Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13131 - 13140 |
82. Genfi Autószalon - Jaguar XF Sportbrake |
||
2012. március 03.
Kétségtelen, hogy a Jaguar XF Sport- brake-kel a legszebb kombi érkezik a piacra.
|
Kétségtelen, hogy a Jaguar XF Sportbrake-kel a legszebb kombi érkezik a piacra. Lehet, hogy a Mercedes E-osztály T-modell csomagtartója nagyobb, lehet, hogy a BMW 5-ös Touring sportosabb, de az biztos, hogy mind közül – beleértve a teljes konkurenciát - az XF Sportbrake a legelegánsabb. A 4,97 méter hosszú, 1,88 méter széles Jaguar XF-et mintha eleve kombinak tervezték volna, végtelenül harmonikus, dinamikus látvány. Az első hivatalos fotókkal megkaptuk a műszaki információkat is, a kombi nagymacska motorterébe ugyanazok az egységek kerülnek, mint a limuzinéba, a 163 lovas alapdízel kivételével, s mindegyikhez széria lesz a start&stop rendszer. A luxuskombi árát a Jaguar még nem hozta nyilvánosságra, premier Genfben. További cikkek A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Elindult a forgalom Szeged új 2-es számú villamosvonalán |
||
2012. március 02.
Elindult a forgalom péntek délután Szeged új, 2-es számú villamos- vonalán, az első ...
|
Elindult a forgalom péntek délután Szeged új, 2-es számú villamosvonalán, az első utasokat az Indóház tér és az Európa liget között az alacsonypadlós Pesa Swing Szeged típusú villamosok szállították. Botka László (MSZP) polgármester az átadási ünnepségen elmondta: a hamarosan lezáruló, csaknem 30 milliárd forintos összköltségvetésű, uniós támogatással megvalósuló fejlesztés nyomán modern, európai színvonalú tömegközlekedési hálózat épült ki Szegeden. Az 1-es villamosvonal szárnyvonalaként megépült 2-es vonalon 3745 méter új pályát építettek egy 205 méteres hurokfordulóval. Az új szakasz 80 százaléka – az országban egyedülálló módon – füvesített pálya – közölte a politikus. A polgármester tájékoztatása szerint az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó program részeként az önkormányzat kilenc alacsonypadlós villamost is vásárolt, ezek közül négyet a lengyel Pesa Bydgoszcz SA már le is szállított, és májusig a többi jármű is megérkezik. A 2-es villamosok szombaton üzemkezdettől már menetrend szerint járnak, ekkor megszűnik több, a vonallal párhuzamosan futó buszjárat, és megváltozik több trolibuszvonal végállomása is. Az elektromos tömegközlekedés fejlesztését célzó projekt részeként felújították a város villamosvonalait, korszerűsítették a villamos- és trolibusz-járműtelepet, meghosszabbították a 8-as trolibusz vonalát, megépült az új 10-es trolibuszvonal, és az önkormányzat új alacsonypadlós trolibuszokat is vásárol. A 2-es villamosvonalnak a többször módosított határidő szerint 2010. szeptember 18-ára kellett volna elkészülnie, a csúszás miatt az önkormányzat 417 millió forint kötbért követel a kivitelező konzorciumtól. A konzorciumvezető cseh OHL ZS cég, illetve a Középszolg Kft. és a Kelet-út Kft. azonban a kötbérkövetelést jogalapjában és összegszerűségében is vitatja. Az ügyben első fokon várhatóan jövő csütörtökön hirdet ítéletet a Szegedi Törvényszék. További cikkek Szegeden az új Pesa Swing villamos Bemutatták Szeged új villamosát újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S új kategóriát teremtett |
||
2012. március 02.
Bemutatása- kor a korabeli sajtó és a közönség is egyöntetű lelkesedéssel fogadta a BMW korszakalkotó túra-enduro...
|
Bemutatásakor a korabeli sajtó és a közönség is egyöntetű lelkesedéssel fogadta a BMW korszakalkotó túra-enduro motorját. Miután az 1970-es évek végén rábólintottak a sorozatgyártás megkezdésére, a BMW menedzsmentjét elégedettséggel töltötték el a rendkívül bíztató kezdeti tesztek. Ezt követte az Ecuadoron átívelő, extrém körülmények között teljesített, 2200 kilométeres teszt, amit két előszériás modell nyergében teljesített a BMW szóvivője, Kalli Hufstadt és újságíró társa, Hans Peter Leicht. Az igen sikeres túra végén elérkezett az idő, hogy az új motort a sajtónak is bemutassák. 1980. szeptember 1-re minden készen állt. A BMW R 80 G/S-t a franciaországi Avignon közelében mutatták be a nemzetközi sajtónak. A projekt mindössze 21 hónappal a bemutató előtt indult, ezért a BMW illetékesei aggódva figyelték a reakciókat. Mondani sem kell, a figyelem azonnal a „Monolever”-re, az egykarú hátsó lengővillára összpontosult, de az újdonságot nem csupán a megoldás maga jelentette. A kialakítás révén a szerelvény két kilóval könnyebb lett a megszokottnál, ugyanakkor a berugózáskor fellépő nem kívánt oldalirányú erőhatások is jelentősen csökkentek. 167 kg-os száraz tömegével a G/S volt az elérhető legkönnyebb 800 köbcentiméteres motorkerékpár. 218 mm-es hasmagassága és elöl 200 mm-es, hátul 170 mm-es rugóútja révén a G/S off-road képességei a legtöbb motoros igényeit kielégítette. A cross-country sportban szerzett tapasztalatok további eredménye volt az elektromos gyújtás valamint a tárcsafék az első keréken, amit először alkalmaztak enduro motoron. Kérdéses volt viszont, hogy a sajtó vajon elfogadja-e a nagytestű, hosszú távokra tervezett gépet? Vajon az R 80 G/S-t pozitív szintézisként vagy nehézkes kompromisszumként fogadja a közönség? A válaszra nem kellett sokáig várni. Az új motor bemutatásakor az újságírók körében tapasztalt lelkesedés egységes volt. A 800 köbcentiméteres BMW R 80 G/S nem csupán a legnagyobb hengerűrtartalmú, utcai használatra is alkalmas enduro volt, hanem 168 km/órás végsebességével messze a leggyorsabbnak is bizonyult. De vajon a vásárlók érdeklődését is felkeltette a G/S? A bemutatás napján, 1980. szeptember 19-én nagy tömeg várakozott a BMW standja előtt az IFMA nemzetközi motorkiállításon, sokan szerették volna látni a „bajor mindenest”, ami akkoriban már rengeteg elismerést szerzett a sajtóban. A standnál tapasztalt lelkesedést megrendelések is követték, 1981 végéig összesen 6631 G/S – az eredeti terv több mint kétszerese – hagyta el a berlini gyárat. Minden ötödik eladott motor G/S volt. Ennek eredményeként az enduro-túramotor döntően hozzájárult a BMW folyamatosan növekvő eladásaihoz. Három évtizeddel a bemutatás után a szegmens még mindig őrzi kiemelkedő jelentőségét a BMW számára. További cikkek Már megrendelhetők a BMW új nagyrobogói Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S meghódítja Dél-Amerikát BMW R 80 G/S – Egy legenda születése Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Chevrolet Malibu ikonszerű amerikai designt visz a világpiacra |
||
2012. március 02.
A Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a közép- kategóriá ...
|
A Chevrolet Malibu az autóipar legrégebben futó típusneve a középkategóriában: 1964 óta szerepel már! Maga az amerikai autó ez, tuningolt változataitól rendőrségi járőrkocsikon át kabriókig sokféle változata népesítette be az államok útjait, kevés kocsit szerettek ilyen sokan, ennyi ideig. Az új Malibu a Chevrolet első igazán globális középkategóriájú szedánja, és ennek első kiadása Európában indul útnak. „A Malibu egy remek kinézésű autó, amely sajátos amerikai stílust, kifinomultságot és ötcsillagos biztonságot nyújt tulajdonosának”, mondta Susan Doherty, a Chevrolet Europe elnök-vezérigazgatója. „A Cehevrolet új európai zászlóshajója a nyolcadik újdonságunk 14 hónap alatt.” A középméretű szedánok tipikus vásárlója komfortot és minőséget, kezes viselkedést és megbízhatóságot keres. Az új Malibutól azt várják, hogy nagyon sokat adjon az áráért. értékelik kifejező designját és sokféle komfort-megoldását, de kezes viselkedését és jó vezethetőségét is. A kategória vásárlóinak jelentős hányada flottaüzemeltető. Az Európában hároméves, illetve 100,000 kilométeres általános garanciával, hatéves korrózió-garanciával és egyéves segélyszolgálattal eladott Malibuk zöme dízelmotoros lesz. Erőteljes és dinamikus sziluett A Chevrolet Malibu 2,737 mm tengelytávjával és 1,855 mm szélességével erőteljes, jelenség, megingathatatlanul áll az aszfalton. Elején a Chevrolet kettős hűtőnyílása dominál, központi helyet elfoglaló Csokornyakkendővel, a géptető erődómja és a nagy, hátradöntött fényszóró rámenős arckifejezést ad neki. Sajátos karaktervonal fut végig az autón, érinti a kilincseket, és kihangsúlyozza az előre irányuló dinamikát. A 17 vagy 18 colos könnyűfém kerekek teljesen kitöltik a sárvédőket. A Malibu látványához méltó az aerodinamikai hatékonysága is. A fénydiódás harmadik féklámpával ellátott, integrált spoiler a csomagtartó-fedél szegélyén segít leválasztani az áramlást a Malibu hátuljáról. A szélzúgást és a motorzajt gondosan elszigetelték az utastértől. A Malibu utastere elegánsan komfortos és kifinomult. Jellemzője a kettős Chevrolet vezetőhely, a felsőbb szinteken színes érintőképernyővel. A műszerfal középső eleme természetes ívvel folytatódik az ajtókon, a két körműszer árnyékolója pedig a Camaro hatását mutatja. A műszerfalon és az ajtókban fényvezető csöves technikát alkalmaztak, a Chevrolet jellegzetes jég-kék világításával. A krómtól csillogó anyagában színezetten fekete díszléc végighúzódik a műszerfal teljes szélességén. Tágasság, ülések, szórakoztatási opciók Az új Malibu utastere magas embereknek is bőséges férőhelyet kínál, a fejtér 991 mm (hátul: 952 mm), a lábtér 1,069 mm (hátul: 946 mm), a válltér 1,461 mm (hátul: 1,450 mm). Tágas, 545 literes a poggyásztartó is, ha azonban ennyi nem lenne elegendő, meg lehet nagyobbítani a 60/40 arányban osztott hátsó üléstámla lefektetésével. A sokféle ügyes rakodási lehetőség egyike a magasabb kiviteli szinteken standard rejtekhely a felnyitható hétcolos érintőképernyő mögött. Az ajtózsebek egyliteres üdítős palackot fogadnak, de sok személyes holmi fér a nagy kesztyűtartóba is. A Malibu üléseit is alapos tesztelésnek vetették alá az egész földkerekségen, és csakugyan nagymértékben hozzájárulnak az általános komfortérzethez. A vezetőé 266 milliméterrel állítható előre-hátra, és 60-nal függőleges irányban, így a közepes és magasabb szintű kivitelek állítható távolságú és magasságú kormányával együtt minden adottság megvan a legkedvezőbb pozíció elfoglalásához. A háromféle kivitelű kárpitozás színe „Jet fekete” és titán vagy teljes egészében „jet fekete” lehet. A csúcsmodellekbe memóriás elektromos ülésállítás, deréktámasz és az ülőfelületeken sportos bőrbetét kerül. A közepes szint üléskárpitja kontrasztos szövetbetétes, az alapkivitel pedig puha szövetbetéttel készül. Háromféle a szórakoztató berendezés is. A felső nívót hétcolos színes érintőképernyőhöz kapcsolódó, kilenc hangszórós CD-rádió képviseli; képernyője egyben navigátorként és fotónézegetőként szolgál. A Bluetooth mobiltelefon kihangosító hangvezérlésű. Már a közepes szinten is van USB port és csatlakozó a középkonzolon, iPod és egyéb MP3-as készülék részére. Itt, és alapszinten hat hangszóróból szól a sztereó CD-rádió. A rádiók a kormánykerék gombjairól is kezelhetők. Strapabíró és erős a 2.4 literes benzinmotor Európában négyhengeres benzin- vagy dízelmotorral rendelhető meg a Chevrolet Malibu. Az előbbi 5800/percnél kifejtett 167 lóereje, manuális sebességváltó esetén 9,5 másodperc alatt gyorsít százra, és 204 km/óra csúcssebességet tesz lehetővé. A 225 Nm nyomatékmaximum 4,600/percnél jelentkezik. A benzines Malibu fogyasztása, kombinált ciklus szerint, 7.8 liter/100. A dízelmotor 2012 folyamán később jön ki, becsült teljesítménye 160 LE 4,000/percnél, nyomatéka 350 Nm 1,750-nél. Nagynyomású közös nyomócsöves befecskendezés, két felülfekvő vezértengely, fejlett, változó geometriájú turbó, töltőlevegő-hűtő és részecskeszűrő jellemzi. Manuális erőátvitelhez csatlakoztatva a fogyasztása 5.3 liter/100 km. Mindkét motor Euro5-ös. A benzines és a dízel egyaránt megrendelhető hatfokozatú manuális vagy automatikus váltóművel. Az utóbbi Driver Shift Control (DSC) rendszere lehetőséget ad kézi fokozatváltásra is. Adaptív vezérlése automatikusan motorfékez, ha gázelvétellel lassul, vagy lejtőn halad a jármű. Dinamikusan megy, megnyugtatóan viselkedik Kinn az országúton igazi öröm a Malibu kiváló dinamikája. Biztos útfogásának és sima haladásának záloga a széles nyomtáv (elöl: 1,583 mm; hátul: 1,585 mm), a karosszéria szilárdsága, illetve a bevált MacPherson első- és többlengőkaros hátsó futómű. A ZF szervokormány éles kanyarban is semleges irányítást biztosít. Minden változatba elektromos rásegítésű elektromos szervokormányt, emelkedőn elindulási asszisztenst és elektromos rögzítőféket építenek. A hátsó parkolási érzékelő standard a felsőbb szinteken, de kapható az egyszerűbb modellekhez is. A közepes és felső felszereltséghez a kormánykerékről kezelhető sebességrögzítő jár. A Malibu 16 colos, hűtött első féktárcsáit és tömör hátsó tárcsáit alumínium nyergek fogják biztos szorításba. A bőséges standard felszerelés része az elektronikus menetstabilizáló, a kipörgésgátló, a négycsatornás blokkolásgátló, elektronikus fékerő-elosztóval, a fékasszisztens és a fékmelegedés-kiegyenlítés. Kompromisszumot nem ismerő biztonság A Malibu kiemelkedő biztonsága természetesen nemcsak az elektronikának köszönhető. Szilárd karosszériáját gyűrődő zónák övezik, ennek is köszönhető az ötcsillagos értékelés az (EuroNCAP) töréstesztjén. Ez a kategória egyik legbiztonságosabban vezethető autója. Valamennyi európai kivitelbe kerül hat légzsák, köztük kétfokozatú vezető- és utasoldali frontlégzsák, az üléstámlában elhelyezett oldallégzsák és függönylégzsák. Az ostorcsapás-nyaksérülés veszélyét aktív fejtámlák mérséklik. Ugyanígy alapfelszerelés a kiakadó pedálsor is. Az első biztonsági öveket előfeszítő és erőhatároló egészíti ki. A gyermekülést a hátsó-szélső ülések bevált Isofix csatjához lehet rögzíteni. További cikkek Az Egyesült államokban a Subaru a legjobb autógyártó A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Kína saját gyártmányú állami kocsikba ülteti át tisztségviselőit |
||
2012. március 02.
Kína saját gyártmányú állami kocsikba akarja átültetni tisztség- viselőit az Audikból ...
|
Kína saját gyártmányú állami kocsikba akarja átültetni tisztségviselőit az Audikból és a Mercedesekből. Az ázsiai ország kormánya évente elképesztően nagy, csaknem 30 ezer milliárd forintnyi összegért vesz autókat, a legkisebb falvak elöljáróit kivéve szinte minden tisztségviselő kap kocsit. összesen 5 millió állami autón furikáznak a vezetők, és eddig a két német márka dívott körükben. Peking azonban úgy tűnik, eltökélt, hogy leállítsa a gyakorlatot, és a beszerzésre engedélyezett márkák legfrissebb listáján nincs külföldi gyártmány, mind a 412 típus kínai. A kocsik többsége ráadásul viszonylag kisméretű, ára pedig 6 millió forint körül van, feleannyi, mint egy Audi A6-osé. A német gyár pekingi képviselete a The Daily Telegraph című brit lapnak azt mondta, hogy még nem hallott a változásról. Az Audi termékeinek egyötödét Kínában értékesíti, így tehát nem közömbös számára a hír. A Volkswagen cég - az Audi tulajdonosa - ugyanakkor jobban értesült, és sajnálattal közölte a brit lappal, hogy hallotta a hírt, ám a kínai állami beszerzés elmaradásának várható hatását nem tartja tragikusnak, mert vevőinek zöme a magánszférából kerül ki. Megfigyelők szerint a kínai központi kormánynak nem lesz könnyű dolga betartatni parancsát, mivel azok is Audikkal furikáznak, akik felelősek az autópiac szabályozásáért, az a tisztségviselő pedig, aki rangosabb, hiúságból biztosan ragaszkodni fog továbbra is az Audihoz, hogy kellően tiszteljék és ne tűnjön bukott embernek. További cikkek A Mitsubishi és a versenysport Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
MINI Countryman versenyautó génekkel |
||
2012. március 02.
A MINI-család folyamatosan bővül, ezúttal egy összkerék-hajtású, versenyautó ihletésű...
|
A MINI Countryman John Cooper Works versenyautó génekkel rendelkezik. Hajtásláncát és futóművét a motorsportban oly nagy tapasztalatokkal rendelkező mérnökök fejlesztették, így gyakorlatilag az ALL4 négykerék-hajtással és 211 lóerős turbómotorral hajtott MINI minden terepen extrém élvezetet nyújt. Ugyanakkor ötajtós, és kiviteltől függően négy vagy öt személynek elég helyet nyújt. Ez aztán a páratlan kombináció. A jellegzetes stílusú Countryman a brit márka első ötüléses modellje, melynek külsejét, futóművét és motorját a John Cooper Works emberei készítették fel. A 10 milliméterrel megültetett, s megerősített futómű az extrém nagy teljesítményű fékrendszerrel és elektromos szervokormányával hihetetlen agilitást biztosít a MINI-nek, 7,1, illetve 7,5 (automata váltóval) másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 200 km/h. A négyhengeres turbómotor 211 lóerős csúcsteljesítményét ALL4 összkerék-hajtás – elektromágneses központi differenciálmű segítségével - adja át az útra, normál esetben kizárólag az első kerekeken keresztül. Ha azonban szükség van rá, a nyomaték akár 50 százaléka is a hátsó tengelyre kerül, így biztosítva maximális tapadást. A Valvetronic technikának, a twin-scroll turbófeltöltőnek, a közvetlen befecskendezésnek hála normál vezetési stílus mellett alig 7,2 literrel beéri 100 kilométerenként az 1,6-os egység. 2012 őszén kerül a kereskedésekbe. További cikkek Az Egyesült államokban a Subaru a legjobb autógyártó A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Megérkezett az új Fiat Panda |
||
2012. március 02.
Az új Fiat Panda egy olyan találmány folytatólagos megújulása, amely fennállásá- nak 31 éve...
|
Az új Fiat Panda egy olyan találmány folytatólagos megújulása, amely fennállásának 31 éve során mindig is szerethető, sokoldalú és könnyen kezelhető volt. A Panda mindez, és ennél is több: egy önálló, gazdag racionális és érzelmi értékekkel bíró márka; egy autó, amelyből a mai napig több mint 6,4 millió darabot gyártottak, és amely 16 millió, a legkülönbözőbb ízlésű, életkorú, nemzetiségű vagy társadalmi hátterű autóvezetőt nyert meg magának. Egy olyan bestseller, amely nagymértékben hozzájárult a Fiat elvitathatatlan elsőségéhez ebben a méretosztályban, az első 600-astól az 500-asig, a 126-ostól az első Pandáig, a Cinquecentótól a Seicentóig, a második generációs Pandától (2003) a 2007-ben bevezetett, új 500-asig. A Fiat mindig is etalonnak számított az európai városi kisautók kategóriájában, köszönhetően az óvilág nagyvárosaiban szerzett, utolérhetetlen tapasztalatainak. A Panda harmadik generációja ebből a műszaki és társadalmi hagyatékból kelt életre. Egy olyan korban született, amely többet, jobbat kínál a férőhely, a kényelem, a funkcionalitás, a technológia és a biztonság terén. Az új Panda az első és második generációs modellek legjobb értékeit ötvözi. Ez az intelligens jármű ideális választás mindenki számára, akik a városi autók praktikus vezethetőségét az ötajtós kompakt ferdehátúak helykínálatával és kényelmével szeretnék társítani. Mindezt tovább erősíti a modell modern, harmonikus megjelenése, amely azt a kellemes Panda-külsőt idézi fel, amely mostanra az európai kollektív emlékezet részévé vált, az olasz kreativitás oly sok más gyümölcsével egyetemben, a Fiat 500-astól a Vespáig, a „kotyogós” Moka Bialetti kávéfőzőtől Bruno Munari „Cubo” hamutartójáig. Ezek mind olyan különleges tárgyak, amelyekről megjelenésük alapján nem mondhatunk értékítéletet, és amelyek jóval többek kiváló mérnöki ujjgyakorlatnál: rendkívül erőteljes varázserővel bírnak, formatervük és koncepciójuk egyaránt innovatív, újraalkotják az arányokat és a hivatkozási pontokat. Ha ez megvalósul, akkor beszélhetünk az ipari formatervezés mesterműveiről – márpedig a Fiat Panda ezen tárgyak egyike. Egyszerűen Panda A Fiat Panda a tartalom, a gyakorlatiasság, a hasznosság szinonimája. Mindezen értékek megjelenítése, megtestesítése egyben szépséget is létrehoz, amely koncepció végigvonult az új Panda megalkotásának egész folyamatán. A most harmadik generációjába lépő Panda minden apró részletében továbbfejlődött, funkcionális szempontból és a részletekbe menő kidolgozottság terén egyaránt. Az eredmény: nagyszerű, mindent átölelő harmónia, amelyet a tárgy gyakorlati hasznát és kellemes formai értékeit fokozó, egymással összeillő elemek alkalmazásának köszönhetünk. Az új autó alapkoncepciója, hogy mindenkinek másra van szüksége. Maximálisan kihasználja a rendelkezésre álló belteret, ésszerű kereteken belül tartva a méreteket. Habár a Panda még mindig viszonylag kisméretű jármű, néhány centiméternyit mégis nőtt, ami fokozott biztonságot és még tágasabb utasteret hozott a harmadik generációs modell számára. A 365 centiméter hosszú, 164 cm széles, és 155 magas, ötajtós új Panda fedélzetén kényelmesen elfér öt felnőtt utas, ráadásul a kategória egyik legtágasabb csomagtartóját kínálja. Ez utóbbi alaphelyzetben 225 literes, ám a hosszában eltolható hátsó üléssort teljesen előre mozdítva 260, a hátsó üléstámlákat ledöntve pedig 870 literesre növelhető térfogata. A Fiat Panda rendkívül rugalmasan használható, hála a tér moduláris kialakításának, a számos tárolórekesznek, valamint az első és hátsó ülések sokoldalú átrendezhetőségének. Ráadásul mindenkinek megvan a maga életstílusa. Mindannyian személyes kapcsolatban állunk tárgyainkkal, mindannyian máshogy szeretjük elhelyezni őket a térben – és az sem árt, ha legközelebb is megtaláljuk őket. Ebben az értelemben tehát az új modell egy megtöltésre váró, maximálisan személyesen szabható és alakítható tér, ugyanakkor olyan környezet is, amelyen örömmel osztozunk másokkal, mintha csak egy olasz család meleg, odaadó otthonába lépnénk be. A külső formai jegyekből is sugárzik a semmivel össze nem téveszthető „olasz stílus”, a „mediterrán” stílusnyelv, amelyet vonzó, masszív és védelmező megjelenéssel ruháznak fel a letisztult formák. Még több Panda Az új Panda bőkezű és intelligens, hiszen olyan, innovatív funkciókat és szolgáltatásokat kínál, amelyek egyszerűbbé és tartalmasabbá teszik a fedélzeten töltött időt, ráadásul mindezt bárki számára elérhető módon. Hiszen manapság az sem szeretne lemondani az általában a nagyobb kategóriák számára fenntartott technológiákról, aki kisautót vásárol. A Panda képes ezeket az elvárásokat összeegyeztetni a fenntartható, biztonságos közlekedés iránti igénnyel, mégpedig minden szempontból megfizethető módon – a vételárat tekintve éppúgy, mint az üzemben tartást. Ezzel az első és a második generációs modellek legjobb erényeit ötvözi. Ez az új, intelligens megoldás különösen napjaink bizonytalan gazdasági környezetében üdvözlendő. Vidám és magabiztos megjelenése mögött a Panda olyan, kifinomult műszaki megoldásokkal szolgálhat, amelyek rendkívül egyszerűen, ösztönösen használhatók, és amelyek a mindennapi mobilitás közvetlen igényeit éppúgy maradéktalanul kiszolgálják, mint a környezetvédelem és a biztonság iránti, egyre erősödő társadalmi felelősségvállalást. íme két olyan, igen értékes új eszköz, amelyekre a vásárlók másutt csak magasabb kategóriákban számítanának: az egyik a „kissebességű ütközést elkerülő” fékrendszer, a másik a „Blue&Me TomTom 2 LIVE” navigációs rendszer. Ezeket egészítik ki az olyan szolgáltatások, mint a Start&Stop, a fokozati ajánló (GSI), az ecoDrive, vagy a TwinAir turbómotor ECO üzemmódja. Azokat a közhasználatú betűszavakkal jelölt technológiákat, amelyek megteremtése és kifejlesztése a Fiat nevéhez fűződik, mind az „Air Technologies” gyűjtőkifejezés alá sorolták: a Fiat ezen almárkája öleli fel mindazokat a csekély környezeti hatású technológiákat, amelyek egyszerre nyújtanak környezetileg tudatos megoldásokat és háborítatlan vezetési élményt. Ez a filozófia vezérelte az egytől egyig kivételesen takarékos, tiszta üzemű és erőteljes erőforrásokból álló motorválaszték összeállítását is. A kínálat élén a vadonatúj, TwinAir kéthengeres 85 lóerős Turbo motor áll, amelyet a „2011. év Nemzetközi Motorjának” választottak meg. A motorok sorát a megújult, 69 lóerős 1.2 Fire benzinmotor, valamint a 75 lóerős 1.3 Multijet II zárja, ugyancsak alapáras Start&Stop funkcióval. A modell bevezetésekor elsőkerékhajtású kivitelben lesz elérhető (a későbbiekben érkezik a Panda 4x4 is), kétféle felszereltségi szinttel (Pop és Lounge), 10-féle karosszériaszínnel, kilencféle belső hangulattal, kétféle dísztárcsával és szintén kétféle, 14 és 15 colos könnyűfém keréktárcsával. Az új technológiák között említést érdemel a „Blue&Me TomTom LIVE” rendszer, amely a beépített, széles körű csatlakoztathatósággal felszerelt szórakoztató és információs rendszerek előnyeit a hordozható navigációs berendezésekével kombinálva új korszakot nyit a konnektivitás terén. A későbbiekben megjelenik a kínálatban az az innovatív, opciós LSCM (kissebességű ütközést elkerülő) fékrendszer is, amely a 30 km/h alatti sebességtartományban képes felismerni az autó útjában álló akadályokat, és automatikusan lefékezni előttük. Született olasz A dizájn és az olasz know-how ikonjaként az új Panda egy sikeres modell továbbfejlesztése, amely arra hivatott, hogy megerősítse a Fiat megkérdőjelezhetetlen vezető szerepét a városi autók kategóriájában. éppen ezért a Fiat Group Automobiles azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a teljes terméktervezés és -fejlesztés során maximális minőség érvényesüljön. Egy ilyen fejlett formatervet kizárólag egy hasonlóképpen fejlett, azonos feltételek szerint felépített gyárban lehet megvalósítani. éppen ezért helyeztük az új modell gyártását a Nápoly közelében fekvő és működő Pomigliano d’Arco üzembe. Az ipari területet teljes egészében átalakították, új rendszereket állítottak üzembe (különösen a karosszériaépítő és az összeszerelő részlegekben), valamint innovatív „minőségi központot” hoztak létre. Ezek az új rendszerek nem csupán a Fiat gyártókapacitásának legmodernebb berendezései, de az egész világon a legfejlettebbek közé tartoznak. A Giambattista Vico-i üzemet rekord rövid idő, 12 hónap alatt, összesen 800 millió eurós infrastrukturális és munkaerő-piaci beruházással tették technológiai és szervezeti mintaüzemmé. Az alkalmazottak a mai napig 200 ezer órányi oktatásban részesültek. Mindezen fejlesztések eredménye egy olyan autó, amely a több mint egy évszázados márka szenvedélyét, valamint tervezési és gyártási kompetenciáját hirdeti. Ez a Fiat öröksége, és még ennél is több: annak a sok ezer embernek – mérnököknek, gyári munkásoknak, vezetőknek – az elhivatottsága és szakmai büszkesége, akik az évek során egymásnak adták a stafétabotot az üzemekben és az irodákban. 31 éves sikertörténet A Panda 1980-ban írta be magát az autóipar történelemkönyvébe: az első generációs modell ebben az évben mutatkozott be a Genfi Autószalonon. Az 1976-ban megkezdett kutatások eredményeként létrejött Panda születése egyben egy ötlet létrejöttét is jelentette: egy olyan ötletét, amely más megvilágításba helyezte az autó fogalmát: egyszerű, demokratikus és élvezetes járműként tálalta azt, amely ugyanakkor ösztönös és ragyogó megoldásainak köszönhetően forradalmi is. Ez az első Panda volt az egyik leginkább nagyrabecsült, soha meg nem unható európai városi kisautó-család első generációja. A bemutatkozását követő három éven belül a modell választéka egy vászontetős, továbbá egy összkerékhajtású kivitellel gyarapodott, majd 1984 júliusában, alig négy évvel a modell születése után az egymilliomodik Panda is legördült a gyártósorról. Az eredeti modell sikerét 1986-ban, az első generációs típus második szériája folytatta. Ebben a változatban a motorok jelentették az egyik legnagyobb újítást: a korábbi, 652 és 903 cm3-es erőforrások helyébe új, 34 és 45 lóerős FIRE motorok (769, illetve 999 cm3) léptek, továbbá megjelent a kínálatban az első dízelmotor is. Egy dolog azonban változatlan maradt: az ügyfelek rajongása az autó iránt. Az elkövetkező két év során a Panda gyártása átlépte a kétmilliós darabszámot, majd 1990-ben a modellkínálat egy igazán futurisztikus új taggal bővült: a Panda Elettrával, az első villanymotoros kivitellel. Az első generációs Pandát 2003-ig gyártották; a modell a legutolsó pillanatig az egyik legkeresettebb haszonjármű volt a piacon. A második generációs modell ideje 2003 szeptemberében érkezett el. A Fiat Panda egy olyan formatervvel jelent meg a piacon, amely már az új formai trendeket követte. Lemondtak a háromajtós kialakításról, a karosszéria 13 centiméterrel hosszabb, és 12-vel szélesebb lett, ami tágas és kényelmes, ötajtós egyterű kialakítást eredményezett. A modell egy csapásra sláger termékké vált. A kategória első képviselőjeként elnyerte a nagy presztízsű Európai év Autója díjat (2004). A modell alapjaira később a Fiat egy egész modellcsaládot épített fel, amelynek minden egyes tagja magasabb kategóriákat idéző technológiával és kidolgozottsággal büszkélkedhetett. A második generációból 2007-ben készült el az egymilliomodik példány. A két első generációs Pandából összesen nagyjából hatmillió darabot gyártott a Fiat. Most pedig a harmadik generációs Pandán a sor, hogy tovább haladjon a 31 évvel ezelőtt kijelölt úton. További cikkek Bizonytalan a lengyel légitársaság jövője A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról A Mitsubishi és a versenysport Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Hyundai nyilvánosságra hozta az első képet az i.oniq tanulmányautóról |
||
2012. március 02.
Az új koncepció- autó a Genfi Autó- szalonon mutatkozik be.
|
A Hyundai a mai napon nyilvánosságra hozta az első képet új i.oniq tanulmányautójáról; arról a koncepciójárműről, amely új technológiákat és újszerű formatervet felvonultatva betekintést enged a vállalat jövőbe tekintő gondolatmenetébe. Az i.oniq egy elektromos üzemű, sportos ferdehátú, amelyet hatótávolság-növelő benzinmotorral szereltek fel. A Hyundai formatervezőinek és mérnökeinek legfrissebb gondolatait tükrözni hivatott i.oniq a vállalat folyékony szobrászat formanyelvét fejleszti tovább, futurisztikus hajtásláncával pedig merész módon vezeti fel a „New Possibilities” jelmondatban megfogalmazott új lehetőségeket. A Hyundai dizájnerei dinamikus arányokat alkotva hozták létre az i.oniq esztétikus és funkcionális karosszériaformáját. A formaterv kecses, finom karaktervonalakat elegyít izmos felületekkel; ennek köszönhetően az autó külső, valamint belső kidolgozásában prémium és sportos értékek egyaránt tetten érhetők. Az i.oniq takarékosságát és a benne rejlő fejlett technológiai megoldásokat olyan további formai jegyek juttatják érvényre, mint a magasra emelt tető, vagy a LED-fényszórók. A 4,4 méteres i.oniq vezetőcentrikus utastere négy felnőtt számára biztosít kényelmes helyet. A vezetői interfészben és a kezelőfelületeken alkalmazott modern berendezések a fogyasztói elektronikai technológiák jelenlegi és jövőbeli élvonalát tükrözik. A jármű utasterének társalgókat idéző kialakítása optimális kényelmet hivatott biztosítani, a mindenütt megtalálható, plasztikus felületeket hangszerek ihlették, és pozitív kontrasztot teremtenek a vezető sportközpontú területével. Az i.oniq koncepcióautó innovatív hajtáslánca kiválóan példázza a Hyundai tiszta technológiák iránti elkötelezettségét. Az egyliteres, háromhengeres benzinmotor egy generátoron keresztül kapcsolódik a lítium-ion akkumulátorok által táplált, 109 lóerős villanymotorhoz. Az i.oniq tisztán elektromos üzemben egy feltöltéssel 120 kilométert képes megtenni, míg ha a benzinmotor is besegít, a hatótávolság akár 700 kilométerre nő, miközben az átlagos CO2-kibocsátás mindössze 45 g/km! „Az i.oniq koncepció azért született, hogy kifejezésre juttassa a Hyundai márkát átjáró új gondolkodásmódot. Merész külső és belső formaterve arra inspirál, hogy számba vegyük az autóipar előtt rejlő lehetőségeket, míg az autóban bemutatott hajtáslánc a nem túl távoli jövő járműveinek hajtására alkalmas egyik alternatívát vonultatja fel, mégpedig prémium minőségű csomagban tálalva” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és ügyvezető igazgatója. További cikkek A Porsche a 2012-es Genfi Autószalonon A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Scania beruházásai az alkatrész-ellátás hatékonyságának javítása érdekében |
||
2012. március 02.
A Scania alkatrész- ellátási kapacitásá- nak növelését tervezi. Ennek érdekében...
|
A Scania alkatrészellátási kapacitásának növelését tervezi. Ennek érdekében az európai központi raktárat kibővíti a cég, illetve Dél-Amerikában egy új raktárat épít. A 2013 első negyedévében felavatandó létesítmények beruházásának teljes költsége 400 millió svéd koronát tesz ki. „A beruházás legfontosabb célja, hogy általa biztosítani tudjuk az egyre növekvő Scania populáció folyamatos és magas szintű alkatrészellátását. A szervizek megfelelő alkatrész-ellátottsága elengedhetetlen ügyfeleink jövedelemtermelő-képessége szempontjából.” mondta Jan Andries Oldenkamp a Scania alkatrész-logisztikai vezetője. A Scania központi, a belgiumi Opglabbeek városában található raktára 1993-ban kezdte meg működését. A raktár 2007 óta a vállalat alkatrész-logisztikai központjaként üzemel, innen szolgálják ki a nagyjából 1000 tagot számláló európai márkaszerviz-hálózatot, illetve a világ egyéb részein található Scania kereskedések alkatrészellátásáért felelős regionális raktárakat. A jelenlegi létesítményt egy új, 36.500 négyzetméteres épülettel egészítik ki. Dél-Amerikában a Scania alkatrész-utánpótlása jelenleg a vállalat sao paolo-i gyártóüzeméhez közeli raktárból valósul meg. A közeljövőben ez a bázis a Campinas régióbeli Vinhedo városba költözik át egy, a közúti és légi szállítás kiszolgálására létrehozott logisztikai központba. Az új, 16.000 négyzetméteres épület 60 %-os kapacitásnövekedést jelent. Az európai és dél-amerikai fejlesztések mellett a Scania a világ többi részén is beruházásokat hajt végre regionális alkatrész-ellátása erősítése érdekében. így például 2011 végén Szingapúrban hozott létre a vállalat egy regionális raktárat. További cikkek A Jeep® a 82. Genfi Autókiállításon Két új motorral bővül az új Iveco Daily kínálata A Mitsubishi és a versenysport Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Februárban 20,2 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új autók száma |
||
2012. március 01.
Az idén februárban 4.262 új személy- gépkocsit helyzetek forgalomba Magyar- országon ...
|
Az idén februárban 4.262 új személygépkocsit helyzetek forgalomba Magyarországon, 20,2 százalékkal többet, mint 2011 azonos hónapjában, az első két hónapban 9.196 volt az új forgalomba helyezett autók száma, ami 31,8 százalékos növekedés tavaly január-februárhoz képest - közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató cég csütörtökön az MTI-vel. Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma februárban 17,3 százalékkal 5.520-ra emelkedett, az első két hónapban 23,7 százalékkal 11.543-ra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az idén februárban 21,1 százalékkal 953-ra nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2011 februárjához képest. Az első két hónapban 1.833 új kishaszon járművet helyeztek forgalomba, ez 20,9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. A Datahouse adatai szerint 2012 februárjában mindössze 3 darab új buszt helyeztek forgalomba, míg egy évvel korábban 13-at, a visszaesés így 76,9 százalékos. Január-februárban 6 új buszt helyeztek forgalomba, egy évvel korábban pedig 21-et. Az új nagyhaszon járművek száma 3,2 százalékkal csökkent, februárban 245 darabot helyeztek forgalomba. Az első két hónapban 406 új nagyhaszon jármű került forgalomba, 36,9 százalékkal kevesebb, mint 2011 azonos időszakában. Motorkerékpárból februárban 57 darabot helyeztek forgalomba, 46,2 százalékkal kevesebbet, mint 2011 februárjában. Január-februárban az új forgalomba helyezett motorkerékpárok száma 102, ami 40,7 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Tavaly az év egészében 45.094 darab új személyautót helyeztek forgalomba, 3,7 százalékkal többet, mint 2010-ben, az összes új jármű száma pedig 9,1 százalékkal 62.917-re bővült 2011-ben. További cikkek Szegeden az új Pesa Swing villamos Nagy prémiumot kapnak a Daimler és a Volkswagen dolgozói Egymilliárdos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13131 - 13140 |