Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 11 - 20 |
![]() |
Az új Fiat Topolino a városi közlekedés villamosításának legelragadóbb eszköze |
|
2023. június 05.
Az új Fiat Topolino attól a történelmi modelltől kölcsönözte jól csengő nevét, amely annak idején lefektette a városi közlekedés alapjait; a modern utód ugyanerre készül a fenntartható városi mobilitás terén.
|
![]() |
A FIAT bejelentette, hogy Topolino néven hozza forgalomba új, fenntartható városi mobilitási megoldását, valamint közzétette a Topolino első fényképét. A tisztán elektromos Fiat Topolino mopedautó tovább bővíti a városi elektromos közlekedési lehetőségek palettáját, és legendás névrokonának optimizmusával felvértezve megfizethető, helyi emissziótól mentesen használható formában testesíti meg a Fiat 500 legvagányabb és legdivatosabb értékeit. A jól ismert, történelmi név egybefonódott a városi közlekedés kezdeteivel; hallatán azonnal felötlik szemünk előtt a legelső Fiat 500-as, az ikonikus kisautó, amely forradalmasította az automobil fogalmát. Az 1936 és 1955 között gyártott Fiat 500 – vagy, ahogy mindenki nevezte, a „Topolino” – a mobilitás szabadságával ajándékozta meg az embereket. ![]() Az új Topolino tökéletesen megtestesíti a FIAT értékeit: a dolce vita szellemiségét, az olasz ipar hagyományait. A Topolino célja, hogy vidámságot teremtsen maga körül: újraértelmezi a dolce vita fogalmát, hogy örömmel, optimizmussal és vidámsággal töltse meg az utakat. Az új mopedautó egy olyan, tisztán elektromos közlekedési eszköz, amely a lehető legszélesebb célközönséget szólítja meg, beleértve a legfiatalabbakat, a modern családokat és a városlakókat. A Topolino a városba született, és tökéletes alternatívát kínál azoknak, akik fenntartható, friss közlekedési megoldást keresnek. Létezése összecseng a FIAT azon küldetésével, hogy mindenki számára elérhető, fenntartható városi mobilitási megoldást kínáljon ügyfeleinek. A fiatalokat megszólító Topolino több egyszerű közlekedési eszköznél. Elbűvölő dizájnja kortalanságával minden korosztály szívét elnyeri, különös tekintettel a fiatalokra, akikben ismét felébresztheti az autók iránti rajongást. Ezen túlmenően az új Fiat Topolino társadalmilag is aktív szerepet vállal: egyrészt népszerűsíti az elektromos városi közlekedést, másrészt személyes mobilitási megoldást kínál a család minden tagja számára. A hamarosan bemutatkozó modell fontos építőköve a márka villamosítási törekvéseinek, és tökéletesen példázza a FIAT azon filozófiáját, hogy „csak az zöld igazán, ami mindenki számára zöld.” Végső soron a FIAT, mint autógyártó számára az is a mindennapi munka része, hogy újragondolja a városi autóvezetés feltételeit, és fenntarthatóbbá, megfizethetőbbé tegye azt mindenki számára. A divatos megjelenésű, új Topolino tökéletesen alkalmas a fenntartható mobilitás fejlesztésére. Kulcsszavak: elektromos autó, fiat, Topolino
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Közös teherautógyártó céget hoznak létre a Daimler Truck japán és Toyota leányvállalatai |
|
2023. június 01.
A Daimler Truck Holding érdekeltségébe tartozó két japán leányvállalat és a Toyota száz százalékos tulajdonában lévő Hino Motors teherautógyártó kedden megállapodott arról, hogy közös holding alá szervezik a haszongépjármű-gyártást Japánban, és a létrejövő új céget a tokiói értéktőzsdére is bevezetik - jelentették be kedden.
|
![]() |
![]() A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot a német teherautógyártó részéről a többségi tulajdonában álló Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp (MFTBC) Daimler jegyezte. A végleges megállapodást 2024 első negyedévében, a tranzakciót jövő év végén zárhatják le - írták közleményükben. Ebben kifejtik: a közös holdingcégbe a két társaság egyenlő arányban fektet be, és együttműködnek a hidrogén- és önvezető technológiák területén. Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója a bejelentést követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a két cég az együttműködésben látta a méretgazdaságosságból származó előnyök kihasználását és a technológiai fejlesztésekhez szükséges források biztosítását. A német cégvezető hangsúlyozta: a hidrogén meghajtású járművek jelenthetik a karbonsemleges közlekedés jövőjét az autóiparban. ![]() A két társaság értékesítési szervezete globálisan különálló marad, de a fejlesztést és a beszerzést egyesítik. A Toyota 2001-ben szerezte meg a Hino Motors autógyártót, amelynek négy vezetője októberben kényszerült idő előtti távozásra, miután egy jelentés megállapította, hogy a társaság meghamisította a motorok károsanyag-kibocsátási adatait 2003-ig visszamenőleg. A Daimler Truck 2021-ben vált ki a Daimler (azóta Mercedes Benz Csoport) csoportból, a cég részvényeit még abban az évben decemberben be is vezették a frankfurti értéktőzsdére.
Kulcsszavak: autógyár, Daimler Truck, együttműködés, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elektromos buszokat adtak át Zalaegerszegen |
|
2023. június 01.
Tizenegy új elektromos autóbuszt helyeztek forgalomba szerdán Zalaegerszegen.
|
![]() |
![]() Az elektromos autóbuszok az életminőséget javítják a levegő- és zajszennyezettség csökkentésével, ettől is élhetőbb város lesz Zalaegerszeg - mondta az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a városban. Koncz Zsófia közölte: az új buszok 15-20 éves járműveket váltanak ki, így az eddigi 13 évről 6 év alá csökken a zalaegerszegi buszok átlagéletkora. Úgy fogalmazott: a magyar kormány klímabarát elkötelezettségének bizonyítéka, hogy az ország a kibocsátást úgy tudta csökkenteni az elmúlt időszakban, hogy eközben a gazdaság teljesítménye növekedett. Jelenleg a GDP egy egységének előállítása 27 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátás mellett történik 2010-hez képest, miközben 44 százalékkal sikerült növelni az ipari teljesítményt. A múlt év utolsó negyedében az egy évvel korábbihoz képest Magyarország csökkentette az Európai Unión belül a nyolcadik legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátását. A világban a károsanyag-kibocsátás 14 százaléka a közlekedéshez kapcsolódik, Magyarországon a 20 százaléka, amelynek 98 százalékát a közúti közlekedés adja, ezért indult el a zöldbusz-program - jelezte. Koncz Zsófia hozzátette: a 2015 óta befolyt kvótabevételek egyharmadát, mintegy 80 milliárd forintot fordított Magyarország elektromobilitásra. Idén áprilisban már 70 ezer fölé nőtt a zöld rendszámmal közlekedő autók száma, ezzel 2020 eleje óta több mint négyszeresére emelkedett a környezetbarát járművek mennyisége. A járműipar jövőjében is elkötelezetten részt kíván venni Magyarország, a zalaegerszegi ZalaZONE a legjelentősebb kutatás-fejlesztési infrastruktúra Európán belül is. Számítunk rá, hogy egyre több vállalat és egyetem telepít mellé kapacitásokat - jegyezte meg a politikus. Pafféri Zoltán, a MÁV-Volán-csoport vezérigazgatója arról számolt be, hogy a másfél évvel ezelőtti zöld busz pályázatra az elsők között jelentkezett Zalaegerszeg, ahogy az ország- és vármegyebérletek helyi közlekedésben való használatában is a zalai város lesz az első. Ez utóbbiakból csütörtökön értékesítették a 400 ezredik darabot. Kifejtette, hogy a közlekedési társaság 2019 óta 2300 korszerű autóbuszt helyezett forgalomba, Zalában nemrég 39 gázüzemű járművel bővült a flotta. A Volánbusz országszerte összesen 100 új elektromos buszt állít most üzembe, ebből 11 került Zalaegerszegre, mintegy 2,1 milliárd forintos beruházás jóvoltából. A vármegyeszékhelyen jelenleg 26 autóbusz közlekedik, a 11 újjal több mint 40 százalékkal fiatalodik az állomány. A korábbi dízeles járművekhez képest 360 személyautó szén-dioxid-kibocsátásával azonos, mintegy 650 tonnával kevesebb károsanyag kerül a levegőbe - emelte ki Pafféri Zoltán. Weingartner Balázs, a zöld busz projektet kihirdető HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. elnök-vezérigazgatója egyebek közt azt mondta: egy ilyen új elektromos busz 80 személyautót tud kiváltani a járműforgalomban. Zalaegerszegen az a cél, hogy akár teljesen szén-dioxid-mentes legyen a közösségi közlekedés. Krenner László, a BYD közép-kelet-európai értékesítési igazgatója arra emlékeztetett, hogy a társaság komáromi gyárában készültek a zalaegerszegi buszok. Világszerte 100 ezer - ebből Európában mintegy négyezer - e-busza közlekedik a cégnek, Magyarországon 10 városban 70-nél is több lesz belőlük a közeljövőben. Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, HUMDA, volánbusz, Zalaegerszeg
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Citroën újabb lépést tesz az elektromos mobilitás elérhetőbbé tétele felé |
|
2023. június 01.
A Citroën vadonatúj hajtáslánccal bővíti a C5 Aircross kínálatát.
|
![]() |
![]() A kompakt és könnyű 48 voltos hibrid technológián alapuló Hibrid 136 egy meghatározott vezetési szakaszokban töltődő 48 voltos akkumulátorból és egy 136 lóerős PureTech benzinmotorból áll, melyet kifejezetten ehhez a fajta hibrid rendszerhez fejlesztettek. A motorhoz egy 21 kW-os villanymotorral felszerelt új ë-DCS6 sebességváltó tartozik. A C5 Aircross sokoldalúságához tökéletesen passzoló hibrid technológia használata egyszerű és magától értetődő. A C5 Aircross Hibrid 136 vegyes WLTP ciklusban kilométerenként mindössze 129 g szén-dioxidot bocsát ki, ami 15%-kal kevesebb, mint az ezzel egyenértékű, nem elektromos benzinmotor CO2-kibocsátása. A modell ára közel azonos egy hasonló teljesítményű dízelmotoros változatéval, ugyanakkor majdnem 12%-kal kevesebb CO2-t bocsát ki. Ehhez jön még az elektromos meghajtás minden előnye, a kényelmes vezetéstől a korlátozott kibocsátású zónákba való behajtásig. A Hibrid 136 tehát egy különösen vonzó ajánlat a C5 Aircross kínálatában, mely egyedi dizájnja és megjelenése, valamint magas szintű kényelme és variálhatósága folytán joggal emelkedik ki a szegmens többi SUV-ja közül. ![]() A Hibrid 136 egy újabb részben elektromos hajtásláncú változat a C5 Aircross eladásainak immár 40%-át kitevő C5 Aircross plug-in hibrid 180 és 225 mellett. Magasabb fokozatra kapcsolja a Citroën villamosítási stratégiáját, mely az Amitól a C5 X-ig már 10 modellt érint, és a hibridtől, a plug-in hibriden át a 100%-ban elektromos meghajtásig különböző megoldásokat foglal magában. A márka figyelme a személygépjárművekre és a haszonjárművekre egyaránt kiterjed, és minden esetben az a cél vezérli, hogy az ügyfelek igényeinek megfelelő, ugyanakkor pénztárcabarát megoldás szülessen. Részletesen az új 48 voltos hibrid technológiáról A 48 voltos hibrid technológiának köszönhetően optimálissá válik a vegyes, illetve a tisztán elektromos, azaz kibocsátásmentes üzemmódban töltött idő aránya, ami nagyobb vezetési kényelmet és ugyanakkor alacsonyabb fogyasztást és CO2-kibocsátást jelent. Ez a könnyű és kompakt hibrid rendszer a következőkön alapul: ![]() - Állandó mágneses szinkron villanymotor, melynek maximális teljesítménye 21 kW (28 LE), maximális nyomatéka pedig 55 Nm. Kis nyomatékigény esetén, alacsony fordulatszámon, manőverezéskor vagy lassításkor tisztán elektromos üzemet biztosít, és indításkor segíti a belső égésű motort. Lassításkor generátor módjára tölti az akkumulátort, és egyúttal csökkenti a fékek kopását. - 48 V-os szíjindító, amely lehetővé teszi a belső égésű motor gyors és érzékeny indítását. - Szintén kifejezetten hibrid rendszerekhez tervezett, 6 fokozatú, duplakuplungos, nyomatékmegszakítás nélküli villamosított új ë-DCS6 sebességváltó, mely rövidebb sebességváltásokat és így kényelmesebb vezetést biztosít. Az egység a villanymotort, az invertert és a vezérlőegységet is magában foglalja, így kisebb helyet foglal a motortérben. - A bal első ülés alá beépített, 432 Wh kapacitású, 48 V-os lítium-ion akkumulátor, amely elhelyezésénél fogva nincs hatással a csomagtartó térfogatára, illetve az utastéri helykínálatra. ![]() C5 Aircross hibrid 136 ë-DCS6 Az új hibrid hajtással a Citroën egy új villamos alternatívát kínál, amely a tisztán elektromos vezetés nyújtotta kényelem mellett üzemanyagot takarít meg és csökkenti a CO2-kibocsátást, és közben a pénztárcánkat is kíméli. A C5 Aircross Hibrid 136 elektromos üzemre városban, enyhe igénybevétel mellett közúton és manőverezés közben képes. Városon belül kb. 50%-ban lehet tisztán elektromos üzemmódban, kibocsátás- és vibrációmentesen közlekedni vele. A tisztán elektromos meghajtás előnyeinek köszönhetően nagyobb kényelemre és jobb közérzetre számíthatunk a mindennapi városi és városon kívüli útjaink során. A 48 V-os hibrid technológia jóvoltából javult a C5 Aircross teljesítménye és fogyasztása: a PureTech 130 EAT8 benzinmotorhoz képest 100 kilométeren átlag 1 liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, ami 15%-os megtakarítást jelent. A motor hatékonysága városi körülmények között különösen kiemelkedő: ilyenkor az átlagos üzemanyag-megtakarítás közel 30%-os. ![]() A C5 Aircross új változata a hibrid hajtás következtében rendkívül kényelmes használatot biztosít. A belső égésű és az elektromos motor hol egyszerre, hol felváltva, a vezető beavatkozása nélkül, teljesen automatikusan és zökkenőmentesen működik. Erőteljes gyorsításkor a villanymotor ráadásul 9 kW (kb. 12 LE) többletteljesítményt nyújt, így a dinamikus viselkedés folytán a vezetési kényelem minden helyzetben biztosított. Mivel az akkumulátor lassításkor automatikusan töltődik, a mindennapi használat is kényelmesebb, így az autó azokat az ügyfeleket is képes megszólítani, akik az elektromos meghajtás előnyeit a mindennapos feltöltés kényszere nélkül szeretnék élvezni. A C5 Aircross új hibrid változatával a Citroën olyan elektromos mobilitási megoldást kínál, amely egyszerű használatot, kiemelkedő energiahatékonyságot és a kényelem egyedülálló élményét nyújtja. Mindezt a dízelváltozatéval közel azonos áron, de csökkentett CO2-kibocsátással. Fedélzeti kényelem tekintetében továbbra is etalon A C5 Aircross Hibrid 136 ë-DCS6 a C5 Aircross valamennyi kényelmi funkcióját (Citroën Advanced Comfort® felfüggesztés és ülések, helykínálat és variálhatóság), személyre szabási lehetőségét és kiviteli szintjét (Feel, Feel Plus, Shine és Shine Plus) megőrizte. Az egyszerű és zökkenőmentes használat érdekében az új hibrid változat tervezői továbbfejlesztették a digitális műszeregységet. A hibrid vezetéssel kapcsolatos valamennyi információ közvetlenül a járművezető látóterében kerül kijelzésre, így az végig az úton tarthatja a szemét: - A tisztán elektromos hajtást jelző kék színű fordulatszámmérő - A hibrid motor energiaforgalma- Akkumulátorszint - Vezetési mód a teljesítménymérőn keresztül (Charge, Eco, Power) - Az elektromos üzemmódban megtett távolság százalékos aránya (pillanatnyi és átlagos értékek) Kulcsszavak: C5 Aircross, Citroën, új modell, új motor
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Volvo EX30 - a skandináv formatervezés legjava |
|
2023. június 01.
Helykínálat, átgondolt tárolás, ösztönösen kezelhető technológiák: a tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a skandináv formatervezés legjavát kínálja
|
![]() |
![]() Az új, tisztán elektromos Volvo EX30 nem csak a biztonság és a fenntarthatóság terén nyújt kiemelkedőt: a fedélzetén alkalmazott élvonalbeli technológiák és az emberközpontú skandináv dizájn jóvoltából a mindennapokat is praktikusabbá, kényelmesebbé, pihentetőbbé és élvezetesebbé teszi. Az új, kisméretű Volvo szabadidőjármű divatos belső terének berendezését a fenntarthatóság elve vezérelte, míg a gondosan összeválogatott anyagok karakteres megjelenést kölcsönöznek az utastérnek. Az újrahasznosított és megújuló anyagokból – pl. farmerszövet, len vagy gyapjú – építkező, változatos, kifejező színeket és felületeket alkalmazó belső tér kialakítása során tervezőink felelős szemléletet követtek. Ennek példája az EX30 kezelőfelülete, amely az adott helyzettől függően mindent optimális mértékben leegyszerűsítve tár a vezető elé, hogy az egyetlen képernyőn keresztül, koncentráltabban, a vezetést élvezve vezérelhesse az autót. Ezt ráadásul olyan funkciók egészítik ki, mint az autóiparban most először alkalmazott, a műszerfal teljes szélességében húzódó soundbar, vagy az ötletes tárolási megoldások egész sora, amelyek a nagyautókra jellemző felhasználói élményt biztosítják, de kisebb méretben. ![]() „A Volvo EX30 a skandináv formatervezés legjavát tárja elénk.” - mondja Lisa Reeves, a Volvo Cars utastéri formatervezési részlegének vezetője. „Az új anyagok jóvoltából kreatív felületkidolgozásokkal és színekkel gazdagíthattuk, új személyiséggel ruházhattuk fel a belső teret. Emellett az újdonság átgondolt funkcionalitást és kiemelkedő felhasználói élményt kínál, mint minden Volvo modell. Ezek az elemek együtt a Volvo márka esszenciáját sűrítik kis csomagolásba.” Prémium audiominőség A soundbar az átgondolt, ötletes dizájn iskolapéldája: azáltal, hogy egyetlen házban helyeztünk el több hangszórót, a berendezés kevesebb anyagból állítható elő, szerelése pedig kevesebb kábelt igényel. Először talán fel sem tűnik majd: a szélvédő alatt elhelyezett soundbar tökéletesen harmonizál az utastér kialakításával. Mivel pedig így az ajtókba nem kell hangszórókat beépíteni, sokkal tágasabb tárolóhelyet alakíthatunk ki azokban. Ugyanebben a szellemben a középkonzolra költöztettük az ablakemelő kapcsolókat, amelyeket a vezető és utasa egyaránt könnyedén elér. ![]() A padlókonzol rendkívül sokoldalú, eltolható szerkezete jóvoltából mindig kedvünk és igényeink szerint használhatjuk ki a rendelkezésre álló teret. A pohártartó felső része elcsúsztatható, így praktikus és biztos helyet kínál az utas kávéjának vagy okostelefonjának. Ha pedig visszatoljuk a helyére, még több tárolóhelyet nyerünk. Az alsó alagúton biztonságos tárolóhelyet alakítottunk ki az olyan sérülékeny tárgyak elhelyezésére, mint a napszemüvegek vagy fülhallgatók, míg a fölötte húzódó, nyitott területen elfér akár egy kézitáska is. A praktikus részletek kialakítása során a hátul utazókról sem feledkeztünk meg. Telefonjaikat az első ülések háttámláján, kifejezetten erre a célra kialakított zsebekben helyezhetik el, míg a padlókonzol alól egy praktikus tárolódobozt húzhatnak elő. A csomagtér ajtajában egy ötletes mércét találnak az ügyfelek: különösen praktikus, ha például lapra szerelt bútort vásárolnának, de nem biztosak abban, hogy az új asztal elfér-e a csomagtartóban. ![]() A térérzet fokozása „Az EX30 fedélzetén folytatódik a helyzetfüggő, összpontosított kezelőfelületek stratégiája.” – mondta Tom Stovicek, a Volvo Cars felhasználói élményekért (UX) felelős vezetője. „Az egyetlen képernyő felső részén, feltűnő helyen találhatók a vezetéshez kötődő, alapvető információk, mint a sebesség vagy a töltöttségi szint. A navigációs és médiafunkciók, valamint a kezelőszervek pedig ezek alatt, szintén jól leolvasható és jól hozzáférhető formában jelennek meg. Emellett egy helyzetfüggő információs sávot is kialakítottunk, amelyről állandóan leolvashatók a legfontosabb adatok." A központi képernyő „nyugodt” nézeti módja a legfontosabb adatok kivételével mindent eltűntet a kijelzőről, így a vezető még könnyebben tud összpontosítani. Ez az opció különösen hasznos éjszaka, amikor a hosszú utazások alkalmával csökkenti a szem terhelését. ![]() Az infotainment rendszer 5G mobil adatkapcsolatot alkalmaz (ahol elérhető.) A Qualcomm Technologies, Inc. által kifejlesztett Snapdragon® Cockpit Platforms alapjaira épülő rendszer rendkívül gyors, prémium fedélzeti élményt kínál – pont, ahogy azt elvárnánk tőle. A Volvo Cars és az ECARX szoros együttműködése – amely a két cég vegyes vállalatán, a HaleyTek szoftver-specialistán keresztül valósult meg – a világ alighanem legkiválóbb infotainment platformját eredményezte. Négy markánsan eltérő berendezés A további elérhető anyagok között említést érdemel az öreg ablakkeretekből és árnyékoló rolókból származó műanyag hulladékból újrahasznosított plasztik; a Volvo Cars Tech Fund által finanszírozott Bcomp által szállított, megújuló növényekből nyert len; a 70% újrahasznosított poliésztert tartalmazó, felelősségteljes forrásból származó gyapjúkeverék; vagy az újrahasznosított műanyagokat is tartalmazó, kötött üléskárpit. Az EX30 vásárlói ezeken túl a Nordico kárpitozást is választhatják. Ez a technológiai szempontból előremutató szövet svédországi és finnországi erdőségekből származó, szerves nyersanyagokból, valamint különféle újrahasznosítható anyagokból, például PET-palackokból előállított fonalból készül. Az új Volvo EX30 világpremierjére június 7-én kerül sor; a modell már aznaptól rendelhető vagy előrendelhető lesz bizonyos piacokon. Kulcsszavak: design, EX30, formatervezés, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Vezetőváltás az MG Motor Hungary élén |
|
2023. május 31.
A sikeres márkabevezetés után az MG Motor Hungary márkaigazgatói feladatait - a széleskörű autópiaci tapasztalatokkal rendelkező - Szabó Csaba veszi át Markó Zoltántól, aki a továbbiakban a Duna Autó Cégcsoporton belül üzletfejlesztési igazgatói pozícióban folytatja pályafutását.
|
![]() |
![]() Az MG Motor Hungary 2022 szeptember közepén két modellel (MG ZS és MG EHS) megkezdte az értékesítést az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú márkakereskedői hálózatban. A kínálat a kezdeti két modellről mostanra négyre bővült: januárban a C-SUV szegmensbe tartozó – mind családi, mind céges autónak is kiváló – benzines MG HS modellel, amit márciusban az első tisztán elektromos, sportosan elegáns MG4 modell bemutatása követett. A piac pozitívan fogadta az MG járműveket, amelyekben a kiváló minőség, az innovatív technológia és a gazdag felszereltség vonzó árképzéssel párosul. Az eddig értékesített közel 900 MG túlnyomó részét az MG ZS modell teszi ki, mely szegmensén belüli a 4. legkelendőbb autó, megközelítőleg 5,5%-os részesedéssel. Az idén még két új elektromos modell kerül bevezetésre, amelyek ötvözik a fejlett technológiát, az elegáns dizájnt és a megfizethetőséget – a fenntarthatóság felé mutató vásárlói igényeknek megfelelve. ![]() Szabó Csaba az autóiparban eltöltött több évtizedes, széleskörű tapasztalattal és szakértői szemlélettel érkezik az MG Motor Hungary csapatának élére. A fogyasztói trendek és a piaci dinamika mélyreható ismerete fontos szerepet fog játszani abban, hogy tovább erősítse az MG pozícióját, növelje a márka ismertségét és piaci részesedését a hazai járműpiacon. A vezetőváltás kapcsán Ormos Péter, a Duna Autó cégcsoport vezérigazgatója elmondta: "Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az MG hivatalos bevezetése óta folyamatosan növeljük piaci részesedésünket és eredményesen építjük a brandet a hazai piacon. Köszönjük ügyfeleinknek és partnereinknek a bizalmat és a támogatást, amelyek lehetővé tették számunkra, hogy sikeresen bevezessük az MG márkát Magyarországon." Az MG Motor Hungary továbbra is elkötelezett a fejlődés és a folyamatos fejlesztés mellett. A vállalat tervei között szerepel az importőri csapat bővítése, csakúgy, mint a márkakereskedői hálózat és a termékpaletta további szélesítése. Kulcsszavak: Markó Zoltán, MG, MG Motor Hungary, Ormos Péter, Szabó Csaba
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover tulajdonosa |
|
2023. május 26.
Akkumulátorgyárat épít Angliában a Jaguar Land Rover (JLR) járműgyártó csoport tulajdonosa, a Tata Motors.
|
![]() |
![]() A BBC brit közszolgálati médiatársaság szerdán ismertetett értesülése szerint a több milliárd font értékű beruházásról a Tata elnöke a jövő héten írja alá a hivatalos megállapodást Londonban a brit kormánnyal. A gyár a délnyugat-angliai Somerset megyében, Bridgwater városának közelében épül majd fel, és alkalmazottainak száma elérheti a kilencezret. A Tata az angliai helyszín mellett az EU-tag Spanyolországot is fontolóra vette az új akkumulátorgyár telephelyeként. A Financial Times című londoni üzleti napilap nemrégiben közölt értesülése szerint a Jaguar Land Rover anyacége 500 millió font (216 milliárd forint) támogatási csomagot kért kutatásfinanszírozás és energiaköltség-hozzájárulás formájában Londontól ahhoz, hogy az üzem Angliában épüljön fel. A BBC által szerdán idézett londoni kormányforrások gyakorlatilag cáfolták az 500 millió fontos támogatási összegről szóló értesülést, de elismerték, hogy a támogatási csomag értéke "több százmillió font". ![]() A Tata Motors - amelynek nagy-britanniai érdekeltsége, a Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója - a Financial Times néhány hete ismertetett értesülései szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. Ha létrejön a kapcsolat, a lap szerint a kínai vállalat építené fel és működtetné az angliai gyárat, amely a Jaguar Land Rover új elektromos autótípusaihoz gyártana akkumulátorokat. A lapnak nyilatkozó iparági szakértők szerint Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar hat évtizede nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly. A brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) adatai szerint 2022-ben 775 ezer autó készült Nagy-Britanniában, csaknem 10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A szakmai szervezet szerint a visszaesés elsődleges okai között volt a globális félvezetőhiány, illetve az, hogy a Honda tavaly leállította nagy-britanniai gyártását. A Financial Times adatai szerint a brit kormány összesen 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai telepítésének támogatására, és 100 millió fontot juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra.
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, elektromos autó, Jaguar Land Rover
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak |
|
2023. május 26.
Az Alstom biztosítja a rendszerintegrációt, a biztosítóberendezéseket és a távközlést, valamint az energiaellátást, a pályamunkát, a peronajtókat, a biztonsági és irányítóközpontot, továbbá a kiberbiztonsági felületet. Az Alstom Urbalis CBTC megoldásának köszönhetően ez lesz az első teljesen automatizált metróprojekt Romániában.
|
![]() |
![]() Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás vezető vállalata a kolozsvári városházával írt alá szerződést a kolozsvári 1-es metróvonal megépítéséről a Gulermak és az Arcada építőipari vállalatokkal alkotott konzorcium részeként. A korszerű, kulcsrakész projekt teljes értéke mintegy 1,8 milliárd euró, az Alstom részesedése ebből megközelítőleg 400 millió euró. Az Alstom a rendszerintegrációért, a biztosítóberendezésekért és a távközlésért, valamint az áramellátásért, a pályamunkáért, a peronajtókért, a biztonsági- és vezérlőközpontért, továbbá a már bizonyítottan működő kiberbiztonsági rendszer beszereléséért lesz felelős. Az Alstom először fogja Romániában kiépíteni a legmagasabb, 4-es automatizáltsági fokozatot támogató (GoA4), kommunikáció-alapú vonatbefolyásolásó rendszerét az Urbalist, mely bevált, nagy kapacitású CBTC (communications-based train control) biztosítóberendezés. "Rendkívül büszke vagyok rá, hogy az Alstom részt vesz a kolozsvári metró építésében. Ez egy újabb mérföldkő az Alstom hosszú ideje tartó romániai jelenlétében és szakértelmében, hiszen ez egy nagyon ambiciózus és innovatív infrastrukturális projekt az ország számára. A kolozsvári metró Európa egyik legnagyobb kulcsrakész projektje, amely magába foglalja a biztosító- és infrastrukturális megoldások portfólióját, és amely bizonyítja az Alstom vezető szerepét a fenntartható városi mobilitás területén. Továbbá izgalmas lehetőséget biztosít arra, hogy vezető nélküli metróval újítsunk a román piacon - nemzetközi tapasztalataink révén egyedülálló szakértelemmel rendelkezünk ehhez az úttörő projekthez" - mondta Gian Luca Erbacci, az Alstom európai régiójának elnöke. Az új metró 8 év alatt elkészülő 1-es vonala 21 kilométert és 19 metróállomást foglal majd magába; az első szakaszt, amely összesen valamivel több mint 9 kilométert, 9 állomást és egy föld feletti kocsiszínt jelent, a román nemzeti helyreállítási és ellenállási tervből (NRRP) finanszírozzák, és 4 év alatt készül majd el. ![]() Több mint 50 éves tapasztalatával és világszerte 80 kereskedelmi forgalomban lévő kulcsrakész rendszerével az Alstom a világ vezető partnere a minden mobilitási igénynek megfelelő integrált kulcsrakész rendszerek szállításában. A közelmúltban átadott metrórendszerek között található a montreali REM, a rijádi metró, az athéni 4-es vonal, a Grand Paris 18-as vonal, a toulouse-i C vonal, a panamai L2, a guadalajarai 3-as metróvonal és a dubaji Metro Route 2020. Az Alstom világelső a CBTC-piacon, fejlett és nagy teljesítményű városi biztosítóberendezési megoldásai világszerte 145 vonalon üzemelnek. Európában az Alstom technológiája már Madridban, Milánóban, Lyonban, Lausanne-ban, Párizsban és Amszterdamban is használatban van, különböző típusú vonalakon és automatizálási fokozatokon; valamint számos más vonalon, köztük jelenleg a bukaresti metró 5-ös vonalán is folyik a telepítése. Kulcsszavak: alstom, Kolozsvár, közlekedésbiztonság, metró
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A tisztán elektromos Volvo EX30 kisméretű szabadidőjármű a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo |
|
2023. május 26.
Az új Volvo EX30-asban a Volvo Cars legkiválóbb értékei összpontosulnak: olyan kisméretű, tisztán elektromos szabadidőjármű, amely megfelel a modern idők elvárásainak, kiemelkedően biztonságos, ráadásul egész élettartamára vetítve csekélyebb a CO2-kibocsátása, mint a Volvo bármely eddigi típusáé.
|
![]() |
![]() A Volvo Cars mérnökei a Volvo EX30 gyártásának és életciklusának minden fázisában csökkentették a szénkibocsátást, így annak értéke az autó 200 000 kilométeres futásteljesítményig 30 tonna alatt marad*. Ez 25 százalékkal kedvezőbb, mint a Volvo két másik, tisztán elektromos típusa: a C40 vagy a XC40 esetében, és egyben fontos mérföldkő azon az úton, amelynek végén 2025-re a 2018-as értékekhez viszonyítva 40%-kal csökkenteni kívánjuk járműflottánk összesített CO2-kibocsátását. Tisztán elektromos járműként a Volvo EX30 használat közben egyáltalán nem bocsát ki káros anyagot. Ez maga is hozzájárul a szénlábnyom csökkentéséhez, a jelentősége azonban túlmutat ezen. Ennek ugyanis számottevő lehet a légminőségre gyakorolt hatása: a dél-kaliforniai egyetem* frissen közzétett kutatása arra világított rá, hogy egy adott területen már csekély számú elektromos jármű megjelenése is közvetlenül csökkentheti az egészségügyi intézmények ambulanciáin előforduló asztmás esetek számát. Ha azonban egy gépkocsi egész élettartamára vetített szénlábnyomát szeretnénk csökkenteni, a villamosítás önmagában nem elegendő. Az autót ugyanis nem csak vezetjük: azt meg is tervezik, kifejlesztik, legyártják, majd az értékesítési helyre szállítják – és ezen fázisok mindegyikében csökkenthetjük az üvegházhatást súlyosbító gázok kibocsátását. ![]() „Az új EX30-assal jelentős lépést tettünk fenntarthatósági célkitűzéseink megvalósítása felé.” - mondta Anders Kärrberg, a Volvo Cars globális fenntarthatósági igazgatója. „2025-re jelentős mértékben: a 2018-as értékekhez viszonyítva 40 százalékkal kívánjuk csökkenteni az egy autóra eső összesített CO2-kibocsátásunkat. Ennek érdekében 50 százalékkal kell mérsékelnünk a jármű használata során keletkező káros anyagok kibocsátását, és 25 százalékkal a vállalat tevékenységeihez, a nyersanyagok kinyeréséhez és beszerzéséhez, illetve a beszállítói lánchoz köthető emissziók mértékét. Mindez elengedhetetlen ahhoz, hogy végső célkitűzésünket megvalósítva 2040-re teljes mértékben szénsemleges vállalattá váljunk.” Újrahasznosított anyagok minden ponton Szóval, hogyan sikerült a Volvo EX30 szénlábnyomát jelenlegi elektromos típusaink azonos értékének 75 százalékára csökkentenünk? Mindenekelőtt, egy kisebb autó építéséhez kevesebb nyersanyagra van szükség. Mivel a gyártáshoz köthető tevékenységek közül az alumínium és az acél előállítása jár a legnagyobb mértékű CO2-kibocsátással, ezen a téren a gyártó (azaz a Volvo) és a vásárlók (azaz ügyfeleink) egyaránt jelentős csökkentést érhetnek el. Ráadásul amellett, hogy kevesebb acélt és alumíniumot használunk kisméretű szabadidőjárművünk előállítása során, ennek a felhasznált mennyiségnek nagyobb százaléka származik újrahasznosításból. A Volvo EX30 gyártásánál felhasznált alumíniumnak mintegy a negyede, az acélnak hozzávetőlegesen a 17 százaléka újrahasznosított. Ezzel tovább csökkentjük az adott nyersanyagokhoz köthető környezeti hatás mértékét. ![]() Ez a szemlélet érvényesül az utastérben is: nincs ugyanis annál fenntarthatóbb alkatrész, mint ami eleve nem is létezik. A fenntartható tervezés során az optimalizálás volt az egyik fő irányelv, amelyhez tervezőink alkalmazkodtak: így tudtak számos olyan funkciót egyetlen alkatrészben megvalósítani, amelyeket korábban külön-külön komponensek szolgáltat ki. Ezáltal a Volvo EX30 belső tere kevesebb alkatrészből épülhet fel, anélkül, hogy ez a funkcionalitás rovására menne. A Volvo EX30 gyártásánál felhasznált anyagok megint csak a fenntarthatóbb autógyártás kiváló példái. A fedélzeten található összes műanyag mintegy 17 százaléka – egyes utastéri elemektől kezdve a lökhárítókig – újrahasznosításból származik. Egyetlen korábbi Volvo gépkocsiban sem volt ilyen magas a reciklát plasztikok aránya. Újabb lépés a klímasemlegesség felé A károsanyag-kibocsátás szempontjából a gyártás és a beszállítói lánc szintén kulcsfontosságú területek – például a tiszta energia felhasználása révén. A Volvo EX30 egy olyan üzemben fog készülni, amelynek energiaellátását jelentős részben klímasemleges forrásokból biztosítjuk, beleértve a 100%-ban klímasemleges elektromos energiát. ![]() Ami a beszállítói láncot illeti, a projektben velünk együttműködő elsővonalbeli partnereink 95 százaléka vállalta, hogy legkésőbb 2025-re 100 százalékában klímasemleges forrásból biztosítják gyártási tevékenységeik energiaszükségletét – nagy részük egyébként már ma is így működik. Ez is azon törekvésünket tükrözi, hogy ne csak saját tevékenységeink károsanyag-kibocsátását csökkentsük, de a beszállítói körünkbe tartozó üzleti partnereinket is erre biztassuk. A Volvo EX30 gyártási folyamatát többféleképpen is leegyszerűsítettük. A préselt karosszériaelemek előállításánál például kiemelkedő jó – a Volvo Cars modellportfoliójában az egyik legjobb – az anyaghasznosítás aránya. Ami pedig az anyagok nyomon követhetőségét illeti – különös tekintettel a Volvo EX30 akkumulátorcsomagjainak gyártásánál felhasznált nyersanyagokra –, blokklánc technológiát alkalmazva követjük nyomon az olyan, kritikus jelentőségű nyersanyagokat, mint a lítium, a mangán, a kobalt, a csillám, a grafit vagy a nikkel. Okosabban alkalmazott, fenntarthatóbb anyagok Az utastérben a legváltozatosabb újrahasznosított, illetve megújítható anyagokat használjuk fel az ülések, a műszerfal és az ajtók gyártásánál, a farmerszövettől kezdve a lenen át a kb. 70% újrahasznosított poliészterrel dúsított gyapjúkeverékig. A farmerszövet különösen jó példa az alapanyagok okosabb, fenntarthatóbb felhasználására A farmer-mintázatú belső tér gyártásánál a farmerruházat gyártási folyamatából visszamaradt hulladékrostokat hasznosítjuk. A ruházat újrahasznosítása során az aprított rostokból fonalat szövünk, összekapcsolva egymással a hosszú rostokat. A rövid rostokat azonban ezen a módon nem lehet hasznosítani, így hulladékká válnak – mi azonban fel tudtuk használni ezeket a farmer-mintázatú belső tér gyártása során. Méretcsökkentés kompromisszumok nélkül Mindez összességében egy olyan gépkocsit eredményez, amelynek becsült összesített (bölcsőtől a kapuig mért) CO2-kibocsátása mintegy 18 tonna. A „bölcsőtől a kapuig” kifejezés a nyersanyagok kitermelésétől kezdve egészen addig a pontig fedi le a gépkocsi életciklusát, ameddig a legyártott autó meg nem érkezik a kereskedőhöz – tehát a használatot megelőző összes fázist magában foglalja. Amikor pedig hasznos élettartamának a végére ér, az EX30 95 százalékban visszanyerhető lesz, részben a benne felhasznált anyagok újrahasznosítása, részben az újra nem hasznosítható elemek energiaként történő visszanyerése révén. Röviden összefoglalva, a Volvo EX30 több lehetőséget kínál az ügyfeleknek arra, hogy csökkentsék személyes CO2-lábnyomukat, anélkül, hogy a biztonság, a menetkomfort vagy a praktikum terén kompromisszumot kellene kötniük. Ez nagyszerű hír az autó üzemben tartójának vagy vezetőjének, és nagyszerű hír a környezet számára is, amelynek kisebb mértékű károsodást kell elszenvednie. Az új Volvo EX30 világpremierjére június 7-én kerül sor; a modell már aznaptól rendelhető. Kulcsszavak: EX30, környezetbarát, újrahasznosítás, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A legkisebbekre is gondol a Peugeot |
|
2023. május 26.
Elsősorban minőségi járművek gyártójaként tekintünk a Peugeot-ra, ám a 210 éves márka palettáján mindig is szerepeltek olyan termékek, amelyek a mindenkori felnövekvő generációt célozták meg.
|
![]() |
![]() Bár az antropológusok egyetértenek abban, hogy az egyszerű bot a világ legősibb játékszere, az ember viszonylag korán elkezdett előállítani olyan eszközöket – agyagból formált labdákat, vésett kődarabokat, faragott babákat –, amelyeket kifejezetten gyermekeknek szántak. Ne csak primitív dolgokra gondoljunk: léteznek olyan 4500 évnél is régebbi egyiptomi festmények, amelyek egyértelműen táblajátékokat ábrázolnak. A játék mindig is a felnőtté válás része volt: olyan hasznos motorikus, interperszonális, szociális készségeket fejlesztettek, amelyek elősegítették, hogy a gyermek később boldoguljon a felnőtt-társadalomban. A játékkészítés mint mesterség csak a leggazdagabbak köreiben volt ismert; az átlagemberek saját szakmájuk fogásait és eszközeit felhasználva állítottak elő játékokat. Tulajdonképpen ez a gyakorlat folytatódott az ipari forradalom után is: amint egyre kifinomultabbak, összetettebbek lettek a használati tárgyak, úgy csiszolódtak igényesebbé a gyermekjátékok, és amint a sorozatgyártás jóvoltából csökkenteni lehetett a költségeket, idővel a legkisebbek világában is megjelentek a gépek. ![]() A Peugeot több szempontból is szerencsésen helyezkedett el ebben a változó konstellációban: egyrészt a legelsők között, már 1810-ben elkezdett mechanikus szerkezeteket fejleszteni és építeni, másrészt portfoliója tökéletesen alkalmas volt a „miniatürizálásra.” Legyen szó babakonyháról, kisbicikliről, tologatós vagy pedálos kisautókról, a Peugeot mérnökeinek a fejében készen álltak a tervek – műhelyeikben pedig a szükséges szerszámok –, csupán át kellett azokat ültetniük a gyermekek dimenziójába. Az ekkoriban készült, korai játékok ma mind ipartörténeti ritkaságok, gyűjtői kincsek – ez nem csak a Peugeot gyártmányaira érvényes, de a francia vállalat értelemszerűen előnyben volt a többiekkel szemben, hiszen tevékenysége ezen a téren is hosszabb időt fedett le. A XX. században aztán megjelentek a játékszerek fejlesztésére és gyártására szakosodott vállalkozások, kiszorítva a piacról az autómárkákat, akik azonban ihletadóként továbbra is jelen voltak a játékiparban. Itt széles termékpalettája és sokszínű tevékenységi körei révén megint csak komoly helyzeti előnyt élvezett és élvez a mai napig a Peugeot. ![]() Elég, ha a méretarányos modellautókra gondolunk: a Peugeot típusai a világ legnevesebb gyártóinak a kínálatát gazdagítják a legváltozatosabb léptékekben, az egzotikus, egyetlen példányban gyártott prototípusoktól kezdve a több milliós darabszámokat elérő, az eladási listákat világszerte vezető gyártmányokig. A Peugeot Múzeum hivatalos ajándéktárgy-katalógusában megtalálható szortiment, bármilyen sokszínű, csak a jéghegy csúcsát képviseli; ezzel együtt tökéletes kiindulási alapot jelent azok számára, aki most ismerkednek a modellgyűjtés addiktív hobbijával. Nem csak vitrinben tárolható Peugeot-makettekkel találkozhatunk a piacon. Különösen népszerű a márka a résvezetéses (slot-car) játékautók piacán: a Le Mans-i és Forma 1-es versenyautók, WRC- és tereprali-konstrukciók mellett olyan különlegességeket is találunk a kínálatban, mint a hetvenes években alkalmazott Peugeot J7-es csapatbuszok miniatűrjei, de akár komplett Peugeot-boksszal is kiegészíthetjük a pályát, ha kiállásokkal tennénk még életszerűbbé a versenyzést. ![]() A másik a mindössze tizenegy éve létrehozott, ám szellemiségében a Peugeot két évszázados hagyatékából építkező Peugeot Design Lab. A műhely munkái közül nem csak a 2014-ben útjára indított, azóta több kiadást megélt, elbűvölő oroszlánfigurák kollekciója kelti fel a gyermekek érdeklődését (a Leo’z széria egyébként a felnőtt gyűjtők körében is nagy karriert futott be), hanem azok a 2016-ban leleplezett kisautók is, amelyek egyébként épp a Peugeot márka egyik legdicsőségesebb korszaka előtt tisztelegnek. A kollekcióban éppúgy megtalálhatók voltak a klasszikus fa kisautók, mint a Peugeot 402 Darl’mat roadsterekről mintázott, lábbal hajtós játékok. Ezek az ifjúsági Peugeot-k talán nem tűnnek többnek ügyesen megtervezett ajándéktárgynál, jelentőségük mégis túlmutat a közvetlen marketingen. ![]() Napjainkban, a modern technológiák térnyerésével egyre rövidülnek a termékciklusok, és a fogyasztók hajlamosak mind szűkebb látószöggel tekinteni a piacra. Ez a folyamat alighanem megállíthatatlan, ám épp emiatt létfontosságú, hogy ezzel párhuzamosan a fiatalok is megismerkedjenek a tartós minőség, a hosszú távú értékrend, a márkahűség fogalmával, és a legújabb technológiai megoldások mellett ezekre is megtanuljanak hangsúlyt fektetni. A különböző játékok és gyerekjárművek között a technológiai és design csúcsot mindenképpen a nemrég bemutatott LEGO készlet, a 9x8 Hypercar képviseli, mely több egyszerű játéknál. Egy ikonikus formatervű versenyautó megépíthatő változata, melynek ott a helye minden idősebb vagy fiatalabb gyűjtő polcán ! Kulcsszavak: autógyár, játék, Peugeot
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13197 | Megjelenítve: 11 - 20 |