Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 101 - 110
Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

2023. március 16.
Magyarországon is ígéretes az elektromos töltők piacának alakulása, de az igazán látványos fejlődés csak ezután kezdődik - hívja fel a figyelmet a KPMG nemzetközi tanácsadó cég saját tanulmánya alapján.
Részletek

Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca

Az MTI-hez elküldött összefoglaló szerint világszerte hatalmas üzleti lehetőség rejlik az elektromos járművek töltésében az ilyen autók iránt megugrott kereslet miatt. A globális befektetői érdeklődés egyre nő, az előzetes kalkulációk szerint 2022 végéig 2,3 milliárd dollár áramlott a szektorba.
   
Az elektromos autók értékesítése részben a környezetvédelmi szempontok, részben az üzemanyagárak emelkedése miatt dinamikusan bővül, ugyanakkor a töltési lehetőségek elérése kulcsfontosságú tényezője lesz a további fejlődésnek - jelezte a KPMG.
   
A közlemény szerint a magyar piacon is érzékelhető volt a fejlődés, 2020-ról 2021-re 120 százalékkal bővült a nyilvánosan elérhető töltési lehetőségek száma és meghaladta ezzel a globális növekedési átlagot.
   
A nyilvános töltőberendezések összesített darabszáma 2022. szeptember 30-án 3579 volt, ami a csehországi 3915 töltőberendezés mögött a második legtöbb a visegrádi országok között, jelentős ugyanakkor az elmaradás például Ausztriához képest, ahol 21 566 töltési lehetőség áll az autósok rendelkezésére.
   
A KPMG hozzátette azt is, hogy a hazai szakpolitika által 2025-re kitűzött 8100 darabos célértéknek a fele sem állt rendelkezésre Magyarországon.

ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca Az új LEAF továbbfejlesztését a tulajdonosoktól érkező visszajelzések alapján végezték A zöld közlekedés kulcskérdései A zöld közlekedés kulcskérdései Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca Európai Mobilitási Hét: előtérben a környezetbarát közlekedés A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak A Ford és a Volkswagen közös haszongépjármű-, EV- és önvezető autós projekteket indítanak Már igényelhető a zöld rendszám Már igényelhető a zöld rendszám
 
"Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring

"Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring

2023. március 16.
Az Autós Nagykoalíció és a Járműipar.hu immár negyedik alkalommal szervezte meg az Év Magyar Autója díjat. A sportautó kategóriát – ahogy eddig minden évben – a BMW nyerte meg, ezúttal a régóta várt, rendkívüli praktikusságot és letaglózó teljesítményt egyszerre kínáló BMW M3 Touring prémium középkategóriás modellel.
Részletek

Magyar Év Autója díjat nyert a BMW M3 Touring
2020 óta minden évben nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, hogy az Év Magyar Autója versenyen több kategóriában melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb”, a „legjobb” és a „legzöldebb” autó. Idén a közönségdíjjal és a zsűri különdíjával együtt tizenhét díjat kaptak a hazai forgalmazók és gyártók a zsűri (tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) döntése nyomán.

Az Év Magyar Autója díj 2021-ben indított sportautó kategóriáját elsőként a BMW Z4 M40i, 2022-ben a BMW M4 Competition, idén a BMW M3 Touring prémium középkategóriás családi modell nyerte meg. Rendkívül sokoldalú utasterének köszönhetően az első BMW M3 Touring páratlanul egyedi adottságokkal büszkélkedhet, a BMW M modellekre jellemző vezetési élmény új formáját kínálva.

A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó új BMW iDrive járművezérlő technológia pedig mindezt csúcstechnológiás járművezérlő és járműkapcsolati megoldásokkal fűszerezi meg. Hajtáslánc-technológiájának minden részlete a vérpezsdítő menetdinamikát élteti, miközben az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki.

Magyar Év Autója díjat nyert a BMW M3 Touring

Az ünnepélyes díjátadót március 17-én a Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállítás helyszínén tartják a szervezők. Az egyedi porcelán alkotásokban megtestesülő díjak Frick-Törzsök Rebeka pécsi formatervező munkáját dicsérik.

Kulcsszavak: bmw, díj, M3 Touring, Magyar Év Autója
 
A Honda Civic Type R-t választotta az Év Női Autójának zsűrije a „Legjobb teljesítményorientált autónak” A Honda Civic Type R-t választotta az Év Női Autójának zsűrije a „Legjobb teljesítményorientált autónak” "Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring Már egymillió autóban van magyar fejlesztésű elektromos kormánymű "Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring A sci-fi egy nap valóssággá válhat: Mindenhol elektromos autók Elismerés-dömping az Audinál Elismerés-dömping az Audinál "Magyar Év Autója" díjat nyert a BMW M3 Touring HITA: több mint 210 cég regisztrált a beszállítói adatbázisba
 
Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

2023. március 16.
Erős SUV identitás és elegáns vonalak, amelyek újraformálják az autózást az elektromos korszak felé vezető úton
Részletek

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A Kia Corporation nyilvánosságra hozta az első fotókat a márka első, tisztán elektromos meghajtású nagyméretű SUV modelljének külsejéről és utasteréről. A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának útján különösen fontos mérföldkőnek számító EV9 kívül-belül feltűnő formákat és kifinomult eleganciát mutat.

A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. A Kia formatervezői a sima felületek és a térformák kombinációjával alkottak határozott idomokat, így született meg a feltűnően mai, ugyanakkor tiszta és kiegyensúlyozott SUV megjelenés.

"A Kia EV9 új területre lép; fontos célunk vele formai alapvetéseink újradefiniálása mellett a konnektivitás, a használhatóság és a környezettudatosság új szintre emelése is.” - mondta Karim Habib, a Kia globális formatervezési központjának vezetője, a márka alelnöke. "Az EV9 különlegesen magas minőséget kínál vásárlóinknak, friss elektromos megközelítési módot a családi SUV szegmensben. Ez az új hozzáállás közvetlen élményeket és kiváló komfortot jelent nem csak a vezető számára, hanem valamennyi utasnak, az innovatív térkihasználás, a technológia és a dizájn révén."

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

Külső: új utakon a jövő SUV formái felé

A márka ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája alapján tevékenykedő fejlesztőcsapat mérnökeinek kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Különösen a formairányzat ‘természetesen merész’ pillére kapott itt jelentős szerepet, hiszen a természet és az anyagi világ elemeinek kombinációja kulcsfontosságú volt az EV9 külső megjelenésének megalkotása során. A végeredmény egy olyan jármű, amely természetesen kombinálja a minden körülmények közepette megbízható képességeket az elektromos autók kifinomultságával, új irányt mutatva a jövő elektromos SUV generációinak.

Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő, függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá teszi a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A többszögletű formanyelv által meghatározott oldalnézet határozottan és megkérdőjelezhetetlenül SUV vonalú, miközben légellenállása különösen alacsony. A dinamikus háromszögletű sárvédőelemek és a hangsúlyos, térbeli kerékjárati ívek határozott formai egységbe rendezik a formaelemeket. Az ajtók lemezébe simuló kilincsek és a lejtős tetővonal a kifinomult és hatékony mozgás érzetét kelti.

Az autó hátulján a csomagtérajtó egyszerű vonalai - a finom rajzolatú hátsó fényekkel, amelyek az elsők formáira rímelnek – kihangsúlyozzák az EV9 erős és összeszedett kiállását.

Belső: a tér új formái, kényelem és élmény valamennyi utasnak

A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának ‘technológia az életért’ elnevezésű pillére garantálja az ember és gép közötti intuitív interakciókat, illetve az ezekben rejlő mobilitási előnyök lehető legteljesebb kiaknázását. Ezek az értékek különösen fontos szerepet kaptak az EV9 utasterének tervezése során, és lehetővé tették, hogy a Kia formatervezői a lehető legtágasabb, legkényelmesebb és magas szintű technológiákat felvonultató belsőt alakítsák ki valamennyi utas számára, újraalkotva mindazt, amit egy családi SUV kínálhat.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A Kia globális elektromos padlólemezére (az E-GMP-re) épített EV9 hosszú tengelytávja, alacsony övvonala és teljesen sík utastérpadlója nagyban segítette a tervezők munkáját a tágas utastér kialakításában. Mindhárom üléssorban kiemelkedő a kényelem. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.

Az első két sor utasai hátra tudják dönteni üléseik támláját, így kényelmesen pihenhetnek a töltési idő alatt. A második sor ülései ezen kívül 180 fokban elforgathatók (megfordíthatók), így az itt ülők a leghátsó sorban utazókkal kényelmesebben kommunikálhatnak. Pohártartók, és a mobileszközök számára kialakított töltőcsatlakozók a harmadik üléssorban is találhatók.

A világos és tágas utastér formai és funkcionális részletei egyaránt elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők és prémium minőségűek. A nyitott, lebegő panoráma-műszerfal a kormánytól egészen az utastér középvonaláig nyúlik, két 12,3 colos képernyő, és az integrált 5 colos kijelző teszi teljessé a digitális élményt, miközben könnyű kezelhetőséget is kínál. A valós nyomógombok számát a minimumra korlátozták a tervezők.

Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel

A középkonzolon sok a tárolóhely, az alsó rekesz különösen tágas. A középső tároló ajtajait úgy alakították ki, hogy működésükkel tovább fokozzák az utastér kifinomultságának érzését.

Az EV9 széles, nagyfelbontású audiovizuális (AVNT) navigációs és telematikai kijelzője különleges felhasználói élményeket kínál. Ezen keresztül az utasok tökéletesen kapcsolódhatnak a digitális világhoz. A kijelző alatt egy sor rejtett érintőgombbal kezelhetők olyan funkciók, mint a startstop, a fűtés, a szellőzés és a légkondicionáló.

Közelgő világpremier: a Kia EV9 itt van, hogy átalakítsa közlekedésünket

Az új Kia EV9 hivatalos bemutatóját március végén rendezik, s a bemutatóval egyidőben a Kia nyilvánosságra hozza az újdonság valamennyi fontos részletét is. A bevezető kampány jelmondata így szól: ‘Az EV9 azért jött, hogy átalakítsa a közlekedésünket.’

Kulcsszavak: elektromos autó, EV9, kia, Kia Motors, suv
 
A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Már a BMW i3s modell is elérhető állami támogatással Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Már 10 000 európai előrendelés érkezett az új Nissan LEAF-re két hónap alatt Bemutatkozik a Kia EV9: úttörő akkumulátoros-elektromos modell progresszív formákkal és autentikus SUV karakterrel Elektromos hajtás egy összkerekes BMW-ben
 
Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

2023. március 14.
Felső kategóriás modelljein új dizájnnal jelentkezik a PEUGEOT. Az új 508 limuzin, SW és PEUGEOT SPORT ENGINEERED változatain dinamikusabb lett az orr-rész, aminek közepén már az új márkaembléma trónol.
Részletek

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

A lökhárító tömbjébe szinte beleolvadó hűtőrács pedig kimondottan modern megjelenést biztosít.

Újdonságnak számítanak a 3 karmot formázó, jellegzetes első lámpatestek, melyek az összes változaton elérhető, különleges dizájnú extrakeskeny Matrix LED fényszórókhoz kapcsolódnak.

Hátul az új LED-es lámpatesteknél visszaköszönő 3 fénykarom a futófényként felvillanó irányjelzőktől még dinamikusabb kinézetű.

Az 508 és az 508 SW belterében egyértelműen tetten érhető a feljebb pozicionálás: hangsúlyos szerepet kapnak az új kárpitokhoz használt minőségi és modern anyagok, valamint a letisztult stílusú új sebességváltó-kapcsoló, mely ergonomikusabb használatot és így élvezetesebb vezetést biztosít.

Érzelem

Az új 508 fedélzetén a PEUGEOT i-Cockpit® az eddiginél is gazdagabb technológiai felszereltséggel rendelkezik. Ennek kulcsa az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszer, mely olyan funkciókkal van ellátva, mint a 10” HD kijelző, az online navigációs rendszer, a természetes beszéden alapuló hangvezérlés, a vezeték nélküli kapcsolat vagy az „over the air” frissítés. 

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az 508 egyes változatai vezetési élmény és kényelem tekintetében a PEUGEOT járművek legjavát nyújtják, és fedélzetükön természetesen számos vezetéstámogató rendszer gondoskodik a vezető és az utasok nyugalmáról és biztonságáról. Ezek közül is kiemelendők a következők:

•    Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely még azelőtt figyelmeztet a jármű előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra vagy kerékpárosokra, hogy azok megjelennének a tompított fényszórók fénysugarában
•    Az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst kombináló 2-es szintű félautonóm vezetési rendszer
•    A parkolóradar működését segítő nagy felbontású kamerák
•    3 üzemmódban (Normál, Komfort és Sport) használható elektronikusan vezérelt felfüggesztés

Igényesség

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW motorkínálatában két plug-in hibrid erőforrást (egy új 180 LE-s és egy 225 LE-s motort), egy 130 LE-s benzinmotort és egy szintén 130 LE-s dízelmotort találunk. Valamennyihez 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó társul.

A „Neo-Performance” zászlóshajójaként ismert plug-in hibrid 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 LE összteljesítménnyel és négykerék-meghajtással rendelkezik.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az új 508 tökéletes összhangban van azoknak az ügyfeleknek az értékeivel és elvárásaival, akik egy sportos és dinamikus modellt keresnek, amelyik technológia és konnektivitás terén nem ismer kompromisszumot, és ezáltal különleges élményben részesít. Az ügyfelek egyre inkább érzékenyek a környezetvédelmi szempontokra, környezethatékony erőforrásokat keresnek, és élvezetes vezetésre vágynak. Az új 508 SW egyszerre elegáns és praktikus sziluettjével egy fiatalabb ügyfélkört, azon belül is a családokat célozza meg.

Elegancia: dinamikus, modern sziluett

Az új 508 modellek orr-része rendkívül modern: a hűtőrács teljes egészében beleolvad a lökhárító tömbjébe, a sajátos motívumok és a karosszéria színének visszaköszönése pedig még erőteljesebbé teszik az új designt.

A címerpajzsba foglalt új PEUGEOT márkaembléma a hűtőrács központi helyén, a sugárirányban kifelé futó minta középpontjában foglal helyet. A modernebb megjelenés egyik kulcsa a kevésbé rétegzett kialakítás: eltűnt a hűtőrács középső eleme, amitől sokkal inkább egy tömbből faragottnak hat az orr-rész.

Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED változat hűtőrácsa még ennél is speciálisabb, a ragadozó jelleget erősítő, csillogó fekete és texturált elemek váltakoznak rajta. A motorház két szélén külön egységet képez a 3 kriptonitzöld fénykarom.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Az összes változaton szériafelszerelésként kínált Matrix LED technológia jóvoltából különösen keskeny fényszórókat lehetett tervezni, amelyek minden eddiginél metszőbb, nagymacskás tekintetet varázsolnak az autónak. Igazi technológiai bravúr az egy darabból álló fényszóró, mely a 3 fénykaromból álló, 3D hatású új nappali menetfényt is magában foglalja. Az új 508 modellcsalád tagjai hosszú tengelytávval (2,79 m) rendelkeznek, teljes hosszuk 4,75 m (limuzin), illetve 4,79 m (SW), szélességük pedig behajtott visszapillantó tükrökkel 1,86 m. Profilból a modellek sziluettjét még dinamikusabbá teszik az egyszerre stílusos és hatékony, EPHERRA névre hallgató, gyémántcsiszolt 18” új alumíniumkerekek.

Mostantól valamennyi kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített ötágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.

Az új 508 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket. 

A jármű hátulján a vízszintesebb és dinamikusabb elrendezésű 3 fénykarommal új értelmezést kaptak a világítótestek. Valamennyi változaton szériafelszerelésnek számítanak a full LED-es lámpák mellett a futófényként felvillanó irányjelzők is.

A csomagtérajtón a márkajelzés helyett a középső fekete csík teljes hosszában egy sötét, bazaltszürke árnyalatú PEUGEOT felirat olvasható. Mindez vizuálisan szélesebbnek ható, modernebb hátsó részt eredményezett.

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Érzelem: PEUGEOT i-Cockpit®

A Peugeot-modellek belterének egy évtizede meghatározó eleme a PEUGEOT i-Cockpit®, mely minden generációváltáskor megújul és további funkciókkal gyarapodik. Az új 508 modellekbe beépített változat ergonomikus kialakítás, minőség, praktikus jellemzők és technológiai felszereltség szempontjából – elég, ha az új PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerre gondolunk – egyaránt lehengerlő.

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít.  A kormánykerék közepén az új címerpajzs látható, közvetlen közelében pedig a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja helyezkedik el.

Közvetlenül a kormány fölött, szemmagasságban kapott helyet a konfigurálható és teljes mértékben személyre szabható digitális műszeregység. Az újonnan elérhető új kijelzési módok (TomTom online navigáció, rádió/média, vezetéstámogató rendszerek, energiaáramlási diagram stb.) kiválasztása közvetlenül a kormánykerékről történik.

A műszerfal közepén elhelyezett 10” HD érintőképernyő az ergonomikusabb használat érdekében enyhén a vezető felé néz („driver oriented”), de az első utas számára is tökéletesen látható.

A központi kijelző alatt található rafinált „zongorabillentyűk” segítségével a főmenü, a klímabeállítások, az egyes alkalmazások, a vezetéstámogató rendszerek, a telefon, a médiarendszer és a járműparaméterek villámgyorsan elérhetők.

A középkonzol stílusa az új sebességváltó-kapcsolótól különösen letisztult. A 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó kívánt üzemmódja egyetlen mozdulattal kiválasztható.


Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Hibrid meghajtás esetén a B (Brake) móddal lehet aktiválni a visszatápláló fékezést. A hagyományos változatoknál ugyanezen a helyen a manuális üzemmód bekapcsolására szolgáló M gombot találjuk, ahol a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal manuálisan kapcsolhatók az egyes sebességfokozatok.

Ehhez jön még az üzemmódválasztó, amely az érintett erőforrásnak megfelelő üzemmódok (Elektromos, Hibrid, Normál, Sport és 4WD) kiválasztására szolgál. A kiválasztott üzemmód adott esetben az elektronikusan vezérelt felfüggesztés keménységére (Normál, Komfort és Sport) is hatással van.

PEUGEOT i-Connect® Advanced rendszer

Az új 508 a megszokott mindennapi eszközeink mintájára felhasználóbarát kapcsolódási lehetőségeket kínál. Az új infotainment rendszer jóvoltából mindenki tudásának és igényeinek megfelelően élvezheti az okostelefonok és a gépjárművek nyújtotta lehetőségek legjavát. Minden vezető beállíthatja és elmentheti a maga kijelzésre, grafikára vagy beállításokra vonatkozó preferenciáit. A rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes.

Az okostelefon és az infotainment rendszer közötti kapcsolatot a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkció biztosítja, és Bluetoothon keresztül egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A csatlakoztatásra szolgáló eszközök között említést érdemel még a 4 USB-port (2 USB-C csatlakozó az első könyöktámaszban, 2 USB-A pedig a hátsó sorban).

Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

A 10” HD érintőképernyő a többablakos rendszernek és a tableteknél megszokott praktikus widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően teljes egészében személyre szabható. Az egyes menüket így könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat. Akárcsak egy okostelefonon, a „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe.

A képernyő felső sávjában állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widgetoldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.

A PEUGEOT i-Connect® Advanced hatékony TomTom® online navigációs rendszerrel rendelkezik. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős módban is megjeleníthető.  A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik.

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhetővé válik. A mindennapi életet megkönnyítő funkció nagyobb biztonságot és kényelmet garantál.

A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.
Idén megújul a Peugeot 508, a márka ikonikus zászlóshajója

Vezetéstámogató funkciók

Az új PEUGEOT 508 modellcsalád a vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával és a legkorszerűbb felszerelésekkel van ellátva, melyek működéséhez a megfelelő információkat számos kamera és radar biztosítja. 

Az alábbi felszerelések biztonságosabb és zökkenőmentesebb vezetést, illetve manőverezést tesznek lehetővé, és nyugodtabb utazást biztosítanak:

•    Állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és beprogramozható követési távolság
•    Automata vészfékező rendszer ütközésveszélyre való figyelmeztetéssel: a rendszer 7 km/h és 140 km/h közötti sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gyalogosokat és a kerékpárosokat
•    Aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
•    Éberségfigyelő, mely hosszabb utakon, 65 km/h fölötti sebességnél az apró kormánymozgásokból következtet a vezető éberségi állapotára
•    Kibővített táblaolvasó rendszer, mely a sebességkorlátozó táblákon felül a stoptáblákat, a behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége táblákat is kijelzi a digitális műszeregységen
•    Éjjellátó rendszer (Night Vision), mely sötétben és rossz látási viszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket (gyalogosokat vagy állatokat). A rendszer hatótávolsága nagyobb, mint a távolsági fényszóróké. Az infravörös kamera képe a digitális műszeregységen, közvetlenül a vezető látóterében kerül kijelzésre
•    Holttérfigyelő rendszer
•    Nagy felbontású parkolássegítő kamerák
•    Hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan lefelé billenő visszapillantó tükrök
•    Matrix LED fényszórók a távolsági fény maximális fényerejének kihasználására a többi vezető elvakítása nélkül
•    3 üzemmódú (Normál, Komfort és Sport) elektronikusan vezérelt felfüggesztés

A PEUGEOT 508 modellcsalád mindennapi használatát további funkciók segítik:

•    Kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás
•    Lábbal nyitható motoros csomagtérajtó
•    Fűthető szélvédő
•    Riasztó: külső és belső védelmi funkció, felemelés elleni védelem, szuperreteszelés
•    Árnyékolóval ellátott panoráma elektromos napfénytető 

A vezetés öröme

Az új PEUGEOT 508 modellek a példás úttartás, a kimagasló menetkényelem, az egyedülálló vezetési élmény és a városban is tökéletes kormányozhatóság révén minden eddiginél élvezetesebb vezetést garantálnak. Ebben nagy szerepet játszanak az alkalmazott technológiák és a márkától megszokott know-how:

•    Nagyszerű dinamikai tulajdonságokat biztosító platform, mely a súlycsökkentés révén a fogyasztás, a passzív biztonság és a teljesítmény javításához is hozzájárul
•    Szerkezeti ragasztóval megerősített karosszériahegesztési technika a nagyobb merevség és a tartósabb eredmény érdekében
•    Optimális felfüggesztést biztosító speciális első bölcső
•    Többlengőkaros hátsó futómű, melyhez egyes változatokon elektronikusan vezérelt változó csillapítású felfüggesztés tartozik 3 üzemmóddal (Normál, Komfort és Sport)
•    A felfüggesztési rendszer beállításainak az egyes motorokhoz igazítása a maximális rugózási kényelem és az útegyenetlenségek optimális kiszűrése érdekében
•    Az elektromos szervokormány megfelelő kalibrálása a minden vezetési helyzetben megfelelő szintű keménység biztosítása érdekében
•    Kiváló kormányozhatóságot eredményező, 10,8 méteres járdaszegélyek közötti fordulókör
•    17 és 20” közötti gumiabroncsméretek

Kényelem és jó közérzet

Az új PEUGEOT 508 modelleken számos felszerelés szolgálja az utazás és a mobilitás élményének teljes átélését.

Az öblös első üléseket egy ergonómiai szakértőkből és gerincspecialistákból álló független német szervezet AGR (Aktion Gesunder Rücken) minősítéssel díjazta, az első ülések ergonomikus kialakításán túl a gazdag beállítási lehetőségeket is értékelve.

Az ülések beállítása elektromosan is történhet, kétféle vezetői pozíció tárolására alkalmas memóriafunkcióval. Az elöl utazók egy 8-féle (köztük 3 új) programot kínáló légpárnás masszázsfunkció kényeztetését, valamint az ülésfűtés előnyeit is élvezhetik.

Az ülések jól átgondolt designja szépen kiemeli a felhasznált anyagok minőségét. ALLURE és GT kiviteli szinten szériában kétféle új üléshuzat is rendelkezésre áll: belépő szinten TEP/szövet, a GT esetében pedig TEP/Alcantara® kombinációja.

A kizárólag opcióként választható (Mistral szürke, illetve piros) nappabőr kárpitozásnál – az első fejtámlákon, dombornyomott formában – immár az új márkajel is megjelenik.

A PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellváltozat exkluzivitását továbbra is különleges kárpitozás és kriptonitzöld díszöltések hangsúlyozzák, amelyek a műszerfalon, a könyöklőkön és a középkonzol párnázott részein is visszaköszönnek.

Az első ülések között a középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított mélyedésig húzódik. A konzol többi része így teljes egészében a praktikumot szolgálja: a tárolóhelyeken kívül 2 nagy átmérőjű pohártartó is helyet kapott benne.

Az első könyöktámasz egy 6,4 literes tárolót és két C-típusú USB-aljzatot foglal magában (töltő-/adatkábelhez és csak töltéshez).
 
A második üléssorban utazók minden kiviteli szinten két USB-A töltőre is csatlakoztathatják készülékeiket a középkonzol hátsó részén.

Az új PEUGEOT 508-ban szériafelszerelés a síalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott hátsó üléspad. Az SW változat esetében az üléspad háttámláit a csomagtér felől elérhető karokkal lehet vízszintesre dönteni.

A csomagtartó űrtartalma:

•    487 - 1 537 liter a limuzinváltozat,
•    530 - 1 780 liter az SW változat esetében.

A mindennapi praktikum jegyében a csomagtérben egy 12 voltos csatlakozó (a bal oldali kárpitban), két LED-lámpa, több csomagrögzítő heveder és táskaakasztó is helyet kapott.
Az 508 SW csomagtere ezen kívül alumíniumsínekkel és a rakomány rögzítésére szolgáló 4 csúsztatható kampóval is fel van szerelve.

A csomagtérfedél motoros működtetésű is lehet, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása. A fedél automatikus kinyílásához elegendő:

•    egy láblendítés a lökhárító alá,
•    a távvezérlős kulcson található gomb megnyomása,
•    a csomagtérfedél külső nyitógombjának megnyomása,
•    vagy a műszerfali nyomógomb használata.

Az új 508 belterében a műszerfalon, az első ajtópaneleken és a középkonzolon elhelyezett LED-es fényforrások diszkrét, kékes fénye kellemes és kifinomult hangulatot teremt az egész utastérben.
Természetesen a légkondicionáló rendszer is hozzájárul az utasok kényelméhez. Az egészséges beltéri klíma érdekében az új PEUGEOT 508 AQS (Air Quality System) légtisztító rendszerrel is fel van szerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe belépő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a levegőkeringetést.

A hangszórókhoz egy új 12 csatornás, 690 W-os erősítő is tartozik (emelt szintű D-osztályú technológia).
A PEUGEOT és a FOCAL® munkatársai minden egyes hangszóró helyét úgy alakították ki, hogy azok minden utas számára egyformán kivételes hangélményt nyújtsanak. Az eredmény stabil és pontos hangzás kristálytiszta és részletgazdag énekhangokkal, valamint telt és hatásos basszusokkal. A vadonatúj „Front Optimized” beállításnak köszönhetően az elöl utazóknak egészen különleges audioélményben lehet részük.

Hatékony motorok

A kétkerék-meghajtású modellek kínálatában kétféle plug-in hibrid konfiguráció szerepel:

•    ÚJ PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: egy 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval
 
•    PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: egy 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval

A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED modellekhez a márka a PEUGEOT SPORT négykerékhajtáshoz fejlesztett plug-in hibrid hajtásláncát kínálja:

•    PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8 négykerékhajtáshoz: elöl egy 200 lóerős (147 kW) PureTech motor és egy 81 kW-os villanymotor párosa 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltóval / hátul egy 83 kW-os villanymotor a PEUGEOT 9X8-hoz fejlesztett energiamenedzsment rendszerrel

A 180, 225 és 360 jelzésű plug-in hibrid változatokon alkalmazott lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A modellhez a márka kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 3,7 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opcióként rendelhető 7,4 kW-os egyfázisú töltőt (a PEUGEOT SPORT ENGINEERED esetében az utóbbi is szériatartozék).
A hozzávetőleges töltési idők a következők:

•    7,4 kW-os Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés mindössze 1 óra 40 percet vesz igénybe.
•    Nagy teljesítményű háztartási aljzat (14 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 25 percig tart.
•    Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje kb. 7 óra és 5 perc.
 A motorpalettán háromféle belső égésű erőforrás is szerepel:

•    PureTech 130 EAT8: 3 hengeres, 1,2 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
•    BlueHDi 130 EAT8: 4 hengeres, 1,5 literes hengerűrtartalmú, 130 lóerős dízelmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval és Stop & Start funkcióval
•    PureTech 218 EAT8 kizárólag Európán kívüli exportra (afrikai, közel- és közép-keleti, ázsiai országokba) szánt modellekhez: az érintett országok környezetvédelmi előírásainak megfelelő 4 hengeres, 1,6 literes hengerűrtartalmú, 218 lóerős benzinmotor 8 fokozatú EAT8 automata váltóval

Az Európában forgalmazott motorváltozatok mindegyike megfelel a legújabb Euro 6.e környezetvédelmi szabványnak, és mindegyikhez – a nyugodt és hatékony vezetés zálogának tekinthető – 8 fokozatú automata sebeségváltó kapcsolódik.

 





Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 508
 
Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Látványos újításokkal frissül a BMW 1-es sorozat Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Megérkezett a SsangYong Musso Grand pick-up Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik Az új Sportage magas minőségű utasterében a fejlett technika és a luxus találkozik Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei
 
Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

2023. március 14.
Először mutatták be Magyarországon a Jeep első, tisztán elektromos modelljét, az Avengert, amely 2023-ban elnyerte az Év Autója, valamint a Women’s World Car of the Year címet is. Ez a városi szabadidőjármű az első olyan Jeep modell, amely a díj 60 éves történelme során győzni tudott a nemzetközi megmérettetésen.
Részletek

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Az Avenger így nem csupán károsanyag-kibocsátás mentessége révén tett szert hírnévre. Természetessége és mérete merőben különbözik mindentől, amit eddig a Jeeptől megszokhattunk.

A Jeep márka már korábban elköteleződött az európai piac és a villamosítás mellett, melynek első lépése a Renegade és Compass 4xe motorok megjelenése volt. „A legzöldebb SUV brand„ –dé való válás útján követte az ikonikus Wrangler, illetve a Grand Cherokee 4xe (melynek bemutatása 2023 őszén várható). A Jeep ezután tovább folytatta törekvéseit hogy fenntarthatóbb, felelősségteljesebb mobilitást kínáljon ügyfeleinek és megalkotta az első, 100%-ban elektromos meghajtású modelljét, a Jeep Avengert.

A Jeep nevet hallva ugyan mindenkinek a masszív, robosztus autók jutnak eszébe, ám ez az Avenger esetében csalóka lehet. Ez a modell ugyan ránézésre vérbeli Jeepnek tűnik, a hetes hűtőrácsosztásával és izmos vonalaival, azonban méreteit tekintve, 4084 mm-es hosszával a B-SUV szegmensbe tartozik. Ennek köszönhetően városban tökéletes vele közlekedni, nem csak azért, mert kompakt, de csendes, könnyű irányítani, ráadásul a vezető is magas pozícióban ül.


Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Az Avenger tervezői a letisztultságra törekedtek, ezért 100%-ban digitális interfészt alakítottak ki a jármű műszerfalán, beleértve a járműkijelzőt és az infotainmentet is, ezzel összesen 20,5” képernyőfelületet hozva létre. A modell kialakítása, valamint megjelenésének megalkotása során a designerek azonban a vezetői élmény maximalizálása mellett praktikus szempontokat is figyelembe vettek.

Ennek eredményeként az Avengert 360 fokos védelemmel látták el. Nem csak a lökhárítónál, hanem körben végig, magasra húzták a védőelemeket, amelyek anyagában festett elemek, így semmilyen karcolás, pici ütközés nem árt nekik. A ködlámpák, valamint a LED-es a fényszórók is süllyesztve vannak, ezzel megelőzve a koccanáskor keletkező sérüléseket.

A tisztán elektromos Avenger hatótávolsága eléri a 400 kilométert, városi forgalomban pedig képes meghaladni az 550 kilométert is. Az akkumulátor kapacitása 54kWh, az autó maximális teljesítménye pedig így 156LE, 150km/h végsebességgel. Az akkumulátor az ülések alatt elöl-hátul keresztben található, ezáltal egyenletes súlyeloszlást biztosít.

Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás!

Szabadság nulla károsanyag-kibocsátással - ezt jelenti a Jeep Avenger. Ez a modell kulcsfontosságú szerepet játszik a márka globális villamosítási stratégiájában és az emissziómentes szabadidőjárművek piacának vezető szereplőjévé való válásban. Bár hosszú út áll még előttük, ha el szeretnék érni célkitűzésüket, miszerint 2025-ig összesen négy akkumulátoros elektromos modellt hoznak még forgalomba, 2030 végére pedig már csak 100%-ban elektromos modelleket fognak értékesíteni Európában.

A napfényt idéző sárga színben úszó Avengert Budapesten először március 7-én, a Fővárosi Fővárosi Állat- és Növénykertben mutatták be, ezzel is a modell kompromisszum nélküli természetközeliségét hangsúlyozva.

A Jeep Avenger immár Magyarországon is elérhető, a Longitude alapfelszereltségű kivitel indulóára 16 millió forint.


Kulcsszavak: Avenger, bemutató, elektromos autó, év autója, jeep
 
Íme az új BMW 6-os Gran Turismo Íme az új BMW 6-os Gran Turismo Hello Avenger! Viszlát károsanyag-kibocsátás! December 5-én mutatkozik be a Ford Mustang Európában Kiderült, mennyibe kerül a világ legmenőbb elektromos terepjárója Kiderült, mennyibe kerül a világ legmenőbb elektromos terepjárója Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt 400 km feletti hatótávval érkezik a megújult DS 3 E-TENSE 400 km feletti hatótávval érkezik a megújult DS 3 E-TENSE
 
Harminc éves a Citroën Xantia

Harminc éves a Citroën Xantia

2023. március 14.
Az 1993. március 4-én bemutatott Citroën Xantia immár a 30. születésnapját ünnepli. 1993 és 2002 között több mint 1 300 000 példány készült belőle Európában (a Xantia 1996-97-ben Kínában is megjelent, Iránban pedig egészen 2010-ig hódított), és a Citroën történetének emblematikus modelljévé vált.  
Részletek

Harminc éves a Citroën Xantia

A Citroën Xantia, amely 1993 márciusában, a Genfi Autószalonon mutatkozott be a nagyvilágnak, immár a 30. születésnapját ünnepli. Az 1993 és 2010 között 1 millió 326 259 példányban – többnyire Franciaországban, Rennes közelében – gyártott Xantia a Citroën márka emblematikus modelljévé vált.  

A Citroën formatervező központjában Daniel Abramson által – az olasz Bertone tervezőiroda javaslata alapján – véglegesített modell a 80-as évek híres BX modelljének utódjába lépett. A dinamikus, áramvonalas és robusztus ötajtós az XM vonásaiból is visel magán néhányat, mégis új vonalvezetést hozott a Citroën kínálatába. Egyedi stílusának köszönhetően 1993-ban, bevezetése évében a Xantiát választották az év legszebb autójának.

Kilenc évnyi bátorság és innováció a kényelem szolgálatában

Gyártásának kilenc éve során a Xantia számos változtatáson ment keresztül. Kezdetben két kiviteli szinten (SX és VSX), három különböző motorral került forgalomba. A csúcsmodellek a Hydractive II néven ismert elektronikus vezérlésű felfüggesztési rendszerrel voltak felszerelve, amely stabilan tartotta a karosszériát és jelentősen javította az úttartást anélkül, hogy a kényelem kárát látta volna. 1994-ben megjelent az Activa változat: a Hydractive II rendszert kiegészítették két hidraulikahengerrel, melyek megakadályozták, hogy a karosszéria dőlése meghaladja a 0,5°-ot, a gömbök számát pedig 10-re emelték. Ezzel a felszereltséggel a Xantia teljesen stabilan tudta venni a kanyarokat. Az új technológiának köszönhetők a Michelin céggel közösen kifejlesztett speciális gumiabroncsok is. 1995-ben megjelent a piacon a Xantia kombiváltozata, a modellfrissítésre pedig 1997-ben került sor.  Végül 1998-ban a Xantia volt a PSA cégcsoport első járműve, amelyen bevezették az új 2.0 literes, nagy nyomású közös nyomócsöves HDi dízelmotort.

Harminc éves a Citroën Xantia

Kényelem, biztonság, technológia és vezetési élmény: ezek a hívószavak idézik leginkább az 1993-as „újonc” erősségeit. Akkoriban utolérhetetlennek tűnő kényelmét a Xantia és az őt követő modellek legfőbb jellemzőjévé vált „párnázottság” biztosította. A Xantia beltere a színek és az anyagok igazi harmóniáját kínálta egy kitűnően áttekinthető térben. Megerősített, merevebb utasterében vastag, felületkezelt fémlemezek és az ajtókban elhelyezett merevítő rudak fokozták a fedélzeti biztonságot.

Abszolút kényelem

Technológiai szempontból a Xantia legfőbb különlegességét a hidraulika erejét az elektronika sebességével ötvöző Hydractive II technológia bevezetése jelentette. A hagyományos hidropneumatikus felfüggesztéshez képest ez a rendszer tengelyenként egy-egy kiegészítő gázgömbbel rendelkezik. Ezeknek a gömböknek – mágnesszelepek segítségével – a hidraulikus körbe kapcsolásával lágyabb, kiiktatásukkal pedig keményebb (sportos) rugózás és lengéscsillapítás érhető el. Menet közben érzékelők teszik lehetővé a központi vezérlőegység számára, hogy a vezetési helyzettől függően válasszon a kétféle üzemmód között. 

Ez a technológia a felfüggesztési rendszer mindkét állapotában lehetővé teszi a vezető és az utasok számára, hogy kényelmes, de főképp nyugodt körülmények között utazhassanak.

Kulcsszavak: Citroën, évforduló, Xantia
 
Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A tavalyinál több gépkocsi készülhet az idén a szlovákiai autógyárakban A Citroën megerősíti plugh-in hibrid kínálatát A Citroën megerősíti plugh-in hibrid kínálatát Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része? Idén 30 éves az első GPS navigáció: Hogyan lett a titkos katonai technológia mindennapjaink része? Harminc éves a Citroën Xantia Új vezető tisztségviselők a Citroen és a DS élén
 
Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

2023. március 14.
Az Alfa Romeo F1-es csapatának finn pilótája megvásárolta a márka karakteres stílusát, jellegzetes műszakiságát és sportos karakterét a legmagasabb szinten megtestesítő Giulia GTA egy példányát.
Részletek

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Az Alfa Romeo csapata a torinói Stellantis &You bemutatóteremben fogadta Valtteri Bottast. A F1-es pilóta itt vehette át vadonatúj Alfa Romeo Giulia GTAm szedánját, karakteres Alfa Romeo piros színben. Minden idők legerősebb Alfa Romeójából mindössze ötszáz példány készül. Az Alfa Romeo F1 csapat pilótája az exkluzív modell megvásárlásával az Alfa Romeo „Klub” teljes jogú tagjává vált.

Az eseményen megjelentek a márka prominens képviselői, hogy együtt ünnepeljenek a finn autóversenyzővel: az átadáson jelen volt Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója; Cristiano Fiorio F1-igazgató; Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo Design igazgatója; valamint Eligio Catarinella marketing és kommunikációs igazgató. Ezt követően együtt köszöntötték a versenyzőt a márka központjában, az Alfa Romeo Centro Stile otthonában. A versenyző és a teljes csapat egy emberként ünnepelte a pillanatot, amely messze túlmutatott egy Alfa Romeo gépkocsi vásárlásán: azzal ugyanis, hogy a márka egyik legendás típusának tulajdonosává vált, Valtteri Bottas megerősítette azt a szoros, személyes kapcsolatot, amely összefűzi a márkával, tanúbizonyságot téve közös értékeikről. Mindez büszkeséggel tölti el annak a márkának a képviselőit, amely 1910 óta ápolja a legnemesebb olasz sporthagyományokat.

A találkozón Valtteri és a csapat olyan jövőbeli projektekről is egyeztetett, amelyekben személyes szerepet szánnak a pilótának.

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Cristiano Fiorio, az Alfa Romeo F1-igazgatója: „Különleges pillanat ez az Alfa Romeo számára. Valtteri Bottas kiemelkedő autóversenyző, született győztes típus, amiről hosszú F1-es karrierje során elért 10 nagydíj-győzelme is tanúskodik. Mérhetetlen büszkeséggel tölt el bennünket, hogy úgy döntött, csatlakozik a Giulia GTA ügyfelek exkluzív köréhez. Az üzleti életben többnyire a szerződéses kötelezettségek jelölik ki az irányt. Ma azonban valami egészen másnak örülhetünk: Valtteri bebizonyította, hogy döntéseinket olykor a szenvedély is vezérelheti. Szeretettel köszöntjük Valtterit a "Klub" legbelső körében.”

Valtteri Bottas, az Alfa Romeo F1-es pilótája: „Az életemben meghatározó, központi helyet foglalnak el az autók. Mind közül azonban az Alfa Romeo márkáért rajongok legjobban. Megtiszteltetés, hogy előbb a márka nagykövete, most pedig ügyfele is lehettem, az ötszáz Giulia GTA szedán egyikének tulajdonosaként. Egy olyan, kiemelkedő műszakiságú autóról van szó, amelyet a Sauber Engineering szakembereinek bevonásával, a Forma-1-ből származó tapasztalat és műszaki ismeretek közvetlen felhasználásával valósítottak meg. Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell. A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit, az autóversenyzés és a vezetés élménye iránti, szenvedélyes elhivatottságát, egyedi és karakteres stílusát.”
Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Alfa Romeo Giulia GTA

Az Alfa Romeo Giulia GTA a márka történetének egyik mérföldköve, a motorsport világában máig legendaként számon tartott, 1965-ös Giulia GTA előtt tiszteleg. A modellben kiteljesedik az Alfa Romeo azon képessége, hogy a stílusos megjelenést sportos karakterrel társítsa, és ilyenformán hitelesen testesíti meg a márka visszatérését eredeti gyökereihez: a teljesítmény és a túraautózás világához.

A Giulia GTA egy eleve kiváló sorozatgyártású modell: a Giulia Quadrifoglio alapjaira épülő, nagy teljesítményű autó. Az ultrakönnyű anyagok széles körű alkalmazásának köszönhetően a Giulia GTA akár 100 kilogrammal könnyebb a Giulia Quadrifogliónál. A modellt az Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motor továbbfejlesztett, 540 lóerős változata hajtja, 187 lóerő/liter fajlagos teljesítményt nyújtva.

Az Alfa Romeo mérnökei az aerodinamika tökéletesítése és a még kiválóbb vezethetőség mellett mindenekelőtt a tömeg csökkentésére összpontosítottak, méghozzá ugyanazokat az irányelveket követve, amelyeket az 1965-ös Giulia GTA esetében is alkalmaztak. Ezen célok elérése érdekében széles körben használtak fel szénszálas és kompozit anyagokat. Az egyedi aerodinamikai jellemzők révén megnövelték a leszorítóerőt. Az ezen megoldások kivitelezéséhez szükséges technikai ismeretek közvetlenül a Forma-1-ből származnak, kiaknázva a Sauber Engineering-gel folytatott együttműködést.

Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét

Az Alfa Romeo mérnökei a fejlesztés során a Sauber Engineering szakértelmére és eszköztárára támaszkodhattak. A több mint fél évszázados motorsport-hagyományokkal (ezen belül 27 éves F1-történelemmel) rendelkező svájci vállalat az elképzelhető legalaposabb tapasztalatra tett szert az aerodinamika terén. Ez részben annak is köszönhető, hogy saját szélcsatornával rendelkezik, amely ráadásul az egyik legfejlettebb ilyen berendezés Európában. A Sauber csapat aktívan részt vett az új Giulia GTA aerodinamikai komponenseinek a tervezésében, a prototípusok elkészítésében, és a végleges elemek gyártásában.

A GTA és az Autodelta: egy történelmi sportsikerekben bővelkedő együttműködés

A GTA betűszó a „Gran Turismo Alleggerita” (azaz könnyű túraautó) kifejezés rövidítése. A nevet elsőként az 1965-ös Amszterdami Autószalonon leleplezett Giulia Sprint GTA viselte. A Sprint GT alapjaira épülő, motorsport típusbizonyítvánnyal rendelkező autó a Giulia Sprint GT karosszériájával azonos megjelenésű, ám alumíniumból készült borítólemezeket kapott, így a közúti változat 900 kilogrammos tömegével szemben mindössze 745 kg-ot nyomott. A mérnökök az 1570 cm3-es, kettős felül fekvő vezérműtengellyel szerelt erőforrást sem hagyták érintetlenül.

A dupla gyújtású motor már az utcai kivitelben is tekintélyes 115 lóerőre volt képes. Az Alfa Romeo hivatalos versenyistállójának, az Autodeltának a mérnökei azonban a túra géposztály referenciapéldányának szánták a modellt, ezért teljesítményét 170 lóerőre növelték. Az újonc versenysikerei nem sokat várattak magukra. A modell egymás után háromszor diadalmaskodott az európai túraautó-bajnokságban, világszerte tucatnyi országos bajnoki címet és több száz futamgyőzelmet könyvelhetett el. A Giulia Sprint GTA sportsikerei az Alfa Romeo teljes modellpalettájának imázsát növelték, kézzel fogható aktualitást adva a szlogennek: ’győzelem nap mint nap, egy mindennapi használatra alkalmas autóban.’

A GTA mostanra a kollektív tudatalatti részévé vált, mint az Alfa Romeo motorsport szellemiségének megkérdőjelezhetetlen ikonja – olyannyira, hogy a köznyelvben minden Alfa Romeo sportautót csak GTA-nak neveztek. Végezetül említést érdemel, hogy a GTA betűszóhoz hasonlóan az Autodelta is ikonikus névvé vált, hiszen a baloccói tesztpályán működő műhely hívta életre a GTA legendáját.


Kulcsszavak: alfa romeo, Giulia GTA, Valtteri Bottas
 
Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét Négylevelű lóhere - Alfa Romeo Giulietta QV Valtteri Bottas vásárolta meg az ötszáz Giulia GTA egyikét A 2014-es Giulietta a Frankfurti Autószalonon Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Az új Alfa Romeo Giulia megérkezett a márkakereskedésekbe Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte az idénynyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót Osztrák Nagydíj - Bottas nyerte a nyári idénynyitót
 
Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

2023. március 14.
Szinte mindenkinek elkerülte a figyelmét a Tokiói Autószalonon a Toyota egyik legérdekesebb koncepciója. A márka csúcsmodellje ugyanis a megemelt változat megjelenésével már nem csak a zászlóshajótól elvárt luxust és prémiumszínvonalat tudja nyújtani, hanem az utóbbi évtizedekben egyre népszerűbb SUV-hullámot is sikerrel lovagolja meg, ráadásul mindezt elegáns, kupés tetővonallal teszi.
Részletek

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Ezt hangsúlyozza ki a Toyota Crown Outdoor Concept, ami teljesen új lehetőségeket nyit a típus eddigi történelmében.

Magasabb üléspozíciójával, remek hasmagasságával, illetve tágas, még nagyobb fejteret biztosító utasterével a kényelem újabb szintjére lépett a Crown legújabb tanulmánya, ám a crossoverséggel valamennyi terepképességnek is járnia kell. Az új koncepció ugyanis azt mutatja meg, hogy a Crown nem csak az enyhébb földutakra lehet alkalmas, hanem minimális átalakításokkal egyenesen off-road játékszerré, hobbiautóvá is válhat, természetesen a kényelmét és hatékonyságát teljes mértékben megtartva.

A 4,93 méter hosszú és 1,9 méter széles Crown Outdoor Concept esetében valóban nem lehet panasz a praktikumra és a kényelemre, 1,59 méteres magasságával pedig a tekintélyt parancsoló, crossoveres megjelenés is adott az elegáns, kupészerű sziluett mellé. A szürke dekorbetétek az ajtókon és a kerékíveket védő műanyag elemek pedig igazi terepjárós hatást keltenek.

Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

Az igazán komoly látványt azonban a hasznos részleteknek köszönheti a Crown Outdoor Concept, a gyári LED fényszórókat például az autó orrán elhelyezett, 6 darab különálló LED reflektor és a szélvédő felett, az autó tetején található LED fényhíd segíti ki az éjszakákban. A tetőn a méretes LED fényforrás mögött látványos tetőcsomagtartót helyeztek el, amelyre vízálló dobozokban rögzíthetnek fontos felszereléseket az érintetlen természetbe vágyó sofőrök.

A tovább emelt hasmagasságnak köszönhetően még nehezebb elakadni a Crown crossover tanulmányával, ám a Toyota mérnökei tudják, hogy a vadonban semmi sem lehetetlen. Éppen ezért az autón több vontatási pontot is elhelyeztek, amelyeket egy csörlőhöz rögzítve nem csak magát húzhatja ki a tanulmányautó kalandvágyó sofőrje, hanem akár más bajba került autósokon is könnyedén segíthet.

Mivel komoly terepre tervezték át a Crown-tanulmányt, szükséges volt az autó alját is megerősíteni: a lökhárítók elöl és hátul is extra merevítéseket kaptak, a szürkére burkolt kerékívek végén pedig piros sárvédő gumik kaptak helyet, illetve a motortér alól sem maradt el a vaskos alumínium védőburkolat.


Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya!

A motortérben a Crown crossover változatának gyári megoldása maradt, ez is bizonyítja, hogy mennyivel többre képes az erőforrás az eredeti céljánál, vagyis, hogy tökéletes kényelmet és kellő mennyiségű erőt nyújtson a hétköznapi közlekedés során. Az A25A-FXS kódú, 2,5 literes motor ugyanis már magában is egy fenevad lehetne némi áthangolással, mivel a legtakarékosabb működésre tervezve is 186 lóerő leadására képes.

Persze ez még nem minden, hiszen a hajtáslánc egy 120, illetve egy 54 lóerős villanymotorral egészül ki, hogy összesen 234 lóerőnyi rendszerteljesítményt nyújthassanak a vezető számára. Ezt koronázza meg a Toyota E-Four összkerékhajtása, ami annyit jelent, hogy a kisebbik, 54 lóerős elektromos motor a hátsó tengelyre került, és szükség esetén ott adja le az akár 121 newtonméteres, azonnal elérhető nyomatékát.

Nem csak a típus legelső, akkor még Toyopet Crown néven futó generációjának 1955-ös megjelenésekor tűnt volna mindez egyenesen lehetetlennek, de még 10 évvel ezelőtt sem gondolta volna senki, hogy egyszer egy Crownból építenek majd a Toyota gyári mérnökei egy ilyen komoly terepgépet. Bár kereskedelmi forgalomba nem kerül a különleges tanulmány, attól még komoly lavinát indíthat el a különleges koncepció, ha a tulajdonosok is felfigyelnek a modellben rejlő off-road lehetőségekre, amelyeket egyáltalán nem nehéz észrevenni az Outdoor Concept láttán.

 


Kulcsszavak: bemutató, Crown, toyota
 
Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya! Az Infiniti 2 literes turbós benzinmotorral egészíti ki a Q50 kínálatot Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj BMW X2-es Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj BMW X2-es Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén A Toyota 10,2 millió új autó értékesítésével számol az idén Bemutatkozik a Toyota zászlóshajójának off-road tanulmánya! A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et
 
A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

2023. március 09.
A divatipar által inspirált Kollekció még egy csipetnyi haute couture-t visz a DS Automobiles kínálatába. Az első Kollekció az ESPRIT DE VOYAGE fantázianevet kapta, melyet az exkluzív kivitelt még jobban kiemelő világos belső tér, és az utazásra csábító felszereltség jellemez.
Részletek

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A nagy múltú divatházak mintájára a DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját. A Kollekció, amely a tervezők szándéka szerint a márka szakértelmét és annak megnyilvánulási területeit hivatott összekapcsolni, dinamikusan tükrözi a DS Automobiles azon szándékát, hogy a kifinomultságot és a korszerű technológiákat kedvelőkkel megossza az általa nyújtott utazási élményt.

A DS Automobiles első Kollekciója, amely az ESPRIT DE VOYAGE nevet kapta, 2023-ban kerül forgalomba mind a négy kontinensen, ahol a márka jelen van: Európában, Ázsiában, Afrikában és Dél-Amerikában.

DS 4 ESPRIT DE VOYAGE: tiszta inspiráció és világos belső tér

A DS 4 RIVOLI felszeretségre épülő DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell exkluzív részletekkel és kiegészítő felszereltségi elemekkel rendelkezik.

A DS 4 ESPRIT DE VOYAGE belső tere különleges világos színárnyalattal és páratlan szakértelemmel készült. A kalandozást jelképező utastér szemcsézett bőrülései kavicsszürke színűek, a nappabőrből készült oldalsó díszítőelemek és műszerfal díszítések pedig azzal harmonizáló, újfajta gránitszürke árnyalatúak.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

A DS Automobiles mestereinek szakértelme a legapróbb részletekben is megmutatkozik. Az ESPRIT DE VOYAGE-ra jellemző dombornyomott bőrborítás alkalmazása a DS Automobiles Párizsban gyökerező szakértelmét hirdeti. A sugarakból kirajzolódó stilizált Európa-térkép középpontjában elhelyzett „Clou de Paris” minta szimbolizálja a kiindulási pontot és azt a helyet, ahol ez a kollekció megszületett: a DS DESIGN STUDIO PARIS-t. Az ajtóküszöbökön szintén az ESPRIT DE VOYAGE felirat és az emblematikus térkép látható, a védőszőnyegek szegélye pedig különleges színű, amelynek szürke árnyalatai a belső tér színvilágával harmonizálnak.

Kívül, a visszapillantó tükör burkolatokat szándékosan tervezték úgy, hogy azok lézergravírozott mintázata a mozgásra és az aerodinamikára utaljon, ezzel is az utazást szimbolizálva. A DS MATRIX LED VISION fényszórók és a krómozott díszítésekkel még jobban hangsúlyozott hűtőrács között elhelyezett fényes fekete DS WINGS „szárnyak” díszítik az orr-részt. Az ablakkeretek és a csomagtérfedél megjelenését elegáns, fényes fekete díszítések teszik még tetszetősebbé. A 19 colos, matt lakkozású, gyémántcsiszolt CANNES keréktárcsák újfajta matt antracitszürke színben készülnek.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

Hatféle karosszériaszín kombinálható a Perla Nera fekete tetővel: Lakkszürke, azonos színű süllyesztett ajtókilincsekkel; Platinaszürke; Cristal Pearl; Perla Nera fekete; Gyöngyházfehér vagy Bársonyvörös.

Az alapfelszereltség mellett, amely magában foglalja többek között az ADML Proximity szabadkezes nyitó-és indítórendszert, az első-hátsó parkolóradart tolatókamerával, a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY rendszert, a DS IRIS SYSTEM információs és szórakoztató rendszert, a DS SMART TOUCH érintőképernyőt, a DS DRIVE ASSIST 2.0 kettes szintű önvezető rendszert, valamint a DS MATRIX LED VISION fényszórókat, a DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell fűthető/szellőztethető, masszázsfunkciós első üléseket tartalmazó elektromos üléscsomagot, fűthető kormánykereket, motoros csomagtérfedelet, alumínium pedálokat és hangszigetelő fóliával ellátott, rétegelt üvegből készült oldalablakokat is kínál.

A DS 4 ESPRIT DE VOYAGE modell E-TENSE 225 plug-in hibrid változatban, valamint a PureTech 130 benzinmotorral és BlueHDi 130 dízelmotorral is rendelhető. Franciaországban március 8-ától kezdődik a rendelésfelvétel, és a modell ára 44 550 eurótól indul. A magyarországi forgalmazás kezdete május elejére várható.
 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

DS 7 ESPRIT DE VOYAGE: a szabadságvágy igazi megtestesítője

Az ESPRIT DE VOYAGE Kollekcióhoz felhasznált, és annak jellegzetességét adó anyagok és minták egyedülálló kifinomultságában mutatkozik meg az utazás művészete. A RIVOLI kiviteli szint alapján kialakított DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell exkluzív világos bőr belsővel és még gazdagabb szériafelszereltséggel rendelkezik.

A párizsi órásmesterektől átvett ikonikus „Clou de Paris” gilos minta a DS DESIGN STUDIO PARIS helyét jelzi; az ebből a pontból kiinduló sugarak Európa térképét rajzolják ki. Az ESPRIT DE VOYAGE Kollekcióhoz tervezett egyedi minta többféle kivitelben készül.

A műszerfalat borító gyöngyszürke nappabőr egyedi formájú kidomborodó mintázata meleg dombornyomással készül, melynek technikáját a DS Automobiles mesterei fejlesztették ki. Ezek a vonalak az első ajtóküszöbökön és monogramokon, valamint a speciálisan kialakított visszapillantó tükör burkolatokon is visszaköszönnek.

Világos és élénk színek jellemzik a belső teret, szemcsézett bőrülésekkel és a Kollekcióra jellemző gyöngyszürke színű nappabőr díszítésekkel. A védőszőnyegek kidolgozása is egyedi, az utastér világos színárnyalataival harmonizáló újfajta színű szegéllyel.

 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját

Kívül, az ajtókat az ESPRIT DE VOYAGE felirat, a visszapillantó tükör burkolatokat pedig egy különleges lézergravírozott minta díszíti. A fényes fekete kivitelű DS WINGS „szárnyak”, az oldalsó ablakkeretek, a tetősínek, valamint a hozzájuk illő, szintén fényes fekete színű, krómozott díszítőkkel tarkított hűtőrács még jobban kiemeli az autó vonalvezetését. Az OYAMA névre keresztelt, 19 colos exkluzív keréktárcsák szintén különleges fényes fekete betétekkel készülnek.

Hatféle karosszériaszín szerepel a kínálatban: Gyöngyházfehér, Cristal Pearl, Lakkszürke, Platinaszürke, Perla Nera fekete, illetve Zafír kék

Az alapfelszereltség mellett, amely magában foglalja többek között a szabadkezes nyitó-és indítórendszert, az első-hátsó parkolóradart tolatókamerával, a DS IRIS SYSTEM információs és szórakoztató rendszert és a DS PIXEL LED VISION 3.0 fényszórókat, a DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell fűthető/szellőztethető, masszázsfunkciós első üléseket, állítható háttámlájú hátsó üléseket, alumínium pedálokat, PolyAmbient belső világítást, hangszigetelő fóliával ellátott, rétegelt üvegből készült oldalablakokat és lábmozdulattal is nyitható motoros csomagtérfedelet is kínál.

A DS 7 ESPRIT DE VOYAGE modell E-TENSE 225 és E-TENSE 4x4 300 plug-in hibrid változatban, valamint BlueHDi 130 dízelmotorral kapható. Franciaországban március 8-ától kezdődik a rendelésfelvétel, és a modell ára 52 500 eurótól indul. A magyarországi forgalmazás kezdete május elejére várható.


 A DS Automobiles bemutatja első Kollekcióját


Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, új modell
 
A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t A Nissan hamarosan bemutatja Yokohamában az új Nissan Ariya-t Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte Mercedes-Benz GLC - Agilitás, dinamizmus és kényelem, à la carte Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Új technológiákkal érkezik a továbbfejlesztett Ford S-MAX és Ford Galaxy Új technológiákkal érkezik a továbbfejlesztett Ford S-MAX és Ford Galaxy Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford
 
Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

2023. március 09.
A Hyundai IONIQ elektromos jövőképének megvalósulását felgyorsító, vadonatúj KONA – amely elsőként tisztán elektromos KONA Electric változatban mutatkozik be – a városi crossoverek (B-SUV) kategóriájának egyik legsokoldalúbb, leggazdagabban felszerelt képviselője.
Részletek

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona
 
A Hyundai Motor Company a mai napon tartotta a vadonatúj KONA digitális világpremierjét. A nagyobb méretű, sokoldalúbb városi szabadidőjármű elsőként tisztán elektromos (EV) kivitelében lép színre, amely fejlett biztonsági és kényelmi szolgáltatásokat, valamint kategóriaelső elektromos hatótávolságot biztosít.

A második generációs KONA a B-SUV (városi szabadidőjármű) szegmens egyik leggazdagabban felszerelt, legsokoldalúbb ajánlata, beleértve a legszélesebb hajtáslánc-választékot is: a modell akkumulátoros elektromos (EV, normál vagy hosszú hatótávolságú), hibrid elektromos (HEV), valamint belső égésű (ICE) hajtásláncokkal áll rendelkezésre, valamint ezek mindegyike elérhető sportos N Line kivitelben.

A Hyundai Motor szakított a hagyományokkal, és az akkumulátoros elektromos modellből kiindulva fejlesztette ki az új generációs KONA crossovert. Ez a döntés összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében a Hyundai 2030-ra tizenegy új elektromos gépkocsit hoz forgalomba.

„A KONA Electric az IONIQ modellekkel karöltve kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy megszilárdítsa a Hyundai vezető pozícióját az elektromos járművek piacán. Az új modell a rendkívül sikeres első generációs KONA Electric nyomdokain folytatja pályafutását. Tervezése és fejlesztése során az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy számos kiemelkedő jellemzőjével a szegmens legkiválóbb ajánlata legyen.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: „A Hyundai nem divatirányzatként tekint az elektromos járművek forradalmára. Meggyőződésünk, hogy fordulópontról beszélünk, nem csak az iparág, de az emberi társadalom szempontjából is. Az elektromos járműveinkhez hasonló, környezetbarát mobilitási megoldások bevezetésével szeretnék felgyorsítani a tiszta mobilitásra való átállást, és elősegíteni az emberiséget szolgáló fejlődést.”

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

A vadonatúj KONA robusztus, dinamikus formaterve és megnövelt méretei mellett megőrizte az előd ikonikus karakterét. Életkortól és generációtól függetlenül támogatja az ügyfelek életvitelének igényeit, miközben olyan új technológiákat és kényelmi szolgáltatásokat kínál, amelyek biztonságos és kényelmes utazási élményt kínálnak, teljes körű online kapcsolódás mellett. Az újonnan bevezetett funkciók között említést érdemel a 2 x 12,3 colos panoráma kijelző, a Digital Key 2 Touch digitális indítókulcs, a teljes körű vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), valamint az online navigációs vezetői környezet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC).

A KONA Electric a városi szabadidőjárművek kategóriájának legjobb elektromos hatótávolságát nyújtja: a WLTP norma szerinti, becsült érték 490 kilométer. Emellett olyan, kifejezetten elektromos hajtástechnológiához köthető szolgáltatásokat kínál, mint az első csomagtartó, az aktív légzáró lamellák, a külső és belső járműből-a-fogyasztóra (V2L) elektromos csatlakozó aljzatok, a head-up kijelző (HUD), az i-PEDAL egypedálos vezethetőség, az intelligens fékenergia-visszanyerő rendszer, az elektronikus aktív hangkialakítás (e-ASD) vagy az Öko csomag.   

A vadonatúj KONA ügyfelei számára az első pillanattól kezdve elérhetők lesznek a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató (ADAS) és biztonsági rendszerek, beleértve a 2. szintű önvezető funkciót, a ráfutásos balesetet megelőző rendszert (FCA), a holttérfigyelő monitort (BVM), a távirányításos, automatikus beparkoló rendszert (RSPA) és a vezető állapotára figyelmeztető rendszert (DSM).

Az előző generációs KONA-hoz képest az új modell minden irányban megnövelt méretekkel és egyedi arányokkal bír. Az elektromos modellvariáns 4355 mm hosszú, 175 mm-rel hosszabb, mint az előző, 2017-ben bemutatott generáció. A tengelytáv 60 mm-rel nőtt, elérve a 2660 mm-t. Az autó 1825 mm széles (+25 mm), és 1575 mm magas (+20 mm.)

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az elektromos modellből kiinduló, robusztus és dinamikus összhatást ébresztő külső formaterv

A vadonatúj KONA megalkotásakor a Hyundai Motor szakított a hagyományos fejlesztési folyamattal, és ahelyett, hogy a belső égésű motorral szerelt modellváltozatból kiindulva tervezte volna meg az akkumulátoros elektromos kivitelt, fordítva járt el. Ennek eredményeként olyan futurisztikus, EV-fókuszú külső formatervet alkottak a dizájnerek, amely a szabadidőjármű egész lényét kihangsúlyozva teremt robusztus, dinamikus megjelenést.

Az új KONA közegellenállási együtthatója mindössze 0,27, így a stílusos megjelenés és a kiemelkedően áramvonalas kialakítás nem megy egymás rovására. Az áramvonalas orr- és farrész között plasztikusan kialakított kerékív-toldatok és parametrikus felületeket töltik meg karakterrel a szabadidőjármű karosszériáját. Az övvonalat dinamikus krómsávok kötik össze a harmadik féklámpát magában foglaló hátsó légterelővel. Az elektromos modellváltozatnak a pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótest és a pixelgrafika kölcsönöz egyedi hangulatot. A KONA ikonikus formavilágát az élénk karosszériaszínek teszik még hangsúlyosabbá; az árnyalatokat a modell széles ügyfélkörének változatos életmódjai ihlették.

Az N Line kivitelek fekete külső tükröket, szárny kialakítású hátsó légterelőt, (opciós) fekete tetőlemezt, agresszívabb orr- és far kialakítást, ikerkipufogót és ezüst színű oldalsó szoknyát kapnak; az ültetett kiállást szárny formájú lökhárítók teszik még hangsúlyosabbá.

A tágasabb, sokoldalú belső tér minden élethelyzethez alkalmazkodik

A modell megnövelt külső méreteit és az elektromos modellváltozatból kiinduló általános felépítését kiaknázva a Hyundai Motor megnövelte a helykínálatot, így a belső környezet a korábbinál is szélesebb spektrumon képes kiszolgálni az ügyfelek elvárásait. A vezetőközpontú elülső traktus meghatározó építőeleme a lebegő kialakítású, vízszintes műszerfal, amelyen dupla 12,3 colos panoráma monitor erősíti a KONA ultramodern karakterét.

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

A KONA új elrendezésű vezetői környezetére jellemző módon az elektronikus (shift-by-wire) sebességváltó kar a padlókonzolról a kormánykerék mögé költözött, extra tárolóhelyet szabadítva fel az első ülések között. Az elrendezés kihangsúlyozza a KONA tágasabb, szélesebb belső terét, amely rugalmasan variálható, kényelmes környezettel várja a vezetőt és utasait. Ezt a benyomást erősíti az is, hogy az összes elsődleges kezelőszerv a kormánykerék köré költözött: az így felszabadult padlókonzolon kiforgó pohártartókkal kiegészített tárolóhely áll rendelkezésre. Még a hangulatvilágítás is vezeték nélkül frissíthető, így biztosítva a rendszer karbantartását, az új funkciók bevezetését.

Az opcióként rendelhető első sori komfortülések optimalizált nyomáspontokon támasztják alá a testet, így a "súlytalanság" érzését megteremtve segítik elő a pihenést egy-egy hosszabb utazás után. Az ív nélküli kialakítású hátsó üléspad a lehető legtöbb férőhelyet nyújtja, egyszerűen tisztán tartható, míg a két fokozatban rögzíthető reteszelés jóvoltából a háttámla dőlésszöge is állítható.

A teljesen lehajtható hátsó ülések és a tágas hátsó tér jóvoltából a KONA akár 466 liternyi helyet biztosít a csomagok elhelyezésére (VDA norma szerinti érték), ami a legigényesebb ügyfelek elvárásainak is megfelel. A használati értéket praktikusabb pakolhatóság növeli. Akár utazótáskákat, akár bevásárló szatyrokat szeretne behelyezni, a testre szabható, intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó jóvoltából minden eddiginél egyszerűbben és hatékonyabban férhet hozzá a csomagtartóhoz.

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az elektromos járművekre jellemző funkciók sora felvillanyozó vezetési élményt kínál

A pixeles kialakítású Seamless Horizon világítótestet és a pixelgrafikán túl a KONA Electric további egyedi részletekkel teremt fokozott utazási élményt. Az akkumulátor előfűtés jóvoltából télen is biztonságosan töltheti autóját, és maximális hatótávolságot érhet el, míg a töltőfedél fűtési rendszere arról gondoskodik, hogy akár mínusz 30°C-ban is könnyen hozzáférhessen a töltőnyíláshoz. Az éjszakai használatot töltőfedél-megvilágítás teszi kényelmesebbé.

A head-up kijelző a szélvédőre vetítve, 12 colos méretben jeleníti meg a vezetés szempontjából legfontosabb információkat. Ennek köszönhetően a vezető gyorsabban tudja feldolgozni az információkat, anélkül, hogy tekintetét levenné az útról. Az e-ASD rendszer pedig olyan virtuális hangzást hoz létre, ami még inkább magával ragadó élménnyé teszi az elektromos jármű vezetését. Az optimális hangzást olyan változók alapján határozza meg a rendszer, mint a menetsebesség, a forgatónyomaték, a villanymotor állapota, vagy a gyorsítás mértéke. A vezető nem csak a hangerőt szabályozhatja, de a hangzás jellegét is kedve szerint alakíthatja.

A kétirányú töltés lehetőségét kínáló járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkció alkalmas bármilyen elektromos berendezés töltésére vagy működtetésére. Készülékeit az autón belül és azon kívül is csatlakoztathatja a rendszerhez. Az utastérben a hátsó padlókonzolon található, szabványos csatlakozó használható, amennyiben a jármű aktív állapotban van. Ha kívülről csatlakoztatná a parkoló autóra elektromos berendezéseit, hogy azokat a nagyfeszültségű akkumulátorról töltse vagy működtesse, azt egy V2L adapter segítségével teheti meg. 

Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona

Az új i-PEDAL rendszer olyan üzemmódot kínál, amelyben a vezető egyetlen pedál segítségével gyorsíthat és lassíthat, vagy akár meg is állíthatja az autót. Az intelligens regeneratív fékrendszer automatikusan az autó előtt észlelt forgalom ritmusához igazítja a regeneratív fékerő mértékét.

Online hálózati kapcsolódás vezeték nélküli szoftverfrissítéssel és számos modern technológiával

A vadonatúj KONA az online kapcsolódás új szintjét kínálja: a folyamatos vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a tulajdonosok gazdaságosabban tarthatják napra készen a jármű fedélzeti szoftvereit, így autójuk mindig legjobb formájában hozza.

A még kényelmesebb használat érdekében a KONA akár a Digital Key 2 Touch rendszer segítségével is zárható, nyitható és indítható. A technológia az okostelefonokon és okosórákon megtalálható NFC közelségi kommunikációs szabványt alkalmazza, ami maximálisan biztonságossá teszi a használatát. Az utastérben az AVN (audio, video és navigációs) egységbe integrált két darab, egyenként 12,3 colos panoráma kijelző biztosít magával ragadó digitális felhasználói élményt.

Az új KONA az első olyan Hyundai modell, amely a fejlett grafikus megjelenítést és a kijelzők teljes körű összehangolását kínáló új online fedélzeti navigációs vezetői környezetet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC) alkalmazza. Parkoláskor a 360 fokos parkoló kamera különböző nézőpontokból jeleníti meg a gépkocsit, ezzel gondoskodva a biztonságos és egyszerű manőverezésről, míg az utat energiatakarékos, széles pászmájú LED-es fényszórók világítják meg.

A nyolc hangszórót és külön mélynyomót alkalmazó Bose Premium audiorendszert úgy hangolták a Bose mérnökei, hogy telt, magával ragadó zenei élményt biztosítson. A vezető és az első utas egyaránt könnyen hozzáfér az elöl kialakított 12V-os aljzathoz, valamint két USB-C csatlakozóhoz (az egyik az adatátvitelt is támogatja), míg a hátul utazók két USB-C aljzatról tölthetik készülékeiket. A KONA ezen túlmenően a Hyundai legújabb generációs online kapcsolódási technológiáit kínálja; a későbbiekben a Bluelink® zenei és videó streaming szolgáltatás is elérhető lesz.

SmartSense ADAS funkciók

A második generációs KONA a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját alkalmazza. Ezáltal számos olyan funkciót kínál, amelyek a legtöbb városi szabadidőjármű ügyfelei számára nem elérhetők, így a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének.

A vezető állapotára figyelmeztető rendszer (DSM) a belső kamera segítségével elemzi a vezető arcát, és amennyiben álmosságra vagy felelőtlen vezetési stílusra utaló jeleket észlel, figyelmezteti a vezetőt, vagy szükség esetén akár be is avatkozik. A távirányításos, automatikus beparkoló rendszer (RSPA) pedig parkolás során megkönnyíti a be- és kiállást. Az intelligens kulcs gombjának megnyomására a jármű előre vagy hátra mozdul.

A holttérfigyelő monitor (BVM) sávváltáskor figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy ütközik a holtterében lévő másik járművel. A rendszer szükség esetén automatikus fékezéssel előzi meg az ütközést.

A KONA Electric számos további biztonsági funkciót is kínál. Ezek egyike a ráfutásos balesetet megelőző rendszer 2.0 (FCA 2.0), amely akár aktív elkormányzással képes megelőzni az ütközést kereszteződésen történő áthaladás során, illetve sávváltáskor a szemből jövő, illetve a szomszédos sávban haladó járművekkel. Ugyancsak megtalálható a KONA arzenáljában a második szintű autópálya asszisztens (HDA 2) funkció, amely segít tartani az előttünk haladó jármű mögötti követési távolságot, illetve képes önállóan megelőzni a lassabb járműveket.

A vadonatúj KONA további fejlett vezetőtámogató funkciói (ADAS) között említést érdemel a sávelhagyást gátló rendszer (LKA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer (DAW), valamint a távolsági fényszóró asszisztens (HBA). Emellett a KONA számos kényelmi vezetéstámogató funkciót is kínál, az intelligens sebességtartó automatától (SCC) kezdve a navigáció alapú adaptív sebességtartó automatikáig (NSCC), a sávkövető rendszertől (LFA) az autópálya asszisztensig (HDA)*.

Ma, amikor minden korábbinál többen választják az elektromos járműveket, a bevezető videó március 7-i bemutatását követően a Hyundai a „Move with the wibe” globális bevezető kampánnyal támogatja a változatos élethelyzeteket számos funkcióval elősegítő KONA Electric bevezetését.  A globális bevezető videó ezen a linken megtekinthető.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, Kona, Kona Electric, premier, új modell
 
Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Izgalmas újdonságokkal jön az új 7-es BMW Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait Immáron 200 000 darab Renault elektromos autó járja Európa útjait Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona A Moszkvai Autószalonon debütált az új Datsun mi-DO Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Újabb taggal bővül a Peugeot elektromos kínálata - Bemutatkozik ez elektromos Expert Párizsban megmutatta magát az új generációs Hyundai i30 Párizsban megmutatta magát az új generációs Hyundai i30
 

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 101 - 110