Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 12491 - 12500
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója

2012. január 04.
A Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás ...
Részletek
Kia Ray EVA Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozatgyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő fürge városi autó egy feltöltéssel akár 139 kilométer megtételére is képes.

A Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, műszaki alapját a márka 1,0 literes benzinmotorral hajtott kiskategóriás egyterűje, a tavalyi év végén bemutatott Ray adja. A méretek megegyeznek, sőt, a világon először az elektromos kivitel a hagyományos hajtásláncú, belsőégésű motorral hajtott modellekkel közös sorokon készül.

A Ray EV elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be.

A Ray EV 187 kilóval nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég.

Kia Ray EVA Ray EV erőátvitelében kétféle D üzemmód választható. E (ECO) állásban a hajtáslánc elektronikája takarékosan bánik az akku tartalmával, és úgy szabályozza a villanymotor működését, hogy a hatótávolság a lehető legnagyobb legyen. B (BRAKE) üzemmódban pedig jelentősen megnő a motorfékhatás.

A Ray EV megjelenése kívülről lényegében megegyezik a benzinmotoros kivitelével, négy ponton azonban eltér attól: az autó orrán, a hűtőmaszkban alakították ki a hagyományos hálózati töltő csatlakozóját (a gyorstöltő-csatlakozót a benzinbetöltő nyílás helyére szerelték). Az első ajtókon feliratok hívják fel a figyelmet a Ray EV tiszta működésére (Zero Emissions EV) és különleges 14 colos könnyűfém keréktárcsák csökkentik az autó légellenállását.

A Ray EV műszerfalán külön kijelzőn követhető a villanymotor működése, a hatótávolság és az akkumulátor töltöttségi szintje. Az autó navigációs rendszere sem mindennapi: a 7 colos képátlójú kijelzőn a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi töltőállomások is megjelennek, és grafikusan megjeleníthető a hatótávolság is. A térképre rajzolt kör mutatja, meddig juthat el az autó az aktuális töltöttséggel. így a vezető könnyen el tudja dönteni, elérhető-e úti célja akkutöltés nélkül, vagy sem.
Ma 500 töltőpont működik Koreában, és a tervek szerint ez a szám már 2012 végére, 3100-ra nő.

A Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A fedélzeti töltőrendszer, a motor váltóáramát előállító inverter, a rendszertranszformátorok és a teljes fedélzeti elektronika agya is jóval fejlettebb a korábbi generációknál.

Kia Ray EVA Ray EV fékrendszere is különleges: a hagyományos kerékfékek rásegítője is elektromos hajtású. A fékhatás az esetek többségében a villanymotor generátorüzembe kapcsolásával alakul ki, a veszteségenergiákat a rendszer a hajtáslánci akkuba tölti, ám közvetlenül a megállás előtt, illetve vészfékezéskor a hagyományos hidraulikus fékek is működésbe lépnek. A kétféle fékrendszer hatékony együttműködésének eredménye a tökéletes fékpedálerő, a finoman adagolható fékhatás, valamint a regeneratív működés eredményeként megnövelt hatótávolság.

A Ray EV nagyon csendes, ez olykor gondot jelenthet, hiszen a gyalogosok nem hallják meg a közeledő autót. Az ebből adódó balesetek elkerülésére a Kia a Ray EV-t felszerelte a VESS (Virtual Engine Sound System: mesterséges motorhang) rendszerrel. 20 km/óra alatt ez a szerkezet benzinmotor hangot játszik hangszóróin keresztül, és ugyanezt teszi tolatáskor is.

Japánban és az Egyesült államokban már tervezik a mesterséges motorhang törvényi előírását az elektromos autóknál, a Kia pedig már meg is tette az első lépést e rendszerek elterjesztésének irányába.
Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC).

A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését.

Kia Ray EV Műszaki adatok

MéRETEK
Hosszúság   3593 mm
Szélesség   1595 mm
Magasság   1700 mm
Tengelytáv   2520 mm
Saját tömeg   1185 kg

HAJTáSLáNC
Villanymotor  50 kW (68 LE), 167 Nm
AKKUMULáTOR
Feszültség  330V (lítium ion polimer)
Kapacitás  16.4 kWh
Töltési idő  6.0 óra (220V-os hálózatból) / 25 perc (nagyfeszültségű gyorstöltéssel)

MENETTELJESTMéNYEK
Gyorsulás (0-ról 100 km/órára) 15.9 s
Végsebesség 130 km/óra
Hatótáv 139 km

További cikkek

A Ford a Cambridge-i egyetem szakembereivel közösen tervez autókat a csökkentlátók számára
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő! Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása Datahouse: 15,6 százalékkal nőtt tavaly az új autók eladása A Mercedes-Benz és a smart a jövőt prezentálja A Mercedes-Benz és a smart a jövőt prezentálja Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Sportos taggal bővült a C-osztály kínálata Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét Az Ab megsemmisítette egy versenypályákra vonatkozó zajvédelmi rendelet több részét
 
A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését

2012. január 04.
A Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat ...
Részletek
VolkswagenA Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat határozott meg a fenntartható környezetvédelmi intézkedéseket illetően: 2018-ig a Volkswagen összes gyárában 25 százalékkal kell csökkenteni a környezeti terhelést. Ez elsősorban az energiafelhasználást, a keletkező hulladék mennyiségét, a légnemű károsanyag-kibocsátást, a vízfogyasztást és a CO2-kibocsátást foglalja magában.

„Gyáraink növekvő hatékonysága és termelékenysége révén a Volkswagen márka már ma is lényegesen hozzájárul a Csoport 2018-ig kiterjedő stratégiai céljainak teljesítéséhez. Mi azonban még egy lépéssel továbbmegyünk: szeretnénk 2018-ig a termelést minden üzemünkben összesen 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni.” – nyilatkozta Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók márka termelési és logisztikai igazgatója. A 2010-es év értékeihez képest a jövőben jelentősen csökkenteni kell majd a CO2 kibocsátást, a keletkező hulladék mennyiségét, a legyártott járművenként felhasznált energiamennyiséget (MWh), valamint a termelés teljes vízfogyasztását.  

„A fenntartható és hatékony termelés egyértelmű versenyelőny.” – egészítette ki Prof. Werner Neubauer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának alkatrész üzletágért felelős tagja. „A „Think Blue. Factory.” koncepcióval egy olyan egyértelmű stratégiát jelöl ki a Volkswagen márka, amely a világszerte működő gyáraink összes környezetvédelmi intézkedésére kiterjed. Járműveink fenntartható termelésére irányuló nagyszabású célkitűzéseink már a vásárlóink számára is könnyen érthetőek és egyértelműen meghatározottak.”

VolkswagenA Volkswagen a „Think Blue. Factory.” koncepció révén az autógyártás területére vonatkozó fontos intézkedésekkel egészítette ki a „Think Blue.” programot, melynek célja a termelés hatékonyságának növelése, illetve a környezettudatosabb energiaellátás megteremtése. Ez a program minden alkalmazottra vonatkozik, és az évente megrendezett „Think Blue. Factory.”- napok keretein belül a termelés energiafelhasználásának csökkentésére irányuló jövőbeli megoldásokat, illetve kezdeményezéseket a Volkswagen Energia-kupa kitüntetéssel díjazzák majd.

Néhány héttel ezelőtt a Tennessee állambeli Chattanooga városában létesített új Volkswagen-gyár a világ autógyárai közül elsőként kapott platina LEED-tanúsítványt (Energiagazdálkodási és Környezetvédelmi szempontból élenjáró Kialakítás). A tanúsítvány a fenntartható és környezetkímélő termelés szigorú előírásainak betartását igazolja.

További cikkek

újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
SEAT Leon ST CUPRA 290 – Tökéletes sportosság, kényelem és stílus SEAT Leon ST CUPRA 290 – Tökéletes sportosság, kényelem és stílus A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését Új Swift modellek a Suzuki kínálatában A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését Az új Fiat Ducato: több technológia, nagyobb hatékonyság, magasabb érték A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét A Goodyear Vector 4Seasons abroncsa kiérdemelte a Gute Fahrt dicséretét A Continental elérte éves céljait 2018-ban A Continental elérte éves céljait 2018-ban
 
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba

2012. január 03.
Decemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyar- országon,...
Részletek
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalombaDecemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyarországon, 2011-ben azonban 3,7 százalékkal 45.094-re emelkedett az előző évhez viszonyítva - közölte a Datahouse.

Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma decemberben 0,7 százalékkal 5.478-ra emelkedett, 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült. Decemberben 27,5 százalékkal 1.640-re nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2010 decemberéhez viszonyítva, az év egészében 23,3 százalékkal 11.433-ra emelkedett a számuk.



A Datahouse adatai szerint decemberben 13 új buszt helyeztek forgalomba, ez 69,8 százalékos visszaesés 2010 azonos időszakához viszonyítva. 2011 egészében is visszaesést mért az adatszolgáltató társaság, az új buszok száma tavaly 41,1 százalékkal 152-re csökkent.

Az új nagyhaszon járművek száma 96 százalékkal nőtt decemberben, 484 darabot helyeztek forgalomba. Az elmúlt tizenkét hónap alatt 81,5 százalékkal 4.317-re emelkedett a számuk. Az új motorkerékpárok száma decemberben 66,7 százalékkal nőtt,  80-at helyeztek forgalomba. 2011 egészében 1.921-re, 15,3 százalékkal esett a számuk 2010-hez viszonyítva.

További cikkek


újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Világszerte növelte eladásait a Volkswagen Haszonjárművek
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Két új villámtöltőt üzemelt be a Mol az Istenhegyi úton Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba Vasárnaptól új időpontban reggel 8 és 10 óra között, több zenével és hosszabb műsoridőben jelentkezik a Jazzy Street! A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Orosz tervezők új életet lehelnek a Zaporozsecbe Orosz tervezők új életet lehelnek a Zaporozsecbe
 
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs

Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs

2012. január 03.
Emeli bruttó 6-6 forinttal a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát szerdán ...
Részletek
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcsEmeli bruttó 6-6 forinttal a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., a benzin ezzel új történelmi csúcsra kerül, míg a gázolaj beállítja a régit - értesült az MTI piaci forrásokból hétfőn.

Az emeléssel a benzin átlagára 412-414 forintra, a gázolajé pedig 433 forintra nő. Az üzemanyagok az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.A Mol Nyrt. a múlt héten a piaci változások miatt a benzin árát bruttó 5 forinttal emelte csütörtökön, a gázolaj ára akkor nem változott.
Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige
Kulcsszavak:
 
Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszának világítását Budaörs nem fizeti tovább az M1-M7-es bevezető szakaszának világítását Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs Lebilincselő és vérpezsdítő az új BMW M4 Cabrio A frissített Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy már Magyarországon A frissített Ford Mondeo, S-MAX és Galaxy már Magyarországon Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs Csökkent a járműgyártás Csehországban Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzincsúcs A Volvo Trucks elindította a 2014-es Teherautó-vezetők Fogyasztási Versenyének hazai selejtezőit
 
Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex

Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex

2012. január 03.
Az országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű ...
Részletek
CredoAz országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű, elővárosi autóbusztípusát, a Credo Econell 12-t, amely készen áll a Volán társaságok üzemanyag-költségeinek letörésére.

A 40 fejlesztő-mérnök közreműködésével, tizenkét hónap alatt kifejlesztett Econell egy vadonatúj járműkoncepció, amely alacsony tömege, rendkívül hatékony és környezetbarát motorja révén képes akár évi egymillió forint megtakarítására is. A teljes egészében magyar fejlesztésű, árarányosan pedig 85%-ban magyarnak tekinthető termék az európai piacon is egyedülálló paraméterei révén akár külföldön is piacképes lehet.

A Kravtex-Kühne csoport egy 100%-ban magyar tulajdonú gépipari vállalkozás, amely győri és mosonmagyaróvári telephelyein fő profiljaként tíz éve fejleszt és gyárt autóbuszokat. A tavaly csaknem hétmilliárd forintnyi konszolidált árbevételt elérő cégcsoport közvetlenül 470 munkavállalót foglalkoztat, ám beszállítói révén közel 2000 család megélhetését biztosítja. 1999 óta csaknem 900 darab Credo márkájú, magyar buszt gyártottunk és jelenleg is piacvezetők vagyunk az új autóbuszok magyarországi értékesítésében. Kiemelt partnereink, a Volán társaságok mindegyike üzemeltet már Credo buszt, amelyek naponta közel félmillió utast juttatnak célba. Mára az ország minden szegletében közlekednek a Credo márkájú járművek.

CredoMost bemutatkozó termékünk, a Credo Econell 12 egy kétharmad részben alacsonypadlós, tizenkét méter hosszúságú elővárosi autóbusz, amelyet 40, mosonmagyaróvári és győri kötődésű mérnök tervezett. A Szombath Imre főkonstruktőr vezette csapat célja az volt, hogy olyan terméket hozzanak létre, amely egyedülálló paraméterei révén mind a hazai, mind az európai buszpiacon rövid időn belül siker-típussá válhat. Ennek érdekében a hagyományos, 22,5 coll-os kerékméretű buszok tágas és utasbarát kialakítását ötvözték a 19,5 coll-os kerékméretből adódó alacsony tömeggel, amelynek eredménye egy eddig ismeretlen kategória az elővárosi buszok palettáján. A Credo Econell 12 egy kompromisszumoktól mentes, modern és komfortos jármű, amely azonos körülmények között, versenytársainál jóval olcsóbban képes üzemelni.

Ezt a hatékonyságot igazolja az a 900 darab, már átadott Credo autóbusz is, amelyek napi forgalmi körülmények között adnak számot rendkívül alacsony üzemanyag-felhasználásukról. Sokatmondó adat, hogy a már jelenleg is üzemelő, 900 darab Credo autóbusz, évi 70.000 kilométeres, átlagos futásteljesítménnyel és a mai dízelárakkal számolva évente több mint egymilliárd (!) forintnyi üzemanyagot takarít meg az üzemeltetők hasonló paraméterekkel rendelkező, ám elöregedett járműveihez képest.

CredoMint ismeretes, napjainkban több mint 2000, 17 évnél is öregebb, korszerűtlen és környezetszennyező autóbuszt üzemeltetnek a hazai közlekedési társaságok. Ezeknek a járműveknek a cseréje évek óta esedékes, ám érdemi lépések mindeddig nem történtek kiváltásukra. Hisszük, hogy a Credo Econell 12 kifejlesztése áttörést hoz a hazai autóbuszpark megújításának folyamatában, hiszen nem csupán egy új magyar busztípus született, hanem olyan kategóriát teremtettünk, amely mind a Volán társaságok szakmai elvárásainak, mind az elővárosi közlekedésben résztvevő utazóközönség igényeinek is teljes mértékben megfelel.

További cikkek

Ikarus buszokat gyárthatnak Nagyváradon
Használt Volvo buszokat szerezne be a BKV
Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten
Kulcsszavak:
 
Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? Megállíthatatlanok a Toyota és a Lexus hibrid elektromos suv-jai? Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex Közel 1000 bejelentés, a kár több mint 90 millió forintra tehető Új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex Növelte bevételét a Magyar Suzuki Zrt. Sportosabb változatban a Fiat 500 Sportosabb változatban a Fiat 500 Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat? Új Volvo Cars 360c autonóm tanulmányautó: miért repülne, ha autóval is utazhat?
 
A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROËN DS3 Ultra Prestige

A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROËN DS3 Ultra Prestige

2012. január 03.
2012 januárjától a CITROëN magyarországi kínálatában is megjelenik az újdonság, amely – híven a DS-modellcsalád szelleméhez ...
Részletek
DS3 Ultra Prestige2012 januárjától a CITROëN magyarországi kínálatában is megjelenik az újdonság, amely – híven a DS-modellcsalád szelleméhez – lenyűgözően stílusos, merész és minden porcikájában kifinomultan elegáns: a DS3 ULTRA PRESTIGE! A színek, minták és anyagok eddig még nem látott új változatait kínáló modell a jelenleg is zajló CITROëN CREATIVE AWARDS formatervezési pályázat egyik bátor pályamunkája is lehetne.




Sikkes és egyedi


A CITROëN DS3 Ultra Prestige egyik fő ismertetőjegye az a “Bracelet” fantázianevű bőrkárpit, amellyel a DS4-ben és a DS5-ben is találkozhatunk. De ebben a modellben ez a kárpit is kicsit más, az haute couture-ből ismert, de az autóiparban egészen egyedi megoldással készül: az első üléseken a bőr színezése amolyan “crescendo” módban hajlik fehérből a fekete felé. A harmóniát a műszerfal “Alpin Weiss” nevű fehér bőrkárpitozása teszi tökéletessé. Az utastér egyéb elemei: a duplán varrott szőnyegek vagy a beltér fehér díszítéseivel harmonizáló, fehér színű műszerfali kijelzők is a modern és kifinomult városi sikk jegyében készültek.

DS3 Ultra PrestigeExkluzív külső

A CITROëN DS3 Ultra Prestige természetesen nemcsak belül, hanem kívül is különleges. A modellváltozat négyféle (hófehér, Hickory barna, obszidián fekete és tóriumszürke) színben készül, sportos légterelőket, sötétített üvegfelületeket és 17 collos, szürke selyemfényű BELLONE keréktárcsákat kapott. A tetőre pedig a vadonatúj – Onyx fekete vagy Opálfehér árnyalatban készülő – Monogramme díszítés került, amely a DS-emblémát dolgozza fel nagyon plasztikus, a matt és a fényes felületek váltakozására épülő formában.

Kétféle motorral

A CITROëN DS3 Ultra Prestige THP 155 benzinmotorral, valamint e-HDi 110 Airdream dízelmotorral kerül forgalomba. Ez utóbbi változat CO2-kibocsátása mindössze 99g/km. Mindkét motorváltozathoz hatfokozatú manuális váltó társul.










További cikkek


Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
Elektromos motorral a jövőbe Elektromos motorral a jövőbe A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROËN DS3 Ultra Prestige Szélesebb autók, szűk parkolóhelyek Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben Európában tarolt a Toyota és a Lexus az első félévben A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROËN DS3 Ultra Prestige Hivatalosan a Nyitott Hétvégével kezdődik az Opel Mokka értékesítése A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROËN DS3 Ultra Prestige Mindössze 119 g/km károsanyag-kibocsátású az új Honda CR-V
 
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve

Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve

2012. január 02.
Noha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért ...
Részletek
VolkswagenNoha az új autók ára fokozatosan nő, ma átlagosan kevesebbet kell dolgozni egy autóért Magyarországon, mint amennyit mintegy tíz évvel ezelőtt kellett - állítja elemzésében a Porsche Hungaria gépjárműimportőr cég. A felmérés 2003 és 2011 között vizsgálta az átlagos listaárakat és összevetette az átlagjövedelmek, valamint az infláció változásával.

Az adatok szerint Magyarországon az új autók átlagos listaára  2003-ban megközelítette a 3,5 millió forintot, és évről évre szinte egyenletesen nőtt, 2011-ben már meghaladta a 6 millió forintot. A kiinduló évhez mérve a növekedés forintban mintegy 80 százalékos, euróban megközelítőleg 70 százalék. Az elemzés megjegyzi: az átlagárak változását nagyban befolyásolta a szegmensek átrendeződése, az, hogy az olcsó kiskategóriás járművek iránt az érdeklődés fokozatosan a felére csökkent, míg a drágább, alsóközép- és középkategóriás modellek iránt megkétszereződött.

A Volkswagen konszern által gyártott kocsik közül hozva példát, 2003-ban az értékesítések legnagyobb tételét 51,4 százalékkal a Polo méretű kisautók tették ki, ez a szegmens 9 év alatt 25,7 százalékra zsugorodott. Az alsó középkategória (Golf) viszont 30,5 százalékról 52,2 százalékra bővült, és több mint kétszeresére erősödött a kompakt szegmens (Passat) is 2011-re a 2003-as 6,8 százalékról. A vizsgált időszakban ugyanakkor a 2003. évihez képest a nettó átlagjövedelem 60 százalékkal, a fogyasztói árak 50 százalékkal lettek magasabbak.

VolkswagenA 2003. évi szegmensarányokkal súlyozva viszont az újautó-listaárak átlaga mintegy 38 százalékkal nőtt csupán, és így már jóval alatta marad az átlagjövedelem növekedésének és az inflációnak is. Ennek alapján ma kevesebbet kell dolgozni egy autóért, mint 2003-ban kellett - mutat rá az elemzés. Akkor az átalagárak és átlagbérek figyelembevételével 38,3 hónap munkájába került az autó, míg 2011-ben 33,3 hónapba.

A relatíve olcsóbb árakhoz hozzájárul az is, hogy az elmúlt évek alatt a gyártók egyre növelték a modellek méretét és felszereltségét is, emellett törekedtek az üzemanyagfogyasztás mérséklésére - jegyzi meg az elemzés. Ma már szinte minden autó alapfelszereltségéhez hozzátartozik az ABS/EPS, az oldal- és függönylégzsák, a klíma, a távirányítású központi zár, az elektromos tükrök, a fedélzeti számítógép, a szervokormány és a CD-s rádió. Ezek 2003-ban még extrának számítottak, és összességében mintegy 1 millió forintba kerültek.

További cikkek

A Ford a Cambridge-i egyetem szakembereivel közösen tervez autókat a csökkentlátók számára
újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén
Kulcsszavak:
 
Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve A Tesla magasabb fokozatba kapcsolt Kínában Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Az új Kia Sorento távirányítással működő parkolósegéddel érkezik Hatféle Pirelli Abroncs a Lamborghini Urus-hoz Hatféle Pirelli Abroncs a Lamborghini Urus-hoz Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve Markáns stílusjegyek jellemzik az új BMW Z4 roadstert Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi
 
Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje

Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje

2012. január 02.
Decemberre elérte a 4-es metró készültségi szintje a 70 százalékot - tájékoztatta a DBR Metró Projekt ...
Részletek
4-es metróDecemberre elérte a 4-es metró készültségi szintje a 70 százalékot - tájékoztatta a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-t.

Az alagútépítés tavalyi befejezésével az összes állomáson véget értek a szerkezetépítési munkálatok, tehát az összes betonépítmény elkészült. A jelenleg zajló munkákról a DBR közölte: a belső beépítők minden állomáson elkezdtek dolgozni, a budai oldalon már van olyan állomás, ahol a belső beépítés a végéhez közeledik. A budai állomásokon nagyrészt beépültek a mozgólépcsők, az üzemi terek, zajlik a falfelületek végleges arculatának kialakítása, a gránitlapok lefektetése, és hamarosan megkezdődik az utastájékoztató rendszer elemeinek legyártása.

A legelőrehaladottabb állapotban a Tétényi úti állomás van, a pesti oldalon még nem ennyire látványos a készültségi fok, de a szerkezetépítési munkák befejezésével az elkövetkezendő hónapokban itt is felgyorsulnak a belső beépítési munkák. A rendszerek, illetve áramellátó berendezések építője szintén dolgozik a belső beépítővel összehangoltan. Ez a nagy munkafázis magában foglalja a biztosítóberendezések, az automatikus vonatvezérlési rendszer, a hírközlési berendezések, tűzjelzőrendszerek, állomási és központi felügyeleti berendezések telepítését is.A vágányépítés is zajlik, a kivitelező jelenleg a Duna alatt, a Szent Gellért tér és a Fővám tér között fekteti le a síneket.

4-es metróJanuárban várhatóan befejeződik a kelenföldi járműtelep műszaki átadás-átvétele, miután az épületek elkészültek. A járműtelep épületeinek összterülete megközelíti majd a 20 ezer négyzetmétert. Az 1500 négyzetméteres pályafenntartási épület mellett az ötezer négyzetméteres központi épület földszintjén kapnak helyet a javítóműhelyek, a nyolcemeletes toronyház szintjein pedig a diszpécserek fogják irányítani a teljes vonal forgalmát. A járműtároló épület a legnagyobb a maga 11 ezer négyzetméteres alapterületével, a depó száz metrókocsi befogadására lesz alkalmas.

Az építkezés előrehaladtával a felszínen egyre több területet adnak vissza, mára döntően már csak az állomások feletti részek vannak elkerítve. Ezeket a korlátozásokat azonban még hosszabb ideig fenn kell tartani, mert a belső beépítéshez szükség van a leadónyílásokra. Az egyes állomások fölötti területek közül már van, amelyik elkészült, ezek végleges átadása 2012-ben, illetve 2013-ban történhet meg, de ahol lehetséges, ott szűkíti a DBR a munkaterületeket.

A Baross téren még folyamatban van a felszínt rendező cég kiválasztása, a Móricz Zsigmond körtéren pedig civil kezdeményezésre a felszínrendezés koncepciójának újragondolása van folyamatban.

További cikkek

Optimistán várják az új évet a német gazdaság meghatározó szereplői
Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be
Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben
Kulcsszavak:
 
A kompakt „bestseller” modellfrissítése A kompakt „bestseller” modellfrissítése Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje Mercedes Concept Style Coupé: a stílusforradalmár Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje A Suzuki a 2012-es Pekingi Nemzetközi Autószalonon Saját színpadot kapott a BMW Welt-ben az új BMW 5-ös sorozat Saját színpadot kapott a BMW Welt-ben az új BMW 5-ös sorozat Tőzsdére viszi teherautógyártó részlegét a Daimler Tőzsdére viszi teherautógyártó részlegét a Daimler
 
Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben

Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben

2012. január 02.
2011. december 16-án, pénteken a tajvani FASC (Formosa Automobile Sales Corporation) gyártósoráról legördült az ...
Részletek
DAF2011. december 16-án, pénteken a tajvani FASC (Formosa Automobile Sales Corporation) gyártósoráról legördült az ezredik, helyben összeszerelt DAF CF85-ös teherautó. A DAF 2006 óta van jelen aktívan Tajvanban, ahol tavaly az európai márkák között piacvezető volt a nehéz vontatók kategóriájában.

Tajvanban a Formosa Automobile Sales Corporation látja el a DAF-teherautók forgalmazását és gyártását. Hetente átlag tíz CF típus készül úgynevezett CKD-rendszerben, azaz komplett járművekké összeszerelhető készletekből, melyeket a DAF Trucks eindhoveni gyára szállít Tajpejbe. Az FASC dolgozóit a DAF tanította be, így garantálható, hogy a Tajvanban összeszerelt teherautók ugyanolyan magas minőségi normáknak felelnek meg, mint az Eindhovenben vagy a Leylandnél gyártott haszonjárművek.
A DAF két- és háromtengelyes CF85 vontatókkal és alvázakkal látja el a tajvani piacot.

„Ezek a típusok kis önsúlyuknak és nagy raksúlyuknak köszönhetően ideálisak a nehéz áruk terítésére, emellett kimagasló kényelmet nyújtanak a járművezető számára, kompakt kialakítású fülkéjükhöz pedig nagy motorteljesítmény társul” – mondta Seiko Chen, az FASC elnöke. „A DAF-fal kialakított együttműködésünk célja piaci pozíciónk további erősítése: 2012-ben a CF típusból regisztrált mennyiséget szeretnénk az idei 450 db-hoz képest 650 db-ra növelni. Ezenkívül vizsgáljuk a DAF LF áruterítő jármű helyi összeszerelésének lehetőségét is.”

DAF„Büszkék vagyunk az FASC-vel kialakított együttműködésre” – nyilatkozta Michiel Kuijs, a DAF Trucks N.V. értékesítési divíziójának ügyvezető igazgatója. „Az FASC piacvezető, professzionális partnerünk, amely céltudatosan törekszik a DAF pozíciójának további erősítésére Tajvanban. Piaci tapasztalata és tartósan sikeres működése hozzá fogja segíteni ennek a célnak az eléréséhez.”










További cikkek


Optimistán várják az új évet a német gazdaság meghatározó szereplői
Ikarus buszokat gyárthatnak Nagyváradon
Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten
Kulcsszavak:
 
Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek Lexus UX – ősszel kezdődnek a tesztek A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz A Honda csatlakozott az – Egyesült Királyság vezette – EV-ELOCITY energiagazdálkodási konzorciumhoz „Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg „Leading the Way” – Az új Volkswagen Touareg A Ford bemutatja az új Transit Connect és Transit Courier Van modelleket A Ford bemutatja az új Transit Connect és Transit Courier Van modelleket Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben Nem változik az üzemanyagok ára
 
Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára

Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára

2012. január 02.
Az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágulnak az üzemanyagok: a forgalmi adó 25-ről ...
Részletek
Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok áraAz újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágulnak az üzemanyagok: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emeli a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint.

A benzin átlagára január 1-től így 406-408 forintra, a gázolajé pedig mintegy 427 forintra nő. A Mol Nyrt. a héten a piaci változások miatt a benzin árát emelte bruttó 5 forinttal, a gázolaj ára nem változott. A két üzemanyag ára az idén november közepe után érte el eddigi történelmi csúcsát, akkor a benzin átlagára 402-404, a gázolajé pedig 430 forint volt.



A mostani áfa-emeléssel a benzin ára új csúcsra kerül. Az idén január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.

További cikkek

Ikarus buszokat gyárthatnak Nagyváradon
újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen
Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be
Kulcsszavak:
 
Január és november között a Volkswagen Haszonjárművek világszintű kiszállításai 11,2 százalékkal nőttek Január és november között a Volkswagen Haszonjárművek világszintű kiszállításai 11,2 százalékkal nőttek Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára 2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál Már a Sötét Zsaruk főszereplői is Lexusszal járnak Már a Sötét Zsaruk főszereplői is Lexusszal járnak Az áfa-emelés miatt nő az üzemanyagok ára Hamarosan elkezdik a budai fonódó villamoshálózat kivitelezését A Citroen a jól bevált ütőkártyáit sorakoztatja fel a Frankfurti Autószalonon A Citroen a jól bevált ütőkártyáit sorakoztatja fel a Frankfurti Autószalonon
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 12491 - 12500