Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 111 - 120
Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet

Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet

2021. március 29.
Széleskörű közvélemény-kutatást végzett a Peugeot, amelyben arról kérdezte az autósokat: hogyan és mire használják járművüket a koronavírus-járvány idején. A válaszok részben meglepőek voltak – az azonban nem, hogy a Peugeot tökéletesen alkalmazkodik az ügyfelek igényeihez.
Részletek

Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet

A közelmúltban különleges kérdéssel fordult a brit autósokhoz a Peugeot: az autógyártó képviselői arra voltak kíváncsiak, hogy a négy- vagy többszemélyes háztartásban élők hogyan birkóztak meg az Európát immár egy éve szorításában tartó világjárvány elleni védekezésként bevezetett korlátozásokkal. A felmérésből kiderült, hogy az emberek jelentős része új feladatkört osztott autójára: a megkérdezettek 41 százaléka arról számolt be, hogy járművükkel bővítették személyes életterüket.

Az utcán, udvarban vagy garázsban veszteglő autó a pandémia egyik szomorú jelképévé vált világszerte. Amint az emberek önszántukból vagy a központi intézkedéseknek eleget téve társadalmi távolságtartásra rendezkedtek be – aki csak teheti, otthonról végzi munkáját, interneten keresztül intézi bevásárlásait, míg a gyermekek online oktatásban igyekeznek elkerülni a fertőzést, és lépést tartani a tananyaggal –, a gépkocsi elveszítette elsődleges funkcióját. Ezzel párhuzamosan azonban minden eddiginél égetőbb igény mutatkozik az elvonulásra, az én-időre: otthonuk négy fala közé zárva az emberekben napról napra erősebben ébred fel a vágy, hogy egyedül lehessenek, ha csak egy-két órára is.

A megkérdezettek 58 százaléka – tízből hat ember – találja nyomasztónak ezt a helyzetet, amelyben sokuk számára az autó lett az a biztonságos zug, ahol fellélegezhetnek.

Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet

A megkérdezettek több mint fele egyszerűen csak élvezni szeretne egy kis nyugalmat, csendet és békét, 47 százalékuk okostelefonját, táblagépét is magával viszi, hogy televíziós sorozatokat, filmeket nézzenek autójuk kényelmében, 43 százalékuk inkább egy jó könyvet választ, és a betűkben elmerülve zárja ki a külvilágot. Minden harmadik ember rögtönzött irodát rendez be autójában – akár azért, mert elmélyült koncentrációra van szüksége, akár azért, hogy ő ne zavarja saját munkájukba merülő családtagjait.

Akármilyen célt tölt is be az autó ezekben a hónapokban, egyvalamire sokan ráébredtek: az autó igazából úgy praktikus, ha működik. Az olyan alapvető szolgáltatások, mint a 12 voltos vagy USB töltő aljzatok, a világítás vagy a fűtés nélkül a legelegánsabb autó is sokat veszít a komfortjából. A motort álló helyzetben működtetve áthidalható ez a probléma, garázsban azonban ez nem jelent megoldást, az udvaron vagy a ház előtt parkolva pedig saját környezetünk levegőjét szennyezzük a kipufogógázokkal.

A felmérésben részt vevő, mintegy kétezer autótulajdonos több mint egy harmadában (37%) most fogalmazódott meg az igény egy emissziómentes autó iránt, amely a belső égésű motor működtetése nélkül is biztosítja a modern járművekben megszokott, kényelmes környezetet.

A Peugeot már ma is a legkülönbözőbb lehetőségeket kínálja a természeti és emberi környezete egészségét szívén viselő ügyfelek számára. Tisztán elektromos üzemű, illetve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid típusaik egytől egyig alkalmasak arra, hogy zaj- és légszennyezés nélkül működjenek – és ebből a szempontból mindegy, hogy városi dugóban vánszorgunk, országúton suhanunk, vagy egy helyben veszteglünk velük.

Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet

Az egyedülállóan széles portfolió a tisztán elektromos haszonjárművektől (Peugeot e-Partner, e-Expert és e-Boxer) a tisztán elektromos személyautókon (Peugeot e-208, e-2008, e-Rifter és e-Traveller) át a hálózatról tölthető hibrid személygépkocsikig (Peugeot 508 Hybrid, 508 SW Hybrid, 308 Hybrid és Hybrid4, valamint az év második felétől a vadonatúj Peugeot 308 Hybrid) a lekülönbözőbb élethelyzetekre, vállalkozásoknak és családoknak, céges és magán felhasználásra kínálnak megoldást.

A jelen helyzetben értelemszerűen nem teherbírásukkal, finom hangolású futóművükkel vagy kedvező légellenállásukkal tudják lenyűgözni az ügyfeleket: többet nyomnak a latban a kényelmes ülések, a kiváló zajcsillapítás, a belső tér  átgondolt kialakítása, és persze az elektromos hajtáslánc, amely nem csak tiszta és csendes üzeme miatt tökéletesen karantén-barát, hanem azért is, mert az üzemanyag pótlásához ki sem kell tennünk a lábunkat a kapun.

Akkor sincs persze minden veszve, ha valaki későn kapcsolt, és most venne elektromos Peugeot-t: a márka Európa-szerte egyre több országban nyújt ügyfeleinek online értékesítési felületet, ahol az érdeklődők otthonról konfigurálhatják álmaik autóját, sőt, a rendelési és finanszírozási folyamatot is útjára indíthatják. Így válik a válsághelyzet ideális autómárkájává a Peugeot, amely akkor is kiváló szolgálatot tesz tulajdonosainak, amikor nem utazhatnak.
Kulcsszavak: autógyár, felmérés, Peugeot
 
Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Elfogyott a kapacitás: 2017-re már nem lehet több Tesla Model 3-at rendelni Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint Luxusjárműveinek károsanyag-kibocsátását is manipulálta a Volkswagen az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét A Ford világméretű szintre emeli a Microsoft HoloLens kiterjesztett valóság technológiájának tesztjét Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet Az Apple-t is nekivezeti az autóiparnak a Vasember Egy autó nem csak jármű, hanem menedék is lehet Történetének eddigi legerősebb félévét teljesítette 2014 első hat hónapjában a BMW Group
 
A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat

A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat

2021. március 29.
A Toyota, a Hino és az Isuzu haszongépjármű partnerség keretében gyorsítja fel az elektromos, hálózatba kötött, önvezető és megosztott autók fejlesztését.
Részletek

A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat

A Toyota és teherautógyártásra és buszgyártásra speializálódott leányvállalata, a Hino, az Isuzuval együttműködve felgyorsítja az úgynevezett CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electrified – Hálózatba kapcsolt, Önvezető, Megosztott, Elektromos) technológiák fejlesztését és alkalmazását a haszongépjárműveikben: a cél a fuvarozási problémák orvoslása és a karbonsemlegesség elérése.
 
A Toyota, a Hino és az Isuzu bejelentette, hogy megállapodtak egy új partnerség létrehozásáról a haszongépjárműveket illetően. A három vállalat célja ötvözni a Toyota CASE technológiáit az Isuzu és Hino által alkalmazott haszongépjármű alapokkal. Az együttműködéssel az a céljuk, hogy felgyorsítsák a CASE technológiák és szolgáltatások elterjedését és alkalmazását a társadalom egészében, illetve hozzájáruljanak a fuvarozási szektort érintő problémák orvoslásához és a karbonsemleges társadalom létrehozásához.

A három cég azt tervezi, hogy közösen dolgoznak majd az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV), az önvezető technológiák és a kis haszongépjárművek fejlesztésén és bevezetésén. A BEV-k és FCEV-k költségcsökkentését célzó közös munka során a három vállalat arra is ügyel, hogy népszerűsítsék ezeket a járműveket (például az FCEV teherautók próbaüzeme nyilvános lesz a japán Fukushima Prefektúra területén), akárcsak arra, hogy lendületet adjanak az ilyen autók elterjesztését szolgáló kezdeményezéseknek. 

A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat

Mindemellett az Isuzu, a Hino és a Toyota arra törekszik, hogy összekössék technológiai platformjaikat, létrehozva egy hálózatba kapcsolt haszongépjárműveket kiszolgáló platformot, ami segít majd megoldani az ügyfelek problémáit. E platform révén különböző logisztikai megoldásokat kínálnak majd, amelyek nem csupán a haszongépjárművek üzemeltetését teszik hatékonyabbá, hanem hozzájárulnak a CO₂-kibocsátás mérsékléséhez is.

A fenti partnerség működtetése érdekében az Isuzu, a Hino és a Toyota létrehozzák a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation nevű céget, ami a CASE technológiák és szolgáltatások tervezését végzi majd a három alapító cég közti egyeztetések alapján. A jövőben az Isuzu, a Hino és a Toyota arra törekednek, hogy elmélyítsék együttműködésüket, miközben további, hasonló elképzeléseket követő partnerek csatlakozására is számítanak.

Tőkebefektetési partnerség az Isuzu és a Toyota között

A bejelentett együttműködés zökkenőmentes kialakítása és működtetése érdekében az Isuzu és a Toyota megállapodtak egy tőkebefektetési partnerségről is. Az Isuzu 39 millió darab saját részvényt ruház majd át a Toyotára, összesen 42,8 milliárd jen értékben (aminek eredményeként a Toyota az összes, 2020 szeptemberéig jegyzett Isuzu részvény 4,6 százalékával rendelkezik majd; ez 5,02 százalék szavazati aránnyal jár). Emellett az Isuzu ugyanilyen értékben tervezi Toyota-részvények megvásárlását tőkepiaci tranzakció révén.

Kulcsszavak: elektromos autó, haszongépjármű, isuzu, toyota
 
A Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Európában A Nissan a legkeresettebb ázsiai márka Európában Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban Tízezer aktív FMS Flotta kezelő rendszer a Scania CER régióban A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat Irányjelző Közlekedési Magazin - szeptemberi ajánló Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása A Toyota, a Hino és az Isuzu közösen fejlesztik elektromos, hálózatba kötött, önvezető autóikat Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8
 
A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra

A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra

2021. március 29.
Tovább használható és gyorsabban tölthető – a Nissan automatizált gyártósori járművei (a gyárakban dolgozó munkásokat segítő mobil gépek) fejlődnek, azáltal, hogy újrahasznosított Nissan LEAF akkumulátorok működtetik őket.
Részletek

A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra

Az automatizált gyártósori járművek (angolul: AGV) alkatrészeket szállítanak a munkások számára egy autógyárban. Képzelje el, hogy ezek a kocsik, amelyek valójában robotikus levélhordók, mágneses síneken sürögnek-forognak, miközben alkatrészeket szállítanak az autók gyártásához. Ez azt jelenti, hogy a dolgozónak nem kell időt fecsérelnie az alkotóelemek keresésére, hanem fókuszálhat az összeszerelésre. Az időmegtakarítás a gyár hatékonyságát növeli.

Az autógyárak igen forgalmas helyek és az AGV-k nélkülözhetetlenné váltak. Tokiótól délre, a Nissan Oppama gyárában több, mint 700 darab ilyen automatizált kocsi dolgozik. Ha bepillantunk a Nissan autógyáraiba világszerte, több mint 4000 AGV-t fogunk munka közben találni. Ez az érzékelők és a jelzések kamaramuzsikája. Tökéletes harmóniában játszanak együtt annak érdekében, hogy elkerüljék a gyárbéli ütközéseket.

A Nissan LEAF értékesítése 11 évvel ezelőtt kezdődött. Ezalatt az idő alatt nemcsak a gyártás tökéletesítése folyt, de a cég az akkumulátorok újrahasznosítására is kereste a lehetőségeket. Így jött létre a LEAF és az AGV világának a találkozása.


A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra


Az első generációs LEAF egy 24 kWh teljesítményű akkumulátorcsomagot kapott. Ezek a lítium-ion csomagok 48 modulból álltak. Körülbelül 8 évvel ezelőtt a Nissan mérnökei megtalálták a módját, hogy hogyan vegyenek ki hármat ezen modulok közül és csomagolják újra ahhoz, hogy beleférjen egy AGV-be. Tavaly új szintre emelték az ötletet azáltal, hogy újrahasznosított akkumulátor modulokat használtak újak helyett az AGV-k működtetésére.

A Nissan a 4R Energy céggel karöltve úttörőnek mondható ezen a területen. Az elektromos autókban már nem használható akkumulátorokat az AGV-kben használja fel. Az autókból az életútjuk végén kiszerelt akkumulátorok már nem eléggé erősek ahhoz, hogy egy autót ellássanak energiával, de tökéletesek egy gyártósoron mozgó jármű működtetéséhez. Ez a módszer még fenntarthatóbbá teszi az akkumulátorok teljes életútra vetített CO2 kibocsájtását.

A korábbi megoldásokhoz képest, ez a mostani megoldás két dologban is jobb: az AGV-k az új vagy újrahasznosított lítium-ion akkumulátorokkal gyorsabban töltődnek mint a korábban használt akkumulátorokkal, valamint arra sincs többé szükség, hogy a dolgozók kihúzzák belőlük az akkumulátorokat és újratöltsék őket. Az AGV-k időközönként, útjuk közben megállnak a töltőállomásnál és fokozatosan, minden elhaladásnál feltöltődnek. Ez az automatizmus jelentős időt takarít meg az AVG-k működtetésében.

A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra

Az újrahasznosított LEAF akkumulátorok tovább kitartanak. Sokkal tovább. Míg az ólomsav akkumulátorokat egy-két évente cserélni kellett az újrafelhasznált LEAF akkumulátorok használati ideje várhatóan 7-8 év.  A kevesebb energiatároló kisebb környezetre mért hatást is jelent, mely egy újabb lépés a karbonsemlegesség felé.

„A vásárlóink is jól járnak. Mikor a használt EV akkumulátorok értékesebbé válnak, ugyanis a visszavásárlási áruk is megnövekszik.” mondja Masashi Matsumoto, aki az AGV-k fejlesztését népszerűsíti a Nissan Gyártási Technológia Kutatás és Fejlesztés Központjában. „Az akkumulátorok többféle felhasználási módjával a LEAF maradványértéke is megnövekedett.”

Az AGV-k pedig tovább fejlődnek. Jelenleg mindegyik kocsi a gyár padlóján elhelyezett mágneses útvonalakon tud csak haladni. Mint a vonat a sínen, csak arra tud menni, amerre ez a szalag ezt lehetővé teszi. Ezen útvonalak megváltoztatása (a szalagok felszedése, új útvonalak lefektetése és a számítógépes programok frissítése) időt és pénzt igényel. Azonban elképzelhető, hogy már nem sokáig lesz így. Ahogyan a LEAF akkumulátor lehetővé tette az AGV-k számára, hogy hosszabb ideig dolgozzanak, felmerül egy az autóiparban szintén rohamosan fejlődő alkalmazása az AVG-k világában is, ez az önvezetés.

Az önvezetéssel kapcsolatos fejlesztések felszabadíthatják a gyári robot asszisztenseket a mágnesszalagok korlátozása alól. Ha az AVG-k működését hasonlítjuk az autók világához, akkor nyilvánvalóan egy jóval kontrolláltabb és előrejelezhetőbb környezetben kell nekik közlekedni. Vagyis az AGV-knek kevesebb önvezető technológiára lenne szükségük, mint az autóknak, de továbbra is szenzoraikra és algoritmusaikra támaszkodva önállóan mozoghatnának. A Nissan a konnektivitás terén is nagyon sok kutatást végez, hogy lehetővé tegye az AGV-k és a mozgásukat irányító számítógépek közötti folyamatos kapcsolatot.

„Az AGV-k megújításához alkalmazott egyedi elektromos meghajtású és önvezető technológiáink használata jelentős innovációt hoz majd a gyárainkba.” mondja Matsumoto. „A gyáron belüli alkatrészek ellátása az eMobilitás és automatizáció korába lép.” Más szóval az autók folyamatos fejlődését az azokat legyártó létesítmények is lekövetik majd.

Kulcsszavak: elektromos autó, leaf, lítium-ion akkumulátor, nissan, újrahasznosítás
 
Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját A Volvo bemutatja a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge szabadidőjárművet, új elektrifikált modellcsaládjának első tagját A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford Közösen épít elektromos töltőhálózatot a VW, a BMW, a Daimler és a Ford A LEAF lítium-ion akkumulátorai a Nissan automatizált gyártósori járműveiben találnak otthonra Irányjelző Közlekedési Magazin februári ajánló
 
A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire

A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire

2021. március 26.
A kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér téri összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire - jelentette be Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter keddi sajtótájékoztatóján.
Részletek



A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire

A Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért is felelős miniszter elmondta: a kormány döntésével megmarad a reális lehetősége annak, hogy a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban a beruházás megvalósuljon.
   
Gulyás Gergely elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett "együttműködési kényszer" van a fővárossal.
   
A viták oka, hogy a kormány szerint a főváros fejlődése megtorpant, és sok olyan területen, ahol a fővárosi önkormányzatnak fontos hatáskörei vannak, a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban. "Lényegesen több a szemét, több a dugó és több Budapest utcáin a hajléktalan" - fejtette ki.
   
A miniszter ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék.
   
Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése - mondta.
   

A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire

Gulyás Gergely közölte: éppen ezért a kormány döntött arról, hogy támogatja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését.
   
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a kormány és a főváros között egyetértés jött létre arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ veszi át a gödöllői és csömöri HÉV-vonalak felújításának, valamint a HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését és előkészítését a fővárosi önkormányzattól - emlékeztetett.
   
Mint elmondta, a főváros vezetése 2019 őszén a beruházás előkészítését leállította, majd a közfejlesztési tanácsban 2020 októberében egyeztek meg arról, hogy a feladatot 2021-től átveszi a kormányzat.
   
Szatmáry Kristóf (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a kormány döntésével egy lépéssel közelebb került a kelet-pestieket érintő legfontosabb közlekedési fejlesztés megvalósítása.
   
Közölte: várhatóan kedden vagy szerdán jelenik meg a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról szóló kormányhatározat.
   

A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire

"Másfél év elvesztegetett idő van mögöttünk" - mondta, emlékeztetve, hogy ez fővárosi projektként indult el, de 2019 ősze után a fejlesztés tervezése leállt.
   
A kormány mostani döntésével a 10-15 éves folyamat újabb lépése történt meg - tette hozzá.
   
Megemlítette azt is, hogy a tervek 2023 végére, de a Cinkotáig tartó első szakasz kiviteli tervei már 2022 elejére elkészülhetnek.
   
A komplex elővárosi fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése, valamint a HÉV-pálya bizonyos fővárosi szakaszainak föld alá helyezése - ismertette.
   
Kérdésekre válaszolva Szatmáry Kristóf elmondta, hogy a metró és a HÉV összekötése a tervek szerint a felszínen jön majd létre.
   
Gulyás Gergely közölte: a beruházás a becslések szerint  több mint 200 milliárdba kerülhet majd.
Kulcsszavak: 2-es metró, fejlesztés, hév
 
A kormány 4,6 milliárd biztosítanak a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének kiviteli terveire A Nissan a valóság és a virtuális világ ötvözésével újabb úttörő technológiát alkot a GT-R Nismoban Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW A Nissan az e-Bio üzemanyagcella kifejlesztésén dolgozik A Nissan az e-Bio üzemanyagcella kifejlesztésén dolgozik A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Ford hamarosan már több nagyvárosban is tesztelheti az önvezető járművekre épülő új szolgáltatásait A Ford hamarosan már több nagyvárosban is tesztelheti az önvezető járművekre épülő új szolgáltatásait
 
A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát

A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát

2021. március 26.
Az Új Kangoo Open Sesame by Renault  nevű exkluzív innovációja a legszélesebb oldalajtó-nyílást kínálja a piacon. Az Új Express mindent tud, amire csak szükség lehet.  Ebben a szegmensben már elérhető személyszállító változatként az új Trafic Combi és az új SpaceClass. A kishaszongépjármű verzió 2021 végén lesz elérhető.
Részletek

A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát

„A Renault több mint 120 éve a kishaszongépjárművek szakértője, és mindig vezető szerepet töltött be az innováció terén. Kibővített és megújult kínálatot biztosítunk az Új Kangoo, Új Express és az Új Trafic modellekkel. Az Új Kangoo esetében elérhető Open Sesame by Renault nevű innováció világpremier az kishaszongépjárművek világában. Az elektromos kishaszongépjárművek piacának vezetőjeként Európában, új elektromos és hidrogén hajtású modellekkel és megoldásokkal készítjük elő a jövőt.” - Mark Sutcliffe, a kishaszonjármű Business Unitvezető alelnöke

A Renault bővíti és megújítja a kishaszongépjármű kínálatát, ezzel megfelelve a szakemberek minden igényének. A Master 2019-es megújítása után a Renault bemutatja az Új Kangoo-t, az Új Express-t, az Új Trafic Combi-t és az Új SpaceClass-t.

A kishaszonjárművek szegmensében a Renault egymást kiegészítő kettős ajánlatot kínál az Új Kangoo Van és az Új Express párosával.

Az Új Kangoo Van egy innovatív, sportos és dinamikus kishaszonjármű. Forradalmasítja szegmensét, hiszen olyan hasznos újításokat kínál, mint az Open Sesame by Renault, ezen túl megnövekedett kényelmet és technológiák sorát nyújtja a fedélzetén.

A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát

Az Új Express egy praktikus és hatékony furgon, dinamikus és robusztus kialakítással. Páratlan méretekkel rendelkezik, például a kategória legnagyobb oldalajtajával, vagy óriási rakterével.

A közepes méretű kisteherautók szegmensében a Renault elegáns kialakítással, nagyobb biztonsággal erősíti a Trafic családot, kezdve a személyszállító. A kishaszongépjármű verzió 2021 végén lesz elérhető.

Az új kínálat kiegészítéseként a Renault a Renault Pro+ szolgáltatásait és megoldásait is bővíti azért, hogy megfeleljen a szakemberek új felhasználási szokásainak. A kulcsrakész digitális és online megoldásokat nyújtó, 626 tagból álló Renault Pro+ hálózat és a 400 céget számláló, homologizált átalakító hálózat mindenki számára elérhető szerte Európában.

A zéró károsanyagkibocsátásra való áttérés támogatása érdekében, a Renault termékek és szolgáltatások teljes skáláját nyújtja ügyfeleinek.

Hogy elődjéhez, a Kangoo ZE-höz hasonló sikere legyen, az Új Kangoo E-TECH Electric 2021 végén érkezik, új, 44 kWh teljesítményű akkumulátorával pedig akár 265 km hatótávolságot kínál. A Renault leányvállalata, az Elexent segítségével kínál töltési megoldásokat flottaügyfelei számára.

A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát

A Renault 2011 óta úttörője az elektromos haszongépjárműveknek, 2014 óta pedig a hidrogén alapú megoldások úttörője is. 2021 vége előtt a Renault bemutatja a Master Hydrogen technológiát. A Plug Power segítségével a Renault 2030-ig a hidrogén hajtású kishaszonjárművek európai piacának 30%-át szeretné megcélozni, valamint töltési megoldásokat kínálni az elektromos vagy plug-in hibrid járművek töltésére.

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, haszongépjármű, renault, új modell
 
Új modellekkel érkezik a LADA Új modellekkel érkezik a LADA A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát MGE: húsz százalékkal több új autót helyeztek forgalomba A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát A dán Mike Christensen a legjobb európai DAF-szerelő A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen
 
Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás

Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás

2021. március 26.
Mindössze négy autó, az öntöltő hibrid elektromos Toyota Corolla, Toyota Camry és Toyota Prius és az akkumulátoros elektromos Tesla Model 3 kapta meg a Consumer Reports új Green Choice (Zöld Választás) védjegyét.
Részletek

Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás

A Consumer Reports által csütörtökön közzétett 2021-es „A választék 10 legjobbja” minősítésű autójából négy kapta meg az új megközelítést tükröző Green Choice értékelést: a Toyota Prius, a Toyota Corolla, a Toyota Camry és a Tesla Model 3. A Consumer Reports tesztelési igazgatója, Jake Fisher szerint az új megjelölés, a Green Choice nagyban megváltoztatja majd az emberek károsanyagkibocsátás-tudatosságát. A közbeszéd középpontjában több mint egy évtizede még a fosszilis üzemanyagok elfogyása állt, ma viszont már a fenntarthatóság, a globális felmelegedés, illetve a szmogot, sőt rákot okozó szennyező anyagok az igazán fontosak.

„Sok éven át végeztünk üzemanyag-fogyasztási teszteket, de sosem adtunk tájékoztatást arról, hogy mi jön ki az autóból.” – mutat rá Jake Fisher mondta el a Green Car Reports kérdésére, hozzátéve azt is, hogy a leginkább félreértett dolog az, hogy a dízelek fogyasztása ugyan többnyire alacsonyabb, de minden liter elfogyasztott gázolaj magasabb CO₂-kibocsátással jár.

Öt évvel ezelőttig az amerikai nyilvánosság nem igazán foglalkozott a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás közti különbséggel. Akkor dízelbotrány világított rá arra, hogy az amerikai piacon kapható legkisebb fogyasztású autók némelyike egyben a legkörnyezetszennyezőbb is. Ez felgyorsította a tudatosság kialakulását, és egy olyan keretet adott a témának, ami segített a nyilvánosság számára megérteni a különbséget.

Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás

Ezzel párhuzamosan felértékelődik az olyan autógyártók környezettudatosság iránti elkötelezettsége, mint a világszerte már közel 20%-ban, Európában pedig több, mint 50%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Toyota, és prémium márkája, az Európában 98%-ban hibrideket értékesítő Lexus. A Toyota és a Lexus egyébiránt együtt világszerte több, mint 40, Európában több mint 20 hibrid modellt kínál, a városi kisautó Toyota Yaristól a Lexus Lc szupersportkupéig vagy épp a Lexus LS felsőkategóriás csúcslimuzinig gyakorlatilag minden meghatározó személyautó-szegmenst lefedve.

„Régen azt mondták: ezek az autók jók, mert csak 7 litert fogyasztanak, és ez környezetbarát, de a dolgokat közelebbről kell szemügyre venni, és azt kell megvizsgálnunk, hogy mi jön ki a kipufogóból, nem pedig azt, hogy mi megy be a motorba.” – magyarázza Fisher.

A Consumer Reports idén januári közvéleménykutatásának eredménye azt mutatja, hogy a válaszadók 66 százalékát nagyon, vagy valamelyest aggasztja a kipufogógázokban található káros anyagok egészségre kifejtett hatása, és 61 százalékuk állította, hogy a károsanyag-kibocsátás nagyon, vagy valamelyest fontos szempont a járművük megvásárlásánál, illetve lízingelésénél. Ennek kapcsán Fisher elmondta, hogy a Green Choice ugyan még nem része a szervezet értékelési rendszerének, de egy zöld levéllel jelölik a minősítést, és megjegyzik, hogy a jó károsanyag-kibocsátás összhangban állhat az autó minőségével – és fordítva.

Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás

A Green Choice védjegyet a Consumer Reports által ajánlott járművek 25 százaléka kapta meg, a „választék legjobbjai” minősítésű autóknál pedig 40 százalék ez az arány. A védjegyet az autók legtisztább 20 százaléka kapja meg, ami alapvetően tükrözi az EPA SmartWay Vehicle listáját.

Természetesen más dolgok (például újrahasznosíthatóság, környezetbarát gyártási folyamatok, az abroncsok gumik, a fékbetétek és egyéb alkatrészek) is befolyásoljak egy autó környezeti lábnyomát. Ennek ellenére Fisher szerint a kipufogógázban levő káros anyagok – vagy az elektromos autók energiájának előállításával és továbbításával járó károsanyag-kibocsátás –, azaz a haladással kapcsolatos kibocsátások jelentik a „legnagyobb falatot” ezen a téren.

Ennek megfelelően a Consumer Reports a jövőben többet szeretne foglalkozni a károsanyag-kibocsátással. A szervezetnek van egy károsanyag-kibocsátást mérő mobil berendezése, és azt tervezik, hogy hamarosan már a nyilvánosság is hasznát láthatja az ilyenfajta tesztelésnek. Addig pedig a Green Choice értékelés segít megkülönböztetni a legjobbakat a maradéktól. Még ha valaki nem is áll készen egy elektromos autó megvásárlására, az értékelés megmutatja, hogy azonos üzemanyag-fogyasztás esetén is lehet olyan különbség az egyes modellek között, ami befolyásolja közvetlen környezetünk és a Föld egészségét.



Kulcsszavak: elektromos autó, hibrid, toyota
 
Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar? Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás A TOYOTA Motorsport GmbH bejelentette, hogy motorsport-programja részeként kifejleszti a GT86 R3 rallyautót Európának is bemutatkozott a Toyota Mirai Európának is bemutatkozott a Toyota Mirai Consumer Reports: a Toyota Corolla, Camry és Prius zöld választás Kína hozhat igazi áttörést a Teslának
 
A SEAT S.A. 2025-ig két teljesen elektromos járművet dob piacra

A SEAT S.A. 2025-ig két teljesen elektromos járművet dob piacra

2021. március 26.
A CUPRA Tavascan 2024-ben csatlakozik a márka kínálatához. A városi elektromos járművet 2025-ben vezetik be a piacra.
Részletek

A SEAT S.A. 2025-ig két teljesen elektromos járművet dob piacra

A SEAT S.A. ma bejelentette, hogy 2025-ben egy városi elektromos járművet dob piacra. Ezzel a vállalat a 20-25 000 euró körüli ár-kategóriába lép be, ami alapvetően fontos ahhoz, hogy az elektromobilitás tömegek számára hozzáférhetővé váljék, és elérje a Green Deal célkitűzéseit. A következő hónapokban jelentik be, hogy ezt a gépkocsit melyik gyárban fogják gyártani.

A SEAT S.A. nem csupán elektromos járművek gyártását tűzte ki célul, hanem azt is, hogy a teljes projekt kifejlesztését is vezesse a Volkswagencsoporton belül. "A tervünk az, hogy átalakítsuk Műszaki Központunkat, amely a maga nemében egyedülálló Dél-Európában, és amely alapvető fontosságú kutatás-fejlesztési eszköz a régió számára" - mondta Wayne Griffiths. „Úgy gondoljuk, hogy felelősségünk részét képezi, hogy Spanyolországot elektromos hajtású gépkocsikkal lássuk el. 70 évvel ezelőtt mi tettük kerekekre Spanyolországot. Most az a célunk, hogy az országot elektromos kerekekre tegyük.”

A városi elektromos autó 2025-ben kerül a termék kínálatba, és a potenciális mennyiséget tekintve nagy projektnek számít. Ez fontos mérföldkövet jelent a fenntarthatóság és az éghajlatváltozás elleni küzdelem útján, és azt célozza, hogy a spanyol autóipar átalakulásának motorjává váljék.

A SEAT S.A. 2025-ig két teljesen elektromos járművet dob piacra

CUPRA Tavascan: egy álom megvalósul.

A vállalat éves sajtótájékoztatóján Wayne Griffiths bejelentette, hogy a CUPRA 2024-ben útjára indítja a Tavascant. A CUPRA Tavascan lesz a márka második 100% -ban elektromos modellje az idén év végén megjelenő CUPRA Born bevezetését követően.

„Álmunk megvalósul: a CUPRA Tavascan valósággá válik. A Volkswagen-csoport MEB platformjára építve a Tavascant Barcelonában tervezik és fejlesztik, és 2024-ben jut majd el az európai és a tengerentúli piacokra”- magyarázta Griffiths.

Kulcsszavak: Cupra, elektromos autó, seat
 
A SEAT S.A. 2025-ig két teljesen elektromos járművet dob piacra Norvégiában is elérhető a Tesla Model S Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit Extrém hidegben tesztelik a BMW elektromos modelljeit A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs Elektromos autók: áttörésnek nyoma sincs NGM: az új töltési pontokkal az egész ország átjárhatóvá válik elektromos autóval NGM: az új töltési pontokkal az egész ország átjárhatóvá válik elektromos autóval
 
A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban

A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban

2021. március 25.
A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártását kezdi meg Spanyolországban 2022 és 2024 között - jelentette be a francia cégcsoport vezérigazgatója kedden Palenciában.
Részletek

A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban
   
Luca de Meo közölte: a palenciai gyárban két, a valladolidi üzemben három új típus készül a következő években, utóbbi telephelyen új hibrid motorok összeszerelését is végzik majd. Emellett a sevillai üzemben két újfajta sebességváltó gyártását tervezik.
   
Mint mondta, Spanyolország az autóipar villamosításának jelentős szereplőjévé válhat, véleménye szerint 2025-re a dél-európai országban értékesített autók 35 százaléka hibrid jármű lesz, míg Európában elérheti a 45 százalékot.
   
José Vicente de los Mozos, a Renault Espana elnöke a márka eddigi legambiciózusabb spanyolországi tervének nevezte a most bejelentett elképzeléseket, amelyeknek a gazdaságra gyakorolt hatását 12 milliárd euróra becsülte. A négyéves projekttel ezer új munkahely létrehozását ígérik.
   
A Renault gyárai és kereskedelmi hálózata révén mintegy 100 ezer embernek ad munkát, valamint a spanyol hazai össztermék (GDP) 1,5 százalékát biztosítja.

A 2021-2024-es időszakra vonatkozó tervezet bemutatásán részt vett VI. Fülöp spanyol király és Pedro Sánchez spanyol miniszterelnök is.

A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, hibrid, renault, Spanyolország
 
Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban Három elektromos Ford modell érkezik Európába 2014-ig Exkluzív motoros élmény a spanyol napsütésben Exkluzív motoros élmény a spanyol napsütésben A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten A Mercedes-Benz 185 milliárd forintos beruházást jelentett be Kecskeméten A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját A Ford háromszorosára növeli önjáró autókból álló flottáját
 
Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

2021. március 25.
Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot. A Neo Performance elnevezésű program keretében érkezhetnek a Peugeot Sport által tuningolt újabb PSE modellek!
Részletek

Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

Az év egyik szenzációjának ígérkezik – és nem csupán a Peugeot világában – a nagyteljesítményű 508 és 508 SW Peugeot Sport Engineered modellpáros színre lépése. A jövő azonban ennél is több izgalmat tartogat azok számára, akik egyszerre szeretnék élvezni a kedvező károsanyag-kibocsátást és a lehengerlő dinamizmust.

Nem egyedi modell, hanem egy házon belüli almárka első típusa lesz a Peugeot 508 PSE – ez egyre egyértelműbb a márka vezetőinek nyilatkozataiból. A PSE, azaz Peugeot Sport Engineered, megjelölés alatt hamarosan villamosított csúcsmodellek népesíthetik be a márka teljes portfolióját.

A Peugeot két éve, 2019 februárjában mutatta be az új generációs 508-as modellcsalád minden eddiginél erősebb változatának prototípusát. A „minden eddiginél” ez esetben nem csak a márka középkategóriás modellsorozatát jelenti, amelynek hosszú vérvonala számos sikeres versenyautót adott a világnak, a terepralikon sikeres Peugeot 504-esektől a kétszeres Dakar-győztes 405-ösön át a túraautó-bajnokságokban sikeres 406-osig: a Peugeot autógyártásának immár több mint 130 éve alatt egyszer sem készült még ekkora teljesítményű modell.

Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

A szériaváltozatnál mért 360 lóerőről és 520 Nm-ről egy belső égésű és két villanymotor gondoskodik: az előbbi 200 lóerőt és 300 Nm-t ad le, míg az utóbbiak elöl 110 lóerővel és 320 Nm-rel, hátul 113 lóerővel és 166 Nm-rel járulnak hozzá a kollektív teljesítményhez.

A Peugeot korábbi márkaigazgatója egy interjú során, már 2020-ban így fogalmazott: „amikor 2021 elején forgalomba hozzuk az 508 Peugeot Sport Engineered modellt, azzal erős üzenetet küldünk a piacnak. Azt az üzenetet, hogy az elektromos átállásnak, a környezettudatos közlekedésnek nem kell unalmasnak lennie; 50 g/km alatti széndioxid-kibocsátással is lehet élvezetes a vezetés.”

Még erőteljesebbé teszi az üzenetet, hogy a PSE nem egyedi modell lesz, hanem egy valódi almárka. „Minden évben, minden fő piacon lesz egy-egy nagy modellújdonságunk”.

„A villamosítás sajátos értelmezésével még feljebb emelhetjük a Peugeot márkát a piacon. 2020-ban minden harmadik eladott autónk (32%) csúcsfelszereltségű volt: ügyfeleink készen állnak arra, hogy velünk együtt magasabb szintre lépjenek, és ebben az elektrifikáció lesz segítségünkre.”

Azt egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy pontosan hány típust (és melyeket) részesíthet kezelésben a Peugeot Sport Engineered – annyi azonban biztosnak tűnik, hogy a 3008-ason alkalmazni fogja az új formulát a márka, hiszen ez a modell már eleve rendelkezik a nagyteljesítményű hajtás alapját képező 4x4 plug-in hybrid hajtáslánccal. A nemrég bemutatott, ősszel debütáló új 308-as is nagy eséllyel pályázik a PSE logóra, hiszen a sportos sziluett és a beígért tölthető hibrid változatok gyári tuningért kiáltanak.  

Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

Konkrét adatok nélkül is valószínű, hogy a PSE portfoliója gazdagabb lesz, mint a GTI modelleké valaha volt. Az új modellcsalád ugyanis nem virgonc majdnem-versenyautókat, hanem nagyteljesítményű, magabiztos erőfölénnyel bíró, kifinomult sportmodelleket fog felvonultatni. Az ehhez szükséges kiegyensúlyozott, nagy tartalékokkal bíró adottságok pedig a Peugeot új generációs típusaiban egytől egyig megtalálhatók vagy megtalálhatók lesznek, hiszen a márka 2023-ig valamennyi modelljét elérhetővé teszi valamilyen alternatív hajtással, melyek jelentős potenciált hordoznak ebből a szempontból.

Az 508 PSE konfigurációja sarokszámaiban megegyezik a Peugeot alapkivitelű Hybrid4 rendszerével, az extra teljesítményt az eltérő hangolásnak köszönheti a hajtáslánc. Ez azt is jelenti, hogy a Peugeot összes plug-in hybrid modellje részesülhet egy ilyen jellegű teljesítmény-növelésben.

Más kérdés, hogy mi lesz azokkal a modellekkel, amelyekhez a Peugeot jelenleg hálózatról tölthető hibrid hajtást nem, csak akkumulátoros elektromos rendszert kínál. Ez nem csupán a márka haszonjármű-kínálatára vonatkozik, hanem a CMP platformra épülő, városi ferdehátú (208) és SUV (2008) modellekre is. Ez a padlólemez nem csak nevében moduláris: két nyomtávval, három különböző tengelytávval és háromféle hátsó modullal szerelhető. Habár nincsenek arra vonatkozó hivatalos tervek, hogy a Peugeot a jelenlegi kínálaton túlmutató konfigurációkkal bővítené ezen modellek hajtáslánc-kínálatát, a jelenlegi lehetőségek is számtalan variációt tesznek lehetővé.
Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot

A 208 esetében a GTI-hagyományok és a formátum miatt különösen indokolt lehet egy PSE kivitel megszületése, akár tisztán elektromos, akár valamilyen hibrid formában. Ez az egyetlen olyan típus egyébként, ahol a Peugeot vezetése egészen a közelmúltig elképzelhetőnek tartotta a GTI változat kialakítását is. A gondolatot csak 2020 utolsó hónapjaiban vetették el végleg, ám a múlt így is kötelez: biztosak lehetünk abban, hogy egy esetleges 208 PSE (vagy akár e-208 PSE) az új Peugeot Sport Engineered modellcsalád legjobban vezethető, legtüzesebb és, legszórakoztatóbb tagja lesz, az alkalmazott technológiától függetlenül.



Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Neo Performance, Peugeot, Peugeot Sport Engineered
 
Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot Történelme legkönnyebb sport-prototípusát készítette el az Audi Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel Emisszió-mentes veszélyhelyzet-kezelés és pénzszállítás a BMW i3 modellel A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Kiterjesztheti elektromos sportprogramját a Peugeot Kétmilliárd forintos útfelújítási program Székesfehérváron A Time Magazin az év egyik legjobb találmányának választotta a Goodyear Eagle-360 abroncskoncepciót A Time Magazin az év egyik legjobb találmányának választotta a Goodyear Eagle-360 abroncskoncepciót
 
Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

2021. március 25.
Manapság mindenhova magunkkal visszük okostelefonjainkat. Ugye milyen intelligens megoldás lenne, ha leváltanák az autóinkban található multimédia kijelzőt?
Részletek

Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

A Dacia számára ez nyilvánvaló választás volt, de csak akkor, ha teljes mértékben a vezetési élmény része lehet. Ebben a szellemben született meg a Media Control. Nicolas Legros, a Dacia Cross Car Line operatív igazgatója, mutatja be a rendszer filozófiáját és előnyeit, amelyek az Új Dacia Sandero-val mutatkoznak be.

Hogyan lehetne az okostelefon az útitársunk, anélkül, hogy azzal kellene bajlódnunk, hogy folyton a lötyögős légbefúvón rácson lévő telefontartót kell igazgatnunk? Bárcsak ennyire egyszerű lenne! A Dacia-nál megértették ezt a problémát. A márka mérnökei és formatervezői közös erővel egy olyan okos és gazdaságos megoldással álltak elő, amely összhangban van kor elvárásaival.

"A Dacia-nál küldetésünknek tekintjük, hogy újradefiniáljuk az autózás leglényegének fogalmát. Ezért egy olyan egyszerű, de okos multimédia-megoldást kellett találnunk a, ami egyben vonzó is. Felméréseink azt mutatják, hogy vásárlóink az egyszerűséget szeretik ezen a téren. Olyan fontos szempont ez, amelyet a Dacia-közösség tagjai is számtalanszor jeleztek nekünk.

Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

Mérnökeink és tervezőink ezért közösen létrehozták a Media Control rendszert, amely ügyfeleink kedvenc képernyőjét – a telefonjukat - az autóban lévő multimédia élmény középpontjába helyezi." – mondta el Nicolas Legros, a Dacia Cross Car Line operatív igazgatója.

Mi az a Media Control?

A Media Control egy olyan rendszer, amely a rádiós egység kiegészítőjeként kap helyet, és egy kifejezetten az okostelefon számára kialakított tartót, valamint egy ingyenes, testreszabható és könnyen kezelhető alkalmazást foglal magában.

Nicolas Legros kifejti: “A Media Control egy teljes multimédiás rendszert jelent. Egy rádiót, két hangszórót, egy USB-portot, Bluetooth csatlakozási lehetőséget, a kormánykerék kezelőszerveit és mindenekelőtt a műszerfalba integrált okostelefon dokkoló állomást tartalmaz. A projekt kezdete óta ez a dokkoló állomás a műszerfal dizájnjának szerves, beépített részét képezi. Ez garantálja vásárlóink számára a kényelmet és az ergonomikus kialakítást.”
Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

Az új Dacia Sandero műszerfalának közepén kialakított univerzális foglalatába helyezve és szilárdan rögzítve, az okostelefon tökéletesen a vezetési élmény részévé válik. A stratégiai elhelyezés, magasan, enyhén a vezető felé fordítva tökéletes láthatóságot biztosít, ezáltal garantálva a biztonságot. Az autó vezetője pedig egyszerűen csak letölti a Dacia Media Control alkalmazást az okostelefonjára, és az egyszerű Bluetooth-kapcsolatnak köszönhetően az eszköz a műszerfal valódi kiterjesztésévé válik, felváltva az integrált multimédiás rendszert.

Navigáció, rádió, zene, telefon, sőt a jármű információi is csupán egyetlen érintésre vannak a vezetőtől, és mindez akár hangvezérléssel is használható az okostelefonba épített hangfelismerésnek köszönhetően.
Ráadásul, ha a telefon nincs a dokkolóban, az teljesen eltűnik a műszerfalban.

Inteligens rendszer, okos funkciók

De mindez nem elegendő ahhoz, hogy a Media Control 100%-ban intelligens multimédiás rendszer legyen. A testreszabható alkalmazásnak köszönhetően a rendszer minden egyes felhasználó igényeihez alkalmazkodik, valamint csatlakozik a jármű fedélzeti számítógépéhez is.

Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul

Így a felhasználó parancsikonokat is létrehozhat kedvenc alkalmazásaihoz, kontaktjaihoz és widgetjeihez. Ami a navigációt illeti, szolgáltatók széles választéka áll rendelkezésre. Ha a multimédia funkcióit nézzük, egy menüből választhatunk: rádió, streaming szolgáltatások, telefonon található lejátszási listák, USB pendrive és akár még MP3 lejátszó közül is lehet választani. A telefon esetében, a hívás mellett minden egyéb fontos funkció rendelkezésünkre áll: hangalapú vezérlés, a névjegyzékben történő kereséshez, a hívás előzmények böngészéséhez, vagy a naptárhoz való hozzáféréshez. Androidos készülékek esetében a rendszer akár SMS-eket is fel tud hangosan olvasni, és ez a funkció hamarosan az iOS alapú készülékek esetében is elérhető lesz. Ami a járművet illeti, a Driving ECO funkció megjeleníti a valós idejű fogyasztási adatokat és személyre szabott vezetési tanácsokat nyújt minden út végén.

Az úticélhoz való megérkezést követően hasznos lehet az autóban felejtett telefon figyelmeztetés, vagy a ‘Go To My Car’ funkció, amely segít megtalálni az autót a parkolásnál.  Nicolas Legros így foglalja ezt össze: "A Media Control funkció az okostelefonok leghasznosabb lehetőségeit beépíti a vezetési élménybe." 

Ennél nem is lehetne egyszerűbb

A rendszer egyszerűsége az ergonómiájában rejlik. Az okostelefon dokkoló optimális elhelyezésének köszönhetően minden könnyen elérhető néhány érintéssel. Az alkalmazás intuitív felhasználói felülete lehetővé teszi a menükben történő hatékony és gördülékeny navigációt. Az okostelefonon végrehajtott műveletek tükrözése az autó multimédiás kijelzőjén még könnyebbé teszi a rendszer kezelését. Nem utolsósorban, a kormánykerék kezelőszervei megkönnyítik az alkalmazás vezérlését, ha zeneszámot, vagy rádióállomást szeretnénk váltani, vagy a hangerőt szabályoznánk, esetleg hívást fogadunk vagy fejezünk be. A nagyobb kényelem és biztonság érdekében a rendszer az okostelefonba épített hangvezérléssel is használható.

Röviden: a Media Control egy jól átgondolt rendszer, alapvető funkció. Testreszabható, letisztult és a legjobb ár-érték arányt nyújtja a piacon. "A márka ismertetőjegyei a multimédiára alkalmazva. " - mondta Nicolas Legros, utalva arra, hogy a rendszer a Dacia-szellemiség minden kritériumának megfelel. Egyszerű, praktikus és okos: igazi Dacia.

Kulcsszavak: dacia, sandero, új modell
 
Új Dacia Sandero: a kijelző a zsebedben lapul Bemutatkozott a második generációs Nissan Qashqai Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe A vadonatúj Honda HR-V 2015 nyarán érkezik az Európai márkakereskedésekbe Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Bemutatjuk az új Citroën C3 AIRCROSS KOMPAKT SUV-ját Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 111 - 120