Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 13101 - 13110
Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4

Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4

2012. január 27.
A 2011-ben számos európai díjat nyert Peugeot 3008 HYbrid4 most újabb elismerést aratott ...
Részletek
Peugeot 3008 HYbrid4A 2011-ben számos európai díjat nyert Peugeot 3008 HYbrid4 most újabb elismerést aratott Németországban. Kereskedelmi bevezetése előtt néhány héttel a világ első sorozatgyártású full dízel hibrid autója kapta meg a német Motor Presse csoport Paul-Pietsch Díját.

A Paul-Pietsch díjat 1989 óta ítélik oda a német auto motor und sport magazin által alapított és évente megrendezett, rendkívül rangos Besten Autos díjátadó ceremónián. Paul-Pietsch neves autóversenyző és a Motor Presse csoport egyik alapító tagja. A díjjal minden évben egy olyan műszaki újítást vagy járművet tüntetnek ki, amely meghatározó módon járul hozzá az automobilitás fejlődéséhez, különösen azok környezeti lábnyomának csökkentéséhez.  

Az auto motor und sport szerkesztőiből, más autós médiumok neves újságíróiból, valamint egy szakértő testületből álló zsűri a 3008 HYbrid4-nek, a világ első sorozatgyártású full dízel hibrid autójának ítélte oda a Paul-Pietsch Díjat 2012-ben.

A 3008 HYbrid4 egyedülállóan ötvözi a környezet kíméletét és az élvezetes autózást. A 3008 HYbrid4 crossover hajtóművében az első kerekeket a 163 lóerős 2.0 HDi FAP dízelmotor hajtja, a hátsókat pedig egy tengelybe épített villanymotor (37 LE). A kombinált hajtás a vezetés új örömét – ezt az összkerékhajtás, a maximális 200 LE teljesítmény és a «nulla kibocsátású» üzemmód biztosít – a 100 km-kénti 3,8 litertől (99 g/km CO2) induló átlagfogyasztással ötvözi, amely 35 százalékkal alacsonyabb egy hasonló teljesítményű hagyományos autóéhoz képest.  

Peugeot 3008 HYbrid4Tavasszal a dízel hibrid hajtású 508 RXH, majd az 508 limuzin megjelenése illusztrálja a HYbrid4 technika alkalmazhatóságát más modellek esetében. 2011-ben a 3008 HYbrid4 Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Ausztriában nyert díjat. Németországban megkapta az öko Globe Díjat, valamint a Goldenes Lenkrad Környezetvédelmi Díjat. A Peugeot másodszor részesül a Paul-Pietsch Díjban: 2000-ben a Peugeot 607-ben világújdonságként bevezetett dízel részecskeszűrő érdemelte ki az elismerést.




További cikkek


Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek
Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója
Kulcsszavak:
 
Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4 Online e-matrica vásárlás és elektronikus pótdíjfizetés Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Január és május között 5,7 %-kal nőttek a Volkswagen Haszonjárművek márka kiszállításai Júliustól újabb 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát MAN busz áll majd forgalomba Budapesten Júliustól újabb 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát MAN busz áll majd forgalomba Budapesten Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4 Módosult a budapesti taxirendelet Paul-Pietsch Díjat kapott a Peugeot 3008 HYbrid4 Megkezdődött az új Ford Fiesta gyártása
 
A Mercedes G-osztály gyártásának Kecskemétre helyezéséről tárgyalnak

A Mercedes G-osztály gyártásának Kecskemétre helyezéséről tárgyalnak

2012. január 27.
A Mercedes G-osztály (Puch G) terepjáró gyártásának Magyar- országra helyezéséről tárgyal ...
Részletek
Mercedes G-osztályA Mercedes G-osztály (Puch G) terepjáró gyártásának Magyarországra helyezéséről tárgyal az osztrák-kanadai gépipari konszern Magna és a Mercedes - számoltak be róla csütörtöki osztrák lapok a Magna egyik illetékesére hivatkozva.

A Kleine Zeitung értesülése szerint a Mercedes nagyobb gyártási kapacitást szeretne és kilátásba helyezte, hogy 2013-tól Kecskemétre helyezi át a terepjáró gyártását, ha a Magna nem egyezik bele a feltételek módosításába. A lap úgy tudja, a Mercedes január végéig szeretne választ kapni.

Günther Apfalter, az autóalkatrész-gyártó világcég európai igazgatója megerősítette a lapnak, hogy zajlanak a tárgyalások. Mint mondta, abban bízik, hogy Grazban maradhat a gyártás. Egy másik osztrák lap, a Kurier cikke arra is kitért, hogy a Magna "erősen gondolkozik" azon, hogy új telephelyet nyisson Kelet-Európában. Ennek egyik oka a Mercedesszel zajló egyeztetés.

Apfalter kijelentette, a Magna ausztriai, grazi gyárában nem tud olyan olcsón gyártani, mint Magyarországon lehet. Mint mondta, Ausztriában 24, Magyarországon kilenc euróba kerül egy munkaóra. Apfalter bírálta a magas osztrák gépipari béreket, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a stájerországi üzemet meg akarják tartani. 2011-ben mintegy 7.200 darabot gyártottak a terepjáróból. 2012-ben 8.500-ra, jövőre akár 10 ezer darabra is nőhet a gyártás. A Magna összesen 107 ezer főt foglalkoztat, ebből háromezret a kelet-közép- és kelet-európai régióban, összesen négy országban. Magyarországon mintegy 150 alkalmazottjuk van.
Mercedes G-osztály



















További cikkek


Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek
A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
Kulcsszavak:
 
Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X Frankfurtban mutatkozik be az új Ford Puma Titanium X Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció Napokon belül megérkezik a vadonatúj MINI Connected applikáció A Mercedes G-osztály gyártásának Kecskemétre helyezéséről tárgyalnak Az ABB és a kínai BYD globális szövetségre lép az energiatárolási megoldások terén A Mercedes G-osztály gyártásának Kecskemétre helyezéséről tárgyalnak Különadót vetnek ki Ukrajnában az importautókra Magyar Elektromobilitás Szövetség: Óriási kihívás a 2020-as irányelvek teljesítése Magyar Elektromobilitás Szövetség: Óriási kihívás a 2020-as irányelvek teljesítése
 
Túl nagy az optimizmus a zöld autók sikeres jövőjében

Túl nagy az optimizmus a zöld autók sikeres jövőjében

2012. január 27.
"A zöld autók tekintetében feltehetően túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók ...
Részletek
Nissan LEAF"A zöld autók tekintetében feltehetően túl nagy az optimizmus. Gazdasági téren még nem elég vonzók az átlagos vásárló számára, az eladásoknak talán 3 százalékát képviselik" - mutatott rá a David Cole, Center for Automotive Research autóipari kutatóintézet igazgatója.

A Nissan az Egyesült államokban mindössze 9700 darabot adott el a 2010 végén forgalomba hozott Leaf elektromos autóból, a General Motors pedig tavaly decemberig csak 6400-at a Volt nevű hibridautóból, messze elmaradva az első évre kitűzött 10 ezres eladási célszámtól. A Volt sajtója sem volt túl jó az elmúlt hónapokban, mivel az amerikai hatósági tesztvizsgálat során három akkumulátor is kigyulladt.

Az amerikai kormány azzal igyekezett ösztönözni ezeknek az autóknak a fejlesztését, hogy az Egyesült államokban gyártandó hibrid- vagy elektromos autókhoz biztosított támogatást, ám Cole szerint "a technológia még nem alkalmas igen nagy számú gépkocsi gyártására". A hibridautók két meghajtó erőforrást tartalmaznak, "ami szükségszerűen növeli árukat" és számos fogyasztót elriaszt, jegyezte meg Michelle Krebs, az Edmunds.com szakportál elemzője.

Sergio Marchionne, a FIAT és a Chrysler főnöke Detroitban megismételte kételyeit az elektromos autók jövőjével kapcsolatban, mivel véleménye szerint ezek a termékek magas áruk, továbbá a lítiumos akkumulátorok korlátozott hozzáférhetősége miatt a kínálatnak csupán egyik csücskét képezhetik.

Chevrolet Volt"Pillanatnyilag az utánpótlás a probléma, az akkumulátorok képezik a szűk keresztmetszetet, mivel Japánból kell importálni őket" - ismerte el Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vezetője, hozzátéve: "A problémát úgy próbáljuk megoldani, hogy a Leafet és akkumulátorát az Egyesült államokban fogjuk előállítani".

A Nissan számára, amely francia partnerével, a Renault-val együtt mintegy 4 milliárd eurót fektetett be az elektromos autó fejlesztésébe, mindez komoly kihívás. A Renault-Nissan összefogás 2017 kezdetéig nyolc ilyen típusú modellt kíván piacra dobni, részben személy-, részben haszonjárműveket. A Nissan Leafet jelenleg csupán hét amerikai államban forgalmazzák, de 2012-ben már az Egyesült államok egész területén hozzáférhető lesz, ezért a Nissan az eladások megduplázására számít.

További cikkek

Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe
A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek
Kulcsszavak:
 
Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac Elektromos autók: duplázódott az osztrák piac A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból Hidrogén üzemanyagcellás kivitelt fejlesztenek a Toyota Hiluxból Túl nagy az optimizmus a zöld autók sikeres jövőjében Kaposváron tesztelik majd a magyar fejlesztésű elektromos buszt Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja Két évtizede az életmentés szolgálatában: idén húsz éves a Volvo Cars Biztonsági Központja
 
„Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak

„Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak

2012. január 27.
Több mint 300 autó közül választhattak az „auto motor und sport” magazin olvasói a „Besten ...
Részletek
PorscheTöbb mint 300 autó közül választhattak az „auto motor und sport” magazin olvasói a „Besten Autos 2012” szavazáson, amelyen összesen nyolc első helyével a Volkswagen Csoport bizonyult a legsikeresebb gyártónak.

A Volkswagen Személyautók, a Volkswagen Haszonjárművek, az Audi, a SEAT és a šKODA, valamint a Porsche márkák típusai összesen nyolc első helyet szereztek meg.  Az „Besten Autos 2012” választás tíz kategóriában zajlott, és mindegyikben az összesített eredmény mellett külön értékelték a legjobb import-járműveket is.

A „Miniautók” kategóriájában a Volkswagen márka az up! városi autóval biztosította be az első helyet, míg a „Kisautó” kategóriában az Audi A1 futott be elsőként a Volkswagen Polo előtt. A „Középkategória” összesített értékelésében az Audi A4 és az A5 szerezte meg az áhított első helyet, és ugyancsak ebben a kategóriában a šKODA Superb-et szavazták meg a legjobb import autónak. Az „Egyterűek” kategóriájában a Volkswagen Csoport mindhárom dobogós helyezést megszerezte: az olvasói választás győztesének a Volkswagen Multivan bizonyult, míg a második és harmadik helyeket a Volkswagen Sharan és Touran típusok kapták meg. Az import autók közötti győzelmet ebben a kategóriájában a SEAT Alhambra szerezte meg. A Porsche márka a „Luxuskategóriában” a Panamerával aratott győzelmet a konkurencia fölött, és a stuttgartiak a „Sportautók” között is nyertek a Porsche 911 Carrera / Turbo jóvoltából.

Volkswagen
















További cikkek


„Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban
Minden idők legintenzívebb bővülése az Audi értékesítésében
A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben
Kulcsszavak:
 
„Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak Árvíz - Útlezárások Pest megyében Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói „Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak Szerdán emelkedik az üzemanyagok ára „Besten Autos 2012”: nyolc első helyezés a Volkswagen Csoportnak Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen
 
Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je

Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je

2012. január 27.
A páratlan S 1000 RR radikális technikai meg- oldásaival és látványos meg- jelenésével...
Részletek
BMW S 1000 RRA páratlan S 1000 RR radikális technikai megoldásaival és látványos megjelenésével új tulajdonost keres.

Amikor az eredeti S 1000 RR pár évvel ezelőtt bemutatkozott, teljesítményével, teljesítmény-tömeg arányával és innovatív technológiájával úgy hódította meg a világot, ahogy korábban egyik BMW sem tette. Világszerte, sportmotor-rajongók ezreit bűvölte el a benne rejlő lehetőségekkel, pályán és az utakon egyaránt. Az egyéni motorkerékpár építők persze más irányból látták a dolgokat.


Az erős, gyors gépet egy inspiráló vízió kiindulópontjának tekintették, amivé álmaik Double R-je válhat.
Elképzeléseiket hamarosan tett követte és egy semmihez sem fogható egyedi motorkerékpárt építettek, ami a költségeket nem kímélve a design és a teljesítmény határait feszegette.

A radikális, egyedi RR – ami forgalomba helyezhető – az amerikai BMW rajongók magazinjában, az On The Level-ben mutatkozott be. A csapat az átalakítást a Myrtle West Cycle műhelyben végezte el Longs-ban, Dél-Karolinában. Széleskörű kutatás és fejlesztés után, John Rhem megalkotott egy precíziós lengőkart, amire a masszív hátsó kereket szerelték, ez majdnem biztosan az első létező, 360-as profilú RR.

A széles hátsókereket „Crazy Larry” stílusú lengőkarra szerelték fel. Az éles szeműek kiszúrhatnak egy króm tartályt a lengőkarra építve, ami nem dinitrogén-oxidot tartalmaz, hanem lehetővé teszi a légrugók azonnali működtetését. Amikor majdnem 90 évvel ezelőtt az első BMW motorkerékpár legördült a berlini összeszerelő gyár szalagjairól, az eredeti tervezők még legvadabb álmaikban sem vizionáltak egy ehhez fogható gépet.

BMW S 1000 RRAz egyedi motorok ritkán kerülnek kereskedelmi forgalomba, gyakran gyűjtők rendelik meg őket, e speciális, 2010-es RR tulajdonosa mégis eladásra kínálja a 90 000 dollárt érő járművét, amit szeretne egy igazi gyűjtő kezébe adni.

„Nagyon szeretném, ha a motor egy különleges gazdára lelne” – mondta a floridai Brian Ogle, aki napenergiával foglalkozó sikeres vállalkozó. „A kikiáltási ár a fele annak, amibe valójában került, hogy ilyen magas szintre fejlesszük – 45 000 dollár vagy a legjobb ajánlat. A motorban mindössze 400 mérföld van és teljes körű garancia jár hozzá!”

További cikkek

Már kapható a Honda vadonatúj túraendurója a magyarországi márkakereskedésekben
A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat
Egyedi BMW motorok Angliából
Kulcsszavak:
 
Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Sikeres üzleti időszakot és növekedést könyvelhet el a Volkswagen Csoport 2015 első felében Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je A Nissan globális partnermegállapodást kötött az UEFA bajnokok Ligájával Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je Felszállt Tel-Avivból az első budapesti Wizz Air gép Eladó a világ egyik legkülönlegesebb BMW S 1000 RR-je Legalacsonyabb európai CO2 flottaátlagával a Toyota az autóipar élén áll
 
Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére

Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére

2012. január 26.
A Ford az elmúlt években forradalmi technológiák, jövőbe mutató megoldások egész sorával bizonyította ...
Részletek
FordA Ford az elmúlt években forradalmi technológiák, jövőbe mutató megoldások egész sorával bizonyította, hogy az iparág egyik leginnovatívabb vállalata, amely vezető szerepet tölt be az üzemanyaghatékony, alacsony károsanyag-kibocsátású motorok, az aktív biztosági és vezetéstámogatási rendszerek valamint kommunikációs megoldások területén, és igyekszik elébe menni a felhasználói várakozásoknak, folyamatosan újabb és újabb fejlesztéseket téve elérhetővé az autóvásárlók széles rétegei számára.



Az autógyártó most Európa-szerte az autósok ötleteit várja legújabban bemutatott technológiái tesztelésére.

Legyen szó az elődjeikhez képest 20-25%-os üzemanyagmegtakarítást lehetővé tévő, mindeközben rendkívüli mértékben megnövelt teljesítményű ECOboost benzines turbómotorokról, az új Mondeo-ban, S-Max-ban és Galaxyban megismert adaptív sebességtartó automatikáról és holttérfigyelő rendszerről, az elsőként a C-Max-ban és Grand C-Max-ban bemutatott parkolóasszisztensről, az ezeken felül az új Focus-ban elérhető aktív biztonsági rendszerekről és technológiákról, avagy olyan, a közeljövőben az európai Ford-okban is rendelhető rendszerekről, mint a Ford MyKey, a Ford SYNC, a MyFord Touch illetve a felfújódó biztonsági öv, nem kérdés, hogy a Ford által sorozatosan bemutatott forradalmi technológiák igyekeznek biztonságosabbá, praktikusabbá, kényelmesebbé tenni a mindennapi autózást a vásárlók szélesebb rétegei, és nem csupán a prémium modellek vásárlói számára.

FordA Ford ugyanakkor úgy döntött, hogy a számtalan a fejlesztési és kutatási központjainak laborjaiban, illetve tesztpályáin elvégzett szimuláció és teszt után az autósokhoz fordul, és őket kérdezi meg: ők vajon hogyan tennék próbára technológiáit? éppen ezért a vállalat felhívást intéz a kreatív ötletekkel rendelkező felhasználókoz, amelyben arra kéri őket, írják le, ők hogyan tesztelnék az általuk kiválasztott forradalmi technológiát. A Ford által legkreatívabbnak, legizgalmasabbnak ítélt próbatételt a vállalat leforgatja, és bemutatja a nagyközönségnek.



A felhívás részletei a Ford Magyarország Facebook oldalán tekinthetőek meg, ahol – hasonlóan a Ford Magyarorszég YouTube csatornájához – elérhető három külföldön már leforgatott film is, mintegy kedvcsinálóként, illetve ötletadóként.

További cikkek

Rekordot rekordra halmoz a škoda
Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107
Az Opel a személyautó eladási ranglista élén
Kulcsszavak:
 
Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére Négyszázmilliós útfelújítás Sopronnál Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére Kínában ötvenszeres a túljegyzés egy új rendszámtáblára Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Az autósok ötleteit várja a Ford technológiái tesztelésére Világrekordot állított fel az Audi R8 e-tron Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon
 
A SARTRE projekt végső szakaszába lép

A SARTRE projekt végső szakaszába lép

2012. január 26.
A SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”) ...
Részletek
VolvoA SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”) projekt, amelynek az autógyártók részéről a Volvo Car Corporation az egyetlen résztvevője, sikeresen befejezte az első, több járműből álló konvoj tesztelését.  A tesztflotta egy felvezető teherautóból és az azt követő, teljesen automatikusan haladó három autóból állt, amelyek elérték 90 km/órás sebességet, miközben a járművek legfeljebb 6 méteres távolságban követték egymást.


A járműkonvoj nem más, mint egy profi sofőr által irányított vezető jármű, amely egyben több, mögötte egy konvojban haladó járművet „vontat”. Minden egyes autó méri az előtte haladó sebességét, haladási irányát, valamint a kettőjük közötti távolságot, és saját sebességét ennek megfelelően szabályozza. Minden jármű teljesen független, és bármikor elhagyhatja a konvojt. Azonban miután csatlakozott a konvojhoz, a sofőr nyugodtan pihenhet, és nem kell a vezetéssel foglalkoznia, miközben a konvoj a célja felé halad.

„A cél az, hogy a teljes közúti szerelvény készen álljon 2012 őszére. Addigra négy jármű fogja követni a felvezető járművet 90 km/órás sebességgel” – mondta Erik Coelingh, a Volvo Car Corporation műszaki projektekért felelős vezetője.

A SARTRE hét európai partner közös kezdeményezése. Ez az egyetlen olyan projekt, amely azon, a hagyományos autópályákon megvalósítható technológia fejlesztésére irányul, amely lehetővé teszi a járművek konvojban való haladását az utakat használó többi jármű mellett.

VolvoPárbeszéd az érintett felek között

Felismervén, hogy a közúti szerelvény technológiájának az európai autópályákon való megvalósítása nem csupán műszaki kihívás, a SARTRE nagyszabású tanulmány keretében kívánja meghatározni a járműkonvojok létrehozásához szükséges infrastrukturális változtatásokat. Ennek érdekében számos megbeszélést folytattak az érintett felek és a párbeszéd a jövőben is folyamatosan zajlik majd. Az első eszmecserén műszaki szakértők, politikusok, jogalkotók és közlekedésbiztonsági kutatók vettek részt. Számos, nem műszaki jellegű kihívás került szóba a közúti szerelvényekkel kapcsolatban, például a jogi szabályozás, a termékfelelősség és az automatizált járművek elfogadottsága az autóvezetők körében.

A jövőre vonatkozóan meghatározott fő követelmények közé tartozik a megegyezés szükségessége a járműkonvojok közös terminológiájának kialakítására, például azon kritériumok meghatározása, hogy mikor tekinthető egy jármű teljesen automatizáltnak a részlegesen vagy magas szinten automatizált járművekkel szemben. Fontos követelmény továbbá a számos eltérő nemzeti jogszabály kérdésének megoldása, illetve a jogszabályok harmonizálása.

A projekt előnyei

A közúti szerelvények elősegítik a biztonságosabb közlekedést, mivel a járműkonvojokat hivatásos sofőr vezeti, például egy teherautóban, és a járművek közötti reakcióidők sokkal gyorsabbak. A környezetszennyezés csökken, hiszen az autók szorosan követik egymást, kihasználva a kisebb légellenállásból fakadó előnyöket. A várakozások szerint az energia-megtakarítás akár a 20 százalékot is elérheti. Emellett az utak kapacitása is jobban kihasználhatóvá válik.

A SARTRE projektről

A SARTRE projekt jelentése Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”. A részben az Európai Bizottság által a 7. keretrendszerben finanszírozott SARTRE programot a Ricardo UK Ltd. vállalat vezeti. A programban emellett részt vesz a spanyol Idiada és Robotiker-Tecnalia, a német Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA), valamint a svéd SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation és Volvo Technology.

VolvoA SARTRE projekt célja jelentősen előremozdítani a személyszállítást „közúti szerelvények” (konvojok) fejlesztésével. A rendszereket prototípusok formájában fogják kifejleszteni, amelyek elősegítik a „közúti szerelvények” biztonságos közlekedését a jelenlegi, nem átépített autópályákon és tökéletesen reagálnak a konvojon kívüli járművekre. A projekt a közlekedés három kulcsfontosságú kérdésére – a környezetvédelemre, a biztonságra és a túlterheltségre – próbál megoldást találni, mégpedig úgy, hogy a vezetők kényelmének növelésével a körükben is jól fogadott technológiát honosít meg. A SARTRE projekt célkitűzései a következők:

1. Megfelelő konvoj-összeállítási stratégiák kidolgozása, amelyek lehetővé teszik a „közúti szerelvények” közlekedését autópályákon a meglévő infrastruktúra és műtárgyak módosítása nélkül.
2. A prototípus-rendszerhez szükséges technológiák fejlesztése és integrálása, hogy a kiválasztott stratégiák a valóságban is kipróbálhatók legyenek.
3. Annak bemutatása, hogy a konvojok hogyan segíthetnek a környezetszennyezés csökkentésében, a biztonság fokozásában és a túlterheltség enyhítésében.
4. Annak szemléltetése, hogy egy új üzleti modellel hogyan ösztönözhető az ilyen konvojok népszerűsítése, és hogyan válhat ezen együttműködés előnyössé mind a vezető jármű, mind a résztvevők számára.

Amennyiben a SARTRE projekt valóban sikeres lesz, jelentős eredmények várhatók tőle. Becslések szerint az autópályákon, nagy sebességgel, „közúti szerelvényekben” közlekedve akár 20 százalék üzemanyag-megtakarítás is elérhető a résztvevő járművek elrendezésétől és a köztük lévő helytől függően.

VolvoJavul a biztonság, hiszen csökken a vezetői hibák és a fáradtság okozta balesetek száma. A meglévő úthálózat kapacitása szintén nő, ami egyben az utazási idők csökkenésével jár. A technológia használói számára különösen nagy vonzerőt jelent majd, hogy nem csak könnyebben, kiszámíthatóbban és takarékosabban juthatnak el a céljukhoz, hanem jelentősen több szabadidejük marad. A SARTRE projekt hivatalosan 2009 szeptemberében indult és három évig tart majd. További információ a www.sartre-project.eu oldalon.


További cikkek


Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek
Rekordot rekordra halmoz a škoda
A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben
Kulcsszavak:
 
A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája A szamurájok hagyatékát ápolja a Lexus IS új limitált szériája A SARTRE projekt végső szakaszába lép Az Avensis a középkategória legjobbjának bizonyult A SARTRE projekt végső szakaszába lép Egyénre szabott tárolási lehetőségek a BMW új nagyrobogóin A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben A Toyota fejlett technológiákat mutat be a negyedik generációs Prius modellben A SARTRE projekt végső szakaszába lép Két évig a Főtaxi szállítja a közmédia munkatársait
 
2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál

2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál

2012. január 26.
Elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál 2014-től, miután a képviselők elfogadták az erről szóló ...
Részletek
2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nálA 29 igen és 2 tartózkodás mellett elfogadott határozat szerint a fejlesztés számos változást hozna az utasoknak: megjelenhet az időalapú jegy, a napi limit és az érintésmentes bankkártyás fizetés lehetősége is, a bérletes utasok pedig otthonról, számítógépük mellől hosszabbíthatnák meg bérletük érvényességét.

Több lépésben vezetnék be az új rendszert, erről a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy több mint háromszáz oldalas tanulmányt készített. Ebben kitérnek arra, hogy az utasok számára átláthatóbb és igazságosabb jegyrendszert kívánnak bevezetni, amely kedvezőbb a közösségi közlekedést napi szinten és csak alkalmanként használóknak is.

A vitában Hanzély ákos LMP-s képviselő azt vetette fel, miért várnak éveket a probléma megoldására. Szerinte olyan azonnali változtatásokra lenne szükség, amelyek nyomán az idő alapú jegyet és a családi jegyet minél hamarabb be tudják vezetni.

György István ágazati főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta, Budapestnek történelmi esélye van arra, hogy a világ élvonalát képviselje a technikai megoldásokkal, és nem szabad erről az esélyről lemondani.

A tervek szerint az új rendszerben megvásárolt jegyek és bérletek nyilvántartása és ellenőrzése elektronikus formában történik majd egy központi számítógépen. Első lépésként a bérleteket kártyákra cserélnék. A BKK olyan rendszert dolgozott ki, amely gyakorlatilag hamisíthatatlan, a kártya közlekedésben való használatát egy központi rendszer ellenőrizné. A bérlet a gyakorlatban hasonlóan működik majd, mint egy bankkártya, csak nem pénzt, hanem közlekedési lehetőséget tárol a kártyához tartozó számlán. Emellett lehetőség lesz a helyszínen is jegyet, vagy bérletet vásárolni.

2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nálA második ütemben a jegyrendszert változtatnák meg, amely elsősorban a nem rendszeres utasoknak jelent előnyt. Bevezetnék az időalapú jegyet 2014-től, amely korlátlan átszállást biztosít majd a meghatározott időhatárokon belül. Bevezetik a napi limitet is, amely a 24 órás napi jegy árában maximalizálja az egy nap alatt közlekedésre fordítható összeget, ha valaki túllépi az időalapú jegy időkorlátját. A napi limit elérésétől kezdődően az utazás a nap hátralévő részére ingyenes lesz.
A harmadik ütemben a metróknál teljesen, a HéV-eknél részben automatizált be- és kiléptető kapuk váltják majd fel 2015-ben az ellenőröket.

A tervek szerint végül bevezetik az érintés nélküli bankkártyás fizetést, ennek segítségével a néhány éven belül várhatóan nagy számban kibocsátott érintésmentes bankkártyák, vagy mobiltelefonok segítségével külön kártya kiváltása és az ehhez tartozó ügyintézés nélkül, utólagos fizetéssel lehet majd utazni.
A projekt keretében minden járművet új jegykezelőkkel kell ellátni, a metróállomásokon kapukat kell felszerelni és több százezer utas számára kell új bérletkártyát legyártatni és eljuttatni.




Az elektronikus jegyrendszert a BKK szerint azoknak lesz a legegyszerűbb megszokni, akik eddig is havi bérlettel utaztak, ők akár otthonról egy weboldalon keresztül hosszabbíthatják meg bérletük érvényességét.

További cikkek

A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben
Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet
Kedvezőbb feltételekkel kaphatók a BMW és a MINI személyautók
Kulcsszavak:
 
Nem zár be a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Nem zár be a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2014-től elektronikus jegyrendszert vezethetnek be a BKV-nál Opel Monza Concept: az Opel jövője Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Tesla-Daimler háború készül az elektromos teherautók piacán Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Borúlátók a német autóipari cégek a csiphiány miatt Borúlátók a német autóipari cégek a csiphiány miatt
 
MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai

MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai

2012. január 26.
A Hyundai Holding Hungary Kft. Európában az elsők között vezeti be a magyar piacon alapvetően ...
Részletek
HyundaiA Hyundai Holding Hungary Kft. Európában az elsők között vezeti be a magyar piacon alapvetően újszerű, előremutató ügyfélkapcsolati programját, a MyHyundai szolgáltatást, amely átgondolt, minden érintett számára valós, mindennapi előnyöket hordozó lehetőségekkel gazdagítja a tulajdonos és az autó közötti kapcsolatot.

A MyHyundai – azaz az én Hyundai-om – program két fő elemből áll: a szolgáltatás egyik oszlopa az ajánlatokat, újdonságokat, híreket, érdekességeket tartalmazó, személyre szabott internetes felület, a másik pedig az autón elvégzett karbantartásokat, beavatkozásokat, és ezek kilométeróra-állásait nyilvántartó chipkártya. Utóbbit 2011. január 1-jétől az összes, új Hyundait választó ügyfél automatikusan, visszamenőlegesen megkapja, de minden, 2008-nál nem régebben vásárolt Hyundai modell (és annak tulajdonosa) is lehetőséget kap a rendszerben való regisztrációra.

A MyHyundai az autómárkáknál általános, „ömlesztett” kommunikáció helyett az adott ügyfél személyes igényeihez, illetve autója típusától, futásteljesítményétől és életkorától függő szükségleteihez igazított ajánlatokat, emlékeztetőket kínál, mindezt az ügyfél személyes MyHyundai weboldalán keresztül.

Mint minden forradalmi megoldás, a MyHyundai is hoz járulékos, eddig nem ismert előnyöket. Mindenekelőtt elektronikus szerviznaplóként szolgál, amelyben a márkaszervizek a karbantartással és az 5 éves garancia érvényességével kapcsolatos minden szükséges adatot rögzítenek. A gépkocsi chip-kártyán nyilvántartott bizonyos adatait – pl. kilométer-számláló állását – az ügyfél is frissítheti. Ez részben a szervizelés (és az azokra emlékeztető riasztások) időzítése, részben a testre szabott ajánlatok pontosítása miatt lényeges.

HyundaiNem csak az autóhoz, hanem az autózáshoz, utazáshoz kapcsolódóan is tud újat nyújtani a MyHyundai program: egy sorszolgáltatás (az ügyfelek érdeklődési körétől függően éttermektől lapkiadókig, szállodáktól utazási irodákig) igénybe vételére biztosít ugyanis kedvezményes, exkluzív lehetőségeket, illetve azokhoz kapcsolódó, személyes tájékoztatást a tagoknak.

A rendszer most épül ki egész Európában, így a tervek szerint rövid időn belül a kontinens bármelyik Hyundai szakműhelyében egyetlen mozdulattal, az ügyfélkártyát leolvasva előhívhatók lesznek az adatok. Ha tehát nyaralás vagy kiküldetés közben válik aktuálissá egy szervizlátogatás, az ugyanolyan rugalmasan és hatékonyan lesz intézhető, mint itthon.

A gépkocsi rendszeres karbantartásának egy ilyen, országhatárokon átnyúló rendszerben való nyilvántartása a gépkocsi eladásakor külön értéket képvisel. Nem szorul magyarázatra, hogy az elvégzett karbantartások és futásteljesítmény adatok elektronikus nyilvántartása bizalmat ébreszt a vevőben, ami vitathatatlanul a gépkocsi értékét növelő tényező.

Sok más ügyféltámogató programmal ellentétben a MyHyundai kártya átruházható. így az autó eladásakor a járműhöz (és nem az eredeti tulajdonoshoz) kapcsolódó információk, valamint a testre szabható szolgáltatási csomag is átkerül az új tulajdonos kezébe, aki természetesen saját, személyes igényei szerint módosíthatja a kommunikációs preferenciákat.

HyundaiA MyHyundai további, lényeges újdonsága, hogy nem csak a magán-, de a flottás ügyfeleket is képes kiszolgálni: a speciális cégautós konstrukciókhoz igazodva összeállított, különleges flottakártya szolgáltatásai és jogosultságai terén különbséget tesz üzemben tartó és felhasználó között, így rugalmasan és hatékonyan képes kielégíteni ennek a szegmensnek az egyedi igényeit.










További cikkek


Egyedi BMW motorok Angliából
A Citroen újra a Top 10-ben
Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe
Kulcsszavak:
 
MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai Roncsprémium a la Citroen MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai A Nissan tovább növeli eladásait 2012-ben A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender A TopGear.com Awards két díját is elvihette az új Land Rover Defender Az Opel Grandland X-ben rajtol az új 1.5-ös dízel Az Opel Grandland X-ben rajtol az új 1.5-ös dízel MyHyundai - mostantól merőben újszerű módon tartja ügyfeleivel a kapcsolatot a Hyundai A Nissan a 2013-as Frankfurti Autószalonon
 
„Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban

„Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban

2012. január 25.
összesen mintegy 1,4 millió eddig értékesített kabriójával a Volkswagen kétségkívül a nyitott ...
Részletek
Volkswagen Golf Cabrioletösszesen mintegy 1,4 millió eddig értékesített kabriójával a Volkswagen kétségkívül a nyitott karosszériájú autók egyik legsikeresebb gyártója.

A berlini Automobil Forum Unter den Linden február 3. és március 4. között nyitva tartó időszaki kiállítása első alkalommal gyűjti össze a Volkswagen Csoport hét évtizedének napjainkra valóságos ikonná vált kabrió modelljeit. A sorozatgyártásban már 1949-ben megjelent, legendás Bogár Cabriolet-től egészen a legfrissebb Golf VI Cabriolet 2012-es „Exclusive” változatáig, a tárlat összesen 16 autó és számtalan formatervezési vázlatrajz segítségével eleveníti fel ezt a máig ívelő sikertörténetet, amely valójában egyidejűleg a szabad ég alatti autózás „demokratizálódásának” története is. Sok vezető számára a kabrió maga az álom-autózás szinonimája, az autók formai szépségének legmagasabb szintjét a vezetés határtalan élvezetével, sportos motortechnikával és a friss levegő aktív élményével ötvözve. A Volkswagen veterán modelljei egyenesen a Volkswagen Classic és az AutoMuseum Volkswagen Alapítvány gyűjteményéből érkeztek.

Kiváló példa minderre a Bogár kabrió: az 1949-től egészen 1980-ig gyártott Cabriolet 7500 német márkás árával első ízben tette jóval szélesebb vásárlókör számára elérhetővé a nyitott autózás élményét, olyan kedvező ajánlatként, amely szinte minden jövedelmi szinten reális lehetőségként jelent meg. összesen 331 847 piacra került példánnyal az idők folyamán igazi „bestseller" lett, amely igen keresett modellként a Bogárral együtt világszerte a német gazdasági csoda egyik jelképeként is szerepelt.

Volkswagen Golf CabrioletNem kevesebb mint 80 881 példány született 1957 és 1974 között a Bogárral technikailag szoros rokonságban álló Karmann Ghia Cabriolet (Typ 14) modellből, amely sok rajongója számára a világ egyik legszebb kabriója, és piaci bevezetésekor 8250 német márkába került.

A 2002-es év végéig pontosan 684 226 példány talált gazdára az 1979 óta készülő Golf Cabriolet sorozat tagjaiból, több, mint addig bármely más kabrióból. Elődjéhez hasonlóan ez a nyitott Volkswagen is újabb jelentős határokat tört át.




A kiállítás mindjárt öt autóval is tiszteleg a márka történetébe mindeddig legnépszerűbb kabrióként bevonult Golf Cabriolet előtt. Az egyik konkrétan éppen a tárlat legfiatalabbja, amely a jelenlegi Golf műszaki alapjaira épülve annak minden karakteres erényét felsorakoztatja. Sőt, többet is annál, például teljesen automatikusan, mindössze 9,0 másodperc alatt nyíló vászonteteje formájában, amely 30 kilométer/órás tempóig akár menet közben is működtethető. Hasonlóképpen megtekinthető Berlinben az új Golf Cabriolet Exclusive is, amely 17 colos könnyűfém keréktárcsáival és kéttónusú bőrkárpitozásával éppen a napokban érkezik a piacra. Zárt tetővel e Volkswagen utastere kétségkívül az ilyen jellegű modellek legcsendesebbjei közé tartozik, de a Golf Cabriolet ezredmásodpercek alatt kiemelkedő borulásvédő keretei, megerősített szélvédőkerete, valamint a legmagasabb fokú biztonságot szolgáló további szerkezeti módosításai révén is kitűnik.

Volkswagen Golf CabrioletAz új Beetle Cabriolet 2003-ban mutatkozott be, és egészen 2010-es kifutásáig a kabriók világának egyedien tarka színfoltjaként vált népszerűvé.
Természetesen voltak álmok, amelyek soha nem teljesülhettek be, ám prototípusként már formát öltöttek. A kiállításon közülük a Karmann Ghia Cabrio (Typ 1), a Typ 34 sorozat Cabrio modellje, valamint az 1500 (1961) és a 411 (1968) prototípusai jelennek meg. Mindannyian már nagysikerű limuzinok vagy kupék műszaki alapjain születtek, ám a sorozatgyártásig különböző okokból nem sikerült eljutniuk.



 A Bogár szolgált a nagysikerű „Buggy” járművek alapjául is, amelyek így német technikával válhattak az „American Way of Life” (amerikai életstílus) gördülő követeivé. Az egyes időszakok modelljeinek könnyebb összehasonlíthatósága, formaviláguk jobb megértése és az általuk közvetített érzelmek mélyebb átélése céljából a Volkswagen formatervezőinek csapata egyaránt újrarajzolta a tegnap és a ma kabrióit. Ilyen rendkívül igényes Volkswagen formatervezési vázlatrajzok ehhez foghatóan széles palettája eddig még sohasem jelenhetett meg nyilvános kiállítás anyagaként.

További cikkek

Az Infiniti kiemelkedően sikeres évet zárt
A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója
Minden idők legintenzívebb bővülése az Audi értékesítésében
Kulcsszavak:
 
Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Továbbfejlesztett utastéri innovációjával érkezik Las Vegasba a BMW Michael Schumachernél őssejt-beültetéssel próbálkoznak Michael Schumachernél őssejt-beültetéssel próbálkoznak „Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját Újabb gumiteszten nyert a Continental PremiumContactTM 6 Újabb gumiteszten nyert a Continental PremiumContactTM 6 „Kabrió – A nyitott autózás élménye“- kiállítás berlini Automobil Forum-ban Rekordévet zárt tavaly a PSA szlovákiai üzeme
 

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 13101 - 13110