Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 191 - 200
Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is

Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is

2023. június 30.
Ezek az első olyan egységes mozdonyok, amelyek 160 km/órás sebességgel közlekedhetnek az európai korridoron (Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Ausztria és Lengyelország területén). A beruházás a RIVE Magánbefektetési Közlekedési Alap (RTAIF) által valósult meg.
Részletek

Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője és a Northrail AG 50 darab többrendszerű Traxx Universal mozdonyra kötött keretszerződést, amelyhez a gyártó akár 16 évig terjedő teljes körű karbantartási csomagot is biztosít. A beruházást a Northrail szervezte és strukturálta a párizsi székhelyű RIVE Private Investment (RIVE) infrastrukturális befektetési társaság számára. A Northrail a RIVE nevében a mozdonyok vagyonkezelőjeként és bérbeadójaként jár majd el.

Az alaprendelés 15 többrendszerű mozdonyt és nyolc év teljes körű karbantartást tartalmaz. A szerződés maximális értéke 370 millió euró. A gyártás a németországi Kasselben található Alstom telephelyen történik majd, és a tervek szerint 2025-ben kezdődik.

Ezek a többrendszerű Traxx Universal mozdonyok lesznek az első olyan, Franciaországban engedélyezett mozdonyok, amelyek akár 160 km/h sebességgel is közlekedhetnek a hat országot - Németország, Franciaország, Belgium, Luxemburg, Ausztria és Lengyelország - magában foglaló európai folyosón. A többrendszerű mozdonyok teher- és személyszállításra egyaránt alkalmasak. A szolgáltatási csomag biztosítja a mozdonyok nagyfokú rendelkezésre állását, ezáltal jó megbízhatóságot is. Az Európa-szerte működő raktárhálózatnak és mobil szervizcsapatoknak köszönhetően a mozdonyok teljes körű, országhatárokon átívelő karbantartásban részesülnek.

Minden mozdonyt ATLAS rendszerrel szerelnek fel, amely az Alstom fedélzeti megoldása az európai vonatbefolyásoló rendszerhez (ETCS). Az Európa-szerte egységesített vonatbefolyásoló rendszer a zökkenőmentes határokon átnyúló forgalom érdekében nagyobb sebességet és sűrűséget tesz lehetővé a vasútvonalakon. Mindez időt és energiát takarít meg, ami még tisztább áruszállítást tesz lehetővé.

Müslüm Yakisan, az Alstom DACH (Németország-Ausztria-Svájc) régiójának elnöke elmondta: "A Traxx mozdonyok a vasúti közlekedés jövőjébe való innovatív beruházás. Az Alstom több mint 150 éves tapasztalatával és világszintű referenciáival örömmel járul hozzá a vasúti közlekedés digitalizálásához és fenntarthatóságához. A hosszú távú karbantartási megállapodás a Northrail számára is előnyös az optimalizált és tervezhető életciklusköltségeknek, valamint a mozdonyok maximális rendelkezésre állásának köszönhetően."

Michael Trentzsch, a Northrail igazgatótanácsának tagja hozzátette: "Ezzel az innovatív új többrendszerű mozdonnyal, amely franciaországi bevezetéssel rendelkezik, nagy örömünkre szolgál, hogy ismét elsők vagyunk a mozdonylízing-iparágban. Ezért nagyon várjuk, hogy 2025-ben megérkezzen az első mozdony, valamint tovább ápoljuk az Alstommal való kapcsolatunkat."

Camille Brunel, a RIVE partnere hozzátette: "Ez az első megrendelés az Alstomtól a vállalat új termékeibe és innovációs képességeibe vetett bizalmunkról tanúskodik. Régóta fennálló partnerünkkel, a Northrail-lel létrehozott lízingplatformunkon keresztül megvalósított megrendelés pedig tovább erősíti a RIVE vasúti stratégiáját. Az innováció támogatásával és a hatékony termékek üzemeltetőkhöz történő eljuttatásával a RIVE aktívan hozzájárul az európai energia- és környezetvédelmi átállási irányelv megvalósításához."
Az Alstom™, a Traxx™ és az ATLAS™ az Alstom csoport védjegye.

Kulcsszavak: alstom, mozdony, Traxx Universal
 
Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz Az Alstom biztosítja az új villamosokat a strasbourgi Eurometropole-hoz Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is Megszerezte az Alstom a típusengedélyt a 4-es metró szerelvényeire Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is Szoftveres hiba miatt állhatott le egy Alstom-szerelvény Az Alstom 50 Traxx Universal mozdonyra szóló keretszerződést írt alá, beleértve a kapcsolódó szolgáltatásokat is Sajtóértesülés szerint a GE felvásárolná az Alstomot Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira Az Alstom további 60 RER NG vonatot szállít a Île-de-France régió SNCF hálózatának D és E vonalaira
 
Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon

Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon

2023. június 29.
Jelentős sikert tudhat magáénak az MG autómárka: mindössze 9 hónap alatt 1000 új MG-t értékesítettek a magyar piacon. A nagy múltú, brit hagyományokkal rendelkező MG (Morris Garages) márka megújult személyautó kínálata 2022. szeptemberében mutatkozott be Magyarországon.
Részletek

Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon

A Duna Motors Disztribúció Kft., az MG hazai importőre 22 márkakereskedéssel kezdte meg az MG márkajelzésű személyautók országos értékesítését. Az ezredik autó átadására Szolnokon, a Tóth Autó MG márkakereskedésében került sor ünnepélyes keretek között.

A tavaly szeptemberi bevezetés után a kiváló ár-érték arányú, magas felszereltségű MG márkájú autók iránt Magyarországon is hamar növekedésnek indult a kereslet, követve a nyugat-európai trendeket. A lendületesen fejlődő márka európai ízléssel tervezett, megfizethető modelljei kiemelkedő - 7 év vagy 150.000 km futásteljesítményig terjedő - gyári garanciával, haladó műszaki megoldásaikkal egyre több vásárlót vonzanak a benzines (MG ZS, MG HS), a PHEV (MG EHS) és az elektromos (MG4) szegmensben egyaránt. A jelenleg elérhető modellek mellett 2023 második felében tovább bővül a modellpaletta: hamarosan érkezik az MG5, amely az első kereskedelmi forgalomban lévő elektromos kombi a világon, ősszel pedig az MG ZS EV, a B-SUV szegmensbe tartozó elektromos városi terepjáró.

Az MG-nek csupán kilenc hónapba telt az első 1000 db új MG értékesítése a hazánkban forgalomban lévő négy modelljéből, amely jól mutatja a márka fejlődési dinamizmusát és országos ismertségének, valamint piaci részesedésének gyors tempóban növekvő ütemét.


Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon

Az 1000. MG személyautó - ami egy Luxury felszereltségű MG ZS - átadására Szolnokon, az MG Tóth Autó márkakereskedésben került sor 2023. június. 28-án. Az új autó kulcsait Tarkovács Zoltán István, az autó boldog tulajdonosa Szabó Csabától, az MG Motor Hungary márkaigazgatójától vette át ünnepélyes keretek között, egy wellness hétvégére szóló ajándékutalvány kíséretében. Az új autóhoz szerencsés tulajdonosa egy 1 éves karbantartási csomagot kapott ajándékba az MG Tóth Autó vezetőjétől, Tóth Pétertől. Az MG gyártójának képviseletében, a SAIC központ Magyarországért felelős vezetőjétől, Andrási Zsolttól pedig egy logózott ajándéktárgyakból álló csomagot vehetett át az ezredik MG vásárló.

Tarkovács Zoltán István, szakmabeliként – ugyanis autófényező kisvállalkozóként 48 éve foglalkozik autó alvázvédelemmel – alapos tájékozódás után, végül a lánya javaslatára döntött az MG márka mellett. „Mindenképpen crossovert szerettem volna, mert ezekből kényelmesebb a számomra a be- és kiszállás. Nagyon tetszik az autó belső kidolgozása, a bőrkárpit, ülésfűtés, a parkolási asszisztens és nem utolsó sorban a nyitható napfénytető. Az is meggyőző volt a számomra, hogy Michelin gumikkal szerelt az autó. Ebben a kategóriában nemigen lehet ilyen felszereltséggel elérhető áron autót venni, úgyhogy nagyon örülök, hogy rátaláltam, és izgatottan várom a közösen megtett kilométereket.” – nyilatkozta az MG ZS Luxury boldog tulajdonosa.

Az MG átadta az ezredik új autót Magyarországon

„Nagy öröm és büszkeség számunkra, hogy ilyen rövid idő alatt elérkeztünk ehhez a fontos mérföldkőhöz. A jelenlegi gazdasági környezetben a vásárlók sokkal megfontoltabban és tudatosabban költekeznek. Különösen igaz ez a tartós fogyasztási cikkekre, amilyen az újautó-vásárlás is. Az MG autóival a vásárlók a GET MORE szlogen jegyében jobban járnak, hiszen kedvezőbb áron magasabb felszereltséget, több műszaki tartalmat, az átlagosnál hosszabb gyári garanciát kapnak. Ennek köszönhető a márka sikere hazánkban is. Májusban az értékesített darabszám alapján a Datahouse sorrendjében már a 17.-ek voltunk 1,5%-os piaci részesedéssel. Célunk, hogy vásárlóink bizalmát és a márka imázsát további kiváló ár-érték arányú modellekkel és ügyfélközpontú szervizszolgáltatásokkal építsük tovább.” - mondta Szabó Csaba, az MG Motor Hungary magyarországi márkaigazgatója.
Kulcsszavak: Duna Motors Disztribúció Kft, márkakereskedés, MG, MG Motor Hungary, Szabó Csaba
 
Európa legjobbjai között a Koto Autóház Európa legjobbjai között a Koto Autóház A Ford a nyílt héten bemutatja a stílusos és sportos Focus Red&Black Edition modellváltozatokat A Ford a nyílt héten bemutatja a stílusos és sportos Focus Red&Black Edition modellváltozatokat Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat Mától az összes Nissan Gablini szalonnál tölthetjük elektromos autónkat Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe
 
Ultragyors elektromosautó-töltőket telepít az ALDI és az E.ON Székesfehérváron, melyeket hamarosan újabbak követnek

Ultragyors elektromosautó-töltőket telepít az ALDI és az E.ON Székesfehérváron, melyeket hamarosan újabbak követnek

2023. június 29.
Négyállásos ultragyors elektromos autó töltőállomást hozott létre az E.ON Hungária Csoport az egyik székesfehérvári ALDI áruház parkolójában, két töltőberendezéssel.
Részletek

Ultragyors elektromosautó-töltőket telepít az ALDI és az E.ON Székesfehérváron, melyeket hamarosan újabbak követnek

A 300 kW teljesítményű egyenáramú töltők a DC-töltők között leginkább elterjedt 50 kW-os villámtöltőkhöz képest hatszor gyorsabb töltést tudnak biztosítani. Az E.ON az ALDI-val együttműködésben 2025 elejéig további 14 magyarországi helyszínen telepít hasonló ultragyors töltőállomásokat. A székesfehérvári esemény egy jelentős nemzetközi projekt első állomása, amelynek keretében Európa 9 országában több, mint ezer db 150 kW-os ultragyors töltőpontot épít ki a nemzetközi E.ON Csoport. A projekt anyagi hátterét részben az Európai Unió „Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz” nevű (CEF2) közlekedésfejlesztési támogatása biztosítja.

Dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár Megyei Jogú Város polgármestere, Bernhard Haider, az ALDI Magyarország országos ügyvezető igazgatója és Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató-helyettese adta át a négyállásos, ultragyors elektromos autó töltőállomást az ALDI Székesfehérvár, Szent Flórián körúti üzletének parkolójában. A 300 kW teljesítményű egyenáramú töltőberendezések a jelenleg elterjedt egyenáramú elektromos autó töltőknél akár hatszor gyorsabb töltést tudnak biztosítani, így az arra alkalmas járműveknél, a megfelelő körülmények esetén, akár egy 15 perces bevásárlás alatt is feltölthető a jármű akkumulátora Az ultragyors töltők az e-mobilitás jelenlegi dinamikus fejlődési üteme mellett rövidesen elengedhetetlenek lesznek a hosszabb utazáson levő, vagy otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkező autósok számára.

Bejelentették azt is, hogy az E.ON az ALDI-val együttműködésben, 2025 elejéig további 14 magyarországi helyszínen fog – a székesfehérvárihoz hasonlóan – 2-2 darab, ultragyors, 300 kW-os töltőt telepíteni. A töltők a 300 kW-os teljesítményt megosztva, kétszer 150 kW-ot tudnak biztosítani, így összesen 30 db ultragyors töltőn, 60 töltőpont áll majd az autósok rendelkezésére. Az E.ON 260 magyarországi nyilvános elektromos autó töltője közül 146-ot jelenleg is az ALDI-val közösen üzemeltet.

A most átadott töltőállomás a nemzetközi E.ON csoport ultratöltő telepítési programjának része, amely Európa 9 országában több, mint ezer db 150 kW-os ultragyors töltőpont telepítését irányozta elő. Ennek a nagyszabású fejlesztési programnak a legelső állomása a székesfehérvári töltőpontok átadása, melyek nem csupán Magyarországon, az európai programban is elsőnek számítanak.

Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató helyettese a sajtóeseményen elmondta: „Az Európai Unió és a Magyarország Kormánya által kitűzött klímasemlegességi célokkal összhangban vállalatunk elkötelezett a dekarbonizáció mellett, így prioritásunk az e-mobilitási megoldások fejlesztése, hiszen ez a zöldebb jövő egyik kulcsfontosságú területe. A nyilvános e-töltőhálózatunkat túlnyomórészt már most is zöld energiával látjuk el, így a töltésekhez felhasznált energiával is a hosszú távú fenntarthatósági célokat támogatjuk. Évről-évre Magyarországon is egyre több fenntartható, tisztán elektromos és hibrid autó kerül forgalomba, így mi is folyamatosan bővítjük a töltőhálózatunkat.  Utazás közben a legjobb ügyfélélményt a leggyorsabb töltők adják, ezért helyezzük most üzembe legújabb, nagy teljesítményű ultratöltőinket, mert hiszünk abban, hogy az elektromos autózás nem csak környezetbarát, de kényelmes is lehet.”

Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) közlekedésfejlesztési felhívására, ahol az ultragyors töltőhálózat megvalósítását célzó CONNECT-E Cohesion projekt támogatást nyert. Az ALDI parkolókban már működő töltőhálózat, a több éves partnerség nyomán született megállapodás az új töltők elhelyezéséről.

„Magyarország legdinamikusabban fejlődő diszkont-áruházláncaként az ALDI elkötelezett, hogy nem csupán alacsony árú termékkínálatával, hanem mindig valamilyen többletszolgáltatással álljon a magyar lakosság rendelkezésére. Az E.ON Hungária Csoporttal négy éve elkezdett együttműködés eredményeképp az ország egyik legnagyobb e-töltőhálózatát építjük ki. Jelenleg már 17 vármegye 95 ALDI-üzleténél összesen 146 töltő várja az autósokat. A most átadott ultragyors töltők jól illeszkednek üzletfilozófiánkhoz, hiszen nálunk egy bevásárlás 15 perc alatt is megoldható, az új töltőkön pedig ennyi idő alatt akár teljesen feltölthető egy villanyautó akkumulátora” – mondta az átadó kapcsán Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

„A fenntarthatósági lépések és a felelős energiagazdálkodás számunkra prioritás, ezért is használunk 2017 óta valamennyi saját tulajdonú ingatlanunknál zöldáramot, továbbá 18 üzletünknél napelemes rendszereket telepítettünk. Elkötelezettségünket az e-mobilitás iránt nem csupán a töltőhálózat kiépítése, hanem az áruszállítás során alkalmazott megoldásaink is bizonyítják. 2021-ben az országos láncok közül elsőként állítottunk forgalomba e-kamiont, ma pedig már két e-teherautó is részt vesz a Pest vármegyei üzleteink napi szintű áruellátásában” – tette hozzá.

A főváros után Székesfehérváron működik az E.ON Hungária Csoport legtöbb, a két új töltővel együtt összesen már 19 e-töltője. Az e-mobilitás fejlesztése iránt elkötelezett városban a fenntarthatóságért folytatott közös munka nem ma kezdődött. Az e-töltők nagyszámú telepítése mellet 2018-ban adta át Jamniczky Zsolt az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató-helyettese a város első elektromos autókból álló flottájának kulcsait dr. Cser-Palkovics Andrásnak, Székesfehérvár Megyei Jogú Város polgármesterének.

A városvezető az ultragyors töltők átadása kapcsán elmondta: „A fenntarthatóság kiemelt kérdés napjainkban – legyen szó egy város vagy éppen egy cég életéről. Egyre növekszik Székesfehérváron is a zöldrendszámos autók száma, illetve a közösségi közlekedésben használt e-autóbuszok aránya. Számos olyan ipari cég dolgozik nálunk, akik valamely szegmensébe bekapcsolódnak ennek az ágazatnak. A város önkormányzata maga is elkötelezett a környezet- és klímavédelem, valamint a hosszútávú fenntarthatóság iránt. Hogy ne csak szerethető, hanem minél élhetőbb, zöldebb is legyen az otthonunk. Minden, a maihoz hasonló kezdeményezés közelebb visz bennünket ezekhez a céljainkhoz. Köszönet az E.ON és az ALDI partnerségéért, és polgármesterként azt is hadd emeljem ki: büszkék vagyunk rá, hogy az országban az elsők között a fehérvári e-autósok próbálhatják ki ezeket a szupergyors töltőket.”

A most átadott töltőket hamarosan újabbak követik majd, várhatóan elsőként Fóton.

Háttér
A programban tervezett további ALDI áruházaknál található telepítési helyszínek:
2151 Fót, Fehérkő u. 5.  
2030 Érd, Sulák u. 2.  
2045 Törökbálint, Süssen u. 1.  
9700 Szombathely, Szent Gellért utca 49.  
9012 Győr, Malomszéki út 11.  
2700 Cegléd, Mozdony u. 2.  
8600 Siófok, Attila utca 74.  
8900 Zalaegerszeg, Balatoni út 13.  
6000 Kecskemét, Izsáki út 69.  
8000 Székesfehérvár, Holland fasor 1.  
6500 Baja, Dózsa György út 87.  
4030 Debrecen, Ozmán utca 1.  
8200 Veszprém, Észak-keleti útgyűrű 6.  
8200 Veszprém, Dornyai Béla u. 5.  

Kulcsszavak: ALDI, E.ON, elektromos autó, elektromos töltőállomás
 
A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A Nissan új életet ad az elektromos jármű akkumulátoroknak A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A vadonatúj Hyundai Kona Electric bevezetésével, a Hyundai bemutatja az első teljesen elektromos, kompakt SUV-ot A Kia bemutatja akadálymentes villanyautó-töltési technológiáját: itt a Plug&Charge A Kia bemutatja akadálymentes villanyautó-töltési technológiáját: itt a Plug&Charge A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Deutsche Post DHL Csoport és a Ford bemutatja az első StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat 2025-re teljesen betiltanák a nem elektromos autókat
 
Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

2023. június 29.
Az Opel bemutatta  ikonikus emblémájának, a „Blitz”-nek az új értelmezését, amely már 2024-ben megjelenik a sorozatgyártású járműveken.
Részletek

Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát

A „Blitz” továbbra is központi eleme lesz az Opel Compassnak, a rüsselsheimi székhelyű autógyártó izgalmas és a kritikusok által is elismert formatervezési filozófiájának, és továbbra is büszkén áll majd az Opel Vizor márka arculatának középpontjában. A villám - vagy németül "Blitz" - szorosan kapcsolódik az elektromossághoz, és ideális embléma az Opel elektromobilitás korszakához való viszonyának szimbolizálására.

"A mi ´Blitz´-ünk aktuálisabb, mint valaha. Nemcsak az innováció és a mobilitás demokratizálása iránti elkötelezettségünket szimbolizálja, hanem azt az elkötelezettségünket is kifejezi, hogy 2028-ra teljesen elektromos márkává váljunk Európában. Idén már 15 villamosított modell lesz a portfóliónkban, és büszkén mondhatjuk, hogy az Opel elektromos" - mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

"A ´Blitz´ a Bold and Pure (Erőteljes és Letisztult) filozófiánk ikonja. A markáns és magabiztos új ´Blitz´, metszi az őt körül ölelő gyűrűt, az ikonikus emblémánknak progresszív, modern megjelenést kölcsönözve. Büszkén helyezkedik el az iránytűnk (Compass) középpontjában, ez a legfontosabb grafikai tervezési alapelvünk. Az iránytű az elülső, hátsó és belső dizájnelemek gerincét alkotja" - mondta Mark Adams, a formatervezési alelnök.

A német autógyártó az elkövetkező években fokozatosan vezeti be az új "Blitz" arculatot a termékpalettáján, az első szériaautó 2024-ben kapja meg az új emblémát. Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója azonban bejelentette, hogy az új „Blitz” már idén hangsúlyosan megjelenik: "Az IAA Mobility a világ egyik legnagyobb autókiállítása, ezért tökéletes helyszín arra, hogy büszkén mutassuk be a nagyközönségnek az új ´Blitz´-ünket. Ezenkívül a standunkra egy meglepetést is tervezünk, és reméljük, hogy müncheni jelenlétünk a látogatók számára izgalmas lesz".
Kulcsszavak: logó, opel, Opel Blitz
 
Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Opel ADAM ROCKS - Egyéni design, kalandos karakterrel Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Hétvégén ismét Jazzy Street Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Opel Crossland X: máris ötvenezren rendelték meg Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is Az AutoWallis lesz az Opel márkaimportőre Magyarországon is Az Opel bemutatja az ikonikus „Blitz” logó megújult változatát Az Opel Ampera újra indul Monte-Carlo ralin
 
Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

2023. június 29.
A Siemens Mobility és a SWEG új kocsiszínt nyitnak az akkumulátoros vonatok számára Offenburgban. Új otthon a fenntartható mobilitás és a 100%-os rendelkezésre állást biztosító prediktív karbantartás számára.
Részletek

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Mindössze másfél évnyi munkálat után a Siemens Mobility új vasúti műhelyt nyit Offenburgban a Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH-vel (SWEG) közösen. Az új, modern depóban a Siemens Mireo Plus B akkumulátoros meghajtású vonatok karbantartását fogják végezni. A járművek várhatóan 2023. december közepétől állnak majd forgalomba Németországban a 8-as, ,,Ortenau" vonalon. A SWEG 2023. júniusától 30 évre adja bérbe a depót a Siemens Mobilitynek. A járműtelep ünnepélyes megnyitásának részeként sor került a Mireo Plus B első nyilvános próbaútjára is az Offenburg és Gengenbach közötti útvonalon. Ezen kívül Baden-Württemberg közlekedési minisztere, Winfried Hermann, valamint az SWEG vezérigazgatói, Tobias Harms és Dr. Thilo Grabo aláírták a 8-as hálózatra vonatkozó szállítási szerződést. A szerződés alapján az állam 2023. december 10-től 15 évre átadja a hálózat üzemeltetését az SWEG-nek.

"Az új teleppel a fenntartható mobilitás új otthonát teremtettük meg az SWEG-vel közösen" - mondta Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility Custumer Services terület világszintű vezetője . "Az új depó elkészültével megalapozzuk az első németországi akkumulátoros vonatflottánk üzemeltetését, amely lehetővé teszi a klímabarát, helyileg emissziómentes személyszállítást. A vonatok egyeztetett karbantartásával és szervizelésével hosszú távon biztosítjuk a megbízható és pontos regionális vasúti közlekedést. Célunk, hogy a flotta teljes élettartama alatt 100 százalékos rendelkezésre állást biztosítsunk."

Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Hermann közlekedési miniszter Úr elmondta: "Az Ortenau régióban 2023 decemberétől megkezdjük az akkumulátoros-elektromos korszakot a baden-württembergi regionális vasúti közlekedésben. Az utasok kényelmesen utazhatnak majd a modern, légkondicionált és akadálymentesített vonatokon. Ezek a felsővezeték nélküli útvonalakon is károsanyagkibocsátás mentesen közlekednek, jelentősen hozzájárulva ezzel a klímavédelemhez. A szerződés aláírásával a tartomány megbízza az SWEG-t, hogy ennek az  innovatív technológiának alkalmazásával, és azzal, hogy az utasok biztonságosan és megbízhatóan juttassa el úti céljukhoz további 15 éven keresztül"

"Az új Siemens-m és a már meglévő SWEG üzemmel mindössze öt év alatt egy olyan vasúti járműveket kiszolgáló központot hoztunk létre itt Offenburgban, amely lehetőségei és korszerűsége tekintetében egyedülálló Dél-Németországban" - mondta Tobias Harms, a SWEG ügyvezető igazgatója. "

"Ma már semmi sem emlékeztet minket az egykori depóra, amely korébban itt állt. Offenburg tehát ismét vasútváros." Harms hozzátette: "Az ortenaui S-Bahn további 15 évre megújított üzemeltetési szerződése újabb fontos bizonyítéka annak, hogy az SWEG nagyon sikeresen fejlődött az állam egyik legfontosabb mobilitási csoportjává. Nagyon örülök, hogy továbbra is a megszokott magas SWEG-minőséget kínálhatjuk utasainknak."


Dízel helyett akkumulátorok – Új korszak Ortenauban

Az új műhely az offenburgi vasútállomás északkeleti részén található, 1350 négyzetméteres, tetőszerkezetes munkaállványokat és egy portáldarut foglal magában. Ezen kívül van egy 350 négyzetméteres és egy 200 négyzetméteres melléképület is, amelyekben raktárhelyiségek, valamint iroda- és közösségi helyiségek találhatók. Megállapodás született arról is, hogy a Siemens Mobility osztozik a telephelyen található az SWEG által birtokolt eszközökön is, például a kültéri mosóberendezést is közösen fogják használni. A depó raktára minimális készlettel gazdálkodik, mivel a Siemens Mobility a MoBase e-kereskedelmi platformot használja a pótalkatrészek-kezelésre.

A szükséges alkatrészek a MoBase-en keresztül igény szerint 24 órán belül szállíthatóak. A járművek szükséges karbatnártásának előrejelzését a Siemens Mobility felhőalapú Railigent X alkalmazáscsomagjának használata teszi lehetővé. A legkorszerűbb algoritmusoknak és adatelemzésnek köszönhetően a lehetséges hibák még azelőtt felismerhetők, mielőtt azok meghibásodáshoz vezetnének.

A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) 2020-ban 27 darab, egyenként 120 férőhelyes, kétkocsis Mireo Plus B típusú akkumulátoros vonatot rendelt a Siemens Mobilitytől. Az akkumulátoros hibrid meghajtás lehetővé teszi, hogy a vonatok felsővezetékkel ellátott és felsővezeték nélküli vonalakon is közlekedjenek. A Mireo Plus B hatótávolsága akkumulátoros üzemben valós körülmények között körülbelül 80 kilométer.

  A 8-as hálózat ("Ortenau") 2023. december közepétől a következő vonalakat foglalja magában: Offenburg - Freudenstadt/Hornberg, Offenburg - Bad Griesbach, Offenburg - Achern, Achern - Ottenhöfen, Biberach (Baden) - Oberharmersbach-Riersbach. A reaktivált Hermann-Hesse-Bahn Calw és Renningen között várhatóan 2025-től szintén a hálózat része lesz. A hálózat évente mintegy két és fél millió kilométert tesz meg.
Kulcsszavak: Mireo, Siemens, Siemens Mobility, vasút
 
Egységes platformot épít a Daimler Truck Egységes platformot épít a Daimler Truck Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban Menetrend szerint álltak üzembe a Siemens RRX vonatok Németországban Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Fenntarthatóbb Genova a Siemens töltési infrastruktúrának és a Rampini e-buszoknak köszönhetően Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye Megnyitotta kapuit a Thameslink vonatok első karbantartó telephelye
 
A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

2023. június 29.
A berlini világpremier után Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója beszélt arról, milyen volt megalkotni az új, tisztán elektromos SUV-kupét.
Részletek

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Minden új modell a formatervezők olyan „kreativitásgyakorlataként” születik meg, amely során nincsenek korlátok. Az újdonságnak ki kell tűnnie, meg kell lepnie, egyben utat kell mutatnia a márka jövőbeli formatervezése felé. Talán épp ez a modell lesz a példa, merre szeretne tartani a márka, s kézzelfogható valósággá is válhat. Ilyen a CUPRA Tavascan is. 2019-ben olyan koncepciómodellként mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon, amely egyaránt meglepőnek bizonyult merész vonalvezetésével és a szabályokon túlmutató formavilágával. Négy évvel később berlini világpremierjén ismét lenyűgözte a világot, mégpedig olyan modellként, amely cseppet sem veszített alapvető karakteréből, mindvégig megőrizve a CUPRA vezérelvét – ha megálmodhatjuk, meg is alkothatjuk.

A jövő egy darabja – Amikor Jorge Diez, a CUPRA formatervezési igazgatója és csapata elkezdte felvázolni egy új elektromos SUV-kupé javaslat körvonalait, pontosan tudták, hogy egyesek túlzásnak tartanák: „Ha valami egyedit, erős egyéniséget akarsz alkotni, nem tehetsz mindenki kedvére. Ezzel ugyanis elveszítenéd az egyéniséged, ezt pedig semmiképp sem tennénk itt, a CUPRA csapatában” – fejtette ki Diez, majd hozzátette: „Formatervezőként úgy kell feszegetnünk a határokat, hogy nem is gondolunk arra, mit szólnak majd az emberek – éppen azért, hogy a saját utunkat járhassuk. Mi pedig pontosan ezt tettük CUPRA Tavascan modellünkkel, amely nem válasz a változásokra, sokkal inkább azok elindítója.”

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Extrém érzelemdús – A CUPRA Tavascan a márka második tisztán elektromos autója. Erős egyéniség, amely a cselekvés új módjára utal. „A sötét első maszk sportos és egyéni személyiséget kölcsönöz számára, amit a motorházfedél progresszív és szoborszerűen plasztikus, V-alakú formái egészítenek ki, együtt pedig a feszültség intenzív érzetét közvetítik” – mutatott rá a formatervező. E külső dizájnkoncepciót az orrkialakítás újszerű, a fényszórók három háromszög alkotta „szemmotívumai” jellemezte arculata teszi teljessé. „A márka olyan új és ikonikus motívumai ezek, amelyek a most első ízben megvilágított márkaemblémával közösen a CUPRA erős egyéniségét fejezik ki.”

Új ikonikus elemek az első számára – A CUPRA Tavascan külseje a márka jövőbeni formai nyelvezetének irányát mutatja, ám még ennél is forradalmibb a beltere. A Jorge Diez által említett karakter ugyanis az új modell utasterében is folytatódik, mégpedig az újdonság másik legjellegzetesebb ikonikus megoldásával – azaz központi gerincmotívumával. „Számunkra ez egyfajta eddig sosem látott műalkotás, a beltér legikonikusabb eleme, amely a teljes műszerfalat támasztó tartóvázként járult hozzá a szoborszerűen plasztikus, futurisztikus belső tér megalkotásához” – fejtette ki a CUPRA formatervezési igazgatója. „Ezek az elemek a lehető legtágasabb térérzetről gondoskodnak az utastérben, és a progresszív hangulatvilágítással kiegészülve egyéni és karakteres formai nyelvezetet fogalmaznak meg.”

A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét

Közülünk való – A CUPRA Tavascan áprilisi berlini világpremierje egy olyan márka többéves munkájának eredménye volt, amely fennállása eddigi rövid ideje alatt sosem félt ámulatba ejteni szemlélőit, s amely minden egyes új modelljével egy-egy lépéssel tovább halad ezen az úton. A formatervező csapat számára azonban korántsem csupán egy újabb premierről volt szó. „Minden egyes alkalom, amikor végre egy új modellt mutathatunk be a nagyközönségnek, egészen különleges pillanat számunkra. Egy álom válik valóra, oly sok kemény munka után. Egyszerűen csodálatos” – zárta Jorge Diez.

Kulcsszavak: bemutató, Cupra, elektromos autó, Tavascan
 
Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona Bemutatkozott a vadonat új Hyundai Kona 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval 2020-ra akár 400 kilométert is meg tudunk tenni elektromos autóval A CUPRA új modellje utat mutat a márka jövőbeli dizájnnyelvezete felé, amely továbbra is megőrzi kihívó karakterét Golf Blue-e-Motion a Hungaroringen Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Jó tulajdonságai megmaradtak - Peugeot 2008 1.2 PureTech Egyszerűbben juthatnak támogatáshoz az elektromos autók vásárlói Egyszerűbben juthatnak támogatáshoz az elektromos autók vásárlói
 
Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

2023. június 28.
A BMW M GmbH harmadik alkalommal is elkészíti a nagyteljesítményű sportmodell Touring karosszériaváltozatát.
Részletek

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Nagyteljesítményű kvalitásaikat még gondosan álcázva sem rejthetik véka alá: a BMW M5 hetedik generációjának prototípusai a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési folyamat gyakorlati szakaszához érkeztek. A BMW M GmbH tervezőmérnökei közutakon, a BMW Group tesztlétesítményeiben és a világ legváltozatosabb versenypályáin kezdik meg a nagyteljesítményű limuzin tesztelését.

A 2024-ben folytatódó modellújítási hullám ráadásul egy plusz aspektust is tartogat a BMW M divízió rajongói számára: a BMW M GmbH hivatalosan is megerősítette, hogy a BMW M5 új nemzedékével a modellpaletta Touring karosszériaváltozattal bővül. Az új BMW M5 Touring képében így 2024-ben reneszánszát ünnepli a legendás BMW M-teljesítmény, a kompromisszumoktól mentes, hosszútávú menetkomfort és a bőséges helykínálat tökéletes kombinációja.

Ahogyan az új BMW M5 limuzin, úgy az új BMW M5 Touring is egy vadonatúj fejlesztésű, hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az utakra. A BMW M modellek jellegzetes teljesítmény-karakterisztikája és az innovatív rendszerek mentén finomhangolt futómű-technológia a kategóriában egyedülálló menetdinamikát és agilitást garantál, miközben a BMW M GmbH a hajtáslánc-technológia elektrifikációja terén is következetesen halad tovább. „Már más nagyteljesítményű modelljeinket is olyan hibrid hajtáslánc-technológiával ruházzuk fel, amely hamisítatlan BMW M-teljesítményt garantál” – fogalmazott Dirk Häcker, a BMW M GmbH járműfejlesztési részlegének vezetője.

Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

A BMW M5 immár 40 éve szolgál a nagyteljesítményű limuzinok menetdinamikai, agilitási és precizitási mércéjéül. A legendás modell történetét az evolúciós fejlődés, a motorsport élvonalában tökéletesített tervezőmérnöki szaktudás, illetve a hajtáslánc-technológia, a futómű-technológia, az aerodinamika és a könnyűszerkezetes járműépítés terén megalkotott úttörő innovációk formálták.

Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált, hat-, nyolc- és tízhengeres motorok, az M Carbon kerámia fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás csupán néhány azon technológiai mérföldkövek közül, amelyekkel a nagyteljesítményű limuzin időről időre igazolta kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát is. A BMW M5 hetedik generációja erre a hagyományra építkezik tovább – a lélegzetelállító vezetési élmény érdekében magával ragadó innovációkkal megfűszerezve.

Az első BMW M5 Touring 1992-ben mutatkozott be, a második generációs BMW M5 limuzin műszaki alapjain. A modell azóta egyet jelent a kimagasló teljesítmény és a négy keréken kínált hétköznapi praktikusság szimbiózisával. 2007-ben a BMW M GmbH a BMW M5 negyedik generációjával mutatta be a második BMW M5 Touring modellt, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 229 – 235 gramm / km) sikeres piaci bevezetése pedig most a prémium középkategóriában nyomatékosítja tovább a speciális karosszériaváltozat létjogosultságát.


Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring

Az új BMW M5 Touring első prototípusainak gyakorlati tesztelése a következő napokban kezdődik meg nagyvárosi forgalomban, országutakon és a Münchenhez közeli autópályákon. A nagyteljesítményű hajtáslánc-technológia és a kifinomult futómű-technológia együttműködését ezt követően többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is megméretik a mérnökök, hogy az új BMW M5 Touring minden vezetési szituációban a versenypályák sportos menettulajdonságainak és a hosszúra nyúló hétköznapi utazások kimagasló menetkomfortjának ideális egyensúlyát kínálhassa.
Kulcsszavak: bmw, BMW M5 Touring, új modell
 
BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben BMW 3.0 CSL Hommage: hamisítatlan motorsport-karakter elegáns köntösben Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó Bemutatkozik a BMW Concept Z4 tanulmányautó A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be az új Mazda CX-5 A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be az új Mazda CX-5 Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk Nyitott tetős vezetési élmény extrovertált stílusban: az új MINI Cabrio Sidewalk Hivatalos: érkezik az új BMW M5 Touring A BMW és a Relais & Châteaux együttműködése
 
Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét

Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét

2023. június 28.
Felfüggesztett szabadságvesztésre és pénzbüntetésre ítélte kedden a müncheni tartományi bíróság Rupert Stadlert, a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi autógyár igazgatótanácsának volt elnökét a VW dízelbotrányának eddigi legnagyobb szabású büntetőperében.
Részletek

Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét


Rupert Stadlert egy év kilenc hónap felfüggesztett szabadságvesztésre és 1,1 millió euró pénzbüntetésre ítélték csalásért. A nem jogerős ítélet megfelel a volt vállalatvezető és a bíróság áprilisban, az ügyészség beleegyezésével kötött szóbeli megállapodásának, miszerint viszonylag enyhe büntetést kap, ha beismerő vallomást tesz.
   
A májusban tett vallomásban elismerte, hogy bár legkésőbb 2016 júliusában tudomást szerzett az Audi egyes dízelmotortípusainál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket, amivel csalást követett el. Bűncselekménye mintegy 250 ezer Audit, valamint 71 ezer Volkswagen és 112 ezer Porsche márkájú kocsit érint, amelyekhez az Audi szállította a motort.
   
Rupert Stadler az első vállalatvezető, akit elítéltek Németországban a VW dízelbotránya miatt. Elítélték két beosztottját is, akik ugyancsak beismerő vallomást tettek, és viszonylag enyhe büntetést kaptak. Wolfgan Hatz, az Audi motorfejlesztési részlegének korábbi vezetője két év felfüggesztett szabadságvesztést és 400 ezer euró pénzbüntetést, Giovanni P. fejlesztőmérnök egy év kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetést és 50 ezer euró pénzbüntetést kapott, amiért részt vettek az Audi, a Volkswagen és a Porsche gyártmányaihoz készült - manipulált - dízelmotorok kifejlesztésében.
   
Rupert Stadlert 2007-ben nevezeték ki a Győrben motorgyárat működtető Audi vezetőjének. Az anyavállalatnál kirobbant dízelbotrány a harmadik évben érte el, 2018-ban vonták eljárás alá, szökés veszélye miatt négy hónapig előzetes letartóztatásban tartották. Az Auditól 2019-ben menesztették, pere 2020-ban kezdődött.
   
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében robbant ki, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az érintett csaknem 11 millió járműből 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
   
A VW az autóipar legnagyobb szereplője, a csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen és az Audi mellett a Bentley, a Bugatti, a Cupra, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
Kulcsszavak: audi, autógyár, autóipar
 
Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét A következő öt évben 14 milliárd dollárt fektet be Kínában a General Motors Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték az Audi volt vezetőjét Ikarus: elfogadhatatlan a magyar autóbuszgyártás szereplőinek kiszorítása Matthias Müller a Volkswagen-csoport új elnöke Matthias Müller a Volkswagen-csoport új elnöke Nincs gáz, ha gáz van Nincs gáz, ha gáz van Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás Tesla gyár: indul a régiós autóipari versenyfutás
 
Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

2023. június 28.
A Toyota leleplezte a vadonatúj C-HR-t, immár minden kétséget kizáróan kijelenthető: a környezettudatos japán autógyártónak nem csupán sikerült megismételnie a formabontó modell első bemutatkozásakor, 2016-ban végrehajtott bravúrt, hanem új szintre emelte azt: az új generációs C-HR ugyanis egy az egyben olyan, mintha egy futurisztikus tanulmányautó gördült volna le a gyártósorról.
Részletek

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Minden elemében merész, eredeti, mégis rabulejtő, a hajtásláncok és technológiák ismeretében pedig nem túlzás úgy fogalmazni, hogy a modell mindent vihet a kategóriájában, és 2023 valóban a Toyota C-HR éve lehet.

A vadonatúj, Európában tervezett, fejlesztett és gyártott, kifejezetten az európai vásárlók igényeinek kielégítésére megszületett modell az eredeti Toyota C-HR sikereire épít, amely 2016-ban felkavarta az európai C-SUV szegmenst. A minden elemében új, következő generációs Toyota C-HR radikális megjelenésnek köszönhetően egy „sorozatgyártású koncepcióautó” benyomását kelti, miközben a modern belső kialakítás a funkcionalitást fejlett kényelemmel ötvözi.

Még nagyobb fókuszba került ezen felül a fenntarthatóság az újrahasznosított és vegán anyagok fokozott felhasználásával, valamint a tömegcsökkentés és az új gyártási eljárások révén elért széndioxid-kibocsátás csökkentéssel. A vadonatúj Toyota C-HR mindezeken túl személyre szabott felhasználói élményt kínál, amely zökkenőmentes és intuitív kezelhetőséget és csatlakozást biztosít, beleértve az új digitális kulcsot is. Az új generációs modell kizárólag elektrifikált hajtásláncokkal lesz elérhető: az 1,8 és 2,0 literes öntöltő hibrid elektromos meghajtás mellett megjelenik a kínálatban a 2,0 literes plug-in hibrid elektromos erőforrás is, megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal. A 2,0 literes PHEV geofence funkciója automatikusan tisztán elektromos üzemmódba kapcsolja az autót, ha a vezető behajt egy alacsony károsanyag-kibocsátású zónába (LEZ).

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

A C-HR bemutatása 2016-ban fordulópontot jelentett a Toyota számára Európában

Az eredeti Toyota C-HR bemutatása fordulópontot jelentett mind a Toyota, mind az európai C-SUV szegmens számára. Radikális belépő volt egy kiélezett piacra, kontrasztot adva a hagyományos SUV-stílusnak: drámai, éles vonalakkal megrajzolt formái közelebb állnak a kortárs sportkupék megjelenéséhez. Megosztó karakteréből adódó sikere segített átformálni a Toyota megítélését Európában, erős érzelmi töltetet adva a márkának. Az emberek határozottan reagáltak, a vásárlók több mint fele az autó stílusát jelölte meg a vásárlás fő okaként.

A Toyota C-HR a Toyota legjobban teljesítő modellje lett az eladások növelése terén. A vadonatúj, következő generációs Toyota C-HR avantgárd formáival, fejlett technológiáival, valamint hibrid és plug-in hibrid hajtásláncaival – amelyek nagyobb teljesítményt, fokozott vezetési élményt és jobb tisztán elektromos képességeket kínálnak – magasabb szintre emeli elődje amúgy is kiemelkedő minőségét és pozícióját. Ez is megerősíti a Toyota Európa iránti elkötelezettségét: az új modellt Európában, az európai vásárlók igényeit szem előtt tartva tervezték meg, és kizárólag Európában gyártják, beleértve a nagyfeszültségű akkumulátoregységek összeszerelését is.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Arra tervezték, hogy kiemelkedjen, ne beolvadjon

Az új Toyota C-HR feltűnő megjelenése hű a 2022 végén bemutatott tanulmányautó stílusához. Jellegzetes formái egy „sorozatgyártású koncepcióautó” hatását keltik. Az eredeti Toyota C-HR kupészerű vonalaival megtörte a jellegzetes SUV formákat. Ezeket a rendhagyó vonalakat pedig még élesebben adja vissza az újdonság „szuperkupé” sziluettje. A frontrész a Toyota SUV modellek új arculatát mutatja be, amely a tisztán elektromos bZ4X-en és az új Priuson már megjelent.

A Toyota C-HR előfutárán látható stílusjegyekhez hűen a megjelenés éles és átható: az autó már álló helyzetben is ugrásra kész. Az egymásból következő formák jármű oldalán lévő rombuszmetszetű karaktervonalaknak köszönhetően rögtön szembetűnők, kiemelve ezzel a Toyota történetében először megjelenő, síkba süllyesztett ajtókilincseket, és hangsúlyozva az autó magabiztos kiállását. A modell dinamikus, erőteljes megjelenését tovább fokozzák a rövid túlnyúlások és a nagy kerekek – akár 20” keréktárcsák is elérhetők. A kéttónusú fényezés új stílusban jelenik majd meg: a kontrasztos fekete szín a tetőn túl egészen a hátsó lökhárítóig és az autó hátsó részéig nyúlig.

A cél a letisztult megjelenés kialakítása volt az éles vonalakkal, valamint a kamerák, radar- és fényszórómosók tökéletes integrációjával – ezt a megközelítést csak „rejtett technológiának” hívjuk. A Toyota formatervezői és aerodinamikai csapata szorosan együttműködött annak érdekében, hogy a külső aerodinamikailag hatékony és látványos legyen.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Ez biztosította a légáramlás optimalizálását a jármű körül olyan részletekkel, mint az első lökhárító pontos kialakítása és a hátsó tetőlégterelő formája. Az eredeti Toyota C-HR előrelépést jelentett a minőségérzet terén, az új modell pedig még tovább megy, hiszen az utastér formái még inkább prémium és kifinomult érzéseket keltenek.

Minden kezelőszerv a vezetőtérben összpontosul, míg a vízszintes műszerfal elrendezés és a „szárnyas” formai kialakítás az utasok számára azt az érzést adja, hogy az utastér körülöleli őket, ezzel fokozva a kényelemérzetet.

Személyre szabott felhasználói élmény

A Toyota zökkenőmentes, intuitív és személyre szabott felhasználói élményt hozott létre, amely túlmutat az ügyfelek igényein, és felismeri azokat az értékeket, amelyeket a mai vásárlók tulajdonítanak egy összekapcsolt autós ökoszisztémának, amelyben a telefonjukon lévő alkalmazásokkal, érintőképernyővel vagy hangutasításokkal vezérelhetik a funkciók széles körét. A cél az volt, hogy világos, intuitív és személyre szabott élményt hozzanak létre, amely előre látja a felhasználó igényeit.

Az újdonság automatikusan üdvözli a vezetőt, amikor közeledik az autóhoz. Ennek részeként a külső fényszórók életre kelnek, beleértve az új Toyota C-HR típusfeliratot a csomagtérajtón. Az adott felhasználó által előnyben részesített beállításokat (ha azok meg vannak adva) – mint az üléspozíció, a digitális műszeregység, a head-up kijelző és a multimédiás képernyő beállításai – automatikusan aktiválja a modell. A Toyota C-HR egy új, 12,3”, teljesen digitális műszeregységgel rendelkezik (a felszereltségtől függően).

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Ez éles grafikát, valamint jól elrendezett és könnyen leolvasható információkat biztosít. A kijelző beállítható úgy, hogy a vezető preferenciáinak vagy az utazás körülményeinek megfelelően rangsorolja a különböző tartalmakat – például az aktív ADAS funkcióhoz tartozó információkat előtérbe helyezheti, amikor az autó felhajt az autópályára. Három előre beállított elrendezés van, amelyek a kormányon lévő kapcsolókkal személyre szabhatók. A műszeregység és a multimédiás képernyő minőségét és könnyű használhatóságát javítják a színek, valamint az alkalmazott betűtípusok is.

A Toyota C-HR-hez digitális kulcs funkció is elérhető lesz, amelynek köszönhetően a felhasználónak csak a telefonját kell magánál tartania ahhoz, hogy kinyissa és elindítsa az autót. Ez az első Toyota modell, amely rendelkezik hangulatvilágítással. Ez a funkció túlmutat a széles, akár 64 árnyalatból álló színválasztékon, hiszen képes a közvetlen és közvetett belső világításon keresztül tükrözni az utastér környezetét vagy az adott napszakot.

A 24 változó árnyalatból álló program szinkronizálva van az idő múlásával, így a ragyogó reggeli színektől az esti pihentetőbb árnyalatokig képes folyamatosan változni. A hangulatfények a biztonságot is fokozzák: a biztonságos kiszállást segítő rendszer hangjelzésén és vizuális figyelmeztetésein túl a pirosra váltó belső világítás is felhívja a vezető figyelmét arra, hogy ajtónyitáskor fennáll a veszélye a hátulról közeledő járművekkel vagy kerékpárosokkal történő ütközésnek.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Az autó megkapta a Toyota Smart Connect multimédiás csomagot, amely (modellváltozattól függően) 8” vagy 12,3” érintőképernyőt, hangvezérlést és vezeték nélküli okostelefon-csatlakozást biztosít az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével. A rendszer POI funkciója képes megjeleníteni a tisztán elektromos hatótávolságot és megmutatni a helyi töltőpontokat. A felhasználók a MyT okostelefon-alkalmazást is használhatják a jármű funkcióinak távvezérlésére, beleértve a légkondicionáló rendszer aktiválását az utazás megkezdése előtt az autó fűtése vagy hűtése érdekében. A vadonatúj Toyota C-HR kiemelkedően innovatív megoldásai magukban foglalják a kategóriában egyedülálló automatikus parkolási funkciót. Egy olyan alkalmazás is elérhető lesz, amely lehetővé teszi a távvezérlésű parkolást a járművön kívülről, így még precízebb manőverezést biztosítva a szűk helyeken.

Fejlett biztonsági év vezetéstámogató rendszerek

Az új Toyota C-HR minden változata megkapja a Toyota Safety Sense legújabb, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereinek sorát. A funkciók hatókörét és funkcionalitását kibővítették, hogy még nagyobb védelmet nyújtsanak számos, gyakran előforduló kockázati tényező ellen, és csökkentsék a vezető terheit. A fokozott kényelem érdekében a jövőbeni rendszerszoftver-frissítések vezeték nélkül is telepíthetők, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe. A legfontosabb fejlesztések közé tartozik az új, hirtelen gyorsítást megakadályozó rendszer, amely korlátozza a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakciót, ha az elöl haladó járművel való ütközés veszélyét észleli.

Szintén új a proaktív vezetési asszisztens (PDA), amely alacsony sebességnél működik, és egyenletes lassítást biztosít, amikor az autó egy lassabb járműhöz vagy kanyarhoz közelít és a vezető lelép a gázról. Ez a rendszer rendelkezik kormányzási asszisztens funkcióval is, amely felismeri a kanyarokat, és beállítja a kormányrásegítés erejét, ezzel segítve a vezetőt simán és stabilan bevenni a kanyart.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

A tulajdonosok emellett opcionálisan egy fejlett biztonsági csomagot is választhatnak autójukhoz, amely olyan funkciókat tartalmaz, mint a sávváltás asszisztens első keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkcióval, az éberség figyelő monitor (az EDSS teljesítményét fokozva), a fényerő-elosztást kamerák segítségével végző automatikus távfény-vezérlés és (ahol a helyi szabályozás megengedi) a sűrű megállással és elindulással járó forgalmi dugókban az elöl haladót automatikusan, beavatkozás nélkül követő rendszer is.

Támogatja a fenntarthatóságot, csökkenti a széndioxid-kibocsátást

Széleskörű intézkedéseket alkalmaztak a mérnökök a széndioxid-kibocsátás csökkentése és az újrahasznosított anyagok nagyobb mértékű felhasználása érdekében, támogatva a fenntarthatóságot és a körkörös gazdaság koncepcióját. Elődjéhez képest az új generáció kétszer annyi újrahasznosított műanyagot tartalmaz, amelyet több mint 100 különböző alkatrészben használnak fel. Ezek közé tartozik az üléskárpitok új szövetborítása, amely újrahasznosított PET-palackokból készül.

A lökhárítók új gyantaanyagból készülnek, amelyet a formában előre színeznek – ez az innováció várhatóan több száz tonna széndioxidot takarít meg. További csökkentéseket értek el egy új, automatizált, vízbázisú festékeket alkalmazó fényezési eljárás bevezetésével, valamint a kormánykerék borításához bőr helyett új, állatmentes anyagot használnak.

Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Műszaki és technológiai szempontból is sokat dolgoztak az autó tömegének csökkentése érdekében, beleértve az új, nagy szilárdságú acélok használatát és az új panorámatető-kialakítást.

A fix panorámatető alacsony emissziós és infravörös-csökkentő rétegekkel rendelkezik, amelyek télen benntartják a hőt az utastérben, míg a napsütéses nyári időben megakadályozzák a túlmelegedést. Ezzel mellőzhető a hagyományos árnyékoló roló használata, ami 5 kilogrammot takarít meg, 3 centiméterrel növeli a belmagasságot és csökkenti a légkondicionáló használatának szükségességét a kényelmes hőmérséklet fenntartásához. A Toyota számításai szerint az új panorámatető 0,5 g/kilométerrel csökkenti az autó széndioxid-kibocsátását.

Négy elektrifikált hajtáslánc

A vadonatúj Toyota C-HR négy elektrifikált hajtáslánccal lesz elérhető, amelyek a Toyota karbonsemlegességre törekvő, jól bevált multitechnológiás megközelítését testesítik meg. A Toyota úgy véli, hogy többféle lehetőséget kell kínálni annak érdekében, hogy az ügyfelek megfizethető és praktikus járművekhez jussanak, amelyek már most felgyorsítják a széndioxid-csökkentés ütemét, és elősegítik a zéró kibocsátású mobilitásra való sikeres átállást. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid (HEV) változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid (PHEV) modellt foglal magában, amelyek a Hybrid 140, Hybrid 200 és Plug-in Hybrid 220 névre hallgatnak.


Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Negyedik opcióként a Hybrid 200 intelligens összkerékhajtással (AWD-i) is elérhető. Az új modellek a legújabb, ötödik generációs Toyota technológiát használják, amely a fokozott teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátást kategóriaelső kombinációját biztosítják, ezzel a C-szegmens piacának középpontjában álló vásárlók igényeit és prioritásait szem előtt tartva. Ezt a hibrid rendszer kulcsfontosságú alkatrészeinek átfogó újratervezésén keresztül érték el a méret és tömeg csökkentése érdekében – ideértve az új transaxle és a teljesítményvezérlő egységet (PCU), valamint az erősebb nagyfeszültségű akkumulátort.

Az új Corolla családban is szerepet kapó Hybrid 140 hajtáslánc a környezetbarát működésre összpontosít, de lényegesen nagyobb teljesítményű, mint a jelenlegi 1,8 literes hibrid Toyota C-HR. A Hybrid 200 még erősebb ajánlatot nyújt: nagyobb teljesítménye hozzájárul a kompromisszumok nélküli, hatékony hibrid vezetési élményhez. A kategóriaelső Plug-in Hybrid 220 kettős DNS-sel rendelkezik: könnyed, tisztán elektromos hajtást biztosít a napi ingázáshoz, és rendkívül hatékony hibrid teljesítményt a hosszabb utakhoz. A rendszer képes levezetni a vezetésből adódó stressz nagy részét, köszönhetően valódi elektromos autós képességeinek, rendkívül versenyképes tisztán elektromos hatótávolságának, valamint a városi használatot megkönnyítő, három fokozatban állítható Regeneration Boost funkciónak – ez az „egypedálos” vezetéshez hasonló élményt nyújt.


Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t

Az autó navigációs rendszerének használata közben a rendszer felismeri a legjobb lehetőségeket az akkumulátor töltésére, és automatikusan beállítja a vezetési módot is az energiahatékonyság optimalizálása érdekében.

Az új geofencing funkció bevezetésének köszönhetően a Toyota C-HR PHEV automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor az autó alacsony károsanyag-kibocsátású zónába (LEZ) lép be, optimalizálva az akkumulátorhasználatot a teljes út során. A Hybrid 200-hoz elérhető AWD-i opció megnövelt tapadást és stabilitást biztosít gyorsításkor, kanyarokban vagy csúszós útfelületen. Ezt egy második kompakt, nagy nyomatékú elektromotor-generátor biztosítja az autó hátsó tengelyén. A rendszer széles sebességtartományban és útviszonyok között is képes működni.



Kulcsszavak: C-HR, crossover, toyota
 
Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t A Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be a Toyota új Hibridje Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai Hibridekre állítja át taxiflottáját Dubai A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését A Toyota és a BMW is kilátásba helyezte nagy-britanniai üzemeinek áttelepítését Leleplezték a vadonatúj Toyota C-HR-t Megduplázódott az elektromos autók száma a világon
 
Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

2023. június 28.
A GA-B platform módosított verziójára épülő LBX-ben mutatkozik be először a Lexus új, Resolute Look elnevezésre keresztelt elülső formanyelve. A Lexus a hajtáslánc tekintetében sem cáfol rá a márkátólAz új GA-F platform felhasználásával javultak a modell képességei.
Részletek

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Június 8-án (helyi idő szerint) a Lexus az egyesült államokbeli Austinban bemutatta a vadonatúj GX-et. Az újdonság a tervek szerint 2023 végétől fokozatosan kerül majd piacra a különböző régiókban.

1989-es megalakulása óta a Lexus kitartóan törekszik az innovációra, következetesen feszegetve a technológia és a dizájn határait, hogy új értéket biztosítson vásárlóinak. Szenvedélyüktől vezérelve – hogy az autóik a vásárlók életstílusához igazodjanak, és élményeket kínáljanak – elkötelezettek amellett, hogy olyan lehetőségek széles skáláját nyújtsák, amelyek kielégítik megbecsült ügyfeleik változatos igényeit világszerte.

Ezt az elképzelést szem előtt tartva 2021-ben bemutatkozott az NX és az LX, amelyek a Lexus modellek következő generációjának hajnalát testesítik meg, és bemutatják az aprólékosan kidolgozott újdonságokat. Ezenkívül 2022-ben bemutatkozott az RX és az RZ is, amelyek a kifinomult elektrifikált technológiákat mutatják meg a világnak.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

2023-ban bemutatkozott az új LM, a sofőrös autók luxusának újragondolásával, illetve az új LBX, amely prémium megoldásaival túllép a kategória béklyóin. Ezek ösztönzik a régióspecifikus járművek fejlesztését, amelyek megfelelnek a különböző vásárlók igényeinek.

Az LX és az RX között elhelyezkedő GX SUV modellt 2002-ben dobta piacra a Lexus, és alvázas felépítésével elsősorban az észak-amerikai piacot célozták meg vele. A jármű mind a menetteljesítmények, mind az utastér kifinomultsága terén magas minőséget képvisel. Azzal, hogy bármilyen környezetben kényelmes utazást biztosít, a modell széles körben váltotta ki a vásárlók elismerését, így 2023 március végig körülbelül 540.000 darabot adtak el belőle.

Az új GX tervezésekor a „prémium terepjáró” megalkotását tűzték ki célul, amelynek feladata, hogy a legkülönfélébb körülmények között is növelni tudja a felhasználói élményt, legyen szó akár zord terepen történő navigálásról, akár városi utcákon való cirkálásról. 2002-es bemutatása óta először alakították át alapjaiban a modellt, beleértve a platformot is.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

Az LX-szel közös, új GA-F platform és a rendkívül hatékony V6-os ikerturbós motor beépítésével a jármű alaptulajdonságai hatalmas fejlődésen mentek keresztül, optimális egyensúlyt teremtve a teljesítmény, az üzemanyag-takarékosság és a csendesség között. A terepjárók tartósságának örökségére építve a jármű jelentős fejlődésen ment keresztül, a terepképességeket segítő csomagokat ötvözve az újonnan bevezetett E-KDSS rendszerrel, ami jobb tapadást eredményezett különböző útfelületeken.

Ezenkívül a jármű egyes elemei kivételes merevséggel büszkélkedhetnek, ami az EPS használatával párosulva precíz és lineáris kormányreakciókat biztosít, így elérve a Lexusra jellemző közúti vezetési élményt, miközben megőrizte a valódi terepképességeket is. Ezenkívül a külső formák megtestesítik a kiváló arányokra és egyediségre való törekvést, amely a funkcionalitásban és a dinamikus teljesítményben gyökerezik, így látványos, a terepképességekhez is nagyban hozzájáruló megjelenést kölcsönözve az autónak.

Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt

A kivételes teljesítmény és kalandvágyat ébresztő megjelenés minden úton biztosítja a vezető kényelmét. Az aprólékosan megtervezett formák minden szögből javítják a kilátást, ami terepen kiemelkedően fontos, és emellett kivételes közúti használhatóságot biztosít. Az utasteret átgondolt funkciókkal látták el, amelyek modern és kényelmes környezetet teremtenek, valamint biztonságérzetet keltenek a vásárlókban bármilyen körülmények között.

A Lexus az „Overtrail Projektet” is népszerűsíti annak érdekében, hogy a különféle szabadtéri tevékenységeket előtérbe helyező életmódok és járművek élvezetét összhangba hozza azon vágyukkal, hogy olyan szabadtéri élményeket nyújtson, amelyek segítik az embereket a természet megértésében, élvezetében és védelmében. Az új GX, mint az Overtrail Projekt mozgatórugója, új élményeket nyújt az ügyfeleknek olyan csodálatos, természetes környezetben, mint például a zord hegyvidéki terep vagy a buja erdők.

Ezenkívül az Overtrail Projekt az új „OVERTRAIL” felszereltségi szintben testesült meg, amely olyan funkciókkal és jellemzőkkel van felvértezve, amelyek a legzordabb környezetben szükségesek.


Kulcsszavak: lexus, Lexus GX, terepjáró, új modell
 
Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Kia XCeed: a hagyományos SUV-ok sportos alternatívája Valódi terepjáró, amely minden utat meghódít, és ajtót nyit az új élmények előtt Bemutatkozott az új Mercedes S-osztály A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot A Lexus tovább bővíti a GS modellcsaládot Atletikus és tágas az új Opel Astra Atletikus és tágas az új Opel Astra A piac legértékesebb vevői a Toyotához hűségesek A piac legértékesebb vevői a Toyotához hűségesek
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 191 - 200