Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13041 - 13050 |
![]() |
Genfi Autószalon 2012 - A Mitsubishi Motors bemutatja az Outlander új generációját |
|
2012. február 09.
A “crossover” szó megalkotása után tizenegy évvel a Mitsubishi Motors Corporation a közelgő Genfi Autó...
|
![]() |
![]() A vadonatúj, közepes crossover tökéletesen megfelel napjaink elvárásainak. A stratégiai jelentőségű, innovatív, prémium minőségű jármű globális padlólemezre épül, és számos fontos területen teremt harmonikus egyensúlyt: -Csekély környezeti terhelés (emissziós célérték 130 g/km alatt – modelltől és piactól függően), -Fejlett biztonság (FCMS – ütközést Mérséklő Rendszer, LDW - Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, ACC - Aktív Sebességtartó Automatika, stb…) -Vezetési komfort (kétzónás klímaberendezés, stb…), -Használati érték (motoros mozgatású csomagtérajtó, harmadik üléssor, sík padlójú csomagtér, stb…), -Kényelem (magasságában/mélységében állítható kormányoszlop, Super-HiD “Széles Látószögű” xenon fényszórók, stb…). A kifutó modellel azonos méretű, új generációs Outlander formaterve eredeti, letisztult Mitsubishi-stílust tükröz; a dizájn vezérlő elve a “mérnöki stílus” és a “Szilárd – Biztonságos – Egyszerű” formavilág, ami letisztult felületeket és látványos megjelenést eredményez. A karosszéria egyedi stílusa a belső teret is uralja, ahol minőségi anyagok (párnázott, lágy tapintású burkolatok, ezüstszínű betétek, fényes, fekete felületek) veszik körül az utasokat. A műszerfal új kialakítása, a kormánykeréken elhelyezett ergonomikus kezelőszervek és a nagy felbontású, könnyen leolvasható műszerek segítenek az autósnak, hogy még inkább a vezetésre koncentráljon. ![]() A piactól, a modelltől, a motortól és a felszereltségtől függően az autóhoz megrendelhető az Auto Stop & Go rendszer és a vadonatúj, hatfokozatú automatikus sebességváltó is. Genfi bemutatkozása után az új generációs Outlander először az orosz piacon jelenik meg idén nyáron, később pedig Európában (nyár végén), Japánban, óceániában, Kínában és észak-Amerikában is forgalomba kerül. Az MMC 2013-tól Európában is kibővíti az Outlander kínálatát egy EV-alapú plug-in hibrid hajtáslánccal, amely a vállalat elektromos hajtású technológiáján alapul, s az MMC széles körű négykerékhajtási tapasztalatainak legjavát kínálja. A Mitsubishi Plug-in Hybrid EV hajtásláncával felszerelt Outlander hasonlóan kiemelkedő hatótávot és alacsony emissziót kínál majd, mint a MITSUBISHI Concept PX-MiEV II tanulmányautó (több mint 800 km és 50 g/km alatti károsanyag-kibocsátási célérték). További cikkek Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Audi Q3 „Kategóriájának Legjobbja” az Euro NCAP 2011-es töréstesztjei alapján |
|
2012. február 08.
Az Audi Q3-at ítélte a legjobbnak a „Kis 4x4-es terepjáró” kategóriában az Euro NCAP...
|
![]() |
![]() A frontális- és oldalütközések során a Q3 vezetőjén és első utasán regisztrált értékek alapján a típus könnyedén megszerezte a legjobb, ötcsillagos minősítést. Az új Audi Q3 a gyermekekre is hatékonyan vigyáz: az Euro NCAP vizsgálja a biztonsági övek bekapcsolására figyelmeztető jelzéseket az első, illetve különösképpen a hátsó üléseknél, ezek az Audi Q3 esetében a szériafelszereltség részét képezik. A járókelők védelme a négykarikás márka számára fontos fejlesztési cél, a Q3 esetében a jármű kimondottan e követelmény alapján tervezett eleje segít csökkenteni egy esetleges baleset következményeit. Ennek megfelelően jól teljesített a típus a Gyalogosvédelmi teszten is. Hasonlóképpen az Audi A6 is öt csillagot szerzett. A frontális- és oldalütközések során az elöl ülők védelmére, illetve a gyermekek védelmére és a gyalogosvédelemre kapott értékek az Audi A6-ot kategóriájának egyik legbiztonságosabb autójává avatják. Az Audi nagy hangsúlyt fektet az aktív biztonságra is, ezzel túlmutat az intézet által vizsgált megoldásokon. Az Audi A6 az alapfelszereltségéhez tartozó nappali világítás és az opcionálisan elérhető, gyalogosfelismerésre is képes éjjellátó asszisztens jóvoltából integrált gyalogosvédelmi rendszert kínál. ![]() összesen 53 autó biztonságosságát vizsgálta meg tavaly az Euro NCAP, az értékelést az elöl ülők védelme, a gyermekek védelme, a gyalogosvédelem és a biztonsági rendszerek kategóriák alapján végzik. Mind az Audi Q3, mind az Audi A6 kiemelkedő eredményeket ért el ezekben a kategóriákban. Az 1997-ben alapított NCAP egyesülés, amely európai közlekedési minisztériumok, biztosítók és fogyasztóvédők nemzetközi képviselőiből áll, átfogó töréstesztek során vizsgálja az új autótípusok biztonságosságát. Az Euro NCAP tesztjeinek szigorú követelményei jelentősen meghaladják az európai törvényhozók által támasztott előírásokat. További cikkek Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz Volvo S60 és V60 - ötcsillagos biztonság Európában és az Egyesült államokban is A Nissan merész új világa Genfben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Be creative- not monotone - Új Black&Red Lancia Ypsiln kreatív divatpályázat |
|
2012. február 08.
A tavaly bemutatott új Lancia Ypsilon ötajtós változatának Black&Red szériája ...
|
![]() |
![]() A sportos külsejű és a megnyerő piros/fekete kontrasztos belső kárpitozású Ypsilon a 69 lóerős 1.2 8V Euro5-ös benzinmotorral lesz elérhető. Az új modell bevezetése kapcsán a Fiat Magyarország, a Budapest Essential Looks és az InStyle meghirdeti a New Black & Red Ypsilon BE CREATIVE - NOT MONOTONE elnevezésű kreatív divat pályázatot! A kreatív divat pályázatot meghirdetők célja a tehetséges fiatal divattervezőknek lehetőséget biztosítani egy hazai, nemzetközi színvonalú trend eseményen való megmérettetésre. A pályázat témája egy nemzetközi színvonalú, művészi értékkel bíró egyedi divat kreáció tervezése, mely a Lancia nemzetközi divat kommunikációjára épülve összhangban áll az új Black&Red Ypsilon modell brand értékeivel és akár önállóan megállja a helyét a nemzetközi kifutókon is. A pályázat első szakaszában a tervezőknek a divatterveken felül már a kész ruhát is be kell nyújtania. Egy tervező akár több tervet is benyújthat. Ezt követően az előzsűrizés során 15 pályaművet választ ki a szakmai zsűri. A 15 nyertes pályamű bemutatásra kerül a Budapest Essential Looks 2012-es tavaszi trend eseményének minden napján, március 1-4 között egy látványos divatbemutató keretein belül. ![]() A Lancia egy különdíjat ajánl fel az autó formavilágát vagy a témát leginkább megfogó divattervező részére. Ha tetszik az új Black & Red Lancia Ypsilon és elég kreatívnak tartod magad, akkor nevezz és tervezz! További cikkek Volvo S60 és V60 - ötcsillagos biztonság Európában és az Egyesült államokban is A Nissan merész új világa Genfben Külső változások a középpontban - Smart fortwo 2012 Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon |
|
2012. február 08.
Két Opel modell ünnepli világ- premierjét az idei Genfi Szalonon (2012. március 6-18.)...
|
![]() |
![]() Az Astra OPC kompakt sportkupé, 206 kW/280 LE teljesítményével, a valaha épített legerősebb Astra, tulajdonosát különösen dinamikus vezetési élménnyel ajándékozza meg, és erős szenvedélyt ébreszt. ám fennállásának 150. évében további oka is van ünneplésre az Opelnek: a forradalmi, kiterjesztett hatótávú Ampera villanyautó bejutott az „év Autója 2102” választás döntőjébe, és mindjárt egy futurisztikus elektromos kerékpárt is prezentál a márka a RAD e formájában. Ezeken kívül az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI új, exkluzív, soros duplaturbós feltöltése jelzi az Opel műszaki vezető szerepét. Világpremier: kompakt méretek, nagystílű fellépés – az új Mokka Kompakt, 4,28 méteres külső hossza ellenére - nagystílű helykínálatának köszönhetően - öt utasnak kínál magas üléspozíciót a Mokka. Ezzel az Opel beváltja ígéretét, miszerint széles vevőkör részére teszi elérhetővé a magasabb járműkategóriák attraktív designját, innovatív technikáját és gazdag felszerelését. Dinamikus vezetési élményről háromféle gazdaságos motor gondoskodik: az 1,6-os alap-benzines (85 kW/115 LE), az 1,4-es Turbo (103 kW/140 LE) és az 1.7 CDTI (93 kW/130 LE). A Mokkával számos úttörő biztonsági technika vonul be a SUV B-szegmensbe, például az Opel frontkamerán alapuló új vezetőtámogató rendszerek, vagy a tolatókamera. ![]() Világpremier: új Astra OPC – sosem volt még ilyen erős Astra Az Astra OPC-vel az Astra GTC nagy teljesítményű változata debütál Genfben. A 2.0 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor teljesítménye 206 kW/280 LE, nyomatéka 400 newtonméter, a vele elérhető csúcssebesség pedig 250 km/óra – ez minden idők leggyorsabb Astrája. Kiemelendő a HiPerStrut rugóstagos első futómű is, amely kompromisszum nélkül viszi át az útra az erőt. A különleges „Sport“ és „OPC“ móddal ellátott FlexRide futómű még kifinomultabbá teszi az Astra OPC viselkedését. Az Astra OPC kagylóülései a legújabb technikát képviselik, alacsony üléspozícióval, jobb oldaltartással és innovatív könnyű szerkezettel járulnak hozzá a sportosan dinamikus vezetési élményhez. Vázszerkezetét kompozit anyag használata révén 45 százalékkal sikerült lekönnyíteni a hagyományos üléssel szemben. Eddig ilyet senki sem alkalmazott szériaautóban. Az új ülés 18-féle állítási lehetőséget kínál. Különlegesség az Opelnél, hogy a teljes OPC-technika 10.000 kilométeres tesztet teljesített Nürburgringen, ami nagyjából 180.000 kilométernyi átlagos használatnak felel meg. ![]() Pillantás a jövőbe az Opel RAD e elektromos kerékpár Az Opel Genfben mutatja meg a RAD e design-tanulmányt, ezt a futurisztikus elektromos kerékpárt, amely kiegészíti a márka elektro-mobilitási stratégiáját, és új koncepcióval járul hozzá a belvárosi mobilitáshoz. A RAD e az első autós elvek alapján tervezett elektromos kerékpár, és számos elemet vesz át az Opel formanyelvéből, például a bumeráng-elemeket, amelyek megjelentek már az Amperán és a RAK e koncepciójárművön is. A Pedelec-hajtómű 250 wattos villanymotorja segíti a bringást a pedálozásban, hatótávja 60 és 145 kilométer közötti. A RAD e nagyon jó szolgálatot tesz, amikor mobilitásra van szükség, de az autó nem, vagy csak korlátozottan használható. A RAD e éppen akkor jelenik meg, amikor az elektromos kerékpárt egyre inkább egy integrált mobilitási koncepció részének tekintik, amelybe rajta kívül beletartozik a villanyautó és az elektromos busz is. Ráadásul a RAD e nagyon stílusosan emlékeztet az Opel, mint járműgyártó korai időszakára. A 150 éves cégjubileumra olyan tanulmánnyal álltak elő a tervezők, amely hidat emel a múlt és a jövő közé. új 2.0 BiTurbo CDTI koronázza meg az Insignia dízelválasztékát A Genfi Szalon látogatói először köthetnek ismeretséget az új, hatékony és dinamikus 2.0 BiTurbo CDTI dízelmotorral, amely a márka zászlóshajójában, az Insigniában lép színre. Az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI teljesítménye 143 kW/195 LE, nyomatéka 400 newtonméter, fogyasztása mégis csupán 4,9 liter/100 kilométer (129 g/km CO2). Ez a középkategória egyik leghatékonyabb autója! Motorjának szíve a soros feltöltés, két különböző méretű turbóval – ez a technika idáig csak drágább márkáknál volt ismert. Ráadásul az Insignia 2.0 BiTurbo CDTI az első személyautó, amelyben külön hűtőkör tartozik a két turbóhoz, így a rendszer kivételesen gyors reakciókat eredményez. ![]() Meriva, Astra és Insignia: újabb tökéletesítések Palettáját folytonosan továbbfejlesztő autógyártóként az Opel Genfben mutatja be legutóbbi modellfrissítéseit. Az Opel flexibilitási bajnoka, a Meriva még gazdaságosabb hajtóműveket kap. Különösen csekély költséggel és emisszióval fut a Meriva 1.4 LPG ecoFLEX (124 g/km CO2). Az 1,4 literes benzines valamennyi változata kapható már Start/Stopal a Merivához; a turbó (88 KW/120 LE) fogyasztása ezáltal 12 százaléknyit esett. Az 1.4 LPG ecoFLEX immár kapható az ötajtós Astrához és az Astra Sports Tourerhez is, de nagyobb, 103 kW/140 LE teljesítménnyel. További cikkek A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén Invitálás Nissan módra új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az új CITROËN Berlingo és Jumpy Multispace |
|
2012. február 08.
Az új CITROëN Berlingo Multispace az autózás történetében új fejezetet nyitó, első ...
|
![]() |
![]() Az elődeiknél modernebb megjelenésű és ötletesebb kialakítású új CITROëN Berlingo Multispace és új CITROëN Jumpy Multispace modellek a márka egész kínálatára jellemző megújulással összhangban új stílusjegyekkel, a CREATIVE TECHNOLOGIE jegyében pedig új felszerelésekkel gazdagodtak. Ezek eredményeképpen mostantól mindkét modell még jobban meg tud felelni a kategóriájukkal szemben. támasztott, folyamatosan bővülő igényeknek. A márka ezentúl a CITROëN Berlingo és JUMPY modellek valamennyi személyautó-változatát MULTISPACE megnevezéssel jelöli. Stílus és egyéniség Már első ránézésre feltűnik, hogy az új CITROëN Berlingo Multispace modernebb, erőteljesebb, kifejezőbb jelleget ölt elődjénél, elsősorban a márka jelenlegi stílustörekvéseivel tökéletes összhangban álló stiláris változtatásoknak köszönhetően. Kezdjük az elején: az új CITROëN Berlingo Multispace nagyobb méretű, előbbre ugró hűtőrácsot kapott, hogy kényelmesen elférjen rajta az immár egészen a fényszórókig ívelő új márkajel. A fényszórók formáján nem változtattak, a világítási funkciók azonban új kiosztás szerint működnek. Az oldalvillogók például ezentúl az optikai egység oldalsó részén kapnak helyet, és kékes fényű keret hangsúlyozza őket, még határozottabb karaktert kölcsönözve nekik. A hűtőrácsnak a lökhárítóhoz igazodó alsó részébe épülnek be a statikus kereszteződésvilágítás funkcióval is kiegészíthető ködfényszórók, és itt kaptak helyet a nappal is jól látható, különleges hatású LED-es fényvezetők is. Szélesebb lett az első lökhárító szellőzőnyílása, ezáltal az autó optikailag jobban „ül” az úton, a ködfényszórókat pedig új krómozott díszítőelemek teszik hangsúlyosabbá. ![]() Oldalról nézve elsősorban a külső visszapillantó tükrök vonalvezetését érintő változtatások hívják fel magukra a figyelmet. áramvonalasabb kialakításuk révén hozzájárulnak az üzemanyag-fogyasztás – s ezáltal a CO2-kibocsátás – csökkentéséhez, úgy hogy közben a kilátási viszonyok optimálisak maradnak. Szintén a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését szolgálják az új Airflow dísztárcsák (változattól függően). Az új CITROëN Berlingo Multispace hátulról nézve is azonnal megkülönböztethető elődjétől. A Berlingo felirat alatt megjelenik a MULTISPACE kiegészítés, és az új márkajel hátul is éppúgy felváltja a régit, mint az orr-részen. Külön említést érdemel, hogy a felnyitható csomagtérajtóval rendelkező változatokon a hátsó lámpák füstszínű bevonatot kapnak. Az új CITROëN Berlingo Multispace kilencféle színárnyalatú karosszériával kerül forgalomba, melyek közül kettő – a mogyoróbarna (Nocciola) és az azúrkék (Belle-île) – új a palettán. Végezetül nézzünk be az autó belsejébe, ahol a színárnyalatok és a felhasznált anyagok is megújultak (az összes kiviteli szinten), s ezáltal modernebb jelleget adnak az utastérnek is. Intelligens tervezés, felhasználóbarát kialakítás Az új CITROëN Berlingo Multispace nem csak vonzó stílusával hívja fel magára a figyelmet. Felépítése egyszerre erőteljes, praktikus és kifejezetten otthonos. Kitűnő érzékkel fordítja a családok hasznára az eredetileg egy haszonjármű tervezői által kigondolt megoldásokat és tereket. Az új CITROëN Berlingo Multispace különösen intelligens módon hasznosítja a rendelkezésre álló tereket, s ezzel utolérhetetlennek tűnik kategóriájában. Akár 7 személy befogadására is alkalmas, akik – a nagyobb kényelem érdekében – még a második és a harmadik üléssorban is különálló üléseken utazhatnak, míg a legfőbb vetélytársaknál az utasoknak már a második üléssorban is közös üléspadon kell osztozniuk. A bőkezűen mért belmagasságnak köszönhetően lehetőség nyílik Modutop® tető beépítésére, amely a CREATIVE TECHNOLOGIE egyik kiemelkedő vívmánya. ![]() Dinamizmus és környezettudatosság – mindössze 125 g/km CO2-kibocsátással Ami a motorválasztékot és az erőátviteli rendszert illeti, az új CITROëN Berlingo Multispace kínálatában kiváló dinamikai tulajdonságokkal rendelkező, ugyanakkor környezetkímélő erőforrások szerepelnek. A hatfokozatú elektronikusan vezérelt sebességváltóval kiegészülő e-HDi mikrohibrid technológia jóvoltából például mindössze 125 g/km CO2-kibocsátással kell számolni. Az alkalmazott hajtóműcsoport nemcsak környezetbarát, de ergonómiai szempontól is előnyös: mivel nincs sebességváltó kar, jelentős hely szabadult fel a vezető és az első utas között, az üzemmódok közti váltás pedig a műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval történik. Az ötajtós változat esetében a HDi 75 és HDi 90 motorok CO2-kibocsátása a korábbi 139 g-hoz képest 135 g/km alá csökkent, ami többek között olyan aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető, mint az új Airflow dísztárcsák vagy az új külső visszapillantó tükrök. A HDi 110 motort a HDi 115 váltja fel, amely még dinamikusabb tulajdonságokat ígér. Az új CITROëN Berlingo Multispace a nemzetközi kínálatban négy kiviteli szinten lesz kapható: az „ATTRACTION”, a „CONFORT” és a felsőkategóriás „EXCLUSIVE” kivitel mellett megemlítendő még a kalandvágyóbb családok számára ajánlott XTR változat, mely 10 mm-rel megemelt felfüggesztéssel, motorvédő lemezzel és speciális karosszériacsomaggal (küszöbök, lökhárítók) csábít merészebb utakra. ![]() Az új CITROëN Jumpy Multispace-t elődjéhez hasonlóan a méreteiből adódó ésszerűség és a többek között az egyterűekéhez hasonló vezetési pozícióból fakadó nagyfokú utazási kényelem jellemzi. A sokféle elrendezést lehetővé tévő új CITROëN Jumpy Multispace belsejében egyszerre akár kilencen is utazhatnak és élvezhetik az egyterűekét idéző kényelmet és a továbbra is tágas csomagtartót (kalaptartó alatt 553 liter). Stílus és egyéniség Akárcsak az új CITROëN Berlingo Multispace, a JUMPY is új orr-résszel büszkélkedhet, melynek egyik jellegzetes eleme a fényszórókig húzódó és az új márkaemblémát is magában foglaló, tekintélyes méretű, megújult krómozott hűtőrács. Az új logó az autó farán is megtalálható, a „JUMPY” logót kiemelő MULTISPACE felirat pedig egyértelműen a márka személyautó-kínálatába sorolja a modellt. A karosszériaszínek eddigi kínálata új – Hickory barna – árnyalattal egészül ki. A modell megújulásával egyidejűleg a felszerelések terén is hatalmas előrelépés történt. Az „EXCLUSIVE” kiviteli szinten immár szériatartozék a sebességszabályozó/-korlátozó berendezés, a hátsó parkolássegítő rendszer, a sötétített hátsó ablakok és hátsó szélvédő, a 16 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a színrefújt lökhárítókat és oldalsó díszcsíkokat tartalmazó „komplett fényezés” csomag. Ugyanezen a kiviteli szinten egy új opció is rendelkezésre áll: az ún. „Direct Access” kimondottan a szállodai vagy reptéri shuttle járatok közönségének kíván kényelmesebb utazást nyújtani. Ez egy új 7/8 személyes kialakítási lehetőség, ahol a második üléssor jobb szélső ülésének eltávolításával jelentősen megkönnyíthető a beszállás a harmadik üléssorba. Az ülés helyén speciális, kivehető szőnyeg borítja a padlót. ![]() A háborítatlan nyugalom és a maximális biztonság érdekében az új CITROëN Jumpy Multispace opciós felszerelései között megtalálható az automatikus abroncsnyomás-ellenőrző funkció és a Grip Control rendszer. Ez utóbbi egy továbbfejlesztett kipörgésgátló, mely minden helyzetben az adott körülményekhez igazodva optimalizálja a gépkocsi meghajtását. A kormánytól balra elhelyezett műszerfali kapcsológombbal a közlekedési viszonyoknak megfelelően négy üzemmód közül választhat a vezető: normál, terep, havas út és homok. Dinamizmus és sokoldalúság Az új CITROëN Jumpy Multispace kényelmes és sokoldalú autóhoz méltón immár hatfokozatú automata váltóval is rendelhető, mely a HDi 160 motor esetén áll rendelkezésre. Az ergonomikus vezetés érdekében a sebességváltó vezérlése a műszerfalon elhelyezett választókarral történik. A mechanikus váltó a HDi 95, HDi 125 és HDi 160 motorokhoz kapcsolódhat. Az új CITROëN Jumpy Multispace valamennyi változatánál különös hangsúlyt fektettek a CO2- kibocsátás további csökkentésére. Ezt szolgálják a karosszéria alatti aerodinamikai lemezek és egy feszültségszabályozó, mely optimalizálja az akkumulátor generátorral való töltését. Az új CITROëN Jumpy Multispace a nemzetközi kínálatban négy kiviteli szinten lesz kapható: ezek az „ATTRACTION”, a „CONFORT”, a spontán kiruccanásokra tervezett „OCEANIC”, mely koncepciójában valahol egy kombi és egy lakóautó között helyezkedik el, és végül a legigényesebb ügyfeleknek szánt „EXCLUSIVE” szint. További cikkek Külső változások a középpontban - Smart fortwo 2012 Már százezren rendelték meg a Ford parkolássegítő rendszerét Harley-Davidson Seventy-Two - visszatér a karcsú külső Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
30 éves a Volvo 760 – az autó, amely megalapozta a vállalat jövőjét |
|
2012. február 08.
Idén éppen 30 esztendeje, 1982 februárjában mutatkozott be az új Volvo 760 GLE modell.
|
![]() |
![]() Amikor 1975 körül az új autó tervei körvonalazódni kezdtek, a Volvónál kiemelten jelentkeztek az autóipar egészét érintő nehézségek. Az első olajválság éppen befejeződött, a vállalat pedig egyre növekvő problémákkal nézett szembe az új Volvo 240 gyártási minőségével kapcsolatban. Gazdaságilag is meglehetősen nehéz időket élt át a vállalat, a torslandai üzemben túlzottan költségessé vált az autógyártás, és már az exportálás sem volt jövedelmező. A 200-as sorozatot hamarosan a Volvo Car BV nevű holland leányvállalat kisebb autóinak új generációjával egészítették ki, ugyanakkor nagy szükség volt egy új modellre, amelyet az 1980-as években nagy mennyiségben lehet értékesíteni. A Volvo tervezőinek olyan autót kellett megálmodniuk, amely megfelelt az üzemanyag-fogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra és a biztonságra vonatkozó egyre növekvő igényeknek. Emellett nehéz feladatot jelentett megjósolni az 1980-as évek vásárlóinak autókkal kapcsolatos igényeit. A feladat megoldásának új módja A 760 születésekor a körülmények szinte naponta változtak, és a vállalatnál erősen megoszlottak a vélemények az új autót illetően. Akkoriban nem állt rendelkezésre információforrásként az internet, így a Volvo az akkor elérhető legjobb módszert alkalmazta, és rendkívül alapos, világméretű elemzést végzett. A körültekintő felméréseknek és a nyitott gondolkodásmódnak köszönhetően a csapat hamarosan megtalálta a helyes utat, amelyen azonban szinte egyáltalán nem volt lehetőség hibázni. ![]() A Volvónál úgy döntöttek, hogy a megbízhatóság, az üzemanyag-fogyasztás, a hosszú élettartam, a használhatóság, az alacsony zajszint, illetve a formaterv és a teljesítmény lesznek az új projekt fejlesztési munkálatainak fő szempontjai, méghozzá ebben a sorrendben. úgy határoztak továbbá, hogy a modellt hátsókerék-meghajtással szerelik fel, a tengelytávnak pedig 10 centiméterrel hosszabbnak kell lennie a 240-es modellénél. Az autót a 240-es modellel azonos szélességűre, viszont valamivel rövidebbre és 100 kilogrammal könnyebbre tervezték. Költségvetési megfontolásokból a 200-as sorozat legtöbb műszaki megoldását átvették, és csak kisebb módosításokat végeztek. Ez történt például a sebességváltók, a felfüggesztések és számos egyéb rendszermegoldás esetén is. A külső kialakításnak azonban teljesen újnak kellett lennie. Az immáron P31 elnevezésű projekt számos változáson esett át. A műszaki specifikációkat csak a végső formaterv kialakításával nagyjából egy időben véglegesítették. A megfelelő formaterv kialakítása ugyanolyan nehéz és fontos feladat volt, mint az autó megfelelő műszaki felszerelésének biztosítása. A bemutatót eredetileg 1980-ra tervezték, azonban ezt végül 1981-re halasztották. A szögletes formavilág születése Számos formatervet vettek szemügyre, amelyek nagy része külső tervezőktől származott. A legtöbbjük szedán volt, de a Volvo tervezési vezetőjének, Jan Wilsgaard-nak inkább a ferdehátú kialakítás tetszett. A pénzügyi részleg ezzel szemben egyenes és lapos felületeket, egyenes vonalakat szeretett volna, lehetőleg derékszögekkel a gyártási költségek minimálisra csökkentése érdekében. Végül a marketingosztály és a mérnöki részleg által preferált tervek közül kellett választani, amikor az időnként titkolózó Wilsgaard új „versenyzőt” jelentett be. Ez a saját javaslata volt, amely a jellemzőket eltérő módon ötvözte: egyenes oldalú, kombihoz hasonlóan nyújtott hátsó résszel és drasztikusan lecsapott hátsó résszel rendelkező, szögletes modellt javasolt. A szögletesség mindvégig megmaradt, de végül egy módosított változat mellett döntöttek, amely egy szinte függőleges hátsó ablakú és hátsó kialakításában dobozszerű szedán lett. Az egyenes oldalaknak köszönhetően a kényelmes belső tér tágassá vált, és az autó pedig igazán jellegzetes lett. ![]() A formatervezés mellett az új jogszabályok és a motorprogram is befolyásolta a projektet, valamint irányította a fejlesztési munkálatok jelentős részét. Bár a mérnöki osztályon továbbra is használták a rajztáblákat, egyre nagyobb mértékben támaszkodtak a számítógépekre az összetettebb számítási modellek használata során, különösen a biztonsági fejlesztés területén. Ekkorra a projekt a végső szakaszába érkezett, és 1978 elején 1155, azaz „öt perc múlva tizenkettő” névre keresztelték át. Ideje volt felgyorsítani… VCC koncepcióautó – az előfutár A 70-es és a 80-as évek fordulója előtti időszak igen eseménydús volt. 1978 tavaszára elkészült az első vezethető prototípus, és számos további tesztautó is készült. Megkezdődött a terepen végzett időigényes és alapos tesztmunka, amely során összesen 3,2 millió kilométert tettek meg az autókkal három kontinensen, a legmelegebb és a leghidegebb éghajlaton, hogy valamennyi elképzelhető részletet kidolgozzanak. 1979-ben az AB Volvo autórészlegét Volvo Car Corporation néven saját vállalattá alakították át, amelynek első elnök-vezérigazgatója Håkan Frisinger volt. A vállalat 1980-ban bemutatott egy érdekes koncepcióautót, a VCC-t, amely sokat sejtetett arról, hogy mi várható egy évvel később. A név rövidített változata (VCC) a Volvo Car Corporation kezdőbetűit is jelöli. ![]() A koncepcióautót a Volvo múzeumban állították ki. Műszaki felszereltségét tekintve a VCC a hamarosan megjelenő 760-as modell állandó nyomtávú hátsó felfüggesztésével és nagy teljesítményű turbódízel motorral rendelkezett, amely felvázolta a kompressziós motorok elvében rejlő hatalmas lehetőségeket. Vezetési élmény és józan ész A 760-as modell 1981-es Frankfurti Autószalonra tervezett bemutatását ismét el kellett halasztani. A Volvo végül 1982 februárjában leplezte le a teljesen új, szokatlan formatervezésű, elegáns autót. A kiváló vezetési élményt nyújtó és kényelmes modell három különböző motortípussal értékesítették: egy négyhengeres turbómotorral, a 2,8 literesre módosított V6-os motorral, valamint a Volkswagen által gyártott, de a Volvo által tervezett soros hathengeres D24 turbódízel erőforrással. Akkoriban ezzel a motorral nem hivatalosan a 760 volt a világ legjobban gyorsuló dízelautója. Svédországban az új 760 GLE modellt a lélektani határt jelentő 100.000 svéd korona alá árazták (99.800 svéd korona), és ezért az összegért a vásárló egy nagyon jól felszerelt gépkocsit kapott: V6-os motorral és automata sebességváltóval, klímaberendezéssel, napfénytetővel és szervokormánnyal. Nem csoda, hogy az értékesítés a hazai és a külföldi piacon is egyaránt azonnal sikeres volt. A Volvo értékesítési stratégiájához hűen a legbővebb felszereltségű változatok értékesítésétől haladtak az olcsóbbakig, és a 760 GLE modellt később a 740-es sorozat négy- és ötajtós változatai követték. Az új 760 a termékek tekintetében és pénzügyileg is fordulópontot jelentett a Volvo számára, továbbá a vállalat jövőjét is megalapozta. A 760-as modell nélkül nem lett volna 850-es, a 850-es modell nélkül nem született volna meg az S80-as sem, és így tovább. Ehhez azonban óriási, 3,5 milliárd svéd korona értékű befektetés kellett. ![]() összesen 221.309 darab 760-as modell készült (a 740-es modellekkel együtt 1.230.704 db), mielőtt 1990 őszén lecserélték volna a modernebb 960-as modellre. Ekkorra a 760-as már közel egy évtizede kimagasló eredményeket ért el a Volvo Car Corporation bevételeinek és elismertségének növelése terén. További cikkek Harley-Davidson Seventy-Two - visszatér a karcsú külső Sorozatban győztes a Multivan „A legjobb autók” olvasói szavazáson Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Három Ford a világ 10 legnépszerűbb autója között |
|
2012. február 08.
A Ford az egyetlen márka, amelynek 2011-ben három modellje is felkerült a világ 10 ...
|
![]() |
![]() A legnépszerűbb Ford modellnek, s egyben a világ negyedik legnépszerűbb autójának a 2011-es évben a Focus bizonyult, amelyből mintegy 919.000 darab talált gazdára a tavalyi évben világszerte. Az európai fejlesztésű, kategóriájában az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát kínáló vadonatúj Focus forgalmazása a tavalyi év során kezdődött meg a világ több, mint 120 országban, és rendkívüli népszerűsége alapján minden esélye meg van arra, hogy az elkövetkező években még feljebb kússzon a listán, akár az első helyet is megszerezve (ehhez 2011-ben 1020.000 db kellett). A második legnagyobb darabszámban (tavaly összesen 781.147 darabot értékesítettek belőle) gazdára talált Ford a szintén európai fejlesztésű, és globálisan értékesített, 2008 év végén bemutatott Fiesta volt a tavalyi évben, amelynek modellfrissítése ez év második felében érkezik a márkakereskedésekbe világszerte. A két modell egyébiránt európai és hazai szinten is a vállalat húzómodelljeinek számít, de míg Európában a Fiesta, Magyarországon a Focus a legnépszerűbb Ford. 2011-ben Európában 345.600 Fiesta talált gazdára, amivel a modell a kontinens harmadik legnépszerűbb autójának bizonyult, míg itthon 821 darab került értékesítésre, amellyel a modell a hazai kisautó szegmens második helyén végzett. ![]() A harmadik Ford, amely felkerült a tavaly a világon legnagyobb darabszámban értékesített autók tizes listájára, a legendás amerikai F-sorozat, amelyből 2011-ben 702.000 került értékesítésre. Az F-sorozat-ot, amely nem mellesleg 35 éve az Egyesült államok legnépszerűbb autója (tavaly 584.917 darabos értékesítéssel, kimagasló előnnyel végzett az első helyen) a Ford nem forgalmazza a világ más részein: a vállalat az észak-amerikai kontintenst kivéve világszerte a vadonatúj, katergóriaelső terepképességekkel, rakodási kapacitással és vonóerővel rendelkező Ranger-t kínálja a pick-up vásárlók számára. További cikkek Harley-Davidson Seventy-Two - visszatér a karcsú külső Már százezren rendelték meg a Ford parkolássegítő rendszerét 2012-ben is élen a Ford – Ismét tarolt a Fiesta Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Scania előkelő elismerést kapott, mint fenntartható vállalat |
|
2012. február 07.
A kanadai Corporate Knights Inc. szervezet a Scaniát a világ 100 leg- fenn- tarthatóbban működő vállalata ...
|
![]() |
![]() A davosi Világgazdasági Fórumon nyilvánosságra hozott lista helyezettjei huszonkét ország számos gazdasági szektorában, ágazatában dolgoznak. A listát a Corporate Knights először 2005-ben állította össze és azóta is minden évben a Davos-ban megrendezésre kerülő Világgazdasági Fórumon hozzák nyilvánosságra. Azok a vállalatok szerepelhetnek rajta, akik az elmúlt egy évben kiemelkedő teljesítményt nyújtottak fenntarthatóság tekintetében. A Global 100 elnevezésű lista (Global 100 Most Sustainable Corporations in the World) legfontosabb teljesítménymutatói között szerepel az energia-, víz- és hulladékgazdálkodás. További teljesítménymutatói olyan területeket vizsgálnak, mint a biztonság, munkaerő fluktuációja, innováció, illetve kiterjed arra is, hogy a magasabb beosztásban dolgozó vezetők fizetése kapcsolódik-e a fenntarthatóság terén elért eredményekhez, valamint hogy a vezetőségben milyen arányban dolgoznak nők. A Scania a 36. helyezést érte el a listán, a járműszektorban csak a Toyota előzte meg, ugyanakkor az egyetlen haszongépjármű-gyártó, aki a kitüntető elismerést megkapta. ![]() További cikkek Egy kísérleti jármű a városi áruszállításhoz Sorozatban győztes a Multivan „A legjobb autók” olvasói szavazáson Opel Minőségi Márkakereskedői Program Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX |
|
2012. február 07.
A 2012. márciusi Genfi Autószalonon a Ford elnök-vezér- igazgatója, Alan Mulally mutatja be ...
|
![]() |
![]() A 2012. márciusában megrendezésre kerülő Genfi Autószalonon a vadonatúj, sorozatérett B-MAX kompakt MAV áll majd a figyelem középpontjában a Ford standján. A Ford elnök-vezérigazgatója, Alan Mulally személyesen leplezi le Genfben az új B-MAX modellt, amely egyedi formatervével és csúcstechnológiájával új mércét állít saját kategóriájában. Az autó a tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be tanulmányként, s alig egy év kellett ahhoz, hogy sorozatgyártású modellként jelenjen meg újra a kiállításon. “A B-MAX különleges, innovatív formatervéhez olyan felszereltség párosul, ami korábban csak a nagyobb autókban volt megszokott.” – hívja fel a figyelmet Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “A vásárlók többsége egyre többet vár a kisautóktól – vadonatúj modellünk pedig tökéletesen megfelel ezeknek az igényeknek.” ![]() A B-MAX megrendelhető a Ford új, erős és takarékos 1,0 literes EcoBoost benzinmotorjával, valamint a Duratorq TDCi dízelekkel is. Az európai forgalmazása még idén megkezdődik. További cikkek Az Infiniti leleplezi jövőbe mutató sport-koncepcióautóját Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére Rekordot rekordra halmoz a škoda Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén |
|
2012. február 07.
A Honda ma közzétette a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatandó újdonság ...
|
![]() |
![]() Honda NSX tanulmány Európában a Genfi Autószalonon mutatkozik be a káprázatos Honda NSX tanulmányautó. A Honda szupersportkocsik következő generációjának formai és technológiai irányvonalát bemutató NSX tanulmány V6-os középmotorral készül, és olyan új technológiákat vonultat fel, mint az innovatív Sport Hybrid SH-AVD® (Super Handling All Wheel Drive™ – szuper vezethetőségű összkerékhajtás) hibrid rendszer. Az autó várhatóan három éven belül kereskedelmi forgalomba kerül. EV-STER A Honda sportos és izgalmas autók tervezésére törekszik. Jó példa erre az Európában ugyancsak most debütáló EV-STER. Az elektromos elsőkerék-hajtású, kétüléses, nyitott sportkocsi dinamikus, innovatív stílust és rendkívül környezetbarát autózást kínál. Európai CR-V prototípus A Honda Genfben mutatja be az európai CR-V prototípust, amely előzetes képet nyújt a 2012 őszén megjelenő vadonatúj, negyedik generációs európai Honda CR-V karosszériájának stílusirányzatáról. Az előző generációval összehasonlítva azonnal szembeötlik az autó határozottan agresszívebb kiállása, erőteljesebb formavilága és látványosabb orr-része. Az első lökhárító alsó része látványosan felfelé ívelve hirdeti a szabadidő-autókra jellemző menetképességeket, s kialakításával harmonikusabban illeszkedik az orr rajzolatába, javítva a jármű aerodinamikáját. ![]() A Honda modern, Earth Dreams technológiával működő, új generációs motorcsaládja kiváló teljesítményt nyújt alacsony környezeti terhelés mellett, ezért az új erőforrásokat a vállalat a teljes modellpalettán bevezeti. Európában a sorozat első tagja az új, 1,6 literes dízel. A saját kategóriájában legkisebb tömegű és 100 g/km értéknél alacsonyabb CO₂-kibocsátású motor kiváló egyensúlyt teremt a takarékos fogyasztás és az élvezetes teljesítmény közt. A Honda standján az új 1,6 literes dízelmotor metszete is látható lesz. új Jazz modellek az európai piacra A kiállításon első ízben lesz látható két új Jazz-változat is. Egyrészt érkezik a 2012 nyarától forgalmazott Jazz Si új, sportos futóműcsomaggal és megújult külső-belső stíluselemekkel. Másrészt megjelenik az alapjárati leállító rendszerrel felszerelt Jazz, melynek 1,2-es változata 3 g/km-rel alacsonyabb CO₂-kibocsátással büszkélkedhet, mint a standard 1,2-es modell. További cikkek ünnepel a škoda: 14 millió legyártott jármű Invitálás Nissan módra Külső változások a középpontban - Smart fortwo 2012 Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13041 - 13050 |