Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 151 - 160 |
A Suzuki újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre Magyarországon |
||
2023. július 26.
Újabb, 9,3 milliárd forintos beruházást hajt végre a Suzuki Magyarországon, amelynek nyomán a japán cég egyrészt bővíti a gyártókapacitásait, másrészt nagy lépést tesz az esztergomi üzem karbonsemleges átállásáért.
|
Újabb fejlesztésről született megállapodás az autóipari vállalattal, amely segíteni fog a magyar gazdasági növekedés jövőbeli megőrzésében, ráadásul környezetkímélő módon, a károsanyag-kibocsátás csökkentése mellett. "A Suzuki ugyanis olyan beruházást hajt végre esztergomi gyártóbázisán, amellyel bővíti a kapacitásait, nagyon komoly technológiai fejlesztéseket hajt végre a digitalizáció és az automatizálás területén. Ezzel párhuzamosan pedig újabb nagy lépést tesznek afelé, hogy a gyár működése karbonsemleges legyen". "Ez jó hír, hiszen a mostani világgazdasági környezetben minden beruházást nagyon meg kell becsülni, és ezt mi is így tesszük" - mondta. "Itt most egy újabb nagy lépést teszünk abba az irányba, hogy Magyarország az új autóipari korszakban is az európai autóipar egyik fellegvára legyen" - fogalmazott. Majd rámutatott, hogy a Magyarországon hagyományosan piacvezető, tavaly mintegy 12,5 százalékos részesedéssel bíró Suzuki esztergomi gyártóbázisa a cég harmadik legnagyobb vállalata. A miniszter végezetül üdvözölte, hogy a most bejelentett fejlesztés tovább erősítheti a japán vállalatok jelenlétét Magyarországon. Leszögezte, hogy a kelet-ázsiai ország cégei alkotják hazánkban a hetedik legnagyobb beruházói közösséget, folyamatos beruházásaik nélkül nem sikerült volna és nem sikerülne növekedési pályán tartani a magyar gazdaságot. bny brr Kulcsszavak: autógyár, fejlesztés, Magyar Suzuki, suzuki
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült Regensburgban az egymilliomodik BMW X1 modell |
||
2023. július 26.
A BMW Group Regensburgban működő gyára közel negyvenéves története újabb mérföldkövéhez érkezett: július 19-én legurult az üzem gyártósoráról a sorozatgyártásban kínált egymilliomodik BMW X1 modell.
|
A jubileumi autó egy Alpine White karosszériafényezésű, tisztán elektromos meghajtású BMW iX1. A BMW X1 a bajor prémiummárka legkisebb Sports Activity Vehicle modellje, amelynek tisztán elektromos meghajtású modellváltozata 2022 novemberétől lát napvilágot Regensburgban. „A BMW iX1 kézzelfogható bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW Group regensburgi gyára a prémium kompakt kategória rendkívül vonzó elektromos modelljeit állítja elő. A BMW iX1 világszerte népszerű az ügyfelek körében” – fogalmazott Carsten Regent, a regensburgi létesítmény igazgatója. „Az eltérő piaci igényeknek való megfelelés érdekében világszerte a technológiai sokszínűségre támaszkodunk. Regensburgban is rugalmasan, egyazon gyártósoron tudjuk legyártani a BMW X1 különböző hajtáslánc-típusait – belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással egyaránt” – tette hozzá. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin idei olvasói szavazásán a Regensburgban készülő, zéró emissziójú BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) diadalmaskodott kategóriájában, elhódítva a szavazatok 8,4 százalékát. A modell a kompakt SUV modellek szegmensében érdemelte ki a „Best Cars 2023” trófeát, megelőzve az ugyancsak Regensburgban készülő, belsőégésű erőforrással szerelt Sports Activity Vehicle modellt, amely a szavazatok 8,3 százalékát zsebelte be. Regensburgban idén év végétől egy második tisztán elektromos meghajtású modell is napvilágot lát: a BMW iX2. „Létesítményünk növekedésének középpontjában az elektromos mobilitás áll. Jelenleg teljes kapacitással üzemelünk, és reméljük, ez a trend továbbra is folytatódik” – mondta Carsten Regent. 2023 végéig a BMW Group több mint 350 millió eurót invesztál a regensburgi gyár sorozatgyártási folyamatainak fejlesztésébe, amelynek mentén mintegy 500 új munkahelyet is teremt. „Továbbra is keressük új gyártási munkatársainkat. Üzemünk novemberben új éjszakai műszakkal bővül, amellyel háromműszakos működésre állunk át. Egyes szombati napokon már most is plusz műszakokban dolgozunk” – nyilatkozta Davide Vitolo, a BMW Group regensburgi gyárának emberi erőforrásokért felelős vezetője. Regensburgban a BMW 1-es sorozat, a BMW X1 és a BMW X2 körülbelül 1 000 példánya lát napvilágot minden nap. A BMW Group regensburgi gyára nemrégiben a világ első olyan autóipari létesítménye lett, amely automatizáltan és teljes egészében digitálisan vizsgálja át, kezeli és jelöli meg a sorozatgyártásban érkező modellek lefényezett karosszériáját. Eme innovatív megoldás részeként a mesterséges intelligencia által vezérelt robotok a sorozatgyártásban készülő összes modellt sorra veszik, hogy kivétel nélkül megfeleljenek a bajor prémiummárka objektív minőségi elvárásainak – a BMW iFACTORY gyártási stratégia újabb lépéseként. 2022-ben egy kísérleti projekt részeként a teljes létesítmény háromdimenziós digitalizált másolata elkészült, amely rendkívül hatékony üzemszerkezeti és sorozatgyártási tervezést tesz lehetővé. Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW X1
|
|
|||||
|
||||||
Az Alstom és a RAILPOOL 50 Traxx Universal mozdonyról ír alá szerződést |
||
2023. július 26.
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és a RAILPOOL, Európa egyik vezető vasúti járműlízing vállalata 50 Traxx Universal többcélú mozdonyra kötött szerződést. A szerződés értéke eléri a 260 millió eurót.
|
A Traxx Universal többcélú mozdonyok teher- és személyszállítási korridorokon egyaránt üzemeltethetők. Nagy megbízhatóság, rugalmasság és optimalizált energiafogyasztás jellemzi a mozdonyokat, amelyek bevált megoldást jelentenek a határokon átnyúló hatékony üzemeltetéshez. A kiterjesztett karbantartási időközök által kevesebb beavatkozásra van szükség, ami megkönnyíti az üzemtervezést, csökkenti a költségeket és növeli a járművek rendelkezésre állását. A mozdonyok nyolc országban - Németországban, Ausztriában, Svájcban, Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Luxemburgban és Lengyelországban – közlekednek majd. Minden mozdonyt az Alstom által, az Európai Vonatbefolyásoló Rendszerhez (ETCS) kifejlesztett fedélzeti megoldással, a vezető szerepet betöltő Atlas rendszerrel szerelnek fel. Ez a rendszer lehetővé teszi a kiterjesztett folyosókon való üzemeltetést az országok és útvonalak legszélesebb lefedésével, mind ETCS, mind hagyományos vonatbefolyásoló rendszer üzemeltetése esetén. Kevin Cogo, az Alstom DACH gördülőállományért, mozdonyokért és alkatrészekért felelős alelnöke elmondta: "Nagy örömünkre szolgál, hogy a RAILPOOL az Alstomot választotta, hogy kiterjessze tevékenységét Európa több pontján. Ez a szerződés egy régóta fennálló és sikeres partneri kapcsolat folytatását jelzi. Büszkék vagyunk arra, hogy a bevált Traxx mozdonyainkkal és a legkorszerűbb Atlas fedélzeti biztosítóberendezés-megoldásunkkal hozzájárulhatunk a hatékonyabb és fenntarthatóbb áru- és személyszállításhoz." Torsten Lehnert, a RAILPOOL vezérigazgatója hozzátette: "Ezzel a vásárlással megerősítjük elkötelezettségünket amellett, hogy a francia piacon egyedülálló, teljes körű szolgáltatási kínálatot nyújtsunk, a nemrégiben Franciaországban nyitott irodánk mellett, melyet Frédérique Erlichman vezet. Partnerünktől, az Alstomtól megrendelt 50 mozdony a franciaországi és a legfontosabb európai folyosókon történő üzemeltetést fogja lefedni, hozzájárulva a Franciaországból induló fenntartható, nagy teljesítményű vasúti közlekedés további fejlődéséhez." Kulcsszavak: alstom, beszerzés, mozdony
|
|
|||||
|
||||||
Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover brit járműgyártó csoport indiai tulajdonosa |
||
2023. július 21.
A vállalat szerda este jelentette be a terv véglegesítését. A gyár a délnyugat-angliai Somerset megyében, Bridgwater városának közelében épül fel, a gyártás várhatóan 2026-ban kezdődik.
|
A Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója. A Tata korábban az EU-tag Spanyolországot is fontolóra vette az új akkumulátorgyár telephelyeként, de végül a brit helyszín mellett döntött. A cég a brit üzleti és kereskedelmi minisztériummal közösen kiadott szerdai tájékoztatásában közölte, hogy a beruházásra 4 milliárd fontot (1725 milliárd forintot) fordít. Az új gyár közvetlenül négyezer alkalmazottat foglalkoztat majd, és a beszállító hálózat további több tízezer embernek ad munkát - áll a közleményben. Az üzem kezdetben a Jaguar Land Rover elektromos modelljei - köztük a Range Rover, a Defender, a Discovery és a különböző Jaguar-modellek - számára gyárt akkumulátorokat, de később más márkák gyártóival is szállítási szerződéseket kíván kötni. Az angliai üzem kezdetben évi 40 gigawattóra akkumulátorkapacitást tud majd előállítani, csaknem a felét annak a kapacitásnak, amelyre iparági becslések szerint a nagy-britanniai elektromosjármű-gyártásnak 2030-ra szüksége lesz - áll a Tata Motors és a brit szakminisztérium szerdai ismertetésében. A közlemény szerint ez lesz a Tata-csoport első gigaüzeme Indián kívül, és a cég Európa egyik legnagyobb akkumulátorgyárát építi fel Angliában. A Downing Street megerősítette, hogy a kormány "jelentős ösztönzőkkel" támogatja a beruházást, de a miniszterelnöki hivatal szóvivője erről részleteket nem árult el. A Financial Times című londoni üzleti napilap nemrégiben közölt értesülése szerint a Jaguar Land Rover anyacége 500 millió font (216 milliárd forint) támogatási csomagot kért kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel. A BBC brit közszolgálati médiatársaság által nem sokkal később idézett londoni kormányforrások gyakorlatilag cáfolták az 500 millió fontos támogatási összegről szóló értesülést, de elismerték, hogy a támogatási csomag értéke "több százmillió font". Kulcsszavak: akkumulátor, elektromos autó, Jaguar Land Rover, Nagy-Britannia, Tata Motors
|
|
|||||
|
||||||
Elon Musk 20,3 milliárd dollárt veszített csütörtökön a Tesla árfolyamesése miatt |
||
2023. július 21.
Elon Musk 20,3 milliárd dollárt veszített csütörtökön amiatt, hogy nagyot esett a tulajdonában lévő elektromos autókat gyártó Tesla részvényeinek ára - számolt be a Bloomberg.
|
Elon Musk 20,3 milliárd dollárt veszített csütörtökön amiatt, hogy
nagyot esett a tulajdonában lévő elektromos autókat gyártó Tesla
részvényeinek ára - számolt be a Bloomberg. A Bloomberg milliárdosok vagyonát követő indexe szerint Elon Musk nettó vagyona 234,4 milliárd dollárra zsugorodott. A 20,3 milliárd dollár egynapi vagyonvesztés az index történetében a hetedik legnagyobb volt. Csütörtökön a Tesla árfolyama 9,7 százalékkal, 262,90 dollárra esett Elon Musknak arra a még szerdán tett kijelentésére, miszerint kénytelen folytatni termékei árának csökkentését, ha a kamatok tovább emelkednek. A csütörtökön elszenvedett 20,3 milliárd dolláros veszteség ellenére az amerikai üzletember továbbra is a világ leggazdagabb embere. Vagyona 33 milliárd dollárral felülmúlja a második helyen álló Bernard Arnault francia milliárdos, az LVMH cégcsoport tulajdonosáét. Kulcsszavak: elektromos autó, Elon Musk, Tesla
|
|
|||||
|
||||||
Rövidesen a hazai piacra is érkezik a négykerékhajtásos OMODA5 |
||
2023. július 21.
Az Európában is egyre nagyobb figyelmet követelő kínai autógyártók új csodafegyvere, az innovatív technológiai megoldásairól és futurisztikus dizájnjáról egyaránt felismerhető OMODA 2023 novemberétől a magyar piacon is elérhető lesz.
|
Globális autómárkaként az OMODA világszerte elismerést és népszerűséget szerzett a fogyasztók körében futurisztikus és stílusos külső dizájnjának, technológiailag fejlett termékjellemzőinek, ötcsillagos biztonsági megfelelésének és a fiatalabb generációk a saját élményekre és tapasztalatokra összpontosító gondolkodásmódjának megértésével. Napjainkig az OMODA világszerte 10 országban lépett piacra, fokozatosan növelve jelenlétét a globális piacokon. Erről árulkodnak a magabiztos júniusi exportértékesítési adatok is, amikor összesen 14,047 autót exportáltak. A 2023 első félévére vonatkozó összesített exportértékesítés elérte a 70,821 járművet, amivel jó úton haladnak a 200,000 darabos éves tengerentúli értékesítési cél elérése felé. Spanyolországba hivatalosan is megérkezett az OMODA első szállítmánya, ami az első lépés az EU-s piacra lépés során. A magyar piacon novembertől elérhető, crossover kategóriában titkos befutónak számító OMODA5-öt 1,6 literes, turbófeltöltős motor hajtja, amely 197 LE-s teljesítményre képes, és 290 Nm nyomatékot biztosít, 7.8 másodperc alatt gyorsul 100km/h sebességre. Új márkaként az OMODA-t már a kezdetektől fogva a globális vásárlók számára tervezték – hiszen közel 4,000 fogyasztó az autókról és a trendekről alkotott véleményét építették be a dizájnba –, és a felhasználók világszerte a bevezetése óta szívesen fogadják. A márka nevében az „O” a mindannyiunk számára létfontosságú oxigénre, a MODA” pedig a divatérzékenységre utal. A technológiai innováció mellett a márka legalább ilyen fontos eleme, hogy dizájnjában is trendszetter legyen a nemzetközi piacokon, elsősorban a fiatalabb célcsoportok igényeit kielégítve. Az elkövetkező hónapokban az OMODA fokozza a nemzetközivé válás ütemét, és a mobilitás jelenlegi legfontosabb kihívásaira reagálva egy új elektromos modellt vezet be, amely a tervek szerint 2024 első negyedévében juthat el a hazai fogyasztókhoz. Az OMODA5 EV a fenntartható közlekedés valóban új korszakát hozhatja el az autózók széles köre számára. Kulcsszavak: OMODA, OMODA5, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Elkészült a 2 milliomodik győri Audi |
||
2023. július 21.
A 30 éves Audi Hungaria újabb jelentős mérföldkövet ért el: a mai napon legördült a kétmilliomodik autó a vállalat gyártósoráról.
|
A jubileumi autó egy Karat bézs színű Audi RS Q3 Sportback, amely hamarosan útnak indul Németországba első tulajdonosához. A 400 lóerős autó 2,5-literes TFSI motorja, mely sorozatban kilencszer nyerte el a neves „Év Nemzetközi Motorja” díjat, szintén az Audi Hungariánál készült. „Vállalatunk idén 30 éves jubileuma mellett a járműgyártás 25 éves évfordulóját is ünnepli, így külön öröm számunkra, hogy ebben az évben sikerült elérnünk ezt a fontos mérföldkövet. Az elmúlt évtizedekben szerzett tapasztalatunkra építve készülünk a járműgyártásunk új fejezetére, amelyben az Audi mellett új márkánk, a CUPRA, valamint az elektromobilitás játssza a főszerepet”, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. Az Audi Hungariánál 1998-ban indult a járműgyártás, az Audi TT Coupé modellek sorozatgyártásával, majd egy évvel később megkezdődött az Audi TT Roadster modellek gyártása is. Kezdetben a lakkozott karosszériák Ingolstadtból érkeztek Győrbe, majd a győri munkatársak szerelték össze a kész autókat. 2013-ban az új járműgyár megnyitásával egy új korszak kezdődött a járműgyártásban, hiszen az Audi Hungaria ekkor a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá vált – présüzemmel, karosszériagyárral, lakkozóval és szereldével, valamint a hozzá kapcsolódó minőségbiztosítási tevékenységekkel. „Az Audi Q3 modellek sorozatgyártása 2018-ban indult vállalatunknál, amely nagy ugrást jelentett számunkra, hiszen ez volt az első győri SUV modell, amely darabszámban is jóval felülmúlta az addigi TT-gyártást. Az elmúlt évben több mint 171 ezer autót gyártottunk, soha ennyi autó nem készült korábban vállalatunknál egy év alatt. Rugalmasságunk és felkészültségünk újabb bizonyítéka, hogy új modellünk, a CUPRA Terramar gyártására már befejeződtek az előkészületek. A jövőben ez a modell biztosítja számunkra a magas termelési színvonalat és új szintre emeli járműgyártásunkat”, mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja. Az Audi Q3 modellsorozat 2019-ben egészült ki az Audi Q3 Sportback, később az Audi RS Q3 és az Audi RS Q3 Sportback modellekkel. Az e-transzformáció fontos mérföldköveként 2019-ben Magyországon elsőként készült elektromos hajtásláncú autó, az MHEV-technológiájú Q3 és Q3 Sportback az Audi Hungariánál, amelyet 2020-ban a Q3 és Q3 Sportback plug-in hibrid hajtásláncú változatának sorozatgyártása követett. A vállalatnál 2024-ben indul a CUPRA Terramar sorozatgyártása, amellyel az Audi Hungaria lesz az Audi Konszern első gyártótelephelye, ahol az Audi mellett más márka modellje is készül. Kulcsszavak: audi, autógyár, győr
|
|
|||||
|
||||||
Az elektromos autók lehetnek a nyertesei az üzemanyagok drágulásának |
||
2023. július 21.
A megemelkedett üzemanyagárak miatt a vásárlók többsége azt tervezi, hogy hibrid vagy teljesen elektromos modellt választ következő autónak – derül ki az EY több mint 15 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Tízből kilencen akár felárat is fizetnének a villanymeghajtásért.
|
A következő két évben járművásárlást tervezők több mint fele (55%) teljesen elektromos vagy hibrid hajtású modellre váltana. A döntés fő oka a megnövekedett üzemanyagárak, ami megelőzte a környezetvédelmi szempontokat is. Az utcai terepjáró (SUV) a legnépszerűbb típus a leendő vevők körében (43%) míg a megkérdezettek harmada (33%) szedánt választana. Szinte az összes válaszadó (88%) hajlandó lenne akár felárat is fizetni, hogy villanyautót vezethessen. A megkérdezettek többség 11-20 százalékkal többet adna ki egy ilyen kocsiért. “Ezzel szemben az elektromos és a benzines újautók ára közötti különbség átlagosan akár 30-40 százalék is lehet. És bár a jelenlegi üzemanyagárak fellendítik az e-autók iránti keresletet, ez a drágulás sem tart majd örökké. Hiába egyre népszerűbbek tehát a villanyautók, a kereskedők nem dőlhetnek hátra” - hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. A fogyasztók egyre nagyobb bizalmat szavaznak az elektromos autóknak, de sokan továbbra is fenntartásokkal kezelik a technológiát. Minden harmadik válaszadót (31%) a kiépített töltőhálózat hiánya tántorítana el leginkább a vásárlástól. László Roland hozzátette, hogy a vásárlási szokások változásának folyamatos nyomon követése, egy megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelésre alkalmas rendszer és az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése együtt segíthet az autókereskedőknek abban, hogy a potenciális vevőket azokon a csatornákon és azokkal az üzenetekkel tudják megszólítani, ami valóban vásárlásra fogja ösztönözni őket. Kulcsszavak: elektromos autó, közlekedés, üzemanyag
|
|
|||||
|
||||||
Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége |
||
2023. július 17.
A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.
|
2023 első félévében a Toyota Motor Europe 573 976 gépkocsit adott el; 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ennek 71,3 százaléka, 409 506 darab volt villamosított (full hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás), ami 3 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Ezen belül a Toyota 539 956 gépkocsit értékesített Európa-szerte. A forgalom 19,4 százalékát a Yaris Cross tette ki – azaz kis híján minden ötödik Toyota-ügyfél a városi crossovert választotta –, ezzel az első negyedévhez hasonlóan most is masszív előnnyel vezeti a házon belüli népszerűségi rangsort a szubkompakt crossover. Immár igazoltnak mondható, hogy a városi szabadidőjármű nem a Yaristól vesz el vásárlókat: a klasszikus kisautó magabiztosan őrzi második helyét a Toyota márka eladásaiban. Kevéssel lemaradva követi a Corolla-család, majd tisztes távolból a CH-R – ez utóbbi a vadonatúj generációs modell bevezetésével új esélyt kap arra, hogy erősítse pozícióját a piacon. Tíz Toyotából hetet villamosított hajtáslánccal adnak el. A Yaris Cross darabszámok tekintetében itt is vezető pozícióban áll, ugyanakkor az értékesítési mix tekintetében a Corolla ötajtós és kombi kivitelei, illetve a C-HR teljesítenek a legjobban: az előbbi esetén ezer vevőből 998, az utóbbinál 996 választja a hibrid modellt. A RAV4 középkategóriás szabadidőjármű esetében fontos megjegyezni, hogy a hibrid eladásokon (91,3%) belül 22 százalékot meghaladó volt a plug-in hybrid modellek aránya (7948 db.) A Lexus európai forgalma egy év alatt 43 százalékkal emelkedett, és az első félév végére elérte a 34 020 darabot. Ennek 86 százaléka volt villamosított. A legkeresettebb Lexus az NX volt, azon belül pedig a plug-in hibrid verzió: az eladások 48,6 százalékát tette ki a hálózatról tölthető modell (a full hibrid pedig tőle alig lemaradva 47,6 százalékon állt. Három olyan típus is volt a prémiummárka kínálatában, amelyeken belül 96 százalék feletti volt a villamosított verziók aránya Komoly eredményeket mutathat fel a cégcsoport akkumulátoros elektromos offenzívája: a Toyota bZ4X-ből fél év alatt 9642, a Lexus RZ-ből 701 darabot adtak el. Ez az összforgalom 1,8, illetve 2,0 százaléka. Kulcsszavak: crossover, jármű kereskedelem, toyota, Yaris, Yaris Cross
|
|
|||||
|
||||||
Minden téren dinamikusan bővült az AutoWallis Csoport értékesítése az első félévben |
||
2023. július 17.
Régiós jelenlétének köszönhetően továbbra is kiegyensúlyozottan növekedett az AutoWallis Csoport az első félévben, miután kétharmadával növelte az értékesített gépjárművek számát az előző évhez képest. A növekedés motorja továbbra is a Nagykereskedelmi üzletág, de a kiskereskedelem is jól teljesített. autowa
|
Továbbra is stabilan növekszik az AutoWallis Csoport azt követően, hogy az elmúlt négy évben folyamatosan rekordot mutatott fel a közép-kelet-európai régióban működő vállalat. Az utóbbi időszakban Európa, így a régió számos országában kedvezőtlen gazdasági folyamatok indultak el, mely a gazdasági növekedés lassulásában, bizonyos esetekben visszaesésben is lemérhető, azonban az AutoWallis diverzifikált működésének köszönhetően a Csoport továbbra is masszív, a piaci átlag feletti növekedést mutat fel negyedévről negyedévre. Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat működése kiegyensúlyozott: a 15 országos jelenlét, a széleskörű nagy- és kiskereskedelmi tevékenység, melyben a csoport több mint egy tucat autómárkát képvisel, a mobilitási szolgáltatások egyre bővülő köre mind hozzájárul ahhoz, hogy akár még kedvezőtlen gazdasági környezetben is növekedjenek. A vezérigazgató kiemelte, hogy az AutoWallis árbevételének több mint fele immár tartósan külföldről származik, és a Csoport továbbra is a nemzetközi terjeszkedésre fókuszál, ráadásul egy olyan régióban, ahol az autópiac növekedési kilátásai kedvezőek. Hozzátette, hogy az értékesítés motorja továbbra is a Nagykereskedelmi üzletág, míg a Kiskereskedelem területén a szolgáltatási terület növekszik a legdinamikusabban. Az idei első félévben a Nagykereskedelmi Üzletágban közel duplázódott (+92,3%), 20.500 darabra ugrott az értékesítés 2022 első félévéhez képest, mely részben a tavaly végrehajtott Renault Hungária felvásárlásnak köszönhető (+5.998 db). Fontos ugyanakkor, hogy az akvizíció nélkül is 36,1 százalékkal (+3.843 db) bővült a szegmens, melyből a legerősebb növekedést ezúttal is a SsangYong mutatta fel (+2.295 db, +64,3%), amit az Opel bővülése követett (+1.439 db, +22,6%). A Kiskereskedelmi üzletág az első félévben 4.178 darab új (+10,4%) és 956 darab használt (+2%) gépjárművet értékesített, így teljesítménye jelentősen meghaladta a magyar személyautó-piac csökkenését. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 16,8 százalékkal 91.094-re emelkedett, és az AutoWallis a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést. A Csoport által Magyarországon képviselt Sixt 7,8 százalékkal 10.109-re növelte a bérleti események számát az első félévben, miközben a bérleti napok száma 3,8 százalékkal 86.618-ra emelkedett. A Nelson Flottalízing Kft. februári akvizíciójának köszönhetően a hosszútávú gépjárműkölcsönzés és flottamenedzsment szolgáltatások jelentősen emelkedtek, így az első félévben a Csoport 3.281 gépjárművel szolgálta ki ügyfelei igényeit. Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 151 - 160 |