Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13181 - 13190 |
![]() |
A Stadler Rail jelentkezett a GYSEV motorvonat-beszerzési tenderére |
|
2012. január 05.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. motorvonat beszerzésére kiírt tenderére egy ajánlat érkezett ...
|
![]() |
![]() A kiírás szerint a Közlekedési Operatív Programban (KöZOP) finanszírozott beszerzés négy egyáramnemű regionális villamos motorvonat szállítására, üzembe helyezésére, a kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére, 20 éves időtartamra alkatrész utánpótlás biztosítására szól. A beszerzés becsült értéke áfa nélkül 6 milliárd forint. A tenderre 2012 január 3-áig lehetett jelentkezni. A GYSEV tájékoztatása szerint a beérkezett jelentkezést a következő két hétben megvizsgálják. Amennyiben a jelentkezés a kiírás feltételeinek megfelel, az ajánlattétel benyújtására 30 nap áll a cég rendelkezésére. Tervek szerint eredmény és a szerződéskötés április elején esedékes - közölte a GYSEV az MTI érdeklődésére. A svájci központú vasúti gépjárműgyártó Stadler Rail-csoport a magyar piacon 2005 óta van jelen három leányvállalatán keresztül. A MáV tenderén 30+30 Flirt típusú motorvonat szállítását és karbantartását nyerte el, a szerződést 2006-ban kötötték meg. Az első járművek 2007-ban érkeztek, az utolsó szerelvényt 2010-ben szállították le. Azóta a magyar vasúton átlagos 94 százalékos rendelkezésre állással üzemelnek. A Stadler-csoport több mint 9 milliárd forintot fektetett be eddig Magyarországon. ![]() Azóta a pusztaszabolcsi leányvállalat 2011-ben megbízást nyert el 10 darab Talent motorvonat karbantartására is. Szolnokon 2009-ben alumínium kocsiszekrény hegesztő üzemet hozott létre 6,7 milliárd forint fejlesztés után, az üzem bővítéséről az 2011 júniusában szándéknyilatkozatot írtak alá a várossal. Jelenleg Magyarországon 300 munkavállalónak ad munkát a Stadler cég három leányvállalata, Stadler Trains Magyarország Kft., a Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft. és a Stadler Szolnok Járműgyártó Kft. További cikkek Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Bevetésen a Volkswagen Haszonjárművek a 2012-es Dakar ralin |
|
2012. január 05.
A Dakar rali a világ egyik legkeményebb motor- sport- eseményének számít. Rendkívüli módon ...
|
![]() |
![]() A Volkswagen Haszonjárművek sorozatban harmadszor támogatja tekintélyes flottával ezt a rangos rendezvényt. Mindeközben szélsőséges körülmények között tesztelheti legújabb termékeit. Számos újdonságot tartogat a 2012-es Dakar rali. A starthelyszín immár nem az argentin fővárosban, Buenos Airesben, hanem az ettől mintegy 500 kilométerre délre fekvő tengerparti üdülőhelyen, Mar del Plata városában volt. Másrészt az eddigiekkel ellentétben a rali mezőnye nem keresztben szeli át oda-vissza a földrészt, Argentínába visszaérkezve, hanem Chiléből északi irányban haladva éri el Peru fővárosát, Limát. Továbbá az elmúlt három évben győzedelmeskedő Volkswagen csapat idén nem vesz részt a versenyen, mivel a Motorsport részleg a hivatalosan is bejelentett rali-világbajnokságba való 2013-as beszállásra készül (a Polo R WRC-vel). Egyéb tekintetben azonban nem változott a verseny. A Dakar rendezőségének sorozatban harmadik alkalommal a Volkswagen Haszonjárművek a hivatalos járműbeszállítója. A márka „Hivatalos Szállítóként” 30 Amarokot – köztük az újdonságnak számító automata sebességváltós és rövidfülkés változatokkal –, valamint nyolc Multivan Panamericana modellt állított csatasorba. Ezenkívül a kísérőflotta újdonsága még: egy Crafter 4MOTION az Achleitner összkerékhajtási rendszerével. ![]() Mintegy 250 ezer néző kísérte figyelemmel a startot a Plaza Colon téren Mar del Plata központjában, illetve a környékbeli utcákon, akik lelkesen búcsúztatták a rali mezőnyét és a kísérőjárműveket. A startemelvényen 178 motorkerékpár, 30 quad, 161 autó és 74 kamion gördült át. A Dakar-karaván előtt mintegy 9000 kilométer áll. Az útvonal először Argentínán vezet keresztül, majd a Pampán át eléri az Andokat, innen a 4800 méter magas San-Francisco hágón keresztül a mezőny átjut Chilébe, ahol a Copiapo nevű bányászvárosban a félidőben, január 8-án pihenőnapot tartanak. További cikkek Kevesebbet kell dolgozni ma egy autóért, mint tíz éve újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kína nem támogatja külföldiek új autógyártó beruházásait |
|
2012. január 05.
Kína a felesleges gyártó- kapacitás és a vállalatok magas száma miatt a jövőben nem támogatja ...
|
![]() |
![]() A korábban alapított vegyesvállalatokat nem érinti a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) december végi bejelentése, amely szerint az autógyártást illető külföldi beruházásokat ezen túl nem támogatják. Az iparág "támogatott" kategóriából az "elfogadott" kategóriába való átcsoportosítását az NDRC "a hazai gépjárműgyártás egészséges fejlődésének szükségével" magyarázta. Egy, a Hszinhua hírügynökség által idézett NDRC-hivatalnok a héten úgy fogalmazott, a felesleges gyártókapacitás és az iparági vállalatok magas száma miatt került sor a lépésre. A kelet-ázsiai országban jelenleg a 130-at is meghaladja az autógyártó cégek száma, ez magasabb mint bárhol máshol a világon. Az értékesítés volumene ugyanakkor a Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2011 első tizenegy hónapjában mindössze 2,6 százalékkal nőtt, szemben a 2010-es 34 és a 2009-es 42 százalékos bővüléssel. "A kiigazítás racionális döntés az autóipar fejleményeinek tükrében. Nem jelenti a külföldi beruházások szigorítását, mindössze jobb piaci lehetőségeket és magasabb hozamot biztosító iparágak felé segítjük a külföldi tőkét" - fogalmazott a neve elhallgatását kérő hivatalnok. ![]() További cikkek Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Használt buszokat venne a BKV |
|
2012. január 05.
Használt autóbuszok beszerzésére irányuló keret- megállapodásra írt ki közbeszerzést a BKV, ezek becsült ...
|
![]() |
![]() A BKV honlapján elérhető dokumentáció szerint a BKV 60 "szóló" és 60 csuklós buszt vásárolna a rendelkezésre álló források függvényében, olyanokat, amelyek legfeljebb 10 évesek és maximum 1 millió kilométert futottak, klímásak, alacsonypadlós kivitelűek és legalább Euro 3-as károsanyag-kibocsátási normájú motorral működnek. További elvárás a járművekkel szemben, hogy azok alkalmasak legyen a kerekesszékkel utazók fel- és leszállására, a külön-külön is nyitható ajtók pedig legyenek ellátva beszorulás elleni védelemmel. Az úgynevezett szóló autóbuszok kapacitása legalább 66, a csuklósoké pedig minimum 102 utas legyen, s a szállítónak a hajtáslánc főegységeire 3 hónapos garanciát kell biztosítania. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdai tájékoztatása szerint nem konkrét buszokra írtak ki tendert, hanem egy keretmegállapodást szeretnének kötni a gyártókkal, forgalmazókkal azért, hogy gyorsabban és szabályosan be tudjanak szerezni használt buszokat, ha azokat egy másik európai ország eladja. Hozzátették, hogy Budapest eddig sok jó lehetőségtől elesett hosszú és bonyolult eljárások miatt. ![]() További cikkek új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex Használt Volvo buszokat szerezne be a BKV Az MAN Lion’s City GL jól teljesített az új európai buszrendszer képviseletében Budapesten Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban a BorgWarner |
|
2012. január 05.
Tízéves fennállása alatt kétmillió turbófeltöltőt gyártott Oroszlányban az amerikai BorgWarner, a vállalat ...
|
![]() |
![]() Bogár Attila kifejtette, nemcsak a kapacitás növekszik jelentős mértékben 2015-ig, hanem az alkalmazott technológiák köre is bővülni fog. A vállalatnál az idén a dolgozók létszáma közel nyolcvan fővel emelkedett. A közelmúltban létrehozott új munkakörökben számos mérnököt is alkalmaznak. Ők olyan munkát végeznek, amelynek eddig a németországi gyár volt a helyszíne - ismertette az ügyvezető. A BorgWarner az Audi, a Volkswagen, a Fiat, a GM, a Volvo, a Renault, a PSA csoport és a BMW személyautóiba készít feltöltőket, illetve a Deutz és a Fiat traktorokhoz gyárt turbókat, 70-80 ezer darabot évente. A magyarországi gyár első üzemcsarnokát 2001-ben avatták fel, a fejlődési dinamikára jellemző, hogy évente megduplázták termelésüket. Legutóbb 2007 novemberében adtak át egy új, 4.000 négyzetméteres csarnokot, ezzel az üzem 13.386 négyzetméterre bővült.A BorgWarner magyarországi befektetésének értéke elérte a 25 millió eurót és Oroszlányban a turbógyártó üzletág második legnagyobb gyára jött létre. A vállalat árbevétele 2010-ben meghaladta a 330 millió eurót. ![]() További cikkek Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben Optimistán várják az új évet a német gazdaság meghatározó szereplői öt év múlva milliárdos nyereséget tervez az Opel Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A KDB elutasította a miskolci villamos tender elleni keresetet |
|
2012. január 04.
A 31 villamos szállítására szóló miskolci villamos tendert megtámadó Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles ...
|
![]() |
![]() A miskolci villamosvasút fejlesztési projektnek a legutóbbi járműtendere - amely már a negyedik volt - tavaly májusban indult. A felhívásra öt ajánlat érkezett, amelyek közül az összességében legelőnyösebb, az AnsaldoBreda S.p.A. pályázata lett a nyertes. Három pályázó fellebbezett, és a KDB a magyar Ganz-Skoda Zrt. kérelmének helyt adva tavaly novemberben kimondta, hogy annak pályázata is érvényes. A két másik cég, a mostani panaszos, és a Solaris Bus & Coach S.A. jogorvoslati kérelmét a KDB elutasította. Ezután a bírálai szakaszt újra nyitották. Mielőtt az ajánlatkérők - a Miskolc Megyei Jogú Város önkormányzata, és a Miskolc Város Közlekedési Zrt. - újra értékelték volna az ajánlatokat, hiánypótlást kértek az ajánlattevőktől, a referenciáikkal kapcsolatosan. A Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. azért fordult a KDB-hez, mivel megítélése szerint az ajánlatkérő a hiánypótlási felszólításban módosított az ajánlattételi felhívásban meghatározott referenciákon, úgy hogy azok előnyösebbek legyenek a Ganz-Skoda Zrt.-nek. A Közbeszerzési Döntőbizottság nem találta alaposnak a spanyol cég kifogását, ezért azt elutasította. ![]() További cikkek Elérte a 70 százalékot a 4-es metró készültségi szintje új, takarékos busztípust mutat be a Kravtex Elkészült az ezredik DAF a tajvani összeszerelő-üzemben Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Opel a személyautó eladási ranglista élén |
|
2012. január 04.
Opel személy- gépkocsiból kelt el a legtöbb 2011-ben Magyar- országon.Négyszer jobban nőtt az Opel, mint a piaci átlag.
|
![]() |
![]() A trend a személygépkocsik piacán csekély mértékben ugyan, de pozitív volt a mélypontnak számító 2010-hez képest: 45 ezer fölé emelkedtek az eladások, ami 3.7%-os növekedést jelent. Ehhez képest az Opel magyarországi személyautó eladásai lényegesen jobban, közel 13%-al növekedtek, ami abszolút számokban 5.327 eladott autót jelent (a 2010-es eladás 4.717 volt). Továbbra is az Opel maradt a legnépszerűbb márka a magánvásárlók között. Volumen szempontjából az Astra és a Corsa volt a legfontosabb két Opel modell – mindkettő első helyre került a saját piaci szegmensében, és a Meriva is első volt a kis egyterűek piacán. Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója Opel szempontból kiemelkedőnek ítélte az elmúlt évet: „15 év után került ismét a személyautó eladások élére az Opel! Tudottan nehéz piaci körülmények között tudtuk növelni eladásainkat és piaci részesedésünket miközben érzékelhetően tovább erősödött a márka pozitív megítélése. Ez utóbbi sok tényező együttes hatása: talán a legfontosabb, hogy sikeresek és kedveltek az új Opel modellek. ![]() Az idei várakozásokról Kovács Tamás a következőket mondta: „ A magyar gépjárműpiac – a jelek szerint - túl van a mélyponton. 2012 azonban továbbra is nehéz évnek ígérkezik, kedvezőtlen nemzetközi és hazai gazdasági kilátások közepette. Reálisan arra számítunk, hogy a lassú autópiaci kilábalás folytatódhat, az Opel pedig a pozícióit ezen a lassan növekvő piacon szeretné még tovább javítani!” Opel újdonságokban 2012-ben sem lesz hiány. Az év elején kerül a kereskedésekbe a sportos GTC Astra és az új Zafira Tourer és még az első félévben érkezik az Opel megnövelt hatótávolságú elektromos autója, az Ampera. Emellett rövidesen 195 lóerős turbodízellel bővül az Insignia motorkínálata és rajtra készül a GTC Astrára épülő új OPC modell. A második félévben pedig további három új modellel jelentkezik az Opel. ![]() További cikkek Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige Az új Ford Focus Electric fantasztikus eredményekkel mutatkozik be Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Itt a Kia első sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autója |
|
2012. január 04.
A Kia Motors bemutatta a koreai autóipar első sorozat- gyártású, teljesen elektromos üzemű autóját a Kia Ray EV-t. A károsanyag kibocsátás ...
|
![]() |
![]() A Ray EV egyelőre kizárólag a koreai piacra készül, műszaki alapját a márka 1,0 literes benzinmotorral hajtott kiskategóriás egyterűje, a tavalyi év végén bemutatott Ray adja. A méretek megegyeznek, sőt, a világon először az elektromos kivitel a hagyományos hajtásláncú, belsőégésű motorral hajtott modellekkel közös sorokon készül. A Ray EV elsőkerékhajtású, motorja 50 kW teljesítményű (68 LE) háromfázisú, akkumulátora 16.4 kWh-s, lítium ion polimer szerkezetű. Az akkucsomagot tíz éves élettartamra méretezték és a hátsó ülések alá építették be. A Ray EV 187 kilóval nehezebb benzinmotoros testvérénél, ám mivel a villanymotor legnagyobb forgatónyomatéka (167 Nm, ez 77 százalékkal több az 1,0 literes benzinmotorénál) éppen közvetlenül az elindulás után ébred, az EV különlegesen rugalmas viselkedésű. Ennek alapján nem meglepő, hogy a benzinmotoros Ray-nél rövidebb idő alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (15.9 s), végsebessége 130 km/óra. Szokványos, 220V-os elektromos hálózatból az akkumulátorcsomag hat óra alatt tölthető fel teljesen, gyorstöltéssel azonban 25 perc is elég. ![]() A Ray EV megjelenése kívülről lényegében megegyezik a benzinmotoros kivitelével, négy ponton azonban eltér attól: az autó orrán, a hűtőmaszkban alakították ki a hagyományos hálózati töltő csatlakozóját (a gyorstöltő-csatlakozót a benzinbetöltő nyílás helyére szerelték). Az első ajtókon feliratok hívják fel a figyelmet a Ray EV tiszta működésére (Zero Emissions EV) és különleges 14 colos könnyűfém keréktárcsák csökkentik az autó légellenállását. A Ray EV műszerfalán külön kijelzőn követhető a villanymotor működése, a hatótávolság és az akkumulátor töltöttségi szintje. Az autó navigációs rendszere sem mindennapi: a 7 colos képátlójú kijelzőn a hagyományos navigációs információkon kívül a legközelebbi töltőállomások is megjelennek, és grafikusan megjeleníthető a hatótávolság is. A térképre rajzolt kör mutatja, meddig juthat el az autó az aktuális töltöttséggel. így a vezető könnyen el tudja dönteni, elérhető-e úti célja akkutöltés nélkül, vagy sem. Ma 500 töltőpont működik Koreában, és a tervek szerint ez a szám már 2012 végére, 3100-ra nő. A Ray EV villanymotorjának hatásfoka 93 százalék, ezzel a legjobb a kategóriában. A lítiumion polimeres szerkezetű akkumulátor cellái átlagosan 13 százalékkal kisebbek, energiasűrűségben azonban 15 százalékkal jobbak a versenytársak hasonló szerkezeteinél. A fedélzeti töltőrendszer, a motor váltóáramát előállító inverter, a rendszertranszformátorok és a teljes fedélzeti elektronika agya is jóval fejlettebb a korábbi generációknál. ![]() A Ray EV nagyon csendes, ez olykor gondot jelenthet, hiszen a gyalogosok nem hallják meg a közeledő autót. Az ebből adódó balesetek elkerülésére a Kia a Ray EV-t felszerelte a VESS (Virtual Engine Sound System: mesterséges motorhang) rendszerrel. 20 km/óra alatt ez a szerkezet benzinmotor hangot játszik hangszóróin keresztül, és ugyanezt teszi tolatáskor is. Japánban és az Egyesült államokban már tervezik a mesterséges motorhang törvényi előírását az elektromos autóknál, a Kia pedig már meg is tette az első lépést e rendszerek elterjesztésének irányába. Ray EV alapfelszereltsége gazdag: alapáron jár hozzá a hat légzsák, a menetstabilizáló elektronika (VDC) és az emelkedős elindulásokat segítő féknyomsátartó (HAC). A Kia 2500 Ray EV-t gyárt már 2012-ben, ezek mindegyike kormányzati szervezeteknél és önkormányzatoknál teljesít majd szolgálatot, ezzel is támogatva a Kia kutatásait és a márka elektromos autóinak fejlesztését. ![]() MéRETEK Hosszúság 3593 mm Szélesség 1595 mm Magasság 1700 mm Tengelytáv 2520 mm Saját tömeg 1185 kg HAJTáSLáNC Villanymotor 50 kW (68 LE), 167 Nm AKKUMULáTOR Feszültség 330V (lítium ion polimer) Kapacitás 16.4 kWh Töltési idő 6.0 óra (220V-os hálózatból) / 25 perc (nagyfeszültségű gyorstöltéssel) MENETTELJESTMéNYEK Gyorsulás (0-ról 100 km/órára) 15.9 s Végsebesség 130 km/óra Hatótáv 139 km További cikkek A Ford a Cambridge-i egyetem szakembereivel közösen tervez autókat a csökkentlátók számára Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volkswagen 2018-ig szeretné 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni a termelését |
|
2012. január 04.
A Volkswagen Személyautók márka a „Think Blue. Factory.” program keretein belül összes üzemegysége számára egyértelmű célokat ...
|
![]() |
![]() „Gyáraink növekvő hatékonysága és termelékenysége révén a Volkswagen márka már ma is lényegesen hozzájárul a Csoport 2018-ig kiterjedő stratégiai céljainak teljesítéséhez. Mi azonban még egy lépéssel továbbmegyünk: szeretnénk 2018-ig a termelést minden üzemünkben összesen 25 százalékkal környezetkímélőbbé tenni.” – nyilatkozta Hubert Waltl, a Volkswagen Személyautók márka termelési és logisztikai igazgatója. A 2010-es év értékeihez képest a jövőben jelentősen csökkenteni kell majd a CO2 kibocsátást, a keletkező hulladék mennyiségét, a legyártott járművenként felhasznált energiamennyiséget (MWh), valamint a termelés teljes vízfogyasztását. „A fenntartható és hatékony termelés egyértelmű versenyelőny.” – egészítette ki Prof. Werner Neubauer, a Volkswagen márka igazgatótanácsának alkatrész üzletágért felelős tagja. „A „Think Blue. Factory.” koncepcióval egy olyan egyértelmű stratégiát jelöl ki a Volkswagen márka, amely a világszerte működő gyáraink összes környezetvédelmi intézkedésére kiterjed. Járműveink fenntartható termelésére irányuló nagyszabású célkitűzéseink már a vásárlóink számára is könnyen érthetőek és egyértelműen meghatározottak.” ![]() Néhány héttel ezelőtt a Tennessee állambeli Chattanooga városában létesített új Volkswagen-gyár a világ autógyárai közül elsőként kapott platina LEED-tanúsítványt (Energiagazdálkodási és Környezetvédelmi szempontból élenjáró Kialakítás). A tanúsítvány a fenntartható és környezetkímélő termelés szigorú előírásainak betartását igazolja. További cikkek újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige Porsche Hungaria: 32 százalékos piaci részesedés az idén Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Decemberben 14,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba |
|
2012. január 03.
Decemberben 14,6 százalékkal 3.261-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Magyar- országon,...
|
![]() |
![]() Az összes járművet vizsgálva az új forgalomba helyezések száma decemberben 0,7 százalékkal 5.478-ra emelkedett, 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült. Decemberben 27,5 százalékkal 1.640-re nőtt a forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma 2010 decemberéhez viszonyítva, az év egészében 23,3 százalékkal 11.433-ra emelkedett a számuk. A Datahouse adatai szerint decemberben 13 új buszt helyeztek forgalomba, ez 69,8 százalékos visszaesés 2010 azonos időszakához viszonyítva. 2011 egészében is visszaesést mért az adatszolgáltató társaság, az új buszok száma tavaly 41,1 százalékkal 152-re csökkent. Az új nagyhaszon járművek száma 96 százalékkal nőtt decemberben, 484 darabot helyeztek forgalomba. Az elmúlt tizenkét hónap alatt 81,5 százalékkal 4.317-re emelkedett a számuk. Az új motorkerékpárok száma decemberben 66,7 százalékkal nőtt, 80-at helyeztek forgalomba. 2011 egészében 1.921-re, 15,3 százalékkal esett a számuk 2010-hez viszonyítva. További cikkek újabb „Think Blue.“ kampányt indít a Volkswagen Világszerte növelte eladásait a Volkswagen Haszonjárművek A vágy újabb titokzatos tárgya, a CITROëN DS3 Ultra Prestige Kulcsszavak:
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 13181 - 13190 |