Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13041 - 13050
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac

Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac

2012. március 19.
Magyar- országon februárban is nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma ...
Részletek
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiacMagyarországon februárban is nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma, miközben az Európai Unió egészében csökkenést regisztrált az európai autógyártók szövetsége(ACEA).

Az ACEA csütörtökön közzétett adatai szerint Magyarországon 4.262 kocsit helyeztek forgalomba februárban, 20,2 százalékkal többet, mint tavaly a második hónapban. Igaz, a növekedési ütem elmaradt a januáritól, amikor közel 44 százalékkal több autót adtak el, mint 2011 első hónapjában, de az uniós tendenciáktól merőben eltér a magyarországi helyzet. Az EU-ban februárban tovább zsugorodott az autópiac: 888.878 új autót helyeztek forgalomba, 9,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Januárban még 968 ezer autót regisztráltak, ez 7,1 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.

Februárban Németország kivételével minden fontosabb európai piacon csökkent, a legnagyobb mértékben Portugáliába és Görögországban, 48 és 45 százalékkal, de például Franciaországban és Olaszországban is visszaesett az értékesítés, 18 és 20 százalékkal.

A dél-koreai autógyártók tovább meneteltek előre, olyan nagy európai márkák rovására, mint a Renault, a Peugeot, az Opel és a Fiat. Mind a négyen átlagosan 19 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni éves szinten, mint tavaly februárban.

További cikkek

Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása
Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban
Kulcsszavak:
 
Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar gépjármű szakma A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze A SEAT gépkocsik már a jövővel kapcsolódnak össze A Suzuki slágermodellje lett a Vitara A Suzuki slágermodellje lett a Vitara Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac Egységesíti üzemeit a Volkswagen csoport is Magyarországon nőtt, az EU-ban zsugorodott az autópiac Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn
 
Fiat Panda az olasz kormánypalotában

Fiat Panda az olasz kormánypalotában

2012. március 19.
Az új Fiat Pandát az olasz kormány- palota udvarán mutatta be Mario Monti...
Részletek
Fiat PandaAz új Fiat Pandát az olasz kormánypalota udvarán mutatta be Mario Monti miniszterelnöknek John Elkann, a Fiat elnöke és Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler vezérigazgatója pénteken. A találkozón a torinói csoport jövőjéről tárgyaltak.

A találkozóról egyedül Marchionne nyilatkozott, ő is csak annyit mondott: a Mario Montival folytatott megbeszélés "tökéletes" volt.
Ez mindent és semmit sem jelent - kommentálta az olasz sajtó, melynek meg kellett elégednie a Fiat Pandába beülő miniszterelnök fényképével.



Az új Fiat Panda a februári európai autópiac legelső tíz járműve között szerepelt, az eladott Fiat-autók aránya viszont 16,5 százalékkal esett vissza. Monti és a Fiat vezetői találkozójának témái ismertek voltak: Olaszországban év eleje óta folyik a találgatás a történelmi autógyár itáliai üzemeinek sorsáról. A Fiat december végén adta el a szicíliai Termini Imeresében működő gyárát, miközben a detroiti székhelyű Chryslernek eddig már  több mint 58 százalékát vásárolta fel. A 2011. évet a Fiat-Chrysler 1,6 milliárd nyereséggel zárta. Marchionne az olasz sajtónak február végén adott interjúban tagadta, hogy a megmaradt öt olaszországi gyár bezárására készülnének. Ugyanakkor nem zárta ki, hogy esetleg további olasz gyárakat kell bezárni. A Fiom fémipari szakszervezet március  9-i országos tüntetésén azt követelte Mario Montitól, kényszerítse a Fiatot arra, hogy Olaszországban ruházzon be. A Fiat 2012-14 között 20 milliárd eurós olaszországi beruházást ígért, ebből eddig kétmilliárd valósult meg - hangoztatta a CGIL szakszervezete.

Fiat PandaAz olaszországi Fiat gyárakban pénteken egész napra leállt a termelés a gépjárműszállító fuvarozók már négy hete tartó sztrájkja miatt. A Corriere della Sera napilap kiszámolta, hogy Marchionne topmenedzserként 2004-től évente közel 40 millió eurót keresett, miközben egy olasz Fiat-munkás átlagos fizetése havi nettó 1.200 euró.











További cikkek


Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Kulcsszavak:
 
Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó Első alkalommal futott versenypályán a CUPRA e-Racer elektromos túraautó A SEAT új kiszállítási rekord ért el A SEAT új kiszállítási rekord ért el 1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó 1000 kilométert is megtehet majd egy elektromos autó Fiat Panda az olasz kormánypalotában 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi
 
Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban

Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban

2012. március 18.
évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autó- balesetek során az Egyesült ...
Részletek
Ford B-MAXévente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk kis sebességű, ráfutásos baleset áldozatává válik. A B-MAX az első kompakt Ford, amelyben elérhető az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop). Ez a tavalyi évben az új Focus-ban bemutatkozó az innovatív biztonsági technológia segít megelőzni az araszoló forgalomban bekövetkező ráfutásos baleseteket: ha a rendszer balesetveszélyt észlel, azonnal aktiválja a fékeket, megelőzve így az ütközést, vagy mérsékelve annak súlyosságát.

A vadonatúj B-MAX csökkenti a koccanásos balesetek esélyét, vagy – ha mégis bekövetkeznének – mérsékli az ebből eredő sérülések mértékét: mindez annak köszönhető, hogy az autóban elérhető a kis sebességű ütközéseket elkerülő biztonsági rendszer, az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer (Active City Stop).  évente több mint félmillió ember sérül meg a városi autóbalesetek során az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban. Közel egynyolcaduk ráfutásos baleset áldozatává válik – vagyis olyasfajta baleseté, amelynek esélyét a Ford új rendszere jelentősen csökkenti, vagy akár meg is akadályozhatja bekövetkezését.

“A városi közlekedés során az egyik leggyakoribb ütközésfajta a kis sebességű ráfutásos baleset.” – avat be Roland Schaefer, a Ford Európa biztonsági elemzője. “Többnyire közlekedési lámpáknál, kereszteződésekben, körforgalmakban vagy más olyan helyeken következik be, ahol gyakori az elindulás-megállás. ám a sérülésveszély még kis sebességnél is fennáll: már 15 km/órás tempó is elég ahhoz, hogy a nyak lágy részei megsérüljenek.”

Az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer tavaly jelent meg első ízben a Focusban, s ez az első alkalom, hogy a rendszer egy kompakt Ford modellben is elérhető. A berendezés folyamatosan figyeli az autó előtti forgalmat, s ha ütközésveszélyt észlel, azonnal működésbe hozza a fékeket. A rendszer tesztelése során bebizonyosodott, hogy 15 km/órás sebességig képes megelőzni az ütközést, legfeljebb 30 km/órás tempóig pedig mérsékli a baleseti sérülések súlyosságát. A rendszer 2011-ben megkapta az Euro NCAP ‘Advanced’ díját.

Ford B-MAXAz Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszer csupán egyike azoknak a technológiáknak, amelyek abban segítenek, hogy a vadonatúj B-MAX elkerülje a zsúfolt utakon leggyakrabban előforduló balesetfajtákat, így a Ford új MAV-modellje magasra helyezi a lécet a városi autók biztonsága terén. A Hegymeneti Elindulássegítő rendszer például nem engedi visszagurulni az autót, amikor a vezető hegymenetben akar elindulni, vagy amikor a jármű emelkedőn parkol, ráadásul kompakt karosszériája, magas vezetőülése, szűk fordulóköre és tolatókamerája révén a B-MAX rendkívül jól manőverezhető autó.

“Meggyőződésünk, hogy a B-MAX tökéletes jármű a 21. századi nagyvárosi közlekedésre.”  - fejti ki Joerg Beyer, a Ford termékcsalád-igazgatója. “Az Alacsony Sebességű ütközéselkerülő Rendszerhez hasonló berendezések még újdonságnak számítanak ebben a kategóriában. Ráadásul ott van még a kompakt karosszéria, a gondosan hangolt elektromos kormányrásegítéssel párosult, szűk fordulókör – vagyis a B-MAX a lehető legteljesebb mértékben képes megfelelni a zsúfolt nagyvárosi közlekedés kihívásainak.”

További cikkek

A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára
Luxus a felső-középkategóriában
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok
Kulcsszavak:
 
Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban Változások a GYSEV felső vezetésében Kettős személyiség - Nissan Gripz Kettős személyiség - Nissan Gripz Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban Öt csillag a Mitsubishi Outlandernek Alacsony sebességű ütközéskerülő rendszer az új B-MAX-ban Nőtt a Nissan nyeresége tavaly
 
Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása

Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása

2012. március 16.
Napokon belül kiküldik a pályázati csomagot az Audi új logisztikai pályázatának építési ...
Részletek
AudiNapokon belül kiküldik a pályázati csomagot az Audi új logisztikai pályázatának építési és üzemeltetési tenderére meghívott társaságoknak, a beadási határidő március vége, döntés pedig tavasszal születhet - közölte az MTI érdeklődésére Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatója szerdán.

Elmondta: több tucat bel- és külföldi, e területen már gyakorlattal rendelkező társaságot hívtak meg a pályázatra. A létesítmény helyével kapcsolatos kérdésre Lőre Péter közölte: ebben "teljes a nyitottság" a cég részéről. Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani.

Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de "Gönyű esélyei nagyon jók" ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi.

"A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt" - mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta.

AudiKedden Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) az MTI-nek elmondta: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park. Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben.

"Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg" - tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt. Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, "akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne".

További cikkek

A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta
Kulcsszavak:
 
Új repülőgépet telepít Debrecenbe és 7 új járatot indít a Wizz Air Új repülőgépet telepít Debrecenbe és 7 új járatot indít a Wizz Air Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Útnak indult a Tesco és a Mercedes-Benz hosszú távú együttműködése Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Egy kis előzetes, a Jazzy Street december 22-i adásából Audi fejlesztés - Indul a logisztikai park pályáztatása Magával ragadó dinamika, erőteljes formák – Az új SEAT Leon CUPRA Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain Kategóriája úttörője és a fenntartható mobilitás iránymutatója: már 200 000 darab BMW i3 gurul a világ útjain
 
Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban

Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban

2012. március 16.
Visszakerült egy arhangelszki gyűjtőhöz az az Opel- -ritkaság, amely Hitler főhadi- szállásától egészen ...
Részletek
Opel Kadett 1937Visszakerült egy arhangelszki gyűjtőhöz az az Opel-ritkaság, amely Hitler főhadiszállásától egészen az orosz Távol-Keletig jutott.

Az 1937-es Opel Kadettet kamaszok lopták el a gyűjtő garázsából, és mert nem értettek hozzá, 401-es Moszkvicsként adták el 18 ezer rubelért (mintegy 146 ezer forintnak megfelelő összegért). A kocsit végül a rendőrök visszajuttatták tulajdonosához. Az autóritkaság igen hosszú utat tett meg, mire Arhangelszkbe került. A gyűjtő szerint Hitler berlini főhadiszállásáról egy orosz katona hozta Oroszországba.


A második világháborúban hivatalos és "fekete" hadizsákmányként számos európai országból kerültek a volt Szovjetunióba műkincsritkaságok, használati tárgyak, de a szovjet csapatok egész gyárakat vagy éppen gőzmozdonyokat vittek el például Németországból és Lengyelországból.

A Wikipédia orosz nyelvű oldalán külön fejezetet szentelnek a hadizsákmányként Szovjetunióba került, ma már közlekedési ritkaságnak számító világháborús gőzmozdonyoknak. Köztük a német Vulcan Stettin részvénytársaság gyárában a 1800-as évek végén készített több ritkaság is található.

További cikkek

Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon
Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban
A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét
Kulcsszavak:
 
Újabb kiváló magyar sportolót támogat az Audi Újabb kiváló magyar sportolót támogat az Audi Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban Bemutatták az új Volkswagen Golfot Megkerült egy Hitler főhadiszállásáról való autóritkaság Oroszországban Biokompozit-üzemet nyitott Győrben a MeshLin Zrt. A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val A Hyundai több évre szóló partnerségi megállapodást kötött az AS Roma-val A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára
 
Érkezik a Ford Fiesta ST

Érkezik a Ford Fiesta ST

2012. március 16.
A Genfi Autó- szalonon leplezték le a sorozat- gyártásra érett, dinamikus, új Ford Fiesta...
Részletek
Ford Fiesta STA Genfi Autószalonon leplezték le a sorozatgyártásra érett, dinamikus, új Ford Fiesta   ST-t, amely 2013 első felében érkezik a hazai kereskedésekbe. Az új Fiesta ST-t az 1,6 literes, 180 lóerős EcoBoost erőforrás hajtja, amely 20 százalékkal hatékonyabb, mint elődje, ugyanakkor kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig meghaladja a 220 km/órát. A kategória legjobb menetdinamikáját biztosítja a továbbfejlesztett Nyomatékvektor Szabályozás, a különlegesen kialakított karosszéria és az Elektronikus Menetstabilizáló finomhangolása – mindezt a világhírű Nürburgring Nordschleifén tesztelték.

A vásárlók nagyon várták az új Fiesta ST-t, amióta 2008-ban eltűnt az európai márkakereskedésekből az előző típus. A vadonatúj modell új magasságokba emeli a Fiesta ST teljesítményszintjét. A 180 lóerős, 1,6 literes EcoBoost motor 240 Nm-es nyomaték leadására képes, és hét másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/órára, a végsebessége pedig meghaladja a 220 km/órát. Ugyanakkor az EcoBoost technológiának köszönhetően az új modell 20 százalékkal jobban teljesít a CO2-kibocsátás terén, mint az előző Fiesta ST. A Ford RS csapata által kifejlesztett új Fiesta ST az utazási- és vezetési tulajdonságok terén jelentősen javult a hétköznapi Fiestákhoz képest 15 milliméterrel mélyebbre ültetett karosszériájával, a Ford fejlett Nyomatékvektor Szabályozás rendszerével és az Elektronikus Menetstabilizáló három választható üzemmódjával. Az új technológiákat több mint 5000 kilométeres távon tesztelték a Nürburgring Nordschleifén.

Ford Fiesta ST“Biztosak vagyunk benne, hogy a vásárlókat lenyűgözi majd az új Fiesta ST – nemcsak remek teljesítményével, de stílusával és paramétereivel is. Ez a dinamikus új, tüzes csapotthátú a legjobb Fiesta ST, amit valaha készítettünk.” – fogalmaz lelkesen Jost Capito, a Ford Globális Nagyteljesítményű Járművek részlegének igazgatója.

A mezőnyből magasan kiemelkedő utastér-kialakítás sosem látott felszereltségi szintet, és a sportos vezetők igényeit kiszolgáló extrákat is kínál, például az alapáron járó Recaro üléseket, amelyek először találhatók meg a Fiesta ST-ben. Szintén a felszerelés része a személye szabható kulcsrendszer (MyKey), amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonos visszafogja a jármű teljesítményét és aktiváljon bizonyos biztonsági rendszereket, ha kevésbé gyakorlott sofőr ülne a volán mögé, illetve a Ford hangvezérlésű fedélzeti kommunikációs rendszere, a SYNC. Az új, merész és dinamikus külső dizájn láthatóan is kifejezi, hogy nagy teljesítményű autóval állunk szemben, és egyértelműen felfedezhetjük rajta a legújabb Ford-formavilág meghatározó stílusjegyeit, például a nagyméretű, trapéz alakú hűtőmaszkot.  A Ford Globális Nagyteljesítményű Jármű Csoport európai ágához tartozó RS csapata által kifejlesztett új Fiesta ST tervezése során felhasználták a Ford globális nagyteljesítményű autóinak jól bevált génállományát.

A Fiesta ST szempontjából rendkívül értékes volt az a sok tapasztalat, amelyet az RS csapat a Ford motorsport-partnereivel való együttműködése során szerzett a Fiesta RS WRC, Fiesta Rallycross és a Racing Fiesta fejlesztése során.  A Fiesta ST-t egyelőre Európa számára kezdik majd gyártani, ám a Ford továbbra is nyitott arra, hogy története során először más piacokon, például észak-Amerikában is forgalmazni kezdjen egy nagyteljesítményű kisautót, miután a Fiesta ST tanulmány nagy sikert aratott a 2011-es Los Angelesi Autókiállításon.

Ford Fiesta ST“Nagy örömmel bocsátjuk az európai rajongók rendelkezésére az új Fiesta ST-t 2013-ban, és hamarosan többet is el tudunk majd mondani a más piacokkal kapcsolatos elképzeléseinkről.” – teszi hozzá Capito. “Az új Fiesta ST az új Focus ST mellé érkezik kínálatunkba, így ismét választási lehetőséget tudunk biztosítani olyan elérhető árú, de nagy teljesítményű autók terén, amelyek nemcsak elragadó stílust ötvöznek dinamikus vezetési tulajdonságokkal, hanem rendkívül praktikusak is a mindennapi használat során.”  



További cikkek

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel
A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Érkezik a Ford Fiesta ST Újabb környezetvédelmi díjat nyert a Scania Active Prediction rendszere Érkezik a Ford Fiesta ST Rekordmértékben emelkedett az új személygépkocsik eladása Csehországban Megnyílt az első és egyetlen magyarországi Tesla Approved Body Shop Óbudán Megnyílt az első és egyetlen magyarországi Tesla Approved Body Shop Óbudán Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik Toyota Yaris: a sikertörténet folytatódik
 
Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó?

Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó?

2012. március 16.
Használtautó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meg- hoznunk, amelyek a későbbiek ...
Részletek
WeltautoHasználtautó vásárlása előtt nagyon sok döntést kell meghoznunk, amelyek a későbbiek során befolyásolhatják a vezetési élményt, a kocsinkra fordítandó költségeket, vagy akár azt is, hogy milyen gyakran kell majd szervizbe járnunk autónkkal. Most induló sorozatunkban igyekszünk olyan kérdésköröket feldolgozni, amelyek segíthetik a döntés előkészítését, vagy amivel mindenképpen érdemes a vásárlás előtt foglalkozni. Az első részben az automata és a kéziváltó előnyeit, illetve hátrányait elemezzük.

Az autóipar első időszakában az erőátvitel kizárólag kézi kapcsolású váltóval volt kivitelezhető, az automaták először az 1950-es években jelentek meg az Amerikai Egyesült államokban azzal a céllal, hogy egyszerűsítsék a sofőrök dolgát vezetés közben. Az autók kezelését sikerült megkönnyíteni, a vezetőknek mindössze a haladás irányát kellett beállítani a váltón, innentől kezdve pedig csak a gáz és fékpedállal, valamint a kormánnyal kellett foglalkozni. Az automataváltók népszerűsége éppen ezért hamar nőtt Amerikában, és akinek problémája volt a kéziváltó használatával, dönthetett úgy, hogy kizárólag automata gépkocsira szerez jogosítványt.

Az első automataváltók általában 2-3 fokozatosak voltak, ami az akkori hat- és nyolchengeres, nagyteljesítményű amerikai autók esetében elegendőnek bizonyultak mindaddig, amíg az autók fogyasztása nem vált szemponttá. A nyolcvanas évek végén az emelkedő üzemanyagárak miatt változtak a fejlesztések irányai, az autógyártók rájöttek arra, hogy a takarékosság az automataváltó esetében is a fokozatok számának növelésével érhető el. így jött létre először a 4-5, majd a 6-8 fokozatú automata váltó, ahol a magasabb fokozatok nagyobb sebességű haladást tettek lehetővé alacsony fordulatszám mellett. új konstrukcióként megjelentek a fokozatmentes automaták is.

A régi váltókkal ellentétben az újak már mind elektronikus vezérlést kaptak, és a szoftver azóta óriási szerepet játszik a váltó működésében. A legújabb automaták már arra is képesek, hogy alkalmazkodnak a vezető stílusához. Sportos vezetés estén engedi kipörgetni az alsó fokozatokat, illetve hamarabb visszavált, míg finom gázpedálkezelést érzékelve úgy kapcsol, mint a legtakarékosabb vezető.  

WeltautoA takarékosság mellett a sebességváltók hatásfokának javítása is cél volt, aminek köszönhetően az autók dinamikája, és teljesítménye is sokat javult az elmúlt időszakban. Gyökeres változást hozott a kettős tengelykapcsolós váltó, amely esetében a belső erőátvitel ugyanúgy zajlik, mint a kézi kapcsolásúnál, csak a kapcsolást automatizálták. Ennél a szerkezetnél két mechanikus kézi kapcsolású váltót építenek össze úgy, hogy az egyik váltó félben vannak a páros, a másikban pedig a páratlan fokozatok. Ezek gyorsításkor egymást váltogatva felváltva kapcsolnak ki-be. A váltás olyan rövid időt vesz igénybe ez esetben, hogy nem történik vonóérő megszakítás, és az autó a váltás során nem is bólint. Mindössze a fordulatszámmérő billenésén lehet érzékelni a fokozatok kapcsolását. Ennél finomabb váltásra a jelenlegi technikai megoldások mellett a  fokozatmentes automata képes, amely esetében két kúpos tárcsapár között egy acéllánc nyugvó súrlódással adja át a nyomatékot.

Napjainkra az automataváltó nagyon sok tekintetben utolérte a kézi kapcsolásút, sőt, több szempontból már túl is tesz rajta. A fokozatok kapcsolásának sebessége például már közel azonos, a váltás időzítése hajtóanyag-takarékosság szempontjából sok esetben jobb az automatáknál. A fékek kopása is megegyezik mindkét esetben, mert az új automatáknál már hasonló motorfékhatásra lehet számítani, mint a manuálisnál.  Ennek ellenére helyes használat mellett alapvetően ez utóbbi számít egyelőre strapabíróbbnak, és hosszabb élettartamúnak is. A váltók fenntartásában is mutatkozik különbség. A manuális hosszabbtávon olcsóbb, annak ellenére, hogy jellemző hiba lehet a tengelykapcsoló tárcsa, és a kiemelő berendezés kopása, amit időközönként cserélni kell. Mivel azonban az automata szerkezete jóval bonyolultabb, és összetettebb, a meghibásodás lehetősége is magasabb.

Az automaták esetében a leginkább jellemző problémaforrást a mechatronika jelenti, de a fenntartási költségeket nagyban növeli az is, hogy bizonyos időközönként olajat kell cserélni a váltóban. Ez különösen igaz az egy olajkörös váltókra (pl. 6 fokozatú DSG), ahol ugyanaz az olaj keni a fogaskerekeket, mint ami a hidraulikus részben működteti a kapcsolást. Itt ugyanis a fogaskerekek érintkezésekor lekopó kis fémrészecskék a szűrők ellenére bekerülhetnek az olajba, ami zavarhatja a váltó működését.

WeltautoAhol a fogaskerekek és a hidraulika külön olajkörbe esnek (pl. 7 fokozatú DSG), ott ez a probléma elhárul, azonban az olajcsere így is szükséges. A rendszer bonyolultsága miatt a fokozatmentes automatáknál is jelentős költségek jelentkezhetnek, itt a legnagyobb problémát az okozhatja, ha csökken a váltó olajnyomása, ugyanis emiatt megcsúszhat az erőátvitelt végrehajtó acéllánc, ami tönkreteheti az egész szerkezetet.

„Racionális érveket könnyen fel lehet sorolni az automata és a manuális váltó mellett, azonban a szubjektív tényezőket nem könnyű kizárni autóvásárlás előtt. érdemes azonban a szerződés aláírását megelőzően nagy figyelmet fordítani a váltó állapotára, mert így sok felesleges kiadást kerülhetünk el a későbbiekben” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója, majd hozzátette: „Azzal mindenképpen számolnunk kell, hogy az automataváltó új és használt autó esetében is feláras, így manuális váltóval szerelt kocsihoz olcsóbban tudunk hozzájutni”.

További cikkek

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha
A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
Kulcsszavak:
 
Használtautó vásárlási tanácsok – Automata vagy manuális váltó? Nismo: a szabadidejükben újítottak a mérnökök A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Siemens metróvonalat villamosít Indiában Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban Kizárólag a BMW Group kezében összpontosul a DriveNow autómegosztó szolgáltatás Kizárólag a BMW Group kezében összpontosul a DriveNow autómegosztó szolgáltatás Egy kreatív együttműködés a Type H 70. születésnapja alkalmából Egy kreatív együttműködés a Type H 70. születésnapja alkalmából
 
Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon

Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon

2012. március 16.
A modernkori magyar autógyártás születéséről emlékeztek meg az Opel szent- gotthárdi ...
Részletek
Húszéves az első magyar AstraA modernkori magyar autógyártás születéséről emlékeztek meg az Opel szentgotthárdi gyárában, ahol 1992. március 13-án Antall József miniszterelnökkel a volán mögött legördült a szalagról az első magyar Astra. A huszadik évfordulóra az eddig a Közlekedési Múzeumban pihenő Astra saját lábon ment haza, hogy az ünnepi gyárértekezleten ott sorakozzon a színpad előtt az Opel történelem sok illusztris képviselőjének társaságában.

Az Opel az idén ünnepli születésének 150. évfordulóját – ezt az évfordulót egy Opel varrógép és egy Opel kerékpár szimbolizálta a rendezvényen. Van százéves magyar vonatkozása is az Opel történelemnek, hiszen két gyönyörű Opel veterán, a tavaly százéves Torpedo és az idén százéves Puppchen magyar tulajdonban van. A két autó, amely tavaly saját erőből ment haza Budapestről a német anyagyárba, szintén ott sorakozott a szinpad előtt közrefogva a húszéves első magyar Astrát. A jelent a most év Autója díjat nyert és tavasszal a magyar piacon is bemutatkozó elektromos autó, az Opel Ampera testesítette meg, a jövő pedig maga a gyár, ahol a világ legkorszerűbb üzeme fogja az Opel legkorszerűbb motorjait az év végétől gyártani.

Solt Tamás gyárigazgató kiemelte: „Az első Astra egy igazi magyar ipartörténeti ereklye, annak a bizonyítéka, hogy 1992-ben az Opel úttörő szerepet vállalt a magyar autóipar létrehozásában. Itt Szentgotthárdon ugyan üzleti szempontból mindig is a motorgyártás volt a legfontosabb, mégis mindenki az első magyar autóra, erre az Astrára emlékszik. Sokszor elmondtuk már, de érdemes ismét felidézni: a kilencvenes évek elején a személyautó gyártás hazai elindulása nemcsak ipari, ipartörténeti esemény volt, hanem a politikai-gazdasági változások szimbóluma azok megtestesítője is.”

Megható pillanata volt a megemlékezésnek, amikor a ma már nyolcvan éves gyáralapító, a szentgotthárdi Opel gyár első igazgatója Ernst A. Hofmann lépett a szinpadra. Sokan emlékeznek még rá, hiszen a húsz évvel ezelőtti csapatból több, mint százhatvanan még ma is Gotthárdon dolgoznak. Együtt figyelték a húsz évvel ezelőtti Hiradó riportot, amelyben „Ernst A. Hofmann igazgató bejelentette, hogy az 1.4-es motorral szerelt Astra alapára 998.500 forint”.  Antall József miniszterelnök pedig az Opel úttörő szerepét méltatva arról beszélt húsz éves felvételen, hogy az „Opel és a General Motors a legkorszerűbb ipari kultúrát hozta el Magyarországra”.

Húszéves az első magyar AstraAz első Astra húszéves évfordulója arra is kiváló alkalom volt, hogy Szentgotthárd jövőjéről, a rohamtempóban készülő új motorgyárról is szó essék. A legkorszerűbb és legrugalmasabb technológiájával felszerelt üzemet az Opel félmilliárd Euro beruházással még az év vége előtt beindítja.

Az előkészületekről Solt Tamás igazgató a következőket mondta: „Szentgotthárdon ma minden és mindenki a jövőre készül. Több mint 400 új gép telepítésére kerül sor, amelyeknek közel kétharmada már megérkezett. A gyárban lázas tevékenység zajlik, a beszállító cégek megbízottjai és a saját szakembereink egymást támogatva üzemelik be a gépeket, kalibrálják – azaz beállítják – az eszközöket, már 1-1 darab próbagyártását is végzik.

Mi magunk is rácsodálkozunk néha, micsoda hihetetlen gyorsasággal halad a projekt.  Kell is ez, mert az év vége előtt elindul a sorozatgyártás és a teljes felfutás után az Opel legkorszerűbb új motorjaiból évi félmillió készül itt majd. Három motorcsaládról van szó: kis és közepes benzinesek és egy dízel alkotja a palettát. Ezeket ugyanazokon a gyártósorokon tudjuk majd előállítani – dízelt és benzinest, három- és négyhengerest, ezer köbcentist és 1.6-ost -  miközben a különböző motorok arányát az igényekhez igazodva rugalmasan tudjuk változtatni is.

Az új fél milliárd Euros beruházással létrehozott gyár üzemeltetése 800 főnyi plusz létszámot igényel. A felvételek, a legalkalmasabb emberek kiválasztása és szakmai képzése már folyik, tavaly 178 új munkatársat vettünk fel, az idén, és a következő két évben is folyamatosan, évente további 200 fős felvételt tervezünk”.

További cikkek

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Kulcsszavak:
 
Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió Karcsúbb formával, fejlettebb technológiákkal és magasabb teljesítménnyel debütált az új Ford Mustang kabrió Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 787-es Japánban A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját A BMW M első ízben bővíti tovább nagyteljesítményű portfólióját
 
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok

Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok

2012. március 15.
A végleges homolo- gizációs adatok a Prius Plug-in Hybrid menet- teljesít- ményének...
Részletek
Toyota Prius Plug-in Hybrid A végleges homologizációs adatok a Prius Plug-in Hybrid menetteljesítményének javulását erősítik meg.

A Prius Plug-in Hybrid végső homologizációjának eredményei igazolják, hogy javult az autó környezetvédelmi teljesítménye. 

A jármű tisztán elektromos hajtással megtehető 25 kilométeres hatótávolsága a gyakorlatban a legtöbb városi utazáshoz elegendő, így az autó a hétköznapok során nulla emisszióval haladhat; hagyományos elektromos csatlakozóról az akkumulátor gyorsan, alig 90 perc alatt feltölthető. A kombinált üzemanyagfogyasztást1 mindössze 2,1 l/100 km-ben, a CO2-kibocsátást pedig 49 g/km-ben állapították meg.

Amikor az EV akkumulátor lemerül, a Prius Plug-in Hybrid automatikusan átkapcsol a rendkívül hatékony full hybrid (FH) hajtásmódra. A CO2-kibocsátás értéke ilyenkor is osztályelső (85 g/km), a fogyasztás csupán 3,7 l/100 km. Ennek köszönhetően a Prius Plug-in Hybrid teljes hatótávolsága meghaladhatja az 1200 kilométert  is.

A full hybrid hajtáslánc elemeinek átgondolt elrendezése révén a Prius Plug-in Hybrid öt utas számára kínál kényelmes utasteret, nem beszélve a kiválóan használható, 443 literes csomagtérről.
A Toyota Prius család legújabb tagja 2012 nyarának végén érkezik Magyarországra.

Toyota Prius Plug-in Hybrid



















További cikkek

Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
Kulcsszavak:
 
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Csökkent az üzemanyagok ára Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? Biztonságos lehet-e a hálózatba kapcsolt közeljövő? Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Az év első hat hónapjában közel 4%-os a GM értékesítésének növekedése Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt. élén Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt. élén Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV Itt az új Kia Sportage, a tökéletes városi SUV
 
„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt

„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt

2012. március 15.
A csepp- folyósított földgáz (LNG) a gázolaj életképes, környezet- kímélőbb
Részletek
Volvo TrucksA cseppfolyósított földgáz (LNG) a gázolaj életképes, környezetkímélőbb alternatívája a nehéz-teherautókkal végzett távolsági fuvarozásban. Az európai infrastruktúra azonban mindmáig hiányzik. A Volvo Trucks részt vállal olyan stratégiailag elhelyezett töltőállomásokból álló “kék folyosók” kialakításában, amelyekkel szélesebb körben tehető elérhetővé ez az üzemanyag.

A szállítóipar felelős Európa teljes széndioxid-kibocsátásának mintegy 25 százalékáért, ezért elengedhetetlenül szükségesek a dízelüzemmel versenyképes alternatívák. Az egyik ilyen lehetőség a földgáz, amely ugyan szintén fosszilis üzemanyag, ám számos környezetvédelmi előnyt kínál a gázolajjal szemben, továbbá olcsóbb is. Ha a cseppfolyósított biogáz (LBG) szélesebb körben is hozzáférhetővé válik, az ezt használó járművek széndioxid-kibocsátása akár 70 százalékkal is csökkenhet.

"Biztosak vagyunk benne, hogy a cseppfolyósított gáz világszerte bemutatkozik majd üzemanyagként. Ez egyértelmű trend az energiaigények kielégítésében, amelynek mi is részesei vagyunk" - mondja Lennart Pilskog, a Volvo Trucks közszolgálati igazgatója. A Volvo Trucks, amely a Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe) tagja, a gyártók közül elsőként és mindmáig egyedüliként kínál metán-dízel rendszert Európában.

Manuel Lage, az NGVA Europe elnöke szerint az LNG-üzem technológiája már bizonyított, és fuvarvállalatok tulajdonosai, valamint gázbeszállítók részéről is jelentkezik a szándék a terület fejlesztésére. „Ha hosszútávú fuvarozásról beszélünk, jelenleg nincs alternatívája az LNG-nek" - mondja. „úgy érezzük, ez a tökéletes megoldás a hosszútávú szállítási igényekre."

Volvo TrucksSzámos európai város helyi szinten már egyre bővülő infrastruktúrát kínál a sűrített gáz, beleértve a hulladék anyagokból előállított biogáz biztosítására. Nehéz távolsági alkalmazásokra a sűrített gáz azonban alkalmatlan, mert a tartályok nehezek és túlságosan sok helyet foglalnak el. Cseppfolyós formában azonban lényegesen kisebb a gáz térfogata, ami alkalmasabbá teszi a távolsági fuvarozásra.

Az LNG Európa-szerte történő alkalmazásához megfelelő töltőállomás-hálózat kialakítása szükséges. Pontosan erről szólnak a „kék folyosók", LNG töltőállomás-hálózatot kínálva a nehéz járművek számára. Egy ilyen rendszer felépítése azonban nem egyszerű feladat, gázellátóknak, járműgyártóknak, fuvarvállalatoknak és különböző politikai/adminisztrációs szervezeteknek is ki kell venniük belőle a részüket, regionális és nemzeti szinten egyaránt, amihez átfogó koordináció szükséges.

"A kihívást az jelenti, hogy a siker érdekében koordináció szükséges a különböző felek között" - mondja Pilskog úr, hozzátéve, hogy a Volvo aktívan részt vesz a svéd BiMe Trucks bemutató projektben, amely a „kék folyosó" programhoz hasonló, de kisebb léptékű kezdeményezés. „Jelenleg a középpontban az olyan nagy ügyfelek keresése áll, akik hajlandóak bizonyos útvonalak kiépítésére és tesztelésére. A kisebb ügyfelek érdeklődése is növekszik majd, ha látják, hogy a rendszer működik, és felismerik annak gazdasági előnyeit. Azonban ez még beletelik néhány évbe."

Már működik néhány LNG töltőállomás Európában, így már folyamatban van a „kék folyosók" kialakítása. Ezeket az állomásokat kiindulópontként használva meghatározható néhány olyan lehetséges folyosó, amely alkalmas a fejlesztésre. "Ha elővesz egy térképet és megjelöli a jelenlegi töltőállomásokat, könnyedén felrajzolhat különféle lehetséges szállítási útvonalakat, és felismerheti, ha az útvonalak valamelyikéről hiányzik egy töltőállomás" - mondja Lage úr. A folyamat felgyorsítása érdekében az Európai Bizottság tavaly ősszel nyolcmillió eurós támogatással járult hozzá az LNG-folyosók széles körű próbaüzeméhez.

Volvo Trucks"Remélem, közel 200 teherautónk közlekedik majd ezeken a „kék folyosókon" annak demonstrálására, hogy az LNG egy jól működő alternatíva az európai távolsági fuvarozásban" - mondja Manuel Lage. „Ez nemcsak vágyálom, hiszen már minden szükséges technológia rendelkezésre áll. A piac készen áll az LNG üzleti alapokra helyezésére."








További cikkek


A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata

Kulcsszavak:
 
Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works Magyarországon is bemutatkozott az új MINI John Cooper Works „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt BMW 3-as Gran Turismo - funkcionális elegancia, három felszereltségi szint A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók A megújult Honda Civicet jövő év januárjától rendelhetik meg a vásárlók „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt Onyx – merészen hatékony anyaghasználat Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár Új karosszériaüzemmel bővül a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13041 - 13050