Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 141 - 150
A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

2022. február 28.
Örvendetesnek tartják az MTI-nek nyilatkozó elemzők, hogy a járműipar elhúzódó lejtmenetét a kisebb súlyú ágazatok teljesítménye ellensúlyozni tudta. Ez még inkább alátámasztja, hogy a chipek hiányának a második félévtől remélhető oldódása idén már érdemi növekedést hozhat.
Részletek

A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első becslése szerint tavaly decemberben az ipari termelés volumene 5,8 százalékkal, munkanaphatástól megtisztítva 3,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az elmúlt évben a 9,6 százalékkal nőtt az ipari termelés az előző évi 6,0 százalékos visszaesés után.
   
Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője a várakozásokon felülinek tartja az ipari termelés decemberi növekedését. A chiphiány továbbra is fékezi a járműgyártás termelését, más ágazatok jó teljesítménye viszont ezt részben ellensúlyozta. Úgy becsülte, hogy a félvezetők és más alkatrészek hiánya nélkül az ipari termelés volumene akár 6-8 százalékkal is meghaladhatná a jelenlegi szintet. Számításai szerint a negyedik negyedévben 1,5 százalékkal nőtt az ipari termelés a harmadik negyedévhez képest, így pozitívan járulhatott hozzá a GDP növekedéséhez.
   
A következő hónapokban újra növekedési pályára állhat az ipari termelés. A félvezetőhiány még sokiág fennmaradhat, de fokozatos javulásra lehet számítani, ami a második félévben meredek felpattanást okozhatna az ipari termelésben. A tavalyi 9,6 százalék után idén az ipari termelés 5,5 százalékos növekedésére számítanak a Takarékbank elemzői a bázishatások és új kapacitások üzembehelyezése miatt.
   
Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint az, hogy a novemberben megugrott termelési szinthez képest gyakorlatilag stagnált, pontosabban mindössze 0,1 százalékkal mérséklődött, a termelés, az nem okozott semmilyen irányban sem extrém meglepetést. A második legnagyobb súlyú ipari ágazat, az elektronikai ipar jó teljesítménye sem volt képes egy erősebb decembert hozni az egész ipar számára, tehát a korábban látottaknál is nagyobb mértékű lehetett az autóipar visszaesése - vélekedett. A termelés múlt év egészében mutatott közel 10 százalékos emelkedése sokkal inkább hordozza a 2020-as mélypont jegyeit, sem mint a 2021. évi dinamikus növekedését - jegyezte meg.
   
A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban

Az ipari termelés továbbra is olyan, mintha egy üvegplafon lenne a termelési szint felett, amelyen nem tud áttörni a mutató. A 2015-ös termelési volumenhez mérve nagyjából 20 százalékkal nagyobb kibocsátás az, amit a jelenlegi körülmények között fenn tud tartani az ipar. Amíg nem javul érdemben a globális félvezetőhiány, addig az ipar aligha lesz képes dinamikus növekedést bemutatni.
   
Az idei évre előre tekintve mindenképpen biztató, hogy a megszokottnál alacsonyabb kapacitással működő húzóágazatok mellett is képes volt a magyar ipar relatíve stabilan teljesíteni. Amennyiben a kisebb ágazatok jó teljesítménye fennmarad és az év második felében az ellátási, szállítási problémák oldódásával az autógyártás és az elektronikai ipar is vissza tud térni a kapacitások válság előtti kihasználtságához, akkor idén dinamikus - immáron valós és nem nagyrészt a bázisból fakadó - növekedést produkálhat a magyar ipar, áttörve végre azt a bizonyos üvegplafont - bizakodott az ING Bank szakembere.
   
Regős Gábor, a Századvég Gazdaságkutató, makrogazdasági üzletágának vezetője szerint pozitív meglepetés az ipari termelés decemberi előzetes adata, mivel kismértékű visszaesésre számított éves összehasonlításban. A vártnál kedvezőbb adat vélhetően két tényezőre vezethető vissza: a járműgyártás visszaesése szerinte  az előző hónapokban tapasztaltnál kisebb lehetett, illetve a többi iparág vártnál gyorsabban emelkedő termelése húzta felfelé az ipar termelését.
   
A decemberi kedvező adat a Századvég szakértője szerint jó jel lehet a 2022-es teljesítményre vonatkozóan is: ha a járműgyártást, és kisebb mértékben a többi ágazatot is érintő alapanyaghiány mérséklődik, az jelentősen javítani tudja az ágazat termelését, ami így húzóerőt jelenthet a GDP szempontjából is. Ez azonban a másik oldalról kockázat is: az alapanyaghiány és a szállítási nehézségek súlyosbodása visszább is vetheti az idei gazdasági növekedést - tette hozzá.
   
Nagy János, az Erste Bank makrogazdasági elemzője az MTI-nek küldött kommentárjában azt írta, hogy az ipari termelés előzetes adata elmarad a várakozásától. Kedvezőnek tartja viszont, hogy decemberben csak a járműipar kibocsátása mérséklődött, így az utolsó havi adat rávilágít, hogy a hazai ipar mire lehet képes a legnagyobb súlyú feldolgozóipari alág nélkül.
   
Előretekintve, a január ismét növekedést hozhat. A járműipar  visszafogott teljesítményét - ahogy azt a decemberi adatok is mutatják - továbbra is ellensúlyozhatják a más alágakban kiépülő új kapacitások, amelyek támogatják a termelés bővülését. Az ellátási láncok nehézségei legkorábban az év közepétől enyhülhetnek érdemben, ezt követően az ipari export jelentős fellendülésére lehete számítani a cégek magas rendelésállományának és a kiépülő kapacitásoknak köszönhetően - jelezte az Erste elemzője.
Kulcsszavak: autógyár, chip, járműipar
 
Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói Jelentősen romlottak a Volkswagen és más német autógyártók adóskockázati mutatói A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg A SEAT egy nyitott innovációs programot indít, amely a martorelli gyár átalakításának felgyorsítását célozza meg A chiphiány enyhülése idén már jelentős termelésnövekedést hozhat az iparban A Goodyear új SoundComfort technológiával csökkenti a zajszinteket az autó belsejében A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek! A Goodyear és Rainer Zietlow világrekordot döntöttek! Katar 2023-tól elektromos autót gyárt Katar 2023-tól elektromos autót gyárt
 
MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők

MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők

2022. február 27.
Az ukrajnai helyzet miatt állampolgárságtól függetlenül díjmentes, úgynevezett szolidaritási jeggyel utazhatnak tovább Záhonyból azok, akik egyértelműen Ukrajnából érkeztek és más magyarországi állomásra tartanak.
Részletek

MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők

Azt írták: a MÁV-Start hosszabb szerelvényekkel közlekedteti a személyszállító vonatokat Záhony-Csap határátmenetben, a megnövekedett utasforgalom kiszolgálása érdekében több kocsival járnak és tartalékjárműveket is irányítottak az állomásra.
   
Szombat éjféltől azok, akik Ukrajnából érkeztek, díjmentes "szolidaritási jeggyel" utazhatnak tovább bármely magyarországi állomásra, és Magyarországon keresztül más külföldi célállomás felé a magyar határállomásig, a nemzetközi vonatokra is érvényes a díjmentesség.
   
A "szolidaritási jegy" csak másodosztályon vehető igénybe, mellé a feláras vonatokon a gyorsvonati pótjegyet nem kell megvásárolni. A jegy a helybiztosítással közlekedő vonatokon elsődlegesen a többletkocsikban szabadon maradó ülőhelyeken használható fel. A "szolidaritási jegy" kizárólag Záhony állomáson vagy az onnan induló vonatokon váltható meg - írták.
   
A MÁV közölte azt is, hogy a vasúti személyforgalom folyamatos Záhony és Csap, illetve Munkács között. Záhonyból menetrend szerint naponta nyolc vonat, Ukrajna felől pedig kilenc vonat közlekedik a kishatárforgalomban, a távolsági nemzetközi vonatok a kijevi hálókocsikat nem továbbítják.
   
Azt írták, az ukrán határállomásról egyre nagyobb tömegek szeretnének Magyarország felé utazni, ezért a legtöbb vonat 6 kocsival közlekedik, további tartalékkocsik is rendelkezésre állnak a záhonyi állomáson. Az éjszakai órákban, szombat este 18 órától vasárnap reggel 8 óráig vasúton csaknem 1500 ember érkezett Záhonyba.
   
Záhony állomáson és a budapesti fejpályaudvarokon a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Vöröskereszt önkéntesei az érkezőknek ellátást biztosítanak, segítenek az ügyintézésben és a tolmácsolásban.
   
A MÁV a záhonyi állomáson egy 14 kocsis szerelvényt is a menekültek részére bocsátott, vasárnap délelőtt 450-en tartózkodtak rajta. Ezen kívül - közölték - a vasútállomás minden alkalmas helyiségét megnyitották a menekültek számára, mintegy hatszázan várakoznak a területen, de számuk folyamatosan változik, mert közúton és vasúton egyaránt érkeznek és indulnak tovább az emberek.
   
A MÁV éjszakára is nyitva tartotta a várótermeket Debrecen, Mátészalka, Nyíregyháza és Vásárosnamény állomáson.
   
A vasúttársaság azt javasolja az utazóknak, hogy indulás előtt feltétlenül figyeljék a MÁV honlapját, a Mávinform Facebook-oldalát, illetve a Konzuli Szolgálat weboldalát.
   
A vasúttársaság a hatóságokkal közösen mindent megtesz annak érdekében, hogy a vasúti határállomásra érkező menekültek várakozását, továbbutazását segítse - olvasható a közleményben.
Kulcsszavak: máv, Ukrajna, Záhony
 
MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők Érkezett ajánlat a motorvonattenderre a beadási határidőre MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők Újabb motorvonatok beszerzésére van szükség a Hungrail szerint Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo Werner von Siemens Hatékonysági Díjat kapott a Máv és a Rail Cargo A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől MÁV: szolidaritási jeggyel, díjmentesen utazhatnak az Ukrajnából érkezők Vasárnap kezdődik a nyári időszámítás
 
Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt

Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt

2022. február 27.
Az Európai Unió, válaszul Ukrajna orosz megtámadására, lezárja a légterét az orosz légitársaságok előtt, és betiltja az Unió területén a Kreml propagandagépezetét, továbbá támogatja az Ukrajnába irányuló fegyverszállításokat - jelentette be Ursula Von der Leyen az Európai Bizottság elnöke vasárnapi sajtótájékoztatóján.
Részletek

Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt

Az Európai Unió, válaszul Ukrajna orosz megtámadására, lezárja a légterét az orosz légitársaságok előtt, és betiltja az Unió területén a Kreml propagandagépezetét, továbbá támogatja az Ukrajnába irányuló fegyverszállításokat - jelentette be Ursula Von der Leyen az Európai Bizottság elnöke vasárnapi sajtótájékoztatóján.

Mint mondta: az Bizottság arra tesz javaslatot, hogy tiltsák ki az uniós légtérből az összes orosz tulajdonú, lajstromozású repülőgépet. "Ez minden olyan légi járműre vonatkozik, amelyet orosz állampolgárságú személy bérel, tehát a rendelkezés érvényes az oligarchák magángépeire is" - tette hozzá.
   
Hangsúlyozta továbbá, hogy "az állami tulajdonban lévő Russia Today televíziócsatorna és a Szputnyik médiaszolgáltató, valamint leányvállalataik többé nem terjeszthetik hazugságaikat Putyin háborújának igazolására." Von der Leyen hozzátette: az EU megerősíti "a kollaboráns fehérorosz rezsim" elleni szankciókat is.
Kulcsszavak: Európai Unió, légiközlekedés, légitársaság
 
Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Fél év alatt 55 ezer utast és 1500 tonna árut szállított az Emirates a budapesti járaton Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways Bővíti budapesti kapacitásait a Qatar Airways Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Alig nőtt az alternatív hajtású járművek forgalomba helyezése az EU-ban Magyar üzemelési engedélyt szerezne a LOT lengyel légitársaság Magyar üzemelési engedélyt szerezne a LOT lengyel légitársaság Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt Jelentős a vesztesége a SAS-nak és a Cseh Légitársaságnak
 
Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

2022. február 27.
A Renault-hoz tartozó orosz autógyártó, az AvtoVAZ alternatív chipbeszerzési lehetőségek után kutat, ezzel készülve arra az eshetőségre, ha a nyugati szankciók korlátoznák a félvezetők Oroszországba szállítását.
Részletek

Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ


A nyugati országok új szankciók bevezetésére készülnek Oroszországgal szemben, miután az orosz elnök, Vlagyimir Putyin elismerte a kettő kelet-ukrajnai szakadár népköztársaság függetlenségét. Az amerikai kormány többek között a chipszállítások korlátozását is tervezi - írja az autopro.hu.

Amennyiben az Egyesült Államok kiterjeszti az Oroszországgal szembeni büntetőintézkedéseket, függetlenül attól, hogy hol készülnek, minden olyan chip, számítógép, fogyasztói elektronikai, telekommunikációs és más hasonló eszköz orosz importja leállhat, ami amerikai technológia felhasználásával készül.

Hasonló szankciók már voltak érvényben a hidegháború idején, mikor is a nyugati államok nem szállítottak fejlett technológiákat a Szovjetunióba, ezzel lelassítva annak fejlődését.
Már készülnek a legrosszabbra

A chipellátás lehetséges megszakadása kapcsán Nicolas Maure, az AvtoVAZ vezérigazgatója nemrég újságíróknak nyilatkozva elmondta: „Természetesen keressük a lehetséges alternatívákat a szankciók esetére.”

A vállalatvezető nem részletezte, hogy jelenleg milyen forrásokból szerzik be a modern autókban nélkülözhetetlen félvezetőket, az azonban ismert, hogy Oroszország nem rendelkezik saját chipgyártással, ezért a kulcsfontosságú komponenseket külföldről, például Kínából szerzi be – írja elemzésében a Reuters.

A szankciók tovább súlyosbíthatják az orosz járműipar chipbeszerzési problémáit – azokat a problémákat, amik 2021 elejétől, és még most is terhelik a globális járműgyártást, visszafogva annak teljesítményét, valamint az értékesítéseket.


Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

Nem aggódik előre a Renault

A Lada autókat gyártó AvtoVAZ-t birtokló Renault figyelemmel kíséri az ukrajnai történéseket. Rie Yamanesaid, a vállalat szóvivője elárulta, hogy szerintük egyelőre túl korai lenne a potenciális szankciók hatásait mérlegelni.

Mindenesetre a külföldi részegységek behozatalát érintő szankciókkal szemben csökkenti az AvtoVAZ kitettségét az a tény, hogy az alkatrészek 80 százalékát már jelenleg is Oroszországból szerzi be.

Kulcsszavak: autógyár, lada, oroszország, renault
 
A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes A legjobb első negyedévét zárta a Mercedes Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Története legnagyobb negyedéves veszteségét jelentette a Tesla Egy műhely, ahol a fényűzést nem veszik félvállról Egy műhely, ahol a fényűzést nem veszik félvállról A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora A Lexusnál beköszönt a sporthibridek kora 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia
 
Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

2022. február 27.
Az Év Autója választás döntőjébe is bejutott, tavaly bemutatott vadonatúj Peugeot kompakt modell magyarországi forgalmazása megkezdődött, már  tavaszi gyártásból beérkezhetnek az első hazai ügyfelek által megrendelt autók.
Részletek

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

A széles modellpalettát a júniusban érkező SW változat teszi teljessé, amely már szintén megrendelhető, konfigurálható.

Bár a járványhelyzet és az annak folyományaként fellépő alkatrészhiány némiképp hátráltatta a bevezetést, február közepétől minden akadály elhárult a magyarországi forgalmazás elöl. A Peugeot hálózatba megérkeztek az első bemutató autók és az árlista is publikálásra került. Az új modell akciós ára 7.190.000 Ft-ról indul, ez már egy magas felszereltségű autót takar, mivel a többi Peugeot modellhez képest a két alsó felszereltségi szint egyáltalán nem került bevezetésre.

A motorpaletta a többszörös Év Motorja díjnyertes, kiemelkedően hatékony és rugalmas 1.2-es PureTech erőforrás 110 LE-s változatával indul. Az EMP2-es padlólemez legújabb generációjára épülő modell a kompakt kategória referenciamodelléjévé kíván válni, melyhez minden ütőkártyája megvan: megnyerő design, prémium kategóriát idéző belső kialakítás, vadonatúj infotainment rendszer, széles motorpaletta mely hamarosan 100%-ban elektromos hajtással bővül, fejlett vezetéstámogató rendszerek és magasabb kategóriákat idéző kényelmi berendezések.

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

Kulcsszavak: Magyarország, márkakereskedés, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon Gyári fotókon az új KIA Sorento Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának A Scania 741 gázüzemű buszt szállít Bogotá városának Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon A Renault volt alelnöke veszi át a Peugeot Citroen vezetését Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben Az Avant-filozófia új interpretációja Genfben
 
Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

2022. február 27.
Túlteljesítette 2021-es eredménytervét és rekordforgalmat ért el a Stellantis autóipari konszern az ágazatot sújtó alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján szerdán publikált beszámoló alapján.
Részletek

Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

   
A 2021. január 17-én új vállalatként, az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött Stellantis N.V. rekorderedményt ért el 2021-ben összehasonlítható alapon. Nyeresége javulását részben a fúzió szinergikus előnyeinek, részben pedig az alkatrészhiány közepette a magasabb nyereségtartalmú modellekre összpontosító termelésnek tulajdonította a Stellantis, miközben értékesítési volumene egyötödével csökkent.
   
A nettó értékesítési árbevétel 152,1 milliárd euró, 14 százalékkal magasabb - a fúzió figyelembe vételével - az előző évivel összehasonlítható (pro forma) alapnál, ami 133,9 milliárd euró volt.
   
Az egyszeri tételekkel korrigált működési eredmény 18,0 milliárd euróra nőtt, csaknem megduplázódott, a (pro forma) 9,2 milliárd euróról 95 százalékkal növekedett. A bevételarányos jövedelmezőség 11,8 százalék lett, 490 bázisponttal magasabb az előző évi 6,9 százaléknál és a konszern minden üzletága nyereségesen működött. A 2021-es pénzügyi évre a Stellantis 10 százalékos bevételarányos jövedelmezőség elérését tűzte ki célul. Tervei szerint az idén is kétszámjegyű jövedelmezőséget ér majd el.
   
A konszern 3,2 milliárd eurós költségcsökkenést tulajdonít a fúzió szinergikus hatásának, nagy részélt teljesítve ezzel a 2024-ig kitűzött 5 milliárd eurós tervnek.
   
A 13,4 milliárd eurós nettó nyereség az előző évi (pro forma) 4,8 milliárd euróhoz képest csaknem megháromszorozódott, 179 százalékkal nőtt. A konszern 3,3 milliárd eurót helyezett az osztalékalapba, ami részvényenként 1,05 eurós osztaléknak felel meg.
   
A dolgozók bónuszalapjába a Stellantis 1,9 milliárd eurót különített el, 70 százalékkal többet a 2020-asnál.  
   
Az év során ambiciózus elektromobilitási és szoftverfejlesztési programot léptetett életbe a társaság 2025-ig több mint 30 milliárd eurós tervezett beruházással. Az év folyamán a konszern partneri kapcsolatokat létesített az akkumulátor-technológia, az akkumulátor-anyagok és a szoftverfejlesztés területén.
   
"A most bemutatott rekorderedmények bizonyítják, hogy a Stellantis jó helyzetben van ahhoz, hogy még a legbizonytalanabb piaci környezetben is erős teljesítményt nyújtson" - kommentálta a konszern éves mérlegét Carlos Tavares vezérigazgató.
   
A Stellantis 2021-ben több mint 10 új modellt mutatott be, köztük a Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, Jeep Grand Cherokee, Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e és Peugeot 308 modelleket. A vállalat felgyorsította az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek (LEV) értékesítését, kihasználva a piacon lévő 34 LEV modellből álló portfólióját, beleértve a hidrogén üzemanyagcellás közepes méretű furgonokat is. A globális LEV-értékesítés elérte a 388 ezret, ami 160 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és az EU+3 piacon az első helyen áll az akkumulátoros elektromos kisbuszok eladásában.
   
A Stellantis megerősítette erős pozícióját a globális haszongépjármű-piacon, és mind az EU+3, mind a dél-amerikai piacon vezető pozícióra tett szert, megközelítőleg 1 millió eladott járművel az eddigi legmagasabb értékesítési volument érte el a kisteherautók világpiacán.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, járműipar, Stellantis
 
A SEAT 8,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során A SEAT 8,2 százalékkal növelte eladásait az első félév során 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen 24. Michelin győzelem a Le Mans-i 24 órás versenyen Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis A Shanghai-Volkswagen Kínában legyártotta a 10 milliomodik gépkocsit A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében A Porsche fokozta bevételét és működési eredményét 2018 első félévében Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása Áprilisban 3 százalékkal nőtt az új autók eladása
 
A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

2022. február 27.
A WizzAir légitársaság ideiglenesen felfüggesztette Oroszországba induló és onnan érkező járatait az ukrajnai és moldovai légtérzár miatt, a társaság honlapján megjelent információ szerint az inzézkedés március 1-jéig szól.
Részletek

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

A WizzAir légitársaság ideiglenesen felfüggesztette Oroszországba induló és onnan érkező járatait az ukrajnai és moldovai légtérzár miatt, a társaság honlapján megjelent információ szerint az inzézkedés március 1-jéig szól.

Közölték továbbá azt is, hogy a WizzAir a moldovai fővárosba, Chisinauba (KIV) induló járatai március 4-ig a romániai Iasi (IAS) nemzetközi repülőtérre érkeznek és onnan is indulnak.

A légitársaság már csütörtökön bejelentette ukrajnai járatainak felfüggesztését az orosz katonai hadművelet miatt.

Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

 A szlovén kormány szombati levelező ülésén úgy döntött, hogy több európai országhoz hasonlóan kitiltja az orosz légitársaságokat a légteréből - közölte a szlovén Kormányzati Kommunikációs Iroda.

A határozat azonnal hatályba lép, és addig marad érvényben, "amíg az indokok meg nem szűnnek" - olvasható a kormány közleményében.
   
Ljubljana szerint a döntés összhangban van a légiközlekedési törvény 11. cikkével, amely biztosítja Szlovénia védelmi érdekeit a jelenlegi ukrajnai válsággal kapcsolatban.
   

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

Abban az esetben, ha egy orosz repülőgép belépni kíván Szlovénia légterébe, az illetékes légiforgalmi szolgálatokat ellátó egységeknek meg kell tagadniuk az engedélyt -tették hozzá.
   
Számos EU-tagország - Lengyelország, Csehország, a három balti állam, Románia és Bulgária - is úgy döntött, hogy megteszi ezt a lépést, Janez Jansa szlovén miniszterelnök pedig néhány órája a Twitter-oldalán jelentette be, hogy Szlovénia is követni fogja példájukat.
   
A szlovén kormány 100 ezer euró támogatást is jóváhagyott a Nemzetközi Vöröskereszt részére, és korábban már küldött 163 ezer euró értékben humanitárius segítséget Ukrajnába, az európai mechanizmuson keresztül.
   
A kormány pénteki rendkívüli ülésén olyan korlátozásokat vezetett be Szlovénia légterében, amelyek lehetővé teszik, hogy a szövetséges országok katonai repülőgépei könnyebben átrepülhessék a légteret, ha csapatokat telepítenek a NATO keleti szárnyára.
   
Vlagyimir Putyin orosz elnök csütörtök hajnalban katonai művelet végrehajtását rendelte el a Donyec-medencében, leszögezve, hogy Oroszország tervei között nem szerepel Ukrajna megszállása, ugyanakkor törekedni fog az ország demilitarizálására. Az orosz erők mindazonáltal Ukrajna más térségeiben, köztük a fővárosban is támadtak katonai célpontokat, és támadást indítottak az oroszbarát szakadárok is az általuk ellenőrzött kelet-ukrajnai területeken.
 
Kulcsszavak: Aeroflot, légiközlekedés, légitársaság, Szlovénia, WizzAir
 
Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Szlovénia 2030 után betiltaná a hagyományos meghajtású járművek értékesítését Rekordszámú gépet adott át az Airbus 2014-ben Rekordszámú gépet adott át az Airbus 2014-ben Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Budapesten nyit új légiközlekedési kiképzőközpontot a Wizz Air Új ruhát kaptak a Wizz Air gépek Új ruhát kaptak a Wizz Air gépek Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt
 
Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

2022. február 27.
Moszkvában leállt a Renault-csoport több márkájának az összeszerelése, egyelőre március 5-ig került lakat a gyárra.
Részletek

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Nem gyártják jelenleg a Renault Dustert, a Renault Kapturt, a Nissan Terranot és a Renault Arkanat. A legfőbb ok, hogy az Ukrajna elleni orosz támadás miatt  súlyos gondok vannak az alkatrészellátással. Hasonló okok miatt február végétől nem termel az AvtoVaz gyára Togliattiban és Izsevszkben - jelentette a smotrim.ru orosz hírportál.

A Renault moszkvai igazgatója szerint azért nem érkeznek meg az alkatrészek, mert az ukrán események miatt minden tranzitországban sokkal szigorúbbak az ellenőrzések, mint bármikor korábban.

Izsveszkben és Togliattiban Ladákat és Renault Sanderokat (Magyarországon Dacia Sandero, Dacia Logan) gyártanak, már ha éppen van alkatrész. A cég most mindent megtesz, hogy mielőbb újraindulhasson a termelés Moszkvában és a két másik városban, ehhez új szállítási útvonalakat keres és áttervezi a logisztikai rendszerét - írja a Privátbankar.hu.

Leállt a Renault-gyár Moszkvában


Kulcsszavak: autógyár, nissan, oroszország, renault
 
A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját A Lexus és a Toyota uralja a legmegbízhatóbb autók listáját Leállt a Renault-gyár Moszkvában Csehországban mérsékelten emelkedett a személygépkocsi-eladás Leállt a Renault-gyár Moszkvában Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett A BMW vezetői elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon A vadonatúj Tucson minden korábbi Hyundai modellnél gyorsabb üzemben rajtolt az európai piacon
 
Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

2022. február 27.
Az elektromos hajtású autóknak köszönhetően nőtt a német autóipar exportbevétele tavaly, az alkatrészhiány miatt lecsökkent volumen ellenére is, de a válság előtti szintet még nem érte el német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Részletek

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele
   
2021-ben a Destatis előzetes adatai szerint 117,6 milliárd euró értékben exportáltak Németországból autókat, 9,9 százalékkal az előző évi felett. A 2020-as válságévben az export 8,2 százalékkal csökkent a 2019-eshez képest.
   
A német autóipar legfontosabb felvevőországa 2021-ben is Kína volt 16,7 milliárd eurós forgalommal, 14,0 százalékkal a 2020-as felett. TAz Egyesült Államokba 15,9 milliárd euró értékben exportált személygépkocsikat Németország, 18,1 százalékos éves növekedéssel, az Egyesült Királyságba viszont az export 17,0 százalékkal csökkent 9,4 milliárd euróra.
   
Az alkatrészhiány világszerte hátrányosan érintette az autógyártókat, és ez visszafogta a német autóimportot is: 2021-ben az előző évihez képest 2,4 százalékkal 56,4 milliárd euróra csökkent, és ezzel 12,6 százalékkal a válság előtti szint alatt is maradt. Németország a legnagyobb értékben 6,5 milliárd euróért Spanyolországból importált autókat tavaly, 14,6 százalékkal a 2020-as alatt. Az Egyesült Államokból 6,3 milliárd euró értékben importált személygépkocsikat Németország, ami 3,8 százalékos növekedés az előző évihez képest. A Szlovákiából importált személygépkocsik összértéke 9,9 százalékkal emelkedett 5,2 milliárd euróra.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik esetében mind az export, mind az import csökkent. Ezzel szemben a tisztán elektromos járművek, a hibrid személygépkocsik és az úgynevezett mild hibrid járművek esetében 2021-ben erőteljes növekedés volt tapasztalható: 2021-ben mintegy 300 ezer tisztán elektromos járművet exportáltak 12,6 milliárd euró értékben. Ez értékben 78,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, 2019-hez képest pedig 272,7 százalékos növekedés. Az import esetében a bővülés még jelentősebb volt: a 7,5 milliárd euró értékben behozott 292 ezer elektromos járművel az importérték több mint 82,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest - 2019-hez képest pedig ötszörösére, 426,2 százalékkal. A megnövekedett kereslet egyik oka lehet az elektromos vagy plug-in hibrid járművek vásárlásához nyújtott állami támogatás is.
   
A plug-in hibridek, amelyek elektromos és belsőégésű motor kombinációjával rendelkeznek, szintén növekedést könyvelhettek el. 2021-ben 264 ezer hibridet exportáltak 10,5 milliárd euróért. Ez 37,5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az import pedig 223 ezer hibrid autó volt 7,4 milliárd euróért, 32,2 százalékos növekedéssel.
   
Tavaly 551 ezer úgynevezett mild hibridet, belsőégésű motorral és villanymotorral szerelt járművet exportáltak 22,4 milliárd euróért. A mild hibrid autók külső áramforrással nem tölthetők. Az exportérték több mint kétszeresére nőtt 2020-hoz képest, 116,5 százalékos növekedéssel. Az import 204 ezer mild hibrid autó volt 5,3 milliárd euróért 68,1 százalékos növekedéssel.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Tavaly a Németországból exportált tisztán elektromos autók legnagyobb része az Egyesült Államokba került 2,0 milliárd euró értékben, 110 százalékos éves növekedéssel. Az elektromos autók második legfontosabb vásárlója az Egyesült Királyság volt 2,0 milliárd euróval, 96,7 százalékos növekedéssel, amelyet Norvégia követett 1,5 milliárd euróval, 30,6 százalékos növekedéssel.
   
Az elektromos járműveket elsősorban az Egyesült Államokból importálták Németországba: 1,2 milliárd euró értékben 108,3 százalékkal többet az előző évinél. Franciaországból 6,1 százalékkal többet, 927 millió euró értékben importált Németország. A csehországi import 70,5 százalékkal nőtt 806 millió euróra.
   
Az elektromos járművek térnyerése ellenére 2021-ben még mindig a belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik tették ki a német személygépkocsi-export és -import többségét, de a tendencia meredeken csökkenő volt.
   
A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik három legfontosabb motorikus teljesítményosztályában 2021-ben összesen 1,5 millió autót exportáltak 48,7 milliárd euró értékben. Az export így értékben 18,9 százalékkal csökkent 2020-hoz képest. A három szegmensben az import összesen 1,2 millió gépkocsi volt 24,2 milliárd euró értékben, 23,0 százalékos csökkenéssel.
   
Az autóipar a legnagyobb forgalmú feldolgozóipari ágazat Németországban. A személygépkocsi- és személygépkocsi-motorgyártó ágazat 60 vállalata 2021-ben 295,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Ez a teljes ipari forgalom 16,1 százaléka. A 2020-as 274,4 milliárd euróhoz képest képest ez 7,7 százalékos növekedést jelent. Ami azonban 6,9 százalékkal marad el a válság előtti 2019-es 317,5 milliárd eurótól.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele A Ford Európában elkészítette a hárommilliomodik dízelmotorját Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele A BMW X modellek 15 éve az utakon Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele BMW R nineT – a BMW Motorrad 90 évének kvintesszenciája Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében? Mi az antropológus szerepe az önvezető járművek tervezésében?
 
Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

2022. február 27.
Péntektől nem repülhetnek be az Egyesült Királyság légterébe az Oroszországban lajstromba vett, orosz tulajdonú repülőgépek, de azok a járatok sem, amelyeket az országhoz köthető személy üzemeltet vagy bérel.
Részletek

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

A csütörtök este kiadott NOTAM-közlemény szerint 2022. február 25-én UTC idő szerint 0 óra 1 perctől lép életbe a korlátozás az Oroszországhoz köthető gépekkel szemben, és egészen május 23. 11 óra 59-ig tart - í­rja az airportal.hu.

A tilalom az Oroszországban lajstromba vett repülőgépek mellett azokra a járatokra is vonatkozik, amelyeket olyan repülőgép teljesít, amely orosz tulajdonban van, és nem repülhetnek be az orosz személyek által üzemeltetett vagy bérelt gépek sem.

A korlátozás az Egyesült Királyság és az általa felügyelt tengeri területek feletti légterekre is vonatkozik.

Kivételt képeznek azok a repülőgépek, amelyeknek az Egyesült Királyság közlekedési minisztériuma ezt külön engedélyezi, vagy olyan észak-atlanti útvonalakon repülnek, amelyhez a shanwicki, illetve prestwicki légiforgalmi irányító központok engedélyével rendelkeznek.

A rendelkezés érinti az Aeroflot légitársaságot is, amely napi rendszerességű járatot üzemeltet Moszkva és London között.

A NOTAM-ok érvényességét könnyen és gyorsan lehet módosítani, így a korlátozás akár rövidebb ideig is tarthat, de hosszabbítható is.

A lépés vélhetően része azoknak a szankcióknak, amelyről Boris Johnson brit miniszterelnök csütörtökön azt mondta az MTI szerint, hogy Nagy-Britannia partnereivel egyeztetve olyan masszív szankciókra készül Moszkva ellen, amelyek béklyóba szorítják az orosz gazdaságot. London új törvényjavaslatot is beterjeszt a parlament elé a kettős – vagyis polgári és katonai célú – felhasználásra egyaránt alkalmas termékek oroszországi exportjának teljes tilalmáról. Ez az intézkedés egyebek mellett a magasan fejlett elektronikai, távközlési és repülőgépipari berendezésekre és részegységekre vonatkozik, és évekre hátráltatni fogja az orosz hadiipari és technológiai szektorok fejlesztését – mondta a brit kormányfő.
Kulcsszavak: Aeroflot, Egyesült Királyság, légiközlekedés
 
Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az Egyesült Királyságban tesztelték a Harley elektromos motorját Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt Az Európai Unió lezárja az légterét az orosz légitársaságok előtt Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Adóvégrehajtás alatt a Sólyom Airways Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Rekordprofitot jelentett az Emirates-csoport Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban
 

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 141 - 150