Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 121 - 130
A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

2021. március 25.
Az exkluzív, kifinomult és high-tech DS 4 LA PREMIÈRE limitált széria a DS 4 legjavát nyújtja. Egyes piacokon megnyílik az előrendelési lehetőség, és a folyamat egészen a kiszállításig nyomon követhető anélkül, hogy az ügyfél kimozdulna otthonából.
Részletek

 A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

Néhány héttel a DS 4 leleplezését követően a márka bemutatja az exkluzív LA PREMIÈRE limitált szériát, amely egyes piacokon online rendelhető meg.  

DS 4 LA PREMIÈRE : exkluzív kivitel

Az egyedi kialakítású limitált széria új LAKKOZOTT SZÜRKE, vagy CRISTAL PEARL fényezéssel, kontrasztos fekete tetővel konfigurálható. A frontrész egyediségét a krómozott gyémántdíszítésekkel ellátott fekete hűtőrács és a fényes fekete DS WINGS adja. A motorházfedélen egy különleges emblémát találunk  « 1 » felirattal.

A fekete díszítések a hátsó lámpák között, a küszöböknél és az ablakkereteknél is visszaköszönnnek. A 19’’-os SEVILLA könnyűfém keréktárcsák kiemelik a modell atletikus és aerodinamikus megjelenését. A részletekre kiterjedő maximális figyelem tovább fokozza a DS 4 karizmatikus megjelenését, amely különleges arányainak köszönhető.

DS 4 LA PREMIÈRE : a szaktudás megtestesülése

A DS 4 kínálat csúcsát képvisel DS 4 LA PREMIÈRE tökéletesen illusztrálja a DS Automobiles szaktudását a nemes anyagok alkalmazásában és a különleges felületek kialakításában.

A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

Az OPÉRA belső a DS Automobiles egyik védjegye. A DS 4 LA PREMIÈRE utasterében hatalmas felületen megjelenő Criollo barna nappabőr kárpitozás teljesen egyedülálló a szegmensben. Az óraszíj-mintázatú nappabőr ülések szellőztethetőek és masszázsfunkcióval rendelkeznek. A támlákon megjelenik a dombornyomott DS logó. A bőr a legapróbb részletekeig kidolgozott úgy a középkonzolon, mint az ajtópaneleken, a díszöltések pedig kézzel készülnek.

A kézzel bőrözött kormánykereket a legmagasabb minőségű bőr borítja. Mestereink tehetségét a letisztult műszerfal meghosszabbításainál és a hátsó ajtópaneleken is alkalmazott barna körisfa betétek is megmutatják.

DS 4 LA PREMIÈRE : csúcstechnológia

A technológiájában is az avantgárdot képviselő DS 4 LA PREMIÈRE számos, a kategóriában nem elérhető szolgáltatást kínál, mint például a DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, amely a vezető számára fontos információt egy  21 ‘’-os diagonális képre vetíti ki, vagy a DS IRIS SYSTEM újgenerációs interfész, amely a gesztusvezérléssel is működő DS SMART TOUCH-hoz kapcsolódik.

A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

A felszereltségnek része a DS MATRIX LED VISION fényszóró, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés, a 2. szintű autonóm vezetést nyújtó DS DRIVE ASSIST rendszer hátsó forgalomfigyelővel és kibővített hatótávolságú holttérfigyelővel, valamint a 4 kamerával működő 360° kamerarendszer és a motoros vezérlésű csomagtérajtó is.

Az autót személyre szabhatjuk további opciókkal is: nyitható panorámatető,  20 ‘’-os  SYDNEY könnyűfém keréktárcsa (az E-TENSE 225 és a Puretech 225 motoroknál), FOCAL Electra 14 hangszórós, 690 W-os hi-fi rendszer, DS NIGHT VISION éjjellátó kamera…

A DS 4 LA PREMIERE E-TENSE 225 (tölthető hibrid) hajtásláncának fejlesztésekor a márka olyan megoldásokat alkalmazott, amelyek hozzásegítették Formula E bajnoki címeihez.  A modell 180 és 225 LE PureTech benzinmotorokkal is elérhető lesz.

DS 4 LA PREMIÈRE : több piacon előrendelhető

A mai naptól a francia, az olasz, a spanyol és a belga ügyfelek online rendelhetik meg a DS 4 LA PREMIÈRE-t.

A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát

Az előrendelést követően az ügyfél rendszeres tájékoztatást kap gépkocsijáról online, vagy az általa kiválasztott DS STORE-ban. A DS 4 LA PREMIÈRE megrendelői az elsők között vezethetnek DS 4-et 2021 utolsó negyedévében. 

A DS 4 hazai bevezetése 2021 novemberében várható.

Kulcsszavak: bemutató, DS 4, DS Automobiles, új modell
 
A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét A Volvo Trucks teljesen új alapokra helyezi a fuvarozás jövőjét Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line Vagány és dinamikus - Kia Ceed 1.0 T-GDI GT Line Mutatjuk az első képeket a megújult SsangYong Rextonról Mutatjuk az első képeket a megújult SsangYong Rextonról A DS Automobiles bemutatja az exkluzív DS 4 LA PREMIÈRE limitált szériát Megújult az Hyunda ix35 Genfben Dögös tanulmányautót készített a BMW Dögös tanulmányautót készített a BMW
 
A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében

A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében

2021. március 23.
Évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található gyárában a SEAT S.A. vállalat - jelentette be a Wayne Griffiths a cég elnöke hétfői sajtótájékoztatóján.
Részletek

A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében


 Az elképzelés szerint ezért 2025-ben egy új elektromos városi modellt is piacra dobnak 20 ezer és 25 ezer euró (7,3 millió és 9,1 millió forint) közötti áron, hogy így "az elektromos mobilitás tömegesen hozzáférhető legyen a lakosság számára".
   
A német Volkswagen-csoporthoz tartozó vállalat vezetője emlékeztetett: a múlt nyáron 5 milliárd euró értékű spanyolországi fejlesztési beruházást jelentettek be 2025-ig, hogy felkészüljenek az elektromos meghajtású járművek tömeges gyártására.
   
"Átformáljuk az automobil szektor Spanyolországban" - fogalmazott, hangsúlyozva, hogy mindehhez azonban elengedhetetlen a spanyol kormány, valamint az Európai Bizottság támogatásának megszerzése még ebben az évben.
   
Mint mondta, Spanyolországban szükség van az elektromos autók vásárlásának ösztönzésére, mivel éves szinten jelenleg az eladások 4,7 százalékát teszik ki ezek a járművek, míg az uniós átlag 10,5 százalék. Emellett meg kell háromszorozni a töltőpontok számát, hogy elérje a 20 ezret az országban.

    A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében

"Ha Spanyolország versenyképes központja kíván lenni az elektromos autóknak, legalább egy akkumulátorgyárat is létre kell hoznia területén" - jelentett ki Wayne Griffiths hozzátéve, hogy a SEAT tervei közt szerepel egy akkumulátor-összeszerelő üzem létesítése Martorellben vagy Barcelonában.
   
A cég elnöke beszélt arról, hogy tavaly mintegy 427 ezer gépjárművet értékesítettek, 25,6 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. Céljuk, hogy ismét elérjék a koronavírus-járvány előtti eladási szintet, és pénzügyileg rentábilisak legyenek. Ennek érdekében ebben az évben hatra növelik a hibrid autók kínálatát, és az év második felében bemutatják a Cupra Born-modellt, amely a márka első teljesen elektromos meghajtású típusa lesz.  
   
Bejelentette: jövőre megkezdik a Cupra-modellek értékesítést Ausztráliában, és további bővülést terveznek Dél-Amerikában. 2024-ben piacra kerül a Barcelonában tervezett és fejlesztett Cupra Tavascan is, amely a második, 100 százalékban elektromos modellje lesz a márkának.
   
Carsten Isensee, pénzügyi és informatikai alelnök elmondta: a SEAT adózás utáni eredménye öt évnyi folyamatos növekedés után 2020-ben 194 millió euróval maradt el az egy évvel korábbitól, amikor viszont 346 millió eurós rekord bevételt könyvelt el. A cég ugyanakkor megőrizte piacvezető pozícióját Spanyolországban, és növelni tudta bevételeit például Németországban, Olaszországban és Törökországban is.
A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében


Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Martorell, seat
 
Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! Az új ProPILOT Park rendszerrel felszerelt Nissan LEAF hamarosan megérkezik! A Volvo Cars és az Autoliv az NVIDIA-val karöltve fejleszti az autonóm gépjárművek előremutató rendszereit A Volvo Cars és az Autoliv az NVIDIA-val karöltve fejleszti az autonóm gépjárművek előremutató rendszereit A Maserati is beszáll a villanybuliba A Maserati is beszáll a villanybuliba A SEAT évi félmillió elektromos autót gyártana a spanyolországi Martorellben található üzemében Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon Növeli beruházásait a Renault Növeli beruházásait a Renault
 
Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

2021. március 23.
A Crown nem csupán a Toyota személyautó-kínálatának legnagyobb hagyományokkal rendelkező tagja.
Részletek

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Egy olyan, gyakorlatilag önálló típus, amely a Toyota és a Lexus közötti térben lebegve, egymodelles félprémium márkaként elégít ki jól körülírható, igen különleges elvárásokat, immár 66 éve.

A közelmúltban egy széles körben terjedő hír és egy bennfentes fórumokon felbukkanó beszámoló kapcsán került ismét a figyelem középpontjába a Toyota Crown. A hír egy japán értékesítési tanácsadó tollából származott, aki hosszú éveken át beszélgetett Crown-vásárlókkal, és megfigyelte, hogy a márka – hiszen, bár a modellt hivatalosan a Toyota zászlóshajójaként forgalmazzák, gyakorlatilag független enklávéként létezik és virágzik annak határain belül – ügyfelei irracionálisan hűségesek.

Egy-egy új generáció bejelentésekor rendkívül nagy számban adnak le már olyankor előrendelést az újdonságra, amikor még semmit sem lehet tudni róla, illetve bevett szokásnak tűnt, hogy az ügyfelek kizárólag a felszereltségi lista alapján, az autóra látszólag ügyet sem vetve kívántak vásárolni. Amikor erre rákérdezett főnökénél, az értetlenkedve válaszolt: felesleges kipróbálni, a Crown az Crown.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Ebből már talán nyilvánvaló a kedves olvasó számára, hogy amilyen hűségesek, olyan konzervatívok is a márka vásárlói: a felvetés például, hogy a következő generációs modell szedán helyett esetleg szabadidőjármű legyen, általános elutasításba ütközött. Az ügyfelek szemében ugyanis egy SUV soha nem tudná megtestesíteni a révbe érésnek, a szakmai és személyes kiteljesedésnek azt az érzését, amelyet immár 15. generációja óta ébreszt bennük a Crown limuzin. Kiegészítő karosszériaváltozatként természetesen bármi szóba jöhet – az évtizedek során kombi, sőt, platós kisteherautó is készült a modellből –, de lépcsőshátú limuzin nélkül mit sem ér a márka…

Honnan ered ez a rendíthetetlen hit, bizalom és ragaszkodás, ami a Toyota Crown szériát övezi? Amellett, hogy a világ legrégebben létező, folyamatosan használt személygépkocsi típusa, a Crown mindig is a Toyota aktuális csúcstechnológiáját alkalmazta – ebből is adódnak a luxusautók világában rövidnek számító, hat-nyolc éves modellciklusok, ami alól csak a nyolcadik generációs modell jelentett kivételt.

A legelső, 1955-ös Crown a Master szedán kényelmesebb, csavarrugókkal és független első felfüggesztéssel szerelt alternatívájaként volt hivatott kiszolgálni a magánvásárlókat.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

A komfortosabb modell – amely még a bevezetés évében olyan kényelmi extrákat kapott, mint a rádió és a fedélzeti fűtés – mellett azonban az emberek hallani sem akartak az egyszerűbb, olcsóbb, laprugós Masterről, így annak gyártását nem egészen egy év után beszüntette a Toyota: – a Crown fontos stratégiai győzelemmel indította pályafutását.

Az évek során többek között automata sebességváltóval és gömbcsuklós első felfüggesztéssel ejtette bámulatba ügyfeleit a modell, megteremtve a műszaki felsőbbrendűség hagyományát.

Az 1962-ban bemutatott, második generációs Crown hatalmas ugrásnak számított. Jobbára kiküszöbölték mindazokat a gyermekbetegségeket, amelyek elődjét sikertelenné tették az Egyesült Államokban (a Crown volt a Toyota első exportmodellje): nagyobb, gyorsabb, stabilabb autó lett.

Szintén ezzel a generációval kezdődött meg azoknak a speciális különkiadásoknak a hosszan tartó hagyománya, amelyek némileg áttekinthetetlenné és emiatt varázslatossá teszik a Crown történetét. Az 1964-zől gyártott Crown Eight a japán autóiparban elsőként kapott V8-as motort, és a nevétől eltekintve nem sok köze volt az alapmodellhez: különösen széles és fényűző szedánként igyekezett lenyűgözni az állami hivatalok és mindenekelőtt a császári udvar beszerzőit.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Küldetését csak részben teljesítette, így 1967-től átadta a stafétabotot egy vadonatúj modellnek – ez volt a Century, amely aztán páratlan karriert futott be Japánban.

Ugyanebben az évben mutatkozott be a Crown harmadik generációja. Az autó példátlanul igényes belső terével és nagy lökettérfogatú, soros hathengeres motorokkal pozícionálta magát a tömegpiac fölé: hagyományos vásárlóit a frissen bemutatott Corona Mark II modellnek adta át, és megkezdte a menetelését a luxuspiac magaslatai felé.

A következő, 1971-es szériaváltásnál eltűnt a kínálatból a pickup (a helyét egy új típus, a Hilux vette át), de ennél is fontosabb változás volt, hogy a Toyota hivatalosan is felnőttnek nyilvánította a modellt: korábban ugyanis a kompakt járművei számára fenntartott Toyopet márkanév alatt forgalmazta azt.

Az ötödik generációs modell evolúciós változásokkal erősítette meg a Crown pozícióját, a nyolcvanas éveket azonban már egy radikálisan új, hatodik kiadással köszöntötte a széria: kétzónás klímaberendezés, beépített hűtőszekrény, turbómotor, sztereó rádió, üvegtető, motoros ülésmozgatás, tempomat és kéttónusú fényezés tette világszerte egyedülállóvá az autót, amellyel első ízben a rendkívül válogatós németországi exportpiacon is szerencsét próbált a Toyota. A technológia rohamos fejlődése miatt mindössze négy év adatott meg a hatodik szériának.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Utódja elöl-hátul független kerékfelfüggesztéssel, különálló hátsó üléssori (fejhallgatós) rádióval, automata fényszórókkal, motorosan állítható, memóriás kormánykerékkel, menetstabilizáló elektronikával, valamint oszcillátoros légbefúvó rendszerrel köszönte meg a vásárlók hűségét.

A kupé változatot innentől kezdve önálló típusként, Soarer néven forgalmazták, a kombi azonban még egy generációt megélt. Ez a bizonyos nyolcadik generáció sok szempontból emlékezetes: egyrészt, mert 13 éven át (1987-től 2000-ig) maradt gyártásban, másrészt, mert ez volt az első Crown, amelyet kizárólag Japánban forgalmazott a Toyota: az exportpiacokon ugyanis a frissen bevezetett Lexus márkára ruházta át a prémium piaci jelenlétet.

A hazai piacon azonban tartotta magát a Crown és az annak nyújtott tengelytávú kiviteleként bevezetett, majd közel 25 éven át önálló típusként forgalmazott Crown Majesta: légzsákkal, adaptív lengéscsillapítókkal, légrugózással, fedélzeti navigációs rendszerrel szerzett magának irigyeket.

A széria motorkínálata valóságos all-star összeállítás volt: a 2.5 literes alapmotor mellett a 4.0 literes, nyolchengeres 1UZ-FE és a 3.0 literes, soros hathengeres 2JZ-GE blokkok közül választhattak a vásárlók – ezekre ma a Lexus LS 400, illetve a negyedik generációs Toyota Supra ikonikus erőforrásaként emlékezünk.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

A következő kiadás az autógyártás két alaptételét bizonyította: a legtökéletesebb konstrukció is sikertelen, ha a vásárlók nem érzik azt sajátjuknak, és kellő alázattal a legnagyobb piaci bukásból is talpra lehet állni. A kilencedik Crown jellegtelen formatervét még elnézték a vevők, azt azonban, hogy a C-oszlopról lespórolták a típus jelképének számító korona emblémát, nem tudták megbocsátani. A Toyota villámgyorsan reagált: átrajzolta az autó orrát és farát, pótolta a logót, valamint haladéktalanul nekilátott a következő generáció fejlesztésének.

1995-től a régi kerékvágásban folytatódott a történet a tízedik Crownnal, amit a japán autóipari elemzők és újságírók testülete az Év Autója címmel hálált meg. A típus visszanyerte konzervatív megjelenését, a Toyota pedig újabb testvérmodellt mutatott be. Az elektromos szervokormánnyal, összkerék-kormányzással, digitális műszerekkel, valamint hátul is motoros mozgatású, fűthető ülésekkel szerelt, nyújtott tengelytávú Crown Majestával ellentétben az új Crown Comfort rövidebb és fordulékonyabb volt, hátsó üléssorán ugyanakkor minden irányban több helyet kínált az utasoknak.

Az emelt tetőlemezű modellvariánst kifejezetten taxinak szánták, visszakacsintva a modellcsalád gyökereire. A Crown mágikus vonzerejét jól jellemzi, hogy bár a Comfort magas ára miatt soha nem bizonyult különösebben sikeresnek, így is közel két évtizeden át maradt gyártásban: 2017-ben váltotta le a karizmatikus, hiperpraktikus Toyota JPN Taxi.
Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

A Crown a 11. generációval lépett át a XXI. századba, amit egy új sportváltozat, a Crown Athlete bemutatása mellett olyan innovatív technológiák bevezetésével ünnepelt meg, mint az elektronikus vezérlésű, adaptív légrugós felfüggesztés vagy a LED-es fényszórók.

A Prius hibrid technológiáját még nem érezte kellően kiforrottnak a Toyota ahhoz, hogy méltó legyen a Crown presztízséhez, megalkották viszont helyette a manapság más gyártók által sokat emlegetett mild hibrid fogalmát: a belső égésű motor gázelvételkor, illetve várakozás közben leállt, majd villámgyorsan újraindult. A Crown Royal néven forgalmazott alapverzió ismét elérhető volt kombiként – a rajongók legnagyobb bánatára ez a karosszériaváltozat a széria 2007-es nyugdíjazásával végképp eltűnt a kínálatból.

A 12. generációval egy máig tartó útra lépett rá a Toyota. Az autó külső megjelenése progresszívvé vált, ugyanakkor megőrizte arisztokratikus eleganciáját. A belső helykínálat a mértékadó német luxuslimuzinokét is felülmúlta, a technológiai tartalom pedig évekkel járt a piac előtt: egymással kommunikáló autók, kamera alapú balesetelkerülő rendszerek kínáltak betekintést az autózás távoli jövőjébe. A 13. kiadás fejlett hibrid hajtáslánca, aktív zajcsillapítása, vezetőfelügyeleti rendszere és mesterséges intelligenciát alkalmazó adaptív felfüggesztése mellett olyan világelsőségeket kínált, mint a radar alapú ütközéselkerülő rendszer, az éjszaka is működőképes gyalogosfelismerő fékrendszer vagy az első ülések közé beépített központi légzsák.

Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története

Sokak szerint a következő, 14. kiadás jelentette a Crown pályafutásának csúcspontját. Merészen egyedi, de nem alpári stílusú hűtőmaszkjával, visszafogottan elegáns vezetői környezetével és kiforrott technikájával büszkén viselhette gigantikussá nőtt emblémáját. Ez volt az utolsó generáció, amikor a vevők választhattak az Athlete, Royal és Majesta változatok közül, a jelenlegi, TNGA padlólemezre épülő modell egyetlen típusváltozatban összesíti ezek összes erényét: a helykínálatot, a sportosságot, a gazdag felszereltséget és a kényeztető komfortot.

A 15. generációs Crown túlzás nélkül a legtökéletesebb szedán, amely valaha a Toyota nevet viselte – kérdés, hogy lesz-e 16. kiadása, vagy a következő modellváltás során valóban szabadidőjárműként születik újra az autó. A magunk részéről egy másik fejlesztési irányt látunk inkább, ami azzal a technológiai úttörő szereppel is összhangban áll, ami mindig is jellemző volt a Crownra: a típus padlólemezére épül ugyanis a világ legmodernebb hidrogén üzemanyagcellás szedánja, a második generációs Mirai.

Tekintve, hogy Japán a világon elsőként hirdetett nemzeti hidrogén stratégiát, amelynek értelmében a H2-töltőállomások száma az egy évvel ezelőtti 11-ről négy éven belül 581-re, 2030-ra pedig 1321-re emelkedik, egyszerre volna logikus és szimbolikus döntés, ha éppen a Toyota Crown járna elöl ennek a kiépülő hálózatnak a kihasználásában, átvezetve a japán autóipart az emissziómentes energia új korszakába.
Kulcsszavak: bemutató, Crown, toyota
 
Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Hamarosan érkezik az új Toyota GT86 sportkupé Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története Új Logan MCV a Genfi Autószalonon Hatalmas siker volt a Corolla nyílt hétvége Hatalmas siker volt a Corolla nyílt hétvége Nyári napforduló a SEAT Atecával Nyári napforduló a SEAT Atecával Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián Önvezető Toyota e-Palette járművek a Tokiói Olimpián
 
Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

2021. március 23.
Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot 106, amely annak idején ugyanúgy magasra tette a mércét a városi autók körében, mint késői utóda, a Peugeot 208. Más téren is találunk érdekes párhuzamokat a két típus között.
Részletek

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

Kategóriateremtőnek a szó szoros értelmében csak olyan produktum tekinthető, amely nem rendelkezett közvetlen előddel. A Peugeot 106 esetében nehéz igazságot tenni, hiszen nem ez volt a Peugeot első kisautója. Az 1972 és 1988 között gyártott 104 csinos és modern is volt. Amikor azonban 1983-ban megjelent a Peugeot 205, hirtelen vákuumban találta magát a szögletes apróság. Darabszámai folyamatosan csökkentek a legendás rokon árnyékában, és amikor öt évvel később végleg beszüntették, valljuk be, a közönségnek nem igazán volt hiányérzete.

A Peugeot-nak azonban volt valami izgalmas a tarsolyában: egy új miniautó, amely már nevében is jelezte, hogy nem kíván a 205 másodhegedűse lenni. Különleges formaterve már a későbbi 306-os és 406-os előfutára volt, feszes, geometrikus vonalakat kombinált lágy, organikus elemekkel. Míg a 104 racionális közlekedési eszközként lett sikeres, a 205 pedig maga a megtestesült energia, a 106 kecses és elegáns, ugyanakkor pimasz és játékos is, akár egy nép közé vegyült hercegkisasszony.

Kiváltképpen igaz ez azokra a különkiadásokra, amelyek egészen 2003-as nyugdíjazásáig szegélyezték a 106 pályáját. Sportos, elegáns és környezettudatos kivitelek tették még értékesebbé a szériát, amely először szembesítette a világot azzal, hogy egy kisautó is lehet nagystílű.

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

Most, harminc évvel később a Peugeot 208 hasonló benyomást tesz a nagyközönségre, bár ezúttal nem különülnek el egymástól az emelkedett értékek – de előbb lássuk, mivel nyűgözte le a korabeli vásárlókat a 106.

Az A-szegmensben soha nem voltak gyakoriak a sportos modellek, a Peugeot 106 azonban rögtön két opciót is kínált a dinamikus autózás híveinek – méghozzá két markánsan eltérő opciót. Az eredetileg homologizációs modellnek készült Rallye mérgesen kiabáló, 7000/perc fölött forgó, 100 lóerős motorja rövid áttételezésű váltón keresztül hajtotta a mindössze 825 kilós autót. Az 1996-os modellfrissítéssel pedig megérkezett a 106 GTI, minden idők egyik legélvezetesebb sportos utcai autója, amely 120 lóerővel, 7,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulással és 204 km/óra végsebességgel feledtette el pilótájában, hogy egy 3,7 méteres városi modellben ül.

A bőr és Alcantara kárpitozás, a fehér műszerlapok és a lökhárítóba integrált ködfényszóró a városi fiatalokat szórakoztatták, az autózás művészetét magasabb szinten művelő benzinvérű pilóták pedig a kanyarstabilizátorokkal szerelt, egyszerű, de pontosan hangolt futóművet dicsérve vadászták a kanyarokat.

Amilyen dinamikus volt a Rallye és a GTI, olyan előkelő jelenségnek számított a 106 Premium.

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

Az 1995-ben bemutatott, kifejezetten az olasz piacra gyártott modell a GTI-ben már bevált bőr és Alcantara üléskárpittal, az akkoriban ritkaságszámba menő hátsó fejtámaszokkal, osztva dönthető hátsó üléssel, elektromos első ablakemelőkkel, légkondicionálóval, vezető oldali légzsákkal, szervokormánnyal, távirányítós központi zárral, valamint motorosan állítható, fűthető külső tükörrel várta a vevőket.

Különleges aurája az alapmodellekre is kisugárzott, így azok is magukénak érezhették, akik számára elérhetetlen maradt a 106 Premium – nem is feltétlenül magas ára miatt, hanem mert a Peugeot jó érzékkel mindössze 600 darabot gyártott a mini luxusautóból, így az a mai napig valódi kincsnek számít gyűjtői körökben. A közönség esztétikai érzékét zöldre színezett üvegek, a csomagtartón elhelyezett Premium felirat és különleges színválaszték – valamint olyan opciós extrák, mint a hatküllős könnyűfém keréktárcsák vagy a fabetétes műszerfal – elégítette ki, és tulajdonképpen senki nem bánta, hogy az autót csak a 75 lóerős, 1,4 literes motorral lehetett megvásárolni.

A GTI-vel és a Premiummal nagyjából egy időben egy harmadik, említésre méltó limitált kiadás is készült a modellből: a 106 Electrique. A csupán néhány országban forgalmazott változat akkumulátorát az a Saft-csoport szállította, amellyel a Peugeot a mai napig aktív kapcsolatokat ápol (ők fejlesztették és gyártják a Peugeot új Le Mans-i versenyautójának nagyteljesítményű akkumulátorát, illetve a két vállalat a közelmúltban közös akkumulátorgyárat alapított.) 

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

A nikkel-kadmium áramtároló egységek 100 kilométeres hatótávolságot tettek lehetővé, az autó végsebessége 90 km/óra volt. Az autó bőven megelőzte a korát, és ahogy az általában ilyenkor történni szokott, a tervezettnél jóval kevesebb darabszámban talált gazdára.

A Peugeot 106 három különkiadása három jól körülírható képességgel bírt. A mai kor embere azonban már nem szeret választani: mindent egyszerre szeretnénk a magunkénak tudni, méghozzá várakozás nélkül. Amikor tehát a Peugeot szakemberei megtervezték, megépítették és bemutatták az új 208-ast, egybegyúrták a GTI, a Premium és az Electrique összes erényét.

A városi ferdehátú GT kivitele a névből fakadóan sportos, dinamikus stílust, a felsőbb kategóriákban sem megszokott, gazdag kényelmi és technológiai felszereltséget, és persze modern, 136 lóerős villanymotort kínál.

Ez utóbbi nem csak a manapság elérhető legdivatosabb hajtáslánc, hanem kiemelkedő gyorsítóképességéből adódóan ténylegesen sportautóhoz méltó dinamizmussal vértezi fel a járművet. Ráadásul az akkumulátor-csomag miatt mélyre költözött tömegközéppont a legélesebb kanyarokban is rendkívül stabillá teszi az autót, amint arról a spanyol km77.com autós szaklap által elvégzett, sikeres jávorszarvas-teszt tanúskodott.

Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije

Hiszen csodálatos dolog, ha egy autó három kivitele három nagyszerű tulajdonsággal bír, de még jobb, ha ezt a három erényt egyetlen modellben tudhatjuk magunkénak – ráadásul nem limitált különkiadás, hanem sorozatgyártású alapmodell formájában.

Kulcsszavak: évforduló, Peugeot, Peugeot 106
 
Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije A Jaguar Classic hat, egymáshoz illő E-type párossal ünnepli az emblematikus sportautó 60. születésnapját Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije Hétvégén ismét Jazzy Street Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Hatvan év a MINI bűvkörében – a stílusikon életútjának exkluzív mérföldkövei Idén ünnepli harmincadik születésnapját a Peugeot sikeres minije Elkészült a százezredik Peugeot 2008, bevezetése után kevesebb, mint egy évvel
 
Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést

Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést

2021. március 22.
A túl magas árakra hivatkozva a kormány utasította a MÁV-HÉV-et, hogy vonja vissza az új járművek beszerzésére kiírt közbeszerzést, és írja ki újra.
Részletek



Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést

Az orosz Transzmasholding korábban nagyon el akart indulni a tenderen, de nem tudta teljesíteni az alapvető feltételeket sem. Most újra esélyt kaphat – írja a hvg.hu.

Visszavonja és újraindítja a magyar kormány a tavaly ősszel megkezdett több mint 200 milliárd forint értékű HÉV-járműbeszerzést – értesült a Direkt36. Gulyás Gergely és Mager Andrea miniszterek egy március 13-i, a Direkt36 által megszerzett levélben utasították erre a tendert lebonyolító állami tulajdonú MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját. A két pályázó, a svájci Stadler és lengyel leányvállalata, valamint az olasz cégén keresztül induló francia Alstom a levél szerint túl magas árajánlatot adtak be. A két miniszter ezért elrendeli „a folyamatban lévő, sajnálatosan kirívóan drága ajánlatokat eredményező járműtender helyett új közbeszerzési eljárás előkészítését (....) az alacsonyabb árszint elérését célozva”.

A tender visszavonásával és újbóli kiírásával új lehetőséghez juthat a 3-as metró új/felújított szerelvényeit leszállító Metrovagonmas anyacége, a Transzmasholding – emlékeztet a Direkt36 arra, hogy a 3-as metró kocsijainak esetében is egy újra kiírt tendert nyerte meg az orosz vállalat.

Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést

A HÉV-ágazatot 2016-ban passzolta le a főváros a MÁV-nak, miután Tarlós István főpolgármester nem tudott kijárni plusz forrást a kormánynál a budapesti tömegközlekedés finanszírozására. A MÁV-HÉV 2020 őszén írta ki a közbeszerzést 42 darab (opcionálisan plusz 12) alacsonypadlós, normál nyomtávú vonat beszerzésére. A lap forrásai szerint végig a MÁV bejáratott beszállítója, a Stadler volt jobb pozícióban, végül ők adták a kedvezőbb ajánlatot is: darabonként kb. 12,5 millió eurót ajánlottak, szemben a rivális Alstom 13,7 millió eurós ajánlatával.

A Transzmasholding is szeretett volna elindulni a közbeszerzésen, azonban a kiírási feltételeket sem tudta teljesíteni. Az orosz vállalat magyarországi leánya vitarendezési kérelmet is benyújtott, amiben három dolgot kifogásoltak: hogy miért feltétel az európai referencia, a normál (vagyis európai) nyomtáv, valamint azt is sérelmezték, hogy a HÉV-kocsiknak miért kell alacsonypadlósnak lenniük. A MÁV-HÉV azonban visszautasította a kifogásokat.

Egyelőre nem tudni, az új tender végül kedvezőbb lesz-e az oroszoknak.

Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést
Kulcsszavak: alstom, budapest, hév, közlekedés, Stadler
 
Pénteken tovább folytatódik a havazás, ónos eső is nehezítheti a közlekedést Pénteken tovább folytatódik a havazás, ónos eső is nehezítheti a közlekedést Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést Csúszkálni a jégen vidám dolog, kivéve a volán mögött Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést Évről évre nő a kátyúkár Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi Direkt36: A kormány visszavonatja a 200 milliárdos HÉV-járműbeszerzést Szeptemberben még nem repülnek a Sólyom gépei
 
Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

2021. március 22.
Az ABB „Did you know?” – kezdetű, ismeretterjesztő online sorozata rövid, közérthető magyarázatokkal ismerteti meg az olvasót a vállalat portfóliójának legérdekesebb tényeivel.
Részletek



Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

A következő szöveg az ABB által elektromos buszok számára fejlesztett töltési megoldásokról ad információt.

Tudta-e, hogy az ABB Pantograph Down rendszere az OppCharge interfésszel együtt mindössze 3-6 percen belül képes feltölteni egy elektromos buszt?

Az elektromos járművek egyik csoportját képviselő e-buszokba beépített akkumulátortelepek akár tízszer akkorák lehetnek, mint az elektromos személyautókban jellemzően használt akkumulátorok (vagy még nagyobbak), és egy-egy kiterjedtebb közlekedési rendszer részeként sajátos követelményeket támasztanak.

Az Opportunity Charge – vagy rövidebb nevén az OppCharge – egy, a normál és az emeletes e-buszok automatizált töltéséhez használt nyílt interfész, mely pantográf (mozgatható áramszedő) segítségével csatlakoztatja a buszt a töltőállomásra. Az ABB Pantograph Down rendszere a nagy utaslétszám befogadására alkalmas elektromos buszok gyors és hatékony feltöltésére képes. A töltőállomás leereszthető pantográfja a busz tetején kiépített sínrendszeren keresztül csatlakozik a jármű akkumulátorára, és akár 600 kW töltési teljesítményre képes.

Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

A jellemzően 3-6 perc töltési idővel működő pantográf rendszer könnyen integrálható a már kiépített közlekedési hálózatokba, és működése úgy biztosít nulla károsanyag-kibocsátást a nap folyamán, hogy semmilyen módon nem befolyásolja a járatok megszokott rendben történő közlekedését.

Tudta-e, hogy az ABB Pantograph Up busztöltői az elektromos buszok a buszdepó területén és útközben végzett töltésére egyaránt tökéletesen alkalmasak?

Az a megoldás, hogy az elektromos busz felemelt pantográfon keresztül csatlakozik a töltőberendezésre, rendkívül egyszerű és gyors töltést biztosít. Amikor a busz beáll a megállóba, a vezető egy gombnyomással felemeli a pantográfot a busz tetejéről, így az érintkezésbe lép a megállóban az úttest fölé hajló töltőoszloppal. Ha a töltés megtörtént, illetve a busznak tovább kell haladnia, a pantográf automatikusan leválik az oszlopról és visszaáll eredeti helyzetébe. Az utasok le- és felszállásához szükséges idő épp elegendő ahhoz, hogy a busz további 10 km megtételéhez szükséges áramot kapjon.

A végállomásokon jellemzően 3-6 perc alatt végrehajtott töltés a szokásos körülmények között a járat teljes útvonalának megtételéhez elegendő áramot biztosít a busz számára. A flotta valamennyi elektromos buszába beépítésre kerül minden, a pantográf felemeléséhez szükséges mozgó alkatrész.

Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

Az ABB felemelhető pantográffal működő busztöltő berendezései depóban végzett éjszakai töltésre is ugyanolyan alkalmasak. Egyetlen töltőberendezés akár három, úttest fölé behajló töltőoszlopot is el tud látni energiával, tehát három busz egyidejű töltését képes biztosítani. Ez esetben a töltőberendezés szekvenciálisan tölti fel a buszokat, ami csökkenti a csúcsterhelés esetén felmerülő energiaköltséget és intelligens módon úgy osztja be a töltőáramot, hogy minden csatlakoztatott járművet tökéletesen feltöltsön, mielőtt az ismét szolgálatba lép.

Az ABB felemelhető, illetve leereszthető pantográfos megoldásokat egyaránt kínál.

Tudta-e, hogy a németországi Hamburg városában ABB-technológia felhasználásával kívánják felére csökkenteni a CO₂-kibocsátást?

A város az ABB villamosítást szolgáló berendezéseinek segítségével kívánja a fenntarthatóság jegyében 1990-hez képest 2030-ig a felére csökkenteni CO2-kibocsátását. Az ABB technológiái az évente 230 millió fős utasforgalmat lebonyolító hamburgi tömegközlekedési vállalat, a HOCHBAHN AG szolgálatába állítva segítik annak a széles körű flottavillamosítási programnak a megvalósítását, amely Németország legelső teljesen elektromos buszokra tervezett busztermináljának kiépítését is magában foglalja.

Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól

Az ABB kulcsrakész megoldása az elektromos infrastruktúra kiépítése és a depó hálózatra csatlakoztatása mellett a transzformátor, a kapcsolóberendezések és a 44 db, egyenként 150 W teljesítményű busz- és nehézgépjármű-töltőállomás telepítését foglalja magában. Ezzel a megoldással a flotta 44 autóbusza egyszerre tölthető fel a központi buszdepóban.

A buszok egy feltöltéssel akár 150 km távolságot is meg tudnak tenni. Egy töltőberendezés szekvenciális töltéssel akár három busz egyidejű töltésére is alkalmas. A berendezések használatát még célszerűbbé és kényelmesebbé teszi, hogy – helytakarékossági okokból – a buszdepó tetejére kerültek, amely intelligens és költséghatékony töltési megoldást kínál a város egyre bővülő e-busz flottája számára.

Kulcsszavak: ABB, elektromos busz, környezetbarát, környezetvédelem, zöld
 
Jön a környezetbarát autók aranykora Jön a környezetbarát autók aranykora A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást A Peugeot megduplázza az elektromos autókra igényelhető állami támogatást Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól Megint meg akarják fúrni a villanyautózást Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez Az ABB és Davos városa innovatív e-járművekkel járul hozzá a fenntartható közlekedéshez Elektromos autó töltő Székesfehérváron Elektromos autó töltő Székesfehérváron
 
Csődbe ment a Cseh Légitársaság

Csődbe ment a Cseh Légitársaság

2021. március 22.
Csődbe ment a Cseh Légitársaság (CSA) - jelentette be a prágai városi bíróság szerdán. A csődeljárást önmaga ellen a CSA vezetése kérte a bíróságtól.
Részletek



Csődbe ment a Cseh Légitársaság
   
A bírósági döntés alapján a CSA felszámolását az észak-morvaországi Karvinában székelő Inskol társaság fogja lefolytatni. A nagy múltú légitársaság sorsáról végérvényesen a részvényesek júniusra tervezett közgyűlése fog dönteni - mutatott rá a bíróság, amelynek döntését a zdopravy.cz közlekedési hírportál ismertette. A bírósági határozatból kiderül, hogy a CSA tartozása mintegy 1,8 milliárd koronára (24,5 milliárd forint) rúg.  
   
A CSA már tavaly mintegy 300 alkalmazottjától volt kénytelen megválni. Februárban pedig azt közölte a cseh munkaügyi hivatallal, hogy további 430 alkalmazottjának menesztését tervezi.
   
A légitársaság vezetése ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy ezek a lépések a CSA tervezett szerkezetátalakítását készítik elő. A társaság korlátozott mértékben, de tovább működik.
   
A CSA menedzsmentje február végén kért csődvédelmet. A légitársaság honlapján megjelent közleményből kitűnt, hogy a prágai cégbíróságon fizetésképtelenné válás miatt jelentett csődöt a CSA, mivel lejárt az állami hitelgarancia. A hitelezők támogatják a cég átszervezési terveit - írták az akkori közleményben.
   
Csődbe ment a Cseh Légitársaság

A CSA 1923 októberében alakult meg, így világszerte az egyik legnagyobb múltú légitársaság.
   
Az egykori csehszlovák-cseh állami légitársaság 2018 óta a Smartwings diszkont légitársaságot is üzemeltető Jiri Simáne vállalkozó tulajdonában van.
   
A CSA tavaly 1,57 milliárd cseh korona (60 millió euró) veszteséget szenvedett el a koronavírus-járvány visszaszorítására bevezetett utazási korlátozások miatt.

Kulcsszavak: csa airlines, légi közlekedés, légitársaság
 
Csődbe ment a Cseh Légitársaság Nyolcvan Boeinget vesz a China Eastern légitársaság Csődbe ment a Cseh Légitársaság December 22-én adja át az első A350-es típusú repülőgépet az Airbus a Qatar Airwaysnek Csődbe ment a Cseh Légitársaság Hárommillió forintért adták el a Sólyom Airwayst Csődbe ment a Cseh Légitársaság Számos új járat indul a budapesti repülőtérről Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton
 
Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

2021. március 22.
Merész, szembeötlő formavilágával az Aygo mindig is népszerű volt az A-szegmensben, Magyarországon is hagyományosan vezeti a minautó kategória értékesítéseit.
Részletek



Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

A Toyota európai formatervező központjában, az ED²-ben azonban minden korábbinál izgalmasabb modellt álmodtak meg a kisautók szerelmesei számára: az Aygo X prologue valósággal újraírja az A-szegmenst.

A Nizza közelében, a francia Côte d’Azur-ön működő ED² munkatársai álmodják meg a Toyota európai formaterveit. A XXI. század jó részében a Toyota meghatározó szereplője volt az európai A-szegmensnek, és a közelmúltban a vállalat vezetői azzal bízták meg az ED² stúdiót, hogy leheljen új életet a kategóriába. A feladat így szólt: tekintsenek friss szemmel a szegmensre. Képzeljék el és fogalmazzák meg, mit kell tudnia egy ilyen kisautónak ahhoz, hogy a vásárlók minden igényét és vágyát kielégítse, és bizonyítsák be, hogy bár ezeket modelleket gyakran „belépő modellnek” nevezik, izgalmas dizájnjukkal mégis teljes értékű, élvezetes járműnek számíthatnak.

 „Úgy hiszem, az Aygo X prologue révén sikerült megmutatnunk, hogy egy kisautó is lehet nagy és határozott egyéniség.” – fogalmaz Ken Billes, az ED² helyettes formatervezési igazgatója.

Egy stílus-ikon alapjaira épít

A Toyota legkedvezőbb árú modellje, az Aygo már 2005 óta bűvöli el játékos és vidám hangulatával a fiatalos, progresszív vásárlókat.

Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

„Az Aygo lényege mindig is a felhőtlensége volt. Ezt most is megtartottuk, csak az egészet csípősebbre fűszereztük.” – avat be Lance Scott, az ED² formatervezési igazgatója.

A stílusra fogékony közönség már a kezdetektől sokra tartotta az Aygo életteli karakterét és élvezetes menetdinamikáját, és ez sok új európai vásárlót szerzett a Toyota számára. De az Aygo egyedülálló génállománya és jó piaci pozíciója megköveteli, hogy mindig egy lépéssel a versenytársak előtt járjon. Az új Toyota-vásárlók minden eddiginél jobban igénylik a különleges hangulatot, az egyediséget, személyiségük kifejezésének lehetőségét – az ED² pedig kifejezetten az ő számukra tervezte az új kisautót, megőrizve és új dimenzióba helyezve az eddigi Aygo-modellek vonzerejét.

Elkötelezett csapat, egyértelmű feladattal

Az ED² egy külön csapatot jelölt ki arra, hogy a tervezés minden apró részletében, a folyamat legelejétől a végéig az autó legfőbb üzenetére összpontosítsanak; az ő elkötelezett figyelmüknek és ötleteiknek köszönhető, hogy a formaterv egyre merészebbé és erőteljesebbé vált. Így született meg végül az Aygo X prologue.

Felpezsdíti a szegmenst

Az Aygo neve mindig is egyet jelentett a személyes szabadsággal és mobilitással. Ez már önmagában is sikeres elegy, amibe az Aygo X prologue némi pimasz huncutságot csempészett.

Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

Az autó továbbra is vidámságot sugall, de mostantól ez még határozottabban érvényesül. Bárhonnan pillantunk is rá, egy határozott egyéniséget látunk – és ez már első pillantásra egyértelműen kiderül. A nagyobb kerekeknek köszönhetően a vezető magasabban ül és jobban rálát a forgalomra, ráadásul ettől az autó hasmagassága is nőtt, így semmilyen út nem okozhat kellemetlen meglepetést.

Különlegesnek született

Az Aygo X prologue pimasz magabiztossága minden nézőpontból hatásosan érvényesül. A szokatlanul merész, kéttónusú fényezés szinte rabul ejti a tekintetet, és olyan hatást kelt, mintha az autó éppen elrugaszkodni készülne. Az ék alakú tetővonal agresszív, sportos és dinamikus formát képez, a hi-tech fényszórók pedig körülölelik a motorháztető első peremét. A mélyre húzott hűtőrács és a ködfényszóró karakteres formai eleme a hatszög, és az összes dizájn-megoldás egyetlen célt szolgál: azt sugallják, hogy ez az autó készen áll az indulásra. Bárhová. A szabad szellemek számára tervezett, mégis kifejezetten praktikus Aygo X prologue izgalmas megoldásokat rejt.

A hátsó alsó védőelemben egy kerékpártartó-rögzítési pont is helyet kapott, hogy ha a tulajdonos szeretne kicsit kiszabadulni a mindennapokból, az autója bármikor készen álljon a kalandra.

Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

A külső tükörház még egy akció-kamerát is rejt, amivel megörökítheti és megoszthatja az út legemlékezetesebb pillanatait. A kisautó oldalnézetét még markánsabbá formálja a beépített tetőcsomagtartó, ami egyúttal vizuális összekötő elemként is szolgál a hatszögletű hátsó lámpákhoz, elegánsan emlékeztetve a szemlélőt az Aygo szellemiségére.

Érzelmeket ébresztő színek

Az életben a színek arra szolgálnak, hogy érzelmeket ébresszenek – és nincs ez másképp az Aygo X prologue esetében sem. A „megfűszerezni” koncepció jegyében a tervezők valódi fűszernövényekből merítettek ihletet: a chiliből, a gyömbérből, a wasabiból és borsból, és ezek közül a chili bizonyult a legcsípősebbnek, amit még inkább kihangsúlyoz a kétszínű fényezés. Az Aygo X prologue festékrétegeit sziporkázóvá teszik a festékanyagba kevert kék fémszemcsék, így az autó fényezése tényleg rászolgál a “Sparkling Chilli Red” elnevezésre.

„Dizájner vagyok, de egyben vásárló is, ezért mindent megtettem azért, hogy az Aygo X prologue olyan autó legyen, amit magam is szívesen megvennék.” – meséli lelkesen Momoko Otawara, az ED² anyag- és burkolattervezője.
Teljesen újraírhatja miniautók szegmensét a Toyota Aygo X prologue

Közös munka – másképp és jobban

Az Aygo X prologue megalkotása a jelenlegi körülmények között komoly kihívást jelentett, de egyben remek lehetőséget is az ED² gyors és zökkenőmentes munkavégzésének tesztjére. A tervezőcsapat tagjai néha közösen dolgoztak, néha távolról kapcsolódtak össze egymással, és így jutottak el ez első kézi vázlatoktól a digitális modellezésen át a virtuálisvalóság-szimulációkig, majd pedig a 3D „gyorsformázás” után egészen a kész autó megalkotásáig.

Európában, európaiak számára tervezték

„Mindenki megérdemel egy menő autót. Valahányszor rápillantok az Aygo X prologue-ra, büszkeséggel tölt el, hogy az ED² csapata alkotta meg. Izgatottan várom, hogy alaposan felrázza majd a szegmenst.”  - teszi hozzá Ian Cartabiano, az ED² elnöke.

Az Aygo X prologue szemléletesen bizonyítja, milyen markáns személyisége lehet egy kisautónak. E jövőkép felvillantásával a Toyota azt szeretné bemutatni, hogyan kell „megfűszerezni” az A-szegmenst.


Kulcsszavak: Aygo X prologue, bemutató, toyota, új modell
 
A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC A családok ideális társa: Az új Mercedes-Benz GLB és az új Mercedes-AMG GLB 35 4MATIC Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon A Fiat új kompakt szedánjának világpremierje az Isztambuli Autókiállításon A DS 7 Crossback a Francia elnöki beiktatás hivatalos autója A DS 7 Crossback a Francia elnöki beiktatás hivatalos autója Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru Közösen fejleszt villanyautót a Toyota és a Subaru
 
Megvannak a BMW iX magyarországi árai

Megvannak a BMW iX magyarországi árai

2021. március 22.
A BMW iX, a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajója már rendelhető hazánkban: a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50 indulóára bruttó 27 990 000 és 33 990 000 forint.
Részletek

Megvannak a BMW iX magyarországi árai

A BMW iX újraértelmezi az osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepciót. Ez a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a BMW Group jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A BMW iX fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint a BMW iX xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé.

A BMW iX xDrive50 modell hajtáslánc-technológiája – amely mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik – több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, amellyel a BMW Group új technológiai zászlóshajója kevesebb mint 5 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A BMW iX xDrive40 modell maximális teljesítménye hozzávetőlegesen 240 kW / 300 lóerő, amely így valamivel több mint 6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

Megvannak a BMW iX magyarországi árai

A BMW iX xDrive50 modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer, a BMW iX xDrive40 modell pedig több mint 400 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok az egyes modellek aktuális fejlesztési fázisában becsült értékek.)

A BMW iX a közeli jövő azon úttörő modellgenerációjának első, iránymutató hírnöke, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. A modell eme iránymutató karakterét az újdonság formanyelve is nyomatékosítja, amelyet az utastérből kiindulva, belülről kifelé haladva álmodtak meg a tervezők. Mint ilyen, a BMW iX mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes életminőséget, valamint vezetője és utasai pihentető környezetét helyezi előtérbe.

A karosszéria letisztult, minimalista formanyelve a személyes mobilitás új irányát közvetíti, amely az utasok igényeire és szükségleteire helyezi a hangsúlyt. Az utastér az utazás minden pillanatát innovatív opciókkal látja el, legyen szó pihentető kikapcsolódásról, biztonságról, vagy a kerekeken guruló luxus új formájáról.

A BMW iX xDrive40 modell indulóára bruttó 27 990 000 forint, illetve a BMW iX xDrive50 modell indulóára pedig bruttó 33 990 000 forint. Az első autókat a bajor prémiummárka ügyfelei várhatóan 2021. legvégén vehetik át.
Kulcsszavak: bmw, BMW iX, elektromos autó, új modell
 
Megújult PEUGEOT 308 Megújult PEUGEOT 308 Megvannak a BMW iX magyarországi árai Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető A Nissan LEAF Black Edition 11 millió forintos listaáron rendelhető Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban A Tiguan GTE Active Concept bemutatkozott Detroitban
 
A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

2021. március 19.
A Nissan színszakértői az Ariya előrehaladott technológiájából merítettek inspirációt, hogy prémium és futurisztikus színopciókat tartalmazó palettát hozzanak létre. Két vadonatúj színt, Akatsuki Arany és Aurora Zöld, kifejezetten az Ariya számára alkottak meg.
Részletek

A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

A Nissan egy új korszak hajnalát jelöli az elektromos járműdizájn terén, hiszen bemutatja az Ariya tíz kültéri színből álló gazdag palettáját, melyet a kocsi erőteljes innovációs szellemisége és a jövő izgalma inspirált.
Az eMobilitás és a dizájn világának ötvözéséből születő változatos árnyalatokkal az Ariya futurisztikus, elektromosított dizájnjának technológiai érzete tükröződik vissza.

Az élénk színpaletta meghatározza az Ariya identitását, melyet a jövőbe mutató elektromos hajtáslánc, a legkorszerűbb online jelenlét és az előrehaladott vezetéstámogató funkciók inspiráltak.

Négy egyszínű és a hat kéttónusú opcióval a színportfólió az Ariya prémium megjelenését és érzetét hivatott felmagasztalni. Az egészben a legjobb, hogy ezek a pompás árnyalatok egy kiemelkedően fejlett, környezetvédelmi értelemben fenntartható színelőállító technológia segítségével kerülnek fel az autókra, mely 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid kibocsátást – ezáltal lényegesen leredukálja a zéró-emissziós jármű környezeti hatását.

Új színek az elektromos mobilitás új korszakához

Az új Ariya lehetőséget adott a szakértő színdizájn csapatoknak, hogy egy teljesen új identitást alkossanak a Nissan eMobilitásához.

A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

A dizájn csapat az Ariya erejének, technológiájának és derűérzetének az esszenciáját volt hivatott bemutatni két példátlan színárnyalattal. Az Akatsuki Arany és Aurora zöld névre hallgató magával ragadó színeket kifejezetten a teljesen elektromos coupé crossover számára fejlesztették.

„A zsenialitás, amit a Nissan Ariya képvisel arra inspirált minket, hogy egy teljesen új gondolkozásmódot alkalmazzunk a színdizájnban.” állítja Lesley Busby, A Nissan Design Europe színmenedzsere.

„Az Ariya a Nissan elektromobilitási szakértelmének és az EV dizájn jövőjét illető erős szándéknyilatkozatának csúscspontja. Ezért keményen dolgoztunk, hogy valóban futurisztikus és technológia-vezérelt dizájn nyelvet mutassunk be a színeket illetően. Részletes elemeztük a szín lehetőségeket, hogy tökéletes párt alkossanak az Ariya innovatív személyiségével.” folytatta Lesley Busby.
A japán „hajnal” kifejezés által inspirálva az Akatsuki Arany feltűnő megjelenése a napfelkelte ragyogását imitálja, amivel a Nissan új márkaindentitásának kezdetét jelzi. Metál csillogása a rézhuzalok vonalvezetését idézi, mely a modell fejlett EV technológiája előtt tiszteleg.

Az Aurora Zöld a gyönyörű Sarki Fény jelenségről kapta nevét (aurora borealis), mely a sarkvidéken gyakori látvány. A különböző tónusok kifinomult egyvelegének köszönhetően a szín nézőponttól függően zöld és lila is lehet, mely az ámulat és kíváncsiság érzetét kelti.
A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

Technológiai innováció a színekben

Az innováció szellemében tovább haladva az Ariya egy teljesen új részletgazdagsági szintet mutat be az elérhető árnyalatokat illetően, melyet csúcstechnológiás színelőállítási gyártási módszerrel hoztak létre.

A Gyöngyház Fekete szívében egy teljesen új pigment található, melyet azért fejlesztettek, hogy kiemelje a festék mélységét és egy gazdag, különleges megjelenést biztosítson.

Kiemelkedően fejlett előállítási technikákat alkalmaztak annak érdekében, hogy komplex, tiszta és erőteljes kompozíciót hozzanak létre a Gyöngyház Fehér esetében, mely több ragyogást és tisztaságot kínál, mint bármilyen korábbi Nissan jármű. A kéttónusú megjelenés egy kontrasztos fekete tetővel teljes, a vadonatúj pigmentet használva korábban még nem látott mélységi szint eléréséhez.

Lesley Busby megjegyezte: „Tudjuk, hogy a járműtulajdonosok számára a fekete és fehér színek a legnépszerűbbek Európában és világszinten egyaránt. Az Ariya esetében a színgazdagság új szintjét mutattuk be prémium burkolattal ezen vásárlói kedvencek értelmében. Izgatottan várjuk, hogy lássuk, ahogy a vásárlók megtapasztalják a Nissan színdizájnjának új korszakát a színpalettán látott minőséggel és kidolgozottsággal kombinálva.”

A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával

Fenntartható termelési technikák

A technológiai innováció a színgyártási osztály fenntarthatóságának fejlesztésében is szerepet játszott. A Nissan bevezetett egy vízalapú festéket, mely lehetővé teszi a színek alacsonyabb hőmérsékleten történő felvitelét, ez pedig biztosítja, hogy az autó minden részét egyidőben lehessen lefesteni. Ez korszerűsíti a teljes felviteli folyamatot, 25 százalékkal csökkentve a szén-dioxid kibocsátást.
Kulcsszavak: Ariya, bemutató, elektromos autó, nissan
 
A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával A 370Z a Nissan új európai Nismo modellválasztékának második tagja Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt Bemutatkozott a 30. jubileumi Mazda MX-5-öt Március elején érkezik az új BMW X2 Március elején érkezik az új BMW X2 Villanyhajtással a fenntartható mobilitásért Villanyhajtással a fenntartható mobilitásért A Nissan lerántja a leplet az új elektromos kor számára tervezett színeiről az Ariya színpalettájával A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 121 - 130