Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 151 - 160
A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

2022. június 07.
A MAN Truck & Bus az egykori berlini Tempelhof Repülőtér helyén, Dr. Volker Wissing digitalizációért és közlekedésért felelős német szövetségi miniszter jelenlétében először mutatta be a nyilvánosság előtt a hamarosan sorozatgyártásba kerülő elektromos meghajtású kamionjának prototípusát.
Részletek

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A 2024-ben piacra kerülő úttörő jelentőségű elektromos haszongépjármű különleges műszaki jellemzője, hogy alkalmas lesz a jövő technológiájával végzett megawatt nagyságrendű töltésre. Az elektromos járművek töltési megoldásainak vezető globális szolgáltatójaként az ABB E-mobility a következő három évben mindent megtesz azért, hogy a megatöltés technológiáját a piaci érettség megfelelő szintjére emelje. Ezért a MAN és az ABB E-mobility most felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát, hogy a távolsági szállítást végző nehéz tehergépjárművek által megtehető napi távolság elérje a 600-800 km-t. Ráadásul a két cég elektromobilitás melletti határozott kiállása világosan jelzi, hogy az iparág készen áll a továbblépésre, és most a jogalkotókon a sor, hogy kialakítsák a zéró kibocsátású közúti árufuvarozás szakmapolitikai keretrendszerét.

„Klímacéljaink elérése érdekében meg kell valósítanunk a közúti áruszállítás dekarbonizálását. Most tehát elsősorban a klímabarát haszongépjárművek piaci felfuttatására és a megfelelő, nagy teljesítményű töltő infrastruktúra fejlesztésére összpontosítunk. Az elektromos kamionok nagy teljesítményű töltése kapcsán a német A2-es autópályán jelenleg megvalósuló és általunk is támogatott projekt fontos tanulságokkal szolgál. Most az a lényeg, hogy rövid időn belül minél több e-kamion jelenjen meg az utakon. A MAN és az ABB közötti partnerség azt mutatja, hogy jó úton járunk” – mondta a digitalizációért és közlekedésért felelős szövetségi miniszter, Dr. Volker Wissing.


A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

Miközben a miniszter egy tesztvezetés erejéig beült a MAN elektromos kamion volánja mögé, Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezére azt hangsúlyozta, hogy a járműtöltő infrastruktúra bővítésének felgyorsítása az egyetlen módja annak, hogy a szállítás fejlődése mellett a klímacélok is megvalósuljanak. Arra is rávilágított, hogy a jövő karbonmentes haszongépjármű-flottái kapcsán a MAN az alacsony üzemeltetési költségek és a legkedvezőbb általános energialábnyom miatt részesíti előnyben az akkumulátorról működő elektromos hajtásláncokat. „A Traton Csoport tagjaként jelenleg is részt veszünk egy olyan vegyesvállalatban, amelyet iparági partnereinkkel egy Európa-szerte legalább 1.700 zöld elektromos töltőpontból álló nagy teljesítményű nyilvános töltőhálózat fejlesztésére és működtetésére hoztunk létre” – tette még hozzá Vlaskamp.

Ahhoz, hogy a MAN 2024-ben piacra kerülő elektromos kamionja valóban képes legyen megtenni napi 600-800 km-t, már most ki vannak építve benne a jövőbeli megatöltő rendszerek használatának műszaki előfeltételei. Az ABB E-mobility a töltési megoldások vezető globális szolgáltatójaként arra törekszik, hogy mihamarabb piacra dobjon hasonló töltő rendszereket.

„Célunk minden területen előmozdítani az elektromobilitást. Az ABB E-mobility hosszú évek óta dolgozik a megfelelő teljesítmény-szabványelőírások kialakításán. A megawatt nagyságrendű töltés biztosításához 1000 V feletti új villamosenergia-technológiára lesz szükség, és ezen a teljesítményszinten, illetve a felhasználás előrelátható eseteiben elengedhetetlen a rendszerszintű elektromos biztonság és a megbízhatóság. Szolgáltatóként az ABB E-mobility tökéletesen alkalmas az ilyen kihívások leküzdésére, hiszen meglévő technológiáinkra támaszkodva jelentősen fel tudjuk gyorsítani a kutatás-fejlesztést. Közös törekvésünk, hogy három éven belül piacra lépjünk ezzel az új technológiával. Korábban a fejlesztésnek ezek a szakaszai gyakran sokkal tovább tartottak” – mondta Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója.

A megatöltő technológia bevezetése szempontjából a kötelezően alkalmazandó egységes szabvány kidolgozása ugyancsak elengedhetetlen. Ezúttal Németország határozhatja meg a referenciaértékeket: több mint 20 ipari és tudományos partner – köztük a MAN és az ABB – dolgozik a nagy teljesítményű töltési projekt (német rövidítéssel: „HoLa”) megvalósításán, melyet a német kormány finanszíroz, és a világ első megatöltő projektje. Az A2-es szövetségi autópálya mentén négy helyen két nagy teljesítményű töltőpont épül megawatt töltőrendszerrel (MCS). A tervek szerint a projekt az egész országot lefedő hálózat alapjául szolgál majd.

Kulcsszavak: ABB E-mobility, elektromos teherautó, fejlesztés, MAN Truck
 
Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Együttműködésbe kezdett a Honda és az Alphabet Inc. önvezető rendszerekre szakosodott leányvállalata, a Waymo Közel az út széle? A Ford  új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni Közel az út széle? A Ford új technológiája segít elkerülni a magas padkát és az árkokat – és az úton maradni A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített A Nissan karcsú, hétszemélyes bobot épített A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát High-Tech „féklámpát” tesztel a Ford A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit A Volvo Cars a Microsoft vállalattal közösen fejleszti ki új generációs autóipari technológiáit
 
Íme az új BMW X1 és az első

Íme az új BMW X1 és az első

2022. június 03.
A BMW X modellcsalád belépő szintű tagja vonzóbb, mint valaha: harmadik nemzedékébe lépve az új BMW X1 markánsabb formanyelvvel, bőségesebb helykínálattal és továbbfejlesztett digitalizációval büszkélkedhet – amelyekhez most először tisztán elektromos meghajtás is társul.
Részletek

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW iX1 a lebilincselő vezetési élményt és a modern sokoldalúságot az emisszió-mentes mobilitás lehetőségével párosítja, miközben a prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének jövőbe mutató egyéniségét a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző technológiai alapjain dolgozó járművezérlő rendszerek, illetve az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája is igazolja.

Magabiztos kiállásával és funkcionális sokoldalúságával az új BMW X1 hamisítatlan stílusban testesíti meg a szabadság és a függetlenség felülmúlhatatlan érzését, legyen szó akár a hétköznapi utakról, akár a hosszabbra nyúló utazásokról. Az utastér progresszív kialakítása és kifinomult hangulata, valamint az elődmodellhez képest jelentősen szélesebb alapfelszereltség az újdonság génjeibe kódolt prémium minőséget nyomatékosítja.

2022 októberében kezdődő piaci bevezetésekor az új BMW X1 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással lesz elérhető. A bajor prémiumgyártó mindegyik modellhez alapfelszereltségként kínálja majd a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót, amely modellváltozattól függően az első tengelyre, vagy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül mindkét tengelyre továbbítja a motor erejét. Ezt a kvartettet követi majd a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek), két plug-in hibrid modell és további két, belsőégésű erőforrással és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt modellváltozat. Az új BMW X1 a BMW Group regensburgi gyárában készül majd, ahol a nóvum belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellváltozatai most először egyazon gyártósoron látnak napvilágot.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW iX1 egy világszerte bővülő szegmensben, rendkívül széles célközönség számára teszi elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával felvértezett, kompakt SAV modell így jelentős mértékben hozzájárul az elektromos mobilitás egyre átfogóbb térnyeréséhez. A fenntarthatóság terén elért fejlesztések eközben nem csupán a modellt övező innovációkban, de a zöld energia gyártásban és beszállítói láncban történő, egyre szélesebb körű alkalmazásában, illetve a másodlagos nyersanyagok és a természetes alapanyagok nagyobb arányú felhasználásában is visszaköszönnek.

Formanyelv: modern felületkezelés, megnövelt vizuális jelenlét és magabiztos kisugárzás a BMW X modellek hamisítatlan stílusában

Az új BMW X1 karosszériájának felületkezelése, vonalvezetése és megannyi elegáns részletmegoldása minden korábbinál élénkebben hirdeti a Sports Activity Vehicle modellcsalád stílusjegyeit. Ilyenek többek között az erőteljes karosszériaarányok, a kerékjárati ívek szinte négyszögletű kontúrja, valamint a frontrész és a hátsó kialakítás BMW X modellekre jellemző egyedisége is.

A harmadik nemzedékébe lépő BMW X1 még magabiztosabb frontrésszel hirdeti jelenlétét, keskenyre húzott, LED-technológiás első fényszórókkal, nagyméretű, szinte négyszögletű hűtőráccsal, hosszan elnyújtott, „X” alakú vonalvezetéssel, az alsó légbeömlőnél pedig látványos króm csíkokkal. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként mátrix funkcióval dolgozó távolsági fényszórót kínáló, adaptív LED-technológiás első fényszórók, változó fényelosztás és pulzáló irányjelzők is megrendelhetők lesznek.

Az újdonság dinamikusan elnyújtott jármű-sziluettjének a határozott felületek és a hosszú tetőív kölcsönhatása ágyaz meg. Hátulnézetből a csomagtérajtó keskeny ablaksávja, a vízszintes vonalvezetés, a LED-ekkel dolgozó, látványos lámpák és az erőteljesen domborodó kerékjárati ívek adják meg a SAV modellek jellegzetes kisugárzásának alapjait.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hamisítatlan stílusát az xLine és M Sport felszereltségi csomagok típus-specifikus karosszéria-kiegészítői fokozhatják tovább. Amíg előbbi látványos karosszériavédő betéteket, addig utóbbi nagyméretű légbeömlőket kínál, a vezetés dinamikus élményére helyezve a hangsúlyt.

Alapfelszereltségként mindegyik modellváltozat 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az xLine és M Sport felszereltségi csomagokhoz 18” méretű könnyűfém felnik járnak, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként 19” és – a BMW X1 modelltörténetében először – 20” méretű könnyűfém keréktárcsákra cserélhetők. A bajor prémiummárka ügyfelei kétféle akril és tízféle metál karosszériafényezési árnyalat közül választhatnak – amelyek között most először a BMW Individual részleg Frozen karosszériafényezési opciója is megtalálható.

Utastér: progresszív hangulat és sokoldalú helykínálat

A kompakt SAV modell utasterének egyedülálló vezetési élménye az emelt üléspozíció és a BMW iX stílusában megálmodott, progresszív hangulat kettősében gyökerezik. A karcsú műszerfal, a BMW Ívelt Kijelző, az integrált vezérlőpanellel szerelt, „lebegő” kartámasz és a középkonzol frontrészén található, közvetett megvilágítású okostelefon-tálca egytől egyig az alapoktól újragondolt utastér-kialakítás meghatározó eleme.

Az újratervezett ülések az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Sensatec kárpittal és Vernasca bőrkárpittal is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségek között a sportülések, valamint a memóriafunkcióval, deréktámasszal és masszázsfunkcióval kiegészített, elektromos ülésállítási lehetőségek is megtalálhatók. A mérnökök a zajcsillapítás és az utasvédelem területén is jelentős fejlődéseket értek el. Az új BMW X1 integrált passzív biztonsági koncepciójának immár az első ülések közé épített, interaktív légzsák is része.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hátsó üléssorában három teljes értékű ülés található, amelyek érezhetően kényelmesebb utazást kínálnak. A 40:20:40 arányban osztott háttámla ledönthető és más-más szögben fixálható. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek opcionális extrafelszereltségi tételei között a hátsó üléssor hosszirányú állíthatósága is megtalálható, amely még nagyobb fokú sokoldalúságot garantál. A csomagtér térfogata 540 literről egészen 1 600 literig bővíthető. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető vonóhorog immár elektromosan, gombnyomásra hívható elő a hátsó lökhárító mögül.

Kétzónás automata légkondicionáló, bőrözött sportkormány és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként


A BMW Maps navigációs rendszer, a bőrözött sportkormány, az intelligens kétzónás automata légkondicionáló és az automata fényszóró-vezérléssel dolgozó esőszenzor az új BMW X1 alapfelszereltségének része, ahogyan a négy darab USB-C csatlakozó, a két darab 12 voltos aljzat és az elődmodellhez képest jelentősen több vezetést támogató rendszer is.

Az újdonság minden korábbinál átfogóbb személyre szabhatóságát újragondolt felszereltségi csomagok garantálják. A BMW X1 harmadik generációjának prémium kisugárzását olyan opcionális extrafelszereltségi tételek nyomatékosítják, mint például a tükör csomag, a hangulatvilágítás, a panoráma üvegtető és a Harman Kardon audiorendszer.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

BMW iX1: a kompakt SAV modellek vezetési élményében új korszak kezdődik

A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első összkerékhajtású, tisztán elektromos meghajtású modellje a prémium kompakt szegmensben. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. Eközben az elektromos összkerékhajtás minden vezetési szituációban magabiztos tapadást és menetstabilitást garantál. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a nóvum rendkívül hatékony járműtöltő technológiáját is magába foglalja, amelynek a BMW i7 luxuslimuzinban is megtalálható, továbbfejlesztett járműtöltő szoftver és a padlólemezbe ágyazott, laposan elrendezett nagyfeszültségű akkumulátor is része. Kimagasló energiasűrűségének köszönhetően utóbbi egy feltöltéssel 413 – 438 kilométerre elegendő energiát képes eltárolni. (A BMW iX1 xDrive30 maximális teljesítményre, menetteljesítményre, kombinált energiafogyasztásra és tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatai a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)

Plug-in hibrid modellek megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal, benzines és dízelüzemű erőforrások 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával


A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációi az új BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataiban is megtalálhatók, amelyek sportosságukat, hatékonyságukat, járműtöltési kapacitásukat és tisztán elektromos hatótávolságukat tekintve egyaránt felülmúlják az előző generációt.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedéke kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással ünnepli majd piaci bevezetését, a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legkorszerűbb moduláris generációjának műszaki alapjaira építkezve. A két legerősebb motor hatékonyságát és teljesítmény-leadását a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia második generációja és a technológia hétfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motorja fokozza tovább.

A négyhengeres benzinmotorral szerelt BMW X1 xDrive23i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,5 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 146 – 162 gramm / km) mindez 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki (a 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). A piaci bevezetéskor elérhető másik benzines modell az új BMW X1 sDrive18i lesz (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 143 – 158 gramm / km), motorházteteje alatt egy 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményre képes, háromhengeres erőforrással.

Az új BMW X1 xDrive23d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 142 gramm / km) mild-hibrid technológiával dolgozó, négyhengeres dízelmotorja 155 kW / 211 lóerő maximális teljesítmény leadására képes (a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). Az új BMW X1 sDrive18d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,9 – 5,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 129 – 145 gramm / km) négyhengeres dízelmotorjának maximális teljesítménye eközben 110 kW / 150 lóerő.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Modern sokoldalúság az agilitás és a menetkomfort optimális egyensúlya jegyében

Az új BMW X1 hajtáslánc-technológiától függetlenül garantálja a bajor prémiummárkára jellemző vezetési élmény és a minden szituációban precíz vezethetőség kettősét. A sokoldalú kompakt kifinomult futómű-technológiája a sportosan agilis menetdinamika és a hosszútávú menetkomfort optimális egyensúlyát kínálja. Mindehhez alacsonyabb saját tömegű és megnövelt karosszériaváz-merevségű járműkoncepció, hosszú tengelytávolság, az elődmodellhez képest szélesebb nyomtávok, a szimpla ágyazású lengőkarra támaszkodó első és a háromkaros lengőkarra támaszkodó hátsó kerékfelfüggesztés terén pedig célzott fejlesztések járulnak hozzá.

Az új BMW X1 alapfelszereltségének a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás is része, amely jelentős mértékben javítja a modell tapadását és menetstabilitását. Alapfelszereltség továbbá az integrált fékrendszer és az első tengely rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapító-párja. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív M futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókat, sport kormányművet és 15 milliméteres hasmagasság-csökkentést is kínál.

Az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája

Az új BMW X1 technológiai fejlődése a modell automatizált vezetést és parkolást támogató rendszereinek széles palettáján is tetten érhető. A bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként kínálja a harmadik generációhoz a fékező funkcióval dolgozó tempomatot (Cruise Control) és a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor időben érzékeli a szemből érkező autókat (azokban az országokban, ahol a forgalom az úttest jobb felén halad), jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A tolatókamerával és tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) ugyancsak az alapfelszereltség része.
Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedékének opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), az Aktív Navigáció, a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), a BMW Head-Up kijelző, a Surround View funkció, a Remote 3D View funkció, a BMW Drive Recorder és a Remote Theft Recorder. A felszerelt funkciók naprakész működését és folyamatos frissítéseit a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) garantálják, amelyek újabb és újabb funkciók telepítését is lehetővé teszik (a megfelelő hardverrel felszerelt és szükséges piaci feltételeknek megfelelő modellek esetében).

Alapfelszereltségként: BMW 8.0 operációs rendszer és új BMW iDrive járművezérlő technológia

Az új BMW X1 széleskörű alapfelszereltségének a többszenzoros felhasználói élményt kínáló, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia is része, amelynek műszaki alapját a BMW 8.0 operációs rendszerrel, BMW Ívelt Kijelzővel és BMW Intelligent Personal Assistant technológiával dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés adja. A 10,25” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával dolgozó BMW Ívelt Kijelző csúcstechnológiás grafikai megoldásokkal és menükialakítással, a BMW Intelligent Personal Assistant pedig újabb intelligens funkciókkal büszkélkedhet. Az új BMW iDrive járművezérlő technológia az új BMW X1 számos járműfunkciójának intuitív érintésekkel és hangutasításokkal történő vezérlését is lehetővé teszi, az utastér átfogó digitalizációjának köszönhetően pedig jelentősen kevesebb fizikai gombra és kapcsolóra van szükség.

Az új My Modes vezetési üzemmódok lehetővé teszik, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei részletekbe menően személyre szabják az autó funkcióit, kijelzett tartalmait és utasterének hangulatát. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer opcionális kiegészítőjeként az Augmented View funkció is elérhető. Az utastéri kamera lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei utazás közben pillanatképeket készítsenek és azokat közvetlenül okostelefonjukra továbbítsák. Az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártya, a BMW Digital Key Plus okoskulcs, a személyre szabott BMW ID profil, valamint az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay® és Android Auto™ ugyancsak elérhető az új BMW X1 modellhez.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX1, BMW X1, új modell
 
Íme az új BMW X1 és az első Új BMW kerékpárok kicsiknek, nagyoknak A kompakt kategória új mércéje egyenesen Kecskemétről érkezik A kompakt kategória új mércéje egyenesen Kecskemétről érkezik Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás Megérkezett a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás Íme az új BMW X1 és az első Genfben debütált a 2014-es Fiat 500, amely az exkluzív Cult kivitelben éri el csúcspontját A Hyundai Motor közzétette az új Santa Fe első fényképeit A Hyundai Motor közzétette az új Santa Fe első fényképeit
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

2022. június 03.
A klímavédelmi tevékenységek terén vezető pozíciót betöltő Volvo Cars az első olyan autógyártó a világon, amely csatlakozott a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél iránti kereslet fokozását, a globális acélipar szénsemleges átmenetének felgyorsítását célzó SteelZero kezdeményezéshez.
Részletek

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozásával a Volvo Cars vállalta, hogy acélbeszerzései terén 2030-ra szigorú CO2-kibocsátási feltételeket vezet be (részletesebben ld. Szerkesztői jegyzetek.) 2050-re a vállalat 100%-ban nettó zéró szénlábnyomú acélt fog felhasználni, összhangban a vállalat azon célkitűzésével, hogy 2040-re klímasemlegessé tegye működését.

Az acélgyártás nagymértékben hozzájárul az autóipar CO2-kibocsátásához: 2021-ben a Volvo gépkocsik teljes gyártási folyamatához kapcsolódó össz-emisszió átlagosan 33 százalékáért felelt. Világszinten az üvegházhatást erősítő káros anyagok kibocsátásának mintegy 7 százaléka az acélgyártásból származik.

„A fenntartható acélgyártás nem csupán környezetvédelmi szempontból előnyös, de üzleti megfontolásból is kedvező, hiszen védettebbé tesz bennünket a jövőbeli klímakockázatokkal és korlátozásokkal szemben.” – mondta Kerstin Enochsson, a Volvo Cars beszerzésekért felelős igazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a SteelZero kezdeményezéshez csatlakozva támogathatjuk az acélipar átalakítását célzó törekvéseket. Bízunk benne, hogy a csekély és zéró szénkibocsátású acél iránti igényünk kinyilvánításával hozzájárulhatunk ahhoz, hogy az autóiparban növekedjen ezen felelősségteljes forrásból származó nyersanyag iránti kereslet.”

„Az, hogy a Volvo Cars csatlakozott a SteelZero kezdeményezéshez, jelentős lépésváltást jelez a csekély, illetve nettó zéró szénkibocsátású acél iránti globális piaci kereslet terén, és fordulópontnak bizonyulhat az autóiparban.” – mondta Jen Carson, a Climate Group iparági igazgatója. „Az autóipar központi szerepet játszik a nettó zéró emissziójú acélra történő átállás előmozdításában. Hozzájárulhat egy nemzetközi szénmentesített acélpiac létrejöttéhez, ami pedig lehetővé teheti az iparági szereplők számára, hogy megvalósítsák saját nettó zéró károsanyag-kibocsátási célkitűzéseiket, és olyan termékeket hozzanak létre, amelyek messzemenőkig egybevágnak a klímavédelmi célkitűzésekkel.”


A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezést a Climate Group csoportosulás indította útjára, karöltve a ResponsibleSteel elnevezésű, acélipari szabvány- és tanúsítvány-ügyi szervezettel, amelyhez ugyancsak csatlakozni készül a Volvo Cars. A ResponsibleSteel jóvoltából a Volvo Cars megbízható, külső szakértők által igazolt és minősített információra tehet szert saját acél-beszállítói láncára és annak releváns fenntarthatósági értékeire vonatkozóan, ez pedig elősegítheti, hogy garantáltan felelősségteljes forrásból származó nyersanyagot vásároljon.

A CO2-kibocsátás csökkentése mellett a ResponsibleSteel az acélipari beszállítói láncot érintő olyan egyéb, fontos kérdésekkel is foglalkozik, mint a munka- és emberjogok, a helyi közösségekkel való kapcsolattartás, a vízfelhasználás, vagy a biodiverzitásra gyakorolt hatás.

A Volvo Cars már a SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozást megelőzően is számos lépést tett annak érdekében, hogy hathatós megoldást találjon az autógyártás egyik legsúlyosabb CO2-kibocsátással járó folyamatának a megtisztítására. A Volvo Cars és az SSAB svéd acélgyártó tavaly jelentették be együttműködésüket, amelynek keretében a SSAB HYBRIT kezdeményezésének égisze alatt, közös erővel igyekeznek feltérképezni a fosszilis anyagok nélkül gyártott, autóipari felhasználásra alkalmas, kiváló minőségű acél kifejlesztésének a lehetőségeit.

A Volvo Cars az első autógyártó a világon, amely az SSAB-val együttműködve részt vesz az utóbbinak a fosszilis anyagok nélkül gyártott acélok fejlesztésére irányuló ambiciózus, előremutató HYBRIT kezdeményezésében. A HYBRIT projekt célja, hogy a vasérc alapú acél gyártásánál hagyományosan alkalmazott, szénből előállított kokszot megújuló forrásból származó elektromos energiával és hidrogénnel váltsák ki. A várakozások szerint a világon elsőként megvalósuló, fosszilis anyagoktól mentesen gyártott acél gyakorlatilag zéró szénlábnyommal rendelkezhet.

A Volvo Cars azon célkitűzése, hogy 2040-re elérje a klímasemlegességet, része az autógyártó átfogó, autóipari viszonylatban páratlanul ambiciózus klímavédelmi akciótervének. A Volvo Cars célja, hogy 2030-ra kizárólag tisztán elektromos járműveket gyártson és forgalmazzon. Ehhez kapcsolódóan a vállalat a következő években elektromos gépkocsik vadonatúj családját készül bevezetni.

Ezek a villamosítási törekvések beleillenek a vállalat azon célkitűzésébe, hogy 2018 és 2025 között 40 százalékkal mérsékelje az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét, valamint, hogy – ezt támogatandó – 2025-re 25 százalékkal csökkentse teljes beszállítói láncának szénkibocsátását.

Ami saját tevékenységeit illeti, a Volvo Cars arra törekszik, hogy 2025-re klímasemlegessé tegye gyártási folyamatait. A Volvo Cars európai üzemei már ma is 100 százalékban tiszta energiát felhasználva üzemelnek, míg a svédországi Torslanda üzemében megvalósult a teljes mértékű klímasemlegesség. Ami a világ más pontjain működő Volvo üzemeket illeti, a kínai Csengtuban és Tacsingban ugyancsak klímasemlegesen előállított elektromos energiát használnak.

A Volvo Cars tavaly – az autóiparban elsőként – teljes üzleti tevékenységét érintően a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó belső árképzést vezet be. Ennek tonnánkénti mértékét 1000 svéd koronában határozták meg. A vállalat ezzel tudatosan igyekszik jövő-kompatibilissé tenni minden tevékenységét, elébe menve a jogi szabályozásoknak, mivel arra számít, hogy a jövőben egyre több kormányzat vezet majd be CO2-árszabást, illetve támogatja is ezt a kezdeményezést.

Az új rendszerben minden járműprojekt esetében ellenőrzik annak ´fenntarthatósági létjogosultságát´, és tonnánkénti árat szabnak ki a jármű teljes életciklusára vetített, várható széndioxid-kibocsátásra. A kezdeményezés célja, hogy az új modellek még a szigorú széndioxid-árazási programok mellett is jövedelmezőek legyenek: ennek érdekében ugyanis az autógyártó olyan döntéseket fog hozni a projekt egészére, illetve a beszerzésre vonatkozóan, amelyek a rendelkezésre álló leginkább fenntartható megoldásokat támogatják.

Kulcsszavak: autógyár, környezetvédelem, volvo
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez Toyota RAV4 - Húsz éve az élmezőnyben Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez Kartellgyanúba került több német autóipari beszállító A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat A Volkswagennek ismét jelentős mértékben sikerült túlteljesítenie a kitűzött európai szén-dioxid-kibocsátási flottacélokat Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90 Bemutatkozott az új, tisztán elektromos Volvo EX90
 
Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

2022. június 01.
2025-ben megkezdődik a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció sorozatgyártása. Emisszió-mentes autógyár – a világon először. A BMW iFACTORY gyártási stratégia teljes körű implementálása
Részletek

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Letették Debrecenben a BMW Group új gyárának alapkövét. A jövőbe mutató létesítmény mintegy egy milliárd euró befektetésével áll majd rendszerbe. 2025-ben itt kezdődik meg a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció sorozatgyártása. „A debreceni gyár új mércét állít a kiemelkedően innovatív járműgyártás terén” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja az üzem alapkőletételi eseményén. „A létesítmény a rugalmasság, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén egyaránt a teljes autóipar csúcstechnológiáját képviseli” – tette hozzá.

A BMW Group következetesen alkalmazza a nyereséges növekedésre összpontosító stratégiáját. „Magyarországon épülő új gyárunk kulcsfontosságú szerepet játszik majd a BMW Group és nemzetközi gyártási hálózata elektromos mobilitásra történő átállásában” – fogalmazott az eseményen Milan Nedeljković. „A debreceni üzem gyártási kapacitásunk újabb fontos építőeleme és hosszútávú mennyiségi növekedésünk támogatója is lesz” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

„Az elmúlt évek kemény munkájával sikerült elérni, hogy Magyarországon jöjjön létre Európa legversenyképesebb beruházási környezete, amely a politikai stabilitásra, a kiváló magyar munkaerőre és Európa legalacsonyabb, munkát terhelő adóira épül. A magyar gazdaságpolitika eredményességét világosan mutatja a BMW mintegy egymilliárd eurós beruházása, amely ezer új munkahelyet teremtve biztosítja Magyarország vezető szerepét az autóipar új elektromos korszakában és segíti a gazdaság hosszú távú növekedését” – mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az eseményen tartott beszédében.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

„Ahogy a BMW Debrecenben felépülő új üzeme újraértelmezi az autógyártást, úgy a BMW érkezésével újradefiniáljuk Debrecent és Magyarország keleti régióját. A 2018-as bejelentést követően, korábban nem tapasztalt dinamizmus és fejlődés jellemzi a várost. Kézzelfoghatóvá vált minden debreceni számára, hogy mekkora jelentősége volt annak, hogy a cég vezetői Debrecen mellett döntöttek. Az itt épülő üzem egy új korszak kezdetét jelenti mind a BMW globális hálózatát tekintve, mind az egész járműipar számára. Új gyártási folyamatok, új technológia, forradalmian új járműkoncepció. Mindezek felértékelik a debreceni üzemet és ezzel együtt Debrecent is” – mondta el Dr. Papp László, Debrecen polgármestere az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával.

Debrecenben a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal. Az üzem több mint 400 hektárnyi területen terül el Debrecen északnyugati térségében, ahol rendszerbe állítását követően évente mintegy 150 000 darab autó gyártására lesz képes. A létesítmény mintegy egy milliárd euró befektetésével épül fel és 2025-ben megkezdi a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártását. Debrecenben lát majd napvilágot a kifejezetten tisztán elektromos meghajtású modellek számára kifejlesztett NCAR architektúrára épülő Neue Klasse modellgeneráció alapító tagja.

„A Neue Klasse modellgeneráció és az NCAR alap egyedülálló lehetőséget kínál nekünk arra, hogy minden aspektusból teljesen újragondoljuk az autógyártást” – fogalmazott Milan Nedeljković. „A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának hírnöke a BMW iFACTORY gyártási stratégia, amelynek HATÉKONY, ZÖLD és DIGITÁLIS alappilléreit tökéletesen alkalmazzuk majd új gyárunkban” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

A BMW Group egyértelmű fenntarthatósági és gyártási célokat tűzött ki Debrecenben épülő új gyára elé. „A létesítmény egy legyártott autóra vetített károsanyag-kibocsátása nulla lesz – igazolva, hogy kellő elhatározással és innovációval az autógyártás igenis lehet fenntartható” – így Milan Nedeljković. Az új gyár fenntarthatósági koncepciójának kulcsa a fosszilis energiaforrások használatának teljes mellőzése. „Sem kőolajat, sem földgázt nem fogunk használni, az üzem működéséhez szükséges villamos energiát pedig kizárólag megújuló energiaforrásokból fogjuk előállítani” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, hozzátéve: „Debreceni gyárunk a világ első, teljes egészében emisszió-mentes autógyára lesz, amely nagymértékben hozzájárul majd azon célunkhoz, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét 80 százalékkal csökkentsük.”

Az üzem működéshez szükséges energia nagy részét közvetlenül a gyár területén elhelyezett fotovoltaikus rendszerek termelik majd meg. A fennmaradó részt a térség száz százalékban megújuló energiaforrásaiból nyerik majd ki. A szakemberek eközben a geotermikus energia alkalmazásának lehetőségeit is vizsgálják. A debreceni gyár ráadásul olyan innovatív technológiákat is rendszerbe állít majd – kiváltképp a fényezőműhelyben –, amelyek ebben a formában még nem voltak jelen az autóiparban. A debreceni gyár fényezőműhelyében nem gázkemencék szárítják majd a fényezéseket, hanem a gyártási folyamatba új, elektromosan működtetett technológiákat integrálnak. „E tekintetben egyértelműen úttörők vagyunk” – tette hozzá Milan Nedeljković.

A fenntartható gyártás másik kulcsa a körkörösség folyamatos biztosítása. A gyártás során alkalmazott alapanyagokat és erőforrásokat újra és újra felhasználják, ahol csak lehetséges. A marásból és préselésből származó fémhulladékokat és reszelékeket például további felhasználás céljából újrahasznosítják. A hűtési folyamatok során keletkező hulladékhőt a belső terek és a vezetékes víz fűtésére használják fel. Eközben a létesítmény összes energiafelhasználását intelligens energiafigyelő rendszerek követik nyomon, amelyek kiszűrik a pazarlást és az erőforrás-felhasználás tekintetében is biztosítják a lehető leghatékonyabb gyártást.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Továbbá, a BMW Group Debrecenben új digitalizációs megközelítést is alkalmaz – már most, az üzem építésekor is. A szakemberek már a teljes gyártási folyamat legapróbb részleteinek virtuális megtervezéséhez is átfogó digitális tervezőeszközöket használnak: a gyártás minden egyes fázisát és lépését digitálisan szimulálják és abszolút precizitással optimalizálják. Az amerikai NVIDIA-val együttműködve és a közösen kifejlesztett Omniverse tervezőszoftver használatával nem csupán pontosabbá és gyorsabbá válik a tervezés, de könnyebbé válik a közös munka házon belül, valamint a partnerekkel, illetve a beszállítókkal is. „Ez a lélegzetelállító technológia forradalmi. Debrecenben épülő létesítményünk már most is a Neue Klasse modellgenerációt gyártja – a virtuális térben” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group debreceni gyára számos digitalizációs eszközt is használ majd. A mesterséges intelligenciával dolgozó alkalmazások a legkülönfélébb módokon támogatják majd a minőségbiztosítást, miközben optimalizálják az intelligens és prediktív karbantartási folyamatokat. Az alkalmazott digitális megoldások tárháza kiegészül edge computing, adatanalitikai, 5G-n alapuló helymeghatározási technológiákkal, valamint a mesterséges intelligenciát alkalmazó autonóm, intelligens logisztikai rendszerekkel is. „A digitalizáció hatalmas potenciált rejt magában, amit Debrecenben teljes mértékben kihasználunk” – mondta Milan Nedeljković. „Az adatkonzisztencia új dimenzióit fogjuk elérni, nem csupán teljes értékláncunk, de összes folyamatláncunk mentén” – így a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

„Egy autógyár azonban az összes technológia, innováció és csúcstechnológiás rendszer ellenére csupán annyira jó, amennyire a benne dolgozó munkatársak” – fogalmazott Milan Nedeljković. Hans-Peter Kemser jelenleg körülbelül százfős csapata az elkövetkező két év során több mint ezer főre bővül. „Toborzási folyamataink már most felgyorsulnak” – mondta a debreceni gyár igazgatója. „Célunk, hogy a vezető pozíciókat mindegyik technológiai területen magyar szakemberek töltsék be. E tekintetben egyértelműen a Debrecen környékén és Kelet-Magyarországon élő tehetséges szakemberek toborzására fogunk koncentrálni” – folytatta Hans-Peter Kemser. A vonzó fizetések mellett a vállalatcsoport számos további juttatást is kínál, amelyek Magyarországon is éppúgy attraktív munkáltatóvá teszik, mint a világ bármely pontján. Ezen juttatások közé tartoznak a speciális balesetbiztosítások, a mobilitási támogatások, a prémium minőségű étkezési lehetőségek és idén június 1-jétől a vállalat egészségügyi szolgáltatásához való hozzáférések is. A német és magyar családok gyermekei gondozásának támogatása és oktatása is a tervek között szerepel. „Vonzó munkáltatónak tekintjük magunkat, számos aspektusban. A kollégáink által megbecsült munkakörnyezet számunkra éppoly fontos, mint a tisztességes körülmények és az ember-központú munkahelyek, hiszen ez segít munkatársainknak azonosulni a vállalattal és a lojalitást is elősegíti” – tette hozzá Hans-Peter Kemser, a BMW Group debreceni gyárának igazgatója.

Az építkezés következő szakaszának beindításával a vállalat épületek és rendszerek építésével, valamint épületüzemeltetéssel foglalkozó szakembereknek kínál álláslehetőséget. A HR, pénzügy, beszerzés, informatika, tervezés és kontrolling területén dolgozó munkatársak toborzása ugyancsak megkezdődött. A gyártáshoz kapcsolódó állásajánlatok meghirdetésére egy későbbi időpontban kerül sor.

A BMW Group debreceni gyárában már javában zajlanak az oktatási központ építési munkálatai is. A 2023 szeptemberére elkészülő létesítményben a helyi szakképzés duális képzés keretében kezdődik majd meg. A négy szakmát lefedő, hároméves képzési programokat nyolc oktató vezeti, akik évente hetven gyakornokot készítenek fel a szakképesítési vizsgákra. „Nem csupán gyárunk jövőjét, de számos tehetséges fiatal szakmai karrierjét is alakítjuk” – hangsúlyozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group debreceni gyárának igazgatója.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen
 
Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét Ősszel indul az új SX4 gyártása a Suzuki esztergomi gyárában Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét Jól megy a csehországi autógyáraknak Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Kvasinyban elkészült az 500 ezredik Škoda Yeti Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét Legördült a hárommilliomodik MINI az oxfordi gyártószalagról A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is
 
Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

2022. június 01.
Új részleteket árult el e-mobilitási elképzeléseiről a Lexus. A közeljövőben kifejezetten nagy akkumulátorkapacitású, villámgyorsan tölthető modellekkel bővíti elektromos portfolióját a márka.
Részletek

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

Az RZ 450e meghatározó mérföldkő a Lexus történetében. A márka első, kifejezetten elektromos hajtásláncra tervezett és fejlesztett modelljét egy sor további modell követi majd. Sportos kupékat és szedánokat, praktikus családi crossovereket és felső kategóriás SUV-okat egyaránt ígér a márka, köztük az LFA szupersportkocsi akkumulátoros elektromos utódját. A palettát kiegészítő modellek azonban nem azonos műszaki alapokra épülnek majd, árulta el Takashi Watanabe, a Lexus főmérnöke.

Míg a Lexus RZ 450e elektromos rendszere 355V üzemi feszültséggel működik, a jövőben lesznek olyan Lexus modellek, amelyek több mint kétszer ekkora: hozzávetőlegesen 800V-os architektúrára épülnek. A nagyobb feszültség nem elsősorban a motorteljesítmény terén jelent előnyt, hanem az akkumulátor nagy teljesítményű, azaz minél gyorsabb töltését teszi lehetővé.

A felső kategóriás elektromos konfiguráció műszaki paramétereit már véglegesítette a Lexus, arról azonban, hogy mely modellek kaphatják meg azt, és melyek épülnek a jövőben az RZ 450e kisebb feszültségű hálózatára, még nem szívesen osztanak meg információt. Takashi Watanabe támpontként annyit elárult, hogy várhatóan azok a típusok alkalmazzák majd a 800V-os architektúrát, amelyeket legalább 100 kWh kapacitású akkumulátorral szerelnek. Egy ekkora akkumulátor feltöltésénél ugyanis már komoly időveszteséggel jár, ha a rendszer nem kompatibilis a mindenkori legnagyobb teljesítményű töltőkkel.

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

A Lexus főmérnöke szerint egyébként nem csak korai volna konkrét típusokról beszélni, de elhibázott is, mivel általános irányelv szerint egyedi alapon döntenek majd arról, hogy melyik modell melyik rendszert alkalmazza. Ez nagyban múlik például azon, hogy a típus elsődleges piacán milyen töltőrendszerek vannak elterjedve: míg az USA-ban a legtöbb villámtöltő teljesítménye nem haladja meg a 150 kW-ot, Európában nagyobb hajlandóság mutatkozik az ennél is erősebb, akár 350 kW-os villámtöltők fejlesztésére és telepítésére.

Úgy tűnik egyébként, a Lexus igyekszik nyitva hagyni ezt a kérdést. Watanabe-szan elmondása szerint várhatóan az elektromos hajtáslánc összes fő elemének a vezérlő szoftverjét úgy alakították ki, hogy azokat igény szerint, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül lehessen továbbfejleszteni.  Így a megfelelő hardverrel ellátott modellek a későbbiekben alkalmazkodhatnak a konkrét piaci
Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, RZ 450e
 
Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok Maximális élmény a gazdaságosság: a BMW csoport saját fejlesztésű BMW TwinPower Turbo belsőégésű erőforrása és elektromos motorja Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Száz darab BMW i3 modellel bővült a DriveNow autómegosztó szolgáltatás németországi flottája Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok Kelendőbb a Tesla, mint a Mercedes vagy Porsche Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz
 
Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

2022. június 01.
Az ID. Buzz tervezői exkluzív betekintéssel és nyilatkozatokkal szolgálnak. Letisztult és funkcionálisan tervezett külső, ikonikus elülső rész és barátságos fényszórók. Elegáns társalgó stílusát idéző, fenntartható anyagokból készült hangulatos belső tér
Részletek

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Egy ikon visszatér: A Volkswagen az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo által ülteti át a T1 genetikáját a jelenbe – és egyúttal a jövőbe. Az első 1950-es buszhoz hasonlóan az új modellek is letisztult és funkcionális kialakításúak, ugyanakkor számos érzelmet ébresztenek fel. De hogyan sikerült elérni mindezt? A Volkswagen formatervezői exkluzív betekintést nyújtanak munkájukba.

„A T1 az 1950-es évek ikonja volt” – mondta Jozef Kabaň, a Volkswagen Design vezetője. „Az ID. Buzz-zal átültetjük a genetikáját az elektromobilitás korába. Az ID.Buzz átülteti az ikonikus géneket és arculati elemeket a digitális korba. Az ID. Buzz egyszerre időtálló, fenntartható és rendkívül funkcionális. Ezek a tulajdonságok teszik egyedivé. Ez nagyfokú szimpátiát és az összetartozás érzését közvetít a közlekedők felé.”

Az ID. Buzz-zal a Volkswagen egy új piaci szegmensbe tör be, és ACCELERATE stratégiája részeként minden járműosztályban felgyorsítja elektromos kampányát. 2030-ra a Volkswagen európai eladásainak legalább 70 százalékát tisztán elektromos járművek fogják majd kitenni. Ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz.

Letisztult karakter. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo – azaz a busz és a kisáuszállító – elődjüket követik egyedi vonalvezetésükkel. „Egy ikonban nagyon sokat számít az egyszerűség” – mondta Marco Antonio Pavone, a Volkswagen külső formatervezésért felelős vezetője.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

„Minden gyerek tud rajzolni egy olyan járművet, mint a T1-es, mindössze néhány vonallal. És amikor meglátom az ID. Buzz-t, azt mondhatom: Hű, itt is tökéletesen sikerült!” – tette hozzá Roland Faller, a Volkswagen Haszonjárművek külső formatervezésért felelős vezetője. – „Az ID. Buzz Cargo nemcsak egy praktikus transzporter, hanem kifejező formatervezésének és nagyfokú funkcionalitásának köszönhetően figyelemre méltó innováció."

V-alakú és nagy méretű VW-logó. Az elülső rész bizonyítja, hogy mindkét új modell átveszi a régi modell formavilágát, ezzel mosolyt csalva az emberek arcára. A V alakú motorháztető és a nagy, feltűnő VW-logó karizmatikus megjelenést kölcsönöz a jármű orrának, míg a fényszórókat egy fénycsík köti össze. Az oldalsó és a hátsó rész a kialakítás felső és alsó zónára való szétválasztását folytatja. Ez különösen az opcionális kéttónusú fényezés esetén feltűnő, amely ismét a történelmi T1 modellre emlékeztet.

Harmonikus arányok és rendkívüli aerodinamika. A kibocsátásmentes busz karosszériájának pragmatikus arányai lenyűgözőek. A nagy kerekek a külső sarkokban helyezkednek el, így a relatív kis alapterületű hely ideálisan kihasználható. A légellenállási együttható, amely egy elektromos jármű hatékonysága szempontjából különösen fontos, az ID.Buzz esetében csak 0,285. A klasszikus T1 esetében még 0,44 volt.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Kétrészes felnik. A felnik is különösen sokatmondóak. Saját, meggyőző arculati nyelvezettel rendelkeznek, ugyanakkor fontosak a jármű hatékonysága és hatótávolsága szempontjából. „A kerekek valójában nagyon fontosak egy elektromos jármű számára” – magyarázta Ranbir Kalha, a felnikért és kerekekért felelős tervező. „Számos technikai követelménynek kell megfelelniük. Az elsődleges kérdés természetesen az aerodinamika, a második pedig a súly. Az ID. Buzz sajátossága, hogy a felnik úgy néznek ki, mintha egy darabból állnának, de valójában hibrid kerekek. Két részből állnak, aminek köszönhetően nagyon könnyűek. Ezt a keréktípust először használják az ID. Buzz-ban,” – mesélte Kalha, és hozzátette – „Ezenkívül az új kerekek értelemszerűen fokozzák az ID. Buzz egyéni karakterét, a praktikustól a sportoson át az elegánsig, egyéni ízléstől függően.”

A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció leghosszabb tengelytávja. Az 1950-es busz – belsős elnevezéssel: a „Typ 2”– önhordó karosszériával rendelkezett, amelyet kifejezetten hozzá fejlesztettek ki, hossza 4,28 méter, tengelytávja pedig 2,40 méter volt. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo jó 40 centiméterrel hosszabbak nála. A Volkswagen sokoldalú, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (MEB) alapulnak. A 2,99 méteres tengelytávjuk a leghosszabb a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióban. Einar Castillo Aranda külső formatervező megjegyezte, hogy „a kompakt hajtáselemeket tartalmazó platform lehetővé tette számunkra, hogy az első kerekeket jóval előrébb, a vezetőt pedig előre és a járműben viszonylag magasan helyezzük el. Az eredmény egy monolitikus sziluett, harmonikusan integrált motorháztetővel.”

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Intenzív eszmecsere. Bár az ID. Buzz nem rendelkezik belsőégésű motorral, amely a hagyományos modellekben gyakran sok helyet foglal, elülső része rengeteg technológiát tartalmaz, a fűtés- és klímaberendezéstől az elektromos fékrásegítőig. Ez aztán néhány intenzív tanácskozáshoz vezetett. „A telepítési hely, ahol a fényszóró ül, nagyon szűkös. Emiatt sokat egyeztettünk fejlesztő kollégáinkkal, hogy a karosszéria térfogatát a kerekekhez közel tudjuk tartani. Itt is az volt a fő cél, hogy megőrizzük a monolitikus sziluettet” – magyarázta Aranda.

Kulcsszó: fényszórók. Mint minden ID. modell, az ID. Buzz is teljes mértékben LED-ekre épül, az IQ.LIGHT pedig igény szerint áll rendelkezésre. A LED-Mátrix fényszórók döntően formálják a jármű arculatát, ahogy Urs Rahmel, a fényszóró- és felnitervezés vezetője is kiemelte: „Fontos volt számunkra, hogy a fényanimációval egyfajta emberi jelleget adjunk a járműnek. Ennek eredményeképpen az ID. Buzz intelligens módon lép kapcsolatba környezetével.” Rahmel kollégája, Sandra Sturmat kifejtette: „Az ID. család tagjaként az ID.Buzz egy üdvözlő programot futtat, amikor a járművezető megközelíti. Olyan, mintha a jármű kinyitná a szemét, és szemkontaktust keresne. Úgy gondoljuk, hogy ez a fajta interakció érzelmi kötődést fog kiváltani.”

Finom vonalvezetésű belső tér. Letisztultságával az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo is a klasszikus T1 genetikáját követi, a maga modern módján. Ez a filozófia a belső térben is visszaköszön, például a lineáris műszerfalon – akárcsak a T1-ben – a finoman egymásra épülő elemekkel, beleértve a multifunkciós kormánykerékkel és két digitális kijelzővel ellátott intelligens vezérlési koncepció.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Tágas nyitott tér. A kompakt elektromos meghajtás és a jármű padlójába integrált akkumulátor nyitott teret és bőséges térkialakítást tesz lehetővé, amely még inkább az utasokra és igényeikre helyezi a hangsúlyt. Praktikusan nagy területet, sok tárolóhelyet és interfészt biztosít a járművezető és az utasok számára, a térérzet pedig bőséges, világos és szellős. Jozef Kabaň szerint: „Egy nagyon logikus és intuitív belső térkoncepcióval és variálható helykihasználással rendelkező gépjármű-kialakítást fejlesztettünk ki.” Az ID. Buzz első ülései buszra jellemzően viszonylag magasan helyezkednek el, és kartámlákkal vannak felszerelve. A nagyszámú beállítási lehetőséggel rendelkező ülések csúcsmodellje ergonómiáját a „Kampány az egészségesebb hátért” (AGR) is elismerte.

Stílusos és hangulatos társalgó. Az ID. Buzz belső tere olyan benyomást kelt, ami egyszerre magas színvonalú, elegáns és hangulatos – mint egy modern társalgó. Tomasz Bachorski, a Volkswagen beltéri formatervezésért felelős vezetője elmondta: „Az volt a célunk, hogy vásárlóink otthonát a jármű belsejébe varázsoljuk, méghozzá minden szempontból, az anyagoktól kezdve az otthon megszokott digitális berendezésekig.” Nagy figyelmet kapott a funkció, a színek és az anyagok összhatása. Az opcionális „Interior Style” beltéri csomagokban a színek a külső fényezésnek felelnek meg, és a hűvös „Electric White” árnyalat kellemes hatást kelt. Különösen bájos részletet találunk az ötüléses modell oldal- és üléskárpitján, ahol az ID. Buzz stilizált sziluettjei domborodnak. A 10 különböző színű hangulatvilágítás alapfelszereltség; a 30 színt tartalmazó változat opcionális.

Tökéletes harmóniában. A formatervezésnek és a funkciónak minden részletben tökéletesen harmonizálnia kell egymással, ahogyan azt Doreen Langner, a CAD Interior Design munkatársa a hangulatvilágítás példáján keresztül elmagyarázta. „A tervezési adatok segítségével számítógépen keresztül ellenőrizzük, hogyan jelenik meg a fény a járműben. Ha visszaverődik a szélvédőről, akkor úgy kell igazítanunk a műszerfal kialakításán, hogy a fényt elnyelje, és ne zavarja az vásárlót.

Újrahasznosított anyagból készült fonalak. A fenntarthatóság fontos szerepet játszott az ID.Buzz-ban található anyagok kiválasztásában. A belső tér egyáltalán nem tartalmaz állati eredetű bőrt. Egyes burkolatok olyan szövetet tartalmaznak majd, amelynek fonala újrahasznosított PET-palackokból és a tengerből összegyűjtött műanyagból készült. Marion Dürr, a Color & Trim tervezője a fenntarthatóság gondolatát a következőkkel egészítette ki: „Fantasztikus kombinációkat hoztunk létre minőségi anyagokból. A króm helyett króm hatású festékre, a valódi fa helyett pedig fahatásra támaszkodtunk.”

Kulcsszavak: bemutató, ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, új modell, volkswagen
 
Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II Genfi Autószalon - Mitsubishi Concept XR-PHEV II A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik Amerika réme: az új Nissan Titan Amerika réme: az új Nissan Titan ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól
 
Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

2022. június 01.
Az óriási érdeklődés miatt a vadonatúj Nissan Z Proto egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt talált gazdára Ausztráliában. A Nissan Z egyedi formavilágához a Z erős 3,0 literes V6-os duplaturbós motorja párosul. 400 lóerő, 475 nm nyomaték és indításvezérlő teszi élvezetessé a vezetést.
Részletek

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

Melbourne, Ausztrália - A Nissan Z Proto zászlóshajó modellje gyakorlatilag egy nap alatt elfogyott Ausztráliában, miután az ügyfelek a várva várt érkezése előtt előrendelhették a járművet.

A tervezők és mérnökök szenvedélyes csapata által kifejlesztett vadonatúj Nissan Z a modern kor sportautóját képviseli - több mint 50 éves múltjával és globális rajongótáborával.

„A vadonatúj Z minden nemében különleges autó, és mi is számítottunk arra, hogy óriási lesz az érdeklődés, de azt azért álmunkban sem gondoltuk volna, hogy egy nap alatt adunk el egy egyéves gyártási mennyiséget” – mondta Adam Paterson, a Nissan Australia ügyvezető igazgatója.

„Minden bizonnyal a most szerződő ügyfelek nagyon várják már, hogy megérkezzen az autójuk, hiszen ez az új modell a valaha volt leggyorsabb, legerősebb és legizgalmasabb Nissan Z.” – tette hozzá Paterson.

A vadonatúj Z a Nissan teljesítményének új fejezetét nyitja meg a 3,0 literes V6-os duplaturbós motorjával, mely 400 lóerővel és 475 nm nyomatékkal teszi élvezetessé a vezetést.

A Nissan Z típust kilencfokozatú automata váltóval, melyek akár a kormányra szerelt váltófülekkel is vezérelhetőek, valamint hatfokozatú kéziváltóval lesz kapható Ausztráliában, szinkronizált fordulatszám-szabályozással a gyorsabb váltás érdekében. A Nissan Z tervezésénél mindent a teljesítménynek vetettek alá, beleértve a mechanikus részlegesen záródó differenciálművet és az alapfelszereltség részét képező indításvezérlést is.

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában



Kulcsszavak: nissan, Nissan Z, sportautó, új modell
 
Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben Kia Stonic: Hódításra született Kia modell egy dinamikusan növekvő piaci szegmensben Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója Gyártásba kerül a Peugeot márka legerősebb hibrid családi sportautója Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában Még erőteljesebb megjelenéssel debütál az új BMW X6 Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában A Moszkvai Autószalonon debütált az új Datsun mi-DO Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét Bemutatták az új Audi A5 Coupét és sportváltozatát az S5 Coupét
 
A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért

A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért

2022. június 01.
A Kia hétéves együttműködési megállapodást kötött a The Ocean Cleanup-pal, a világ óceánjainak műanyagszennyezése ellen küzdő holland nonprofit szervezettel. A Kia anyagilag támogatja a szervezet működését és tevékenységeit, köztük a folyók tisztítására szolgáló, ‘Interceptor Original’ nevű berendezések építését is.
Részletek

A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért

A Kia Corporation és a The Ocean Cleanup formálisan is megkezdte hétéves együttműködését, amelynek célja, hogy a két szervezet közösen találjon és fejlesszen olyan új megoldásokat, amelyek a fenntarthatóbb jövőt szolgálják.

Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke, és Boyan Slat a The Ocean Cleanup alapítója és vezetője április 27-én a Kia központjában, Szöulban írta alá a két vállalkozás világszintű együttműködéséről szóló megállapodását.

A The Ocean Cleanup hollandiai székhelyű nonprofit szervezet, amely a világ óceánjainak műanyag-mentesítésére dolgoz ki és fejleszt eljárásokat. Ezeknek fontos része az óceánok megtisztítása mellett a folyókból érkező műanyagszennyezés megszüntetése is. A szervezet már a világ óceánjaiban lévő műanyagok összegyűjtésére és időközönkénti eltávolítására is kidolgozott már eljárásokat, az Interceptor™ nevű rendszer feladata azonban a folyókból érkező műanyagszemét kiszűrése, még annak óceánokba, tengerekbe való megérkezése előtt.

A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá válásának folyamatában anyagi támogatásokkal segíti a The Ocean Cleanup működését és egy olyan rendszer kiépítését, amely megakadályozza, hogy az óceánokból már kigyűjtött műanyagok újra visszakerüljenek a környezetbe és a vizekbe. Ennek részeként a Kia a világ óceánjaiból összegyűjtött műanyagokat is használ majd termelései folyamataiban.


A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért

Hét éven keresztül a Kia világszinten támogatja majd a The Ocean Cleanup tevékenységét, működését, és tisztítórendszereinek fejlesztését. Mindezeken kívül a márka négy elektromos járművel - egy EV6-tal és három Niro EV-vel – is segíti a szervezet hollandiai központjának tevékenységét. Cserébe a The Ocean Cleanup az összegyűjtött műanyagok egy részét a Kia rendelkezésére bocsátja, és megosztja a márkával a műanyagszennyezés csökkentését szolgáló kutatási eredményeit és adatait.

Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke elmondta:

“A Kia számára kulcsfontosságú, hogy ne csak termékeivel és szolgáltatásaival támogassa a fenntartható jövőt, de az egész bolygó jövőjéért is tegyen. A Kia kész arra, hogy a The Ocean Cleanup-hoz hasonló szervezetekkel együttműködve innovatív megoldásokkal és azok támogatásával is segítse a tisztább és élhetőbb jövőt."

Boyan Slat, a The Ocean Cleanup alapítója és vezetője:

“A műanyag alapvetően nem rossz dolog, de fontos, hogy felelősséggel használjuk. Projektjeinkkel – a Kia támogatásával – azt is demonstráljuk, hogy az óceánokból kinyert szennyezőanyagok nagy része fenntartható módon igenis újrahasznosítható. Abban bízom, hogy másokat is erre sarkallhatunk. Ez az együttműködés azt is támogatja, hogy az egyszer már összegyűjtött szennyezők ne kerülhessenek vissza ismét a környezetbe.”

Az együttműködés fontos szerepet tölt be a Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá alakulásának folyamatában. A márka tervei szerint termelési folyamataiban 2030-ra 20 százalékra emeli az újrahasznosított műanyagok részarányát, és újrahasznosítási rendszereinek fejlesztése révén járműveinek életciklusa végén a keletkező szennyezők környezeti hatásait is minimalizálja.

A Kia környezetvédelmi törekvéseinek fontos része tiszta üzemű modellpalettája is; az új Niro anyagai között például újrahasznosított tapétából és eukaliptusz levelekből készülteket is találunk, miközben a vízbázisú festékek használata szintén komolyan hozzájárul a szennyezés és a környezeti terhelés csökkentéséhez. A Kia tovább növeli a környezettudatos anyagok használatát járműveiben, ennek részeként az állati eredetű bőrök felhasználásának csökkentése, majd használatuk teljes megszűntetése is a tervek között szerepel.
Kulcsszavak: Kia Motors, környezetvédelem, támogatás
 
A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért A Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat autói Goodyear abroncsokon érnek célba A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára A Renault-Nissan vállalatszövetség 50 elektromos autót biztosít a marokkói klímakonferencia résztvevői számára Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért Kizöldül a Zürichi taxi-flotta A Kia és a The Ocean Cleanup együtt dolgozik a fenntartható jövőért “Ne üss el!” – a Fiat és a civilek kampánya a biztonságos közlekedésért
 
A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját

A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját

2022. május 30.
A németországi Parsdorf városában a BMW Group már idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját (CCMC – Cell Manufacturing Competence Centre): a München közelében fekvő településen végzett levegőterheltségi ellenőrzések és gyártási jóváhagyások végeztével minden szükséges feltétel adott a lítium-ion akkumulátorcella-minták szabványközeli gyártásához.
Részletek

A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját

A BMW Group a nagyteljesítményű akkumulátorcellák jövőbeni generációinak sorozatgyártási lehetőségeit egy hozzávetőlegesen 15 000 négyzetméternyi területen veszi sorra, amelynek kísérleti gyártósora arra is lehetőséget biztosít, hogy a mérnökök részletekbe menően elemezzék és értelmezzék a cellák értékteremtő folyamatainak lépéseit. A BMW Group jövőbeni beszállítói számára ez lehetővé teszi, hogy kifejezetten a müncheni központú vállalatcsoport preferenciái szerint állítsák elő az akkumulátorcellákat, a sorozatgyártást pedig a minőség, a hatékonyság és a költségek tekintetében egyaránt optimalizálják. A BMW Group jelenleg kizárja annak a lehetőségét, hogy házon belül ipari méretű akkumulátorcella-gyártást állítson rendszerbe.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk megnyitása a következő logikus lépés afelé, hogy minden részletében megértsük az akkumulátorcellák teljes értékláncának aspektusait. A 2019 nyarán rendszerbe állított akkumulátorcella-fejlesztő központ sikeres integrálása után most a gyártási folyamatokra helyezzük a hangsúlyt. Parsdorfban a lítium-ion akkumulátorcellák sorozatgyártási lehetőségeit vesszük sorra a technológia jövőbeni generációi számára, a minőségre, a hatékonyságra és a költségekre összpontosítva” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.


A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját

A kompetenciaközpont kísérleti gyártósora már idén ősszel beindul

A BMW Group az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont kezdeti fejlesztési szakaszába mintegy 170 millió eurót fektetett be. A parsdorfi létesítményben körülbelül 80 munkatárs dolgozik majd. A projektet a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül Németország gazdasági minisztériuma és Bajorország gazdasági, regionális fejlesztési és energiaügyi minisztériuma is támogatja.

Az összetett technológiák alkalmazása miatt az akkumulátorcella-minták gyártása szakaszosan veszi kezdetét, a kísérleti gyártósor őszi beindításával. Kezdetben az elektródagyártáshoz szükséges rendszereket telepítik és üzemelik be. Ebben a szakaszban történik az akkumulátor-elektródákhoz szükséges grafithoz és nikkel-oxidokhoz hasonló nyersanyagok kiadagolása és összekeverése is. Ezt a fémfóliák bevonása és a végső tömörítés követi.

A második fázisban a cellák összeszereléséhez és kialakításához szükséges rendszereket telepítik. Az elektródákat itt a többi részkomponenssel együtt feldolgozzák és akkumulátorcellákat hoznak létre, amelyek formázáson és minőségellenőrzésen esnek át. A teljes folyamat üzembe helyezése körülbelül egy évet vesz igénybe. A következő évben a kompetenciaközpont szabványközeli akkumulátorcella-termelése is beindul.

A BMW Group idén ősszel megnyitja akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontját

Akkumulátorcella-gyártási szaktudás a Neue Klasse modellgeneráció számára

A Parsdorfban rendszerbe álló kompetenciaközpont a sorozatgyártás során hasznosítható innovatív megoldásokra és rendszerekre is kiemelt hangsúlyt fektet. A BMW Group itt elkészíti a Neue Klasse modellgeneráció számára fejlesztett következő generációs akkumulátor-technológia akkumulátorcella-mintáit is. A Neue Klasse modellgeneráció jelentős technológiai fejlődést jelent a vállalatcsoport hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiái terén. A tervezőmérnökök célja, hogy nagymértékben fokozzák a következő generációs lítium-ion akkumulátorcellák energiasűrűségét, ezzel párhuzamosan pedig csökkentsék az anyaghasználat és a gyártás során felmerülő költségeket. Az akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpont ehhez jelentős mértékben hozzájárul. A Parsdorfban működő létesítmény ezért elsősorban megújuló energia felhasználásával előállított villamos energiára támaszkodik, többek között az épület tetején működő fotovoltaikus rendszereknek köszönhetően. A garázsban található parkolóhelyeket járműtöltő infrastruktúrával látják el.

„Akkumulátorcella-gyártó kompetenciaközpontunk lehetővé teszi számunkra, hogy a teljes értékláncra kiterjesszük szakértelmünket, az akkumulátorcellák fejlesztésétől kezdve, az egyes modulok és hajtáslánc-technológiai alkatrészek gyártásán keresztül, egészen az összeszerelt nagyfeszültségű akkumulátorok integrálásáig. Ahogyan akkumulátorcella-fejlesztő központunk a cellakutatás területén, úgy Parsdorf szabványközeli termelése is mércéül szolgál majd az akkumulátorcella-gyártás területén. Mindez azt jelenti, hogy a BMW Group szakértői és az akkumulátorcella-gyártó partnerek egyazon szemszögből vitathatják majd meg a felmerülő kérdéseket, a folyamatokat és az alkalmazott technológiákat pedig közösen optimalizálhatják” – fogalmazott Markus Fallböhmer, a BMW Group erőforrásokat és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákat fejlesztő részlegének vezetője.

A nagyfeszültségű akkumulátor értékláncának holisztikus értelmezése

A BMW Group vezető akkumulátorcella-gyártóktól szerzi be a modelljeiben használt akkumulátorcellákat. Az értéklánc többi része – így az akkumulátorcellák előkészítése, az egyes modulok előállítása és a nagyfeszültségű akkumulátorok összeszerelése – házon belül történik. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészei a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának több létesítményében látnak napvilágot. A nagyfeszültségű akkumulátorok, az akkumulátormodulok és az akkumulátor-alkatrészek például Dingolfingban, Regensburgben és Lipcsében, a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák egyéb alkatrészei pedig az egyesült államokbeli Spartanburgben és a BMW Brilliance Automotive kínai gyárában.

Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, BMW Group, elektromos autó, lítium-ion akkumulátor
 
Nőtt a BMW forgalma és nyeresége Nőtt a BMW forgalma és nyeresége A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni A Volvo Cars házon belül fog villanymotort tervezni és fejleszteni Életnagyságú installáción  kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét Életnagyságú installáción kísérthetjük végig a BMW 7-es sorozat tervezésének történetét A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét A VW a „Futures of Mobility” kezdeményezésen belül újra gondolja a városi mobilitás minden elemét Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása Mladá Boleslavban is megkezdődött a ŠKODA KAROQ gyártása
 
Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál

Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál

2022. május 30.
A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport messze a piaci átlagot felülmúló növekedéssel, kiugró hatékonyságjavulással zárta az első negyedévet.
Részletek

Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál

Nettó eredménye több mint ötszörösére, 1,9 milliárd forintra, EBITDA-ja több mint a duplájára, 3,1 milliárd forintra ugrott az árbevétel 18 százalékos bővülése mellett. A növekedés kizárólag organikus volt, fő hajtóereje a nagykereskedelmi üzletág bővülése.

Nagyon erős első negyedévet zárt az AutoWallis Csoport az iparág jelentős kihívásai ellenére. A kiváló teljesítmény mögött kizárólag organikus növekedés áll, melyből kiemelkedik a Nagykereskedelmi Üzletág jelentős bővülése – emelte ki az eredményeket értékelve Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.

Hozzátette, hogy a csoport mindkét üzletágának működési hatékonysága jelentősen javult, így a társaság eredménye minden tekintetben új rekordra ugrott. A vezérigazgató elmondta, hogy a piacokat, így az autóipart is terhelő nehézségek (alapanyaghiány, ellátási zavarok, növekvő szállítási idők) az értékesítési árrések növekedésével jártak együtt, ugyanakkor azok hosszú távú fenntarthatósága egyelőre nem jelezhető előre. Ormosy Gábor rámutatott, hogy az első negyedévben a tavalyi nyereségnek már közel kétharmadát elérte a csoport, miközben a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA esetében pedig a tavalyi egész éves érték 40 százalékát sikerült mostanra teljesíteni.

Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál

Az AutoWallis árbevétele az első negyedévben 18 százalékkal 57,7 milliárd forintra nőtt, miközben az uniós piacokon 12,4 százalékos volt a csökkenés. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság működési hatékonyságának növekedését mutatja, hogy ugyanezen időszakban az általa értékesített autók száma ennél kisebb mértékben, 11 százalékkal nőtt 7.410 darabra. A növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázisnegyedévben már az összes korábbi tranzakció zárásra került. A két üzletág közül a Nagykereskedelmi teljesített jobban (elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak köszönhetően): ebben a szegmensben az árbevétel 32 százalékkal, míg a Kiskereskedelmi Üzletágban kis mértékben nőtt.

A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 11 százalékkal esett vissza.

A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél jóval kisebb mértékben, mindössze 14 százalékkal 49 milliárd forintra emelkedett, melynek eredményeképpen az AutoWallis Csoport fedezettermelése jelentősen, 12-ről 14,8 százalékra nőtt az első negyedévben. Ez elsősorban az autógyártók szállítási zavarai és egyéb gazdasági hatások (pl. árfolyamemelkedések) kezelésére életbe léptetett költségmenedzsmentnek és árazási intézkedéseknek köszönhető.

Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál

Az igénybe vett szolgáltatások értéke 21 százalékkal bővült, elsősorban az Opel és a SsangYong márkák importőri tevékenységéhez kapcsolódó, az értékesítés növelését támogató marketing költések, illetve a bérautószolgáltatás koronavírus-járvány után ismét fellendülő forgalmához kapcsolódó marketing és egyéb forgalomarányos költségek növekedése miatt.

A személyi jellegű ráfordítások 30 százalékos emelkedését elsősorban a 2021-ben végrehajtott szervezetfejlesztési lépésekből származó létszámnövekedés és a munkaerőpiaci változások követésére végrehajtott béremelés okozta. Ezeknek köszönhetően egyrészt emelkedett az átlagbér, másrészt a Csoport átlagos létszáma 49 fővel, 711 főre nőtt.

A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első negyedévben 29 millió forint veszteséget mutattak, ami a 2021-es bázisidőszakhoz képest 83 százalékos javulást jelent, főként az időszakban elért árfolyamnyereségnek köszönhetően. Az AutoWallis Csoport EBITDA-ja több mint a kétszeresére, 3,1 milliárd forintra ugrott (+111%), ezzel EBITDA marginja 5,4 százalékra nőtt a korábbi 3 százalékról. Az AutoWallis teljes átfogó eredménye közel a hatszorosára, 2,1 milliárd forintra (+470%) emelkedett.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar
 
A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét A Lexus eladta egymilliomodik hibrid modelljét Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál Hatvan új Iveco kukásautó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál Novembertől Magyarországon is kapható a BMW i3 és i8 Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál Három év múlva kerül piacra a középkategóriás Tesla gépkocsi Az iparág kihívásai ellenére rekord árbevétel és eredmény az AutoWallisnál Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában
 

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 151 - 160