Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 121 - 130
A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

2022. február 04.
A Volvo Cars és a Northvolt az elektromos átállás felgyorsítása érdekében új, 3000 munkahelyet teremtő akkumulátorgyárat építenek a svédországi Göteborgban.
Részletek

A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

A Volvo Cars és a Northvolt a svédországi Göteborgot jelölték ki új akkumulátorgyáruk helyszínéül. Az üzem, amely 2025-ben kezdi meg a termelést, akár háromezer embernek ad majd munkát. A gyártólétesítmény ahhoz a mintegy 30 milliárd svéd korona összértékű beruházás keretében megvalósuló kutatási-fejlesztési központhoz kapcsolódik majd, amelynek létrehozásáról tavaly decemberben döntöttek a felek.
 
A két vállalat képviselői február 4-én, pénteken reggel 9:00 órakor közös online sajtótájékoztatón jelentik be a fejlesztést. A sajtóesemény ezen a linken elérhető.
 
Az új gyártóüzem, valamint a Northvolttal ápolt, szoros kapcsolat jelentős mértékben erősíti a Volvo Cars villamosításai stratégiáját, amelynek értelmében az autógyártó 2030-tól kizárólag tisztán elektromos járműveket állít elő és értékesít.
 
Az akkumulátorgyár építése 2023-ban veszi kezdetét. Az üzemben kifejezetten az új generációs, tisztán elektromos Volvo és Polestar modellekbe szánt, ultramodern akkumulátorcellák készülnek majd.
 

A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

A gyár évente akár 50 gigawattóra (GWh) összkapacitású akkumulátorcellát lesz képes előállítani; ezzel a termelési kapacitással éves szinten mintegy félmillió gépkocsit tud majd kiszolgálni.
 
A partnerek azért választották a leendő gyár helyszínéül a svédországi Göteborg város Torslanda kerületét, mert így az közvetlen kapcsolatban lehet a Volvo Cars legnagyobb autógyárával, hozzáférhet annak infrastruktúrájához, megújuló energiaellátásához, valamint kompetens munkaerejéhez. Az akkumulátorgyár a Volvo Cars és a Northvolt K+F központjaihoz is közel fekszik majd.
 
„A Volvo Cars és a Northvolt között létrejött akkumulátorcella-együttműködés fontos szerepet játszik vállalatunk villamosítási stratégiai törekvéseiben.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Célkitűzésünk, hogy a prémium elektromos járművek piacának vezető szereplőjévé váljunk, és 2030-tól kizárólag tisztán elektromos járműveket forgalmazzunk.”
 
„A göteborgi gigaüzem létrehozása meghatározó jelentőségű lépés, amelynek jóvoltából egyrészt folytathatjuk a világ egyik legdinamikusabb autóipari régiójának az átalakítását, másrészt közelebb kerülhetünk azon célunk megvalósításához, hogy a fenntartható akkumulátorok első számú globális beszállítójává váljunk.” – mondta Peter Carlsson, a Northvolt társalapítója és vezérigazgatója.
 
A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

A fenntartható gyártás alapvető eleme a Volvo Cars és a Northvolt között létrejött együttműködésnek. A gyár energiaellátását ezért szénmentes forrásokból biztosítják; ennek kapcsán egyrészt meg kívánják erősíteni a térség megújulóenergia-előállító kapacitását, másrészt olyan műszaki megoldásokat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik a körkörös gazdaság bevezetését, az erőforrások nagy hatásfokú felhasználását.
 
A Volvo Cars és a Polestar tisztán elektromos típusaiba szánt akkumulátorok gyártása jelentős mértékben hozzájárul az érintett járművek teljes élettartamára vonatkozó szénkibocsátáshoz. Azzal, hogy a fenntartható akkumulátorok gyártásában vezető szerepet betöltő Northvolttal léptek együttműködésre, valamint hogy az akkumulátorokat európai autógyártó létesítményeikhez közel fogják előállítani, a Volvo Cars és a Polestar jelentős mértékben csökkenti az elektromos járműveikbe szánt akkumulátorok beszerzéséhez és gyártásához köthető környezeti terhelést.
 
„Az új akkumulátorgyár elősegíti azon célunk megvalósítását, hogy gyártóhálózatunkat teljes mértékben klímasemlegessé tegyük, valamint hosszú évekre biztosítja számunkra a kiváló minőségű akkumulátorok rendelkezésre állását.” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars ipari tevékenységekért és minőségért felelős igazgatója. „A Volvo Cars és a Northvolt közötti együttműködés jóvoltából tevékenységeink az akkumulátor értéklánc teljes egészét lefedik, a nyersanyagoktól egészen a kész autóig, ami biztosítja a rendszerek optimális beépíthetőségét járműveinkbe.”
 
A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban

A Northvolt és a Volvo Cars akkumulátorgyártó vegyes vállalata az európai akkumulátor-gyártó ipar meghatározó szereplője, a gyártóüzem pedig Európa egyik legnagyobb akkumulátorcella-előállító létesítménye lesz. A Volvo Cars és a Northvolt a Tesla korábbi vezetőjét, Adrian Clarke-ot nevezte ki a gyár igazgatójának.
 
A több száz munkahelyet teremtő kutatás-fejlesztési központ 2022-ben kezdi meg működését, létrejöttével a Volvo Cars azon kevés autóipari szereplők egyikévé válik, amelyek saját tevékenységeik keretében képesek akkumulátorcellákat fejleszteni és gyártani.
 
A Volvo Cars és a Northvolt közötti együttműködés elsődleges célja olyan testre szabott akkumulátorok és járműintegrációs megoldások kifejlesztése, amelyek maximálisan kielégítik a Volvo és Polestar ügyfelek elvárásait, a hosszú hatótávolságtól kezdve a gyors tölthetőségig. Az akkumulátorok fejlesztésének és gyártásának a mély, vertikális integrálása kulcsfontosságú a Volvo Cars és a Polestar számára, hiszen az akkumulátor az elektromos járművek legköltségesebb fődarabja, egyben a jármű szénlábnyomának meghatározó összetevője.
 
Az új akkumulátorgyár és a kutatás-fejlesztési központ működtetéséhez szakmai kompetenciák széles skálájára lesz szükség, ezért a vegyes vállalat megkezdte a magasan képzett mérnökök és vezetők toborzását. A gyártásban dolgozó gépkezelők és szerelők toborzása 2023 végén veszi kezdetét.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, volvo
 
A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést A BMW gyáraiban intelligens adatelemzési rendszer garantálja az eddigi leghatékonyabb, prémium minőségű tömegtermelést Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében Legördült az egymilliomodik Juke a Nissan sunderlandi üzemében A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban Legördült a gyártósorról az első új generációs i10 Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig Brexit - Világszerte 2,8 millióval csökkenhetnek az autóeladások 2018-ig A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag A drezdai kutatóüzemben elkészült az első adag Audi e-diesel üzemanyag
 
Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését

Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését

2022. február 04.
Az Európában újonnan regisztrált járművek átlagos szén-dioxid-kibocsátása 7 g/kilométerrel jobb, mint az előzetes célérték. Hildegard Wortmann, az Audi igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja: “A sikeres elektrifikáció fontos mutatója”
Részletek

Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését

Az előzetes eredmények alapján az Audi 2021-ben túlteljesítette flottaszintű szén-dioxid emissziós célértékét az Európai Unióra, Norvégiára és Izlandra vonatkozóan. Az elért 122 g/km értékkel a vállalat bőven alatta marad az előírt 129 g/km célértéknek. Ezzel a márka pozitívan járult hozzá a Volkswagen Csoport flottaszintű kibocsátási értékéhez, amely nem csupán az előírt követelményeket teljesíti, de alatta is marad annak.

“A flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási értékek fontos mutatói sikeres elektrifikációs törekvéseinknek.” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja. “Céljaink ilyen mértékű túlteljesítése további bizonyíték arra, hogy a megfelelő stratégia mentén haladunk amikor következetesen a jövő fenntartható prémium mobilitására fókuszálunk. Nagy erőkkel folytatjuk átalakulási folyamatunkat.”

Erős év a tisztán elektromos járművek számára

A tisztán elektromos modellek kiszállításának jelentős emelkedése különösen pozitívan érintette a flottaszintű emissziós értéket. A 2021-ben az Euróai Unió országaiban, Norvégiában és Izlandon átadott összesen 42 991 autó az előző évhez képest 49,8 százalékos növekedést jelentett. Az Audi e-tron (a Sportback változattal együtt) a legkeresettebb tisztán elektromos prémium SUV modell Európában. Az Audi a tavalyi évben több, mint duplájára emelte a kínálatában szereplő tisztán elektromos járművek számát négy új járművel –az Audi e-tron GT, az Audi RS e-tron GT, az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellekkel -  bővítve a választékot.

Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését

Az Audi úgy tervezi, hogy 2025-re több, mint 20 tisztán elektromos modell szerepel a portfóliójában. 2026-tól kezdődően a márka pedig kizárólag tisztán elektromos új modelleket mutat majd be. A vállalat egyértelműen elkötelezte magát az elektromobilitás felé és ez értelemszerűen tükröződik a beruházási kiadások tervezésénél is. Az Audi 2022 és 2026 között közel 18 milliárd eurót kíván költeni az elektrifikáció és hibridizáció területén a 2021. végén elfogadott tervekkel összhangban. Ez azt jelenti, hogy a mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.

A flottaszintű értékek kalkulációja az Európai Unió 27 országában illetve Norvégiában és Izlandon újonnan forgalomba helyezett járművek alapján történt. Az Európai Bizottság által megerősített szén-dioxid-kibocsátási értékek egy későbbi időpontban lesznek elérhetőek.

A fent említett modellek üzemanyag/elektromos energia fogyasztása

Az üzemanyag- illetve elektromos energiafogyasztásra és a szén-dioxid-kibocsátásra megadott tartományt a használt abroncsok és könnyűfém keréktárcsák, valamint a jármű felszereltsége és kiegészítői határozzák meg.

Audi e-tron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 26,1 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,3 – 20,9 (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km

Audi e-tron Sportback
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 25,9 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,0 – 20,9 (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km

Audi RS e-tron GT
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 22,5 – 20,6 (WLTP ciklus szerint); 20,2 – 19,3 (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km

Audi e-tron GT quattro
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.8–19.9 (WLTP ciklus szerint); 19.6–18.8  (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km

Audi Q4 e-ron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.3–17.0 (WLTP ciklus szerint); 18.2–15.8 (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km

Audi Q4 Sportback e-tron
Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 20.9–16.6 (WLTP ciklus szerint); 17.9–15.6  (NEDC ciklus szerint);  szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km


Kulcsszavak: audi, e-tron, környezetbarát, zöld
 
Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi Power, Speed, Performance – Az új Audi R8 nagyteljesítményű sportkocsi A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét A ŠKODA bemutatja a VISION E belső terét Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Készülhet a Tesla: 2020-ig legalább 100 ezer elektromos autót adna el a Daimler Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Nagyarányú növekedést hozott 2014 a CNG üzemanyag értékesítésében Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését Kína az elektromos autók népszerűsítésébe kezdett
 
Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

2022. február 03.
Egyszerűen nagyszerű: a Piaggio bemutatja az első kompakt, nagy teljesítményű, kényelmes és egyben környezetbarát „városi teherautót”. Hatékony munkatárs: tartós szívó motor, versenyképes ár, alacsony üzemanyag költségek. Kimeríthetetlen sokoldalúság: 1400 féle változat + számos akkreditált átalakítás
Részletek

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

2021 egy új, fontos fejezet kezdete a Piaggio Porter történetében. A megalkotás évét, 1992, követően csaknem húsz évvel később, a „nagy munkás kis méretben” elképzelés teljesen megújult: bemutatásra kerül a Piaggio Porter NP6, az új járművek generációja, amelyet a Porter tipikus értékeinek továbbfejlesztésére fejlesztettek ki. Egy olyan jármű, amely képes ötvözni a kompakt méreteket és a rendkívüli rakteret.

A Piaggio Porter NP6-tal megalkották az első „Városi Teherautót”: egy kompakt, könnyű, nagy teljesítményű, sokoldalú, kényelmes, gazdaságos és környezetbarát haszonjárművet. A Porter NP6 úgy készült, hogy kitűnjön a rövid távú teherszállításban. Ideális társ a lehető legszélesebb körű professzionális igények elvégzéshez városi környezetben, ahol a tömeg mellett szigorú emissziós korlátozások vannak jelen.

Új CombiFuel hajtásláncok

Összhangban azzal az úttal, amelyet a Piaggio Group és a Piaggio Commercial már évekkel ezelőtt megtett, és amelynek célja az energiaforrások felhasználásának csökkentése, a környezetvédelem és az életminőség javítása volt, az új Piaggio Porter NP6 termékcsaládot már nem gyártják csak benzines változatban, hanem két, környezetbarát CombiFuel névre keresztelt hajtáslánc áll rendelkezésünkre: egy soros kialakítású, 1,5 literes, négyhengeres, kombinált benzin+LPG vagy benzin+CNG üzemanyagrendszer.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Mindkét változat (benzin+LPG illetve benzin+CNG) elérhető rövid illetve hosszú hatótávval. A Rövid Hatótáv elsősorban városi használatra ajánlott, míg a Hosszú Hatótáv nagyobb hatótávra és még nagyobb rakománykapacitásra is képes.

A motor 1498 köbcentis, négyhengeres, alumíniumötvözetből készült hengerfejjel és motorblokkal ellátott, megfelelve az EURO6D-Final szabványoknak. Lánchajtású, 16 szelepes időzítő rendszerrel, kettős felső vezérműtengely-elosztással, valamint kettős változó vezérlésű szelepvezérléssel rendelkezik (mind a szívó-, mind a kipufogóoldalon).

A különböző variációktól függően az üzemanyagrendszer egy vagy több nagynyomású tartályt használ a rakodótér alatt, így ezek nincsenek hatással a Porter NP6 teherbíró képességére. A tartályok biztonságosan vannak rögzítve a kerethez és nagy szilárdságú, edzett acélból készülnek. A jármű alapértelmezés szerint gázüzemmódban működik, kivéve a motorindítási fázist, amely benzin üzemmódban indul, majd automatikusan átkapcsol, ha eléri az üzemi hőmérsékletet, de minden esetben van egy kapcsoló a kormánykerék bal oldalán kézi üzemmódváltáshoz. A gombon négy LED is található, amelyek a tartályban lévő gázszintet jelzik, míg a jelzőlámpa akkor világít, ha a jármű gázzal működik.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

A Piaggio Porter NP6 gázüzemű motorjainak egyik nagy előnye, hogy gazdaságosan üzemeltethetőek: akár 20%-kal kevesebbe kerülhet az üzemanyagra fordított költségkeret egy hasonló dízel versenytárshoz képest.

A másik nagy előnye a viszonylag egyszerű és megbízható szívómotornak, hogy tartósabb, mint a mai modern turbós dízel motorok, ezért ennek köszönhetően további megtakarításokat érhetnek el az NP6-ot választó vásárlók.

Rekord méret/rakománykapacitás arány

A Piaggio Porter NP6-ot úgy tervezték, hogy maximalizálja a rakománykapacitást a kompakt méret és agilitás mellőzése nélkül. Ezekre a funkciókra mindig szükség van városi környezetben erős forgalom mellett. Ugyanakkor a cég növelte a biztonságot és a fedélzeti kényelmet is, az előző generációhoz képest.
A kompakt, félig előtolt vezetőfülke használata lehetővé teszi a terek optimalizálását is a rakomány maximalizálása érdekében. Mindez rekord méret/rakománykapacitás arányt jelent: a legkompaktabb változatában a Piaggio Porter NP6 mindössze 6,9 m²-es alapterülettel rendelkezik, ami elképesztő, hiszen minden egyes négyzetméter 200 kg teherbírást jelent.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Az effektív alváz terhelhetőség a szimplakerekes hátsó tengely változatnál elérheti az 1275 kg-ot, míg a duplakerekes változatnál az 1610 kg-ot, ahol a jármű össztömege nem haladja meg a 2800 kg-ot – mindezek miatt a Porter NP6 a saját súlyánál nehezebb rakomány szállítására is képes.

Nagy teljesítmény egy igazán kis teherautóban

Az autentikus teherautó-konfigurációnak köszönhetően biztosítja a kategória vezető teljesítményét az effektív rakománykapacitás szempontjából: a nagy ellenállású, acél négyzetprofilelemekből álló hegesztett és a fülkeszerkezetbe integrált váz garantálja a szilárdságot és a kis súlyt.

A MacPherson első felfüggesztés és a merev hátsó tengely dupla parabola laprugós felfüggesztése biztosítja az első tengelyen az 1000 kg-os, a hátsó tengelyen pedig az akár 2020 kg-os teherbírást.

A hátsókerék-hajtásnak köszönhetően a teher elősegíti a tapadást a meghajtott keréken, így bármilyen útfelületi viszonyok között kiváló úttartást biztosít. Ehhez hozzájárulnak a modern vezetést segítő funkciók is, köztük az ESC, ASR, ABS és EBD, amelyek segítik a vezetőt a manőverek során, és optimalizálják a jármű teljesítményét, ezáltal növelik a biztonságot.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Nagyobb biztonság és fedélzeti kényelem

A térfogatok és a terek optimalizálása a biztonság és a fedélzeti kényelem növelését is lehetővé teszik: a Porter NP6 vezetőfülke biztonságos és kényelmes környezet ergonomikus vezetési pozícióval, amely széles és azonnali kilátást biztosít, ezáltal megkönnyíti a vezetést illetve a parkolást, továbbá könnyű a ki- és beszállás is a megfelelő magasságban elhelyezett ülések és a kis kormánykeréknek köszönhetően.

A Porter NP6 öt különböző felszereltségi csomagban érhető el: Start, Plus, Top, HD Start és HD Top, amelyek az alapfelszereltségen túlmenően a fedélzeti kényelmet és a jármű működését javító eszközök széles skáláját tartalmazzák.

Mihelyt a volán mögé ülünk, könnyű kézben tartani mindent hála az intuitív műszerfalnak, amely gyorsan és könnyen leolvasható, valamint a kormány bal oldalán könnyen elérhető kezelőgomboknak - beleértve a billenő platót irányító gombot.

A műszerfalon található konzol közepe a DAB+Bluetooth rádiónak és a klímavezérlő parancsoknak ad helyet (mindkettő alapfelszereltség a Plus és a Top változatban). A felső részen praktikus csúszásmentes gumiház kapott helyet az okostelefon számára, kiegészítve egy USB töltőporttal. Az utasoldalon tágas kesztyűtartó található, emellett praktikus szemüvegtartó a fenti belső lámpánál.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Az alapfelszereltség részét képezi még a vezetőoldali légzsák, az automatikus vészhelyzeti eCall rendszer és az elektromosan állítható, behajtható oldalsó visszapillantó tükrök párátlanító funkcióval kiegészítve (a Start verziónál nem elérhető). Opcionálisan elérhető az utas oldali oldallégzsák és a ködlámpák (a felső változatban alapfelszereltség).

Rugalmas választék és maximális felszereltségi lehetőség: egy Porter NP6 minden igényhez

A rövid (L1) vagy hosszú (L2) tengelytávú változatok kombinálásának lehetősége egy szimpla- vagy duplakerekes hátsó tengellyel, valamint kétféle plató lehetősége (fix vagy billenő) teszi a Portert NP6 termékcsaládot teljessé.

Sőt, a két különböző végáttétel – alap és alacsony – optimalizálja az üzemanyagfogyasztást a különböző használati profilokban, emellett megkönnyíti a nehéz rakományokkal végzett munkát meredek lejtős terepen, növelve az állóhelyzetből felfelé való elhúzási kapacitást. Ez utóbbi a HD Start és HD Top változatok sajátossága.

A különféle elérhető verziók kombinálásával a Porter NP6 akár 1400 különböző változatot kínál, mivel bármilyen típusú professzionális igényéhez vagy preferenciához egyedileg konfigurálható.

Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6

Fix plató változat

A Porter NP6 Fixed Deck ideális változat azok számára, akik lapos, szabályos, teljesen kihasználható és könnyen hozzáférhető platót keresnek. Valójában a rakodótér 800 mm-re fekszik a talajtól, és az alumíniumötvözetből készült oldalfalak és hátfal három oldalon nyílik. A rakodóplató két különböző hosszúságban kapható – standard (L1) vagy extra (L2) -, és ez utóbbi elegendő helyet biztosít 4 euroraklap tárolására.

Billenőplató változat

A billenőplatós változat ötvözi a fix platós szerkezetének erősségeit a billenőplatós rendszer praktikusságával, amelynek maximális billenési szöge 45°. Ideális ömlesztett áruk és nehéz anyagok szállítására és kirakodására. Ez például az a jármű, amely a legjobban megfelel az építőiparban dolgozó kis- és középvállalkozások igényeinek.

Alváz változat

A nagy teljesítmény, a műszaki jellemzők, a váz szilárdsága és sokoldalúsága garantálja az Alváz változat kiemelkedő sokoldalúságát, amely a rendkívül nagy teljesítményű átalakítások kiindulópontja: a Porter NP6-ot úgy tervezték, hogy könnyen alkalmazkodjon a felszerelési csomagok széles skálájához, és ezáltal megfeleljen a specifikus elvárásoknak, beleértve a városi logisztikát, élelmiszer-szállítást, tereprendezést, karbantartást, mobil műhelyeket, építkezést, mobil hirdetőtáblákat és közmunkákat.

Szintén a legextrémebb feladatokra szánt felszerelések megkönnyítése jegyében, a Porter NP6-ban beépítésre kerültek erőátviteli berendezések, amelyek akár 16 kW teljesítményt biztosítanak: a motoron kívül a váltóműre is felszerelhetőek, ahol könnyebben elérhetőek a fülke mögé helyezett berendezések számára.

Kulcsszavak: bemutató, haszongépjármű, Piaggio, Porter NP6, premier
 
Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Jönnek a speciális kinézetű Discovery-k Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Álom BMW a rendőröknek Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Polo terepes a Genfi Autószalonon Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása Már látható közlekedési magazinunk decemberi adása Toyota S-FR világpremier a Tokiói Autószalonon Toyota S-FR világpremier a Tokiói Autószalonon
 
Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

2022. február 03.
Éppen tíz éve, hogy Helsinkiből megérkezett Ferihegyre a fizetésképtelenné vált Malév utolsó járata. A Boeing 737-es landolása törte ketté azt az álmot, hogy Magyarország fenn tud tartani egy nemzeti légitársaságot.
Részletek

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

„Nagy fejlődést tett meg a polgári légi közlekedés 1946 óta, amikor felszálltak az akkor még MASZOVLET első gépei. Néhány hónappal ezelőtt virágzó vállalat került a magyar állam tulajdonába - í­rja a hvg. A szovjet szakemberek baráti készséggel egyengették a magyar polgári légi forgalom önálló útját. Budapesten maradt a repülőgépek rendkívül fontos dokumentációs anyaga, s vannak mindehhez kiválóan értő szakembereink is: szovjet segítséggel raktuk le a műszaki káderek és az új „hajózó“ személyzet kiképzésének alapjait.” – így írt 1955 januárjában a Magyar Légiközlekedési Vállalatról a Szabad Nép tudósítója.

A második világháború idején elpusztult magyar polgári légiflotta helyén 1946 márciusában alakult meg szovjet–magyar vegyesvállalatként a Malév elődje, a Magyar–Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt. (Maszovlet), innen indult a magyar nemzeti légitársaság története. Nem sokkal később megérkeztek az első, 21 személyes Li-2-es utasszállítók is a vállalathoz, ezek a gépek még ekkor a budaörsi reptérről indították járataikat, a háború során súlyosan megrongálódott ferihegyi terminál ugyanis 1950-től fogadott újra járatokat. A Maszovlet először belföldre repült, az első külföldi járat 1947-ben Bukarestbe szállította az utasokat, az első menetrend szerinti külföldi járat pedig Prágát és Budapestet kötötte össze.

A MALÉV HA-TSA lajstromjelű, Douglas C-47A típusú repülőgépe 1957-ben. Az amerikai gép még 1951-ben tévedt a magyar légtérbe, ahol a légvédelem elfogta, majd bekerült a polgári flottába. 1961-ben ez az utasszállító zuhant rá egy zuglói társasházra.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

A magyar kormány 1954-ben vásárolta ki a szovjet tulajdonrészt, ezt követően, 1954. november 26-tól működött MALÉV-ként a légitársaság. A Szabad Nép nem sokkal később odalátogató tudósítója már arról számolt be, hogy a vállalat 11 magyarországi várossal köti össze Budapestet. Természetesen ez ennél kevesebb önálló járatot jelentett, a gépek akkor még több helyen álltak meg, a vidéki repterek között is volt összeköttetés. Ebben az időben született meg Repülős Gizi legendája: a haláláig számtalan esetben lebukó betörő, Bodnár Gizella e szerint a belföldi légi járatokat vette igénybe, hogy lopni járjon. A legenda alapját az adta, hogy a zsebében találtak egy repülőjegyet, ám maga az érintett szerint a történet nem volt igaz.

Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Zalaegerszeg, Szombathely, Győr, Békéscsaba és Szeged mellett átszállás nélkül ebben az időben Moszkvába, Prágába, Varsóba, Bukarestbe, Szófiába és Bécsbe lehetett eljutni menetrend szerinti légi járattal. Európán kívülre először Kairóba lehetett utazni, 1963-tól, a járat Athénon keresztül közlekedett.

A belföldi légi szállítás 1969-ben szűnt meg, ennek részben az volt az oka, hogy a modernizálódó flotta gépei már nem tudtak leszállni a vidéki füves repterek kifutópályáin. A repülés pedig a vállalati emberek kiváltságából lassan a turisták számára is elérhetővé vált, a hetvenes évek végére pedig már egymillióan fordultak meg Ferihegyen és a Malév járatain. A flotta a nyolcvanas évek végéig még szovjet gépekből állt, 1988-tól cserélték le ezeket Boeingokra. Az utolsó TU-154-eseket 2001 tavaszán vonták ki a forgalomból.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

Egy ilyen géphez kötődött a társaság egyik balesete is: 2000-ben behúzott futóművel próbált leszállni a thesszaloniki reptéren, az utasszállító a fedélzetén több mint száz utassal 200 métert csúszott a kifutópályán és súlyosan megrongálódott.

A HA-LCR TU-154-es repülőgép a repülőtér tűzoltóállomása mellett, Thesszaloniki nemzetközi repülőterén. Mivel nem lett volna gazdaságos a javítása, a MALÉV a roncsot a repülőtér tűzoltóságának adományozta.

A Malév története során a 2000-es, szerencsés végkimenetelű baleseten túl több tragédia történt. 1961-ben a főváros felett sétarepülést végző járat zuhant egy zuglói társasházra, a gépen utazó 23 ember életét vesztette, akárcsak három járókelő. A vizsgálat szerint a tragédiát az okozta, hogy a személyzet látványos, ám annál veszélyesebb manővereket végzett az utasok szórakoztatására, ennek következtében pedig irányíthatatlanná vált a repülő. 1971 augusztusában Koppenhága mellett zuhant a tengerbe egy járat, 31 emberéletet követelve, egy hónappal később pedig Kijevnél járt szerencsétlenül egy gép, annak a balesetnek 41 áldozata volt.

1975-ben egy Berlinből, utasok nélkül hazatérő IL-18-as a sűrű ködben, leszállás közben csapódott a fölbe, a kilencfős személyzet nem élte túl a balesetet. Két évvel később pedig az Isztambulból Bukarest érintésével Budapestre induló gép a román fővárosnál csapódott a földbe. A 29 emberéletet követelő baleset körülményeit sokáig titkolták.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

A máig legrejtélyesebb baleset azonban a 240-es, bejrúti járat tragédiája volt. A Tu-154 1975. szeptember 30-án robbant fel libanoni célpontjához közel, a Földközi-tenger felett. A baleset körülményeit alig vizsgálták, ez is alapot adott azoknak a feltevéseknek, hogy a gépet felrobbantották, mert azt feltételezték, hogy a Palesztin Felszabadítási Szervezet vezetői utaztak rajta. A delegáció valóban az utolsó pillanatban mondta le az utazását, van azonban egy másik feltételezés is: a járaton olyan illegális fegyverszállítmány robbant fel, amelyet Magyarország küldött a polgárháborús országba.

A viharos hetvenes évek után a nyolcvanas évekre jött el az aranykor. 1988-ban készült az utolsó logó, és hozzá kapcsolódva Presser Gábor reklámzenéje is, ami sokszor a mai napig hallható csengőhangként. A Malév iránti nosztalgia persze nem csak ebben nyilvánul meg. Az internetes kereskedőoldalakon a mai napig bukkannak fel olyan relikviák, mint kártyanaptárak, menetrendek, bőröndök vagy étkészletek, de találtunk pilótasapkát, fedélzeti magazint és még hamutartót is.

A rendszerváltás aztán nemcsak a Boeingokat, de a gazdasági problémákat is elhozta – nem is a légitársaságnál, inkább tulajdonosánál, az államnál. A Malévot először 1992-ben privatizálták, akkor az olasz Alitalia a Simest bankkal lebonyolított tőkeemeléssel szerzett 35 százalékos tulajdonrészt a társaságban. Öt évvel később az állam, az OTP és az MKB bevonásával megvásárolta az olasz tulajdonrészt.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

A Malév második privatizációjára 2004-ben szánta rá magát az akkori kormány. A légitársaság iránt érdeklődött a kínai Hainan légitársaság, ám a tulajdonos attól tartott, ha 100 százalékban tulajdonossá válik, a magyar cég elveszíti nemzeti jellegét. Ebből az üzletből aztán nem lett semmi, de más kísérletek is kudarcba fulladtak.

Az újabb eladásra 2007-ig kellett várni: akkor az Abramovics Berezovszkij orosz üzletemberhez köthető AirBridge fizetett érte 200 milliót. Ez elenyésző összeg ahhoz képest, hogy a Malév Vagyonkezelő átvállalta a cég 20 milliárd forintos hitelét a szintén állami Magyar Fejlesztési Banktól.

2009-ben Abramovics ki-, az orosz állami tulajdonú fejlesztési bank, a Vnyesekonombank (VEB) pedig beszállt a cégbe, és amíg az irányító az orosz bank lett, az üzemeltetést részben a szintén orosz Aeroflot biztosította. 2010 márciusában a VEB egy 32 millió eurós bankgaranciát fizetett ki a 2007-ben állami tulajdonban maradt részek után, egy nappal később pedig az MNV – vagyis a magyar állam – jelentős tőkeemelést hajtott végre a cégben, és ezzel újra többségi tulajdonba került.

A 2010-ben hivatalba lépő Orbán-kormány is igyekezett valahogy megszabadulni a társaságtól, vagy legalábbis annak egyre finanszírozhatatlanabbá váló adósságától. A legkomolyabb tárgyalást ismét csak Pekinggel folytatták, az üzlet része lett volna a 2011-es, tucatnyi pontból álló együttműködési csomagnak.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

Ott azonban két akadály is gördült a megegyezés elé: először is a kínaiak feltételül szabták, hogy az állam fedezze a légitársaság adósságait, aztán pedig az erősödő euróövezeti válság miatt Pekingben nem érezték biztonságosnak ezt a befektetést sem.

Az állami támogatások közben az Európai Bizottságnak is szemet szúrtak. Ebben oroszlánrésze volt a 2003-ban a Malév egykori vezérigazgatója, Váradi József vezetésével elinduló diszkont légitársaságnak, a Wizz Airnek, amely a 2010-es tőkejuttatás miatt tett feljelentést a testületnél. A Bizottság 2012 januárjában tiltottnak minősítette a 2007-2010 közötti állami beavatkozásokat – beleértve a visszavásárlást –, a Malévot pedig arra kötelezte, hogy fizessen vissza az államkasszába több százmilliárd forintnyi tőkejuttatást.

Ez a teher a működési költségek mellett csődközeli helyzetbe sodorta a Malévot, félő volt, hogy tudja kifizetni a gépeire lejáró lízingszerződése megújítását. A kormány január végén moratóriumot rendelt el a cég adósságaira, miközben egy vagyonfelügyelő bevonásával próbált befektetőt találni – hiába.

A Malév 2012. február 3-án, 66 év működés után állt le. A döntés közvetlen előzménye az volt, hogy a tel-avivi reptéren egy összegben követelték a cég ott meglévő tartozását, és a Malév vezetése úgy látta, félő, hogy ugyanez áll elő máshol is – márpedig már az izraeli járat felszállásához szükséges összeg sem állt a rendelkezésükre. Reggel hatkor így valamennyi járatát törölte a társaság. Az utolsó Malév-járat Helsinkiből háromnegyed tízkor érkezett meg Ferihegyre.

Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története

A Malév ekkor 22 lízingelt Boeingot üzemeltetett, és 50 célpontra repült budapesti bázisáról, évente nagyjából 3 millió utassal. És leállásakor 170 milliárd forintos adósságot hagyott maga után.

A Malév és leányvállalatainak felszámolása hosszú évekig húzódott, 2018-ban került pont a végére. A földi kiszolgálást biztosító, állami kézben maradó Malév Ground Handling jogutód nélküli megszüntetéséről pedig – több veszteséges év után – 2020-ban döntött a kormány.

A nemzeti légitársaság azóta is álom, bár két magánszemély egyszer komoly tervekkel állt elő. Ez volt a Sólyom Airways, Hurtyák Róbert és Lucsik János cége, amelyet a tervek szerint hat Boeinggel indítottak volna el még 2013-ban, ebből azonban gyakorlatilag semmi nem lett. Leszámítva azt az Álmos vezérre keresztelt és szépen kifestett utasszállítót, amely 2013. augusztus 18-án landolt Ferihegyen.
Kulcsszavak: évforduló, ferihegy, légi közlekedés, malév
 
A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát A Jaguar 2021 márciusában ünnepli az emblematikus E-type megszületésének 60. jubileumát Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története Eddigi legjobb féléves eredményét érte el az Etihad Airways Idén 35 éves a Ford Orion Idén 35 éves a Ford Orion Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története Két éve állt le a Malév A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját A Jaguar új F-Type Heritage 60 Edition különkiadással ünnepli az E-Type 60. születésnapját
 
Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

2022. február 03.
A Peugeot még 2020-ban mutatta be különleges és nagyteljesítményű tanulmányautóját, az 508 Peugeot Sport Engineeredet. A környezetbarát családi sportmodell 2021-ben lépett piacra, fogadtatása pedig minden várakozást felülmúlt.
Részletek

Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

Hosszú és dicsőséges hagyományt építettek fel a Peugeot utcai sportautói. A műfaj képviselői GTI néven váltak halhatatlanná, örökségüket pedig viszi tovább a XXI. század hajtástechnológiáját alkalmazó, villamosított Peugeot Sport Engineered (PSE) almárka. Ennek első képviselője a Peugeot 508 PSE és 508 SW PSE, a márka plug-in hibrid középkategóriás típusának megnövelt teljesítményű, alapjaiban áthangolt kormány- és futóművel szerelt kivitele, amelynek első példányai 2021 tavaszán kerültek az európai márkakereskedésekbe.

A sajtó leplezetlen érdeklődéssel vetette rá magát a modellre, hiszen több éves szünet után kifejezetten sportos modellel jelentkezett a Peugeot, de az is felkeltette a figyelmet, hogy hibrid technológiát korábban csak prémium és luxusmárkák alkalmaztak kifejezetten teljesítménynövelő céllal.

A benyomások egyöntetűen kedvezőek voltak, amit mindennél jobban szemléltet, hogy a patinás brit Autocar magazin évösszegző cikksorozatában a Peugeot 508 PSE szedán is szerephez jutott, mint 2021 egyik legnagyobb jelentőségű újdonsága. Olyan illusztris modellek társaságába került ezzel a Peugeot, mint az 1900 lóerős, négy villanymotoros Pininfarina Battista; a 640 millió forintba kerülő, mindössze tizenkét példányban gyártott Bentley Bacalar; vagy a kőkemény, versenypályára való, mégis rendszámozható Porsche 911 GT3.

Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

Mindez nem meglepő persze, hiszen korábban az újság legnagyobb összehasonlító tesztjében, az Év élményautója (Best Driver’s Car) megmérettetésen is magára irányította a figyelmet. A szaklap szerkesztői szerint az 508 PSE „nem kőkemény élményautó, sokkal inkább gyors, élvezetes prémium utazójármű”, amely a „középpontba helyezi a Peugeot márkát azon autórajongók számára, akik családi modellt keresnek mindennapi használatra.”

Pont ez utóbbi szerepkörben brillírozott a lap tartósteszt-autója, amely igényesen hangolt futóművével és kiegyensúlyozott irányíthatóságával „a legendás francia futóművek legjobb hagyományait kelti életre: lebegni tűnik az út felett, mégis mindvégig pontos kapcsolatot biztosít az aszfalttal.”

Ehhez kapcsolódóan külön elismerésben részesítették a speciális hangolású kormányzást, amely városi forgalomban és dinamikus országúti autózás közben egyaránt kezes volt és közvetlen, anélkül, hogy feleslegesen nehéz vagy ideges lett volna.

Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

A képet az autó letaglózó megjelenése tette teljessé, és bár a tesztelők némi kritikát is megfogalmaztak az 508 PSE-vel kapcsolatban – például, hogy túlságosan visszafogott a hangja, ami persze normális használat mellett kifejezetten előny –, abban egyetértettek, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc révén végre olyan sportos nagyautó született, amely cégautóként is megállja a helyét.

Hasonlóan vélekedtek a Car magazin újságírói is, akik eleinte attól féltek, hogy az 508 PSE elvész a rengeteg elvárás között: hiszen egyszerre stílusos limuzin, ingázó cégautó, részben emissziómentes ökojármű és nagyteljesítményű sportszedán. A végén azonban arra a következtetésre jutottak, hogy az 508 PSE „nem csupán egy gyors Peugeot, hanem egy nagyon gyors, nagyon jó Peugeot”, amely semlegesen kanyarodik, de gázelvételre diszkréten elindítja a farát, így viselkedését tekintve „sokkal inkább hot hatch, mint sportszedán”, amely rendkívül élvezetesen vezethető szűk, kanyargós országutakon.

A svájci Sport-Auto szerkesztője az országra jellemző domborzati és hóviszonyok miatt érthető módon külön elismeréssel illette az ötletes összkerékhajtási rendszert.

Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered

Ez ugyanis, bár villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt, lemerült akkumulátorral is működőképes marad, mivel ilyenkor a benzinmotor gondoskodik a villanymotor áramellátásáról. Noha sajnálta, hogy a tanulmányautóhoz képest „mindössze” 360 lóerő a modell rendszerteljesítménye, nagyra értékelte a koncepció szinte változatlanul átvett stíluselemeit, a kriptonzöld színfoltokat, és persze a futóművet, amely az alapmodellhez hasonlóan a komfort és az úttartás kiváló egyensúlyát nyújtja.

Hogy mennyire kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt a Peugeot 508 PSE, arról a német Auto Motor und Sport összehasonlító tesztje tanúskodik. A hibrid sportszedánt egy koreai és egy német konkurensével – két benzinmotoros, összkerékhajtású modellel – vetették össze, és a végén azért hirdettek győztest, mert így szokás: a tesztelők kénytelenek voltak elismerni, hogy a három modell hajszálnyira van csupán egymástól, és sokkal inkább az egyéni ízlés dönti el, hogy kinek melyik az igazi.

Ez az összehasonlítás foglalja talán leghitelesebben össze, milyen sikeres csomagot állítottak össze a Peugeot mérnökei: az 508 PSE könnyedén tartja a lépést nálánál könnyebb, gyorsabb ellenfeleivel, autópályán éppúgy, mint kanyargós úton vagy akár a versenypályán (ahová persze egyikük sem igazán optimális), ugyanakkor az élményautózás percei után, a mindennapokban jóval takarékosabban, kifinomultabban és környezettudatosabban közlekedhetünk vele, mint egy átlagos sportos nagyautóval.

Kulcsszavak: 508 Peugeot Sport Engineered, Peugeot, Peugeot 508
 
A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel A Peugeot 208 BlueHDi szériaváltozata 2,0 literes üzemanyag-fogyasztással új csúcsot állított fel Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen Háztáji ökoautó avagy Peugeot 106 másképpen Jönnek a hibrid Peugeot modellek Jönnek a hibrid Peugeot modellek Csúcson az 508 Peugeot Sport Engineered Kazahsztánban szerel össze Peugeot modelleket a PSA Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik Egyre előrébb a Peugeot-Total Team: Sainz a negyedik
 
A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

2022. február 03.
A müncheni központú vállalatcsoport alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó, 2026-tól hatályos megállapodást írt alá a németországi Salzgitter AG acélgyártó vállalattal.
Részletek

A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

Fenntarthatóságot éltető ambiciózus tevékenységei részeként a BMW Group tovább folytatja a beszállítói hálózatában jelentkező károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentését. E tekintetben az acél természetes gázok vagy hidrogén és megújuló erőforrások felhasználásával történő előállítása is létfontosságú szempont – szemben a szénhez hasonló, fosszilis erőforrások elterjedt alkalmazásával, amelynek emissziós értéke jelentősen magasabb.

A müncheni központú vállalatcsoport ezért most a németországi Salzgitter AG acélgyártó vállalat oldalán egy alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó megállapodást írt alá: a határozottan alacsonyabb emissziós értékű alapanyag 2026-tól jelenik meg a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataiban. A bajor prémiumgyártó ezzel megduplázza az alacsony emisszióértékű acélt beszállító partnerei számát, hiszen célja, hogy 2030-ra az Európában működő gyárai sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát alacsony emisszióértékű acél adja. A vállalatcsoport így évente mintegy 400 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg.

A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

„A beszállítói hálózatunkban jelentkező károsanyag-kibocsátás további csökkentését tekintve ez egy újabb fontos lépés” – fogalmazott Joachim Post, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Célunk, hogy holisztikus megközelítés szerint csökkentsük sorozatgyártásban kínált járműveink teljes életciklusra vetített emissziós értékeit. Azáltal, hogy Európában működő gyáraink sorozatgyártási folyamataiban a jövőben egyre nagyobb arányban alkalmazunk alacsony emisszióértékű acélt, ezen alapanyag tekintetében is irányt mutatunk” – tette hozzá.

„A Salzgitter AG új stratégiájának középpontjában a körforgás áll” – mondta Gunnar Groebler, a Salzgitter AG vezérigazgatója. „Határozott álláspontunk, hogy az újrafelhasználható alapanyagok zárt körforgása kizárólag erős partnerekkel együttműködve fejtheti ki maximális hatását. Nagy örömünkre szolgál a BMW Group oldalán megkötött, gazdasági körforgást éltető partnerség, amelynek égisze alatt hosszútávra tekintő ügyfelünket zöld acéllal láthatjuk el. Együttműködés az átállásért – új vállalati jövőképünket mi ezen mottó mentén ültetjük át a gyakorlatba” – tette hozzá.


A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

Az alacsony emisszióértékű acél beszállítására vonatkozó megállapodások a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát fedezik

A BMW Group tavaly októberben írt alá megállapodást a svédországi H2 Green Steel startup vállalkozással. 2025-től az H2 Green Steel olyan acéllal látja el a müncheni központú vállalatcsoport Európában működő gyárait, amelynek előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használnak fel. Az alacsony emisszióértékű acél előállítása során a hagyományos acélgyártáshoz képest 95 százalékkal kevesebb káros anyag keletkezik.

A Salzgitter AG és az H2 Green Steel vállalatok így a BMW Group Európában működő gyárainak sorozatgyártási folyamataihoz szükséges acélmennyiség több mint 40 százalékát szállítják majd, amely évente mintegy 400 000 tonnányi káros anyag kibocsátását előzi meg. A BMW Group európai présüzemei évente több mint félmillió tonna acélt dolgoznak fel.

Fokozatos átállás az alacsony emisszióértékű acélgyártásra

Kiváltképp energiaigényes gyártási folyamata miatt az acélgyártás magas károsanyag-kibocsátással jár. Sokoldalú felhasználási lehetőségei révén azonban az acél az autógyártás egyik legfontosabb alapanyaga, amely a karosszériaelemek és számos más alkatrész esetében is, hosszútávon létfontosságú marad.

A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban

Az acélgyártás emissziós értékének jelentős csökkentése érdekében a Salzgitter AG fokozatosan áttér a gyakorlatilag szénmentes termelésre. Az átállás két kulcsfontosságú eleme a megújuló erőforrások felhasználásával előállított villamos energia, valamint annak alkalmazása az elektrolízisből származó hidrogén előállításakor. Az így előállított zöld hidrogén tökéletesen képes helyettesíteni a hagyományos kohászati eljárás során használt szenet: ezt az úgynevezett közvetlen redukciós üzemek teszik lehetővé, amelyek a vasércet a zöld hidrogén közreműködésével szilárd állapotú vassá redukálják. Az így előállított vasat ezt követően egy megújuló villamos energia felhasználásával működő, elektromos kemencében olvasztják be.

Tervei szerint a Salzgitter AG ezzel a módszerrel az acélgyártásban jelentkező károsanyag-kibocsátás mértékét fokozatosan az eredetinek körülbelül 5 százalékára csökkenti.

A gazdasági körforgás segít megőrizni a természeti erőforrásokat és csökkenteni a károsanyag-kibocsátást


Lipcsében működő gyárában a BMW Group már több mint öt évvel ezelőtt létrehozott egy acéllemez-hulladékokra koncentráló, zárt alapanyag-körforgást a Salzgitter AG közreműködésével. A Salzgitter AG által beszállított acéltekercsek felhasználását követően a partnervállalat elszállítja a BMW Group lipcsei gyárának présüzemében keletkező acélmaradványokat, amelyeket ezt követően az új acélok előállítása során újrafelhasznál. Az így legyártott új acélt ismét a BMW Group lipcsei gyárába szállítják. Az alapanyagok így a gazdasági körforgás jegyében többször is újrafelhasználhatók, amely nagymértékben segít megőrizni a természeti erőforrásokat.

A BMW Group többi európai gyárában ugyancsak újrafelhasználják az acélmaradványokat, vagy a közvetlen alapanyag-körforgás részeként, vagy az acélgyártó partnernek visszaszállítva és később új acélként hasznosítva.

A károsanyag-kibocsátást a gazdasági körforgásban kitermelt másodlagos acél alkalmazása is nagymértékben csökkenti

A BMW Group sorozatgyártásban kínált járműveiben alkalmazott acél akár egynegyede ma már újrahasznosítási folyamatokból származik. A BMW Group azt tervezi, hogy sorozatgyártásban kínált járműveiben fokozatosan növeli a másodlagos acél alkalmazási arányát, e tekintetben 2030-ra az akár 50 százalékot is elérve.

Mivel a másodlagos acél előállítása lényegesen kevesebb energiát igényel, így a termelési folyamat károsanyag-kibocsátása is átlagosan 50-80 százalékkal alacsonyabb, mint az elsődleges acél előállítása esetében.

A startup vállalkozásokba történő befektetések serkentik az új technológiák kifejlesztését

Az alacsony emisszióértékű acél melletti elköteleződésével párhuzamosan a BMW Group az innovatív megoldások felkarolására létrehozott BMW i Ventures társaság égisze alatt az amerikai székhelyű Boston Metal startup vállalkozás emisszió-mentes acélgyártási innovációjába is befektetett. A Boston Metal startup vállalkozás olyan technológiát dolgozott ki, amely szén helyett villamos energiával működik és elektrolízis celláival előbb olvadt vasat, majd abból acélt állít elő. Ha a folyamathoz szükséges energiát megújuló erőforrásokból nyerik ki, akkor az acélgyártás teljes folyamata emisszió-mentessé válik. A fiatal vállalkozás eme folyamat bemutató létesítményének kiépítését is tervezi a közeljövőben, miközben a módszer iparosításán is nagy erővel dolgozik.

A startup vállalkozásokba történő befektetésekkel a BMW Group igyekszik versenyhelyzeteket teremteni és serkenteni az új technológiák kifejlesztését, olyan háttértámogatást nyújtva, amely nagyban megkönnyíti az induló vállalkozások piacra lépését. Az innovatív technológiák a nyersanyagok jobb, fenntarthatóbb és hatékonyabb hozzáférését biztosítják.

Az új technológiákba történő befektetések csupán egyikei a BMW Group acélbeszállítói láncot érintő, ambiciózus célok felé mutató lépéseinek. A müncheni központú vállalatcsoport például az alacsony károsanyag-kibocsátás mentén végzett termelést is együttműködési szerződései fontos kritériumaként tartja számon.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, környezetvédelem
 
Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW Gyulladásveszély miatt hív vissza 1,6 millió autót a BMW A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban Újabb ötszáz dolgozót vesznek fel a Mercedes-Benz kecskeméti gyárába A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban Nevada a Tesla titkos favoritja? A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban Magyar szakmunkástanuló a Volkswagen konszern legjobb szakmunkástanulói között Több német városban ingyenes lehet a tömegközlekedés Több német városban ingyenes lehet a tömegközlekedés
 
Nevet vált a Daimler

Nevet vált a Daimler

2022. február 03.
Nevet vált a Daimler, a német járműgyártó társaság Mercedes-Benz csoport (Mercedes-Benz Group) néven működik tovább - közölték kedden a cég stuttgarti központjában.
Részletek

Nevet vált a Daimler

A vállalat a teherautógyártási üzletág - Daimler Truck - sikeres tőzsdei bevezetése után a névváltoztatással fejezi be az irányváltást, amellyel egyetlen területre, a luxus és a prémium kategóriás személyautók és minibuszok gyártására koncentrálja tevékenységét.
   
Az új név kiemeli "stratégiai fókuszunkat", így "mindenki számára látható, hogy vállalatunk lényegére összpontosítunk; a világ legkívánatosabb autóinak építésére" - idézték a közleményben Ola Källenius igazgatótanácsi elnököt, aki aláhúzta, hogy vezető pozícióra törnek az elektromobilitás és a járműszoftverek területén.
   
A Daimler Truck tavaly december 10-én indult önálló vállalatként a frankfurti tőzsdén. Az új Mercedes-Benz csoport - amely kisebbségi, 35 százalékos tulajdonrészt tart meg a Daimler Trukcban - ezzel teljes mértékben a Mercedes-Benz, a Mercedes-AMG, a Mercedes-Maybach és Mercedes-EQ márkák személyautóira és a Mercedes-Benz márkájú kisbuszokra és furgonokra összpontosít - ismertették.
   
Nevet vált a Daimler

Mint írták, "a világ legértékesebb luxusautó-márkájával rendelkező, fókuszált gyártóként a csoport a jövőben teljes mértékben ki tudja majd aknázni gazdasági potenciálját, és még hatékonyabban ki tudja majd használni versenyképességét".
   
A Kecskeméten autógyárat működtető vállalat tavaly 2,1 millió autót és 330 ezer kisbuszt és furgont adott el. Az utóbbi kategóriában az értékesítés 2,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, autóból viszont 5 százalékkal kevesebbet adtak el, de ez főleg a globális félvezetőhiánynak tulajdonítható. A kereslet erős volt, és a legdrágább gyártmányokból, a Mercedes-Maybach és a Mercedes-AMG típusú kocsikból, valamint a G-osztály terepjáróiból minden korábbinál több kelt el a cég januárban közölt adatai szerint.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, mercedes, mercedes-benz, Mercedes-Benz Group
 
Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet Négy karika, négy hajtott kerék – 40 éves sikertörténet A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A BMW is felfüggeszti a termelést Európában A BMW is felfüggeszti a termelést Európában Nevet vált a Daimler Szemet vettet a Volkswagen a Fiatra A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont
 
Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

2022. február 01.
Online lakossági fórumon mutatták be a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit.
Részletek

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Tavaly öt alkalommal dolgoztak együtt a tervezők és a helyben lakó érdeklődők, hogy közösen kitalálják, milyen legyen a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengely, ezt követően dolgoztak a tervezők a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával, Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK bevonásával - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán - í­rja a portfolio.hu.

A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, tehát a Déli Körvasút megvalósítása, elengedhetetlenül szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven.

"Az építkezés után a vasút menti területeken rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni - ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint. Ahogy a Déli Körvasút fejlesztése, az ehhez kapcsolódó környezetrendezés is a NIF Zrt. és a BFK együttműködésében valósul meg. Fontos megjegyezni, hogy a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után tud megtörténni, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart, tehát a terveken látható park nem holnap épül meg - de ahogy vállaltuk, a terveit most, a projekt elején elkészítjük, hogy mindenki számára világos legyen: az a cél, hogy a vasút környezete is megújuljon a beruházás végére." - mondta el Vitézy Dávid.

"Míg a tervezett zöldfolyosó központi része, a Hamzsabégi sétány évek óta az itt élők számára értékes zöldterületként, parkként funkcionál, addig a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tengely eleje (a Hamzsabégi út zsákutcában végződő része) és vége (az Infopark előtti terület) ma inkább rendezetlen és funkcióhiányos terület. A tervezés érinti a vasúti töltés másik oldalát, a Sárbogárdi és Dombóvári utak környékét is, a két oldal között hiányzó összeköttetést pedig a vasúti beruházás részeként épülő gyalogos-kerékpáros átjárók teremtik meg. Ez a teljes terület válhat összefüggően parkosított, gyalogosan és kerékpárral kényelmesen bejárható, a szükséges helyeken forgalomcsillapított folyosóvá a jövőben. Kiemelt feladat a keresztező főutaknál humánus, élhető, zöld és városias teresedések kialakítása, akár a Bartók Béla úti csomópontra, akár a Csonka János térre, akár a Rákóczi híd budai hídfője alatti területre gondolunk." - tette hozzá.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

A lakók, érdeklődők és Újbuda önkormányzatának képviselői tavaly júliustól szeptemberig öt alkalommal találkoztak a Völgyzugoly Műhely moderátori segítségével a tervezőkkel, azaz a Lépték-Terv-Tájépítész Iroda vezette konzorcium képviselőivel. (Konzorciumi tagok még az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti.) A résztvevők közösen vitatták meg a tervek egyes részleteit, az így kialakult eredményt pedig a tervezők figyelembe veszik a tervek készítésénél. A tervezés során a tájépítészek az alábbi szempontokat érvényesítették, hogy önfenntartó, természetes területek jöjjenek létre:

- Minél nagyobb zöldfelületek
- Természetes burkolatok
- Vízáteresztő felületek az egészséges vízgazdálkodás érdekében
- Ahol lehetséges, a jelenleginél kevesebb burkolt felület
- Visszafogott, a maihoz képest nem bővített közparki funkciók

A közösségi tervezési alkalmak során a résztvevők koncepcionálisan és konkrétan is számos olyan javaslatot tettek, ami beépült a most bemutatott tervekbe. Az elsőre példa lehet, hogy a korábbi elképzelésekkel szemben azt kérték a helyiek, hogy a plusz funkciók bizonyos területeken, koncentráltan jelenjenek meg, ugyanakkor legyenek csak egyszerűen zöld, füves, fás területek is. A konkrét kérések közül a pingpongasztalok említhetők, melyekről a fórumon kialakult némi vita a résztvevők között, egyes lakók szeretik, mások nem.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Hasonló a helyzet a vasút alatt átvezető átjárók kapcsán is - akik délre laknak a vasúttól, örülnek az új átjárási lehetőségnek, akik északra, azok közül néhányan kevésbé örülnek, hogy mások átjárnak az eddig csak általuk használt területekre.

Folytatódik tehát a tervezés, a részletesebb tervek várhatóan év végére lesznek kész. Mivel azonban egyelőre tanulmánytervi szakaszban vagyunk, a látványtervek ennek megfelelően munkaköziek, éppen ezért érdemes a jövőre nézve is így kezelni azokat.
Kulcsszavak: bkk, Dél-Buda, Déli Körvasút, fejlesztés, közlekedés, NIF, vitézy dávid
 
Szolgáltatást vásárolhat a főváros a 3-as metróvonal felújítása miatt Szolgáltatást vásárolhat a főváros a 3-as metróvonal felújítása miatt A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában A Siemens 120 éve a budapesti földalatti közlekedés szolgálatában Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek Karácsony: rendőrségi feljelentést tettek a felújított orosz metrószerelvények ügyében Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant Akár 15 százalékkal több motoros kaland: a Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant
 
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

2022. február 01.
Érzelmekben még gazdagabb kupé- és az első RS-változattal bővíti a ŠKODA tisztán elektromos hajtásrendszerű ENYAQ iV modellcsaládját. A WLTP-ciklus szerint akár 545 kilométer maximális hatótáv és rövid töltési idők.
Részletek

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

Sikeres piaci bevezetését követően elegáns kupéval bővíti ENYAQ iV modellsorozatát a ŠKODA, emellett egy sportos RS-változat is megjelenik a kínálatban. Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV érzelmekben még gazdagabb formavilága és sportos vonalvezetése ellenére is bőséges térkínálattal és 570 literes csomagtartóval érkezik. 0,234-es légellenállási tényezője (cw) az ENYAQ iV változaténál is kedvezőbb, ami felszereltségtől függően mindennapos használatra is kiválóan alkalmas, a WLTP-menetciklus szerint akár 545 kilométer*** maximális hatótávot is lehetővé tesz. Az ENYAQ COUPÉ iV kétféle akkumulátormérettel, hátsó- vagy összkerékhajtással, illetve 132 kW* és 220 kW között – utóbbi az ENYAQ COUPÉ RS iV számára – négy különböző teljesítményszinten jelenik meg a palettán. Utasterében az ENYAQ iV belteréből ismert Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket.

Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Az SUV-változat sikeres bemutatkozását követően most az új ENYAQ COUPÉ iV hoz még több érzelmet, sportosságot és eleganciát a ŠKODA iV modellcsaládba. Formatervezőink és mérnökeink sikerrel ötvözték magasfokú funkcionalitással az érzelemdús formavilágot, új csúcsváltozatként pedig az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA RS modell jelenik meg. Az ENYAQ COUPÉ iV tökéletesen kombinálja az érzelmeket a gazdaságossággal, immár egy különösen elegáns karosszériaformában is megtestesítve a ŠKODA modelljeitől megszokott bőséges térkínálatot.”

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV az ENYAQ iV modellel együtt a ŠKODA Mladá Boleslav-i főüzemében készül, ezzel e két változat a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő egyedüli európai modellként gördül le Németországon kívüli termelési helyszínen a szerelőszalagról. Felépítésével és nagy tengelytávjával a MEB-platform egyaránt új lehetőségeket biztosít a karosszéria arányaiban és formatervezésében. Mivel a hajtásrendszer nagyfeszültségű akkumulátora teljes egészében a padlózatban kapott helyet, s a jármű konstrukciójából adódóan középső alagútra sincs szükség, a hátsó utasok kiemelkedően nagyvonalú térkínálatot élvezhetnek.

Lágyan ereszkedő tetővonal és már alapkivitelben sötétített panoráma-üvegtető

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV még az SUV-változatnál is érzelemdúsabb formavilággal érkezik, és a SPORTLINE verzió mellett különösen sportos csúcsmodellként az ENYAQ COUPÉ RS iV is megjelenik a palettán. Az ENYAQ COUPÉ iV egyéni stílusú, sportos első lökhárítóval és a karosszéria színére fényezett oldalsó küszöbbortásokkal készül, illetve 19 és 21 col közötti peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető. Tetővonala a B-oszloptól enyhén ereszkedik hátrafelé, majd határozott légterelő peremmel kiformált csomagtérajtóban végződik.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

A Coupé alapfelszereltségéhez tartozó, sötétített panoráma-üvegtető szintén kiemeli e modellváltozat vonalvezetését. ŠKODA-modellbe épített eddigi legnagyobb panoráma-üvegtetőként a teljes tetőterületre kiterjed, és harmonikusan simul a hátsó szélvédőbe. Mivel a normál tetőszerkezetnél vékonyabb kialakítású, bőséges fejteret biztosít az utasoknak. A panoráma-üvegtető révén több fény juthat az utastérbe és szellősebb térérzetet nyújt, emellett speciális bevonatával nagyban hozzájárul a beltér mindenkor kellemes klímájához. Az ENYAQ iV kivitelhez hasonlóan a COUPÉ változathoz is rendelkezésre áll a Crystal Face megoldás, amelyben összesen 131 LED-egység világítja meg a markáns ŠKODA-hűtőrács függőleges bordáit és vízszintes fénysáv teszi teljessé a vizuális összhatást. A Crystal Face az ENYAQ COUPÉ RS iV esetében az alapfelszereltséget bővíti.

Kétféle akkumulátorméret és négy különböző teljesítményszint, egészen az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodellig

Az új kupémodell négyféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre. A kínálat 132 kilowattól* indul a 62 kWh (nettó 58 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral szerelt, kizárólag hátsókerékhajtású ENYAQ COUPÉ iV 60 számára, s szintén a hátsó kerekein keresztül továbbítja az útra erejét a 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorral szerelt, 150 kW teljesítményű ENYAQ COUPÉ iV 80. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x és az ENYAQ COUPÉ RS iV a nagyobb akkumulátor mellett első tengelyén egy második elektromos motorral is rendelkezik, így összkerékhajtást is kínál. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x rendszerteljesítménye 195 kW, míg az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodell 220 kW rendszerteljesítményt és 460 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája


Utóbbi a ŠKODA első tisztán elektromos hajtásrendszerű RS-modellje, amelynek karakteres jellemzői különösen dinamikus vezetési élménye, számos fekete stíluseleme, valamint hátsó lökhárítója jellegzetes vörös fényvisszaverő csíkja. Az ENYAQ COUPÉ RS iV álló helyzetből mindössze 6,5 másodpercet igényel a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez, végsebessége pedig 180 kilométer/óra, azaz 20 kilométer/órával nagyobb, mint az új kupé többi változatáé. Az ENYAQ iV sorozatban az ENYAQ COUPÉ RS iV számára fenntartott exkluzív fényezés a feltűnő Mambazöld.

Fokozott gazdaságosság és nagyobb hatótáv a kiváló aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően

Az új kupé kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságai, amelyek a 0,234-es légellenállási együtthatóval (cw) még az ENYAQ iV eleve kiváló adottságait is felülmúlják, nagyban hozzájárulnak az új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA csúcsmodell magasfokú gazdaságosságához. Ez az érték jelentősen befolyásolja a maximális hatótávot is, amely az ENYAQ COUPÉ iV 80 esetében a WLTP-ciklus szerint akár az 545 kilométert is elérheti. A rövid töltési időknek köszönhetően az új kupé tökéletesen alkalmas a hosszú utazásokra, az extrafelszerelésként rendelhető vonóberendezéssel pedig az ENYAQ COUPÉ iV nyolcszázalékos emelkedőn akár 1400 kilogramm össztömegű fékezett utánfutót is vontathat.

Beltér Design Selection kivitelekben, nagyméretű, 13 colos képernyő, Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel

Az utastérben, akárcsak az SUV-változat esetében, átfogóan összehangolt Design Selection összeállításokra épül a ŠKODA választéka, amelyek a modern lakókörnyezetek stílusában természetes, hosszú távon fenntartható módon feldolgozott és újrahasznosított anyagokat alkalmaznak. A jól áttekinthető kínálati struktúra a tíz témakör szerint, átgondoltan összeállított felszereltségi csomagokkal és a választott önálló extrafelszerelésekkel nagyban megkönnyíti a kupémodell egyéni konfigurálását. Alapfelszerelésként áll rendelkezésre a fedélzeten a 13 col képátlójú központi infotainment-képernyő és az 5,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregység (Digital Cockpit), amelyek extraként Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel (Augmented Reality Head-up Display) is kiegészíthetők.

Károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás és a ŠKODA iV ökoszisztéma

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV károsanyag-kibocsátás nélküli, egyéni mobilitást és alacsony üzemeltetési költségeket tesz lehetővé. A ŠKODA iV ökoszisztéma és a Powerpass révén egyetlen kártyával mintegy 260 ezer töltőállomás vehető igénybe Európa-szerte. A kényelmes otthoni töltést kívánságra telepítési szolgáltatással kiegészített saját falitöltő-választékával (Wallbox) segíti a ŠKODA AUTO. Emellett az elektromos autók számos európai országban olyan előnyöket is élvezhetnek, mint például különböző adókedvezmények és vásárlási bónuszok, speciális busz- és környezetvédelmi sávok használata vagy épp ingyenes parkolás, behajtási engedély a városközpontokba, illetve ingyenes helyi tömegközlekedés (a helyi előírások szerint).

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ENYAQ COUPÉ iV, skoda, új modell
 
Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Piacvezető Magyarországon a BMW i3 az elektromos/plug-in-hibrid modellek között Energiamegtakarítás Nissan módra Energiamegtakarítás Nissan módra Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer Európai töltési szabvány lett a CHAdeMO DC villámtöltő rendszer ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája Snowdenre keresztelné innovatív járműtechnológiáját egy kínai cég ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája A gazdagabb alapfelszereltség révén az új Verso most még jobb ár-érték arányt kínál
 
Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

2022. február 01.
Valószínűleg senkit nem lep meg, hogy – a 2020-as évhez hasonlóan – a 2021-es évet is a koronavírus-járvány közvetett és közvetlen hatásai formálták. Habár nagyon bízunk benne, hogy a járvány belátható időn belül alábbhagy, jelenleg a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodási képesség az, amin egy vállalkozás sikere áll, vagy bukik.
Részletek

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

A számokat nézve az látható, hogy a Duna Autó különösen jól alkalmazkodott: míg a magyar autópiac – az előzetes várakozásokkal ellentétben – 3,4%-ot csökkent 2020-hez képest, addig a Duna Autó Zrt. eladásai 4,8%-kal nőttek. Ez a gyakorlatban összesen közel öt és félezer eladott autót jelent, melynek 9,5 százaléka volt használt, 90,5 százaléka pedig új. Nem csak darabszámban, de arányaiban is növekedett az új autók eladása 2020-hoz képest, amikor is az eladott járműveknek csak 88%-a volt új. Az arányok eltolódásának egyik oka, hogy a Duna Autó az iparágat sújtó chiphiány ellenére is fent tudta tartani az országos átlagot bőven meghaladó kínálatot, a másik oka pedig, hogy a flottavásárlók is egyre nagyobb számban választanak az Autóváros bőséges kínálatából. Nem csak a rendkívül változatos járműpaletta vonzó a céges ügyfeleik számára, hanem a magas színvonalú szervizháttér és a jól tervezhető költségek is az óbudai kereskedés mellett szólnak.

„Ez a növekedés a piaci környezethez való gyors és hatékony adaptáció mellett az ügyfélcentrikus attitűd, a hosszú távú stratégiai tervezés, az átgondolt üzletpolitika és a folyamatos megújulásra való képesség gyümölcse” – avat be a siker titkába Markó Zoltán a Duna Autó kereskedelmi és marketingigazgatója. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nem csak a Duna Autó Zrt. eladásai növekedtek, hanem 0,5%-kal a piaci részesedése is.

A piaci tortából tehát még nagyobb szeletet vághatott magának 2021-ben a Duna Autó. Azonban ehhez nem volt szükség titkos receptre, csak éles késre: diverzifikáció, fenntarthatóság, innováció és felelősségvállalás — mind társadalmi, mind pedig üzleti téren. A Duna Autó Zrt. az országban egyedülálló módon 19 márka forgalmazását látja el, melyek együtt a magyar autópiac összes fő szegmensét lefedik: az elektromos kompakttól kezdve családi hibriden át valódi terepjárásra is alkalmas SUV-ig mindent megtalál a vásárló. A magyar autópiac öt legnagyobb példányszámban eladott típusa (csökkenő sorrendben: Suzuki Vitara, Suzuki SX-4 S-Cross, Fiat 500, Dacia Duster és KIA Ceed) is kivétel nélkül megtalálható az Autóváros kínálatában, sőt a házon belüli népszerűségi sorrend is átfedést mutat az országossal (csökkenő sorrendben: Fiat 500, KIA Ceed, Skoda Octavia, Suzuki Vitara és Kia Sportage).

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Az Autóvárosban eladott személygépjárművek átlagára 2021-ben éppen, hogy meghaladta a nyolcmillió forintot, míg 2020-ban ez az összeg közel hét és félmillió volt. A két szám közti különbség jól illusztrálja az autópiacon bekövetkezett általános áremelkedést. A Duna Autó által legdrágábban eladott modellek képzeletbeli dobogójának legfelső fokát már harmadik éve birtokolja a Volvo XC 90 T8 AWD Recharge Inscription PHEV, jelen esetben harminc milliós árcédulával. Az, hogy a legdrágább autó is plug-in hibrid hajtáslánccal kelt el, jól mutatja azt a trendet, hogy a prémiumszegmens vásárlói is törekszenek a környezettudatosságra.

„Örömmel számolhatunk be arról is, hogy 2021-ben tovább folytatódott a hibridek, plug-in hibridek és elektromos autók térnyerése, mind a Duna Autó által, mind pedig az országosan eladott járműveket tekintve. Ez köszönhető az egyre környezettudatosabbá váló vásárlói réteg mellett az állami támogatásnak és kedvezményeknek, illetve az egyre színvonalasabbá váló alternatív meghajtású autókínálatnak” – mondta el Markó Zoltán. Ráadásul a Duna Autó vásárlói még az átlag magyar autóvásárlónál is elkötelezettebbek a fenntartható technológiák iránt: az Autóvárosban eladott kizárólag elektromos hajtású autók aránya több, mint egy százalékkal haladja meg az országos átlagot. Markó Zoltán szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy az óbudai kereskedés által forgalmazott 19 márka mindegyike árul legalább egy, de jellemzően inkább több alternatív hajtáslánccal szerelt típust.

 Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Az autópiacon a járvánnyal összefüggő, megváltozott kereslet-kínálati arány az Autóváros eladásaira is hatással volt: jelentősen több készletautó fogyott, mint korábban. Sok kereskedés nem tudta kiszolgálni a potenciális vásárlóit kellő méretű készlet híján. Habár a Duna Autónál is csökkent az egyedi rendelések aránya, a kivételes márkaválaszték és óriási, raktáron lévő modellkínálat miatt – mely az ügyféligények maximális szem előtt tartásával került összeállításra – alig volt olyan vásárlói igény, melyet ne tudtak volna kielégíteni.


A 2021-es év számait és tanulságait összegezve felmerül a kérdés: mi várható 2022-től? Könnyű lenne azt mondani, hogy az egyetlen, ami biztos, az a további bizonytalanság, viszont érdemes ennél sokkal nagyobb optimizmussal a jövőbe tekinteni – talán kijelenthető, hogy okkal. A Duna Autó immár sokadik éve bizonyítja, hogy képes a legszélsőségesebb helyzetekhez is alkalmazkodni. A vásárlói igények mind jobb megismerése és kiszolgálása, illetve a hamarosan valószínűleg rendeződő chiphiány együtt olyan piaci környezetet teremtenek a Duna Autó számára, amelyben tovább folytathatja növekedését, mind a magán-, mind a céges ügyfelei megelégedésére.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán
 
Megérkezett a Fiat Tipo Megérkezett a Fiat Tipo Elmaradt a magyar autópiac mélyrepülése Elmaradt a magyar autópiac mélyrepülése Új márkakereskedéssel bővült a Ford Új márkakereskedéssel bővült a Ford Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford Ütős szerviz és szolgáltatási hátteret kínál a Ford Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben
 

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 121 - 130