Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13151 - 13160 |
Kiszorítják a külföldi márkákat az állami autóparkból Kínában |
||
2012. február 29.
A kínai kormány a jövőben hazai gyártású autókat akar látni az állami gépkocsi ...
|
A kínai kormány a jövőben hazai gyártású autókat akar látni az állami gépkocsi flottában - derült ki az ipari és információs technológiai minisztérium által közzétett listából. A tervek szerint az állami autóparkban nem lesz már helyük az új Audiknak, és más külföldi autók vásárlását sem engedélyezik. Mindez azt jelenti, hogy a már jelentős pozíciót szerzett nyugati márkák kimaradhatnak a kínai autópiac 13 milliárd dollárt jelentő, fontos szegmenséből. Az állami szervezetek, hivatalok éves beszerzésére hivatalosan 412 modellt hagytak jóvá, s ezek között az idén kizárólag kínai márkák szerepelnek. A lista a China Daily (CD) című lap keddi számában közölt összeállítás szerint előterjesztés, amellyel kapcsolatban március 9-ig véleményt lehet nyilvánítani. A cél a kínai autógyárak helyzetbe hozása, a hazai ipar védelme olyan versenytársakkal szemben, mint a General Motors Co, vagy a Volkswagen AG. A kormányzati autópark 80 százalékát jelenleg külföldi márkák teszik ki, s ezen belül is az Audié egyharmad rész. A világ legnagyobb autópiacán minden 10 autóból 7 külföldi márka. Egy ilyen drasztikus lépés ellenállást válthat ki a helyi kormányzati közbeszerzést bonyolítók részéről - véli a CD-ben Klaus Paur, az Ipsos kutatója. Szerinte ha valaki viszonylag magas beosztásban van, biztos, hogy Audit szeretne, hisz a márka, a hírnév, a megjelenés igen fontos. Az új rendelkezésben azt is előírják, hogy a hivatalos használatú, így például adóhivatali gépkocsik motorja nem lehet nagyobb 1,8 literesnél és nem kerülhet többe 180 ezer jüannál (6,2 millió forint). Az autó gyártójának igazolnia kell, hogy az elmúlt két évben bevételének 3 százalékát kutatásra és fejlesztésre költötte. Kínában 2010-ben 80 milliárd jüant (12,7 milliárd dollár) költöttek állami autók beszerzésére, ami a teljes személyautó értékesítés 4,5 százalékát jelentette. Az Audi eladásainak 20 százaléka származik állami vásárlásokból. A középkategóriás VW, GM, Toyota, és a Nissan autók esetében becslések szerint ez az arány 10 százalék alatt van. Mindazonáltal piaci elemzők nem igazán tartják "tragikusnak" a lépést, inkább szimbolikus jelentőségűnek vélik. Az állami beszerzések ugyanis csak kis - 5 százaléknyi - hányadát jelentik a piacnak, amelyen tavaly 14,5 millió személyautó fogyott. Az Audi gyártója, a Volkswagen máris úgy nyilatkozott, hogy az intézkedés gazdasági következménye korlátozott lesz. További cikkek 1,063 milliárd eurós adózott eredményt jelentett tavalyról az osztrák olajtársaság Egységesíti üzemeit a Volkswagen csoport is A Volkswagen Személyautók januárban ismét több mint 400 ezer autót szállított ki Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Jeep® a 82. Genfi Autókiállításon |
||
2012. február 29.
Európai premieren a széria- gyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-koncepció ...
|
Európai premieren a szériagyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-koncepció, amely egyedi, különleges külső formai jegyeket és sportos karaktert kínál, lehengerlő erejét és gazdaságosságát pedig a 3.0 V6 CRD Multijet II dízelmotornak köszönheti. A Jeep szintén Genfben mutatja be a nagyközönségnek a szériagyártásra szánt Jeep Compass koncepciót, amely új, karakteres megjelenéssel ruházza fel a Jeep család kompakt szabadidőjárművét. Ugyancsak Genfben tartja európai premierjét a Jeep Wrangler Mountain, az ikonikus Wrangler korlátozott példányszámú kivitele. Az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be a Jeep Grand Cherokee sport-koncepció és a Jeep Compass koncepció. Mindkét jármű egy leendő sorozatgyártású modell előtanulmánya, és mindkettő azt az irányt képviseli, amely felé a Jeep modellválasztéka 2012-ben továbbfejlődhet. A Grand Cherokee sport-tanulmány egyedi, agresszív hangulatú modell, amelynek exkluzív formai jegyeihez az új, 3.0 V6 Multijet II turbódízel erőforrás gazdaságossága társul. A szintén gyártásra szánt Jeep Compass tanulmány egyedi fekete külső kivitele az eddigiekben megismerttől radikálisan eltérő személyiséggel ruházza fel a kompakt szabadidőjárművet. A két exkluzív, sorozatgyártást előkészítő tanulmány mellett a Jeep genfi standján megjelenik az európai premierjét ülő Jeep Wrangler Mountain különleges kiadás is. Az ikonikus Wrangler limitált szériás változata a természetjárók kegyeit keresi, és vadonatúj „Gekkó” fényezéssel érkezett a svájci városba. A genfi kiállítási terület 5. számú csarnokában található Jeep stand 765 négyzetméter alapterületű, kialakítása a márka egyes modelljeiben rejlő, az extrém terepektől a szelíd utakig mindenhol érvényesülő, kivételes felhasználási lehetőségeket hivatott kommunikálni a látogatók felé. Ezt hirdeti a számos különféle színű és anyagú elemből összeállított padló is, amely a világ legkülönbözőbb pontjain megtalálható helyszíneket hivatott képviselni. A műanyag bevonatú padlón jég-hatású kidolgozás idéz sarkvidéki tájat, a palaszürke gres lapok a közutak aszfaltjával kacsintanak össze, míg a bézs színű műgyantával borított felületek a sivatagi homokdűnék hangulatát hozzák el a standra. Mindez határozott és egyértelmű üzenetet közvetít a látogatóknak: a Jeep járművei ezeken a felületeken is otthonosan mozognak és magabiztosan juttatják érvényre személyiségüket, és teszik lelkesen próbára kiváló képességeiket. A Jeep márka a stílusról, a funkcionalitásról, a minőségi kidolgozásról és az etalon menetképességekről szól. Minden Jeep modell sokoldalú, kategóriaelső képességekkel szolgálja a természetet kedvelő, kivételes kalandokat kereső vásárlókat – extrém terepeken éppúgy, mint a városban. A márka arra csábítja ügyfeleit, hogy éljenek teljes életet, és ehhez olyan modellek választékát biztosítja, amelyek a magabiztosság megnyugtató érzésével, az akadályok leküzdésének biztos képességével ruházza fel a tulajdonosokat. A kivételesen erőteljes személyiségű Jeep márka mindig is képes volt önmagát újraalkotva olyan, innovatív termékeket létrehozni, amelyek a későbbiekben egy teljes gépjármű-kategória számára válnak mértékadóvá. Sorozatgyártásra szánt Jeep® Grand Cherokee sport-koncepció: egyedi, különleges külső formai jegyek, nagy teljesítményű karakter, takarékos 3.0 CRD dízelmotor. Az új formatanulmány a jellegzetes megjelenést és a sportos személyiségjegyeket a 3.0 V6 CRD dízelmotor takarékosságával társítja. A szériagyártású modell előtanulmányaként szolgáló Jeep Grand Cherokee sport-koncepció egyedi külső jegyei között említést érdemelnek a fényes fekete, 20 colos alumínium keréktárcsák, a jellegzetes stíluselemek és a ’Fekete’ karosszéria-dekoráció. Az új sport-tanulmány hajtásáról az igen takarékos 3.0 V6 turbódízel motor gondoskodik. Az új, Multijet II technológiát alkalmazó erőforrás legnagyobb teljesítménye 241 LE, maximális forgatónyomatéka 550 Nm (190 LE és 440 Nm a 3,0 literes motor csökkentett teljesítményű változata esetén). Az idei, 82. Genfi Autókiállításon a Jeep® márka Európában most először mutatja meg szériagyártásra szánt, Jeep Grand Cherokee sportos tanulmányautóját, a Jeep zászlóshajójában rejlő dizájn-lehetőségek feltérképezését szolgáló formai koncepciót. Az új sport-tanulmány egyedi külsejét látványos formai megoldások és fekete díszítőelemek határozzák meg. Az eredmény: egy egyedi, agresszív zamatú, exkluzív sportos karakterrel felruházott Grand Cherokee, amelyet mindazonáltal különösen takarékossá tesz az új, 3,0 literes, V6-os Multijet II turbódízel motor. A sorozatgyártásra szánt sportos koncepció karosszériája az alapkivitelnél áramvonalasabb, hála a tetőrudak helyébe lépő, új tetőburkolatnak. A rácsos szerkezetű, platina króm felületkezelésű hűtőmaszk fényes fekete keretet kapott. A sportos hatást fekete fényszórókeretek és erősen sötétített, napvédő üvegezés fokozza. Az orr egyedi megjelenését a lökhárító alsó szakaszának platina króm betétje teszi teljessé. Az új, szériagyártást előkészítő sportos tanulmány 20 colos abroncsait egyedi, fényes fekete könnyűfém keréktárcsákra szerelték, amelyek még agresszívabbá, még teljesítmény-centrikusabbá teszik a modell megjelenését. A hátsó ajtón elhelyezett, feketített lámpacsík a jármű minden pontját uraló „sötétítés” motívumot folytatja. Az egyedi megjelenést fekete króm iker kipufogóvég teszi teljessé. A sorozatgyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-tanulmány utasterében perforált bőrrel borított, fűthető kormánykerék, valamint szellőztetett, Nappa bőrrel és nyersbőrrel kárpitozott sportülések fogadják az utasokat. A műszerfalat és az ajtópaneleket valódi szénszálas betétek díszítik. A beltér sportos, nagyteljesítményű hangulatát a gáz- és fékpedál élénk, versenyhangulatú betétei fokozzák. A szériagyártást előkészítő Jeep Grand Cherokee sportos koncepció hajtását a kiváló hatásfokú 3.0 V6 turbódízel erőforrásra bízták. A 3,0 literes dízelmotor új generációs, 1800 bar nyomáson üzemelő befecskendezőket és a Fiat Powertrain által kifejlesztett és szabadalmaztatott Multijet II technológiát alkalmaz. Legnagyobb teljesítménye 177 kW (241 LE) 4000/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 550 Nm az 1800-2800/perc fordulatszám-tartományban. A motorhoz elektronikus tartomány-kiválasztás (ERS) funkcióval felvértezett, ötfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A 3.0 CRD erőforrás csökkentett teljesítményű kivitelben is megvásárolható; ez 140 kW (190 LE) teljesítményt ad le 4000/perc fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 440 Nm 1600-2800/perc között. A sorozatgyártásra szánt, új sport-tanulmány a kifinomult Quadra-Trac II® 4x4 rendszert kapta meg kétfokozatú terepváltóval, valamint az első és hátsó tengelyre ható fékvezérelt kipörgésgátlóval (BTCS), amelyek együttesen mértékadó terepképességekkel ruházzák fel a modellt. A Quadra-Trac II kétfokozatú terepváltója egy sor érzékelőtől kapott jel alapján, a lehető leghamarabb felismeri a kerekek megcsúszását, és azonnal korrigálja azt. A rendszer úgynevezett Throttle Anticipate rendszere felismeri, ha a vezető álló helyzetben gyorsan mozdítja meg a gázpedált, és még a kerekek megcsúszása előtt maximális tapadást biztosít a hajtott kerekeknek. Ha valamelyik kerék megcsúszik, a rendszer a rendelkezésre álló nyomaték 100 százalékát a több tapadással rendelkező tengelyhez csoportosítja át. A felülmúlhatatlan terepképességeket a kontrollált lejtmeneti haladást elősegítő, alapkivitelben kínált ereszkedés-szabályozó rendszer, továbbá az emelkedőn is zökkenőmentes elindulást lehetővé tevő visszagurulás-gátló teszi még tökéletesebbé. Ami a fedélzeti kényelmi és szórakoztató funkciókat illeti, a tanulmány a legújabb technológiákat alkalmazva tesz minden utazást élménnyé. A 6,5 colos érintőképernyővel, 30 GB merevlemezzel, USB kompatibilitással, AUX-bemenettel, DVD-lejátszóval és hangvezérelt Bluetooth UConnect Phone mobiltelefon kihangosítással felvértezett UConnect® multimédiás szórakoztató, tájékoztató és navigációs rendszer mellett a tanulmány ultramodern Harman Kardon®.surround audiorendszert is kínál. A 825W teljesítményű, 19 hangszórós, 1 mélynyomós, prémium audiorendszer világszínvonalú újításokat kínál. 32 voltos TPS (Tracking Power Supply) rendszere és 12 csatornás erősítője kiemelkedően jó hangminőséget nyújt; így minden utas kiváló, térbeli hangzásnak örvendhet. Az új, szériagyártásra szánt Jeep Grand Cherokee sport-tanulmány fejlett biztonsági és utasvédelmi rendszerek széles választékát kínálja, kihangsúlyozva, hogy a Jeep zászóshajójának a génjeiben van a technológiai fejlesztés. A hagyományosan alapfelszerelésként kínált rendszereken (menetstabilizáló elektronika, elektronikus borulásvédelem, terephangolású blokkolásgátló, BTCS kipörgésgátló rendszer, továbbá 7 darab elülső, oldal- és függönylégzsák) a sportos koncepciójármű olyan prémium megoldásokat is alkalmaz, mint a távolságtartó tempomat, az ütközést előrejelző figyelmeztető rendszer, vagy a holttérfigyelő, illetve keresztirányú mögöttes forgalomfigyelő rendszer. Ezek a fejlett biztonsági rendszerek az alábbi egyedi jellemzőik révén támogatják a biztonságosabb vezetést: • Távolságtartó tempomat: a rendszer csökkenti a sebességtartó automatán beállított sebességet, amennyiben a jármű megközelít egy másik, azonos sávban haladó gépkocsit, illetve ha egy másik gépkocsi bevág elénk a forgalmi sávunkba. Amikor az elöl haladó jármű felgyorsít vagy elhagyja a forgalmi sávot, a rendszer ismét visszaáll az eredetileg meghatározott sebességre; • ütközés előrejelző rendszer: az előre tekintő radarral felszerelt rendszer felismeri, ha túlságosan gyorsan közelítünk egy előttünk haladó járműhöz, és figyelmezteti a vezetőt, hogy az időben eldönthesse, hogyan kerüli el az ütközést; • Holttér-figyelő. a rendszer ultra szélessávú radarokkal segít a vezetőnek sávváltás, illetve előzés során (akár őt előzik, akár ő előz). A rendszer a külső tükrökben felvillanó ikon segítségével, továbbá beprogramozható hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a holttérben tartózkodó járműre vagy járművekre; • Mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, amennyiben a parkolóhelyről kitolatva más, arra elhaladó járművek útvonalát készülünk keresztezni. A rendszer a sebességváltó hátramenetbe kapcsolásakor automatikusan aktiválódik és a külső tükrökben felvillanó ikon segítségével, továbbá beprogramozható hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt a mögötte, keresztirányban közeledő járművekre. További cikkek A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Szegeden az új Pesa Swing villamos |
||
2012. február 28.
Egy Pesa Swing Szeged típusú villamos áll a szegedi Kossuth Lajos sugárúton ...
|
Egy Pesa Swing Szeged típusú villamos áll a szegedi Kossuth Lajos sugárúton, miután egy hattengelyes utánfutón megérkezett Lengyelországból a Tisza-parti városba. A szegedi önkormányzat az uniós támogatással megvalósuló elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként kilenc alacsony padlós villamost vásárolt a lengyel PESA Bydgoszcz SA-tól mintegy 4,5 milliárd forintért. A megérkezett négy járművel 2012. március 3-ától szállítják menetrend szerinti forgalomba az utasokat. További cikkek Bemutatták Szeged új villamosát A Skoda harmincegy villamost gyárt Miskolcnak újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Nagy prémiumot kapnak a Daimler és a Volkswagen dolgozói |
||
2012. február 28.
Minden eddiginél nagyobb összegű prémiumot kapnak az idén a Daimler ...
|
Minden eddiginél nagyobb összegű prémiumot kapnak az idén a Daimler és a Volkswagen dolgozói, mert a vállalatok igen jó eredményekkel zárták a tavalyi évet. A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) vasárnapi száma idézi a befolyásos IG Metall szakszervezet egyik vezetőjét, aki szerint a bónusz egyes dolgozóknál elérheti a tízezer eurót is a teljesítménytől függően. A Daimlernél a valaha kapott összegnél többet, fejenként 4.100 eurót kapnak a munkatársak. A legtöbbet várhatóan az Audi-állomány kapja, mivel a cég rögzítette, hogy ha a működési eredmény meghaladja az 1,2 milliárd eurót, akkor az a fölötti rész tíz százalékát szétosztják a dolgozók között. Ez a tavalyi, közelebbről nem ismert rekord eredmények alapján ötszámjegyű jutalmat jelenthet a gyár munkatársainak. Tavaly a dolgozók átlagosan 5-6 ezer euró közötti prémiumot kaptak.A német autóipar jó évet tudhat maga mögött, elsősorban a feltörekvő országok, főként Kína növekvő vásárlásainak köszönhetően. A Daimlernek fennállása óta a legjobb éve volt a tavalyi, adózott eredménye 6 milliárd eurót tett ki. Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen 16 milliárd eurós profitra tett szert, s ezzel mindenkit megelőzött az autóiparban, még a General Motors-t is. További cikkek A Fiat a 82. Genfi Autószalonon Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Újra teszteli az Alstom a Metropolis szerelvényeket Budapesten |
||
2012. február 28.
újra teszteli a francia Alstom a Budapestre szánt Metropolis szerelvénye- ket a 2-es metró ...
|
újra teszteli a francia Alstom a Budapestre szánt Metropolis szerelvényeket a 2-es metró alagútjában. A cég az MTI megkeresésére kedden azt közölte, hogy az utas nélküli próbafutások a típusengedélyeztetési eljárás részét képezik. A szerelvényeket változó időpontban, valós forgalmi körülmények között tesztelik csúcsidőn kívül a 2-es metró vonalán. A metrószerelvények szállításáról szóló szerződés szerint - amelyet júliusban módosítottak - az első járműveknek a nyár elején kell megérkezniük Budapestre. A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért. További cikkek Fiat Freemont összkerékhajtással Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Egymilliárdos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél |
||
2012. február 28.
Közel egymilliárd forintos vasút- biztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél...
|
Közel egymilliárd forintos vasútbiztonsági fejlesztés indul a GYSEV-nél, a 982,6 millió forintos, 85 százalékban uniós, a fennmaradó részben magyar kormányzati finanszírozásban megvalósuló fejlesztés eredményeként öt Győr-Moson-Sopron és három Vas megyei átkelőben szerelnek fel csapórudas félsorompót, 23 helyen jobban látható és hosszabb élettartamú LED-izzókat szerelnek a fényjelzőkbe. Mint a támogatási szerződés keddi soproni aláírásán elhangzott, emellett olyan diagnosztikai rendszert építenek ki, amely alkalmas az átgördülő vonatok kerekeinek, csapágyainak menet közbeni ellenőrzésére, valamint annak vizsgálatára, hogy rakomány nem csúszott-e meg a szállítás során. Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója az aláírást megelőző konferencián kiemelte, hogy bár a GYSEV európai összehasonlításban is az egyik legbiztonságosabb vasúttársaság, további erőfeszítéseket tesznek e téren. A cég vasúti átjáróinak több mint 82 százalékában van félsorompó vagy fényjelzés, de mint mondta, "nem lehet figyelmen kívül hagyni az emberi tényezőt". Kövesdi Szilárd pályavasúti üzletágvezető megjegyezte: 434,7 kilométeres hálózatukban 304 vasúti átjáró van, azaz átlagosan másfél kilométernyi szakaszra jut egy. Az elmúlt fél évtized közel ötszáz balesetének statisztikái azt mutatják. a közúti átkelőkben történt balesetek egyike sem a vasúti személyzet hibájából következett be. Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár elmondta: 2010 őszén kérte fel az ország legjobb közlekedésbiztonsági szakembereit, hogy állítsanak össze egy infrastruktúra-fejlesztési tervet, ennek első állomása a GYSEV-nél induló projekt. További cikkek Az LMP javaslatcsomagot készített a BKV finanszírozására Forgalomba állt a Routemaster utódja A Carrefour és az ID Logistics a Renault Trucks hibrid teherautóját választotta Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Chevrolet a 82. Genfi Autószalonon |
||
2012. február 28.
A Cruze kombi világ- bemutatója. Fiatalos Code 130R és Tru 140S koncepciók.
|
új modellek, izgalmas koncepciók és a legfrissebb szórakoztató-tájékoztató technika fémjelzik a Chevrolet jelenlétét a 82. Genfi Autószalonon, amely 2012. március 8.-án nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. Az 1. csarnok Chevrolet standjának fő attrakciója a világpremierjét ünneplő Cruze kombi. Két fiatalos koncepcióautó – a Code 130R és a Tru 140S – először szállt partra Európában, míg a fedélzeti szórakoztatás és tájékoztatás jövőjét a Chevrolet MyLink mutatja meg. A Cruze kombi világpremierje A kombi kiegészíti az eddigi Cruze választékot – természetszerűleg adódik családi kocsinak, és olyan emberek részére, akik aktív életstílusuknak megfelelően sok mindent vinnének magukkal egy kompakt autóban. 2012 nyarától ötféle hajtómű áll majd rendelkezésre a teljes Cruze palettában. új 1.4-es benzines turbó, új 1.7-es dízel és tökéletesített 2.0 literes dízel sorakozik fel az eddigi 1.6-os és 1.8-as benzinmotor mellé. Valamennyi Euro 5-ös. A Cruze új felszerelései között, a kiviteltől, illetve a motortól függően, kulcsnélküli zárnyitás és indítás, tolatókamera, Chevrolet MyLink szórakoztató-tájékoztató rendszer (lásd alább) és start-stop funkció szerepel. Fiatalos Code 130R és Tru 140S koncepciók: beleszóltak a holnap vásárlói A Chevrolet elindított egy programot, amellyel bevonja a holnap autóinak tervezésébe a fiatal embereket. E párbeszédből két koncepció származott, a Code 130R és a Tru 140S, amelyek Genfben mutatkoznak be az európai közönség előtt. A turbófeltöltős Code 130R egy hátsókerék-hajtású négyüléses kupé, markáns profillal, míg a fronthajtású Tru 140S egy egzotikus, mégis megfizethető négyüléses sportkupé. Lényegi elemük, hogy a tulajdonos kapcsolattartási lehetőségek révén szabhatja egyénivé járművét, ami nagyon fontos a mai és holnapi fiatal nemzedéknek. A koncepciók két brit formatervezője, Nicholas David és Joe Baker (a GM North Hollywood Design Center stúdiójából), jelen lesz a kiállításon, hogy elmagyarázhassa, hogyan alkották meg az autókat, miután a fiatal vásárlók elmondták, milyen stílust és funkcionalitást szeretnének. A Genfi Szalon közben iPaddel ellátott hoszteszek fogadják az európai fiatalokat, hogy megtudakolják tőlük, mit várnak el egy kocsitól, milyen kapcsolati és funkcionális lehetőségeket szeretnének bele. Jön a Chevrolet MyLink okostelefonos szórakoztató-tájékoztató rendszer A Chevrolet MyLink, a márka új „infotainment”, azaz szórakoztató-tájékoztató rendszere, simán kapcsolódik össze az autós személyes készülékeivel, mint az okostelefon, mintegy ezek dokkoló állomásává avatva az autót. A Chevrolet MyLink hétcolos, nagy felbontású, színes érintőképernyőjén könnyű navigálni a média között. A tartalom az okostelefonról USB Aux-in vagy Bluetooth kapcsolaton át jut a képernyőre. Ehhez járul a sztereó zenehallgatás és az okostelefon drótnélküli vezérlése, illetve a hangvezérléses Bluetooth kihangosítás, amely már ma is megvan több Chevrolet modellben. A Cruze és az Aveo 2012 nyarától kínálja e technikát. További cikkek Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon Invitálás Nissan módra 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Forgalomba állt a Routemaster utódja |
||
2012. február 28.
Forgalomba állt hétfőn az új Routemaster, vagyis London világszerte ismert egykori jelképének...
|
Forgalomba állt hétfőn az új Routemaster, vagyis London világszerte ismert egykori jelképének, a nyitott hátsó peronos, piros emeletes városi autóbusznak az erőteljesen modernizált utódja. Az új Routemasterekből egyelőre nyolc jár a belvárosi Victoria pályaudvartól Kelet-Londonba közlekedő 38-as autóbusz útvonalán. A buszokat két fő hasonlóság köti össze világhírű elődeikkel: a szintén nyitott, széles hátsó peron - bár az új modelleken ezt ajtókkal le lehet zárni -, és a kalauz. A kalauz a régi Routemasterekkel együtt eltűnt a londoni tömegközlekedésből, ám az új buszokon ismét megjelent; igaz, hogy menetjegyet nem lehet már nála váltani, szerepe a hátsó peron biztonságának felügyelete. A Routemaster felélesztését Boris Johnson, London konzervatív párti polgármestere ígérte meg még ellenzékben. A mostani munkáspárti ellenzék ugyanakkor presztizscélú pénzszórásnak tartja a beruházást, tekintettel arra, hogy egy-egy új Routemaster ára meghaladja az egymillió fontot (350 millió forint), vagyis csaknem tízszer annyiba kerül, mint egy normál emeletes londoni városi busz. A városházi Labour-frakció kiszámította, hogy mindegyik új Routemaster minden egyes ülésére több mint 22 ezer font költség jut, és ebből mindegyik új busz összes ülő utasának lehetne vásárolni egy vadonatúj 3-as sorozatú BMW-t. Johnson azonban a hétfői buszavatón nem hagyta magát zavartatni a bírálatoktól, és "szenzációsnak" nevezte az új Routemastereket, amelyek szerinte a londoni utasok minden igényét kielégítik. Az angol Leyland járműgyár által tervezett és épített eredeti Routemasterek 1956 februárjában álltak munkába, és akkor sok szempontból a városi tömegközlekedés műszaki élvonalába tartoztak; a típus több technikai megoldása hosszú évekkel előzte meg korát. Ezek közé tartozott a szervókormány, a hidraulikus fék és az automata sebességváltó, amelyek más országok nagyvárosi autóbuszain csak a hetvenes években jelentek meg. Az ős-Routemasternek saját tervezői is mindössze 17 évi élettartamot jósoltak (hogy miért nem 15 vagy 20 évit, azt csak az értheti meg, aki ismeri az angolok hagyományos irtózását a kerek számoktól, amelyek a "kontinensen" honos, gyűlölt metrikus rendszerre emlékeztetik őket). A régi piros buszok azonban meghazudtoltak minden várakozást, és végül csak 2005 decemberében vonták őket ki a forgalomból, miután már semmilyen uniós utasbiztonsági előírásnak nem feleltek meg. Néha azonban ma is feltűnnek még London utcáin: az egyik belvárosi járaton közlekedik néhány példány a turisták kedvéért, ezenkívül partiszervező cégek is megvettek pár darabot, amelyek hétvégente kibérelhető "bulibuszként" köröznek Londonban, általában hangos társaságokkal a fedélzetükön. További cikkek A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról Lecserélik Pécsen a buszos céget Folyamatosan bővít a NABI Kaposváron Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatkozik a vadonatúj V40, a Volvo exkluzív ötajtós kompakt modellje |
||
2012. február 27.
A Volvo március 6-án a 2012-es Genfi Autószalon mutatja be a vadonatúj Volvo ...
|
A Volvo március 6-án a 2012-es Genfi Autószalon mutatja be a vadonatúj Volvo V40-es modellt, amely az egyedülálló skandináv megjelenést és minőségérzetet kimagasló biztonsággal és vezetésdinamikával ötvözi. A vállalat exkluzív ötajtós kompaktja – amely a nagyobb Volvo modellek továbbfejlesztett vonalait és jellemzőit egy letisztult, kompakt külsőben testesíti meg – kész felvenni a versenyt a prémium kategóriás ferdehátú járművek piacán. „A vadonatúj V40 az első olyan modell, amelyet teljes mértékben az emberközpontú „önnek terveztük” stratégiának megfelelően fejlesztettünk. Kiemelkedő, csúcstechnológiájú jellemzőivel felfegyverkezve egyértelműen feladja a leckét a legkeményebb versenytársainknak is” – mondta Stefan Jacoby, a Volvo Car Corporation elnök-vezérigazgatója. A vadonatúj Volvo V40 egy modern, egyedi autó exkluzív skandináv megjelenéssel és jellemzőkkel, a csúcsminőség légkörével és minden részletre kiterjedő aprólékos odafigyeléssel. Az új, teljes mértékben grafikus műszerfal személyre szabott elrendezéssel és információkkal járul hozzá az intuitív vezetési élményhez. „A világ minden tájáról kapott vásárlói visszajelzéseknek köszönhetően a V modellsorozatunk legkisebb változata a kialakítás, a biztonság és a sokoldalúság páratlan ötvözetét nyújtja. Az autó számos, a modern prémiumautó-vásárlók igényeinek megfelelő szolgáltatással rendelkezik” – magyarázta Stefan Jacoby. Kiemelkedő vezetési dinamika A vadonatúj V40 kimagasló vezetési dinamikával büszkélkedhet, köszönhetően a számos alapvető területre fordított kiemelt figyelemnek. A mérnökök a futóművet agilisra tervezték, amely közvetlenebb, ezáltal valóságosabb vezetési élményt nyújt. A motorválaszték a Volvo első, mindössze 94 g/km széndioxid-kibocsátású dízel erőforrásától egészen a T5 benzines turbómotorig terjed, amely 254 lóerős és 6,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Valamennyi motorváltozat támogatja a Start/Stop és a fékezési energia-visszanyerő rendszereket, függetlenül attól, hogy a modell kézi- vagy automata sebességváltóval rendelkezik. „A vadonatúj V40 szuperkényelmes utastere kiemelkedő ergonómiával és technológiával ölel körül, amely segíti a sofőr információszerzését és összpontosítását, miközben nyugodt vezetési élményt biztosít. Ez a vezetőközpontú megközelítés az, amely valamennyi modern Volvo modellt jellemez” – mondta Stefan Jacoby. Kimagasló biztonság és támogató csomag A vadonatúj Volvo V40 kiemelkedő biztonsági és vezetést támogató csomaggal rendelkezik, amely magában foglalja a Volvo jövőbe mutató „ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer teljes körű automatikus fékezéssel és gyalogosészleléssel” opcióját, és számos más új funkciót is. Az újdonságok között megtalálható a világ első gyalogos légzsákja, az automatikus kormányzással segített Lane Keeping Aid sávtartást segítő rendszer, és az intelligens Park Assist Pilot parkolást segítő rendszer, amely a párhuzamos parkolást könnyíti meg. Az alacsony sebességű City Safety koccanásgátló rendszer továbbfejlesztett változata mostantól akár 50 km/óra sebességig is használható. „A vadonatúj V40 az eddigi legintelligensebb és legbiztonságosabb Volvo modell. A kifejezetten a sofőr számára tervezett funkciói segítik a teljes körű koncentrációt és tájékoztató információkat biztosítanak az ütközések és a veszélyes helyzetek elkerülése érdekében” – nyilatkozta Håkan Abrahamsson, a vállalat C szegmensű személyautókért felelős igazgatója és a V40 járműprogram vezetője, majd hozzátette: „Ezzel az élenjáró biztonsági csomaggal, beleértve a gyalogosok védelmét szolgáló rendszereket, a vadonatúj V40 az új, továbbfejlesztett 2012-es Euro NCAP töréstesztek maximálisan elérhető eredményét célozza meg.” Az értékesítési cél 90 000 darab A Volvo Car Corporation évente 90 000 darab vadonatúj Volvo V40 modell értékesítését tervezi. A teljes darabszám mintegy 85 százaléka európai vásárlókhoz kerül. Az autót 2012 márciusában a Genfi Autószalonon mutatják be. A Volvo V40 gyártása 2012 májusában kezdődik, és az új modell a Volvo Gentben található gyárában készül majd. „A vadonatúj V40 azonnal lenyűgöző hatást kelt határozott vonalaival, amelyek kiemelik a tömegből. A vásárlók valóban azt kapják, amit látnak. Az autó a nagyobb Volvo modellek funkcióival és jellemzőivel büszkélkedhet, és mindezt egy karcsú, kompakt külsőbe csomagolva kínálja. A számos új funkció különleges „mélységet” ad a modellnek. Szinte minden megtalálható benne” – összegezte Håkan Abrahamsson. További cikkek A Fiat a 82. Genfi Autószalonon 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Carrefour és az ID Logistics a Renault Trucks hibrid teherautóját választotta |
||
2012. február 27.
A Renault Trucks nemrégiben adott át egy 26 tonnás hibrid teherautót az ID Logistics vállalatnak ...
|
A Renault Trucks nemrégiben adott át egy 26 tonnás hibrid teherautót az ID Logistics vállalatnak, amely a Carrefour üzletekbe szállít majd árut Marseille és Nizza belvárosában. A dízel-elektromos motornak köszönhetően a hibrid teherautó elektromos üzemmódban teljesen zajtalanul közlekedik, és 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, illetve ennyivel kevesebb szennyező részecskét bocsát ki. Január végén átadták a harmadik Premium Distribution Hybrys Tech járművet az Id Logistics-nak, amely a Carrefour megbízásából szállít majd árut Marseille és Nizza belvárosában. A francia környezet- és energiagazdálkodási ügynökség, az ADEME chartájának aláírói közé tartozó logisztikai vállalat ezzel jelzi elkötelezettségét a fenntartható fejlődés és az alternatív energiák mellett. Marseille és Nizza belvárosának Carrefour üzleteibe (Carrefour City, Carrefour Contact és Marché+) mostantól a Renault Trucks hibrid teherautójával szállítják az árut. A 26 tonnás, 310 lóerős, 6X2-es kerékképletű Distribution Hybrys Tech január végén került az ID Logistics gépparkjába, és a Carrefour üzletlánc Salon-de-Provence-ban található raktárából szállítanak vele árut. "A dél-franciaországi belvárosi üzleteinket ellátó hibrid teherautók közül ez a legnagyobb" - magyarázza a Carrefour képviselője. A hibrid technika különösen ideális a városi és városkörnyéki áruterítéshez. A kisebb fogyasztáson kívül – a csökkenés mértéke a teljesen elektromos üzemmód használatának köszönhetően akár 20 százalék is lehet – csendes működése teszi vonzóvá. Az ID Logistics csoport szállítási ágazatának átadott Premium Hybrys Tech járművet Frappa gyártmányú hűtőfelépítménnyel szerelték fel, amely teljesíti a PIEK cím kritériumait. Zajszintje teljesen elektromos üzemmódban 74 decibel, ami két halkan beszélgető ember hangerejével egyenlő, így ez az innovatív teherautó biztosan nem ébreszti fel hajnali álmukból a lakókat! A francia üzletlánc így abban gondolkodik, hogy az áruterítést a kora reggeli órákban fogja végezni. A Renault Trucks által kifejlesztett hibrid technika elve rendkívül egyszerű: lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező energia visszatáplálását, majd elektromos energiává alakítását az indulási szakaszban. Az elektromos energiát a hajtásról gondoskodó, teljesen autonóm, vagyis feltöltést nem igénylő akkumulátorok biztosítják. Ezt az elektromos energiát használja fel a villanymotor, amely az indulástól körülbelül 20 km/h sebességig hajtja a járművet, amikor a dízelmotor veszi át a hajtást. A termikus motor így csak abban a fázisban működik, amikor a legelőnyösebb a fogyasztása. Ez a harmadik Premium Distribution Hybrys Tech jármű, amely a Carrefour-nak szállít. Október óta a csoport lille-i üzleteibe (Carrefour City, 8 à huit és Marché+) egy 26 tonnás, 310 lóerős Premium Distribution Hybrys Tech járművel szállítják az árut. Felépítménye egy folyékony nitrogénnel működő kriogén gyorsfagyasztó hűtődoboz. Júniusban pedig a francia főváros Carrefour üzleteibe történő áruszállításhoz vásároltak egy 19 tonnás, 310 lóerős Premium Distribution Hybrys Tech teherautót. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13151 - 13160 |