Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13101 - 13110 |
![]() |
Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4 |
|
2012. január 27.
A 2011-ben számos európai díjat nyert Peugeot 3008 HYbrid4 most újabb elismerést aratott ...
|
![]() |
![]() A Paul-Pietsch díjat 1989 óta ítélik oda a német auto motor und sport magazin által alapított és évente megrendezett, rendkívül rangos Besten Autos díjátadó ceremónián. Paul-Pietsch neves autóversenyző és a Motor Presse csoport egyik alapító tagja. A díjjal minden évben egy olyan műszaki újítást vagy járművet tüntetnek ki, amely meghatározó módon járul hozzá az automobilitás fejlődéséhez, különösen azok környezeti lábnyomának csökkentéséhez. Az auto motor und sport szerkesztőiből, más autós médiumok neves újságíróiból, valamint egy szakértő testületből álló zsűri a 3008 HYbrid4-nek, a világ első sorozatgyártású full dízel hibrid autójának ítélte oda a Paul-Pietsch Díjat 2012-ben. A 3008 HYbrid4 egyedülállóan ötvözi a környezet kíméletét és az élvezetes autózást. A 3008 HYbrid4 crossover hajtóművében az első kerekeket a 163 lóerős 2.0 HDi FAP dízelmotor hajtja, a hátsókat pedig egy tengelybe épített villanymotor (37 LE). A kombinált hajtás a vezetés új örömét – ezt az összkerékhajtás, a maximális 200 LE teljesítmény és a «nulla kibocsátású» üzemmód biztosít – a 100 km-kénti 3,8 litertől (99 g/km CO2) induló átlagfogyasztással ötvözi, amely 35 százalékkal alacsonyabb egy hasonló teljesítményű hagyományos autóéhoz képest. ![]() További cikkek Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Mercedes G-osztály gyártásának Kecskemétre helyezéséről tárgyalnak |
|
2012. január 27.
A Mercedes G-osztály (Puch G) terepjáró gyártásának Magyar- országra helyezéséről tárgyal ...
|
![]() |
![]() A Kleine Zeitung értesülése szerint a Mercedes nagyobb gyártási kapacitást szeretne és kilátásba helyezte, hogy 2013-tól Kecskemétre helyezi át a terepjáró gyártását, ha a Magna nem egyezik bele a feltételek módosításába. A lap úgy tudja, a Mercedes január végéig szeretne választ kapni. Günther Apfalter, az autóalkatrész-gyártó világcég európai igazgatója megerősítette a lapnak, hogy zajlanak a tárgyalások. Mint mondta, abban bízik, hogy Grazban maradhat a gyártás. Egy másik osztrák lap, a Kurier cikke arra is kitért, hogy a Magna "erősen gondolkozik" azon, hogy új telephelyet nyisson Kelet-Európában. Ennek egyik oka a Mercedesszel zajló egyeztetés. Apfalter kijelentette, a Magna ausztriai, grazi gyárában nem tud olyan olcsón gyártani, mint Magyarországon lehet. Mint mondta, Ausztriában 24, Magyarországon kilenc euróba kerül egy munkaóra. Apfalter bírálta a magas osztrák gépipari béreket, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a stájerországi üzemet meg akarják tartani. 2011-ben mintegy 7.200 darabot gyártottak a terepjáróból. 2012-ben 8.500-ra, jövőre akár 10 ezer darabra is nőhet a gyártás. A Magna összesen 107 ezer főt foglalkoztat, ebből háromezret a kelet-közép- és kelet-európai régióban, összesen négy országban. Magyarországon mintegy 150 alkalmazottjuk van. ![]() További cikkek Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Túl nagy az optimizmus a zöld autók sikeres jövőjében |
|
2012. január 27.
"A zöld autók tekintetében feltehetően túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók ...
|
![]() |
![]() A Nissan az Egyesült államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Volt nevű hibridautóból, messze elmaradva az első évre kitűzött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai hatósági tesztvizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt. Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint "a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására". A hibridautók két meghajtó erőforrást tartalmaznak, "ami szükségszerűen növeli árukat" és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemzője. Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler főnöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jövőjével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhetősége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik. ![]() A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autó fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan összefogás 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárműveket. A Nissan Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült államok egész területén hozzáférhető lesz, ezért a Nissan az eladások megduplázására számít. További cikkek Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
„Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak |
|
2012. január 27.
Több mint 300 autó közül választhattak az „auto motor und sport” magazin olvasói a „Besten ...
|
![]() |
![]() A Volkswagen Személyautók, a Volkswagen Haszonjárművek, az Audi, a SEAT és a šKODA, valamint a Porsche márkák típusai összesen nyolc első helyet szereztek meg. Az „Besten Autos 2012” választás tíz kategóriában zajlott, és mindegyikben az összesített eredmény mellett külön értékelték a legjobb import-járműveket is. A „Miniautók” kategóriájában a Volkswagen márka az up! városi autóval biztosította be az első helyet, míg a „Kisautó” kategóriában az Audi A1 futott be elsőként a Volkswagen Polo előtt. A „Középkategória” összesített értékelésében az Audi A4 és az A5 szerezte meg az áhított első helyet, és ugyancsak ebben a kategóriában a šKODA Superb-et szavazták meg a legjobb import autónak. Az „Egyterűek” kategóriájában a Volkswagen Csoport mindhárom dobogós helyezést megszerezte: az olvasói választás győztesének a Volkswagen Multivan bizonyult, míg a második és harmadik helyeket a Volkswagen Sharan és Touran típusok kapták meg. Az import autók közötti győzelmet ebben a kategóriájában a SEAT Alhambra szerezte meg. A Porsche márka a „Luxuskategóriában” a Panamerával aratott győzelmet a konkurencia fölött, és a stuttgartiak a „Sportautók” között is nyertek a Porsche 911 Carrera / Turbo jóvoltából. ![]() További cikkek „Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban Minden idők legintenzívebb bővülése az Audi értékesítésében A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je |
|
2012. január 27.
A páratlan S 1000 RR radikális technikai meg- oldásaival és látványos meg- jelenésével...
|
![]() |
![]() Amikor az eredeti S 1000 RR pár évvel ezelőtt bemutatkozott, teljesítményével, teljesítmény-tömeg arányával és innovatív technológiájával úgy hódította meg a világot, ahogy korábban egyik BMW sem tette. Világszerte, sportmotor-rajongók ezreit bűvölte el a benne rejlő lehetőségekkel, pályán és az utakon egyaránt. Az egyéni motorkerékpár építők persze más irányból látták a dolgokat. Az erős, gyors gépet egy inspiráló vízió kiindulópontjának tekintették, amivé álmaik Double R-je válhat. Elképzeléseiket hamarosan tett követte és egy semmihez sem fogható egyedi motorkerékpárt építettek, ami a költségeket nem kímélve a design és a teljesítmény határait feszegette. A radikális, egyedi RR – ami forgalomba helyezhető – az amerikai BMW rajongók magazinjában, az On The Level-ben mutatkozott be. A csapat az átalakítást a Myrtle West Cycle műhelyben végezte el Longs-ban, Dél-Karolinában. Széleskörű kutatás és fejlesztés után, John Rhem megalkotott egy precíziós lengőkart, amire a masszív hátsó kereket szerelték, ez majdnem biztosan az első létező, 360-as profilú RR. A széles hátsókereket „Crazy Larry” stílusú lengőkarra szerelték fel. Az éles szeműek kiszúrhatnak egy króm tartályt a lengőkarra építve, ami nem dinitrogén-oxidot tartalmaz, hanem lehetővé teszi a légrugók azonnali működtetését. Amikor majdnem 90 évvel ezelőtt az első BMW motorkerékpár legördült a berlini összeszerelő gyár szalagjairól, az eredeti tervezők még legvadabb álmaikban sem vizionáltak egy ehhez fogható gépet. ![]() „Nagyon szeretném, ha a motor egy különleges gazdára lelne” – mondta a floridai Brian Ogle, aki napenergiával foglalkozó sikeres vállalkozó. „A kikiáltási ár a fele annak, amibe valójában került, hogy ilyen magas szintre fejlesszük – 45 000 dollár vagy a legjobb ajánlat. A motorban mindössze 400 mérföld van és teljes körű garancia jár hozzá!” További cikkek Már kapható a Honda vadonatúj túraendurója a magyarországi márkakereskedésekben A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat Egyedi BMW motorok Angliából Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére |
|
2012. január 26.
A Ford az elmúlt években forradalmi technológiák, jövőbe mutató megoldások egész sorával bizonyította ...
|
![]() |
![]() Az autógyártó most Európa-szerte az autósok ötleteit várja legújabban bemutatott technológiái tesztelésére. Legyen szó az elődjeikhez képest 20-25%-os üzemanyagmegtakarítást lehetővé tévő, mindeközben rendkívüli mértékben megnövelt teljesítményű ECOboost benzines turbómotorokról, az új Mondeo-ban, S-Max-ban és Galaxyban megismert adaptív sebességtartó automatikáról és holttérfigyelő rendszerről, az elsőként a C-Max-ban és Grand C-Max-ban bemutatott parkolóasszisztensről, az ezeken felül az új Focus-ban elérhető aktív biztonsági rendszerekről és technológiákról, avagy olyan, a közeljövőben az európai Ford-okban is rendelhető rendszerekről, mint a Ford MyKey, a Ford SYNC, a MyFord Touch illetve a felfújódó biztonsági öv, nem kérdés, hogy a Ford által sorozatosan bemutatott forradalmi technológiák igyekeznek biztonságosabbá, praktikusabbá, kényelmesebbé tenni a mindennapi autózást a vásárlók szélesebb rétegei, és nem csupán a prémium modellek vásárlói számára. ![]() A felhívás részletei a Ford Magyarország Facebook oldalán tekinthetőek meg, ahol – hasonlóan a Ford Magyarorszég YouTube csatornájához – elérhető három külföldön már leforgatott film is, mintegy kedvcsinálóként, illetve ötletadóként. További cikkek Rekordot rekordra halmoz a škoda Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107 Az Opel a személyautó eladási ranglista élén Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A SARTRE projekt végső szakaszába lép |
|
2012. január 26.
A SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”) ...
|
![]() |
![]() A járműkonvoj nem más, mint egy profi sofőr által irányított vezető jármű, amely egyben több, mögötte egy konvojban haladó járművet „vontat”. Minden egyes autó méri az előtte haladó sebességét, haladási irányát, valamint a kettőjük közötti távolságot, és saját sebességét ennek megfelelően szabályozza. Minden jármű teljesen független, és bármikor elhagyhatja a konvojt. Azonban miután csatlakozott a konvojhoz, a sofőr nyugodtan pihenhet, és nem kell a vezetéssel foglalkoznia, miközben a konvoj a célja felé halad. „A cél az, hogy a teljes közúti szerelvény készen álljon 2012 őszére. Addigra négy jármű fogja követni a felvezető járművet 90 km/órás sebességgel” – mondta Erik Coelingh, a Volvo Car Corporation műszaki projektekért felelős vezetője. A SARTRE hét európai partner közös kezdeményezése. Ez az egyetlen olyan projekt, amely azon, a hagyományos autópályákon megvalósítható technológia fejlesztésére irányul, amely lehetővé teszi a járművek konvojban való haladását az utakat használó többi jármű mellett. ![]() Felismervén, hogy a közúti szerelvény technológiájának az európai autópályákon való megvalósítása nem csupán műszaki kihívás, a SARTRE nagyszabású tanulmány keretében kívánja meghatározni a járműkonvojok létrehozásához szükséges infrastrukturális változtatásokat. Ennek érdekében számos megbeszélést folytattak az érintett felek és a párbeszéd a jövőben is folyamatosan zajlik majd. Az első eszmecserén műszaki szakértők, politikusok, jogalkotók és közlekedésbiztonsági kutatók vettek részt. Számos, nem műszaki jellegű kihívás került szóba a közúti szerelvényekkel kapcsolatban, például a jogi szabályozás, a termékfelelősség és az automatizált járművek elfogadottsága az autóvezetők körében. A jövőre vonatkozóan meghatározott fő követelmények közé tartozik a megegyezés szükségessége a járműkonvojok közös terminológiájának kialakítására, például azon kritériumok meghatározása, hogy mikor tekinthető egy jármű teljesen automatizáltnak a részlegesen vagy magas szinten automatizált járművekkel szemben. Fontos követelmény továbbá a számos eltérő nemzeti jogszabály kérdésének megoldása, illetve a jogszabályok harmonizálása. A projekt előnyei A közúti szerelvények elősegítik a biztonságosabb közlekedést, mivel a járműkonvojokat hivatásos sofőr vezeti, például egy teherautóban, és a járművek közötti reakcióidők sokkal gyorsabbak. A környezetszennyezés csökken, hiszen az autók szorosan követik egymást, kihasználva a kisebb légellenállásból fakadó előnyöket. A várakozások szerint az energia-megtakarítás akár a 20 százalékot is elérheti. Emellett az utak kapacitása is jobban kihasználhatóvá válik. A SARTRE projektről A SARTRE projekt jelentése Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”. A részben az Európai Bizottság által a 7. keretrendszerben finanszírozott SARTRE programot a Ricardo UK Ltd. vállalat vezeti. A programban emellett részt vesz a spanyol Idiada és Robotiker-Tecnalia, a német Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA), valamint a svéd SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation és Volvo Technology. ![]() 1. Megfelelő konvoj-összeállítási stratégiák kidolgozása, amelyek lehetővé teszik a „közúti szerelvények” közlekedését autópályákon a meglévő infrastruktúra és műtárgyak módosítása nélkül. 2. A prototípus-rendszerhez szükséges technológiák fejlesztése és integrálása, hogy a kiválasztott stratégiák a valóságban is kipróbálhatók legyenek. 3. Annak bemutatása, hogy a konvojok hogyan segíthetnek a környezetszennyezés csökkentésében, a biztonság fokozásában és a túlterheltség enyhítésében. 4. Annak szemléltetése, hogy egy új üzleti modellel hogyan ösztönözhető az ilyen konvojok népszerűsítése, és hogyan válhat ezen együttműködés előnyössé mind a vezető jármű, mind a résztvevők számára. Amennyiben a SARTRE projekt valóban sikeres lesz, jelentős eredmények várhatók tőle. Becslések szerint az autópályákon, nagy sebességgel, „közúti szerelvényekben” közlekedve akár 20 százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető a résztvevő járművek elrendezésétől és a köztük lévő helytől függően. ![]() További cikkek Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek Rekordot rekordra halmoz a škoda A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál |
|
2012. január 26.
Elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál 2014-től, miután a képviselők elfogadták az erről szóló ...
|
![]() |
![]() Több lépésben vezetnék be az új rendszert, erről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített. Ebben kitérnek arra, hogy az utasok számára átláthatóbb és igazságosabb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használóknak is. A vitában Hanzély ákos LMP-s képviselő azt vetette fel, miért várnak éveket a probléma megoldására. Szerinte olyan azonnali változtatásokra lenne szükség, amelyek nyomán az idő alapú jegyet és a családi jegyet minél hamarabb be tudják vezetni. György István ágazati főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, Budapestnek történelmi esélye van arra, hogy a világ élvonalát képviselje a technikai megoldásokkal, és nem szabad erről az esélyről lemondani. A tervek szerint az új rendszerben megvásárolt jegyek és bérletek nyilvántartása és ellenőrzése elektronikus formában történik majd egy központi számítógépen. Első lépésként a bérleteket kártyákra cserélnék. A BKK olyan rendszert dolgozott ki, amely gyakorlatilag hamisíthatatlan, a kártya közlekedésben való használatát egy központi rendszer ellenőrizné. A bérlet a gyakorlatban hasonlóan működik majd, mint egy bankkártya, csak nem pénzt, hanem közlekedési lehetőséget tárol a kártyához tartozó számlán. Emellett lehetőség lesz a helyszínen is jegyet, vagy bérletet vásárolni. ![]() A harmadik ütemben a metróknál teljesen, a HéV-eknél részben automatizált be- és kiléptető kapuk váltják majd fel 2015-ben az ellenőröket. A tervek szerint végül bevezetik az érintés nélküli bankkártyás fizetést, ennek segítségével a néhány éven belül várhatóan nagy számban kibocsátott érintésmentes bankkártyák, vagy mobiltelefonok segítségével külön kártya kiváltása és az ehhez tartozó ügyintézés nélkül, utólagos fizetéssel lehet majd utazni. A projekt keretében minden járművet új jegykezelőkkel kell ellátni, a metróállomásokon kapukat kell felszerelni és több százezer utas számára kell új bérletkártyát legyártatni és eljuttatni. Az elektronikus jegyrendszert a BKK szerint azoknak lesz a legegyszerűbb megszokni, akik eddig is havi bérlettel utaztak, ők akár otthonról egy weboldalon keresztül hosszabbíthatják meg bérletük érvényességét. További cikkek A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet Kedvezőbb feltételekkel kaphatók a BMW és a MINI személyautók Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai |
|
2012. január 26.
A Hyundai Holding Hungary Kft. Európában az elsők között vezeti be a magyar piacon alapvetően ...
|
![]() |
![]() A MyHyundai – azaz az én Hyundai-om – program két fő elemből áll: a szolgáltatás egyik oszlopa az ajánlatokat, újdonságokat, híreket, érdekességeket tartalmazó, személyre szabott internetes felület, a másik pedig az autón elvégzett karbantartásokat, beavatkozásokat, és ezek kilométeróra-állásait nyilvántartó chipkártya. Utóbbit 2011. január 1-jétől az összes, új Hyundait választó ügyfél automatikusan, visszamenőlegesen megkapja, de minden, 2008-nál nem régebben vásárolt Hyundai modell (és annak tulajdonosa) is lehetőséget kap a rendszerben való regisztrációra. A MyHyundai az autómárkáknál általános, „ömlesztett” kommunikáció helyett az adott ügyfél személyes igényeihez, illetve autója típusától, futásteljesítményétől és életkorától függő szükségleteihez igazított ajánlatokat, emlékeztetőket kínál, mindezt az ügyfél személyes MyHyundai weboldalán keresztül. Mint minden forradalmi megoldás, a MyHyundai is hoz járulékos, eddig nem ismert előnyöket. Mindenekelőtt elektronikus szerviznaplóként szolgál, amelyben a márkaszervizek a karbantartással és az 5 éves garancia érvényességével kapcsolatos minden szükséges adatot rögzítenek. A gépkocsi chip-kártyán nyilvántartott bizonyos adatait – pl. kilométer-számláló állását – az ügyfél is frissítheti. Ez részben a szervizelés (és az azokra emlékeztető riasztások) időzítése, részben a testre szabott ajánlatok pontosítása miatt lényeges. ![]() A rendszer most épül ki egész Európában, így a tervek szerint rövid időn belül a kontinens bármelyik Hyundai szakműhelyében egyetlen mozdulattal, az ügyfélkártyát leolvasva előhívhatók lesznek az adatok. Ha tehát nyaralás vagy kiküldetés közben válik aktuálissá egy szervizlátogatás, az ugyanolyan rugalmasan és hatékonyan lesz intézhető, mint itthon. A gépkocsi rendszeres karbantartásának egy ilyen, országhatárokon átnyúló rendszerben való nyilvántartása a gépkocsi eladásakor külön értéket képvisel. Nem szorul magyarázatra, hogy az elvégzett karbantartások és futásteljesítmény adatok elektronikus nyilvántartása bizalmat ébreszt a vevőben, ami vitathatatlanul a gépkocsi értékét növelő tényező. Sok más ügyféltámogató programmal ellentétben a MyHyundai kártya átruházható. így az autó eladásakor a járműhöz (és nem az eredeti tulajdonoshoz) kapcsolódó információk, valamint a testre szabható szolgáltatási csomag is átkerül az új tulajdonos kezébe, aki természetesen saját, személyes igényei szerint módosíthatja a kommunikációs preferenciákat. ![]() További cikkek Egyedi BMW motorok Angliából A Citroen újra a Top 10-ben Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
„Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban |
|
2012. január 25.
összesen mintegy 1,4 millió eddig értékesített kabriójával a Volkswagen kétségkívül a nyitott ...
|
![]() |
![]() A berlini Automobil Forum Unter den Linden február 3. és március 4. között nyitva tartó időszaki kiállítása első alkalommal gyűjti össze a Volkswagen Csoport hét évtizedének napjainkra valóságos ikonná vált kabrió modelljeit. A sorozatgyártásban már 1949-ben megjelent, legendás Bogár Cabriolet-től egészen a legfrissebb Golf VI Cabriolet 2012-es „Exclusive” változatáig, a tárlat összesen 16 autó és számtalan formatervezési vázlatrajz segítségével eleveníti fel ezt a máig ívelő sikertörténetet, amely valójában egyidejűleg a szabad ég alatti autózás „demokratizálódásának” története is. Sok vezető számára a kabrió maga az álom-autózás szinonimája, az autók formai szépségének legmagasabb szintjét a vezetés határtalan élvezetével, sportos motortechnikával és a friss levegő aktív élményével ötvözve. A Volkswagen veterán modelljei egyenesen a Volkswagen Classic és az AutoMuseum Volkswagen Alapítvány gyűjteményéből érkeztek. Kiváló példa minderre a Bogár kabrió: az 1949-től egészen 1980-ig gyártott Cabriolet 7500 német márkás árával első ízben tette jóval szélesebb vásárlókör számára elérhetővé a nyitott autózás élményét, olyan kedvező ajánlatként, amely szinte minden jövedelmi szinten reális lehetőségként jelent meg. összesen 331 847 piacra került példánnyal az idők folyamán igazi „bestseller" lett, amely igen keresett modellként a Bogárral együtt világszerte a német gazdasági csoda egyik jelképeként is szerepelt. ![]() A 2002-es év végéig pontosan 684 226 példány talált gazdára az 1979 óta készülő Golf Cabriolet sorozat tagjaiból, több, mint addig bármely más kabrióból. Elődjéhez hasonlóan ez a nyitott Volkswagen is újabb jelentős határokat tört át. A kiállítás mindjárt öt autóval is tiszteleg a márka történetébe mindeddig legnépszerűbb kabrióként bevonult Golf Cabriolet előtt. Az egyik konkrétan éppen a tárlat legfiatalabbja, amely a jelenlegi Golf műszaki alapjaira épülve annak minden karakteres erényét felsorakoztatja. Sőt, többet is annál, például teljesen automatikusan, mindössze 9,0 másodperc alatt nyíló vászonteteje formájában, amely 30 kilométer/órás tempóig akár menet közben is működtethető. Hasonlóképpen megtekinthető Berlinben az új Golf Cabriolet Exclusive is, amely 17 colos könnyűfém keréktárcsáival és kéttónusú bőrkárpitozásával éppen a napokban érkezik a piacra. Zárt tetővel e Volkswagen utastere kétségkívül az ilyen jellegű modellek legcsendesebbjei közé tartozik, de a Golf Cabriolet ezredmásodpercek alatt kiemelkedő borulásvédő keretei, megerősített szélvédőkerete, valamint a legmagasabb fokú biztonságot szolgáló további szerkezeti módosításai révén is kitűnik. ![]() Természetesen voltak álmok, amelyek soha nem teljesülhettek be, ám prototípusként már formát öltöttek. A kiállításon közülük a Karmann Ghia Cabrio (Typ 1), a Typ 34 sorozat Cabrio modellje, valamint az 1500 (1961) és a 411 (1968) prototípusai jelennek meg. Mindannyian már nagysikerű limuzinok vagy kupék műszaki alapjain születtek, ám a sorozatgyártásig különböző okokból nem sikerült eljutniuk. A Bogár szolgált a nagysikerű „Buggy” járművek alapjául is, amelyek így német technikával válhattak az „American Way of Life” (amerikai életstílus) gördülő követeivé. Az egyes időszakok modelljeinek könnyebb összehasonlíthatósága, formaviláguk jobb megértése és az általuk közvetített érzelmek mélyebb átélése céljából a Volkswagen formatervezőinek csapata egyaránt újrarajzolta a tegnap és a ma kabrióit. Ilyen rendkívül igényes Volkswagen formatervezési vázlatrajzok ehhez foghatóan széles palettája eddig még sohasem jelenhetett meg nyilvános kiállítás anyagaként. További cikkek Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója Minden idők legintenzívebb bővülése az Audi értékesítésében Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13101 - 13110 |