Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13171 - 13180 |
Már megrendelhetők a BMW új nagyrobogói |
||
2012. február 25.
Mától meg- rendelhető a szalonokban április 14-én bemutatkozó két új BMW nagyrobogó, a C 600 Sport és a ...
|
Mától megrendelhető a szalonokban április 14-én bemutatkozó két új BMW nagyrobogó, a C 600 Sport és a C 650 GT. A sportos motorozási stílusú vásárlók igényeit kielégítő C 600 Sport alapára regisztrációs adóval bruttó 3 296 000 Ft, míg a kényelmet és a túraalkalmasságot előtérbe helyező motorosok számára készített C 650 GT 3 392 000 Ft-tól vásárolható meg a BMW Motorrad hazai márkakereskedéseiben. Mindkét új modellhez elérhető a Highline csomag, ami a C 650 GT esetében nappali világítást, ülésfűtést, markolatfűtést és RDC-t tartalmaz 244 600 Ft-ért. A C 600 Sporthoz ugyanez a csomag 275 500 Ft-ért rendelhető és a fentieken kívül fehér LED irányjelzőket is tartalmaz. A riasztó ára egységesen 64 700 Ft. A BMW csoport idejekorán felismerte, hogy az utóbbi időben jelentősen megváltoztak az egyéni mobilitás, azon belül is a hatékony városi közlekedés keretfeltételei. Az új BMW C 600 Sport és BMW C 650 GT a motorkerékpárok előnyös menettulajdonságait ötvözik a robogók közismert fordulékonyságával és magas szintű komfortjával, ezzel újfajta, dinamikus motorozási élményben részesítve a felhasználókat. A 2011 novemberében bemutatott nagyrobogók számos innovatív megoldást tartalmaznak, köztük a BMW Motorrad által szabadalmaztatott Flexcase rendszert, ami révén a C 600 Sportban akár két bukósisak is elhelyezhető parkolás közben, emellett mindkét motorkerékpár tárolókapacitása tovább bővíthető. További cikkek Lecserélik Pécsen a buszos céget A Mitsubishi Motors Europe megkapta az “A.E.O.” tanúsítványt az Európai Bizottságtól Opel és Peugeot házasság? Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Honda nyilvánosságra hozta az új európai CR-V prototípusának első fotóit |
||
2012. február 25.
Megjelentek az első fotók a Honda CR-V következő generáció- jának proto- típusáról.
|
Megjelentek az első fotók a Honda CR-V következő generációjának prototípusáról. A modell 2012. március 6-án debütál a Genfi Autószalonon. A bemutatódarab lehetővé teszi, hogy a vásárlók már most megismerjék a 2012 őszétől rendelhető, minden porcikájában megújult negyedik generációt, illetve az új formai irányzatot, amit a modell képvisel. A jelenlegi CR-V-hez viszonyítva a prototípus még agresszívebbnek hat, a merész frontrész és a markánsabb vonalak minden eddiginél vonzóbbá teszik az autót. A mélyre húzott első lökhárító és a meredeken ívelő vonalvezetés kihangsúlyozza a szabadidő-autós jelleget, ugyanakkor a légellenállásra, valamint a fogyasztásra is kedvező hatással van. További cikkek 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon - Citroën DS4 Racing Concept |
||
2012. február 24.
A Citroën DS család életében újabb fejezet kezdődik az idei Genfi Autó- szalonon ...
|
A Citroën DS család életében újabb fejezet kezdődik az idei Genfi Autószalonon: bemutatkozik egy új családtag, a Citroën DS4 Racing Concept tanulmányautó. A Citroën Racing mérnökei és formatervezői a DS3 Racingtől ihletve vették kezelésbe a DS4-et, és a márka versenyrészlegéhez illő tulajdonságokkal ruházták fel. A 2012-es Genfi Autószalonon bemutatkozó koncepcióautó nevéhez méltón a versenypályák világát idézi : a szériaváltozatnál 35 mm-rel alacsonyabb, nyomtávja elöl 55 mm-rel, hátul 75 mm-rel nagyobb, és olyan kiegészítőket kapott, mint a diffúzor, az első lökhárító-légterelő, valamint a küszöb és sárvédő szélesítések. A Citroën Racing által hangolt 1,6 literes motor 256 lóerő leadására képes, literenkénti 160 lóereje rekordnak számít a szériaautók között. A meggyőző teljesítményhez 155 g/km alá szorított CO2-kibocsátás párosul. Az autó alváza és futóműve is kifejezetten precíziós átalakításon esett át. A fékrendszer elöl négydugattyús fix féknyergeket kapott, valamint hozzá illő, 380 mm-esre növelt átmérőjű féktárcsákat. A Citroën DS4 Racing Concept emellett szélesebb, 19 colos (235/40) gumiabroncsokon gördül. A Citroën DS4 Racing Concept másik jellegzetessége a texturált hatású matt szürke fényezés, ami világpremiernek számít a gépjárművek világában. Az újfajta festékanyag szemcséi egyedi módon kötik meg a fényt, ezáltal az autó vonalai még jobban érvényesülnek. Színe visszafogott és modern, ugyanakkor nagyon erőteljes; nehéz elképzelni megfelelőbbet egy sportkocsi számára. Az autó vonalvezetését kéttónusú tetőlemez és egyedi tervezésű, kétszínű keréktárcsák teszik még kifinomultabbá. További cikkek Volvo V40 - Kiszivárgott 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Nyilvánosak a Budapest Airport privatizációs szerződései |
||
2012. február 24.
Nyilvánosság- ra hozta a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a Budapest Airport Zrt. privatizáció...
|
Nyilvánosságra hozta a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a Budapest Airport Zrt. privatizációja során kötött szerződések másolatait. A vagyonkezelő pénteki közleményében kifejti: azzal, hogy a szerződéseket elérhetővé teszi hivatalos honlapján, biztosítja a transzparenciát és eleget tesz tájékoztatási kötelezettségének is. A szerződések a www.mnvzrt.hu/kozerdeku_adatok/kulonos_kozzetetel címen tekinthetőek meg. Az MNV honlapján a 2005-ös részvény adásvételi megállapodás mellett megtekinthető annak kiegészítése, a részvényesi megállapodás és annak kiegészítése, valamint ezek későbbi módosítása. A több száz oldalas dokumentum része az ugyancsak 2005-ös vagyonkezelési és az eszköz adásvételi szerződés. További cikkek Elhagyta Budapestet az utolsó Malév-gép is Nem pótolhatatlan a Malév Légitársaságok csatasorban a Malév helyére Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Újabb két olaszországi Fiat-gyár zárhat be |
||
2012. február 24.
A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne a részben az ...
|
A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne a részben az Egyesült államokba költözött torinói autógyár vezérigazgatója a Corriere della Sera olasz napilapban. "Autókat gyártó vasipari munkás vagyok" - jellemezte önmagát az Olaszországban született, kanadai állampolgárként Svájcban élő, de többnyire a detroiti Chryslernél tartózkodó Sergio Marchionne topmenedzser, 2004 óta a Fiat, 2009-tôl a Chrysler vezérigazgatója. A Corriere della Sera címoldalán kezdődő interjúban Marchionne mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az "olasz gyárakat csak akkor lehet megmenteni, ha képesek lesznek Amerikába exportálni". A Fiat Auto decemberben zárta be a szicíliai Termini Imerese gyárát. A termelés öt helyszínen, (Mirafiori, Cassino, Atessa, Melfi, Pomigliano) folytatódik. Marchionne szerint, ha az olasz üzemek nem lesznek versenyképesek, a Fiat további két olasz gyárat adhat fel. Marchionne hozzátette, 2004-ben azzal a feladattal bízták meg, hogy mentse meg a csőd szélén álló torinói autógyárat. "Ez sikerült. A következő lépés a nyereségesség megteremtése volt. A Fiat és a Fiat Industrial a tavalyi évet 4,1 milliárd euró haszonnal zárta" - hangsúlyozta Marchionne. Ami a Fiat-Chrysler jövőjét illeti, a vezérigazgató szerint a Fiat az amerikai vállalat száz százalékos tulajdonosa lesz vagy a két autógyár egyesül. Marchionne szerint a egyre újabb autótípusokat piacra dobó európai versenytársak stratégiája téves, csak pénzt veszítenek, "az európai autópiacon legalább 2014-ig alacsony lesz a kereslet". Ezért csökkentette a legnagyobb olasz Fiat-gyár, a torinói Mirafiori a gyártást évi 58 ezer darab járműre. A Corriere felmérése szerint a Fiat munkaköltsége Olaszországban 26 euró per óra, az Egyesült államokban 38, Brazíliában 11, Szerbiában alig több mint 4 euró. Marchionne tagadta, hogy az olaszországi Fiat-gyárakból eltávolították volna a Fiom vasasszakszervezet munkásait, akik nem írták alá a munkaidőemelésről a többi érdekképviselettel szignált ágazati megállapodást. "A szakszervezetek nem parlamentek" - fogalmazott Marchionne. Ezzel egy időben az olasz bíróság jogtalannak ítélte meg három Fiat-munkás és Fiom-tag 2010-ben történt elbocsátását a basilicatai Melfi gyárából. A Fiat fellebbezett. További cikkek A Mitsubishi Motors Europe megkapta az “A.E.O.” tanúsítványt az Európai Bizottságtól Golf Blue-e-Motion tesztek Brüsszelben 50 éves a Volvo Amazon kombi Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az új Ford Ranger továbbra is Európa legbiztonságosabb pickup-ja |
||
2012. február 24.
Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP újra öt csillaggal...
|
Az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP újra öt csillaggal jutalmazta az új Ford Rangert, miután a pickup a jóval keményebb töréstesztet is teljesítette. Saját kategóriájában a Ford Ranger egyedüliként szerzett öt csillagot az Euro NCAP vizsgálatán. A Ford legnépszerűbb családi autója, a Focus ugyancsak ötcsillagos eredménnyel végzett az új pontozási rendszer szerint. Miután a vadonatúj Ford Ranger sikeresen teljesítette az Euro NCAP megszigorított tesztjét, a modell szinte bebetonozta magát Európa legbiztonságosabb pickupjának pozíciójába. A törésteszteket végző szakemberek a 2012-ben bevezetett új pontrendszer alapján is a maximális, ötcsillagos szintűnek ítélték a Ranger eredményeit. Az eredmény annyit jelent, hogy a Ranger továbbra is az egyetlen pickup, amely ötcsillagos teljesítménnyel dicsekedhet. Az újraértékelés után a népszerű Focus is megőrizte ötcsillagos eredményét. “A 2012-es Euro NCAP töréstesztek minden autó számára hiteles biztonsági megmérettetést jelentenek: a különféle modellek itt szerzett pontszámát szemléletesen össze lehet mérni a Focus és a Ranger eredményeivel, amelyek újra ötcsillagosnak bizonyultak.” - fogalmaz Stuart Southgate, a Ford autóipari biztonsági igazgatója. „A Ford számára alapvető érték a lehető legbiztonságosabb járművek tervezése, ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Ranger és a Focus elérte, sőt túl is szárnyalta az Euro NCAP legszigorúbb elvárásait.” – teszi hozzá. A Ranger kiemelkedően jól szerepelt a gyalogosvédelem területén: az autó motorháztető alatti kialakítása hatásosan csökkenti a gyalogosok fejsérülésének veszélyeit. Az első lökhárító energiaelnyelő anyagai tovább mérséklik a sérülések kockázatát. E megoldásoknak köszönhetően a Ranger rekordnak számító pontszámot szerzett az Euro NCAP gyalogosgázolási vizsgálatán. Az Euro NCAP szóvivője, Michiel van Ratingen szerint “új, szigorúbb pontozási rendszerünkben minden eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeztünk a gyalogosvédelemre. Kategóriájában az új Ford Ranger az egyetlen jármű, amely elérte azt a szintet, amit egy ötcsillagos minősítésű modelltől elvárunk.” További cikkek 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Mol Csoport 152,1 milliárd forint nettó eredményt ért el 2011-ben |
||
2012. február 24.
A Mol Csoport 152,1 milliárd forint nettó eredményt ért el 2011-ben, szemben ...
|
A Mol Csoport 152,1 milliárd forint nettó eredményt ért el 2011-ben, szemben az egy évvel korábbi 104 milliárd forinttal, a társaság nettó árbevétele egy év alatt 24 százalékkal, 5.341 milliárd forintra emelkedett. A pénteken közzétett konszolidált, nemzetközi számviteli elvek (IFRS) alapján készült tőzsdei gyorsjelentés szerint a csoport tavaly a negyedik negyedévet 31 milliárd forint veszteséggel zárta, míg a harmadik negyedévben 36,4 milliárd forint nettó eredményt ért el: az első három negyedévben a nyereség 183 milliárd forint volt, 170 százalékkal több mint 2010 hasonló időszakában. Az elemzők a negyedik negyedévben 44 milliárd forint nettó eredményt vártak. A csoportszintű eredményben a kutatás-kitermelés (upstream) és a gáz szegmensek nyereségét a feldolgozás-kereskedelem (downstream) üzletág vesztesége gyengítette. Az egy részvényre jutó eredmény 1.747 forint volt 2011-ben, ami 42 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A közlemény idézi Hernádi Zsolt elnök-vezérigazgatót, aki eredményekről elmondta, teljesítményüket negatívan befolyásolták a vártnál nehezebb üzleti körülmények a downstream üzletágban, a makrogazdasági és szabályozói környezet, illetve a szíriai események is. Annak érdekében, hogy a Mol az upstream növekedést a jövőben is biztosítsa, felgyorsítják beruházási programjaikat, s nagyobb hangsúlyt helyeznek Oroszországra, Kazahsztánra és Irak Kurdisztáni Régiójára. Emellett folytatják a munkát a közép-kelet-európai régióban is, kiaknázva a társaság több évtizedes tapasztalatát. Hozzátette, bár a downstream szegmens gyenge eredményt hozott, javulásra számítanak és továbbra is terveznek néhány szelektív beruházást ezen a területen. A gyorsjelentés szerint a Mol 2011-ben ismét erős működési eredményt ért el a továbbra is kihívásokkal teli környezet ellenére. A kamat- és adófizetés, illetve értékvesztés előtti eredménye (EBITDA) 6 százalékkal, 644 milliárd forintra nőtt tavaly, míg a 335 milliárd forintos üzleti eredmény gyakorlatilag megegyezett az előző évivel. Az upstream szegmens speciális tételek nélküli üzleti eredménye 16 százalékkal 330 milliárd forintra emelkedett, így továbbra is a növekedés motorja maradt. A szegmens eredményét javította a magasabb szénhidrogén ár és a megnövekedett nemzetközi szénhidrogén-termelés. A magyar termelés után fizetett bányajáradék összege 14 százalékkal, 102 milliárd forintra nőtt a magasabb járadékkulcs és emelkedő szénhidrogén árak miatt. A downstream szegmens speciális tételek nélküli üzleti vesztesége 2 milliárd forint volt tavaly, a nyomott üzletági környezet, illetve a horvátországi finomítói leállások miatt. A feldolgozás-kereskedelem szegmens újrabeszerzési árakkal becsült „tiszta” üzleti vesztesége 21 milliárd forintot tett ki, ugyanakkor a szegmens a horvát INA nélkül 50 milliárd profitot ért el. A csoport tavaly közel 29 milliárd forintot fizetett magyarországi válságadó formájában. A működőtőke-változás előtti, üzleti tevékenységből származó cash flow 19 százalékkal 611 milliárd forintra nőtt. A magasabb árakkal összhangban megnövekedett működőtőke-igény ellenére 2011-ben 372 milliárd forint pozitív működési cash flow-t ért el a csoport. A gyorsjelentés szerint a pénzügyi műveletek nettó vesztesége 2011-ben megfeleződött a 2010-es veszteséghez képest, és 57 milliárd forintot tett ki. Tavaly 56 milliárd forint nettó árfolyamnyereség keletkezett - köszönhetően annak, hogy a 2011. harmadik negyedévtől az árfolyamveszteség saját tőkében került elszámolásra a nettó befektetés-fedezeti ügylet számviteli elszámolásának eredményeként. Az előző évben, 2010-ben ezen a soron 47 milliárd forint volt a veszteségével. A nettó hitelállomány a gyengébb forint ellenére 900 milliárd forintra csökkent az év végére, amely javuló, 28 százalékos eladósodottságot eredményezett, szemben a 2010. év végi 31,3 százalékkal. Az elmúlt évben a beruházások és befektetések értéke 274 milliárd forint volt, ami 18 százalékkal alacsonyabb a 2010. évinél. A beruházások az upstream szegmensben a kelet-közép-európai régióra, Oroszországra és Irak Kurdisztáni Régiójára, míg a downstream szegmensben a Pozsonyi Hőerőmű (TPP) átépítésére és a Rijekai Finomító modernizációja első fázisának befejezésére irányultak. A gyorsjelentés kitér a térség üzemanyag keresletére is: a dízel iránti kereslet a régióban 2 százalékkal nőtt, összhangban a regionális gazdaságok erősödő export-tevékenységével, és az emelkedő gazdasági fogyasztás miatt. A motorbenzin-kereslet, ezen belül főként a lakossági szektor alacsonyabb vásárló-ereje miatt, 5 százalékkal mérséklődött. A visszaesésben szerepet játszott az is, hogy tavaly a benzin világpiaci termék-jegyzésára 34 százalékkal nőtt. Magyarországon a Mol benzin-értékesítése csökkent a gyorsjelentés szerint rendkívül magas üzemanyagárak következtében, míg a dízel és az autógáz eladás nőtt, összhangban az export vezérelte gazdasági növekedéssel. A kiskereskedelmi üzemanyag-értékesítés mennyisége közel változatlan maradt - 1 százalékkal csökkent -, míg a Mol piaci részesedése 36,4 százalékra nőtt. A csoport teljes motorüzemanyag-értékesítése 4 százalékkal nőtt éves szinten, így a piaci részesedése 20 százalékról, 21 százalékra emelkedett a kelet-közép-európai régióban, összhangban a stratégiai célokkal. A Mol papírjaival a budapesti tőzsde "A" kategóriájában kereskednek, a részvény csütörtöki záró ára 18.800 forint volt, az elmúlt egy évben 13.760 forint és 25.715 forint között mozgott az értékpapír árfolyama. További cikkek Opel és Peugeot házasság? Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Volvo V40 - Kiszivárgott |
||
2012. február 24.
Már megint a népszerű közösségi hálón szivárgott ki egy újdonság. Ezúttal egy lengyel autós magazin ...
|
Már megint a népszerű közösségi hálón szivárgott ki egy újdonság. Ezúttal egy lengyel autós magazin – a Motodziennik - facebook oldalán tűntek fel a gyári képek a svéd autómárka legújabb típusáról, természetesen a hivatalos, genfi premier előtt. A C30 ötajtós változatának a V40 nevet adta a Volvo, s az új modell formavilága – a számozásához hasonlóan – tökéletesen beleillik a skandináv autógyár repertoárjába. Szemből akár unalmasnak is mondhatnánk, ám oldalról és hátulról már mutat újat a V40-es. Finoman szólva is érdekes a hátulja, nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen lesz élőben. További cikkek 82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Invitálás Nissan módra Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Elhagyta Budapestet az utolsó Malév-gép is |
||
2012. február 24.
Elhagyta a budapesti repülőteret az utolsó - a Malév február 3-i leállása előtt a flottába tartozó ...
|
Elhagyta a budapesti repülőteret az utolsó - a Malév február 3-i leállása előtt a flottába tartozó - repülőgép is csütörtök délután. A HA-LQC lajstromjelű Bombardier Q400-as az elemelkedés után megtett egy iskolakört, és alacsony magasságon áthúzott az eddigi bázisául szolgáló repülőtér fölött, majd Szlovákia felé elhagyta az ország légterét. A repülőt a norvégiai Torp-Sandefjordba repüli Leposa Attila és Leposa Edina, apa és lánya. Leposa Edina a közelkörzeti légiirányító csatornáján elköszönés után Horváth Charlie Nézz, nézz az ég felé című dalából énekelt egy részletet. Az utolsó gép szervizelésre várt, ezért csak most szállították el a Liszt Ferenc-repülőtérről. A Malév összesen négy Bombardier Q400-as gépet üzemeltetett, ezekből kettő február 10-én repült Torpba. Köztük volt a Malév retro festését viselő, a lajstromjele után (HA-LQD) Döncinek becézett gép is. A negyedik repülő Innsbruckban van javításon, onnan érkezik majd Norvégiába. A budapesti repülőtéren két Malév festésű gép maradt, ezek a régebbi flotta tagjai voltak. A korábbi hosszú távú járatokon szolgáló Boeing 767-200-as, valamint a Malév express színeiben repülő CRJ900-as tulajdonviszonyai azonban rendezetlenek. A Malév február 3-án állt le, és az első lízingelt repülőgépek már aznap este 10 óra után landoltak az írországi Shannon repülőterén, az amerikai International Lease Finance Corp. (ILFC) központjában. A Malév-flotta gerincét adó 18 Boeingből (a "fekete seregből") aznap 14-et vittek írországba, kettő akkor még Budapesten maradt, egy Dublinból, egy pedig Tel-Avivból érkezett később Shannonba. Az utolsó Malév festésű 737-es február 17-én szállt fel a Liszt Ferenc-repülőtérről. További cikkek Malév helyett Malért? Nem pótolhatatlan a Malév Elviszik a Malév a Q400-as repülőgépeit is Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
82. Genfi Autószalon – Ford Tourneo Custom koncepcióautó |
||
2012. február 24.
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a drámaian újszerű megjelenésű Ford Tourneo Custom ...
|
A Genfi Autószalonon mutatkozik be a drámaian újszerű megjelenésű Ford Tourneo Custom koncepcióautó, bepillantást engedve az európai és ázsiai piacra szánt, egytonnás Ford Transit személy- és áruszállítók vadonatúj termékkoncepciójába: a vásárlók új generációját megcélzó, dinamikus és modern külsejű Tourneo Custom karosszériáját a kinetikus dizájn jellemzi, vagyis ugyanaz a formanyelv, ami a Ford legújabb személyautóiban is meghonosította a tér, a stílus és a funkcionalitás újszerű megközelítését. A stílusos, nyolcüléses tanulmányautó új energiával tölti fel a személyes használatú, szabadidős célú és exkluzív személyszállítási céllal üzemeltetett autók világát: a koncepció személyautós dinamikát és komfortot, vezetőközpontú belső kialakítást és újszerű, luxusszínvonalú utasteret kínál. A többféleképpen állítható és kivehető hátsó ülésrendszer kiválóan alkalmazkodik az üzleti vagy szabadidős felhasználás céljaihoz, emellett az autóban számos innovatív technológia is működik, például a hangvezérléses SYNC csatlakozási rendszer Vészhelyzeti Asszisztenssel. A tanulmányautóban megtalálhatók a legmodernebb vezetősegítő rendszerek is, míg a kategóriaelső fogyasztásról a Ford alacsony CO2-kibocsátású ECOnetic Technológiái gondoskodnak. A Genfi Autószalonon mutatkozik be a dinamikus, új Ford Tourneo Custom koncepcióautó, amely új energiával és stílussal tölti fel a személyes célokra is használt haszonjárművek szegmensét. A személyszállító- és haszonjárművek vadonatúj termékkínálatába is bepillantást engedő Tourneo Custom Concept drámaian újszerű külsővel lép porondra, vonzó stílussal, funkcionalitással és térkínálattal nyűgözve le a vásárlókat. “Elég egyetlen pillantást vetnünk az autóra, hogy lássuk: a Tourneo Custom koncepcióautó izgalmas, újfajta szellemiséggel tölti fel a személyes használatú haszongépjárművek szegmensét.” - fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa elnök-vezérigazgatója. “Hamarosan bemutatkozó, új termékcsaládunk lehetőséget biztosít számunkra, hogy friss irányvonalunkkal új vásárlói rétegeket nyerjünk meg, s mi igyekszünk két kézzel megragadni ezt a lehetőséget. Nagy várakozással mutatjuk be Genfben ezt a fontos, új tanulmányautót. A Tourneo Custom személyautós vonásai alighanem vonzók lesznek mindazok számára, akik üzleti vagy szabadidős célra vásárolnak autót, és ez az autószalon igazán méltó helyszín egy ilyen jármű bemutatkozására.” – teszi hozzá. A Tourneo Custom koncepcióautó számos érdekes és új jellemzője révén a jármű erősen személyautós benyomást kelt. Ezek közé tartozik a vadonatúj belső kialakítás a vezetőközpontú cockpittal, a luxuskivitelű, teljes egészében kárpitozott kabin, valamint a kiváló minőségű anyagok használata, amelyek egy modern személyautó hangulatát idézik. A tanulmányautóban egy sor innovatív megoldással találkozhatunk, többek közt a sokféleképpen állítható és kiemelhető hátsó üléssorokkal, a Vészhelyzeti Asszisztenssel is kiegészített, hangvezérléses SYNC csatlakozási rendszerrel és a Ford legújabb, alacsony CO2 kibocsátású ECOnetic Technológiáival. Drámai hatású, új formanyelv A Tourneo Custom tanulmány igen világosan mutatja be, milyen drámaian újszerű formanyelv határozza majd meg a Ford új, még az idén bemutatkozó haszonjármű-családjának megjelenését. Modern, áramvonalas külsejével a tanulmányautó ugyanazzal a dinamikus karakterrel bír, ami a kinetikus dizájn elvei alapján megformált személyautókat is jellemzi; a jármű még álló helyzetben is a mozgás érzetét kelti a szemlélőkben. “Olyan formatervet akartunk alkotni, ami letisztult, futurista vonalvezetésével rabul ejti a tekinteteket.” - magyarázza Paul Campbell, a Ford Európa vezető dizájnere. “Sportos kiállásával és látványosan emelkedő övvonalával a Tourneo Custom tanulmány friss és izgalmasan újszerű szemléletet honosít meg a személyszállító járművek világában. A kinetikus dizájn legújabb elveinek alkalmazásával az autó egészen új formai stílust hordoz.” – mutat rá a szakember. A kinetikus dizájn formai elemei – a látványos, trapéz alakú hűtőrács, az erőteljes, izmosan kiugró vállvonal, a határozott vonalú kerékdobok és ablakkontúrok, valamint a különleges farkialakítás – valóban különleges karaktert biztosítanak a Tourneo Custom tanulmányautónak. A koncepció izgalmas megjelenését tovább fokozzák a stílusos részletmegoldások, például a krómozott hűtőrácskeret, az első LED-világítás vagy a 18 colos, dinamikus rajzolatú könnyűfém keréktárcsák. Luxusszínvonalú, személyautós belső tér A Tourneo Custom tanulmányautó személyautós stílusú, rendkívül kifinomult belső teret kínál. „Olyan utasteret akartunk alkotni, amiben mind a vezető, mind pedig a hátul utazók ugyanolyan színvonalú formavilágot és minőségi kidolgozást élveznek, mint egy modern, soküléses személyautóban, ugyanakkor hihetetlenül tágas utas- és csomagtérrel gazdálkodhatnak.” – árulja el hozzá Campbell. „A modern, vezetőközpontú cockpittől kezdve a bőrrel kárpitozott, luxuskidolgozású kabinig a Tourneo Custom koncepcióautó minden részlete azt bizonyítja, hogy az ilyen jellegű autók utastere nemcsak funkcionális, hanem mutatós is lehet.” A stílusos, jól formázott műszerfal szinte körülöleli a vezetőt, és olyan technológiákat hordoz, amelyek egyértelműen a Ford személyautó-kínálatát idézik. A külsőhöz hasonlóan az utastér formavilágát is a kinetikus dizájn határozza meg: jellegzetes formai elem például a műszerfal felső részén látható szárny-motívum. A hátul ülők tágas térben és teljes kényelemben utazhatnak a teljes egészében kárpitozott kabinban, amelynek számos látványos részletmegoldását a kinetikus dizájn alapján alkották meg a formatervezők: jó példa erre az oldalsó panel, amelyen organikusan folytatódik a műszerfalról induló mintavilág. A teljesen új tervezésű hátsó ülések könnyedén, számos konfiguráció szerint beállíthatók, sőt ki is emelhetők az autóból. E megoldás révén a jármű a mindenkori feladathoz szabható – munkához vagy szabadidős tevékenységhez egyaránt. A tanulmányautó kabinjának tér- és minőségérzetét tovább fokozza a kézzel varrott bőr üléskárpitok mutatós szövetbetéteinek kéttónusú színvilága. új, intelligens szolgáltatások A Tourneo Custom tanulmányautó vezetője ugyanazt a magas szintű technológiát élvezheti, amit a Ford személyautók tulajdonosai, hiszen a tanulmányautó számos innovatív szolgáltatást kínál: •ECOnetic Technológiák – a Ford modern, alacsony CO2 kibocsátást biztosító megoldásai, köztük az Auto-Start-Stop rendszerrel és az Intelligens Regeneratív Töltéssel •SYNC hangvezérléses, fedélzeti csatlakozási rendszer – segítségével mobiltelefonok és zenelejátszó eszközök csatlakoztathatók és hangvezérléssel kezelhetők •Vészhelyzeti Asszisztens – a SYNC részét képező új berendezés révén egy baleset után az autóban ülők kapcsolatba léphetnek a segélyszolgálatokkal: a rendszer pontosan megadja az operátornak a jármű helyzetét •Fejlett védelmi rendszer – vezető- és utasoldali, valamint oldal- és függönylégzsákokkal •Tolatókamera – a visszapillantó tükörbe integrálva •Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és Vezetőfigyelmeztető Rendszer – a legmodernebb vezetősegítő rendszerek figyelmeztetik az autóst, ha a jármű akaratlanul kitér a sávból, vagy ha az autóson a kifáradás jelei mutatkoznak A kiemelkedő szolgáltatásokat kínáló technológiák mellett a tervezők az élvezetes menetteljesítményre és az alacsony fogyasztásra is gondoltak: az autót a Ford 2,2 literes Duratorq dízelmotor-családjának továbbfejlesztett, 155 lóerős változata mozgatja. A Tourneo Custom koncepció a Ford új, globális platformjára épül, amely személyautós menetdinamikát, agilis, készséges irányíthatóságot, magas szintű gördülési kényelmet és alacsony zajszintet biztosít. “A személyes célokra is használt haszonjárművek piacának vásárlói ma már magas szintű technológiát, nagy teljesítményt és élvezetes vezethetőséget igényelnek.” - vélekedik Barry Gale, a Ford Európa főmérnöke. “Ez a tanulmányautó világosan megmutatja, milyen komolyan vettük ezeket az elvárásokat, s hogy arra törekedtünk: vásárlóink egy személyautó vezetési élményét élvezhessék.” A Ford haszongépjárművek új generációja A Tourneo Custom tanulmányautó debütálása a Ford haszongépjárművek vadonatúj generációjának megjelenését vezeti be. A teljes termékkínálat még idén bemutatkozik. E fontos termékbevezetési sorozat részeként már maga a Tourneo Custom tanulmány is egy új járműosztály feltűnését harangozza be: az új termékcsalád személyszállítói és egytonnás kisteherautói az európai és egyéb globális piacokon jelennek majd meg, észak-Amerikában azonban nem kerülnek forgalomba. “Vadonatúj személyszállítónk és kisteherautónk küszöbön álló bemutatkozása rendkívül fontos a vállalat számára.” – avat be Gale. “Az új modell rendkívül sok beszédtémát szolgáltat számunkra, és hamarosan újabb részleteket osztunk majd meg a nagyközönséggel.” Az új modellcsalád motorházába az új, 2,2 literes Duratorq TDCi dízelmotorok továbbfejlesztett változatai kerülnek, amelyek 2011-ben tűntek fel először: a Ford kategóriaelső fogyasztási értékeket tűzött ki célul, ezért minden erőforráshoz alapáron jár az Auto-Start-Stop technológia. A vásárlók háromféle, 100,125 és 155 lóerős teljesítmény közül választhatnak. Mindegyik blokkhoz hatfokozatú, manuális kapcsolású váltómű csatlakozik, és az erőforrások az első kerekeket hajtják. A modellcsalád bőséges felépítmény-kínálattal és kétféle tengelytávval (SWB és LWB) érkezik majd. Ugyancsak 2012-ben mutatja be a Ford a nagyobb méretű és nagyobb teherbírású Tranzit-változatokat is. Ezek a modellek a globális piacra készülnek – észak-Amerikát is beleértve –, és hátsókerékhajtással készülnek. “A 2012-es esztendő rendkívül fontos év lesz a Ford számára, hiszen idén kezdjük meg vadonatúj haszonjármű-kínálatunk forgalmazását.” – foglalja össze Odell. “Piacvezető modelljeink híresek használati értékükről és tartósságukról, új termékcsaládunk pedig még magasabb szintre emeli majd e megítélésünket.” További cikkek 82. Genfi Autószalon - Hyundai i30 kombi Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13171 - 13180 |