Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13051 - 13060
Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon

Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon

2012. március 16.
A modernkori magyar autógyártás születéséről emlékeztek meg az Opel szent- gotthárdi ...
Részletek
Húszéves az első magyar AstraA modernkori magyar autógyártás születéséről emlékeztek meg az Opel szentgotthárdi gyárában, ahol 1992. március 13-án Antall József miniszterelnökkel a volán mögött legördült a szalagról az első magyar Astra. A huszadik évfordulóra az eddig a Közlekedési Múzeumban pihenő Astra saját lábon ment haza, hogy az ünnepi gyárértekezleten ott sorakozzon a színpad előtt az Opel történelem sok illusztris képviselőjének társaságában.

Az Opel az idén ünnepli születésének 150. évfordulóját – ezt az évfordulót egy Opel varrógép és egy Opel kerékpár szimbolizálta a rendezvényen. Van százéves magyar vonatkozása is az Opel történelemnek, hiszen két gyönyörű Opel veterán, a tavaly százéves Torpedo és az idén százéves Puppchen magyar tulajdonban van. A két autó, amely tavaly saját erőből ment haza Budapestről a német anyagyárba, szintén ott sorakozott a szinpad előtt közrefogva a húszéves első magyar Astrát. A jelent a most év Autója díjat nyert és tavasszal a magyar piacon is bemutatkozó elektromos autó, az Opel Ampera testesítette meg, a jövő pedig maga a gyár, ahol a világ legkorszerűbb üzeme fogja az Opel legkorszerűbb motorjait az év végétől gyártani.

Solt Tamás gyárigazgató kiemelte: „Az első Astra egy igazi magyar ipartörténeti ereklye, annak a bizonyítéka, hogy 1992-ben az Opel úttörő szerepet vállalt a magyar autóipar létrehozásában. Itt Szentgotthárdon ugyan üzleti szempontból mindig is a motorgyártás volt a legfontosabb, mégis mindenki az első magyar autóra, erre az Astrára emlékszik. Sokszor elmondtuk már, de érdemes ismét felidézni: a kilencvenes évek elején a személyautó gyártás hazai elindulása nemcsak ipari, ipartörténeti esemény volt, hanem a politikai-gazdasági változások szimbóluma azok megtestesítője is.”

Megható pillanata volt a megemlékezésnek, amikor a ma már nyolcvan éves gyáralapító, a szentgotthárdi Opel gyár első igazgatója Ernst A. Hofmann lépett a szinpadra. Sokan emlékeznek még rá, hiszen a húsz évvel ezelőtti csapatból több, mint százhatvanan még ma is Gotthárdon dolgoznak. Együtt figyelték a húsz évvel ezelőtti Hiradó riportot, amelyben „Ernst A. Hofmann igazgató bejelentette, hogy az 1.4-es motorral szerelt Astra alapára 998.500 forint”.  Antall József miniszterelnök pedig az Opel úttörő szerepét méltatva arról beszélt húsz éves felvételen, hogy az „Opel és a General Motors a legkorszerűbb ipari kultúrát hozta el Magyarországra”.

Húszéves az első magyar AstraAz első Astra húszéves évfordulója arra is kiváló alkalom volt, hogy Szentgotthárd jövőjéről, a rohamtempóban készülő új motorgyárról is szó essék. A legkorszerűbb és legrugalmasabb technológiájával felszerelt üzemet az Opel félmilliárd Euro beruházással még az év vége előtt beindítja.

Az előkészületekről Solt Tamás igazgató a következőket mondta: „Szentgotthárdon ma minden és mindenki a jövőre készül. Több mint 400 új gép telepítésére kerül sor, amelyeknek közel kétharmada már megérkezett. A gyárban lázas tevékenység zajlik, a beszállító cégek megbízottjai és a saját szakembereink egymást támogatva üzemelik be a gépeket, kalibrálják – azaz beállítják – az eszközöket, már 1-1 darab próbagyártását is végzik.

Mi magunk is rácsodálkozunk néha, micsoda hihetetlen gyorsasággal halad a projekt.  Kell is ez, mert az év vége előtt elindul a sorozatgyártás és a teljes felfutás után az Opel legkorszerűbb új motorjaiból évi félmillió készül itt majd. Három motorcsaládról van szó: kis és közepes benzinesek és egy dízel alkotja a palettát. Ezeket ugyanazokon a gyártósorokon tudjuk majd előállítani – dízelt és benzinest, három- és négyhengerest, ezer köbcentist és 1.6-ost -  miközben a különböző motorok arányát az igényekhez igazodva rugalmasan tudjuk változtatni is.

Az új fél milliárd Euros beruházással létrehozott gyár üzemeltetése 800 főnyi plusz létszámot igényel. A felvételek, a legalkalmasabb emberek kiválasztása és szakmai képzése már folyik, tavaly 178 új munkatársat vettünk fel, az idén, és a következő két évben is folyamatosan, évente további 200 fős felvételt tervezünk”.

További cikkek

Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept
Kulcsszavak:
 
Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása Hollandiában is beindul a BMW X1 sorozatgyártása A Volkswagen bemutatja a jövő egyéni összekapcsolhatósági modelljét A Volkswagen bemutatja a jövő egyéni összekapcsolhatósági modelljét Magyarországon is kapható a legtakarékosabb Audi Magyarországon is kapható a legtakarékosabb Audi Húszéves az első magyar Astra – múlt, jelen és jövő együtt Szentgotthárdon Nincs napirenden az Opel értékesítése A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business” A közautózás lehet a cégautó jövője – érkezik a „SHARE NOW for Business”
 
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok

Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok

2012. március 15.
A végleges homolo- gizációs adatok a Prius Plug-in Hybrid menet- teljesít- ményének...
Részletek
Toyota Prius Plug-in Hybrid A végleges homologizációs adatok a Prius Plug-in Hybrid menetteljesítményének javulását erősítik meg.

A Prius Plug-in Hybrid végső homologizációjának eredményei igazolják, hogy javult az autó környezetvédelmi teljesítménye. 

A jármű tisztán elektromos hajtással megtehető 25 kilométeres hatótávolsága a gyakorlatban a legtöbb városi utazáshoz elegendő, így az autó a hétköznapok során nulla emisszióval haladhat; hagyományos elektromos csatlakozóról az akkumulátor gyorsan, alig 90 perc alatt feltölthető. A kombinált üzemanyagfogyasztást1 mindössze 2,1 l/100 km-ben, a CO2-kibocsátást pedig 49 g/km-ben állapították meg.

Amikor az EV akkumulátor lemerül, a Prius Plug-in Hybrid automatikusan átkapcsol a rendkívül hatékony full hybrid (FH) hajtásmódra. A CO2-kibocsátás értéke ilyenkor is osztályelső (85 g/km), a fogyasztás csupán 3,7 l/100 km. Ennek köszönhetően a Prius Plug-in Hybrid teljes hatótávolsága meghaladhatja az 1200 kilométert  is.

A full hybrid hajtáslánc elemeinek átgondolt elrendezése révén a Prius Plug-in Hybrid öt utas számára kínál kényelmes utasteret, nem beszélve a kiválóan használható, 443 literes csomagtérről.
A Toyota Prius család legújabb tagja 2012 nyarának végén érkezik Magyarországra.

Toyota Prius Plug-in Hybrid



















További cikkek

Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect
Kulcsszavak:
 
Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok „Csomagol a Család” a Suzuki kereskedéseiben Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkakereskedése nyílt meg Jászberényben Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkakereskedése nyílt meg Jászberényben Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Porsche Hungaria: tartós a növekedés az újautó-piacon Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Scania az IAA kiállításon: középpontban a fenntarthatóság és a szolgáltatások Toyota Prius Plug-in Hybrid végleges adatok Útdíj - Wittinghoff: továbbra is elutasítjuk a kormány terveit
 
„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt

„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt

2012. március 15.
A csepp- folyósított földgáz (LNG) a gázolaj életképes, környezet- kímélőbb
Részletek
Volvo TrucksA cseppfolyósított földgáz (LNG) a gázolaj életképes, környezetkímélőbb alternatívája a nehéz-teherautókkal végzett távolsági fuvarozásban. Az európai infrastruktúra azonban mindmáig hiányzik. A Volvo Trucks részt vállal olyan stratégiailag elhelyezett töltőállomásokból álló “kék folyosók” kialakításában, amelyekkel szélesebb körben tehető elérhetővé ez az üzemanyag.

A szállítóipar felelős Európa teljes széndioxid-kibocsátásának mintegy 25 százalékáért, ezért elengedhetetlenül szükségesek a dízelüzemmel versenyképes alternatívák. Az egyik ilyen lehetőség a földgáz, amely ugyan szintén fosszilis üzemanyag, ám számos környezetvédelmi előnyt kínál a gázolajjal szemben, továbbá olcsóbb is. Ha a cseppfolyósított biogáz (LBG) szélesebb körben is hozzáférhetővé válik, az ezt használó járművek széndioxid-kibocsátása akár 70 százalékkal is csökkenhet.

"Biztosak vagyunk benne, hogy a cseppfolyósított gáz világszerte bemutatkozik majd üzemanyagként. Ez egyértelmű trend az energiaigények kielégítésében, amelynek mi is részesei vagyunk" - mondja Lennart Pilskog, a Volvo Trucks közszolgálati igazgatója. A Volvo Trucks, amely a Natural & bio Gas Vehicle Association (NGVA Europe) tagja, a gyártók közül elsőként és mindmáig egyedüliként kínál metán-dízel rendszert Európában.

Manuel Lage, az NGVA Europe elnöke szerint az LNG-üzem technológiája már bizonyított, és fuvarvállalatok tulajdonosai, valamint gázbeszállítók részéről is jelentkezik a szándék a terület fejlesztésére. „Ha hosszútávú fuvarozásról beszélünk, jelenleg nincs alternatívája az LNG-nek" - mondja. „úgy érezzük, ez a tökéletes megoldás a hosszútávú szállítási igényekre."

Volvo TrucksSzámos európai város helyi szinten már egyre bővülő infrastruktúrát kínál a sűrített gáz, beleértve a hulladék anyagokból előállított biogáz biztosítására. Nehéz távolsági alkalmazásokra a sűrített gáz azonban alkalmatlan, mert a tartályok nehezek és túlságosan sok helyet foglalnak el. Cseppfolyós formában azonban lényegesen kisebb a gáz térfogata, ami alkalmasabbá teszi a távolsági fuvarozásra.

Az LNG Európa-szerte történő alkalmazásához megfelelő töltőállomás-hálózat kialakítása szükséges. Pontosan erről szólnak a „kék folyosók", LNG töltőállomás-hálózatot kínálva a nehéz járművek számára. Egy ilyen rendszer felépítése azonban nem egyszerű feladat, gázellátóknak, járműgyártóknak, fuvarvállalatoknak és különböző politikai/adminisztrációs szervezeteknek is ki kell venniük belőle a részüket, regionális és nemzeti szinten egyaránt, amihez átfogó koordináció szükséges.

"A kihívást az jelenti, hogy a siker érdekében koordináció szükséges a különböző felek között" - mondja Pilskog úr, hozzátéve, hogy a Volvo aktívan részt vesz a svéd BiMe Trucks bemutató projektben, amely a „kék folyosó" programhoz hasonló, de kisebb léptékű kezdeményezés. „Jelenleg a középpontban az olyan nagy ügyfelek keresése áll, akik hajlandóak bizonyos útvonalak kiépítésére és tesztelésére. A kisebb ügyfelek érdeklődése is növekszik majd, ha látják, hogy a rendszer működik, és felismerik annak gazdasági előnyeit. Azonban ez még beletelik néhány évbe."

Már működik néhány LNG töltőállomás Európában, így már folyamatban van a „kék folyosók" kialakítása. Ezeket az állomásokat kiindulópontként használva meghatározható néhány olyan lehetséges folyosó, amely alkalmas a fejlesztésre. "Ha elővesz egy térképet és megjelöli a jelenlegi töltőállomásokat, könnyedén felrajzolhat különféle lehetséges szállítási útvonalakat, és felismerheti, ha az útvonalak valamelyikéről hiányzik egy töltőállomás" - mondja Lage úr. A folyamat felgyorsítása érdekében az Európai Bizottság tavaly ősszel nyolcmillió eurós támogatással járult hozzá az LNG-folyosók széles körű próbaüzeméhez.

Volvo Trucks"Remélem, közel 200 teherautónk közlekedik majd ezeken a „kék folyosókon" annak demonstrálására, hogy az LNG egy jól működő alternatíva az európai távolsági fuvarozásban" - mondja Manuel Lage. „Ez nemcsak vágyálom, hiszen már minden szükséges technológia rendelkezésre áll. A piac készen áll az LNG üzleti alapokra helyezésére."








További cikkek


A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata

Kulcsszavak:
 
„Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt Több Kínában gyártott, nyugati márkájú luxusautó is mérgező anyagokat tartalmazhat „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt A NABI újabb megrendelést kapott az Egyesült Államokból „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt Az Audi tovább növeli előnyét a fénytechnika terén A SEAT a gyáron belüli gyakorlati alapú képzés szükségességét hangsúlyozza A SEAT a gyáron belüli gyakorlati alapú képzés szükségességét hangsúlyozza „Kék folyósok” nyitják meg a kaput a környezetkímélőbb távolsági fuvarozás előtt Ismét emelkedett a gázolaj ára
 
Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta

Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta

2012. március 15.
A napokban indul útjára az elektromos hajtású Golf Blue-e-Motion harmadik...
Részletek
Golf Blue-e-MotionA napokban indul útjára az elektromos hajtású Golf Blue-e-Motion harmadik nemzetközi tesztflottája.

Ausztriai és belgiumi közúti tesztjeit követően a Volkswagen ezúttal a francia hatóságok, flottaügyfelek és magánszemélyek számára adott át összesen 15 autót. Mint Dr. Rudolf Krebs, a Volkswagen Csoport elektromos hajtásrendszerek terén kinevezett főmegbízottja kiemelte:

„A franciaországi flottakísérlet újabb súlyponti kérdésekre keresi a választ. Ezúttal a metropolisz-beli illetve a Párizs-környéki mindennapos használhatóságot vizsgáljuk, a körülményeket így ezúttal extrém forgalomterhelés, illetve hosszú ingázó útvonalak jellemzik. Szintén középpontban állnak a töltési szokások, mivel az itteni tesztelőknek a nyilvános töltő-infrastruktúrát is gyakrabban kell majd használniuk.“

A különböző vásárlói célcsoportok, illetve a járművekkel szemben támasztott jellemző igényeik felmérésének lehetőségét a tesztelők köre is jelzi. A JC Decaux reklámcég, a Sanofi/Aventis gyógyszergyártó és az Allianz biztosítótársaság éppúgy szerepelnek köztük, mint Párizs egyik elővárosa, Bagneux polgármesteri hivatala. A további járműveket az Avere, Franciaország E-mobilitási egyesülete, a Volkswagen Group France, illetve magánszemélyek számára adják át.

Golf Blue-e-MotionA tesztelő ügyfelek a többi flottakísérlethez hasonlóan ezúttal is egy-egy speciális töltő boxot vehetnek át, amellyel a Golf Blue-e-Motion a telephelyen vagy akár az otthoni garázsban egyaránt kényelmesen feltölthető. E ponton jelenik meg a nagyvárosok egyik további aspektusa, e töltőket ugyanis részben nyilvános parkolóházakba kellett telepíteni, ahol a tesztelők adott parkolóhelyet bérelnek. Az iPhone készülékek és speciális App alkalmazások segítségével megoldott kommunikáció különösen kényelmessé teszi a rendszer távirányítását.



A felmerülő kérdések megválaszolására a Volkswagen a nap 24 órájában szakszerű segítséggel áll a tesztelők rendelkezésére.

További cikkek

A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A Frankfurti Autószalonon leplezi le a hibrid CR-V prototípusát a Honda A Frankfurti Autószalonon leplezi le a hibrid CR-V prototípusát a Honda Hangtalanul Párizson át – Indul a franciaországi Golf Blue-e-Motion flotta A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásra Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Megkezdődött az új 7-es BMW sorozatgyártása Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Óriási csomagtartóval jön az új Škoda Superb Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner Az Év Haszonjárműve és az Év Flottaautója díjat is elnyerte az új Peugeot Partner
 
Luxus a felső-középkategóriában

Luxus a felső-középkategóriában

2012. március 15.
A Ford bemutatja minden idők leg- fényűzőbb Mondeóját: az autó műszer ...
Részletek
Ford Mondeo Titanium LuxuryA Ford bemutatja minden idők legfényűzőbb Mondeóját: az autó műszerfalát – az európai Fordok közt első alkalommal – bőrkárpit borítja.

A modellkínálat csúcsát jelentő Mondeo Titanium Luxury része az ülések teljes Windsor bőrkárpitozása, az orr-rész gazdagabb kidolgozása, a LED nappali világítás, valamint a Ford Convers+ nevű modern kezelőfelület 256 szín megjelenítésére képes TFT képernyővel. A Mondeót a továbbfejlesztett 2,0 literes TDCi motor hajtja, amely már az S-MAX és Galaxy modellekben is megjelent, s amely jelentősen alacsonyabb CO2-kibocsátással és mérsékeltebb üzemanyag-fogyasztással működik.

A Ford zászlóshajójának fényét teljes bőr üléskárpitozás és még gazdagabb felszereltség emeli, valamint kiemelkedő minőségű belső és külső stíluselemek.

“Mindez tovább hangsúlyozza és erősíti a Mondeo luxusautós stílusát.” - magyarázza Chris Bird, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének formatervezési igazgatója. “Ráadásul a Mondeo éppen olyan fejlett technológiákat kínál, amelyeket vásárlóink elvárnak a Ford márkától.”

Az Ice Stone és Ebony árnyalatokban megrendelhető üléskárpitok a kiemelkedő minőségű Windsor bőrből készülnek; ez a kiváló, sima tapintású, kontrasztos öltésekkel díszített bőr általában prémium minőségű tárgyakon vagy egyedileg készített luxuscikkeken fordul elő. A Mondeo Titanium Luxury utasterét Proteus Black díszlécek ékesítik, a váltókar körül Piano Black betét látható, a padlót és az ajtózsebek alját velúrszőnyeg borítja; a dombornyomott ‘Mondeo’ feliratú küszöbdíszlécek rozsdamentes acélból készülnek, s a kombi és ötajtós változatokhoz megfordítható csomagtérszőnyeg jár.

Ford Mondeo Titanium LuxuryAz alapfelszereltség hosszú listáján megtalálható a LED nappali fény, a sebességtartó automatika, az első-hátsó tolatóradar, a prémium Mondeo műszeregység egy 256 szín megjelenítésére képes TFT képernyővel, valamint a modern Ford Convers+ kezelőfelület. A nagy felbontású kijelzőn a vezető a kormánykeréken elhelyezett kapcsolókkal kezelheti a média, a navigáció és a Bluetooth-kapcsolattal csatlakoztatott mobiltelefon funkcióit. A gazdagabb külső felszereltséghez többféle könnyűfém keréktárcsa is rendelhető, valamint egy különleges alsó hűtőrács, amelynek krómozott vízszintes léceit krómozott keret fogja körül.

A Ford mindemellett nagyautóinak fogyasztását is tovább csökkentette: a Mondeo immár a továbbfejlesztett, 2,0 literes Duratorq TDCi motorral is megrendelhető, amelynek CO2-kibocsátása 139-ről 129 g/km értékre csökkent, üzemanyag-fogyasztása pedig az eddigi 5,3 helyett csupán 4,9 l/100 km. Mindez a tökéletesebb váltó-áttételezésnek és a befecskendezés jobb időzítésének köszönhető, valamint a hajtáslánc gondos beállításának, aminek révén az erőforrás alacsony fordulatszám mellett is megfelelő teljesítményt ad le.

A 2,0 literes egység 115, 140 és 163 lóerős változatokban érhető el a Mondeo Titanium Luxury négyajtós, ötajtós és kombi kiviteléhez; a motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltómű csatlakozik. A 2,0 literes blokk továbbfejlesztett változata a Ford S-MAX és Galaxy modellek motorpalettáján is megjelenik.

További cikkek

Az EU klímaügyi biztosa járt a Ford üzemében
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A BMW Group a virtuális valóság kiaknázásáva tervezi meg tömegtermelési hálózata leendő munkaállomásait A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be A Volvo Cars 2019. novemberében 11,6%-os növekedésről számolhat be Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Enyhén visszaesett tavaly a Kia gyártása Szlovákiában Luxus a felső-középkategóriában A Volkswagen 1,43 millió járművet szállított ki az első negyedév során Új Euro 6-os motorral érkezik a Navara Új Euro 6-os motorral érkezik a Navara
 
Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n

Siker a sivatagban – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n

2012. március 15.
Bemutatása után az R 80 G/S nagyban hozzájárult a BMW eladásainak fel- lendülésé- hez.
Részletek
BMW R 80 G/SBemutatása után az R 80 G/S nagyban hozzájárult a BMW eladásainak fellendüléséhez. Ezzel párhuzamosan, a BMW növelte jelenlétét a cross-country sportban és megcélozta a világ legkeményebb és legrangosabb offroad versenye, a Párizs-Dakar Rally megnyerését. Először 1979-ben rendezték meg az akkor 9500 kilométeres viadalt, amelynek csupán egyharmadát teljesítették burkolt utakon. 

1979-ben Fenouil, az egyetlen BMW-s résztvevő műszaki hiba miatt feladta a versenyt. Egy évvel később a verseny megrendezését veszélyeztette a főszponzor kilépése, de az utolsó pillanatban a francia BMW motorkerékpár kereskedők előteremtették a verseny megrendezéséhez szükséges forrásokat. Eleinte úgy tűnt, hogy az anyagi részvétel megtérülést is hoz majd: Fenouil mellett Hubert Auriol is csatlakozott egy második BMW nyergében és egészen a 11. szakaszig vezette a mezőnyt, majd nem engedélyezett segítség igénybevételéért a 12. szakaszon kizárták. ötödik helyével viszont Fenouil így is elnyerte a szakma elismerését.  

A következő évben a rally rendezése már sokkal professzionálisabb volt. A BMW három motorkerékpárral indult a versenyen, amelyeket a HPN készített fel. Auriol ért elsőként Dakarba, majd győzelmét 1983-ban megismételte. 1984-ben és 1985-ben a belga Gaston Rahier nyerte a Párizs-Dakart, majd az 1986-os szezon végén a BMW kivonta gyári csapatát a sportágból. Négy győzelmével a bajorok meggyőzően bizonyították a G/S-ben rejlő off road lehetőségeket.  

A Párizs-Dakar Rally-n aratott sikerek révén nőtt a BMW népszerűsége és a márka új vásárlókat is meg tudott nyerni. Noha egy utcai motoros számára, aki csak alkalmanként ment terepre, nem sokat számított, hogy a G/S bizonyította adottságait a világ legkeményebb rallyján. A világutazók viszont, akik két keréken jártak be távoli civilizációkat, a terep-adottságok nagy jelentőséggel bírtak.  

BMW R 80 G/SBár a BMW kiegészítők széles skáláját kínálta a G/S-hez, egy második piaci szegmens is kialakult kifejezetten a hosszú távú túrázók igényeinek kielégítése céljából. Az összes elképzelhető anyagból gyártott, nagyobb üzemanyagtanktól kezdve a csomagtartókon és navigációs rendszereken át egészen a speciális sárvédőkig minden kapható volt.  

Számos specialista – élükön a Dakaron is bizonyított HPN csapattal – kínált átalakításokat, amelyek révén a motorkerékpárok teljesen egyedi formát ölthettek. A vásárlókat az sem zavarta, hogy a motorok ára akár a szériaváltozat duplájára is emelkedett.    1984-ben a BMW bemutatta a speciális „Paris-Dakar” modellt. A 32 literes tank a rajta lévő látványos Párizs-Dakar logoval, az egyszemélyes ülés és a nagyméretű csomagtartó egy versenygép kinézetét kölcsönözte a motor számára.  

A G/S eladásai nagyszerűen alakultak, a siker pedig nem csupán tisztelőket, de utánzókat is hozott.  A kortársak Japánból és később Európából is gyorsan felvettek a kínálatukba olyan enduro motorokat, amelyeket kifejezetten utcai használatra terveztek. Amikor az első kéthengeres, 800 köbcentiméter közeli hengerűrtartalmú enduro motorok megjelentek a piacon, egyértelmű volt, hogy a BMW nem ülhet a babérjain, meg kell védenie piacvezető pozícióját.  

További cikkek

BMW R 80 G/S – Egy legenda születése
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S meghódítja Dél-Amerikát
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett
Kulcsszavak:
 
Siker a sivatagban  – A BMW R 80 G/S története a Párizs-Dakar Rally-n Sérülnek a cégautók A Ford romániai Krajova üzemében jövőre megkezdődik az EcoSport kisméretű SUV-modell gyártása A Ford romániai Krajova üzemében jövőre megkezdődik az EcoSport kisméretű SUV-modell gyártása A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését A Ford novemberben megnyitotta újabb három FordStore kiemelt márkakereskedését Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Rekordszámú személyautót adott el tavaly a cseh Skoda Auto Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései Az úttörő Volkswagen koncepció, a BUDD-e első elismerései
 
Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját

Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját

2012. március 14.
Ideiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető...
Részletek
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálIdeiglenesen bezárja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját az üzemeltető Budapest Airport, és elhalasztja a Cargo City elnevezésű légiáru-kicserélő központ megépítését is - jelentette be a Budapest Airport szerdán.

A döntést azt követően hozta meg a Budapest Airport - olvasható az MTI-hez eljuttatott közleményben -, hogy a Malév leállása miatt felülvizsgálták és módosították a 2012. évi üzleti tervet. A cargo beruházás várhatóan két év múlva indulhat meg.


A közlemény szerint az egyes terminál kiürítési tervét és annak ütemezését a Budapest Airport a partnerek bevonásával a következő hetekben alakítja ki. A magyar nemzeti légitársaság, a Malév leállása miatt a kettes terminálon jelentős kapacitások szabadultak fel, miközben az egyes terminálon csúcsidőben az utaskiszolgálási kapacitásokat közel teljes egészében kihasználják. Ezért merült fel a teljes forgalom áthelyezése a kettes terminálra, amit a Budapest Airport a partnereinek már kedden bejelentett.

Az egyes terminál bezárása több millió forintos kárt okoz az ott lévő boltok, éttermek, kávézók tulajdonosainak és több mint 100 munkavállaló elbocsátását is jelenti. Az éttermeknek, kávézóknak nincs lehetőségük átköltözni a 2-es terminálra, be kell zárjanak és el kell bocsássák munkavállalóikat, és a gyakran több mint 10 millió forintos üzleti felszerelést is meg kell próbálni értékesíteni. A Budapest Airport honlapja szerint az 1-es terminálon 4 étterem, illetve kávézó, valamint 6 üzlet működik.

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálA taxis cégeknek viszont nem okoz forgalomkiesést az 1-es terminál bezárása, mert az eddig három terminálra érkező utasok a jövőben a 2A és 2B terminálra koncentrálódnak - közölte az MTI kérdésére a Főtaxi és a City Taxi képviselője.

Vízy András, a repülőtér hivatalos utasszállítást ellátó szolgáltató, a Főtaxi szóvivője az MTI-nek elmondta: utasforgalmuk 15-20 százaléka koncentrálódott az 1-es terminálra. A Malév kiesése miatt viszont csökkent a forgalom, amiről    Tamás Miklós, a City Taxi elnöke tájékoztatta az MTI-t. A repülőtérről a városba 20-25 százalékkal kevesebb utast szállítanak. Hozzáfűzte, az összes fuvarnak körülbelül 5 százalékát adják a reptéri szállítások.

Az 1-es terminál 1950. május 7-én nyitott meg, abban az időben  Európa egyik legkorszerűbb légikikötője volt. A terminált 2004 és   2005 szeptembere között felújították, a 10 milliárd forint költségű átépítés eredményeként a terminál kapacitása 2,5 millióra nőtt az előző évi egy-két százezerről és megfelelt a szigorodó utasbiztonsági előírásoknak. Az átépítés óta a kisgépes forgalom mellett a fapados légitársaságok használták.

Február végén Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója az MTI-nek azt mondta, hogy az idén kétmillióval kevesebb utasra számítanak a tervezett 9,2 millióhoz képest. A Malév 1,5 millió átutazó utasa ugyanis biztosan elveszett a reptér számára. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint 2011-ben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 72 országgal lebonyolított utasforgalma 9 százalékos éves növekedéssel elérte a 8,9 milliót.

További cikkek

Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt
Nem pótolhatatlan a Malév
Légitársaságok csatasorban a Malév helyére
Kulcsszavak:
 
Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját Új erőforrásokat és modellváltozatokat mutat be a BMW Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját Új modellváltozatok a Skoda palettáján Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat Az elektromos autók kivégezhetik a benzinkutakat Ideiglenesen bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér egyes terminálját Adam Opel, a nevét viselő autógyár alapítója 175 éve született Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit Már több mint 550 Nissan elektromos taxi rója Európa utcáit
 
Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban

Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban

2012. március 14.
A március 15-i nemzeti ünnep rendez- vényei miatt a főváros több pontján már szerdán sem lehet ...
Részletek
Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosbanA március 15-i nemzeti ünnep rendezvényei miatt a főváros több pontján már szerdán sem lehet parkolni, csütörtökön pedig lezárják a járműforgalom elől a budai Vár és a Belváros egyes részeit - mondta a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) sajtószóvivője az MTI-nek.

Horváth Katalin Fanni hozzátette: a rendőrség a forgalmi rend változásokról külön menüpontot hozott létre a www.police.hu oldalon. A március 15. címszó alatt - a weboldal bal felén - részletesen, szemléltető ábrákkal kiegészítve megtalálható, hogy a fővárosban hol nem lehet majd megállni, illetve behajtani személyautóval.

A BRFK sajtószóvivője elmondta, hogy a főváros területére 13 olyan rendezvényt jelentettek be, amelyet a gyülekezési törvény alapján biztosítania kell a rendőrségnek. A rendezvények békés jellegének fenntartása a szervezők felelőssége, ám jogsértés esetén a szükséges létszámmal lép fel a rendőrség - közölte Horváth Katalin Fanni.

Már kedd este óta tilos parkolni az I. kerületi Dísz téren. Szerdán déltől a nemzeti ünnep befejeződésééig nem szabad megállni például a Kossuth téren és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium előtti parkolóban, az Alkotmány utca mindkét oldalán, a Vértanúk terén, a Szalay utcában a Kossuth tér és a Honvéd utca között, a Széchenyi felső rakparton a Markó utca és a Kossuth tér között és az Olimpiai park melletti parkolóban.

Ugyancsak parkolási tilalom lép életbe az Október 6. utca és az Arany János utca egyes részein, a Múzeum körúton és környékén. A budai Vár környékén egyebek mellett az Attila úton a Szarvas tér és a Dózsa György tér között, a Dózsa György téren, a Palota út mindkét oldalán, a Szentháromság téren és a Bécsi kapu téren tilos megállni autóval.

Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosbanMegállási tilalom érvényes szerda este 6 órától csütörtökön délután 5 óráig a Széchenyi téren és a Magyar Tudományos Akadémia parkolójában. Ugyancsak tilos parkolni szerda estétől csütörtök estig a Nyugati téri parkolóban a pályaudvar mellett és Budán a Lánchíd utcai parkolóban,a Clark ádám tér mellett.
A főváros I., II., V. és VI. kerületében további útszakaszokon is tilos lesz megállni a nemzeti ünnep rendezvényeinek befejeződésééig. A parkolási tilalom részletei és a kapcsolódó térképes ábrák a rendőrség honlapján (www.police.hu) megtalálhatók.


A március 15-i nemzeti ünnep rendezvényei miatt több fővárosi útszakaszt is lezárnak a járműforgalom elől. Március 15-én reggel 6 és este 7 óra között nem lehet behajtani a Kossuth térre és az Alkotmány utcába.
Csütörtökön reggel 8 és fél 10 között az Alkotmány utca - Bajcsy-Zsilinszky út - Károly körút - Múzeum körút útvonal, valamint a Kossuth Lajos utca - Szabad Sajtó út - Erzsébet híd - Attila út - Dózsa György tér - Palota út útvonal lesz lezárva a járművek elől.

A nemzeti ünnep napján reggel 6 órától éjfélig nem lehet behajtani budai Vár területére a Fortuna köztől és a Szentháromság utcától a Dísz térig. Tilos lesz a járműforgalom az úri utcában, a Kapisztrán téren, a Dísz téren és a Tárnok utcában is.

Csütörtökön reggel 7 órától délig lezárják a járműforgalom elől a Múzeum körutat a Kálvin tér és az Astoria között. Ugyanekkor tilos lesz behajtani a Szentkirályi, a Puskin, a Múzeum és a Bródy Sándor utcába, a Pollack Mihály térre, valamint a Reviczky és az ötpacsirta utcába is.

A BRFK tájékoztatása szerint március 15-én 13 óra 30 perctől 15 óráig a Hunyadi János utca - Clark ádám tér - Lánchíd - Széchenyi tér - József Attila utca - Október 6. utca - Arany János utca - Bajcsy-Zsilinszky út útvonal, valamint a Nyugati tér - Szent István körút - Jászai Mari tér - Balassi Bálint utca útvonal lesz lezárva a gépkocsik elől.

További cikkek

Rába-futóművekkel erősít a John Deere
MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt
Kulcsszavak:
 
Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing Versenyre tervezve: a BMW M2 CS Racing Ünnepi forgalomkorlátozások a fővárosban Az új Opel ADAM meghódítja a divat fővárosát Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Jó startot vett a BMW i3 értékesítés 2018-ban is Nincs többé olcsó Tesla modell Nincs többé olcsó Tesla modell Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje Valószínűleg az NX lesz a Lexus első plug-in hibrid modellje
 
A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára

A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára

2012. március 14.
A DAF Trucks információs weboldalt indít el kifejezetten a teherautó...
Részletek
DAF TrucksA DAF Trucks információs weboldalt (www.DAFBBI.com) indít el kifejezetten a teherautófelépítmény-készítők számára. Az online felület tíz nyelven érhető el, és rengeteg olyan adat, útmutatás található rajta, melynek segítségével a felépítménykészítők hatékonyabban végezhetik a ráépítéseket a DAF-alvázakra.

Ha egy teherautó kigördül a gyárból, első útja rendszerint a felépítménykészítőhöz vezet, ahol billenőplatót, ponyvás felépítményt, rakodódarut vagy kitámasztó lábakat stb. építenek rá. A DAF új weboldalán megtalálhatók az alvázak részletes műszaki rajzai, továbbá specifikációs lapok és útmutatók, melyek minden segítséget megadnak a felépítménykészítőknek az összeszereléshez, ráépítések elvégzéséhez. Olyan rácsnézet is a felépítményezők rendelkezésére áll, melynek hasznát vehetik, mikor a csíkokat, logókat és a fuvarozó márkajelzéseit ragasztják fel a járműre.

A weboldal célja segítséget nyújtani a felépítménykészítő szakma képviselőinek ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban készíthessék el a lehető legjobb megoldásokat. A felhasználók a tervezésnél hasznos CAD-fájlokat tölthetnek le az oldalról, ezenkívül olyan háromdimenziós fájlok is rendelkezésükre állnak, melyek segítségével a fuvarozó megnézheti, hogyan is mutat majd a kész teherautó az úton. A weboldal angol, holland, cseh, francia, német, magyar, olasz, lengyel, spanyol és orosz nyelven érhető el.

További cikkek

A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára
Rába-futóművekkel erősít a John Deere
ínyenc körúton a Renault Magnummal
Kulcsszavak:
 
A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára Adóvégrehajtás alatt a Sólyom Airways A Ford utat mutat a jövőbe A Ford utat mutat a jövőbe A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára Több száz traffipax kerül az utakra A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára Roadshow-ra indul a Skoda A DAF külön weboldalt indít a felépítménykészítők számára Az Opel 1.6-os dízellel folytatja a motor-offenzíváját
 
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval

A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval

2012. március 14.
A Genfi Autó- szalonon tartja európai premierjét a Kia Track’ster nevű...
Részletek
Kia Track’sterA Genfi Autószalonon tartja európai premierjét a Kia Track’ster nevű tanulmányautója: háromajtós, sportos vezetésre termett Soul kupétanulmány, ami a Kia sikeres kompakt egyterűjének lehetséges jövőjébe enged bepillantást.

„A Track’ster megalkotásakor az volt a feladatunk, hogy kemény, buldogszerű személyiséget kölcsönözzünk az autónak, ugyanakkor barátságosnak is kellett lennie. A tanulmányt valós alapokra kívántuk állítani, hogy mindenki számára azonnal egyértelmű legyen a Soullal való kapcsolat, ám mint az alapkivitelnél is, karakteres formákra törekedtünk. Egy szóval egy olyan, merész interpretációt kellett megalkotnunk, amely révén az emberek máshogy gondolkodnak, ha sportos Kiákról esik szó” – mondta Tom Kearns, a Kia Motors America vezető formatervezője.

A Kearns által is említett merész személyiség első megnyilvánulása a szemrevaló Kihúzófehér/Pokolnarancs fényezés.  A Kia védjegyének számító hűtőmaszkot könnyű szénszálas anyagból alakították ki, két oldalán felfelé és hátrafelé elhúzott, a vastag kerékívekre rányúló fényszórókkal. Az orr legmarkánsabb eleme az alsó légbeömlő, amelynek méretét a motor jobb levegőellátása érdekében megnövelték. Az alsó kötény szénszálas, narancsszínű légterelője szinte a földre simul, még fenyegetőbbé téve az autó kiállását.

A Track’ster hajtását egy 2,0 literes turbós benzinmotorra bízták, ennek 253 lóerejét elektronikus szabályozású összkerék-hajtás juttatja az aszfaltra. A rövid utakon kapcsolható, hatfokozatú kézi sebességváltó rövid váltókarral működtethető. Az autó ültetett futóművét versenypályára hangolták.

Kia Track’sterA Track’ster szélesített kerékívei mögött egyedi fejlesztésű, egy tömbből mart, nagyteljesítményű keréktárcsák forognak, amelyekre Michelin Pilot Sport PS2 sportabroncsokat húztak, elöl 245/40 R19, hátul 285/35 R19 méretben.  Az autó tengelytávját 2570 mm-re nyújtották; ez csaknem 250 mm-rel hosszabb, mint a sorozatgyártású Soulé. Amint az egy nagy teljesítményt ígérő autótól elvárható, a Track’ster elöl 355 mm-es, belső hűtésű, lyuggatott Brembo féktárcsákat kapott, hatdugattyús nyergekkel; hátul 345 mm-es tárcsák és négydugattyús féknyergek dolgoznak.

Noha alapjait a Soultól kölcsönözte, a tanulmányautónak nincsenek hátsó ajtajai. Ehelyett a tervezők megnyújtották az elsőket; az esztergált alumíniumból készített, megnyomásra előbújó ajtókilincsek jól harmonizálnak az üzemanyagtöltő nyílás versenyhangulatú fedelével és az első LED-es lámpák egyedi házával. A szénszálas oldalsó kötények narancsszín betéteket hordanak, illetve a hátsó fékekhez hűtőlevegőt vezető csatornát alakítottak ki bennük. A csomagtér ajtaján vízszintes, narancsszínű panelt helyeztek el, amely kihangsúlyozza a tanulmányautó 1918 mm-es szélességét (a Track’ster több mint 7 mm-rel szélesebb a Soulnál).

A vezető oldali ajtót kinyitva szellős és világot beltér tárul fel, amelyet az erőteljesen párnázott, nyersbőrrel kárpitozott versenyülések uralnak. Az utastér felületeit gárnitszürke bőr borítja, azonos árnyalatú nyersbőrrel húzták be a sportkormányt és az ajtópaneleket. Az égővörös megvilágítású műszereket mélyen süllyesztve építették be, a kiegészítő járműinformációk (pl. az olajhőmérséklet vagy az akkumulátor feszültsége) a műszerfal tetején elhelyezett kijelzőről olvashatók le. A navigációs, multimédiás rendszer, és a klímaberendezés nagy érintőképernyőről vezérelhető; ez központi helyen, motorindító gomb fölött kapott helyet.

Kia Track’sterA hátsó üléseket eltávolították a tervezők. Helyükre integrált tároló tálcát és pótkerék-üreget építettek. Az utóbbi fölött húzódik a hátsó rugótornyok merevítője; ennek gyorskioldós rögzítése villámgyors kerékcserét tesz lehetővé. „A Track’stert versenyhangulatú tanulmányautóként álmodtuk meg, amely éppúgy alkalmas országúti közlekedésre, mint arra, hogy a versenypályán körözzön. Az volt az elképzelés, hogy az autó makulátlan versenyállapotban tartásához szükséges minden felszerelést és szerszámot könnyen hozzáférhető helyen tároljunk” – tette hozzá Kearns.


A Kia jelenleg nem tervezi a Track’ster sorozatgyártását, a márka kaliforniai tervezőcsapata mégis lelkesen fogadta a felkérést. „A Track’sterhez hasonló tanulmányautók teszik lehetővé a Kia formatervezői számára, hogy megálmodjuk, mi mindenre volnánk képesek” – mondta Kearns.

További cikkek

Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile
Kulcsszavak:
 
A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval A Harley-Davidson Budapest átadta az összegyűjtött Cipősdoboz adományokat a Baptista Szeretetszolgálatnak A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Porsche-díjat kapott a Scania mérnöke A Kia nagyot álmodik a Track’ster nagyteljesítményű tanulmányautóval Kína a Citroen első számú piaca Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Kiakadtak a taxisokra, jön a hatalmas ellentüntetés Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13051 - 13060