Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13021 - 13030 |
Egyre több használt autó érkezik az országba külföldről |
||
2012. március 22.
Egyre több használt autó érkezik Magyar- országra külföldről tavaly augusztus óta ...
|
Egyre több használt autó érkezik Magyarországra külföldről tavaly augusztus óta, azonban a gépjárműállomány ezáltal alig fiatalodott, mert a behozott autók átlagéletkora 8,2 év volt - állapítja meg elemzésében a Weltauto. A Porsche Hungaria használt autó üzletága az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: tavaly összesen 31.313 használt gépkocsit importáltak Magyarországra, ez 78 százalékos növekedés a 2010-es adathoz képest. (Magyarországon 2011-ben összesen 440.569 használt gépjármű került új tulajdonoshoz, 5,1 százalékkal több, mint a 2010-ben.) Mivel a belföldi minőségi használtautó-kínálat továbbra sem javul a halogatott autócserék miatt, a kereskedő várakozásai szerint az idén is jelentős mennyiségű gépkocsi érkezik külföldről. A közlemény emlékeztet: az importnak az adott nagy lökést, hogy 2011 júliusában csökkent a regisztrációs adó, bizonyos kategóriákban akár 50 százalékkal. A Porsche Hungaria országos márkakereskedői hálózatának szerviztapasztalatai alapján a magyar vásárlók körében a legkedveltebb piac Németország, Olaszország és Belgium a jó ár-érték arányú kocsik miatt. Megfigyelhető, hogy külföldről szívesen hoznak be törött gépjárművet is a vásárlók. A kinti szervizdíjak ugyanis olyan magasak, hogy az autótulajdonosok akár kisebb hiba esetén is eltekintenek a sérült autók javításától. Előfordul azonban, hogy ha a sérülés mértéke nem jelentős, itthon már "sérülésmentesként" adnak túl rajta - hívta fel a figyelmet Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. Az esztétikailag hibás járművek mellett kedveltek a korosabb autók is: a fiatal, 3-4 éves minőségi autók mellett nagy mennyiségben érkezett 14 évesnél idősebb gépkocsi. Az import tehát nem sokat javított a magyar gépkocsiállomány több mint 12 éves átlagéletkorán - jegyzi meg a közlemény. A Weltauto a Porsche Hungaria csoport tagja, a minőségi használt autók forgalmazására indult 2001-ben, ausztriai mintára. A használtautó-kereskedők közül jelenleg a Weltauto rendelkezik egyedül országos értékesítői - jelenleg 38 tagú - hálózattal. További cikkek Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Járműipari kutatási programot zárt le partnereivel a Rába |
||
2012. március 22.
A John Deere csúcs- modelljeibe kerülő, 550 lóerős meghajtott futómű az egyik ...
|
A John Deere csúcsmodelljeibe kerülő, 550 lóerős meghajtott futómű az egyik eredménye annak a három és fél éves, 1,3 milliárd forintos integrált kutatás-fejlesztési projektnek, amelynek kétnapos záró rendezvénye szerdán kezdődött Győrben. Kocsis Sándor, a Rába Futómű Kft. operatív és minőségügyi igazgatója az eseményen kiemelte: a rendkívüli műszaki és minőségi kívánalmaknak kell megfelelnie a terméknek. Czinege Imre, a Széchenyi István Egyetem egyetemi tanára, a program egyik vezetője ennek kapcsán megemlítette: az eredmény különösen annak fényében impozáns, hogy 400 lóerő alatti teljesítményről indultak. Hozzátette: a kutatástól a fejlesztésen át a gyártásig magyar erőforrásból emgvalósult termék 3,9 milliárd forintos árbevétel-növekedést hozott a Rábának. A Borsodi Műhely Kft-vel, a HNS Műszaki Fejlesztő Kft-vel és a Széchenyi István Egyetemmel közös projektből 880 millió forintot a Nemzeti Innovációs Hivatal és a Nemzeti Fejlesztési ügynökség támogatásaiból fedeztek. További cikkek Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
2012 végére elkészül a debreceni 2-es villamos pálya |
||
2012. március 22.
Garanciát kapott a debreceni önkormány- zat arra, hogy a 2-es villamos pályáját építő ...
|
Garanciát kapott a debreceni önkormányzat arra, hogy a 2-es villamos pályáját építő konzorcium be tudja fejezni a pálya építését 2012 végére, a remíz építését pedig 2013 tavaszára - közölte Kósa Lajos (Fidesz), Debrecen polgármestere szerdán az MTI-vel. Kósa Lajos tájékoztatása szerint szerdán ismét tárgyalóasztalhoz ültek a projektet kivitelező Arcadom Zrt, a Keviép Kft, a Tóth-TD Kft., valamint a debreceni önkormányzat vezetői. "A megbeszélés során kiderült, hogy a konzorcium be tudja fejezni vállalt feladatát, de nem az eredeti, 2012. május 31-i határidőre. A felek ezért a szerződés módosítását kezdeményezik. A módosított határidő szerint 2012 decemberének közepéig a pályát, míg 2013 március végéig a járműtároló épületeket valósítják meg a kivitelezők" - olvasható a közleményben. Az Arcadom Zrt. tájékoztatása szerint a kifizetetlen számlák ügyében tárgyalt és megegyezett alvállalkozóinak többségével a pénzügyi teljesítések időpontjáról. Debrecen önkormányzata mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkában résztvevő alvállalkozók a konzorciumtól megkapják jogos követelésüket - zárul Kósa Lajos közleménye. Az ügy előzménye, hogy az alvállalkozók levonultak a villamos pálya építési területéről, mert nem kapták meg az elvégzett munka után járó pénzüket a generálkivitelező konzorciumnak a pénzügyi teljesítésért felelős tagjától, az Arcadom Zrt.-től. A DISZ két debreceni önkormányzati képviselője ezért nyílt levélben fordult Demján Sándor üzletemberhez annak érdekében: járjon közben az érdekeltségébe tartozó Arcadomnál a kifizetések teljesítése érdekében. Demján Sándor ugyancsak nyílt levélben válaszolt, amit eljuttatott az MTI-hez is. Ebben kifejtette: "az elmúlt évek gazdasági és pénzügyi válsága nem kímélte Magyarországot sem. Különösen súlyosan érintette - érinti még most is - az építőipar szereplőit. A válság hatására a bankok rendre kivonulnak a projektek finanszírozásából, egyre nehezebb előteremteni a szükséges pénzügyi forrásokat. Ugyancsak jelentős nehézségeket okoz a körbetartozások magas szintje. A konzorcium döntően az árfolyamváltozások és a kamatköltségek növekedése miatt várhatóan csak veszteséggel tudja teljesíteni a 2-es villamos megvalósítását. A bankok nem nyújtanak finanszírozást esetünkben sem". "Az ATK Konzorcium tagjai minden erőfeszítésük ellenére többször csak késedelmesen tudták alvállalkozóik jogos követeléseit kifizetni. A mielőbbi, hatékony megoldás érdekében pénzügyi szolgáltatót vontunk be, és az alvállalkozók érdekében e szolgáltatás költségeiből részt vállalunk. Az Arcadom Zrt.-nek a debreceni projekt kapcsán nem áll fent lejárt szállítói tartozása a saját érdekkörébe tartozó alvállalkozói felé. A beruházás zökkenőmentes kivitelezése érdekében a konzorciumi társak alvállalkozóinak többségével társaságunk lefolytatta az egyeztetéseket, túlnyomó részükkel már megállapodott a fennálló szállítói tartozásokról". Demján Sándor megerősítette, hogy társaságuk változatlanul elkötelezett az első osztályú minőségben, a megrendelő és a debreceni polgárok megelégedésére történő teljesítés iránt. "Ennek megfelelően az Arcadom csak olyan munkákat vesz át a konzorcium alvállalkozóitól, partnereitől, amelyek a megrendelő - Debrecen város - érdekeinek megfelelnek, csak a jogos követeléseket egyenlíti ki. A jogos kifizetésekhez szükséges pénzügyi fedezetet biztosítom. Ugyanakkor elvárható lenne, hogy a vis-major helyzet miatt a konzorciumi társak arányosan vegyenek részt a finanszírozásban. A cívisváros és vállalatcsoportom érdekei megegyeznek: minél hamarabb, első osztályú minőségben működő villamosjárat szolgálja Debrecen város lakosságát és szép számú látogatóját - zárta levelét Demján Sándor. További cikkek A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos Jogsértéssel vádolja a debreceni 2-es villamos pályaépítését végző konzorcium vezetőjét Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Suzukinak adott igazat a Volkswagennel folyó márkajogi vitában a luxemburgi Európai Bíróság |
||
2012. március 21.
A szerdai döntés szerint a Suzuki használhatja a SWIFT GTi márkanevet autóinál és azok...
|
A szerdai döntés szerint a Suzuki használhatja a SWIFT GTi márkanevet autóinál és azok alkatrészeinél. Ezzel a bíróság az EU belső piaci harmonizációs hivatalának korábbi határozatát hagyta jóvá az ügyben. A mostani döntés szerint a hivatalnak igaza volt, amikor arra a következtetésre jutott, hogy a "gti" betűkombináció bármely "vizuális, fonetikus és fogalmi hasonlóságát" annullálja a hozzá kapcsolódó Swift márkanév. A vásárlóknál nem feltételezhető, hogy az egy gyártótól érkező autókat, alkatrészeket és részegységeket kizárólag a három betű kombinációja alapján különböztetnék meg, így "kizárt a összetéveszthetőség bármiféle valószínűsége". A Volkswagen az ügyben arra vonatkozóan nyújtott be keresetet, hogy a Suzuki SWIFT GTi márkanévben a "gti" betűszó összetéveszthető a saját nagyteljesítményű Golf GTI modelljét reprezentáló "gti" betűszóval. A márkavita a japán Suzuki és a német Volkswagen átfogó vitájának csak egyik eleme. A Volkswagen-csoport meg akarja tartani részesedését a Suzukiban, annak ellenére, hogy a japán partner véget akar vetni a társulásnak, és vissza akarja szerezni a részvényeit. Egy tavalyi közlemény szerint a Suzuki idén novemberig akarja visszavásárolni részvényeit. A 2009-es részvénycserés együttműködési szerződés keretében a Volkswagen 19,9 százalékos Suzuki részesedésre tett szert 1,7 milliárd euró értékben, a Suzuki pedig 1,5 százalékot kapott a Volkswagenből, a partnerség azonban nem bizonyult gyümölcsözőnek, így a felek kölcsönösen egymást vádolják és a vita egyes elemeit jogi útra terelik. További cikkek Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Fiat Panda az olasz kormánypalotában Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Motoros vezetéstechnikai tréninget indít a BMW Magyarország |
||
2012. március 21.
Magyar- országon is elindul a több mint 20 éve működő BMW Motorrad Vezetés- technikai...
|
Magyarországon is elindul a több mint 20 éve működő BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning, ami több lépcsős program keretén belül segíti a biztonságosabb közlekedésre törekvő motorosokat. A már négy éve itthon is sikerrel működő autós tréningekhez hasonlóan a tanfolyamok teljesen nyitottak, azokon bármilyen márkájú motorral részt lehet venni, így a gyakorlatok minden résztvevő fejlődését szolgálják. A résztvevők saját motorjaikat használva megismerhetik önmaguk és járművük tulajdonságait és határait, így azokat tiszteletben tartva, a tréning végeztével a korábbiaknál tudatosabban, így biztonságosabban vezethetnek a közúti forgalomban. Az oktatás célja, hogy a rutinosabb és kevesebb tapasztalattal rendelkező motorosok egyaránt javíthassák felkészültségüket vagy hosszabb kihagyás után felfrissíthessék tudásukat. A program lépcsőfokait végigjárva a biztonságos közúti közlekedéshez szükséges elengedhetetlen alapoktól egészen a magabiztos, nagysebességű országúti kanyarodásig el lehet jutni, a program ugyanakkor már az alapszintű tanfolyamon a leggyakoribb vészhelyzetek elhárítását helyezi a középpontba. „Meggyőződésünk, hogy mindenkinek a gyakorlati tudása saját járművén fejleszthető igazán. Szerencsére a motorosok egyre nagyobb része érzi úgy, gyakorolnia kell, hogy minél biztonságosabban tudjon közlekedni. Tavasszal, a szezon elején még nagyobb szükség van a biztonságos, akár irányított körülmények közötti ráhangolódásra. A megfelelő képzettséggel rendelkező oktató és a tanfolyam nyújtotta keretek a beidegződött rossz technikák felismerésére, kijavítására is kiválóan alkalmasak” – nyilatkozta Zámbó Balázs, a BMW Magyarország motorkerékpár menedzsere. A BMW müncheni tréner akadémiáján végzett instruktorok a bajor márka 35 éve működő autós és két évtizede indult motoros tanfolyamok egyre bővülő szakmai tudására építve oktatják a résztvevőket. A program iránt érdeklődő motorosok három hazai tréning programjából választhatnak, amelyek zárt pályán, a Kiskunlacháza reptéren vagy a Kakucsringen zajlanak. Az egy, illetve félnapos oktatások díja motorosonként 29 és 34 ezer Ft között változik. Felelősen működő járműgyártóként a BMW csoport nagyon nagy hangsúlyt fektet a különböző aktív és passzív biztonsági rendszerek kifejlesztésére. A BMW Motorrad már a hetvenes években aktívan elkötelezte magát a biztonság mellett. (1976: saját fejlesztésű bukósisak; 1988: első ABS sorozatgyártású motorkerékpárban). Ugyanakkor a vezetők helyes magatartása vészhelyzetekben többet ér a legjobb elektronikus rendszernél is. Ezért a bajor konszern világszerte vezetéstechnikai tréningeken adja át a biztonságos vezetéssel kapcsolatos tudását, hogy a vezetők megelőzhessék a vészhelyzeteket, illetve azok bekövetkezte esetén helyesen reagáljanak. A BMW nemzetközi sztenderdjeinek megfelelő tréningeken a hangsúly tehát a biztonságon van: a közúti balesetek döntő többsége ugyanis továbbra is a járművezetők hibájából következik be. A kétkerekűek vezetői ugyanakkor sokkal sérülékenyebbek az autóvezetőknél, hiszen őket legjobb esetben is csak a protektoros ruházat védi, amelyből a legfejlettebb sem veheti fel a versenyt egy középszerű autó-karosszériával. A vezetői képességek és a tapasztalat nagyban befolyásolják a vezető reakcióját egy-egy konkrét helyzetben. A BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréning a hétköznapi közlekedési helyzetek középpontba állításával, az elméleti ismeretek és a gyakorlati feladatok kombinációján keresztül segíti a vezetőt a közlekedési szituációk magabiztosabb kezelésében. BMW Motorrad Alap Tréning A közúti motoros balesetek elemzéséből adódtak azok a feladatok, amelyek segítenek pótolni a legalapvetőbb vezetéstechnikai hiányosságokat. Hiába motorozik valaki akár évtizedek óta, közel sem biztos, hogy a legmagasabb szinten tudatosan teszi mindezt. A motorosok sérülékenysége miatt pedig elengedhetetlen, hogy így legyen. Az alaptréningen - és az összes többi szinten is - az elmélet is a gyakorlatban történik: az aszfalton, a járműveken ülve sajátítják el a járműkezelés és a járműfizika alapjait is. Az egész napos Alap Tréningen a kis- és közepes sebességű járműkezelés alapjait, a vészfékezést és a vészelkerüléseket éppúgy megtanulja mindenki, mint az összes lehetséges kanyarvételi stílust. Helyszín: Kiskunlacháza (repülőtér) Időtartam: 1 nap (kb. 7 óra) ár: 29 000 Ft BMW Motorrad Haladó Tréning A Haladó Tréning továbbfejleszti az alapszinten megszerzett tudást. Nő a tempó, egyre nehezebbek a feladatok - értelemszerűen alapfeltétel a Alap Tréning elvégzése. Egészen nagy sebességig növelik a vészfékezések tempóját, illetve az eltérő kanyarodási stílusokat eltérő, váltakozó íveken is gyakorolják. Az egész napos képzés végére nem csak a biztonságos motorozás, hanem a stabil, nagy sebességnél is magabiztos járműkezelés is értelemszerű lesz mindenkinél. Helyszín: Kiskunlacháza (repülőtér) Időtartam: 1 nap (kb. 7 óra) ár: 34 000 Ft BMW Motorrad Intenzív Tréning Az Intenzív Tréning a leggyakoribb, országúton előforduló problémák közül alapvetően a kanyarban történőkkel foglalkozik, ezekre kínál megoldást. A helyszín versenypálya, azonban nem cél a pályamotoros-képzés. Ellenkezőleg, továbbra is a biztonságos közúti motorozás megtanulása a lényeg, azonban a szerpentinekre kihegyezve azt. Miután ezt a szintet is elvégzi valaki, magabiztosan, ugyanakkor a korábbiaknál még élvezetesebben fog tudni megtenni minden egyes kilométert kedvenc kétkerekűje nyergében. Helyszín: Kakucsring Időtartam: fél nap (kb. 5 óra) ár: 34 000 Ft További cikkek Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Luxus a felső-középkategóriában átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Elvi bizottsági támogatás a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához |
||
2012. március 21.
Elvi támogatást adott a gázalapú közösségi közlekedés meg- valósításá- hoz ...
|
Elvi támogatást adott a gázalapú közösségi közlekedés megvalósításához az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának energetikai, valamint közlekedési és infrastrukturális albizottsága keddi együttes ülésén. Az ülésen az LNG (cseppfolyós földgáz) szállítási lánc projekt részleteit és előkészítését ismertette a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke. Domanovszky Henrik kiemelte: a cseppfolyós földgáz közlekedési célú felhasználásával csökkenthető a járművek károsanyag-kibocsátása és üzemeltetési költsége. A projekt célja, hogy az Európai Unió 2014-től kezdődő pénzügyi ciklusára előkészítsenek egy olyan pályázatot, amellyel uniós támogatás nyerhető el az LNG szállítási és felhasználási lánc kiépítéséhez. Bencsik János (Fidesz), az energetikai albizottság elnöke szerint összetett kérdésről van szó, amelynek egyebek mellett környezetvédelmi, környezet-egészségügyi, költségvetési és ellátás-biztonsági szempontjai is vannak. Közölte: ezek együttes figyelembevételével lehet eldönteni, hogy milyen mértékben, milyen ütemezésben és mely közlekedési területeken célszerű az LNG alkalmazását támogatni. A két albizottság elsősorban abban érdekelt, hogy a közösségi közlekedés ellátásának biztonsága és a szolgáltatás színvonala javuljon, az üzemeltetés költsége és a károsanyag-kibocsátás csökkenjen - mondta az albizottság elnöke. Bencsik János hangsúlyozta, az albizottságoknak arra nincs lehetősége, hogy források előteremtésében közvetlen segítséget nyújtsanak, szakmai nyilvánosságot tudnak biztosítani. A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület tavaly áprilisban alakult azzal a céllal, hogy a gázüzemű járművek és gáztöltők aránya 3-5 éven belül elérje a járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást jelentene, amely mintegy 1.500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1.100 nehéz teherjárművet és 1015 ezer személygépkocsit látna el. További cikkek Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Forgalomba helyezték az első Scania Euro 6 járműveket |
||
2012. március 21.
Az év elején az Európai Unió hivatalosan ismertette az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma ...
|
Az év elején az Európai Unió hivatalosan ismertette az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma követelményeit, lehetővé téve, hogy megkezdődjön a normának megfelelő nehéz-tehergépjárművek forgalomba helyezése. A Scania már el is kezdte európai ügyfelei részére a járművek szállítását: az első jármű február folyamán Hollandiában talált gazdára, és már Svédországban is van az új normának megfelelő tehergépkocsi. A következő hetekben számos európai ország helyez forgalomba hasonló járműveket. Az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma 2012. december 31-én fog életbe lépni az Európai Unió országaiban és néhány környező államban, kezdetben csak az új tehergépkocsi modellekre vonatkozóan, majd egy évvel később már minden eladott új járműre érvényben lesz. A Scania közel egy éve gyárt olyan gépjárműveket, amelyek megfelelnek az új norma előírásainak, de a szabályozás hiánya miatt eddig nem lehetett őket Euro 6-osként forgalomba helyezni. Az átmenet felgyorsítása érdekében a német kormány kiszélesítette és megnövelte a szállítási ágazat beruházásai számára nyújtható állami támogatások körét, amelyek érintik az Euro 6-os járműveket is, hiszen ezek forgalomba állításával jelentősen csökkenthető a környezetbe kerülő károsanyag mennyisége. Ugyanakkor már folynak a tárgyalások az Euro 6 járművek számára a német autópályákon bevezetendő kedvezőbb útdíjakról. Ezek az ösztönzők jelentősen ellensúlyozzák az új technológia magasabb árát. „üdvözöljük a német döntést, amely támogatja azokat az üzemeltetőket, akik a legtisztább technológiát akarják használni.” – mondta Martin Lundstedt, a Scania gyártásért és értékesítésért felelős alelnöke. A szaksajtóban mostanában megjelent újságírói tesztutakról készült beszámoló cikkek egyöntetűen állítják, hogy a Scania Euro 6-os járműveinek fogyasztása nem haladja meg az Euro 5-ös autók fogyasztását; sőt, azonos vezetési körülmények között az Euro 6-os autók fogyasztása kisebb. 2011 márciusában a Scania volt az első gyártó, aki Euro 6-os motorral üzemelő járműveket kínált, lehetővé téve ezzel a fuvarozóknak, hogy az elsők között térjenek át a rendelkezésre álló legtisztább technológiára. A Scania számos innovatív megoldást használt fel a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentése érdekében. A normának megfelelően a nitrogén-oxid és részecske-kibocsátás mértéke nagyjából egyötödére csökkent az érvényben levő Euro 5-höz képest. A Scania jelenleg 440 és 480 lóerős kivitelben, 13 literes motorral kínálja Euro 6-os járműveit, amelyek elsősorban hosszú távú fuvarozáshoz ideálisak, de természetesen más fuvarfeladatok ellátására is alkalmasak. Mindemellett a vállalat folyamatosan dolgozik Euro 6 termékválasztéka szélesítésén, hogy az egyéb szegmensekben dolgozó ügyfelek igényeire is tudjon megfelelő járművet kínálni. Az Euro 6 az első lépés a világszinten egységes kibocsátási normák létrehozásának irányában, amely magában foglalja Európát, észak-Amerikát valamint Japánt, és egyben megkönnyíti a jövő normáinak összehangolását, illetve fejlesztését. További cikkek Mini Világtalálkozó Balatonfüreden Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Visszafogta a termelést az Opel |
||
2012. március 21.
A kereslet csökkenése miatt az Opel jelentősen visszafogta a termelést német- országi ...
|
A kereslet csökkenése miatt az Opel jelentősen visszafogta a termelést németországi gyáraiban - írták kedden német lapok. Az amerikai General Motors (GM) leányvállalatánál az év első két hónapjában 20 százalékkal csökkent az értékesítés a nyugat-európai piacon az egy évvel korábbihoz képest. Valamennyi márkát együttvéve az újautó-értékesítés alig feleekkora mértékben, 7,8 százalékkal csökkent. Az Opel - illetve a brit Vauxhall - piaci részesedése így 6 százalékra csökkent az előző évben mért 6,9 százalékról. Különösen a két legfontosabb modell, az Astra és a Corsa fogyott rosszul, mikozben a nagy rivális Volkswagen a tavalyival nagyjából megegyező forgalmat ért el január-februárban. A két legnagyobb németországi Opel-üzemben ezért jelentősen visszafogták a termelést, a rüsselsheimi gyárban hétvégén és ünnepnapokon teljesen leáll a munka, az eisenachi üzemben pedig a nappali műszakokban már csak heti 33 órát dolgoznak, az éjjeli műszakokban pedig heti 30 órát. ágazati szakértők szerint az Opel legnagyobb problémája az, hogy a tulajdonos GM az egyre nehezebb terepnek bizonyuló európai piacra korlátozza a márkát, és nem engedi, hogy megpróbálja kihasználni a nagy feltörekvő piacok, például a kínai vagy az indiai piac lehetőségeit, mert attól tart, hogy az Opel éppen a GM más márkáinak rovására nyerne teret magának. További cikkek Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Luxus a felső-középkategóriában átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A hatmilliomodik Polót ünnepli a Volkswagen Navarra |
||
2012. március 21.
A Volkswagen pamplonai üzemében a napokban elkészült a hat- milliomodik helyi ...
|
A Volkswagen pamplonai üzemében a napokban elkészült a hatmilliomodik helyi gyártású Volkswagen Polo. A jubileumi modell egy 1,2 literes, 55 kW (75 LE) teljesítményű, fehér Polo BlueMotion, amely a régió egyik vásárlójánál talált gazdára. Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának a termelésért és a logisztikáért felelős tagja, Patrick Danau, a Volkswagen Navarra üzem vezetője, valamint Yolanda Barcina, a spanyol Navarra régió elnöke együttesen adták át a jubileumi példányt. Mint Hubert Waltl kiemelte: „A Polo sikertörténete a Volkswagen Navarra sikere is egyben. A pamplonai csapat közel 30 esztendeje készíti e többszörösen díjazott ’bestsellert’, amely minőségével, kényelmével és nem utolsósorban tartósságával már sok éve szolgál mércéül a kisautók szegmensében.“ Patrick Danau gyárigazgató köszönetét fejezte ki a kollektíva felé: „Csakis elkötelezett és magasan kvalifikált csapat tud hosszú távon is kiváló terméket előállítani. A Navarrából származó Volkswagen Polo modellek ma elért hatmilliós darabszáma minden itteni dolgozó közös sikere.“ Az eddig több mint 11 millió példányban készült Volkswagen Polo már 37 esztendeje áll Európa-szerte a kisautók piaci kategóriájának élén, s a 2011-es év során egyedül Nyugat-Európában több mint 340 ezer talált belőle gazdára. E „bestseller” hatalmas népszerűsége természetesen gyártási téren is megmutatkozik, a Polo gyártása jelenleg Európán kívül Afrikában, Dél-Amerikában, Kínában, Indiában és Oroszországban is folyik, legfontosabb piacai között pedig Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország szerepel. A Volkswagen 1984-ben kezdte meg a Polo gyártását pamplonai üzemében, ahol az elmúlt évben a Volkswagen Navarra mintegy 4.700 dolgozója mintegy 353.400 példányt állított elő. Emellett ugyancsak 2011 során, a helyi termelési igények kielégítésére mintegy 170 ezer motort is összeszereltek a pamplonai gyárban. További cikkek Volkswagen Haszonjárművek - rekord kiszállítás, forgalom és eredmény 2011-ben Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta Az új Citroën DS5 Magyarországra érkezett! Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Nincs tanulmány az elővárosi buszközlekedés átszervezéséről |
||
2012. március 20.
A Volánbusz Zrt. vezetése cáfolja azt a sajtó- híresztelést, amely szerint a ...
|
A Volánbusz Zrt. vezetése cáfolja azt a sajtóhíresztelést, amely szerint a Budapest környéki elővárosi, illetve a távolsági buszközlekedés átszervezését vagy kiszervezését megalapozó tanulmányt vagy előterjesztést készítene - közölte a társaság hétfőn az MTI-vel. A közösségi közlekedési szolgáltatót az MTI annak kapcsán kereste meg, hogy a Magyar Hírlap azt írta: úgy tudják, a cégvezetés olyan tanulmányokat készíttet, amelyek szerint más formában működne a Budapest környéki elővárosi és távolsági forgalom. A napilap szerint a távolsági autóbuszok közlekedtetését a társaság kiszervezné, azaz alvállalkozók vagy más Volán üzemeltetné ezeket, az átszervezés részeként a főváros ötven kilométeres körzetében üzemelő Volánbusz-járatok a BKV-hoz hasonlóan a Budapesti Közlekedési Központ irányítása alatt működnének. A társaság menedzsmentjének álláspontja, hogy a járatok ritkításán túl, a távolsági buszközlekedésben szektorszintű költségcsökkentés csak akkor lehetséges, ha azt a Budapestet érintő járatok esetében a közös budapesti csomópontról egy szolgáltató társaság végzi - közölte a Volánbusz Zrt. az MTI érdeklődésére. További cikkek Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés Terven felüli várható 2011-es eredmények a MáV-nál Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13021 - 13030 |