Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 191 - 200
Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

2021. február 11.
A Peugeot e-208 az év legkiválóbb elektromos vállalati járműve, a Peugeot 5008 pedig a legjobb választás, ha céges flottánkba szabadidőjárművet keresünk: ez derült ki a brit Company Car Today éves szavazásán. A végeredmény nem meglepő, különösen az egyik díjazott esetében nem…
Részletek



Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Világszerte komoly sikereket érnek el a Peugeot új generációs modelljei a különböző szakmai és ügyfélfórumokon. Formai megoldásaik, modern technológiájuk, fenntarthatóságuk és használati értékük tucatjával hozza az elismerést a márkának. Van azonban ezeknek a megmérettetéseknek egy speciális köre, ahol a műszaki és esztétikai értékeken túlmutató kvalitásokat is mérlegre teszik, és azt vizsgálják, mennyire felel meg egy adott típus a cégautó-vásárlók, flottakezelők elvárásainak.

A vállalati felhasználók igényeit kiválóan ismerő brit Company Car Today negyedik éve adja át az év legkiválóbb cégautóit elismerő CCT100 díjat. A brit szaklap összetetten minősíti a piacon elérhető típusokat. Húsz kategóriában vizsgálják a jelölteket, amelyek közül öt-öt modell juthat be a döntőbe: a flottapiac aktuálisan legnépszerűbb típusa, a kínálat legtakarékosabb tagja, az előző évi verseny győztese, valamint két olyan típus, amely a rendelkezésre álló számadatok, statisztikák és tapasztalatok alapján eséllyel indulhat a megmérettetésen.

Ezt követően tizenhárom szempont szerint vizsgálják a döntőbe jutott 100 modell adottságait. A károsanyag-kibocsátástól az értéktartáson át a csomagtartó kapacitásáig; a biztosítási besorolástól az arculaton át a motorkínálat sokszínűségéig (különös tekintettel az alternatív hajtási módozatok rendelkezésre állására) elemzik a jellemzőket, és persze az olyan, klasszikus autós értékek sem maradnak ki az értékelésből, mint a vezethetőség vagy a megjelenés.

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

2021-ben különösen aktuális az elektromos cégautó kérdése, hiszen Európa legtöbb piacán jelentős állami kedvezményekkel támogatják a vállalatok környezetvédelmi erőfeszítéseit. Villanyautó és villanyautó között is van azonban különbség, még akkor is, ha olyan modelleket kell összevetni, mint (ABC-rendben) a Kia e-Niro, a Peugeot e-208, a Renault Zoe, a Tesla Model 3 vagy a Tesla Model S. Ez az öt típus jutott be ugyanis a CCT100 Legjobb e-autó kategóriájának döntőjébe, ahol végül az év legérdekfeszítőbb újdonsága, a Peugeot e-208 kapta a legjobbnak járó díjat.

A modell alapvető értékei – a jelentős hatótávolság, a praktikus és stílusos belső tér, a kiváló használtpiaci érték, valamint a szép megjelenés – mellett további előnye a Peugeot városi kisautójának, hogy megjelenésében nem hirdeti fennhangon környezetbarát mivoltát: nagy vonalakban ugyanezt a megjelenést és kezelhetőséget kapjuk benzin- és dízelmotorral is, ami segíti elfogadtatni, „normálissá tenni” az emissziómentes közlekedés koncepcióját.

A brit szakértők nincsenek egyedül véleményükkel : 2021 januárjában a francia Kilomètres Entreprise magazin is a Peugeot e-208-ast választotta meg az év legkiválóbb elektromos cégautójának. A városi modell tizenegy vetélytársa előtt végezve nyerte el a díjat – szám szerint a huszonhetediket, amióta 2019 októberében színre lépett.

Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei

Ahogy a villanyautózás a XXI. század harmadik évtizedének nagy slágere, az előző tíz év eladásait és ügyfélízlését a szabadidőjárművek alakították, és alakítják ma is. Nem véletlenül értékelik külön kategóriában ezt a műfajt, ahogy az sem a szerencse műve, hogy a Peugeot 5008 a CCT100 díj 2018-as megalapítása óta sorban negyedszer bizonyult a céges SUV-piac legjobb ajánlatának.

A rendkívül erős 2021-es mezőnyben (a döntőben a Mazda CX-5, a Škoda Kodiaq, a Toyota RAV4 és a Volkswagen Tiguan ellen kellett helyt állnia az 5008-asnak) megújult dizájnnal, továbbfejlesztett i-Cockpit kezelőfelülettel, valamint intelligens vezérlésű LED-es világítótestekkel szerezte meg győzelmét a Peugeot hétszemélyes szabadidőjárműve.

A Company Car Today magazinnál elért kettős kategóriagyőzelem összecseng azzal az eredménnyel, amelyre egy másik flottapiaci szaklap, a l´Automobile et l´Entreprise szerkesztői jutottak. A francia kiadvány munkatársai a helyi flottapiac szakértőivel karöltve, még 2020 októberében választották meg az év legkiválóbb cégautó-ajánlatait.

A legjobb elektromos autó díjat itt is a Peugeot e-208 nyerte el, míg a belső égésű motorral szerelt szabadidőjárművek mezőnyében az új generációs Peugeot 2008 vitte el a pálmát. Ezen túlmenően a Peugeot márka a flottapiac különdíját, a „Coup de Coeur Constructeur” (kedvenc autógyártó) címet is elnyerte, amelyet annak az autógyártónak adományoznak, amely innovációival, árképzésével, alternatív hajtásaival, illetve a hivatásos járműhasználók igényeinek kielégítésével a legtöbbet tette a piacért.


Kulcsszavak: cégautó, e-208, elismerés, Peugeot, Peugeot 5008
 
Az év egyik legfontosabb cégautós díját nyerték a Peugeot modelljei Csökkent a járműgyártás Csehországban PEUGEOT 103: a titkos legenda PEUGEOT 103: a titkos legenda A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója A Peugeot 508 lett az Év Legszebb Autója 50 éves az 504 coupé és cabrio 50 éves az 504 coupé és cabrio Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308
 
A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

2021. február 11.
Élen járni az elektromos hajtások felé vezető átalakulásban – a márka 11 modellből álló elektromos autó kínálatának kibővítése 7, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett új modellel 2026-ig. Évi 1.6 millió környezetbarát hajtású autó értékesítése 2030-ra. A speciális felhasználású járművek gyártásának és fejlesztésének megerősítése – az első ilyen Kia modell 2022-ben érkezik, a cél egymillió darab értékesítése évente, 2030-ra.
Részletek

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A Kia digitális befektetői fóruma keretében bejelentette, hogy megújítja ´Plan S´ címen bemutatott üzleti stratégiáját. A közép- és hosszú távú üzleti program új elemeit maga Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke és ügyvezetője ismertette.

"A Kia újjászületik 2021-ben. Új a logó, új a dizájn és megújult a cég neve is. A Kia olyan izgalmas márkává alakul, amely inspirálja ügyfeleit, és új mobilitási élményeket kínál.” -mondta beszédében Song elnök úr.

Ezzel az átalakulással a cég üzleti portfóliója is kiszélesedik, hiszen a cél a teljes közlekedési-gazdasági rendszer átalakítása, újradefiniálása, a belső égésű hajtásoktól az elektromos közlekedés irányába. A megújított ‘Plan S’ stratégia három fő oszlopra épül: az elektromos járművek terjedésének felgyorsítására, a speciális járművek üzletágára, és a mobilitási szolgáltatások bővítésére.

Az elektromos járművek terjedésének felgyorsítása

2030-ra a Kia világszintű értékesítésének 40 százalékát környezetbarát (elektromos, hibrid és plug-in hibrid) hajtásláncú modellek adják majd, a tervezett eves darabszám 1.6 millió. Ennek eredményeként 2030-ra a Kia évi 880,000 darabra kívánja emelni tisztán elektromos hajtású modelljeinek éves értékesítését, amellyel egyidejűleg a világpiac egyik legnagyobb villanyautó gyártójává kíván előlépni.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

A márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének 2021-es bemutatását követően a Kia megerősíti elektromos kínálatát: 2026-ig 11 tisztán elektromotoros hajtású újdonság érkezik, 7 az új E-GMP nevű, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz tervezett padlólemezen, és további 4, a korábbi belső égésű hajtással futó modellek szerkezeti bázisán.

Az új, E-GMP-alapú modellek a kínálat élére törnek hatótávban, menetteljesítményekben, helykínálatban és technikai tartalomban egyaránt. Ezek az autók egyfajta mobil okoseszközként működnek majd, fejlett telematikával is kiegészített navigációs rendszerrel (AVNT), online szolgáltatásokkal (OTA) és igény szerint alakítható funkciókkal (FoD).

A Kia első, kifejezetten elektromos hajtásúnak tervezett modellje (mai kódnevén CV) HDA2 (Highway Driving Assist Level 2: második szintű autópályás önvezetés) képességekkel érkezik majd. 2023-tól az autópályás közlekedést jelentősen megkönnyítő Highway Driving Pilot (HDP) is megjelenik, a 3-as szintű önvezető képességek irányába tett fontos lépésként.

CV kódnevű új modelljéről a jövő hónap folyamán hoz nyilvánosságra részletesebb információkat a Kia.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

Speciális felhasználású járművek

A Kia 2022-ben mutatja be első, kifejezetten speciális felhasználásra tervezett modelljét, a további hasonló járművek a piaci igények alakulásának függvényében érkeznek. A márka évi egymillió ilyen modell értékesítését tervezi 2030-ra, és ezzel egyszersmind a kategória vezető gyártói közé is kíván kerülni. Speciális felhasználású modelljei számára a Kia külön padlólemez családot is kifejlesztett, a további változatok is ezeken az alapokon érkeznek.

A Kia ezen üzletágának további fejlesztése érdekében együttműködési megállapodásokat is kötött már több céggel, kifejezetten vezető nélküli, és e-commerce használatra tervezett elektromos, “gördeszka” szerkezetű járóképes platformok közös fejlesztése céljából. A piaci előrejelzések hatására azonban a márka saját, ilyen szerkezetű platform-családját is erőteljesen fejleszti.

Mobilitási szolgáltatások

A Kia mobilitási szolgáltatásaival kifejezetten a legfontosabb területekre koncentrál. A hagyományosnak tekinthető szolgáltató-magánügyfél viszonyban a már meglévő szolgáltatások további fejlesztése a cél. Spanyolországban a márka Wible nevű autómegosztó rendszere a Wible Más (Wible Több) és a Wible Empresas (Wible Üzleti) szolgáltatással egészül ki, a tavaly szeptemberben elsőként Olaszországban és Oroszországban bevezetett ‘Kia Mobility’ pedig újabb piacokon is megjelenik Európában.

A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben

Az állami és az üzleti szektorban előfizetéses autómegosztást kínál majd a Kia, elektromos modellsorának bázisán. Ebben az üzleti modellben az autókat hétköznapokon üzleti, hétvégéken magáncélokra lehet majd bérbe venni.

A Koreában már 2019-ben ‘Kia Flex’ néven útjára indított előfizetési program globális változatában - ‘Kia Subscription’ elnevezéssel - már idén piacra lép. A rendszert a HMG által tavaly felvásárolt Sixt Leasing működteti, a járművek ennek helyi partnerein keresztül lesznek elérhetők.

Üzleti célok

A Kia üzleti eredményének növekedését prognosztizálja 2021-re, jelentős részben az átlagos eladási árak emelkedésének, és az értékesítési darabszám növekedésének hatásaként. Összefoglalva:
- 2021-es összeladások (világszinten, nagykereskedelmi bázison): 2,922,000 darab, 12.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi mennyiséghez viszonyítva
- 2021-es összbevétel: 65.6 billió won, 10.8 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva
- 2021-es üzemi eredmény: 3.5 billió won, 70.1 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi értékhez viszonyítva

Működési haszon

Az új, elektromos modellek magasabb profitabilitásával a Kia működési haszonra vonatkozó elvárásai és előrejelzései is nőttek a tavaly meghirdetetett értékekhez viszonyítva. A megcélzott működési haszonkulcs 2021-re 5,4, 2025-re pedig már 7,9 százalék.

A működési haszon emelkedésének alapjai

A Kia közép- és hosszú távú célja a 3.8 milliós világszintű éves értékesítés elérése 2025-re. A környezetbarát hajtásláncú modellek részaránya a 2021-re tervezett 10 százalék körüliről a becslések szerint 22 százalékra emelkedik a következő öt évben. A fejlődő piacokon a piaci részesedés növelése a cél, jelentős részben a helyi összeszerelés arányának növelése révén.

A termékpaletta változása

A Kia tervei szerint az átlagos eladási áremelkedés és a kínálat átalakulása - amely már tavaly is a profitabilitás növekedését eredményezte - idén folyatódik. A szabadidőautók értékesítése tavaly 56 százalékkal emelkedett, s ez az arány 2025-re várhatóan 65 százalékra nő.

Az elektromos autók növekvő profitabilitása

A prognózisok alapján a CV kódnevű modell megjelenése a profitabilitás jelentős emelkedését hozza magával már 2021-től. Az elektromos autók profitabilitását 2025-re a belső égésű modellekével azonos szintre kívánja hozni a márka. A Kia prognózisa alapján az elektromos hajtású modellek fajlagos előállítási költsége a piaci igényekkel egyenes arányban növekvő értékesítéssel, és a kutatási, fejlesztési tevékenységek eredményeinek hatására folyamatosan csökken majd.

Stabil és kiegyensúlyozott befektetések

A Kia 2020 és 2025 között összesen 29 billió won befektetését tervezi, ami átlagosan évi 5 billiót jelent. A hagyományos szektorok befektetési aránya folyamatosan csökken, miközben az újaké folyamatosan növekszik majd. A vállalat fokozatosan növeli kutatási és fejlesztési ráfordításait, befektetéseit.

Kulcsszavak: elektromos autó, fejlesztés, Kia Motors, Kia Motors Hungary
 
Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában Nagyszabású elektromos offenzíva a Citroën haszongépjármű-kínálatában A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Újabb Ford együttműködés az önjáró autók fejlesztése területén A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Még vonzóbb a Mazda CX-5 A KIA az elektromos autókra és a mobilitási szolgáltatásokra koncentrál a jövőben Az Iveco és a Gazprom közösen fejleszt földgázüzemű járműveket Oroszországban A Time Magazin az év egyik legjobb találmányának választotta a Goodyear Eagle-360 abroncskoncepciót A Time Magazin az év egyik legjobb találmányának választotta a Goodyear Eagle-360 abroncskoncepciót
 
A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

2021. február 10.
A téli felfedezéssel együtt járó izgalom érzésétől ihletve, a Nissan egy innovatív és teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper [=téli táborozó] koncepció-furgonjával mutatta be a fenntartható kalandozásról szóló elképzeléseit.
Részletek

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

Az év egy olyan időszakában, amikor a túrázás és a friss levegőn töltött szabadidős tevékenységek általában menekülési utat kínálnak a mindennapok zaja elől, az e-NV200 Winter Camper alig várja, hogy eggyé váljon a természet csodájával, és újra felfedezhesse a körülöttünk lévő világot. Az izgalmat és a környezeti hatásokat szem előtt tartva tervezett e-NV200 Winter Camper ötvözi az elektromos vezetés izgalmát a szabadságérzettel.

A sok egyedi vezetési és életmódbeli-jellemzővel rendelkező kalandos lakóautó-koncepciót a keményebb terepek uralására találták ki.

Az egyedi Nissan Camper átalakítás széleskörű kiegészítőket kínál, maximalizálva az önellátáshoz szükséges kényelmet és sokoldalúságot. A fedélzeti 220 V-os tápegység könnyen feltölthető a tetőre szerelt napelemek segítségével, míg a beépített kiskonyha, a hűtőszekrény, az összecsukható ágyak és a szigetelt üvegek mindenféle környezetben kényelmessé varázsolják az utazást. A teljes átalakítást egy spanyolországi cég végezte, rajtuk keresztül lehet reprodukálni, ha valaki szeretné megvásárolni.

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

A járműveket a kerekekkel kezdve mindenhol optimalizáltak, hogy jobban tudjanak alkalmazkodni a kihívást jelentő terepekhez. Ezáltal az e-NV200 Winter Camper számos tuningfrissítésen ment keresztül, aminek köszönhetően gördülékenyebben halad a durva útfelületeken. A prémium terepjáró gumiabroncsok és a megnövelt menetmagasság optimális tapadást és hasmagasságot biztosít sárban és hóban, míg az 5400-Lumens spotlámpák a jármű elején található megerősített acélrúdra vannak felszerelve, így maximális láthatóságot nyújtanak, amikor a sofőröknek erre leginkább szükségük van.

A széles körben elérhető Nissan Eredeti Tartozék termékcsalád részei (az első és hátsó sárvédők, az ajtó védőburkolatok, az oldalsó rudak és a gumiszőnyegek) tökéletesen kiegészítik a terepjáró arzenált, védelmet és kényelmet nyújtva feladattól függetlenül.

Csak úgy, mint az e-NV200 Evalia, az e-NV200 Winter Camper is nagyban kihasználja a Nissan intelligens és elektromos hajtáslánc-technológiáját. A bevált tápegység az erő és a hatótávolság optimalizált keverékét biztosítja, azonnali nyomatékot és gyorsulást, valamint energiatakarékos technológiákat kínál - beleértve a B-módot és az ECO-módot a fokozott fékezés és a hatékonyabb energiafogyasztás érdekében.

A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat

"A Nissan számára az elektromos mobilitás nem más, mint hogy izgalmas élményt nyújtsunk azoknak, aki a volán mögött ülnek - miközben fokozottan figyelünk a környezetre gyakorolt hatásra" - nyilatkozta Dmitrij Busurkin, a Nissan Europe vállalati értékesítési és kis- és közepes járművekért felelős vezetője.

Átitatva a kalandvággyal és az elektromos erő izgalmával, a Nissan e-NV200 Winter Camper koncepciója egy optimista előrelépés a jövő felé, hiszen a cél a zéró károsanyag-kibocsátás elérése. Ez a jövőkép és az e-NV200-hoz kapható innovatív tartozékkészlet modellek, egyaránt életre szóló kalandra csábítják a sofőröket és a természet szerelmeseit.

Kulcsszavak: e-NV200, elektromos autó, nissan
 
Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Eddig több, mint 20 ezer előrendelés érkezett be a Porsche első elektromos sportautójára Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál Új Nissan NP300 Navara - Crossoveres karakter egy Pick-up praktimuvál A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat Stílusos, kényelmes és csendes terepjáró Egyre több zöld autó lesz Kínában Egyre több zöld autó lesz Kínában A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat A tisztán elektromos Volvo modellek kizárólag az interneten keresztül lesznek elérhetők
 
A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a kelenföldi állomásépület

2021. február 10.
Budapest-Kelenföld vasútállomás 137 éves indóházában kap helyet a Közlekedési Múzeum legújabb kiállítóhelye.
Részletek

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

Az állomásépület teljes felújításával, bővítésével létrejövő új múzeumi kiállítóhely fő attrakciója egy vasúti kiállítást kiegészítő terepasztal lesz, így a vasútbarátok és a kisgyermekes családok számára különlegesen izgalmas helyszín jön létre az autentikus vasúti épületben. Az épület így megmenekül a pusztulástól, és színvonalas műemléki helyreállítása is megtörténik.
 
“A Közlekedési Múzeum kapta meg a lehetőséget, hogy megmentse az enyészettől, és új, másfél évszázados múltjához méltó funkcióval újítsa meg a műemléki védettség alatt álló Kelenföldi indóház épületét.”  - mondta el Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

A Kormány tegnap este megjelent rendelete kiemelt beruházássá minősítette a Kelenföld indóház megmentését a Közlekedési Múzeum által előkészített tervek nyomán és rendelkezett az építési engedélyezés menetéről, valamint a kivitelezési közbeszerzés kiírásáról.

A Kelenföldi indóházban a Közlekedési Múzeum új kiállítóhelyet hoz létre, amelynek legfőbb attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz egy vasúttörténeti kiállítás részeként. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások és múzeumpedagógiai foglalkozások színesítik majd.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

Az épület környezetében vasúti tematikájú játszókert létesül, teraszán szabadtéri mozivetítéseket tarthatunk majd, az épület pedig kiegészül egy kilátópontként, trainspotter-helyként is szolgáló új, kortárs terasszal a vasút felé, valamint terveink szerint egy bisztró is helyet kap az épületben. Az épület előtt, szabadtéren az indóházzal közel egyidős gőzmozdony fog állni.

Az 1884-ben épült Kelenföldi indóház az ország egyik legrégebbi állomásépülete, amely a közelmúltig be is töltötte ezt a szerepét. A 4-es metró projekt részeként épült aluljáró miatt azonban funkcióját az elmúlt években teljesen elveszítette, a MÁV pénztár kiköltözött belőle és állapota tovább romlott, így félő volt, hogy az egyébként dinamikusan fejlődő, átalakuló Etele tér közelségében idővel lebontják.

“A Kormány egy évvel ezelőtt hagyta jóvá a Közlekedési Múzeum koncepcióját az épület megmentésére. Kelenföld az ország egyik legforgalmasabb vasútállomásaként kitűnő helyszín arra, hogy az itt létesülő kiállítás bemutassa Budapest és a vasút kapcsolatának 175 éves történetét és az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket.” - mondta el Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

A Közlekedési Múzeum az Építész Stúdiót bízta meg az építészeti tervek elkészítésével, akik az eredeti épület műemléki jellegének, karakterének tiszteletben tartása mellett azt az új funkcióknak megfelelő kortárs építészettel is kiegészítik.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A kiállítási tartalom tervezését a Közlekedési Múzeum megkezdte, a következő hónapokban a részletek kidolgozása zajlik. A Kelenföldi pályaudvar mint városi és vasúti tér biztosan meghatározó szerepet kap majd a tematikában, ahol nem csak a vasút történeti szerepét, múltját, jelenét, jövőjét kívánja a Múzeum bemutatni, hanem a helyszínhez kapcsolódó emlékeket, történeteket is.

Ezért a Közlekedési Múzeum arra biztat mindenkit, hogy járuljon hozzá a Kelenföldi indóház újjászületéséhez. Akinek van régi képeslapja, fényképe, egyéb tárgyi emléke, története, ami Kelenföldhöz kapcsolódik, és szívesen megosztaná másokkal is, jelentkezzen a kelenfold@kozlekedesimuzeum.hu email címen. Kérünk továbbá mindenkit, hogy segítse munkánkat a kelenfold.kozlekedesimuzeum.hu honlapon található kérdőív kitöltésével, ahol lehetőség lesz további javaslatok megfogalmazására, például a tervezett rendezvényekkel, a kisgyerekeseknek szóló programokkal, vagy épp a bisztró kínálatával kapcsolatban.

2019 őszén jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hoffmann Tamás, Újbuda akkori polgármestere, hogy a Közlekedési Múzeum mentheti meg az állomásépületet. Az akkor létrejött megállapodás nyomán 2020-ban a Miniszterelnökség 100 millió forinttal, Újbuda önkormányzata pedig – az előző kerületvezetés által tett ígéretet betartva – 20 millió forinttal támogatta a tervezést és a beruházás előkészítését. Az elkészült tervek elnyerték az újbudai önkormányzat támogatását, miután a Múzeum bemutatta a koncepciót László Imre polgármesternek. A Kelenföld indóház megmentését és az elkészült terveket Simicskó István, a kerület országgyűlési képviselője is támogatásáról biztosította.

A  Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület

A munkát a Múzeum folytatja, a tartalomfejlesztésen túl az építési engedélyezés és a kivitelezési közbeszerzés kiírása áll előttünk, hogy mihamarabb megindulhasson Budapest egyik legrégebbi vasúti emlékének megmentése.

Kulcsszavak: felújítás, Kelenföld, Közlekedési Múzeum, vasútállomás
 
Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Alumíniumban utazunk – új időszaki kiállítással várja a látogatókat a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban Eredményes restaurációs munkálatok az Aeropark repülőgép-múzeumban A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület Haladéktalanul megkezdik a 3-as metró sínszálainak cseréjét A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a  kelenföldi állomásépület Főpolgármesteri Hivatal: évek óta elő van készítve a 3-as metró felújítása
 
Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

2021. február 10.
A Land Rover Classic 25 újratervezett Defender Works V8 Trophy járművet épít egy 2021-ben rendezendő kalandeseményre.
Részletek



Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

A Land Rover Classic limitált szériás – kimondottan az Eastnori kastélyban megrendezésre kerülő túraversenyre készült – Defender Works V8 Trophy járművek kiadásával folytatja 2021-ben az ikonikus márka jelentős 4x4-es expedíciós örökségét.

A Land Rover Classic újratervezett, 2012-2016-os Defender Works V8 specifikációján alapuló, limitált modellt az 5,0 literes V8 benzines – 405 lóerős – hajtáslánccal és a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóval, a felújított felfüggesztéssel, valamint kormány- és fékcsomagokkal és a további frissítések széles skálájával kimondottan off-road használatra szabták.

A Defender Works V8 Trophy mindössze huszonöt példánya a 90 és a 110 kombi karosszéria-változataiban készül, egyedülálló, ’Eastnor Yellow’ színben, a karosszériával megegyező színű, 16 hüvelykes acél kerekekkel, a kerékíveken, a motorháztetőn és a csomagtér-ajtón ’Narvik Black’ fényezéssel. Az erre a célra gyártott járművek LED-es fényszórókat, ’Heritage’ első hűtőrácsot, egyedi Land Rover Trophy jelvényeket és a rendezvényeken minden résztvevő számára személyre szabott matricázást is kapnak.

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt

A belső tér teljes, fekete ’Windsor’ bőr kárpitozással rendelkezik, a további kényelemről a feltűnő, sárga öltéssel készült ’Recaro’ sportülések gondoskodnak, az egyedi design részét képezik az expedíciós óráiról ismert gyártó, az Elliot Brown Land Rover Trophy óraszámlapjai.  

A legkomolyabb terepkihívásoknak is ellenálló jármű további felszerelései közé tartoznak az első csörlő, a többpontos expedíciós keret, a tetőcsomagtartó, az alvázvédelem, az A-rúd, a megemelt légbeömlő, a reflektorok és a különleges terep-gumiabroncsok. Az autót a Land Rover Classic saját ’Classic Infotainment’ rendszerével is felszerelik, amely tartalmazza az integrált navigációt és a mobil eszközök csatlakoztathatóságát.

A Works V8 Trophy vásárlói nem mindennapi körülmények között próbálhatják majd ki először új autójukat, hiszen belépőt kapnak az exkluzív, háromnapos Land Rover Trophy kalandversenyre, melyet Eastnor kastélyában, a Land Rover tesztelésének és fejlesztésének szellemi otthonában rendeznek majd.

A versenyző, autós kaszkadőr és Land Rover márkanagykövet, Jessica Hawkins a Land Rover Trophy sorozatok legendáival, köztük az 1989-es Camel Trophy-győztes Bob Ives-szel szerepel együtt a Defender Works V8 Trophy bemutatkozó filmjében.

Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt
Kulcsszavak: Land Rover, Land Rover Classic, Land Rover Trophy
 
Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában Limitált kiadások, villanyosított hajtásláncok és új szórakoztató rendszerek a Land Rover kínálatában Limitált kiadással tiszteleg a Land Rover Classic a márka gazdag expedíciós múltja előtt Irányjelző Közlekedési Magazin - novemberi ajánló A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát A népszerű Range Rover Evoque uralja a kompakt szabadidőjárművek osztályát Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során Az új Land Rover Defender 1,2 millió tesztkilométert tett meg a fejlesztése során A Goodyear Genfben bemutatta a Range Rover Sport 2014-et A Goodyear Genfben bemutatta a Range Rover Sport 2014-et
 
Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

2021. február 08.
A 17. CAF-villamos is forgalomba állt 2021. február 5-étől, péntektől, hogy a 17-es és a 19-es villamos vonalán utazók kényelmét szolgálja, és várhatóan még idén, az első félévben a fennmaradó 9 villamost is átadják az utazóközönségnek.
Részletek

Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

A 2017-ben megrendelt opciós mennyiségből a 17. villamos üzembehelyezési engedélyét is kiadta a hatóság, így a gyártó CAF készre jelentését követően a BKK szakemberei a szerződésben meghatározott határidőnél hamarabb, két munkanap alatt átvették, és 2021. február 5-től, péntektől forgalomba adták. Az új, alacsonypadlós CAF-villamos a 17-es és 19-es vonalán fogja emelni a szolgáltatás színvonalát.

A 26 darabos opciós mennyiségből a 2247-es pályaszámú jármű átadása után már csak 9 villamos átvétele van hátra, amely tervezetten havonta 2 jármű forgalomba helyezésével valósul meg. A szerelvényekkel ősztől, a szükséges infrastruktúra-fejlesztések elvégzése után az 50-es, illetve az 56/56A villamos vonalán is lehet majd utazni.

Az elmúlt években indított jelentős járműparkfejlesztés részeként a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2017-ben összesen huszonhat CAF-villamost rendelt a spanyol gyártótól, amelynek előző szériája a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaival – tágas utastér, légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – hamar belopta magát a fővárosban utazók szívébe.


Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán

A „Budapesti villamos és trolibusz járműprojekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17.699.115.044 forint.



Kulcsszavak: bkk, bkv, budai fonódó villamos, budapest, CAF
 
Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Megkezdődik a Budaörsi úti új közúti csomópont építése Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán A debreceni villamos-beruházást bírálják a hétvégi műszaki hiba miatt Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Eredménytelen lett a BKK trolibusztendere Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Villamosvezető bántalmazott egy terhes nőt, a BKV vizsgálja az esetet Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Keddtől forgalomkorlátozások lesznek a Ferenciek tere átépítése miatt
 
Eredményes az elektromobilitási program

Eredményes az elektromobilitási program

2021. február 08.
Valódi tettekre és nem üres jelszavakra van szükség a környezet, a teremtett világ megóvásához, a kormány ezért jelentős támogatásokat biztosít a nagycsaládoknak, a vállalkozásoknak és az intézményeknek környezetbarát járművek vásárlásához - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a tárca szombati közleménye szerint.
Részletek

eredményes az elektromobilitási program

Az államtitkár ismertette: 2016 óta összesen csaknem 5500 elektromos autó és mintegy 500 robogó megvásárlására ítéltek oda támogatást magánszemélyeknek és cégeknek, köztük a járványhelyzetben különösen nehéz helyzetbe került taxisoknak.
   
A klímát és a természeti értékeinket nem lehet üres jelmondatokkal megóvni, tettekre van szükség - jelentette ki Schanda Tamás. A kormány ezért több intézkedéssel is támogatja, hogy a magyar családok, vállalkozások és intézmények környezetkímélő járműveket szerezhessenek be.
   
Az államtitkár arról is beszámolt, hogy a felsőoktatási intézmények elektromosautó-beszerzéseit egy önálló konstrukció keretében, rendkívül kedvező feltételekkel támogatták. Az egyetemek összesen 119 személygépkocsihoz jutottak hozzá, és 69 töltőállomást tudtak így kiépíteni.
   
"Ezzel nemcsak ahhoz járultunk hozzá, hogy csökkenjen a hazai károsanyag-kibocsátás, hanem ahhoz is, hogy a magyar felsőoktatás korszerű és gazdaságos eszközöket használhasson" - tette hozzá.
   
Schanda Tamás kiemelte, hogy külön figyelmet fordítanak azokra az intézményekre, amelyek a nehéz időkben is azért dolgoznak, hogy a legelesettebbeken segítsenek. A karitatív szervezetek összesen 58 e-autót vásárolhattak a kormányzati támogatási lehetőséggel élve.

eredményes az elektromobilitási program
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, környezetbarát, környezetvédelem
 
Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Így fog kinézni a Volkswagen új elektromos mikrobusza Eredményes az elektromobilitási program Augusztusban ismét élen a Ford A legjobb minősítés az ID.3 számára – Öt csillag az Euro NCAP teszten A legjobb minősítés az ID.3 számára – Öt csillag az Euro NCAP teszten A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját A Volkswagen márka következetesen folytatja modell- és innovációs offenzíváját Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW Újabb elektromos modellt fejleszt a BMW
 
A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz

A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz

2021. február 08.
A Mazda ma bejelentette, hogy első autógyártóként csatlakozott az eFuel Alliance-hoz. A szövetség olyan szervezeteket és érdekeltségeket tömörít, melyek a CO2-neutrális üzemanyagok és hidrogén gyártását és terjesztését célozzák, és valós hozzájárulást nyújtanak az emisszió-csökkentéshez a személyszállítási szektorban.
Részletek

A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz

A Mazda mindig is a többmegoldásos megközelítést hangoztatta, amely ötvözi a különböző technológiákat, a gyár szerint ez a leghatékonyabb útja a CO2-csökkentésnek. A Mazda többmegoldásos stratégiájának egyik fő pillére az elektromos hajtás, mely 2030-ra mindegyik modell hajtásláncának része lesz, de emellett sok autóban megmarad még a belső égésű motor.

A Mazda történetében hű maradt az elvhez, hogy olyan autókat és hajtásláncokat fejleszt és épít, mely megfelel a vásárlói igényeknek, és ez a szenvedély máig megmaradt. Ez a megszokott hajtásláncok tökéletesítését, az elektromos megoldások felhasználását jelenti, valamint az új irányokba történő lépést is, legyen szó megújuló üzemanyagokról, vagy a digitális és kapcsolódó eszközök használatáról, melyek javítják az üzemanyag-hatékonyságot.

Az eFuel Alliance-szal és annak tagjaival együtt a Mazda egy olyan mechanizmus létrejöttét támogatja, mely a személyautók esetében figyelembe veszi a megújuló és alacsony CO2-tartalmú üzemanyagok  hatását az emisszió csökkentésére, és hozzájárul egy olyan szabályzáshoz, amelyet az EU szem előtt tart a klímát érintő törvényeinek megfogalmazásakor.

A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz

A szövetséghez első autógyártóként csatlakozva Wojciech Halarewicz, a Mazda Motor Europe kommunikációs alelnöke a következőket mondta:

„Az autóiparnak jelentősen csökkentenie kell a CO2-kibocsátást. S ahhoz, hogy ezt elérjük, nem szabad figyelmen kívül hagynunk egyetlen irányt sem, amely rendelkezésünkre áll. Az üvegházhatás csökkentése és a klímaváltozás olyan összetett dolgok, melyek integrált megoldásokat kívánnak. Minden szektornak és ágazatnak hozzá kell tenni a magáét, és mindenek felett meg kell, hogy osszuk egymással a legjobb példákat, hogy a klímacélok közösen elérhetővé váljanak.”

„Hiszünk abban, hogy a szükséges lépéseket megtéve a CO2-neutrális üzemanyagok és a hidrogén használata hitelesen és valósan csökkentik az emissziót, nem csak az újonnan regisztrált autók, hanem a már futó autók esetében is. Ez megnyitna egy második, gyorsabb utat - kéz a kézben az elektromossággal – a személyszállítás klímasemlegességének elérésében. Az EU idén újra áttekinti CO2-szabályzását a személyautókra és kishaszonjárművekre vonatkozóan, így pont időben vagyunk, hogy az új szabályzásban biztosítsuk az elektromos autók szerepvállalása mellett a CO2-neutrális üzemanyagot használó autók hozzájárulását is.”

Ole von Beust, az eFuel Alliance ügyvezetője hozzátette: „Az eFuel Alliance célja, hogy biztosítsa a különböző technológiák közötti tisztességes versenyt, miközben támogatja és irányítja a klímavédelemmel kapcsolatos szabályzások megértését. Az elkövetkező két év különösen fontos lesz, hiszen az Európai Bizottság áttekinti a klímavédelemmel kapcsolatos főbb irányelveit. Ezeknek tartalmaznia kell az autókra vonatkozóan egy olyan részt is, mely elismeri, hogy az alacsony karbontartalmú üzemanyagok hatékonyan segítik az emisszió-csökkentési célok elérését. A különböző érdekcsoportok és szervezetek szektorokat átívelő összehozása döntő tényező lehet. Ezért várjuk a Mazdával, mint az innovációban nagy hagyománnyal rendelkező autógyártóval való együttműködést az eFuel Alliance keretein belül.”

Kulcsszavak: autógyár, eFuel Alliance, környezetbarát, mazda
 
A Nissan bővíti a Qashqai gyártását Európában A Nissan bővíti a Qashqai gyártását Európában A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz Ismét rekordévet zárt tavaly a Kia Szlovákiában Nyugdíjba vonul Walter Maria de Silva a VW-csoport formatervezője Nyugdíjba vonul Walter Maria de Silva a VW-csoport formatervezője A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Mazda csatlakozott az eFuel Alliance-hoz Július közepén véget ért a jelenlegi XC90 gyártása
 
Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia

Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia

2021. február 05.
Húsz év alatt 2000 milliárd forintos, javarészt uniós forrásból valósulna meg a budapesti agglomerációs vasúti stratégia, amely biztosítaná, hogy a térségben megduplázódjon a vasúton utazók száma, és 115 ezer emberrel kevesebben közlekedjenek gépkocsival a város központi részei felé.
Részletek

Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia

Fürjes Balázs közölte: a véglegesítés előtt álló vasútfejlesztési stratégia céljai között szerepel, hogy minden elővárosi állomásról óránként legalább négy vonat induljon Budapestre, amelyekkel legalább három metróvonal elérhető közvetlenül, és mindezt egyetlen bérlettel vagy jeggyel lehessen igénybe venni.
   
A koncepció legfontosabb elemei a Déli Körvasút és átmenő vasúti rendszer megvalósítása, a meglévő vasúti infrastruktúra felújítása és fejlesztése, hiányzó megállók és átszállókapcsolatok megépítése, valamint a járműpark fejlesztése - közölte az államtitkár a portfolio.hu rendezében tartott, Budapesti agglomerációs vasúti stratégia - a fővárosi közlekedés aranytartaléka című tanácskozáson.
   
Fürjes Balázs kiemelte, Budapest és a három-négy milliós agglomerációs térsége "közlekedési csapdahelyzetben van": az agglomerációban növekszik a lakosságszám, 2010-hez képest 36 százalékkal nőtt meg ott a gépkocsik száma, és egyre nagyobb forgalom árasztja el a Budapestet. Az emberek "érthető módon" ma nem választják a közösségi közlekedést olyan mértékben, mint amire a hálózat lehetőséget kínálna, mert az rossz minőségű, különösen a vasúti közlekedés Budapest és az előváros térségében - mondta, hozzátéve: mindez "bedugítja és megfullasztja" a várost és a környezetét.
   
Közölte, a stratégia megvalósítása a fentieken túl időmegtakarítást jelentene, segítené a klímacélok teljesítését, tisztábbá tenné a budapesti levegőt és csökkentené a belvárosi autóforgalmat.

    Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia

A húsz évre szóló terv első 1500 milliárd forintjára már garantált európai uniós forrás lesz 2027-ig - emelte ki.
   
A város légszennyezettségének legnagyobb okozója a közlekedés, és az orvoslás egyetlen módja, hogy a környezetbarát kötöttpályás közlekedés irányába tereljék a forgalmat, az egyéni közlekedés arányát pedig csökkenteni kell - jelentette ki. Mindezt "nem kényszerítő, büntető, sarcoló" intézkedésekkel, hanem a versenyképes és vonzó kötöttpályás közlekedéssel kell elérni. A dugódíj nem megoldás - tette hozzá.
   
Fürjes Balázs közölte, a megoldás érdekében folytatni kell a közösségi közlekedés 2010-ben megkezdett fejlesztését, meg kell építeni a külvárosokat összekötő, a belváros elkerülését segítő külső körutakat, valamint két peremhídat. Folytatni kell a külső csomópontoknál a P+R és a kerékpárosoknak a B+R parkolóhálózat fejlesztését is.
   
Az államtitkár a stratégia fontos elemeként jelölte meg a 4,5 kilométeres, a Nyugati és a Déli pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítését.
   
Fürjes Balázs közölte: a stratégia a szakembereket, a civileket és az önkormányzatokat is bevonó egyeztetést, véleményezést követően nyerheti majd el a végleges formáját.

    Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia

Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója elmondta, a tömegközlekedés fejlesztésével valamelyest emelkedett az utasszám, de az agglomeráció lakosságszámának növekedése azt okozta, hogy valójában még jobban nőtt az autók száma. Ma átlagosan több mint harminc percet veszítenek dugók miatt az autósok - jegyezte meg.
   
Hangsúlyozta: a régió legnagyobb közlekedési kihívása az elővárosi kötöttpályás közlekedés versenyképessé tétele. Ma Budapesten 10-ből 6 ember közösségi közlekedéssel utazik, az agglomeráció határát átlépők közül azonban csak 10-ből 3.
   
A vasúti stratégia lényege az is, hogy vasúton is átjárhatóvá tegyék Budapestet. Ezt először a Déli Körvasút létrehozásával akarják létrehozni - mondta Vitézy Dávid, megjegyezve, hogy a kivitelezést szeretnék 2023-ban megkezdeni.
   
Kitért arra is, ahhoz, hogy nyolcvan százalékkal nőjön az utasforgalom a régióban és megduplázódjon az agglomerációban, sokkal több vonatra van szükség.
   
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója felhívta a figyelmet: átfogó fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy a kötött pályás közlekedés fenntartható legyen, illetve a vasúti közlekedés vonzereje növekedjen. Hozzátette: a fejlesztéseknek a pályák korszerűsítésétől a "gördülő állomány" lecserélésén és a szolgáltatások fejlesztésén keresztül az állomások felújításáig és a jó közlekedési kapcsolatok megszervezéséig kell terjednie.

Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia
   
Kiemelte: Budapest a legmeghatározóbb térség, a vasúti kötött pályán közlekedők kétharmada érinti az elővárosi vonalakat.
   
Jelenleg a vasúti pályák mindössze 2,4 százaléka alkalmas óránként 140 kilométernél nagyobb sebességre, miközben a visegrádi országok (Szlovákia, Csehország, Lengyelország és Magyarország) átlaga 5-6 százalék. A Budapest-Vác vonal fővárosi részén a vonatok alig több mint 30 kilométeres sebességgel képesek haladni.
   
A már folyó fejlesztések közül Homolya Róbert kiemelte a Nyugati pályaudvar felújítását, a Keleti pályaudvar akadálymentesítését, a Vecsés-Monor szakasz korszerűsítését 20 milliárd forintos állami támogatásból, valamint a 2019-ben indult 50 megújuló állomás program folytatását.
   
Az elnök-vezérigazgató elengedhetetlennek tartja parkolók telepítését. Jelezte, hogy 2022 végéig 40 korszerű KISS motorvonat beérkezése várható, folyamatban van korszerű villanymozdonyok, hibrid motorvonatok, további elővárosi motorvonatok beszerzése, és folytatódik Szolnokon az IC-kocsik gyártása.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, vasút, vitézy dávid
 
A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire A jövő piaca – Milliárdos megrendeléseket kapott a Bosch a fedélzeti számítógépeire Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia Autóipari technológiával szolgálja ki cégközpontját a Toyota A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön A Scania kibővíti ipari és kereskedelmi tevékenységét Thaiföldön Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia Igazi versenygépnek ígérkezik a 2015-ös Mustang GT Húsz év alatt 2000 milliárdból valósulna meg a fővárosi agglomerációs vasúti stratégia Négymilliárd euróval finanszírozza a GM az Opel fejlesztéseket
 
Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

2021. február 05.
A Peugeot frissen bevezetett városi modelljei benzines, dízel és villanymotorral egyaránt kaphatók, utódaik azonban végleg szakíthatnak a belső égésű hajtástechnológiákkal – erről maga Jean-Phillipe Imparato leköszönő márkaigazgató beszélt a közelmúltban szakújságíróknak.
Részletek

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

A Peugeot kisautó fogalomnak számít az autóiparban. A legendás Peugeot 205 közel negyven évvel ezelőtt olyan modellsorozatot indított útjára, amelynek minden tagja – a 206, a 207 és most a 208 – méltónak bizonyult az egykori stílus- és kategóriateremtő modell hagyatékához. A család legújabb tagja, a 2019-ben bevezetett, második generációs 208 innovatív padlólemezének köszönhetően a belső égésű és az emissziómentes hajtástechnológiákat egyaránt kompromisszumok nélkül tudja befogadni. A B-szegmensben ezzel egyedülálló ajánlatot testesít meg, hiszen az ügyfelek ugyanazt a különleges formavilágot, magas kényelmi és biztonsági színvonalat, valamint fejlett technológiai tartalmat kaphatják meg az igényeiknek leginkább megfelelő, konvencionális benzin- és dízelmotorral, vagy előremutató, elektromos hajtáslánccal.

A versenytársak talán elhamarkodottnak vélték a Peugeot döntését, a piac azonban az első pillanattól fogva pozitívan fogadta az ötletet. A Peugeot e-208 iránti előzetes érdeklődés magasan felülmúlta a gyártó előzetes várakozásait, a 2020-ban elért eredmények pedig igazolták, hogy nem egyszeri fellángolás volt az elektromos kisautó iránti lelkesedés. A Peugeot 208 és testvérmodellje, a B-SUV szegmensben hódító Peugeot 2008 jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy 2020-ban minden tizedik Peugeot-t részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal vásároltak meg Európában. Ennél is lenyűgözőbbek voltak az arányok az év utolsó heteiben, amikor a 208-as és 2008-as modellekre leadott rendelések 14 százalékát tették ki az elektromos verziók, míg a Peugeot 3008 szabadidőjárműnél ennél is nagyobb, 27% volt a plug-in hibrid változat aránya.

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

A jövő tehát egyértelműen elektromos a Peugeot számára – ahogy a cég márkaigazgatója fogalmazott: az elektromos járművek térnyerése hónapról hónapra, hétről hétre erősödik – és amint az akkumulátoros villanyautók egyre megfizethetőbbé, egyre praktikusabbá és egyre szélesebb körben elfogadottá válnak, úgy szorulnak ki egyes kategóriákból a belső égésű motortechnológiák.

A váltásnak elsősorban a városi közlekedésben jeleskedő modellek: a könnyű haszonjárművek, illetve a B-szegmensbe tartozó személyautók és szabadidőjárművek körében van létjogosultsága. Itt az egy nap alatt megtett jellemző távolságok megengedik, hogy egyrészt a felhasználók ne az értékes munka- vagy szabadidő terhére töltsék autójuk akkumulátorát, hanem éjszaka, otthonukban, másrészt ne kelljen extrém nagy kapacitású, ezért nehéz és drága akkumulátor-csomaggal felszerelni a járművet. Az elektromos járművek környezetbarát előnyei (a gyakorlatilag zajmentes, zéró helyi károsanyag-kibocsátással járó közlekedés lehetősége) mindenekelőtt városi sebességeknél, sűrűn lakott területeken érvényesülnek a leginkább.

A járműveinek és tevékenységeinek szénlábnyomát folyamatosan csökkenteni igyekvő Peugeot ezért logikus és előremutató döntést hozott: a 208 / 2008 modellpáros utódját valószínűleg kizárólag tisztán elektromos hajtáslánccal hozzák majd forgalomba.

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

Noha ezen típusok érkezése csak az évtized második felében lesz aktuális, kulcsfontosságú, hogy a Peugeot már most meghozta az erre vonatkozó döntést, így ugyanis jelentősen csökkenthető a fejlesztés időigénye és költsége.

A mérnököknek ugyanis nem szükséges többféle hajtáslánc-technológiára optimalizálni a platformot – hogy csak néhány példát említsünk, kipufogórendszer hiányában feleslegessé válik a padlóalagút, így a helykínálat szempontjából előnyösebb, teljesen sík padlót alakíthatnak ki, a villanymotort mélyebbre építhetik be, a motortér helyén felszabaduló üreg pedig segédrendszerek elhelyezésére vagy kiegészítő csomagtartó kialakítására egyaránt alkalmas lehet.

Ami a 208-as alatti méretosztályt illeti, Jean-Phillipe Imparato nem sok esélyt lát annak villamosítására. „Ha egy A-szegmensbeli gépkocsit elektromos hajtással szerelünk fel, azzal átlépünk egy olyan ügyfélkörbe, amely elvárja a mobil internet-kapcsolatot, a fejlett online kapcsolódási funkciókat, és akkor még nem beszéltünk a folyamatosan szigorodó utas- és gyalogosbiztonsági technológiák iránt támasztott elvárásokról – és ehhez jönnek még hozzá az akkumulátoros hajtáslánc költségei. Ez pedig irreális mértékben megemelheti a miniautók árát.” 

Tisztán elektromos lehet a Peugeot 208 utódja

Kulcsszavak: e-208, elektromos autó, Peugeot, Peugeot 208
 
Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Új, kétirányú töltőrendszert telepít a Honda európai K+F központja Modern pickupot fejleszt a Peugeot Modern pickupot fejleszt a Peugeot IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése IfW: Növeli a károsanyag-kibocsátást az elektromos mobilitásra való átállás erőltetése A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac A Tesla miatt összeomolhat a használtautó piac Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni Már a Hungaroringen is lehet az elektromos autót tölteni
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 191 - 200