Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13101 - 13110 |
Amarok Canyon - szabadidős tanulmányautó Genfben |
||
2012. március 07.
A Volkswagen standján minden autó- kiállításon meg- találhatók a Volkswagen Haszon...
|
A Volkswagen standján minden autókiállításon megtalálhatók a Volkswagen Haszonjárművek újdonságai is. A 82. Genfi Autókiállításon a márka az Amarok Canyon névre keresztelt tanulmányautóval mutatkozott be. Ez az újdonság egyesíti az Amarok legváltozatosabb és legkiemelkedőbb tulajdonságait, a koncepció a vadvízi kajakozáshoz kapcsolódik. Ez az a sport, ahol a legváltozatosabb helyszíneken keresztül jutunk el célunkhoz, a hegyek között lévő zuhatagokhoz. Az utazás alkalmával autópályán, normál utakon haladunk az autóval, de ezt követően nehéz hegyi terepek várnak ránk erdei utakkal, majd sziklás hegyszorossal. Az Amarok Canyon e speciális használatra készült speciális rakodótérrel, magasított felépítménnyel, különleges felszereltséggel. A tanulmányautót fedélzeti reflektorai, különleges színe, visszahúzható küszöbléce és a speciális sporteszközök szállítására kialakított felépítménye teszik egyedivé. További cikkek Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét Az új Audi A3 – Stílusos innováció Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az e-NV200 tanulmányautó európai bemutatkozása Genfben |
||
2012. március 07.
A 2012-es Genfi Autószalonon mutatták be először Európában a Nissan e-NV200 tanulmány...
|
A 2012-es Genfi Autószalonon mutatták be először Európában a Nissan e-NV200 tanulmányautót. A világszerte értékesített Nissan NV200 többcélú autó alapjaira épülő Nissan e-NV200 tanulmány előre vetíti, hogy milyen lesz az akkumulátorral hajtott elektromos kisáruszállító közeljövőben sorozatgyártásba kerülő változata. Az e-NV200 rugalmasan kihasználható, tágas belső teret biztosít a vállalkozások vagy a családok részére, ugyanakkor a felhasználás helyén nem bocsát ki CO2-t. "A Nissan e-NV200 további bizonyíték a Nissan vezető szerepére a zéró-emissziós autóiparban" - mondta Hideto Murakami, a Nissan Motor Co. alelnöke. "A nagy valószínűséggel sorozatgyártásba kerülő Nissan e-NV200 tanulmány az üzemeltetési költségeket is csökkenteni fogja a jelenlegi belsőégésű motorral hajtott változathoz képest." A Nissan e-NV200 hatótávolsága a Nissan LEAF-éhez, teherbírása a mostani NV200-éhoz hasonló. A sorozatgyártásra kerülő változat első sorban vállalkozói célú alkalmazásra készül, de a kiterjedt városias településeken élő családok is jól használhatják. A Nissan e-NV200 EV-stílusjegyei a jelenleg sorozatgyártásban lévő NV200-on alapulnak, ehhez adódnak hozzá a díjnyertes Nissan LEAF elektromos autótól örökölt erőteljes vizuális jegyek. A széles motorházon a töltő csatlakozó középen elhelyezkedő, nagyméretű fedele, valamint a kék Nissan-embléma és a hosszan húzódó, LED-es fényszóró vonja magára a figyelmet. A nagyméretű első szélvédőt és a hosszú hátsó „üvegházat" a tető nagy üvegfelületei egészítik ki, melyek által szellős, nyitott hatású belső környezet jön létre. A külső szín a Nissan LEAF koncepcióját követve, a környezetbarát jelleget kihangsúlyozó Aqua Blue kék. A Nissan e-NV200 tanulmány belseje az elektromos műszerek, a kék díszítések és világos színek révén a Nissan elektromos autók tiszta, modern vonalvezetését tükrözi, miközben megőrzi az NV200 erőteljes funkcionalitását is. Az e-NV200 belső terében jelen van a korszerű telematika is, a középkonzol lapos kijelzője táblagéphez hasonlóan veszi és megválaszolja a használó inputjait. A Nissan e-NV200 hajtásláncának fő részegységei megegyeznek a 2012-es Nissan LEAF-ével. A zajmentes, zéró-emissziós teljesítményt egy 48 modulból álló lítium-ion akkumulátor, valamint a gyors reagálású 80 kW teljesítményű, váltóáramú szinkronmotor biztosítja, melynek nyomatéka 280 Nm. A Nissan LEAF-hez hasonlóan, a Nissan e-NV200 tanulány jól reagál a vezető akaratára, élvezetesen vezethető, és így megfelel az eddig hagyományos, benzinüzemű járműveket vezető felhasználók elvárásainak. Ugyanúgy, mint a Nissan LEAF, az e-NV200 kimagaslóan jó energiafogyasztási jellemzőkkel bír ami elsődleges fontosságú a haszonjármű-üzemeltetők számára. Az e-NV200 világpremierje mellett megkezdődött az NV200-ra alapuló prototípus villanyautók üzemi próbája is, hogy a világpiac különböző helyeiről visszajelzés születhessen a szállító és egyéb vállalatok általi valós használat alapján. Az első üzemi próba 2011 nyarán kezdődött a Japán Postánál, amely egy prototípus-autót használt a csomagkiszállítás és -begyűjtés területén Yokohamában. További tesztek kezdődtek az elmúlt hónapban Londonban a FedEx-nél. Az ezekről érkező visszajelzések segítik a Nissant, hogy a pontosan meghatározott üzemeltetői igényeknek megfelelően alakíthassa ki a jövő akkumulátoros hajtású kishaszonjárműveit. A Nissan -NV200 Concept-tel kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://www.env200.com/ honlapra. További cikkek A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli 82. Genfi Autószalon - Mitsubishi Outlander Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az új Audi A3 – Stílusos innováció |
||
2012. március 07.
Egészen új, a prémium alsó- közép- kategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban ...
|
Egészen új, a prémium alsó-középkategória szegmensét nyitotta meg az Audi 1996-ban A3 családjával, amelynek immár harmadik generációja érkezik a piacra. Az új A3, amely a 2012-es Genfi Autószalonon tartja premierjét, vérbeli high-tech autó, minden műszaki területen innovatív fejlesztések egész sorát vonultatva fel. A hibrid és alternatív – mint a földgáz és az Audi e-gas – hajtású változatok már fejlesztés alatt állnak. Még 2012-ben várható a különösen gazdaságos 1.6 TDI motorral szerelt kivitel, amely átlagosan mindössze 3,8 liternyi gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, 99 g/km széndioxid-kibocsátás mellett. A vonzó formavilágú, háromajtós karosszéria az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiája eredményeképpen különösen könnyű, az új A3 így akár 80 kilogrammal is kevesebbet nyomhat elődjénél. Futóművét kimondottan sportos és a mozgékonyságot előtérbe helyező hangolás, motorjait magas teljesítményszint és kiemelkedő gazdaságosság, utasterét pedig a stílusos dinamizmus hangulata jellemzi. Vezetői segédrendszerei és infotainment-berendezései területén az új A3 technikák olyan palettáját kínálja, amelyek feltétlenül új mércéül szolgálhatnak piaci szegmensében. Formavilága minden kétséget kizáróan kifejezésre juttatja az A3 alapvetően sportos karakterét, kifejezetten erőteljes fellépést kölcsönözve a 4,24 méter hosszú háromajtós modell számára. A határozott élek feszültséggel telten domborodó felületeket fognak közre. Az Audi A3 tengelytávja – elődjéhez képest változatlan külső hosszúság mellett – 2,60 méterre nőtt, C-oszlopa pedig a kupékat idézően döntött állású. Az orrkialakítást az Audi jellegzetes „singleframe” hűtőrácsa határozza meg. Kívánságra az Audi LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített „Xenon plus” fényszórókat is kínál, ez esetben a hátsó lámpatestekben is fénykibocsátó diódák (LED) működnek. A kínálat a későbbiekben teljes egészében LED-technikával működő fényszórókkal is bővül, ami szintén premiernek számít az alsó-középkategóriában. Az Audi „ultra” könnyűszerkezetes technológiájának következetes alkalmazása eredményeképpen az új A3 1.4 TFSI saját tömege mindössze 1.175 kilogramm, ami jóval vetélytársaié alatt marad. Első sárvédői és motorházfedele anyaga alumínium, karosszériaszerkezete pedig jelentős arányban tartalmaz különösen nagyszilárdságú és melegen alakított acélelemeket. Az új Audi A3 teljes egészében új tervezésű utasterét - a hangsúlyosan vízszintes vonalvezetésével - a „lebegő” hatást keltő műszerfal, valamint a márkára jellemző iránymutató minőség és anyagválasztás illetve letisztult ergonómia határozza meg. További jellegzetes különlegességeként a négy kerek légbefúvó nyílás, a szériafelszereltséget bővítő légkondicionáló berendezés kimondottan elegáns kezelőfelülete, valamint a karakteres műszeregység jelenik meg. A vezetőinformációs rendszer (az „Ambition” és az „Ambiente” felszereltségi szintek esetében széria) színes kijelzője nagyfelbontású, háromdimenziós képek formájában jeleníti meg ízléses grafikáit. Az MMI kezelési rendszer elektromosan kiemelkedő monitora – a csúcsváltozatban már hét col képátlóval – mindössze 11 milliméter vastagságú. Az új elektromechanikus rögzítőfék alkalmazásával a középső alagút konzolja az extrafelszerelésként rendelhető MMI kezelési rendszer terminálja számára is bőséges helyet kínál. Az „MMI touch” funkcióval kiegészített, csúcsváltozatú „MMI Navigation plus” navigációs rendszer nyomó-/forgatókapcsolójának felső része további fejlett ergonómiai megoldásként érintőfelületként (touchpad) szolgál, amelyre a vezető az egyes betűket és számokat egyszerűen ujjával felrajzolva adhatja meg a kívánt adatokat – akárcsak az Audi felsőkategóriájú modelljeiben. Az Audi az „Attraction”, „Ambition” és „Ambiente” felszereltségi szinteken kínálja új A3 sorozatát, pontosan a kívánt karakterű autóval szolgálva minden ügyfele számára. A formatervezők minden változathoz színek és anyagok vonzó palettáját állították össze, de az ügyfelek – egészen az „adaptive light” világítási rendszerig, a „magnetic ride” futómű-szabályzásig vagy éppen a nagyméretű panoráma-üvegtetőig – számos sportos és kényelmes opció közül is válogathatnak. További jelentős műszaki terület, ahol az Audi A3 tekintélyes előnyt szerzett, az új, sokoldalú és nagyteljesítményű vezetői segédrendszerek világa. A kínálat itt a radaralapú „adaptive cruise control”, az „Audi side assist” illetve az „Audi active lane assist” rendszereit éppúgy magában foglalja, mint a közlekedési táblák elektronikus felismerő funkcióját, a parkoló-asszisztenst vagy éppen az „Audi pre sense basic” biztonsági berendezést. E területen egyetlen más gyártó sem rendelkezik hasonlóan széles körű termékportfolióval. Az infotainment-berendezések innovatív modulrendszerű architektúra szerint felépülő rendszere szintén igény szerint variálható komponensek egész sorát kínálja, köztük a Bang & Olufsen hangrendszerével és az „MMI Navigation plus” navigációs berendezéssel. Mindezek ideális kiegészítéseképpen a WLAN-hotspottal bővített „Bluetooth-Autotelefon online” is szerepel a palettán. Utóbbi akár menet közben is széles körű internet-elérhetőséget kínál az utasok számára, míg a vezető az „Audi connect” koncepció alatt összegyűjtött, testre szabott online-szolgáltatások sokaságát élvezheti. Az új Audi A3 háromféle, egyaránt négyhengeres erőforrással érkezik a piacra, amelyek mindegyike teljes egészében új fejlesztésű konstrukció. A két TFSI- és a TDI-aggregát 1,4, 1,8 illetve 2,0 liternyi összlökettérfogatából rendre 90 kW (122 LE), 132 kW (180 LE) és 105 kW (143 LE) teljesítményt produkál. Elődjéhez képest az új A3 modelleket átlagosan mintegy 12 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jellemzi, de az egyes erőforrások esetében ennél nagyobb megtakarítások is mérhetők. Az 1.8 TFSI erőforrás már alapkivitelben a hétfokozatú S tronic, míg az 1.4 TFSI és a 2.0 TDI hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A motor teljesítménye minden esetben az első kerekek felé irányul, a quattro állandó összkerékhajtás illetve további motorváltozatok – köztük az Audi iránymutató „cylinder on demand” technikájával működő 1.4 TFSI aggregát – az elkövetkező hónapok során csatlakoznak a kínálathoz. Az új A3 futóműve a vezetés sportos élményét színvonalas kényelemmel és magas fokú stabilitással ötvözi. Mindehhez igényes kerékfelfüggesztései, illetve nagyhatékonyságú, érzékeny visszajelzésekkel szolgáló elektromechanikus szervokormánya szolgál alapul. Elektronikus menetstabilizáló rendszere (ESP) a szintén elektronikus, differenciálzár-hatású funkciót is magában foglalja, amely az új A3 modelleket a határtartományokban még lágyabb és biztonságosabb irányíthatósággal ruházza fel. Az extrafelszerelésként kínált „Audi drive select” (az „Ambition” felszereltségi szinten széria) segítségével a vezető az autó olyan fontos paramétereit változtathatja egyéni ízlése és élménye szerint, mint a kormányzás és a gázpedál, illetve az S tronic váltómű esetében a sebességváltások karakterisztikája. Amennyiben a felszereltség tartalmazza, e körben a lengéscsillapítók opcionális adaptív szabályzása is megjelenhet, amely az Audi fejlett „magnetic ride” technikájával működik. A keréktárcsák 16 - 18 col peremátmérővel szerepelnek a palettán. További cikkek 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept 82. Genfi Autószalon - Skoda Citigo Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A forradalmi Renault ZOE az elektromos meghajtás élvonalát képviseli |
||
2012. március 07.
A ZOE a Renault megoldása a mindenki számára elérhető, emisszió- mentes mobilitásra.
|
A ZOE a Renault megoldása a mindenki számára elérhető, emissziómentes mobilitásra. Ez a modell nem csupán kiváló, megfizethető választás, de az első olyan, teljesen elektromos üzemű jármű is a világon, amelyet eleve annak terveztek. A ZOE a legmodernebb technológiákat vonultatja fel, és nem kevesebb mint hat világújdonsággal támogatja a felhasználóbarát kezelhetőséget, a jobb hatótávolságot és a kapcsolattartást. Az elektromos járművek széles körű bevezetésének a feltételei most először ténylegesen rendelkezésre állnak. A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott Renault ZOE forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét. A modell piaci bevezetése egy vadonatúj korszak: a nagy tömegek számára elérhető elektromos járművek korszakának kezdetét jelölti. A ZOE világújdonságai Az első olyan jármű, amely alapfelszerelésként megkapja a „Range OptimiZEr" rendszert, amelyet arra fejlesztettünk ki, hogy a legkülönfélébb menetviszonyok közepette jobb hatótávolságot biztosítson. Városi forgalomban például a ZOE hatótávolsága csaknem 25 százalékkal nő. Az első olyan elektromos jármű, amely a Chameleon töltőnek köszönhetően tetszőleges teljesítménnyel tölthető, 30 perc és 9 óra közötti idő alatt. Az első olyan elektromos jármű, amely lehetővé teszi a helyi önkormányzatok számára könnyebben és akár négyszer olcsóbban üzemben állítható gyorstöltő állomások nagy léptékű bevezetését. Az első olyan Renault modell, amelyet a hétcolos, érintőképernyős tábla-számítógéppel, navigációs rendszerrel és online szolgáltatásokkal felvértezett Renault R-Link multimédiás rendszerrel szerelnek fel. Tisztasággal és érzelmekkel telített stílus A ZOE végleges kivitelét a 2012-es Genfi Autószalonon pillanthatja meg először a világ. Az eleve tisztán elektromos üzeműnek tervezett ZOE egy kecses, természetes vonalakkal megrajzolt, kompakt ferdehátú. Agilis, dinamikus megjelenése élvezetes vezethetőségről tanúskodik, jellegzetes fényszóróiban LED fényforrásokat találunk, amelyek állandóan megvilágítják az első légbeömlő két oldalán található mélyedéseket. Akárcsak a Twingo és a Twizy esetében, a ZOE is a Renault vadonatúj márkaarculatát kapta meg. Elektromos mobilitás mindenkinek Most először lehetővé vált, hogy elektromos járművet vásároljunk egy dízelüzemű városi kisautó áráért az olyan piacokon, ahol ezt adókedvezmények támogatják. A már forgalmazott országokban az akkumulátor nem kell megvásárolni, hanem elégséges bérelni, (36 hónapos szerződés és 12.500 km éves futásteljesítmény esetén), ami magában foglalja a mindenre (lemerült akkumulátorokra is) kiterjedő országúti asszisztencia szolgáltatást is. ZOE: az egyetlen sorozatgyártású elektromos jármű, amely hosszabb távot képes megtenni, mint a jelenlegi elektromos járművek (NEDC ciklus szerint) Valós körülmények között az elektromos járművek hatótávolsága jóval nagyobb mértékben ingadozhat, mint a belső égésű motorral szerelt autóké; a valós érték nagyban függ a sebességtől, az út jellegétől, a külső hőmérséklettől, stb. A Renault új „Range OptimiZEr" („Hatótávolság optimalizáló") rendszere három alapvető újdonságot (új generációs regeneratív fékrendszer, hőszivattyú és MICHELIN EnergyTM E-V abroncsok) alkalmazva akár 25 százalékkal képes megnövelni a ZOE valódi hatótávolságát, és jelentős mértékben mérsékelni a hatótávolság ingadozásait. Ingázó közlekedés esetén például, 13°C külső hőmérséklet mellett a ZOE valós körülmények között 140km-t képes megtenni, amiből 30km-t közvetlenül a „Range OptimiZEr" révén áll rendelkezésre. z új generációs regeneratív fékrendszer a fékezés során máskülönben elvesző energiát gyakorlatilag teljes egészében visszanyeri anélkül, hogy ezzel számottevően befolyásolná a ZOE menetdinamikáját. Az autó tökéletesen finoman halad, hála a rángatás-mentes villanymotoros lassításnak. A rendszer kétféleképpen működik: -A lassítás vagy fékezés során felszabaduló mozgási energiát visszanyeri a villanymotor, így az elektromos árammá alakítva töltheti az akkumulátort. Ugyanez a funkció a Fluence Z.E. és a Kangoo Z.E. fedélzetén is megtalálható. -A fékpedál lenyomásakor a rendszer a szükséges fékerőt intelligens módon megosztja a fékbetétek és a villanymotor-fék között, arra törekedve, hogy a lehető legnagyobb mértékben használja az utóbbit, ezzel töltve az akkumulátort. A Chameleon töltő forradalmasítja az elektromos járművek töltését A ZOE az egyetlen olyan elektromos jármű, amelyet úgynevezett Caméléon töltővel szereltek fel. A Renault által szabadalmaztatott töltő 43 kW-ig bezárólag minden teljesítményszinttel kompatibilis. A töltőállomásra csatlakoztatott jármű teljes feltöltésének időtartama 30 perc és kilenc óra között változik. 22 kW-on például egy óra alatt tölthető fel a ZOE. Ez a köztes teljesítményszint meghosszabbítja az akkumulátor élettartamát, és kevésbé terheli az elektromos hálózatot, mintha 43 kW-os gyorstöltést alkalmaznánk. élmények és pihenés a fedélzeten A ZOE vezetése olyan, semmihez sem hasonlítható élmény, ami új értelmet ad az „élvezetes vezethetőségnek". A forgótekercses szinkronmotor legnagyobb teljesítménye 65 kW, forgatónyomatéki maximuma 220 Nm. A motor egészen kis fordulatszámon kezesen gyorsít és igen rugalmas, a vezetést pedig különösen pihentetővé teszi a csendes üzem és a finom, váltásoktól mentes gyorsítás. Hogy a lakott területeken is stresszmentesen közlekedhessünk, a ZOE megkapta a gyalogosokat a jármű közeledtére figyelmeztető „Z.E. Voice" hangjelzési rendszert. A „Z.E. Voice" 1-30 km/óra tartományban hallható; a mérnökök különleges fejlesztési munka eredményeként teljesen egyedi hang-karaktert hoztak létre a ZOE-hoz. A vezető három különböző hang közül választhat, vagy egy gomb megnyomásával ki is kapcsolhatja a rendszert. A ZOE megerősíti a Renault környezetvédelmi kötelezettségvállalását Mint minden elektromos jármű, a ZOE működése során egyáltalán nem bocsát ki szén-dioxidot, nitrogén-oxidot, szén-monoxidot vagy részecskéket. A károsanyagokkal együtt a kellemetlen szagok és a „motorzaj" is eltűnik a közlekedésből. A forrástól a kerékig mért CO2-kibocsátás az adott ország energiatermelési mixétől függ. Az Európára vetített össz-kibocsátás 62g/km CO2, szemben az új Toyota Prius 89 g/km értékével. Az emissziós érték még alacsonyabb (12 g/km CO2) Franciaországban. Két új Energy motor A Renault két új, az Energy családhoz tartozó motort mutat be a Genfi Autószalonon: a vadonatúj Energy TCe 90 háromhengeres benzines turbómotort, illetve a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatott Energy dCi 110 motorból kifejlesztett Energy dCi 90 dízelmotort. Ezzel a két új belső égésű erőforrással együtt immár összesen nyolc tagból áll az Energy motorcsalád - mindegyik az utóbbi 16 hónapban jelent meg. Renault Energy TCe 90 háromhengeres benzines turbómotor: az üzemanyag-takarékosság bajnoka A Renault Genfben bemutatja legelső háromhengeres motorját: az Energy TCe 90 erőforrást, amely a piac forradalmasítására készül. Noha az erőforrás apró méretű, technológiai tartalma rendkívül fejlett. A vadonatúj, házon belüli tervezésű háromhengeres, 899 köbcentiméteres, benzines turbómotor teljes egészében alumínium szerkezetre épül. A Renault motorfejlesztő szakemberei rendkívül pontosan megfogalmazott fejlesztési célkitűzéseket követtek: a maximális vezetési élmény megőrzése mellett minden lehetséges módon mérsékelniük kellett az üzemanyag-fogyasztást és ezzel alacsonyan tartani a fenntartási költségeket. A rendkívül kis (a jelenleg létező legkisebb) tehetetlenségű turbófeltöltő és a változó szelepvezérlés (VVT) kombinálása révén az Energy TCe 90 motor a vezetési élmény és a takarékos üzem, létező legjobb kombinációját kínálja. Az Energy TCe 90 motor a következő generációs Clión mutatkozik be, és fokozatosan felváltja a jelenlegi TCe 100 motort, amellyel azonos vezetési élményt nyújt, 25 százalékkal kisebb lökettérfogata ellenére. 25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás A Renault mérnökei maximálisan kiaknázták a háromhengeres motor konstrukciójában (ld. keretes táblázat) rejlő potenciált, és optimális levegő-üzemanyag arányt értek el az Energy TCe 90 motornál, még csúcsteljesítményen is (2000-4000/perc), és ezzel minden üzemi körülmények között csökkentették a fogyasztást. A motor az általa leváltandó erőforráshoz képes 25 százalékkal kisebb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással büszkélkedhet (NEDC vegyes ciklus szerint) 90 LE és 135Nm, mindössze 899 cm3 lökettérfogatból Az új motor legnagyobb teljesítménye 90 lóerő 5000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 135 Nm, amelyet egy igen széles fordulatszám-tartományban biztosít, így az erőforrás egy 1,4 literes szívómotor vezetési élményét nyújtja. Mivel a maximális forgatónyomaték 90 százaléka már 1650/perctől rendelkezésre áll, a motor már alacsony fordulatszámtól finoman reagál a gázparancsokra, városban finomabban, kevesebb sebességváltással vezethető. Az eleven, fordulatszám-kedvelő Energy TCe 90 maximális forgatónyomatékát 5500/percnél adja le. Kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás Ezt a teljesítményt igen alapos fejlesztőmunka tette lehetővé, amelynek eredményeként a levegő minden más motornál gyorsabban örvénylik a hengerekben. Az égés gyakorlatilag késlekedés nélkül beindul, a motor maximálisan kiaknázza a downsizing-ban rejlő előnyöket: -Méretcsökkentés: az üzemanyag-fogyasztás mérséklése érdekében úgy csökkenteni a motor lökettérfogatát, hogy turbófeltöltés segítségével azonos szinten tartjuk a motorteljesítményt. Az így nyerhető, becsült üzemanyag-megtakarítás kb. 5%. -Hengerszám-csökkentés: egy azonos lökettérfogatú négyhengereshez képest 20 százalékkal kisebb belső súrlódás, ami 4% fogyasztás-csökkentést eredményez. -Háromhengeres gázlengések: a hosszabb kipufogóütemmel kombinálva a motor természetes gázlengései kétszer olyan erőteljesek, mint egy ugyanekkora négyhengeresé. Ez egyfajta természetes feltöltést eredményez, így a turbó kisebb teljesítményen, tehát gazdaságosabban üzemelhet, ami közvetlenül, kedvezően befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Skoda Citigo |
||
2012. március 07.
új Citigo kisautójával a škoda első ízben lép a kisautók piaci szeg- mensébe.
|
A Citigo – „Egyszerűen nagyszerű” a városban új Citigo kisautójával a škoda első ízben lép a kisautók piaci szegmensébe. „A Citigo kiemelt jelentőségű a škoda 2018-ig megfogalmazott növekedési stratégiáját tekintve, s terveink szerint nagyban erősíti majd Európában elért kiváló pozícióinkat“ – hangsúlyozta Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „új kisautónk valóban vérbeli ‚Egyszerűen nagyszerű’ jármű: ötletes, tágas, fordulékony, biztonságos és műszakilag is rendkívül korszerű. E modellünkkel igazán ‚friss’ és fiatalos ajánlattal rendelkezünk e rohamosan bővülő piaci szegmensben“ – folytatta Vahland. A škoda genfi megjelenése szintén a márka dinamikus fejlődését tükrözi. A cseh gyártó 1.965 négyzetméteres standja jelentősen bővült a Genfi-tó parti városban az előző évben felállított kiállító-területéhez képest. A márka új kisautója hazai, azaz csehországi piacán már 2011 végén megtartotta premierjét, s a márka immár hetedik modellsorozatáról érkezett visszajelzések egyértelműen pozitívnak bizonyultak. A Citigo példás biztonsági koncepciójáért – akárcsak a VW up! és a Seat Mii – a legmagasabb, vagyis ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP töréstesztje során. Csehországban a Citigo az „év Autója 2012” szavazás során a legjobb városi kisautó címét nyerte el, de a hazai vásárlóközönség körében is igen népszerűvé vált, s egy csapásra szegmense élére ugrott az új autók cseh forgalomba helyezési statisztikájában. Folytatódó modelloffenzíva Az elkövetkező évek során a vállalat átlagosan hathavonta kívánja bemutatni egy-egy újabb modelljét. A šKODA történetének legnagyobb szabású modelloffenzívája első képviselőiként a Citigo kisautó és az Indiában gyártott és értékesített alsó-középkategóriájú Rapid limuzin érkezett meg a piacra. Az Indiában 2011 végén megjelent Rapid a márka első modellje az indiai piac legnépesebb szegmensében, s alapvető jelentőségű az elkövetkező évek növekedése tekintetében. Az új modell kiváló rajtot követően máris elnyerte Indiában az „év Családi Autója” elismerést. A Punében készülő modell különös tekintettel a helyi piac igényeire született, s a tervek szerint jelentősen erősítheti a šKODA a szubkontinensen kiépített pozícióit. A cseh gyártó azonban más piacokon is meg kíván jelenni az alsó középkategóriában. Közvetlen kitekintéssel szolgált a - šKODA modelloffenzíváját 2012-ben folytató - új kompakt limuzinra az először a 2011-es Frankfurti IAA, legutóbb pedig a Katari Autószalonon kiállított MissionL tanulmány. Az új modell a Fabia és az Octavia közötti résbe érkezve egészíti majd ki a šKODA palettáját. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Mitsubishi Outlander |
||
2012. március 07.
Tizenegy évvel az első „crossover” -nek tekinthető elődmodell megjelenése után ...
|
Tizenegy évvel az első „crossover”-nek tekinthető elődmodell megjelenése után a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a Genfi Autószalonon bemutatja a népszerű koncepció harmadik változatát, a következő generációs Outlandert. 2001 óta több mint 950 000 darabot értékesíttek a modellből (2011. december végig – beleértve a Japánban Airtrek néven forgalmazott első generációs Outlandert is), s még az első két generáció is tökéletesen megfelel napjaink elvárásainak - a stratégiai jelentőségű, innovatív, prémium minőségű jármű globális padlólemezre épül, és számos fontos területen teremt harmonikus egyensúlyt. Az új modell bemutatása egyben a Mitsubishi Motors „Ugrás 2013” nevű, ambiciózus üzleti tervével összhangban fejlesztett új generációs, zöldebb és globálisabb termékeinek megjelenésének kezdetét is jelenti. Az új Outlander előhírnöke annak az újragondolt formavilágnak, amely az MMC személyautóktól a crossovereken át a SUV-okig terjedő teljes modellpalettáján visszaköszön majd. Ez az új formanyelv még kialakulóban van, és később is nyitott koncepció marad, ami azt jelenti, hogy elég rugalmas lesz ahhoz, hogy megfeleljen a különböző járműkategóriák speciális követelményeinek, ugyanakkor erősítse a Mitsubishi híres három gyémántos márkajelzését. Ez a „mérnöki stílust” sugárzó új arculat kifejezi a Mitsubishi közel százéves hagyományának tekinthető felfogását, a modern hétköznapokra szabott technológia alkalmazását. A kifutó modellel azonos méretű, 4655 milliméter hosszú, új Outlander formaterve eredeti, letisztult Mitsubishi-stílust tükröz; a dizájn vezérlő elve a “mérnöki stílus” és a “Szilárd – Biztonságos – Egyszerű” formavilág, ami letisztult felületeket és látványos megjelenést eredményez – amit már a Concept PX-MiEV és a Concept PX-MiEV II tanulmányautókon is láthattunk. Magas oldalfelületeivel, emelt övvonalával, letisztult idomaival, vállas kiállásával és lágy formájú lökhárítóival az Outlander kényelmet és biztonságot kínál utasainak – egy minőségi autó megjelenésével, amely mentes minden olcsó dizájn-trükktől, és láthatóan hosszú utazásokra képes, hiszen innovatív hajtáslánca ezt könnyedén lehetővé teszi. Az Outlander határozott megjelenését tovább erősíti a vékony, aerodinamikus hűtőmaszk, amelynek stílusos, hokiütő formájú krómozott csíkjai szinte egy szolid cégtáblát formálnak, amelyet a Három Gyémántos embléma díszít a macskaszemű fényszórók között. A karosszéria egyedi stílusa a belső teret is uralja, ahol minőségi anyagok (párnázott, lágy tapintású burkolatok, ezüstszínű vagy fa betétek, fényes, fekete felületek) veszik körül az utasokat. A műszerfal új kialakítása, a kormánykeréken elhelyezett ergonomikus kezelőszervek és a nagy felbontású, könnyen leolvasható műszerek segítenek az autósnak, hogy még inkább a vezetésre koncentráljon. A genfi bemutatót követően az Outlander új generációja először Oroszországban lesz kapható a nyár folyamán, majd a nyár végétől Európa többi országában, Japánban, óceániában, Kínában és észak-Amerikában is megjelenik. További cikkek A BMW a 82. Genfi Autószalonon A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Volkswagen Cross Coupé és újabb VW up! változatok Genfben |
||
2012. március 07.
A sajtónappal nyitó Genfi Autókiállítás Volkswagen standján be- mutat- kozott ...
|
A sajtónappal nyitó Genfi Autókiállítás Volkswagen standján bemutatkozott a Cross Coupé TDI plug-in-hybrid változata, mely a SUV kategória jövőjét vetíti elő. A 2011 decemberében már formát öltött terepes Volkswagen újabb változatát egy TDI és két elektromos motor hajtja, így 1,8 literes üzemanyag fogyasztása mellett mindössze 46 g/km széndioxiddal terheli a környezetet. Mindezek mellett az új Volkswagen SUV 306 LE teljesítményre és 220 km/h sebességre képest. Természetesen a wolfsburgi márka mindemellett még számos újdonságot is bemutatott, a látogatók láthatják a Golf GTI Cabriolet, a Polo BlueGT, a Passat és a Beetle R-line valamint az up! újabb változatait is. A kis városi Volkswagen ötajtós változatai mellett megjelent a téli sportok kedvelőinek szánt tanulmányok közül a winter up!, a cross up négyajtós változata az x-up! valamint a városi teherszállításra alkalmas cargo up! További cikkek A BMW a 82. Genfi Autószalonon A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Mercedes-Benz A-osztály |
||
2012. március 06.
Az A-osztállyal új fejezetet nyit a Mercedes- -Benz a kompakt kategóriá- ban ...
|
Az A-osztállyal új fejezetet nyit a Mercedes-Benz a kompakt kategóriában: a design kimondottan érzelmes, a motorok – 80 kW (109 LE) - 155 kW (211 LE) – pedig a hatékonyság csúcsai, emissziójuk 99 g CO2/km-nél kezdődik. Az A-osztály egyértelműen képviseli a Mercedes-Benz dinamikáját, illetve azt, hogy a biztonság a márkánál nem lehet pénzkérdés: széria felszerelés például a radartámogatású COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer. Az európai márkakereskedőknél 2012. szeptemberében jelenik meg az új A-osztály (hosszúság/szélesség/magasság: 4.292/1.780/1.433 milliméter). „Az A-osztály egy rámenős autó, egyértelműen szemlélteti a Mercedes-Benz dinamikáját“, jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Az utolsó csavarig minden új benne. Nem sokszor van lehetősége az autófejlesztőknek, hogy „tiszta lappal“ kezdhetnek tervezni. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki az esélyt.“ Az új A-osztály designja: emocionális, nagyon sportos karakterrel Első pillantásra szembe ötlik az új A-osztály designja és dinamikája: a kocsi az elődjénél 18 centiméterrel alacsonyabb, szinte rásimul az útra. A „Concept A-CLASS“ formanyelvét következetesen ültették át a gyakorlatba, a klasszikus kétterű koncepció újrafogalmazásával szívhez szóló, sportos külsőt teremtettek a Mercedes tervezői. „Hallatlanul élvezetes munka és nagy kihívás volt a kompakt osztályban érvényre juttatni a Mercedes-Benz új, dinamikus stílusát“, mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke. „Tipikus Mercedes az A-osztály szoborszerű formája. Karaktervonalai, különösen az oldalán, rendezetté és feszültséggel telivé teszik a modellt.“ A belső tervezők célja a sportos küllemnek megfelelő utastér kialakítása volt. Ehhez hozzájárult a kompakt kategóriában egyedülálló értékhatás, amelyet finom anyagok kiválasztásával és kombinációs lehetőségeivel értek el. Miként a Concept A-CLASS esetében is, az okostelefon teljesen integrálható a kezelő- és kijelző-rendszerbe. Egy alkalmazás jóvoltából az autóban pedig az iPhon®, illetve a jövőben egyéb okostelefonok valamennyi képessége kihasználható. A dekorációk valamennyi felülete galvanizált, fémes, hűvös tapintású. „Ez jó példa arra, hogy az A-osztály utasterének minőségét nem a klasszikus díszítő elemek adják, hanem a letisztult design és az értékes anyagok“, magyarázza Hartmut Sinkwitz, a belső design vezetője. „Célunk az utastér tervezésekor a sportosság újrafogalmazása volt.“ Sportos exkluzivitás: a Sport Edition újraértelmezi a dinamikát Első ízben vonták be egy kompakt autó tervezésének korai szakaszába az AMG teljesítmény-specialistáit. Ennek eredménye a modellcsalád legdinamikusabb változata, az A-osztály Sport Edition engineered by AMG, amelynek köszönhetően szembeötlő a rokonság a Concept A-CLASS tanulmányautóval, például az új gyémánt-hűtőmaszk esetében. Hajtás: új benzin- és dízelmotorok Benzin- és dízelmotorok gazdag választéka elégít ki mindenféle teljesítmény-igényt, és egyben jelzi a hatékonyság mai állását: először fordul elő, hogy egy Mercedes-Benz emissziója csak 99 g CO2/km. Az 1,6 és 2,0 literes új benzinmotor-nemzedék spektruma az A 180 90 kW-jától (115 LE) az A 200 115 kW-ján (156 LE) át az A 250 155 kW-jáig (211 LE) terjed. Közös jellemzőjük a közvetlen befecskendezés, a turbófeltöltés, a továbbfejlesztett égésfolyamat, illetve a kibővített réteges keverékképzés szegény keverékhez, az üzemanyag többszöri befecskendezését lehetővé tevő, gyorsan reagáló porlasztókkal és többszörös gyújtással. A CAMTRONIC világújdonság az 1.6-os motorban: a szívószelep emelésének változtatása részterheléskor korlátozza a friss gáz mennyiségét, és csökkenti a fogyasztást. A legkorszerűbb befecskendezési technika és a feltöltés jóvoltából maximális hatékonysággal és környezetkímélettel tűnnek ki a dízelmotorok is. Az A 180 CDI 80 kW-tal (109 LE) indul, nyomatéka 250 Nm, az A 200 CDI esetében pedig 100 kW (136 LE) és 300 Nm. Az A 220 CDI motorja 2,2 literes, 125 kW-os (170 LE), 350 Nm nyomatékkal, ami kimagasló menetteljesítményeket tesz lehetővé. Az új A-osztály valamennyi motorjában széria az ECO Start-Stop funkció. A motorokat az új, hatfokozatú sebességváltóval, vagy, kívánságra, a duplakuplungos 7G-DCT automata váltóval lehet kombinálni. További műszaki újdonságok: futómű, aerodinamika, biztonság A design és a motorok által ígért dinamikát a futóműnek köszönhetően érezhetjük az utakon. Kiváló alapot ad a súlypont jelentős lesüllyesztése és az új négylengőkaros futómű, akárcsak a 4MATIC összkerékhajtás lehetősége. A vevő különféle futómű-hangolások közül választhat, például kérhet direkt kormányműves sportfutóművet is. Az A osztály elektro-mechanikus kormányművét áttervezték, a rásegítő villanymotor helytakarékosan a precíz Dual Pinion ELE kormánygépre került. Kiváló aerodinamikájának köszönhetően az A-osztály alaktényezője 0,26, ami a kategória legjobbja. Szerepet játszik ebben a széria tetőspoiler, benne az autó valamennyi, láthatatlanul elhelyezett antennájával. Kategóriájából egyedül az A-osztályban széria a radartámogatású ütközési figyelmeztetés, adaptív fékasszisztenssel, amely csökkenti a ráfutásos ütközés veszélyét. A COLLISION PREVENTION ASSIST -rendszer optikai és akusztikai jelzést ad az esetleg nem figyelő vezetőnek, és fékezésre készíti fel a fékasszisztenst. Az autó azonnal lassít, mihelyt a vezető határozottan megnyomja a fékpedált. Első ízben érhető el az A-osztályban a megelőző PRE-SAFE® utasvédelem, amely 2002-ben az S-osztályban mutatkozott be. További cikkek 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - INFINITI EMERG-E |
||
2012. március 06.
Az INFINITI EMERG-E koncepció, amely a 2012-es Genfi Autó- szalon alkalmával mutat ...
|
Az INFINITI EMERG-E koncepció, amely a 2012-es Genfi Autószalon alkalmával mutatkozott be, egy magasan fejlett középmotoros sportautó, amely izgalmas bepillantást enged az Infiniti jövőjébe. Az INFINITI EMERG-E, az Infiniti azon szándékának megtestesült bizonyítéka, hogy egy merész és ragyogó modellt illesszen a márka által ígért “Inspiráló Teljesítmény” világába. Ezzel együtt izgalmas, új technológiák sorának megjelenését is jelzi, amelyeket a márka alkalmazni fog, hogy nagyteljesítményű, mégis fenntartható autókat építsen. Az INFINITI EMERG-E az Infiniti tervezési szokásainak új kifejezését mutatja, amelyet elsőként alkalmaznak nagyteljesítményű középmotoros sportautón. Az INFINITI EMERG-E azért is számít mérföldkőnek, mert ez az első Európában fejlesztett Infiniti. Sőt mi több, az alkalmazott technológiák túlmutatnak az Infiniti megszokott beszállítóin, hogy a leginnovatívabb anyagokra és a legmélyebb tudásbázisra alapulhassanak. Ebben a küldetésében az Infiniti az Egyesült Királyság Technológiai és Stratégiai Bizottsága azon kezdeményezésének vált a részesévé, hogy meggyorsítsák az alacsony széndioxid kibocsátású autók utakra kerülését. Az INFINITI EMERG-E az Infiniti “Inspiráló Teljesítményének” a tökéletes kifejezése. A 402 lóerős (300kW) középen elhelyezett elektromos ikermotorokkal hajtott sportautó a 60 mérföld per órás sebességet négy másodperc alatt éri el, és a 130 mérföld per órás tempót zökkenőmentes 30 másodperc alatt teljesíti, miközben akár 30 mérföldes távolságot is képes megtenni a városi forgalomban kibocsátásmentesen. Amikor a hatótávolságot növelő benzinmotor együtt dolgozik az iker elektromotorokkal, akkor is csupán 55g/km a jármű CO2 kibocsátása. A 4,464 méter hosszú kétüléses INFINITI EMERG-E két elektromotort, lítium-ion akkumulátorcsomagot, négy hajtásszabályozót, valamint egy háromhengeres hatótávnövelő belső égésű benzinmotort és ehhez üzemanyagtartályt tartalmaz. Mindezt rendkívül áramvonalas, könnyű karosszériába burkolva, melynek vonalai csak az Infinititől származhatnak. További cikkek A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét 82. Genfi Autószalon - BMW X6 Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt az "év Autója" 2012-ben Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - A Dacia újdonságai |
||
2012. március 06.
A Dacia az idei Genfi Autó- szalonon izgalmas új modellek lenyűgöző kínálatát vonultatja...
|
A Dacia az idei Genfi Autószalonon izgalmas új modellek lenyűgöző kínálatát vonultatja fel. Gyarapodó család A Logan, a Sandero és a Duster farvizén a Dacia büszkén mutatja be a Lodgy-t, a márka vadonatúj modelljét, amely vonzó alternatíva azon családok számára, akik mostanáig használt autóban gondolkodtak. A Lodgy a sokoldalú, mégis megfizethető új autót kereső vásárlók minden igényét kielégíti. Kompakt buszlimuzin, eddig elképzelhetetlen áron A Dacia újfent szembeszáll a konvenciókkal, és a kategóriában forradalminak számító áron fogja kínálni az új Lodgy öt- vagy hét, teljes értékű üléssel felszerelt változatait. Tágas és praktikus A Lodgy a Dacia semmivel össze nem téveszthető génállományát örökölte: verhetetlen ár-érték arányt, megbízhatóságot és praktikus kihasználhatóságot kínál. A 4,5 méter hosszú, 1,75 méter széles Lodgy sziluettje és aránya mindenekelőtt a modell méretét és képességeit tükrözik. A Dacia logó köré formázott hűtőmaszk és az erőteljes kerékíveket kiemelő, éles vonalak már a Dacia új márkaarculatát hirdetik a Lodgy-n. A Lodgy tervezői optimálisan aknázták ki a bőséges külső méretekből eredő helyet. így olyan, tágas belső tér jött létre, amelyben akár hét felnőtt utas is tökéletes kényelemben utazhat. A harmadik üléssor kategóriaelső térd- és fejteret (144 és 866 mm) kínál, ami több mint elegendő két felnőtt kényelmes elhelyezkedéséhez. A két leghátsó ülésen is találhatók Isofix rögzítési pontok, így gyermekülések vagy ülésmagasítók egyaránt kényelmesen és biztonságosan elhelyezhetők itt. A Lodgy moduláris utastere különösen sokoldalú. A hétüléses konfigurációban a harmadik sori üléspad teljes egészében eltávolítható, vagy az előtte lévő ülések háttámlájához előre hajtható, a pillanatnyi igényektől függően. A Lodgy csomagterének tágassága nem éri meglepetésként azt, aki ismeri a Dacia márkát: a kategória legnagyobbjai közé tartozó szállítókapacitás kétüléses kialakítás esetén 2617, ötszemélyes elrendezéssel 827 liter, de még maximális számú, hét darab ülés esetén is 270 liternyi tér áll rendelkezésre. A Lodgy emellett összesen 30 liternyi tárolóhelyet kínál az utastér különböző pontjain elhelyezett zsebek és rekeszek formájában. Különös figyelmet érdemel a műszerfal tetején újonnan kialakított, háromliteres rekesz, valamint a hátsó pohártartó és a méretes tárolózseb. átdolgozott motorválaszték A Lodgy több benzines és dízelmotorból álló választéka a modell minden piacán tökéletesen kielégíti a vásárlók eltérő igényeit. A modell kétféle benzinmotorral választható: az 1.6 MPI mellett megjelent a kínálatban az új, turbós, közvetlen befecskendezéses TCe 115. A TCe 115 a Renault-csoport motortechnológiájának legjavát vonultatja fel; a turbófeltöltés és a közvetlen benzinbefecskendezés kombinációja először a 2012-es Mégane és Scénic modellcsaládokban jelent meg. Az erőforrás mindössze 1,2 literes, ám teljesítménye inkább az 1,6-osokéval mérhető össze; a TCe 115 lenyűgöző vezetési élményt kínál igen alacsony üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás mellett. A kínálatban két dízelmotor is található, Mindkettő a világszerte elismert, megbízható és erőteljes 1.5 dCi blokkra épül: a dCi 90 és dCi 110 erőforrások teljesítik az alacsony üzemanyag-fogyasztást és CO2-kibocsátást szavatoló Dacia eco² besorolás követelményeit. További cikkek A BMW a 82. Genfi Autószalonon Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt az "év Autója" 2012-ben Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13101 - 13110 |