Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 141 - 150
Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

2023. augusztus 02.
Bár a legtöbben helyi, lakás-óvoda-iskola-munkahely közötti közlekedésre használják hétköznapokon elektromos autójukat, átlagosan 70-100 kilométert megtéve egy nap, a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint egyre többen hosszabb, külföldi utakra is elindulnak velük.
Részletek

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

A szövetség adatai szerint a belföldi utazást megkönnyíti, hogy folyamatosan nő a töltőállomások száma: a legtöbb az autópályák és a főutak mentén található, illetve a Balaton térségében: 2022 végén az országban 2147 töltőállomás volt, 14 százalékkal több mint egy évvel azelőtt. Az infrastruktúra bővítését a szövetség szerint az is indokolja, hogy egy év alatt 47,4 százalékkal nőtt az elektromos autók száma.
    
A tájékoztatás szerint 2022-ben minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása Magyarországon, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb mértékben, és az év végén már 34 754 közlekedett az utakon. A legfrissebb adatok szerint idén június végén 41 386 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, míg a zöld rendszámos autók száma meghaladta a 74 ezret.
    
A hosszabb útra utazóknak a Jövő Mobilitása Szövetség több tanácsot is ad, mivel például a nagy sebesség miatt a városi használatban megszokottnál akár 30 százalékkal is kisebb utat lehet megtenni egy elektromos autóval, márkától és típustól függetlenül. A hatótávolságot befolyásolja a csomagok száma és a klímahasználat is: a hűtés például 20 százalékkal is csökkentheti a hatótávot.
   

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Egy másik tanács szerint érdemes tájékozódni a töltőkről, hol található villám- vagy ultragyors töltő, illetve egyenáramú berendezés, mivel egy jobb töltő kiválasztásával sok időt meg lehet spórolni. Egy villámtöltővel 20-50 perc is elég a "tankolásra", igaz, ezek csak 5-10 százalékot tesznek ki az összes töltőt figyelembe véve.
    
Példaként a szövetség megemlíti, hogy ha például Győrből Gyulára igyekszik a család egy 50 kWh körüli autóval, akkor a 339 kilométeres út megtételéhez egy alkalommal - autótípustól függően - jó eséllyel meg kell majd állniuk egy villámtöltőnél útközben.
    
A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki azt ajánlja, hogy a villámtöltők keresésére jó kiindulási pont a plugshare.com oldal.
    
Elmondta, a villanyautósok információs közösségi oldala nagyon hasznos segítséget nyújt az úton lévőknek: ezen az oldalon ugyan töltést indítani nem lehet, de naprakész információkkal szolgálnak az autósok egymásnak a felületen, így ellenőrizni lehet, hogy üzemkész-e a töltő, használták-e azt a megelőző néhány napban. Magyarországon a Mobiliti applikációja az egyik legelterjedtebb, amelyben jól lehet keresni, valamint több más szolgáltató berendezéseit is lehet látni, hasonlóan az drivE.ON applikációhoz - írták.
   

Egy év alatt közel 50 százalékkal nőtt az elektromos autók száma, egyre többen hosszabb útra is elindulnak vele

Felhívták a figyelmet arra is, hogy egy-egy szolgáltató appjában a többi szolgáltató töltőivel kapcsolatos információk nem mindig naprakészek. A foglaltságot általában lehet ellenőrizni a töltőkön, illetve bizonyos szolgáltatók előzetes helyfoglalást is lehetővé tesznek. A töltés indításához applikációnként előzetes regisztráció és a bankkártya adatok megadása szükséges.
    
Közölték, utazáskor érdemes folyamatosan kontrollálni, hogy a hatótáv és a megteendő távolság milyen mértékben változik: alapszabályként azt ajánlják, hogy 20 százalék alá ne essen a töltöttség, és 80 százaléknál jobban ne töltsék fel az autókat, de az sem probléma ha egyszer-egyszer 100 százalékra töltik az akkumulátorokat.
    
A Jövő Mobilitása Szövetség szerint minél északabbra utazik valaki elektromos járművével, annál sűrűbb a töltőállomások hálózata: Norvégia és Hollandia jár az élen, ugyanis ezek az országok célul tűzték ki, hogy két töltőállomás között 120 kilométernél nem lehet nagyobb a távolság. A déli országokban már nem ilyen kedvező a helyzet, ott mindig érdemes figyelni a hatótávra és a következő töltési lehetőségre - áll a közleményben.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók Roncstámogatást kapnak Romániában a hibrid- és villanyautók A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig A Scénic Visiontól a vadonatúj Renault Scénic E-Tech elektromosig Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarországon az elektromos autók piaca 2013-hoz képest az ötszörösére nőtt Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból Magyarország nem maradhat ki az elektromosautó-forradalomból A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására A Hitachi és a Honda közös vállalatot hoz létre elektromotorok gyártására
 
A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

2023. augusztus 02.
Sokolov város külterülete a bajor prémiumgyártó eddigi legnagyobb tesztlétesítményének ad otthont. A nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás folyamatosan fejlesztett tesztpályája mintegy 600 hektáron terül el.
Részletek

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

A BMW Group új tesztlétesítmény rendszerbe állítását ünnepelte a csehországi Sokolov városában. A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya (FMDC - Future Mobility Development Center) hivatalos megnyitó eseményén Petr Očko, Csehország ipari és kereskedelmi miniszterhelyettese, Petr Kulhánek, Karlovy Vary régió kormányzója, Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja, valamint Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja is részt vett.

Közép-Európa első, automatizált járművezetésre és parkolásra kiépített tesztpályájaként az FMDC – amelybe a BMW Group 300 millió eurót invesztált – a jövőben kulcsfontosságú szerepet játszik a müncheni központú vállalatcsoport innovatív mobilitási megoldásainak kifejlesztésében és tökéletesítésében. Az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínt innovációs központtá alakították át, amely több mint 100 technológiai szakembernek ad munkát. 

A létesítmény elhelyezkedése, kialakítása és környezete tökéletes feltételeket és valós körülményeket biztosít a nagymértékben, illetve teljes egészében automatizált járművezetés és parkolás teszteléséhez, rendhagyó módon egészítve ki a megannyi vezetési szituáció virtuális szimulációit. A virtuális szimulációk és a valós körülmények között végzett tesztelések egyesítésével a BMW Group az ügyfelek legmagasabb szintű biztonsági elvárásainak is maradéktalanul megfelel. A Sokolov város külterületén rendszerbe állított tesztlétesítmény a München melletti Aschheim városában, a franciaországi Miramasban és a svédországi Arjeplog városban működő tesztpályákat követi a sorban.

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

„Az FMDC képében egy teljes mértékben egyedülálló tesztlétesítményt építettünk ki, kifejezetten a 4-es szintű automatizált járművezetés és parkolás rendkívül alapos tesztelése céljából. A 600 hektáron elterülő tesztpályán maximális rugalmassággal és átütő hatékonysággal tesztelhetjük az összes lehetséges vezetési szituációt, legyen szó akár városi, országúti vagy autópályás vezetésről, akár automatizált parkolásról. A létesítmény különlegessége, hogy az egyes tesztmodulokat megállás nélkül tudjuk egymás után tesztelni, amely így annyira valósághű, megbízható és ügyfélközpontú, amennyire csak lehetséges” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

Az új tesztlétesítmény nem csupán a technológiai innovációk tesztelését és továbbfejlesztését teszi lehetővé, de arra is iránymutató példaként szolgál, hogy a legmagasabb szintű környezetvédelmi intézkedések és fenntarthatósági szabványok miként foganatosíthatók az egyes technológiák tesztelése során. A tesztpálya tervezése és kiépítése során a BMW mindvégig szorosan együttműködött az erre szakosodott ökológiai építésfelügyelettel.

„A BMW Group nem csupán az autókban összpontosítja a személyes mobilitás jövőjét átható elektromos meghajtást, digitalizációt és fenntarthatóságot, hanem a teljes értékláncra tekintünk – gyárainkat és tesztlétesítményeinket is beleértve. Partnereinkkel együttműködve képesek voltunk a Sokolov városában található korábbi bányászati régiót modern és hatékony tesztpályává alakítani, amellyel párhuzamosan új, vonzó munkahelyeket is teremtettünk” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW AG igazgatótanácsának emberi erőforrásokért és munkakapcsolatokért felelős tagja. 

A BMW Group az automatizált járművezetés és parkolás jövőbe vezető tesztpályáját állította rendszerbe Csehországban

„A jövőbe vezető mobilitási megoldások továbbfejlesztésére kiépített tesztpálya és járműtöltési infrastruktúrája kizárólag megújuló energiaforrásokból táplált zöldenergia felhasználásával üzemel, amely új lépés nemzetközi hálózatunk széndioxid-mentesítése felé” – tette hozzá.

A zöldenergia-felhasználás mellett a tesztlétesítmény innovatív vízkezelő rendszert is alkalmaz, amely az összegyűjtött esővizet használja fel a pálya öntözésére. A tervezési folyamatok során a regionális biodiverzitás megőrzését és elősegítését is figyelembe vették: a létesítmény teljes területén kétéltű-figyelő rendszer működik, amely biztosítja az állatok biztonságos átkelését a tesztpályán. Az építkezés során 2,2 millió köbméter, az egykor bányászati régióként üzemelő helyszínből kitermelt földet használtak fel. A szakemberek így nem egy újabb földterületet sajátítottak ki és zártak el, hanem egy korábbi, használaton kívüli területet hasznosítottak újra és állították a jövőbe mutató technológiai fejlesztések szolgálatába.

Kulcsszavak: BMW Group, csehország, önvezető autó, tesztpálya
 
Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is Sikeres a BMW 2-es Active Tourer, a BMW i3 és i8, valamint az X4 is II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával II. Balatonfüredi Concours d’Elegance autós szépségverseny a BMW Group Magyarország támogatásával Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Töretlen lendülettel halad kitűzött célja felé a BMW Group Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét Az Audi elkészítette az autonóm vezetés felhasználói tipológiáját és érzelmi térképét A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group A valaha volt legeredményesebb első 11 hónapját zárta a BMW Group
 
A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

2023. augusztus 02.
Az ë-C4 vagy ë-C4 X modellt vásárlók zavartalan utazása és a még habozó ügyfelek meggyőzése érdekében a Citroën bevezeti a Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazást. A kiváló teljesítményű utazástervezőnek köszönhetően az elektromos autóval tett hosszabb utazások is stresszmentessé válnak.
Részletek

A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

Most, hogy itt a nyaralások ideje és előtérbe kerülnek a hosszú utazások, a Citroën bemutatja az elektromos autóval rendelkezők ideális segítőtársát, a stresszmentes utazásokat garantáló új e-ROUTES alkalmazást. Az ë-C4 és ë-C4 X modellen elérhető új szolgáltatás hosszú utak során is lehetővé teszi az említett zéró emissziós járművek optimális használatát. Az intelligens alkalmazás jól tükrözi a Citroën azon törekvését, mely a Citizen program által megtestesített nyugodtabb és felelősségteljesebb autós élmény biztosítására és a minél egyszerűbb elektromos autózásra való átállás felgyorsítására irányul.

Az októbertől üzemképes Free2Move Charge e-ROUTES alkalmazás egy nagy teljesítményű utazástervező, mely a megfelelő okostelefonos alkalmazáson keresztül férhető hozzá. Az utazás optimális megtervezéséhez az e-ROUTES valós időben kéri le a gépjármű adatait, és a menet közben elérhető töltőállomások jellemzőinek figyelembevételével különböző lehetséges útvonalakat ajánl.

A Stellantis szoftverfejlesztői által készített e-ROUTES applikáció erősségei:

- A piacon referenciának számító, fejlett útválasztási algoritmus, amely a legmegfelelőbb útvonalat számítja ki a töltőállomások elhelyezkedése, minősége (terminálok száma és jellemzői az egyes állomásokon stb.) és elérhetősége (elérhető, használatban lévő vagy üzemen kívüli töltőpontok) alapján.


A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt

- Zökkenőmentes kommunikáció a járművel, mely valós időben, dinamikus módon osztja meg az alkalmazással a szükséges járműadatokat (akkumulátorszint, energiahasználat, töltési mód, külső hőmérséklet stb.) az olyan specifikus információk biztosítása érdekében, mint a várható hatótávolság vagy az érkezéskor rendelkezésre álló töltésszint. A telematikai egységen keresztül megvalósuló „over
the air” kapcsolat közvetlen hozzáférést biztosít a kulcsfontosságú adatokhoz, így hardverkulcsra sincs szükség.

- Online navigációs funkciók kiváló minőségű, folyamatosan naprakész térképekkel, korszerű módon történő célravezetéssel, valós idejű forgalmi információkkal és átfogó utazási szolgáltatásokkal (sebességkorlátozások, útlezárások, veszélyek stb.).

A választott modellváltozattól függően 360 vagy 420 km (WLTP) hatótávolságú ë-C4, illetve ë-C4 X az akkumulátorsúly és a költséghatékonyság szempontjából egyaránt megfontolt választást jelent, és egyben tökéletesen kielégíti a felhasználók túlnyomó többségének a mindennapi igényeit. Az e-ROUTES alkalmazás pedig ideális partner az időnként szükségessé váló hosszabb utazások egyszerű menedzselésében.

Az e-ROUTES egy kimondottan kifinomult applikáció, ergonomikus felépítésének és Apple CarPlay-, illetve Android Auto-kompatibilitásának köszönhetően mégis rendkívül egyszerűen használható. Az e-ROUTES funkciók az egyes ügyfelek MyCitroën fiókjához tartozó azonosítási adatok megadásával érhetők el. Az app az ügyfél okostelefonján és – a mirroring funkció jóvoltából – a gépjármű érintőképernyőjén egyaránt használható.

Az e-ROUTES-ot nagy előrelépésként fogják megélni az ügyfelek. Eddig induláskor kellett megtervezni az útvonalat, és önállóan kellett megbirkózni a vezetési körülmények változásával. Mostantól azonban van egy kézzelfogható asszisztens, amely – szüntelenül figyelembe véve az autó állapotát, az elérhető töltőállomásokat és az aktuális forgalmi viszonyokat – gondoskodik az optimális utazásról. Folyamatosan alkalmazkodva a változó feltételekhez optimális útvonaljavaslatokkal áll elő, és megkeresi a töltésre legmegfelelőbb helyeket. Az e-ROUTES megkönnyíti az utazást, és leveszi a navigálási terhet a vezetőről, akinek csak hagynia kell, hogy vezessék.

Az e-ROUTES bevezetése októbertől várható. Az app már most is része a CONNECT PLUS csomagnak, amit az ë-C4, illetve ë-C4 X modellt vásárló új ügyfeleknek 12 hónapig ingyen biztosít a márka (1 év után pedig előfizethető).

Kulcsszavak: applikáció, Citroën, elektromos autó, Stellantis
 
Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Ultragyors elektromosautó-töltőket telepít az ALDI és az E.ON Székesfehérváron, melyeket hamarosan újabbak követnek Ultragyors elektromosautó-töltőket telepít az ALDI és az E.ON Székesfehérváron, melyeket hamarosan újabbak követnek Elektromos járműtechnológia az irodában Elektromos járműtechnológia az irodában Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon Villámtöltő-hálózat épül Magyarországon A Citroën bevezeti az elektromos utazást segítő e-ROUTES utazástervezőt Megérkezett Budapestre a világ legmenőbb elektromos autója
 
75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

2023. augusztus 01.
A Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton 75 évvel ezelőtt, 1948. július 31-én indult el az első vonat utasokkal, az évfordulóra emlékezve hétfőn izgalmas programokkal várják a családokat, egykori úttörő- és gyermekvasutasokat a Széchenyihegyen, az első szakasz végállomásán - közölte a MÁV Zrt. vasárnap az MTI-vel.
Részletek

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

A vasúttársaság kommunikációs igazgatóságának tájékoztatása szerint a Széchenyihegy állomás területén 10-től 16 óráig járműbemutatók és gyermekprogramok fogadják az érdeklődőket. Az állomás üzemi épületében - az 1948-as megnyitás után pár évig a járművek karbantartásának helyszínéül szolgáló "motorszínben" - a kisvasút elmúlt 75 évének tárgyi és fényképes emlékeiből tavasszal nyílt alkalmi kiállítás várja a látogatókat.
    
A nosztalgia motorvonat szerelvényének két ritkán látott járművére, a kis szalonkocsiba és a postakocsiba is felszállhatnak az érdeklődők. A postakocsiban ünnepi emlékbélyegzés, a szalonkocsiban filmvetítés lesz. A Gyermekvasút járművei kicsiben LEGO bemutatón is felsorakoznak - írták a közleményben.
    
Hűvösvölgy és Széchenyihegy között egész nap óránként közlekednek a hagyományos szerelvények az Mk45-ös mozdonnyal. Az ünnep alkalmából az állomások pénztáraiban aznap jegyet váltó utasok alkalmi kéregjegyet is kapnak emlékbe.
   
75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton

A tájékoztatás szerint az 1948-ban átadott első építési szakaszon, Széchenyihegy és Virágvölgy között nosztalgiavonatok indulnak, a legtöbbször gőzmozdonnyal. A kisvasút építését, az első szakasz környékének látnivalóit is bemutató, mintegy 3 kilométeres vezetett séta indul 11 és 14 órakor Széchenyihegytől Virágvölgyig.
    
A közleményben felidézték, hogy a budapesti Úttörővasút első szakaszát 1948. április 11-én kezdték el építeni a Hegyhát út és a Golfpálya út találkozásánál. Az első vonalrészen megépült Széchenyi-hegy végállomás, Normafa megállóhely, Csillebérc (Úttörőváros) és Virágvölgy (Előre) állomás, a vonatforgalom 1948. július 31-én indult meg.
    
Az építkezés további két szakasszal folytatódott, a teljes vonalat 1950. augusztus 20-án adták át Hűvösvölgyben. Az Úttörővasút-Gyermekvasút 75 éves fennállása alatt mintegy 16 ezren szolgáltak kisvasutasként a vonalon - tájékoztatott a MÁV.

75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton


Kulcsszavak: évforduló, gyermekvasút, máv
 
Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Száz éves az első Mitsubishi autó Száz éves az első Mitsubishi autó 10 éves a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó üzeme és a FLIRT 10 éves a Stadler pusztaszabolcsi karbantartó üzeme és a FLIRT 75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton Gyorsvonati felárat vezet be a MÁV május közepétől 75 éve indult meg a forgalom a Széchenyi-hegyi Gyermekvasúton 20 évvel ezelőtt fejeződött be a 240-es sorozat gyártása
 
Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

2023. augusztus 01.
A BMW 5-ös sorozat nyolcadik nemzedéke már tisztán elektromos meghajtással is elérhető. Milan Nedeljković: „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja.” 2021 és 2024 között a BMW Group világszerte 15 tisztán elektromos meghajtású modellt gurít ki az utakra.
Részletek

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A BMW Group dingolfingi gyárában megkezdődött az új BMW 5-ös sorozat, és vele párhuzamosan a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 sorozatgyártása. Az eseményen Markus Söder, Bajorország miniszterelnöke is tiszteletét tette. Az alsó-bajorországi üzem, amely idén már kereken fél évszázada gyárt BMW modelleket, ezzel két év alatt a harmadik tisztán elektromos meghajtású autó sorozatgyártását állítja rendszerbe, a BMW iX és a BMW i7 után. Az előrejelzések szerint jövőre már a müncheni központú vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású modelljeinek több mint 40 százaléka itt, a BMW Group legnagyobb európai gyárában lát napvilágot.

„A BMW i5 és dingolfingi gyárunk tökéletes példaként szolgálnak arra, miként állítja magát a BMW Group az elektromos mobilitás irányába és hogyan haladnak gyáraink a BMW iFACTORY gyártási stratégia felé vezető úton” – mondta Dingolfingban Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja az új 5-ös BMW sorozatgyártásának beindítása kapcsán. „Gyártási hálózatunk új normáit világszerte az elektromos mobilitás adja. 2021 és 2024 között 15 tisztán elektromos meghajtású modellt építünk be gyártási hálózatunkba” – tette hozzá.

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A BMW Group ennek érdekében rendkívül rugalmas gyártási struktúrákra építkezik, legtöbb modelljét pedig világszerte többféle hajtáslánc-technológiával kínálja ügyfeleinek. A BMW 5-ös sorozat – ahogyan a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 is – tisztán elektromos meghajtással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és belsőégésű erőforrással is megrendelhető. Ez nagyfokú rugalmasságot igényel, ugyanakkor lehetővé teszi a vállalat számára, hogy üzemei kapacitását hatékonyan használja ki és kínálatát maximálisan ügyfelei igényeihez igazítsa. „Teljes mértékben követjük a piacot. Aktuális hajtáslánc-technológiai kínálatunkat világszerte ügyfeleink igényei határozzák meg” – fogalmazott Milan Nedeljković. Utóbbit a gyártási hálózatba történő átfogó befektetések tették lehetővé. A BMW Group több mint 1 milliárd euró invesztálásával készítette fel dingolfingi gyárát a BMW iX, a BMW 7-es sorozat és a BMW 5-ös sorozat érkezésére.

Dingolfing elsőszámú modelljeként a BMW 5-ös sorozat új gyártási lendületet ad

Az új BMW 5-ös sorozat érkezésével Christoph Schröder, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója az elkövetkező években egyre növekvő gyártási kapacitással számol. „A BMW 5-ös sorozat hagyományosan a dingolfingi üzem elsőszámú modellje, amely ezúttal is új gyártási lendületet ad majd” – mondta. 2022-ben összesen több mint 280 000 darab új autó gurult le a dingolfingi létesítmény gyártósorairól. Christoph Schröder számításai szerint az elkövetkező években ez a szám az új BMW 5-ös Touring és a nyolcadik generációs BMW M5 érkezésével jóval 300 000 darab fölé nőhet. „Az elektromos mobilitásra történő sikeres átállás mellett a BMW 5-ös sorozat gyártási kapacitásunk hosszútávú kiaknázásában és munkahelyeink stabilizálásában is központi szerepet játszik” – tette hozzá Stefan Danner, a dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnökhelyettese.

Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

Dingolfing már fél évszázada gyárt BMW modelleket

A dingolfingi gyárban máig napvilágot látott körülbelül 12 millió darab új autó közül több mint 8 milliót a BMW 5-ös sorozat modelljei adtak. A létesítmény történelmét így az 5-ös BMW szorosan áthatja. Az első BMW modell – az első generációs BMW 520i – 1973 szeptemberében gurult le itt a gyártósorról. Az alsó-bajorországi üzem azóta az autóipar egyik legjelentősebb gyárává és a régió gazdaságfejlesztési motorjává fejlődött fel. A dingolfingi gyárban dolgozó több mint 18 000 ember összesített éves bérköltsége meghaladja az 1 milliárd eurót, miközben az üzem hozzávetőlegesen 1 000 alsó-bajorországi beszállítóval áll kapcsolatban. A létesítménybe történő invesztálások mellett a BMW Group 2015 óta itt több mint 1 milliárd euró befektetésével állította rendszerbe a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek sorozatgyártását is.

A BMW iFACTORY gyártási stratégia víziója

Ahogyan az 1970-es évek eleji olajválság idején meghozott gyárépítési döntés esetében, úgy a BMW Group jövőbe tekintő vállalkozói víziója ma is jelen van Dingolfingban. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi üzeme az átfogó beruházásoknak köszönhetően készen áll a jövőre – és a BMW iFACTORY gyártási stratégia innovációira. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a tény, hogy 2022-ben a müncheni központú vállalatcsoport alsó-bajorországi üzemének jármű-összeszerelő létesítménye nyerte el az „OEM” (Original Equipment Manufacturer) kategória leghatékonyabb gyártási folyamatokat éltető, nívós „Automotive Lean Production Award” díját – a BMW iFACTORY gyártási stratégia „HATÉKONY” és „DIGITÁLIS” pilléreinek égisze alatt. Az elismerés a sorozatgyártási folyamatok minőségellenőrzését végző intelligens kamerarendszert, az intelligens logisztikai megoldásokat, valamint az alkatrészek mesterséges felismeréséért és folyamatos rendelkezésre állásáért felelős IT platformot egyaránt éltette. Tavaly Dingolfingban kísérleti jelleggel rendszerbe állt az üzemi környezetben alkalmazott automatizált járművezetés is, az új BMW 7-es sorozattal a főszerepben. Az új BMW 5-ös sorozat érkezése mindezt új szintre emeli.


Megkezdődött a BMW i5 sorozatgyártása

A létesítmény a BMW iFACTORY gyártási stratégia „ZÖLD” pillérének égisze alatt a fenntarthatóság terén is újabb és újabb területeken fokozta tevékenységét: a biodiverzitás megőrzésétől kezdve, a legyártott autók után maradó mindössze 600 grammnyi hulladékon át, egészen a károsanyag-kibocsátást csökkentő intézkedésekig. A zöld energia átfogó alkalmazása mellett a dingolfingi üzem fűtését is regionális, biomassza-alapú megoldás garantálja, amely az évtized közepétől a létesítmény melegvízigényének mintegy felét fedezi majd – ezzel 10-15 százalékkal csökkentve a gyár károsanyag-kibocsátását.

Fontos döntések a jövőre vonatkozóan

Milan Nedeljković kijelentette: a dingolfingi és a többi bajorországi üzem technológiai átállásába történő legújabb befektetésekkel a BMW Group megerősítette hosszútávú elköteleződését Bajorország mellett. „Tízből kilenc BMW modell Németországon kívül talál gazdára. Ennek ellenére munkatársaink több mint fele itt dolgozik, főleg Bajorországban – amely a globálisan kiegyensúlyozott növekedéshez szükséges nemzetközi fejlődés érdekében a jövőben is a BMW Group és gyártási hálózata fontos pillére marad” – fogalmazott.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW 5, BMW i5
 
A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak A magyar autóipari beszállítók erős évre számítanak Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek Jönnek az új BMW X5 modellhez elérhető BMW M Performance alkatrészek Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Jaguar Land Rover: tízmilliárdos beruházások maradhatnak el kereskedelmi megállapodás nélkül Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Volkswagen Golf: 25 éve érkezik a zwickaui gyártósorról Bemutatkozik a BMW legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje Bemutatkozik a BMW legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid modellje
 
Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek

2023. augusztus 01.
A kormányzat és különböző hatóságok képviselői, flottavásárlók és újságírók tájékozódhatnak első utazásaik során az automatizált vezetés fejlesztésének helyzetéről.
Részletek

Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek


Nagy lépésekben halad a mobilitási és szállítási szolgáltatásokra készülő, önállóan közlekedő járművek fejlesztése a Volkswagen Haszonjárműveknél. Szériaérettsége felé vezető útján ezekben a hetekben első ízben közlekedhetnek a politika, a hatóságok és az üzleti élet döntéshozói, valamint a média képviselői a tisztán elektromos, önállóan közlekedő Volkswagen ID. Buzz AD (Autonomous Driving) modellekkel, pontos képet alkotva e járművek önvezető képességeiről. Ezzel párhuzamosan az Amerikai Egyesült Államokban, a texasi Austinban is elindult a Volkswagen tesztprogramja. Az AD-járművek fejlesztése Európa és Észak-Amerika városi agglomerációs központjaiban tervezett kereskedelmi célú alkalmazásokra összpontosít, mind személy-, mind pedig teherszállítási szolgáltatásokhoz.

„Önállóan közlekedő járműveink programjának észak-amerikai kiterjesztése globális stratégiai ütemtervünk következő lépése, egyben hosszútávú beruházásunk eredménye” – hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának az autonóm vezetés fejlesztéséért felelős tagja. „Ezzel az önvezető technológia az Amerikai Egyesült Államok útjain zajló tesztelése, validálása és finomhangolása is lehetővé válik számunkra.” A cél egyfelől kereskedelmi forgalomban is elérhető szállítási ajánlatok kidolgozása, másfelől a Volkswagen Csoport sokrétű mobilitási portfóliójának bővítése.

A tisztán elektromos ID. Buzz AD modellek nagysorozatú technikát képviselnek, és a Mobileye technológiai vállalat önvezető rendszerével (Self-Driving System) készülnek. Az egyre bővülő tesztflotta számos különböző menethelyzetben gyűjti a megtett kilométerek adatait. Az automatizált vezetés amerikai egyesült államokbeli SAE-szabványa 4-es szintjének megfelelő járművek mindegyike kamerákkal, valamint radar- és lidar-technikával is rendelkezik. A tesztidőszak alatt minden járműben humán biztonsági vezető is helyet foglal. A nagy belterű modell négy utas számára kínál helyet, és az egyre növekvő mobilitási és szállítási igények kielégítésére nagy darabszámban állítható elő.

A Volkswagen Haszonjárművek óriási tapasztalattal rendelkezik az utasok kívánságai és az üzemeltetői igények terén, ami rendkívül fontos az ilyen flották fejlesztése során. A konszern MOIA leányvállalata már 2018 óta szerepel ridesharing mobilitási szolgáltatóként a piacon, s eddig több mint 8,5 millió utast szállított. A MOIA ezeket az adatokat is rendelkezésre bocsátja a napi fejlesztési munkához.

A Volkswagen Group of America (VWGoA) texasi tesztprogramjának elindítása jelentős mérföldkő a Volkswagen Csoport önállóan közlekedő járművekhez kapcsolódó globális kutatása és fejlesztése számára. A VWGoA tölti majd be a stratégia és üzletfejlesztés vezetésének feladatát az Egyesült Államokban, és Volkswagen ADMT, LLC néven leányvállalatot is alapított, hogy a kaliforniai Belmontban és a texasi Austinban működő csapataival elősegítse önállóan közlekedő járművei programjának bevezetését.

Németországtól eltérően – ahol a MOIA elsőként alkalmaz automatizáltan közlekedő járműveket – az Amerikai Egyesült Államokban nem maga a Volkswagen üzemelteti a jövőben az automatizált közlekedési szolgáltatásokat, hanem mobilitási és szállítási szektorbeli külső partnercégeivel tervezi működtetni őket.


Kulcsszavak: németország, volkswagen, Volkswagen Haszonjárművek
 
Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek Spanyol kitüntetés Dr. Martin Winterkorn-nak Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban Gyorsabb, mint a Forma 1: a Volkswagen ID.R új rekordja Goodwoodban A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban A Volkswagen csoport továbbra is nyereségre számít 2020-ban Münchenben teszteli először utasokkal az automatizált vezetést a Volkswagen Haszonjárművek Volkswagen Passat világpremier Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral
 
A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

2023. július 27.
A három nagy autógyár támogatja a Detroiti Autószalont azzal, hogy hat új modellt mutat be idén szeptemberben.
Részletek

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

Szeptember 13-án és 14-én, a három nagy autógyártó a Stellantis, a Ford és a General Motors összesen hat új modellt mutat be a Detroiti Autószalonon, számolt be a Carscoop.com.

Általánosságban elmondható, hogy az autókiállítások nem mind olyanok, mint 2020 előttiek. Csökkent a látogatottság, és az érdeklődés hiánya miatt néhány autóbemutató már nem is létezik. A három nagy számára túl fontosnak bizonyult, hogy megjelenjenek az „otthoni” autókiállításukon, és nagy újdonságokat mutassanak be.

„Nagyon izgatottak vagyunk szülővárosunk, Detroit hatalmas támogatásának, hogy bemutatják ezeket az izgalmas felfedezéseket, termékeiket és járműveik aktiválását” – mondta Thad Szott, a Detroiti Autószalon elnöke. „Arra számítunk, hogy a leleplezések által keltett lendület kiemelkedő média- és fogyasztói érdeklődést vált ki.”

A Stellantis és a Ford illetékesei szerint az autógyártók mindent megtesznek, hogy különlegessé tegyék ezt a Detroiti Autószalont. A Stellantis visszahozza a tesztpályákat, valamint számos Jeep és Ram járművet, hogy vásárlókat vonzzon. Bár nem árulta el, hogy mely járművek fognak debütálni, úgy tűnik, ettől függetlenül kellemes meglepetésben lesz részük a szalonra látogatóknak.

A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra

Rick Deneau, a Stellantis termék- és márkakommunikációs vezetője a következőket mondta:

„Ez a Detroiti bemutató, ami különösen izgalmassá teszi, hogy a fogyasztóknak lehetőséget kínáljunk arra, hogy Jeep és Ram járműveinket kipróbálják speciális tesztpályáinkon, valamint megismerhetik a többi észak-amerikai márkánk legújabb kínálatát. Nagyon várjuk azt is, hogy itt, szülővárosunkban először bemutathassuk az új Ram és Jeep járműveket.”

„A Detroiti Autószalon egy régóta fennálló hagyomány, amely összehozza a közösséget, a fogyasztókat, az autórajongókat és gyártóit” – mondta Mark Truby, a Ford kommunikációs igazgatója. „Izgatottan várjuk, hogy idén szeptemberben visszatérhessünk, és alig várjuk, hogy a legikonikusabb és legjelentősebb új járműveinkkel előrukkoljunk.”

Kulcsszavak: autószalon, detroit, ford, general motors, Stellantis
 
Az Európai autógyártók a legfontosabb világpremierjeiket a Frankfurti Autószalonra időzítették Az Európai autógyártók a legfontosabb világpremierjeiket a Frankfurti Autószalonra időzítették A Toyota három új modellel érkezik a Genfi Autószalonra A Toyota három új modellel érkezik a Genfi Autószalonra Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe Három premierrel érkezik a Lexus Genfbe A Stellantis, a GM és a Ford hat új autót hoz a 2024-es Detroiti Autószalonra Genfi Autószalon - Nissan GT-R A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója A párizsi autószalonon debütál az EZ-ULTIMO, a Renault Csoport önvezető jármű koncepciója
 
Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

2023. július 27.
Sikeresen tesztelte a mesterséges intelligencia alkalmazását sorozatgyártásában az Audi. A Volkswagen Csoport további gyáraiban is megkezdődött a szükséges műszaki infrastruktúra kiépítése. Az Audi egy szakértői csapattal közösen fejleszt audit- és tanúsítványbiztos folyamatot, illetve AI-irányelveket termelése számára.
Részletek

Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Tovább gyorsítja gyártási folyamatai digitalizációját az Audi, miután sikeres kísérleti projektjét követően mesterséges intelligencia (AI) alkalmazását kezdi meg karosszériagyártásában a ponthegesztések minőségellenőrzése során. Az AI-megoldást a neckarsulmi termelési helyszínen fejlesztették ki, illetve tesztelték, s még az idén a Volkswagen Csoport további három üzemében is kiépítik a mesterséges intelligencia alkalmazásához szükséges műszaki infrastruktúrát. A projekt az Audi által elindított Autóipari Kezdeményezés 2025 (Automotive Initiative 2025; AI25) alkalmazási eseteként (Use Case) is szolgál.

Neckarsulmi termelési helyszínén mesterséges intelligencia segítségével vizsgálja az Audi műszakonként nagyjából 300 járműve összesen mintegy 1,5 millió ponthegesztését. Összehasonlításképpen: eddig szúrópróbaszerűen, ultrahang segítségével manuálisan vizsgálták a gyártás munkatársai az úgynevezett ellenállás-ponthegesztés (Widerstandspunktschweißen; WPS) folyamatainak minőségét – így ellenőrizve az egyes járművek valamivel több mint ötezer hegesztési pontját. A mesterséges intelligencia alkalmazásával azonban már az esetleges anomáliákra összpontosíthatnak, még hatékonyabban és célzottabban ellenőrizve a minőséget.

A Volkswagen Csoport más üzemeiben is megkezdődtek e technológia alkalmazásának előkészületei. Jelenleg az Audi brüsszeli termelési helyszínén zajlik a mesterséges intelligencia használatához szükséges műszaki infrastruktúra kialakítása, amire a tervek szerint a Volkswagen emdeni gyárában és az Audi ingolstadti székhelyén is még az idén sor kerül. E helyszíneken a műszaki infrastruktúra kialakítása szolgálatában szakértői csapat méri fel jelenleg a hegesztési beállítások eltéréseit, hogy ennek megfelelően taníthassák újra az AI-modellt.


Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi

Az alkalmazás során generált adatok segítségével a jövőben további folyamatok is optimalizálhatók, az Audi csapata így jelenleg azon dolgozik, hogy a jövőben az Előretekintő karbantartás (Predictive Maintenance) alapjaként használja fel őket. „A digitalizált gyártósorok az Audi jövőbeni gyártásának alapvető elemei. ’360factory’ termelési stratégiánk keretében világszerte még hatékonyabbá fejlesztjük a gyártást az Audi üzemeiben. Ennek során óriási lehetőségeket rejt a mesterséges intelligencia alkalmazása a sorozatgyártásban” – hangsúlyozta Gerd Walker, az AUDI AG igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.

Szoros együttműködés a DGQ, a Fraunhofer IAO és a Fraunhofer IPA szakértőivel

A folyamat audit- és a tanúsítványbiztos kialakítása érdekében a neckarsulmi termelési helyszínen a Német Minőségügyi Társasággal (Deutschen Gesellschaft für Qualität DGQ), az Üzemszervezési és Szervezeti Fraunhofer Intézettel (Fraunhofer-Institut für Arbeitswirtschaft und Organisation; IAO) és a Gyártástechnikai és Automatizálási Fraunhofer Intézettel (Fraunhofer-Institut für Produktionstechnik und Automatisierung; IPA) szoros együttműködésben zajlott a fejlesztés. Az eljárás háttere, hogy jelenleg az AI-alkalmazásokra nem állnak rendelkezésre szabványok, illetve független testület által kiadott tanúsítványok. „A gyártásban így – például egy audit során – egyértelműen igazolható, hogyan adódik egy-egy AI-alapú vizsgálat eredménye” – magyarázta Mathias Mayer és Andreas Rieker, a WPS Analytics projektmenedzserei. Az IAO és az IPA Fraunhofer Intézetekkel közösen az Audi mesterséges intelligencia útmutatót is kidolgozott a gyártás számára.

A WPS Analytics projekt az Audi által indított Autóipari Kezdeményezés 2025 (Automotive Initiative 2025; AI25) alkalmazási eseteként (Use Case) is szolgál. A kezdeményezés célja kompetenciahálózat kiépítése a digitális gyárátalakítás és -innováció számára. Az Audi a digitalizáció révén rugalmasabbá és hatékonyabbá kívánja tenni a termelést és a logisztikát. A Smart Factory felé vezető útján az Audi a tudomány és az IT-szakma területeiről érkezett partnereivel közösen valós gyári környezetben teszteli Neckarsulmban a prémiumjárművek gyártásának digitális megoldásait, hogy a későbbiekben a sorozatgyártásba is átvezethesse őket.



Kulcsszavak: audi, autógyár, Volkswagen Csoport
 
Mesterséges intelligenciát kezd alkalmazni ponthegesztései minőségellenőrzésére az Audi 2016-tól jön az első sportos-szabadidő autó a SEAT-nál A Rába ülésalkatrészeket gyárt az új Suzuki Vitarába A Rába ülésalkatrészeket gyárt az új Suzuki Vitarába 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka 25 százalékkal környezetkímélőbb autókat gyárt a Volkswagen márka A Volvo Cars biztonsági szakértői a technológia segítségével támogatnák az autóvezetőket és mérsékelnék a figyelemvesztést A Volvo Cars biztonsági szakértői a technológia segítségével támogatnák az autóvezetőket és mérsékelnék a figyelemvesztést Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra
 
Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

2023. július 27.
Az illegális gyorsulási versenyek, valamint a balesetek megelőzése és az extrém sebességtúllépések szankcionálása céljából tartottak közlekedésbiztonsági ellenőrzést az elmúlt hétvégén az Árpád hídon, a július 1-jén történt halálos baleset helyszínén - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság csütörtökön a rendőrség honlapján.
Részletek

Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon

Azt írták, a XIII. kerületi rendőrkapitányság egyenruhásai pénteken és szombaton 18 óra és 2 óra között tartottak közlekedési akciót, kiemelt figyelmet fordítva az Árpád hídra és a kerület forgalmas útvonalaira.
    
A Pestről Budára tartók közül ez idő alatt 60 jármű lépte át a megengedett sebességet, míg a Budáról Pestre vezető oldalon 34 autó. Két gépkocsi vezetője kiemelten gyorsan hajtott: egy Mercedes óránkénti 171 kilométeres, míg egy BMW 158 kilométeres sebességgel haladt az Árpád hídon.
    
Az akcióban a rendőrök álló és mozgó sebességmérő készülékeket, szolgálati jelleg nélküli autót, zajszintmérő eszközt és alkoholszondát is alkalmaztak - tették hozzá.
    
A tájékoztatás szerint az ellenőrzéskor a rendőrök nem észleltek illegális gyorsulási versenyen részt vevő autósokat, és erre vonatkozó bejelentés sem érkezett.
    
A közlekedők biztonsága és a lakosság nyugalma érdekében rendszeresen lehet számítani hasonló ellenőrzésekre a további hétvégéken is - helyezte kilátásba a rendőrség a közleményben.
Kulcsszavak: Árpád híd, ORFK, sebességmérés
 
Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Már októberben érdemes felkészíteni az autót a téli közlekedésre Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Irányjelző Közlekedési Magazin júniusi ajánló Az illegális gyorsulási versenyek megelőzésére tartottak ellenőrzést az Árpád hídon Csökkent a közúti balesetek száma, kevesebben haltak meg az utakon Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre Hétmillió forint bírságot szabtak ki az M7-es leállósávjában közlekedőkre Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot Mától élesben működnek a szuper-traffipaxot
 
Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

2023. július 26.
Röviddel az után, hogy az Opel nyilvánosságra hozta hamarosan érkező új tanulmányautója, az Opel Experimental nevét, bemutatta a csábító megjelenésű modell első fotóit is.
Részletek

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

A képekről kitűnik a kidolgozás magas szintű pontossága, és a részletek kidolgozottsága. Az Experimental a márka jövőjének hírnöke, az Opel “Bold and Pure” dizájnfilozófiájának sűrű műszakiságú, extrém megtestesülése.

“Az Opel Experimental új fejezetet nyit márkánk történetében. Azért terveztük, hogy megmutassuk vele, merre tartunk. Hamarosan több részletet is elárulunk, érdemes figyelni minket.” - Mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója.

A képeken látható talán legfeltűnőbb részlet az átdolgozott Opel Compass, a márka formafilozófiájának központi eleme. Az új, megvilágított Blitz magabiztosan a Compass és az átformált Opel Vizor - a márka jellegzetes orrmaszkja és “technológiai központja” - közepén ül. Hosszú, szárny formájú világítás veszi körül vízszintes irányban, és a megvilágított középső törésvonal külön is kiemeli. A felesleges illesztési vonalaktól mentes karosszéria felületeinek vörös fényű grafikája megismétli a Compass vonalait az Opel Experimental hátsó részén is.

Mutatjuk az új Opel Experimental első képei

Az áramvonalasság hagyományosan az Opel személyautóinak védjegye, a keréktárcsák jellegzetes, turbinalapát vonalai is ezt hangsúlyozzák. A beltér szintén futurisztikus: az ülések szerkezete a fenntartható, környezettudatos megközelítést hirdeti, miközben maguk az ülések a márkától megszokott módon kényelmesek.

Az Opel Experimental-t a szeptember 5. és 10. között megrendezett Müncheni Autószalonon láthatja először a nagyközönség.
Kulcsszavak: opel, új modell
 
Scania Interlink – tökéletes választás bármilyen feladat ellátásához Scania Interlink – tökéletes választás bármilyen feladat ellátásához Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel Mutatjuk az új Opel Experimental első képei Hétvégén ismét Jazzy Street Mutatjuk az új Opel Experimental első képei Megkezdődött az új SKODA Yeti gyártása Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be Az új Transporter 6.1 a világ legnagyobb, építőipari gépek és eszközök bemutatására szakosodott kiállításán mutatkozik be
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 141 - 150