Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13111 - 13120 |
82. Genfi Autószalon - BMW X6 |
||
2012. március 06.
Dizájnja célzott fej- lesztései, illetve fel- szereltségi kínálata vonzó újdonságai...
|
Dizájnja célzott fejlesztései, illetve felszereltségi kínálata vonzó újdonságai kölcsönöznek a BMW X6 számára még karakteresebb és dinamikusabb arculatot. A világ továbbra is egyetlen Sports Activity Coupé modellje ezzel újabb lendületet kap sikeres pályafutása folytatásához. Piaci bevezetése óta világszerte immár több mint 150 ezer BMW X6 talált gazdára. Az új BMW X6 elölnézetében a BMW „vesék” még markánsabb kialakítása, a ködfényszórók új pozíciója hangsúlyozza még intenzívebben e modell eleve erőteljes fellépését. A szintén átdolgozott hátsó lámpatestek sötétben még inkább kiemelik a márkára jellemző világítási képet. Az új BMW X6 mindemellett 2012 tavaszától a BMW X-modelljeinek közvetlen vetélytársai körében elsőként kínál extrafelszerelésként adaptív LED-technikájú fényszórókat is. További cikkek A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt az "év Autója" 2012-ben 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan bemutatja, hogyan képzeli el a jövő crossoverét |
||
2012. március 06.
A 2012-es Genfi Autószalonon lesz a világ- bemutatója annak a meg- hökkentő új Nissan ...
|
A 2012-es Genfi Autószalonon lesz a világbemutatója annak a meghökkentő új Nissan koncepcióautónak, amely megjeleníti a cég lehetséges új design-irányvonalát. A Hi-Cross néven kiállított koncepcióautó azt az utat keresi, amellyel a Nissan - a Juke-Qashqai-Murano kínálat lehetséges kibővítésével - megerősítheti vezető szerepét a crossover piacon. A Japánban tervezett Hi-Cross kis külső méretei ellenére meglepően tágas, elegáns és még célszerű is, és - mivel Nissan - mindezt igen szellemesen valósítja meg. A megoldás szellemessége két irányú. A szerény külső méretek dacára a Hi-Cross Concept igen hatékony térkihasználású maga három üléssorával, melyek hét embernek adnak helyet. Ugyanilyen átgondolt megoldás a hibrid hajtáslánc, amely a Nissan által kifejlesztett akkumulátorról táplált villanymotort egy 2 literes közvetlen befecskendezésű benzinmotorral kapcsolja össze, amelyek így együtt egy 2,5 l-es motor teljesítményét nyújtják, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-emisszió egy jóval kisebb motoréra jellemző nagyságú. Andy Palmer, a Nissan Motor Co. vezető alelnöke így nyilatkozott: "A crossover szegmenst a Nissan hozta létre a Muranoval, majd olyan autókkal bővítette ki ezt az osztályt, mint a Qashqai és a Juke. A Hi-Cross Concept jelzi, hogy nem ülünk csöndben a babérjainkon, hanem keressük, hogy miként biztosíthatjuk be új ötletek keresésével a vezető szerepünket a crossover kategóriában." A koncepcióautó esetében a hibrid-elektromos hajtáslánc arra a Nissan által az elsőkerék-hajtáshoz kifejlesztett új technológiára alapul, amit a négykerék-hajtás céljainak megfelelően módosítottak. Az új rendszernek az elérhető árral és a beépíthetőséggel kapcsolatos innovatív megközelítésmódja az „egy motor, két tengelykapcsoló" technológiát alkalmazza. Ez a Nissan új generációs, folyamatosan változó áttételű XTRONIC sebességváltójához kapcsolódik, amely már önmagában 10%-os megtakarítást jelent az üzemanyag-fogyasztásban a korábbi CVT-váltókhoz viszonyítva. Az alacsony belső súrlódású kialakítás részei a kisebb tengely-átmérőjű tárcsák, valamint az új hajtó „szíj", melyek a gazdaságosabb működés érdekében a lehető legszélesebb áttétel-tartományt biztosítják. A hibrid hajtásláncban a díjnyertes Nissan LEAF-hez kidolgozott akkumulátor-technológiát alkalmazták. A nagy teljesítmény-kibocsátású, gyorstöltésű, kisméretű lítium-ion akkumulátor a magas szintű motorvezérléssel szükség esetén segíti az autó gyorsítását. Ezzel lehetővé vált a benzinmotor üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-emisszió szempontjából történő optimális méretcsökkentése. Városi használat közben az elektromos motornak és a lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a belsőégésű motor gyakran leáll. A tengelykapcsolóval teljesen ki is iktatható, fékezés közben pedig hatékonyan visszatáplálja a rendszer az energiát. A Nissan jelentősen átdolgozott padlólemezére épülő Hi-Cross Concept tengelytávja 2780 mm. Hossza 4660 mm, szélessége 1850 mm, magassága 1670 mm, könnyűfém kerekei 21 collosak. A forma a meglévő Nissan stílusjegyeket új elemekkel kombinálja. Az autó elején megjelenik a jellegzetes V-alakú hűtőrács, melyet a stílusos új első lámpák által alkotott világító keret övez. A lehetséges új design-nyelv is megmutatkozik, főképpen annak a merész, jellegzetes vonalnak a képében, amely a motorháztól indulva a karosszéria alsó pereméig húzódik, amelyet a D-oszlopnál ér el. A hétüléses belső térben a vezetőteret új, T-szárny alakú műszerfal határozza meg. François Bancon, a Nissan termékstratégiai- és terméktervezési részlegének helyettes igazgatója szerint "annak ellenére, hogy tisztán a jövő lehetőségeit kutató koncepcióautóról van szó, nem lehet kétség a célt illetően. Magasrendű utazási élményt adó crossover, innen a neve: Hi-Cross Concept. "A név azonban többet jelent a formára történő utalásnál. A ‘Hi´ egyaránt utal a megnövelt értékre, a hajtásláncban megtalálható innovációra és - természetesen - arra az izgalmas vezetés-élményre, amely a volán mögött ülőt átjárja." További cikkek Invitálás Nissan módra A Nissan merész új világa Genfben 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Jogsértéssel vádolja a debreceni 2-es villamos pályaépítését végző konzorcium vezetőjét |
||
2012. március 06.
A debreceni 2-es villamos- vonal pálya- építését végző háromtagú konzorcium vezető ...
|
A debreceni 2-es villamosvonal pályaépítését végző háromtagú konzorcium vezető tagvállalata, az Arcadom Zrt. munkatársai március 2-án jogsértő módon magukkal vitték a projekthez tartozó iratokat - mondta el Miklóssy Ferenc, a konzorciumi tag Keviép Kft. ügyvezető igazgatója hétfőn az MTI-nek. Hozzátette: ezért visszavonták a cég vezetői jogát. A villamosprojekt pályaépítését 2010 elején nyerte el az ATK Debrecen Konzorcium, amelynek vezető tagvállalata az Arcadom építőipari Zrt., másik két tagja pedig a Tóth-TD Kft. és a Keviép Kft. A projekt pénzügyi vezetését az Arcadom Zrt. végzi, így az önkormányzattól hozzá érkeznek meg a kiszámlázott összegek, és az ő kötelességük kifizetni a további konzorciumi cégeket, amelyek az alvállalkozókkal szerződtek. Korábban több alvállalkozó is leállt a munkálatokkal, mert nem kapták meg pénzüket az elvégzett munkák után. Miklóssy Ferenc szerint az Arcadom munkatársai által elvitt iratok - jóváhagyott kiviteli tervek, műszaki levelezések, hatósági engedélyek, szerződések, elszámolások - hiánya ellehetetlenítheti a munkavégzést. Közölte: felszólították az Arcadom Zrt.-t, hogy azonnal szállítsa vissza a dokumentumokat, ellenkező esetben feljelentést tesznek. Miklóssy Ferenc jelezte: az Arcadom jogsértő lépéséről tájékoztatták Kósa Lajos (Fidesz-KDNP) polgármestert is. A Keviép és a Tóth TD Kft. egyúttal visszavonta az Arcadom konzorciumi vezető jogát, vagyis a jövőben nem köthetnek szerződéseket, nem nyújthatnak be számlákat, és semmilyen pénzügyi tevékenységet nem végezhetnek a konzorcium nevében - mondta. Az ügyvezető igazgató felhívta a figyelmet arra, hogy lépésükkel "helyzetbe hozták" az önkormányzatot a projekttel kapcsolatos tárgyalásokban, hiszen a közelmúltban a konzorcium nevében benyújtott bruttó 1,1 milliárdos részszámlát így az önkormányzatnak nem kell átutalnia az eddigi pénzügyi vezető Arcadomnak. Ebből a részszámlából mintegy 650-680 millió forint lehet az az összeg, amelyből a már elvégzett munkákat ki lehet fizetni - ismertette, hozzátéve, hogy az alvállalkozókkal szembeni tartozás már csaknem 900 millió forint. A követelések között vannak olyan számlák is, amelyek már több mint 180 napja lejártak. "A konzorcium pénzügyi vezetését végző Arcadom Zrt. a város által hozzá utalt pénzekből saját hasznára intézkedett" - fogalmazott az MTI-nek Miklóssy Ferenc, megjegyezve, hogy eddig mintegy 2,5 milliárd forintnyi munka valósult meg. Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), Debrecen gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere korábban az MTI érdeklődésére azt közölte, hogy a villamosvonal pályaépítési munkálatai jelentős késésben vannak, és az önkormányzat jelenleg nem látja biztosítottnak az építkezés május végi határidőre történő befejezését. Hozzátette: reményeik szerint sikerül tárgyalásos úton rendezni a helyzetet, és folyamatosan elemzik a kivitelezési szerződés felbontásának esetleges következményeit és hatásait, valamint a bankgarancia lehívásának lehetőségeit is. Az Arcadom Zrt. vezette konzorcium 2010 elején nyerte el a munkát. Az akkori közlés szerint a 2-es villamos nyolc kilométeres vonala a kapcsolódó létesítményekkel 7,54 milliárd forintból épülhet meg. A jelenleg álló pályaépítési munkálatok 2010 őszén kezdődtek, a befejezési határidő 2012. május 31. További cikkek A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt az "Év Autója" 2012-ben |
||
2012. március 05.
Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt nyerte az "év Autója 2012" címet! A 23 országból érkező 59 tagú szakértő zsűri a kiterjesztett...
|
Az Opel Ampera és a Chevrolet Volt nyerte az "év Autója 2012" címet! A 23 országból érkező 59 tagú szakértő zsűri a kiterjesztett hatótávú elektromos autónak ítélte a díjat, amely egyben a General Motors innovatív technológiájának elismerése is. Az Ampera/Volt 330 ponttal magasan nyert a VW Up (281) és a Ford Focus (256) előtt. A díj történetében először a győztes autót a Genfi Autószalonon hirdették ki. Az Opel/Vauxhall elnöke, Karl-Friedrich Stracke és a Chevrolet európai elnök-vezérigazgató asszonya, Susan Docherty együtt vették át az "év Autója 2012" díját a szakmai zsűri elnökétől, Hakan Matsontól. Az Ampera és a Volt közösen nyerték meg a díjat hét másik pályázó autó közül. összesen 35 autó nevezett a címért, ebből választotta ki a zsűri a döntősöket, amelyeket olyan kritérium alapján értékeltek és rangsoroltak, mint design, kényelem, teljesítmény, innovációs technológia és hatékonyság - ezeken a területeken az Ampera és a Volt kiválóan bizonyított. "Nagyon büszkék vagyunk, hogy Európa vezető szakmai bizottságától megkaphattuk ezt a díjat munkánk elismeréseként" -mondta Susan Docherty, a Chevrolet európai elnök-vezérigazgató asszonya. "Autónk bizonyítja, hogy az elektromos autózás megbízható és a mindennapok jó alternatívája lehet." "Nagy örömmel tölt el minket, hogy forradalmi technológiájú elektromos autónk győztesen került ki egy ilyen erős mezőnyből. Büszkék vagyunk az elsimerésre" - mondta Karl-Friedrich Stracke, az Opel/Vauxhall elnöke. "Ez arra bíztat, hogy folytassuk az elkezdett munkát az e-mobilitás fejlesztésének irányába." A Volt és az Ampera számos nemzetközi díjat nyert már el, többek között az "év Zöld Autója 2011" és az "év észak-Amerikai Autója 2011" díját, valamint megkapta a biztonság területén elérhető maximális 5 csillagot az EuroNCAP független szervezetétől. Az Ampera és a Volt az első kiterjesztett hatótávú elektromos autó. Kerekeit mindig villanymotor hajtja: a 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval táplált 111 kW/150 lóerős hajtómű 40-80 km hatótávot tesz lehetővé zéró emisszióval - ez a tereptől, a vezetési technikától és a hőmérséklettől függ. Kiterjesztett hatótávú módban, amely automatikusan aktiválódik, ha egy bizonyos érték alá csökken az akku feszültsége, finoman belép a generátor, és áramot fejleszt a hajtómotornak. Ennek segítségével akár 500 kilométert is megtehetünk. További cikkek 82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé 82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - BMW 6-os Gran Coupé |
||
2012. március 05.
A BMW 6-os Gran Coupé világ- premierjével a BMW kétségkívül a 2012-es Genfi Autószalon...
|
A BMW 6-os Gran Coupé világpremierjével a BMW kétségkívül a 2012-es Genfi Autószalon egyik fő különlegességével szolgál, miközben egy egészen új piaci szegmenst is meghódít. A BMW első négyajtós kupéja mind formavilágával, mind pedig innovatív felszereléseivel a felsőkategória exkluzív vezetési élményének pontos szinonimájaként értékelhető. E különösen esztétikus, dinamika és elegancia jellemezte megjelenés alapjául a márka kupémodelljeit meghatározó, a BMW 6-os sorozata képviselte arányok és formai nyelvezet szolgál. A BMW 6-os Gran Coupé utastere stílusos, luxuskarakterű hangulatban képviseli a márkára oly jellemző, kifejezetten a vezetőre összpontosító kialakítást. A BMW 6-os Gran Coupé olyan négyajtós kupé modell, amely hátul is bőséges térkínálattal szolgál, ahol a rövidebb távokra alkalmas harmadik üléshely eleve az alapkivitel része. Tekintélyes, 460 literes csomagtere a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1.265 literesig bővíthető. A BMW 6-os Gran Coupé motorpalettáján három, egyaránt a BMW TwinPower Turbo technikáival működő aggregát sorakozik. A BMW 640i Gran Coupé soros, hathengeres benzinesének teljesítménye 235 kW/320 LE, míg a BMW 640d Gran Coupé ugyancsak hathengeres, ám dízel erőforrásáé 230 kW/313 LE. A BMW 650i Gran Coupé hajtásáról egy teljes egészében új fejlesztésű, 330 kilowattos (450 LE) V8-as motor gondoskodik, amelyben a hathengeres motorhoz hasonlóan, a BMW TwinPower Turbo koncepciója a VALVETRONIC változó szelepvezérlést is magában foglalja. Mindegyik modellváltozatba a nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó kerül. Az Automatikus Motorleállítás és -indítás rendszere (Automatic Start Stop Function) mellett többek között az „ECO PRO” üzemmód is immár alapkivitelben szolgálja a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentését. A csúcsmodellbe az xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer is megrendelhető. Nagyteljesítményű sportkocsi csúcsformában: az új BMW M6 Coupé Az esztétikum és a dinamika különösen egyéni és vonzó ötvözete jellemezte különlegesség érkezik a piacra a nagyteljesítményű sportautók szegmensében. A világpremierjét szintén a 2012-es Genfi Autószalonon ünneplő, új BMW M6 Coupé éppoly mély benyomást kelt jellegzetes „M” dizájnja, mint rendkívüli gyorsulási képességei révén, amelyeket az M TwinPower Turbo technikával szerelt, 412 kW/560 LE teljesítményű V8-as motorjának köszönhet. óriási vonóereje révén az M6 Coupé álló helyzetből mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, rendkívül magas hatásfoka pedig az EU-tesztcikluson 100 kilométerenként mindössze 9,9 literes átlagfogyasztást biztosít számára. A magas fordulatú koncepció szerint megalkotott nyolchengeres aggregátja, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós „M” sebességváltója, aktív „M” hátsó differenciálműve, „M” specifikus futóműve, illetve extrafelszerelésként kínált, új „M Carbon” kerámiafékei – az oly karakteres „M Feeling” mellett – az átfogó dinamika minden mérvadó kritériuma tekintetében csúcsértékeket garantálnak számára. Az új BMW M6 Coupé esetében a dinamikusan elegáns vonalvezetés a jellegzetes „M” stílusjegyekkel egészül ki, amelyek egyfelől e nagyteljesítményű sportkocsi dinamikus karakterét emelik ki, másfelől pedig közvetlenül utalnak a benne rejlő technika képességeire. E stílus egyik karakteres eleme a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető, amely – amellett, hogy az új BMW M6 Coupé markáns kontúrjaihoz is nagyban hozzájárul – a jármű saját tömegének mérséklésével illetve tömegközéppontjának süllyesztésével mindjárt kétszeresen is fokozza a kétajtós modell mozgékonyságát. A hajtásrendszer és a futómű egyes funkcióinak sokrétű konfigurációs lehetőségei, a kormánykerék a kívánt beállítások kialakítására és tárolására szolgáló két „M” gombja, a cockpit jellegzetes „M” kialakítása és az opcióként rendelkezésre álló, szintén M-specifikus funkciókkal is szolgáló Szélvédő-kijelző (Head-Up-Display) egyaránt ideális feltételeket teremt e nagyteljesítményű modell képességeinek maradéktalan kiaknázásához és egyéni élményéhez. További cikkek A BMW a 82. Genfi Autószalonon Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Nemzeti légitársaság nélkül nem fejlődhet az idegenforgalom |
||
2012. március 05.
Bizony- talanok a magyar- országi légi forgalom kilátásai, és ezzel össze- függésben a turizmusé...
|
Bizonytalanok a magyarországi légi forgalom kilátásai, és ezzel összefüggésben a turizmusé is, a kilábaláshoz új légitársaság kellene, miközben az utazási irodáknak a vártnál több költséget kell "lenyelniük" a Malév csődje miatt - hangzott el a 35. Utazás kiállításon pénteken a budapesti Hungexpón tartott konferencián. A Malév leállása után az idegenforgalmi beutaztatás, továbbá az utazási irodák helyzetét és lehetőségeit, egy új légitársaság lehetséges koncepcióit, valamint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kialakult helyzetet és a kilátásokat vitatták meg szakmai és civil résztvevők. Elhangzott: a fapados légitársaságok ugyan átvették a Malév két adott város közötti forgalmának 80 százalékát, de a 1,5 millió átutazó légi utas kiszolgálására nincs Budapesten légitársaság. Ez olyan piaci rés, amit gyorsan ki kell tölteni, mielőtt ezt a szerepet átveszi valamelyik szomszéd ország repülőtere. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója beszámolt arról, hogy a jelenlegi helyzetben erősítik a marketing tevékenységet, felmutatva, hogy "Magyarország mindenhonnan elérhető" , igaz, esetleg átszállással. A vezérigazgató ismertette azt a tanulmányt, amely a Malév leállása utáni helyzetet elemzi, amely szerint átrendeződik a piac, de hiányoznak a minőségi turizmushoz a légi közlekedési feltételek. A Magyar Turizmus Zrt. kiemelt feladata a légi kapacitások fenntartása megfelelő külpiaci marketing munkával. Járatfejlesztési tárgyalásokat is folytatnak, de ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport feladata. Horváth Gergely úgy fogalmazott: "nem látjuk drámainak a helyzetet, a beutaztatásban a visszaesés 3-5 százalék lehet, de sok a bizonytalanság. A társaság megpróbál felkészülni a Malév leállását követő piaci átrendeződésre." A tanulmány a legfontosabb küldő országokat vizsgálva megállapította, hogy a vendégek és vendégéjszakák száma nagyban függ attól, hogy légi úton elérhető-e Magyarország. Horváth Gergely példaként Németországot és az Egyesült Királyságot említette. Németországból 2002 és 2011 között a látogatók száma ugyan 15 százalékkal nőtt, de a vendégek száma 36 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 51,1 százalékkal esett vissza, elsősorban a Balatonhoz irányuló légi forgalom hiánya miatt. Ugyanakkor Nagy-Britanniából ebben az időszakban 70 százalékkal többen érkeztek Magyarországra, s a vendégek száma 31,9 százalékkal nőtt. A Malév leállása után a bankkártyával fizető utasok ugyan visszakapták, illetve kapják a jegyük árát, de azt a bankok az utazási irodákra terhelik, ami növeli veszteségeiket - mondta el Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) elnöke. Az irodák katalógusai a Malév leállása előtti napokban készültek el, ezeket most ki kell dobni, ami szintén veszteség, és nem kapják vissza az irodák a már befizetett letétet sem. Várhatóan számos munkahelyet is meg kell szüntetniük, mintegy ezer fő elbocsátására lehet számítani. A Malév leállásakor 757 ezer kifizetett jegy volt, amiből 230 ezret a magyar utazási irodák adtak el - ismertette Molnár Gabriella. A csőd a 90 úgynevezett IATA jogosultságú vállalkozást érintette a legnagyobb mértékben. A járattörlés a gyorsfelmérés szerint 10 ezer vendégéjszaka és 200 millió forintnyi bevétel azonnali kiesését jelentette. A külföldi utazásszervezők is több 100 millió forintot "buktak el" a Malév csődjén. A MUISZ elnöke nehezményezte, hogy bár a jogviszony a Malév és az utas között a jegy kiállításával létrejött, attól a pillanattól kezdve az utazási iroda csak a pénz beszedője, a jegy kiállítója, a jogszabály mégis úgy rendelkezik, hogy az utazási csomagért az utazási iroda felel. Molnár Gabriella perekre számít, aminek eredménye mérvadó lehet ezekben a kérdésekben. A Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke, Vécsei Mihály ismertette a Déri Tamás, volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett, közelebbről meg nem nevezett csoportosulás terveit egy új nemzeti légitársaság megalakítására, amely szerint 1-2 héten belül döntés kellene egy nagyobb légitársaságra "rárepülő", vagy a Malév újra aktiválását jelentő légitársaságról. Fehérvári Géza, jelenleg még a Malév vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy egy új légitársaság versenyelőnyt jelentene a korszerű technikája és a fiatal flottája miatt. A Malév leállásával a 1,5 millió átutazó hiánya miatt vákuum keletkezett, a "vákuum pedig a fizika törvényei szerint nem tartós állapot" - fogalmazott. Az új légitársaságot gyorsan meg kellene alapítani átszálló utasokra is építve. Két típusból, 30-40 repülőgépből álló flottát kellene fokozatosan felépíteni regionális és középtávú fuvarozásra, ahogy azt a Malév menedzsmentje fél éve javasolta. A flottát három év alatt lehetne kiépíteni - vélekedett. A Budapest Airport légitársaságokért felelős vezetője, Patrick Bohl elmondta, hogy új légitársaságokat akarnak megnyerni Budapestre, hogy a jelenleg nem repült célállomásokra legalább átszállással el lehessen jutni. Jelenleg 16 ilyen desztináció van, többek között Tirana, Skopje, Szentpétervár, Amman és Damaszkusz. Az idei évben a repülőtér üzemeltető már nem számít átszálló utasokra. Patrick Bohl megjegyezte, hogy az újabb légitársaságok nagyobb gépekkel üzemelnek, mint a Malév, ez kevesebb járatot jelent, ami miatt a kiszolgáló munkahelyek számát csökkenteni kell. További cikkek A Ryanair 13 budapesti járatot töröl a következő két hétben Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője A magyar légtér forgalma enyhén csökkent tavaly, az idei év bizonytalan Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Peugeot 508 RHX |
||
2012. március 05.
Dízel- -elektromos hibrid és a nívós megjelenés, kombinálva az összkerék- hajtású ...
|
Dízel-elektromos hibrid és a nívós megjelenés, kombinálva az összkerékhajtású autók fokozottan élvezetes vezetésével: ez az új Peugeot 508 RXH. A stílusos eleganciájáért, magabiztos kiállásáért, kiváló gyártási minőségéért és részletekbe menően gondos kidolgozásáért sokat magasztalt 508 limuzin és SW 2011 tavaszi megjelenését követően az 508 RXH emeli tovább a Peugeot márka rangját és erősíti műszaki, környezetvédelmi vezető szerepét. Kiállása és sajátos stílusa azonnal a szabadidő-autók élvonalába emeli az 508 RXH-t. Egyéni, kifinomult, magas és széles, jól felismerhető, éjjel-nappal látható fénydiódás menetfénnyel és a „lebegő” hűtőmaszk mellett három-három függőlegesen álló „oroszlánkörömmel” igazán szembeötlő jelenség! Exkluzív jellegét erősíti prémium-minőségű utasterének egyedi színvilága, fényűző anyagválasztása és kárpitozása. Különleges színvonalú kidolgozása és felszereltsége összhangban áll csúcsmodell-jellegével és műszaki színvonalával. Alapfelszerelése gazdag (kulcs nélküli nyitás és indítás, elektromos első ülések, vetített kijelzés, 18 colos kerekek, panoráma-üvegtető, színezett, hangszigetelő, ragasztott oldalablakok, legújabb generációs audioberendezés és navigáció), utasait kifinomult, első rangú komforttal várja. A 3008 HYbrid4-ben világújdonságként bemutatott 2.0 l HDi FAP HYbrid4 motorra épülő dízel-elektromos hibridhajtás nagy hatótávot és mindenféle úton örömteli autózást eredményez. 147 kW (200 LE) csúcsteljesítményével, 450 Nm nyomatékával és összkerékhajtásával az 508 RXH bármilyen használatra és körülményekre megfelel, sőt új perspektívát nyit meg a szegmensben, hiszen teljesen elektromos hajtással, zéró emisszióval közlekedhet városban, a kombinált ciklus szerinti fogyasztást 4.1 l/100 km alá szorítja le, miközben a CO2 emisszió csupán 107 g/km. A 3008 HYbrid4 után a Peugeot folytatja innovatív stratégiáját, egyre több modellre terjeszti ki a HYbrid4 technikát, a vezetési élmény és a környezetkímélet kombinációját nyújtva. A 2012-es Genfi Szalonon kiállított 508 RXH 2012 tavaszától kapható. További cikkek 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept MINI Countryman versenyautó génekkel A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A BMW a 82. Genfi Autószalonon |
||
2012. március 05.
A vezetés érzelmekben gazdag élménye, látványos, s első pillantásra rabul ejtő megjelenés, prémium ...
|
A vezetés érzelmekben gazdag élménye, látványos, s első pillantásra rabul ejtő megjelenés, prémium színvonalú minőség és iránymutató gazdaságosság jellemzi a BMW modellpalettáját, amellyel 2012-ben is töretlenül folytatja sikertörténetét. A BMW a 2012-es Genfi Nemzetközi Autószalonon is számos új sorozatgyártású, illetve jövőbemutató tanulmánymodelljével jelenik meg, amelyek formavilágukkal éppoly mély benyomást keltenek, mint amilyen hatékonyan képviselik a hosszú távon fenntartható mobilitás koncepcióját. A világ legsikeresebb prémium autógyártója kiemelkedő innovációs ereje nyomán olyan járművek születtek, amelyek abszolút egyéni kisugárzásukat és a vezetés mind intenzívebb élményét a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás következetes mérséklésével ötvözik. Aktuális modellprogramjával a BMW a műszaki fejlődés, az iránymutató formai nyelvezet és a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében egyaránt mércéül szolgálhat az autóiparban. E fejlesztési stratégia következetes folytatása a szintén Genfben bemutatott BMW i3 Concept és BMW i8 Concept tanulmánymodelleken is egyértelműen érzékelhető. Az autózás kimondottan exkluzív stílusú kultúrája, a kihívó sportosság és a példamutató gazdaságosság erényei közötti azon egyedülálló harmónia avatja a BMW termékeit a prémiumszegmens leginkább progresszív karakterű modelljeivé, amely a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokon is hűen tükröződik. A BMW dizájn egyéni stílusának pontos kifejezője a világpremierjét ünneplő BMW 6-os Gran Coupé. A márka első négyajtós kupé modellje kétségkívül a BMW standjának fő különlegessége. Karakteres megjelenésének sportos eleganciája a vezetés pontosan azon magával ragadó élményére utal, amelyet erőteljes motorjai, rendkívül igényes futómű-technikája és innovatív vezetői segédrendszerei ígérnek. Kiemelkedő sportosság, különösen korszerű formában – ez a BMW M GmbH aktuális termékkínálatának legfőbb jellemzője. A 2012-es Genfi Autószalon ad otthont az új BMW M6 Coupé világpremierjének is. E nagyteljesítményű sportmodell immár második generációja látványos és meggyőző menetdinamikai képességeit elődjénél több mint 30 százalékkal alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztással kombinálja. A jellegzetes „M Feeling” képviselői a nagyközönség előtt szintén Genfben elsőként bemutatkozó BMW M Performance modellek. A BMW M550d xDrive, a BMW M550d xDrive Touring, a BMW X5 M50d és a BMW X6 M50d valójában egészen új termékkategóriát hoztak létre, amely az exkluzív motorpaletta és a kiemelkedő teljesítményszint, valamint a korlátlan mindennapos használhatóság és a meggyőző gazdaságosság igényes kombinációjával szolgál. 2012. március 8. és 18. között a genfi közönség mindezeken túl az új BMW 3-as Limousine különösen részletes bemutatkozását is megtekintheti. Ennek keretében a világ legsikeresebb prémiummodellje további motorváltozatokkal, illetve a BMW ActiveHybrid 3 változatával érkezik Genfbe. Az új BMW 1-es szintén újabb motorváltozatokkal is szolgál. Többek között a BMW 116d EfficientDynamics Edition formájában, amely a márka első kilométerenként 100 gramm alatti széndioxid-kibocsátású sorozatgyártású modellje. A világpremierek sorát az új BMW X6 teszi teljessé, amelynek abszolút egyéni sziluettje vonzó formai fejlesztések és innovatív felszerelések nyomán vált még dinamikusabbá. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Jaguar XF Sportbrake A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A debreceni önkormányzat szerint nem készül el határidőre a 2-es villamos |
||
2012. március 05.
A debreceni 2-es villamos- vonal pályaépítési munkálatai jelentős késésben vannak ...
|
A debreceni 2-es villamosvonal pályaépítési munkálatai jelentős késésben vannak, s az önkormányzat jelenleg nem látja biztosítottnak az építkezés május végi határidőre történő befejezését – közölte Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), Debrecen gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere az MTI érdeklődésére hétfőn. Pajna Zoltán hangsúlyozta: az önkormányzat elsődleges célja az, hogy a 2-es villamos pályájának építése mihamarabb folytatódjon, ugyanakkor folyamatosan elemzik a kivitelezési szerződés felbontásának esetleges következményeit és hatásait, valamint a bankgarancia lehívásának lehetőségeit is. Az önkormányzat múlt héten csütörtökön azt közölte: a tárgyalásokat kezdtek a kivitelező ATK-konzorciummal azért, hogy az alvállalkozóknak mihamarabb fizesse ki a csaknem félmilliárd forintos adósságot. Az Arcadom Zrt. vezette konzorcium 2010 elején nyerte el a munkát, az akkori közlés szerint a 2-es villamos nyolc kilométeres vonala a kapcsolódó létesítményekkel 7,5 milliárd forintból épülhet meg. A pályaépítési munkálatok 2010 őszén indultak, a befejezési határideje 2012. május 31. Az önkormányzat egy korábbi közleményében rögzítette, hogy vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy megrendelőként Debrecen közvetlenül fizessen az alvállalkozóknak. További cikkek Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán Bemutatták Szeged új villamosát A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Folytatódik a roncsautó-program Romániában az idén |
||
2012. március 05.
Romániában az idei roncsautó-program a szaktárca tervei szerint március végén indul...
|
Romániában az idei roncsautó-program a szaktárca tervei szerint március végén indul - jelentette be Borbély László, a bukaresti kormány környezetvédelmi minisztere pénteken. Az Agerpres hírügynökség szerint Borbély László azt is közölte, hogy a forgalomból kivont, tíz évesnél öregebb környezetszennyező autókért az idén is 3800 lejes (250 ezer forint) értékjegyeket adnak, amelyeket új gépkocsik vásárlásánál lehet hasznosítani. A környezetvédelmi alapnál 2012-ben 114 millió lejt különítenek el erre a programra: az összeg mintegy 30 ezer roncsautó forgalomból kivonására elegendő. Romániában évek óta népszerűek az autópark felújítását célzó környezetvédelmi programok. Tavaly a szaktárca 120 ezer környezetszennyező gépkocsi lecserélését finanszírozta, csaknem fél milliárd lejjel. A programnak az adott lendületet, hogy a roncsokért kiadott értékjegyekkel néhány éve szabadon lehet kereskedni, egy új autó vásárlásakor pedig három értékjegyet is fel lehet használni. 2011-ben csaknem 40 ezer gépkocsi vásárlásánál használtak fel roncsautó-értékjegyet Romániában, ezek közül 15 ezer hazai gyártmányú volt. A romániai autókereskedők attól tartottak, hogy az idén nem jut pénz a roncsautó-programra, mivel a bukaresti kormány ezt a 2007 előtt forgalomba írt járművek időközben felfüggesztett regisztrációs adójából akarta finanszírozni. A regisztrációs adót a 2007 előtt forgalomba íratott autók első tulajdonoscseréje alkalmával kellett volna kifizetni, de a vonatkozó rendelkezés hatályba lépését a januári kormányellenes tüntetések idején egy évvel elhalasztották. A gazdasági sajtó becslése szerint a halasztás az idén negyedmilliárd lejes bevételkiesését jelent a román környezetvédelmi alapnak. További cikkek Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13111 - 13120 |