alkalmazások, amelyek a dugók elkerülésére is adnak javaslatokat.

A takarékos vezetés ezeknek a technikáknak az alkalmazásával könnyen, egyszerűen elsajátítható. Azok, akik szeretnének még több hasznos trükköt megismerni ezen a téren, érdemes követniük a GreenGo Facebook oldalát és honlapját. Ezeken az oldalakon további praktikus, a fogyasztást csökkentő, az autók műszaki állapotának megóvását segítő tanácsok találhatóak.

Kulcsszavak: autómegosztó, elektromos autó, GreenGo
 
Főpolgármester-helyettes: nincs ellentét az NGM és a főváros között az elektromos taxik ügyében Főpolgármester-helyettes: nincs ellentét az NGM és a főváros között az elektromos taxik ügyében A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét A magyarok fele már az elektromos autózásban látja a gépkocsis közlekedés jövőjét Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO A Volkswagen-csoport elektromos járművei számára kezdte meg komponensek gyártását a ŠKODA AUTO 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön 15%-os kedvezménnyel tölthetők a Nissan elektromos autók a MOL Plugee e-töltőkön
 
A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

2023. augusztus 28.
Jelentősen, 26 százalékkal nőtt éves összevetésben az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely Automobile Holdings Ltd. bevétele az idei első hat hónapban az elektromos járművek értékesítésének erőteljes bővülésére.
Részletek

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben

A cég honlapjára kedden felkerült adatok szerint a bevétel 26 százalékkal, 73,18 milliárd jüanra (10,1 milliárd dollár, 1 jüan=48,12 forint) emelkedett az egy évvel korábbi 58,18 milliárd jüanról.
    
A cég összesen 694 045 járművet értékesített az idei első fél évben, ami 13 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az elektromos autók eladása éves összvetésben 44 százalékkal, 157 889-re nőtt, a cég eladott autóinak 23 százaléka volt ilyen.
    
A Geely adózott eredménye 1 százalékkal, 1,57 milliárd jüanra emelkedett a június végéig tartó hat hónapban az egy évvel korábbi 1,55 milliárd jüanról, a bruttó árrés 14 százalékra csökkent a tavalyi első hathavi 14,6 százalékról.
    
A Geely az autópiaci kereslet és általában a globális makrogazdasági helyzet tekintetében tapasztalható bizonytalanság ellenére továbbra is 1,65 millió eladott járműre számít az idei évre. A cég tavaly 1,43 millió járművet adott el, 8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.

A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben


Kulcsszavak: geely, jármű kereskedelem, járműipar
 
GME: márciusban kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba az egy évvel korábbinál GME: márciusban kevesebb új személyautót helyeztek forgalomba az egy évvel korábbinál 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep 2014-ben kelt el először egymilliónál több Jeep Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon A Geely kínai járműgyártó bevétele 26 százalékkal nőtt az első fél évben Helyreállt a rend a magyar Suzukinál Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása Az ITM-államtitkár szerint sikeres volt az elektromos autók vásárlási támogatása
 
Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

2023. augusztus 28.
Az idén ősszel bemutatkozó, harmadik generációs Peugeot 3008 több téren is új mércét állít kategóriájában. Ebben kulcsszerep jut annak az új fejlesztésű STLA Medium platformnak, amelyet elsőként kap meg a sikeres kompakt szabadidőjármű legújabb generációja.
Részletek

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Tíz év után nyugdíjazza sokoldalú padlólemez-családját, és egy vadonatúj, minden szempontból modernebb, villamosított platformot honosít meg a Peugeot. A jelenleg alkalmazott, moduláris EMP2 padlón nyugvó modellek (308, 408, 508, 3008 és 5008) fokozatosan térnek át az új generációs STLA Medium architektúrára. A sort a Peugeot 3008 nyitja meg, amelynek harmadik kiadása (e-3008 néven) idén szeptemberben ünnepli világpremierjét, majd 2024 elején Európa-szerte megjelenik a márka bemutatótermeiben.

A Peugeot és társvállalatai (azaz a Stellantis-csoport) pontosan két évvel ezelőtt, 2021 júliusában hirdették meg új villamosítási stratégiájukat. Ennek első, kézzel fogható gyümölcse a piaci bemutatkozás küszöbén álló STLA Medium platform, amely minden korábbi, hasonló architektúránál sokoldalúbb, és pontosabban képes alkalmazkodni az ügyfelek elvárásaihoz.

Az új technológia bevezetése az első konkrét lépés annak a két évvel ezelőtt megfogalmazott, ambiciózus stratégiának a megvalósítása felé, amelynek értelmében 2030-tól kizárólag tisztán elektromos személyautókat forgalmaz majd a Peugeot, 2038-ra pedig karbonsemlegessé teszi a vállalat működésének egészét.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

A kifejezetten akkumulátoros elektromos modellekhez tervezett STLA Medium modern 400V-os elektromos hálózata a Peugeot jelenlegi villanyautóinál egy teljes nagyságrenddel jobb képességekkel ruházza fel a rá épülő modelleket – elsőként a Peugeot e-3008-ast. Az energiafogyasztás és a töltési teljesítmény terén egyaránt lépésváltásra számíthatunk: habár a kompakt crossover végleges és hivatalos, homologizált értékei még nem állnak rendelkezésre, az STLA Medium platformmal akár 14 kWh/100 km alatti energiafogyasztási értékek is elérhetők!

Ez egyrészt a nagy energiasűrűségű, egy rétegű (így kis helyigényű) akkumulátor kedvező hatásfokának és hatékony hűtésének, másrészt a fedélzeti rendszerek (fűtés, klímaberendezés, kormányszervó, fékrásegítés és természetesen a villanymotor vagy villanymotorok) minimális energiaigényének köszönhető. Végül, de nem utolsósorban az e-3008 gyártásánál felhasznált kis tömegű, nagy szilárdságú anyagok is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.

Mindezeknek kiemelkedően kedvező hatótávolsági értékeket köszönhetünk: akkumulátorcsomagtól és hajtáslánc-konfigurációtól függően akár 5-700 kilométeres WLTP-szabvány értékekkel számolhatunk az STLA Mediumra épülő modelleknél. A nagyfeszültségű technológia által lehetővé tett legnagyobb töltési sebesség 2,4 kWh/perc – ezek az értékek stabilan kategóriája élére emelik a Peugeot e-3008-ast.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

A padlólemez az első- és az összkerékhajtást egyaránt támogatja, értelemszerűen egy, illetve két villanymotorral megvalósítva. A rendszerteljesítmény modelltől függően legalább 160 kW, azaz 218 lóerő, de elérheti akár a 285 kilowattot (388 LE) is. Hogy a Peugeot e-3008 pontosan milyen hajtásláncverziókat kínál majd ügyfeleinek, arra legkésőbb szeptemberben fény derül. A feltételek mindenesetre adottak, hogy kifejezetten nagy teljesítményű variánst is építsen a Peugeot – egy esetleges e-3008 PSE (Peugeot Sport Engineered) sportváltozatnak már a puszta lehetősége is felvillanyozó.

A motorteljesítményhez hasonlóan a Peugeot e-3008 méreteiről sincsenek egyelőre konkrét, megerősített információk. Az azonban tény, hogy STLA Medium platform minimális tengelytávja 2,7 méter, azaz 25 mm-rel hosszabb a jelenlegi 3008-as modellénél.

Szűkebb tehát semmiképpen nem lesz az e-3008-as, ráadásul az elektromos platform jóvoltából a helykihasználása is javulni fog. Emiatt a tervezők szabad kezet kaptak a karosszéria külső dimenzióinak a meghatározásában – a modell álcázott prototípusáról közzétett fényképen nem csak a sportosan elegáns, csapott farkialakítás a szembeötlő, hanem a karosszériahosszhoz viszonyítva igen nagy tengelytáv is.

Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008

Mindez azonban még csak a kezdet. Az STLA ugyanis olyan új generációs, villamosított platformcsalád, amely nem csak a hajtásláncot és a futóművet foglalja magában, hanem az olyan digitális rendszereket is, mint az intelligens kezelőfelület, vagy a legfejlettebb vezetőtámogató, sőt, akár önvezető technológiák. Az erre az architektúrára épülő modellek tehát sokkal rugalmasabban, egyszerűbben, hatékonyabban és gyorsabban fejleszthetők tovább, tudásuk akár tisztán elektronikus úton (szoftverfejlesztéssel) bővíthető a jövőben.

Hogy az STLA Medium platform sokrétű képességeiből mennyit valósít meg a Peugeot 3008, ma még nem tudhatjuk. Az azonban biztosan kijelenthető, hogy a legkonzervatívabb fejlesztéssel is a szegmens élmezőnyébe emelik frissen szerzett képességei a típust – márpedig a Peugeot-ra nem jellemző a konzervativizmus.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 3008
 
Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008 A Wörthi-tónál tartja világpremierjét a Skoda Rapid SPORT A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást Új platformra épül a hamarosan bemutatkozó új Peugeot e-3008 Minden téren megállja a helyét - Chevrolet Cruze SW MINI Clubman ALL4 magyarországi premier a MINI Experience Drive rendezvényen MINI Clubman ALL4 magyarországi premier a MINI Experience Drive rendezvényen
 
Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

2023. augusztus 28.
A Toyota a piacon egyedülálló módon a márkakereskedésekben megrendelhető professzionális offroad átalakító csomagokat kínál a Toyota Hiluxoz, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas modellt így tulajdonosaik még inkább saját igényeikre szabhatják.
Részletek

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

A napokban mutatták be a vadonatúj, Toyota Hilux Invincible alapjaira épülő Toyota Hilux Modvix Adventure kivitelt. A Toyota Hiluxhoz gyárilag elérhető Vízkék metálfényezést kapott autó ezzel harmonizáló színvilágú alumínium keréktárcsákat, terepabroncsokat és számos az offroad felhasználók kényelmét szolgáló egyéb kiegészítőt/átalakítást kapott. A meggyőző kiállású Toyota Hilux Modvix Adventure modellből egyelőre csupán egy kiállítási darab készült, ám a tervek szerint kedvező fogadtatás esetén ez az átalakítás is elérhető lesz a magyarországi Toyota márkakereskedésekben.

A Toyota Hilux idén 55 éve jelent egyet a legendás terepképességekkel, és számít az elnyűhetetlenség és megbízhatóság szimbólumának, nem véletlen, hogy az ikonikus pickup nem csupán egyike a világ 10 legnépszerűbb autójának, de a világszintű és hazai pikcup értékesítéseket is dominálja: idehaza az év első hét hónapjában, megdöbbentő, 47%-os részesedéssel dominálta szegmense értékesítéseit.

Magyarország kedvence pickupja, a Toyota Hilux vásárlóinak köre rendkívüli változatosságot mutat, a professzionális, munkacélú felhasználástól az életmód felhasználókig. Éppen ezért ezzel a legendás Toyota pickuppal szemben már nem csupán az az elvárás, hogy kompromisszummentesen ötvözze a kiváló terepképességeket, vontató és rakodó kapacitást és a megbízhatóságot a személyautós belső térrel és országúti vezetési élménnyel, hanem az is, hogy minél inkább személyre szabható legyen a végső felhasználás céljának megfelelően.

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

Ezt a sokszínű felhasználási célok miatt a gyári tartozékok és opciók csak részben tudják teljesíteni, éppen ezért hozhat még a korábbiaknál is nagyobb népszerűséget a Hilux számára a Toyota a piacon egyedülálló ajánlata, amelynek eredményeképp az autógyártó a Murczin Offroad Technics Kft.-vel együttműködve olyan egyedi kiegészítőket és csomagokat kínál a szabadidős autózás, a terepjáró túrák, a vadászat, a horgászat, a mezőgazdasági munkálatok, az erdészeti munkák, stb., felhasználási területei számára, amelyek a márkakereskedésekben beépítve és ezáltal a gyári garanciát megőrizve nyújtanak még önfeledtebb kikapcsolódást vagy épp segítik ezen területek munkafolyamatait. 

Azok, a Toyota által kínált egyedi átalakításokat választják, vadonatúj autójukat már az általuk választott átalakítással, érvényes műszaki vizsgával vehetik át a márkakereskedésben, a gyári garanciát is megőrizve (és az egyedi kiegészítőkre is 3 éves jótállást kínálva). A kiegészítőkre vonatkozó jótállás feltétele a csörlő (a vadfelhúzót is beleértve), a LED lámpák és munkalámpák esetében az évi egyszeri karbantartás. Bizonyos gyári felszereltségek esetében egyes tartozékok az alapfelszereltség részét képezik (pl. sárvédő szélesítés, hátsó platóajtó teleszkóp), ezekben az esetekben ezek ára levonásra kerül a csomag árából. A Murczin Offroad Techincs által forgalmazott, Toyota homologizációt és garanciát kapott kiegészítőkkel történő átalakítások külön-külön és egyben is megrendelhetőek a magyarországi Toyota márkakereskedésekben, ahol az árak kapcsán is bővebb tájékoztatással szolgálnak.

Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le

A Toyota Hilux Modvix Adventure Edition

Most szombaton, a 2023.08.26-án, Tatabánya-Csákányospusztán, a Vértes Kapuja Rendezvényközpontban megrendezésre kerülő Országos Vadásznapon lesz először látható a vadonatúj Toyota Hilux Modvix Adventure Edition, a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ díjas modell a Murczin Offroad Technics kiegészítőivel egyedileg átalakított példánya.  Az offroad autózás vagy épp a vadászati célú felhasználás szempontjait figyelembe vevő homologizált, garanciális átalakításokat akár csomagban, akár egyes elemeiben már eddig is kínált a Toyota ikonikus pickupjához, a Hiluxhoz, ezeket bárki megrendelheti meglévő vagy új autójához a magyarországi Toyota márkakereskedésekben. A Toyota Hilux Invincible alapjaira épülő, gyári Vízkék fényezéű Toyota Hilux Modvix Adventure Edition az alábbi átalakításokat kapta meg:

-    Pedders futómű emelés
-    offroad kerék szett (terepabroncsokkal és egyedi dizájn aluuminium keréktárcsákkal, a karosszériával harmonizáló kék szíben)
-    6 milliméteres Modvix aluminium haspáncél
-    Modvix önmentő rejtett csörlő
-    Modvix LED munkalámpák (elöl, hátul)
-    Modvix platóroló
-    Modvix borulásvédő
-    Modvix műanyagalapú festékkel felületkezet plató
-    Modvix díszlécek

A fenti kiegészítők forgalmiba bejegyezhető, TÜV által hitelesített átalakításnak minősülnek. A tervek szerint kedvező fogadtatás esetén az Toyota Hilux Modvix Adventure Edition átalakítást elérhetővé teszik a  magyarországi Toyota márkakereskedésekben.



Kulcsszavak: bemutató, Hilux, toyota
 
A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere A vadonatúj Ford Focus RS modellben mutatkozik be a Ford innovatív AWD rendszere Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra Az új CUPRA Ateca 2020 a márka új receptje nagy teljesítményű szabadidő autóra Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel Az új Kia ProCeed – sokoldalú utazóautó látványos formatervvel és tágas utastérrel Különleges, egyedi kivitelű Toyota Hiluxot lelpeztek le Az új Toyota Corolla maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Avensis ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Avensis ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán
 
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

2023. augusztus 28.
A düsseldorfi Caravan Salon lakóautó-kiállításon a Citroën bemutatja a Type Holidays-t. A modell a híres Type H előtt tiszteleg, mely művészi szintre emelte az utazás alternatív megközelítését.
Részletek

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën SpaceTourert alapul vevő Type Holidays a legkiválóbb lakókocsik kényelmét és ötletes megoldásait nyújtja: felnyitható tető, fekvőhellyé alakítható üléspad, minikonyha, összecsukható asztal stb.

A Type Holidays már a Citroën jövendő térnyerését jelzi az átalakított lakóautók piacán. Egy olyan a Citroën kereskedések által értékesített „Holidays” nevű termékcsalád előfutára, melyről részletesebb információk 2023 végén várhatók.

Poissy, augusztus 25. A Citroën úgy döntött, hogy a világ egyik vezető szabadidőjármű-rendezvényén, a 2023. augusztus 25. és szeptember 3. között megrendezésre kerülő düsseldorfi Caravan Salon autós kiállításon mutatja be Type Holidays névre keresztelt furgonját. A koncepció egyszerre merít a legendás Citroën Type H és a kortárs Spacetourer modellekből. A jellegzetes belső kialakítás hamarosan az egész Citroën-hálózatban elérhető lesz egy „Holidays” elvevezésű termékcsalád részeként. A Citroënt mindig is a szabadság és a közös élmények gondolata inspirálta, így természetes, hogy a SpaceTourer erősségeire építve komolyabb szerepvállalásra törekszik ezen a gyorsan növekvő piacon.
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A jövőre készülve

A Citroën megalapítása óta rengeteget tett azért, hogy a mozgás szabadságát minél szélesebb körben elérhetővé tegye. Szakértelmének köszönhetően praktikus, ötletes és megfizethető modelleket kínál, melyek a kikapcsolódás és a szabadidő szimbólumaivá váltak.

A márka ezen törekvéseit a szabadidőjárművek világában is elismerik, ahol a Citroën a piac kulcsszereplőjének számít: Európában a második legtöbb lakóautó-alapjárművet szállítja. Ezt az örökséget kívánja hangsúlyozni a márka azzal is, hogy a bemutatott SpaceTourer az olasz karosszériaépítő cég, a Caselani jóvoltából a Type H külsejét kapta meg. A Citroën hűséges partnereként a Caselani már számos neo-retro karosszériaváltozatot készített a márka modelljeihez. A lakókocsis utazás egy teljesen más életforma. Egy olyan radikálisan más autóval pedig, mint a Type Holidays, minden adott a maximális élvezethez. Az egyedi design és a szürke színű karosszéria egyaránt az ikonikus Type H (a híres „Tube”) előtti főhajtásként értelmezhető.

A SpaceTourer modern dizájnja az utazás másfajta megélésére csábít: akár egyedül, akár másokkal kelünk útra, minden kényszertől mentesen utazhatunk. A Citroën már korábban is tett néhány kirándulást a lakóautók világába, erről tanúskodnak a Hyphen, a Rip Curl vagy a The Citroënist koncepcióautók. A márka most új kihívást talált: üzleti tevékenységét a gyorsan növekvő lakóautó-piacra is ki szeretné terjeszteni. A Type Holidays egy a Citroën értékesítési hálózata által forgalmazásra kerülő „Holidays” elnevezésű” termékcsalád előfutáraként a márka e téren mutatott komolyabb elköteleződését vetíti előre.

A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A beruházás egy valós társadalmi jelenségre reagál. Sokan vannak, akik a szabadság és a természet szerelmeseiként nyitott ajtó mellett egyenesen az ágyukból szeretnének gyönyörködni a táj szépségeiben, és függetlenségüket vagy anyagi lehetőségeiket szem előtt tartva átalakított lakókocsira váltanak. Egy lakóautóval gyakorlatilag bárhol szabadon közlekedhetünk: magassága nem éri el a 2 métert, így a városi és tengerparti parkolóházakba is befér, és egész évben napi szinten használható. Évente kb. 90 000 új gépjármű fogy belőle Európában, ami az eladott szabadidőjárművek több mint felét jelenti. A különösen a fiatalabb generáció körében népszerű lakókocsis életforma korlátlan utazási szabadságot kínál, és versenyképes áron az alapvető kényelemről is gondoskodik.

A Spacetourer minden előnye + speciális felszerelések

A lakóautózás sikerét a belső tér kialakítása és a kényelem terén elért eredmények is nagyban elősegítették. Egy ilyen járművel a kempingezésnek egy fényűzőbb változatában lehet részünk, innen a divatos „glamping” kifejezés. A Type Holidays tanulmány a Citroën SpaceTourer minden előnyös tulajdonságával rendelkezik: helykínálat, kényelem, csendes működés, két oldalsó tolóajtó a könnyebb beszállás és a tökéletes szellőzés érdekében, nyitható hátsó ablak stb. Minden, amire 4 embernek szüksége lehet, ha egy kicsit ki szeretne szakadni a hétköznapokból.
A Citroën bemutatja a Type Holidays-t

A Citroën a furgon felszerelésére a világ egyik vezető specialistáját, a Bravia Mobilt kérte fel. A szlovén cég az ideális utazási élményhez szükséges minden berendezéssel ellátta a Citroën Type Holidays tanulmányt:
- Egy kétszemélyes fekhelyet is magában foglaló felnyitható tető, melynek köszönhetően fel lehet egyenesedni a laktérben
- Kényelmes kétszemélyes ággyá alakítható hátsó üléspad (az üléspad ki is szerelhető, így több tárolóhellyel lehet számolni)
- A jármű belseje felé fordítható két első ülés
- Komplett konyhasarok (főzőfülke, mosogató, hűtőszekrény)
- Lehajtható asztal étkezéshez vagy munkához és több tárolószekrény
- Webasto fűtésrendszer az optimális fedélzeti hőmérséklet biztosítása érdekében

A Citroën Type Holidays augusztus 25. és szeptember 3. között a világ vezető szabadidőautó-szakvásárán, a düsseldorfi Caravan Salonon mutatkozik be, és különleges utazási élményt ígér. Retro külseje és modern belseje ideális társsá teszi a kötöttségektől mentes, ugyanakkor stílusos kiruccanásokhoz. A modell a hamarosan az egész Citroën-hálózatban elérhető „Holidays” elnevezésű termékcsalád előfutára.
Kulcsszavak: bemutató, Citroën, Type Holidays
 
PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem PEUGEOT Traveller: utazásra csábítás és maximális kényelem A Citroën bemutatja a Type Holidays-t Nagyobb funkcionalitás öt ajtóval - Az új Audi S3 Sportback A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be A Porsche különleges Panamera sorozatot mutat be A Citroën bemutatja a Type Holidays-t 2013 novemberében piacra lép a BMW X5 harmadik generációja A Citroën bemutatja a Type Holidays-t Németországban is díjazták a DS3-at
 
BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

2023. augusztus 22.
A típus-specifikus alkatrészek átfogó palettája 2023 őszén, az új BMW 5-ös sorozattal párhuzamosan válik elérhetővé.
Részletek

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

A BMW 5-ös sorozat mindig is egyet jelentett a kifinomult sportossággal és a magas szintű menetkomforttal, amelyeket a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának új, nyolcadik nemzedéke dinamikus menetteljesítménnyel és atletikus karosszériaarányokkal karöltve kínál fel a bajor prémiummárka ügyfeleinek. A BMW M Performance alkatrészek, amelyek 2023 októberétől, az új BMW 5-ös limuzin és a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 piaci bevezetésével párhuzamosan válnak elérhetővé, még tovább fokozzák az újdonság sportos megjelenését. A prémium minőségű személyre szabhatóságot aerodinamikai, utastéri és futómű-technológiai alkatrészek széles portfóliója garantálja.

Tökéletesre tervezve: az M Performance Carbon alkatrészek


A prémium minőségű, aerodinamikai és karosszéria-kiegészítő BMW M Performance alkatrészek még inkább atletikussá teszik az egyszerre sportos és elegáns üzleti limuzin kiállását. Az alkatrészeket kifejezetten az M Sport csomaggal és M Sport Pro csomaggal felszerelt, új BMW 5-ös limuzinhoz és új BMW i5 modellhez fejlesztették ki, mérnöki precizitással illeszkedve a modellek geometriájához és formanyelvéhez. Az aerodinamikai és karosszéria-kiegészítő, eredeti BMW M Performance alkatrészek minden esetben szigorú tesztelési eljárásokon esnek át, hogy maradéktalanul megfeleljenek a BMW Group magas szintű minőségi szabványainak. És mivel mindegyik alkatrészt együtt homologizálták az új modellekkel, felszerelésükhöz az illetékes hatóságok utólagos engedélyére sincs szükség.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

Az M Performance Carbon alkatrészek mindegyike szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül, az új 5-ös BMW minden szögből magabiztos és sportos megjelenését pedig az elemek átlátszó lakkrétege garantálja. A jellegzetesen motorsportos kiállásról négy részből álló M Performance Carbon első koptatók, M Performance Carbon Pro hátsó légterelő szárny és három részből álló M Performance hátsó diffúzor gondoskodik. A modellekhez az opcionális extrafelszereltség részeként M Performance hátsó légterelő szárny is megrendelhető.

Az M Performance Carbon küszöbtoldatok mellett – amelyek oldalnézetből a karosszéria még mélyebb benyomását keltik – az M Performance Frozen Black kiegészítő csíkmatricák is elérhetővé válnak, amelyek az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW i5 modell dinamikus vonalvezetését hangsúlyozzák. A digitálisan nyomtatott csíkmatricák matt antracit árnyalatban, M Performance felirattal rendelhetők meg.

Újdonságként mutatkoznak be a palettán az M Performance küszöbtoldat-matricák is, amelyek oldalnézetből matt szürke árnyalatban fokozzák tovább a karosszéria mélységét. A küszöbtoldat-matricák kiváltképp a fekete küszöbtoldatokkal alkotnak elegáns kontrasztot. Az alkatrészek az M Performance Frozen Black kiegészítő csíkmatricákkal és az M Performance Carbon küszöbtoldatokkal is harmonizálnak.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

A prémium minőségű karosszéria-kiegészítő alkatrészek sorát az M Performance Carbon külső visszapillantó-házak és az M Performance Aramid tetőantenna zárják. Az aramidszál-erősítésű műanyagból készült tetőantenna egyszerre látványos és funkcionális elem: megjelenésében az aramidszál nagyban hasonlít a szénszálhoz, miközben rendkívül magas elektromágneses áteresztőképességgel bír. Az innovatív anyag így nem csupán sportos megjelenést, de maximális funkcionalitást is garantál.

Prémium minőségű utastéri opciók, motorsportos hangulatban

Az ajtók kinyitását követően M Performance Carbon küszöblécek fogadják a bajor prémiummárka ügyfeleit, kétséget sem hagyva az új üzleti limuzin dinamikus menetteljesítményéről. A lábterekbe szintetikus bőrrel szegélyezett és dekoratív kontraszt-varrással díszített velúr szőnyegek csempésznek további sportosságot, az első ülések elé helyezett szőnyegpár esetében M Performance felirattal és a BMW M divízió jellegzetes trikolor árnyalatával. A velúr szőnyegek tökéletesen illeszkednek a BMW M Performance alkatrészekhez, kifogástalan prémium megjelenést garantálva.

Az M Performance kulcstartó ugyancsak egyértelmű utalás az új 5-ös BMW dinamikus menetteljesítményére. A slusszkulcs védelmét és elegáns elhelyezését kínáló tartó Nappa bőrből készült, így minden alkalommal öröm kézbe venni, az Alcantara/szénszál kettősével felvitt dombornyomás pedig a motorsport hangulatát élteti. A kulcs funkciógombjai a kulcstartóban is tökéletesen elérhetők, így a kulcsot soha nem kell kivenni a tartójából.

BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez

Az új BMW 5-ös limuzin belsőégésű erőforrással hajtott és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataihoz M Performance Carbon tanksapkaborítás is megrendelhető: a kétoldalú ragasztóval ellátott borítást a bajor prémiummárka ügyfelei könnyedén felhelyezhetik modelljük tanksapkájára.

Könnyűfém keréktárcsák és sport fékrendszer az optimalizált teljesítmény érdekében


Az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez elérhető BMW M Performance könnyűfém keréktárcsákat a sportos vezetési stílus sajátosságai szerint, látványos megjelenéssel alkották meg a mérnökök. A modellekhez 19”, 20” és 21” méretű könnyűfém keréktárcsák érhetők el. A nyári gumikkal szerelt, 21” méretű, keresztküllő-dizájnú BMW M Performance felnik az új 5-ös BMW mindegyik modellváltozatához megrendelhetők, M Bicolor Jet Black vagy M Frozen Midnight Grey árnyalatban.

Az új BMW 5-ös limuzinhoz és a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 modellhez a nyári gumikkal szerelt, 19” méretű, Y küllődizájnú, Matt Black árnyalatú BMW M Performance könnyűfém keréktárcsák is elérhetők. Ugyanez a felni téli gumiabroncsokkal szerelve is megrendelhető az új 5-ös BMW összes modellváltozatához, a BMW i5 M60 xDrive modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,2 – 20,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) kivételével. A leszerelt kerekek tárolására a négyrészes, M Performance felirattal ellátott BMW M Performance kerékzsákok kínálnak tökéletes megoldást, amelyek 17-22” méret között biztosítanak helyet a szezonra váró kerekeknek.

A 20” méretű BMW M Performance fékrendszer még a legsportosabb vezetési stílusban is magával ragadó lassító erőt garantál. A BMW M divízió logójával és trikolor árnyalatával ellátott, vörösre fényezett féknyergek látványosan töltik ki a 21” méretű könnyűfém keréktárcsákat. A sport fékrendszer az első tengelyen alumíniumból készült, hatdugattyús féknyergekkel dolgozik, miközben a belső szellőzésű, lyuggatott BMW M Performance könnyűszerkezetes féktárcsák magas hőálló tulajdonságról és még extrém vezetési szituációkban is magabiztos fékerőről tesznek tanúbizonyságot.

Kulcsszavak: bmw, BMW 5-ös, BMW i5, BMW M Performance Parts
 
BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez A BMW i3 elektromos kisautót hétfőn három kontinensen egyszerre mutatják be Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Világpremier az új BMW 7-es sorozatban: Távirányítású parkolás Egy exkluzív BMW M6 Cabrio a MotoGP™ idei BMW M Különdíja Egy exkluzív BMW M6 Cabrio a MotoGP™ idei BMW M Különdíja Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten BMW M Performance alkatrészek az új BMW 5-ös limuzinhoz és az új BMW i5 modellhez Nagy érdeklődés az első magyarországi BMW - HITA Beszállítói Üzleti Fórumon
 
Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

2023. augusztus 22.
Mostanra minden rajongó beletörődött, hogy semmi nem lesz a Le Mans-i Hypercar versenyautók beígért homologizációs programjából.
Részletek

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

A Peugeot vezérigazgatójának egy váratlan megjegyzése nyomán azonban új remény ébredt: bár Linda Jackson szavait nem vehetjük ígéretnek, így is sokkal közelebb kerültünk egy álom megvalósulásához, mint az elmúlt két évben bármikor.

A homologizáció viszonylag új keletű fogalom a motorsportban. Az 1960-as évekre az autótechnológia olyan szintre fejlődött, ahol egyértelműen külön irányt vett a mindennapi használatra szánt gépkocsik és a kőkemény versenyautók evolúciója. A homologizáció ezt az egyre szélesebb szakadékot igyekezett kétségbeesetten áthidalni: bizonyos sportágakban, egyes géposztályokban megkövetelték, hogy a versenyautó közvetlen szériagyártású gyökerekkel rendelkezzen.

Az autógyártók persze megfordították a folyamatot, és a motorsportcélokra kifejlesztett, kiélezett konstrukciókat tették többé-kevésbé alkalmassá a közúti használatra. Ennek a gyakorlatnak az egyik legismertebb példája a Peugeot 205 Turbo 16, a verhetetlen B-csoportos rali versenyautó rendszámképessé tett változata. A 200 lóerős fenevadból mindössze kétszáz darab készült (egy fehér, egy fekete és 198 szürke), a fennmaradt példányok pedig hatszámjegyű euroösszegekért cserélnek gazdát a világ legrangosabb árverésein.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

Néhány évvel ezelőtt úgy tűnt, hamarosan egy újabb fantasztikus Peugeot versenyautóból készülhetnek homologizációs példányok. Az eredeti értesülések szerint a hosszú távú világbajnokság (WEC) felsőházába, az LMP1-es géposztály helyébe lépő Hypercar kategóriába sorolt autókból huszonöt (későbbi információk szerint száz) közúti példány megépítését kívánták meg a szervezők.

Később kiderült, hogy ez csak az egyik lehetséges út, hiszen a szabályzat a tisztán versenycélú prototípusok építését is engedélyezi, az autógyártók pedig egymás után jelentették be, hogy mégsem élnének a homologizációs széria rendkívül költséges és racionális szemmel nézve értelmetlen és céltalan lehetőségével. Ezen a ponton a világ lemondott arról, hogy a Peugeot 9X8, amelyet addigra különleges aerodinamikája és speciális fénykaraktere jóvoltából minden formatervezési fórumon az egekbe magasztalt a szakma, valaha elérhető lesz az átlagemberek (pontosítsunk: a rendkívül gazdag átlagemberek) számára.

A fejlesztés eredményei ennek dacára sem vesznek el a hétköznapi Peugeot-vásárlók számára, hiszen az 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményű hibrid hajtáslánccal, az első tengelyt hajtó villanymotor vezérlésével és az akkumulátor szabályozásával kapcsolatosan szerzett tapasztalatokat és elért eredményeket közvetlenül hasznosítja a Peugeot szériagyártású villamosított típusainak fejlesztésénél. Most azonban ennél is izgalmasabb felvetés hangzott el a Peugeot vezérigazgatójától.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?

A kötelező újságírói kérdésre, hogy megvalósul-e valaha a Peugeot Hypercar közúti verziója, Linda Jackson egy angliai interjúja során először a szokásos nemleges választ adta, majd váratlanul hozzátette: amennyiben valaki olyannyira eltökélten szeretne egy rendszámos 9X8-ast, hogy hajlandó finanszírozni a fejlesztést és a gyártást, van miről beszélniük. „Ha valaki letesz elénk egy biankó csekket, nyitottak vagyunk a párbeszédre. Eddig erre nem került sor, de ki tudja? Talán pont erre a biztatásra vártak.” – mondta az autóipari szakember.

Alig néhány évvel ezelőtt egy hasonló felvetést a valóságtól elrugaszkodott elképzelésként söpört volna félre mindenki. Mostanra azonban megváltoztak a piaci körülmények, és velük a fizetőképes kereslet jelentése. A luxusmárkáknál lassan mindennapossá válik, hogy ügyfeleik kérésére teljesen egyedi modelleket fejlesztenek és gyártanak le egyetlen példányban. Így egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy egy jól szituált ambiciózus befektető vagy rajongó meglátja a lehetőséget abban, hogy a világ legfejlettebb motorsport-technológiáját a műfaj legkülönlegesebb formatervébe csomagolva elérhetővé tegye azok számára, akik a tökéletesség minden megnyilvánulási formájáért rajonganak.

Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata?



Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 205, PEUGEOT 9x8 Hypercar
 
Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata? Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett Megvalósulhat a Peugeot 9x8 közúti változata? Felvillanyozva – Peugeot iOn (második rész) Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága Magyarországon is bemutatkozott a Peugeot sportos újdonsága
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 101 - 110