Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 11 - 20
A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban

A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban

2022. szeptember 01.
A japán Honda és a dél-koreai LG egy óriás akkumulátorgyárat épít fel közösen az Egyesült Államokban, a beruházás értéke 4,4 milliárd dollár (mintegy 1790 milliárd forint).
Részletek

A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban

Az autógyártó és az elektronikai cég azt egyelőre nem jelentette be, hogy az Egyesült Államokon belül hol épül majd fel a gyár. A közös sajtóközlemény szerint az építkezést 2023 elején megkezdik, az üzem pedig 2025 végén kezdhet termelni. A két gyártó azt is közölte, hogy a bővülő amerikai elektromosautó-piac megfelelő ellátása igényli a helyi akkumulátorgyártást, amit ösztönöz az elektromos autók vásárlása után bevezetni tervezett adóhitel is. Az adóhitel része a kongresszus által augusztus első felében elfogadott klímavédelmi törvénynek.
   
A Honda jelenleg nem kínál teljesen elektromos autómodellt az Egyesült Államok piacán, ahol 2024-ben tervezi megjelenni egy elektromos városi terepjáróval (SUV).
   
Az Egyesült Államokban az elmúlt hónapokban több autógyártó is bejelentett akkumulátorgyártásra vonatkozó együttműködéseket. A Hyundai Georgia államban épít üzemet, az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött Stellantis konszern szintén egy gyár építését jelentette be tavaly, a Mercedes-Benz pedig már idén megkezdte a termelést Alabama állambeli új gyárában.
Kulcsszavak: autógyár, Egyesült Államok, elektromos autó, honda, LG
 
SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon SEAT el-Born tanulmány világpermier a Genfi Autószalonon A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban Irányjelző Közlekedési Magazin novemberi ajánló A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A Nissan Qashqai Európa legbiztonságosabb kompakt családi autója 2014-ben A Honda és az LG akkumulátorgyárat épít az Egyesült Államokban Megérkezett a vadonatúj CB500-as széria Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját Ebben a hónapban ünnepli a Škoda a vállalat 120. évfordulóját
 
A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet

A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet

2022. szeptember 01.
A GKI kereslet előrejelző modellje szerint 2022 második fél évében emelkedhet az új autók iránti kereslet az év első hat hónapjához képest, és a 2021-es adatokhoz viszonyítva, de még így is jelentősen elmarad a világjárvány előtti értékesítési szintektől.
Részletek

A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet

A Datahouse adataira hivatkozva azt írták, hogy a második negyedévben 8621 új autót adtak el, ami 12 százalékos csökkenés éves összevetésben és 4 százalékkal alacsonyabb az első negyedévhez viszonyítva, amikor 9007 új autó talált gazdára.
   
A GKI saját kereslet előrejelző modellje szerint a harmadik negyedévben 11 800, a negyedik negyedévben pedig 10 700 darab eladása valószínű. Éves szinten az értékesítés valamivel több, mint 40 100 lehet (40 128). Összehasonlításképp, az újautó-értékesítés a 2019-es rekord 63,7 ezerről 2021-re 36,5 ezerre zuhant, ami 43 százalékos csökkenés.
   
A GKI szerint a háztartások újautó-piaci keresletét a közelmúltban és várhatóan a közeljövőben is erősen turbulens hatások befolyásolják. Az év elején kapott transzferek (pl. adóvisszatérítés) fogyasztásgeneráló hatása ellen hat a gyorsuló infláció, a rezsicsökkentés részleges feladása, valamint az újautó-árak számottevő emelkedése. Ilyen gazdasági környezetben erősödnek a lakosság magatartásának óvatossági elemei, melyek szintén kereslet visszafogó tényezők - tettéjk hozzá.
   
Kínálati oldalon az orosz-ukrán háború okozta ellátási zavar és a nyersanyagok világpiaci árának a megugrása hat negatívan. Az Ukrajnában előállított járműipari részegységek (például kábelkötegek) szállításának leállása miatt (miközben eddig is félvezető-hiány volt) nagyszámú nyugat-európai, azon belül különösen német gyártó kénytelen hosszabb-rövidebb időre csökkenteni a termelést - áll a GKI elemzésében.


Kulcsszavak: Datahouse, GKI, márkakereskedés, új autó
 
A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet Júliusban is több új autót helyeztek forgalomba Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken! Segítsünk együtt a nélkülöző gyermekeken! A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Pappas Auto Magyarország forgalma erőteljesen nőtt 2017-ben A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A Yamaha megerősíti a TMAX és az YZF-R6 modellek árát és elérhetőségét A tavalyihoz képest 2022-ben nőhet az új autók iránti kereslet Családbarát - Audi A4 2.0TDI Avant multitronic
 
Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól

Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól

2022. szeptember 01.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeptember elsején 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től  - közölte az MKFI csütörtökön az MTI-vel.
Részletek

Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól

A társaság a koncessziót a magyar állam által kiírt nyílt uniós pályázaton nyerte el, ennek értelmében az MKIF Zrt. üzemeltetésébe kerülnek az M1-es és az M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, az M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, az M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza.    A tájékoztatás szerint a magyar állammal kötött szerződésben az MKIF Zrt. vállalta, hogy a következő 11 évben fejlesztéseket hajt végre, 538 kilométeren felújítja a meglévő útpályát, megépít további 272 kilométer új gyorsforgalmi utat, 273 kilométeren pedig új sávokkal bővíti a már megépült hálózatot.
   
A koncessziós szerződés értelmében az MKIF Zrt.-hez kerül 161 kilométer olyan gyorsforgalmi út is, amelynek kivitelezését még a magyar állam végzi. Az új szakaszok megépítése után a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összesen 1670 kilométer gyorsforgalmi út fenntartásáért és üzemeltetéséért felel.
   
Felidézték, hogy a koncesszió időtartama 35 év, amelynek végén, 2057-ben egy teljesen felújított és garanciával ellátott úthálózat kerül vissza a magyar államhoz. A koncesszióban érintett szakaszok mindvégig állami tulajdonban maradnak. Az üzemeltetésért, a fenntartásért és a fejlesztésért a magyar állam kilométer alapú, úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet az MKIF Zrt. részére.
   
Kifejtették, szeptember elsején jogfolytonosan mintegy 900 szakember is átkerül a Magyar Közút állományából a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. üzemeltető cégéhez, ahol továbbra is a gyorsforgalmi utak mellett működő autópálya mérnökségeken teljesítenek szolgálatot. Emellett szeptember elsejétől 18 mérnökség épülete, eszközei, járművei is a koncessziós társasághoz kerülnek. Ezeket független könyvvizsgáló által meghatározott értéken vásárolta meg a magyar államtól az MKIF Zrt.
   
A közleményben részletezik, hogy a koncessziós időszak első 11 évében többek között elindul az M0-ás tehermentesítését is segítő M81-es építése Komáromtól 102 kilométer hosszan, Székesfehérvár érintésével Sárbogárdig. Ez a nyomvonal, már M8 néven Sárbogárdtól, az M6-os autópályát érintve, a Dunán át egészen Kecskemét északi részéig halad majd, 76 kilométeren. Megépül az M3-as Vásárosnamény és Beregdaróc közötti 31 kilométeres szakasza is, ezzel az M3-as is eléri az országhatárt. Az M4-es, Kisújszállástól Berettyóújfaluig tartó 61 kilométeres szakasza is elkészül, ezzel teljessé válhat az M4-es. A fejlesztési időszakban 100-nál is több híd, felüljáró, aluljáró is készül el.
   
Felhívják a figyelmet arra, hogy a gyorsforgalmi utak használóinak az átállás semmilyen változással nem jár, az úthasználati díjat továbbra is a magyar állam határozza meg, és szedi be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. segítségével.
   
Az MKIF Zrt. egyértelmű szándéka és kötelezettsége, hogy a gyorsforgalmi úthálózat jelenlegi minőségét javítsa és fejlesztésekkel még biztonságosabbá, gyorsabbá tegye a közlekedést mindenkinek - tájékoztatott az MKIF.
Kulcsszavak: autópálya, magyar közút, MKFI, NIF
 
Átadták az M7-M0-s autópálya törökbálinti csomópontját Átadták az M7-M0-s autópálya törökbálinti csomópontját Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól Kinevezték az ÁAK új vezérigazgatóját Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól Közútkezelő: aki teheti, ne induljon útnak erős havazásban, ónos esőben Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól E-útdíj - Az ÁAK rendelkezik az útdíjrendszer vagyonelemei feletti tulajdonjogokkal Az MKIF 1237 kilométer meglévő gyorsforgalmi út üzemeltetését és fenntartását veszi át a Magyar Közúttól A parlament döntött az e-útdíjról
 
Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

2022. augusztus 30.
Az új Porsche 911 GT3 RS nem titkolja küldetését: a maximális teljesítmény jegyében született, kompromisszumokat nem ismerve. Az 525 lóerős (386 kW), közúti forgalomban is vezethető csúcsteljesítményű sportautó műszaki megoldásai egyenesen a versenysportból származnak.
Részletek

Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

A motorsport-génekkel rendelkező magas fordulatszámú hathengeres szívó boxermotor és az intelligens könnyűépítés mellett különösképp a hűtés rendszer és az aerodinamika mutat közeli rokonságot a 911 GT3 R versenyautóval.

Központi hűtő a versenysportból – az aktív aerodinamika alappillére

A szignifikáns menetdinamikai fejlődést elsősorban a központi hűtő alkalmazásával érték el a tervezők. A megoldást első ízben a Le Mans kategóriagyőztes 911 RSR, majd pedig a 911 GT3 R versenyautóban használták. Az eddigi ‘tripla hűtős‘ kialakítással ellentétben az új 911 GT3 RS-ben egyetlen központi hűtő kapott helyet, az autó elejében srégen elfektetve – ott, ahol a többi 911-nek a csomagtartóját találjuk. Az új elrendezés lehetővé tette, hogy a két oldalt felszabaduló helyre beköltözhessenek az aktív aerodinamika részegységei. A fokozatmentesen állítható első légterelő-elemek, valamint a speciális, két részre osztott aktív hátsó szárny a számos további aerodinamikai megoldással együtt 409 kg-os leszorító erőt generál 200 km/h-s sebességnél. Ez kétszer nagyobb leszorító erőt jelent, mint a 991 II GT3 RS elődmodell esetében és háromszor nagyobbat, mint amit az aktuális 911 GT3 produkál. A leszorító erő 285 km/h-nál eléri a 860 kilogrammot.

A sorozatgyártású Porsche modellek között a vadonatúj 911 GT3 RS-ben jelent meg először az ún. DRS (Drag Reduction System) rendszer: a kisebb légellenállásért és ezáltal egyenes pályaszakaszokon a nagyobb végsebesség elérése érdekében a DRS bizonyos körülmények között a szárnyat gombnyomásra lapos szögbe állítja. Nagy sebességről történő teljes fékezéskor az Airbrake funkció aktiválódik: ilyenkor az első és a hátsó szárnyakat a rendszer függőleges szögbe állítja, jelentős aerodinamikai lassító hatással fokozva a sportautó fékteljesítményét.


Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

Az új 911 GT3 RS karosszériájának tervezésekor is az aerodinamika diktált. A legfeltűnőbb példa erre az ún. hattyúnyak-felfüggesztésű hátsó szárny, amely minden irányba nagyot nőtt. Ez egy fixen álló szárnyrészből és egy hidraulikusan állítható felső szárnyelemből áll. A szériagyártású Porsche modellek történelmében először a hátsó szárny felső éle magasabban húzódik, mint az autó teteje. Ezen felül a 911 GT3 RS mostantól nem egy hagyományos első légterelővel, hanem egy úgynevezett első splitterrel van ellátva, amely szétválasztja a felül és az alul áramló levegőt – az oldalsó alsó függőleges légterelők (ún. sideblade-ek) pedig oldalirányba terelik a levegőt.

A kerékjáratok hatékony átszellőztetését a sárvédő íveken elhelyezett speciális nyílásokkal („louvers“) oldották meg a tervezők, a kerékjáratokban uralkodó torlónyomást pedig az első kerekek mögötti levegőbelépők hivatottak mérsékelni, az ikonikus Le Mans győztes 911 GT1 versenyautó stílusában. A légbeömlők mögötti sideblade-elemek a levegőt célzottan az autó oldalához irányítják. A központi hűtőtől a forró levegő az első ‘motorházfedél‘ méretes nyílásain keresztül távozik. A sportautó tetején lévő függőleges ‘uszonyok‘ a levegőt oldalra irányítják, ezáltal a motor hátul hűvösebb levegőt szív. A hátulsó oldalelemeken lévő nyílások kizárólag a jobb aerodinamikai tulajdonságokat szolgálják. A hátsó kerékjáratokat a tervezők szintén ellátták egy-egy légbeömlővel és egy-egy függőleges sideblade légterelővel az optimális átszellőzés érdekében. A diffúzor a 911 GT3-tól származik, de kicsit átdolgozták a tervezők.

Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

A vezető ülésből állítható, versenypályára tervezett futómű

Az aerodinamikai részletmegoldások még a futóműre is kiterjednek az új Porsche 911 GT3 RS esetében. Tekintettel arra, hogy a modell kerékjáratainak átszellőzése jelentős, a mérnökök a kettős keresztlengőkaros első futóművek fő elemeit csepp profillal látták el. Ezek az “Aero” lengőkarok, amelyekhez hasonlót csak a magasabb kategóriájú versenyautókban szoktak alkalmazni, az első tengelyre ható leszorító erőt a maximális sebességnél kereken 40 kg-mal fokozzák. A szélesebb nyomtáv miatt (a 911 GT3-mal összehasonlítva plusz 29 mm) hosszabb első lengőkarokat kapott az autó.

Annak érdekében, hogy a két tengely közötti balansz nagy sebességről történő fékezéskor is biztosítható legyen, a futóműért felelős mérnökök jelentősen mérsékelték a fékezés közben fellépő bólintási hajlamot; ehhez az új 911 GT3 RS első futóművében az alsó hosszlengőkarok elülső gömbcsuklóit lejjebb pozicionálták. A többlengőkaros hátsó futóműben módosították a rugóerőket, továbbá a vezetőt segítő asszisztens rendszerek és a hátsókerék-kormányzás még dinamikusabb beállítást kapott.

A 911 GT3 RS három üzemmódot kínál: Normal, Sport és Track. A legradikálisabb Track módban az alapbeállításokat egyedileg személyre lehet szabni. Egyebek mellett az első és a hátsó tengelynél is több lépcsőben szabályozható a lengéscsillapítók nyomó- és húzófokozati csillapítása, de még az önzáró hátsó differenciálmű is ízlés szerint állítható a kormányon lévő forgókapcsolóval. A beállításokat gyorsan és intuitív módon lehet módosítani a versenysportból származó kezelési és kijelző koncepció révén: a kormánykeréken a Drag Reduction System (DRS) funkció aktiválásához egy gomb, ezen felül pedig négy különálló forgókapcsoló kapott helyet.

A forgókapcsolók helyzetét a digitális műszercsoport jól láthatóan megjeleníti. A 911 GT3 RS megörökölte a 911 GT3 Track-Screen műszercsoport-funkcióját is: a vezető a két 7 colos oldalsó képernyő tartalmát gombnyomásra le tudja redukálni a legszükségesebb információk kijelzésére. Az analóg fordulatszámmérő bal és jobb oldali váltást segítő jelzései szintén a GT3-ból érkeznek.

Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

Magas fordulatszámú négyliteres, hathengeres szívó boxermotor

Az aktuális 911 GT3 nagy fordulatszámú négyliteres szívómotorját a mérnökök tovább optimalizálták. A magasabb, immár 525 lóerős (386 kW) csúcsteljesítményt elsősorban az új, módosított profilokkal ellátott vezérműtengelyekkel sikerült elérni. A hengerenkénti pillangószelepes szívósor és a merev szelephajtás egyenesen a versenysportból származik. A hétfokozatú Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) váltóműhöz a 911 GT3-énál rövidebb végáttételt illesztettek. A padlólemezen speciális légbeömlők gondoskodnak a fokozott hűtésről, hogy a váltó elviselje az extrém terhelést gyakori versenypályás használat esetén is. A 911 GT3 RS álló helyzetből 100 km/h-ra 3,2 másodperc alatt képes felgyorsulni, 296 km/h-s végsebességét hetedik fokozatban éri el.

A lassításról az első tengelyen hatdugattyús alumínium monobloc fix féknyergek és 408 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. A GT3-mal összehasonlítva a fékdugattyúk átmérőjét 30-ról 32 mm-re, a féktárcsák vastagságát 34-ről 36 mm-re növelték. A négydugattyús fix féknyergekkel és 380 mm átmérőjű tárcsákkal dolgozó hátsó fékek változatlanul kerültek át a GT3-ból. Az opcionálisan rendelhető Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kerámia-kompozit fékrendszer elöl 410 mm-es, hátul 390 mm-es tárcsákkal operál. Az új 911 GT3 RS szériában kovácsolt, központi kerékcsavaros könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyeken elöl 275/35 R20, hátul 335/30 R21 méretű, közúti használatra is engedélyezett sportabroncsok gondoskodnak a rendkívüli mechanikai tapadásról.

A könnyűépítés jegyében

Az intelligens könnyűépítés már a legendás Porsche 911 Carrera RS 2.7 bemutatása óta az RS modellek egyik legfőbb alapelvét képezi. A lehető legkisebb tömeget szem előtt tartó számos intézkedésnek és a speciális anyagoknak, mint például a CfK széles körű használatának köszönhetően az új 911 GT3 RS méretes aerodinamikai részegységei ellenére mindössze 1.450 kilogrammot (DIN norma szerinti üres tömeg) nyom a mérlegen. Egyebek mellett CfK-ból, vagyis szénszál-erősítésű műanyagból készülnek az ajtók, az első sárvédő ívek, a tető, valamint az első motorháztető. Mindemellett a belső térben is visszaköszön a CfK, például a szériafelszereltség részét képező kagylóülések vázában.

Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS

Clubsport és Weissach csomaggal is elérhető

A GT-részleg legújabb sportautójának belső terét tipikus RS-stílus jellemzi: a puritán, sportos miliőt a fekete bőr, a Racetex és a szénszál határozza meg. A 911 GT3 RS-hez felár nélkül rendelhető a Clubsport csomag, amely egyebek mellett egy acél bukókeretet, egy kézi tűzoltó készüléket, valamint a vezető ülésnél hatpontos biztonsági övet tartalmaz. Az igazán versenyautós megjelenésről a felár ellenében elérhető Weissach csomag gondoskodik: ez esetben az első motorháztető, a tető, a hátsó szárny egyes részei, valamint a külső visszapillantó tükrök felső héja is karbon kinézetű. Továbbá az első-hátsó stabilizátorok, a hátsó kormányösszekötők, valamint a hátsó bölcső is szénszál-erősítésű anyagból készül, még tovább fokozva a menetdinamikát. Az első alkalommal CfK-ból készített bukókeret az acél változattal összehasonlítva kereken 6 kilót spórol.

A Weissach csomag további különlegességét képezik a motorsportból származó mágneses technológiájú PDK kapcsoló karok, amelyekkel a kapcsolások alkalmával a nyomáspont még precízebb, a sportos hangulatot pedig a jóval markánsabb kattanás fokozza. A Weissach csomaghoz felár ellenében speciális kovácsolt magnézium keréktárcsákat is lehet társítani, amelyek 8 kg-ot faragnak le a rugózatlan tömegből. Az új Porsche 911 GT3 RS máris megrendelhető a Porsche Centrum Budapestnél, a modell alapára nettó 192.872 euró.

Exkluzív Porsche Design kronográf

A motorsport-gondolkodásmód által inspirálva – ahol a maximális precizitás a legfontosabb – a Porsche saját, Solothurnban (Svájc) található órakészítő manufaktúrája fejlesztette ki a 911 GT3 RS kronográfot. Ez a mechanikus óra kizárólag az autó vásárlói számára van fenntartva. Alapjául egy üveggyöngyszórásos, természetes vagy fekete titánból készülő tok szolgál, csavaros koronával. Az óra belsejében egy WERK 01.200 kaliberű mechanikus Porsche Design kronográf dolgozik, amelynek pontosságát COSC-tanúsítvány igazolja. Az ún. Flyback funkció viselője számára lehetővé teszi, hogy egyetlen mozdulattal elindítsa, leállítsa és alaphelyzetbe állítsa a másodpercmutatót. A ‘Start/Stop‘ és ‘Next Lap‘ lézergravírozással ellátott kronográf nyomógombok jelzik, hogy ez a karóra nem csupán a pontos idő megjelenítését szolgálja. Az olyan innovatív újítások mellett, mint például az előlapi pulzusszám-skála, a különleges kronográf egyediségét a Porsche GT3 RS sportautóra rímelő anyaghasználat és dizájn fokozza.


Kulcsszavak: 911 GT3 RS, Porsche, Porsche 911, sportautó
 
Alig leplezték le a Ford GT-t máris díjat nyert Alig leplezték le a Ford GT-t máris díjat nyert A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A Porsche megnyitotta gyárát a teljesen elektromos Taycan számára A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT A Porsche új rekordere: a Cayenne Turbo GT Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS Az Alfa Romeo 4C Spider világpremierje a a 2014-es Genfi Autószalonon Fókuszban a teljesítmény: az új Porsche 911 GT3 RS Igazi versenygépnek ígérkezik a 2015-ös Mustang GT
 
Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét

Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét

2022. augusztus 30.
A bajor prémiumgyártó dingolfingi üzeme az iparágon belüli megmérettetés „OEM” kategóriájában diadalmaskodott. A szakmai zsűri a létesítmény gyorsan megvalósított, intelligens digitalizációs megoldásait méltatta.
Részletek

Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét

Kivételes elismerésben részesült a BMW Group dingolfingi gyára: 2022-ben a müncheni központú vállalatcsoport alsó-bajorországi üzemének jármű-összeszerelő létesítménye nyerte el az „OEM” (Original Equipment Manufacturer) kategória leghatékonyabb gyártási folyamatokat éltető, nívós „Automotive Lean Production Award” díját. A dingolfingi gyár ezzel Európa egyik legjobb és leghatékonyabb, digitális innovációkat alkalmazó autóipari létesítményévé lépett elő. Az elismerést idén tizenhatodik alkalommal ítélte oda az Automobil Produktion szakmagazin és az Agamus Consult menedzsment-tanácsadó cég közös szakmai zsűrije. A díjátadó ünnepséget a tervek szerint november 16-án és 17-én, a spanyolországi Pamplona városában tartják majd.

A szakmai zsűri döntésében meghatározó szerepet játszott a BMW iFACTORY gyártási stratégia Dingolfingban véghezvitt, következetes alkalmazása. A müncheni központú vállalatcsoport azért dolgozta ki ezt a stratégiát, hogy nemzetközi gyártási hálózata létesítményeit módszeresen az elektromos mobilitásra való technológiai átállás irányába kormányozza: a BMW sorozatgyártása a jövőben hatékony, zöld és digitális lesz. A szakmai zsűri megállapítása szerint „a hatékonyság és a digitalizáció kiváló együttműködésével” a Dingolfingban működő üzem jármű-összeszerelő létesítménye már most tökéletesen megvalósítja mindezt. Hozzátették továbbá, hogy a „DNS-ekbe kódolt hatékonyság” az üzem minden gyártási folyamatában magától értetődő. Véleményük szerint a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény „a gyökerektől indulva” sok „apró” fejlesztést hajtott végre – mindezeket ráadásul rendkívül gyorsan.

„Az, hogy a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény elnyerte ezt a nívós elismerést, lenyűgözően bizonyítja, hogy a BMW iFACTORY gyártási stratégia alapelveit világszerte következetesen alkalmazzuk gyárainkban. A hatékonyság és a digitalizáció számunkra mindig is kéz a kézben járt. A jövő sorozatgyártási rendszereinek megtervezéséhez ugyancsak hatékony innovációkat használunk” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.


Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét

Az iparágon belüli elismerést odaítélő zsűri tagjait a BMW Group dingolfingi gyárában alkalmazott megannyi digitális innováció kiváltképp lenyűgözte. Ilyenek többek között az adatelemzés, a jármű-összeszerelést végző csapatok menedzselése, a minőségbiztosítás, az intelligens és prediktív karbantartás, az operátortámogatás, az üzemi környezetben alkalmazott automatizált járművezetés, a virtuális létesítménytervezés és a rendszerbe állítás terén alkalmazott intelligens megoldások, amelyek együttesen „a minden részletre kiterjedő megközelítések tökéletes egységét” alkotják.

Az „Automotive Lean Production Award” díjat odaítélő szakmai zsűriben Werner Geiger, az Agamus Consult menedzsment-tanácsadó cég ügyvezető igazgatója is helyet foglalt. Mint mondta, döntésükben „a projektek és az értékteremtés szoros összekapcsolódása” is fontos szerepet játszott. „Hozzávetőlegesen 5 200 munkatárssal, házon belül kísérletezték ki, fejlesztették tovább és állították rendszerbe a jármű-összeszerelő létesítmény innovációinak nagy részét. Az értékteremtésre összpontosító gyártási rendszer alapelveit példaszerűen támogatják – és itt nem a „technológia a technológiáért” jellegzetes esetéről van szó” – fogalmazott. A digitalizációs megoldások ellenére a hangsúly mindig a munkatársakon van.

Gunther Böhner, aki a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét igazgatja, ugyancsak nagy örömmel fogadta a nívós elismerést. „Ez a díj tökéletesen elismeri azon munkatársaink elköteleződését, akik nap mint nap a BMW iFACTORY gyártási stratégia megvalósításán dolgoznak. Ők azok, akiknek köszönhetően a dingolfingi jármű-összeszerelő létesítmény, amely hamarosan 50. születésnapját ünnepli, a folyamatos fejlődés és optimalizálás révén továbbra is az iparág innovációs és hatékonysági iránymutatója. Büszkeséggel tölt el, ha arra gondolok, hogy üzemünk milyen gyorsan és hatékonyan állítja rendszerbe a müncheni központból érkező útmutatásokat” – mondta Gunther Böhner.

A vállalatcsoport a jövőben is szeretné kihasználni a digitalizációban rejlő lehetőségeket, hogy úgy őrizhesse meg versenyképességét, hogy közben a környezet védelméből is kiveszi a részét.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, elismerés
 
Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét Rekord árbevétel a Ssangyongnál A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza A BMW Group az alacsony emissziójú teherszállítmányozás térnyerését szorgalmazza Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét Először érkeztek vasúton import autók Kínába Nívós díjjal ismerték el a BMW Group dingolfingi gyárának jármű-összeszerelő létesítményét A BMW X modellek 15 éve az utakon
 
A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait

A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait

2022. augusztus 30.
Újszerű orrkialakítás, különösen markáns lökhárítóval. Az oldalra kihelyezett, keskeny fényszórók és T-alakzattá bővített „négyszemű” fénygrafika. Erőteljes alsó traktus nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal.
Részletek

A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait

VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival – amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal – a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával.

A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA VISION 7S koncepciótanulmány külső vázlatrajzain újszerű, markáns orrkialakítása is látható, amelyen sötét kontrasztárnyalatban tűnik fel a zárt és immár jóval szélesebb, illetve alacsonyabb ŠKODA-hűtőrács. Az egészen a karosszéria széléig oldalra kihelyezett fényszórók két sorban helyezkednek el, a nappali menetfény felettük húzódó, éles rajzolatú sávja pedig az erőteljesen domborodó sárvédőkig nyúlik – karakteres T-alakzattá bővítve a fénygrafikát.

A határozott kontúrokkal kiformált motorházfedél a jól ismert ŠKODA-vonalat idézi. A markáns, teljes egészében új kialakítású lökhárítót hét függőleges állású légbeömlő nyílás határozza meg, amelyek közül a középső feltűnő narancssárga betétet kapott. A lökhárító alsó traktusa alumínium védőlemezzel egészül ki. Nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek hangsúlyozzák a VISION 7S erőteljes fellépését, miközben letisztult felületek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal jellemzik oldalnézetét.

A ŠKODA új formai nyelvezete a márka olyan jól ismert értékeit fogalmazza meg, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség, emellett tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus és gazdaságos formavilág jellemzik.

A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait

Kulcsszavak: skoda, új modell, VISION 7S
 
Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Kis autó, nagy érték: a vadonatúj Ford KA+ Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata Itthon is bemutatkozik a megújult Ford Mondeo új hibrid hajtású kombi változata Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait A Nissan a Qashqai sikereire alapozva újra belép a C-szegmensbe A ŠKODA bemutatta a VISION 7S első dizájnrajzait Szigorú széndioxid-kibocsátási határértéket határozott meg az új modellekre a Volkswagen és a Greenpeace
 
Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

2022. augusztus 30.
A piac egyik első hidrogénnel üzemelő haszonjárműve ugyanolyan tiszta működésű, de nagyobb hatótávolsággal és gyorsabb újratölthetőséggel rendelkezik, mint a tisztán elektromos E-Expert.
Részletek

Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

A Peugeot tovább bővíti károsanyag-kibocsátástól mentes járműkínálatát az E-Expert Hydrogennel. Ez a kishaszonjármű újgenerációs üzemanyagcellás technológiát alkalmaz, amely a „Next gen e-Van Hydrogen Efficiency” nevet viseli. Az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemezen alapuló furgon a Stellantis innovatív, „közepes teljesítményű, plug-in hidrogén üzemanyagcellás” hajtásrendszerét használja, amely két fedélzeti elektromos energiaforrást egyesít: a hálózatról tölthető akkumulátort és a hidrogénnel működő üzemanyagcellát.

A Peugeot E-Expert Hydrogen a hidrogén- és elektromos hajtás, valamint a modern akkumulátortechnológia minden előnyével rendelkezik.

Tiszta működés

A Peugeot a Symbióval együttműködve gyártja a hidrogén üzemanyagcellákat, amelyeket a Lyon külvárosában található vénissieux-i üzemben állítanak össze. Ezek az áramfejlesztők több egymásra helyezett cellából állnak, amelyek kémiai reakciót tesznek lehetővé két elem, a tankban lévő hidrogén és a környezeti levegőben található oxigén között. A technológia garantáltan nulla CO2-kibocsátással rendelkezik, köszönhetően a reakciónak, amely elektromos áramot hoz létre, miközben csak tiszta vizet bocsát ki:

Hidrogén + oxigén → Elektromosság + víz + hő = 2 H2 + O2 → 2 H2O.

Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

A Peugeot e-Expert Hydrogen üzemanyagcelláját egy három tartályból álló tank látja el hidrogénnel, a maximális kapacitás 4,4 kg hidrogén 700 bar nyomáson. A tartályok a hátsó padló alatt találhatók, így nem vesznek el helyet az E-Expert óriási, 6,1 köbméteres rakteréből.

Tekintélyes hatótáv

A környezetbarát haszonjármű hajtáslánca alapvetően megegyezik a tisztán elektromos E-Expert BEV modellével, viszont a nagy, 75 kWh-s akkumulátort egy kisebb, 10,5 kWh kapacitásúra cserélik benne. Ha teljesen fel van töltve a hidrogéntank, akkor a hatótávolság a WLTP mérési ciklus szerint kereken 400 km, ami 60-nal több, mint amennyire a tisztán elektromos verzió képes.

Az üzemanyagcella másik fontos előnye a gyors tankolhatóság, ami a tisztán elektromos hajtástechnológiával lehetetlen lenne: mindössze három perc elegendő ahhoz, hogy a több száz kilométer megtételéhez szükséges hidrogént tároljuk. Ez egy olyan faktor, amely a francia autógyártó reményei szerint teljesen új felhasználókat vonz majd az üzemanyagcellás elektromos járművek felé.

Ha nincs a közelben hidrogénkút, akkor pedig jól jön, hogy van lehetőség az akkumulátor külső forrásból történő töltésére is a 11 kW-os fedélzeti töltő segítségével. Hivatalos adat még nincs a tisztán elektromos üzemben elérhető hatótávolságról, de az akkumulátor kapacitása alapján ez nagyjából 50 km-re tehető.

Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

Nem csorbult a használati érték

A 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú állandó mágneses villanymotor az első kerekeket hajtja egyfokozatú erőátvitelen keresztül, amelyet a várhatóan nagy terhelés miatt megerősítettek a francia mérnökök. Nem változott a teherbírás a BEV-variánshoz képest, maradt 1100 kg, mint ahogy a vontatható maximális tömeg (1000 kg) is azonos.

A Stellantis innovatív, „közepes teljesítményű, plug-in hidrogén üzemanyagcellás” hajtásrendszerének különböző működési fázisai vannak:

•    Indításkor és alacsony fordulatszámon a nagyfeszültségű akkumulátor önmagában biztosítja a villanymotor számára szükséges áramot
•    Állandó fordulatszámon az üzemanyagcella közvetlenül a villanymotornak termeli az elektromos energiát
•    Gyorsulás, előzés vagy hegymenet során az üzemanyagcella és a nagyfeszültségű akkumulátor együttesen látja el energiával a villanymotort
•    Fékezés és lassítás közben a villanymotor generátor üzemre vált, és tölti a nagyfeszültségű akkumulátort, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a normál üzemi tárcsafékek élettartama jelentősen nagyobb, mint egy belső égésű motoros haszonjármű esetében.

Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen !

A villanymotorokra jellemző tekintélyes nyomaték az indítás pillanatától azonnal rendelkezésre áll kiváló gázreakcióval, ami egy nagy terheléssel dolgozó haszonjármű számára igen előnyös karakterisztika. Természetesen a hajtáslánc rezgés, zaj, sebességváltás, szag és lokális CO2-kibocsátás nélkül működik, a kipufogócsőből származó vízgőz az egyetlen kibocsátás a gumi és fékkopást leszámítva.

A gyalogosok biztonsága érdekében az E-Expert 30 km/h sebességig hangjelzést bocsát ki, amely figyelmezteti a közelben lévő gyalogosokat és kerékpárosokat a jármű érkezésére, előre és hátramenetben is.

A Peugeot E-Expert Hydrogent Franciaországban gyártják, de az összeszerelés után a járműveket a németországi Rüsselsheimbe szállítják át, ahol tisztán elektromosról hidrogénüzeműre alakítják át őket. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorra 8 év vagy 160 000 km garancia vonatkozik.

A Peugeot hidrogénes célkitűzései

Jelenleg a hidrogén az energiaátmenet egyik fontos pillérévé válik. Rengeteg nemzetközi projektet jelentettek be erre az üzemanyagra alapozva, különösen Európában, és a beruházásoknak köszönhetően gyorsan fejlődik az infrastruktúra. Az Európai Tiszta Hidrogén Szövetség eddigi befektetését körülbelül 60 milliárd euróra becsülik.

A hidrogéndisztribúciós hálózatot több kormányzati program is lendületbe hozta, a töltőhálózat folyamatosan növekszik Európában. A Peugeot azon dolgozik, hogy közvetlenül az energiaszolgáltatókkal együttműködve csomagajánlatokat tegyen elérhetővé ügyfelei számára e tiszta üzemanyag beszerzésére.

A márka célja egyértelmű: befektetni egy új, kompromisszumok nélküli, nulla CO2-kibocsátású mobilitási megoldásba, és a hidrogénmobilitás vezetőjévé válni. A hidrogénüzemű üzemanyagcella teljes mértékben megfelel a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás legszigorúbb követelményeinek: minden felhasználási formához alkalmazkodik - nagy távolságok intenzív megtétele, gyors újratöltés, maximális hasznos térfogat - anélkül, hogy bármi mást bocsátana ki, mint a kipufogóján keresztül gőzként felszabaduló tiszta vizet.
Kulcsszavak: e-Expert, hidrogén, Peugeot, új modell
 
Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Megkezdődött az új Toyota Yaris gyártása Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Lendületesen halad a Volkswagen észak-amerikai átszervezése Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Az új MINI Clubman Magyarországon is bemutatkozott Már az utakon az üzemanyagcellás Peugeot E-Expert Hydrogen ! A Peugeot-Citroen-csoport átalakítását vizsgálja az EU Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI
 
Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani

Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani

2022. augusztus 01.
Kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk Magyarországra vonzani, és a kormány erőfeszítései sikeresek, hazánk ugyanis mára ezen átállás egyik globális éllovasává vált - jelentette ki a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Részletek

Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani

A tárcavezető a NIO kínai járműgyártó beruházásának bejelentésén közölte, hogy Biatorbágyon, a cég első európai üzemében automata akkumulátorcsomag-csereállomásokat fognak előállítani. A mintegy 5,5 milliárd forint értékű projekthez a kormány 1,7 milliárd forint támogatást biztosít, így segítve több száz új munkahely létrehozását. A csarnok később kutatás-fejlesztési és képzési központtal is bővülhet.
   
Beszédében aláhúzta, hogy a 2008-as pénzügyi válság nyomán új korszak kezdődött, amikor a "nyugati gazdasági dominancia már nem olyan egyértelmű, mint korábban volt", és a Kelet azóta nem pusztán felzárkózott, hanem az "előzés manővere is reálisnak és sikeresnek tűnik".
   
Kiemelte, hogy míg 2007-ben a globális beruházások 81 százalékát nyugati tőkéből finanszírozták, és csak 19 százalékát keletiből, mostanra ez teljesen megfordult, s a Kelet részesedése az elmúlt három év átlagát tekintve 56 százalékosra nőtt, míg a Nyugaté 41 százalékosra csökkent.
   
Mára a technológiai fejlettség terén számos iparágban keletről fújják a passzátszelet, a finanszírozási képességek tekintetében a Nyugat jelenleg súlyos kihívásokkal küszködik, lakosságszám tekintetében pedig utóbbi mindig is le volt maradva - mutatott rá.
   
Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani

Szijjártó Péter hangsúlyozta: az elektromos autóipari forradalom a világgazdaság legmeghatározóbb folyamata, és ennek tempóját is keletről diktálják, ezért komoly küzdelem folyik az ehhez kapcsolódó beruházásokért.
   
Mint közölte, a keleti nyitás eredményeként az elmúlt tizenkét évben Magyarország ez irányú exportja 45 százalékkal, a keleti országokkal folytatott kereskedelem volumene 48 százalékkal nőtt, illetve tavaly például már a beruházások 60 százaléka kelet felől érkezett hazánkba, a munkahelyteremtés döntő része ezekhez kapcsolódott.
   
A miniszter a magyar-kínai kapcsolatot stabilnak, kiszámíthatónak és kölcsönös tiszteleten alapulónak nevezte. Majd hozzátette: a távol-keleti ország hazánk hetedik legfontosabb kereskedelmi partnere, a kétoldalú forgalom volumene az idei év első négy hónapjában 7 százalékkal nőtt, ami rekordot jelent, és az elmúlt három évben húsz nagy kínai vállalati beruházás érkezett Magyarországra.
   
Végül leszögezte: a magyar gazdaság alapvetően az autóiparra épül, ez a szektor adja a feldolgozóipari kibocsátás közel harmadát, így kulcsfontosságú kérdés, hogy minél több olyan beruházást sikerüljön ide vonzani, amely az elektromos átálláshoz köthető.

Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani
   
Ezen a téren eddig sikeresek az erőfeszítések, Magyarország a folyamat egyik globális éllovasává vált, amit jól mutat, hogy hazánk a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik, míg ezek exportjában a globális ranglista ötödik helyén áll - mondta.
   
A NiO által gyártani kívánt, konténer méretű szerkezetek működésének lényege, hogy járművel ezekbe behajtva a rendszer egy teljesen automatizált folyamattal a lemerült akkumulátorcsomagot feltöltöttre cseréli ki. A tervek szerint Magyarországon évi 240 ilyet fognak előállítani, 2025-re pedig már 4000 fog működni világszerte.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Nio
 
Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani A Toyota hibridek globális értékesítése meghaladta a 6 milliós darabszámot Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani A Renault öt új hibrid elektromos autómodell gyártására készül Spanyolországban Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Biztosan hibrid lesz az új Toyota Supra? Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani A BMW Group és az SGL Group háromszorosára növeli az amerikai szénszál-üzem kapacitását Szijjártó: kulcskérdés, hogy minél több elektromos autóipari beruházást tudjunk hazánkba vonzani A kulcspiacokon kínált új gépjárművek 100%-át elektromosítani tervezi a Nissan 2030-ig
 
Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA

Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA

2022. augusztus 01.
Akár hét személy számára is elegendő hely és kétféle beltér-konfiguráció. Haptikus és digitális kezelőelemek kiegyensúlyozott aránya.
Részletek



Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA

Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.

Tisztán elektromos hajtásrendszerű VISION 7S tanulmánya a ŠKODA első koncepciómodellje, amely immár a márka megújult formai nyelvezete jegyében született. Most a jármű utasteréről jelent meg az első dizájnrajz, amelyen a minimalista stílusú beltér – hosszú távon fenntartható előállítású anyagai mellett – három üléssorában akár hét személy számára is bőséges helyet, valamint a ŠKODA modelljeire oly jellemző Simply Clever megoldásokat kínál.

Amint Oliver Stefani, a ŠKODA Design vezetője kiemelte: „Új formai nyelvezetünk minimalista stílusú, funkcionális és autentikus, amellyel továbbra is következetesen a ŠKODA olyan hagyományos erényeire összpontosítunk, mint a bőséges térkínálat, a könnyű kezelhetőség és a kiemelkedő funkcionalitás. Új dizájnnyelvünk újabb lépés előre, még jobban az ügyfélélményre (Customer Experience) összpontosítva. Formatervezőink és mérnökeink nagyfokú kreativitását variálhatóan mozgatható beltér-elemek és olyan új fejlesztésű Simply Clever megoldások jelzik, mint például az integrált gyerekülés. A tudatosan minimalista vonalvezetés révén a külső formavilág a beltérben is harmonikusan folytatódik.”


Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA

Új részletmegoldások

Az új VISION 7S tanulmány belső kialakítását a belteret szimmetrikusan körülölelő (wrap-around) formák határozzák meg, amit egészen az ajtókig nyúló, így még tágasabb térérzetet keltő, széles és vízszintes műszerfal egészít ki. Az érintőképernyővel és a gyorselérési funkciók haptikus gombjaival kialakított mindenkor kényelmes kapcsolatot optimálisan pozícionált kéztámasz teszi lehetővé. Ugyancsak haptikus kezelőelemek sorakoznak az új tervezésű kormánykeréken is. A hangulatvilágítás kellemes fénybe burkolja az utastér különböző részeit, de a be- és kiszálláshoz is kellő fényt biztosít és egyebek mellett az akkumulátor töltöttségi szintjéről is tájékoztat. Az ajtókárpitokon szintén interaktív haptikus és vizuális kezelőelemek tűnnek fel. Az integrált gyerekülés a középen végigfutó konzol végén, vagyis az autó legbiztonságosabb részén kapott helyet. Az első ülések integrált zsákokkal kialakított háttámláin multimédiás eszközök számára készült tartók állnak a második és harmadik üléssor utasainak rendelkezésére.

Innovatív, mozgatható kezelőelemek a különböző üzemmódokhoz

A tágas beltér kétféle konfigurációt – „Vezetés” („Driving”) és „Pihenés” („Relaxing”) – kínál, amelyek különböző helyzetekre szolgálnak a tér újszerű élményével. A vezetési üzemmódban minden kezelőelem ideális helyzetben, a központi érintőképernyő pedig függőlegesen áll, optimálisan jelenítve meg menet közben a vonatkozó információkat. A pihenő üzemmód töltéskor vagy más megállások alkalmával aktiválható, a kormánykerék és a műszerfal ekkor előre, míg az első és a második sor ülései hátrafelé mozdulva biztosítanak még pihentetőbb üléspozíciót, maximális helyet és kényelmet az utasoknak.

A ŠKODA AUTO márciusban, idei éves sajtókonferenciája alkalmával jelentette be új formai nyelvezetét, amely a márka olyan értékein alapul, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség – miközben tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus, gazdaságos formavilág jellemzik.





Kulcsszavak: koncepcióautó, skoda, VISION 7S
 
ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe ŠKODA az IAA 2019-en: lépés a fenntartható jövőbe Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA Mindenfajta terepre és igényekre – Összkerékhajtású modellek széles palettáját kínálja a ŠKODA Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA A ŠKODA 2012-ben újabb értékesítési rekordot döntött MGE: júliusban 14,4 százalékkal nőtt az új autók száma MGE: júliusban 14,4 százalékkal nőtt az új autók száma Bemutatta VISION 7S koncepciómodellje első beltér-dizájnrajzát a ŠKODA 2016-ban jön a Q3-as rivális a Skodától
 
60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

2022. augusztus 01.
A nemrég talált 201-es mozdulatlanul sínylődött egy francia vidéki pajtájában több mint egy fél évszázadon át, most viszont már az Egyesült Királyságban van, és készen áll arra, hogy ismét rendszeresen járja az utakat.
Részletek

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

Az 1932-es évjáratú Peugeot 201-et egy Peugeot-specialista, Andy Larton támasztotta fel, aki már bő 35 éve foglalkozik a márka autóival. Az angliai Morecambe-ban üzemelő Larton Engine Developments szerviz tulajdonosa megdöbbenve tapasztalta a vásárlás utáni átvizsgáláson, hogy a veterán Peugeot alapvetően jó állapotban van, és viszonylag kevés javítást igényel.

A kék szedánt még 1960-ban hagyták egy pajtában a franciaországi Cognac régióban egy elektromos probléma miatt, meglétét az előző tulajdonos családja csak nemrég fedezte fel. Két héttel azután már eladásra is bocsátották, és egy birminghami kereskedő vásárolta meg, aki visszahozta az Egyesült Királyságba, mielőtt továbbadta volna Andynek.

A jelenlegi tulajdonos azt akarta, hogy a Sochaux-ban gyártott veterán a lehető legeredetibb állapotban éljen tovább, ezért szinte csak a gumiabroncsokat és a belső tömlőket cserélte le (leszámítva a pótkerekét, amely jó állapotban maradt fenn), és számos más, viszonylag apró módosítást hajtott végre.

Aztán jött a nagy pillanat, amikor életre keltették a 90 éves Peugeot-t. „Hihetetlen, de 60 évnyi állás után elsőre beindult. Olyan volt, mint egy álom” – mondta Andy.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

„A következő lépés a sebességváltó kipróbálása volt, ekkor derült ki, hogy nem hajlandó egyik fokozatot sem bevenni. A kuplung beragadt, ezért leállítottuk a motort, betettük sebességbe a váltót, és úgy indítottuk be, ami azonnal megmozdította és kiszabadította a tengelykapcsolót” – folytatta a büszke tulajdonos. Amikor apjával, Ernie-vel beszállt a 201-esbe, hogy elvigye egy próbaútra a környéken, még azon töprengett, hogy egyáltalán működni fognak-e a dobfékek, de szerencsére ezzel nem volt probléma.

Andy még annyit javított az autón, hogy kicserélte a szétmállott, és Franciaországból hazafelé menet leszakadt viniltetőt, emellett méhviasszal kente be a karosszériát, hogy védje az eredeti kék fényezést. Ettől eltekintve az autó többé-kevésbé olyan állapotban van, mint amikor utoljára használták közúton 1960-ban, ami a karosszéria rozsdafoltjain is látszik.

„Egy kicsit más, egy kicsit szokatlan, de nagyon szép kis autó. Nem sok ilyen maradt meg az országban” – tette hozzá Andy, aki veteránkiállításokra és autós találkozókra tervezi elvinni a friss szerzeményét, de már azt is nagyon várja, hogy körbeautózhassa vele Morecambe városát.

A 201-es gyártása a nagy gazdasági világválság idején, 1929-ben kezdődött, és 1937-ig tartott, ezalatt körülbelül 142 ezer készült belőle. Sok szempontból is első volt a Peugeot történetében.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

Ez volt a márka első nagy sorozatban gyártott típusa, és az első, amelynek számneve középen egy nullát tartalmazott (elődje azért kapta a Type 190 nevet, mert azt volt a Peugeot 190. egyedi tervezése). Az 1931-ben bemutatott 201C nevű változat pedig a világ első nagy sorozatban gyártott autója volt, amit független első felfüggesztéssel szereltek. Ez az újítás aztán gyorsan elterjedt már gyártóknál is, mert csökkentette a vibrációkat és növelte a komfortot, valamint javította a kormányzás pontosságát és az úttartást.

A kompakt méretű (hossza 3,8 méter) és megfizethető 201-es egy új piaci szegmenst nyitott meg a Peugeot számára, amire nagy szüksége volt a francia gyártónak a világválság idején, hogy túlélhessen. Háromféle négyhengeres benzinmotorral kínálták a típust: kezdetekben az 1122 köbcentiméteres 23 lóerőssel (ilyen van a bemutatott példányban is), amely 80 km/h végsebességet tett lehetővé a háromfokozatú kézi sebességváltó harmadik fokozatában. Ezt követte egy 1304, végül egy 1465 köbcentiméteres, utóbbi a 35 lóerejének köszönhetően már jóval dinamikusabban mozgatta a mindössze 890 kg tömegű kocsit.

A 201-es típusnevében az első számjegy a családon belüli méretosztályra utaló szám, majd egy jelentés nélküli, ámde a sorban annál jobban mutató nulla következik, és végül a gyártási generációra utaló szám zárja a sort.  Nem meglepő, hogy a 201-est a 202-es követte a sorban, de évtizedekkel később a névadási rendszeren változtatni kellett, például amikor a Simca-fejlesztésű 309-es váltotta a 305-öst 1988-ban, vagy amikor a 308-as nevet újra fel kellett használni 2013-ban, mert egyszerűen elfogytak volna a számok, ezért úgy döntöttek, hogy a 8-as generációval inkább „befagyasztják” a számsorozatot.

60 éven át pihent ez a Peugeot, de most gond nélkül életre kelt

 


Kulcsszavak: oldtimer, Peugeot, Peugeot 201
 
Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Peugeot 908 RC- Luxusautó versenyszívvel Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny Új Peugeot Expert: egy nemzedéknyi előny A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Retromobile kiállításon három születésnapot is ünnepel a Peugeot A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót A Peugeot és Total közösen fejleszti az új Le Mans-i Hypercar versenyautót A 2017-es Év Autója: az új PEUGEOT 3008 A 2017-es Év Autója: az új PEUGEOT 3008
 

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 11 - 20