Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 141 - 150
Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

2023. február 16.
Az új 408 a PEUGEOT tervezőmérnökeinek kreativitását dicséri: a C kategória felső részébe pozicionált különleges fastback nemcsak a márka történetében, de a jelenlegi gépjárműpiacon is az első ilyen típusú modell.
Részletek

Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

Ezt a teljesen újfajta és ezért szokatlan PEUGEOT-t ragadozóra emlékeztető külseje és egyedi stílusa mellett az energiahatékonyság és a villamos meghajtás terén megnyilvánuló kiváló mérnöki tudás jellemzi. A vezetési élményt és az ösztönös használatot szolgáló fejlett technológiák révén pedig az érzelmeinkre is hat.

STÍLUS. Ami a PEUGEOT 408-at különlegessé teszi, az elsősorban a dinamikus fastback hátsó, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő koncepció és az ezer közül is felismerhető sajátos stílus. A ragadozóra emlékeztető megjelenés a márka modelljeinek sajátja. Az autó vonalai élesen megrajzoltak, a karosszériával azonos színű hűtőrács pedig tökéletesen illeszkedik az orr-részbe, közepén az új oroszlánfejes PEUGEOT emblémával. Meglep a fordított kivágású hátsó lökhárító, mely profilból nézve kimondottan dinamikussá teszi a 720 mm átmérőjű nagy kerekein biztosan álló járművet. A 20”-os rendhagyó felniket rendhagyó geometrikus dizájn jellemzi. A szemfogra emlékeztető első lámpák és a három karmot formázó hátsó LED-es fénysor egyértelművé teszik a modell hovatartozását.

Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

A 2,79 m-es tengelytávval rendelkező, 4,69 m hosszú új PEUGEOT 408 hátsó üléssorát kimagasló helykínálat jellemzi (a térdtér 188 mm). A csomagtartó is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető. Az 1,48 méteres magasságból adódóan a sziluett kimondottan karcsúnak és nyúlánknak mondható, ami az aerodinamikai hatékonyságot is növeli.

ÉRZELEM. A PEUGEOT 408 a vezető és az utasok örömére legújabb generációs PEUGEOT i-Cockpit®-tal van felszerelve, mely az élvezetes vezetést és agilis viselkedést biztosító kompakt kormánykerékről azonnal felismerhető.

Különös hangsúlyt kapott a beltér minősége és a konnektivitás, mely a még intuitívabb és kellemesebb vezetést, illetve utazást eredményező legmodernebb technológiákat foglalja magában.

IGÉNYESSÉG. A 6 kamerára és 9 radarra épülő vezetéstámogató rendszerek megnyugvást és biztonságérzetet nyújtanak. A 408 kínálatában többek között a következő funkciókat találjuk:
•    állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatika,
•    éjjellátó funkció (Night Vision), mely még az előtt figyelmeztet a gépkocsi előtt tartózkodó állatokra, gyalogosokra és kerékpárosokra, hogy azok a távolsági fényszóró sugarában megjelennének,
•    nagy hatótávú (75 m) holttérfigyelő rendszer,
•    hátsó forgalomfigyelés, mely hátramenetben figyelmezteti a vezetőt az esetleges keresztirányú veszélyre.

Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

A PEUGEOT 408 kínálatában egy 180 és egy 225 lóerős plug-in hibrid hajtás és egy 130 lóerős benzinmotor szerepel. Mindhárom motorhoz 8 sebességes EAT8 automata sebességváltó társul. A modellből néhány hónapon belül tisztán elektromos változat is készül.
 
A PEUGEOT 408 tervezői számára az egyik legfontosabb szempont a környezeti hatékonyság volt: az aerodinamikára, a súlycsökkentésre (a jármű minimális tömege 1396 kg) és az alacsony kibocsátású motorokra összpontosító munka eredményeként a hibrid és a 130 lóerős benzines változat átlagos üzemanyagfogyasztása egyaránt figyelemreméltóan alacsony (a pontos értékek jóváhagyás alatt vannak).

Az új PEUGEOT 408 várhatóan 2023 legelején jelenik meg a piacon. A globális értékesítésre szánt modellt a franciaországi Mulhouse-ban kezdik majd gyártani (az európai piacra), kicsivel később pedig a chengdui üzemben is megkezdődik a gyártása (a kínai piacra).

„Mi a PEUGEOT-nál azt gondoljuk, hogy az élet jobb lesz attól, ha egy kis stílussal fűszerezzük. Az új 408 egyedi megjelenésével, innovatív fastback sziluettjével és felszabadult eleganciájával éppen ezt a filozófiát és a PEUGEOT márka leleményességét testesíti meg – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT nemzetközi márkaigazgatója. – A minden szempontból szokatlan új PEUGEOT 408 az autózás és az élet szerelmeseinek készült, azoknak, akik szabadulni szeretnének bizonyos konvencióktól, miközben felelősségteljes élvezetre vágynak. Ők garantáltan megtalálják benne a márka technológiai igényességét (a környezethatékonyságot és a magas szintű digitális élményt) és azt a fantasztikus érzést, amit az ösztönös vezetés kelt.”

Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as

Felelősségteljes élmény- és újdonságkeresés: a piac és az ügyfelek

Az új 408 a PEUGEOT C (kompakt középkategória) szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a PEUGEOT az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 SUV sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 SW három generációjának (melyből a legújabb épp most került a piacra). A kínálatot a C szegmens tetejére pozicionált PEUGEOT 408 teszi most teljessé.
 
Az új PEUGEOT 408 teljes összhangban van korunk értékeivel és központi kérdéseivel: a fejlett kapcsolódási technológiákkal ellátott, dinamikus modell úgy vesz részt az energetikai átállásban, hogy közben az örömteli pillanatokról sem mond le. Az újdonságot és a kreativitást állítja a középpontba, és olyan merész asszociációkkal szolgál, melyek szétfeszítik a bevett kategóriák határait.

Az új PEUGEOT 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Választásukat szükségleteik és vágyaik sokszor egymást kiegészítő változatos szempontjai vezérlik. Egyesek a C szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt SUV-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett, hosszú, kényelmes és nyugodt utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik.

Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 408, új modell
 
Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Megérkezett a Hibrid Toyota RAV4 Hamisítatlan vezetési élmény minden szituációban Hamisítatlan vezetési élmény minden szituációban Magyarországon bemutatkozott az új Peugeot 408-as Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői Bemutatjuk az új BMW 5-ös limuzin BMW M Performance kiegészítői
 
Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja

Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja

2023. február 16.
Dr. Tojoda Soicsiro alapjaiban határozta meg a modern Toyota kialakulását, és döntéseivel vadonatúj irányba fordította az egész autóipar fejlődését.
Részletek

Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja

2023. február 14-én, három nappal 98. születésnapja előtt elhunyt Tojoda Akio elnök úr édesapja, dr. Tojoda Soicsiro, a japán és a globális autóipar meghatározó alakja. Soicsiro-szan 26 évesen, 1952-ben csatlakozott a Toyotához, majd az ezt követő három évtized során különböző vezetői posztokat töltött be. 1982-ben kinevezték a cég elnökévé, amely tisztséget 1992-ig látta el. Ezt követően az igazgatótanács elnökeként, majd 2009-től egészen halálig annak tiszteletbeli elnökeként segítette annak a vállalatnak a működését, amely az ő irányítása alatt vált az autóipar, illetve a globális gazdaság meghatározó szereplőjévé.

Tojoda Soicsiro 1925. február 17-én született Nagojában, Tojoda Kiicsíró és Iida Hatako első fiaként. Ebből adódóan gyakorlatilag egész életében arra készült, hogy egyszer majd a családi vállalkozást: a nagyapja által alapított szövőszékgyártó üzemet fogja vezetni. Ötéves volt, amikor apja európai és észak-amerikai körútjáról visszatérve minden figyelmét az autógyártásnak szentelte; Soicsiro-szan így nem csak tanúja volt az első pillanattól fogva a későbbi Toyota Japan Motor Company kialakulásának, de édesapja oldalán már iskolásként mindent megtanult, amit akkor Japánban az autóiparról tudni lehetett.

Miután 1945-ben leérettségizett, a nagojai műszaki főiskolára jelentkezett, és úgy tűnt, egyenes út vezet számára az autóiparba. A háború végén azonban apja autógyárát lebombázták, Soicsiro-szant pedig mezőgazdasági kényszermunkára kötelezték.

Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja

A főiskolát végül 1947-ben végezte el, majd haladéktalanul beiratkozott az egyetemre. Apja már tanulmányainak végzése közben bevonta őt a gyár egy új projektjébe, amelynek keretében egy megbízható személyautót igyekeztek kifejleszteni a nemzetközi piacokra. A gyár egyik dizájnere, Kurata Siszaburo beavatta őt az autótervezés rejtelmeibe, és közben a Toyota beszállítói hálózatával is aktív munkakapcsolatba került.

Apja korai, 1952-es halálakor fiatal házasként doktori disszertációján dolgozott, nem állt készen arra, hogy átvegye a vállalkozás irányítását. Ezért igazgatói pozícióban kezdett dolgozni, méghozzá apja unokatestvére, Tojoda Eidzsi szárnyai alatt. Megbízták a Motomacsi gyártóüzem felépítéséért felelős bizottság vezetésével; hogy felkészüljön erre a feladatra, külföldön tanulmányozta az autógyárak építésének és működtetésének a művészetét. Miután az üzem 1959-ben megkezdte a termelést, Soicsiro-szant kinevezték a vállalat tervezési osztályának ügyvezetőjévé.

Itt gyorsan felismerte, hogy a nemzetközi piacokon jóval magasabb minőségű személy- és teherautókra van igény, mint amit a Toyota akkori színvonalán gyártani tudott. Japánban azonban nem volt hagyománya az ipari minőségellenőrzésnek. A kényszer hatására Soicsiro-szan egy olyan megoldásra jutott, amely később nem csak a Toyota, de az egész világgazdaság sorsát újraírta: úgy vélte, az a leghatékonyabb, ha a minőségbiztosítást a vállalat működésének minden fázisába szisztematikusan beépítik. Négy évig tartott, amíg innovatív elképzelésének létjogosultságáról meggyőzte az igazgatótanácsot, akik 1964-ben engedélyezték egy kísérleti program indítását.


Elhunyt a Lexus és a Prius szellemi atyja

A vállalat minden szintjén rendkívül kemény ellenállás fogadta erőfeszítéseit, Soicsiro-szan azonban kitartott meggyőződése mellett, és amikor az első év végére a Toyota által gyártott járművek meghibásodási rátája a felére csökkent, azzal leghangosabb kritikusait is maga mellé állította. Módszerét összehangolták Onó Taiicsi gyártásspecialista nem kevésbé formabontó módszerével, a just-in-time termeléssel, és ezzel a Toyota gyakorlatilag egy csapásra versenyképessé vált a nemzetközi piacokon.

Tojoda Eidzsi 1967-ben vette át a cég vezetését, és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Toyotát ráterelje arra az útra, amelyet követve meggyőződése szerint egyszer majd a világ legnagyobb autógyártójává válhat. A Tojoda Soicsiro által megteremtett minőségbiztosítási és gyártási módszereket felhasználva megtervezték és világszerte bevezették a takarékos és megbízható Coronát, majd a Corollát, amelyek a hetvenes évek derekán már komoly követőkre találtak.

A sikerhez azonban a kiváló termék nem volt elég: azt el is kellett tudni adni, méghozzá ugyanolyan szervezetten és fegyelmezetten, ahogy azt gyártották. Tojoda Eidzsi ezért a japán ipar régi hagyományával szakítva közös fedél alá hozta a Toyota gyártási és értékesítési tevékenységeit, ezzel megalkotva a modern Toyota Motor Corporationt. Amikor Eidzsi-szan 1982-ben felállt az elnöki székből, az utódaként kinevezett Tojoda Soicsiró egy előzmények nélküli megavállalatot vett át.

Meggyőződése volt, hogy az ember legalább olyan fontos alkotóeleme a sikernek, mint a technológia; hogy a kiváló minőségű automobilok gyártása önmagában örömöt és elégedettséget ébreszt a folyamat résztvevőiben; valamint hogy a mára etalonként emlegetett Toyota gyártási módszer (TPS) alkalmazásával az emberek párhuzamosan fejlődhetnek a termékekkel. Ebből közvetlenül következett, hogy a rövid távú jövedelmezőségnél többre értékelte a hosszú távú eredményeket, és befektetésnek tekintette a munkatársak fejlesztését. Ugyanez a stratégiai gondolkodás tette lehetővé, hogy a nyolcvanas években jelentős rövid távú kompromisszumok árán a Toyota létrehozza első észak-amerikai gyártólétesítményeit, és ezzel nem egészen tíz év leforgása alatt provinciális japán vállalatból valódi globális gazdasági szereplővé fejlődjön.

Míg Soicsiro-szan növekedési céljai megegyeztek Eidzsiével, vezetési stílusa homlokegyenest eltérő volt. Sokkal inkább bízott saját ítélőképességében – ezt alighanem észak-amerikai tapasztalatainak köszönhette –, ugyanakkor tudta, hogy mikor kell hallgatnia a tapasztalt szakemberek tanácsaira. Így hagyta jóvá a Toyota önálló luxusmárkájának alapítására vonatkozó terveket, majd bólintott rá évekkel később egy előzmények nélküli technológiai fejlesztésre. Az adott piaci körülmények között mindkét irány létjogosultsága legalábbis megkérdőjelezhető volt: a japán gazdaság átmenetileg elveszítette versenyelőnyét az exportpiacokkal szemben, ráadásul a Toyotának hazai piacán is soha nem tapasztalt piaci versennyel, valamint munkaerőhiánnyal kellett megküzdenie. A Lexus és a full hibrid technológia rengeteg kockázatot rejtett magában, Soicsiro-szan azonban a pillanatnyi veszélyek helyett a távlati célokat tartotta szem előtt – a többi pedig már történelem.

Tojoda Soicsiro 1992-ben öccsét, Tacurót jelölte saját utódjaként, maga pedig az igazgatótanács elnökeként dolgozott tovább. Habár cégvezetőként és az emberi egyenlőség elkötelezett támogatójaként (meggyőződése volt, hogy a globalizáció áldásaiból szegénynek és gazdagnak egyformán kell részesülnie) elévülhetetlen érdemeket szerzett, saját magát soha nem tartotta nagyra. Egy 1996-os portréban így beszélt magáról: „nem vagyok méltó gyermeke apámnak. Arra érdemes lelkekkel veszem körbe magam, és így boldogulok, habár magam középszerűnek számítok.”

Ezen véleményével egyedül maradt a világon. Amellett, hogy számos gazdasági, ipari és tudományos szervezetben – köztük a japán vállalkozások érdekvédelmi szövetségében, a Keidanrenben – töltött be vezető pozíciót, a világ minden földrészén, több tucatnyi országban ismerték el a legmagasabb rangú állami kitüntetésekkel erőfeszítéseit, 2007-ben pedig beválasztották az autóipari hírességek csarnokába.
Kulcsszavak: autógyár, Tojoda Soicsiro, toyota
 
A Nissan újabb beruházásokat tervez sunderlandi gyárában A Nissan újabb beruházásokat tervez sunderlandi gyárában Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából Az Audi kivezeti a Győrben gyártott TT sportautó modellt a kínálatából Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO Alapítása 125 éves jubileumát ünnepli 2020-ban a ŠKODA AUTO
 
Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását

Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását

2023. február 15.
Az idei év végére legördül a kölni üzem szerelőszalagjáról a Ford első Európában gyártott, tisztán elektromos hajtású, nagy sorozatban készített modellje.
Részletek

Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását

Ehhez a Ford nem csupán átalakítja gyártási létesítményeit Kölni Elektrifikációs Központtá, hanem a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom vívmányai révén még hatékonyabbá és fenntarthatóbbá formálja gyártási folyamatait.

E folyamat legújabb eredménye egy új 3D-nyomtatási központ megnyitása. Ezen a helyen tizenkét darab csúcstechnológiájú 3D-nyomtatón számtalan különféle műanyag és fém alkatrész készül; némelyik alig pár centiméteres és 30 grammos, más darabok viszont (amelyeket a központ legnagyobb nyomtatóján állítanak elő) akár 2,4 méter hosszúak, 1,2 méter szélesek és 1 méter magasak is lehetnek, a súlyuk pedig elérheti a 15 kilogrammot.

“Elsősorban szerszámokat és szerelvényeket készítünk az itteni gyártási területekre,” mondta el Nurah Al-Haj-Mustafa, a Ford 3D-nyomtatási mérnöke. “Minden darab teljesen egyedi, a minőségük viszont egyfomán kiváló.” Az itt készült eszközök közt ugyanúgy megtalálhatók a méretek ellenőrzésére szolgáló mérőeszközök vagy a Ford-emblémák felragasztásához való sablonok, mint a karosszériaüzem robotjaihoz szánt masszív markolószerkezetek. Mindemellett a központ eszközei arra is alkalmasak, hogy kísérleti és kisszériás járművek részegységeit nyomtassák ki velük.

Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását

Sokoldalúsága mellett a 3D-nyomtatás nagy előnye, hogy a kis darabszámú termékek előállítása gyorsabban és olcsóbban oldható meg így; a megtakarítás mértéke akár a 80 százalékot is elérheti a hagyományos fröccsöntéses eljáráshoz képest, ahol az öntőszerszám elkészítése eleve nagyon bonyolult és drága. Fontos szempont a fenntarthatóság is, hiszen a 3D-nyomtatáshoz jóval kevesebb anyag szükséges, ráadásul a fölösleges granulátum újra felhasználható. Az aacheni Ford Kutatási és Innovációs Központ gyártás- és anyagfejlesztési csapata jelenleg is dolgozik egy kísérleti projekten, aminek célja a 3D-nyomtatáshoz használt granulátum újrahasznosítása.

A Ford már hosszú ideje használ 3D-nyomtatást Kölnben. Az 1990-es évek elején a Merkenicht fejlesztési központ mérnökei kezdték el alkalmazni a 3D-nyomtatást tesztautók és prototípusok részegységeinek előállításához. A Ford élen járt ezen a területen, 2019-ben például a Ford Kutatási és Innovációs Központban készítették el a valaha volt legnagyobb 3D-nyomtatású fém alkatrészt, egy alumínium szívócsövet egy Ford F-150-hez, amit a néhai drif-legenda, Ken Block épített át.

A Ford spanyolországi Valencia üzemében is van egy külön 3D-laboratórium, amelynek munkatársai mára egy 5000 tételes katalógust állítottak össze printelhető alkatrészekből, ezzel segítve a gyártás különböző fázisainak zökkenőmentes működését. A részleg egyedül a 2021-es évben mintegy 20.000 nyomtatott alkatrészt állított elő.

Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását

A 3D-nyomtatási központban már készülnek az alkatrészek a hamarosan induló E-modell gyártáshoz

A kölni 3D-nyomtatási központ azért számít újszerűnek és különlegesnek, mert hálózatba van kapcsolva más gyártási területekkel, amelyek munkatársai könnyen beléphetnek a rendszerbe. Egy alkalmazáson keresztül a Ford minden dolgozója bejelentkezhet, benyújtva az általuk igényelt alkatrész vázlatát, vagy leírva, hogy mire van szükségük.

“Startupos szemléletre törekszünk, ami rövidre zárt folyamatokat és csekély bürokráciát jelent,” magyarázta el Oliver Färber, aki a motorgyártó részleg igazgatójaként a 3D-nyomtatási központ irányításáért is felel. “A munkatársak által kért részegységeket a 3D-nyomtatási csapat megtervezi, majd nagyon gyorsan le is gyártja.”

Ilyen például egy már elkészült ajtóélvédő, amit jelenleg is tesztelnek a szerelőszalagon, és a jövőben valószínűleg más területeken is alkalmaznak majd, vagy egy szintén tesztelés alatt álló, modern ergonómiájú beépítési segédeszköz a légzsákok beszereléséhez. Az első ‘Made in Cologne’ e-modell jövőbeli gyártásához már folyamatosan készülnek a 3D-nyomtatású részegységek; ebben a pillanatban például 1800 olyan eszközt gyártanak a nyomtatók, amelyek az ajtókat védik majd az ütődésekről, miközben a szalaghoz szállítják őket.

“Örülök, hogy a 3D-nyomtatási központot még az új e-modellünk bevezetése előtt meg tudtuk nyitni,” nyilatkozta Rene Wolf, a Ford Werke gyártásért felelős igazgatója. “Ezzel rengeteg értékes tapasztalatot szerezhettünk, és máris alkatrészek ezreit tudtuk kinyomtatni.” A vállalat történetének legösszetettebb átalakítási folyamata Kölnben nemcsak a járműgyártás e-modellekre történő átállítását jelenti, hanem azt is, hogy a Ford nagyot lép előre a digitalizáció és a negyedik ipari forradalom irányába. “A 3D-nyomtatási központ kiváló példa erre, hiszen újabb építőelem ahhoz, hogy megvalósítsuk elképzelésünket a jövő gyárának működéséről, vagyis jelen esetben a Kölni Elektrifikációs Központ termeléséről.”

Kulcsszavak: 3D-nyomtatás, autógyár, elektromos autó, ford
 
A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését A Ford a Párizsi Klímaegyezménnyel összhangban támogatja a CO₂-kibocsátás csökkentését Új 3D-nyomtatási központ segít előkészíteni a Ford első európai építésű elektromos autójának sorozatgyártását A Mercedes kecskeméti gyára a következő években is teljes kapacitással dolgozik A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét A komoly kihívások ellenére továbbra is jó teljesítmény jellemzi az Audi Csoport első félévét Az oroszlános márka kreatív álmodói Az oroszlános márka kreatív álmodói Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope Szombaton elrajtolt Európa legnagyobb e-futama, az eTourEurope
 
125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története

125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története

2023. február 15.
A Peugeot Motocycles története egészen 1898-ig nyúlik vissza, amikor Armand Peugeot elindította a Peugeot céget. Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.
Részletek

125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története

Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.

Az 1920-as években a Peugeot kifejlesztette az első 350 cm3-es motorkerékpárját, amelyet az idősek számára terveztek. Az 1930-as években a Peugeot kifejlesztette a nagyobb, 500 cm3-es modelleket, és a második világháború után a motorkerékpár gyártását újraindították. Az 1950-es években a Peugeot motorkerékpárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek, és a cég elkezdett versenyezni a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártóival.

Az 1960-as években a Peugeot együttműködött a svájci Puch céggel, és közösen fejlesztettek ki kisebb motorkerékpárokat. Az 1970-es években a Peugeot új modelljei között szerepelt a Scoot´Elec elektromos robogó is, amely akkumulátort használt.

Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.

Az 1990-es években a Peugeot megvásárolta a francia motorkerékpár gyártó céget, a Voxan-t, és 1996-ban bemutatta az ezzel az akvizícióval összefüggő első modellt, a Voxan Roadster-t. Az 1990-es évek végén a Peugeot Motocycles kifejlesztette a Satelis névre hallgató nagy robogót, amely azóta is nagy népszerűségnek örvend Európában.

A 21. században a Peugeot Motocycles tovább bővítette kínálatát, és olyan új modellcsaládokat vezetett be, mint a Metropolis 3-kerekű robogó, a Django klasszikus robogó, az E-Ludix elektromos robogó és a Speedfight sportos robogó.

Azóta a Peugeot Motocycles folyamatosan innovál és fejleszt a robogók és motorkerékpárok terén, és az egyik vezető márka Európában a közepes és nagyobb méretű robogók piacán.

Városra alkották

A Metropolis 3 egy háromkerekű robogó, amelyet a francia Peugeot motorkerékpár- és robogógyártó vállalat készít. A Metropolis 3-at elsősorban városi közlekedésre tervezték, kifejezetten a dugóban állásra és a parkolási nehézségek elkerülésére.

Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.

A Metropolis 3-nak erős és hatékony motorja van, amely akár 400 cm3-es is lehet. A robogó kiválóan alkalmas mind napi használatra, mind hosszabb utakra. A három kerekű kialakításának köszönhetően a jármű különösen stabil és biztonságos, és így kevesebb tapasztalattal rendelkező robogó vezetőknek is ajánlott.

A Peugeot Metropolis 3 további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az állítható szélvédő, az elektromos indítás, a nagy tárolórekesz, az USB-aljzat, a fűthető markolatok és a fejlett kormányzás. A Metropolis 3 különböző színekben és konfigurációkban érhető el, így mindenki megtalálhatja a saját igényeinek és stílusának megfelelő modellt.

Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.


Retró, mégis fiatalos és sportos

A Django Sport 50 cm³ egy retró stílusú, sportos kialakítású, kisméretű robogó. A Django Sport a Django család tagja, de sportosabb megjelenéssel és erősebb teljesítménnyel rendelkezik.

A Django Sport 50 cm³-es, négyütemű, léghűtéses motorral van felszerelve, amely 2,6 kW (3,5 LE) teljesítményt és 3,2 Nm nyomatékot biztosít. A robogóhoz hatfokozatú váltóval szerelt, amely lehetővé teszi, hogy könnyedén átváltsunk a különböző sebességek között. A Django Sport kiválóan alkalmas mind városi közlekedésre, mind pedig rövidebb távokra.

A robogó sportos megjelenését erősíti a különböző színekben és grafikákkal ellátott, retró stílusú karosszéria, valamint a sportos kialakítású, négyküllős alumínium felnik. A Django Sport további jellemzői közé tartozik az ABS-fékrendszer, az elektromos indítás, a digitális kijelző, az USB-aljzat, az állítható rugós teleszkópok és a fejlett kormányzás.

A Django Sport egy kényelmes, sportos és stílusos választás lehet azoknak a robogó-rajongóknak, akik szeretnék kombinálni az erőteljes teljesítményt a retró megjelenéssel.

Az első Peugeot motorkerékpárt 1901-ben mutatták be, de a Peugeot márka az 1920-as évek elején vált igazán népszerűvé a motoros piacokon.
Kulcsszavak: Django, Django Sport, Metropolis 3, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
 
Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Yamaha SCR950 - Arra született, hogy új utakat találjon Rock legendák egy Harley nyergében, amit akár Te is megnyerhetsz! Rock legendák egy Harley nyergében, amit akár Te is megnyerhetsz! Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Gumiabroncsokkal segíti a mentőmotorosokat a Bridgestone Így tegyük el télre a motorkerékpárt Így tegyük el télre a motorkerékpárt 125 év szenvedély - A Peugeot Motocycles története A Honda legjobb túramotorja - Honda VFR800
 
Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

2023. február 15.
A MINI bemutatja a világ első tisztán elektromos meghajtású kabrióját. A MINI Cooper SE Cabrio – mely a tervezés ötletének felmerülésétől számított mindössze nyolc hónapon belül érett kisszériává – újabb lendületet ad a brit prémiumgyártó teljesen elektromos márkává válása felé vezető úton.
Részletek

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

A 2022 nyarán bemutatott rendhagyó koncepció pozitív fogadtatását követően a MINI kisszériában sorozatgyártásba küldi a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio modellt (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km), amely az elektromos mobilitás térnyerésének újabb fontos mérföldköveként ünnepli világpremierjét. A prémium kisautó szegmens első emisszió-mentes kabriója üde színfoltként, a MINI tisztán elektromos meghajtású modellcsaládjának következő nemzedéke előtt érkezik meg az utakra. 2023 áprilisától a MINI Cooper SE Cabrio 999 darabos limitált szériaként válik elérhetővé Európában.

„A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE három évvel ezelőtt ünnepelte piaci premierjét, ma pedig már minden ötödik MINI modellt emisszió-mentes hajtáslánc-technológiával adunk el Európában. Ez a siker ösztönzött minket arra, hogy néhány hónap alatt megalkossuk a MINI Cooper SE Cabrio kisszériáját. Nagy örömömre szolgál, hogy a MINI 999 ügyfelét kivételesen exkluzív nyitott tetős vezetési élménnyel ajándékozhatjuk meg” – mondta Stefanie Wurst, a MINI márka vezetője.

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

A MINI Cooper SE Cabrio modellek Enigmatic Black és White Silver karosszériafényezési árnyalatokban lesznek elérhetők, Resolute Bronze színű ajtókilincsekkel, oldalsó irányjelző-panelekkel és első-hátsó fényszórókeretekkel. A márkaemblémák és a típusjelzések elegáns Piano Black árnyalatban ragyognak. Az autó elejét és hátulját a MINI Cooper SE modellhez hasonlóan „E” logó díszíti, a vezetés zéró emissziójú élményét nyomatékosítva.

A küszöbléceket és az oldalsó irányjelző-paneleket további típus-specifikus stílusjegyek színesítik, a limitált kiadásról pedig 1/999 sorszámozás gondoskodik.

A MINI a limitált széria típus-specifikus könnyűfém keréktárcsáival is úttörő szerepet vállal. A 17” méretű, Electric Power küllődizájnú, kéttónusú öntött felnik száz százalékban másodlagos alumíniumból készülnek. A gyártás során felhasznált megújuló erőforrások és a másodlagos alapanyag átfogó alkalmazása jelentős mértékben csökkenti a folyamat károsanyag-kibocsátását a hagyományos gyártási eljárásokhoz képest.

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

Részletgazdag utastéri felszereltség MINI Electric Design stílusjegyekkel

A MINI Yours Leather Lounge sportülések ülésfűtést és állítható combtámaszokat is kínálnak. A Nappa bőrrel bevont, multifunkciós sportkormány nagymértékben fokozza a sportosság élményét, fűthető kialakításának köszönhetően pedig a vezetés kényelmét is. A kormánykerék alsó küllőjén a MINI Electric embléma hirdeti a tisztán elektromos meghajtású kabrió limitált egyediségét. A Piano Black árnyalatú, exkluzív felületek látványos kialakítását hangulatvilágítás emeli új szintre. A tervezők a 999 példányban elkészülő újdonság utasterét úgy álmodták meg, hogy az minden részletében tükrözze a nyitott tetős négyüléses tisztán elektromos meghajtását. A citromsárga árnyalat számos helyen visszaköszön, így például a hajtásláncot aktiváló Start/Stop billenőkapcsolón is.

A MINI Cooper SE Cabrio prémium minőségű felszereltségét a megannyi intelligens funkción túl eDrive szolgáltatások is színesítik. Utóbbiak olyan hasznos információkkal látják el a vezetőt, mint például az aktuális energiafogyasztás vagy a hatótávolság, miközben a gazdaságos vezetés érdekében praktikus tanácsokat is adnak. A vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat a technológia a MINI Head-Up kijelzőn összesíti. A hosszabb utazások kényelmét többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function) és a MINI Driving Assistant csomag fokozza, már alapfelszereltségként.

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

Gokartos vezethetőség tisztán elektromos meghajtással

A MINI Cooper SE Cabrio méretei a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellhez képest nem változtak: hosszúsága 3 863, tengelytávolsága 2 495, szélessége pedig 1 727 milliméter, amelyhez 160 liter térfogatú csomagtartó társul. A 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákra szakosodott, Dingolfing és Landshut városokban működő kompetenciaközpontjainak büszkesége, amelynek kompakt méretei az első és a hátsó tengely között kivételesen kiegyensúlyozott terhelést tesznek lehetővé, sőt mi több, az agilis, könnyed vezethetőséget is nagymértékben elősegítik. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológia 7,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a MINI Cooper SE Cabrio modellt.

A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint a MINI Cooper SE Cabrio egy feltöltéssel 201 kilométer megtételére képes, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a zéró emissziójú vezetés nyitott tetős élményének a városok végét jelző táblák sem szabnak határt. A brit zászló motívumait viselő, MINI Yours stílusú vászontető eközben 30 km/órás sebességig teljesen elektromosan, szinte hangtalanul nyitható és zárható, szükség esetén pedig napfénytetőként elhúzható.

Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio

Az alapötlettől a kisszériáig

A MINI Cooper SE Cabrio modell a brit prémiummárka gyártási rugalmasságát, és immáron kisszériák érkezésére való tökéletes felkészültségét is nyomatékosítja. Az újdonság 999 darabos limitált szériaként lát napvilágot Hollandiában, a belsőégésű erőforrással szerelt MINI Cabrio modellek gyártósorán.

Kulcsszavak: bemutató, Mini, MINI Cooper SE, MINI Electric, új modell
 
Dögös Ram variáció Dögös Ram variáció Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető Az új Mercedes-Benz CLS harmadik generációja 2018 márciusától rendelhető Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Nyitott tetős vezetési élmény emisszió nélkül: íme a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio Frissített Mazda6 és CX-5 a Los Angeles-i Autószalonon Megújult a Toyota crossover zászlóshajója Megújult a Toyota crossover zászlóshajója
 
Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban

Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban

2023. február 15.
A japán Fukuoka prefektrúában megkezdődött a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzeme a BRT Hikoboshi vonalán.
Részletek

Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban

A régióban ez az első konkrét kezdeményezés a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek bővítésére a helyi közlekedésben. A járműveket és műszaki hátteret a Toyota által vezetett Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) biztosítja.

Fukuoka prefektúra, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) és a Kyushu Railway Company (JR Kyushu) megállapodást kötött a kisméretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok teszteléséről a helyi tömegközlekedésben. Ez a környezetbarát, következő generációs energiaforrással üzemelő jármű a BRT Hikoboshi vonalon (hivatalos nevén „Hitahikosan Line BRT”) közlekedik majd, amely egy buszos gyorstranzitrendszer, amit 2023 nyarán terveznek elindítani. Az első tesztfázis 2025 őszén zárul majd.

Ez a kezdeményezés lesz az első gyakorlati megvalósulása a Fukuoka prefektúra és a CJPT partnerségi megállapodásnak, amelynek célja a kereskedelmi üzemanyagcellás mobilitás kiterjesztése és egy fenntartható hidrogéntársadalom létrehozása a karbonsemlegesség elérése érdekében. Fukuoka prefektúra és a CJPT annak fényében működik majd együtt a JR Kyushuval a tesztek lebonyolításában, hogy az üzemanyagcellás mobilitást a helyi közlekedésben is megvalósíthassák majd.

Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban

A JR Kyushu a vonal mentén lévő közösségekkel együttműködve dolgozik a BRT Hikoboshi vonal elindításán, amely jelenleg még fejlesztés alatt áll a „kedves az emberekhez, a közösségekhez és a jövőhöz” koncepció részeként. A várakozások szerint a következő generációs kisméretű üzemanyagcellás busz kipróbálása, mint környezetbarát közlekedési lehetőség tovább mozdítja majd a regionális fejlesztést.

A tesztek célja, hogy elmélyítsék a hidrogén, mint jövőbeli energiaforrást ismeretét azáltal, hogy a lakosság számára is ismert helyi közlekedési rendszert működtetnek vele, miközben az egész régióra kiterjedő fenntartható növekedést érnek el. A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás bevezetésének és megvalósíthatóságának ellenőrzésével a tesztek növelik a helyi közlekedés lehetőségeit, és hozzájárulnak egy zöld közlekedési rendszer létrehozásához. Miközben a hidrogén felhasználását bevezetik a helyi közlekedésbe, a kísérletek a Hitahikosan Line BRT menti területek fejlesztéséhez vezetnek. A tesztüzem során Fukuoka prefektúra az általános koordinációt és támogatást biztosítja a próbaüzemek körülményeinek fejlesztéséhez, míg a Toyota és a CJPT a  következő generációs hidrogénbuszt biztosítja, amelyet a JR Kyushu üzemeltet majd a BRT Hikoboshi vonalon

Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban

A tesztjárművek

A kisméretű, 20 férőheles hidrogén üzemanyagcellás elektromos busz a Toyota Coaster alapjaira épül, méretei: 6990 mm x 2100 mm x 2630 mm (hossz x szélesség x magasság). A busz a Toyota Mirai második generációs hidrogén üzemanyagcellás elektromos rendszerét használja.

A hidrogén, mint környezetbarát energia képére támaszkodva a próbajárműveket úgy alkották meg, hogy tükrözze a BRT Hikoboshi vonal útvonala mentén sokat látható kék eget. Az Orihime lebegő köntösét ábrázoló minta használata – ez a neve Vega csillag és Hikoboshi (az Altair csillag) szerelmének a japán legendából – egységes és eredeti megjelenést biztosít a BRT Hikoboshi vonalon közlekedő összes jármű számára.

Kulcsszavak: járműipar, toyota, üzemanyag-cella
 
A Bridgestone lett „Az Év Gumiabroncs Gyártója” A Bridgestone lett „Az Év Gumiabroncs Gyártója” Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Ígéretes rajtot vett a Toyota Gazoo Racing WRC Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Elstartolt az Apollo Vredestein európai márkakereskedői partnerprogramja Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban Új Daily 2014: bemutatkozik a kiváló teljesítmény harmadik generációja Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét egy japán tartományban Euro 6 motorral szerelt Scania tehergépkocsi nyert német környezetvédelmi díjat
 
Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben

Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben

2023. február 15.
Az üzemi eredmény 72%-kal nőtt az első három negyedévben az előző évhez képest. Az egész éves vállalati előrejelzés az üzemi eredmény növekedését mutatja. Az európai eladások a harmadik negyedévben 3%-kal nőttek éves szinten.
Részletek

Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben

A Mazda Motor Corporation ma bejelentette a pénzügyi év első három negyedévére vonatkozó pénzügyi és értékesítési eredményeit, amelyek szerint a 2022. április 1. és december 31. közötti időszakban 795 000 darabot értékesített világszerte.
 
Európában a harmadik negyedévben az eladások 3%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, amihez az elektromos modellek bevezetése is hozzájárult, beleértve a vadonatúj Mazda CX-60 PHEV modellt, amelyből a bevezetés óta több mint 13 000 darab került értékesítésre, valamint a Mazda2 Hybridet. Az első három negyedévben a teljes értékesítés 108 000 darab volt, amihez Németország és az Egyesült Királyság, a Mazda legnagyobb európai piacai 25 000, illetve 18 000 darabbal járultak hozzá.
 
A Mazda hazai piacán, Japánban a kilenc hónap alatt 107 000 darab Mazda-modell került értékesítésre, ami 14%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A piaci részesedés éves szinten 0,4 ponttal 3,6%-ra nőtt. Észak-Amerikában a kilenc hónapos eladások 15%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, Kínában pedig csökkent a kereslet az áprilistól decemberig tartó időszakban, 72 000 darab került eladásra, és ez 46%-os csökkenést jelent éves szinten, amit a járványügyi lezárások okozta termeléscsökkentések és az értékesítési tevékenység korlátozásai eredményeztek.

 Stabil nyereségről számol be a Mazda a harmadik negyedévben

A pénzügyi év első három negyedévében a Mazda 2696,3 milliárd jen (19,1 milliárd EUR) nettó árbevételről számolt be, ami 25%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és 109,5 milliárd jen (776,5 millió EUR) üzemi eredményről tájékoztatott, ami 72%-os növekedést jelent. A nettó eredmény 103,6 milliárd jen (734,7 millió EUR) volt. A konszolidált nagykereskedelmi volumen 737 000 darab volt, 7%-kal több, mint egy évvel korábban, a termelési volumen pedig 809 000 darabot tett ki, ami 9%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
 
Az utolsó negyedévi előrejelzések módosítását követően, melyek már tükrözik a félvezetők és szállítóhajók hiányának hatását, a Mazda globális, egész éves értékesítési volumen-előrejelzése 52 000-rel csökkent, 1 163 000 darabra. A Mazda Europe 173 000 jármű értékesítését prognosztizálja. Az üzemi eredmény előrejelzését felfelé módosították 150 milliárd jenre (1,07 milliárd EUR). A Mazda előrejelzése szerint a nettó árbevétel 3900 milliárd jen (27,8 milliárd EUR), a nettó eredmény pedig 140 milliárd jen (1 milliárd EUR) lesz erre a pénzügyi évre.
 
A Mazda továbbra is figyelemmel kíséri az üzleti környezetet, a kereskedelmet érintő problémák jövőbeni alakulását, illetve az autókereslet tendenciáit minden olyan piacon, ahová járművei szállításra kerülnek.
 
„Ami a Mazda Motor Hungary-t illeti, a záró naptári év eredményei meglehetősen pozitívan alakultak, figyelembe véve az európai piacon jelenleg is fennálló kihívásokat” - mondta Együd Tibor, ügyvezető igazgató. „Magyarország számára a tavalyi év legjelentősebb modellje egyértelműen az újonnan bevezetett Mazda CX-60 PHEV volt, 277 eladott darabbal, ebből is látszik milyen lelkesen fogadták az autót vásárlóink. Hasonló eredményeket várunk az idén márciusban piacra érkező Mazda CX-60 dízeltől is az új, 200 és 254 lóerős teljesítménnyel érkező e-Skyactiv D motorral” – tette hozzá Együd Tibor.
 


Kulcsszavak: járműipar, mazda
 
Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten A Nissan bővíti üzleti szolgáltató központját Budapesten Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars A SEAT fantasztikus évet zárt A SEAT fantasztikus évet zárt PEUGEOT 103: a titkos legenda PEUGEOT 103: a titkos legenda
 
2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt

2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt

2023. február 14.
A Mitsubishi COLT visszatér az európai piacokra, éppen 60 évvel azután, hogy Európa megismerte az első, COLT emblémát viselő autót. Ezzel tovább bővül a Mitsubishi Motors versenyképes modellekből álló termékkínálata a kontinens legfontosabb szegmenseiben.
Részletek

2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt


A Mitsubishi Motors bejelentette, hogy közel 10 év elteltével újra piacra lép az európai B szegmensben, bemutatva az új generációs, ötajtós, ferdehátú COLT modellt, ami 2023 őszén jelenik meg a márkakereskedésekben.

A Space Star, a nemrégiben bejelentett új ASX és az Eclipse Cross PHEV mellett megjelenő új COLT jelentős mértékben növeli a Mitsubishi Motors piaci jelenlétét a legfontosabb európai szegmensekben. Az új személyautó-kínálat 2023-tól egyaránt tartalmaz majd olyan ferdehátú kompaktokat és SUV-kat, amelyekhez elektromosított hajtáslánc is rendelhető lesz.

A vásárlók 1962-ben láthatták először a COLT logót, ami azóta sok generációnyi kompakt modellen díszelgett világszerte, és az elmúlt hat évtized során a Mitsubishi egyik legismertebb típusnevévé vált. A legutóbbi modellgenerációból – amit Európában is gyártottak – több mint 400.000 darab* talált gazdára a régióban 2004 és 2014 között.

2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt

Az új COLT bőséges felszereltséggel, a legmodernebb technológiákkal és teljes körű hajtáslánc-kínálattal érkezik; az autó a Renault törökországi Bursa üzemében készül majd. Az új generációs ASX-hez hasonlóan a COLT is a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B padlólemezére épül.

Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója elmondta: “2023-ban már sokkal több ügyfelet tudunk majd megszólítani, amikor a Space Star és az Eclipse Cross PHEV mellett az új COLT és a korábban bejelentett új ASX is piacra lép. A Mitsubishi Motors nagy hagyományokra tekinthet vissza a B-szegmensben, és ez összecseng a COLT nevével; megalapozott hát a várakozásunk, hogy az autó új fejezet ír a COLT és a Mitsubishi Motors márka gazdag európai történetében.”

Kulcsszavak: Colt, Mitsubishi, új modell
 
Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt Bemutatjuk az új MINI Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt 2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt A Nissan teljesen átdolgozta a 370Z Nismo-t 2023 őszén jelenik meg az európai B-szegmensben az új Mitsubishi Colt 25. évfordulós MX-5 és új MX-5 SKYACTIV-futómű a New York-i Autókiállításon Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Vérpezsdítő dinamizmus - MINI John Cooper Works Cabrio Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan Bevásárolt Mitsubishi részvényekből a Nissan
 
Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7

Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7

2023. február 14.
Napjaink autóinak alapvető részei a légkondicionáló berendezések, amelyek minden évszakban kellemes hőmérsékletről gondoskodnak.
Részletek

Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7

Új ID.7 modelljével a Volkswagen egy lépéssel tovább is megy, első ízben kínál olyan légkondicionáló rendszert, amely már az utazás megkezdése előtt gyorsabban lehűtheti, illetve felfűtheti az utasteret. Mindezt többek között az elektronikusan vezérelt légbefúvó nyílások teszik lehetővé, amelyek a beltér nagy területére osztják el a levegőt, amint a vezető a kulccsal az autóhoz közelít. Az új, intelligens automatikus légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető, de a nap állását és a felhasználó egyéni igényeit is tekintetbe veszi. Az eredmény pedig olyan komfort, amellyel az új elektromos limuzin mércéül szolgálhat majd kategóriájában.

Egyelőre álcázott tanulmányával a Volkswagen már a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításán, a Las Vegas-i CES-en ízelítőt adott új ID.7 modelljéből. Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Az ID.7 azon szándékunk megtestesítője, hogy intelligens technológiát és ügyfélközpontú fejlesztéseket kínáljunk a nagy értékesítési darabszámok jellemezte felső-középkategóriában.”

Gyorsan reagáló és „legyezőként” is szolgáló, intelligens légbefúvó nyílások

Az ID.7 már a beszállást megelőzően bekapcsolhatja a légkondicionáló berendezést, amint a kulcsot az autó közvetlen közelében érzékeli.

Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7

Ekkor meleg napokon a beltér hűtése, hideg időszakokban pedig értelemszerűen a fűtésfunkció lép működésbe. Nagy melegben az utastér intelligens légbefúvó nyílásai ajtónyitásra vízszintes pásztázó mozgással osztják el gyorsan és nagy területen a levegőt. Ha a vezető vagy az utasok már az autóban ülnek, a légáramlás igény szerint közvetlenül a testfelületre is irányítható, de közvetetten is szellőztethető a beltér. Az ID.7 a Volkswagen első modelljeként kínál ilyen intelligens vezérlést.

Középpontban a felhasználóbarát kezelés

A légkondicionáló berendezés az ID.7 új, 38 centiméter (15 col) képátlójú infotainment-képernyőjének legfelső kezelési szintjéről vezérelhető, mindenkor jól láthatóan és egyetlen érintéssel aktiválható. A jól áttekinthető klímamenüből mindegyik intelligens légbefúvó nyílás digitálisan irányítható. A légáramlatok intenzitása és iránya intuitív módon állítható és egyedileg is elmenthető, a hőmérséklet pedig háttérvilágítású érintőcsúszkával szabályozható.

A digitális légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is kezelhető

A digitális szabályzású légkondicionáló berendezés hangvezérléssel is aktiválható. A különleges kívánságokat a „Smart Climate” funkciók kezelik, például a „Helló Volkswagen, fázik a kezem” jelzésre induló program bekapcsolja a kormánykerék fűtését, illetve mintegy öt percen át meleg levegőt irányít a volánt fogó kezekre.

Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7

Klíma egyéni igények szerint

A felhasználó egyéni igényeit „Személyre szabottként” tárolja az ID.7, ezek közé tartoznak az automatikus légkondicionáló berendezés beállításai is – különösen praktikus megoldás, ha többen is járnak ugyanazon autóval.

Az első Volkswagen a nap állásának érzékelésével

Az automatika aktiválását követően az intelligens rendszer reagál a pillanatnyi klímakörnyezetre, például a szélvédőnél elhelyezett szenzor magas külső hőmérséklet és erős napsütés esetén a napsugarak beesési szögét is megállapítja. Ha a nap erősebben süti a jármű egyik oldalát, az ID.7 a melegebb területeken még intenzívebbre állítja a légkondicionálást – először az utastér adott részére, majd kifejezetten a bennülőkre irányítva.

Az ID.7 világpremierje a második negyedévben várható

Az ID.3, az ID.4, az ID.5 és az ID.6 (csak Kínában), valamint az ID. Buzz után az ID.7 a tisztán elektromos ID.-család immár hatodik tagja, egyben az ID.4 mellett a Volkswagen második olyan globális modellje, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül. Az ID.7 világpremierje 2023 második negyedévére várható, s a tervek szerint Kínában és bizonyos piacokon Európában még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben érkezik a piacra az elektromos limuzin.


Kulcsszavak: elektromos autó, ID.7, volkswagen
 
Csökkentek a Volkswagen eladásai az európai autópiacon októberben Csökkentek a Volkswagen eladásai az európai autópiacon októberben Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7 Csökkent tavaly a gépjármű visszahívások száma Németországban Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca Ugrás előtt áll az elektromos járművek töltésének piaca Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Globális szövetségre lép a Volkswagen AG és a Ford Motor Company Intelligens légkondicionáló berendezéssel jön az új ID.7 A környezet öltönyben is védhető
 
Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

2023. február 13.
A bajor prémiummárka bemutatja luxuskategóriájú Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modelljei átfogó frissítésen átesett, új kiadásait. Az új BMW X5 és az új BMW X6 gondos odafigyeléssel finomhangolt megoldásokkal és minden korábbinál gazdagabb alapfelszereltséggel nyomatékosítja iránymutatóként betöltött pozícióját.
Részletek

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

A továbbfejlesztett hajtáslánc-portfólió új belsőégésű erőforrásokat, a BMW X5 xDrive50e modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,9 – 27,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 18 – 26 gramm / km) a legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-technológiát, az összes többi modellben pedig 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiát vonultat fel. Az automatizált járművezetést és parkolást támogató új rendszerek ugyancsak irányt mutatnak, ahogyan a BMW 8.0 operációs rendszeren futó, BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legkorszerűbb generációja is.

Az átfogó frissítés gondoskodik róla, hogy a BMW X5 kategóriája globális piacvezetőjeként, a BMW X6 pedig a német prémiumautó-gyártók által kínált modellpaletta legnépszerűbb terepkupéjaként írja tovább sikertörténetét. Mindkét újdonság a BMW Group egyesült államokbeli, Spartanburg városában működő gyárában lát majd napvilágot, amely a BMW X modellcsalád kompetenciaközpontja is egyben. Az új BMW X5 és az új BMW X6 közös piaci premierje 2023 áprilisában veszi kezdetét.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új BMW X5: keskenyre húzott első fényszórók és világító BMW hűtőrácsok

Az alapfelszereltségként kínált xLine stílusjegyek még magabiztosabb kiállást és még masszívabb felépítést kölcsönöznek az új BMW X5 modellnek. Az újdonság frontrészét az első fényszóró-pár és a BMW hűtőrácsok modern újraértelmezése határozza meg. Az első fényszórókat 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén álmodták meg a tervezők, a nyíl alakú nappali menetfények pedig kifelé mutatnak és irányjelzőként is funkcionálnak. Az első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív vezérléssel, mátrix LED-technológiával és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel, valamint M Shadowline kivitelben is megrendelhetők.

A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása az opcionális extrafelszereltség részeként immár az új BMW X5 hathengeres motorral szerelt modellváltozataihoz is elérhetővé válik. E jellegzetes stílusjegy páratlanul egyedi megjelenést garantál, amelyhez a függőlegesen megrajzolt légbevezető nyílások, a gyöngyház hatású króm dekorbetétek és a háromszög alakú légbeömlők is nagymértékben hozzájárulnak.

A BMW X5 gondos részletességgel továbbgondolt formanyelve az első kerékjárati ívek új légkivezető nyílásainak, valamint az alapfelszereltségként kínált Satin Aluminium külső felszereltségi csomagnak és Satin Aluminium tetősíneknek is utat enged. A magával ragadó fénydizájnnal megrajzolt, száloptikás hátsó lámpák és féklámpák hátulnézetből is azonnal felismerhetővé teszik az újdonságot. A BMW modellek hátsó lámpáinak jól ismert, „L” alakú fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg a készítők.
Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új BMW X6: M Sport csomag már alapfelszereltségként

Az új BMW X6 első fényszórói szintén keskenyebbek és nyíl alakú nappali menetfényekkel világítanak. A BMW hűtőrácsok elegáns BMW Iconic Glow kontúrvilágítása továbbra is a hathengeres erőforrással szerelt modellek számára elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Az új BMW X6 dinamikus vonalvezetését az immár alapfelszereltségként kínált M Sport csomag helyezi még inkább előtérbe, a BMW hűtőrácsok alatti, jellegzetesen nyolcszögletű frontrész-kialakítással, határozott légbeömlő nyílásokkal és nagyméretű fekete felületekkel. Az első lökhárító háromdimenziós kialakítása eközben még tovább nyomatékosítja a modell széles, erőtől duzzadó kiállását.

Az M Sport csomagnak továbbá az M-specifikus küszöbtoldatok és a BMW M magasfényű

Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei is részei. A Sports Activity Coupé hátsó lökhárítóját Dark Shadow dekorbetét díszíti, a kipufogórendszer végeit pedig trapéz alakú nyílások ölelik körbe.

Csúcsmodellek egyedülálló stílusjegyekkel, bemutatkozik az M Sport Pro csomag

Az új BMW X6 alapfelszereltségét színesítő M Sport csomag az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW X5 modellhez is megrendelhető, exkluzív dinamizmussal ruházva fel az iránymutató Sports Activity Vehice modellt. A csomag típus-specifikus dizájnelemei a csúcsmodellként érkező BMW X5 M60i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,5 – 12,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 261 – 283 gramm / km) és BMW X6 M60i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,4 – 12,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 258 – 279 gramm / km) modellpáros megjelenését is tovább fokozzák – a BMW hűtőrácsokon dupla lamellákkal és BMW M logóval, magasfényű Black árnyalatú BMW M külső visszapillantó-házakkal, a BMW M modellek védjegyeként ismert, dupla ikervégződésű kipufogórendszerrel, plusz a BMW X6 M60i xDrive modell esetében magasfényű Black árnyalatú tetőszárnnyal.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Mindegyik modellváltozathoz elérhetővé válik az M Sport Pro csomag is. Az új M Marina Bay Blue metál (az új BMW X5 M60i xDrive modellhez) és az M Isle of Man Green metál (az új BMW X6 M60i xDrive modellhez) karosszériafényezési árnyalatok kizárólag a csúcsmodellek sajátjai. Újdonságként mutatkozik be a palettán ugyanakkor a Blue Ridge Mountain metál, a Brooklyn Grey metál, a Skyscraper Grey metál, a Frozen Pure Grey metál és mintegy negyven speciális, BMW Individual karosszériafényezési opció is.

Modern műszerfal-kialakítás a teljes egészében digitális BMW ívelt kijelzővel

Az új BMW X5 és az új BMW X6 utastér-átalakításában a digitális technológia játssza a főszerepet. A BMW 8.0 operációs rendszer és a legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia beépítésével a teljes egészében digitális BMW Ívelt Kijelző is megérkezik a luxuskategória Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosába. A technológia vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa található. A központi kijelző érintés-érzékeny felületének köszönhetően számos vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen keresztül aktiválhatók. Az innovatív műszerfal-kialakítás és a hozzá kapcsolódó technológiai frissítések kiváltképp progresszív érzéssel vegyítik az utastérből áradó prémium minőségű, modern hangulatot.

A műszerfal bőrhatású Sensafin-bevonata és a rendkívül finom megmunkálású, fából készült dekorbetétek mindkét újdonság esetében az alapfelszereltség részei. Újdonság továbbá a magával ragadó, LED-technológiás háttérvilágítással dolgozó hangulatvilágítás, amelyet a műszerfal utasoldali felébe, a dekorbetét alá integráltak a készítők. Az elegáns fénycsík grafikájának az adott típusjelzés – „X5” vagy „X6” – is része, amelyet a csúcsmodellek esetében a BMW M divízió logója gazdagít. A középkonzolon található vezérlőpanel új érintés-érzékeny felületeket kapott, az automataváltó előválasztó karja pedig új kialakítású.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az alapfelszereltségként kínált, Sensafin-bevonatú sportülések alternatíváiként az első üléssorba komfortülések is megrendelhetők. Ugyancsak elérhető opció a BMW Individual kibővített Merino bőrkárpitozás, a BMW Individual teljes Merino bőrkárpitozás, az aktív ülésszellőztetés és a masszázsfunkció is.

Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán továbbá olyan tételek sorakoznak, mint például a panelfűtést és a pohártartók „thermo” funkcióját kínáló, új komfortcsomag, a LED-ekkel világító Sky Lounge panoráma üvegtető, a kristályüvegből megformált vezérlőgombok, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer vagy az új kialakítású Travel & Comfort rendszer.

Új erőforrások, új nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és az elektromos mobilitás szisztematikus térnyerése

Az új BMW X5 és az új BMW X6 egyaránt megrendelhető nyolchengeres benzinmotorral, soros hathengeres benzinmotorral és soros hathengeres dízelmotorral – egytől egyig a BMW legkorszerűbb motorcsaládjából. Mindegyik erőforráshoz kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető, új nyolcfokozatú Steptronic automataváltó kapcsolódik, a teljesítmény pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül jut az úttestre – vagy szükség szerint a járatlan utakra.

Mindegyik motor hatékonyságát 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza. Az elektromos mobilitás térnyerését éltető technológia elektromos motorját a mérnökök az automataváltóba építették be, ahol 9 kW / 12 lóerő teljesítménnyel és akár 200 Nm forgatónyomatékkal képes megtámogatni a belsőégésű erőforrás teljesítmény-leadását.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Még erősebb, még hatékonyabb, még nagyobb hatótávolsággal: a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, új BMW X5 xDrive50e

Az iránymutató Sports Activity Vehicle modell plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáját részletekbe menően továbbfejlesztették a mérnökök. Az újdonság a BMW X5 xDrive50e típusnevet kapta. A legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor és az újfejlesztésű elektromos motor 360 kW / 490 lóerő maximális rendszerteljesítményben (ideiglenes teljesítmény-többlettel) és 700 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékban teljesedik ki, amely az elődmodellhez képest 70 kilowattal / 96 lóerővel, illetve 100 newtonméterrel több. A benzinmotor 230 kW / 313 lóerő névleges teljesítménye 20 kilowattal / 27 lóerővel múlja felül az elődmodell megegyező értékét. A nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített, kompakt méretű elektromos motor névleges teljesítménye 145 kW / 197 lóerő, amely 62 kW / 84 lóerő növekedést jelent. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia minden korábbinál intenzívebb teljesítmény-leadását innovatív előváltó szakasz fokozza, amelyben az elektromos motor által leadott csúcs forgatónyomaték ideiglenesen 450 Nm-re nő. A BMW X5 xDrive50e így 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.

A modell padlólemezébe épített nagyfeszültségű akkumulátorban eltárolható hasznos energia az elődmodellhez viszonyítva mintegy 25 százalékkal, 25,7 kWh-ra nőtt. Az új kombinált töltőegység (CCU – Combined Charging Unit) immár kétszeres, 7,4 kW maximális AC töltési kapacitást kínál, a modell egy feltöltéssel, tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága pedig a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 94 – 110 kilométerre nőtt.


Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Új V8-as benzinmotor M TwinPower Turbo technológiával

A két csúcsmodell meghajtásáról egy újfejlesztésű, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor gondoskodik, amely a nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH kézjegyét viseli. A hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó, M TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrás maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő, amelyhez 750 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A nyolchengeres benzinmotor legkorszerűbb változata 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre a BMW X5 M60i xDrive és a BMW X6 M60i xDrive modellpárost.

A legkorszerűbb soros hathengeres benzinmotor

Az új BMW X5 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,5 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 193 – 224 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,5 – 9,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 192 – 218 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotort számos technológiai innováció fémjelzi, az égéstől és a gázcsere-folyamattól kezdve, a szelepvezérlésen és a befecskendezésen át, egészen a gyújtástechnológiáig.

Az új motor maximális teljesítménye 35 kW-tal / 47 lóerővel 280 kilowattra / 380 lóerőre nőtt, amelyhez 70 Nm-rel nagyobb, immár 520 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Utóbbi a mild-hibrid technológia ideiglenes teljesítmény-többletével 540 Nm-re növelhető. Az erőforrás 5,4 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra az új BMW X5 xDrive40i és az új BMW X6 xDrive40i modellpárosát.

Soros hathengeres dízelmotor részletekbe menő újításokkal

Az új BMW X5 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 186 – 215 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,0 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 184 – 208 gramm / km) soros hathengeres dízelmotorját számos részletében továbbfejlesztették a mérnökök. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás az alumínium helyett acél dugattyúkkal, optimalizált olajleválasztó rendszerrel és új Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszerrel dolgozik.


Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Az új dízelmotor és a mild-hibrid technológia párosa 219 kW / 298 lóerő maximális teljesítményben és 670 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki, amelynek köszönhetően az új BMW X5 xDrive30d és az új BMW X6 xDrive30d is 6,1 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

Kifinomult futómű-technológia a sportautós menetdinamika és a hosszútávú menetkomfort érdekében

Az új BMW X5 és az új BMW X6 sportos kvalitásainak és hosszútávú menetkomfortjának hamisítatlan egységét az alapfelszereltségként kínált adaptív futómű, valamint az újdonságok megváltozott súlyelosztásához igazított és megerősített stabilizátorok garantálják. Eközben az adaptív M futómű, amelyet a bajor prémiumgyártó mindkét csúcsmodellhez és az új BMW X6 összes modellváltozatához az alapfelszereltség részeként kínál, a futómű-technológia kiváltképp feszes karosszériaváz-kapcsolatát ígéri. Az első és a hátsó tengely automata szintszabályozású, levegős futóműve, illetve az xOffroad csomag az opcionális extrafelszereltség része. A csúcsmodellek már alapfelszereltségként megkapják az aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering), amely a többi modellváltozat számára is elérhető az opcionális extrafelszereltség, vagy az M sport differenciálművel és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozó, adaptív M Professional futómű-technológia részeként.

Az új BMW X5 és az új BMW X6 kifinomult futómű-technológiájának része az integrált fékrendszer is. Alapfelszereltségként az új BMW X5 alatt 19” méretű, az új BMW X6 alatt pedig 20” méretű keréktárcsák gurulnak, amelyek a portfólió csúcsmodelljei esetében 21” méretűre nőnek. Az opcionális extrafelszereltségek között akár 22” méretű könnyűfém felnik is megtalálhatók.

Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket

Széleskörű újítások az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek területén

Az új BMW X5 és az új BMW X6 kényelmét, illetve biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek széleskörű újításai emelik új szintre. A továbbfejlesztett megoldások között van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor már érzékeli a szemből érkező autókat, jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. Az opcionális extrafelszereltségek között eközben az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés (Route Speed Control), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition, az adott piac függvényében elérhető), a vészfék-asszisztens (Emergency Stop Assistant), a sávváltást segítő rendszer (Lane Change Assistant) és a forgalomfüggő asszisztens (Merging Assistant) is megtalálható.

Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztensnek (Parking Assistant) pedig nem csupán a tolatókamera (Reversing Assist Camera) és a tolatási segédlet (Reversing Assistant), de a kihajtásfigyelő funkció (Drive-Off Monitoring) és a vontatmányasszisztens (Trailer Assistant) is része. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, új Parking Assistant Professional lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson keresztül vezéreljék végig az automatizált parkolás teljes folyamatát. A technológia részét képező manőverasszisztenssel (Manoeuvre Assistant) ráadásul még összetettebb manővereket is végrehajthatnak az autóban ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.

A BMW iDrive járművezérlő technológia legkorszerűbb generációja, új digitális szolgáltatások

A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia a BMW Ívelt Kijelzőnek és számos új digitális szolgáltatásnak is utat nyit az új BMW X5 és az új BMW X6 fedélzetén. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezésnek a felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része, miközben az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés BMW Head-Up kijelzőt, illetve a központi kijelzőn és a digitális műszeregységen kiterjesztett nézettel (Augmented View) kiegészített navigációs rendszert is kínál. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi kijelzőn, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain keresztül (utóbbival a német labdarúgó-bajnokság első osztályának egyes közvetítései érhetők el).

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcsnak köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják az új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket. A technológiához biztonságot fokozó ultraszélessávú technológiával (UWB – Ultra-Wideband) felszerelt, iOS vagy Android operációs rendszert futtató okostelefon szükséges. Az optimalizált okostelefon-integrálhatóság, a személyre szabott BMW ID és az 5G mobiltechnológia használatát is lehetővé tevő, személyes eSIM kártya egytől egyig megtalálható a fedélzeten. Az új BMW X5 xDrive50e modellhez elérhető BMW Charging digitális szolgáltatások már a My BMW okostelefon-alkalmazásban is megtalálhatók.




Kulcsszavak: bmw, suv, új modell, X5, X5 eDrive, X6
 
Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás Bemutatkozik a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad A BMW iX3 sorozatgyártásának előkészítése a tervek szerint halad Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket Kimagasló kényelem közúton, remek teljesítmény könnyű terepen Vörös szőnyegre gurult a 700 leggyorsabb BMW egyike Vörös szőnyegre gurult a 700 leggyorsabb BMW egyike Mutatjuk a frissitésen átesett új BMW X5 és az új BMW X6 modelleket Leleplezték az új Ford Focust
 

Találatok száma: 13197 Megjelenítve: 141 - 150