Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13191 - 13200
Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic

Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic

2012. február 22.
A Euro-NCAP törés- tesztjének adatai alapján kijelenthető: az új ötajtós Honda ...
Részletek
A Honda CivicEuro-NCAP töréstesztjének adatai alapján kijelenthető: az új ötajtós Honda Civic az egyik legbiztonságosabb személyautó az európai piacon. A típusnak nemcsak a legmagasabb, ötcsillagos eredményt sikerült elérnie, hanem az Advanced NCAP Award for Safety Innovation elnevezésű díjat is bezsebelte, köszönhetően a CMBS (Collision Mitigation Braking System, magyarul ütközésmérséklő) fékrendszernek, amit az új Civicben is alkalmaz már a Honda.

A Euro-NCAP szabványai alapján végrehajtott töréstesztek során a vezető, az utasok, a gyermekek és a gyalogosok védelmét egyaránt vizsgálják, csakúgy, mint a különféle menetbiztonsági kiegészítők működését. Ez átfogó képet ad a jármű nyújtotta biztonságról, az egyszerű, csillagos osztályozási rendszer pedig könnyen értelmezhető támpontot ad a vásárlóknak. Az új Civic a legmagasabb, ötcsillagos eredményt érte el, akárcsak az összes többi Honda modell, amit a Euro-NCAP – a 2009 februárjában bevezetett, új értékelési rendszer alapján – bevizsgált.

Michiel van Ratingen, a Euro-NCAP főtitkára elmondta: „A Civic 9. generációja minden területen kimagasló pontokat ért el, komoly kihívás elé állítva riválisait. Nagyon jól vizsgáztak a különféle menetbiztonsági segédberendezések is, beleértve az ütközésmérsékelő CMBS fékrendszert.”

Mindemellett a Euro-NCAP illetékesei azt is bejelentették, hogy innovációs díjjal (Advanced NCAP Award for Safety Innovation) tüntetik ki az egyedülálló biztonságot nyújtó CMBS fékrendszert, ami megállapításuk szerint újabb bizonyítéka a Honda által folytatott kutatások hatékonyságának. A Euro-NCAP Advanced díjat az új, áttörő biztonsági fejlesztések elismerésére hozták létre.

Honda CivicAz ütközésmérsékelő fékrendszer (CMBS) egy független, radarok segítségével működő vészfékező rendszer, mellyel elkerülhető, hogy álló vagy azonos irányban haladó járműnek ütközzön az vezető. A berendezés folyamatosan figyeli a környezetet, és veszélyhelyzet esetén azonnal figyelmezteti a sofőrt. A városi környezetben és országúton, illetve autópályán is hatékony rendszer minden sebességtartományban működik. Ha minden európai autóba beszerelnék, a Honda becslései szerint évente 200-250 ezer balesetet lehetne elkerülni az öreg kontinensen.

Az új Civic ötcsillagos eredménye és innovációs díja egyértelműen mutatja a Honda törekvését a minden szempontból tökéletesen biztonságos jármű létrehozására. A tochigi kutatási és fejlesztési központban végrehajtott, eltérő súlyú és méretű járművek közötti törésteszteknek köszönhetően minden eddiginél hatásosabb biztonsági megoldások védik a jármű utasait és a gyalogosokat. A többirányú, jármű és jármű közötti ütközések vizsgálatára létrehozott laboratóriumot 2001-ben adták át, ez volt a világ első ilyen célra épített fedett létesítménye.

Az új Honda Civic biztonsági jellemzői

Menetstabilizáló asszisztens (Vehicle Stability Assist - VSA)

A menetstabilizáló (VSA) segít a vezetőnek, hogy erőteljes gyorsításnál, forszírozott kanyarokban és hirtelen manővereknél is ura maradhasson járművének. A rendszer a kerekek külön-külön fékezésével és a motorteljesítmény szabályozásával garantálja a biztos úttartást minden szituációban.
Fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezet (Advanced Compatibility Engineering™ – ACE™)
A tochigi K+F központban fejlesztett ACE™ karosszériaszerkezet a Honda biztonsági rendszerének alappillére. Garantálja az utasok épségét az ütközések során, s lehetővé teszi, hogy akkor se deformálódjon az utascella, ha nagyobb járművel karambolozik a Civic vezetője. Az ACE™ kocsitestben energiaelnyelő szerkezeti elemek láncolata emészti fel az ütközési energiát, hatékonyan védve az utasteret a frontális balesetek során, s egyidejűleg csökkentve a másik járműre jutó erőhatásokat.

Honda CivicGyalogosvédelem

Az új Civic tervezésekor a gyalogosvédelmi szempontokat is figyelembe vették, így egy esetleges gázolás során sokkal nagyobb a túlélés esélye. A sérülések csökkentése érdekében energiaelnyelő sárvédőket és motorháztető-zsanérokat használtak az autón, a motorháztető pedig immár jóval nagyobb tartományban deformálódhat, ezáltal több erőt képes felemészteni. Szintén a gyalogosok védelmét szolgálják a speciális ablaktörlő karok, melyek nagyobb erőhatásnál letörnek.

Légzsákok és biztonsági övek

Minden Civichez alapáron jár a kiegészítő biztonsági rendszer (Supplemental Restraint System - SRS), melynek részeként utas- és vezetőoldali frontlégzsák, két első oldallégzsák, valamint két – az utastér teljes hosszában felfúvódó – függönylégzsák védi a járműben utazókat. A hárompontos biztonsági övek működését vészhelyzetben azonnal blokkoló (Emergency Locking Retractor - ELR) övfeszítő teszi még hatékonyabbá, illetve az első üléseknél kétfázisú, energiaelnyelő (Energy Absorption - EA) överő-határoló fokozza a biztonságot.

Az ütközésmérsékelő fékrendszer (Collision Mitigation Braking System - CMBS)

A Honda ütközésmérsékelő fékrendszere (CMBS) egy független, radarok segítségével működő vészfékező rendszer, ami 15 km/óra felett folyamatosan pásztázza a jármű előtti 100 méteres távolságot. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy a kocsi akadály felé tart, s vélhetően ütközni is fog vele, három lépésben avatkozik be a rendszer. Elsőként, nagyjából 3 másodperccel az ütközés előtt figyelmeztetés jelenik meg a műszerfalon, és csipogó hang szólal meg, riasztva ezzel a pilótát. Ha a vezető nem cselekszik, második lépésként, körülbelül két másodperccel az ütközés előtt a rendszer háromszor erősen megrántja a biztonsági övet (hátha elaludt, vagy elbambult a sofőr), s közben automatikusan elkezd lassítani a fékrendszer. Amennyiben az ütközés mégis bekövetkezhet, végső mozzanatként az övfeszítő előfeszíti a biztonsági öveket, a fékrendszer pedig még nagyobb fékerőt mozgósít.

Honda CivicA CMBS által megkezdett folyamatok természetesen visszafordíthatók, tehát, ha a veszélyhelyzet megszűnik, az övek meglazulnak, s a figyelmeztető képek, hangok is megszűnnek.















További cikkek


Hogyan felezzük a fogyasztásunkat?
Elektromos Odüsszeia Citroën C-Zeróval
A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén
Kulcsszavak:
 
Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic Magyarország legenergiahatékonyabb autói készen állnak Európa legnagyobb üzemanyag-hatékonysági diákversenyére Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója Nissan JUKE Rally Tribute Concept: Az ikonikus 240Z Kelet-afrikai Rally győzelmének 50. évfordulója Ötcsillagos Euro-NCAP-minősítést szerzett az új ötajtós Honda Civic Mérsékelten emelkedett a cseh vasút utasainak száma Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben Új szabályok lépnek életbe az európai légiközlekedésben A Ford Mustang lehet a Világ Év Autója? A Ford Mustang lehet a Világ Év Autója?
 
Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

Integrált Szerviz Csomag Magyarországon

2012. február 22.
új személy- autókra akár négy éven át ingyenes karban- tartást és javítási garanciát biztosító ...
Részletek
Mercedes-Benzúj személyautókra akár négy éven át ingyenes karbantartást és javítási garanciát biztosító szolgáltatási programot indított Magyarországon a Mercedes-Benz.

A 2012. február 1-jén elindult Integrált Szerviz Csomagnak és a kiegészítő javítási garanciának köszönhetően a gépjármű-tulajdonosok jelentős megtakarítást érhetnek el az üzemeltetési költségek terén, az igazolt gyári karbantartások megléte pedig a személygépjármű továbbértékesítése esetén értéknövelő tényező.

A Mercedes-Benz Hungária Kft. 2012. február 1-jén vezette be Integrált Szerviz Csomag szolgáltatását Magyarországon. Az Integrált Szerviz Csomag azért egyedülálló a hazai piacon, mert négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz. Az Integrált Szerviz Csomag nem egy határozott időtartamra szóló akció, hanem egy olyan értéknövelő alapszolgáltatás, amely tökéletesen illeszkedik a prémium márkához kapcsolódó fogyasztói elvárásokhoz.

„A hozzáértő kezek által elvégzett szakszerű karbantartás, amelyhez kizárólag Mercedes-Benz Eredeti Alkatrészeket és a Daimler AG által jóváhagyott kenő- és segédanyagokat használnak fel, igen komoly érték, amelyet a piac is visszaigazol. Gondoljunk csak a használtjármű-hirdetésekben olvasható «márkaszerviz által vezetett szervizkönyvvel», vagy «leinformálható háttérrel» kifejezésekre, amelyekkel minden esetben az autók magasabb értékére utalnak” – magyarázza Ingo Fröhlich, a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

A Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által elvégzett karbantartások az ügyfelek által igénybe vehető Mobilo szolgáltatások időtartamát is meghosszabbítják, amely bizonyos szolgáltatások esetében így akár 30 év is lehet.

Mercedes-BenzAz újonnan bevezetett Integrált Szerviz Csomag a már eddig is elérhető új Gépkocsi Garanciához kapcsolódó, kiegészítő járműjavítási garanciát is tartalmaz.

Közismert, hogy a Mercedes-Benz járműveket a legkorszerűbb technológiák alkalmazásával, illetve a lehető legmagasabb műszaki követelményeket kielégítő alapanyagok felhasználásával gyártják. Azonban a legnagyobb gondosság ellenére is előfordulhat, hogy valamilyen hiba lép fel a jármű működésében. Amennyiben a hiba a nem megfelelő gyártástechnológiára vagy a felhasznált anyagokra vezethető vissza, az első üzembe helyezéstől számított 24 hónapban – futásteljesítmény korlátozás nélkül – eddig és a jövőben is rendelkezésre állt a Daimler AG által biztosított Mercedes-Benz új Gépkocsi Garancia.

Az Integrált Szerviz Csomaggal együtt bevezetésre kerülő kiegészítő javítási garancia az új Gépkocsi Garancia lejártát követően további 24 hónapig, de legfeljebb összesen 120 000 kilométer futásteljesítményig érvényes, azaz akár a jármű első forgalomba helyezésétől számított negyedik év végéig.

„A kiegészítő javítási garancia igénybevételének elengedhetetlen feltétele a gyártó által előírt karbantartások időben, a Mercedes-Benz felhatalmazott szervizpartnerei által történő elvégeztetése, de ez nem lehet probléma, hiszen az első 4 évben vagy 120 000 kilométerig ezt a Mercedes-Benz Hungária Kft. díjtalanul biztosítja ügyfeleinek.” – mutatott rá Ingo Fröhlich.

Az Integrált Szerviz Csomag és a kiegészítő javítási garancia keretében minden olyan javítás díjmentes, amely nem a kopóalkatrészek (pl. fékbetét, féktárcsa) elhasználódás miatti cseréjét, vagy a gyártó által előírt csereperiódusnál gyakoribb alkatrészcserét érint.

Mercedes-Benz



















További cikkek


Hogyan felezzük a fogyasztásunkat?
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX
Kulcsszavak:
 
A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire Integrált Szerviz Csomag Magyarországon Egységes központi járműtörténeti adatbázis bevezetését szorgalmazza a magyar gépjármű szakma Integrált Szerviz Csomag Magyarországon Tovább drágult a benzin, a gázolaj ára nem változott Integrált Szerviz Csomag Magyarországon Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett A világ legnagyobb vállalatai sorra kötelezik el magukat a zöld autózás mellett
 
A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon

A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon

2012. február 22.
A második „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon a dízel járművek fogyasztásá- nak ...
Részletek
Renault TrucksA második „öKO Szállítás és Logisztika” kiállításon a dízel járművek fogyasztásának csökkentésére kifejlesztett Solutions Optifuel csomagot, valamint az alternatív hajtással működő (elektromos, hibrid és földgázüzemű) járműveinek kínálatát, a Clean Tech választékot mutatja be a Renault Trucks.

A szállítmányozás környezetkímélő megoldásait középpontba állító seregszemlét a 2012. március 27. és 30. között Villepinte-ben megrendezett "A Szállítás és a Logisztika Nemzetközi Hete" rendezvény keretében szervezik meg.

A közúti fuvarozás környezeti kihívásával szemben a Renault Trucks saját fejlesztésű megoldásokat kínál ügyfeleinek járműveik környezetterhelésének csökkentésére. Az ajánlott megoldások között szerepel a hagyományos dízel teherautókhoz ajánlott Optifuel csomag és a Clean Tech védjegy alatt kínált, alternatív energiával működő járműcsalád. E két ajánlat lesz az észak-párizsi Villepinte-ben 2012. március 27. és 30. között megrendezett öKO Szállítás és Logisztika kiállításon a Renault Trucks legfontosabb mondanivalója. A látogatók a 6-os pavilon E22-es standján ismerkedhetnek meg ezekkel a megoldásokkal.

Az érdeklődők interaktív oszlopokon keresztül fedezhetik fel a gyártó Clean Tech kínálatát. Ez a védjegy a 100 százalékig elektromos (Maxity Electrique), a hibrid (Premium Distribution Hybrys Tech) és a földgázüzemű (Premium Distribution GNV) járműveket takarja.

A szalonon a gyártó a Solutions Optifuel csomagot is bemutatja. Ez a csomag tartalmazza az összes olyan eszközt, amelyet a Renault Trucks kínál a fogyasztás csökkentésére. Az egyik ilyen megoldás az Optifuel Programme, amely két egymást kiegészítő részből áll: a gazdaságos vezetési stílus elsajátítására kialakított képzésből (Optifuel Training), valamint a fogyasztás mérésére és kiértékelésére szolgáló programból (Optifuel Infomax).

Renault TrucksA Solutions Optifuel csomagba tartozik továbbá az Optifleet informatikai eszköz, amelyet a Renault Trucks flottakövetésre és flottakezelésre fejlesztett ki. A járművek valós idejű helymeghatározásának és követésének köszönhetően az Optifleet lehetővé teszi, hogy a szállítók növeljék jövedelmezőségüket, miközben csökkentik üzemeltetési költségeiket, és növelik az ügyfelek elégedettségét.






További cikkek


Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben
Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz
Aggódik a jövő miatt az MAN
Kulcsszavak:
 
A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon Új Audi TT - 5,5 tonnával kevesebb üvegházhatású gázt bocsát ki A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon will.i.am népszerűsíti az új Lexus modellt Peugeot modelleket gyártana Indiában a PSA Peugeot Citroen a Tatával Peugeot modelleket gyártana Indiában a PSA Peugeot Citroen a Tatával A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését A Polestar megkezdte az ultramodern Polestar Production Centre gyártólétesítmény építését A Renault Trucks az „ÖKO Szállítás és Logisztika” kiállításon Az autósok többsége elégedett a kgfb biztosítójával
 
Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV

Peugeot 4008 – erőt és stílust ötvöző 4x4 SUV

2012. február 21.
összhangban a Peugeot választék- bővítő és fejlesztési stratégiájával, a 4008 bevezetése Európán ...
Részletek
Peugeot 4008összhangban a Peugeot választékbővítő és fejlesztési stratégiájával, a 4008 bevezetése Európán kívül kezdődik, egy olyan piacon, ahol értékesítésének 70 százalékát várják. Az egyéni és elegáns 4x4-es SUV, a 4008, modern választ ad a terepjárók nagyon fontos kategóriájában.

Nemzetközi bevezetés

A szabadidő-terepjárók nagyon dinamikus világpiacának szívében, a C szegmensben jelentkező 4008 több mint ötven országban lesz kapható. A 2012-es Genfi Szalonon mutatkozik be, majd áprilisban, Európán kívül kezdődik az értékesítése, előbb Oroszországban és Ukrajnában, ezt követően Kínában, Ausztráliában és új Zélandon, végül, májustól kezdve, Európában.

A vevőkre figyelve

A szabadidő-terepjárók világpiaca 2005 óta erősen növekszik, különösen a C és a D szegmensben, ahol négy év alatt Oroszországban csaknem megduplázódott, és Európában megháromszorozódott.
Oroszországban régóta dominálnak a terepjárók, a piac 20 százalékát teszik ki, többségük kompakt SUV. Kínában és Nyugat-Európában a SUV részaránya 10 százalékot ért el, és az ilyen járművek sokféle igényt elégítenek ki. Európában a C és a D szegmens az E szegmens rovására bővül. Kínában a jármű státuszát nézik, nagyra becsülik az egyedi, kompakt, a személyautókhoz hasonlóan környezetkímélő többcélú kocsikat. A 4008-cal a Peugeot folytatja nemzetközi offenzíváját, hogy fiatalos, modern és igényes választékkal nyerjen meg új vevőket a piaci változások közepette.

Sokféle piac, közös jellemzőkkel

Markáns SUV-ként a 4008 robusztus erőt és minden körülmények között megnyilvánuló biztonságot kombinál. állandóan rendelkezésre álló összkerékhajtásával a kötetlen szabadság nyugodt érzését adja, komfortos, kompakt és ügyes járműként ugyanakkor tökéletesen megfelel városi használatra.
Ráadásul elevenséget, aktivitást és maximális eleganciát sugall modern stílusával.

Peugeot 4008A temperamentum, az elegancia és a spontaneitás ötvözésével a 4008 vonzó energiát sugároz, sokféle embert ragadva magával. Erős és összetéveszthetetlen egyénisége, sokoldalú használhatósága és gazdag felszerelése egy nívós terepjárót mutat, amely megfelel a legigényesebb 4x4 SUV vásárlók elvárásainak is.

Komplett terepjáró-választék

új modelljével a Peugeot teljessé teszi terepjáró-választékát. Erős egyéniségével a nemzetközi 4008 egyaránt megfelel azoknak, akiknek már volt terepjárójuk, és azoknak, akik most gondolkoznak a személyautó és az MPV valamilyen alternatíváján, amely a szabadidő örömmel vezethető társa lenne. Európában a célközönség erőt és dinamikát keres, többcélú használatnak megfelelő méretekkel és takarékos fogyasztással. A 4007, a 3008 és a legújabb HYbrid4 változat mellett a 4008 megfelel az erősen bővülő kompakt terepjáró piaci követelményeinek.

A kompakt SUV újszerű felfogása

A 4008 stílusának erőssége a dinamizmus és az esztétika kombinálása. Arányai és vonalai utalnak a szerkezetéből adódó dinamikai kvalitásokra – látszik rajta, hogy közúton és vagány akciók közben is megállja a helyét. Rendezett és letisztult stílusa sportossá és széppé teszi, pozitív energiát és igényességet sugároz, anélkül, hogy arrogáns lenne.

Erős személyiség, nyilvánvalóan Peugeot!

A Peugeot formatervezői a márkára jellemző személyiséget akartak adni a a PSA Csoport és a Mitsubishi partnerségéből született járműnek. Első pillantásra látszik, hogy ez sikerült is nekik, hiszen biztos ízléssel hozták össze az eredeti stílust a Peugeot formai elemeivel, mint a lebegő hűtőmaszk és a macskaszerű fényszóró, benne fénydiódás nappali világítással, illetve a három „karommal” tagolt hátsó lámpa.
A terepes jelleget a hűtőmaszk függőleges tagolása, a karosszéria oldalvédő eleme, az erőteljes kerékív és a nagy keréktárcsák stílusa hangsúlyozza. A gépháztető szinte vízszintes domborulatai és a hátsó lámpákig nyúló karaktervonal jól érvényre juttatja a  4008 erejét és dinamikáját.

Peugeot 4008Igényes és választékos

A Peugeot formatervezőinek aprólékos munkája a pozicionálásához illő klasszikus eleganciával ruházza fel a 4008-at. Külső krómdíszei közül az egyik a lebegő hűtőmaszkot, néhány további pedig az oldalsó légbeömlőket és a csomagtér-ajtó környékét keretezi. Belül finom anyagokat alkalmaztak, a műszerfal és árnyékolója kellemes tapintású, a középkonzolt pedig fekete lakkozás díszíti.

Az utasteret a panoráma-üvegtető fürdeti fényben, gondoskodva a tágasság érzéséről és a kellemes közérzetről, éjszaka pedig a szabályozható belső világítás borostyánszínű fénydiódái teszik meghitté a hangulatot. Az éjjel-nappali háttérvilágítású műszeregység mély, kerek műszerei dinamikus hatásúak és megkönnyítik az információk leolvasását. A multifunkciós képernyő színe borostyán, illetve a berendezéshez illő lehet. A kormánykerék borítása puha műanyag vagy bőr, ott helyezték el a rádió, a sebességrögzítő és a Bluetooth kihangosító kezelőszerveit. A felszerelésből nem hiányzik a kulcs nélküli nyitás és indítás, a 18 colos könnyűfém kerék, az érintőképernyős navigáció és a tolatókamera… - ahogy egy modern klasszis-terepjáróhoz illik.

Optimális felépítés

A 4008 padlóvázát a 4007-től vették át, de lerövidített első-hátsó túlnyúlással (-30 cm hosszúság). Megmaradt a nagy tengelytáv (2.67 m) és nyomtáv (elöl: 1.545, hátul: 1.540 m), így elöl-hátul bőséges férőhely áll az utasok rendelkezésére, és tágas a csomagtartó is (416 dm3 VDA 210, pótkerékkel, illetve 442 dm3 defektjavító készlettel). E jellemzők, a külső méretekkel együtt – 4.34 m hosszú, 1.80 m széles és 1.63 m magas – sokoldalúvá teszik a 4008-at. Kompaktsága fordulékonyságot ígér, utastere ugyanakkor az egyik legnagyobb a szegmensben, így mindennapi használatra ugyanúgy megfelel a jármű, mint kirándulásra vagy családi nyaraláshoz.

4x4 - „igény szerint"

Az elektronikus felügyeletű összkerékhajtás háromféle mód között enged meg választást:
A "2WD" fronthajtás aszfaltra való, ahol nem fenyeget csúszás veszély. Ilyenkor optimális a fogyasztás.
A "4WD" a jármű normál, rendszeres hajtásmódja, a nyomaték elosztását a két tengely között az elektronika vezérli. A tapadástól függetlenül optimális az úttartás. Például állandó 80km/órás sebességnél, száraz úton, a vonóerő 85 százalékát az első kerekek fejtik ki, a hátsók csak erős gyorsításkor, síkos úton jutnak szerephez.
A "LOCK" állandó, rögzített összkerékhajtást ad, nagyobb nyomatékaránnyal a hátsó kerekeken, mint "4WD" módban. Különösen kis sebességnél 50 százalékkal több, maximum 82 százaléknyi nyomaték juthat a hátsó kerekekre, mint automatikus 4WD állásban.

Peugeot 4008Ez az erőátvitel több mint 80 százalékot tesz ki a 4008 értékesítéséből. Bizonyos országokban, például Európában, kizárólag összkerékhajtással lesz kapható a Peugeot új SUV típusa.

A célnak megfelelő, erős motorok választéka

A környezetvédelem, a teljesítmény és az élénkség volt a cél, amikor kiválasztották az egyes piacok igényeihez alkalmazkodó motorok választékát. A modern, nagy teljesítményű, tiszta üzemű benzin- és dízelmotorok mindegyike Euro5-ös vagy Euro4-es, öt- vagy hatfokozatú manuális-, vagy kormányról is vezérelhető automataváltóval.
A fogyasztás csökkentése érdekében a két dízelhez és az 1.6-os benzineshez kapható Stop & Start rendszer, a manuális váltóhoz pedig kapcsolásjelző tartozik a műszerfalon.

Benzines:

1.6 l    86 kW  (115 LE) / 152 Nm    5-fokozatú manuális
2.0 l     113 kW (150 LE) / 198 Nm    5-fokozatú manuális vagy CVT   

HDi dízel:

1.6 l HDi  PEF    84 kW (115LE) / 270 - 280 Nm túltöltéssel, 6-fokozatú manuális
1.8 l HDi  PEF     110 kW (150 LE) / 300 Nm 6-fokozatú manuális

Európába a két HDi dízelmotorral jön a 4008, a többi országban az ott kedvelt motorokkal árusítják.

Az 1.6-os benzines- és HDi dízelmotorral kategóriájának környezetvédelmi rekordját állítja fel a 4008. A HDi 115 LE emissziója 4x2 módban 119 g/km CO2, 4x4-ben 129 g/km, az 1.6-os benzinmotoré pedig 135g g/km, és ezzel nagyon gazdaságos is a 4008, fogyasztása 4x2 hajtással 4.6 l/100 km, 4x4-gyel pedig 4.9 l/100 km, tehát nagyon megfelel például cégautónak is, és épp annyira illik a belvárosba, mint egy szokásos limuzin.

Peugeot 4008Primer biztonság

A 4008 magas fokú primer biztonsága a kiváló úttartásnak és a felszereltségnek köszönhető, különösen a következőknek:
- alapfelszerelés a kipörgésgátlót is tartalmazó ESP,
- országtól és szinttől függően standard vagy opció az automatikus világításkapcsoló, a fényszórómosó, a ködlámpa és a xenonfényszóró.

Szekunder biztonság

Az utasok védelméről erősített övvonalú, gyűrődő zónákkal körülvett karosszéria, két frontlégzsák, egy kormányoszlop-légzsák, két első oldallégzsák és két függönylégzsák, öt darab hárompontos öv és a hátsó-külső helyeken Isofix gyermekülés-csat gondoskodik.
Praktikus és igényes felszerelés

ügyes tárolóhelyek

Elöl középen két pohártartó, tároló rekesz és papírzsebkendő-adagoló van, mellettük USB csatlakozóval és 12 voltos aljzattal. Egy további ilyen a csomagtartóban található. A tágas kesztyűtartóban, amelyet hűt a légkondicionáló, toll- és térképtartót is kialakítottak. Az ajtózsebek másfél literes palack elhelyezését teszik lehetővé, hátul a középső kartámasz két pohártartója és az első ülések támlazsebe, illetve hálója áll rendelkezésre.

Hőmérsékletszabályozás

A 4008 egyzónás, manuális vagy automatikus klímaberendezéséhez pollen- és porszűrő tartozik. Az utóbbi a kesztyűtartót is hűti. A két első ülés elektromos fűtése kétfokozatú, a tetősínekkel opcióként kombinált panoráma-üvegtetőt pedig érintőkapcsolós árnyékolóval látták el. Hozzájárulnak a 4008 dinamizmusához és modernségéhez a sötétre színezett hátsó üvegek is, amelyek javítják az utasok közérzetét és kellemes klímát biztosítanak.

Peugeot 4008Csúcsminőségű audioberendezés és kapcsolatok

A 4008-ban standard MP3-as rádió-CD, a felszereltségi szinttől függően négy vagy hat hangszóróval (köztük két magassugárzó). Négyféle zenei hangulat (Pop, Rock, Beszéd és Könnyed) és háromféle akusztikai környezet (Színpad, Stadion és Surround) beállítására van lehetőség, a szokásos frekvenciaszabályozás mellett.
A zenerajongók csúcsminőségű Rockford Fosgate készülékére tökéletes hangzás, sebességfüggő hangerő-szabályozás és ötféle zenei környezet beállíthatósága jellemző. 710 wattos, nyolccsatornás erősítője kilenc hangszórót szólaltat meg, köztük egy mélynyomót a csomagtérben.
A középkonzoli hatlemezes CD-váltó opció; ha van az autóban navigáció, akkor ennek a helyére kerül egy 30 gigabyte-os merevlemez, amelynek harmada van lefoglalva zenei szervernek. így a "Juke Box" funkció 2,500 zeneszámot tárolhat MP3/WMA formátumban.

Az országtól függően standard vagy opcionális kapcsolati csomag tartalma jack-aljzat és USB csatlakozó a középső kartámaszban, valamint a Bluetooth interfész, amely lehetőséget ad a telefonon vagy egyéb eszközön tárolt zene lejátszására, hangvezérléssel vagy a kormánykerék gombjainak használatával.

érintőképernyős navigátor

A hétcolos, színes érintőképernyős navigáció opció. A térképeket 30 gigabyte-os merevlemezen tárolja, a címen kívül lehet kerestetni közeli érdekes helyet, vagy a múltban felkeresett helyet is. Kapacitásának harmada zenetárolásra van fenntartva. Sok egyéb funkciója között szerepel a CD/DVD lejátszó és a rádió vezérlése, az átlagsebesség és az átlagos, illetve pillanatnyi fogyasztás kiszámítása, a megtett út és a külső hőmérséklet kijelzése.

Parkolóasszisztens és tolatókamera

Kétféle parkolóasszisztens van: csak hátsó, négy érzékelővel, vagy első-hátsó, nyolccal. Az opcionális navigációhoz kapcsolódó tolatókamera automatikusan kapcsol be hátramenetben, és színes képet mutat, jelölve a jármű haladási irányát.

Peugeot 4008Open & Go rendszer

A felszerelési szinttől függően beépített Open & Go rendszer az elektronikus felismerés varázslatával váltja fel a megszokott kulcsot. Ha a zsebben vagy a táskában van az „elektronikus kulcs”, csak beszállunk a kocsiba és indítunk, majd végül a "START STOP" gombbal leállítjuk a motort. Az autó elhagyásakor elegendő egy ajtókilincs vagy ajtógomb megnyomása, és bezáródik a jármű. Ha az autóban felejtik az elektronikus kulcsot, nem zárulnak be az ajtók.  

Személyre szabott autó

Kiváló minőségű anyaguknak köszönhetően a kilincsek és tükörházak fokozzák a nívós eleganciát, és a kifinomultság érzetét keltik. Az utasteret a hangszórók, a szellőzők, a légkondicionáló panel és a műszerek keretével lehet egyénivé tenni. Ez két változatban készül:
- finom tapintású fényes fekete,
- sportos hatású szálcsiszolt alumínium.

High Tech

A "Wi-Fi On Board" drótnélküli Internet kapcsolatot oszt meg az autón belül. Egy további 230V/USB csatlakozóra különféle készülékek köthetők (laptop, MP3, iPhone…). út közben két DVD lejátszó 18 cm-es, 16/9 arányú képernyője szórakoztatja a gyerekeket. Az első fejtámlák rúdjára pedig DVD lejátszó, Netbook, mini-PC vagy iPad akasztható, 13 colos képernyőig.

Szállítás

Egész sor szállítási megoldást fejlesztettek ki a 4008 részére. Van vonóhorog, tetőcsomagtartó, kerékpár- és síléc-tartó, tetődoboz, így jól ki lehet használni az autó adottságait.

Peugeot 4008Védelem

A szálcsiszolt alumínium csomagtartó-perem és az alumínium küszöbléc, háromdimenziós "Peugeot" logóval, elegánsan védelmezi a jármű ajtónyílásait. A padlóra "4008" logóval ellátott velúrszőnyeg kerülhet, a csomagtartóba pedig szőnyeg, vagy bele illő tálca, amely megvédi a kárpit eredeti állapotát. A lökhárítókat átlátszó burkolat óvja a városban oly gyakori karcolódástól és horpadástól.
Védőelemek vannak a kocsi oldalán is, megfelelve a 4008 terepes küllemének.


További cikkek


Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese
Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon
új Peugeot Expert - A megújult kínálatnak köszönhetően kategóriaelső a CO2-kibocsátásban
Kulcsszavak:
 
Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása Globálisan 3 millió elektromos autót adtak el Globálisan 3 millió elektromos autót adtak el Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Németország növeli a gázhajtás részarányát a közlekedésben Elektromos autó villámtöltő Zuglóban Elektromos autó villámtöltő Zuglóban
 
A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról

A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról

2012. február 21.
A kormány azzal bízta meg a Nemzet- gazdasági Minisztérium- ot, valamint a Nemzeti Fejlesztési ...
Részletek
NABIA kormány azzal bízta meg a Nemzetgazdasági Minisztériumot, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy közös előterjesztésben mutassa be a BKV jelenlegi buszparkjának állapotát és összetételét, vizsgálja meg a hazai gyártási kapacitásokat és a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat - válaszolta a nemzetgazdasági tárca hétfőn az MTI kérdéseire.

Annyit tettek hozzá: mivel a folyamat nem zárult le, és a kormány az előterjesztést még nem tárgyalta, a minisztérium nem tud bővebb információt nyújtani. Az MTI azt követően kereste meg a tárcát, hogy az Index  pénteken ismertette a birtokába került minisztériumi jelentést, amely szerint a BKV-nak öt év alatt 838 új buszt kellene beszereznie, a jelenleg 1300 buszt számláló flottából pedig ötszázat azonnal ki kellene vonnia a forgalomból.

A jelentésben az áll: a csere ötéves ütemtervet igényel, így évente átlagosan 160 új buszt kellene vásárolni, ennek 50 százaléka magyar gyártású lehetne. Ezzel kapcsolatban a szaktárca a Kravtexet, a NABI-t, a Rábát és az Inter Tan-kert nevezte meg.

További cikkek

Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz
Sikeres évkezdet a Volkswagen Haszonjárműveknél
Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben
Kulcsszavak:
 
A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról Emelkedtek az üzemanyagárak A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról Egyre többen bíznak a flottakövetőkben Kirándulás Atecába Kirándulás Atecába A kormány az NGM-től és az NFM-től vár előterjesztést a BKV buszparkjának megújításáról Mitsubishi újdonságok a 2012 genfi Autószalonon Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás
 
Közbeszerzési botrány a kínai nagysebességű vonatok körül

Közbeszerzési botrány a kínai nagysebességű vonatok körül

2012. február 21.
A piaci ár sok- szorosából szerelték fel Kínában a nagy- sebességű vonatok egyik típus ...
Részletek
CRH2 vonatA piaci ár sokszorosából szerelték fel Kínában a nagysebességű vonatok egyik típusát, amelyeken csak a mellékhelyiségek kialakítása átszámolva 12 millió forintba került - állítja a Century Weekly kínai magazin.

A Sanghaj-Nanking és a Peking-Tiencsing közt üzemben lévő CRH2 típusú vonatokat, mint a kínai nyelvű folyóirat közölte, a piaci árnál jóval magasabb összegért szerelték fel. állítása igazolására a magazin több mint háromezer egységet tartalmazó beszerzési listát tett közzé.


A dokumentumok szerint csak a mellékhelyiségek kialakítása összesen mintegy 340 ezer jüanba, vagyis 12 millió forintba került. A mosdókagylóért több mint 72 ezer jüant (2,5 millió forint), a színes márvánnyal kirakott tükörért mintegy 13 ezer jüant (450 ezer forint) fizettek, de még a papírtartó is 1.200 jüant (42 ezer forint) tett ki.

A kocsikban lévő székek - a jelentés szerint - darabonként 22-30 ezer jüanba (770.000-egymillió forint), a 15 colos LCD-képernyők 10 ezer jüanba (350 ezer forint) kerültek. - érthető, hogy a környezeti behatásoknak kitett, tűz- és földrengésálló járműveknek a normál vonatokénál többe kerül a felszerelése, de a kifizetett összegek "felháborítóak és teljesen szokatlanok" - írja az esetről hírt adó Beijing Times (Jinghua Shibao). A napilap azt is hozzáteszi: a közbeszerzést ugyan nyíltnak hirdették meg, annak nyíltsága csupán látszat volt.

CRH2 vonatA közlekedési minisztérium a vonatok felszerelésének minden darabját szigorú kötelező vizsgálatokra irányította, a cégeket pedig tanúsítvány megszerzésére kötelezte. így vált lehetővé, hogy az ismert, tapasztalattal rendelkező nagyvállalatok helyett ismeretlen kisvállalatok nyertek a tenderen.

A vasúti minisztérium tavaly már több alkalommal közfelháborodást okozott. Februárban például korrupciós vádakkal őrizetbe vették Liu Csi-csun (Liu Zhijun) korábbi vasúti minisztert és Csang Su-kangot (Zhang Shugang), a minisztérium főmérnökhelyettesét.


A kínai sajtó szerint az egykori miniszter terminusa alatt egymilliárd jüan (35 milliárd forint) kenőpénzt fogadott el, Csangnak pedig 2,8 milliárd dolláros bankszámlája van Amerikában.

További cikkek

Elektromos Odüsszeia Citroën C-Zeróval
Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén
Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz
Kulcsszavak:
 
Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt Milánó elektromos buszhálózatának fejlesztéséhez az ABB adja a hajtóerőt A piac legértékesebb vevői a Toyotához hűségesek A piac legértékesebb vevői a Toyotához hűségesek Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből – A Laurin & Klement LW-tricikli Kevésbé ismert modellek a ŠKODA AUTO 125 éves történetéből – A Laurin & Klement LW-tricikli Közbeszerzési botrány a kínai nagysebességű vonatok körül Szerdától emelkedik az üzemanyagok ára Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt Az állami támogatás növelte az érdeklődést elektromos gépjármű flották iránt
 
A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje

A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje

2012. február 21.
A 82. Genfi Autószalonon öt világ- premierrel jelentkezik a Peugeot - ezek az újdonságok a Peugeot ...
Részletek
Peugeot 208A 82. Genfi Autószalonon öt világpremierrel jelentkezik a Peugeot - ezek az újdonságok a Peugeot termékoffenziájának ütőkártyái 2012-ben.

A legfontosabb a prémium-pozicionálását megszilárdító új 208, míg a márka műszaki és környezetvédelmi vezető szerepét három dízel-elektromos HYbrid4 modell erősíti, a 4008 modell pedig a globalizációs törekvést képviseli. Nagy esemény színhelye lesz a 2012-es Genfi Szalonon a Peugeot 2700 négyzetméteres standja: a kiállításra várt 700 ezer látogató harminc sorozatgyártású modellt és koncepcióautót tekinthet meg, és a 208-nak szentelt területen a márka új ikonjának nem kevesebb mint tízféle változatával köthet ismertséget.

Peugeot 208: újjászületés

Elődeinek történelmi sikere után - több mint 15 millió „200-as" készült harminc év alatt - a 208 egyetlen céllal érkezik a szegmensbe: vissza akarja szerezni a kategória elsőségét Európában. A széles vevőkör megnyerésére és egyesítésére szánt „A9" projekt, azaz a jövőbeli 208 a márka valaha vállalt legmerészebb újításaival hajtja végre a valóságos nemzedéki ugrást.

208, az „újjászületés"


• felépítés újjászületése: kompakt (hossza 3.96 m), könnyű (átlagosan -110 kg a 207-hez képest) és nagyobb utastér,
• stílus újjászületése: új formai jegyek, dinamikus három- és ötajtós karosszéria,
• ergonómia újjászületése: teljesen új elhelyezésű műszerek és kezelőszervek, könnyen használható nagy érintőképernyő és kifinomult belső környezet,
• környezetvédelem újjászületése: hatékony, gazdaságos és erős motorok, kibővített e-HDi választék, először jelenik meg a vadonatúj háromhengeres benzinmotor,
• élmény újjászületése: a márka tudáskincsét tükröző kiváló menettulajdonságok, magas szintű aktív és passzív biztonság, újszerű felszerelés, például parkolóautomata.

Peugeot 208A 208 kereskedelmi bevezetése kora tavasszal lesz; az első teljes évben (2013) világszerte 550 ezer darab értékesítését tervezik.
A 208 mellett két koncepcióautót is leleplez a Peugeot Genfben: az XY Concept és a GTi Concept a márka felfutó trendjét jelzi a szuper-kompakt autók világában.
A háromajtós 208 alapján készült koncepciók erős személyiségi jegyekkel fejezik ki a 208 generációs ugrását: az XY Concept az egyéniséget és kifinomultságot értékelő városlakónak szól, a GTi Concept pedig egy legendát kelt életre. Közös az exkluzív eljárással készült fényezésük, ezenkívül tökéletesen integrált formai és aerodinamikai elemek, valamint gazdagon felszerelt utastér jellemző rájuk.

HYbrid4 technika: a Peugeot innovációja

A márka folytatja választékában a CO2 emisszió csökkentését: a Peugeot modellek emissziós átlaga 129g/km volt 2011-ben, tehát az Európai Bizottság által 2015-re meghatározott 130g/km alatt maradt. A Peugeot környezeti politikájának része a belsőégésű motor folytonos tökéletesítése (méretcsökkentés, e-HDi Stop & Start), aminek jele az új generációt képviselő EB benzinmotor-család (háromhengeres 1.0 és 1.2 literes) megjelenése az új 208-ban.

Nagyon erősen nyilvánul meg a Peugeot innovációs törekvése a dízeleket erősen preferáló európai piacon: a HYbrid4 a világ első dízel-elektromos hibridje. A HYbrid4 hajtáslánc új magaslatokra emeli a környezetkíméletet és a vezetési élményt, de vannak más lényeges erényei is. Az első kerekeket hajtó 2.0 HDi FAP 163 LE dízelmotor és a hátsókat forgató 37 lóerős villanymotor az autózás újszerű lehetőségét tárja fel: az összkerékhajtású jármű összesített teljesítménye 200 LE, zéró emisszióval képes haladni (ZEV - Zero Emissions Vehicle), és fogyasztása 35 százalékkal kisebb, mintha összehasonlítható teljesítményű és méretű belsőégésű motorja lenne.

Peugeot 3008 HYbrid4Genfben három modell demonstrálja a HYbrid4 hajtómű lehetséges alkalmazásait a Peugeot választékában:
• A 3008 HYbrid4 februártól kapható, mint világújdonság,
• a röviddel utána megjelenő 508 RXH szintén dízel-elektromos hibrid, de olyan megkülönböztető presztízs-elemekkel, amelyek összekapcsolják a terepjárók világát a magasabb színvonalú autózás sajátosságaival,
• az 508 HYbrid4 limuzin 2012 nyarától kapható.

4008, a Peugeot új 4X4 SUV típusa

A világpremierjét szintén Genfben tartó 4008 a Peugeot felemelkedését és nemzetközi rangját jelképezi. Sajátos megjelenésével és 4x4-es SUV képességeivel a 4008, amelynek a tervek szerint több mint 70 százalékát Európán kívülre exportálják majd, a kompakt terepjárót keresőknek készül. A PSA Peugeot Citroёn - Mitsubishi együttműködésben készült jármű erős Peugeot személyiséget kapott.

A kiegyensúlyozott formai elemek közül a függőleges tagolású hűtőmaszk a kalandkereső jelleget emeli ki, a küszöbburkolat és a sárvédőívek pedig a védettség érzetét keltik. Utasterét igényes anyagválasztás és gazdag felszerelés értékeli fel, az üveg panorámatető például exkluzív környezetet teremt. A kompakt (hosszúság: 4.34 m) jármű jól manőverezhető, ugyanakkor nagyon sokoldalúvá teszi a variálhatósága, így egyaránt megfelel mindennapi autónak és a szabadidő társának. Európába négyféle motorral (két dízel, két benzines) és kapcsolható összkerékhajtással kerül. Kategóriájának legcsekélyebb CO2 emissziójával a 4008 egy modern SUV, amely bármilyen környezetben gazdaságosan és hatékonyan működhet.

Termékoffenzíva


A Genfben kiállított egyéb Peugeot modellek megmutatják a típusválasztás korszerűsítését és a vevőknek nyújtott előnyöket. Különös figyelmet érdemel az Európában és Kínában sikeresen bevezetett 508, a 3008 és az 5008, a 107, az RCZ sportkupé, valamint az új Partner és Expert világpremierje.
Peugeot 4008



















További cikkek


A Nissan merész új világa Genfben
A Suzuki a 82. Genfi Autószalonon
Genfi Autószalon 2012 - A Mitsubishi Motors bemutatja az Outlander új generációját
Kulcsszavak:
 
A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje Dögös tanulmány – Kia Provo A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje A fogyatékosok szélesebb köre válhat jogosulttá autóvásárlási támogatásra A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője A Volkswagen ID. lesz a fenntartható mobilitás úttörője Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen A Peugeot a 82. Genfi Autószalonon - Az új 208 világpremierje Design Hét a Hegyvidék Bevásárlóközpontban
 
Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén

Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén

2012. február 21.
ötven százalékos esély sincs arra, hogy az idén sikerül eladni a Cseh ...
Részletek
CSAötven százalékos esély sincs arra, hogy az idén sikerül eladni a Cseh Légitársaságot (CSA) - állítja Miroslav Dvorák, a Cesky Aeroholding vezérigazgatója.

Az E15 prágai gazdasági napilap hétfői kiadásában megjelent interjúban ugyanakkor Dvorák úgy vélekedett: a cseh nemzeti légitársaságot nem kellene eladni, a CSA közös társaságot hozhatna létre az aeroholdinggal, mint stratégiai befektetővel.




"Európában ma gyakorlatilag minden légitársaság eladó. A kínálat hatalmas, de komoly vevőket nem látok a piacon" - jelentette ki Dvorák. A Cesky Aeroholding az állam tulajdonában van, s fokozatosan átveszi az ugyancsak állami tulajdonú CSA leánytársaságait, köztük a Letiste Prahat, amely fővárosi Ruzyne repülőteret üzemelteti. Ezt megelőzően azonban teljesítenie kell a versenyhivatal mintegy 20 feltételét. Dvorak szerint ugyanebben az időben magát a CSA-t is átvehetné az aeroholding. A CSA leányvállalatainak összpontosítását az aeroholdingban az érintettek egyrészt költségmegtakarítással magyarázzák, másrészt pedig azzal, hogy a CSA csődje esetén a nyereséges leányvállatok megmaradnának az állam tulajdonában.

A CSA részesedése a prágai repülőtér forgalmában jelenleg mintegy 36 százalék, míg öt éve (2007) még 50 százalék volt. A restrukturalizáció befejezése után ez a részesedés 25 százalékra csökken. A repülőtér számára a CSA forgalma nagyon fontos. "Számunkra nagy pozitívum, hogy a CSA 2009-ben nem ment csődbe" - jegyezte meg Dvorák.

CSAAz Európai Bizottság továbbra is vizsgálja azt a 2,5 milliárd koronás hitelt, amelyet 2009-ben nyújtott a CSA-nak az Osinek állami társaság. Felmerült ugyanis a gyanú, hogy ez a hitel a szabályok szerint meg nem engedett állami támogatás volt. Dvorák úgy véli: ha a CSA-nak vissza kellene fizetnie ezt a pénzt, a légitársaság csődbe menne. Egyelőre nem tudni, mikor dönt a bizottság ebben az ügyben.






További cikkek


Veszteséggel zárta az évet a lengyel légitársaság
A Ryanair egymillió eurót költ reklámra, feljelenti a Wizz Air-t
A Lufthansa rekord utasszámot ért el Magyarországon
Kulcsszavak:
 
Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun Különleges MINI egy különleges alkalomra Különleges MINI egy különleges alkalomra Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén A Dunlop abroncsok sikeresen teljesítettek az idei 24 órás Le Mans versenyen Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén A NAV közzétette a novemberben elszámolható üzemanyagárakat Valószínűleg nem sikerül eladni a CSA légitársaságot az idén Szándéknyilatkozat Magyarország és Burgenland közlekedési kapcsolatainak fejlesztéséről
 
Elindult a Dekorobogó nyereményjáték

Elindult a Dekorobogó nyereményjáték

2012. február 21.
Szeretnél nyerni egy saját Honda robogót a saját dizájnoddal? Akkor indulj el Te is a Honda Dekor ...
Részletek
HondaSzeretnél nyerni egy saját Honda robogót a saját dizájnoddal? Akkor indulj el Te is a Honda Dekorobogó nyereményjátékunkon, ahol két Honda Vision 50 és számos más Hondás ajándék vár gazdára.

Bár a tavasz még várat magára, de aki kedvet érez egy kis játékhoz, kreativitásának felélesztéséhez, az a napsugarakkal együtt egy új Vision50-es robogó nyergében vághat neki az új szezonnak!
Részleteket az alkalmazásban: https://apps.facebook.com/dekorobogo/ és a honlapunkon találnak az érdeklődők ( www.motor.honda.hu ).





További cikkek

A Nissan különleges ajánlata készleten lévő modellekre
Hogyan felezzük a fogyasztásunkat?
A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra
Kulcsszavak:
 
A Škoda rekordévet zárt 2014-ben A Škoda rekordévet zárt 2014-ben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben Elindult a Dekorobogó nyereményjáték Autókereskedők új részekkel csak a Discovery Channel műsorán A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása Csaknem egyharmaddal visszaesett a Skoda autók eladása
 
Golf Blue-e-Motion tesztek Brüsszelben

Golf Blue-e-Motion tesztek Brüsszelben

2012. február 21.
A Volkswagen a németországi teszt- programok sikeres lezárását követően nemzet ...
Részletek
Volkswagen Golf Blue-e-MotionA Volkswagen a németországi tesztprogramok sikeres lezárását követően nemzetközivé bővítette a Golf Blue-e-Motion flotta tesztjeit, s Ausztria után ezúttal Belgiumon a sor.

Mint Dr. Rudolf Krebs, a Volkswagen Csoport elektromos hajtásrendszerek terén kinevezett főmegbízottja kiemelte: „A belgiumi flottakísérlet újabb mérföldkő ezirányú fejlesztéseink útján, mivel itt jellegzetes nagyvárosi környezetben gyűjthetünk értékes tapasztalatokat a Golf Blue-e-Motion üzeméről.“

A próbák során három-három Golf Blue-e-Motion áll szolgálatba az Accenture tanácsadó -, valamint a Colruyt kiskereskedelmi cégnél, míg a további példányokat az AKKA Technologies, a Coca Cola GmbH, az Európai Bizottság, illetve a márka belga importőre teszteli. Az összesen tíz jármű közül hét a „mymove“ közös autómegosztó rendszerrel (Car Sharing System) áll forgalomba, amely mindvégig optimális kihasználást biztosít.

Erik Halskov, az Európai Bizottság infrastrukturális és logisztikai mobilitás-üzemi és -szolgáltatási részlegének vezetője szerint: „A kísérleti autók járműparkunk részeként állnak majd az Európai Bizottság tisztségviselőinek rendelkezésére. A részvétel e flottakísérletben azért is különösen értékes számunkra, mivel a politikai perspektívák így racionálisan egészíthetők ki gyakorlati tapasztalatokkal is.“

Volkswagen Golf Blue-e-MotionA Golf Blue-e-Motion feltöltése speciális töltő-boxok segítségével kényelmesen a tesztelő cég telephelyén vagy akár a járművezetők otthoni garázsaiban is történhet. A fontos információk lehívására – mint például az akkumulátor töltöttségi szintje, a fogyasztási adatok – illetve a töltési folyamat és a légkondicionáló berendezés távvezérlésére külön iPhone App áll rendelkezésre. A Volkswagen a 80 jármű részvételével lezajlott németországi kísérletei sikeres lezárását követően 2012-ben nemzetközi szintre bővítette a Golf Blue-e-Motion flotta tesztjeit.



Ennek keretében január óta 15 autó Ausztriában fut, míg 10 példányt Belgiumban, illetve további flottákat Franciaországban és az Amerikai Egyesült államokban kíván teszteltetni.

További cikkek

A Nissan különleges ajánlata készleten lévő modellekre
50 éves a Volvo Amazon kombi
Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese
Kulcsszavak:
 
A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét A BMW Group stabil értékesítési növekedéssel zárta 2020 harmadik negyedévét Reality Road:merész mutatvány két keréken egy Volvo FH-val Reality Road:merész mutatvány két keréken egy Volvo FH-val A Dunlop Genfben mutatta be 4 BTCC versenyabroncsát A Dunlop Genfben mutatta be 4 BTCC versenyabroncsát Golf Blue-e-Motion tesztek Brüsszelben A vadonatúj Qashqai elnyerte a Diesel Car magazin „Év autója" díját A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye A biztonságos közlekedés a MOL Motoros Family szívügye
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 13191 - 13200