Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 201 - 210
A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

2023. június 28.
A Panasonic Energy Co., Ltd. ("Panasonic Energy") és a Mazda Motor Corporation ("Mazda") örömmel jelentik be, hogy megállapodásuk szerint tárgyalásokat kezdeményeznek egy közép- és hosszú távú partnerség létrehozásáról, azzal a céllal, hogy kielégítsék az akkumulátoros elektromos autók és autóipari akkumulátorok iránti keresletet egy gyorsan bővülő piacon.
Részletek

A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről

A Panasonic Energy és a Mazda konkrét tárgyalásokat kezdeményez arról, hogy a Panasonic Energy a japán és észak-amerikai üzemeiben gyártott autóipari hengeres lítium-ion akkumulátorokkal lássa el a Mazdát, továbbá, hogy a Mazda a Panasonic Energy-től beszerzett akkumulátorokat telepítse az 2020-as évek második felében piacra dobott, akkumulátoros elektromos modelljeibe.
 
Kazuo Tadanobu, a Panasonic Energy elnök-vezérigazgatója kijelentette: "Mivel az autóipar gyorsan fejlődik az elektrifikáció terén, és vezető szerepet tölt be ebben a technológiában, az együttműködés a Mazdával jelentős lépés lesz küldetésünk teljesítése felé, amely olyan társadalom megvalósítására irányul, ahol a boldogságra való törekvés és a fenntartható környezet összhangba kerülnek egymással. Célunk, hogy kiemelkedő technológiánkkal és széles körű tapasztalatainkkal előmozdítsuk a lítium-ion akkumulátor-iparág növekedését, és tovább fokozzuk a zéró károsanyag-kibocsátás elérésére irányuló erőfeszítéseinket."
 
Masahiro Moro, a Mazda igazgatója és vezető ügyvezető igazgatója elmondta: "Elektrifikációs kezdeményezéseink részeként a Mazda három fázisban dolgozik partnereivel, hogy rugalmasan tudjon reagálni a szabályozási trendek, a fogyasztói igények és más egyéb területek változásaira. Nagy örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk a Panasonic Energyvel, amely úttörő szerepet tölt be az autóipari lítium-ion akkumulátorok piacán, és kimagasló minőségű termékeket fejleszt. Különböző kezdeményezésekkel, köztük az elektrifikációs stratégiánkkal továbbra is hozzájárulunk a globális felmelegedés megfékezéséhez."
 
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, mazda, Panasonic
 
Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin Jöhetnek a zöld rendszámok? Jöhetnek a zöld rendszámok? A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét A Volkswagen-csoport leállítja európai gyárai többségét Zajossá kell tenni az elektromos autókat Amerikában Zajossá kell tenni az elektromos autókat Amerikában A Panasonic Energy és a Mazda tárgyalásokat kezdeményez, közép- és hosszú távú partnerségről A Toyota bemutatta négyajtós, üzemanyagcellás modelljének végső formatervét
 
A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

2023. június 22.
Hirosimában a mai napon megkezdődött az európai piacra szánt bolygódugattyús, konnektoros hibrid elektromos modell gyártása. 85 km-es akkumulátor-elektromos hatótáv a napi vezetéshez, hibrid teljesítmény hosszabb távolságok megtételéhez, anélkül, hogy a hatótávolság miatt kellene aggódnia.
Részletek

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

A Mazda Motor Corporation ma elkezdte a Mazda MX-30 e Skyactiv R-EV tömeggyártását az európai piac számára az Ujina 1. üzemében, Hiroshimában.
 
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első tömeggyártású modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. A Mazda összesen több mint 1,99 millió bolygódugattyús motoros járművet gyártott.
 
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy egyedi plug-in hybrid elektromos autó (PHEV), amely új értelmet ad a Mazda egyedülálló forgómotoros technológiájának. Ez a kompakt, könnyű belső égésű motor egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további teljesítményt biztosít. Az autót mindig elektromos motor hajtja.
 
Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez, a forgómotor szükség esetén tovább növeli a hatótávot. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt.
 

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását

Az eredeti MX-30 e-Skyactiv EV-t[2] 2020-ban vezették be a Mazda első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos modelljeként. Most az MX-30 e-Skyactiv R-EV választékában egy egyedi plug-in hybrid opció is választható.
 
Az MX-30 megtestesíti a Mazda többmegoldásos megközelítését a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében. A tervezés során olyan természetes termékek kerültek alkalmazásra, mint a parafa és az újrahasznosított anyagokból készült szövetek.
 
Az MX-30 többtónusú festékét nagy pontosságú szórópisztollyal hordják fel, amely pontosan eloszlatja az egyes színeket minden szükséges felületen, és jelentősen csökkenti a festékveszteséget. Ezenkívül az újonnan kifejlesztett festékek szokatlanul alacsony, körülbelül 80°C-os hőmérsékleten megkeményednek. Ezek a lépések együttesen körülbelül 34-37%-kal csökkentik a többtónusú festési folyamat CO2-kibocsátását.
 
A Mazda hirosimai üzemében 2021 júliusában üzembe helyezett 1,1 MW-os napelemes rendszer biztosítja az újonnan gyártott MX-30 e-Skyactiv R-EV modellek feltöltését, mielőtt kiszállításra kerülnek.

A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását
Kulcsszavak: autógyár, e-Skyactiv R-EV, mazda, MX30
 
SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál SEAT 1500 - “Valami Amerika” a spanyoloknál Elkészült az egymilliomodik autó, egy BMW 3-as limuzin a BMW dél-afrikai gyárában Elkészült az egymilliomodik autó, egy BMW 3-as limuzin a BMW dél-afrikai gyárában A Mazda új sportautó koncepciója nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon Párizsban A Mazda új sportautó koncepciója nagydíjat nyert a Nemzetközi Automobil Fesztiválon Párizsban A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását A Volkswagen a fiatalok munkanélkülisége elleni közdelemben A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását Szünetel a gyártás az Opel eisenachi üzemében
 
A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

2023. június 22.
A márka bővíti európai motorkínálatát, mivel a 3,6 literes Pentastar V-6 eTorque mild-hibrid rendszerrel elérhető lesz a RAM 1500 Big Horn, RAM 1500 Laramie és RAM 1500 Rebel modelleken.
Részletek

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A RAM készen áll egy újabb kiadás bevezetésére az európai piacon. Sőt, a következő hetekben az amerikai márka Európában is elérhetővé teszi a 3,6 literes eTorque Pentastar V6-os motort.

Sőt, a RAM terméktervében ennek a motornak a bevezetése pontosan illeszkedik az alacsonyabb CO2-kibocsátású motorok felé történő konvergencia folyamatába.

A 3,6 literes eTorque Pentastar V6 erőforrás

Az eTorque Pentastar V-6 motor számos új funkcióval látja el a RAM-rajongókat Európában, és megmutatja, milyen különbséget tudnak tenni az elektronikus alkatrészek a hagyományos motorokhoz képest.

Különösen a 305 lóerő leadására és 364 Nm nyomaték leadására képes erős motor kínál jelentős üzemanyag-takarékossági előnyöket az innovatív eTorque mild-hibrid rendszernek köszönhetően, amely a hagyományos generátort váltja fel.

Valójában az egységet egy lítium-ion nikkel-mangán-kobalt  grafit akkumulátor hajtja, amely működés közben 48 voltos áramot biztosít mind az indítás, mind a sebességváltás során.


A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

Az akkumulátor egy 3 kW-os DC-DC átalakítóra  is támaszkodhat, hogy megtartsa a hagyományos 12 voltos indítómotort, amely hidegindításhoz szokott, mivel extrém hőmérsékleten nagyobb hatékonysága van.

Valójában, egyik fő erőssége a gyors start-stop funkciók kiváló teljesítménnyel kombinálva. Az üzemanyag-fogyasztás szempontjából a Pentastar V-6 motorja kombinált üzemanyag-fogyasztási adat, amely 19%-kal alacsonyabb az EPA (Környezetvédelmi Ügynökség) szerint, mint az 5,7 literes V8-as motoré.

Fejlett technológiái, mint például a széles tartományban változtatható szelepvezérlés és a kétlépcsős változtatható szelepemelés, a vezető igényeinek megfelelően a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimális keverékét biztosítják.

A hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszer jobb üzemanyag-fogyasztást és emissziós teljesítményt tesz lehetővé nagyobb terhelés mellett. Eközben a 11,3:1-es tömörítési arány optimális egyensúlyt biztosít az erő, az üzemanyag-hatékonyság és a kifinomultság között.

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel

A lassításból és fékezésből származó energia-visszanyerés lehetővé teszi a megnövelt vontatási és hasznos teherbírást, valamint az akkumulátorcsomag újratöltését.

Végül a főtengely további nyomatéka minimálisra csökkenti a zajt, a vibrációt és a keménységet. Ez a kényelmes kombináció nemcsak jobb üzemanyag-gazdálkodást tesz lehetővé, hanem egy továbbfejlesztett és könnyebb vezetési élmény is, amely szélesebb közönség számára vonzó. Ily módon a márka egy fiatalabb közönséget is el tud érni, akik mindig az újdonságokat keresik, és olyan autók vezetése iránt érdeklődnek, amelyek nagyszerű teljesítményt és durva esztétikát egyesítenek – a márka jellemzői.

Összességében az eTorque Pentastar V-6 motor jobb összköltséget kínál versenytársainál, és nem meglepő módon az elmúlt években több díjat is begyűjtött, mint az év 10 legjobb motorja és meghajtórendszere között.

A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel


Kulcsszavak: mild-hibrid, pick up, Ram, új motor
 
A RAM bejelentette a 3,6 literes Pentastar V-6 motor európai piacra dobását eTorque mild-hibrid rendszerrel Az új, 2014-es Alfa Romeo MiTo - Az innováció és az olasz dizájn égisze alatt frissített dizájn Bangkokban leleplezték az új Ford Ranger-t Bangkokban leleplezték az új Ford Ranger-t A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Teljesen új L200-as Európai debütálása a Genfi Autószalonon A Teljesen új L200-as Európai debütálása a Genfi Autószalonon Magyarország továbbra is Ranger nagyhatalom Magyarország továbbra is Ranger nagyhatalom
 
Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV

Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV

2023. június 21.
Elmúltak a szedánok zászlóshajóinak napjai, a Renault ugyanis egy elektromos kupé-SUV-t választott. A Renault Rafale a vadonatúj kupé-SUV zászlóshajója akár 296 LE-vel megérkezett.
Részletek

Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV

A Renault megtartotta a Rafale világpremierjét. A repülés világa által ihletett Rafale az autógyártó legújabb formanyelvét és technológiáját testesíti meg, amint az az 1930-as évek versenyrepülőgépétől kölcsönzött nevében és a párizsi légikiállításon debütált nevéből is kitűnik. A kupé stílusú SUV technikailag rokon az Australlal, és csak E-Tech hibrid hajtásláncokkal lesz elérhető.

Annak ellenére, hogy a Rafale alapjain társaival osztozik, az Australlal és az Espace-el, egyedi megjelenésű, egyedi karosszériaelemekkel büszkélkedhet. A modell a D-SUV (középkategóriás) szegmensben található: 4,71 m hosszú, 1,86 m  széles és 1,61 m  magas, tengelytávja 2,74 méter. Ezzel mindössze 12 mm-rel rövidebb, mint a hétüléses Espace, amelynek tengelytávja azonos.

Míg a Scenic Vision koncepció és a megújult Clio megelőzte, a Rafale a Renault első sorozatgyártású járműve, amely teljes mértékben megtestesíti az új vizuális nyelvet, Gilles Vidal, a Peugeot korábbi dizájnfőnöke felügyelete alatt. A Rafale eleje nyíl alakú LED DRL-ekkel és Peugeot-stílusú LED-es fényszórókkal büszkélkedhet. A karcsú orr alatt elhelyezett hűtőrács aerodinamikailag optimalizált mintázatot tartalmaz, amely a Renault gyémánt emblémáját visszhangozza, miközben hatékonyan irányítja a légáramlást, és a hűtést a lökhárító alsó nyílásánál koncentrálja.

Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV


Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV

A profil ehhez képest kevésbé kalandos, mégis stílusos, tónusos sárvédőkkel, elegáns, fényes fekete burkolattal és éles vonalakkal az ajtó alsó részén. A kiemelkedő tulajdonság kétségtelenül a lejtős tetővonal, amely a kupé-SUV sziluettjének jellegzetes megjelenését adja. A hátsó üveg pontosan 17 fokban megdöntött, ez a tervezési választás nemcsak a hatékonyságot optimalizálja, hanem szükségtelenné teszi a hátsó ablaktörlőket is, megtestesítve a formát és a funkciót.

Hátul a magasra szerelt Y alakú LED-es hátsó lámpák egy Mitsubishi modellhez tartozhatnak. A csomagtérajtón integrált légterelő található a kiemelkedő tetőspoiler mellett, valamint a karcsú hátsó lökhárító, amely ügyesen elrejti a kipufogócsöveket, így letisztult és kifinomult megjelenést eredményez.
A SUV stílusos, 20 colos könnyűfém keréktárcsákon közlekedik, ami növeli általános jelenlétét. Ami a színválasztékot illeti, a Rafale számos választási lehetőséget kínál, beleértve az új White Pearl és Alpine Blue árnyalatokat, valamint a klasszikus lángvöröset, gyémántfeketét és fényes kerámiaszürkét.

Bemutatkozott a 2024-es Renault Rafale, a vadonatúj kupé-SUV



Kulcsszavak: elektromos autó, premier, Rafale, renault, suv
 
500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka 500 kilométerével az Opel Ampera-e a hatótáv bajnoka Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Célegyenesben a Lexus hipermodern elektromos összkerékhajtási rendszere Nyereségromlással zárta az évet a Renault Nyereségromlással zárta az évet a Renault Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben A Ford újabb modell gyártását kezdi meg a romániai Krajova üzemben
 
Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben

2023. június 21.
Az első X-Wagen metró már közlekedik az U3-as vonalon - további vonatok nyáron érkeznek. Innovatív digitális utastájékoztató és útbaigazító rendszer, minden ajtó felett megtalálható kijelzői valós idejű információkkal szolgálnak.
Részletek

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást. A metró új generációjának első szerelvénye a széles körű tesztek és a működési engedély megszerzése után hivatalosan is megkezdte a közlekedést a bécsi U3-as vonalon. A szerelvényt a bécsi városi tanácsos, Peter Hanke, valamint a projekt számos résztvevője többek között a Wiener Linien és a Siemens Mobility képviselői kísérték el az első útjára.

Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Rolling Stock üzletágának vezérigazgatója az alábbi gondolatokat osztotta meg: "Bécs városa az X-Wagen metró elindításával nagy lépést tesz a digitalizált közlekedés jövője felé. Az olyan innovációk, mint az új, valós idejű frissítéseket tartalmazó utastájékoztató rendszer és a légmentes fékrendszer itt debütálnak először a világon, és a későbbiekben az U5-ös vonalon érkező teljesen automatizált üzem nagy előnyökkel jár majd. Annak ellenére, hogy az elmúlt években nehéz helyzetekkel kellett megküzdenünk, a vonatokat pontosan az ütemtervnek megfelelően gyártottuk le bécsi üzemünkben, és ígérjük, hogy a szervizelés és karbantartás terén is jó és megbízható partnerek leszünk."

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben

"Ez egy nagy nap Bécs és a bécsi közösségi közlekedés számára. Az X-Wagen metró gyakorlatilag trendteremtő a mi klímamodellként is szolgáló városunk számára. Egy kifinomult, a legmodernebb műszaki megoldásokat tartalmazó és Bécsben gyártott szerelvény még vonzóbbá és kényelmesebbé teszi a közösségi közlekedést. Az X-Wagen metró része a bécsi tömegközlekedés átfogó korszerűsítésének, amelyhez az új elektromos buszok és villamosok is tartoznak" - mondta Peter Hanke, a közösségi közlekedésért felelős városi tanácsnok.

Az U3-as metróvonal Erdberg állomásáról megindult a forgalom. A vonat a következő napokban és hetekben hétfőtől péntekig Simmering és Ottakring között is közlekedik az U3-as vonalon. Az első X-Wagen metróval június 19-én indult útjára a személyszállítás, ezt a nyáron további új vonatok követik majd. A tizedik X-Wagen metrót az év végéig szállítják le, és a Siemens Mobility 2024-től évente legfeljebb három további X-Wagen metrószerelvényt ad át a Wiener Linien-nek.

"Az új X-Wagen metróval modernizáljuk vonatparkunkat. Ez a ,,Silver Arrow" szerelvényeket váltja majd fel egymás után, és 2026-tól kezdődően először teszi lehetővé a teljesen automatizált metróüzemet Bécsben, az U5-ös vonalon. Az egész projektcsapattal együtt nagyon örülök, hogy az új X-Wagen metrót most már minden utas használhatja" - mondta Gudrun Senk, a Wiener Linien műszaki igazgatója.

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben

A személyszállítás megkezdésével a Wiener Linien és a Siemens Mobility között az X-Wagen metróra vonatkozó karbantartási szerződés is hatályba lépett. A Railigent X-en alapuló digitális szervizelés lehetővé teszi a jövőbe mutató karbantartást, amelyet a Wiener Linien szakemberei végeznek a Siemens Mobilityvel szoros együttműködésben. Ez biztosítja a Wiener Linien számára a karbantartási költségek jobb tervezhetőségét és a hosszú távú partnerséget az új vonatokkal kapcsolatos kérdésekben. A Railigent X a Siemens Xcelerator nyílt, digitális üzleti platformjának része, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy könnyebben, gyorsabban és nagyobb léptékben gyorsítsák fel digitális átalakulásukat.

Innovatív digitális utastájékoztató és útbaigazító rendszer minden ajtó felett

Az új X-Wagen metró egyik újítása már a kezdetektől fogva az Passenger Information Plus rendszer. A digitális utastájékoztató és útbaigazító rendszert a Siemens Mobility fejlesztette ki, és a Wiener Liniennel közösen a bécsi tömegközlekedési rendszer sajátos követelményeihez igazították. Az X-Wagen metróban az összes ajtó fölött elhelyezett képernyőkön folyamatosan frissített információk jelennek meg az utasok számára. Az ajtók feletti képernyők mutatják az állomás kijáratainak irányát, az átszállásra szolgáló más vonalakat és azok indulási idejét. Az adott megállónál zárva maradt ajtók felett az utasok egy digitális hálózati térképet láthatnak a vonat aktuális helyzetével, a menetirányával, a következő megállóval és a fontos átszállási lehetőségekkel. Az ajtó mindkét oldalán további információk is megjeleníthetők, például a metrórendszer tervezett működési korlátozásai vagy az állomáson üzemen kívül lévő liftek.

Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben 

Új airless fékrendszer

A Siemens Mobility új, levegő nélküli fékrendszerét - amely elnyerte a 2023-as német innovációs díjat - először alkalmazzák a járművekben. A fékeket egy tisztán elektronikus jel - brake-by-wire - vezérli, amelyet a fékvezérlő egység küld az intelligens működtető egységnek - a féknyeregnek -. A hajtómű kiváló fékteljesítményt biztosít, különösen rossz körülmények között is. A kocsi alatti szokásos sűrített levegős alkatrészek kiküszöbölésével a teljes élettartam során csökkentett költség mellett súlyt és beépítési helyet takarítanak meg. Ezenkívül az új rendszer jelentősen lerövidíti a jármű üzemkész állapotáig eltelt időt. A hagyományos sűrített levegős fékekkel ez körülbelül 12 percet vesz igénybe; a Siemens Mobility új, levegő nélküli fékrendszerével ez az idő harmada.

Nagyobb kényelem és biztonság, optimális hozzáférhetőség

Az új X-Wagen metró nyitott belső térrel rendelkezik, tágas terekkel, amelyek felgyorsítják a fel- és leszállást. Egy X-Wagen metrószerelvényen akár 928 utas is utazhat, ez pontosan 46 utassal több, mint a korábbi V-metró szerelvényen. A babakocsival vagy poggyásszal utazóknak is bőven van hely. Az ülések kiváló minőségű rétegelt lemezből készültek, és a hagyományos keresztirányú sorok kombinációjában helyezkednek el, az oldalak mentén további ülésekkel, valamint összecsukható ülésekkel. A kék színű ülések elsőbbségi ülőhelyeket jelölnek, és a mozgáskorlátozott utasok számára vannak kijelölve.

A jövő teljesen automatizált lesz

2026-tól a Karlsplatz és a Frankhplatz közötti U5-ös vonal lesz Bécs első teljesen automatizált metróvonala, amely X-Wagen szerelvényekkel közlekedik. A változás előkészítése érdekében a Karlsplatz és a városháza közötti állomásokon peronszekrényajtókat szerelnek fel, és az U5 Frankhplatz állomást átépítik. A teljesen automatizált működés még biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi a metrót. A peronra nyíló ajtók csak akkor nyílnak majd ki, ha a vonat megállt és megfelelően áll az állomáson. A sínekre eső tárgyak okozta késések pedig megszűnnek.
Kulcsszavak: Bécs, metró, Siemens
 
Az X-Wagen metró megkezdte az utasszállítást Bécsben Kínában felgyorsultak a metróépítések a szmog miatt A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja Ausztria vasúthálózatát A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja Ausztria vasúthálózatát Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be Az ÖBB 11 új Desiro ML vonatot szerez be Az MRCE 25 mozdonyt rendelt a Siemenstől Az MRCE 25 mozdonyt rendelt a Siemenstől Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség Metrókocsik közbeszerzése ügyében vizsgálódik a román korrupcióellenes ügyészség
 
Elindult a Budapesti Pay&GO tesztidőszaka

Elindult a Budapesti Pay&GO tesztidőszaka

2023. június 21.
A mai naptól egy Magyarországon eddig nem alkalmazott digitális megoldással találkozhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei.
Részletek

Elindult a Budaoesti Pay&GO tesztidőszaka

A BKK, a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésében elindult a Budapest Pay&GO tesztidőszaka. Az új digitális szolgáltatásnak köszönhetően a 100E Repülőtéri Expresszen a jegyvásárlás és érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, amelyhez csupán egy bankkártyára van szükség.

Újabb lépést tesz a digitalizáció területén a Budapesti Közlekedési Központ. A társaság 2023. június 20-ától a Mastercarddal, a Monet+-szal és a K&H-val közösen egy olyan technikai megoldás próbaidőszakát indította el, amely még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a közösségi közlekedés használatát. A BKK célja, hogy tapasztalatot szerezzen egy Magyarországon eddig ismeretlen, de nemzetközi piacon már gyakran alkalmazott technológiáról.

A Budapest Pay&GO szolgáltatást az együttműködő felek, egy a Városháza parkban kiállított 100E Repülőtéri Expresszen mutatták be. Kerpel-Fronius Gábor, okosvárosért és részvételiségért felelős főpolgármester-helyettes, dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója, Király Andrea, a K&H Csoport lakossági divízióvezetője és Berkes Tibor, a Mastercard Termék és Új fizetési megoldások igazgatója közösen szemléltették az új eszköz használatát és a szolgáltatás előnyeit.

Elindult a Budaoesti Pay&GO tesztidőszaka

A sajtónyilvános bemutatón Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes elmondta, hogy Budapest városvezetésének célja, hogy olyan innovatív, nyitott városkormányzást valósítson meg, amelyben folyamatos az együttműködés a civil és a vállalati szférával: „A nyitott városkormányzásnak része az is, hogy folyamatosan kísérletezzünk új megoldásokkal – a tesztidőszakok alatt ugyanis még azelőtt kiderül, hogy egy-egy újítás hogyan működik a gyakorlatban, mielőtt elköteleződünk egy nagyszabású fejlesztés irányába – így tudunk finomítani a megoldásainkon azok bevezetése előtt. Ezt kulcsfontosságúnak tartjuk.” – nyilatkozta a főpolgármester-helyettes.

Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója szerint a BKK eltökélt célja, hogy újabb és újabb lépéseket tegyen a digitális fejlesztések területén, amelyekkel egyszerűbbé, vonzóbbá, versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés. Ennek az ügyfélközpontú látásmódnak lett az eredménye a többi között a BudapetGO elindítása, az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, sőt, a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök, és megoldások bevezetése is. A Mastercarddal és a K&H-val közösen indított teszt is ennek a digitalizációs folyamatnak a része – tette hozzá a vezérigazgató.

Elindult a Budaoesti Pay&GO tesztidőszaka

„Büszkék vagyunk rá, hogy a Mastercard a fővárosi közösségi közlekedés egy ilyen fontos fejlesztésében lehet a BKK partnere” – mondta Berkes Tibor a sajtótájékoztatón. A Mastercard igazgatója hozzátette: „Az utasok Európa és a világ számos nagyvárosában utazhatnak már egyszerűen, érintésmentesen a bankkártyájuk, mobiltárcájuk, vagy arra alkalmas viselhető eszközük használatával. Globális tapasztalataink alapján ez az innováció mindenhol magasabb ügyfélélményt és elégedettséget eredményezett. Biztosak vagyunk abban, hogy ez Budapesten sem lesz másként, és egyre több vonalon nyílik majd lehetőség a technológia bevezetésére.”

„Ma már bármikor, bárhol, bármit megvehetünk bankkártyával, akár a tárcánkban, akár a mobilunkban van. Miért ne lehetne így a buszjeggyel is? Ferihegyről jövet vagy oda menet? Ezért biztosítjuk a reptéri gyorsjáratokon a bankkártya elfogadását, könnyítve ezzel az utazó magyarok és a hozzánk érkező külföldiek életet.” – mondta el Király Andrea, a K&H Csoport lakossági divízióvezetője.

A BKK ügyfeleinek a 100E Repülőtéri Expressz buszjáraton a jegyvásárláshoz és -érvényesítéshez nem lesz másra szükségük, csupán egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező fizikai, vagy digitalizált bankkártyára.

Elindult a Budaoesti Pay&GO tesztidőszaka 

Hogyan működik és miben más a Budapest Pay&GO?

Az újszerű technológiának köszönhetően a BKK ügyfelei előzetes regisztráció nélkül, bankkártyájuk, okostelefonjuk, vagy okosórájuk segítségével válthatnak jegyet a 100E Repülőtéri Expresszre. A járat utasainak nem lesz szükségük sem arra, hogy egy applikációban, vagy egyéb online felületen regisztráljanak, sem arra, hogy egy papírjegyet tartsanak maguknál az utazás végéig. Elegendő lesz csupán elővenniük a bankkártyájukat, vagy okoseszközüket és azt használniuk a járművön elhelyezett készüléknél.

A Budapest Pay&GO nem keverendő össze azokkal a bankkártya alapú jegyvásárlási megoldásokkal, amelyeket helyi, illetve országos közlekedési társaságok már használnak Magyarországon. Ez a digitális szolgáltatás jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.

A BKK célja, hogy ügyfelei gyorsabban, egyszerűbben végezhessék el a vásárlást és az érvényesítést, illetve, hogy a társaság a BudapestGO után egy újabb papírmentes, digitális megoldással népszerűsítse a környezetbarát közösségi közlekedést – ehhez kiváló tapasztalatgyűjtésre nyújt lehetőséget a most induló projekt. A BKK tervezi, hogy a tesztet később az M1-es metróra is kiterjeszti.
Kulcsszavak: bkk, budapest, Pay&GO, tömegközlekedés
 
Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon Péntektől CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon Elindult a Budapesti Pay&GO tesztidőszaka Kísérleti felújítás indul a H5-ös hév egyik szerelvényén Elindult a Budapesti Pay&GO tesztidőszaka A BKV nosztalgiajáratokat indít a húsvéti ünnepek ideje alatt Elindult a Budapesti Pay&GO tesztidőszaka Kétszáz új busz érkezik Budapestre 2015-ben Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében Varga Mihály: új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében
 
Tizenhárom elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba Győrben

Tizenhárom elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba Győrben

2023. június 21.
A Zöld busz program részeként tizenhárom, BYD K9UD típusú, tisztán elektromos meghajtású autóbuszt adtak át kedden Győrben.
Részletek

Tizenhárom elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba Győrben

Az Energiaügyi Minisztérium parlamenti államtitkára az átadó ünnepségen emlékeztetett, hogy a kormány elkötelezett teremtett világunk megóvásában, amelynek szellemében 2020-ban elfogadta a Klíma és természetvédelmi akciótervet, aminek egyik fontos pillére a Zöld busz program.

Célja, hogy a közösségi közlekedés autóbusz-állományát cserélje, a buszok átlagéletkorát, fenntartási, üzemeltetési költségeit és a károsanyag kibocsátási értékeket csökkentse, a szolgáltatás minőségét pedig javítsa - mondta.
   
Kiemelte, hogy idehaza 47 város érintett a programban, a Győrben átadott járművekkel 111-re nőtt a programban a buszok száma.
  
Az új buszok évente több mint 50 millió forintnyi üzemanyagköltséget takarítanak meg, 858 tonna szén-dioxidtól mentesítik a környezetet - fűzte hozzá.
   
Kitért arra is, hogy a Zöld busz programban eddig 139 elektromos autóbusz beszerzését támogatta a kormány, tíz vidéki nagyvárosban és a fővárosi agglomerációban közel 27 milliárd forint értékben.
   
Tizenhárom elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba Győrben

A program egyik legnagyobb kedvezményezettje a Volánbusz Zrt., amely kormányzati támogatással mintegy száz elektromos buszt állíthat fogalomba.
   
Hozzátette: a kormány szélesebb körben is támogatja az elektromos meghajtású járműveket, 2017 óta több mint 1100 elektromos jármű beszerzésében támogatott önkormányzatokat, egészségügyi, oktatási intézményeket, egyházi, karitatív és civil szervezeteket.
   
2020-ban 17 szóló, majd 22 csuklósbusz állt fogalomba a városi, később 22 csuklósbusz érkezett a helyközi közlekedésbe és azóta is több alkalommal tudtak a megye települései számára új buszokat forgalomba állítani - tette hozzá.

Krenner László, a BYD Electric Bus&Truck Hungary Kft. közép-kelet európai értékesítési vezetője azt mondta, hogy a Győrben forgalomba kerülő autóbuszok a cég komáromi gyárában készültek. Hozzátette, hogy a Volánbusz Zrt. elektromos buszaiból 52 BYD gyártmány.
   
Kruchina Vince, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója azt mondta, hogy ezek a járművek alacsonypadlósak, légkondicionáltak és modern utastájékoztató rendszerrel vannak felszerelve. Kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel is rendelkeznek.

A buszok szerdától állnak forgalomba a vármegyeszékhelyen - fűzte hozzá.
Kulcsszavak: BYD, elektromos busz, győr
 
Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Ismét elektromos buszokat tesztel a BKK Budapesten Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Két új szakmával bővül az Audi duális szakképzése Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát Átadták a BYD első Magyarországra készült e-buszát Tizenhárom elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba Győrben Audi Hungaria: elektromos kamion a logisztikában Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz
 
Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten

Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten

2023. június 21.
Májusban jelentősen nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban - az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára szerdán felkerült adatok szerint.
Részletek

Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten
Májusban éves szinten 18,5 százalékkal, 938 950-re ugrott a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, miután áprilisban kisebb, 17,2 százalékos volt az éves szintű növekedés.
   
A forgalomba helyezések éves növekedése tavaly augusztusban indult meg 4,4 százalékkal és azóta jórészt 10 százalékot meghaladó a bővülés üteme.
   
Az idei első öt hónapban 4,4 millió új személygépkocsit helyzetek forgalomba, ami 18 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakkan összevetve.  A négy legnagyobb uniós autópiac közül Spanyolországban volt a legjelentősebb a növekedés, 26,9 százalékos az első öt hónapban, majd Olaszország következett 26,1 százalékkal, Franciaország 16,3 százalékkal és Németország 10,2 százalékkal.
   
Májusban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 129 847-et helyzetek forgalomba, 70,9 százalékkal többet a tavaly májusinál, ezzel piaci részarányuk egy év alatt 4 százalékponttal, 13,8 százalékra emelkedett.
   
A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók (HEV) száma 234 380 volt a múlt hónapban, ami 27,6 százalékos éves növekedés, ugyanakkor a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autóké 0,6 százalékkal, 69 380-ra csökkent.
   
Májusban a forgalomba helyezett új benzines autók száma 12,6 százalékkal, 342 806-ra nőtt, ugyanakkor a piaci részesedésük mintegy két százalékponttal, 36,5 százalékra mérséklődött. A dízeles autók száma 2,9 százalékkal, 133 867-re csökkent, piaci részesedése 14,3 százalékra csökkent a tavaly májusi 17,4 százalékról.
   
Az ACEA adatai szerint Magyarországon az idei első öt hónapban 47 107  új autót helyeztek forgalomba, 1,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Ezen belül 33,1 százalékkal több, 2531 BEV-autót, 6,4 százalékkal több, 2278 PHEV-autót, 1,3 százalékkal kevesebb, 18 765 HEV-autó,  5,1 százalékkal kevesebb, 17 660 benzines, és 5,8 százalékkal kevesebb, 5545 dízeles autót helyeztek forgalomba.
Kulcsszavak: értékesítés, Európai Unió, jármű kereskedelem, új autó
 
Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten Az új Juke értékesítése Európában nyáron kezdődik meg Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten Megcélozza a hazai taxisokat a Ford Májusban jelentősen nőtt az eladott új autók száma az Európai Unióban éves szinten Világrekordot állított fel a Nissan-Renault Autóvásárlás a fotelből Autóvásárlás a fotelből Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben Az új Volkswagen Bulli már kapható a márkakereskedésekben
 
Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

2023. június 21.
Nem túlzás kijelenteni, hogy a Toyota történelmet írt negyed évszázaddal ezelőtt a Toyota Prius, a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával.
Részletek

Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

Az autó új irányba terelte az autóipart, és kikövezte az utat az elektrifikált járművek forradalmának. A részben vagy teljesen elektromos járművek fejlesztésében ma is vezető szerepet betöltő Toyota azóta nem kevesebb, mint 23,5 millió elektrifikált autót értékesített (többet, mint az összes többi autógyártó együttvéve), ebből a Prius eddigi generációnak öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos változatai több, mint 5 millió darabot tettek ki.

A vadonatúj generációval jelentkező ikon, az ötödik generációs Prius új, lenyűgöző megjelenéssel és dinamikus hajtással okoz meglepetést: a valaha volt leghatékonyabb Prius kizárólag plug-in hibrid elektromos hajtással érkezik Európába, az autó kettős DNS-e a plug-in hibridek körében egyedülálló, akár 86 kilométeres tisztán elektromos hatótávval egyesíti az akkumulátoros elektromos autók képességeit a fokozott hibrid elektromos teljesítménnyel. Az immáron hazánkban is megrendelhető vadonatúj Toyota Prius 18,5 millió forintos induló ártól érhető el a magyarországi Toyota márkakereskedésekben.

A Toyota Prius váratlant húzott ötödik generációjával, amely új, lenyűgöző fejezetet nyit a modell történetében a műszaki innovációk és a dinamizmus tekintetében. Az Európában kizárólag plug-in hibrid elektromos hajtással, Plug-in Hybrid utónévvel érkező legfrissebb Prius az úttörő elődök nyomában haladva ismét megkérdőjelezi a konvenciókat. Több mint negyed évszázada a Prius az első sorozatgyártású elektrifikált autóként mély benyomást tett a Toyotára és a világra egyaránt, meghatározva az elektrifikált járművek jövőbeli trendjeit, és a vásárlók széles köre számára elérhetővé téve az elektromos technológiát.


Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

A legújabb Prius egy lépéssel tovább megy ezen az úton, hiszen lemezei alatt bemutatkozik az elektrifikációt még magasabb szintre emelő, modern plug-in hibrid elektromos (PHEV) technológia. Ez kiegészíti a Toyota multitechnológiás megközelítését a karbonsemlegesség felé vezető úton, amelynek részeként már több mint 23,5 millió elektrifikált autót értékesítettek világszerte, amiből csak a Prius öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos verziói 5 milliót tesznek ki.

A Toyota elkötelezett amellett, hogy a helyi igényeknek és infrastruktúrának megfelelő, alacsony széndioxid-kibocsátású megoldásokat kínáljon minden ügyfelének, hogy senkit ne hagyjanak hátra a karbonsemlegesség felé vezető úton. A legerősebb és leghatékonyabb PHEV modelljeként az új Prius tovább erősíti a Toyota termékkínálatát.

A márka elkötelezett az akkumulátoros elektromos (BEV) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművek iránt, hogy a széndioxid-kibocsátás csökkentése érdekében elérhető lehetőségek szélesebb skáláját kínálja vásárlóinak.  A tisztán elektromos (EV) modellek képességeivel és a legújabb hibrid technológia kényelmével felvértezve a Prius Plug-in Hybrid valódi kettős DNS-sel rendelkezik. A 13,6 kWh-s akkumulátornak köszönhetően akár 86 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot tud felmutatni az autó, ami az esetek túlnyomó többségében bőven elegendő a napi használatra.

Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

A hosszabb utakra, vagy amikor valamilyen okból nem lehetséges a töltés, a Toyota új generációs plug-in hibrid rendszere fokozott teljesítményt és kiemelkedően alacsony kombinált WLTP széndioxid-kibocsátást biztosít – a 11 g/kilométeres érték a Prius történetének eddigi legalacsonyabb adata.

1997-es bemutatása óta a Prius a hatékonyságról, de nem annyira a teljesítményéről volt híres. A Toyota ötödik generációs hibrid technológiája azonban képes meglepetést okozni. A hibrid rendszer javítja a vezetési élményt, valamint nagyobb teljesítményt és fokozott hatékonyságot biztosít. A 2,0 literes TNGA motor 152 lóerős (112 kW) teljesítményt nyújt, és az új, 163 lóerős (120 kW) első transaxle egységgel párhuzamosan működve 223 lóerős (164 kW) rendszerteljesítményt biztosít. Az előző generáció 122 lóerős (90 kW) teljesítményéhez képest az új plug-in hibrid Prius jóval nagyobb erőt, valamint kiváló és közvetlen gyorsulást biztosít.

A legújabb Prius vezetési élménye azonban túlmutat váratlan erején és gyorsulásán. Az egyensúly és a kezelhetőség is javult a Toyota New Global Architecture (TNGA) második generációs GA-C platformjának köszönhetően, amely kisebb tömeget és nagyobb merevséget biztosít a stabilabb úttartás érdekében. Az alacsonyabb súlypont – amelyet az elektromos járművekkel együtt járó akkumulátor hátsó ülés alá helyezésével és az üzemanyagtartály korábbi generációhoz viszonyítva lejjebb és előrébb pozícionálásával értek el a mérnökök – hozzájárul a fokozott menetdinamikához és mozgékonysághoz.

Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius

A maximális hatékonyság elérése érdekében az opcionálisan tetőbe integrált napelemekkel naponta akár 8,7 kilométernyi elektromos hatótávolság is nyerhető (a japán Nagyában a napfény éves átlagos mennyisége alapján számolva). Ez a megoldás immár közvetlenül tölti a plug-in hibrid akkumulátort, anélkül, hogy másik akkumulátorra lenne szükség, mint a korábbi modelleknél. A tető kisebb, mint korábban, de az új napelemeknek köszönhetően az általános hatásfok több mint 15 százalékkal javult.

Bár a Prius megjelenése mindig is lenyűgöző volt, a legújabb generáció meglepően stílusos lett. Az ikonikus ékforma, amely a második generáció óta a Prius sajátja, továbbfejlődött, és elegáns, modern vonalakkal vált látványosabbá. A teljes magasság 50 milliméteres csökkentésével, a tető csúcspontjának hátrébb helyezésével és nagyobb átmérőjű, akár 19” keréktárcsákkal kupészerű sziluettet alakítottak ki a tervezők.

A látványos formát az előző generációhoz képest 50 milliméterrel hosszabb tengelytáv hangsúlyozza ki még jobban, ugyanakkor a teljes hossz 46 milliméterrel csökkent. Hátulnézetből a háromdimenziós fénycsík kelti fel a figyelmet, amely kiemeli a progresszív dizájnt, és a merész Prius logóra irányítja a figyelmet.

A tágas utastér ötvözi a vezetési élményt a praktikummal, miközben letisztult kialakítást kapott. A vezető és az utasok számára egyaránt szellős az utastér, amely stílusos, minőségi anyagokból készült, míg a harmonikus részletmegoldások a dinamizmust és a céltudatosságot hangsúlyozzák.

A vezető látóterét a 7” digitális műszeregység határozza meg, amely közvetlenül a látómezőben helyezkedik el, és ennek hatására a vezető tekintetét az úton tartva növeli a biztonságot. Az újonnan megtervezett műszerfal az utastér kényelmére és a letisztult elrendezésre összpontosít, hogy a lehető legkevésbé zavarja meg a vezető kilátását, miközben kiváló használhatóságot és mutatós megjelenést biztosít. Harmóniába hozza a Toyota legújabb, felhőalapú navigációs rendszerének elérésére (is) szolgáló középső képernyőt, valamint az elegáns klímakonzolt.

Amellett, hogy a teljesítmény, a hatékonyság és az esztétika terén váratlan megoldásokat kínál, az új Prius úttörő az innovatív technológiák terén is. Ilyen például a Toyota T-Mate, amely magában foglalja a Toyota Safety Sense (TSS) legújabb generációját, és immár kényelmesen frissíthető az over-the-air online, vezeték nélküli technológia segítségével.

A továbbfejlesztett elülső kamera és radar messzebbre látnak, és szélesebb oldalsó és függőleges látótérrel büszkélkedhetnek, így lehetővé téve még több tárgy észlelését, valamint a potenciális veszélyek szélesebb körének azonosítását, beleértve a motorkerékpárokat és az út menti tárgyakat. Az elülső oldalsó radarérzékelők támogatják az ütközést megelőző biztonsági rendszert, a sáv- és nyomtartó rendszert és az elülső keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert is a fokozott nyugalom érdekében.

A célhoz érkezve az új Prius a parkolással járó stresszt is leveszi a vezető vállától a félautonóm, fejlett parkolórendszernek köszönhetően, amely beavatkozás nélkül vagy akár távirányítással is képes beparkolni.

Kulcsszavak: bemutató, Prius, toyota, új modell
 
A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával A BMW iX és a BMW i4 reklámja a Coldplay „Higher Power” című dalával Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Az új Polo már részlegesen automatizált IQ.DRIVE Travel Assist támogatásával szeli az utakat Már rendelhető a vadonatúj, plug-in hibrid elektromos Toyota Prius Az új LF-NX tanulmányautó a Tokiói Autókiállításon debütál Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb Nagyobb és kényelmesebb lett elődjénél az új Škoda Superb
 
Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint

Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint

2023. június 19.
Napjainkban az utakon 80-100 ezer roller közlekedik, ebből mintegy 25 ezer bérelhető vagy közösségi roller, a többi magántulajdonban van a Jövő Mobilitása Szövetség (JMSZ) adatai szerint.
Részletek

Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint

A JMSZ közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy nyáron sokkal több gyerek közlekedik rollerrel és kerékpárral, mint az év más hónapjaiban, ezért ebben az időszakban több veszélyes helyzet alakulhat ki az utakon, amelyeket érdemes megelőzni. A rollerezés népszerűségét mutatja, hogy egy-két éve még csak feleannyian használták ezt az közlekedési eszközt.

A közlemény emlékeztet a Kerékpárosklub tavalyi felmérésére, amely szerint a megkérdezettek 60 százalékának volt kerékpárja, és 16 százalékuk számára ez a fő közlekedési eszköz. A jellemző útvonal biciklivel a 10 kilométeres távolság, ami egy városban autóval sokszor egy-másfél óra is lehet, míg biciklivel 20-30 perc alatt megtehető. Rollerrel átlagosan 5-8 kilométert tesznek meg, 8-10 perc alatt.
   
A BKK mikromobilitási forgalommérő pontjainak adatai szerint az idei év első 4 hónapjában 3,5 százalékkal többen, 1,75 millióan haladtak át a 12 budapesti mérőpont egyikén - miközben a megosztott mikromobilitási eszközök népszerűsége még nagyobb ütemben növekszik. Az adatok szerint januártól áprilisig átlagosan 45 százalékkal többet bubiztak a felhasználók a tavalyi év azonos időszakához képest, míg a megosztott e-rolleres piac idén tavasszal új szolgáltatóval bővült, és összességében 7 százalékkal nőtt a forgalom 2022 májusához képest.
   
A kerékpárszámlálók minden évben márciustól regisztrálnak növekedést a biciklizők körében: tavaly ekkor 153 ezer áthaladást mértek, míg idén ugyanebben az időszakban ennek több mint háromszorosát, 531 ezret, és várhatóan az első hidegebb napokig nem is csökken a számuk.
   


Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint

A szövetség szerint a mikromobilitási piac bővülésének egyik fő oka, hogy közlekedők közül egyre többen ismerik fel, hogy "kinőtték a nagyvárosokat", és ennél több autót már nem tudnak befogadni. A mikromobilitási eszközök legnagyobb előnye az utazási idő jelentős csökkentése, a kisebb stressz, illetve az, hogy parkolóhelyet sem kell keresnie a közlekedőnek.
   
A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki elmondta: a szövetség a városi közlekedésben mindenkit, aki megteheti, a tömegközlekedés, a közösségi közlekedési eszközök és a mikromobilitás felé terel, aminek egyik eleme lehet az autós közlekedés, és ami jól kombinálható a mikromobilitási eszközökkel.
   
A Jövő Mobilitása Szövetség az iskolai szünet kezdetével a közleményben arra is felhívta figyelmet, hogy a közlekedők tartsák be a szabályokat, mert ilyenkor sokkal több gyerek használ rollert és biciklit. Hozzátették, bár a rollerekre egyelőre nem létezik szabályozás, az autósok és a közlekedés más szereplői arra számítanak, hogy a rollerezők is betartják a kerékpárokra vonatkozó szabályokat.
   
Az elektromos rollerek és a kerékpárok használatához ugyan nincs szükség vezetői engedélyre, a szövetség elnöke elmondta: elkötelezettek amellett, hogy már a 10-14 év közötti korosztály számára megteremtsék a lehetőségét, hogy fakultatív óra keretein belül elvégezhessék már az általános iskolában az alap KRESZ tanfolyamot.
   
Kifejtette, szabály ugyan nem írja elő a védőfelszerelések használatát az elektromos roller esetében és kerékpározáskor is csak lakott területen kívül óránként 40 kilométer feletti sebesség fölött kötelező a bukósisak, ezek viselése a Jövő Mobilitása Szövetség szerint ugyanakkor nagyon fontos. Egy uniós, önbevalláson alapuló felmérés szerint a magyarok nagyon rosszul állnak sisakviselés terén: mindössze 17 százalékuk mondta azt, hogy az elmúlt 30 napban viselt bukósisakot, ennél rosszabb viselési arányt az európai országok közül csak Belgium és Hollandia mutat.
   
A közlemény idézi az autóklub adatait, amelyek szerint 2023 első 4 hónapjában a 3738 személyi sérüléssel járó balesetből 293-at okoztak kerékpárosok. Az unió Magyarországra vonatkozó adatai szerint 2018 és 2020 között 122 kerékpáros vagy más kétkerekű eszközön közlekedő vesztette életét, ezen balesetek nagyrésze városi közlekedésben történt. A tájékoztatás alapján ez jelentős, 22 százalékos csökkenést mutat a korábban vizsgált 2010 és 2012 közötti időszakokhoz képest, míg a súlyos sérülések száma 4 százalékkal csökkent: 2010 és 2012 között 2131 biciklis vagy kétkerekű eszközön közlekedő sérült meg súlyosan balesetben, 2018 és 2020 között 2048.
Kulcsszavak: elektromos roller, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar Szeptemberben Magyarországon és magyarul elindul az Opel OnStar Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben Fontos tippek a gyerekek biztonságáért a ŠKODA modellekben Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Útdíj - Ujhelyi az új útdíjszabás hatástanulmányait kéri Már százezren rollereznek a magyar utakon a Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden Hét fok alatt téligumi kell – mítosz vagy valóság? Hét fok alatt téligumi kell – mítosz vagy valóság?
 

Találatok száma: 13421 Megjelenítve: 201 - 210