Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13051 - 13060
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta

Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta

2012. március 15.
A napokban indul útjára az elektromos hajtású Golf Blue-e-Motion harmadik...
Részletek
Golf Blue-e-MotionA napokban indul útjára az elektromos hajtású Golf Blue-e-Motion harmadik nemzetközi tesztflottája.

Ausztriai és belgiumi közúti tesztjeit követően a Volkswagen ezúttal a francia hatóságok, flottaügyfelek és magánszemélyek számára adott át összesen 15 autót. Mint Dr. Rudolf Krebs, a Volkswagen Csoport elektromos hajtásrendszerek terén kinevezett főmegbízottja kiemelte:

„A franciaországi flottakísérlet újabb súlyponti kérdésekre keresi a választ. Ezúttal a metropolisz-beli illetve a Párizs-környéki mindennapos használhatóságot vizsgáljuk, a körülményeket így ezúttal extrém forgalomterhelés, illetve hosszú ingázó útvonalak jellemzik. Szintén középpontban állnak a töltési szokások, mivel az itteni tesztelőknek a nyilvános töltő-infrastruktúrát is gyakrabban kell majd használniuk.“

A különböző vásárlói célcsoportok, illetve a járművekkel szemben támasztott jellemző igényeik felmérésének lehetőségét a tesztelők köre is jelzi. A JC Decaux reklámcég, a Sanofi/Aventis gyógyszergyártó és az Allianz biztosítótársaság éppúgy szerepelnek köztük, mint Párizs egyik elővárosa, Bagneux polgármesteri hivatala. A további járműveket az Avere, Franciaország E-mobilitási egyesülete, a Volkswagen Group France, illetve magánszemélyek számára adják át.

Golf Blue-e-MotionA tesztelő ügyfelek a többi flottakísérlethez hasonlóan ezúttal is egy-egy speciális töltő boxot vehetnek át, amellyel a Golf Blue-e-Motion a telephelyen vagy akár az otthoni garázsban egyaránt kényelmesen feltölthető. E ponton jelenik meg a nagyvárosok egyik további aspektusa, e töltőket ugyanis részben nyilvános parkolóházakba kellett telepíteni, ahol a tesztelők adott parkolóhelyet bérelnek. Az iPhone készülékek és speciális App alkalmazások segítségével megoldott kommunikáció különösen kényelmessé teszi a rendszer távirányítását.



A felmerülő kérdések megválaszolására a Volkswagen a nap 24 órájában szakszerű segítséggel áll a tesztelők rendelkezésére.

További cikkek

A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Bemutatták az első spanyol CAF-villamost Budapesten Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin Halálos baleset miatt félbeszakították a versenyt a Veszprém-ralin A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására A Volkswagen a legjobb szakemberek képzésével készül a I.D. család gyártására A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra A Volvo Cars Sir Roger Moore 1800 S-ét is viszi a Techno-Classica autókiállításra Jaguar E-PACE: Az új kompakt sportos szabadidőjármű Jaguar E-PACE: Az új kompakt sportos szabadidőjármű
 
Luxus a felső-középkategóriában

Luxus a felső-középkategóriában

2012. március 15.
A Ford bemutatja minden idők leg- fényűzőbb Mondeóját: az autó műszer ...
Részletek
Ford Mondeo Titanium LuxuryA Ford bemutatja minden idők legfényűzőbb Mondeóját: az autó műszerfalát – az európai Fordok közt első alkalommal – bőrkárpit borítja.

A modellkínálat csúcsát jelentő Mondeo Titanium Luxury része az ülések teljes Windsor bőrkárpitozása, az orr-rész gazdagabb kidolgozása, a LED nappali világítás, valamint a Ford Convers+ nevű modern kezelőfelület 256 szín megjelenítésére képes TFT képernyővel. A Mondeót a továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi motor hajtja, amely már az S-MAX és Galaxy modellekben is megjelent, s amely jelentősen alacsonyabb CO2-kibocsátással és mérsékeltebb üzemanyag-fogyasztással működik.

A Ford zászlóshajójának fényét teljes bőr üléskárpitozás és még gazdagabb felszereltség emeli, valamint kiemelkedő minőségű belső és külső stíluselemek.

“Mindez tovább hangsúlyozza és erősíti a Mondeo luxusautós stílusát.” - magyarázza Chris Bird, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének formatervezési igazgatója. “Ráadásul a Mondeo éppen olyan fejlett technológiákat kínál, amelyeket vásárlóink elvárnak a Ford márkától.”

Az Ice Stone és Ebony árnyalatokban megrendelhető üléskárpitok a kiemelkedő minőségű Windsor bőrből készülnek; ez a kiváló, sima tapintású, kontrasztos öltésekkel díszített bőr általában prémium minőségű tárgyakon vagy egyedileg készített luxuscikkeken fordul elő. A Mondeo Titanium Luxury utasterét Proteus Black díszlécek ékesítik, a váltókar körül Piano Black betét látható, a padlót és az ajtózsebek alját velúrszőnyeg borítja; a dombornyomott ‘Mondeo’ feliratú küszöbdíszlécek rozsdamentes acélból készülnek, s a kombi és ötajtós változatokhoz megfordítható csomagtérszőnyeg jár.

Ford Mondeo Titanium LuxuryAz alapfelszereltség hosszú listáján megtalálható a LED nappali fény, a sebességtartó automatika, az első-hátsó tolatóradar, a prémium Mondeo műszeregység egy 256 szín megjelenítésére képes TFT képernyővel, valamint a modern Ford Convers+ kezelőfelület. A nagy felbontású kijelzőn a vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókkal kezelheti a média, a navigáció és a Bluetooth-kapcsolattal csatlakoztatott mobiltelefon funkcióit. A gazdagabb külső felszereltséghez többféle könnyűfém keréktárcsa is rendelhető, valamint egy különleges alsó hűtőrács, amelynek krómozott vízszintes léceit krómozott keret fogja körül.

A Ford mindemellett nagyautóinak fogyasztását is tovább csökkentette: a Mondeo immár a továbbfejlesztett, 2,0 literes Duratorq TDCi motorral is megrendelhető, amelynek CO2-kibocsátása 139-ről 129 g/km értékre csökkent, üzemanyag-fogyasztása pedig az eddigi 5,3 helyett csupán 4,9 l/100 km. Mindez a tökéletesebb váltó-áttételezésnek és a befecskendezés jobb időzítésének köszönhető, valamint a hajtáslánc gondos beállításának, aminek révén az erőforrás alacsony fordulatszám mellett is megfelelő teljesítményt ad le.

A 2,0 literes egység 115, 140 és 163 lóerős változatokban érhető el a Mondeo Titanium Luxury négyajtós, ötajtós és kombi kiviteléhez; a motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű csatlakozik. A 2,0 literes blokk továbbfejlesztett változata a Ford S-MAX és Galaxy modellek motorpalettáján is megjelenik.

További cikkek

Az EU klímaügyi biztosa járt a Ford üzemében
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
Luxus a felső-középkategóriában Csúcson a C-osztály Luxus a felső-középkategóriában Egy Scania L111-es tehergépkocsi új életre kelt A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját A BMW Motorrad megújítja nagyrobogó palettáját Luxus a felső-középkategóriában Csökkent az üzemanyagok ára Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo Ikonikus modell új kiadásban – Ez az új Citroën Berlingo
 
Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n

Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n

2012. március 15.
Bemutatása után az R 80 G/S nagyban hozzájárult a BMW eladásainak fel- lendülésé- hez.
Részletek
BMW R 80 G/SBemutatása után az R 80 G/S nagyban hozzájárult a BMW eladásainak fellendüléséhez. Ezzel párhuzamosan, a BMW növelte jelenlétét a cross-country sportban és megcélozta a világ legkeményebb és legrangosabb offroad versenye, a Párizs-Dakar Rally megnyerését. Először 1979-ben rendezték meg az akkor 9500 kilométeres viadalt, amelynek csupán egyharmadát teljesítették burkolt utakon. 

1979-ben Fenouil, az egyetlen BMW-s résztvevő műszaki hiba miatt feladta a versenyt. Egy évvel később a verseny megrendezését veszélyeztette a főszponzor kilépése, de az utolsó pillanatban a francia BMW motorkerékpár kereskedők előteremtették a verseny megrendezéséhez szükséges forrásokat. Eleinte úgy tűnt, hogy az anyagi részvétel megtérülést is hoz majd: Fenouil mellett Hubert Auriol is csatlakozott egy második BMW nyergében és egészen a 11. szakaszig vezette a mezőnyt, majd nem engedélyezett segítség igénybevételéért a 12. szakaszon kizárták. ötödik helyével viszont Fenouil így is elnyerte a szakma elismerését.  

A következő évben a rally rendezése már sokkal professzionálisabb volt. A BMW három motorkerékpárral indult a versenyen, amelyeket a HPN készített fel. Auriol ért elsőként Dakarba, majd győzelmét 1983-ban megismételte. 1984-ben és 1985-ben a belga Gaston Rahier nyerte a Párizs-Dakart, majd az 1986-os szezon végén a BMW kivonta gyári csapatát a sportágból. Négy győzelmével a bajorok meggyőzően bizonyították a G/S-ben rejlő off road lehetőségeket.  

A Párizs-Dakar Rally-n aratott sikerek révén nőtt a BMW népszerűsége és a márka új vásárlókat is meg tudott nyerni. Noha egy utcai motoros számára, aki csak alkalmanként ment terepre, nem sokat számított, hogy a G/S bizonyította adottságait a világ legkeményebb rallyján. A világutazók viszont, akik két keréken jártak be távoli civilizációkat, a terep-adottságok nagy jelentőséggel bírtak.  

BMW R 80 G/SBár a BMW kiegészítők széles skáláját kínálta a G/S-hez, egy második piaci szegmens is kialakult kifejezetten a hosszú távú túrázók igényeinek kielégítése céljából. Az összes elképzelhető anyagból gyártott, nagyobb üzemanyagtanktól kezdve a csomagtartókon és navigációs rendszereken át egészen a speciális sárvédőkig minden kapható volt.  

Számos specialista – élükön a Dakaron is bizonyított HPN csapattal – kínált átalakításokat, amelyek révén a motorkerékpárok teljesen egyedi formát ölthettek. A vásárlókat az sem zavarta, hogy a motorok ára akár a szériaváltozat duplájára is emelkedett.    1984-ben a BMW bemutatta a speciális „Paris-Dakar” modellt. A 32 literes tank a rajta lévő látványos Párizs-Dakar logoval, az egyszemélyes ülés és a nagyméretű csomagtartó egy versenygép kinézetét kölcsönözte a motor számára.  

A G/S eladásai nagyszerűen alakultak, a siker pedig nem csupán tisztelőket, de utánzókat is hozott.  A kortársak Japánból és később Európából is gyorsan felvettek a kínálatukba olyan enduro motorokat, amelyeket kifejezetten utcai használatra terveztek. Amikor az első kéthengeres, 800 köbcentiméter közeli hengerűrtartalmú enduro motorok megjelentek a piacon, egyértelmű volt, hogy a BMW nem ülhet a babérjain, meg kell védenie piacvezető pozícióját.  

További cikkek

BMW R 80 G/S – Egy legenda születése
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S meghódítja Dél-Amerikát
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett
Kulcsszavak:
 
Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Az EP-szakbizottságai elé került a győri Audi-gyár bővítésének ügye Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Az ÖBB és a Siemens Mobility bemutatják az új Nightjet külső formatervét Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Öt csillagosra tört a Tesla Model S Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Magyarországon is bemutatkozott a vadonatúj Nissan LEAF Megnyílt az ALDI első három diszkont benzinkútja Magyarországon Megnyílt az ALDI első három diszkont benzinkútja Magyarországon
 
Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját

Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját

2012. március 14.
Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető...
Részletek
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálIdeiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető Budapest Airport, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is - jelentette be a Budapest Airport szerdán.

A döntést azt követően hozta meg a Budapest Airport - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben -, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.


A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki. A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.

Az egyes terminál bezárása több millió forintos kárt okoz az ott lévő boltok, éttermek, kávézók tulajdonosainak és több mint 100 munkavállaló elbocsátását is jelenti. Az éttermeknek, kávézóknak nincs lehetőségük átköltözni a 2-es terminálra, be kell zárjanak és el kell bocsássák munkavállalóikat, és a gyakran több mint 10 millió forintos üzleti felszerelést is meg kell próbálni értékesíteni. A Budapest Airport honlapja szerint az 1-es terminálon 4 étterem, illetve kávézó, valamint 6 üzlet működik.

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálA taxis cégeknek viszont nem okoz forgalomkiesést az 1-es terminál bezárása, mert az eddig három terminálra érkező utasok a jövőben a 2A és 2B terminálra koncentrálódnak - közölte az MTI kérdésére a Főtaxi és a City Taxi képviselője.

Vízy András, a repülőtér hivatalos utasszállítást ellátó szolgáltató, a Főtaxi szóvivője az MTI-nek elmondta: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra. A Malév kiesése miatt viszont csökkent a forgalom, amiről    Tamás Miklós, a City Taxi elnöke tájékoztatta az MTI-t. A repülőtérről a városba 20-25 százalékkal kevesebb utast szállítanak. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások.

Az 1-es terminál 1950. május 7-én nyitott meg, abban az időben  Európa egyik legkorszerűbb légikikötője volt. A terminált 2004 és   2005 szeptembere között felújították, a 10 milliárd forint költségű átépítés eredményeként a terminál kapacitása 2,5 millióra nőtt az előző évi egy-két százezerről és megfelelt a szigorodó utasbiztonsági előírásoknak. Az átépítés óta a kisgépes forgalom mellett a fapados légitársaságok használták.

Február végén Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy az idén kétmillióval kevesebb utasra számítanak a tervezett 9,2 millióhoz képest. A Malév 1,5 millió átutazó utasa ugyanis biztosan elveszett a reptér számára. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint 2011-ben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 72 országgal lebonyolított utasforgalma 9 százalékos éves növekedéssel elérte a 8,9 milliót.

További cikkek

Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt
Nem pótolhatatlan a Malév
Légitársaságok csatasorban a Malév helyére
Kulcsszavak:
 
Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekordévet zárt az Audi Magyarországon Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját A Kia az első tízben végzett a J.D. Power autóipari minőségi (IQS) kutatásában A Goodyear lett az év beszállítója a Fiat Chrysler Automobiles EMEA alváz szegmensénél A Goodyear lett az év beszállítója a Fiat Chrysler Automobiles EMEA alváz szegmensénél Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez
 
Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban

Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban

2012. március 14.
A március 15-i nemzeti ünnep rendez- vényei miatt a főváros több pontján már szerdán sem lehet ...
Részletek
Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosbanA március 15-i nemzeti ünnep rendezvényei miatt a főváros több pontján már szerdán sem lehet parkolni, csütörtökön pedig lezárják a járműforgalom elől a budai Vár és a Belváros egyes részeit - mondta a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtószóvivője az MTI-nek.

Horváth Katalin Fanni hozzátette: a rendőrség a forgalmi rend változásokról külön menüpontot hozott létre a www.police.hu oldalon. A március 15. címszó alatt - a weboldal bal felén - részletesen, szemléltető ábrákkal kiegészítve megtalálható, hogy a fővárosban hol nem lehet majd megállni, illetve behajtani személyautóval.

A BRFK sajtószóvivője elmondta, hogy a főváros területére 13 olyan rendezvényt jelentettek be, amelyet a gyülekezési törvény alapján biztosítania kell a rendőrségnek. A rendezvények békés jellegének fenntartása a szervezők felelőssége, ám jogsértés esetén a szükséges létszámmal lép fel a rendőrség - közölte Horváth Katalin Fanni.

Már kedd este óta tilos parkolni az I. kerületi Dísz téren. Szerdán déltől a nemzeti ünnep befejeződésééig nem szabad megállni például a Kossuth téren és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium előtti parkolóban, az Alkotmány utca mindkét oldalán, a Vértanúk terén, a Szalay utcában a Kossuth tér és a Honvéd utca között, a Széchenyi felső rakparton a Markó utca és a Kossuth tér között és az Olimpiai park melletti parkolóban.

Ugyancsak parkolási tilalom lép életbe az Október 6. utca és az Arany János utca egyes részein, a Múzeum körúton és környékén. A budai Vár környékén egyebek mellett az Attila úton a Szarvas tér és a Dózsa György tér között, a Dózsa György téren, a Palota út mindkét oldalán, a Szentháromság téren és a Bécsi kapu téren tilos megállni autóval.

Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosbanMegállási tilalom érvényes szerda este 6 órától csütörtökön délután 5 óráig a Széchenyi téren és a Magyar Tudományos Akadémia parkolójában. Ugyancsak tilos parkolni szerda estétől csütörtök estig a Nyugati téri parkolóban a pályaudvar mellett és Budán a Lánchíd utcai parkolóban,a Clark ádám tér mellett.
A főváros I., II., V. és VI. kerületében további útszakaszokon is tilos lesz megállni a nemzeti ünnep rendezvényeinek befejeződésééig. A parkolási tilalom részletei és a kapcsolódó térképes ábrák a rendőrség honlapján (www.police.hu) megtalálhatók.


A március 15-i nemzeti ünnep rendezvényei miatt több fővárosi útszakaszt is lezárnak a járműforgalom elől. Március 15-én reggel 6 és este 7 óra között nem lehet behajtani a Kossuth térre és az Alkotmány utcába.
Csütörtökön reggel 8 és fél 10 között az Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Károly körút - Múzeum körút útvonal, valamint a Kossuth Lajos utca - Szabad Sajtó út - Erzsébet híd - Attila út - Dózsa György tér - Palota út útvonal lesz lezárva a járművek elől.

A nemzeti ünnep napján reggel 6 órától éjfélig nem lehet behajtani budai Vár területére a Fortuna köztől és a Szentháromság utcától a Dísz térig. Tilos lesz a járműforgalom az úri utcában, a Kapisztrán téren, a Dísz téren és a Tárnok utcában is.

Csütörtökön reggel 7 órától délig lezárják a járműforgalom elől a Múzeum körutat a Kálvin tér és az Astoria között. Ugyanekkor tilos lesz behajtani a Szentkirályi, a Puskin, a Múzeum és a Bródy Sándor utcába, a Pollack Mihály térre, valamint a Reviczky és az ötpacsirta utcába is.

A BRFK tájékoztatása szerint március 15-én 13 óra 30 perctől 15 óráig a Hunyadi János utca - Clark ádám tér - Lánchíd - Széchenyi tér - József Attila utca - Október 6. utca - Arany János utca - Bajcsy-Zsilinszky út útvonal, valamint a Nyugati tér - Szent István körút - Jászai Mari tér - Balassi Bálint utca útvonal lesz lezárva a gépkocsik elől.

További cikkek

Rába-futóművekkel erősít a John Deere
MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt
Kulcsszavak:
 
Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Világpremier: első fotók az új Peugeot 3008-ról Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit Átadták a Tesla első, Kínában gyártott járműveit Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban A Velence felé tartó régi 7-es út Magyarország legizgalmasabb autós útvonala A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon A BMW a 85. Genfi Nemzetközi Autószalonon Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban Továbbra is három települést nem lehet közúton megközelíteni az árvíz miatt
 
A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára

A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára

2012. március 14.
A DAF Trucks információs weboldalt indít el kifejezetten a teherautó...
Részletek
DAF TrucksA DAF Trucks információs weboldalt (www.DAFBBI.com) indít el kifejezetten a teherautófelépítmény-készítők számára. Az online felület tíz nyelven érhető el, és rengeteg olyan adat, útmutatás található rajta, melynek segítségével a felépítménykészítők hatékonyabban végezhetik a ráépítéseket a DAF-alvázakra.

Ha egy teherautó kigördül a gyárból, első útja rendszerint a felépítménykészítőhöz vezet, ahol billenőplatót, ponyvás felépítményt, rakodódarut vagy kitámasztó lábakat stb. építenek rá. A DAF új weboldalán megtalálhatók az alvázak részletes műszaki rajzai, továbbá specifikációs lapok és útmutatók, melyek minden segítséget megadnak a felépítménykészítőknek az összeszereléshez, ráépítések elvégzéséhez. Olyan rácsnézet is a felépítményezők rendelkezésére áll, melynek hasznát vehetik, mikor a csíkokat, logókat és a fuvarozó márkajelzéseit ragasztják fel a járműre.

A weboldal célja segítséget nyújtani a felépítménykészítő szakma képviselőinek ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban készíthessék el a lehető legjobb megoldásokat. A felhasználók a tervezésnél hasznos CAD-fájlokat tölthetnek le az oldalról, ezenkívül olyan háromdimenziós fájlok is rendelkezésükre állnak, melyek segítségével a fuvarozó megnézheti, hogyan is mutat majd a kész teherautó az úton. A weboldal angol, holland, cseh, francia, német, magyar, olasz, lengyel, spanyol és orosz nyelven érhető el.

További cikkek

A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára
Rába-futóművekkel erősít a John Deere
ínyenc körúton a Renault Magnummal
Kulcsszavak:
 
A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára A BKK elkötelezett a magyar buszgyártás segítése mellett A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A Ford Fusion kísérleti önjáró autó a sötétben is lát A Ford Fusion kísérleti önjáró autó a sötétben is lát Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon Nőtt a forgalomba helyezett új személyautók száma októberben Magyarországon Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri Útdíj – A győri közgyűlés a város körüli autópálya-szakasz ingyenességét kéri
 
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval

A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval

2012. március 14.
A Genfi Autó- szalonon tartja európai premierjét a Kia Track’ster nevű...
Részletek
Kia Track’sterA Genfi Autószalonon tartja európai premierjét a Kia Track’ster nevű tanulmányautója: háromajtós, sportos vezetésre termett Soul kupétanulmány, ami a Kia sikeres kompakt egyterűjének lehetséges jövőjébe enged bepillantást.

„A Track’ster megalkotásakor az volt a feladatunk, hogy kemény, buldogszerű személyiséget kölcsönözzünk az autónak, ugyanakkor barátságosnak is kellett lennie. A tanulmányt valós alapokra kívántuk állítani, hogy mindenki számára azonnal egyértelmű legyen a Soullal való kapcsolat, ám mint az alapkivitelnél is, karakteres formákra törekedtünk. Egy szóval egy olyan, merész interpretációt kellett megalkotnunk, amely révén az emberek máshogy gondolkodnak, ha sportos Kiákról esik szó” – mondta Tom Kearns, a Kia Motors America vezető formatervezője.

A Kearns által is említett merész személyiség első megnyilvánulása a szemrevaló Kihúzófehér/Pokolnarancs fényezés.  A Kia védjegyének számító hűtőmaszkot könnyű szénszálas anyagból alakították ki, két oldalán felfelé és hátrafelé elhúzott, a vastag kerékívekre rányúló fényszórókkal. Az orr legmarkánsabb eleme az alsó légbeömlő, amelynek méretét a motor jobb levegőellátása érdekében megnövelték. Az alsó kötény szénszálas, narancsszínű légterelője szinte a földre simul, még fenyegetőbbé téve az autó kiállását.

A Track’ster hajtását egy 2,0 literes turbós benzinmotorra bízták, ennek 253 lóerejét elektronikus szabályozású összkerék-hajtás juttatja az aszfaltra. A rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi sebességváltó rövid váltókarral működtethető. Az autó ültetett futóművét versenypályára hangolták.

Kia Track’sterA Track’ster szélesített kerékívei mögött egyedi fejlesztésű, egy tömbből mart, nagyteljesítményű keréktárcsák forognak, amelyekre Michelin Pilot Sport PS2 sportabroncsokat húztak, elöl 245/40 R19, hátul 285/35 R19 méretben.  Az autó tengelytávját 2570 mm-re nyújtották; ez csaknem 250 mm-rel hosszabb, mint a sorozatgyártású Soulé. Amint az egy nagy teljesítményt ígérő autótól elvárható, a Track’ster elöl 355 mm-es, belső hűtésű, lyuggatott Brembo féktárcsákat kapott, hatdugattyús nyergekkel; hátul 345 mm-es tárcsák és négydugattyús féknyergek dolgoznak.

Noha alapjait a Soultól kölcsönözte, a tanulmányautónak nincsenek hátsó ajtajai. Ehelyett a tervezők megnyújtották az elsőket; az esztergált alumíniumból készített, megnyomásra előbújó ajtókilincsek jól harmonizálnak az üzemanyagtöltő nyílás versenyhangulatú fedelével és az első LED-es lámpák egyedi házával. A szénszálas oldalsó kötények narancsszín betéteket hordanak, illetve a hátsó fékekhez hűtőlevegőt vezető csatornát alakítottak ki bennük. A csomagtér ajtaján vízszintes, narancsszínű panelt helyeztek el, amely kihangsúlyozza a tanulmányautó 1918 mm-es szélességét (a Track’ster több mint 7 mm-rel szélesebb a Soulnál).

A vezető oldali ajtót kinyitva szellős és világot beltér tárul fel, amelyet az erőteljesen párnázott, nyersbőrrel kárpitozott versenyülések uralnak. Az utastér felületeit gárnitszürke bőr borítja, azonos árnyalatú nyersbőrrel húzták be a sportkormányt és az ajtópaneleket. Az égővörös megvilágítású műszereket mélyen süllyesztve építették be, a kiegészítő járműinformációk (pl. az olajhőmérséklet vagy az akkumulátor feszültsége) a műszerfal tetején elhelyezett kijelzőről olvashatók le. A navigációs, multimédiás rendszer, és a klímaberendezés nagy érintőképernyőről vezérelhető; ez központi helyen, motorindító gomb fölött kapott helyet.

Kia Track’sterA hátsó üléseket eltávolították a tervezők. Helyükre integrált tároló tálcát és pótkerék-üreget építettek. Az utóbbi fölött húzódik a hátsó rugótornyok merevítője; ennek gyorskioldós rögzítése villámgyors kerékcserét tesz lehetővé. „A Track’stert versenyhangulatú tanulmányautóként álmodtuk meg, amely éppúgy alkalmas országúti közlekedésre, mint arra, hogy a versenypályán körözzön. Az volt az elképzelés, hogy az autó makulátlan versenyállapotban tartásához szükséges minden felszerelést és szerszámot könnyen hozzáférhető helyen tároljunk” – tette hozzá Kearns.


A Kia jelenleg nem tervezi a Track’ster sorozatgyártását, a márka kaliforniai tervezőcsapata mégis lelkesen fogadta a felkérést. „A Track’sterhez hasonló tanulmányautók teszik lehetővé a Kia formatervezői számára, hogy megálmodjuk, mi mindenre volnánk képesek” – mondta Kearns.

További cikkek

Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile
Kulcsszavak:
 
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Peugeot 3008 HYbrid4 – 91 gramm CO2-kibocsátás kilométerenként A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Az autókereskedők tesznek keresztbe a Teslának Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása Megkezdődött a Golf eHybrid és a Golf GTE forgalmazása A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Nyilvánosak a Budapest Airport privatizációs szerződései
 
Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban

Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban

2012. március 14.
A Genfi Autó- szalonon bemutat- kozott az ott leleplezett, a hazai márka...
Részletek
Ford KugaA Genfi Autószalonon bemutatkozott az ott leleplezett, a hazai márkakereskedésekbe jövő év első felében érkező vadonatúj Kuga lábmozdulattal vezérelhető automatikus csomagtérajtaja, amely az első ilyen jellegű megoldás a kategóriában. A Kuga-tulajdonosok a jövőben úgy nyithatják és zárhatják a majd csomagtérajtót, hogy egyszerűen elhúzzák lábukat a hátsó lökhárító alatt: ez nagyon hasznos funkció, amikor az ember mindkét keze tele van bevásárlószatyrokkal vagy más holmival.



A Ford innovatív, kézhasználat nélkül is nyitható-csukható csomagtérajtót fejlesztett ki: a kategóriában elsőként alkalmazott szerkezet egy lábmozdulattal aktiválható. A kéz használata nélkül működő rendszer lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy, a hátsó lökhárító alatti finom lábmozdulattal nyissák vagy zárják a csomagtérajtót, anélkül, hogy le kellene tenniük a kezükben tartott tárgyakat.

“Ez tökéletesen példázza, hogyan fejlesztjük tovább és tovább már meglévő technológiáinkat, hogy azok még inkább vásárlóink hasznára váljanak.” - fogalmaz Dominik Nical, a Ford Európa biztonsági elektronikai szakértője. “Az eredmény pedig egy gyakori probléma praktikus és különleges megoldása – ilyen egyszerű a csomagtérajtó nyitása, miközben mindkét kezünk foglalt. Olyan megoldást dolgoztunk ki, ami kitűnően működik majd a mindennapok során.”

A fejlesztőcsoport hat hónapon át dolgozott a Ford Ember-Gép Interfész laboratóriumában, ahol önkéntesek segítségével tesztelték az előző generációs Kuga modellbe beépített rendszer prototípusát. A szigorú, valós körülmények közt folytatott vizsgálatsorozat során sikerült beállítani, mekkora lábmozdulatra reagáljon a berendezés, és elérni, hogy más rendszerek ne zavarják a működését.

Ford KugaA kézhasználat nélkül működő csomagtérajtó a Ford intelligens, kulcs nélküli ajtónyitó és motorindító rendszerére épül. Ez a berendezés lehetővé teszi, hogy az autós a kulcs elővétele nélkül nyissa a jármű ajtaját és egy nyomógombbal indítsa be a motort. A hátsó lökhárító alatt két szenzor található: ezek érzékelik az ott álló ember lábszárát, és a lábmozdulatot. A rendszer biztonságosan működik, és védett az akaratlan nyitások ellen – csak a lábmozdulatra reagál, de nem aktiválódik, ha a jármű alatt elfut egy állat, vagy ha az autó útközben áthalad egy bukkanón.


Az új rendszer első ízben tavaly mutatkozott be a Kuga észak-amerikai testvérmodelljén, a Ford Escape-en. A vállalat mérnökei újrakalibrálták a berendezést, hogy az megfeleljen az európai használati szokásoknak is – például a vonóhoroggal felszerelt autókon is hibátlanul működjön, hiszen ezt az opciót gyakran választják a Kuga itteni vásárlói.

Az automatikus, kézhasználat nélkül működő csomagtérajtó már jövő év elején megjelenik a vadonatúj Kuga modellek felszereltségi listáján a Kulcs Nélküli Nyitás és Motorindítás opciója mellett.

További cikkek

A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile





Kulcsszavak:
 
Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban A Mazda növeli SKYACTIV sebességváltóinak gyártókapacitását A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát A Hyundai Motor a 2015. évi Szöuli Autószalonon mutatta be nagyteljesítményű ´RM15´ kupé tanulmányát Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban Uniós támogatással bővítette üzemcsarnokát a Valeo Auto-Electric Magyarország Kft. Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése
 
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect

2012. március 14.
Első ízben jelent meg az Audi a hannoveri CeBIT kiállításon. Audi connect koncepciója keretében...
Részletek
AudiElső ízben jelent meg az Audi a hannoveri CeBIT kiállításon. Audi connect koncepciója keretében a négykarikás márka jelenlegi és jövőbeni mobil IT-felhasználásaiból adott ízelítőt a világ legnagyobb információtechnikai vásárán. Az Audi standjának egyik fénypontja az új Audi A3 volt, amely a márka első modelljeként alkalmazza az infotainment-megoldások modulrendszerű koncepcióját.

Az Audi egyértelműen élen jár vetélytársai körében az autós infotainment területén, pontosan tisztában lévén azzal, hogy e szektor már napjainkban is igen jelentős szerepet játszik, s jelentősége a jövőben is rohamosan nő. „A digitalizáció nem csupán a társadalmi változásokat gyorsítja fel, hanem mobilitási szokásainkat is alapvetően átalakítja“ – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. Mint Michael Dick, az igazgatótanács műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Audi connect koncepciónk keretében az egyéni mobilitás egyszerre válik hatékonyabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé.“

Axel Strotbek, az igazgatótanács pénzügy és szervezet területeiért felelős tagja így kommentálta: „Az IT-alkalmazások és az autó egyre nagyobb tempóban közelednek egymáshoz, s a jármű a hálózatok aktív elemévé válik.“ Strotbek tartotta a vásár programjába illeszkedő „Automotive Day" nyitóbeszédét. Az Audi az év elején a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) rendezvényén vonultatta fel legfrissebb infotainment-fejlesztéseit, amelyeket most az európai közönség elé tár. A hannoveri CeBIT világszerte a legjelentősebb és legnagyobb IT-kiállítás és -vásár, olyan új innovációk sokaságának „piactereként”, amelyek a fejlett hálózatok szervezésének számos új módját képviselik. Az Audi időben felismerte ennek kiemelkedő jelentőségét, s az első prémium autógyártóként jelent meg nagyszabású programmal a CeBIT rendezvényén.

Az információs technológia kétségkívül „A haladás technikájának” jelentős eleme az Audinál, ahol ötletes IT-megoldások sokasága segíti a csúcsszínvonalú autók fejlesztését, illetve gyártását. Ezek egyrészt biztosítják az egyes munkatársak közötti fejlett kapcsolatot, még vonzóbbá teszik a márka modelljeit, de ezek révén válnak lehetővé az Audi connect szolgáltatásai is.

AudiSok más autógyártótól eltérően az Audi nem csupán ügyfélként jelenik meg az IT-szakmában, sokkal inkább olyan vállalatként, amelyet magát is széles körű saját szakmai kompetencia jellemez. Vegyesvállalatai, mint például az Elektrobit tárasággal közös e.solutions GmbH, új mércét állítanak ezen együttműködések területén, jelentősen bővítve az Audi szoftveres szakértelmét és lehetőségeit. Az Audi a félvezető-technikában is egészen újszerű, integrált stratégiát követ.

Az Audi connect koncepció a fejlett hálózatokban működő mobilitás szakterületét öleli fel. Rohamosan változó világunkban az emberek mind újabb és újabb igényei jelennek meg, s privát vagy hivatásbeli mindennapjaik során a hálózati IT kommunikációs alkalmazások már jó ideje maguktól értetődőnek számítanak. Sok, főként fiatalabb felhasználó pedig szinte mindenkor „online” szeretne lenni, természetesen autójában is.

Az Audi connect ezen igények maradéktalan kielégítésére törekszik, az autót vezetőjével, az internettel, az infrastruktúrával és a közlekedés további járműveivel kötve össze. Az Audi connect révén nem csupán az internet érhető el az autóból, hanem az autó is megjelenhet az interneten, mégpedig az úgynevezett adatfelhő („cloud“) megoldása segítségével. A jármű ily módon az intelligens internet, a Web 3.0 résztvevőjévé válik, amely a mindennapok tárgyait hálózatba kötve teszi felhasználásukat még ötletesebbé és hasznosabbá. Az Audi ügyfelei számára autóik innovatív fedélzeti technikája egyszerre jelent magasabb színvonalú biztonságot és kényelmet, illetve élvezetesebb vezetést – azaz még kellemesebb élményeket.
A World Wide Web hálózatával folytatott kommunikáció jelenleg az Audi „Bluetooth-Autotelefon online” funkciójának UMTS-kapcsolatán keresztül, rövidesen pedig már az új LTE mobilszabvány szerint zajlik. Az LTE mindemellett a jövő korszerű „Car-to-X” kommunikációjában is fontos szerephez juthat. Az autókat egymással, illetve a közlekedési infrastruktúrával összekötő új technológia jóval biztonságosabbá és gazdaságosabbá teheti a vezetést.

A vezető számára az Audi connect testre szabott szolgáltatásokat kínál, az „Audi Verkehrsinformationen online” híreitől egészen az „App Audi music stream” technikájáig, amellyel az internetes rádióadók és a csatlakoztatott külső eszközök zenei könyvtárai a jármű rendszerének kezelési felületére integrálhatók. Az Audi lendületesen tovább kívánja bővíteni e palettáját, számos esetben App alkalmazások segítségével. Ily módon az autó távirányítású konfigurálása is lehetővé válik, ami a jövő elektromos hajtásrendszerű e-tron-modelljeiben nyerhet különös jelentőséget, amint az Audi A1 e-tron mobilitás-tervezési eljárása már ma is mutatja.

AudiMindenkor „online” lenni azonban semmi esetre sem jelenthet egyet a kevésbé összpontosító vezetéssel. Sőt, éppen ellenkezőleg, az Audi connect megoldásai a vezetést még kényelmesebbé téve tehermentesítik a sofőrt. Többek között ezért dolgozik az Audi teljes gőzzel új kezelési és kijelző-koncepcióin. A Németországban első ízben a CeBIT alkalmával bemutatkozó új A3 kezelése terén máris újdonságok egész sorát vonultatja fel, például az érintőfelület (Touchpad), a monitor és az autó és a mobiltelefon közötti univerzális csatlakozásként szolgáló „Audi Phone Box” formájában.

Mindemellett az Audi infotainment-megoldásainak modulrendszerű koncepciója (Modulare Infotainmentbaukasten; MIB) is az új A3 modellekben tartja premierjét, óriási lépést téve a mobil kommunikációs technika jövője felé. Fejlett architektúrája első ízben teszi lehetővé a járműbeli hardver egyszerű és gyors frissítését, folyamatosan up-to-date technikát biztosítva az autóban. Fontos komponense az Audival igen sikeres együttműködést folytató, piacvezető Nvidia nagysebességű grafikai processzora. Az Nvidia aktuális chipjei a jövőben is megjelennek az Audi modelljeiben.

Az IT-technológiák e valóságos diadalmenete végül azt eredményezte, hogy napjainkra nem csupán az egyes közlekedési eszközök alkalmazása változott meg jelentősen, hanem a világ nagyvárosai is. A négykarikás márka 2010-ben hívta életre „Audi Urban Future Initiative” kezdeményezését, hogy a nagyvárosok jövőjét a mobilitás aktuális kérdéseire tekintettel elemezze, illetve tegyen javaslatokat a fejlesztésre.
Az „Audi Urban Future Initiative” saját kiállító-területen mutatkozott be a CeBIT alkalmával, ahol a tervezőirodák az „Audi Urban Future Award” révén díjazott öt nemzetközi koncepciója is megtekinthető volt. Az Audi 2012-ben második ilyen díjával is elő kívánja mozdítani „A holnap városa és mobilitása“ téma megvitatását.

További cikkek

Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha
Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
Kulcsszavak:
 
Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Jönnek a Volvo villanyautói Jönnek a Volvo villanyautói Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Még mindig őrzi első helyét a Ford 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén 5 csillagot kapott az új Volkswagen Touran az Euro NCAP töréstesztjén Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect Elkelt a négymilliomodik Suzuki Swift a világban
 
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára

A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára

2012. március 14.
A Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében.
Részletek
ScaniaA Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A svédországi Södertälje-ban található gyártóegységei közötti szállítási feladatokhoz megújuló bioüzemanyag használatára tér át a fosszilis-alapú dízelüzemanyag helyett, amellyel szén-dioxid kibocsátása éghajlatra gyakorolt hatása nagyjából 70 %-kal csökkenthető. A nyolc darab már forgalomba állított etanol-üzemű jármű CO2 megtakarítása megegyezik 12 normál háztartás fosszilis energiával történő fűtése során keletkező CO2 mennyiségével.


„Mint a szállítási megoldások kínálója, fontos számunkra, hogy vezető szerepet foglaljunk el a fenntartható, alternatív megoldások fejlesztése terén és egyúttal meg is mutassuk, hogy a fenntarthatóság és a hatékonyság a gyakorlatban milyen kapcsolatban állnak egymással.” – mondta Anders Nielsen, a Scania gyártási és logisztikai igazgatója.

Södertälje-ban a Scania a saját gyártó és összeszerelő-üzemei között szállít alkatrészeket és csomagolóanyagokat. Ezt a belső szállítási feladatot vette át a közelmúltban a teljes egészében a Scania tulajdonában levő Scania Transport Laboratory nevű cég, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és kiértékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése.

„Azzal, hogy etanolt használunk, a Scania meg tudja mutatni, hogy a fenntartható megoldások elérhetők már a jelenleg rendelkezésünkre álló technológiával is.” – tette hozzá Anders Nielsen.

ScaniaA megújuló üzemanyagok minél szélesebb körben történő elterjesztése érdekében a Scania még idén megnyit egy nyilvános üzemanyagtöltő állomást Södertälje-ban, amely RME- (repce-metilészter), ED95- (etanol) és biogáz-töltő kútoszlopokkal is rendelkezni fog.











További cikkek


Rába-futóművekkel erősít a John Deere
ínyenc körúton a Renault Magnummal
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
Kulcsszavak:
 
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára A vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback a Genfi Autószalonon mutatkozik be A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer A Honda elektromos autójához szériatartozék lesz az oldalsó kameratükör rendszer A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára A Volvo közreműködésével kizöldült a Lánchíd park Csaknem kétezer elektromos jármű megvásárlásának támogatásáról született már döntés Csaknem kétezer elektromos jármű megvásárlásának támogatásáról született már döntés A Suzuki hajómotorját is díjazták az év újdonságai között A Suzuki hajómotorját is díjazták az év újdonságai között
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 13051 - 13060