Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13011 - 13020 |
Blue-e-Motion – Elektromos mobilitás a Volkswagentől |
||
2012. március 23.
Wolfsburg új E-Mobility állomása a „Blue-e-Motion – Elektromos mobilitás a Volkswagen- től“
|
Wolfsburg új E-Mobility állomása a „Blue-e-Motion – Elektromos mobilitás a Volkswagentől“ koncepció jegyében született. A létesítmény a komplex témakör aktív átélésére is lehetőséget kínál, mégpedig válogatott és különleges kiállítási tárgyak segítségével. Ezzel az új E-Mobility állomás Alsó-Szászország tartomány újonnan létesülő elektromos mobilitási bemutatóközpontjának első eleme is egyben. Mint Dr. Rudolf Krebs, a Volkswagen Csoport elektromos hajtásrendszerek terén kinevezett főmegbízottja kifejtette: „Az E-Mobility könnyen áttekinthető és jól érthető módon mutatja be az elektromos mobilitás témakörét a nyilvánosság, illetve Wolfsburg látogatói számára. A széndioxid kibocsátás mérséklése terén elérhető teljes potenciál kiaknázása érdekében, a Volkswagen megújuló energiaforrásokból származó elektromos árammal kívánja működtetni elektromos autóit. Az E-Mobility állomás kiválóan mutatja be e komplex témát, jól érzékeltetve, hogy e két műszaki terület közvetlen kapcsolatban áll egymással.“ Majd így folytatta: „Partnereinkkel közösen e projekt formájában proaktív lépést tettünk az elektromos mobilitás ismertetésének jelenleg zajló népszerűsítése útján, amelynek egyik első elemét mutathatjuk be ma. Alsó-Szászország tartomány gazdasági ereje, innovációs képessége és az autóiparát jellemző kiemelkedő szakmai ismeretek kiváló tereppé avatják e városi agglomerációs térséget az elektromos járművek piacának előkészítésére, illetve e modellek sorozatgyártásának és piaci bevezetésének elősegítésére.“ Wolfsburg új E-Mobility állomása a lehető legsokoldalúbb módon mutatja be látogatóinak az elektromos mobilitás világát, a természeti erőforrásokat kímélő energiatermelést is közelebb hozva számukra. A történelmi töltőállomás főépületének kiállítása interaktív képernyők és érdekes szemléltetőeszközök formájában kínál bepillantást az elektromos autózás jövőjébe. Ily módon a témához kapcsolódó érdekes és egészen különleges tények, illetve információk is megismertethetők. Például az, hogy Ferdinand Porsche nem csupán a Bogár, hanem a világ első hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodelljének is a megalkotója, valamint az, hogy egy Golf Blue-e-Motion elektromos motorjában alkalmazott mintegy 2,1 kilométernyi rézhuzal az E-Mobility állomástól egészen az Autostadt tornyaiig érne. A kiállítás egyik fontos témakörét az új technológiák mindennapos használhatósága képviseli. Ennek keretében az olyan, a műszaki hátteret érintő kérdésekre is választ adnak a látogatóknak, mint a „Mekkora hatótávot kínálnak az elektromos autók?“, „Hol és hogyan tölthetőek fel ezek a járművek?“, illetve mindenekelőtt „Mekkora energiafogyasztás jellemzi ezeket?“, vagy éppen a tankoláshoz használt elektromos áram eredete. A külső területen ennek megfelelően a generatív, azaz áram-előállításra szolgáló berendezéseket – szélkerekek, napelemek és geotermikus rendszerek – ismertetik szemléletes formában. A megnyitóra a Volkswagen a múlt, a jelen és a jövő elektromos autóiból összeállított izgalmas kiállítást is szervezett. További cikkek Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az új generációs i30 legfontosabb versenytársainál jobb értéktartást kínál |
||
2012. március 23.
A Hyundai legújabb alsó közép- kategóriás modellje, az új generációs i30 a ...
|
A Hyundai legújabb alsó középkategóriás modellje, az új generációs i30 a várakozások szerint közvetlen versenytársainál kisebb mértékben veszít majd értékéből, derült ki a legnagyobb európai piacokon végzett, független tanulmányokból. Az értéktartási kézikönyvet kiadó Eurotax, a piacvezető francia L’Argus kiadvány, valamint a neves olasz Quattroruote által elvégzett elemzések szerint az új modell lenyűgözően kedvező értéktartásra számíthat a francia, német, olasz, lengyel és spanyol piacokon. Az új generációs i30 legfontosabb versenytársainál ésszerűbb befektetésnek ígérkezik Németországban. Az Eurotax előrejelzései szerint az 1,4 literes dízelmotorral szerelt változat 3 év és 60.000 futott kilométer után eredeti vételárának 46 százalékát érheti majd, ezzel megelőzve a piac olyan, meghatározó szereplőit, mint a Ford Focus (42%), a Peugeot 308 (40%) vagy a Toyota Auris (42%). Ugyanez érvényes az i30 1,4 literes benzinmotoros kivitelére: a modell 45 százalékos értéktartása számottevően jobb eredmény, mint a Focusé (42%), a 308-asé (37%) vagy az Aurisé (41%). A spanyol- és lengyelországi eredmények szintén a Hyundait új modelljét hozzák ki első helyen; az Eurotax várakozásai szerint az új generációs i30 kategóriájának legjobb értéktartását ígéri. Az új generációs i30-ast a franciaországi L’Argus is az értéktartás új bajnokaként jegyzi. Elemzésük szerint az i30 benzinmotoros kivitelei 43%, dízelüzemű változatai pedig 46 százalékos értéktartással számolhatnak 3 év és 75.000 km után – ezek az értékek jobbak, mint a Ford Focus, a Peugeot 308 vagy a Renault Mégane kapcsolódó adatai. Olaszországban a Quattroruote számolta ki – azonos futásteljesítmény mellett – az értéktartási adatokat: ezek szerint a benzinmotoros változatok vásárlói 46%, a dízeleké 47% értéktartásra számíthatnak, ami jobb, mint amit az Opel Astra, a Peugeot 308 vagy a Renault Mégane esetében várhatnának. „Az új generációs i30 lenyűgöző értéktartása újabb bizonyítéka annak, hogy a modell páratlan ár-érték arányt kínál a magán- és flottás vásárlóknak egyaránt. A típus dinamikus formatervének és első osztályú kivitelezésének érzelmi vonzerején túl a versenyképes értéktartás a teljes tulajdonlási költséget is alacsonyan tartja, ami újabb fontos érv a Hyundai mellett” – nyilatkozta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. A Hyundai teljes körű, ötéves Tripla 5 garanciája tökéletes, teljes körű megnyugvást biztosít az európai vásárlók számára: a szolgáltatási csomag ötéves, korlátozás nélküli garanciát, öt évig érvényes asszisztencia-szolgáltatást, továbbá öt éven át igénybe vehető, évenkénti átvizsgálást tartalmaz. További cikkek A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság Itt a Kia első sorozatgyártású elektromos autója útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
360 kamionsofőrt vesz fel a Waberer’s Szabolcsban és Borsodban |
||
2012. március 23.
Czomba Sándor foglalkoz- tatásért felelős államtitkár és Wáberer György elnök ...
|
Czomba Sándor foglalkoztatásért felelős államtitkár és Wáberer György elnök-vezérigazgató megállapodása alapján Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 240, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 120 új munkahelyet hoz létre a Waberer’s International Zrt. szállítmányozási cég. A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleménye szerint a program lényege, hogy a megyei kormányhivatalok munkaügyi központjai által a Waberer’s szakembereivel közösen kiválasztott álláskeresők – központi forrásból finanszírozott – hivatásos nemzetközi gépjárművezető-képzésben részesülnek. Az európai közúti fuvarozási piacon májusban jelennek meg az első borsodi és szabolcsi kamionsofőrök, akik eleinte a Waberer’s tapasztalt pilótáinak felügyeletével, majd később önállóan vezetik a legmodernebb, 24 tonnás, Euro5-ös, környezetbarát hajtóművekkel szerelt nehézgépjárműveket. A közlemény emlékeztet, hogy Magyarország egyik legkomolyabb problémája az alacsony foglalkoztatottság. Míg a gazdaságilag aktív rétegek több szegmensében a foglalkoztatottság szintje az uniós átlag közelében mozog, van néhány jól azonosítható gócpont, amely lényegesen elmarad az unió átlagától. Ilyen az 50 felettiek, a pályakezdők, a képzetlenek vagy a kisgyermeket nevelő fiatal nők csoportja. Emellett hatalmasak az országban a területi különbségek is. A kormány érzékelve a problémát, ezeket a térségeket, és ezeket a társadalmi csoportokat célozva igyekszik különböző, jól célzott foglalkoztatási programokkal beavatkozni - áll a közleményben. További cikkek új Volvo Truck központ Olomouc-ban A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Hankook Tire abroncsok a Daimler Trucks North America számára |
||
2012. március 23.
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook vállalat a 2012-es Közép-Amerikai Kamion Show alkalmával bejelentette, hogy a Daimler Trucks North America ...
|
A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook vállalat a 2012-es Közép-Amerikai Kamion Show alkalmával bejelentette, hogy a Daimler Trucks North America (DTNA), a világ egyik vezető, közepes és nehéz tehergépkocsikat gyártó vállalata eredeti gyári felszerelés (OE) beszállítójának választotta. A megállapodás értelmében a Hankook Tire a Cascadia és Coronado modellekre szerelt abroncsok fő beszállítója lesz az idei év májusától kezdve. A Daimler két csúcskategóriás kamiontípusát a Hankook Tire üzemanyag-takarékos AL11 és DL11 abroncsaival látják el, előbbit a kormányzott, utóbbi a hajtott kerekekre szerelik. –Gyári beszállítói (OE) megállapodás egy olyan vezető céggel, mint a DTNA, újabb kulcsfontosságú bizonyítéka márkánk sikerességének, a kutatás-fejlesztésbe való befektetéseink eredményességének, valamint vállalatunk technológiai vezető szerepének. – jelentette ki Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója, a cég alelnöke. –Ahogy a 2012-ben és az utána következő években tovább fejlődünk, várakozásaink szerint nem csak most létrejött üzleti kapcsolatunk bővül majd, hanem világszinten is tovább terjeszkedünk a tehergépkocsikra fejlesztett prémium gumiabroncsok piacán – tette hozzá az igazgató. A Hankook AL11 és DL11 abroncsokat speciálisan az észak-amerikai piac követelményeinek figyelembevételével fejlesztette ki a vállalat a Cascadia és Coronado kamion modellekhez. A két abroncstípus környezetvédelmi teljesítményét már az Amerikai Környezetvédelmi ügynökség (EPA) is Smartway Tanúsítvánnyal ismerte el. A kormányzott kerekekre kerülő, hosszabb élettartamú AL11-es abroncsokat nagy távolságokon történő használati feltételeknek megfelelően fejlesztették ki, emellett újszerűen kialakított mintázatuk jobb kormányozhatóságot és kezelhetőséget biztosít. A hajtott kerekekre szerelt távolsági alkalmazásra fejlesztett DL11 abroncsoknál a Hankook egy egyedi, háromdimenziós mintaárok-kialakítást alkalmazott, amely elsőrendű vonóerőátvitel mellett minimális kopást biztosít. A DL11 teljesen új keverékkel és mintázattal készült, amelyet az egyenletes teljesítmény és a jobb üzemanyag-hatékonyság érdekében fejlesztettek ki kamionok számára. További cikkek Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Vasúti járműveket korszerűsít a PROLAN Zrt. |
||
2012. március 23.
PROLAN Irányítás- technikai Zrt. 84 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert egyebek ...
|
PROLAN Irányítástechnikai Zrt. 84 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert egyebek mellett a magyar vasúttársaságok vontatójárművein üzemelő fedélzeti berendezések továbbfejlesztésére, illetve komplex és integrált vonatfelügyeleti rendszer létrehozására - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel. A projekt összköltsége a közlemény szerint 241 millió forint. A projekt 18 hónapig tart, 24 munkatárs vesz benne részt, emellett várhatóan három pályakezdő fiatalt is felvesznek. A PROLAN Zrt. 134 munkavállalót foglalkoztat, nettó árbevétele tavaly 3,9 milliárd forint volt, kissé növekedett 2010-hez képest. A cég profilja irányítástechnikai eszközök fejlesztése, gyártása, alkalmazása, komplex rendszerek szállítása. A cég 2007-től szállít a MáV-nak mozdony fedélzeti berendezéseket, eddig 1.500-at adtak el, így gyakorlatilag minden magyar mozdonyon megtalálhatóak ezek a berendezések. További cikkek Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Itt a Kia első sorozatgyártású elektromos autója |
||
2012. március 23.
A Kia Motors tavaly december- ben bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású...
|
A Kia Motors tavaly decemberben bemutatta a koreai autóipar első sorozatgyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás nélkül üzemelő fürge városi autó egy feltöltéssel akár 139 kilométer megtételére is képes. A 3.6 méter hosszú, és a Genfi Autószalonon is kiállított Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be. A Ray EV nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége a villanymotor fordulatszámhatára miatt 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég. A Ray EV műszerfala és navigációs rendszere sem mindennapi: a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi, és az aktuális töltöttséggel még elérhető töltőállomások is megjelennek. Az erőátvitelben kétféle D üzemmód választható. E (ECO) állásban a hajtáslánc elektronikája takarékosan bánik az akku tartalmával, és úgy szabályozza a villanymotor működését, hogy a hatótávolság a lehető legnagyobb legyen. B (BRAKE) üzemmódban pedig jelentősen megnő a motorfékhatás. A Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A Ray EV fékrendszere is különleges: a hagyományos kerékfékek rásegítője is elektromos hajtású. A fékhatás az esetek többségében a villanymotor generátorüzembe kapcsolásával alakul ki, a veszteségenergiákat a rendszer a hajtáslánci akkuba tölti, ám közvetlenül a megállás előtt, illetve vészfékezéskor a hagyományos hidraulikus fékek is működésbe lépnek. A kétféle fékrendszer hatékony együttműködésének eredménye a tökéletes fékpedálerő, a finoman adagolható fékhatás, valamint a regeneratív működés eredményeként a megnövelt hatótávolság. Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC) is. A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését. További cikkek útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Új Volvo Truck központ Olomouc-ban |
||
2012. március 23.
Március 2-án a csehországi Volvo Trucks meg- nyitotta tizenegyedik Volvo Truck központját...
|
Március 2-án a csehországi Volvo Trucks megnyitotta tizenegyedik Volvo Truck központját, mely székhelye Olomouc városban van. Ez a lépés jelzi a további belső szolgáltatási hálózat bővítését, mely teljesen a cseh Volvo Truck által üzemel. A Volvo Truck Olomouc-i központjának hivatalos megnyitó ünnepsége nemcsak Volvo vevőket és üzleti partnereket gyűjtött össze, hanem a helyi önkormányzat képviselőit és a médiát is. "Az új Volvo telephellyel Olomouc-ban, egy újabb fontos lépést tettünk a folyamatos fejlődésünk irányába. Reméljük, ez segít hogy tovább erősítsük a pozíciónkat és kínálatunkat Csehország ezen részén." mondta Tom Jörning, a Közép-Kelet Európai régió ügyvezető igazgatója, beszédében a megnyitón. A vadonatúj Volvo Truck központ Olomouc-ban kiváló stratégiai elhelyezkedéssel bír és a Volvo termékek és szolgáltatások teljes körét nyújtja az ügyfeleknek. További cikkek A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Útnak indult a Chevrolet Volt első európai tulajdonosa |
||
2012. március 22.
Emanuel Probst nemcsak a benzin- függését csökken- tette a kiterjesztett hatótávú...
|
Emanuel Probst nemcsak a benzinfüggését csökkentette a kiterjesztett hatótávú Chevrolet Volt villanyautó megvásárlásával, hanem mindjárt új mederbe is terelte a precíziós technika és a remek design iránti vágyát, és a különleges villanyautó szószólója lett. "Számomra az teszi érdekessé a Voltot, hogy az első a maga nemében," mondja Emanuel Probst. "áttörést hozott magával, hiszen gyakorlati előnyöket kínál, és nem korlátozza az életvitelemet. A gondtalan villanyautózásnak ma egyszerűen ez a világszerte legjobb megoldása." A Chevrolet díjnyertes Voltját 2012 Európai "év Autójává" választotta 23 európai ország 59 vezető autós ítésze. A több mint 500 kilométerre kiterjesztett hatótávolságú Chevrolet Volt alternatívát kínál a hibridekkel és az akkumulátoros villanyautókkal szemben. Designszenvedély A svájci lakos Emanuel közismerten „autós ember”, aki nagyon szereti az amerikai kocsikat, de mostantól gazdaságosabban használja fel az erőforrásokat a Volt innovatív, gyakorlatias technikája révén, sőt ebből merít inspirációt az élet más területein, például a kávéfőzésben is! "A filmekből beleszerettem a hatvanas évek ikonszerű amerikai autóiba," meséli Probst. "több autóm van, például egy veterán limuzin és két szuper-autó, de haladni kell a korral, és gondolnunk kell a jövőre, amikor fogytán lesz a benzin. Bűn ingázásra pazarolni! örülni kell minden egyes liternek, amelyet megtakaríthatunk, szóval van értelme a mindennapi közlekedésben átállni a Chevrolet Voltra." A világhírű svájci JURA kávéautomata-gyár igazgatójaként Emanuel a saját termékei esetében is kimagasló designra törekszik. "Két éve hallottam először a Voltról, és megtetszett egy kiterjesztett hatótávú, soha le nem merülő villanyautó ötlete. Nem kell állandóan a hatótávot számolgatni. Nagyon vonzónak tartom, különösen jól tudok vele naponta bejárni a munkahelyemre," fejtegeti Emanuel. Az elő-szériás Voltot a tavalyi Genfi Szalonon látta, ahol rögtön rabul ejtette a részletekbe menő gondosság, az anyagok minősége és a műszaki adatok kiválósága. "Akkor menten elhatároztam, hogy az enyém lesz az első európai Volt!” Mindennapi autózás Miután hetekig ostromolta a Chevrolet Suisse vezérképviseletet, hogy az övé legyen a földrész első Voltja, Emanuel kapott kipróbálásra egy demonstrációs kocsit, és azonnal meg is rendelt egyet. "én hajthattam végre az egyik tartam-tesztet, és ez nagyon meggyőzött. A Volt az egyetlen villanyautó, amelynek értelme van számomra. Jelenleg napi 11-15 liter benzint használok el munkába járásra, és az évi 25 ezer kilométernyi autózásom során hetenként két-háromszor tankolok." Emanuel ingázásra és üzleti utakra használja majd a Voltot, tölteni a JURA székházában és otthon tudja. Alig várja, hogy beültethesse a kollégáit, és már tervezgeti, hogy munkatársait és barátait is rábeszéli a Voltra és a villanyautós kultúrára. "A családom előre örül a gondolatnak, hogy csendben, elektromosan suhanunk, életstílusunk feladása és a Föld kizsigerelése nélkül. Az autó designja nem ordító, inkább diszkrét, de az embereket megfogja a Volt iPad-szerű ösztönös kezelhetősége, az érintőképernyőtől a fő kijelzőn át a tolatókameráig." Felkészülés a jövőre Emanuelnek a Volt több, mint egy élvonalbeli autó vagy a „zöld” szemlélet megtestesülése – inkább eszközt lát benne a holnap magas benzinárainak elkerülésére, és jó példát az élet más területein is alkalmazható energia-megtakarításra. "A Volt kategóriát teremtett és az élet egyéb területein is a takarékosság etalonjának számít – például a kávéfőzőknél! A Volt olyan egyszerű, mint esténként töltőre tenni a mobiltelefonunkat, de akkor sincs baj, ha ezt elfelejtjük, mert tovább megy, ha lemerül az akku," vonja meg a konklúziót Emanuel. A Chevrolet Volt A Chevrolet Volt az első korlátlan hatótávú villanyautó. Miután maximum 80 kilométer után lemerült az akkumulátora, simán belép az 1.4 literes benzinmotor, és áramot fejleszt az elektromos hajtóműnek. Ezáltal több mint 500 kilométerre nő a hatótáv. Feltöltéshez 230 voltos háztartási konnektor használható. Független tanulmányok szerint a Volt elektromos hatótávja megfelel az európai autósok több mint 80 százalékának, akik napi 40 - 80 kilométert tesznek meg, miközben nulla a CO₂ emisszió. Kiváló a Volt biztonsága is: maximális öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén. A 2012-es európai év Autója címen kívül sok egyéb kitüntetést is kapott a Volt, például „Zöld Világautó 2011", "Környezeti Nagydíj" és "észak-Amerikai 2011-es év Autója". További cikkek Visszafogta a termelést az Opel Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Fiat Panda az olasz kormánypalotában Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére |
||
2012. március 22.
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére; Kriza ákos, a város polgár- mestere ...
|
Interneten lehet szavazni az új miskolci villamosok színére; Kriza ákos, a város polgármestere voksolásra buzdítja a borsodi megyeszékhely lakóit, hogy ők döntsék el a 31 új jármű színét. Az érdeklődők a projekt hivatalos honlapján, a www.zoldnyil.hu oldalon adhatják le voksaikat a nekik leginkább tetsző színkombinációra. A gyártó hat színvariációt tervezett, ezek közül lehet kiválasztani a Miskolchoz leginkább illőt. A szavazatokat április 1-ig várják - tájékoztatta Dobos Tímea, a miskolci polgármesteri hivatal szóvivője az MTI-t csütörtökön. A borsodi megyeszékhely zömmel uniós forrásból, csaknem 19 milliárd forintból vásárolja a villamosokat, amelyeket cseh Skoda konszern érdekeltségébe tartozó Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. gyárt. A csehországi Plzenben gyártják a Miskolcra szánt, teljes egészében alacsony padlós, klímás és számítógép-vezérelt Skoda 25T típusjelű villamosokat, az első két prototípust 2014 februárjában kell a cégnek leszállítania, utána havonta 3-3 járművet, az utolsót pedig 2015 februárjában. További cikkek 2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Kravtex-Kühne személyszállításra vállalkozna buszaival Budapesten |
||
2012. március 22.
A Kravtex- -Kühne cégcsoport kész arra, hogy akár 300 saját gyártású autóbusszal személy- szállítási ...
|
A Kravtex-Kühne cégcsoport kész arra, hogy akár 300 saját gyártású autóbusszal személyszállítási szolgáltatásra vállalkozzon Budapesten és ezzel bekapcsolódjon a BKV-nál megindult kiszervezési programba – mondta Krankovics István, a magyar tulajdonban lévő csoport ügyvezető igazgatója csütörtökön az MTI-nek. Közlése szerint a tavaly több mint 1 milliárd forint adózás előtti nyereséget elért cégcsoport megfelel azoknak a feltételeknek, amelyek birtokában járműveivel személyszállítási szolgáltatásra tud vállalkozni a fővárosban. A feltételek közül az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a cégcsoport tőkeerős, tevékenységének egyik fő pillére az autóbusz gyártás, s nem mellesleg szakmai tapasztalatokkal is rendelkezik a személyszállítás területén. Krankovics István hangsúlyozta: három éves fejlesztési munkát és jelentős összegeket fektettek be a 12 méteres Citadell szóló busz és a Citadell 19 méteres csuklós változatának kialakításába a BKV igényeinek messzemenő figyelembe vételével. Csupán az elmúlt évben több mint 400 millió forintot költöttek fejlesztésre és gépbeszerzésre. 2011-ben három új busztípust fejlesztettek ki. Az idén folytatják a fejlesztéseket bízva abban, hogy belátható idén belül megjelennek a BKV legégetőbb gondjainak megoldását segítő pályázatok. Emellett várják a 900 darab Credo típusú autóbuszt üzemeltető Volán vállalatok Nemzeti Közlekedési Holdingba történő szervezésével kapcsolatos döntést is, mivel addig vevőként reálisan nem számíthatnak rájuk – vélekedett Krankovics István. A mintegy 400 embernek munkát adó buszgyártást viszont egyelőre nem állították le, mert meg akarják tartani a jól felkészült szakembereket, akikkel a vállalkozás képes eleget tenni egy jövőbeni nagyobb volumenű megrendelésnek is. így jelenleg raktárra gyártanak, ameddig ez a megoldás finanszírozható - jegyezte meg az ügyvezető igazgató. Tavaly a cégcsoport közel 7 milliárd forint nem konszolidált árbevételt ért el azzal, hogy a Kühne árbevétele ugrásszerűen megnőtt az építőipari gép részegységek és a buszváz elemek exportálása révén, viszont a Kravtex árbevétele 2010-hez képest jelentősen csökkent, mivel tavaly 68 autóbuszt értékesítettek az egy évvel korábbi 120 darabos eladással szemben. További cikkek 2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13011 - 13020 |