Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 151 - 160
Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

2022. február 25.
Az Airbus A380-as gépének több száz alkatrészét, berendezési tárgyát árverezik el. A 21. század első új fejlesztésű repülőgépének darabjaira június 23. és 25. között licitálhatnak az érdeklődők személyesen vagy online.
Részletek

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus közleménye szerint a Marc Labarbe nemzetközi aukciósház által szervezett árverésen csaknem 500 tárgy, köztük lámpák, lépcsők, fedélzeti bár, kartámaszok, ülések, utaskiszolgáló zsúrkocsik és a pilótafülke "menekülő kötele" is szerepel.
   
Az aukcióra bocsátott alkatrészek többsége az MSN 13-as szériaszámú A380-asból való, amely 2008. október 23-án állt kereskedelmi forgalomba, fedélzetén háromosztályos konfigurációban 489 utast szállíthatott. Más alkatrészek, így az üzleti osztályú ülések másik példányokból valók.
   
A licitből befolyó összeg legnagyobb része a cég alapítványához, az Airbus Foundationhöz kerül és humanitárius kezdeményezések finanszírozására fordítják. A bevétel egy másik részével a légiközlekedés hagyatékának gondozásával foglalkozó AIRitage egyesületet támogatják.
   
Az A380-as 2005. április 27-én hajtotta végre szűzrepülését a toulouse-i repülőtérről. A kétfedélzetes repülő nemcsak összetéveszthetetlen formája miatt vált világhírűvé, hanem a repülőgép gyártásánál alkalmazott csúcstechnológia miatt is.
   
Mint írják, az aukció nem jelenti azt, hogy az A380-as típus pályafutása véget ért volna. Az utolsó legyártott példány, a 272-es szériaszámú gép átadása az Emirates számára sem jelentette a program végét. A Superjumbo még több évtizedig teljesíthet szolgálatot a világon.
   
A 13-as szériaszámú repülőgépet 2021-ben vonták ki a forgalomból és a fenntartható módú szétbontásban világelső Tarmac Aerosave bontotta alkatrészeire, ezek jelentős része, mintegy 90 százaléka újrahasznosítható.
Kulcsszavak: A380, airbus, árverés
 
Landolás közben túlcsúszott egy Airbus Kanadában Landolás közben túlcsúszott egy Airbus Kanadában Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el Elárverezésre kerül Bitter Sándor TT-sisakja
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

2022. február 25.
A magyar autós társadalom közel harmada küzd a stresszel a volán mögött, 15 százalékuk mindig vagy sokszor, 17 százalékuk alkalmanként – derült ki a Cristo autós alkalmazás friss kutatásából.
Részletek

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

A stresszre utaló viselkedés és érzések inkább a férfiak körében jellemzők, ugyanakkor éppen ők azok, akik sokkal kevésbé látják magukat idegesnek, mint nőtársaik. A stressz hatására gyorsabban vezetünk, többet kockáztatunk, vagy éppen lankad a figyelmünk, ami folyamatos balesetveszélyt jelent. A biztonságos autózásért síkra szálló Cristo applikáció március elsejével lakossági kampányában egy különleges, heti fordulókra bontott versenyre hívja az autósokat, amelyből mindenki megtudhatja: a hagyományosan stresszes közúti közlekedésben ki mennyire vezet szabályosan és biztonságosan.

A magyar autósok tíz százalékánál fél tucat stressz tünet rendszeresen előfordul

2022. február 24. A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Gyorsabb tempó, kockázatvállalóbb vezetés, lankadó figyelem, fagyás a következmények

A stressz komoly közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz: a megkérdezett autósok 15 százaléka hajt végre kockázatosabb manővereket, ugyanennyien vannak, akik hirtelen gyorsítanak és fékeznek, 14 százalék mondta azt, hogy lankad a figyelme, lefagy, 11 százalék pedig általánosan gyorsabban vezet; a megkérdezettek negyede véli úgy, hogy a stressz nem befolyásolja a vezetési gyakorlatát. Ezek – kockázatosabb manőverek és a lankadó figyelem kivételével – a férfiak körében jellemzőbbek.

„Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan”: keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!
A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

„Az autóstársadalom egészét kiszolgálni kívánó, a sofőrök közlekedési, autós igényeit folyamatosan figyelő és lekövető alkalmazásként számunkra elemi érdek, hogy minél több autós szabályosan és biztonságosan közlekedjen. A nemzetközi kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a szabálytalan vezetés egyik fő oka a stressz és a negatív érzelmeink. Ezért döntöttünk amellett, hogy országos kampányt indítunk azzal a céllal, hogy segítsünk a vezetőknek a stressz leküzdésében és a szabályosabb, biztonságosabb autózás gyakorlásában” – mondja Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.


Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Az alkalmazás ugyanakkor nem egyszerűen informatív tájékoztató tartalmakkal, hanem személyre szabottan és interaktív módon szeretné segíteni az autós közösséget. Ezért a Cristo applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő Casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.



Kulcsszavak: gyorshajtás, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben A Ford megosztja a biztonsági övbe épített légzsák szabadalmát a többi gyártóval Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Tovább csökkent az üzemanyagok ára Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Tatabányán vonattal ütközött egy menetrend szerinti autóbusz Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Átadták a forgalomnak az M0-s autóút új szakaszát Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról Németországban törvényt hoznak az autómegosztó szolgáltatások támogatásáról
 
Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

2022. február 25.
Japán sajtóértesülések szerint villanyautó válthatja a Lexus palettáján a márka legkisebb, legöregebb szedánját. Az elektromos IS már az évtized derekán piacra léphet.
Részletek

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A jövőbeli újdonságokat rendszerint jó érzékkel, nagy pontossággal előre jelző, japán Best Car magazin úgy tudja, a Lexus hamarosan vadonatúj modellel váltja le az IS szedánt. Ez nem volna nagy meglepetés, hiszen a jelenleg forgalmazott típust 2013-ban vezették be. Noha a középkategóriás szedán 2020-ban teljes körűen megújult, az autóiparban a digitális funkciók és szolgáltatások elterjedése felgyorsította a modellciklusokat. Mechanikusan hiába számít ma is modernnek az autó, ma már olyan elvárásokat támasztanak járműveikkel szemben a fogyasztók, amik tíz évvel ezelőtt még nem is léteztek.

Nos, az új generációs IS nem csak kielégíti majd ezeket az elvárásokat, de alighanem új mércét is állít ezek terén. A Best Car értesülései szerint ugyanis a közelmúltban leleplezett, futurisztikus koncepciójármű, az egyelőre csak Lexus Electrified Sedan néven ismert formatanulmány jelenti a kiindulási pontot az újdonság fejlesztéséhez.

A sportos limuzin műszaki részletei egyelőre nem ismertek, ám ez nem meglepő annak fényében, hogy a modell várhatóan csak 2025-re kerül piacra, hiszen a villamosított hajtástechnológiák, ezen belül is az akkumulátorok rohamos fejlődése miatt az évtized derekára vélhetően a jelenlegi csúcsmegoldásokon is messze túllépnek majd.


Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett típusa, a Lexus RZ 450e új generációs, nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorokat alkalmaz, amely a szokásosnál jelentősen nagyobb kapacitást, ezáltal hosszabb hatótávolságot eredményez azonos méretű akkumulátorcsomaggal.

A fejlesztés következő fázisában érkezhetnek a szilárd elektrolitos akkumulátorok; ezeket első körben várhatóan öntöltő hibrid típusaiban alkalmazza majd a Lexus, majd az itt szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett technológia az akkumulátoros elektromos modellekben is helyet kaphat.

Hogy az egyre nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátorrendszerek közül melyek lesznek piacérettek az új generációs Lexus IS premierjére, ma még nem tudható. Az viszont szinte bizonyos, hogy a modell hátsó- és összkerékhajtással, illetve többféle teljesítményszinten is elérhető lesz.

A Lexus hagyományait ismerve joggal számíthatunk egy IS F nagyteljesítményű elektromos szedánra is – tekintve, hogy a márka a közelmúltban egyértelművé tette, hogy villanymotorral kelti életre a Lexus LFA legendáját, az extrém menetdinamikájú elektromos hajtásláncot jóformán csak le kell majd emelniük a polcról a márka mérnökeinek.

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, Lexus IS
 
Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE Sokoldalú, stílusos és fenntartható útitárs: az eredeti MINI tartozékokkal felszerelt MINI Cooper SE 2015-ben jól teljesített a Lexus 2015-ben jól teljesített a Lexus Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt Több száz vevővel fizettetik vissza Németországban a luxus elektromos autóik után járó kedvezményt Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Megkezdte a SPAR az elektromosautó-töltők telepítését Az elektromos autók visszatértek a versenypályára Az elektromos autók visszatértek a versenypályára
 
E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

2022. február 25.
Február elején módosultak az Európai Unióban és néhány további európai országban az elektromos autók töltőire vonatkozó előírások.
Részletek

E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe

Az új szabványnak megfelelő töltők jobban tolerálják a környezeti változásokat, a hőingadozást, illetve nagyon szigorú teszteken kell átmenniük a por és víz, valamint a véletlen érintések elleni védelem kapcsán. Így összességében biztonságosabb és hatékonyabb használatot tesznek lehetővé. Az e-autók töltéséhez nagy teljesítményre képes elektromos hálózat kell, ha erre nem figyelnek, a vezetékek túlmelegedhetnek, ez pedig tűzveszélyes. Ennek megelőzését is szolgálja az új szabályozás – hívja fel a figyelmet az energiamendzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat, a Schneider Electric.

Egy friss előrejelzés szerint a következő bő egy évtizedben Európában több mint 60 millió töltőt kell majd telepíteni, és mintegy 115 milliárd eurós beruházásra lesz szükség az e-autózást kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésére. A rövidzárlatok, a túlmelegedés és az áramütés elkerülése érdekében kulcsfontosságú az elektromos biztonság. Ezt szem előtt tartva lépett életbe 2022. február 3-án az Európai Unió tagországaiban, valamint az Egyesült Királyságban, Izlandon, Norvégiában, Svájcban, Macedóniában, Szerbiában és Törökországban egy új, elektromos töltőkre vonatkozó szabvány. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezekben az államokban csak olyan töltőberendezéseket lehet értékesíteni, amelyek megfelelnek az új előírásoknak. A piac már felkészült a szigorúbb műszaki elvárásokra.

„A nyilvános használatra szánt töltők esetében ez talán kisebb probléma, mivel ezeket jellemzően komoly tapasztalattal és háttérrel rendelkező szervezetek üzemeltetik. Az otthoni töltés kapcsán viszont fel kell hívni az egyéni felhasználók figyelmét a lehetséges kockázatokra és a biztonságos körülmények kialakítására” – mutatott rá Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

Elektromos autó vásárlásakor általános gyakorlat, hogy a gyártó ad töltőt a jármű mellé, amely természetesen megfelel az értékesítéshez szükséges műszaki előírásoknak. Ugyanakkor a telepítésük során különös gondossággal kell eljárni. „Célszerű felmérni akár már vásárlás előtt, hogy az otthonunk elektromos hálózata alkalmas-e egyáltalán a nagy teljesítményt igénylő e-autó töltésre. Olyan kérdéseket kell tisztázni például, hogy bírja-e a hálózat a plusz terhelést, milyen kábelek futnak a falban, hogyan lettek bekötve – ehhez a felméréshez és a telepítéshez is mindenképpen kérjük szakemberek segítségét. A Schneider Electric az elmúlt években többszáz hazai villanyszerelőt képzett ki arra, hogy megfelelő módon tudják telepíteni az e-autó töltőket” – fűzte hozzá Racsek Dániel.



Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, Schneider Electric
 
Mégis, miért vesz valaki elektromos autót? Mégis, miért vesz valaki elektromos autót? E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe Külön ehhez a modellhez készített akkumulátorcsomagnak köszönhetően nem csökken a raktér mérete A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld A Lexus elektromos koncepcióautója Goodyear abroncsokon száguld A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik A mérnökök már a BMW i7 akusztikai finomhangolását végzik
 
Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

2022. február 23.
Petter Solberg, Richard Burns, Alister McRae, Guy Wilks, Mark Higgins… Nagyszerű autóversenyzők, akikben az a közös, hogy mindannyian megfordultak John Haugland téli raliiskolájában…
Részletek

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

S amiért ez nekünk, magyaroknak éppen most érdekes, az nem más, mint hogy a Hangodi Bendegúz, Bunkoczi László kettős is éppen ebbe az iskolába készül, mi több, már el is utazott, hogy  kipróbálja magát szöges gumikon, jégen és havon, a Dél-Norvégiában, 900 méteres magasságban felépített ralipályán. Negyvenhat ország 1700 versenyzője vett részt az elmúlt majdnem harminc évben John Haugland iskolájának háromnapos kurzusán, és kivétel nélkül mind értékes és hasznos tapasztalatokkal gazdagodott. Ezt várja az előtte álló héttől Hangodi Bendegúz, a Peugeot 208 Rally Cup tavalyi bajnoka is, aki életében először vezet majd szöges gumikon és havon – ennél jobb visszarázódást elképzelni sem tud a hazai szezonkezdet előtt.

„Izgulni nem izgulok, de nyilván furdal a kíváncsiság, hogy milyen lesz ez az egész – mondta az utazás előtt Hangodi Bendegúz, aki az idén is marad a Peugeot-kupa versenyzője. – Az elmélet is érdekes lesz, de nyilván a vezetés része izgat a legjobban, arra vagyok a legkíváncsibb, hiszen sohasem autóztam még szöges gumikon, sem havon. Azt mondják, a szöges gumival ezen a laza talajon nagyobb lesz a tapadás, mint murván – elég nehéz elhinni, de nagyon várom, hogy megtapasztaljam. Bízom benne, hogy ebből a kurzusból sokat tudok majd profitálni: a szezon előtt több száz kilométert megtenni szerintem főnyeremény.”

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

A ralisuli a tudatos építkezés része, egy húszéves versenyző nyilván nagyon sokat tanulhat, de még egy olyan rutinos navigátornak is kínál újdonságokat a havon autózás, mint Bunkoczi László, aki Szalay Balázs mellett egyszer már autózott versenykörülmények között hófalak fogságában – a Northern Forest Baján, Oroszországban.

„Havon mindig történik valami, úgyhogy fejleszti a problémamegoldó képességet és gyorsítja a reakcióidőt” – mondta Bunkoczi. – „Három napon keresztül napi kétszáz kilométer lesz a penzum, ami azt jelenti, hogy három nap alatt megteszünk majdnem hatszáz versenykilométert két különböző pályán. Nekem sem volt még részem ilyesmiben, nem tudom, mire számítsak, de nagyon várom. És külön jó hír, hogy három

napon keresztül mi leszünk az egyetlen ralisok az iskolában: John Haugland csak Benivel foglalkozik majd – ennek meg kell, hogy legyen az eredménye.”

Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz

Kulcsszavak: Hangodi Bendegúz, Peugeot, Peugeot 208 Rally Cup, Peugeot 308
 
A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve Havon és jégen, Norvégiában gyakorlatozik Hangodi Bendegúz Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon, az ANK Magyarok a világ járműgyártásában standján Egy dögös tanulmányautóval érkezik a Peugeot a Genfi Autószalonra Egy dögös tanulmányautóval érkezik a Peugeot a Genfi Autószalonra Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Peugeot 308 GT: két dinamikus és különleges motor hangsúlyozza a modell erős egyéniségét Foglaljon helyet a jövőben! Foglaljon helyet a jövőben!
 
MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

2022. február 23.
MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója, amely a vállalati lízingek esetében megszokott komplex szolgáltatási csomagot és kényelmet nyújtja a lakossági ügyfeleknek.
Részletek

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

Az ingyenes vezetéstechnikai tréninget is magába foglaló, akár 72 hónapos futamidőre is igénybe vehető MVM GO-t a zsámbéki Drivingcamp-ben mutatta be a két vállalat.

Dr. Tomaj Balázs, az MVM Csoport kereskedelmi és ügyfélkapcsolati vezérigazgató-helyettese az új szolgáltatás bevezetése kapcsán elmondta: „Az MVM Csoport piacvezető szerepet tölt be a hazai elektromobilitásban és elkötelezett a fenntartható mobilitás további fejlesztése iránt. Ennek keretében folyamatosan fejlesztjük töltési szolgáltatásainkat, a MÁV-Volánbusszal közösen részt veszünk a tömegközlekedés elektrifikációjában, valamint a rövidtávú, elsődlegesen városi közlekedési igények kiszolgálása érdekében aktív szerepet vállalunk a mikromobilitási eszközök piacán. Az eddig megtett lépéseink mellett folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, ahol a cégcsoport bővíteni tudja szolgáltatásait, ezért indítottuk útjára az MVM GO-t, amely mindenképpen úttörő kezdeményezésnek számít a hazai piacon, hiszen nincsen jelen hasonló, lakosság fókusszal rendelkező e-autó tartósbérleti konstrukció.”

„Büszkék vagyunk, hogy ezt a teljeskörű szolgáltatást a Mercarius Flottakezelő nyújthatja saját szervizhálózatára támaszkodva, saját telephelyein, ahol állandó munkatársaink segítségével hatékonyan, jól tervezhető módon végezhetők el a szükséges munkák. A Mercariusnál úgy gondoljuk, hogy az MVM GO igazán jövőbe mutató, 21. századi innovatív szolgáltatás, amely új fejezetet nyithat mind az elektromos autózás, mind a tartósbérlet terén Magyarországon” – nyilatkozta Rónai-Horst László, a Mercarius Flottakezelő ügyvezető igazgatója.

„Az elektromobilitás ösztönzésével az MVM célja, hogy tisztuljon a városi levegő, javuljon a lakosság életkörülménye és életminősége, növekedjen az ország versenyképessége. Az MVM GO szolgáltatást az teszi teljessé, hogy az MVM Mobiliti, amely az ország legnagyobb elektromos töltőhálózatát üzemelteti, 2022. január 1-jétől több mint 1500 kútoszlopán kizárólag megújuló forrásból származó zöld energia tölthető. A Mobiliti szolgáltatása Európa-szerte 180 000 töltőponton érhető el.” – nyilatkozta Alkér Zoltán, az MVM Csoport infrastruktúra vezérigazgató-helyettese az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő sajtóeseményén.

MVM GO néven mutatkozott be az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő e-autó tartós bérlet konstrukciója

Dinamikus növekedés az elektromos autók piacán

A növekvő akkumulátor kapacitásnak és ezáltal a hatótáv növekedésének, valamint a dinamikusan bővülő országos töltő infrastruktúrának köszönhetően az elektromos meghajtású autók már nem csak a városi közlekedés környezetkímélőbb alternatívái. Egyre többen cserélik hagyományos meghajtású autóikat hibrid vagy teljesen elektromos meghajtású járművekre, amelyekkel ma már éppúgy vállalható egy nyári családi utazás, mint a mindennapos ingázás a munkahelyre. 

Új kihívások

Az egyre népszerűbb kategória azonban meghibásodáskor vagy káresemény bekövetkezésekor új probléma elé állíthatja a tulajdonosokat. A teljesen elektromos motorral szerelt autók javítása ugyanis specialistát igényelhet, de már az időszakos karbantartás elvégzésekor is szükség lehet képesítéssel rendelkező szerelőre. Emiatt a tulajdonosnak sokszor hosszú várakozási időre kell számítaniuk, és előfordulhat, hogy mélyen a pénztárcájukba kell nyúlniuk. Többek között erre jelent megoldást az MVM Csoport és a Mercarius Flottakezelő által közösen kidolgozott MVM GO E-autó tartós bérleti konstrukció, amely a vállalati flották nyújtotta kényelmet, kiszámíthatóságot és biztonságot nyújtja a lakossági szegmensben.

MVM GO E-autó tartós bérlet – Egyedülálló megoldás a lakossági piacon

Az MVM GO teljes körű szolgáltatáscsomagot kínál a 36, 48, 60, vagy 72 hónapos futamidővel választható tartós bérleti konstrukcióban. Aki az MVM GO-t választja, mindössze havi fix összeget fizet, amely a jármű használatán túl a gépjármű teljes karbantartási költségét, a téli és nyári gumiabroncsokat, azok cseréjét, a biztosítási díjakat, igény szerint pedig a csereautó, illetve a hozom-viszem szolgáltatások díját is tartalmazza. Emellett az MVM GO minden ügyfelének ajándék 4 órás vezetéstechnikai tréninget ajánl fel a Drivingcampen, ahol megismerhetik új elektromos autójuk tulajdonságait. Jelenleg két készleten lévő modellre (Kia e-Niro, CUPRA Born) érhető el standardizált ajánlat, de ügyféligények alapján bármelyik elektromos autóra is kérhető egyéni MVM GO ajánlat.



Kulcsszavak: elektromos autó, flottakezelő, Mercarius Flottakezelő, MVM, tartós bérlet
 
Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Fénydizájnjában is újszerű a ŠKODA ENYAQ iV Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját Az ABB és a Porsche közösen fejleszti Japánban az elektromos jármű-töltők követ-kező generációját A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét A Hyundai Motor Company bemutatja az IONIQ 5 első előzetes képét Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet Az új Citroën ë-C4 100% Ëlectric a villanyautó-pályázat favoritja lehet
 
A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

2022. február 23.
Az idei modellévben új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátor javítja az IONIQ 5 teljesítményét.  Az IONIQ 5 opcióként kamera alapú, digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel szerelhető fel, összhangban a modell modern, digitális karakterével.
Részletek

A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap

A Hyundai Motor a 2023-as modellévre továbbfejleszti a díjnyertes IONIQ 5 szabadidőjárművet. A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral lép piacra. Ezen túlmenően a modell egy sor olyan új funkciót kínál, amelyek még élvezetesebbé teszik a díjnyertes, tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű vezetését, az akkumulátor kondícionálástól kezdve a kamera alapú visszapillantó tükrökig.
A Hyundai IONIQ 5 2021 februárja óta kapható világszerte. A Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemezére épülő első modellként az IONIQ 5 a sajtó és a vásárlók körében egyaránt népszerűnek bizonyult. Az IONIQ 5 2021-ben számos szakmai díjban részesült, Európában több mint 30 első helyezést – többek között a rangos Év Német Autója díjat – zsebelhetett be. Emellett a modell bejutott a 2022. Év Európai Autója díj döntőjébe is.

„Az IONIQ 5 rendkívül sikeresnek bizonyult a bevezetése óta eltelt 12 hónapban, értékesítési és márkaépítési szempontból egyaránt.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A szegmensben egyre erősebb a verseny, ezért a Hyundai továbbfejlesztett termékekkel és funkciókkal igyekszik megőrizni az autóiparban megszerzett technológiai vezető szerepét.”

A megújuló IONIQ 5 első ízben lesz elérhető kamera alapú digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel. A digitális belső visszapillantó tükör (DCM) akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti terület képét, így biztosítva optimális látási viszonyokat. A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.


A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap
A
 Hyundai tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművének a továbbfejlesztett kiadása digitális külső visszapillantó tükrökkel (DSM) is rendelhető. A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most is elérhető, ultramodern funkciót most első ízben kínálja Európában a Hyundai Motor Group. A DSM révén csökken a jármű légellenállása, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet biztosít a jármű mögötti területekről.

Az új akkumulátor kondicionáló funkció képessé teszi az IONIQ 5-öst arra, hogy menet közben automatikusan úgy szabályozza az akkumulátor hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez optimális szintre kerüljön. Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt eredményez. A funkció automatikusan működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés funkciót alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben.

Az elöl és hátul egyaránt alkalmazott intelligens frekvencia-csillapító rendszer (Smart Frequency Dampers, SFD) jóvoltából javulnak a futómű-reakciók, ami kényelmesebb rugózást eredményez.

Ami a megjelenést illeti, a megújuló IONIQ 5 új dizájn-kombinációkat kínál. Többek között megjelennek a kínálatban a fekete dekorelemekkel díszített, festetlen fekete lökhárítók; ezekhez projektoros LED világítás társul.

A megújuló IONIQ 5 2022 második felétől lesz elérhető Európában.

Kulcsszavak: elektromos autó, Hyundai, IONIQ 5
 
A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap Hyundai világpremier a 2013-as Detroit-i Autószalonon Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására Az Apple 2019-re felkészül az elektromos autók gyártására A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort és digitális visszapillantó tükröket kap Ford hibridek az elektromos járművek városi használatát vizsgáló programban Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta Már több mint 500 darab BMW i3-ast adtak el Magyarországon a modell bevezetése óta Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz? Mennyit spórolhatsz az üzemanyagon, ha elektromos autóval jársz?
 
Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő

Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő

2022. február 22.
Folytatódik az ALDI és az E.ON együttműködése, melynek keretében az E.ON telepíti az e-töltőket és nyújtja az e-mobilitási szolgáltatást az áruházláncnak. A stratégiai partnerség keretében már 89 áruház 136 töltőjénél vehető igénybe a töltési szolgáltatás.
Részletek

Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő

Az ALDI és az E.ON Hungária Csoport 2018 óta működik együtt a magyarországi e-autózás infrastruktúrájának fejlesztésén, 2020 novemberében adták át a 100. telepített e-töltőt. Jelenleg összesen 89 áruház parkolójában 136 töltőponttal várják az e-autósokat országszerte. Az újonnan nyíló áruházaknál a megállapodás szerint – az igényektől függően - egy vagy két töltő telepítésére kerül sor, amelyek egy töltő esetében 2*22 kW-os, két töltő esetében pedig egyenként 2*11 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkeznek.

„A környezettudatos közlekedés és az e-mobilitás népszerűsítése, az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítása a stratégiánk része és büszkék vagyunk rá, hogy ebben évek óta olyan partnerrel dolgozhatunk együtt, mint az ALDI.

Közösen lehetőséget teremtünk arra, hogy egyre többen, egyre könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben férjenek hozzá a nyilvános töltőkhöz. Töltőhálózatunkon ráadásul megújuló energiaforrásból származó, zöld áramot kínálunk, ezzel is segítve ügyfeleinket abban, hogy az elektromos autózás még fenntarthatóbb legyen számukra”

– mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató-helyettese.

„Örülünk, hogy egy olyan stratégiai partner áll mellettünk fenntarthatósági törekvéseinkben, mint az E.ON. A környezettudatos filozófia áthatja cégünk működését, ezt igazolja, hogy mind a biatorbágyi logisztikai központunk, mind boltjaink teljes áramellátását zöld árammal biztosítjuk, sőt, klímavédelmi projektek támogatásával ellensúlyozzuk károsanyag-kibocsátásunkat, így karbonsemlegesen működünk” – fűzte hozzá Bernhard Haider, az ALDI Magyarország ügyvezető igazgatója.

Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő

Az ALDI parkolóiban az e-töltőpontok az ingyenesen letölthető drivE.ON applikációval vehetők igénybe. A pontos díjszabásról az érdeklődők itt találhatnak információt.

Az E.ON Hungária Csoport nemrégiben az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) közlekedésfejlesztési pályázatán is indult, konzorciumban a MOL-lal. Ennek keretében az E.ON a tervek szerint országszerte 20 helyszínen, összesen 40 darab 300 kW-os töltőt telepít majd.

Az E.ON az e-mobilitás hazai megjelenése óta a szükséges infrastruktúra kialakításán és az elektromobilitás népszerűsítésén dolgozik, az ország kényelmes átjárhatóságát célul tűzve Nyíregyházától Zalaegerszegig. Mindemellett fenntartható megoldásaival, szolgáltatásaival és energiahálózatának fejlesztésével élen jár abban, hogy zöldebbé tegye az otthonok, cégek és városok mindennapjait. Az energiavállalat célja, hogy 2030-ig felére csökkentse károsanyag-kibocsátását, 2050-re pedig karbonsemlegessé tegye működését.
Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont A vadonatúj Hyundai IONIQ modellcsalád felvillanyozza a Genfi Autószalont IONITY: nagy teljesítményű töltőpontok egész Európát lefedő hálózata az elektromos mobilitás határainak kiterjesztésére IONITY: nagy teljesítményű töltőpontok egész Európát lefedő hálózata az elektromos mobilitás határainak kiterjesztésére Késik az első európai Tesla-gyár beindítása Késik az első európai Tesla-gyár beindítása Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő A nagy pillanat: A Formula E autójának első tesztje Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő Bezöldült a Budapest Taxi
 
Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait

Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait

2022. február 22.
A Daimler Truck a Siemens szoftverével fejleszti a járművek következő nemzedékét. A Siemens Simcenter élvonalbeli áramlástani numerikus szimulációs (CFD) megoldás, amellyel a Daimler Truck számítógépes fejlesztési (CAE) folyamatát teljes egészében digitális ikrekre épülő, multifizikai környezetté alakítja.
Részletek

Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait

Tervei szerint a Daimler Truck a Simcenter áramlásmodellező képességeivel a járművek aerodinamikai teljesítményét fogja javítani, továbbá olyan innovatív e-mobilitási meghajtó- és energiafelügyeleti rendszereket tökéletesít majd, mint az akkumulátorhűtés és a hidrogénalapú technológia. A szoftver emellett a hagyományos belsőégésű motorok és kipufogórendszerek tervezésében is segíteni fogja a széndioxid-kibocsátás csökkentését. A szoftver bevezetésén túl a két cég a szimulációkra szakosodott fiatal mérnökök képzése terén is együttműködik. 

A Daimler Truck AG a világ legnagyobb tehergépkocsi- és autóbusz-gyártó vállalata, amely Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában is piacvezető, világszerte több mint harminc fő telephellyel rendelkezik. A százezernél több alkalmazottat foglalkoztató gyártó többek között olyan márkáiról ismert, mint a Freightliner, a Mercedes-Benz, vagy a Setra.

Xcelerator portfóliójával a Siemens vállalatmérettől függetlenül olyan digitális ikrek létrehozásában segíti a szervezeteket, amelyek új felismerésekkel, lehetőségekkel és magas szintű automatizációval viszik előre az innovációt. A Lockheed Martin repülőgép-üzletága például ezzel a szoftvercsomaggal és a hozzá tartozó szolgáltatásokkal támogatja a tervezés digitális átalakítását. Az Airbus pedig az ugyancsak az Xcelerator portfólióba tartozó Capital elektromos és elektronikai (E/E) rendszertervező szoftverrel gyorsítja a kereskedelmi légi járművek fejlesztését.

Kulcsszavak: Daimler Truck, fejlesztés, járműipar, Siemens
 
Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája Európába is megérkezik a Lexus visszapillantó kamerája Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Nagykereskedők és műhelyek számára készült hálózatba kapcsolt megoldásokkal bővíti portfólióját a Bosch Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone Négyévszakos abroncsot dobott piacra a Bridgestone Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás Negyedszázados mélyponton a brit autógyártás
 
A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

2022. február 21.
A nagy teljesítményű számítógép a vezetőhelyen biztosítja a funkciók elérését. Az ultraszéles sávú rádiótechnológiával ellátott adó-vevők alapvető részét képezik a jármű okostelefonon keresztül történő, kulcs nélküli kinyitásának.
Részletek

A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

A Continental technológiai vállalat alapvető elemek szállításával járul hozzá az új BMW iX által nyújtott intuitív és magával ragadó felhasználói élményhez. A járművek digitalizálását megcélzó irányvonalhoz igazodva ebben az elektromos autóban megtalálható a Continental nagy teljesítményű számítógépe, a Cockpit High Performance Computer. A számítógép feladata az egyre komplexebb szoftverek, valamint a vezetőhelyen elérhető, gyors ütemben növekvő funkciók kezelése lesz. A számítógép ezen kívül biztosítja szem elé vetített és nagyméretű kijelzőinek funkcióihoz is a szükséges számítási teljesítményt.

A digitális műszerklaszterbe integrált vezetői kamerával együtt a Continental egy újfajta felhasználói élményt nyújtva kínál alapvető építőelemeket a vezető és a jármű közötti zökkenőmentes interakcióhoz. Emellett a Continental az elektromos modellt ultraszéles sávú adó-vevőkkel is felszereli, hogy az digitális kapcsolatot teremthessen okostelefonokkal. A vállalat további megoldásai, mint például az induktív töltést lehetővé tévő rövid távú kommunikációs okostelefon terminál, a BMW Sky Lounge elnevezésű intelligens panorámatető elektronikája, valamint a puha és alacsony károsanyag-kibocsátású felületi anyagok, a kényelem, az ergonómia és a felhasználóbarát jelleg mellett az izgalmas dizájnról is gondoskodnak.

„A felhasználói élmény egyre fontosabb döntési szemponttá válik a járművásárlók körében. A BMW iX-ben a vezető és a jármű közötti intuitív, biztonságos, de mindenekelőtt vonzó interakciót lehetővé tevő építőelemeinkkel, valamint a szoftverfejlesztési és rendszerintegrációs szakértelmünkkel hozzájárulunk a fenntartható mobilitás előmozdításához” – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója.


A nagy teljesítményű számítógép alapot teremt a jövő autóinak infotainment világához

A BMW iX elektronikai architektúrája áthidalja a manapság előforduló elosztott, valamint a jövőben alkalmazott centralizált járműarchitektúra közötti szakadékot. Ahelyett, hogy több elektronikus vezérlőegységre támaszkodna, a BMW új elektromos járműve néhány központi számítógépben koncentrálja a különféle funkciók számítási teljesítményét. A Continental nagy teljesítményű vezetőhelyi tartományvezérlője különféle szoftverfunkciókért felel, és központilag, egyetlen elektronikus vezérlőegységen keresztül kezeli a jármű belsejében található valamennyi bemeneti és kimeneti eszközt.

A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

Mindezzel új lehetőségeket kínál az egyedi és egységes felhasználói élményhez a jármű teljes egészére vonatkozóan. Ezen felül egyesülnek az infotainment és a műszerek funkciói is, amelyek így mostantól szabadon konfigurálhatóvá válnak, ez pedig lehetőséget teremt a maximális személyre szabásra a vezető és az utasok számára, valamint a járműtervezés tekintetében is nagyobb szabadságra lehet számítani. A központi nagy teljesítményű számítógép a harmadik féltől származó alkalmazások és felhőszolgáltatások előtt is megnyitja a kaput, és támogatja a hardverfüggetlen szoftverintegrációt.

Az online szoftverfrissítések megoldásával kombinálva a vezetőhely így folyamatosan frissíthető és bővíthető marad.

A vezetőhely és az ember és gép közötti interfész így egyre inkább átalakul, amely a sofőr helyéből egy, a sofőr igényeihez alkalmazkodó multimodális társsá válik. Ez a megközelítés a legjobban a szélvédő kijelzőrendszerén és a beszállító az ívelt kijelzőn elhelyezkedő vezetői kameráján figyelhető meg. A szem elé vetített kijelzőn a lényeges információk mint például a sebesség, a fontos figyelmeztető üzenetek, és navigációs nyilak, az autóvezető közvetlen látómezejében jelennek meg, melynek köszönhetően a figyelem továbbra is az útra és a forgalomra irányul.

A BMW iX kijelzőjébe zökkenőmentesen integrált műszerklaszterben található vezetői kamera elemzi a sofőr fejének helyzetét és irányát, a szemnyílását és látószögét figyelő kameraképeket, ezáltal gondoskodik arról, hogy a vezető jelzést kapjon abban az esetben, ha figyelme elterelődik a forgalomról, vagy fáradtság miatt lankad az ébersége. Ennek megfelelően a két megoldás az intuitív felhasználói élményt és a közúti biztonságot egyaránt elősegíti. A Continental egyéb aktív és passzív elektronikus biztonsági alkatrészei, mint például a fékek, a futómű és a légzsák vezérlőegységei, valamint az érzékelők szintén hozzájárulnak a vezetési biztonsághoz a holisztikusan pozitív felhasználói élmény  biztosítása érdekében.

A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be

A digitális ökoszisztéma és az egyedi térérzet további megoldásai

A Continental szállítja a BMW iX elektromos jármű adó-vevő moduljait is, amivel hozzájárul a hagyományos autókulcsok digitalizálásához. Az okostelefonon keresztül történő kulcs nélküli hozzáférés elengedhetetlen építőelemeként a mobilitásszolgáltató moduljai képesek lemérni az okostelefon és a jármű közti távolságot. Így lehetőség nyílik a digitális kulcs pontos helyének meghatározására a passzív hozzáférés és a motor indítása érdekében, anélkül, hogy a vezetőnek a kezébe kellene vennie az okostelefont. Az ultraszéles sávú (UWB) technológiának köszönhetően a maximális kényelem mellett a megoldás első ízben nyújt jelentősen megnövelt védelmet a közbeékelődéses támadások ellen. Így például a járműtolvajok már nem fogják tudni befogni és kiterjeszteni a kulcs jeleit, hogy hozzáférést szerezhessenek. Emellett a járműtulajdonos egyidejűleg akár öt digitális kulcsot is generálhat a járműgyártó My BMW alkalmazásán keresztül, és kényelmesen megoszthatja azokat családjával és barátaival.

A passzív járműhozzáférés globális szabványát az ágazatközi Car Connectivity Consortium (CCC) fejleszti. Az autóipari vállalatok, az okostelefon-gyártók, valamint a technológiai cégek itt közösen dolgoznak azért, hogy előmozdítsák az okostelefonok és a járművek közötti hálózatépítést. A CCC célja továbbá, hogy újabb alkalmazásokat határozzon meg az UWB technológián alapuló járműazonosításhoz. A CCC-ben a Continental más neves cégekkel, például a BMW-vel és az Apple-lel együtt tűzte ki célul maga elé a járművekhez való hozzáférés UWB rádiószabványának alapvető kifejlesztését.

A BMW iX-ben lehetőség van arra is, hogy a mobileszközt a Continental integrált rövid hatótávú kommunikációs (NFC) interfésszel rendelkező okostelefon-termináljára lehessen helyezni, és így induktív módon tölteni, mely során automatikus kapcsolat jön létre a telefon és az infotainment rendszer között. Ezenkívül a jármű az NFC-n keresztül is kinyitható, ha az okostelefon akkumulátora lemerülne.

Az úgynevezett Sky Lounge vezérlőrendszerével a Continental a panorámatetőt is intelligenssé teszi. A nagyméretű üvegfelület a fényviszonyoktól függően elektronikusan sötétíthető. A tető így egyedi térérzetet nyújt, mintha csak a természetben lennének az utasok.

A kellemes beltéri hőmérséklethez a Continental különféle felületi anyagai is hozzájárulnak, mint például a műszerfal, a kapaszkodók és az ülések borítása. A dekoranyagnak használt Acella Lux magas komfortérzetet biztosító és alacsony károsanyag-kibocsátású tulajdonságokkal rendelkezik.

A Continental a BMW iX-hez különböző nyári és téli abroncsmodelleket is kínál a helyi gumikereskedőknél, amelyek teljesítményét rövid fékút és kiváló kezelhetőség jellemzi száraz és vizes utakon egyaránt.

Kulcsszavak: autógyár, bmw, BMW iX, continental
 
A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be A profilmélységet is érzékeli a Continental intelligens abroncsnyomás-ellenőrző rendszere A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be Tíz százalékkal nőtt a személyautók gyártása Csehországban Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA Az Opelnek köszönhetően növelte eladásait tavaly a PSA A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be Az FASC összeszerelte az első DAF LF elosztó tehergépkocsit Tajvanban
 

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 151 - 160