Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 101 - 110
Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

2021. április 06.
A Nissan e-POWER technológiája a Nissan R35 GT-R vezetési élményét ötvözi az elektromos motor azonnali és egyenletes gyorsulásával.   
Részletek

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

Naoki Nakada az autók szerelmese. A Nissan hajtáslánc főmérnökeként a márka legikonikusabb motorjainak fejlesztéséért felelős, például a nagyra becsült VR38DETT motorért, mely az R35 GT-R székbepréselő erejét és gyorsulását adja. Azonban nemcsak a belső égésű motorok morajlása igézte meg Nakadát. Ő fejlesztette a csendes, ugyanakkor dinamikus hajtásláncot a Nissan teljesen elektromos LEAF kocsijához, ami a világ első tömegpiacra készült 100% elektromos járműve. Lévén, hogy a spektrum mindkét végén dolgozott (belső égésű és elektromotor) a következő projektje a két legjobb hajtáslánc kombinálása volt – egy sportautó sebessége és ereje és az EV azonnali nyomatékának természete. Így született meg a Nissan e-POWER technológiája.

A nagy teljesítményű autók rajongói számára a Nissan GT-R mindig is legendás státusszal rendelkezett köszönhetően sportos kezelhetőségének és kivételes sebességének.

„Az R35 GT-R fejlesztésénél nem csupán a sebességre törekedtünk, hanem a kielégítő gyorsulási élményre is.” mondja Nakada.

A Nissan LEAF teljesen elektromos hajtásláncának kifejlesztése után eltökélté vált, hogy elhozza a GT-R-rel kapcsolatos tapasztalatait az elektromosított járművek új generációjához.

„Ha karbonsemleges társadalmat szeretnénk létrehozni, akkor népszerűsítenünk kell az elektromos járműveket.” állítja Nakada „Nem elég, ha egy Nissan elektromos jármű környezetbarát, szükséges, hogy szórakoztató és izgalmas legyen vezetni is.”

Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba

A hajtáslánc, mely elgördíti az e-Mobilitás akadályát

A tradicionálisról a teljesen elektromos mobilitásra való átállás azonban nem egy nap alatt történik. Sokan hezitálnak az EV tulajdonlás kapcsán a hatótávolság és a töltőinfrastruktúra miatt. Erre ráeszmélve Nakada arra vállalkozott, hogy enyhíti a vásárlói aggodalmakat egy olyan elektromosított hajtáslánc fejlesztése által, amely kombinálja az elektromos motor izgalmas teljesítményét a tradicionális belső égésű motorú jármű használatának könnyedségével. Ez a Nissan e-POWER technológia eredete.

Beépített üzemanyag hatékonyság

A Nissan e-POWER különbözik a tipikus hibrid rendszerektől, hiszen leegyszerűsíti az e-hajtáslánc működését azáltal, hogy a nagy teljesítményű elektromotor kizárólag a kerekek számára biztosít energiát. Az elektromos motort ellátó lítium-ion akkumulátor egy kiemelkedően hatékony, fedélzeti belső égésű motor tölti, ami áramgenerátorként funkcionál. A vezető számára az e-POWER egy folyamatos és erőteljes gyorsulási élményt nyújt, ami hasonlít az elektromos autókéhoz a töltéssel kapcsolatos aggodalom nélkül. Az újratöltéshez csak egy benzinkút meglátogatása szükséges. Ez a technológia az elektromobilitást sokkal több sofőr számára teszi elérhetővé, mint valaha.

Az üzemanyaghatékonyság is fontos jellemzője a Nissan e-POWER rendszernek a motor töltéshez szükséges optimalizált fordulatszámon való működtetése által. A motor elsősorban nagyobb sebességnél vagy egyenetlen utak esetén aktiválódik, amikor a motor hangját elnyomja a menetzaj. Ez biztosítja, hogy a vezetési élmény csendes is legyen egyben, hasonlóan egy villanyautóhoz városi szituációban.

„Az e-POWER egy könnyen kifejleszthető, egyszerű rendszernek tűnik. Valójában ennek az ellenkezője igaz.” magyarázza Nakada. „Megfelelően ki kell egyensúlyozni az elektromosság használatát és az áramelőállítást, meg kell határozni a benzinmotor működésének tökéletes időzítését és az akkumulátor kapacitást az autó típusához kell igazítani. Sok fejlesztési munkát fektettünk a vásárlói élmény tökéletesítésébe.”

Az e-POWER technológia bemutatása a világnak    

A Nissan 2016-ban, a japán piacon, a Note segítségével indította útjára az e-POWER rendszert, majd ezt rövidesen követte a Serena e-POWER modell. Az e-POWER járművek sikere nem állt meg a növekedésben és a japán értékesítés az 500.000 darabot közelíti. A Note 2018-ban Japán legkelendőbb autója titulust kapta.* 2020-ban látott napvilágot a Kicks e-POWER crossover autó Japánban és néhány ázsiai piacon, amivel tovább nőtt az e-POWER technológia elérhetősége.

Az e-POWER további piacokon történő terjeszkedésével Nakada eltökélten folytatja a kutatás-fejlesztési munkát a hajtáslánc minden egyes régió vezetési szokásaira és forgalmi helyzeteire való optimalizálásának biztosítása érdekében.

„Szeretnénk az e-POWER rendszert a lehető legtöbb ember számára elérhetővé tenni, amilyen hamar csak lehet. Az e-POWER-rel teljes elektromos vezetési élményben részesülhetnek a vásárlók, ami segít minket közelebb kerülni a karbonsemleges, elektromos mobilitású világ eléréséhez.”

Kulcsszavak: e-POWER, gt-r, nissan
 
Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba A Nissan LEAF értékesítése elérte a bűvös ötvenezres határt Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai A Nissan Nyugat-Európai eladásai rekordot döntöttek 2015-ben A Nissan Nyugat-Európai eladásai rekordot döntöttek 2015-ben Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba Lada-platformra épül az "olcsó Nissan", a Datsun Ismerje meg a mérnököt, aki elhozza a GT-R lendületét a Nissan elektromos autóiba A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat
 
Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo!

Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo!

2021. március 31.
A Volkswagen most először enged betekintést új, sportos SUV kupé modelljének világába, amely várhatóan az év végén érkezik majd. A Taigo megjelenésével egy sportos crossover modellel bővül a Volkswagen SUV kínálata a kisautók szegmensében.
Részletek

Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo!

Az új Taigo rajtra készen áll! A modell hivatalos európai bemutatója előtt a Volkswagen felfedi hamarosan érkező crossover modelljének nevét. A Taigo új beszállóként a Volkswagen SUV kínálatát erősíti a kisautók kategóriájában. Az új modell dinamikus és érzelemgazdag formatervével hódít és vezetéstámogató rendszerek széles választékát illetve a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági megoldásokat vonultatja fel.

Akik egy, a megemelt üléspozíciót és a sportos kupé sziluettet egyesítő crossover szabadidőautóra (CUV – Crossover Utility Vehicle) vágytak, végre nem kell tovább várniuk. Az új Taigo gazdaságos TSI motorokkal érkezik a piacra, a szériafelszereltség részeként biztosítja a LED fényszórókat, modern kezelési koncepciót, teljesen digitalizált vezetőfülkét és vezetéstámogató rendszerek egész sorát kínálva az ügyfeleknek.

A Taigo alapja a sikeres Nivus modell Brazíliából, az európai piacra készülő darabokat pedig a spanyolországi Pamplonában gyártja a márka. Az új crossover szabadidőautó idén nyáron mutatkozik be, piaci bevezetése pedig 2021. év végén várható.

Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo!


Kulcsszavak: suv, Taigo, új modell, volkswagen
 
Új modell a Volkswagen márkánál: érkezik a Taigo! Létszámbővítésre készülnek a szlovákiai autógyárak Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Az új Škoda Superb Combi - Simply Clever új dimenzióban Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Honda Sports EV Concept premier a Tokiói Autószalonon Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben Az Alfa Romeo a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a márka első SUV-ját - Quadrifoglio kivitelben
 
A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel

A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel

2021. március 31.
A kereskedelmi űr-légitársaság legújabb, VSS Imagine űrhajója leleplezését a Range Rover Astronaut Edition támogatja. A hosszabbítás tízéves partnerséget eredményez a kaland, az innováció és a felfedezés terén világelső cégek között. A Land Rover továbbra is támogatja a Virgin Galactic mindennapi működését.
Részletek

A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel

A Land Rover bejelentette globális partnersége hároméves meghosszabbítását a Virgin Galactic-kal, a világ első kereskedelmi célú űr-légitársaságával.

Ma mutatták be a Virgin Galactic legújabb űrhajóját, amelyet a Land Rover a Range Rover Astronaut Edition kiadásával támogat. A Land Rover továbbra is a Virgin Galactic mindennapi működésének integrált része marad, amíg a vállalat a ’SpaceShipTwo’ segítségével próbarepüléseket hajt végre, majd rendszeres kereskedelmi szolgáltatásba kezd.

A Land Rover járművei a Virgin Galactic csapat mindennapi életének részét képezik, ez magában foglalja az űrjárművek vontatását, felszerelések szállítását és a kifutópályák felszabadítását a felszállás előtt. Kulcsszerepet játszottak a vállalat első két űrrepülése során, amelyek révén a Virgin Galactic lett az első magáncég, amely embereket repített az űrbe egy kereskedelmi szolgáltatásra tervezett űrhajón. A Land Rover flottája támogatta a Virgin Galactic áthelyezését a kaliforniai mojave-i gyártó és tesztelő létesítményekből az új-mexikói ’Spaceport America’-ba, a világ első erre a célra épített kereskedelmi űrkikötőjébe.

A Virgin Galactic már mintegy 600 leendő űrhajós ügyfelet toborzott, akiket a ’Spaceport America’-ból induló járataikhoz Land Rover járművekkel szállítanak.

A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel

2019-ben a Virgin Galactic alapítója, Sir Richard Branson és a Jaguar Land Rover kreatív igazgatója, Prof. Gerry McGovern OBE bemutatta a Range Rover Astronaut Edition-t. A Land Rover SV Bespoke által készített és kizárólag a Virgin Galactic leendő ügyfeleinek kínált luxusterepjárók egyszerre ünneplik a partnerség közös értékeit, illetve a Jövő Űrhajósai közösségének történelmi hozzájárulását az űr demokratizálásához.

A Virgin Galactic-nak nyolc nagy tapasztalattal rendelkező pilótája van, és a társaság már készül a következő rakétahajtású próbarepülésére Új-Mexikóban. Sir Richard Branson alapító azt tervezi, hogy 2021 során végrehajtja első űrrepülését.

Kulcsszavak: együttműködés, Land Rover, Virgin Galactic
 
A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát A Range Rover Velar plug-in hybrid hajtáslánccal és ultramodern szórakoztató rendszerrel bővíti kínálatát A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel Együttműködési megállapodást kötött a Renault és a Fiat kishaszonjárművek gyártásáról A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére A Land Rover 2024-ig meghosszabbítja globális partnerségét a Virgin Galactic céggel A Renault Sport Technologies és a Michelin értékelése a 17 – 18 colos abroncsokról
 
Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

2021. március 30.
Az első ügyfelek március 26-án Wolfsburgban és Drezdában vehették át autójukat. Kedvező fogadtatásra talált a tisztán elektromos SUV-modell: Európában már 23 500 ID.41 megrendelés érkezett.
Részletek

Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

Március 26-án az első németországi vásárlók átvehették tisztán elektromos hajtásrendszerű Volkswagen ID.4 gépkocsijukat, mégpedig egyidejűleg a drezdai Üvegfalú Gyár átadóközpontjában, illetve a wolfsburgi Autostadtban. Több ezer további ügyfél követi majd őket, a vállalat ugyanis tervei szerint mintegy 150 ezer példányt kíván világszerte kiszállítani e modelljéből az idén. Február végéig – a számos zárva tartó márkakereskedés ellenére és a németországi piaci bevezetést is megelőzve – máris 23 500 megrendelés érkezett e modellre Európában.

Amint Klaus Zellmer, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Nagyon sikeresen indult az ID.4, igazán kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében. A továbbiakban is nagy terveink vannak vele: már az idén mintegy 150 ezer ID.4 modellünket tervezzük kiszállítani világszerte, ami a 2021-re tervezett összesen 450 ezer elektromos hajtásrendszerű gépkocsi harmada. Világautónk ezzel felgyorsult elektromos offenzívánk egyik főszereplője.”

A Volkswagen ACCELERATE stratégiájának központi eleme az elektromos offenzívájának felgyorsítása. A vállalat tervei szerint évente legalább egy új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon.

Az első ügyfelek tovább bővítik ID.-családjukat

A március 26-i drezdai és wolfsburgi autóátadás különlegessége, hogy az első ügyfelek – Jacqueline Heyer-Mertens és Mario Heyer Suhl városából (Türingia), illetve Matthias Hoeper Oytenből (Bréma) – már eddig is ID.32 modellekkel jártak, amelyek mellé vásároltak most az ID.4 sorozatból.

Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

„Annyira tetszik az új ID.-család, hogy máris megvásároltam egy újabb tagját” – mondta Mario Heyer, Matthias Hoeper pedig így fogalmazott: „Nagy rajongója vagyok az elektromos mobilitásnak és örülök, hogy bővült a család, s Németországban az elsők között járhatok e modellel.”

Már a márkakereskedők is a rajtvonalnál – jól képzetten és példamutató higiéniai koncepcióval

Az ügyfelek lehető legszínvonalasabb kiszolgálása érdekében nagyszabású oktatási roadshow zajlik Európában, amelyen egyedül Németországban a márkakereskedések több mint tízezer munkatársa vesz részt. A járműhöz kapcsolódó képzés mellett az elektromos mobilitáshoz tartozó minden egyéb témakör is szerepel az oktatáson, mint például a We Connect program és a töltés áttekintése is.

Amint Holger B. Santel, a Volkswagen németországi igazgatója az első gépkocsik drezdai átadásakor kiemelte: „Most érkezik az ID.4 széleskörűen felkészült márkakereskedőinkhez, akik munkatársai kiválóan képzettek. Mindezeken túl márkakereskedőink egyénileg egyeztetett időpontokkal biztonságos higiéniai koncepciót is kínálnak. Az ügyfelek végre meg is érinthetik az ID.4 modelleket, illetve beülhetnek, próbaútra vihetik és azonnal meg is rendelhetik őket.”

Digitális élvonal

Az ID.4 mintául szolgálhat a digitalizáció terén, hamarosan rendszeresen fogadhat a távolból (over-the-air) frissítéseket és új funkciókat. A Volkswagen az első gyártó a volumenszegmensben, amely már nyártól kínálja mindezt, így az autó mindenkor naprakész maradhat.

Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen

Ez a funkció az új üzleti modellek kulcsfontosságú előfeltétele is egyben. Az ID.4 Tech és az ID.4 Max csúcsmodellek emellett már digitális világújdonságot is kínálnak: a Kiterjesztett valóság Head-up kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) a vezető látóterébe vetíti ki jelzéseit, miközben bizonyos szimbólumokat dinamikusan és a valós környezetbe illesztve jelenít meg. A digitalizáció és a szoftverintegráció a Volkswagen ACCELERATE stratégiájának további központi pillérei.

Szén-dioxid-semlegesség

Akárcsak az ID.3, az ID.4 is Zwickau elektromosautó-gyárában, semleges szén-dioxid-kibocsátás mentén készül. A drezdai és wolfsburgi kiszállításuk is szintén szén-dioxid-semleges módon zajlik. A zwickaui gyár a közelmúltban egy harmadik műszakot is elindított. Az üzem második szerelőszalagján az ID.-család gyártása zajlik, a cél, hogy az új elektromos autók iránti fokozott kereslet kielégítésére a nyáron már munkanaponként több mint 1400 személyautó guruljon le a szerelőszalagokról.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, ID.3, ID.4, jármű kereskedelem
 
Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben Gépjárműimportőrök egyesülete: 7 százalékkal csökkent az új személygépkocsik eladása novemberben A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja A BMW i3 forradalmi hajtáslánc-technológiáját már a tömegközlekedés is kamatoztatja Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen A Suzuki megkezdte új motorkerékpárja, a SHOOTER forgalmazását Indonéziában Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO Az ország első multimédiás kijelzős elektromos töltőállomását adta át Leányfalun az ALTEO Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen Veszik a Toyotát az amerikaiak
 
A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

2021. március 30.
Az új Kia EV6 a márka átalakulásának szimbóluma is, a Kia első, tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású modellje az új, kifejezetten ilyen hajtásokhoz kifejlesztett E-GMP padlólemezen.
Részletek

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

A Kia EV6 teljesen emissziómentes tisztán elektromos hajtással, hosszú hatótávval, ultragyors, 800V-os tölthetőséggel és feltűnő, látványos megjelenéssel érkezik a crossoverek piacára. Az EV6 a Kia első modellje a márka új, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz kifejlesztett, E-GMP padlólemezén.
A Kia új dizájnfilozófiája, az ‘Egyesült Ellentétek’ jegyében született újdonság jövőautós formáit határozott high-tech részletek teszik karakteressé és teljessé. Az EV6 kizárólag elektromos hajtásláncokkal készül, de többféle hatótávval is elérhető, és 800V-os gyorstöltési képességének köszönhetően akkumulátora mindössze akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékig telíthető. A modell GT kivitele több mint sportos mutatványokra képes: végsebessége 260 km/h, és 3.5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra.

Az EV6 a Kia első modellje a márka kifejezetten tisztán elektromos hajtásra tervezett E-GMP nevű új, globális padlólemezén, és ebben a formájában a Kia elektromos átalakulásának első lépése is. A márka új szlogenje (Movement that inspires) jegyében megszületett új modell a Kia közép- és hosszútávú átalakulási tervének is kulcseleme. A terv fontos célja, hogy a márka tisztán elektromos hajtású modelljeinek, hibridjeinek és plug-in hibridjeinek világszintű értékesítési aránya 2030-ra a cég teljes eladásaira vetítve elérje a 40 százalékot, ami egyben 1,6 millió ilyen hajtásláncú modell értékesítését is jelenti évente. Az EV6 a 2026-ig megjelenő 11 tagú elektromos Kia-modellsor első tagja: az újdonságok közül hét E-GMP alapon érkezik, négy pedig korábbi, már futó modellek műszakiságára épül majd.

“Az EV6 az új Kia szimbóluma. Arra születetett, hogy izgalmassá tegyen minden utazást formáival, műszaki tartalmával, innovatív technológiáival, és nagyteljesítményű elektromos hajtásláncával. Az EV6 a Kia elektromos hajtások iránti hosszútávú elkötelezettségének szimbóluma is, hiszen általa felgyorsul a márka gyártási, technológiai átalakulása.” - mondta Ho Sung Song, a Kia elnöke.

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Az EV6 valamennyi változata Koreában készül majd, első példányai 2021 második felében érkeznek a piacokra, de az online foglalás néhány országban már március 30-án megkezdődik.

A friss formanyelv az ellentétes erők egyensúlyára épül

Az EV6 már a Kia új formafilozófiája, a természet és az emberi lét formáinak kontrasztjaiból ihletet merítő ‘Egyesült Ellentétek’ jegyében született. Az új formafilozófia középpontjában álló friss vizuális identitás pozitív erőket ébreszt és természetes energiákat generál a határozott felületek és az éles stíluselemek kombinációja révén.

Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője kifejtette: “Az EV6 a Kia első, eleve elektromos hajtással konstruált modelljeként az emberközpontú progresszív dizájn és az elektromos jövő szimbóluma. Hisszük, hogy újdonságunk az elektromos közlekedés új világának meghatározó modellje lesz, megalkotásakor arra törekedtünk, hogy határozott és nagyhatású formákat alkossunk, kifinomult részletekkel.”

Az EV6 GT még tovább megy ezen az úton, hiszen a látványos formákat és a magas technológiai színvonalat különleges menettulajdonságokkal párosítja.

Az orron a jellegzetes nappali menetfények vonala határozza meg a letisztult formai képet, hiszen ezek a formák alkotják a ‘Digitális tigrisorr’ alapjait, a Kia jellegzetes hűtőmaszk formáit az elektromos korszakba vetítve. A fényszórók alakja és fénykibocsátási képe is jellegzetes, az alattuk húzódó légbeömlő pedig vizuálisan szélesíti az autó orrképét, és kihangsúlyozza modern technikai töltetét.

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Az oldalak crossoverek inspirálta vonalvezetése áramvonalas, modern és komoly formai feszültséget generál éleivel, valamint high-tech részleteivel. A döntött vonalú szélvédő dinamikus, a látványos hátsó ívek pedig testet adnak a formáknak és a megjelenésnek. Az ajtók alsó részén végigfutó karaktervonal a hátsó kerékjáratok előtt felfelé fut, így nyújtja meg az autó oldalnézeti képét.

A jórészt a lehető legjobb légellenállási jellemzők érdekében döntött vonalú C-oszlopok fényes fekete betétje a hátsó szélvédő szélesítéseként hat. A hátsó szélvédő fölött légterelő húzódik, ami a teljes hátfalon átfutó hátsó lámpasor felett ülő másik légterelő felé irányítja az áramlatokat.

Inspirál a tér

Az utastér a padlóba süllyesztett akkumulátornak köszönhetően tágas és praktikusan alakítható. Az utastér rengeteget profitál az E-GMP padlólemez egyedi jellemzőiből. Az EV6 kompakt külső méretei ellenére a 2,900 mm-es tengelytáv a középkategória szabadidő-autóira jellemző utastér méretet eredményez.

Jochen Paesen, az utasterek tervezéséért felelős alelnök elmondta: “Az emberek, természetes módon először az autó külső formáiról alkotnak véleményt, de általában a belső győzi meg őket. Ez nem is meglepő, hiszen itt több időt töltenek majd el. Így nem meglepő az sem, hogy az EV6 utasterének megalkotása, kialakítása kulcsfontosságú feladat volt a számunkra. Úgy hisszük, ez a belső inspirál, és valóban növeli a kreativitást.”

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Az utastér egyik legfeltűnőbb és legkülönlegesebb eleme a nagyméretű, ívelt és egybefüggő audiovizuális és navigációs képernyő. A széles, íves képernyő egyszerű és letisztult formája különös tágasságérzetet sugall.

A kényelmes ülések vékonyak, könnyűek, huzatuk látványelemként is funkcionál: újrahasznosított műanyagból készített tartós szövet. Egy-egy üléshez 111 PET palackot használnak fel. Az EV6 rakodóhelyei tágasak és praktikus kialakításúak, a csomagtartó alapmérete (VDA) 520 liter. A hátsó ülések előredöntésével a csomagtér közel 1,300 literesre nő. Az autó orrában is található egy 52 literes csomagtér (ennek mérete összkerékhajtással 20 liter).

Hosszú hatótáv, összkerékhajtás és emissziómentes működés

Az EV6 többféle, tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető, akkumulátorcsomagból 77.4 és 58.8 kWh kapacitású is választható, a GT-line kivitel mindkét akkuváltozattal elérhető, a GT pedig kizárólag a nagyobbal fut. Az EV6 a Kia elektromos palettáján elsőként hátsókerék-hajtással és összkerékhajtással is készül majd, utóbbi változat menetdinamikai jellemzői és képességei kiemelkedőek.

Hátsókerék-hajtással és a nagyobb akkumulátorral az EV6 WLTP norma szerinti hatótávolsága 510 km, az összkerékhajtású kivitel 605 Nm-es maximális forgatónyomatéka pedig mindössze 5.2 másodperc alatt gyorsítja állásból 100 km/h-ra az autót. A 77.4 kWh-s akkucsomaghoz hátsókerék-hajtással 229 LE-s (168 kW) villanymotor tartozik, összkerékhajtással pedig két villanymotor, amely az első és hátsó kerekeket forgatja, 325 lóerőt biztosítva (239 kW).

Az 58.0 kWh-s akkumulátorral 6.2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az EV6. Ezzel az akkuval hátsókerék-hajtással 170 LE (125 kW) a teljesítmény, összkerékhajtással pedig 235 LE (173 kW) hajt előre és hátra.

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Flexibilis padlólemez-szerkezet

Az E-GMP moduláris szerkezeti felépítése és szabványos részegységei jelentősen leegyszerűsítik nem csak a tervezési, de a gyártási folyamatokat is. Így azonos a műszaki alapokon többféle felépítésű, hajtásmódú, eltérő teljesítményű modellváltozat is viszonylag egyszerűen megépíthető.

A kétmotoros, összkerékhajtású EV6 GT összteljesítménye 585 LE (430 kW), kombinált forgatónyomatéki maximuma pedig 740 Nm. Így ez a változat mindössze 3.5 másodperc alatt gyorsul állásból 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 260 km/h-t (előzetes adatok). Valamennyi változat közül kizárólag a GT kivitelhez a hagyományos differenciálzár szerepét átvevő elektronikus szabályozórendszer is jár, így az EV6 GT vezetője a végletekig kiélvezheti autója különleges menetteljesítményeit, miközben a biztonság végig tökéletes marad.

“A GT elektromos műszaki tudásunk csúcsa, műszaki jellemzői és menetképességei egyaránt a szuper-sportautók ligájába emelik. Az E-GMP padló használatával ráadásul nem is kellett kompromisszumot kötnünk sem a kényelmes használat, sem pedig a sportosság terén.” Mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor Group kutatást, és fejlesztést vezető elnöke.

800V-os ultragyors töltés, 80 százalék mindössze 18 perc alatt; új jármű-töltőhálózat (V2L) funkcióval

Az EV6 800 és 400V-ról is tölthető, mindenféle kiegészítő berendezés vagy adapter használata nélkül. Gyorstöltéssel valamennyi változat akkucsomagja akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető, sőt, 100 km-nyi hatótáv akár kevesebb, mint 4,5 perc alatt vételezhető (77.4 kWh-s akkumulátorcsomag, és hátsókerék-hajtás esetén).

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Az EV6 töltőrendszere beépített töltésszabályozójának köszönhetően (ICCU) jelentősen rugalmasabb működésű a korábbi modellekénél. Ezzel a megoldással az autó képes kommunikálni a töltőrendszerrel, így szükség esetén akár az energiaáramlás iránya is megfordítható: azaz energia táplálható az autó akkumulátorából a hálózatba. Az így a járműből kivehető elektromos teljesítmény csúcsértéke 3.6 kW, ami elegendő lehet akár egy 55 colos képátlójú TV készülék, és egy légkondicionáló párhuzamos működtetésére is, több mint 24 órán keresztül. Ugyanígy a rendszer akár másik elektromos autó feltöltésére is képes és alkalmas lehet.

35%-os akkumulátortöltöttségi szint felett az EV6 akár 1,600 kilós utánfutó vontatására is alkalmas.

Energia visszatáplálás: Nagyobb hatásfok, hosszabb hatótáv

Az EV6 energia-visszanyerő rendszerei a hatótávolság növelését szolgálják. Ilyen a hőszivattyú is, ami az autó hűtőrendszerének veszteséghőjét hasznosítja, így az EV6 akár mínusz 7 fokos hőmérsékleten is képes elérni a +25 fokon elérhető hatótávolság 80 százalékát.

Hasonlóképpen a hatótávolság növelését szolgálja a Kia regeneratív fékrendszerének legújabb változata, amelynek erőssége a kormány mögötti léptetőfülekkel szabályozható. A vezető - levéve jobb lábát a gázpedálról - hat fokozatban szabályozhatja a motorfék erősségét, és vele az ilyenkor generátorként az akkumulátort töltő villanymotor(ok) töltésének mértékét. A hat fokozat: 0-tól 3-ig, ‘i-PEDAL’, vagy ‘auto’ mód. i-PEDAL állásban a leghatékonyabb a visszatáplálás, és az autó “egypedálos” módon is vezethető, azaz ilyenkor pusztán a gázpedál elengedésével, a fékpedál lenyomása nélkül is teljesen a megállásig lassítható az EV6.

Új elektromosautós konnektivitási és infotainment eszközök

Az EV6 egy sor új fedélzeti biztonsági, kényelmi és infotainment technológiát is felvonultat a még biztonságosabb és stresszmentesebb autózás érdekében.

A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások

Az infotainment rendszer két vékony, ívelt panelt alkotó, szemkímélő fénykibocsátású képernyője 12 colos. A vezető előtti kijelzőt és a középkonzoli képernyőt közös üveglap fedi. A kormány mögötti felületen a menetadatok, a középkonzoli részen pedig az infotainment információi jelennek meg.

Az EV6 kiterjesztett valóság alapú head-up kijelzője a szélvédő alsó részére, éppen a vezető látómezejébe vetíti a legfontosabb menetadatokat. A kijelző a szokásos információkon kívül a biztonsági rendszerek figyelmeztetéseit és a navigáció adatait is megjeleníti.

A rendelhető 14 hangszórós Meridian® audiorendszer különleges, körülölelő és mély hangélményt kínál, és a brit audio márka több egyedi digitális jelformáló rendszerét is felvonultatja. A Meridian és a Kia mérnökeinek együttműködéséből természetes és élettel teli hangzás született.

A hangszórórendszert aktív hangtervezés funkcióval is ellátták (Active Sound Design, ASD), ez az új rendszer az autó sebességével arányos akusztikus visszajelzéseket szolgáltat a vezetőnek, hangzása a középkonzoli képernyőn keresztül szabályozható.

Fejlett vezetéstámogató rendszer, távirányítós parkolással

Az EV6 élvonalbeli biztonsági és kényelmi funkciókat kínál, mindezeket a Kia fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) fogja össze. A cél a veszélyek lehető leghatékonyabb kiszűrése, a közlekedés okozta feszültségek csökkentése, és az utasok, valamint a többi közlekedő biztonságának növelése. A Biztonságoskiszállás-segéd (Safe Exit Assist, SEA) figyelmeztet a hátulról érkező járművekre kiszálláskor. Az SEA vészhelyzetben a hátsó gyermekzárak aktiválásával is fokozza a biztonságot. A menet közben is bármikor ki-bekapcsolható sávkövető rendszer (Lane Following Assist, LFA) segít az autót a sáv közepén tartani.

Az autópályán vezetést támogató asszisztens (Highway Driving Assist 2, HDA 2) legújabb generációja autópályán segít a biztonságos követési távolság betartásában és a forgalmi sáv közepén tartja az autót a kanyarokban is. Ha a párhuzamos sávok egyikében haladó autó túl közel kerülne, a rendszer a kormányzásba is beavatkozva segít elkerülni az ütközést. A HAD 2 az előzésben is segít: elég, ha a vezető a kormányon tartja a kezét és indexel, az autó a környező forgalmat felmérve máris magától sávot vált.
A távirányítós parkolóasszisztenssel (Remote Smart Parking Assist, RSPA) a vezető külső irányításával az EV6 önálló ki- és beparkolásokra is képes.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EV6, kia, Kia Motors, premier
 
A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Kia Niro tanulmányautó A Kia e-Niro Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója 2020-ban A Kia e-Niro Magyarország legnépszerűbb tisztán elektromos autója 2020-ban 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró 650 kilométeres hatótávval hódít ez az új 7 személyes elektromos terepjáró Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra Az új BMW G 310 GS – készen áll a mindennapi kalandokra A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban A Tesla ingyenes gyorstöltőket fog felállítani a dolgozói parkolóban
 
Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére

Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére

2021. március 30.
Kiírta a tendert a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) az új kelenföldi buszállomás tervezésére, az elképzelések szerint kulturált BKK- és Volánbusz-végállomás, több P+R parkoló épül Őrmezőn, a kelenföldi metróvégállomáson - jelentette be a BFK vezérigazgatója hétfőn a Facebook-oldalán.
Részletek



Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére

Vitézy Dávid közölte: szerda reggel megjelent a nyílt európai uniós közbeszerzési felhívásuk, így indul a tervezés.

Csütörtökön a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán sok év után megállapodás született a fővárosi önkormányzat és a kormány között arról, hogy a kabinet átveszi és megvalósítja ezt a fejlesztést. Így Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyeletével, a BFK irányításával elkezdődik a kelenföldi csomópont továbbfejlesztése - írta a BFK vezérigazgatója.
   
"A legfontosabb változás, hogy az elővárosi Volán-buszok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra. A Volánbusz járatai oda egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot elégetve juthatnak el, nem kell az Egérút felé kerülniük. A helyi buszok többségének már most is Őrmezőn van megállója vagy végállomása, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni" - közölte Vitézy Dávid.
   
Az új állomáson lesz például - az eddig hiányzó szolgáltatások közül - nyilvános illemhely és újságos is. A kelenföldi P+R-kapacitás is nőni fog a mostani 1000 férőhelyről legalább 1500-ra, és terveznek egy többszintes parkolóházat is. A kerékpárosok számára is készülnek majd tárolók, de taxidrosztok, K+R parkoló - ahol csak addig állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak - is létesülnek - sorolta.
   
A BFK a munka keretében nemcsak a buszpályaudvar és a P+R parkoló terveztetését rendeli meg, hanem a Kelenföldi pályaudvar térségének átfogó vizsgálatára és elemzésére is szól a közbeszerzés - közölte.
   
A bejegyzés szerint a tervezőnek javaslatot kell majd tennie a buszvégállomás Etele téren felszabaduló területének hasznosítására, ahol cél a zöldterületek növelése.
    Vitézy Dávid kitért arra is, hogy például megkezdik a vizsgálatát egy, a vágányok felett átívelő új vasútállomási épület kialakíthatóságának, amely közvetlenül kapcsolódna az összes peronhoz, valamint új utasforgalmi peron létesítését is tervezik.
    Ugyancsak a tervezés része a közelben tervezett dél-budai centrumkórház tömegközlekedési megközelíthetőségének javítása, a villamoshálózat ilyen célú lehetséges fejlesztésének vizsgálata, a 19-es és 49-es villamos átvezetésével az őrmezői oldalra és onnan az új szuperkórházhoz - jelezte.
Kulcsszavak: fejlesztés, Kelenföld, vitézy dávid
 
Indulhat a Suzuki innovációs projektjének utolsó szakasza Indulhat a Suzuki innovációs projektjének utolsó szakasza Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére Közel 900 millió forintos autóipari kutatás a győri egyetemen Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére Új technológiák – Az Audi tron-családja Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére 30 éves lett a BMW M5 Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig Elkezdődött az 1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig
 
Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

2021. március 30.
Az autonóm járművekben is alkalmazható brake-by-wire fékrendszer és szoftver szenzoraihoz kapcsolódó kutatási és fejlesztési tevékenységet is átfogja az együttműködés.
Részletek

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

A Continental technológiai vállalat tovább erősíti Magyarországon a fejlesztési és kutatási tevékenységét a Pannon Egyetemmel közösen, amelyhez a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap is hozzájárul 758 millió forint támogatással. Az összesen 2 milliárd forint költségvetésű, hároméves projekt megvalósításában a Continental veszprémi és budapesti fejlesztési központjai vesznek részt, amely három egymásra épülő ipari kutatási és kísérleti fejlesztési folyamatot céloz megvalósítani.

A program a vezetőt támogató fejlett járműtechnológiai megoldások alapvető és biztonságkritikus elemét, az önállóan is beavatkozásra képes fékrendszer fejlesztését tűzi ki célul. A munkaterv részét képezi a szimulációs- és gyártási tesztelésre alkalmas tesztkörnyezet kialakítása és annak fejlesztése. A munkaterv céljai között szerepel, hogy a szenzor-fúziós, modell-referenciás és korszerű jelfeldolgozási eljárásokkal sikerüljön megbecsülni azokat a nem mérhető paramétereket, amelyek hasznos kiegészítő információkat adnak az alacsony szintű fékvezérlő szabályozási körnek és a magasabb szintű döntéshozatali rendszereknek, mint a vészfék asszisztens, adaptív sebességtartó funkció, gyalogosvédelmi és ütközéselkerülési rendszerek.

A kutatás-fejlesztés folyamata kiterjed arra a szimulációs környezetre is, amelyben a fékvezérlőbe integrálásra kerülő innovatív megoldások tesztelése és validálása is megvalósul.

Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem

„A tavalyi évben megerősítettük a teljes értékláncunkat átfogó fejlesztési-gyártási-tesztelési képességünket és bővítettük az új generációs menetbiztonsági termékeink gyártását Magyarországon. Most a feladatunk kompetenciánk és tudásunk kiterjesztése, melyhez a Pannon Egyetem együttműködésére is számíthatunk. Az elmúlt két évtized eredményes munkája az egyetemmel most új szintre lép, támogatva vállalatunk célkitűzéseit és a fiatal tehetségek fejlődését hazánkban“- emelte ki Pápai Tamás, a veszprémi Continental ügyvezető igazgatója.

Fejlett technológia a biztonságos közlekedés szolgálatában

A közlekedés biztonságának egyik fő eleme a jármű menetbiztonságának a kérdése, ami a gépjármű úton való viselkedését jelenti, melyet több tényező is befolyásol. Többek között a tapadás és a gépjárműre ható fizikai erők, mint az egyenes és oldal irányú gyorsulási erők, valamint a perdület. Ennek megfelelően a mai korszerű gépjárművek egyik kötelező és – a menetbiztonság elősegítését támogató– lényeges eleme az önmagától is beavatkozni képes fékrendszer.

„A Continental budapesti Mesterséges Intelligencia fejlesztő központja mindehhez azzal a megoldással járul hozzá, amely a fejlesztésnél a cég szenzoraiból származó adatokra építve egy olyan környezeti modellt hoz létre, amelynek segítségével képessé válik a gépjármű a környezeti-, közlekedési- és útviszonyokat felmérni és ez alapján a lehető legoptimálisabban felkészülni az adott szituációban szükséges fékezésre.” – mondta el Lóránd Balázs, a budapesti Mesterséges Intelligencia fejlesztési központ vezetője.

A projekt célja, hogy növelni tudja egy új generációs brake-by-wire és hagyományos elvet követő elektronikus fékrendszer megbízhatóságát, pontosságát és hatékonyságát, mégpedig az innovatív keréksebesség- és szoftverszenzorok, illetve a mesterséges intelligencia alapú jelfeldolgozási és öndiagnosztikai algoritmusok által.

Több, mint húsz éves együttműködés a tehetségekért Veszprémben

„Az együttműködés tématerülete több mint egy évtizede a Pannon Egyetem nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységének fókuszában áll, így erős tudományos alapokra építve tudjuk kiemelt stratégiai partnerünkkel, a Continental technológiai vállalattal közösen a pályázat ambíciózus, XXI. századi célkitűzéseit megvalósítani. Bízom benne, hogy közös munkánk kézzelfogható eredményei a gazdasági és társadalmi hasznosság mellett oktatóink innovációs szemléletének erősítéséhez, képzéseink tematikájának korszerűsítéséhez, sőt a műszaki pálya iránti érdeklődés felkeltéséhez is hozzájárulnak“– hangsúlyozta Gelencsér András, a Pannon Egyetem rektora.

A veszprémi Continental és a Pannon Egyetem közötti együttműködés 2000-re nyúlik vissza, amikor a két fél megkötötte az első keretszerződését egymással, hogy összehangolják a tudományos kutatás, fejlesztés és szakemberképzés megvalósulását. 2010-től a szakmai együttműködés folyamatosan fejlődött, a Mérnöki Kar mechatronikai mérnök mesterképzésén elindult a Continental járműrendszertechnikai szakirány.

2013-tól a Műszaki Informatikai és a Gazdaságtudományi Karral is szorosabb lett a kapcsolat, a gyár azóta fogad egyetemi hallgatókat szakmai gyakorlat letöltésére, rendszeressé váltak a szakmai előadások. 2016 szeptemberében a vállalat két féléves tantárgyat is indított, Autóipari szoftver- és hardverfejlesztés a gyakorlatban I-II néven, melyre azóta állandósult a hallgatói túljelentkezés az egyetem Műszaki Informatikai Karán. A gyakorlatorientált oktatás célja, hogy a fiatalok megismerkedjenek a járműipari fejlesztés alapjaival, majd erre épülve a járművekben lévő szenzorokkal, az alapvető szoftver-rendszerekkel, a biztonságkritikus rendszerekkel és további, gépjárművekben lévő szoftver-rendszerekkel. Mindemellett képet kapnak a Continental veszprémi telephelyén zajló fejlesztésekről és eljárásokról, és az autóiparba való betekintés után, akár jövőbeli munkatársakká válhatnak.

Egyetemi szakesteken és állásbörzéken évek óta jelen van a vállalat, melynek célja a hallgatókkal való szorosabb kapcsolattartás kiépítése, a tehetségek korai beazonosítása és számukra karrierlehetőségek biztosítása.


Kulcsszavak: continental, fejlesztés, Pannon Egyetem
 
Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem A Jimny-től a iV-4 tanulmányig - Kis Suzuki SUV-történelem Elektromos autót fejleszt a Toyota Elektromos autót fejleszt a Toyota A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory A fosszilis üzemanyagoktól mentes működés felé tart a Scania Transport Laboratory Önálló beavatkozásra képes fékrendszert fejleszt a Continental és a Pannon Egyetem Így tett lehetővé egy világelső mutatványt a Volvo Dinamikus Kormányzás A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást
 
A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel

A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel

2021. március 30.
Miután a Volvo Cars csengtui autógyára tavaly nyár óta 100 százalékban megújuló forrásból származó elektromos energiával működik, most a vállalat másik nagy kínai üzeme, a tacsingi autógyár is teljes egészében klímasemleges elektromos energia felhasználására állt át.
Részletek

A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel

A tacsingi autógyárral együtt immár a Volvo Cars globális gyártóhálózatának csaknem 90 százaléka klímasemleges forrásból származó elektromos energiával üzemel. Ezzel a vállalat fontos lépést tett azon célkitűzése felé, hogy 2025-re teljes globális gyártási tevékenységét klímasemlegessé tegye.
 
A jövőben a Hejlungcsiang tartományban működő tacsingi üzem energiaszükségletét biomasszából (87%) és szélerőművekből (17%) származó elektromos energia fedezi. Ezzel a várakozások szerint 34 ezer tonnával csökkenthető a gyár éves CO2-kibocsátását.
 
A tacsingi üzemet kiszolgáló biomassza-erőművek helyi, fenntartható forrásból származó, mezőgazdasági és erdőgazdálkodási maradványanyagokat hasznosítanak.
 
„A Volvo Cars számára a fenntarthatóság ugyanolyan fontos, mint a biztonság.” – mondta Javier Varela ipari tevékenységekért és minőségért felelős alelnök. „Ambiciózus klímavédelmi célkitűzéseink megvalósításához elengedhetetlen, hogy semlegesítsük gyártóhálózatunk károsanyag-kibocsátását. Nagy örömömre szolgál, hogy a tacsingi üzem mostantól 100 százalékban klímasemleges forrásból származó elektromos energiát használ fel.”

 A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel

A Tacsingban elért mérföldkő mellett a Volvo Cars egyéb kínai üzemeiben is tovább csökkentette tevékenységeinek károsanyag-kibocsátását. A vállalat az utóbbi hónapokban arra biztatta helyi beszállítóit, hogy a Volvo Cars példáját követve ők is váltsanak 100%-ban klímasemleges energiára. A partnerek első reakciói rendkívül kedvezőek voltak.
 
Annak érdekében, hogy célkitűzésével összhangban 2025-re klímasemlegessé tehesse gyártási tevékenységeit, a Volvo Cars-nak klímasemleges elektromos és hőenergiát kell biztosítania üzemei számára. Ezen célok megvalósítása érdekében a Volvo Cars olyan helyi közigazgatási és üzleti partnereket keres, akik támogatják a fenntartható alternatívák fejlesztését.
 
„Klímavédelmi célkitűzéseinket kizárólag beszállítóinkkal szoros együttműködésben valósíthatjuk meg.” – mondta Javier Varela. „Kínában kiemelkedő támogatottságot tapasztaltunk ezen a téren; arra törekszünk, hogy az ország egész gyártóipara számára magasabbra emelhessük a fenntarthatósági mércét.”
 
A Volvo Cars klímasemleges gyártásra vonatkozó célkitűzése fontos részét képezi a vállalat általános klímavédelmi programjának, amelyet a legambiciózusabb ilyen irányú tervek között tartanak számon az autóiparban. A terv központi célkitűzése, hogy a Volvo Cars modellkínálatát 2030-ra 100 százalékban elektromos gépjárművek alkossák.
 
A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel

A klímavédelmi terv ugyanakkor nem éri be annyival, hogy teljes körű villamosítással csökkentse a járművek károsanyag-kibocsátását: a vállalat tágabb értelemben vett tevékenységeinek és beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja, valamint folyamatosan növeli erőfeszítéseit az anyagok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén.
 
Rövid távon ezen lépések és egyéb intézkedések révén 2025-re a 2018-as értékekhez képest 40 százalékkal kívánja mérsékelni az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét. A Volvo Cars végső célja, hogy 2040-re teljes mértékben klímasemlegessé váljon.
 

Kulcsszavak: autógyár, kína, volvo
 
A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel Az S-Cross a „legjobb tanulmányautó” Kantonban Az Alfa Romeo megnyitja az Arese-i márkatörténeti múzeum kapuit Az Alfa Romeo megnyitja az Arese-i márkatörténeti múzeum kapuit Már gyártják a Duster pickupot Már gyártják a Duster pickupot A Volvo Cars tacsingi autógyára 100 százalékban klímasemleges elektromos energiával üzemel A Fiat, a Chrysler és a kínai GAC csoport keret-megállapodást írt alá Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt
 
Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly

Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly

2021. március 29.
A magyarországi elektromos autókba 7,1 gigawattóra (GWh) energiát töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon tavaly, az egy évvel korábbi adatokhoz képest 25 százalékkal nőtt a töltések száma és 30 százalékkal a töltésekre fordított energia mennyisége - tájékoztatta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
Részletek

Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly
   
A hatóság ugyanakkor jelezte, hogy ez nem a teljes mennyiség, amit Magyarországon elektromos járművek töltésére használtak, mert a háztartási és egyéb nem nyilvános töltésnél elfogyasztott energiamennyiség nem szerepel a statisztikában.
   
A töltőállomásokon lévő töltőoszlopok száma folyamatosan nő. Három éve 108 darab volt az országban, 2019-ben 770, tavaly pedig már 1320 nyilvános töltőoszlopnál tankolhattak az elektromos autót használók 183 hazai településen.
   
A MEKH 15 új engedélyt adott ki nyilvános elektromos töltőberendezés üzemeltetésére tavaly; 2017 óta összesen 37 ilyen engedély született.
   
A legtöbb elektromos töltőoszlop, 479 Budapesten üzemel, a fővárost követi Győr 39, valamint Kecskemét és Székesfehérvár 37-37 töltővel.
   
A hivatal közleményében hangsúlyozta, hogy folyamatosan nyomon követi az elektromobilitás fejlődését, mivel az elektromos autók használata a jövőben hatással lehet a villamosenergia-ellátás biztonságára.
   
Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly

Az elektromos autózás növeli a villamosenergia-keresletet, de ennél jelentősebb lehet a csúcsidei igényekre, ezen keresztül az ellátásbiztonságra gyakorolt hatása. Az elektromos autók a jövőben jelentősen növelhetik a villamosenergia-csúcsigényeket, ugyanakkor a villanyautók megfelelő technikai, infrastrukturális és szabályozási háttér mellett növelhetik is a rendszerbiztonságot - emelte ki a MEKH.
   
A közlemény szerint az elektromosítás egyre nagyobb teret hódít a közlekedésben, köszönhetően az akkumulátoros energiatárolás fejlődésének és költségcsökkenésének. Az e-mobilitás jelentős potenciállal bír a közlekedési szektor károsanyag-kibocsátásának csökkentésében.
   
A közúti közlekedésről szóló törvény alapján nyilvános elektromos töltőberendezés üzemeltetését és elektromobilitás szolgáltatásokat csak az energiahivatal jóváhagyásával lehet végezni. Engedélyköteles minden közterületen, közintézmény épülete mellett és közintézmény ügyfélparkolóiban, a közforgalmú üzemanyagtöltő-állomásokon, a közforgalom számára nyitott magánterületen, vagy nyilvános parkolóban üzemeltetett elektromos töltőberendezés. A háztartásokban és egyéb nem nyilvános helyeken, például munkahelyeken, az elektromos jármű töltése nem engedélyköteles tevékenység - közölte a MEKH.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, energiahivatal
 
Az Air Liquide építi meg Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását Az Air Liquide építi meg Belgium első nyilvános hidrogéntöltő állomását Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly Elképesztő dobás a Teslától Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly Fagylaltos kocsi elektromosítva - Smitten Ice Cream Soul EV Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly Beindult a Mitsubishi zöld tagozata
 
Csiphiány miatt a Tesla egyik kínai riválisa, a Nio is leállítja a termelést

Csiphiány miatt a Tesla egyik kínai riválisa, a Nio is leállítja a termelést

2021. március 29.
Csiphiány miatt felfüggeszti a termelést a Tesla egyik fő kínai riválisa, a csak elektromos autókat gyártó Nio.
Részletek

Csiphiány miatt a Tesla egyik kínai riválisa, a Nio is leállítja a termelést

Az utóbbi napokban, hetekben számos nagy autógyártó, köztük a Ford, a Honda, a General Motors és a Volkswagen is kénytelen volt visszafogni a termelést. A vállalatokat váratlanul érte a félvezetők globális piacán kialakult hiány, ráadásul egy olyan időszakban, amikor a koronavírus-járvány miatt nőtt az autók iránti kereslet.
   
Az elektromos személyautók kínai piacán domináns Nio pénteken bejelentette, hogy a jövő héten öt munkanapra leállítja a termelést a kelet-kínai Hofej városban lévő gyárában, és a tervezettnél legalább ezer autóval fog kevesebbet gyártani az első negyedévben. Ez azt jelenti, hogy legfeljebb 19 500 autót tud leszállítani a Nio.
   
Az amerikai autógyártók közül a Ford Motor arra számít, hogy akár 2,5 milliárd dollárt is elvihet idei nyereségéből a csiphiány miatti termeléskiesés, míg a General Motors 2 milliárd dollárra becsüli a hatást.

    Csiphiány miatt a Tesla egyik kínai riválisa, a Nio is leállítja a termelést

A Volvo AB haszongépjármű-gyártó, svéd multinacionális vállalat kedden közölte, hogy a félvezetők globális piacán kialakult hiány jelentősen visszaveti a termelést és így nyereségét is a második negyedévben. A Volvo, amely 18 országban működtet gyárakat, áprilisban ugyancsak a termelés leállítására kényszerül.
   
A csiphiánynak az az oka, hogy a készleteket lefoglalták az olyan elektronikai fogyasztási cikkeket előállító vállalatok, mint az okostelefon-gyártók, amelyek a fejlettebb és nagyobb haszonnal eladható félvezetőket vásárolják. A hiány kialakulásában a kínai technológiai vállalatokat sújtó amerikai szankciók is szerepet játszanak.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, kína
 
Skoda SUV-modellek a Kínai piacra Skoda SUV-modellek a Kínai piacra Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén Volkswagen: Európának vezető szerepet kell betöltenie az elektromos mobilitás területén Csiphiány miatt a Tesla egyik kínai riválisa, a Nio is leállítja a termelést Bezöldült a Budapest Taxi Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez Az Autós Nagykoalíció csatlakozott az ICDP nemzetközi autóipari kutatásokkal foglalkozó szervezethez Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése Kiemelt jelentőségű üggyé vált az elektromobilitás elterjesztése
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 101 - 110