Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 31 - 40
Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

2021. május 19.
 A fővárosi önkormányzat társadalmi egyeztetést indított az észak-budapesti térség közlekedési hálózatának, ezen belül az Aquincumi hídnak a jövőjéről - tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kedden az MTI-t.
Részletek

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

A kérdőív célja, hogy a tervezők megismerhessék az érintett lakók mindennapos közlekedési igényeit, problémáit, a várható "konfliktuspontokat", amelyeket a tervezés során kezelni kell ahhoz, hogy a könnyebb közlekedés és a nyugodt, élhető városi környezet igényei egyszerre érvényesüljenek - írták.
   
Emlékeztettek, évtizedek óta szerepel Budapest fejlesztési és szabályozási terveiben egy új északi híd építése Aquincumnál, a Pók utca és a Váci út között.
   
Ezen a vonalon az újpesti vasúti hídon (északi összekötő vasúti híd) jelenleg is van vasúti, gyalogos és kerékpáros kapcsolat a Duna két partja között. Ugyanakkor gépjárművel és közösségi közlekedéssel csak nagy kerülővel lehet elérni az Árpád híd és a Megyeri híd közötti Duna-parti területeket.
   
Egy új híd nemcsak az ott közlekedők életét könnyítené meg, hanem a felesleges kerülők megszüntetésével lehetőséget teremtene arra is, hogy további forgalomcsillapító intézkedések mellett csökkenthető legyen a most leginkább túlterhelt területek és egyben a város egészének forgalma, zaj- és légszennyezése - fogalmaztak.
 

Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata

A fővárosi önkormányzat vezetősége "elkötelezett a fenntartható közlekedésfejlesztés mellett, ezért fontosnak tartja, hogy a híd és kapcsolódó úthálózata ne terhelje indokolatlan mértékben a közvetlenül érintett lakókörnyezetet, és a kapacitások növelése által ne generáljon nagyobb autóforgalmat Budapest egészében sem" - emelték ki.
   
Közölték azt is, egy 2017-es kormányhatározat nyomán a BKK elindította az Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmányának készítését. A megvalósíthatósági tanulmány és az első lakossági kérdőív arra keresi a választ, hogy milyen közlekedési kapcsolatok fejlesztésére van szükség.
   
A BKK által megbízott tervező több változatban is megvizsgálja a híd és a hozzá kapcsolódó közlekedési hálózat várható hatásait, amelynek az eredményeit a lakosság a későbbiekben ismét véleményezheti - írták.

Kulcsszavak: Aquincumi híd, bkk, fejlesztés, főváros
 
Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Több száz taxiengedélyt vonatott vissza a BKK szeptember óta Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Megérkezett az első alacsonypadlós Ikarus-Skoda trolibusz Szegedre A Taxisok ismét az Uber ellen tiltakoznak A Taxisok ismét az Uber ellen tiltakoznak Lakossági egyeztetéssel indul az Aquincumi híd megvalósíthatóságának vizsgálata Újabb akadálymentes midibusz áll forgalomba Budapesten Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása Befejeződött a Széll Kálmán tér felújítása
 
Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

2021. május 19.
A tervezett júliusi kezdés helyett legkorábban az év végén indulhat a termelés az elektromos autókat gyártó amerikai Tesla Berlin mellett épülő első európai üzemében - írták kedden német lapok.
Részletek

 Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Az építkezésre váratlanul ellátogató cégvezető, Elon Musk újságíróknak elmondta, hogy "remélhetőleg" az év végén elindul a munka, de nehéz pontos előrejelzést adni, mert "autót csak akkor lehet gyártani, ha megvan hozzá az összes alkatrész".
   
Nyilatkozata arra utalhat, hogy nehezen halad a megvalósulás felé a legújabb terv, miszerint egy akkumulátorgyártó üzem is lesz majd a 300 hektáros területen, amelyen tavaly nyáron kezdődött a Gigafactory 4 nevű gyár építése.
   
Eredetileg présüzemet, karosszériaüzemet és fényező üzemet terveztek a  gyártmányok összeszerelésére szolgáló csarnokok mellett. A frissített tervek szerint az új üzemrészben nem csupán akkumulátorcellákat gyártanak majd, a részleg fejlesztési központ is lesz, ahol kikísérletezik a többi között az úgynevezett száraz elektródás akkumulátor tömeggyártási eljárását.
   
A 2019 novemberében bejelentett, négymilliárd dolláros (1160 milliárd forint) beruházás így nagyban átalakult, és a változtatásokhoz a hatóságok hozzájárulását is meg kell szerezni.

 Késik az első európai Tesla-gyár beindítása

Az akkumulátorüzemhez szükséges engedélyek kiváltása legalább három hónappal meghosszabbíthatja az engedélyeztetési eljárást, és az is előfordulhat, hogy ismét el kell indítani a lakossági egyeztetést, amelyet tüntetések és bírósági eljárások kísértek.
   
Az első európai Tesla-gyárban a Model Y új változata készül majd, a tervek szerint évente 500 ezer darab, vagyis nagyjából percenként egy. A beruházás mintegy 12 ezer munkahelyet teremt. Az üzemet a Grünheide nevű településnél építik, Berlin határától alig 10 kilométerre délkeletre, a német főváros körüli autópálya-körgyűrű és az új nemzetközi repülőtér mellett.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, németország, Tesla
 
A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában Késik az első európai Tesla-gyár beindítása Van, aki kiszáll az elektromos autó őrületből Késik az első európai Tesla-gyár beindítása Új elektromos töltőoszlopot adtak át Budapesten A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta A Volkswagennek fájhat majd nagyon az elektromos autó kvóta Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban Német gazdasági miniszter: Németországnak világbajnoknak kell lennie az elektromosautó-gyártásban
 
Megújul a Jaguar E-PACE

Megújul a Jaguar E-PACE

2021. május 19.
A Jaguar a kifinomult R-Dynamic Black változat bevezetésével, valamint a fedélzeti online funkciók kibővítésével teszi még vonzóbbá az E-PACE modellcsaládot.
Részletek

Megújul a Jaguar E-PACE

Az új E_PACE R-Dynamic Black

A karakteres megjelenésű új R-Dynamic Black változat az E-PACE R-Dynamic S felszereltségi szintre épül. Olyan, gondosan összeválogatott stíluselemeket alkalmaz, amelyek még dinamikusabbá, még kifinomultabbá teszik az E-PACE megjelenését.

Az R-Dynamic Black az E-PACE palettáján elérhető összes színben rendelhető, beleértve az új Ostuni White árnyalatot is. Ez a karakteres fényezés rendkívül mély, erőteljes színt kölcsönöz az autónak, és tökéletesen harmonizál az E-PACE modern külső formatervével.

Az E-PACE modellcsalád legújabb tagja többféle 2,0 literes Ingenium mild hybrid erőforrással rendelhető, a takarékos D165 és D200 dízelmotoroktól a finom járású, nagyteljesítményű P200 és P250 benzinmotorokig. Minden esetben az alapfelszereltség része a kilencfokozatú automata sebességváltó és az összkerékhajtás.

A fejlett összkerékhajtási rendszer (AWD) a második generációs ‘Standard Driveline’ technológiát alkalmazza, amely automatikusan osztja meg a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között, optimális tapadást és erőátvitelt biztosítva. Az AWD rendszer ’Driveline Disconnect’ technológiája intelligens módon oldja az összkerékhajtást – például egyenletes sebességű haladás esetén –, ezzel mérsékelve a jármű üzemanyag-fogyasztását.

Megújul a Jaguar E-PACE

Továbbfejlesztett specifikációk

A legfrissebb E-PACE a technológiai és online kapcsolódási opciók eddigieknél is szélesebb kínálatát nyújtja; a modell hamarosan alapfelszereltségként kínálja a vezeték nélküli Apple CarPlay® funkcionalitást. Ezzel párhuzamosan a vezeték nélküli Android Auto™ is alapáras szolgáltatás lesz. A Pivi és Pivi Pro rendszerekkel felszerelt E-PACE modellekhez vezeték nélküli szoftverfrissítés formájában érhetők el ezek a funkciók, amelyek tökéletesen jelenítik meg a felhasználó okostelefonjának kijelzőjét a központi érintőképernyőn, így a vezető többféle módon kezelheti a szórakoztató és telefonos funkciókat. Az E-PACE emellett vezeték nélküli okostelefon-töltő szolgáltatást is kínál.

Bővülő hajtáslánc kínálat

A Jaguar Land Rover prémium keresztmotoros platformja (PTA) a legmodernebb villamosított hajtáslánc-technológiákkal, valamint a Jaguar ügyfelei által elvárt menetteljesítményekkel és vezethetőséggel társuló, kiemelkedő rugózási komforttal vértezi fel az E-PACE szabadidőjárművet.

A Jaguar E-PACE a takarékos, háromhengeres P300e plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint a legmodernebb négyhengeres benzin- és dízelüzemű Ingenium motorokkal egyaránt elérhető. Utóbbiak mild hybrid technológiát alkalmazva kínálnak nagyobb teljesítményt, finomabb működést és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást.
Megújul a Jaguar E-PACE

A P300e plug-in hybrid hajtáslánc a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres Ingenium benzinmotort a hátsó kereket hajtó (Electric Rear Axle Drive, ERAD), 109 LE (80 kW) teljesítményű villanymotorral kombinálja. A modell 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/óra sebességre, átlagos CO2-kibocsátása akár 44 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 2,0 l/100 km (WLTP TEH, vegyes ciklus szerint.)

A fejlett P300e hajtáslánc háromféle (hybrid, elektromos és töltésmegtartó) üzemmódban használható:
•    HYBRID üzemben a rendszer együtt, a lehető legrugalmasabb, legtakarékosabb módon működteti a benzin- és a villanymotort, intelligens módon váltogatva a tisztán elektromos üzem és a benzinmotor működtetése között
•    EV (tisztán elektromos) üzemben a jármű károsanyag-kibocsátás nélkül halad, akár 55 kilométeren át
•    TÖLTÉSMEGTARTÓ üzemmódban a rendszer akár 85 százalékra képes feltölteni az akkumulátort, lehetővé téve a későbbi tisztán elektromos üzemet (pl. városi környezetben).

Megújul a Jaguar E-PACE
Kulcsszavak: bemutató, E-PACE, jaguar, új modell
 
Megújul a Jaguar E-PACE Visszatér a Chevrolet Corvette Stingray Kettős Audi-győzelem a „Best Cars 2017” szavazásán Kettős Audi-győzelem a „Best Cars 2017” szavazásán Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Alfa Romeo Giulietta Collezione a modellcsalád csúcsa Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid Hibrid hajtásláncú Ford Focus EcoBoost Hybrid
 
Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

2021. május 18.
Míg sok autógyártó emelt elektromos autó árain, ezzel szemben a LEAF elérhetőbb lett mint tavaly, már 7.990.000 Ft-tól megvásárolható állami támogatással. Továbbá, egy nagyon jól felszerelt autót már 8.490.000 Ft-tól lehet választani (hőszivattyú, navigáció + tolatókamera, adaptív tempomat, 2 db töltőkábel, e-Pedal, intelligens kulcs stb.)
Részletek

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

A Nissan magyarországi importőre üdvözli a tegnap bejelentett állami elektromos autó támogatást. Ennek alkalmából a Nissan összegyűjtötte azokat az érveket, amelyekért érdemes a már sokat bizonyított LEAF-et választani 2021-ben is.

Ár

Tekintettel arra, hogy a LEAF már 10 éve a piacon van, az árak – a fejlesztési költségek megtérülésével – csökkentek a 2020-as árakhoz képest (változatlan euróárfolyammal számolva). Elérhető már egy Visia felszereltség is, és így az autó állami támogatással 7.990.000 Ft-ért elvihető. Ebben az árban már nagyon sok felszereltség megtalálható, minden ami az 5 csillagos törésteszthez kell (például vészfékasszisztens vagy közúti jelzések felismerése), ugyanakkor a népszerű e-Pedal is, ami egypedálos vezetést biztosít, akár az esetek 95%-ában, vagy a telefonról vezérelhető hűtés/fűtés, töltés és nem utolsó sorban az intelligens kulcs (i-Key) is.

Érdekesség, hogy most megéri feljebb lépni a felszereltségi szintek között, ugyanis a Nissan egyre nagyobb kedvezményt ad a magasabb felszereltségű változatokra. Ennek köszönhetően a Tekna felszereltségi szint is belefér a 12.000.000 Ft-os támogatási értékhatárba.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Felszereltség

Az Acenta változat, amely 8.490.000 Ft-ért vihető el az állami támogatás levonása után, nagyon jól felszerelt, és olyan extrákat tartalmaz, amit az azonos méretosztályban lévő versenytársak sok esetben nem mondhatnak el magukról. Ilyen például a hőszivattyús fűtés (amely téli időszakban nagyon hasznos tud lenni), a 8” navigáció Apple Carplay és Android Autó funkciók, a tolatókamera, vagy az adaptív tempomat. Ezek mellé 95.000 Ft-ért választhatunk Téli csomagot is, ami tartalmazza az első és a hátsó ülésfűtést, valamint a fűtött bőr kormánykereket.

Méret

A LEAF elengedő helyet biztosít a családok számára. Nemcsak a fejtér és a lábtér elegendő akár öt felnőtt számára, hanem a csomagtér is nagynak mondható a kalaptartóig pakolható 400 literes méretével.

Megbízhatóság

A LEAF volt az első sorozatgyártású családi méretű elektromos autó, így 2010 óta már több mint 10 évet tudhat maga mögött. Ezalatt az időszak alatt folyamatosan fejlesztette a cég a modellt (jelenleg a 4. generációs akkucsomaggal érhető el). Saját fejlesztésű akkumulátorral érkezik, és az eltelt idő azt igazolta, hogy nagyon alacsony a meghibásodási arány.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

„A Nissan belső statisztikái alapján nem érte meg a márkakereskedéseknek beruházni az akkumulátor javító műhelyekbe, ugyanis ezek a szerelő szobák sok esetben csak porosodnak, és kihasználatlanul állank. Fontos még azt is megjegyezni, hogy sok olyan 5-7-9 éves LEAF fut a magyar és külföldi utakon, amelyek közel karbantartás mentesek” – mondta Reizer Levente a Nissan PR managere. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a magyar utakon a leggyakoribb elektromos autó a Nissan LEAF, és ezúton is köszönjük minden vásárlónak, aki a LEAF-et vagy az e-NV200-at választotta.” – tette hozzá Levente.

Ügyfélelégedettség

A New Car Buyer Survey, egy prominens nemzetközi autóipari piackutató cég, több éven keresztül végzett felmérést LEAF tulajdonosok körében, azt vizsgálva, hogy mennyire elégedettek az autójukkal. A válaszadók egy 10-es skálán dönthettek az elégedettségről és majd minden évben a kutatásban résztvevők 92%-a a 10-es és a 9-es (tökéletesen vagy majdnem tökéletesen elégedett) válaszokat jelölték meg.

Töltés

A töltés szempontjából is van néhány olyan tény, ami objektíven nézve is előnyössé teszi a LEAF-et. A Nissan és a MOL együttműködésének köszönhetően, a MOL autópályás villámtöltő hálózatán jelenleg 15% kedvezményben részesülnek a Nissan LEAF és e-NV200 tulajdonosok.

Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők

Egy másik, kicsit szokatlanabb előny az, hogy mivel nagyon kevés olyan elektromos autó van az utakon, ami a CHAdeMO villámtöltési szabványt használja, ezért a LEAF tulajdonosoknak jó eséllyel nem kell várakozniuk a villámtöltőknél (amennyiben az adott villámtöltő tud egyszerre két autót is tölteni, ilyen például a MOL, illetve az E.ON-os nemzetközi NEXT-E töltőhálózat) – amelyek kevésbé foglaltak, mint a CCS Combo szabvánnyal szerelt töltők.

A LEAF nagyobb akkumulátoros változata nemcsak, hogy többet tud menni, illetve jobban gyorsul, de a villámtöltést is gyorsabban végzi (kb. 70 kW-tal).

Kulcsszavak: állami támogatás, elektromos autó, leaf, nissan
 
Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Japánban duplán támogatják az elektromos autók vásárlását Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők A sikeres kiterjesztett teszteket flottamegrendelések követték a British Gas vállalatnál Miért érdemes Nissan LEAF-et választani avagy ritkán látnak akkumulátort a Nissannál a szerelők Megvesznek a norvégok a Tesláért A Német Nagykövetség BMW i3-assal jár Budapesten A Német Nagykövetség BMW i3-assal jár Budapesten
 
Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

2021. május 18.
Az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. weboldalán 2021. május 17-én megjelent „Elektromos gépjármű beszerzésének támogatása lakosság, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részére” pályázati kiírás értelmében a tisztán elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE modell akár 2,5 millió Ft-os állami támogatással is megvásárolható.
Részletek

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A DS 3 CROSSBACK E-TENSE modellre a márka egységesen 1 millió Ft alapkedvezményt ad, így a Prestige kivitel a 11 990 000 Ft-os kedvezményes árával jogosulttá válik a legmagasabb 2,5 millió Ft-os állami támogatásra. A támogatással csökkentett ár 9 490 000 Ft.

Az 50 kWh-s akkumulátorú, 136 LE-s DS 3 CROSSBACK E-TENSE Prestige változata szériában adja a 11kW-os 3 fázisú fedélzeti töltőt és a 100 kW-os DC töltési lehetőséget. A gazdag szériafelszereltség tartalmazza - többek között - a következő elemeket:

-    automata vészfékező rendszer, aktív sávtartó asszisztens
-    17”-os könnyűfém keréktárcsák
-    automata klímaberendezés, sötétített üvegek hátul
-    színes érintőképernyő Mirror Screen rendszerrel
-    első-hátsó parkolóradar, tempomat
-   DS Connect BOX segélyhívó modul (lehetővé teszi a mobiltelefonról programozható töltés és klímatizálás funkciókat)
-    hangszigetelt első szélvédő
-    bőrbevonatú kormánykerék

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A magasabb felszereltségű Performance Line és Ultra Prestige kivitelek még extrákkal gazdagon ellátva is beleférnek a 12-15 millió Ft közötti ársávra vonatkozó 1,5 M Ft-os támogatási kategóriába*. Utóbbi változatok akár készletről is elérhetők a DS STORE-ban.

Kifinomultság és technológia

A merész megjelenésű DS 3 CROSSBACK E-TENSE az első teljesen elektromos B kategóriás prémium SUV a piacon. Kifinomultságával, egyedi karakterével a stílusos elektromos autózás élményét nyújtja.

A 100 kW-os, 260 Nm nyomatékot leadó villanymotorral és 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt DS 3 CROSSBACK E-TENSE gyorstöltőről kb. 5 óra alatt töltődik fel teljesen. 100 kW-os villámtöltővel már 30 perc alatt 80%-os töltésszint érhető el. A modell hatótávolsága a WLTP szabvány szerint 320 km (NEDC szerint 430 km), de a hatótáv természetesen függ a körülményektől és a vezetési stílustól.

Szériában kínált, nagy teljesítményű hőszivattyú biztosítja az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját. A kétszeres Formula E bajnok DS Automobiles a versenysportban megszerzett tapasztalatait felhasználva tervezte meg a DS 3 CROSSBACK E-TENSE fékenergia-visszatápláló rendszerét, amely akár 20% fékezésből generált energiát biztosít városi használat mellett.

Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re

A kiváló akusztikai kialakítás kivételes zajkomfortot és hangszigetelést nyújt az utasoknak. További előnyökkel szolgálnak az olyan felszerelések, mint a DS DRIVE ASSIST második szintű autonóm vezetési rendszer, az új generációs DS MATRIX LED VISION fényszórók vagy a süllyesztett ajtókilincsek, melyek az ADML PROXIMITY rendszer jóvoltából már a vezető közeledtére kiemelkednek a karosszériából.

Speciális E-TENSE szolgáltatások

A vezetők dolgát megkönnyítendő, villamos meghajtással ellátott E-TENSE járműveihez speciális szolgáltatásokat kínál a DS Automobiles.

A MyDS mobiltelefonos alkalmazásba beépített E-TENSE „távvezérlővel” a DS 3 CROSSBACK E-TENSE gépkocsival kapcsolatos valamennyi fontos információ lekérdezhető, például az akkumulátor töltésszintje, a hatótávolság vagy a töltésből hátralévő idő. Egyszerűen bekapcsolható az utastér előfűtése/hűtése, így mindig kellemes hőmérsékletű beltér fogad bennünket. A késleltetett otthoni töltés funkcióval pedig kihasználhatjuk a kedvezményes tarifájú időszakokat. Az említett műveletek természetesen a DS 3 CROSSBACK E-TENSE képernyőjéről is elérhetők.

Kulcsszavak: DS 3 CROSSBACK E-TENSE, DS Automobiles, elektromos autó
 
A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert A Toshiba akkumulátorával 6 perc töltés után megtehetünk 320 kilométert Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Már több mint kétezer elektromos autóra kértek támogatást Magyarországon Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására Összefogott a Renault, a Veolia és a Solvay a használtakkumulátor-fémek zártláncú újrahasznosítására A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat A Renault elektromos modelljei vezetik az Európai eladásokat Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén Élen jár az Audi az elektromos hajtásrendszerek szabadalmai terén
 
A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

2021. május 18.
Az eddig Magyarországon mintegy 30.000 (világszerte pedig közel 18 millió) öntöltő hibrid elektromos autót értékesítő, és ezzel a hazai újautópiac zöldülését alapjaiban meghatározó Toyota bemutatta legújabb hibrid modelljét, a vadonatúj Yaris Crosst.
Részletek

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Ezzel a Lexus prémium márkát is jegyző autógyártó Magyarországon is elérhető hibrid modelljeinek száma elérte a 20-at (19 öntöltő hibrid elektromos és 1 plug-in hibrid elektromos), ezen felül pedig már egy hidrogén üzemanyagcellás elektromos modell is szerepel a kínálatában, amivel a piac leszélesebb, valamennyi személyautó szegmensre kiterjedő környezetbarát modellportfolióját jegyzi. Ezzel mától Magyarországon is megrendelhető a Toyota egyik legfontosabb idei újdonsága, a 2021-es ’Év Autója’ címet elnyert Yaris crossover testvérmodellje, a Yaris Cross. A slágergyanús crossovert a Toyota május 18. és június 24. között országos roadshow keretében mutatja be a hazai márkakereskedésekben, hat budapesti és tizenöt vidéki helyszínen.

A vadonatúj Yaris Cross ára 5.990.000 Forinttól indul, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek majd, a Toyota pedig az előrendelési időszak során egyedi kedvezményeket ígér. A Yaris Cross elegáns budai helyszínen, Ybl Vízházban (az egykori Várkert Kaszinó, ma Felix Kitchen&Bar néven felsőkategóriás étterem és rendezvényhelyszín) tartott hazai bemutatóján a Toyota magyarországi hibrid nagykövete, Király Viktor, és a Toyota Yaris márkanagykövete, Molnár Andi is részt vett.

Az 1,5 literes, manuális és CVT vátóval is elérhető Yaris Cross megrendelhető öntöltő hibrid elektromos hajtással is, amelynek alapja az ’Év Autója’ díjat elnyert Yarisból már ismert, 116 lóerős, 1,5 literes Atkinson-ciklusú, negyedik generációs rendszer. A hajtáslánc rendkívül hatékonynak ígérkezik: a Yaris Cross elsőkerékhajtású kivitele várhatóan 100 g/km körüli CO₂-kibocsátással halad majd, és az AWD-i modellek emissziója is 110 g/km alatt marad. A magasabb felszereltségi szinteken elöl-hátul LED-világítás működik (hátul szekvenciális irányjelzőkkel), és az autókat robusztus küszöbelemek és kerékjárat-szélesítések díszítik. Az oldalvédő elemeken – az autó fényezésétől függően – ezüstszínű vagy Warm Gold árnyalatú Yaris Cross betét látható.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Urbánus, kifinomult formavilág és egy SUV erőteljes kiállása

A „robusztus és minimalista” koncepció egyik fontos kulcsszava a „felvillanyozóan intelligens” volt; mindez érzékletesen írja le a Yaris Cross vadonatúj formatervét. A Toyota olyan karosszériát szeretett volna megalkotni, ami egyszerre intelligens és energikus, és amelynek gyönyörűen kiegyensúlyozott arányai vonzzák a tekintetet. A rettenthetetlen hatást keltő orr-rész letisztult, erősen térhatású kialakítását markáns műanyag elemek hangsúlyozzák ki a sárvédőkön és az alsó légbeömlőn. Az oldalnézet meghatározó eleme a fényszóróktól a hátsó lámpatestekig végignyúló vízszintes vonal, ami teljesítményt és dinamikus vezethetőséget sugall. A hátsó ajtótól a kabin első részéig futó, különleges karaktervonal jól érzékelteti az utastér tágasságát.

A hátsó traktus középső részének szögletes kialakítása és a nagyméretű csomagtérajtó-nyílás világosan jelzi az autó praktikus kialakítását. A hátsó sárvédő formája és a hosszú túlnyúlás robusztus hatást kelt – éppen úgy, mint elöl. Legalább ilyen látványos az autó belső utastere is. A középkonzol pereme a display audio kijelzőjében folytatódik; ez a függőleges vonal kihangsúlyozza a dizájn robusztusságát. A mérnökök optimális pozícióban helyezték el az üléseket, a kormánykereket, a váltókart és minden kezelőszervet. A színes LCD multi-információs kijelző remekül áttekinthető, a display audio és a műszeregység pedig kifejezetten magasra került, hogy a vezetőnek a lehető legkevésbé kelljen elfordítania a tekintetét. Ugyanezt a célt szolgálja a head-up kijelző (HUD) alkalmazása is. A műszerfal felső részét lágy párnázás borítja, de az egész kabinban újszerű benyomást keltő anyagokból készültek a burkolatok. Ennek és más ötletes megoldásoknak köszönhetően az utastér határozottan kifinomult és kényelmes.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Tágas, könnyen használható csomagtér

A padlót az alsó pozícióban rögzítve a csomagtér 390 literes, ami kimagasló érték a kompakt SUV kategóriában. A csomagtérben elfér két bőrönd (110 literes) vagy két golftáska (9,5 colos). A tér széltében és magasságában is tekintélyes, így sokféle poggyász szállítására alkalmas. Ez a Toyota első olyan kompakt SUV-modellje, amelyben a hátsó üléssor 40/20/40 arányban, az állítható csomagtérpadló pedig 60/40 arányban osztható. A csomagok csúszkálását akasztók és állítható hevederek akadályozzák meg; ezekkel nemcsak a poggyász, hanem a különféle sporteszközök is praktikusan rögzíthetők. A Yaris Cross felszereltségi listáján a kényelmesen, kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó is szerepel. Egy másik érdekes tétel az okostelefon-kulcs, ami automatikusan nyitja és zárja a csomagtartó ajtaját, ha meglendítjük a lábunkat a hátsó lökhárító alatt; ez a megoldás most először jelenik meg egy kompakt Toyota SUV-ban. A hagyományos Toyota SUV-khoz képest az ajtó majdnem kétszer gyorsabban nyílik és záródik. A Yaris Cross utasterében is sok a praktikus, tágas rakodóhely; ilyen például a könnyen elérhető középső tálca vagy a nagyméretű rekeszek az első és hátsó ajtókban.

A könnyen kezelhető kompaktok és a robusztus SUV-k minden előnye egyben

Ahogy a Yaris esetében, a Toyota most is a kompakt autókhoz tervezett TNGA padlólemez GA-B változatát vette alapul, ami nemcsak a csekély tömegre és a rendkívüli szilárdságra, hanem az alacsony súlypontra is garanciát jelent. A Yaris Cross tervezői átalakították a futóművet, hogy az új modellváltozat is ugyanazt a kezes viselkedést és kiváló rugózási kényelmet nyújtsa, mint a Yaris. Az autó menetteljesítménye jóval túlmutat a kategória határain, mivel a mérnökök két kulcsszó (Magabiztos és Természetes) jegyében dolgoztak, így a jármű menet közben példásan stabil marad, és élvezetes természetességgel reagál a vezető utasításaira. A Yaris Cross kínálatában a hibrid változat esetében összkerékhajtás is szerepel, amivel az autó a nehéz útviszonyok közt is jól boldogul.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Intelligens összkerékhajtás

A Yaris Crosst autentikus SUV-modellé avató tulajdonságok egyike, hogy az autó – kategóriájában egyedüli hibridként – intelligens összkerékhajtási rendszerrel is megrendelhető. Az AWD-i extra stabilitást és tapadást biztosít, méghozzá a mindennapos közlekedés során ugyanúgy, mint a rossz útviszonyok közt vagy a csúszós utakon. Az elektronikus vezérlésű rendszer kisebb és könnyebb a mechanikus AWD egységeknél, és ez is hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris Cross Hybrid AWD-i üzemanyag-fogyasztása és CO₂-kibocsátása minden más összkerékhajtású B-SUV modellénél kedvezőbb. Elinduláskor és gyorsításkor a rendszer vonóerőt közvetít a hátsó kerekekhez. Normál haladás közben a Yaris Cross elsőkerékhajtású, de ha az út csúszóssá válik – például ha az autó síkos macskaköveken, sűrű esőben, hóban vagy homokos talajon közlekedik –, az összkerékhajtás automatikusan bekapcsol, hatásosan fokozva ezzel az utasok biztonságát. Ráadásul az intelligens összkerékhajtáshoz alapáron jár egy manuális üzemmódkapcsoló, amellyel a vezető kiválaszthatja a menetstabilitást tovább javító Trail és Snow beállításokat is.

Továbbfejlesztett és kibővített biztonsági és kényelmi funkciók

A Yaris Cross alapfelszereltség listáján megjelenik a vállalat legújabb aktív biztonsági csomagja, a Toyota Safety Sense is. A járművek mellett a gyalogosokat (nappal és éjszaka) és kerékpárosokat (nappal) is felismerő ütközést megelőző biztonsági rendszer segít elkerülni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. A rendszer már azokat a gyalogosokat is képes észlelni, akik akkor lépnek az úttestre, amikor az autó balra vagy jobbra fordul egy kereszteződésben, és akkor is aktív, ha a nagy ívben kanyarodó Yaris Cross nyomvonala keresztezi egy szemből egyenesen érkező jármű útját. Az alacsony sebességtartományban működő gyorsításvezérlés a motor teljesítményének korlátozásával vagy enyhe fékezéssel előzi meg, hogy az autó veszélyesen nekilóduljon, miközben akadály áll előtte.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A rendszer az is megakadályozza, hogy a vezető túlságosan nagy erővel nyomja meg a gázpedált elinduláskor vagy kis sebesség mellett. A vészhelyzeti kormányzási asszisztens megőrzi a jármű stabilitását, és megakadályozza, hogy az autó kitérjen a forgalmi sávból, miközben a vezető gyors kitérési manővert hajt végre, elkerülve egy gyalogosgázolást. A rendszer ilyenkor felméri, hogy van-e még elég hely a sávban, és ha igen, kormányzási rásegítéssel a sávon belül tartja az autót, egyúttal megakadályozva a gázolást is. A teljes sebességtartományban működő radarvezérlésű sebességtartó automatika az elöl haladó autóhoz igazítja a Toyota sebességét, így a hosszú utakon kényelmesebb a vezetés. Amikor a radarvezérlésű sebességtartó automatika be van kapcsolva, a sávkövető asszisztens (LTA) kormányzási rásegítéssel a forgalmi sáv közepén tartja az autót.

Az adaptív távolságifény-vezérlés (AHS) precízen vezérli a LED fényforrásokat, automatikusan kitakarva azokat a zónákat, ahol a fénycsóva elvakíthatná a szembejövő járművek vezetőit; ugyanakkor az út többi részét továbbra is megvilágítja, kiváló látási viszonyokat teremtve ezzel éjszaka (opció / először egy Toyota kompakt SUV-modellben). A jelzőtábla-felismerés (RSA) azzal segíti a biztonságos autózást, hogy a kameráján keresztül felismert táblák képét megjeleníti a kijelzőn, figyelmeztetve a vezetőt, ha esetleg nem vette volna észre a jelzést. A másodlagos ütközést megelőző fékezés a Yaris Crossban mutatkozik be először egy Toyota kompakt SUV-modellben: ha egy baleset miatt kinyílik valamelyik légzsák, a rendszer önműködően aktiválja a fékeket és a féklámpát, lelassítva a járművet, így kisebb eséllyel következik be egy másodlagos ütközés. A Holttérfigyelő rendszer (BSM) egy milliméteres hullámhosszú radar segítségével érzékeli a Toyota hátsó sarkánál megjelenő, a visszapillantó tükörben nehezen látható járműveket, amelyek maximum 60 méteres távolságból közelítenek a szomszédos sávban.

  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

Ilyenkor egy fényjelzés jelenik meg a visszapillantó tükörben, és a fény figyelmeztetően villogni kezd, ha a vezető az irányjelző használatával jelzi, hogy át akar sorolni a foglalt sávba. A S-VSC oldalszél-kontrollal (először egy Toyotában) megakadályozza, hogy egy erős, oldalirányú széllökés kisodorja az autót a forgalmi sávból. A Yarishoz hasonlóan a Yaris Cross is kínál Toyota Teammate fejlett parkolási rendszert; ez a modern vezetősegítő funkció a kormányzás mellett a gázadást és a fékezést is önműködően vezérli (először egy Toyota SUV-modellben). A vezetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy az instrukcióknak megfelelő állásba kapcsolja a váltókart.

Ha a rendszer a parkolási manőver közben akadályt észlel, hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és automatikusan fékez, hogy elkerülje a koccanást; mindeközben ultrahangos érzékelőkkel figyeli a jármű környezetét. Mindemellett az előre beállított parkolóhelyekre a rendszer akkor is képes beállni, ha nincsenek felfestett vonalak az aszfalton. Az elektromosan 6 irányban mozgatható üléseken könnyen és gyorsan beállítható az ideális üléshelyzet. A kiforduló/lebillenő vezetőülésnek köszönhetően könnyű a ki- és beszállás, és a hideg napokon kellemes pluszt jelent a kormány- és ülésfűtés. A hibrid modellekhez egy váltóáramú, 100 Volt feszültségű, 1500 Watt teljesítményű csatlakozó is rendelhető, amiről számos elektromos készüléket lehet működtetni, sőt vészhelyzetben – például áramszünet esetén – az autó áramforrásként is szolgálhat.

A legmagasabb igényeket támasztó vásárókat kiszolgáló Adventure változat

A vadonatúj Toyota Yaris Cross hamisítatlan SUV-vérvonalát és sokoldalúságát még inkább kihangsúlyozza a kizárólag hibrid hajtással elérhető Adventure modellváltozat. Az új változat külső megjelenését egy első aláfutásgátló és egy hátsó lökhárítóvédő lemezbetét varázsolja még robusztusabbá, és a hatást tovább erősítik a szériában kínált ezüstszínű tetősínek és a sötétszürkére fényezett, 18 colos könnyűfém keréktárcsák. A Yaris Cross Adventure kabinjának legmarkánsabb dizájn-elemei a zongoralakk színű betétek és a fekete tetőkárpit. A jól tartó ülések bőrhatású kárpitozását Adventure mintázat díszíti. A fekete, lágy tapintású műszerfalon és az ajtókárpitokon egy látványos dekorációs csík fut végig, amit a Yaris Cross jellegzetes Warm Gold árnyalatára fényeznek.
  A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását

A kormánykerék borítása és a váltókar szoknyája bőrből készül. A felszereltségben olyan tételek szerepelnek, mint az AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtás, a Toyota Smart Connect, a Toyota Teammate fejlett parkolássegítő rendszer és a Toyota Smart Cargo. A robusztusabb külső megjelenésű és egyedi utasterű Adventure modellváltozat leggazdagabb felszereltségű, korlátozott darabszámban elérhető Premiere Edition kivitele, amely exkluzív bőr üléskárpitozást, egyedi 18 colos, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat, és alapfelszereltségében motoros mozgatású, lábmozdulattal nyitható csomagtérajtót, head-up kijelzőt és kéttónusú színvilágot kínál, csak a Yaris Cross forgalmazásának első 12 hónapjában lesz kapható. Az Adventure és a Premiere Edition változatok Yaris Cross alap felszereltségi szintek mellett jelennek meg a kínálatban.


Kulcsszavak: bemutató, toyota, új modell, Yaris Cross
 
Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora Már megtekinthető Közlekedési Magazinunk áprilisi műsora Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s Érkezik az új BMW i3 és a BMW i3s A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Hogyan tervezzünk ütőképes crossovert? A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását Toyotával utaznak a szegedi kézilabdások A Toyota megkezdi a vadonatúj Yaris Cross forgalmazását A Suzuki bemutatta új GW250S motorkerékpárját a Sanghaji Autókiállításon
 
Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

2021. május 18.
A sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisban a prémium kompakt szegmens etalon sportautójának új kiadása már a menetdinamikai tulajdonságokat finomhangoló tesztköröket futja. A sorozatgyártás 2021 nyarának végén kezdődik.
Részletek

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé a sorozatgyártást előkészítő fejlesztési munkálatok célegyenesébe fordult, teljes gázzal a rajtrács első sora felé. A gyártósorokat megelőző utolsó fejlesztési fázisban a modell tervezőmérnökei versenypályás körülmények között tesztelik és finomhangolják az új BMW 2-es Coupé hajtáslánc- és futómű-technológiáját. A kétajtós sportautó számos olyan alkatrésszel büszkélkedhet, amely egyedülálló a prémium kompakt szegmensben, a versenypályás tesztek így arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a modell magával ragadóan sportos vezetési élményét a mérnökök részletekbe menően tökéletesítsék – az újdonság tulajdonosainak abszolút pole pozíciót garantálva a prémium kompakt szegmensben. Az új BMW 2-es Coupé páratlan kvalitásai között említendő a hátsókerék-meghajtás, a rendkívül erős soros hathengeres erőforrás, a szinte 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás, az extrém merev karosszéria és az agilis, dinamikus vezetési stílushoz tervezett futómű-technológia.

Magával ragadóan sportos vezetési élmény a BMW 2002 nyomdokain


Az új BMW 2-es Coupé, amelynek sorozatgyártása 2021 nyarának végén kezdődik, minden porcikájában a sportos vezetési élmény kompromisszumoktól mentes formáját élteti. A modell a BMW azon legendás, vezetőre összpontosító, kompakt és erőteljes kétajtós modelljeinek hagyományát viszi tovább, amelyet még a BMW 2002 indított útnak. Legyen szó akár erőnlétről, tapadásról, kanyarsebességről vagy irányíthatóságról, az új BMW 2-es Coupé azon rendkívül eltökélt ügyfelek igényeit is maradéktalanul kielégíti, akik egy prémium kompakt modellben is a zabolátlan teljesítményt keresik.

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé sorozatgyártást előkészítő utolsó fejlesztési fázisának keresve sem találhattak volna tökéletesebb otthont a tervezők: a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján a prémium kompakt szegmens új etalonjának kerékfelfüggesztései, futómű-technológiája, lengéscsillapítói, kormányműve és fékrendszere is számot ad képességeiről. Az itt, a München körüli országutakon és a BMW Group Maisach-i tesztlétesítményében elvégzett megmérettetések együttesen garantálják, hogy az új BMW 2-es Coupé páratlan menetdinamikai adottságait a bajor prémiummárka ügyfelei a hétköznapok útjain és a legkeményebb versenyszituációk közepette egyaránt átélhetik.

Az összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrész átfogó finomhangolásával a mérnökök garantálják, hogy az erőforrás maximális teljesítménye és a mérnökien precíz irányíthatóság minden vezetési szituációban kéz a kézben jár, a lélegzetelállító kanyarsebesség és az optimális tapadás kettőse pedig mindenféle időjárási körülmények és útviszonyok közepette tökéletesen kiegyensúlyozott menetkomfortot ígér. A modell ugyanakkor oldalirányú gyorsulási erők felépülése esetén is tökéletesen kiegyensúlyozott, optimalizált kormányrásegítéseket garantál.

A motorból érkező erő hátsó kerekekre továbbításával – amely egyedülálló az új BMW 2-es Coupé szegmensében – a kanyarokban játszi könnyedséggel indíthatók mindvégig kontrollált, sportos csúsztatások is.

Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

BMW M modell a portfólió csúcsán

Az új BMW 2-es Coupé menetdinamikára való maximális összpontosítását leginkább a portfólió csúcsán trónoló BMW M modell testesíti meg. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 186 gramm / km; előzetes értékek a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint) motorházteteje alatt egy rendkívül erős soros hathengeres erőforrás dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. A benzinmotor – amelynek rendszerreakciója azonnal, végtelen vehemenciával érződik – 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményét egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművéhez. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint kínálja fel a hátsókerék-meghajtású BMW modellek által fémjelzett vezetési élményt, minden pillanatban tökéletesen alkalmazkodva az útviszonyokhoz és az időjárási körülményekhez.

A Nürburgringen elvégzett menetdinamikai tesztek arra is kiváló lehetőséget teremtettek, hogy a mérnökök a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és az osztóműbe épített a BMW M sport differenciálmű együttműködését finomhangolják. A sport differenciálmű a benne dolgozó elektromos motornak köszönhetően 0 és 100 százalék között képes változtatni záró funkcióját, az új BMW 2-es Coupé kerekei így minden ívet a lehető legoptimálisabb tapadással, stabilitással és kanyarsebességgel tudnak bevenni. A motorból érkező erő hátsó kerekek közötti elosztás-arányának folyamatos változtathatóságával jelentősen nagyobb oldalirányú gyorsulás, kanyarból kifelé pedig érezhetően dinamikusabb tempó érhető el.
Célegyenesben a páratlan menetdinamika felé: az új BMW 2-es Coupé

Az új BMW 2-es Coupé járműkoncepcióját kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodták meg

Függetlenül az erőforrástól, a karosszériaváz kimagasló torziós merevségéből az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata menetdinamikai előnyt kovácsol. A tervezők az elődmodellhez képest mintegy 12 százalékkal nagyobb torziós merevséget értek el, például a jármű hátsó részének menetdinamikai bekötéseinél, amelyek az új BMW 2-es Coupé kivételes agilitásához is nagymértékben hozzájárulnak. Ráadásul a járműkoncepció, amelyet a mérnökök kifejezetten a menetdinamika szempontjai szerint álmodtak meg, mindkét tengelyen jóval szélesebb nyomtávokat is kínál. A sportosan vett kanyarokban utóbbiak jelentősen csökkentik a modell billenési szögét és az egyes kerekek terhelését.

Az új BMW 2-es Coupé összes modellváltozata alapfelszereltségként kapja meg az erőhatás-függő lengéscsillapítókat, amelyek érezhetően optimalizálják a sportosság és a menetkomfort közötti egyensúlyt. Az erőhatás-függő lengéscsillapítók finoman egyenlítik ki az úttest egyenetlenségeit, miközben a karosszériarezgéseket ellensúlyozva fokozzák az utazás kényelmét. A nagyobb úthibák következtében fellépő karosszériamozgásokat a technológia arányosan nagyobb lengéscsillapító-beavatkozásokkal kompenzálja. Az új BMW 2-es Coupé modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív BMW M futómű is megrendelhető, amelynek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói a sportos és a kényelemre hangolt vezetés újabb dimenzióját váltják valóra.

Mérnökien precíz irányíthatóság, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok

A bajor prémiumgyártó ügyfelei még a legdinamikusabb vezetési szituációk közepette is tökéletesen irányításuk alatt tarthatják az új BMW 2-es Coupé-t. Az erőteljes és pontosan adagolható fékrendszer mellett a kétajtós modell irányítását mérnökien precíz kormánymű is segíti, amelyhez az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, a kormánymű típus-specifikus kialakítása és az első kerékfelfüggesztések kivételesen feszes bekötései is hozzájárulnak. Az új BMW 2-es Coupé-hoz opcionális extrafelszereltségként a változó áttételű kormánymű is megrendelhető, amely kanyarodás közben még precízebb irányíthatóságot, parkolás és manőverezés közben pedig még könnyebb kormánymozdulatokat kínál.

Az új BMW 2-es Coupé karosszériája nem csupán a márka modern, letisztult és minimalista formanyelvét élteti, de olyan, első ránézésre alig, a Nürburgring nagysebességű tesztkörein azonban azonnal észrevehető módosításokat is tartogat, amelyek nagymértékben fokozzák az újdonság, és kiváltképp az új BMW M modell aerodinamikai adottságait. Típus-specifikus első koptatók és légterelő lapok, légbevezető és légkivezető nyílások, üzemanyagtartály- és hátsótengely-borítások, a kerekek mögött pedig aerodinamikailag optimalizált felfüggesztések és merevítések garantálják, hogy az új BMW 2-es Coupé első tengelyére 50 százalékkal alacsonyabb felhajtóerő hat, mint közvetlen elődmodellje esetében.

Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 2-es, új modell
 
Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Szélesebb modellválasztékkal érkezik a Toyota Proace Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Éllovas – Az új Audi SQ7 TDI Kettős személyiség - Nissan Gripz Kettős személyiség - Nissan Gripz A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások A Kia EV6 újradefiniálja az elektromos autózást: izgalmas formák, különleges menetteljesítmények és innovatív utastéri megoldások A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott A MINI Cooper SE „a világ legjobb útján” kalandozott
 
Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

2021. május 17.
A kormány 3 milliárd forintot különített el erre a célra, a pályázók a gépjármű értékének 45 százalékát kaphatják meg támogatásként egy legfeljebb 15 millió forint értékű elektromos gépjármű vásárlására.
Részletek

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Hamarosan újra pályázhatnak a taxisok kormányzati támogatásra elektromos autók beszerzéséhez, szakmai szervezetek és a fővárosi Fidesz-KDNP kérésére - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára a minisztérium pénteki közleményében.
   
Schanda Tamás kifejtette: "Azt szeretnénk, hogy a vállalkozók, cégek az ország újraindítása alatt új lehetőségeket is kapjanak, ezáltal meg tudjanak erősödni. Különösen fontos ez a járványhelyzet miatt leginkább megviselt ágazatokra. Nehéz helyzetbe kerültek a taxis vállalkozások is, különösen Budapesten. Eddig már több intézkedéssel is segítettük őket, így például azzal, hogy átmenetileg eltöröltük az autóik életkorára vonatkozó szigorú szabályozást, vagy éppen lehetővé tettük, hogy részt vegyenek a korlátozások alatt nagyon elterjedté vált házhozszállításban".
   
Az államtitkár felidézte: ahhoz is lehetőséget biztosítottak a taxisok számára, hogy kedvezményesen, állami támogatással vehessenek új, korszerű, elektromos járműveket. "A korábbi kiírásnak nagy sikere volt, ezért - a szakmai szervezetek és a fővárosi Fidesz-KDNP kérésére - úgy döntöttünk: hamarosan újra lehet pályázni" - jelentette be.
   

Ismét lehet pályázni elektromos taxira

Az érintett egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok június közepétől pályázhatnak új, elektromos autók beszerzésére; a pályázati felhívás a napokban jelenik meg - ismertették.
   
A kormány 3 milliárd forintot különített el erre a célra, a pályázók a gépjármű értékének 45 százalékát kaphatják meg támogatásként egy legfeljebb 15 millió forint értékű elektromos gépjármű vásárlására. A kiírás - amellett, hogy ezzel is segíti az ország újraindítását és a vállalkozások megerősödését - közép- és hosszútávon is jelentős megtakarítást jelent a vállalkozóknak, hiszen az elektromos autók fenntartása sokkal gazdaságosabb, a közlekedés zöldítése pedig segíti a klímavédelmi célok elérését is - közölték.
Kulcsszavak: elektromos autó, Pályázat, taxi
 
Ismét lehet pályázni elektromos taxira Nem az elektromos autóké a jövő? - Hát akkor meg mié?! Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel Egyszerűbb lesz parkolni a BMW i modellekkel A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok A kínai Xpeng autógyártónak 2 milliárd dolláros hitelkeretet nyitnak a kínai bankok Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását Bemutatták a Tesla újabb nagy dobását A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et A Nissan bemutatta a régen várt új LEAF-et
 
Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

2021. május 17.
A Mazda Motor Corporation ma jelentette az elmúlt pénzügyi év eredményeit, mely 2021. március 31-én zárult globálisan 1,287,000 autó eladásával.
Részletek

Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

A Mazda két legnagyobb piaca, Észak-Amerika és Kína növelte az eladott volument a múlt évhez képest (403,000 db +2% illetve 228,000 db +8%). Japánban a Mazda 176,000 autót értékesített (-13%).

A Mazda értékesítési teljesítményét Európában a COVID-19 befolyásolta, az elhúzódó lezárások a régió több országában visszavetették az értékesítést (178,000 db, -32%).

A pénzügyi év második felében a fokozottan erős értékesítési lendületnek, a költségcsökkentésnek, és a változó profit javulásának köszönhetően a Mazda 23,2 milliárd EUR nettó bevételt ért el, mely 71 millió EUR éves működési profitot eredményezett, 255,6 milliós nettó veszteség mellett.

Miközben a gazdasági környezet továbbra is olyan kihívásokat tartogat, mint a chip-hiány, és az emelkedő nyersanyag-árak, a Mazda továbbra is magára találó értékesítésre számít a 2022. március 31-gyel végződő pénzügyi évben, előrejelzései szerint 1,410,000 darab autó eladásával. Észak-Amerika és Kína továbbra is húzóerő marad, és Európa is nőni tud negyedévről negyedévre, mellyel megerősíti szerepét a Mazda 3. legerősebb piacaként.


Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet

Ennek elősegítésére 2021. június 24-től új elnök-vezérigazgatót neveztek ki a Mazda Motor Europe élére. Martijn ten Brink aktuálisan az MME értékesítésért és vevőszolgálatért felelős alelnöke. Yasuhiro Aoyama, aki 2019 óta vezeti a Mazda Motor Europe-ot, visszatér a vállalat hirosimai központjába, és ő lesz a Mazda Corporation globális marketingért, értékesítésért és vevőszolgálatért felelős igazgatója.

Az üzleti környezetet figyelembevételével a Mazda a következő pénzügyi évre 26,4 milliárd EUR nettó bevételt, 503,9 millió EUR működési profitot és 271,3 millió EUR nettó nyereséget tervez.


Kulcsszavak: autógyár, mazda
 
A Toyota dolgozói ezúttal Latin-Amerika tájaival kelnek birokra A Toyota dolgozói ezúttal Latin-Amerika tájaival kelnek birokra Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet 20 éves az Audi Hungaria - Stratégiai együttműködési megállapodás a magyar kormánnyal Nemzetközi élvonalban az Audi Hungária magyar szakmunkástanulója Nemzetközi élvonalban az Audi Hungária magyar szakmunkástanulója Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Az Interbrand ismét megerősítette a Hyundai Motor hírnevét Pozitív profittal zárta a Mazda az elmúlt pénzügyi évet Átadja a Stafétát a Ford vezér
 
Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

2021. május 17.
A Kia EV6 egy sor olyan fejlett technológiai megoldással érkezik, amelynek célja a vezetés élvezetének szolgálata, valamint a holisztikus és intuitív vezetési élmény megteremtése.
Részletek

Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

Intuitív és könnyen elérhető konnektivitás, valamint élvezetes kiterjesztett valóság teszi teljessé és biztonságossá a vezetés élményét.

Az EV6 a Kia globális elektromos padlólemezére (E-GMP) épül, amely szerkezeti kialakításából adódóan lehetővé teszi a teljesen sík utastérpadló kialakítását, így a beltér különösen tágas. A kabin kialakítása is fokozza a tágasság érzetet, a cél a kellemes és stresszmentes környezet megteremtése valamennyi utas számára. A vezető előtti két, egyenként 12.3 colos képátlójú monitorból álló íves kijelzőn az összes fontos információ könnyen áttekinthető. A közvetlenül a vezető előtt elhelyezkedő és konfigurálható képű “műszerfal” részen a sebesség, a hatótáv és a töltési szint jelenik meg. A középkonzoli másik kijelzőn a navigációs információk mellett az infotainment és a fedélzeti menürendszer látható és kezelhető. A két képernyő egyetlen, finoman ívelt vonalú felületet alkot, körülölelve a vezetőt és tökéletessé téve az irányítás élvezetét. A kijelzők felülete kémiai módszerekkel megerősített üveg, a tartósság és a lehető legtökéletesebb leolvashatóság érdekében.

A kényelmi felszerelések, mint például a kulcs nélküli kezelés, az érintésérzékeny ajtónyitó gombok, a beállítható vezetési profilok, a kényelmes ülések, és az ergonomikus kialakítás egyértelművé teszik: a vezető áll a középpontban. Az ajtókból automatikusan kiemelkedő kilincsektől kezdve az intuitív, érintésérzékeny felületeken át egészen a kiterjesztett valóságot használó head-up kijelzőig minden elem és funkció a tökéletes ember-gép kapcsolatot szolgálja: célja, hogy a vezető és utasai a lehető legjobban érezzék magukat a fedélzeten.


Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak

“Arra törekszünk, hogy autóink ösztönös és természetes élményeket nyújtsanak használóiknak. Olyanokat, amelyek jobbá teszik mindennapjaikat. Hiszünk benne, hogy a Kia által kínált élmények izgalmasak, újak és felvillanyozók is egyben. Tervezőink elképzelései és a márka céljai minden korábbinál szorosabban összekapcsolódnak, s ennek központjában vevőink állnak. Ez határozza meg valamennyi döntésünket.” - mondta Jason Jeong, a Kia Europe elnöke.

A fejlett fedélzeti technológia körülöleli a vezetőt, és ebben a kiterjesztett valósággal dolgozó head-up kijelzőnek is fontos szerep jut. A navigációs rendszer, a fedélzeti kamera és a head-up kijelző együttműködésének eredményeként a navigációs utasítások úgy jelennek meg közvetlenül a vezető látóterében, hogy annak sosem kell levennie tekintetét az útról. A kiterjesztett valóság és a két, vezető előtti képernyő mindenről tájékoztat.

A padlóba, a kerékjáratokba, az ajtókba és a csomagtér fedelébe épített hangelnyelő anyagok hatásosan szűrik ki a szélzajt és a gördülés hangjait, így az utastér csendje mindig tökéletes. A szélvédők és az oldalüvegek is többrétegű hangszigetelő kialakításúak, így a csendélmény prémiumkategóriás.

A Kia választéka alapjaiban megújul, a márka 11 új, tisztán elektromos hajtású modellel lép piacra 2026-ig. E sorozat első tagja, az EV6 már megrendelhető.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, EV6, kia, új modell
 
Az EV6 high-tech rendszerei különleges felhasználói élményt kínálnak A Mazda a KODO-t ünnepli a Milánói Dizájn Héten Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Elektromos autó töltési etikett Elektromos autó töltési etikett Felpörgeti a tempót a Tesla Felpörgeti a tempót a Tesla Szintet ugrik az új Lexus GS Szintet ugrik az új Lexus GS
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 31 - 40