Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13201 - 13210 |
Magyar fejlesztésű, elektromos hajtású busz |
||
2012. február 21.
A Coulomb-bus fantázianevű elektromos autóbusz menetpróba közben ...
|
A Coulomb-bus fantázianevű elektromos autóbusz menetpróba közben, az Inter Tan-ker Zrt. debreceni telephelyén. A cég kifejlesztett és legyártott egy olyan elektromos hajtásláncot - amely az egybeépített motort, váltót és főtengelyt jelenti -, amit beépített egy prototípusba. A 8 méter hosszú, 21-23 ülőhelyes midibusz 1-2 órás töltés után 4-8 órát tud közlekedni, 60-100 kilométert megtéve. További cikkek Sikeres évkezdet a Volkswagen Haszonjárműveknél Az „év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben Aggódik a jövő miatt az MAN Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Szerdától emelkedik az üzemanyagok ára |
||
2012. február 20.
Emeli bruttó 2 forinttal a gázolaj és 4 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagy- kereskedelmi árát ...
|
Emeli bruttó 2 forinttal a gázolaj és 4 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát szerdán a Mol Nyrt. - értesült piaci forrásokból az MTI hétfőn. A mostani emeléssel a gázolaj átlagára 436 forintra, benziné pedig 425 forintra nő. A Mol egy hete bruttó 3 forinttal emelte a gázolaj és 2 forinttal a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát. Az autósok 20-25 forintos árkülönbséget is tapasztalhatnak a kutaknál. További cikkek Nem túl derűlátó a Renault életet menthet majd a Ford B-MAX Oroszlán járt a legkisebbeknél Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az „Év európai szerelője” a DAF-nál 2012-ben |
||
2012. február 20.
A DAF Rinze Louwsmának, a holland Cosmo Bolsward dolgozójának ítélte oda 2012-ben ...
|
A DAF Rinze Louwsmának, a holland Cosmo Bolsward dolgozójának ítélte oda 2012-ben az „év európai szerelője” címet. A tíz feladatból álló európai döntőre a DAF Trucks eindhoveni központjában került sor. A díjat Johan Drenth, a DAF Trucks N.V. vevőszolgálati igazgatója adta át. Az európai döntőbe bejutott szerelőknek négy elméleti és hat gyakorlati feladat során kellett bemutatniuk tudásukat: a motor, az elektronikai rendszerek és a hajtáslánc különböző meghibásodásaira kellett megoldást találniuk. „A DAF azért indította el az „év európai szerelője” versenyét, hogy felhívja a figyelmet arra, milyen fontosak a szakmailag magasan képzett szerelők a szervizekben” – mondta Johan Drenth. „Alapvető, hogy elismerjük ennek a szakmának a rangját. A modern teherautók csúcstechnológiával ellátott, bonyolult berendezések, csak széleskörű, alapos műszaki tudás birtokában lehet hozzálátni a javításukhoz. Emellett a szerelő a DAF-márkaszerviz „névjegykártyája” is, aki fontos szerepet játszik abban, hogy az ügyfél elégedetten távozzon. A lényeg, hogy a szolgáltatás minden apró részletében tökéletes legyen.” „év európai szerelője” a DAF-nál A DAF márkaképviseletei Európa egész területéről nevezhetik dolgozóikat az „év európai szerelője” versenyre. Elvileg összesen négyezer DAF-szerelő rendelkezik olyan minősítéssel, hogy indulhasson a címért. A verseny két fordulóból áll. Az első évben az egyes országok jelöltjei versenyeznek az országos elsőségért. A rákövetkező évben az országos nyertesek találkoznak egymással az európai döntőben. További cikkek Sikeres évkezdet a Volkswagen Haszonjárműveknél A DAF a vontató-kategóriában első Európában A DAF új, könnyű kettős tengelye Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Hogyan felezzük a fogyasztásunkat? |
||
2012. február 20.
Miért alakítsam át gázüzeműre az autóm? Tényleg biztonságos ez a módszer? Nem fog ...
|
Miért alakítsam át gázüzeműre az autóm? Tényleg biztonságos ez a módszer? Nem fog csökkenni az autó teljesítménye? Ezek miatt sokan el sem játszanak a gondolatal, milyen lehet az élet egy gázüzemű autóval. A biztonságosságot érintő félelmek természetesen teljesen alaptalanok, ezrével mászkálnak gázos autók országszerte de felrobbant gázos autókról nem szólnak a hírek. Többszörösen túlbiztosított megoldásokkal működnek az átalakított modellek. Csak a Műszaki Biztonsági Főfelügyelet engedélyével működő szervizekben végezhetnek átalakítást. A gáztartály fala 3-4 mm edzett acél, ellenben a benzines autók műanyagtartályával. A szivárgást biztonsági szelepek akadályozzák meg. Mivel a tartály a pótkerék helyére kerül, ezért még egy esetleges karambol sem tud kárt okozni a rendszerben. Teljesítményben alig érzékelhető a változás, bár a gáz alacsonyabb fűtőértéke miatt a teljesítmény tíz százalékkal kisebb. A fogyasztás ezért általában 8-15 százalékkal nagyobb. Ezt a pluszt bőven kárpótolja a jóval barátságosabb ár és a kevesebb szennyezőanyag. Míg a benzin ára jelenleg 410-420 Ft/liter között szóródik kúttól függően, a dízelről már nem is beszélve, addig az LPG 220-230 Ft/liter. így a fogyasztásra költött költség mintegy 60%-ára csökken le. összegezve a teljesítménycsökkenés minimális, viszont éves szinten egy átlagos 20 000 km futásteljesítménnyel és 8 literes benzinfogyasztással számolva a megtakarítás: kb. 270 000 Ft. 10 év futás alatt egy új autó árát meg tudjuk spórolni egy LPG rendszerrel. „Tapasztalataink a Porsche csoport által forgalmazott Skodák átalakításával (gyári gáz szett) kezdődött és az óta több típusnál szereztünk tapasztalatokat. így joggal állíthatom, hogy ezeket az egyedi átalakításokat gyorsan és jó minőségben építjük be a hozzánk forduló környezettudatos gépjármű tulajdonosok számára.” – mondta Szabó József a Duna Autó Zrt gázüzemű átalakításért felelős szervizvezetője. A Duna Autó Zrt-nél óbudán a Zay utca 24. szám alatt végeznek gázüzemű átalakítást. Az átalakítás márkafüggetlen, minden modellt át tudnak alakítani. További cikkek Elektromos Odüsszeia Citroën C-Zeróval A Nissan LEAF a Europcar-ral lép be a rövidtávú bérautó piacra Bemutatkozik a Becker Tranzit 50 Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Veszteséggel zárta az évet a lengyel légitársaság |
||
2012. február 20.
A LOT lengyel légitársaság 34,4 millió euró veszteséggel zárta a tavalyi ...
|
A LOT lengyel légitársaság 34,4 millió euró veszteséggel zárta a tavalyi évet, de 2010-hez képest 4,1 millió euróval javított eredményén, és több év után visszaszerezte vezető piaci szerepét a varsói repülőtéren - írta csütörtökön a Rzeczpospolita című napilap. Az eredményt elsősorban az üzemanyagok drágulása és a zloty év végi gyengülése befolyásolta. Marcin Piróg, a társaság elnöke a 2012. évi operatív (repülésből származó) nyereséget 12,3 millió euróra becsülte. Kiemelte, hogy az elődje által elkezdett átszervezés 2010-12 között várhatóan 178 millió euróval javítja a vállalat eredményét. A költséggazdálkodásnak köszönhetően a LOT 74,4 százalékra növelte tavaly a járatok telítettségét, az utasok száma pedig 4,63 millióra emelkedett. Egy év alatt 85 százalékra javult a járatok pontossága, 9 százalékponttal növekedve. Piróg szerint a társaság stratégiájában fontos szerepet játszik a távoli útvonalak fejlesztése, amelyekről például a magyar és a spanyol légitársaság lemondott. Az eredmények további javításához már hozzájárul a májusban megnyíló pekingi járat. További cikkek A Ryanair egymillió eurót költ reklámra, feljelenti a Wizz Air-t A Lufthansa rekord utasszámot ért el Magyarországon Nem pótolhatatlan a Malév Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Merhet egy dizájner álmodni? |
||
2012. február 20.
A Ford B-MAX az élő példa, hogy igen! A dizárjnerek meg- álmodták, a tervező- mérnökök pedig nem ...
|
A Ford B-MAX az élő példa, hogy igen! A dizárjnerek megálmodták, a tervezőmérnökök pedig nem kis kreativitásról tanúbizonyságot téve megvalósították az új Ford B-MAX Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerét amelynek leleményes zsanérozású első ajtaja és a középső oszlopot is magában rejtő hátsó tolóajtaja révén utolérhetetlenül egyszerű a bejutás az ajtóba. A forradalmian új megoldás megvalósításához az kellett, hogy a formatervezők és a mérnökök az első vázlatoktól kezdve a sorozatgyártásra kész B-MAX megalkotásáig mindvégig minden korábbinál intenzívebben együttműködjenek. Ennek eredményeként az Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszer segítségével terjedelmes tárgyak is könnyedén bepakolhatók az autóba, egyben a gyerekek beültetését is könnyebbé válik, a a rendszer ráadásul mindemellett kiváló ütközésvédelmet biztosít! A Ford új ajtórendszert mutat be, amely páratlanul egyszerűvé teszi a bejutást a vadonatúj B-MAX modellbe. A Ford Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszerének lényege, hogy a középső ajtóoszlopot az ajtókba integrálja, így a MAV mindkét oldalán 1,5 méter széles nyílás tárható fel, ami a hétköznapok során rendkívüli mértékben könnyíti meg az utas- és csomagtér használatát. A legtöbb autó hátsó ajtaja feleekkora nyílást tár fel. Az Opel Meriva hátul zsanérozott ajtaja kevesebb mint 0,7 méter széles ajtónyílást tesz szabaddá. “Az ehhez hasonló ajtórendszerek évek óta a dizájnerek vágyálmai közt szerepelnek.” – árulja el Stefan Lamm, a Ford Európa külső dizájnért felelős formatervezője. “A koncepció alapötlete tulajdonképpen a formatervezői vázlatokból született, amikor egy stílusos és rugalmasan használható autó terveit vázoltuk fel. Azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy teljesen átformáljuk a kisautókról alkotott képet. Az autósokat új meg új kihívások elé állítja a városi közlekedés, mi pedig újfajta megoldást akartunk nyújtani.” – teszi hozzá. A koncepció kidolgozása során a tervezőcsapat napokon át tanulmányozta az autósok hétköznapi rutinját – amikor bevásárolni mentek, vagy iskola után beültették gyerekeiket a kocsiba –, hogy pontosan megértsék, mire és hogyan használnak a vásárlók manapság egy kompakt autót. A tervezők ezután nekiláthattak egy, az igényeknek minden szempontból megfelelő, biztonságos és praktikus autó megalkotásának. Olyan, nagy szilárdságú acélból készült karosszériaszerkezetet alakítottak ki, amelynek középső oszlopát közvetlenül az ajtóba építették be; a kocsitest szilárdsága így megmaradt, és kiváló törésbiztonságot kínál, különösen oldalirányú ütközések esetén. A kocsitest és az ajtók fontos részegységei a hagyományos acélnál ötször erősebb, ultranagy szilárdságú acélból készülnek, így a mérnökök a súly gyarapodása nélkül alakíthattak ki extrém erős és merev karosszériaszerkezetet. A tervezési folyamat minden szakaszában alaposan tesztelték és elemezték a szerkezeteket. Három év alatt több mint 1000 részletes számítógépes szimulációt végeztek, hogy a lehető legjobb oldalütközés-védelmet biztosíthassák; minden szimuláció 24 órát vett igénybe, és akkora számítógépes kapacitást kötött le, ami megfelel nyolc csúcs-PC együttes teljesítményének. Mindezt természetesen valós töréstesztek követték, köztük 50 oldalütközési teszttel. “Olyan karosszériaszerkezetet terveztünk, amely az új ajtókialakítás minden előnye mellett is szilárd, merev és könnyű marad.” – avat be Darren Palmer, a Ford Európa termékfejlesztés-minőségi igazgatója. “A szilárd, stabil kocsitest kiváló hatással van az autó viselkedésére. A B-MAX felépítménye olyan merev, mint a legújabb Fiestáé, és a vezetése is ugyanolyan élvezetes lesz.” A B-MAX utasterének kialakítása révén a lehető leginkább kiaknázhatók az Egyszerű Bejutást Biztosító Ajtórendszer előnyei. Az első utasülés és a hátsó ülések síkba dönthetők, így tágas és kényelmesen rakodható csomagtér alakítható ki, amelyben a kerékpároktól a lapra szerelt bútorokig bármi könnyedén befér. “Az új ajtószerkezet lehetővé teszi az igazán terjedelmes, akár 2,3 méternél hosszabb tárgyak berakodását is az oldalajtókon keresztül.” - magyarázza Ernst Reim, a Ford Európa vezető utastéri formatervezője. “így már egyszerű lesz egy nagy bevásárlás a bútoráruházban, vagy egy kellemes nap a tengerparton, hiszen az autóba akár egy szörfdeszka is kényelmesen befér.” A vadonatúj Ford B-MAX a jövő hónapban mutatkozik be a Genfi Autószalonon, s az autó európai forgalmazása még idén megkezdődik, a hazai márkakereskedésekbe várhatóan nyár végén érkezik. További cikkek A Ford B-MAX a Mobil Világkonferencián A 2012-es Genfi Autószalonon a Honda NSX tanulmány és az európai CR-V prototípus áll majd a Honda standjának központi helyén Invitálás Nissan módra Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Az Amarok a 2012-es „OFF ROAD Award” nyertese |
||
2012. február 20.
újabb olvasói szavazáson idén februárban a Volkswagen Amarok, ezúttal a müncheni ...
|
újabb olvasói szavazáson diadalmaskodott idén februárban a Volkswagen Amarok, ezúttal a müncheni székhelyű, német „OFF ROAD” magazin olvasói vélték úgy, hogy a Volkswagen Haszonjárművek Amarok sorozata az éve legjobb pick-upja. Az „OFF ROAD Award 2012“ választás során a pick-upok kategóriájára leadott, mintegy 57 ezer szavazat 24,1 százaléka, azaz közel negyede a Volkswagen Amarok sorozatára érkezett be. A díjat Christian Wattenberg, az Amarok és a T-modellsorozat termékmarketing-igazgatója vette át. A 12 kategóriában összesen 143 modell közül választhattak az olvasók, míg az Amarok 15 vetélytársa között diadalmaskodott a pick-upok mezőnyében. A különleges járművek kategóriájának második helyét a Volkswagen T5 Rockton szerezte meg. Az Amarok háromféle motorváltozatban szerepel a palettán. A common-rail közvetlen befecskendezéssel működő, erőteljes 2.0 TDI manuális sebességváltóval 90 kW/122 LE, míg a még erősebb Biturbo 120 kW/163 LE teljesítményt produkál. A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt változat 132 kilowattot (180 LE) kínál. A korszerű, és rendkívül gazdaságos automata váltóművel azonban nemcsak e 17 többlet lóerő, hanem 20 newtonméterrel magasabb maximális forgatónyomaték, 3,2 tonnára felminősített vontatható össztömeg, s opcióként a BlueMotion Technology csomag is rendelkezésre áll. Utóbbit számos fejlett gazdaságosságnövelő megoldása – köztük az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start-Stop System) – révén mindössze 7,6 literes átlagfogyasztás jellemzi. A három hajtásrendszer választékában az állandó és a kapcsolható összkerékhajtás, valamint a hátsókerék-hajtás szerepel. Az Amarok háromféle felszereltségi változatban készül, Magyarországon duplafülkés kivitelben rendelhető, a választékot bővíti a „Trendline” és a kimondottan igényes „Highline” felszereltségi szint. Az Amarok modelleket átfogó aktív és passzív biztonság jellemzi, a vezető- és az utasoldali első légzsákon túl például fej-mellkas oldallégzsákok, illetve a szériafelszereltségét gazdagító elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) révén. Az Amarok modellek 6.990.080 Ft alapártól szerepelnek a kínálatban. További cikkek Sikeres évkezdet a Volkswagen Haszonjárműveknél A 2012-es Genfi Autószalonon kerül sor a Mazda TAKERI koncepció Európai premierjére Két Opel világpremier a 2012-es Genfi Autószalonon Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
A Maruti Suzuki több mint tízmillió autót adott el Indiában |
||
2012. február 20.
A piacvezető Maruti Suzuki India Ltd. átlépte a tízmilliós határt Indiában.
|
A piacvezető Maruti Suzuki India Ltd. eddigi autóértékesítéseivel átlépte a tízmilliós határt Indiában. Az ország autógyártói közül eddig egyedül a Maruti Suzuki érte el ezt a mérföldkövet. A tízmilliomodik jármű, egy vörös Swift Vxi február 9-én reggel hagyta el a manesari gyár területét Coimbatore városa irányába. A vállalat 1983 decemberében gyártotta le első autóját, és Indiában 2006 februárjára elérte az ötmilliós összesített eladási számot. Ezzel a teljesítménnyel a második ötmilliós hazai eladási kontingenshez már csak hat év kellett. Míg két évtizeden keresztül a Maruti 800 és az Omni volt az eladások motorja, az utóbbi bő hét évben az Alto vált a legkeresettebb autóvá Indiában. Az elmúlt években emellett a WagonR és a Swift sikere is hozzájárult a tízmilliós szám eléréséhez. Shinzo Nakanishi, a Maruti Suzuki India Ltd. vezérigazgatója megköszönte a vásárlóknak a vállalat legújabb eredményét: „Az elmúlt két évtizedben a Maruti Suzuki sikertörténete szorosan összefonódik India sikertörténetével. India folyamatosan növekszik és változik, a Maruti Suzuki pedig mindvégig képes volt ezeknek a változó igényeknek megfelelni. Arra törekszünk, hogy továbbra is az indiai autópiac éllovasai közé tartozzunk. Szeretnék köszönetet mondani munkatársainknak, kereskedőinknek, beszállítóinknak elkötelezettségükért és támogatásukért.” SX4 Jubileumi Széria A tízmilliomodik autó sorozatgyártásának alkalmából rendezett ünnepségen a Maruti Suzuki bemutatta az SX4 szedán „Jubileumi Szériáját”. Az „exkluzív fehér” SX4 ünnepi matricázást és festést kapott. Az autó belsejét új kárpitozás, krómbevonatú kilincsek és szellőzőnyílások, VTN-fóliázással díszített kartámasz, valamint „Jubileumi Széria” szőnyegek és párnák díszítik. További cikkek A Peterbilt 587-es és 210-es modellje nyerte el az Amerikai „év teherautója” címet Sláger a Kia az oroszoknál Az új CITROëN Berlingo és Jumpy Multispace Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Elektromos Odüsszeia Citroën C-Zeróval |
||
2012. február 19.
Február 11-én, szombaton Strasbourg- -ból világ körüli útra indult két francia fiatalember ...
|
Február 11-én, szombaton Strasbourg-ból világ körüli útra indult két francia fiatalember, Antonin Guy és Xavier Degon, mégpedig egy Citroën C-Zeróval. Expedíciójuk az „Elektromos Odüsszeia” nevet viseli. 80 évvel az André Citroën által szervezett Sárga Expedíció után tehát a márka ismét komoly technológiai próbatételre vállalkozik: a fiatalok 8 hónap alatt 17 országon utaznak keresztül és összesen 25000 km-t tesznek meg a C-Zeróval. Ez idő alatt az autót több mint 300-szor kell majd tölteni, amiben szándékaik szerint elsősorban a helyi lakosok segítségére számítanak. A CITROëN regionális igazgatója, Nicole Ithier adta át CITROëN C-ZERO kulcsait a két utazónak. Az igazgatónő felidézte a szinte napra pontosan 80 éve, 1912. február 12-én sikerrel zárult Sárga Expedíciót, amely szintén a márka merészségének és kalandvágyának gyümölcse volt, majd jó utat kívánt a két fiatal mérnöknek. A világ körüli út célja természetesen az, hogy megismertesse az elektromos autózás lehetőségeit és előnyeit a nagyközönséggel. Az első két állomás Belgium és Hollandia, ahol már számos helyi lakos ajánlotta fel – a www.electric-odyssey.com honlapon – lakása elektromos hálózatát az autó újratöltéséhez. A CITROëN a Facebookon folyamatos tájékoztatást ad az expedíció előrehaladtáról. További cikkek BMW R 80 G/S – Egy legenda születése Semmisnek nyilvánította a bíróság a pécsi buszok eladását Két évig a Főtaxi szállítja a közmédia munkatársait Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Ingyenes akkumulátorvizsgáló állomásokat nyitott a Bárdi Autó |
||
2012. február 19.
Budapesten két helyen, Miskolcon, Győrben, Budaörsön, Debrecen- ben, Pécsett és Békés ...
|
Budapesten két helyen, Miskolcon, Győrben, Budaörsön, Debrecenben, Pécsett és Békéscsabán a vizsgálat mellett tanácsadással is várják az autósokat. A hideg időnek köszönhetően az autótulajdonosok gyakran szembesülnek a nem megfelelően karbantartott vagy kiöregedett akkumulátorok által okozott kellemetlenségekkel. A Bárdi Autó Zrt. ezt felismerve az országban 8 helyen nyitott ingyenes akkumulátorvizsgáló állomásokat. A korszerű, Bosch BAT 131 elnevezésű rendszerrel üzemelő központok Budapesten két helyen (VIII. kerületi központ, IV. kerület), Miskolcon, Győrben, Budaörsön, Debrecenben, Pécsett és Békéscsabán, a Bárdi Autó kirendeltségek területén várják a vásárlókat. Bárdi Viktor, a vállalat kereskedelmi igazgatója a megfelelő karbantartás fontosságát hangsúlyozta: „Télen mintegy megháromszorozódik az akkumulátorhibák száma, aminek oka a hideg mellett a megfelelő karbantartás és ellenőrzés hiánya. A Bárdi Autó fontosnak tartja, hogy lehetőségeihez mérten segítse a hazai autósokat, ezért nyitottuk meg díjtalan vizsgálóállomásainkat, ahol szakembereink percek alatt képesek átvizsgálni az akkumulátorokat és értékes karbantartási tanácsokkal is ellátják az érdeklődőket. A vizsgálatokhoz a legkorszerűbb, Bosch rendszereket használjuk, hogy minél pontosabban szűrhessük ki a megbízhatatlanná vált erőforrásokat. Az átvizsgálás az akkumulátor kiszerelése nélkül történik, és az eredményekről nyomtatott jegyzőkönyvet kapnak a tulajdonosok” – nyilatkozta az igazgató. A vizsgálóállomások a következő címeken és nyitvatartási idővel várják az érdeklődőket: • Budapest, központ – cím: 1089 Budapest, Orczy út 46., nyitvatartás: H-P: 7-19, Szo: 8-13 • Budapest IV. kerület – cím: 1048 Budapest, óceánárok u. 29., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Békéscsaba – cím: 5600 Békéscsaba, Szarvasi út 72., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Budaörs – cím: 2040 Budaörs, Vasút u. 3., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Debrecen – cím: 4031 Debrecen, Széchenyi út 70., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Győr – cím: 9025 Győr, Csipkegyári út. 6., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Miskolc – cím: 3529 Miskolc, Repülőtéri út 8/c.; nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 • Pécs – cím: 7626 Pécs, Farkas István u. 2., nyitvatartás: H-P: 7.30-17.30, Szo: 8-13 További cikkek Vegyes vállalatot alapít a Suzuki Gyártásra kész a vadonatúj Ford B-MAX Rekordot rekordra halmoz a škoda Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 13201 - 13210 |