Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 31 - 40
Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet?

Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet?

2022. október 25.
Az extrém áremelkedés senkit sem kímél, valamilyen formában mára már mindenki találkozhatott vele.
Részletek



Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet?

Nem csak az áruházok polcai előtt állva kell egyre jobban számolgatnunk a nullákat, de az élet minden területén érdemes óvatosabban kezelni kiadásainkat. Nincs ez másként akkor sem, ha utazásra adjuk a fejünket, ami a hosszúhétvége közeledtével bizonyára sokak számára okoz fejtörést. Kérdés ilyenkor, hogy mikor éri meg autóval közlekedni, és hol jön el az a pont, ahol mérlegelni kell a kocsi mellőzését. Vannak olyan helyzetek, amikor egyéb alternatíva hiányában elkerülhetetlen, hogy négy keréken keljünk útra, azonban érdemes ilyenkor is számításba venni a pénztárcakímélő megoldásokat. A jól bevált, praktikus trükkök mellett új módszerekkel is célszerű kísérletezni és akár a telekocsizást is figyelembe venni.

Az okos vezetés nem csak életet, pénzt is menthet

Akik gyakran koptatják az országutakat, már jól tudják, hogy a körültekintő vezetés nem csak biztonságos, de takarékos is lehet. Minél kevesebb hirtelen gázadással, egyenletes sebességgel és minimális fékezéssel vezetünk, annál kedvezőbb fogyasztással tudunk haladni utunkon. A meggondolatlan vezetés és impulzív közúti reakciók nem csak a környezetünket veszélyeztetik, de a benzinköltséget is a magasba emelik. Itt is érdemes megemlíteni a fenntarthatósági szempontokat, ugyanis a gáz és fék gyakori használata meglehetősen szennyezi a környezetet.

Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet?

Le a plusz súllyal!

Íratlan szabály, hogy minél kevesebb a plusz súly, annál jobban fogyaszt az autó. Persze itt nem az utasokra kell gondolni, ugyanis ők nélkülözhetetlen elemei az utazásnak. Az olyan nehezékek mennyiségét érdemes átgondolni indulás előtt, mint az ülések alatt lapuló plédek, rég eltűnt gyerekjátékok, dobozok, vagy akár azok a rég nem használt szerszámok, amik gyakran évekig a csomagtartóban hevernek. A tetőcsomagtartó, valamint a kerékpártartó is növeli a légellenállást és ezzel együtt a fogyasztást is, így ezek használata szintén megdobhatja benzinkúti számlánkat.

Megfelelő gumikkal a megfelelő fogyasztásért

A szükségtelen plusz súlyok eltávolításán túl legalább olyan fontos a megfelelő gumiabroncsok használata is. A levegőnyomást ideális esetben hetente egyszer legalább ellenőrizni kellene és beállítani az előre meghatározott nyomásértékre. Ugyanilyen fontos a téli és nyári időjárásnak megfelelő abroncs használata, hiszen a jármű fékezhetőségét, menetstabilitását, de még a benzinfogyasztást is befolyásolja.

Ha megosztjuk autónkat, megoszthatjuk a költségeket is

Sokan találkozhattak már a telekocsizás fogalmával, mely évről évre egyre nagyobb népszerűségre tesz szert hazánkban.

Ez olyan települések között is utazási alternatívát kínálhat, ahol a tömegközlekedés még gyerekcipőben jár. Utasként nem csak rugalmasan és kényelmesen tudunk eljutni célállomásunkra, de sokkal többet is meg tudunk spórolni ezzel a módszerrel, mint a saját autó használatával.

A közös utazás költségkímélő megoldás lehet azoknak is, akik nem tudják a garázsban hagyni járművüket, hiszen minél több utas osztozik az üzemanyagköltségen, annál kisebb tétel hárul az autósra. A Budapest és Nyíregyháza közötti 235 kilométeres távolság 9 literes átlag fogyasztással számolva 10 150 forintba kerül, míg telekocsival ez az utazás a negyedére csökken, 2535 forintra jön ki a sofőrnek. Az anyagi előnyök mellett érdemes kiemelni a telekocsi környezetkímélő hatásait is.
Kulcsszavak: autómegosztó, közlekedés, telekocsi
 
Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet? Közúti abroncsok a csúcsteljesítményű kategóriában Autóval olcsóbban: hogyan spóroljunk a legtöbbet? Aláírták az 1-es villamosvonal meghosszabbításának kivitelezői szerződését Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Fizetős lett nemcsak az M0-s, hanem minden gyorsforgalmi út is! Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab Vegyesvállalattal bővíti HoppyGo autómegosztó platformját a ŠKODA AUTO DigiLab
 
Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

2022. október 25.
A levetett futballcipők feldolgozását célzó együttműködésben emissziómentes logisztikai partnerként tevékenykedik az autógyártó, amely ugyanakkor maga is széles körű tapasztalattal bír a körkörös gazdasági gyakorlatok terén.
Részletek

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

A becslések szerint a Föld 200 országában mindegy negyedmilliárd - nem tévedés: 250 millió – igazolt labdarúgót tartanak számon. Ezzel a foci magasan a legnépszerűbb sport a világon, ez azonban komoly terhet is ró a bolygóra. Hogy a természeti környezetet különböző mértékben romboló hatások közül csak egyet említsünk: évről évre 12,5 millió pár szétrúgott, elvásott, kinőtt vagy megunt futballcipő kerül a nyugati világ szemétlerakóiba.

A velük szemben támasztott, speciális elvárásoknak köszönhetően ezek a lábbelik szerkezetüket és anyaghasználatukat tekintve egyaránt összetettek. Kemény talpszerkezetük, a kényelmet biztosító párnázásuk, a labda irányítását lehetővé tevő felső részük, valamint a műanyag vagy fémstoplik azonban megnehezíti a nyersanyagok megfelelő újrahasznosítását. Márpedig muszáj megoldást találni a problémára, mert – éppen összetett anyaghasználatának köszönhetően – akár ezer évbe is beletelhet, amíg egy focicsuka teljesen lebomlik, a közben felszabaduló anyagok pedig folyamatosan mérgezik a vizeket és a talajt.

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

Ezért is nagy szó, hogy a környezettudatos sportszerek gyártójaként ismert Sokito kidolgozott egy különleges eljárást, amely lehetővé teszi a futballcipők különböző alkotóelemeinek hatékony szétválasztását, majd szelektív újrahasznosítását. A visszanyert nyersanyagokból sok mindent lehetne gyártani, ám a Sokito a leginkább kézenfekvő lehetőség mellett döntött: a régi cipőkből új cipőket fognak gyártani.

A folyamat – hogy stílusosan fogalmazzunk – ma még gyermekcipőben jár, ám sikere hosszú távon elengedhetetlen ahhoz, hogy az elkövetkező generációk is felszabadultan kergethessék a labdát. Ezért is olyan fontos, hogy ennek a kiemelt jelentőségű projektnek a gazdái úgy döntöttek, a Peugeot-ra bízzák a logisztikai feladatok ellátását. Október első napjaiban a francia márka akkumulátoros elektromos áruszállítója, a Peugeot e-Expert furgon szállította a Sokito londoni gyűjtőközpontjából az olaszországi Tolentino városában működő újrahasznosító üzembe az első 400 pár futballcipőt, és ezzel hivatalosan is kezdetét vette a kísérlet.  

A feladatra a nagyobb, 75 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Peugeot e-Expert furgont választották. Ez egy feltöltéssel akár 320 kilométert képes egy huzamban megtenni, majd a 100 kW teljesítményű egyenáramú töltő jóvoltából gyorsan folytathatja az útját – a lemerült akkumulátor mindössze 45 perc alatt 80%-os szintre tölthető –, amely közben ráadásul egyáltalán nem szennyezi közvetlen környezetét.  

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

Noha a futballcipők újrahasznosítása olyasvalami, amivel még soha senki nem próbálkozott a világon, sem a Sokito, sem a Peugeot számára nem ismeretlen terület a nyersanyagok visszaforgatása, a körkörös gazdálkodás, a fenntarthatóságra való törekvés. A sportszergyártó teljesen kizárta az ásványi olajat a gyártásból: helyette ricinusolajból készíti cipőinek műanyag alkotóelemeit. A felsőrész gyártásához vegán anyagot vagy szigorúan szabályozott, fenntartható vadgazdálkodásból származó kengurubőrt alkalmaznak; a bélés, illetve a varrásnál használt cérna alapanyagául PET-palackokból gyártott fonal szolgál; a talprész merevítésére pedig papírhulladékból kinyert cellulózt használnak.

Ami a Peugeot-t illeti, a vállalat újrahasznosítási törekvései rendkívül szerteágazóak és igen sikeresek. Emlékezetes mérföldkő volt ebben a folyamatban a 2012-ben bemutatott Peugeot Onyx tanulmányautó, amelynek belső terében hulladék gyapjúból készített filccel, valamint préselt újságpapírból gyártott „újra-fa” elemekkel találkozhattunk. Akkoriban maga a gondolat is forradalmi újdonságnak számított, ma azonban egyre inkább ez kezd lenni a norma.

Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot

A Peugeot 208 például 30 százalékban tartalmaz újrahasznosított, valamint természetes eredetű anyagot; ugyanez az arány a Peugeot 2008 és a Peugeot 508 esetében 31 százalék. Noha a most bemutatott együttműködésben a Peugeot nem technológiai partnerként vesz részt, az abban szerzett tapasztalatok áttételesen elősegíthetik, hogy az autógyártó közelebb lépjen végső céljához: a teljes mértékben fenntartható működéshez.


Kulcsszavak: autógyár, e-Expert, Peugeot, újrahasznosítás
 
Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault Egyesülhet a FiatChrysler és a Renault Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Egyre kevesebb a garanciális javítás a Peugeot szervizekben Az egész világon egyedülálló újrahasznosítási kísérletben vesz részt a Peugeot A Mercedes-Benz az ügyfélkiszolgálásban is vezető szerepet tölt be 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia 60 éves lett a ŠKODA kedvelt modellje az Octavia Elkészült a Volkswagen Csoporthoz való csatlakozás óta legyártott 15 milliomodik ŠKODA modell Elkészült a Volkswagen Csoporthoz való csatlakozás óta legyártott 15 milliomodik ŠKODA modell
 
Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX

Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX

2022. október 25.
A prémium szabadidő-autó egyedi, színváltós példányának látványos kerekeit az „Óz a csodák csodája” c. mesefilmből Dorothy rubinvörös cipői inspirálták
Részletek

Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX

A Lexus gyakran fog össze művészekkel és divattervezőkkel, hogy velük együttműködve egyedi műalkotásokat mutathasson be. A legújabb példa erre Harris Reed divattervező különleges Lexus RX szabadidő-autója, amelyet az 1939-ben készült hollywoodi klasszikusban Judy Garland által viselt híres, mágikus erővel bíró rubinvörös cipők ihlettek.

A Warner Brothers filmstúdió engedélyével készült, „Ruby Red Rims” névre keresztelt felniket viselő koncepcióautó a vadonatúj, ötödik generációs Lexus RX bevezető kampányának egyik utolsó nagy dobása. Reed alkotását a neves amerikai divat- és életstílus-magazin, a több mint 400 ezres példányszámmal rendelkező W alapításának 50. évfordulóját ünneplő partin állították ki nemrég New Yorkban.

Az elképesztő megjelenésű „Ruby Red Rims” keréktárcsákkal az volt a divattervező célja, hogy úgy mutassa be a Lexus RX-et, mint a járművet, ami arra ösztönzi a vezetőket, hogy letérjenek a kitaposott útról. A jubileumi parti hivatalos járművének különkiadása természetesen a rendezvény bejáratánál volt kiállítva, így a meghívott divatikonok, filmsztárok, zenészek és egyéb hírességek – akik az évtizedek során a W címlapján szerepeltek –, már érkezéskor megpillanthatták.

Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX

„Mint a nemek közötti egyenlőség hirdetője, mindig is energiával táplált és inspirált, hogy a kevésbé járt utat választottam” – mondta Harris Reed. „A Lexus RX merész új dizájnja és a hollywoodi klasszikus, az ’Óz, a csodák csodája’ c. film segítségével abból a szó szerinti értelmezésből indultam ki, hogy válasszuk meg a saját utunkat, vagyis induljuk el a Sárgaköves úton új élményeket keresve, és közben a film ikonikus rubinvörös cipőjére és saját munkáimra is utaltam” - tette hozzá.

A „Ruby Red Rims” felnik megalkotásakor Reed a legújabb, 2023-as tavaszi kollekciójának két jellegzetes kalapjából is ihletett merített. A vörösen pulzáló keréktárcsák hátulja tömör alumíniumból készült, fényes csillámporral bevonva, LED-es háttérvilágítással. A sűrűn kialakított, spirális küllők egy forgószél illúzióját keltik, amelynek közepén található a csiszolt kristályból készített „rubinmag” és rajta a Lexus logó, amit szintén LED-es háttérvilágítás emel ki. Forgás közben a bordázat egyenletesen oszlatja el a fényt, ami felhívja a figyelmet arra, hogy a karosszéria színe elölről hátrafelé haladva vörösről fokozatosan, finom átmenettel feketére változik.

Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX

A tervezésnél a használhatóság nyilvánvalóan nem szerepelt a kritériumok között, a Lexus RX ezekkel a hatalmas és törékenynek tűnő felnikkel egészen biztosan nem hagyhatná el az épített utakat, amire egyébként alapállapotában – korlátozott mértékben – képes. Az új kerékszett és a különleges, színváltós fényezés mellett a SUV vörösre festett rendszámokat, valamint az első ajtókon látható „Ruby Red Rims” feliratokat is kapott.

„Izgatottak voltunk, hogy milyenek lesznek a Dorothy rubinvörös cipői által inspirált felnik. A ’Ruby Red Rims’ keréktárcsák végső kialakítása és átgondolt értelmezése messze felülmúlta a várakozásainkat” – mondta Vinay Shahani, a Lexus USA marketingért felelős alelnöke. „Hálásak vagyunk a páratlan, úttörő tervezőnek, Harris Reednek, aki segített nekünk a rubinvörös cipőt a legfeltűnőbb módon újragondolni a W magazin 50. születésnapjára” - tette hozzá.

Az egyedi Lexus RX-et a jubileumi celebparti után a tervek szerint egyéb városokban és rendezvényeken is ki fogják állítani idén és jövőre az Egyesült Államokban.
Kulcsszavak: lexus, RX, új modell
 
Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Gran Turismo a hálózatról tölthető hibridek között: az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra Megérkezett a Ford Explorer Plug-In Hybrid Magyarországra Meseszerű felniket visel a divattervező által átalakított Lexus RX 76 év története Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Töltésre fel! Jön a MINI első plug-in hibrid modellje Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt Már most komoly érdeklődés mutatkozik a tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge P8 AWD iránt
 
Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma

Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma

2022. október 25.
A gyengülés első jeleit mutatja a budapesti repülőtér szeptemberi utasforgalma, a korábbi nyári hónapokban, júliusban és augusztusban 81 százalékos, illetve 80 százalékos visszaépülés volt tapasztalható 2019 azonos hónapjaihoz képest, szeptemberben ez a fellendülési arány a 2019 szeptemberi szint 78 százalékára csökkent
Részletek

Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben 1 185 462 induló és érkező utas fordult meg, szeptember végéig így 9 060 752 utast fogadott és indított az idén a budapesti repülőtér, csaknem 265 százalékkal többet, mint 2021 első kilenc hónapjában - írják a közleményben.
   
Kiemelték, az idén a főszezonon kívül is népszerű célállomásnak bizonyult London, Tel-Aviv, Amszterdam, Frankfurt és Párizs.
   
A tájékoztatás szerint a cargo árumennyiség minimális, 4,1 százalékos csökkenést mutat 2021 szeptemberéhez képest. A január-szeptemberi időszakban regisztrált 143 716 tonna légiáru 7,8 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában volt.
   
Közleményében a Budapest Airport ismerteti, hogy szeptemberben megkezdődött a központhoz kapcsolódó cargo előtér bővítése, októberben pedig kezdetét vette az árukezelő (handling) épület kapacitásának növelése is. A Budapest Airport további 6500 négyzetméteren létesít raktárakat, 2000 négyzetméteren irodákat, valamint élő állatok fogadására alkalmas munkaterületet, egyéb kiszolgáló helyiségeket.
   
A bővítésnek köszönhetően a repülőtér éves cargo kapacitása 250 000 tonnáról 300 000 tonnára nő, ez biztosítani fogja, hogy Magyarország továbbra is vezető szerepet töltsön be a kelet-közép-európai régióban, miközben alapvető versenyelőnyt biztosít a magyar gazdaság valamennyi szereplője számára - írják a közleményben.
Kulcsszavak: budapest airport, légi közlekedés, repülőtér
 
Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma Utasszám-rekord a péri repülőtéren Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája Pszichiátriai kezelés alatt állt a lezuhant Germanwings-gép másodpilótája Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma Mától újra repülhetnek a Boeing 787-esek Japánban Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma A közlekedési hatóság és egy vezetéstechnikai centrum baleset-megelőzési megállapodása Budapest Airport: a gyengülés jeleit mutatja a repülőtér szeptemberi utasforgalma Hétfőn tűz, kedden üzemanyag szivárgás a Boing 787-eseknél
 
Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos

Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos

2022. október 25.
További járatokkal egészül ki a menetrend október 29-étől Hódmezővásárhely és Szeged között, így munkanapokon a reggeli, legforgalmasabb időszakban sűrűbben közlekednek majd a vasútvillamosok
Részletek

Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos

Azt írták, hogy a tramtrain egyre népszerűbb az utasok körében: szeptemberben 160 ezer utazáshoz vették igénybe.
   
Az új menetrendhez igazodnak majd az autóbuszjáratok is számos vonalon Csongrád-Csanád és Békés megyében.
   
Tanítási napokon Hódmezővásárhelyről reggel 6.15 és 7 óra között a vasútvillamos-járatokkal és a Volánbusszal együtt 5 percenként biztosítanak Szegedre eljutási lehetőséget - jelezték.
   
Közölték azt is, hogy késő este egy tramtrain-járat az új menetrend szerint a szegedi vasútállomásról 23.24-kor indul majd Szeged, Rókus vasútállomás felé, így biztosítva kényelmes átszállást a Budapestről késő este beérkező utolsó Napfény IC utasainak. Az a járat csütörtökön, pénteken és szombaton hosszabb útvonalon közlekedik és 0.15-kor érkezik meg a hódmezővásárhelyi vasútállomáshoz - áll a közleményben.

Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos
Kulcsszavak: Hódmezővásárhely, szeged, Tram-Train
 
Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos Bemutatták az új szegedi trolibuszt November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon November végén elindulhat a tram-train, 49 perc lesz a menetidő a teljes vonalon Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Nem kerül duplájába a Stadler tram-train járművek beszerzése Sűrűbben jár majd reggelente a szeged-hódmezővásárhelyi vasútvillamos Bizonytalan ideig nem járhatnak a Pesa villamosok Szegeden Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben
 
Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

2022. október 25.
A legmagasabb minősítés az Euro NCAP teszten: ismét öt csillag a Golfnak. Már alapfelszerelés az első ülések központi légzsákja. Az eredmények a Volkswagen magas szintű biztonsági követelményeit igazolják
Részletek

Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen


Ismét a legmagasabb, ötcsillagos minősítést szerezte meg Golf modellsorozatával a Volkswagen az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjein. Az európai fogyasztóvédelmi intézet minden vizsgált területen magas értékekkel ismerte el a Volkswagen kompaktmodelljét, amely a felnőtt utasok, a gyerekek, illetve a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőinek védelme, valamint a vezetői segédrendszerek tekintetében bizonyult meggyőzőnek. Immár az alapfelszereltség része az első ülések központi légzsákja (Center Airbag) is, ezzel a jelenlegi Golf olyan teljeskörű biztonsági koncepcióval rendelkezik, amely az új, különösen igényes vizsgálati eljárásnak is megfelel. A Golf továbbra is a legjobbak közé tartozik kategóriájában.

Bravúrosan teljesített legutóbbi biztonsági tesztjén a Golf. Miután a Volkswagen sikermodellje 2019-ben már öt csillagot szerzett az Euro NCAP akkor érvényes szabályai szerint, a 2020 óta alkalmazott, módosított teszteljárás során is meggyőző biztonsági színvonalról tett tanúbizonyságot. Noha a korábbi minősítés még három évig érvényes maradt volna, a Volkswagen úgy döntött, hogy – a jelenleg hatályos, jóval szigorúbb követelmények szerinti vizsgálatoknak alávetve – biztonságtechnikailag is a legkorszerűbb műszaki színvonalra frissíti sikermodelljét.

Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

Az összesen huszonegy teszt közül tizennégyet már új formában hajtottak végre az átdolgozott vizsgálati eljárás során – mégpedig nagy sikerrel. Amint Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára kifejtette: „A legtöbb járműgyártó hajlamos kivárni, néhányan pedig még a biztonság mérséklését is fontolóra vehetik, hogy megőrizzék versenyképességüket. Ezért nagyszerű látni, hogy a Volkswagen folyamatosan fejleszti a Golf biztonságát, hogy lépést tartson a legújabb fejlesztésekkel és versenytársaival.”

Ennek során a biztonság fontos elemének számít az első ülések új központi légzsákja (Center Airbag), amely immár a Golf alapfelszereltségének részeként oldalirányú ütközés esetén segít megelőzni az elöl ülők közötti fejkontaktust. Az első ülések - a szériafelszereltséghez tartozó - medence-övfeszítője tovább növeli a biztonságot. A „Felnőtt-utasvédelem” („Protection of Adult Occupants”) kategóriában a megszerezhető pontok 88 százalékával kiváló eredményt ért el a kompakt sikermodell, míg a „Gyermek-utasvédelem” („Protection of Children”) terén 87 százalékot produkált. Utóbbi értékelése három fontos szemponton alapul: a többek között a gyermekbiztonsági rendszerek által például frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelem mellett a különböző méretű gyermekülések biztonságos rögzítési lehetőségei, illetve a gyerekek szállításához kínált járműfelszereltség is középpontba kerül.

Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen

A „Vezetői segédrendszerek” („Assist Systems") kategóriában a Golf az elérhető pontszám 79 százalékával bizonyult meggyőzőnek, ahol többek között az Automatizált vészfékrendszer (AEB) teljesített különösen jól a más járművekre adott reakciók tesztjein. Ugyancsak kedvezően alakította az eredményt az egyaránt az alapfelszereltséget bővítő Vezetőfigyelmeztető rendszer (Driver Alert) és a Bekanyarodás-asszisztens.
Az egyes modellek utasvédelmén túl az Euro NCAP azt is vizsgálja, hogy gázolásveszély esetén milyen hatékonyan védik az automatikus vészfékrendszerek a közlekedés különösen veszélyeztetett résztvevőit (gyalogosokat és kerékpárosokat). Ebben a kategóriában 74 százalékos eredményt ért el a Front Assist vészfékasszisztenssel már alapfelszerelésként ellátott Golf.

A Volkswagen mindezzel ismét magas színvonalú biztonsági követelményeit hangsúlyozza, folytatva sikersorozatát az Euro NCAP tesztjein. 2022 márciusában az ID.5, a Polo és a Taigo szerzett öt csillagot, korábban pedig az ID.4 2021 áprilisban, a kompakt ID.31 2020 októberben, míg a Golf és a T-Cross 2019-ben végzett a legmagasabb minősítéssel.

Az Euro NCAP értékelési program immár 1997 óta szolgál az új járműmodellek biztonsági színvonalának szigorú mércéjéül Európában, naprakész tájékoztatást nyújtva az autóvásárlóknak a népszerű új modellek biztonságáról.
Kulcsszavak: euro ncap, Golf, volkswagen
 
Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen A Volkswagen-csoport elindította elektromos mobilitási offenzíváját A Volvo XC90  elnyerte az Euro NCAP „Kategória legjobbja” elismerését A Volvo XC90 elnyerte az Euro NCAP „Kategória legjobbja” elismerését Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása Új Crafter-gyár Wrześniában – Ultramodern technika és az erőforrások különösen hatékony kiaknázása Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen Az európai autógyárak hozták a legjobb befektetői értéknövekedést tavaly Első a biztonság – Továbbfejlesztette Golf sikermodelljét a Volkswagen Az új Ford B-Max továbbra is mindent visz
 
Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok

Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok

2022. október 20.
Ugyan az árak az egekbe szöktek és bizonyos kategóriákban jelentősen csökkent a kínálat, továbbra is óriási az igény a másodkézből származó autókra hazánkban: január eleje és szeptember vége között összesen 636.399 használt személyautót írtak át országhatáron belül, amely 4 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest – derült ki a Datahouse  adataiból.
Részletek

Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok

Ettől függetlenül a gazdasági környezet hatására a vásárlók óvatosabbak, ráadásul a májusihoz képest magasabb kamatok miatt a finanszírozási kedv is csökkent.

A hazai vásárlók láthatóan keresik az alternatívát a hosszú kiszállítási idejű és rendkívül drága új autókkal szemben, ráadásul a gyenge forint miatt az import sem nyújt megoldást, így a belföldi kocsik jelentik a mozgásteret. A helyzet azonban egyre nehezebb ezen a területen is, mert az autók ára változatlanul emelkedik: a lélektani határnak számító 1 millió forint alatt szinte már nincs is autó a piacon, és nem könnyű minőségi darabot találni a legnépszerűbbnek számító 3-5 millió forintos értékhatárban sem, így aki ilyen járművet venne, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.

„A magasabb árkategóriájú autók esetében azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók óvatosabbak lettek: amíg májusban szinte tesztvezetés nélkül aláírták az adás-vételi szerződést, addig szeptemberben az autóvásárlással kapcsolatos döntés meghozatal több hétig is eltarthat. Nehezítőtényező, hogy jelentősen emelkedtek a kamatok, így egyre többen döntenek készpénzes vásárlás mellett” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója.

Ettől függetlenül tovább nőttek az autóátírások az országban: januártól szeptember végéig összesen 636.399 gépkocsit vásároltak használtan, 4 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában, de az átírások 75 százalékában 10 évnél idősebb négykerekűek cseréltek gazdát, ami miatt a hazai autóállomány 15 éves átlagéletkora továbbra sem javul. A fiatalabb használt kocsik sok esetben újautók árában kaphatók, így azokat kevesen engedhetik meg maguknak.

Az év első kilenc hónapjában a magyarok 28 százalékban alsó-középkategóriás autót vettek, 22 százalékban kisautót vásároltak, de keresettek voltak a felső-középkategóriájú modellek, az egyterűek és az SUV-ok is.

Szeptember végéig legtöbben Opelt, Volkswagent és Suzukit vásároltak. A típusok sorrendjében az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül a Volkswagen Golfot és a Passatot megelőzve.

A legtöbb használt autó átírást Budapesten, Pest megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálták, a legkevesebb szerződéskötés Vas, Tolna és Nógrád megyében történt.

„Bizakodóak vagyunk az év hátralevő részével kapcsolatban. Fellendülést várunk a használt piactól, egyrészről azért, mert a cégek többnyire az év végén vesznek autót, másrészről pedig azért, mert motivációt jelenthet a vásárlók számára, hogy az évforduló miatt tovább nőnek az árak, így ha időben cselekednek, akkor még kedvezőbb áron vásárolhatnak” – tette hozzá Tóth Péter.

Kulcsszavak: Das WeltAuto, jármű kereskedelem
 
Közel harmadával esett az autóértékesítés Nagy-Britanniában júniusban Közel harmadával esett az autóértékesítés Nagy-Britanniában júniusban A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra A magyar autósok negyede nyitott az elektromos autó vásárlásra Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az EU-ban Változó vásárlói szokások a használt autó piacon, megfontoltabbak a magyarok Napokon belül rendelhető a vadonatúj Ford Tourneo Connect és Grand Tourneo Connect
 
A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben

A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben

2022. október 20.
Az Európai Uniónak jobban meg kellene védenie az autóiparát Kína és az Egyesült Államok protekcionista stratégiáival szemben - jelentette ki kedden Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter.
Részletek

A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben

"A mi problémánk az, hogy a nagy partnereink protekcionista stratégiákat választottak" - hangsúlyozta a tárcavezető a hétfőn megnyílt Párizsi Autószalonon tett látogatásán.

"Vagy hatunk rájuk, és ez lesz (Emmanuel Macron) köztársasági elnök washingtoni látogatásának egyik célja. Vagy ha ez nem sikerül, fel kell tenni magunknak a kérdést, hogy milyen közös politikát alkalmazzunk európai szinten az érdekeink jobb védelméért" - tette hozzá.

Emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok a jövőben csak az Észak-Amerikában gyártott elektromos járművek vásárlásához kíván támogatást nyújtani.
   
"Az ilyen agresszív kereskedelmi politikákkal szemben elengedhetetlen kölcsönösséget alkalmazni a kereskedelmi kapcsolatokban Európa, az Egyesült Államok és Kína között" - mondta a tárcavezető. Az európai preferenciának az uniós tagállamok által alkalmazott eszközök között kellene szerepelnie a miniszter szerint. 

A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben
   
Emmanuel Macron egy hétfői lapinterjúban megerősítette, hogy havonta 100 euróért bérelhetnek majd villanyautót az alacsony jövedelműek 2024-től Franciaországban. Az intézkedést a gazdasági miniszter szerint azért halasztotta el egy évvel a kormány, hogy arra az európai autógyártók felkészülhessenek, és ne az EU-n kívüli cégek használják ki a lehetőséget.
   
"A halasztás időt hagy az európai autógyártóknak a lehető legjobb ajánlat létrehozására, és az Európai Uniónak is beleegyezését kell adnia ahhoz, hogy ezeket a járműveket szubvencióval láthassuk el" - hívta fel a figyelmet.
   
Bruno Le Maire üdvözölte, hogy a Citroent, a Fiatot, az Opelt és a Peugeot-t összefogó Stellantis autóipari egyesülés és a Renault az elektromos autók gyártásáról tett számos bejelentést az autószalonon. Azt is kérte a két francia autógyártótól, amelyeknek az állam is részvényese, hogy harminc évig tartó külföldi gyártás után, telepítsék vissza a telephelyeiket Franciaországba.
   
Bruno Le Maire bírálta azokat, akik tiltakoznak az Európai Unió azon terve ellen, mely szerint 2035-től teljesen betiltanák a belső égésű motorral szerelt típusok forgalmazását.
   
"Lehet azon sajnálkozni, hogy az Európai Unió nem hagyta meg a technológiai szabadságot az autógyártóknak, de semmi értelme utólag keseregni. Fel kell inkább gyorsítani a döntést, amelyet közösen hoztunk, azaz az átállást az elektromos autók gyártására" - mondta.
Kulcsszavak: autógyár, autóipar, Egyesült Államok, európa, kína, Stellantis
 
A világ legbiztonságosabb autója A világ legbiztonságosabb autója A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben Visszaesett tavaly a személygépkocsik gyártása Csehországban Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford Újra egy hónappal a konkurencia előtt a Ford A francia kormány szerint az európai autóiparnak jobban kellene védekeznie Kínával és az Egyesült Államokkal szemben Az Infiniti Q50 bekerült a 2014-es "World Car of the Year" választás döntőjébe A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta A legjobb első negyedéves SEAT eredmények 2007 óta
 
A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése

A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése

2022. október 20.
Hogyan ültethetők át eszmei értékek kézzel fogható anyagokba? És mit értünk ma pontosan fényűzés alatt? Tervezőinknek többek között ezekre a kérdésekre kellett választ adniuk, amint elkezdtek a hamarosan bemutatkozó Volvo EX90 tisztán elektromos szabadidőjármű belső terén dolgozni.
Részletek

A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése

A Volvo által javasolt megoldások összhangban állnak a kor szellemével, ugyanakkor gyökereik egészen a skandináv dizájn alapvető értékeiig: az egyszerűségig, a jóllétig és a természetes források használatáig nyúlnak vissza.
 
Ahogy az autók világának régi fokmérőit: a lóerőt és a gyorsulást mára jobbára felváltotta a töltési idő és a hatótávolság, az autóipari fényűzés terén is új paradigma érvényesül. A csillogás nem hat meg bennünket. A friss bőr illata pedig már korántsem az egyetlen mércéje az igényes belső térnek.
 
„Saját értékrendünket követve válogattuk meg a felhasznált anyagokat.” - mondta Cecilia Stark vezető formatervező. „Ezek az új prioritások hátat fordítanak az autóipari luxus régimódi kifejezési módjainak, és márkánk skandináv alapjait juttatják érvényre. A Volvo EX90 megalkotásakor az ügyfelek jóllétét tekintettük a dizájn kiindulási pontjának.”
 
Ez az értékend a Volvo EX90 belső terében kézzel fogható építőelemekben öltött testet, az alkotó folyamat végeredménye pedig a ma létező egyik legkellemesebb, legelegánsabb utastér. Ezzel párhuzamosan a belső tér anyaghasználata a Volvo Cars fenntarthatósági törekvéseit is tükrözi – például azt, hogy 2040-re teljes mértékben körkörös gazdálkodású, klímasemleges vállalattá kívánunk válni.
 
A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése

Erdei fa és gyapjú keverék

A Volvo EX90 fedélzetén egy különleges, progresszív anyaggal találkozhatnak ügyfeleink: ez a Nordico.
 
A Nordico a skandináv értékek modern kifejezési formája, amely új mércét állít a prémium autóipari belsőépítészet terén.
 
A progresszív, technológiailag fejlett Nordico alapanyaga újrahasznosított anyagokból (pl. PET palackokból), illetve fenntartható gazdálkodású svédországi és finnországi erdőségekből származó, biológiai eredetű anyagokból készített szövet.
 
Apropó, erdők: a Volvo EX90 utasterében található fabetétek egytől egyig rendelkeznek FSC™ tanúsítvánnyal. A panelek meleg tónusú háttérvilágítása pedig egyszerre idézi a skandináv nappali szobák hangulatát és az északi vadon világát.
 
A Volvo EX90 emellett gyapjú keverék üléskárpittal is rendelhető: ez a szövetanyag a fenntartható állattenyésztésre, a környezetvédelemre és a társadalmilag felelős tevékenységekre vonatkozó, legszigorúbb előírások betartásával készült.
 
A körkörös gazdaságra vonatkozó célkitűzéseinkkel összhangban a Volvo EX90 gyártása során a korábbiaknál nagyobb arányban alkalmaztunk újrahasznosított műanyagokat, ezzel is csökkentve a véges mennyiségben rendelkezésre álló, elsődleges erőforrások felhasználását. Az újrahasznosított PET palackokon kívül a Volvo EX90 fedélzetén csaknem 50 kilogrammnyi újrahasznosított műanyagot, illetve természetes alapú anyagot használtunk fel. Modellkínálatunk egyetlen más tagjában sem találni ekkora mennyiségben olyan anyagot, amely nem elsődleges, ásványi forrásból származik: a Volvo Cars ezzel új mércét állít a jövőre nézve.

A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése 

A padlószőnyegek is a körkörös gazdaság szellemében készültek: részben regenerált poliamidból állnak.
 
Személyes, karakter környezet

A Volvo EX90 nem csak az anyaghasználat szintjén teszi lehetővé a belső tér hangulatának és megjelenésének személyre szabását: az ügyfelek hét különböző „szobabelső” közül választhatnak, amelyek a karosszériaszínnel harmonizáló belső díszítőelemeket és kárpitozást kínálnak.
 
A dizájnereink által gondosan megtervezett belsők mindegyike különleges személyiséggel bír, és karakteres hangulatot teremtve igazodik az ügyfelek ízléséhez. Ami közös bennük, hogy mindegyiket a skandináv életstílus különböző aspektusai ihlették, és, hogy mintegy szimbiózisban léteznek azzal a szépséges természeti környezettel, amely itt, a messzi északon körülvesz bennünket.
 
„A Volvo EX90 belső terének kialakítása és berendezése során a visszatérő motívumok és az innovatív megoldások alkalmazásának több évtizedes hagyományát követtük.” – mondta Cecilia Stark. „A belső tér kialakítására tanulási folyamatként tekintünk, amely az ügyfelektől kapott visszajelzések, a házon belüli újítások, valamint a felelősségteljes forrásból származó, új anyagok rendelkezésre állásának függvényében a későbbiekben folytatódik.”
 
A vadonatúj, tisztán elektromos Volvo EX90 világpremierjére november 9-én kerül sor.
 

Kulcsszavak: elektromos autó, EX90, volvo
 
A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése A Porsche és az Audi is elektromos autót fejleszt NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez NFM: az energetikai jogszabály-módosítások hozzájárulnak az e-mobilitás elterjedéséhez A vadonatúj Volvo EX90 fedélzetén: a fényűzés és a jóllét újraértelmezése Az ABB együttműködik a Fejlesztési Minisztériummal a hazai elektromos autózás fejlesztésében Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban Elektromos autók gyártására kötelezhetik a Volkswagent az Egyesült Államokban 3110 milliárdot költ a Daimler e-modellekre 3110 milliárdot költ a Daimler e-modellekre
 
Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

2022. október 18.
Az új Jeep® Avenger, a márka első tisztán elektromos járműve (BEV), a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a sajtó és a nagyközönség képviselőinek. A Jeep történetének első zéró károsanyag-kibocsátású, tisztán elektromos típusa kompakt méretekben testesíti meg a márka meghatározó értékeit.
Részletek

Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

A kompakt Jeep Avenger a kiváló terepalkalmasságú, tisztán elektromos, Európára méretezett Jeep modellek tervezett portfoliójának első tagja, egyben kulcsfontosságú eleme annak a globális villamosítási stratégiának, amelynek keretében a Jeep a világ legnagyobb emissziómentes szabadidőjárműveket gyártó márkájává kíván válni.

Az első pillanattól fogva Jeep modellnek tervezett és fejlesztett Avenger egy kompakt szabadidőjármű karosszériában tolmácsolja a márka alapvető értékeit, köszönhetően a terepképességek, a stílus, a funkcionalitás, valamint a folyamatos online kapcsolódásra vágyó ügyfelek elvárásait kiszolgáló technológia egyedülálló kombinációjának.

“Az új Jeep Avenger mérföldkő márkánk történetében: ez az első modell azoknak a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Jeep modelleknek a sorában, amelyeket Európában készülünk bevezetni." - mondta Christian Meunier, a Jeep márka vezérigazgatója.  “Kifejezetten az európai piacra méretezett, kiváló terepalkalmasságú Jeep típusról van szó, és a Párizsi Autószalonon bemutatjuk, miért tökéletes emissziómentes alternatívája a jelenleg kapható, városi szabadidőjárműveknek."

Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

A lengyelországi Tychy-ben működő Stellantis üzemben készülő, új Avenger alapfelszereltségéhez tartoznak a SelecTerrain és lejtmenetvezérlő funkciók, amelyek a kitűnő első és hátsó terepszögekkel, valamint a jármű szabad hasmagasságával társítva lenyűgöző terepalkalmassággal gazdagítják ezt a méretosztályt.

A Jeep Avenger új generációs, 400V-os hajtáslánca egy új fejlesztésű villanymotorból és egy szintén új akkumulátorból áll.

100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.

Az új Avenger európai küldetése

A kifejezetten az európai ügyfelek elvárásait szem előtt tartva kifejlesztett, új Avenger négyméteres karosszériájával pontosan beleillik Európa második legnépszerűbb méretosztályába, a városi szabadidőjárművek (B-SUV) szegmensébe.

Ebben a kategóriában 2023 során várhatóan 2,2 millió autót adnak majd el Európában: ez a teljes európai újautó-piac egy ötöde. Az új Avenger a Renegade alá tagozódik be, teljessé téve a Jeep márka ajánlatát a B-SUV szegmensben.

Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

“A Jeep Avenger a márka első zéró károsanyag-kibocsátású szabadidőjárműve” - mondta Antonella Bruno, a Stellantis Jeep Europe-ért felelős vezetője. “A Jeep márka új belépő modelljeként lehetővé teszi, hogy kiteljesítsük szabadidőjármű kínálatunkat; várakozásaink szerint 2024-re ez lesz portfoliónk legnagyobb számban eladott darabja. Az Avenger új szintre emeli a márka villamosítási programját, és a Jeep evolúciójának következő lépcsőfokát testesíti meg."

“A Jeep Avenger olyan érzelmekben gazdag, szórakoztató és vagány modell, amely kiemelkedik a tömegből." - tette hozzá.

Ez pedig értékes, vonzó ajánlattá teszi azon ügyfelek számára, akik a szegmens tradicionális résztvevőitől eltávolodva egy zéró károsanyag-kibocsátású alternatívát keresnek a Jeep márkától. Az új Jeep Avenger új irányban bővíti a márka ügyfélkörét: olyan, aktív életet élő vásárlókat céloz meg, akik kiváló terepalkalmasságra és modern formavilágra vágynak, mindezt kompakt külső méretekkel, ugyanakkor tágas belső térrel társítva.

Tisztán elektromos hajtáslánc


A Jeep Avenger új generációs elektromos hajtáslánca új villanymotort, valamint szintén új akkumulátort alkalmaz.

Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

A hajtáslánc nagy teljesítménye és forgatónyomatéka, valamint egyedi hangolása jóvoltából az új Avenger kompromisszumok nélküli vezetési élményt kínál aszfalton és terepen egyaránt.

A második generációs, 400 voltos elektromos hajtáslánc a Stellantis és a Nidec Leroy-Somer Holding vegyesvállalatának, az Emotors-nak az első terméke. A rendszer teljesítménye 115 kW, azaz 156 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 260 Nm.

Az új, 54 kWh kapacitású akkumulátor, amelyet szintén a Stellantis csoport gyárt, nagy energiasűrűsége mellett a névleges és felhasználható energia kiváló arányát biztosítja. Az akkumulátorcsomag 17 darab modulból és 102 darab NMC 811 összetételű lítium-ion egyedi cellából áll. Az egy feltöltéssel megtehető távolság a WLTP norma szerint 400, városi ciklusban pedig 550 kilométer.

A több mint kétmillió kilométeres tesztprogramon átesett akkumulátor rendkívül kompakt méretű, és nem rabol hasznos helyet a belső térből: az első és hátsó ülések, valamint a padlóalagút alatt helyezkedik el. Az akkumulátor-csomagot terepen közlekedve a nagy szabad hasmagasság mellett az autó alvázát borító védőlemezek óvják a sérüléstől.


Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve

Az új Avenger akkumulátora a lehető legegyszerűbben tölthető. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről, Mode 4 típusú töltőkábel használatával mindössze három perc alatt 30 kilométerre elegendő energiát vesz fel a jármű. 24 perc alatt pedig 20 százalékról 80 százalékra tölthető az akkumulátor.

Tekintve, hogy az európai felhasználók átlagosan 30 kilométert tesznek meg egy nap alatt, az Avenger várhatóan több napon át használható egyetlen feltöltéssel. 11 kW-os Mode 3 kábelt alkalmazva fali vagy nyilvános váltóáramú töltőről 0 százalékról 5,5 óra alatt tölthető 100 százalékra az akkumulátor.


Kulcsszavak: autószalon, Avenger, elektromos autó, jeep, Párizs
 
Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Határon átnyúló együttműködési lehetőségeket rejt az e-mobilitás Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve BMW premier a Frankfurti Autószalonon Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric Dizájn, technológia, zéró károsanyag-kibocsátás: széles körben újult meg a Kona Electric Párizsban bemutatkozott a vadonatúj Jeep® Avenger, a Jeep márka első tisztán elektromos szabadidőjárműve A Moszkvai Autószalonon debütált az új Datsun mi-DO Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség Jaguar I-PACE modellfrissítés: gyorsabb töltés, gazdagabb technológiai tartalom, több online kapcsolódási lehetőség
 

Találatok száma: 13007 Megjelenítve: 31 - 40