Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13071 - 13080 |
![]() |
Rába-futóművekkel erősít a John Deere |
|
2012. március 12.
A Rába Járműipari Holding Nyrt. újabb öt évre szóló beszállítói szerződést írt alá amerikai partnerével...
|
![]() |
![]() A közlemény szerint több mint egy évtizedes együttműködést követően a John Deere ismét a Rábát bízta meg egyik csúcskategóriás terméke, az 560 lóerős, gumihevederes traktor futóműveinek kifejlesztésével. A fejlesztés eredményesen zárult, a sorozatgyártás megkezdődött, és a felek 5 évre szóló hosszú távú szállítási megállapodást kötöttek. A járművet és annak futóművét a nagyméretű farmgazdaságokon előforduló legnehezebb mezőgazdasági munkákra, és új funkcióként az extrém terheléseket jelentő építőipari alkalmazásokra - például földgyaluzás - tervezték. Pintér István, a Rába elnök-vezérigazgatója a közleményben úgy nyilatkozott, hogy a sikeres fejlesztési projekttel a Rába tovább növelheti a magas hozzáadott értékű termékek arányát az értékesítésében, és megerősítheti pozícióját a stratégiai szegmensnek számító nagyteljesítményű mezőgazdasági erőgépek piacán. Az e szegmensből származó árbevétel 2012-ben elérheti a 30 millió eurót (mintegy 9 milliárd forint). A Rába Járműipari Holding konszolidált árbevétele 2011-ben 39,32 milliárd forint volt, 10 százalékkal magasabb az előző évinél. Az export árbevétel 22 százalékkal 25,43 milliárd forintra nőtt, az összes árbevétel 65 százaléka exportból származott. A társaság a 2010. évi 859 millió forint veszteséggel szemben tavaly 465 millió forint adózott nyereséget ért el. ![]() További cikkek A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét ínyenc körúton a Renault Magnummal MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Emelkedik az üzemanyagok ára, új benzinár-csúcs |
|
2012. március 12.
Emeli bruttó 7-7 forinttal a 95-ös benzin és a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát ...
|
![]() |
![]() A Mol egy hete bruttó 5 forinttal emelte a 95-ös benzin nagykereskedelmi árát, míg a gázolajét bruttó 4 forinttal csökkentette. Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. További cikkek 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
82. Genfi Autószalon - BMW M Performance Automobile |
|
2012. március 12.
Exkluzív teljesítmény, jellegzetes „M Feeling” és kiemelkedő gazdaságos- ság ...
|
![]() |
![]() A 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon tartott négyes világpremierrel indítja útjára a BMW M GmbH teljesen új termékkategóriáját. A „BMW M Performance Automobile” paletta tagjai a mindennapos használat kárára kötött minden kompromisszum nélkül, illetve példamutató gazdaságosság mellett teljesítik a vásárlók fokozott teljesítményszint, még pontosabb irányíthatósági tulajdonságok illetve még inkább kifejező dizájn iránti igényeit. Bemutatkozásként a BMW M550d xDrive, a BMW M550d xDrive Touring, a BMW X5 M50d és a BMW X6 M50d érkezik a piacra. Legfontosabb közös ismertetőjegyeik a világ leginnovatívabb, legerősebb és legtakarékosabb soros, hathengeres dízelmotorja, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere, az M-specifikus futómű-hangolás és a különösen karakteres dizájn. A hármas turbófeltöltéssel és common-rail közvetlen befecskendezéssel működő, új dízel aggregát teljesítménye 280 kW/381 LE, míg maximális forgatónyomatéka 740 Nm. A „BMW M Performance Automobile” tagjai számára a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó, az xDrive összkerékhajtás, a futómű-technika és az aerodinamikai kialakítás egyaránt modell-specifikus hangolással, illetve karakterisztikáik a BMW M GmbH termékeire oly jellemző precizitásával jelenik meg. Mindez elsősorban e modellek mozgékonyságára igaz, de e koncepció a gazdaságosság területén is új csúcsértékeket képvisel. A BMW M550d xDrive például álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra átlagos tüzelőanyag-fogyasztása pedig az EU-tesztciklus során mindössze 6,3 literre adódott 100 kilométerenként. ![]() További cikkek 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét |
|
2012. március 12.
A Volkswagen Csoport a környezet védelmében is még magasabbra helyezte a mércét ...
|
![]() |
![]() A vállalatcsoport ennek szellemében az elkövetkező öt év során az összesen 62,4 milliárd eurót előirányzó beruházási programjának több mint kétharmadát kívánja közvetve vagy közvetlenül még gazdaságosabb járművek és új hajtásrendszerek kifejlesztésére, valamint a környezetkímélőbb termelésre fordítani. „A 2012-es Genfi Autószalon egyben a Volkswagen Csoport alapvető környezetvédelmi átszervezésének kezdete is“ – jelentette be kedden Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke a Genfi Autószalonon. „Egyértelmű célunk, hogy a Volkswagent környezetvédelmi szempontból is vezető autógyártóvá fejlesszük.“ A Volkswagent a dolgozói, a társadalom és a környezet felé egyaránt felelősségteljes tevékenység jellemzi. „Ez 2018-ig megfogalmazott stratégiánk alapvető és központi eleme. Csakis az járhat tartósan az élen, aki e dimenziókat érzékeli és a gyakorlatban is meggyőzően érvényesíti“ – hangsúlyozta Winterkorn, majd így folytatta: „A hosszú távú fenntarthatóság terén is egyértelműen magasabbra emeltük a mércét.” Mint elhangzott, ezen összefüggésben a vállalatcsoport a 2006 és 2015 közötti időszak során 30 százalékkal kívánja mérsékelni európai új autóinak szén-dioxid-kibocsátását. „Ezzel a Volkswagen Csoport flottája 2015-ben első ízben léphet be a rendkívül fontos 120 g/km szén-dioxid-kibocsátási határérték alá“ – jelentette ki Winterkorn. Mint elmondta, ennek során minden új típusgeneráció átlagosan 10-15 százalékkal lesz gazdaságosabb elődjénél. Moduláris keresztmotoros platform: gazdaságosságnövelő műszaki megoldások minden új típus számára már szériakivitelben A „Moduláris keresztmotoros platform (MQB)“, folytatta Winterkorn, immár minden piaci kategóriában, és a vállalatcsoport minden márkája számára elérhetővé teszi a gazdaságosság jelentős növelését, valamint az alternatív hajtási technikákat. „Az MQB alapjain a Volkswagen Csoport az elkövetkező évek során minden új típus esetében már széria kivitelben kínálja fejlett gazdaságosságnövelő műszaki megoldásait. A következő mérföldköveket ezen az úton az idei év során az új Audi A3 és legnagyobb darabszámban értékesített modellünk, a Golf jelenti majd” – mondta Winterkorn. ![]() 25 százalékkal környezetkímélőbb termelés A sokmilliárdos beruházási program egyik további súlyponti elemét a termelés, illetve annak energiaellátása terén érvényesített hosszú távú fenntarthatóság képezi. Mint Winterkorn kiemelte: „A Volkswagen nem csupán környezetkímélőbb üzemű járművek kifejlesztésén fáradozik, hanem igyekszik azokat a hosszú távú fenntarthatóság szempontjából is a lehető legkedvezőbb módon előállítani. Ennek szellemében fogalmaztuk meg célkitűzésünket, amely szerint a Volkswagen Csoport termelését 2018-ig 25 százalékkal kívánjuk környezetkímélőbbé fejleszteni.“ Mindemellett bejelentette, hogy a Volkswagen Csoport 2020-ig termelése energiaellátásának üvegházhatású gázkibocsátását 40 százalékkal kívánja csökkenteni: „Ehhez mintegy 600 millió eurót tervezünk a megújuló energiaforrások – nap-, szél- és vízenergia – kiaknázásába invesztálni.“ További cikkek ínyenc körúton a Renault Magnummal Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
82. Genfi Autószalon - Toyota NS4 plug-in hybrid |
|
2012. március 12.
A Toyota NS4 a plug-in hybrid elektromos járművek új generációját képviseli.
|
![]() |
![]() Elegáns, harmonikus arányú karosszéria érzelmeket keltő formatervével a Toyota NS4 új stílusirányzatot képvisel a Toyota márkán belül. Az alacsony építésű, messze előrenyúló utaskabinnal megalkotott tanulmányautó formavilága erősen kihangsúlyozza az Under Priority formanyelv áramvonalas jellegét. Az új generációs, kompakt padlólemezre épített négyüléses, négyajtós Toyota NS4 hossza 4.650 mm, szélessége 1.770 mm, magassága pedig mindössze 1.370 mm. Tekintélyes, 2.700 mm-es tengelytávolságát a Prius modelltől örökölte. A rendkívül áramvonalas Toyota NS4 mélyre húzott orr-részét és alacsony tetővonalát a meredeken megdöntött A-oszlop köti össze. Maga az A-oszlop kifejezetten vékony; ez a megoldás nemcsak elegánsabbá varázsolja a PHEV-tanulmány megjelenését, hanem jelentős mértékben javítja a kilátást az autóból. Az oszlopok vékony kialakítása azonban nem jelenti azt, hogy az autó borulásvédelme csökkent volna. ![]() A motoros mozgatású, hattyúszárny formájú ajtókon át könnyű a ki- és beszállás, a finoman megmunkált, krómozott rátétek pedig a könnyedség hangulatával ruházzák fel a tanulmányautót. Az elegáns, 19 colos könnyűfém keréktárcsákon alacsony gördülési ellenállású, 225/40R 19 abroncsok feszülnek. A hátsó lökhárító nagyméretű, trapéz alakú nyílása hangsúlyosan rímel az Under Priority orrkialakítás formavilágára. A Keen Look spoiler-stílusú lámpatestek kifutnak az autó oldalára, s éles, kiugró peremeik révén légterelőként funkcionálnak. A praktikus farkialakítás stílusosabbá varázsolja az autó külső megjelenését, emellett pedig kiváló hozzáférést biztosít a csomagtérhez is. Innovatív technológiák az utastérben A lendületes vonalakkal és egyedi formákkal megalkotott, magával ragadó utastér innovatív és intuitív Ember-Gép kapcsolat (HMI) és legújabb generációs, környezetbarát anyagai kiemelkedő minőséget és kényelmet kínálnak. A Toyota NS4 tanulmányautó HMI rendszerének központi eleme az okostelefonok menürendszerét idéző érintőképernyő. A multimédiás kezelőfelületen egyszerűen és ösztönösen vezérelhető a klímaberendezés, az audio és a navigációs rendszer; itt jelennek meg a jármű és az akkumulátor állapotát jelző információk is, méghozzá úgy, hogy a lehető legkevésbé vonják el az autós figyelmét a vezetéstől. A HMI rendszer képes ‘megtanulni’ a vezető szokásait és preferenciáit, így az adott helyzetekben azonnal a megfelelő információkat jeleníti meg a sofőr számára. ![]() •A Fluorine-bevonatú üvegeken a víz gömb alakú cseppekké formálódik, amelyek könnyedén legördülnek a felületről, javítva így az ablakok átláthatóságát. Ezt a technológiát alkalmaztuk a tetőn elhelyezett napelemeknél is. •A kilátást javítja egy különleges anyagból készült, páramentesítő bevonat is. •Az üvegbe épített UV-szűrő réteg kirekeszti az utastérből a káros ultraibolya-sugarak 99 százalékát. •Egy, a rádióhullámokat áteresztő napsugárzás-árnyékoló réteg mérsékli az utastér felmelegedését, ugyanakkor nem zavarja az elektronikus berendezések működését. Az új generációs klímaberendezés ‘légfüggöny’ technológiával és azonnali komfortérzetet teremtő ‘spot’ befúvással működik. A ‘légfüggöny’ technológia a szélvédő tövéből a szélvédő és az oldalablakok fölött, valamint a tető mentén irányítja a befúvást. Nincs tehát szükség a hagyományos szellőző nyílásokra, így a műszerfal stílusa sokkal rugalmasabban alakítható. Mindemellett a rendszer arra is alkalmas, hogy meghatározott pontokra irányítsa a légbefúvást, így az utastér gyorsabban felfűthető vagy lehűthető. Maga a karosszéria is hordoz egy hőszigetelő burkolatot; a különleges hőszigetelő festékréteg még a legforróbb napsütésben is megakadályozza a kocsitest felhevülését. A Toyota NS4 tanulmányban a plug-in hybrid elektromos hajtás (PHEV) legújabb generációja kapott helyet. A kisebb és könnyebb részegységekből felépülő, gyorsan feltölthető rendszer alacsonyabb fogyasztást, lendületesebb gyorsulást és nagyobb elektromos hatótávolságot kínál. A 2,0 literes benzinmotorral működő hajtáslánc hatótávolsága nagyobb lett tisztán elektromos üzemmódban; ugyanakkor kategóriaelső fogyasztást és - jelentős teljesítménye révén - kellemes vezetési élményt biztosít. ![]() A vállalat a legmodernebb aktív, passzív és megelőző biztonsági technológiákat alkalmazza járműveiben, s Toyota NS4 tovább erősíti ezt a képet, a legnépszerűbb autóosztályban is meghonosítva e csúcstechnológiákat. A tanulmányautóban új generációs ütközés Előtti Biztonsági Rendszer (PCS) működik, amely milliméter hullámhosszú radartechnológiával és sztereó kamerákkal figyeli az autó előtti útszakaszt, figyelmeztetve a vezetőt és reagálva a sávelhagyásra, a gyalogosok jelenlétére vagy más járművek feltűnésére. A vezetősegítő berendezés segít megelőzni az ütközéseket más autókkal, az út szélén található akadályokkal vagy a gyalogosokkal; ennek érdekében automatikusan működteti a fékeket és a kormányrásegítést. Emellett a rendszer infravörös sugarakat is használ, így a PCS éjszaka is kifogástalanul működik. Az Adaptív Sugárvezetésű (ADB) LED fényszórók segítségével elkerülhető a szembejövő forgalom elvakítása. A szélvédő felső részére szerelt kamera és a fényszórók részleges belső árnyékolása révén a berendezés folyamatosan reflektor-közeli fényerőt produkál, jelentősen javítva ezzel a látási viszonyokat. A milliméteres hullámhossz alatti tartományban működő radart felhasználó Holttérfigyelő Rendszer (BSM) érzékeli a szomszédos sávban feltűnő járműveket, és a műszerfal felső részén látható vizuális jelzéssel hívja fel rájuk a vezető figyelmét. A külső és belső visszapillantó tükröket kamerák helyettesítik, amelyek panorámaképet közvetítetnek az autó mögötti területről. A kép a műszerfalba épített külön képernyőn látható – amely a navigáció kijelzője fölött kapott helyet -, és sokkal szélesebb látószöget biztosít, mint a hagyományos visszapillantó tükrök. ![]() További cikkek Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az új Citroen C1 – bátrabb, pörgősebb és zöldebb, mint valaha |
|
2012. március 11.
A kompakt, gazdaságos, környezet- kímélő, egyben bájos és vonzó Citroen C1 2005 óta a városi ...
|
![]() |
![]() Könnyű vele az élet A Citroen legkisebb modellje – jó néhány konkurensével ellentétben – ezután is kapható három- és ötajtós karosszériaváltozatban egyaránt. Az új C1 minden olyan ütőkártyát megőrzött, amely az első verzió sikerének záloga is volt. Négy felnőtt számára kínál elöl és hátul is kényelmes helyet, de külső méretei nem változtak : 3,44 méteres hosszával továbbra is a kategória egyik legkisebb modellje, így rendkívül ügyesen manőverezhető a városi forgalomban. Az új Citroen C1 ideális társ a mindennapokban, minden körülmények között remekül helytáll. Fordulóköre kicsi (9,63 méteres), a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókban pedig okosan elosztott tárolóhelyek találhatók. Az alaphelyzetben 139 literes csomagtér a hátsó ülések lehajtásával akár 700 literesre is növelhető. Két önmagáért beszélő adat - 4,3L/100KM és 99G CO2/km A fürge városi kisautó háromhengeres, 68 lóerős benzinmotorral kerül forgalomba. A manuális váltóval szerelt C1 1.0i BVM változat mind fogyasztási, mind pedig CO2-kibocsátási adatait tekintve rekordernek számít : a 4,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás és a 99 g/km-es CO2-kibocsátás a kategória legjobbjai közé emeli az új Citroen C1-et. A modell egyébként az első olyan benzinüzemű Citroen, amelynek széndioxid-kibocsátása 100 g/km alatt van. A kényelmesebb városi vezetés hívei választhatják az elektronikusan vezérelt kéziváltót is : az 1.0i BMP változat vegyes fogyasztása 4,5 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 104 g/km. ![]() Az új, rövidebb motorháztetővel az új Citroen C1 „arca” még jellegzetesebbé és rokonszenvesebbé vált. A fényszórók megőrizték kerek vonalaikat, de a lökhárítóba épített ködlámpák teljesen új dizájnnal jelennek meg. A legnagyobb újdonság a LED-es nappali fény, amely ebben a szegmensben kifejezetten ritka. A DS3-ból már ismert és hamarosan a C4 Aircrossban is feltűnő sajátos fényforrás eddig nem tapasztalt személyiséget kölcsönöz a C1-nek. A modell hátsó részén megmaradt az oly jellemző szélvédő, amely egyben a csomagtér ajtaja is, de természetesen már itt is az új Citroen-logó látható. újdonság a 14 collos NOTUS dísztárcsa, míg a 14 collos RIFT könnyűfém keréktárcsa csak annyiban változott, hogy közepét az új márkaembléma díszíti. új, vonzó színek és kárpitok A kifejezetten játékos karakterű új Citroen C1 az új C3-nál és a DS3-nál megismert friss, fiatalos Botticelli kékben mutatkozik be. A palettán szerepel még a skarlátvörös, a Tritium sárga, az Electra kék, a Lipicai fehér, az éjfekete és két szürke árnyalat is : a világosabb Gallium és a sötétebb Carlin szürke. A hűtőrács a második felszereltségi szinttől kezdve krómozott díszkeretet kap. Az új C1 nemcsak kívül, hanem belül is tud újat mutatni. Az otthonos, vidám beltérben hangsúlyosan jelen vannak a karosszéria színei. A műszerfal alsó része, a középkonzol és az ajtóborítás szürke helyett fekete lett, így jobban harmonizál a műszerfal felső részével. A robotizált váltós változatok bőrkormányának dizájnja teljesen új, a kéziváltót pedig újfajta gomb díszíti. A Confort és az Exclusive változatoknál új kárpitozás került a választékba: az Orsai Multicolore. Az első felszereltségi szinten megmaradt a Nokimat Mistral kárpit. Az opcióként választható bőr/alcantara kárpitozás a felsőbb kategóriák hangulata felé „húzza” az új C1-et. ![]() Az új Citroen C1 a márkához méltó modern szolgáltatásai közül már esett szó a LED-es nappali fényről, de említsük meg a teljesen megújult audiórendszert is. A rendszer formatervezése tökéletesen illeszkedik a műszerfalba, tartalmaz egy órát és egy Connecting Box-szal kiegészített CD-lejátszót, amelynek nagy előnye, hogy MP3 formátumú file-ok lejátszására is alkalmas, és Bluetooth szolgáltatást is kínál. Az USB- és a jack csatlakozó a középkonzol alsó részén található. Az új audiórendszer a második felszereltségi szinten opcióként érhető el, míg az Exclusive változatban szériafelszereltség. További újdonságok: a robotizált kéziváltós változatokon a váltókar a kormány mögé került, és megjelent a tartozékként rendelhető parkolást segítő rendszer is. Kényelmesebb és biztonságosabb Az új Citroen C1-et változatos használati módokra tervezték. Menettulajdonságait javítandó új kormányszervót kapott, amely élénkebbé, könnyebben vezethetővé teszik az autót. újak a lengéscsillapítók is, amelyek elsősorban alacsony sebességnél fejtik ki áldásos hatásukat. Az új C1 számos biztonsági felszerelést kínál, amelyekkel a városi és az országúti közlekedés egyaránt biztonságosabbá tehető. Az ABS, a vészfékezés-rásegítő, az Isofix-csatlakozók, az elektronikus fékerőelosztó és az ESP minden felszereltségi szinten opcióként kapható. További cikkek Az elektromos forradalom folytatódik a Twizy-vel A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hyundai Genesis Coupe - Sportautós teljesítmény, dinamikus formaterv |
|
2012. március 11.
A Hyundai a 2012-es Genfi Autó- szalonon a vadonatúj Genesis Coupe bemutatá- sával ...
|
![]() |
![]() Lélegzetelállító teljesítmény: az új, 3,8 literes Lambda motornak és a kézzel is kapcsolható nyolcfokozatú automata váltónak köszönhetően a vadonatúj Genesis Coupe továbbra is a márka csúcsmodellje marad. „A Genesis Coupéhoz hasonló, sportos autók vásárlói nagy motorteljesítményre és érzelmeket megmozgató formavilágra vágynak. A Genesis Coupe mindkettőt biztosítja; a jellegzetes, plasztikus formai megoldásokkal bíró autóhoz kétféle, erőteljes motor rendelhető. A vadonatúj Genesis Coupe feltétel nélkül verseny- és ütőképes ajánlatnak számít a kategóriában, amit bőséges felszereltsége és menetteljesítményei is megerősítenek” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. Erőt és agilitást megtestesítő, agresszív formaterv A vadonatúj Genesis Coupe a Hyundai hátsókerék-hajtású, a világ közönsége előtt 2008 októberében bemutatkozott sportkupéjának modellfrissítésen átesett kivitele. Amint azt a modell új, sportosabb megjelenése is jelzi, a vadonatúj Genesis Coupe agresszív kiállása dinamikusabb és erőteljesebb vezetési élményt ígér. A külsőt érintő változások sorában említést érdemelnek a prominens kerékívek és az új hűtőmaszk. Az új, nyitottabb orrkialakítás és a megnövelt hűtőmaszk megerősíti az autó dinamikus formavilágát, egyben a megnövelt teljesítményhez elengedhetetlen nagyobb hűtési kapacitást biztosít. ![]() A hagyományos, hátsókerék-hajtású sportkupé arányai változatlanul megmaradtak: hosszú tengelytáv és rövid első-hátsó túlnyúlás jellemzi autót; a sziluett klasszikus, ék alakú. A 4630 mm hosszú autó sportos dizájnja nem rontja a beltér kényelmét. Elegáns anyagok biztosítják az exkluzív hatást A vadonatúj Genesis Coupe vezető-központú belső tere szintén az autó teljesítményét hivatott kifejezni. Az exkluzív anyagok és a fém dekorelemek széles körű alkalmazása sportos és kifinomult, ultramodern belteret teremt. A Hyundai Supervision műszeregység kiegészítő információk széles körével szolgál, nagy felbontásban. A sportos hatást opciós, fémbetétes pedálok és lábtámasz fokozza. Az első sportülések erőteljesen formázott párnázata kiváló oldaltartást biztosít; a vezető helyes testtartását motoros állítású deréktámasz segíti. A hűvös reggeleken kétfokozatú ülésfűtés fokozza az utasok kényelmét. Az autó sportosságát és praktikumát intelligens kulcs és nyomógombos motorindítás fokozza. A további kényelmi funkciók sorában olyan rendszerek találhatók meg, mint a hangfelismeréssel felvértezett Bluetooth®; az AUX és USB csatlakozók; valamint az első és hátsó tolatóradarok. A vadonatúj Genesis Coupe automatikus párátlanító rendszere felismeri és lefújja az ablaküvegről a párát, az ionizáló rendszer pedig megtisztítja a befújt levegőt a baktériumoktól és kellemetlen illatoktól. ![]() Két nagyteljesítményű, sportos hangolású erőforrás A vadonatúj Genesis Coupe mindkét motorját számottevő mértékben átdolgozták, hogy az új formavilághoz méltó, lenyűgöző teljesítményt biztosítsanak. A modell kétféle motorral lesz rendelhető: a 3,8 literes Lambda V6 GDi erőforrással, valamint a 2,0 literes Theta TCI turbómotorral; 347, illetve 275 lóerővel. Mindkét motort úgy hangolták, hogy széles fordulatszám-tartományban jelentős forgatónyomatékot adjon le, így a Genesis Coupe minden helyzetben erőteljesen, dinamikusan viselkedik. Mindkét motor hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolható automata sebességváltóval társítható. A 3,8 literes Lambda DOHC V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezéses technológiát alkalmaz. A motor legnagyobb teljesítménye 347 LE 6400 fordulat/percnél (+44 LE / +14% az előző motorhoz képest). A forgatónyomaték 361 helyett immár 400 Nm. Az új, közvetlen befecskendezéses Lambda motor nagyobb teljesítményével és nyomatékával 5,9 mp alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/óra sebességre a vadonatúj Genesis Coupét, a végsebessége pedig 260 km/óra (elektronikusan korlátozva). A szélesebb hasznos fordulatszám-tartomány érdekében a 3,8 literes motor szívó- és kipufogó oldali, folyamatosan változó szelepvezérlést (Dual CVVT) kapott.. Szintén ezeknek a megoldásoknak köszönhető a sportkupéhoz képest kiemelkedően kedvező, vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás (10,7 l/100 km) és CO2-kibocsátás (248 g/km). A Lambda motor V6 szívócsövét indukciós rezonátor csővel szerelték el, a motor ennek köszönhetően zsigeri teljesítményéhez méltó hanghatásokkal kápráztatja el utasait. A vadonatúj Genesis Coupe motorkínálatának másik tagja a 2.0 literes Theta TCI motorcsalád új tagja: egy kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt, soros négyhengeres erőforrás. ![]() Hatfokozatú kézi, vagy nyolcfokozatú, kormányról kapcsolható automata sebességváltó A teljes fordulatszám-tartományban optimális teljesítmény jellemzők biztosítása érdekében a vadonatúj Genesis Coupe mindkét motorja felszerelhető hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltóval, vagy a Hyundai által kifejlesztett, kormányról is kapcsolható, nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A váltóműveket jelentős mértékben átdolgozták és finomították, így azok vezetőbarátabb, pontosabb váltásokat tesznek lehetővé. A hatfokozatú kéziváltó esetében optimalizálták a tengelykapcsoló kiemelési és zárási karakterisztikáját, ezzel fokozottan könnyeddé és érzékletessé téve a váltási folyamatot. Mindkét sebességváltót az adott motor egyedi teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikájához hangolták, így bármelyik hajtáslánc konfigurációt választja is a vásárló, minden helyzetben kompromisszumoktól mentes, sportos menettulajdonságokban lehet része. A sportos hangolású futómű dinamikus vezethetőséget biztosít A Hyundai futómű mérnökei megőrizték a vadonatúj Genesis Coupe sportkupés arányait. Akárcsak az előző generációs modell esetében, a Hyundai megőrizte a klasszikus hátsókerék-hajtású konfigurációt, ami a Genesis Coupe szinonimájának számító, sportos, dinamikus vezethetőség záloga. A hosszú tengelytáv és a minimális első és hátsó túlnyúlás révén a kerekek a karosszéria négy sarkába kerültek, ami maximális menetstabilitást eredményez. A vadonatúj Genesis Coupe karosszériájának gyártása során jelentős mértékben alkalmaztak a koreai Hyundai Steel üzemeiben gyártott, nagyszilárdságú, kistömegű acél alapanyagokat. Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású konfiguráció az első és hátsó tengely közötti, kiegyensúlyozott terhelésmegoszlást eredményezett (55:45 a 2. Turbo, 56:44 a 3.8 V6 motor esetében). ![]() Az alkalmazott, kétfázisú elektronikus menetstabilizáló (ESC) rendszer révén a vezető még inkább igényeire szabhatja a vadonatúj Genesis Coupe vezethetőségét. Az első fázisban a rendszer a kipörgésgátló (TSC) és az ESC vonatkozásában egyaránt kiiktatja a motor letiltási funkciót, míg a második fázisban nem csak a hajtásba történő beavatkozást, de a fékrendszer szelektív működtetését is letilthatja a vezető, így biztosítva színtiszta vezetési élményt. Megnyugtatóan hatékony aktív és passzív biztonsági rendszerek A vadonatúj Genesis Coupe a legmodernebb aktív és passzív biztonsági technológiákkal gondoskodik utasainak maximális védelméről. A számos nemzeti piacon az alapfelszereltség részeként kínált, aktív funkciók között megtalálható a menetstabilizáló elektronika (ESC), a kipörgésgátló (TCS) és a blokkolásgátló (ABS). Ami a vadonatúj Genesis Coupe passzív biztonsági rendszereit illeti, a modell minden Európában forgalmazott kiadása hat légzsákot (elülső, oldalsó és függönylégzsákok) kap, a maximális ütközésbiztonság érdekében. Ráfutásos balesetben aktív fejtámlák óvják az utasok fejét és nyakát az ostorcsapás jellegű sérüléstől. További cikkek Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában 82. Genfi Autószalon - Lexus RX Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Mazda MX-5 Special Edition Spring 2012 |
|
2012. március 11.
A két évtizeddel ezelőtti bevezetése óta több mint 900.000 példányban gazdára ...
|
![]() |
![]() A különlegesen sikeres formula a kezdetektől hamisítatlan, színtiszta Zoom-Zoom vezetési élményt kínált, olyan tartós és megbízható csomagban, amelyet potenciális vásárlók széles köre engedhetett meg magának. Az idei Genfi Autószalonon bemutatkozó, MX-5 Special Edition Spring 2012 modellváltozat is hű marad ezekhez a hagyományos értékekhez, ugyanakkor tagadhatatlanul prémium hangulattal ruházza fel az autót. A modell négyféle karosszériaszínben: a kizárólag ehhez a változathoz kínált Radiant ébenfa, továbbá Brilliant fekete, Metropolitan szürke és Crystal fehér gyöngyház* árnyalatokban kapható; a 17 colos könnyűfém keréktárcsák kifinomult, exkluzív világosszürke színt kaptak. A stílusos megjelenést krómozott fényszóró-betétek, ködfényszóró-keretek, krómozott első hűtőmaszk és ajtókilincs-borítás, továbbá fehér burájú harmadik féklámpa fokozza. Az utastérben az ülések „Havanna barna” prémium bőrkárpitozást kaptak, kontrasztos szürke öltésekkel, igazodva az azonos színű ajtópanelekhez. A még stílusosabb megjelenés érdekében új díszítőelemek kaptak helyet a beltérben, a zongoralakk dekorpaneltől a borulókeret fényes fekete díszítéséig, a műszerek és a légbeömlők krómgyűrűitől az ezüst ajtókilincsekig és hangszóró-keretekig. Az új MX-5 Special Edition Spring 2012 limitált széria az első olyan Mazda MX-5, amely megkapta a TomTom® technológiáját hasznosító Mazda navigációs rendszert. Az audiorendszer nem csak AUX és USB bemenetet, de teljes iPod® csatlakoztathatóságot is kínál (kábel tartozékként kapható). ![]() Az összes modellvariáns közös jellemzője az MX-5 legendás menetteljesítménye és egyedülálló kezelhetősége. Gyökereihez híven az új MX-5 Special Edition Spring 2012 változat üzemben tartása is gazdaságos – a fényűző részletek ellenére – az autó üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása egyaránt említésre méltóan kedvező. További cikkek Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A vadonatúj GS sorozat |
|
2012. március 11.
A 2012-es Genfi Autó- szalonon az új, negyedik generációs Lexus GS is megjelenik.
|
![]() |
![]() A GS külső és belső formaterve vadonatúj. A látványos és dinamikus vonalvezetésű karosszéria egyik fontos eleme az agresszív orr-kialakítás, ami kihangsúlyozza a nagy teljesítményű GS erőteljes, tekintélyt parancsoló megjelenését. Az átformált kabin minden utas számára tágasabb teret és magasabb szintű komfortot kínál. Az elöl ülők lábtere tágasabb lett, a fejtér pedig 30 mm-rel nőtt. A hátul ülők térdének 20 mm-rel nagyobb hely jut, a fejtér pedig 25 mm-rel nagyobb lett. Az áttervezett hátsó futóműnek köszönhetően a GS 250 modellek csomagtere 30 százalékkal növekedett, a GS 450h poggyásztere pedig – a hibrid akkumulátor átgondolt elhelyezése révén – több mint 60 százalékkal lett nagyobb. Az új GS-modellcsaládban számos rendkívül innovatív technológiát alkalmaztunk. Ilyen az új, energiatakarékos klímaberendezés ‘S-Flow’ ’nanoe’ technológiával; a második generációs Remote Touch Interfész (RTI), amelyhez a világ legnagyobb beépített multiinformációs kijelzője tartozik. A GS teljes modellkínálatához megrendelhető F SPORT felszereltségi csomag exkluzív külső és belső dizájnelemeket, valamint az autó dinamikájához igazított futóművet kínál. A GS 450h a világ első orrmotoros, hátsókerékhajtású, nagy teljesítményű prémium szedánja, amelyben két elektromotor alkot hibrid rendszert az új generációs D-4S közvetlen befecskendezési technológiával működő, Atkinson-ciklusú V6-os benzinmotorral. ![]() A menetdinamika terén rendkívül sokat fejlődött a jármű: újraterveztük a karosszériát, ami 14 százalékkal merevebb lett, új a futómű, nagyobb teljesítményű a fékrendszer, és a járműben olyan technológiák működnek, mint az Adaptív Változó Felfüggesztés (AVS) vagy a Lexus Dynamic Handling rendszer (LHD). A GS 450h F SPORT változat felszerelhető a Lexus Dynamic Handling Rendszerével, amely a világon elsőként egyesíti a Dinamikus Hátsókerék-kormányzás (DRS), a Változó áttételű Kormánymű (VGRS) és az Elektronikus Szervokormány (EPS) szolgáltatásait, tökéletesen ellenőrizve az első és hátsó kerekek gördülését. Az autó így jóval közvetlenebbül és gyorsabban reagál a vezető utasításaira. Az új Lexus GS a jelenleg kapható, legfejlettebb aktív biztonsági és vezetősegítő rendszerek széles skáláját kínálja. Az ötödik generációs VDIM része az újonnan kifejlesztett Lexus Dynamic Handling rendszer (LHD) is. A Fejlett ütközés Előtti Biztonsági Rendszerhez (PCS) tartozik a Vezetőfigyelő Kamera és a megújult Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC), ami a GS 450h modellben minden sebességtartományban – vagyis 0 km/óráig is – működik. ![]() További cikkek 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Vezetőváltás az Opel Magyarország élén |
|
2012. március 11.
Az eddigi értékesítési igazgató, Koncz Gábor váltja az Opel Magyar- ország élén Kovács Tamást ...
|
![]() |
![]() A vezetőváltás kétszeres elismerése az Opel Magyarország elmúlt években végzett munkájának: Kovács Tamás eddigi igazgató promótálása egy fontos rüsselsheimi pozízióba, illetve az, hogy az utódja az eddigi csapatból kerül ki azt mutatja, hogy az Opel Europe nagyra értékeli az Opel Magyarország eredményeit. Az elmúlt évben Tamás vezetésével az Opel az első helyet érte el a személyautó piacon és piaci részesedése európai összevetésben is kiemelkedő: 11,8 százalék. Kovács Tamás komoly hazai és nemzetközi autókereskedelmi tapasztalattal rendelkezett, amikor 2005. júliusában az Opel értékesítési igazgatói munkakörébe került. Hamarosan a teljes értékesítési és marketing területet irányította, majd 2009. januárjától a GM Magyarország értékesítési, marketing és szerviz igazgatói pozícióját töltötte be. Az Opel és a Chevrolet márkák importőri tevékenységének szétválasztását követően az Opel márka magyarországi tevékenységét irányította ügyvezető igazgatóként. Az átmenet segítésére Tamás az elkövetkező hetekben még dolgozik néhány általa elindított magyarországi projekten, de állomáshelye már Rüsselsheim. Koncz Gábor 1993-ban diákként kezdett el dolgozni az Opelnél, majd az egyetem elvégzése után 1997-ben lépett be hivatalosan a céghez, ahol előbb ügyfélszolgálati területen, majd a márkakereskedőkkel kapcsolatot tartó hálózati igazgatóként, később marketing vezetőként és legutóbb az Opel Magyarország értékesítési igazgatójaként szerzett szerteágazó tapasztalatokat. Ebben a pozícióban Gábornak kiemelkedő szerepe volt az Opel hazai értékesítési sikereiben. ![]() További cikkek átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13071 - 13080 |