Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 161 - 170
Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

2023. július 14.
A modellfrissítés a 400 km hatótávú tisztán elektromos változat, a megújult design, a csúcstechnológiás megoldások, az új motorok és a fokozott vezetési élmény jóvoltából még ellenállhatatlanabb autót eredményezett.
Részletek

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

A kilenc generációra visszatekintő PEUGEOT városi autók hagyományát folytató 208-as bevezetése, azaz 2019 vége óta töretlen sikernek örvend. Kicsivel több mint három év alatt a világon közel 1 000 000 példány készült belőle. 2021-ben és 2022-ben minden szegmenst egybevéve mind Európában, mind Franciaországban a PEUGEOT 208 volt a legnépszerűbb modell.

A siker többek között az E-208 népszerűségének köszönhető. 2022-ben az európai B szegmensben az E-208 volt a legtöbb példányban eladott elektromos autó. Franciaországban pedig a tavalyi évben kategóriától függetlenül ez volt a legkeresettebb elektromos modell.

Az új PEUGEOT E-208 értékesítése 2023. novemberben kezdődik.

A kínálat három kivitel – ALLURE, ACTIVE és GT – és 5 motorváltozat köré épül. Az utóbbiak között megemlítendő a 400 km hatótávú (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítés alatt), 115 kW (156 LE) teljesítményű új tisztán elektromos hajtás, valamint az egyedülálló HYBRID 100 és HYBRID 136 hajtáslánc.

ELEGANCIA: még ellenállhatatlanabb, lenyűgöző sportos külső

Egy ikonikus modellhez hozzányúlni mindig nagy kihívás. A tervezőknek egy korszerűbb, a modernitás újfajta értelmezését tükröző modellt kellett alkotniuk úgy, hogy közben megmaradjon a 208 jellegzetes és ellenállhatatlan stílusa, ami a modell sikerének kulcsa.

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Látványos világítás az új PEUGEOT lámpatesteknek köszönhetően

Az eredetileg az új 508 és 508 SW modelleken bevezetett, majd nemrégiben az új 2008-on is alkalmazott új PEUGEOT lámpatestek az új E -208-on is visszaköszönnek. A világítás jellegzetes eleme, a három hosszú függőleges „fénykarom” a csillogó fekete lökhárítóbetétekbe mélyed. Mivel a megszokottnál közelebb vannak az autó széléhez, robusztusabbnak és szélesebbnek hat tőlük az E-208 orra. Az új első világítótestek az új 208 valamennyi változatán fellelhetők. A GT változaton még ennél is látványosabb az összhatás: a három fénykarom különleges hatását tovább erősítik a három különálló optikai modulból álló full LED fényszórók.

Megújult orr-rész

Az új 208 valamennyi változatára jellemző az új orr-rész, mely már az új PEUGEOT-design jegyében készült. Ennek jelképe a középen trónoló új márkaembléma. A modellkínálat folyamatos villamosítását jelző új design még tekintélyparancsolóbb megjelenést biztosít az új E-208-nak. A hűtőrács a karosszéria színében játszó speciális mintázatával gyakorlatilag beleolvad a lökhárítóba. A részekre tagolt kialakítás helyett ettől sokkal inkább egy tömbből faragottnak és így robusztusabbnak, hatékonyabbnak és modernebbnek hat a jármű orra.

Újragondolt hátsó világítás

Az új E-208-on új értelmezést kapott a márka emblematikus hátsó világítása: a három vörös fényű fénykarom mostantól vízszintes elrendezésben jelenik meg. A csomagtérfedélen végig futó fekete sáv meghosszabbításában elhelyezett elegáns három LED-csík stabilabb hatást kelt, és hátulnézetből szélesebbnek mutatja az autót. A GT változaton a tolatólámpák és az irányjelzők és LED-es technológiájúak.

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Lenyűgöző új karosszériaszínek

A konvencióknak fittyet hányó új E-208-nak rendkívül stílusos megjelenést biztosít a bevezetéshez tervezett Agueda-sárga szín. A másik új árnyalat, az elegáns és diszkrét szelénszürke, a modern jelleget emeli ki.  Az új E-208 hétféle karosszériaszínben kapható: Agueda-sárga, szelénszürke, Artense-szürke, Perla Nera fekete, hófehér, Elixír-vörös és Vertigo-kék. A választott árnyalattól függetlenül az új 208 összes változatán csillogó fekete visszapillantó tükröket találunk. A GT változaton szériafelszerelés a csillogó fekete kerékdob, opciósan pedig fekete tető is kérhető.

Különleges felnik

Az új PEUGEOT-design egyik meghatározó eleme a keréktárcsák kialakítása. A 408-on kínált formabontó kerekek után az újabb modellek is ezt a vonalat követik. Jó példa erre az új E-208, melynek kínálatában többfajta – kivétel nélkül különleges – könnyűfém felni szerepel: ilyen a 16” kétszínű gyémántcsiszolt NOMA keréktárcsa, illetve a 17” kétszínű gyémántcsiszolt, berakással díszített YANAKA keréktárcsa. Valamennyi könnyűfém kerék közepén egy PEUGEOT címerpajzzsal díszített négyágú felniközép található, mely teljesen eltakarja a kerékcsavarokat.

Új márkaarculat

Az új 208 első, oldalsó és hátsó feliratai is megújultak: új bazaltszürke árnyalat és modernebb tipográfia jellemzi őket. A csomagtérajtón a középső fekete csík teljes hosszában mostantól csak a PEUGEOT felirat olvasható. Az E-208-on egy irizáló kék és fehér színű „E” felirat foglal helyet.


Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Elegáns új kárpitok

Az új 208 belterét elegáns és kifinomult üléskárpitok dobják fel, közülük is kiemelendő az adamitzöld díszvarrással szegett új fekete Alcantara kárpit, mely a GT változat esetében opciósan rendelhető. Az utóbbi – az elegáns adamitzöld öltésekkel díszített műszerfalbetéttel és könyöklőkkel együtt – a minden részletre kiterjedő aprólékos figyelem kitűnő példája.

ÉRZELEM: fokozott vezetési élmény a továbbfejlesztett PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából

Az első generációs 208 volt az a modell, amelyen a PEUGEOT annak idején bevezette a legendás i-Cockpit®-ot. A mára technológiailag még fejlettebb, még több kapcsolódási lehetőséget biztosító, még ergonomikusabb vezetőhely továbbra is az új PEUGEOT 208-ra jellemző vezetési élmény egyik kulcsa.

Megújult dizájnú digitális műszeregység

A szemmagasságban elhelyezett műszeregység az ALLURE és GT változaton digitális kijelzővel van ellátva. A nagyméretű 10” digitális panel új kialakítással, a GT változaton pedig szériában 3D kijelzéssel rendelkezik. A vezető személyre szabhatja a kijelző színét, és tetszés szerinti elrendezésben, illetve hierarchiában jelenítheti meg az információkat.  

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Az ACTIVE változat továbbra is analóg műszeregységgel és 3,5” színes kijelzővel kerül forgalomba.

10” központi érintőképernyő az új 208 valamennyi változatán

Mostantól a 208 összes változatán szériafelszerelés a központi nagy (10”) érintőképernyő, míg korábban az első két kiviteli szinten a képernyő csak 7” volt. Az ideális méretű kezelőfelületről gyerekjáték a legújabb generációs PEUGEOT i-Connect és PEUGEOT i-Connect Advanced infotainment rendszerek vezérlése. Az új 208 ALLURE és GT változata HD technológiájú központi kijelzővel van felszerelve. A kijelző alatt az összes változaton megmaradtak a legfontosabb funkciók gyors elérésére szolgáló billenőkapcsolók.

Kompakt kormány

A PEUGEOT i-Cockpit® jellegzetes elemének számító kompakt kormány az egyedülállóan fürge és precíz viselkedés révén kiemelkedően élvezetes vezetést biztosít. A kormánykerék közepén az új Peugeot címerpajzs, a váz alsó felén pedig adott esetben az új GT felirat látható. A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a multimédia-rendszer (audioforrások, telefon) vezérlői, valamint a hangerő-szabályozó és a hangvezérlő gombja is a kormányon kapott helyet.

Dinamikus hangulatvilágítás a GT változatokon

Az új 208 GT utasai 8 különböző szín közül választhatnak, melyek közül néhány vadonatúj. Az egyes árnyalatok a központi érintőképernyő színeivel harmonizálnak, és adott esetben a kiválasztott vezetési módot is figyelembe veszik.

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Modernebb váltókar a manuális váltóhoz

Az ergonomikusabb kialakítás érdekében új váltókart kaptak a hatfokozatú manuális sebességváltóval rendelkező új 208 modellek.  Az automata váltós változatok továbbra is a 2022 tavaszán bevezetett elegáns, praktikus és diszkrét kapcsolókarral vannak ellátva.

IGÉNYESSÉG: egy ízig-vérig elektromos modell magas szintű konnektivitással

A villamosítás és a csatlakoztathatóság terén tett jelentős előrelépésnek köszönhetően tovább bővülnek az új E-208 lehetőségei. A több mint 400 km hatótávolságot biztosító új, tisztán elektromos motorral és az egyedülálló hibrid hajtásláncokkal új távlatok nyílnak a modell előtt.


400 km hatótávú új E-208

Az új E-208-hoz fejlesztett tisztán elektromos motor 115 kW/156 LE teljesítményre képes, és a hozzá tartozó 51 kWh-s akkumulátornak köszönhetően 400 km hatótávolságot biztosít (WLTP szerinti vegyes ciklusban, hitelesítésre váró adat). A modellhez a márka a különböző felhasználási célokhoz és töltőberendezésekhez igazodva kétféle fedélzeti töltőt kínál: egy – a szériafelszereltség részét képező – 7,4 kW-os egyfázisú töltőt, valamint egy opciós felszerelésként rendelhető 11 kW-os háromfázisú töltőt.

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

20%-os töltöttségi szintről indulva a 80%-os szint elérése nyilvános töltőoszlop (100 kW) használata esetén kevesebb mint 30 percet, Wall Box esetén (7,4 kW) 4h40 percet, nagy teljesítményű csatlakozóról (3,2 kW) pedig 11h10 percet vesz igénybe.

Új hibrid hajtásláncok

Az olyan ügyfelek számára, akik még csak most ismerkednek az elektromos technológiával, a PEUGEOT az új 208-on két új 48 V-os hibrid hajtásláncot is kínál: ezeknél a legújabb generációs 100, illetve 136 lóerős PureTech benzinmotorhoz egy villanymotorral ellátott, duplakuplungos, 6 fokozatú e-DCS6 sebességváltó társul. A menet közben töltődő akkumulátornak köszönhetően ez a technológia alacsony fordulatszámon extra nyomatékot biztosít, és akár 15% üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé. Városon belül az új 208 HYBRID 100 és HYBRID 136 változattal a menetidőnek több mint a felében lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátásmentesen közlekedni.

Motorkínálat

Az új 208 kínálatában két kimondottan takarékos és erős benzinmotor található:

- PureTech 75: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 75 lóerős benzinmotor, melyhez egy 5 sebességes kézi váltó tartozik
- PureTech 100: Stop & Start rendszerrel ellátott, háromhengeres, 1,2 literes, 100 lóerős benzinmotor 6 sebességes kézi váltóval

Legújabb generációs, csatlakoztatott PEUGEOT információs rendszerek

Az új 208-on mostantól szériafelszerelés a PEUGEOT i-Connect rendszer, és valamennyi változat esetében elérhető az opciós PEUGEOT i-Connect Advanced is.

Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208

Mindkét rendszer vezérlése a teljes egészében személyre szabható 10” HD központi érintőképernyőről történik, melynek használata a többablakos rendszernek és a widgeteknek (vagy parancsikonoknak) köszönhetően rendkívül egyszerű. Akárcsak az okostelefonokon, az egyes menüket könnyű balról jobbra vagy az értesítések esetében föntről lefelé mozgatni, vagy a képernyőt három ujjal megérintve megjeleníteni az alkalmazásokat.

A képernyő alatt található „Home” billentyű lenyomásával bármikor vissza lehet térni a főmenübe. A felső sávban állandó jelleggel látható a külső hőmérséklet, a klímaberendezés információi, a widget oldalakon belüli pozíció, a csatlakozási adatok, az értesítések és a pontos idő.

A PEUGEOT i-Connect rendszer a vezeték nélküli mirroring (telefontükrözés) funkciónak (Apple CarPlay/Android Auto) köszönhetően teljes körű konnektivitást biztosít. Még teljesebb az élmény a hatékony TomTom online navigációs rendszerrel kiegészült PEUGEOT i-Connect® Advanced esetében. Az optimális nézet érdekében a térkép teljes képernyős (10”) módban is megjeleníthető. A rendszer frissítése „over the air” adatátvitellel, azaz közvetlenül a távközlési hálózaton keresztül történik. A PEUGEOT i-Connect Advanced esetében a természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkció „OK PEUGEOT” parancsával az infotainment rendszer különböző funkcióihoz kapcsolódó valamennyi utasítás elérhető.

A rendszer a jármű kezelési útmutatóját és oktatóvideókat is tartalmaz, melyek segítenek az eligazodásban és választ adnak a felhasználók kérdéseire.


Kulcsszavak: bemutató, e-208, elektromos autó, Peugeot, Peugeot 208
 
Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Élen jár a versenyben – az új Audi S4 és S4 Avant Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! Peugeot modell egy új Ferrari árában? Igen, ez ennyit ér! A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon A Toyota két új bZ villanyautót mutatott be a Sanghaji Autószalonon Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Még sportosabb és sokoldalúbb az új Audi Q5 Megújul a 2022-es év legnépszerűbb európai autója, az ikonikus PEUGEOT 208 A Tesla magasabb fokozatba kapcsolt Kínában
 
Szenzációs Fiat 500 buli – az olasz dizájnikon 66. születésnapját ünnepelték Magyarországon!

Szenzációs Fiat 500 buli – az olasz dizájnikon 66. születésnapját ünnepelték Magyarországon!

2023. július 14.
Születésnapi bulit tartottak a Fiat 500 magyarországi rajongói. A modell szerelmesei július 8-án, az MVM Dome előtti téren ünnepelték a legendás olasz autómodell bemutatkozásának hatvanhatodik évfordulóját.
Részletek

Szenzációs Fiat 500 buli – az olasz dizájnikon 66. születésnapját ünnepelték Magyarországon!

Az olasz autógyár történetének egyik legsikeresebb és legismertebb modellje, a Fiat 500 (olaszul: Cinquecento) 1957. július 4-én indult világhódító útjára. A gyártó Torinóban dobta piacra a „dolce vita” életérzés négykerekű megtestesítőjét, megalkotva ezzel Olaszország egyik jelképét, és a világ első szériagyártású városi járművét.

Az idő csak úgy elszáguldott, hiszen idén már a hatvanhatodik születésnapját ünnepelte az ikonikus modell. Az évek során a kortalan kisautó sziluettje alig változott, ám folyamatosan megújulva, mindig modern köntöst öltött magára.

A legendás Fiat 500-as 66. évét, az újkori változat 16. születésnapját, a legújabb elektromos verzió 3. évfordulóját az MVM Dome előtti téren, július 8-án ünnepelték a magyarországi rajongók. A jubileumi összejövetelen az érdeklődők megtekinthették a régi és új verziók számtalan modelljét, beleértve a legendás veteránokat, az új benzines és hibrid változatokat, valamint a legújabb elektromos Cinquecento-kat is.

Szenzációs Fiat 500 buli – az olasz dizájnikon 66. születésnapját ünnepelték Magyarországon!

Kulcsszavak: évforduló, fiat, fiat 500
 
Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe Hetvenéves a Vespa robogó, az olasz formatervezés egyik jelképe A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO A Fiat új kompakt szedánjának neve: TIPO A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját A FIAT Professional gyors tempóban fejleszti tisztán elektromos termékportfolióját Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Szenzációs Fiat 500 buli – az olasz dizájnikon 66. születésnapját ünnepelték Magyarországon! Öt napra leállt a termelés a szerbiai Fiat autógyárban
 
Második e-kamionját állította forgalomba az ALDI

Második e-kamionját állította forgalomba az ALDI

2023. július 14.
Az ALDI Magyarország elkötelezett az úttörő környezetvédelmi intézkedések és megoldások iránt. A vállalat 2021 után immár második elektromos teherautóját állította napi rendszeres forgalomba, amely jellemzően a budapesti belvárosban található üzleteket szolgálja zéró lokális károsanyag-kibocsátás nélkül.
Részletek

Második e-kamionját állította forgalomba az ALDI

Az ALDI mint az ország legdinamikusabban fejlődő diszkontáruházlánca 2023-ban tovább bővítette e-flottáját egy Scania tehergépkocsival. A háromtengelyes, 27 tonna össztömegű, speciális hűtődobozos felépítménnyel ellátott teherautót egy 230 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amelyhez az elektromos áramot kilenc akkumulátorcsomag biztosítja, ezek névleges kapacitása 300 kWh. 

Az ALDI hatékony logisztikai folyamatainak egyik kulcsa, hogy az üzleteket ellátó kamionok raktere három különböző hőmérsékletű részből áll: a szárazárunak, a hűtött és a fagyasztott termékeknek külön-külön helye van, így egyetlen kamion szállítja mindhárom termékcsoportot az üzletekbe – ezzel is csökkentve az ellátási lánc karbonlábnyomát. Az új e-kamionnak nem csak a hajtása, hanem a rakterének hűtése is az akkumulátorokról üzemel.

A jármű működését zöldárammal, vagyis megújuló forrásból származó villamos energiával biztosítja az áruházlánc, így nem csupán menet közben emissziómentes a jármű, hanem a töltése sem jár károsanyag-kibocsátással. A teherautó egyetlen feltöltéssel mintegy 180 kilométert tud megtenni, így a Budapesten és Pest vármegyében található üzletek közül naponta 5-6 áruházat képes ellátni áruval. 


Második e-kamionját állította forgalomba az ALDI


A teljesen lemerült akkumulátorokat 5,5 óra alatt lehet feltölteni, de erre jellemzően nincs szükség, hiszen rakodás közben is az e-töltőre csatlakozik a jármű. A rakteret maximálisan kihasználva 18 raklapnyi áru fér el benne, így egyetlen fuvarral akár több üzletet is képes kiszolgálni. Sofőrbarát kialakítása miatt könnyű vezetni, szinte zajtalan működésének köszönhetően feltűnést kelt, ahol megjelenik.

„A kiskereskedelmi láncok közül 2021-ben elsőként állítottunk napi forgalomba e-kamiont, most pedig újabb elektromos teherautóval bővült a flottánk. Egy havonta 1800 liter gázolajat felhasználó dízelüzemű járművet tudunk vele kiváltani, a lokális CO2-kibocsátása pedig mintegy 550 g/km-rel alacsonyabb. Az első e-kamionunk immár több mint 71 000 km-t tett meg, 2800 alkalommal vitt árut üzleteinkbe, amely során 55 tonnával csökkentettük CO2 emissziónkat. A jövőben újabb élenjáró környezetvédelmi intézkedéseket szeretnénk bevezetni és csökkenteni működésünk karbonlábnyomát” – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.


Kulcsszavak: ALDI, elektromos kamion
 
Három héten belül már a második elektromos teherautót mutatja be a Volvo Trucks Három héten belül már a második elektromos teherautót mutatja be a Volvo Trucks Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai Jönnek a Kamaz elektromos teherautói és buszai A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással A DAF CF Electric már 150 000 kilométert tett meg elektromos meghajtással Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI Újabb tizennégy ingyenes e-töltőt adott át az ALDI A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet A Jumbo átveszi az első DAF CF Electric járművet
 
Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

2023. július 14.
A Hyundai N első tisztán elektromos modelljeként az IONIQ 5 N új technológiákat és fokozott versenypálya-alkalmasságot vonultat fel, és ezzel a vezetőközpontú, nagyteljesítményű elektromos járművek vadonatúj szegmensét teremti meg. Az IONIQ 5 N a Hyundai N villamosítási stratégiájának első lépcsője: a későbbiekben további elektromos N modellek érkeznek.
Részletek

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

A Hyundai IONIQ 5 N — az N sportmárka első tisztán elektromos nagyteljesítményű típusa — a mai napon az angliai Nyugat-Sussex megyében, a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartotta világpremierjét. Az IONIQ 5 N az N márka elektromos jövőjének az első lépcsője, amely új lehetőséget kínál a sportos vezetésért rajongó ügyfelek számára, hogy közúton és versenypályán egyaránt villamosítsák autózás iránti szenvedélyüket.

Az új modellel folytatódik a Hyundai azon hagyománya, hogy egymással párhuzamosan kínál kiváló minőségű mobilitási megoldásokat és vezetőközpontú N modelleket. Az N márka 2014-ben tért vissza a rali világbajnokságba, majd azt ezt követően elért, számos bajnoki cím olyan győztes génekkel vértezte fel a Hyundai márkát, amely a nagyteljesítményű N modellekben ölt testet. Ez a lendület most a villamosítással folytatódik, amint a díjnyertes E-GMP platformra épülő IONIQ 5 tökéletes kiindulási alapot biztosít az N márka első nagyteljesítményű elektromos modelljéhez.

Az IONIQ 5 N a Hyundai Motor abszolút technológiai szakértőjévé emeli a Hyundai N márkát, amelynek fejlett technológiáiból idővel a Hyundai összes elektromos típusa részesülhet, elősegítve a Hyundai azon stratégiai céljának megvalósulását, hogy növelje a márka általános versenyképességét. Az IONIQ 5 N ennek a stratégiai átállásnak az első lépcsőfoka, amelyet később további elektromos N modellek követnek majd.

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

„A Hyundai N márka az élharcosa a Hyundai Motor Company technológiai vezető szerepre törekvésének.” – mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Az N márka a technológiai know-how és a motorsport-tapasztalatok győztes kombinációjára alapozva új mércét teremt a járműteljesítmény terén. Ennek legfrissebb gyümölcse az IONIQ 5 N, amely új fejezetet nyit a sportos elektromos járművek történetében. A jármű megteremtésében szerepet játszó, kulcsfontosságú fejlesztések még inkább megerősítik a Hyundai versenyképességét, és ez a márka összes leendő típusára érvényes. Pontosan ez az N márka létezésének a célja.”

Az IONIQ 5 N az alapmodell elektromos, globális moduláris platformját (E-GMP) az N márka motorsportból származó technológiáival és a villamosított „gördülő laboratóriumokon” (pl. RM20e, RN22e és N Vision 74) keresztül szerzett tapasztalatával kombinálta. Ennek köszönhetően a legteljesebb mértékben kiaknázhatták az elektromos járműben rejlő teljesítmény-tartalékokat, és biztosították, hogy az maradéktalanul megvalósítsa az N márka három teljesítmény-oszlopát: a kanyarbetyár viselkedést, a versenypálya-alkalmasságot, és a mindennapi használati értéket.

„Az IONIQ 5 N azért született, hogy a létező legmodernebb technológiákat felhasználva a vezetési élmény új szintjét valósíthassuk meg. Az IONIQ 5 N bevezetésétől kezdve az N márka arra törekszik, hogy üzemanyagtól függetlenül biztosítsa az N-re jellemző, élvezetes vezetési élményt – legyen az benzines, elektromos vagy hidrogén üzemű.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Company N márkáért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „Hogy ezt megvalósíthassuk, rajongóinkra gondosan odafigyelve hangoltuk be az első, tisztán elektromos N modellt, hogy legigényesebb ügyfeleink számára is biztosíthassuk az elektromos vezetés élményét.”

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

Két villanymotoros összkerékhajtás, a ralisportból átemelt, vezethetőséget támogató kanyarbetyár képességekkel

Az IONIQ 5 N „kanyarbetyár” képességeinek megalapozásaként nem kevesebb mint 42 kiegészítő hegesztési ponttal és 2,1 méternyi extra ragasztóanyag felhasználásával növeltük a nyers karosszéria szilárdságát. A villanymotor és az akkumulátor rögzítési pontjait megerősítettük, növeltük az első és hátsó segédvázak oldalirányú merevségét. A rali világbajnokságban szerzett tapasztalatokat felhasználva megalkotott integrált féltengelyeket (IDA) alkalmaztunk elöl és hátul. Ezeket megerősítettük, hogy elviseljék a villanymotorok nagyobb forgatónyomatékát, míg a 21 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák alkalmazásával csökkentettük a rugózatlan tömeget.

A még közvetlenebb kormányreakciók és -visszajelzés érdekében az IONIQ 5 N kormányoszlopát megerősítettük, ami fokozott szilárdságot eredményezett. Ezen túlmenően a modell egyedi N hangolású, fogaslécre ható elektromos kormányszervót (N R-MDPS) kapott, rövidebb kormányáttétellel és fokozott visszajelzéssel. Mindezen fejlesztések közvetlenebb, részletgazdag visszajelzést adó kormányozhatóságot eredményeztek, ami a magabiztos vezetés egyik alapfeltétele.

Az N Pedál azért született, hogy az elektromos járművek eredendően nagy tömegéhez és méretéhez alkalmazkodva valósítsuk meg a Hyundai bajnok i20 N WRC versenyautóiban megismert, közvetlen vezethetőséget. Az IONIQ 5 N-ben alkalmazott, intelligens, szoftveres funkció késlekedés nélküli ráfordulást és közvetlen gázreakciókat eredményez. Az i-Pedál regeneratív fékrendszerhez hasonló technológiát alkalmazó N Pedál a takarékos üzem helyett a villámgyors, lélegzetelállító kanyarvételt részesíti előnyben. A rendszer lassító erőt alkalmazva markáns átterhelést ér el, így a jármű precízebben léphet be a kanyarba.

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

Az N Drift Optimalizáló funkció számos járműfunkció valós idejű szenzoradatok alapján történő, összehangolt vezérlésével tartja fenn a driftszöget. Az integrált Torque Kick driftfunkció a belső égésű motorral szerelt, hátsókerék-hajtású autóknál alkalmazott kuplungrúgást szimulálja olyan helyzetekben, ahol a drift gyorsabb indítására van szükség. A funkciót a kifinomult elektronikus vezérlő technológia teszi lehetővé.

Az N Nyomatékelosztás funkció a hajtóerő első és hátsó tengely közötti eloszlását variálja szabadon, 11 beállítható fokozatban. A hátsó tengelyen elektronikus részlegesen önzáró differenciálmű (e-LSD) segít optimalizálni a kanyarvételi képességet, az irányíthatóságot. A kiegészítő kerékszenzorok, valamint a fokozott mértékű csillapítást biztosító, megnövelt méretű lengéscsillapítók alkalmazásának köszönhetően az elektronikusan szabályozott felfüggesztés szélesebb menetdinamikai tartományt fed le.

A versenypálya-alkalmasságot továbbfejlesztett teljesítmény-elektronikai rendszer, hatékonyabb akkumulátor-hűtés, valamint N Brake Regen fékenergia-visszanyerés fokozza.

A Hyundai N nagyteljesítményű elektromos járművét számos műszaki fejlesztés emeli magasabb szintre. A villanymotorok maximális fordulatszáma eléri a 21 000/percet; a legnagyobb teljesítmény az N Grin Boost funkciót aktiválva 478 kW / 650 LE. Ezt az a kétfokozatú, nagyobb hatásfokú inverter teszi lehetővé, amely fokozott teljesítményt nyer ki az új, 84 kWh kapacitású akkumulátorból.

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

A versenypálya-használatot számos exkluzív funkció támogatja. Az N Grin Boost 10 másodpercre megnöveli a motorteljesítményt, így fokozva a gyorsítóképességet, míg az N Rajtautomatika három fokozatban szabályozott tapadással biztosítja a lehető legdinamikusabb rajtot, így a vezető a profi autóversenyzőkhöz hasonlóan indulhat el álló helyzetből. A Track SOC (Versenypálya töltöttségi szint) automatikusan kiszámítja a körönkénti energiafelhasználást.

Az IONIQ 5 N új mércét állít az extrém versenypálya-használatra optimalizált hőgazdákodás terén. Az IONIQ 5 N-nél a versenytársakhoz képest kisebb mértékben érvényesül a túlzott hőterhelésből fakadó teljesítményvesztés.

Az autó megnövelt hőcserélő felülettel, jobb motorolaj- és akkumulátor-hűtővel felszerelt, fokozott teljesítményű akkumulátor hőszabályozási rendszert alkalmaz. Az akkumulátor és a villanymotor hűtőköre külön radiátort kapott, így az IONIQ 5 N a lehető legtovább elkerülheti a túlmelegedésből adódó teljesítménycsökkenést intenzív versenypálya-használat előtt, illetve annak során.

A pályahasználatot megelőzően a vezető az N Akkumulátor Előkondicionálás funkciót alkalmazva a tervezett felhasználástól függően úgy állíthatja be az akkumulátorcellák hőmérsékletét, hogy azok a lehető legjobb hatásfokon működjenek. A gyorsulás (drag) üzemmódot választva ez rövid ideig tartó maximális teljesítmény-kifejtést jelent, míg a versenypálya (track) üzemmód a lehető legalacsonyabb hőmérsékletet állítja be, hogy minél több gyors kört tehessünk meg az autóval.

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

Az N Race funkcióval az elektromos modell még inkább alkalmassá tehető a tartós versenypálya-használatra: ilyenkor a pilóta közvetlenebb módon befolyásolhatja az autó energia-felhasználását. Az N Race a motorsportból átemelt szemléletet alkalmazva a legteljesebb mértékben mozgósítja a rendszer teljesítmény-tartalékait, ezzel az elképzelhető legjobb köridőket biztosítva. A beállítások ilyen szintű módosításához a hagyományos hajtásláncok esetében szerelőkre és speciális eszközökre volna szükség, az IONIQ 5 N vezetője azonban néhány gombnyomással áthangolhatja autóját.

Az N Race funkciót alkalmazva a vezető választhat a hosszú és rövid távú használat között. Az előbbi (Endurance) üzemmód a lehető legjobb hatótávolságot biztosítja a versenypályán. Ennek érdekében korlátozza a hajtáslánc csúcsteljesítményét, így a rendszer lassabban melegszik fel. Ezzel szemben a rövid távú futamokra (Sprint) optimalizált beállítás rövidebb időtartamokra biztosítja a maximális teljesítmény-kifejtést. Ennek köszönhetően a vezető pontosan megvalósíthatja energetikai stratégiáját, és biztosíthatja a tervezett menetdinamikai célok elérését támogató, optimális teljesítmény-tartományt.

Az IONIQ 5 N a Hyundai legnagyobb teljesítményű fékrendszerét alkalmazza. Az N fékek elöl 400 mm-es tárcsákat alkalmaznak négydugattyús monoblokk nyergekkel, míg hátul 360 mm-es féktárcsákat találunk. Ezek a fékek új fejlesztésű, kistömegű anyagokból épülnek fel, hatékony hűtésükről optimalizált légáramlás gondoskodik. 

Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N

Ezen túlmenően, míg a fékenergia-visszanyerő (regeneratív) rendszert általában az energiafelhasználás csökkentésére szokás alkalmazni, az IONIQ 5 N esetében úgy értelmeztük újra a működését, hogy jobb lassítóképességet biztosítson. A regeneratív fékrendszer a fékerő elsődleges forrása, amihez szükség esetén a mechanikus fékek is hozzájárulnak, így versenypálya-használat esetén sem kell tartani a fékrendszer fáradásától.

A Nürburgring Nordschleifén szükséges, intenzív fékteljesítmény elérése érdekében a Hyundai N mérnökei kifejlesztették az N Brake Regen rendszert. Ez a kifejezetten az IONIQ 5 N modellre méretezett regeneratív fékrendszer minden hasonló megoldásnál nagyobb: akár 0,6 g mértékű lassításra alkalmas önmagában az N Brake Regen funkciót használva. A rendszer az ABS működése során is aktív marad, ilyenkor 0,2 g negatív gyorsulásra képes. Az elektromos jármű viszonylag nagy tömege miatt felmerül a fékerő csökkenésének a veszélye, ezt azonban a regeneratív fékhatás maximalizálásával lehet semlegesíteni, hiszen a mechanikus fékeknek így kisebb fékerőt kell kifejteniük.

Az N Brake Regen és a hidraulikus fékek harmonikusan összehangolt működésének köszönhetően a vezető semmit nem észlel a két rendszer közötti átmenetből. Ezen túlmenően a rendszer támogatja a ballábféket, azaz a vezető versenypályán egyszerre taposhatja a gáz- és fékpedált.

Ultramodern technológia biztosítja a megszokott váltási érzetet és a magával ragadó vezetési élményt a mindennapokra optimalizált sportautó fedélzetén

Mindennapi használatra alkalmas sportautóként az IONIQ 5 N magával ragadó váltási érzetet és abból fakadó, érzelemdús vezetési élményt kínál, köszönhetően az integrált N e-shift és N Active Sound + funkcióknak. Az N e-shift jóvoltából a vezető maga szabályozhatja a teljesítménykifejtést, míg az N Active Sound + rendszer az elektromos járművekre jellemző, futurisztikus hangzás mellett a belső égésű motorral szerelt sportautók motor-, illetve kipufogóhangját is képes szimulálni, így fokozva a vezetés élményét. Ez a két rendszer együtt olyan, a belső égésű motorral szerelt autóktól megszokott hanghatásokat, illetve terhelésváltásokat biztosít, amelyek még intenzívebbé teszik a vezetés élményét.

A sportos vezetők gyakran kritizálják az elektromos járműveket, mert azok nem biztosítanak kellő visszajelzést pilótájuknak. A Hyundai N mérnökei ezért fejlesztették ki az N Active Sound +, illetve N e-shift rendszereket, hogy részletgazdag visszajelzést biztosítva segítsék elő az IONIQ 5 N még pontosabb irányítását. Az N márka kiemelt hangsúlyt fektet a teljesítmény pontos adagolhatóságára, ezért az N Active Sound + eltér az elektromos járművekhez korábban kidolgozott hanghatásoktól.

Az N e-shift rendszer a belső égésű motorral szerelt N sportautók nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltójának (DCT) működését szimulálja. Ezt a villanymotor nyomatékleadásának szabályozásával, illetve a kapcsolást követő rántás szimulálásával éri el. Az eredmény egy olyan pontosabb, interaktív vezetési élmény, amely az átlagos elektromos autók helyett a benzinmotoros sportkocsikat idézi.

Az N Active Sound+ és N e-shift funkciók együtt magával ragadóbb, izgalmasabb érzékszervi élményt biztosítanak a vezető számára, ezzel fokozva a vezetés örömét. A rendszer tíz (nyolc belső és kettő külső) hangszórót alkalmaz, amelyek három különböző hangzástematikát kínálnak. Az ´Ignition´ (gyújtás) tematika az N márka kétliteres turbómotorjainak a hangját idézi, míg az ‘Evolution’ az RN22e gördülő laboratórium által ihletett, sportos hanghatást biztosít. A harmadik, ‘Supersonic’ elnevezésű tematikához a dupla sugárhajtóműves vadászrepülőgépek adtak ihletet; ez a beállítás változó hangerővel kíséri a kanyarvételt. Az N Active Sound+ funkció szerepe, hogy a vezető a hanghatások alapján pontosan fel tudja mérni a teljesítmény-kifejtés pillanatnyi mértékét.

Az IONIQ 5 N egy további, csak Európában elérhető funkciója az N Road Sense, amely a kanyargós útszakaszt jelölő jelzőtábla észlelésekor automatikusan felajánlja a vezetőnek, hogy aktiválja az N üzemmódot. Így a pilóta maximálisan kiélvezheti a vezetés minden pillanatát.

Az alapkivitelű IONIQ 5 modellhez hasonlóan az N variáns is rendelkezik járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkcióval, amely lehetővé teszi, hogy a vezető a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorban tárolt elektromos energiát felhasználja különféle eszközök (pl. elektromos kerékpárok, kemping-felszerelések vagy háztartási gépek) működtetésére, akár a jármű lekapcsolt állapotában.

Sportos optikai elemek csábítanak szenvedélyes vezetésre


Az IONIQ 5 N megjelenését olyan sportos optikai részletek teszik ellenállhatatlanabbá, mint a kontrasztos fekete idomok vagy a hátsó légterelő szárny, amely nem csak az alapmodellre is jellemző, dinamikus karaktert hangsúlyozza ki, de versenypályán a vezethetőséget is javítja.

Az N modell karosszériájának arányaiban is eltér az alapkivitelű IONIQ 5-től. 20 mm-rel alacsonyabb, a szélesebb abroncsok miatt a kerékíveknél 50 mm-rel szélesebb, a modell hosszúsága pedig 80 mm-rel nőtt, köszönhetően a hangsúlyosabb diffúzornak.

Elöl az N maszk tűnik fel: a grafikus orrkialakítás valós funkcióval bíró rácsozattal, légfüggöny funkcióval és csappantyúkkal szolgálja a hatékonyabb hűtést. Az első lökhárító alsó részén körbefutó légterelő perem egyrészt az ültetett futóműre, másrészt az autó sportos karakterére emlékeztet. A fekete lökhárítóborítás alján látható ´világító narancssárga´ részlet – amellyel kizárólag az elektromos N modelleken találkozhatunk – az oldalsó kötények mentén folytatódik, hamisítatlan versenyhangulattal vértezve fel az IONIQ 5 N-t.

Ezt a hatást erősítik a kiemelkedő rugózási komfortot és vezethetőséget biztosító, versenypályán is kiválóan tapadó, 275/35 R21 méretű Pirelli P Zero abroncsokkal szerelt, 21 colos kovácsolt alumínium keréktárcsák is.

Hátul az N márkára jellemző, látványos légterelő szárny, a narancssárga betétekkel díszített diffúzor, illetve a légkivezető nyílás együtt biztosítanak optimális aerodinamikai teljesítményt, egyszerre erősítve az IONIQ 5 N sportos alkalmasságát és agresszív megjelenését. A légterelő szárnyban kapott helyett a szintén csak az N modellekre jellemző, háromszögletű harmadik féklámpa. A csomagtérajtó alatt egyedi N lökhárító-borítást találunk: a fekete felületet kockás zászló mintázatú, fényvisszaverő grafika díszíti. A hátsó szélvédő ablaktörlőt kapott.

Az IONIQ 5 N utastere az N márka termékeitől megszokott környezetet mutatja, olyan N-specifikus részletekkel, mint a kormánykerék, az ülések, a küszöbvédő betétek vagy a fém pedálok: minden az optimális versenypálya-használatot támogatja.

Az újonnan tervezett N kormánykeréken első ízben jut hangsúlyos szerephez az N márkalogó. Az itt elhelyezett, a vezető igényei szerint elrendezett N gombokról állítható be a kívánt üzemmód. Ezek az üzemmódok testre szabhatók, mindegyik gombhoz különféle kombinációk társíthatók, így a pilóta a legteljesebb mértékben kiaknázhatja az IONIQ 5 N élvezetes vezethetőségét. A három óránál található N Grin Boost gomb ösztönösen elérhető, azonnali hozzáférést biztosít a maximális gyorsítóképességhez. Az N e-shift és N Pedál funkciók aktiválására szolgáló füleket optimálisan helyezték el, azokat a vezető ujjaival könnyen eléri.

Az IONIQ 5 N középkonzolját megint csak a versenypálya-használatra optimalizálták: az eltolható kartámasz mellett térdpárnázatot, valamint sípcsontvédő elemet is kapott. A padlókonzol meghosszabbítása merevebbé teszi a szerkezetet, ami ugyancsak elősegíti a sportos vezetést. A mindennapi használat követelményeit szem előtt tartva USB-C töltőaljzat, vezeték nélküli telefontöltő, valamint pohártartók is találhatók ugyanitt.

Az N ülések hangsúlyos párnázatukkal még az éles kanyarvétel során fellépő, intenzív oldalirányú gyorsulások esetén is határozottan tartják a testet, így a pilóta minden körülmények között stabil, optimális testhelyzetben vezethet. Az N kagylóülések mintegy 20 mm-rel mélyebben helyezkednek el, mint az alapkivitelű ülések: ezeket kifejezetten az intenzív versenypálya-alkalmasságot kereső ügyfelek számára fejlesztettük ki. Az üléseket elöl és hátul egyaránt az N embléma díszíti, elöl köszöntő világítással. A kagylóülés kétszínű kivitele a hátsó üléseken is megjelenik.

Az N modellekre jellemző vezetési stílushoz igazodva az IONIQ 5 N pedáljait úgy alakítottuk ki, hogy a motorsport jellegű felhasználás során (túlkormányzottság, drift), mindkét pedál egyidejű használata esetén se csússzon le róluk a vezető lába. A lábtámasz elősegíti a mindenkori stabil üléshelyzet fenntartását, akár intenzív lassítás során is.

Új, kockás zászlót idéző dizájn – az IONIQ 5 parametrikus pixel világításának motorsport hangulatú átirata – látható a küszöbbetéteken, a fém pedálokon és a lábtámaszon, rávilágítva az N márka motorsportban gyökerező szellemiségére.

A normál IONIQ 5-höz hasonlóan az IONIQ 5 N fedélzetén is fenntartható anyagokkal találkozunk, az újrahasznosított papírból készített ajtóbetétektől kezdve a cukornád alapú bio-PET szöveteken át az újrahasznosított PET-palackokból készített fonalakig, a cukornád alapú bio-TPO anyagoktól a környezetbarát feldolgozású bőrkárpitozásig. Az IONIQ 5 N ezek mellett újrahasznosított gumiabroncsokból kinyert festékanyagot, valamint újrahasznosított Alcantara ülésszövetet is kínál.  



Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, IONIQ 5, IONIQ 5 N
 
Bemutatkoztak Magyarországon a legújabb MINI modellek Bemutatkoztak Magyarországon a legújabb MINI modellek Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Új minőség a kompakt osztályban: az új Opel Astra Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N Bővít a Hyundai Kínában Bemutatkozott a Hyundai IONIQ 5 N Az Audi allroad shooting brake tanulmánya a Detroiti Autószalonon 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe 20V20: egy rendkívül dinamikus négyajtós, középkategóriás kompakt SUV jövőképe
 
A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

2023. július 14.
A Bosch a teljes hidrogénértékláncban aktív szerepet vállal. 2021-től 2026-ig a Bosch csaknem 2,5 milliárd eurót fektet hidrogén-technológiákba.
Részletek

A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

A Bosch csoport, a technológiák és szolgáltatások szállítója megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását Stuttgart-Feuerbachban. Az első ügyfél a Nikola Corporation, amelynek a 8-as osztályú hidrogén-üzemanyagcellás elektromos teherautója a tervek szerint 2023 harmadik negyedévében érkezik az észak-amerikai piacra. „A nagy múltra visszatekintő Stuttgart-Feuerbach-i üzemünkben kezdetét veszi a hidrogén időszámítás” – jelentette be a 2023-as Bosch Tech Day alkalmával Dr. Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke. „A Bosch a hidrogén-technológiák szakértőjeként egyre nagyobb szerepet vállal ezen a területen.” A vállalatcsoport a teljes hidrogénértékláncban aktív részt vállal, a hidrogén előállításának és felhasználásának technológiáit is fejleszti. A Bosch 2030-ra már mintegy ötmilliárd eurónyi árbevételt tervez a hidrogén-technológiákból.

A Bosch a hidrogéngazdaság számára készülő megoldásaiban is a globális gyártási hálózatára és németországi telephelyeinek kiválóságára alapozhat. Az üzemanyagcella-kötegeket például a bambergi Bosch-gyár szállítja a feuerbachi üzemnek, az olyan fontos rendszerelemek pedig, mint például az elektromos légkompresszor és a recirkulációs ventilátor, a homburgi Bosch-telephelyről érkeznek. 

„A Bosch azon kevés vállalatok közé tartozik, amelyek olyan komplex technológia sorozatgyártására is képesek, mint az üzemanyagcella. Nem csupán a szükséges szakértelem áll rendelkezésünkre, hanem új fejlesztéseink sorozatgyártását is gyorsan el tudjuk kezdeni” – hangsúlyozta Markus Heyn, a Bosch igazgatóságának tagja, a Bosch Mobilitás elnöke.

A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

Az üzemanyagcellák gyártása nemcsak Feuerbachban indul el, hanem a kínai Csungkingben is, ahová a Vuhszban működő üzeméből érkeznek a szükséges alkatrészek. „A Bosch az első vállalat, amely Kínában és Németországban is gyárt üzemanyagcella rendszereket” – mondta Hartung. A vállalatcsoport tervei szerint a dél-karolinai Andersonban (Amerikai Egyesült Államok) működő gyárában mobilalkalmazásokra kifejlesztett cellakötegek gyártását indítja el. A Bosch várakozásai szerint 2030-ra világszerte már minden ötödik hattonnás, illetve ennél nagyobb új teherautó üzemanyagcellás hajtásrendszerrel közlekedik majd.

A Bosch részt vesz a hidrogéngazdaság kialakításában

A Bosch szerint a klímasemleges világ hidrogénnel valósítható meg. A vállalatcsoport ezért részt vállal a hidrogéngazdaság kialakításában, és növeli beruházásait a hidrogén-technológiák területén. 2021 és 2026 között a Bosch összesen közel 2,5 milliárd eurót kíván szánni hidrogén-technológiák fejlesztésére és gyártására, ami egymilliárd euróval több, mint amit a 2021 és 2024 közötti időszakra vonatkozó beruházási tervben előirányzott. 

A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

A Bosch üzleti lehetőségei széles körűek, akárcsak ezeknek a munkahelyekre gyakorolt hatása. A Bosch csoportnál már több mint háromezren dolgoznak a hidrogéntechnológiák területén, a kollégáknak pedig több mint a fele Európában végzi a munkáját. A nyitott pozíciók többségét a cégen belülről tölthetik fel, elsősorban a Bosch hajtásrendszer-üzletágának munkatársaival. A hidrogén üzleti szektor jövőjét illetően egyéb gazdasági, szabályozási keretfeltételek is hatással vannak. 

Hartung meglátása szerint Európában jóval többet kell tenni azért, hogy a világ más régióiban, például az Amerikai Egyesült Államokban zajló gyors fejlődést követni tudjuk. A Bosch elnöke négy javaslatot ajánlott a német és az európai döntéshozók figyelmébe. „Először is fel kell gyorsítanunk a hidrogéntermelés ütemét az Európai Unióban, másodszor globális ellátási láncokat kell kialakítani, harmadszor pedig a hidrogént a gazdaság minden ágazatában alkalmazni kell.” Negyedik pontként az európai hidrogénelosztó infrastruktúra gyors kiépítésének fontosságát hangsúlyozta.

Bosch-technikák az elektrolízistől a hidrogénmotorig

A Bosch készen áll, és minden más vállalatnál szélesebb körben alkalmazza autóipari tapasztalatait a hidrogéngazdaságban, sőt már a hidrogén előállításában is aktív. 2023 elején a Bosch csoport megkezdte a protoncsere-membrános elektrolízis prototípusok gyártását, amelyek éppen a mobil üzemanyagcellákban zajló energiaátalakulási folyamattal ellentétesen működnek. Ősztől a vállalat már az 1,25 megawattos prototípusok gyártását tervezi a kísérleti alkalmazásokhoz, és jó úton halad afelé, hogy 2025-ben a sorozatgyártásuk is elindulhasson. 

A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását

A Bosch több lehetőséget is vizsgál a hidrogén felhasználására. A helyhez kötött szilárd-oxid üzemanyagcellák a decentralizált hő- és áramellátásban alkalmazhatók, a Köln környéki Erkelenz kórházának kísérleti projektjében a Bosch ezzel a technológiával tervezi elérni a 90 százalékos összhatásfokot. Az ottani mikroerőmű kezdetben földgázzal működik, de a későbbiekben zöld hidrogénre is át lehet majd állítani. Az üzemanyagcellás hajtásrendszer mellett a Bosch a hidrogénüzemű motorokon is dolgozik, mind a szívócsatorna-, mind pedig a közvetlen hidrogén-befecskendezés technikáit fejlesztve. 

Ez a megoldás különösen a hosszú távokon, nagytömegű rakományokkal közlekedő, nehézteherjárművek számára készül. „A hidrogénmotor mindent tud, amit a dízel, azonban szén-dioxid-semleges, emellett gyors és költséghatékony belépést kínál a hidrogénalapú mobilitás területére” – emelte ki Heyn. Egyik nagy előnye, hogy a már meglévő fejlesztési és gyártástechnológiák több mint 90 százalékban felhasználhatók hozzá. A hidrogénmotor piaci bevezetése 2024-től várható.
Kulcsszavak: Bosch, hidrogén, hidrogén üzemanyagcella, járműipar
 
A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását A Volvo Trucks bemutatja Euro 6-os kínálatát Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be Biztonságosan és kényelmesen A-ból B-be A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását A Nissan LEAF tarolt az értékesítési statisztikákban Száz éves az első Fordson traktor Száz éves az első Fordson traktor A Bosch megkezdte az üzemanyagcellák sorozatgyártását A BMW Motorrad bemutatja a világ első, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok részére
 
Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot

Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot

2023. július 13.
Ha a világ legrégebb óta működő motorkerékpár-gyártója egy gyermekéveit taposó, ám annál ambiciózusabb manufaktúrával lép együttműködésre, abból olyan újszerű koncepciók és fejlesztési irányok születhetnek, amelyek fenekestül forgathatják fel az egész iparágat.
Részletek

Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot

A Peugeot Motocycles és a DAB Motors idén júniusban aláírt, stratégiai együttműködési megállapodása új korszakot nyit nem csak a francia, de az egész európai motorkerékpár-iparban, és egy vadonatúj szegmensben biztosít helyet és kompetenciát a Peugeot számára.

Amikor Simon Dabadie 2018-ban, a délnyugat-franciaországi Bayonne városában megalapította cégét, a DAB Motors manufaktúrát, az ország másik csücskében, a Sochaux közvetlen közelében fekvő Mandeure-ben százhuszadik születésnapját ünnepelte a Peugeot Motocycles, a világ legöregebb, máig működő motorkerékpár-gyártója. Hosszú története alatt számos innováció fűződött a Peugeot nevéhez, és ennél a DAB Motors sem törekedett kevesebbre.

A mikrovállalkozás a tömeggyártás és az egyedi custom motorépítés közötti, szűk rést akarta betölteni. Az első években – a sportruházati gyártók online konfigurátorai által ihletett módon – teljes mértékben testre szabható, mégis homologizált, azaz Európa összes országában legálisan forgalomba állítható, kisszériás gyártású motorkerékpárjával hívta fel a figyelmet.

Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot

2021-ben jött a következő lépcsőfok: egy tisztán elektromos motorkerékpár, amely minimalista esztétikumával, ötletes részletmegoldásaival és szeretnivaló racionalitásával azonnal lenyűgözte a szaksajtót. Hogy csak néhány részletet említsünk: az áttetsző burájú, 3D kialakítású hátsó lámpatestet az autóipari dizájn ihlette, az üzemanyagtartálynak látszó elem valójában egy okostelefon-töltővel ellátott tárolórekesz. Hagyományos műszerfal helyett ennek a tankimitációnak a kormányhoz közel eső részére vetíti ki a menetadatokat egy projektor, indítókulcsként pedig a felhasználó mobiltelefonja szolgál.

Az újságíróknak ezek után egyetlen kérdése volt a DAB Motors Concept-E motorkerékpárral kapcsolatban: mikor kerül sorozatgyártásba? A választ most, a Peugeot Motorcycles és a DAB Motors között létrejött stratégiai megállapodás aláírásakor adták meg: a Peugeot ugyanis jelentős befektetéssel többségi tulajdonrészt szerzett a DAB-ban, és a közeljövőben megkezdi mandeure-i üzemének felkészítését a Concept-E szériaváltozatának a gyártására.

Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot

Ez a lépés nem csak az akkumulátoros elektromos motorkerékpárok gyártásával egészíti ki a Peugeot Motocycles szerteágazó kompetenciáinak sorát. A DAB Motors ugyanis butiktermékeivel a prémiumpiacon szerzett magának nevet és elismertséget: ahogy első típusát, az LM-S 500 scramblert, úgy a Concept-E városi supermotót is élvonalbeli beszállítók (Öhlins, Kayaba, Pirelli, Brembo stb.) minőségi alkatrészeiből építette, és különös figyelmet szentelt a formai részletek kidolgozásának.


Az együttműködés hullámain így személygépkocsijai után motorkerékpárjaival is mélyebbre evezhet a felsőbb kategóriás szegmensekbe a Peugeot, ezzel új piaci lehetőségeket teremtve innovatív termékkoncepciói – mint például a 2022-es EICMA szakkiállítás sztárja, az XP400 offroad óriásrobogó – számára. A DAB Motors elektromos hajtástechnológiák terén szerzett tapasztalata a Peugeot saját villanymotoros fejlesztéseinek, így az e-Streetzone robogónak a tökéletesítésében is kulcsszerepet játszhat.

Az együttműködés a másik irányban is gyümölcsözőnek ígérkezik: a költséghatékony, nagy volumenű gyártás lehetővé teszi, hogy a DAB Motors – immár a Peugeot Motocycles égisze alatt – folytassa diszruptív tevékenységét, és újabb forradalmi jelentőségű, korszakalkotó koncepciókkal nyűgözze le a motorosok világát.

Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot
Kulcsszavak: elektromos robogó, Peugeot
 
Dupla Red Dot Design díj a legújabb Peugeot modelleknek Dupla Red Dot Design díj a legújabb Peugeot modelleknek Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Le Mans-i génekből született a malacorrú furgon Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot Vasárnap reggel Jazzy Street - …és talán ezen a hétvégén nem mos el minket az eső sem…. Elektromos motorkerékpárokkal erősít a Peugeot Bővít a PSA Peugeot Citroën Kínában Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják Egyes nagy autógyárak hibrid autói jobban szennyezik a környezetet, mint azt tesztjei alapján állítják
 
A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország

A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország

2023. július 13.
Az elektromobilitás terén vezető szerepre törő BMW Group hazai képviselete hat nagyvállalat és hat darab tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid BMW modell bevonásával tesztelte vállalati környezetben modellkínálatát és partnerével, a Parkl Digital Technologies parkolás és töltésszolgáltatóval a cégek járműtöltési lehetőségeit.
Részletek

A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország

A 2030-ra minden második autóját elektromos hajtással átadni készülő BMW Group a hálózatról tölthető modellpalettájának folyamatos fejlesztése mellett kiemelt figyelmet fordít annak az infrastruktúrahálózatnak a megteremtésére is, mellyel ügyfelei kényelmesen, fenntartható módon és hatékonyan vehetik igénybe az elektromos modelljeiket. A bajor prémiumgyártó nevéhez ezen kívül olyan szemléletformáló kezdeményezések is fűződnek, amelyek révén mind a lakossági, mind a vállalati ügyfeleik otthonosan érezhetik magukat az elektromos autózás világában. 

A BMW Group e célok jegyében indította útjára vállalati ügyfelei számára 2020-ban a Going Green at Work programot, mely tesztvezetési lehetőséget biztosított céges ügyfeleknek és az akkor elérhető nyilvános töltési megoldások működésébe is betekintést nyújtott.

Az elektromos autózás térnyerését követve – a BMW Group tavaly a piaci átlagot meghaladva 119%-kal növelte elektromos modelljeinek értékesítését Magyarországon a megelőző évhez képest, azaz a regisztrált modelljeinek már a negyede elektromos meghajtású – a Going Green at Work program idén folytatódott. 

A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország

A bajor prémiumgyártó hazai képviselete a program második felvonásában fokozott figyelmet szentelt a töltési megoldásoknak, így a BMW Charing nyilvános töltési megoldások mellé bevonta a programba az otthon és irodai töltést kínáló partnerét, a Parkl-t is, hogy az elektromobilitást teljeskörűen vizsgálhassák vállalati környezetben. A programhoz a BMW Group hat ügyfele, a Baker Hughes, a CPI Property Management, a Graphisoft, a Grundfos, a Nokia és a Shell vállalatok csatlakoztak. A Parkl közreműködésével a BMW Group felmérte a programban résztvevő partnerek irodái által nyújtott töltési lehetőségeket és megoldásokat keresett az elektromos töltőállomások, valamint a teljesítménymenedzsment kialakítására, a személyre szabható töltésmenedzsment szoftverrel egyetemben.

A BMW Group elkötelezett a technológiai nyitottság mellett – az elektromos átállás folyamatában már most elérhető minden modellkategóriában plug-in hibrid vagy akár teljesen elektromos hajtású megoldás is, mindenkinek a megfelelő változatot kínálva – így a vállalatok számára is változatos modellekből álló flottát alakított ki. A vállalatok többsége négy tisztán elektromos meghajtású – BMW iX1 xDrive30, BMW iX3, BMW iX xDrive50 és BMW i7 – és két plug-in hibrid modell – BMW 230e xDrive Active Tourer és BMW 330e xDrive Touring – révén ismerkedhetett meg az elektromobilitással.

A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország

„A tesztek során 2 hónap alatt az autók több mint 12 000 km-t tettek meg tisztán elektromos üzemben, amihez összesen 2481 kWh áramot használtak fel. Ebből a tesztek során a rendelkezésre bocsájtott töltőkártyákkal összesen 1133 kWh áramot töltöttek az autókba a partnerek nyilvános töltőállomásain. Ezeken a töltőpontokon a fenntarthatóság jegyében a BMW Charging vállalja, hogy a töltésekkel megegyező mértékben zöldáramot táplál be a hálózatba, minden töltési folyamat után. A Going Green at Work aktivitásunk minden, a programban résztvevő partnernél osztatlan sikert aratott, így bízunk benne, hogy egyre több vállalati ügyfél flottájában jelennek majd meg elektromos és plug-in hibrid modelljeink” – mondta el Reindl Dániel, a BMW elektromobilitásért felelős vezetője a program kapcsán.

Kulcsszavak: BMW Group, elektromobilitás, elektromos autó
 
Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Több mint harminc elektromos töltőállomás várja a balatoni turisztikai régióba érkezőket Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország Szombaton rajtol a Formula E Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? Hogyan sikerült elérni, hogy a Ford Mustang Mach-E minden európai vezető arcára mosolyt csaljon? A cégautós flották zöldítését segíti elő a BMW Group Magyarország Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében
 
Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg

Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg

2023. július 13.
Párizsban 2024. január 1-től a köztéri parkolási díjat a gépjárművek mérete alapján határozzák meg, erről döntött a francia főváros közgyűlése.
Részletek

Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg

A Zöldek javaslata alapján megszavazott új szabályozás értelmében a városi terepjáró tulajdonosainak jövőre drágább lesz Párizs utcáin parkolni.
    
A progresszív tarifát a közép-franciaországi Lyonban már bevezetett új parkolási díjszabályozás ihlette.
    
A fokozatosság elvét több kritérium alapján határozzák majd meg Párizsban, a gépjármű súlya és mérete mellett a parkolási idő vagy a motor típusa is befolyásoló tényező lesz. A nagycsaládosok és a szerényebb jövedelműek ugyanakkor mentességet élveznek majd a drágább tarifák alól.
    
A progresszív parkolási díjszabás bevezetésével a fővárosi önkormányzat egyértelműen a városi terepjárókat célozza, miután a számuk folyamatosan nő Párizsban. Hivatalos adatok szerint 2019-ban a francia rendszámú városi terepjárók tulajdonosának 46 százaléka párizsi lakos volt.
     
David Belliard, Párizsnak a közterületek átalakításáért felelős alpolgármestere szerint a terepjárók Párizsban megnehezítik a város alkalmazkodását az éghajlatváltozáshoz.
   
Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg

"Nincs földút, nincs hegyi út. A terepjárók határozottan feleslegesek Párizsban. Sőt, veszélyesek, sok helyet foglalnak és túl sok erőforrást igényel az előállításuk. Lyonhoz hasonlóan azon dolgozunk, hogy drágábbá tegyük a parkolásukat" - írta a városvezető a Twitteren.
    
Az intézkedéssel a városvezetés szerint hatékonyan lehet korlátozni a leginkább légszennyező járművek használatát Párizsban. A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) 2019-ben közzétett jelentése szerint a terepjárók a második helyen állnak a széndioxid-kibocsátás 2010 óta tartó növekedéséért világszinten felelősök sorában.
Kulcsszavak: Franciaország, Párizs, parkolás
 
Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon Opel Ampera-e világpremier a Párizsi Autószalonon Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg Új Skoda Fabia teljesen új motorkínálattal Párizsban a parkolási díjat jövőre a gépjárművek mérete alapján határozzák meg Új köntösben a Peugeot EXALT Franciaországban jövő héttől teszteltnek minden gyanús autómárkát Franciaországban jövő héttől teszteltnek minden gyanús autómárkát A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon A közeljövőbe enged betekintést a Toyota a Párizsi Autószalonon
 
"Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten

"Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten

2023. július 13.
"Kamu esetkocsit" ellenőriztek a hatóságok szerdán Budapesten; a vizsgálatkor kiderült, hogy az autó közúti közlekedésre alkalmatlan volt, és a személyzet tagjai nem rendelkeztek a tevékenységhez szükséges egészségügyi végzettséggel - írta a közösségi oldalán az Országos Mentőszolgálat (OMSZ).
Részletek



Az OMSZ a Facebook-oldalán azt írta: mentősöktől és betegektől is több panasz érkezett korábban a mentőszolgálat főigazgatójához az egyik alternatív (magán) mentőszolgálatra, amelynek dolgozói megtévesztő módon az OMSZ védjegyoltalom alatt álló emblémáját ruhájukon viselve, térítés ellenében szállítanak betegeket, miközben rendszeresen visszaéltek a megkülönböztető jelzés használatával.
    
Az OMSZ főigazgatója akkor felmondta a megállapodást a betegszállító céggel, és megvonta a vállalkozástól a rendezvénybiztosítás lehetőségét is, valamint felszólította a szervezet vezetőjét a jogszabályok betartására. Ennek ellenére - írta a mentőszolgálat - a mentősök továbbra is gyakran jelentették Budapest különböző pontjairól az engedély nélkül szirénázó, esetkocsinak látszó autót.
    
Az "ESET 4" feliratú járművet a mentőszolgálat jelzése alapján szerdán a Nemzeti Védelmi Szolgálat, a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Nemzeti Népegészségügyi Központ, a Fővárosi Közlekedésfelügyeleti Főosztály és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai ellenőrizték.
Kulcsszavak: mentőautó, omsz
 
"Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten Nyolc megyében továbbra is piros riasztás van érvényben a hófúvás miatt "Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten Új gyermekmentő autót adtak át Miskolcon az Országos Mentőszolgálatnak "Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten Több megyére és már hófúvás miatt is adtak ki figyelmeztetést "Kamu esetkocsit" lepleztek le a hatóságok Budapesten Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Hivatali gépkocsik helyett új mentőautókat vegyen a kormány Hivatali gépkocsik helyett új mentőautókat vegyen a kormány
 
E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio

E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio

2023. július 11.
A Renault Clio 1990-es bemutatása óta töretlenül nagy sikert aratott – és eddig 16 millió darabot adtak el belőlük világszerte! Franciaország kedvenc autójának választották, nemzetközi bestseller lett, és két alkalommal is elnyerte az Év Autója díjat Európában. Öt generáció óta az egyik legemblematikusabb városi autó a piacon.
Részletek

E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio

Új stílusa még lenyűgözőbb és elegánsabb, elegáns és előkelő belseje pedig új időszámítást kezd  a márka új formanyelvének első megjelenítésével.

Az új formanyelv lendületet sugároz, a világítás teljesen megújult, és a márka identitását közvetíti, az új feszes, pontos és hatékony vonalvezetés pedig markánsabb karaktert ad az új Clionak, és érzelmesebbé varázsolják.  

Az idővel folyamatosan változó hajtásláncok szélesebb választékával érkezik, mint bármely más autó a kategóriájában, így mindenki kiválaszthatja az igényeinek leginkább megfelelő konfigurációt. Az eredetileg benzin- és dízelmotorok választékával kínált Clio folyamatosan alakította kínálatát, hogy  megfeleljen ügyfelei igényeinek és elvárásainak, miközben nagyobb üzemanyag-hatékonyságú és alacsonyabb CO 2 -kibocsátású járműveket keresne. 2020-ban először a Clio kiadott egy elektromos hibrid hajtásláncot, amely ma már elengedhetetlen.

E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio

Manapság az új Clio ugyanazt a filozófiát testesíti meg, hogy hű maradjon a korhoz, és kínál valamit a vásárlók széles köre számára, mind a magán-, mind a professzionális ügyfelek számára, minden speciális igényt kielégítve: motorok széles választékát (benzin, dízel, LPG…) kínálja. A márka egyik kulcsfontosságú eszköze az E-Tech full hibrid 145 LE-s motor.

A vezetési élményt és az üzemanyag-fogyasztást ötvözi, a normál 4,2 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás mellett. Az új Clio többféle felszereltséggel érkezik, beleértve az új Esprit Alpine-t is.

A Clio folyamatos sikernek örvend. Ez a világ legkelendőbb francia autója és kategóriavezető Európában. Az új Clio új, kifejező orr részét mutatja be modern élvonalának. A motorháztető alatti E-Tech full hibrid hajtásláncot élvezetes vezetni, kevesebb a károsanyag-kibocsátás, és nagyobb a hatótávolsága: 145 LE, mindössze 95 g CO 2 /km és 4,2 l/100 km. Ideális technológia azoknak az ügyfeleknek, akik dízel járműveiket szeretnék megújítani.

"Valóságos szerelmi történet van a Clio-val Franciaországban és a világ minden táján. Ezért szerettük volna megünnepelni ennek az ikonnak az alapvető értékeit, és átalakításával egy következő szintre emelni. Szem előtt tartottuk a homogenitás igényét, és azt a gondolatot, hogy azt a jövőbe vetítsük, technológiásabb kialakítással, megőrizve annak emberi érintését. Az Új Clio a nagyvonalú formák, a faragott térfogatok, az éles vonalak és a grafika sikeres ötvözete."-  mondta Fabrice Cambolive, a Renault márka vezérigazgatója.

E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio





Kulcsszavak: clio, renault, új modell
 
Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal Szárnyakat kap a MINI - felfelé nyíló ajtókkal E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio A Ford megnyitotta második tatárföldi üzemét Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ Első gyári fotókon a ŠKODA KAROQ Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer Praktikusabb és hatékonyabb, mint valaha: az új BMW 225xe Active Tourer E-Tech full hibrid motorral érkezik az új Renault Clio A vadonatúj 911 GT3 elrajtol
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 161 - 170