Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 151 - 160
Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60

Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60

2021. március 10.
A Volvo Cars több ponton megújítja ikonikus középkategóriás szabadidőjárművét, az XC60-ast. A modell többek között megkapja a Volvo új Android alapú, integrált Google alkalmazásokat és szolgáltatásokat kínáló infotainment rendszerét, és ezzel a Volvo Cars legkeresettebb típusa az eddigieknél is nagyobb tudásra tesz szert.
Részletek

Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60
 
Az ösztönösen kezelhető, új generációs infotainment rendszer soha nem látott mértékű személyre szabhatóságot és felülmúlhatatlan kapcsolódási lehetőségeket biztosít, amit a vadonatúj Digitális szolgáltatások csomag bevezetése emel még magasabb szintre.

A Digitális szolgáltatások csomag központi eleme a Google alkalmazások és szolgáltatások* elérhetősége, a hangvezérléssel használható Google Asszisztenstől kezdve a kategória legjobb navigációs élményét nyújtó Google Térképen át a Google Play áruházig, amelyen kifejezetten autós használatra fejlesztett alkalmazások széles köréhez biztosít hozzáférést.
 
A Digitális szolgáltatási csomag megrendelésével az ügyfelek a csomagban foglalt összes szolgáltatáshoz és funkcióhoz hozzáférhetnek. A szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges hardver eleve rendelkezésre áll az autóban, a csomag pedig a használathoz elengedhetetlen adatkapcsolatot is tartalmazza.
 
A Volvo Car Group az első olyan vállalat, amely a Google-lel együttműködésben Android alapú, integrált Google alkalmazásokat és szolgáltatásokat kínáló infotainment rendszert fejlesztett. Az éveken át tartó, szoros együttműködés eredményeként megvalósított rendszert elsőként a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge modell kapta meg.

Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60  

A Volvo a jövőben folyamatosan vezeti be modellkínálatában ezt az Android alapú infotainment rendszert; a sort a bevezetése óta töretlenül népszerű XC60, majd az S90 és V90 nyitják meg.
 
Az XC60 több mint tíz éve képviseli megbízhatóan a Volvo márkát a piac egyik legerősebb, legnépesebb, legfontosabb szegmensében. A típus 2009 óta a Volvo Cars legkeresettebb gyártmánya, amelyből 2020 végéig több mint 1,68 millió darabot adtak el világszerte.
 
A tavalyi év során csaknem 200 ezer XC60 talált gazdára; a modell a Volvo Cars éves összeladásainak közel 29 százalékát tette ki. Ami a piaci részesedést illeti, Európában az XC60 vezette a középkategóriás prémium szabadidőjárművek rangsorát, de a modell globálisan is kategóriája öt legkeresettebb típusa közé tartozik.
 
A 2018-ban a Világ Év Autójának megválasztott Volvo XC60 az elmúlt tíz év során számtalan díjban és elismerésben részesült szerte a világon, legyen szó formatervezésről vagy a biztonságról.
 
Az XC60 a Volvo Cars legújabb fejlett vezetőtámogató rendszerét (ADAS) is megkapja. Ez a modern, méretezhető aktív biztonsági rendszer radarok, kamerák és ultrahangos érzékelők egész seregét alkalmazza.
 
A biztonsági platform a legkülönfélébb aktív biztonsági rendszerek fejlesztését és alkalmazását teszi lehetővé, a közlekedés más résztvevőit észlelő technológiáktól kezdve az autonóm vészfékező és ütközés-elkerülő funkciókig. A rendszer részét képező Pilot Assist funkció pedig az állóra fékezéstől kezdve az autópályán történő haladásig széles sebességtartományban biztosít hatékony, gyengéd vezetőtámogatást.
 
Az XC60 lemezei alatt véghez vitt módosításokkal párhuzamosan a Volvo tervezői az autó megjelenését is finoman aktualizálták: többek között átrajzolták a hűtőmaszkot és a lökhárítókat, valamint új karosszériaszín és keréktárcsa opciókat vezettek be.
 
A testre szabhatóság terén még több lehetőséget teremtenek az újonnan bevezetett beltéri anyagok, a fényűző bőrmentes kiviteltől kezdve a City Weave szövetkárpitozásig.
 
A 2020. modellévi XC60 május végével kerül gyártásba.

Kulcsszavak: google, volvo, xc60
 
Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60 Volvo Concept XC Coupé: kifinomult képességek és magasszíntű biztonság Minden eddiginél fejlettebb a Volvo XC60 A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért Megállítottak egy Google-robotautót, mert túl lassan haladt Megállítottak egy Google-robotautót, mert túl lassan haladt A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be A Volvo Cars és az Uber autonóm közlekedésre képes, sorozatgyártású járművet mutatott be A tisztánlátás új módszere A tisztánlátás új módszere
 
Több Trabant rója a német utakat mint Tesla

Több Trabant rója a német utakat mint Tesla

2021. március 10.
Németországban még mindig több Trabant rója az utakat mint Tesla elektromos autó a duisburg-esseni egyetem CAR autóipari kutatóintézetének a kimutatása alapján.
Részletek

Több Trabant rója a német utakat mint Tesla

Ferdinand Dudenhöffer, az egyetem professzora, a CAR (Center Automotive Research) vezetője a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) statisztikáit elemezve kimutatta, hogy az elmúlt tíz évben, 2010-től 2020-ig 38 ezer Trabantot és 34 ezer Teslát helyeztek forgalomba Németországban. Csak 2020-ban ezer Trabantot helyeztek forgalomba.
   
A tavalyi 47,7 milliós átlag után az idén januárban 48,2 millió gépjármű volt forgalomban Németországban a KBA nyilvántartása alapján, vagyis ezer lakosonként 580. Tíz évvel korábban 41,7 milliós volt a gépjárműállomány, 2015-ben pedig 44,4 millió. Az állomány folyamatosan növekedett.
   
A járműállomány 2010-től 2021 januárjáig bekövetkezett 6,5 milliós növekedéséből a Volkswagen konszern márkái 4,2 millió példánnyal vették ki a részüket. A fennmaradó hányadból is nagy részt hasítottak ki maguknak a német prémium márkák, a Mercedes-Benz és a BMW. A 2010-eshez képest jelenleg 735 ezerrel több Mercedes és 513 ezerrel több BMW autó rója a német utakat.  
   
Több Trabant rója a német utakat mint Tesla

A forgalomban lévő autók többsége VW márka. Az idén januárban  10,15 millió volt a számuk, 15 százalékkal több, mint 2010-ben. Németországban jelenleg minden ötödik autó Volkswagen konszern VW márkája. A második helyen a Mercedes áll 4,6 millióval, a harmadikon pedig az Opel 4,24 millióval. A tíz évvel korábbihoz képest a Mercedes autók száma 19 százalékkal nőtt, az Opel autóké 20 százalékkal csökkent.
   
A tíz jelenleg legnépszerűbb márka közül a legnagyobb mértékben a Hyundai és a Skoda autók száma növekedett tíz év alatt. A Hyundai autóké 176 százalékkal 1,35 millióra, ami a szám szerinti rangsorban a kilencedik helyet biztosítja a márkának. A Skoda a hetedik legnépszerűbb márka 2,42 millió autóval a német utakon, 128 százalékos szám szerinti növekedéssel tíz év alatt. Jóval az átlag felett növekedett a Seat autók száma is, 85 százalékkal 1,32 millióra, amivel a márka a tizedik a népszerűségi rangsorban.
   
A legnagyobb növekedést a Hyundai testvérmárkája, a Kia érte el, 3245 százalékosat. A tíz évvel ezelőtti 22 ezerrel szemben jelenleg 736 ezer példány van a márkából forgalomban.
   
A Tesla elektromos autókat a Trabant mellett még két, már nem kapható márka is megelőzi: Saab autóból 6 ezerrel van több a német utakon, Daihatsu autókból pedig dupla annyi.


Kulcsszavak: németország, Tesla, Trabant
 
Több Trabant rója a német utakat mint Tesla A sci-fi egy nap valóssággá válhat: Mindenhol elektromos autók Tesla túltengés Tesla túltengés Szijjártó ismét megerősítette, harcolunk a Tesláért Szijjártó ismét megerősítette, harcolunk a Tesláért Versenyre kelnek az Uberrel az európai taxihívó szolgáltatók Versenyre kelnek az Uberrel az európai taxihívó szolgáltatók Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar Az elektromos átállás mellett a belsőégésű motorokat is fejleszti a német autóipar
 
Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás

Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás

2021. március 09.
Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás - jelentette a Jediót Ahronót című újság hírportálja, a ynet vasárnap.
Részletek

Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás

A StoreDot nevű startup olyan litium-ion alapú akkumulátort fejlesztett ki, amelynek feltöltési ideje versenyképes a hagyományos autók tankolási idejével, ugyanis mindössze öt perc alatt eljut a teljes lemerültségtől a teljesen feltöltött állapotig.

"Az újítás megszünteti az akkumulátorok órákig tartó utántöltését, teljesen megváltoztatjuk az elektromos autók vezetői élményét, felszámoljuk a ´távolsági szorongást´, vagyis a félelmet, hogy elakadnak energia nélkül az autópályán" - nyilatkozta a céget alapító Doron Myersdorf találmányukról.

Négy jelentős nemzetközi befektető támogatja a StoreDot fejlesztését: a Daimler német autógyártó, az Egyesült Királyságból a British Petroleum, a dél-koreai Samsung és a japán TDK elektronikai vállalat. 

Myersdorf 2012-ben alapította meg vállalkozását, amely korábban, az autók meghajtását biztosító akkumulátorok előtt telefonokon, drónokon és elektromos rollereken  tesztelte újfajta akkumulátorait.

A  StoreDot újítása a könnyű, újratölthető és nagy teljesítményű lítium-ion elemek technológiáján alapul, amelynek feltalálásáért 2019-ben az amerikai John Goodenough, a brit Stanley Whittingham és a japán Akira Yoshino kémiai Nobel-díjat kapott.
   

Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás

"Megpróbáltuk bemutatni, hogy ha kicserélünk néhány anyagot egy lítium-ion akkumulátorban, akkor öt perc alatt feltölthetővé válhat" - mondta a mérnök képzettségű cégvezető.
   
A rendkívül gyors töltési képesség elérése érdekében többek közt szilíciumra váltották a lítium-ion elem negatív pólusán az addig alkalmazott grafitot. Már több száz prototípusukat tesztelik a különböző gyártó cégek.
   
Jelenleg akkumulátoraik olcsóbban előállítható, második generációját fejlesztik, és elkezdték kidolgozni a későbbi tömeggyártáshoz szükséges eszközöket, gépeket is, hogy megpróbálják lerövidíteni a bevezetésükhöz szükséges időt.
   
Az elektromos autók kevésbé környezetszennyezőek, de egyelőre sokkal drágábbak a hagyományos benzinmotoros gépjárműveknél. A 2019-ben a világon eladott autóknak csak 2,9 százaléka volt elektromos meghajtású a Nemzetközi Energia-ügynökség adatai szerint.  
   
Az újgenerációs akkumulátorok bevezetését késleltetheti, hogy át kell alakítani miattuk a már felállított töltőállomásokat, amely kapacitásuktól függően 1500 és 10 000 dollár közötti összeget jelenthet állomásonként. Ráadásul élettartamuk csak 3000-3500 feltöltést biztosít, és elöregedésük utánra ki kell dolgozni a lítium-ion akkumulátorok újrahasznosításának rendszerét, ahogy azt a savas ólomakkumulátorok esetében is megtették.
Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, lítium-ion akkumulátor
 
Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált Kia EV6: az első 50 gyártáshely Magyarországon is gazdára talált Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Számos új technológát tartogat nekünk az autonóm jármű Villanyautó konferenciát tartottak, vezető márkák bevonásával Villanyautó konferenciát tartottak, vezető márkák bevonásával Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban Románia továbbra is kiemelten támogatja az új elektromos autók vásárlását a roncsautóprogramban Öt perc alatt feltölthető akkumulátort fejleszt elektromos autókhoz egy izraeli vállalkozás Biztonságos utakra kormányozva
 
Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

2021. március 09.
Az EV6 az első Kia modell a márka kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett új padlólemezén (E-GMP), és a márka elektromos modelljeinek új típusnév-rendszerével. Egyedi megjelenés, éles vonalak és high-tech részletek.
Részletek

Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

A Kia ma bemutatta az ‘EV6’ – a márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének - első hivatalos fotóit. Az újdonság az első Kia a márka globális elektromos padlólemezén (Electric-Global Modular Platform: E-GMP).

Az EV6 a márka elektromos autózás felé vezető útjának, és ehhez kapcsolódó átalakulásának indító modellje.

“Az EV6 új márkacélunk (Movement that inspires), és új formafilozófiánk tökéletes megtestesítője. Arra született, hogy élvezetessé és természetessé tegyen minden utazást azáltal, hogy természetes, egyszerű és intuitív élményeket kínál, olyanokat, amelyek jobbá teszik használóinak mindennapjait.” Mondta Karim Habib, a márka globális formatervező központját is irányító Kia-alelnök. “Célunk, hogy kézzelfogható élménnyé tegyük az autózást és izgalmas, eredeti, ötletes elektromos autókat alkossunk mindehhez.”

A Kia új elektromos-autós típusnév-rendszere

A brand átalakulásának fontos részeként a márka első tisztán elektromos modelljének bevezetésével egy időben új típusnév-rendszer is megjelenik. A világ valamennyi piacán használatos új elnevezések rendszere egyszerű felépítésű, logikus és átlátható.

Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje

A márka valamennyi elektromos modelljének típusneve EV-vel kezdődik, így mindenki számára azonnal egyértelmű és könnyen azonosítható, hogy ezek a Kiák tisztán elektromos hajtásúak. A betűket követő szám a modell helyét és rangját is mutatja a kínálatban.

Az EV6 a Kia új márkaszlogenjének (Movement that inspires) első kézzel fogható megtestesülése.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EV6, kia, új modell
 
Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett Öt éve ígérgetik a horvátok 1088 lóerős elektromos sportkocsit - kész lett Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje 25. évfordulós MX-5 és új MX-5 SKYACTIV-futómű a New York-i Autókiállításon A Nissan szerint csak lassan fog nőni az elektromos autók eladása A Nissan szerint csak lassan fog nőni az elektromos autók eladása Itt a Kia EV6, a márka első, tisztán elektromos hajtásra tervezett padlólemezzel érkező modellje A Volvo Trucks bemutatja az új FM-et A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált
 
Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken

2021. március 05.
A Formentor a CUPRA első Euro NCAP által minősített modellje. A CUV-modellt a legújabb, még szigorúbb Euro NCAP tesztkövetelmények szerint vizsgálták és a legjobb minősítést érte el. A CUPRA Formentor egyaránt magas szintű biztonságot nyújt felnőtt- és gyerekutasai, valamint a közlekedés különösen sérülékeny résztvevői számára.
Részletek

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken

Kifejezetten a márka számára tervezett és kifejlesztett első modellsorozatként a CUPRA Formentor ötcsillagos biztonsági minősítésben részesült az Euro NCAP tesztszervezet részéről.

Első alkalommal vett részt CUPRA modell az Euro NCAP tesztjein, ami mérföldkőnek számít a CUPRA, mint önálló márka számára – különösen annak fényében, hogy minősítései tekintetében a szervezet az idén még szigorúbb követelményrendszert alkalmaz vizsgálati irányelveiben.

„A CUPRA óriási lépéseket téve növekszik immár önálló márkaként, s most az Euro NCAP első alkalommal teljesített biztonsági tesztjei jelentik a következő lépcsőt fejlődésében” – emelte ki Dr. Werner Tietz, a CUPRA és a SEAT kutatás-fejlesztési ügyvezető alelnöke. „Mérföldkőről van szó, amely komoly kihívás is egyben, mivel jelentősen megváltozott a biztonsági szervezet teszteljárása – ám a CUPRA Formentort úgy tervezték, hogy felnőjön a feladathoz.”

A CUPRA Formentor átdolgozott tesztek sorával szembesült, beleértve a mobil akadállyal végzett, új, mozgó frontális ütközési tesztet is. Az új eljárás a deformálódó akadállyal végzett, részleges átfedéses korábbi tesztet váltotta fel, nagyban elősegítve a bennülők védelmének, valamint a jármű eleje ütközéskori reakcióinak kiértékelését.

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken

Az Euro NCAP oldalirányú ütközési tesztjeit is továbbfejlesztette, egyebek mellett az ütközésoldali (near-side) teszt akadálysebességének és -tömegének módosításával szigorítva a vizsgálatot. Mindemellett az ütközéssel ellentétes oldali (far-side) védelem minősítésének bevezetése a vezető és az első utas teste közötti kölcsönhatás kiértékelését segíti, még nehezebbé téve a legjobb, azaz ötcsillagos minősítés megszerzését.

A biztonsági szervezet azonban nem csupán passzív biztonságot vizsgáló töréstesztjei követelményeit szigorította, hanem a vezetői segédrendszerekre és az ütközésmegelőzési technikákra is nagyobb hangsúlyt fektet. A Biztonsági segédrendszerek minősítése (Safety Assist Assessment) a Vezető-állapotfelügyelő rendszerek (Driver Status Monitoring Systems) vonatkozásában összpontosít olyan területekre, mint a vezető fáradtsága és figyelmének elvonása. Mindeközben új eljárásokat vezettek be az Automatikus vészfékrendszerek (Autonomous Emergency Braking; AEB) tesztelésére, például a tolatásos balesetek és az útkereszteződésbeli bekanyarodási manőverek során.

Integrált biztonság

Biztonsági és kényelmi technikák egész sora avatja a CUPRA Formentor modelleket még biztonságosabbá a mindennapok során, illetve segítette őket az Euro NCAP tesztek követelményeinek kielégítésében.

Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken

Olyan berendezései, mint például az Automatikus vészfékrendszer (Autonomous Emergency Braking; AEB), a Sávváltás*- és kitolatás-asszisztens* (Side and Exit Assist), a Közlekedési táblák felismerő funkciója* (Traffic Sign Recognition), a Közlekedési torlódás asszisztens* (Traffic Jam Assist), a Világítás-asszisztens* (Light Assist) és a Proaktív-aszisztens* (Pre-Crash Assist), együttesen alkotnak „védőburkot” a jármű és utasai körül.

Mindezeken túl akár hét légzsákkal – köztük egy széria első központi légzsákkal –, a jármű- , gyalogos- és kerékpáros-észleléssel működő Front Assist rendszerrel, a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztenssel (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztenssel (Junction Assist), valamint a Sávtartás-asszisztenssel (Lane Assist) és a Vészhívás funkcióval (Emergency e-Call) a CUPRA Formentor a jelenleg rendelkezésre álló egyik legbiztonságosabb gépkocsi, még az Euro NCAP új teszteljárásai szerint is.

A járművek, gyalogosok és kerékpárosok észlelésén túl a Front Assist a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens (Emergency Steering Assist) és az Útkereszteződés-asszisztens (Junction Assist) technikáit is magában foglalja. A Front Assist beavatkozásakor – a vezető az akadály kikerülésére tett első kormánymozdulatát követően – a Vészhelyzeti kormányzás-asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokkal segíti megtalálni az optimális kikerülési pályaívet.

Mércéül szolgál a CUPRA Formentor

A CUPRA Formentor minden területen magas pontszámot ért el: Felnőtt-utasvédelem (Adult Occupant) 93 százalék, Gyerek-utasvédelem (Child Occupant) 88 százalék, A közlekedés különösen sérülékeny résztvevői (Vulnerable Road User) 68 százalék, valamint Biztonsági segédrendszerek (Safety Assist) 80 százalék.

A CUPRA Formentor a márka első modellje, amely részt vett az Euro NCAP biztonsági tesztjein. A szervezet kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, amelyet tavalyi módosításai immár a legszigorúbb és legszéleskörűbb programmá avattak.


Kulcsszavak: euro ncap, Formentor, Leon Cupra, törésteszt
 
Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Ötcsillagos minősítést ért el a CUPRA Formentor a még szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszteken A Ford Tourneo Connect az első 5 csillagos kompakt személyszállító Az új Toyota Avensis ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán Az új Toyota Avensis ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán A Toyota Prius a legbiztonságosabb nagy családi autó A Toyota Prius a legbiztonságosabb nagy családi autó A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját A CUPRA az első CUPRA Leon bemutatkozásával egyidőben nyitja meg új központjának kapuját
 
Megnyílt az ország hatodik MINI autószalonja

Megnyílt az ország hatodik MINI autószalonja

2021. március 05.
A BMW modellek értékesítésében és szervizelésében több mint kétévtizedes tapasztalattal rendelkező Rack Autó eddig MINI szerviz szolgáltatást is kínáló budaörsi telephelyén nyílt meg március 3-án Magyarország hatodik MINI értékesítési pontja.
Részletek

Megnyílt az ország hatodik MINI autószalonja

A tavaly a BMW Group Magyarország Év Márkakereskedője díját második alkalommal elnyerő Rack Autó Kft. budaörsi központjának szolgáltatási köre március 3-án vált teljessé: az eddig új és használt BMW modellek értékesítésével, valamint a bajor, illetve a brit prémiumgyártó modelljeinek szervizelésével foglalkozó telephelyén immár új és használt MINI modellek között is válogathatnak az ügyfelek.

„Nagy öröm számunkra, hogy a Rack Autó Kft. megkezdi a MINI márka értékesítését Budaörsön. A Rack Autó és a BMW Group immár több mint 20 éve állnak partnerségben, az új létesítmény pedig számunkra további elkötelezettséget, illetve a brit márkánk jövőbeni sikereinek megalapozását is jelentik. A Rack Autó a MINI márka szerviztevékenységével mintegy egy éve foglalkozik, most pedig elindul a MINI hivatalos értékesítése Budaörsön, ami a márkajelenlét szempontjából is örömteli pillanat.

Az új MINI bemutatóterem a hatodik lesz Magyarországon és egy stratégiailag fontos értékesítési területet fed le Budaörsön, illetve a környező régióban. A MINI magyarországi értékesítése folyamatosan növekedett az elmúlt években, és további potenciált látunk a bővülésre a vadonatúj 3 és 5-ajtós, illetve Cabrio, közöttük az első elektromos MINI-vel, a Cooper SE modellekkel. A MINI ügyfeleit csúcsminőségű szolgáltatások és valódi márkaélmény várja a mai naptól Budaörsön is” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a szalonmegnyitó alkalmával.

Megnyílt az ország hatodik MINI autószalonja

„A Rack Autó Kft. 1998 óta foglalkozik új BMW-k értékesítésével Budaörsön. Folyamatos fejlődésünk eredményeként 2006-ban megnyitottuk fehérvári telephelyünket is. Márkakereskedéseink teljeskörű szolgáltatással várják ügyfeleinket, a garancia időn belüli és azon túli szervizelés mellet saját lakatos és fényező üzemünk van, helyben végezzük a használt autók műszaki vizsgáztatását ás eredetiség vizsgálatát. Büszkék vagyunk rá, hogy először 2013-ban majd a tavalyi évben is munkánkat a BMW Hungary Kft. az Év Márkakereskedője díjjal jutalmazta, amit kollégáink céltudatos és ügyfélközpontú munkájának köszönhetünk. Már régóta dédelgetett álmunk volt, hogy a Rack Autó MINI értékesítésével bővítse a termék portfólióját Budaörsön. Hiszünk benne, hogy ez a fiatalos egyedülálló prémium márka még szélesebb ügyfélkörben teszi ismertté márkakereskedésünket. Nagy izgalommal várjuk az új élményeket, amiket a MINI márkával együtt tudunk majd átélni” – fogalmazott Rack György, a Rack Autó Kft. tulajdonosa.

Kulcsszavak: Budaörs, márkakereskedés, Mini
 
Megérkezett a kereskedésekbe a  Fiat Tipo kombi változata Megérkezett a kereskedésekbe a Fiat Tipo kombi változata Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis Többségi tulajdonrészt szerez az Iniciál Autóházban az AutoWallis A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el Megnyílt az ország hatodik MINI autószalonja Újra betört a Citroën Észak-Budára Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe
 
Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban

Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban

2021. március 05.
A DS TECHEETAH és António Félix da Costa a pódiumon végzett a szaúd-arábiai Diryah-ban megrendezett második éjszakai versenyen.
Részletek

Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban

Ahogy várható volt, az ABB FIA Formula E világbajnokság szezonnyitó eseményének második E-prix-je az előző napihoz képest teljesen más eredményt hozott. A pályán a DS E-TENSE FE 20 igen versenyképesnek mutatkozott, Jean-Eric Vergne a 7., míg da Costa a 9. helyen kvalifikált.

A Formula E történetének második éjszakai versenye igen intenzív volt mindkét DS TECHEETAH pilóta számára, akik már a nyitókörök során egy-egy pozíciót nyertek. Az első „attack mode” tökéletes kihasználásával Vergne átmenetileg a 3. helyre került, közvetlenül da Costa elé. Mindkét versenyautó igen közel volt a vezető duóhoz. A versenymegszakítást követő restartot követően a két csapattárs izgalmakkal teli, pozíciócserékkel is járó párbajának lehettünk szemtanúi.

Az eredményeket egy kettős baleset döntötte el pár perccel a finish előtt. Ekkor a safety car másodszor is beavatkozott és ez a verseny idő előtti befejezését jelentette. Vergne harmadikként ért célba da Costa előtt, de a második „attack mode” fel nem használása miatt a francia versenyző büntetést kapott és a 12. helyre szorult vissza, a harmadik helyezés így végül da Costáé lett.

A szezon harmadik E-Prix-jének Róma utcái adnak otthont, április 10-én.

Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban




Kulcsszavak: DIVINE DS, elektromos autó, Formula E
 
Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban Kína a "zöld autókat" támogatja Kínában bővül az elektromos autók gyártása Kínában bővül az elektromos autók gyártása Szijjártó ismét megerősítette, harcolunk a Tesláért Szijjártó ismét megerősítette, harcolunk a Tesláért Dobogós helyezéssel végzett a DS és António Félix da Costa Diriyah-ban Megkezdődik a LEAF gyártása a Nissan sunderlandi üzemében Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont Az a csúnya Uber elkezdi elektromos autókkal telepakolni Londont
 
A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan

A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan

2021. március 04.
A Volvo Cars globális értékesítése februárban továbbra is erős volt, így a márka tavalyi évhez képest 29,1%-kal több Volvo személygépkocsit értékesített.
Részletek

A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan

Ebben az időszakban  összesen110 383 Volvo modell értékesítését jelentették a régiók, és ezt a Covid-19 vírus okozta hatások enyhítése Kínában, a stabil teljesítmény az amerikai piacon és az eladások növekedése Svédországban eredményezték.

A februári eredmény - 50 795 autó – a tavalyi februárhoz képest 27,8%-os növekedést jelent, ezzel ez a hónap a Volvo minden eddigi legerősebb februárja lett.

A Recharge termékcsalád – amibe a Volvo tiszta elektromos és pug-in hibrid modelljei tartoznak – az elmúlt hónapban világszinten 26,6%-os, Európában 44%-os részesedéssel továbbra is egyre népszerűbb az ügyfelek körében.
 
Kínában 29 243 Volvo modellt adtak el az év első két hónapjában, ez a tavalyi számokhoz képest 160,6%-os növekedés, ez az eredmény túlszárnyalja a Covid-19 vírus okozta tavalyi szigorú lezárások okozta visszaesések ledolgozását.

A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan

Az USA-ban folytatódik az évről évre tartó növekedés, az idei év első két hónapjának számai 23,7%-kal haladják meg a tavalyi statisztikát, és ez 17 315 autó forgalomba-helyezését jelenti idén. A növekedés hajtómotorja a rendkívül népszerű XC modellek voltak, ezek 80%-át teszik ki a teljes értékesítésnek.
 
Európában 48 784 autó eladásával zártuk az első két hónapot, ez - legfőképpen a svéd eladások növekedésének köszönhetően - 5,5%-kal magasabb számokat eredményezett az előző évnél,

Februárban a legnépszerűbb modell az XC40 volt 15 818 darabbal (2020: 10 266), őt az XC60 modell követte 14 463 darabbal (2020: 9 774)., míg a dobogó harmadik helyére az XC90 került 6 808 darabbal (2020: 4 852).

Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, volvo
 
A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan Rekordévet zár idén a szlovák Kia Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta Túl a 700 ezren: a BMW Group története eddigi legsikeresebb első négy hónapját zárta A Volvo Cars 29,1%-os növekedésről számol be a 2021. első két hónapjára vonatkozóan Csökkent a Ford nyeresége az első negyedévben A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából A Volvo előzetes ízelítőt ad az új fejlesztésű, kisebb modellcsaládjából Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz Áprilisban eladási rekordot ért el a Mercedes-Benz
 
A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

2021. március 04.
A Nissan áttörést jelentett be a motorhatékonyságot illetően a mai napon, ugyanis 50% termikus hatásfokot értek el a fejlesztési félben lévő következő generációs e-POWER rendszerükkel.
Részletek

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan e-POWER rendszere egy beépített benzinmotor segítségével látja el az e-POWER hajtáslánc akkumulátor csomagját elektromos energiával. A Nissan legújabb motorfejlesztést illető megközelítése világvezető szintre emelte a mércét, maga mögött hagyva a jelenlegi autóipari átlag 40 százalékos termikus hatásfokát, ezáltal lehetővé téve a jármű szén-dioxid kibocsátás további csökkentését.

„A 2050-re kitűzött, teljes termékéletciklusra vonatkozó karbonsemlegességre való törekvéssel a Nissan célja, hogy a kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítsa 2030 elejéig.” – mondta Toshihiro Hirai, a Hajtáslánc és az Elektromos Autó Mérnöki Divízió Szenior Alelnöke. „A Nissan elektromosítási stratégiája előmozdítja az e-hajtásláncok és az elektromos járművek számára készült nagy-teljesítményű akkumulátorok fejlesztését, melyben az e-POWER egy másik fontos, stratégiai pillért képvisel.”
 
Egy elhivatott hozzáállás a megnövelt hatékonyság irányába

A hagyományos belsőégésű motorral rendelkező járművek erőt és teljesítményt igényelnek egy olyan motortól, mely a terhelés és sebesség (fordulatszám) széles skáláján dolgozik.

Ez az alapvető követelmény azt jelenti, hogy a hagyományos motorok nem képesek folyamatosan az optimális hatékonyságukkal teljesíteni. A Nissan e-POWER rendszer azonban egy beépített elektromotort használ, melyet kizárólag egy generátor üzemmódban működő belsőégésű motor hajt. A belsőégésű motor csak a leghatékonyabb tartományában működik, és menedzseli az elektromos áram termelését, illetve az akkumulátor töltöttségét.

A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

Ezen koncepció mentén, valamint az akkumulátor technológia és az energiamenedzsment technikák fejlődésével a Nissan képes volt a termikus hatásfok jelenlegi szinteken túlmutató tökéletesítésére. A következő generációs e-POWER rendszer kifejlesztése a hatékonyságnak ezen útján halad tovább.

A STARC koncepció

Ahhoz, hogy az 50%-os termikus hatásfokot elérjék, a Nissan kifejlesztett egy ’STARC’ nevű elképzelést. Ez az angol Strong, Tumble and Appropriately stretched Robust ignition Channel szavakból ered, ami magyarul erős, forgó-mozgó és megfelelően túlhúzott, robusztus gyújtócsatornát jelent.

Az elképzelés lehetővé teszi a termikus hatásfok javítását a hengeren belüli üzemanyagáramlás (a levegő-üzemanyag keverék áramlása, ami a hengerbe szívódik) megerősítése és a gyújtás által, megbízhatóan elégetve egy jobban higított levegő-üzemanyag keveréket magas sűrítési aránynál.

Egy hagyományos motor esetében számos korlátozás létezik a levegő-üzemanyag keverék hígítási szintjének a változó vezérlési terhelésre adott válaszának kontrollálását illetően, olyan különböző működési feltételek közötti kompromisszumokkal, mint a hengeren belüli üzemanyagáramlás, a gyújtás módja és a sűrítési arány, mely feláldozhatja a hatékonyságot a teljesítmény oltárán.

Azonban egy optimális fordulatszámmal és terheléssel működő elektromos áram előállítására hangolt motor lehetővé teszi a termikus hatásfok drámai javulását.

A belső tesztelések során a Nissan 43%-os termikus hatásfokot ért el az EGR1 hígítási módszert használva és 46%-ot hagyományos belső égés2 esetén egy többhengeres motor alkalmazásával. Az 50%-os szintet a motor rögzített fordulatszám és terhelés alatti működése esetén érték el, hőveszteség újrahasznosító technológiákkal kombinálva.
 
A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett

A Nissan e-POWER Rendszer

Az e-POWER rendszert először 2016-ban, Japánban mutatták be a Nissan Note-tal. Alapját a Nissan LEAF-ben is használt, tisztán elektromos motor hajtotta technológia adja, melyet az azonnali nyomaték-leadás, magas hatékonyság és izgalmas vezetési élmény jellemez. A rendszer magában foglal egy benzinmotort áramgenerátorral, egy invertert, egy akkumulátort és egy elektromotort.

A hagyományos hibrid rendszerekkel ellentétben az e-POWER a beépített belsőégésű motor elektromos áram előállítására való kizárólagos használatát teszi lehetővé. A kerekek meghajtását kizárólag az elektromotor látja el.

2020. december végén a Nissan bemutatta a teljesen új Note-ot a japán piacon. A vadonatúj Note kizárólag az e-POWER rendszerrel elérhető és máris 20.000 darabot rendeltek belőle az ügyfelek.

Az e-POWER Európában a vadonatúj Qashqaiban debütál egy másik, szintén hatékony Mild Hibrid rendszerrel kiegészítve a motorpalettát.



Kulcsszavak: e-POWER, fejlesztés, nissan
 
Abszolút gigaerőművet épít a Toyota Abszolút gigaerőművet épít a Toyota A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett Az új Nissan Pulsar teljesen átformálja a C-szegmenssel kapcsolatos elvárásokat A Nissan önvezető taxit tesztel Japánban A Nissan önvezető taxit tesztel Japánban A Nissan 100 százalékban villanymotor meghajtású e-POWER technológiája globális mérföldkőhöz érkezett Átadták a METRO nyereményjáték fődíját
 
A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson

A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson

2021. március 03.
Az új generációs Kia Sorento győzedelmeskedett a nagy SUV-k kategóriájában a 11. Világ Női Autója választáson. A zsűrit 38 ország 50 autós újságírónője alkotja. 2020-ban az XCeed és a Soul EV is kategóriagyőzelmet aratott.
Részletek

A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson

Az új Kia Sorento kategóriája élén végzett a 2021-es Világ Női Autója díj (WWCOTY) mezőnyében a nagy SUV-k kategóriájában. A Kia tavaly is kiválóan szerepelt a versenyben: az XCeed a városi autók, a Soul EV pedig a zöld modellek között végzett az élen.

A kizárólag női autós szakújságírókból álló zsűri most tovább elemzi és vizsgálja a kilenc idei kategóriagyőztest, hogy aztán a végső szavazási körben kiválassza közülük az abszolút elsőt, a 2021-es fődíj nyertesét. A végeredményt március 8-án hirdetik ki.

11 évvel ezelőtt, az új-zélandi Sandy Myhre által alapított WWCOTY zsűrijét 38 ország 50 autós újságírónője alkotja. A cél az év legjobb autóinak feltérképezése kifejezetten vásárlói szempontok alapján. A Sorentón kívül még két másik modell is bekerült a nagy SUV-k mezőnyének idei döntőjébe, de a Kia végül biztonsági jellemzőivel, minőségével, árával, formáival, valamint menetdinamikai-, és környezetvédelmi jellemzőivel is felülkerekedett ellenfelein.

A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson

Az új Sorento a Kia első modellje a márka új, középméretű SUV alapjain, magas technikai színvonalú hibrid hajtásláncokkal, és ebből adódóan kiváló fogyasztási és emissziós jellemzőkkel, valamint elődeinél és versenytársainál is dinamikusabb menettulajdonságokkal. Az új alapokon a karosszéria is megnőtt, így a Sorento tágas utas- és csomagteret kínál, kategóriájának egyik legsokoldalúbb hétüléseseként.

“Különösen büszkék vagyunk rá, hogy ismét díjat nyerünk a Világ Női Autója szakértő zsűrijétől”, mondta Jason Jeong, a Kia Europe elnöke. “Nagy elismerés ez a Kia egyik legfontosabb modelljének, tervezőink és termékfejlesztőink keményen dolgoztak azért, hogy mindezt elérhessük. Ráadásul, ez a díj erős európai piaci pozíciónknak is ékes bizonyítékául szolgál.”
Kulcsszavak: díj, kia, Sorento, suv
 
A Kia Sorento győzött a nagy SUV kategóriában a 2021-es Világ Női Autója választáson Az Outlander új rekordot állított fel az autók biztonsága terén Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Lefilmezték a Honda luxus SUV-ját Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Történelmi rekordértékesítés a Mazdánál Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól Vadonatúj szabadidőjárművek érkeznek a Lexustól Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag Az Alfa Romeo Stelvio első SUV modelljére is a Goodyear abroncsok kerültek gyárilag
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 151 - 160