Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13081 - 13090
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál

Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál

2012. március 11.
A minden eddigi rekordot megdöntő 2011 után a Nissan egy még erősebb évet ...
Részletek
NissanA minden eddigi rekordot megdöntő 2011 után a Nissan egy még erősebb évet kezdett 2012-ben és ma bejelentette minden idők legjobb februári piaci részesedését Európában.
Egy olyan piacon mely 4% körüli csökkenésen esett át a Nissan 5.5%-al növelte értékesítését 56,733 darab egységre, melynek eredményeként 4,1%-os piaci részesedést ért el a teljes európai piacon. Ezt az erős teljesítményt a Nissan folyamatos dominanciája támogatta a népszerű crossover szegmensben.




Az Egyesült Királyságban gyártott Qashqai és Juke, valamint a Murano együttvéve az eladások 55%-át adták. A Genfi Autószalonon a Nissan feltárta elképzeléseit a jövőbeli modelljeivel kapcsolatban is, mikor crossover palettájának bővítésére bemutatott egy innovatív és tetszetős tanulmányautót a Hi-Cross képében.

A februárban legjobban teljesítő piacok közé tartozott Oroszország, ahol az eladások 37%-al nőttek 15,000 egységre, mely 7,5%-os piaci részt jelent (ha csak a külföldi gyártókat vesszük figyelembe közel 9%-ot ért el). Az Egyesült Királyság szintén jelentős növekedést mutatott, számszerűsítve az előző év azonos időszakához képest 72%-al több autót értékesítettek. Franciaországban szintén magas, 11%-os emelkedés történt az eladások tekintetében. A Nissan értékesítési tevékenységéért felelős alelnöke Guillaume Cartier azt mondta: „A Nissan meglehetősen erősen kezdte a 2012-es évet és 4% fölötti piaci részesedést ért el zsinórban a harmadik hónapban."

Nissan„Genfben csak néhány modellt mutattunk meg abból, hogy mivel igyekszünk fenntartani, sőt gyorsítani ezen a lendületen."

„Megerősítettük, hogy az INVITATION-re alapuló autónk gyártását 2013 közepétől az Egyesült Királyságban, Sunderland-ben indítjuk. Ezzel az autóval nemcsak 2000 új munkahelyet teremtünk, hanem olyan, technológiailag rendkívül fejlett és stílusos járművet dobunk piacra, mely a kisautó szegmens versenyzője lesz, valamint növeljük az Európában gyártott modellek már eddig is jelentős számát."

„Megerősítettük azt is, hogy a Juke NISMO az év vége előtt megvásárolható lesz és ez az első modell, mely a legendás sport divíziónk munkáját átülteti a termékpalettánkba."

„Továbbá azt is bejelentettük, hogy az eNV200 tanulmányautó személy- és kishaszonjármű változatát 2014 előtt útnak indítjuk, hogy megerősítsük a cég vezető szerepét az elektromos autók piacán."

A Nissan magyarországi eredménye februárban

A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 februárjában összesen 5215 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon. Ez 20.3%-os bővülést jelent az előző év februári adatokat alapul véve. 2012. február hónapjában 268 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami az előző év azonos időszakához képest 59.9%-os növekedés. A japán márka piaci részesedése 5.14% volt 2012 második hónapjában. Ezzel az eredménnyel a Nissan a személyautó és kisteherautó piacon a márkák rangsorában a 8. pozíciót foglalja el.

A Nissan vezető szerepe a crossover kategóriában továbbra is megkérdőjelezhetetlen. 2012 februárjában a Qashqai 124, a Juke 69 darab regisztrációt ért el. Együtt a két legnépszerűbb modell a hazai Nissan eladások több mint 2/3-át tették ki.
Nissan
















További cikkek


átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben
Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Kulcsszavak:
 
Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál Integrált Szerviz Csomag Magyarországon Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már két elektromos Peugeot modell is elérhető 2,5 millió forintos állami támogatással Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Már 12 éve együtt: Cseh Laci és a SEAT Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál A Kia három formatervezési díjat is nyert a 2012-es Autómárkák Versenyén Február ismét rekordot hozott a Nissan-nál A Renault-Nissan és a Daimler tovább bővíti együttműködését
 
Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban

Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban

2012. március 11.
Az utolsó klasszikus bogárhátú taxik engedélye az év végén fog lejárni, és ezzel véget ér ...
Részletek
Bogár taxiAz utolsó klasszikus bogárhátú taxik engedélye az év végén fog lejárni, és ezzel véget ér a mexikóvárosi közlekedés történetének egyik kalandban gazdag, noha kényelemben szegényes korszaka. A helyiek által "Vochónak" nevezett kétajtós négykerekűek 2006-ban élték a virágkorukat. Akkor nem kevesebb, mint 50 ezer - az összes taxi majdnem felét kitevő - VW Beetle furikázott a Mexikói főváros utcáin.

Ma már mindössze 3500 bogárhátú működik a város 130 ezres taxiflottájában. A helyi közlekedési minisztérium taxiszolgáltatással foglalkozó részlegét vezető Victor Ramirez szerint eljárt az idő a klasszikus bogarak felett, amelyek az 1930-as évekbeli Németországban gyártott eredetiek mintájára készültek.

A modellt 2003 óta nem gyártják Mexikóban: az utolsó darab ekkor gördült ki a fővárostól 120 kilométerre délkeletre fekvő Puebla Volkswagen-üzeméből. Biztonsági okokból a mexikói főváros 2003-ban elrendelte a négyajtós taxik használatát. így a 2002-ben szolgálatba állított klasszikus bogárhátúak lettek fajtájuk utolsó képviselői, amelyek taxiként működhetnek.

A fővárosi előírások szerint a legtöbb autó csupán nyolc évig üzemelhet taxiként. A bogárhátúaknál azonban tíz év a limit, így az "utolsó nemzedék" engedélye az idei év végével jár le. A városi közlekedésben betöltött szimbolikus szerepük ellenére a lekerekített idomú bogarak sohasem a kényelmükről voltak híresek. Helyhiány miatt a sofőrök eltávolították az anyósülést, így azonban semmi sem akadályozta meg, hogy a hátsó ülésre kényszerült - és biztonsági öv nélküli - utasok ne vágódjanak a szélvédőhöz egy esetleges baleset során.
Az 1990-es és a korai 2000-es évek között a tolvajok is felfedezték a bogárhátúak kialakításában rejlő előnyöket: egyszerűen eltorlaszolták testükkel az anyósülés felőli bejáratot, így az utasnak semmi esélye sem volt a menekülésre. A mentőautósofőrként dolgozó Vera Perez szerint azonban a bogárhátúaknak megvoltak a maguk előnyei is. Jóval olcsóbb volt a fenntartásuk, mint a főváros jelenlegi taxiflottájának legnagyobb hányadát kitevő amerikai négykerekűeké.

Bogár taxiEmellett sokkal biztonságosabbá tették a közlekedést, mivel lassúak, törékenyek és hangosak voltak. "Jóval figyelmesebben vezették őket, hiszen egy balesetben totálkárosra törtek volna" - mondta. Sokak szerint a bogártaxikat sokkal könnyebb volt megtalálni a városi forgatagban, mivel olyan zajosak voltak, hogy több háztömbnyiről is hallani lehetett őket.

Ramirez szerint a mexikóvárosi utakon teljesített szolgálati idő alatt a bogárhátúak olyan rossz állapotba kerültek, hogy a város azt szeretné, ha teljesen eltűnnének a forgalomból. így azok a taxisok, akik beadják az autójukat bezúzásra, 15 ezer peso (259 ezer forint) hitelt kapnak a várostól egy új autó megvásárlására.

További cikkek

Létszámot bővít a Continental Veszprémben
MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Kulcsszavak:
 
A Toyota PROACE az év haszonjárműve A Toyota PROACE az év haszonjárműve 821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO 821 millió euró működési eredményt produkált 2018 első felében a ŠKODA AUTO Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Nyugdíjazzák a régi típusú Volkswagen Bogár taxikat Mexikóvárosban A Dekra a Ford C-Max -nak ítélte az “Év Autója” címet A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar A dinamikus, új kombi leleplezésével az XF modellcsalád 10. születésnapját ünnepli a Jaguar
 
A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói

A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói

2012. március 10.
A hosszú távon fenntartható mobilitás fejlesztési stratégi- ájának követ- kezetes ...
Részletek
BMWA hosszú távon fenntartható mobilitás fejlesztési stratégiájának következetes folytatását a 2012-es Genfi Autószalonon a BMW i modellek megjelenése is külön kihangsúlyozza.

A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept tanulmányok közvetlen kitekintéssel szolgálnak a sorozatgyártás előkészítési fázisában álló modellekre. A BMW i3 a világ első prémium elektromos járműveként már 2013-tól sorozatban készülhet a BMW lipcsei gyárában.




Nem sokkal később követi a BMW i8 szériagyártásának kezdete, a hálózatról tölthető (Plug-In) hibrid sportmodell 2014 elejére várható a piacra.

További cikkek

átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét
Kulcsszavak:
 
A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói Jelentős a vesztesége a SAS-nak és a Cseh Légitársaságnak A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói Opel ADAM ROCKS - Világpremier a Genfi Autószalonon A BMW i3 Concept és a BMW i8 Concept - Az egyéni mobilitás új definíciói Megugrott a használt autók iránti kereslet A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói Levegő nélkül jobban teljesítenek a Toyota villanyautói
 
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben

A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben

2012. március 10.
A Suzuki Motor Corporation értékesítése 2011-ben világ- viszonylatban 3 százalékkal csökkent...
Részletek
SuzukiA Suzuki Motor Corporation értékesítése 2011-ben világviszonylatban 3 százalékkal csökkent, de az eladott darabszám így is elérte a 2,5 milliót - közölte a vállalat az MTI-vel.

A Suzuki tájékoztatása szerint jó eladási eredményeket értek el a délkelet-ázsiai országokban, Közép- és Dél-Amerikában, valamint Afrikában. Európában az árbevétel fő forrása az új Swift és az SX4 volt. A vállalat európai értékesítése éves szinten 4 százalékkal, 234 ezer darabra csökkent.




A 2011-es pénzügyi év harmadik negyedévében a társaság eredményeit negatívan befolyásolta  a Japánban történt természeti katasztrófa, az erős jen, valamint a személygépkocsi-értékesítés hanyatlása Indiában. éves szinten az értékesítés 1.798 milliárd jenre (4.794 milliárd forintra) csökkent. A 40,6 milliárd jenes (109 milliárd forintos) nettó eredmény szintén csökkenést jelent.

A pénzügyi év egészét tekintve a vállalat 2.500 milliárd jenes (6.700 milliárd forintos) értékesítési árbevételre és 50 milliárd jenes (134 milliárd forintos) nettó eredményre számít. A Suzuki a héten zajló Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be a G70 elnevezésű kisautóját. A közeljövőben piacra szánt modell 730 kilogrammot nyom, 800 köbcentiméteres közvetlen befecskendezésű, a fékezés során felszabaduló energiát részben visszanyerő, automatikus motorleállító és indítórendszerrel ellátott turbó benzinmotor hajtja.

SuzukiA vállalat az autószalonon kiállította a Swift Range Extender néven továbbfejlesztett elektromos hibrid Swift változatát. Az európai piacra szánt, fejlesztés alatt álló jármű egy feltöltéssel 30 kilométert képes megtenni, ha az akkumulátor merülni kezd, motorhajtású generátor gondoskodik utántöltéséről. Az autót 200 voltos hálózatból mintegy 90 perc alatt lehet feltölteni. A Suzuki 2012 február elején jelentette be, hogy a üzemanyagcella-technológiai fejlesztésre 50-50 százalékban közös vállalatot alakít a közép-angliai Loughboroughban működő Intelligent Energy Ltd-vel.

A Suzuki hamamatsui központjában létesülő SMILE FC System Corp. technológia fejlesztő vállalat alaptőkéje 750 millió jen. A közös vállalat székhelye a Suzuki központjában van, a Sizuoka prefektúrabeli Hamamatsu városában, míg a kutatási telephely a Suzuki yokohamai laboratóriumában működik.

További cikkek

A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
átalakul a tavaly rekordévet záró BMW csoport igazgatótanácsa
Létszámot bővít a Continental Veszprémben
Kulcsszavak:
 
A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Változik az 1-es villamos pótlása A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Elektromos autó Ázsiából A Suzuki 2,5 millió autót adott el 2011-ben Nissan tanulmányautó Detroitban A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok
 
82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó

82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó

2012. március 10.
Európában első alkalommal a 2012-es Genfi Autó- szalonon mutatkozik be a látványos...
Részletek
Lexus LF-LC tanulmányautóEurópában első alkalommal a 2012-es Genfi Autószalonon mutatkozik be a látványos, új LF-LC koncepció; a hibrid hajtású, 2+2 üléses sportkupé a Detroiti Autókiállításon elnyerte a legjobb tanulmányautónak járó EyesOn dizájn-díjat.

A Lexus új, sportosabb irányát képviselő LF-LC kifejezetten vezetőközpontú autó, ami a prémium autómárka egyik lehetséges jövőbeli formavilágát mutatja be. A Japánban működő Lexus Center azzal bízta meg a vállalat kaliforniai Calty dizájn-stúdióját, hogy dolgozza ki egy jövőbeli hibrid sportkupé koncepcióját, új megközelítéssel kifejezve a Lexus emocionális, avantgárd szépségét és modern technológiáját – olyan módon, hogy a márka továbbra is vonzó maradjon a prémium vásárlóréteg számára. A Lexus orsó alakú hűtőrácsának és jellegzetes hátsó kialakításának merész átértelmezésével az LF-LC a márka új formavilágának előhírnöke. A karosszéria vonalai kápráztatóan, dinamikusan, mégis lágyan alakítják ki az autó karakterét, vonzóan izgalmas felületekkel, árnyékokkal és kiszögellésekkel.

Az erőteljes alumínium kerettel kihangsúlyozott, hálós mintázatú hűtőrács erőteljes 3D formáját funkcionális légbeömlők egészítik ki az alsó sarkokban, harmonikusan egyesítve a különleges stílust a praktikus kialakítással. A Lexus dizájn-irányzatára jellemző, nyílhegy formájú nappali LED világítás és a függőlegesen álló ködfényszórók elhalványuló pontmátrixa a mozgás érzetét keltik az új tanulmányautó erőteljes, dinamikus orr-részén. Az LF-LC oldalnézetéről a dinamika és a mozgás a meghatározó benyomás. A kabin lendületes vonalai egészen az autó hátsó részéig nyúlnak, megismételve az orsó formájú hűtőrács dizájn-témáját és széles, magabiztos megjelenést teremtve az autó számára. Az autó hátsó lámpáin és ködlámpáin megismétlődik a nyílhegy-motívum, ami az erőteljes, négyszögletű kipufogó-végződés felé irányítja a tekintetet. A hátsó lámpatest ‘L’ formájú belső felépítése mélységérzetet teremt, s a hátsó ködlámpában ugyanaz az elhalványuló pontmátrix-hatás fedezhető fel, mint az első ködfényszórókban.

Lexus LF-LC tanulmányautóAz LF-LC vezetőközpontú utasterében egységes egésszé áll össze a formák és funkciók sokasága. Az egyszerre nyitottságot és biztonságot sugárzó belső teret a modern technológia hűvös kisugárzásának és a lágy anyagok és formák természetes hatásának kettőssége jellemzi. A vezetőt szinte körülölelik az öblös oldalpanelek és a magas, ívelt középkonzol, s ennek hatására a figyelem a műszerfalra és az útra összpontosul. A Lexus egyik legfontosabb alapelve az ösztönös vezetési élmény megteremtése.



Az LF-LC érintőképernyős rendszere lehetővé teszi, hogy a vezető kényelmesen, üléshelyzetének megváltoztatása vagy tekintetének elfordítása nélkül kezelhesse az autó különböző berendezéseit.

A 12,3 colos LCD ikerképernyők információs és navigációs kijelzőként szolgálnak, amelyek a döntött középkonzolba épített érintőképernyőből kapják a jeleket. Az audiorendszer, a klímaberendezés és a navigáció vezérlésére szolgáló egység a bonyolultabb beállítások kezelésére egy felugró, érintésvezérelt felületet is felkínál. Hasonló, érintésvezérlésű egységek találhatók az ajtópanelekben is az ablakok, a tükrök és az ülések mozgatásához és a fedélzeti szórakoztatórendszerek egyéni kezeléséhez. A vezetővel szemben elhelyezett, többszintes műszeregységben analóg és LCD visszajelzők egyaránt helyet kaptak. Az alsó részen találhatók a motor hőfokát és az üzemanyagszintet mutató műszerek, valamint az Eco rendszer háttérkijelzője. A felső szinten a fordulatszámmérő, a sebességmérő és az Eco rendszer visszajelzője látható.

Az utastér felületeit lágy bőr és szarvasbőr kombinációja borítja, amit csiszolt fémfelületek és fabetétek egészítenek ki. A kis tömegű, versenyautós stílusú első ülések több rétegből épülnek fel, vonalvezetésük pedig az utaskabin formavilágát idézik. Az ugyancsak versenyautós, könnyű szerkezetű kormánykeréken nemcsak a különféle berendezések kezelőszervei találhatók meg, hanem a motorindító gomb is.

Lexus LF-LC tanulmányautóAz orrmotoros, hátsókerékhajtású LF-LC modellben az Advanced Lexus Hybrid Drive hajtáslánc működik. A rendszer tervezett teljesítménye 500 lóerő, a CO₂-kibocsátás pedig kevesebb, mint 150 g/km, vagyis a modern hajtás élvezetes teljesítménnyel, ugyanakkor alacsony fogyasztással és kiemelkedően környezetbarát működéssel ruházza fel az autót.







További cikkek


A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
82. Genfi Autószalon - Lexus RX
Forradalmian új full hibridek a Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Bemutatkozott az izmos 500-as crossover a hazai sajtónak Bemutatkozott az izmos 500-as crossover a hazai sajtónak 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó Zafira Tourerben mutatkozik be a második új szentgotthárdi motor, az 1.6-os turbódízel 82. Genfi Autószalon - LF-LC tanulmányautó Májusban csaknem 20 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba a tavalyinál Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace
 
Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában

Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában

2012. március 10.
Az európai B-kategória első full hybrid hajtású modellje, a Yaris-család zászlós- hajója ...
Részletek
Toyota Yaris HybridAz európai B-kategória első full hybrid hajtású modellje, a Yaris-család zászlóshajója, az új Yaris Hybrid a 2012-es Genfi Autószalonon lép első ízben a nyilvánosság elé.

Az új modell megőrzi a Yaris modellcsaládra jellemző leleményes térkialakítást és városi agilitást, amit a Toyota full hybrid hajtáslánca, a Hybrid Synergy Drive® (HSD) különleges vezetési élményével és kiemelkedő takarékosságával ötvöz. Az új Yaris Hybrid megjelenése újabb jelentős lépést jelent a vállalat európai full hybrid termékkínálatának bővülésében.

A Yaris a Toyota legkelendőbb autója, s Európa útjain kiemelkedően sok fut e modellből. Az Auris Hybrid bevezetését követően a Yaris Hybrid a Toyota második, már meglévő modellje, amelyben megjelenik a HSD technológia – s ezzel megkezdi térhódítását Európa legnagyobb darabszámot produkáló autóipari szegmensében.

Az új Yaris Hybridet a városi autósok igényeinek megfelelően terveztük, akik újfajta vezetési és birtoklási élményt keresnek. Az alacsony fogyasztást, kis károsanyag-kibocsátást és gazdaságos üzembentartási költségeket egyedülállóan nyugodt és csendes működéssel ötvöző autó HSD rendszere világosan bebizonyítja, hogy a vezetés öröme nem jelenthet kompromisszumot a környezetbarát autózás és az alacsony üzemeltetési költségek terén.

Izgalmas dizájn és a kategória legjobb térkialakítása

A Yaris Hybrid megörökölte a hagyományos modell intelligens „génállományát”, így a B-kategória vásárlóinak továbbra is tágas, praktikus utasteret kínál, ám az új modellváltozaton számos új, modernebb és kifinomultabb külső stílusjegy is megjelenik.

Toyota Yaris HybridA tengelytáv továbbra is 2.510 mm, s az új Yaris Hybrid mindössze 20 mm-rel hosszabb a hagyományos Yaris modellnél; az autó teljes hossza 3.905 mm. Az első túlnyúlás is nagyobb lett, hogy helyet biztosítsunk az új, méretcsökkentésen átesett full hybrid hajtáslánc számára – ám az autó kategóriaelső fordulóköre továbbra is mindössze 4,7 méteres maradt.

A Yaris Hybrid exkluzív, áramvonalas külső formatervvel jelenik meg. A Toyota márka új dizájn-irányzatának megfelelően az autó orrkialakításának meghatározó eleme a látványos, Under Priority formavilág és a Keen Look stílusú részletmegoldások – például az első és hátsó LED lámpatestek – alkalmazása.

Az áramvonalas forma kulcsfontosságú az üzemanyag-fogyasztás szempontjából; az új Yaris Hybrid aerodinamikai képességeit olyan megoldások fokozzák, mint az újratervezett orr-rész, a karosszéria alsó burkolatai, vagy a kerekek előtt elhelyezett légterelő lapok. Mindezek révén a Toyota új full hybrid modelljének légellenállási együtthatója a kategória legjobb értéke: Cd 0,286.
A Yaris Hybrid utasterében a lágy tapintású műszerfal és az üléskárpitok exkluzív, hibrid-kék színben pompáznak; kék háttérvilágítást kapott a hibrid kombinált műszeregység és a Toyota Touch rendszer, amelyben helyet kapott a Hybrid Energia visszajelző is. A CVT váltómű gombja ugyancsak hibrid-specifikus külső kialakítást kapott.

Az új Yaris Hybrid full hybrid hajtásláncának kialakítása igazi mérnöki bravúrnak számít. A HSD legfontosabb elemeinek méretcsökkentése, valamint az üzemanyagtartály és az akkumulátor elhelyezése a hátsó ülés alatt lehetővé tette, hogy a Yaris Hybrid utasterében helyet foglalók ugyanakkora térrel gazdálkodjanak, mint a hagyományos hajtású modellben, s a csomagtér mérete (286 liter) is változatlan maradt.

Toyota Yaris Hybridúj, kisebb méretű full hybrid hajtáslánc

A Yaris Hybrid modellben jelenik meg a Toyota HSD hajtásláncának első ízben lekicsinyített változata. Az új szerkezetet úgy alakítottuk ki, hogy illeszkedjen az autó kompakt, extrém hatékony térkialakításához – anélkül, hogy akár a rendszer minősége és teljesítménye, akár pedig az utas- és csomagtér mérete csökkenne.

Az 1,5 literes benzinmotorból, kisebb tömegű és kompaktabb felépítésű elektromotorokból, az ezeket összekötő bolygóműből, inverterből és akkumulátor-egységből felépülő új rendszer tömege 42 kilogrammal kisebb, mint az Auris Hybridé, vagyis az új hajtáslánc 20 százalékkal könnyebb lett.

Az 1,5 literes, Atkinson-ciklusú benzinmotor 16,5 kilogrammal könnyebb és 10 százalékkal rövidebb, mint a Toyota korábbi HSD rendszerében használt 1,8 literes egység. A Hűtött Kipufogógáz Visszavezető (EGR) rendszerrel kombinált Atkinson-ciklusú motor rendkívül alacsony fogyasztással és csekély károsanyag-kibocsátással működik.

Az Atkinson-ciklusú motorban a sűrítés és az expanziós ütem aszimmetrikus; a szívószelepek későn zárnak, a sűrítés késleltetett. Ez kisebb kompresszió mellett nagy tágulási arányt teremt, így hatékonyabban alakítja motorteljesítménnyé az égési energiát. Egy Atkinson-ciklusú erőforrás takarékosabban működik, ám alig gyengébb, mint a jóval elterjedtebb, belső égésű Otto-motor. Ugyanakkor a Toyota Hybrid Synergy Drive® rendszerben még elektromotor is található, s gyorsításkor az autó a rendszer teljes teljesítményét hasznosíthatja. A kisebb méretű, elektronikus vezérlésű, fokozatmentes elvű E-CVT váltómű és a jóval kompaktabb kialakítású elektromotor alkalmazásának köszönhetően 6 százalékkal rövidebb lett a Yaris Hybrid sebességváltó-differenciálmű egysége, ami további 11 kilogrammnyi súlymegtakarítást jelent az Auris Hybridhez képest.

Toyota Yaris HybridA mágnesek optimalizálása és a körkörös helyett lapos tekercselés révén sikerült csökkenteni az elektromotor méretét. A rendszer alacsonyabb áramerősséggel és feszültséggel működik, így a Teljesítményszabályozó Egység (PCU) is kisebb és könnyebb lett, akárcsak az inverter és a kapcsolóegység.
Az új, méretcsökkenésen átesett full hybrid hajtáslánchoz kisebb nikkel-metál hidrid akkumulátor és hatékonyabb vezérlőrendszer tartozik. Az Auris Hybridben használt 168-ról mindössze 120-ra csökkent a cellák száma, ami 20 százalékos méretcsökkenést és 11 kilogramm tömeg-megtakarítást jelent. Ennek köszönhetően lehetővé vált, hogy az új akkumulátor-egységet teljes egészében a hátsó üléslap alá építsük be, így egyáltalán nem vesz el helyet a csomagtérből.

A Yaris Hybrid hatékony, 74 kW/100 LE teljesítményű hajtóműve – amely az 55 kW-os benzinmotorból és egy elektromotorokból áll – a B-kategória legjobb teljesítmény/CO₂-kibocsátás arányát kínálja, miközben a vezető gyakran választhatja a nulla NOx-, részecske- és CO2–kibocsátással járó üzemmódot is.
A valós körülmények között, városi forgalomban elvégzett tesztek azt mutatják, hogy a munkába járás során a Toyota Hybrid Synergy Drive az esetek 60 százalékában kikapcsolt benzinmotorral, nulla emisszióval mozgatja az autót.

Az akkumulátor központi elhelyezésének további előnye az alacsony tömegközéppont és az optimális súlyelosztás, így a Yaris Hybrid vásárlói nemcsak az autó hatékony teljesítményleadását élvezhetik, hanem a rendkívül jól kiegyensúlyozott jármű remek manőverezhetőségét is. Bár a HSD hajtás egyébként is igen halkan működik, az utazást még csendesebbé varázsolják a zajt, vibrációt és nyersességet (NVH) csökkentő megoldások. Sikerült jelentősen mérsékelni a gyorsítás során felpörgő motor zaját, így a motor sokkal lineárisabban illeszkedik az autó sebességéhez.

Toyota Yaris HybridAz új Yaris Hybrid nem egy rétegmodell. úgy terveztük, hogy széles vásárlóközönség számára legyen vonzó; akár azok számára is, akik a C szegmensből váltanak át kisebb autóra, tágas, de takarékos modellt keresve; természetesen a B-kategória vevőire is gondoltunk, akik stílusos és olcsón fenntartható autóra vágynak; a Yaris Hybrid ugyanakkor felkelti majd a környezettudatos vásárlók figyelmét is, akik a legújabb, legmodernebb ‘zöld’ technológiát keresik; sőt még a B-kategória prémium modelljeit kedvelők számára is izgalmas alternatívát jelenthet.


A Toyota full hybrid modelljei a lehető legkisebb fenntartási költségeket kínálják vásárlóink számára. A rendkívül alacsony fogyasztás és CO₂-kibocsátás néhány országban alacsony adóbesorolást eredményez, valamint mentességet a belvárosi dugódíjak alól, és kifejezetten csekély üzemeltetési költségeket. A Hybrid Synergy Drive® rendszert úgy terveztük, hogy tartós és kis karbantartási igényű legyen. A Full hybrid hajtásláncban nincs hagyományos indítómotor, sem generátor. A motor vezérműlánca gondozásmentes, nincsenek ékszíjak, így a szerkezet megbízhatóbb és olcsóbban fenntartható. A Toyota hibrid hajtású járművekkel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatok szerint az elektronikusan vezérelt, regeneratív fékrendszer (ECB) lehetővé teszi, hogy a fékbetétek élettartama meghaladja a 100.000 kilométert.

Az új Yaris Hybrid a Toyota Motor Manufacturing France valenciennes-i gyárában készül majd. Az éves szinten a Yaris-család eladásainak 20 százalékát kitevő modell európai forgalmazása 2012. májusától, Magyarországon pedig szeptembertől kezdődik.

További cikkek

A Nissan 2012-es tervei az elektromos autók terjesztésére
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli
82. Genfi Autószalon - Lexus RX


Kulcsszavak:
 
A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt A magyarok 92,6%-a változtatott a költési szokásain a megterhelő gazdasági körülmények miatt Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában A Jazzy Street szeptember 29.-i adásának tartalmából Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában Az elegancia és az extravagáns stílus új mércéje - Az új BMW 4-es Gran Coupé Yaris Hybrid – Páratlan ajánlata a B- kategóriában Ismét a Caddy és az Amarok lett az „Év haszonjátműve” A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország
 
Ínyenc körúton a Renault Magnummal

Ínyenc körúton a Renault Magnummal

2012. március 10.
A szintén huszadik születés- napját ünneplő német Transport újság szeretett ...
Részletek
Renault MagnumA szintén huszadik születésnapját ünneplő német Transport újság szeretett volna csatlakozni a Renault Magnuméhoz. útnak indult hát az újságtól egy csapat, hogy a legendás jármű fedélzetén utazva bevásároljon a francia helyi specialitásokból.

A Renault Magnum egész évben a huszadik születésnapját ünnepelte Franciaország-szerte, sőt Európában is. Huszadik születésnapjához érkezett a német Transport újság is, és azt ötlötte ki, hogy a Renault Trucks-szal közösen ünnepli meg az eseményt.


Az újság munkatársaiból álló csapat piaci beszerző körútra indult észak-Franciaországba egy 480 lóerős DXi 13 Euro V EEV motoros Magnummal. A beszerzett finomságokat és helyi specialitásokat a 2012-es fenntartható szállítás európai díjának átadásán szeretnék feltálalni. A díjátadáson, amelyet most először szervez meg a müncheni székhelyű, német Huss-Verlag kiadó, a Renault Trucks Solutions Optifuel csomagját díjazták, hangsúlyozva az üzemanyag-megtakarítási lehetőséget, melyet ez a megoldásegyüttes lehetővé tesz. Több partner is csatlakozott a programhoz: a HS-Schoch a teherutó külső dekorációját készítette, a Schmitz Cargobull a hűtőfelépítményes félpótkocsit biztosította, míg a HT Hauser Trucks a különleges születésnapi Magnumról gondoskodott.

A Németországból induló Magnum első állomása a normandiai Dieppe kikötőben volt, a la Manche csatorna partján. A helyi halpiac vezetője frissen fogott tengeri gyümölcseivel ajándékozta meg őket. Ezután a fény városa, Párizs felé vették az irányt. A feldekorált Magnum nem maradt észrevétlen a párizsi közlekedés forgatagában! A sofőr óvatos és finom vezetési stílusának köszönhetően azonban sikerült elvegyülni a forgalomban, és az autó a Montmartre lábánál állt meg, a Genin csokoládéüzlet előtt.

Renault MagnumA híres csokoládékészítő személyesen hozott egy kis ízelítőt a csapatnak a ház specialitásaiból, melyeket a német honfitársak fogyaszthatnak majd el. A legendás gourmand megálló után az Eiffel-toronynál készült történelmi fotó a Magnumról!

Ezt követően a csapat Reims, a pezsgő fővárosa felé vette útját, hogy felpakoljon jópár üveggel (franciául a másfél-kétliteres boros-, pezsgős stb. üveget magnumnak hívják) a híres nedűből. Aztán, mielőtt Munsterben begyűjtöttek volna néhány gurigát a neves sajtból, Strasburg városát, az Európai Unió intézményének fellegvárát ejtették útba.

Négy nap múlva, miután telepakolták a kamiont a francia ínyencségekkel, a Magnum utasai élményekkel telve és kifinomult ízlelőbimbókkal indultak vissza Münchenbe.

További cikkek

MáV - Jelentős megtakarítást hoz az új gépjárműflotta
A Carrefour és az ID Logistics a Renault Trucks hibrid teherautóját választotta
Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata
Kulcsszavak:
 
A Ford Edge Európai változata Frankfurtban mutatkozik be A Ford Edge Európai változata Frankfurtban mutatkozik be Ínyenc körúton a Renault Magnummal A Continental új 3. generációs pótkocsiabroncsa már kapható a kereskedésekben Ínyenc körúton a Renault Magnummal Bemutatkozott az új SEAT Toledo Kis autó, amely nagyon megdobogtatja az emberek szívét Kis autó, amely nagyon megdobogtatja az emberek szívét Ínyenc körúton a Renault Magnummal Bruttó 5 forinttal csökkent az üzemanyagok ára
 
82. Genfi Autószalon - Lexus RX

82. Genfi Autószalon - Lexus RX

2012. március 09.
Az autó új, elegánsabb és agresszívebb orrkialakítást kapott. Az ugyancsak átalakított belső tér ...
Részletek
Lexus RX 450hAz autó új, elegánsabb és agresszívebb orrkialakítást kapott. Az ugyancsak átalakított belső tér gazdagabb színválasztékot és új kárpitokat, megújult kormánykereket, áttervezett műszeregységet és második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszert kínál.

Az RX 450h immár Sport üzemmódban is működhet a Lexus Hybrid Drive rendszer eddigi Normal, Eco és EV (Elektromos Hajtás) beállításai mellett. Az EV üzemmód ezentúl egy külön kapcsolóval aktiválható.

Az új RX mostantól F SPORT felszereltséggel is megrendelhető; az autó dinamikus és sportos karakterének erősítésével több vásárló számára válik majd vonzóvá az új modell. A különleges külső és belső dizájnelemeket, valamint egyedi menetdinamikai technológiákat kínáló új F SPORT felszereltség a jövőbeli értékesítéseknek várhatóan mintegy 30 százalékát teszi majd ki. Az első RX 1998-as bemutatásával a Lexus megteremtette a luxus-SUV kategóriát, elsőként vezetve be olyan modellt, amely a szabadidő-autók rugalmasságát, praktikumát és tartósságát egy luxuslimuzin irányíthatóságával, teljesítményével és kifinomultságával ötvözte.

2005-ben az RX modell volt a legelső SUV, amelyben full hybrid hajtáslánc működött. Ma pedig, három generációval később – amelyből kettőt a Lexus Hybrid Drive technológia hajtott – az RX továbbra is a Lexus egyik legfontosabb modellje.Európában a Lexus-eladások 32 százalékát e prémium SUV értékesítése teszi ki; a CT 200h után az RX a márka második legkelendőbb modellje.

Külső formaterv

Az új Lexus RX sorozatot látványos, elegáns és rendkívül egyedi orrkialakítás fémjelzi, amelynek erőteljes stílusa a Lexus-család mind több modelljén megjelenik. Az új RX-nek tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönző, agresszív dizájn-ja az első ízben a CT 200h sorozaton megjelenő stíluselemek legújabb evolúciós állomását jelenti.

Lexus RX 450hA fordított trapéz alakú felső és a döntött alsó légbeömlőket a lökhárító középső részének formai megoldása összeköti és szerves egységgé formálja, így alakítva ki a márkára jellemző ‘orsó alakú’ hűtőrácsot. E modern és látványos megoldás hatását tovább erősíti az alsó légbeömlő vízszintes, feketére fényezett rácsozása.
Ugyancsak Lexus-jellegzetesség, hogy az új, vetítőlencsés fényszóró a hűtőrácsnál magasabbra került; a lámpatest halogén, xenon és LED technológiával egyaránt megrendelhető. A fényszórókat harmonikusan egészíti ki a beépített, LED-es nappali fény (DRL), amely az L-finesse dizájn szellemiségében nyílhegy-motívumot formáz, tovább erősítve az RX-sorozat különleges megjelenését. Az áttetsző burájú hátsó lámpatestek új kialakításának legfontosabb formai eleme a hangsúlyos vízszintes tagolás, amely eleganciát kölcsönöz az autó hátsó részének.

A már meglévő 18 és 19 colos alumínium keréktárcsák mellett egy új formatervű 19 colos könnyűfém tárcsa is megjelenik a kínálatban, és az autó négy új fényezéssel is rendelhető lesz; a szatén ezüst, burgundi piros, sienna barna és éjfél kék árnyalatokkal immár összesen tíz szín választható az autóhoz.

Belső formaterv

A még vonzóbb kialakítású, tágas, luxuskivitelű és modern, kétzónás ‘crossover’ műszerfallal kialakított utastér gazdagabb színválasztékot és új kárpitokat, megújult kormánykereket, áttervezett műszeregységet és második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszert kínál. A már létező elefántcsont, fekete és világosszürke színek mellett megjelenik a cserszínűn árnyalat, valamint a csak az F SPORT felszereltséghez rendelhető, exkluzív fekete és halványszürke kárpitozás.

Lexus RX 450hA dekorációs betétek kínálata is bővült: a luxushangulatú dió és a klasszikus sötétszürke után most itt a modern sötétszürke madárszemmintás juhar és az F SPORT kínálatában megtalálható ezüst változat is. A félanilin bőrkárpitozást gyémántmintás perforáció különbözteti meg a sima bőrkárpittól. Az ülések kárpitozását ezentúl vastagabb öltésekkel és erőteljesebb színekkel készített varrás díszíti, a kesztyűtartó fölött látható matt ezüstszínű betét pedig élettelibbé varázsolja a műszerfal képét.



Az új kormánykerék keresztmetszete eltérő a volán egyes részein, így még kényelmesebben lehet fogni. A változó keresztmetszetek révén a kormánykerék kellemesen kézbe simul, és a legfinomabb kormányparancsok is könnyedén végrehajthatók vele. A faborítású kormány immár fűthető is. Az RX 450h modellben a vezető előtti műszeregységet az új Hybrid Rendszer Visszajelző egészíti ki élesen körülhatárolt Töltés, Eco és Power zónákkal. A műszerek új háttérvilágítása a vezetési körülmények és a kiválasztott hajtási mód szerint változik.

EV (Elektromos Hajtás), Eco vagy Normal üzemmódban, amikor a Hybrid Rendszer Visszajelző mutatója a Töltés vagy Eco zónában áll, a háttérvilágítás kék. Ez megszűnik, amikor a mutató a Power zónába ér. Sport üzemmódban a háttérvilágítás végig vörös marad.

A középső tároló alapos átalakításon ment keresztül, így jóval praktikusabbá lett. A fedél nyitási szöge 95 fokra nőtt, hogy könnyebb legyen hozzáférni a rekesz belsejéhez. Az USB-port és az elektromos csatlakozó közelebb került a tároló belsejének felső pereméhez; ajtaja immár zárható, és belsejében egy kiemelhető elválasztó rekeszfal található. Az új RX modellcsaládban megjelent a második generációs Remote Touch Interface (RTI) rendszer is. A Lexus különlegességének számító, multifunkciós vezérlőegység kezelhetősége nagy mértékben javult, így a berendezés most még inkább felhasználóbarát lett. A világon elsőként alkalmazott csúsztatható joystick, sík kezelőfelületével az RTI hasonlóan kezelhető, mint egy számítógép egere, és az ENTER parancs most egyszerűen a kezelőfelület megnyomása. Az RTI könnyebb kezelhetőségét tovább fokozza a multimédia rendszer színes LED kijelzője, amely immár képernyőmegosztási funkciót is kínál. A kijelzőn háromféle információcsoport jeleníthető meg – és kezelhető – folyamatosan, egymás mellett, például a térkép, a járműinformációk, az audio, a navigáció adatbevitele, a klímaberendezés és a bejövő híváskezelés beállításai.

Lexus RX 450hüzemmódválasztó Rendszer (Normal, Sport, ECO és EV)

A full hybrid hajtáslánc E-CVT intelligens, elektronikus vezérlésű váltójának Normal és Eco beállításai mellett megjelent az új Sport üzemmód, amely magasabb szintre emeli az RX 450h teljesítményét és menetdinamikáját. A három üzemmód közt a kormánykeréken elhelyezett kapcsoló segítségével válthat a vezető, míg az EV (Elektronikus Hajtás) üzemmódot ezentúl egy külön EV gomb segítségével aktiválhatja.


Elindulástól 50 km/órás sebesség eléréséig az RX 450h automatikusan EV üzemmódban, kizárólag elektromotorjainak erejével halad. A vezető manuálisan is kiválaszthatja az EV beállítást. Ez a különleges hajtási mód csak a Lexus Hybrid Drive full hybrid technológiájának révén válik lehetővé. Az EV üzemmódban a vezető két kilométeren át haladhat szinte teljes csendben, nulla CO₂-, NOx- és részecske-kibocsátással. Mivel ilyenkor a benzinmotor nem működik, az EV üzemmód jelentősen csökkenti az új Lexus-modell átlagos üzemanyag-fogyasztását.

ECO üzemmódban a rendszer mérsékli a motor reakcióját az agresszív gázpedál-parancsokra, valamint beavatkozik a klímaberendezés vezérlésébe, hogy optimalizálja a felhasznált üzemanyag mennyiségét. A forgalmi viszonyok függvényében az Eco üzemmód segít a vezetőnek, hogy nyugodt stílusban autózzon, és jelentősen csökkenthesse autója fogyasztását. Különleges hangolása révén a Sport üzemmód nagyobb elektromos teljesítményt ad az elektromotoroknak, így az RX 450h erőteljesebben és fürgébben reagál a gázpedál lenyomására. A rendszer nemcsak a gázreakciókat és az Elektronikus Szervokormány (EPS) működését gyorsítja fel, hanem kisebb beavatkozást engedélyez a Menetstabilizáló Program (VSC) és a Kipörgésgátló (TRC) részére, hogy a vezető teljes egészében kihasználhassa a Lexus full hybrid rendszerének dinamikus képességeit.

Lexus RX 450hA különféle üzemmódok közti különbségeket a műszerfalpanel megjelenítése is kihangsúlyozza. Az EV, Eco és Normal üzemben hibridkék háttérvilágítás automatikusan vörösre vált, amikor a vezető átkapcsol a Sport beállításra.












További cikkek


Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben
A BMW a 82. Genfi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Ózonos takarítást tesztel a buszain a BKV Mire figyeljünk, ha használt motort vásároltunk? Mire figyeljünk, ha használt motort vásároltunk? A Polestar új, önálló, globális elektromos sportmárkává válik A Polestar új, önálló, globális elektromos sportmárkává válik Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla Kínában gyártott személyautói közül hétezret Európába exportál a Tesla 82. Genfi Autószalon - Lexus RX Az új Škoda Octavia Combi – Térkínálat a lehető legszebb formában
 
Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra

Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra

2012. március 09.
Európai modell- kínálatát erősítendő a Hyundai a Genfi Autó- szalonon bemutatja vadonatúj...
Részletek
Hyundai i20 Európai modellkínálatát erősítendő a Hyundai a Genfi Autószalonon bemutatja vadonatúj i20 modelljét.
Az eredeti i20 ötajtós sikereire építő, vadonatúj modellel folytatódnak a Hyundai teljes személygépjármű kínálatát érintő, a legfrissebb motortechnológiai és formai megoldásokat magukban foglaló fejlesztések.
A vadonatúj i20 vásárlói négyféle motor közül választhatnak. A kínálatban megtalálható az új 1,1 literes, háromhengeres ‘U-II´ dízel erőforrás, 75 lóerővel.



A Hyundai Blue Drive koncepciójának jegyében kifejlesztett, környezetbarát technológiákkal társítva ez a variáns mindössze 84 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként - kevesebbet, mint bármely más, hagyományos belső égésű motorral felszerelt, jelenleg kapható személygépkocsi. A motort a Hyundai európai K+F központjának (Rüsselsheim, Németország) berkein belül működő dízel fejlesztőközpont hozta létre, és felvonultatja a Hyundai tiszta dízeltechnológiák terén szerzett minden szakértelmét.

Emellett a forradalmian új motor mellett egy további, 100 g/km alatti CO2-kibocsátású dízelmotor is szerepel a kínálatban: az átdolgozott 1,4 literes ‘U-II´ 90 LE erőforrás Blue Drive technológiákkal felvértezve csupán 96 gramm szén-dioxidot bocsát ki egy kilométeren. Ami a külső megjelenést illeti, a vadonatúj i20 a Hyundai „folyékony szobrászat" formanyelvéből merített stíluselemekből építkezik, beleértve az összes új Hyundai modellre jellemző, hatszögletű hűtőmaszkot. A plasztikusan megformált karosszéria merész vonalaival mintha folyton mozgásban volna, míg a LED-es első lámpatestek fényűző, műszakilag kifinomult hatást keltenek.

Hyundai i20 A megújult i20 valamivel hosszabb lett, az utastérben jobb minőségű anyagokkal és olyan, modern technológiai tartalommal találkozhatunk, amelyek számottevő előrelépést jelentenek az eredeti modellhez képest.
Mint a Hyundai minden újonnan bevezetett, európai modelljére, az új i20-asra is érvényes az ötéves Tripla 5 ügyféltámogatási csomag, amely ötéves, korlátozások nélküli garanciát, ötéves asszisztencia  szolgáltatást, valamint öt éven át igénybe vehető, évenként egyszeri műszaki átvizsgálást foglal magában.


„A gazdaságos üzemeltetésének, kiváló minőségének, kiemelkedő praktikumának és ár-érték arányának köszönhetően az i20 a 2009-es bevezetése óta rendkívüli népszerűségnek örvend Európában. Az új modellévre a megújult motorkínálattal - amely a ma létező legkisebb CO2-kibocsátású belső égésű erőforrást is tartalmazza - és a folyékony szobrászat filozófia által ihletett, divatosabb megjelenésével a vadonatúj i20 a potenciális ügyfelek korábbinál is szélesebb körében számíthat kedvező fogadtatásra, beleértve egy fiatalabb vásárlóréteget is. Az autóiparban egyedülálló Tripla 5 garanciális csomag pedig még vonzóbb ajánlattá teszi az új i20-ast" - emelte ki Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója.

További cikkek

Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben
Duster Delsey limitált széria
A Swift Range Extender a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon
Kulcsszavak:
 
A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be A SEAT legnagyobb termékoffenzívájának újdonságát az Automobile Barcelona 2017 rendezvényen mutatják be Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ Göteborg 100 %-ban megújuló elektromos energiát használó autóbuszjárata Siemens technológiát használ A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot A Volvo Cars blockchain technológia segítségével követi nyomon az elektromos járművek akkumulátoraiban felhasznált kobaltot Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra Újra kamionos találkozó Szegeden Jön az új Hyundai i20 - Vadonatúj városi kisautó az európai piacra Toyota hibrideket kapott az MTK
 
Elutasította a bíróság a szegedi önkormányzat 2-es villamossal kapcsolatos kötbérkövetelését

Elutasította a bíróság a szegedi önkormányzat 2-es villamossal kapcsolatos kötbérkövetelését

2012. március 09.
Első fokon elutasította a szegedi 2-es villamos kivitelezé- sének csúszásá- val...
Részletek
Szegedi 2-es villamosElső fokon elutasította a szegedi 2-es villamos kivitelezésének csúszásával kapcsolatos önkormányzati kötbérkövetelést a Szegedi Törvényszék csütörtökön.

A villamos pályájának és a kapcsolódó létesítményeknek a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ra kellett volna elkészülniük, a forgalom azonban csak néhány napja, 2012. március 2-án indult el a vonalon. A vállalkozói szerződés szerint a beruházás - a kivitelezőknek felróható okokból bekövetkező - csúszása esetén a megrendelő önkormányzatot napi 10 millió forint kötbér illeti meg, amely maximális összege a nettó vállalási ár 20 százaléka, mintegy 417 millió forint.

Lakatos Péter bíró a határozat indoklásakor kifejtette, a villamosvonalon 2011. augusztus 23-án tartottak üzempróbát, melyet sikeresnek kell tekinteni, mivel a Szegedi Közlekedési Társaság valamennyi villamostípusa végighaladt a pályán. A jogszabályok alapján a megrendelő ugyanis nem tagadhatja meg az építési beruházás átvételét olyan jelentéktelen hibák miatt, amelyek a rendeltetésszerű használatot nem akadályozzák.

A bíróságnak így csak azt kellett vizsgálnia, volt-e olyan a kivitelezést hátráltató ok a módosított határidő és a sikeres üzempróba időpontja között, amely felróható a - cseh OHL ZS. a. s., a Középszolg Kft. és a Kelet-út Kft. alkotta - kivitelező konzorciumnak. A perben született szakértői vélemény szerint több ilyen - a szerződéskötés időpontjában előre nem látható - elsősorban a közművek áthelyezésével kapcsolatos probléma is akadályozta a munkavégzést. Emellett a kivitelezőknek - alvállalkozó bevonásával - alapterv szintű tervezést is el kellett végezniük. Ezeknek az eredeti vállalkozási szerződésben nem szereplő dokumentumoknak az elkészítése hét hónapot vett igénybe - tudatta a bíró.

A bíróság több millió forintos perköltség megfizetésére is kötelezte az önkormányzatot.

Szegedi 2-es villamosFaludi Csaba, a felperes várost képviselő ügyvéd, a határozathirdetést követően újságíróknak elmondta, a megbízó önkormányzattal történő konzultációt követően döntenek arról, fellebbezést jelentenek-e be.
A 2-es villamosvonal 3.040 méteres vágányrendszerének, felső vezetékeinek, valamint a kapcsolódó egyéb építmények kivitelezésére 2009. december 4-én kötött szerződést az önkormányzat a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorciummal 2,085 milliárd forintos nettó vállalkozási díjért.


További cikkek


Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán
újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten
A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak
Kulcsszavak:
 
Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Volkswagen Crash Fest. Elektromosan is biztonságban Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Döbbenetes különbség a dízel és az elektromos busz zajszennyezésében Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Új Goodyear eJob alkalmazás teherabroncs szervizeléshez Az idei Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a legek Lexusa Az idei Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a legek Lexusa Elutasította a bíróság a szegedi önkormányzat 2-es villamossal kapcsolatos kötbérkövetelését Az új LEAF messzebb megy és gyorsabban tölt
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13081 - 13090