Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 111 - 120 |
Tarolnak az e-autók, eljött az intelligens töltőrendszerek kora |
||
2023. augusztus 22.
Az idei első félévben egy elektromos autó volt a legnépszerűbb típus Európában, Kínában pedig éves összevetésben 44 százalékkal nőtt a kereslet a tisztán elektromos és hibrid járművek iránt.
|
Ezek az adatok is jól mutatják, hogy az e-autók egyre inkább meghódítják az utakat, azonban a gyorsan bővülő állomány komoly kihívásokat is tartogat, a hirtelen megugró energiaigényt például intelligens töltőrendszerek segíthetnek menedzselni. Idén első alkalommal fordult elő, hogy fél éves periódust vizsgálva is egy elektromos autó bizonyult a legnépszerűbb járműnek a vevők körében Európában. Ezt a bravúrt a Tesla Model Y mondhatja el magáról, az Automotive News Europe a Datacenter adatait felhasználva arról számolt be, hogy idén az első hat hónapban 125 ezret adtak el ebből az autóból a kontinensen. Ez 212 százalékos bővülést jelentett a múlt év hasonló időszakához és jól érzékelteti a keresletet az is, hogy az idei első félévben majdnem annyit adtak el ebből a modellből Európában, mint tavaly az egész évben. Intelligens töltőrendszerek támogatják a gördülékeny átállást A globális trendhez igazodva itthon is egyre többen váltanak elektromos autóra és ez a tendencia a vállalati autóflottáknál is megfigyelhető. A benzines, vagy dízel járművekről e-autókra, esetleg hibridekre történő váltás ugyanakkor körültekintő tervezést igényel, hiszen az átállás során a fosszilis üzemanyagot elektromos energiára kell cserélni. Az okostöltési megoldások abban segítenek, hogy a folyamatnak, vagyis az elektrifikációnak minden előnyét kihasználhassa egy cég. A társaságoknál telepített intelligens töltőrendszerek lehetővé teszik, hogy a vállalat napelemei által termelt energiát a lehető leghatékonyabban használják fel, illetve a fogyasztást összehangolják a céges PPA (megújulóenergia vásárlási megállapodás) biztosította olcsó tarifákkal, vagy akár egy szolgáltató által biztosított sávos árazással is. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a különböző forrásokból származó energiát akkor használja fel a vállalkozás az e-autók töltésére, amikor az számára a legolcsóbb. Emellett az intelligens töltőrendszerek biztosítják a meglévő hálózati kapacitás optimális kihasználását is, így a cégek elkerülhetik az emiatt keletkező esetleges többletköltségeket és a hálózatüzemeltető oldaláról sincs szükség fejlesztésre. A munkavállalóknál telepített otthoni okostöltők pedig azt tudják garantálni, hogy a meglévő elektromos kapacitást maximálisan kihasználhassák és mégse kapcsoljon le soha a megszakító, ezáltal biztosítva az egyszerű otthoni töltést. Az egyszerű és olcsó telephelyi, illetve otthoni töltés együtt minimalizálja a közterületi töltésigényt, drasztikusan csökkenti egy vállalat üzemanyagköltségét, és biztosítja az elektrifikáció gyors megtérülését. Kulcstényező a töltés A Schneider Electric felmérése szerint jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. A kutatás során megkérdezett vállalati döntéshozók 75 százaléka választana e-autót a hagyományos, robbanómotoros járműve helyett, ha a munkavégzés helyén biztosított lenne a megfelelő töltési lehetőség. A felmérésben megkérdezett vállalatoknál a válaszadók közel kétharmada vélte úgy, hogy az elektromos cégautók használatának legnagyobb nehézsége munkavállalói és munkáltatói oldalon is a töltési lehetőségek biztosítása az irodaházakban, illetve otthoni környezetben. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
|
|
|||||
|
||||||
45 újabb sebességmérő kamerát szereltetnek fel Karácsonyék a fővárosban |
||
2023. augusztus 16.
A Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága 45 sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe.
|
A hvg.hu azt írja, a főváros által beszerzett – bérelt – csaknem félszáz sebességmérős kamera telepítési helyszíneinek előkészítése folyamatban van, az elsőket már augusztusban felszerelhetik. A kamerák a rögzített adatokat automatikusan továbbítják a rendőrségre. Gyorshajtás esetén a rendőrség bírságolhat, az ebből származó bevétel is a központi költségvetéshez megy. A lap arról is ír, hogy a sajtóban korábban tévesen futott körbe az a hír, miszerint 300 sebességmérő kamera kihelyezése van tervbe véve. A BKK honlapjára feltöltött stratégiában hosszasan részletezik, hogy mire lenne szükség. Összehasonlításként említik Párizs belvárosát (105 négyzetkilométer, 2,1 millió lakos), ahol 50 sebességmérő radar működik. A rendőrség Budapesten (525,2 négyzetkilométer, 1,8 millió lakos) jelenleg összesen 4 helyszínen végez állandó sebességmérést irányonként 1-1, összesen 8 fix telepítésű kamerával (M1/M7 bevezető, M3-as bevezető, Nagykőrösi út, Váci út). Ezt a rendszer a rendőrség 4 új sebességmérővel bővíti, két fix sebességmérő készüléket terveznek a repülőtérre vezető gyorsforgalmi útra, egyet-egyet pedig a Weiss Manfréd útra, illetve a 6-os számú főútra. Ehhez kapcsolódó hír, hogy három éve telepítettek két új sebességmérőt a Váci útra, ahol gyakoriak az illegális gyorsulási versenyek is. A kamerák mindössze három hónap alatt háromezer gyorshajtást rögzítettek, de a kamerákat megrongálták. A belváros felé vezető oldalra kihelyezett eszközt még tavaly novemberben rongálták meg, a másik kamerát idén februárban törték be. Most a javítás helyett inkább leszerelték az összetört kamerát és újat telepítenek a helyszínre, ezúttal sokkal védettebb helyre, magasra a sávok fölé. Kulcsszavak: budapest, sebességmérés, traffipax
|
|
|||||
|
||||||
A California lakóautók új generációjának tanulmánymodellje a düsseldorfi Caravan Salon alkalmával tartja világpremierjét |
||
2023. augusztus 16.
35 év a „gördülő szabadság” jegyében – California CONCEPT tanulmányával már a modellsorozat jövőjét mutatja be a Volkswagen Haszonjárművek. A California elkövetkező generációja is teljes egészében Hannoverben készül.
|
Az 1988-as Caravan Salon alkalmával tartott világpremierje keretében, a VW Busz (T3) műszaki alapjain mutatkozott be az első California modell. Pontosan 35 évvel – és 260 ezer elkészült példánnyal – később ismét Düsseldorfban, a szakma legjelentősebb találkozóján látható a világon elsőként a Volkswagen Haszonjárművek (VWN) California CONCEPT tanulmánya, amely már a modellsorozat jövőjébe kínál bepillantást. 2024-től a California ezen új generációjának sorozatgyártású változata is Hannoverben készül. California CONCEPT – minden új, hogy minden a régiben maradhasson A California Beach, Coast és Ocean immár sokak számára a kerekeken gördülő szabadság megtestesítője, California CONCEPT tanulmányával pedig már minden idők legsikeresebb lakóautójának jövőjére nyit ablakot a Volkswagen Haszonjárművek a düsseldorfi Caravan Salon (2023. augusztus 25. - szeptember 3.) látogatói előtt. A hosszú tengelytávú Multivan műszaki alapjaira épülő jövőbeni California ismét egyedülálló lesz ebben a kategóriában, miközben újabb innovatív ötletek erősítik tovább a mindennapos használatra született, ám bármilyen utazókalandra egyik percről a másikra átalakítható furgon kettős koncepcióját. Korántsem csupán a 2021-ben a piacra érkező Multivan kiemelkedő menettulajdonságainak és a 35 év tapasztalatának együttese avatja azonban e különlegességet korunk ideális lakóautójává, a California CONCEPT ugyanis a még nagyobb sokoldalúság szolgálatában egyszerre kínálja a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtástechnika, illetve a figyelemreméltó kényelem erényeit. Ezzel egyfelől erőteljes és gazdaságos, miközben tisztán elektromos hatótávjával a jövőorientált és felelősségteljes mobilitást képviseli, másfelől pedig a hosszú utazásokra is kiválóan alkalmas hajtásrendszere a főutaktól távol is biztonságot nyújt. Mindemellett a kempingszomszédok is élvezhetik a hibridhajtás előnyeit, amikor a California szinte hangtalanul suhan el mellettük. Természetesen ez a lakóautó is „okos” lesz, de az interaktív „Cali on Tour App” alkalmazással már a jelenlegi California 6.1 is a piaci szegmens egyik legfejlettebb járműve. A tanulmánymodell a 16-os pavilonban, a Volkswagen Haszonjárművek standján (D52-01) tekinthető meg. California – egy életforma A California több puszta kempingautónál – ez már egyfajta autós életforma, a szabadság hírnöke. Négy generáció alatt eddig több mint 260 ezer talált gazdára ebből a kompakt lakóautóból, amelyek egyaránt meghatározó közös vonása a felnyitható tető, a csaknem két méter magasban kínált sátorral. Ennek megfelelően annyi már a világpremier előtt is kiderülhet, hogy a California CONCEPT is felnyitható tetővel érkezik majd Düsseldorfba. Visszatekintő – 35 éves a California A California története 1988-ban, a T3 Transporter-generációra épült, speciális lakóautó modellel vette kezdetét, amely az első Californiaként késő nyáron, az akkor még esseni Caravan Salon kiállításon mutatkozott be. Palettáján két szín, a Pasztellfehér és a Marsala-vörös szerepelt, fehér-szürke, letisztult formavilágú konyhabútorával pedig a belsőépítészek is fejlett stílusérzékről tettek tanúbizonyságot. A lakóautó 39 900 német márkába került. A Bulli vonzó ára, ötletes részletmegoldásai és elnyűhetetlen technikája egyből „bestsellerré” avatta a Californiát, amelyből már az első évben 5000 darab kelt el. Az elkövetkező évek során speciális modellből önálló modellsorozattá fejlődött a California, miközben egyre népszerűbbé vált, s mindössze három év alatt több mint 22 ezer lakóautó-vásárlót győzött meg. Igazi technikai forradalom volt a váltás 1990. augusztusában a T3 Transporterről a California T4 sorozatra, négy évtized négyhengeres boxermotor és hátsókerékhajtás után ugyanis a haszonjármű-specialisták egyszerűen megfordították az irányt: a motort előre helyezve, az első tengelyt hajtották meg vele. Ezzel minden megváltozott: az alapkonstrukció, a futómű, a motorok és a térkínálat, különösen hátul állt rendelkezésre lényegesen nagyobb hely. A California T4 pedig tökéletesen ki is használta ezt, s az akkori kempingfurgonokkal szemben még tágasabb teret kínált az utazáshoz. „Hotel California – Csendes fekvés, kényelmes berendezés, garantált panoráma” – szólt a piaci bevezetés reklámszlogenje, az Eagles dalára és a benne megénekelt West Hollywood-i szállodára utalva. Nos, a California T4 szintén nagy sláger lett, és 2003-ra már mintegy 39 ezer darab kelt el belőle. A Transporter ötödik generációján alapuló California a kényelem új dimenzióját hozta el a kompakt lakóautók világába, miközben továbbra is hű maradt az „Ős-California” innovatív térkoncepciójához. Mintegy 55 ezer utazni vágyó vásárló döntött 2015-ig a T5 California mellett, amely ekkorra már jó ideje kategóriája legsikeresebb lakóautójává lépett elő. Olyan részletei, mint a felnyitható tetőbe integrált lécvázas ágy, a csomagtérajtóban elhelyezett kempingszékek vagy a tolóajtóba rögzített asztal, a kempingautók „svájci bicskájává” avatták a California modelleket. 2015-ben érkezett a Transporter hatodik generációjának műszaki alapjaira épülő California, amely számos fejlett vezetéstámogató rendszerével az értékesítési darabszámok tekintetében is új szintjére lépett, és 2017-ben 15 155 első forgalomba helyezéssel megdöntötte a modellsorozat éves rekordját. 2019. augusztus 30-án a Volkswagen Haszonjárművek – természetesen a Caravan Salon alkalmával – bemutatta California 6.1-sorozatát. Ekkorra már több mint 175 ezer California készült, az új California 6.1 pedig töretlenül folytatta elődjei sikertörténetét. Egyik újdonsága a tetőkonzolba épített érintőképernyő, amelyről a lakóautó összes fontos funkciója vezérelhető, emellett a legkülönfélébb információkkal is szolgálhat. A California CONCEPT fedélzetén ez a kijelző már tablet-formátumú képernyővé alakult, a lakóautó új és intelligens oldalát mutatva be. „Mellesleg” azt sem mondta senki, hogy a Californiai csakis egy tolóajtóval készülhet… Kulcsszavak: kiállítás, lakóautó, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Kedvezményes ajánlatokkal segíti a BMW Group Magyarország az elektromobilitás terjedését |
||
2023. augusztus 16.
A BMW Group a fenntarthatósági stratégiájának alappilléreként tekint az elektromobilitásra, ennek megfelelően a vállalatcsoport kiemelt figyelmet fordít az emissziómentes modellek fejlesztésére és népszerűsítésére.
|
A BMW legkisebb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének tisztán elektromos meghajtású változata, a BMW iX1, valamint a technológiai zászlóshajója, a BMW iX most egyaránt kedvezőbb feltételek mellett rendelhető, mint a piaci bevezetésük idején. A Magyarországon 2023 októberében debütáló BMW i5 megjelenésével a BMW Group minden főbb szegmensében legalább egy teljesen elektromos meghajtású modellt elérhetővé tesz ügyfelei számára. A vállalatcsoport az elektromos mobilitás térnyerésével számol a következő években, dinamikusan növekvő értékesítési mutatókkal. A BMW Group tavaly a célkitűzéseknek megfelelően megduplázta a tisztán elektromos meghajtású modellek éves globális értékesítési mennyiségét, idei célja az, hogy a globálisan értékesített modelljeinek 15%-át zéró emissziójú modellek adják ki. A vállalatcsoport 2024 végéig legalább minden ötödik, 2025 végére minden negyedik, 2026 végére pedig körülbelül minden harmadik új modelljét tisztán elektromos meghajtással tervezi értékesíteni. A jelenlegi értékesítési trendek mentén az emissziómentes modellek 50%-os részesedése a BMW Group globális értékesítésben akár 2030 előtt megvalósulhat. Ennek megfelelően folyamatosan zajlik a gyártási hálózat szisztematikus átalakítása és az üzemek bővítése komoly befektetések eszközölésével. A vállalatcsoport nemrég jelentett be egy 200 millió eurós befektetést a dél-afrikai gyárának elektrifikációjába, azt megelőzően pedig egy 800 millió euró értékű befektetést, melyet a mexikói San Luis Potosí városában működő üzem fejlesztésére és egy nagyfeszültségű akkumulátor-összeszerelő üzem építésére fordít. A BMW Group bizakodva tekint az új, tisztán elektromos meghajtású modellgenerációjára, a NEUE KLASSE-ra, melynek legelső, sorozatgyártású modelljei 2025-ben készülnek majd el a BMW Group debreceni gyárában. A vállalatcsoport kiváló úton halad az egész éves értékesítési növekedés felé az emissziómentes modellek tekintetében. A BMW hazai képviselete jelentősen növelte az elektromos modellek regisztrációját 2023 első felében: a vállalatcsoport ügyfeleinek 13%-a döntött a teljesen elektromos meghajtású modellek mellett, amely 400 darab modell regisztrációját jelentette. A legnépszerűbbek a tavalyi évhez hasonlóan a BMW iX (116 darab), a BMW iX3 (95 darab), a BMW i4 (77 darab) illetve az új BMW iX1 (39 darab), valamint a MINI Cooper SE (59 darab) modellek voltak. A BMW Group hazai ügyfelei számára a dobogós modellek közül a BMW iX és a BMW iX1 kedvezményes feltételekkel érhetőek el a „Summer Edition” program keretében. A 2023. július 1-től leadott új megrendeléssel megrendelt és 2023. december 31. előtti szállítási határidővel visszaigazolt BMW iX1 és BMW iX modellek már 20 990 000 forinttól, illetve 26 990 000 forinttól elérhetőek. Mindkét modell induló ára tartalmazza a Sport csomagot és a metálfényezést, valamint a 22 kW-os váltóáramú (AC) töltési teljesítményre képes fedélzeti töltőt is, továbbá 1 évig havidíjmentesen vehetik igénybe a tulajdonosok a BMW Charging nyilvános töltési szolgáltatás Active és IONITY Plus tarifáit, melyekkel extra kedvezményes díjakat tudnak elérni. A BMW X modellcsalád belépő szintű tagja, a BMW X1 harmadik generációja markánsabb formanyelvvel, bőségesebb helykínálattal és továbbfejlesztett digitalizációval mutatkozott be tavaly nyáron. A tisztán elektromos meghajtású modellváltozat, a BMW iX1 a lebilincselő vezetési élményt és a modern sokoldalúságot az emisszió-mentes mobilitás lehetőségével párosítja. A BMW iX a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a vállalatcsoport jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A technológia zászlóshajó fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. Article Offline Attachments. Kulcsszavak: BMW Group, BMW Group Magyarország, elektromos autó, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Erdei kalandok - Ezért sem mindegy, milyen abroncsot teszünk az elektromos járművekre |
||
2023. augusztus 11.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szarvas, aki bal lábbal kelt fel. Ezzel nem nehéz azonosulni, hiszen mindannyiunknak volt már rossz napja, talán ettől is lesz olyan szerethető a Hankook legújabb kampányfilmjének főszereplője, akinek számos nehézséggel kell szembenéznie.
|
A megmosolyogtató videónak azonban komolyabb célja is van annál, mint hogy drukkoljunk az erdőt járó állatnak: arra hívja fel a figyelmet, hogy korántsem mindegy, milyen abroncsokat szerelünk elektromos járműveinkre, hiszen ennek köszönhetően a kis szarvas szerencsésen elkerüli, hogy életének egy rossz napja egyben az utolsó is legyen. Az elektromos járművek egyre népszerűbbek, de sokan még mindig nem választanak megfelelő kiegészítőket A „Bad Day” közösségi médiakampány egyedülálló módon válaszol erre a kérdésre, egy szarvas történetén keresztül, akinek számtalan nehézséget kell átvészelnie, mielőtt aztán egy arra haladó autó útjába kerül. A Hankook iON evo gumiabroncs fékteljesítménye azonban megakadályozza, hogy valami még rosszabb történjen a szarvassal és a jármű utasaival: az autó azonnal megáll, így elkerüli az ütközést. Nagyobb súly, más elosztás, egyedi igények Az elektromos járművek súlya az akkumulátor miatt jellemzően nagyobb, ami a gumik egyenletlen kopásához vagy a féktáv megnövekedéséhez vezethet. További különlegességei ezeknek a járműveknek, hogy mivel csendesebbek, az utazással járó zaj sokkal érezhetőbbé válik – hiszen nem duruzsol bennük olyan motor, ami elnyomná a hangokat. A megfelelő abroncs jobb az autónak, jobb a környezetnek és jobb nekünk Az elektromos autókra tervezett abroncsokkal növelhető a járművek hatótávolsága, csökken a menetzaj és biztonságosabb lesz az utazás. Az iON evo teljesítményének és kiváló biztonsági tulajdonságainak köszönhetően megnyerte az Auto Bild nagyszabású „Reifencheck” gumiabroncstesztjét, vagyis az elektromos autók tulajdonosai biztosak lehetnek benne, hogy az abroncsok használata mellett még kisebb terhet rónak a környezetre, biztonságosabban utazhatnak, és még az autó elé váratlanul kitoppanó szarvasok szerencséjét is meghozhatják a rövidebb féktávnak köszönhetően – ahogyan azt a kampányfilmben is láthatjuk. Kulcsszavak: elektromos autó, gumiabroncs, hankook
|
|
|||||
|
||||||
Már több mint 76 ezer klímabarát jármű közlekedik a magyar utakon |
||
2023. augusztus 11.
Idén júliusban átlépte a 76 ezret a zöld rendszámmal rendelkező járművek száma Magyarországon, melyek több mint fele tisztán elektromos személyautó.
|
A tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 21 ezerrel több jármű kapott világoszöld hatósági jelzést, és ez idő alatt a környezetkímélő motorkerékpárok száma is több mint a kétszeresére nőtt. A Belügyminisztérium legfrissebb adatai alapján a tisztán elektromos személygépkocsik száma a múlt hónap végére már megközelítette a 40 ezret, emellett közel 2500 tisztán elektromos tehergépkocsi és több mint 400 környezetkímélő motorkerékpár futott az országban - írták. A közlemény szerint a kormány a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben több intézkedéssel támogatja a közúti közlekedés zöldítését, többek között 2017 óta több mint 1100 elektromos jármű beszerzését segítette a fontos közfeladatokat ellátó intézményeknél. Az állami támogatásnak köszönhetően mások mellett önkormányzatok, egészségügyi és oktatási intézmények, egyházak és karitatív szervezetek vásárolhattak tiszta és csendes személyautókat, tehergépkocsikat, buszokat és kerékpárokat. Emellett vissza nem térítendő kormányzati támogatás segítette a lakosság elektromos autóvásárlását is. Hozzátették, hogy az akcióterv részeként indult el a helyi buszflották megújítását, cseréjét ösztönző Zöld Busz Program, amelynek keretében a kormány 139 elektromos autóbusz beszerzéséhez járult hozzá. A mintegy 27 milliárd forint összértékű fejlesztések a főváros vonzáskörzetében és tíz vidéki nagyvárosban emelik a közösségi közlekedés színvonalát. Az elektromos belföldi buszflotta másfél év alatt megduplázódott, zöld rendszámos buszokból már kétszáznál több közlekedik az utakon. Országszerte folyamatosan gyarapodik az alternatív töltőinfrastruktúra is. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal nyilvántartása szerint tavaly év végén 2147 nyilvános elektromos töltőberendezés működött az országban, a legtöbb az autópályák és a főutak mentén, illetve a Balaton térségében. A klímabarát mobilitásnak köszönhetően csökken az üvegházhatású gázok kibocsátása, a levegőszennyezés és zajterhelés a magyarországi településeken - olvasható a közleményben.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos busz, környezetbarát, közlekedés, Magyarország
|
|
|||||
|
||||||
A Hyundai radikálisan átalakítja a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárművet |
||
2023. augusztus 10.
A vadonatúj SANTA FE a ´nyitott a többre´ koncepció jegyében kapcsolatot teremt a város és a természet, a külvilág és a belső tér között, ezáltal kiterjeszti mindennapi élményeinket. A SANTA FE hagyatéka előtt tisztelegve az új-mexikói Santa Fe város térségében forgatták a modell világpremierjére készített filmet.
|
A mai napon, digitális világpremier keretében mutatkozott be a vadonatúj Hyundai SANTA FE szabadidőjármű, amelynek ´nyitott a többre´ koncepciója az új, széles csomagtér-nyílásra fókuszálva hívja fel a figyelmet a modell radikális átalakulására. Az eddig négy generációt megélt, és most az ötödikben kiteljesedő SANTA FE hagyatéka és ikonikus jelentősége előtti főhajtásként a globális világpremier és az azt kísérő bemutató film forgatása helyszínéül az USA Új-Mexikó államában fekvő Santa Fe szépséges térségét választották. A világpremier bemutató filmjében a vadonatúj SANTA FE széles csomagtér-nyílása szerves kapcsolatot teremt a beltér és a külvilág között, kiterjesztve az ügyfelek mindennapos élményeit. Az eddig csupán csomagok behelyezésére szolgáló csomagtér-nyílás olyan nyitott terasszá válik, amelyről eggyé válhatunk a külvilággal, és gyönyörködhetünk benne. Az ötödik generációs SANTA FE a középkategóriás szabadidőjármű városbarát, kalandkedvelő karakterét olyan kategóriaelső, teraszos kialakítású élettérrel egészíti ki, amelyet a megnövelt tengelytáv és a nagyobb csomagtér-nyílás tesz lehetővé. A hosszabb tengelytáv egyben a harmadik üléssori helykínálatot is javítja. „Az első generációs SANTA FE huszonhárom évvel ezelőtti bemutatkozása óta világszerte ügyfelek millióinak a szívét hódította meg ez az ikonikus szabadidőjármű.” – mondta Jaehoon Chang úr, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „A vadonatúj Santa Fe merész, erőteljes karaktere, amely a határtalan természetet és a városi környezetet egyaránt a magáénak vallja, utánozhatatlan jelenségnek ígérkezik a középkategóriás szabadidőjárművek piacán.” Külső formaterv: a szabadidőjármű merész és erőteljes kiállása a természetbarát életvitel egyre növekvő népszerűségét tükrözi A 2018-ban bevezetett modellt leváltó, új SANTA FE tervezése során a Hyundai Motor szokatlan dizájnstratégiát alkalmazott. Ennek kiindulási pontja a megnövelt csomagtér-nyílás volt, amelyen keresztül intenzívebben adhatjuk át magunkat a természet nyújtotta élményeknek; a tervezők ebből kiindulva alkották meg az autó külsejét. Jó kihasználhatóságot eredményező, szögletes vonalvezetése és hosszú tengelytávja erőteljes megjelenést kölcsönöz az új modellnek, míg az erőtől duzzadó, mégis finoman kidolgozott külső dizájn városi és természeti környezetben egyaránt tökéletesen otthon van. „A vadonatúj Santa Fe olyan szabadidőjármű, amely optimális egyensúlyt teremt a városi élet és a végtelen természet között, és amely a mozgalmas családi programokban éppúgy könnyedén részt vesz, mint a kirándulásokon és kemping-kalandokban.” – mondta SangYup Lee alelnök úr, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Nyújtott tengelytávjával, tágas belső terével és teraszos kialakítású csomagtér-nyílásával az új Santa Fe szabadidőjárműves jellemzőit kiaknázva minden eddiginél sokoldalúbb kihasználhatóságot kínál, prémium ügyfélélménnyel társítva.” A vadonatúj SANTA FE orrkialakítása magasra húzott gépházfedelével, H alakú fényszóróival és élesen megrajzolt kerékíveivel erőteljes első benyomást tesz a szemlélőre. A H alakú fényszórók és az alsó lökhárító betétjének kialakítása együtt, a Hyundai emblémájából ihletet nyerve karakteres, erőteljes arculatot eredményeznek. A megnövelt tengelytáv grandiózussá teszi a vadonatúj SANTA FE megjelenését. Az oldalfal letisztult idomaihoz merészen megrajzolt tetővonal társul, a kerékdobok körüli korpuszt robusztus kerékívek hangsúlyozzák ki; a képet rövid első túlnyúlás és egyedi rajzolatú, 21 colos keréktárcsák teszik teljessé. Hátulnézetből a széles csomagtér-nyílás határozza meg a SANTA FE megjelenését. A far képe egyszerre kelti a stabilitás érzését, és teremt letisztult, szoborszerűen egyszerű képet. A H alakú hátsó lámpatestek a hasonló kontúrú fényszórókkal párhuzamot alkotva jellegzetes kiállást kölcsönöznek a vadonatúj SANTA FE szabadidőjárműnek. A globális piacokon 10 karosszériaszínben lesz elérhető az új modell. Ezek az Abyss Black gyöngyházfény, a Creamy White gyöngyházfény, a Creamy White matt, a Typhoon Silver metálfény, a Magnetic Gray metálfény, az Ocado Green gyöngyházfény, a Terracotta Orange, a Cyber Sage gyöngyházfény, az Earthy Brass matt metálfény, és a Pebble Blue gyöngyházfény. Belső kialakítás: a vízszintes és függőleges dizájnelemek letisztult formában tolmácsolják a modell robusztus szabadidőjárműves karakterét. A SANTA FE vadonatúj belső tere a vízszintes és függőleges stíluselemek kihangsúlyozásával, a karosszéria árnyalatához és hangulatához való igazodással teremt kontrasztot a külső dizájnnal. A műszeregység és a légbeömlők H kialakítása nyitottságot sugároz, és különösen kiegyensúlyozott formavilágot teremt. Az új belső tér olyan praktikus és kényelmi szolgáltatásokat kínál, mint az UV-C sterilizáló tálca, vagy az egyszerre kettő okostelefon töltésére szolgáló, vezeték nélkül töltő, amelyek kiemelt felhasználói értéket társítanak a szabadidőjárművekre jellemző praktikumhoz. A SANTA FE kategóriaelső ívelt panoráma kijelzője, amelyben a 12,3 colos digitális műszeregység és az infotainment rendszer is helyet kapott, jobb leolvashatóságot biztosít, és prémium élményt ígér. A SANTA FE utasterének számos pontján környezetbarát, puha tapintású anyagokkal találkozhatunk, a tetőkárpittól kezdve a padlószőnyegeken és az ülések háttámláján át az olyan felületek borításáig, mint a műszerfal, az ajtópanelek vagy az ülések. Ez utóbbiak szintetikus bőrkárpitozása a lehető legcsekélyebb mértékben káros az emberi egészségre; európai Class 1 besorolásuk azt jelenti, hogy akár 3 év alatti gyermekek számára is biztonságosak. A külső felületeken is környezetbarát anyagokkal találkozhatunk. A külső dekorrészleteknél alkalmazott, fényes fekete festék újrahasznosított széntartalmú anyagokból készült. Az egyik karosszériaszín, az észak-amerikai piacon rendelhető Ecotronic Gray természetes bambusz faszén bevonattal készül. A vadonatúj SANTA FE ötféle belső árnyalatban – Obsidian Black, Supersonic Gray, Pecan Brown, Forest Green és Black Ink – rendelhető. A praktikus karosszéria-kialakítás városi és túrakalandokra csábít A vadonatúj SANTA FE kategóriaelső csomagtér-kapacitása és nagy csomagtér-nyílása a városi felhasználás során ugyanolyan nagyszerű, mint a kirándulások alkalmával: a csomagtartó bőséges helyet kínál mindennek, a sportfelszerelésektől kezdve a kempingfelszerelésekig. Az új modell a C-oszlopba rejtett kapaszkodóval segíti a tető megközelítését, és ezzel a szabadidős felhasználást. A vadonatúj SANTA FE fejlesztésekor a Hyundai a minél tágasabb élettér kialakítására törekedett, ezért megnövelte a második és harmadik üléssori lábteret. A szabadidőjármű a kategória legkényelmesebb harmadik üléssorát kínálja (állítható dőlésszögű harmadik sori ülésekkel); az ügyfelek visszajelzései alapján megnövelték a fejteret. A benzinmotoros SANTA FE második üléssori lábtere 1075 mm-re (+35 mm) nőtt. A hibrid modellben a második üléssori lábtér 1055 mm (+20 mm.) A harmadik sori lábtér a korábbi 746 helyett 761 mm. A szabadidőjármű harmadik üléssori fejtere ugyancsak a legjobb érték a kategóriában. A harmadik üléssori fejtér immár eléri a 958 mm-t (+69 mm.) A harmadik sori ülésmagasság az eddigi 252-ről 282 mm-re nőtt. A harmadik sori üléstámlák dőlésszöge az előző generációénál nagyobb mértékben, 10°-ban állítható. A fokozott ügyfélélmény érdekében a vadonatúj SANTA FE bővelkedik prémium kényelmi és praktikus szolgáltatásokban, amelyek jelentős része vagy világújdonság, vagy elsőként jelenik meg a kategóriában, vagy a legmagasabb színvonalat képviseli a szegmensben. Az első üléssori, lábtámaszos pihenőülések a súlytalanság érzését szimulálva segítik elő a felfrissülést. A koreai piacon elérhető Ergo Motion vezetőülés légkamrákkal gondoskodik a vezető kényelméről és az optimális megtámasztásról. A 6,6 colos klímavezérlő érintőpanelen keresztül még ösztönösebben szabályozható a fűtés és a hűtés. A hatüléses kivitelen a második sorban különálló, motorosan dönthető, kartámaszos ülések találhatók, amelyeket egyszerűen és kényelmesen szabályozhatnak az utasok. A második sori, motorosan lehajtható és előre billenthető ülések ülőpárnájának szöge szabályozható: ez a világon elsőként alkalmazott funkció szintén elősegíti a pihenést. A vadonatúj SANTA FE világújdonsága a kétoldalas multikonzol tárolóhely, amely az első és a hátsó utasok irányából egyaránt nyitható. Ha a csomagtartóban szállított tárgyak akadályozzák a hátratekintést, a vezető a digitális belső visszapillantó tükör segítségével tájékozódhat a jármű mögötti helyzetről. A megoldás éjszaka is segíti a hátratekintést, mivel világosabb képet ad az autó mögötti területről. A vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a jármű fedélzeti rendszerei mindig naprakészen tarthatók; a rendszer anélkül frissíti a legfontosabb vezérlő rendszereket a legújabb verzióra, hogy a tulajdonosnak fel kellene keresnie egy Hyundai szervizközpontot. Ugyancsak világújdonság a Digitális kulcs 2 rendszer, amely az ügyfél okostelefonján keresztül teszi lehetővé a jármű nyitását, indítását, illetve távoli vezérlését. A rendszer NFC közelségi kommunikációs protokollt, BLE kis energiájú Bluetooth adatátvitelt, valamint UWB ultraszéles sávú protokollt alkalmaz. A hátsó ülés foglaltságára figyelmeztető, radar alapú rendszer (ROA) a gyújtás elvételét követően, elővigyázatosságból emlékezteti a vezetőt, ha hátul is utaznak az autóban. A magabiztos vezetést megelőző vezetőtámogató és biztonsági rendszerek támogatják A vadonatúj SANTA FE vezetőtámogató és biztonsági rendszerek széles skáláját alkalmazva csökkenti a vezető feladatait, és biztosít kényelmes, magabiztos vezetési élményt, legyen szó munkába járásról vagy hétvégi kirándulásról. A második generációs, ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCAA 2) figyelmezteti a vezetőt, illetve vészfékezést hajt végre, amennyiben az elöl haladó jármű hirtelen lelassít, vagy amennyiben ráfutásos ütközés kockázatát észleli. A második generációs sávkövető segédlet (LFA 2) a szélvédő mögé beépített kamera segítségével érzékeli, ha a jármű kisodródik a sávjából, és finom ellenkormányzással segít a járművet visszatéríteni a helyes forgalmi sáv középvonalába. A vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető, új rendszer (DAW) elemzi a vezető koncentrációs szintjét, és szükség esetén figyelmeztető jelzést ad. A Hyundai észak-amerikai kínálatában elsőként alkalmazott vezetőfelügyeleti rendszer (DMS) a sofőr életjeleit ellenőrizve gondoskodik a biztonságos vezetésről. A navigációs alapú, második generációs intelligens sebességtartó automata (NSCC 2) autópályán ívmenetben is képes tartani a biztonságos sebességet. A második generációs autópálya asszisztens (HDA 2) tartja a beállított sebességet és követési távolságot. A rendszer autópályán a sávváltásban is segítséget nyújt, valamint a sáv középvonalában tartja a gépkocsit. A SANTA FE további vezetőtámogató és biztonsági funkciói közül említést érdemel az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a tolatókamera (RVM), a hátrameneti keresztirányú ütközéselkerülő támogatás (RCCA), az első és hátsó parkolóradar, a 360 fokos parkoló kamera (SVM), a távirányítású, automatikus parkolást segítő rendszer (RSPA), vagy a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA.) Takarékos hajtásláncok kínálata városi használatra és kirándulásokra A koreai és észak-amerikai piacokon kétféle hajtáslánccal lesz rendelhető a vadonatúj SANTA FE. A 2,5 literes, benzines turbómotor (Theta III 2.5T GDI – 8DCT) legnagyobb motorteljesítménye 281 LE, maximális forgatónyomatéka 422 Nm. Az 1,6 literes benzines turbómotorra épülő hibrid (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT) maximális motorteljesítménye 180 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 265 Nm. Az európai vásárlók szintén kétféle hajtáslánccal választhatják a SANTA FE-t. Az egyik az imént említett, 1,6 literes, benzines turbómotorra épülő hibrid (Gamma III 1.6T GDI HEV – 6AT), a másik a szintén 1,6-os turbós benzinmotort alkalmazó plug-in hibrid (Gamma III 1.6T GDI PHEV – 6AT), amely akár 160 lóerős motorteljesítményt és 265 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A BMW bemutatja a védelmi luxuslimuzinok új nemzedékét |
||
2023. augusztus 10.
Az új BMW 7-es sorozat műszaki alapjaira kifejlesztett két védelmi modell sikeresen ötvözi a páratlan védelmi koncepciót a kimagasló szintű menetkomforttal, a bőséges helykínálattal és a legfejlettebb felszereltségi tételekkel, valamint azon kategóriaetalon menetdinamikai adottságokkal, amelyekről a bajor prémiumgyártó ismert.
|
A világ első tisztán elektromos meghajtású védelmi limuzinjaként a BMW i7 Protection (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 30,0 kWh / 100 km; előzetes érték) valódi úttörő, amely mindenféle korlátozás és kompromisszum nélkül felel meg a VR9 védelmi szint követelményeinek – akárcsak a belsőégésű erőforrással szerelt, új BMW 7-es Protection (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 15,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 355 gramm / km; előzetes értékek). Az új védelmi modellek lőfegyverek és robbanóanyagok ellen egyaránt személyre szabott védelmet nyújtanak – a támadásálló anyagokat és szerkezeteket vizsgáló németországi laboratórium (VPAM – Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen) nemzetközileg elismert, hivatalos vizsgálati szempontjai szerint VR9 védelmi szinten. A besorolás alapját többek között a golyóálló járművekre vonatkozó BRV 2009 irányelvek, a robbanóanyagálló járművekre vonatkozó ERV 2010 irányelvek és a PAS 300 robbantásálló előírások adták. Mindkét modell üvegezése maradéktalanul megfelel a civil védelmi modellekkel szemben támasztott legmagasabb, VPAM 10 védelmi szint előírásainak. Az új BMW 7-es Protection esetében a páncélozott karosszéria is VPAM 10 védelmi szintre fejleszthető – az opcionális extrafelszereltség részeként. Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection is a BMW Group dingolfingi gyárában lát napvilágot, egy rendkívül összetett gyártási folyamat végeredményeként. Mindkét modell a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek. Az első példányokat 2023 decemberében vehetik át a tulajdonosok. Innovatív védelmi koncepció egyedülálló BMW Protection Core védelmi cellával Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection integrált, páratlan védelmi koncepciójának sajátosságait a mérnökök már az új BMW 7-es sorozat tervezésekor figyelembe vették. Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella részeként a védelmi limuzin karosszériájának teljes tartószerkezete páncélozott acélból készült, most először. A BMW Protection Core egy önhordó védelmi cella, amelyet védelem-specifikus ajtókkal, páncélozott padlólemezzel és tetőszerkezettel, illetve biztonsági üvegezéssel szereltek. A padlólemez és a tetőszerkezet speciális páncélozását úgy tervezték meg a mérnökök, hogy azok még a robbantások ellen is maximális védelmet nyújtsanak. Az utasok így például a robbanótöltetekkel felszerelt drónok támadásai és a kézigránátok robbanásakor szétszóródó repeszek, illetve szilánkok ellen is védelmet élveznek. Az új BMW 7-es Protection alapfelszereltségként kínált védelmi koncepciójának ráadásul az önzáró üzemanyagtartály is része, amelynek speciális burkolata golyó általi találat esetén lezárja önmagát, hogy ezzel megakadályozza az üzemanyag szivárgását. Nagyobb helykínálat, alacsonyabb saját tömeg és lendületesebb agilitás – kompromisszumoktól mentes utasvédelemmel Az egyedülálló BMW Protection Core védelmi cella szerkezeti védelmi koncepciója más előnyökkel is felruházza az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection modelleket, amelyek kívülről nézve csupán néhány részletben térnek el az M Sport csomaggal felvértezett BMW 7-es limuzintól. Diszkrét kialakításuk így további védelmet garantál a védelmet igénylő utasok számára. A teljes mértékben integrált BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően az utastér helykínálata és menetkomfortja szinte megegyezik a hagyományos hajtáslánc-technológiákkal szerelt BMW 7-es limuzinokéval. Az optimalizált saját tömeghez nagyobb karosszériamerevség társul (ismét a BMW Protection Core védelmi cellának köszönhetően), amely még veszélyes szituációk közepette is lendületesebb agilitást és BMW-től elvárt dinamikát garantál. A két védelmi modell páratlan agilitása a mérnökien precíz irányíthatóságban, a kiváló kanyardinamikában, valamint a kimagasló gyorsulási értékekben és végsebességben érhető tetten. BMW i7 Protection: kimagasló biztonság emisszió és kompromisszumok nélkül A BMW i7 Protection első ízben vezeti be a mobilitás zéró emissziójú élményét a védelmi modellek szegmensébe. Két elektromos motorja – egy az első, egy pedig a hátsó tengelyen – elektromos összkerékhajtást hoz létre és 400 kW / 544 lóerő maximális rendszerteljesítmény, illetve 745 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. Az azonnali teljesítmény-leadás, a négy kerék között elosztott motorerő, valamint a hajtáslánc- és futómű-technológiai rendszerek intelligens együttműködése kivételes tapadást, iránystabilitást és menetdinamikát garantál. Az első BMW i7 Protection 9,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 160 km/óránál korlátozza. BMW 7-es Protection: kikezdhetetlen védelem fejedelmi dinamikával Az új védelmi limuzin benzinmotorral hajtott változatában a legkorszerűbb 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor dolgozik, 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm csúcs forgatónyomaték mellett. BMW TwinPower Turbo technológiáját elektromosan vezérelt lefújószeleppel dolgozó, továbbfejlesztett turbófeltöltő rendszer, közvetett töltőlevegő-hűtő és hengersorok közé épített kipufogócsonk színesíti. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia eközben az erőforrás teljesítmény-leadását és hatékonyságát is optimalizálja. Típus-specifikus futómű-technológia a magabiztos menetteljesítményért Az új védelmi modelleket olyan futómű-technológiával vértezték fel, amelyet a mérnökök a védelmi felszereltség többletsúlyához igazítva és a speciális célú modellek sajátosságai szerint módosítottak, illetve hangoltak újra. Ez minden vezetési szituációban magabiztos menetteljesítményt garantál. Az erős alapszerkezetnek és a kifinomult futómű-rendszereknek köszönhetően a hátsó üléssorban utazó utasok is kivételes szintű menetkomfortot élveznek. A védelmi modellek mindenféle vezetési szituációban precízen irányíthatók, még egy esetleges támadás elől történő menekülés közben is. Egyedülálló a szegmensben: aktív hátsókerék-kormányzás és 20” méretű könnyűfém keréktárcsák exkluzív PAX gumiabroncsokkal Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection az első és egyetlen modellpáros a védelmi modellek szegmensében, amelyet aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering) szereltek. Ez a technológia nem csupán kisebb fordulókört, de nagysebességű kanyarodások közben nagyobb precizitást és dinamikát is garantál. Az alapfelszereltségként kínált aktív hátsókerék-kormányzás ráadásul a hátsó üléssorban utazó utasok kényelmét is fokozza. A védelmi modellek alapfelszereltségének a 20” méretű könnyűfém keréktárcsák is részei, amelyek azon túl, hogy fokozzák a menetkomfortot, a tapadást és az iránystabilitást, a kiváltképp erőteljes fékrendszer felhelyezését is lehetővé teszik. A Michelin által szállított, speciálisan kifejlesztett PAX gumiabroncsok 255-740 R510 méretben, defekttűrő kialakításban kerülnek a modellek alá, lehetővé téve, hogy a védelmi modellek még teljes nyomásvesztés esetén is akár 80 km/órás sebességgel folytatni tudják útjukat. Vezetést támogató rendszerek információ-szolgáltató és figyelmeztető funkciókkal Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection biztonságos vezetési élményét a legfejlettebb vezetést támogató rendszerek átfogó portfóliója fokozza. E típus-specifikus technológiai arzenál információ-szolgáltató és figyelmeztető funkcióit a mérnökök úgy állították a profi sofőrök szolgálatába, hogy azok ne zavarják meg a vezetésre történő koncentrációt. A védelmi modelleket az új BMW 7-es sorozathoz kifejlesztett, rendkívül fejlett szenzorok teljes palettájával és a luxuslimuzinhoz elérhető összes kamerával felszerelték, amelyek így minden vezetési szituációban részletes és pontos információval szolgálnak a jármű környezetéről. Széleskörű komfortfokozó funkciók exkluzív részletekkel A védelmi modellek alapfelszereltségének a szélvédő és az első oldalablakok elektromos fűtőfunkciója is része, hogy még alacsony külső hőmérsékleti viszonyok közepette is tökéletes legyen a kilátás. Az opcionális extrafelszereltség részeként a típus-specifikus előfűtő funkció is megrendelhető. Az ajtók motorosan rásegített nyitó és záró funkciója ugyancsak a védelemi modellek exkluzív alapfelszereltségének része. Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján a hátsó ülések közé épített hűtőbox is megtalálható, miközben a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer felülmúlhatatlanul magas szintű hangélményt ígér. Magával ragadóan egyedi opciók a karosszérián és az utastérben A védelmi modellek védelmi koncepciójának integráltsága és a dingolfingi gyártás maximális teret enged a karosszéria és az utastér személyre szabásának. A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása mellett – amely a védelmi modellek alapfelszereltségének része – mindkét modell első fényszórópárja BMW Iconic Glow kristályfényszórókkal is megrendelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Sőt mi több, a védelmi modellek jóformán az új BMW 7-es sorozathoz elérhető karosszériafényezési lehetőségek bármelyikével megrendelhető. Az utastérben az ügyfeleket alapfelszereltségként multifunkciós ülések, BMW Individual Merino bőrkárpitozás, ülésfűtés és ülésszellőztetés fogadja. Az opcionális extrafelszereltség részeként az ülések masszázsfunkcióval is felvértezhetők. Az opcionálisan elérhető ülésfelületek, utastéri felületek és kárpitozási lehetőségek megegyeznek az új BMW 7-es sorozat rendkívül gazdag opcionális extrafelszereltségi palettájával. BMW iDrive járművezérlő technológia BMW Ívelt Kijelzővel és a típus-specifikus biztonsági funkciók integrált vezérlésével Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection fedélzetén a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia dolgozik, BMW Ívelt Kijelzővel együttműködő BMW 8.5 operációs rendszerrel. Az intuitív technológia a BMW modellekben megismert módon vezérelhető, miközben a védelmi modellek típus-specifikus biztonsági funkciói is a BMW iDrive járművezérlő technológián keresztül érhetők el. A központi kijelző érintés-érzékeny felületén az összes funkció aktiválható és vezérelhető. Az opcionális extrafelszereltség részeként a védelmi modellek egy kameraalapú kiegészítő utastéri visszapillantóval is felszerelhetők: gombnyomásra a technológia a központi kijelzőre helyezi a tolatókamera élőképét. Az alapfelszereltségként kínált intercom rendszer lehetővé teszi, hogy a védelmi modell utasai anélkül is hatékonyan tudjanak kommunikálni az autón kívül álló emberekkel, hogy lehúznák az ablakokat vagy kinyitnák az ajtókat. Hatékony védelmi intézkedések megannyi támadási forgatókönyv ellen A BMW új védelmi limuzinjainak alapfelszereltségként és opcionális extrafelszereltségként kínált biztonsági tételei megannyi támadási forgatókönyv ellen hatékony védelmet nyújtanak. Az első BMW i7 Protection és az új BMW 7-es Protection minden eshetőségre felkészíthető, a frisslevegő-ellátó rendszertől és a tűzoltó berendezéstől kezdve, a jelzőfényeken és a rádió adó-vevőkön keresztül, egészen a hivatalos utakon használt zászlótartókig. A személyre szabott felszereltségek palettáját az egyedi, ügyfél-specifikus opciók egészítik ki. A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra, valamint tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek. A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 7-es, BMW 7-es Protection, új modell
|
|
|||||
|
||||||
További 75 repülőgéppel bővíti flottáját a Wizz Air |
||
2023. augusztus 10.
A Wizz Air további 75 darab A321neo családba tartozó repülőgép megrendelésére kötött szerződést - tudatta a légitársaság az MTI-vel.
|
A Wizz Air kizárólag Airbus típusú repülőgépeket üzemeltet: flottáját jelenleg 185 A320-as családba tartozó gép alkotja. A legfrissebb rendeléssel együtt a legnagyobb keskenytörzsű Airbus-típusból 434 kerül a jövőben a légitársaság birtokába, míg az A320 repülőgépcsalád modelljeit is beleszámítva ez a szám már 484 új gépet jelent a flottának. Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: a bejelentéssel a Wizz Air tovább erősíti pozícióját, mint az A321neo típus legnagyobb repülőgép-üzemeltetője Európában és a Közel-Keleten. A cég flottájának több mint fele már a legmodernebb neo technológiával rendelkezik. Az A321neo az Airbus A320 repülőgépcsalád legnagyobb típusa, amely a közlemény szerint páratlan hatótávolságot és teljesítményt kínál. Az újgenerációs hajtóművek és a Sharklet szárnyvégek beépítésével a zajterhelés közel 50 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékkal kevesebb az előző típushoz képest. Az A321neo repülőgéptípusból eddig közel 5200 darabot rendeltek meg világszerte. Korábbi tájékoztatása szerint 2023-as pénzügyi éve múlt szeptemberben zárult első fél évében a Wizz Air adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) éves összevetésben 164,3 millió euróról 217,8 millió euróra, bevétele 880,4 millió euróról 2,194 milliárd euróra változott. Az utasforgalom 12,5 millióról 26,5 millióra, a kihasználtsági mutató 75,3 százalékról 86,9 százalékra nőtt.
Kulcsszavak: A321neo, airbus, légitársaság, WizzAir
|
|
|||||
|
||||||
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche |
||
2023. augusztus 10.
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.
|
A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években - jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. "Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel" - mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni. A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál - mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett "egységcellát" tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés - mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez "szépségversenyt" rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával. Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, németország, Porsche
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 111 - 120 |