Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13111 - 13120 |
![]() |
Öt éves garancia az új Chevroletekre Magyarországon |
|
2012. január 25.
2012. január elsejét követően márka- kereskedések- től megrendelt új autókra a Chevrolet ...
|
![]() |
![]() A kiterjesztett garancia a Spark, Aveo, Cruze, Orlando, Captiva és Malibu modellekre érvényes és a forgalomba helyesés dátumától, az öt év vagy 150,000 kilométer valamelyik feltételének teljesítéséig érvényes. Fontos megjegyezni, hogy az újonnan kibővített garanciaszolgáltatás, a megnövekedett általános forgalmi adó és a gyengülő forintárfolyam ellenére, a Chevrolet a javasolt listaárakat legtöbb modellje esetében csökkentette január elsejével. Az elmúlt év rendkívül gazdag volt új Chevrolet modellek bevezetésével. Ez a lendület az idén is folytatódik - 2012 első Chevrolet újdonsága az új középkategóriás Malibu lesz, amely első példányai februárban érkeznek Magyarországra. A Malibu érkezésével Európában a Chevrolet újból szerepelni fog ebben a nagyon erős piaci szegmensben egy világszerte bevezetésre kerülő autóval. Az európai piacra a Malibu egy benzines 2.4 literes 167 lóerős erőforrással érkezik, az év közepén pedig ezt követni fogja egy 2.0 literes 160 lóerős dízel verzió is. ![]() További cikkek Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen Renault Scénic és Grand Scénic Collectiaon 2012 Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Volvo 2011 – nagyszerű eredmények és további tervek |
|
2012. január 25.
A Volvo Car Corporation számára kiemelkedően sikeres volt a 2011-es év, hiszen valamennyi ...
|
![]() |
![]() Stefan Jacoby, a Volvo Cars elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy a következő években nagymértékű befektetéseket terveznek az új termékek és az ipari rendszer terén. A kutatás és fejlesztés részlegen belüli befektetések intenzív fázisa megalapozza a vállalat hosszú távú versenyképességét. A Volvo modellek jövőjét a variálható fenéklemez-koncepció (SPA - Scalable Product Architecture) bevezetése határozza meg. Az új motorral és az elektromos meghajtás folyamatos fejlesztésérével ez olyan technológiákat biztosít, amelyekkel a Volvo modellek vezetővé válhatnak az üzemanyag-fogyasztás terén. Az új globális vállalati- és márkastratégia („önnek terveztük”) fontos részét képezi a Volvo Car Corporation világszintű megújítási tervének. A stratégia kijelöli a Volvo jövőbeli márkafejlesztésének irányát, amelynek kulcsszava az ember. összefoglalja a márkának az emberek megértésére törekvő megközelítését, amely a letisztultabb luxusélmény biztosítása mellett a biztonságos és megbízható autók gyártásának hagyományait is szem előtt tartja. 20,3 százalékos növekedés az értékesítés terén A 2011. évi értékesítés 20,3 százalékkal (75.730 darab) haladta meg a teljes 2010-es évit, így 449.255 darabra nőtt az értékesített autók száma, amelynek köszönhetően a Volvo Car Corporation a leggyorsabban növekvő luxusautó-gyártóvá vált. Valamennyi értékesítési régióban jelentős növekedés volt tapasztalható, a legnagyobb mértékben pedig Kínában, ahol 2010-hez képest 54,4 százalékkal nőtt a gépkocsieladás. észak-Amerika növekedése 22,5, az észak-európai régióé 13,3, Európáé pedig 13,1 százalék, míg a tengerentúli régió 35,7 százalékkal nőtt 2010-hez képest. A piaci részesedés minden régióban meghaladta az előző évit. ![]() Nyereséges első három negyedév és jó kilátások az egész tavalyi évre A Volvo Car Corporation fokozatosan tért vissza a fenntartható nyereségességhez, így a vállalat 2011 első kilenc hónapját 477 millió svéd korona nyereséggel zárta, és várhatóan a teljes 2011-es évre vonatkozóan is nyereséges lesz. A 2010-es évhez képest az eredmények javulása elsősorban az értékesített autók számában tapasztalható növekedésnek és a továbbfejlesztett járműkínálatnak köszönhető. Ezeket a tényezőket részben ellensúlyozta a terjeszkedési terveket támogató új technológiákba való befektetés okozta költségnövekedés. Az eredményt az árfolyamok negatív változása is befolyásolta. A terveknek megfelelő kínai növekedés 2010 végétől kezdve a sanghaji központú Volvo Cars China egy nemzeti értékesítési vállalatból teljesen érett szervezetté vált, beleértve az értékesítést és a marketinget, a gyártást, a beszerzést, a termékfejlesztést és az összes többi támogató funkciót. A kínai értékesítési hálózat szisztematikusan bővül. Megkezdődött a csengdui üzem építése is, miközben egy második üzem illetve egy motorüzem indítására vonatkozó lehetőségek feltérképezése is zajlik. A vállalat célja, hogy a kínai piacon 2015-re elérje a 200.000 darabos értékesítési szintet. Szervezeti változások új vállalati stratégiával rendelkező önálló vállalatként elengedhetetlen volt a szervezet részlegeinek átszervezése, hogy megfelelően támogassák a Volvo Car Corporation nagyratörő növekedési stratégiáját. A fő részlegek (például a marketing, értékesítés és ügyfélszolgálat vagy a kutatás és fejlesztés) fontos átszervezésen estek át. Számos új, globálisan tapasztalt szakember került a felsővezetői csapatba, biztosítva az új üzleti terv és a nyereséges növekedés végrehajtását. ![]() Termékfejlesztés a környezetvédelem jegyében A hatékonyság és az elektromos meghajtás fejlesztése a két fő tényező, amelyben a Volvo Car Corporation vezető szerepet vállal a környezetbarát autózás és a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás kutatása terén. A Volvo környezettudatos törekvései repítették az élre a vállalatot az európai autógyártók között a széndioxid-kibocsátás csökkentése terén, miután 2010-ben lekörözte Európa nyolc legnagyobb autógyártóját a teljes széndioxid-kibocsátás 9 százalékos csökkentésével. új járműtechnológiák... A Volvo Car Corporation technológiai jövőképe a variálható fenéklemez-koncepción (SPA) alapul, amely alapvetően azt jelenti, hogy a legtöbb Volvo modell a jármű méretétől és összetettségétől függetlenül ugyanazon a gyártósoron gyártható. Amikor az első SPA modell – az új XC90 – gyártása elindul 2014-ben, az alkatrészeinek körülbelül 90 százaléka új és egyedi lesz. A járművek közös architektúrája az ipari előnyök mellett a termékekkel kapcsolatban is jelentős előnyökkel jár a tömeg, az elektromos megoldások, a vezetési dinamika és a tervezési arányok terén. ...és új négyhengeres stratégia Az új, VEA (Volvo Environmental Architecture) néven ismert motorválaszték kizárólag négyhengeres motorokból áll, amelyek bizonyos kivitelekben élvezni fogják az elektromos meghajtás vagy más csúcstechnológiák által megnövelt teljesítmény előnyeit. A Volvo olyan négyhengeres motorokat fejleszt ki, amelyek teljesítménye nagyobb, mint a jelenlegi hathengeres motoroké, üzemanyag-fogyasztásuk pedig kisebb, mint a négyhengeres motorok jelenlegi generációjáé. ![]() Intelligens elektromos megoldások Az elektromos meghajtású autóknak ugyanolyan biztonságosaknak kell lenniük, mint bármilyen más, új Volvo autónak – a tulajdonos, a vezető vagy akár a közlekedésbiztonság szempontjából. A Volvo mindenre kiterjedő, alapos elemzést végzett az elektromos meghajtású autók biztonságával kapcsolatos helyzeteket illetően. Az akkumulátor állapotának fejlett, automatikus megfigyelésével, az akkumulátor szilárd burkolásával és hatékony védelmével ütközés esetén is garantálható a világszínvonalú biztonság. Volvo V60 Plug-in Hybrid – az első hálózatról tölthető hibrid a világon A Volvo V60 Plug-in Hybrid a világ első hálózatról tölthető, dízelmeghajtású hibridautója, amelynek elektromos hatótávolsága 50 kilométer, hibrid üzemmódban pedig 1,9 l/100 km az átlagfogyasztása. A modell három különböző autótípus legjobb tulajdonságait egyesíti egyetlen vonzó sportkombiban. A vezető egy gomb megnyomásával választhatja ki a vezetni kívánt autót: az elektromos autót akár 50 kilométeres hatótávval, a rendkívül hatékony hibridet csupán 49 g/km átlagos széndioxid-kibocsátással, vagy az erőteljes, 215 + 70 lóerős, 440 + 200 Nm maximális nyomatékkal rendelkező autót, amely mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre, és amelyet élvezet vezetni. A V60 Plug-in Hybrid gyártása 2012 végén kezdődik el. Volvo C30 Electric – tisztán elektromos meghajtás A Volvo Car Corporation 2011-ben megkezdte a Volvo C30 Electric járművek gyártását a vállalat elkövetkező évekre tervezett igazán nagyratörő az elektromos meghajtás folyamatos fejlesztésére vonatkozó stratégiájának részeként. ![]() A Volvo és a Siemens közösen végzi az elektromos autók műszaki fejlesztését A Volvo Car Corporation és a Siemens egy mindenre kiterjedő, stratégiai fontosságú együttműködés keretében közösen fogja végezni az elektromos autók műszaki fejlesztését. Az együttműködés fő célja az elektromos meghajtással kapcsolatos technológiák, a teljesítményelektronikák és a feltöltési technológiák közös fejlesztése, valamint e rendszerek integrációja a Volvo C30 Electric járművekbe. új termékek A Volvo vásárlók összesen hét modell közül választhatnak 120 g/km-es széndioxid-kibocsátás alatt, amelyek közül háromnál az érték 100 g/km alatti. A legújabb bővítést a Volvo S60 és V60 modellek DRIVe változatai jelentik, amelyek széndioxid-kibocsátása mindössze 114 g/km, illetve 119 g/km – ez 4,3, illetve 4,5 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztásnak felel meg. A korszerűsített motor már megtalálható a Volvo C30, S40 és V50 DRIVe változataiban is, amelyek mindegyike 99 g/km-es széndioxid-kibocsátással rendelkezik. A Volvo S80, V70 és XC70 modellekbe olyan szolgáltatásokat építettek be a Volvo mérnökei, mint például a legújabb Volvo Sensus felhasználóbarát szórakoztatóelektronikai rendszer és a még kifinomultabb hajtásláncok. Az aktív biztonsági rendszer, azaz az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció mostantól e modellek esetén is elérhető, a City Safety koccanásgátló rendszer pedig mindhárom modellben az alapfelszereltség részét képezi. Az XC90 modellen végzett finomítások letisztult vonalak és anyagok formájában jelennek meg, a Volvo C70 kabrió egyedi jellemzőkkel rendelkező Inscription verziója pedig 2012 tavaszától korlátozott számban kapható. A D5 motorban a Volvo motorszakértői a teljesítményt és a maximális nyomatékot 205 lóerőről és 420 Nm-ről 215 lóerőre és 440 Nm-re növelték, miközben az üzemanyag-fogyasztás nyolc százalékkal csökkent. Ez azt jelenti, hogy a Volvo S80 D5 átlagfogyasztása kézi sebességváltóval és start/stop funkcióval mindössze 4,9 l/100 km (kombinált európai ciklus), amely 129 g/km-es széndioxid-kibocsátást jelent. ![]() Koncepcióautók A Volvo 2011 áprilisában a Sanghaji Autókiállításon Concept Universe néven mutatta be a kifinomult ízléssel rendelkező vásárlóknak szánt, a skandináv design mesterművét jelentő járművét, amely egy emberközpontú formanyelvvel rendelkező nagyméretű, új luxusszedán. Kivételesen kifinomult, mégis minden olyan megoldást tartalmaz, amely az egyént helyezi a figyelem középpontjába. Ezen értékeket 2011 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon bemutatott Concept You koncepcióautó ott folytatja tovább, ahol a Concept Universe abbahagyta. A letisztult, kupészerű külsőt ötvözi a csúcstechnológiás luxus belső térrel, amely intuitív intelligens műszerfalával szolgálja ki a vezetőt. A teljesen kidolgozott belső terének köszönhetően a Concept You lehetővé teszi a luxusszedán-vásárlók számára, hogy megtapasztalják azt a szakértelmet és intuitív technológiát, amely a jövő Volvóit fémjelzi majd. Biztonsági újítások Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) 2012-es Top Safety Pick („Legbiztonságosabb választás”) díja tovább erősítette a Volvo Car Corporation vezető szerepét az autóbiztonság terén. A díjátadón összesen öt Volvo modell (C30, S60, S80, XC60 és XC90) nyerte el a Top Safety Pick minősítést. A Volvo biztonsági központja egy vaddal való ütközés lehetőségét csökkentő biztonsági rendszer kifejlesztésén fáradozik, amely figyelmeztet és automatikusan lefékezi az autót, amennyiben állatokat észlel az úton. A technológia az ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel opció technológiájára épül. Egy másik izgalmas fejlesztés a SARTRE (Safe Road Trains for the Environment, azaz „Biztonságos közúti szerelvények a környezetvédelemért”) projekt keretében a járműkonvojok megvalósítása. A járműkonvoj nem más, mint egy profi sofőr által irányított vezető jármű, amely egyben több, mögötte, vele egy konvojban haladó járművet „vontat”. A járműkonvojok célja a biztonság növelése, illetve az üzemanyag-fogyasztás, ezáltal a széndioxid-kibocsátás csökkentése. ![]() A Volvo Car Corporation autóinak minőségével szembeni elvárások a J.D. Power által a német piacon végzett legutóbbi tanulmányban is megerősítést nyertek, ahol a Volvo az első helyen szerepel a 2011-es márkarangsorban, megelőzve valamennyi vezető német márkát és a japán gyártókat is. Ez az eredmény újabb bizonyítéka a Volvo modellek vásárlóinak nyújtott kiváló minőségnek, megbízhatóságnak és szolgáltatásnak. Ez azért is különösen kielégítő, mivel a prémiumjárművek vásárlói kiemelkedően igényesek. Volvo Ocean Race A 39.000 tengeri mérföld hosszú világkörüli vitorlásverseny, azaz a Volvo Ocean Race 2011-2012-es mezőnye november 5-én rajtolt el a spanyolországi Alicante városából hat versenyző csapattal, akik jelenleg a második állomásukon, Abu Dhabiban pihennek. A Volvo Car Corporation és az AB Volvo közös tulajdonosa a versenynek, amely kiemelkedő médiafigyelmet és márkaismertséget biztosít. Már a következő, 2014-15-ben megrendezésre kerülő versenyt is meghirdették. A hagyomány oly módon is folytatódik, hogy a Volvo Cars különleges autókért felelős részlege bemutatja a különleges vitorlásverseny által ihletett új Volvo Ocean Race Edition modelleket. A kínálatban négy Volvo Ocean Race modell, a Volvo V60, XC60, V70 és XC70 szerepel. 2012 a folytatódó növekedés éve A Volvo előtt számos esemény és kihívás áll. A pénzügyi válság még távolról sem ért véget, amely némi bizonytalanságot okoz a fogyasztói bizalmat és az autóigényeket illetően. Rövid és középtávon a Volvo Car Corporation pénzügyi eredményeit a termékfejlesztésre fordított további befektetések, a kínai ipari növekedés, valamint az új termékek bemutatását és az új márkairányt támogató marketing tevékenység befolyásolja majd. ![]() További cikkek Az új Chevrolet Malibu 1.6 millió teszt-kilométert tett meg a földkerekségen A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Már kapható a Honda vadonatúj túraendurója a magyarországi márkakereskedésekben |
|
2012. január 25.
A Honda múlt hétvégén mutatta be a nagy- közönségnek vadonatúj túra- enduróját, amely ...
|
![]() |
![]() Az NC700X a terepmotorok hosszú rugóútját, mozgékonyságát és kényelmes üléspozícióját kínálja kiemelkedő stabilitás, valamint meggyőző fék- és motorteljesítmény mellett. élménnyé teszi az utazást, ugyanakkor praktikus és könnyen kezelhető jármű, amely kiválóan alkalmas mindennapi használatra is. Az NC700X lelkét a célirányosan fejlesztett motorblokk és erőátviteli rendszer jelenti. A vízhűtéses, soros, kéthengeres blokk hengerűrtartalma 670 cm3, mérete és súlya visszafogott, súlypontja pedig alacsony. Különlegesen jól használható teljesítmény karakterisztikája már az alacsony és közepes fordulatszám-tartományokban is jelentős forgatónyomatékot kínál, ugyanakkor kipufogógáz-kibocsátása csekélynek mondható, üzemanyag-fogyasztása pedig kiugróan kedvező (27,9 km/l (3,6 l/100 km) WMTC tesztciklusban, D üzemmódban tesztelve). Az NC700X modellben az új motorblokk a Honda saját fejlesztésű, duplakuplungos (DCT) váltójával dolgozik együtt, lehetővé téve a kézi, illetve a teljesen automatikus sebességváltást – így ez a kettős fejlett és sokoldalúan használható alapot biztosít az új motorkerékpárhoz. ![]() Ez a jármű egyszerre kínálja a városi motorkerékpár praktikumát, a könnyű kezelhetőséget és a túraendurós megjelenést. További cikkek Egyedi BMW motorok Angliából Harley Davidson Heritage Softail Classic A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Még sportosabb formaterv, még komolyabb menetdinamika - Hyundai Genesis Coupe |
|
2012. január 24.
A Hyundai hátsókerék- -hajtású sportkupéja még nagyobb teljesítményű hajtásláncot, még sportosabb ...
|
![]() |
![]() A Hyundai Motor a Detroit-i Autószalonon (NAIAS) mutatta be az észak-amerikai közönségnek az alapvetően átdolgozott, 2013. modellévű Genesis Coupe-t. A Genesis Coupe-n végzett, lenyűgöző teljesítmény-növeléshez igazodva a modell agresszívabb, kupés formatervet, valamint jobb minőségű anyagokból építkező, átdolgozott kialakítású belső teret kapott. A modell négy- és hathengeres motorjai egyaránt jelentős technológiai fejlesztéseken estek át, a 3.8 V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezést kapott, míg a 2.0 Turbo precízebben reagáló, kettős megfúvású turbófeltöltővel, valamint nagyobb köztes töltőlevegőhűtővel gazdagodott. Mostantól mindkét modellhez nyolcfokozatú automata sebességváltó társítható, a kormánykerék mögött elhelyezett karokkal működtethető, SHIFTRONIC® kézi kapcsolási opcióval. A Hyundai által házon belül kifejlesztett telematikai platform, a Blue Link® is megjelent a Genesis Coupe kínálatában; a rendszer különféle infotainment szolgáltatásokkal elégíti ki az ügyfelek szerteágazó konnektivitási igényeit. A 2013-as Genesis Coupe legfontosabb jellemzői: • átdolgozott, agresszívabb külső formaterv • új orrkialakítás, hűtőmaszk, fényszórók, ködfényszórók és motorházfedél • új, 18 és 19 colos keréktárcsák • új, LED-del kiegészített hátsó lámpatestek • Opciós LED-es nappali világítás • Közvetlen benzinbefecskendezést kapott a 3.8 V6 motor • 255 kW (348 lóerő), 400 Nm • Alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mindkét sebességváltóval • 13 l/100km városban /8,4 l/100 km országúton – 8 fokozatú A/T • 13 l/100km városban /8,7 l/100 km országúton – 6 fokozatú M/T • 2,0 literes, négyhengeres turbómotor új, kettős megfúvású turbófeltöltővel és nagyobb, jó hőtani hatásfokú köztes töltőlevegőhűtővel • 202 kW (274 lóerő), 373 Nm nyomaték (prémium üzemanyaggal) • alacsonyabb városi átlagfogyasztás automata váltóval • 11,7 l/100km városban / 7,6 l/100km országúton – 8 fokozatú A/T • 11,2 l/100km városban / 7,8 l/100km országúton – 6 fokozatú M/T • új, házon belül fejlesztett, nyolcfokozatú automata sebességváltó • Kormánykerék mögött elhelyezett karokkal kapcsolható SHIFTRONIC® váltási módozat • új, áthangolt lengéscsillapítók • Blue Link® telematika: opció a 3.8 Grand Touring/Track és a 2.0T Premium modelleken • Elektrolumineszcens műszeregység információs monitorral • Tengelyirányban állítható kormánykerék (magasságállítás mellett) • Motoros állítású deréktámasz a vezetőülésen • átdolgozott megjelenésű középkonzol és műszerek ![]() Az átdolgozott formavilágú Genesis Coupe fenyegetőbb kiállású; agresszívebb orrkialakítással, hűtőmaszkkal, fényszóróval, LED-es nappali világítással, ködfényszórókkal, valamint hőkivezető nyílásokkal vadított motorházfedéllel. Oldalnézetből feltűnnek az új, agresszív rajzolatú, plasztikusabb formázású, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák. A látványt hátul a kombinált lámpatestek teszik teljessé, prémium LED fényforrásaikkal és új vonalaikkal. Nem változtak természetesen a hagyományos, hátsókerék-hajtású sportkupékra jellemző arányok: a hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint a klasszikus, ék alakú sziluett. A Genesis Coupe oldalán újszerű, Z-alakú karaktervonal fut végig, amely tökéletesen illeszkedik a hátsó oldalablak egyedi, övvonal alá ejtett kialakításához. A Genesis Coupe erősen ívelő tetővonala és hátrafelé szűkülő üvegfelülete kiemeli az autó profilját, és kihangsúlyozza annak széles vállát és masszív kiállását. Az agresszív, sportautós megjelenést az üvegfelület síkjából messze kiemelkedő kerékdobok teszik teljessé. Az orron kialakított, megnövelt légbevezető nyílások nagyságrendekkel több levegőt juttatnak a motorhoz, egyben fokozzák az autó agresszív megjelenését, amelyet a fekete hátsó diffúzorba integrált, aszimmetrikusan elhelyezett, dupla kipufogóvég zár le. Továbbfejlesztett hajtásláncok A Genesis Coupe mindkét motorja modern technológiai megoldásokat kapott, így azok figyelemreméltó teljesítmény-növekedéssel teszik hitelessé a modell határozottabb formatervét. A 3,8 literes Lambda DOHC V6 erőforrás kifinomult, közvetlen benzinbefecskendezéses technológiát kapott, ami plusz 31 kW (42 lóerő) teljesítmény növekedést ( +14 százalék), és 39 Newtonméterrel több forgatónyomatékot (+11%) jelentett. A csúcsteljesítmény így 255 kW (348 lóerő) (6400/percnél), a motor legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm 5300/perc fordulatszámon (prémium üzemanyag esetén). Ugyanakkor kopogásgátló technológiájának köszönhetően a Lambda V6 motor 95-ös oktánszámúbenzinnel is üzemeltethető. Az új, közvetlen befecskendezéses motor alig több mint öt másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a Genesis Coupe-t, amelynek elektronikusan korlátozott végsebessége 240 km/óra. A Lambda V6 szívórendszerétől speciális csatorna vezeti a szívászajokat az utastérhez, hogy a vezető a motor teljesítményéhez méltó hanghatásokat élvezhessen. ![]() Mindezen technológiák együttesen lenyűgöző (4,54:1) tömeg-teljesítmény arányt eredményeznek, ami számottevően kedvezőbb, mint a jóval drágább Infiniti G37 vagy BMW 335i modelleké. 2013-as Genesis Coupe 3.8 Lambda V6 közvetlen befecskendezéses DOHC benzinmotor A 2,0 literes, soros négyhengeres, köztes töltőlevegőhűtővel szerelt DOHC turbómotor nem bújik meg szégyellősen fivére árnyékában: korábbi turbófeltöltőjét új, kettős megfúvású egységre cserélte, emellett nagyobb töltőlevegőhűtőt kapott a jobb hőtani hatásfok érdekében. A kettős megfúvású kialakítás hatékonyabban nyeri ki a kipufogógáz energiáját, és alacsonyabb hengerhőmérsékletet tesz lehetővé, mint a korábbi, szimpla megfúvású turbó. Emellett a kettős megfúvású turbó pontosabban is működik, jobb égési hatásfokot eredményez, csökkenti a turbólyukat, szegényebb levegő/üzemanyag keveréket tesz lehetővé, valamint egyenletesebb nyomáseloszlást eredményez a kipufogónyílásoknál, ami egyszerre növeli a motorteljesítményt, a hatásfokot és a károsanyag-kibocsátást. Ráadásul az 53 százalékkal nagyobb köztes töltőlevegőhűtő révén hűvösebb, ezért sűrűbb levegő jut a hengerekbe, ami tovább növeli a teljesítményt. Ahogy a nagyobbik motor, a 2.0 Turbo is kétoldali, folyamatosan változó szelepvezérlést (Dual CVVT) kapott. Az erőforrás immár 202 kW (274 lóerő) teljesítményt ad le (lenyűgöző 30% növekedés), forgatónyomatéka 373 Nm (+23%), prémium üzemanyaggal. A turbómotor is öntött alumínium blokkot és hengerfejet kapott. Mindezen módosítások nyomán a Genesis Coupe 2.0T kiemelkedő, 5,58 kg/LE tömeg/teljesítmény arányt kínál, ami jobb, mint akár a következő generációs Scion FR-S sportkupé, akár a Honda Civic Si. ![]() A V6 és a soros négyhengeres motor egyaránt mélyebb, bariton hangzást produkál, hála a katalizátor után kettéágazó kipufogó-rendszernek, valamint a nagyobb átömlésű szívórendszernek. Mindezen tekintélyes teljesítményt a Genesis Coupe opciós Torsen® részlegesen önzáró differenciálmű segítségével viszi át hatékonyan az aszfaltra (R-Spec és Track modelleken). 2013-as Genesis Coupe karosszéria-szerkezet A Genesis Coupe karosszéria-szerkezete jelentős arányban tartalmaz ultranagy szakítószilárdságú acél elemeket. A hátsókerék-hajtású konfiguráció kiegyensúlyozott 55:45 arányú tömegeloszlást eredményez a két tengely között (a 2.0 Turbo modell esetén; a 3.8 V6 változatnál: 56:44) Sportos hangolású felfüggesztés Bármekkora legyen is egy sportkupé motorteljesítménye, ha megfelelően hangolták a futóművét, könnyedén meg kell, hogy birkózzon vele. Ez alól a Genesis Coupe sem kivétel. A rugók, lengéscsillapítók és perselyek precíz hangolása tökéletesen illeszkedik az új erőforrások adottságaihoz: jobb visszajelzést adnak az útfelületről, precízebben szabályozzák a karosszéria kimozdulásait, és fokozott rugózási komfortot biztosítanak. A Genesis Coupe elöl MacPherson rugóstagot, hátul ötlengőkaros felfüggesztést kapott. Az első futómű egy darabból álló segédvázkereten keresztül csatlakozik a karosszériához – ez könnyebb és merevebb, mint a hasonló paraméterekkel rendelkező, több darabból álló elemek. A mérsékelt oldaldőlés és a határtartományon is kiszámítható viselkedés érdekében elöl 23, hátul 19 mm átmérőjű kanyarstabilizátor rudat találunk. ![]() Ezen felül az R-Spec és Track modellek első rugóstagjain mostantól állítható a kerékdőlési szög. Az erre szolgáló szabályozó csavarok hozzávetőlegesen 1,5 százalékos negatív első kerékdőlésszög-szabályozást tesznek lehetővé, ami versenykörülmények között a kanyarok érintési pontján kezesebb, közvetlenebb befordulást, illetve érezhetően szerényebb alulkormányzottsági hajlamot eredményez. A konkrét futóműhangolástól függetlenül alapvetően precíz menetdinamikai jellemzőit kiemelkedő szerkezeti szilárdságának köszönheti a Genesis Coupe. Kormánymű A fogasléces, fordulatszám-függő, hidraulikus szervokormányt is áthangolták: még közvetlenebb, 13,8:1 áttételt kapott, ami lineáris visszajelzést és a vezetői utasításokra adott kezes reakciókat eredményez. Az elődmodellénél 7 százalékkal rövidebb, új kormányáttétel ösztönös visszajelzést és nagyfokú kormányzási pontosságot hozott. A vezetői ergonómia további finomítását szolgálja, hogy a 2013. modellévtől tengelyirányban is állítható a Genesis Coupe kormánya. Sebességváltók Alapkivitelben mindkét motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó csatlakozik, amelyet messzemenőkig átdolgoztak, így pontos megvezetéssel és jól súlyozott, precíz működtethetőséggel örvendezteti a vezetőt. A tengelykapcsoló kiemelési és fogási tulajdonságait, valamint a kuplungérzetet szintén úgy módosították, hogy a váltás egyszerű és élvezetes legyen. Mindkét motorhoz megrendelhető a Hyundai által, házon belül kifejlesztett, nyolcfokozatú automata sebességváltója, amely a kormánykeréken elhelyezett váltókarokkal működtethető, SHIFTRONIC® manuális kapcsolhatóságot is kínál. A modellhez társítható összes sebességváltót az adott motor egyedi teljesítmény- és nyomaték-karakterisztikájához hangolták. Az automata sebességváltók manuális kapcsolására – a vezetők eltérő preferenciáihoz igazodva – a kormánykeréken található váltókarokon kívül a padlón elhelyezett előválasztó kar is lehetőséget nyújt. A műszerfalon elhelyezett, egyértelműen leolvasható LCD kijelzőről mindenkor leolvasható az aktuális sebességfokozat. ![]() Az R-Spec és a Track modellverziók négydugattyús Brembo® féknyergei a fékerővesztésre szinte egyáltalán nem hajlamos, belső hűtésű, 340 mm-es átmérőjű első, illetve 330 mm-es átmérőjű tömör hátsó féktárcsákba harapnak. Minden egyéb kivitelen elöl 320 mm-es átmérőjű, belső hűtésű, hátul 315 mm-es átmérőjű, tömör féktárcsák, valamint egydugattyús úszó féknyergek találhatók. Kifinomultabb és elegánsabb utastér-kialakítás A 2013-as modellévi Genesis Coupe utastere markáns, prémium jegyeket és formai megoldásokat vonultat fel. A műszerfal alatti térdvédő panel varrott hatású kidolgozása határozottan prémium stíluselem, míg a bőrkárpitozással ellátott modelleken a kézifékkar is bőrborítást kap. A műszeregység új, elektrolumineszcens műszerei prémium környezetet teremtenek, és kiválóan leolvashatóak. Hogy a hátsó ülésekre még egyszerűbb legyen a beszállás, a vezetőülést is beszállás-könnyítő funkcióval szerelték fel, míg a biztonsági öv kiemelés révén mindkét első utas kényelmesen csatolhatja be biztonsági övét. Emellett az opciós listán megjelent a vezetőoldali, motorosan állítható deréktámasz, míg az első ülések háttámláján minden Genesis Coupe modellen tárolózsebeket találunk. A középkonzolon alapkivitelben elhelyezett, többműszeres kijelzőegységről leolvasható a pillanatnyi üzemanyag-fogyasztás, az aktuális forgatónyomaték (3,8 V6) vagy turbónyomás (2.0T), továbbá az olajhőmérséklet. újdonság a középkonzolon kialakított, fedeles tárolórekesz; a beltéri felületek finomabb tapintásúak, valamint a prémium hatás érdekében kevésbé csillogóak lettek. Az első sportülések (minden felszereltségi szinten) határozott oldaltámaszai dinamikus vezetés esetén is kiváló oldaltartást nyújtanak. A prémium jellemzők sorában megtalálható még az opciós Infinity® audiorendszer, vagy a kétfázisú elülső ülésfűtés. A Genesis Coupe emellett kulcs nélküli nyitással és nyomógombos motorindítással is felszerelhető. Innovatív technológia A Genesis Coupe ívkisüléses (HID) xenon fényszórói nagyobb fényerőt és a nappali fényviszonyokhoz közelebb álló színhőmérsékletet nyújtanak, alacsonyabb energiafogyasztás mellett. Emellett a HID fényszórók csóvájának borotvaéles határai tökéletes látási viszonyokat teremtenek anélkül, hogy elvakítanánk a szembejövő forgalmat. ![]() Hyundai Blue Link A Hyundai Blue Link telematikai rendszert kilencven napos, ingyenes próbaverzió formájában kínálja a 2013. modellévi Genesis Coupe. A Blue Link platform a 3.8 Grand Touring/Track és a 2.0T Premium kiviteli szinteken választható. A Blue Link a Genesis Coupe belső visszapillantó tükrén elhelyezett gombok segítségével, illetve az interneten vagy okostelefonon keresztül irányítható. A rendszer háromféle telematikai szolgáltatási csomagként (Assurance, Essentials és Guidance) érhető el. „A Blue Link a biztonságot, a szolgáltatásokat és az infotainment funkciót egyetlen, komplett csomagba tömörítve segít leegyszerűsíteni a Hyundai tulajdonosok életét, valamint enyhíteni a vezetés közben felmerülő figyelemelterelést. Aprólékosan tanulmányoztunk, hogy a vezetők milyen mértékben és módon használják okostelefonjukat és navigációs rendszerüket a külvilággal való, innovatív kapcsolattartásra. A Blue Link ugyanezt a zökkenőmentes konnektivitást hozza el az autóba, olyan technológiákkal karöltve, mint a szöveges üzenet diktálása, az érdekes pontok (POI) web-alapú keresése, a navigációs rendszer, vagy a havonkénti jármű állapotjelentések küldése. Személyes segítővel kiegészített, fejlett hangfelismeréses rendszerünk XXI. századi megoldást kínál a POI keresések autóból történő végrehajtására. Ennek az egyedi, innovatív megközelítésnek köszönheti a Hyundai a gyors és pontos keresések végrehajtását, valamint hogy a konkurenciánál alkalmazott, hagyományos, kizárólag személyes ügyintéző segítségével működő rendszer nélkül is képes gyors és pontos keresésekre, valamint POI adatok letöltésére” – mondta Barry Ratzlaff, a Hyundai Motor America ügyfélelégedettségi és üzletfejlesztési részlegének igazgatója. A Hyundai Blue Link-kel kapcsolatban a www.HyundaiBlueLink.com weboldalon talál további részleteket. ![]() A Hyundai célkitűzése, hogy modellkínálatának minden tagját kategóriaelső biztonsági technológiákkal szerelje fel, alapkivitelben. Ezzel a törekvéssel összhangban a 2013. modellévi Genesis Coupe aktív és passzív biztonsági rendszerek bőséges választékát nyújtja. Az alapfelszerelésként kínált biztonsági megoldások között említést érdemelnek a vezető- és utasoldali, fejlett elülső légzsákok, az első ülések oldalába beépített oldallégzsákok, a függönylégzsákok, valamint az aktív első fejtámlák. A Genesis Coupe masszív önhordó karosszéria-szerkezettel, első és hátsó deformációs zónákkal, oldalsó karosszéria-merevítésekkel, valamint az ütközés energiáját 8 km/óra alatt deformáció nélkül elnyelő lökhárítókkal rendelkezik. A motorházfedél programozott gyűrődést elősegítő gyengítésekkel, valamint biztonsági ütközőkkel készült. Az első biztonsági öveket övfeszítőkkel, valamint erőhatárolókkal szerelték fel, a hátsó üléseken a gyermekülések beszerelését megkönnyítő alsó és felső bekötési pontok (LATCH rendszer) találhatók. A Genesis Coupe minden kivitelét négycsatornás ABS blokkolásgátlóval, valamint elektronikus fékerőszabályozóval (EBD) szerelték fel; utóbbi változó dinamikus terhelési viszonyok mellett is optimális fékteljesítményt biztosít. A rendszernek a vészfékrásegítő (Brake Assist) is a része, amely vészfékezés esetén automatikusan maximális blokkolásmentes fékerőt biztosít. Az autóipar egyik leghatékonyabb életmentő technológiáját, a menetstabilizáló elektronikát (ESC) is alapfelszerelésként kínálja minden Genesis Coupe modell. Az amerikai közúti biztosító intézet (IIHS) által elvégzett tanulmányok szerint az ESC-vel felszerelt járművek 56 százalékkal kisebb arányban szenvednek halálos kimenetelű, egyautós (a közlekedés más résztvevőjét nem érintő) baleseteket. Az autóvezetés lelkes rajongói előtt tisztelegve a 2013-as Genesis Coupe mostantól egyedi hangolású, háromállású, vezető által szabályozható ESC üzemmódot kínál. Az új, háromfázisú ESC révén az autó jobban képes alkalmazkodni az egyes vezetői elvárásokhoz, illetve az útviszonyokhoz: ![]() 2.Köztes ESC funkció: a vezető a hajtásláncon keresztül felülbírálhatja az ESC parancsait, ugyanakkor teljes körűen megmarad az ESC/TCS fékvezérlési funkcionalitása 3.Teljesen kikapcsolt ESC funkció: a zavartalan vezethetőségért és a teljes körű, személyes kontroll érdekében A teljesen kikapcsolható ESC üzemmódot úgy állították be, hogy a vezető jóval szélesebb határok között autózhasson, amennyiben autóversenyen kíván résztvenni. A Genesis Coupe blokkolásgátló (ABS) funkcionalitása minden ESC üzemmódban változatlanul és teljes mértékben a vezető rendelkezésére áll, így kedvezőtlen körülmények között fékezve is irányítható marad az autó. Színválaszték A Genesis Coupe agresszívabb külső formai jegyeihez igazodva megújult, és összesen hét új árnyalattal bővült a modell színválasztéka. A Genesis Coupe bevezetésekor választott elnevezésekhez igazodva az új színárnyalatokat is híres versenypályákról, illetve azok legnehezebb szakaszairól nevezték el. Az új színek így a következők: Parabolica kék, Catalunya rézszín, Monaco fehér, Becketts fekete, Circuit ezüst, Gran Premio szürke, és Shoreline Drive kék. A Genesis Coupe megújult utastéri kialakítását és prémium anyaghasználatát új, cserzett bőrkárpit, új, piros bőr oldaltámasz/piros szövetbetét kombináció, valamint új, szürke bőr oldaltámasz/szürke szövetbetét csomag teszi még ellenállhatatlanabbá. További cikkek A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Nissan Hazai és európai értékesítési eredményei 2011-ben |
|
2012. január 24.
A 2011-es naptári évben a magyar- országi értékesítés 8,9%-kal, míg európai eredmény 25%-kal ...
|
![]() |
![]() A DataHouse jelentése szerint a magyar újautó piacon (kishaszonjárműveket is beleértve) 2011-ben az előző évinél 7,1%-kal több gépkocsit regisztráltak, így a teljes 12 havi értékesítés elérte a 56 527 darabot. Ezen a nehéz helyzetéből lassan növekvő piacon a Nissan 2078 gépkocsi regisztrációjával 3,7%-os piacrészt ért el, ami a gyártók rangsorában a 10. helyet eredményezte, maga mögé utasítva többek között a Suzuki, Honda, Hyundai és KIA márkákat is. A Nissan 2010-es 1909 darabos eredményhez képest ez 8,9%-os növekedést jelent. A japán márka 2011-es eredményének legfőbb hozzájárulója a Qashqai modell, amelyből 591 autót regisztráltak, de nem sokkal lemaradva, 411 darabos eredményével a Navara is sokat hozzátett a sikerhez. Ezen túl a két újonc, a Micra (351 db) és a Juke (265 db) is nagyon szépen teljesített, ami összességében a korábban megszokottnál kiegyensúlyozottabb modell-portfóliót jelent. Európai sikerek A Nissan 2011-ben minden idők legmagasabb európai értékesítési eredményét érte el, és 140.000 egységgel meghaladta az előző év eladási adatait. A 2011-es naptári évben a Nissan 695,702 járművet adott el, amely 25%-os növekedést jelent a szintén rekord számú eladást produkáló 2010-es évhez képest. Ennek eredményként a Nissan piaci részesedése a januártól decemberig tartó időszakban 3,7%, ami 0,6 százalékpontos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A Nissan az év minden hónapjában meghaladta a 2010-es teljesítményét. ![]() Paul Wilcox, a cég európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke azt mondta: "Annak ellenére, hogy olyan jelentős kihívásokkal álltunk szembe 2011-ben, mint például a Japánban pusztító földrengés, a Nissan még soha nem volt ilyen erős Európában. Már most elértük a legnagyobb ázsiai márka státuszát a fő piacokon, beleértve az Egyesült Királyságot, Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot." "Ezt a teljesítményt a szegmensüket újradefiniáló modelleknek köszönhetően értük el, melyeket Európában terveznek és gyártanak. Az Európában értékesített autók 70%-át az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Oroszországban gyártják. Ez biztosítja az európai piac elvárásait a stílus, minőség és megbízhatóság tekintetében. Ennek megtestesítője a 430.000 darab Qashqai és Juke, melyeket a sunderlandi üzemünkben gyártanak, és bebetonozzák vezető szerepünket a crossover szegmensben." A 2011-es év eredményeihez a legnagyobb hozzájárulást a sunderlandi gyár adta. A Qashqai-ból Európában 250.000 darabot, míg a Juke-ból 123.000 darabot értékesítettek idén. Ennek a kivételes keresletnek köszönhetően érte el a sunderlandi gyár a rekord termelési volument, összesen 480.485 egységgel. Fennállásának 25. évfordulóján az év mindegyik hónapjában 0-tól 24 óráig működtek a gyártósorok. ![]() Az Egyesült Királyság szintén jelentősen bővítette eladásait. Tavalyhoz képest 11%-ös növekedést és 107.000 darabszámú eladást ért el. Franciaország 31%-os, Németország 18%-os, Olaszország pedig 16%-os növekedéssel büszkélkedhet. További cikkek Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort A Mercedes-Benz S- és M-osztály a legkörnyezetbarátabb modellek A Porsche Detroitban először mutatja be a 911 kabriót a nagyközönségnek Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
2011-ben ismét az MAN lett Brazília teherautó piacának vezető gyártója |
|
2012. január 24.
Az MAN Latin Amerika munkáját dicséri, hogy 2011-ben ismét a cég regisztrálta messze a legtöbb ...
|
![]() |
![]() Ez az eredmény – 29,7 %-os piaci részesedéssel – az MAN-t a kilencedik egymást követő évben teszi az 5 tonna feletti teherautók legsikeresebb gyártójává az országban. A regisztrációs hatóság emellett nyilvántartásba vett 11 139 darab, az MAN Volksbus márka által értékesített buszalvázat is, mely a helyi buszpiac 32,2 %-os részesedésének felel meg. Az összesen majdnem 62 000 újonnan bejegyzett haszongépjárművel, 2010-hez képest az MAN 18 %-os növekedést ért el. Mindemellett az MAN Latin Amerika 9500 járművet exportált Brazílián kívülre – ez 17,4 %-os növekedést jelent. A legfőbb importőrök Argentína és Chile voltak. Brazíliában – a 2012 januárjában életbe lépett károsanyag-kibocsátási szabványoknak megfelelően – az MAN Latin Amerika ettől az évtől minden járművét Euro 5-ös motorral kínálja. Az MAN-nek lehetősége van Dél-Amerikában is kamatoztatni az európai haszonjárműpiacon megszerzett tudását, mivel itt már 2009 óta kötelező az Euro 5-ös normát teljesítő motorok használata. Emellett az MAN nehéz kategóriás MAN kamionokkal is bővíti latin amerikai termékskáláját, amelyek 400 és efölötti lóerővel büszkélkedhetnek. ![]() További cikkek Megjelenéséhez méltó dinamizmussal ruházza fel a Hyundai az új turbómotort A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben 2012 lesz Szentgotthárd nagy éve – az idén elkészül az új Opel motorgyár Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Rekordot rekordra halmoz a Škoda |
|
2012. január 24.
A škoda a 2011-es esztendő során is folytatta növekedési pályáját és ismételten ...
|
![]() |
![]() A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobbnak számító 879.200 darabos volument, a 2011-es vásárlói kiszállítások ezzel mintegy 116.600 járművel bővültek. Mindezek nyomán a márka piaci részesedése világszinten 1,4 százalékra (2010: közel 1,3 százalék) bővült. A škoda 2011. január-december között világszerte 879.200 (a megelőző évben: 762.600) autót adott el. Miközben a világpiacot 2011-ben 5,1 százalékos bővüléssel közel 62 millió gépkocsi értékesítése jellemezte, a škoda e rátát jelentősen meghaladó, 15,3 százalékos növekedést produkált. A cseh gyártó elsősorban Kínában, Indiában és Oroszországban tudta jelentősen növelni eladásait, de Európa számos piacán illetve a világ többi részén is értékesítési rekordokat állított fel. A škoda kiszállításai minden régiójában jelentősen növekedtek 2011 során. A közép- és kelet-európai régióban például a 2011-es eladások 231.600 (a megelőző évben: 194.800; +18,9 százalék), míg az ázsiai/csendes-óceáni térségben 256.100 (a megelőző évben: 203.300 +26,0 százalék) darabra bővültek. „A škoda 2011-ben olyan sok autóját értékesítette, mint eddig még soha“ – hangsúlyozta Jürgen Stackmann, a škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „A világ minden régiójában tekintélyes növekedést könyvelhettünk el és sikerrel erősítettük pozícióinkat az egyes piacokon“ – folytatta Stackmann. „Már az első évben meggyőzően és nagy sikerrel valósítottuk meg 2018-ig tervbe vett növekedési stratégiánkat“ – összegezte az elmúlt esztendőt Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, a škoda igazgatótanácsának elnöke. „Jól érzékelhetően fokoztuk növekedésünk tempóját, miközben új értékesítési rekordot állítottunk fel. Ezzel párhuzamosan, illetve termelésünk és eladásaink mellett egyaránt jelentősen javítottuk nemzetközi piaci pozícióinkat, miközben itthon, Európában, valamint nagyjelentőségű feltörekvő piacainkon jelentős bővülést produkáltunk“ – fejtette ki a márka igazgatótanácsi elnöke. ![]() Dinamikus feltörekvő piacok A škoda 2011 során Oroszországban is új rekordot produkált, 74.100 (a megelőző évben: 45.600) eladott autó 62,5 százalékkal több, mint a 2010-es volumen. Kínában az értékesítési darabszámok szintén jelentősen felfelé vették az irányt 2011 során, s 21,9 százalékkal összesen 220.100 darabra bővültek. A novemberben, Indiában a piacra bevezetett Rapid eladásai kiváló rajtot vettek, ahol mindjárt az év családi autójává is választották. Igen örvendetesen alakult az indiai piac fejlődése, a teljes évi volumenét tekintve is a márka növekedési stratégiájának fontos pillérét alkotva. A škoda végül 49,9 százalékkal növelte ottani eladásait 2011 folyamán, miközben több mint 30 ezer autót szállított ki. Bővülő kapacitások, otthon és külföldön egyaránt A cseh gyártó továbbra is tevékenyen invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba, így 2012 közepéig jelentősen bővíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát. A tervek szerint ugyanis a jelenlegi „bestseller” Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Az Octavia gyártókapacitását ezzel párhuzamosan 800-ról immár napi 1.200 darabra növelik. A škoda ugyancsak csehországi termelési helyszínén, Vrchlabíban 2012 végétől a kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) készülhet a Volkswagen Csoport többi márkája, így a škoda, a Volkswagen, a SEAT és az Audi számára is. ![]() „Meggyőződéssel tekintünk jövőbeni fejlődésünk elé, ezért invesztálunk intenzíven hazai és nemzetközi termelési helyszíneink fejlesztésébe, illetve értékesítési hálózatunk bővítésébe a világ minden régiójában. S természetesen jobb teljesítményre törekszünk, mint vetélytársaink“ – fejtette ki Stackmann. Modelloffenzíva folyamatban A Citigo kisautó és az indiai Rapid alsó-középkategóriájú limuzin a škoda modelloffenzívájának első képviselőiként 2011 végén egyaránt sikerrel jelent meg a piacon. A Citigo révén a márka – 2011-ben először Csehországban, majd 2012-től a további országokban is – a kisautók dinamikusan bővülő szegmensében is megjelenik. Az Indiában bemutatkozott Rapid szintén alapvető jelentőségű a škoda növekedési stratégiája tekintetében, a Rapid révén ugyanis a škoda az indiai piac legnépesebb szegmensébe is beléphetett. További cikkek A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat A Hyundai Elantra a 2012-es év észak-Amerikai autója Annyira városi, annyira aranyos – Az új Peugeot 107 Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Csökken a gázolaj ára, a benziné nem változik |
|
2012. január 24.
Csökkenti bruttó 5 forinttal a gázolaj literenkénti nagy- kereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt ...
|
![]() |
![]() A mostani csökkentéssel a gázolaj átlagára 444 forintra mérséklődik, a benziné 426-428 forint marad. A Mol egy hete bruttó 4 és 6 forinttal emelte a 95-ös benzin, illetve a gázolaj literenkénti nagykereskedelmi árát. Az üzemanyagok az újév első napján a 2 százalékpontos áfa-emelés miatt drágultak: a forgalmi adó 25-ről 27-százalékra növelése 6, illetve 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és a gázolaj átlagárát a számítások szerint. Tavaly január elején a benzin átlagára 360-361 forint, a gázolajé pedig 351 forint volt. Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. További cikkek Mitsubishi újdonságok a 2012 genfi Autószalonon Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volkswagen Haszonjárművek értékesítési rekordot döntött 2011-ben |
|
2012. január 23.
Eddigi történelmének legjobb értékesítési eredményét érte el a Volkswagen ...
|
![]() |
![]() A márka világszerte 528 000 kishaszonjárművet adott át - 21,4 százalékkal többet, mint a megelőző évben (2010: 435 700). - a Caddy családból 24,7 százalékkal többet, 160 600-at adtak át világszerte (2010: 128 800). - aTransporter, a Caravelle, a Multivan és a California modellekkel együtt a T5 típus értékesítési darabszáma világszinten 5,2 százalékkal 155 800-ra nőtt (2010: 148 100). - Crafterből világszerte 5,7 százalékkal több, azaz 39 600 talált gazdára (2010: 37 500). - az Amarok pick up megháromszorozta globális eladásait, így 66 500 példányban kelt el (2010: 22 500). - könnyűsúlyú Saveiro Pickup 11,5 százalékkal 81 200-ra növelte értékesítési darabszámát (2010: 72 800). - klasszikus T2 kisáruszállító 25 100 darabos értékesítésével 3,6 százalékos visszaesést könyvelhetett el a megelőző év eredményéhez képest (2010: 26 100). „Most először adtunk el jóval több mint félmillió kishaszonjárművet.” – mondta Harald Schomburg, a Volkswagen Haszonjárművek márka igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Termékeink folyamatos, kétszámjegyű növekedést mutatnak a hazainak számító európai és az Európán kívüli piacokon egyaránt.” ![]() A Volkswagen Haszonjárművek a közép- és kelet-európai régiókban szintén jó értékesítési eredményeket ért el. Itt 36,6 százalékos növekedés mellett 36 500 kishaszonjármű talált gazdára (2010: 26 700). A Volkswagen Haszonjárművek márka 2011-ben különösen nagy növekedést mutatott a nemzetközi piacokon. Említést érdemel Afrika (+89 %), Ausztrália (+45 %) és az ázsiai, illetve csendes-óceáni térség (+48 %). A Volkswagen Haszonjárművek márka Dél-Amerikában 20,9 százalékkal 137 400-ra növelte értékesítési darabszámát – itt a legjelentősebb piacok Brazília, 14,6 százalékos növekedéssel, és Argentína, ahol 77 százalékkal erősödött az értékesítés. „A számok alapján márkánk 2011-ben a világ legtöbb részén jelentős, kétszámjegyű növekedést ért el. Számos piacon rekorderedményt könyvelhettünk el – nemcsak az értékesítés, hanem a piaci részesedés terén is. Az új évet még a számunkra kimagaslóan eredményes 2007-es év számainál is jobb rendelésállománnyal kezdjük.” – mondta Schomburg. „Nemzetközi jelenlétünkre összpontosítunk, így jól felkészültünk a lehetőségekre és a veszélyekre egyaránt, amelyeket a 2012-es év tartogathat számunkra.” ![]() További cikkek A Citroen újra a Top 10-ben Az Opel alacsonyabb árakkal kezdi az évet Téli sportok és funkcionalitás - Az Audi Q3 Vail Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egyedi BMW motorok Angliából |
|
2012. január 23.
Egy BMW Motorrad rajongó páros hamar Anglia egyik legismertebb egyedi motor- kerékpár ...
|
![]() |
![]() A londoni székhelyű Untitled Motorcycles motorépítő csapat tagjai, Adam Kay és Rex Martin, egy sor öreg és kopott BMW motorkerékpárt alakítottak át gyönyörű, egyedi gépekké, amivel hamar nagy népszerűségre tettek szert. A bajor márkáért rajongó építők elmondták: „Mindenképpen BMW motorokkal akartunk dolgozni, mert igazi rajongók vagyunk. Rex már évek óta ezzel a márkával motorozik, engem is ő fertőzött meg ezzel az érzéssel. Ezt a márkát az egyedi motorépítők gyakran figyelmen kívül hagyják.” Első BMW átépítésük egy 1979-es R80/7-es volt, majd egy R80/7-es Sclambler és egy R80/7-es Street következett. Később már BMW tulajdonosoktól érkeztek megrendelések. A páros most egy amerikai vásárló számára készülő BMW testre szabásán dolgozik. „Rex a tulajdonosa a camden-i Victory Motorcycle-nek, ami öreg brit és európai motorkerékpárok szervizelésével és karbantartásával foglalkozik” – meséli Adam. „Még 2009-ben látogattam el hozzá, mert szerettem volna egy egyedi BMW-t, miután az interneten láttam néhány modellt, ami remekül nézett ki. A látogatás alkalmával döntöttük el, hogy együtt fogunk dolgozni az R80/7-es átépítésén. A hat hónapos projekt alatt blogot és Facebook oldalt is indítottam, aminek rövid időn belül nagyon sok követője lett, ezért Rex-szel elhatároztuk, hogy két további modellt is átalakítunk.” Az Untitled Motorcycles alkotásai klasszikus és minimalista megjelenésűek. A fókusz nem a sebességen van, hanem azon, hogy a motoroknak összetéveszthetetlen városi retrómotor megjelenése legyen, amihez nagyon fontos a hibátlan és magas színvonalú kivitelezés. Adam és Rex a gépeiket általában az Ebay-en keresztül vásárolják, ahol elmondásuk szerint nagyon könnyen lehet átépítésre kiválóan alkalmas modelleket találni. ![]() Projektjeikkel nagy figyelmet kaptak és az átalakított motorokkal számtalan blogon és magazinban szerepeltek már. Munkájuk során jó barátságba kerültek egy másik egyedi motorokkal foglalkozó párossal, Fred-del és Hugo-val a francia Blitz Motorcycle-ből, akiknek a teljesen mattfekete BMW R60/2-es motorjuk hatalmas durranás volt a 2011-es BMW Motorrad napokon Garmisch-Partenkirchenben. Adam és Rex motorkerékpár rajongók mióta az eszüket tudják – Rex 30 éve motorozik, míg Adam 20 éve. Céljuk, hogy az elkövetkezendő években tovább építsék az Untitled Motorcycles-t. Annak ellenére, hogy már eddig is szép sikereket értek el, még mindig vannak beteljesületlen vágyaik: „Az álmunk egy 1930-as BMW átépítése, valamint nagyszerű lenne, ha a BMW Motorrad lehetővé tenné, hogy egy HP2 Megamoto-val is foglalkozhassunk. Reméljük, hogy 2012-ben is átalakíthatunk néhány nagyszerű BMW motort, és szeretnénk a gépeinket kiállítani a híres goodwood-i „Festival of Speed” versenyen. További cikkek A BMW K 1600 GT nyerte az „International Bike Of The Year 2011” díjat A Citroen újra a Top 10-ben Harley Davidson Heritage Softail Classic Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13111 - 13120 |