Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 111 - 120
A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

2022. június 20.
A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást.
Részletek

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy darab használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások.  A kedvezményes kondíciók visszavonásig érvényesek.

Bár nemzetközi szinten és Magyarországon is gyenge számokat produkál az új autók piaca, a villanyautó-eladások dinamikusan növekednek. A fenntarthatóságot célzó lépéseket kiemelten kezelő K&H most egy új, kedvező lízingkonstrukcióval segíti a magyarországi autópark zöldítését.  

Boom a villanyautók piacán

„Az uniós autópiac több mint 12 százalékkal szűkült éves összevetésben az idei első negyedévben. Magyarországon pedig közel 11 százalékkal csökkentek az újautó-eladások. A tisztán elektromos autókból viszont 53 százalékkal több talált gazdára az EU-ban, Magyarországon pedig 127 százalékos volt a növekedés. Persze a kimagasló növekedésről tanúskodó számok értékelésénél látni kell, hogy egy növekvő piacról van szó, így az egy évvel korábbi adatok viszonylag alacsonyak. Igaz, az uniós piacon a tisztán elektromos autók részesedése 2022 első negyedévében már elérte a 10 százalékot” ‒ mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője. Hozzátette: „A globális ellátási problémák miatt helyén kell kezelni az autópiaci számokat, a kereslet alapján tényadatoknál jóval több autóra lenne kereslet mind az uniós, mind a magyar piacon. Ezen belül pedig a villanyautók iránti kereslet egyre fokozódik, ehhez hozzájárul az is, hogy vannak, akik fennakadástól tartanak az olaj- és üzemanyag-ellátásban.”

A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást

Lízing évi 2,5 százalékos kamattal

A villanyautók iránti kereslet kedvező, mivel ezeknek a lokális károsanyag-kibocsátása nulla, így környezetbarátabban közlekednek, mint a hagyományos társaik. Nem véletlenül döntött június elején úgy az Európai Unió, hogy 2035-től kizárólag elektromos meghajtású autók állhatnak forgalomba az uniós államokban.

A K&H pedig most az elektromos gépkocsik magyarországi elterjedése, egyben az autók 15 évnél járó átlagéletkorának csökkentése érdekében elindítja a Zöldautó Finanszírozást, ennek keretében egy teljesen új, kedvezményes kamatozású lízingkonstrukciót nyújt, kizárólag vállalkozásoknak.

„A finanszírozás iránt érdeklődő cégek, egyéni vállalkozók maximum egy-egy darab használt vagy új villanyautó beszerzéséhez kaphatnak kedvező, évente 2,5 százalékos kamatozású, forintalapú zártvégű vagy nyíltvégű lízingfinanszírozást. Ez a kamatszint rendkívül kedvezőnek mondható az inflációs nyomás miatt fokozatosan emelkedő kamatkörnyezetben, egy átlagos piaci lízingkonstrukció esetében ugyanis a kamat 8-10% is lehet” ‒ emelte ki Suba Levente. Hozzátette: Az alacsony kamatszinttel történő finanszírozás amellett, hogy ellensúlyozza a globális ellátási problémák, a szigorúbb környezetvédelmi normák, valamint az Ukrajnában dúló háború negatív hatásait, hozzájárul Magyarország klímastratégiai, egyben a K&H fenntarthatósági céljaihoz.

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, K&H
 
A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást Elektromos autókra váltana az állam A K&H bevezette a Zöldautó Finanszírozást A Nissan elektromos Barcelonai taxija Frankfurtban mutatkozott be Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában Rekordot dönt a Nissan LEAF elektromos autók értékesítése Európában A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A magyarországi haszonjármű-piac már visszaállt a válság előtti szintre A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait A Volkswagen Haszonjárművek 2,4 százalékkal növelte globális kiszállításait
 
Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

2022. június 20.
A magyar nyaralók körében a távolság, a csomagok helyigénye, a kényelem vagy egyszerűen csak a vezetés élvezete okán továbbra is az autózás az egyik legnépszerűbb közlekedési mód, amire az ilyenkor szabályszerűen beduguló útszakaszok is rendszeresen emlékeztetik a sofőröket.
Részletek

Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

De van rosszabb a torlódásoknál: a megnövekedett forgalom és a tikkasztó meleg a nyári időszakot a balesetek csúcsszezonjává teszik. Néhány egyszerű tanács betartása a legmelegebb hónapokban is segíthet elkerülni a bajt.

Ellenőriztessük az autó állapotát! – Nem lehet elégszer hangsúlyozni: biztonságosan csak megfelelő állapotú autóval lehet közlekedni. Az elkopott, vagy nem egyenletesen kopott fékbetétek miatti hosszabb fékút, az évszakhoz nem passzoló vagy nagymértékben kopott abroncsok miatti nehezebb manőverezhetőség, az elöregedett motoralkatrészek nyomán kialakuló erőtlenség mind-mind a baleseteknek kedveznek. A káresetek témájában több évtizedes tapasztalattal rendelkező Mercarius Flottakezelő is a karbantartás fontosságára hívja fel a figyelmet: ha szervizt régen látott, szokatlan dolgokat produkáló, vagy egyszerűen csak nagyobb futásteljesítményű autóval indulnánk hosszabb útnak, elengedhetetlen a jármű szakszerű átvizsgáltatása.

Vezessünk felelősségteljesen! – A legtöbb balesetet sajnos továbbra is emberi hiba okozza: az elmúlt években a büntetőfékezésektől volt hangos a sajtó, de gyakori attitűd a gyorshajtás, a követési távolság-, az elsőbbségi rend-, vagy az előzés szabályainak be nem tartása is. Jó észben tartani, hogy bármilyen gyakorlott vezetők is vagyunk, és bármennyire élvezzük is autónk teljesítményét, sebességét: a másik autó vezetője nem biztos, hogy időben reagálni fog a mi szabálytalanságainkra. Legyünk tekintettel a többi autósra: mások lehetnek kevésbé tapasztaltak vagy egyszerűen csak fáradtak.


Így úszd meg a nyári baleseteket a közutakon

Csak módjával a technológiával! – A felhőalapú navigáció, az állapotkijelzés, a multimédiás funkciók sok előnnyel járhatnak, de sajnos legalább ilyen hatékonyak a figyelmünk elterelésében is. Ha tehetjük, bízzuk az elektronikai eszközök kezelését az utastársainkra. Ha egyedül utazunk, kapcsoljuk be az autós módot azoknál az alkalmazásoknál, amelyek ezt lehetővé teszik, és csak a pirosnál várakozva, vagy félrehúzódva „nyomkodjuk” a telefonunkat.

A technológiának van egy kevésbé egyértelmű hátránya is: „A sáv- és követési távolságtartó-, valamint a közúti táblákra figyelmeztető rendszerhez hasonló megoldások jó célt szolgálnak, mégis egyre gyakrabban tapasztaljuk, hogy éppen ezek okoznak balesetet. A modernebb autók sofőrjei hajlamosak a technológiára hagyatkozni és belekényelmesedni a vezetésbe, aminek hatására később, vagy egyáltalán nem reagálnak a veszélyes helyzetekre” – teszi hozzá Oláh József, a Mercarius Flottakezelő kárrendezési vezetője. Maradjunk éberek, az ütközés erejét mérséklő technológiákat már feltalálták, de a sértetlenségünket biztosan garantáló megoldásokat még nem!

+ 1 tipp: Válasszuk a jobb állapotú utakat! – Bár a kevésbé forgalmas utak jó szolgálatot tehetnek a torlódások elkerülésében, a keskeny, kanyargós útszakaszokon a nyaranta igen gyakori kőfelverődések sok bosszúságot okozhatnak. Az elmúlt években sokan tértek át az autós közlekedésre, ami a régebbi útszakaszokon váratlan leterheltséget, ennek következtében pedig a burkolat széleinek nagymértékű töredezését eredményezte. Ha tehetjük, vegyük igénybe a fizetős, vagy nemrégiben épített útszakaszokat – itt általában gyorsabban és biztonságosabban utazhatunk.

Bár az elmúlt évek pandémiás időszaka lezárulni látszik, a kérés továbbra is helytálló: vigyázzunk magunkra és vigyázzunk egymásra! Biztonságos autózást!

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, Mercarius Flottakezelő, utasbiztonság, utazás
 
A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni A Ford fiataloknak szóló, ingyenes vezetéstechnikai programjára már lehet regisztrálni Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Az autósok 8 százaléka november közepén is nyári gumival jár Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Az európai eCall szabványosítja a járművek kapcsolódását Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat
 
A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

2022. június 14.
Fenséges oroszlánfej egy címerpajzs közepén: az új PEUGEOT 308 hűtőrácsát díszítő új márkaembléma a legmodernebb technológiák és a kreatív design találkozásából született.
Részletek

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A legújabb PEUGEOT-modell arculatát alapvetően meghatározó új embléma sajátossága, hogy egyben a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart is elrejti. A titok a címer hátoldalát borító vékony indiumrétegben rejlik. Az indium egy ritka szupravezető fém, mely ránézésre a krómra hasonlít, magas korrózióállóságú és nem zavarja a radarhullámokat.

Az új PEUGEOT 308 az első olyan modell, amely a márka 2021. februárban bemutatott új oroszlánfejes címerpajzsát viseli. Az emblémát körülölelő hűtőrács rajza kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a krómozott rácsvonalak mind egy irányba, az új címerpajzs felé mutatnak. A hűtőrács és a logó együttese az új arculatnak köszönhetően karakteresebb megjelenést biztosít a modellnek, és jól jelzi a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.

Az expresszív design minél tökéletesebb érvényesülése érdekében a rendszámtábla az orr-rész legaljára, az első lökhárító alsó részére került, a vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radar pedig a logó mögött kapott helyet, így semmi nem zavarja az esztétikai élményt.

Az új 308 logója

Az új 308-on az új PEUGEOT-embléma két – ránézésre egyforma, műszakilag azonban különböző – változata is elérhető. Az egyik az Active Pack felszereltségű modelleket díszíti, az innovatív másik változat pedig a vezetéstámogató rendszerek radarjával felszerelt Allure és GT verziók sajátja.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

A vezetéstámogató funkciók tökéletes működése érdekében fontos, hogy a radar által kibocsátott hullámokat semmi ne zavarja. A címerpajzs radar elé helyezésekor a PEUGEOT mérnökeinek a következő megkötéseket kellett figyelembe venniük:

•    A felület vastagsága mindenhol egyforma kell, hogy legyen.
•    Az alkotórészek nem tartalmazhatnak fémrészecskéket.

Az új logó több lépésben készült:

•    Egy sima felületű, állandó vastagságú előlap előállítása fröccsöntött polikarbonátból.
•    A hátlap elkészítése indiumból.  Ezt a ritka ötvözetet a radarral rendelkező modelleknél használják, mivel ez az egyetlen anyag, amelyik a műszaki és a vizuális követelményeknek egyaránt megfelel: az indium külsőre a krómra emlékeztet, és olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyek nem zavarják a radarhullámok terjedését.
•    Lézergravírozás: az indiumfelületet lézerrel kezelik, hogy a polikarbonáton keresztül láthatóvá váljon az oroszlánfej.
•    Fekete fényezés: a címer hátoldalára felvitt festékréteg a logó hátterét adja.
•    Védőlakk felhordása az előlapra: a címer elülső oldalát lakkozással védik a külső behatásoktól (karcolás, napsugárzás, hőingadozás stb.).
•    Rögzítés: az emblémát ezután egy rögzítőelemre ragasztják, amelyet a hűtőrácsra csavaroznak.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van

Az új logó mögött rejtőző vezetéstámogató rendszerek

Az új PEUGEOT-logó mögött rejtőző radar a legkorszerűbb vezetéstámogató rendszerek működését segíti:

•    Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal,
•    Adaptív sebességtartó automatika 30 km/h-ra fékező funkcióval (manuális sebességváltó esetén) – szabadon beállítható követési távolsággal,
•    Automata vészfékező rendszer, mely 7–140 km/h sebességtartományban (változattól függően) éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat, és ütközésveszély esetén figyelmezteti a vezetőt.

Ugyanezt a radart használja az új Drive Assist 2.0 csomag is, mely újabb előrelépés a félautomata vezetés felé. A rendszer az EAT8 automata váltóval felszerelt változatokon az állóra fékező funkcióval kiegészülő sebességtartó automatika mellett a sávtartó automatikát is magában foglalja. Ráadásul az új generációs Drive Assist osztottpályás utakon 2 új funkciót is kínál:

•    Félautonóm sávváltás: a rendszer 70 és 180 km/h közötti sebességtartományban felajánlja a vezetőnek az előtte haladó jármű megelőzését és az eredeti sávba történő visszasorolást.
•    Előzetes sebességajánlás: a rendszer a sebességkorlátozó tábláknak megfelelően sebességmódosítást (gyorsítást vagy lassítást) ajánlj a vezetőnek.

A Peugeot új arca, és ami mögötte van


Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot 308, új modell, vezetéstámogató rendszer
 
A Peugeot új arca, és ami mögötte van Leleplezték az új Ford Focust BMW M Performance Parts alkatrészek az új BMW 6-os Gran Turismo-hoz BMW M Performance Parts alkatrészek az új BMW 6-os Gran Turismo-hoz Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye Egy SUV sokoldalúsága és a kategóriaelső Focus vezetési élménye A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható A Ford Fiesta ST ezentúl ötajtós karosszériával is kapható A Peugeot új arca, és ami mögötte van Az első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodell a Golf GTI génjeivel
 
Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

2022. június 14.
Kifejezetten az aszfalttól távoli kirándulásokhoz, offroad élményekhez szükséges képességekkel vértezte fel a RAV4 Woodland különkiadását a Toyota. Ez az első alkalom, hogy az autógyártó hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsiból épített fokozott terepalkalmasságú verziót, amely ráadásul jótékony célokat is szolgál.
Részletek

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A modern szabadidőjárművek minden eddiginél otthonosabban mozognak burkolt útfelületen, városban, országúton és autópályán, ugyanakkor futóművük és hajtásláncuk fejlett elektronikus vezérlő rendszereinek köszönhetően terepen is váratlanul jól helytállnak. Különösen nagy gyakorlata van ebben a Toyotának, amely házon belüli motorsport- és tuningműhelyével, a TRD-vel karöltve hosszú évek óta kínál fokozott terepalkalmasságú crossovereket és pickupokat az észak-amerikai piacokon. A 2023-as modellévre azonban egy olyan újdonságot vezet be a márka, amely két fontos új értékkel egészíti ki a TRD Off-Road modellektől megszokott képességeket.

A Toyota RAV4 Woodland Edition egyik újdonsága a hibrid hajtáslánc: ilyennel ugyanis korábban nem készített kifejezetten terepre fejlesztett modellt a Toyota. A jól ismert benzin-elektromos erőforráshoz kifejezetten a terephasználat elvárásaihoz hangolt futóművet társítottak, amely a módosított rugóstagoknak köszönhetően kátyúkon és buckákon sem üt fel, ugyanakkor speciális lengéscsillapítói kontrollált oldaldőlést biztosítanak.

Ehhez offroad mintázatú utcai abroncsok, masszív tetőcsomagtartó, valamint a hordozható elektromos berendezések működtetésére szolgáló, nagyfeszültségű inverter és hálózati csatlakozó társul, így biztosítva kempingezés közben is az otthon megszokott komfortot. Az utastérben és a csomagtartóban strapabíró gumiszőnyegek nyújtanak hathatós védelmet minden évszakban.

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A külső funkcionális és dekorelemek (az emblémáktól kezdve a kipufogóvégeken át a sárfogókig) diszkrét fekete kivitelűek, a keréktárcsák ellenben látványos és különleges bronzszínű kivitelben pompáznak. A terepen oly fontos, mindenkori tökéletes látási viszonyokról LED-es fényszórók és integrált ködlámpák gondoskodnak.

Ennyi majdnem elegendő is a felhőtlen terepjáráshoz, hiszen a RAV4 2,5 literes hibrid hajtásláncához tartozó, elektromos összkerékhajtási rendszer (amely osztómű helyett különálló villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt) hatékony, megbízható és kifinomult, miközben kiküszöböli a mechanikus összkerékhajtási rendszerek két alapvető hiányosságát: az aktiválás késlekedését, illetve a fokozott energiafogyasztást.

Nem csak ezen adottságok miatt számít a RAV4 Woodland Edition a Toyota leginkább offroad-barát típusának, hanem egy szokatlan felajánlás miatt is: az autógyártó ugyanis a limitált széria bevezetésével párhuzamosan félmillió dollárt (kb. 186 millió Ft) adományoz a környezetvédelmi oktatást célzó nemzeti alapítványnak (National Environmental Education Foundation, NEEF). A szervezet helyi, regionális és országos közösségi programokon és képzési projekteken keresztül járul hozzá a felelősségteljes, tudatos terepjáró-használat, illetve természetjárás feltételeinek a megteremtéséhez.

 Hibrid kalandjárművet épített a Toyota

A terepalkalmasságon túl, mint minden 2023-as modellévi Toyota RAV4-es, a Woodland Edition is megkapja a Toyota házon belül fejlesztett, új generációs multimédiás rendszerét, amely olyan funkciókkal teszi zökkenőmentessé a mindennapos használatot, mint a vezeték nélküli okostelefon-integráció, a beépített wifi hotspot, a hangvezérelt digitális asszisztens, a felhő alapú navigáció, vagy a mindenkori naprakész állapotról gondoskodó, vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége. Szintén 2023-as újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység, amely felszereltségi szinttől függően a korábbi 7 colos kijelző helyébe lép.


Kulcsszavak: rav4, suv, toyota, új modell
 
Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje Forgalomba kerül a Toyota világelső etanol-elektromos hibridje Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. A Toyota a Genfi Autószalonon leplezi le az új Avensis-t. Hibrid kalandjárművet épített a Toyota Rengeteg Ford újdonság a Kínai Nemzetközi Autószalonon
 
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

2022. június 09.
Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.
Részletek

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött!

Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is.

Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.

A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.



Kulcsszavak: márkakereskedés, nissan, Petrányi Autó
 
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival Novembertől Magyarországon is elérhetőek a BMW i modellek A NEXT-E projekt a legnagyobb mobilitással kapcsolatos támogatást kapja A NEXT-E projekt a legnagyobb mobilitással kapcsolatos támogatást kapja A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait A Nissan a CeBIT-en mutatja be az önvezető autók innovatív megoldásait Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival A Nissan EV-programjában a LEAF csupán a kezdet Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival Magasabb átlagsebességet ér el az új Nissan LEAF
 
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

2022. június 09.
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét, a , amely 2024-től Győrben, az Audi Hungariánál készül.A CUPRA Terramar modellt különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártják majd Győrben.
Részletek

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét


A győri székhelyű AUDI HUNGARIA Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Évente közel 1,6 millió erőforrás, köztük elektromos motorok is készülnek a vállalatnál. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleket, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. Az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat.

A vállalat széleskörű szolgálatásokat nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, első sorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és a beszerzés területén. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria 2020 óta CO2-semlegesen végzi tevékenységét és mintegy 12 000 munkatársával a régió legnagyobb munkáltatója.

Kulcsszavak: autógyár, Cupra, győr, suv, Terramar
 
Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Hidrogénnel hajtja az Audi az SUV-ját Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei Az Opel 160 éves történetének rejtett kincsei Az Audi Hungáriánál készülő autók kétharmada vasúton hagyja el a gyárat Az Audi Hungáriánál készülő autók kétharmada vasúton hagyja el a gyárat Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Minden eddigi sorozatgyártású Ford közül a Ford GT kínálja a legmagasabb végsebességet Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét Egy Scania R 730 V8 Streamline tehergépkocsi születése
 
Városnéző villamost indít a BKK

Városnéző villamost indít a BKK

2022. június 07.
Különleges élményben lehet része azoknak, akik 2022. június 4. és augusztus 28. között, szombaton vagy vasárnap a 19-es villamos vonalának középső szakaszán utaznak, ugyanis a nyári hétvégéken turisztikai érdekességeket hallhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei a járaton.
Részletek

Városnéző villamost indít a BKK

A Budapest nevezetességeit bemutató városnéző villamos menetrend szerinti járatként kínál exkluzív szolgálatást az ügyfeleknek a Kosztolányi Dezső tér és a Margit híd, Budai hídfő megállók között, ezért bármilyen BKK-jeggyel, napijeggyel vagy bérlettel igénybe vehető.

Számos olyan BKK-járat közlekedik a városban, amely népszerű a turisták körében. Ilyen például a Budavári Sikló, a Zugligeti Libegő, a fogaskerekű vagy akár a 2-es villamos, amely a világ legszebb villamosvonalai közé is bekerült különleges adottságainak köszönhetően. De ebbe a sorba tartozik a 19-es villamos is, hiszen vonala igazi panorámaút a Duna partján, amely Budapest híres látnivalói mellett halad el. A Budapesti Közlekedési Központ és a BudapestBrand együttműködésének köszönhetően 2022. június 4-től augusztus 28-ig különleges szerepet kap ez a járat a fővárosban, hétvégente ugyanis turisztikai érdekességek lesznek hallhatók a járaton az útvonal mentén látható nevezetességekről.

A BKK ügyfelei információt hallhatnak többek között a Bartók Béla út és a Móricz Zsigmond körtér közismert helyeiről, a Hadik kávéházról, a Szent Gellért tér nevezetességeiről, a Rudas-fürdőről, a Várkert Bazárról és a Clark Ádám tér környékén az UNESCO világörökség részét képező népszerű helyszínekről, a Lánchídról és a Margit hídról, a Batthyány térről és sok más érdekességről is.

Városnéző villamost indít a BKK

A menetrend szerint közlekedő 19-es városnéző villamosra bárhol fel lehet szállni, azonban a legérdekesebb látványosságokat bemutató információk a vonal középső szakaszán, a Kosztolányi Dezső tértől a Margit hídig hangzanak el, szombaton és vasárnap, délelőtt 10 és 12, valamint délután 15 és 17 óra között. A magyar és angol nyelvű idegenvezetést mindkét irányban hallhatják az ügyfelek. A városnéző villamosról további részleteket a bkk.hu/varosnezovillamos oldalon lehet olvasni.

A városnéző villamos bármilyen érvényes BKK-jeggyel, -napijeggyel vagy -bérlettel igénybe vehető, amely legkényelmesebben a BudapestGO applikációban vásárolható meg.

Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, villamos
 
Városnéző villamost indít a BKK Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt Városnéző villamost indít a BKK Alig álltak forgalomba, máris megrongálták az egyik új Mercedes Citaro buszt Városnéző villamost indít a BKK Ferenciek tere - Jelentős forgalomkorlátozás lép életbe szombaton Új vezérigazgató a Főtaxi élén Új vezérigazgató a Főtaxi élén Városnéző villamost indít a BKK Megjelent az új trolibuszok beszerzésére irányuló tender
 
A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

2022. június 07.
A MAN Truck & Bus az egykori berlini Tempelhof Repülőtér helyén, Dr. Volker Wissing digitalizációért és közlekedésért felelős német szövetségi miniszter jelenlétében először mutatta be a nyilvánosság előtt a hamarosan sorozatgyártásba kerülő elektromos meghajtású kamionjának prototípusát.
Részletek

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A 2024-ben piacra kerülő úttörő jelentőségű elektromos haszongépjármű különleges műszaki jellemzője, hogy alkalmas lesz a jövő technológiájával végzett megawatt nagyságrendű töltésre. Az elektromos járművek töltési megoldásainak vezető globális szolgáltatójaként az ABB E-mobility a következő három évben mindent megtesz azért, hogy a megatöltés technológiáját a piaci érettség megfelelő szintjére emelje. Ezért a MAN és az ABB E-mobility most felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát, hogy a távolsági szállítást végző nehéz tehergépjárművek által megtehető napi távolság elérje a 600-800 km-t. Ráadásul a két cég elektromobilitás melletti határozott kiállása világosan jelzi, hogy az iparág készen áll a továbblépésre, és most a jogalkotókon a sor, hogy kialakítsák a zéró kibocsátású közúti árufuvarozás szakmapolitikai keretrendszerét.

„Klímacéljaink elérése érdekében meg kell valósítanunk a közúti áruszállítás dekarbonizálását. Most tehát elsősorban a klímabarát haszongépjárművek piaci felfuttatására és a megfelelő, nagy teljesítményű töltő infrastruktúra fejlesztésére összpontosítunk. Az elektromos kamionok nagy teljesítményű töltése kapcsán a német A2-es autópályán jelenleg megvalósuló és általunk is támogatott projekt fontos tanulságokkal szolgál. Most az a lényeg, hogy rövid időn belül minél több e-kamion jelenjen meg az utakon. A MAN és az ABB közötti partnerség azt mutatja, hogy jó úton járunk” – mondta a digitalizációért és közlekedésért felelős szövetségi miniszter, Dr. Volker Wissing.


A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

Miközben a miniszter egy tesztvezetés erejéig beült a MAN elektromos kamion volánja mögé, Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezére azt hangsúlyozta, hogy a járműtöltő infrastruktúra bővítésének felgyorsítása az egyetlen módja annak, hogy a szállítás fejlődése mellett a klímacélok is megvalósuljanak. Arra is rávilágított, hogy a jövő karbonmentes haszongépjármű-flottái kapcsán a MAN az alacsony üzemeltetési költségek és a legkedvezőbb általános energialábnyom miatt részesíti előnyben az akkumulátorról működő elektromos hajtásláncokat. „A Traton Csoport tagjaként jelenleg is részt veszünk egy olyan vegyesvállalatban, amelyet iparági partnereinkkel egy Európa-szerte legalább 1.700 zöld elektromos töltőpontból álló nagy teljesítményű nyilvános töltőhálózat fejlesztésére és működtetésére hoztunk létre” – tette még hozzá Vlaskamp.

Ahhoz, hogy a MAN 2024-ben piacra kerülő elektromos kamionja valóban képes legyen megtenni napi 600-800 km-t, már most ki vannak építve benne a jövőbeli megatöltő rendszerek használatának műszaki előfeltételei. Az ABB E-mobility a töltési megoldások vezető globális szolgáltatójaként arra törekszik, hogy mihamarabb piacra dobjon hasonló töltő rendszereket.

„Célunk minden területen előmozdítani az elektromobilitást. Az ABB E-mobility hosszú évek óta dolgozik a megfelelő teljesítmény-szabványelőírások kialakításán. A megawatt nagyságrendű töltés biztosításához 1000 V feletti új villamosenergia-technológiára lesz szükség, és ezen a teljesítményszinten, illetve a felhasználás előrelátható eseteiben elengedhetetlen a rendszerszintű elektromos biztonság és a megbízhatóság. Szolgáltatóként az ABB E-mobility tökéletesen alkalmas az ilyen kihívások leküzdésére, hiszen meglévő technológiáinkra támaszkodva jelentősen fel tudjuk gyorsítani a kutatás-fejlesztést. Közös törekvésünk, hogy három éven belül piacra lépjünk ezzel az új technológiával. Korábban a fejlesztésnek ezek a szakaszai gyakran sokkal tovább tartottak” – mondta Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója.

A megatöltő technológia bevezetése szempontjából a kötelezően alkalmazandó egységes szabvány kidolgozása ugyancsak elengedhetetlen. Ezúttal Németország határozhatja meg a referenciaértékeket: több mint 20 ipari és tudományos partner – köztük a MAN és az ABB – dolgozik a nagy teljesítményű töltési projekt (német rövidítéssel: „HoLa”) megvalósításán, melyet a német kormány finanszíroz, és a világ első megatöltő projektje. Az A2-es szövetségi autópálya mentén négy helyen két nagy teljesítményű töltőpont épül megawatt töltőrendszerrel (MCS). A tervek szerint a projekt az egész országot lefedő hálózat alapjául szolgál majd.

Kulcsszavak: ABB E-mobility, elektromos teherautó, fejlesztés, MAN Truck
 
A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés A kényeztetés legmagasabb szintje: sofőrje helyett vezet a Lexus LS, de ez még nem a teljes önvezetés A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát A Toyota új, jobb hatásfokú szilikon-karbid teljesítmény félvezetők kifejlesztésén dolgozik Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének Az emberi agyat a járművel összekapcsoló Nissan technológia új irányt ad a vezetés jövőjének
 
Íme az új BMW X1 és az első

Íme az új BMW X1 és az első

2022. június 03.
A BMW X modellcsalád belépő szintű tagja vonzóbb, mint valaha: harmadik nemzedékébe lépve az új BMW X1 markánsabb formanyelvvel, bőségesebb helykínálattal és továbbfejlesztett digitalizációval büszkélkedhet – amelyekhez most először tisztán elektromos meghajtás is társul.
Részletek

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW iX1 a lebilincselő vezetési élményt és a modern sokoldalúságot az emisszió-mentes mobilitás lehetőségével párosítja, miközben a prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének jövőbe mutató egyéniségét a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző technológiai alapjain dolgozó járművezérlő rendszerek, illetve az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája is igazolja.

Magabiztos kiállásával és funkcionális sokoldalúságával az új BMW X1 hamisítatlan stílusban testesíti meg a szabadság és a függetlenség felülmúlhatatlan érzését, legyen szó akár a hétköznapi utakról, akár a hosszabbra nyúló utazásokról. Az utastér progresszív kialakítása és kifinomult hangulata, valamint az elődmodellhez képest jelentősen szélesebb alapfelszereltség az újdonság génjeibe kódolt prémium minőséget nyomatékosítja.

2022 októberében kezdődő piaci bevezetésekor az új BMW X1 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással lesz elérhető. A bajor prémiumgyártó mindegyik modellhez alapfelszereltségként kínálja majd a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót, amely modellváltozattól függően az első tengelyre, vagy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül mindkét tengelyre továbbítja a motor erejét. Ezt a kvartettet követi majd a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek), két plug-in hibrid modell és további két, belsőégésű erőforrással és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt modellváltozat. Az új BMW X1 a BMW Group regensburgi gyárában készül majd, ahol a nóvum belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellváltozatai most először egyazon gyártósoron látnak napvilágot.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW iX1 egy világszerte bővülő szegmensben, rendkívül széles célközönség számára teszi elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával felvértezett, kompakt SAV modell így jelentős mértékben hozzájárul az elektromos mobilitás egyre átfogóbb térnyeréséhez. A fenntarthatóság terén elért fejlesztések eközben nem csupán a modellt övező innovációkban, de a zöld energia gyártásban és beszállítói láncban történő, egyre szélesebb körű alkalmazásában, illetve a másodlagos nyersanyagok és a természetes alapanyagok nagyobb arányú felhasználásában is visszaköszönnek.

Formanyelv: modern felületkezelés, megnövelt vizuális jelenlét és magabiztos kisugárzás a BMW X modellek hamisítatlan stílusában

Az új BMW X1 karosszériájának felületkezelése, vonalvezetése és megannyi elegáns részletmegoldása minden korábbinál élénkebben hirdeti a Sports Activity Vehicle modellcsalád stílusjegyeit. Ilyenek többek között az erőteljes karosszériaarányok, a kerékjárati ívek szinte négyszögletű kontúrja, valamint a frontrész és a hátsó kialakítás BMW X modellekre jellemző egyedisége is.

A harmadik nemzedékébe lépő BMW X1 még magabiztosabb frontrésszel hirdeti jelenlétét, keskenyre húzott, LED-technológiás első fényszórókkal, nagyméretű, szinte négyszögletű hűtőráccsal, hosszan elnyújtott, „X” alakú vonalvezetéssel, az alsó légbeömlőnél pedig látványos króm csíkokkal. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként mátrix funkcióval dolgozó távolsági fényszórót kínáló, adaptív LED-technológiás első fényszórók, változó fényelosztás és pulzáló irányjelzők is megrendelhetők lesznek.

Az újdonság dinamikusan elnyújtott jármű-sziluettjének a határozott felületek és a hosszú tetőív kölcsönhatása ágyaz meg. Hátulnézetből a csomagtérajtó keskeny ablaksávja, a vízszintes vonalvezetés, a LED-ekkel dolgozó, látványos lámpák és az erőteljesen domborodó kerékjárati ívek adják meg a SAV modellek jellegzetes kisugárzásának alapjait.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hamisítatlan stílusát az xLine és M Sport felszereltségi csomagok típus-specifikus karosszéria-kiegészítői fokozhatják tovább. Amíg előbbi látványos karosszériavédő betéteket, addig utóbbi nagyméretű légbeömlőket kínál, a vezetés dinamikus élményére helyezve a hangsúlyt.

Alapfelszereltségként mindegyik modellváltozat 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az xLine és M Sport felszereltségi csomagokhoz 18” méretű könnyűfém felnik járnak, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként 19” és – a BMW X1 modelltörténetében először – 20” méretű könnyűfém keréktárcsákra cserélhetők. A bajor prémiummárka ügyfelei kétféle akril és tízféle metál karosszériafényezési árnyalat közül választhatnak – amelyek között most először a BMW Individual részleg Frozen karosszériafényezési opciója is megtalálható.

Utastér: progresszív hangulat és sokoldalú helykínálat

A kompakt SAV modell utasterének egyedülálló vezetési élménye az emelt üléspozíció és a BMW iX stílusában megálmodott, progresszív hangulat kettősében gyökerezik. A karcsú műszerfal, a BMW Ívelt Kijelző, az integrált vezérlőpanellel szerelt, „lebegő” kartámasz és a középkonzol frontrészén található, közvetett megvilágítású okostelefon-tálca egytől egyig az alapoktól újragondolt utastér-kialakítás meghatározó eleme.

Az újratervezett ülések az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Sensatec kárpittal és Vernasca bőrkárpittal is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségek között a sportülések, valamint a memóriafunkcióval, deréktámasszal és masszázsfunkcióval kiegészített, elektromos ülésállítási lehetőségek is megtalálhatók. A mérnökök a zajcsillapítás és az utasvédelem területén is jelentős fejlődéseket értek el. Az új BMW X1 integrált passzív biztonsági koncepciójának immár az első ülések közé épített, interaktív légzsák is része.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hátsó üléssorában három teljes értékű ülés található, amelyek érezhetően kényelmesebb utazást kínálnak. A 40:20:40 arányban osztott háttámla ledönthető és más-más szögben fixálható. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek opcionális extrafelszereltségi tételei között a hátsó üléssor hosszirányú állíthatósága is megtalálható, amely még nagyobb fokú sokoldalúságot garantál. A csomagtér térfogata 540 literről egészen 1 600 literig bővíthető. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető vonóhorog immár elektromosan, gombnyomásra hívható elő a hátsó lökhárító mögül.

Kétzónás automata légkondicionáló, bőrözött sportkormány és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként


A BMW Maps navigációs rendszer, a bőrözött sportkormány, az intelligens kétzónás automata légkondicionáló és az automata fényszóró-vezérléssel dolgozó esőszenzor az új BMW X1 alapfelszereltségének része, ahogyan a négy darab USB-C csatlakozó, a két darab 12 voltos aljzat és az elődmodellhez képest jelentősen több vezetést támogató rendszer is.

Az újdonság minden korábbinál átfogóbb személyre szabhatóságát újragondolt felszereltségi csomagok garantálják. A BMW X1 harmadik generációjának prémium kisugárzását olyan opcionális extrafelszereltségi tételek nyomatékosítják, mint például a tükör csomag, a hangulatvilágítás, a panoráma üvegtető és a Harman Kardon audiorendszer.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

BMW iX1: a kompakt SAV modellek vezetési élményében új korszak kezdődik

A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első összkerékhajtású, tisztán elektromos meghajtású modellje a prémium kompakt szegmensben. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. Eközben az elektromos összkerékhajtás minden vezetési szituációban magabiztos tapadást és menetstabilitást garantál. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a nóvum rendkívül hatékony járműtöltő technológiáját is magába foglalja, amelynek a BMW i7 luxuslimuzinban is megtalálható, továbbfejlesztett járműtöltő szoftver és a padlólemezbe ágyazott, laposan elrendezett nagyfeszültségű akkumulátor is része. Kimagasló energiasűrűségének köszönhetően utóbbi egy feltöltéssel 413 – 438 kilométerre elegendő energiát képes eltárolni. (A BMW iX1 xDrive30 maximális teljesítményre, menetteljesítményre, kombinált energiafogyasztásra és tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatai a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)

Plug-in hibrid modellek megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal, benzines és dízelüzemű erőforrások 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával


A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációi az új BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataiban is megtalálhatók, amelyek sportosságukat, hatékonyságukat, járműtöltési kapacitásukat és tisztán elektromos hatótávolságukat tekintve egyaránt felülmúlják az előző generációt.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedéke kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással ünnepli majd piaci bevezetését, a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legkorszerűbb moduláris generációjának műszaki alapjaira építkezve. A két legerősebb motor hatékonyságát és teljesítmény-leadását a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia második generációja és a technológia hétfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motorja fokozza tovább.

A négyhengeres benzinmotorral szerelt BMW X1 xDrive23i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,5 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 146 – 162 gramm / km) mindez 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki (a 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). A piaci bevezetéskor elérhető másik benzines modell az új BMW X1 sDrive18i lesz (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 143 – 158 gramm / km), motorházteteje alatt egy 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményre képes, háromhengeres erőforrással.

Az új BMW X1 xDrive23d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 142 gramm / km) mild-hibrid technológiával dolgozó, négyhengeres dízelmotorja 155 kW / 211 lóerő maximális teljesítmény leadására képes (a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). Az új BMW X1 sDrive18d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,9 – 5,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 129 – 145 gramm / km) négyhengeres dízelmotorjának maximális teljesítménye eközben 110 kW / 150 lóerő.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Modern sokoldalúság az agilitás és a menetkomfort optimális egyensúlya jegyében

Az új BMW X1 hajtáslánc-technológiától függetlenül garantálja a bajor prémiummárkára jellemző vezetési élmény és a minden szituációban precíz vezethetőség kettősét. A sokoldalú kompakt kifinomult futómű-technológiája a sportosan agilis menetdinamika és a hosszútávú menetkomfort optimális egyensúlyát kínálja. Mindehhez alacsonyabb saját tömegű és megnövelt karosszériaváz-merevségű járműkoncepció, hosszú tengelytávolság, az elődmodellhez képest szélesebb nyomtávok, a szimpla ágyazású lengőkarra támaszkodó első és a háromkaros lengőkarra támaszkodó hátsó kerékfelfüggesztés terén pedig célzott fejlesztések járulnak hozzá.

Az új BMW X1 alapfelszereltségének a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás is része, amely jelentős mértékben javítja a modell tapadását és menetstabilitását. Alapfelszereltség továbbá az integrált fékrendszer és az első tengely rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapító-párja. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív M futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókat, sport kormányművet és 15 milliméteres hasmagasság-csökkentést is kínál.

Az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája

Az új BMW X1 technológiai fejlődése a modell automatizált vezetést és parkolást támogató rendszereinek széles palettáján is tetten érhető. A bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként kínálja a harmadik generációhoz a fékező funkcióval dolgozó tempomatot (Cruise Control) és a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor időben érzékeli a szemből érkező autókat (azokban az országokban, ahol a forgalom az úttest jobb felén halad), jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A tolatókamerával és tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) ugyancsak az alapfelszereltség része.
Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedékének opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), az Aktív Navigáció, a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), a BMW Head-Up kijelző, a Surround View funkció, a Remote 3D View funkció, a BMW Drive Recorder és a Remote Theft Recorder. A felszerelt funkciók naprakész működését és folyamatos frissítéseit a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) garantálják, amelyek újabb és újabb funkciók telepítését is lehetővé teszik (a megfelelő hardverrel felszerelt és szükséges piaci feltételeknek megfelelő modellek esetében).

Alapfelszereltségként: BMW 8.0 operációs rendszer és új BMW iDrive járművezérlő technológia

Az új BMW X1 széleskörű alapfelszereltségének a többszenzoros felhasználói élményt kínáló, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia is része, amelynek műszaki alapját a BMW 8.0 operációs rendszerrel, BMW Ívelt Kijelzővel és BMW Intelligent Personal Assistant technológiával dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés adja. A 10,25” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával dolgozó BMW Ívelt Kijelző csúcstechnológiás grafikai megoldásokkal és menükialakítással, a BMW Intelligent Personal Assistant pedig újabb intelligens funkciókkal büszkélkedhet. Az új BMW iDrive járművezérlő technológia az új BMW X1 számos járműfunkciójának intuitív érintésekkel és hangutasításokkal történő vezérlését is lehetővé teszi, az utastér átfogó digitalizációjának köszönhetően pedig jelentősen kevesebb fizikai gombra és kapcsolóra van szükség.

Az új My Modes vezetési üzemmódok lehetővé teszik, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei részletekbe menően személyre szabják az autó funkcióit, kijelzett tartalmait és utasterének hangulatát. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer opcionális kiegészítőjeként az Augmented View funkció is elérhető. Az utastéri kamera lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei utazás közben pillanatképeket készítsenek és azokat közvetlenül okostelefonjukra továbbítsák. Az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártya, a BMW Digital Key Plus okoskulcs, a személyre szabott BMW ID profil, valamint az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay® és Android Auto™ ugyancsak elérhető az új BMW X1 modellhez.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX1, BMW X1, új modell
 
Íme az új BMW X1 és az első Merevebb karosszéria a még stabilabb futásért és a gyorsabb kormányreakciókért Íme az új BMW X1 és az első A Frankfurti Autószalon legendái: vissza a jövőbe az Opel tanulmányautókkal Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Felfrissült a teljes Ceed sorozat megjelenése, technológiája és hajtáslánc-kínálata is Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Audi Grandsphere Concept – luxus szedán elektromos hajtásrendszerrel Audi Grandsphere Concept – luxus szedán elektromos hajtásrendszerrel
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

2022. június 03.
A klímavédelmi tevékenységek terén vezető pozíciót betöltő Volvo Cars az első olyan autógyártó a világon, amely csatlakozott a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél iránti kereslet fokozását, a globális acélipar szénsemleges átmenetének felgyorsítását célzó SteelZero kezdeményezéshez.
Részletek

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozásával a Volvo Cars vállalta, hogy acélbeszerzései terén 2030-ra szigorú CO2-kibocsátási feltételeket vezet be (részletesebben ld. Szerkesztői jegyzetek.) 2050-re a vállalat 100%-ban nettó zéró szénlábnyomú acélt fog felhasználni, összhangban a vállalat azon célkitűzésével, hogy 2040-re klímasemlegessé tegye működését.

Az acélgyártás nagymértékben hozzájárul az autóipar CO2-kibocsátásához: 2021-ben a Volvo gépkocsik teljes gyártási folyamatához kapcsolódó össz-emisszió átlagosan 33 százalékáért felelt. Világszinten az üvegházhatást erősítő káros anyagok kibocsátásának mintegy 7 százaléka az acélgyártásból származik.

„A fenntartható acélgyártás nem csupán környezetvédelmi szempontból előnyös, de üzleti megfontolásból is kedvező, hiszen védettebbé tesz bennünket a jövőbeli klímakockázatokkal és korlátozásokkal szemben.” – mondta Kerstin Enochsson, a Volvo Cars beszerzésekért felelős igazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a SteelZero kezdeményezéshez csatlakozva támogathatjuk az acélipar átalakítását célzó törekvéseket. Bízunk benne, hogy a csekély és zéró szénkibocsátású acél iránti igényünk kinyilvánításával hozzájárulhatunk ahhoz, hogy az autóiparban növekedjen ezen felelősségteljes forrásból származó nyersanyag iránti kereslet.”

„Az, hogy a Volvo Cars csatlakozott a SteelZero kezdeményezéshez, jelentős lépésváltást jelez a csekély, illetve nettó zéró szénkibocsátású acél iránti globális piaci kereslet terén, és fordulópontnak bizonyulhat az autóiparban.” – mondta Jen Carson, a Climate Group iparági igazgatója. „Az autóipar központi szerepet játszik a nettó zéró emissziójú acélra történő átállás előmozdításában. Hozzájárulhat egy nemzetközi szénmentesített acélpiac létrejöttéhez, ami pedig lehetővé teheti az iparági szereplők számára, hogy megvalósítsák saját nettó zéró károsanyag-kibocsátási célkitűzéseiket, és olyan termékeket hozzanak létre, amelyek messzemenőkig egybevágnak a klímavédelmi célkitűzésekkel.”


A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezést a Climate Group csoportosulás indította útjára, karöltve a ResponsibleSteel elnevezésű, acélipari szabvány- és tanúsítvány-ügyi szervezettel, amelyhez ugyancsak csatlakozni készül a Volvo Cars. A ResponsibleSteel jóvoltából a Volvo Cars megbízható, külső szakértők által igazolt és minősített információra tehet szert saját acél-beszállítói láncára és annak releváns fenntarthatósági értékeire vonatkozóan, ez pedig elősegítheti, hogy garantáltan felelősségteljes forrásból származó nyersanyagot vásároljon.

A CO2-kibocsátás csökkentése mellett a ResponsibleSteel az acélipari beszállítói láncot érintő olyan egyéb, fontos kérdésekkel is foglalkozik, mint a munka- és emberjogok, a helyi közösségekkel való kapcsolattartás, a vízfelhasználás, vagy a biodiverzitásra gyakorolt hatás.

A Volvo Cars már a SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozást megelőzően is számos lépést tett annak érdekében, hogy hathatós megoldást találjon az autógyártás egyik legsúlyosabb CO2-kibocsátással járó folyamatának a megtisztítására. A Volvo Cars és az SSAB svéd acélgyártó tavaly jelentették be együttműködésüket, amelynek keretében a SSAB HYBRIT kezdeményezésének égisze alatt, közös erővel igyekeznek feltérképezni a fosszilis anyagok nélkül gyártott, autóipari felhasználásra alkalmas, kiváló minőségű acél kifejlesztésének a lehetőségeit.

A Volvo Cars az első autógyártó a világon, amely az SSAB-val együttműködve részt vesz az utóbbinak a fosszilis anyagok nélkül gyártott acélok fejlesztésére irányuló ambiciózus, előremutató HYBRIT kezdeményezésében. A HYBRIT projekt célja, hogy a vasérc alapú acél gyártásánál hagyományosan alkalmazott, szénből előállított kokszot megújuló forrásból származó elektromos energiával és hidrogénnel váltsák ki. A várakozások szerint a világon elsőként megvalósuló, fosszilis anyagoktól mentesen gyártott acél gyakorlatilag zéró szénlábnyommal rendelkezhet.

A Volvo Cars azon célkitűzése, hogy 2040-re elérje a klímasemlegességet, része az autógyártó átfogó, autóipari viszonylatban páratlanul ambiciózus klímavédelmi akciótervének. A Volvo Cars célja, hogy 2030-ra kizárólag tisztán elektromos járműveket gyártson és forgalmazzon. Ehhez kapcsolódóan a vállalat a következő években elektromos gépkocsik vadonatúj családját készül bevezetni.

Ezek a villamosítási törekvések beleillenek a vállalat azon célkitűzésébe, hogy 2018 és 2025 között 40 százalékkal mérsékelje az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét, valamint, hogy – ezt támogatandó – 2025-re 25 százalékkal csökkentse teljes beszállítói láncának szénkibocsátását.

Ami saját tevékenységeit illeti, a Volvo Cars arra törekszik, hogy 2025-re klímasemlegessé tegye gyártási folyamatait. A Volvo Cars európai üzemei már ma is 100 százalékban tiszta energiát felhasználva üzemelnek, míg a svédországi Torslanda üzemében megvalósult a teljes mértékű klímasemlegesség. Ami a világ más pontjain működő Volvo üzemeket illeti, a kínai Csengtuban és Tacsingban ugyancsak klímasemlegesen előállított elektromos energiát használnak.

A Volvo Cars tavaly – az autóiparban elsőként – teljes üzleti tevékenységét érintően a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó belső árképzést vezet be. Ennek tonnánkénti mértékét 1000 svéd koronában határozták meg. A vállalat ezzel tudatosan igyekszik jövő-kompatibilissé tenni minden tevékenységét, elébe menve a jogi szabályozásoknak, mivel arra számít, hogy a jövőben egyre több kormányzat vezet majd be CO2-árszabást, illetve támogatja is ezt a kezdeményezést.

Az új rendszerben minden járműprojekt esetében ellenőrzik annak ´fenntarthatósági létjogosultságát´, és tonnánkénti árat szabnak ki a jármű teljes életciklusára vetített, várható széndioxid-kibocsátásra. A kezdeményezés célja, hogy az új modellek még a szigorú széndioxid-árazási programok mellett is jövedelmezőek legyenek: ennek érdekében ugyanis az autógyártó olyan döntéseket fog hozni a projekt egészére, illetve a beszerzésre vonatkozóan, amelyek a rendelkezésre álló leginkább fenntartható megoldásokat támogatják.

Kulcsszavak: autógyár, környezetvédelem, volvo
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez Porsche Hungaria: az élénkülés apró jelei az újautó-piacon Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása Romániában 9,5 százalékkal nőtt az új autók eladása A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl A ŠKODA legjobb negyedévén és legerősebb márciusán van túl Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis Elemzők: az autógyári leállások miatt maradt el a júliusi ipari termelés a várakozásoktól Elemzők: az autógyári leállások miatt maradt el a júliusi ipari termelés a várakozásoktól
 

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 111 - 120