Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 191 - 200
Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

2022. február 01.
Online lakossági fórumon mutatták be a Déli Körvasút mentén létesülő újbudai zöldfolyosó közösségi tervezéssel készült tájépítészeti tanulmányterveit.
Részletek

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Tavaly öt alkalommal dolgoztak együtt a tervezők és a helyben lakó érdeklődők, hogy közösen kitalálják, milyen legyen a főváros XI. kerületében kialakuló hosszú, a Déli Körvasút mentén két oldalt a Budaörsi úttól a Dunáig húzódó zöld tengely, ezt követően dolgoztak a tervezők a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irányításával, Újbuda, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK bevonásával - tette közzé Vitézy Dávid, közösségi oldalán - í­rja a portfolio.hu.

A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, tehát a Déli Körvasút megvalósítása, elengedhetetlenül szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven.

"Az építkezés után a vasút menti területeken rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni - ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint. Ahogy a Déli Körvasút fejlesztése, az ehhez kapcsolódó környezetrendezés is a NIF Zrt. és a BFK együttműködésében valósul meg. Fontos megjegyezni, hogy a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után tud megtörténni, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart, tehát a terveken látható park nem holnap épül meg - de ahogy vállaltuk, a terveit most, a projekt elején elkészítjük, hogy mindenki számára világos legyen: az a cél, hogy a vasút környezete is megújuljon a beruházás végére." - mondta el Vitézy Dávid.

"Míg a tervezett zöldfolyosó központi része, a Hamzsabégi sétány évek óta az itt élők számára értékes zöldterületként, parkként funkcionál, addig a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tengely eleje (a Hamzsabégi út zsákutcában végződő része) és vége (az Infopark előtti terület) ma inkább rendezetlen és funkcióhiányos terület. A tervezés érinti a vasúti töltés másik oldalát, a Sárbogárdi és Dombóvári utak környékét is, a két oldal között hiányzó összeköttetést pedig a vasúti beruházás részeként épülő gyalogos-kerékpáros átjárók teremtik meg. Ez a teljes terület válhat összefüggően parkosított, gyalogosan és kerékpárral kényelmesen bejárható, a szükséges helyeken forgalomcsillapított folyosóvá a jövőben. Kiemelt feladat a keresztező főutaknál humánus, élhető, zöld és városias teresedések kialakítása, akár a Bartók Béla úti csomópontra, akár a Csonka János térre, akár a Rákóczi híd budai hídfője alatti területre gondolunk." - tette hozzá.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

A lakók, érdeklődők és Újbuda önkormányzatának képviselői tavaly júliustól szeptemberig öt alkalommal találkoztak a Völgyzugoly Műhely moderátori segítségével a tervezőkkel, azaz a Lépték-Terv-Tájépítész Iroda vezette konzorcium képviselőivel. (Konzorciumi tagok még az Utiber, a Közlekedés Kft. és a Viköti.) A résztvevők közösen vitatták meg a tervek egyes részleteit, az így kialakult eredményt pedig a tervezők figyelembe veszik a tervek készítésénél. A tervezés során a tájépítészek az alábbi szempontokat érvényesítették, hogy önfenntartó, természetes területek jöjjenek létre:

- Minél nagyobb zöldfelületek
- Természetes burkolatok
- Vízáteresztő felületek az egészséges vízgazdálkodás érdekében
- Ahol lehetséges, a jelenleginél kevesebb burkolt felület
- Visszafogott, a maihoz képest nem bővített közparki funkciók

A közösségi tervezési alkalmak során a résztvevők koncepcionálisan és konkrétan is számos olyan javaslatot tettek, ami beépült a most bemutatott tervekbe. Az elsőre példa lehet, hogy a korábbi elképzelésekkel szemben azt kérték a helyiek, hogy a plusz funkciók bizonyos területeken, koncentráltan jelenjenek meg, ugyanakkor legyenek csak egyszerűen zöld, füves, fás területek is. A konkrét kérések közül a pingpongasztalok említhetők, melyekről a fórumon kialakult némi vita a résztvevők között, egyes lakók szeretik, mások nem.

Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek

Hasonló a helyzet a vasút alatt átvezető átjárók kapcsán is - akik délre laknak a vasúttól, örülnek az új átjárási lehetőségnek, akik északra, azok közül néhányan kevésbé örülnek, hogy mások átjárnak az eddig csak általuk használt területekre.

Folytatódik tehát a tervezés, a részletesebb tervek várhatóan év végére lesznek kész. Mivel azonban egyelőre tanulmánytervi szakaszban vagyunk, a látványtervek ennek megfelelően munkaköziek, éppen ezért érdemes a jövőre nézve is így kezelni azokat.
Kulcsszavak: bkk, Dél-Buda, Déli Körvasút, fejlesztés, közlekedés, NIF, vitézy dávid
 
Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól Új I-Shift váltó a Volvo Trucks-tól Addig hajtjuk az abroncsot, amíg simára nem kopik Addig hajtjuk az abroncsot, amíg simára nem kopik Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota Ismét forradalmasítja az autóipart a Toyota Vitézy Dávid elárulta, milyen lesz Dél-Buda új zöldfolyosója - Íme a legfrissebb látványtervek 2020-ig modern vasút lesz Rijekától Budapestig Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása
 
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

2022. február 01.
Érzelmekben még gazdagabb kupé- és az első RS-változattal bővíti a ŠKODA tisztán elektromos hajtásrendszerű ENYAQ iV modellcsaládját. A WLTP-ciklus szerint akár 545 kilométer maximális hatótáv és rövid töltési idők.
Részletek

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

Sikeres piaci bevezetését követően elegáns kupéval bővíti ENYAQ iV modellsorozatát a ŠKODA, emellett egy sportos RS-változat is megjelenik a kínálatban. Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV érzelmekben még gazdagabb formavilága és sportos vonalvezetése ellenére is bőséges térkínálattal és 570 literes csomagtartóval érkezik. 0,234-es légellenállási tényezője (cw) az ENYAQ iV változaténál is kedvezőbb, ami felszereltségtől függően mindennapos használatra is kiválóan alkalmas, a WLTP-menetciklus szerint akár 545 kilométer*** maximális hatótávot is lehetővé tesz. Az ENYAQ COUPÉ iV kétféle akkumulátormérettel, hátsó- vagy összkerékhajtással, illetve 132 kW* és 220 kW között – utóbbi az ENYAQ COUPÉ RS iV számára – négy különböző teljesítményszinten jelenik meg a palettán. Utasterében az ENYAQ iV belteréből ismert Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket.

Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Az SUV-változat sikeres bemutatkozását követően most az új ENYAQ COUPÉ iV hoz még több érzelmet, sportosságot és eleganciát a ŠKODA iV modellcsaládba. Formatervezőink és mérnökeink sikerrel ötvözték magasfokú funkcionalitással az érzelemdús formavilágot, új csúcsváltozatként pedig az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA RS modell jelenik meg. Az ENYAQ COUPÉ iV tökéletesen kombinálja az érzelmeket a gazdaságossággal, immár egy különösen elegáns karosszériaformában is megtestesítve a ŠKODA modelljeitől megszokott bőséges térkínálatot.”

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV az ENYAQ iV modellel együtt a ŠKODA Mladá Boleslav-i főüzemében készül, ezzel e két változat a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő egyedüli európai modellként gördül le Németországon kívüli termelési helyszínen a szerelőszalagról. Felépítésével és nagy tengelytávjával a MEB-platform egyaránt új lehetőségeket biztosít a karosszéria arányaiban és formatervezésében. Mivel a hajtásrendszer nagyfeszültségű akkumulátora teljes egészében a padlózatban kapott helyet, s a jármű konstrukciójából adódóan középső alagútra sincs szükség, a hátsó utasok kiemelkedően nagyvonalú térkínálatot élvezhetnek.

Lágyan ereszkedő tetővonal és már alapkivitelben sötétített panoráma-üvegtető

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV még az SUV-változatnál is érzelemdúsabb formavilággal érkezik, és a SPORTLINE verzió mellett különösen sportos csúcsmodellként az ENYAQ COUPÉ RS iV is megjelenik a palettán. Az ENYAQ COUPÉ iV egyéni stílusú, sportos első lökhárítóval és a karosszéria színére fényezett oldalsó küszöbbortásokkal készül, illetve 19 és 21 col közötti peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető. Tetővonala a B-oszloptól enyhén ereszkedik hátrafelé, majd határozott légterelő peremmel kiformált csomagtérajtóban végződik.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája

A Coupé alapfelszereltségéhez tartozó, sötétített panoráma-üvegtető szintén kiemeli e modellváltozat vonalvezetését. ŠKODA-modellbe épített eddigi legnagyobb panoráma-üvegtetőként a teljes tetőterületre kiterjed, és harmonikusan simul a hátsó szélvédőbe. Mivel a normál tetőszerkezetnél vékonyabb kialakítású, bőséges fejteret biztosít az utasoknak. A panoráma-üvegtető révén több fény juthat az utastérbe és szellősebb térérzetet nyújt, emellett speciális bevonatával nagyban hozzájárul a beltér mindenkor kellemes klímájához. Az ENYAQ iV kivitelhez hasonlóan a COUPÉ változathoz is rendelkezésre áll a Crystal Face megoldás, amelyben összesen 131 LED-egység világítja meg a markáns ŠKODA-hűtőrács függőleges bordáit és vízszintes fénysáv teszi teljessé a vizuális összhatást. A Crystal Face az ENYAQ COUPÉ RS iV esetében az alapfelszereltséget bővíti.

Kétféle akkumulátorméret és négy különböző teljesítményszint, egészen az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodellig

Az új kupémodell négyféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre. A kínálat 132 kilowattól* indul a 62 kWh (nettó 58 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral szerelt, kizárólag hátsókerékhajtású ENYAQ COUPÉ iV 60 számára, s szintén a hátsó kerekein keresztül továbbítja az útra erejét a 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorral szerelt, 150 kW teljesítményű ENYAQ COUPÉ iV 80. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x és az ENYAQ COUPÉ RS iV a nagyobb akkumulátor mellett első tengelyén egy második elektromos motorral is rendelkezik, így összkerékhajtást is kínál. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x rendszerteljesítménye 195 kW, míg az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodell 220 kW rendszerteljesítményt és 460 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére.

ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája


Utóbbi a ŠKODA első tisztán elektromos hajtásrendszerű RS-modellje, amelynek karakteres jellemzői különösen dinamikus vezetési élménye, számos fekete stíluseleme, valamint hátsó lökhárítója jellegzetes vörös fényvisszaverő csíkja. Az ENYAQ COUPÉ RS iV álló helyzetből mindössze 6,5 másodpercet igényel a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez, végsebessége pedig 180 kilométer/óra, azaz 20 kilométer/órával nagyobb, mint az új kupé többi változatáé. Az ENYAQ iV sorozatban az ENYAQ COUPÉ RS iV számára fenntartott exkluzív fényezés a feltűnő Mambazöld.

Fokozott gazdaságosság és nagyobb hatótáv a kiváló aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően

Az új kupé kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságai, amelyek a 0,234-es légellenállási együtthatóval (cw) még az ENYAQ iV eleve kiváló adottságait is felülmúlják, nagyban hozzájárulnak az új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA csúcsmodell magasfokú gazdaságosságához. Ez az érték jelentősen befolyásolja a maximális hatótávot is, amely az ENYAQ COUPÉ iV 80 esetében a WLTP-ciklus szerint akár az 545 kilométert is elérheti. A rövid töltési időknek köszönhetően az új kupé tökéletesen alkalmas a hosszú utazásokra, az extrafelszerelésként rendelhető vonóberendezéssel pedig az ENYAQ COUPÉ iV nyolcszázalékos emelkedőn akár 1400 kilogramm össztömegű fékezett utánfutót is vontathat.

Beltér Design Selection kivitelekben, nagyméretű, 13 colos képernyő, Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel

Az utastérben, akárcsak az SUV-változat esetében, átfogóan összehangolt Design Selection összeállításokra épül a ŠKODA választéka, amelyek a modern lakókörnyezetek stílusában természetes, hosszú távon fenntartható módon feldolgozott és újrahasznosított anyagokat alkalmaznak. A jól áttekinthető kínálati struktúra a tíz témakör szerint, átgondoltan összeállított felszereltségi csomagokkal és a választott önálló extrafelszerelésekkel nagyban megkönnyíti a kupémodell egyéni konfigurálását. Alapfelszerelésként áll rendelkezésre a fedélzeten a 13 col képátlójú központi infotainment-képernyő és az 5,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregység (Digital Cockpit), amelyek extraként Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel (Augmented Reality Head-up Display) is kiegészíthetők.

Károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás és a ŠKODA iV ökoszisztéma

Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV károsanyag-kibocsátás nélküli, egyéni mobilitást és alacsony üzemeltetési költségeket tesz lehetővé. A ŠKODA iV ökoszisztéma és a Powerpass révén egyetlen kártyával mintegy 260 ezer töltőállomás vehető igénybe Európa-szerte. A kényelmes otthoni töltést kívánságra telepítési szolgáltatással kiegészített saját falitöltő-választékával (Wallbox) segíti a ŠKODA AUTO. Emellett az elektromos autók számos európai országban olyan előnyöket is élvezhetnek, mint például különböző adókedvezmények és vásárlási bónuszok, speciális busz- és környezetvédelmi sávok használata vagy épp ingyenes parkolás, behajtási engedély a városközpontokba, illetve ingyenes helyi tömegközlekedés (a helyi előírások szerint).

Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, ENYAQ COUPÉ iV, skoda, új modell
 
A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A Škoda legyártotta 18 milliomodik autóját A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A Nissan az elektromos taxik globális forradalmának vezetője A Nissan az elektromos taxik globális forradalmának vezetője ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – Az elektromos mobilitás legelegánsabb formája Az új Range Rover Sport SVR álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára Íme az új BMW 6-os Gran Turismo Íme az új BMW 6-os Gran Turismo
 
Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

2022. február 01.
Valószínűleg senkit nem lep meg, hogy – a 2020-as évhez hasonlóan – a 2021-es évet is a koronavírus-járvány közvetett és közvetlen hatásai formálták. Habár nagyon bízunk benne, hogy a járvány belátható időn belül alábbhagy, jelenleg a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodási képesség az, amin egy vállalkozás sikere áll, vagy bukik.
Részletek

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

A számokat nézve az látható, hogy a Duna Autó különösen jól alkalmazkodott: míg a magyar autópiac – az előzetes várakozásokkal ellentétben – 3,4%-ot csökkent 2020-hez képest, addig a Duna Autó Zrt. eladásai 4,8%-kal nőttek. Ez a gyakorlatban összesen közel öt és félezer eladott autót jelent, melynek 9,5 százaléka volt használt, 90,5 százaléka pedig új. Nem csak darabszámban, de arányaiban is növekedett az új autók eladása 2020-hoz képest, amikor is az eladott járműveknek csak 88%-a volt új. Az arányok eltolódásának egyik oka, hogy a Duna Autó az iparágat sújtó chiphiány ellenére is fent tudta tartani az országos átlagot bőven meghaladó kínálatot, a másik oka pedig, hogy a flottavásárlók is egyre nagyobb számban választanak az Autóváros bőséges kínálatából. Nem csak a rendkívül változatos járműpaletta vonzó a céges ügyfeleik számára, hanem a magas színvonalú szervizháttér és a jól tervezhető költségek is az óbudai kereskedés mellett szólnak.

„Ez a növekedés a piaci környezethez való gyors és hatékony adaptáció mellett az ügyfélcentrikus attitűd, a hosszú távú stratégiai tervezés, az átgondolt üzletpolitika és a folyamatos megújulásra való képesség gyümölcse” – avat be a siker titkába Markó Zoltán a Duna Autó kereskedelmi és marketingigazgatója. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nem csak a Duna Autó Zrt. eladásai növekedtek, hanem 0,5%-kal a piaci részesedése is.

A piaci tortából tehát még nagyobb szeletet vághatott magának 2021-ben a Duna Autó. Azonban ehhez nem volt szükség titkos receptre, csak éles késre: diverzifikáció, fenntarthatóság, innováció és felelősségvállalás — mind társadalmi, mind pedig üzleti téren. A Duna Autó Zrt. az országban egyedülálló módon 19 márka forgalmazását látja el, melyek együtt a magyar autópiac összes fő szegmensét lefedik: az elektromos kompakttól kezdve családi hibriden át valódi terepjárásra is alkalmas SUV-ig mindent megtalál a vásárló. A magyar autópiac öt legnagyobb példányszámban eladott típusa (csökkenő sorrendben: Suzuki Vitara, Suzuki SX-4 S-Cross, Fiat 500, Dacia Duster és KIA Ceed) is kivétel nélkül megtalálható az Autóváros kínálatában, sőt a házon belüli népszerűségi sorrend is átfedést mutat az országossal (csökkenő sorrendben: Fiat 500, KIA Ceed, Skoda Octavia, Suzuki Vitara és Kia Sportage).

Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Az Autóvárosban eladott személygépjárművek átlagára 2021-ben éppen, hogy meghaladta a nyolcmillió forintot, míg 2020-ban ez az összeg közel hét és félmillió volt. A két szám közti különbség jól illusztrálja az autópiacon bekövetkezett általános áremelkedést. A Duna Autó által legdrágábban eladott modellek képzeletbeli dobogójának legfelső fokát már harmadik éve birtokolja a Volvo XC 90 T8 AWD Recharge Inscription PHEV, jelen esetben harminc milliós árcédulával. Az, hogy a legdrágább autó is plug-in hibrid hajtáslánccal kelt el, jól mutatja azt a trendet, hogy a prémiumszegmens vásárlói is törekszenek a környezettudatosságra.

„Örömmel számolhatunk be arról is, hogy 2021-ben tovább folytatódott a hibridek, plug-in hibridek és elektromos autók térnyerése, mind a Duna Autó által, mind pedig az országosan eladott járműveket tekintve. Ez köszönhető az egyre környezettudatosabbá váló vásárlói réteg mellett az állami támogatásnak és kedvezményeknek, illetve az egyre színvonalasabbá váló alternatív meghajtású autókínálatnak” – mondta el Markó Zoltán. Ráadásul a Duna Autó vásárlói még az átlag magyar autóvásárlónál is elkötelezettebbek a fenntartható technológiák iránt: az Autóvárosban eladott kizárólag elektromos hajtású autók aránya több, mint egy százalékkal haladja meg az országos átlagot. Markó Zoltán szerint ebben nagy szerepe van annak, hogy az óbudai kereskedés által forgalmazott 19 márka mindegyike árul legalább egy, de jellemzően inkább több alternatív hajtáslánccal szerelt típust.

 Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés

Az autópiacon a járvánnyal összefüggő, megváltozott kereslet-kínálati arány az Autóváros eladásaira is hatással volt: jelentősen több készletautó fogyott, mint korábban. Sok kereskedés nem tudta kiszolgálni a potenciális vásárlóit kellő méretű készlet híján. Habár a Duna Autónál is csökkent az egyedi rendelések aránya, a kivételes márkaválaszték és óriási, raktáron lévő modellkínálat miatt – mely az ügyféligények maximális szem előtt tartásával került összeállításra – alig volt olyan vásárlói igény, melyet ne tudtak volna kielégíteni.


A 2021-es év számait és tanulságait összegezve felmerül a kérdés: mi várható 2022-től? Könnyű lenne azt mondani, hogy az egyetlen, ami biztos, az a további bizonytalanság, viszont érdemes ennél sokkal nagyobb optimizmussal a jövőbe tekinteni – talán kijelenthető, hogy okkal. A Duna Autó immár sokadik éve bizonyítja, hogy képes a legszélsőségesebb helyzetekhez is alkalmazkodni. A vásárlói igények mind jobb megismerése és kiszolgálása, illetve a hamarosan valószínűleg rendeződő chiphiány együtt olyan piaci környezetet teremtenek a Duna Autó számára, amelyben tovább folytathatja növekedését, mind a magán-, mind a céges ügyfelei megelégedésére.

Kulcsszavak: Duna Autó, márkakereskedés, márkaszerviz, Markó Zoltán
 
A PSA Peugeot Citroën az  EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját A PSA Peugeot Citroën az EMIL FREY csoporttal mint forgalmazó partnerrel valósítja meg stratégiáját Országjárásra indul a SEAT Ateca Országjárásra indul a SEAT Ateca Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Újratervezett csomagolás kaptak a Bosch gépjárműfelszerelések üzletágának termékei Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Három szóban a Duna Autó 2021-es üzleti éve: fenntarthatóság, alkalmazkodás, növekedés Az autójavítás anyagköltségében lévő áfa teljes visszaigényelhetőségét javasolja két szakmai szervezet
 
A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon

A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon

2022. január 28.
Egzotikus, kézzel gyártott szupersportkocsikra sem kell annyit várni, mint a vadonatúj Toyota Land Cruiser japán belpiacos példányaira. Mindez nem riasztja el a vevőket: türelmesen kitartanak, akár négy éven át…
Részletek

A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon

Bibliai léptékű várakozásra kell felkészülnie annak, aki Japánban meg szeretné vásárolni az új generációs Toyota Land Cruiser egy példányát. A vadonatúj, ultramodern platformra épülő J300-as szériát tavaly augusztusban mutatta be a Toyota. A klasszikus formajegyeket jelentősen könnyebb szerkezettel, új szolgáltatásokkal és modern, hathengeres erőforrásokkal kombináló típus a jelek szerint beváltotta a rajongók magas elvárásait, mert elképesztő roham indult világszerte az autóért.

Míg azonban a legtöbb nagy piacon ez nem okozott fennakadást, Japánban komoly akadályba ütköztek az érdeklődők: a Toyota ugyanis a világpiacokra legyártott mennyiségnek csupán egytizedét szánta a belső piacra. Ezt nem irigységből vagy nyereségvágyból tették: az előző, J200-as családdal hosszú évek során szerzett tapasztalatok azt mutatták ugyanis, hogy ekkora a kereslet a típus iránt. A tavalyi évben ugyan hirtelen megnőtt az elődmodell népszerűsége: a tizenötödik évében járó típusból 28 százalékkal többet vásároltak a japánok, mint egy évvel korábban. A Toyota azonban ekkorra már leosztotta gyártási kapacitásait, és a rendkívüli globális érdeklődés miatt ezen rövid távon már nem lehetett változtatni.

A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon

Az érdeklődők többsége szinte azonnal várólistára került. Szeptemberre már 24 hónapos, azaz két éves szállítási határidővel vették fel a megrendeléseket, ez azonban nem riasztotta vissza a vevőket. Szakadatlan lendülettel érkeztek és regisztráltak, így januárra megduplázódott a várakozás időtartama: aki Japánban most rendeli meg Land Cruiserét, várhatóan csak 2026-ban veheti azt át! A vevők ennek ellenére kitartanak, legalábbis sem a Toyota, sem a független sajtó nem számolt be tömeges visszamondásokról.

A Toyota szóvivője azt is hozzátette, hogy bár a félvezetők és nyomtatott áramkörök korlátozott elérhetősége, illetve a koronavírus-járvány miatt továbbra is előfordulnak fennakadások a cég gyártótevékenységeiben, a Land Cruiserre vonatkozó, extrém várakozási időnek semmi köze sincs ezekhez a tényezőkhöz.

A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon

Kulcsszavak: Land Cruiser, márkakereskedés, toyota
 
A Land Cruiser-vásárlók a legelhivatottabbak a világon Megnyitotta ázsiai K+F központját az Audi Kínában A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát Országjárásra indul a SEAT Ateca Országjárásra indul a SEAT Ateca X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban Átadták az első Toyota hidrogén üzemanyagcellás buszt Tokióban
 
Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

2022. január 28.
A bajor prémiumgyártó kompakt szegmensben kínált Sports Activity Coupé modellje egy látványos különkiadással fokozza tovább lendületes kiállását és a lenyűgöző vezetés adta élményt. 2022 márciusában a különkiadás a BMW X2 összes hajtáslánc-változatához elérhetővé válik, így többek között a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid modellhez és a BMW X2 M35i élsportolóhoz is.
Részletek

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

A BMW X2 összetéveszthetetlenül egyedi formanyelve tökéletes precizitással testesíti meg a modell által kínált sportos vezethetőséget. A BMW X2 üde színfoltként és a prémium kompakt szegmens etalon mércéjeként magasodik a nagyvárosok forgatagában. A hamisítatlan Sports Activity Coupé (SAC) az egyedülálló életstílus sajátos jegyeit modern funkcionalitással és a márka által fémjelzett vezetési élménnyel párosítja.

Erőteljes frontrészével, elegáns vonalvezetésével és a C-oszlopain elhelyezett egy-egy BMW emblémával – amelyek az elmúlt évtizedek klasszikus BMW kupéit idézik – a BMW X2 a BMW X modellcsaládon belül is önálló egyéniségként van jelen. 2022 márciusától ráadásul eme magas fokú egyediséget a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás nyomatékosítja tovább. Az újdonság minden korábbinál intenzívebben helyezi előtérbe a BMW X2 egyedi stílusjegyeit, miközben olyan extrafelszereltségi ínyencségeket egyesít, mint például a kibővített BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag, a vezetőoldali külső visszapillantó-házból levetített „X2” logó, valamint a négyzónás mátrix távolsági funkcióval, kanyarfényekkel és adaptív fényelosztással dolgozó, opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív LED-technológiás első fényszórók. A magával ragadó vezetési élményt mindezeken felül exkluzív karosszéria-kiegészítők és egyedülálló utastéri tételek fokozzák tovább.

A BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás a kompakt Sports Activity Coupé modellhez elérhető összes hajtáslánc-változathoz megrendelhető lesz, így többek között a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 14,9 – 15,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 38 – 42 gramm / km) és a BMW X2 M35i élsportolóhoz (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 170 – 185 gramm / km) is.

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

Stílusos extravagancia galvánarany kiegészítőkkel

A BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás a karosszéria vonalvezetésében és az utastér elrendezésében rejlő exkluzivitást az M Sport felszereltségi csomag stílusjegyeivel és felszereltségi tételeivel kombinálja. A kompakt Sports Activity Coupé menetdinamikai adottságait 10 milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló BMW M sport futómű, illetve BMW M sport kormánymű optimalizálja. A különkiadás erőteljes kiállását az első lökhárító nagyméretű, három részre osztott légbeömlője, az elöl és hátul egyaránt alkalmazott Dark Shadow karosszériabetétek, a karosszéria színére fényezett kerékjárati ívek és ajtószegélyek, valamint a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag és a BMW M aerodinamikai csomag tételei nyomatékosítják. Az oldalsó ablaksáv kereteit és szegélyeit, a B-oszlopokat és a C-oszlopok betétjeit, a külső visszapillantó-házak tartókonzolját, a kipufogóvégeket és a csomagtérajtót díszítő BMW embléma fészkét a különkiadás esetében magasfényű fekete színben álmodták meg a tervezők.

A különkiadás frontrészén magasfényű feketére fényezett M Mesh hűtőrácsok ragyognak, amelyek hálómintázata a versenyautókat idézi. A BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás stílusos extravaganciáját az exkluzív galvánarany árnyalat ékesíti, amelyet a készítők a hűtőrács keretén, a külső visszapillantó-házakon és a 19” méretű BMW M aerodinamikai keréktárcsákon is alkalmaztak. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modell alá 20” méretű BMW M aerodinamikai keréktárcsák is megrendelhetők, ugyancsak galvánarany színezéssel.

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

Új karosszériafényezési árnyalatok és látványos karosszériaminták

A San Remo Green metál karosszériafényezési árnyalat a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás exkluzivitásaként mutatkozik be a BMW X2 palettáján. A bajor prémiumgyártó ügyfelei ugyanakkor emellett Alpine White akril, M Misano Blue metál, Sapphire Black metál és Skyscraper Grey metál színekben is megrendelhetik a különkiadást, sőt mi több, a BMW Individual részleg által kikevert Storm Bay metál, Frozen Black metál és Frozen Pure Grey metál árnyalatok is elérhetők lesznek a különkiadáshoz. A galvánarany színű karosszériaminták – amelyek az első kerékjárati ívektől indulva, az ajtókon keresztül haladnak végig a hátsó kerékjárati ívekig – a San Remo Green metál karosszériafényezési árnyalathoz hasonlóan, a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás kiváltságai.

A különkiadás azon modelljeire, amelyeket BMW Individual Frozen Black metál vagy BMW Individual Frozen Pure Grey metál fényezéssel rendelnek meg az ügyfelek, sem a karosszériaminták, sem pedig a galvánarany színű hűtőrács-keretek és oldalsó visszapillantó-házak nem kerülnek fel. A hűtőrácsok kereteit ehelyett feketére fényezik, az oldalsó visszapillantó-házak pedig a karosszéria színét viselik. Ez utóbbi megoldások bármelyik karosszériafényezési árnyalat esetében választhatók maradnak.

Az utastér: sportos hangulat innovatív részletekkel

A BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás utasterében innovatív részletekkel megfűszerezett, M-specifikus felszereltségi tételek teremtenek sportosan exkluzív hangulatot. A multifunkciós gombokkal ellátott, bőrözött BMW M sportkormány, az antracit árnyalatú tetőkárpit, a rozsdamentes acélból készült BMW M pedálsor, a BMW M lábtámasz és a BMW M stílusú slusszkulcs egytől egyig a különkiadás sportos kvalitásait hirdeti, miközben a gondos részletességgel elhelyezett utastéri stílusjegyek a karosszéria egyedi vonásait idézik.

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

Ilyenek többek között a hálómintázatú hűtőrácsokra emlékeztető küszöbtoldatok, amelyeken galvánarany színnel olvasható az „Edition” felirat, a műszerfal első utas előtti részén látható egyedi mintázat pedig a látványos karosszériamintákat imitálja. A matt árnyalatú Dark Graphite műszerfalon – amely ugyancsak a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás exkluzivitása – a tervezők most először alkalmaztak lézergravírozással készült technológiát: a karosszériamintákat idéző grafikát Golden Mica metál színben gravírozták bele a műszerfal felületébe, amelyet ezután átlátszó lakkréteggel fedtek be.

A különkiadás utasterének másik egyedi eleme a BMW M sportülés-páros, amelyeket rendkívüli oldaltartással és integrált fejtámlákkal építettek be az első sorba. Mindkét ülést fekete Dakota bőrkárpit borítja, a háttámlák közepén exkluzív varrásmintákkal és Giallo Oro – aranysárga árnyalatú – kontrasztvarrással. A BMW M sportülések a fejtámlák alatt magasfényű feketére fényezett betétet viselnek, a fejtámlákat pedig a BMW M GmbH hímzett logója díszíti.

Az aranysárga árnyalatú kontrasztvarrás a különkiadás műszerfalára, középkonzoljára, valamint középső és oldalsó könyöktámaszaira is kiterjed. Az antracit árnyalatú szőnyegek szintén Giallo Oro szegélyezést viselnek. Az egyetlen kivétel e tekintetben a BMW X2 xDrive25e plug-in hibrid modell, amelynek antracit árnyalatú szőnyegei alapfelszereltségként és a különkiadás esetében is szürke szegélyezést kapnak.

Átfogó hajtáslánc-változatok és széleskörű alapfelszereltség

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell és a BMW X2 M35i élsportoló mellett – amelynek lemezei alatt a kimagasló teljesítményért TwinPower Turbo technológiával felvértezett, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, az első tengelyen pedig mechanikus BMW M sport differenciálmű dolgozik – a bajor prémiummárka ügyfelei a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadást további nyolc hajtáslánc-változattal is megrendelhetik.

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

A portfólió a 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítményre képes BMW X2 sDrive18i modelltől (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 138 – 161 gramm / km) a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményű BMW X2 xDrive25d modellig (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,7 – 6,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 148 – 165 gramm / km) terjed, rajta kétféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrással. A motorok – hajtáslánc-változattól függően – hatfokozatú manuális váltón, hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltón vagy nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül adják le teljesítményüket és forgatónyomatékukat. A belépő szintű modell kivételével mindegyik erőforráshoz társítható BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, az opcionális extrafelszereltség részeként. Utóbbi a BMW X2 xDrive25d modell esetében az alapfelszereltség része.

A BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás egyedülálló stílusjegyei és felszereltségi tételei még tovább hangsúlyozzák a bajor prémiumgyártó kompakt szegmensben kínált Sports Activity Coupé modelljének prémium karakterét. A különkiadás széleskörű alapfelszereltségét többek között olyan tételek színesítik, mint a „rosszidő-fényforrásokkal” kiegészített, LED-technológiás első fényszórók, az automata csomagtérajtó-működtetés, a duplazónás automata légkondicionáló és a világítás csomag (amelybe a külső kilincsek belső megvilágítása, a küszöbtoldatok alatt végigfutó és ajtókhoz kísérő üdvözlőfények, a külső visszapillantó-házak megvilágítása és a vezetőoldali külső visszapillantó-házból levetített „X2” logó is beletartozik).

Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás

A különkiadás kényelmét, biztonságát és vezetési élményét olyan korszerű vezetést támogató rendszerek fokozzák tovább, mint például a fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control), a hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre figyelmeztető rendszer (Collision Warning), az előzési tilalmakat is jelző sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Display), az opcionális extrafelszereltség részeként 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel dolgozó BMW iDrive operációs rendszer, valamint az ugyancsak opcionális tételként elérhető, teljesen színes BMW Head-Up kijelző.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW X2, BMW X2 Edition GoldPlay
 
Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Már látható Közlekedési Magazinuk januári adása Valódi mestermunka a BMW Individual részlegtől Valódi mestermunka a BMW Individual részlegtől Exkluzív sportosság: a BMW X2 Edition GoldPlay különkiadás Szombaton ismét Jazzy Street Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Nissan NP300 Navara - A stílus és teljesítmény új etalonja a pick-upok piacán Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 Beköszönt az elektromos mobilitás új korszaka: a tisztán elektromos meghajtású BMW iX3
 
Magyarországra érkezett a DS 4

Magyarországra érkezett a DS 4

2022. január 28.
Magyarországon is bemutatkozott a kompakt DS 4, amelynek alapára 9 690 000 Ft (PureTech 130 EAT8 BASTILLE). Az újdonság 3 féle változatban (DS 4, DS 4 CROSS és DS 4 PERFORMANCE LINE), ezeken belül többféle felszereltségi szinttel érhető el.
Részletek

Magyarországra érkezett a DS 4

Karizmatikus vonalak – A DS AERO SPORT LOUNGE nyomán

A DS 4 arányai kivételesek: 183 cm széles, kerekei óriásiak, 720 milliméteresek (ez akár 20 collos felniket is jelenthet), miközben hosszát és magasságát tekintve kifejezetten kompakt: 4,40 méter hosszú és 1,47 méter magas. Figyelemre méltó arányok, amelyek kiemelkedő szolgáltatásokat rejtenek.

A modell orr-részének stílusát az új fényszórók határozzák meg. A DS MATRIX LED VISION megoldás egy rendszerben kombinálja a mátrixos és a kanyarkövető fényszórókat, amelyeket mindkét oldalon két-két LED-sorból álló nappali fény (összesen 98 LED) egészít ki. A fényszórókat a DS WINGS elnevezésű „szárnyak” kötik össze a hűtőráccsal. Utóbbi verziótól függően két részből áll, gyémántköveket formázó, befelé haladva növekvő méretű, háromdimenziós rácsot alkotó motívumokkal díszített. A motortérfedél hosszan elnyúlik, dinamikussá teszi az autó sziluettjét.

Oldalnézetben egyszerre látunk fluid és határozott vonalakat. A kilincsek diszkréten illeszkednek az autó oldalának művészien kidolgozott felületébe. A széles karosszéria és a nagy átmérőjű kerekek (többek között egy aerodinamikai betétekkel ellátott 20 collos megoldás) kiemelkedő teljesítményt sugallnak – az arányokat a DS AERO SPORT LOUNGE tanulmányautó ihlette.

Az autó tetővonala hosszan elnyúlik hátrafelé, a légterelő különlegesen meredek szélvédőben folytatódik, amelyen nyomott minta kapott helyet, ezzel is hangsúlyozva a készítők kifinomult szakértelmét. A megoldás nem csupán az aerodinamikai hatékonyságot, de a stílust is magasabb szintre emeli. A hátsó sárvédők tekintélyes erőt sejtetnek, határozott formákkal és sarkokkal. A C oszlop külön hangsúlyt kap, a ragyogó fekete színű elemen megjelenik a DS Automobiles emblémája. A hátsó fényszórók is egészen újak, a pikkelyszerű motívumokkal lézergravírozott felület sajátos, progresszív hatást kelt.

Magyarországra érkezett a DS 4


A DS 4 többféle karosszériaváltozatban készül. A kínálat alaptagja a DS 4, amelyben az elegancia dominál: speciális lökhárítódizájn, finom krómdíszítések, és kontrasztos fekete tető (opcióként).

A DS 4 CROSS a SUV-ok látványelemeivel játszik, ezért kap a lökhárító alsó része speciális védőburkolatot és matt fekete fényezést. A képet pedig olyan részletek teszik teljessé, mint a ragyogó fekete oldalablak-szegélyek, a szintén ragyogó fekete hűtőrács, a különleges felnik, a karosszéria színére fényezett tetősínek és hátsó légterelő. A DS 4 CROSS elérhető az Advanced Traction Control nevű rendszerrel (amely homokos, havas, saras utakon segít az úttartás megőrzésében), valamint a Hill Assist Descent Control nevű vezetéssegítő rendszerrel is.

A még dinamikusabb DS 4 PERFORMANCE LINE különlegessége a fekete külső csomag, a „pack black” (amelyben feketék a hűtőrácsot szegélyező DS szárnyak, a hátsó fényszórók között húzódó csík, a hűtőrács és az oldalablakok keretei), a különleges fekete felnik és az exkluzív Alcantara® belső.

Letisztult, finom belső dizájn, kézműves kidolgozottságú belső tér

A DS 4 belső tere a digitális funkciók köré épült. Az ergonomikus, rugalmas megoldások kulcsa az, hogy az egyes elemeket tökéletesen intuitív módon integrálták rendszerbe, mégpedig nemcsak funkcionális, de esztétikai szempontból is. A rugalmasságot olyan újítások teszik lehetővé, melyek egyetlen célja az, hogy tökéletesen biztonságos és nyugodt utazást tegyenek lehetővé a DS 4 fedélzetén.


Magyarországra érkezett a DS 4

Az utazás művészete – ezt szolgálja a vezérlőgombok újfajta elosztása is. A három külön zónában helyet kapó gombok könnyedebbé teszik a vezetést. A Clous de Paris mintázat mesterien kidolgozott részleteit a prémium órakészítők ihlették.

-    A műszerfalon található „szablya” a légkondicionáló és a DS AIR vezérlőit – a láthatatlan szellőzőt – foglalja magában.
-    Az ablakemelők és az oldalsó szellőzők vezérlői az ajtókban kaptak helyet.
-    A DS SMART TOUCH, azaz a DS IRIS SYSTEM-mel kommunikáló 5 hüvelykes érintőképernyő, valamint a DS E-TOGGLE, azaz az automata váltó vezérlője a középkonzolban találhatók.

A DS AIR rendkívül innovatív szellőzőrendszer, nagyon kompakt középső befúvókkal és láthatatlan szárnyakkal. A tölcséres diffúzor optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Működése hasonlít a hagyományos szellőzőkére, ám hatékonysága sokkal jobb. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét, hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.

A DS 4 belső tere – a különböző bőrkárpitokkal, az Alcantara® szövettel, a karbonnal, a fával és az új kárpitozási megoldásokkal – remekül ötvözi a csúcstechnológiát a kifinomultsággal.

A kényelem definíciójának megújításához egy másik belső megoldás is hozzájárul. Az ülések – köztük a szellőző, masszázsfunkciót is kínáló bőrülések – kialakítása egészen sajátos.

Magyarországra érkezett a DS 4

A koncepció a kagylóformából indult ki, amely különleges komfortot kínál azzal, hogy egyetlen, ívelt, törésektől mentes darabból áll. Új kidolgozást kaptak a nagy tömörségű üléspárnák, amelyek ily módon kivételes kényelmet garantálnak. A széles, kagyló formájú ülések stílusa is egészen innovatív.

A két színnel dekorált utastérben a Galet szürke bőrülést világos betétek díszítik, a „kényelmi zónában” finoman kidolgozott megoldásokkal, szemcsés felületű bőrrel és Clous de Paris mintázatú elemekkel, a felső, „interakciós zónában” pedig barna kőris fabetétekkel és prémium minőségű Criollo barna nappabőrrel.

Az OPERA beltéri csomag a DS Automobiles tudásának savát-borsát adja: a Criollo barna nappabőr ülések óraszíj-varrással készülnek. A luxusminőségű belső teret kőris fadíszítések és Criollo barna nappabőr betétek teszik teljessé.

Az utastérben a kárpitosmesterek valóban megmutathatták a francia szakértelem legjavát. A végtelenített varrás, a teljes bőrfelületen keresztülszúrt díszöltések az ajtópárnákon is remekül mutatnak. És ez csak az egyik elem a beltérben található számos, kézzel készült megoldás közül – csakúgy, mint a fabetétek vagy a kormánykerék komplett bőrborítása.

A PERFORMANCE LINE verzió a DS 4 dinamikus oldalát hangsúlyozza ki. A műszerfalat, az ajtókat és a középkonzolt is nagy felületen borítja Alcantara® kárpit. A nagy tömörségű üléspárnák Basalt szövettel kombinált Alcantara® kárpitot kaptak, amelyet speciális, arany és kárminvörös hímzés díszít. A kormánykerék alsó része, egyedi megoldással, karbonötvözetből készül.

Magyarországra érkezett a DS 4

A belső tér harmóniáját az egyénileg állítható rejtett világítás is emeli, amely elsősorban az oldalsó elemeket hangsúlyozza, de az egész utastér nyugalmához hozzájárul. A kiváló hangzást a 690 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer, a 14 hangszóró, valamint a szegmensben úttörőnek számító hangszigetelt oldalablak garantálja.

A beltérben külön légtisztító berendezés szűri ki a 2,5 mikronnál nagyobb részecskéket és érzékeli a külső levegőszennyezést. A beáramló levegő olyan szűrőrendszeren halad keresztül, amely csupán néhány perc alatt megtisztítja az utastér levegőjét. A levegőminőséget a központi kijelzőn is figyelhetjük.

Továbbfejlesztett technológia

A DS 4 a teljesen megújított EMP2 platformra épül. Az alkatrészek 70%-a egészen új vagy kifejezetten a DS 4-hez készült, az új modell így már a bevezetéskor is elérhető plug-in hibrid változatban (225 LE és több mint 50 km elektromos hatótáv a WLTP ciklus szerint). Új generációs információs és szórakoztató rendszer, a C-Prémium szegmensben még nem látott vezetést segítő rendszerek, innovatív információ-megjelenítés – ez a DS 4 különlegessége.

Elektromos innováció: E-TENSE

A moduláris, többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas, biztonságos és dinamikus, új EMP2 platform kifejezetten a DS 4 számára készült.

Magyarországra érkezett a DS 4

A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

Felépítés

Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben: atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

Tömegcsökkentés

Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. A csomagtér 430 literes, a csomagtérfedél motorral működik, a bepakolást „tele van a kezem” funkció teszi könnyűvé.

Biztonság

A megújult EMP2 platform a legújabb biztonsági és a legszigorúbb fogyasztóvédelmi szabályozásnak is megfelel, semmiféle kompromisszumot nem köt az össztömeg és a szerkezet tekintetében sem.

Magyarországra érkezett a DS 4

Dinamikai és akusztikai tulajdonságok

Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások, mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak, köszönhetően a karosszéria optimális csavarodásának és a kiemelkedő úttartásnak.

Plug-in hibrid, benzines és dízel erőforrások

A DS Automobiles 2018-ban és 2019-ben is elnyerte a Formula-E sorozat bajnoki címét, és ez méltó bizonyítéka annak, hogy a márka az elektromos autózás egyik éllovasa. Az EMP2 platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér és a csomagtér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény összesen 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).  

A plug-in hibrid meghajtáson kívül a modell elérhető a PureTech benzinmotorok 130, 180 és 225 lóerős változataival, valamint a BlueHDi 130 dízelmotorral. Minden motorváltozat 8 fokozatú automata váltót kap maga mellé. A DS 4 ily módon különlegesen hatékony energiaforrások széles skáláját kínálja, amelyet elsőosztályú aerodinamikai megoldások segítenek.

Hatékonyság a kerekek szintjén is

A DS 4 kerekeinek mérete 720 mm, így akár 20 collos felnikkel is elérhető, míg a legtöbb verzió 19 collos felnikkel kerül forgalomba. Ugyanígy 19 collos az All Seasons 3PMSF abroncs. Az E-TENSE és a 225 LE-s benzines változatoknál elérhető 20 collos felnikhez szintén kiváló minőségű abroncsok társulnak. A prémium dinamikai jellemzők elérésének egyik záloga a felnik tömegének 10%-os (kerekenként 1,5 kg-os) csökkentése és az aerodinamikai betétek alkalmazása, amelyek szintén hozzájárulnak a fogyasztás és a CO2-kibocsátás visszafogásához.

Digitális utastér – könnyed kapcsolódás a világhoz

A digitális szolgáltatások és a kapcsolódási lehetőségek tekintetében az volt a fő cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról, hiszen ez komoly biztonsági szempont a vezetés során.

A DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY igazi avantgárd vizuális élmény, újabb lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21”-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk, mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amely 10 hüvelykes érintőképernyőn jelenik meg, és amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját viszi át egy könnyen használható érintőfelületre, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A személyre szabási lehetőségek segítségével mindenki egyéni igényei szerint állíthatja be a megjelenítendő tartalmakat.

A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető, mivel a beépített asszisztens érti az elhangzott utasításokat, a rendszer pedig képes azok végrehajtására.

A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoomolás, de felismeri a kézírást is.
A rendszer és a térkép frissítése valós időben, felhőből történik.

Dinamikai komfort és biztonság

A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es – tehát a jelenlegi szabályozás szerint az elérhető legmagasabb – félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

A rendszer a forgalom tempójához adaptálja az autó sebességét, képes arra, hogy torlódás esetén megálljon és újrainduljon, illetve arra, hogy a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül.

A DS 4-ben bemutatkozó 2.0 rendszer új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálása, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.
A kormányon külön érzékelő figyeli, hogy a vezető ébersége nem lankad-e, hiszen továbbra is a vezető irányítja a különböző funkciókat.

Az új „sarokérzékelők” egyéb lehetőségeket is kínálnak, mint például a kiterjesztett holttér-figyelést (akár 75 méteres sávban is) és a hátulról érkező jármű jelzését, szintén a holt terekben előforduló balesetek megelőzése érdekében.

A DS Automobiles egyik legerősebb pontja a biztonságos utazás koncepciója. A DS 4-ben ezt elsősorban a kiváló úttartás testesíti meg, ami a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztésnek köszönhető. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény: optimális kényelem, az út állapotától függetlenül. 

A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól: a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.
A vezető manőverezését ezen felül 360°-os kamerarendszer, azaz 4 kamera segíti (közülük kettő a külső visszapillantó tükrökben található).

A DS jellegzetes fényei

A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei:
A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.
A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.
A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.  
Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.
A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

Környezetvédelem

A DS 4 95%-ban újrafelhasználható anyagokból és 85%-ban újrahasznosítható alkatrészekből készül. A teljes tömeg 30%-ának alapanyaga újrahasznosítható vagy újrahasznosított fém vagy polimer műanyag. A műszerfal (a nem látható részeken) 20%-ban kenderből készül. Újrahasznosított alapanyagokat, például polipropilént, poliészter rostokat és elasztomereket találunk az alváz terelőelemeiben, zajcsökkentőiben és alátéteiben.

Hét karosszériaszín

A DS 4 hétféle színben elérhető, melyek közül kettő újdonság: a rézarany (felár nélküli szín) és a lakkszürke. Az öt további szín pedig a gyöngyházfehér, a platinaszürke, a bársonyvörös, a hófehér és a Perla Nera fekete.


Kulcsszavak: bemutató, DS Automobiles, DS4, új modell
 
Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Magyarországon bemutatkozott a vadonatúj Piaggio Porter NP6 Magyarországra érkezett a DS 4 A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált A teljes egészében új fejlesztésű Touran hosszabbá, szélesebbé és alacsonyabbá vált Átadták az első hazai Ladát Átadták az első hazai Ladát ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek ŠKODA SCALA – Új név az új kompakt modellnek
 
Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből

Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből

2022. január 27.
 A MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei klasszikus köntösbe csomagolták a vezetés hosszútávon fenntartható élményét. Az elektromos motorral szerelt klasszikus Mini a tradicionális értékeket iránymutató technológiával ötvözi – ráadásul mindezt a gazdasági körforgás jegyében.
Részletek

Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből

Ha Alec Issigonis ma tervezné a klasszikus Minit, azt minden bizonnyal elektromos motorral tenné. Hiszen a minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a lehető legkisebb alapterületen kínált vezetési élmény már a kategóriateremtő kisautó bemutatásakor, 1959-ben is a klasszikus Mini két legfőbb erényének számított. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei ma is hűen ragaszkodnak Alec Issigonis kreatív helykihasználást és gokartos vezetési élményt éltető vezérelveihez, a MINI Recharged projekt pedig arra is egyedülálló lehetőséget teremtett, hogy a klasszikus Mini sikertörténete a XXI. században fenntartható módon folytatódjon.

Azáltal, hogy a klasszikus Minibe tisztán elektromos hajtáslánc-technológiát szereltek, a MINI mérnökei jövőbe mutató technológiával ruházták fel a márka hagyományos értékeinek hamisítatlan jegyeit. Az ötlet már azelőtt megszületett, hogy a brit prémiumgyártó a MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) képében bemutatta volna első tisztán elektromos meghajtású modelljét: a MINI már a 2018-as New York-i Nemzetközi Autószalonon reflektorfénybe gurította az egyetlen, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával szerelt klasszikus Minit. A különleges kisautó olyannyira pozitív fogadtatásban részesült, hogy a MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei dolgozni kezdtek a klasszikus Mini utólagosan megrendelhető és beépíthető, emisszió-mentes hajtáslánc-technológiájának kifejlesztésén.

Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből

Hogy a márka által fémjelzett gokartos vezetési élmény tisztán elektromos hajtással is megmaradjon, a klasszikus Mini eredeti benzinmotorját korszerű elektromos motorral helyettesítették. Mivel azonban a történelmi örökségek gondos megőrzése a MINI Recharged projekt egyik fő vezérelve, ezért a tervezőmérnökök minden átalakítást és utólagos módosítást úgy váltottak valóra, hogy azok bármikor visszaalakíthatók legyenek. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelt klasszikus Mini eredeti állapotba történő visszaállítása így később bármikor lehetséges. A jövőbe mutató átalakítás során a mérnökök megjelölik és gondosan ápolva eltárolják a klasszikus Mini eredeti erőforrását, hogy ha tulajdonosa később úgy dönt, ismét beépíthető legyen és kiválóan működjön.

„A projekten dolgozó mérnökök egyszerre őrzik a klasszikus Mini hamisítatlan jegyeit és kínálnak a rajongóknak tisztán elektromos menetteljesítményt. A MINI Recharged projekt összeköti a márka múltját és jövőjét” – fogalmazott Bernd Körber, a MINI márka vezetője.

A MINI Recharged projekt ugyanakkor azt is jelenti, hogy a klasszikus Mini élettartama fenntartható módon, évtizedekkel kitolható. A modell úgy kezdhet új életet és ismertetheti meg tulajdonosával a jövő technológiai innovációit, hogy közben szeretett értékeit is maradéktalanul megőrzi.

Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből

Az erőforrás egy korszerű elektromos motor, amely folyamatosan képes leadni 90 kW maximális teljesítményét és így körülbelül 9 másodperc alatt gyorsítja fel a klasszikus Minit álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely akár 6,6 kW teljesítménnyel is tölthető és egy feltöltéssel mintegy 160 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. Sőt mi több, a mérnökök a MINI Recharged projekt összes utólagosan átalakított, tisztán elektromos meghajtású klasszikus Minijének műszerfalát is úgy alakítják át, hogy a klasszikus műszerek a sebességet, a hajtáslánc hőmérsékletét, az éppen aktuális sebességi fokozatot és a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatótávolságát mutassák.

A MINI Recharged projekt rajongói merőben új vezetési élményt élhetnek át: a szinte hangtalan hajtáslánc-technológia azonnali gyorsulást tesz lehetővé, a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő kisautóval pedig a nagyvárosok emisszió-mentes, úgynevezett „zöld zónáiba” is begurulhatnak. A tisztán elektromos meghajtású klasszikus Mini így például anélkül hajthat végig és pózolhat Londonban az Oxford Street és a Piccadilly Circus nevezetességei között, hogy azért tulajdonosa bármiféle díjat fizetne. A klasszikus Mini átalakítása után ráadásul új vizsgáztatási és forgalomba helyezési eljárásra sincs szükség.

A MINI Recharged projekt tökéletesen beleillik a brit prémiumgyártó jövőbe vezető stratégiájába, amelynek egyik meghatározó alappillére a gazdasági körforgás. A projekt égisze alatt nincs szükség új autók legyártására, hiszen a mérnökök már létező, szeretett modelleket alakítanak át. A klasszikus Minik így új, hosszútávon fenntartható életet kezdhetnek. A brit prémiummárka ügyfelei ma már minden ötödik új MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelik meg, a MINI Recharged projekt pedig immáron arra is lehetőséget biztosít, hogy a márka klasszikus értékrendjét övező szenvedély a jövőben is tovább éljen.

Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből


A klasszikus Mini egyedülálló átalakítását kizárólag az Egyesült Királyságban végzik a MINI szakavatott mérnökei. Minden egyes átalakított modell egyedi sorszámot kap, az egyediség megőrzése érdekében. „A személyre szabhatóság a MINI Recharged projekt fontos alappillére. Mindig is készültek egyedi klasszikus Minik, kerekeken guruló vérbeli műalkotásokként. A jövőben így a MINI Recharged projekt égisze alatt is tervezünk hamisítatlan együttműködéseket, világhírű művészeknek biztosítva lehetőséget arra, hogy egyedileg tervezett klasszikus Mini modelljeiken is kifejezhessék kreativitásukat” – mondta Sebastian Beuchel, a MINI globális márkamenedzsmentjének vezetője.
Kulcsszavak: elektromos autó, Mini
 
Elektromos autóknak építenek két töltőállomást Nagykanizsán Elektromos autóknak építenek két töltőállomást Nagykanizsán Nő az elektromos autók hatótávolsága Nő az elektromos autók hatótávolsága Klasszikus értékek újratöltve, avagy klasszikus Mini a jövőből A Volkswagen „villamosítja” Európa legsikeresebb autóját Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Varga Mihály: legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában
 
Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

2022. január 25.
Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) hétfői közleményében.
Részletek

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

Azt írták, a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet, ezért a gépjármű biztosításainak díja is magasabb lehet, mint a hagyományos járműveké; különösen a casco kerülhet többe a magasabb javítási költségek miatt.   

Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére, 20 022-re emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma Magyarországon. A gyors bővülés mögött áll, hogy a kormány 2016 óta több program keretében csaknem 15 milliárd forint összegben támogatta új elektromos autók beszerzését, emellett a 4-5 éves járművek is kezdenek megjelenni a használtautó piacon.
   
A Magyarországon gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság nagyobb hányada kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó kínálatban elérhető elektromos modellek döntő többségére. Vannak biztosítók, amelyek azokra a típusokra nem adnak ajánlatot, amelyek hivatalos javítása Magyarországon nem megoldható - hívták fel a figyelmet, és megjegyezték, hogy más társaságok egyes modellekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A társaságok portfoliójában pár százalékos az elektromos meghajtású járművek aránya - írta a MABISZ.
   

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra

A szövetség azt javasolja, hogy az elektromosautó-tulajdonos olvassa át alaposan a jármű kézikönyvét és tartson be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, hiszen ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatás nyújtásának.

Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, hogy az ajánlattétel előtt az ügyfél megismerjen minden olyan speciális szabályozást (például a töltésre vonatkozó korlátozás), amely esetlegesen az elektromos járművekre vonatkozik. Érdemes meggyőződni róla, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak elektromos járművekre, valóban kiterjed-e a biztosítás minden alkatrészre, tartozékra, biztosítási eseményre - például töltés közbeni töltőkábel lopásra -, vannak-e az elektromos járművekre vonatkozó különleges megkötések, rendelkezések - írták.
Kulcsszavak: biztosítás, biztosító, elektromos autó, MABISZ, Magyar Biztosítók Szövetsége
 
A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás Lízingszövetség: jelentősen megmozgatta a villanyautópiacot az állami támogatás Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra Kiemelkedően magas teljesítménysűrűség és akár 200 km hatótávra képes a Kia Soul EV Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3 Új „aerodinamikai keréktárcsákon” érkezik az utakra a BMW iX3 Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra Együttműködés a környezet védelméért
 
50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

2022. január 25.
A Porsche AG gratulál a Porsche Design jubileumához. Az ünnepi év főszerepét két nagyon különleges autó kapta: egy exkluzív Porsche 911 Edition 50Y Porsche Design és egy történelmi jelentőségű 911 S 2.4 Targa 1972-ből, a Porsche Design alapításának évéből, amelyet a Porsche Classic korhű megoldásokkal restaurált.
Részletek

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A kettőt a közös gének mellett a fényezésük köti össze, amely a Professor Ferdinand Alexander Porsche által 1972-ben megálmodott, legendás Chronograph I színeit idézi fel: kívül és belül egyaránt a fekete dominál. Emellett a Porsche Design bemutatja a Chronograph 1 – 1972 Limited Edition karórát is. A Porsche Múzeum szintén megünnepli a jeles évfordulót, méghozzá egy különleges kiállítással, amely 2022. január 19-től várja az érdeklődőket.

„Ha újragondolod valaminek a funkcióját, a forma ezt követően néha magától összeáll” – így írta le F.A. Porsche azt a folyamatot, amelyet mind a mai napig követnek a Porsche Design tervezői. 1972-ben ő alapította a Porsche Design vállalatot testvérével, Hans-Peterrel közösen. A Porsche 911 formatervezője olyan vállalatot álmodott meg, amely a Porsche lelkületét és alapelveit kiterjeszti az automobilok világán túlra. Azóta a Porsche Design nemzetközileg elismert prémium életstílus márkává nőtte ki magát, amely messze földről híre letisztult esztétikával rendelkező, funkcionális és tartós tárgyairól.

Exkluzív különleges kiadás: egy klasszikus formaterv modern értelmezése

A 911 Edition 50Y Porsche Design mindössze 750 példányra limitált, exkluzív szériaként F.A. Porsche ikonikus formaterveinek állít emléket. A teljesen fekete külső mellett klasszikus, kockás Sport-Tex ülésközéppel tiszteleg a múlt előtt. A széria Sport Chrono csomag műszerfali Porsche Design Subsecond órájának vörös másodperc mutatója szintén klasszikus elemként tűnik fel.

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A különleges kiadás alapját a 911 Targa 4 GTS adja, alapára pedig Németországban bruttó 185.606 euró lesz. A jubileumi modell első példányai már áprilisban megérkezhetnek az európai kereskedésekbe. A leendő tulajdonosoknak lehetősége van a legendás Chronograph I új kiadásának megvásárlására is. A karóra különleges megoldásai, mint például az egyedi számozás és a keréktárcsa alakú rotor megerősíti a 911 Edition 50Y Porsche Design modellhez fűződő kapcsolatot.

Teljesen egyedi: 911 S 2.4 Targa F.A. Porsche aláírásával

Az elmúlt két évben a Porsche Classic egy igazán különleges projekten dolgozott a Porsche Design 50. születésnapjának megünnepléséhez. A főszereplő egy teljes mértékben restaurált 911 S 2.4 Targa, méghozzá 1972-ből, a Porsche Design alapításának évéből. „A víziónk az volt, hogy létrehozzuk a 911 Edition 50Y Porsche Design történelmi megfelelőjét,” magyarázta Ulrike Lutz, a Porsche Classic vezetője. „Az új Sonderwunsch egyedi kívánságokat megvalósító programunk révén könnyedén megalkothattuk az egyedi járműpárost. A tervezőink és restaurálóink feladata az volt, hogy az új autó különlegességeit megörökítsék a klasszikus modell esetében is.”

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

A kiindulási pontot egy 911 T 2.4 Targa jelentette 1972-ből, ami meglehetősen rossz állapotban volt; még néhány alkatrésze is hiányzott. Ez általában már hátrányos kiindulási pontot jelentene egy restaurálási projekthez, itt azonban a tervezett módosítások miatt egyébként is szinte teljesen a nulláról kellett indulni. A Porsche Classic szakértői átalakították a motort és a futóművet az S verziónak megfelelően. Korának csúcsmodellje egy mechanikus benzinbefecskendezésű, 2.341 köbcentiméteres boxermotorral rendelkezett, amely 6500-as fordulaton 190 lóerőt teljesített.

Ferdinand Alexander Porsche iránti tiszteletből ez az egyedi autó ugyanolyan színekkel rendelkezik, mint az 1972-ben általa megálmodott Chronograph I karóra: a fekete a domináns szín, kívül és belül egyaránt. A platina selyemfényű klasszikus oldalsó csíkok és a Porsche Design felirat teszi igazán egyedivé az összképet. Különleges, exkluzív részletként a Targa bukókeret is platina selyemfényű kialakítást kapott az eredeti modell szálcsiszolt, rozsdamentes acéljának modern interpretációjaként. A Targa felirat ezúttal matt feketében látható. A különleges modellhez hasonlóan a farmotor feletti hűtőrácson megtalálható a ‘Porsche Design 50th Anniversary’ logó, méghozzá F.A. Porsche aláírásának hiteles reprodukciójával együtt.

50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

További jubileumi termékek és kiegészítők

A Porsche és a karórák rajongói számára mutatja be a Porsche Design a Chronograph 1 – 1972 Limited Edition kronográfot. Az 500 példányra limitált, eredetit idéző karóra történelmi logóval és feliratokkal, teljesen egyedi és önálló kialakítással tiszteleg a márka jubileuma előtt. Az újdonság már elérhető a Porsche Design szokásos csatornáin.
Emellett a limitált Capsule kollekció teszi teljessé az ünnepi kínálatot egyedi ruhadarabokkal, cipőkkel, sport ruházattal, bőröndökkel és kiegészítőkkel, különleges szemüvegeket is beleértve.

A Porsche Design

„A jó formaterv őszinte.” hangsúlyozta mindig F.A. Porsche, a legendás Porsche 911 tervezője és a stúdió alapítója. Roland Heiler vezető és csapata mind a mai napig ezt a filozófiát követi. Eredeti anyagok használatával jól átgondolt, funkcionális és tartós termékeket terveznek letisztult esztétikával. A Porsche Design márka belső formatervezői csapataként inspiráló, kimagasló minőségű termékeket alkottak már a karórák, a napszemüvegek, a bőröndök és a bőr kiegészítők terén is.

A Porsche Design irodái megtalálhatók Zell am Seeben, Berlinben, Ludwigsburgban, Los Angelesben és Sanghajban, nemzetközi ügyfelek számára is kínálva szolgáltatásokat. Ez számos első osztályú fogyasztási cikket, háztartási eszközt és ipari terméket eredményezett már – a megrendelők között szerepel például az Elan, a KEF, a LaCie, a Morita és a Panasonic is.


50. születésnapját ünnepli a Porsche Design

Az anyagok tökéletes megválasztása kulcsfontosságú szerepet játszik a F.A. Porsche stúdiójának termékeinél. A titán és a szénszál örök életű tartósságot és új, váratlan funkciókat is magukkal hoznak. A hagyományos, őszinte formatervezési hozzáállás ambiciózus innovációkkal egyesül, valódi luxuscikket alkotva.

Különleges kiállítás a Porsche Múzeumban

A Porsche Múzeum is megünnepli a Porsche Design 50. évfordulóját egy különleges kiállítással, amely 2022. július 11-ig lesz látogatható. Ennek egy része F.A. Porsche életéről és munkásságáról, formatervezési filozófiájáról és inspiráló hatásáról szól. Az öt évtizedet felölelő kiállításon számos érdekes termék látható.

A Porsche Design születésének szimbóluma a Chronograph I karóra – a legendás időmérő két verziója adja a különleges kiállítás gerincét, egyben érdekes kiindulási alapot is adva a többi kiállított cikkhez. Ezek között megtalálható a P8478 aviátor napszemüveg, a Monobloc Actuator chronotimer sorozat, a P3613 pipa és a P9521 mobiltelefon. A Porsche Múzeum felső szintjén látható F.A. Porsche saját autója, egy 993-as Speedster, valamint egy 904, amelyet a tervező valódi mestermunkaként írt le. Emellett a Porsche Classic által restaurált, 1972-es Porsche 911 S 2.4 Targa, valamint az új 911 Edition 50Y Porsche Design szintén a kiállítás részét képezi majd.

Kulcsszavak: évforduló, Ferdinand Porsche, Porsche, Porsche 911
 
A Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit A Volkswagen-csoport első alkalommal szállított ki több, mint 10 millió gépkocsit Időutazás: Az első Ford Escort Időutazás: Az első Ford Escort Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története Tíz éve szállt le az utolsó Malév-gép: egy 66 éves álom története 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia 700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából 700 lóerős Clubsport versenyautó a Porsche sportautók 70. születésnapja alkalmából
 
Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

2022. január 25.
Igazi prémium funkcióval: mátrix LED fényszórókkal lép piacra az új generációs Peugeot 308. De mit takar a hangzatos név, és miért jó ez a felhasználóknak?
Részletek

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

Miután meghódította a luxuskategóriát, a mátrix LED fényszóró most egy fél lépést tesz a tömegpiac irányába. Bár az autóvásárlók többsége továbbra sem élvezheti a jelenleg ismert legmodernebb, rendkívül alkalmazkodóképes világítástechnológia előnyeit, egyes nem prémium márkák kiemelt termékeiben már megjelent ez biztonsági és esztétikai szempontból egyaránt forradalmi jelentőségű rendszer.

Ilyen modell az új generációs Peugeot 308 is, amely két szegmens határán – a fényűző szolgáltatásokat megfizethető árakkal társító, szűk piaci tartományban – az elsők között alkalmazza ezt a kiemelkedő szolgáltatást.

Hosszú utat járt be az autóipari világítástechnológia, amíg eljutott jelenlegi fejlettségi szintjére. A korai automobilokon egyáltalán nem volt világítás, a XIX. század végén acetilénnel, kerozinnal működő, költséges, körülményes, balesetveszélyes és jóformán hasznavehetetlen lámpákat szereltek a járművekre.
1908-ban két, egymástól független találmány: a reflektor, illetve a karbon izzószálas elektromos világítás ígért ragyogó jövőt, ám gyártástechnológiai okokból még hosszú időnek kellett eltelnie, amíg az autókat a mai értelemben véve használható világítással szerelték fel.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A kor technológiai kihívásaira jellemző, hogy a negyvenes évek elején például átmenetileg betiltották a reflektoros fényszórókat, mert a gyorsan rozsdásodó tükör miatt rendre elvakították a szembejövőket; a fényszórók állíthatósága pedig csak a húszas években jelent meg, mert addig olyan nagy tűréssel gyártották a lámpákat, hogy mindennemű szabályozás értelmetlennek bizonyult.

Az ötvenes évek derekán jelentek meg az első aszimmetrikus fényszórók. A francia Cibie cég találmánya egyszerre csökkentette a zavaró vakítást és biztosított megnyugtatóan hosszú fénypászmát.

Néhány évre rá a Hella bevezette a halogén izzókat, amelyek hosszabb élettartamot és nagyobb fényerőt sűrítettek kisebb méretbe. Ekkortájt ért véget a kerek fényszórók hegemóniája is; a modern optikai technológiákat alkalmazó, szögletes lámpatestek jóval nagyobb szabadságot engedtek a formatervezőknek.

Az autóipari világítás egyetlen évtized alatt többet fejlődött, mint előtte fél évszázadon át, és a következő dekádokban egyre gyorsuló ütemben érkeztek a korszakváltó innovációk.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A nyolcvanas évek polikarbonát búrái, a kilencvenes évek ívkisüléses (HID) xenon fényszórói után gyorsan elérkeztünk a LED-es (fénykibocsátó diódás) világítótestekig. Ezeket először féklámpákban, később hátsó helyzetjelzőként, majd első nappali fényként alkalmazták.

Villámgyors aktiválásuk, minimális energiafogyasztásuk, valamint kis méretükből adódó szabad elrendezhetőségük gyorsan népszerűvé és hasznossá tette őket – nem utolsósorban marketing szempontból.

Hogy miért, azt remekül példázzák az új generációs Peugeot modellek: az oroszlánkarom-nyomot mintázó zárófények és a nagymacska szemfogát jelképező nappali világítás jól felismerhető karakterrel ruházzák fel az autókat, messziről azonosíthatóak.

Távolsági és tompított világításra ezzel szemben jóval később kezdték csak el használni a fénykibocsátó diódákat.

Nincs még tizenöt éve, hogy egy akkori luxuskategóriás limuzin elsőként alkalmazott teljes LED-es fényszórót. A LED-ek minimális helyigénye, nagy fényereje és rendkívüli (a gyakorlatban jóformán korlátlan) élettartama olyan előnyöket kínált, amelyek bőven ellentételezték a magas költségeket és az ekkora teljesítménynél már jelentős hőkibocsátást.

Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A technológiában rejlő lehetőségeknek azonban ezzel még nem volt vége: 2014-ben készült el a világ első mátrix LED fényszórója, amely működési elvét tekintve olyan volt, mintha oldalanként nem egy, hanem tucatnyi reflektort szereltek volna az autóra. Ezek mindegyike más és más alakú fénycsóvát bocsátott ki, amelyek kombinálva a teljes megvilágítandó területet lefedték, akár egy mátrix. A rendszerhez egy kamera is tartozott, amely észlelte a szemből érkező autókat, azonosította azok helyét, és parancsot adott a lámpának, hogy az éppen oda világító LED-elemet kapcsolja le – azt, és csak azt. Ez a megoldás minden korábbinál optimálisabb megvilágítást kínált.

Ez a fényszóró, amelyet kezdetben csak a luxusmárkák zászlóshajóihoz rendelhettek meg az ügyfelek, ma már a Peugeot 308 vásárlói számára is elérhető.

Míg a modell minden kivitele kivétel nélkül takarékos, nagy fényerejű, hosszú élettartamú LED lámpatesteket kapott, a legmagasabb felszereltségű változatok adaptív mátrix LED technológiát kínálnak. Ezekben a lámpatestekben oldalanként huszonnégy diódát találtunk – ebből négy szolgálja ki a tompított világítást, míg ha távolságira kapcsolunk, mind a 24 világít. A húsz távolsági LED igény szerint fel- és lekapcsolható, illetve fényerejük szabályozható: hogy mikor és hogyan, azt a szélvédő felső részén elhelyezett kamera jelei alapján dönti el a rendszert vezérlő számítógép.


Különleges fényszórókkal érkezik az új Peugeot 308

A mátrix LED fényszóró persze többet tud a vakításmentes távolsági világításnál. A Peugeot mérnökei három különböző üzemmódot programoztak be a vezérlésbe, amelyek sebességtől függően váltják egymást. 0-50 km/óra sebességtartományban automatikusan aktiválódik a tompított világítás, 50 és 110 km/óra között távolsági világítással halad a gépkocsi, ha pedig ennél is gyorsabban megyünk, a vezérlés minimális mértékben (0,4°) megemeli a fénycsóvát, hogy az autópályán is biztonságos látási viszonyokat teremtsen.

Van ugyanakkor egy tulajdonsága a mátrix LED fényszóróknak, amelyet a Peugeot 308 tervezői tudatosan nem használtak ki. A számítógépes vezérlésnek köszönhetően ugyanis a fényforrásokat bárhol, bármilyen csoportosításban el lehet helyezni az autó orrán – jó példa erre a 2015-ös Peugeot Fractal tanulmányautó, vagy az egy évvel később bemutatott Peugeot L500 R HYbrid koncepciójármű, amelyek egyáltalán nem rendelkeztek hagyományos értelemben vett lámpatestekkel.

Az igazság azonban az, hogy a Peugeot arculatától elválaszthatatlanok azok a fényrajzolatok, amelyeket épp a LED technológia bevezetése tett lehetővé. Ha tehát amiatt aggódnánk, hogy a közeljövő Peugeot-i elveszíthetik jól ismert, karakteres fizimiskájukat, ne tegyük: formájukban és méretükben változhatnak, a fényszórók még jó ideig az autók meghatározó részei – ha úgy tetszik, a lélek tükreként is emlegetett „szemei” – maradnak.


Kulcsszavak: fényszóró, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
Bővül a Nissan crossover családja Bővül a Nissan crossover családja Még inkább 500-as, még praktikusabb, még több technológiával: ezek az új Fiat 500L ismérvei Még inkább 500-as, még praktikusabb, még több technológiával: ezek az új Fiat 500L ismérvei A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút A Ford bemutatja Európában a vadonatúj KA+ ötajtós ferdehátút Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Új zászlóshajó a BMW X modellcsaládban Új zászlóshajó a BMW X modellcsaládban
 

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 191 - 200