Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 151 - 160
A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

2022. január 17.
Erős első félév után a félvezetőhiány lassította a bővülést. Közel 45 ezer kiszállítással erőteljes piaci rajtot vett a tisztán elektromos ENYAQ iV. További lendület várható az új ENYAQ COUPÉ iV és a felfrissített KAROQ részéről.
Részletek

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ iV, új KUSHAQ sorozatának köszönhetően pedig Indiában is jelentős növekedést könyvelhetett el a vállalat. A ŠKODA jelenlegi várakozásai szerint 2022 második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet, miközben ENYAQ COUPÉ iV modellújdonsága és a felfrissített KAROQ részéről további lendületre is számít a cseh autógyártó.

Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2021 a ŠKODA AUTO történetének egyik legnagyobb kihívást jelentő éve volt, amely során a Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány jelentősen lassította növekedési ütemünket. A ŠKODA-csapat rugalmasságának és találékonyságának, valamint KOVO szociális partnerünkkel és beszállítóinkkal folytatott szoros együttműködésünknek köszönhetően azonban sikerrel vezettük át a vállalatot a tavalyi éven és megfelelő eredményt tudtunk elérni. Jelen várakozásaink szerint az év második felétől fokozatosan enyhülhet a félvezetőellátási helyzet. Bizakodva tekintek előre: számos olyan termékújdonságunk van készülőben, mint az ENYAQ COUPÉ iV, miközben továbbra is intenzív vásárlói keresletet tapasztalhatunk, csapatunk pedig rendkívül motivált. Mindemellett ’NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030’ koncepciójával a vállalat pozíciói hosszú távon is kellően kedvezőek ahhoz, hogy végül megerősödve zárja átalakulási folyamatát.”


A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

Amint Martin Jahn, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területeiért felelős tagja hozzátette: „A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány hosszabb kiszállítási határidőket eredményezett az elmúlt év folyamán. Külön köszönetemet szeretném kifejezni ügyfeleinknek a ŠKODA márka iránti bizalmukért, illetve márkakereskedőink felé e kihívásokkal teli időkben végzett nagyszerű és elkötelezett munkájukért. Termékeink világszerte kiváló fogadtatásra találtak, s olyan modelljeinknek köszönhetően, mint az ENYAQ iV vagy az új FABIA, a globális kereslet is töretlen. Az új évben tovább fokozzuk a tempót: KODIAQ és KAROQ SUV-bestsellereink felfrissített változata, valamint az új ENYAQ COUPÉ iV egyaránt nagyszerű termék, és meggyőződésem, hogy ügyfeleink körében is népszerűnek bizonyulnak.”

Nyugat-Európában a ŠKODA AUTO 409 ezer autóját szállította ki 2021 folyamán, ami 5,9 százalékos csökkenést jelent a megelőző év azonos időszakához képest (2020. január - december: 434 500 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 34 200 darabra adódott (2020 december: 41 700 jármű).

Világszerte legnagyobb piacán, Németországban, az autógyártó 136 800 kiszállítást könyvelhetett el tavaly, 15,4 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző évben (2020. január - december: 161 800 jármű). A decemberi kiszállítási volumen 14 700 darabot tett ki, ami 11,5 százalékkal marad el a megelőző évitől (2020. december: 16 600 jármű).

A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO

Portugáliában (1800 jármű; +37,4 százalék), Norvégiában (9800 jármű; +36,9 százalék), Írországban (9100 jármű; +21,8 százalék), Hollandiában (19 300 jármű; +19,0 százalék) és Spanyolországban (24 600 jármű; +17,0 százalék) a ŠKODA AUTO egyaránt kétszámjegyű százalékos növekedést ért el.

Közép-Európában a ŠKODA AUTO összesen 164 100, vagyis a megelőző évinél (2020. január - december: 181 900 jármű) 9,8 százalékkal kevesebb autóját adta át ügyfeleinek 2021. januártól december végéig. A decemberi 12 200 darabos kiszállítási volumen éves viszonylatban 16,5 százalékos csökkenésnek felel meg (2020. december: 14 600 jármű).

Hazai piacán, Csehországban, 2021. januártól december végéig 4,0 százalékkal 79 900 darabra (2020. január - december: 83 200 jármű) csökkentek a gyártó kiszállításai, míg decemberben 6700 autóját adta itt át ügyfeleinek (2020. december: 7100 jármű; -5,0 százalék).

Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA AUTO 35 800 járművet adott át vásárlóinak (2020. január - december: 39 400 jármű; -9,2 százalék), míg decemberi kiszállításai 39,9 százalékkal 2500 darabra estek vissza (2020 december: 4200 jármű).

Oroszországban a 90 400 darabos kiszállítási volumen 4,4 százalékos csökkenést jelent 2020 azonos időszakához képest (2020. január - december: 94 600 jármű), decemberben pedig a ŠKODA AUTO 7200 járművet adott át (2020. december: 9700 jármű; -25,7 százalék).

Kínában a cseh autógyártó 71 200 járművet szállított ki a 2021-es évben, ami 58,8 százalékos csökkenést jelent (2020. január - december: 173 000 jármű). Decemberben a ŠKODA 7500 kiszállítást könyvelhetett itt el (2020. december: 16 500 jármű; -54,6 százalék).

Indiában a kifejezetten erre a piacra kifejlesztett KUSHAQ bevezetését követően jelentős növekedést produkált 2021 folyamán a ŠKODA AUTO, összesen 22 800 járművét szállítva itt ki (2020. január - december: 10 900 jármű; +108,9 százalék). 2021 decemberében a kiszállítások összesen 3500 járművet tettek ki (2020. december: 1400 jármű; +156,2 százalék).

A gyártó a világ többi részén is örvendetes növekedést ért el: 2021 januártól december végéig a ŠKODA AUTO 20,6 százalékkal 85 ezer darabra növelte járműkiszállításait (2020. január - december: 70 500 jármű).

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, skoda
 
A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO Új formaterv a hatékonyság jegyében Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: termékoffenzíva új dimenzióban Opel OnStar, KARL, Corsa OPC: termékoffenzíva új dimenzióban Hibrid invázióval tör be az indiai piacra a Lexus Hibrid invázióval tör be az indiai piacra a Lexus A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO A Peugeot növelte eladásait 2012-ben A Covid-19 világjárvány és a félvezetőhiány ellenére is világszerte 878 200 járművét szállította ki 2021-ben a ŠKODA AUTO Megvesznek a norvégok a Tesláért
 
Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

2022. január 17.
Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly.
Részletek

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Ebből több mint duplájára, 8,5 ezerre ugrott a kiskereskedelmi és négyszeresére, 16,5 ezerre a nagykereskedelmi értékesítés. Jól teljesített a gépjárműkölcsönzési terület is: a bérleti napok száma a járvány miatti előző évi visszaesés után már a 2019-es számot is meghaladta, mely így a másfélszeresére, 164 ezer fölé emelkedett 2021-ben. A szervizórák száma is kedvezően alakult, miután a duplájára, 130 ezer fölé nőtt. A csoport robbanásszerű növekedése az organikus fejlődésnek és a tranzakcióknak is köszönhető volt.

Történetének legjobb értékesítési számait érte el 2021-ben az AutoWallis Csoport, melyek összhangban állnak a tavaly őszi nyilvános részvénykibocsátást megelőzően közzétett terveivel. Ezzel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett csoport tovább halad stratégiai célja felé, mely szerint az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává kíván válni. A Csoport teljesítménye mögött az organikus növekedés mellett a 2020-ban végrehajtott akvizíciók állnak.

Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve

Annak ellenére sikerült kimagasló eredményt elérni, hogy a tavalyi év egy részét még kedvezőtlenül érintették a járvány miatt időről időre bevezetett korlátozások, majd az év második felében fokozódó, az autóipari termelést érintő chiphiány. A minden márkát érintő átmeneti vagy akár tartósabb chipellátási nehézségek kedvezőtlenül érinthetik a következő időszak várható értékesítési számait kínálati oldalon, az autórendelési állomány növekedése ugyanakkor bizakodásra ad okot keresleti oldalon. Mindemellett a chiphiány miatti átmeneti kínálatszűkülés az értékesítési árrések növelését tették lehetővé, így az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képessége tovább javulhat.

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma a háromszorosára, 25.034 darabra ugrott (+199%). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítési volumene felrobbant, hiszen több mint négyszer (+315%) annyi új gépjárművet, összesen 16.501 darabot értékesített, ami elsősorban az Opel és SsangYong márkák felfutásának volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 6.920 új és 1.613 használt gépjármű talált gazdára, ami 116, illetve 34 százalékos növekedésnek felel meg (a magyar személyautó-piac ehhez képest 3,4 százalékkal csökkent).

A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén jelentős bővülés volt megfigyelhető: az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a másfélszeresére (+62%) növelte a bérleti napok számát. A 164.132 nap már meghaladja a járványt megelőző, 2019-es év adatait is (139.437), miközben a terület hatékonysága is javult, hiszen mindezt 603 darabos flottával érte el, melynek növekedése (+42%) elmarad a bérleti napok számának bővülésétől. A szolgáltatásokon belül nagyot ugrott a szervizórák száma is, mely majdnem a duplájára (+98%), 130.375-re emelkedett.


Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve Kedvező raktári ajánlatokkal és új motorokkal folytatja modelloffenzíváját a Mercedes-Benz A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak A magyarok az online autóvásárlásra is nyitottak Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Rekord februári értékesítés a BMW Group centenáriumi évében Rekord februári értékesítés a BMW Group centenáriumi évében Változnak a harmadik országból ideiglenesen behozott gépjárművek magáncélú használatának szabályai Változnak a harmadik országból ideiglenesen behozott gépjárművek magáncélú használatának szabályai
 
A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

2022. január 14.
A Hyundai öt különböző kategóriában diadalmaskodott a formatervezési versenyen; a márka frissen bevezetett buszlimuzinja, illetve tisztán elektromos modellje a közlekedés kategóriában nyert díjat. Az elismerés jól szemlélteti a Hyundai formai nyelvezetének globális piaci versenyképességét.
Részletek

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai Motor Company számos kitüntetéssel tért haza a 2021. évi GOOD DESIGN Awards formatervezési díjátadóról, ahol a Hyundai IONIQ 5 és a Hyundai STARIA egyaránt első helyen végeztek a közlekedés kategóriában. A Hyundai Motor emellett számos további kategóriában is elismerésben részesült, az interaktív médiától a háztartási berendezésekig, a mobil alkalmazásoktól a grafikai tervezésig.

„Hatalmas megtiszteltetés, hogy a GOOD DESIGN Awards elismerte ezeknek a rendkívüli jelentőségű járműveknek és innovációknak a formatervét.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervezési központjának igazgatója. „Ezek a kitüntetések mindennél jobban méltatják a formatervezőink által végzett kiemelkedő munkát: munkatársaink szívüket-lelküket beleadták ebbe a projektbe. A sikerben büszkén osztozunk K+F központunk mérnökeivel, akik nélkül nem válthattuk volna valóra elképzeléseinket. Az elismerés egyben azt is igazolja, hogy a Hyundai dizájnkaraktere messzemenőkig versenyképes a globális piacokon.”

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A Hyundai IONIQ 5 kompakt szabadidőjármű a vállalat új, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez (BEV) kifejlesztett platformjára épül. A modell világszerte kedvező fogadtatásban részesült, progresszív formaterve az elektromos járművek által lehetővé tett új tipológiát térképezi fel. A Hyundai jellegzetes parametrikus pixel technológiáját alkalmazó lámpatestek karakteres, modern stílust kölcsönöznek a járműnek, miközben kihangsúlyozzák az IONIQ 5 időtlen formai értékeit.

A modell belső terének minden elemét az „élettér” tematika határozza meg. Ennek leginkább szembeötlő képviselője az „univerzális sziget” névre keresztelt, eltolható padlókonzol, valamint a teljesen sík padló, amely alatt az akkumulátorok találhatók. A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – környezetbarát anyagok borítják, összhangban a Hyundai azon törekvésével, hogy mindannyiunk számára tisztább, fenntarthatóbb jövőt biztosítson.

A Hyundai új buszlimuzinja, a STARIA lenyűgözően futurisztikus, titokzatos formavilága leginkább egy űrhajóra emlékeztet. A modell karakterét az orrtól a farig húzódó, egyetlen lendületes vonal határozza meg: ezt az a fényív ihlette, amely napfelkeltekor a Föld horizontját beragyogja, ha az űrből pillantunk vissza bolygónkra.

A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén

A tengerjáró luxushajók által ihletett belső tér olyan, különleges hangulatot áraszt, amely kiemelkedő praktikus vezetői, valamint különösen kényelmes utaskörnyezetet teremt. A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok jobb körkörös kilátást kínálnak, és a szabadság érzését nyújtják. Ez a kiváló térérzet – amelyet a tradicionális koreai ‘hanok’ építészeti stílus ihletett – azt a benyomást kelti az utasokban, mintha a külvilág az utastér meghosszabbítása volna.

Az alábbi lista azokat a Hyundai Motor termékeket és innovációkat tartalmazza, amelyeket kitüntettek a 2021. évi GOOD DESIGN Awards díjátadóján.


Kulcsszavak: design, elismerés, formatervezés, Hyundai, IONIQ 5
 
Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Optikai tuningcsomagot kap a Lexus ES F Sport Alfredo Häberli dizájner tervei a BMW számára Alfredo Häberli dizájner tervei a BMW számára A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Hyundai Motor rekorderedménnyel zárta 2015 első félévét Európában A Hyundai IONIQ 5-öt díjazták a GOOD DESIGN Awards eseményén Tíz százalékkal nőtt a személyautók gyártása Csehországban Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento Formatervezési díjat nyert az új Kia Sorento
 
A Porsche több mint 300.000 autót adott át

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

2022. január 14.
A legnagyobb számú eladás a vállalat történelmében: a Porsche 301.915 autót adott át világszerte a 2021-es pénzügyi évben, amely 11 százalékos növekedést jelent a 2020-as számokhoz képest.
Részletek

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

A növekedéshez minden értékesítési régió hozzájárult, de a legnagyobb növekedést ezúttal az amerikai kontinensen könyvelhette el a márka. Kína továbbra is a Porsche legnagyobb önálló piaca.

„A félvezető-hiány és a Covid-19 járvány okozta kihívások ellenére képesek voltunk kemény munkával megvalósítani, hogy minden eddiginél több ügyfelünk teljesíthesse az álmát és átvehesse saját Porschéját,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A kereslet továbbra is magas, a megrendeléseink pedig kimagaslóak, így a 2022-es évet is teljes sebességgel és magabiztossággal kezdjük meg a világ összes régiójában.”

A Taycan eladásai több mint megkétszereződtek

A 2021-es esztendő legkeresettebb modelljei továbbra is a márka SUV típusai voltak. Az értékesítési listát a Macan vezeti 88.362 átadott autóval. Őt a Cayenne követi a második helyen a maga 83.071-es értékével. A teljesen elektromos Porsche Taycan hatalmas növekedést követően 41.296 példányban talált gazdára, ami több mint kétszerese a tavalyi darabszámnak. A sportautó-ikonból is minden eddiginél több fogyott: a 911 az előző évben 38.464 ügyfél álmát valósította meg. A Panamerából 30.220 fogyott. A 718 Boxster és a 718 Cayman pedig 20.502 új tulajdonos számára hozhat kimagasló élményeket.

A Porsche több mint 300.000 autót adott át

Világszerte erős kereslet

A Porsche világszerte minden értékesítési régóiban növelte kiszállításait. A darabszámok különösen nagy mértékben növekedtek az USA-ban, ahol a tavalyi évhez képest 22 százalékkal több autó talált gazdára. Itt összesen 70.025 vásárló döntött a Porsche gazdag modellkínálatának valamelyik tagja mellett. Az amerikai kontinensen 84.657 autót adott át a Porsche, amely szintén 22 százalékos növekedésnek felel meg. Kína továbbra is a sportautó-gyártó legnagyobb önálló piaca, amely 2021-ben is kivételes számokat tudott felmutatni: nyolc százalékos növekedéssel kontrázott rá a 2020-as rekordévre. A kínai ügyfeleknek összesen 95.671 autót adott át tavaly a márka az ellátásbeli kihívások dacára. Összesen 131.098 autó talált gazdára az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban együttesen, nyolc százalékkal több, mint 2020-ban.

A kereslet a hazai piacon is növekedett: Németországban 28.565 Porschét adtak át, ami kilenc százalékos növekedést jelent. Összesen 86.160 példány talált gazdára Európában, ami 2020-hoz képest hét százalékos növekedés. Ebben az elektromos sportautók kimagasló részaránnyal képviseltették magukat. 2021-ben az Európában átadott Porschék körülbelül 40 százaléka volt elektromos: vagy konnektoros hibrid vagy teljesen elektromos autó.

„Ez egy nagyon ígéretes eredmény, amely megmutatja, hogy a kínálatunk elektrifikálásának stratégiája működik és összhangban van a kereslettel, valamint ügyfeleink preferenciáival. Ugyanakkor a puszta darabszámok számunkra nem elsődlegesek. A középpontban az exkluzív és egyedi ügyfélélmény áll – ezek mentén folytatjuk a terjeszkedést világszerte,” mondta Detlev von Platen.

A Porsche több mint 300.000 autót adott át








Kulcsszavak: autógyár, értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere Bukás az elektromos autók német támogatási rendszere A Porsche több mint 300.000 autót adott át Átadta az első ID.4 modelleket Németországban a Volkswagen Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Spanyolország is beszüntetné a dízel és a benzines új autók értékesítését 2040-től Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is Az új X-Trail volánja mögött már kondizhatunk is A Porsche több mint 300.000 autót adott át A Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten
 
A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

2022. január 14.
2021-ben a BMW Group világszerte 2 521 525 darab új autót értékesített, amely 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-as teljesítményt. A BMW eladásai a márka történetének eddigi legmagasabb mutatóit hozták, az előző esztendőt 9,1 százalékkal túlszárnyalva és a globális prémium szegmensben abszolút elsőséget garantálva.
Részletek

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet: a világszerte eladott 2 521 525 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modell 8,4 százalékkal haladja meg a 2020-ban értékesített új autók eladási mutatóját. A BMW márka modelljei iránt eközben minden korábbinál intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott: a bajor prémiumgyártó a január és december között eltelt 12 hónapban 9,1 százalékkal több, 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amellyel globális szinten is a prémium szegmens legkeresettebb márkájává emelkedett. A vállalatcsoport 2021-ben több mint megkétszerezte tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mutatóját: a 103 855 darab új autó az egy évvel korábban produkált számok 133,2 százalékának felel meg.

„2021-ben a beszállítói hálózatban jelentkező nehézségek és a koronavírus-járvány ellenére is erős értékesítési teljesítményt értünk el, hatékony működési modellünknek és magával ragadó modellpalettánknak köszönhetően. Márkáink világszerte rekordokat jelentő értékesítési mutatókról számoltak be, élen a BMW-vel, amely abszolút elsőséget szerzett a globális prémium szegmensben” – fogalmazott Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Az elektromos mobilitás térnyerésére központi tényezőként tekintünk, a tavalyi évben több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású új modellt adtunk át ügyfeleinknek” – tette hozzá.

A BMW Group kiváló helyzetből vág neki a további nyereséges növekedésének


A vállalatcsoport bizakodva tekint a 2022-es évre. „2022-ben folytatni kívánjuk nyereséges növekedésünket és módszeresen bővítjük tovább tisztán elektromos meghajtású modelljeink portfólióját. E tekintetben kiváltképp ambiciózus célokat tűztünk ki magunk elé: azon dolgozunk, hogy ismét több mint megduplázzuk tisztán elektromos meghajtású modelljeink értékesítési mennyiségét” – mondta Pieter Nota.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

Az ügyfélfelületek módszeres digitalizációja utat mutat a jövőbe vezető értékesítési sikerek felé

A BMW iX és a BMW i4 bevezetésével párhuzamosan a BMW Group jelentős mértékben bővítette ügyfélfelületei digitalizáltságát is.

A BMW Group hazai piacának számító Németországban például a digitalizáció már nem csupán intuitív járműkonfigurációval képes leegyszerűsíteni az új autó megvásárlásának folyamatát, de a teljes portfólió előre összeállított újdonságainak és már legyártott, átadásra váró modelljeinek online megvásárlását is lehetővé teszi. A müncheni központú vállalatcsoport tervei szerint 2025-ben már németországi értékesítéseinek egynegyede teljes egészében az online térben zajlik majd.

Az új modellek időszakos szervizigényeinek adatalapú felismerése proaktív ügyfélkezelést tesz lehetővé. A BMW Group ügyfélkapcsolatai minden korábbinál közvetlenebbé és interaktívabbá válnak, miközben a vállalatcsoport munkatársai bárhol és bármikor, akár a távolból is képesek lehetnek segítséget nyújtani. Az időszakos szervizek időpontjai mindemellett könnyedén és hatékonyan leegyeztethetők.

Az új My BMW és My MINI okosalkalmazások még több funkciót tartogatnak, számtalan digitális szolgáltatáshoz és innovatív járműtöltési megoldáshoz kínálva hozzáférést.

A BMW értékesítési mutatói a koronavírus-járvány előtti rekordteljesítményt is felülmúlták


2021 januárja és decembere között a BMW márka világszerte 2 213 795 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 9,1 százalékkal szárnyalja túl az egy évvel korábbi teljesítményt. Fiatal és vonzó modellpalettájának köszönhetően ezzel a bajor prémiummárka fennállása eddigi legeredményesebb értékesítési eredményét nyújtotta.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A 2021-es évet az elektromos mobilitás térnyerése határozta meg

A hálózatról tölthető modellek 2021-ben a BMW és a MINI globális értékesítéseinek 13 százalékát tették ki. Szám szerint ez 328 316 darab új autót jelent, amely 70,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Európában ez az arány már 23 százalék, amely 225 415 darab új modellben érhető tetten.

A bajor prémiumgyártó 2021-ben világszerte 37 939 darab BMW iX3 modellt adott el (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km), amely azt jelenti, hogy a világszerte értékesített összes BMW X3 modell közül minden tizediket tisztán elektromos meghajtással rendelték meg az ügyfelek. Eközben minden harmadik ügyfél, aki háromajtós MINI modellt vásárolt, a MINI Cooper SE modellt választotta (kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km). A zéró emissziójú újdonság 34 851 példányban talált gazdára 2021-ben. Sőt mi több, a prémium kompakt szegmens egyetlen tisztán elektromos meghajtású úttörője, a BMW i3 immár sorozatban kilencedik éve örvend töretlen népszerűségnek: a 2021-ben elkelt 28 216 darab új modell 5,4 százalékkal múlja felül a BMW i3 2020-ban produkált értékesítési teljesítményét.

A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a BMW Group két technológiai innovációját, a BMW iX és a BMW i4 modellt is kigurította a világ útjaira. 2022-ben a vállalatcsoport tovább bővíti hálózatról tölthető portfólióját: érkezik a BMW 7-es sorozat és a BMW X1 tisztán elektromos meghajtású változata, majd 2023-ban a zéró emissziójú BMW 5-ös sorozat is. Hozzájuk csatlakozik a MINI Countryman utódja és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

2023-tól a BMW Group összes járműkategóriája 90 százalékában legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellel képviseltetni fogja magát, és mint ilyen, az elkövetkező tíz évben tervei szerint legalább tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót gurít ki a világ útjaira.

Az évtized közepén debütál a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint fejlesztett Neue Klasse modellgeneráció, amely jelentős mértékben hozzájárul majd a zéró emissziójú mobilitás világméretű térnyeréséhez.

A 2030-as évek elejétől a MINI modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású modellek sorakoznak majd, a Rolls-Royce pedig 2030-tól tisztán elektromos márkává fejlődik. A nagyvárosi mobilitást megkönnyítő modellek kategóriájában a BMW Motorrad a jövőben szintén kizárólag tisztán elektromos meghajtású modelleket kínál.

Újabb mérföldkő a BMW M GmbH sikertörténetében

A vérpezsdítő sportautókat építő BMW M GmbH a 2021 januárja és decembere között eltelt 12 hónapban világszerte 13,4 százalékkal több, szám szerint 163 542 darab új autót adott el, amellyel mind a teljesítményre optimalizált modellek, mind pedig a nagyteljesítményű sportautók tekintetében ötvenéves fennállása legeredményesebb értékesítési mutatóját állította fel. Az új BMW M3 és az új BMW M4 kiváltképp jól teljesített. A kompromisszumot nem ismerő BMW X5 M és BMW X6 M modellpáros iránt ugyancsak évről évre nagyobb érdeklődés mutatkozik.

a BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet

A teljesítményre optimalizált modellek mezőnyében az értékesítési növekedés elsősorban az új BMW 4-es sorozat, azon belül is leginkább az új BMW 4-es Coupé számlájára írható. A BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 216 gramm / km) és a BMW X7 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 11,0 – 11,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,3 – 12,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 252 – 258 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 280 – 292 gramm / km) a bajor prémiummárka ügyfeleinek osztatlan rajongását élvezi. A divízió értékesítési sikertörténetét idén a tisztán elektromos meghajtású BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,7 – 24,7 kWh / 100 km; hivatalosan egyelőre meg nem erősített, előzetes értékek) és BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) modellek írják tovább.

Világszerte már minden tizedik MINI-ügyfél tisztán elektromos meghajtású modellt vezet

A MINI 302 144 darab új autót értékesített tavaly – 3,3 százalékkal többet, mint 2020-ban. A brit prémiumgyártó az összes eladott újdonság mintegy 17 százalékát hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítette, az új autókra érkezett megrendelések több mint 10 százalékát pedig a zéró emissziójú MINI Cooper SE zsebelte be. Szám szerint 34 851 darabot. A károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő egyéniség így a MINI modellcsaládjának legnagyobb darabszámban értékesített típusává érett, egy éven belül teljesített 98,2 százalékos eladási fejlődésével egyértelműen a márka értékesítési zászlóshajójává fejlődve. Modellpalettája tervezett újragondolására, gyártási kapacitása bővítésére, valamint új célcsoportok és piacok megszólítására összpontosító vállalati stratégiájával a MINI hosszú távon sikeres, nyereséges növekedési pályán halad tovább.

A Rolls-Royce Motor Cars fennállása eddigi legsikeresebb évét zárta

A Rolls-Royce Motor Cars 117 éves történelme legmagasabb értékesítési mutatójáról számolt be: a brit luxusautó-gyártó 2021-ben világszerte 5 586 darab új modellt adott át ügyfeleinek, amely a 2020-as számok tükrében 48,7 százalékos növekedésnek felel meg. Eme kimagasló mutató egyúttal azt is jelenti, hogy a Rolls-Royce Motor Cars a legtöbb értékesítési régiójában, így többek között Kínában, az amerikai kontinensen és az APAC-régióban is új, abszolút éves eladási rekordot könyvelhetett el. Az elmúlt esztendőben a fejedelmi luxusautókat készítő vállalat összes modelljét osztatlan ügyfél-érdeklődés övezte, a Ghost modelltől kezdve, a Cullinan luxusterepjárón keresztül, egészen a Black Badge különkiadásokig. A Rolls-Royce Motor Cars előrendelési listája már most 2022 harmadik negyedévéig ér. Az egyedi megrendelések rekordszintet értek el tavaly, így a vállalat a Rolls-Royce Boat Tail bemutatásával párhuzamosan bejelentette, hogy az egyedi megrendelésekre szakosodott Rolls-Royce Coachbuild a jövőben a luxusautó-portfólió állandó elemévé válik. A brit márka hamisítatlan, vérbeli luxusvállalatként fejlődik tovább, gőzerővel készülve első tisztán elektromos meghajtású modellje világpremierjére: a Rolls-Royce Spectre történelmi jelentőségű bemutatkozása 2023 utolsó negyedévében várható.

2021: a BMW Motorrad eddigi legsikeresebb éve


A 2021-es évet a BMW Group kétkerekű divíziója is fennállása legsikeresebb esztendejeként könyvelheti el, hiszen a január és december között eltelt 12 hónapban világszerte 14,8 százalékkal több robogót és motorkerékpárt adott át ügyfeleinek, mint egy évvel korábban. Ez szám szerint 194 261 darab új modellt jelent. Miként 2019-ben és 2020-ban, úgy a BMW Motorrad kimagasló értékesítési fejlődéséből tavaly is oroszlánrészt vállalt a BMW 1250 GS modell, hozzávetőlegesen 60 000 darabos megrendelésével. A vadonatúj BMW R 1250 RT kiváló rajtot vett a piacon, akárcsak az egyelőre négy tagot számláló, nagyméretű R 18 modellcsalád is. Az új BMW S 1000 R ugyancsak rendkívüli fogadtatásban részesült: a nóvum a BMW Motorrad első BMW M modelljével karöltve friss lendületet adott a négyhengeres motorkerékpárok szegmensének és a BMW Motorrad technológiai iránymutatóként betöltött szerepét nyomatékosítja.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

Kínában a BMW Group 2021-ben is új értékesítési rekordot ért el, továbbra is vezetve a prémium kategóriát. A január és december között eltelt 12 hónapban a müncheni központú vállalatcsoport összesen 846 237 darab új BMW és MINI modellt adott el Kínában, amely 8,9 százalékkal múlja felül a 2020-as mutatót. A hálózatról tölthető modellek kínai értékesítése 69,6 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbi számokat, miközben itt csak a BMW iX3 tisztán elektromos meghajtású Sports Activity Vehicle modellből több mint 21 000 példány talált gazdára. A vállalatcsoport ötödik legnagyobb piacának számító Dél-Koreában a BMW Group 11,0 százalékos értékesítési növekedést regisztrált, amely szám szerint 77 592 darab új autóban érhető tetten.

Az Egyesült Államokban a BMW márka értékesítési mutatói 20,8 százalékkal növekedtek az egy évvel korábbi számokhoz képest. A 336 644 darab új autó a koronavírus-járvány betörése előtti, 2019-es mutatót idézi. A MINI márka a tengerentúlon 29 930 darab újdonságot adott el 2021-ben, amely 6,4 százalékos fejlődést jelent. Tavaly a BMW Group egyesült államokbeli értékesítési mutatójának mintegy 60 százalékát a BMW X modellcsalád tagjai tették ki.

Európában az új BMW és MINI modellek eladási mutatói 3,9 százalékkal magasabban, összesen 948 087 darabon zártak. Belgium történelmi elsőséget ért el a vállalat történetében, hiszen 2021-ben a BMW márka az ország abszolút újautó-értékesítési rangsorának élén végzett, először Európában. Hollandiában ugyancsak rekordszintű érdeklődést mutattak az ügyfelek: a BMW iX3 a prémium szegmens legnagyobb darabszámban értékesített elektromos modelljeként zárta az évet, összesen 2 733 megrendeléssel.

Hazai piacán, Németországban a BMW Group tovább növelte piaci részesedését 2021-ben. A 267 917 darab új autó 6,8 százalékkal marad el az egy évvel korábbi mutatótól, több mint 35 százalékos piaci részesedésével azonban a bajor prémiumgyártó magabiztosan vezet a prémium szegmensben. A tisztán elektromos meghajtású új modellek iránt mutatkozó kereslet több mint megkétszereződött, a január és december között eltelt 12 hónapban érkezett összesen 27 248 darab megrendeléssel. 2021-ben Németországban 43 842 darab plug-in hibrid BMW és MINI modellt vásároltak meg a BMW Group ügyfelei, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítési mutatójával együtt azt jelenti, hogy a vállalatcsoport hazai piacán már minden negyedik új autót hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelték meg az ügyfelek.
Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, elektromos autó, fejlesztés
 
A BMW Group kiemelkedő értékesítési mutatókkal zárta a 2021-es évet Magára talált az európai autópiac Berlin üdvözli a PSA vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására Berlin üdvözli a PSA vállalását az érvényes szerződések tiszteletben tartására A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről A Volkswagen elvi megállapodást kötött az Egyesült Államokban a dízelbotrány rendezéséről Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért Janáky Csaba: a kémiai Nobel-díj régóta várt elismerés a lítiumion-akkumulátor kifejlesztéséért Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben Elindult az új Škoda Superb Combi a gyártása kvasiny-i üzemben
 
Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly

2022. január 13.
Kínában tavaly először nőttek az autóeladások 2017 óta, elsősorban az elektromos autók iránti jelentős keresletnövekedés hatására.
Részletek

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly
   
A kínai autógyártók szövetsége, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) szerdán azt közölte, hogy Kínában tavaly 26,28 millió új autót adtak el, ami 3,8 százalékkal több a 2020. évinél.
   
Az egész éves eladás annak ellenére növekedést mutat, hogy decemberben már a nyolcadik egymást követő hónapban csökkent az autóeladás éves összevetésben a globális chiphiány miatt. Decemberben 2,79 millió új autót értékesítettek az ázsiai országban, 1,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
   
A szövetség kimutatása szerint a kormány által is támogatott alternatív meghajtású NEV (new energy vehicles) autók eladása decembereben éves összevetésben 114 százalékkal, 531 ezerre nőtt. A NEV kategória foglalja magában a teljesen elektromos hajtás mellett a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás járműveket is. Ebből a kategóriából tavaly 3,52 millió kelt el, 157,5 százalékkal több, mint 2020-ban.
   
A CAAM azzal számol, hogy az idén 27,5 millió új autót értékesítenek Kínában, ezen belül 5 millió NEV autót.

Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kína
 
Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly Tízezer kilométernél is hosszabb már a nagysebességű vasúthálózat Kínában A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon A piaci átlagnál jobban nőttek a BMW eladásai Magyarországon Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék Valószínűleg idén karácsonykor nem az elektromos autó lesz a sláger termék Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly Már "csak" 3 millió forint egy rendszám Sanghajban A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán A Volkswagen 15 milliárd eurós beruházást jelentett be kínai partnereivel az elektromos autók piacán
 
Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

2022. január 13.
A Volkswagen konszern VW márkájának eladásai az alkatrész-ellátási nehézségek miatt csökkentek tavaly az előző, a koronavírus-válsággal egyébként is gyengített évhez képest.
Részletek

Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Tavaly 4,9 millió VW autót értékesített a Volkswagen konszern, 8,1 százalékkal kevesebbet az előző évi 5,3 milliónál. A koronavírus-válsággal terhelt 2020-as évben 15 százalékkal csökkent a VW forgalma a 2019-eshez képest.
   
A Volkswagen konszern összes márkájából tavaly 8,9 millió kelt el, 4,5 százalékkal kevesebb az előző évinél.
   
Az elmúlt évben az alkatrészhiány vált a járműipar legnagyobb problémájává részben a nehezen beszerezhető félvezető áramkörök, részben pedig a nyersanyagok árának nagymértékű megemelkedése miatt. Az autógyárak magas megrendelés állomány mellett sem képesek a kellő ütemben legyártani termékeiket.
   
"A félvezető áramkörök hiányának következményeit a gyártási volumenre nem sikerült az év folyamán teljes mértékben kiküszöbölni" - jegyezte meg Klaus Zellmer értékesítési igazgató, aki szerint "a rendkívüli kihívások" közepette nyújtott teljesítmény ezzel együtt is elégedettségre adhat okot.
   
Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly

Az alacsonyabb értékesítési volumenen belül azonban a VW szép eredményt ért el az elektromos és hibrid járművek eladásában; az előző évinél 73 százalékkal többet, 369 ezer példányt adott el. Ezen belül 263 ezer volt a teljesen elektromos autók száma, közel duplája az előző évinek. Az eladott hibridek száma pedig egyharmadával emelkedett.
   
A konszern egésze, a többi márkával együtt 453 ezer teljesen elektromos (BEV) autót értékesített tavaly, 96 százalékkal többet az előző évinél.
   
Legfontosabb piacán, Kínában a VW eladásai 15 százalékkal, a Volkswagen konszern összes márkájának eladásai 14 százalékkal csökkentek tavaly. A konszern piaci részesedése a több éven át tartott 14-15 százalékos szintről 11 százalékra csökkent tavaly Kínában. A teljes autópiaci forgalom a kínai autóipar szakmai képviseleti szervezete, a CAAM szerint tavaly 3,8 százalékkal nőtt az országban.
   
Az Egyesült Államokban viszont 15,6 százalékkal növelte tavaly az eladásait a Volkswagen konszern, ezen belül a VW márka 13 százalékkal. Nyugat-Európában a konszern eladásai 2,3 százalékkal csökkentek, a VW eladásai pedig 5,3 százalékkal estek vissza. A Skoda eladásai tavaly 12,6 százalékkal csökkentek, az Audi viszont "megúszta" 0,7 százalékos csökkenéssel. A Porsche azonban 10,9 százalékkal több autót adott el tavaly, mint 2020-ban, a Seat pedig 10,3 százalékkal többet.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, járműipar, volkswagen
 
Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető Kicsi, szerethető, környezetbarát – és most már akár egy órára is bérelhető Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Minden idők legjobb évkezdését produkálta a Toyota Magyarországon Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly Hankook abroncsokkal szerelik gyárilag az új Audi TT és TTS modelleket Csökkentek a Volkswagen eladásai tavaly A Renault megnyitja első gyárát Kínában Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot Veszik a németek a Teslát, mint a cukrot
 
Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

2022. január 13.
A Porsche átalakította okostelefonos digitális szolgáltatásait és több különböző alkalmazás funkcióit egyesítette egy magoldásban: az új My Porsche applikáció lesz a központi kapocs az ügyfelek és az autó, illetve a márka között.
Részletek

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Az új alkalmazás átveszi a My Porsche Essentials, a Connect App és a Car Connect App funkcióit. A következő hónapok során a többi kiegészítő applikáció, mint például a Porsche Charging és a Porsche - Good to know is beépül a My Porsche alkalmazásba. Ezáltal egyetlen megoldás teszi elérhetővé szolgáltatások és információk széles skáláját, amely leegyszerűsíti az ügyfelek számára a Porsche digitális világához való hozzáférést. Mindebben egy megújult, modern felületen nyújt segítséget.

A My Porsche igazi svájci bicskája lesz mindenki számára, aki a sportautó-gyártó autóit használja. Az alkalmazás a Porsche minden típusával kompatibilis a 2016-os modellévtől kezdve. Amennyiben kapcsolatban van az okostelefon és az adott Porsche modell, az alkalmazás segítségével láthatóvá válik a jármű összes fontos paramétere, valamint az applikáció az egyes funkciókhoz távvezérlőként is használható. Mindemellett képes segítséget nyújtani a felhasználók számára a töltés folyamatával, a márkakereskedéssel való kapcsolattartással, a szervizidőpontok foglalásával és a járművekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekkel összefüggésben is.

A My Porsche applikáció kapcsolatot létesít az okostelefon és az autó között

A Porsche felhasználók és járműveik közötti központi kapocsként a My Porsche alkalmazás funkciók széles körét teszi elérhetővé benzines, hibrid vagy éppen tisztán elektromos Porsche modellekhez egyaránt – kezdve az aktuális folyadékszintek megjelenítésétől a töltés elindításáig.

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat

Amikor a My Porsche applikáció csatlakozik az autóhoz, a felhasználó mindig tisztában lehet a jármű állapotával kapcsolatban. Képes megjeleníteni az aktuális üzemanyag vagy töltöttségi szintet, a futásteljesítményt, a földrajzi helyzetet, a korábbi utazások statisztikáit vagy éppen a VTS nyomkövető rendszer beállításait.

Amennyiben a jármű váratlanul megmozdul, vagy a megengedett sebességnél gyorsabban halad, az alkalmazás értesítést küld a felhasználó számára. Az applikáció képes kinyitni vagy bezárni a csatlakoztatott Porschét, vezérelni a légkondicionálót és az elektromos modellek kiegészítő fűtését. Az alkalmazáson keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek a digitális használati utasításokhoz és videós segítséget kaphatnak.

A My Porsche applikáció átfogó hálózatkezelést is kínál. Összekapcsolja a streaming szolgáltatók és a naptárak fiókjait a jármű megfelelő alkalmazásaival. Ezenkívül leegyszerűsíti a navigációt azáltal, hogy szinkronizálja az úti célokat és az érdekes pontokat az okostelefon és a Porsche Communication Management (PCM) rendszer között.

A legfrissebb modellek mellett korábbi Porschékkel is kompatibilis

A My Porsche alkalmazás 47 országban és 25 nyelven elérhető az Apple iOS (iOS 14-től) és Android (Android 8-tól) operációs rendszert futtató okostelefonokra. A felhasználók beléphetnek a Porsche ID használatával, vagy közvetlenül az applikációban is regisztrálhatnak. Az autókhoz hozzáférő funkciók minden új és több korábbi modellhez is elérhetők:

- Porsche 718 Boxster, 718 Cayman (2016-os modellévtől)
- Porsche 911 (2016-os modellévtől)
- Porsche Panamera (2016-os modellévtől)
- Porsche Macan (2016-os modellévtől)
- Porsche Cayenne (2016-os modellévtől)
- Porsche Taycan

A különböző funkciók elérhetősége az adott modelltől, modellévtől és országtól függően változhat. Az alkalmazás ingyenesen letölthető az Apple App Store, valamint a Google Play Store kínálatából, és folyamatosan új funkciókkal, valamint optimalizált működéssel frissül.

Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat
Kulcsszavak: applikáció, My Porsche, Porsche
 
A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at A Porsche további növekedéssel kezdte 2018-at Az új My Porsche alkalmazás egyesíti a funkciókat Porsche Macan prológus Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín Felfrissül a Porsche Taycan: nagyobb hatótáv, fokozott kapcsolódás, több szín 460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család 460 lóerős V8-as biturbó motorral bővül a Panamera család Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban Lenyűgöző teljesítményt nyújtott a Porsche Taycan prototípusa Nardòban
 
Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

2022. január 12.
A kivételesen nyugodt és gondtalan fedélzeti élményt kínáló C5 Aircross határozottabb és előkelőbb karaktert ölt magára. A kényelem és variálhatóság mintaképeként tisztelt, immár plug-in hibrid változatban is elérhető modell érettebb változatban születik újjá.
Részletek

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

  A 2018-as bevezetése óta több mint 260 000 példányban elkelt C5 Aircrossnak a kompakt SUV-k erős verseny jellemezte szegmensében helykínálatával, variálhatóságával és főleg a kategóriában egyedülálló kényelmével sikerült felhívnia magára a figyelmet. A márka egyterűeknél szerzett tapasztalatait és tudását kamatoztatja az immár a Citroën védjegyének számító és a márkát a versenytársaktól megkülönböztető ultrakényelmes felfüggesztés. Praktikus tulajdonságaival a C5 Aircross továbbra is referenciának számít, és nyugodt, gondtalan fedélzeti élményt nyújt. Az európai eladások több mint 30%-át kitevő plug-in hibrid változat esetében ez még inkább érvényes.

Az új C5 Aircrosst új stílusnyelv és még magasabb kiviteli minőségre való törekvés jellemzi. A kiforrottabb személyiséggel rendelkező modell várhatóan a markánsabb és tekintélyesebb karakterre vágyó ügyfeleket fogja megszólítani.

A C5 Aircross népszerűsége eddig is különleges személyiségének és egyedi megjelenésének volt köszönhető. A mostani változások elsősorban az autó orr-részét érintik. A határozottabb és dinamikusabb stílus következtében így egy még impozánsabb és elegánsabb modell született.

Feszesebb és strukturáltabb high-tech orr-rész

A vizuálisan szélesebbnek és impozánsabbnak ható C5 Aircross új formanyelvet honosít meg, ahol a lekerekített formák helyét strukturáltabb vonalak veszik át. A korábbinál függőlegesebb orr-rész karakteresebb megjelenést biztosít. A feszes vonalaknak és a függőlegesek uralta lépcsőzetes kialakításnak is szerepe van a kívánt vizuális hatás elérésében. Az impozáns külsőnek köszönhetően a C5 Aircrosst magabiztos fellépés jellemzi.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A márkaembléma is új értelmezést kapott: egyre jobban függetlenedik a nappali lámpáktól, ellentétben a modellválaszték többi tagjával, ahol a Citroen logót egy krómozott fémléc kötötte össze a nappali menetfényt biztosító világítótestekkel. A C5 Aircrosst krómmal szegélyezett csillogó fekete márkajel díszíti, melynek meghosszabbításában egyre keskenyebb, krómszínű és fekete zongorabillentyűszerű dekorelemek húzódnak, fokozatosan beleolvadva a LED-es nappali lámpákba. A hűtőrács közepén így hangsúlyosabb szerephez jut a márkaembléma.

Az új Citroën márkaarculat tipikus elemei a finoman metszett V alakú LED-es lámpatestek, melyek a zongorabillentyűszerű dekorelemeknek köszönhetően mostantól 3D hatásúak. A high-tech nappali lámpák átható tekintetet kölcsönöznek az autónak. A korábbinál diszkrétebb hatást keltenek a mostantól sötét színű LED Vision fényszórók, melyek a csillogó fekete hűtőráccsal vizuális egységet alkotva a modell robusztus jellegét hangsúlyozzák.

A márkaemblémát és a V alakú lámpákat még inkább kiemeli a hűtőrács alján húzódó, finoman mintázott lakkfekete csík: a Citroën-logó alatt kezdődő függőleges halszálkaminta a nappali menetfény zongorabillentyűszerű dekorelemeivel párhuzamosan halad.

A hűtőrács alatti új stílusú szellőzőnek köszönhetően szélesebbnek hat a C5 Aircross orra, ami tiszteletparancsolóbb megjelenést eredményez. A nyitott és funkcionális oldalsó légbeömlők – melyek olyanok, mintha egyenesen a levegő formálta volna őket – javítják az aerodinamikát.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A fényes fekete vagy sötét krómszínű, eloxált árnyalatokban játszó díszbetétek szintén hozzájárulnak a modell előkelőbb pozicionálásához. A középen található szellőző a C4 és C5 X középső szellőzőjét idéző, finoman metszett vonalaival szintén dinamikusabb és elegánsabb lett.

Az első lökhárító alsó részén elhelyezett új védőelem is dinamikusabb, igényesebb és tiszteletparancsolóbb megjelenést biztosít. Kiviteli szinttől függően kétféle nemes anyagból készülhet, mely Live, Live Plus és Feel szinten fényes fekete, Feel Plus, C-Series, Shine és Shine Plus szinten pedig alumínium színű.

Dinamikusabb profil

Az új orr-rész függőleges és strukturált kialakításával profilból is erőt és robusztusságot sugároz. A strukturált lámpaburák hátul ugyanezt a hatást erősítik. Az impozáns megjelenésű C5 Aircross jellegzetes elemei a telt, nagyívű idomok, a magas és vízszintes motorháztető, a 360°-ban körben futó ablaksáv és az utasteret behatároló, „C” betűt formázó krómkeret, melytől még légiesebbnek hat a tető. Mindez kiegyensúlyozott és különleges egyéniséget kölcsönöz az autónak. Az erőt és biztonságot sugárzó sportos sziluett az összes jellegzetes SUV-jegyet felvonultatja: 230 mm-es hasmagasság, 720 mm átmérőjű nagy kerekek, teljes körű karosszériavédelem Airbump® betétekkel és kerékdobvédőkkel, jellegzetes funkcionális tetőcsomagtartó rudak és magas vezetési pozíció.

A modell emellett több új stíluselemmel is gazdagodott, melyek még elegánsabb és modernebb sziluettet eredményeztek. Ilyenek az új kéttónusú, gyémántcsiszolt 18” PULSAR könnyűfém keréktárcsák, melyeket az aerodinamikus kialakítás mellett a színek és anyagok (alumínium és csillogó fekete) finom játéka tesz különlegessé.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A tükörházak a teljes kínálatban a szélvédőoszlopokéval harmonizáló fényes fekete színt kaptak, ami diszkrétebb megjelenést és összességében elegánsabb és természetesebb hatást biztosít. További jellegzetes stíluselemek az alsó részükön új mattfekete betéttel ellátott, fényes fekete színű tetőcsomagtartó rudak és az új Airbump® színcsomagok, melyekben a jármű orr-részét díszítő betétek elegáns árnyalata köszön vissza.

Az első világítótestekkel összhangban a C5 Aircross hátulján is új 3D LED-es lámpákat találunk. A változatlan méretű optikai egységet strukturált és sötétített üveg borítja, mely az állandó világítást biztosító 3 LED-modul alakját követi. A korszerű design az eleganciát és az első világítással való rokonságot hangsúlyozza. Akárcsak a gépjármű elején, a zongorabillentyűszerű dekorelemek is erősítik a 3D hatást.

Elegánsabb személyre szabási opciók

Hogy még inkább megfeleljen a C-SUV szegmensbeli ügyfelek elvárásainak, az új C5 Aircross olyan elegáns személyre szabási lehetőségeket kínál, melyek határozottan hozzájárulnak a modell feljebb pozicionálásához.

A C5 Aircross palettáján megjelent egy új szín, az elegáns Eclipse kék, mely a külső fényviszonyoktól függően hol egészen sötétkéknek, hol feketének hat. A színválaszték többi tagja a népszerű klasszikus árnyalatok közül való: hófehér, gyöngyházfehér, Perla Nera fekete, platinaszürke, acélszürke.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A színcsomagok részeként kínált új színek az orr-rész légbeömlőin és az Airbump® elemeken érhetők tetten. A SUV-os jelleg és az elegancia hangsúlyozására négy új színcsomag áll rendelkezésre: fényes fekete, sötét krómszínű, eloxált bronz és kék. A Shine kiviteli szinttől, illetve a – 19” fekete ART keréktárcsákat és a csillogó fekete színcsomagot is magában foglaló – különleges Black Pack csomag révén is elérhető kéttónusú fényezés (fekete tetővel) még előkelőbb megjelenést biztosít a járműnek.

Még kényelmesebb utastér

A modell külső stílusában megnyilvánuló feljebb pozicionálási szándéknak megfelelően az új C5 Aircross beltere is dinamikusabb és kifinomultabb lett: az első pillanattól szembetűnik a tágas tér és a mindenre kiterjedő kényelem. A magas vezetési pozíciónak, a láthatóan minőségi anyagoknak és az ergonomikus és praktikus kezelőfelületeknek köszönhetően egy modern és elegáns SUV született.

Új 10’’ érintőképernyő

A C5 Aircross új 10” érintőképernyője szinte lebegni látszik a műszerfalon, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vezető és utasai egy modernebb utastérben érezzék magukat. A korábbinál nagyobb méretű új képernyő ergonomikusabb is egyben: közvetlen hozzáférést biztosít a klímavezérlőkhöz, és a kijelzett adatok magasabbra helyezése révén az információk leolvasásakor a vezető végig az úton tarthatja a szemét. A korszerűbb designt képviselő, vízszintes vonalakkal megrajzolt szellőzők mostantól a kijelző alatt helyezkednek el. Az új 10” érintőképernyő a navigációs rendszerrel ellátott, hagyományos meghajtású változatokon, hibrid meghajtás esetén pedig Feel kiviteli szinttől áll rendelkezésre.  


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A teljességgel személyre szabható 12,3” digitális műszercsoporton a vezetéshez szükséges legfontosabb információk – a navigációs rendszer térképadatbázisa, az aktív vezetéssegítő funkciókra vonatkozó információk, a hibrid meghajtás energiaáramlási diagramjai stb. – igény szerint közvetlenül a vezető látóterében kerülnek kijelzésre, ami biztonságosabb vezetést tesz lehetővé, hiszen tekintetünket mindvégig az úton tarthatjuk.

Új Citroën Advanced Comfort® ülések

A C5 Aircross a C4-ből és a C5 X-ből már ismert új generációs Citroën Advanced Comfort® ülésekkel van felszerelve. A nagy sűrűségű habszivacs maggal és egy 15 mm vastag plusz szivacsréteggel rendelkező, speciális kialakítású Citroën Advanced Comfort® üléseket amellett, hogy már ránézésre is kényelmesek, egyedülálló üléskomfort és tartós menetkényelem jellemzi, hiszen hosszú távon sem süppednek be. A vezető és az első utas további kényeztetése érdekében az első ülések ülésfűtés és masszázs funkcióval is rendelkezhetnek.

A színekért és anyagokért felelős dizájnerek munkája még kifinomultabb enteriőrt eredményezett: a választott exkluzív anyagok tovább erősítik a kényelem és a felsőbb kategóriába lépés érzetét. Az üléseket a középmezőnyben egy kimondottan modern, új strukturált szövet, Shine szinten egy selymes tapintású új Alcantara kárpit, illetve prémium minőségű perforált bőr borítja. A könyöktámaszok és a középkonzol új, fekete bőrhatású szövetborítást kaptak, a műszerfalat pedig egy szintén fekete bőrhatású, strukturált új szövetbetét díszíti, mely látványként és tapintásra is kellemes érzetet kelt.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A korszerűbb kiadású szériabelső és a négy új Advanced Comfort hangulatvilág összességében elegánsabb, dinamikusabb és minőségibb belteret teremtett. A többi hangulatvilághoz hasonlóan belépő szinten is kék színűek a díszvarrások, így tökéletesen harmonizálnak az utastérben található többi díszöltéssel (lásd ajtókönyöklők és műszerfali díszpántok). A Wild Grey hangulatvilág helyét a Wild Black veszi át, melyet kétféle új szövetkárpit (egy strukturált fekete és egy bőrhatású szürke) és a kék díszvarrás kombinációja jellemez. Az Urban Black hangulatvilág az új fekete Alcantara kárpitot bőrhatású fekete szövettel társítja. A jelenlegi Metropolitan Grey utódjaként kínált Metropolitan Black hangulatvilágban a fekete szemcsés bőr az új bőrhatású szürke szövetkárpittal párosul. Végezetül a Hype Black hangulatvilág is megújul, és a magasabb kiviteli szinteken az új perforált Paloma bőrkárpit és a kék nappabőr kifinomult kombinációját kínálja.

Új középkonzol

A magas és széles középkonzol a krómszegéllyel ellátott, fekete bőrhatású szövetbetéttől szintén modernebb lett, és az automata sebességváltóval rendelkező változatokon a kezelőszervek ergonomikusabb elrendezése jellemzi: kimondottan kézre áll a krómozott e-Toggle sebességválasztó és a hagyományos meghajtású változatokon az esetenként Grip Control funkcióval is rendelkező üzemmódválasztó billenő gomb, de a plug-in hibrid modelleken is magától értetődik a kívánt vezetési mód (Electric, Hybrid vagy Sport) kiválasztása. A középkonzol egyben egy nagy méretű aprócikktárolóval is fel van szerelve, amely a kapcsolódási szolgáltatásokhoz két USB-portot és egy indukciós elven működő, vezeték nélküli okostelefon-töltőt rejt magában.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS


PLUG-IN HIBRID VÁLTOZAT: A tökéletes kényelem megtapasztalása

A már a középmezőnyben is elérhető plug-in hibrid meghajtás tovább növeli a fedélzeti kényelmet: naponta akár 55 kilométeren át élvezhetjük az elektromos vezetés előnyeit, hosszabb utak alkalmával pedig korlátlan hatótávot biztosít a benzinmotor.

Az elektromos üzemmódban 135 km/h sebességig teljesen hangtalanul és vibrációmentesen közlekedő járműben az azonnal rendelkezésre álló 320 Nm nyomaték rendkívül kényelmes használatot biztosít, hiszen folyamatosan adott a dinamikus gyorsítások lehetősége. A villamos üzemmódra jellemző nulla CO2-kibocsátásnak köszönhetően az autó a hagyományos meghajtású járművek elől elzárt városközpontokba is behajthat.

A C5 Aircross plug-in hibrid változata mellett döntő ügyfelek életét különböző szolgáltatások segítik: az akkumulátor töltése közvetlenül a gépkocsiból vagy az ügyfél okostelefonjáról is kezdeményezhető, és időzített töltésre is lehetőség van. Wallbox használata esetén a jármű villámtöltéssel kevesebb, mint 2 óra alatt teljesen feltölthető.




Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, új modell
 
Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Az új Hyundai i20 - Kategóriaelső helykínálat és a szegmensben soha nem látott technológiák Bemutatkozott az új Doblò Cargo Bemutatkozott az új Doblò Cargo Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz Új Seat Ibiza - Ideális társ az aktív életmódhoz Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308 A Magyar Suzuki az idén is erőteljes növekedésben bízik A Magyar Suzuki az idén is erőteljes növekedésben bízik
 
Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

2022. január 12.
A keretszerződés alapján a Ford 2022-től kezdődően Transit és Transit Custom modelleket szállít, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd
Részletek

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A kölni székhelyű Ford-Werke GmbH és a Bad Waldsee-ben működő Erwin Hymer Group (EHG) ma bejelentették, hogy keretszerződést írtak alá Ford Transit és Ford Transit Custom modellek szállításáról, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd.

Emellett a Ford és az EHG stratégiai szövetséget kötöttek, összehangolva elképzeléseiket a vásárlók jövőbeli igényeiről, a jogszabályi környezetről, az emissziós előírásokról, az elektromos hajtásról, a digitalizációról és a konnektivitásról, valamint a vezetéssegítő rendszerek integrációjáról. Az európai kishaszonjármű-piac vezető szereplőjének számító Ford a termékfejlesztés területén is együttműködik majd az EHG-val.

A megállapodásnak köszönhetően mindkét vállalat hatékonyabban kiaknázhatja a szabadidős járművek piacán immár nyolc éve tartó jelentős fellendülést. Ez új lehetőségeket jelent a Ford számára, az EHG pedig – a legnagyobb európai lakóautó-gyártóként – tovább szélesítheti járműbeszerzési bázisát, és javíthatja vásárlói kiszolgálását, amit eddig megnehezített a félvezetők beszerezési nehézsége miatti járműhiány. Az EHG a világ vezető lakóautó-gyártójának számító Thor Industries részeként működik, ezért további előnyöket jelent, hogy a Transit-családot a Ford Észak-Amerikában és Kínában is gyártja.


Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Lakóautók minden méretben

Az új beszállítási megállapodás dobozos és önjáró alvázas Ford Transit modellekről szól, illetve Ford Transit Custom kombikról; ezeket építi majd át az EHG kis, közepes és nagyméretű lakóautókká. A donorjárműveket a Ford a törökországi Kocaeliben gyártja, és 2022-2024 között részletekben szállítja majd partnere számára a szerződésben szereplő mennyiséget. A Ford tovább növeli a Kocaeli üzem gyártási kapacitását, emellett pedig megerősíti egyes európai és németországi vállalati részlegek szervezeti struktúráját.

Az EHG arra számít, hogy erőteljesen nő az érdeklődés a Transit Custom alapjaira épített 1T lakóautók iránt, mivel sokoldalúságuk, irányíthatóságuk és méretük alkalmassá teszi e járműveket a mindennapos használatra. A felemelhető tetővel készített, rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható lakóautók egyre népszerűbbek, mivel tulajdonosaik olyan helyekre (parkolóházakba vagy kompokra) is behajthatnak velük, ahol magasságkorlátozás van érvényben.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Nagy múltú üzleti kapcsolat

A ma aláírt szerződés nem az első megállapodás a Ford és az EHG között. A 80-as évek elején a Ford Transit alapjaira épült a Hymer márka első lakóautója, a Hymercar, 2004-ben pedig a Ford és Hymer megállapodtak arról, hogy Ford-modellek képezik majd a vállalat kis, közepes és nagyméretű lakóautóinak alapját.

“A két Ford Transit-sorozat kifejezetten meggyőző számunkra, ezért is választottuk ezeket donorjárműnek. Vásárlóink kifejezetten értékelni fogják sokoldalúságukat, rugalmasságukat, innovatív vezetéssegítő technológiáikat és vonzó formatervüket. A Fordnak határozott stratégiája van az európai haszonjármű-üzletág fejlesztésére, mi pedig úgy gondoljuk, hogy ez elengedhetetlen hosszú távú partneri szövetségünk további bővítéséhez,” vélekedett Martin Brandt, az Erwin Hymer Group vezérigazgatója.

“A Fordnak sok évtizedes tapasztalata van a lakóautók terén, és nagyon szeretjük ezeket a járműveket. Nagy öröm számunkra, hogy a Transit és a Transit Custom – különös tekintettel az új Active és Trail változatokra – elnyerte az  Erwin Hymer Group tetszését, és így egy újabb komoly és innovatív partnerre tehettünk szert Európa leggyorsabban növekvő járműszegmensében,” nyilatkozta Hans-Jörg Klein, a Ford-Werke GmbH igazgatótanácsának alelnöke.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A fiatalabb vásárlók lendületet adnak a növekedéshez és az innovációhoz

A tipikus lakóautó-vásárlók köre átalakulóban van, ez pedig új kihívásokat és növekedési lehetőségeket jelent a gyártók számára. 2020-ban a Németországban forgalomba helyezett új lakóautók 45 százalékát 55-64 év közötti emberek vásárolták meg, ám ez a járműkategória egyre vonzóbb a fiatalabb vevők számára is, akik modernebb dizájnt, okosabb bebútorozási megoldásokat, több tartozékot és frissebb külső formatervet (például kéttónusú fényezést) igényelnek. A fiatalabb vevőkörben ugyanúgy megtalálhatók az egyedülállók, mint a családosok; ezek az emberek rugalmasabb életstílusra vágynak, vagyis lakóautójukat a ‘van life’ trend szellemében mobil irodaként, sőt akár állandó lakóhelyként is szeretnék használni.

Kulcsszavak: ford, lakóautó, új modell
 
Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Ezen a szombaton újra Rally Café Autósport Magazin a Jazzy Streeten! Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása Elkezdődött a KIA Sorento Hybrid európai változatainak sorozatgyártása A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető Az új Porsche Cayenne már konnektoros hibridként is elérhető
 

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 151 - 160