Találatok száma: 12877 | Megjelenítve: 161 - 170 |
![]() |
Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése |
|
2022. január 12.
Nagy adóbevétel-kiesést okoz a brit költségvetésnek az elkövetkező években az elektromos autók terjedése a RAC Foundation kedden publikált tanulmánya szerint.
|
![]() |
![]() A brit költségvetésnek 2019-ben, a járvány előtt 16,4 milliárd font-sterling bevétele származott a forgalomban lévő 32,9 millió jármű fogyasztásának üzemanyag-adójából. Az elektromos járművek elterjedésének optimista forgatókönyvét feltételezve az üzemanyag-adóból származó bevétel 2028-ra 5 milliárd font-sterlinggel 11,4 milliárdra csökkenhet. Az 5 milliárd font-sterlinges csökkenés nagyjából megfelel annak az összegnek, amit a brit költségvetés az autópályák és főútvonalak üzemeltetésére, karbantartására és bővítésére évente fordít. A tanulmány azonban azt is kimutatta, hogy az üzemanyag-adóból származó bevétel csökkenését rövid távon mérsékeli, hogy az autósok a dízel járművekről benzines és plug-in hibrid autókra állnak át. Ha egyenesen elektromos autókra állnának át, akkor jóval nagyobb lenne az adóbevétel csökkenése. Az SMMT autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése alapján 2021-ben 48,1 százalékkal zuhant a dízeles autók értékesítése az előző évihez képest és mindössze 8,2 százalékát adták a teljes értékesítési volumennek. 2020-ban az eladott autóknak még 16,0 százaléka volt dízel. ![]() A hibrid autók értékesítése viszont 64,7 százalékkal nőtt a teljes volumen 18,0 százalékára. A legkeresettebbek a benzines autók voltak 46,3 százalékkal, de az előző évinél 15,7 százalékkal kisebb volumenben. Összesen 1,647 millió autót értékesítettek Nagy-Britanniában 2021-ben, 1,0 százalékkal többet, mint a 2020-as válságévben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a járvány előtti, 2019-es forgalomnál.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Nagy-Britannia
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet |
|
2022. január 12.
Rekordév a járműgyártásban. A motorgyártásban folyamatosan nő az elektromos hajtások aránya. Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke: „Az extrém kihívásokkal teli keretfeltételek ellenére is nagyszerűen teljesített az Audi Hungaria csapata”
|
![]() |
![]() Az Audi Hungaria kiemelkedő termelési eredményt ért el a 2021-es évben: a vállalatnál 1 620 767 motort, köztük 96 976 elektromos hajtást készítettek a munkatársak, így az e-motorok aránya már 6 százalékát teszi ki a teljes gyártási volumennek. A járműgyártásban 171 015 autó gördült le a gyártósorról, amely eredmény rekordot jelent az Audi Hungaria történetében. A vállalat továbbra is a régió legnagyobb munkáltatója, 2021. december 31-én 11 983 munkatársat foglalkoztatott. „A tavalyi év soha nem látott kihívások elé állított minket. A világszerte tapasztalt koronavírus- és félvezető-helyzet okozta bizonytalanságok az egész évet meghatározták. Ezért is tartom kiemelkedőnek munkatársaim tavalyi évben mutatott rugalmasságát és teljesítményét. A motor- és a járműgyártásunk mellett a további területeink, így a Szerszámgyár, a Műszaki Fejlesztés, valamint Shared Competences területünk, amely különböző, kompetenciaalapú szolgáltatásokat, mint például IT, beszerzés stb. nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, is nagyszerű eredményt értek el. A járműipari e-transzformáció keretében a tavalyi évben egy teljesen új gyártóterülettel megteremtettük az elektromos motorok legújabb generációja, a Premium Plattform Electric (PPE) motorok gyártása számára az előfeltételeket. Ezáltal folyamatosan erősítjük az elektromos hajtások gyártását, valamint növeljük az elektromos hajtásláncú autóink darabszámát, tovább haladva az elektromobilitás útján”, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke. ![]() A járműgyártásban 2021-ben rekordteljesítményt ért el a vállalat, összesen 171 015 Audi modell gördült le a gyártósorról. A legmagasabb darabszámban az Audi Q3 modellek készültek, összesen 102 833 darab, emellett 59 693 Audi Q3 Sportback modellt gyártottak a győri munkatársak. A Q3 és Q3 Sportback modellek közül 20 957 darab plug-in-hibrid modell volt. Az Audi TT családból 6 534 Coupé és 1 955 Roadster készült a vállalatnál. Az Audi Hungaria már egy éve karbonsemlegesen végzi tevékenységét. A vállalat a tavalyi évben kezdte meg szerszámgyára bővítését, amely lehetővé teszi az exkluzívszériás-gyártás kapacitásainak további növelését. Emellett a Műszaki Fejlesztés területére is több milliárd forintos beruházás érkezik. ![]() Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést |
|
2022. január 11.
Miután már egy évtizede áll a Boeing 787-es az ANA szolgálatában, a japán légitársaság úgy döntött, hogy a 787-9 Dreamlinereken kibővíti az első osztályt, és új ülésekkel szereli fel az egész kabint.
|
![]() |
![]() Az új, Safran és Toyota Boshoku gyártmányú ülések megegyeznek azokkal, amelyekkel több belföldön használt szélestörzsű (kétfolyosós) repülőgépét is ellátta az All Nippon Airways egy, még a koronavírus-világjárvány előtt indult program keretében. Kétosztályú szolgáltatást nyújt a légitársaság ezeken a belföldi járatokon használt gépein, a kabin elejében kialakított prémium osztályon olyan lehajtható ülések vannak, amelyek a nemzetközi járatok prémium turista, és az Egyesült Államok belföldi járatain használt első osztályúakkal egyenértékűek. Az újonnan átalakított belföldi 787-9-es gépekbe 28 prémium osztályú ülést (vagyis tízzel többet, mint korábban) szereltek be előre, mögéjük pedig 347 turistaosztályút, összesen 375 utas számára. Ez összesen 25 üléssel kevesebb a korábbi konfigurációhoz képest, amely 18 ülést kínált 2-2-2 elrendezésben elöl, és mögöttük 377 turistaosztályú ülést a 777-eseken már szabványosnak tekinthető 3-3-3-as elrendezésben. ![]() Érdekes módon a most bejelentett változtatás azt jelenti, hogy az ANA összes belföldön használt szélestörzsű repülőgépén – legyen szó a Boeing 777-200-ról, 787-8-ról vagy most a 787-9-ről – ugyanannyi ülés lesz a prémium osztályon. Ez valószínűleg működési rugalmasság szempontjából előnyös a légitársaság számára, amely mostantól a szükséges turistaosztályú ülőhelyek számától függően variálhatja az épp használt flottája összetételét. A Toyota Boshokutól vásárolt új turistaosztályú ülések azoknak a továbbfejlesztései, amelyekkel az ANA először a 767-300-asát szerelte fel 2015-ben. Viszonylag egyszerű kivitelű, karcsú ülésekről van szó, helytakarékos asztalokkal, amelyek egy újratervezett, lóhere alakú italtartó lyukkal rendelkeznek a szokásos jobb felső helyen, hogy - a légitársaság szerint - „megkönnyítsék a papírpoharak eltávolítását”. Mélykék mokettszövettel vonták be az üléseket, a huzaton lévő minták az üléstámlákon és az ülőlapokon eltérők oly módon, hogy némi változatosságot vigyenek a teljes turistaosztály hosszú sorainak látványába, ha valaki a 787-9-es hátuljából nézi őket. ![]() Fejmagasságban egy aszimmetrikus takarószárny, az utasok között párban pedig egy kissé hosszabb szárny található, amely egy rafináltan elhelyezett olvasólámpával is rendelkezik. A forgatható tálcás nagy asztalon kívül egy kis koktélasztalt is kialakítottak a középső elválasztóelem elején. Az ANA könnyen elérhető számítógép-tápellátást és USB-csatlakozókat ígér a prémium osztályú ülésekhez, de azok nem láthatók a számítógéppel készített grafikákon. A turistaosztályon is van normál konnektor és USB, de itt utasonként csak egy váltóáramú dugalj kapott helyet (a szemben lévő ülés alatt), az USB-csatlakozókat pedig a háttámlába épített, 13,3 hüvelyk méretű monitorok alá tették be (a prémium osztályon 15,6 hüvelykesek vannak). ![]() Mind a prémium Safran, mind a turistaosztályos Toyota ülések ugyanazok a termékek, amelyeket az ANA nyolc hazai 777-200-as és tizenegy 787-8-as repülőgépén mutatott be 2019 májusában, még a COVID-19 járvány kitörése előtt. Ezek közül a gépek közül a 777-200-asok 2021 eleje óta egy helyben állnak az Airfleets adatai szerint.
Kulcsszavak: All Nippon Airways, boeing, dreamliner, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon |
|
2022. január 11.
Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon.
|
![]() |
![]() A szövetség közleménye szerint az elektromos közlekedési eszközök - főként autók - használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsonyabb hatótáv volt 2020-ban. Mivel a felmérések szerint az emberek 52 százaléka még hagyományos autóval közlekedik, s csak 48 százalékuk elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel, vagy gyalog, Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke a következő év fontos feladatának tartja a mikromobilitás részarányának további növelését a városi közlekedésben, az elektromos eszközök hatótávjával kapcsolatos félelmek és tévhitek eloszlatását, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítését a fiatalok körében. A fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt 41 vállalat iparági képviseletének, a Jövő Mobilitása Szövetségnek célja az is, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, országosan mindenütt elérhetők legyenek az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató "last mile" megoldások, vagyis az elérendő úticél utolsó szakaszában is legyen a fenntartható közlekedést segítő eszköz. Például az autó csomagtartójában legyen egy roller és azzal tegye meg a csomagszállító az utolsó szakaszát az útnak. ![]() Ezen felül javaslatot fognak tenni az otthontöltés elszámolhatóságának a megoldására és a társasházi töltőtelepítés egyszerűsítésére. Pukler Gábor elmondta azt is, hogy a 4-5 éve elsőként nagy számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó piacon, ami szintén sokkal elérhetőbbé teszi ezeket a gépkocsikat, amelyek árait az akkumulátor hatótávolsága határozza meg elsősorban, nem a gyártási év, vagy a megtett kilóméterek. Hozzátette, Magyarországon egy autóval átlagosan 70-80 kilométert tesznek meg, így a városi közlekedésben ma már az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás. A szövetség számítása szerint 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ez a különbség tovább növelhető, ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, mert akkor negyedakkora összegből is utazhat: otthoni töltés esetén, kilowattonként 40 forinttal számolva, 100 kilométer megtétele 680 forintba kerül, miközben egy benzines autó esetében ez körülbelül 2800 forint. ![]() Elmondta, mindent figyelembe véve, egy középkategóriájú elektromos autó teljes élettartamra vetített költsége alacsonyabb a fosszilis autókénál: az elektromos autók vásárlását pályázati források támogatják, jóval kisebbek a szervíz- és fenntartási költségei, adókedvezményt, parkolási kedvezményt vehet igénybe a tulajdonosa. A szövetség tájékoztatása szerint már a vidéki városokban is vannak dugók, éppen ezért fontos lenne vonzóvá tenni a közösségi közlekedést a városlakók számára zöld buszokkal, kiegészítő közlekedési eszközökkel. Példaként közölték, Székesfehérváron az egy főre jutó autók száma nagyon nagy, a majdnem 100 ezres városban 40-50 ezer autó van, ami kiegészül az agglomerációból érkező autókkal. Pukler Gábor arról is beszélt, hogy a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem bérlik őket. Közölte, Budapesten is fokozatosan javul a helyzet, autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el. Kifejtette, az eszközök bérelhetősége miatt évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában: a közösségi autózás elterjedése azért is fontos, mert egy megosztott gépjármű 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani. Ezzel a fenntartható megoldással szerinte a kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai szén-dioxid kibocsátást.
Kulcsszavak: elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem, közlekedés, Magyarország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve |
|
2022. január 11.
A WHIRLPOOL csoport örömmel jelenti, hogy útjára bocsátotta a PEUGEOT-val közösen fejlesztett Whirlpool Experience Tour tanulmányt. Az egyedülálló és látványos reklámkoncepció célja az új W6 és W7 gőzsütők népszerűsítése a B2B értékesítők körében.
|
![]() |
![]() Az egyaránt magasan pozícionált, általános termékpalettával rendelkező, karakteres és egyedi formatervű termékeket kínáló WHIRLPOOL és PEUGEOT egy új és exkluzív élmény létrehozására szövetkezett. A PEUGEOT Design Lab tervezőinek szakértelmét felhasználva a két márka egy a bisztrókultúra és a gasztronómia világából ihletet merítő különleges büfékocsit hozott létre. A márka nagyköveteként is funkcionáló tanulmány megalkotásához a PEUGEOT EXPERT szolgált alapul, az átalakítás pedig a BCC nevéhez fűződik. A sikeres első évad után – 2021-ben a jármű 20 városban, 72 tréningen mintegy 500 lelkes értékesítő előtt debütált – a Whirlpool Experience Tour készen áll rá, hogy 2022 áprilisában újra munkába álljon. Whirlpool Experience Tour: exkluzív design és élvezetes használat A PEUGEOT Design Lab és a WHIRLPOOL dizájnerei a Whirlpool Experience Tour foodtruck megálmodásakor az ügyfélélményt helyezték a középpontba. Az eredmény optimális helykínálat és egy egyedülálló kinematikai megoldás. A jármű oldala a rovarok szárnyfedőihöz hasonlóan nyílik, belsejéből pedig két nagy munkalap nyúlik előre, ergonomikus konyhai környezetet teremtve a séf számára. Ideális magasságban helyezkedik el a mosogató és a főzőlap, és a különböző tárolóhelyek, valamint a két kombinált gőzsütő is könnyen elérhető. A bemutatók során az időjárás viszontagságaitól egy beépített tető véd. ![]() E látványos és innovatív tanulmányban a séf végre az értékesítőkkel egy szinten helyezkedik el, ami nagyban hozzájárul a bemutatók oldott hangulatához. A közönség így egyetlen mozdulatról sem marad le. A foodtruck hátuljában kialakított, hangfallal és nagy képernyővel ellátott multimédia-rendszer – melyet a „Le Bistrot du Lion” tanulmány ihletett – oktatóvideókat közvetít és részletes információkkal szolgál a sütőkre vonatkozóan. A márka nagyköveteként szolgáló, nagy műgonddal megalkotott Whirlpool Experience Tour hű marad a „bisztronómia” szelleméhez, mely a profi séfek igényességét egy lazább közegben, egyszerűbb és megfizethetőbb ételekre fókuszálva kamatoztatja. Ennek megfelelően a munkalap és a frontelemek antibakteriális, szagálló és könnyen tisztítható felületű fehér olasz kerámiából készültek. A munkafelületet sárgaréz betétek díszítik. A titánszürke karosszériában és az azonos árnyalatú mintákban a gőz tematikája és a WHIRLPOOL prémium sütőinek esztétikája köszön vissza. Whirlpool Experience Tour: új kommunikációs eszköz A Whirlpool Experience Tour a beépített főzőkészülékekre irányuló, 2021. tavaszán indított széles körű reklámkampány szerves részeként egyedülálló kommunikációs eszköz is egyben. A hosszú távú B2B használatra szánt jármű a kiskereskedelmi hálózat értékesítőit, a konyhai szakembereket és a nagykereskedőket megcélozva körbejárja Franciaországot, és nemzetközi szakkiállításokon is részt vesz majd. A bemutatók során a WHIRLPOOL legújabb kombinált gőzsütőinek kiváló tulajdonságait és előnyeit egy mesterszakács demonstrálja. ![]() A WHIRLPOOL W6 és W7 gőzsütőknél alkalmazott hő- és gőzbefúvásos SteamSense technológiának köszönhetően az étel kívül ropogós és aranyszínű, belül pedig puha és omlós lesz. A sütés gyors és egyenletes. A vízutánpótlás egy praktikus fiókon keresztül biztosítható. PEUGEOT és WHIRLPOOL: egy azonos örökséggel rendelkező nyerő páros A WHIRLPOOL csoport, melyet lenyűgözött a „Le Bistrot du Lion” névre hallgató foodtruck-koncepció, nem véletlenül támaszkodott a PEUGEOT Design Lab stúdió szakértelmére a saját tanulmánya létrehozásakor. A Gillardeau foodtruck sikere után a PEUGEOT Design Lab nem autóipari ügyfelei így ismét megbizonyosodhatnak a stúdió szakértelméről és innovatív szelleméről. ![]() A WHIRLPOOL és a PEUGEOT számára a design, az érzelem és a technológia mindig is a terméktervezés központi elemei voltak. A W kollekcióba tartozó WHIRLPOOL sütők modern, minimalista esztétikájukkal és átgondolt ergonómiájukkal tűnnek ki. A csiszolt rozsdamentes acél érintőszenzoros kijelzőkkel és kezelőfelületekkel párosul. A legújabb PEUGEOT modellek formatervét az érzéki idomok, a határozott élek és a három fénykaromból álló világítótestek határozták meg, az i-Cockpit® pedig tovább fokozza a vezetési élményt. A csúcskategóriás, általános termékpalettát kínáló két márka pozicionálása nagyon hasonló. Vezérmotívumaik között a teljesítmény és a hatékonyság mellett a társadalmi és környezeti felelősségvállalás is megtalálható. Az együttműködés a Whirlpool új jelszavával – "The sense of what is really essential"– is összecseng, és az egyén és a bolygó jóllétét hangsúlyozza. Ennek megfelelően a W kollekcióba tartozó sütők zsiradékmentes gőztechnológiás sütést biztosítanak, melynek hatására nem vész el az ételek vitamintartalma. A tisztán elektromos (e-208, e-2008, e-PARTNER, e-EXPERT, e-BOXER) és a plug-in hibrid meghajtású (308 limuzin és SW, 3008, 508 limuzin és SW) PEUGEOT modellek pedig amellett, hogy kimagasló vezetési élményt nyújtanak, a CO2-kibocsátási előírásoknak is megfelelnek. ![]() A 2022. áprilisban újra üzembe álló Whirlpool Experience Tour sikeres évet tudhat maga mögött. A tanulmány a nyáron Franciaország útjait járta, több mint 20 városban megfordult, és egyórás tréningek keretében összesen 72 alkalommal több mint 500 értékesítőt kápráztatott el egyediségével és újszerű voltával. Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Design Lab, új modell, Whirlpool
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon |
|
2022. január 11.
A Grand Automotive Central Europe Kft 2019-ben vette át a Nissan regionális importőri jogait. Most újabb márkával bővül a Grand Automotive tevékenysége: a Piaggio kishaszongépjárművek hivatalos importőre lett.
|
![]() |
![]() A Grand Automotive Central Europe Kft. 2019 októberében kezdte meg tevékenységét Magyarországon a Nissan regionális importőri jogainak a megszerzésével. A cég egyébként 10 országban tevékenykedik és többek között a Nissan, az Infiniti, a Ford illetve a Hyundai értékesítési valamint szervízelési hálózatát irányítja egyes közép-kelet-európai országban. Budapesten a Nissan regionális értékesítési központja mellett most egy újabb márkával bővül a paletta: Piaggio kishaszongépjárművek. A Piaggio 135 éves múltra tekinthet vissza, és nemcsak a robogók, de a kishaszongépjárművek terén is sikeres, 2019-ben például 200.000 db kishaszongépjárművet értékesítettek. 2021-ben pedig új fejezetet nyitott a cég, amikor is stratégiai partnerséget írtak alá Kína legnagyobb kisteherautó gyártójával, a Futon Motors-szal. Ennek köszönhetően indult el a Piaggio Porter NP6 értékesítése is. A Futon Motors szállítja hozzá az alvázat, ami egy nagyon masszív és egyben rugalmasan alakítható alváz, de a Piaggio Porter NP6 legnagyobb előnye a költséghatékonyság. Ennek három eleme van: először az autó néhány millió Ft-tal kevesebbe kerül, mint a legtöbb platós kishaszongépjármű a piacon, másodszor a Piaggio által kifejlesztett motor benzin-gázüzemű (LPG vagy CNG), aminek az üzemanyag költsége akár 20-30%-kal is kevesebb, mint egy gázolajosé. ![]() Harmadszor pedig figyeltek arra, hogy a motor egy egyszerű konstrukció legyen, ami miatt a szervizelési költség is szignifikánsan olcsóbb, mint egy hasonló dízeles változat. Ezen kívül érdemes még kiemelni, hogy a kompakt méretei miatt könnyen vezethető a városban az autó, de nem sérül a rakodási paraméterek sem, mert 4 euró raklap elfér a platón, és akár 1,6 tonna a terhelhetősége. Végül de nem utolsó sorban a Piaggio Porter NP6 versenyelőnye, hogy számos változat készül belőle: az egyszerű szállító autótól, a billenősön, a városi hulladékgazdálkodó autón, illetve a pizzakésztőn keresztül sok változatban elérhető. „Fontos mérföldkő a Piaggioval való együttműködés a cégünk életében, és nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen különleges és versenyképes márkával bővíthetjük a portfóliónkat.” – nyilatkozta Molnár Viktor a Grand Automotive Central Europe Kft. vezérigazgatója. A közeljövőben a Grand Automotive tervez egy bemutató rendezvényt illetve sajtóanyagok publikálását, amelyeknek köszönhetően minden részlet kiderül majd a Piaggio kishaszongépjárműveiről. Fontos még azt is megjegyezni, hogy a motorkerékpárok és robogók forgalmazásának tekintetében nincs változás, vagyis a jelenleg működő importőr fogja továbbvinni a tevékenységet. ![]() Kulcsszavak: Grand Automotive Central Europe, importőr, kishaszongépjármű, Piaggio
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat |
|
2022. január 07.
Az ünnepek alatt is 100 százalékos kihasználtsággal siklott a vasútvillamos Szeged és Hódmezővásárhely között, ezért most sűrítik a járatokat. Egy különös körforgalmon is áthalad a tram-train.
|
![]() |
![]() Az ünnepek alatt is 100 százalékos kihasználtsággal siklott a
vasútvillamos Szeged és Hódmezővásárhely között, ezért most sűrítik a
járatokat. Egy különös körforgalmon is áthalad a tram-train -írja a hvg.hu. Annyira nagy utasforgalomnak és népszerűségnek örvend a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, hogy január 10-étől hétköznaponként a munkaidő szempontjából legfontosabb reggeli és délutáni időszakokban 7 plusz járattal bővül a menetrend: csütörtök éjszakától vasárnap hajnalig éjjel is óránként fognak járni a vasútvillamosok, amelyeken április 15-ig ingyen lehet utazni. A tram-train szerelvények 2021. november 29-én kezdték meg a menetrendszerinti közlekedést, miután az utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket teljesítették. A MÁV Csoport közleménye szerint egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között, az ünnepek alatt is sokszor 100%-os kihasználtsággal közlekedtek a járatok. ![]() A MÁV szerint a bringások is kedvelik a vasútvillamosokat az alacsonypadlós felszállás miatt. A KRESZ-szabályok szempontjából érdekesség, hogy Hódmezővásárhelyen a körforgalmakban is jár a vasútvillamos. Fontos, hogy a KRESZ szerint mindig meg kell adni az elsőbbséget a kötöttpályás járműveknek ezekben a kereszteződésekben, ezért azt kérik, ne megszokásból, a kellő körültekintés nélkül hajtsanak be a körforgalmakba. Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, máv, szeged, Tram-Train, vasútvillamos
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása |
|
2022. január 07.
Történelmi pillanatnak lehetünk tanúi: 2021. december 13-án legördült a gyártósorról a PEUGEOT legelső hidrogénüzemű szériamodellje. A PEUGEOT ezzel a legelső gyártók egyike, amelyik a haszongépjárművek szegmensében a hagyományos meghajtású és az akkumulátoros elektromos modellek mellett hidrogén-üzemanyagcellás elektromos változatot is kínál.
|
![]() |
![]() Linda JACKSON, a PEUGEOT vezérigazgatója: „A PEUGEOT az e-EXPERT Hydrogen modell bevezetésével élen jár egy, a kishaszonjárművek piacán különösen releváns, zéró emissziós technológia alkalmazásában. A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos technológia intenzív napi használatot tesz lehetővé anélkül, hogy meg kellene állni tölteni a járművet. Ez komoly előny a céges ügyfelek számára, akik azután, hogy egy nap akár több száz kilométert is levezettek autópályán, gyakran korlátozott kibocsátású városi övezetekben kell, hogy folytassák az útjukat. A Stellantis által kifejlesztett és a PEUGEOT e-Expert Hydrogen modellben alkalmazott hidrogénmeghajtás tökéletesen alkalmassá teszi erre a járművet.” A PEUGEOT hidrogénhajtású furgonjában tökéletesen sikerült integrálni a „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” rendszert a motortérbe és az alvázba. Az eredmény változatlan rakodókapacitás és – nagyobb stabilitást, biztonságot és mozgékonyságot eredményező – alacsonyabb súlypont. Ezzel megkezdődhet a PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen járművek forgalmazása. Az első ügyfél, amelyik még az ünnepek előtt átveheti a szállítmányt a WATEA by MICHELIN, a MICHELIN csoport zöld mobilitási megoldásokra szakosodott fiatal leányvállalata. ![]() A 2021 végén frissen gyártásba került e-EXPERT Hydrogen a márka „Extended power of choice” névre hallgató stratégiájának új szimbóluma, mely a választási lehetőségek kibővítésével garantálja, hogy minden ügyfél megtalálja a saját céljainak legmegfelelőbb motorváltozatot, azonos design, karosszéria és helykínálat mellett. A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos változat bevezetésével felgyorsult a Peugeot EXPERT modellkínálat villamosítása. Az új változat gyártása alig 15 hónappal a 2020-ban piacra dobott akkumulátorhajtású e-EXPERT-é után kezdődött, mely jármű 2021 elején – 1992 óta a hatodik PEUGEOT modellként – elnyerte az Év Furgonja (International Van of The Year) díjat. A PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen az akkumulátoros e-EXPERT-re épül. Gyártása Franciaországban, az hordaini (Nord, Hauts de France) gyárban történik, az átalakításra pedig a németországi Rüsselsheimben, a Stellantis hidrogéntechnológiára specializálódott szakértői központjának gyártósorain kerül sor. Az új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen újítása a STELLANTIS által kidolgozott „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” rendszer, mely a következőkből áll: • Egy 10,5 kWh kapacitású, hálózatról tölthető nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor, mely a vezetés bizonyos fázisaiban szintén a villanymotort táplálja ![]() Az új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen jellemzői: • A hidrogénnel való feltöltés mindössze 3 percet vesz igénybe, ami több mint 400 km WLTP szerinti hatótávolságot biztosít (adat jóváhagyás alatt) • A nagyfeszültségű akkumulátor töltésére szolgáló töltőnyílás • Kétféle hosszméret (sztenderd és hosszú) a dízel- és az akkumulátoros elektromos változatéval megegyező rakodókapacitással • Akár 6,1 m³ raktérfogat • Akár 1000 kg hasznos terhelés • Akár 1000 kg vontatókapacitás • 130 km/h maximális sebességével jól alkalmazkodik a különböző út- és autópálya-viszonyokhoz A karakteres stílusú új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen műszaki szempontból kifejezetten innovatív. A városközpontokat is beleértve, mindenhol csendben és CO2-kibocsátás nélkül közlekedik, és sem a hasznos szolgáltatások, sem a kényelem, sem a vezetési élmény terén nem ismer kompromisszumot. A hidrogén mára az energetikai átállás egyik fontos pillérének számít, és számos nemzetközi projekt épül köré. Európában is kiépülőben van a szükséges infrastruktúra, a European Clean Hydrogen Alliance pedig egy kb. 60 milliárd eurós befektetéssel támogatja ezt a megoldást. Az új e-EXPERT Hydrogen modellel a PEUGEOT az energetikai kihívás megoldásában fontos szerepet játszó márkaként pozicionálja magát. ![]() Kulcsszavak: autógyár, e-EXPERT Hydrogen, Peugeot, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Csökkenő piacon is sikeres évet zárt a Ford Magyarország; Új márkanagykövetekkel színesíti kommunikációját a márka 2022-ben |
|
2022. január 07.
A 2021-es esztendőben az új személy- és haszongépjármű eladások a COVID19 okozta vírushelyzet elhúzódása mellett a 2021 tavaszán kezdődött alkatrész hiány miatt a 2020-as évhez képest 2,3 százalékkal estek vissza Magyarországon, és épphogy túlszárnyalták a 150 ezres össz. darabszámot (150429 db).
|
![]() |
![]() A tavalyi rendkívüli év iparági eredményekhez a Ford márkakereskedői főleg a haszongépjárművek iránt tapasztalt kimagasló keresletnek köszönhetően 17487 darab gépkocsi értékesítésével járultak hozzá, amely 11,62 százalékos piaci részesedést jelent. A személyautó szegmensben a Ford a harmadik helyen zárt 10604 darab regisztrált személyautóval és 8,7 százalékos piaci részesedéssel, melyhez az alábbi modellek sikere is jelentősen hozzájárult. 2021-ban debütált a Ford első teljesen elektromos performance SUV-ja, a Mustang Mach-E, mely akár 610 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Az európai vásárlók elvárásaihoz és az európai útviszonyoknak leginkább megfelelően hangolt Mustang Mach E olyan vezetési élményt kínál, hogy az autó valóban méltó a legendás Mustang embléma viselésére. A több Év Elektromos Modellje díjjal kitüntetett elektromos Mustang-gal több Guinness rekord mellett a Ford az első zöld autónak megítélt 5 csillagos EURO NCAP minősítést is bezsebelte. A Plug-in-Hybrid modellek iránti növekvő keresletnek köszönhetően a Kuga PHEVa az európai összpiac mellett a C-SUV szegmens legkedveltebb Plug-In-Hybrid modellje lett hazánkban. Sikeréhez az is hozzájárult, hogy az egyik legjobb tisztán elektromos hatótáv (akár 64km teljes WLTP/akár 88km városi WLTP ciklus) mellett a szegmens legjobb elektromos energiahasznosítása (14,8 kWh / 100km -Teljes WLTP) és a szegmens legjobb üzemanyagfogyasztása és CO2 kibocsátása (1,0l/100km 22g/km - Teljes WLTP) is a Kuga PHEV modellé. ![]() Ősszel érkezett Nagycsaládos Kedvezménnyel is elérhető népszerű S-Max és Galaxy Full Hybrid verziója is, melyek a 2.5 literes Atkinson motor és 1.1 kWh akkumulátor kombinációjával nagyszerű vezetési élményt és alacsony fogyasztás és károsanyag kibocsátást ígérnek. A Ford a kishaszonjármű szegmensben 6559 eladott kishaszongépjárművel 481 darabbal maradt el a tavalyi teljesítményétől, és lett piacvezető, amely a kishaszonjármű piac 28,54 százalékát jelenti. A népszerű Nagycsaládos 7 üléses program ellenére az M-Mikrobusz szegmensben 14,12 százalékos visszaesés volt tapasztalható. A Mikrobusz szegmensben 3906 Ford Transit Custom, Tourneo Custom kisbusz talált gazdára, mellyel a Ford a szegmens 69,4 százalékát birtokolja. 2021-ben a Ford a pick-up szegmensben ismét domináns első helyet szerzett 2547 darabbal, közel 50 százalékos piaci részesedéssel. A szegmensben egyedülállóan széles Ranger modellpalettán idén ősszel debütáltak a Ranger Stormtrak, Ranger MS-RT és Ranger Wolftrak modellek. ![]() Emellett a Ranger paletta ékköve a Ford Ranger Raptor Performance Pick-up is egyedi szériával a Raptor Special Edition modellel mutatkozott be tavaly, mely terepképességét ultraerős alváz, egyedi futómű és gumiabroncs, 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékú EcoBlue motor, 10 fokozatú automata sebességváltó, valamint Terepvezérlési Rendszer javítja. 2138 darab 3.5 tonnás Ford Transit eladásával a Ford vezeti a HV, vagyis Nagy haszonjármű kategóriát, valamint 1047 darab Ford Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. Közepes Van szegmenset is. A Ford a mai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy 2022-ben újabb hibrid és elektromos modelleket mutatnak be, valamit a Ford kínálatában idén megjelenik az első teljesen elektromos haszonjármű, a Ford E-Transit is. A Ford Magyarország ügyvezetője, Szabó Attila azt is bejelentette, hogy idén januártól 3 új Ford márkanagykövettel kezdik el az együttműködést. Új Ford személyautó modellek 2022-ben A Ford a 2022-es évre is tartogat meglepetéseket. A személyautó piacra tavasszal új, kifejező dizájnnal érkezik a Ford Focus és Fiesta megújult változata, melyek 48 voltos EcoBoost Hybrid hajtásláncban új, hétfokozatú Powershift automata sebességváltó javítja a kifinomult működést, az üzemanyag-fogyasztást és az élvezetes vezethetőséget. A legújabb generációs technológiák közt megtalálható az intelligens SYNC 4 rendszer 13,2 colos képernyővel, a Hálózatba Kapcsolt Navigáció, a Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés és a Dinamikus Pixel LED fényszóró. ![]() A 2022-es év kétségtelenül legfelvillanyozóbb Ford modellje a Mustang Mach-E GT változata lesz. A Mustang Mach-E GT 487 lóerőt és 860 Nm forgatónyomatékot leadó, tisztán elektromos hajtása új szintre emeli a Fordok élvezetes vezethetőségét, hiszen az autó 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra. A GT Speciálisan hangolt hajtáslánccal, futóművel és fékrendszerrel, valamint az új Féktelen Plus üzemmóddal érkezik a versenypálya-rajongók örömére. Gazdag felszereltsége például olyan extrákat tartalmaz, mint az exkluzív karosszéria-stílus, a Cyber Orange és Grabber Blue fényezések, az alapáron járó MagneRide®felfüggesztés, a 20 colos könnyűfém keréktárcsák és a Ford Performance ülések. A Ford 2022 második felében mutatja majd be a stílusos, vadonatúj Ford Tourneo Connect személyautó modellt. Az átalakítható, hétüléses modell kétféle tengelytávolsággal rendelhető, és a kínálatban az egyedi stílusú Active, Titanium és Sport változatok is szerepelnek majd. Az autó intelligens digitális cockpit-technológiája és 19 vezetéssegítő rendszere magasabb szintű kényelmet és magabiztos autózást kínál. a kínálatban többféle takarékos benzin- és dízelmotorok megtalálható, nem beszélve az új összkerékhajtásról és az automata sebességváltóról. Új Ford haszongépjárművek 2022-ben Szintén az év második felében érkezik a haszongépjármű piacon egyedülálló, teljesen elektromos E-Transit, melynek prototípusait már tesztelik Európa útjain. A modell összes kivitelét próbára teszik, beleértve a dobozos áruszállító, a duplakabinos áruszállító és az önjáró alvázas változatokat is (3,5-től 4,25 tonna megengedett össztömeggel), nem beszélve a különféle speciális felépítményekről, amelyek hűen tükrözik a Transit alkalmazásának változatos körülményeit. 67 kWh hasznos akkumulátor-kapacitásával az E-Transit WLTP-ciklusban mért tervezett hatótávolsága eléri a 350 km-t. ![]() A Ford emellett új szolgáltatásokat is kínál majd az E-Transit akkumulátor-technológiájának folyamatos állapotellenőrzéséhez és a praktikus feltöltéshez – többek közt az iparágban elsőként alkalmazott fizetési opciókat –, amelyek ugyanolyan jól működhetnek a flottabázisokon, mint a nyilvános vagy az otthoni töltőpontokon. A Ford mérnökei úgy tervezték meg az E-Transitot, hogy ne csökkenjen a rakodótér mérete, ezért az akkumulátor a karosszéria alatt kapott helyet. Ennek köszönhetően a raktér akár 15,1 köbméteres is lehet8 – vagyis ugyanakkora, mint a hátsókerékhajtású, dízelmotoros Transitban. A Ford haszonjármű palettájára az idei év végén érkező, minden idők legintelligensebb, legsokoldalúbb és legjobb képességekkel felruházott új Ford Rangermodellje még az eddigieknél is vonzóbb választás lesz vásárlói számára. Az új generációs Rangerben a már jól bevált, tartós dízelmotorok működnek, és a kínálatban immár a Ford erős V6-os turbódízele is megjelenik majd. A továbbfejlesztett futómű kiváló rugózást és irányíthatóságot biztosít – akkor is, ha az autó csak utasokat szállít, és akkor is, ha nehéz rakományt visz, vagy vontat. A funkcionális megoldásoknak és a jobb hozzáférhetőségnek köszönhetően a rakodótér érezhetően praktikusabb lesz. Új Ford Márkanagykövetek ![]() Paulinátgyerekkora óta vonzotta a zene világa, zongorázni tanult, kis korától kezdve minden iskolai eseményen szerepelt, énekelt, előadott. A gimnáziumban kezdett el hobbiból saját dalokat írni, az iskola után már tudta, hogy a zenével fog foglalkozni. Az egyetem mellett folyamatosan lépett fel hotelekben, éttermekben, rendezvényeken. Eközben tudatosan kezdett el magyarul saját dalokat írni. Az X-Faktor kiváló lehetőségnek bizonyult, hogy minél több saját dalát megmutathassa a közönségnek, melyek egy csapásra ismertté és sikeressé tették. A műsorban saját dalaival bejutott a döntőbe, ahol a legjobb női énekesként zárta a műsort, és a Ford Legfelvillanyozóbb Tehetségnek felajánlott különdíját és a Sziget Fesztivál Nagyszínpados fellépési lehetőségét is elnyerte. A Ford márka zöld autós nagykövete január 1-től Puskás-Dallos Peti lesz.Puskás-Dallos Petiszínész, énekes, a The Biebers zenekar frontembere, emellett ötödik éve az X-Faktor mentora. Elhivatott környezet- és állatvédelmi aktivista, aki bátran vállalja véleményét a közösségi média felületein is a témával kapcsolatban. Úgy vélekedik, hogy az egyéni kisebb, apróbb lépések hosszú távon komoly sikereket jelentenek a társadalom jövőjét illetően. Saját egyesületével, a Woodapesttel faültetési akciókat szerveznek a városok zöldítése érdekében. ![]() „Büszkék vagyunk rá, hogy Peti elvállata a felkérésünket, és az elektromos autózás nagykövete lesz a Fordnál. Az együttműködésünk keretében egy Ford Kuga PHEVgazdájaként közreműködik majd a Ford elektromos autózásról szóló edukatív kommunikációjában is.” – tette hozzá Szabó Attila. Miller Dávid színész-énekes-műsorvezető a jubileumi, tizedik X-Faktor műsorvezetője, az Álarcos énekes győztese, rengeteget szinkronizál, tucatnyi magyar és külföldi sorozatban játszott már, és szerepelt hollywoodi gigaprodukcióban is Oscar-díjas színésznő oldalán. Énekes-színész szülők gyerekeként kizárólag idő kérdése volt, mikor merül nyakig a zenében: 2021 sorsfordító év lett az életében, toplistás dallal rajtolt el szólóénekesi karrierje. „Dávid a Ford Performance nagyköveteként aktívan részt vesz majd a Ford fiatalokat megszólító társadalmi szerepvállalási programjában, a Ford Driving Skills For Life üzeneteinekminél szélesebb körű terjesztésében, és a fiatal korosztály közlekedési tudatosságának formálásában is.” – mondta el Szabó Attila a sajtótájékoztatón. Kulcsszavak: bemutató, ford, új modell, új motor, új technológia
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kaliforniában debütál a Volvo Cars felügyelet nélküli autonóm vezetési funkciója, a Ride Pilot |
|
2022. január 07.
A Volvo Cars először kaliforniai ügyfelei számára teszi elérhetővé felügyelet nélküli autonóm vezetési rendszerét, a Ride Pilot funkciót.
|
![]() |
![]() A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos járműveinek páratlan biztonsági jellemzőire épülő Ride Pilot értékes időt ad vissza az ügyfeleknek, egyúttal még kényelmesebbé és még élvezetesebbé teszi a Volvók vezetését. Amint igazolást nyer, hogy a Ride Pilot biztonságosan használható az autópályán, a szolgáltatás várhatóan kiegészítő, előfizetés alapú funkcióként lesz elérhető a vállalat hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében, amelyet még az idei évben bemutat a Volvo. A Volvo Cars új generációs modellei minden eddiginél biztonságosabbak lesznek, köszönhetően a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetőségének, valamint a járművek ultramodern szenzorrendszereinek. A szoftvert az autonóm mobilitási szoftverekre specializálódott Zenseact vállalat fejlesztette, bevonva a munkába a Volvo Cars, valamint annak technológiai partnere, a Luminar fejlesztőit. Ami a szenzorokat illeti, a járműveket több mint két tucat különböző érzékelővel szerelik fel, köztük a Luminar élvonalbeli Iris LiDAR szenzorával, amelyet tökéletesen összehangoltak a fejlesztett szoftverrel. ![]() „Büszkén jelentjük be a Volvo Cars első, emberi felügyeletet nem igénylő autonóm vezetési funkciójának tervezett észak-amerikai bevezetését. Ez a lépés azon törekvésünk fontos része, hogy új mércét állítsunk az autonóm mobilitás terén, anélkül, hogy az a biztonság rovására menne.” – mondta Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési igazgatója. „A tény, hogy új generációs, tisztán elektromos szabadidőjárművünk megkapja a Zenseact vadonatúj autonóm vezetési szoftverét, valamint a Luminar LiDAR érzékelőjét, nem csak a Volvo Cars életében jelent fordulópontot, de az autóipari biztonság és az autonóm közlekedés terén is új korszakot vezet be.” A Volvo Cars hamarosan piacra lépő, tisztán elektromos szabadidőjárműve a bevezetés pillanatától kezdve alapfelszerelésként kínálja majd az új szoftver / szenzor párosítást, valamint az abból fakadó, folyamatosan fejlődő biztonsági színvonalat. A Ride Pilot funkcionalitás ugyanakkor csak azt követően válik elérhetővé az ügyfelek számára, hogy a rendszer sikeresen teljesítette a Volvo Cars szigorú ellenőrzési és tesztprotokollját, amelynek keretében többek között ellenőrzik, hogy a technológia a legváltozatosabb körülmények között is biztonságosan használható-e az autópályán. ![]() Az ellenőrzési folyamat részeként a Volvo Cars és a Zenseact már megkezdte az autonóm menetfunkciók közúti tesztelését Svédországban, illetve az adatgyűjtést Európában és az Egyesült Államokban. A tervek szerint az év derekán megkezdődhetnek a közúti tesztek Kaliforniában*, ahol a klimatikus és forgalmi viszonyok, valamint a jogi környezet kedvező körülményeket teremtenek az autonóm mobilitási funkciók bevezetéséhez. „Ahhoz, hogy új mércét állíthassunk az autóipari biztonság terén, rendkívül szigorú teszteket és ellenőrzéseket kell végeznünk, méghozzá a világ egyre több pontján.” – mondta Ödgärd Anderson, a Zenseact vezérigazgatója. „A Zenseact autonóm mobilitási szoftverje kulcsfontosságú szerepet játszik ennek az új biztonsági normának a megvalósításában, a teljesen balesetmentes közlekedés céljának elérésében.” Amint a tesztek igazolták a rendszer biztonságos voltát, és rendelkezésre állnak a szükséges engedélyek, a Volvo Cars első ízben Kaliforniában kívánja elérhetővé tenni a Ride Pilot funkciót, hogy aztán fokozatosan a világ egyre több piacán és térségében is bevezesse azt. ![]() A Ride Pilot lehetővé teszi, hogy a sofőr menet közben szabadon gazdálkodjon az idejével, olyan másodlagos tevékenységeket folytatva, mint az olvasás, az írás, a munkavégzés vagy a személyes kapcsolatok ápolása. A funkció révén a vezető kipihenten, feltöltődve érkezhet meg úti céljához, hiszen jelentős részben mentesül a vezetéssel járó (különösen forgalmi dugóban vagy sűrű forgalomban megterhelő) stressz alól. A ‘Ride Pilot’ név jól körülírja a funkció lényegét: amikor az autó önállóan halad, a Volvo Cars felelősséget vállal a vezetésért, a vezető kényelemben, gondtalanul töltheti idejét. A Luminar LiDAR szenzora mellett öt radar, nyolc kamera és tizenhat ultrahangos érzékelő dolgozik a Volvo Cars hamarosan színre lépő, tisztán elektromos szabadidőjárművében. Az alapfelszerelésként kínált szenzorcsomag megbízhatóan látja és érzékeli a gépkocsi környezetét. A folytonos, vezeték nélküli szoftverfrissítéseknek is köszönhetően a rendszer teljes körű redundanciával rendelkezik, így a Ride Pilot funkcióval felszerelt Volvo gépkocsik biztonságos autonóm haladásra lesznek alkalmasak. „A Volvo Cars ismét új mércét állít az autóipari biztonság terén, miközben az elsők között kínál tényleges, megbízható autonóm mobilitást ügyfeleinek.” – mondta Austin Russell, a Luminar alapítója és vezérigazgatója. „Az idei évben meghatározó lépést teszünk a gépjárművek vadonatúj korszaka felé.” Kulcsszavak: fejlesztés, önvezető autó, önvezető jármű, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 12877 | Megjelenítve: 161 - 170 |