Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 11 - 20
Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

2021. június 09.
2021. június 1-jén a bajor prémiumgyártó új szoftverfrissítést adott ki a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseken (Remote Software Upgrade) keresztül. Az újítás világszerte 1,3 millió olyan BMW modellt érint, amelynek fedélzetén a BMW Operációs Rendszer 7 fut.
Részletek

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A frissítés további négy országban teszi elérhetővé az Amazon Alexát, miközben számos fejlesztést is tartogat. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer úticél-bevitelénél alkalmazott, hagyományos képernyő-felosztás visszatért.

Amazon Alexa további négy országban

A legújabb szoftverfrissítés a Version 21-03 szoftververziót telepíti fel azokban a BMW modellekben, amelyekben a BMW Operációs Rendszer 7 fut. A frissítés Németországban indult június 1-jén és fokozatosan érkezik meg a BMW ConnectedDrive összes piacára. A frissítés világszerte több mint 1,3 millió BMW modellt és több mint 20 típust érint.

A bajor prémiummárka ügyfelei immár az autóban is elérhetik az Amazon Alexa összes jól ismert és közkedvelt funkcióját: újabb tételekkel bővíthetik bevásárlólistájukat, elolvashatják a híreket, elindíthatják a zenelejátszást és vezérelhetik az okosotthon számos kompatibilis eszközét. Az Amazon Alexa eddig a Németországban, Ausztriában, Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Olaszországban forgalomba helyezett, BMW Operációs Rendszer 7 technológiával felszerelt BMW modellekben volt elérhető, a legújabb szoftverfrissítés azonban további négy országgal bővíti ezt a kört: Franciaországgal, az Egyesült Államokkal, Kanadával és Brazíliával.

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A BMW Maps fejlesztői visszahozták a hagyományos képernyő-felosztást

A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszert 2020 közepén tette elérhetővé a bajor prémiumgyártó a BMW Operációs Rendszer 7 technológiával felszerelt modellekhez. A BMW Maps jelentősen gyorsabb és pontosabb útvonaltervezést tesz lehetővé, köszönhetően annak, hogy a valós idejű forgalmi információkat intelligens előrejelzésekkel egyesíti. A felhőben több mint 120 millió úti cél található, amelyeket értékelések, információk és képek egészítenek ki. Az úti célok folyamatosan naprakész adatbázisa hetente többször frissül.

Az úti célt legegyszerűbben a BMW Intelligent Personal Assistant digitális társsal folytatott természetes párbeszédben adhatják meg a bajor prémiummárka ügyfelei, a BMW Maps fejlesztői azonban az érintőképernyő és a BMW Controller forgótárcsájának alkalmazását is minden korábbinál egyszerűbbé tették. Első ízben került be a programba például az egyoldalas keresőablak, amely az online keresések mintájára teszi lehetővé az ügyfelek számára a kívánt úti célok címének vagy nevének kiválasztását. A lehetséges úti célokat mesterséges algoritmus szűri ki az adatbázisból.

A BMW számos ügyfele azonban hiányolta a BMW Maps úticél-bevitelénél korábban alkalmazott, hagyományos (ország, város, utca, házszám) képernyő-felosztást. A BMW elsődleges célja, hogy minden körülmények között a lehető legjobb élményt kínálja ügyfeleinek, a termékmenedzserek és –fejlesztők ezért úgy döntöttek, hogy újratervezik a BMW Maps hagyományos képernyő-felosztását és ismét elérhetővé teszik azt az egyoldalas keresőablak mellett.

Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell

A BMW Maps újításai a legújabb szoftverfrissítéssel aktiválódnak a BMW Operációs Rendszer 7 technológiát futtató, érintett BMW modellekben.

Egyes funkciók további újításai

A legújabb szoftverfrissítés egyik újításaként a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) beállításai immár tartósan elmenthetők. Ha a bajor prémiummárka ügyfele nem kívánja használni a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, elegendő azt deaktiválnia a technológia menürendszerében és a vezetést támogató rendszer egészen addig nem aktiválódik, amíg a BMW ügyfele azt ismét be nem állítja.

A legújabb szoftverfrissítés a Bluetooth-technológián keresztül csatlakoztatott Android okostelefonokkal (Android 11) lejátszott médiatartalmak esetén jelentkező kijelzőhibát is kiküszöböli. A frissítés után a tartalmak lejátszását művészi borítók színesítik a fedélzeti operációs rendszer központi kijelzőjén.

Néhány, BMW Operációs Rendszer 7 technológiával dolgozó BMW modell központi kijelzőjén a Surround View funkció nem tökéletesen volt pozícionálva. A minőségi frissítés részeként a fejlesztők ezt is tökéletesítették.

Általános információk a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekről (Remote Software Upgrade) és a bevezetés körülményeiről

A BMW Operációs Rendszer 7 technológiával és a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekkel (Remote Software Upgrade) 2018 óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei a legkorszerűbb szoftverekkel egyszerűen és gyorsan tudják naprakészen tartani BMW modelljük fedélzeti operációs rendszerét. A legújabb funkciók kényelmesen, online feltelepíthetők. A technológia ehhez a háttérben előkészíti a telepítő fájlokat, az újabb és újabb funkciók telepítési folyamata pedig körülbelül 20 percet vesz igénybe.

A koronavírus-járvány háttértámogatói kapacitásokra gyakorolt hatásai következtében elképzelhető, hogy a legújabb szoftverfrissítés egyes piacokra késve érkezik meg.

Kulcsszavak: bmw, fejlesztés, szoftver
 
BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell Különleges kiadással ünnepel a BMW M GmbH: bemutatkozik a BMW M4 DTM Champion Edition Új szoftverfrissítés kap 1,3 millió BMW modell Öt csillagot kapott a BMW i3 az Euro NCAP töréstesztjén Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat Mild-hibrid technológiával bővül a BMW 5-ös sorozat A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel A Volkswagen Csoport hamarosan elkészül a sorozatgyártású modellekben alkalmazható autonóm parkolási rendszerrel
 
Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

2021. június 03.
Egy, a korunk kihívásainak mindenben eleget tevő buszt próbálhatnak ki ismét a fővárosban közlekedők júniusban.
Részletek

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

A Budapesti Közlekedési Központ és a második legnagyobb szolgáltatója, az ArrivaBus ezúttal a BYD legmodernebb, teljesen elektromos városi autóbuszát, a BYD K9 UB 12m eBus-t teszteli valós forgalmi környezetben. A járművel a 105-ös vonalon e105-ös jelzéssel lehet találkozni, amelyet bárki ingyenesen kipróbálhat.

A teljesen elektromos városi autóbusz június 2-tól mintegy két hétig lesz forgalomban a 105-ös autóbusz vonalán e105-ös jelzéssel. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja a jövő technológiáját. A BKK FUTÁR rendszerében percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a jármű.

A tisztán elektromos hajtású, alacsonypadlós BYD K9 UB 12m eBus városi autóbusz fővárosi tesztjére a BKK, az ArrivaBus és a gyártó BYD együttműködésének köszönhetően kerül sor: két héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a járművet.

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Az ArrivaBus, mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat kifejezetten elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása iránt, így mindent megtesz annak érdekében, hogy tisztán elektromos hajtású járműveket hozzon Budapestre, egyelőre teszt jelleggel. Ennek keretében tavaly ősszel egy MAN, az elmúlt hetekben egy Mercedes-Benz e-busz érkezett a fővárosba, most pedig egy modern BYD gyártmányú elektromos járművel gyűjtik a hétköznapi tapasztalatokat.

A kínai székhelyű BYD járművei szerte a világon szolgálják az utasok igényeit. A gyártó most bemutatott 12 méteres szóló autóbusza 348 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, ennek köszönhetően egy töltéssel akár 300 kilométert is meg tud tenni. A modern elektromos busz teljes hosszában alacsonypadlós, és dupla klíma szolgálja az utasok igényeit.

A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az ArrivaBus-szal és a BKV Zrt.-vel együttműködésében.

Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban

Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a buszágazatban a zéró emissziós járművek beszerzését preferálja: trolibuszokét és elektromos buszokét, így a járműtesztre az EU célkitűzésével összhangban kerül sor.
Kulcsszavak: bkk, bkv, BYD, elektromos busz, főváros
 
Átépíti a BKK a Lánchíd budai hídfőjének villamosalagútját Átépíti a BKK a Lánchíd budai hídfőjének villamosalagútját Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését Az ABB biztosítja a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, önvezető buszának töltését A BYD Europe első Beszállítói Konferenciája megmutatja gyártói erősségét és elkötelezettségét A BYD Europe első Beszállítói Konferenciája megmutatja gyártói erősségét és elkötelezettségét Újabb elektromos buszt tesztelnek Budapesten júniusban Hatvan új Iveco kukásautó áll forgalomba a közeljövőben Budapesten Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén
 
Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

2021. június 03.
Közel három éve nem ment annyira jól a német autóipari vállalatok üzlete, mint most májusban, a kilátásaikat azonban némileg aggályosnak tartják a cégvezetők az ifo gazdaságkutató intézet szerdán publikált felmérése szerint.
Részletek

Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban

A müncheni egyetem ifo (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) gazdaságkutató intézetének havi rendszeres felmérése alapján kalkulált autóipari üzleti hangulatindex az előző havihoz képest 12,9 ponttal 36,6 pontra emelkedett májusban, ami 2018 szeptembere óta a legmagasabb értéknek számít.
   
"Pillanatnyilag igen jól megy az üzlet a német autóiparban" - foglalta össze a felmérés megállapításait Klaus Wohlrabe, az ifo felméréseinek vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy "megjelentek az első viharfelhők is, feltehetően az elektronikai alkatrészek hiánya miatt".
   
Ezeknek a kilátásokat beárnyékoló felhőknek tulajdonítható, hogy a jövőbeni lehetőségekkel szemben már alábbhagyott az autóipari cégvezetők optimizmusa. Az ifo felmérésében a vonatkozó hangulati index az áprilisi plusz 23,2 pontról mínusz 1,4 pontra csökkent májusban, ami egy éve, 2020 májusa óta a legalacsonyabb érték.
   
"A megrendelések sem emelkedtek olyan gyors ütemben mint korábban" - tette hozzá Wohlrabe. A vonatkozó indikátor így plusz 4,7 pontra csökkent májusban az áprilisi 40,2 pontról. Ezzel párhuzamosan a megrendelésállomány felhalmozódásának üteme is lelassult, a mutató értéke az áprilisi 42,1 pontról 20,9 pontra csökkenést. Ebből pedig az következik, hogy a termelés növekedési ütemében is lassulás várható. Az erre vonatkozó mutatószám plusz 9,7 pontra csökkent májusban az áprilisi plusz 42,0 pontról. A megkérdezett autóipari vezetők exportvárakozásai is csökkentek, az index plusz 0,2 pontra csökkent plusz 28,6 pontról.
   
Az autóiparban továbbra is sokkal inkább a létszámcsökkentés felé hajlanak a vezetők, mint a létszám növelése felé. A májusi felmérésben a foglalkoztatási terveket tükröző indikátor értéke mínusz 30,2 pont lett az áprilisi mínusz 29,4 pont után.
Kulcsszavak: autógyár, németország
 
A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont A Nissan 3D nyomtatótoll használatával rajzolta meg térben a Qashqai Black Editiont Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban Venezuela megvett 13 ezer kínai Chery autót Közel három éve nem ment olyan jól a német autóiparnak, mint most májusban Jól zárta a tavalyi évet a Porsche Hungaria Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Elkezdődöt a Volkswagen első teljesen elektromos autójának sorozatgyártása Mazda múzeum nyílt Németországban Mazda múzeum nyílt Németországban
 
Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

2021. június 03.
A Hyundai Motor második generációs sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás járművének, a vadonatúj Hyundai NEXO-nak a bemutatásával a vállalat újfent vezető szerepet vállal a szegmensben, bemutatva a világ első kifejezetten hidrogén üzemre tervezett szabadidőjárművét.
Részletek

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az új generációs hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi autonóm mobilitási képességeivel, intelligens vezetőtámogató rendszereivel, valamint a szegmens legnagyobb teljesítményű hajtásláncával a létező legfejlettebb technológiát kínálja.

A NEXO a Hyundai folyamatosan növekvő ökojármű-flottájának technológiai zászlóshajója, amely egy frissen kifejlesztett, kifejezetten erre a célra tervezett járműplatformon nyugszik. A házon belül jövőbeli szabadidőjármű platform (FUV) néven emlegetett architektúra a szabadidőjárművek praktikumát fejlett villamosított technológiával, széles körű vezetőtámogató funkcionalitással, valamint innovatív, tetszetős formai megoldásokkal társítja. Az új NEXO a legjobb hatótávolsággal büszkélkedhet az üzemanyagcellás és akkumulátoros elektromos járművek között: a 666 km (WLTP) / 756 km (NEDC) érték a belső égésű motorral szerelt járművekéhez mérhető, és lehetővé teszi nagy távolságok megtételét.

A vadonatúj NEXO megerősíti a Hyundai Motor vezető szerepét az üzemanyagcellás technológia terén.
A Hyundai Motor jelentős erőforrásokat fordít a jövőbeli, emissziómentes mobilitás megvalósítására, és ezzel összhangban már most is az iparág legszélesebb spektrumú alternatív hajtáslánc-kínálatával rendelkezik. Az új üzemanyagcellás rendszer bemutatásával a Hyundai még tovább fejlesztette az elődmodell eleve széles körű technológiai tartalmát. A vállalat az eddigi legfejlettebb környezetbarát hajtáslánc bemutatásával minden eddiginél kisebb, könnyebb és erősebb üzemanyagcellás rendszert valósított meg. Az új generációs üzemanyagcellás jármű továbbfejlesztett légszállító rendszerrel rendelkezik, valamint az eddigieknél is gyorsabban tölthető fel hidrogénnel. Üzemanyag-takarékossága és hatásfoka minden versenytársa fölé emelik a NEXO-t.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Az ix35 Fuel Cell bemutatásával a Hyundai Motor a világon elsőként mutatott be sorozatgyártású üzemanyagcellás járművet. Az európai piacon 2018-ban bemutatkozott NEXO a következő típus a Hyundai azon környezetvédelmi stratégiájában, amelynek keretében a vállalat 2025-ig nem kevesebb mint 18 környezetbarát gépkocsit vezet be világszerte, felgyorsítandó a csekély és zéró szénkibocsátású mobilitás elterjedését.

Jövőbe tekintő formavilág

A vadonatúj NEXO letisztult, nyugalmat sugárzó formatervét a természet ihlette. Áramvonalas sziluettje és lebegő tetővonala révén a külső formatere zökkenőmentesen egyesíti magában a funkcionalitást és a dizájnt. A belső térben az ultramodern technológia a purizmussal alkot harmóniát. A NEXO hatékony aerodinamikai technikákat alkalmazó formaterve mérsékli a jármű légellenállását. A jármű jellegzetesen purista természetét a belső felületeknél alkalmazott, UL (Underwriters Laboratories) által tanúsított bio-anyagok fokozzák. Ezek 20 százalékkal javítják a NEXO általános CO2-egyenlegét.

Kategóriaelső 666 km hatótávolság

A NEXO üzemanyagcellás hajtáslánca tartósabb, nagyobb teljesítményű és kisebb tömegű. A NEXO álló helyzetből 9,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára; végsebessége kategóriaelső 179 km/óra. A környezetbarát üzemanyagcellás hajtáslánc a korábbinál jobb hatásfokon hasznosítja a hidrogént, ami az egyes komponensek járulékosan kedvező hatásfokával együtt a világ legjobb: 60 százalékos rendszerszintű hatásfokát eredményezi, 0,95 kg / 100 km üzemanyag-fogyasztás mellett. A vadonatúj NEXO az üzemanyagcellás járművek között a legkiválóbb hatótávolsággal (666 km WLTP, 756 km NEDC) rendelkezik. A NEXO rendkívül tartós membrán elektróda katalizátorára és új hajtásvezérlő technológiájára kiemelkedő, soha nem látott mértékű: legalább 10 éves és 160 000 kilométeres élettartamot ígér. Ezen túlmenően a NEXO üzemanyagcellás járműként egyáltalán nem bocsát ki koromrészecskéket, sőt, használat közben megszűri és tisztítja a levegőt.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Autonóm menetfunkciók, automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer

A NEXO autonóm mobilitási funkciókkal rendelkezik. Ilyen például az automatikus parkolást segítő, távvezérelt rendszer (RSPA), amely lehetővé teszi, hogy a jármű önállóan leparkoljon vagy kiálljon a parkolóhelyről, akár vezetővel, akár anélkül.

Biztonsági és kapcsolódási funkciók

A Hyundai a szívén viseli ügyfelei sorsát. A legszigorúbb európai biztonsági normákhoz igazodva a vadonatúj NEXO a kategória egyik legteljesebb körű biztonsági csomagját kínálja, az iparágban elsőként alkalmazott biztonsági funkciókkal megtámogatva. Ezen funkciók mind a Hyundai SmartSense aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák alá tartoznak. Az utasok biztonságáról olyan ütközésmegelőző funkciók gondoskodnak, mint a sávkövető asszisztens, a holttéri ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a hátsó keresztirányú ütközésre figyelmeztető rendszer.

A két nagyméretű LCD képernyő - a 12,3 colos navigációs kijelző és a 7 colos LCD műszeregység - magas fokú kapcsolódást tesznek lehetővé, és futurisztikus megjelenést kölcsönöznek a belső térnek. A 7 colos kijelző digitális műszeregységként megjeleníti a sebességet, az üzemanyag-szintet, valamint egyéb alapvető menetadatokat. A navigációs érintőképernyő új osztott képernyős megjelenítésre képes; a navigációs, online kapcsolódási és infotainment funkciók új nyitóképernyőt kaptak.

Formaterv

A NEXO letisztult, nyugodt formaterve kihangsúlyozza a modell áramvonalas sziluettjét és lebegő tetőlemezét.  A kiváló hatásfokú, mégis szépséges, letisztult formaterv a szabadidőjárművek alapvető formavilágát követi. Az aerodinamikai fejlesztő részleggel szorosan együttműködve kialakított jövőbeli szabadidőjármű zökkenőmentes, harmonikus formában valósítja meg a forma és a funkció egységét.

Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

Külső formaterv

A homogén, széles orrkialakítás a letisztult kompozit fényszórókkal rendkívül lényegre törő megjelenést eredményez. A teljes LED-es nappali fények és helyzetjelzők elkülönülnek egymástól, ugyanakkor kötődnek a Hyundai családi szabadidőjárműveinek formai jellegzetességeihez. Az elülső nappali fényeket egyetlen vékony, folytonos fénysáv köti össze, kihangsúlyozva az elegáns, vízszintes tagolású orrkialakítást. Ezt a fénysávot a hajnalban a látóhatár fölött megjelenő fénycsík ihlette; a megoldás harmonikusan illeszkedik a Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkjához. Ez utóbbi szélesebb kialakítást kapott, hogy több levegő áramolhasson át rajta, és ezzel felteszi a koronát a markáns megjelenésű orrkialakításra. A nappali fények alatt elhelyezett háromszögletű fényszórók egyedi stíluselemként kihangsúlyozzák az autó progresszív személyiségét.

A harmonikus egységet alkotó dizájn az autó oldalfalán folytatódik. A vékony, lebegő tetőlemezt még inkább kihangsúlyozza a magas ablakvonal, valamint a hátsó légterelőben végződő, kecses D-oszlop. A csaknem háromszögletű hátsó szélvédő átnyúlik az oldalfalra, az autó karakteres megjelenéséhez az elnyújtott, hangsúlyos légterelő is hozzájárul. Az integrált hátsó ablaktörlő a légterelő mögött bújik meg: a Hyundai által most elsőként alkalmazott megoldás letisztult megjelenést eredményez. A hátsó lámpatestek háromszögletű kialakítása a fényszórókra rímel. A drágakőszerű belső lencsék prémium megjelenést eredményeznek. A hátsó lámpatestek a far vízszintes tájolásával együtt erőteljes kiállást kölcsönöznek az autónak. 

A NEXO az első olyan Hyundai gépkocsi, amely az ajtók síkjába simuló külső kilincseket kapott. Ez a különleges kialakítás letisztult megjelenést kölcsönöz az oldalfalaknak, és egyben javítja a légáramlást. A vezető beállíthatja, hogy a kilincsek automatikusan kiemelkedjenek rejtekükből - akár csak a vezető oldalán, akár mind a négy oldalajtó esetében. A mechanizmus az autó beindítása után öt másodperccel visszahúzza a kilincset. Amint a gépkocsi sebessége meghaladja a 3 km/órát, a kilincsek automatikusan visszasimulnak a felületbe.


Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO

A vadonatúj NEXO ötféle, csekély károsanyag-kibocsátású fényezéssel rendelhető. Az ügyfelek olyan árnyalatok között válogathatnak, mint a White Cream, a Cocoon Silver, a Copper metálfény, a Titanium Grey vagy a Dusk Blue.


Kulcsszavak: hidrogén üzemanyagcella, Hyundai, NEXO
 
Lenyűgöző formai részletek jellemzik a Hyundai Motor új, alternatív meghajtású IONIQ modelljét Lenyűgöző formai részletek jellemzik a Hyundai Motor új, alternatív meghajtású IONIQ modelljét Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO A világelső elektromos Urban Air Port® elnyerte a brit kormány támogatását Magyarországon bemutatkozott a Hyundai hidrogén üzemanyagcellás járműve a NEXO A Hyundai Motor a 2014-es Genfi Autószalonon ünnepelte vadonatúj tanulmányautójának, az Intradónak a világpremierjét Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson Forradalmian újszerű formajegyekkel érkezik a vadonatúj Hyundai Tucson A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon A 2018-as Hyundai IONIQ elnyerte az Év Női (Világ)autójának legrangosabb díját a Busan Nemzetközi Autószalonon
 
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

2021. június 02.
A három betűből és három számból álló jelenlegi rendszámtáblákból néhány éven belül már nem lehetne többet kiadni. A szükséges informatikai és egyéb fejlesztések elvégzése után ezért 2022. július 1-jétől négy betűből és három számból álló rendszámtáblákat vezetnek be - jelentette be szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára.
Részletek

Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Schanda Tamás a minisztérium közleményében hozzátette, az átállás felmenő rendszerben történik meg, az új formátumú táblákat az újonnan forgalomba helyezett járművek kapják meg jövő nyártól.
   
A jelenlegi karakterkészlet használatával már csak néhány évig biztosítható a rendszámok kiadása. A mostanit felváltó formátum tartósan megoldja a gépkocsik hatósági jelzéssel való ellátását - fejtette ki.
   
Az államtitkár a közleményben kiemelte: "a felmenő rendszerű bevezetés semmiféle adminisztrációs többletterhet nem jelent a tulajdonosok, üzemeltetők számára, kiadásaikat nem növeli. A forgalomban lévő hatósági jelzések a továbbiakban is használhatók, azokat nem kell új táblákra cserélni. A hosszabb rendszámok a járműpark természetes ütemű megújulásával, fokozatosan váltják majd fel a régieket".
   
A jövő júliustól kiadható rendszámok a latin ábécé szerinti két magánhangzóból vagy két mássalhangzóból, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. Ékezetes magánhangzók vagy a dz kivételével kétjegyű mássalhangzók nem szerepelhetnek rajtuk. A táblákon Magyarország címere mellett az európai zászlót jelképező kék mezőben tizenkét sárga csillag látható fehér H jelzéssel.
   
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok

Egyszerűsödnek az ideiglenes rendszámtáblák is, az eddigi "E", "M", "P", "SP" és "Z" betűjelűek helyett, szintén felmenő rendszerben, egységesen "I" betűjelűeket adnak majd ki. A taxik a jövőben TX, a Magyar Honvédség járművei HA, a rendőrség járművei RA, az Országos Mentőszolgálat járművei MA, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal járművei NA, a büntetés-végrehajtási szervezet járművei pedig BA betűjelű rendszámtáblákkal közlekedhetnek. A muzeális jellegű járművekre kiadható OT rendszámok készlete szintén kimerülőben van, azok a továbbiakban a két betűjel mellett az eddigi három helyett négy számjegyet tartalmaznak majd.
   
A környezetkímélő járművek világoszöld alapszínű táblái és a gépkocsi kerékpárszállító eszközére szerelhető szürke alapszínű jelzések a hosszabb formátumban is kiadhatók lesznek. A módosított előírások változatlanul lehetővé teszik az egyénileg kiválasztott vagy egyedileg előállított rendszámok engedélyezését - áll a közleményben.
Kulcsszavak: ITM, közlekedés, rendszám
 
Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok E-útdíj - 75 milliárd forint felett a bevétel Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán Jövő nyártól egy betűvel meghosszabbodnak a rendszámok Tovább csökkent az üzemanyagok ára Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben Érzékelés a Bosch-felhő révén az automatizált járművekben Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt Erre érdemes odafigyelni a téli gumi csere előtt
 
Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

2021. június 02.
Már Magyarországon is megrendelhető a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Toyota Mirai vadonatúj, második generációja.
Részletek

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

A Toyota Mirai magyarországi bemutatását és az első példány forgalomba helyezését a Linde által telepített első, egyelőre nem közforgalmú magyarországi hidrogén töltőállomás átadása tette lehetővé. A hidrogén üzemanyagcellás technológiában rejlő potenciál messze túlmutat a közúti közlekedés, tömegközlekedés és áruszállítás megreformálásán, új alapokra helyezheti a vasúti, vízi és légi közlekedést épp úgy mint az épület energetikát – ezért is beszélnek a szakértők a kőolaj alapú társadalomról a hidrogén alapú társadalomra való fokozatos átállásról.

Magyarország első forgalomba helyezett és immáron megrendelhető hidrogén üzemanyagcellás elektromos autójaként a Toyota Miraira óriási szerep hárul majd a technológia hazai megismertetésében és népszerűsítésében. A 2014-ben bemutatott első generációt 2021-ben leváltó vadonatú modellben az üzemanyagcellás rendszert teljesen újratervezték, az összes fődarab tömegét és méretét jelentősen csökkentették. Az új platform lehetővé tette egy további (harmadik) hidrogéntartály beépítését.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Ez hozzájárul ahhoz, hogy a hatótávolság 30 százalékkal, kb. 650 kilométerre növekedjen, az utántöltés pedig kevesebb mint öt perc alatt megvalósítható, ezzel Toyota Mirai kínálja a legélhetőbb abszolút zöld opciót a közlekedésben. A gazdaságossági jellemzők mellett a Toyota mérnökök és formatervezők ugyanakkor a formatervre és a vezetési élményre összpontosítva még emocionálisabbá a Mirai kisugárzását, így az autó méltán lehet a jövő abszolút zöld meghajtásának hírnöke.

A jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó

és energiatároló lesz. Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és az otthoni felhasználásban is. A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához. A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe és tömegközlekedésben használt járművekbe való.

Világszerte, mindenhol széles körben ismertté és elfogadottá téve a technológiát, több millió tonna széndioxid-kibocsátást váltva ki hibridjeivel. Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki. A közel negyed évszázadnyi sorozatgyártás alatt a Toyota több mint 18 millió hibrid autót értékesített.

Lerakta a magyarországi hidrogén alapú társadalom alapjait a vadonatúj Toyota Mirai hazai bemutatása

Kulcsszavak: FCEV, hidrogén, Mirai, toyota, üzemanyagcella
 
Villanyautót majd egyszer, hibridet akár most azonnal Villanyautót majd egyszer, hibridet akár most azonnal Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Új mobilitási szolgáltató vállalatot alapít a Toyota Toyota Tacoma TRD Pro 2017 - Nem a tejfeles szájúak autója Toyota Tacoma TRD Pro 2017 - Nem a tejfeles szájúak autója Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon Camry hibridekkel versenyeznek a modern Ágyúgolyó-futamon Kínába készül a zöld autójával a Toyota Kínába készül a zöld autójával a Toyota
 
Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

2021. június 01.
0-tól 210 km/h-ig: az új Polóban található IQ.DRIVE Travel Assist a járművezető utasítására gondoskodik a kormányzásról, fékezésről és gyorsulásról. Érezhetően nagyobb kényelem, kiváltképp az autópályákon: Az IQ.DRIVE Travel Assist érezhetően megkönnyíti a járművezető dolgát.
Részletek

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az új Polo piaci megjelenésével a világ egyik első kisméretű járműve is képes részleges automatizált vezetésre. A Volkswagen a vezető kérésére kanyarodik, fékez és gyorsul. Ezt az opcionálisan választható IQ.DRIVE Travel Assist teszi lehetővé. A Volkswagen az IQ.DRIVE márka égisze alatt egyesíti rendszereit az automatizált járművezetés felé tartó úton. A fent említett technológiai megoldások ez idáig csak a nagyobb modelleknél voltak elérhetőek, mint például a Golf, Tiguan, Passat, Arteon és Touareg. A maga méretében elsőként a Polóban élvezhető a részleges automatizált vezetés minden sebességi tartományban. Az IQ.DRIVE Travel Assist valóban érezhető kényelmi szintet nyújt, leginkább az autópályán történő vezetéskor.

Az IQ.DRIVE Travel Assist használata rendkívül egyszerű: a standard multifunkciós kormánykeréken külön gombbal lehet aktiválni az okos vezetéstámogató rendszert. Mindössze egy gombnyomás és az új Polo azonnal aktiválja a részleges oldal- és hosszirányú automatizált asszisztenst. A rendszer az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és adaptív sávválasztó asszisztens egyvelegeként ötvözi az oldal- és hosszirányú segédrendszert. A vezetéstámogató rendszerek társításával a Polo egy magasabb szintre emelkedett. Így működik az IQ.DRIVE Travel Assist:

Az adaptív sebességtartó automatika gondoskodik arról, hogy Polo automatikusan tartsa a járművezető által kiválasztott megengedett sebességet.
Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

A kameravezérelt közúti jelzések dinamikus megjelenítésével a Polo „tudja”, hogy mennyi a megengedett sebesség. A radarérzékelős technológiának köszönhetően felismeri azt is, ha előtte lassabb jármű halad. Ilyenkor a Polo magától lassít, betartva a biztonságos követési távolságot. Ha nem halad előtte másik jármű, a Volkswagen újra gyorsul. Ezenkívül egy prediktív – előre tekintő – adaptív sebességtartó automatika is helyet kapott a navigációs rendszer és a dupla tengelykapcsolós váltó (DSG) mellett. Ezáltal a jármű többek között reagálni tud a kanyarokra és lakott területet jelző táblákra, csökkentve a sebességet.

A „Lane Assist” sávtartó automatika felméri a Polo előtti területet ugyanazzal a szélvédőbe épített kamerával, amellyel a közúti jelzéseket jeleníti meg. A vezetéstámogató rendszer felismeri a sávfelfestéseket és korrigálva manőverezik, amennyiben véletlen sávelhagyást érzékel. Amikor az IQ.DRIVE Travel Assist be van kapcsolva, a prediktív adaptív sebességtartó automatika és adaptív sávválasztó asszisztens összedolgozik a fent leírtak alapján. Másképp fogalmazva a Polo automatikusan lefékez, gyorsul és kanyarodik a rendszer keretein belül. A járművezetőnek azonban a kormánykeréken kell tartania a kezét, hiszen a felelősség mindenkor az övé. Neki kell megítélnie a közlekedési helyzetet és irányítania a jármű viselkedését. A járművezető ezt a felkészültséget érintéssel jelzi, a kormánykerék peremén található kapacitív felületen.

Az öt- és hatsebességes kézi váltóval az IQ.DRIVE Travel Assist 30 km/h-ás sebességtől a maximális (210 km/h) sebességig használható. Amennyiben a Polo hétsebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) van felszerelve, a vezetéstámogató rendszer már 0 km/h-ás sebességtől elérhető.

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Az IQ.DRIVE Travel Assisttel és a dupla tengelykapcsolós váltóval lehetőség nyílik vezetéstámogatással vezetni, amely kényelmesebb haladást biztosít akadozó forgalom vagy dugó esetén. Akik inkább az aktív vezetést részesítik előnyben, egyszerűen nem nyomják meg az IQ.DRIVE Travel Assistet aktiváló gombot. Azonban a részleges automatizált vezetéstámogató rendszer sok terhet levehet a járművezetőről, különösen hosszú utaknál. A középpontban a nagyobb kényelem áll. Az IQ.DRIVE Travel Assist és az adaptív sebességtartó automatika az opcionálisan választható IQ.DRIVE csomag részeként érhető el. A „Lane Assist” sávtartó automatika az új Polo általános támogatórendszereinek része.

Nemzetközi vonatkozásban az automatizált vezetés 6 különböző szintjét különböztetik meg, a 0-tól az 5. szintig. A 0. szinten semmilyen támogatórendszer nem avatkozik közbe a vezetésbe. Az 1. szinten a jármű oldal- vagy hosszirányú támogatást biztosít, minden másért a járművezető a felelős. Az IQ.DRIVE Travel Assist azonban eleget tesz a 2. szintű részben automatizált vezetés követelményeinek azzal, hogy mind az oldal-, mind a hosszirányú támogatásról is gondoskodik egyszerre. A jogszabályi helyzetet és biztonságot figyelembe véve, jelenleg a 2. szinten tartunk. Biztonsági okokból kifolyólag a járművezetőnek továbbra is folyamatosan felügyelnie kell a rendszert. Amikor erre már nem lesz szükség, akkor beszélhetünk majd a nagyfokúan automatizált 3. szintről. Az lesz a következő nagy lépés.

Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat

Mindazonáltal a 3. szinten a járművezetőnek továbbra is készen kell állnia, hogy szükség esetén átvegye az irányítást. A teljes mértékben automatizált 4. szinten a vezető teljesen átadja az irányítást a járműnek bizonyos helyzetekben, például az autópályákon történő utazáskor. Amikor a jármű már vezető nélkül jut el egyik pontból a másikba, akkor beszélhetünk az 5. szintről. Az ehhez szükséges hardver és szoftver a következő évtizedben lehet elérhető.

Kulcsszavak: bemutató, IQ.DRIVE, Polo, új modell, volkswagen
 
Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Bemutatjuk a Q-család új tagját – Íme az Audi Q8 Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Az új BMW R 1200 RT ismét új mércét állít a dinamikus túra-motorkerékpárok körében Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Rekord kiszállítást ért el 2017 első negyedévében a Volkswagen Haszonjárművek Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Magyarországra is megérkezett a Sebastian Vettel segítségével fejlesztett Infiniti Q50
 
Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

2021. június 01.
Megkezdődött a Vlagyimir Putyin orosz elnök által népszerűsített Aurus Senat luxusszedán sorozatgyártása hétfőn a tatárföldi Jelabugában, az orosz Sollers csoport és az amerikai Ford vegyesvállalatának gyárában.
Részletek

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Putyin, aki videonferencia révén vett részt az avatáson, méltó, minőségi és világszínvonalú gépkocsinak nevezte az Aurust, a gyártósor beindítását pedig az orosz ipar jelentős eseményének. Elmondta, hogy ilyen autóval jár rendszeresen, és hogy többször maga is vezette.
   
"Azt lehet mondani, hogy Oroszország története során először hoztak létre gyakorlatilag nulláról egy vezetői kategóriájú autócsaládot" - mondta Putyin.
   
Felhívta a figyelmet arra, hogy az Aurusok számára korszerű egységes platformot, felismerhető tradicionális designt és alkatrészbázist alakítottak ki.
   
Adil Sirinov, a Sollers Ford Nyrt. vegyesvállalat vezérigazgatója elmondta, hogy az első gépkocsik jövő héttől kerülnek a partnerszalonokba. Közölte, hogy a gépkocsik 70 százaléka exportra készül majd, de ez az arány elérheti a 80 százalékot is. Közölte, hogy a kivitelben 2022-ben a Közel-Keletre és Észak-Afrikára kíván összpontosítani, majd elmozdulni Ázsia, elsősorban a kínai piac felé. Európa és Dél-Amerika a későbbi tervek között szerepel.
   

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön

Sirinov szerint a hegesztőkomplexumba, a fényezőüzem korszerűsítésébe és az összeszerelő telephelybe mintegy 25 millió dollárt, azaz 2 milliárd rubelt fektettek a tulajdonosok, akik szerint a beruházásnak hat éven belül kell megtérülnie. Jelabugában a jövőben Aurus Komendant típusú terepjárót is fognak gyártani, de a tervek között szerepel az Arsenal kisbusz, valamint egy kabrió kialakítása, sőt egy elektromos motoré is.
   
Oroszországban Putyin megbízásából 2012-ben kezdődött el a Kortezs autócsalád kialakítása, amely később az Aurus nevet kapta. Az elnök 2018-ban már egy ilyen limuzinon hajttatott Kremlben a saját beiktatására. Azóta szinte az egész kormányzati felső vezetés hazaira cserélte le a nyugati szolgálati autókat.
   
Gyenyisz Manturov ipari és kereskedelmi miniszter azt mondta, hogy a gyár csúcskapacitása 2024-2025-re el fogja érni az ötezres darabszámot. A Kreml presztízsprojektjének tekintett Aurus Szenat ára alapfelszereltséggel minimum 18 millió rubel (jelenlegi árfolyamon mintegy 70 millió forint).

Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön
Kulcsszavak: Luxus autó, oroszország, Senat
 
Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön Ütközéssel bünteti a szabálytalankodó autósokat egy buszsofőr Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Áder János részvétét fejezte ki az orosz elnöknek Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön A Scania 709 darab buszt szállít Oroszországnak Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön Oroszországban kapkodnak a Ladákért Megkezdődött az Aurus Senat orosz luxusautó sorozatgyártása Tatárföldön Oroszországban hiány van új autókból
 
Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

2021. május 31.
Az új Sportage a modell 28 éves történelme során először kifejezetten az európai piacra szánt változatban is megjelenik. Az ötödik generáció első fotói a természet ihlette modern, izgalmas és mai formákat sejtetnek.
Részletek

Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

A Kia ma bemutatta az új, ötödik generációs Sportage első hivatalos fotóit. A márka legnépszerűbb szabadidő modelljének hivatalos bemutatóját júliusban rendezik Koreában. Az új Sportage mércét állít a kategóriában, nem csak konnektivitásban és hajtásláncok terén, de külső-belső formáival is. Az új modell kifejezetten európai ízlésre formált változata szeptemberben lép piacra, ilyen kivitel most először jelenik meg a sorozat eddigi 28 éves történetében.

Az új Sportage megjelenése az idén bemutatott és a dizájnszakmában általános elismeréssel fogadott friss Kia formafilozófia, az ‘Egyesült ellentétek’ jegyében született, ez határozza meg nem csak az újdonság formáit, de teljes karakterét is. Az első fotókon is jól látható az összeszedett és határozott, természet és egyszerűség ihlette letisztult megjelenés.

Izmos külső és innovatív belső

Az új Sportage kiállása izmos, miközben körvonalai kifinomultak. Különleges és fontos friss részletek a felületeket megtörő éles karaktervonalak. Az orr megjelenésének hatása azonnali és mély, a különösen részletgazdag kidolgozású fekete hűtőmaszk vonalai szélesítik a megjelenést. Hátul a széles vállvonal finoman ereszkedik az új Kia logót és a Sportage feliratot is keretező lámpatestekig.


Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit

Az utastér kifejezetten vezetőcentrikus, határozott, ugyanakkor kifinomult és magas technológiai színvonalú. A műszerpult központi eleme a látványosan kialakított integrált íves kijelző.

“Saját, természet és modernitás ihlette múltunkból merítve az új Sportage bátran mutat újat külső és belső kialakításával egyaránt.” - mondta Karim Habib, a Kia alelnöke és globális formatervezési vezetője. “Az új Sportage nem csak előre lép, de szintet is ugrik a szabadidő autók mezőnyében.”

Az újdonsággal kapcsolatos további részletek hamarosan.
Kulcsszavak: bemutató, kia, Sportage, új modell
 
Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban Az új BMW X2 már a debütálása előtt megtekinthető lesz a virtuális valóságban A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát A Volvo Cars Sanghajban leplezte le az S90 szedán új változatát A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon A KIA Sorento nyerte az „Az év tömegautója” címet „Az év közel-keleti autója” díjon Mutatjuk az új Kia Sportage első képeit A Kia Motors bekerült a világ 50 legzöldebb márkája közé az Interbrand 2013-as felmérésében Citroen AIRCROSS – Utazás Citroen módra Citroen AIRCROSS – Utazás Citroen módra
 
Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

2021. május 31.
Az Audi Hungaria évente több mint 150 000 autót gyárt, amelyek prémium minősége akár egy hajszálon is múlhat, ugyanis a vállalat lakkozójában az egyes karosszériákra felvitt rétegek – foszfátréteg, katódos merítőlakk, töltő-alapozó festék, bázisfesték és színtelen lakk – vastagsága mindössze körülbelül 120 µm, amely akár vékonyabb, mint egy emberi hajszál.
Részletek

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

A nyers karosszériák a karosszériaüzemből érkeznek a 43.000 m2 alapterületű lakkozóba, ahol jelenleg a TT Coupé, TT Roadster, Q3 és Q3 Sportback modellek karosszériáit lakkozzák, ellenállóvá téve őket a környezeti hatásokkal szemben; megfelelve mind a funkcionális követelményeknek (például a kőfelverődés és UV-sugárzás elleni védelem), mind pedig a megjelenéssel kapcsolatos vevői elvárásoknak (színtónus-stabilitás, struktúra).

Annak érdekében, hogy az Audi Hungaria szakemberei felkészítsék a karosszériákat ezekre a kihívásokra, egy több mint 300 méteres gyártósoron összesen négy különböző lakkréteggel bevonatolják a karosszériát merítőkádak és robotok segítségével. Elsőként az előkezelés során por- és zsírtalanítják a nyers karosszériát, majd biztosítják a korrózióvédelmet a katódos merítőlakkozással. A következő lépésként a varratok tömítésére kerül sor. Ezután kezdődhet a töltő- és alapozó festék, majd a végső, színt adó bázisfesték felvitele. A fényezés a színtelen fedőlakkal zárul. A korrózióvédelmi folyamat az üregvédelemmel válik teljessé, melynek során a karosszéria üreges részeibe forró viaszt juttatunk. Mindezek nemcsak ellenállóvá teszik a karosszériát az időjárás kihatásaival szemben, hanem a fényezés is tartóssá és időtállóvá válik.


Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában

Egy karosszéria lakkozása közel nyolc óráig tart, naponta akár 750-nél is több karosszéria készül el a lakkozóüzemben a legkülönbözőbb színárnyalatokban. Az Audi Hungaria összesen 16 alapszínben gyártja modelljeit, de a színeknek csak a képzelet szabhat határt, hiszen a lakkozóban egyedi színek lakkozására is van lehetőség, amelyet a hölgyek akár a körömlakk-, az urak pedig a nyakkendő színpaletta árnyalatai alapján is kiválaszthatnak. A leggyakrabban a mítoszfekete, gleccserfehér és ibiszfehér színek fordulnak elő a gyártósoron. A karosszériák a lakkozási folyamat során megközelítőleg 6,5 kilométert tesznek meg a csarnok szállítópályáján. A felvitt rétegek körülbelül 25 kilogrammal növelik a karosszéria súlyát.

Az Audi Hungaria lakkozója az egyik leginnovatívabb és legkörnyezetkímélőbb Európában: a pontszerű karosszéria-tömítő eljárást (Digital Sealing) a Volkswagen Konszern telephelyei közül elsőként a győri lakkozóban vezették be. A festőkabinok szárazleválasztási technológiájának köszönhetően jelentős vízmegtakarítás érhető el, hozzájárulva ezzel a vállalat CO2-semlegességéhez. Az Audi-modellek színeivel kapcsolatos további érdekességekért kövesse az Audi Hungaria Győr hivatalos facebook oldalát és a #színeknyomában hashtaget.

Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában
Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét Az első Audi Summit Barcelonában – Világpremierek jelzik a négy karika előnyét A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt A Tesla a lítiumra, a Toyota a magnéziumra hajt Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél Vezetőváltás az Audi Hungaria Motor Kft.-nél Színek nyomában az Audi Hungaria lakkozójában A Ford szénszálas technológiája tovább csökkentheti a fogyasztást Bíróság elé állították az Audi igazgatótanácsának volt elnökét Bíróság elé állították az Audi igazgatótanácsának volt elnökét
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 11 - 20