Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 31 - 40
Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival

2022. június 09.
Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.
Részletek

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött!

Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is.

Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.

A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.

Üdvözöljük a Nissant a Petrányi családban!   2022. június 7.: Budapesten, a Mázsa téren nyitja meg kapuit a hazai autókereskedelemben immár 30 éve kiemelten sikeres Petrányi család új autókereskedése, amely egyben egy új, népszerű márka megjelenését is hozza a Petrányi-Autó Kft. életébe.   Petrányi Autó. Egy név, rengeteg érték. A Petrányi család vállalkozása a 70-es évektől a hazai autós világ sikeres és elismert szereplője, amely már három évtizede meghatározó név a hazai autókereskedelemben is, immár több mint 50.000 értékesített új autóval a háta mögött! Az eddig több telephellyel rendelkező, egy márkás kereskedés 2021-ben egy komoly fejlődési potenciállal bíró környezetben, a 10. kerületi Mázsa téren indította el a Petrányi Autó Centrum projektjét egy komoly felújítási folyamattal egybekötve, ahol 2022. június 7-től egy új szalonban elérhetővé válik a népszerű japán márka, a Nissan modellek széles választéka és a szervizszolgáltatások teljes köre is. Az új szalon a nyitás napjától változatos kínálattal és a Petrányi névhez méltó, magas minőségű szervizszolgáltatásokkal várja a 88 éves japán márkával most ismerkedő, vagy az iránt már korábban elkötelezett magán-és flottavásárló érdeklődőket egyaránt.  A készletről elérhető modellek széles köre az újautó piac mai helyzetében egy plusz indok a kereskedés mielőbbi meglátogatására.



Kulcsszavak: márkakereskedés, nissan, Petrányi Autó
 
Autócsodák a családoknak Autócsodák a családoknak Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival A Nissan nyerte meg a CEATEC Innovation Awards fődíját az amerikai újságírók döntése alapján 18 darab, száz százalékban elektromos Nissan e-NV200 erősíti a Magyar Posta járműparkját 18 darab, száz százalékban elektromos Nissan e-NV200 erősíti a Magyar Posta járműparkját Bővül a Nissan márkakereskedések hálózata a Nissan Petrányival LEAF Nismo RC: elektromos autó Nismo-módra
 
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét

2022. június 09.
Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét, a , amely 2024-től Győrben, az Audi Hungariánál készül.A CUPRA Terramar modellt különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártják majd Győrben.
Részletek

Bemutatták a CUPRA márka új SUV modelljét


A győri székhelyű AUDI HUNGARIA Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Évente közel 1,6 millió erőforrás, köztük elektromos motorok is készülnek a vállalatnál. Győrben gyártják az Audi Q3 és Q3 Sportback modelleket, amelyek elektromos hajtáslánccal is készülnek, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. Az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat.

A vállalat széleskörű szolgálatásokat nyújt a teljes Volkswagen Konszern számára, első sorban a műszaki fejlesztés, pénzügy, IT és a beszerzés területén. Az Audi Hungaria Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója. Az Audi Hungaria 2020 óta CO2-semlegesen végzi tevékenységét és mintegy 12 000 munkatársával a régió legnagyobb munkáltatója.

Kulcsszavak: autógyár, Cupra, győr, suv, Terramar
 
Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin Mérnök, vállalkozó, a mobilitás úttörője: 150 éve született Václav Laurin Csaknem harmadával csökkent az orosz gépkocsik exportja Csaknem harmadával csökkent az orosz gépkocsik exportja Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója Kínában készül majd a Volvo első elektromos autója „Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback „Best Cars 2020” díjat nyert a győri Audi Q3 Sportback Megkezdődött a Jaguár új gyárának építése Nyitrán Megkezdődött a Jaguár új gyárának építése Nyitrán
 
Városnéző villamost indít a BKK

Városnéző villamost indít a BKK

2022. június 07.
Különleges élményben lehet része azoknak, akik 2022. június 4. és augusztus 28. között, szombaton vagy vasárnap a 19-es villamos vonalának középső szakaszán utaznak, ugyanis a nyári hétvégéken turisztikai érdekességeket hallhatnak a Budapesti Közlekedési Központ ügyfelei a járaton.
Részletek

Városnéző villamost indít a BKK

A Budapest nevezetességeit bemutató városnéző villamos menetrend szerinti járatként kínál exkluzív szolgálatást az ügyfeleknek a Kosztolányi Dezső tér és a Margit híd, Budai hídfő megállók között, ezért bármilyen BKK-jeggyel, napijeggyel vagy bérlettel igénybe vehető.

Számos olyan BKK-járat közlekedik a városban, amely népszerű a turisták körében. Ilyen például a Budavári Sikló, a Zugligeti Libegő, a fogaskerekű vagy akár a 2-es villamos, amely a világ legszebb villamosvonalai közé is bekerült különleges adottságainak köszönhetően. De ebbe a sorba tartozik a 19-es villamos is, hiszen vonala igazi panorámaút a Duna partján, amely Budapest híres látnivalói mellett halad el. A Budapesti Közlekedési Központ és a BudapestBrand együttműködésének köszönhetően 2022. június 4-től augusztus 28-ig különleges szerepet kap ez a járat a fővárosban, hétvégente ugyanis turisztikai érdekességek lesznek hallhatók a járaton az útvonal mentén látható nevezetességekről.

A BKK ügyfelei információt hallhatnak többek között a Bartók Béla út és a Móricz Zsigmond körtér közismert helyeiről, a Hadik kávéházról, a Szent Gellért tér nevezetességeiről, a Rudas-fürdőről, a Várkert Bazárról és a Clark Ádám tér környékén az UNESCO világörökség részét képező népszerű helyszínekről, a Lánchídról és a Margit hídról, a Batthyány térről és sok más érdekességről is.

Városnéző villamost indít a BKK

A menetrend szerint közlekedő 19-es városnéző villamosra bárhol fel lehet szállni, azonban a legérdekesebb látványosságokat bemutató információk a vonal középső szakaszán, a Kosztolányi Dezső tértől a Margit hídig hangzanak el, szombaton és vasárnap, délelőtt 10 és 12, valamint délután 15 és 17 óra között. A magyar és angol nyelvű idegenvezetést mindkét irányban hallhatják az ügyfelek. A városnéző villamosról további részleteket a bkk.hu/varosnezovillamos oldalon lehet olvasni.

A városnéző villamos bármilyen érvényes BKK-jeggyel, -napijeggyel vagy -bérlettel igénybe vehető, amely legkényelmesebben a BudapestGO applikációban vásárolható meg.

Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, villamos
 
Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Az új budapesti okoslámpaoszlopokról elektromos autókat is lehet tölteni Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása Megjelent a Blaha Lujza tér felújításáról szóló közbeszerzési eljárás ajánlati felhívása Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Holnaptól utazhatunk a budai fonódó villamos járatain Városnéző villamost indít a BKK Jövő tavaszra érkezhetnek az új villamosok Budapestre Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán Újabb CAF-villamos állt forgalomba a 17-es és a 19-es vonalán
 
A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

2022. június 07.
A MAN Truck & Bus az egykori berlini Tempelhof Repülőtér helyén, Dr. Volker Wissing digitalizációért és közlekedésért felelős német szövetségi miniszter jelenlétében először mutatta be a nyilvánosság előtt a hamarosan sorozatgyártásba kerülő elektromos meghajtású kamionjának prototípusát.
Részletek

A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

A 2024-ben piacra kerülő úttörő jelentőségű elektromos haszongépjármű különleges műszaki jellemzője, hogy alkalmas lesz a jövő technológiájával végzett megawatt nagyságrendű töltésre. Az elektromos járművek töltési megoldásainak vezető globális szolgáltatójaként az ABB E-mobility a következő három évben mindent megtesz azért, hogy a megatöltés technológiáját a piaci érettség megfelelő szintjére emelje. Ezért a MAN és az ABB E-mobility most felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát, hogy a távolsági szállítást végző nehéz tehergépjárművek által megtehető napi távolság elérje a 600-800 km-t. Ráadásul a két cég elektromobilitás melletti határozott kiállása világosan jelzi, hogy az iparág készen áll a továbblépésre, és most a jogalkotókon a sor, hogy kialakítsák a zéró kibocsátású közúti árufuvarozás szakmapolitikai keretrendszerét.

„Klímacéljaink elérése érdekében meg kell valósítanunk a közúti áruszállítás dekarbonizálását. Most tehát elsősorban a klímabarát haszongépjárművek piaci felfuttatására és a megfelelő, nagy teljesítményű töltő infrastruktúra fejlesztésére összpontosítunk. Az elektromos kamionok nagy teljesítményű töltése kapcsán a német A2-es autópályán jelenleg megvalósuló és általunk is támogatott projekt fontos tanulságokkal szolgál. Most az a lényeg, hogy rövid időn belül minél több e-kamion jelenjen meg az utakon. A MAN és az ABB közötti partnerség azt mutatja, hogy jó úton járunk” – mondta a digitalizációért és közlekedésért felelős szövetségi miniszter, Dr. Volker Wissing.


A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát

Miközben a miniszter egy tesztvezetés erejéig beült a MAN elektromos kamion volánja mögé, Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezére azt hangsúlyozta, hogy a járműtöltő infrastruktúra bővítésének felgyorsítása az egyetlen módja annak, hogy a szállítás fejlődése mellett a klímacélok is megvalósuljanak. Arra is rávilágított, hogy a jövő karbonmentes haszongépjármű-flottái kapcsán a MAN az alacsony üzemeltetési költségek és a legkedvezőbb általános energialábnyom miatt részesíti előnyben az akkumulátorról működő elektromos hajtásláncokat. „A Traton Csoport tagjaként jelenleg is részt veszünk egy olyan vegyesvállalatban, amelyet iparági partnereinkkel egy Európa-szerte legalább 1.700 zöld elektromos töltőpontból álló nagy teljesítményű nyilvános töltőhálózat fejlesztésére és működtetésére hoztunk létre” – tette még hozzá Vlaskamp.

Ahhoz, hogy a MAN 2024-ben piacra kerülő elektromos kamionja valóban képes legyen megtenni napi 600-800 km-t, már most ki vannak építve benne a jövőbeli megatöltő rendszerek használatának műszaki előfeltételei. Az ABB E-mobility a töltési megoldások vezető globális szolgáltatójaként arra törekszik, hogy mihamarabb piacra dobjon hasonló töltő rendszereket.

„Célunk minden területen előmozdítani az elektromobilitást. Az ABB E-mobility hosszú évek óta dolgozik a megfelelő teljesítmény-szabványelőírások kialakításán. A megawatt nagyságrendű töltés biztosításához 1000 V feletti új villamosenergia-technológiára lesz szükség, és ezen a teljesítményszinten, illetve a felhasználás előrelátható eseteiben elengedhetetlen a rendszerszintű elektromos biztonság és a megbízhatóság. Szolgáltatóként az ABB E-mobility tökéletesen alkalmas az ilyen kihívások leküzdésére, hiszen meglévő technológiáinkra támaszkodva jelentősen fel tudjuk gyorsítani a kutatás-fejlesztést. Közös törekvésünk, hogy három éven belül piacra lépjünk ezzel az új technológiával. Korábban a fejlesztésnek ezek a szakaszai gyakran sokkal tovább tartottak” – mondta Frank Mühlon, az ABB E-mobility vezérigazgatója.

A megatöltő technológia bevezetése szempontjából a kötelezően alkalmazandó egységes szabvány kidolgozása ugyancsak elengedhetetlen. Ezúttal Németország határozhatja meg a referenciaértékeket: több mint 20 ipari és tudományos partner – köztük a MAN és az ABB – dolgozik a nagy teljesítményű töltési projekt (német rövidítéssel: „HoLa”) megvalósításán, melyet a német kormány finanszíroz, és a világ első megatöltő projektje. Az A2-es szövetségi autópálya mentén négy helyen két nagy teljesítményű töltőpont épül megawatt töltőrendszerrel (MCS). A tervek szerint a projekt az egész országot lefedő hálózat alapjául szolgál majd.

Kulcsszavak: ABB E-mobility, elektromos teherautó, fejlesztés, MAN Truck
 
A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A MAN és az ABB E-mobility felpörgeti az elektromobilitás megvalósításának következő szakaszát Jövőkutatókkal dolgozik a Ford A Nissan újabb beruházásokat tervez sunderlandi gyárában A Nissan újabb beruházásokat tervez sunderlandi gyárában Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik Néhány éven belül a mobilitás teljes mértékben hálózatba kapcsolttá válik Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla Két autógyártó vállalatot hoz létre Indiában a PSA Group és a CK Birla
 
Íme az új BMW X1 és az első

Íme az új BMW X1 és az első

2022. június 03.
A BMW X modellcsalád belépő szintű tagja vonzóbb, mint valaha: harmadik nemzedékébe lépve az új BMW X1 markánsabb formanyelvvel, bőségesebb helykínálattal és továbbfejlesztett digitalizációval büszkélkedhet – amelyekhez most először tisztán elektromos meghajtás is társul.
Részletek

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW iX1 a lebilincselő vezetési élményt és a modern sokoldalúságot az emisszió-mentes mobilitás lehetőségével párosítja, miközben a prémium kompakt szegmens Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének jövőbe mutató egyéniségét a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző technológiai alapjain dolgozó járművezérlő rendszerek, illetve az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája is igazolja.

Magabiztos kiállásával és funkcionális sokoldalúságával az új BMW X1 hamisítatlan stílusban testesíti meg a szabadság és a függetlenség felülmúlhatatlan érzését, legyen szó akár a hétköznapi utakról, akár a hosszabbra nyúló utazásokról. Az utastér progresszív kialakítása és kifinomult hangulata, valamint az elődmodellhez képest jelentősen szélesebb alapfelszereltség az újdonság génjeibe kódolt prémium minőséget nyomatékosítja.

2022 októberében kezdődő piaci bevezetésekor az új BMW X1 kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással lesz elérhető. A bajor prémiumgyártó mindegyik modellhez alapfelszereltségként kínálja majd a hétfokozatú, duplakuplungos Steptronic automataváltót, amely modellváltozattól függően az első tengelyre, vagy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül mindkét tengelyre továbbítja a motor erejét. Ezt a kvartettet követi majd a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 xDrive30 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 17,3 – 18,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km; az adatok a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek), két plug-in hibrid modell és további két, belsőégésű erőforrással és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával szerelt modellváltozat. Az új BMW X1 a BMW Group regensburgi gyárában készül majd, ahol a nóvum belsőégésű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással szerelt modellváltozatai most először egyazon gyártósoron látnak napvilágot.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW iX1 egy világszerte bővülő szegmensben, rendkívül széles célközönség számára teszi elérhetővé a vezetés zéró emissziójú élményét. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiával felvértezett, kompakt SAV modell így jelentős mértékben hozzájárul az elektromos mobilitás egyre átfogóbb térnyeréséhez. A fenntarthatóság terén elért fejlesztések eközben nem csupán a modellt övező innovációkban, de a zöld energia gyártásban és beszállítói láncban történő, egyre szélesebb körű alkalmazásában, illetve a másodlagos nyersanyagok és a természetes alapanyagok nagyobb arányú felhasználásában is visszaköszönnek.

Formanyelv: modern felületkezelés, megnövelt vizuális jelenlét és magabiztos kisugárzás a BMW X modellek hamisítatlan stílusában

Az új BMW X1 karosszériájának felületkezelése, vonalvezetése és megannyi elegáns részletmegoldása minden korábbinál élénkebben hirdeti a Sports Activity Vehicle modellcsalád stílusjegyeit. Ilyenek többek között az erőteljes karosszériaarányok, a kerékjárati ívek szinte négyszögletű kontúrja, valamint a frontrész és a hátsó kialakítás BMW X modellekre jellemző egyedisége is.

A harmadik nemzedékébe lépő BMW X1 még magabiztosabb frontrésszel hirdeti jelenlétét, keskenyre húzott, LED-technológiás első fényszórókkal, nagyméretű, szinte négyszögletű hűtőráccsal, hosszan elnyújtott, „X” alakú vonalvezetéssel, az alsó légbeömlőnél pedig látványos króm csíkokkal. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként mátrix funkcióval dolgozó távolsági fényszórót kínáló, adaptív LED-technológiás első fényszórók, változó fényelosztás és pulzáló irányjelzők is megrendelhetők lesznek.

Az újdonság dinamikusan elnyújtott jármű-sziluettjének a határozott felületek és a hosszú tetőív kölcsönhatása ágyaz meg. Hátulnézetből a csomagtérajtó keskeny ablaksávja, a vízszintes vonalvezetés, a LED-ekkel dolgozó, látványos lámpák és az erőteljesen domborodó kerékjárati ívek adják meg a SAV modellek jellegzetes kisugárzásának alapjait.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hamisítatlan stílusát az xLine és M Sport felszereltségi csomagok típus-specifikus karosszéria-kiegészítői fokozhatják tovább. Amíg előbbi látványos karosszériavédő betéteket, addig utóbbi nagyméretű légbeömlőket kínál, a vezetés dinamikus élményére helyezve a hangsúlyt.

Alapfelszereltségként mindegyik modellváltozat 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. Az xLine és M Sport felszereltségi csomagokhoz 18” méretű könnyűfém felnik járnak, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként 19” és – a BMW X1 modelltörténetében először – 20” méretű könnyűfém keréktárcsákra cserélhetők. A bajor prémiummárka ügyfelei kétféle akril és tízféle metál karosszériafényezési árnyalat közül választhatnak – amelyek között most először a BMW Individual részleg Frozen karosszériafényezési opciója is megtalálható.

Utastér: progresszív hangulat és sokoldalú helykínálat

A kompakt SAV modell utasterének egyedülálló vezetési élménye az emelt üléspozíció és a BMW iX stílusában megálmodott, progresszív hangulat kettősében gyökerezik. A karcsú műszerfal, a BMW Ívelt Kijelző, az integrált vezérlőpanellel szerelt, „lebegő” kartámasz és a középkonzol frontrészén található, közvetett megvilágítású okostelefon-tálca egytől egyig az alapoktól újragondolt utastér-kialakítás meghatározó eleme.

Az újratervezett ülések az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető Sensatec kárpittal és Vernasca bőrkárpittal is megrendelhetők. Az opcionális extrafelszereltségek között a sportülések, valamint a memóriafunkcióval, deréktámasszal és masszázsfunkcióval kiegészített, elektromos ülésállítási lehetőségek is megtalálhatók. A mérnökök a zajcsillapítás és az utasvédelem területén is jelentős fejlődéseket értek el. Az új BMW X1 integrált passzív biztonsági koncepciójának immár az első ülések közé épített, interaktív légzsák is része.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Az új BMW X1 hátsó üléssorában három teljes értékű ülés található, amelyek érezhetően kényelmesebb utazást kínálnak. A 40:20:40 arányban osztott háttámla ledönthető és más-más szögben fixálható. A belsőégésű erőforrással szerelt modellek opcionális extrafelszereltségi tételei között a hátsó üléssor hosszirányú állíthatósága is megtalálható, amely még nagyobb fokú sokoldalúságot garantál. A csomagtér térfogata 540 literről egészen 1 600 literig bővíthető. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető vonóhorog immár elektromosan, gombnyomásra hívható elő a hátsó lökhárító mögül.

Kétzónás automata légkondicionáló, bőrözött sportkormány és BMW Maps navigációs rendszer alapfelszereltségként


A BMW Maps navigációs rendszer, a bőrözött sportkormány, az intelligens kétzónás automata légkondicionáló és az automata fényszóró-vezérléssel dolgozó esőszenzor az új BMW X1 alapfelszereltségének része, ahogyan a négy darab USB-C csatlakozó, a két darab 12 voltos aljzat és az elődmodellhez képest jelentősen több vezetést támogató rendszer is.

Az újdonság minden korábbinál átfogóbb személyre szabhatóságát újragondolt felszereltségi csomagok garantálják. A BMW X1 harmadik generációjának prémium kisugárzását olyan opcionális extrafelszereltségi tételek nyomatékosítják, mint például a tükör csomag, a hangulatvilágítás, a panoráma üvegtető és a Harman Kardon audiorendszer.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

BMW iX1: a kompakt SAV modellek vezetési élményében új korszak kezdődik

A BMW iX1 xDrive30 a bajor prémiummárka első összkerékhajtású, tisztán elektromos meghajtású modellje a prémium kompakt szegmensben. A modell első és hátsó tengelyén egy-egy integrált elektromos motor dolgozik, 230 kW / 313 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel (az ideiglenesen elérhető teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően) és 494 Nm csúcs rendszer-forgatónyomatékkal. Eközben az elektromos összkerékhajtás minden vezetési szituációban magabiztos tapadást és menetstabilitást garantál. A BMW iX1 xDrive30 modell 5,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja a nóvum rendkívül hatékony járműtöltő technológiáját is magába foglalja, amelynek a BMW i7 luxuslimuzinban is megtalálható, továbbfejlesztett járműtöltő szoftver és a padlólemezbe ágyazott, laposan elrendezett nagyfeszültségű akkumulátor is része. Kimagasló energiasűrűségének köszönhetően utóbbi egy feltöltéssel 413 – 438 kilométerre elegendő energiát képes eltárolni. (A BMW iX1 xDrive30 maximális teljesítményre, menetteljesítményre, kombinált energiafogyasztásra és tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatai a modell aktuális fejlesztési fázisában mért, előzetes értékek.)

Plug-in hibrid modellek megnövelt tisztán elektromos hatótávolsággal, benzines és dízelüzemű erőforrások 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával


A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának innovációi az új BMW X1 plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozataiban is megtalálhatók, amelyek sportosságukat, hatékonyságukat, járműtöltési kapacitásukat és tisztán elektromos hatótávolságukat tekintve egyaránt felülmúlják az előző generációt.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedéke kétféle benzines és kétféle dízelüzemű erőforrással ünnepli majd piaci bevezetését, a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legkorszerűbb moduláris generációjának műszaki alapjaira építkezve. A két legerősebb motor hatékonyságát és teljesítmény-leadását a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia második generációja és a technológia hétfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motorja fokozza tovább.

A négyhengeres benzinmotorral szerelt BMW X1 xDrive23i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,5 – 7,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 146 – 162 gramm / km) mindez 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményben teljesedik ki (a 150 kW / 204 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). A piaci bevezetéskor elérhető másik benzines modell az új BMW X1 sDrive18i lesz (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,3 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 143 – 158 gramm / km), motorházteteje alatt egy 115 kW / 156 lóerő maximális teljesítményre képes, háromhengeres erőforrással.

Az új BMW X1 xDrive23d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 125 – 142 gramm / km) mild-hibrid technológiával dolgozó, négyhengeres dízelmotorja 155 kW / 211 lóerő maximális teljesítmény leadására képes (a 145 kW / 197 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 14 kW / 19 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor együttműködéséből). Az új BMW X1 sDrive18d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,9 – 5,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 129 – 145 gramm / km) négyhengeres dízelmotorjának maximális teljesítménye eközben 110 kW / 150 lóerő.

Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

Modern sokoldalúság az agilitás és a menetkomfort optimális egyensúlya jegyében

Az új BMW X1 hajtáslánc-technológiától függetlenül garantálja a bajor prémiummárkára jellemző vezetési élmény és a minden szituációban precíz vezethetőség kettősét. A sokoldalú kompakt kifinomult futómű-technológiája a sportosan agilis menetdinamika és a hosszútávú menetkomfort optimális egyensúlyát kínálja. Mindehhez alacsonyabb saját tömegű és megnövelt karosszériaváz-merevségű járműkoncepció, hosszú tengelytávolság, az elődmodellhez képest szélesebb nyomtávok, a szimpla ágyazású lengőkarra támaszkodó első és a háromkaros lengőkarra támaszkodó hátsó kerékfelfüggesztés terén pedig célzott fejlesztések járulnak hozzá.

Az új BMW X1 alapfelszereltségének a hajtásfüggő kipörgés-korlátozás is része, amely jelentős mértékben javítja a modell tapadását és menetstabilitását. Alapfelszereltség továbbá az integrált fékrendszer és az első tengely rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapító-párja. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető adaptív M futómű folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítókat, sport kormányművet és 15 milliméteres hasmagasság-csökkentést is kínál.

Az automatizált vezetést és parkolást támogató rendszerek széles palettája

Az új BMW X1 technológiai fejlődése a modell automatizált vezetést és parkolást támogató rendszereinek széles palettáján is tetten érhető. A bajor prémiumgyártó alapfelszereltségként kínálja a harmadik generációhoz a fékező funkcióval dolgozó tempomatot (Cruise Control) és a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor időben érzékeli a szemből érkező autókat (azokban az országokban, ahol a forgalom az úttest jobb felén halad), jobbra kanyarodáskor pedig a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A tolatókamerával és tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) ugyancsak az alapfelszereltség része.
Íme az új BMW X1 és az első BMW iX1

A BMW X1 harmadik nemzedékének opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go), az Aktív Navigáció, a kiszállás-figyelmeztető funkció (Exit Warning), a BMW Head-Up kijelző, a Surround View funkció, a Remote 3D View funkció, a BMW Drive Recorder és a Remote Theft Recorder. A felszerelt funkciók naprakész működését és folyamatos frissítéseit a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) garantálják, amelyek újabb és újabb funkciók telepítését is lehetővé teszik (a megfelelő hardverrel felszerelt és szükséges piaci feltételeknek megfelelő modellek esetében).

Alapfelszereltségként: BMW 8.0 operációs rendszer és új BMW iDrive járművezérlő technológia

Az új BMW X1 széleskörű alapfelszereltségének a többszenzoros felhasználói élményt kínáló, legkorszerűbb BMW iDrive járművezérlő technológia is része, amelynek műszaki alapját a BMW 8.0 operációs rendszerrel, BMW Ívelt Kijelzővel és BMW Intelligent Personal Assistant technológiával dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés adja. A 10,25” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 10,7” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosával dolgozó BMW Ívelt Kijelző csúcstechnológiás grafikai megoldásokkal és menükialakítással, a BMW Intelligent Personal Assistant pedig újabb intelligens funkciókkal büszkélkedhet. Az új BMW iDrive járművezérlő technológia az új BMW X1 számos járműfunkciójának intuitív érintésekkel és hangutasításokkal történő vezérlését is lehetővé teszi, az utastér átfogó digitalizációjának köszönhetően pedig jelentősen kevesebb fizikai gombra és kapcsolóra van szükség.

Az új My Modes vezetési üzemmódok lehetővé teszik, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei részletekbe menően személyre szabják az autó funkcióit, kijelzett tartalmait és utasterének hangulatát. A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer opcionális kiegészítőjeként az Augmented View funkció is elérhető. Az utastéri kamera lehetővé teszi, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei utazás közben pillanatképeket készítsenek és azokat közvetlenül okostelefonjukra továbbítsák. Az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártya, a BMW Digital Key Plus okoskulcs, a személyre szabott BMW ID profil, valamint az átfogó okostelefon-integrálhatóságot garantáló Apple CarPlay® és Android Auto™ ugyancsak elérhető az új BMW X1 modellhez.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW iX1, BMW X1, új modell
 
Íme az új BMW X1 és az első Légi és földi parádé május elsején Íme az új BMW X1 és az első A Nissan az új Pulsar első példányának átadását Andrés Iniestával ünnepeli Barcelonában A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t A Volvo Cars minden autóján bevezeti a biztonságos autómegosztást lehetővé tevő Care Key-t Íme az új BMW X1 és az első Már Magyarországon az új AYGO Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn Az új Ford Ranger - Kemény és modern dizájn
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

2022. június 03.
A klímavédelmi tevékenységek terén vezető pozíciót betöltő Volvo Cars az első olyan autógyártó a világon, amely csatlakozott a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél iránti kereslet fokozását, a globális acélipar szénsemleges átmenetének felgyorsítását célzó SteelZero kezdeményezéshez.
Részletek

A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozásával a Volvo Cars vállalta, hogy acélbeszerzései terén 2030-ra szigorú CO2-kibocsátási feltételeket vezet be (részletesebben ld. Szerkesztői jegyzetek.) 2050-re a vállalat 100%-ban nettó zéró szénlábnyomú acélt fog felhasználni, összhangban a vállalat azon célkitűzésével, hogy 2040-re klímasemlegessé tegye működését.

Az acélgyártás nagymértékben hozzájárul az autóipar CO2-kibocsátásához: 2021-ben a Volvo gépkocsik teljes gyártási folyamatához kapcsolódó össz-emisszió átlagosan 33 százalékáért felelt. Világszinten az üvegházhatást erősítő káros anyagok kibocsátásának mintegy 7 százaléka az acélgyártásból származik.

„A fenntartható acélgyártás nem csupán környezetvédelmi szempontból előnyös, de üzleti megfontolásból is kedvező, hiszen védettebbé tesz bennünket a jövőbeli klímakockázatokkal és korlátozásokkal szemben.” – mondta Kerstin Enochsson, a Volvo Cars beszerzésekért felelős igazgatója. „Nagy örömünkre szolgál, hogy a SteelZero kezdeményezéshez csatlakozva támogathatjuk az acélipar átalakítását célzó törekvéseket. Bízunk benne, hogy a csekély és zéró szénkibocsátású acél iránti igényünk kinyilvánításával hozzájárulhatunk ahhoz, hogy az autóiparban növekedjen ezen felelősségteljes forrásból származó nyersanyag iránti kereslet.”

„Az, hogy a Volvo Cars csatlakozott a SteelZero kezdeményezéshez, jelentős lépésváltást jelez a csekély, illetve nettó zéró szénkibocsátású acél iránti globális piaci kereslet terén, és fordulópontnak bizonyulhat az autóiparban.” – mondta Jen Carson, a Climate Group iparági igazgatója. „Az autóipar központi szerepet játszik a nettó zéró emissziójú acélra történő átállás előmozdításában. Hozzájárulhat egy nemzetközi szénmentesített acélpiac létrejöttéhez, ami pedig lehetővé teheti az iparági szereplők számára, hogy megvalósítsák saját nettó zéró károsanyag-kibocsátási célkitűzéseiket, és olyan termékeket hozzanak létre, amelyek messzemenőkig egybevágnak a klímavédelmi célkitűzésekkel.”


A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez

A SteelZero kezdeményezést a Climate Group csoportosulás indította útjára, karöltve a ResponsibleSteel elnevezésű, acélipari szabvány- és tanúsítvány-ügyi szervezettel, amelyhez ugyancsak csatlakozni készül a Volvo Cars. A ResponsibleSteel jóvoltából a Volvo Cars megbízható, külső szakértők által igazolt és minősített információra tehet szert saját acél-beszállítói láncára és annak releváns fenntarthatósági értékeire vonatkozóan, ez pedig elősegítheti, hogy garantáltan felelősségteljes forrásból származó nyersanyagot vásároljon.

A CO2-kibocsátás csökkentése mellett a ResponsibleSteel az acélipari beszállítói láncot érintő olyan egyéb, fontos kérdésekkel is foglalkozik, mint a munka- és emberjogok, a helyi közösségekkel való kapcsolattartás, a vízfelhasználás, vagy a biodiverzitásra gyakorolt hatás.

A Volvo Cars már a SteelZero kezdeményezéshez való csatlakozást megelőzően is számos lépést tett annak érdekében, hogy hathatós megoldást találjon az autógyártás egyik legsúlyosabb CO2-kibocsátással járó folyamatának a megtisztítására. A Volvo Cars és az SSAB svéd acélgyártó tavaly jelentették be együttműködésüket, amelynek keretében a SSAB HYBRIT kezdeményezésének égisze alatt, közös erővel igyekeznek feltérképezni a fosszilis anyagok nélkül gyártott, autóipari felhasználásra alkalmas, kiváló minőségű acél kifejlesztésének a lehetőségeit.

A Volvo Cars az első autógyártó a világon, amely az SSAB-val együttműködve részt vesz az utóbbinak a fosszilis anyagok nélkül gyártott acélok fejlesztésére irányuló ambiciózus, előremutató HYBRIT kezdeményezésében. A HYBRIT projekt célja, hogy a vasérc alapú acél gyártásánál hagyományosan alkalmazott, szénből előállított kokszot megújuló forrásból származó elektromos energiával és hidrogénnel váltsák ki. A várakozások szerint a világon elsőként megvalósuló, fosszilis anyagoktól mentesen gyártott acél gyakorlatilag zéró szénlábnyommal rendelkezhet.

A Volvo Cars azon célkitűzése, hogy 2040-re elérje a klímasemlegességet, része az autógyártó átfogó, autóipari viszonylatban páratlanul ambiciózus klímavédelmi akciótervének. A Volvo Cars célja, hogy 2030-ra kizárólag tisztán elektromos járműveket gyártson és forgalmazzon. Ehhez kapcsolódóan a vállalat a következő években elektromos gépkocsik vadonatúj családját készül bevezetni.

Ezek a villamosítási törekvések beleillenek a vállalat azon célkitűzésébe, hogy 2018 és 2025 között 40 százalékkal mérsékelje az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét, valamint, hogy – ezt támogatandó – 2025-re 25 százalékkal csökkentse teljes beszállítói láncának szénkibocsátását.

Ami saját tevékenységeit illeti, a Volvo Cars arra törekszik, hogy 2025-re klímasemlegessé tegye gyártási folyamatait. A Volvo Cars európai üzemei már ma is 100 százalékban tiszta energiát felhasználva üzemelnek, míg a svédországi Torslanda üzemében megvalósult a teljes mértékű klímasemlegesség. Ami a világ más pontjain működő Volvo üzemeket illeti, a kínai Csengtuban és Tacsingban ugyancsak klímasemlegesen előállított elektromos energiát használnak.

A Volvo Cars tavaly – az autóiparban elsőként – teljes üzleti tevékenységét érintően a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó belső árképzést vezet be. Ennek tonnánkénti mértékét 1000 svéd koronában határozták meg. A vállalat ezzel tudatosan igyekszik jövő-kompatibilissé tenni minden tevékenységét, elébe menve a jogi szabályozásoknak, mivel arra számít, hogy a jövőben egyre több kormányzat vezet majd be CO2-árszabást, illetve támogatja is ezt a kezdeményezést.

Az új rendszerben minden járműprojekt esetében ellenőrzik annak ´fenntarthatósági létjogosultságát´, és tonnánkénti árat szabnak ki a jármű teljes életciklusára vetített, várható széndioxid-kibocsátásra. A kezdeményezés célja, hogy az új modellek még a szigorú széndioxid-árazási programok mellett is jövedelmezőek legyenek: ennek érdekében ugyanis az autógyártó olyan döntéseket fog hozni a projekt egészére, illetve a beszerzésre vonatkozóan, amelyek a rendelkezésre álló leginkább fenntartható megoldásokat támogatják.

Kulcsszavak: autógyár, környezetvédelem, volvo
 
A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez Két kategóriában is elnyerte a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjat a Mercedes-Benz Javult az üzleti hangulat a német autóiparban az ifo felmérése szerint Javult az üzleti hangulat a német autóiparban az ifo felmérése szerint A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez Megkezdődött a harmadik generációs ŠKODA Octavia gyártása a Mladá Boleslav-i üzemben Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban Audi Hungaria: Rekorderedmények a motor- és járműgyártásban A Volvo elsőként csatlakozik a fosszilis anyagok nélkül gyártott acél előállítását megcélzó kezdeményezéshez A Volvo bemutatta világelső, kerékpárosok észlelésére képes rendszerét
 
Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

2022. június 01.
2025-ben megkezdődik a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció sorozatgyártása. Emisszió-mentes autógyár – a világon először. A BMW iFACTORY gyártási stratégia teljes körű implementálása
Részletek

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Letették Debrecenben a BMW Group új gyárának alapkövét. A jövőbe mutató létesítmény mintegy egy milliárd euró befektetésével áll majd rendszerbe. 2025-ben itt kezdődik meg a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció sorozatgyártása. „A debreceni gyár új mércét állít a kiemelkedően innovatív járműgyártás terén” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja az üzem alapkőletételi eseményén. „A létesítmény a rugalmasság, a fenntarthatóság és a digitalizáció terén egyaránt a teljes autóipar csúcstechnológiáját képviseli” – tette hozzá.

A BMW Group következetesen alkalmazza a nyereséges növekedésre összpontosító stratégiáját. „Magyarországon épülő új gyárunk kulcsfontosságú szerepet játszik majd a BMW Group és nemzetközi gyártási hálózata elektromos mobilitásra történő átállásában” – fogalmazott az eseményen Milan Nedeljković. „A debreceni üzem gyártási kapacitásunk újabb fontos építőeleme és hosszútávú mennyiségi növekedésünk támogatója is lesz” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

„Az elmúlt évek kemény munkájával sikerült elérni, hogy Magyarországon jöjjön létre Európa legversenyképesebb beruházási környezete, amely a politikai stabilitásra, a kiváló magyar munkaerőre és Európa legalacsonyabb, munkát terhelő adóira épül. A magyar gazdaságpolitika eredményességét világosan mutatja a BMW mintegy egymilliárd eurós beruházása, amely ezer új munkahelyet teremtve biztosítja Magyarország vezető szerepét az autóipar új elektromos korszakában és segíti a gazdaság hosszú távú növekedését” – mondta el Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az eseményen tartott beszédében.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

„Ahogy a BMW Debrecenben felépülő új üzeme újraértelmezi az autógyártást, úgy a BMW érkezésével újradefiniáljuk Debrecent és Magyarország keleti régióját. A 2018-as bejelentést követően, korábban nem tapasztalt dinamizmus és fejlődés jellemzi a várost. Kézzelfoghatóvá vált minden debreceni számára, hogy mekkora jelentősége volt annak, hogy a cég vezetői Debrecen mellett döntöttek. Az itt épülő üzem egy új korszak kezdetét jelenti mind a BMW globális hálózatát tekintve, mind az egész járműipar számára. Új gyártási folyamatok, új technológia, forradalmian új járműkoncepció. Mindezek felértékelik a debreceni üzemet és ezzel együtt Debrecent is” – mondta el Dr. Papp László, Debrecen polgármestere az ünnepélyes alapkőletétel alkalmával.

Debrecenben a BMW Group egy teljes értékű autógyárat épít fel, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel és összeszerelő csarnokkal. Az üzem több mint 400 hektárnyi területen terül el Debrecen északnyugati térségében, ahol rendszerbe állítását követően évente mintegy 150 000 darab autó gyártására lesz képes. A létesítmény mintegy egy milliárd euró befektetésével épül fel és 2025-ben megkezdi a tisztán elektromos meghajtású modellek sorozatgyártását. Debrecenben lát majd napvilágot a kifejezetten tisztán elektromos meghajtású modellek számára kifejlesztett NCAR architektúrára épülő Neue Klasse modellgeneráció alapító tagja.

„A Neue Klasse modellgeneráció és az NCAR alap egyedülálló lehetőséget kínál nekünk arra, hogy minden aspektusból teljesen újragondoljuk az autógyártást” – fogalmazott Milan Nedeljković. „A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának hírnöke a BMW iFACTORY gyártási stratégia, amelynek HATÉKONY, ZÖLD és DIGITÁLIS alappilléreit tökéletesen alkalmazzuk majd új gyárunkban” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

A BMW Group egyértelmű fenntarthatósági és gyártási célokat tűzött ki Debrecenben épülő új gyára elé. „A létesítmény egy legyártott autóra vetített károsanyag-kibocsátása nulla lesz – igazolva, hogy kellő elhatározással és innovációval az autógyártás igenis lehet fenntartható” – így Milan Nedeljković. Az új gyár fenntarthatósági koncepciójának kulcsa a fosszilis energiaforrások használatának teljes mellőzése. „Sem kőolajat, sem földgázt nem fogunk használni, az üzem működéséhez szükséges villamos energiát pedig kizárólag megújuló energiaforrásokból fogjuk előállítani” – mondta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, hozzátéve: „Debreceni gyárunk a világ első, teljes egészében emisszió-mentes autógyára lesz, amely nagymértékben hozzájárul majd azon célunkhoz, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét 80 százalékkal csökkentsük.”

Az üzem működéshez szükséges energia nagy részét közvetlenül a gyár területén elhelyezett fotovoltaikus rendszerek termelik majd meg. A fennmaradó részt a térség száz százalékban megújuló energiaforrásaiból nyerik majd ki. A szakemberek eközben a geotermikus energia alkalmazásának lehetőségeit is vizsgálják. A debreceni gyár ráadásul olyan innovatív technológiákat is rendszerbe állít majd – kiváltképp a fényezőműhelyben –, amelyek ebben a formában még nem voltak jelen az autóiparban. A debreceni gyár fényezőműhelyében nem gázkemencék szárítják majd a fényezéseket, hanem a gyártási folyamatba új, elektromosan működtetett technológiákat integrálnak. „E tekintetben egyértelműen úttörők vagyunk” – tette hozzá Milan Nedeljković.

A fenntartható gyártás másik kulcsa a körkörösség folyamatos biztosítása. A gyártás során alkalmazott alapanyagokat és erőforrásokat újra és újra felhasználják, ahol csak lehetséges. A marásból és préselésből származó fémhulladékokat és reszelékeket például további felhasználás céljából újrahasznosítják. A hűtési folyamatok során keletkező hulladékhőt a belső terek és a vezetékes víz fűtésére használják fel. Eközben a létesítmény összes energiafelhasználását intelligens energiafigyelő rendszerek követik nyomon, amelyek kiszűrik a pazarlást és az erőforrás-felhasználás tekintetében is biztosítják a lehető leghatékonyabb gyártást.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

Továbbá, a BMW Group Debrecenben új digitalizációs megközelítést is alkalmaz – már most, az üzem építésekor is. A szakemberek már a teljes gyártási folyamat legapróbb részleteinek virtuális megtervezéséhez is átfogó digitális tervezőeszközöket használnak: a gyártás minden egyes fázisát és lépését digitálisan szimulálják és abszolút precizitással optimalizálják. Az amerikai NVIDIA-val együttműködve és a közösen kifejlesztett Omniverse tervezőszoftver használatával nem csupán pontosabbá és gyorsabbá válik a tervezés, de könnyebbé válik a közös munka házon belül, valamint a partnerekkel, illetve a beszállítókkal is. „Ez a lélegzetelállító technológia forradalmi. Debrecenben épülő létesítményünk már most is a Neue Klasse modellgenerációt gyártja – a virtuális térben” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group debreceni gyára számos digitalizációs eszközt is használ majd. A mesterséges intelligenciával dolgozó alkalmazások a legkülönfélébb módokon támogatják majd a minőségbiztosítást, miközben optimalizálják az intelligens és prediktív karbantartási folyamatokat. Az alkalmazott digitális megoldások tárháza kiegészül edge computing, adatanalitikai, 5G-n alapuló helymeghatározási technológiákkal, valamint a mesterséges intelligenciát alkalmazó autonóm, intelligens logisztikai rendszerekkel is. „A digitalizáció hatalmas potenciált rejt magában, amit Debrecenben teljes mértékben kihasználunk” – mondta Milan Nedeljković. „Az adatkonzisztencia új dimenzióit fogjuk elérni, nem csupán teljes értékláncunk, de összes folyamatláncunk mentén” – így a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét

„Egy autógyár azonban az összes technológia, innováció és csúcstechnológiás rendszer ellenére csupán annyira jó, amennyire a benne dolgozó munkatársak” – fogalmazott Milan Nedeljković. Hans-Peter Kemser jelenleg körülbelül százfős csapata az elkövetkező két év során több mint ezer főre bővül. „Toborzási folyamataink már most felgyorsulnak” – mondta a debreceni gyár igazgatója. „Célunk, hogy a vezető pozíciókat mindegyik technológiai területen magyar szakemberek töltsék be. E tekintetben egyértelműen a Debrecen környékén és Kelet-Magyarországon élő tehetséges szakemberek toborzására fogunk koncentrálni” – folytatta Hans-Peter Kemser. A vonzó fizetések mellett a vállalatcsoport számos további juttatást is kínál, amelyek Magyarországon is éppúgy attraktív munkáltatóvá teszik, mint a világ bármely pontján. Ezen juttatások közé tartoznak a speciális balesetbiztosítások, a mobilitási támogatások, a prémium minőségű étkezési lehetőségek és idén június 1-jétől a vállalat egészségügyi szolgáltatásához való hozzáférések is. A német és magyar családok gyermekei gondozásának támogatása és oktatása is a tervek között szerepel. „Vonzó munkáltatónak tekintjük magunkat, számos aspektusban. A kollégáink által megbecsült munkakörnyezet számunkra éppoly fontos, mint a tisztességes körülmények és az ember-központú munkahelyek, hiszen ez segít munkatársainknak azonosulni a vállalattal és a lojalitást is elősegíti” – tette hozzá Hans-Peter Kemser, a BMW Group debreceni gyárának igazgatója.

Az építkezés következő szakaszának beindításával a vállalat épületek és rendszerek építésével, valamint épületüzemeltetéssel foglalkozó szakembereknek kínál álláslehetőséget. A HR, pénzügy, beszerzés, informatika, tervezés és kontrolling területén dolgozó munkatársak toborzása ugyancsak megkezdődött. A gyártáshoz kapcsolódó állásajánlatok meghirdetésére egy későbbi időpontban kerül sor.

A BMW Group debreceni gyárában már javában zajlanak az oktatási központ építési munkálatai is. A 2023 szeptemberére elkészülő létesítményben a helyi szakképzés duális képzés keretében kezdődik majd meg. A négy szakmát lefedő, hároméves képzési programokat nyolc oktató vezeti, akik évente hetven gyakornokot készítenek fel a szakképesítési vizsgákra. „Nem csupán gyárunk jövőjét, de számos tehetséges fiatal szakmai karrierjét is alakítjuk” – hangsúlyozta Hans-Peter Kemser, a BMW Group debreceni gyárának igazgatója.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, debrecen
 
Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport Az Audi nem tervezi a TT sportautó típus gyártásának leállítását Az Audi nem tervezi a TT sportautó típus gyártásának leállítását Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét A kecskeméti Mercedes-Benz Gyár dolgozói segítenek a régió gyermekeinek Letették Debrecenben a BMW Group csúcstechnológiás gyárának alapkövét Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába A Toyota Research Institute az elsők között vonja be a mesterséges intelligenciát az új anyagok kutatásába
 
Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

2022. június 01.
Új részleteket árult el e-mobilitási elképzeléseiről a Lexus. A közeljövőben kifejezetten nagy akkumulátorkapacitású, villámgyorsan tölthető modellekkel bővíti elektromos portfolióját a márka.
Részletek

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

Az RZ 450e meghatározó mérföldkő a Lexus történetében. A márka első, kifejezetten elektromos hajtásláncra tervezett és fejlesztett modelljét egy sor további modell követi majd. Sportos kupékat és szedánokat, praktikus családi crossovereket és felső kategóriás SUV-okat egyaránt ígér a márka, köztük az LFA szupersportkocsi akkumulátoros elektromos utódját. A palettát kiegészítő modellek azonban nem azonos műszaki alapokra épülnek majd, árulta el Takashi Watanabe, a Lexus főmérnöke.

Míg a Lexus RZ 450e elektromos rendszere 355V üzemi feszültséggel működik, a jövőben lesznek olyan Lexus modellek, amelyek több mint kétszer ekkora: hozzávetőlegesen 800V-os architektúrára épülnek. A nagyobb feszültség nem elsősorban a motorteljesítmény terén jelent előnyt, hanem az akkumulátor nagy teljesítményű, azaz minél gyorsabb töltését teszi lehetővé.

A felső kategóriás elektromos konfiguráció műszaki paramétereit már véglegesítette a Lexus, arról azonban, hogy mely modellek kaphatják meg azt, és melyek épülnek a jövőben az RZ 450e kisebb feszültségű hálózatára, még nem szívesen osztanak meg információt. Takashi Watanabe támpontként annyit elárult, hogy várhatóan azok a típusok alkalmazzák majd a 800V-os architektúrát, amelyeket legalább 100 kWh kapacitású akkumulátorral szerelnek. Egy ekkora akkumulátor feltöltésénél ugyanis már komoly időveszteséggel jár, ha a rendszer nem kompatibilis a mindenkori legnagyobb teljesítményű töltőkkel.

Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok

A Lexus főmérnöke szerint egyébként nem csak korai volna konkrét típusokról beszélni, de elhibázott is, mivel általános irányelv szerint egyedi alapon döntenek majd arról, hogy melyik modell melyik rendszert alkalmazza. Ez nagyban múlik például azon, hogy a típus elsődleges piacán milyen töltőrendszerek vannak elterjedve: míg az USA-ban a legtöbb villámtöltő teljesítménye nem haladja meg a 150 kW-ot, Európában nagyobb hajlandóság mutatkozik az ennél is erősebb, akár 350 kW-os villámtöltők fejlesztésére és telepítésére.

Úgy tűnik egyébként, a Lexus igyekszik nyitva hagyni ezt a kérdést. Watanabe-szan elmondása szerint várhatóan az elektromos hajtáslánc összes fő elemének a vezérlő szoftverjét úgy alakították ki, hogy azokat igény szerint, vezeték nélküli kapcsolaton keresztül lehessen továbbfejleszteni.  Így a megfelelő hardverrel ellátott modellek a későbbiekben alkalmazkodhatnak a konkrét piaci
Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, RZ 450e
 
Jönnek az ultra gyorsan tölthető elektromos Lexusok Még ki sem jött a Tesla Model X, de az Audi már a riválist tervezi Szintet lép az új Lexus IS Szintet lép az új Lexus IS Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója Két éven belül érkezik a világ első hidrogén üzemanyagcellás luxusautója ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása ElectrifyTheWorld: A Nissan e-Mobilitási ökoszisztémájának bemutatása Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX Magyarországon is bemutatkozott a BMW iX
 
Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

2022. június 01.
Az ID. Buzz tervezői exkluzív betekintéssel és nyilatkozatokkal szolgálnak. Letisztult és funkcionálisan tervezett külső, ikonikus elülső rész és barátságos fényszórók. Elegáns társalgó stílusát idéző, fenntartható anyagokból készült hangulatos belső tér
Részletek

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Egy ikon visszatér: A Volkswagen az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo által ülteti át a T1 genetikáját a jelenbe – és egyúttal a jövőbe. Az első 1950-es buszhoz hasonlóan az új modellek is letisztult és funkcionális kialakításúak, ugyanakkor számos érzelmet ébresztenek fel. De hogyan sikerült elérni mindezt? A Volkswagen formatervezői exkluzív betekintést nyújtanak munkájukba.

„A T1 az 1950-es évek ikonja volt” – mondta Jozef Kabaň, a Volkswagen Design vezetője. „Az ID. Buzz-zal átültetjük a genetikáját az elektromobilitás korába. Az ID.Buzz átülteti az ikonikus géneket és arculati elemeket a digitális korba. Az ID. Buzz egyszerre időtálló, fenntartható és rendkívül funkcionális. Ezek a tulajdonságok teszik egyedivé. Ez nagyfokú szimpátiát és az összetartozás érzését közvetít a közlekedők felé.”

Az ID. Buzz-zal a Volkswagen egy új piaci szegmensbe tör be, és ACCELERATE stratégiája részeként minden járműosztályban felgyorsítja elektromos kampányát. 2030-ra a Volkswagen európai eladásainak legalább 70 százalékát tisztán elektromos járművek fogják majd kitenni. Ez több mint egymillió járművet jelent. Észak-Amerikában és Kínában az elektromos járművek aránya legalább 50 százalék lesz.

Letisztult karakter. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo – azaz a busz és a kisáuszállító – elődjüket követik egyedi vonalvezetésükkel. „Egy ikonban nagyon sokat számít az egyszerűség” – mondta Marco Antonio Pavone, a Volkswagen külső formatervezésért felelős vezetője.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

„Minden gyerek tud rajzolni egy olyan járművet, mint a T1-es, mindössze néhány vonallal. És amikor meglátom az ID. Buzz-t, azt mondhatom: Hű, itt is tökéletesen sikerült!” – tette hozzá Roland Faller, a Volkswagen Haszonjárművek külső formatervezésért felelős vezetője. – „Az ID. Buzz Cargo nemcsak egy praktikus transzporter, hanem kifejező formatervezésének és nagyfokú funkcionalitásának köszönhetően figyelemre méltó innováció."

V-alakú és nagy méretű VW-logó. Az elülső rész bizonyítja, hogy mindkét új modell átveszi a régi modell formavilágát, ezzel mosolyt csalva az emberek arcára. A V alakú motorháztető és a nagy, feltűnő VW-logó karizmatikus megjelenést kölcsönöz a jármű orrának, míg a fényszórókat egy fénycsík köti össze. Az oldalsó és a hátsó rész a kialakítás felső és alsó zónára való szétválasztását folytatja. Ez különösen az opcionális kéttónusú fényezés esetén feltűnő, amely ismét a történelmi T1 modellre emlékeztet.

Harmonikus arányok és rendkívüli aerodinamika. A kibocsátásmentes busz karosszériájának pragmatikus arányai lenyűgözőek. A nagy kerekek a külső sarkokban helyezkednek el, így a relatív kis alapterületű hely ideálisan kihasználható. A légellenállási együttható, amely egy elektromos jármű hatékonysága szempontjából különösen fontos, az ID.Buzz esetében csak 0,285. A klasszikus T1 esetében még 0,44 volt.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Kétrészes felnik. A felnik is különösen sokatmondóak. Saját, meggyőző arculati nyelvezettel rendelkeznek, ugyanakkor fontosak a jármű hatékonysága és hatótávolsága szempontjából. „A kerekek valójában nagyon fontosak egy elektromos jármű számára” – magyarázta Ranbir Kalha, a felnikért és kerekekért felelős tervező. „Számos technikai követelménynek kell megfelelniük. Az elsődleges kérdés természetesen az aerodinamika, a második pedig a súly. Az ID. Buzz sajátossága, hogy a felnik úgy néznek ki, mintha egy darabból állnának, de valójában hibrid kerekek. Két részből állnak, aminek köszönhetően nagyon könnyűek. Ezt a keréktípust először használják az ID. Buzz-ban,” – mesélte Kalha, és hozzátette – „Ezenkívül az új kerekek értelemszerűen fokozzák az ID. Buzz egyéni karakterét, a praktikustól a sportoson át az elegánsig, egyéni ízléstől függően.”

A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció leghosszabb tengelytávja. Az 1950-es busz – belsős elnevezéssel: a „Typ 2”– önhordó karosszériával rendelkezett, amelyet kifejezetten hozzá fejlesztettek ki, hossza 4,28 méter, tengelytávja pedig 2,40 méter volt. Az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo jó 40 centiméterrel hosszabbak nála. A Volkswagen sokoldalú, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióján (MEB) alapulnak. A 2,99 méteres tengelytávjuk a leghosszabb a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióban. Einar Castillo Aranda külső formatervező megjegyezte, hogy „a kompakt hajtáselemeket tartalmazó platform lehetővé tette számunkra, hogy az első kerekeket jóval előrébb, a vezetőt pedig előre és a járműben viszonylag magasan helyezzük el. Az eredmény egy monolitikus sziluett, harmonikusan integrált motorháztetővel.”

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Intenzív eszmecsere. Bár az ID. Buzz nem rendelkezik belsőégésű motorral, amely a hagyományos modellekben gyakran sok helyet foglal, elülső része rengeteg technológiát tartalmaz, a fűtés- és klímaberendezéstől az elektromos fékrásegítőig. Ez aztán néhány intenzív tanácskozáshoz vezetett. „A telepítési hely, ahol a fényszóró ül, nagyon szűkös. Emiatt sokat egyeztettünk fejlesztő kollégáinkkal, hogy a karosszéria térfogatát a kerekekhez közel tudjuk tartani. Itt is az volt a fő cél, hogy megőrizzük a monolitikus sziluettet” – magyarázta Aranda.

Kulcsszó: fényszórók. Mint minden ID. modell, az ID. Buzz is teljes mértékben LED-ekre épül, az IQ.LIGHT pedig igény szerint áll rendelkezésre. A LED-Mátrix fényszórók döntően formálják a jármű arculatát, ahogy Urs Rahmel, a fényszóró- és felnitervezés vezetője is kiemelte: „Fontos volt számunkra, hogy a fényanimációval egyfajta emberi jelleget adjunk a járműnek. Ennek eredményeképpen az ID. Buzz intelligens módon lép kapcsolatba környezetével.” Rahmel kollégája, Sandra Sturmat kifejtette: „Az ID. család tagjaként az ID.Buzz egy üdvözlő programot futtat, amikor a járművezető megközelíti. Olyan, mintha a jármű kinyitná a szemét, és szemkontaktust keresne. Úgy gondoljuk, hogy ez a fajta interakció érzelmi kötődést fog kiváltani.”

Finom vonalvezetésű belső tér. Letisztultságával az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo is a klasszikus T1 genetikáját követi, a maga modern módján. Ez a filozófia a belső térben is visszaköszön, például a lineáris műszerfalon – akárcsak a T1-ben – a finoman egymásra épülő elemekkel, beleértve a multifunkciós kormánykerékkel és két digitális kijelzővel ellátott intelligens vezérlési koncepció.

Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért

Tágas nyitott tér. A kompakt elektromos meghajtás és a jármű padlójába integrált akkumulátor nyitott teret és bőséges térkialakítást tesz lehetővé, amely még inkább az utasokra és igényeikre helyezi a hangsúlyt. Praktikusan nagy területet, sok tárolóhelyet és interfészt biztosít a járművezető és az utasok számára, a térérzet pedig bőséges, világos és szellős. Jozef Kabaň szerint: „Egy nagyon logikus és intuitív belső térkoncepcióval és variálható helykihasználással rendelkező gépjármű-kialakítást fejlesztettünk ki.” Az ID. Buzz első ülései buszra jellemzően viszonylag magasan helyezkednek el, és kartámlákkal vannak felszerelve. A nagyszámú beállítási lehetőséggel rendelkező ülések csúcsmodellje ergonómiáját a „Kampány az egészségesebb hátért” (AGR) is elismerte.

Stílusos és hangulatos társalgó. Az ID. Buzz belső tere olyan benyomást kelt, ami egyszerre magas színvonalú, elegáns és hangulatos – mint egy modern társalgó. Tomasz Bachorski, a Volkswagen beltéri formatervezésért felelős vezetője elmondta: „Az volt a célunk, hogy vásárlóink otthonát a jármű belsejébe varázsoljuk, méghozzá minden szempontból, az anyagoktól kezdve az otthon megszokott digitális berendezésekig.” Nagy figyelmet kapott a funkció, a színek és az anyagok összhatása. Az opcionális „Interior Style” beltéri csomagokban a színek a külső fényezésnek felelnek meg, és a hűvös „Electric White” árnyalat kellemes hatást kelt. Különösen bájos részletet találunk az ötüléses modell oldal- és üléskárpitján, ahol az ID. Buzz stilizált sziluettjei domborodnak. A 10 különböző színű hangulatvilágítás alapfelszereltség; a 30 színt tartalmazó változat opcionális.

Tökéletes harmóniában. A formatervezésnek és a funkciónak minden részletben tökéletesen harmonizálnia kell egymással, ahogyan azt Doreen Langner, a CAD Interior Design munkatársa a hangulatvilágítás példáján keresztül elmagyarázta. „A tervezési adatok segítségével számítógépen keresztül ellenőrizzük, hogyan jelenik meg a fény a járműben. Ha visszaverődik a szélvédőről, akkor úgy kell igazítanunk a műszerfal kialakításán, hogy a fényt elnyelje, és ne zavarja az vásárlót.

Újrahasznosított anyagból készült fonalak. A fenntarthatóság fontos szerepet játszott az ID.Buzz-ban található anyagok kiválasztásában. A belső tér egyáltalán nem tartalmaz állati eredetű bőrt. Egyes burkolatok olyan szövetet tartalmaznak majd, amelynek fonala újrahasznosított PET-palackokból és a tengerből összegyűjtött műanyagból készült. Marion Dürr, a Color & Trim tervezője a fenntarthatóság gondolatát a következőkkel egészítette ki: „Fantasztikus kombinációkat hoztunk létre minőségi anyagokból. A króm helyett króm hatású festékre, a valódi fa helyett pedig fahatásra támaszkodtunk.”

Kulcsszavak: bemutató, ID. Buzz, ID. Buzz Cargo, új modell, volkswagen
 
Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Nagyvárosi expedícióra indult az új BMW X2 Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja A Ford az új Ranger Raptorban a navigációs ‘kenyérmorzsa’ technológiát használja Az új ID. Buzz és ID. Buzz Cargo: Letisztult formatervezés és klasszikus vonalak a modern mobilitásért A Freemont Lounge AWD, és a 2013-as Punto a Genfi Autószalonon A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve A Volkswagen Amarok lett az év terepjáró haszonjárműve
 
Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

2022. június 01.
Az óriási érdeklődés miatt a vadonatúj Nissan Z Proto egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt talált gazdára Ausztráliában. A Nissan Z egyedi formavilágához a Z erős 3,0 literes V6-os duplaturbós motorja párosul. 400 lóerő, 475 nm nyomaték és indításvezérlő teszi élvezetessé a vezetést.
Részletek

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában

Melbourne, Ausztrália - A Nissan Z Proto zászlóshajó modellje gyakorlatilag egy nap alatt elfogyott Ausztráliában, miután az ügyfelek a várva várt érkezése előtt előrendelhették a járművet.

A tervezők és mérnökök szenvedélyes csapata által kifejlesztett vadonatúj Nissan Z a modern kor sportautóját képviseli - több mint 50 éves múltjával és globális rajongótáborával.

„A vadonatúj Z minden nemében különleges autó, és mi is számítottunk arra, hogy óriási lesz az érdeklődés, de azt azért álmunkban sem gondoltuk volna, hogy egy nap alatt adunk el egy egyéves gyártási mennyiséget” – mondta Adam Paterson, a Nissan Australia ügyvezető igazgatója.

„Minden bizonnyal a most szerződő ügyfelek nagyon várják már, hogy megérkezzen az autójuk, hiszen ez az új modell a valaha volt leggyorsabb, legerősebb és legizgalmasabb Nissan Z.” – tette hozzá Paterson.

A vadonatúj Z a Nissan teljesítményének új fejezetét nyitja meg a 3,0 literes V6-os duplaturbós motorjával, mely 400 lóerővel és 475 nm nyomatékkal teszi élvezetessé a vezetést.

A Nissan Z típust kilencfokozatú automata váltóval, melyek akár a kormányra szerelt váltófülekkel is vezérelhetőek, valamint hatfokozatú kéziváltóval lesz kapható Ausztráliában, szinkronizált fordulatszám-szabályozással a gyorsabb váltás érdekében. A Nissan Z tervezésénél mindent a teljesítménynek vetettek alá, beleértve a mechanikus részlegesen záródó differenciálművet és az alapfelszereltség részét képező indításvezérlést is.

Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában



Kulcsszavak: nissan, Nissan Z, sportautó, új modell
 
Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra Új prémium kategóriás Volkswagen modell a kínai piacra A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család A vadonatúj KONA N modellel bővül a Hyundai N család Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton Tavasszal érkezik a megújult, negyedik generációs SsangYong Rexton R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata R-DYNAMIC BLACK kivitellel és fejlett technológiákkal bővül a Jaguar F-PACE kínálata Az új Nissan Z egyéves gyártási mennyisége egy nap alatt kelt el Ausztráliában Indul a Nissan PlayStation® GT Academy kvalifikációs sorozata
 

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 31 - 40