Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 161 - 170
A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

2022. április 18.
Ahogy 1964-ben az eredeti Ford GT40 prototípus esetében, úgy a Ford az új GT Heritage Edition kivitel (a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition) bemutatásához is New York-ot választotta helyszínül.
Részletek

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

Ez is egyértelműen jelzi, hogy a legújabb 2022-es Heritage Edition változat a GT40 MK II versenygép előtt tiszteleg, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet megszerezte a híres 24 órás Le Mans futamon.

“Az összes eddigi Ford GT Heritage Edition fényezéséhez hasonlóan a Holman Moody Heritage Edition változatról sem hiányozhatnak a jellegzetes arany és vörös árnyalatok, amelyek a győztes 1966-os gépeket idézik,” mondta el Mike Severson, a Ford GT programigazgatója. “Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó inspirációjával megalkotott új Ford GT a Holman Moody versenycsapat mindenkit túlszárnyaló innovatív szellemiségének állít emléket.”

A Holman Moody csapat nagyon fontos szerepet játszott a GT40 győzelmeiben. Az 1965-ös Le Mans futam után a Ford azzal bízta meg Holman Moodyt (és a Shelby Americant), hogy dolgozzák át a GT40 MK II-est. 1966 januárjában a P/1016 alvázszámú autó nyolc nap alatt 265 kört futott egyfajta guruló laboratóriumként, hogy a csapat alaposan letesztelhesse az újratervezett, immár sokkal hatékonyabb fék-, futómű- és abroncsbeállításokat, sőt még egy kísérleti automata sebességváltót is kipróbáltak. A mérnökök szeme előtt egyetlen cél lebegett: megnyerni az 1966-os Le Mans futamot.

Ez az innovatív szemlélet ma is él, amit tökéletesen példáz a 2022-es Ford GT versenykész szerkezete, váltófülekkel kapcsolható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltója és karbonszálas karosszériája.


A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

Az ultra-limitált darabszámban készített GT Holman Moody Edition szupersportkocsit a 2022-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, méghozzá az eredeti P/1016 alvázszámú Holman Moody Ford GT40 MK II-es gép mellett.

A legújabb Heritage Edition modellváltozat az eredeti versenyautó előtt tiszteleg, amellyel a Ford mindhárom dobogós helyet megszerezte

A limitált darabszámú szupersportkocsi egyedi arany-vörös fényezését Oxford White színű körökben virító 5-os rajtszám egészíti ki az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelőn; pontosan úgy, ahogyan az 1966-os Ford GT40-esen volt, amivel Holman Moody versenyzett. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan, fényes karbonszálas elemek is, például a 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. A feketére lakkozott Brembo® féknyergeket ezüstszínű grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket és a középkonzolt is, az ajtópaneleken pedig matt színű 5-ös rajtszámok láthatók. A szintén karbonvázas ülések ébenfa árnyalatú Alcantara® kárpitozását aranyszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Alcantarával burkolták, az oszlopokat és a tető belső felületét pedig exkluzív Ebony Alcantara kárpit fedi.

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idomon aranyszínű berakások láthatók, amelyek jól passzolnak a kapcsolópanelek, a küszöbidomok és az A-oszlop alsó felének karbonszálas matt borításához. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig – a külső fényezéshez illeszkedve – Holman Moody Gold árnyalatúra festették.
Kulcsszavak: ford, Ford GT, Le Mans
 
A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition ’Gyermekálló’ az új B-MAX A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition Hétvégén ismét Jazzy Street Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál Az új Ford Galaxy még kényelmesebb utazást kínál A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition Erős rajttal őrzi első helyét a Ford Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale Bemutatkozik a sorozatgyártásra kész Ford Kuga Vignale
 
Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

2022. április 15.
A merész formatervezés úttörő örökségére építve, "Kiiro" néven, limitált szériás változatot kínál a Nissan az ikonikus JUKE Crossoverből.
Részletek

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Kitűnik a tömegből

A japán Kiiro szó magyarul "sárgát" jelent, és arra utal, hogy az autón minden oldalán sárga elemek jelennek meg: az első és hátsó lökhárító alsó részén, illetve mindkét oldalt az oldalsó küszöbléceken. Az élénk "fűszeres citromsárga" díszítő elemek különleges kontrasztot képeznek a JUKE történetében először elérhető kerámia szűrke színnel.

Ezek a színvillanások együttesen dinamizmust és provokatív vonalat kölcsönöznek a JUKE Kiiro külső formavilágának. További különleges részlet az első sárvédő peremére szerelt alumínium díszléc is.

A 19 colos keréktárcsáinak dizájnja a magas felszereltségű, Tekna változatból származik, és már ott is nagyon szerették az ügyfelek, de a Kiiro esetében teljesen feketére lett festve, és ezáltal sokkal sportosabb lett az autó összhatása.

Modern mintázat, látható a visszapillantó tükrökön és a tetőíveken, oly módon megtervezve, hogy azt a hatást keltsék, mintha a szél vagy a sebesség fújná a dizájnelemeket a jármű hátsó része felé. A C oszlopra ízlésesen elhelyezve felkerült a KIIRO felirat, ezáltal jelölve, hogy ez egy limitált szériás változat. Az összhatás visszafogott, mégis merész, ugyanakkor figyelemfelkeltő is egyben.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Sárga részletek a belső térben

Belül az ülések kárpitozása fekete és metálszürke műbőrrel készült. Ezen kívül sárga színű varrás díszíti az első és a hátsó üléseket csakúgy, mint a középső kartámaszt, a középkonzolt, az első ajtókat és a műszerfalat. Így tökéletes összhangban van a belső és a külső megjelenés. A középkonzolon, a sebességváltó előtt elhelyezett alumíniumlapon található a KIIRO felirat.

„Mióta bemutattuk az első generációs JUKE-on, hogy milyen egyedi, személyre szabott változtatásokat tudunk végezni az autón, látjuk, hogy az ügyfelek mennyire szeretik a JUKE stílusát, amit játékos részletekkel lehet kiegészíteni. Egy különleges változatot szerettünk volna létrehozni, amely komolyságot sugároz, tekintéllyel és merészséggel ötvözve – ugyanakkor se nem komor, se nem unalmas. Bízom benne, hogy a JUKE Kiiro nagy siker lesz” – nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke.

A JUKE Kiiro különleges változatából mindössze 5.000 darab készül Európában, Magyarországra 100 darabot hoz az importőr, ezáltal is biztosítva az exkluzivitását a modellnek.

A JUKE Kiiro tervezését a londoni Nissan Design Europe csapata vezette, ahol a nagysikerű JUKE mindkét generációját, valamint a Nissan Qashqai-t is tervezték.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Nem csak egy szép megjelenés

A kínálat többi tagjához hasonlóan a JUKE Kiiro-t is egy 3 hengeres benzinmotor hajtja, amely egyszerre hatékony és érzékeny. Az 1,0 literes egység turbófeltöltővel rendelkezik, ami 114 lóerőt és 200 Nm nyomatékot képes produkálni. A hatfokozatú kézi sebességváltó az alapfelszereltség részét képezi, viszont lehet duplakuplungos automata sebességváltót kormányváltóval is kérni.

A JUKE-ban intuitív, könnyen kezelhető technológia bősége van jelen. A biztonsági funkciók közé tartozik az intelligens vészfékezés gyalogos- és kerékpárosfelismeréssel, az intelligens sebességszabályozó asszisztens, a közlekedési táblák felismerése, az intelligens sávtartás, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és a holttérfigyelés, amely figyelmezteti a vezetőt, ha egy másik jármű a holttérbe kerülne, így a rendszer visszairányítja az autót a sávjába az ütközés elkerülése érdekében.
A NissanConnect infotainment rendszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az Apple CarPlay® vagy az Android Auto használatával szinkronizálják kedvenc okostelefon-alkalmazásaikat a beépített 8 colos érintőképernyőn.

A Nissan Connected Services applikációnak köszönhetően nemcsak, hogy számos a vezetéssel kapcsolatos információ érhető el, hanem nyithatjuk és zárhatjuk az autót a telefonunkon keresztül.  A JUKE Kiiro gyártása áprilisban kezdődik meg, és májusban már a Nissan márkakereskedésekben is megtalálhatóak lesznek.

A Kiiro változat nemcsak JUKE-ból, hanem Micraból is elérhető, hasonló koncepció mentén: sárga külső díszlécek, fekete kerék, KIIRO felirat.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből



Kulcsszavak: crossover, JUKE Kiiro, nissan
 
Hamarabb jön a Cadillac crossover Hamarabb jön a Cadillac crossover Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? Mit tesz a Nissan azért, hogy a pohártartók valóban tartsanak? A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban A Nissan naperőművet üzemel be sunderlandi gyárban Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből A japán gyártó kihívja a Le Mans-i mezőnyt uraló régi gárdát A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában A Nissan bemutatja e-POWER modelljeit Európában
 
Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

2022. április 15.
A világ vezető környezetbarát autógyártója, az elektromos forradalmat negyed évszázada a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával elindító, és a részben vagy teljesen elektromos autók fejlesztésében azóta is élen járó Toyota 2022 február végéig nem kevesebb, mint 20 millió hibrid autót értékesített világszerte.
Részletek

Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Ez nagyságrendileg mintegy 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé. Annak érzékeltetésére, hogy ez mekkora mennyiség, talán segít, hogy ha ezt a súlyt nyergesvontatókra pakolnánk, akkor ezek az Egyenlítő mentén sorba állítva 2500-szor érnék körbe Földet.

A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino busz- és teherautómárkát jegyző Toyota 2022 február végéig világszerte több, mint 20 millió részben vagy teljesen elektromos autót, zömében öntöltő hibrid elektromos járművet értékesített.

A környezettudatosságot mintegy negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára. A Toyota által eddig világszerte értékesített 20 millió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse az összes többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének, és ma is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több, mint 20, világszerte pedig több, mint 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát.


Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Elképesztő mértékű CO2-kibocsátás megtakarítás

Az elmúlt 25 évben a Toyota által értékesített hibridek révén megtakarított mintegy 160 millió tonna CO2-kibocsátást nehéz érzékeltetni. A New York ikonikus épületének számító Empire State Building súlyánál 440-szer, a világ legmagasabb épülete, a dubai Burj Khalifa súlyánál pedig 340-szer nagyobb ez az adat. Ha a világ globális CO2-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02%-al, 2021-ben pedig 0,05%-al csökkentették a globális emissziót az utakon lévő Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos autók. Ez az arány pedig a jövőben folyamatosan nő majd. A Toyota ugyanis Európában és Magyarországon már most közel 70%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesít, a Lexus esetében pedig ez az arány 99%.

Folyamatosan növekvő dinamikájú zöldülés

A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással, sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át pedig a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek).

A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára. 2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz.

Ezzel párhozamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is. Mindezek ismeretében folyamatosan még tovább nő majd a Toyota részesedése is a globális CO2-kibocsátás csökkentésből.


Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, toyota
 
Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Japán az üzemanyagcellás autókban látja a jövőt Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Májusban is nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Vásároljon használt autót biztos kézből Vásároljon használt autót biztos kézből Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében
 
A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

2022. április 15.
2022 első negyedévében a Porsche világszerte 68.426 autót adott át az ügyfeleinek. Az előző évhez képest ez öt százalékos csökkenést jelent.
Részletek

A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

„A teljes autóipart érintő kivételes körülmények fényében értékesítésünk és kereskedői hálózatunk jól teljesített az első negyedévben,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A koronavírus hatásai negatívan érintettek néhány régiót, például Kínát, amelyet a folyamatos ellátási hiány és logisztikai kihívások súlyosbítottak. Ez komoly próba elé állít minket, ugyanakkor viszont a termékeink iránt világszerte kimagasló a kereslet – Európában, Amerikában és Kínában egyaránt.”

Növekedés Európában

A sokoldalú kihívások, amellyel a sportautó-gyártónak a világ különböző régióiban szembe kell néznie, sokszínű képet festettek a kiszállítások tekintetében. Európában a Porsche 22.791 autót adott át az első negyedévben, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg az előző év hasonló időszakához viszonyítva – annak ellenére, hogy már a 2021-es számok is kimondottan erősek voltak. A hazai piacon, Németországban is jól alakultak az eladások: a 6.925 átadott autó 16 százalékos növekedésnek felel meg. Kínában, a Porsche legnagyobb önálló piacán a sportautó-gyártó 17.685 autót adott át.

A koronavírus ismételt kitörése néhány régióban a Porsche Centrumok bezárását eredményezte – ez, valamint a lezárásokhoz kapcsolódó logisztikai kihívások a kiszállítások 20 százalékos csökkenését eredményezték. Összesen 28.991 járművet vehettek át az ázsiai, közel-keleti és afrikai vásárlók. Az USA területén 13.042 újdonsült tulajdonos lehetett boldog az első negyedévben, annak ellenére, hogy az ellátásban és a szállításban is problémák merültek fel, amelyek negatívan érintettek több autómárkát is. Ennek ellenére a számok nagyon közel állnak a tavalyi év rekordjához.

Az SUV modellek népszerűsége töretlen

A legnagyobb keresletnek ezúttal is a Porsche SUV modelljei örvendhettek: a Cayenne átadása 19.029 ügyfélnek okozhatott örömet. Macanból összesen 18.329 talált gazdára. A tisztán elektromos Taycan 9.470 példányt adtak át. A sportautó-legenda 911-ból 9.327 autó kulcsát vehették át a vásárlók. A Panamerából 7.735 talált gazdára. A 718 Boxster és a 718 Cayman modellekből 4.536 került kiszállításra.

„Óvatos becslésekkel lépünk tovább a második negyedévre, különösen az ukrajnai fegyveres konfliktus fényében, amelyet megdöbbenéssel és aggodalommal figyelünk. Az emberek egészsége és biztonsága a legfontosabb. Az események üzletmenetünkre mért hatását folyamatosan vizsgálja saját szakértői csoportunk. Ennek ellenére optimisták maradunk a teljes összképpel kapcsolatban és nem vagyunk hajlandóak kompromisszumokat kötni az ügyfeleink érzelmes és egyedi élményeivel kapcsolatban,” mondta Detlev von Platen.
  
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során Első ízben több mint 900 ezer eladott Audi az első félév során A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford A Ford idén zsinórban ötödször, ismét az elő helyen zárt Magyarországon; minden 8. eladott új autó Ford A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben Kimagasló növekedés a Ssangyongnál Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Az angol Wizzle szerint valemennyi márka közül a Lexus modelljei adhatók el a leggyorsabban Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly Kínában 2017 óta először nőttek az autóeladások tavaly
 
Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén

Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén

2022. április 14.
Az Európai Bizottság más légitársaságok mellett 21 orosz légitársaságot vett  repülésbiztonsági listájára, amely azon légitársaságok jegyzéke, amelyek az Európai Unión belül működési tilalom vagy működési korlátozás alá esnek, mert nem felelnek meg a nemzetközi biztonsági előírásoknak - közölte hétfőn a brüsszeli testület.
Részletek

Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén

A bizottság szerint sérti a nemzetközi repülésbiztonsági előírásokat, hogy Oroszország márciusban önkényesen átlajstromozta a külföldi tulajdonú légi járműveket, és engedélyezte érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélküli üzemeltetésüket.

A testület által kiadott sajtóközlemény szerint Adina Valean közlekedésért felelős uniós biztos úgy mondta: "az orosz Szövetségi Légiközlekedési Hivatal engedélyezte, hogy az orosz légitársaságok több száz külföldi tulajdonú repülőgépet érvényes légialkalmassági bizonyítvány nélkül üzemeltessenek. Az érintett orosz légitársaságok ezt tudatosan, a vonatkozó nemzetközi biztonsági előírások megsértésével tették. Ez nemcsak a nemzetközi polgári repülésről szóló chicagói egyezmény egyértelmű megsértése, hanem közvetlen biztonsági fenyegetést is jelent".
   
Valean nyomatékosította: a bizottság döntése, miszerint működési tilalom alá helyeznek 21 orosz légitársaságot, nem újabb szankció Oroszországgal szemben.
   
"Kizárólag technikai és biztonsági okok alapján határoztunk így, nem keverjük össze a biztonságot a politikával" - hangsúlyozta.
   
Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén

Hétfőn a bizottság a 21 orosz légitársasággal együtt 117 légitársaságot tiltott ki az EU légtéréből. 15 különböző államban engedélyezett 90 légitársaságot azért, mert ezen államok légiközlekedési hatóságai nem végeznek megfelelő biztonsági ellenőrzést, 6 más államból származó légitársaságot pedig bizonyított súlyos biztonsági hiányosságok miatt. Két további légitársaságra működési korlátozások vonatkoznak, és csak meghatározott típusú légi járművekkel repülhetnek az EU-ban.
   
Az EU repülésbiztonsági listájának frissítése a tagállamok repülésbiztonsági szakértőinek áprilisi döntésén alapul.
Kulcsszavak: Európai Bizottság, Európai Unió, légiközlekedés, légitársaság, oroszország
 
Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban Októberben 7,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz A Siemens Mobility 3D nyomtatási megoldást kínál a Covid-19 elleni harchoz Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések Hiába nyereséges, leáll az A380-as gyártása, ha nem lesznek új megrendelések Az Európai Bizottság szigorúbb szabályozást vezetne be az autógyártók ellenőrzésére Az Európai Bizottság szigorúbb szabályozást vezetne be az autógyártók ellenőrzésére A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni A lezuhant utasszállító egyik pilótája kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni
 
A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot

A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot

2022. április 14.
A Nissan bejelentette, hogy a vadonatúj elektromos Crossovere, a Nissan Ariya elnyerte a Red Dot Design Award díjat terméktervezés kategóriában. Így a Nissan már hetedik alkalommal veheti át eme neves kitüntetést.
Részletek

A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot


Az Ariya, az elismerést kiemelkedő innovációjáért és a Nissan egyedülálló Időtlen Japán Futurizmus koncepcióját alkalmazó, magas színvonalú formatervezéséért nyerhette el.

Az 1955-ben alapított Red Dot Design Award a világ egyik legrangosabb formatervezési díja, amelynek átadóját az impozáns németországi, Észak-Rajna-Vesztfáliai Dizájn Centrumban rendeztek meg. Ebben az évben a zsűri tagjai 50 különféle ipari termékekkel foglalkozó gyártóból és tervezőből kerültek ki. Ahhoz, hogy a legjobb műveket díjazzák 9 dizájnelemet vettek figyelembe, például esztétika, funkcionalitás, minőség, ergonómia, tartósság és innováció – amelyek alapján kiválasztották a végső győzteseket. A terméktervezés kategóriában mintegy 60 országból megközelítőleg 7900 pályamű érkezett.

A stílusosan megtervezett Ariya magában hordozza a Nissan elektromos autók terén szerzett szakértelmét a legmodernebb technológiákkal, és ezzel a Nissan az elektromos járművek következő fejezetét kívánja szemléltetni. Az Ariya erőteljes gyorsulást és megbízható, csendes működést ígér. A lounge-szerű belső tér letisztult és kényelmes környezetet biztosít a vezető és az utasok számára egyaránt.

Az autóban lévő e-4orce, 4x4 technológia a Nissan GT-R szupersportautóból származik. A legfrissebb hírek szerint a nagyobb akkumulátoros Ariya-nak a WLTP ciklus szerint mért hatótávolsága 530 km.

A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot
Kulcsszavak: Ariya, elektromos autó, nissan, Red Dot díj
 
Vibráló izgalom: 2021-től az ikonikus Mustang-színárnyalat, a Cyber Orange is megrendelhető a Ford Mustang Mach-E GT modellhez Vibráló izgalom: 2021-től az ikonikus Mustang-színárnyalat, a Cyber Orange is megrendelhető a Ford Mustang Mach-E GT modellhez Csaknem ötszáz zöld rendszámos autó van Magyarországon Csaknem ötszáz zöld rendszámos autó van Magyarországon A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot Név nélkül árulják a világhíres elektromos autót Kínában A vadonatúj Nissan Ariya elnyerte a világ egyik legrangosabb dizájn díját Red Dot Design Award-ot Irányjelző Közlekedési Magazin ajánló Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt
 
Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

2022. április 14.
Magabiztos győzelmet aratott a Peugeot tisztán elektromos városi kisautója a brit GreenFleet Awards szavazáson, ahol az elmúlt év legnagyobb jelentőségű újdonságának választották meg.
Részletek

Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

Ha a közlekedési szektor környezeti hatásának a mérsékléséről van szó, minden egyes gramm, kilométer és deciliter jelentőséggel bír – ugyanakkor az is igaz, hogy kézzel fogható eredményt csak akkor lehet elérni, ha egy innovatív megoldást széles körben alkalmaznak. Ezért is fontos a járműflották környezettudatos összeállítása és kezelése, hiszen egy nagy létszámú gépkocsiparkban összeadódnak és halmozottan érvényesülnek az előnyök.

Ezt a szemléletet igyekszik minél szélesebb körben meghonosítani a brit GreenFleet Awards, amely évről évre áttekinti a szigetország személy- és haszonjármű-flottáit, valamint az üzemeltetésükhöz kapcsolódó szolgáltatásokat, az importőröktől kezdve a finanszírozókon át a szervizekig, és megválasztja azokat, akik az adott évben innovatív technológiáikkal, konstrukcióikkal vagy ötleteikkel a legnagyobb mértékben járultak hozzá a fenntartható és környezetbarát flottaüzemeltetés megvalósításához.

A szervezet most először választotta meg az Év Autóját. A nyolc döntős között egyaránt voltak személyautók és haszonjárművek a városi modellektől a felső-középkategóriáig, egytől egyig tisztán elektromos hajtásúak, ami jól jelzi a szervezet és a flottapiac hangsúlyait is.


Az év zöld flottaautója a Peugeot e-208

A mezőnyből magasan kiemelkedett a Peugeot e-208, amely a zsűri indoklása szerint minden más modellnél nagyobb hatást gyakorolt a brit flottapiac alakulására 2021 során. A modell hatótávolsága, megfizethető üzemeltetése és divatos megjelenése egyaránt lenyűgözte a szakértőket.

Különösen értékessé teszi az elismerést, hogy a flottapiaci vásárlók kivételesen magas elvárásokat támasztanak a járművekkel szemben: az olyan fogalmak, mint a gyártási minőség, a megbízhatóság vagy a mindennapi használati érték egészen más jelentést nyernek olyan felhasználók esetében, akik adott esetben egyetlen hónap alatt többet használják az autójukat, mint egy átlagos magánvásárló egész évben.

A Peugeot e-208 az első volt a márka új generációs tisztán elektromos típusainak sorában – mint emlékezetes, a Peugeot 2024-re minden piaci szegmensben biztosítja ügyfelei számára a villamosított hajtáslánc alternatíváját.

A Peugeot e-208 első kerekeit egy 100 kW (136 LE) csúcsteljesítményű, 260 Nm maximális forgatónyomatékú villanymotor hajtja, amelynek energiaellátásáról egy 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A modell WLTP norma szerinti szabványos hatótávolsága 340 kilométer, 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.

Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, Peugeot
 
Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét Mutatjuk az új Porsche Taycan belső terét Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Elektromos autót fejleszt az Apple Elektromos autót fejleszt az Apple Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Az új Citroën ë-Berlingo, rajtra kész a villanyautó pályázatokhoz Interneten keresztül hekkelhető meg a Nissan elektromos autója Interneten keresztül hekkelhető meg a Nissan elektromos autója
 
Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

2022. április 14.
Fényűző exkluzivitásával, lebilincselő menetdinamikájával és tágasságával, valamint páratlan sokoldalúságával a BMW X7 rövid időn belül a luxuskategória legsikeresebb BMW modelljévé érett.
Részletek

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett


A bajor prémiummárka legnagyobb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének hamisítatlan egyéniségét most jelentős dizájnújítások fokozzák tovább: a leginkább szembetűnő módon a frontrész kialakításánál, amelyhez merőben új M Sport csomag, gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra (a BMW modelltörténetében most először), valamint a BMW Ívelt Kijelzővel és BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja társul. Az új BMW X7 mindhárom modellváltozata tovább bővített alapfelszereltséggel, innovatív vezetést támogató rendszerekkel és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával érkezik meg az utakra.

A modell a BMW X modellcsalád egyesült államokbeli fejlesztőközpontjában, a BMW Group spartanburgi gyárában készül majd. Az új BMW X7 nemzetközi piaci bevezetése 2022 augusztusában kezdődik.

Utánozhatatlan kisugárzás: exkluzív kiállás progresszív stílusban


Páratlan adottságainak és rendkívüli sokoldalúságának köszönhetően a BMW X7 az épített és a járatlan utakat is magabiztos eleganciával hódítja meg. A legnagyobb BMW X modell exkluzivitását átfogó dizájnújítások nyomatékosítják, minden korábbinál hangsúlyosabban hirdetve az új BMW X7 zászlóshajóként is betöltött státuszát. Az újragondolt frontrész a BMW olyan ikonikus stílusjegyeit forradalmasítja, mint az ikerfényszórók és a vese alakú hűtőrács. Az újraértelmezett formák a modell markáns kiállását és domináns jelenlétét erősítik.

A kettéosztott fényszórók az új BMW X7 modellel ünneplik világpremierjüket. A magasabbra pozícionált, vízszintesen elnyújtott LED-fényforrások a helyzetjelzőknek, a nappali menetfényeknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az alájuk helyezett LED-technológiás egységek a tompított és a távolsági fényszórók szerepét töltik be, amelyek sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódnak és csupán aktiválásra válnak láthatóvá. Az új, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók – amelyek elvakítás-mentes távolságifény-funkciót és adaptív fényelosztást is kínálnak – automatikus „rosszidő-fényforrásaikkal” az első ködlámpák szerepét is betöltik.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A két BMW hűtőrács elegáns kontúrvilágítása gazdag extravaganciával ruházza fel az új BMW X7 frontrészét, álló helyzetben és menet közben egyaránt. A BMW „Iconic Glow” alapfelszereltség a portfólió csúcsán trónoló BMW X7 M60i xDrive modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,2 – 13,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 278 – 303 gramm / km), a másik két motorváltozat esetében pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető.

Az új BMW X7 hátsó kialakítását az extrém keskenyre húzott és immár háromdimenziós formában megtervezett fényforrások progresszív stílusa uralja. A két fényforrást csiszolt üvegbe épített, elegáns krómcsík köti össze.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, újragondolt M Sport csomag az új BMW X7 sportosan dinamikus adottságait helyezi előtérbe. A karosszéria és az utastér M-specifikus stílusjegyei eközben az új BMW X7 M60i xDrive letaglózó kvalitásait hirdetik. Az M Marina Bay Blue metál karosszériafényezés kizárólag a BMW M modellhez válik elérhetővé. Újdonságként mutatkozik be a palettán a Sparkling Copper Grey metál karosszériafényezési árnyalat. Az új BMW X7 alapfelszereltségként 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, a csúcsmodell és az M Sport csomaggal felszerelt modellek azonban alapfelszereltségként 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon érkeznek meg az utakra. Az új BMW X7 alá az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, amelyek új BMW modellhez most először válnak elérhetővé gyárilag.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Impresszív tágasság és kibővített alapfelszereltség

Az új BMW X7 utasterében a bajor prémiummárka ügyfelei három üléssorban élvezhetik a modell által kínált bőséges térérzetet. A második üléssor alapfelszereltségként három utasnak ad helyet, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban ez a sor két rendkívül kényelmes ülésre cserélhető. A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként fűthető komfortülések kényeztetik. Európában az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitozás is része, a többi piacon a modell alapfelszereltségként az új Sensafin kárpitot viseli (Európában nem érhető el). Utóbbi egy prémium minőségű, vegán alapanyagokból készült utastér-kárpit, amely a bőrhöz hasonló tulajdonságokkal bír, exkluzív háromdimenziós béléssel és lyuggatással.

Az újratervezett műszerfal – keskeny szellőzőrostélyaival és alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításaival – és a BMW Ívelt Kijelző párosa már első ránézésre is modern stílusú, progresszíven digitalizált egység benyomását kelti. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágítást innovatív fénycsík egészíti ki, amely LED-technológiás háttérvilágításával és „X7” feliratú grafikájával (vagy az új BMW X7 M60i xDrive esetében világító BMW M logóval) szerves része az utastér helyzetfüggő fénydizájnjának, miközben az utastér exkluzív hangulatát is fokozza. Az automataváltó előválasztó karja merőben új, csúcstechnológiás kialakítást kapott.

Az új BMW X7 kibővített, széleskörű alapfelszereltségét úgy állították össze a tervezők, hogy maximalizálják a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kényelmét. A négyzónás automata légkondicionáló, a panoráma üvegtető és a prémium zenerendszer mellett a legnagyobb BMW X modell alapfelszereltségének a két első komfortülés, a váltófülekkel felszerelt, bőrözött sportkormány és a vezeték nélküli okostelefon-töltést kínáló tálca is része. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben olyan tételek sorakoznak, mint a Sky Lounge panoráma üvegtető (világító LED-technológiával), a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az újratervezett Travel & Comfort rendszer. Az első ülésekhez aktív ülésszellőztetés és masszázsfunkció is elérhető. Az új Komfort csomag részeként a második és a harmadik üléssor ülései, a kormány és az első könyöktámaszok is fűthetők.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

Újratervezett erőforrások a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával

Az új BMW X7 motorpalettájának csúcsán az új BMW X7 M60i xDrive modell új, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorja foglal helyet, amelyet a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóiban használt benzinmotor műszaki alapjaira terveztek meg a mérnökök. A többek között hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó BMW M TwinPower Turbo technológia 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményben és 750 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki.

Az új BMW X7 xDrive40i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2 – 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 210 – 240 gramm / km) mutatkozik be a soros hathengeres benzinmotor legújabb generációja, számos olyan technológiai innovációt állítva csatasorba az égési folyamat, a gázcsere, a szelepvezérlés, a befecskendezés és a gyújtórendszer területén, amelyek az erőforrásnak nem csupán a teljesítményét, de a hatékonyságát is növelik. Az új benzinmotor 35 kilowattal / 47 lóerővel és 70 Newtonméterrel erősebb közvetlen elődjénél, amely így 280 kW / 380 lóerő maximális teljesítményt és 520 Nm csúcs forgatónyomatékot eredményez – amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 540 Nm-re növelhető.

Az új BMW X7 xDrive40d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 230 gramm / km) soros hathengeres dízelmotorjában ugyancsak részletekbe menő finomhangolások garantálják a minden korábbinál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az erőforrás maximális teljesítménye 259 kW / 352 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 700 Nm, amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 720 Nm-re növelhető.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A három motor legfontosabb közös eleme az automataváltóba integrált, újgenerációs mild-hibrid technológia: a mérnökök a főtengelyhez épített, 48 Volt kapacitású indítógenerátor elektromos rásegítésével 9 kW / 12 lóerő többlet-teljesítményt és plusz 200 Nm forgatónyomatékot állítottak elő. Az új BMW X7 mindegyik motorjához kormány mögötti váltófülekkel és Sprint funkcióval dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát minden esetben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre – legyen szó akár épített, akár járatlan útról.

A sportos agilitást és az utazás kényelmét kifinomult futómű-technológia optimalizálja

Az adaptív légrugós felfüggesztés alapfelszereltségként érhető el az elektromosan vezérelt lengéscsilapítókkal egyaránt, annak érdekében, hogy a BMW jellegzetesen dinamikus teljesítményét kiváló kényelemmel párosítsa hosszabb utakon is.  Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének ráadásul az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive kiegészítő futómű-szabályzás is része. Utóbbiak az opcionális extrafelszereltség részeként a hathengeres modellek számára is elérhetők, ahogyan az xOffroad csomag is.

A legnagyobb BMW X modell új kiadása számára a mérnökök az összes futómű-technológiai alkatrészt úgy tervezték meg, hogy azok a sportosság és a menetkomfort közötti legszélesebb tartományt lefedjék. Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének a 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a hátsó tengely BMW M sport differenciálműve is része. A hathengeres modellek alapesetben 20” méretű könnyűfém felniken gurulnak le a gyártósorról. Az új BMW X7 ugyanakkor a bajor prémiummárka első olyan modellje, amely gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsákkal is felszerelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája

Az új BMW X7 által kínált kényelmet és biztonságot a vezetést és parkolást segítő automatizált rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája fokozza. A kibővített portfólió új funkciói között a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning) újításai is megtalálhatók, amelyek immár kanyarodás közben is csökkentik a kerékpárosokkal, gyalogosokkal és szemből érkező járművekkel való ütközés kockázatát. Ha a bajor prémiummárka ügyfelei bekapcsolják az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go function), az intelligens vezetést támogató rendszerrel párhuzamosan az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), az útvonal-figyelő funkció és a forgalmi lámpákat felismerő rendszer is aktiválódik. Újdonság még a palettán a biztonságos kiszállást segítő funkció (Exit Warning) is, amely az ajtók kinyitása előtt figyelmezteti az utasokat, ha az autóhoz túlságosan közel érkező járművet érzékel.

Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) része immár a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is. Azon modellek esetében, amelyeket a BMW ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant Professional továbbfejlesztett parkolóasszisztenssel is felszerelnek, a tolatási segédlet (Reversing Assistant) akár 200 méteres távolságig is képes önállóan elvégezni a precíz kormányzási feladatokat. Az új Utánfutó Asszisztens (Trailer Assistant) eközben a vontatmánnyal végzett tolatási manővereket hivatott megkönnyíteni. Az új Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) ráadásul akár 200 méteres távolságig képes bármilyen manővert eltárolni és megismételni: amint az autó egy korábban elmentett manőver helyszínére érkezik, a Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) felajánlja, hogy automatikusan elvégzi a sikeres manőverhez szükséges összes gázadási, fékezési, kormányzási és sebességváltási feladatot. A technológia működése közben a vezetőnek így semmi más feladata nincs, mint az autó közvetlen környezetének figyelése.

Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett

A legújabb generációs BMW iDrive és BMW Curved Display

Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amelyen a BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja fut. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző, amely egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfal és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző kettőséből áll. Az új kijelzőpárosnak és a BMW Intelligent Personal Assistant folyamatosan bővülő eszköztárának köszönhetően az új BMW iDrive járművezérlő technológia nem csupán érintésekkel és gesztusokkal, de élőbeszéd útján érkező hangutasításokkal is vezérelhető.

A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző Augmented View funkciójával is kiegészíthető. Az ugyancsak opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcs eközben lehetővé teszi – biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiájának (UWB – Ultra-Wideband) köszönhetően –, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei Apple iPhone okostelefonjukkal nyissák ki és zárják le új BMW X7 modelljüket. A BMW X modellcsalád legnagyobb tagja ráadásul az optimalizált okostelefon-integrálásban, a személyre szabott BMW ID profilban és az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártyában rejlő lehetőségek maradéktalan kihasználását is felkínálja ügyfeleinek.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, új modell, X7
 
Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben Új Škoda Superb: felsőbb kategóriák térkínálatával a beltérben A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust A Citroën Magyagyarországon is bemutatta az új C4 Cactust Az új BMW X7 a bajor prémiumgyártó legexkluzívabb modellje lett BMW i8 – a jövő sportautója, a világ első sorozatgyártású járműve lézer-fényszórókkal
 
A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

2022. április 07.
A 100%-ban elektromos LEAF 2022 megújult külsővel, különleges új könnyűfém keréktárcsákkal, élénk színválasztékkal és kifinomult külső részletekkel érkezik Európába, igazodva a Nissan új márkaidentitásához. Az ikonikus zéró emissziós jármű továbbra is kulcsszerepet játszik a villamosításra való átállás felgyorsításában.
Részletek

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

A Nissan LEAF, a világ első tömeggyártású elektromos autója, 2022-ben újra reflektorfénybe kerül. Az ikonikus modell látványosabb stílust és innovatív technológiát kínál.

A LEAF 2022 idén áprilisban érkezik Magyarországra, fokozva az izgalmakat, hiszen a Nissan idén ősz elejére egy erőteljes elektromosított offenzívával készül.

"A Nissan LEAF eredeti célja az volt, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a fejlett technológiát és az elektromos vezetés izgalmát, és mindezt világszerte több mint 577 000 vásárló választotta már. A LEAF-et alapvetően a családok igényeinek a kielégítésére terveztük, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóhoz köthető ügyfélelégedettség messze az iparági átlag fölött van kb. 92%" - nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO regionális termékstratégia és árazási alelnöke.

A LEAF 7 éven keresztül piacvezető volt Magyarországon és annak ellenére, hogy nagyon sok versenytárs megjelent az elmúlt években, még 2021-ben is a legeladottabb az új cégautó vásárlók körében. A használtautók forgalomba helyezési listáján is a 2. helyen szerepelt 2021-ben, ami összecseng a Hasznaltauto.hu belső statisztikáival is, mely szerint 2021-ben ez a modell volt a 2. legkeresettebb az e-autók között. Mindezeknek köszönhetően Magyarországon messze ebből a modellből fut a legtöbb az utakon a villanyautók közül.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

Dinamikus és letisztult design

A LEAF modellév 2022 stílusfinomításokon esett át, fokozva a modell jellegzetes megjelenésének dinamizmusát. A Nissan új márkalogója megtalálható a kerekeken, az első hűtőrácson, a jármű hátulján valamint a kormánykeréken.

Az új, 16 és 17 colos sportosságot sugárzó, feketére festett könnyűfém keréktárcsák fokozzák a prémium érzetet.

Az ügyfelek szabadon választhatnak a megújult külső színek kínálatából is. A hat egyszínű és öt kéttónusú színválaszték mellett két új szín is elérhető a nagysikerű Qashqai és Ariya palettájáról: a sötétkék és az élénkkék.

Teljesen fekete lett, illetve lekerültek a króm részek az autó orr-részéről, a „hűtőrácsról”, valamint a hátsó kék lökhárító elem is szürke színre lett változtatva. Mindkét módosításnak az volt a célja, hogy letisztultabb legyen az autó összhatása. Néhány apró módosítás történt az első lökhárítón a hátsó felső légterelőn valamint az oldalsó küszöblécen.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

Lebilincselő vezetési élmény

A LEAF 2022 kétféle akkumulátorral lesz elérhető, így aki a LEAF e+ változatát választja, akár 385 kilométert is megtehet a WLTP szabvány szerint. A LEAF 2022 a hatékony elektromos vezetési élményt ötvözi, széleskörű vezetéstámogató rendszerekkel, online kapcsolódási technológiákkal, valamint a Nissan elektromos járművek több mint 10 éves tudásával és innovációjával.

 A ProPILOT technológia lehetővé teszi, hogy a LEAF 2022 automatikusan tartsa a sebességet, a távolságot az előtte lévő autóhoz képest, akár megálljon és elinduljon, illetve tartsa a sávot is. Az innovatív e-Pedal funkció pedig abban segít, hogy a vezető egyetlen pedállal gyorsíthasson, lassíthasson és megálljon – maximális kényelmet biztosítva vezetés közben. Az e-Pedalt egyébként az ügyfelek 80%-a nagyon szereti.

A LEAF 2022-ben is természetesen elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay, valamint a NissanConnect alkalmazáson keresztül többek között távolról vezérelhető a hűtés-fűtés, töltés funkciók. Újdonság, hogy az ügyfelek a nagyobb kényelem érdekében összekapcsolhatják LEAF-jüket az Amazon Alexa1 Smart Home eszközükkel is.

A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben

„A LEAF-fel való tapasztalatszerzés eredményeképpen a Nissan számos új és nagyon sikeres technológiát tudott kifejleszteni, ilyen például az e-POWER motortechnológia, amely elektromos autós vezetési élményt nyújt, de nincs szükség az autó töltésére – és mindez nemcsak, hogy Japán legeladottabb Nissanja lett, hanem egyes években a legeladottabb autó lett az egész Japán piacon, egy Nissan Note modellben. A több mint egy évtizedes elektromos autós tapasztalatokra alapozva a Nissan azt is vállalta, hogy egy éven belül, 2023-ra a teljes európai személyautó értékesítésének a 100%-a elérhető lesz elektromosított hajtáslánccal is.” - mondta Arnaud Charpentier.
 
A LEAF-et vásárló ügyfeleknek a Nissan most egyedi kedvezményekkel kedveskedik, melyek a márkakereskedésekben érhetőek el.

Kulcsszavak: leaf, nissan
 
A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát A Nissan így teszteli crossoverei vízállósáságát A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben A Nissan egy exkluzív, arany fényezésű GT-R-t adott Usain Boltnak, a „világ leggyorsabb emberének" A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben Jazzy Street – Végre visszajött a jó idő! A Nissan LEAF megújult külsővel, kifinomult dizájnnal és fejlett technológiával érkezik 2022-ben Új limitált szériás Nissan Qashqai 2014 januárjától Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen Új Nissan autószalon nyílt Ferihegyen
 
Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

2022. április 07.
Az európai autókereskedelmi piac egyik meghatározó szereplőjével, a portugál Salvador Caetano csoporttal közösen vásárolja fel a Renault Hungária Kft-t az AutoWallis Nyrt., megszerezve ezzel a Renault, a Dacia és az Alpine márkák kizárólagos magyar importőri jogát.
Részletek

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

A tranzakció versenyhivatali jóváhagyását követően, várhatóan 2022. július 1-től kerülhetnek a márkák importőri jogai az AutoWallishoz és partneréhez.

Újabb jelentős akvizícióról állapodott meg a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután háromoldalú szerződést kötött a Renault Csoporttal és a portugál Salvador Caetano Csoporttal. A megállapodás alapján az AutoWallis és a Salvador Caetano Csoport 50-50 százalékos részesedéssel AutoWallis Caetano néven létrehoz egy új vállalatot, mely felvásárolja a Renault, Dacia és Alpine márkák magyar importőri jogát birtokló Renault Hungária Kft-t. A két autókereskedelemmel és mobilitási szolgáltatások nyújtásával foglalkozó vállalat így egyenlő tulajdoni hányaddal lesz tulajdonosa a 2021-ben 70,3 milliárd forint árbevételű magyar értékesítő vállalatnak, amennyiben a tranzakció zárásához szükséges összes feltétel teljesül. A tervek szerint az új felállásban 2022. július 1. napjától válik majd a három márka importőrévé a közösen létrehozott vállalat. Az AutoWallis bízik benne, hogy a most bejelentett együttműködés jó alapot adhat további esetleges együttműködésre a Caetano és a Renault csoportokkal. A Renault Hungária 2021-ben összesen 8.139 darab Dacia járművet értékesített, amely ezzel a 7. legnagyobb márka volt a magyar piacon, míg Renaultból 5.207 darab fogyott.

Az AutoWallis lesz a Renault, a Dacia és az Alpine importőre Magyarorszgon

A Renault Hungária felvásárlásának módja különleges nem csak a magyar, hanem az egész európai piacon is, hiszen két olyan vállalat stratégiai együttműködésén alapul, melyek azonos iparágban dolgoznak, de eltérő földrajzi környezetben, így nem közvetlen versenytársai egymásnak – mondta el Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója a megállapodás létrejötte kapcsán. Hozzátette, hogy az AutoWallis az érintett három márkán kívül más területeken önállóan folytatja a növekedését, fejlesztéseit, akvizícióit és stratégiájának megvalósítását. A mostani lépéssel az AutoWallis tovább erősíti piaci pozícióját, hiszen újabb nagy márkák kerülhetnek be nagykereskedelmi portfoliójába.

Philippe Buros, a Renault Csoport értékesítésért és marketingért felelős alelnöke elmondta: „A Salvador Caetano Csoport a Renault Csoport régi partnere, míg az AutoWallis Csoport a közép-kelet-európai régió elismert autókereskedelmi vállalata. A két csoport jól kiegészíti egymást, ezért esett rájuk a választásunk. Biztos vagyok benne, hogy ennek a megállapodásnak köszönhetően a Renault Csoport megvalósítja stratégiai elképzeléseit Magyarországon.”

Miguel Ramos, a Salvador Caetano Csoport vezérigazgatója elmondta: „A magyar piacra szóló megállapodás egy újabb lépés a Salvador Caetano Csoport és a Renault Csoport közötti partnerségben és európai növekedési terveinkben. Az AutoWallis Csoporttal kötött együttműködés egy új és izgalmas lehetőség arra, hogy tovább építsük stratégiánk pillérjeit, és hozzájárulhat ahhoz, hogy végrehajtsuk a Renaulution-t Magyarországon.

Andrew Prest, az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletágának vezetője a felvásárlás bejelentésekor elmondta, hogy a Renault egy merész és ikonikus márka, amely óriási piaci ismertséggel és kiemelkedő innovációs háttérrel rendelkezik, míg a Daciak megbízhatóságukról és megfizethetőségükről híresek. Hozzátette, hogy a Renault Csoport a technológiai fejlesztések élén jár, és Európában piacvezető az elektromos járművek terén, így megtiszteltetés ezen márkák képviselete Magyarországon, és remek lehetőség a Salvador Caetano Csoporttal az együttműködésre. Kiemelte: a tranzakció rámutat arra, hogy az AutoWallis olyan komoly nagykereskedelmi tapasztalatokat tud már felmutatni, mely a nemzetközi autókereskedelmi piac szereplőinek figyelmét is felkelti. Az AutoWallis a régió 14 országában, míg a portugál Salvador Caetano elsősorban az ibériai félszigeten, Dél-Amerikában és Afrikában rendelkezik komoly tapasztalatokkal az autókereskedelem területén.  



Kulcsszavak: importőr, márkakereskedés, renault, Wallis Group
 
Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée Megérkezett magyarországra a megújult Citroën C-Elysée A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője A Gablini cégcsoport a LEVC elektromos autó első magyarországi márkakereskedője Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Renault Trucks Square, a Renault Trucks új bemutatóterme Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete Budaörsön megnyílt Európa egyik legmodernebb Mercedes-Benz márkaképviselete Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat! Kiosztották az első Human Touch arany fokozatú díjakat!
 

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 161 - 170