Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13121 - 13130 |
82. Genfi Autószalon |
||
2012. március 05.
Kedden a sajtó- napokkal kezdetét veszi a 82. Genfi Autókiállítás, amelyen nemcsak Európa ...
|
Kedden a sajtónapokkal kezdetét veszi a 82. Genfi Autókiállítás, amelyen nemcsak Európa, hanem a világ összes meghatározó autóipari gyártója jelen lesz. Ebben az évben rendhagyó módon Genfben hirdetik ki az európai év autója 2012 díj nyertesét is.A nyitónapon a mintegy 260 szakmai kiállító sajtótájékoztatókon számol be idei újdonságairól; a világ vezető harminc gyártója ezen a napon összesen 180 világ- vagy európai premiert tart. A környezetbarát technológiák felvonultatásának ebben az évben is fontos szerepet szántak a rendezők, a Zöld pavilonban mintegy húsz alternatív meghajtású, csökkentett vagy zéróemissziós autót állítanak ki, közülük többet tesztvezetés keretében ki is lehet próbálni. A Magyarországon is gyárral rendelkező Audi, Mercedes és Suzuki is több újdonsággal készül, az Audi öt, a Mercedes egy világpremiert tart, a japán gyártó pedig egy koncepcióautót mutat be a svájci város 110 ezer négyzetméteres pavilonjában. Az idén a genfi autómustrán hirdetik ki az európai év autója díj nyertesét is, amelyért hét európai gyártó egy-egy modellje verseng. A kiállítás a nagyközönség előtt csütörtökön nyílik meg. További cikkek 82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az MAN árbevétele rekordot döntött |
||
2012. március 05.
Az MAN SE kiváló cégadatokkal zárta a 2011-es költségvetési évet.
|
Az MAN SE kiváló cégadatokkal zárta a 2011-es költségvetési évet. A haszonjárművekben és a gépgyártásban érdekelt szereplő beszámolója szerint, az előző évhez képest 12 %-kal nőtt az árbevétel, ami új, 16,5 milliárd eurós rekordot jelent. Az MAN SE vezérigazgatója, Dr. Georg Pachta-Reyhofen elmondása szerint: „2011 egy igen sikeres év volt az MAN Csoport számára. A – főleg a pénzpiacokon jelenlévő – folyamatos bizonytalanság ellenére ismét sikerült egyértelműen felülmúlni az előző évben is kiváló mutatókat.” Az üzemi eredmény éves alapon számítva 43 %-kal, 1,5 milliárd euróra emelkedett, míg az árbevétel-arányos jövedelmezőség 7,1 %-ról 9 %-ra nőtt. Ez azt jelenti, hogy az MAN Csoport 2011-ben ismét nyereséges növekedést könyvelhetett el. A vállalat vezetése 2012-ben világszerte visszafogottabb gazdasági növekedésre készül. Az MAN SE gazdasági igazgatója, Frank H. Lutz a következőképpen nyilatkozott: „Arra számítunk, hogy az európai haszonjármű piac a 2011-es szint körül stabilizálódik. Ezzel szemben Brazíliában csökkenni fognak az eladások. összességében a haszonjármű üzletág árbevétele kismértékben (maximum 5 %-kal) csökken, míg az energetikai üzletág árbevétele 5 %-os emelkedést mutathat. Az MAN Csoport egészére kivetítve ezért a nyereség enyhe visszaesésére számítunk, valamint arra, hogy ez maga után vonja az üzemi eredmény csökkenését is. Az árbevétel-arányos jövedelmezőség valószínűleg az átlagos, 8,5 %-os hosszú távú cél körül marad.” Lutz úr hozzátette, hogy ez az áttekintés azt feltételezi, hogy a kormányok képesek stabilizálni a pénzpiacot és megakadályozni a piaci bizonytalanság átterjedését a reálgazdaságba. Azzal folytatta, hogy az MAN közép- és hosszútávon erős növekedési potenciállal rendelkezik – főleg a Volkswagen Csoporttal való együttműködésből származó lehetőségek figyelembevételével. Haszonjárművek Az MAN Csoport rekord árbevétele elsősorban a haszonjármű üzletágnak köszönhető (beleértve az MAN Truck & Bus és az MAN Latin Amerika ágazatokat), amely 19 százalékos növekedést, vagyis 12,6 milliárd euró árbevételt ért el. Az MAN 155 520 teherautót és buszt adott el, amivel 7,7 % árbevétel-arányos jövedelmezőséget teremtett. A vizsgált évben az MAN Truck & Bus több mint megháromszorozta az üzemi ereményét (565 millió €). Európában, a 6 tonnánál nagyobb össztömegű kamionok terén az erős piaci pozíciójára építő részleg – 18 százalékos piaci részesedésével – második helyen áll a szegmensben. Ez azt jelenti, hogy az MAN Európában a hatodik egymást követő évben növelte piaci részesedését. Az MAN vezető szerepet tölt be az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint Ausztria, Lengyelország, Románia és Horvátország. Németország, Dánia, Csehország, Magyarország és Svájc pedig csak néhány azon országok közül, ahol az MAN a második helyen áll. Az MAN Truck & Bus a 8 tonnánál nagyobb össztömegű buszok esetében is növekedést mutatott. Európában, a 2011-ben újonnan regisztrált buszok körülbelül 14 százalékát az MAN és NEOPLAN márka modelljei adták. Ugyanebben az évben az MAN Truck & Bus összesen 83 418 kamiont és buszt szállított le a vásárlók számára, ami 38 százalékos növekedést jelentett. Az MAN Latin Amerika Brazíliában ismét piacvezető lett az 5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautókat illetően, amivel a vállalat történetében a legjobb évet könyvelhette el. összesen 72 102 járművet adott el, ami 10 százalékos emelkedést jelentett. Az árbevétel 14 százalékkal, 3,6 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény 400 millió euróra tehető. A több mint 83 000 egységgel új gyártási rekordot is sikerült felállítani. Brazíliában, az újonnan bejegyzett haszonjárművekre ebben az évben lépett érvénybe az Euro 5 károsanyag-kibocsátási szabvány, minek okán az MAN Latin Amerika először építi járműveibe európai testvérvállalatának, az MAN Truck & Bus-nak motorjait. Az MAN márka szintén 2012-ben fog debütálni a brazíliai piacon: az MAN TGX széria piaci bevezetésével – amivel kapcsolatosan az MAN Latin Amerika még nem közölt dátumot – a 400 lóerőnél nagyobb teljesítménnyel rendelkező kamionok szegmensében új üzleti lehetőségeket kínál. Energetika Az energetikai üzletág is (beleértve az MAN Diesel & Turbo és Renk ágazatokat) nagyon magas szinten teljesített. Ugyan 4 százalékos visszaeséssel, az árbevétel 4,0 milliárd euróra csökkent, de a felvett megrendelések 4,0 milliárd euróról 4,1 milliárd euróra emelkedtek. A 12,8 százalékos árbevétel-arányos jövedelmezőség egyértelműen kétszámjegyű maradt. Az energetikai ágazat árbevételének nagy része az MAN Diesel & Turbótól származik, 3,6 milliárd (-4%). A felvett megrendelések 3,5 milliárd euróról 3,7 milliárd euróra emelkedtek, valamint az üzemi eredménye 439 millió euróról 460 millió euróra nőtt. Az árbevétel-arányos jövedelmezőség (12,7 %) egy százalékpontot ugrott. Az MAN Diesel & Turbo kompresszorai és turbinái iránt is nagyon magas volt a kereslet. A hajózási szegmensben, a teherszállító hajókra vonatkozó megrendelések – főleg nagy konténerhajók – kezdetben magas szinten mozogtak. Az év második felében az ipar speciális hajók építésére koncentrált, úgy mint cseppfolyós földgáz szállítására alkalmas tartályhajókra vagy nyílt tengeri feltárások során használt hajókra. Az MAN Diesel & Turbo nagyon erős piaci pozícióval rendelkezik a nagy teherszállító hajókban szolgáló kétütemű motorok és egyéb típusok mellett, a speciális hajóknál használt négyütemű motorok területén is. Ez lehetővé tette az MAN Diesel & Turbo számára, hogy a jelenlegi nehéz piaci helyzet és a növekvő verseny ellenére is megtartsa piacvezető szerepét a hajómotorok iparágában. A dízel motorok és a gázturbinás erőművek piaci volumene 2011-ben stabil maradt. Ezen a területen a vásárlói érdeklődés nem csak a fejlődő országokban és a feltörekvő gazdaságokban emelkedett, hanem a fejlett országokban is nőtt – ami az energiapolitika változásának jele. Az MAN dízel és gázturbinás erőművei különösen jól párosíthatók a szél- és napenergia erőművekhez. E technológiák egyesítésével létrehozott hibrid erőmű kiegyensúlyozza a megújuló energiatermelés ingadozásait, amivel alacsony károsanyag-kibocsátás mellett, folyamatos energiaellátást biztosít. A hajtóművet, sebességváltót és siklócsapágyat gyártó Renk – a vizsgált évben – 389 millió euró árbevételével (403 millió €) kismértékű visszaesést könyvelt el. összességében a vállalat mégis jól teljesített, mivel a bejövő megrendelések (456 millió €) jelentősen meghaladták az árbevételt. Az üzemi eredmény 52 millió euróról 53 millió euróra nőtt, míg az árbevétel-arányos jövedelmezőség 12,9 százalékról 13,6 százalékra emelkedett. 2011-ben elsősorban a hajózásban és a szélerőművekben használt hajtóművekkel kapcsolatos gyártási tevékenységek voltak jellemzőek. Az adózás utáni eredményt csökkentő különleges hatások Az MAN Csoport adózás utáni eredménye 2011-ben 247 millió euró volt, ami 475 millió euróval alacsonyabb az előző évi adatokhoz képest. Ez elsősorban az MAN, az IPIC és az MPC között, a Ferrostaal értékesítésére vonatkozó megállapodással kapcsolatosan felmerült kiadásoknak köszönhető (434 millió euró veszteség), miközben a Scaniában lévő tulajdonrész arányának értékelése szintén 182 millió euró negatív hatást eredményezett. Az MAN Csoport stratégiai céljai Az elmúlt néhány évben az MAN stratégiailag erősítette nemzetközi jelenlétét és sikeresen pozícionálta magát a kulcsfontosságú, növekvő piacokon. Az MAN BRIC stratégiájának (Brazília, Oroszország, India és Kína) célja nem csupán a piaci lehetőségek kihasználása, hanem – a piacok különböző gazdasági ciklusának köszönhetően – a kockázatot minimálisra csökkentése. Az MAN 2012-ben is folytatja ezt a stratégiát. Brazíliában az MAN TGX értékesítése 2012 második negyedévében kezdődik. 2012 elejétől kezdve az MAN Latin Amerika járműveit MAN Euro 5-ös motorokkal látják el. 2012 első felében az MAN Oroszországban, Szentpéterváron megnyitja új gyárát, amelyet évente körülbelül 6000 jármű összeszerelésére terveztek. Indiában az MAN Truck & Bus aláírta azt a megállapodást, miszerint teljesen megvásárolja a FORCE Motors-szal közös vállalkozást. Az MAN CLA gyártását és értékesítését ezek után kizárólag az MAN végzi. Kínában az MAN 25 százalék, plusz egy részvény részesedéssel rendelkezik a kínai haszonjármű gyártó Sinotrukban, akivel együtt fejlesztették ki az új, közös SITRAK márkát, amely 2013-ban kerül majd piacra. 2011 májusában az MAN Diesel & Turbo Changzhou-i telephelyén megindult a bővítés második szakasza. Ezen a telephelyen turbinákat, nagyméretű dízel turbófeltöltőket, valamint Renk hajtóműveket gyártanak. Egy másik stratégiai fontosságú, növekvő piac a stabilmotorok üzletága. Az MAN motorokat mezőgazdasági gépeknél, hevederes járműveknél és jachtoknál is használják. Ebben az üzletágban a 2011-es, 335 millió eurós árbevétel először lépte át határozottan a 300 millió eurós iránycélt. A kutatás és fejlesztés is jelentős stratégiai fontossággal bír az MAN Csoportnál. A vállalat árbevételének több mint 4 %-át fordítja erre. A fejlesztési tevékenységek során mind a haszonjármű, mind az energetikai üzletágban a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, az alternatív meghajtás lehetőségeire és az alternatív üzemanyagokra fókuszálnak. A haszonjármű üzletág a hibrid technológiára helyezi a hangsúlyt. A Lion’s City Hybrid buszokat 2010 óta gyártják, melyek az első városi teszteken – többek között Münchenben, Párizsban és Barcelona-ban – 30 %-os üzemanyag-megtakarítást is elértek. A kamion üzletágban az első, rövidtávú áruszállításban használatos hibrid járműprototípusok már a vásárlóknál szolgálnak. A nagy hengerűrtartalmú dízelmotorok üzletágának szembe kell nézni a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírásainak drasztikus megszigorításával, ami 2016-ban lép majd érvénybe és 2010-hez képest megköveteli a nitrogén-oxid kibocsátás 80 százalékos csökkentését. Ezek a szigorú előírások még nagyobb erőfeszítést követelnek a kutatás-fejlesztéstől. Második generációs kipufogógáz-visszavezető technológiájával az MAN Diesel & Turbo a világon az első olyan cég a kétütemű motorok piacán, aki már ma megfelel ezeknek a károsanyag-kibocsátási szabványoknak. További cikkek Rekord a 2011-es év az Audinál A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás hatékonyságának javítása érdekében Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Vezető nélküli autók - Taxiként akár már jövőre? |
||
2012. március 04.
Mivel sok még a meg- válaszolatlan kérdés, Beiker csupán meg- lehetősen óvatos előrejelzésre vállalkozott...
|
Mivel sok még a megválaszolatlan kérdés, Beiker csupán meglehetősen óvatos előrejelzésre vállalkozott arra vonatkozóan, hogy mikor is érkezhet el az automata járművek ideje. úgy véli, minderre talán húsz év múlva kerülhet sor, bár lehet, hogy akkor is csak korlátozott útvonalakon közlekedhetnek majd. Jog és biztosítás Ma még nem lehet tudni azt sem, miként alakul a jogi felelősség és a biztosítás kérdése az új járművek forgalomba állásával. "Az automatikus járművek tervezőinek és gyártóinak vélhetően hatalmas akadályokkal kell megbirkózniuk - magyarázta Gary E. Marchant, az Arizonai állami Egyetem jogi karának jogi, tudományos és innovációs központját vezető igazgató. - Miért lenne értelme pénzt ölni a fejlesztésekbe, ha bizonytalan, hogy megkapja a kellő politikai támogatást? Bár volt már példa hasonlóra: például olyan vakcinák kaptak felelősségi mentességet a forgalomba hozatalkor, amelyek általános egészségügyi hasznossága elvitathatatlan a meglévő kockázatok ellenére." Kiszámíthatatlan technológiai bonyodalmakkal is szembe kell még nézni - hangsúlyozta a szimpózium több résztvevője is. A jövőbeni automata járművek például erősen támaszkodnak majd a GPS- és más rendszerek adataira, amelyek viszont ki vannak téve a rosszindulatú számítógéphackerek ártalmas tevékenységének. Inkább a strand felé veszi az irányt Bár nem csatlakoztak a panelbeszélgetésekhez, a Google több mérnöke és alkalmazottja is részt vett az eseményen. Azt nem árulták el a The New York Times helyszíni tudósítójának, hogy mihez kezd a cég kutatásainak eredményeivel, magánbeszélgetésekben azonban elhangzott: a Google aligha tervezi, hogy az autóipar számára szállítson automata járművekhez szükséges navigációs rendszereket. Többen, akik tisztában vannak a kaliforniai vállalat törekvéseivel, azt állították, hogy a Google erős lobbitevékenységet folytat az egyes államok törvényhozóinál az automata járművek engedélyezéséért, méghozzá abban a reményben, hogy akár már 2013-ban vagy 2014-ben megjelenhessenek a forgalomban a vezető nélküli áruszállítók vagy taxik. A szilícium-völgyi eszmecsere több résztvevője javasolta, hogy a technológiai és jogi kérdések mellett gondolkodni kellene a járművek emberközelibb elnevezésén is, mások szerint viszont ez a törekvés már a kategória definiálásánál megfeneklik. Brad Templeton, a Google-projekt egyik konzulense meg is jegyezte: "Tényleg, lehet, hogy csak akkor szabad majd autonómnak nevezni egy járművet, amikor az - a kiadott utasítást elengedve a füle mellett - a munka helyett inkább a strandra indul." További cikkek Vezető nélküli autók - 322 ezer kilométer baleset nélkül MINI Countryman versenyautó génekkel A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Rekord a 2011-es év az Audinál |
||
2012. március 04.
Az Audi Konszern a 2011-es év során kiszállításai, forgalma és eredmény- mutatója ...
|
A négykarikás márka az elmúlt év során összesen több mint 1,3 millió autót értékesített, amellyel a vállalat forgalma 44,1 milliárd euróra emelkedett. Az Audi Konszern működési eredménye az elmúlt gazdasági évben meghaladta az 5,3 milliárd eurót, forgalomarányos működési eredménye pedig 9,4-ről 12,1 százalékra emelkedett. Mint Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke kifejtette: „Még sohasem sikerült egyetlen esztendő során ilyen mértékben növelnünk kiszállításainkat, 2011 kétségkívül a vállalat történetének legsikeresebb éve. 2012-ben is ezen az úton szeretnénk járni, növekedésünkkel ismét felülmúlva a teljes piac teljesítményét.“ Szakértők várakozásai szerint a személygépkocsik globális piaca az idén mintegy négy százalékkal bővül. A 2011-es év minden alapvető mutató tekintetében rekordot hozott az Audi számára, s a kiszállított járművek száma 19,2 százalékkal, azaz mintegy 210 ezer darabbal, összesen 1.302.659 (2010: 1.092.411) járműre bővült. A vállalat forgalma arányaiban még az értékesítés növekedésénél is dinamikusabban emelkedett, s 24,4 százalékkal magasabbra, összesen 44,1 milliárd (35,4 milliárd) euróra adódott. Az Audi Konszern működési eredménye bő 60 százalékkal 5,3 milliárd (3,3 milliárd) euró fölé, míg forgalomarányos működési eredménye a 2010-es 9,4 százalékról 2011-ben 12,1 százalékra emelkedett. Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügy és a szervezet területeiért felelős tagja a kvalitatív növekedés stratégiáját erősítette meg: „Nyereségességi mutatóival az Audi Konszern az autóipar leginkább profitábilis vállalatai közé tartozik.“ Mint elhangzott, a forgalom és az eredmény e jelentős növekedésében az értékesítési volumen növekedése mellett többek között az értékesítés modellek szerinti kedvezőbb megoszlása („modellmix”) is igen pozitív szerepet játszott. Az A6, A7, A8 és Q7 sorozatok, vagyis az úgynevezett C- és D-szegmens (felső- és luxuskategória) összforgalomban adódó aránya 2009 és 2011 között 25-ről 38 százalékra emelkedett. Mindemellett az Audi az A1 sorozattal az előző évtől immár az alsóbb szegmensek felé is jelentősen bővítette modellpalettáját. A termelési, értékesítési és adminisztrációs költségek a folyamatos folyamat- és költség-optimalizáció eredményeképpen a forgalomhoz képest csupán mérsékelt arányban növekedtek az elmúlt gazdasági év során. A működési eredmény ilyen tekintélyes emelkedése mögött így a forgalom magasabb minőségi összetételén túl az összességében jelentősen fejlődött költségstruktúra áll. Pénzügyi eredménye 692 millió (2010: 293 millió) euróra történt növekedése következtében az Audi Konszern 66 százalékkal magasabb, 6,0 milliárd (3,6 milliárd) euró adózás előtt eredményt ért el, így ebben a tekintetben szintén csúcsértéket produkált. Az adózás előtti forgalomarányos eredmény az előző évi 10,3-ről 13,7 százalékra nőtt. A vállalat tervei szerint – amennyiben a gazdasági körülményekben nem áll be jelentős változás – 2012-ben mértékében a 2011-es színvonalat képviselő működési eredményt kíván elérni. Ennek során különösen a friss és vonzó modellpaletta segítheti nagyban nyereségességét. „Immár évek óta a tartós és minőségi növekedés stratégiáját követjük, amelynek eredményessége a 2011-es gazdasági év pénzügyi mutatói tekintetében is tükröződik“ – hangsúlyozta Strotbek pénzügyi igazgató. Mint elhangzott, a négykarikás márka olyan nagy sikerrel bemutatkozott új modelljei révén kíván tovább haladni ezen az úton, mint például az Audi Q3 és az új A6. A vállalat mindemellett az idén összesen 18 új modellt tervez bemutatni, az A1 Sportback sorozattól egészen a volumenmodellként megjelenő új Audi A3 családig. A vállalat 2012 és 2016 között mintegy 13 milliárd euró beruházását tervezi, például győri üzemét teljes értékű autógyárrá bővítve, ahol 2013-tól az A3-család egy újabb tagja készülhet majd. Az Audi Németországban is intenzíven folytatja beruházásait, s az elkövetkező öt év során közel nyolcmilliárd eurót tervez ingolstadti és neckarsulmi gyáraiba invesztálni. E program súlypontját az új termékek és műszaki fejlesztések jelentik majd. Az Audi a FAW-Volkswagen Automotive Company Ltd. vegyesvállalat keretei között kínai termelési kapacitását is jelentősen bővíteni kívánja, így az észak-kínai Changchun termelési helyszínén túl a vállalat egy dél-kínai gyárat is üzembe kíván helyezni. A foshani létesítményben a tervek szerint 2013-ban indulhat be a termelés. Magyarországon 2011-ben a négykarikás márka 1.708 darab, vagyis az előző évinél 25,7 százalékkal (2010: 1.359 db) több Audit szállított ki vásárlóinak. 2011-ben az Audi A4 (485 darab), az A3 (313 darab) és az A6 (259 darab) modellek voltak a legkedveltebb. További cikkek Megérkezett az új Fiat Panda A Mitsubishi és a versenysport Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Magna Steyr Mila Coupic |
||
2012. március 04.
A Magna Steyr minden évben meglepi a genfi közönséget egy tanulmány...
|
A Magna Steyr minden évben meglepi a genfi közönséget egy tanulmányautóval. A fogyasztók többsége talán nem is tudja, hogy a Magna Steyr az autóipar egyik legnagyobb szereplője. önálló márkaként ugyan kevéssé vagy egyáltalán ismert, de mintegy 21 különböző modellt, s évente közel 2,5 millió járművet gyárt (bérbe). Köztük a Mercedes G-osztályt, az Aston Martin Rapide-t vagy a MINI Countrymant. Természetesen a fejlesztésből is jócskán kiveszi a részét, tudását pedig évről-évre tanulmányautók megépítésével mutatja meg. A Mila Coupic egy szabadidőautónak látszó járgány, ám a karosszériája pillanatok alatt „átalakul”. Hogy miként? Hamarosan Genfben kiderül. További cikkek A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon Invitálás Nissan módra Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Vezető nélküli autók - 322 ezer kilométer baleset nélkül |
||
2012. március 04.
Miközben a Google folyamatosan teszteli saját automata, vezető nélküli járműveit a kaliforniai ...
|
Miközben a Google folyamatosan teszteli saját automata, vezető nélküli járműveit a kaliforniai utakon, mind a jogászok, mind pedig a kormányzati tisztviselők arra figyelmeztetnek, hogy a világ még csak most kezdi kiheverni azt a sokkot, amelyet egy évszázaddal ezelőtt a lóvontatás nélküli kocsik elterjedése okozott. Szerintük számtalan, egyelőre megválaszolatlannak tűnő kérdés vethető fel az új technológiával szemben. Például mi lenne, ha egy rendőr félre akarna állítani egy ilyen járművet? Egy egyenrangú útkereszteződésben nem bizonyulna-e túl udvariasnak az automata gépkocsi, nem várakozna-e a végtelenségig az agresszív humán vezetőkkel szemben (a hozzá hasonlóan udvarias robotpilótákkal való találkozásról nem is beszélve)? és vajon milyen fajta biztosítást kellene kötni az újfajta járművekre? A Google által autonómoknak nevezett autók ilyen és hasonló kérdéseit vitatták meg nemrégiben szilícium-völgybeli technológusok, jogászok és kormányzati szakemberek a Santa Clara Egyetem keretében működő Law Review and High Tech Law Institute által szponzorált egynapos szimpóziumon. Kiküszöbölhető emberi hibák A keresőmotorjáról világhírűvé vált kaliforniai székhelyű cég amellett érvelt, hogy ezek az emberi irányítást felváltani hivatott, számítógép vezérelte rendszerek egyre inkább megvalósíthatók, és elterjedésükkel nagymértékben kiküszöbölhetők az emberi hibák. Márpedig az ilyen okokra visszavezethető közlekedési balesetekben évente 33 000-en meghalnak és mintegy 1,2 millióan megsérülnek - csupán az Egyesült államok útjain. Mindemellett az automatikus vezérlésű járművek a lehető leghatékonyabb üzemanyag-felhasználással és a legalacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékekkel is büszkélkedhetnek. Arról nem is beszélve, hogy az új technológia térnyerése ismét az iparág vezető hatalmává tehetné az Egyesült államokat. Ugyanakkor foglalkozni kell a jogi felelősség, az adatvédelem és a biztosítási szabályozás kérdéseivel. A szimpózium előadói közül többen is úgy vélekednek, hogy az ilyen kihívások jóval több problémát hoznak felszínre, mint amennyi a technológiai megvalósítás előtt áll. Utas lesz a sofőrből Napjaink nagy autógyártói már egy sor fejlett, mozgásérzékelésen alapuló biztonsági funkciót beépítenek a járművekbe, ezek vagy segítik, vagy - néhány esetben - korrigálják a vezető ténykedését. A Google projektje azonban ennél jóval tovább megy: utasokká teszi a sofőröket, miközben azok együtt haladnak a forgalomban a hagyományosan emberek vezette járművekkel. Sebastian Thrun, a Mountain View-i cég kutatási programjának igazgatója a közelmúltban arról számolt be, hogy számítógép vezérelte önműködő járműveik már 200 000 mérföldet (mintegy 322 000 kilométert) tettek meg balesetmentesen. Az elmúlt két évben a Google az autógyártókkal közösen lobbizott azért, hogy a jogalkotók feloldják az automata járművek közlekedésének tilalmát az amerikai utakon. Nevada volt tavaly az első olyan állam, amelyik engedélyezte a vezető nélküli járművek közlekedését. Hasonló jogszabálytervezeteket terjesztettek a döntéshozók elé Floridában és Hawaiion is, a Santa Clara-i rendezvény több résztvevője szerint pedig várhatóan hasonlóan jár el rövidesen a kaliforniai állami vezetés is. Emberi és technológiai akadályok Az amerikai szövetségi kormány még nem rendelkezik elegendő információval ahhoz, hogy képes legyen szabályozni a vezető nélküli technológiákat - mondta O. Kevin Vincent, a nemzeti autópálya-forgalom biztonságáért felelős szövetségi szervezet vezető jogtanácsosa. "úgy gondolom, ez egy félelmetes koncepció a társadalom szemszögéből. Ha egy két tonna acélt szállító kamion halad az úton 100 kilométer/órás sebességgel, néhány méternyire tőle pedig ugyanekkora sebességgel és ugyanekkora rakománnyal jön ellenkező irányból egy másik kamion, mindenki tisztában van azzal, mi történne, ha netán összeütköznének. A vezető nélküli autók koncepciójának elfogadása azonban elképzelhetetlen, sokkoló hatású lenne számukra" - fejtette ki a The New York Timesnak nyilatkozva. és a Google korai sikereinek ellenére vannak még technológiai korlátok is. Néhány dolog például magától értetődő egy autót vezető ember számára - mondjuk, amikor egy rendőr karjelzésekkel tereli el a forgalmat -, az ilyen helyzetet kezelni képes mesterséges intelligencia, amelytől áttörést várnak, viszont még egy ideig várat magára. Még azok után is jelentős kérdéseket kell megoldani, ha az intelligens autók technológiája eléri az emberi teljesítőképességet - állítja Sven A. Beiker, a Stanford Egyetemen működő Center for Automotive Research ügyvezető igazgatója. "Napjaink autóvezetői ugyanis gyakran fittyet hánynak a szabályokra: nem állnak meg a stoptáblánál, jóval a megengedett sebességhatár felett közlekednek. Egy kis szabályszegésre mindenkiben megvan a hajlam. Vajon hogy lenne képes egy udvarias és törvénytisztelő robotjármű boldogulni ilyen környezetben? - fogalmazott. - A kutatások azt mutatják, hogy az az autó, amelyik udvarias, az örökkévalóságig ott ragadhat a kereszteződésben, mert rajta kívül senki sem áll meg." További cikkek A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon Az olaszok eladják luxusautóikat A Mitsubishi és a versenysport Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A magyar légtér forgalma enyhén csökkent tavaly, az idei év bizonytalan |
||
2012. március 04.
Enyhén csökkent a forgalom 2011-ben az ellenőrzött magyar légtérben, az idei év pedig...
|
Enyhén csökkent a forgalom 2011-ben az ellenőrzött magyar légtérben, az idei év pedig bizonytalan többek között az eurózóna elhúzódó válsága és a Malév leállása miatt - tájékoztatta Szőke Katalin, a HungaroControl kommunikációs vezetője az MTI-t. Az ellenőrzött légtérben tavaly 606.947 légi járművet irányított a HungaroControl, 1,73 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Az átrepülő forgalom, amely az összforgalom több mint 80 százalékát adja, 2,66 százalékkal mérséklődött. A Magyarországra érkező, illetve innen induló repülőgépek száma ugyanakkor 2,76 százalékkal emelkedett. Az átrepülő forgalom csökkenésének legfőbb oka az euró övezetet sújtó gazdasági krízis, az észak-afrikai és közel-keleti régióba irányuló turizmus visszaesése a térség politikai és katonai válsága miatt, valamint az amerikai és NATO katonai légi szállítások folyamatos visszaszorulása az iraki csapatkivonások következtében - magyarázta Szőke Katalin. Hozzáfűzte: az átrepülő forgalom csökkenését némileg ellensúlyozta a Magyarországra érkező, illetve innen induló légi járművek mozgása. Az idei év forgalmát a jelenlegi helyzetben nehéz előre becsülni. Nem látható még, hogy az eurózóna elhúzódó válságának milyen hatása lesz a légi forgalomra, és bizonytalan az is, hogy a Malév helyére belépő légitársaságok és új járatok milyen gyorsan, milyen mértékben lesznek képesek kitölteni a piaci űrt. A HungaroControl mindezek ellenére hosszú távon nem számít jelentős bevételkiesésre. A Malév leállása hátrányosan érinti, de nem veszélyezteti a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. gazdálkodását, stratégiai terveit és fejlesztéseit, köztük a világszínvonalú új irányítóközpont felépítését sem, mert a forgalom közel 90 százaléka nem a csődbe jutott magyar nemzeti légitársaságtól származott. További cikkek A Ryanair 13 budapesti járatot töröl a következő két hétben Légitársaságok csatasorban a Malév helyére Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Subaru XV immár a második egymást követő évben kapta meg az ötcsillagos értékelést |
||
2012. március 04.
A Subaru bejelentette, hogy “SUBARU XV” modellje az európai specifikáció szerinti bal- kormányos
|
A Subaru bejelentette, hogy “SUBARU XV” modellje (az európai specifikáció szerinti balkormányos XV 2.0i változat) a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az Európai új Gépjármű értékelő Program (Euro NCAP) 2012-es átfogó biztonsági tesztjén. A 2012-es értékelés azt mutatja, hogy az XV biztonsági teljesítménye az Euro NCAP legújabb elvárásainak is megfelel. A 2009 óta összetettebb és szigorúbb értékelési rendszerben az Euro NCAP a “Felnőtt utasok védelme”, a “Gyermekek védelme”, a “Gyalogosvédelem” és a “Biztonsági segédberendezések” kategóriában is pontoz. A Subaru XV immár a második egymást követő évben kapta meg az ötcsillagos értékelést. Az Euro NCAP független szervezet, amely európai kormányok, valamint autóipari és fogyasztóvédelmi egyesületek támogatásával végzi munkáját. A szervezet 1997 óta vizsgálja az új autók biztonsági teljesítményét. A Subaru továbbfejlesztette különleges “gyűrű alakú karosszéria-megerősítési struktúrájának” energiaelnyelő képességét. Az új XV modellben még több nagy szakítószilárdságú acéllemez található. Ez a megoldás csökkenti az autó tömegét, ugyanakkor pedig nagyobb ütközés- és utas-biztonságot jelent, bármilyen irányból érkező behatások esetében. Emellett az autóban két első légzsák, vezetőoldali térdlégzsák, valamint oldal- és függönylégzsákok találhatók. A biztonsági berendezéseket a VDC (Járműdinamikai Vezérlőrendszer) egészíti ki, ami minden modellben alapfelszerelés, így az XV rendkívül biztonságos autó. A modell már számos kiváló értékelést kapott biztonsága, SUV-os funkcionalitása és stílusos formaterve miatt. A Subaru XV az év során már megjelent az európai márkakereskedésekben, és a megrendelések száma azt mutatja, hogy az autó erős pozícióval indult a piacokon. Az FHI célja, hogy a Subaruk az “élvezet és Nyugalom” hangulatát sugallják, amelyek alapja a márka ”Confidence in Motion” (Magabiztosság az utakon) alapelve. ám az “élvezet és Nyugalom” alapvető eleme a “biztonság”. A Subaru ezért továbbra is arra törekszik, hogy aktív, passzív és ütközésmegelőző biztonsági technológiái révén teljes körű védelmet kínálhasson vásárlóinak. Aktív biztonság: nagyobb biztonság a vezethetőséget növelő és a kockázatot csökkentő technológiák által Passzív biztonság: nagyobb biztonság az ütközés hatásait mérséklő rendszerek által ütközés-megelőzés: nagyobb biztonság az olyan modern vezetősegítő technológiák által, mint például a figyelmeztető rendszerek vagy az önálló vészfékezés. További cikkek 2012 nyarától Európában is forgalmazásra kerül a Honda CRF250L enduró motorkerékpár A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Ryanair 13 budapesti járatot töröl a következő két hétben |
||
2012. március 03.
A Ryanair légitársaság 13 budapesti járatot töröl a szombattól számított két hétben ...
|
A Ryanair légitársaság 13 budapesti járatot töröl a szombattól számított két hétben - tartalmazza a légitársaságnak az MTI-hez eljuttatott közleménye. A Ryanair a döntést azzal indokolta, hogy a repülőtér nem adott engedélyt csütörtökön a Manchesterbe, pénteken pedig Baden Badenbe irányuló gépének a felszállásra. A cég közleménye szerint a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság ragaszkodik ahhoz, hogy a pilóták és az utaskísérők elhagyják a Budapestre megérkező repülőgépet okmányellenőrzésre. Ezt annak ellenére megköveteli a hatóság, hogy csupán 25 perc van a visszaindulásra. A Ryanair szerint nincs ehhez hasonló gyakorlat az Európai Uniónak a légitársaság által használt másik 170 repülőtere egyikén sem. A közlemény megfogalmazása szerint "idióta és egyéni" eljárás miatt számos késés történt, kényelmetlenséget okozott a légitársaság utasainak Budapesten és másutt. A Ryanair levélben fordult a Budapest Airporthoz, amelyben megírta, hogy nincs jogi alapja a magyar hatóság által megkövetelt eljárásnak. A Ryanair értesítette a Budapest Airportot arról, hogy a 25 perces fordulóval induló írországi és nagy-britanniai járatain a budapesti személyzet március 1-jétől nem veti alá magát az eljárásnak. Ezután - áll a közleményben - a Budapest Airport március 1-jén a manchesteri, március 2-án a baden-badeni járatnak nem adott felszállási engedélyt, a járatokat törölni kellett. A Ryanair közölte: az önkényes határátlépési eljárásnak a következtében a 13 járat 4000 utasának utazási terve és borul fel a következő két hetes időszakban. Az átfoglalások lehetősége tekintetében kapcsolatba fognak lépni velük - jelezte a cég. A Budapest Airport (BA) a honlapján közzétett közleményében úgy fogalmaz: sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki a légitársaság és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között. A közlemény szerint a Budapest Airport folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani. Az ügyben érintett utasoknak kérdéseikkel közvetlenül a Ryanairhez kell fordulniuk - tette hozzá a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetésért felelős társaság. További cikkek Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője A Ryanair egymillió eurót költ reklámra, feljelenti a Wizz Air-t Légitársaságok csatasorban a Malév helyére Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - SEAT Toledo Concept |
||
2012. március 03.
A SEAT a Genfi Autó- szalonon mutatja be termék- offenzívája következő fázisát képviselő ...
|
A SEAT a Genfi Autószalonon mutatja be termékoffenzívája következő fázisát képviselő széria-közeli tanulmány autóját. A Toledo Concept a klasszikus limuzinok arányait kifejezetten elegáns és sportos, a kupék világát idéző formavilággal ötvözi. A SEAT Toledo következő generációja – amint az a genfi tanulmány modellről már első pillantásra is egyértelmű – az érzelemgazdag dizájn, a színvonalas formatervezés és a gyakorlati funkcionalitás kivételes kombinációját testesíti meg. Formai nyelvezete a karakteres SEAT dizájn legfrissebb továbbfejlesztése, erőteljes és határozott kiállással, letisztult és precízen kidolgozott vonalakkal illetve felületekkel, a SEAT új formai génjeinek emlékezetes stíluselemeként megjelenő újszerű fényszórókkal. A tekinteteket vonzó formája azonban nem a funkcionalitás kárára kötött kompromisszumok mentén született. A Toledo Concept a kompakt kategóriában megszuokott külső méretek mellett szolgál bőséges térkínálattal és kiváló használhatósággal. A genfi tanulmányautó hiteles betekintéssel szolgál a SEAT jövőképébe is, sorozatgyártású változata ugyanis a tervek szerint még 2012 folyamán megérkezik a márkakereskedőkhöz. Az új modell egyértelműen a Toledo, azaz a SEAT története egyik rendkívül sikeres mérföldkövének számító modell hagyományainak hű folytatója. A középkategóriájú limuzin első és második nemzedékéből 1991-es bemutatkozása óta több mint 860 ezer példányt értékesítettek Európa-szerte. Vonzó formavilága mellett a Toledo számos praktikus előnyének köszönhette nagy népszerűségét. A SEAT a korábbi európai autószalonokon IBE, IBX és IBL tanulmányautóival mutatta be új formai nyelvezetét, a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatkozó Toledo Concept pedig már ezek sorozatgyártású limuzinná fejlesztésének folyamatát szemlélteti. Az újdonságot nem csupán különösen vonzó karakter, hanem kiváló ár-érték arány is jellemzi majd. Az új Toledo 4,48 méteres hosszúságával nagyvonalúan méretezett, akár öt személy számára is kényelmes utastere, több mint 500 literes csomagtartója, nagyméretű csomagtér-ajtaja és lehajtható hátsó ülése számos variációs lehetőséget kínál. A következő SEAT Toledo így sikerrel egyesíti az első pillantásra egymást kizárónak tűnő erényeket: szinte kupészerű sziluett a kombikéval összevethető funkcionalitással. „A SEAT Toledo Concept a tökéletes középkategóriájú limuzinról alkotott elképzeléseink megtestesítője, mégpedig az érzelmekben gazdag formatervezés, a csúcsszínvonalú funkcionalitás és a vezetés dinamikus élményének harmonikus kombinációjaként” – fogalmazott James Muir, a SEAT elnöke. „Következő sorozatgyártású modellünk, az új Toledo egyértelmű és letisztult SEAT-identitásával, kiváló minőségével és kiemelkedően kedvező ár-érték arányával új sikertörténetet írhat majd. A Mii és az új Ibiza nyomdokain az új Toledo modelloffenzívánk és növekedési stratégiánk újabb hullámát jelenti.” A Concept – élvezetes vezetés és kiváló használhatóság kompakt formában Mindössze 4,48 méteres hosszúságával az elkövetkező SEAT Toledo a praktikus városi használathoz is kompakt külső méretekkel rendelkezik. Tágas utastere és csomagtartója révén azonban a hosszabb utazásokra és a családi programokra is kiváló adottságok jellemzik, 2,60 méteres tengelytávja öt személy számára is bőséges helyet biztosít. Csomagterét kellően nagyvonalú térkínálat, meggyőző méretek és kiváló kihasználhatóság határozza meg, s még ha az első pillantásra nem is egyértelmű, az új Toledo nagyméretű csomagtér-ajtóval könnyíti a pakolást. Lehajtható hátsó ülései révén különösen hosszú rakfelület alakítható ki, már-már a kombi modellekével összevethető funkcionalitást kölcsönözve a Toledo számára, hátsó üléstámlái előrebillentésével ugyanis más gyártók számos „normál” kombijánál is nagyobb csomagteret kínál. „A Toledo Concept révén egyértelmű betekintést kínálunk középkategóriájú limuzinunk jövőjébe. Az új Toledo vérbeli SEAT modellként érkezik majd, azaz a mindennapos használat igényeit is tökéletesen kielégítő, a legmagasabb minőségi színvonalat képviselő, igen megbízható autóként” – emelte ki Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás-fejlesztési elnökhelyettese. „A motorjait és futóművét egyaránt jellemző legkorszerűbb technikák kiemelkedő gazdaságosság mellett kínálják majd a vezetés élményét, félreérthetetlenül sugározva márkánk alapvető értékeit. A Toledo a Volkswagen Csoport legkorszerűbb technikáit tartalmazza majd.” Dizájn – Erőteljes és sportos karakter A SEAT a Toledo Concepttel immár új szintre fejleszti karakteres formai nyelvezetét, melyet még több elegancia jellemez majd. A széria-közeli tanulmányautót megnyújtott arányaival, precízen kiformált felületeivel és letisztult vonalvezetésével már az első pillantásra kimondottan tetszetős formák jellemzik. Egyetlen motívuma sem bizonyul túl soknak vagy éppen kevésnek, a Toledo modern és előremutató, mégpedig anélkül, hogy hétköznapi értelemben véve „trendi” lenne. A Toledo Concept orr-kialakítását erőteljes dinamizmus és érett nyugalom jellemzi. A SEAT méhsejt-mintájú betéttel ellátott, jellegzetes hűtőrácsa megőrizte trapéz alakját, ám ezúttal igen széles és lapos megjelenítésben, ami a lökhárító légbeömlő nyílásaira is érvényes. A szintén hangsúlyosan széles fényszórók ötszög-alakzata a SEAT új modellgenerációinak egyik meghatározó stílusjegye lesz. Hasonlóan karakteres a világítóegységek kifinomult szerkezete, a főfényszóró és a nappali menetfény között húzódó „szárnymotívummal”. Széles hátsó lámpái szintén a SEAT új limuzinjának letisztult és érett formavilágát emelik ki, míg hátsó részének kialakítása viszonylag kevés, ám rendkívül pontosan kidolgozott vonalával a minőség és a szilárdság benyomását kelti. A Toledo oldalnézete feszes és dinamikus látványt nyújt. A fényszóróktól pontosan kidolgozott él vezet a vállövön át, egészen a hátsó lámpatestekig, míg a küszöbök környezete szintén letisztultan, már-már szoborszerűen kidolgozott. A legfontosabb elem azonban egyértelműen a tetővonal, amely elegáns ívben nyúlik az erőteljesen széles C-oszlopokig, amelyek harmonikus átmenettel simulnak a hátsó sárvédőkbe. A kifejezetten erősen megdöntött hátsó szélvédő szintén a kupékat idéző megjelenést erősíti, a konstruktőrök és a formatervezők azonban mindvégig a magas fokú funkcionalitásra is fokozott hangsúlyt fektettek. A hátsó ajtók nagyméretű nyílásai nagyban megkönnyítik a be- és kiszállást. A Toledo Concept utastere külseje a modern vonalvezetést viszi tovább, mégpedig könnyed, világos és tágas térérzetet teremtve. A műszerfal a harmonikus ergonómiát sugároz, miközben a műszerfal felső része mintha súlytalanul lebegne a légbefúvó nyílások és a díszítőelemek felett. A Toledo Concept-et a műszerfalon éppoly nyugodt és kiegyensúlyozott formák jellemzik, mint az audio-rendszer és a légkondicionáló berendezés kezelőelemeinek helyet adó középkonzolon. A belső tér világos alaptónusa, az ülések bőr kárpitjának igényes díszvarrása illetve a vezetőtér és az ajtók bőrbetétjei egyaránt a Toledo Concept kifinomult prémium karakterét tükrözik. „A Toledo Concept igazán erőteljes karakterű autó, amelyet egyben időtlen elegancia is jellemez – az új SEAT igazi egyéniség, ebben a tulajdonságaiban a Toledo előző nemzedékének vásárlóit érinti meg” – hangsúlyozta Alejandro Mesonero, a SEAT Design igazgatója. – „A Toledo a klasszikus és modern vonalakat sportos tónussal ötvöző, precízen kidolgozott formák és a kiváló mindennapos kihasználhatóság egyedi kombinációja.” További cikkek MINI Countryman versenyautó génekkel A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13121 - 13130 |