Találatok száma: 12923 | Megjelenítve: 161 - 170 |
![]() |
Az Amazon.com-ról már Toyota-alkatrészeket is vehetünk |
|
2022. február 09.
Az Amazon.com online értékesítési platformon létesített alkatrészáruházat a Toyota és a Lexus. A bolt éjjel-nappal nyitva van, a kínálat folyamatosan bővülni fog.
|
![]() |
![]() Az utóbbi időkben világszerte ugrásszerűen megnőtt az internetes kereskedelem jelentősége. A jelenséget kétségtelenül felgyorsította a koronavírus-járvány, amikor sok esetben ez volt a vásárlás egyetlen működőképes, biztonságos módja. Ugyanakkor az online értékesítést nem csak a kényszer tette népszerűvé: a technológia folyamatos fejlődésének, no meg az egyre erősebb kiszolgáló infrastruktúrának köszönhetően ma már szó szerint erőfeszítés nélkül, megbízhatóan és gyorsan vásárolhatunk meg jóformán bármit az interneten keresztül. A webáruházak ellen szóló legerősebb érv, hogy nem próbálhatjuk ki, nem tapogathatjuk meg a kiszemelt árucikket. Ez fontos a friss élelmiszerek, ruhaneműk, sporteszközök vagy szerszámok esetén, egyáltalán nincs azonban jelentősége szigorú szabvány szerint gyártott termékek esetén. Ilyenek az autóalkatrészek, ahol a cikkszámon kívül semmi egyebet nem kell tudnunk ahhoz, hogy biztosak lehessünk abban: pontosan megfelelő árut vásárolunk. Ezt felismerve a Toyota és prémium társmárkája, a Lexus online alkatrészáruházat nyitott. A tartozékboltnak az Amazon nagy-britanniai platformja ad otthont, ami a gyors, pontos és zökkenőmentes kiszállítás garanciája. ![]() „Folyamatosan arra törekszünk, hogy minél jobb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. Ennek része, hogy a lehető legegyszerűbben, legkényelmesebben intézhessék az autójukhoz kapcsolódó tennivalókat, beleértve az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők megvásárlását.” – mondta Rob Giles, a Toyota GB ügyfélszolgálati igazgatója. „Az új webáruházak révén márkáink hivatalosan is megjelennek a piac egyik legnépszerűbb online értékesítési felületén, ugyanakkor a minőséget és a teljesítményt változatlanul mi szavatoljuk.” ![]() Kulcsszavak: alkatrész, Amazon, lexus, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Exkluzív ZIM szovjet uxusautó érkezett a Közlekedési Múzeum gyűjteményébe |
|
2022. február 08.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum gyűjtemény-gyarapítási programja, a napokban egy GAZ-12 ZIM típusú gépkocsi érkezett új otthonunkba, az Északi Járműjavítóba.
|
![]() |
![]() A járműből összesen 100 darab érkezett Magyarországra 1952-59 között, az 1950-es évektől kezdve a ‘70-es évek végéig a középszintű állami és pártvezetők szinte kivétel nélkül ezekkel a gépkocsikkal közlekedtek Magyarországon. Az államszocializmus első éveiben, 1950 és ‘59 között magánszemélyek egyáltalán nem tulajdonolhattak személygépkocsit Magyarországon. Azonban a párt- és az állami vezetőket el kellett látni szolgálati autóval. A legmagasabb szintű állami felsővezetők számára a ZISZ 110-as vagy 115-ös gépkocsikat gyártották, a gyárigazgatók, párttitkárok, a kommunista ifjúsági szervezet (DISZ) vezetői Pobedákat kaptak, a középszintű állami és pártvezetők pedig a most gyűjteményünkbe érkezett GAZ-12 ZIM gépkocsikat vehettek birtokba szolgálati autóként Magyarországon, ahogy a keleti blokk többi országában is. ![]() Magyarország 1952-1959 között közel 100 darab ilyen 6 személyes limuzint vásárolt. A ZIM-ek az 1970-es évek végéig voltak forgalomban, ekkor az állami és pártvezetők már rendre nyugati típusokat, elsősorban Mercedeseket, illetve kisebb részben a Tatra 603-as gépkocsikat kezdtek használni szolgálati autónak. A ZIM-ek a Nyizsnyij-Novgorod-i Gorkij Avto Zavod (GAZ) gyárban készültek (akkoriban a várost is Gorkijnak hívták), itt gyártották a Pobedákat, majd a Volgákat is. A múzeumunk gyűjteményébe került típust, ahogy az üzemegységet is 1935-56 között Zavod Imenni Molotovnak (ZIM) nevezték, az akkori külügyminiszter, Molotov tiszteletére. A ZIM hűen reprezentálja egy korszak történelmét, a típuson keresztül azt is be szeretnénk mutatni, hogy milyen nehéz volt a gépkocsikhoz való hozzáférés ebben a korszakban. Az 1960-es évektől kezdve elvileg már lett volna lehetősége az átlag állampolgárnak is egy ZIM megvásárlására, azonban utóbbi 40 000 Rubelbe került, amihez az 1960-as Szovjetunióbeli átlagkeresetet alapul véve 45 évi fizetésére lett volna szüksége egy embernek. ![]() Folyamatosan gyarapodó gyűjtemény Kulcsszavak: GAZ-12 ZIM, Közlekedési Múzeum
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Diadalmasan zárta a tavalyi évet a Peugeot |
|
2022. február 08.
Egy nehéz évet még kritikusabb időszak követett, ám a Peugeot emelt fővel tekinthet vissza 2021-re: két modellje is a legkeresettebbek között volt Európában, összességében pedig a második legnépszerűbb márka a kontinensen.
|
![]() |
![]() A 2021-es év minden előzetes várakozást alulmúlva az elmúlt harminchét év legrosszabb eladásait hozta az európai újautó-piacon. A probléma természetesen kétrétű: miután a globális Covid-19 járvány hatására minimálisra csökkentek az eladások 2020-ban, a tavalyi év első felében magához térő piacot súlyos alkatrészhiány sújtotta. A keresleti oldalon támadt űrt így a kínálatban jelentkező vákuum tette még súlyosabbá. A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy míg 2019-ben 15,79 millió új gépkocsit adtak el az Európai Unió 25 országában, valamint Nagy-Britanniában, Svájcban és Norvégiában, 2020-ban ez a szám 11,95 millióra zuhant, 2021-ben pedig további 1,6 százalékkal csökkent, és mindössze 11,75 millión állt meg. Utoljára 1985-ben vásároltak ilyen kevés új gépkocsit Európában. A nehézségek nem ugyanúgy érintették az egyes járműkategóriákat. Tovább erősítették pozíciójukat a hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid) járművek. Tavaly az összeladások 19 százalékát tették ki, miközben a dízelek csupán 21,7 százalékkal részesedtek a forgalomból: szakértők szerint még az idei év vége előtt helyet cserélhet a két hajtási módozat a piaci rangsorban, és a dízelmotor visszaszorulhat a harmadik helyre. ![]() A legkisebb és a legnagyobb autók eladásai nem szenvedték meg a piaci helyzetet, ugyanakkor összességében a szabadidőjárművek voltak azok, amelyek minden méretosztályban erősíteni tudták pozíciójukat. Ez a helyzet azoknak a gyártóknak kedvezett, akik minél több szegmensben rendelkeznek szabadidőjárművel – a Peugeot például városi (2008), kompakt (3008) és családi (5008) szabadidőautót is kínál ügyfeleinek, ráadásul a 2008-as tisztán elektromos, a 3008-as pedig plug-in hibrid kivitelben is elérhető. Nem véletlen, hogy mindkét típus méretosztálya abszolút legkedveltebbjei közé tartozott 2021-ben: a Peugeot 3008 a legnagyobb darabszámot elérő kompakt szabadidőjárművek mezőnyében bizonyult a második legkedveltebb modellnek, míg a Peugeot 2008 az abszolút első helyen végzett a városi crossoverek között. ![]() Szinte menetrendszerű a Peugeot 208 városi kisautó elsősége: a modell a B-szegmensben élen áll, az összesített eladási listán pedig a második helyen végzett a 196 869 eladott példánnyal. Hogy mennyire szoros volt a verseny az élmezőnyben, jól mutatja, hogy Európa ötödik legnagyobb számban eladott típusa, a Peugeot 2008 mindössze 1 százalékkal (194 653 darab) maradt el ferdehátú rokonától. A Peugeot 3008 is felkerült a 20 legnépszerűbb modell listájára: a közelmúltban megújult modellből 140 015 darabot adtak el tavaly, csaknem 12 százalékkal többet, mint 2020-ban (ennél is nagyobb arányban, 24,4 százalékkal növelte eladásait a Peugeot 2008.) Mindennek eredményeként a Peugeot Európa második legnépszerűbb autómárkájának bizonyult 2021-ben. A ragyogó eredményt még értékesebbé teszi a tény, hogy a francia márkának épp az autópiac legsúlyosabb időszakában sikerült növelnie részesedését: 2019-ben még a piac negyedik legerősebb márkája, 2020-ban pedig a harmadik legkeresettebb gyártó volt a Peugeot. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Peugeot
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A DS E-TENSE PERFORMANCE a DS Automobiles következő modelljeinek stílusára is utal |
|
2022. február 07.
A DS E-TENSE PERFORMANCE egy nagy teljesítményű kísérleti autó, amely a DS Automobiles jövőbeli modelljeinek fejlesztését szolgálja. A többszörös Formula E bajnok DS Performance által tervezett és kifejlesztett DS E-TENSE PERFORMANCE egy karbonváz-szerkezetű, összekrékhajtású prototípus, amelynek két villanymotorja 600 kW (815 LE) összteljesítményű.
|
![]() |
![]() 2014-es létrejötte óta a DS Automobiles stratégiájának központi eleme az elektrifikáció. A márka elsőként lépett be a Formula E-be a prémium gyártók közül, és a bajnokságban elért sikereiből rengeteget profitál. Tapasztalatai segítségével a fenntartható mobilitás irányában koncentrálja kutatási és fejlesztési tevékenységét. 2019-től a DS teljes palettája elérhető tölthető hibrid, vagy elektromos változatban, 2020 óta ez a márka büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 átlaggal a az elektromos és belső égésű motorokat is kínáló prémiummárkák között. Az átmenet felgyorsul : 2024-től a DS Automobiles kizárólag tisztán elektromos modelleket fog bemutatni. Az elektrifikáció terén megszerzett pozíció megtatása érdekében a DS Automobiles jelentős mértékben támaszkodik versenydivíziójára, a DS PERFORMANCE-ra. A csapat most egy olyan prototípussal állt elő, amely tesztelhetővé teszi azokat az innovatív megoldásokat, amelyeket a jövő DS kreációiban fogunk viszontlátni. "Célunk a Fomula E-ben megszerzett szaktudás és a bajnoki címekkel elért tapasztalat átültetése egy olyan projektbe, amely a jövő nagy teljesítményű elektromos autóját vetíti előre. ![]() Ez egy olyan laboratórium, amely lehetővé teszi a részegységek viselkedésének elemzését, azok előkészítését a szériagyártásra. Olyan megoldásokat keresünk, amelyekkel csökkenthetők a költségek, könnyebbé válik a gyártás, és amelyek szériamodellekben is alkalmazhatóak. A következő generációjú E-TENSE modellekben találkozni fogunk ezekkel a fejlesztésekkel." - Thomas Chevaucher, DS PERFORMANCE igazgató. A DS E-TENSE PERFORMANCE karbonvázas konstrukció, amelnyek futóműve a Formula E-ből származik. A felfüggesztés geometriája a lehető legjobb tapadást teszi lehetővé az úton, vagy a sokszor hepehupás városi versenypályákon, függetlenül az időjárási körülményektől. A hajtáslánc két elektromos motort tartalmaz, amelyek 600 kW összteljesítményűek (250 KW elöl és 350 KW hátul). Ez 815 LE-nek felel meg és 8 000 Nm nyomatéknak. A közvetlenül a DS PERFORMANCE Formula E-beli fejlesztéséből származó két motor teljesítménye kivételes. A soha nem látott, 600 kW-os visszatöltés segítségével a DS E-TENSE PERFORMANCE hajtáslánca az energia lehető legjobb felhasználását nyújtja. Bár a DS E-TENSE PERFORMANCE hagyományos tárcsás/fékbetétes fékrendszerrel is rendelkezik, a visszatáplálás a legtöbb esetben önmagában biztosítja a fékezést. ![]() A hátul középen elhelyezett akkumulátor a DS E-TENSE PERFORMANCE egyik kulcseleme. Egy karbon-alumínium kompozit házban kapott helyet, amelyet a DS PERFORMANCE tervezett. Az elektromos versenysport által inspirált akkumulátor fejlesztése a TotalEnergies-vel és leányvállalatával a Saft-tal együttműködésben történt. A partner kutatásainak eredményeképpen az innovatív kémia és a cellák immerzív hűtési rendszere szakítást jelent a jelenlegi technológiákkal, köszönhetően a prototípus számára kifejlesztett Quartz EV Fluid-nak. Ez az akkumulátor akár 600 kW teljesítményű gyorsítási és visszanyerési fázisokat is lehetővé tesz és teljesen új utakra tereli a jövő elektromos szériaautóinak fejlesztését. A DS Automobiles jövőbeli formanyelve A DS E-TENSE PERFORMANCE kísérleti terep a DS DESIGN STUDIO PARIS számára is. A frontrész a hűtőrács helyére egy új kifejezési felületet kapott. Ez a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányon már látott vitrinszerű megoldás magában foglalja a háromdimenziós hatású logót, és különleges üdvözlő animációt is láthatunk rajta. Az új nappali fények a technológiát és a kifinomult stílust ötvözik. A fényforrásokat 800 LED alkotja. A fényszórók helyén két kamerát taláunk, melyek teljessé teszik a DS E-TENSE PERFORMANCE vizuális identitását, ugyanakkor hasznos adatokat biztosítva e guruló laboratiumról. ![]() Az aerodinamikus sziluettet « bogárpáncél-hatású » interferenciális fényezés kíséri. A külső körülmények és a látószög függvényében az érzékelt szín változik és erős kontrasztot alkot a fényes fekete felületekkel. A 21”-os keréktárcsák aerodinamikus profilúak. Az utasteret az adatkinyerés jegyében tervezték. A kagylóülések és a Formula E kormány versenyatmoszférát teremtnek. A kényelem és a részletekre való figyelem szintén teret kapott a kárpitozás fekete bőrbetéteinél. A DS E-TENSE PERFORMANCE vezetését még nagyobb élménnyé teszi FOCAL Utopia hi-fi rendszer és a hozzá kapcsolódó két Scala Utopia Evo hangsugárzó, melyeket a prototípus színeire fényeztek. A legjobb összetevőkből álló rendszer egyedülálló hangzást nyújt. Nagy teljesítményű laboratórium mozgásban ![]() Az egy példányban elkészült DS E-TENSE PERFORMANCE NFT-ként is elérhető lesz. Négy különböző széria lesz elérhető február 7. és október 23. között, amikor a prototípust hivatalosan is bemutatják a Párizsi Autószalonon. Február 7-étől 100 DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ széria – 100% Electric » – naponta egy NFT eladása – repíti majd a DS Automobiles-t ebbe a világba. Ugyanezen a napon egy 50 napos licitálás veszi kezdetét egy 2 példányban limitált DS E-TENSE PERFORMANCE « 100’ Series – 0-100 km/h in 2s » szériára. Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS E-TENSE PERFORMANCE
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása |
|
2022. február 07.
Óriási mérföldkő, hogy a közbeszerzés kiírásával megkezdődött az M0-s északi szakaszának beruházása - jelentette be Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára.
|
![]() |
![]() Hozzátette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0-s északi szakaszának megvalósítása. Szintén kiírták a közbeszerzést a budakalászi elkerülőút építésére, ezzel a beruházással a 11-es főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül. Az Innovációs és Technológiai Minisztériumnál (ITM) kezdeményezték az M10-es Pilisvörösvárt elkerülő szakasz, és a Szentendrét elkerülő út tervezését a Pilis-Dunakanyar térség tehermentesítéséért - ismertette Vitályos Eszter. Az idén tavasszal elindul a 11-es főút várva várt felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja. "Számítások szerint évente akár 50 órával kevesebbet ülünk majd a dugóban, ezek nagyon fontos eredmények lesznek" - fogalmazott Vitályos Eszter. ![]() Jelentősnek nevezte mindezek mellett a közösségi közlekedés javítását is: új motorvonatok álltak forgalomba Esztergom és Budapest között, a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben ismertette a szentendrei hévállomás felújításának terveit, a vágányok pedig a teljes vonalon megújulnak. Javítják a buszközlekedést is és a szigeti térség közösségi közlekedésbe való becsatornázását. Folyamatosan azon dolgoznak, hogy támogatással, odafigyeléssel és emberséggel segítsenek a Pilis-Dunakanyar térségében élőknek - húzta alá. Forián-Szabó Gergely, Budakalász alpolgármestere azt mondta, hogy Budakalásznál több mint 13 éve csonka csomópontban végződik az M0-s autóút. A Magyar Közút adatai alapján Budakalász főterén naponta 15 ezer jármű halad át. Ez nagyjából a fele az M2-es napi forgalmának. "Ez a brutális forgalom, ami elárasztja az egész kistérséget" - fogalmazott, hozzátéve: ezért nagy öröm, hogy a projekt halad előre, erre évtizedek óta várnak a kistérségiek. Reményét fejezte ki, hogy nem véletlenül lett tíz éve nemzetgazdaságilag kiemelt beruházás ennek a szakasznak a megvalósítása, most a kiviteli terv tenderkiírásával új lendületet vesz a projekt. "(..) A szó minden értelmében megláthatjuk a fényt az alagút végén" - mondta az alpolgármester. ![]() Bodó Imre, a NIF Zrt. projektiroda-vezetője közölte: megjelentették az uniós közbeszerzési közlönyben az M0-s autóút északi szektorának - a 11-es és a 10-es főút közötti mintegy 8 kilométeres szakasz - kiviteli tervkészítéséről szóló ajánlati felhívást. A kiviteli tervek 2026-ra készülhetnek el, ezután folytatódik a terület előkészítése. A tervek elkészítése idén tavasszal-nyár elején indulhat. Ismertette: a kiírás szerint a 2x2 sáv+leállósávos, fizikai elválasztású főpálya három külön szintű csomópontot tartalmaz, az útvonal egy 2 kilométeres és egy 3,2 kilométeres alagútpárban vezet majd. A projekt része az M10-es autóút I. ütemének megvalósítása Üröm és Solymár települések között is, mintegy 4 kilométeren. Közlése szerint felülvizsgálják a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján a 11-es főútnál a csomópontot úgy alakítanák ki, hogy az északi-szentendrei irányból érkezőknek a Megyeri híd felé direkt kapcsolatot adnak. Ezzel megkönnyítik az M2-es és M3-as autópályák felé a közlekedést. A tervezés során felülvizsgálják a környezetvédelmi intézkedéseket, amelyeket a korábbi tervek tartalmaztak. Az érintett közel 14 településnél beazonosították a fejlesztendő közlekedési konfliktuspontokat, ezekre külön intézkedési terv készül - mondta.
Kulcsszavak: fejlesztés, M0, NIF
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Körforgalom és kerékpárút épül Budafokon |
|
2022. február 04.
A gyorsabb és biztonságosabb haladás érdekében körforgalom létesül a BKK beruházásában a XXII. kerületi Tóth József utca, Kossuth Lajos utca, Nagytétényi út és Mária Terézia utca csomópontjában.
|
![]() |
![]() A projekt részeként kerékpárút is épül az útpályával párhuzamosan. A munka idén nyáron kezdődhet, ha eredményesen zárul a közbeszerzési eljárás. A kerület közlekedését meghatározó útfelújítás kezdődik idén nyáron Budafok-Tétényben. Jelentősen megváltozik a Tóth József utca–Kossuth Lajos utca–Nagytétényi út–Mária Terézia utcai csomópont forgalmi rendje és kialakítása, amiért a BKK beruházásában körforgalmat alakítanak ki a kereszteződésben. A munkák során a Donszky Árpád utcai csomópontig felújítják a hozzá csatlakozó Mária Terézia utcát, ahol csaknem 350 méter hosszú autóbuszsávot létesítenek. Átépítik továbbá a Donszky Árpád utca és Budafok-Belváros vasútállomás közötti, Mária Terézia utcai kereszteződést is. A körforgalom kialakításával egy időben, az útpályával párhuzamosan kerékpárút épül. Ezenkívül felújítják a járdákat és a szegélyeket, akadálymentes gyalogátkelőhelyeket alakítanak ki, elvégzik a szükséges vízi közmű, illetve távközlési hálózatok kiváltását, korszerűsítik a közvilágítást, valamint több mint 20 fát telepítenek és 880 cserjét ültetnek el. ![]() Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása esetén idén tavasszal írhatják alá a vállalkozói szerződést, a kivitelezés pedig a nyáron kezdődhet és 2023 tavaszán fejeződhet be. A BKK és a Fővárosi Önkormányzat a közterület-fejlesztések és -felújítások során a használhatóságra, a kényelemre, illetve a biztonságra is hangsúlyt fektet. Fővárosszerte a tervezett ütemben zajlanak a felújítások A szűkös anyagi források ellenére a BKK elkötelezett a fejlesztések megvalósítása mellett. A nagyszabású, hosszabb ideig tartó munkák, azaz a Blaha Lujza tér és a Lánchíd felújítása mellett tavaly elkészült a BKK beruházásában a rákospalotai Deák utca, az újbudai Péterhegyi út és az újpesti Rózsa utca rekonstrukciója is. Az útfelújítási program további eleme az angyalföldi Göncöl utca és a terézvárosi Podmaniczky utca megújítása, továbbá az Üllői út Szarvas csárda tér és városhatár közötti szakaszának, illetve a Mester utca Ferenc körút és Haller utca közötti szakaszának korszerűsítési terve. Eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatása után idén indulhat a zuglói Vezér utca, valamint az újpalotai Erdőkerülő utca és Zsókavár utca felújítása is. ![]() Kulcsszavak: bkk, budafok, fejlesztés
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban |
|
2022. február 04.
A Volvo Cars és a Northvolt az elektromos átállás felgyorsítása érdekében új, 3000 munkahelyet teremtő akkumulátorgyárat építenek a svédországi Göteborgban.
|
![]() |
![]() A Volvo Cars és a Northvolt a svédországi Göteborgot jelölték ki új akkumulátorgyáruk helyszínéül. Az üzem, amely 2025-ben kezdi meg a termelést, akár háromezer embernek ad majd munkát. A gyártólétesítmény ahhoz a mintegy 30 milliárd svéd korona összértékű beruházás keretében megvalósuló kutatási-fejlesztési központhoz kapcsolódik majd, amelynek létrehozásáról tavaly decemberben döntöttek a felek. A két vállalat képviselői február 4-én, pénteken reggel 9:00 órakor közös online sajtótájékoztatón jelentik be a fejlesztést. A sajtóesemény ezen a linken elérhető. Az új gyártóüzem, valamint a Northvolttal ápolt, szoros kapcsolat jelentős mértékben erősíti a Volvo Cars villamosításai stratégiáját, amelynek értelmében az autógyártó 2030-tól kizárólag tisztán elektromos járműveket állít elő és értékesít. Az akkumulátorgyár építése 2023-ban veszi kezdetét. Az üzemben kifejezetten az új generációs, tisztán elektromos Volvo és Polestar modellekbe szánt, ultramodern akkumulátorcellák készülnek majd. ![]() A gyár évente akár 50 gigawattóra (GWh) összkapacitású akkumulátorcellát lesz képes előállítani; ezzel a termelési kapacitással éves szinten mintegy félmillió gépkocsit tud majd kiszolgálni. A partnerek azért választották a leendő gyár helyszínéül a svédországi Göteborg város Torslanda kerületét, mert így az közvetlen kapcsolatban lehet a Volvo Cars legnagyobb autógyárával, hozzáférhet annak infrastruktúrájához, megújuló energiaellátásához, valamint kompetens munkaerejéhez. Az akkumulátorgyár a Volvo Cars és a Northvolt K+F központjaihoz is közel fekszik majd. „A Volvo Cars és a Northvolt között létrejött akkumulátorcella-együttműködés fontos szerepet játszik vállalatunk villamosítási stratégiai törekvéseiben.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Célkitűzésünk, hogy a prémium elektromos járművek piacának vezető szereplőjévé váljunk, és 2030-tól kizárólag tisztán elektromos járműveket forgalmazzunk.” „A göteborgi gigaüzem létrehozása meghatározó jelentőségű lépés, amelynek jóvoltából egyrészt folytathatjuk a világ egyik legdinamikusabb autóipari régiójának az átalakítását, másrészt közelebb kerülhetünk azon célunk megvalósításához, hogy a fenntartható akkumulátorok első számú globális beszállítójává váljunk.” – mondta Peter Carlsson, a Northvolt társalapítója és vezérigazgatója. ![]() A Volvo Cars és a Polestar tisztán elektromos típusaiba szánt akkumulátorok gyártása jelentős mértékben hozzájárul az érintett járművek teljes élettartamára vonatkozó szénkibocsátáshoz. Azzal, hogy a fenntartható akkumulátorok gyártásában vezető szerepet betöltő Northvolttal léptek együttműködésre, valamint hogy az akkumulátorokat európai autógyártó létesítményeikhez közel fogják előállítani, a Volvo Cars és a Polestar jelentős mértékben csökkenti az elektromos járműveikbe szánt akkumulátorok beszerzéséhez és gyártásához köthető környezeti terhelést. „Az új akkumulátorgyár elősegíti azon célunk megvalósítását, hogy gyártóhálózatunkat teljes mértékben klímasemlegessé tegyük, valamint hosszú évekre biztosítja számunkra a kiváló minőségű akkumulátorok rendelkezésre állását.” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars ipari tevékenységekért és minőségért felelős igazgatója. „A Volvo Cars és a Northvolt közötti együttműködés jóvoltából tevékenységeink az akkumulátor értéklánc teljes egészét lefedik, a nyersanyagoktól egészen a kész autóig, ami biztosítja a rendszerek optimális beépíthetőségét járműveinkbe.” ![]() A több száz munkahelyet teremtő kutatás-fejlesztési központ 2022-ben kezdi meg működését, létrejöttével a Volvo Cars azon kevés autóipari szereplők egyikévé válik, amelyek saját tevékenységeik keretében képesek akkumulátorcellákat fejleszteni és gyártani. A Volvo Cars és a Northvolt közötti együttműködés elsődleges célja olyan testre szabott akkumulátorok és járműintegrációs megoldások kifejlesztése, amelyek maximálisan kielégítik a Volvo és Polestar ügyfelek elvárásait, a hosszú hatótávolságtól kezdve a gyors tölthetőségig. Az akkumulátorok fejlesztésének és gyártásának a mély, vertikális integrálása kulcsfontosságú a Volvo Cars és a Polestar számára, hiszen az akkumulátor az elektromos járművek legköltségesebb fődarabja, egyben a jármű szénlábnyomának meghatározó összetevője. Az új akkumulátorgyár és a kutatás-fejlesztési központ működtetéséhez szakmai kompetenciák széles skálájára lesz szükség, ezért a vegyes vállalat megkezdte a magasan képzett mérnökök és vezetők toborzását. A gyártásban dolgozó gépkezelők és szerelők toborzása 2023 végén veszi kezdetét. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az Audi túlteljesítette 2021-es flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási célkitűzését |
|
2022. február 04.
Az Európában újonnan regisztrált járművek átlagos szén-dioxid-kibocsátása 7 g/kilométerrel jobb, mint az előzetes célérték. Hildegard Wortmann, az Audi igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja: “A sikeres elektrifikáció fontos mutatója”
|
![]() |
![]() Az előzetes eredmények alapján az Audi 2021-ben túlteljesítette flottaszintű szén-dioxid emissziós célértékét az Európai Unióra, Norvégiára és Izlandra vonatkozóan. Az elért 122 g/km értékkel a vállalat bőven alatta marad az előírt 129 g/km célértéknek. Ezzel a márka pozitívan járult hozzá a Volkswagen Csoport flottaszintű kibocsátási értékéhez, amely nem csupán az előírt követelményeket teljesíti, de alatta is marad annak. “A flottaszintű szén-dioxid-kibocsátási értékek fontos mutatói sikeres elektrifikációs törekvéseinknek.” – nyilatkozta Hildegard Wortmann, az AUDI AG igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területekért felelős tagja. “Céljaink ilyen mértékű túlteljesítése további bizonyíték arra, hogy a megfelelő stratégia mentén haladunk amikor következetesen a jövő fenntartható prémium mobilitására fókuszálunk. Nagy erőkkel folytatjuk átalakulási folyamatunkat.” Erős év a tisztán elektromos járművek számára A tisztán elektromos modellek kiszállításának jelentős emelkedése különösen pozitívan érintette a flottaszintű emissziós értéket. A 2021-ben az Euróai Unió országaiban, Norvégiában és Izlandon átadott összesen 42 991 autó az előző évhez képest 49,8 százalékos növekedést jelentett. Az Audi e-tron (a Sportback változattal együtt) a legkeresettebb tisztán elektromos prémium SUV modell Európában. Az Audi a tavalyi évben több, mint duplájára emelte a kínálatában szereplő tisztán elektromos járművek számát négy új járművel –az Audi e-tron GT, az Audi RS e-tron GT, az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellekkel - bővítve a választékot. ![]() A flottaszintű értékek kalkulációja az Európai Unió 27 országában illetve Norvégiában és Izlandon újonnan forgalomba helyezett járművek alapján történt. Az Európai Bizottság által megerősített szén-dioxid-kibocsátási értékek egy későbbi időpontban lesznek elérhetőek. A fent említett modellek üzemanyag/elektromos energia fogyasztása Az üzemanyag- illetve elektromos energiafogyasztásra és a szén-dioxid-kibocsátásra megadott tartományt a használt abroncsok és könnyűfém keréktárcsák, valamint a jármű felszereltsége és kiegészítői határozzák meg. Audi e-tron Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 26,1 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,3 – 20,9 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Audi e-tron Sportback Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 25,9 – 21,0 (WLTP ciklus szerint); 24,0 – 20,9 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Audi RS e-tron GT Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 22,5 – 20,6 (WLTP ciklus szerint); 20,2 – 19,3 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Audi e-tron GT quattro Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.8–19.9 (WLTP ciklus szerint); 19.6–18.8 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Audi Q4 e-ron Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 21.3–17.0 (WLTP ciklus szerint); 18.2–15.8 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Audi Q4 Sportback e-tron Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100km): 20.9–16.6 (WLTP ciklus szerint); 17.9–15.6 (NEDC ciklus szerint); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 0 g/km Kulcsszavak: audi, e-tron, környezetbarát, zöld
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 |
|
2022. február 03.
Egyszerűen nagyszerű: a Piaggio bemutatja az első kompakt, nagy teljesítményű, kényelmes és egyben környezetbarát „városi teherautót”. Hatékony munkatárs: tartós szívó motor, versenyképes ár, alacsony üzemanyag költségek. Kimeríthetetlen sokoldalúság: 1400 féle változat + számos akkreditált átalakítás
|
![]() |
![]() 2021 egy új, fontos fejezet kezdete a Piaggio Porter történetében. A megalkotás évét, 1992, követően csaknem húsz évvel később, a „nagy munkás kis méretben” elképzelés teljesen megújult: bemutatásra kerül a Piaggio Porter NP6, az új járművek generációja, amelyet a Porter tipikus értékeinek továbbfejlesztésére fejlesztettek ki. Egy olyan jármű, amely képes ötvözni a kompakt méreteket és a rendkívüli rakteret. Új CombiFuel hajtásláncok Összhangban azzal az úttal, amelyet a Piaggio Group és a Piaggio Commercial már évekkel ezelőtt megtett, és amelynek célja az energiaforrások felhasználásának csökkentése, a környezetvédelem és az életminőség javítása volt, az új Piaggio Porter NP6 termékcsaládot már nem gyártják csak benzines változatban, hanem két, környezetbarát CombiFuel névre keresztelt hajtáslánc áll rendelkezésünkre: egy soros kialakítású, 1,5 literes, négyhengeres, kombinált benzin+LPG vagy benzin+CNG üzemanyagrendszer. ![]() Mindkét változat (benzin+LPG illetve benzin+CNG) elérhető rövid illetve hosszú hatótávval. A Rövid Hatótáv elsősorban városi használatra ajánlott, míg a Hosszú Hatótáv nagyobb hatótávra és még nagyobb rakománykapacitásra is képes. A motor 1498 köbcentis, négyhengeres, alumíniumötvözetből készült hengerfejjel és motorblokkal ellátott, megfelelve az EURO6D-Final szabványoknak. Lánchajtású, 16 szelepes időzítő rendszerrel, kettős felső vezérműtengely-elosztással, valamint kettős változó vezérlésű szelepvezérléssel rendelkezik (mind a szívó-, mind a kipufogóoldalon). A különböző variációktól függően az üzemanyagrendszer egy vagy több nagynyomású tartályt használ a rakodótér alatt, így ezek nincsenek hatással a Porter NP6 teherbíró képességére. A tartályok biztonságosan vannak rögzítve a kerethez és nagy szilárdságú, edzett acélból készülnek. A jármű alapértelmezés szerint gázüzemmódban működik, kivéve a motorindítási fázist, amely benzin üzemmódban indul, majd automatikusan átkapcsol, ha eléri az üzemi hőmérsékletet, de minden esetben van egy kapcsoló a kormánykerék bal oldalán kézi üzemmódváltáshoz. A gombon négy LED is található, amelyek a tartályban lévő gázszintet jelzik, míg a jelzőlámpa akkor világít, ha a jármű gázzal működik. ![]() A Piaggio Porter NP6 gázüzemű motorjainak egyik nagy előnye, hogy gazdaságosan üzemeltethetőek: akár 20%-kal kevesebbe kerülhet az üzemanyagra fordított költségkeret egy hasonló dízel versenytárshoz képest. Rekord méret/rakománykapacitás arány A kompakt, félig előtolt vezetőfülke használata lehetővé teszi a terek optimalizálását is a rakomány maximalizálása érdekében. Mindez rekord méret/rakománykapacitás arányt jelent: a legkompaktabb változatában a Piaggio Porter NP6 mindössze 6,9 m²-es alapterülettel rendelkezik, ami elképesztő, hiszen minden egyes négyzetméter 200 kg teherbírást jelent. ![]() Nagy teljesítmény egy igazán kis teherautóban Az autentikus teherautó-konfigurációnak köszönhetően biztosítja a kategória vezető teljesítményét az effektív rakománykapacitás szempontjából: a nagy ellenállású, acél négyzetprofilelemekből álló hegesztett és a fülkeszerkezetbe integrált váz garantálja a szilárdságot és a kis súlyt. A MacPherson első felfüggesztés és a merev hátsó tengely dupla parabola laprugós felfüggesztése biztosítja az első tengelyen az 1000 kg-os, a hátsó tengelyen pedig az akár 2020 kg-os teherbírást. ![]() Nagyobb biztonság és fedélzeti kényelem A térfogatok és a terek optimalizálása a biztonság és a fedélzeti kényelem növelését is lehetővé teszik: a Porter NP6 vezetőfülke biztonságos és kényelmes környezet ergonomikus vezetési pozícióval, amely széles és azonnali kilátást biztosít, ezáltal megkönnyíti a vezetést illetve a parkolást, továbbá könnyű a ki- és beszállás is a megfelelő magasságban elhelyezett ülések és a kis kormánykeréknek köszönhetően. A Porter NP6 öt különböző felszereltségi csomagban érhető el: Start, Plus, Top, HD Start és HD Top, amelyek az alapfelszereltségen túlmenően a fedélzeti kényelmet és a jármű működését javító eszközök széles skáláját tartalmazzák. Mihelyt a volán mögé ülünk, könnyű kézben tartani mindent hála az intuitív műszerfalnak, amely gyorsan és könnyen leolvasható, valamint a kormány bal oldalán könnyen elérhető kezelőgomboknak - beleértve a billenő platót irányító gombot. A műszerfalon található konzol közepe a DAB+Bluetooth rádiónak és a klímavezérlő parancsoknak ad helyet (mindkettő alapfelszereltség a Plus és a Top változatban). A felső részen praktikus csúszásmentes gumiház kapott helyet az okostelefon számára, kiegészítve egy USB töltőporttal. Az utasoldalon tágas kesztyűtartó található, emellett praktikus szemüvegtartó a fenti belső lámpánál. ![]() Rugalmas választék és maximális felszereltségi lehetőség: egy Porter NP6 minden igényhez A rövid (L1) vagy hosszú (L2) tengelytávú változatok kombinálásának lehetősége egy szimpla- vagy duplakerekes hátsó tengellyel, valamint kétféle plató lehetősége (fix vagy billenő) teszi a Portert NP6 termékcsaládot teljessé. Sőt, a két különböző végáttétel – alap és alacsony – optimalizálja az üzemanyagfogyasztást a különböző használati profilokban, emellett megkönnyíti a nehéz rakományokkal végzett munkát meredek lejtős terepen, növelve az állóhelyzetből felfelé való elhúzási kapacitást. Ez utóbbi a HD Start és HD Top változatok sajátossága. A különféle elérhető verziók kombinálásával a Porter NP6 akár 1400 különböző változatot kínál, mivel bármilyen típusú professzionális igényéhez vagy preferenciához egyedileg konfigurálható. ![]() Fix plató változat Billenőplató változat Alváz változat A nagy teljesítmény, a műszaki jellemzők, a váz szilárdsága és sokoldalúsága garantálja az Alváz változat kiemelkedő sokoldalúságát, amely a rendkívül nagy teljesítményű átalakítások kiindulópontja: a Porter NP6-ot úgy tervezték, hogy könnyen alkalmazkodjon a felszerelési csomagok széles skálájához, és ezáltal megfeleljen a specifikus elvárásoknak, beleértve a városi logisztikát, élelmiszer-szállítást, tereprendezést, karbantartást, mobil műhelyeket, építkezést, mobil hirdetőtáblákat és közmunkákat. Kulcsszavak: bemutató, haszongépjármű, Piaggio, Porter NP6, premier
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története |
|
2022. február 03.
Éppen tíz éve, hogy Helsinkiből megérkezett Ferihegyre a fizetésképtelenné vált Malév utolsó járata. A Boeing 737-es landolása törte ketté azt az álmot, hogy Magyarország fenn tud tartani egy nemzeti légitársaságot.
|
![]() |
![]() „Nagy fejlődést tett meg a polgári légi közlekedés 1946 óta, amikor felszálltak az akkor még MASZOVLET első gépei. Néhány hónappal ezelőtt virágzó vállalat került a magyar állam tulajdonába - írja a hvg. A szovjet szakemberek baráti készséggel egyengették a magyar polgári légi forgalom önálló útját. Budapesten maradt a repülőgépek rendkívül fontos dokumentációs anyaga, s vannak mindehhez kiválóan értő szakembereink is: szovjet segítséggel raktuk le a műszaki káderek és az új „hajózó“ személyzet kiképzésének alapjait.” – így írt 1955 januárjában a Magyar Légiközlekedési Vállalatról a Szabad Nép tudósítója. A második világháború idején elpusztult magyar polgári légiflotta helyén 1946 márciusában alakult meg szovjet–magyar vegyesvállalatként a Malév elődje, a Magyar–Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt. (Maszovlet), innen indult a magyar nemzeti légitársaság története. Nem sokkal később megérkeztek az első, 21 személyes Li-2-es utasszállítók is a vállalathoz, ezek a gépek még ekkor a budaörsi reptérről indították járataikat, a háború során súlyosan megrongálódott ferihegyi terminál ugyanis 1950-től fogadott újra járatokat. A Maszovlet először belföldre repült, az első külföldi járat 1947-ben Bukarestbe szállította az utasokat, az első menetrend szerinti külföldi járat pedig Prágát és Budapestet kötötte össze. ![]() A magyar kormány 1954-ben vásárolta ki a szovjet tulajdonrészt, ezt követően, 1954. november 26-tól működött MALÉV-ként a légitársaság. A Szabad Nép nem sokkal később odalátogató tudósítója már arról számolt be, hogy a vállalat 11 magyarországi várossal köti össze Budapestet. Természetesen ez ennél kevesebb önálló járatot jelentett, a gépek akkor még több helyen álltak meg, a vidéki repterek között is volt összeköttetés. Ebben az időben született meg Repülős Gizi legendája: a haláláig számtalan esetben lebukó betörő, Bodnár Gizella e szerint a belföldi légi járatokat vette igénybe, hogy lopni járjon. A legenda alapját az adta, hogy a zsebében találtak egy repülőjegyet, ám maga az érintett szerint a történet nem volt igaz. Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza, Zalaegerszeg, Szombathely, Győr, Békéscsaba és Szeged mellett átszállás nélkül ebben az időben Moszkvába, Prágába, Varsóba, Bukarestbe, Szófiába és Bécsbe lehetett eljutni menetrend szerinti légi járattal. Európán kívülre először Kairóba lehetett utazni, 1963-tól, a járat Athénon keresztül közlekedett. A belföldi légi szállítás 1969-ben szűnt meg, ennek részben az volt az oka, hogy a modernizálódó flotta gépei már nem tudtak leszállni a vidéki füves repterek kifutópályáin. A repülés pedig a vállalati emberek kiváltságából lassan a turisták számára is elérhetővé vált, a hetvenes évek végére pedig már egymillióan fordultak meg Ferihegyen és a Malév járatain. A flotta a nyolcvanas évek végéig még szovjet gépekből állt, 1988-tól cserélték le ezeket Boeingokra. Az utolsó TU-154-eseket 2001 tavaszán vonták ki a forgalomból. ![]() A Malév története során a 2000-es, szerencsés végkimenetelű baleseten túl több tragédia történt. 1961-ben a főváros felett sétarepülést végző járat zuhant egy zuglói társasházra, a gépen utazó 23 ember életét vesztette, akárcsak három járókelő. A vizsgálat szerint a tragédiát az okozta, hogy a személyzet látványos, ám annál veszélyesebb manővereket végzett az utasok szórakoztatására, ennek következtében pedig irányíthatatlanná vált a repülő. 1971 augusztusában Koppenhága mellett zuhant a tengerbe egy járat, 31 emberéletet követelve, egy hónappal később pedig Kijevnél járt szerencsétlenül egy gép, annak a balesetnek 41 áldozata volt. 1975-ben egy Berlinből, utasok nélkül hazatérő IL-18-as a sűrű ködben, leszállás közben csapódott a fölbe, a kilencfős személyzet nem élte túl a balesetet. Két évvel később pedig az Isztambulból Bukarest érintésével Budapestre induló gép a román fővárosnál csapódott a földbe. A 29 emberéletet követelő baleset körülményeit sokáig titkolták. ![]() A viharos hetvenes évek után a nyolcvanas évekre jött el az aranykor. 1988-ban készült az utolsó logó, és hozzá kapcsolódva Presser Gábor reklámzenéje is, ami sokszor a mai napig hallható csengőhangként. A Malév iránti nosztalgia persze nem csak ebben nyilvánul meg. Az internetes kereskedőoldalakon a mai napig bukkannak fel olyan relikviák, mint kártyanaptárak, menetrendek, bőröndök vagy étkészletek, de találtunk pilótasapkát, fedélzeti magazint és még hamutartót is. A rendszerváltás aztán nemcsak a Boeingokat, de a gazdasági problémákat is elhozta – nem is a légitársaságnál, inkább tulajdonosánál, az államnál. A Malévot először 1992-ben privatizálták, akkor az olasz Alitalia a Simest bankkal lebonyolított tőkeemeléssel szerzett 35 százalékos tulajdonrészt a társaságban. Öt évvel később az állam, az OTP és az MKB bevonásával megvásárolta az olasz tulajdonrészt. ![]() A Malév második privatizációjára 2004-ben szánta rá magát az akkori kormány. A légitársaság iránt érdeklődött a kínai Hainan légitársaság, ám a tulajdonos attól tartott, ha 100 százalékban tulajdonossá válik, a magyar cég elveszíti nemzeti jellegét. Ebből az üzletből aztán nem lett semmi, de más kísérletek is kudarcba fulladtak. Az újabb eladásra 2007-ig kellett várni: akkor az Abramovics Berezovszkij orosz üzletemberhez köthető AirBridge fizetett érte 200 milliót. Ez elenyésző összeg ahhoz képest, hogy a Malév Vagyonkezelő átvállalta a cég 20 milliárd forintos hitelét a szintén állami Magyar Fejlesztési Banktól. 2009-ben Abramovics ki-, az orosz állami tulajdonú fejlesztési bank, a Vnyesekonombank (VEB) pedig beszállt a cégbe, és amíg az irányító az orosz bank lett, az üzemeltetést részben a szintén orosz Aeroflot biztosította. 2010 márciusában a VEB egy 32 millió eurós bankgaranciát fizetett ki a 2007-ben állami tulajdonban maradt részek után, egy nappal később pedig az MNV – vagyis a magyar állam – jelentős tőkeemelést hajtott végre a cégben, és ezzel újra többségi tulajdonba került. A 2010-ben hivatalba lépő Orbán-kormány is igyekezett valahogy megszabadulni a társaságtól, vagy legalábbis annak egyre finanszírozhatatlanabbá váló adósságától. A legkomolyabb tárgyalást ismét csak Pekinggel folytatták, az üzlet része lett volna a 2011-es, tucatnyi pontból álló együttműködési csomagnak. ![]() Ott azonban két akadály is gördült a megegyezés elé: először is a kínaiak feltételül szabták, hogy az állam fedezze a légitársaság adósságait, aztán pedig az erősödő euróövezeti válság miatt Pekingben nem érezték biztonságosnak ezt a befektetést sem. Az állami támogatások közben az Európai Bizottságnak is szemet szúrtak. Ebben oroszlánrésze volt a 2003-ban a Malév egykori vezérigazgatója, Váradi József vezetésével elinduló diszkont légitársaságnak, a Wizz Airnek, amely a 2010-es tőkejuttatás miatt tett feljelentést a testületnél. A Bizottság 2012 januárjában tiltottnak minősítette a 2007-2010 közötti állami beavatkozásokat – beleértve a visszavásárlást –, a Malévot pedig arra kötelezte, hogy fizessen vissza az államkasszába több százmilliárd forintnyi tőkejuttatást. Ez a teher a működési költségek mellett csődközeli helyzetbe sodorta a Malévot, félő volt, hogy tudja kifizetni a gépeire lejáró lízingszerződése megújítását. A kormány január végén moratóriumot rendelt el a cég adósságaira, miközben egy vagyonfelügyelő bevonásával próbált befektetőt találni – hiába. A Malév 2012. február 3-án, 66 év működés után állt le. A döntés közvetlen előzménye az volt, hogy a tel-avivi reptéren egy összegben követelték a cég ott meglévő tartozását, és a Malév vezetése úgy látta, félő, hogy ugyanez áll elő máshol is – márpedig már az izraeli járat felszállásához szükséges összeg sem állt a rendelkezésükre. Reggel hatkor így valamennyi járatát törölte a társaság. Az utolsó Malév-járat Helsinkiből háromnegyed tízkor érkezett meg Ferihegyre. ![]() A Malév és leányvállalatainak felszámolása hosszú évekig húzódott, 2018-ban került pont a végére. A földi kiszolgálást biztosító, állami kézben maradó Malév Ground Handling jogutód nélküli megszüntetéséről pedig – több veszteséges év után – 2020-ban döntött a kormány. A nemzeti légitársaság azóta is álom, bár két magánszemély egyszer komoly tervekkel állt elő. Ez volt a Sólyom Airways, Hurtyák Róbert és Lucsik János cége, amelyet a tervek szerint hat Boeinggel indítottak volna el még 2013-ban, ebből azonban gyakorlatilag semmi nem lett. Leszámítva azt az Álmos vezérre keresztelt és szépen kifestett utasszállítót, amely 2013. augusztus 18-án landolt Ferihegyen. Kulcsszavak: évforduló, ferihegy, légi közlekedés, malév
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 12923 | Megjelenítve: 161 - 170 |