Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 111 - 120
Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

2022. február 15.
Az egyik legfontosabb trend jelenleg az autóiparban az elektromobilitás, amely egyre inkább a Bosch meghatározó üzleti területévé válik.
Részletek

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A vállalat 2021-ben mintegy 700 millió eurót, összességében pedig már ötmilliárd eurót költött az elektromobilitással és üzemanyagcellákkal kapcsolatos fejlesztésekre. Az elektromobilitással összefüggésben az elmúlt években Magyarországon is folyamatosak voltak a fejlesztések és a beruházások. „Célunk, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén” – mondta Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban. A vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt miskolci, maklári és hatvani telephelyein.

Budapesten fejlesztik az e-mobiltást jövőjét

„Az elektromobilitás terén egyetlen más vállalatnak sincs a Bosch csoportéhoz hasonló széles körű kínálata: az eBike-tól az építőipari munkagépekig, a szilícium-karbid chiptől a teljesen integrált e-tengelyig terjed a vállalat portfóliója” – hangsúlyozta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ e-mobilitásért felelős vezetője. Az autózás területén a Bosch a legkisebb városi autótól egészen a nagyméretű tehergépjárművekig nyújt elektromos megoldásokat.


Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A magyarországi Bosch csoport, és különösen a Budapesti Fejlesztési Központ egyre hangsúlyosabb szerepet játszik az elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztések területén. A vállalat budapesti telephelyén a mild hibridektől (48 V-os, rásegítéses rendszer) a teljesen elektromos autókig az elektromos hajtáslánc szinte összes komponensét fejlesztik, beleértve többek között az elektromos motorok és inverterek komponenseit, az energiamenedzsment rendszereket, valamint a töltőelektronikát is.

A Bosch a tisztán akkumulátoros technológia mellett élen jár az üzemanyagcellás hajtásrendszer-technológiát érintő fejlesztésekben is. A Bosch csoportnál a Budapesti Fejlesztési Központban is foglalkoznak az üzemanyagcellás rendszerek komponenseinek fejlesztésével, itt többek között az üzemanyagcella feltöltő kompresszorának az elektronikáját és mechanikáját fejlesztik.

Csak Budapesten a vállalat háromezer munkatársa dolgozik a jövő autóipari technológiáin, ebből többszáz mérnök kifejezetten az elektromobilitással összefüggő fejlesztésekkel foglalkozik. A vállalat most épülő, új campusa az elektromobilitáshoz és az autonóm járművekhez köthető kutatás-fejlesztések újabb fontos helyszíne lesz. Olyan innovációs központ, amely többek között a magyar mérnökök tudását és ötleteit felkarolva járul hozzá a még biztonságosabb és fenntartható, zöld mobilitás megteremtéséhez. Az új létesítmény várhatóan 2022 második félévében nyitja meg kapuit.

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

Új kapacitások és gyártási tevékenység

A Bosch Magyarországon az ipari és az akadémiai szféra aktív együttműködésével folytatja fejlesztéseit, szorosan összekapcsolva az egyetemi alkalmazott kutatást és az ipari fejlesztéseket. A vállalatcsoport 2021-ben több fontos, elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztési projekten dolgozott. A miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. és a Miskolci Egyetem közös projektjében olyan új gyártási eljárás és alkatrész született, amely komoly előrelépést jelent a jövő gépjárműveinek megalkotásában. A motorok hűtéséhez fejlesztett műszaki megoldások nemcsak technológiai előrelépést jelentenek, hanem a projekt eredményeként a konzorcium tagjainál új, az elektromobilitáshoz kapcsolódó kutatás-fejlesztési kapacitások, kompetenciák is létrejöttek.

A vállalat miskolci autóipari telephelye a K+F tevékenység mellett fontos gyártóközpontja is a Bosch elektromobilitási törekvéseinek. A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. újgenerációs termékei, például a fékrásegítő motor, illetve a menetstabilizátor a hibrid és elektromos meghajtású járművek nélkülözhetetlen alkatrészei. Az autóipari komponensek mellett a gyár fontos terméke az eBike-okhoz készülő elektromos hajtás is, amelyhez az akkumulátorokat a cégcsoport másik miskolci üzeme, a Robert Bosch Power Tool Kft. fejleszti és gyártja.


Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. ettől az évtől további e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészek, például új generációs inverterek gyártását tervezi. A Robert Bosch Automotive Steering Kft. pedig összesen 70 ezer négyzetméter termelési és logisztikai területet, valamint egy integrált, modern szolgáltatóközpontot és irodai területet is kialakít Makláron. Ennek köszönhetően a jövő kormányműveit gyártják Makláron, hiszen az autóipar átalakulásával egyre nagyobb igény van az elektromos kormánymű-rendszerekre. Amellett, hogy környezetbarát az elektromos kormánymű technológiája, jól együttműködik a különböző asszisztensrendszerekkel az automatizált vezetés egyik kulcselemeként.

Cél a szén-dioxid-mentes közlekedés

A Bosch K+F tevékenységének fókuszában az elektromobilitás, a hidrogén és a mesterséges intelligencia alapú fejlesztések állnak, amelyek hozzájárulnak a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentéséhez és a klímavédelmi célok eléréséhez. A Bosch arra készül, hogy az elektromos járművek iránti kereslet világszerte nő. A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka már elektromos lesz. A vállalat nyitott valamennyi jövőbeni erőátviteli technológia irányába, folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokat is, és elkötelezett támogatója a nulla károsanyag-kibocsátású járművezetésnek.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, Hatvan, Robert Bosch Automotive
 
Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul A Peugeot elektromos modellek megjelenésével a márka szlogenje is megújul Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar A Tesla megjelenik az indiai piacon is A Tesla megjelenik az indiai piacon is A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén A Nissan felvillanyozza Milánót az UEFA Champions League döntőjén
 
A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

2022. február 10.
A világ tizedik legnagyobb autógyártója, a Nissan Motor az Egyesült Államokat kivéve minden piacon leállítja a belsőégésű motorok fejlesztését, és kizárólag elektromos járművekre koncentrál – jelentette a Nikkei Asia. A Nissan az első nagy japán gyártó, amely bejelentette a váltást.
Részletek

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel


A világ tizedik legnagyobb autógyártója, a Nissan Motor az Egyesült Államokat kivéve minden piacon leállítja a belsőégésű motorok fejlesztését, és kizárólag elektromos járművekre koncentrál – jelentette a Nikkei Asia. A Nissan az első nagy japán gyártó, amely bejelentette a váltást.

A japán óriás a szigorodó kibocsátási normák, a megváltozott szabályozási környezet miatt határozta el a lépést. Az EU-ban 2025-ben lépnek életbe az Euro7-es kibocsátási normák, ami jelentősen megnöveli a belsőégésű motorok gyártási költségét.

Az ázsiai piacra (a cég legnagyobb piaca Kína, Japán pedig a harmadik az USA után) sem fejlesztenek több belsőégésű motort, de a hibrid meghajtásokat még készítenek.

A Nissan viszonylag olcsó ötajtós kompakt elektromos autója, a LEAF a világon a második legnagyobb példányszámban eladott villanyautó, csak a Tesla Modell 3 előzi meg.

A piackutató cégek számítása szerint 2033-ban a világon értékesített új elektromos járművek száma már húsz százalékkal meghaladhatja a hagyományos motorokkal szerelt autók eladását - í­rja a 444.hu.

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, nissan
 
Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában Alacsonyfeszültségű hibrid autók bevezetését tervezik Kínában A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet A Siemens Mobility és partnerei elindítják az „Önvezető villamos a kocsiszínben" elnevezésű kutatási projektet Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail Megérkezett a márkakereskedésekbe a megújult Nissan Qashqai és X-Trail A Nissan is leáll a belsőégésűekkel 13 extrém alacsony üzemanyag-fogyasztású ultra-modell az Audi palettáján Jöhet az elektromosautó-flották kora Jöhet az elektromosautó-flották kora
 
A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

2022. február 09.
Több tényező is akadályozza az elektromos autók térnyerését a K&H friss felmérése szerint, a válaszadók főként a magas árat, a kevés töltőhelyet, az alacsony hatótávolságot, a drága szervizelést és a lassú töltést említették.
Részletek

 A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A K&H keddi közleményében felidézte: az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal. Ebben az időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, benzinesekből és dízelesekből ugyanakkor több mint 4,6 millió. Magyarországon 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők tavaly a harmadik negyedévben, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.
   
A K&H biztos jövő index szerint a 30-59 éves magyar válaszadók 78 százaléka véli úgy, hogy túl drágák az elektromos autók, az egy évvel korábbi felmérésben viszont még 85 százalék mondta ugyanezt.
   
Hetven százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága, 63 százalékuk úgy véli, hogy nincs elég hely, ahol tölteni lehetne az autókat, 62 százalékuk pedig úgy látja, hogy drága az elektromos autók javíttatása, szervizelése.
   
 A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye pedig, hogy nincs megfelelő szervizháttér, ettől a nők jobban tartanak.
   
Sokkal többen lettek, akik az elektromos autók elhasznált akkumulátorait környezetszennyezőnek tartják, 2021 negyedik negyedévében 47 százalékos volt az arányuk, míg egy évvel korábban csak 37 százalék volt ezen a véleményen.
   
A megkérdezettek 43 százaléka úgy látja, hogy a mostani helyzetben a tisztán elektromos autónál jobb választás egy konnektorról tölthető hibrid, amelynek van saját belső égésű motorja, ezáltal nincs hatótávprobléma, és a tankolás is megoldható pár perc alatt.
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem
 
New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli New York városa minden kocsiját elektromosra cseréli Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Az OMV bábolnai töltőállomásán átadták Európa leggyorsabb villámtöltőinek egyikét Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon Már több mint 2000 új LADA közlekedik a magyar utakon LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója LEAF Black Edition – A Nissan legdögösebb elektromos autója Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport Már nyolc országban értékesít Jaguart és Land Rovert az AutoWallis Csoport
 
A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására

A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására

2022. február 09.
A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos modelljei hosszabb hatótávolságot, gyorsabb tölthetőséget és alacsonyabb költségeket kínálnak majd, miközben új mércét állítanak a biztonság és a fenntarthatóság terén.
Részletek

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

Ezen célkitűzések megvalósítása érdekében a Volvo Cars az elkövetkező évek során 10 milliárd svéd korona értékű beruházással készíti fel torslandai üzemét ezeknek az új generációs, tisztán elektromos típusoknak a gyártására.

A tervezett beruházások keretében a vállalat számos új, fenntarthatóbb technológiát és gyártási folyamatot vezet be az üzemben. Többek között új mega casting öntéstechnológiával állítják elő az alumínium karosszériaelemeket, új akkumulátor összeszerelő üzemet létesítenek, valamint teljes körűen felújítják a fényező és végösszeszerelő műhelyeket.

A beruházás kapcsolódik ahhoz a közelmúltban tett bejelentéshez, amelynek értelmében a Volvo Cars és az akkumulátor-cellákat gyártó, piacvezető Northvolt együttesen 30 milliárd svéd korona értékű beruházással teremti meg az új generációs, tisztán elektromos Volvo gépkocsikba szánt, kiváló minőségű, egyedi kialakítású akkumulátor fejlesztésének és gyártásának a feltételeit.

Mindkét beruházási terv közelebb viszi a Volvo Cars vállalatot azon céljának a megvalósításához, hogy 2030-ra 100%-ban elektromos járműveket gyártson, valamint megerősíti a vállalat hosszú távú elköteleződését Göteborg felé.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

„Ezekkel a beruházásokkal fontos lépést teszünk a vállalat tisztán elektromos jövője felé, és előkészítjük a még fejlettebb, még jobb elektromos Volvók érkezését.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Torslanda a Volvo Cars legnagyobb üzeme. Kulcsszerepet szánunk a létesítménynek a vállalat folyamatos átalakulásában, amelynek eredményeként 2030-ra tisztán elektromos járművek gyártójává válunk.”

Az új generációs elektromos Volvo modellek alumínium karosszériaelemeinek mega casting öntési technológiával történő gyártása a legnagyobb jelentőségű, legizgalmasabb változás, amely a beruházási csomag eredményeként valósul meg. A mega casting eljárás számos előnyt jelent a jármű teljes élettartamára vetített fenntarthatósági, költség- és teljesítménymutatók terén; a Volvo Cars az autóiparban az elsők között készül alkalmazni ezt a technológiát.

Azáltal, hogy a padlólemez főbb idomait egyetlen alumínium elemként öntik ki, csökkenthető az össztömeg, ami takarékosabbá teszi a járműveket, és ezáltal növeli azok elektromos hatótávolságát. A technológia másik előnye, hogy a Volvo tervezői optimálisan használhatják ki az utas- és csomagteret, ami összességében praktikusabbá és sokoldalúbbá teszi a járműveket.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

A mega casting eljárással emellett csökkenthető a gyártási folyamat komplexitása. Ez pedig költségmegtakarítást eredményez az anyaghasználat és a logisztika terén, csökkentve a gyártás, valamint a beszállítói lánc összesített környezeti lábnyomát.

A fényezőműhelyek felújítása keretében új gépeket telepítenek, és új eljárásokat vezetnek be, amelyekkel a várakozások szerint tovább csökkenthető a fényezőműhely energiafelhasználása, illetve károsanyag-kibocsátása.

Az új akkumulátor összeszerelő üzemben építik össze az akkumulátor cellákat és modulokat a gépkocsi padlószerkezetével, míg az összeszerelő üzem felújításával már az új generációs, tisztán elektromos járművek gyártására készül fel Torslanda. Új „házasítási pontot” hoznak például létre, ahol a karosszéria felső része először találkozik a padlólemezzel.

A logisztikai területeket szintén felújítják, javítva az anyagmozgást, és optimalizálva az áruk és alkatrészek beszállítását az üzembe. A vállalat emellett a gyárhoz kapcsolódó létesítményeket – pihenőterületeket, öltözőket és irodákat – is felújítja, így biztosítva még kedvezőbb munkakörnyezetet minden alkalmazott számára.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

„Nagyszerű nap a mai a torslandai üzem számára, hiszen ezzel a beruházási csomaggal felkészítjük a létesítményt a jövőre.” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars fejlesztésért és tevékenységekért felelős igazgatója. „Vállalatunk jövője tisztán elektromos, ám ehhez a gyártóüzem számos pontját meg kell újítanunk, így gondoskodva arról, hogy Torslandában a jövőben is a legkiválóbb minőségű prémium elektromos járművek készülhessenek.”

Az évente 300 000 gépkocsi gyártására képes Torslanda a Volvo Cars egyik legrégebb óta működő gyártóüzeme. A gyárat 1964 áprilisában nyitotta meg VI. Gusztáv Adolf svéd király; hosszú időn át ez volt Svédország legtöbb alkalmazottat foglalkoztató munkahelye. A torslandai üzem jelenleg három műszakban termel, és mintegy 6500 embernek ad munkát.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, svédország, volvo
 
A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására Rába: buszpiaci együttműködés a Volvóval Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly Enyhén csökkent a Szlovákiában gyártott gépkocsik száma tavaly A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A BMW i bemutatja az otthoni töltési hálózat innovációját A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására Sikeres első félévet zárt a Kia szlovákiai gyára
 
Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

2022. február 09.
Az Amazon.com online értékesítési platformon létesített alkatrészáruházat a Toyota és a Lexus. A bolt éjjel-nappal nyitva van, a kínálat folyamatosan bővülni fog.
Részletek

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az utóbbi időkben világszerte ugrásszerűen megnőtt az internetes kereskedelem jelentősége. A jelenséget kétségtelenül felgyorsította a koronavírus-járvány, amikor sok esetben ez volt a vásárlás egyetlen működőképes, biztonságos módja. Ugyanakkor az online értékesítést nem csak a kényszer tette népszerűvé: a technológia folyamatos fejlődésének, no meg az egyre erősebb kiszolgáló infrastruktúrának köszönhetően ma már szó szerint erőfeszítés nélkül, megbízhatóan és gyorsan vásárolhatunk meg jóformán bármit az interneten keresztül.

A webáruházak ellen szóló legerősebb érv, hogy nem próbálhatjuk ki, nem tapogathatjuk meg a kiszemelt árucikket. Ez fontos a friss élelmiszerek, ruhaneműk, sporteszközök vagy szerszámok esetén, egyáltalán nincs azonban jelentősége szigorú szabvány szerint gyártott termékek esetén. Ilyenek az autóalkatrészek, ahol a cikkszámon kívül semmi egyebet nem kell tudnunk ahhoz, hogy biztosak lehessünk abban: pontosan megfelelő árut vásárolunk.

Ezt felismerve a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus online alkatrészáruházat nyitott. A tartozékboltnak az Amazon nagy-britanniai platformja ad otthont, ami a gyors, pontos és zökkenőmentes kiszállítás garanciája.

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az éjjel-nappal nyitva tartó felület kizárólag eredeti alkatrészeket forgalmaz, méghozzá gyári garanciával – ugyanolyan feltételekkel, mintha azokat a Toyota vagy a Lexus valamely márkakereskedésében vásárolná meg az ember. A webbolt aktuálisan forgalmazott és korábbi modellekhez egyaránt kínál alkatrészeket, valamint tartozékokat; a választékot a tervek szerint folyamatosan bővítik. Az ígéretek szerint idővel ’több ezer tétel’ lesz elérhető, az ablaktörlő lapátoktól a fékbetétekig, a tetőcsomagtartótól a padlószőnyegekig. A márka sport- és tuningrészlegének, a Gazoo Racingnek a termékeiről sem feledkeznek meg.

„Folyamatosan arra törekszünk, hogy minél jobb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. Ennek része, hogy a lehető legegyszerűbben, legkényelmesebben intézhessék az autójukhoz kapcsolódó tennivalókat, beleértve az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők megvásárlását.” – mondta Rob Giles, a Toyota GB ügyfélszolgálati igazgatója. „Az új webáruházak révén márkáink hivatalosan is megjelennek a piac egyik legnépszerűbb online értékesítési felületén, ugyanakkor a minőséget és a teljesítményt változatlanul mi szavatoljuk.”

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk
Kulcsszavak: alkatrész, Amazon, lexus, toyota
 
A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Még radikálisabb lett a Toyota legnépszerűbb városi szabadidőjárműve Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek Az aktív életstílus társa az új Toyota Corolla Trek A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját A Toyota limitált kiadással ünnepli a Hilux fél évszázados évfordulóját Bemutatjuk a Toyota környezetbarát kamionját Bemutatjuk a Toyota környezetbarát kamionját
 
Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Exkluzív ZIM szovjet uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

2022. február 08.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum gyűjtemény-gyarapítási programja, a napokban egy GAZ-12 ZIM típusú gépkocsi érkezett új otthonunkba, az Északi Járműjavítóba.
Részletek

Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

A járműből összesen 100 darab érkezett Magyarországra 1952-59 között, az 1950-es évektől kezdve a ‘70-es évek végéig a középszintű állami és pártvezetők szinte kivétel nélkül ezekkel a gépkocsikkal közlekedtek Magyarországon.

Az államszocializmus első éveiben, 1950 és ‘59 között magánszemélyek egyáltalán nem tulajdonolhattak személygépkocsit Magyarországon. Azonban a párt- és az állami vezetőket el kellett látni szolgálati autóval.

A legmagasabb szintű állami felsővezetők számára a ZISZ 110-as vagy 115-ös gépkocsikat gyártották, a gyárigazgatók, párttitkárok, a kommunista ifjúsági szervezet (DISZ) vezetői Pobedákat kaptak, a középszintű állami és pártvezetők pedig a most gyűjteményünkbe érkezett GAZ-12 ZIM gépkocsikat vehettek birtokba szolgálati autóként Magyarországon, ahogy a keleti blokk többi országában is.
Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Magyarország 1952-1959 között közel 100 darab ilyen 6 személyes limuzint vásárolt. A ZIM-ek az 1970-es évek végéig voltak forgalomban, ekkor az állami és pártvezetők már rendre nyugati típusokat, elsősorban Mercedeseket, illetve kisebb részben a Tatra 603-as gépkocsikat kezdtek használni szolgálati autónak.

A ZIM-ek a Nyizsnyij-Novgorod-i Gorkij Avto Zavod (GAZ) gyárban készültek (akkoriban a várost is Gorkijnak hívták), itt gyártották a Pobedákat, majd a Volgákat is. A múzeumunk gyűjteményébe került típust, ahogy az üzemegységet is 1935-56 között Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték, az akkori külügyminiszter, Molotov tiszteletére.

A ZIM hűen reprezentálja egy korszak történelmét, a típuson keresztül azt is be szeretnénk mutatni, hogy milyen nehéz volt a gépkocsikhoz való hozzáférés ebben a korszakban. Az 1960-es évektől kezdve elvileg már lett volna lehetősége az átlag állampolgárnak is egy ZIM megvásárlására, azonban utóbbi 40 000 Rubelbe került, amihez az 1960-as Szovjetunióbeli átlagkeresetet alapul véve 45 évi fizetésére lett volna szüksége egy embernek.

Mára legfeljebb néhány darab ZIM gépkocsi maradhatott meg hazánkban. A ZIM üzemképes,  jelenlegi állapotában kiállítható, a nagyközönség is hamarosan találkozhat vele.

Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Folyamatosan gyarapodó gyűjtemény

A Közlekedési Múzeum hatalmas és több mint 120 éve gyarapodó gyűjteménnyel rendelkezik, céluk, hogy minden korszak ikonikus járműveit, amelyek egykoron hozzátartoztak a hazai mindennapi utcaképhez, vagy jól reprezentálják az időszak történelmét. Mégis, az elmúlt bő fél évszázad meghatározó járművei közül sajnos sok hiányzik gyűjteményünkből.


Kulcsszavak: GAZ-12 ZIM, Közlekedési Múzeum
 
Újabb fontos  mérföldkő: megjelent a tender a  Kelenföld állomásépületének építési munkáira Újabb fontos mérföldkő: megjelent a tender a Kelenföld állomásépületének építési munkáira A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla A Közlekedési Múzeumba kerül az előbukkant Malév reklámtábla Költözik a budapesti Aeropark repülőmúzeum Költözik a budapesti Aeropark repülőmúzeum Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Földi űrutazás és repülés a Repüléstörténeti és Űrhajózási Kiállításban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban
 
Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

2022. február 08.
Egy nehéz évet még kritikusabb időszak követett, ám a Peugeot emelt fővel tekinthet vissza 2021-re: két modellje is a legkeresettebbek között volt Európában, összességében pedig a második legnépszerűbb márka a kontinensen.
Részletek



Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

A 2021-es év minden előzetes várakozást alulmúlva az elmúlt harminchét év legrosszabb eladásait hozta az európai újautó-piacon. A probléma természetesen kétrétű: miután a globális Covid-19 járvány hatására minimálisra csökkentek az eladások 2020-ban, a tavalyi év első felében magához térő piacot súlyos alkatrészhiány sújtotta. A keresleti oldalon támadt űrt így a kínálatban jelentkező vákuum tette még súlyosabbá.

A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy míg 2019-ben 15,79 millió új gépkocsit adtak el az Európai Unió 25 országában, valamint Nagy-Britanniában, Svájcban és Norvégiában, 2020-ban ez a szám 11,95 millióra zuhant, 2021-ben pedig további 1,6 százalékkal csökkent, és mindössze 11,75 millión állt meg. Utoljára 1985-ben vásároltak ilyen kevés új gépkocsit Európában.

A nehézségek nem ugyanúgy érintették az egyes járműkategóriákat. Tovább erősítették pozíciójukat a hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid) járművek. Tavaly az összeladások 19 százalékát tették ki, miközben a dízelek csupán 21,7 százalékkal részesedtek a forgalomból: szakértők szerint még az idei év vége előtt helyet cserélhet a két hajtási módozat a piaci rangsorban, és a dízelmotor visszaszorulhat a harmadik helyre.

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Ez a trend igazolta a Peugeot azon termékfilozófiáját, hogy rábízza a döntést ügyfeleire, és továbbra is széles motorválasztékkal forgalmazza típusait. Ez növekvő arányban foglal magában tisztán elektromos vagy plug-in hibrid módozatokat; és mint alább látni fogjuk, a márka három legnépszerűbb típusa mind elérhető a kétféle villamosított hajtáslánc egyikével.

A legkisebb és a legnagyobb autók eladásai nem szenvedték meg a piaci helyzetet, ugyanakkor összességében a szabadidőjárművek voltak azok, amelyek minden méretosztályban erősíteni tudták pozíciójukat. Ez a helyzet azoknak a gyártóknak kedvezett, akik minél több szegmensben rendelkeznek szabadidőjárművel – a Peugeot például városi (2008), kompakt (3008) és családi  (5008) szabadidőautót is kínál ügyfeleinek, ráadásul a 2008-as tisztán elektromos, a 3008-as pedig plug-in hibrid kivitelben is elérhető.

Nem véletlen, hogy mindkét típus méretosztálya abszolút legkedveltebbjei közé tartozott 2021-ben: a Peugeot 3008 a legnagyobb darabszámot elérő kompakt szabadidőjárművek mezőnyében bizonyult a második legkedveltebb modellnek, míg a Peugeot 2008 az abszolút első helyen végzett a városi crossoverek között.

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Szinte menetrendszerű a Peugeot 208 városi kisautó elsősége: a modell a B-szegmensben élen áll, az összesített eladási listán pedig a második helyen végzett a 196 869 eladott példánnyal.

Hogy mennyire szoros volt a verseny az élmezőnyben, jól mutatja, hogy Európa ötödik legnagyobb számban eladott típusa, a Peugeot 2008 mindössze 1 százalékkal (194 653 darab) maradt el ferdehátú rokonától.

A Peugeot 3008 is felkerült a 20 legnépszerűbb modell listájára: a közelmúltban megújult modellből 140 015 darabot adtak el tavaly, csaknem 12 százalékkal többet, mint 2020-ban (ennél is nagyobb arányban, 24,4 százalékkal növelte eladásait a Peugeot 2008.)

Mindennek eredményeként a Peugeot Európa második legnépszerűbb autómárkájának bizonyult 2021-ben. A ragyogó eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy a francia márkának épp az autópiac legsúlyosabb időszakában sikerült növelnie részesedését: 2019-ben még a piac negyedik legerősebb márkája, 2020-ban pedig a harmadik legkeresettebb gyártó volt a Peugeot.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Nőtt az alternatív járművek forgalomba helyezése Európában Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis Növelte forgalmát az első negyedévben a Stellantis A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben A PSA Peugeot Citroen csoport eladásai 1,2%-kal növekedtek a 2015-ös évben Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is
 
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

2022. február 07.
A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű kísérleti autó, amely a DS Automobiles jövőbeli modelljeinek fejlesztését szolgálja. A többszörös Formula E bajnok DS Performance által tervezett és kifejlesztett DS E-TENSE PERFORMANCE egy karbonváz-szerkezetű, összekrékhajtású prototípus, amelynek két villanymotorja 600 kW (815 LE) összteljesítményű.
Részletek

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

2014-es létrejötte óta a DS Automobiles stratégiájának központi eleme az elektrifikáció. A márka elsőként lépett be a Formula E-be a prémium gyártók közül, és a bajnokságban elért sikereiből rengeteget profitál. Tapasztalatai segítségével a fenntartható mobilitás irányában koncentrálja kutatási és fejlesztési tevékenységét. 2019-től a DS teljes palettája elérhető tölthető hibrid, vagy elektromos változatban, 2020 óta ez a márka büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 átlaggal a az elektromos és belső égésű motorokat is kínáló prémiummárkák között. Az átmenet felgyorsul : 2024-től a DS Automobiles kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni.

Az elektrifikáció terén megszerzett pozíció megtatása érdekében a DS Automobiles jelentős mértékben támaszkodik versenydivíziójára, a DS PERFORMANCE-ra. A csapat most egy olyan prototípussal állt elő, amely tesztelhetővé teszi azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a jövő DS kreációiban fogunk viszontlátni.

"Célunk a Fomula E-ben megszerzett szaktudás és a bajnoki címekkel elért tapasztalat átültetése egy olyan projektbe, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos autóját vetíti előre.

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

Ez egy olyan laboratórium, amely lehetővé teszi a részegységek viselkedésének elemzését, azok előkészítését a szériagyártásra. Olyan megoldásokat keresünk, amelyekkel csökkenthetők a költségek, könnyebbé válik a gyártás, és amelyek szériamodellekben is alkalmazhatóak. A következő generációjú E-TENSE modellekben találkozni fogunk ezekkel a fejlesztésekkel." - Thomas Chevaucher, DS PERFORMANCE igazgató.

A DS E-TENSE PERFORMANCE karbonvázas konstrukció, amelnyek futóműve a Formula E-ből származik. A felfüggesztés geometriája a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé az úton, vagy a sokszor hepehupás városi versenypályákon, függetlenül az időjárási körülményektől. 

A hajtáslánc két elektromos motort tartalmaz, amelyek 600 kW összteljesítményűek (250 KW elöl és 350 KW hátul). Ez 815 LE-nek felel meg és 8 000 Nm nyomatéknak. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E-beli fejlesztéséből származó két motor teljesítménye kivételes. A soha nem látott, 600 kW-os visszatöltés segítségével  a DS E-TENSE PERFORMANCE hajtáslánca az energia lehető legjobb felhasználását nyújtja. Bár a DS E-TENSE PERFORMANCE hagyományos tárcsás/fékbetétes fékrendszerrel is rendelkezik, a visszatáplálás a legtöbb esetben önmagában biztosítja a fékezést. 

 A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A hátul középen elhelyezett akkumulátor a DS E-TENSE PERFORMANCE egyik kulcseleme. Egy karbon-alumínium kompozit házban kapott helyet, amelyet a DS PERFORMANCE tervezett. Az elektromos versenysport által inspirált akkumulátor fejlesztése a TotalEnergies-vel és leányvállalatával a Saft-tal együttműködésben történt. A partner kutatásainak eredményeképpen az innovatív kémia és a cellák immerzív hűtési rendszere szakítást jelent  a jelenlegi technológiákkal, köszönhetően a prototípus számára kifejlesztett Quartz EV Fluid-nak. Ez az akkumulátor akár 600 kW teljesítményű gyorsítási és visszanyerési fázisokat is lehetővé tesz és teljesen új utakra tereli a jövő elektromos szériaautóinak fejlesztését. 

A DS Automobiles jövőbeli formanyelve

A DS E-TENSE PERFORMANCE kísérleti terep a DS DESIGN STUDIO PARIS számára is.  A frontrész a hűtőrács helyére egy új kifejezési felületet kapott. Ez a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányon már látott vitrinszerű megoldás magában foglalja a háromdimenziós hatású logót, és különleges üdvözlő animációt is láthatunk rajta.

Az új nappali fények a technológiát és a kifinomult stílust ötvözik. A fényforrásokat 800 LED alkotja. A fényszórók helyén két kamerát taláunk, melyek teljessé teszik a DS E-TENSE PERFORMANCE vizuális identitását, ugyanakkor hasznos adatokat biztosítva e guruló laboratiumról. 
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

Az aerodinamikus sziluettet « bogárpáncél-hatású » interferenciális fényezés kíséri. A külső körülmények és a látószög függvényében az érzékelt szín változik és erős kontrasztot alkot a fényes fekete felületekkel. A 21”-os keréktárcsák aerodinamikus profilúak.

Az utasteret az adatkinyerés jegyében tervezték. A kagylóülések és a Formula E kormány versenyatmoszférát teremtnek. A kényelem és a részletekre való figyelem szintén teret kapott a kárpitozás fekete bőrbetéteinél.

A DS E-TENSE PERFORMANCE vezetését még nagyobb élménnyé teszi FOCAL Utopia hi-fi rendszer és a hozzá kapcsolódó két  Scala Utopia Evo hangsugárzó, melyeket a prototípus színeire fényeztek. A legjobb összetevőkből álló rendszer egyedülálló hangzást nyújt.

Nagy teljesítményű laboratórium mozgásban

A DS Performance 2022 februárjától kezdi meg a DS E-TENSE PERFORMANCE első tesztjeit. Jean-Éric Vergne, E-TENSE nagykövet és António Félix da Costa, akik mindketten Formula E bajnokok, egymásnak adják majd a prototípus volánját, hogy tökéletesítsék a beállításokat, majd megkezdődhessenek a versenypályákon és a közutakon végzett tesztek.  A DS E-TENSE PERFORMANCE valós menetteljesítményére ekkor derül majd fény.

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A DS E-TENSE PERFORMANCE NFT formájában is vezethető

Az egy példányban elkészült DS E-TENSE PERFORMANCE NFT-ként is elérhető lesz. Négy különböző széria lesz elérhető február 7. és október 23. között, amikor a prototípust hivatalosan is bemutatják a Párizsi Autószalonon. 

Február 7-étől 100 DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ széria – 100% Electric » – naponta egy NFT eladása – repíti majd a DS Automobiles-t ebbe a világba. Ugyanezen a napon egy 50 napos licitálás veszi kezdetét egy 2 példányban limitált  DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ Series – 0-100 km/h in 2s » szériára.



Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS E-TENSE PERFORMANCE
 
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal A CrossBlue Coupé sanghaji világpremierje A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal „A MINI története” a BMW Múzeumban A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal Rekord részvétel volt a hétvégi Opel Családi Napon A nyerő négyes az Auditól A nyerő négyes az Auditól Ideális társ minden menethelyzetben – Az új Audi A4 allroad quattro Ideális társ minden menethelyzetben – Az új Audi A4 allroad quattro
 
Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

2022. február 07.
Óriási mérföldkő, hogy a közbeszerzés kiírásával megkezdődött az M0-s északi szakaszának beruházása - jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára.
Részletek

Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása
 
Hozzátette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása. Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz, és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar térség tehermentesítéséért - ismertette Vitályos Eszter.

Emlékeztetett arra is, hogy közel egy éve létrehozták az Átölel a Pilis-Dunakanyar Szövetséget, amelynek 2030-ig szóló fejlesztési stratégiájában - a lakossági visszajelzések alapján - az első helyen kiemelt prioritás a közlekedésfejlesztés.
   
Az idén tavasszal elindul a 11-es főút várva várt felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja. "Számítások szerint évente akár 50 órával kevesebbet ülünk majd a dugóban, ezek nagyon fontos eredmények lesznek" - fogalmazott Vitályos Eszter.
 
Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

Jelentősnek nevezte mindezek mellett a közösségi közlekedés javítását is: új motorvonatok álltak forgalomba Esztergom és Budapest között, a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben ismertette a szentendrei hévállomás felújításának terveit, a vágányok pedig a teljes vonalon megújulnak. Javítják a buszközlekedést is és a szigeti térség közösségi közlekedésbe való becsatornázását. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy támogatással, odafigyeléssel és emberséggel segítsenek a Pilis-Dunakanyar térségében élőknek - húzta alá.
   
Forián-Szabó Gergely, Budakalász alpolgármestere azt mondta, hogy Budakalásznál több mint 13 éve csonka csomópontban végződik az M0-s autóút. A Magyar Közút adatai alapján Budakalász főterén naponta 15 ezer jármű halad át. Ez nagyjából a fele az M2-es napi forgalmának. "Ez a brutális forgalom, ami elárasztja az egész kistérséget" - fogalmazott, hozzátéve: ezért nagy öröm, hogy a projekt halad előre, erre évtizedek óta várnak a kistérségiek.
   
Reményét fejezte ki, hogy nem véletlenül lett tíz éve nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás ennek a szakasznak a megvalósítása, most a kiviteli terv tenderkiírásával új lendületet vesz a projekt. "(..) A szó minden értelmében megláthatjuk a fényt az alagút végén" - mondta az alpolgármester.
   
Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása

Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője közölte: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának - a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz - kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat.
   
Ismertette: a kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Közlése szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést. A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. Az érintett közel 14 településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül - mondta.
Kulcsszavak: fejlesztés, M0, NIF
 
Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása A Toyota új, jobb hatásfokú szilikon-karbid teljesítmény félvezetők kifejlesztésén dolgozik Bemutatjuk a Nissan "orrát" Bemutatjuk a Nissan "orrát" Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok Elektromosautó-töltő állomás létesítésére pályázhatnak hamarosan az önkormányzatok Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása A Honda és a GM együttműködik az üzemanyagcellás technológia következő generációjának fejlesztésében
 
Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon

Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon

2022. február 04.
A gyorsabb és biztonságosabb haladás érdekében körforgalom létesül a BKK beruházásában a XXII. kerületi Tóth József utca, Kossuth Lajos utca, Nagytétényi út és Mária Terézia utca csomópontjában.
Részletek

Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon

A projekt részeként kerékpárút is épül az útpályával párhuzamosan. A munka idén nyáron kezdődhet, ha eredményesen zárul a közbeszerzési eljárás.

A kerület közlekedését meghatározó útfelújítás kezdődik idén nyáron Budafok-Tétényben. Jelentősen megváltozik a Tóth József utca–Kossuth Lajos utca–Nagytétényi út–Mária Terézia utcai csomópont forgalmi rendje és kialakítása, amiért a BKK beruházásában körforgalmat alakítanak ki a kereszteződésben.

A munkák során a Donszky Árpád utcai csomópontig felújítják a hozzá csatlakozó Mária Terézia utcát, ahol csaknem 350 méter hosszú autóbuszsávot létesítenek. Átépítik továbbá a Donszky Árpád utca és Budafok-Belváros vasútállomás közötti, Mária Terézia utcai kereszteződést is.

A körforgalom kialakításával egy időben, az útpályával párhuzamosan kerékpárút épül. Ezenkívül felújítják a járdákat és a szegélyeket, akadálymentes gyalogátkelőhelyeket alakítanak ki, elvégzik a szükséges vízi közmű, illetve távközlési hálózatok kiváltását, korszerűsítik a közvilágítást, valamint több mint 20 fát telepítenek és 880 cserjét ültetnek el.

Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon

Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása esetén idén tavasszal írhatják alá a vállalkozói szerződést, a kivitelezés pedig a nyáron kezdődhet és 2023 tavaszán fejeződhet be. A BKK és a Fővárosi Önkormányzat a közterület-fejlesztések és -felújítások során a használhatóságra, a kényelemre, illetve a biztonságra is hangsúlyt fektet.

Fővárosszerte a tervezett ütemben zajlanak a felújítások

A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó munkák, azaz a Blaha Lujza tér és a Lánchíd felújítása mellett tavaly elkészült a BKK beruházásában a rákospalotai Deák utca, az újbudai Péterhegyi út és az újpesti Rózsa utca rekonstrukciója is. Az útfelújítási program további eleme az angyalföldi Göncöl utca és a terézvárosi Podmaniczky utca megújítása, továbbá az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti szakaszának, illetve a Mester utca Ferenc körút és Haller utca közötti szakaszának korszerűsítési terve. Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása után idén indulhat a zuglói Vezér utca, valamint az újpalotai Erdőkerülő utca és Zsókavár utca felújítása is.

Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon
Kulcsszavak: bkk, budafok, fejlesztés
 
Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére Kiírták a tendert az új kelenföldi buszállomás tervezésére Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon Aláírták a Siemens-szerződés módosítását Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon A Nissan mérföldkőhöz érkezett az önjáró autók kifejlesztésében Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz Az önvezető járművek 2050-re 17 ezer milliárd euróval járulnak hozzá az európai gazdasághoz
 

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 111 - 120