Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 161 - 170 |
![]() |
A Boeing elbúcsúzott a legendás 747-estől, legyártották az utolsó Jumbo Jetet |
|
2023. február 01.
Kigördült a gyárból kedden a Boeing utolsó 747-ese, ismert nevén Jumbo Jet, a cég 54 év után állította le a repülőgépmodell gyártását.
|
![]() |
![]() A megrendelőnek kedden átadott szállítórepülő sorrendben az 1574. volt, amely a Boeing Washington állambeli gyárában elkészült. A Jumbo Jet a repüléstörténet része lett, megjelenésével olyan távoli városok közvetlen összeköttetése valósult meg légi úton, ami korábban nem volt lehetséges. Különlegességei közé tartozik, hogy kétszintes, és csaknem 500 utas elszállítására képes. Használják áruszállításra, valamint az elnöki repülő, az Air Force One szintén Jumbo Jet, és ezt a modellt használták a NASA űrsiklójának szállítására is. Formája miatt nevezik bálnának is. Méretei lenyűgözőek: törzsének hossza 68,5 méter, teljes magassága pedig egy hatemeletes épülettel egyezik meg. A Boeing a 747-es gyártásáról azt követően döntött az 1960-as évek második felében, hogy elveszített egy komoly katonai megrendelést a C-5A óriás szállítógépre. ![]() Az első Jumbo Jet elkészülése 16 hónapon át tartott, és összesen 50 ezer ember munkája volt benne. A gép először 1969-ben emelkedett levegőbe, és 1970-ben állt forgalomba, az azóta megszűnt PanAm légitársaságnál. A Boeing azt követően döntött a 747-es gyártásának leállításáról, hogy az elmúlt másfél évtizedben elterjedtek a hasonlóan széles géptörzsű, két hajtóművel felszerelt nagy hatótávolságú repülők, amelyek jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a négy hajtőműves Jumbo Jetek.
Kulcsszavak: boeing, Boeing 747, Jumbo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az önvezető autókról szóló iratokat kért be a Teslától az amerikai igazságügyi minisztérium |
|
2023. február 01.
Az amerikai igazságügyi minisztérium az önvezető autókról szóló dokumentációért fordult kedden a Tesla járműgyártóhoz - derül ki az amerikai tőzsdefelügyelethez benyújtott iratokból.
|
![]() |
![]() Az austini székhelyű cég ellen már több hatósági vizsgálat zajlik a vezetéssegítő rendszerek balesetveszélyességének gyanúja miatt. A vállalat a bejelentésre azzal reagált, hogy eddig egyetlen kormányzati intézmény, egyetlen vizsgálata sem állapított meg bűncselekményt, illetve szabálysértést. A cég közleménye arra is kitért, hogy amennyiben a kormányzati intézmények folytatják az eljárásokat, azoknak a cég gazdálkodására nézve lehetnek káros következményei. A Tesla két vezetéssegítő rendszere, a Full Self-Driving (FSD) és az Autopilot áll a vizsgálatok homlokterében. A Nemzeti Autópálya-biztonsági Hivatal 2016-ban indított eljárást, miután egy autós Floridában halálos balesetet szenvedett a robotpilóta használata közben. Időközben több, az automata sofőr használatakor bekövetkezett baleset is a vizsgálat tárgyává vált. Az elektromos autózás elterjesztése mellett elkötelezett amerikai kormányzat ugyanakkor partnerként is tekint a gyártóra. Múlt pénteken a Tesla elnök-vezérigazgatója és alapítója, Elon Musk több magasrangú elnöki tanácsadóval találkozott Washingtonban, akikkel a közlekedés elektromos átalakításáról tárgyalt. A Fehér Ház szóvivője ugyanakkor közölte, hogy az elnök nem találkozott az üzletemberrel. A republikánusokat támogató Elon Musk és a demokrata Joe Biden között számos ponton feszültség van. Miközben az elnök a szakszervezetek elkötelezett támogatója, addig a Tesla nem engedi be üzemeibe az érdekképviseleteket. Biden és Musk politikai véleménykülönbségei azután váltak igazán láthatóvá, hogy az üzletember tavaly megvásárolta a Twitter közösségi médiavállalatot. A Tesla a múlt héten erősítette meg, hogy 3,6 milliárd dolláros (mintegy 1300 milliárd forintos) beruházásból Nevada államban építi fel új üzemét. Az elektromos autókat és napelemeket gyártó cég a múlt héten azt is közölte, hogy profitja 2022 utolsó negyedében 59 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét, bevétele pedig a várakozásokat meghaladva elérte a 3,69 milliárd dollárt.
Kulcsszavak: önvezető autó, önvezető jármű, Tesla
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az ABB E-mobility leszállította az egymilliomodik EV-töltőt |
|
2023. január 31.
Az ABB E-mobility világszerte több mint egymillió elektromosjármű-töltőt értékesített váltó- és egyenáramú töltőportfóliójából. A folyamatos növekedést a gyártási kapacitás megduplázása segíti elő, miután az olaszországi Valdarnóban új, DC villámtöltőket gyártó létesítményt helyeztek üzembe.
|
![]() |
![]() Az ABB E-mobility bejelentette, hogy leszállította az egymilliomodik elektromosjármű-töltőjét, ami a legújabb mérföldköve a vállalat azon távlati céljának, hogy az intelligens és megbízható töltési megoldások folyamatos fejlesztésével lehetővé tegye a kibocsátásmentes jövőt. Az elmúlt két évben, a több mint 85 piacon jelen lévő ABB E-mobility megduplázta termelési kapacitását a 2022-ben az olaszországi Valdarnóban 30 millió dollárból megvalósított, 16 000 m² alapterületű, új gyártóüzemének beindításával. Az élvonalbeli gyártóüzem új mércét állított fel az ágazatban, mivel hét gyártósorának köszönhetően 20 percenként egy egyenáramú villámtöltőt gyárt, ami lehetővé teszi a vállalat számára, hogy folytassa az elmúlt években bizonyított rendkívüli növekedést. Az ABB E-mobility a valdarnói létesítményén kívül is folytatta globális terjeszkedését. E hónap elején a vállalat bejelentette, hogy megkezdi a gyártást az Egyesült Államokban található új gyártóüzemében, ahol a tervek szerint évente 10 000 töltőt gyártanak majd nyilvános töltőállomások, iskolabuszok és járműflották számára. 2022-ben jelentősen növelte tulajdonrészét az ABB E-mobility a legnagyobb kínai töltésszolgáltató, a Chargedotban is. ![]() Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója a bejelentés kapcsán elmondta: „Az ABB E-mobility már régóta törekszik a kibocsátásmentes mobilitás jövőjének megteremtéséhez szükséges innovációk kifejlesztésére az EU első 50 kW-os töltőjének 2010-es gyártásától kezdve a Terra 360 bevezetéséig, amely kevesebb mint három perc alatt 100 km-es hatótávolságra elegendő energiamennyiséget képes biztosítani.” Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, elektromos töltőállomás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A PEUGEOT jó úton halad afelé, hogy megvalósítsa ambiciózus villamosítási célkitűzéseit |
|
2023. január 31.
A PEUGEOT meghirdette villamosítási stratégiájának új fejezetét: az E-LION PROJEKT széles körű kutatásokkal megalapozott választ ad a változó világ igényeire.
|
![]() |
![]() Az E-LION PROJEKT útmutatást nyújt ahhoz, hogy az új generációs PEUGEOT járművek hogyan tudják teljesíteni ezeket az elvárásokat. Az E-LION PROJEKT többről szól, mint a villamosításról: egy 360 fokos megközelítésen alapuló, holisztikus projekt, amelynek középpontjában öt fő célkitűzés áll: 1. Ökoszisztéma: termékeink és szolgáltatásaink ökoszisztémája, amelyek az STLA technológiai megoldásokra épülnek; 2. Élmény: a termékeink és szolgáltatásaink minden aspektusát, a töltéstől az online kapcsolódásig végig kísérő ügyfélélmény; 3. Elektromos: mindennek az alapját 100% akkumulátoros elektromos technológiák alkotják, összhangban a PEUGEOT azon célkitűzésével, hogy 2025-re palettájának összes tagja elérhető legyen akkumulátoros elektromos hajtáslánccal 4. Hatásfok és takarékosság: a PEUGEOT kompromisszumot nem ismerően törekszik a lehető legnagyobb teljesítmény elérésére, a lehető legcsekélyebb energia-felhasználás mellett (12,5 kWh/100km az e-208 esetében), 5. Környezetvédelem: minden igyekezetünk közelebb visz bennünket a fenntarthatóság felé, valamint végső célunk megvalósításához: hogy 2038-ra elérjük a nettó zéró szénkibocsátást. ![]() LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „Az E -LION PROJEKT azt a stratégiát határozza meg, amelyet a Peugeot elektromos járművek gyártójaként követni kíván, illetve, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a társadalom igényeinek és értékeinek fejlődésével lépést tartva olyan mobilitási megoldásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek összhangban állnak márkánk értékeivel.” A PEUGEOT két év alatt öt új elektromos gépkocsit vezet be: E-308, E-308 SW (az első európai gyártású elektromos kombi), E-408, E-3008 és E-5008. A tisztán elektromos 308 és 308 SW modelleket vadonatúj villanymotor hajtja: a 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű erőforrással szerelt járművek WLTP norma szerinti hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert. A kompromisszumokat nem ismerő fejlesztés a kategória legkedvezőbb energiafelhasználását – átlagosan 12,7 kWh – nyújtja. Bemutatkozik az új HIBRID technológia A PEUGEOT új hibrid technológiát vezet be járművein. A 48V-os MHEV (mild hibrid) technológia még az idei évben megjelenik a 208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408 modellcsaládokban. A PEUGEOT Hybrid 48V rendszer új generációs, 100 vagy 136 lóerős teljesítményű PureTech benzinmotorból, valamint egy ahhoz kapcsolódó, vadonatúj hatfokozatú, villamosított duplakuplungos sebességváltóból (E-DCS6) áll, amely egy 21 kW teljesítményű villanymotort is magában foglal. ![]() Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja • 2023 második felében érkezik az E-3008 • A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető. • Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül, • A típust nem sokkal később követi az E-5008. A TERMÉKDIZÁJN ÉS A TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓ kulcsfontosságú szerepet játszik az E-Lion Projektben és a PEUGEOT azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet A PEUGEOT új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához. ![]() • ÚJ TÁVLATOK - minden részletében vadonatúj formanyelv • ÚJ TÉRKIHASZNÁLÁS - férőhely és a funkcionalitás újragondolva • ÚJ VEZÉRLÉS - az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a Hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-COCKPIT vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban. A fedélzeti élményt az STLA technológiai megoldások teszik lehetővé. ● STLA-SMARTCOCKPIT - kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl ● STLA-AUTODRIVE - az autonóm közlekedés jövője A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az Amazonnal és a Foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri. JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA : „Ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos PEUGEOT modellek elsősorban és maradéktalanul PEUGEOT-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.” A PEUGEOT a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, GWP) A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart: • A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép; • Kis tömegű ülések; • Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák; • Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat; • Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során. ![]() GLOBÁLIS ÉLETCIKLUS: A jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető. A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel. Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa: 1. Életciklus: a Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik 2. Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera) 3. Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az INCEPTION tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen. 4. Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.) ![]() A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNYAUTÓ esetében látott fenntarthatósági lépések: 1. Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek...), 2. Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek), 3. Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése...), 4. Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás). JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a PEUGEOT ’vonzerejének hatalmát.’” ![]() Inspiráló - az autókon túl a PEUGEOT a Vonzerő hatalmával teszi még intenzívebbé a tulajdonosi élményt. Az elektromos mobilitással kapcsolatos összes élmény egybevág a PEUGEOT három alapértékével: • Vonzó formaterv - a nagymacskákat idéző kiállás és a "három karom" fényrajzolat a PEUGEOT dizájn meghatározó elemei • Az ösztönös vezetési élményt még inkább érzelmekben gazdaggá teszi a villamosítás, a hajtáslánc robbanékony reakciói, és az i-Cockpit vezetői környezet dinamizmusa • Minőségből, takarékosságból és technológiai tartalomból fakadó kiválóság a teljes elektromosjármű-kínálatban Egyszerűség - a vezetés előtt, közben és után átélhető ügyfélélményt figyelembe véve • Könnyen megvásárolható: a PEUGEOT az új 408 modellt a nagyobb nyugat-európai piacokon a PHEV First Edition kivitellel vezette be – ebben a csomagban megtalálható minden opció, beleértve a töltéshez szükséges megoldásokat, ráadásul az interneten keresztül, néhány kattintással megrendelhető. • Könnyen tölthető: a Free2Move eSolutions megoldások fali töltőbox telepítésével és kapcsolódó szolgáltatások teljes körével gondoskodnak az otthoni töltésről; míg a városban vagy országúton Európa legjobban kiépített (több mint 350 ezer állomásból álló) töltőhálózatához biztosít hozzáférést az e-Solutions kártya. Az egyérintéses RFID kártya számos energiaszolgáltatóhoz biztosít hozzáférést, a kártya az előre feltöltött keret jóvoltából azonnal használható • Könnyen tervezhető: a PEUGEOT utazástervező alkalmazás segít úgy megtervezni az utazást, hogy út közben a legjobb helyeken tölthessük autónkat. A jövőben olyan megoldásokat kínálunk, amelyek a töltőpont közelében található éttermekben és áruházakban, illetve szolgáltatások igénybe vétele során felhasználható ajánlatokat is tartalmaznak. Így az ügyfelek optimálisan tölthetik el a töltésre fordított időt. Cél a megfizethetőség - az emelkedő megélhetési költségek és az infláció fényében a PEUGEOT arra törekszik, hogy a lehető leginkább megfizethető formában kínálja ügyfeleinek az elektromos PEUGEOT járművek élményét. Kétféle ajánlat létezik, akárcsak a mobiltelefonoknál: • PEUGEOT használat alapú: bizonyos futásteljesítményt magában foglaló, használat alapú konstrukció havi gyakoriságú fizetéssel. Franciaországban például az E-208 havi díja 150 eurótól indul, ami 500 kilométernyi használatot is magában foglal. A további kilométereket igény szerint, már 7 cent / km ártól vásárolhatják meg az ügyfelek. A PEUGEOT a jövőben modellkínálatának több tagjára, illetve más piacaira is ki kívánja terjeszteni ezt az ajánlatot. • PEUGEOT Your Way: az egyszeri havi díj magában foglalja a lízing költséget, a karbantartás és szervizelés összes költségét, sőt, a töltési költségeket is. Minden üzemben tartási kiadás egyetlen díjban. A mobiltelefonokkal ellentétben azonban itt az ügyfeleket nem köti hosszú hűségidő. Amennyiben életkörülményeik megváltoznak, nagyobb autóra válthatnak, vagy egyszerűen visszaadhatják az autót. PHIL YORK, A PEUGEOT MARKETING ÉS KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓJA: „Az elektromos járművek birtoklásával kapcsolatos szempontok átalakulóban vannak: a villanyautók általános jellemzői helyett egyre inkább a személyes logisztikai igények mentén határoznak az ügyfelek. Nagy izgalommal tölt el, hogy inspiráló, egyszerű és megfizethető megoldásokkal tudtuk kielégíteni ügyfeleink elvárásait, méghozzá mindezt a PEUGEOT modellektől megszokott vonzerővel társítva.” A PEUGEOT a legjobb úton halad afelé, hogy 2038-ra megvalósítsa a nettó karbonsemlegességre vonatkozó célkitűzéseit. Ami a globális felmelegedési potenciál mérséklését illeti, VILÁGSZERTE -60%-KAL, EURÓPÁBAN pedig -70%-KAL számolhatunk 2030-ra. A karbonsemlegességre vonatkozó terv túlmutat a 100 százalékos villamosításon, és olyan szempontokat is figyelembe vesz, mint: • a termékek tervezése és gyártása során felhasznált anyagok • a felhasznált energiamennyiség • a termékek beillesztése egy körkörös gazdasági sémába A társadalom körkörös gazdasága a hagyományos „vedd el, gyártsd le, dob el” szemlélettel szakítva az anyagok és az áruk körforgásával számol. A Stellantis számára a körkörös gazdaság ott kezdődik, hogy hogyan tervezhetjük járműveinket tartósabbra; hogy hogyan használhatunk fel bennük minél több újrahasznosított anyagot; és végül, hogy hogyan tudjuk megjavítani, újragyártani, újrafelhasználni és újrahasznosítani az alkatrészeket. Ezen túlmenően a járművek és alkatrészek megújítása, illetve az utólagos beépítési programok – amelyekkel a meglévő járműveket akkumulátoros elektromos üzemre állíthatjuk át – mind a gépkocsik élettartamának meghosszabbítását célozzák. A Stellantis hálózatán belül máris feltűntek az alkatrész-katalógusokban az „újragyártott” komponensek; ez az ajánlat megfizethető módon biztosíthat fenntartható alternatívát az ügyfelek számára. A vállalati és privát ügyfelek egyaránt találkozhatnak az „újrafelhasználás” fogalmával a Stellantis e-kereskedelmi platformján, a B-Parts platformon (amely jelenleg 155 országban érhető el, és 5,2 millió alkatrészt foglal magában.) Hamarosan ugyanígy találkozhatunk a gyártóüzemek esetében a SUSTAINera címkével. Ez már ma is látható egyes alkatrészek dobozán, és hamarosan a gépkocsikban is megjelenik. Ha az ügyfél ezzel a megjelöléssel találkozik, biztos lehet abban, hogy a kérdéses alkatrész előállításához akár 80%-kal kevesebb nyersanyagot és akár 50%-kal kevesebb energiát használtak fel, mint egy hasonló, de újrahasznosított anyagokat nem tartalmazó komponens esetében. LINDA JACKSON, A PEUGEOT VEZÉRIGAZGATÓJA: „A nettó karbonsemlegesség nem jelzős szerkezet, hanem egyfajta gondolkodásmód: egy olyan szemlélet, amelyet MINDANNYIUNKNAK el kell sajátítanunk, vállalatként és egyéni szinten egyaránt. Ugyanígy az E-LION Projekt sem csupán stratégia vagy PowerPoint prezentáció: olyan projekt, amelynek megvalósítását személyes feladatunknak érezzük, mert sikere saját maguk és az elkövetkező generációk szempontjából egyaránt létfontosságú.” Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Peugeot
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A DS Automobiles 4 nagy teljesítményű modellt állít ki Párizsban, a 2023-as Rétromobile kiállításon |
|
2023. január 31.
A L’Aventure DS standon a DS E-TENSE PERFORMANCE és a DS 9
E-TENSE 4x4 360 társaságában egy SM PROTOTYPE (1973) és egy DS 21 INJECTION
ÉLECTRONIQUE (1970) is megtekinthető lesz. A márka örökségének részét képező modellek (DS és SM) klubjai
szintén jelen lesznek ezen, a rajongók számára kihagyhatatlan találkozón.
|
![]() |
![]() A DS Automobiles a teljesítmény jegyében jelenik meg a 2023-as Rétromobile kiállításon. 4 modell kap helyet a standon, két „technológiai laboratórium” és két szériamodell, amelyek mind a teljesítményt testesítik meg. SM PROTOTYPE (1973) Ennek a prototípusnak a kifejlesztése során azt vizsgálták, hogyan vihető át a nagy teljesítmény az első kerekekre, és hogyan érhető el nagyfokú kanyarstabilitás magas sebesség mellett. Vezérlőszervek és mérőműszerek segítségével az SM PROTOTYPE képes a karosszéria stabilizálására, valamint olyan paraméterek megváltoztatására mint a tömegközéppont, a felfüggesztés rugalmassága, vagy a karosszéria dőlése. Ez a 340 LE-s tanulmányautó az SM-re épített versenyautók kifejlesztéséhez nyújtott alapot. · 2 ajtós, 2 személyes coupé, rövidített hátsó rész · 3,0 literes Maserati motor, 4 vezérműtengellyel, 3 db ikerkarburátorral, hengerenként 4 szeleppel. Teljesítmény: 340 lóerő · Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul · Hossz : 4,35 m - Szélesség : 1,71 m - Magasság : 1,10 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 169 kg · Végsebesség : 285 km/h ![]() DS E-TENSE PERFORMANCE (2022) A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű laboratórium, amelyet a DS PERFORMANCE azt követően tervezett, hogy két alkalommal is elnyerte mind a csapat-, mind az egyéni bajnoki címeket a Formula E-ben. Első tesztperiódusa során a DS E-TENSE PERFORMANCE több, mint 3000 km-t tett meg és igazoltan 2 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/h-s sebességre. Hajtáslánca két villanymotorból áll, melyek kumulált teljesítménye 600 kW (250 kW elöl és 350 hátul), azaz 815 LE a gyorsítás és a rekuperáció során is. Nyomatéka 8000 Nm. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E fejlesztéséből érkező két villanymotor kivételes teljesítményre képes. · 2 ajtós, 2 személyes coupé. · Villanymotorok 340 LE (elöl) és 475 LE (hátul) teljesítménnyel. · Kumulált teljesítmény : 815 lóerő. · Hossz : 4,70 m - Szélesség : 1,95 m - Magasság : 1,28 m - Tömeg : 1 250 kg. · Végsebesség : 250 km/h. ![]() DS 21 PALLAS INJECTION ÉLECTRONIQUE (1970) Az elmúlt évszázad autógyártásának egyik referenciájaként a DS már az 1955-ös párizsi bemutatója során mítoszt teremtett. Forradalmi koncepciójával olyan technológiai megoldásokat hozott, mint a hidropneumatikus felfüggesztés, a szervókormány, a hidraulikus rásegítésű sebességváltó, a szervófék első féktárcsákkal, valamint a keréktárcsa középtengelyében elhelyezett kormányzási csuklópontok. Az előszőr 75 LE-s motorral bemutatkozó DS az idők során egyre erősebb lett. 1969-ben az első elektronikus befecskendezéssel szerelt francia autóként már 139 LE teljesítményt nyújtott. 2175 cm3-es motorja 185 km/h végsebességhez segítette. · 4 ajtós, 5 személyes limuzin · 2,2 literes, elektronikus befecskendezővel szerelt motor. Teljesítmény: 139 LE · Hidraulikus felfüggesztés elöl-hátul · Hoszz : 4,80 m - Szélesség : 1,79 m - Magasság : 1,47 m (álló helyzetben) - Tömeg : 1 170 kg · Végsebesség : 185 km/h ![]() DS 9 E-TENSE 4x4 360 (2022) A DS 9 exkluzív belső tere a DS Automobiles Párizsban dolgozó « Színek és Anyagok » csapatának és kárpitosmestereinek szakértelmét tükrözi. A DS PERFORMANCE műhelyében készülő DS 9 E-TENSE 4x4 360 változat a DS Automobiles technológiájának legjavát nyújtja. 200 LE-s PureTech benzinmotorjához 2 villanymotor kapcsolódik (elöl 81 kW, 110 LE / hátul 83 kW, 113 LE), valamit beállításai is egyediek. A DS 9 E-TENSE 4x4 360 menetteljesítménye elsőrangú (0-ról 100 km/h sebességre 5,6 s alatt gyorsul fel). · 4 ajtós, 5 személyes limuzin · Tölthető hibrid 1 598 cm3-es, 200 LE-s benzinmotorral és két villanymotorral (110 LE elöl és 113 LE hátul) · Rendszerteljesítmény : 360 LE · Kamera által vezérelt felfüggesztés : DS ACTIVE SCAN SUSPENSION · Hossz : 4,93 m - Szélesség : 1,93 m - Magasság : 1,46 m - Tömeg : 1 931 kg · Végsebesség : 250 km/h A DS Automobiles megszületése óta kiépített kapcsolatok keretében négy, a DS-szel és az SM-mel foglalkozó klub lesz jelen a DS Márka társaságában a Rétromobile kiállítás teljes időtartama alatt : Euro SM Club, DS-ID Club de France, ParIDS és Amicale des Clubs DS.
Kulcsszavak: DS Automobiles, kiállítás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egyszeri, bruttó 870 ezer forintos juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói |
|
2023. január 23.
Eredményrészesedési juttatást kapnak a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói április elején - közölte a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft.
|
![]() |
![]() Az egyszeri, bruttó 870 ezer forintos összeget április elején, a márciusi fizetéssel együtt kapják meg a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. aktív dolgozói, valamint a gyárban aktív szerződéssel rendelkező kölcsönzött munkavállalók. A tájékoztatás szerint a Mercedes-Benz a félvezetők hiánya és a logisztikai kihívások, valamint a koronavírus-járvány miatt szükséges regionális intézkedések és a geopolitikai bizonytalanságok dacára sikeres évet zárt. "Köszönetképpen az elért eredményekért és a nagyfokú rugalmasságért a Mercedes-Benz részesedést biztosít munkavállalóinak a vállalat sikeréből" - írták a közleményben. A nyereségrészesedés az egyik eleme annak a 2022. decemberi bérmegállapodásnak, amelyet a vállalat a Vasas Szakszervezeti Szövetség MBMH Vasas Alapszervezetével és a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezetével (MTSZSZ) folytatott sikeres tárgyalások után kötött. ![]() Az erre az évre vonatkozó bérmegállapodás egyebek mellett magában foglalja a többlépcsős, 17+7 százalékos béremelést, valamint az inflációkövető külön kifizetéseket is - emlékeztetnek a közleményben. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4500 embert foglalkoztat. A tervezett gyárbővítéssel, illetve a jövőbeli, új, tisztán elektromos hajtású modellek gyártásával összefüggésben 2023-ban Kecskemétre több száz új munkavállalót, köztük mérnököket, karbantartókat, logisztikusokat és HR-es szakembereket vesznek fel. Kulcsszavak: autógyár, kecskemét, mercedes-benz
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ki fog dolgozni az akkugyárakban? |
|
2023. január 23.
A 2020-as évtized kétségtelenül az elektromobilitás korszaka lesz, eddig legalábbis egyértelműen az: folyamatosan tűzik ki a nyugati országok azokat a dátumokat, amikortól kezdve már csak tisztán elektromos járműveket regisztrálhatnak a gyártók.
|
![]() |
![]() A legnagyobb OEM-ek már ráléptek az elektromos átállás útjára, és egyre nagyobb arányba dobnak piacra elektrifikált autókat a belső égésű motorral szerelt járművek helyett. Természetesen sok még a nyitott kérdés (hogy egyet említsünk: mennyi tér jut a hidrogénnek és a szintetikus üzemanyagoknak a mobilitásban?), az viszont biztos, hogy az átalakulás megkezdődött. Az új helyzetben új erőforrásokra van szükség: a töltési infrastruktúra mellett legalább akkora kihívást jelent a kellő mennyiségű akkumulátor előállítása. A megnövekedett igényekhez rengeteg nyersanyagra is szükség van, de ha azt elő is teremtik, az akkumulátorokat még le is kell gyártani, össze is kell szerelni. Ez munkaerőt igényel, nem is keveset, ráadásul a magasan képzett szakemberektől kezdve a gyártósori munkásokig egyaránt kell az ember. Magyarország fontos szerepet tölt be az akkumulátorgyártásban: ha csak az eddig hivatalosan bejelentett beruházásokkal és a már meglévő gyárakkal számolunk, akkor 2031-re (a tervek szerint addigra éri el teljes kapacitását az összes említett üzem) 200 gigawattóra gyártási kapacitással fog rendelkezni hazánk – és ebben nincs benne a Samsung SDI lehetséges harmadik gödi gyára, valamint az sem kizárt, hogy a Volkswagen is épít akkugyárat hazánkban. Jelen állás szerint ennél nagyobb kapacitással csak a németek rendelkeznek majd, a harmadik helyen pedig a lengyelek állhatnak – két olyan ország, ami jóval nagyobb területtel és népességgel rendelkezik, mint hazánk. ![]() Munkahely bőven lesz az autóiparban A tervek szerint a CATL kilencezer munkahelyet teremt Debrecenben, az SK On 2500 dolgozót keres iváncsai gyárához, míg a BMW csak az akkumulátorösszeszerelő-üzemében 500 embert foglalkoztatna Debrecenben. Ez 12 ezer új munkahely az olyan kisebb beruházások nélkül, amik az akkumulátorgyártáshoz kötődnek – ilyenek például a katódgyárak vagy a fóliagyárak. Itt érdemes kitérni arra, hogy a magyarnál jelentősen jobb munkaerőpiaci pozíciókkal rendelkező Egyesült Államokban is komoly kihívást jelent az elég munkás felkutatása a Biden-adminisztráció klímavédelmi terveihez. A tengerentúlon is az akkugyárak dolgozóinak megtalálása okozza az egyik legnagyobb fejtörést korábbi cikkünk szerint, olyannyira, hogy a rabok átképzése is felmerült már, sőt, Kaliforniában már működik is ez az elgondolás. Kérdés, hogy Magyarország hogyan tud megküzdeni ezzel a kihívással egy olyan korban, amikor a munkanélküliség rekordalacsony. Bár 2023-ban várhatóak leépítések, szerencsére nem tömeges mértékben, így jó kérdés, hogy a 2020-as évek második felében megvalósuló beruházásokhoz honnan lesz elég munkaerő. Ezzel kapcsolatban az autopro.hu megkereste Nógrádi Józsefet, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatóját, aki szerint kétséges, hogyan lesz képes kiszolgálni az igényeket a magyar piac. ![]() Nincs tartalék „Munkaerő-tartalékról egyáltalán nem beszélhetünk, sőt, az is erősen kétséges, hogy a meglévő igényeket képes-e kiszolgálni a jelenlegi hazai piac. Egyrészt az akkumulátorgyártás más szektorokkal is versenyez a munkaerőrért, és így hatványozottan kitett a munkaerőpiaci kihívásoknak” – kezdi a szakember, de az igazán komoly probléma csak ezután jön, hiszen a magyar akkugyártás terén főleg tervekről beszélhetünk még. „A magyar akkumulátorgyártás még közel sem ért el arra a szintre, amely létszámról valójában beszélünk. A beruházások nagy része az előttünk álló évtizedekben fogja elérni azt a szintet, aminek eredményeként akkumulátor-gyártó nagyhatalom leszünk, és ez akár 100 ezer főt is jelenthet csak ebben a szektorban. A felpörgő elektromosautó-gyártás ugyanis egyre több akkumulátorra tart majd igényt, ami a tervezett kapacitásokon felüli termelésbővítést jelent” – fogalmazott Nógrádi József, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az akkumulátorgyártás technológiája még fejlesztés alatt áll, folyamatosan dobnak piacra egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat (energiasűrűség terén folyamatos a fejlődés), ezért kutatás-fejlesztési központokra is szükség lesz, valamint az egyetemekkel folyamatos együttműködésre lesz igény. ![]() „A szektorra sorra épülnek rá a beszállítói hálózatok, amelyek szintén szakembert kívánnak majd, ráadásul jobb híján a gyáraktól igyekeznek levadászni a szakembereket, akiknek jó alternatíva lesz, hogy nem egy városnyi gyárban lesznek a száz mérnökből az egyik, hanem termelésvezetők egy kis, de stabil beszállítónál. Ráadásul még nem beszéltünk az akkumulátorok szervizeléséről, az országos töltőhálózati rendszer felállításáról, a használt akkumulátorok feldolgozásáról, újrahasznosításáról, hulladékkezeléséről. Ezek a területek szintén szakembert kívánnak. A szektor robbanásszerű növekedés előtt áll, de a piac nem áll készen ennek a kiszolgálására” – mondta Nógrádi József. Képzés, képzés, képzés Nógrádi József, a Trenkwalder Magyarország kereskedelmi igazgatója | Fotó: Trenkwalder Magyarország „Az ipar más területein sincs elegendő szakember, ezért az új területekre, szakmákra, fejlesztésekre végképp nincs se tartalék, se olyan mértékű utánpótlás, ami belátható időn belül megoldaná ezt a problémát. A megújuló energiák és az elektromobilitás kapcsán csupán a felszínt karcolgatjuk” – figyelmeztet Nógrádi József. A Trenkwalder kereskedelmi igazgatója a napelemek példáját említette, ugyanis sokan a szakemberhiány miatt nem telepítettek végül napelemeket, hiába képeztek át a napelemek telepítésével foglalkozó cégek szakmunkásokat erre a tevékenységre. Szerinte ehhez hasonló a helyzet az akkumulátorgyártásban is, azaz akiknek szakemberre van szüksége, annak magának kell képeznie őket. „A különböző, magas szintű, sok esetben speciális gyártási folyamatokhoz nincs szakember. Mivel ez a terület sokkal több veszélyes anyagot kezel a gyártás során és mások a technológiák is, mint a klasszikus autógyártás vagy alkatrészgyártás esetében, ezért az operátoroknak is legalább középfokú végzettséggel kell bírniuk. Mindez a munkaerőhiányos piacon komoly nehézség elé állítja a HR területet” – mondta Nógrádi József, külön hangsúlyozta, hogy rendkívül fontos lépés a folyamatos képzés és átképzés a szektor szereplői részére. 2025-ig nem kevesebb, mint 40 ezer fő átképzését irányozta elő az autóiparból az akkumulátor iparági stratégia. Ez a stratégia fekteti le egyébként a magyar ipar átállását az akkumulátorgyártásra, vagyis természetesen kormányzati szinten is komolyan foglalkoznak a kérdéssel. Egyedül nem fog menni Magyarország egyedül nem lesz akkumulátorgyártó-nagyhatalom. Ez természetesen nem egy erős vagy meglepő állítás, hiszen a hazánkban épülő akkugyárak mind külföldi nagyvállalatok beruházásainak részeként valósulnak meg. Azonban nem ez az egyetlen oka, amiért rá vagyunk utalva a külföldi munkaerőre. Nógrádi József válaszában hangsúlyozta, hogy jelenleg ötezer főt sem alkalmaz a bányászati szektor Magyarországon, emellett az akkumulátorokhoz használt nyersanyagok többségéből nem is rendelkezik komolyabb készlettel hazánk. A termálvizekből kinyert lítium ugyan részben megoldást jelent, de önmagában nem lesz elég. „Ásványkincsek hiányában a nemzetközi szereplőkre vagyunk utalva, így a logisztika talán még hangsúlyosabb, mint korábban bármikor. A bányászat újraindítása pedig ilyen szakemberhiányos helyzetben szinte lehetetlen” – emelte ki a szakember. A külföldi munkaerő alkalmazása is elkerülhetetlen, ráadásul ez két fronton is szükséges lesz Nógrádi József szerint: egyfelől az akkugyártásban a legnagyobb tapasztalattal az ázsiai cégek bírnak, ezért fontos a tudásközpontok létrehozása és azok integrálása a nemzetközi vérkeringésbe. „A nemzetközi együttműködések fejlesztése, egy nyitott, egyetemi szintű kapcsolati rendszer kiépítését igényli más tudásközpontokkal, iparági képviselőkkel” – mondta. A másik front maga az alkalmazott munkaerő, akit részben hoz is magával a beruházó, másrészt Nógrádi szerint felértékelődik a külföldi munkaerő alkalmazása. Komoly karrierlehetőség Nógrádi József elmondta, hogy az akkumulátorpiacot jelenleg közel 25 frissen (az elmúlt 3-4 évben) települt cég és további 10-15 olyan hazai vállalkozás alkotja, amelyeknek van olyan üzletága, ami szorosan kapcsolódik a szektorhoz, de nem ez a fő üzletáguk. Jelen helyzetben közel húszezer főt foglalkoztatnak így a szektorban, de ez a szám a gyárak elindulásával a következő években rohamosan nőni fog. „A jelenlegi tapasztalatok, amiket a mostani dolgozók megszereznek, pár éven belül aranyat fognak érni az egyre szakemberhiányosabb piacon. Azok, akik kitartanak a szektorban, komoly karrierutat fognak tudni bejárni” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a szektor komoly versenyben van más gyárakkal szemben is, ezért, ha szeretnék megtartani a munkavállalóikat, tartaniuk kell a bérversenyt, sőt sok esetben nekik kell diktálniuk azt, mivel a létszámigényeik nekik a legjelentősebbek. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, lítium-ion akkumulátor, munkaerő
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Mercedes-Benz egy globális ösztöndíjprogram támogatásával segíti a fiatalok fenntarthatósági törekvéseit Magyarországon is |
|
2023. január 23.
A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást.
|
![]() |
![]() A Mercedes-Benz egy olyan globális ösztöndíjprogramot finanszíroz, amely a világ több ezer fiataljának nyújt képzéseket és ösztöndíjat, hogy a környezeti fenntarthatóság és a szén-dioxid-mentesítés területén megvalósíthassák projektjeiket. Az ösztöndíj induló tőkéjének biztosítása érdekében a Mercedes-Benz rekordáron, 135 millió euróért árverezte el a világ legértékesebb autóját, egy 1955-ös SLR Uhlenhaut Coupét. Az ösztöndíjprogramról fellép. A beVisioneers koncepcióját a The DO School Fellowships német nonprofit szervezet dolgozta ki és valósítja meg. ![]() A beVisioneers – a 2023. januári, első ösztöndíjpályázati felhívást követően – 2023 júniusában indul és kezdetben három régióból várják a jelentkezőket: India, Dél-Afrika és néhány európai ország. Jelentkezni a www.bevisioneers.world weboldalon keresztül lehet. Az elkövetkező években a beVisioneers évente akár 1000 fiatalt is támogatni fog. A program ösztöndíjasai olyan 16-28 éves innovátorok lesznek, akik ígéretes fenntarthatósághoz kapcsolódó ötleteket tudnakprezentálni. A különböző háttérrel rendelkező támogatottak a The DO School által kerülnek kiválasztásra. A programba való bekerüléshez a pályázóknak olyan megvalósítható projektötletet kell bemutatniuk, amely mérhető pozitív hatást gyakorol a környezetre és ideális esetben a pályázó helyi közösségére. A The DO School szakértői egy átfogó, 12 hónapos intenzív képzési és készségfejlesztési programot biztosítanak az ösztöndíjasoknak, amelynek középpontjában a vezetői készségek, a vállalkozói szellem és a fenntarthatóság állnak. A 12 hónapos hibrid tanulási időszak alatt a programban résztvevőket egy személyes mentor is segíti, míg a The DO School által kiválasztott szakértők egyéni vagy csoportos találkozókon adják át tudásukat és szakmai tapasztalataikat. Az ösztöndíj magában foglalja a projektfinanszírozáshoz való hozzáférést és szükség esetén pénzügyi támogatást is nyújt.A mentorálás és a szakértői támogatás az első év után is folytatódik az ösztöndíjasok folyamatos projekt- és vezetői fejlődésének részeként. A beVisioneers hosszú távú célja a világ minden tájáról származó ösztöndíjasok, mentorok és szakértők befogadó és hatékony globális közösségének kiépítése, akik egyenrangú félként és partnerként dolgoznak együtt a pozitív környezeti változások eléréséért. A Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalásának stratégiája Tudatos vállalati szereplőként a Mercedes-Benz világszerte kézzelfoghatóan szeretne hozzájárulni a társadalmi ügyek támogatásához. 2022-ben a vállalat tovább fejlesztette közösségi szerepvállalásnak stratégiáját, és a társaság alapelvein alapuló holisztikus megközelítést dolgozott ki. A beVisioneers ösztöndíjprogram a fenntarthatóságot és a társadalmi kohéziót fogja előmozdítani az oktatáson keresztül – és így kifejezve a Mercedes-Benz társadalmi szerepvállalás stratégiájának elemeit. Kulcsszavak: autógyár, mercedes-benz, oktatás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Opel 2022-ben egy szűkülő piacon növelte részesedését és eladásait tekintve megerősítette pozícióját a top tízben |
|
2023. január 23.
Az Opel 2022-ben 5.172 regisztrációval 4,00%-os piaci részesedést ért el, és a 9. helyen végzett az importőri rangsorban. Ez 383-al kevesebb, mint egy évvel korábban, viszont részesedésben 0,17 százalékponttal több, mint a 2021-es eredmény.
|
![]() |
![]() Ez annak fényében érthető, hogy tavaly Magyarországon csökkent a piac: 129 176 személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba, amely 10,9%-kal maradt a 2021-es év értékesítése alatt. Az Opel modellek tekintetében a Crossland tarolt 1.197 eladott darabbal, ezt követte a Corsa (722) és Mokka (700). A Crossland és a Mokka együttesen a B-SUV szegmensben 8 %-os részesedést ért el, a Corsa pedig a kisautók között 8,3 százalékot. Megrendelésből az Opelnél tavaly több volt, mint amennyit a cég le tudott szállítani (több, mint 600 autó hiányzott) – ami különösen látszott a Movano esetében, ahol a 693 rendelésre 324 eladás jutott. A másik két Opel kishaszonjármű esetében nem volt ekkora a hiány, a Combo Van saját kategóriájában 9,8 százalékos piaci részt hozott 319 eladott darabbal, a Vivaro a saját szegmensében 11,4 %-ot ért el (299). Ami a korábbi tervekhez képest a kínálatból hiányzott, az az új Astra, amelynek az ötajtós változatát sem tudták az igényeknek megfelelő mennyiségben gyártani Rüsselheim-ben, a kombi változat, a Sports Tourer gyártása pedig ezért még tovább is csúszik. ![]() „Tavaly ilyenkor azt mondtuk, hogy amit le tudunk gyártatni, azt el is tudjuk adni – ez pontosan így is volt csak nem éppen pozitív előjellel” – mondta Dalos Attila, az Opel magyarországi igazgatója. „Év elején még joggal bíztunk abban, hogy magasabb gyártás mellett, az új Grandlanddal, Astrával és Movanoval megerősítve felül tudjuk múlni a 2021-es számokat. Sajnos azonban februárban jelentősen megváltozott a világ. Az ukrán-orosz háború a gyártás jelentős visszaesésével járt, miközben beszállítói árak emelkedése, majd a Forint-EUR árfolyam jelentős romlása a kiskereskedelmi árak emelkedését vonta maga után. A legnagyobb kihívást mégis a makrogazdasági környezet változásai: az energiaárak emelkedése miatt kibillent fizetési mérleg, a magas alapkamat miatt leállt hitelezés és a szigorítások miatt lelassult lakossági és vállalati beruházások jelentették.” Az Opel 2023-ban nem számít a makrogazdasági környezet kedvező alakulására, arra azonban igen, hogy a gyártás – ami eddig az igazán szűk keresztmetszet volt – magasabb szinten stabilizálódik. A jelenleg erős Corsa/Crossland páros mellett már év elejétől Mokkából és Movanoból, év közepétől az 5 ajtós Astrából, Comboból és a Vivaroból is megfelelő mennyiség fog rendelkezésre állni. Minden gazdasági nehézség ellenére az elektromos autók piaca folyamatosan nő. Mind személyautók, mind haszonjárművek esetében szinte minden Opel modellnek van már elektromos vagy PHEV változata, ráadásul tavasz végén érkezik az Astra elektromos verziója is, amelyet nagyon vár a piac. Már tavaly is szembeötlő volt a bővülés az elektromos autók esetében. 171 személy és 169 Opel kishaszonjárműre érkezett megrendelés, amely sokszorosa a 2021-es számnak. Dalos Attila az Opel újdonságokról beszélve kiemelte: „A teljesen elektromos Astra megjelenése azt jelenti, hogy ez lesz az első Opel, amely minden hajtáslánccal elérhető lesz. Elektromos újdonság az is, hogy az eddigi elektromos személyautóink, a Corsa és a Mokka új, nagyobb teljesítményű, hatékonyabb és megnövelt hatótávolságú hajtásláncot kapnak. A megújulás ennél sokkal többet hoz a Corsa esetében, ugyanis az Opel kisautója az év közepétől friss külsőt és belsőt kap. A sportos Opel vonalat erősíti a Grandland 300 lóerős, négykerékhajtású GSe változata illetve az Astra 225 lovas GSe kiadása - mindkettő sport futóművel és plug-in hibrid erőforrással kerül az év első felében a piacra. Arra számítunk, hogy az érkező újdonságok, a népszerű modellek – köztük az Astra - jobb elérhetősége 2023-ban a tavalyinál jobb eladásokat fog hozni az Opelnek, annak ellenére, hogy meg kell majd kűzdenünk a gazdasági helyzet okozta szűkülő kereslettel.” Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, opel
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Hyundai Motor rekord mértékű piaci részesedést ért el Európában 2022-ben |
|
2023. január 23.
A Hyundai Motor tavaly 518 566 gépkocsit értékesített Európában, és ezzel minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedésre tett szert. Az előző évhez képest 19 százalékkal nőttek a zéró károsanyag-kibocsátású Hyundai gépjárművek európai eladásai.
|
![]() |
![]() Az előző, bizonytalansággal teli évben a Hyundai Motor képes volt tovább erősíteni pozícióját az európai piacokon. A vállalat erőteljes eladásokkal emelkedett felül az egész iparágat sújtó nehézségeken. A Hyundai lenyűgöző értékesítési eredményekkel zárta a 2022. évet Európában: összesen 518 566 gépkocsit adott el, 0,5 százalékkal többet, mint 2021-ben. Az év végére a Hyundai európai piaci részesedése elérte a 4,6 százalékot. Összehasonlításként, a Hyundai 2022. évi globális eladásai elérték a 3,94 millió darabot, ami 1,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket. Az elektromos járművek iránti, egyre erősödő keresletnek köszönhetően a vállalat 19 százalékkal növelte zéró károsanyag-kibocsátású járműveinek forgalmát. Mindezen felül tovább emelkedett a Hyundai piaci részesedése; a márka rekord mértékű piacrészt ért el Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. „2022 a kihívások éve volt, ugyanakkor számtalan sikert is elkönyvelhettünk.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Meggyőződésem, hogy a 2022 során megszerzett lendületünk – különös tekintettel a villamosításra és a zéró károsanyag-kibocsátású technológiákra – 2023-ban és azon túl is hozzásegít bennünket a további fejlődéshez. A Hyundai arra törekszik, hogy Koreán kívüli piacain 4,32 millió gépkocsit értékesítsen. Biztos vagyok abban, hogy ügyfélközpontú portfoliónk jóvoltából az európai eladások jelentős mértékben hozzájárulnak majd ennek a célnak az eléréséhez.” ![]() Rekord teljesítmény a nemzeti piacokon Az Európában elért, minden eddiginél magasabb piaci részesedésben kulcsszerepet játszott az, hogy a Hyundai megerősítette pozícióját a ´G5´ piacokon – azaz Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban. A 2022-as eladások túlszárnyalták az egy évvel korábbiakat; a márka minden korábbinál magasabb, 4,6 százalékos piaci részesedést el az EU és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) piacain, valamint az Egyesült Királyságban. A Hyundai típusai tették ki a Németországban eladott összes gépkocsi 4%-át. Ez 105 074 forgalomba helyezett új autónak felel meg. Ami az elektromos járművek németországi eladásait illeti, a Hyundai a harmadik helyen végzett. A Hyundai Spanyolországban is rekord mértékű, 7,3 százalékos piaci részesedésre tett szert, 59 503 eladott gépkocsival. Olaszországban a márka 3,1 százalékos piacrésszel zárta a 2022-es évet, itt 41 017 új Hyundai gépkocsi talált gazdára. ![]() Ami a Hyundai franciaországi teljesítményét illeti, 3,1 százalékos piaci részesedés mellett a márka 4,1 százalékkal növelte eladásait az előző évhez képest; összesen 44 106 új Hyundai gépkocsit adtak el. Az Egyesült Királyságban szintén komoly sikereket könyvelhetett el a Hyundai. A vállalat 80 419 eladott gépkocsival a teljes piac 5 százalékát fedte le – többet, mint valaha. Az eladások éves szinten 15 százalékkal emelkedtek. Úton a villamosítás felé A Hyundai az ´Emberiséget szolgáló fejlődés´ filozófia jegyében tovább haladt a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás felé vezető úton. A részben és teljesen elektromos modellek 2022-ben minden korábbinál nagyobb arányban részesedtek az eladásokból. A Hyundai által eladott járművek több mint 16 százaléka rendelkezett zéró károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal. A környezetbarát – full hibrid és plug-in hibrid – modellek az eladások 39,8 százalékát tették ki. A tavalyi volt a Hyundai IONIQ almárka első típusának, az IONIQ 5 szabadidőjárműnek az első teljes éve. Amellett, hogy 38 970 példányban talált gazdára, a stílusos középkategóriás szabadidőjármű számtalan elismerésben részesült szerte a világon. Többek között elnyerte a ´Világ év autója´, a ´Világ év elektromos járműve´ és a ´Világ év autós formaterve´ címeket, valamint egy sor további Év Autója díjat. 2022 a Hyundai tisztán elektromos almárkája, az IONIQ szempontjából fontos mérföldkőnek bizonyult: ekkor mutatkozott be a vadonatúj IONIQ 6 elektromos Streamliner. A különlegesen tetszetős akkumulátoros elektromos gépkocsi Európába szánt példányainak gyártása 2022 végén kezdődött meg, a modell első példányai 2023 első negyedévében érkeznek meg a Hyundai márkakereskedéseibe. Az IONIQ 5 és az IONIQ 6 együtt világszerte több mint 100 000 példányban találtak gazdára. Emellett a Hyundai leendő nagyteljesítményű típusainak előfutárait is bemutatta 2022-ben. Az RN22e és az N Vision 74 a Hyundai N modellcsaládjának jövőjét vázolták. A Hyundai Motor júliusban leleplezett, elektromos üzemű „négykerekű laboratóriumai” arra szolgálnak, hogy a vállalat tesztelhesse és verifikálhassa azokat a fejlett technológiai megoldásokat, amelyeket későbbi, sorozatgyártású típusokban kíván alkalmazni. Az IONIQ 6 áramvonalas vonalait viselő RN22e maximálisan kiaknázza a vállalat elektromos, globális moduláris platformjában (Electric-Global Modular Platform, E-GMP) rejlő teljesítmény-potenciált. Az N Vision 74 nagyteljesítményű hibrid üzemanyagcellás technológiáját a 2015-ös Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo és az 1974-es Hyundai Pony Coupe tanulmányautók által ihletett karosszériába csomagolták. Mindkét modell bepillantást enged a Hyundai N nagyteljesítményű elektromos törekvéseibe, és a vállalat azon célkitűzését szemléltetik, hogy a zéró károsanyag-kibocsátású mobilitás első számú szereplőjévé váljon. Európában, Európának készült A Hyundai európai stratégiájának középpontjában az ügyfélközpontú fejlesztés és gyártás áll. Hogy az európai ügyfelek igényeit kielégíthesse, a Hyundai Európában gyártja Európába szánt típusait. Az európai piacon értékesített Hyundai járművek több mint 70 százaléka a Hyundai HMMC csehországi, illetve a Hyundai HAOS törökországi gyárában készül. A vállalat ´emberiséget szolgáló fejlődés´ filozófiájával, illetve szénsemlegességre való törekvésével összhangban a Hyundai Motor Manufacturing Czech gyártóüzeme 2022-ben a vállalat létesítményei közül elsőként teljes egészében megújuló forrásokra állította át energia-felhasználását. A fenntartható módon működtetett üzemben több mint 350 000, különböző hajtástechnológiákat alkalmazó gépkocsit gyártanak évente. 2023-as termékújdonságok A fontos újdonságokban bővelkedő 2022 után az új évben további Hyundai modellek érkeznek a piacra. Ezek egyike a frissen bemutatott, második generációs KONA modellcsalád lesz, amelyet elsőként a vadonatúj KONA Electric képvisel majd. A merész, dinamikus megjelenésű városi szabadidőjármű technológia-központú formavilággal határozza meg a KONA modellcsalád arculatát. A KONA mind a négy kivitele ugyanazt az univerzális architektúrát alkalmazza, ám mindannyian egyedi stílusjegyeket és sajátos vezetési élményt kínálnak. A tisztán elektromos (EV), belső égésű (ICE) és full hibrid (HEV) hajtáslánc-variációk, valamint az N Line kivitel jóvoltából az ügyfelek személyes ízlésük és igényeik szerint élhetik meg a vadonatúj KONA élményét. Kulcsszavak: Hyundai, Hyundai Motor, jármű kereskedelem, járműipar
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 161 - 170 |