Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11 - 20 |
Radikálisan átalakulhat a Peugeot 9X8 |
||
2024. január 30.
A 2024-es WEC szezonra készülve lehetséges módosítások széles körét fontolgatja a Peugeot Sport. Ezek eredményeként elképzelhető, hogy legegyedibb sajátosságát is feladja a versenyautó.
|
Az igazán nagy horderejű dolgokat felesleges túlmagyarázni: egy elejtett megjegyzéssel ugyanazt a hatást érhetjük el, mint egy több oldalas közleménnyel. Amikor például a Peugeot Sport december 23-án egy ajtó képét posztolta Twitter-oldalára, azzal egy valóságos találgatási lavinát indított útjára. Azon a bizonyos ajtón a bizarr „hátsószárnyiroda” felirat volt látható, a kísérőszöveg („bravó, kiszúrtátok a Peugeot 9X8-ast”) pedig egy, azóta elhíresült kémvideóra utalt, amelyen a Peugeot Le Mans-i Hypercar (LMH) versenyautója látható, amint a Paul Ricard versenypályán köröz. Ebben első hangzásra nincs semmi szokatlan, a kommentelők azonban felhívták a figyelmet valami nagyon furcsára: a 9X8 farára, ahol mintha megváltozott volna az aerodinamikai csomag kialakítása. Bár a rossz minőségű felvétel alapján nehéz biztosat mondani, többen is úgy látták, hogy ott, ahol eddig semmi nem volt, most határozottan van valami: méghozzá egy szárny. A 9X8-program mérnöki és marketingszempontból egyaránt zseniális húzása volt, hogy az autóról elhagyták a motorsportban régóta magától értetődő hátsó légterelő idomot. A Peugeot volt az egyetlen LMH versenyautó a mezőnyben (sőt, nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy az egész motorsport-univerzumban), amely a szokásos, prominens szárny helyett teljes egészében a fenéklemez, illetve a karosszériaidomok aerodinamikailag optimalizált kialakítására bízta a leszorítóerő ébresztését. Ezzel a megoldással formatervezési díjat is nyert az istálló, a futamokon azonban az innovatív konstrukció kezdetben nem hozta a tőle elvárt eredményeket. 2023-ban már sokkal jobban teljesített a Peugeot 9X8. Le Mans-ban egy ideig az élen tudott autózni, Monzában pedig az abszolút harmadik helyen zárt a versenyautó – hogy aztán a Fuji Speedwayen váratlan problémái támadjanak a tapadással a kissebességű kanyarokban... Ennek nyomán 2023 novemberében, a szezonzáró futamot követően már kész tényként beszéltek arról a stáb vezetői, hogy az idei évadra alaposan átdolgozzák a versenyautó teljesítményt befolyásoló jellemzőit. Arról azonban, hogy ez pontosan mit jelent, akkor nem nyilatkoztak. „Minden lehetőséget mérlegre teszünk. Nyitottak vagyunk mindenre, amivel jövőre jobb teljesítményt mutathatunk.” – nyilatkozta Olivier Jansonnie műszaki igazgató. Amikor pedig arról kérdezték, hogy a tervezett változások nyomán várható-e, hogy megváltozik a Peugeot 9X8 megjelenése, csak annyit mondott: „Elképzelhető.” Egy olyan bonyolult szerkezeten, mint egy Le Mans-i Hypercar, ezernyi részlet módosításával lehetne jelentősen javítani a teljesítményt. Az FIA azonban, hogy elejét vegye a folyamatos változtatásoknak, valamint hogy az LMH géposztály bevezetésének eredeti céljával összhangban csökkentse a költségeket, szigorú korlátozást szabott. 2021 januárja és 2025 decembere között minden csapat mindössze öt olyan módosítást eszközölhet, amely a teljesítmény javítását célozza (a megbízhatóság fejlesztése érdekében további változtatások is engedélyezettek.) Ezeket a módosításokat EVO Joker (azaz evolúciós jolly joker) néven emlegetik a WEC bajnokságban. A kontingens ráadásul akkor sem változik, ha időközben új versenyautót homologizál a gyártó – máskülönben a gazdagabb csapatok aránytalan előnyt élvezhetnének a kevesebb erőforrásokkal rendelkező istállókkal szemben, ami megint csak ellent mondana az FIA alapvető szándékának. Ezek a módosítások ráadásul nem csak drágák, de időigényesek is. A csapatok tehát kétszer is megfontolják, hogy milyen irányba fejlesszenek – ha elkapkodva hoznak döntést, olyan zsákutcába kényszeríthetik magukat, amiből nem lesz lehetőségük visszatérni, viszont túl sokáig sem várhatnak, hiszen velük vagy nélkülük, de a bajnokság halad előre. Ennek a sajátos szabályzatnak mindenesetre van egy határozott előnye a Peugeot számára: nem kényszeríti arra a csapatokat, hogy a szezon elejére lezárják a versenyautó fejlesztését (ezért is találó az EVO Joker elnevezés, hiszen a módosítások bármikor kijátszhatók.) Nagyon is elképzelhető tehát, hogy a 2024-es évad első futamán, Katarban – március első hétvégéjén – még változatlan konfigurációval álljon rajthoz a 9X8, és csak a későbbiekben érvényesítsék a tervezett módosításokat. Így aztán, habár a bennfentes értesülések, a fotódokumentáció és a gyári kommunikáció egyaránt azt sejteti, hogy a Peugeot átdolgozza a 9X8 aerodinamikai csomagját, nem ez az egyetlen lehetőség – és nem is az egyetlen feladat. A francia versenyautó ugyanis az egyetlen a mezőnyben, amely mindkét tengelyén azonos szélességű abroncsokkal fut, ez pedig az eddigi tapasztalatok alapján nem fogja előrébb vinni a csapatot. Ráadásul, mivel az LMH géposztály még mindig fiatalnak számít, az FIA a visszajelzések alapján folyamatosan módosítja az LMH géposztályra vonatkozó szabályzatát. Ezek a változtatások sorozatban nem kedveznek a Peugeot-nak, a hibrid komponens aktiválási sebességhatárának a megemelésétől kezdve az említett, eltérő szélességű abroncsok alkalmazásának az engedélyezéséig. „A szélesebb hátsó abroncsok miatt a tömegeloszláson és a leszorítóerő középpontján egyaránt módosítanunk kell.” – nyilatkozott a 2023-as szezon utolsó, bahreini futama után Jean-Marc Finot, a Peugeot motorsportért felelős vezetője. „Az első tengelyen csökkenteni, a hátsón pedig növelni kell a leszorítóerőt. Ezt sokféleképpen meg lehet csinálni. Hogy mi melyiket választjuk, az egyelőre legyen meglepetés.” Kulcsszavak: Peugeot, PEUGEOT 9x8 Hypercar
|
|
|||||
|
||||||
Sportosságával és stílusával felvillanyozza az utazást a KONA Electric N Line |
||
2024. január 24.
A Hyundai Motor bemutatja az elektromos járművek stílusát újraalkotó, vadonatúj KONA Electric N Line modellt, amely magával ragadó módon gazdagítja sportos formajegyekkel a villanyautók jellegzetes dizájnelemeit.
|
A Hyundai Motor Europe még sportosabb megjelenéssel ruházza fel legkeresettebb elektromos típusát. Ez az első olyan akkumulátoros elektromos Hyundai modell, amely megkapja a sportos N Line csomagot, tovább erősítve a márka ügyfélközpontú szemléletét, hogy a választási lehetőségek minél szélesebb kínálatát biztosítsa azon ügyfelei számára, akik szeretnének tisztán elektromos mobilitásra váltani. A KONA Electric N Line sportos, dinamikus dizájnnal egészíti ki a modell eleve lenyűgöző teljesítményét és hatótávolságát. A stílust és a fenntarthatóságot egyaránt nagyra értékelő ügyfelek most még inkább saját ízlésükhöz igazíthatják a Hyundai legnépszerűbb szabadidőjárművét, amely megnövelt méreteinek köszönhetően a kategória legkedvezőbb helykínálatát nyújtja. Exkluzív N Line stíluselemek A KONA Electric N Line különleges formai jegyei között említést érdemel az egyedi első és hátsó lökhárító, a stílusos oldalsó kötény, valamint az exkluzív, 19 colos keréktárcsák, amelyek még inkább kihangsúlyozzák a modell sportos megjelenését. A merész dizájnt az összetéveszthetetlen N Line emblémák teszik még karakteresebbé. N Line jellemzők: • Exkluzív elektromos N Line első és hátsó lökhárítók • Fényes fekete külső visszapillantó tükrök • Kéttónusú fekete tetőlemez (opciós) • Egyedi N Line kormánykerék • Exkluzív N Line fémpedálok • Fekete tetőkárpit • 19 colos könnyűfém keréktárcsa, exkluzív N Line kialakítással • Egyedi N Line ülések kontrasztos piros öltésekkel • Kétféle üléskárpit választható: szövet, illetve öko Alcantara és bőr kombinációja • A különleges kivitelű Alcantara® 57 százalékban újrahasznosított poliésztert tartalmaz A 2024 februárjában gyártásba kerülő KONA Electric N Line első példányai várhatóan 2024 tavaszán jelenthetnek meg Európa útjain. A bevezető széria színei – Serenity White gyöngyházfényű karosszéria kéttónusú Abyss Black gyöngyházfényű tetővel – még látványosabbá teszik a merész, stílusos modell érkezését a tisztán elektromos szabadidőjárművek szegmensébe. Kulcsszavak: Hyundai, Kona, Kona Electric, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Utólag épít villanyautót népszerű típusából a Peugeot |
||
2024. január 24.
A Peugeot és társmárkái hamarosan úttörő jelentőségű, példa értékű szolgáltatást vezetnek be Európában. A márka haszonjárműveit villamosító program egyrészt több nézőpontból is rávilágít a körkörös gazdálkodás előnyeire, másrészt megnyugtató és fenntartható választ kínál az elektromos átállással kapcsolatos kérdésekre és aggályokra.
|
A Peugeot anyavállalata, a Stellantis, valamint a villamosítás francia specialistája, a Qinomic között létrejött megállapodásnak köszönhetően kevesebb mint egy éven belül bárki villanyautóvá építtetheti át Peugeot Expertjét, méghozzá egy hivatalos, a gyár támogatását élvező program keretében. Ez önmagában is nagy jelentőségű hír, a konverzió tényénél is izgalmasabb azonban mindaz, ami életre hívta ezt az együttműködést, és az, amit ez a kezdeményezés közép- és hosszú távon elérhet. Az európai innovációs és technológiai intézet, az EIT által tavaly közzétett jelentés szerint Európa országaiban három év alatt 40 százalékkal nőtt azoknak a városrészeknek a száma, ahová kizárólag csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművel szabad behajtani. Ezek az LEZ (Low Emission Zone) területek kulcsszerepet játszanak abban a törekvésben, hogy élhetőbbé, egészségesebbé tegyék a kontinens nagyvárosait. Ugyanakkor fontos társadalmi és iparági kísérletnek is tekinthetők: az ugyanis, ahogy a lakosság és a gazdaság ezekre a lég- és zajszennyezést csökkentő korlátozásokra reagál, hosszú távon meghatározhatja az autóipar, az energetikai ipar és számos rokonterület fejlődésének irányát. Az eredmények egyfelől ígéretesek. Európában az elmúlt években gyors ütemű és nagy léptékű növekedésnek indult a hálózatról tölthető (tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid) járművek piaca. Öt év alatt hétszeresére (!) nőttek ezeknek a helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható gépkocsiknak az eladásai, miközben a teljes piac az elmúlt években tapasztalt, hátráltató tényezők miatt nem nőtt, hanem zsugorodott ugyanezen idő alatt. A hálózatról tölthető járművek tehát gyors ütemben növelik piaci súlyukat, 2023-ban tartósan 20 százalék fölött részesedtek az újautó-eladásokból. Másfelől viszont ugyanezen idő alatt lassan, de egyértelműen nőtt az európai gépjárműflották átlagos életkora. Ez pedig arra enged következtetni, hogy a frissen eladott járművekkel – így a hálózatról tölthető modellekkel is – nem az élettartamuk végére eljutott járműveket váltják ki az ügyfelek. Ez pedig környezetvédelmi szempontból igen aggályos. Egy-egy új autó – legyen bár motorja elektromos vagy belső égésű – teljes életciklusára vetített szénlábnyomában ugyanis jelentős hányadot képvisel a gyártás, illetve a hulladékhasznosítás során felszabaduló CO2. Az emissziómentes, megfizethető és környezettudatos járművek iránti, komplex elvárások hívták életre azokat a kezdeményezéseket, amelyek viszonylag fiatal, üzembiztos, hosszú várható élettartamú használt járművek belső égésű hajtásláncát cserélik akkumulátoros elektromos egységre. Az utólagos átépítések brit specialistája, a haszonjárművek mellett veterán luxusautókat is villamosító Lunaz által a közelmúltban közzétett tanulmány arra jutott, hogy az általuk elektromos üzemre átépített kukásautók teljes élettartamra vetített CO2-kibocsátása 72 százalékkal alacsonyabb, mintha meghagyták volna azokat dízelmotorosnak; ugyanakkor 27 százalékkal még annál is kedvezőbb volt, mintha az ügyfél egy vadonatúj elektromos teherjárművet vásárolt volna a dízelek helyett. Ugyanerre készül most társmárkái élén a Peugeot, épp csak egy jóval szélesebb ügyfélkör számára releváns szegmensben: a középkategóriás könnyű áruszállítók piacán. Az autógyártó és a Qinomic először egy évvel ezelőtt, 2022 decemberében ültek le a tárgyalóasztalhoz, hogy lefektessék a Stellantis körkörös gazdasági stratégiájába szervesen illeszkedő projekt részleteit. Most pedig, egy évvel később már közzé is tették a 2024 második félévétől megrendelhető csomag előzetes, vázlatos paramétereit. Ezek szerint 200 kilométer körüli WLTP hatótávolsággal, gyors tölthetőséggel, valamint 900 kilogrammot meghaladó hasznos teherbírással számolhatnak azok, akik az emissziócsökkentés ezen újszerű és ésszerű módját választják. Egyelőre sem az árakról, sem a szállítási határidőről nem áll rendelkezésre információ, ahogy azt sem árulta el a Peugeot, hogy az Expert mely generációja kompatibilis az átépítő csomaggal, mint ahogy az sem egyértelmű, hogy csak az áruszállító modellváltozat kap esélyt a megtisztulásra, vagy a Traveller, azaz a személyszállító modellváltozat is átalakítható e-üzemre. A program keretében épített elektromos furgonok a fenti paraméterek alapján jóval kisebb akkumulátort kapnak, mint a 2024-es modellévben immár akár 350 kilométeres hatótávolsággal rendelkező, gyári Peugeot e-Expert. Ez kétszeresen is észszerű megoldás: egyrészt, mert így a Peugeot eltérő helyzetekre optimalizált karakterű modellekkel fedheti le a piacot, másrészt, mert így még inkább megfizethető alternatívát kínálhat ügyfeleinek a márka. Kulcsszavak: elektromos autó, Expert, Peugeot, Stellantis
|
|
|||||
|
||||||
Rekordeladással zárta a 2023-as évet a Kia Európában |
||
2024. január 24.
A Kia történelme eddigi legjobb értékesítési eredményével zárta a tavalyi évet Európában: az ACEA (az Európai Autógyártók Szövetsége) frissen kiadott statisztikája szerint összesen 572.297 új Kia talált gazdára az európai piacon 2023-ban.
|
A Kia eladásának fő hajtóereje a villamosított hajtásláncok iránti, egyre fokozódó kereslet A Kia európai sikerlistáját a Sportage vezette tavaly 165.354 darabos összeladással, a Ceed család modelljeiből 87.246, a Niróból pedig 73.582 darab talált gazdára összesen. Az akkumulátoros-elektromos modellek értékesítése 22,7 százalékos emelkedéssel 80.999 darabra nőtt. Az új Kia Niro EV-t 40.074-en, a többszörös díjnyertes EV6-ot pedig 36.195-en választották 2023-ban. Az EV9-ből - késői érkezése ellenére is - 2.843 darab kelt el, e-Soul-ból pedig 1.887-et vásároltak. A Kia zsolnai üzeme több autót gyártott 2023-ban, mint eddig valaha A Kia Slovakia ugyanakkor több mint 507.000 motort is készített tavaly, s ezzel az üzem által eddig gyártott erőforrások teljes darabszáma meghaladta a hétmilliót. A motorgyártás növekedése több mint 10 százalékos volt 2023-ban. A Kia Charge hatékonyan támogatja a márka elektromos mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának folyamatát A Kia Charge révén a Kia a villamosított hajtásláncú járművek zöld energiákra épülő töltésének környezetbarát lehetőségét kínálja. A szolgáltatásra világszerte immár több mint 95.000-en regisztráltak. Ez 54 százalékos emelkedés 2022-höz viszonyítva. A töltőpontok száma 63 százalékkal bővült, így teljes számuk immár több mint 643.000. A Kia partnere, és hálózatának üzemeltetője az IONITY a közelmúltban bejelentette, hogy hálózatában már közel 600 töltőparkot és több mint 3.300 nagyteljesítményű töltőt kínál Európa 24 országában. Az európai piac sikere komolyan hozzájárult a globális értékesítési rekordhoz A Kia világszinten is rekorddal zárta 2023-at, hiszen összesen több mint 3,1 millió új Kia talált gazdára világszerte. Ehhez az eredményhez a Kia Europe 18,5 százalékkal járult hozzá, saját eredményével is alátámasztva Európa egyre növekvő piaci jelentőségét. A világszintű értékesítés 6,3 százalékkal haladta meg tavaly az egy évvel korábbit. 2024-re a márka globális célja a 3,2 millió darabos eladás, ami 530.000 új Kia értékesítését jelenti a koreai, és további 2.663.000 darabét a globális exportpiacokon. Movement that inspires A Kia tervei szerint a vásárlói érték és a profitabilitás fokozásával egyidőben az elektromos hajtású járművek piacán elért pozíciójának megerősítésére összpontosít a 2024-es évben új modellek bemutatásával, termékeinek fejlett konvektivitás által való vonzóbbá tételével, és a feladatra épített járművek üzletágának fejlesztésével. Mindezek révén a vállalat további növekedésre képes, és közelebb kerül céljának eléréséhez, azaz ahhoz, hogy fenntartható mobilitásszolgáltatóvá fejlődjön. Magyarországi kitekintés A számtalan gazdasági és geopolitikai kihívások ellenére elmondhatjuk, hogy a Kia Hungary elégedetten zárta a 2023-as évet 7.050 darab új gépjármű értékesítésével és 6,2%-os piaci részesedéssel, mely a hazai személyautó piacon az ötödik helyet jelentette. A magán ügyfelek piacán a harmadik helyet szereztük meg, az elektromos autók piacán pedig a negyediket. Fantasztikus eredmény, hogy az alsó-középkategóriában („C1-szegmens”) már második éve a Ceed végzett az abszolút első helyen, mely alapján elmondhatjuk, hogy 2022 után 2023-ban is a legnépszerűbb modellnek számított nemcsak a magán-, hanem a vállalati szektorban is, ami hatalmas siker és elismerés a márkának. Modellek tekintetében Magyarországon sorrendben első a Ceed kombi, második a Sportage, majd a Niro, negyedik helyen pedig az ötajtós Ceed áll. Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Kia Motors
|
|
|||||
|
||||||
Sikeresen zárta a 2023-as évet az Audi Hungaria |
||
2024. január 17.
Az Audi Hungaria ismét sikeres termelési évet zárt. 2023-ban a járműgyártásban a vállalat tízéves termelési csúcsot döntött, 177 775 gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról (2022: 171 134).
|
A vállalat munkatársai összesen 1 660 425 járműhajtást gyártottak (2022: 1 677 545), melyek közül 114 058 elektromos hajtás volt (2022: 108 097). Az Audi Hungaria továbbra is az ország egyik legnagyobb munkáltatója – a vállalat a 2023-as évet 11 663 munkatárssal zárta. Az Audi Hungaria 2023-ban alapított, 100%-os tulajdonú leányvállalatánál, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-nél az év végén 480 munkatárs dolgozott, így együtt összesen 12 143 munkatársat foglalkoztatott a két vállalat a 2023-as évben. Az Audi Hungaria a tavalyi évben ünnepelte fennállásának 30 éves jubileumát. „Számos sikerrel zártuk az előző évet: megmutattuk, hogy az Audi Hungaria sokkal több, mint egy termelővállalat, hiszen prémium járműveink és -motorjaink mellett kompetencia-orientált szolgáltatásokat nyújtunk ügyfeleinknek Next Level stratégiánk mentén – Győrből a világnak. A 2023-as jubileumi évünket rekorddarabszámok jellemezték a járműgyártásban, az exkluzívszéria karosszériaelemek gyártásában és az elektromos hajtások gyártásában. A jubileumi évben a vállalat számos díjat kapott: az Audi Hungariát „Magyarország Legvonzóbb Munkahelyévé” választották és a Magyar Kormánytól megkapta a "Családbarát Munkahely" tanúsítványt, valamint Győr város és a Kereskedelmi és Iparkamara által „Az év vállalata” díjat. Szeretném ezt a kiemelkedő teljesítményt megköszönni a munkatársaknak. Így magabiztosan és eltökélten haladunk tovább a transzformáció útján”, mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. A négykarikás győri vállalatnál 2023-ban összesen 177 775 Audi gépjármű (beleértve az SKD-gyártást) gördült le a gyártósorról, mely rekordteljesítmény a járműgyárban. A legmagasabb darabszámban gyártott modell az Audi Q3 volt, melyből a munkatársak 94 283 darabot készítettek. A Q3 mellett 73 806 darab Q3 Sportback készült Győrben 2023-ban, valamint 6 850 Audi TT Coupé és 2 681 TT Roadster modell. A Q3 és Q3 Sportback modellek közül 24 579 plug-in-hibrid és 5 393 mild hibrid készült 2023-ban. Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
|
|
|||||
|
||||||
A Mercedes-Benz az elektromobilitás és a luxusmodellek térnyeréséről számolt be a magyarországi újautó-piacon |
||
2024. január 17.
Az elektromobilitás térnyeréséről, a luxusmodellek iránti kereslet növekedéséről, valamint a Kecskeméten gyártott modellek jó szerepléséről számolt be 2023. évi magyarországi értékesítését összegezve a Mercedes-Benz Hungária Kft. kedden.
|
A társaság az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti: 2023-ban 4419 darab Mercedes-Benz személyautót regisztráltak Magyarországon. Az értékesítésből már minden negyedik modell (639 darab) kecskeméti gyártású volt, a CLA (314 darab), az A-osztály (280 darab) és az EQB (45 darab) továbbra is jelentős szerepet töltött be a hazai eladásokban - tették hozzá. Egy évvel korábban a cég akkori tájékoztatása szerint Magyarországon 5516 új Mercedes személyautót helyeztek forgalomba a márkakereskedők. Az elektromos (EQ) és plug-in hibrid (PHEV) modellek népszerűsége nőtt 2023-ban - emelik ki a közleményben. Összesen 1463 darab talált gazdára, így minden harmadik regisztrált Mercedes-Benz személyautó EQ vagy PHEV modell volt. A PHEV szegmensben 1068 darab Mercedes-Benz modell értékesítésével a vállalat 20 százalékkal részesedik az országos PHEV piacon - jelezték. A tisztán elektromos modellek 395 darabos értékesítésével a hazai elektromosautó-piacon a vállalat 6,9 százalékos részesedést ért el. A luxusmodellek további térnyerését jelzi Magyarországon, hogy a vállalat a Top End Vehicle (TEV) szegmensben is kiemelkedően teljesített: a regisztrált modellek több mint 22 százaléka (956 darab) ebből a kategóriából került ki. Az elektromobilitás és a luxus szegmens erősödésének trendje összhangban van a Mercedes-Benz globális stratégiájával, amelynek megvalósítását töretlenül folytatja az autógyártó - hangsúlyozzák közleményben. A Mercedes-Benz Group AG január 11-én ismertette a 2023-as évre vonatkozó globális értékesítési adatait. Eszerint a Mercedes-Benz Cars 2023-ban 2 043 800 járművet értékesített. A társaság tisztán elektromos járműveinek (BEV) eladásai 2023-ban 73 százalékkal emelkedtek; a BEV és hibrid eladások a teljes személyautó-értékesítés 19 százalékát tették ki. A Mercedes-Benz Hungária Kft. legutóbbi lezárt évében, 2022-ben a személyautó üzletág nettó árbevétele 140 milliárd forint volt. A társaságcsoport ebben az évben több mint 235 milliárd forint nettó árbevételt realizált Magyarországon.
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, kecskemét, mercedes-benz
|
|
|||||
|
||||||
Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV |
||
2024. január 17.
A Ford büszkén mutatja be a legmodernebb technológiákkal felvértezett új Kugát, amely innovatív dizájnjával, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereivel, továbbfejlesztett hibrid hajtásláncokkal, tágas belterével és dinamikus vezetési élménnyel definiálja újra az SUV-k fogalmát.
|
A Ford izgalmas elektromos jövőt ígér az autósoknak, és ebben az új Kuga (Európa legkelendőbb plug-in hibrid modellje 2021-ben, 2022-ben1,2 és a legutóbbi előrejelzések alapján várhatóan 2023-ban is) kulcsfontosságú szerepet játszik. A merész, karakteres megjelenésű új Kuga vásárlói számára nemcsak a hibrid hajtásláncok teljesítménye jelent majd kellemes meglepetést, hanem az autó egyszerű csatlakoztathatósága, valamint a legújabb generációs vezetéstámogató rendszerek átfogó kínálata is, amelyeknek köszönhetően a Kuga tökéletes társnak ígérkezik a mindennapok kalandjaihoz. Az Európában gyártott és európai emberek számára tervezett új modell kínálatában megtalálható az otthon és közterületen egyaránt tölthető Kuga PHEV változat, amely akár 69 kilométert 3 is képes megtenni tisztán elektromos hajtással. Azoknak az autósoknak, akiknek nem áll rendelkezésükre kényelmes töltési lehetőség, a Ford a full hibrid hajtású Kuga Hybrid modellt ajánlja; ez a változat is az elektromos hajtáslánc kényelmét kínálja, miközben akár 900 kilométert is képes megtenni egyetlen tankolással4, és a városi útszakaszok 64 százalékát is képes elektromos hajtással megtenni. 5 A Kuga Plug-In Hybrid és a Kuga Hybrid AWD vásárlói a továbbfejlesztett hibrid hajtásláncnak köszönhetően egyaránt számíthatnak az elektromos autók élvezetes gyorsulására és csekélyebb károsanyag-kibocsátására, valamint a dízelüzemű autókhoz hasonló megnövelt vontatási képességre: az új Kuga a 2100 kilogrammos 6 vontathatóságával könnyedén mozgat akár egy nagyméretű lakókocsit is. “A Ford Kuga már 2008-as megjelenése óta igazi sláger a vásárlók körében. Az új Kuga pedig minden eddigi változatnál jobban sikerült, hiszen a sokoldalúság, a csatlakoztathatóság és a kényelem egészen új szintjét nyújtja,” nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue Európa vezérigazgatója. Friss formavilág és technológia Friss, magabiztos formatervével az új Kuga kívül-belül megújult. A Titanium kivitel eleganciáját, az ST-Line sportosságát és az Active robosztusságát egyedi dizájnelemek hangsúlyozzák ki. Az új Kuga dinamikus orrésze és az első fényszórókat összekötő LED dizájn elem együttesen irányítja rá a figyelmet az új modell erőt sugalló, céltudatos megjelenésére. Az autóban utazók kényelmét tovább fokozza a Ford legújabb generációs SYNC 4 7 fedélzeti információs és szórakoztató rendszere, amely a továbbfejlesztett hardware-nek köszönhetően gyors zökkenőmentes csatlakoztathatóságot és működést biztosít. Az okostelefonokkal gördülékenyen integrálható rendszer 5G kapcsolata gyors adatátvitelt biztosít, így a felhőalapú navigáció mindig segít elkerülni a közlekedési dugókat, miközben a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto 8 rendszerek segítségével kényelmesen elérhetők a legfontosabb alkalmazások és információk. A SYNC 4 abban is segít, hogy az autósok a lehető legtöbbet hozhassák ki az új Kuga vontatási képességéből 6; erre szolgál a vontatmány csatlakoztatási ellenőrző lista. A navigáció vontatási üzemmódját kiválasztva a vezető megadhatja az autó és a vontatmány méreteit, és ezután a SYNC 4 rendszer kifejezetten olyan útvonalakat választ, ahol nincsenek szűk kanyarok, alacsony aluljárók és egyéb akadályok. A legmodernebb technológiák a gyártástól a mindennapos használatig A fejlett vezetéstámogató technológiáknak köszönhetően a vezetés és utazás élménye még a nehezebb körülmények között is stresszmentes és kényelmes. Az új generációs adaptív sebességtartó automatika 9,10 az eddig kínált funkciókon túl automatikusan fékez a kanyarok és kereszteződések előtt, a 360 fokos kamerarendszer 11pedig teljes felülnézeti képet ad a jármű környezetéről, megkönnyítve a manőverezést. A praktikum és a kényelem mellett az új Kuga belső térkialakításánál az is fontos szempont volt, hogy az autó mindig készen álljon minden kalandra városon belül vagy kívül. Az előre-hátra csúsztatható második üléssor révén a hátul utazók lábtere 1 méternél is nagyobb lehet, vagy akár 150 literrel 12 is megnövelhető a csomagtér kapacitása. Az opcióként elérhető ERGO ülések kiváló alátámasztást nyújt a testnek, amit az AGR vezető gerincgyógyászati szervezet tanúsítványa igazol. A Kuga kínálatában ezentúl az új Active kivitel is szerepel, amely egy tökéletes társ azok számára, akik a felfedezés szabadságára vágynak. A megnövelt hasmagasságnak köszönhetően nem számít, hogy a városi dzsungelben navigálnak, vagy éppen a kitaposott ösvényekről merészkednek le. Robusztus jellemzői nemcsak funkcionálisak, hanem stílusosak is, dinamikus esztétikát kínálva. A Ford innováció iránti elkötelezettsége a Kuga Active szériában is megmutatkozik. A továbbfejlesztett felfüggesztés nemcsak agilisabb terepképességet biztosít, de hozzájárul a jobb kezelhetőséghez és stabilitáshoz is, így biztosítva a vezetők és az utasok kényelmét és biztonságát. Az autózás biztonságát fokozza a továbbfejlesztett fényszórótechnológia, a Kugában alapfelszereltségként automatikus távfényvezérlésű LED fényszórók 9 találhatók. A külön rendelhető Dinamikus Pixel LED 9 fényszóró a navigációs adatok és az útjelzéseket leolvasó kamera információi alapján megváltoztatja a fény vetítését kanyarokban, kereszteződésekben és körforgalmakban, jobban megvilágítva így a környezetet. Az új Kuga Európában, a Ford modern valenciai üzemében készül, ahol a gyártási folyamatot 3D-nyomtatású alkatrészek teszik rendkívül precízzé, és egyúttal fenntarthatóbbá. A mérnökök szorosan együttműködnek a mesterséges intelligenciával, így biztosítva a lehető legmagasabb szintű minőséget. Az új Kuga forgalmazása már ebben a hónapban megkezdődik. Kulcsszavak: bemutató, ford, Kuga, suv, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció: Az e-4ORCE technológia a lejtőkön |
||
2024. január 16.
A Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció kiemeli a Nissan családi kaland-crossoverének könnyed tapadási képességét. A X-Trail koncepcióautót Olaszország, Cervinia síparadicsomában állították ki, hogy felelősségteljes vezetésre ösztönözze az embereket.
|
A Nissan ezen a télen bemutatja az egyedülálló e-4ORCE technológia összkerékhajtásának erősségeit az európai sípályákon egy X-Trail e-4ORCE koncepcióautó megalkotásával, amelyet alaposan átalakítottak a hegyi mentés igényeihez. Az X-Trail Hegyimentő koncepció módosításai közé tartozik, hogy a kerekeket lánctalpakra cserélték, ami magabiztos tapadást biztosít a csúszós pályákon, míg a hátsó üléseket eltávolították, hogy hordágyat lehessen beszerelni, amely lehetővé teszi a sérült síelők legközelebbi egészségügyi intézménybe történő szállítását, valamint kialakítottak egy ülőhelyet egy orvosi szakember számára. Kívülről egy egyedi tetőcsomagtartót szereltek az autóra egy evakuációs hordágy és a hólapátok szállítására. Az X-Trail tetején sziréna, villogó fényhíd és reflektorok is helyet kapott, valamint a motorháztetőre is kerültek lámpák. Az első- és hátsó sárvédőket kiszélesítették, hogy elférjenek a lánctalpak, és az első lökhárítót alkalmassá tették egy csörlő felszerelésére. Az első és a hátsó lökhárítókat megerősített vonóhorogokkal látták el, az autó oldalára pedig fellépőket építettek, hogy megkönnyítsék a feljutást, mivel ez az X-Trail a lánctalpaknak köszönhetően 23 cm-rel lett magasabban, mint az utcai változat. Az X-Trail Hegyimentő koncepció öt európai síparadicsomban támogatja a „Ride Responsibly” (Felelős síelés) kampányt. A Nissan az udvarias lejtő-etikettet népszerűsíti digitális táblák elhelyezésével, amelyek arra ösztönzik a síelőket, hogy lassítsanak a különböző lejtők találkozásánál, hogy csökkentsék az ütközés kockázatát. A járművek sebességét jelző út menti táblákhoz hasonlóan a táblák figyelik a közeledők sebességét, és a „Köszönöm” feliratot mutatják azoknak, akik megfontolt sebességgel közelednek, vagy a „Lassíts" feliratot, ha a sebességüket túlzottnak ítélik. Hozzátette: „A Nissan fejlett technológiájának bemutatásán túl a kampány tágabb célja, hogy felelősségteljes magatartásra ösztönözze a téli sportok kedvelőinek közösségét. A Nissan szembeszáll a megszokottal - mind a technológiai felhasználásban, mind a társadalomban betöltött szerepében.” Merüljön el az alábbi videóban, és legyen tanúja az e-4ORCE összkerékhajtási technológiával hajtott Nissan X-Trail Hegyimentő koncepció által nyújtott extrém irányíthatóságnak és kezelhetőségnek: https://youtu.be/M-kEJcd2hFw?si Az X-Trail egy családi crossover, melz az e-POWER technológiának és az ikermotoros e-4ORCE összkerékhajtási rendszernek köszönhetően könnyed, elektromos autós vezetési érzést kínál. Öt- vagy hétüléses változatban érhető el, kényelmes lehetőséget kínálva családi vagy baráti kirándulásokhoz. Kulcsszavak: hegyimentő, nissan, X-Trail
|
|
|||||
|
||||||
Az új Macant intenzív próbáknak vetik alá a teljesítmény és a hatékonyság jegyében |
||
2024. január 16.
A Porsche kimerítő és kegyetlen teszteknek teszi ki a teljesen elektromos Macan prototípusait, hogy felkészüljön a sikeres SUV modell utódjának világpremierjére. Az autó teljes mértékben új fejlesztés. A Porsche mérnökei a fejlesztés és a tesztelés során nem spórolták a pénzt és az energiát.
|
Tíz évvel a premierje után a Macan a második modellgeneráció bevezetésének küszöbén áll, ezúttal már teljesen elektromos formában. Az első Porsche modellként, amely az új Premium Platform Electric (PPE) alvázra épül, a SUV teljesen új fejlesztést képvisel. Ennek megfelelően az összes alkatrész és rendszer tökéletes működését vizsgáló tesztek is meglehetősen aprólékosak és szigorúak. A Porsche kiemelten fontosnak tartja az álcázott prototípusokkal történő valós teszteléseket. Ugyanakkor a virtuális világban és a szélcsatornában végzett szimulációk is egyre precízebbek és egyre nagyobb szerepet játszanak. Ez különösen érvényes abban az esetben, ha az új Porsche modellnek nem csak sportosabbnak, de egyúttal hatékonyabbnak is kell lennie. 0,25-ös légellenállási együttható – a formatervezők és az aerodinamikai mérnökök közös vívmánya „Új modell fejlesztésekor minden a menetdinamikáról és a precizitásról szól. Erről szól a Porsche. Ez van a génjeinkben. De emellett mindig figyelünk a hatékonyságra is. Meg persze a formatervezésre,” meséli Jörg Kerner, a Macan modellsorozatért felelős alelnök. Az egyik kihívás a sikeres Macan modellsorozat önazonosságának megőrzésében rejlik, amelyet úgy kell teljesíteni, hogy a kimagasló hatékonyságot, ezáltal pedig nagy hatótávot biztosító aerodinamikai követelményeknek is megfeleljünk. Éppen ezért különösen fontos volt, hogy a formatervezői és az aerodinamikai csapatok vezetői már a fejlesztés korai szakaszában szorosan együttműködjenek a tervezőirodában és a Porsche modern szélcsatornájában. „Az optimális kapcsolat megteremtése a formatervezési elveink és az aerodinamikai mérnökök által megadott specifikációk között komoly kihívást jelentett,” mondta Varga Péter, a Style Porsche formatervezési vezetője. „Szorosan együtt dolgoztunk minden egyes milliméteren, hogy optimális egyensúlyt teremtsünk az esztétika és a funkció között.” A csapatmunkának köszönhetően a Porsche sikeresen egyesítette a formatervezési géneket a hatótávot optimalizáló aerodinamikával. Mindez ráadásul nem csak a lenyűgöző sziluettben nyilvánul meg, hanem a Porsche Active Aerodynamics (PAA) rendszer részegységeiben és más célzott intézkedésekben is. „Az aktív aerodinamikai elemek jelentősen hozzájárulnak a hatótávhoz,” mondja Thomas Wiegand, az Aerodinamika és aeroakusztika részleg vezetője. „Az autó automatikusan működő hátsó légterelővel és az első légbeömlőknél aktív hűtőlamellákkal rendelkezik.” Emellett a karosszéria alján is vannak változó elemek. A jármű alja lapos és zárt, akárcsak egy versenyautó esetében, még a hátsó tengelynél is. Viszont az ottani borítások rugalmasak és kisebb terhelésnél alacsonyabb légellenállásról gondoskodnak – egy innovatív megoldás, amely az áramvonalas, nagy mértékben zárt keréktárcsákkal és az aerodinamikailag is optimalizált abroncsokkal együtt még inkább hozzájárul a nagy hatótávolsághoz. Normál, országúti közlekedés során a Macan automatikusan a legáramvonalasabb formáját veszi fel. A hátsó légterelő Eco helyzetbe áll, az aktív lamellák bezáródnak és a futómű magassága lecsökken. Wiegand és csapata ebben a helyzetben 0,25-ös légellenállási együtthatót mért (korábban 0,35). Mindez pedig az új Macant a világ egyik legáramvonalasabb SUV modelljévé teszi – ami jelentősen befolyásolja a hatékonyságot. Ennek megfelelően az összes változat WLTP szerinti hatótávja 500 kilométer felett lesz. Gyorstöltés akár 270 kW-tal – minden piacon Menetdinamikai tesztek szélsőséges körülmények között A Porsche az új Macan fejlesztése során nagy hangsúlyt fektetett a márkára jellemző menetdinamika és az ismerős kormányzási érzet megalkotására. A sportautó-gyártó ezen meghatározó képességeit különösen alapos próbák alá vetették. A különböző tesztelési szakaszok célja az új fejlesztésű alkatrészek és rendszerek összehangolása volt, hogy azok stabil és kifinomult működést biztosítsanak. A tartóssági tesztek során a jármű életciklusát szimulálták megterhelő működési viszonyok között, amelyekhez hasonlókat az ügyfelek csak az abszolút határon fognak megtapasztalni. Eddig a teljes mértékben elektromos Macan álcázott prototípusai már több mint három és félmillió tesztkilométert tettek meg tesztpályákon és közutakon. Annak érdekében, hogy az összes aktív alkatrészt szélsőséges hőmérsékletben és helyzetekben tesztelhessék, a próbautak világszerte számos helyen történnek. „A teljes hőmérsékleti tartományt lefedjük. Skandinávia mínusz 30 Celsius fokos fagyától kezdve egészen a kaliforniai Death Valley 50 fokos hőmérsékletéig,” folytatja Kerner. „Természetesen egy SUV modellnek minden terepen meg kell állnia a helyét. Éppen ezért nem csak közúton, hanem terepen, kavicson, havon és jégen is tesztelünk.” A teljesen elektromos Macan modellek hangsúlyosan hátul hajtó összkerékhajtása minden körülmények között otthon van. A Porsche az első és a hátsó tengelyen is kizárólag a legújabb generációs PSM mágneses szinkronmotorokat használja, amelyek 450 kW feletti overboost teljesítményt tesznek lehetővé, emellett pedig kimagasló hatékonysági fokon dolgoznak és optimálisan képesek többször egymás után is ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Az elektronikusan vezérelt Porsche Traction Management rendszer szinte valós időben képes a csúcsmodell esetében, Launch Control funkcióval több mint 1000 Nm-es forgatónyomaték ideális elosztására. Annak érdekében, hogy a nagy teljesítmény és kimagasló kényelem közötti kiemelkedően széles tartományt szavatolják – amely a Macan egyik ismérve –, a mérnökök bevetették a kétszelepes légrugózással, hátsó önzáró differenciálművel és elsőként a hátsó kerekek akár 5 fokos elfordulását lehetővé tevő négykerék-kormányzással dolgozó Porsche Active Suspension Management rendszert.
Kulcsszavak: elektromos autó, Macan, My Porsche
|
|
|||||
|
||||||
Rekorddal zárta 2023-at is a régiós szinten is egyre meghatározóbb AutoWallis Csoport |
||
2024. január 16.
Minden üzletágában rekordot döntött a AutoWallis Csoport értékesítése 2023-ban: a régiós szinten is egyre meghatározóbb pozíciójú autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató több mint 40 százalékkal növelte gépjármű-értékesítését, miközben a szolgáltatások területén is szép erősödést mutatott.
|
Az AutoWallis növekedése organikusan is piaci átlagon felüli, jól mutatja, hogy a társaság stratégiája, diverzifikált szolgáltatási- és márka portfóliója még kedvezőtlen gazdasági környezetben is jól teljesít. Ötödik rekordévét zárta 2023-ban az AutoWallis Csoport, így a társaság 2019-es tőzsdére lépése óta sikeresen hajtja végre dinamikus növekedési stratégiáját. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat által értékesített gépjárművek száma jelentősen, 43,5 százalékkal 44.909 darabra bővült tavaly. A legnagyobb növekedést a Nagykereskedelmi üzletág mutatta fel, miután 57,6 százalékkal 34.943 darabra növelte az eladott gépjárművek számát. A Renault Hungária 2022 októberi felvásárlásának egész éves hatása tavaly jelentkezett először, jelentősen hozzájárulva a növekedéshez (+7.743 darab gépjármű), ugyanakkor organikusan is 22,7 százalékos volt az üzletág bővülése, melyben a SsangYong (+49,1%) és az Opel (+10,2%) márkáknak volt a legkiemelkedőbb szerepe. A SsangYong Csehországban, Szlovákiában és Romániában is kimagaslóan teljesített tavaly, miközben év végén Ausztriában is elkezdődött a márka értékesítése. Az elsősorban a magyar piacon tevékenykedő Kiskereskedelmi üzletág a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére tavaly 7.907 darab új (+8,1%) és 2.059 darab használt (+13,4%) gépjárművet értékesített. Ez a teljesítmény jól mutatja, hogy az AutoWallis stratégiájában kiemelt szerepet betöltő márkadiverzifikáció még olyan évben is növekedést eredményez, amikor Magyarországon 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett személyautók száma. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 9,7 százalékkal 179.809-re emelkedett, mindemellett pedig a rövidtávú gépjárműkölcsönzés területén is folytatni tudta a növekedést a tőzsde autós vállalata. A Csoport által hazánkban képviselt Sixt 5,4 százalékkal 23.733-ra növelte a bérleti események számát, a bérleti napok számának 11,2 százalékos csökkenése mellett. A Nelson Flottalízing 2023 év eleji, majd a wigo-t (korábban Share Now) Magyarországon üzemeltető Wallis Autómegosztó augusztusi akvizíciójának köszönhetően a mobilitási szolgáltatások gépjármű flottamérete négy és félszeresére (+353,7%) emelkedett, így a tavalyi évben a Csoport összesen 3.979 gépjárművel szolgálta ki ügyfeleit. Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 11 - 20 |