Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 121 - 130 |
![]() |
A Volvo Cars új technológiai központot kíván nyitni a lengyelországi Krakkóban |
|
2023. március 02.
A mai napon a Volvo Cars ismerteti arra vonatkozó terveit, hogy Lengyelország második legnagyobb városában, Krakkóban vadonatúj technológiai központot hozzon létre.
|
![]() |
![]() A létesítmény meghatározó szoftverfejlesztési központ lesz, és ebben a minőségében kulcsszerepet játszik a Volvo Cars azon stratégiai célkitűzésének megvalósításában, hogy 2030-ra tisztán elektromos autómárkává váljon, és vezető szerepet töltsön be az új technológiák terén, nem utolsósorban a házon belül elvégzendő szoftverfejlesztések jóvoltából. A technológiai központ feladatai közé tartozik majd a márka küldetését meghatározó új generációs tisztán elektromos járművek kulcsfontosságú funkcióinak teljes körű kifejlesztése. Krakkóban dolgozó mérnökeink a Volvo Cars globális hálózatában dolgozó tehetséges szakemberek csapatát erősítve felgyorsítják a vállalat innovációs tempóját. Olyan felhasználási területekre fejlesztenek szoftvereket, amelyek kulcsfontosságúak a Volvo Cars számára – a balesetek okainak mélyreható ismeretén alapuló, alapvető biztonsági technológiáktól kezdve az észlelési és vezetőtámogató algoritmusokon keresztül az autonóm vezetést elősegítő szoftverekig. A mérnökökre olyan további kihívások is várnak Krakkóban, mint az új generációs online kapcsolódási funkciók kifejlesztése, vagy a Volvo Cars szerteágazó fejlesztési tevékenységeinek adat-analitikai támogatása. Amennyiben szeretné velünk együtt formálni a jövőt, az új krakkói központ tökéletes helyszínt kínál erre. ![]() A Volvo Cars új technológiai központja a tervek szerint már az év végén megkezdi működését, 120 tehetséges fejlesztő munkatárssal a fedélzeten. A várakozások szerint az évtized derekára a krakkói létszám 5-600 főre duzzadhat. A lengyelországi központ szoros kapcsolatban áll majd a Volvo Cars elsődleges kínai és svédországi fejlesztő központjaival, valamint egyéb nemzetközi technológiai központjaival, kiegészítve azok munkáját. Szoftver alapú fejlesztés A jövő Volvói tisztán elektromosak lesznek, egyre nagyobb arányban az interneten keresztül vásárolják majd meg azokat, fedélzetükön élvonalbeli központi számítógépek dolgoznak majd, azokon házon belül kifejlesztett szoftverek futnak, az autók pedig folyamatosan egyre tökéletesebbé válnak, köszönhetően a rendszeres, vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Volvo Cars házon belüli szoftverfejlesztése kulcsfontosságú szerephez jut az olyan stratégiai célkitűzések megvalósításában, mint hogy 2030-ra tisztán elektromos márkává, valamint az új technológiai területek vezető szereplőjévé váljunk. Az átalakulás felgyorsítása érdekében világszerte tehetséges műszaki szakemberek ezreivel gyarapítjuk a vállalat munkatársainak sorát; a krakkói központ ebben a folyamatban játszik fontos szerepet. „Konkrét céloktól vezérelt, technológiai alapon működő vállalat vagyunk; az új generációs Volvo gépkocsik ezért jóval többet tudnak majd annál, mint hogy elviszik utasaikat A-ból B-be.” – mondta Jim Rowan, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Ezek az autók négykerekű számítógépek lesznek, amelyek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül jutnak hozzá a legfrissebb szoftververziókhoz. Éppen ezért a krakkói technológiai központ létrehozása, a házon belül szoftver-fejlesztési képességek erősítése kulcsfontosságúak a vállalat jövőbeli sikere szempontjából.” A Volvo Cars alapos mérlegelést követően döntött a krakkói helyszín mellett. A vállalat mintegy harminc éve van jelen Lengyelországban, így jól ismeri az országot. A város maga feltörekvő technológiai központ, a térségben számos technológiai vállalat tevékenykedik. Emellett jelentős a helyi telekommunikációs szektor, márpedig a Volvo Cars egyéb helyszíneken működő műszaki fejlesztő központjai jelentős számban vettek fel munkatársakat ebből az iparágból. Ezen túlmenően, bár számos jelentős, globális technológiai nagyvállalat jelen van Lengyelországban, Krakkót egyelőre nem sokan fedezték fel. A Volvo Cars lesz az első autógyártó, amely jelentős fejlesztési tevékenységet folytat a térségben, ez pedig tökéletes helyszínné teszi a várost a technológiai központ létesítésére. Már most hozzáfogunk a hálózatok kiépítéséhez és a tehetséges munkaerő felkutatásához, így az új iroda az év vége előtt megkezdheti működését. „Arra törekszünk, hogy a világ legtehetségesebb szakembereit csábítsuk magunkhoz, és ennek érdekében stratégiai szempontból meghatározó helyszíneken vagyunk jelen.” - mondta Hanna Fager, a Volvo Cars HR igazgatója. „Az új krakkói technológiai központ tökéletes példája ennek a szemléletnek. Ha tehát örömmel járulna hozzá a jövő mobilitásának a kialakításához egy, a technológiai fejlesztés élvonalában tevékenykedő vállalat oldalán, és inspirálónak tartaná, hogy velünk együtt gyarapítsa a cég erőteljes vállalati kultúráját és értékrendjét, a Volvo Cars a tökéletes választás az Ön számára." A Volvo Cars jelenleg két svédországi helyszínen, Stockholmban és Lundban, valamint az indiai Bangalore városában működtet technológiai központot. Emellett a vállalat jelentős fejlesztőközpontokkal rendelkezik a kínai Sanghajban, illetve a svédországi Göteborgban. Ezen helyszínek mindegyike speciális szakterületekkel foglalkozik, együtt pedig olyan megkerülhetetlen innovációs hálózatot alkotnak, amelynek elemei világszerte, stratégiai eloszlásban működnek. Kulcsszavak: autógyár, lengyelország, volvo, Volvo Cars
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Kia bemutatta az EV9 SUV külsejéről készült előzetes videókat |
|
2023. március 02.
A Kia nyilvánosságra hozta az EV9 külső megjelenését sejtető első videókat. A finom sziluett, a jellegzetes világítás és a tiszta vonalak már ma sejtetni engedik a tisztán elektromos hajtású SUV majdani határozott megjelenését.
|
![]() |
![]() A Kia Corporation ma bemutatta a már nagyon várt elektromos SUV, az EV9 első ízelítő-videóit. A márka SUV kínálatának élére érkező újdonság fontos szerepet tölt be a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatában is. A Kia EV9-ről készült, - az újdonság sziluettjét és orrának, valamint oldalának felületeit bemutató - első videók a Kia Worldwide YouTube csatornán érhetők el. Az első-hátsó világítótestek által megrajzolt jellegzetes világítási kép fontos része az EV9 határozott megjelenésének. A filmeken az EV9 egyedi és jellegzetes vonalvezetése és határozott formái is láthatók. Az EV9 elnevezés betűpárja a Kia nomenklatúrában a tisztán elektromos hajtásra utal (Electric Vehicle), míg a 9-es szám a modell helyét mutatja a márka elektromos palettáján. ![]() A Kia EV6-hoz hasonlóan az EV9 is a márka kifejezetten akkumulátoros-elektromos modellek hordozására tervezett globális elektromos moduláris padlójára, az E-GMP-re épül. Kulcsszavak: elektromos autó, EV9, kia
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Geely Auto új prémium elektromos modelleket dob piacra |
|
2023. február 27.
A Geely Yinhe L7 hibrid SUV és az L8 hibrid szedán a tervek szerint a második és a harmadik negyedévben érkeznek az ázsia piacra.
|
![]() |
![]() A Geely Auto Group hivatalosan is bemutatta új csúcskategóriás elektromos modellcsaládját, a Geely Yinhe-t. A Yinhe sorozat első autója, a Yinhe L7 egy plug-in hibrid SUV modell. A bemutatón a Geely Auto számos új, fejlett villamosított technológiát is bemutatott, köztük az új Aegis akkumulátorbiztonsági rendszert, a NordThor Hybrid hajtásláncot és a legújabb intelligens jármű operációs rendszert, a Yinhe N-OS-t. A Yinhe sorozat egyesíti a Geely Auto globális autófejlesztési képességeit, hogy a végfelhasználóknak a kategóriájában a legjobb intelligens és elektromos járműveket kínálja a nagy hatékonyságú, nagy hatótávolságú plug-in hibrideket és tisztán elektromos járműveket kínáló termékpalettával. A Geely Yinhe termékcsalád egy új futurisztikus formanyelvet is ötvöz, amelyet kifejezetten az intelligens elektromos modellsorozathoz készített a gyártó. Hét új Geely Yinhe modell érkezik a következő két évben A Geely Yinhe várhatóan hét új modellel érkezik a következő két évben. A tervezett hét új modell közül négy nagy hatótávolságú hibrid elektromos modell lesz, köztük a Yinhe L7 SUV és az L6 szedán, amelyek szállítása 2023 második és harmadik negyedévében kezdődik az ázsiai piacokon. Három modell a 100%-ban elektromos Yinhe E termékcsaládból érkezik, az első A Yinhe E8 átadása 2023 negyedik negyedévében várható. ![]() A Yinhe család lesz az első a márka részéről, amely a Geely Aegis akkumulátor-biztonsági rendszerét használja, amely a legmagasabb szintű felhasználóvédelmet és biztonságot kínálja teljes élettartama alatt. Az akkumulátor biztonsági rendszere vezető szerepet játszott az akkumulátort érő közvetlen ütközések elleni védelemben, ütközési helyzetekben. A Geely Yinhe sorozat bevezetésével a gyártó a NordThor hibrid motorjának legújabb generációját is bemutatta. A NordThor egy háromsebességes hibrid sebességváltóval (DHT) párosítva a NordThor hibrid hajtáslánccal a teljesítmény és az üzemanyag-takarékosság legjobb kombinációját kínálja a felhasználóknak. A hamarosan megjelenő Geely Yinhe L7 SUV modellen a hibrid hajtáslánc 7,5 másodperc alatt teszi lehetővé a 200 km/h-s végsebességet és 0-100 km/h-t. A hosszú távú hibrid modell valós üzemanyag-fogyasztása a tesztelések szerint elérte az 5,23 l/100 km-t, így a Yinhe L7 egyetlen tank üzemanyaggal 1370 km-t képes megtenni hibrid vezetési körülmények között. A tisztán elektromos akkumulátorok kínálatát a megfelelő időben bejelentik. ![]() Az új Yinhe N-Operating System révén a Yinhe sorozat a legokosabb jármű lesz az utakon. Az új operációs rendszert a Smart Geely 2025 stratégiával összhangban fejlesztették ki, amelynek értelmében a Geely Auto nagy hangsúlyt fektet a saját fejlesztésű chipekre, operációs rendszerekre, intelligens megoldásokra és műholdas hálózatokra, hogy biztosítsa a márka jövőjét. A Qualcomms Snapdragon jármű chippel támogatott Yinhe N OS lehetővé teszi, hogy modelljei kategóriájában a leggyorsabb rendszerindítást és válaszidőt érjék el, mindössze 0,5 másodperc alatt éri el a készenléti állapotot. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, geely, plug-in hibrid
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tíz rejtett kincs a felújított hirosimai Mazda múzeumben |
|
2023. február 27.
A 2022 májusában felújított, híres hirosimai Mazda Múzeum a városba látogató közönség nagy kedvence. A 10 múzeumi zónában rengeteg autótörténelemi pillanat vár felfedezésre!
|
![]() |
![]() Nem titok, hogy a Mazda gazdag japán örökséggel rendelkezik. Az 1920-ban Toyo Cork Kogyo Co néven alapított (1927-től Toyo Kogyo, majd végül 1984-től Mazda néven ismertté vált) hirosimai székhelyű autóipari vállalat mintegy 102 évvel ezelőtt kezdődő történetét folyamatos innováció és sikerek fémjelezték világszerte, amit számtalan ikonikus autódesignjának is köszönhet. Sokan azonban nem tudják, milyen mélyre is nyúlnak vissza a Mazda gyökerei. A Mazda hirosimai központjában található Mazda Múzeum - amely a nyilvánosság számára is elérhető - ideális helyszín arra, hogy újra átéljük ezt a kivételes, ma is élénken vibráló múltat. A Mazda Múzeum 10 különböző zónán keresztül örökíti meg ennek az egyedülálló történetnek a 100 évét, a kihívásokkal teli, innovatív technológiáktól kezdve, a díjnyertes designokon át, egészen az újgenerációs modellek tervezéséig. Az egyes zónákban tökéletesen megjelenik a Mazda kihívásokra nyitott szellemisége, miközben számtalan autóipari gyönyörűséggel találkozhatunk. A kis háromkerekű, ami újjáépítette Hirosimát A Mazdát Jujiro Matsuda indította útjára Japánban, Oszakában, és az egyik legkorábbi, legkülönlegesebb Mazda is hozzá köthető: a háromkerekű „teherautó”. ![]() Látnivalók: ahogy a Type-TCS a Mazda Múzeum látogatóit fogadja, az tökéletesen összefoglalja a márka eklektikus történetét. Teljesen hazai gyártású alkatrészekből készült, 40%-kal erősebb volt elődjénél, a Type-DA-nál, és lenyűgöző, 400 kg-os rakomány szállítására volt képes. Később, 1938-ban a Mazda piacra dobta a Type-GA-t, és mindössze négy hónappal a második világháború végét követően újraindította a gyártást. A következő évben, 1946-ban 2430 darabos gyártási volumenével a piac élére került, nem sokkal később pedig a „Zöld Panel” becenevet kapta, a békét és biztonságot szimbolizáló zöld műszerfalának köszönhetően. A Type-GA-t 1949-ig gyártották, ma a Mazda Múzeum az utódmodelljét, a Type-GB-t állítja ki az ikonikus „Zöld Panel” színben. A Soul Red Crystal hajnala A 20. század közepén a Mazda a személyautók felé fordította figyelmét. A könnyű hatchback modellektől a luxuslimuzinokig, az autók változatosan színes kínálata kezdett megjelenni szerte a világon. ![]() Látnivalók: a Mazda legklasszikusabb és legismertebb modelljei közé tartozik a Cosmo Sport, a Savanna és a Cosmo AP. Figyelemre méltó, hogy a Cosmo AP az elsők között volt elérhető piros színben, ami ritkaságnak számított a 20. század közepén, mivel a csúcskategóriás autókat jellemzően fekete, fehér vagy ezüst színben gyártották. Ezzel a nem szokványos megközelítéssel kezdődött a Mazda egyedülálló kapcsolata a színekkel, ami ma is a márka egyik különleges védjegye. A Cosmo Sport szintén ritkaságszámba megy, mivel a hozzávetőleg összesen 1200 darabból, mintegy 480 még ma is látható az utakon. A C-csoport sportprototípusa, a Le Mans bajnoka Szellemiségével a Mazda számos világversenyen bizonyította már, hogy kifejezetten keresi az újabb és újabb kihívásokat, beleértve többek közt a Le Mans-t és az IMSA-t is. Indítsa be a motorokat… Látnivalók: az egyik legszembeötlőbb installáció a Mazda 787B, amely a brutális Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett. A múzeum a 787B-t egy bokszutcában mutatja be, ahol a látogatók szemtanúi lehetnek az állóképességi verseny leghíresebb pillanatainak. 1991-ben Johnny Herbert, Volker Weidler és Bertrand Gachot történelmi győzelemig vitte a Mazdaspeed csapatát. ![]() Az egyetlen V12-es motor A Mazda kihívásokat kereső szellemisége a nyolcvanas éveket bemutató 5–6. zónában is megmutatkozik, a Mazda offenzívabb versenypolitikájával. Látnivalók: az 5-ös zónában látható a Mazda első és egyetlen V12-es motorja, amelynek lökettérfogata 4000 cm³ volt, és az 1980-as évek végétől egészen 1992-ig fejlesztették. A fejlesztőcsapat két V6-os motor összekapcsolásával a világ legjobb motorját akarta megépíteni. A V12-es motort soha nem hozták forgalomba, de a Mazda versenyszelleme tovább élt egyedi motorterveiben, beleértve a háromrotoros bolygódugattyús motort és a Miller-ciklusú V6-os motort. Az SUV, amelynek a világ a „Kodo: A mozgás lelke” designfilozófiát köszönheti Üdvözöljük a jelenben! A Mazda CX-5, a Mazda6 és az MX-5 a Mazda új korszakát képviselik, a korszakalkotó Skyactiv technológiával és az egyedi Kodo Designnal. Látnivalók: a 2012-ben megjelent Mazda CX-5 SUV volt az első modell, amely bemutatta a Mazda új „Kodo: A mozgás lelke” designtémáját. A legenda szerint az autó karcsú, sportos sziluettjét egy prédájára lecsapni készülő, ugrásra kész gepárd ihlette, az előremutató designhoz pedig csak az innovatív Skyactiv technológia párosulhatott, hiszen az egyszerre maximalizálja a vezetési teljesítményt és a hatékonyságot. Ez egy crossover SUV, rengeteg bájjal. ![]() Gyűrött autó, szándékosan megrongálva A zseniális autómodellek kompromisszumok nélküli biztonsági előírások szerint működnek. Lenyűgöző installációk sora látható itt, valamint lehetőség nyílik rá, hogy valós időben tekintsük meg, hogyan készülnek a Mazda autók. Látnivalók: A rutin biztonsági tesztelés megtekintése során megsérülő Mazda CX-30 a Mazda múzeumlátogatás egyik legikonikusabb pillanata. Miközben szemtanúi lehetünk annak, ahogy az autó eleje jelentős sérüléseket szenved, a pilótafülke és a belső tér továbbra is megfelelően védett marad. A 9-es zónában, az Ujina gyárban továbbá át lehet sétálni a Mazda gyártósora felett, ahol naponta 1000 autó készül, melyek elkészítése egyenként körülbelül 15 óra precíz munkát igényel. 10. zóna A 10-es zónán át a következő századra tekintve, érdemes megismerni a Mazda merész, jövőbiztos stratégiáját, illetve egyedi Kodo designterveit, beleértve a kerékpárt, a kanapét és a látványos Goshintai szobrot. ![]() Kulcsszavak: autógyár, japán, mazda, múzeum
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Főpolgármesteri Hivatal: nyilvánosak a közlekedésbiztonsági stratégia javaslatai |
|
2023. február 27.
Alacsonyabb sebességhatárok a budapesti belvárosban, éjjel-nappal működő traffipaxok elhelyezése legalább száz helyszínen, zebramegújítási program - egyebek mellett ezeket a javaslatokat tartalmazza az új fővárosi közlekedésbiztonsági stratégia.
|
![]() |
![]() A Főpolgármesteri Hivatal szombaton tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a honlapján nyilvánosságra hozta a közlekedésbiztonsági stratégia társadalmi egyeztetési változatát. Ennek célja az Európai Unió vonatkozó irányelveivel összhangban, hogy 2030-ig megfelezzék, 2050-re pedig nullára csökkentsék a halálos közúti balesetek számát a fővárosban - írták. A stratégia nemcsak a főváros következő évekre való feladatait határozza meg, hanem javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására is. Emlékeztettek arra, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitányság a héten újabb mérőkészülékek telepítését jelentette be, de a közlekedésbiztonsági stratégia szerint Budapesten legalább 100 helyszínen kell sebességmérő kamerákat kihelyezni és ezek telepítéséhez a rendőrség partnerségére van szükség. ![]() Úgy vélik, hogy ahol szükséges, csökkenteni kell a sebességhatárokat Budapesten, ezért kétszeresére növelnék a védett lakóterületek - a 30-as és a lakó-pihenő övezetek - kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezetnének be a belvárosban: a Hungária-gyűrűn belül maximum óránkénti 50 kilométeres, a Nagykörúton és azon belül maximum óránkénti 40 kilométeres sebességhatár bevezetését javasolják. Jelezték: Budapesten 5240 gyalogátkelőhely található, ezeknek több mint a felét az elmúlt három évben felújították. Ezt a programot azonban folytatni kell, így néhány éven belül elérhető, hogy Budapesten minden gyalogátkelőhely kifogástalan állapotban legyen. Közölték azt is, hogy fővárosi egyeztető fórumot kezdeményeznek a rendőrség és a releváns szakmai és civil szervezetek részvételével, így szakmai szinten kidolgozott javaslatokkal lehet segíteni a közlekedésbiztonság helyzetén önkormányzati és kormányzati eszközökkel egyaránt. A legfontosabbnak a közlekedők tudatosságát nevezték, közlekedési módtól függetlenül, ezért tájékoztató kampányt indítanak a fővárosi felületeken, hogy ezzel ösztönözzék a budapestieket a biztonságosabb és egymásra odafigyelő közlekedésre. ![]() A Főpolgármesteri Hivatal közleménye szerint a BKK a közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a kerületi önkormányzatokkal történt egyeztetés és szakmai fórumok alapján készítette el. Az elmúlt hetekben megkezdődött már a stratégia megvitatása releváns civil és szakmai szervezetekkel is. A következő lépés a stratégia nyilvános vitája, azt követően a végleges javaslatról a Fővárosi Közgyűlés dönthet. A közlekedésbiztonsági stratégia szövegét a BKK weboldalán bárki véleményezheti.
Kulcsszavak: balesetmegelőzés, budapest, sebességmérés, traffipax
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hogyan vezessünk friss jogosítvánnyal? Mit jelent az, hogy valaki kezdő vezető? |
|
2023. február 27.
A B-kategóriás jogosítvány megszerzésének költségeivel kapcsolatban egyre vadabb számok látnak napvilágot, de sem ez, sem az immár ársapka nélküli benzinár nem szegi a kedvét az autózni vágyó fiataloknak, hiszen a jogosítvány megszerzése mindenki életében mérföldkő.
|
![]() |
![]() A legtöbben ilyenkor még nem rendelkeznek saját autóval, de a szabadság ígérete, az autózás varázsa, a világ felfedezésének lehetősége szinte semmihez sem hasonlító érzés. A törvényhozók is voltak egykor fiatalok, és talán ezért is gondolták úgy, hogy a járművezető a vezetési jogosultság megszerzésének napjától számított két évig kezdő vezetőnek számít. A „próbajogosítványt” a hivatalos indokolás szerint azért találták ki, hogy a kevés vezetési gyakorlattal rendelkezőket rábírják a biztonságos és felelősségteljes közlekedésre, a szabályok megtartására, emellett néhány korlátozás is vonatkozik a kezdőkre, például nem vontathatnak pótkocsit. Néhány pontban összeszedtük, hogy mire kell figyelni frissen megszerzett jogosítvánnyal a zsebben, volánnal a kézben. Keressünk magunknak megfelelő útitársat! Legyen egy tapasztalt utas az autóban az első utakon! Fontos, hogy a bizalom kölcsönös legyen; a „fel-nőtt” utas ne akarjon mindenbe beleszólni, inkább egy olyan jóindulatú, gyakorlott sofőrre van szükség ilyenkor, aki egy bonyolult útkereszteződés előtt tippeket ad, kerülve a bántó, kioktató stílust: „én ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy…”. Jó lehetőség a gyakorlásra a várható leggyakoribb útvonalon végig menni, ismerkedni a jobbkéz-szabállyal, felvenni a forgalom ritmusát. Amennyiben gyerekünk a kötelezően előírt 17. életév betöltését követően azonnal megszerzi jogosítványát, érdemes legalább egy fél évig kizárólag szülői kísérettel vezetni engedni. Az esetleges hiányosságok így közösen pótolhatóak, javíthatóak, a megfelelő rutin szerzése is garantált, és a kezdeti száguldozás is mérsékelhető. Fontos tudatosítani a kezdő sofőrben, hogy a vezetőülésbe ülve többé nem kizárólag önmagáért, ha-nem a közlekedésben résztvevő embertársaiért is felelősséggel tartozik: egy esetleges baleset a saját vagy mások életébe, testi épségébe is kerülhet, aminek komoly büntetőjogi-, és anyagi következményei lehetnek. ![]() Gyakoroljunk tanpályán! Érdemes venni még néhány tanórát a jogosítvány megszerzése után is; a kötelező 30 óra alatt lehet, hogy egyszer sem tudtunk vizes aszfalton vagy extrém síkos – pl. jeges pályán - gyakorolni. A hárombetűs elektronikus segédletek – ABS, ESP és társai – elég sok hibát képesek korrigálni, de mi van, ha olyan autót kell vezetnünk, amibe ezek nincsenek beépítve? Mi történik, ha a járókeretes bácsi féktávolságon belül lép a zebrára, vagy, hogy a méltán népszerű példáknál maradjunk: kigurul a labda az útra, a gyerek meg utána…Hogyan reagál az autó a padlófékre, mit tehetünk, ha a biciklis a zebrán nem tolja a kerék-párt, hanem átsuhan, és még lehetne sorolni. 20 év múlva, ha majd mindenki önvezető autóval közlekedik, kizárva az emberi hibákat, minderre felkészülni talán már felesleges lesz. De addig érdemes mindezt előre megtapasztalni, a tanpályán, az oktatóval vagy egy rutinos öreg rókával. Az országban az elmúlt években sokfelé épült gyakorlásra is alkalmas tanpálya, ezeket változatos árakon és feltételekkel lehet igénybe venni. Van, ahol nem engedik meg a saját gépkocsi használatát, van, ahol viszont ragaszkodnak ehhez. Tekintsünk úgy a tanpályán, ideális esetben hivatásos oktatóval eltöltött órákra, mint egy befektetésre, ami egész hátralévő életünket befolyásolja. Aki már régóta vezet, az tudja: a kezdet kezdetén rögzülő, sokszor helytelen mozdulatokat később szinte lehetetlen korrigálni. ![]() Indulás előtt Akár friss a jogosítványunk, akár sok ezer kilométer van mögöttünk a volán mögött, az indulás előtti alapvető teendők elvégzése kulcsfontosságú biztonságunk érdekében. Bizonyára emlékszünk még az első lépésekre: motorolaj-, hűtővíz-, ablakmosófolyadék-, és üzemanyag szintjének ellenőrzése; vissza-pillantó tükrök és a vezetőülés beállítása. Az abroncsok megfelelő állapotának vizsgálata – évszaknak megfelelő mintázat, nyomás, pótkerék megléte –, legalább ennyire fontos. Ha nem kölcsön autót használunk, barátkozzunk meg a gondolattal, hogy az abroncsok karbantartása az egyik legjobb befektetés, amivel életünk során találkozni fogunk. A megfelelően gondozott abroncsok nem csak a balesetveszélyt csökkentik, de az autózás örömét is teljessé teszik. Tankolásnál az abroncsot is ellenőrizzük! A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon, ugyanis az így mért szám a valós. A kívánt érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gyártó. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra. (Ha a nyomást meleg gumiabroncson ellen-őrizzük, a gyártó által előírt számokhoz 0,3 bar-t hozzá kell adni.) Ne feledkezzünk el a pótkerékről sem! A legtöbben elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket. Mennyire lehet kopott? A hatósági előírások szerint az abroncs futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében a minimum 4 milliméter, nyárinál pedig a 3 milliméter. Miért fontos a megfelelő nyomás? Az alacsonyabb, nem megfelelő gumiabroncsnyomás miatt romlik a tapadás, így egyrészt hamarabb kopnak el a gumiabroncsok, másrészt pedig megnövekszik a hajtóanyag-fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy az autó irányíthatósága/stabilitása is jelentősen lecsökken. Az egyenetlen kopás csökkenti a gumiabroncsok élettartamát, ezért érdemes időről-időre ránézni a futófelületre. Ha az abroncs futófelületének két szélén jelentkezik a kopás, az abroncs „vállas”, akkor alacsony a nyomás. Ilyenkor az abroncs jobban kopik, túlságosan felmelegszik, és az autó a nagyobb gördülési-ellenállás miatt többet fogyaszt. Ha „nem számottevő mértékben”, mondjuk csak 0,5 barral kisebb a kerekekben lévő nyomás az előírtnál – amit ránézésre nem lehet megállapítani –, a gumiabroncs élettartama rövidebb lesz az elvárhatónál. Szakemberek szerint 10%-kal alacsonyabb nyomás mintegy 10%-kal csökkentheti a futásteljesítményt. Amennyiben még kisebb a nyomás, arra is számíthatunk, hogy a fogyasztás akár drasztikus mértékben is megnő, a tapadás viszont csökken. Ha olyan abroncsokkal közlekedünk, amelyekben mindössze 0,5 bar nyomás van, a fentieken túl az abroncsokat véglegesen tönkretesszük. Ha túl nagy a gumiabroncsban lévő nyomás Ilyenkor a futófelület közepe lesz kitéve aránytalanul nagy terhelésének. Igaz ugyan, hogy a nagyobb nyomás akár mérhető fogyasztáscsökkenést is eredményezhet, de semmi sincs ingyen: ilyenkor a gumi-abroncs élettartama éppúgy csökken, mint az autó stabilitása és tapadása, és a futómű is gyorsabban kopik, mint ideális nyomás esetén. Ha a futófelületen mélyedéseket és domborulatokat látunk Ebben az esetben valószínűleg nem elég a nyomáspróba: szerelő tudja megállapítani, hogy a kerekek kiegyensúlyozatlansága vagy a felfüggesztés, a lengéscsillapítók, esetleg a kormányrendszer kopott alkatrészei okozzák-e a bajt. Az átlós kopás helytelen centrírozásra éppúgy utalhat, mint alacsony nyomásra. A kerekek össze- és széttartásának beállítása, valamint a futómű hangolása egyébként is hasznos: nemcsak a féloldalas, illetve az egy-egy foltban történő kopást lehet vele elkerülni, de a gyári értékekre beállítva a legkisebb az abroncsok kopása, ugyanakkor a legjobb a tapadás, és végső soron a legbiztonságosabb a vezetés. Ne becsüljük alá az éjszakai vezetés nehézségét! Rugalmasnak és mobilnak lenni hihetetlenül jó érzés. Különösen a fiatalok élvezik az újonnan felfedezett szabadságot, és a frissen szerzett jogosítványt arra is használják, hogy szórakozni mennek. A sötétben történő vezetés rutin hiányában különösen fárasztó lehet. Az alkohol abszolút tabu; ez a próbajogosítványosok esetében még azon országokban is tiltott, ahol egyébként megengedett a mérsékelt alkohol-fogyasztás a vezetés előtt. Nem érdemes játszani: ittasan vezetni balesetveszélyes, és egy rendőri el-lenőrzés egyenes következménye, hogy a kétéves próba terminus újabb két évvel meghosszabbodik. A nagy távolságok megtétele kemény munka Az autópályán egyszerre megtett több száz kilométer monoton munkát, folyamatos koncentrációt és szélsőséges esetben mikroalvásokat eredményezhet. Ilyenkor jöhet jól egy szórakoztató útitárs, aki szükség esetén a volánt is át tudja venni. Nem egy féléves próbajogosítvánnyal kell bebizonyítani, hogy egyedül is le tudunk vezetni az Adriára, még akkor sem, ha az óránként közbeiktatott torna, kis levegőzés, kávészünet ideiglenesen mérsékeli is a fáradtságérzetet. T-matrica A gépkocsi hátsó ablakára ragasztott nagy T-betű arra hívja fel a többi közlekedő figyelmét, hogy a járművet kezdő sofőr vezeti, ezért lehetőség szerint segítsünk neki, számítsunk némi bizonytalanságra, és legyünk vele előzékenyek. Ez az elmélet, de a gyakorlat sok esetben mást mutat: sok autós – elfeledve, hogy egyszer ő is volt tanuló vezető – a T-betűs autó sofőrjén vezeti le a frusztrációját, szándékosan nehezítve a dolgát. Természetesen sokan vannak, akik tényleg empatikusak. Az autós oktatók azt javasolják, hogy a jogosítvány megszerzése után néhány napig használjuk a megkülönböztető jelzést, és a tapasztalataink birtokában döntsünk a folytatásról. Kulcsszavak: balesetmegelőzés, jogosítvány, közlekedés
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Geely Auto új innovációs tervezőközpontot nyit Milánóban |
|
2023. február 23.
A központ a koncepcióautók és a sorozatgyártású járművek kutatás-fejlesztési programjain fog dolgozni.
|
![]() |
![]() A Geely Auto Group bejelentette a Geely Auto Innovation Design Center Italy megnyitását, amely a kreativitás és a design új központja Milánó központjában. A tervezőközpontban jelenleg folyik a toborzás és minden logisztikai szempont megszervezése. A design és innováció európai központjának megnyitását a világ egyik divat- és formatervezési fővárosában a cég vezetése határozottan támogatta, azzal a céllal, hogy megerősítse a kreativitás központi szerepét a márka jelenében és jövőjében. A milánói Design Center azt tervezi, hogy a sanghaji Geely Auto Design és a többi külföldi tervezőközpont kulcsfontosságú partnerévé válik. ![]() A milánói székhelyű tervezőközpont koncepcióautók és sorozatgyártású járművek kutatási és fejlesztési programjain fog dolgozni, és az élvonalbeli ötletek úttörője lesz. A GIDCI az első projektjeként az egyik legújabb és leginnovatívabb modelljük, a Monjaro modell külső és belső dizájnján dolgozott. A központ célja, hogy a jövőben még több Geely autó tervezésében vegyen részt, és elősegítse a Geely autók piaci sikerét a világ minden táján. A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon. A tervezőközpont feladata továbbá, hogy a Geely Auto Group ambiciózus projektjeinek, globális piackutatásának, nemzetközi stratégiájának, a globális piacra lépés támogatásának kulcsfontosságú tervezőerejeként szolgáljon. ![]() Kulcsszavak: autógyár, design, geely, olaszország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Ford mérnökei megtalálták a legjobb megoldást az elektromos autók hatótávolságának növelésére |
|
2023. február 23.
Amint otthonaink fűtésszámlái meredeken emelkednek, sokakban felmerül a kérdés: mi a leginkább energiatakarékos módja annak, hogy melegben legyünk? A Ford mérnökeinek ugyanerre a kérdésre kellett megtalálniuk a választ egy projektben, amelynek célja az elektromos járművek (EV-k) hatótávolságának növelése.
|
![]() |
![]() Az elektromos autók fűtésének alapja jelenleg a kabinba meleg levegőt fújó klímarendszer – pedig helyette az utastér felületeit is fűthetnénk. Itt részben azokról a felületekről van szó, amelyekkel az utasok közvetlenül kapcsolatba kerülnek, részben pedig azokról, amelyek továbbsugározzák a hőt az autóban ülők felé. Mindegyik megoldás közös jellemzője, hogy az akkumulátorról működnek, de a mérnökök rájöttek, hogy a felületek melegítése 13 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a szokványos légkondicionálás1. Ezzel a megoldással egy tipikus feltöltésből öt százalékkal nagyobb hatótávolság hozható ki, ami egy év alatt már extra kilométerek százait jelentheti. “Köztudott, hogy ha hideg időben nyitogatjuk az ajtókat és az ablakokat, az autóban gyorsan csökken a hőmérséklet. Különösen igaz ez a kézbesítést végző áruszállítókra, amelyekből gyakran száll ki és be a sofőr, így a klímarendszerrel megtermelt hő még gyorsabban elillan, viszont a fűtött felületek továbbra is melegek maradnak,” mondta el Markus Espig, a Ford Kutatási és Innovációs Európai Központjának hajtásrendszer-mérnöke. “Az energia-felhasználás mérséklésével nemcsak a hatótávolság növelhető, hanem a költségeken is spórolhatunk, ráadásul maga az autózás is fenntarthatóbbá válik.” ![]() A Ford azt tervezi, hogy 2026-ra évente 600.000 elektromos autót értékesít Európában, ami hozzájárul másik célkitűzéséhez, vagyis hogy ugyancsak 2026-ra évente több mint 2.000.000 EV-t gyártson világszerte. Hogyan folyt a tesztelés? A mérnökök felszereltek egy Ford E-Transitot fűtött kartámaszokkal, padlószőnyegekkel, ajtópanelekkel, napellenzőkkel, valamint egy kormánykerék mögé beépített panellel3. A tesztek során leképezték egy csomagkézbesítő, egy speciális termékeket szállító fuvarozó és egy iparos 350 kilométert felölelő munkanapját Kölnben és a város környékén. A teszteket egyaránt elvégezték télen és nyáron, száraz és vizes utakon, tűző napfényben és heves esőzésben, leképezve minden körülményt, amelyekkel a Ford áruszállítók felhasználói szembesülnek. ![]() A kutatás során azokat az (időjárási, közlekedési és útviszony) változásokat is figyelembe vették, amelyek hatással lehetnek a jármű hatótávolságára, mert ha ezek az adatok is szerepelnek a várható futásteljesítmény kiszámításában, akkor sokkal pontosabb valós idejű eredmény születik. A haszonjárművekben ezek az összesített vezetési adatok ‘flotta hatótávolság-előrejelzőként’ használhatók, és segítségükkel előre felmérhető egy adott útvonal energiaigénye. A Ford mérnökei más technológiákat is teszteltek, amelyekkel jelentős energia- és idő-megtakarítás érhető el: A hőcserélő az elektromos hajtásláncból kinyert hulladékhőt a kabin és/vagy az akkumulátorcsomag fűtésére használja fel Az akkumulátor hűtőrendszereképes lehűteni és előmelegíteni az akkumulátorcsomagot A gazdaságos útvonaltervezés és agarantált töltés segít az optimális útvonal és a töltéshez szükséges megállók kiszámításában, hogy a felhasználók a lehető legjobban kihasználhassák a jármű hatótávolságát Az intelligens gyorstöltés már előre lehűti vagy felmelegíti az akkumulátort a következő gyorstöltés előtt A hajtáslánc-kondicionálás segítségével energetikai szempontból optimális hőmérsékleten tarthatók az elektromos hajtáslánc részegységei ![]() A Ford már a CEVOLVER projekt előtt is mélyrehatóan vizsgálta, hogyan csökkenthető az EV-k energiafogyasztása, például olyan belső világítás használatával, amely hűvösebb vagy melegebb hatást kelt a kabinban. A Ford elektromos autóiban hamarosan újabb energiatakarékos technológiák jelennek majd meg; jó példa erre az új, tisztán elektromos hajtású Ford E-Transit Custom gőzbefecskendezéses hőszivattyú-rendszere. A jövőbeli hatótávolság-növelő technológiák fejlesztése mellett a Ford már ma is számos hasznos megoldást kínál, amelyek hatékonyabbá teszik jelenlegi elektromos autóinak működését. A Mustang Mach-E és az E-Transit modellek Előre Ütemezett Kondicionálása révén távirányítással, már az indulás előtti feltöltés ideje alatt is bekapcsolható a kabin és az akkumulátor előzetes felfűtése vagy lehűtése. A jármű a külső hőmérséklet adatai alapján felméri, mennyi energia szükséges ahhoz, hogy a tulajdonos által előre megadott indulási időre minden optimális hőmérsékletű legyen. A Ford számításai szerint 0° Celsius külső hőmérséklet mellett egy félig megterhelt E-Transit hatótávolságának 75 százaléka használható ki, ha a járművet előmelegítik; enélkül azonban ugyanez az érték csak 66 százalék lesz. A Ford elektromos autóiban többféle üzemmód is kiválasztható⁵, amelyekkel csökkenthető az energia-felhasználás – és így növelhető a hatótávolság –, emellett pedig ezek a járművek a fékezés energiáját is képesek visszanyerni. Kulcsszavak: E-Transit, elektromos autó, ford
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Tucson volt Európa legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve 2022-ben |
|
2023. február 23.
A Hyundai Tucson Európa legnagyobb számban eladott alsó-középkategóriás crossover modellje. 2022-ben a Tucson 150 803 példányát helyezték forgalomba Európa-szerte
|
![]() |
![]() Habár a szabadidőjárművek szegmense ma jelentősnek számít Európában, a kategória még csak kialakulófélben volt két évtizeddel ezelőtt, amikor az első Hyundai Tucson megérkezett. A Hyundai globális bestsellere 2004-es bevezetése óta rúgja fel a trendeket. Az immár negyedik generációjában járó Tucson változatlanul népszerű az európai ügyfelek körében. A globális autóipari és -piaci elemző szervezet, a JATO Dynamics által összegyűjtött adatok szerint 2022-ben 150 803 eladott példánnyal a Tucson volt Európa legkeresettebb alsó-középkategóriás szabadidőjárműve. Noha az európai újautó-piac éves szinten visszaesést mutatott, a Tucson eladásai 1%-kal nőttek 2021-hez viszonyítva. Ennek az erőteljes értékesítési teljesítménynek köszönhetően a Hyundai népszerű kompakt szabadidőjárműve a nyolcadik legnagyobb számban eladott típusnak bizonyult a térségben. „A Tucson újabb sikeres évet zárt Európában, és ezzel a kompakt szabadidőjárművek rendkívül népes szegmensének a csúcsára emelkedett.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „A Tucson piaci sikerei a modell látványos formatervével és ügyfélközpontú technológiai szolgáltatásaival együtt jól szemléltetik a Hyundai azon szándékát, hogy olyan kiváló minőségű termékeket biztosítson európai ügyfeleinek, amelyek megfelelnek a vásárlók változatos igényeinek és életmódjainak, és túlszárnyalják várakozásaikat.” ![]() A Tucson Európa-szerte kiváló évet zárt 2022-ben A Tucson egész Európában nagy népszerűségnek örvendett a tavalyi évben, és ez fokozottan igaz volt a Hyundai legnagyobb piacaira. Spanyolországban a Tucson volt az abszolút legnagyobb számban eladott személygépkocsi 2022-ben: a típusból összesen 21 985 darab talált gazdára. A siker titka a modell ultramodern funkcióiban, az előremutató formanyelvben, valamint az ügyféligények széles körét kielégítő motorválasztékban keresendő. A Hyundai összességében a harmadik legnépszerűbb márkaként zárta az évet Spanyolországban, ahol minden korábbinál magasabb: 7,32 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az Egyesült Királyságban a Hyundai fennállásának legjobb, 5,0 százalékos piaci részesedését érte el. A márka 2022 során 80 419 új autót értékesített. Ebből 27 839 darabot tett ki a Tucson, ami az összeladások 35 százalékának felel meg. Gazdag felszereltségének, stílusos formatervének és csekély károsanyag-kibocsátású erőforrásainak köszönhetően az alsó-középkategóriás szabadidőjármű a szegmens eladásainak 5,3 százalékát tudhatta magáénak. Ezzel a Tucson volt a kompakt crossovert kereső brit vásárlók első számú választása, és összességében a hetedik legkeresettebb típus a szigetországban. ![]() Franciaországban csaknem 18 000 eladott autóval a Tucson vezette a Hyundai 2022-es értékesítési ranglistáját, míg Írországban egyetlen márka egyetlen típusából sem adtak el többet, mint a Tucsonból (6432 db.) A Tucson magasabbra emeli a lécet a szabadidőjárművek előtt Innovatív megoldásaival és a kategórián túlmutató értéket teremtő biztonsági részleteivel a negyedik generációs Tucson új mércét állít a szabadidőjárművek körében. A kategória legkiválóbb, családbarát biztonsági csomagját kínáló Tucson fedélzetén gondtalanul utazhatnak a Hyundai ügyfelei. A független európai újautó-értékelési program (European New Car Assessment Programme, Euro NCAP) maximális, ötcsillagos biztonsági minősítést adományozott a típusnak. A Tucson egyedi karakteres LED-es nappali világítását teljes mértékben a hűtőmaszkba integrálták. Az ultramodern féltükrös világítástechnológiának köszönhetően a nappali világítás aktiválásakor az addig sötét króm hatású hűtőmaszk ékköveket idéző formavilágot ölt, szemkápráztatóan látványossá téve a jármű kecses megjelenését. A Tucson 48 voltos benzines és dízel mild hibrid hajtásláncaival, valamint full hibrid és plug-in hibrid opcióival a kompakt szabadidőjárművek között páratlanul gazdag villamosított hajtáslánc-választékot kínál. Az N Line kivitel az alapmodell felülmúlhatatlanul dinamikus formavilágát, kényelmét és fejlett kapcsolódási szolgáltatásai az N modellcsalád motorsport ihletésű stílusjegyeivel és karakterével ötvözi. ![]() Kulcsszavak: értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem, Tucson
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler |
|
2023. február 21.
Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler vasúti járműgyártó cég Svájcban, a jármű kocsiszekrényei és az erőforrás-modul váza a vállalat alumínium kocsitesteket gyártó szolnoki üzemében készültek - közölte a Stadler.
|
![]() |
![]() A tájékoztatás szerint az álló- és futópróbákat követően a hidrogénüzemű vonatot a kaliforniai San Bernardino megyei közlekedési hatósághoz viszik, ahol az engedélyeztetéshez szükséges hivatalos hatósági próbákat végzik majd el a szakemberek. A közleményben kiemelték, a Stadler FLIRT H2 vonata az első hidrogénüzemű vasúti jármű lesz az Amerikai Egyesült Államok történetében, és fontos szerepet játszik a zéró károsanyag-kibocsátású vasúti technológia bevezetésében az amerikai piacon. A tájékoztatás szerint a FLIRT H2 motorvonat beszerzése a kaliforniai Redlands Passenger Rail Project személyszállító vasúti projektben valósul meg. A Redlands Passenger Rail Project 14 kilométeres összeköttetést jelent Redlands és a San Bernardino Metrolink állomás között, ahol a jármű 16 menetet fog teljesíteni naponta. A motorvonat utasforgalmi körülmények között naponta 480-600 kilométeres távot tesz majd meg, a külső környezeti viszonyok függvényében. Ismertetik, hogy a FLIRT H2 jármű két kocsiból és egy PowerPack néven ismert erőforrás modulból áll, amely helyt ad az üzemanyagcelláknak és a hidrogéntartályoknak. A PowerPack a hidrogént elektromos árammá alakítja, amelyet a hajtásért felelős akkumulátorban tárol el. ![]() Az akkumulátor a jármű hajtásrendszerét, a fűtő-, szellőző- és légkondicionáló rendszert (HVAC) és egyéb kényelmi berendezéseket látja el energiával. A vonat fékezéskor a mozgási energiát vissza tudja nyerni, így ez is újra felhasználhatóvá válik a jármű meghajtására. A vonat 108 ülő utas befogadására alkalmas, és rengeteg további állóhelyet kínál. Maximális sebessége 130 kilométer/óra - tájékoztatott a Stadler. A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein. A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak. A cég Magyarországon három leányvállalattal - Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. - van jelen. A szolnoki gyár 2009-ben kezdte meg a működését, és mára nemcsak a cégcsoport, hanem a régió legnagyobb kapacitású vasúti kocsiszekrény üzemévé vált. Konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta. ![]() Kulcsszavak: FLIRT H2, hidrogén, Stadler
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 121 - 130 |