Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 191 - 200
Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

2022. január 12.
A kivételesen nyugodt és gondtalan fedélzeti élményt kínáló C5 Aircross határozottabb és előkelőbb karaktert ölt magára. A kényelem és variálhatóság mintaképeként tisztelt, immár plug-in hibrid változatban is elérhető modell érettebb változatban születik újjá.
Részletek

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

  A 2018-as bevezetése óta több mint 260 000 példányban elkelt C5 Aircrossnak a kompakt SUV-k erős verseny jellemezte szegmensében helykínálatával, variálhatóságával és főleg a kategóriában egyedülálló kényelmével sikerült felhívnia magára a figyelmet. A márka egyterűeknél szerzett tapasztalatait és tudását kamatoztatja az immár a Citroën védjegyének számító és a márkát a versenytársaktól megkülönböztető ultrakényelmes felfüggesztés. Praktikus tulajdonságaival a C5 Aircross továbbra is referenciának számít, és nyugodt, gondtalan fedélzeti élményt nyújt. Az európai eladások több mint 30%-át kitevő plug-in hibrid változat esetében ez még inkább érvényes.

Az új C5 Aircrosst új stílusnyelv és még magasabb kiviteli minőségre való törekvés jellemzi. A kiforrottabb személyiséggel rendelkező modell várhatóan a markánsabb és tekintélyesebb karakterre vágyó ügyfeleket fogja megszólítani.

A C5 Aircross népszerűsége eddig is különleges személyiségének és egyedi megjelenésének volt köszönhető. A mostani változások elsősorban az autó orr-részét érintik. A határozottabb és dinamikusabb stílus következtében így egy még impozánsabb és elegánsabb modell született.

Feszesebb és strukturáltabb high-tech orr-rész

A vizuálisan szélesebbnek és impozánsabbnak ható C5 Aircross új formanyelvet honosít meg, ahol a lekerekített formák helyét strukturáltabb vonalak veszik át. A korábbinál függőlegesebb orr-rész karakteresebb megjelenést biztosít. A feszes vonalaknak és a függőlegesek uralta lépcsőzetes kialakításnak is szerepe van a kívánt vizuális hatás elérésében. Az impozáns külsőnek köszönhetően a C5 Aircrosst magabiztos fellépés jellemzi.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A márkaembléma is új értelmezést kapott: egyre jobban függetlenedik a nappali lámpáktól, ellentétben a modellválaszték többi tagjával, ahol a Citroen logót egy krómozott fémléc kötötte össze a nappali menetfényt biztosító világítótestekkel. A C5 Aircrosst krómmal szegélyezett csillogó fekete márkajel díszíti, melynek meghosszabbításában egyre keskenyebb, krómszínű és fekete zongorabillentyűszerű dekorelemek húzódnak, fokozatosan beleolvadva a LED-es nappali lámpákba. A hűtőrács közepén így hangsúlyosabb szerephez jut a márkaembléma.

Az új Citroën márkaarculat tipikus elemei a finoman metszett V alakú LED-es lámpatestek, melyek a zongorabillentyűszerű dekorelemeknek köszönhetően mostantól 3D hatásúak. A high-tech nappali lámpák átható tekintetet kölcsönöznek az autónak. A korábbinál diszkrétebb hatást keltenek a mostantól sötét színű LED Vision fényszórók, melyek a csillogó fekete hűtőráccsal vizuális egységet alkotva a modell robusztus jellegét hangsúlyozzák.

A márkaemblémát és a V alakú lámpákat még inkább kiemeli a hűtőrács alján húzódó, finoman mintázott lakkfekete csík: a Citroën-logó alatt kezdődő függőleges halszálkaminta a nappali menetfény zongorabillentyűszerű dekorelemeivel párhuzamosan halad.

A hűtőrács alatti új stílusú szellőzőnek köszönhetően szélesebbnek hat a C5 Aircross orra, ami tiszteletparancsolóbb megjelenést eredményez. A nyitott és funkcionális oldalsó légbeömlők – melyek olyanok, mintha egyenesen a levegő formálta volna őket – javítják az aerodinamikát.


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A fényes fekete vagy sötét krómszínű, eloxált árnyalatokban játszó díszbetétek szintén hozzájárulnak a modell előkelőbb pozicionálásához. A középen található szellőző a C4 és C5 X középső szellőzőjét idéző, finoman metszett vonalaival szintén dinamikusabb és elegánsabb lett.

Az első lökhárító alsó részén elhelyezett új védőelem is dinamikusabb, igényesebb és tiszteletparancsolóbb megjelenést biztosít. Kiviteli szinttől függően kétféle nemes anyagból készülhet, mely Live, Live Plus és Feel szinten fényes fekete, Feel Plus, C-Series, Shine és Shine Plus szinten pedig alumínium színű.

Dinamikusabb profil

Az új orr-rész függőleges és strukturált kialakításával profilból is erőt és robusztusságot sugároz. A strukturált lámpaburák hátul ugyanezt a hatást erősítik. Az impozáns megjelenésű C5 Aircross jellegzetes elemei a telt, nagyívű idomok, a magas és vízszintes motorháztető, a 360°-ban körben futó ablaksáv és az utasteret behatároló, „C” betűt formázó krómkeret, melytől még légiesebbnek hat a tető. Mindez kiegyensúlyozott és különleges egyéniséget kölcsönöz az autónak. Az erőt és biztonságot sugárzó sportos sziluett az összes jellegzetes SUV-jegyet felvonultatja: 230 mm-es hasmagasság, 720 mm átmérőjű nagy kerekek, teljes körű karosszériavédelem Airbump® betétekkel és kerékdobvédőkkel, jellegzetes funkcionális tetőcsomagtartó rudak és magas vezetési pozíció.

A modell emellett több új stíluselemmel is gazdagodott, melyek még elegánsabb és modernebb sziluettet eredményeztek. Ilyenek az új kéttónusú, gyémántcsiszolt 18” PULSAR könnyűfém keréktárcsák, melyeket az aerodinamikus kialakítás mellett a színek és anyagok (alumínium és csillogó fekete) finom játéka tesz különlegessé.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A tükörházak a teljes kínálatban a szélvédőoszlopokéval harmonizáló fényes fekete színt kaptak, ami diszkrétebb megjelenést és összességében elegánsabb és természetesebb hatást biztosít. További jellegzetes stíluselemek az alsó részükön új mattfekete betéttel ellátott, fényes fekete színű tetőcsomagtartó rudak és az új Airbump® színcsomagok, melyekben a jármű orr-részét díszítő betétek elegáns árnyalata köszön vissza.

Az első világítótestekkel összhangban a C5 Aircross hátulján is új 3D LED-es lámpákat találunk. A változatlan méretű optikai egységet strukturált és sötétített üveg borítja, mely az állandó világítást biztosító 3 LED-modul alakját követi. A korszerű design az eleganciát és az első világítással való rokonságot hangsúlyozza. Akárcsak a gépjármű elején, a zongorabillentyűszerű dekorelemek is erősítik a 3D hatást.

Elegánsabb személyre szabási opciók

Hogy még inkább megfeleljen a C-SUV szegmensbeli ügyfelek elvárásainak, az új C5 Aircross olyan elegáns személyre szabási lehetőségeket kínál, melyek határozottan hozzájárulnak a modell feljebb pozicionálásához.

A C5 Aircross palettáján megjelent egy új szín, az elegáns Eclipse kék, mely a külső fényviszonyoktól függően hol egészen sötétkéknek, hol feketének hat. A színválaszték többi tagja a népszerű klasszikus árnyalatok közül való: hófehér, gyöngyházfehér, Perla Nera fekete, platinaszürke, acélszürke.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A színcsomagok részeként kínált új színek az orr-rész légbeömlőin és az Airbump® elemeken érhetők tetten. A SUV-os jelleg és az elegancia hangsúlyozására négy új színcsomag áll rendelkezésre: fényes fekete, sötét krómszínű, eloxált bronz és kék. A Shine kiviteli szinttől, illetve a – 19” fekete ART keréktárcsákat és a csillogó fekete színcsomagot is magában foglaló – különleges Black Pack csomag révén is elérhető kéttónusú fényezés (fekete tetővel) még előkelőbb megjelenést biztosít a járműnek.

Még kényelmesebb utastér

A modell külső stílusában megnyilvánuló feljebb pozicionálási szándéknak megfelelően az új C5 Aircross beltere is dinamikusabb és kifinomultabb lett: az első pillanattól szembetűnik a tágas tér és a mindenre kiterjedő kényelem. A magas vezetési pozíciónak, a láthatóan minőségi anyagoknak és az ergonomikus és praktikus kezelőfelületeknek köszönhetően egy modern és elegáns SUV született.

Új 10’’ érintőképernyő

A C5 Aircross új 10” érintőképernyője szinte lebegni látszik a műszerfalon, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a vezető és utasai egy modernebb utastérben érezzék magukat. A korábbinál nagyobb méretű új képernyő ergonomikusabb is egyben: közvetlen hozzáférést biztosít a klímavezérlőkhöz, és a kijelzett adatok magasabbra helyezése révén az információk leolvasásakor a vezető végig az úton tarthatja a szemét. A korszerűbb designt képviselő, vízszintes vonalakkal megrajzolt szellőzők mostantól a kijelző alatt helyezkednek el. Az új 10” érintőképernyő a navigációs rendszerrel ellátott, hagyományos meghajtású változatokon, hibrid meghajtás esetén pedig Feel kiviteli szinttől áll rendelkezésre.  


Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A teljességgel személyre szabható 12,3” digitális műszercsoporton a vezetéshez szükséges legfontosabb információk – a navigációs rendszer térképadatbázisa, az aktív vezetéssegítő funkciókra vonatkozó információk, a hibrid meghajtás energiaáramlási diagramjai stb. – igény szerint közvetlenül a vezető látóterében kerülnek kijelzésre, ami biztonságosabb vezetést tesz lehetővé, hiszen tekintetünket mindvégig az úton tarthatjuk.

Új Citroën Advanced Comfort® ülések

A C5 Aircross a C4-ből és a C5 X-ből már ismert új generációs Citroën Advanced Comfort® ülésekkel van felszerelve. A nagy sűrűségű habszivacs maggal és egy 15 mm vastag plusz szivacsréteggel rendelkező, speciális kialakítású Citroën Advanced Comfort® üléseket amellett, hogy már ránézésre is kényelmesek, egyedülálló üléskomfort és tartós menetkényelem jellemzi, hiszen hosszú távon sem süppednek be. A vezető és az első utas további kényeztetése érdekében az első ülések ülésfűtés és masszázs funkcióval is rendelkezhetnek.

A színekért és anyagokért felelős dizájnerek munkája még kifinomultabb enteriőrt eredményezett: a választott exkluzív anyagok tovább erősítik a kényelem és a felsőbb kategóriába lépés érzetét. Az üléseket a középmezőnyben egy kimondottan modern, új strukturált szövet, Shine szinten egy selymes tapintású új Alcantara kárpit, illetve prémium minőségű perforált bőr borítja. A könyöktámaszok és a középkonzol új, fekete bőrhatású szövetborítást kaptak, a műszerfalat pedig egy szintén fekete bőrhatású, strukturált új szövetbetét díszíti, mely látványként és tapintásra is kellemes érzetet kelt.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS

A korszerűbb kiadású szériabelső és a négy új Advanced Comfort hangulatvilág összességében elegánsabb, dinamikusabb és minőségibb belteret teremtett. A többi hangulatvilághoz hasonlóan belépő szinten is kék színűek a díszvarrások, így tökéletesen harmonizálnak az utastérben található többi díszöltéssel (lásd ajtókönyöklők és műszerfali díszpántok). A Wild Grey hangulatvilág helyét a Wild Black veszi át, melyet kétféle új szövetkárpit (egy strukturált fekete és egy bőrhatású szürke) és a kék díszvarrás kombinációja jellemez. Az Urban Black hangulatvilág az új fekete Alcantara kárpitot bőrhatású fekete szövettel társítja. A jelenlegi Metropolitan Grey utódjaként kínált Metropolitan Black hangulatvilágban a fekete szemcsés bőr az új bőrhatású szürke szövetkárpittal párosul. Végezetül a Hype Black hangulatvilág is megújul, és a magasabb kiviteli szinteken az új perforált Paloma bőrkárpit és a kék nappabőr kifinomult kombinációját kínálja.

Új középkonzol

A magas és széles középkonzol a krómszegéllyel ellátott, fekete bőrhatású szövetbetéttől szintén modernebb lett, és az automata sebességváltóval rendelkező változatokon a kezelőszervek ergonomikusabb elrendezése jellemzi: kimondottan kézre áll a krómozott e-Toggle sebességválasztó és a hagyományos meghajtású változatokon az esetenként Grip Control funkcióval is rendelkező üzemmódválasztó billenő gomb, de a plug-in hibrid modelleken is magától értetődik a kívánt vezetési mód (Electric, Hybrid vagy Sport) kiválasztása. A középkonzol egyben egy nagy méretű aprócikktárolóval is fel van szerelve, amely a kapcsolódási szolgáltatásokhoz két USB-portot és egy indukciós elven működő, vezeték nélküli okostelefon-töltőt rejt magában.

Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS


PLUG-IN HIBRID VÁLTOZAT: A tökéletes kényelem megtapasztalása

A már a középmezőnyben is elérhető plug-in hibrid meghajtás tovább növeli a fedélzeti kényelmet: naponta akár 55 kilométeren át élvezhetjük az elektromos vezetés előnyeit, hosszabb utak alkalmával pedig korlátlan hatótávot biztosít a benzinmotor.

Az elektromos üzemmódban 135 km/h sebességig teljesen hangtalanul és vibrációmentesen közlekedő járműben az azonnal rendelkezésre álló 320 Nm nyomaték rendkívül kényelmes használatot biztosít, hiszen folyamatosan adott a dinamikus gyorsítások lehetősége. A villamos üzemmódra jellemző nulla CO2-kibocsátásnak köszönhetően az autó a hagyományos meghajtású járművek elől elzárt városközpontokba is behajthat.

A C5 Aircross plug-in hibrid változata mellett döntő ügyfelek életét különböző szolgáltatások segítik: az akkumulátor töltése közvetlenül a gépkocsiból vagy az ügyfél okostelefonjáról is kezdeményezhető, és időzített töltésre is lehetőség van. Wallbox használata esetén a jármű villámtöltéssel kevesebb, mint 2 óra alatt teljesen feltölthető.




Kulcsszavak: bemutató, C5 Aircross, Citroën, suv, új modell
 
Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS ADAM R2 tanulmány és új Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI Genfi Autószalonon Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Az új Jeep® Cherokee a 84. Genfi Autószalonon tartja premierjét A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A hazai márkakereskedésekbe megérkezett a Fiat Tipo A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel A ŠKODA következetesen tovább folytatja a szabadidő-autós offenzíváját a KAROQ modellel Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Hatékony és életvidám az új C-osztály T-modell
 
Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

2022. január 12.
A keretszerződés alapján a Ford 2022-től kezdődően Transit és Transit Custom modelleket szállít, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd
Részletek

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A kölni székhelyű Ford-Werke GmbH és a Bad Waldsee-ben működő Erwin Hymer Group (EHG) ma bejelentették, hogy keretszerződést írtak alá Ford Transit és Ford Transit Custom modellek szállításáról, amelyek szabadidős járművek és lakóautók alapjául szolgálnak majd.

Emellett a Ford és az EHG stratégiai szövetséget kötöttek, összehangolva elképzeléseiket a vásárlók jövőbeli igényeiről, a jogszabályi környezetről, az emissziós előírásokról, az elektromos hajtásról, a digitalizációról és a konnektivitásról, valamint a vezetéssegítő rendszerek integrációjáról. Az európai kishaszonjármű-piac vezető szereplőjének számító Ford a termékfejlesztés területén is együttműködik majd az EHG-val.

A megállapodásnak köszönhetően mindkét vállalat hatékonyabban kiaknázhatja a szabadidős járművek piacán immár nyolc éve tartó jelentős fellendülést. Ez új lehetőségeket jelent a Ford számára, az EHG pedig – a legnagyobb európai lakóautó-gyártóként – tovább szélesítheti járműbeszerzési bázisát, és javíthatja vásárlói kiszolgálását, amit eddig megnehezített a félvezetők beszerezési nehézsége miatti járműhiány. Az EHG a világ vezető lakóautó-gyártójának számító Thor Industries részeként működik, ezért további előnyöket jelent, hogy a Transit-családot a Ford Észak-Amerikában és Kínában is gyártja.


Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Lakóautók minden méretben

Az új beszállítási megállapodás dobozos és önjáró alvázas Ford Transit modellekről szól, illetve Ford Transit Custom kombikról; ezeket építi majd át az EHG kis, közepes és nagyméretű lakóautókká. A donorjárműveket a Ford a törökországi Kocaeliben gyártja, és 2022-2024 között részletekben szállítja majd partnere számára a szerződésben szereplő mennyiséget. A Ford tovább növeli a Kocaeli üzem gyártási kapacitását, emellett pedig megerősíti egyes európai és németországi vállalati részlegek szervezeti struktúráját.

Az EHG arra számít, hogy erőteljesen nő az érdeklődés a Transit Custom alapjaira épített 1T lakóautók iránt, mivel sokoldalúságuk, irányíthatóságuk és méretük alkalmassá teszi e járműveket a mindennapos használatra. A felemelhető tetővel készített, rövid és hosszú tengelytávolsággal egyaránt kapható lakóautók egyre népszerűbbek, mivel tulajdonosaik olyan helyekre (parkolóházakba vagy kompokra) is behajthatnak velük, ahol magasságkorlátozás van érvényben.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

Nagy múltú üzleti kapcsolat

A ma aláírt szerződés nem az első megállapodás a Ford és az EHG között. A 80-as évek elején a Ford Transit alapjaira épült a Hymer márka első lakóautója, a Hymercar, 2004-ben pedig a Ford és Hymer megállapodtak arról, hogy Ford-modellek képezik majd a vállalat kis, közepes és nagyméretű lakóautóinak alapját.

“A két Ford Transit-sorozat kifejezetten meggyőző számunkra, ezért is választottuk ezeket donorjárműnek. Vásárlóink kifejezetten értékelni fogják sokoldalúságukat, rugalmasságukat, innovatív vezetéssegítő technológiáikat és vonzó formatervüket. A Fordnak határozott stratégiája van az európai haszonjármű-üzletág fejlesztésére, mi pedig úgy gondoljuk, hogy ez elengedhetetlen hosszú távú partneri szövetségünk további bővítéséhez,” vélekedett Martin Brandt, az Erwin Hymer Group vezérigazgatója.

“A Fordnak sok évtizedes tapasztalata van a lakóautók terén, és nagyon szeretjük ezeket a járműveket. Nagy öröm számunkra, hogy a Transit és a Transit Custom – különös tekintettel az új Active és Trail változatokra – elnyerte az  Erwin Hymer Group tetszését, és így egy újabb komoly és innovatív partnerre tehettünk szert Európa leggyorsabban növekvő járműszegmensében,” nyilatkozta Hans-Jörg Klein, a Ford-Werke GmbH igazgatótanácsának alelnöke.

Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford

A fiatalabb vásárlók lendületet adnak a növekedéshez és az innovációhoz

A tipikus lakóautó-vásárlók köre átalakulóban van, ez pedig új kihívásokat és növekedési lehetőségeket jelent a gyártók számára. 2020-ban a Németországban forgalomba helyezett új lakóautók 45 százalékát 55-64 év közötti emberek vásárolták meg, ám ez a járműkategória egyre vonzóbb a fiatalabb vevők számára is, akik modernebb dizájnt, okosabb bebútorozási megoldásokat, több tartozékot és frissebb külső formatervet (például kéttónusú fényezést) igényelnek. A fiatalabb vevőkörben ugyanúgy megtalálhatók az egyedülállók, mint a családosok; ezek az emberek rugalmasabb életstílusra vágynak, vagyis lakóautójukat a ‘van life’ trend szellemében mobil irodaként, sőt akár állandó lakóhelyként is szeretnék használni.

Kulcsszavak: ford, lakóautó, új modell
 
Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában Az eddigi legjobb értékesítési eredménnyel büszkélkedhet a Ford Európában A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i A BMW felsőkategóriás csúcsmodelljei: X5 M50i és az új X7 M50i Stratégiai szövetséget köt az Erwin Hymer Group és a Ford Gyári fotókon az új Ford Ka Nyáron érkezik az új BMW 3-as Gran Turismo Nyáron érkezik az új BMW 3-as Gran Turismo Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más Yamaha sportrobogók. Csak a MAX, és semmi más
 
Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

2022. január 12.
Nagy adóbevétel-kiesést okoz a brit költségvetésnek az elkövetkező években az elektromos autók terjedése a RAC Foundation kedden publikált tanulmánya szerint.
Részletek

Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

A brit költségvetésnek 2019-ben, a járvány előtt 16,4 milliárd font-sterling bevétele származott a forgalomban lévő 32,9 millió jármű fogyasztásának üzemanyag-adójából. Az elektromos járművek elterjedésének optimista forgatókönyvét feltételezve az üzemanyag-adóból származó bevétel 2028-ra 5 milliárd font-sterlinggel 11,4 milliárdra csökkenhet.
   
Az 5 milliárd font-sterlinges csökkenés nagyjából megfelel annak az összegnek, amit a brit költségvetés az autópályák és főútvonalak üzemeltetésére, karbantartására és bővítésére évente fordít.
   
A tanulmány azonban azt is kimutatta, hogy az üzemanyag-adóból származó bevétel csökkenését rövid távon mérsékeli, hogy az autósok a dízel járművekről benzines és plug-in hibrid autókra állnak át. Ha egyenesen elektromos autókra állnának át, akkor jóval nagyobb lenne az adóbevétel csökkenése.
   
Az SMMT autóipari szakmai képviseleti szervezet jelentése alapján 2021-ben 48,1 százalékkal zuhant a dízeles autók értékesítése az előző évihez képest és mindössze 8,2 százalékát adták a teljes értékesítési volumennek. 2020-ban az eladott autóknak még 16,0 százaléka volt dízel.
   


Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése

A hibrid autók értékesítése viszont 64,7 százalékkal nőtt a teljes volumen 18,0 százalékára.
   
A legkeresettebbek a benzines autók voltak 46,3 százalékkal, de az előző évinél 15,7 százalékkal kisebb volumenben.
   
Összesen 1,647 millió autót értékesítettek Nagy-Britanniában 2021-ben, 1,0 százalékkal többet, mint a 2020-as válságévben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a járvány előtti, 2019-es forgalomnál.
Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, járműipar, Nagy-Britannia
 
Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Elektromos autók: nemsokára csökken az akkumulátorok súlya Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Az elektromos mobilitásra összpontosít Kínában a Daimler Nagy bevételkiesést okoz a brit költségvetésnek az elektromos autók terjedése Augusztusban is nőttek az európai autóeladások Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től Garantáltan üzemanyagtakarékos megoldás, új, értékteremtő szolgáltatás a fuvarozók számára a MICHELIN-től NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez
 
Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

2022. január 12.
Rekordév a járműgyártásban. A motorgyártásban folyamatosan nő az elektromos hajtások aránya. Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke: „Az extrém kihívásokkal teli keretfeltételek ellenére is nagyszerűen teljesített az Audi Hungaria csapata”
Részletek

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Az Audi Hungaria kiemelkedő termelési eredményt ért el a 2021-es évben: a vállalatnál 1 620 767 motort, köztük 96 976 elektromos hajtást készítettek a munkatársak, így az e-motorok aránya már 6 százalékát teszi ki a teljes gyártási volumennek. A járműgyártásban 171 015 autó gördült le a gyártósorról, amely eredmény rekordot jelent az Audi Hungaria történetében. A vállalat továbbra is a régió legnagyobb munkáltatója, 2021. december 31-én 11 983 munkatársat foglalkoztatott.

„A tavalyi év soha nem látott kihívások elé állított minket. A világszerte tapasztalt koronavírus- és félvezető-helyzet okozta bizonytalanságok az egész évet meghatározták. Ezért is tartom kiemelkedőnek munkatársaim tavalyi évben mutatott rugalmasságát és teljesítményét. A motor- és a járműgyártásunk mellett a további területeink, így a Szerszámgyár, a Műszaki Fejlesztés, valamint Shared Competences területünk, amely különböző, kompetenciaalapú szolgáltatásokat, mint például IT, beszerzés stb. nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, is nagyszerű eredményt értek el. A járműipari e-transzformáció keretében a tavalyi évben egy teljesen új gyártóterülettel megteremtettük az elektromos motorok legújabb generációja, a Premium Plattform Electric (PPE) motorok gyártása számára az előfeltételeket. Ezáltal folyamatosan erősítjük az elektromos hajtások gyártását, valamint növeljük az elektromos hajtásláncú autóink darabszámát, tovább haladva az elektromobilitás útján”, mondta Alfons Dintner, az AUDI HUNGARIA Zrt. igazgatóságának elnöke.

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet

Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyáraként az elmúlt évben összesen 1 620 767 motort gyártott, köztük 158 457 háromhengeres- és 735 857 négyhengeres benzinmotort. Emellett 259 898 négyhengeres dízelmotor készült Győrben. A legendás öthengeres Otto-motorból 12 155 darabot gyártott a vállalat, míg hathengeres motorokból 257 087 benzin- és 96 162 dízelmotor készült. A vállalat 4 175 nyolc- és tízhengeres motort gyártott. Az elmúlt évben 96 976 e-motort gyártott a vállalat vevői számára.

A járműgyártásban 2021-ben rekordteljesítményt ért el a vállalat,  összesen 171 015 Audi modell gördült le a gyártósorról. A legmagasabb darabszámban az Audi Q3 modellek készültek, összesen 102 833 darab, emellett 59 693 Audi Q3 Sportback modellt gyártottak a győri munkatársak. A Q3 és Q3 Sportback modellek közül 20 957 darab plug-in-hibrid modell volt. Az Audi TT családból 6 534 Coupé és 1 955 Roadster készült a vállalatnál.

Az Audi Hungaria már egy éve karbonsemlegesen végzi tevékenységét. A vállalat a tavalyi évben kezdte meg szerszámgyára bővítését, amely lehetővé teszi az exkluzívszériás-gyártás kapacitásainak további növelését. Emellett a Műszaki Fejlesztés területére is több milliárd forintos beruházás érkezik.

Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet




Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Hat százalékkal bővült az autógyártás az első fél évben Csehországban Magas termelési színvonalon zárta az Audi Hungaria a 2021-es évet Nőtt a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Legördült az 50.000. Nissan LEAF a sunderandi gyártósorról Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója Továbbra is a Toyota a világ legzöldebb autógyártója
 
Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

2022. január 11.
Miután már egy évtizede áll a Boeing 787-es az ANA szolgálatában, a japán légitársaság úgy döntött, hogy a 787-9 Dreamlinereken kibővíti az első osztályt, és új ülésekkel szereli fel az egész kabint.
Részletek

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Az új, Safran és Toyota Boshoku gyártmányú ülések megegyeznek azokkal, amelyekkel több belföldön használt szélestörzsű (kétfolyosós) repülőgépét is ellátta az All Nippon Airways egy, még a koronavírus-világjárvány előtt indult program keretében.

Kétosztályú szolgáltatást nyújt a légitársaság ezeken a belföldi járatokon használt gépein, a kabin elejében kialakított prémium osztályon olyan lehajtható ülések vannak, amelyek a nemzetközi járatok prémium turista, és az Egyesült Államok belföldi járatain használt első osztályúakkal egyenértékűek.

Az újonnan átalakított belföldi 787-9-es gépekbe 28 prémium osztályú ülést (vagyis tízzel többet, mint korábban) szereltek be előre, mögéjük pedig 347 turistaosztályút, összesen 375 utas számára. Ez összesen 25 üléssel kevesebb a korábbi konfigurációhoz képest, amely 18 ülést kínált 2-2-2 elrendezésben elöl, és mögöttük 377 turistaosztályú ülést a 777-eseken már szabványosnak tekinthető 3-3-3-as elrendezésben.

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Érdekes módon a most bejelentett változtatás azt jelenti, hogy az ANA összes belföldön használt szélestörzsű repülőgépén – legyen szó a Boeing 777-200-ról, 787-8-ról vagy most a 787-9-ről – ugyanannyi ülés lesz a prémium osztályon. Ez valószínűleg működési rugalmasság szempontjából előnyös a légitársaság számára, amely mostantól a szükséges turistaosztályú ülőhelyek számától függően variálhatja az épp használt flottája összetételét.

A Toyota Boshokutól vásárolt új turistaosztályú ülések azoknak a továbbfejlesztései, amelyekkel az ANA először a 767-300-asát szerelte fel 2015-ben. Viszonylag egyszerű kivitelű, karcsú ülésekről van szó, helytakarékos asztalokkal, amelyek egy újratervezett, lóhere alakú italtartó lyukkal rendelkeznek a szokásos jobb felső helyen, hogy - a légitársaság szerint - „megkönnyítsék a papírpoharak eltávolítását”.

Mélykék mokettszövettel vonták be az üléseket, a huzaton lévő minták az üléstámlákon és az ülőlapokon eltérők oly módon, hogy némi változatosságot vigyenek a teljes turistaosztály hosszú sorainak látványába, ha valaki a 787-9-es hátuljából nézi őket.

Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

A prémium osztály ülései viszont a Safran Seats-től származnak, és bár az ANA nem volt hajlandó megnevezni az egyedi specifikációjú ülőalkalmatosságok típusszámát, minden bizonnyal a Z600-as egy változatáról lehet szó, amelyet gombok segítségével elektromosan tudnak beállítani az utasok. Ezen az ülések a barna és szürke nyugodt és professzionális hatást keltő színkeverékében pompáznak, némi világos fabetéttel, többek között az ülések közötti elválasztó felületeken, amelyek ezen kívül kőhatású, márványszínű függőleges elválasztóval is rendelkeznek.

Fejmagasságban egy aszimmetrikus takarószárny, az utasok között párban pedig egy kissé hosszabb szárny található, amely egy rafináltan elhelyezett olvasólámpával is rendelkezik. A forgatható tálcás nagy asztalon kívül egy kis koktélasztalt is kialakítottak a középső elválasztóelem elején.

Az ANA könnyen elérhető számítógép-tápellátást és USB-csatlakozókat ígér a prémium osztályú ülésekhez, de azok nem láthatók a számítógéppel készített grafikákon. A turistaosztályon is van normál konnektor és USB, de itt utasonként csak egy váltóáramú dugalj kapott helyet (a szemben lévő ülés alatt), az USB-csatlakozókat pedig a háttámlába épített, 13,3 hüvelyk méretű monitorok alá tették be (a prémium osztályon 15,6 hüvelykesek vannak).


Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést

Mind a prémium Safran, mind a turistaosztályos Toyota ülések ugyanazok a termékek, amelyeket az ANA nyolc hazai 777-200-as és tizenegy 787-8-as repülőgépén mutatott be 2019 májusában, még a COVID-19 járvány kitörése előtt. Ezek közül a gépek közül a 777-200-asok 2021 eleje óta egy helyben állnak az Airfleets adatai szerint.
Kulcsszavak: All Nippon Airways, boeing, dreamliner, toyota
 
Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota Mobilitási ökoszisztémában képzeli el a jövő autózását a Toyota Ötvenéves a legkülönlegesebb Toyota Ötvenéves a legkülönlegesebb Toyota Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést Elérte a kétezres rendelésszámot a Boeing 737 MAX Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést Irányjelző Közlekedési Magazin 2014 augusztusi ajánló Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton? Alonso és Coma kemény tapasztalatszerzésre fontos lépés a Toyota Hiluxal a dakarhoz vezető úton?
 
Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

2022. január 11.
Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon.
Részletek

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

A szövetség közleménye szerint az elektromos közlekedési eszközök - főként autók - használatának legfőbb gátja a magas a vételár, a töltőpontok szűkössége és az alacsonyabb hatótáv volt 2020-ban.
   
Mivel a felmérések szerint az emberek 52 százaléka még hagyományos autóval közlekedik, s csak 48 százalékuk elektromos eszközökkel, kerékpárral, közösségi közlekedéssel, vagy gyalog, Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke a következő év fontos feladatának tartja a mikromobilitás részarányának további növelését a városi közlekedésben, az elektromos eszközök hatótávjával kapcsolatos félelmek és tévhitek eloszlatását, valamint a közösségi közlekedés népszerűsítését a fiatalok körében.
   
A fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt 41 vállalat iparági képviseletének, a Jövő Mobilitása Szövetségnek célja az is, hogy 2022-ben az elektromos autóvezetés a járművezetői oktatás részévé váljon, országosan mindenütt elérhetők legyenek az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedjenek a közösségi közlekedést támogató "last mile" megoldások, vagyis az elérendő úticél utolsó szakaszában is legyen a fenntartható közlekedést segítő eszköz. Például az autó csomagtartójában legyen egy roller és azzal tegye meg a csomagszállító az utolsó szakaszát az útnak.
   

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Ezen felül javaslatot fognak tenni az otthontöltés elszámolhatóságának a megoldására és a társasházi töltőtelepítés egyszerűsítésére.
   
Pukler Gábor elmondta azt is, hogy a 4-5 éve elsőként nagy számban üzembe helyezett elektromos autók most kezdenek megjelenni a használtautó piacon, ami szintén sokkal elérhetőbbé teszi ezeket a gépkocsikat, amelyek árait az akkumulátor hatótávolsága határozza meg elsősorban, nem a gyártási év, vagy a megtett kilóméterek. Hozzátette, Magyarországon egy autóval átlagosan 70-80 kilométert tesznek meg, így a városi közlekedésben ma már az elektromos autó a legversenyképesebb megoldás.

A szövetség számítása szerint 100 kilométert feleannyi összegből lehet megtenni elektromos autóval, mint dízel- vagy benzines meghajtású kocsival. Ez a különbség tovább növelhető, ha valaki otthon tölti az elektromos autóját, mert akkor negyedakkora összegből is utazhat: otthoni töltés esetén, kilowattonként 40 forinttal számolva, 100 kilométer megtétele 680 forintba kerül, miközben egy benzines autó esetében ez körülbelül 2800 forint.
   

Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon

Elmondta, mindent figyelembe véve, egy középkategóriájú elektromos autó teljes élettartamra vetített költsége alacsonyabb a fosszilis autókénál: az elektromos autók vásárlását pályázati források támogatják, jóval kisebbek a szervíz- és fenntartási költségei, adókedvezményt, parkolási kedvezményt vehet igénybe a tulajdonosa.
   
A szövetség tájékoztatása szerint már a vidéki városokban is vannak dugók, éppen ezért fontos lenne vonzóvá tenni a közösségi közlekedést a városlakók számára zöld buszokkal, kiegészítő közlekedési eszközökkel. Példaként közölték, Székesfehérváron az egy főre jutó autók száma nagyon nagy, a majdnem 100 ezres városban 40-50 ezer autó van, ami kiegészül az agglomerációból érkező autókkal.
   
Pukler Gábor arról is beszélt, hogy a fejlett világban már elfogadott része a kultúrának, hogy nem kell feltétlenül birtokolni egy autót, hanem bérlik őket. Közölte, Budapesten is fokozatosan javul a helyzet, autóból, robogóból és rollerből is egyre több érhető el.
   
Kifejtette, az eszközök bérelhetősége miatt évente legalább 400 millióval kevesebb kilométert autóznak Európában: a közösségi autózás elterjedése azért is fontos, mert egy megosztott gépjármű 7-10 saját gépkocsit is képes kiváltani. Ezzel a fenntartható megoldással szerinte a kontinens ambiciózus klímacéljai megvalósításának irányába is nagy lépést tesz: egyetlen közösségi autó éves szinten több mint 12 tonnával képes csökkenteni az európai szén-dioxid kibocsátást.
Kulcsszavak: elektromos autó, környezetbarát, környezetvédelem, közlekedés, Magyarország
 
Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon A Volvo S60 és XC60 is kiváló minősítést szerzett a frontális ütközést megelőző rendszerek új tesztjén A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A Toyota Mirai lett az Év Globális Zöld Autója A ŠKODA első elektromos hajtású tanulmányautója a 2017-es Sanghaji Autószalonon tartja világpremierjét A ŠKODA első elektromos hajtású tanulmányautója a 2017-es Sanghaji Autószalonon tartja világpremierjét Öt év alatt négyszeresére nő az elektromos autók száma a magyar utakon Felvillanyozva – Citroen C Zero (első rész) A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV A jövő év elején már rendelhető lesz a Honda Urban EV
 
A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

2022. január 11.
A WHIRLPOOL csoport örömmel jelenti, hogy útjára bocsátotta a PEUGEOT-val közösen fejlesztett Whirlpool Experience Tour tanulmányt. Az egyedülálló és látványos reklámkoncepció célja az új W6 és W7 gőzsütők népszerűsítése a B2B értékesítők körében.
Részletek

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

Az egyaránt magasan pozícionált, általános termékpalettával rendelkező, karakteres és egyedi formatervű termékeket kínáló WHIRLPOOL és PEUGEOT egy új és exkluzív élmény létrehozására szövetkezett. A PEUGEOT Design Lab tervezőinek szakértelmét felhasználva a két márka egy a bisztrókultúra és a gasztronómia világából ihletet merítő különleges büfékocsit hozott létre. A márka nagyköveteként is funkcionáló tanulmány megalkotásához a PEUGEOT EXPERT szolgált alapul, az átalakítás pedig a BCC nevéhez fűződik. A sikeres első évad után – 2021-ben a jármű 20 városban, 72 tréningen mintegy 500 lelkes értékesítő előtt debütált – a Whirlpool Experience Tour készen áll rá, hogy 2022 áprilisában újra munkába álljon.

Whirlpool Experience Tour: exkluzív design és élvezetes használat

A PEUGEOT Design Lab és a WHIRLPOOL dizájnerei a Whirlpool Experience Tour foodtruck megálmodásakor az ügyfélélményt helyezték a középpontba. Az eredmény optimális helykínálat és egy egyedülálló kinematikai megoldás. A jármű oldala a rovarok szárnyfedőihöz hasonlóan nyílik, belsejéből pedig két nagy munkalap nyúlik előre, ergonomikus konyhai környezetet teremtve a séf számára. Ideális magasságban helyezkedik el a mosogató és a főzőlap, és a különböző tárolóhelyek, valamint a két kombinált gőzsütő is könnyen elérhető. A bemutatók során az időjárás viszontagságaitól egy beépített tető véd.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

E látványos és innovatív tanulmányban a séf végre az értékesítőkkel egy szinten helyezkedik el, ami nagyban hozzájárul a bemutatók oldott hangulatához. A közönség így egyetlen mozdulatról sem marad le. A foodtruck hátuljában kialakított, hangfallal és nagy képernyővel ellátott multimédia-rendszer – melyet a „Le Bistrot du Lion” tanulmány ihletett – oktatóvideókat közvetít és részletes információkkal szolgál a sütőkre vonatkozóan.

A márka nagyköveteként szolgáló, nagy műgonddal megalkotott Whirlpool Experience Tour hű marad a „bisztronómia” szelleméhez, mely a profi séfek igényességét egy lazább közegben, egyszerűbb és megfizethetőbb ételekre fókuszálva kamatoztatja. Ennek megfelelően a munkalap és a frontelemek antibakteriális, szagálló és könnyen tisztítható felületű fehér olasz kerámiából készültek. A munkafelületet sárgaréz betétek díszítik. A titánszürke karosszériában és az azonos árnyalatú mintákban a gőz tematikája és a WHIRLPOOL prémium sütőinek esztétikája köszön vissza.

Whirlpool Experience Tour: új kommunikációs eszköz

A Whirlpool Experience Tour a beépített főzőkészülékekre irányuló, 2021. tavaszán indított széles körű reklámkampány szerves részeként egyedülálló kommunikációs eszköz is egyben. A hosszú távú B2B használatra szánt jármű a kiskereskedelmi hálózat értékesítőit, a konyhai szakembereket és a nagykereskedőket megcélozva körbejárja Franciaországot, és nemzetközi szakkiállításokon is részt vesz majd. A bemutatók során a WHIRLPOOL legújabb kombinált gőzsütőinek kiváló tulajdonságait és előnyeit egy mesterszakács demonstrálja.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A WHIRLPOOL W6 és W7 gőzsütőknél alkalmazott hő- és gőzbefúvásos SteamSense technológiának köszönhetően az étel kívül ropogós és aranyszínű, belül pedig puha és omlós lesz. A sütés gyors és egyenletes. A vízutánpótlás egy praktikus fiókon keresztül biztosítható.

Ami magát a járművet illeti, a Whirlpool Experience Tour alapja egy az észak-franciaországi BCC által átalakított hosszú PEUGEOT EXPERT modell. A benne rejlő berendezésekhez képest kimondottan kompakt (5,3 m hosszú), jól kormányozható és mindössze 1,90 m magas jármű a parkolók többségében gond nélkül leparkolható. A foodtruckéval megegyező karosszériaárnyalatú utánfutóban egy hűtőszekrény és további kiegészítők kaptak helyet. A hűtőgépet egy napelem látja el energiával, a berendezések működéséről pedig egy generátor gondoskodik.

PEUGEOT és WHIRLPOOL: egy azonos örökséggel rendelkező nyerő páros

A WHIRLPOOL csoport, melyet lenyűgözött a „Le Bistrot du Lion” névre hallgató foodtruck-koncepció, nem véletlenül támaszkodott a PEUGEOT Design Lab stúdió szakértelmére a saját tanulmánya létrehozásakor. A Gillardeau foodtruck sikere után a PEUGEOT Design Lab nem autóipari ügyfelei így ismét megbizonyosodhatnak a stúdió szakértelméről és innovatív szelleméről.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A WHIRLPOOL és a PEUGEOT számára a design, az érzelem és a technológia mindig is a terméktervezés központi elemei voltak. A W kollekcióba tartozó WHIRLPOOL sütők modern, minimalista esztétikájukkal és átgondolt ergonómiájukkal tűnnek ki. A csiszolt rozsdamentes acél érintőszenzoros kijelzőkkel és kezelőfelületekkel párosul. A legújabb PEUGEOT modellek formatervét az érzéki idomok, a határozott élek és a három fénykaromból álló világítótestek határozták meg, az i-Cockpit® pedig tovább fokozza a vezetési élményt.

A csúcskategóriás, általános termékpalettát kínáló két márka pozicionálása nagyon hasonló. Vezérmotívumaik között a teljesítmény és a hatékonyság mellett a társadalmi és környezeti felelősségvállalás is megtalálható. Az együttműködés a Whirlpool új jelszavával – "The sense of what is really essential"– is összecseng, és az egyén és a bolygó jóllétét hangsúlyozza.

Ennek megfelelően a W kollekcióba tartozó sütők zsiradékmentes gőztechnológiás sütést biztosítanak, melynek hatására nem vész el az ételek vitamintartalma. A tisztán elektromos (e-208, e-2008, e-PARTNER, e-EXPERT, e-BOXER) és a plug-in hibrid meghajtású (308 limuzin és SW, 3008, 508 limuzin és SW) PEUGEOT modellek pedig amellett, hogy kimagasló vezetési élményt nyújtanak, a CO2-kibocsátási előírásoknak is megfelelnek.

A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve

A 2022. áprilisban újra üzembe álló Whirlpool Experience Tour sikeres évet tudhat maga mögött. A tanulmány a nyáron Franciaország útjait járta, több mint 20 városban megfordult, és egyórás tréningek keretében összesen 72 alkalommal több mint 500 értékesítőt kápráztatott el egyediségével és újszerű voltával.

A jövőben a márka további példányok megrendelését tervezi, hogy európai hálózataiban – Olaszországban, Lengyelországban vagy az Egyesült Királyságban – is bemutathassa a különleges járművet.

Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Design Lab, új modell, Whirlpool
 
Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon Az új Ford Edge SUV sportos ST-Line változatban mutatkozik majd be az európai piacon A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 A Los Angeles-i Autókiállításon bemutatkozott a Mazda CX-9 A jövő megérkezett Európába A jövő megérkezett Európába Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve Citroën C5 X: varázslatos koktél ötajtósból, kombiból és SUV-ból keverve A Peugeot Design Lab megalkotta a „foodtruck” koncepciót a Whirlpool céggel karöltve A Daimler 30 új modellt vezet be 2020-ig
 
A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon

A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon

2022. január 11.
A Grand Automotive Central Europe Kft 2019-ben vette át a Nissan regionális importőri jogait. Most újabb márkával bővül a Grand Automotive tevékenysége: a Piaggio kishaszongépjárművek hivatalos importőre lett.
Részletek

A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon

A Grand Automotive Central Europe Kft. 2019 októberében kezdte meg tevékenységét Magyarországon a Nissan regionális importőri jogainak a megszerzésével. A cég egyébként 10 országban tevékenykedik és többek között a Nissan, az Infiniti, a  Ford illetve a Hyundai értékesítési valamint szervízelési hálózatát irányítja egyes közép-kelet-európai országban. Budapesten a Nissan regionális értékesítési központja mellett most egy újabb márkával bővül a paletta: Piaggio kishaszongépjárművek.

A Piaggio 135 éves múltra tekinthet vissza, és nemcsak a robogók, de a kishaszongépjárművek terén is sikeres, 2019-ben például 200.000 db kishaszongépjárművet értékesítettek. 2021-ben pedig új fejezetet nyitott a cég, amikor is stratégiai partnerséget írtak alá Kína legnagyobb kisteherautó gyártójával, a Futon Motors-szal. Ennek köszönhetően indult el a Piaggio Porter NP6 értékesítése is. A Futon Motors szállítja hozzá az alvázat, ami egy nagyon masszív és egyben rugalmasan alakítható alváz, de a Piaggio Porter NP6 legnagyobb előnye a költséghatékonyság. Ennek három eleme van: először az autó néhány millió Ft-tal kevesebbe kerül, mint a legtöbb platós kishaszongépjármű a piacon, másodszor a Piaggio által kifejlesztett motor benzin-gázüzemű (LPG vagy CNG), aminek az üzemanyag költsége akár 20-30%-kal is kevesebb, mint egy gázolajosé.

A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon

Harmadszor pedig figyeltek arra, hogy a motor egy egyszerű konstrukció legyen, ami miatt a szervizelési költség is szignifikánsan olcsóbb, mint egy hasonló dízeles változat.

Ezen kívül érdemes még kiemelni, hogy a kompakt méretei miatt könnyen vezethető a városban az autó, de nem sérül a rakodási paraméterek sem, mert 4 euró raklap elfér a platón, és akár 1,6 tonna a terhelhetősége.

Végül de nem utolsó sorban a Piaggio Porter NP6 versenyelőnye, hogy számos változat készül belőle: az egyszerű szállító autótól, a billenősön, a városi hulladékgazdálkodó autón, illetve a pizzakésztőn keresztül sok változatban elérhető.

„Fontos mérföldkő a Piaggioval való együttműködés a cégünk életében, és nagy örömünkre szolgál, hogy egy ilyen különleges és versenyképes márkával bővíthetjük a portfóliónkat.” – nyilatkozta Molnár Viktor a Grand Automotive Central Europe Kft. vezérigazgatója.

A közeljövőben a Grand Automotive tervez egy bemutató rendezvényt illetve sajtóanyagok publikálását, amelyeknek köszönhetően minden részlet kiderül majd a Piaggio kishaszongépjárműveiről.

Fontos még azt is megjegyezni, hogy a motorkerékpárok és robogók forgalmazásának tekintetében nincs változás, vagyis a jelenleg működő importőr fogja továbbvinni a tevékenységet.

A Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon
Kulcsszavak: Grand Automotive Central Europe, importőr, kishaszongépjármű, Piaggio
 
A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának Ősszel zárhatja le a Renault Hungária akvizícióját az AutoWallis és partnere Ősszel zárhatja le a Renault Hungária akvizícióját az AutoWallis és partnere Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Csütörtöktől újraindul a Lada értékesítése Magyarországon Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban
 
Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat

Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat

2022. január 07.
Az ünnepek alatt is 100 százalékos kihasználtsággal siklott a vasútvillamos Szeged és Hódmezővásárhely között, ezért most sűrítik a járatokat. Egy különös körforgalmon is áthalad a tram-train.
Részletek

Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat

Az ünnepek alatt is 100 százalékos kihasználtsággal siklott a vasútvillamos Szeged és Hódmezővásárhely között, ezért most sűrítik a járatokat. Egy különös körforgalmon is áthalad a tram-train -írja a hvg.hu.

Annyira nagy utasforgalomnak és népszerűségnek örvend a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, hogy január 10-étől hétköznaponként a munkaidő szempontjából legfontosabb reggeli és délutáni időszakokban 7 plusz járattal bővül a menetrend:

csütörtök éjszakától vasárnap hajnalig éjjel is óránként fognak járni a vasútvillamosok, amelyeken április 15-ig ingyen lehet utazni.

A tram-train szerelvények 2021. november 29-én kezdték meg a menetrendszerinti közlekedést, miután az utasforgalmi próbaüzemben az előírt vizsgálatokat, típusteszteket teljesítették. A MÁV Csoport közleménye szerint egyre több utas választja a vasútvillamost Hódmezővásárhely és Szeged között, az ünnepek alatt is sokszor 100%-os kihasználtsággal közlekedtek a járatok.


Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat

A MÁV szerint a bringások is kedvelik a vasútvillamosokat az alacsonypadlós felszállás miatt. A KRESZ-szabályok szempontjából érdekesség, hogy Hódmezővásárhelyen a körforgalmakban is jár a vasútvillamos. Fontos, hogy a KRESZ szerint mindig meg kell adni az elsőbbséget a kötöttpályás járműveknek ezekben a kereszteződésekben, ezért azt kérik, ne megszokásból, a kellő körültekintés nélkül hajtsanak be a körforgalmakba.

Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, máv, szeged, Tram-Train, vasútvillamos
 
Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat Mozdonyvezető képzést indított a MÁV Zrt., nőket is beiskoláztak Megérkezett az első tram-train Magyarországra Megérkezett az első tram-train Magyarországra Annyira jól pörög a tram-train, hogy a MÁV sűríti a járatokat Újra kamionos találkozó Szegeden Nagy kapacitású emeletes motorvonatokat szerezhet be a MÁV-START Nagy kapacitású emeletes motorvonatokat szerezhet be a MÁV-START MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban MÁV: múlt évben 86 baleset történt vasúti átjáróban
 
Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

2022. január 07.
Történelmi pillanatnak lehetünk tanúi: 2021. december 13-án legördült a gyártósorról a PEUGEOT legelső hidrogénüzemű szériamodellje. A PEUGEOT ezzel a legelső gyártók egyike, amelyik a haszongépjárművek szegmensében a hagyományos meghajtású és az akkumulátoros elektromos modellek mellett hidrogén-üzemanyagcellás elektromos változatot is kínál.
Részletek

Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

Linda JACKSON, a PEUGEOT vezérigazgatója: „A PEUGEOT az e-EXPERT Hydrogen modell bevezetésével élen jár egy, a kishaszonjárművek piacán különösen releváns, zéró emissziós technológia alkalmazásában. A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos technológia intenzív napi használatot tesz lehetővé anélkül, hogy meg kellene állni tölteni a járművet. Ez komoly előny a céges ügyfelek számára, akik azután, hogy egy nap akár több száz kilométert is levezettek autópályán, gyakran korlátozott kibocsátású városi övezetekben kell, hogy folytassák az útjukat. A Stellantis által kifejlesztett és a PEUGEOT e-Expert Hydrogen modellben alkalmazott hidrogénmeghajtás tökéletesen alkalmassá teszi erre a járművet.”

A PEUGEOT hidrogénhajtású furgonjában tökéletesen sikerült integrálni a „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” rendszert a motortérbe és az alvázba. Az eredmény változatlan rakodókapacitás és – nagyobb stabilitást, biztonságot és mozgékonyságot eredményező – alacsonyabb súlypont.

Ezzel megkezdődhet a PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen járművek forgalmazása. Az első ügyfél, amelyik még az ünnepek előtt átveheti a szállítmányt a WATEA by MICHELIN, a MICHELIN csoport zöld mobilitási megoldásokra szakosodott fiatal leányvállalata.


Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

A 2021 végén frissen gyártásba került e-EXPERT Hydrogen a márka „Extended power of choice” névre hallgató stratégiájának új szimbóluma, mely a választási lehetőségek kibővítésével garantálja, hogy minden ügyfél megtalálja a saját céljainak legmegfelelőbb motorváltozatot, azonos design, karosszéria és helykínálat mellett.

A hidrogén-üzemanyagcellás elektromos változat bevezetésével felgyorsult a Peugeot EXPERT modellkínálat villamosítása. Az új változat gyártása alig 15 hónappal a 2020-ban piacra dobott akkumulátorhajtású e-EXPERT-é után kezdődött, mely jármű 2021 elején – 1992 óta a hatodik PEUGEOT modellként – elnyerte az Év Furgonja (International Van of The Year) díjat.

A PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen az akkumulátoros e-EXPERT-re épül. Gyártása Franciaországban, az hordaini (Nord, Hauts de France) gyárban történik, az átalakításra pedig a németországi Rüsselsheimben, a Stellantis hidrogéntechnológiára specializálódott szakértői központjának gyártósorain kerül sor.

Az új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen újítása a STELLANTIS által kidolgozott „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” rendszer, mely a következőkből áll:

•    Egy üzemanyagcella, mely a tartályban lévő hidrogénnek köszönhetően megtermeli a gépjármű meghajtásához szükséges villamos energiát
•    Egy 10,5 kWh kapacitású, hálózatról tölthető nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor, mely a vezetés bizonyos fázisaiban szintén a villanymotort táplálja

Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

Az új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen jellemzői:

•    Bármekkora táv CO2-kibocsátás nélkül
•    A hidrogénnel való feltöltés mindössze 3 percet vesz igénybe, ami több mint 400 km WLTP szerinti hatótávolságot biztosít (adat jóváhagyás alatt)
•    A nagyfeszültségű akkumulátor töltésére szolgáló töltőnyílás
•    Kétféle hosszméret (sztenderd és hosszú) a dízel- és az akkumulátoros elektromos változatéval megegyező rakodókapacitással
•    Akár 6,1 m³ raktérfogat
•    Akár 1000 kg hasznos terhelés
•    Akár 1000 kg vontatókapacitás
•    130 km/h maximális sebességével jól alkalmazkodik a különböző út- és autópálya-viszonyokhoz
 
A karakteres stílusú új PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen műszaki szempontból kifejezetten innovatív. A városközpontokat is beleértve, mindenhol csendben és CO2-kibocsátás nélkül közlekedik, és sem a hasznos szolgáltatások, sem a kényelem, sem a vezetési élmény terén nem ismer kompromisszumot.

A hidrogén mára az energetikai átállás egyik fontos pillérének számít, és számos nemzetközi projekt épül köré. Európában is kiépülőben van a szükséges infrastruktúra, a European Clean Hydrogen Alliance pedig egy kb. 60 milliárd eurós befektetéssel támogatja ezt a megoldást.

A kormányzati terveknek köszönhetően Európában folyamatosan nő a hidrogéntöltő állomások száma, a PEUGEOT pedig az energiaszolgáltatókkal közösen csomagajánlatok kidolgozásán munkálkodik.

Az új e-EXPERT Hydrogen modellel a PEUGEOT az energetikai kihívás megoldásában fontos szerepet játszó márkaként pozicionálja magát.

Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása

Kulcsszavak: autógyár, e-EXPERT Hydrogen, Peugeot, új modell
 
Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása A NISSAN 2012-BEN MINDEN IDŐK LEGJOBB PIACI RÉSZESEDÉSÉT ÉRTE EL Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt Legalább szerdáig szünetel a termelés az Audi központi üzemében a győri sztrájk miatt A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot A következő szezonban visszatér egykori diadalainak helyszínére a Peugeot Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása A BMW az elsőkerék-hajtásúak között
 

Találatok száma: 12909 Megjelenítve: 191 - 200