Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13161 - 13170 |
Az Alfa Romeo a 82. Genfi Autószalonon |
||
2012. február 27.
Egy év kereskedelmi siker után, az Alfa Romeo ismét látványos standdal jelentkezik a Genfi ...
|
Egy év kereskedelmi siker után, az Alfa Romeo ismét látványos standdal jelentkezik a Genfi Autószalonon. A márka a kiállításra a Giulietta és a MiTo különböző változataival érkezik, amelyek mély kötődést kiváltó, meghatározó stílusukkal, a kor legkorszerűbb műszaki fejlesztéseivel, különleges úttartásukkal és az általuk nyújtott vezetési élménnyel ízig-vérig valódi Alfa Romeo modellek. Egy évnyi siker a Giuliettával, amely a kategóriája legbiztonságosabb autója 2011 rendkívül sikeres év volt az Alfa Romeo számára, ugyanis jelentős mértékben javult a márka megítélése, és az értékesítésben is növekedést könyvelhettek el. Az AIfa Romeo európai piaci részesedése ezzel a Fiat márkái között egyedülálló módon közel 20 százalékkal, 0,8-ról 1 százalékra emelkedett. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a márka autóit nemcsak élvezet vezetni, hanem a hétköznapokban is hasznos és segítőkész társnak bizonyul. Az Alfa Romeo modelljeit egyre többen választják az érettebb, igényesebb korosztályokból, többek között gyermekes családok, amelynek köszönhetően tovább bővült a márka vásárlói bázisa. Többek között ennek is köszönhető, hogy jelentős mértékben javult a márka megítélése. A Giulietta nemcsak élvonalbeli technológiával és sportos motorokkal rendelkezik, hanem kitűnő választás a mindennapi használatra is, mivel remek helykínálattal és komforttal büszkélkedhet. Ugyanakkor üzemeltetési költségei szerények, különösen a dízel kivitelek esetében, amelyek 35000 kilométeres szervizintervallummal rendelkeznek. Szintén elmondható egy évvel a modell bemutatkozása után, hogy az EuroNCAP 2011-es vizsgálata szerint (87/100 pontos, ötcsillagos végeredmény) az alsó-középkategória legbiztonságosabb képviselője a Giulietta. Ráadásul minimális költségekkel tartható üzemben, az első három évben vagy 90 ezer kilométerig a versenytársaival ellentétben a kötelező szervizeken felül szinte egyáltalán nem igényel javítást, és a kategória átlagánál kevesebbet fogyaszt, amelynek köszönhetően ideális választás flottaüzemeltetők számára. Olaszországban immár ez a legnépszerűbb modell, és egyre kedveltebb Európa legnagyobb vállalatai körében is. Kiváló minőségének köszönhetően a Giulietta sokáig őrzi használtpiaci értékét is. Független szervezetek, többek között az Eurotax szerint a használt autók között a Giulietta tartja legjobban az árát a kategóriájában. Egy év elteltével újkori árának 68,5 százalékát éri Olaszországban, 77,5 százalékát az Egyesült Királyságban, és 66,9 százalékát Spanyolországban. Azonban a Giulietta más piacokon is vezető a kompaktok között értéktartásban. Mindezen felül a Giulietta folyamatosan bővülő vásárlói bázist tudhat maga mögött. Az Alfa Romeo kompakt modelljei közül ez a modell érte el eddig a legmagasabb piacrészesedést: 2,8 százalékot Európában és 14,5 százalékot Olaszországban. összességében 2011-ben körülbelül 80 ezret helyeztek forgalomba a modellből Európában, 40 százalékukat ezen belül is Olaszországban. A Giulietta rendkívüli népszerűségnek örvend még Franciaországban (több mint 9200 eladott példánnyal), az Egyesült Királyságban (több mint 7100 darabbal) és Németországban (több mint 6300 autóval). 2010-es piacra bocsátása óta összesen közel 140 ezer megrendelés érkezett a Giuliettára. Az európai piacon a legelőkelőbb kivitelek (az eladások 90 százalékát a Distinctive és az Exclusive kivitelek tették ki) bizonyultak a legnépszerűbbnek fehér (35%), valamint vörös (16%) fényezéssel, és a legerősebb erőforrásokkal hajtva: a 170 lóerős, 1,4 literes MultiAir motor az eladások 15 százalékát tette ki, amely hétszer nagyobb, mint a hasonlóan motorizált egyéb szegmensbeli modellek iránti átlagos kereslet. Az Alfa TCT automata sebességváltó hatékonyság és teljesítmény vonatkozásában éllovasnak számít a kategóriájában A Giuliettaban is kínált sebességváltó egyaránt használható automata vagy szekvenciális üzemmódban. Az utóbbi esetben a kormánykeréken található karok segítségével manuálisan kapcsolhatunk fel és le. A vezetőnek továbbá rendelkezésére áll még az Alfa DNA programválasztó, amely lehetővé teszi, hogy a vezetési helyzetnek megfelelően választhassa meg a vezetési módot, a lehető legmagasabb komfortot, menetteljesítményt, biztonságot és hatékonyságot csalogatva elő az autóból. A MultiAir motor és az Alfa TCT párosával szerelt Giulietta a legkörnyezetbarátabb benzines kompakt modell kategóriájában. Az autó rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással büszkélkedhet (5,2 l/100 km vegyes ciklusban és 121 g/km CO2-kibocsátás), miközben egy Alfa Romeótól elvárható kimagasló teljesítményt nyújt: végsebessége 218 km/óra, álló helyzetből pedig mindössze 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A 170 lóerős, 2,0 JTDM dízelmotorral hajtott modell szintén hasonlóan figyelemre méltó értékekkel büszkélkedik. A kézi sebességváltóval felszerelt kivitelhez képest jobb jellemzőkkel rendelkezik: álló helyzetből 8 másodperc helyett 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, az átlagfogyasztása (vegyes ciklus szerint) pedig 4,7-ről 4,5 literre csökken száz kilométerenként, míg CO2-kibocsátása a kategóriájában páratlanul jó, 119 g/km (korábban 124 g/km). A TwinAir motor, a TCT sebességváltó és a Quadrifoglio Verde tanúbizonyságot tesz az Alfa Romeo MiTo sokoldalúságáról Az Alfa Romeo MiTónak remek lehetősége nyílik rá Genfben, hogy ismét bebizonyítsa, milyen korszerű, sportos, ízléses, és kiváló vezetési élvezetet nyújtó kompakt modell. A svájci kiállításon bemutatkozik a 2011-es év Motorjának választott, innovatív kéthengeres, 0,9 literes motorral szerelt, új Turbo TwinAir kivitel. A kis motor fürge és gyorsan reagál, 5500/perc fordulatszámon 85 lóerő leadására képes, 145 Nm-es legnagyobb nyomatékát pedig 2000 és 3000/perc fordulatszám-tartományban fejti ki. Mindez igen alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással párosul (mindössze 98 g/km a CO2-kibocsátás). A 170 lóerős, 1,4 literes MultiAir turbómotorral szerelt Quadrifoglio Verde a modell dinamikusabb oldalát hivatott bemutatni. Az autót eredeti és jellegzetes formajegyek díszítik, és figyelemre méltó komforttal büszkélkedik. A MiTo Quadrifoglio Verde (a 2010 legjobb új motorjának megválasztott) 170 lóerős, 1,4 literes MultiAir turbómotort kapta meg. Emellett rendelkezik az innovatív Alfa aktív felfüggesztéssel is. Ez a rendszer folyamatosan és aktívan szabályozza az elektronikus lengéscsillapítókat, amelyeket az Alfa Romeo tervezői a közúti tesztelések során szerzett tapasztalatokat felhasználva hoztak létre. A versenypályán szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a rendszer még tovább javítja a MiTo Quadrifoglio Verde eleve kiváló fürgeségét és vezethetőségét, valamint páratlan aktív biztonsággal ruházza fel az autót. Arról nem is beszélve, hogy az aktív felfüggesztés tökéletes harmóniában működik együtt annak az Alfa DNA-rendszernek a három menetdinamikai beállításával (dinamikus, normál és négy évszakos), amely a további rendszereket is felügyeli, mint például a menetstabilizáló elektronika, a kormányzás, a Q2 elektronikus differenciálzár, a motor, illetve az Alfa TCT sebességváltó. Végül, helyet kap még a standon egy 135 lóerős, 1,4 literes MultiAir turbómotorral és Alfa TCT automata, duplakuplungos sebességváltóval szerelt változat is, amely figyelemre méltó teljesítménnyel büszkélkedhet: 7.1 l/100 km üzemanyag-fogyasztás városi forgalomban, 126 g/km CO2-kibocsátás, és 8,2 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 km/órára. A modell kitűnően példázza a márka élvonalbeli technológia iránti szenvedélyét és elkötelezettségét, ugyanis ez az első autó, amely együtt kínálja a forradalmi MultiAir motort és az Alfa TCT automata sebességváltót. A hét kiállított autó Az Alfa Romeo kiállítási területe egy kanyargós utat formál, amelynél ideálisabb helyszínt el sem lehet képzelni, hogy az ember megtapasztalja a márka fürge, erős és biztonságos modelljei által kiváltott érzelmeket. A Giulietta Exclusive kivitel kétféle erőforrással látható, egy 170 lóerős, 2 literes JTDM és egy 170 lóerős, 1,4 literes TB MultiAir motorral, amelyek mindegyike Alfa TCT váltóval párosul. ékszerként díszíti az Alfa Romeo standját a kínálat csúcsát jelentő, 235 lóerős, 1750 TBi motorral szerelt Giulietta, exkluzív Quadrifoglio Verde kivitelben. A motor 195 Nm/liter fajlagos forgatónyomatéka a kategória legkiválóbb értékének számít a benzinmotorok között, ráadásul a maximális 340 Nm nyomaték már 1900-as percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll. A Giulietta kínálatát a 120 lóerős, 1,4 literes turbómotorral szerelt Distinctive kivitel teszi teljessé. A négy kiállított Giulietta mellett a látogatók három Alfa Romeo MiTo változattal is megismerkedhetnek: a 170 lóerős, 1,4 literes MultiAir turbómotorral hajtott Quadrifoglio Verde kivitellel, az új, 85 lóerős, 0,9 literes TwinAir turbómotorral szerelt Distinctive kivitellel, valamint az innovatív, 135 lóerős, 1,4 literes MultiAir motorral és Alfa TCT duplakuplungos, automata sebességváltóval szerelt változattal. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept Volvo V40 - Kiszivárgott Invitálás Nissan módra Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az LMP javaslatcsomagot készített a BKV finanszírozására |
||
2012. február 27.
Az LMP komplex modellt dolgozott ki a BKV finanszíro- zására, amelyet a párt ...
|
Az LMP komplex modellt dolgozott ki a BKV finanszírozására, amelyet a párt fővárosi képviselőcsoportja szerdán benyújt a Fővárosi Közgyűlésnek. Jávor Benedek, az LMP parlamenti frakcióvezetője vasárnapi, a budapesti Széll Kálmán téren tartott sajtótájékoztatóján arról beszélt, a ma még meglehetősen mozgalmas közterület könnyen lehet, hogy egy hónap múlva nyugalmasabb lesz, mivel addigra leállhat a BKV, megállhatnak a buszok és villamosok, bezárhat a metró. úgy vélekedett: a fővárosi közlekedési vállalat az elmúlt két évtizedben nem látott válságba került, a megoldáshoz pedig hiányzik a politikai akarat. Ez alapvetően egy Fideszen belüli politikai háború következménye, aminek oltárán feláldozzák a BKV-t – jegyezte meg Jávor Benedek. Ismertette, hogy az LMP törvényjavaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek a fogyasztói árkiegészítések rendezésére, ami önmagában évi 10 milliárd forint pluszt jelentene a BKV-nak, a párt fővárosi frakciója pedig a társaság finanszírozásának rendszerére terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé egy részletes javaslatot. Ennek részeként említette a belvárosi behajtási díj bevezetését, a teherforgalmi behajtási díjak kihasználását, továbbá a parkolási bevételek rendezését. Az ellenzéki politikus kijelentette: nyilvánvaló, hogy a megoldások rendelkezésre állnak és finanszírozható lenne a budapesti közösségi közlekedés, ha a kormány és a főváros valóban akarná. A frakcióvezető azt várja a miniszterektől, Orbán Viktor kormányfőtől és Tarlós István főpolgármestertől, hogy rövid úton rendezzék politikai vitáikat és tegyék meg a szükséges lépéseket. "Elég volt, hogy a rendelkezésre álló megoldásokat a főváros és a kerületi kiskirályok, a főváros és a kormány közötti viták ellehetetlenítik" - szögezte le Jávor Benedek. További cikkek újabb két olaszországi Fiat-gyár zárhat be Nyilvánosak a Budapest Airport privatizációs szerződései Hétfőtől ismét jár a balatoni komp Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Hétfőtől ismét jár a balatoni komp |
||
2012. február 27.
A jég kellően felolvadt a Balatonon, így hétfőtől ismét jár a komp Szántód és Tihany között ...
|
A jég kellően felolvadt a Balatonon, így hétfőtől ismét jár a komp Szántód és Tihany között - tájékoztatta Széles János, a Balatoni Hajózási Zrt. állomásfőnöke vasárnap az MTI-t. A tó jelentős részén ugyan még vastag a jégtakaró, de a komp útvonalán a tihanyi árok vízáramlatai segítik a gyorsabb olvadást. A jég miatt február 7-től szünetelt a kompközlekedés. Hétfőtől a szokásos téli menetrend szerint óránként indulnak a járatok Szántódról 7-17 óra között, Tihanyról 7.30-17.30 óra között. További cikkek Az új Ford Ranger továbbra is Európa legbiztonságosabb pickup-ja A Mol Csoport 152,1 milliárd forint nettó eredményt ért el 2011-ben Takarékos kombi - Peugeot 508 SW Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
1,063 milliárd eurós adózott eredményt jelentett tavalyról az osztrák olajtársaság |
||
2012. február 27.
Az OMV osztrák olaj- és gázipari vállalat szerdán 1,063 milliárd eurós adózott ...
|
Az OMV osztrák olaj- és gázipari vállalat szerdán 1,063 milliárd eurós adózott eredményt jelentett tavalyról, 16 százalékkal többet a 2010-es 921 milliónál. A líbiai és a jemeni olajtermelés nagy részének kiesését ellensúlyozta a kőolaj és az olajtermékek árának emelkedése. A referenciának számító északi-tengeri Brent könnyűolajfajta tavaly átlagosan 40 százalékkal drágult 2010-hez képest az OMV számítása szerint. A tavalyi utolsó negyedévben a fejlődés gyorsult: az OMV 207 millió eurós adózott eredménye 134 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 88 milliót. Az OMV líbiai olajtermelése november végén a polgárháború előttinek a 30 százalékát, év végén már a felét tette ki. Az előző évben, 2010-ben az OMV olajtermelésének 10 százaléka származott Líbiából, de tavaly a második és a harmadik negyedévben ez a forrás teljesen elapadt. Egyszeri tételek és árváltozások nélkül számolva az eredmény átlagosan 4 százalékkal csökkent tavaly, de a negyedik negyedévben 51 százalékkal több volt az egy évvel korábbinál. Tavaly az OMV bevétele 46 százalékkal 34,053 milliárd euróra gyarapodott a 2010-es 23,323 milliárdról. A csoport, takarékossági megfontolásból, igyekszik karcsúsodni: decemberben közölték, hogy felszámolják benzinkúthálózatukat Horvátországban és Bosznia-Hercegovinában. További cikkek A Mol Csoport 152,1 milliárd forint nettó eredményt ért el 2011-ben Egy legenda születése – A BMW R 80 G/S meghódítja Dél-Amerikát Egységesíti üzemeit a Volkswagen csoport is Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
2017-ig megduplázná eladásait a Bentley |
||
2012. február 27.
A Volkswagen- -csoporthoz tartozó Bentley autómárka 2017-ig megduplázná eladott ...
|
A Volkswagen-csoporthoz tartozó Bentley autómárka 2017-ig megduplázná eladott autóinak számát - közölte a márkaigazgató Wolfgang Dürheimer az Automotive News Europe autóipari szaklapnak adott interjúban. így fogalmazott: "ötéves időtávban el szeretnénk érni az évi 15 ezer eladott autót, s ezt kizárólag a meglévő modellportfólió révén". Az előző évben a Bentley márka értékesítései 37 százalékkal 7.003-ra nőttek, s két veszteséges év után ismét nyereséget mutatott fel a brit luxusmárka. Dürheimer az interjúban elmondta: 2012-ben "robosztus, kétszámjegyű növekedési számot" kívánnak elérni, s célként jelölte meg, hogy elérhetik a legutóbb 2007-ben tapasztalt 10 ezer feletti eladási számot. A vezérigazgató szerint a márka legnagyobb piacává - az Egyesült államokat megelőzve - Kína léphet elő 2012-ben. A Volkswagen-csoport, a szintén német BMW-csoporttal folytatott élénk versengés után vásárolta meg 1998-ban a Bentley autómárkát. A BMW végül akkor a Rolls-Royce márkát szerezte meg, amely addig egy vállalatcsoportban volt a Bentley-vel. További cikkek Volvo V40 - Kiszivárgott 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Fiat a 82. Genfi Autószalonon |
||
2012. február 27.
A Fiat ismét figyelemre- méltó kiállítási területtel jelentkezik a 2012-es Genfi Autószalonon, hogy ...
|
A Fiat ismét figyelemreméltó kiállítási területtel jelentkezik a 2012-es Genfi Autószalonon, hogy nyomatékosítsa a márka nemzetközi jelentőségét. Az üde színek és formák, illetve a műszaki újdonságok által uralt stand tökéletes színhelyéül szolgál a legfontosabb premiereknek és a Fiat széles modellpalettájának. A kiállítói terület az „olasz technológia és design” jegyében kerül berendezésre, amelyet kizárólag a Fiat márka kreativitása képes ötvözni életörömmel és eredeti ötletekkel. 500L: világpremier A genfi stand legnagyobb sztárja a vadonatúj 500L, amely itt mutatkozik be a világnak. Az 500L (L mint „large”, azaz „nagy”) az 500-as modellcsalád legújabb tagja, amely az Abarth és az 500C változatok után még tovább erősíti a márka azon stratégiáját, hogy az eltérő vásárlótípusok elvárásait kielégítő modellekkel bővítse kínálatát. Az „L” kivitellel az 500-as modell együtt fejlődik és nő a vásárlókkal, hogy újabb és újabb élményekkel gazdagítson, illetve képes legyen megfelelni az újabb igényeknek. Az új modellváltozat, amely 2012 utolsó negyedévében kerül az európai kereskedésekbe, négy példányban lesz jelen a kiállításon, hogy az érdeklődők közelebbről is megismerkedhessenek vele. Az induló motorkínálat két benzinmotorból (TwinAir és 1,4 literes) és egy turbódízelből (1,3 MultiJet II) áll majd. Valamennyi erőforrás a Fiat Group Automobiles legfejlettebb technológiáját alkalmazza. 500 America és 500 Color Therapy: az ikonikus olasz modell legújabb változatai Az 500-as modellcsalád további figyelemreméltó tagokkal bővül. A korlátozott példányszámú 500 America, Genfben debütál. A látogatók a szedán verziót tekinthetik meg a kiállításon. A Fiat 500 America, amelyből mindössze 500 darab szedán és 500 darab kabrió változat készül, annak az országnak kíván tisztelegni, ahol 2011-ben kezdte meg pályafutását Jennifer Lopez-zel, ugyanis a Fiat 500 szerepel az amerikai énekesnő „Love?” albumán található „Papi” című dal videóklipjében. A Fiat 500 egy másik értelmezése, az 500 Color Therapy, szintén a Genfi Autószalonon mutatkozik be. Ez a vadonatúj kivitel újra feleleveníti azokat a pasztellszín-kombinációkat, amelyeknek köszönhetően oly nagy hírnévre tett szert a kisautó Olaszországban és szerte a világban az 1960-as és az 1970-es években. Az 500 America forgalmazása márciusban indul, az 500 Color Therapy pedig júniusban jelenik meg a kereskedésekben. A standon helyet kap még a Gucci kreatív igazgatója, Frida Giannini és a Fiat Centro Stile által tervezett, nyitott tetejű 500 by Gucci. Az 500 by Gucci 2011. június végén került kereskedelmi forgalomba. Mára több mint negyven országban forgalmazzák, többek között a Közel-Keleten, Japánban Szingapúrban és Hongkongban, és 2600 megrendelés érkezett a stílusos kisautóra az eddig eltelt bő hat hónap alatt. 2012-es Punto: a népszerű modell továbbfejlesztett változata A kiállításon szintén helyet kap az új, 2012-es Punto. Az olasz autógyártó legkelendőbb modellje, amelyből eddig 8,5 millió példány talált gazdára Európában, jelentős modellfrissítésen esett át. A megújult külső mellett változott a motorkínálat is. A legnagyobb újdonság, hogy a Genfi Autószalonra immár a 2011-ben az év Motorjának választott kéthengeres, 85 lóerős TwinAir turbómotorral érkezik a frissített modell. Az új erőforrás tökéletes egyensúlyt teremt a környezetvédelem (98 g/km-es CO2-kibocsátás) és a vezetési élmény (85 lóerős teljesítmény 5500/perc fordulatszámon és 145 Nm-es maximális forgatónyomaték 2000/perc fordulatszámon) között. Akárcsak az 500-as esetében, a TwinAir név a 2012-es Fiat Punto számára sem csupán a forradalmi újításnak számító kéthengeres motor bevezetését jelenti, hanem ezzel együtt egy teljesen új és egyedi megjelenésű kivitel megjelenését is. A speciális újdonság Energetico zöld fényezéssel és fényes, zongorafekete tetővel kerül kiállításra a márka standján. Az érdeklődők egy másik kivitelben is megtekinthetik a 2012-es Puntót, méghozzá Exotica vörös fényezéssel és 135 lóerős, 1,4 literes turbótöltős MultiAir S&S motorral. A 2012-es Fiat Punto már kapható a Fiat olaszországi és a nagyobb európai országok kerekedéseiben. Freemont összkerékhajtással: szabadság és biztonság, „minden, amit csak egy autótól elvárhatunk” A Genfi Autószalonon az összkerékhajtású Freemont áll majd középpontban. Az új kivitel még jobban kihangsúlyozza a modell sokoldalú karakterét, hiszen úgy viselkedik az utakon, mint egy terepjáró, olyan egyszerű kezelni, mint egy kombit, ugyanakkor egy hétüléses egyterű tágasságával büszkélkedhet. Az új, négykerékhajtású Fiat Freemont 170 lóerős, 2 literes MultiJet 2 és 280 lóerős 3,6 literes V6-os benzinmotorokkal rendelhető. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú automataváltó párosul. Ez a technológiailag kifinomult és teljesen automatikus rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető még a legszélsőségesebb helyzetekben is a lehető legnagyobb biztonsággal lehessen ura az autójának. Az összkerékhajtású Freemont már kapható a Fiat olaszországi és a nagyobb európai országok kerekedéseiben. Panda, az első és a második családi autó Az új Panda a 2011-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, és bár csak nemrég került forgalomba az európai piacon, formáját és lényegét tekintve mértékadóvá vált a városi autók kategóriájában. Ezúttal a modell két újabb változtatással kerül bemutatásra Genfben: egyrészt az új, Dualogic sebességváltóval társított, 85 lóerős TwinAir turbómotor személyében ideális társat kapott a városban történő közlekedéshez, másrészt, az immár csúsztatható hátsó üléseinek köszönhetően még tovább növelhető a belső tér, amely ismételten az autó sokoldalúságát bizonyítja ékesen. A Panda új, 85 lóerős TwinAir turbómotorral és Dualogic sebességváltóval szerelt változata áprilistól rendelhető. Végül, de nem utolsó sorban, a nagyközönség a standon közelebbről is megismerkedhet a „Blue&Me TomTom2 LIVE” rendszerrel is, amely egyesíti magában az autóba épített információs-szórakoztató és hordozható navigációs eszközök előnyeit. A Bravo Street újabb értékes jellemzőkkel gazdagodik A Fiat Bravo Street ugyancsak Genfben debütál. Ez az új kivitel a fiatal városlakókat célozza meg, akik szabadon, konvencionális kötöttségek nélkül, a maguk sajátos módján kívánják belevetni magukat a város élénk, lüktető forgatagába, és bár mindenféle hivalkodás nélkül, de szeretnék felhívni magukra a figyelmet. A Street kivitel megfizethető áron igyekszik megadni nekik ezt az élményt és a lehetőséget, hogy megfeleljenek a virtuális és valós innovációkon alapuló, és közösségi oldalakat kiaknázó modern társadalom elvárásainak. A Bravo Street az idei év harmadik negyedévétől lesz rendelhető 120 lóerős, 1,4 literes T-Jet benzin- és 120 lóerős, 1,6 literes MultiJet dízelmotorral. Mindkét erőforrás kiváló teljesítményt, ugyanakkor számottevő megtakarítást biztosít. A Doblò 120 lóerős 1,4 T-Jet erőforrása az egyetlen turbófeltöltős benzinmotor a kategóriában Azoknak, akik szabadságra és rugalmasságra vágynak, a 120 lóerős, 1,4 literes T-Jet motorral szerelt Fiat Doblò nyújthat megoldást. A kategória egyetlen benzines erőforrása teszi teljessé a kínálatot, és egyúttal méltó képviselője a benzinmotorok 105 lőerő feletti szegmensének. A MultiAir technológia továbbfejlesztésével épített motor 120 lóerő leadására képes, 2000/perc fordulatszámon elért 206 Nm-es legnagyobb nyomatéka pedig vezető érték a kategóriájában, amelynek köszönhetően az autó még teljesen megrakodva vagy akár hét utassal a fedélzetén is erőlködés nélkül, könnyedén halad. A modell Genfben hétüléses kivitelben lesz megtekinthető, hogy ezzel is hangsúlyozza a családi egyterűek kategóriájában betöltött szerepét. A 120 lóerős, 1,4 literes T-Jet motorral szerelt Fiat Doblò áprilistól lesz kapható a márkakereskedésekben. További cikkek Volvo V40 - Kiszivárgott 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó 82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Lancia a 82. Genfi Autókiállításon |
||
2012. február 26.
A Lancia standja sármmal és eleganciával tölti meg a Genfi Autószalont.
|
A Lancia standja sármmal és eleganciával tölti meg a Genfi Autószalont. A kiállítási terület látogatói megcsodálhatják a márka legújabb innovációit, amelyek révén a Lancia töretlenül őrzi azt az exkluzivitását, amelyet egy évszázados, újításokkal és rekordokkal teli története alatt vívott ki magának, és amelyet ma a nemzetközi piac egyik legszélesebb portfoliója igazol. A Lancia kínálata a városi kisautóktól (Ypsilon) az alsó-középkategórián (Delta) át a nagyautókig (Thema), a kis- és teljes méretű egyterűektől (Musa és Voyager) a hamarosan érkező, csábító, középkategóriás kabrióig (vadonatúj Flavia Cabrio) terjed. Bemutatkozik a Lancia Flavia Cabrio végleges változata A Genfi Autókiállításon a Lancia legnagyobb sztárja egyértelműen a Flavia Cabrio végleges szériaváltozata, amely márciustól rendelhető a nagyobb európai piacokon. A Lancia márka stílusjegyeivel összhangban a lenyűgöző megjelenésű autó hamisítatlanul európai módon értelmezi újra a Chrysler 200 modellt. A gépkocsit a 175 lóerős, 2,4 literes erőforrás hajtja, hatfokozatú automata sebességváltón keresztül. A Genfi Autószalon közönsége rögtön két példányban is megcsodálhatja a nyitott tetős modellt: az egyik kifinomult, fényes fehér karosszériát és kéttónusú, fekete-fehér bőr utasteret kapott, míg a másik ásványszürke fényezéséhez fekete bőrkárpitozású beltér társul. Mindkét autó rendkívül gazdag, hiánytalan alapfelszereléssel büszkélkedhet. A Lancia Thema AWD, kategóriájának leginnovatívabb összkerékhajtású modellje A svájci kifutón két darab, Executive csúcskivitelű autó képviseli a Lancia zászlóshajóját, a Themát. Az egyik orrában a 239 lóerős 3.0 V6 MultiJet II motor dolgozik, míg a másik a 286 lóerős 3.6 V6 Pentastar benzinmotort kapta meg; utóbbihoz nyolcfokozatú „e-shift” automata sebességváltó társul, ráadásul megkapta a márka vadonatúj fejlesztésű összkerékhajtását, a kategória legfejlettebb AWD rendszerét. A Lancia Ypsilon „2012-es kollekciója” A Lancia genfi standján az új Ypsilon modell „2012-es kollekciójának” is jutott hely. A modell ezen kivitelét számos elegáns stílusjeggyel aktualizálták. Genfben összesen három példány képviseli a Lancia legkisebb modelljének gazdag és sokszínű választékát: egy 95 lóerős 1.3 MultiJet motorral szerelt Oro kivitel; egy 85 lóerős 0.9 TwinAir Platinum (robotizált váltóval is társítható) és egy 69 lóerős Black & Red 1.2. Bővül a Lancia Voyager választéka: megérkeztek a Silver és Platinum kivitelek A Lancia Voyager is osztozik fivéreivel a reflektorfényen. A Genfi Autószalonon kibővült választékkal lép színre az egyterű: a felszereltségi szintek sorában megjelenik a Silver és Platinum kivitel, a színválaszték két új színnel (Kasmír gyöngyház és True Blue kék) bővül, a Platino kivitel pedig kifinomult bőr- Alcantara® utastér-kidolgozást kap. A modell a legmagasabb, Platinum felszereltségi szinten képviselteti magát a kiállításon, orrában a 163 lóerős, 2,8 literes Euro5-ös turbódízel erőforrással. Exkluzív csomag azoknak, akik eleganciát és menetkomfortot keresnek A Genfi Autókiállítás ideális helyszín annak az exkluzív csomagnak a bemutatására, amely idén tavasztól kezdődően a Lancia minden modelljéhez megrendelhető lesz. A csomag olyan technológiai megoldásokat tartalmaz, amelyek maximálisan kényelmes, stresszmentes vezetést tesznek lehetővé, és alapkivitelben kínálják a kiváló közérzetet. Az olasz ragyogást ünneplő forgatási helyszín A Genfi Autókiállításon megjelenő, összes Lancia modell híven tükrözi azokat az értékeket, amelyeken az olasz márka és a Chrysler osztoznak. A két márka immár egy egységet alkot; közös ismérvük egyrészt a sikeres jövőbe vetett hit és eltökéltség, másrészt a mindkettőjük évszázados múltjában gyökerező értékek: a formaterv és az innováció. Pontosan a két márka egységéből fakadó „kettős szellemiség” témája köré építették fel a kiállítási területet, a fekete és fehér folytonos váltakozásával, a technológia és a teljesítmény, illetve a stílus és az elegancia ismétlődő megjelenésével keltve életre a kifejező formák és formanyelvek hullámzó mozgását. A Lancia genfi standja tehát egy igen szuggesztív környezet, amely az idei évben újszerű, a film világát idéző léptéket ölt, életre keltve a ’dolce vita’ hangulatát. A stand valójában egy hamisítatlan forgatási helyszín, ahol videó és grafikai kiállítások segítenek a nézőknek gondolatban visszarepülni a kollektív emlékezetünkbe tartozó hangok, szavak, képek világába. A Lancia ezzel egyfelől a márka és a filmszínház közötti, hagyományos kapcsolat előtt tiszteleg, másfelől visszatér ahhoz a kommunikációs csatornához, amely mindig is jellemezte: az olasz ragyogáshoz – ahhoz a fogalomhoz, amely pontosan a ’dolce vita’ évei alatt született meg. A ’Dolce vita’ hangulata a standon megtalálható összes modellt áthatja. A Genfi kiállításon a fentieken kívül megjelenik még a Lancia Delta 190 LE Platinum 1.9 TwinTurbo Multijet (a márka kompakt zászlóshajója, amely mindössze 4,5 méteren képes megvalósítani magasabb kategóriákra jellemző exkluzivitást és térérzetet), továbbá a kiállítás nyilvános látogatói napjain egy Musa Gold 95 LE 1.4, amely a legjobb olasz kézműves értékeket a limuzinok kényelmével, helykínálatával és stílusával, továbbá a városi kisautók mozgékonyságával és kis helyigényével ötvözi. További cikkek 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Invitálás Nissan módra Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Fiat Freemont összkerékhajtással |
||
2012. február 26.
A Freemont elnevezése a szabadságot idézi, és annak az érzését, hogy a jármű bármivel ...
|
A Freemont elnevezése a szabadságot idézi, és annak az érzését, hogy a jármű bármivel képes megbirkózni, amivel a hétköznapok során találkozhat. A vadonatúj összkerékhajtású kivitel kihangsúlyozza a modell sokoldalú karakterét, ugyanis úgy viselkedik az utakon, mint egy terepjáró, olyan egyszerű kezelni, mint egy kombit, ugyanakkor egy hétüléses egyterű tágasságát nyújtja. Az összkerékhajtású Fiat Freemont 170 lóerős, 2 literes MultiJet 2 dízel motorral rendelhető, amelyhez hatfokozatú automataváltó párosul. Ez a technológiailag kifinomult és teljesen automatikus rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető még a legszélsőségesebb helyzetekben is a lehető legnagyobb biztonsággal ura legyen az autójának. Az új, összkerékhajtású verzió tovább szeretné növelni a Freemont vonzerejét. A forgalmazás kezdetétől számítva mindössze hat hónap alatt, a Fiat-Chrysler együttműködés első gyümölcséből született Fiat Freemontból több mint 25 ezer darabot értékesítettek, így Olaszországban ez lett minden idők legnépszerűbb hétszemélyes autója. Az új, összkerékhajtású Freemont már rendelhető a Fiat magyarországi szalonjaiban. Az összkerékhajtás nagyobb biztonságot nyújt valamennyi vezetési helyzetben Az aktív összkerékhajtási rendszer csak szükség esetén aktiválódik. A rendszer elektronikus vezérlőegysége szenzorok segítségével figyeli a gumik tapadását, és eldönti, mikor kell nyomatékot irányítani a hátsó kerekekre is. A rendszer nemcsak alacsony tapadású (sáros, havas, jeges, stb.) útfelületen avatkozik be, hanem aszfaltozott úton is, ha nagyobb tapadásra és kanyarstabilitásra van szükség. A Freemont összkerékhajtási rendszere elektronikus vezérlésű kuplungon keresztül osztja szét a nyomatékot a tengelyek között. Mivel nem állandóan működik, üzemanyagot takarít meg, ezen kívül rugalmasabb és pontosabb, mint a viszkokuplung vagy a Torsen-rendszerű megoldások. A vezérlőegység ezen felül kapcsolatban áll az elektronikus menetstabilizátorral és a kipörgésgátlóval is. A hajtásról hatfokozatú automata váltóval társított 2 literes MultiJet 2 motor gondoskodik Az új, összkerékhajtású Freemont a 170 lóerős, 2 literes, változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt MultiJet 2 motorjával rendelhető meg. Az erőforráshoz új, hatfokozatú automata váltót szereltek, amely precízen és csendesen működik, kiváló teljesítményt, maximális kényelmet és vezetési élményt biztosít. Hat hónap alatt 25 ezer megrendelés érkezett Olaszország legkeresettebb hétüléses egyterűjére A Freemont összkerékhajtású verziója tovább szeretné növelni a modell vonzerejét. A forgalmazás kezdetétől számítva mindössze hat hónap alatt, a Fiat-Chrysler együttműködés első gyümölcséből született Fiat Freemontból több mint 25 ezer darabot értékesítettek, így Olaszországban ez lett minden idők legnépszerűbb hétszemélyes autója. A Fiat az új modellel egyúttal igyekszik új vásárlókat is megcélozni, akik először teszik le voksukat a márka mellett. A célközönség 65 százaléka emiatt a modell miatt lett Fiat-tulajdonos. Ezek az adatok továbbá magas ügyfél-elégedettségi rátával párosulnak. Az első piaci elemzések szerint a Fiat modellek közül a Freemont érte el a legmagasabb értéket ezen a téren a Fiat 500 megjelenése óta. összkerékhajtás Az összkerékhajtású Fiat Freemont 170 lóerős, 2 literes MultiJet 2 motorral rendelhető, amelyhez hatfokozatú automataváltó párosul. Ez a technológiailag kifinomult és teljesen automatikus rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető még a legszélsőségesebb helyzetekben is a lehető legnagyobb biztonsággal ura legyen az autójának. A Freemont összkerékhajtási rendszere érzékeli a tengelyek közötti nyomaték különbséget, és ennek függvényében minden körülmény között ideálisan osztja el a nyomatékot, hogy maximális utazási kényelmet biztosítson. Az aktív összkerékhajtási rendszer csak szükség esetén aktiválódik. A rendszer elektronikus vezérlőegysége szenzorok segítségével figyeli a kerekek tapadását, és eldönti, mikor és mekkora nyomatékot kell a hátsó kerekekre irányítani. A rendszer nemcsak alacsony tapadású (sáros, havas, jeges, stb.) útfelületen avatkozik be, hanem aszfaltozott úton is, ha nagyobb tapadásra és kanyarstabilitásra van szükség. A Freemont összkerékhajtási rendszere elektronikus vezérlésű kuplungon keresztül osztja szét a nyomatékot a tengelyek között. Mivel nem állandóan működik, üzemanyagot takarít meg, ezen kívül rugalmasabb és pontosabb, mint a viszkokuplung vagy a Torsen-rendszerű megoldások. A vezérlőegység ezen felül kapcsolatban áll az elektronikus menetstabilizátorral és a kipörgésgátlóval is. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy nem helyettesíti az utóbbit, ugyanis csak olyan esetben avatkozik be, amikor a két tengelyen található kerekek pörgési sebességében eltérés mutatkozik (például, amikor az első kerekek jégen állnak, miközben a hátsók biztos talajt fognak, vagy meredek lejtőről indulnak). Ha pedig a rendszer oldalanként érzékel eltérő tapadást, a menetsabilizátor avatkozik közbe. Teljesen automatikus működés minden helyzetben és mindenfajta útviszony mellett A Freemont aktív összkerékhajtási rendszere nem igényel semmiféle ellenőrzést vagy beavatkozást. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtottak. A rendszer az alábbi megoldások segítségével folyamatosan optimalizálja a tengelyekre jutó nyomaték arányát, és ezzel tökéletes irányíthatóságot biztosít. Megelőzés: ebben a szakaszban a rendszer figyelmen kívül hagyja a kerekek csúszását, és azt elemzi, hogy mekkora erőt fejt ki a vezető a pedálra az útviszonyok függvényében. Amennyiben nagy erőre van szükség, az összkerékhajtás automatikusan aktivizálódik, és nyomatékot kapnak a hátsó kerekek is. Ez megakadályozza az első kerekek kicsúszását, mert a meghajtó erő négy keréken oszlik el. Csúszásgátlás: ebben a szakaszban szenzorok figyelik a keréksebességet, és eldöntik, mikor és mennyi nyomatékot kell irányítani a hátsó kerekekre is. Ha az első kerekek nem megfelelőképpen tapadnak, az elektronikus vezérlőegység az elektronikus vezérlésű kuplungon keresztül osztja szét a nyomatékot a tengelyek között. Ha a hátsó kerekek biztos talajt fognak, de az elsők jégen (vagy egyéb alacsony tapadású felületen) állnak, elinduláskor több nyomaték irányul a hátsókra. A hátsó kerekek terhelése olyankor is változik, amikor állandó sebesség mellet nem megfelelő mértékben pörögnek a kerekek, például vizes vagy sáros útfelületen. Amikor már nem szükséges akkora erőt kifejteni, a rendszer csökkenti a nyomaték mértékét a hátsó kerekeken. Alacsonyabb sebesség mellett is javítja az irányíthatóságot: a fejlett összkerékhajtási rendszer optimalizálja a jármű mozgását. A Fiat Freemont elektronikus vezérlőegysége ellenőrzi, illetve 40 és 105 km/óra között aktívan változtatja a tengelyekre irányuló nyomatékot. Ebben a sebességtartományban erőteljes gyorsításkor és kanyarban az összes kerék hajtott a semleges viselkedés és az irányíthatóság érdekében. Mindez előrelépést jelent a viszkokuplunghoz képest, amely csak azt követően irányít nyomatékot a hátsó kerekekre, miután eltérést észlel az első és a hátsó tengelyek forgási sebessége között. Megakadályozza a kicsúszást alacsony sebesség melletti kanyarodásokkor: a vezérlőegység folyamatosan kapcsolatban áll az elektronikus menetstabilizátorral, és a kormányzási szög érzékelő segítségével képes meghatározni, mikor fordul a jármű kis szögben. Ilyen esetekben a rendszer csökkenti a hátsó kerekekre küldött nyomatékot, hogy megakadályozza az autó kicsúszását. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan értékesítési eredményei 2012 januárjában |
||
2012. február 25.
A Nissan értékesítési eredményei 2012 januárjában minden idők legjobbja.
|
2012 első hónapjában a Nissan számára a globális eladások 6.2%-kal nőttek és elérték a 379,408 darabszámot. Ez minden idők legjobb januári hónapját jelenti a vállalt számára. Japánban 52,977 darab Nissan gépkocsit értékesítettek, ami az előző és azonos időszakához viszonyítva 29.5%-os növekedés. Az Egyesült államokban 79,313 Nissan kelt el, ami 10.4%-os bővülés 2011 első hónapjához figyelembe véve. Az európai eladások is nőttek főleg az orosz piac és a Juke iránti megnövekedett kereslet miatt. 55,098 Nissant regisztráltak, ami 15.2%-ös növekedés az előző év azonos időszakához képest. Kínában az eladások 16,2%-al csökkentek előző év első hónapjához képest 94,747 darabra. Ennek fő oka a kínai újév miatt csökkentett nyitva tartásnak köszönhető. A többi régióban 73,267 Nissant értékesítettek, ahol a 17%-os bővülés fő motorja a Brazíliában és Thaiföldön tapasztalt megnövekedett kereslet. A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 januárjában összesen 5914 arab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 39.8%-os bővülést jelent az előző év januári adatokat alapul véve. 2012. január hónapjában 322 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami az előző év azonos időszakához képest 66.8%-os növekedés. A japán márka piaci részesedése 5.54% volt 2012 első hónapjában. Ezzel az eredménnyel a Nissan a személyautó és kisteherautó piacon a márkák rangsorában az előkelő 6. pozíciót foglalja el. A Nissan továbbra is vezető szerepet tölt be a crossover kategóriában. 2012 január hónapjában a Qashqai 140, a Juke 84 darab regisztrációt produkált. A népszerű Qashqai modell már rendelhető 1,6 literes, 130 lóerős, stop/start rendszerével csupán 4,5l/100km fogyasztású dízelmotorral és a kategóriájában egyedülálló 360 fokos felülnézeti körképet adó parkolókamerával is. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Invitálás Nissan módra A Honda nyilvánosságra hozta az új európai CR-V prototípusának első fotóit Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Eltarthatja a nemzetközi piac a Malév-gépeket karbantartó céget |
||
2012. február 25.
Ha a repülőgépek karban- tartásával foglalkozó Malév-leányvállalat, az Aeroplex stabil ...
|
Ha a repülőgépek karbantartásával foglalkozó Malév-leányvállalat, az Aeroplex stabil pályán maradna, akkor minden esélye meglenne arra, hogy megéljen a piacon - nyilatkozta a Napi Gazdaság pénteki számában a cég ügyvezetője, Nemcsok Imre. Az Aeroplex a korábbi szolgáltatási színvonalon működik, és jelenleg a korábbi időszakban megszerzett munkákon dolgozik - fűzte hozzá. A karbantartás szezonalitása miatt az új feladatok szeptemberben indulnak, a szükséges szerződéseket pedig május-júniusban kell megkötni. Ehhez - mondta a Napi Gazdaságnak az ügyvezető - rendezni kell az Aeroplex körül a Malév leállása miatt kialakult helyzetet. A társaság árbevételének mintegy fele származott a Malévtől, a légitársaság leállásával pedig olyan szolgáltatási portfolió esett ki, amelyet csak a Malévnak nyújtott az Aeroplex. Az eredetileg 550 főt foglalkoztató cég 230 fős létszámleépítést jelentett be - idézte fel a Napi Gazdaság. Az Aeroplex spanyol, norvég és orosz megrendelésre dolgozik. A repülőgépek általában évente egyszer történő részletes átvizsgálása, az úgynevezett hangárkarbantartás bevételeinek csak 17 százaléka származott a Malévtól. Erre alapozza Nemcsok Imre ügyvezető igazgató azt - olvasható a Napi Gazdaságban -, hogy a nemzetközi piacon életképes lesz a társaság. Az Aeroplex 2011-ben 11,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el, üzemi szintű nyeresége pedig 500 millió forint volt. Nemcsok Imre ügyvezető a Napi Gazdaság kérdésére arról nem tudott beszámolni, hogy a Malév felszámolója milyen szerepet szán a cégnek. További cikkek Nyilvánosak a Budapest Airport privatizációs szerződései Elhagyta Budapestet az utolsó Malév-gép is Malév helyett Malért? Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13161 - 13170 |