Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13031 - 13040
Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián

Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián

2012. március 20.
Nagy ember, nagy meglepetés. Na persze nem Berki Krisztián magassá- gára céloztunk ...
Részletek
Berki KrisztiánNagy ember, nagy meglepetés. Na persze nem Berki Krisztián magasságára céloztunk, sokkal inkább a mai torna világában betöltött súlyára, és ehhez méltó ajándékára, amit hétfőn vehetett át a Nissan Hovány budapesti márkaképviseletén.

Berki Krisztiánt a nyári londoni olimpia nagy arany esélyeseként emlegetik. Hogy mostantól csak a feladatára koncentrálhasson, és az utazás semmilyen problémát ne okozzon számára, a Nissan Hovány a japán márka magyarországi importőrével karöltve úgy gondolta, támogatja a világbajnokot egy vadonatúj Qashqai-jal. Krisztián menedzsmentjével, a Felix Promotion-nel hamar meg is egyeztek a részletekről. Lett hát nagy fény, füst, zene, torta, s ami szem-szájnak ingere a Hovány Autócentrumban, a Rákóczi híd pesti hídfőjénél.

Ide lépett be az éppen aznap 27 éves Berki Krisztián, mit sem sejtve, merthogy hiába a nagy rendezvény, sikerült a köszöntést titokban tartani előtte. Tisztelői, barátai sporttársai várták az autó körül, ahová üzleti tárgyalást színlelve hívta menedzsere, Rácz Félix.

"Lassan minden álmom teljesül" - mondta az autót meglátva meghatottan Krisztián. Előtte egy kis rögtönzött humorra is futotta, amikor megkérdezték, hogy szerinte mi lehet a lepel alatt, így felelt - "Remélem nem egy ló, mert abból már el vagyok látva..."

Persze nem az emlegetett tornász-szert takarta a piros textil, hanem egy fekete Nissan Qashqai-t.
Kívánjuk, tegyen jó szolgálatot Berki Krisztiánnak is a felkészülés során, a küzdelmes olimpia után pedig segítse hozzá a megérdemelt pihenéshez! Hajrá, Krisztián!

További cikkek


Fiat Panda az olasz kormánypalotában
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban
Kulcsszavak:
 
Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián Genfben mutatkozott be az új SEAT Leon SC Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Nyolcmillió eladott Toyota hybrid gépkocsi: a technológia, amivel számolni kell Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Nissan Qashqai-t kapott születésnapjára Berki Krisztián Ilyet még nem láttunk - Nissan LEAF Pickup Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál
 
Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT

Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT

2012. március 20.
Vadonatúj nyári gumi- abroncs, dobozos áru- szállítókhoz és transz- porterekhez.
Részletek
Hankook TireA Hankook Tire bővíti választékát a dobozos áruszállítók és transzporterek számára készülő Hankook Vantra LT bemutatásával.

A vadonatúj kisteherautó-abroncsot olyan magas szintű követelmények figyelembevételével fejlesztették ki, amelyek a helyi közlekedésben részt vevő személy- és áruszállító járművekre érvényesek. A tartósság, az üzemanyag-takarékosság és a menetteljesítmény kulcsfontosságú szerepet játszott a fejlesztés során az olyan biztonsággal kapcsolatos vezetési jellemzők mellett, mint amilyen a rövid féktávolság és a kiváló teljesítmény vizes úton. Az új Vantra LT jelenleg 34 különböző méretben érhető el.

A városi forgalomban gyakori megállás és indulás különleges követelményeket támaszt a gumiabroncsokkal szemben: alapvetően fontos a hosszú élettartam magas fokú gazdaságossággal párosítva, miközben a külső behatásokkal szemben ellenálló robusztus szerkezet és a biztonság is kulcsfontosságú szerepet játszik. A Hankook Vantra LT olyan innovatív kialakítási jellemzői, mint az oldalfal védőlemeze, az optimalizált mintaárok-elrendezés és a tartós  futófelület lenyomati  technológia (Durable Contact Patch technology) megnövelt teljesítményt biztosít. Az új abroncs mindezek mellett nagy sebességnél is biztonságos, miközben a futófelület kopásállóságát is sikerült javítani, a gumiabroncs üzemanyag-hatékonyságát pedig 13 százalékkal növelni az elődjéhez viszonyítva. A háromcsatornás központi mintaárkok és a 3D-s oldalsó mintaárkok elősegítik a víz gyors elvezetését az akvaplaning csökkentése érdekében, és kiváló teljesítményt garantálnak nedves és hideg időjárási feltételek között is.

Hankook TireA Hankook Vantra LT futófelületi lenyomatát a tartósság javítására összpontosítva négyzet alakú érintkezési felületi technológiával tervezték, amely optimális mintaárok-elhelyezést tesz lehetővé a lenyomat külső kapaszkodó területének stabilitását növelve.  A típus újszerű, kettős acélöves megerősített övszerkezetével kombinálva a talaj által az abroncsra ható nyomás egyenletesebb elosztását teszi lehetővé, aminek köszönhetően a kopásállóság akár 12%-kal is javítható.  Emellett a gumiabroncs kisebb mértékű deformációja alacsonyabb gördülési ellenállást biztosít, amivel magasabb üzemanyag-hatékonyság, ezáltal pedig magasabb költségmegtakaraítás érhető el. Mindkét szempont kulcsfontosságú tényezője a városi forgalomnak. Az oldalfalba épített kiegészítő védőlemez segít megelőzni a magas járdaszegély mellé történő parkoláskor bekövetkező oldalfali sérüléseket.

Az innovatív futófelületi mintázat kiváló fékezési teljesítményt nyújt vizes úton és hatékonyan segít megelőzni az vízenfutást, emellett hatékony üzemanyag-felhasználást is biztosít az energiaveszteség minimalizálásán keresztül. A Vantra LT mintázati elemeinek optimalizált merevsége tovább javítja a gumiabroncs kezelhetőségét vizes, száraz vagy hideg időjárási körülmények között, anélkül, hogy ez a  mintaelemek erős kivitelének rovására menne. Az abroncs sima futása, és az ebből adódó jó irányíthatóság és vezetési kényelem is érezhetően javult.

– A Hankook számára központi kérdést jelent a világszinten elsőrangú minőségi és a műszaki színvonal elérése minden termékkategóriában.  A Vantra LT abronccsal azon ügyfeleink speciális igényeit kívánjuk kielégíteni, akiknek olyan gumiabroncsra van szüksége, amely megbízhatóannyújt  egyenletes teljesítményt és biztonságot hosszú időn keresztül, de emellett költséghatékony és környezetbarát is. – foglalta össze az új abroncstípus legfontosabb jellemzőit Jin-Wook Choi, a Hankook Tire európai igazgatója, a cégcsoport alelnöke.

További cikkek

Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria
Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték
Kulcsszavak:
 
Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT Hálaadáskor 24 millió amerikai száll repülőre Itt a vadonatúj Hankook Vantra LT Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól Inspiráló gondolatok a MINI márka barátaitól Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Növelte árbevételét és adózott eredményét a Boeing az első negyedévben Skoda SUV-modellek a Kínai piacra Skoda SUV-modellek a Kínai piacra
 
Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak

Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak

2012. március 20.
Tarlós István főpolgár- mester szerint a bankok a pénzvilág szigorú szabályaihoz képest...
Részletek
BKVTarlós István főpolgármester (Fidesz-KDNP) szerint a bankok a pénzvilág szigorú szabályaihoz képest váratlanul rugalmasak és konstruktívak a BKV adósságának finanszírozásával kapcsolatban, mindegyik pénzintézettel meg lehetett állapodni az adósságok refinanszírozásáról.

Budapest főpolgármestere kedden az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában beszélt erről, miután hétfő délután megbeszélést folytatott a BKV-nak hitelező kilenc pénzintézettel. Közölte, egy távol-keleti bank keddre ígért végleges választ arra, hogy milyen formában tud hozzájárulni a helyzet megoldásához. Hozzátette: úgy tűnik, hogy a bankok is nagyon pozitív szerepet játszanak a BKV megmentésében. Az UniCredit Bankhoz hétfőn érkezett meg 5 milliárd forint, amelyet a BKV egyik lejárt hitele után fizettek ki. Ezzel kapcsolatban Tarlós István jelezte: nem arról van szó, hogy az állam a BKV helyett valamit kifizetett.

"A képlet az", hogy a BKV-t tönkretették, a fővárosnak és a kormánynak együtt talpra kell állítania a céget másfél év alatt, ennek egyik lépcsője a hétfői lépés - tette hozzá. Kifejtette: a főváros pénzt ad a működésre, a kormány pedig garanciákat tesz az éppen aktuális adósságok kezelése mögé. Tarlós István szerint három lépcsőben kell a helyzetet megoldani: először a 64 milliárdos adósságot kezelni kell, majd az ez évi működést kell biztosítani, végül a hosszú távú működési koncepciót kell elfogadni. Utóbbival kapcsolatban Tarlós István azt mondta, heteken belül megoldódhat a kérdés, akkor kijelenthető lesz, hogy az állam milyen bevételi forrásokat biztosít a fővárosnak, hogy a BKV-t legyen miből finanszírozni. Ezek elmondása szerint már körvonalazódnak, de a rádióműsorban a főpolgármester ezeket nem nevezte meg.     A BKV hétfőn fizette ki az UniCredit Banknál már lejárt 5 milliárdos adósságát, a következő kifizetendő hitel szerdán válik esedékessé, azt a KDB Bank adta.

BKV






















További cikkek


Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MáV-nál
új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel
Kulcsszavak:
 
Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Peugeot 3008 HYbrid4 – 91 gramm CO2-kibocsátás kilométerenként Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Több mint 1,57 millió autóját szállította ki 2013-ban az Audi Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Bizonytalan ideig nem járhatnak a Pesa villamosok Szegeden Tarlós szerint a bankok váratlanul rugalmasak Csökkentek februárban az autóeladások az EU-ban A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban
 
Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria

Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria

2012. március 20.
Hétszáz új munkahelyet teremt 2014 végéig az LuK Savaria Kft. 15 milliárd forint értékű...
Részletek
LuK Savaria Hétszáz új munkahelyet teremt 2014 végéig az LuK Savaria Kft. 15 milliárd forint értékű fejlesztése Szombathelyen - erősítette meg Kenyeresné Vörös Rita, a társaság személyügyi vezetője az MTI érdeklődésére kedden.

A főként kuplungok és lendítőkerekek gyártásával foglalkozó cég amely a német Schaffer csoport tagja, a jövő év végéig egy 19 ezer négyzetméter alapterületű új csarnokot építtet Szombathelyen az alon.hu értesülése szerint.

Az új gyártócsarnok építése 3,3 milliárd forintba kerül, amelyhez az LuK az új Széchenyi Terv Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Program keretében egymilliárd forintos támogatást nyert el. A beruházás nagyobb részét a csúcstechnológiát képviselő gépek, megmunkáló berendezések beszerzése és telepítése teszi majd ki.

Kenyeresné Vörös Rita az MTI-nek elmondta, a LuK Savaria 15 évvel ezelőtt telepedett meg Szombathelyen, jelenleg 1.700 embert foglalkoztat, ám a létszámot még az idén 1.900 főre emelik, majd 2014 végéig 2.400-ra tervezik növelni. Főleg mérnököket, középfokú műszaki képzettséggel rendelkező szakembereket keresnek.

A szakember-utánpótlás érdekében a cég maga is sokat tesz, 200 millió forintos beruházással épített tanműhelyükben fémforgácsoló szakmunkásokat képeznek, nemrég pedig a győri Széchenyi István Egyetemmel kötöttek megállapodást arról, hogy az egyetem hét hallgatója a duális képzés formájában két teljes félévet tölthet el a gyárban, gyakorlati tapasztalatokat szerezve. Ezidő alatt az LuK ösztöndíjjal és szállással is segíti a diákokat.

LuK Savaria Az LuK 1997-ben kezdte meg termelését szombathelyi üzemében, árbevételük tavaly elérte a 460  millió eurót. Termékeiket a BMW, Audi, Ford, Fiat, Peugeot, Mercedes, Isuzu, Opel és Hyundai autókba építik be.















További cikkek


Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MáV-nál
Kulcsszavak:
 
A BMW X5 már hálózatról is tölthető A BMW X5 már hálózatról is tölthető Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Közel az út széle? A Ford új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Megnyílt az Automotive Hungary szakkiállítás Megnyílt az Automotive Hungary szakkiállítás Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria Az ombudsman szerint hiányos volt a felkészítés, a riasztás és a tájékoztatás
 
Új benzinár-csúcs, emelkedik az üzemanyagok ára

Új benzinár-csúcs, emelkedik az üzemanyagok ára

2012. március 19.
Emeli bruttó 5, illetve 4 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagy- kereskedel- mi árát...
Részletek
MolEmeli bruttó 5, illetve 4 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt., ezzel benzin ára új csúcsra kerül - értesült piaci forrásokból hétfőn az MTI.

Az emeléssel a benzin átlagára 442 forintra, a gázolajé pedig 443 forintra nő.
A Mol egy hete bruttó 7-7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj nagykereskedelmi árát.
Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál.


További cikkek


Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó?
A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
Hétszáz új munkahelyet hoz létre a LuK Savaria
Kulcsszavak:
 
Vitarát kaptak az esztergomi polgárőrök a Suzukitól Vitarát kaptak az esztergomi polgárőrök a Suzukitól Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával Turisták szelfiznek Evald Jåstad taxisofőrrel és Focus RS taxijával A MINI a 2016-os Los Angeles-i Autószalonon A MINI a 2016-os Los Angeles-i Autószalonon Új benzinár-csúcs, emelkedik az üzemanyagok ára A Goodyear UltraGrip 8-as forgalma elérte a 7 milliós szintet Új benzinár-csúcs, emelkedik az üzemanyagok ára Honda-újdonságok a 2012-es Párizsi Autókiállításon
 
Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés

Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés

2012. március 19.
A Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) ügyvezető igazgatója szerint át kell alakítani a város ...
Részletek
Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedésA Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) ügyvezető igazgatója szerint át kell alakítani a város közlekedési hálózatát, mert a rendszer a jelenlegi támogatás mellett fenntarthatatlan; Tóth István Tibor az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt is megállapította, önmagában még ez is kevés ahhoz, hogy ne omoljon össze a város közösségi közlekedése és ne menjen csődbe a közlekedési vállalat.

Az ügyvezető igazgató tájékoztatás szerint a baj sokkal nagyobb, mint azt Szeged város polgárai gondolnák. Ennek ellenére a kft. olyan megoldási javaslatokon dolgozik, amelyek lehetőséget teremtenek a cég talpon maradására.

Tóth István Tibor a közleményben felidézte: a város közgyűlése a legutóbbi ülésen - Botka László polgármester előterjesztése alapján - elfogadta a város költségvetését. Ennek alapján az SZKT számára világossá vált, hogy nem lesz könnyű helyzete 2012-ben sem. Tavaly - a megelőző nyolc év kormányzása és a társaság előző ügyvezetésének hanyag magatartása miatt - 500 millió forintot kellett kigazdálkodniuk - írta az ügyvezető.

"Az idei év egyik nagy feladata ismételten az lenne, hogy újabb 300 millió forintot spóroljunk" – hívta fel a figyelmet Tóth István Tibor, hozzátéve: úgy vélik, tavaly minden olyan megtakarítási intézkedést meghoztak, amit a jelenlegi rendszer működési keretei között lehetett. S bár több dologban kérték a polgármester és a tulajdonos önkormányzat segítségét a múlt évben is, kéréseik nem találtak meghallgatásra.

Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedésMint írta: a jelenlegi rendszer, a jelenlegi támogatás mellett egyértelműen és mindenki számára nyilvánvalóan fenntarthatatlan. Ezért kell átalakítani, racionalizálni Szeged közlekedési hálózatát, ami önmagában kevés ahhoz, hogy Szeged város közösségi közlekedése és a Szegedi Közlekedési Kft. biztonsággal működni tudjon, a dolgozók munkahelyei ne kerüljenek veszélybe, ne omoljon össze Szeged város közösségi közlekedése és ne menjen csődbe a közlekedési vállalat.






További cikkek


Terven felüli várható 2011-es eredmények a MáV-nál
Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon
Kulcsszavak:
 
A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban A CH-R-nél rövidebb modellel erősit a Toyota Japánban Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés Az új SEAT Ibiza – dinamikus és innovatív újdonság A Volkswagen csoport leállítja az oroszországi gyártást és az exportot A Volkswagen csoport leállítja az oroszországi gyártást és az exportot Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés Amerikai kormányzati vizsgálat indul a Boeing 787-es Dreamlinerek biztonságossága ügyében Komoly bajban a szegedi közösségi közlekedés Sportos és Kifinomult - Outlander PHEV Concept-S
 
Mini Világtalálkozó Balatonfüreden

Mini Világtalálkozó Balatonfüreden

2012. március 19.
A Mini Világ- találkozók történetében először rendezik meg Kelet-Európában, azon belül Magyar- országon...
Részletek
Mini Világtalálkozó BalatonfüredenA Mini Világtalálkozók történetében először rendezik meg Kelet-Európában, azon belül Magyarországon a Mini rajongók éves összejövetelét. A magyar Mini Club 2010-ben az olasz pályázattal szemben nyerte el a rendezés jogát, amelyről egy 150 fős nemzetközi bizottság hozott döntést. Az előzetes regisztrációk alapján 1500-2000 Mini várható 2012. május 24-28. között Európa szinte össze országából a balatonfüredi Füred Kemping&üdölőfaluba.

Az első Mini Világtalálkozót harmincnégy évvel ezelőtt, 1978-ban egy német klub szervezte Pünkösd hétvégéjén a németországi Moersban. Az első öt év találkozóinak Németország adott otthont, ám a rendezvény rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert, és egyre több látogatót vonzott az ország határain túlról is. Ennek eredményeként a találkozó szervezését később más országok klubjai is vállalták, és azóta évente egyszer rendezik meg az összejövetelt. A márka hagyományai előtt tisztelegve minden ötödik évben az Egyesült Királyság ad otthon a találkozónak, a többi eseményre viszont szabadon pályázhatnak a Mini klubok.

A Mini Club Hungary 2010-ben nyújtotta be pályázatát a nemzetközi zsűri számára a németországi Neumarkt-ban szervezett találkozó során. A rendezvényen 50 Mini képviselte hazánkat, és a sikeres belépő megtette hatását, aminek köszönhetően elnyerték az idei szervezést. A rendezvény egyik fő vonzerejét a Balaton jelentette, mivel a magyar Mini Világtalálkozó otthonaként a balatonfüredi Füred Kemping&üdülőfalu szolgál majd. A rendezvényre május 24-28. között kerül sor, ahová a szervezők az előzetes jelentkezések alapján 1500-2000 Mini Morris érkezését várják Európa különböző országaiból. A résztvevők közel 80 százaléka klasszikus Minivel érkezik majd. A legtávolabbi Minis vendégek várhatóan a Skandináv országokból, vagy írországból jönnek el hazánkba, de látogatóként jelentkezett már japán, vagy ausztrál vendég is, akik autó nélkül utaznak el a találkozóra.

Mini Világtalálkozó BalatonfüredenA Mini Világtalálkozó alapvetően zártkörű, ahová Mini tulajdonosok jöhetnek be előzetes regisztrációval. Május 26-án, szombaton azonban az érdeklődők számára is nyitva lesznek a kapuk, akik internetes regisztráció után napijegy ellenében léphetnek majd be a tábor területére. Ezen kívül Balatonfüred belterületén is lesznek nyílt programok, amelyre a szervezők szeretettel várják az érdeklődőket.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy Magyarország kapta a 2012-es Mini Világtalálkozó rendezési jogát, ugyanis Kelet-Európában ez lesz az első ilyen jellegű esemény. Igyekszünk minél színvonalasabbra szervezni a találkozót, úgy gondolom, már a helyszín miatt is nagy élmény lesz a Minis társadalom számára” – mondta el Linczmayer Balázs, a Mini Club Hungary elnöke, aki rendezvény főszervezője is egyben. „Ebben az évben hazánkban várhatóan ez a lesz a legnagyobb autós megmozdulás a Forma1 után” – tette hozzá a főszervező.

További cikkek


Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
érkezik a Ford Fiesta ST
Kulcsszavak:
 
Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata Feltámadt a legendás Peugeot Rallye változata Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Sportautó ínyenceknek: az új Opel Insignia GSi Mini Világtalálkozó Balatonfüreden Történetének eddigi legerősebb félévét teljesítette 2014 első hat hónapjában a BMW Group Mini Világtalálkozó Balatonfüreden Átadták az első Alstom-szerelvényt Budapestnek Mini Világtalálkozó Balatonfüreden Május végétől valamennyi légitársaság a 2-es terminálról közlekedik
 
Megújult Acess – EEV motor és megnövelt biztonság

Megújult Acess – EEV motor és megnövelt biztonság

2012. március 19.
új fejleszté- sekkel gazdagodik a 2010-ben Francia- országban, majd Olasz- országban...
Részletek
Renault Trucks Accessúj fejlesztésekkel gazdagodik a 2010-ben Franciaországban, majd Olaszországban, Spanyolországban és a Benelux-államokban bevezetett, háztartási hulladék begyűjtésére kialakított alacsony fülkés Renault Trucks Access. Az önkormányzatok igényeivel összhangban EEV motorral, indításgátlóval és a városi köztisztasági alkalmazottak fokozott biztonsága érdekében nagyobb ajtókkal szerelték fel. A gyártó opcióként külön oktatást is kínál; a gazdaságos vezetésről szóló ismeretek elsajátítását kifejezetten a háztartási hulladék begyűjtését végző dolgozóknak szánja a Renault Trucks.

A Renault Trucks áruszállítási kínálatának legfiatalabb modellje, az alacsony fülkés Access mostantól 310 lóerős EURO V EEV motorral kerül forgalomba. Az EEV kipufogógáz-szabvány (Enhanced Environmentaly friendly Vehicle) jelenleg a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási norma a dízel járművekre vonatkozóan. Az önkormányzatok egyre gyakrabban követelik pályázataikban a szabvány teljesítését városi felhasználásra szánt járművek esetén.

A Renault Trucks indításgátlóval is felszereli az Access-t, ami nagyobb biztonságot garantál, mert megnehezíti a jármű ellopását, valamint az elindítását, amikor a sofőr nem tartózkodik a vezetőhelyen. A sofőrnek ehhez egy transzpondert kell magánál tartani, így a jármű csak akkor indul el, ha azt közvetlen közelről észleli.

Az alkalmazottak napi munkavégzésének fokozott biztonságát szolgálják az új, megnövelt ajtók, melyek elfedik a lépcsőket, így megakadályozzák az esetleges sérüléseket. Egyes országokban kötelezővé tették az ilyen típusú felszereléseket. újdonság az is, hogy mostantól többféle mellékhajtómű közül választhatnak a megrendelők. Ez nagyban megkönnyíti a felépítményezést.

Renault Trucks AccessAz Access-t, melyet alacsonyra ültetett fülkéjével kifejezetten a városi háztartási hulladék begyűjtésére terveztek, több mint egy éve forgalmazzák Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és a Benelux-államokban. üzemeltetésének első évében rendkívül sikeres fogadtatásra talált az önkormányzatok részéről a még csak most kibontakozó piacon. A biztonságos munkavégzést garantáló alacsony fülkéjének, a belvárosi felhasználásnak megfelelően kialakított felépítésének, kicsi fordulókörének és mindössze 2,3 m-es szélességének köszönhetően az Access népszerűsége 2012-ben várhatóan tovább nő.

A fogyasztás további csökkentésére a Renault Trucks külön „házi” képzést kínál az ügyfeleinek. A sofőröknek szervezett Optifuel Training oktatáson a gazdaságos vezetés módját sajátíthatják el a részvevők, a háztartási hulladék begyűjtéséhez kapcsolódó szakmák sajátosságainak megfelelően alakított ismereteken keresztül. A képzésnek köszönhetően a sofőrök jobban megismerik a járművüket, és képesek megelőzni bármilyen veszélyes helyzetet. Megtanulják ésszerűbben, kevesebb stresszel vezetni a rájuk bízott járművet, ami hatékonyabb és termelékenyebb munkavégzéshez vezet.

További cikkek

„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt
A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára
ínyenc körúton a Renault Magnummal
Kulcsszavak:
 
A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását A Toyota és a Tesla vezeti az európai újautó-piac villamosítását Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Alfa Romeo Tonale: A márka első középkategóriás plug-in hibrid SUV modellje Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Megérkezett a Nautor’s Swan által inspirált BMW Individual M760Li Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében Újabb fontos mérföldkő a Fiat 500 történetében Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését Megkezdték az elsüllyedt Hableány kiemelését
 
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MÁV-nál

Terven felüli várható 2011-es eredmények a MÁV-nál

2012. március 19.
Az előzetes adatok alapján a MáV Zrt. 2011-ben mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt...
Részletek
MÁVAz előzetes adatok alapján a MáV Zrt. 2011-ben mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért el, amely tartalmazza a 2011 végi részleges adósságkonszolidáció 50 milliárdos összegét is. Továbbá, a MáV Zrt. várható üzemi eredménye 12,5 milliárd forinttal kedvezőbb a tervezettnél - jelentette be sajtóbeszélgetésén Szarvas Ferenc, a MáV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A MáV-START Zrt. által szállított utasok száma 10 év óta először mutatott emelkedést: 3 %-al 137 millióról 142 millióra nőtt, míg a fizető utasok száma 5,8%-al nőtt 2010-hez képest.




A tavalyi, kedvezőtlen makrogazdasági premisszák mellett (növekvő üzemanyagárak, infláció, árfolyamhatás és kamat) mellett az üzemi tevékenység 2011. évi eredménye a tervezetthez képest várhatóan 12,5 milliárd forinttal jobb: -39,9 milliárd forint helyett -27,4 milliárd forint. A 2011 végi részleges adósságkonszolidáció nyomán a MáV Zrt. 2011. évi várható mérleg szerinti eredménye 13,96 milliárd forint. 2011-ben a vasúttársaság saját tőkéje közel 11 milliárd forinttal emelkedett.

A részleges adósságkonszolidáció révén a Kormány csökkentette adósságállományát, elsősorban a működési célú hitelek kiváltásával, amelynek nyomán növekedett a beruházási hitelek aránya. Mindez azt is eredményezte, hogy az állami kezességvállalású hitelek aránya jelentősen csökkent: a lehívott hitelállományból 2010-ben 63,8% volt állami kezességvállalás mellett felvett hitelek aránya, míg 2011-ben ez az összes hitel kevesebb mint fele, 48,4%.

A vállalatcsoport munkavállalói létszáma folyamatosan csökken: a 2010. évi 37 220 fős munkavállalói létszám 2011-re 36 745-re csökkent, miközben e létszámmal korábban külső vállalkozók által végzett feladatokat is házon belül lát el a cégcsoport. A házon belüli értéklánc megvalósításának egyik legfontosabb példája a visszaszervezett felsővezeték-karbantartás, amely 2012-től évi 2 milliárd forint megtakarítását teszi lehetővé. Továbbá, 2011-ben a MáV pályakarbantartó és -javító leányvállalatai egyre fokozottabb mértékben a saját munkaerőt részesítették előnyben, mindez pedig jelentős mértékben járult hozzá az eredményszámokhoz.

MÁVSzemélyszállítás: több fizető utas és jobb ülőhely-kihasználtság

A vasúti személyszállítási teljesítmények tíz éves csökkenő tendenciája 2011-ben megfordult; az utasszám 2011-ben 3 %-al 137 millióról 142 millióra nőtt. A személyszállítási leányvállalat teljesítményeit tekintve mindez azt jelenti, hogy míg a 2010. évi bázishoz képest 3,7%-al nőtt a vonatok száma, a fizető utasok 5,8%-al, az ülőhely-kihasználtság pedig 3,9%-al nőtt.




A MáV-START Zrt. gazdálkodása 2011-ben kiegyensúlyozott képet mutat 2011-ben mintegy 4 milliárd forinttal növelte árbevételét (68 milliárdról 72,2 milliárd forintra), amelyben vezető szerepet játszott a fokozott jegyellenőrzés, a nemzetközi jegyáremelés és az életkorhoz kötött üzletpolitikai kedvezmény megszüntetése. A három, a társaság által nem befolyásolható, eredményt csökkentő egyedi tétel (Budapest-bérlet kompenzációja, korábbi évek elmaradt költségtérítésének kezelése, és a csak részben megvalósult hitelkonszolidáció) hatását nem tekintve kedvezőbb a személyszállító vállalat eredménye a tervhez képest. A vállalat vezetése bízik abban, hogy ezen tételek idén megtérítésre kerülhetnek, és így tovább javulhat a MáV-START eredménye.

Költséghatékonyabb vontatás és gépészeti szolgáltatások

A MáV-TRAKCIó Zrt. a gazdasági válság hatására csökkenő áruszállítási vontatási igények mellett is megőrizte pozícióit azáltal, hogy a munkaerő-hatékonyság javítása, a vezénylés és a fordulótervezés központosításával a vontatási feladatokat a korábbinál kevesebb mozdonnyal oldotta meg. A költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően a MáV-TRAKCIó vontatási szolgáltatásait 2 milliárd forinttal olcsóbban nyújtotta legnagyobb partnere, a MáV-START Zrt. részére, miközben adózás előtti eredménye nem csökkent.
2011 végétől a Rail Cargo Hungáriával megkötött hosszú távú vontatási együttműködés a korábbi éveknél kiszámíthatóbb gazdálkodást és kapacitástervezést tesz lehetővé. A MáV-GéPéSZET Zrt. gazdálkodása 2011-ben kiegyensúlyozott képet mutatott, a tervhez képest nagyobb, 52 millió forintos várható eredmény mellett. A MáV-GéPéSZET bevételi szerkezete tavaly részben átstruktúrálódott: a jármű felújítási munkák egy része 2012-re ütemeződött át, míg ennek pénzügyi hatását ellensúlyozta a járműkarbantartásból származó bevételek növekedése.

MÁVTerven felüli eredmények a kisebb leányvállalatoknál is

Az előzetes eredmények szerint a pályakarbantartást, pályaépítést végző MáVGéP Kft. és MáV FKG Kft. jelentősen növelte bevételét 2011-ben. A MáV FKG nettó értékesítési bevétele a 2010. évi 8,1 milliárdról 13,8 milliárd forintra nőtt. A mintegy 700 főt foglalkoztató vállalkozás egy főre jutó nettó termelési értéke mintegy 44%-kal nőtt. A MáVGéP Kft. ugyancsak jelentősen, 9,4 milliárdról 13 milliárd forintra növelte nettó értékesítési árbevételét, míg az egy főre jutó nettó termelési érték 23%-al emelkedett. A két vállalat a MáV Zrt. vezetésének korábbi döntésének megfelelően 2012. február 29-én összeolvadt. A MáV Informatika Zrt. költségei felülvizsgálatát követően újraszervezte a folyamatait, amelynek nyomán alvállalkozói megbízásait jelentős mértékben csökkentette, így az ebből eredő megtakarítást érvényesítette a MáV Csoport tagvállalatainak nyújtott szolgáltatások díjaiban is.

A mintegy 400 főt foglalkoztató Záhony-Port Zrt. 2011-ben 430 millió forinttal növelte árbevételét a 2010. évihez képest. Magyarország keleti tranzit kapuját kiszolgáló vállalat várható adózás előtti eredménye 176 millió forint, szemben a 2010. évi 39 millió forintos veszteséggel, köszönhetően annak, hogy Záhony-Port naturális teljesítményei a rakodás, logisztika és gépészeti szegmensekben egyaránt jelentősen meghaladták a terveket.

További cikkek

Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját
új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel
Kulcsszavak:
 
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MÁV-nál A Citroen a 2014-es Genfi Autószalonon A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető A Peugeot 3008 GT HYBRID4 idén októberétől rendelhető Terven felüli várható 2011-es eredmények a MÁV-nál Név nélkül árulják a világhíres elektromos autót Kínában A BMW nyolcezer embert vesz fel az idén A BMW nyolcezer embert vesz fel az idén e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában e-POWER-t az embereknek! A Nissan egyedülálló és innovatív e-POWER-je elérte a 100 000-es eladást Európában
 
Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték

Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték

2012. március 19.
A Duna Autó Zrt. csapata nagy fába vágta a fejszéjét. Adott volt egy 1989-es GMC ...
Részletek
GMC VanduraA Duna Autó Zrt. csapata nagy fába vágta a fejszéjét. Adott volt egy 1989-es GMC Vandura lepusztult állapotban. A cél az volt, hogy az autót az utolsó csavarig újjáépítsék, és olyan állapotra hozzák, hogy Mr. T is megnyalja mind a 10 gyűrűs ujját.

Az ötlet kipattanása a végső állapot elérése között eltelt több mint másfél év. Aki egy öreg amerikai modell újjáépítésébe fog annak fel kell kötnie a gatyáját. Komoly anyagi áldozatot és szakmai hozzáértést igényel a feladat. Az autó alkatrészeit különböző amerikai apróhirdetési oldalakon volt az első embert próbáló feladat.

Első lépcsőnek az 5700 köbcentis V8 motort kellett apró darabokra szedni, majd a megszerzett alkatrészekből újra összerakni az autó szívét. Az eredmény azonban magáért „beszélt”. Szó szerint. Magyar ember fülének ismeretlen ez a fajta mély, bariton búgás, amit a V-be rendezett 8 henger megszólaltat. A megfelelő hangzást segíti a felújított dupla csöves kipufogó rendszer.

Azért, hogy elérje jelenlegi állapotát magyar szakemberek garmadája dolgozott. A munka oroszlánrésze a Duna Autó Zrt. szervizcsarnokaiban történt, a karosszéria megerősítésre került és speciális effektfényt kapott az autó teste. A fényezéshez speciális flakes fényezést alkalmaztak -összesen 30 kg lakk van rajta-, ez adja meg a különleges csillogását. A kocsi minden egyes külső elemét újrakrómozták, a visszapillantó tükörtől kezdve, a lökhárítón át, a kilincsekig. Az utastér büszkeségei az utólag beépített bárszekrény, mini konyha, a motoros, 2 méteres franciaágy és a lenyitható LCD tévé. A felfüggesztés is teljesen ki lett cserélve, az újjáépítésnek hála 300 000 km üzembiztos haladást biztosan tartogat. Ez egy Fokváros – Budapest túrára pár tucatszor elég lehet.

GMC VanduraA Duna Autó Zrt. szakemberei számára a miskolci Biwak Kft. nyújtott szakmai támogatást, akiknek nagy tapasztalat van a speciális lakókocsi belsőtér építésben. A polcrendszer és a belső komforteszközök (konyha, zuhanyzó!) szakmai berkekben is különlegességnek számítanak. A zuhanyzóhoz tartozó vízfűtő és tároló rendszer sem volt egyszerű feladat tekintettel arra, hogy a busz minden szabad négyzetcentiméterét optimálisan kellett kihasználni. A Duna Autó Zrt. és a Biwak Kft. szakemberei sikerrel oldották meg a kihívásokat. A kényelem és a négy évszakos használat részeként beépítésre került állófűtés rendszer, ami szélsőséges körülmények között is szobahőmérsékleten tudja tartani az autó utasteret.

Az autó hátulján található létra csak egy látvány elem, ami az amerikai hagyományokat hivatott ápolni. Kívülről nem látszik, de ez egy lakókocsi valójában, amiben akár heteket is el lehet élni, kiváló egy hosszabb túrára. Ezek a típusok még a repülőgép használat globálissá válása előtt terjedtek el Amerikában. Egy család beszállt egy Vandurába New Yorkban és 1 hónap múlva kiszállt belőle San Franciscoban. Az ágy felett kialakított tárolókhoz a repülőgépek tárolói adták az inspirációt a projekt vezetőjének amit a Biwak Kft. szakemberei valósítottak meg.

A belső térérzékelő riasztónak hála ha a sofőr épp elfáradt lehúzódhat a 69-es út mellé (vagy akár a Balaton parton egy szabad kempingbe) és nyugodtan aludhat hátul. A rendszer riaszt, ha valaki illetéktelen megpróbálna eközben valamit kiemelni az autóból. Sőt a riasztó képes a Vandurához kötött utánfutó védelmét is ellátni.

GMC VanduraKülön akkumlátor működteti a motort és a fedélzet egységeit is külön akksi látja el energiával. Az akkumlátorok töltöttségi állapota mellett a tiszta víz és szennyvíz tartályok töltöttségi állapotáról is tájékoztatnak az utólag beépített visszajelző készülékek. Az akksikra szükség is van, hogy a hifi több száz wattos mélynyomóját és erősítőit ellássa. A GPS és a tolatóradar már csak hab a tortán.

A Duna Autónál a projekt vezetői büszkék, hogy Amerikától több ezer mérföldre is sikerült átépíteni egy Vandurát, úgy, hogy még Xzibit is elismerően bólogatna benne. Bár rögös volt az út de fáradtságot nem ismerve haladt előre a projekt. A végeredmény magáért beszél. Jó tallózást a galériában. Az autó emellett különböző rendezvényeken is megtekinthető lesz majd. Legutóbb a BNV Boat show-ján volt látható.

További cikkek

Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n
Luxus a felső-középkategóriában
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Kulcsszavak:
 
Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA Már látható Közlekedési Magazinunk utolsó nyári műsora Már látható Közlekedési Magazinunk utolsó nyári műsora Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték Eszközök és szolgáltatások a kisebb fogyasztásért A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját A SEAT 2020-ig félévente egy-egy új gépkocsit dob piacra, és elindítja az elektromos autók offenzíváját Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték Az autó, amely sosem felejt
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13031 - 13040