Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 141 - 150
A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek

A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek

2022. február 15.
A vártnál jobb üzleti eredményeket ért el 2021-ben a Mercedes-Benz csoport a német járműgyártó társaság pénteken közölt előzetes adatai szerint.
Részletek

A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek

A társaság az első számú üzletágában, a luxusautók és kishaszongépjárművek gyártásában (Mercedes-Benz Cars & Vans) 14 milliárd euró (5100 milliárd forint) üzemi eredményt (EBIT) ért el. Ez az egy évvel korábbi 6,8 milliárd euró bő kétszerese - emelte ki a Handelsblatt című német üzleti lap.
   
Az árbevétel-arányos nyereségmutató minden korábbinál nagyobb, 12,7 százalék volt, szemben a vállalat előrejelzésében szereplő 10-12 százalékkal.
   
A negyedik negyedévben a félvezetők folyamatos ellátási nehézségei ellenére 15 százalék volt az árbevétel-arányos nyereségmutató. Ez a társaság közleménye szerint az "árképzésnek, a jó termékösszetételnek és a használt autók kedvező teljesítményének" tulajdonítható.
    
"Továbbra is teljes sebességgel hajtjuk végre stratégiánkat, a világ legértékesebb luxusautó-márkájaként a teljesen elektromos, szoftvervezérelt jövő felé tartunk" - idézte a cég közleménye Ola Källenius igazgatótanácsi elnököt.
   
A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek

A svéd szakember 2019 nyarán, hivatali idejének kezdetén még sokkolta a befektetőket egy sor profitfigyelmeztetéssel, újabban viszont rendszeresen felülmúlja az előrejelzéseit - kommentálta az adatokat a Handelsblatt.
   
Kifejtették: az adatok azt jelzik, hogy a Mercedes-Benz csoport számára a dízelbotránynak nagyrészt vége, a koronavírus-járvány operatív szempontból már nem jelent problémát, a félvezetőhiány pedig ugyan az eladások csökkenésével jár, de emeli az értékesítési árakat, vagyis a Mercedes minden eddiginél többet kérhet a gyártmányaiért, nem utolsósorban a korlátozott kínálat miatt.
   
Jól teljesített 2021-ben a másik fő üzletág, a mobilitási szolgáltatásokkal - köztük a BMW-vel közösen üzemeltetett Share Now autómegosztóval - és finanszírozási szolgáltatásokkal foglalkozó Mercedes-Benz Mobility is, amely 3,4 milliárd euró üzleti eredményt ért el. Ez ugyancsak bő kétszeres növekedés az előző évi 1,6 milliárdhoz képest - mutatott rá a Handelsblatt.
   
A Kecskeméten autógyárat működtető társaság tavaly leválasztotta és a frankfurti tőzsdére vitte teherautógyártó üzletágát (Daimler Truck), február elején pedig bejelentette, hogy Daimler helyett Mercedes-Benz csoport néven működik tovább.
   
Pénteki közleményük szerint a 2021-es eredmények részleteit február 24-én ismertetik, üzleti jelentésüket pedig március 11-én mutatják be.
Kulcsszavak: jármű kereskedelem, mercedes-benz, Mercedes-Benz Group
 
A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek Növelte profitját a Mazda Májusban nőtt a forgalomba helyezett autók száma Európában Májusban nőtt a forgalomba helyezett autók száma Európában A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek Igazi favorit lett a vevőknél az Opel Mokka A vártnál jobban sikerült 2021 a Mercedes-Benznek Európában is kapható lesz az Edge
 
Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

2022. február 15.
Mintegy négyszáz plug-in hibrid Peugeot-val erősíti járműparkját a Gendarmerie Nationale. Nem ezek lesznek az első új generációs Peugeot-k a csendőrség kötelékében.
Részletek



Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

A Peugeot régi beszállítója a Francia Belügyminisztériumnak. Ez a hagyományos kapcsolat új szintre lépett, amikor a rendőrség és a csendőrség 2020 végén jelentős mennyiségben vásárolt az oroszlános márkától: a két szervezet összesen 1263 darab Peugeot 5008-as szabadidőjárműre adott rendelést.

A szerződés szerint 48 hónapon keresztül (2022 novemberéig) történik az átadás, a crossovereket 130 lóerős benzinmotorral, két üléssoros kialakítással rendelték meg. Ezeken a megkülönböztető jelzésekkel ellátott gépkocsikon kívül számos civil gépkocsival is bővítették a hatóságok járműparkját, most pedig egy új közbeszerzés keretében Peugeot 3008-asok csatlakoznak a meglévő crossoverek mellé.

A választást ugyanazokkal az értékekkel indokolta a minisztérium, amelyek a polgári vásárlók körében is népszerűvé teszik a márkát: megbízhatóság, teljesítmény és értéktartás dolgában egyaránt a legmagasabb színvonalat képviselik a Peugeot típusai.  

Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

A mostani vásárlást az teszi különlegessé, hogy ezúttal a népszerű modell plug-in hybrid változatait fogják felmatricázni és fényhidakkal felszerelni. A döntést nem csupán a hálózatról tölthető hibrid technológiával együtt járó, rendkívül kedvező üzemanyag-költségek, és nem is a járőrözés során gyakran praktikus, teljesen csendes üzemre való képesség indokolta.

Az is szerepet játszott a választásban, hogy a francia belügyi tárca egyre nagyobb hangsúlyt fektet járműparkjának károsanyag-kibocsátásra, és ehhez a villamosítás jelenti a leginkább kézenfekvő megoldást.

A hatóságok a Peugeot 3008 Hybrid elsőkerék-hajtású, 225 lóerős, nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt kivitelét rendelték meg. A modell 13,2 kWh kapacitású akkumulátorával a hivatalos mérések szerint képes akár 56 kilométert is megtenni tisztán elektromos üzemben, norma szerinti átlagfogyasztása 1,4 liter/100km. A nagy motorteljesítmény alkalmassá teszi a Peugeot-kat arra, hogy beavatkozó járműként teljesítsenek szolgálatot.

Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

Ez a 395 autó egyelőre a csendőrséghez került, ám várhatóan a francia rendőrség számára is rendelnek a plug-in hibrid szabadidőjárművekből, méghozzá már 2022 elején.

A francia rendőrségen és csendőrségen kívül más nemzetek rendfenntartó szervei is előszeretettel vásárolnak Peugeot-kat. A római körgyűrűn például 2014-ben tűntek fel az első hibrid rendőrautók: a speciális kivitelű Peugeot 508 RXH Stradale sok szempontból a modern Peugeot 3008 Hybrid elődjének volt tekinthető.

Emelt hasmagassága és nagyteljesítményű hajtáslánca révén tetszőleges környezetben bevethető volt, az autópályától a földutakig, minimális üzemanyag-fogyasztása miatt nem terhelte meg a rendőrség költségvetését, kényelme és biztonsága pedig optimális munkakörnyezetet biztosított a rendőröknek.

Angliában 2015 és 2020 között több mint 5000 Peugeot állt szolgálatba a rendőrségnél, illetve a tűzoltóságnál. A brit hatóságok a márka teljes palettáját igénybe veszik, a furgonoktól (Partner, Expert és Boxer) a személyautókon (208, 308 és 308 SW) át a szabadidőjárművekig (3008 és 5008).

Hibrid Peugeot-k csendőr egyenruhában

A flotta legizgalmasabb példányai azonban az elektromos e-208-asok, amelyekből már 2020 őszén több mint 80 darab szolgált Nagy-Britanniában. A Peugeot és a brit rendőrség jó kapcsolatára jellemző, hogy a Covid-időszakban ingyenesen extra kölcsönautókat bocsátottak a szervezet rendelkezésére, hogy a rendőrök el tudják látni megnövekedett feladataikat.  

Kulcsszavak: 508 RXH, Peugeot, Peugeot 3008, plug-in hibrid
 
Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója Peugeot-ból készült el a világ legkisebb lakóautója Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Több zöld rendszámot adtak ki tavaly Magyarországon, mint 2018 előtt összesen Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Visszatér Le Mans-ba a Peugeot Visszatér Le Mans-ba a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot
 
Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

2022. február 15.
Az egyik legfontosabb trend jelenleg az autóiparban az elektromobilitás, amely egyre inkább a Bosch meghatározó üzleti területévé válik.
Részletek

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A vállalat 2021-ben mintegy 700 millió eurót, összességében pedig már ötmilliárd eurót költött az elektromobilitással és üzemanyagcellákkal kapcsolatos fejlesztésekre. Az elektromobilitással összefüggésben az elmúlt években Magyarországon is folyamatosak voltak a fejlesztések és a beruházások. „Célunk, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén” – mondta Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban. A vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt miskolci, maklári és hatvani telephelyein.

Budapesten fejlesztik az e-mobiltást jövőjét

„Az elektromobilitás terén egyetlen más vállalatnak sincs a Bosch csoportéhoz hasonló széles körű kínálata: az eBike-tól az építőipari munkagépekig, a szilícium-karbid chiptől a teljesen integrált e-tengelyig terjed a vállalat portfóliója” – hangsúlyozta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ e-mobilitásért felelős vezetője. Az autózás területén a Bosch a legkisebb városi autótól egészen a nagyméretű tehergépjárművekig nyújt elektromos megoldásokat.


Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A magyarországi Bosch csoport, és különösen a Budapesti Fejlesztési Központ egyre hangsúlyosabb szerepet játszik az elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztések területén. A vállalat budapesti telephelyén a mild hibridektől (48 V-os, rásegítéses rendszer) a teljesen elektromos autókig az elektromos hajtáslánc szinte összes komponensét fejlesztik, beleértve többek között az elektromos motorok és inverterek komponenseit, az energiamenedzsment rendszereket, valamint a töltőelektronikát is.

A Bosch a tisztán akkumulátoros technológia mellett élen jár az üzemanyagcellás hajtásrendszer-technológiát érintő fejlesztésekben is. A Bosch csoportnál a Budapesti Fejlesztési Központban is foglalkoznak az üzemanyagcellás rendszerek komponenseinek fejlesztésével, itt többek között az üzemanyagcella feltöltő kompresszorának az elektronikáját és mechanikáját fejlesztik.

Csak Budapesten a vállalat háromezer munkatársa dolgozik a jövő autóipari technológiáin, ebből többszáz mérnök kifejezetten az elektromobilitással összefüggő fejlesztésekkel foglalkozik. A vállalat most épülő, új campusa az elektromobilitáshoz és az autonóm járművekhez köthető kutatás-fejlesztések újabb fontos helyszíne lesz. Olyan innovációs központ, amely többek között a magyar mérnökök tudását és ötleteit felkarolva járul hozzá a még biztonságosabb és fenntartható, zöld mobilitás megteremtéséhez. Az új létesítmény várhatóan 2022 második félévében nyitja meg kapuit.

Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

Új kapacitások és gyártási tevékenység

A Bosch Magyarországon az ipari és az akadémiai szféra aktív együttműködésével folytatja fejlesztéseit, szorosan összekapcsolva az egyetemi alkalmazott kutatást és az ipari fejlesztéseket. A vállalatcsoport 2021-ben több fontos, elektromobilitáshoz kapcsolódó fejlesztési projekten dolgozott. A miskolci Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. és a Miskolci Egyetem közös projektjében olyan új gyártási eljárás és alkatrész született, amely komoly előrelépést jelent a jövő gépjárműveinek megalkotásában. A motorok hűtéséhez fejlesztett műszaki megoldások nemcsak technológiai előrelépést jelentenek, hanem a projekt eredményeként a konzorcium tagjainál új, az elektromobilitáshoz kapcsolódó kutatás-fejlesztési kapacitások, kompetenciák is létrejöttek.

A vállalat miskolci autóipari telephelye a K+F tevékenység mellett fontos gyártóközpontja is a Bosch elektromobilitási törekvéseinek. A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. újgenerációs termékei, például a fékrásegítő motor, illetve a menetstabilizátor a hibrid és elektromos meghajtású járművek nélkülözhetetlen alkatrészei. Az autóipari komponensek mellett a gyár fontos terméke az eBike-okhoz készülő elektromos hajtás is, amelyhez az akkumulátorokat a cégcsoport másik miskolci üzeme, a Robert Bosch Power Tool Kft. fejleszti és gyártja.


Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch

A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. ettől az évtől további e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészek, például új generációs inverterek gyártását tervezi. A Robert Bosch Automotive Steering Kft. pedig összesen 70 ezer négyzetméter termelési és logisztikai területet, valamint egy integrált, modern szolgáltatóközpontot és irodai területet is kialakít Makláron. Ennek köszönhetően a jövő kormányműveit gyártják Makláron, hiszen az autóipar átalakulásával egyre nagyobb igény van az elektromos kormánymű-rendszerekre. Amellett, hogy környezetbarát az elektromos kormánymű technológiája, jól együttműködik a különböző asszisztensrendszerekkel az automatizált vezetés egyik kulcselemeként.

Cél a szén-dioxid-mentes közlekedés

A Bosch K+F tevékenységének fókuszában az elektromobilitás, a hidrogén és a mesterséges intelligencia alapú fejlesztések állnak, amelyek hozzájárulnak a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentéséhez és a klímavédelmi célok eléréséhez. A Bosch arra készül, hogy az elektromos járművek iránti kereslet világszerte nő. A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka már elektromos lesz. A vállalat nyitott valamennyi jövőbeni erőátviteli technológia irányába, folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokat is, és elkötelezett támogatója a nulla károsanyag-kibocsátású járművezetésnek.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, fejlesztés, Hatvan, Robert Bosch Automotive
 
A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal A Ford megkönnyíti, hogy vezetés közben is kapcsolatban maradjunk barátainkkal, családunkkal Magyarországon is rákapcsolt az elektromobilitásra a Bosch A Hyundai megkezdi a hidrogén üzemanyaggal működő üzemanyag- cellás járművek sorozatgyártását Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán Az ABB támogatja a töltési infrastruktúra nagyobb mértékű átjárhatóságát az elektromos buszok és teherautók piacán Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás Áder János: közös érdek, hogy fellendüljön az elektromobilitás További támogatásokra számíthatnak az elektromos járművek vásárlói További támogatásokra számíthatnak az elektromos járművek vásárlói
 
A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

2022. február 10.
A világ tizedik legnagyobb autógyártója, a Nissan Motor az Egyesült Államokat kivéve minden piacon leállítja a belsőégésű motorok fejlesztését, és kizárólag elektromos járművekre koncentrál – jelentette a Nikkei Asia. A Nissan az első nagy japán gyártó, amely bejelentette a váltást.
Részletek

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel


A világ tizedik legnagyobb autógyártója, a Nissan Motor az Egyesült Államokat kivéve minden piacon leállítja a belsőégésű motorok fejlesztését, és kizárólag elektromos járművekre koncentrál – jelentette a Nikkei Asia. A Nissan az első nagy japán gyártó, amely bejelentette a váltást.

A japán óriás a szigorodó kibocsátási normák, a megváltozott szabályozási környezet miatt határozta el a lépést. Az EU-ban 2025-ben lépnek életbe az Euro7-es kibocsátási normák, ami jelentősen megnöveli a belsőégésű motorok gyártási költségét.

Az ázsiai piacra (a cég legnagyobb piaca Kína, Japán pedig a harmadik az USA után) sem fejlesztenek több belsőégésű motort, de a hibrid meghajtásokat még készítenek.

A Nissan viszonylag olcsó ötajtós kompakt elektromos autója, a LEAF a világon a második legnagyobb példányszámban eladott villanyautó, csak a Tesla Modell 3 előzi meg.

A piackutató cégek számítása szerint 2033-ban a világon értékesített új elektromos járművek száma már húsz százalékkal meghaladhatja a hagyományos motorokkal szerelt autók eladását - í­rja a 444.hu.

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel

A Nissan is leáll a belsőégésűekkel
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, nissan
 
A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala A 2021-es Cadillac Escalade-ben debütál a világ első autós LG P OLED műszerfala Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Az Audi Hungaria felkészül az e-motorgyártásra Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP Közös erővel fejleszti a jövő „internetes autóját” a SEAT, a SAMSUNG és az SAP A Nissan is leáll a belsőégésűekkel Ausztriában minden hatodik kilométert elektromos közlekedési eszközzel tesznek meg Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa Az NNG olyat tett Japánban, amire még nem volt példa
 
A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

2022. február 09.
Több tényező is akadályozza az elektromos autók térnyerését a K&H friss felmérése szerint, a válaszadók főként a magas árat, a kevés töltőhelyet, az alacsony hatótávolságot, a drága szervizelést és a lassú töltést említették.
Részletek

 A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A K&H keddi közleményében felidézte: az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal. Ebben az időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, benzinesekből és dízelesekből ugyanakkor több mint 4,6 millió. Magyarországon 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők tavaly a harmadik negyedévben, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.
   
A K&H biztos jövő index szerint a 30-59 éves magyar válaszadók 78 százaléka véli úgy, hogy túl drágák az elektromos autók, az egy évvel korábbi felmérésben viszont még 85 százalék mondta ugyanezt.
   
Hetven százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága, 63 százalékuk úgy véli, hogy nincs elég hely, ahol tölteni lehetne az autókat, 62 százalékuk pedig úgy látja, hogy drága az elektromos autók javíttatása, szervizelése.
   
 A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését

A megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye pedig, hogy nincs megfelelő szervizháttér, ettől a nők jobban tartanak.
   
Sokkal többen lettek, akik az elektromos autók elhasznált akkumulátorait környezetszennyezőnek tartják, 2021 negyedik negyedévében 47 százalékos volt az arányuk, míg egy évvel korábban csak 37 százalék volt ezen a véleményen.
   
A megkérdezettek 43 százaléka úgy látja, hogy a mostani helyzetben a tisztán elektromos autónál jobb választás egy konnektorról tölthető hibrid, amelynek van saját belső égésű motorja, ezáltal nincs hatótávprobléma, és a tankolás is megoldható pár perc alatt.
Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem
 
A magas ár, a kevés töltőhely és az alacsony hatótáv akadályozza az elektromos autók térnyerését A Tesla egy új típussal üzenne hadat a nagy német gyártóknak Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése Magyarországon elindult a ŠKODA SCALA Perfect értékesítése A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok Kedvező változást hozhatnak az autópiacon az adólevonási jog érvényesítésére vonatkozóan várható új szabályok A Model X hozhat áttörést a Teslának A Model X hozhat áttörést a Teslának
 
A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására

A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására

2022. február 09.
A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos modelljei hosszabb hatótávolságot, gyorsabb tölthetőséget és alacsonyabb költségeket kínálnak majd, miközben új mércét állítanak a biztonság és a fenntarthatóság terén.
Részletek

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

Ezen célkitűzések megvalósítása érdekében a Volvo Cars az elkövetkező évek során 10 milliárd svéd korona értékű beruházással készíti fel torslandai üzemét ezeknek az új generációs, tisztán elektromos típusoknak a gyártására.

A tervezett beruházások keretében a vállalat számos új, fenntarthatóbb technológiát és gyártási folyamatot vezet be az üzemben. Többek között új mega casting öntéstechnológiával állítják elő az alumínium karosszériaelemeket, új akkumulátor összeszerelő üzemet létesítenek, valamint teljes körűen felújítják a fényező és végösszeszerelő műhelyeket.

A beruházás kapcsolódik ahhoz a közelmúltban tett bejelentéshez, amelynek értelmében a Volvo Cars és az akkumulátor-cellákat gyártó, piacvezető Northvolt együttesen 30 milliárd svéd korona értékű beruházással teremti meg az új generációs, tisztán elektromos Volvo gépkocsikba szánt, kiváló minőségű, egyedi kialakítású akkumulátor fejlesztésének és gyártásának a feltételeit.

Mindkét beruházási terv közelebb viszi a Volvo Cars vállalatot azon céljának a megvalósításához, hogy 2030-ra 100%-ban elektromos járműveket gyártson, valamint megerősíti a vállalat hosszú távú elköteleződését Göteborg felé.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

„Ezekkel a beruházásokkal fontos lépést teszünk a vállalat tisztán elektromos jövője felé, és előkészítjük a még fejlettebb, még jobb elektromos Volvók érkezését.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Torslanda a Volvo Cars legnagyobb üzeme. Kulcsszerepet szánunk a létesítménynek a vállalat folyamatos átalakulásában, amelynek eredményeként 2030-ra tisztán elektromos járművek gyártójává válunk.”

Az új generációs elektromos Volvo modellek alumínium karosszériaelemeinek mega casting öntési technológiával történő gyártása a legnagyobb jelentőségű, legizgalmasabb változás, amely a beruházási csomag eredményeként valósul meg. A mega casting eljárás számos előnyt jelent a jármű teljes élettartamára vetített fenntarthatósági, költség- és teljesítménymutatók terén; a Volvo Cars az autóiparban az elsők között készül alkalmazni ezt a technológiát.

Azáltal, hogy a padlólemez főbb idomait egyetlen alumínium elemként öntik ki, csökkenthető az össztömeg, ami takarékosabbá teszi a járműveket, és ezáltal növeli azok elektromos hatótávolságát. A technológia másik előnye, hogy a Volvo tervezői optimálisan használhatják ki az utas- és csomagteret, ami összességében praktikusabbá és sokoldalúbbá teszi a járműveket.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

A mega casting eljárással emellett csökkenthető a gyártási folyamat komplexitása. Ez pedig költségmegtakarítást eredményez az anyaghasználat és a logisztika terén, csökkentve a gyártás, valamint a beszállítói lánc összesített környezeti lábnyomát.

A fényezőműhelyek felújítása keretében új gépeket telepítenek, és új eljárásokat vezetnek be, amelyekkel a várakozások szerint tovább csökkenthető a fényezőműhely energiafelhasználása, illetve károsanyag-kibocsátása.

Az új akkumulátor összeszerelő üzemben építik össze az akkumulátor cellákat és modulokat a gépkocsi padlószerkezetével, míg az összeszerelő üzem felújításával már az új generációs, tisztán elektromos járművek gyártására készül fel Torslanda. Új „házasítási pontot” hoznak például létre, ahol a karosszéria felső része először találkozik a padlólemezzel.

A logisztikai területeket szintén felújítják, javítva az anyagmozgást, és optimalizálva az áruk és alkatrészek beszállítását az üzembe. A vállalat emellett a gyárhoz kapcsolódó létesítményeket – pihenőterületeket, öltözőket és irodákat – is felújítja, így biztosítva még kedvezőbb munkakörnyezetet minden alkalmazott számára.

 A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl  az új elektromos típusok gyártására

„Nagyszerű nap a mai a torslandai üzem számára, hiszen ezzel a beruházási csomaggal felkészítjük a létesítményt a jövőre.” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars fejlesztésért és tevékenységekért felelős igazgatója. „Vállalatunk jövője tisztán elektromos, ám ehhez a gyártóüzem számos pontját meg kell újítanunk, így gondoskodva arról, hogy Torslandában a jövőben is a legkiválóbb minőségű prémium elektromos járművek készülhessenek.”

Az évente 300 000 gépkocsi gyártására képes Torslanda a Volvo Cars egyik legrégebb óta működő gyártóüzeme. A gyárat 1964 áprilisában nyitotta meg VI. Gusztáv Adolf svéd király; hosszú időn át ez volt Svédország legtöbb alkalmazottat foglalkoztató munkahelye. A torslandai üzem jelenleg három műszakban termel, és mintegy 6500 embernek ad munkát.

Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, svédország, volvo
 
Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között Az új Volvo XC60 fényképezőgéppé vált a Pulitzer-díjas fotográfus kezei között Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására Kapacitásbővítés egy székesfehérvári autóipari beszállítónál A Volvo 10 milliárd svéd korona értékű beruházást eszközöl az új elektromos típusok gyártására Járműfejlesztést is oktat a győri egyetem Az Audi Hungaria sikeresen zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet Az Audi Hungaria sikeresen zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet
 
Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

2022. február 09.
Az Amazon.com online értékesítési platformon létesített alkatrészáruházat a Toyota és a Lexus. A bolt éjjel-nappal nyitva van, a kínálat folyamatosan bővülni fog.
Részletek

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az utóbbi időkben világszerte ugrásszerűen megnőtt az internetes kereskedelem jelentősége. A jelenséget kétségtelenül felgyorsította a koronavírus-járvány, amikor sok esetben ez volt a vásárlás egyetlen működőképes, biztonságos módja. Ugyanakkor az online értékesítést nem csak a kényszer tette népszerűvé: a technológia folyamatos fejlődésének, no meg az egyre erősebb kiszolgáló infrastruktúrának köszönhetően ma már szó szerint erőfeszítés nélkül, megbízhatóan és gyorsan vásárolhatunk meg jóformán bármit az interneten keresztül.

A webáruházak ellen szóló legerősebb érv, hogy nem próbálhatjuk ki, nem tapogathatjuk meg a kiszemelt árucikket. Ez fontos a friss élelmiszerek, ruhaneműk, sporteszközök vagy szerszámok esetén, egyáltalán nincs azonban jelentősége szigorú szabvány szerint gyártott termékek esetén. Ilyenek az autóalkatrészek, ahol a cikkszámon kívül semmi egyebet nem kell tudnunk ahhoz, hogy biztosak lehessünk abban: pontosan megfelelő árut vásárolunk.

Ezt felismerve a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus online alkatrészáruházat nyitott. A tartozékboltnak az Amazon nagy-britanniai platformja ad otthont, ami a gyors, pontos és zökkenőmentes kiszállítás garanciája.

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk

Az éjjel-nappal nyitva tartó felület kizárólag eredeti alkatrészeket forgalmaz, méghozzá gyári garanciával – ugyanolyan feltételekkel, mintha azokat a Toyota vagy a Lexus valamely márkakereskedésében vásárolná meg az ember. A webbolt aktuálisan forgalmazott és korábbi modellekhez egyaránt kínál alkatrészeket, valamint tartozékokat; a választékot a tervek szerint folyamatosan bővítik. Az ígéretek szerint idővel ’több ezer tétel’ lesz elérhető, az ablaktörlő lapátoktól a fékbetétekig, a tetőcsomagtartótól a padlószőnyegekig. A márka sport- és tuningrészlegének, a Gazoo Racingnek a termékeiről sem feledkeznek meg.

„Folyamatosan arra törekszünk, hogy minél jobb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. Ennek része, hogy a lehető legegyszerűbben, legkényelmesebben intézhessék az autójukhoz kapcsolódó tennivalókat, beleértve az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők megvásárlását.” – mondta Rob Giles, a Toyota GB ügyfélszolgálati igazgatója. „Az új webáruházak révén márkáink hivatalosan is megjelennek a piac egyik legnépszerűbb online értékesítési felületén, ugyanakkor a minőséget és a teljesítményt változatlanul mi szavatoljuk.”

Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk
Kulcsszavak: alkatrész, Amazon, lexus, toyota
 
Megvadították a luxus Lexus terepest Megvadították a luxus Lexus terepest A Lexus részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen A Lexus részt vesz a Chantilly Arts & Elegance Richard Mille eseményen A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát Elhunyt a zseni, aki minden korábbinál sikeresebb világcéggé tette a Toyotát A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását A Toyota amerikában is megkezdi a hibridek gyártását
 
Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Exkluzív ZIM szovjet uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

2022. február 08.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum gyűjtemény-gyarapítási programja, a napokban egy GAZ-12 ZIM típusú gépkocsi érkezett új otthonunkba, az Északi Járműjavítóba.
Részletek

Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

A járműből összesen 100 darab érkezett Magyarországra 1952-59 között, az 1950-es évektől kezdve a ‘70-es évek végéig a középszintű állami és pártvezetők szinte kivétel nélkül ezekkel a gépkocsikkal közlekedtek Magyarországon.

Az államszocializmus első éveiben, 1950 és ‘59 között magánszemélyek egyáltalán nem tulajdonolhattak személygépkocsit Magyarországon. Azonban a párt- és az állami vezetőket el kellett látni szolgálati autóval.

A legmagasabb szintű állami felsővezetők számára a ZISZ 110-as vagy 115-ös gépkocsikat gyártották, a gyárigazgatók, párttitkárok, a kommunista ifjúsági szervezet (DISZ) vezetői Pobedákat kaptak, a középszintű állami és pártvezetők pedig a most gyűjteményünkbe érkezett GAZ-12 ZIM gépkocsikat vehettek birtokba szolgálati autóként Magyarországon, ahogy a keleti blokk többi országában is.
Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Magyarország 1952-1959 között közel 100 darab ilyen 6 személyes limuzint vásárolt. A ZIM-ek az 1970-es évek végéig voltak forgalomban, ekkor az állami és pártvezetők már rendre nyugati típusokat, elsősorban Mercedeseket, illetve kisebb részben a Tatra 603-as gépkocsikat kezdtek használni szolgálati autónak.

A ZIM-ek a Nyizsnyij-Novgorod-i Gorkij Avto Zavod (GAZ) gyárban készültek (akkoriban a várost is Gorkijnak hívták), itt gyártották a Pobedákat, majd a Volgákat is. A múzeumunk gyűjteményébe került típust, ahogy az üzemegységet is 1935-56 között Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték, az akkori külügyminiszter, Molotov tiszteletére.

A ZIM hűen reprezentálja egy korszak történelmét, a típuson keresztül azt is be szeretnénk mutatni, hogy milyen nehéz volt a gépkocsikhoz való hozzáférés ebben a korszakban. Az 1960-es évektől kezdve elvileg már lett volna lehetősége az átlag állampolgárnak is egy ZIM megvásárlására, azonban utóbbi 40 000 Rubelbe került, amihez az 1960-as Szovjetunióbeli átlagkeresetet alapul véve 45 évi fizetésére lett volna szüksége egy embernek.

Mára legfeljebb néhány darab ZIM gépkocsi maradhatott meg hazánkban. A ZIM üzemképes,  jelenlegi állapotában kiállítható, a nagyközönség is hamarosan találkozhat vele.

Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe

Folyamatosan gyarapodó gyűjtemény

A Közlekedési Múzeum hatalmas és több mint 120 éve gyarapodó gyűjteménnyel rendelkezik, céluk, hogy minden korszak ikonikus járműveit, amelyek egykoron hozzátartoztak a hazai mindennapi utcaképhez, vagy jól reprezentálják az időszak történelmét. Mégis, az elmúlt bő fél évszázad meghatározó járművei közül sajnos sok hiányzik gyűjteményünkből.


Kulcsszavak: GAZ-12 ZIM, Közlekedési Múzeum
 
Időszaki kiállítást szervez  új helyszínén a  Közlekedési Múzeum, megérkezett az  első öt jármű Időszaki kiállítást szervez új helyszínén a Közlekedési Múzeum, megérkezett az első öt jármű 510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe 510 műtárgy került a 3-as metróból a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Egy különleges tűzoltóautó a Közlekedési Múzeumnak Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Új terepasztalok és 40 különleges BMW motor, gyermekmotoroztatás a Múzeumok Éjszakáján a Közlekedési Múzeumban Exkluzív ZIM szovjet  uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe Kilencven év BMW motorjai a Múzeumok Éjszakáján
 
Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

2022. február 08.
Egy nehéz évet még kritikusabb időszak követett, ám a Peugeot emelt fővel tekinthet vissza 2021-re: két modellje is a legkeresettebbek között volt Európában, összességében pedig a második legnépszerűbb márka a kontinensen.
Részletek



Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

A 2021-es év minden előzetes várakozást alulmúlva az elmúlt harminchét év legrosszabb eladásait hozta az európai újautó-piacon. A probléma természetesen kétrétű: miután a globális Covid-19 járvány hatására minimálisra csökkentek az eladások 2020-ban, a tavalyi év első felében magához térő piacot súlyos alkatrészhiány sújtotta. A keresleti oldalon támadt űrt így a kínálatban jelentkező vákuum tette még súlyosabbá.

A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy míg 2019-ben 15,79 millió új gépkocsit adtak el az Európai Unió 25 országában, valamint Nagy-Britanniában, Svájcban és Norvégiában, 2020-ban ez a szám 11,95 millióra zuhant, 2021-ben pedig további 1,6 százalékkal csökkent, és mindössze 11,75 millión állt meg. Utoljára 1985-ben vásároltak ilyen kevés új gépkocsit Európában.

A nehézségek nem ugyanúgy érintették az egyes járműkategóriákat. Tovább erősítették pozíciójukat a hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid) járművek. Tavaly az összeladások 19 százalékát tették ki, miközben a dízelek csupán 21,7 százalékkal részesedtek a forgalomból: szakértők szerint még az idei év vége előtt helyet cserélhet a két hajtási módozat a piaci rangsorban, és a dízelmotor visszaszorulhat a harmadik helyre.

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Ez a trend igazolta a Peugeot azon termékfilozófiáját, hogy rábízza a döntést ügyfeleire, és továbbra is széles motorválasztékkal forgalmazza típusait. Ez növekvő arányban foglal magában tisztán elektromos vagy plug-in hibrid módozatokat; és mint alább látni fogjuk, a márka három legnépszerűbb típusa mind elérhető a kétféle villamosított hajtáslánc egyikével.

A legkisebb és a legnagyobb autók eladásai nem szenvedték meg a piaci helyzetet, ugyanakkor összességében a szabadidőjárművek voltak azok, amelyek minden méretosztályban erősíteni tudták pozíciójukat. Ez a helyzet azoknak a gyártóknak kedvezett, akik minél több szegmensben rendelkeznek szabadidőjárművel – a Peugeot például városi (2008), kompakt (3008) és családi  (5008) szabadidőautót is kínál ügyfeleinek, ráadásul a 2008-as tisztán elektromos, a 3008-as pedig plug-in hibrid kivitelben is elérhető.

Nem véletlen, hogy mindkét típus méretosztálya abszolút legkedveltebbjei közé tartozott 2021-ben: a Peugeot 3008 a legnagyobb darabszámot elérő kompakt szabadidőjárművek mezőnyében bizonyult a második legkedveltebb modellnek, míg a Peugeot 2008 az abszolút első helyen végzett a városi crossoverek között.

Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot

Szinte menetrendszerű a Peugeot 208 városi kisautó elsősége: a modell a B-szegmensben élen áll, az összesített eladási listán pedig a második helyen végzett a 196 869 eladott példánnyal.

Hogy mennyire szoros volt a verseny az élmezőnyben, jól mutatja, hogy Európa ötödik legnagyobb számban eladott típusa, a Peugeot 2008 mindössze 1 százalékkal (194 653 darab) maradt el ferdehátú rokonától.

A Peugeot 3008 is felkerült a 20 legnépszerűbb modell listájára: a közelmúltban megújult modellből 140 015 darabot adtak el tavaly, csaknem 12 százalékkal többet, mint 2020-ban (ennél is nagyobb arányban, 24,4 százalékkal növelte eladásait a Peugeot 2008.)

Mindennek eredményeként a Peugeot Európa második legnépszerűbb autómárkájának bizonyult 2021-ben. A ragyogó eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy a francia márkának épp az autópiac legsúlyosabb időszakában sikerült növelnie részesedését: 2019-ben még a piac negyedik legerősebb márkája, 2020-ban pedig a harmadik legkeresettebb gyártó volt a Peugeot.

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
 
Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó A Z-generáció a villanyautókra szavaz A Z-generáció a villanyautókra szavaz Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot Bemutatkozott az új SEAT Leon Cupra Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot Peugeot 806 Runabout: új vizekre evezett
 
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

2022. február 07.
A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű kísérleti autó, amely a DS Automobiles jövőbeli modelljeinek fejlesztését szolgálja. A többszörös Formula E bajnok DS Performance által tervezett és kifejlesztett DS E-TENSE PERFORMANCE egy karbonváz-szerkezetű, összekrékhajtású prototípus, amelynek két villanymotorja 600 kW (815 LE) összteljesítményű.
Részletek

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

2014-es létrejötte óta a DS Automobiles stratégiájának központi eleme az elektrifikáció. A márka elsőként lépett be a Formula E-be a prémium gyártók közül, és a bajnokságban elért sikereiből rengeteget profitál. Tapasztalatai segítségével a fenntartható mobilitás irányában koncentrálja kutatási és fejlesztési tevékenységét. 2019-től a DS teljes palettája elérhető tölthető hibrid, vagy elektromos változatban, 2020 óta ez a márka büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 átlaggal a az elektromos és belső égésű motorokat is kínáló prémiummárkák között. Az átmenet felgyorsul : 2024-től a DS Automobiles kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni.

Az elektrifikáció terén megszerzett pozíció megtatása érdekében a DS Automobiles jelentős mértékben támaszkodik versenydivíziójára, a DS PERFORMANCE-ra. A csapat most egy olyan prototípussal állt elő, amely tesztelhetővé teszi azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a jövő DS kreációiban fogunk viszontlátni.

"Célunk a Fomula E-ben megszerzett szaktudás és a bajnoki címekkel elért tapasztalat átültetése egy olyan projektbe, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos autóját vetíti előre.

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

Ez egy olyan laboratórium, amely lehetővé teszi a részegységek viselkedésének elemzését, azok előkészítését a szériagyártásra. Olyan megoldásokat keresünk, amelyekkel csökkenthetők a költségek, könnyebbé válik a gyártás, és amelyek szériamodellekben is alkalmazhatóak. A következő generációjú E-TENSE modellekben találkozni fogunk ezekkel a fejlesztésekkel." - Thomas Chevaucher, DS PERFORMANCE igazgató.

A DS E-TENSE PERFORMANCE karbonvázas konstrukció, amelnyek futóműve a Formula E-ből származik. A felfüggesztés geometriája a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé az úton, vagy a sokszor hepehupás városi versenypályákon, függetlenül az időjárási körülményektől. 

A hajtáslánc két elektromos motort tartalmaz, amelyek 600 kW összteljesítményűek (250 KW elöl és 350 KW hátul). Ez 815 LE-nek felel meg és 8 000 Nm nyomatéknak. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E-beli fejlesztéséből származó két motor teljesítménye kivételes. A soha nem látott, 600 kW-os visszatöltés segítségével  a DS E-TENSE PERFORMANCE hajtáslánca az energia lehető legjobb felhasználását nyújtja. Bár a DS E-TENSE PERFORMANCE hagyományos tárcsás/fékbetétes fékrendszerrel is rendelkezik, a visszatáplálás a legtöbb esetben önmagában biztosítja a fékezést. 

 A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A hátul középen elhelyezett akkumulátor a DS E-TENSE PERFORMANCE egyik kulcseleme. Egy karbon-alumínium kompozit házban kapott helyet, amelyet a DS PERFORMANCE tervezett. Az elektromos versenysport által inspirált akkumulátor fejlesztése a TotalEnergies-vel és leányvállalatával a Saft-tal együttműködésben történt. A partner kutatásainak eredményeképpen az innovatív kémia és a cellák immerzív hűtési rendszere szakítást jelent  a jelenlegi technológiákkal, köszönhetően a prototípus számára kifejlesztett Quartz EV Fluid-nak. Ez az akkumulátor akár 600 kW teljesítményű gyorsítási és visszanyerési fázisokat is lehetővé tesz és teljesen új utakra tereli a jövő elektromos szériaautóinak fejlesztését. 

A DS Automobiles jövőbeli formanyelve

A DS E-TENSE PERFORMANCE kísérleti terep a DS DESIGN STUDIO PARIS számára is.  A frontrész a hűtőrács helyére egy új kifejezési felületet kapott. Ez a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányon már látott vitrinszerű megoldás magában foglalja a háromdimenziós hatású logót, és különleges üdvözlő animációt is láthatunk rajta.

Az új nappali fények a technológiát és a kifinomult stílust ötvözik. A fényforrásokat 800 LED alkotja. A fényszórók helyén két kamerát taláunk, melyek teljessé teszik a DS E-TENSE PERFORMANCE vizuális identitását, ugyanakkor hasznos adatokat biztosítva e guruló laboratiumról. 
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

Az aerodinamikus sziluettet « bogárpáncél-hatású » interferenciális fényezés kíséri. A külső körülmények és a látószög függvényében az érzékelt szín változik és erős kontrasztot alkot a fényes fekete felületekkel. A 21”-os keréktárcsák aerodinamikus profilúak.

Az utasteret az adatkinyerés jegyében tervezték. A kagylóülések és a Formula E kormány versenyatmoszférát teremtnek. A kényelem és a részletekre való figyelem szintén teret kapott a kárpitozás fekete bőrbetéteinél.

A DS E-TENSE PERFORMANCE vezetését még nagyobb élménnyé teszi FOCAL Utopia hi-fi rendszer és a hozzá kapcsolódó két  Scala Utopia Evo hangsugárzó, melyeket a prototípus színeire fényeztek. A legjobb összetevőkből álló rendszer egyedülálló hangzást nyújt.

Nagy teljesítményű laboratórium mozgásban

A DS Performance 2022 februárjától kezdi meg a DS E-TENSE PERFORMANCE első tesztjeit. Jean-Éric Vergne, E-TENSE nagykövet és António Félix da Costa, akik mindketten Formula E bajnokok, egymásnak adják majd a prototípus volánját, hogy tökéletesítsék a beállításokat, majd megkezdődhessenek a versenypályákon és a közutakon végzett tesztek.  A DS E-TENSE PERFORMANCE valós menetteljesítményére ekkor derül majd fény.

A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal

A DS E-TENSE PERFORMANCE NFT formájában is vezethető

Az egy példányban elkészült DS E-TENSE PERFORMANCE NFT-ként is elérhető lesz. Négy különböző széria lesz elérhető február 7. és október 23. között, amikor a prototípust hivatalosan is bemutatják a Párizsi Autószalonon. 

Február 7-étől 100 DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ széria – 100% Electric » – naponta egy NFT eladása – repíti majd a DS Automobiles-t ebbe a világba. Ugyanezen a napon egy 50 napos licitálás veszi kezdetét egy 2 példányban limitált  DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ Series – 0-100 km/h in 2s » szériára.



Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS E-TENSE PERFORMANCE
 
Megújul a Jaguar E-PACE Megújul a Jaguar E-PACE A MINI ragyogó ruhába öltözteti a vadonatúj háromajtóst A MINI ragyogó ruhába öltözteti a vadonatúj háromajtóst A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal Bemutatkozott az új Peugeot 308 Végre megmutatta magát az új Nissan Juke Végre megmutatta magát az új Nissan Juke
 

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 141 - 150