Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13061 - 13070 |
![]() |
Lábmozdulattal vezérelhető csomagtérajtó az új Kuga-ban |
|
2012. március 14.
A Genfi Autó- szalonon bemutat- kozott az ott leleplezett, a hazai márka...
|
![]() |
![]() A Ford innovatív, kézhasználat nélkül is nyitható-csukható csomagtérajtót fejlesztett ki: a kategóriában elsőként alkalmazott szerkezet egy lábmozdulattal aktiválható. A kéz használata nélkül működő rendszer lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy, a hátsó lökhárító alatti finom lábmozdulattal nyissák vagy zárják a csomagtérajtót, anélkül, hogy le kellene tenniük a kezükben tartott tárgyakat. “Ez tökéletesen példázza, hogyan fejlesztjük tovább és tovább már meglévő technológiáinkat, hogy azok még inkább vásárlóink hasznára váljanak.” - fogalmaz Dominik Nical, a Ford Európa biztonsági elektronikai szakértője. “Az eredmény pedig egy gyakori probléma praktikus és különleges megoldása – ilyen egyszerű a csomagtérajtó nyitása, miközben mindkét kezünk foglalt. Olyan megoldást dolgoztunk ki, ami kitűnően működik majd a mindennapok során.” A fejlesztőcsoport hat hónapon át dolgozott a Ford Ember-Gép Interfész laboratóriumában, ahol önkéntesek segítségével tesztelték az előző generációs Kuga modellbe beépített rendszer prototípusát. A szigorú, valós körülmények közt folytatott vizsgálatsorozat során sikerült beállítani, mekkora lábmozdulatra reagáljon a berendezés, és elérni, hogy más rendszerek ne zavarják a működését.
Az új rendszer első ízben tavaly mutatkozott be a Kuga észak-amerikai testvérmodelljén, a Ford Escape-en. A vállalat mérnökei újrakalibrálták a berendezést, hogy az megfeleljen az európai használati szokásoknak is – például a vonóhoroggal felszerelt autókon is hibátlanul működjön, hiszen ezt az opciót gyakran választják a Kuga itteni vásárlói. Az automatikus, kézhasználat nélkül működő csomagtérajtó már jövő év elején megjelenik a vadonatúj Kuga modellek felszereltségi listáján a Kulcs Nélküli Nyitás és Motorindítás opciója mellett. További cikkek A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Audi a CeBIT kiállításon - Audi connect |
|
2012. március 14.
Első ízben jelent meg az Audi a hannoveri CeBIT kiállításon. Audi connect koncepciója keretében...
|
![]() |
![]() Az Audi egyértelműen élen jár vetélytársai körében az autós infotainment területén, pontosan tisztában lévén azzal, hogy e szektor már napjainkban is igen jelentős szerepet játszik, s jelentősége a jövőben is rohamosan nő. „A digitalizáció nem csupán a társadalmi változásokat gyorsítja fel, hanem mobilitási szokásainkat is alapvetően átalakítja“ – mondta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. Mint Michael Dick, az igazgatótanács műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Audi connect koncepciónk keretében az egyéni mobilitás egyszerre válik hatékonyabbá, biztonságosabbá és kényelmesebbé.“ Axel Strotbek, az igazgatótanács pénzügy és szervezet területeiért felelős tagja így kommentálta: „Az IT-alkalmazások és az autó egyre nagyobb tempóban közelednek egymáshoz, s a jármű a hálózatok aktív elemévé válik.“ Strotbek tartotta a vásár programjába illeszkedő „Automotive Day" nyitóbeszédét. Az Audi az év elején a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) rendezvényén vonultatta fel legfrissebb infotainment-fejlesztéseit, amelyeket most az európai közönség elé tár. A hannoveri CeBIT világszerte a legjelentősebb és legnagyobb IT-kiállítás és -vásár, olyan új innovációk sokaságának „piactereként”, amelyek a fejlett hálózatok szervezésének számos új módját képviselik. Az Audi időben felismerte ennek kiemelkedő jelentőségét, s az első prémium autógyártóként jelent meg nagyszabású programmal a CeBIT rendezvényén. Az információs technológia kétségkívül „A haladás technikájának” jelentős eleme az Audinál, ahol ötletes IT-megoldások sokasága segíti a csúcsszínvonalú autók fejlesztését, illetve gyártását. Ezek egyrészt biztosítják az egyes munkatársak közötti fejlett kapcsolatot, még vonzóbbá teszik a márka modelljeit, de ezek révén válnak lehetővé az Audi connect szolgáltatásai is. ![]() Az Audi connect koncepció a fejlett hálózatokban működő mobilitás szakterületét öleli fel. Rohamosan változó világunkban az emberek mind újabb és újabb igényei jelennek meg, s privát vagy hivatásbeli mindennapjaik során a hálózati IT kommunikációs alkalmazások már jó ideje maguktól értetődőnek számítanak. Sok, főként fiatalabb felhasználó pedig szinte mindenkor „online” szeretne lenni, természetesen autójában is. Az Audi connect ezen igények maradéktalan kielégítésére törekszik, az autót vezetőjével, az internettel, az infrastruktúrával és a közlekedés további járműveivel kötve össze. Az Audi connect révén nem csupán az internet érhető el az autóból, hanem az autó is megjelenhet az interneten, mégpedig az úgynevezett adatfelhő („cloud“) megoldása segítségével. A jármű ily módon az intelligens internet, a Web 3.0 résztvevőjévé válik, amely a mindennapok tárgyait hálózatba kötve teszi felhasználásukat még ötletesebbé és hasznosabbá. Az Audi ügyfelei számára autóik innovatív fedélzeti technikája egyszerre jelent magasabb színvonalú biztonságot és kényelmet, illetve élvezetesebb vezetést – azaz még kellemesebb élményeket. A World Wide Web hálózatával folytatott kommunikáció jelenleg az Audi „Bluetooth-Autotelefon online” funkciójának UMTS-kapcsolatán keresztül, rövidesen pedig már az új LTE mobilszabvány szerint zajlik. Az LTE mindemellett a jövő korszerű „Car-to-X” kommunikációjában is fontos szerephez juthat. Az autókat egymással, illetve a közlekedési infrastruktúrával összekötő új technológia jóval biztonságosabbá és gazdaságosabbá teheti a vezetést. A vezető számára az Audi connect testre szabott szolgáltatásokat kínál, az „Audi Verkehrsinformationen online” híreitől egészen az „App Audi music stream” technikájáig, amellyel az internetes rádióadók és a csatlakoztatott külső eszközök zenei könyvtárai a jármű rendszerének kezelési felületére integrálhatók. Az Audi lendületesen tovább kívánja bővíteni e palettáját, számos esetben App alkalmazások segítségével. Ily módon az autó távirányítású konfigurálása is lehetővé válik, ami a jövő elektromos hajtásrendszerű e-tron-modelljeiben nyerhet különös jelentőséget, amint az Audi A1 e-tron mobilitás-tervezési eljárása már ma is mutatja. ![]() Mindemellett az Audi infotainment-megoldásainak modulrendszerű koncepciója (Modulare Infotainmentbaukasten; MIB) is az új A3 modellekben tartja premierjét, óriási lépést téve a mobil kommunikációs technika jövője felé. Fejlett architektúrája első ízben teszi lehetővé a járműbeli hardver egyszerű és gyors frissítését, folyamatosan up-to-date technikát biztosítva az autóban. Fontos komponense az Audival igen sikeres együttműködést folytató, piacvezető Nvidia nagysebességű grafikai processzora. Az Nvidia aktuális chipjei a jövőben is megjelennek az Audi modelljeiben. Az IT-technológiák e valóságos diadalmenete végül azt eredményezte, hogy napjainkra nem csupán az egyes közlekedési eszközök alkalmazása változott meg jelentősen, hanem a világ nagyvárosai is. A négykarikás márka 2010-ben hívta életre „Audi Urban Future Initiative” kezdeményezését, hogy a nagyvárosok jövőjét a mobilitás aktuális kérdéseire tekintettel elemezze, illetve tegyen javaslatokat a fejlesztésre. Az „Audi Urban Future Initiative” saját kiállító-területen mutatkozott be a CeBIT alkalmával, ahol a tervezőirodák az „Audi Urban Future Award” révén díjazott öt nemzetközi koncepciója is megtekinthető volt. Az Audi 2012-ben második ilyen díjával is elő kívánja mozdítani „A holnap városa és mobilitása“ téma megvitatását. További cikkek Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Scania áttér az alternatív üzemanyagok használatára |
|
2012. március 14.
A Scania újabb lépést tesz az éghajlatra gyakorolt hatásának csökkentése érdekében.
|
![]() |
![]() „Mint a szállítási megoldások kínálója, fontos számunkra, hogy vezető szerepet foglaljunk el a fenntartható, alternatív megoldások fejlesztése terén és egyúttal meg is mutassuk, hogy a fenntarthatóság és a hatékonyság a gyakorlatban milyen kapcsolatban állnak egymással.” – mondta Anders Nielsen, a Scania gyártási és logisztikai igazgatója. Södertälje-ban a Scania a saját gyártó és összeszerelő-üzemei között szállít alkatrészeket és csomagolóanyagokat. Ezt a belső szállítási feladatot vette át a közelmúltban a teljes egészében a Scania tulajdonában levő Scania Transport Laboratory nevű cég, amelynek fő feladata, hogy normál közúti fuvarok során tesztelje és kiértékelje a járművek teljesítményét. Ezen kívül feladatai közé tartozik a járművezetők gazdaságos és biztonságos vezetésre történő oktatása, valamint teljesítményük folyamatos nyomon követése. „Azzal, hogy etanolt használunk, a Scania meg tudja mutatni, hogy a fenntartható megoldások elérhetők már a jelenleg rendelkezésünkre álló technológiával is.” – tette hozzá Anders Nielsen. ![]() További cikkek Rába-futóművekkel erősít a John Deere ínyenc körúton a Renault Magnummal Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kockázati tőketársaságok érdeklődnek egy új légitársaság alapítása iránt |
|
2012. március 13.
Külföldi kockázati tőke- társaságok érdeklődnek egy új alapítású magyar ...
|
![]() |
![]() Az érdeklődő kockázati tőketársaságokat az elnök nem kívánta megnevezni, csak annyit mondott, készül az üzleti szempontok összeállítása, ami alapja lesz az üzleti tervnek. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba múlt héten elküldött levélre az egyesület még nem kapott választ - mondta. Azt remélik, hogy a magyar állam részt vállal az új magyar légitársaság megalakításában. Az egyesület arra is számít, hogy apportként a vállalkozásba viszik a Malév két leányvállalatát, a karbantartó céget, az Aeroplexet, és a földi kiszolgálással foglalkozó Ground Handlinget, valamint a még meglévő repülőtéri résidőket (slotokat), azaz a le- és a fölszállás időpontjára szóló jogosultságot adott légikikötőben. Vécsei Mihály a Malért sajtótájékoztatója előtt nyilatkozva az MTI-nek úgy tudta, hogy a slotok szeptemberig nem vesznek el, azokkal addig lehet rendelkezni. Az elnök beszámolt arról is, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a Malév-pilóták és légi utaskísérők érdekképviseleti szervezeteivel, a Hunalpával és a Hunaccával, valamint a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségével (MUISZ) és a Magyar Repülő Szövetséggel. Ez utóbbi szövetség négyezerrel gyarapítja a civil kezdeményezés 15 ezer regisztrált főből álló táborát. ![]() A csődbe ment Malév márciusban ünnepelné megalakulásának 66 évfordulóját - mondta Vécsei Mihály, és ebből az alkalomból a Malért ünnepséget rendez az ismét megnyitott Ferihegy Repülőgép Emlékparkban március 30-án. További cikkek Veszteséggel zárta 2011-et az Air France KLM légitársaság Nem pótolhatatlan a Malév Veszteséggel zárta az évet a lengyel légitársaság Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Irányjelző Közlekedési Magazin - márciusi ajánló |
|
2012. március 13.
Az Irányjelző Közlekedési Magazin márciusi adásában bemutatjuk az első ...
|
![]() |
![]() megnézem További cikkek Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2012 februári műsora Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2012 januári műsora Az Irányjelző Közlekedési Magazin 2011 decemberi műsora Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Vezetőközpontú sportkocsi – Toyota GT 86 |
|
2012. március 13.
A Toyota régóta várt, kompakt 2+2 üléses sportkocsija, a GT 86 a 2012-es Genfi Autó ...
|
![]() |
![]() Az Európa-szerte 2012 nyarától forgalmazott GT 86 kifejezetten vezetőközpontú autó. A legkisebb gázadásra is precízen és késedelem nélkül reagáló sportkocsi a vezetés színtiszta, valódi örömét nyújtja mindazoknak, akik számára az autózás sokkal inkább szenvedély, mint szükséglet. Az alacsony és nagyon áramvonalas karosszéria feszesen simul a mérnöki fókuszpontokra a GT 86 vadonatúj padlólemeze fölött. Ahelyett, hogy nagy és nehéz motort alkalmaztak volna a teljesítmény eléréséhez, a GT 86 tervezői visszatértek a Toyota sportautós hagyományaihoz, így az új modell világszerte egyedülálló hajtáslánc-kombinációt kínál: a kompakt, elölre beépített, pörgős boxer benzinmotor a hátsó kerekeket hajtja. E különleges hajtáslánchoz a világ legkompaktabb négyüléses kialakítása, valamint kis saját tömeg, kis tehetetlenség, alacsony tömegközéppont és – mindezeknek köszönhetően – a lehető legjobb teljesítmény/tömeg arány társul. Ezen jellemzők révén a GT 86 élénk, könnyen előcsalogatható teljesítményt, élvezetes és robbanékony menetdinamikai jellemzőket kínál minimális elektronikus beavatkozással és maximális vezetési élménnyel. A Toyota lelkes mérnökei a klasszikus sportkocsi-élmény tisztaságát szem előtt tartva tervezték meg az autót. A versenyeken tökéletesített, a legigényesebb rajongók magas elvárásaihoz igazított GT 86 modellben tovább él a Toyota összes egykori sportkocsijának szellemisége, és ezzel hamisítatlan, magával ragadó vezetési élményt kínál. A 86-os szám A típusjelzésben szereplő szám egyfelől tisztelgés a Corolla Levin AE86 lenyűgöző vezethetősége, illetve tulajdonosaival és szerelőivel ápolt, egyedi, szoros kapcsolata előtt, másfelől a 86-os szám egy egészen más, meghatározó szerepet is játszott a Toyota új sportkocsijának fejlesztése során. A boxermotor azonos furat-löket aránya (86 mm x 86 mm) nemcsak műszakilag ideális, hanem a Toyota sportmotorok gazdag hagyományához is hű maradt. A 2000GT legendás 3M motorja, vagy a Supra 1G-G erőforrása mind soros hathengeres konfigurációjúak voltak, azonos furat-löket aránnyal (75 mm x 75 mm). A Celica és az MR2 soros négyhengereseiben szintén négyzetes furat-löket aránnyal (86 mm x 86 mm) találkozhattunk. Sőt: még a GT 86 krómozott kipufogóvégének átmérője is pontosan 86 mm… ![]() 4.240 mm-es hosszával, 1.775 mm szélességével, mindössze 1.285 mm-es magasságával és 2.570 mm-es tengelytávolságával az új GT 86 a világ legkompaktabb építésű négyüléses sportkocsija. A széleskörűen alkalmazott tömegcsökkentési megoldásoknak köszönhetően a jármű mindössze 1180 kilogrammot nyom. A négyhengeres boxer orrmotor csekély magasságának, valamint a minden eddigi Toyota modellnél alacsonyabb (400 mm) vezetői csípőpont magasságnak köszönhetően a GT 86 ultra-alacsony, mindössze 460 mm tömegközépponttal rendelkezik. Az ideális egyensúly érdekében mind a motor, mind pedig a vezetőülés a lehető legalacsonyabbra és leginkább hátra került, így a GT 86 majdnem tökéletes, 53:47 arányú tömegelosztással büszkélkedhet. Az optimális statikus tömegelosztás a motorteljesítmény függvényében változik; 150 lóerő körüli járműveknél az ideális érték 51:49 (enyhén orrnehéz), míg egy hasonló futóművű, de 300 lóerős autó esetében kedvezőbb az 50:50 százalékos érték. A Toyota mérnökei megállapították, hogy intenzív vezetés során az GT 86 „orrnehéz”, 53:47 arányú tömegeloszlása biztosít optimális válaszreakciókat a legkisebb kormánymozdulatra, gáz- és fékparancsra, lehetővé téve a vezetők számára, hogy a lehető legjobb menettulajdonságok érdekében késlekedés és erőfeszítés nélkül tartsák kontroll alatt a jármű dinamikus átterhelődését. A GT 86 futóművének, fékrendszerének és kormányművének finomhangolása révén maximálisan kiaknázhatók a szerény tömegben, a szupersportkocsikat jellemző kis inerciában és az ultra alacsony tömegközéppontban rejlő lehetőségek. Mindez lehetővé teszi a vezető számára, hogy teljes mértékben kihasználja az új Toyota sportautó letisztult, kivételesen fürge vezethetőségét, agilis dinamizmusát és kanyarvételi adottságait. ![]() Az elöl és hátul alkalmazott, tekintélyes átmérőjű, nagyteljesítményű, belső hűtésű tárcsafékek minden eddigi Toyota modellétől eltérő fékérzetet közvetítenek. A pedál lenyomására adott fékreakciót precíz modulációra hangolták; a fékezés során fellépő dinamikus átterhelődés így a lehető legfinomabban megy végbe, ami segít a vezetőnek precízen irányítani az autót. Az AE86 legendás fekete versenykerekei előtt tisztelegve a GT 86 17 colos könnyűfém keréktárcsáit egyedi kerékagyborítás díszíti. A Toyotánál ez az alkatrész hagyományosan 60 mm átmérőjű, ám ez esetben 49 mm-re csökkentették, ami azonos merevség mellett kisebb tömeget eredményezett, ugyanakkor a küllőket hosszabbnak, a keréktárcsát pedig nagyobbnak láttatja. A Toyota mérnökei arra törekedtek, hogy a GT 86 menetdinamikai ereje ne függjön a nagyteljesítményű abroncsok alkalmazásától, ezért az új sportmodellt a Priuséval azonos, 17 colos abroncsokkal szerelték fel. Ezek az abroncsok rendkívül semleges, kiszámítható tulajdonságokkal rendelkeznek, így lehetővé teszik a futóműben és a felfüggesztésben rejlő lehetőségek maximális kiaknázását. Azáltal pedig, hogy a GT 86-ost a Prius abroncsaival bizonyított, kiváló vezethetőségre hangolták, azok a vásárlók, akik mégis nagyteljesítményű abronccsal szerelik fel autójukat, azonnal értékelik majd a fokozott menetteljesítményt. Az első Toyota D-4S technológiát alkalmazó boxer erőforrás a világon A GT 86 2,0 literes, benzines szívómotorja a Subaru és a Toyota közös fejlesztőmunkájának eredményeként született, aminek során a két vállalat nemcsak technikai ismereteit, hanem a sportkocsik iránti szenvedélyét is egyesítette. ![]() A négyhengeres boxermotorhoz egyaránt kapcsolódhat hatfokozatú manuális és hatfokozatú automatikus váltómű. A manuális váltó élvezetesen és könnyen kezelhető, rövid karja gyors, pontos kapcsolásokat biztosít, míg az automata egység a kormányra szerelt, sportos váltófülekkel vezérelhető. A hátsó kerekekre jutó nyomatékot részlegesen önzáró differenciálmű osztja el, így a tapadás minden körülmények közt ideális. A GT 86 ABS-e és kikapcsolható VSC biztonsági rendszere különleges hangolást kaptak, így az autó teljesítménye és menetdinamikája egészen a végső határokig kihasználható, minimális elektronikus beavatkozás mellett, így szabadon érvényesülhet a vezetés tiszta élvezete. Látványos formaterv: klasszikus stílus és funkcionális szépség A ‘neofunkcionalista’ irányvonal alapján megformált GT 86 karosszériáját a technikailag lehetséges legkompaktabb méretűre alakítottuk. Ez a megoldás, valamint az alacsony tömegközéppont és a kiváló, F1-technológia által ihletett áramvonalas kialakítás olyan klasszikus, magával ragadó stílust eredményezett, ami a Toyota sportautók legszebb hagyományait idézi. A merész, letisztult, mégis ikonikus stílus a Toyota új formanyelvének két pillérén nyugszik. Az egyik az orr-rész Under Priority dizájnja, amely a nagyméretű alsó légbeömlőre helyezi a hangsúlyt; ez az autó látványos és feltűnő alsó részére irányítja a tekintetet. A másik a Keen Look irányzat, amely tiszta, intelligens és kifejező stílust teremt. ![]() A GT 86 egy különleges koncepció: az „aero szendvics” szerint épült fel. Az autót alulról, felülről, valamint mindkét oldalról levegő préseli össze – a karosszériát gyakorlatilag szendvicsként fogja körül, így függőleges és vízszintes irányban egyaránt stabilizálja a levegő, mégpedig anélkül, hogy az hátrányosan érintené az autó légellenállási együtthatóját. A ‘Pagoda’ tető mélyített kontúrja ennek az aerodinamikai rendszernek a működését demonstrálja; hasonló kialakítással találkozhatunk a fenéklemezen. Emellett az autó több pontján stabilizáló légterelő lapokat (japánul ‘sakana’, azaz ’hal’) helyeztek el. Az oldalt és a fenéklemezen egyaránt elhelyezett sakanák még tovább fokozzák a GT 86 oldalirányú stabilitását. Ergonomikus, funkcionális, vezetőközpontú műszerfal A teljes egészében a vezető köré rendezett műszerfal újraértelmezi a sportos autóvezetés lényegét. Ennek érdekében minden olyan elemet, amivel az autós közvetlen kapcsolatba kerül, az ergonómia és funkcionalitás szempontjai szerint alakítottunk ki, hogy a GT 86 vezetése olyan érzetet keltsen, mintha a jármű a vezető testének meghosszabbítása lenne. Az ülések kialakítását a Nürburgringen folytatott, fáradhatatlan tesztek során, valamint versenykörülmények között tökéletesítették, ezzel biztosítva, hogy azok hosszabb utazások alkalmával is messzemenőkig kényelmesek maradnak. Az üléstámlák és az ülőlapok felületeit úgy alakítottuk ki, hogy gyorsítás közben mind az elöl, mind az oldalt és hátul ébredő g-erőkkel szemben optimálisan megtámassza a testet. Különleges formázásuk révén az első ülések nemcsak kényelmesek, a vezető könyökét sem akadályozzák sebességváltás közben. A kormánykerék átmérője mindössze 365 mm – ez az eddigi legkisebb Toyota kormány –; szarvasbőr burkolatát a tesztpilóták visszajelzései alapján készítettük, úgy,hogy bármilyen vezetési helyzetben kiváló kormányzási érzetet adjon, és remek fogás essen rajta. ![]() A GT 86 utasterének különlegessége a világon elsőként alkalmazott, keret nélküli visszapillantó tükör. Ez a tetszetős, könnyű kialakítás maximális kilátást engedélyez hátrafelé, ugyanakkor a lehető legkisebb mértékben akadályozza az előretekintést. A műszerfal vezetőközpontú hangulatát tovább erősíti a középkonzolon elhelyezett motorindító nyomógomb, a szénszálhatású betétek, a sportos, teljesen fekete tetőkárpit, a vörös öltések, a repülőgépeket idéző billenőkapcsolók, az alumínium pedálsor, valamint a választhatóan fekete vagy fekete-piros belső színharmónia. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsik fél évszázados hagyománya ihlette A Toyota ötven éven át alkotott olyan izgalmas, vezetőközpontú, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsikat, amelyek legalább annyira népszerűek voltak a nagyközönség körében, mint amilyen sikeresek a versenypályákon. Ezen gazdag sportautós múlt három meghatározó modellje: a Toyota Sports 800, a Toyota 2000 GT és az AE86 legkiválóbb tulajdonságai születtek újjá a GT 86 személyében. ![]() A soros hathengeres, kétliteres motorral hajtott, gyönyörű 2000 GT kupé a Tokiói Autókiállításon mutatkozott be 1965-ben, világszerte megalapozva a vállalat sportautó-építői hírnevét. A modell formavilága még ma is kifinomultnak, vagánynak, frissnek számít. A GT 86 tervezése során egy 2000 GT modellt állítottak a fejlesztés alatt álló, új sportkocsi agyagmakettje mellé. A dizájnerek anélkül folytatták munkájukat, hogy konkrét utasításokat kaptak volna, néha rápillantva a 2000 GT-re. így aztán a GT 86 formatervét áthatja a 2000 GT szellemisége, anélkül, hogy az újonc teljesen másolta volna nagy elődjét. Az AE86-tól alkatrészt nem, csupán szellemiségét örökölte a GT 86. Az AE86 korántsem volt extrém sportkocsi: szerény árfekvésű modell volt, tömeggyártású motorral, és kompakt, orrmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánccal. A Corolla Levin AE86 orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánca, kompakt méretei, kis tömege, tökéletes egyensúlya és kiemelkedő teljesítmény-tömeg aránya révén a rali- és pályaversenyek magától értetődő szereplője volt egész gyártási ciklusa (1983-1987) során. Rendkívül könnyű szerkezetével, és azzal a tulajdonságával, hogy szinte vezetője testének meghosszabbításaként működik, és ezáltal intim, magával ragadó vezethetőséget biztosít, a GT 86 tökéletesen megragadja a Corolla Levin AE86 izgalmas szellemiségét. Ráadásul számtalan testre szabható alkatrésze révén a nagyszerű elődhöz hasonlóan az új modell is arra törekszik, hogy megfizethető, tulajdonosával együtt fejlődő autó legyen. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Suzuki G70 a 2012-es Genfi Autószalonon |
|
2012. március 13.
A 2012-es Genfi Autó- szalonon a Suzuki bemutatja a G70 modellt. Az autó a 2011-es ...
|
![]() |
![]() A G70 nevet a kisautó a fejlesztés során használt egyik „beceneve" nyomán kapta. A Suzuki minden modell fejlesztésénél kulcsszempontként kezeli a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését, ugyanakkor az „A" szegmens esetében még ezen felül is kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy járművei minden tekintetben megfeleljenek a vásárlók elvárásainak. Ennek jegyében fejlesztette ki a Suzuki a G70 modellt, amelynek szén-dioxid-kibocsátása - ahogy az autó neve is utal rá - nem haladja meg a 70 grammot kilométerenként. Az autó a közeljövőben piacra kerülhet. Bár a G70 motorja benzinüzemű, üzemanyag-takarékossága és károsanyag-kibocsátási értékei a hibrid üzemű járművekéivel azonos szintűek. Ez annak köszönhető, hogy a G70 mindössze 730 kilogrammot nyom, és légellenállása több mint 10 százalékkal kisebb, mint a Suzuki jelenleg gyártott modelljeié az „A" szegmensben. A G70-et közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és indítórendszerrel ellátott turbó benzinmotor hajtja. összességében a G70 szén-dioxid-kibocsátása nem haladja meg a kilométerenkénti 70 grammot. A G70 legfontosabb tulajdonságai • könnyű, nagy szilárdságú karosszéria • jellegzetes, a tágasságot a kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal ötvöző formatervezés • 800 cm3-es, közvetlen befecskendezésű, benzinüzemű turbómotor, fokozatmentes sebességváltó (CVT) • automatikus motorleállító és indítórendszer regeneratív fékezéssel • divatos zöld-fehér színkombináció emeli ki az autó kontúrját • lebegő interfészes érintőképernyős kijelző rendszer a vezető még jobb tájékoztatására ![]() A G70 karosszériája könnyű, de a hagyományosnál több ívnek köszönhetően merev. A modellben használt alkatrészek és anyagok ugyancsak a jármű tömegének csökkentését szolgálják. Mindezek eredményeképpen a G70 mindössze 730 kilogrammot nyom (több mint 100 kilogrammal kevesebbet, mint Suzuki Alto). Fejlett aerodinamikai tulajdonságok Formai kialakításának köszönhetően a G70 aerodinamikai tulajdonságai kiválóak, utastere pedig kényelmes. Viszonylag meredeken emelkedő szélvédője egyszerre biztosít jó kilátást és tereli a levegőt lágyan a jármű teteje, illetve oldalai felé. Ezen kívül olyan megoldások csökkentik a légellenállást, mint a kombinált hátsó lámpa, amely egyenletes légáramlást biztosít a jármű hátulja felé, vagy a C oszlop légáramot terelő díszlécei. A G70 légellenállási együtthatója több mint 10 százalékkal alacsonyabb, mint a Suzuki jelenleg gyártott modelljeié az „A" szegmensben. Hajtáslánc A csekély tömegből és kis légellenállásból fakadó kiváló környezetvédelmi mutatókat tovább javítja a fokozatmentes (CVT) sebességváltóval ellátott, rendkívül hatékony, 800cm3 es, közvetlen befecskendezésű benzinüzemű turbómotor. További üzemanyag-takarékos technológiák Nagyban hozzájárul az üzemanyag-takarékos működéshez a „regeneratív" fékezéses automata motorleállító és indítórendszer, amely tárolja, majd újrahasznosítja a G70 lassítás közben felszabaduló mozgási energiáját. Formavilág A G70 több, mint egy újabb környezetbarát autó a sok közül: „érzelemmel teli" stílusa jellegzetes karaktert kölcsönöz a modellnek. Formanyelvének üzenete: „prémium a mindennapokra", vagyis érett elegancia és kifinomult minőség. Az áttetsző anyagok és az élénk színek a légiesség érzetét keltik, és jól érthetően fejezik ki, hogy a G70 környezetkímélő kisautó. ![]() Az elegáns, futurisztikus utastérben egyedülálló, lebegő interfész tájékoztat a navigáció, az audió és a klíma működéséről. Az átlátszó érintőképernyőn könnyen olvashatók az információk, és ugyanilyen könnyű a berendezések kezelése. A G70 lebegő interfészén a vezető preferenciáinak megfelelően jelennek meg a célállomással és a zenékkel kapcsolatos ajánlások - a preferenciákat a rendszer az útadatokból és a regisztrált keresésekből következteti ki. A lebegő interfész térképen jelzi, ha valamelyik ismerős a közelben autózik, és a vezető megoszthatja velük az útvonalra vonatkozó információkat. A G70 szórakoztató formában tájékoztató „infotainment" rendszere még élvezetesebbé teszi az utazást. Színvilág A karosszéria zöld színe hangsúlyozza a G70 környezetbarát tulajdonságait. A fényezés mély, kifinomult karaktere kiemeli a kisautó jellegzetes, határozott vonalvezetését. A tető tiszta, fehér fénye a könnyű modellhez illő divatos, kéttónusú megjelenést biztosít. Főbb műszaki adatok Teljes hossz: 3550 mm Teljes szélesség: 1630 mm Teljes magasság: 1430 mm Tengelytáv: 2425 mm ülőhelyek száma: 4 Erőforrás: 800cm3-es közvetlen befecskendezésű, benzinüzemű turbómotor; automatikus motorleállító és indítórendszer regeneratív fékezéssel Tömeg: 730 kg Meghajtás: CVT, orrmotor, elsőkerék-meghajtás További cikkek 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az EU klímaügyi biztosa járt a Ford üzemében |
|
2012. március 13.
Connie Hedegaard, az Európai Unió klímaügyi biztosa ellátogatott a Ford Európa kölni ...
|
![]() |
![]() Hedegaard három ‘zöld’ Focust is kipróbált: a kategóriaelső 1.6 TDCi Focus ECOnetic Technology modellt, a Focus 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt változatát, valamint a Ford első elektromos hajtású személyautóját, a Focus Electricet. A látogatás is igazolja a Ford stratégiai elkötelezettségét, hogy vezető szerepre tegyen szert a CO2-emisszió stabilizálásában, ami által tartható a globális felmelegedés megcélzott, 2 fokos értéke; az általánosan elfogadott vélekedés szerint ezen a szinten még elkerülhetők a súlyosabb következmények Connie Hedegaard, az Európai Unió klímaügyi biztosa ma látogatást tett a Ford Európa kölni gyártóüzemében, ahol megismerte a vállalat törekvéseit a CO2-kibocsátás jelentős mérséklésére. Hedegaard megtekintette a Cologne-Niehl Fiesta üzemet, ahol a következő hónapokban megkezdődik az új Fiesta ECOnetic modell gyártása, később pedig kipróbált három ‘zöld’ Focust: a kategóriaelső 1.6 TDCi Focus ECOnetic Technology modellt, a Focus 1,0 literes EcoBoost motorral szerelt változatát, valamint a Ford első elektromos hajtású személyautóját, a Focus Electricet. “örömünkre szolgál, hogy az uniós biztosnak alkalma nyílt kipróbálni ezeket az autókat, s hogy személyesen is megtapasztalhatta: az alacsony, vagy nulla CO2-kibocsátás nem jelent kompromisszumot a vezetési élvezet tekintetében.” – kommentálta a biztos látogatását Barb Samardzich, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “A Ford garantálja, hogy a génállomány, amely autóinkat oly népszerűvé tette, továbbra is érintetlen marad, még akkor is, ha nagy mértékben tovább csökkentjük járműveink CO2-kibocsátását.” – tette hozzá Samardzich. ![]() “Jóleső érzéssel vettük tudomásul, hogy az Európai Unió klímaügyi biztosa ilyen aktívan érdeklődik európai tevékenységünk iránt.” - fogalmaz Wolfgang Schneider, Ford Európa jogi, kormánykapcsolati és környezetvédelmi alelnöke. “A CO2-kibocsátás erőteljes csökkentése a Ford kötelességvállalásának szerves része; mi is ki akarjuk venni részünket abból a munkából, amelynek célja a légköri CO2-szint stabilizálása 450 ppm értéken, s ezáltal globális felmelegedés megcélzott, mindössze két fokos értékének biztosításában, ami az EU klímapolitikájának legfontosabb eleme.” – teszi hozzá. Az új Focus 1.0 EcoBoost modell fontos szerepet játszik a Ford flottaszintű CO2-kibocsátásának mérséklésében. A háromhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor révén az autó CO2-emissziója a kategória legjobb értéke, ugyanakkor az erőforrás a nagyobb motorok teljesítményét nyújtja. ![]() További cikkek Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új Continental gumiabroncs termékcsalád uniós minőségi jelzésekkel |
|
2012. március 13.
A Continental AG abroncsgyár európai termék- bemutató körútja első állomásán, Buda- pesten ...
|
![]() |
![]() Az Európai Unióban értékesített gumiabroncsokat 2012 novemberétől a gördülési ellenállást, a nedves tapadást és a külső menetzajt kategorizáló jelzéssel kell ellátni. Az előírás a 2012. július elseje után gyártott abroncsokra vonatkozik. A kategória besorolást szerepeltetni kell az abroncshoz mellékelt technikai leírásban, fel kell tüntetni az árcédulán, magán a kiállított terméken, valamint a számlán is. Az abroncs gördülési ellenállása a jármű üzemanyag fogyasztására van hatással. Az egyes abroncs besorolási kategóriák között a jármű fogyasztásában száz kilométerenként 0,1 liter különbség jelentkezhet. Az abroncs nedves tapadási együtthatója a jármű féktávolságát befolyásolja. Az egyes besorolási kategóriák között óránként 80 kilométeres sebességről fékezve a jármű által megtett fékút hat méterrel is eltérhet egymástól. A három új kategória jelzést az egyes gumiabroncs gyártóknak saját minőségi szempontjaikra támaszkodva kell bevezetniük, ezért a felhasználók számára az egyes gumiabroncsok közötti tényleges minőségi eltérésekről továbbra is a szaklapok tesztjei szolgálnak majd pontos és megbízható útmutatással. A szaklapok tesztjei az újonnan bevezetésre kerülő 3 kritérium mellett még számos más minőségi paramétert is értékelnek. Az előírások teljesítését az EU 2016 tavaszától, a szabály életbe léptetése után mintegy 40 hónappal értékeli ki, különös tekintettel az értékesítési pontokon adott tájékoztatásra. Az uniós szabály be nem tartását a 27 tagország mindegyike saját hatáskörében szankcionálja. ![]() Ugyanakkor a Continental szerint még az új jelzési előírások sem adnak kellő tájékoztatást a például téli abroncsok minőségi paramétereiről. "A szaklapok által értékelt mintegy 20 minőségi paraméterből az abroncson ténylegesen mindössze három szerepel" - mutatott rá Alexander Bahlmann, a Continental szóvivője. "Jelenleg az észak- és Közép-Európában létfontosságú téli abroncsok sajátos minőségi paraméterei teljes mértékben figyelmen kívül vannak hagyva." További cikkek Létszámot bővít a Continental Veszprémben Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Még markánsabb - Sandero Stepway 2 |
|
2012. március 12.
A Sandero Stepway, a Sandero „kalandor” kivitele megújul és a még markánsabb, még ...
|
![]() |
![]() A Sandero Stepway 2 vadonatúj kialakítású belső tere a modell természet iránti rajongásáról tanúskodik: a Stepway típusjelzés mellett új TEP/szövet kárpitozás, hálós tárolózsebek és számos egyéb kiegészítő teszi egyedivé a kivitelt. Az ügyfelek kétféle belső téma közül választhatnak, amelyek eltérő színű középkonzolt, ajtókilincseket, biztonsági öveket és öltéseket alkalmaznak – a diszkrét verzió szürke, az extravagánsabb piros színben. Egy opciós kiviteli csomag révén pedig az ülések, a kormánykerék és a váltógomb egyaránt fekete bőrbe öltöztethető. A Sandero Stepway 2 új rádiót is kapott, kormányra szerelt kezelőszervekkel, a műszerfalon kialakított USB és AUX bemenetekkel, továbbá Bluetooth® mobiltelefon-kompatibilitással. Az újdonságok sorát az 1,6 literes, 105 lóerős, bioetanollal üzemeltethető motor zárja. Ez a csupán bizonyos piacokon elérhető erőforrás teljesíti a Dacia eco² károsanyag-kibocsátási normáit, és híven igazolja, hogy a bőséges teljesítmény és a környezeti tudatosság igenis megférhet egymás mellett. ![]() További cikkek A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét 82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13061 - 13070 |