Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 41 - 50 |
A Nissan felgyorsítja a teljes elektromosítást |
||
2023. december 29.
A Nissan bejelentette a második és harmadik új elektromos járművét az Egyesült Királyságban történő gyártásra. Az átalakuló EV36Zero központ bővítéséhez harmadik gigagyárra lesz szükség, hogy támogassa az Egyesült Királyság legnagyobb autógyárát.
|
A Nissan folytatja a zéró károsanyag-kibocsátású jövőre vonatkozó terveit, és megerősítette, hogy mindhárom, az egyesült királyságbeli üzemben gyártott modellje 100%-ban elektromos lesz. A mai bejelentés azt jelenti, hogy a sunderlandi EV36Zero központ, a Nissan jövőbeli terve három elektromos járműből (EV), három gigagyárból és akár 3 milliárd font értékű beruházásból áll majd – ami nagyszerű hír a Nissan 7000 brit alkalmazottja és a brit ellátási láncban támogatott 30 000 munkahely számára. Az átalakító projekt nem csak a Nissan zászlóshajójának, a Qashqai-nak és a JUKE crossovernek jövőbeli teljesen elektromos változatait foglalja magában, de a Nissan azt is megerősítette, hogy a harmadik, az Egyesült Királyságban gyártani tervezett jármű a Nissan LEAF következő generációja lesz, az az autó, amely nagy szerepet játszott az autóipar villamosításában. Mind a jármű-, mind az akkumulátorgyártást az EV36Zero mikrohálózat fogja ellátni, amely magában foglalja a Nissan szél- és naperőműveit, és képes lesz 100%-ban megújuló energiát szolgáltatni a Nissan és a szomszédos beszállítók számára. Makoto Uchida, a Nissan elnök-vezérigazgatója a sunderlandi gyár munkatársainak jelentette be a terveket: "Az izgalmas, elektromos járművek állnak a szén-dioxid-semlegesség elérésére irányuló terveink középpontjában. Alapvető európai modelljeink elektromos változatainak megjelenésével felgyorsítjuk a Nissan, az ipar és ügyfeleink új korszaka felé vezető utat.” "Az EV36Zero projekt a sunderlandi üzemünket, Nagy-Britannia eddigi legnagyobb autógyárát helyezi jövőképünk középpontjába. Ez azt jelenti, hogy brit csapatunk tervezi és gyártja majd a jövő járműveit, és a Nissan teljesen elektromos jövője felé vezet minket Európában." Ez a bejelentés a Nissan terveit követi, miszerint Európában mostantól minden új autója teljesen elektromos hajtású lesz, és hogy 2030-ra várhatóan 100%-ban elektromos hajtású lesz az európai személyautó-kínálata. Ez a Nissan Ambition 2030-as jövőképére is épül, amely szerint a Nissan egy valóban fenntartható vállalattá kíván válni, amely egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad. Rishi Sunak, az Egyesült Királyság miniszterelnöke elmondta: "A Nissan befektetése hatalmas bizalmat szavaz az Egyesült Királyság autóiparának, amely már most is évi 71 milliárd fonttal járul hozzá gazdaságunkhoz. Ez a vállalkozás kétségkívül biztosítja Sunderland jövőjét, mint az Egyesült Királyság Szilícium-völgyét az elektromos járművek innovációjának és gyártásának területén.” "Gazdasági tervünk középpontjában az áll, hogy az Egyesült Királyságot a legjobb üzleti területté tegyük. Továbbra is támogatni fogjuk az olyan vállalkozásokat, mint a Nissan, hogy terjeszkedjenek és minél mélyebb gyökeret eresszenek az Egyesült Királyságban, miközben a szebb jövő érdekében meghozzuk a megfelelő hosszú távú döntéseket." - tette hozzá. Három új elektromos jármű A Nissan legutóbbi beruházása akár az 1,12 milliárd fontot is eléri, amit az üzemekbe és a tágabb ellátási láncba fektet a bejelentett két új modell kutatás-fejlesztése és gyártása érdekében, beleértve a létesítmény- és gyártási folyamatok fejlesztését, a készségfejlesztést és a beszállítóknak szánt szerszámokat. Ez követi a Nissan által az EV36Zero első fázisában bejelentett 423 millió fontos beruházást, amely az első jövőbeli elektromos járműre vonatkozik. Ez a három új elektromos jármű jelenti a jövőt mindhárom, jelenleg a Nissan sunderlandi üzemében gyártott modell számára: • Nissan JUKE - a szabályszegő kompakt crossover, amelyből eddig több mint egymillió darabot értékesítettek • Nissan LEAF - a világ első tömegpiaci elektromos autója, amelyből több mint negyedmillió darabot gyártottak Sunderlandben A három jövőbeli modellt három izgalmas, tisztán elektromos hajtású koncepciómodell ihlette, amelyek közül kettőt nemrég mutattak be a Japán Mobility Show-n: • A Nissan Hyper Urban Concept, egy crossover EV, amelyet elegáns és modern esztétika jellemez • A Nissan Hyper Punk Concept, egy tisztán elektromos hajtású kompakt crossover, amelynek külső esztétikáját a sokrétű és sokszögletű felületek határozzák meg • A Nissan Chill-Out Concept, amelyet 2021-ben mutattak be, és egy jövőbeli, Sunderlandben gyártandó EV ihletője lesz A három modellel kapcsolatos további információkat, köztük a neveket, a specifikációkat és a bevezetési dátumokat egy későbbi időpontban teszik közzé. EV36ZERO Ez a hír a Nissan és partnerei által az EV36Zero létrehozására tett 1 milliárd fontos kezdeti beruházásra épül, amely átalakítja a sunderlandi gyártóüzemet, és létrehozza a világ elsőszámú EV-gyártó ökoszisztémáját. A jármű- és akkumulátorgyártást kiegészíti a sunderlandi városi tanács által kezdeményezett Microgrid projekt, amely képes lesz 100%-ban megújuló villamos energiát szállítani a Nissannak valamint a szomszédos beszállítóinak, és magában foglalja a Nissan meglévő szél- és naperőműveit, beleértve a Nissan vadonatúj, 20 MW-os naperőművét is. A további két modell, valamint egy következő gigagyár és az infrastrukturális projektekbe történő egyéb beruházások akár 2 milliárd font értékű befektetést is eredményeznek. Ez azt jelenti, hogy a Nissan tervei a Qashqai és a JUKE jövőbeli elektromos változataira, valamint a LEAF leváltására akár 3 milliárd fontos beruházást is lehetővé tesznek az Egyesült Királyságban. Emellett az Egyesült Királyság kormánya 15 millió font támogatást ítélt meg egy 30 millió fontos, a Nissan által vezetett együttműködési projekthez. Ez a projekt megerősíti a bedfordshire-i Cranfieldben található Nissan Műszaki Központ (NTCE) műszaki szakértelmét és a zéró emissziós járművek kutatás-fejlesztési képességét, és növeli a jövőbeli járműmodellekkel kapcsolatos további brit K+F beruházások biztosításának lehetőségét. A közlemény egy új beruházási zóna (Investment Zone) létrehozásának bejelentésével egy időben történt Északkelet-Angliában. Az északkeleti beruházási övezet a fejlett gyártásra és a zöld iparágakra összpontosít, a Northumberlandtől Sunderlandig és Durhamig húzódó innovációs ívre építve, a Tyne-folyosó és az észak-keleti régió mentén kínálkozó lehetőségekkel. Jeremy Hunt, az Egyesült Királyság pénzügyminisztere elmondta: "A Nissan büszke múltra tekint vissza a sunderlandi autógyártásban, és az Egyesült Királyság iránti folyamatos elkötelezettségük azt mutatja, hogy a vállalkozásoknak nyújtott támogatásunknak milyen eredményei vannak - segít munkahelyek ezreinek létrehozásában, és megszilárdítja Nagy-Britannia helyét a világ 8. legnagyobb gyártójaként." Kemi Badenoch, az Egyesült Királyság üzleti titkára elmondta: "A Nissan sunderlandi beruházása ismét azt mutatja, hogy a kormány autóipari ágazatra vonatkozó terve működik.” "A hamarosan megjelenő fejlett gyártási terv erre az üzletre és a brit autóipar számára a közelmúltban megnyert más nagy beruházásokra fog építeni, segítve több ezer munkahely támogatását és a növekedést az egész Egyesült Királyságban." "Az ilyen vállalkozásokkal való partnerségünk ereje, valamint a kormánnyal való együttműködési képességünk elengedhetetlen az ágazat további sikeréhez, és a ma bejelentett északkeleti beruházási övezet azt jelenti, hogy további ilyen mértékű és jelentőségű beruházások vonzása révén építhetünk eredményeinkre." Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, nissan, Sunderland
|
|
|||||
|
||||||
Fél óra alatt elfogyott az összes Land Cruiser |
||
2023. december 29.
Még piacra sem lépett, máris rekordot döntött a Toyota Land Cruiser 250: a 2024-es évre Németországba szánt teljes kontingens gazdára talált harminc perc alatt.
|
Habár 2023-ban december 22. az év legrövidebb napja – mivel idén erre a dátumra esik a téli napforduló –, a Toyota Deutschland számára már 21-én elérkezett ez a pillanat. Ekkor kezdték meg ugyanis a vadonatúj Land Cruiser 250 németországi előértékesítését, azonban az év legfontosabb piaci eseménye rekord rövid idő alatt véget is ért. A regisztrációs weboldalon mindössze fél óra leforgása alatt elkapkodták a német piacra szánt összes autót, így a Toyotának nem maradt más választása, mint lezárni az internetes jelentkezési felületet. Ezzel párhuzamosan megnyitott egy várólistát a cég, amelyre a hoppon maradt érdeklődők feliratkozhatnak. Így esélyt kapnak arra, hogy amennyiben az előre lefoglalt autók bármelyikét nem venné át a megrendelő, mások előtt csaphassanak le a felszabaduló szabadidőjárműre. A legnagyobb európai piacra ezer darabot allokált a Toyota az új generációs Land Cruiserből. Ez azt jelenti, hogy december 21-én reggel 8 és fél 9 között nem egészen 2 másodpercenként futott be egy új előrendelés a cég központjába. Ez új rekord a cég történetében, az informatikai rendszer azonban bírta a rendkívüli terhelést, ami arra utal, hogy a Toyota számított arra, hogy szokatlanul nagy lesz az érdeklődés a modell iránt. Ez érthető, hiszen a Land Cruiser Prado (J150) leendő utódjával szemben magas elvárásokat támasztottak a fogyasztók, az augusztusban bemutatott J250-es modell pedig kivétel nélkül túlszárnyalta ezeket a várakozásokat. Formai szempontból a lehető legmodernebb hangvételben értelmezi újra a tradicionális értékeket. Akár a szögletes fényszóróval szerelt alapmodellt, akár a kereklámpás bevezető szériát nézzük, mindkettő a gyökerekhez nyúlik vissza, és egyértelműen a Prado-széria őse: a J70-es előtt tiszteleg, amely 1990-ben váltott lámpaformátumot. Műszakilag a Land Cruiser 250 az ultramodern globális GA-F platformra épül, amely a korábbinál 30 százalékkal merevebb karosszériaszerkezetet, ennek köszönhetően jobb terepalkalmasságot, fokozott biztonságot és kedvezőbb közúti vezethetőséget biztosít. Szintén ennek a platformnak a hozadéka a most először alkalmazott elektromos kormányrásegítés, ami egy sor fejlett vezetőtámogató technológia bevezetését tette lehetővé. Ez utóbbi téren általánosan sokat fejlődött a modell, amely így a márka személyautóiban megszokott balesetelkerülő biztonsági funkciókkal büszkélkedhet. Szintén személyautós minőségű a beltér kialakítása, az infotainment rendszer tudása és kezelőfelülete – a központi érintőképernyő 12,3 colos, ugyanakkora, mint a szintén teljesen digitális műszeregység –, ugyanakkor tudásával terepen is méltó marad elődeihez az új generációs Land Cruiser, köszönhetően az olyan rendszereknek, mint az elektronikus vezérlésű differenciálzár, az oldható első kanyarstabilizátor, a Crawl Control „terep-tempomat” vagy a jármű környezetét megjelenítő multi-terrain monitor. A Land Cruiser 250 világszerte számos különböző hajtáslánccal érhető el. Az Európai Unióban a 2,8 literes, 204 lóerős dízelmotorral, nyolcfokozatú automata sebességváltóval kerül forgalomba, az első példányok 2024 harmadik negyedévében kerülnek a vásárlókhoz. 2025-ben pedig megjelenik ugyanennek a hajtásláncnak a 48V-os mild hibrid változata a kínálatban. Kulcsszavak: Land Cruiser, terepjáró, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Megkezdte az új Superb sorozatgyártását Pozsonyban a Škoda AUTO |
||
2023. december 20.
Mindössze négy héttel a világpremier után kezdetét vette a negyedik Superb-generáció sorozatgyártása. A Volkswagen márka pozsonyi üzemében közös gyártósoron készülő Superb és Volkswagen Passat jelentős szinergialehetőségeket kínál a Volkswagen Csoport számára.
|
Négy héttel az új Škoda Superb Prága-környéki világpremierjét követően a Volkswagen márka pozsonyi üzemében megkezdődött a negyedik „modern” modellgeneráció sorozatgyártása. A Kvasinyból stratégiai okokból áthelyezett termeléssel az ott felszabaduló kapacitás további Octavia modellek gyártására fordítható. A Superb már első „modernkori”, 2001-es bemutatkozása óta a Škoda modellpalettájának belsőégésű motoros (ICE) kínálatának zászlóshajója. Amint Andreas Dick, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja kiemelte: „Egy-egy új modellgeneráció bemutatása mindig különleges pillanat az egész csapat számára. Különösen igaz ez az új Superbre, amelyet a Volkswagen Passattal együtt a Beta+ projekt részeként, a Škoda vezetésével fejlesztettek ki. Ez a projekt, valamint a Superb gyártásának sikeres áthelyezése Pozsonyba, a Škodánál rendelkezésére álló magas színvonalú szakértelem és know-how-bizonyítéka. Nagysikerű belsőégésű motoros (ICE) zászlóshajónk újabb generációjával jelentős szinergia-lehetőségeket kínálunk a Volkswagen Csoport számára. Szívélyes köszönetem fejezném ki mindazon kolléganők és kollégák felé, akik magasfokú elkötelezettségükkel hozzájárultak ehhez a projekthez.” Szinergiák a vállalatcsoportban: a Superb negyedik generációjának pozsonyi gyártása A Superb gyártásának Pozsonyba költöztetésével Kvasiny üzemében 2024 nyarától további Octavia modellek előállítására szabadul fel kapacitás, a Mladá Boleslav-i telephelyen pedig tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellsorozatok további tagjai gördülhetnek le a szerelőszalagról. A Škoda Superb szlovákiai gyártása a karosszériaelemekkel kezdődik, amelyeket túlnyomórészt a helyszínen, Pozsonyban sajtolnak, majd az új karosszériaműhelybe szállítanak. Az üresen álló csarnokot a Beta+ projekt keretében alapjaiban alakították át, a Škoda AUTO emellett alig két év alatt több mint 500, a legkorszerűbb technológiát képviselő robotot, valamint irányítórendszereket és ragasztóberendezéseket telepített ide, emellett új beszállítók is érkeztek. A szerelőcsarnokot szintén széleskörűen átépítették, ezt a gyártósort ugyanis – ahol az új modelleket harmonikusan integrálták az eddigi Volkswagen és Škoda modellek összeszerelésébe – korábban nem használták hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) járművek gyártására. A szerelőcsarnok korszerűsítése egyebek mellett automatizálási- és kezelési technológiákat, ipari kamerarendszerek telepítését és a teljes gyártósorra kiterjedő egyéb fejlesztéseket foglal magában. Mindemellett a padlólemezek gyártásterülete oly módon bővült, hogy már a részben és teljesen elektromos hajtásrendszerű modellek akkumulátorainak beépítésére is lehetőséget biztosít. A pozsonyi gyár fényezőműhelyében is jelentős átalakításokat hajtottak végre, amelyek a környezet védelmét szolgálják. Az új fényezőkamrákban korszerű levegőkeringtető rendszereket alkalmaznak, miközben az illékony szerves vegyületek leválasztására is lehetőség nyílik – újabb lépésként a még környezetkímélőbb gyártás felé. Kulcsszavak: autógyár, octavia, skoda, Superb
|
|
|||||
|
||||||
Európa egyik kedvenc kis SUV-ja a neves német Arany Kormánykerék díj nyertese lett 2023-ban! |
||
2023. december 20.
Az Axel Springer kiadó idei „Arany kormánykerék” díját az oroszlános márka egyik legsikeresebb modellje, az új PEUGEOT E-2008 hódította el.
|
A PEUGEOT E-2008 a „kisautók” rendkívül erős mezőnyében tudott diadalmaskodni: az AUTO BILD és a BILD am SONNTAG magazinok olvasói, valamint a szakértőkből álló zsűri szerint is a kategória legjobbjának bizonyult. A kategóriagyőzteseket az AUTO BILD 2023/45., illetve a BILD am SONNTAG 2023/46. számában hozták nyilvánosságra. Christian Dietsch, a PEUGEOT Németország ügyvezető igazgatójának nyilatkozata: „Nagyon büszkék vagyunk a PEUGEOT E-2008 lenyűgöző teljesítményére. Ez a díj arról tanúskodik, hogy a modell nemcsak az autórajongók körében hódít, hanem a tesztpályán, szakértő szemek előtt is képes volt megmutatni képességeit. Ez méltó bizonyítéka márkánk szakértelmének a formatervezés, az egyedi funkciók és a műszaki teljesítmény terén." A PEUGEOT E-2008 modern és innovatív formaterve az AUTO BILD és a BILD am Sonntag olvasói mellett a szakértőkből álló zsűrit is meggyőzte. A modell széles orr-részének karosszériaszínű, függőleges mintázata a fényszórókkal együtt erőteljes megjelenést kölcsönöz az autónak. A világítótestek közül elöl leginkább a lökhárító oldalsó, fényes fekete légbeömlő nyílásai közé beépített függőleges fénykarmok hívják fel magukra a figyelmet. A szintén három részes hátsó LED-lámpák egymás fölött fekvő, vízszintes lamellákból állnak, melyek keskeny, elegáns vonalai optikailag szélesítik a járművet. A PEUGEOT E-2008 belső terének meghatározó eleme, egyben az egész modellcsalád egyik legfőbb jellegzetessége az új PEUGEOT i-Cockpit®. A PEUGEOT E-2008 3D-s digitális műszeregysége szemmagasságban, közvetlenül a kormánykerék felett kapott helyet. A modern kialakítású, 10 hüvelykes (25,4 cm-es) kijelzőről könnyedén vezérelhetők a legújabb generációs PEUGEOT i-Connect® Advanced infotainment rendszerek is. A PEUGEOT i-Cockpit® részét képező kompakt kormánykerék páratlanul ügyes, precíz mozgásával járul hozzá a vezetési élményhez. Kulcsszavak: Arany Kormánykerék díj, Peugeot, peugeot 2008
|
|
|||||
|
||||||
Alfa Romeo „MILANO”: a névbe foglalt történelem |
||
2023. december 20.
MILANO lesz a neve: az Alfa Romeo erős történelmi gyökerekkel rendelkező nevet választott a márka dinamikus génjeihez hű, első sportos városi szabadidőjárművének, amely tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz.
|
Az Alfa Romeo 2024 áprilisában, Milánóban fogja bemutatni fennállásának első sportos városi szabadidőjárművét, amely többek között tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz. A modell MILANO néven lép a világ nyilvánossága elé, tiszteletteljes utalásként arra a városra, ahol 1910. június 24-én a márka története kezdetét vette. Az Alfa Romeo MILANO bevezetésével a márka visszatér a B-szegmensbe, Európa legnagyobb méretosztályába, méghozzá egy olyan új koncepcióval, amelyben maradéktalanul ölt testet az Alfa Romeo génjeibe kódolt, nemes olasz sportosság. Az Alfa Romeo első, tisztán elektromos sportos városi szabadidőjárműve vadonatúj belépőt kínál a márka világába mindazoknak – régi rajongóknak és új ügyfeleknek egyaránt –, akik örömmel fogadják a márka visszatérését ebbe a szegmensbe. Jean-Philippe Imparato | az Alfa Romeo vezérigazgatója A MILANO 2024-es érkezésével teljessé válik az Alfa Romeo kínálata, amely rajongóink minden várakozását kielégíti, sőt, annál is sokkal többet nyújt. A MILANO egy fontos visszatérés jelképeként köszönti az Alfisti rajongótábor tagjait. Azokat a korábbi Giulietta- és Mito-tulajdonosokat, akik régóta várnak arra, hogy megerősíthessék az Alfa Romeo iránti rajongásukat. Emellett azokat is üdvözli, akik egyedülálló sportélményre, az olasz formatervezés karakteres szépségére vágynak a kisautók szegmensében. A MILANO egyben a márka elektromos átállásának első mérföldköve, amely a Tonaléhoz hasonlóan fontos szerepet tölt be az Alfa Romeo globális jelenlétének megerősítésében. A történelmi „MILANO” név a márka gyökereit idézi Egy autógyártót legkönnyebben a logójáról azonosíthatunk. Az Alfa Romeo logója 1910 óta foglalja magában Milánó városának két meghatározó szimbólumát: a keresztet, amely a lombardiai főváros történelmi jelképe, és a kígyót, amely a Visconti nemesi család címerállata, egyben a város egyik legismertebb jelképe. A MILANO szó több mint hatvan éven át (1910 és 1972 között) szerepelt a logó alsó részében. 1918-ig az „A.L.F.A.” betűszó (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), majd 1919-től kezdődően az „ALFA ROMEO” név is helyet kapott a logóban. Milánó, amely mindig az avantgárd jelképének számított, ma világszerte a modernitást, az innovációt és a fenntarthatóságot testesíti meg. A város, amelyet világszerte a művészetek, az olasz kézművesség egyik fellegváraként tartanak számon, mindig is kulcsfontosságú szerepet játszott a divat, a formatervezés, a zene világában. Az Alfa Romeo ezért választotta otthonát, Milánót arra, hogy itt nyissa meg történetének új, izgalmas, merész fejezetét, amelyben a XXI. század feltételrendszere szerint értelmezi újra a sportosság fogalmát. Így aztán ez a döntés túlmutat a múltbéli modellek ikonikus típusnevein, vagy az utóbbi időkben alkalmazott hágóneveken, és újfent a márka olasz gyökereivel teremt kapcsolatot. A márka nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy az egész világgal megismertesse azokat az értékeket, amelyek mindig is egyedi, utánozhatatlan márkává tették. A márka egyenlege, csaknem három évvel a Stellantis létrehozása után. A márka 2023-as teljesítménye méltó elismerése azon csapat erőfeszítéseinek, akik stabilan és fegyelmezetten dolgoztak a Stellantis 2021-es megalapításakor meghatározott, hosszú távú termékstratégia megvalósításán. Kulcsszavak: alfa romeo, milánó, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A MAGE támogatja az Európai Bizottság elektromos járműveket érintő szigorúbb származási szabályok elhalasztására vonatkozó javasla |
||
2023. december 19.
A Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) üdvözli és teljes mértékig támogatja az Európai Bizottság (EB) elektromos járműveket érintő szigorúbb származási szabályok 2026. december 31-ig történő elhalasztására vonatkozó javaslatát - tudatta a szakmai szervezet hétfőn az MTI-vel.
|
Álláspontjuk szerint a szervezet a magyar autógyártók és beszállítók érdekeit szem előtt tartva már régóta szorgalmazza a 2024. január 1-jétől érvényes új Brexit-vámok bevezetésének három évvel történő elhalasztását. Amennyiben az Európai Tanács elfogadja a bizottsági javaslatot, az nem csupán a MAGE és tagvállalatai, hanem az egész európai autóipar számára is mérföldkőnek számít az elektromos mobilitás fejlesztésében - írták. A közleményben kifejtették, hogy az EB az új Brexit-vámok bevezetésének három évvel történő késleltetése mellett azt is javasolja, hogy hozzanak létre egy hárommillió eurós támogatási csomagot az Európai Unió akkumulátoriparáért. A javaslatról Maroą ©efčovič, az EB alelnöke azt nyilatkozta, hogy a döntés az európai ipari érdekek védelméből született és azt a brit, valamint az európai autóipar is sürgeti, mert a Brexit utáni kereskedelmi megállapodás értelmében jövő év elejétől tíz százalékos vámok lépnének életbe az angol csatornán keresztüli kereskedelem során az elektromos járművek esetében. A Szabadkereskedelmi és Együttműködési Megállapodás vámmentes kereskedelmet ír elő az Egyesült Királyság és az EU között, azonban a vámmentesség kizárólag az ezen országokban előállított árukra vonatkozik. Az elektromos járművek származási szabályai pedig azt jelentik, hogy a változtatás nélkül a kínai gyártmányú akkumulátorral szerelt elektromos járműveket vámok terhelték volna. A haladék lehetőséget ad az EU és az Egyesült Királyság akkumulátoriparának termelésfokozására és az európai autóipar versenyképességének megőrzésére a világpiacon. Az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacát jelenleg a kínai gyártmányú termékek uralják, a lítium-ion akkumulátorok előállításának mintegy hetven százalékáért felel az ázsiai ország. Az EB emellett azt is tervezi, hogy bevezet egy "zárolási mechanizmust", amely megakadályozza a Szabadkereskedelmi és Együttműködési Megállapodást érintő további késleltetések bevezetését 2032 előtt. Az indoklás szerint a haladékot szorgalmazó brit és európai autóipar közös célja, hogy helyben gyártott akkumulátorokat használjanak a jövőben, a késleltetés pedig időt ad az akkumulátoripar termelésnövelésére. A brit kormány egyetért az EB javaslatával, emellett az elektromos járműipar szereplői, köztük az Autógyártók és Kereskedők Társasága (SMMT) és az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) is támogatja a javaslatot.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, Európai Unió
|
|
|||||
|
||||||
Az új Opel Corsa 48V-os hibrid hajtáslánccal is piacra lép |
||
2023. december 19.
Villamosított: új benzinmotorok, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó, 21 kW-os villanymotor. Előnyök: alacsonyabb CO2-kibocsátás és kisebb fogyasztás, tisztán elektromos üzem akár 30 km/h sebességig
|
A jövő évben érkezik az új Opel Corsa 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt változata, a modell történetében most először. A rendszer lítiumionos szerkezetű akkuját kívülről tölteni nem lehet, a töltés teljes egészében a hajtáslánc feladata, amely bizonyos forgalmi és terhelési helyzetekben elvégzi ezt. Az 1.2 literes, háromhengeres, kivitelétől függően 74 kW (100 LE) vagy 100 kW (136 LE) teljesítményű benzinmotort kifejezetten a hibrid hajtáshoz fejlesztették. A sebességváltó mindkét változatban hatfokozatú duplakuplungos szerkezetű automata, a hajtás 21 kW (28 LE) teljesítményű villanymotorja a váltóban dolgozik. A magas hatásfokú és élvezetesen vezethető 48V-os hibrid ideális az új Corsa mozgatására. A tisztán benzines hajtásláncú, 1.2 literes motorral hajtott, nyolcfokozatú automata sebességváltóval felszerelt Corsa modellekhez hasonlítva (WLTP szerinti fogyasztás: 5.5-5.4 l/100 km; CO2: 125-122 g/km, mindkettő vegyes érték), a 74 kW-os (100 LE-s) új, 48V-os Corsa hibrid (WLTP1 szerinti fogyasztás: 4.7-4.6 l/100 km; CO2: 106-102 g/km, mindkettő vegyes érték) közel egy literrel (nagyjából 15%-kal) kevesebbet fogyaszt 100 km-enként, és így CO2-kibocsátása is alacsonyabb. Simán: a benzinmotor és a villanymotor külön-külön és együtt is dolgozhat A mindennapi használatban, vegyes városi és országúti üzemben az Opel Corsa hibrid hajtásláncának benzines és elektromos motorja időnként együtt, időnként pedig külön-külön dolgozik, attól függően, hogy a forgalmi helyzet éppen mit kíván meg. A cél az energiafelhasználás és a teljesítmény egyensúlyának megteremtése. Az új hajtáslánc használati előnyei különösen városi forgalomban kézzelfoghatók. A 48V-os hibrid hajtású Corsa kis teljesítményigény mellett (manőverezéskor, vagy lassú haladáskor – akár 30 km/h sebességig), kizárólag villanymotorja erejével is képes akár egy kilométer megtételére, ugyanakkor az elektromos hajtás mindig besegít a benzinesnek a gyorsításoknál. Lassításkor a benzinmotor leáll, a villamos gép pedig generátorként működik, így tölti fel a hajtáslánc 48V-os akkumulátorát. Ezzel a módszerrel az akkumulátorban összegyűjthető és az autó mozgatására fordítható a hagyományos hajtásokban egyébként veszendőbe menő energiák nagy része, ami végső soron a fogyasztást és az emissziót is csökkenti. Az Opel Corsa 48V-os rendszerrel: a legjobb választás, különösen városi és elővárosi forgalomban A 48V-os hibrid hajtáslánccal felszerelt új Opel Corsa különösen azoknak kiváló választás, akik városi, elővárosi forgalomban autóznak sokat. A kifinomult hajtástechnológiával könnyű együttélni: így azok számára is vonzó lehet, akik meg szeretnék tapasztalni az elektromos autózás élményét, de a töltés okozta esetleges kellemetlenségek nélkül. Kulcsszavak: Corsa, Countryman ALL4 plug-in hibrid, opel
|
|
|||||
|
||||||
Az új Citroën ë-Berlingo felfrissíti az aktív életet |
||
2023. december 19.
Stílust vált a családi szabadidő-autó prototípusának megteremtője, a Berlingo: a modern és magabiztos megjelenésű új változat már a Citroën új stílusjegyeit hordozza. Belül új műszerfal és kormánykerék, valamint új színek és anyagok jellemzik a barátságos hangulatú, funkcionális utasteret.
|
A Citroën megújítja és új szintre emeli legendás modelljét, a Berlingót. A jármű a megújult orr-résznek köszönhetően modern és kifejező stílussal rendelkezik, vezetési élmény, jó közérzet és technológiai felszereltség tekintetében pedig a klasszikus ötajtósok színvonalát hozza. A modell a Citroën Advanced Comfort® ülések, az infotainment rendszer és a korszerű kapcsolódási technológiák jóvoltából most még kényelmesebb lett, és minden eddiginél jobban megfelel az aktív életmódot folytató ügyfelek elvárásainak. Az új Berlingo elődjéhez hasonlóan rendkívül praktikus és jól variálható, és kínálatában továbbra is elérhető egy 7 személyes változat. Mint a családi szabadidő-autók feltalálója, a Citroën mindig is ügyelt rá, hogy legyen a kínálatában egy robusztus, az ügyfelek minden igényét kielégítő modell. A Berlingo elsősorban sokoldalúságának és barátságos kisugárzásának köszönheti a népszerűségét. Az idők során a kényelem és a stílus szempontjából is sokat fejlődött, felépítés, helykínálat, invenció és funkcionalitás tekintetében pedig kimagasló szakértelemről tett tanúbizonyságot, így nem csoda, hogy igazi etalonná vált a piacon. A Berlingóval a Citroën olyan megoldást kínál, amely nagy szabadságot és nyugodt hétköznapokat biztosít a családok, az idősek és a dolgozó emberek számára, segítve őket abban, hogy teljes értékű, változatos és aktív életet éljenek. Európában a Berlingo csak elektromos változatban kapható. A villanyváltozat hatótávolsága az új 50 kWh hasznos kapacitású lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátornak köszönhetően 320 km-re nőtt (vegyes WLTP ciklusban mért, hitelesítésre váró adat). Ideális megoldás ez olyan ügyfelek és családok számára, akik sokféle szabadidős tevékenységet folytatnak, ugyanakkor életmódjuk környezeti hatásával is fokozottan törődnek. Ezek tipikusan olyan ügyfelek, akik elővárosi vagy vidéki környezetben élnek, ahol nem probléma számukra az otthoni töltés, és akik jellemzően spórolni szeretnének autójuk fenntartási költségein. Az új Berlingo külsőre a márka új stílusjegyeit hordozza. Az orr-rész teljesen átalakult, függőlegesebb kialakításával és impozáns méreteivel erőtől duzzadó, modern autó benyomását kelti. A hűtőrács és a lökhárító egyetlen tömböt alkot, melynek közepén az új ovális Citroën-embléma látható. A logó két oldalán húzódó barázdált fekete sáv nyílfogazású mintájával a márkaemblémát visszhangozza. Ez a kifinomult elem is arról tanúskodik, hogy a tervezők minden apró részletre odafigyeltek. A fekete csík összeköti a logót a vadonatúj fényszórókkal. Az új Citroën lámpatestek három szegmensből – egy függőleges és két vízszintes, pengére emlékeztető egységből – állnak. Az új fényjelzés high-tech jellegéből adódóan különleges tekintetet kölcsönöz az autónak. Az említett fekete sáv és az alsó rácsok azon felül, hogy több rétegre osztják és ezzel strukturálják a jármű orr-részét, egyben szélesebbnek is mutatják azt, ami az autó határozott, magabiztos karakterét erősíti. Advanced Comfort XTR csomag esetén a lökhárító közepén egy alumínium hatású védőlemez található, ami az érintett változat kalandor lelkületéről tanúskodik. A jármű orrát két oldalt infravörös színfoltok dobják fel: a függőleges vonalat formázó matrica a függőleges optikai egységre rímel, és a vízszintes vonalak ellenpontjaként hat. Ugyanilyen matricákat találunk a jármű oldalán elhelyezett Airbump betéteken, melyek jellegzetes grafikus elemként légiesebbé teszik a jármű izmos, szoborszerű sziluettjét. A magasabb felszereltségi szintbe a tetőcsomagtartó rudak is beletartoznak, és kétféle kerékméret (16 és 17”) is rendelkezésre áll. A tető hátsó részének lejtős vonala dinamikus sziluettet kölcsönöz az autónak. Az új Berlingo ötféle karosszériaszínben kapható. A kaolinfehér, Perla Nera fekete és acélszürke árnyalatok mellett két új színnel – Kiama-kék és Sirkka-zöld – gazdagodott a paletta. Az utastér stílusa az ergonómia jegyében fejlődött tovább. A minőségi és robusztus hatást keltő vadonatúj műszerfal elsősorban impozáns méretével hívja fel magára a figyelmet. Formaterve a technológiára helyezi a hangsúlyt, amit a felső részén elhelyezett új 10” nagy felbontású központi érintőképernyő (lásd lentebb) és a személyre szabható új digitális műszercsoport képvisel. A műszerfal felső részében egy tekintélyes méretű Top Box kesztyűtartó is helyet kapott, amit a tetőbe épített légzsák tett lehetővé. A középkonzol alsó részében a sebesség- és üzemmódválasztó funkciók, az elektromos rögzítőfék, az indítógomb és a 2 USB-port mellett egy indukciós okostelefon-töltésre is alkalmas speciális tároló is található. Még sokoldalúbb használatot biztosító motorok A még sokoldalúbb használat érdekében az új ë-Berlingo most még nagyobb hatótávolságot biztosít. Az erős (100 kW / 136 LE) villanymotorral és 50 kWh hasznos kapacitású új LFP akkumulátorral felszerelt új ë-Berlingo hatótávolsága mostantól a 320 km-t is elérheti (vegyes WLTP ciklusban mért, hitelesítésre váró adat), ami teljes összhangban van az ilyen típusú ügyfelek átlagos napi futásteljesítményével. Az előző változathoz képest ez 20%-os növekedést jelent, ami a hatékonyságra összpontosító tervezői munka eredménye. Az ë-Berlingo ezzel etalonnak számít a szegmensben. A minél nagyobb hatótávolság elérésében a visszatápláló fékezés is szerepet játszik, mely a kormánynál elhelyezett új kapcsolókkal három szinten aktiválható. A vezető egyébként továbbra is három üzemmód közül választhat: Eco (ha a hatótávolság az első), Power (ha maximális teljesítményre törekszünk) és Normál. Az opciós felszerelésként kínált innovatív hőszivattyú az akkumulátor használata nélkül fűti az utasteret, ezzel is hozzájárulva a hatótávolság megőrzéséhez. Az ë-Berlingóhoz egy 7,4 kW-os fedélzeti töltő tartozik, de opciós felszerelésként egy 11 kW-os háromfázisú töltő is kérhető hozzá, amivel még könnyebb a töltése. 7,4 kW-os wallbox használatával a teljes töltés 7h30 percet vesz igénybe, 11 kW-os wallbox esetén ez az idő 5 óra. Az időnkénti hosszabb utak alkalmával se kell azonban nyugtalankodni, hiszen az ë-Berlingo gyorstöltés tekintetében is a kategória élmezőnyébe tartozik: 100 kW-os nyilvános töltőoszlopról 30 percig tart az akkumulátort 0-ról 80%-os szintre feltölteni. A visszafogott méretű és tömegű, alacsonyabb költségű akkumulátor egész évben nagyobb hatékonyságot biztosít a rövid utakon, a 100 kW-os töltőkapacitásnak köszönhetően pedig a hosszabb utakat is stresszmentesen tudja teljesíteni. A gondtalan utazás másik záloga az ë-Berlingón is elérhető e-ROUTES alkalmazás, mely segít megszervezni utazásait, és valós időben alkalmazkodik a forgalmi viszonyokhoz, az útközben elérhető töltőállomásokhoz és a jármű változó töltésszintjéhez. (Magyarországon még nem elérhető.) Európában kizárólag a Berlingo elektromos változata kapható. Az autó méreteinek fényében ez egy tökéletesen indokolt döntés, hiszen az elektromos meghajtás nemcsak környezetbarát, de a biztosítási díjak és a fenntartási költségek alacsony szinten tartásával a pénztárcánkat is kíméli, és tökéletesen megfelel a tipikusan elővárosi vagy vidéki ügyfeleknek, akik számára nem jelent gondot a jármű töltése. Európán kívül (egyes speciális piacokon) az új Berlingo a változatos ügyfélelvárásoknak megfelelve a tisztán elektromos változaton felül három BlueHDi dízelmotort (90, 100 és 130 LE) és két PureTech benzinmotort (110 és 130 LE) is kínál.
Kulcsszavak: bemutató, Berlingo, Citroën, ë-Berlingo
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatkoztak Magyarországon a legújabb MINI modellek |
||
2023. december 19.
Az Eiffel Műhelyházban leplezték le a teljesen megújuló MINI modellcsalád első tagjait és nyilvánosságra hozták a modellek árait. A nagyszabású bemutató díszvendége Weisz Fanni, MINI márkanagykövet volt.
|
A MINI márka ezredfordulón megvalósított újraindítása óta a MINI nem csupán prémium kategóriájú járműgyártóvá fejlődött, de újra és újra fel is találta önmagát – mindezt ráadásul anélkül, hogy eredetét, örökségét és hagyományait hátrahagyta volna. Ez a fajta folyamatos fejlődés és az újabbnál újabb trendek meghatározásának képessége világszerte nagy rajongótábort eredményezett a MINI-nek. A tisztán elektromos márkává válás felé vezető úton a MINI a két legfontosabb modelljét, az új elektromos MINI Cooper-t és az új MINI Countryman-t mutatta be az Eiffel Műhelyházban több mint száz vendég előtt. Az eseményen egy beszélgetés keretében bemutatkozott Weisz Fanni is, a Rack Autó Budaörs Kft. MINI márkanagyköveteként, aki a MINI-hez való kötődéséről és fontos társadalmi ügyekről osztotta meg gondolatait. A hálózatról tölthető gokart-érzés és az átfogó felhasználói élmény a MINI-ről alkotott kép merőben új dimenzióját váltja valóra. Az új MINI modelleket egyszerre modern és letisztult dizájn jellemzi, amely kizárólag a lényegre összpontosít. A márka esszenciáját a háromajtós MINI Cooper ötödik modellgenerációja testesíti meg leginkább – tisztán elektromos meghajtással és következetesen a vezetés nagyvárosi élményére összpontosítva. Az új MINI Countryman eközben még tovább nőtt, kihangsúlyozva alkalmasságát a városhatárokon túlmutató kalandokra is. A MINI új modellcsaládjával megkezdődik a vezetési élmény, a felhasználói élmény és a márka felelősségteljes hozzáállásának új korszaka. Eme átfogó átalakulást az új, „Charismatic Simplicity” formanyelv tükrözi, amely kiváltképp autentikus módon ötvözi a MINI hagyományos értékeit a progresszív innovációkkal, a jármű formatervét a lényegre összpontosítva. Az új modellek lehetővé teszik a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitást, miközben a MINI ügyfelei különböző életstílusukhoz és eltérő igényeikhez igazíthatják őket. A MINI-re jellemző kreatív helykihasználás maximális rugalmasságot kínál, a belső kialakítás terén pedig nagyfokú variálhatóságot tesz lehetővé. A felhasználói élmény érezhető technológiai ugrást kínál a MINI 9.0 operációs rendszerrel, amelyet az érintésekkel és hangutasításokkal végzett járművezérlésre optimalizáltak. A kerek OLED kijelző, a MINI Interaction Unit egyszerre műszeregység, valamint az élmények és a kényelem középpontja. A textilfelületek forradalmasítják az utastér esztétikus, lényegre összpontosító megjelenését, miközben a komfortérzet és a melegség új szintjét kínálják. A háromajtós MINI Cooper: a nagyvárosi vezetés élménye csúcsra járatva A háromajtós MINI Cooper ötödik modellgenerációja továbbra is a márka esszenciáját testesíti meg. Tisztán elektromos modellként az új MINI Cooper E változatban és Cooper SE változatban is elérhetővé válik, nagyobb teljesítménnyel és hatótávolsággal. A MINI új modellcsaládján belül a „Cooper” név az összes kis MINI modellt jelöli, a továbbiakban már nem motorspecifikációként használják. A klasszikusan kerek fényszóró-pár és a markáns, nyolcszögletű hűtőrács továbbra is a frontrész meghatározó elemei, amelyek a modellt a MINI összetéveszthetetlen arcává emelik. A MINI Cooper E modell 135 kW/184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorja 290 Nm nyomatékot állít elő, amellyel 7,3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A 160 kW/218 lóerő maximális teljesítményű MINI Cooper SE modell 6,7 másodperc alatt abszolválja a 0-100 km/órás sprintet, maximális nyomatéka 330 Nm. A MINI Cooper E modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel 305 kilométer*, míg a MINI Cooper SE modell 402 kilométer* megtételére képes. Az új MINI Countryman: magabiztos és kalandvágyó Magasabb, hosszabb, MINI – hat centiméterrel magasabb és tizenhárom centiméterrel hosszabb lett az új MINI Countryman, amely elődjéhez képest érezhetően nőtt, még több helyet és még nagyobb kényelmet kínálva. A szélesebb kerékjárati ívek és a letisztult, modern formanyelv egysége a kalandor MINI meggyőző crossover jellegét erősíti. A C-oszlop elegáns kialakítása a jármű felszereltségétől függően eltérő, és a modellhez megrendelhető négyféle tetőszín egyikére épül. Az autó hátsó kialakítását az új mátrix hátsó lámpák függőleges elrendezése szegélyezi. A modellfelirattól a karosszéria fokozatosan keskenyedik, markáns, fekete színű védősávval együtt hangsúlyozva az új MINI Countryman magabiztos jelenlétét. Az új MINI Countryman modellek elsőként rendkívül hatékony, innovatív benzinmotorokkal rendelhetők Magyarországon. A MINI Countryman C modell elsőkerék-meghajtással, a MINI Countryman JCW ALL4 modell pedig intelligens összkerékhajtással gurul fel a palettára – utóbbi esetben vérpezsdítően sportos menettulajdonságokra optimalizálva. Áramvonalas kialakításának köszönhetően az új MINI Countryman légellenállási együtthatója mindössze 0,26, amely a kategória egyik legjobb értéke. A MINI Countryman C modell 125 kW / 170 lóerő teljesítményre képes benzinmotorral érkezik, mellyel így 8,3 másodperc alatt érhető el a 100 km/h sebesség 280 Nm csúcs forgatónyomaték mellett. A modell végsebesség 212 km/h. A 221 kW / 300 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral a MINI Countryman JCW ALL4 modell 5,4 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet, amelyhez 400 Nm csúcs forgatónyomaték és 250 km/óra végsebesség társul. A MINI Countryman E modell 150 kW/204 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorja 250 Nm nyomatékot állít elő, amellyel 8,6 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/órás tempóra. Az összkerékhajtású MINI Countryman SE ALL4 elektromos motorjai 230 kW/313 lóerő maximális rendszerteljesítményre képesek, összesen 494 Nm kombinált nyomaték mellett. Ezzel 5,6 másodperc alatt gyorsítva fel az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A MINI Countyman E modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egy feltöltéssel 462 kilométer*, a MINI Countryman SE ALL4 modell pedig 433 kilométer* megtételére képes. Kulcsszavak: bemutató, Mini, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Kapcsolódjon be egy „kísérteties” utazásba idén télen a Nissan e-4ORCE technológiájával |
||
2023. december 19.
Ebben a rémséges szezonban az e-4ORCE technológia a magabiztosság, az irányítás és az erő tökéletes keverékét hozza létre a legfélelmetesebb útviszonyok leküzdésére.
|
A tél mágikus varázslatával és a különféle típusú csapadékok megérkezésével a Nissan meghívja Önt, hogy pattanjon nyeregbe, és tegyen egy izgalmas utazást a szezon árnyai között teljes magabiztossággal, az e-4ORCE technológiával. Az egyénileg szabályozott fékezéssel rendelkező összkerékhajtási rendszerrel megerősített e-4ORCE technológia a Nissan járművek megbízható támasza – segít abban, hogy magabiztosan hódítsa meg az időjárás kiszámíthatatlan körülményeit, anélkül, hogy megijedne a világtól. A Nissan élvonalbeli e-4ORCE technológiája irányítja az utat: minden keréken beállítja a teljesítményt, a fékezést és a tapadást a teljesítmény javítása érdekében. Érezd a varázslatot, amint végigvezet minden fordulaton, függetlenül attól, hogy mi lapul a sarkon. Akár a boszorkányórák sötétjében vezet, akár a gyerekeket viszi egy lidérces „csokit vagy csalunk” utazásra, az első és a hátsó motorok zökkenőmentesen együttműködnek, hogy megvédjék és elvarázsolják az utasokat és mindenki mást is az úton. Hihetetlen jó stabilitást és erőt biztosít, miközben uralja az utat a kényelem feláldozása nélkül. Készüljön fel arra, hogy az e-4ORCE technológia lenyűgözzi a figyelemre méltó képességeivel, és egy izgalmas kalandot kínál, amely tele van bizalommal, irányítással és erővel. Élvezze az tél varázsát az e-4ORCE segítségével, és lelje örömét az utazásban, amely csupa finomság, trükkök nélkül. Az e-4ORCE, amely jelenleg a Nissan X-Trail e-POWER és a teljesen elektromos Nissan Ariya változataiban érhető el, el fogja Önt varázsolni – teljes magabiztossággal halad a legfélelmetesebb útviszonyok között. Kulcsszavak: Ariya, e-4ORCE, közlekedésbiztonság, nissan, téli útviszony, X-Trail
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 41 - 50 |