Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13041 - 13050 |
Megújult Acess – EEV motor és megnövelt biztonság |
||
2012. március 19.
új fejleszté- sekkel gazdagodik a 2010-ben Francia- országban, majd Olasz- országban...
|
új fejlesztésekkel gazdagodik a 2010-ben Franciaországban, majd Olaszországban, Spanyolországban és a Benelux-államokban bevezetett, háztartási hulladék begyűjtésére kialakított alacsony fülkés Renault Trucks Access. Az önkormányzatok igényeivel összhangban EEV motorral, indításgátlóval és a városi köztisztasági alkalmazottak fokozott biztonsága érdekében nagyobb ajtókkal szerelték fel. A gyártó opcióként külön oktatást is kínál; a gazdaságos vezetésről szóló ismeretek elsajátítását kifejezetten a háztartási hulladék begyűjtését végző dolgozóknak szánja a Renault Trucks. A Renault Trucks áruszállítási kínálatának legfiatalabb modellje, az alacsony fülkés Access mostantól 310 lóerős EURO V EEV motorral kerül forgalomba. Az EEV kipufogógáz-szabvány (Enhanced Environmentaly friendly Vehicle) jelenleg a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási norma a dízel járművekre vonatkozóan. Az önkormányzatok egyre gyakrabban követelik pályázataikban a szabvány teljesítését városi felhasználásra szánt járművek esetén. A Renault Trucks indításgátlóval is felszereli az Access-t, ami nagyobb biztonságot garantál, mert megnehezíti a jármű ellopását, valamint az elindítását, amikor a sofőr nem tartózkodik a vezetőhelyen. A sofőrnek ehhez egy transzpondert kell magánál tartani, így a jármű csak akkor indul el, ha azt közvetlen közelről észleli. Az alkalmazottak napi munkavégzésének fokozott biztonságát szolgálják az új, megnövelt ajtók, melyek elfedik a lépcsőket, így megakadályozzák az esetleges sérüléseket. Egyes országokban kötelezővé tették az ilyen típusú felszereléseket. újdonság az is, hogy mostantól többféle mellékhajtómű közül választhatnak a megrendelők. Ez nagyban megkönnyíti a felépítményezést. Az Access-t, melyet alacsonyra ültetett fülkéjével kifejezetten a városi háztartási hulladék begyűjtésére terveztek, több mint egy éve forgalmazzák Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és a Benelux-államokban. üzemeltetésének első évében rendkívül sikeres fogadtatásra talált az önkormányzatok részéről a még csak most kibontakozó piacon. A biztonságos munkavégzést garantáló alacsony fülkéjének, a belvárosi felhasználásnak megfelelően kialakított felépítésének, kicsi fordulókörének és mindössze 2,3 m-es szélességének köszönhetően az Access népszerűsége 2012-ben várhatóan tovább nő. A fogyasztás további csökkentésére a Renault Trucks külön „házi” képzést kínál az ügyfeleinek. A sofőröknek szervezett Optifuel Training oktatáson a gazdaságos vezetés módját sajátíthatják el a részvevők, a háztartási hulladék begyűjtéséhez kapcsolódó szakmák sajátosságainak megfelelően alakított ismereteken keresztül. A képzésnek köszönhetően a sofőrök jobban megismerik a járművüket, és képesek megelőzni bármilyen veszélyes helyzetet. Megtanulják ésszerűbben, kevesebb stresszel vezetni a rájuk bízott járművet, ami hatékonyabb és termelékenyebb munkavégzéshez vezet. További cikkek „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára ínyenc körúton a Renault Magnummal Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Terven felüli várható 2011-es eredmények a MÁV-nál |
||
2012. március 19.
Az előzetes adatok alapján a MáV Zrt. 2011-ben mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt...
|
Az előzetes adatok alapján a MáV Zrt. 2011-ben mintegy 14 milliárd forint mérleg szerinti eredményt ért el, amely tartalmazza a 2011 végi részleges adósságkonszolidáció 50 milliárdos összegét is. Továbbá, a MáV Zrt. várható üzemi eredménye 12,5 milliárd forinttal kedvezőbb a tervezettnél - jelentette be sajtóbeszélgetésén Szarvas Ferenc, a MáV Zrt. elnök-vezérigazgatója. A MáV-START Zrt. által szállított utasok száma 10 év óta először mutatott emelkedést: 3 %-al 137 millióról 142 millióra nőtt, míg a fizető utasok száma 5,8%-al nőtt 2010-hez képest. A tavalyi, kedvezőtlen makrogazdasági premisszák mellett (növekvő üzemanyagárak, infláció, árfolyamhatás és kamat) mellett az üzemi tevékenység 2011. évi eredménye a tervezetthez képest várhatóan 12,5 milliárd forinttal jobb: -39,9 milliárd forint helyett -27,4 milliárd forint. A 2011 végi részleges adósságkonszolidáció nyomán a MáV Zrt. 2011. évi várható mérleg szerinti eredménye 13,96 milliárd forint. 2011-ben a vasúttársaság saját tőkéje közel 11 milliárd forinttal emelkedett. A részleges adósságkonszolidáció révén a Kormány csökkentette adósságállományát, elsősorban a működési célú hitelek kiváltásával, amelynek nyomán növekedett a beruházási hitelek aránya. Mindez azt is eredményezte, hogy az állami kezességvállalású hitelek aránya jelentősen csökkent: a lehívott hitelállományból 2010-ben 63,8% volt állami kezességvállalás mellett felvett hitelek aránya, míg 2011-ben ez az összes hitel kevesebb mint fele, 48,4%. A vállalatcsoport munkavállalói létszáma folyamatosan csökken: a 2010. évi 37 220 fős munkavállalói létszám 2011-re 36 745-re csökkent, miközben e létszámmal korábban külső vállalkozók által végzett feladatokat is házon belül lát el a cégcsoport. A házon belüli értéklánc megvalósításának egyik legfontosabb példája a visszaszervezett felsővezeték-karbantartás, amely 2012-től évi 2 milliárd forint megtakarítását teszi lehetővé. Továbbá, 2011-ben a MáV pályakarbantartó és -javító leányvállalatai egyre fokozottabb mértékben a saját munkaerőt részesítették előnyben, mindez pedig jelentős mértékben járult hozzá az eredményszámokhoz. Személyszállítás: több fizető utas és jobb ülőhely-kihasználtság A vasúti személyszállítási teljesítmények tíz éves csökkenő tendenciája 2011-ben megfordult; az utasszám 2011-ben 3 %-al 137 millióról 142 millióra nőtt. A személyszállítási leányvállalat teljesítményeit tekintve mindez azt jelenti, hogy míg a 2010. évi bázishoz képest 3,7%-al nőtt a vonatok száma, a fizető utasok 5,8%-al, az ülőhely-kihasználtság pedig 3,9%-al nőtt. A MáV-START Zrt. gazdálkodása 2011-ben kiegyensúlyozott képet mutat 2011-ben mintegy 4 milliárd forinttal növelte árbevételét (68 milliárdról 72,2 milliárd forintra), amelyben vezető szerepet játszott a fokozott jegyellenőrzés, a nemzetközi jegyáremelés és az életkorhoz kötött üzletpolitikai kedvezmény megszüntetése. A három, a társaság által nem befolyásolható, eredményt csökkentő egyedi tétel (Budapest-bérlet kompenzációja, korábbi évek elmaradt költségtérítésének kezelése, és a csak részben megvalósult hitelkonszolidáció) hatását nem tekintve kedvezőbb a személyszállító vállalat eredménye a tervhez képest. A vállalat vezetése bízik abban, hogy ezen tételek idén megtérítésre kerülhetnek, és így tovább javulhat a MáV-START eredménye. Költséghatékonyabb vontatás és gépészeti szolgáltatások A MáV-TRAKCIó Zrt. a gazdasági válság hatására csökkenő áruszállítási vontatási igények mellett is megőrizte pozícióit azáltal, hogy a munkaerő-hatékonyság javítása, a vezénylés és a fordulótervezés központosításával a vontatási feladatokat a korábbinál kevesebb mozdonnyal oldotta meg. A költséghatékonysági intézkedéseknek köszönhetően a MáV-TRAKCIó vontatási szolgáltatásait 2 milliárd forinttal olcsóbban nyújtotta legnagyobb partnere, a MáV-START Zrt. részére, miközben adózás előtti eredménye nem csökkent. 2011 végétől a Rail Cargo Hungáriával megkötött hosszú távú vontatási együttműködés a korábbi éveknél kiszámíthatóbb gazdálkodást és kapacitástervezést tesz lehetővé. A MáV-GéPéSZET Zrt. gazdálkodása 2011-ben kiegyensúlyozott képet mutatott, a tervhez képest nagyobb, 52 millió forintos várható eredmény mellett. A MáV-GéPéSZET bevételi szerkezete tavaly részben átstruktúrálódott: a jármű felújítási munkák egy része 2012-re ütemeződött át, míg ennek pénzügyi hatását ellensúlyozta a járműkarbantartásból származó bevételek növekedése. Terven felüli eredmények a kisebb leányvállalatoknál is Az előzetes eredmények szerint a pályakarbantartást, pályaépítést végző MáVGéP Kft. és MáV FKG Kft. jelentősen növelte bevételét 2011-ben. A MáV FKG nettó értékesítési bevétele a 2010. évi 8,1 milliárdról 13,8 milliárd forintra nőtt. A mintegy 700 főt foglalkoztató vállalkozás egy főre jutó nettó termelési értéke mintegy 44%-kal nőtt. A MáVGéP Kft. ugyancsak jelentősen, 9,4 milliárdról 13 milliárd forintra növelte nettó értékesítési árbevételét, míg az egy főre jutó nettó termelési érték 23%-al emelkedett. A két vállalat a MáV Zrt. vezetésének korábbi döntésének megfelelően 2012. február 29-én összeolvadt. A MáV Informatika Zrt. költségei felülvizsgálatát követően újraszervezte a folyamatait, amelynek nyomán alvállalkozói megbízásait jelentős mértékben csökkentette, így az ebből eredő megtakarítást érvényesítette a MáV Csoport tagvállalatainak nyújtott szolgáltatások díjaiban is. A mintegy 400 főt foglalkoztató Záhony-Port Zrt. 2011-ben 430 millió forinttal növelte árbevételét a 2010. évihez képest. Magyarország keleti tranzit kapuját kiszolgáló vállalat várható adózás előtti eredménye 176 millió forint, szemben a 2010. évi 39 millió forintos veszteséggel, köszönhetően annak, hogy Záhony-Port naturális teljesítményei a rakodás, logisztika és gépészeti szegmensekben egyaránt jelentősen meghaladták a terveket. További cikkek Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Ezzel még a keleti part – nyugati part táv is gyerekjáték |
||
2012. március 19.
A Duna Autó Zrt. csapata nagy fába vágta a fejszéjét. Adott volt egy 1989-es GMC ...
|
A Duna Autó Zrt. csapata nagy fába vágta a fejszéjét. Adott volt egy 1989-es GMC Vandura lepusztult állapotban. A cél az volt, hogy az autót az utolsó csavarig újjáépítsék, és olyan állapotra hozzák, hogy Mr. T is megnyalja mind a 10 gyűrűs ujját. Az ötlet kipattanása a végső állapot elérése között eltelt több mint másfél év. Aki egy öreg amerikai modell újjáépítésébe fog annak fel kell kötnie a gatyáját. Komoly anyagi áldozatot és szakmai hozzáértést igényel a feladat. Az autó alkatrészeit különböző amerikai apróhirdetési oldalakon volt az első embert próbáló feladat. Első lépcsőnek az 5700 köbcentis V8 motort kellett apró darabokra szedni, majd a megszerzett alkatrészekből újra összerakni az autó szívét. Az eredmény azonban magáért „beszélt”. Szó szerint. Magyar ember fülének ismeretlen ez a fajta mély, bariton búgás, amit a V-be rendezett 8 henger megszólaltat. A megfelelő hangzást segíti a felújított dupla csöves kipufogó rendszer. Azért, hogy elérje jelenlegi állapotát magyar szakemberek garmadája dolgozott. A munka oroszlánrésze a Duna Autó Zrt. szervizcsarnokaiban történt, a karosszéria megerősítésre került és speciális effektfényt kapott az autó teste. A fényezéshez speciális flakes fényezést alkalmaztak -összesen 30 kg lakk van rajta-, ez adja meg a különleges csillogását. A kocsi minden egyes külső elemét újrakrómozták, a visszapillantó tükörtől kezdve, a lökhárítón át, a kilincsekig. Az utastér büszkeségei az utólag beépített bárszekrény, mini konyha, a motoros, 2 méteres franciaágy és a lenyitható LCD tévé. A felfüggesztés is teljesen ki lett cserélve, az újjáépítésnek hála 300 000 km üzembiztos haladást biztosan tartogat. Ez egy Fokváros – Budapest túrára pár tucatszor elég lehet. A Duna Autó Zrt. szakemberei számára a miskolci Biwak Kft. nyújtott szakmai támogatást, akiknek nagy tapasztalat van a speciális lakókocsi belsőtér építésben. A polcrendszer és a belső komforteszközök (konyha, zuhanyzó!) szakmai berkekben is különlegességnek számítanak. A zuhanyzóhoz tartozó vízfűtő és tároló rendszer sem volt egyszerű feladat tekintettel arra, hogy a busz minden szabad négyzetcentiméterét optimálisan kellett kihasználni. A Duna Autó Zrt. és a Biwak Kft. szakemberei sikerrel oldották meg a kihívásokat. A kényelem és a négy évszakos használat részeként beépítésre került állófűtés rendszer, ami szélsőséges körülmények között is szobahőmérsékleten tudja tartani az autó utasteret. Az autó hátulján található létra csak egy látvány elem, ami az amerikai hagyományokat hivatott ápolni. Kívülről nem látszik, de ez egy lakókocsi valójában, amiben akár heteket is el lehet élni, kiváló egy hosszabb túrára. Ezek a típusok még a repülőgép használat globálissá válása előtt terjedtek el Amerikában. Egy család beszállt egy Vandurába New Yorkban és 1 hónap múlva kiszállt belőle San Franciscoban. Az ágy felett kialakított tárolókhoz a repülőgépek tárolói adták az inspirációt a projekt vezetőjének amit a Biwak Kft. szakemberei valósítottak meg. A belső térérzékelő riasztónak hála ha a sofőr épp elfáradt lehúzódhat a 69-es út mellé (vagy akár a Balaton parton egy szabad kempingbe) és nyugodtan aludhat hátul. A rendszer riaszt, ha valaki illetéktelen megpróbálna eközben valamit kiemelni az autóból. Sőt a riasztó képes a Vandurához kötött utánfutó védelmét is ellátni. Külön akkumlátor működteti a motort és a fedélzet egységeit is külön akksi látja el energiával. Az akkumlátorok töltöttségi állapota mellett a tiszta víz és szennyvíz tartályok töltöttségi állapotáról is tájékoztatnak az utólag beépített visszajelző készülékek. Az akksikra szükség is van, hogy a hifi több száz wattos mélynyomóját és erősítőit ellássa. A GPS és a tolatóradar már csak hab a tortán. A Duna Autónál a projekt vezetői büszkék, hogy Amerikától több ezer mérföldre is sikerült átépíteni egy Vandurát, úgy, hogy még Xzibit is elismerően bólogatna benne. Bár rögös volt az út de fáradtságot nem ismerve haladt előre a projekt. A végeredmény magáért beszél. Jó tallózást a galériában. Az autó emellett különböző rendezvényeken is megtekinthető lesz majd. Legutóbb a BNV Boat show-ján volt látható. További cikkek Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Luxus a felső-középkategóriában Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac |
||
2012. március 19.
Magyar- országon februárban is nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma ...
|
Magyarországon februárban is nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma, miközben az Európai Unió egészében csökkenést regisztrált az európai autógyártók szövetsége(ACEA). Az ACEA csütörtökön közzétett adatai szerint Magyarországon 4.262 kocsit helyeztek forgalomba februárban, 20,2 százalékkal többet, mint tavaly a második hónapban. Igaz, a növekedési ütem elmaradt a januáritól, amikor közel 44 százalékkal több autót adtak el, mint 2011 első hónapjában, de az uniós tendenciáktól merőben eltér a magyarországi helyzet. Az EU-ban februárban tovább zsugorodott az autópiac: 888.878 új autót helyeztek forgalomba, 9,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Januárban még 968 ezer autót regisztráltak, ez 7,1 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. Februárban Németország kivételével minden fontosabb európai piacon csökkent, a legnagyobb mértékben Portugáliába és Görögországban, 48 és 45 százalékkal, de például Franciaországban és Olaszországban is visszaesett az értékesítés, 18 és 20 százalékkal. A dél-koreai autógyártók tovább meneteltek előre, olyan nagy európai márkák rovására, mint a Renault, a Peugeot, az Opel és a Fiat. Mind a négyen átlagosan 19 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni éves szinten, mint tavaly februárban. További cikkek Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Fiat Panda az olasz kormánypalotában |
||
2012. március 19.
Az új Fiat Pandát az olasz kormány- palota udvarán mutatta be Mario Monti...
|
Az új Fiat Pandát az olasz kormánypalota udvarán mutatta be Mario Monti miniszterelnöknek John Elkann, a Fiat elnöke és Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója pénteken. A találkozón a torinói csoport jövőjéről tárgyaltak. A találkozóról egyedül Marchionne nyilatkozott, ő is csak annyit mondott: a Mario Montival folytatott megbeszélés "tökéletes" volt. Ez mindent és semmit sem jelent - kommentálta az olasz sajtó, melynek meg kellett elégednie a Fiat Pandába beülő miniszterelnök fényképével. Az új Fiat Panda a februári európai autópiac legelső tíz járműve között szerepelt, az eladott Fiat-autók aránya viszont 16,5 százalékkal esett vissza. Monti és a Fiat vezetői találkozójának témái ismertek voltak: Olaszországban év eleje óta folyik a találgatás a történelmi autógyár itáliai üzemeinek sorsáról. A Fiat december végén adta el a szicíliai Termini Imeresében működő gyárát, miközben a detroiti székhelyű Chryslernek eddig már több mint 58 százalékát vásárolta fel. A 2011. évet a Fiat-Chrysler 1,6 milliárd nyereséggel zárta. Marchionne az olasz sajtónak február végén adott interjúban tagadta, hogy a megmaradt öt olaszországi gyár bezárására készülnének. Ugyanakkor nem zárta ki, hogy esetleg további olasz gyárakat kell bezárni. A Fiom fémipari szakszervezet március 9-i országos tüntetésén azt követelte Mario Montitól, kényszerítse a Fiatot arra, hogy Olaszországban ruházzon be. A Fiat 2012-14 között 20 milliárd eurós olaszországi beruházást ígért, ebből eddig kétmilliárd valósult meg - hangoztatta a CGIL szakszervezete. Az olaszországi Fiat gyárakban pénteken egész napra leállt a termelés a gépjárműszállító fuvarozók már négy hete tartó sztrájkja miatt. A Corriere della Sera napilap kiszámolta, hogy Marchionne topmenedzserként 2004-től évente közel 40 millió eurót keresett, miközben egy olasz Fiat-munkás átlagos fizetése havi nettó 1.200 euró. További cikkek Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban |
||
2012. március 18.
évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autó- balesetek során az Egyesült ...
|
évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk kis sebességű, ráfutásos baleset áldozatává válik. A B-MAX az első kompakt Ford, amelyben elérhető az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop). Ez a tavalyi évben az új Focus-ban bemutatkozó az innovatív biztonsági technológia segít megelőzni az araszoló forgalomban bekövetkező ráfutásos baleseteket: ha a rendszer balesetveszélyt észlel, azonnal aktiválja a fékeket, megelőzve így az ütközést, vagy mérsékelve annak súlyosságát. A vadonatúj B-MAX csökkenti a koccanásos balesetek esélyét, vagy – ha mégis bekövetkeznének – mérsékli az ebből eredő sérülések mértékét: mindez annak köszönhető, hogy az autóban elérhető a kis sebességű ütközéseket elkerülő biztonsági rendszer, az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop). évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk ráfutásos baleset áldozatává válik – vagyis olyasfajta baleseté, amelynek esélyét a Ford új rendszere jelentősen csökkenti, vagy akár meg is akadályozhatja bekövetkezését. “A városi közlekedés során az egyik leggyakoribb ütközésfajta a kis sebességű ráfutásos baleset.” – avat be Roland Schaefer, a Ford Európa biztonsági elemzője. “Többnyire közlekedési lámpáknál, kereszteződésekben, körforgalmakban vagy más olyan helyeken következik be, ahol gyakori az elindulás-megállás. ám a sérülésveszély még kis sebességnél is fennáll: már 15 km/órás tempó is elég ahhoz, hogy a nyak lágy részei megsérüljenek.” Az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer tavaly jelent meg első ízben a Focusban, s ez az első alkalom, hogy a rendszer egy kompakt Ford modellben is elérhető. A berendezés folyamatosan figyeli az autó előtti forgalmat, s ha ütközésveszélyt észlel, azonnal működésbe hozza a fékeket. A rendszer tesztelése során bebizonyosodott, hogy 15 km/órás sebességig képes megelőzni az ütközést, legfeljebb 30 km/órás tempóig pedig mérsékli a baleseti sérülések súlyosságát. A rendszer 2011-ben megkapta az Euro NCAP ‘Advanced’ díját. Az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer csupán egyike azoknak a technológiáknak, amelyek abban segítenek, hogy a vadonatúj B-MAX elkerülje a zsúfolt utakon leggyakrabban előforduló balesetfajtákat, így a Ford új MAV-modellje magasra helyezi a lécet a városi autók biztonsága terén. A Hegymeneti Elindulássegítő rendszer például nem engedi visszagurulni az autót, amikor a vezető hegymenetben akar elindulni, vagy amikor a jármű emelkedőn parkol, ráadásul kompakt karosszériája, magas vezetőülése, szűk fordulóköre és tolatókamerája révén a B-MAX rendkívül jól manőverezhető autó. “Meggyőződésünk, hogy a B-MAX tökéletes jármű a 21. századi nagyvárosi közlekedésre.” - fejti ki Joerg Beyer, a Ford termékcsalád-igazgatója. “Az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszerhez hasonló berendezések még újdonságnak számítanak ebben a kategóriában. Ráadásul ott van még a kompakt karosszéria, a gondosan hangolt elektromos kormányrásegítéssel párosult, szűk fordulókör – vagyis a B-MAX a lehető legteljesebb mértékben képes megfelelni a zsúfolt nagyvárosi közlekedés kihívásainak.” További cikkek A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára Luxus a felső-középkategóriában Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása |
||
2012. március 16.
Napokon belül kiküldik a pályázati csomagot az Audi új logisztikai pályázatának építési ...
|
Napokon belül kiküldik a pályázati csomagot az Audi új logisztikai pályázatának építési és üzemeltetési tenderére meghívott társaságoknak, a beadási határidő március vége, döntés pedig tavasszal születhet - közölte az MTI érdeklődésére Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatója szerdán. Elmondta: több tucat bel- és külföldi, e területen már gyakorlattal rendelkező társaságot hívtak meg a pályázatra. A létesítmény helyével kapcsolatos kérdésre Lőre Péter közölte: ebben "teljes a nyitottság" a cég részéről. Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani. Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de "Gönyű esélyei nagyon jók" ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi. "A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt" - mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta. Kedden Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) az MTI-nek elmondta: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park. Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben. "Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg" - tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, "akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne". További cikkek A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86 Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban |
||
2012. március 16.
Visszakerült egy arhangelszki gyűjtőhöz az az Opel- -ritkaság, amely Hitler főhadi- szállásától egészen ...
|
Visszakerült egy arhangelszki gyűjtőhöz az az Opel-ritkaság, amely Hitler főhadiszállásától egészen az orosz Távol-Keletig jutott. Az 1937-es Opel Kadettet kamaszok lopták el a gyűjtő garázsából, és mert nem értettek hozzá, 401-es Moszkvicsként adták el 18 ezer rubelért (mintegy 146 ezer forintnak megfelelő összegért). A kocsit végül a rendőrök visszajuttatták tulajdonosához. Az autóritkaság igen hosszú utat tett meg, mire Arhangelszkbe került. A gyűjtő szerint Hitler berlini főhadiszállásáról egy orosz katona hozta Oroszországba. A második világháborúban hivatalos és "fekete" hadizsákmányként számos európai országból kerültek a volt Szovjetunióba műkincsritkaságok, használati tárgyak, de a szovjet csapatok egész gyárakat vagy éppen gőzmozdonyokat vittek el például Németországból és Lengyelországból. A Wikipédia orosz nyelvű oldalán külön fejezetet szentelnek a hadizsákmányként Szovjetunióba került, ma már közlekedési ritkaságnak számító világháborús gőzmozdonyoknak. Köztük a német Vulcan Stettin részvénytársaság gyárában a 1800-as évek végén készített több ritkaság is található. További cikkek Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Érkezik a Ford Fiesta ST |
||
2012. március 16.
A Genfi Autó- szalonon leplezték le a sorozat- gyártásra érett, dinamikus, új Ford Fiesta...
|
A Genfi Autószalonon leplezték le a sorozatgyártásra érett, dinamikus, új Ford Fiesta ST-t, amely 2013 első felében érkezik a hazai kereskedésekbe. Az új Fiesta ST-t az 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost erőforrás hajtja, amely 20 százalékkal hatékonyabb, mint elődje, ugyanakkor kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig meghaladja a 220 km/órát. A kategória legjobb menetdinamikáját biztosítja a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás, a különlegesen kialakított karosszéria és az Elektronikus Menetstabilizáló finomhangolása – mindezt a világhírű Nürburgring Nordschleifén tesztelték. A vásárlók nagyon várták az új Fiesta ST-t, amióta 2008-ban eltűnt az európai márkakereskedésekből az előző típus. A vadonatúj modell új magasságokba emeli a Fiesta ST teljesítményszintjét. A 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost motor 240 Nm-es nyomaték leadására képes, és hét másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órára, a végsebessége pedig meghaladja a 220 km/órát. Ugyanakkor az EcoBoost technológiának köszönhetően az új modell 20 százalékkal jobban teljesít a CO2-kibocsátás terén, mint az előző Fiesta ST. A Ford RS csapata által kifejlesztett új Fiesta ST az utazási- és vezetési tulajdonságok terén jelentősen javult a hétköznapi Fiestákhoz képest 15 milliméterrel mélyebbre ültetett karosszériájával, a Ford fejlett Nyomatékvektor Szabályozás rendszerével és az Elektronikus Menetstabilizáló három választható üzemmódjával. Az új technológiákat több mint 5000 kilométeres távon tesztelték a Nürburgring Nordschleifén. “Biztosak vagyunk benne, hogy a vásárlókat lenyűgözi majd az új Fiesta ST – nemcsak remek teljesítményével, de stílusával és paramétereivel is. Ez a dinamikus új, tüzes csapotthátú a legjobb Fiesta ST, amit valaha készítettünk.” – fogalmaz lelkesen Jost Capito, a Ford Globális Nagyteljesítményű Járművek részlegének igazgatója. A mezőnyből magasan kiemelkedő utastér-kialakítás sosem látott felszereltségi szintet, és a sportos vezetők igényeit kiszolgáló extrákat is kínál, például az alapáron járó Recaro üléseket, amelyek először találhatók meg a Fiesta ST-ben. Szintén a felszerelés része a személye szabható kulcsrendszer (MyKey), amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos visszafogja a jármű teljesítményét és aktiváljon bizonyos biztonsági rendszereket, ha kevésbé gyakorlott sofőr ülne a volán mögé, illetve a Ford hangvezérlésű fedélzeti kommunikációs rendszere, a SYNC. Az új, merész és dinamikus külső dizájn láthatóan is kifejezi, hogy nagy teljesítményű autóval állunk szemben, és egyértelműen felfedezhetjük rajta a legújabb Ford-formavilág meghatározó stílusjegyeit, például a nagyméretű, trapéz alakú hűtőmaszkot. A Ford Globális Nagyteljesítményű Jármű Csoport európai ágához tartozó RS csapata által kifejlesztett új Fiesta ST tervezése során felhasználták a Ford globális nagyteljesítményű autóinak jól bevált génállományát. A Fiesta ST szempontjából rendkívül értékes volt az a sok tapasztalat, amelyet az RS csapat a Ford motorsport-partnereivel való együttműködése során szerzett a Fiesta RS WRC, Fiesta Rallycross és a Racing Fiesta fejlesztése során. A Fiesta ST-t egyelőre Európa számára kezdik majd gyártani, ám a Ford továbbra is nyitott arra, hogy története során először más piacokon, például észak-Amerikában is forgalmazni kezdjen egy nagyteljesítményű kisautót, miután a Fiesta ST tanulmány nagy sikert aratott a 2011-es Los Angelesi Autókiállításon. “Nagy örömmel bocsátjuk az európai rajongók rendelkezésére az új Fiesta ST-t 2013-ban, és hamarosan többet is el tudunk majd mondani a más piacokkal kapcsolatos elképzeléseinkről.” – teszi hozzá Capito. “Az új Fiesta ST az új Focus ST mellé érkezik kínálatunkba, így ismét választási lehetőséget tudunk biztosítani olyan elérhető árú, de nagy teljesítményű autók terén, amelyek nemcsak elragadó stílust ötvöznek dinamikus vezetési tulajdonságokkal, hanem rendkívül praktikusak is a mindennapi használat során.” További cikkek Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó? |
||
2012. március 16.
Használtautó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meg- hoznunk, amelyek a későbbiek ...
|
Használtautó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meghoznunk, amelyek a későbbiek során befolyásolhatják a vezetési élményt, a kocsinkra fordítandó költségeket, vagy akár azt is, hogy milyen gyakran kell majd szervizbe járnunk autónkkal. Most induló sorozatunkban igyekszünk olyan kérdésköröket feldolgozni, amelyek segíthetik a döntés előkészítését, vagy amivel mindenképpen érdemes a vásárlás előtt foglalkozni. Az első részben az automata és a kéziváltó előnyeit, illetve hátrányait elemezzük. Az autóipar első időszakában az erőátvitel kizárólag kézi kapcsolású váltóval volt kivitelezhető, az automaták először az 1950-es években jelentek meg az Amerikai Egyesült államokban azzal a céllal, hogy egyszerűsítsék a sofőrök dolgát vezetés közben. Az autók kezelését sikerült megkönnyíteni, a vezetőknek mindössze a haladás irányát kellett beállítani a váltón, innentől kezdve pedig csak a gáz és fékpedállal, valamint a kormánnyal kellett foglalkozni. Az automataváltók népszerűsége éppen ezért hamar nőtt Amerikában, és akinek problémája volt a kéziváltó használatával, dönthetett úgy, hogy kizárólag automata gépkocsira szerez jogosítványt. Az első automataváltók általában 2-3 fokozatosak voltak, ami az akkori hat- és nyolchengeres, nagyteljesítményű amerikai autók esetében elegendőnek bizonyultak mindaddig, amíg az autók fogyasztása nem vált szemponttá. A nyolcvanas évek végén az emelkedő üzemanyagárak miatt változtak a fejlesztések irányai, az autógyártók rájöttek arra, hogy a takarékosság az automataváltó esetében is a fokozatok számának növelésével érhető el. így jött létre először a 4-5, majd a 6-8 fokozatú automata váltó, ahol a magasabb fokozatok nagyobb sebességű haladást tettek lehetővé alacsony fordulatszám mellett. új konstrukcióként megjelentek a fokozatmentes automaták is. A régi váltókkal ellentétben az újak már mind elektronikus vezérlést kaptak, és a szoftver azóta óriási szerepet játszik a váltó működésében. A legújabb automaták már arra is képesek, hogy alkalmazkodnak a vezető stílusához. Sportos vezetés estén engedi kipörgetni az alsó fokozatokat, illetve hamarabb visszavált, míg finom gázpedálkezelést érzékelve úgy kapcsol, mint a legtakarékosabb vezető. A takarékosság mellett a sebességváltók hatásfokának javítása is cél volt, aminek köszönhetően az autók dinamikája, és teljesítménye is sokat javult az elmúlt időszakban. Gyökeres változást hozott a kettős tengelykapcsolós váltó, amely esetében a belső erőátvitel ugyanúgy zajlik, mint a kézi kapcsolásúnál, csak a kapcsolást automatizálták. Ennél a szerkezetnél két mechanikus kézi kapcsolású váltót építenek össze úgy, hogy az egyik váltó félben vannak a páros, a másikban pedig a páratlan fokozatok. Ezek gyorsításkor egymást váltogatva felváltva kapcsolnak ki-be. A váltás olyan rövid időt vesz igénybe ez esetben, hogy nem történik vonóérő megszakítás, és az autó a váltás során nem is bólint. Mindössze a fordulatszámmérő billenésén lehet érzékelni a fokozatok kapcsolását. Ennél finomabb váltásra a jelenlegi technikai megoldások mellett a fokozatmentes automata képes, amely esetében két kúpos tárcsapár között egy acéllánc nyugvó súrlódással adja át a nyomatékot. Napjainkra az automataváltó nagyon sok tekintetben utolérte a kézi kapcsolásút, sőt, több szempontból már túl is tesz rajta. A fokozatok kapcsolásának sebessége például már közel azonos, a váltás időzítése hajtóanyag-takarékosság szempontjából sok esetben jobb az automatáknál. A fékek kopása is megegyezik mindkét esetben, mert az új automatáknál már hasonló motorfékhatásra lehet számítani, mint a manuálisnál. Ennek ellenére helyes használat mellett alapvetően ez utóbbi számít egyelőre strapabíróbbnak, és hosszabb élettartamúnak is. A váltók fenntartásában is mutatkozik különbség. A manuális hosszabbtávon olcsóbb, annak ellenére, hogy jellemző hiba lehet a tengelykapcsoló tárcsa, és a kiemelő berendezés kopása, amit időközönként cserélni kell. Mivel azonban az automata szerkezete jóval bonyolultabb, és összetettebb, a meghibásodás lehetősége is magasabb. Az automaták esetében a leginkább jellemző problémaforrást a mechatronika jelenti, de a fenntartási költségeket nagyban növeli az is, hogy bizonyos időközönként olajat kell cserélni a váltóban. Ez különösen igaz az egy olajkörös váltókra (pl. 6 fokozatú DSG), ahol ugyanaz az olaj keni a fogaskerekeket, mint ami a hidraulikus részben működteti a kapcsolást. Itt ugyanis a fogaskerekek érintkezésekor lekopó kis fémrészecskék a szűrők ellenére bekerülhetnek az olajba, ami zavarhatja a váltó működését. Ahol a fogaskerekek és a hidraulika külön olajkörbe esnek (pl. 7 fokozatú DSG), ott ez a probléma elhárul, azonban az olajcsere így is szükséges. A rendszer bonyolultsága miatt a fokozatmentes automatáknál is jelentős költségek jelentkezhetnek, itt a legnagyobb problémát az okozhatja, ha csökken a váltó olajnyomása, ugyanis emiatt megcsúszhat az erőátvitelt végrehajtó acéllánc, ami tönkreteheti az egész szerkezetet. „Racionális érveket könnyen fel lehet sorolni az automata és a manuális váltó mellett, azonban a szubjektív tényezőket nem könnyű kizárni autóvásárlás előtt. érdemes azonban a szerződés aláírását megelőzően nagy figyelmet fordítani a váltó állapotára, mert így sok felesleges kiadást kerülhetünk el a későbbiekben” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója, majd hozzátette: „Azzal mindenképpen számolnunk kell, hogy az automataváltó új és használt autó esetében is feláras, így manuális váltóval szerelt kocsihoz olcsóbban tudunk hozzájutni”. További cikkek Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13041 - 13050 |