Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 151 - 160 |
![]() |
Romániában több mint 31 százalékkal nőtt januárban a forgalomba helyezett új járművek száma |
|
2023. február 13.
Romániában 31,37 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma a tavalyi év januárjához képest - közölte a román autógyártók egyesülete a gépkocsi-nyilvántartó hivatal adataira hivatkozva.
|
![]() |
![]() Az idei év első hónapjában 12 266 új járművet helyeztek forgalomba. Ugyanakkor 23 260 használt járművet is forgalomba helyeztek, ami az előző év első hónapjához mérten 4,5 százalékos csökkenés. Romániában tavaly egész évben 6,7 százalékkal, 129 328-ra nőtt a forgalomba helyezett új járművek száma. A romániai autógyártók és -importőrök egyesülete (APIA) a múlt héten közölte, hogy várhatóan 10 százalékkal 140 ezerre fog nőni az új eladott járművek száma az idén tavalyhoz képest. Becslésük szerint a haszongépjárművek és a kisbuszok esetében a növekedés várhatóan 20 százalék lesz. Az új elektromos autók értékesítése is várhatóan csaknem 47 százalékkal fog nőni.
Kulcsszavak: autógyár, románia, új autó
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A japán Fukuoka tartomány elkötelezte magát a hidrogén alapú mobilitás mellett |
|
2023. február 13.
A Toyota kezdeményezésével létrejött, mára a Daihatsut, az Isuzut és a Suzukit is magában foglaló, a C.A.S.E technológiák (Connected, Autonomous, Shared, Electric – azaz összakapcsolt, önvezető, megosztott és elektromos) fejlesztését célzó közös vállalat, a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) partnerségi megállapodást kötött a japán Fukuoka prefektúrával, amelynek célja a zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek elterjedésének kiterjesztése.
|
![]() |
![]() Egészen pontosan a mindennapi élethez nagyban hozzájáruló, a logisztikai iparban és a tömegközlekedésben használatos járművekről van szó. A cél a hidrogéntársadalom fejlődésének előmozdítása a karbonsemlegesség elérése érdekében. A hidrogén a karbonsemlegesség kulcsfontosságú technológiájaként szerepel a japán kormány zöld növekedési stratégiájában. Fukuoka prefektúra még tavaly augusztusban új hidrogénstratégiát is bejelentett, amely a Fukuoka Prefektúra Zöld Hidrogén Növekedési Stratégia névre hallgat. Ennek részeként a prefektúra vezetése célzott kezdeményezéseket fog végrehajtani a „hidrogéntermelés innovációira”, beleértve a zöld hidrogén használatának kiterjesztését, amely nem bocsát ki széndioxidot a termelés során, a „hidrogénfelhasználás kiterjesztését” a gyárakban és a mobilitásban, valamint a „koncentrációt a hidrogénnel kapcsolatos iparágakban” e tevékenységek révén. A prefektúra különösen nagy hangsúlyt fektet a teherautók és más, stabil, nagy hidrogénigényű üzemanyagcellás mobilitási lehetőségek korai bevezetésére. A cél az, hogy a hidrogén üzemanyagot hozzáférhetőbbé tegyék a prefektúra lakosai számára, miközben bővítik felhasználását és elősegítik az ipari és regionális fejlődést. ![]() A CJPT az elektrifikáción és a logisztikai hatékonyságon dolgozik olyan kezdeményezések formájában, amelyek célja a C.A.S.E.-technológiák társadalmi bevezetésének és terjeszkedésének felgyorsítása, valamint a társadalmi problémák kezelésének és a karbonsemlegesség megvalósításának elősegítése. Az elektrifikáció területén a Toyota és a CJPT Fukuoka prefektúrával közösen az öntöltő hibrid elektromos (HEV), plug-in hibrid elektromos (PHEV) és akkumulátoros elektromos járművek (BEV) mellett egy kereskedelmi és nyilvános hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) mobilitási terv megvalósításán is dolgozik, amely az elektromos járműveket a mindennapi élet részévé teszi a hidrogén felhasználásának bővítése érdekében, mindezt Japán energiahelyzetének fényében. A CJPT és Fukuoka abban bízik, hogy ezek az ágazatközi partnerségek a lehető legtöbb emberre kiterjesztik az együttműködést a hidrogéntársadalom létrehozása érdekében. Annak érdekében, hogy Japán 2050-re elérje a karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzését, egyre nagyobb szükség van olyan konkrét kezdeményezésekre, amelyek célja fenntartható társadalmak felépítése, amelyek továbbadhatók a jövő generációinak. Ezt szem előtt tartva Fukuoka prefektúra és a CJPT megvitatta közös törekvését a hidrogéntársadalom létrehozására, és közösen dolgoznak a hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás kiterjesztésén. ![]() • A hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás alapjainak megteremtése a polgári és közigazgatási személyautók és áruszállítók számára • A regionális tömegközlekedés áttérése a hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiára • Az hidrogén infrastruktúra fejlesztésének elősegítése a fő kereskedelmi útvonalakon A partnerség konkrét kezdeményezései közé tartozik az hidrogén üzemanyagcellás elektromos mobilitás használatának további kiterjesztése, kezdve azzal, hogy a logisztikai szolgáltatók már most elkezdték használni a könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautókat. Amellett, hogy növeli az élelmiszerek, napi szükségleti cikkek és egyéb áruk elosztására szolgáló könnyű hidrogén üzemanyagcellás elektromos teherautók elterjedését, a partnerség mérlegeli és megtervezi az üzemanyagcellás mobilitás fokozatos bővítését közép- és hosszú távon. Ebbe beletartoznak a közfeladatok ellátását célzó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek, például szeméttömörítő teherautók (szemétgyűjtés) és mentőautók használata épp úgy, mint a regionális tömegközlekedés áttérését a hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok használatára. A kisebb méretű hidrogén üzemanyagcellás elektromos buszok a városi mobilitásban kapnak majd szerepet, de kialakításra kerül majd a távolsági áruszállításban használt üzemanyagcellás teherautók kiszolgálását célzó infrastruktúra is a főbb kereskedelmi útvonalakon. Kulcsszavak: FCEV, hidrogén, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az új generációs Mitsubishi ASX már 2023 tavaszán kapható lesz |
|
2023. február 10.
Ez a Mitsubishi harmadik plug-in hibrid SUV modellje az Outlander PHEV és az Eclipse Cross PHEV után. Az autó a legmodernebb technológiával és hajtásláncokkal, plug-in hibrid (PHEV) és hibrid (HEV) hajtásokkal lesz kapható
|
![]() |
![]() Az ASX új generációja a jelenlegi modellt, a márka első kompakt SUV-jét váltja majd le, ami a 2010-es piacra lépése óta közel 380.000 példányban kelt el, és ezzel az elmúlt évek egyik legsikeresebb Mitsubishi modellje lett. A népszerű kisméretű SUV-k piacára belépő, új generációs ASX vásárlói gazdag felszereltségre és bőséges választékra számíthatnak, hiszen az autó a legmodernebb technológiákkal és hajtásláncokkal, köztük plug-in hibrid (PHEV) és hibrid (HEV) hajtásokkal lesz kapható. A Mitsubishi Motors volt az első autógyártó, amely plug-in hibrid SUV-t kínált; 2013 óta a márka több mint 200.000 darab plug-in hibrid SUV-t értékesített Európában, és az úttörő Outlander PHEV sikerére alapozva 2021-ben bemutatta az Outlander PHEV új generációját és az Eclipse Cross PHEV-t. Az új ASX a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance CMF-B padlólemezére épül, és a Renault spanyolországi Valladollid üzemében gyártják majd. ![]() „A Mitsubishi Motors gazdag SUV-hagyományokkal bír, és vállaltunk volt az első autógyártó, amely plug-in hibrid SUV-t kínált; először a Outlander PHEV-t, most pedig már az Eclipse Cross PHEV is megjelent a palettán. Az SUV modellek népszerűsége egyre nő Európában, akárcsak a plug-in hibrid hajtás elfogadottsága, így az új generációs ASX magabiztosan építhet ezekre az alapokra. Nagyon várjuk már, hogy jelenlegi és jövőbeni vásárlóink olyan kínálatból válogathassanak, amit ez a rendkívül versenyképes új modell tesz majd még teljesebbé.” - Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója. ![]() Kulcsszavak: ASX, Compact SUV, Mitsubishi, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hamarosan érkezik a az új Citroën C4 X és ë-C4 X |
|
2023. február 10.
Az új elektromos ë-C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál eddig megszokott megoldásokkal, és valami egészen különleges dolgot kínál: egy olyan designt, mely a fastback-ek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával kombinálja.
|
![]() |
![]() Egyedi stílus Dinamikus tetővonal A 4600 mm hosszú új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X tökéletesen illeszkedik a modellválasztékba, helye a 4360 mm hosszú ferdehátú C4 és a 4800 mm-es C5 X között van. A tengelytáv (2,67 m) megegyezik a C4-ével. Oldalról nézve a szélvédő tetejétől a csomagtérajtó felső részéig húzódó dinamikus tetővonal határozott fastback sziluettet rajzol ki. Ahogyan azt a 0,29-es légellenállási együttható (CX) is jelzi, a letisztult fastback tetővonal hatására a jármű aerodinamikai jellemzői is kiválóak. ![]() Orr-rész és jellegzetes Citroën-lámpatestek A magas, vízszintes motorháztetőt helyenként bemélyedések tarkítják, a jellegzetes krómozott márkajel szárai pedig egészen a karosszéria széléig húzódnak. Ott a két szinten elhelyezett, Citroën LED Vision technológiát alkalmazó első fényszórókban folytatódnak. Az utóbbiak a jármű high-tech jellegét erősítik, és maximális láthatóságot biztosítanak. Új LED-es hátsó lámpák Hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés® A kényelmes utazás nélkülözhetetlen eleme a felfüggesztés. A Citroën innovatív és exkluzív felfüggesztési rendszere mechanikus ütközők helyett – a lengéscsillapító és a rugó mellett – két hidraulikus ütközőt használ. A hidraulikus ütközőelemek fontos szerepet játszanak a Citroën védjegyének számító „repülő szőnyeg” hatás elérésében. Olyan érzésünk van, mintha az autó átsuhanna az úthibák felett. ![]() Advanced Comfort ülések A jókora méretű, kényelmes Advanced Comfort® ülések speciális, 15 mm-es megerősített habszivacs réteggel vannak ellátva, és a vizuális élmény, a stabil megtámasztás és a dinamikus kényelem egyedülálló kombinációját kínálják. Az utasok úgy érzik, mintha egy kényelmes, stabilan tartó fotelben ülnének, védve az út zajától és egyenetlenségeitől. Az ülések belsejében lévő, rendkívül sűrű habszivacs optimális kényelmet biztosít – ami különösen hosszú utazások alkalmával értékelendő –, és az ülés idővel sem süpped be, illetve öregszik el. A méretes hátsó ülések az első ülésekhez hasonlóan fűthetők, az utóbbiak ráadásul masszázsfunkcióval is rendelkeznek, még tovább növelve a jó közérzetet. Tágas csomagtér A Citroën C4 X és ë-C4 X egyedi kialakításával a tervezőcsapat lenyűgöző méretű, extratágas csomagtartót alakított ki, 510 liternyi hasznos térrel. Míg a tető töretlenül ível elölről hátrafelé, a hátsó szélvédő alatti zsanéroknak köszönhetően a hátsó ajtó szélesre és magasra nyitható, és ezáltal könnyen hozzáférhető a csomagtér. A csomagtartó padlója alatt kialakított plusz tároló lehetővé teszi további tárgyak szállítását, az új ë-C4 X-ben pedig a töltőkábel(ek) megfelelő elhelyezését. ![]() Biztonságtechnikai és vezetéstámogató berendezések Az új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X korszerű vezetéstámogató rendszerek egész arzenáljával rendelkezik. A vezetés biztonságosabbá tétele és a közlekedéssel járó stressz csökkentése érdekében a modell akár 20 fejlett vezetéstámogató rendszerrel is fel lehet szerelve. Az új Citroën C4 X és elektromos ë-C4 X a My Citroën Drive Plus névre hallgató intuitív infotainment kommunikációs felületen keresztül a legmodernebb kapcsolódási szolgáltatásokat kínálja. Az interfész a konnektivitást középpontba állító komplett csomagként értelmezendő. Kulcsszavak: bemutató, C4 X, Citroën, ë-C4 X, suv, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják |
|
2023. február 10.
Egyes nagy autógyárak népszerű plug-in hibrid (PHEV) autói a való életben jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által elvégzett tesztek alapján megadott adatok - írta a legújabb tanulmányokra hivatkozva a Guardian brit lap online kiadása.
|
![]() |
![]() A népszerű, külső hálózatról tölthető plug-in hibrid autók jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során. A Grazi Műszaki Egyetem kutatói szerint a BMW, a Renault és a Peugeot plug-in hibrid autói sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint a gyártók által megadott értékek, különösen a BMW 3-as sorozata, amely több mint háromszor annyi káros anyagot bocsát ki, mint a hivatalos adat. A külső hálózatról tölthető plug-in hibrid autók egy kisebb akkumulátort is használnak a hagyományos benzin- vagy dízelmotor mellett, és rövid távon tisztán elektromos módban is tudnak közlekedni, de alapvetően kombinálják a két meghajtási módot. Az autógyárak szerint ezek a járművek a két technológia legjobb tulajdonságait ötvözik, mivel lehetővé teszik, hogy zéró károsanyag-kibocsátás mellett hosszabb utat tegyenek meg velük. A technológia ellenzői szerint ezek a járművek a hivatalos értékeknél jóval nagyobb mennyiségben szennyezik a környezetet. A grazi kutatók mérései szerint a BMW 3-as sorozata kilométerenként 112 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ami több mint háromszorosa a hivatalosan megadott 36 grammos értéknek. A tesztben vizsgált Peugeot 308-as modellje 20 százalékkal, míg a Renault Megane modellje 70 százalékkal haladta meg a gyártók által megadott értéket. ![]() A Transport & Environment nemzetközi civil szervezet azután bízta meg a grazi egyetem kutatóit, hogy a 2020-ban mért eredmények jóval nagyobb károsanyag-kibocsátást mutattak a hivatalos adatoknál, különösen akkor, ha az autó akkumulátorát nem töltötték fel. A legújabb mérések is arra utalnak, hogy egyes új plug-in hibrid modellek még mindig jóval nagyobb mértékben szennyezik a környezetet, mint azt a hivatalos adatok állítják. A T&E szerint a legújabb mérési eredmények miatt a kormányoknak a hibrid autók helyett inkább a teljesen elektromos járművek vásárlására kellene ösztönözni a lakosságot. "A plug-in hibrid járműveket úgy kínálják, mint az akkumulátor és a benzin- vagy dízelmotor tökéletes kombinációját, mely szerint elektromosan a városi felhasználást segítik, a motorral pedig a hosszú távú közlekedést. A való életben elvégzett tesztek alapján ez egy mítosz. A jogalkotóknak a plug-in hibrid autókat a valós károsanyag-kibocsátásuk alapján kellene megítélniük" - mondta Anna Krajinska, a T&E kibocsátási szakértője. Nagy-Britannia már bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi program keretében 2035-től csak elektromos, valamint egyes hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba az országban. A brit kormány az új kutatások hatására azt is fontolgatja, hogy 2035-től teljesen megtiltják az új hibrid járművek értékesítését. A Wich? brit független fogyasztói érdekvédelmi csoport által elvégzett mérések megállapították, hogy a plug-in hibrid járművek több üzemanyagot égetnek el, mint ahogy azt a gyártók által megadott laboratóriumi adatok sugallják. A több üzemanyag elégetése növeli az üzemeltetési költségeket, és a szennyező szén-dioxid-kibocsátást. Az autóipar károsanyag-kibocsátásának csökkentését a globális felmelegedés lassításának létfontosságú részének tekintik. A szakértők egy része viszont úgy véli, hogy az autóipar még messze jár attól, hogy olyan kibocsátáscsökkentést érjen el, amely összeegyeztethető lenne a 2015-ös párizsi klímavédelmi megállapodás szerinti 1,5 Celsius fokos korláttal. A gépkocsik üzemanyag-kibocsátási tesztjeit egy szigorú emissziómérési eljárás (WLTP) szerint végzik, de a kutatók szerint ezek a mesterséges laboratóriumi körülmények nem mutatják meg a valós körülmények között történő vezetés hatásait. A grazi egyetem mérnökei a WLTP helyett egy hordozható tesztrendszert használtak, és az autókat a városban vezették. Az autógyártók azzal érvelnek, hogy nincs más választásuk, mint a WLTP adatok feltüntetése a reklámokban. A BMW autógyár szóvivője szerint a járművezetés végtelen számú lehetőséget kínál, ezért nem meglepő, hogy a WLTP-adatoktól némi eltérés mutatkozik. Szerinte a plug-in hibrid autók fontos szerepet játszanak a teljes elektromos hajtásra való átállásban, mivel a tulajdonosaik a jövőben nagyobb valószínűséggel térnek majd át a tisztán akkumulátoros járművekre. A Kearney tanácsadó cég új elemzése szerint az autóipar 2035-re kifut a fennmaradó "szén-dioxid-keretéből", 2050-re pedig akár 75 százalékkal is túllépi majd azt. A Polestar és a Rivian elektromos járműgyártók megbízásából készült elemzés szerint a globális autóparkot szén-dioxid kibocsátásmentes elektromos energiával kell majd működtetni ahhoz, hogy a párizsi klímacélokat elérjék, de ez azt is jelenti, hogy az autógyártóknak drasztikusan csökkenteniük kell ellátási láncuk szén-dioxid-kibocsátását.
Kulcsszavak: autógyár, bmw, Peugeot, plug-in hibrid, renault
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Ford Kuga Plug-In Hybrid immár második éve Európa legkelendőbb PHEV-modellje |
|
2023. február 10.
A Kuga Plug-In Hybrid tavalyi értékesítési eredménye 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest, így 2022-ben az elektrifikált Ford SUV immár zsinórban másodszor szerezte meg a legnagyobb darabszámban eladott plug-in hibrid (PHEV) modell címét az európai piacon.
|
![]() |
![]() A Kuga Plug-In Hybrid intelligens hajtásláncát arra tervezték, hogy sokoldalú használhatóságot kínáljon a vásárlóknak: 57-67 km-es (WLTP) elektromos hatótávolságával és 14,4-15,9 kWh/100 km (WLTP) energiafogyasztásával ez az autó tisztán elektromos hajtással is kiválóan alkalmas a mindennapi használatra. A Kuga kínálata tavaly tovább bővült a Kuga ST-Line X Black Package változattal, így a vásárlók olyan egyedi külső dizájn-elemekkel egészíthetik ki járművüket, mint a feketére fényezett tető, a fekete tükörburkolatok, első légbeömlők és hátsó légterelő, illetve az alapáron kínált, fekete festésű 20 colos könnyűfém keréktárcsák. Tavaly óta minden Kuga-változat felszerelhető azzal a 18 irányban állítható vezető- és utasüléssel, amelyek kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. ![]() Kulcsszavak: ford, Kuga, PHEV, plug-in hybrid, suv
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
My Citroën Drive Plus, a C4 és az ë-C4 kínálatában |
|
2023. február 10.
A C4 és az ë-C4 modellen a My Citroën Drive online navigációs rendszert a legújabb generációs My Citroën Drive Plus infotainment rendszer váltja fel.
|
![]() |
![]() Ez a rendkívül intuitív új kezelőfelület egy 10” HD érintőképernyőt használ,és widgetek segítségével teljes egészében személyre szabható. Az okostelefonokról és tabletekről ismerős widgeteknek köszönhetően az egyes alkalmazások és tartalmak pillanatok alatt megjeleníthetők a gépjármű érintőképernyőjén. Az átláthatóbb felépítés a nyugodtabb vezetéshez is hozzájárul. A widgetek mellett a minőségibb megjelenés és a grafikailag gazdagabb kidolgozás is megemlítendő, különösen, ami a 3D online navigációs rendszer 16:9 képarányú térképeit illeti. A kezelőfelület összességében gördülékenyebben és gyorsabban használható, és a könnyű, magától értetődő használat érdekében számos gyorsgomb áll rendelkezésre. Az új interfész egyben a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkcióval is rendelkezik. A „Hello, Citroën” vezényszóval aktiválható digitális asszisztens érti az utasok beszédét, válaszol a kérdéseikre, és végrehajtja az utasításaikat. A rendszer 20 nyelven működik, (magyarul nem elérhető) vizuális visszajelzést ad, és reagál a fedélzeti rendszerekkel (klímaberendezés, audioforrások, telefon és kapcsolt hangszolgáltatások) kapcsolatos utasításokra. ![]() Vége a szanaszét heverő kábelek korának, hiszen az okostelefon tartalma vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is a 10” HD érintőképernyőre tükrözhető. A My Citroën Drive Plus segítségével a vezető vagy az utasok kedvenc okostelefonos alkalmazásaikat kockázat nélkül használhatják. A szolgáltatás vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget kínál, és az Apple CarPlay (beleértve a SIRI hangvezérlést is) és az Android Auto protokollal is működik. A kompatibilis alkalmazások közvetlenül a központi kijelzőn kerülnek megjelenítésre, így biztonságosan elérhetők, és használatuk során a vezető mindvégig az úton tarthatja a szemét. A rendszer személyre szabható és továbbfejleszthető. A fejlett profilkezelésnek (Advanced Profile Management) köszönhetően a rendszer akár 8 különböző profil tárolására is képes. Ezek mindegyikéhez két okostelefon rendelhető, amelyeket a rendszer az adott készülék utastérbe kerülésekor azonnal azonosít. A rendszer a TomTom szolgáltatások keretében valós idejű térképfrissítést is biztosít, melynek köszönhetően a navigációs térképek havonta automatikusan frissülnek, hogy a felhasználókat mindig naprakész információk várják. A szolgáltatás 3 éven keresztül ingyenesen elérhető. A rendszer az OTA (over the air) frissítések révén könnyen fejleszthető. Kétszínű karosszériával kínált C4 és ë-C4 A C4 és az ë-C4 a kompakt ötajtósok szegmensén belül különleges, jól felismerhető sziluettel rendelkezik. A magas építésű, sportos modell a hagyományos ötajtósok dinamizmusát a karakteresebb, erőt sugárzó megjelenés érdekében SUV-s jegyekkel ötvözi. Különlegességét feszes vonalainak és a jellegzetes grafikai részleteknek köszönheti. A stilisztikai megoldások köre mostantól a kétszínű karosszériát eredményező, Perla Nera fekete tetővel is kiegészül. A bruttó 135 000 forintba kerülő személyre szabási opcióval – melynek keretében szabadon kombinálhatók az egyes karosszériaárnyalatok, színcsomagok és a fekete tető – valamennyi tulajdonos a saját ízlése szerint alakíthatja ki az autóját. Kulcsszavak: Citroën, Citroen C4, ë-C4
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új Importőrrel kezdi az évet a Peugeot Motocycles |
|
2023. február 02.
A 125 éves múlttal rendelkező márkának új fejezete kezdődik Magyarországon. 2023-tól a Peugeot robogók teljes típusválaszték forgalmazását, alkatrész és szolgáltatás értékesítési és importőri feladatait a Lubricants Hungary Kft. veszi át.
|
![]() |
![]() Értékesítési palettájukon 50 cm³ ,125 cm³ és 400 cm³ robogók is megtalálhatóak. A több mint 30 éves múlttal rendelkező Lubricants Hungary Kft. alaptevékenysége a kenés- és szűréstechnikához kötődik (gulf.hu), de a motorozás és a kétkerekűek iránti vonzalom nagy népszerűségnek örvend körükben. Városi használatra Peugeot Django 50 cm3 robogó Ha legtöbbször egyedül, a városon belül közlekedsz, ideális választás az 50 cm³ kategóriák között a Django 50. Ezeket a robogókat AM (segédmotoros) vagy B jogosítvánnyal is vezetheted. ![]() Peugeot Pulsion 125 cm3 robogó A nagytestű, kétszemélyes 125 cm³ robogók (és a fölötti kategóriák) egyik előnye, hogy városon kívül is bátran lehet velük motorozni, dolgozni járni vagy a praktikus kialakításuk és kiegészítőik miatt a napi bevásárlást intézni. Ezeket a robogókat már A1 jogosítvánnyal vezetheted. Szükséges a rendszámozása és kötelező biztosítás is, de ezek jelentősen kisebb kiadásokat jelentenek, mint egy autó esetében. Két személlyel is bátran elindulhattok egy ilyen robogóval akár kirándulni is. Praktikus tároló dobozaiba a sisakokat is biztonságosan el tudjátok zárni. ![]() Peugeot Mertopolis 400 cm3 robogó A lehető legkomfortosabb utazási élményt, kimagasló biztonsági felszereléseket, nagy tárolóhelyeket, kulcs nélküli indítást és számos praktikus dolgot kínál a Peugeot különleges háromkerekes kategóriája. A 400 cm³ motorral szerelt robogók esetében átlagosan 3,9 liter/100 km fogyasztással és 300 km hatótávval lehet számolni. A gép szíve a teljes egészében Franciaországban gyártott új motor, amely 35,6 lóerős teljesítményt és 38,1 Nm nyomatékot biztosít. A piac újdonsült szereplője már most a legjobb teljesítményt nyújtja kategóriájában. A kompakt kormánynak köszönhetően mindig sima és magabiztos a vezetési élmény. És hogy ne veszítse el a fejedet, a megemelt műszerfal minden szükséges információt megad anélkül, hogy levennéd a szemedet az útról. ![]() Az új robogók előnye a használtakhoz képest, hogy 3 év garanciát kapsz rájuk és nem a rejtett hibák miatt kell aggódnod. Jelenleg nagyon nehéz olyan szerelőt találni, aki megbízhatóan, jó minőségben dolgozik és van kapacitása a meglévő munkái mellett továbbiakat vállalni. Ezt az időt érdemes inkább az élményekre szánni. Kulcsszavak: importőr, motorkerékpár, Peugeot Motocycles, robogó
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Állítólag már készül az új Toyota Priusból a gyári GRMN tuningváltozat |
|
2023. február 02.
Végre a dedikált hibridet is kezelésbe veszi a Gazoo Racing részleg, bár az új Plug-in Hybrid már alapváltozatban is felveszi a versenyt gyorsulásban a sportautókkal.
|
![]() |
![]() A 2023-as modellévű, ötödik generációs Toyota Prius nemcsak a legszebb a típus történetében, de a legerősebb és leggyorsabb is. Az Európában is forgalmazásba kerülő Plug-in Hybrid verzió kétliteres benzinmotorja 152, villanymotorja 163 lóerős, a rendszerteljesítmény összesen 223 lóerőre jön ki. Tehát a takarékosságra hangolt dedikált hibrid mindössze 11 lóerővel marad el a hátsókerék-meghajtású sportkupétól, a szintén új GR86-tól, és a gyorsulása is csak fél másodperccel rosszabb (kb. 6,8 mp) 0-ról 100 km/h-ra. Most, az új Prius pozitív fogadtatásán, valamint a nagyteljesítményű Gazoo Racing sportautók, mint a GR Supra, a GR Yaris, a GR86 és a GR Corolla sikerén felbuzdulva a Toyota állítólag az ikonikus hibrid sportváltozatán dolgozik, pedig ezt korábban elképzelhetetlennek tartották a típus rajongói. Persze az optikai tuningcsomag már korábban elkészült, de arra senki sem gondolt, hogy a műszaki tartalmat is módosíthatja a Gazoo Racing. A japán Best Car magazin értesülései szerint Prius Plug-in Hybriden alapuló sportváltozat neve Prius GRMN lesz, ami azt jelenti, hogy a normál GR szint fölé lövik be a tudását. Nem biztos, hogy megtartják a mérnökök a kétliteres, soros négyhengeres motorra épülő új hibrid hajtást, mert annak tuningpotenciálja valószínűleg nem olyan magas, hogy erőben felvegye a versenyt a RAV4 Plug-in Hybrid 306 lóerős, 2,5 literes benzinmotorból és három villanymotorból álló rendszerével. ![]() Ezzel a hajtással nem csak a külső forrásból történő tölthetőség maradna meg, de kapásból a második legerősebb autóvá válna a Prius GRMN a Gazoo Racing-modellcsaládon belül a GR Supra mögött. A teljesítménynövelés mellett a Best Car arról is beszámolt, hogy a Prius GRMN karosszériájának merevséget is fokozni fogják több ponthegesztéssel és ragasztással, erősebbek lesznek a fékei és feszesebbre hangolják a felfüggesztéseit is, hogy élénkebb vezethetőség párosuljon a jobb gyorsuláshoz. Jó eséllyel exkluzív belsőt is kap majd a sportváltozat, mutatós fémpedálokra, sportülésekre, szénszálas díszbetétekre, és Alcantara-kárpitozásra számíthatunk. Bár a cikk nem említi, abban szinte egészen biztosak lehetünk, hogy többi GR sportmodellel ellentétben a Prius GRMN nem kap manuális sebességváltót, bár egészen tavaly decemberig a tisztán elektromos Lexus Electrified Sport tanulmányról is ezt gondoltuk. ![]() Kulcsszavak: Prius, toyota, Toyota Gazoo Racing
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Mazda bemutatta a CX-90 crossover SUV modelljét |
|
2023. február 02.
A szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet.
|
![]() |
![]() A Mazda amerikai központja (MNAO) január 31-én bemutatta az Mazda CX-90 modellt, az amerikai viszonyok között középkategóriásnak számító crossover SUV-t. A tervek szerint a Mazda 2023 végéig a nagy padlólemezre épülő termékek[1] közül négy modellt vezet be a globális piacra, ahol a szabadidő-autók leginkább keresettek. A tavaly bemutatott CX-60 után a második modell a CX-90, mely jelentős fejlődést mutat a kényelem, a biztonság és a vezetési élmény terén, miközben jóval kevésbé terheli a környezetet. A CX-90 bemutatásával a Mazda SUV választéka is tovább erősödik, ami lehetővé teszi, hogy a vállalat megfeleljen az ügyfelek speciális igényeinek és a különböző piacok sajátosságainak. A CX-90 továbbá új lendületet ad a Mazdának üzletileg, és egyúttal a brandet is erősíti. ![]() A CX-90 a jelentős Észak-Amerikai piac igényeivel összhangban, újonnan kifejlesztett crossover SUV. Az "Az életed utazásához" koncepcióra épülő, szélesített karosszériával és három üléssorral rendelkező szabadidő-autó több kényelmet és funkciót kínál, illetve a biztonság terén is továbbfejlődött, így vezetése még több örömet nyújt, a családi és baráti utazások pedig még élvezetesebbé válnak. Az új zászlóshajó idén tavasszal mutatkozik be az Egyesült Államokban. Az elsődleges piacok, ahol a Mazda CX-60 és CX-80 bemutatásra kerülnek, Európa, Japán és más további régiók. A Mazda CX-70 és CX-90 főként Észak-Amerikában és más régiókban kerül forgalomba. A CX-90 designja a vitalitás érzetét sugározza, amely a Mazda KODO, azaz "A mozgás lelke" formanyelvéből ered. A "kevesebb több" esztétikai elve egyszerű formát eredményez, illetve dinamikus arányokat hoz létre. A belső teljes egészében a japán esztétikára épül, amely a fény és a természetes anyagok dinamikáját rendezett, elegáns térben integrálja. ![]() A hajtáslánc tekintetében a Mazda új turbófeltöltős, 3,3 literes soros hathengeres benzinmotort kínál, amelyet egy 48 voltos mild hybrid rendszer egészít ki, valamint az e-SKYACTIV PHEV plug-in hybrid rendszert, amely egy 2,5 literes soros négyhengeres benzinmotort foglal magában. Az új, hátsókerék-orientált összkerékhajtás architektúrával kombinálva, a CX-90 jóval kevésbé terheli a környezetet, miközben a vezető igényeit is kiszolgálja. A Mazda gondosan odafigyelt arra, hogy kényelmes belső teret teremtsen az utasok számára is. A belső minden ülés körül tágasabb lett. A harmadik sor három személy számára lett tervezve[2], és saját légkondicionáló nyílásokkal van ellátva. Ezen túlmenően a CX-90 továbbfejlesztett konfigurációja megerősíti a vontatási teljesítményt, ami a további szolgáltatásokkal együtt összességében növeli a funkcionalitást, lehetővé téve, hogy a vezető és az utasok is könnyűszerrel élvezhessék a különböző vezetési és utazási beállításokat. ![]() 2030 felé haladva a Mazda folytatja a vállalat emberközpontú filozófiáján alapuló kutatást azzal a céllal, hogy a mindennapi teendőkhöz szükséges helyváltoztatás még több örömet szerezzen, hogy a vezetés és az utazás mindig felemelő élményt nyújtson, és energiával töltse fel mind a Mazda vezetőit és utasait. Kulcsszavak: crossover, CX-90, mazda, suv, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 151 - 160 |