Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 101 - 110
Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch

Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch

2022. március 03.
Nagyobb sebességbe kapcsol a Bosch a világszerte folyamatosan fennálló chiphiány elleni küzdelemben és tervei szerint tovább bővíti reutlingeni félvezetőgyárát.
Részletek

Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch

A vállalatcsoport azt tervezi, hogy 2025-ig további több mint negyedmilliárd eurót fordít új gyártóterületek, valamint a termeléshez szükséges tisztahelyiségek létesítésére. A Bosch ezzel a mobilitás és a tárgyak internete (IoT) területén felhasznált chipek iránti folyamatosan növekvő keresletre reagál.

„Következetesen bővítjük reutlingeni félvezetőgyártási kapacitásunkat. Az új beruházás nemcsak a versenyképességünket növeli, hanem ügyfeleink érdekeit is szolgálja, egyben segít a félvezető-ellátás kihívásainak megoldásában”

– hangsúlyozta Dr. Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke. A reutlingeni új épületrészben további, mintegy 3600 négyzetméternyi ultramodern tisztahelyiséget is terveznek, ahol 2025-től a telephelyen már korábban bevezetett technológia alapján készülhetnek a félvezetők. Emellett a Bosch bővíti a már meglévő energiaszolgáltató központját is. Az új gyártóterületeken a tervek szerint 2025-ben indulhat el a termelés.

2021 októberében a Bosch bejelentette, hogy csak 2022-ben több mint 400 millió eurót fordít Németországban a drezdai és reutlingeni gyártás bővítésére, valamint a malajziai Penangban is növelik a kapacitásokat. Ebből mintegy 50 millió eurót a reutlingeni félvezetőgyár működésére szánnak. Reutlingenben 2021 és 2023 között a vállalat összesen 150 millió eurós beruházást tervez, hogy a már meglévő épületeiben további tisztahelyiségeket alakítson ki. A reutlingeni tisztahelyiségek területét a jelenlegi körülbelül 35 000 négyzetméterről 2025 végére több mint 44 000 négyzetméterre bővítik.


Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch

A legkorszerűbb félvezetőgyártás

Míg Reutlingenben 150 és 200 milliméteres technológián alapuló félvezetőgyárakat üzemeltet a Bosch, Drezdában 300 milliméter átmérőjű lapkák szolgálnak a chipgyártás alapjául. Az adatvezérelt folyamatirányításban mindkét gyárban élvonalbeli gyártási módszereket alkalmaznak. „A mesterséges intelligenciának köszönhetően és a hálózatba kapcsolt rendszerek kombinációjával a Bosch sikerrel fektette le a gyártás adatvezérelt és folyamatos fejlesztésének, és ezzel az egyre jobb minőségű chipek gyártásának alapjait” – jelentette ki Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja, egyben a mobilitási megoldások üzleti szektor elnöke. Jó példa erre a hibák automatikus osztályozására szolgáló szoftverek fejlesztése, de a Bosch mesterséges intelligencia segítségével optimalizálja az anyagáramlást is. A reutlingeni ultramodern termelési környezet hatékonyan támogatja a telephely jövőjét, és így a munkahelyek magas fokú automatizálását.

Növekvő kereslet a félvezetők iránt

A Bosch több mint 60 éve, Reutlingenben pedig több mint 50 éve fejleszt és gyárt félvezetőket – mind az autóipari alkalmazások, mind a fogyasztói szektor számára. A Bosch által gyártott félvezető-alkatrészek közé tartoznak az alkalmazás-specifikus integrált áramkörök (Application-Specific Integrated Circuit; ASIC), a mikro-elektromechanikai rendszerek (Micro Electromechanical Systems; MEMS) és a teljesítmény-félvezetők is. A reutlingeni telephely további bővítése elsősorban az autóipari és a szórakoztatóelektronikai szektor MEMS-rendszerek iránti növekvő keresletét, valamint a szilícium-karbid teljesítmény-félvezetők iránti igényét célozza.

„A Bosch már most is vezető chipgyártó az autóipari alkalmazások területén, a célunk, hogy a pozíciónkat tovább erősítsük” – emelte ki Markus Heyn. Ez magában foglalja a szilícium-karbidból készülő chipek fejlesztését és gyártását, amelyek sorozatgyártását a Bosch 2021 decemberében kezdte meg. Az innovatív anyagból készülő chipek egyre fontosabb szerepet játszanak az elektromobilitás területén. A Bosch jelenleg az egyetlen autóipari beszállító a világon, amely maga gyárt szilícium-karbidból teljesítmény-félvezetőket. A reutlingeni telephelyen jelenleg összesen mintegy 8 000 munkatársat foglalkoztatnak a félvezetők és elektronikus szabályzóegységek fejlesztésére és gyártására, valamint az adminisztrációs területen és az eBike Systems üzletágban.
Kulcsszavak: Bosch, félvezető, járműipar
 
Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch Életmódváltás a Suzukival Nőtt a Continental bevétele és nyeresége Nőtt a Continental bevétele és nyeresége Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch A járműiparnak képeznek mérnököket Miskolcon Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Benzin helyett víz: a Bosch új innovációja akár 13 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén Új ügyvezető a Nissan Sales Central & Eastern Europe élén
 
Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo

Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo

2022. március 02.
A svéd Volvo haszongépjármű-gyártó az ukrajnai konfliktus miatt ideiglenesen felfüggesztette az oroszországi kalugai gyárában a termelést és az oroszországi értékesítést - tájékoztatta a cég szóvivője hétfőn a német dpa hírügynökséget.
Részletek

Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo

A svéd Volvo haszongépjármű-gyártó az ukrajnai konfliktus miatt ideiglenesen felfüggesztette az oroszországi kalugai gyárában a termelést és az oroszországi értékesítést - tájékoztatta a cég szóvivője hétfőn a német dpa hírügynökséget.

"A döntés azonnal hatályba lép és további értesítésig érvényes" - közölte a szóvivő az MTI szerint.
Hirdetés

A Moszkvától délre található gyár 700 embert foglalkoztat. Oroszországban további 600 alkalmazott foglalkozik értékesítéssel, karbantartással és javítással. A Volvo szóvivője szerint az oroszországi és ukrajnai eladások összesen a csoport teljes nettó értékesítésének 3,5 százalékát teszik ki.

A haszongépjárművek gyártója tavaly az általános chiphiány ellenére is növelte eladásait és nyereségét. A félvezetők és más alkatrészek globális ellátása azonban továbbra is gondot okoz a csoportnak, és termelésleállásokat is okoz. A Volvo többek között a Daimler Truck és a Volkswagen leányvállalatával, a Tratonnal áll versenyben a világpiacon - í­rja az atv.hu.

Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo
Kulcsszavak: autógyár, Daimler Truck, oroszország, volvo
 
Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo AMG csúcsteljesítmény kitűnő hétköznapi használhatósággal A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo A nők immár 50 éve fontos szerepet játszanak a Ford Mustang történetének Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben Csökkent a Daimler forgalma és zuhant a nyeresége az első negyedévben A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására
 
A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket

A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket

2022. március 02.
A Wizz Air 100 000 ingyenes jeggyel segíti az ukrán menekülteket, amelyeket az Ukrajnával szomszédos országokból (Lengyelország, Szlovákia, Magyarország, Románia) induló kontinentális európai repülőjáratokon használhatnak fel - közölte a légitársaság az MTI-vel.
Részletek

https://wizzair.com/#/rescue

Azok az ukrán menekültek, akik repülőjegyet szeretnének foglalni, további információt a https://wizzair.com/#/rescue weboldalon találnak. A 100 ezer ingyenes jegy mellett a társaság minden járatára különlegesen kedvezményes díjszabást biztosít a menekülőknek. A sikeres foglaláshoz szükséges az ukrán útlevél vagy személyi igazolvány száma, és ezen iratokat a felszállás előtt minden esetben fel is kell mutatni - jelezte a Wizz Air.
   
Hozzátették: a Wizz Air már szolgálatba állított több nagyobb repülőgépet és kiegészítő járatot az Ukrajnával határos országokban, hogy ezzel is támogassa a hazájukat elhagyni kényszerülők mozgását.
   
A közleményben idézték Váradi Józsefet, a Wizz Air vezérigazgatóját, aki azt mondta: "Együttérzünk az ukrán néppel ebben a krízisben. Elkötelezetten támogatjuk az Ukrajnából menekülőket, hogy mielőbb biztonságos helyre jussanak" .
Kulcsszavak: légitársaság, WizzAir
 
A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket Az Etihad Airways közel 560 millió eurót ruház be az Alitaliába A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket Sólyom Airways: Nincs befektető, nem fizettek bért A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat Házkutatást tartottak a lezuhant repülőgép másodpilótájának lakóhelyén Házkutatást tartottak a lezuhant repülőgép másodpilótájának lakóhelyén A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket Megérkezett az első menetrend szerinti járat Prágából Sármellékre
 
Az oroszországi Volkswagen leállította az autók kiszállítását a helyi kereskedőknek

Az oroszországi Volkswagen leállította az autók kiszállítását a helyi kereskedőknek

2022. március 02.
Felfüggesztette járművek kiszállítását az orosz kereskedőknek a Volkswagen német autógyártó oroszországi képviselete (Volkswagen Group Rus LLC).
Részletek

Az oroszországi Volkswagen leállította az autók kiszállítását a helyi kereskedőknek

A cég sajtószolgálata az Interfax hírügynökséggel közölte, hogy csak azokról az autókról van szó, amelyek már Oroszországban vannak, a külföldről érkező szállítások korlátozásáról egyelőre nem rendelkeznek információval.
   
A Volkswagen Group Rus LLC a konszern hét márkájának képviseli az orosz piacon: Volkswagen Cars, Volkswagen Haszonjárművek, Skoda, Audi, Lamborghini, Bentley és a Ducati.
   
Az Oroszországban tevékenykedő Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB) adatai szerint tavaly 197 972 VW járművet értékesítettek Oroszországban, ami 8,2 százalékos csökkenés 2020-hoz képest, a márka piaci részesedése 1,6 százalékponttal, 11,9 százalékra mérséklődött.
   
A VW orosz leányvállalatának honlapja szerint a konszern kalugai üzemében tavaly 118 ezer, Nyizsnyij Novgorodban 52 ezer 300 autót gyártottak. Az oroszországi VW autókból 11 ezer 500-at exportáltak a FÁK-országokba.
   
Szintén tavaly a VW egyik oroszországi gyárában 96 ezer 100 motort gyártottak, ebből 7800 darabot exportáltak a világ különböző pontjain lévő gyártóhelyekre, beleértve Lengyelországot, Spanyolországot és Indiát.

Az oroszországi Volkswagen leállította az autók kiszállítását a helyi kereskedőknek
Kulcsszavak: autógyár, márkakereskedő, oroszország, volkswagen
 
Leállt a termelés egy hónapra a kecskeméti Mercedes-gyárban Leállt a termelés egy hónapra a kecskeméti Mercedes-gyárban Önállóan közlekedő teherautókról szóló, globális együttműködésről állapodott meg a TRATON GROUP és a TuSimple Önállóan közlekedő teherautókról szóló, globális együttműködésről állapodott meg a TRATON GROUP és a TuSimple A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja A Škoda immár negyed évszázada a Volkswagen csoport tagja 920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában 920.700 Volkswagen került piacra az év első két hónapjában Az oroszországi Volkswagen leállította az autók kiszállítását a helyi kereskedőknek 2012-ben is a Toyota lett az Auto Bild Minőségi Felmérésének győztese
 
Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda

Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda

2022. március 02.
Nagymértékű alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerült a hét elejétől az új személygépkocsik gyártását a cseh Skoda Auto autógyár. A hiányzó alkatrészeket néhány ukrajnai üzemben gyártották, amelyek az orosz hadművelet következtében most leálltak - közölte a Skoda Auto kedden.
Részletek

Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda

A közlemény szerint egyebek között korlátozni kellett az Enyaq iV elektromos autó gyártását.
   
A Skoda Auto menedzsmentje eddig 10 millió koronát (150 millió forint) adományozott a Clovek v tísni cseh humanitárius szervezetnek ukrajnai tevékenységének elősegítésére.
   
Az oroszországi piac tavaly a második legnagyobb volt a Skoda számára, összesen 90 400 autót értékesítettek ott. Várható ezért, hogy az Oroszország elleni büntetőintézkedéseknek negatív hatása lesz a legnagyobb cseh autógyár gazdálkodására is - mutatott rá közleményében a Skoda.
   
Ukrajnában 2002 óta van összeszerelő üzeme a Skodának, ahol eddig mintegy 190 ezer Skoda autó készült el. Ukrajnában az utóbbi időben évente mintegy 6000 Skoda autót adtak el.
   
A Skoda tavaly összesen 878 200 autót szállított külföldi megrendelőinek, 126 600 darabbal kevesebbet, mint az előző évben. Ennek legfőbb oka a koronavírusjárvány következtében fellépett chiphiány.

Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda
Kulcsszavak: autógyár, oroszország, skoda, Ukrajna
 
70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról 70 éve gördült le az első VW Beetle a wolfsburgi üzem gyártósoráról Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda Díjat kapott a BMW lipcsei gyára Alkatrészhiány miatt korlátozza gyártását a Skoda A Skoda a legkeresettebb autók közé várja az új Octaviát Kínában bővül az elektromos autók gyártása Kínában bővül az elektromos autók gyártása
 
A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV

A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV

2022. március 02.
A Kodo dizájn filozófia legújabb fejlesztéseinek bemutatása. A japán „a kevesebb több” koncepció által inspirált „Ma” – az üres tér nyugodt és méltóságteljes szépsége.
Részletek

A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV

A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV, a márka legújabb zászlóshajójának stílusa kifinomult, de magabiztos – és a Kodo dizájn filozófia legfrissebb fejlesztéseinek első képviselője. A modell merész személyisége gyönyörű és természetes arányaiból származik, amely mindent kizáróan utal a hátsókerék-hajtású, hosszmotoros karakterére.

Az autó külső megjelenését a japán esztétika, „a kevesebb több” elve inspirálta, melyet a „Ma” fogalma ír körül legjobban – ez az üres tér nyugodt és méltóságteljes szépsége, ami egy kifinomult, ugyanakkor magabiztos formát alakít ki.

Ha profilból közelítünk az autó felé, egy, a tetőtől induló és a hátsó sárvédők felé tartó fénycsík határozza meg a karosszéria legfőbb vonalát, mintha egy japán kalligráfiás ecsettel húzták volna oda – ez meghatározza az autó stabil kiállását.

Ez a vonal, a vállvonallal ötvözve egy érdekes fényjátékot képez az autó oldalán, melynek köszönhetően a felület visszatükrözi a környezetének fényeit, így kelti életre az autót.

Még egy további vizuális elem, hogy a Mazda új színt hozott létre a még drámaibb hatás érdekében – ez egy finoman visszatükröző fehér szín, melyet speciálisan arra terveztek, hogy kiemelje a Mazda CX-60 szépségét, és hogy még nagyobb legyen a kontraszt a fény és az árnyék között.

A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV
Kulcsszavak: CX-60, mazda, PHEV, premier
 
Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata Genfben ünnepli világpremierjét a vadonatúj Honda Civic Type R szériagyártású változata A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV A vadonatúj Mazda3 Frankfurtban: lenyűgöző, sportos és kifinomult A Kodo evolúciója – a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV Kia Cadenza a Detroiti Autószalonon A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda új elektromos hajtású prototípusa A 2019-es Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét a Honda új elektromos hajtású prototípusa
 
A Kia EV6 a 2022-es Év Autója

A Kia EV6 a 2022-es Év Autója

2022. március 02.
A tisztán elektromos hajtású crossover elnyerte a világ egyik legjelentősebb autós szakmai díját. A Kia EV6 szoros versenyben győzedelmeskedett és előzte meg a Renault Mégane E-Tech-et, a Hyundai IONIQ 5-öt, a Peugeot 308-ast a Škoda Enyaq iV-t, a Ford Mustang Mach-E-t, , a Cupra Born-t - Az EV6 győzelmének záloga valós, hosszú hatótávja és ultragyors tölthetősége.
Részletek

A Kia EV6 a 2022-es Év Autója

A Kia EV6 nyerte el a 2022-es Év Autója címet, a világ egyik legjelentősebb szakmai elismerését a 22 európai ország 59 szakújságírójából álló zsűritől.

A Kia EV6 hatvan 2021-es újdonság között került az Év Autója döntőseinek mindössze héttagú listájára, amelyet a zsűri tagjai novemberben állítottak össze. Az, hogy a héttagú listán hat tisztán elektromos hajtású modell szerepelt, kiválóan jelzi az elektromos hajtásmód egyre nagyobb fontosságát és jelentőségét az új, fenntartható mobilitás felé vezető úton.

Az EV6 összesen 279 ponttal győzedelmeskedett, a második helyen a Renault Mégane E-Tech (265 pont), a harmadikon pedig a Hyundai IONIQ 5 (261 pont) végzett. A Peugeot 308-as 191, a Škoda Enyaq iV 185, a Ford Mustang Mach-E 150, and Cupra Born pedig 144 pontot szerzett a szavazáson.

Frank Janssen, az Év Autója zsűrijének elnöke elmondta: "Örömteli meglepetés a Kia EV6-ot győztesként látni. Éppen ideje volt már a Kia, és a teljes cégcsoport által nyújtott teljesítmény elismerésének, hiszen rendkívül kitartóan és alaposan dolgoztak ezen az autón. A Kia által mutatott fejlődés üteme valóban elképesztő.”

Jason Jeong, a Kia Europe elnöke így kommentálta az EV6 sikerét: “Óriási elismerés és öröm számunkra a 2022-es Év Autója díj. Az EV6 az első Kia, amely e cím büszke birtokosa lehet. Az EV6 ugyanakkor más miatt is különös jelentőséggel bír, hiszen már tervezési folyamatának legelején határozott célokat fogalmaztunk meg vele kapcsolatban: legyen élvezetes a vezetése és legyen kényelmesen használható. Ugyanakkor kínáljon valós használati körülmények között is komoly hatótávolságot ultragyors tölthetőséggel, tágas, jól felszerelt utastérrel, és különleges vezetési élménnyel. Az EV6 izgalmas előfutára mindannak, ami a Kia folyamatosan fejlődő elektromos kínálatában érkezik már hamarosan.”

A Kia EV6 a 2022-es Év Autója

Kifejezetten elektromos hajtásra tervezett műszaki alapok

Az EV6 a Kia első, tisztán elektromos hajtású modellje a márka kifejezetten ilyen hajtásmódra konstruált globális moduláris padlólemezén, az E-GMP-n. Az E-GMP alapjai lehetővé teszik a korábbi, alapvetően belső égésű hajtásláncokhoz konstruált elektromos modellekre jellemző kompromisszumok elkerülését. Az E-GMP-nek köszönhetően az EV6 kategóriájában kiemelkedően tágas utasteret kínál hosszú, akár 528 km-es hatótávolság és 800 V-os ultragyors tölthetőség mellett. Így az akkumulátorcsomag mindössze 18 perc alatt is 10-ről 80%-ra telíthető.

Magas színvonalú műszaki tartalmának jelzéseként a Kia modelljei közül az EV6 született elsőként a márka új formafilozófiája, az ’egyesült ellentétek’ jegyében. A friss formanyelv a természet és az emberi lét ellentéteiből meríti inspirációit, középpontjában pedig az az új vizuális identitás áll, amely pozitív erőket és természetes energiákat generál a határozott vonalú formaelemek és a plasztikus térformák kontrasztja révén.

A 2022-es Év Autója cím a legfrissebb az EV6 által tavalyi bemutatása óta begyűjtött elismerések hosszú sorában, a 2022-es “Év Ír Autója”, a What Car? “Év Autója”, a TopGear.com “Év Crossovere 2021”, az “Év Német Prémiumautója 2022”, és az új “2021/2022 Legjobb Autói” díj megosztott első helyezése után.

Az EV6 az első annak a hét, tisztán elektromos hajtású modellnek a sorában, amelyeket a Kia 2026-ig tervez bemutatni, és kulcsszerepet játszik a márka terveiben is, amelyek alapján a Kia világszinten is a fenntartható mobilitási piac vezető szereplőjévé kíván válni.
Kulcsszavak: elektromos autó, év autója, EV6, kia
 
A Kia EV6 a 2022-es Év Autója Tavaly az autóipar adta a szlovák export közel ötödét Villanygéppel Európán keresztül Villanygéppel Európán keresztül A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben A Volkswagen akkumulátor gyártásba fektet Salzgitterben 2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával 2030 végéig a BMW több mint hétmillió darab autót gurít az utakra elektromos vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával A Kia EV6 a 2022-es Év Autója A Nissané a legnagyobb villanyfurgon-projekt
 
A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

2022. február 28.
Optimalizált zajszigetelés, aeroakusztika és rezgéskomfort: a BMW Group által kínált eddigi legmagasabb szintű menetkomfort érdekében a bajor prémiumgyártó müncheni laboratóriumaiban és tesztlétesítményeiben a mérnökök átfogó akusztikai teszteknek vetik alá a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 sorozatgyártás előtti prototípusait.
Részletek

A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

A BMW i7 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,5 – 22,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek) a márka által fémjelzett vezetési élmény és a legmagasabb szintű menetkomfort páratlan egységét ígéri. A modell akusztikai tulajdonságai kulcsfontosságúak e téren, hiszen a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinban átélhető kényelmi szintet az utastérbe beszűrődő zaj mennyisége is nagymértékben meghatározza. A tervezőmérnököknek ezért számos potenciális zajforrást figyelembe kell venniük, hogy a BMW i7 sorozatgyártás előtti prototípusait – és a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának összes hajtáslánc-változatát – széleskörű tesztprogram keretein belül, akusztikai szempontból is finomhangolhassák.

A BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjában (FIZ) a teszt- és fejlesztőmérnökök teljes körűen megvizsgálják a BMW i7 zajkibocsátási és levegőterhelési értékeit. A szakemberek részletekbe menően elemzik a modell működése és gördülése során keletkező zajokat, illetve az aeroakusztikai mutatókat és a rezgéskomfortot, hogy tökéletesen feltérképezzék az új luxuslimuzin akusztikai tulajdonságait. A folyamat része az akusztikai gyalogosfigyelmeztető rendszer precíz hangolása és a hajtáslánc utastéri hangzásvilágának finomhangolása is – utóbbit a BMW IconicSounds Electric portfólió részeként, a Hans Zimmer nevével fémjelzett szakmai együttműködés égisze alatt végzik a mérnökök.

A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

A döntés a BMW i7 vezetőjének kezében van: fejedelmi csöndesség vagy a Hans Zimmer közreműködésével kifejlesztett BMW IconicSounds Electric portfólió

A BMW Group Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központjának (FIZ) akusztikai tesztlétesítményeit kifejezetten az elektromos mobilitás szempontjai szerint építették meg. A mérnökök a speciális laboratóriumban az összes elképzelhető vezetési szituációt élethűen tudják lemodellezni: a technológia itt a közúti tesztek során rögzített zavaró hangok és zajok bármelyikét képes reprodukálni, hogy a mérnökök megtalálhassák és az utastérből részletekbe menően kizárhassák azok forrását. A szakemberek ehhez rendkívül kifinomult, cserélhető felületű görgőpadokat hívnak segítségül, amelyek a világ bármely pontján előforduló és a mindennapi közlekedés szempontjából releváns valamennyi útfelületet képesek szimulálni, és amelyek így lehetővé teszik a vizsgált modell működése és gördülése során keletkező összes zaj pontos mérését és elemzését.

A BMW i7 a luxusszegmens rendkívül magas mércéinek újradefiniálására hivatott – és ez nagymértékben függ a modell akusztikai tulajdonságaitól. A tervezőmérnökök nagy hangsúlyt fektettek az elektromos motorok hangtalan teljesítmény-leadására, amelynek érdekében a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia működését akusztikailag is optimalizálták, a hajtáslánc-technológia releváns alkatrészei esetében típus-specifikus rögzítési megoldásokat alkalmaztak és az elektromos motorok zajszigetelését újratervezték. Ezen technológiai megoldások együttesének köszönhetően a BMW i7 rendkívül széles frekvenciatartományban képes hatékonyan megszűrni a külvilágból érkező zajokat, utasterében így minden vezetési szituációban maximális akusztikai komfortot garantálva. Végeredményben a döntés minden esetben a tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzin vezetőjének kezébe kerül, aki választhat a fejedelmi csöndesség és a Hans Zimmer közreműködésével megkomponált BMW IconicSounds Electric portfólió érzelmekben gazdag hangzásvilága között.

A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

Az új BMW 7-es sorozat akusztikai- és rezgéskomfortjának kimagasló szintjéhez a modell frontrészének megnövelt vázmerevsége és a gumiabroncsok integrált zajszigetelést garantáló habcsillapítása is nagymértékben hozzájárul.

Akusztikai tesztelés az éghajlati laboratóriumban és a szélcsatornában


Hogy a lehető legszélsőségesebb körülmények között is próbára tehessék az akusztikai finomhangolás hatékonyságát, a tervezőmérnökök a müncheni Kutatási és Innovációs Központ (FIZ) kifejezetten erre a célra kifejlesztett éghajlati laboratóriumába is begurítják a BMW i7 sorozatgyártás előtt álló prototípusait. A létesítményben a mérnökök a globálisan releváns összes éghajlati körülményt képesek szimulálni, az egyes zajforrások végtelenül széles skáláját pedig – így többek között a légkondicionáló berendezés és az utastér-szellőztető rendszer akusztikai tulajdonságait is – részletekbe menően elemezhetik és optimalizálhatják, kiváltképp nagyon alacsony vagy nagyon magas hőmérsékleten.

Ahogyan az erőforrás, a hajtáslánc és a gördülő kerekek zaja, úgy a haladás során keletkező szélzajok is hatékonyan mérsékelhetők. A BMW i7 aeroakusztikáját ezért egy akusztikai szélcsatornában is optimalizálják a mérnökök. A tükörsima karosszériafelületek, az integrált kilincsek, az aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó-házak és a szinte teljes egészében zárt padlóborítás egysége nem csupán a luxuslimuzin légellenállási együtthatóját csökkenti, de a nóvum aeroakusztikáját is nagymértékben javítja.

Innovatív anyaghasználat az optimalizált zajszigetelés érdekében

A jármű működése és haladása közben keletkező zajok, illetve rezgések mellett elsősorban a külvilág zajforrásai azok, amelyek leginkább hatással lehetnek az utastérben átélhető menetkomfortra.

A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik

A müncheni Kutatási és Innovációs Központ (FIZ) új akusztikai szimulátora lehetővé teszi, hogy a mérnökök laboratóriumi körülmények között idézzék elő a hétköznapi közlekedés során észlelhető zajokat – mint például az útvonalak mentén található építkezések és az autó mellett elhaladó kamionok hangjait. A sorozatgyártás előtt álló prototípusok felé minden irányból, számos hangsugárzóból bocsátják ki a különféle hangokat, hogy ezzel is teszteljék az utastér zajszigetelésének hatékonyságát.

A könnyűszerkezetes járműépítés akusztikai alapelvei mentén kifejlesztett innovatív anyagok használatával rendkívül hatékony és súlyoptimalizált zajszigetelés érhető el. A külső és belső zajforrások elleni védekezés egyik legkimagaslóbb módja az oszlopokba, az ülésekbe, a tetőkárpitba és a vázszerkezet hátsó részébe integrált hangcsillapítás, amely nagymértékben hozzájárul a tökéletes menetkomfort megteremtéséhez – a komfortüvegezéssel együtt, amely megakadályozza, hogy a szélvédőn és az ablakokon keresztül zavaró zajok jussanak be az utastérbe. Az ajtókban, a küszöbökben és a kerékjárati ívekben mindezeken felül gyapjúelemek csökkentik a gördülési zajokat, ezáltal maximalizálva a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek komfortérzetét.

Az elektromágneses kompatibilitás intenzív vizsgálata

A részletekbe menő elemzésekkel és a precíz optimalizálásokkal a teszt- és fejlesztőmérnökök egyértelmű célja, hogy az új luxuslimuzin a BMW által kínált eddigi legmagasabb szintű menetkomforttal kényeztesse a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. Ennek része az elektromágneses kompatibilitás (EMC) elemzése is. A Münchenben működő Kutatási és Innovációs Központ (FIZ) úgynevezett EMC-csillapító létesítményében a BMW i7 sorozatgyártás előtt álló prototípusait erőteljes elektromágneses mezőknek teszik ki, hogy ezzel is teszteljék a fedélzeti elektromos rendszerek érzékenységét és zavarhatóságát, valamint, hogy felmérjék azok környezeti interakcióit.

A mérnökök a tesztelések során képesek valós időben elemezni a járműből optikai kábeleken keresztül továbbított diagnosztikai eredményeket. Az EMC-csillapító létesítményben végzett tesztprogram lehetővé teszi a jármű teljes, átfogó védelmének felépítését, amely garantálja a futóművet vezérlő és vezetést támogató rendszerek minden tekintetben megbízható működését, valamint az online adatok, illetve a telefon-, rádió-, TV- és navigációs jelek zavarmentes vételét.

Kulcsszavak: BMW Group, BMW i7, elektromos autó
 
A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon A Mercedes-Benz közel 600 millió forint értékű fejlesztést valósít meg Magyarországon Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre Új akkumulátoros elektromos Lexus SUV érkezik jövőre Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Renault Románia: már tervezik az elektromos meghajtású Daciát Elektromos autót fejleszt a Toyota Elektromos autót fejleszt a Toyota A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára
 
Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

2022. február 28.
Az ABB töltőállomásai költséghatékony éjszakai töltést és hálózati csatlakozást biztosítanak az ATM e-buszflottája számára. A Terra 124 típusú töltőberendezések egyszerre két busz gyors feltöltésére alkalmasak.
Részletek

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Az ABB Terra 124 típusú töltőberendezéseit Milánóban telepítették, mivel ez a hatalmas ipari metropolisz 2030-ig 1200 dízelüzemű autóbuszát cseréli le vadonatúj, teljesen elektromos hajtású buszokra.

Az e-mobilitás technológiájának piacvezető globális beszállítójaként az ABB Milánó város tömegközlekedési vállalatával (Azienda Trasporti Milanesi) együttműködve kulcsrakész megoldást épített ki a cég San Donato nevű buszpályaudvarán. Ez az első a városba tervezett négy, teljesen elektromos buszpályaudvar közül, s egyben az innovatív új töltési megoldások kísérleti helyszíne is.

Az ATM a fenntarthatóságot és a hosszú élettartamot szem előtt tartva megtervezett San Donatói létesítmény segítségével kívánja valóra váltani azt a tervét, hogy 2030-ig évente 30 millió literrel csökkenti a felhasznált dízelolaj, illetve 75 000 tonnával a kibocsátott CO2 mennyiségét.

Az ABB Terra 124 töltőket a buszpályaudvar parkolójában helyezték el. A kiépítés költségeinek optimalizálása, valamint a környezetterhelő hatás minimalizálása érdekében egy töltőberendezéssel egyszerre két jármű gyorstöltésére van lehetőség. Az e-buszokat a tervek szerint éjszaka fogják feltölteni, amikor ez a legköltséghatékonyabb módon oldható meg. Az ekkor felvett elektromos energia normál körülmények között 180 km megtételére elegendő, ami azt jelenti, hogy az e-buszok egész nap üzemben lehetnek, anélkül, hogy napközben pótlólagos töltésre szorulnának.

Az ATM kísérleti helyszínéül felhasznált buszpályaudvar töltőinfrastruktúrájának kiépítését célzó projekt megvalósítása mindössze három hónapot vett igénybe. Ez magában foglalta az elektromos infrastruktúra (benne a kis- és középfeszültségű kapcsolóberendezések) megtervezését és kivitelezését, valamint a töltőrendszer csatlakoztatását az ATM alállomására.


Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

Mivel a kísérleti töltőhely kiépítésének célja a leginnovatívabb és leginkább energiahatékony megoldások alkalmazása volt, ezért az ABB által leszállított csomag egy 324 kWh-s energiatároló megoldást (ESS) is magában foglalt. Az ESS lehetővé teszi az ATM számára, hogy csökkentse hálózati áramfogyasztását. Arról is tapasztalatokat lehet majd szerezni, hogy milyen az, amikor az ESS megoldást a töltőinfrastruktúrával együtt használják a buszok akkumulátor-telepeinek esetleges jövőbeli másodlagos felhasználásának szimulálására.

A telepítés befejezéséhez egy ABB EV Site Solution (EVSS) vezérlő üzembe helyezésére is sor került. Ez a vezérlő optimalizálja az ESS újratöltési folyamatot, miközben a teljes csúcsfogyasztás valós időben történő szabályozásával minimalizálja az energiaigényt és csökkenti a működési költségeket.

A digitális megoldások ABB Ability™ Connected Services Portfólióját – mely lehetővé teszi a töltők távdiagnosztikáját és távkezelését – ugyancsak alkalmazták a működés fejlesztése és az üzemi élettartam meghosszabbítása érdekében. Az ABB, mindezek mellett, innovatív AirPlus™ szigetelőgázzal feltöltött középfeszültségű UniSec légszigetelésű kapcsolóberendezését is leszállította a helyszínre. A világ legnagyobb felmelegedési potenciáljával rendelkező üvegházhatású gázát, az SF6-ot kiváltó AirPlus közel 100%-kal csökkentheti a globális felmelegedést okozó hatást.

Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt

A projekt kapcsán Frank Muehlon, az ABB E-mobility Divíziójának elnöke a következőket mondta: „Mivel a közlekedési vállalatok komoly energetikai kihívásokkal néznek szembe flottáik teljes villamosítása kapcsán, ezért olyan holisztikus megoldásokra van szükségük, amelyek az energiagazdálkodás új lehetőségeivel ruházzák fel őket, és hozzájárulnak elektromos buszaik akkumulátor-telepeinek potenciális jövőbeli másodlagos felhasználásához. Pontosan ez az, amit a maga területén piacvezető ATM számára biztosítani tudunk.”

A leállások időtartamának és a helyszíni fennakadások hatásának csökkentése érdekében az ABB egy plug-and-play opció számára előre megtervezte és összeállította az ATM-nek leszállított energiaellátó berendezéseket, hogy az opció gyorsan és könnyen csatlakoztatható, illetve üzembe helyezhető legyen a buszpályaudvaron. Az ABB kompakt megoldása mindössze egyetlen parkolóhelyet vett el az értékes területből.

Frank Muehlon a következőkkel egészítette még ki mondandóját: „Az ABB teljes, körű végponttól végpontig terjedő töltőinfrastruktúra-megoldással látta el az ATM-et, ami Ipar 4.0-s technológiák teljes konnektivitással és felhőalapú számítástechnikával történő alkalmazását teszi lehetővé, továbbá a hasonló megoldások jövőbeli bevezetése kapcsán vonzó példát mutat a fenntarthatóbb működést megvalósítani kívánó tömegközlekedési cégek számára.”

Az ABB páratlan szakértelemmel rendelkezik a fenntartható közlekedési megoldások fejlesztésében, aminek a magán- és tömegközlekedés, a vállalati járműflották, a haszon- és nehézgépjárművek, valamint a tengerhajózás egyaránt célterülete lehet. Az ABB még 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és mára már 680 000-nél is több elektromos járműtöltő berendezést értékesített a világ több mint 85 piacán, ezen belül több mint 30 000 DC gyorstöltőt és 650 000 AC töltőberendezést adott el, a Chargedot-n keresztül értékesített berendezéseket is beleértve.

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, elektromos töltőállomás, milánó
 
80 új töltőállomás az elektromos autók számára 80 új töltőállomás az elektromos autók számára Jöhetnek a zöld rendszámok? Jöhetnek a zöld rendszámok? Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt Európai Mobilitási Hét: előtérben a környezetbarát közlekedés Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt Felhő-alapú töltési eljárás elektromos járművek számára Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében
 
A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

2022. február 28.
Örvendetesnek tartják az MTI-nek nyilatkozó elemzők, hogy a járműipar elhúzódó lejtmenetét a kisebb súlyú ágazatok teljesítménye ellensúlyozni tudta. Ez még inkább alátámasztja, hogy a chipek hiányának a második félévtől remélhető oldódása idén már érdemi növekedést hozhat.
Részletek

A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslése szerint tavaly decemberben az ipari termelés volumene 5,8 százalékkal, munkanaphatástól megtisztítva 3,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az elmúlt évben a 9,6 százalékkal nőtt az ipari termelés az előző évi 6,0 százalékos visszaesés után.
   
Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője a várakozásokon felülinek tartja az ipari termelés decemberi növekedését. A chiphiány továbbra is fékezi a járműgyártás termelését, más ágazatok jó teljesítménye viszont ezt részben ellensúlyozta. Úgy becsülte, hogy a félvezetők és más alkatrészek hiánya nélkül az ipari termelés volumene akár 6-8 százalékkal is meghaladhatná a jelenlegi szintet. Számításai szerint a negyedik negyedévben 1,5 százalékkal nőtt az ipari termelés a harmadik negyedévhez képest, így pozitívan járulhatott hozzá a GDP növekedéséhez.
   
A következő hónapokban újra növekedési pályára állhat az ipari termelés. A félvezetőhiány még sokiág fennmaradhat, de fokozatos javulásra lehet számítani, ami a második félévben meredek felpattanást okozhatna az ipari termelésben. A tavalyi 9,6 százalék után idén az ipari termelés 5,5 százalékos növekedésére számítanak a Takarékbank elemzői a bázishatások és új kapacitások üzembehelyezése miatt.
   
Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint az, hogy a novemberben megugrott termelési szinthez képest gyakorlatilag stagnált, pontosabban mindössze 0,1 százalékkal mérséklődött, a termelés, az nem okozott semmilyen irányban sem extrém meglepetést. A második legnagyobb súlyú ipari ágazat, az elektronikai ipar jó teljesítménye sem volt képes egy erősebb decembert hozni az egész ipar számára, tehát a korábban látottaknál is nagyobb mértékű lehetett az autóipar visszaesése - vélekedett. A termelés múlt év egészében mutatott közel 10 százalékos emelkedése sokkal inkább hordozza a 2020-as mélypont jegyeit, sem mint a 2021. évi dinamikus növekedését - jegyezte meg.
   
A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

Az ipari termelés továbbra is olyan, mintha egy üvegplafon lenne a termelési szint felett, amelyen nem tud áttörni a mutató. A 2015-ös termelési volumenhez mérve nagyjából 20 százalékkal nagyobb kibocsátás az, amit a jelenlegi körülmények között fenn tud tartani az ipar. Amíg nem javul érdemben a globális félvezetőhiány, addig az ipar aligha lesz képes dinamikus növekedést bemutatni.
   
Az idei évre előre tekintve mindenképpen biztató, hogy a megszokottnál alacsonyabb kapacitással működő húzóágazatok mellett is képes volt a magyar ipar relatíve stabilan teljesíteni. Amennyiben a kisebb ágazatok jó teljesítménye fennmarad és az év második felében az ellátási, szállítási problémák oldódásával az autógyártás és az elektronikai ipar is vissza tud térni a kapacitások válság előtti kihasználtságához, akkor idén dinamikus - immáron valós és nem nagyrészt a bázisból fakadó - növekedést produkálhat a magyar ipar, áttörve végre azt a bizonyos üvegplafont - bizakodott az ING Bank szakembere.
   
Regős Gábor, a Századvég Gazdaságkutató, makrogazdasági üzletágának vezetője szerint pozitív meglepetés az ipari termelés decemberi előzetes adata, mivel kismértékű visszaesésre számított éves összehasonlításban. A vártnál kedvezőbb adat vélhetően két tényezőre vezethető vissza: a járműgyártás visszaesése szerinte  az előző hónapokban tapasztaltnál kisebb lehetett, illetve a többi iparág vártnál gyorsabban emelkedő termelése húzta felfelé az ipar termelését.
   
A decemberi kedvező adat a Századvég szakértője szerint jó jel lehet a 2022-es teljesítményre vonatkozóan is: ha a járműgyártást, és kisebb mértékben a többi ágazatot is érintő alapanyaghiány mérséklődik, az jelentősen javítani tudja az ágazat termelését, ami így húzóerőt jelenthet a GDP szempontjából is. Ez azonban a másik oldalról kockázat is: az alapanyaghiány és a szállítási nehézségek súlyosbodása visszább is vetheti az idei gazdasági növekedést - tette hozzá.
   
Nagy János, az Erste Bank makrogazdasági elemzője az MTI-nek küldött kommentárjában azt írta, hogy az ipari termelés előzetes adata elmarad a várakozásától. Kedvezőnek tartja viszont, hogy decemberben csak a járműipar kibocsátása mérséklődött, így az utolsó havi adat rávilágít, hogy a hazai ipar mire lehet képes a legnagyobb súlyú feldolgozóipari alág nélkül.
   
Előretekintve, a január ismét növekedést hozhat. A járműipar  visszafogott teljesítményét - ahogy azt a decemberi adatok is mutatják - továbbra is ellensúlyozhatják a más alágakban kiépülő új kapacitások, amelyek támogatják a termelés bővülését. Az ellátási láncok nehézségei legkorábban az év közepétől enyhülhetnek érdemben, ezt követően az ipari export jelentős fellendülésére lehete számítani a cégek magas rendelésállományának és a kiépülő kapacitásoknak köszönhetően - jelezte az Erste elemzője.
Kulcsszavak: autógyár, chip, járműipar
 
Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése Láncreakciót indít el a Volkswagen Golf gyártásának felfüggesztése A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban Visszaesett a német autópiac tavaly A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban Magyar Termék Nagydíjban® részesült az S-CROSS A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban A németországi BMW autógyár közvetlen beszállítója lett a Csaba Metál
 

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 101 - 110