Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 51 - 60
Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése

Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése

2022. november 08.
Hamarosan nem csupán autótöltőt vásárolhatnak az elektromos Opel gépjármű-tulajdonosok, hanem fenntartható energetikai megoldásokhoz is hozzájuthatnak: az AutoWallis Csoport és az ALTEO e-mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásainak összehangolása révén az elektromos Opellel rendelkezők olyan megoldásegyütteshez juthatnak, amely megbízható és olcsó e-autózást garantál.
Részletek

Az elektromos autók terjedését támogatja az AutoWallis, az ALTEO és az Opel együttműködése

A stratégiai együttműködés keretében az ügyfelek a gépjárművet, a töltőberendezést és a kapcsolódó szolgáltatásokat az Opel kereskedésekben vásárolhatják meg, 2023-tól pedig akár napelemes rendszerrel és energiatároló megoldásokkal együtt.

Újabb állomáshoz érkezett az ALTEO és az AutoWallis Csoport tavaly bejelentett, e-mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatások szinergiáira építő, a magyarországi zöld mobilitás terjedését támogató kezdeményezése. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett két vállalat szorosabbra fűzi együttműködését és még jobban összehangolja a töltési infrastruktúra fejlesztését az e-autók forgalmazása terén. Ennek keretében 2023-ban – az országban elsőként – napelemes rendszereket és energiatárolókat is értékesíteni fognak az AutoWallis Csoport által négy országban (Magyarország mellett Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában) képviselt Opel márka magyar márkakereskedéseiben, amihez az ALTEO e-mobilitási üzletága, az ALTE-GO biztosít szakmai hátteret. A hazai Opel autószalonokban az elektromos töltőberendezések mellett mostantól olyan opciók is elérhetőek – a lakossági és vállalati ügyfelek igényeihez igazodva –, mint a töltők telepítése, a villamos betápláló hálózat kiépítése és a rendelkezésre álló villamos-kapacitás hatékony kihasználását biztosító energiaszabályozó rendszer.

Székely Gábor, az AutoWallis Nyrt. befektetői kapcsolatok és ESG igazgatója elmondta, hogy a csoport elkötelezett a fenntartható működés, a zöld gazdaságra való átállás mellett. A zöld mobilitás felfutását jól mutatja, hogy az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban összesen az elektromosan tölthető személygépkocsik piaci részesedése 2021-ben 19 százalékra nőtt, szemben az előző évi 11 százalékos részaránnyal. Magyarországon tavaly 15.510 db zöld rendszámos gépjárművet helyeztek forgalomba, ami a piac 6,1 százalékát jelentette.

A növekedés töretlen, hiszen idén már az év első tíz hónapjában mintegy 17,5 ezer zöld rendszámú gépjármű került forgalomba. Székely Gábor hozzátette, hogy az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi Üzletága 2021-ben 1.084 darab elektromos, illetve hibrid gépjárművet adott el, mely azt mutatja, hogy a vásárlók egyre nyitottabbak a zöld technológiákra. A kategória fejlődéséhez azonban megfelelő töltőhálózat kell hazánk úthálózatain és az otthonokban egyaránt, melyhez az AutoWallis Csoport tagjai eddig is élenjáró megoldásokat ajánlottak az ügyfeleknek. Az ALTEO-val tavaly kötött együttműködési megállapodás az e-autók töltéséhez kapcsolódó innovatív energetikai megoldások értékesítésére is kiterjed, így mostantól a magyar Opel márkatulajdonosok számára nyújtott töltési megoldások értékesítése terén is együttműködnek.

„Az e-autók publikus töltésének ára hamarosan vetekedni fog a fosszilis üzemanyagokéval, ezzel szemben otthon és a vállalati telephelyeken még jelen körülmények között is kedvezőbb áron és kényelmesebben lehet feltölteni a járműveket” – mondta el Novotny Dénes, az ALTEO e-mobilitási üzletágának vezetője. A szakember szerint az ALTE-GO és az AutoWallis Csoport átfogó megoldásával egy kézből érhető el minden, ami ahhoz szükséges, hogy mire az Opel modelleket leszállítják a kereskedésbe, kiépüljön a költséghatékony e-autózást biztosító infrastruktúra a vásárló otthonában vagy céges telephelyén. Novotny

Dénes hangsúlyozta: „ez egy fontos lépés az együttműködésünkben, de itt nem állunk meg. 2023-ban az elektromos Opel modellek töltése ki fog egészülni napelemes rendszerekkel és energiatároló megoldásokkal is. Az autókereskedések ideális helyszínek arra, hogy mindezeket megmutassuk, elmagyarázzuk az ügyfeleknek, akik az autó vásárlásakor a teljes decentralizációs csomagot is megvásárolhatják.”



Kulcsszavak: ALTEO, elektromos autó, opel
 
Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Elhelyezték a JAC Volkswagen elektromos hajtású járművek gyártását támogató új K&F központjának alapkövét Kínában Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség Tesla autókat vásárol a svájci rendőrség Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt Az AVIS dániai üzletága 401 Nissan e-NV200 furgont és 60 Nissan LEAF elektromos autót rendelt A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása A mobil töltőrobot – egy jövőkép bemutatása A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak A Tesla bemutatta a teherautóját, és egy meglepetést is tartogattak
 
A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra

A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra

2022. november 04.
A Geely kínai járműipari holding új autómárkát vezet be a kelet-közép-európai régióban, a disztribúciós feladatok ellátásól pénteken kötött megállapodást a magyar Grand Automotive Central Europe (GACE) autóimportőr céggel.
Részletek

A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra

A megállapodást Budapesten írta alá Cook Xue, a Geely Automotive International vezérigazgató-helyettese és Molnár Viktor, a GACE ügyvezető igazgatója.
   
A megállapodás értelmében a prémium kategóriás elektromos meghajtású Geometry C modellt Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon fogják forgalmazni a GACE hálózatába bekapcsolódó kereskedők - hangzott el a szerződéskötés alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
   
A Geometry C-t a globális igényekre fejlesztették, magas technológiai színvonalat képvisel, megfelel a világpiaci trendeknek. A kínai gyártó a most kötött partneri szerződéssel lép az Európai Unió területére a modellel, amellyel kategóriájában piacvezető szerepet céloz meg - jelezte Cook Xue.
   
Molnár Viktor arról tájékoztatott, hogy a GACE megkezdi a kereskedői partneri hálózat kialakítását, a három országot lefedő értékesítési hálózatot terveznek. Az értékesítés várhatóan a jövő év első felében indul, az első teljes évben akár 1000 darabnál is több jármű eladásában bíznak.
   
A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra

A Grand Automotive Central Europe importőr céget az izraeli Taarura holding alapította, 2019-ben kezdte meg működését Magyarországon. Átvette a Nissan márka importőri feldatait, kezdetben Magyarország mellett Szlovákiában és Csehországban, az idén októbertől pedig a teljes adriai régióban. Emellett az olasz Piaggio haszonjárművek disztribútora is. A GACE partner kereskedései tavaly több mint 6000 járművet értékesítettek a három országban. Magyarországon 32 Nissan-kereskedés tartozik a GACE hálózatához.
    
A Geely kínai autóipari holding több mint tíz márka fejlesztésével, gyártásával, érétkesítésével van jelen a globális piacon. Márkái között van például a Proton, a Lotus, a Volvo. Tavaly mintegy 2,2 millió járművet gyártott és értékesített, az idén pedig 2,5 milliót tervez.
   
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a GACE tavalyi nettó árbevétele 122 millió euró közelébe emelkedett a megelőző évi 112,8 millió euróról; adózott eredménye 1,48 millió euróról 3,165 millió euróra emelkedett.

A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra

Kulcsszavak: elektromos autó, geely, Grand Automotive Central Europe, Molnár Viktor, premier, új modell
 
Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Még izgalmasabb külsővel érkezik az új Lexus IS Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre Új Caddy a Volkswagen Haszonjárművektől: előretekintés a februári világpremierre Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Az új ŠKODA FABIA – Ötletesebb, mint valaha Megújul a Peugeot 308 Megújul a Peugeot 308 A Geely 100%-ban elektromos modellje megérkezett Magyarországra Az Audi A3 limuzin − az Audi egy új piaci szegmensben jelenik meg
 
Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát

Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát

2022. november 02.
Szorosan az Astra GSe és az Astra Sports Tourer GSe nyomában már itt is az Opel új, villamosított almárkájának legfrissebb modellje, a Grandland GSe.
Részletek

Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát

Sportos SUV, sportautós menetjellemzőkkel és a szabadidő-autókra jellemző praktikummal, stílussal. Dinamika, összkerékhajtás és különleges vezetési élmény. Ilyen modelleket eddig jellemzően a prémiumkategóriában kínáltak a gyártók, ám az új Opel Grandland GSe megjelenésével a sportos SUV immár az elérhetőbb kompakt osztályban is megjelenik.

“Az új Opel Grandland GSe különösen dinamikus és stílusos. Úgy hisszük, olyan vevőket vonz majd a márkához, akik nem csak villamosított hajtásláncú, de egyben sportos vezetési élményű SUV-ra vágynak.” - mondta Florian Huettl az Opel vezérigazgatója.


Az új Grandland GSe hajtásláncában egy 1.6 literes turbós benzinmotor és két villanymotor (tengelyenként egy-egy) dolgozik együtt. A kombinált rendszerteljesítmény így 221 kW/300 LE (előzetes súlyozott, vegyes WLTP fogyasztás1: 1.3 l/100 km; 31-29 g/km CO2- kibocsátással). A plug-in hibrid hajtásmód révén a Grandland GSe állandó elektromos összkerék-hajtással halad, optimális erőátvitel és kategóriaelső gyorsulási jellemzők mellett. Az állórajtos 100 km/h-s gyorsulás szintideje sportautós, mindössze 6.1 másodperc, a végsebesség pedig 235 km/h (elektromos üzemben135 km/h).

Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát

Az Astra GSe modellekhez hasonlóan a Grandland GSe különlegesen dinamikus vezetési élményének záloga az egyedi futóműhangolás és a kormányzás beállítása. A futómű alapképlete elöl itt is McPherson, hátul pedig multi-link, azonban az Opel legsportosabb SUV-jába feszesebb KONI FSD (Frequency Selective Damping: frekvenciafüggő csillapítás) rendszerű lengéscsillapítókat szerelnek, amelyeknél más-más csillapítási karakterisztika tartozik a dinamikus vezetési jellemzőkhöz, illetve a kényelemhez. Mindennek eredményeként a Grandland GSe azonnal és kiszámítható módon reagál a vezető utasításaira, ugyanakkor az Opelekre jellemző stabilitást kínálja a nagysebességű autópálya kanyarokban és az erős lassítások során is.

A Grandland jellegzetes, az Opel Vizor által meghatározott megjelenése különleges GSe vonásokkal gazdagodott: 19 colos könnyűfém keréktárcsák a Manta GSe tanulmányautó nyomán, egyedi hátsó diffúzor, és GSe embléma a csomagtérajtón. További különlegesség, hogy a Grandland GSe fekete motorháztetővel is megrendelhető. Az utastérben az AGR minősítésű első sportülések szintén egyedi Opel jellemzők: a Grandland GSe vezetője és utasa úgy élvezheti a sportos menettulajdonságokat, hogy közben hátukat és gerincüket különleges ülés óvja és támasztja.

Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát
Kulcsszavak: bemutató, Grandland GSe, kompakt suv, opel, új modell
 
A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik A ŠKODA sportos RS-családjának első tagja hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerrel érkezik Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Megkezdődött a Suzuki új kompakt városi szabadidő-autójának hazai forgalmazása Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Skoda utazó családi park Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Holnap nyitja kapuit a 83. Genfi Autószalon Az Opel a kompakt SUV kategóriába is elhozza a GSe modellek sportosságát Amarok tanulmány a Wörthi-tónál
 
Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

2022. november 02.
Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio modellek stílusukat és technológiai tartalmukat tekintve egyaránt továbbfejlődnek, ugyanakkor hűek maradnak a márka génjeihez, amelyek 1910 óta fejezik ki a legnemesebb olasz sportosságot.
Részletek

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

A két díjnyertes modell elnyerte a nemzetközi közönség rajongását, egyrészt a márkára jellemző kiválóságuknak – a tökéletes tömegelosztásnak, a kategóriaelső menetdinamikai jellemzőknek, valamint az élvonalbeli technológiai és hajtáslánc-megoldásoknak – köszönhetően, másrészt annak az időtlen dizájnnak a jóvoltából, amely minden Alfa Romeo modellt hosszú életű, mozgó műalkotássá nemesít. Az olasz dizájn Alfa Romeo által újraértelmezett szépsége a mai napon mindkét modell esetében még kívánatosabb, egyben még modernebb lett, hiszen orrkialakításukban olyan új stílusjegyek jelentek meg, amely letisztult, erőteljes rokoni kapcsolatot teremtenek a Tonale szabadidőjárművel. Az új Giulia és az új Stelvio 2023 februárjától rendelhető.  

Új megjelenés

Az új Giulia és az új Stelvio orrkialakításának prominens részletei: a hűtőmaszk, amelyen a márkajelzés is található, valamint a két elsődleges légbeömlő alsó rácsozata egyaránt különleges kidolgozást kaptak, ami modern formában értelmezi újra a híres, jellegzetes „Trilobo” maszkot. Az orrész legfontosabb újdonságai a fényszórók. Mindkét modellen most mutatkoznak be a „3+3” elrendezésű, teljes LED-es adaptív mátrix fényszórók. Ez nem csak a Tonale modellel teremt szoros rokoni kapcsolatot, de egy olyan legendás márkaarculati elemet idéz fel, amely annak idején az ikonikus Alfa Romeo SZ Zagato modellen, illetve az Alfa Romeo Proteo tanulmányautón mutatkozott be. Az új Giulia és Stelvio modellek homlokzatát meghatározó, három lámpamodul biztosítja a nappali világítást, a dinamikus irányjelző fényeket, valamint két kifinomult technológia alkalmazásával minden helyzetben optimális fényviszonyokat teremt.

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Ezek az adaptív fényszóró rendszer, amely a tompított világítást folyamatosan a jármű sebességéhez, illetve a menetviszonyokhoz igazítja; illetve a vakításmentes, szegmentált távolsági világítás technológia, amely kedvezőtlen látási viszonyok esetén automatikusan felismeri az előttünk haladó, illetve szemből érkező járműveket, és megakadályozza azok elvakítását. Végezetül ott az üdvözlő és búcsúzó világítás, amely az autó zárásakor, illetve nyitásakor minden alkalommal működésbe lép. Mindez gazdaságosabbá és biztonságosabbá is teszi a rendszert: az előbbi a hosszabb élettartamnak és a csekélyebb energia-fogyasztásnak köszönhető, míg az utóbbi annak, hogy a technológia kevésbé terheli meg a szemet, és fokozott vezetési komfortot eredményez. A stílus és a kifinomult technológia tökéletes kombinációját kínáló, hátsó LED-es lámpatest elrendezése ugyancsak a két típus sportos karakterét hivatott kihangsúlyozni. Az új Giulia zárófényei átlátszó burát kaptak, míg az új Stelvio esetében fényes fekete kidolgozású füstüveg mögött világítanak a diódák.

Új, teljes mértékben digitális műszeregység  

Az új Giulia és Stelvio a létező legmodernebb technológiákat alkalmazva biztosítanak kényelmes, hálózatba kapcsolt élményt, miközben az Alfa Romeóra jellemző vezetési élményt kínálják. A legnagyobb jelentőségű újdonság a műszeregység, amely tradicionális ’teleszkópos’ kialakítást kapott. Ezen belül kapott helyet az új, teljesen digitális, 12,3 colos TFT kijelző, amelyen keresztül az összes járműinformáció, valamint az autonóm vezetéshez kapcsolódó paraméterek egyaránt leolvashatók. Ezen túlmenően a műszeregység három különböző elrendezésben jeleníthető meg.

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Az Evolved (továbbfejlesztett) megjelenés az Alfa Romeo-dizájn jövőjébe enged bepillantást, és bár a két oldalsó negyedet is fenntartja, elsődlegesen a képernyő központi szakaszát használja. A Relax (pihentető) a kényelemről szól: nélkülözi a részletekbe menő tájékoztatást, és elhagyja a két szélső negyedet. A Heritage (hagyaték) mód a hatvanas, hetvenes évek ikonikus Alfa Romeo modelljei előtt tiszteleg, olyan jellegzetes formai elemekkel idézve meg őket, mint a fejük tetejére állított számjegyek a sebességmérő skála végén.

NFT technológia és „Alfa Connect” szolgáltatások

Az új Giulia és Stelvio modellek lendületesen, ösztönösen kezelhető HMI vezérlő felületén minden funkció karnyújtásnyira elérhető. Az infotainment rendszer a különböző tartalmak és funkciók mellett az „Alfa Connect” szolgáltatásokat is biztosítja, amelyek hasznos biztonsági és kényelmi funkciók vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) frissíthető, széles skáláját kínálják.

A „My Remote” funkció például számos egyéb mellett lehetővé teszi, hogy a távolból, okostelefonról vagy okosóráról vezéreljük a jármű bizonyos rendszereit (pl. ajtózárak nyitása/zárása, fények felvillantása.) A mai naptól fogva az új Giuliához és az új Stelvióhoz egyaránt elérhető az NFT (nem helyettesíthető token) technológia.

Az autóiparban világszerte egyedülálló megoldás először a Tonale modellen jelent meg, és ma a márka teljes kínálatához rendelkezésre áll. A technológia a blokklánc-kártya koncepciójára épül: olyan titkosított, nem módosítható digitális jegyzék, amelyben minden egyes autó elsődleges információi tárolhatók.

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Ez a karakteres, könnyen alkalmazható, fenntartható funkció is kihangsúlyozza az Alfa Romeo márka innovatív oldalát. Az ügyfél választásához igazodva az NFT előállít egy tanúsítványt, amelyben a jármű élettartamára vonatkozó adatokat rögzítik. A tanúsítvány később alkalmas a jármű megfelelő karbantartásának szavatolására, és ezáltal az értéktartás erősítésére. Az NFT tanúsítvány még hitelesebbé teszi a jármű adatait, ami segítség a tulajdonosnak / eladónak, ugyanakkor a vevő számára is megnyugtató, hogy megerősítést nyer a kiszemelt használt autó valamennyi adata.

A kategória legkiválóbb menetdinamikai jellemzői

Az új Alfa Romeo Giulia, illetve Stelvio újfent méretosztályuk legkiválóbb menetdinamikáját kínálják. Az Alfa Romeo legjobb hagyományait követve zsigeri vezetési élményt nyújtanak, amiben az olasz formatervezés, a legkiválóbb erőforrások, a tökéletes tömegelosztás, a különleges technológiai megoldások, valamint a kiváló tömeg/teljesítmény arány egyaránt szerephez jut. Az Alfa Romeo jelenlegi és múltbeli típusainak lényegét pont ez a „különleges receptúra” határozza meg, különösen, amióta a Tonale – a márka átalakulásának jelképe – a sportosság XXI. századi fogalmát a fenntarthatósággal egészítette ki, és írta újra. A takarékos, ugyanakkor nagy teljesítményű sportosság megvalósítása során a nemzetközi olasz márka saját kiválóságára támaszkodhat. Elég helyet foglalni egy új Giulia vagy egy új Stelvio utasterében, hogy azonnal megértsük: a vezetés jövőjébe készülünk belépni.

Kis tömeg és dinamizmus: a Giulia és a Stelvio hibátlan, sportos dinamikus viselkedését olyan különösen könnyű, közvetlenül a motorsportból átvett anyagok használata támasztja alá, mint az alumínium (pl. a motorblokk alsó felén) vagy a karbon kompozit (pl. a kardántengelynél.).

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Összkerékhajtás Q4 technológiával: a jármű tapadását közvetlen, prediktív módon fenntartó rendszer a legmagasabb szintű teljesítményt, takarékosságot és biztonságot nyújtja. A Q4 technológia az összkerék-hajtási rendszerek összes előnye mellett takarékosabb üzemet, robbanékony reakciókat, valamint a hátsókerék-hajtású autókra jellemző vezetési élményt kínál. A Q4 rendszer központi eleme az aktív osztómű (ATC) amely valós időben felügyeli a tapadási viszonyokat és a vezető parancsait, hogy mindenkor maximális teljesítményt nyújthasson.

Az Alfa Romeo Q4 rendszer lehetővé teszi, hogy a jármű tisztán hátsókerék-hajtással közlekedjen, ugyanakkor a tapadási határon – vagy a vezető kifejezett kérésére – a hajtóerő akár 50%-át képes késlekedés nélkül (nem egészen 150 ezredmásodperc alatt) átvinni az első kerekekre. Ezzel megakadályozza a kerekek megcsúszását, és maximális teljesítmény-kifejtést, valamint takarékos vezethetőséget tesz lehetővé.

Q2 mechanikus önzáró differenciálmű: Veloce felszereltségi szinten a Q4 összkerékhajtás Q2 mechanikus önzáró funkcióval is társítható – ez utóbbi egyébként a tisztán hátsókerék-hajtású modellváltozatokhoz is elérhető. A részlegesen önzáró differenciálmű még dinamikusabbá, még sportosabbá teszi a járműveket, tökéletes tapadást és ezáltal fokozott stabilitást biztosít nagy sebességű ívmenetben, fokozott oldalirányú gyorsulás esetén; valamint maximális biztonságot szavatol nedves vagy csúszós útfelületen azáltal, hogy a kerekeket folyamatosan ellenőrizve mérsékli a megcsúszás mértékét.

Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio

Alfa Link futómű: az Alfa Romeo modellek vezetése feledhetetlen élményt jelent. Ez nem utolsósorban az exkluzív Alfa Link™ felfüggesztésnek köszönhető. Az Alfa Romeo specialitásaként félig virtuális kormányzási tengelyt alkalmazó, kettős keresztlengőkaros első konstrukció optimálisan szűri ki a nem kívánatos hatásokat, valamint gyors és precíz kormányzást tesz lehetővé, így biztosítva a kompromisszumokat nem ismerő vezethetőséget. A hátul beépített többlengőkaros (az Alfa Romeo által szabadalmaztatott, négy és fél lengőkart alkalmazó) futómű fokozott vezethetőséget társít kimagasló komforttal.

Kizárólag a Competizione különkiadás kínálja az Alfa™ aktív felfüggesztést, amelynek elektronikusan szabályozott lengéscsillapító rendszere másodpercről másodpercre alkalmazkodik a menetkörülményekhez, lehetővé téve, hogy a vezető válasszon a dinamikusabb vagy kényelmesebb vezethetőség között.

Integrált fékrendszer (IBS): az elektromechanikus rendszer a menetstabilizáló funkciókat a fékrendszerrel kombinálva biztosít késlekedés nélküli fékhatást, ezáltal lehetővé téve a féktávolság lerövidítését és a tömeg jelentős mértékű optimalizálását. Az elektronikus vezérlésű fékrendszer (brake-by-wire) jóvoltából csökkent a motortérben található komponensek száma; a szivattyúból, szervofékekből és menetstabilizáló rendszerből álló egység kiváltásával csökkentve az elmozduló tömeget és fokozva a jármű dinamizmusát.

A Giulia és a Stelvio kimagasló menetdinamikájához a rendkívül közvetlen kormányzás is hozzájárul.

Ehhez társul a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó, amely alumínium váltófüleivel ívmenetben utolérhetetlen vezethetőséget biztosít. Végül, de nem utolsósorban a vezetési élményt fokozó és a vezetőt támogató rendszerek tökéletes egyensúlyát megvalósítva az új Giulia és Stelvio modellek 2. szintű önvezető képességet eredményező, teljes körű vezetőtámogató funkcionalitást kínálnak. Mindez azt jelenti, hogy bizonyos helyzetekben a vezető a jármű elektronikus rendszereire bízhatja a gáz, a fék és a kormány vezérlését, miközben folyamatosan felügyeli a gépkocsi működését. Ezek a vezetőt támogató rendszerek jóval kényelmesebbé teszik a hosszú utazásokat. A vezetőnek ugyanakkor minden pillanatban uralnia kell járművét, és nem veheti le a kezét a kormánykerékről.

Egyszerű, ösztönösen értelmezhető modellkínálat

Az új Giulia és az új Stelvio a Tonale kapcsán bevezetett, új kiviteli rendszert követik, ami még egyszerűbbé teszi a járművek konfigurálását. Voltaképpen csak két felszereltségi szint létezik — a Super és a Ti —, és ezek karakteres jellemzőikkel a legigényesebb ügyfelek elvárásait is kielégítik. A különleges Alfa Romeo élmények világába bevezetést kínáló Super felszereltségi szint tovább finomítható a számos sportos opciót tartalmazó Sprint csomag megrendelésével.

A modellek elegáns, karakteres oldalát kihangsúlyozó Ti felszereltségi szint a Veloce csomaggal bővíthető, elérve a teljesítmény és a sportosság legmagasabb szintjét. Ne feledjük, hogy a Super, Sprint, Ti és Veloce nevek különleges jelentőséggel bírnak az Alfa Romeo történetében. A típusok így összességében négyféle jellegzetes kivitelben elérhetők, pontosan igazodva az ügyfelek azon elváráshoz, hogy egységet érezzenek járművükkel. A Giulia és a Stelvio modellcsaládokban egyaránt fontos újdonság a minden kivitelhez és mindkét típushoz rendelhető 160 lóerős dízelmotor, hátsókerék-hajtással. Végezetül rendelkezésre áll a nagyteljesítményű 280 lóerős benzin- és a 210 lóerős dízelmotor, mindkettő összkerékhajtással.

Competizione különkiadás, a teljesítmény és a stílus legmagasabb kifejezési formája, NFT tanúsítvánnyal


Az új Giulia és az új Stelvio bevezetéséhez kapcsolódóan az Alfa Romeo bemutatja a Competizione limitált kiadást: a stílus hiteles koncentrációját, amely a legelhivatottabb Alfa-rajongót is magával ragadja. A Veloce felszereltségi szintre épülő, minden motorral rendelhető modellváltozat a kínálat csúcsán helyezkedik el, és különlegessé teszi exkluzív Moon Light mattszürke karosszériája, valamint piros féknyergei.

Az új Stelvio fokozottan sportos megjelenését 21 colos könnyűfém keréktárcsák hangsúlyozzák ki. Az utastérben Harman/Kardon audiorendszer, bőrkárpitozású műszerfal és piros öltésekkel varrott ülések teremtenek különleges hangulatot. A sort a sötétített üvegek, valamint az oldalt megjelenő, majd az első fejtámlákon visszaköszönő Competizione emblémák zárják. A Competizione kivitel alapfelszerelésként kínálja az exkluzív Alfa aktív felfüggesztést, továbbá az NFT (nem helyettesíthető tokon) technológiát – az utóbbi a Competizione modellek egyediségét tanúsítva biztosítja annak eredeti konfigurációját. Mindez a legmagasabb szinten testesíti meg Alfa Romeo stílusának, teljesítményének és technológiájának a lényegét.

Kulcsszavak: alfa romeo, bemutató, Giulia, Stelvio, új modell
 
Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio A harmadik generációs Kia Sorento készen áll európai premierjére Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio A legenda visszatér Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Hibrid hajtáslánccal érkezik a felfrissített Kia Stonic Bemutatkozik az új Giulia és az új Stelvio Jövőbemutató erő – Az új Audi RS 6 Avant Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter Az új Toyota Hilux: Igáslovakra jellemző robusztusság, strapabíró és megbízható karakter
 
Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

2022. november 01.
Különleges napra ébredt Budapest, hiszen a reggeli órákban egy titokzatos oroszlán jelent meg a felújítás alatt álló Lánchídon. A műemlék oroszlánok új társa több százezer LEGO® kockából épült meg, és a hídon tett látogatása után a Clark Ádám téren foglalja el őrhelyét, amíg a városlakók visszakapják az építkezés miatt jelenleg még elzárt területen lévő kőoroszlánokat.
Részletek

Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

A budapestiek számára az oroszlán fontos jelkép, a Lánchíd hídfőin található kőoroszlánok ráadásul népszerű látványosságnak is számítanak, amelyeket a felújítás miatt az itt élőknek és az ide látogató turistáknak hosszú ideig nélkülözniük kellett. Október 18-án megkezdődött az oroszlánok visszaköltöztetése a budai oldalra, azonban csak később válnak láthatóvá a felújított szobrok, mert azok az építkezés miatt továbbra is elzárt területen találhatók.

Jó hír, hogy a városlakók és az ide látogatók most minden eddiginél közelebb kerülhetnek az oroszlánokhoz! A híd őreinek feladatát a Clark Ádám téren tanyázó, több mint 850 ezer kocka felhasználásával megépült LEGO oroszlán segíti, miután megcsodálta a kilátást a Lánchíd pesti hídfőjéről. A kőoroszlánok 1:1 méretarányban készült új társa rendkívül részletgazdag, teljesen úgy néz ki, mint az eredetiek. A 5,80 méter hosszú, 1,70 méter széles és 2,45 méter magas LEGO szobor összesen 2,8 tonnát nyom.

A nem mindennapi oroszlánt Dóczy Balázs hivatalos LEGO építőmester modellezte és tervezte, és 560 óra alatt építették meg Budapesten. Balázs a világ 27 hivatalos LEGO építőmesterének egyike, akinek nevéhez már több, kockákból megépített magyarországi nevezetesség és épület kapcsolódik – többek között a Lánchíd vagy a Zeneakadémia makettje. A most elkészült LEGO oroszlán az eddigi legnagyobb alkotása.

Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

A projekt a Lánchíd felújítását végző A-Híd Zrt., a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt., a Budapest Brand Nonprofit Zrt. és a LEGO Hungária Kft. együttműködésében valósult meg. Az oroszlán megépítése egy rendkívüli összefogás eredménye, melyben mintegy nyolcvanan vettek részt, köztük önkéntesként a közreműködő cégek dolgozói is.

Az eredeti szobrok visszaköltöztek gránittalapzatukra, a posztamensekre pedig ezután sem lehet majd felmászni, így megérinteni sem lehet őket a jövőben. A LEGO kockákból megépített oroszlánhoz viszont közel juthatnak az érdeklődők, és megtekinthetnek minden apró részletet.

„A LEGO játékrendszer régóta népszerű eszköze az önfeledt alkotásnak és a kreatív problémamegoldásnak. A Rebuild the world kampányunk a kreatív és játékos megoldások fontosságára hívja fel a figyelmet, és arra inspirálja a jövő építőit, hogy valósítsák meg ötleteiket és bátran építsék meg azt, amit csak elképzelnek. Mi is így tettünk a Lánchíd oroszlánjával. Szerettük volna közel hozni az emberekhez. Remélem, hogy sikerült és sokakat ösztönöz majd alkotásra ez az építmény” – emelte ki Siket Lóránt, a LEGO Hungária Kft. kommunikációs vezetője a rendhagyó projekt kapcsán.

Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

„Büszkeséggel tölt el, hogy egymást követik a jelentős mérföldkövek a Lánchíd felújításában: csaknem másfél hete volt, hogy visszatértek a budai hídfő megszépült kőoroszlánjai, és lélegzet-visszafojtva figyeltük, ahogy a daru a helyére emeli az egyenként több mint tíztonnás szobrok darabjait – mondta dr. Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. – Gyerekként rengeteget építettem LEGO kockákkal, és lelkesedésemet felnőttként és anyukaként sem veszítettem el. Ezért is örülök, hogy sikerült időt szakítani erre a nem mindennapi eseményre. A sok százezer darabból megépített oroszlán ugyanis egyszerre fejezi ki Budapest és az építőkockák iránt érzett rajongásomat. A Lánchíd felújítása továbbra is a terveknek megfelelően halad, azért dolgozunk, hogy Budapest a 150. születésnapjára 2023-ban méltó ajándékot kapjon.”

„A kezdetektől éreztük, hogy az oroszlánszobrok sorsát és restaurálásuk állomásait kitüntetett érdeklődéssel kíséri a közvélemény. A Lánchíd teljes lezárása a végéhez közeledik, kollégáink most is intenzíven dolgoznak a hídon, de közben mindvégig figyeltünk arra, hogy a szobrok megújulásának bemutatásával az egész hídfelújítást közelebb hozzuk az emberekhez – tette hozzá Puskár Anett, a kivitelezést végző A-Híd Zrt. kommunikációs vezetője. – A műhelyben töltött idő alatt a restaurátorok elkészítették ezeknek a több mint 170 éves műtárgyaknak a részletes felmérését, kártérképét és restaurálási tervét. Mivel a szobrok 1:1-es másolatának megépítéséhez az oroszlánok 3D-s szkennelésére is szükség volt, a projektnek köszönhetően a jövőben ez a digitális információ is rendelkezésre áll majd róluk.”

Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van

„Budapest egyik címerállata, egyben szimbóluma, de nevezhetnénk kabalának is: az oroszlán. Az erőt, kitartást és nyugalmat sugárzó (négy) büszke állat már nagyon régóta vigyáz ránk, és tekint vissza megannyi fényképről, útikönyvből, viszi jó hírünket szerte a világban. Mi, itt élők szeretjük legendáktól övezett lényét, és az idelátogató turisták szívében is kiemelt helyen szerepel. A városban számos oroszlán szobor fellelhető, azonban mind közül a legmonumentálisabbak és mindenki kedvencei a Lánchíd pillérein tanyázó példányok. Hamarosan mind a négy szobor megújulva tér vissza jól megszokott helyére, addig azonban LEGO kockákból készült barátjuk képviseli őket. Vele a jövőben több helyen is összefuthatunk és szelfizhetünk, ha nyitott szemmel járunk a városban” – fogalmazott Faix Csaba, a Budapest Brand nZrt. vezérigazgatója.

A Clark Ádám téren őrködő LEGO oroszlán várhatóan 2022. november végéig várja a kicsiket és nagyokat.


Kulcsszavak: budapest, Lánchíd, Lego
 
Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van Nyolc villamosjáratot érint a fővárosi vágányfelújítás újabb üteme Összevertek egy Uber-sofőrt a taxisok Összevertek egy Uber-sofőrt a taxisok Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Elektromobilitás kiállítás a Millenárison Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van Forgalmi változások lesznek Budapesten a közlekedésben is az augusztus 20-i ünnepségek miatt Visszakerült a helyére a Lánchíd-oroszlán. Igaz ez 850 ezer LEGO kockából van MagyarBrands és Magyar Gazdaságért díjat kapott a Duna Autó Zrt.
 
Az elnöki Peugeot-k első száz éve

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

2022. november 01.
Több mint száz év telt el azóta, hogy francia államelnök először választott egy Peugeot-t hivatalos járműveként. Ennek az évszázadnak a kiemelkedő pillanatait tekintjük most át, ahol lehetséges, a kulisszák mögé is bepillantva.
Részletek

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

Egy államfő hivatalos gépkocsijának kiválasztásakor tucatnyi szempontot kell figyelembe venni, és ezek csak részben egyeznek meg az átlagos autóvásárlók döntéseit irányító megfontolásokkal. Fontos persze a biztonság, a fedélzeti információs rendszerek, és persze a presztízs, ám ezeket egészen más dimenziók mentén elemzik az olyan automobilok esetében, amelyek a francia trikolort viselik.

Az első francia államférfi, akit Peugeot szállított hivatalos útjain, Alexandre Millerand volt, aki 1920. szeptember 23-án vette át elődjétől, Paul Deschanel-től a Harmadik Köztársaság elnöki tisztét. Millerand, aki 1899 óta szolgált miniszterként különböző kormányok alatt, elnöki megbízatását közvetlenül megelőzően pedig Franciaország miniszterelnökeként szolgált, valamikor 1921-ben ült be a Peugeot frissen bemutatott zászlóshajójába, az impozáns Type 156 szedánba.

A 4,8 méter hosszú Type 156-ost ideális elnöki autóvá tette hatalmas, 3670 mm-es tengelytávja, illetve az új generációs, soros hathengeres, 6,0 literes erőforrás akkoriban lenyűgözőnek számító, 25 lóerős teljesítménye. A számtalan, rendelkezésre álló karosszériaváltozat közül Millerand csapata a torpedót, azaz a vászontetős limuzint választotta, ahogy az annak idején a reprezentációs célú automobiloknál megszokott volt.

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

Ez elvileg leegyszerűsítette volna az anarchista Gustave Bouvet dolgát, amikot 2022. július 14-én, a Bastille-napi felvonulás alkalmával merényletet kísérelt meg Millerand ellen. Az elnöki rezidencia közelében várakozó támadó azonban összekeverte az autókat, és a rendőrfőnök kocsijára lőtt rá. Millerand nyitott autóját azonnal körbevette az elnök díszőrsége, a rendőrök pedig elfogták a fiatalembert, egy füst alatt megmentve őt a lincselésére készülő tömeg haragjától.

Talán ez az incidens volt az oka annak, hogy amikor bő fél évszázaddal később a Chapron karosszériaépítő műhely egy Landaulet-karosszériás Peugeot 604 limuzint autót javasolt elnöki felvonulási autónak, Valéry Giscard d´Estaing stábja elutasította az ötletet. A vezető fölött zárt, az utasok fölött ellenben nyitott karosszériás Peugeot 604 Landaulet végül a korábbi francia gyarmat, az 1960-ban függetlenné vált Nigeri Köztársaság elnökének a parádés autójaként futott be karriert, az Élysée-palota pedig a Heuliez által átépített, 62 centiméterrel nyújtott tengelytávú limuzinját választotta reprezentációs célokra.

Ez az impozáns autó azonban nem hozta lázba az 1975-ben beiktatott Giscard d´Estaing-t, hiszen az államfő igazi autóbolondként legszívesebben saját maga vezette hivatali kocsijait, amelyeket szintén a Peugeot szállított.

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

A 2.6 V6-os motorral szerelt, normál tengelytávú 604-esekből három is állt a palota garázsában – nem volt nehéz felismerni őket, hiszen a progresszív elnök a hivatalból elrendelt fekete helyett mohazöldre fényeztette összes autóját, beleértve a nyújtott limuzint is. Ezek voltak egyébként az első olyan elnöki autók, amelyeket normál rendszámtáblával állítottak forgalomba: ezt megelőzően ugyanazt az öt rendszámot (1PR75-től 5PR75-ig) alkalmazták az összes elnöki autón. A reprezentációs modell mindig az 1-es számút viselte, így a rendszám több gépkocsin is megjelent.

Giscard d´Estaing-től kezdődően a Peugeot a francia elnöki hivatal állandó beszállítójává vált. A sorban következő államfők, François Mitterrand, Jacques Chirac, majd Nicolas Sarkozy egyaránt a Peugeot aktuális zászlóshajójával utazott, illetve fogadta hivatalos látogatóit.

Mitterrand páncélozott Peugeot 605-ösében Mihail Gorbacsov és II. János Pál pápa is utazott; a francia Labbé manufaktúra által megnyújtott és átépített autó 170 lóerős motorjának nem volt könnyű dolga, hiszen a páncélozott limuzin pontosan egy tonnával nyomott többet, mint az alapmodell.

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

A Peugeot 1999-ben vezette be a 605 utódját, a Peugeot 607 limuzint, és amint az új luxusmodell megjelent, Jacques Chirac stábja azonnal rendelt belőlük az elnöki flottába. Jól is tették, hiszen Bernadette Thérèse Marie Chirac, az elnök felesége maga is Peugeot-val: egy 1984-es gyártású 205 SR-rel járt. A kisautó 1,4 literes motorjának 60 lóereje bizony jócskán elmaradt az elnöki limuzin 3.0 V6-osának a teljesítménye mögött, az is igaz viszont, hogy az elnökné autója 800 kilós menetkész tömegével virgoncabb, 6 literes átlagfogyasztásával környezetbarátabb, piros színével pedig vidámabb volt az elnök úr impozáns limuzinjánál.

Szintén a Peugeot 607 szolgált a hivatalt Chirac után elfoglaló Nicolas Sarkozy beiktatási autójának alapjául. Az új elnök hivatala pompás körítést szeretett volna adni az ünnepségnek, ezért olyan felvonulási járművet kerestek, amely az Ötödik Köztársaság megújulását, a modern idők érkezését jelképezi. Így került a képbe a Peugeot 607 Paladine, egy ötméteres Landaulet, amelyet a Heuliez épített. A francia manufaktúra ekkorra a lenyitható keménytetők elismert szaktekintélyévé emelkedett, így a Hermés bőrkárpittal burkolt fotelekben helyet foglaló utasok feje fölé sem klasszikus vászontető, hanem nyitható üvegkupola feszült.

Az egyetlen nehézséget az jelentette, hogy a Peugeot 607 Paladine-t alkotói voltaképpen nem szánták közlekedési eszköznek: látványos stílusgyakorlat volt csupán, amelynek teteje nyitott állapotban nem csak a csomagtartót, hanem a normál esetben alatta található üzemanyagtartály helyét is elfoglalta.

Az elnöki Peugeot-k első száz éve

A Heuliez mindössze egy hatliteres tartályt szerelt az autóba, ami pont elég volt arra, hogy a Párizsi Autókiállításon saját erejéből tudjon begurulni a kiállítási csarnokba az autó.

Az elnöki iroda és a Peugeot munkatársai osztottak és szoroztak, és végül arra jutottak, hogy a módosított karosszéria jelentős tömege miatt torkosabb V6-os motor ennyi üzemanyaggal is képes lesz teljesíteni a számára előírt távot, és egy esetleges incidens esetén sem fogja cserbenhagyni az elnököt.

A számítások helyesnek bizonyultak,  Nicolas Sarkozy minden idők talán leglátványosabb államfői limuzinjában vonult végig Párizson, a Peugeot 607 Paladine pedig ezt követően visszagurult a gyári múzeumba, ahol senki nem támasztott vele szemben irracionális, praktikus elvárásokat. Itt az őt megillető társaság várta, hiszen az elmúlt közel száz évből számos elnöki limuzin, így Millerand Type 156-osa, Giscard d´Estaing nyújtott 604-ese és Mitterrand Peugeot 605-öse is a Musée de l´Aventure Peugeot lakója.
Az elnöki Peugeot-k első száz éve

Ma még nem tudni, hogy ugyanez a sors vár-e Emmanuel Macron 2017-ben épített Peugeot 5008-asára. Szokatlan, hogy egy állam első számú embere egy hétszemélyes szabadidőjárművel járjon, ugyanakkor teljesen logikus annak ismeretében, hogy akkor ez volt – és most is ez – a Peugeot kínálatának legtágasabb személyautója, miután a Peugeot 607 nem kapott közvetlen utódmodellt; helyébe (és a kisebb 407 helyébe) a Peugeot 508 lépett.

Macron 5008-asa természetesen különleges kialakítást kapott, ám arra, hogy megismerhessük ennek részleteit, alighanem éveket kell még várnunk: a Mitterrand 605-ösét is átalakító Labbé cég jogutódja, a Centigon által átalakított és páncélozott szabadidőjármű pontos műszaki részleteit egészen addig hét lakat alatt őrzik, amíg az autót ki nem vonják a szolgálatból.
Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, visszatekintés
 
Az elnöki Peugeot-k első száz éve Új PureTech motorok a Citroëntő Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Elindul az új Nissan LEAF gyártása az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban Az elnöki Peugeot-k első száz éve A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában Nagyot lépett előre a Kia az autómárkák megbízhatósági rangsorában A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’ A Ford immár zsinórban ötödik éve nyeri meg a kisméretű motorok ‘Oscar-díját’
 
Növelte termelését a cseh Skoda Auto

Növelte termelését a cseh Skoda Auto

2022. november 01.
Éves összehasonlításban növelte termelését a Skoda Auto. Az év első kilenc hónapja alatt Csehországban a Skoda 647 200 autót gyártott, 11,9 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában - olvasható a Skoda Auto hétfői közleményében.
Részletek

Növelte termelését a cseh Skoda Auto

Az adatok a kínai, németországi és szlovákiai leányvállaltokban gyártott autókat nem tartalmazzák. A kereskedők 645 500 autót vettek a cégtől, ami éves szinten 8,3 százalékos növekedés. Másfelől háromnegyed év alatt csak 544 500 Skoda kocsit vettek a vásárlók, ami éves szinten 22,3 százalékos csökkenés - mutat rá a német Volkswagen konszern kötelékébe tartozó cseh cég közleménye.
   
A vállalat szerint az eladások csökkenése mögött a piacokon a nemzetközi helyzet következtében kialakult feszültségeket kell elsősorban keresni. Hatással volt a csökkenésre az ukrajnai háború, az energiaválság, a drágulási hullám és az alkatrészszállítási láncok elbizonytalankodása.
   
"A Skoda modellek iránti érdeklődés továbbra is magas. Megteszünk mindent, hogy a fennálló problémákat mihamarabb orvosoljuk" - jelentette ki Martin Jahn, az igazgatóság marketingért felelős tagja.
   

Növelte termelését a cseh Skoda Auto

A Volkswagen konszern néhány napja azt közölte, hogy az idei kilenc hónap alatt a Skoda Auto üzemi nyeresége 4,9 százalékkal 856 millió euróra esett vissza. Mindezek ellenére a Skoda menedzsmentje arra számít, hogy pozitív üzleti mérleggel zárhatja az évet - idézi a Volkswagen közleményét a CTK hírügynökség.  
   
A Skoda Auto jelenleg 12 modellt gyárt, több mint száz ország piacán van jelen, s az egész világon összesen 45 ezer embernek ad munkát.

Kulcsszavak: autógyár, európa, kína, skoda
 
A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát A Siemens bővíti a kínai Nanking város metróvonalát Növelte termelését a cseh Skoda Auto Elégedett a Rolls-Royce és a GM a kínai piaccal Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Milliárdos veszteséget okozna a brit autóiparnak az EU-ból való kilépés Növelte termelését a cseh Skoda Auto Áprilistól szombati műszak is lesz a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában Növelte termelését a cseh Skoda Auto Ford: Három évvel a konkurencia előtt?
 
Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta

Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta

2022. október 27.
Az Audi Hungaria présüzeme 2013 óta gyárt karosszériaelemeket a Győrben készülő gépjárműmodellek mellett a Volkswagen Konszern további autómárkái számára is.
Részletek

Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta

A présüzemben a mai napon a Schuler PXL típusú présgép 25 milliomodik alkalommal emelte meg, majd süllyesztette le a présszerszámot. A présszerszám egyetlen ütemmel egyszerre több alkatrészt is képes gyártani, így a berendezés segítségével eddig közel 45 millió préselem készült az Audi, Volkswagen, Škoda és Porsche márkák különböző modelljeihez. Az Audi Hungaria présgépe összesen 8 100 tonnás préserővel rendelkezik, ami több, mint 5 200 darab Audi Q3 tömegének felel meg. A présgép működéséhez szükséges alapanyagot a présüzemben található lemezvágógép biztosítja. A présüzemben közel 200 szakképzett munkatárs dolgozik.
 
Az Audi Hungaria présüzemében készülnek a Volkswagen Konszern számos modelljének oldalelemei, valamint motorháztetők, sárvédők, ajtók és tetőelemek. Az Audi Hungariánál nem csak technikai szempontok számítanak a gyártás során, a vállalat számára ugyanis a magas minőség mellett kiemelten fontos a fenntartható termelés biztosítása is.

A vállalat 2021 júliustól például zárt körforgásba vezette az alumíniumot a présüzemben az Aluminium Closed Loop projekttel. Az Aluminium Closed Loop keretében a gyártás során keletkezett alumíniumhulladék ötvözet szerinti szelektív gyűjtést követően visszakerül a beszállítóhoz, aki ebből az eredetivel megegyező minőségű alumíniumtekercset állít elő, amelyet ismét visszaszállít az Audihoz. Az Aluminium Closed Loop csökkenti az elsődleges nyersanyag felhasználását azáltal, hogy a présüzemben keletkezett alumíniumhulladékot másodlagos nyersanyagként az eredeti minőségben újrahasznosítják. A vállalat az áramfelhasználást is minimalizálja a termelés során: a préssort működtető 14 darab, 395 kW teljesítményű hajtómotor fékenergia-visszanyerő rendszerrel felszerelt, ami jelentősen csökkenti az üzem energiafogyasztását.

A győri présüzem eddigi fennállása során megközelítőleg 800 ezer tonna alumíniumot és acélt használt fel – ez tömegében az Eiffel-torony 80-szorosát teszi ki. A lemezeket kifektetve kétszer körbe érnének bolygónk egyenlítője körül.

Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta 



Kulcsszavak: Audi Hungaria, autógyár, győr, járműipar
 
A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A jövőben Győrben készül az Audi Q3 A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler Kínai cégekkel egyezkedik a Daimler Az Audi Hungaria présüzeme mintegy 80 Eiffel-toronynak megfelelő fém megmunkálását végezte 2013 óta ABS és kulcs nélküli biztonsági rendszer a 2014-es Sportser modelleken 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó 50. születésnapját ünnepli a Škoda 1000 MBX kultuszautó
 
Budapesten fejlesztik a jövő autóit

Budapesten fejlesztik a jövő autóit

2022. október 27.
Húsz évvel ezelőtt kezdődött a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Mercedes-Benz közös sikertörténete: a világhírű német autóipari szereplő és a magyar egyetem modellértékű együttműködésének ideje alatt a budapesti intézmény járműtervezési programja a világ élmezőnyébe került.
Részletek

Budapesten fejlesztik a jövő autóit

2022. október 27. és 30. között a MOME egy rendhagyó, két valóságban is testet öltő kiállítással és a SHIFT című kiadvány megjelenésével ünnepli ezt a két évtizedet, az elmúlt időszak legizgalmasabb munkáit és a tervezőket, akik megálmodták és megvalósították azokat.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem azok közé az egyetemek közé tartozik, amelyek hisznek abban, hogy tevékenységükkel formálhatják a jövőt. Az intézmény 2022 nyarán nyílt új, kivételes felszereltségű járműstúdiója, a Mobility Design Lab is azzal a céllal jött létre, hogy olyan sokoldalúan gondolkodó tervezőket képezzen, akik a leginnovatívabb technológiákat ismerve, nemzetközi szinten is hiánypótló tudással felvértezve kutatják a járműipar, a mobilitás új útjait, képesek megfelelni a piac igényeinek, és reagálni a változó társadalmi és környezeti elvárásokra.

A MOME campusán 2022. október 27-én nyíló kiállítás bemutatja, hogy a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Mercedes-Benz együttműködésének eredményeképp mennyi korszakalkotó ötlet, elképzelés, terv és mindenekelőtt számos kiváló szakember került Zugligetről a világ élvonalába. Az egyetem emblematikus tereiben és kertjében sétálva a látogatók végigjárhatják az intézmény és az világhírű autómárka közös szakmai útjának meghatározó állomásait, és bepillantást nyerhetnek az egykori hallgatók, mára ismert járműtervezők munkájába.

Budapesten fejlesztik a jövő autóit

A négy napon keresztül látogatható kiállítás egyik különlegessége, hogy az elmúlt évek kiemelkedő járműtervei és formakoncepciói többek között makett formájában és a kiterjesztett valóságban, digitálisan is megtekinthetők. Az érdeklődők így képet kapnak arról, hogy a radikálisan új lehetőségek és a legfejlettebb technológiák hogyan alakítják a járműtervezés jelenét és jövőjét, sőt, két rendkívüli autóval, a teljesen elektromos Mercedes-AMG EQE modellel és a világ egyetlen Vision AMG modelljével is találkozhatnak, amely egyenesen Stuttgartból érkezett Magyarországra az ünnepi kiállítás kedvéért.

A kiállítás nyitónapján kerül sor a Mercedes-Benz vezető tervezőinek, jelenlegi és korábbi szakembereinek oktatási tevékenyégéért adományozott címzetes egyetemi tanári, valamint címzetes egyetemi docensi címek átadására is: ennek keretében kap oklevelet Robert Lešnik, a Mercedes-Benz külső formatervéért felelős fődesignere, Thomas Sälzle, a Mercedes-Benz design managere és Németh Gábor, a Geely exterior design részlegének vezetője is.

Budapesten fejlesztik a jövő autóit
Kulcsszavak: design, formatervezés, járműipar, MOME
 
Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Országos tesztprogram indul a CNG-haszonjárművek népszerűsítésre Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Kezdődik az új magyar tűzoltóautó, a Heros sorozatgyártása Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Gyorsan nőtt az eladott személyautók száma az első negyedévben Csehországban Vízen is jól hasít a Peugeot Vízen is jól hasít a Peugeot Dízeltilalom – már nem a jövő, hanem a jelen! Dízeltilalom – már nem a jövő, hanem a jelen!
 
Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés

Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés

2022. október 27.
Újabb 20 vadonatúj CAF típusú villamos állhat forgalomba Budapesten 2024-től, a Főváros ugyanis biztosítja az ehhez szükséges pénzügyi forrásokat, pedig szűk a gazdasági mozgástere. A BKK korábbi, 2014-es szerződésének opciós lehetősége miatt szinte 8 évvel ezelőtti árakon érkezhetnek az alacsonypadlós, akadálymentesített, klímával felszerelt modern villamosok Budapestre.
Részletek

Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés

A Fővárosi Közgyűlés szerdai döntésével támogatta a városvezetőség javaslatát, amellyel a fővárosi önkormányzat a nehéz gazdasági helyzet ellenére is biztosítja a szükséges forrásokat az új CAF-villamosok beszerzéséhez. A közgyűlési határozatnak köszönhetően a Budapesti Közlekedési Központ Igazgatótanácsának jóváhagyásával 2024-ben 20 vadonatúj CAF-villamos érkezhet Budapestre.

A BKK rendkívül előnyös anyagi feltételekkel kötött szerződést a spanyol járműgyártóval 2014-ben. Ennek köszönhetően a korábban vásárolt új villamosok után most opcionálisan további járműveket rendelhet a társaság, ráadásul 8 évvel ezelőtti, mindössze az azóta eltelt eurózónás inflációval növelt árakon.

Az új villamosokért a Budapesti Közlekedési Központnak 2022-től ütemezetten, több lépésben kell fizetnie. Idén az előleg első részletét, majd 2023-ban az előleg fennmaradó részét kell rendeznie. A járművek 2024 szeptemberétől érkeznek, az előlegen túli rész fizetése akkor lesz esedékes. Havonta 2 járművet kell a spanyol gyártónak szállítania, így az utolsó villamos átvétele 2025 nyarán történhet meg.

Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés

A fővárosi járműparkfejlesztés annak köszönhetően folytatódhat, hogy a BKK májusban meghosszabbította a CAF-gyártóval kötött opciós szerződését, így november 17-ig élhet lehívási lehetőségével. Egy új közbeszerzési eljárás 4-5 évet venne igénybe, ráadásul a mostani megállapodáshoz képest legalább másfélszeres áron lehetett volna beszerezni a járműveket.

Nem várhatott tovább a villamosállomány fiatalítása

A fővárosban naponta mintegy 330 villamos szerelvény közlekedik. A forgalomban lévő villamosok harmada 45 évnél idősebb, azaz a vasúti közlekedésben általános 30 évre tervezett élettartamukat már legalább 15 évvel meghaladták. Ezért nem várhat tovább Budapest, le kell cserélnie a régi járműveket.

A fővárosi villamos beszerzésekkel 2022-ig összesen 73 darab vadonatúj, alacsonypadlós CAF típusú villamos állt forgalomba. Ezek közül 17 hosszú az 1-es vonalon, 56 rövid jármű pedig a 3-as, a 14-es, a 17-es, a 19-es, a 42-es, az 50-es és a 69-es villamosok vonalán közlekedik.

Az újabb járművek érkezésével és forgalomba helyezésével további vonalakon nyílhat lehetőség az alacsonypadlós villamosközlekedés bevezetésére.

Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés

A Főváros mostani döntésének köszönhetően 2023 őszétől Budapest legmodernebb szerelvényei – minimális infrastrukturális beruházások elvégzését követően – végre megjelenhetnek Hűvösvölgyben, az 56-os villamos vonalán is.  A fentieken felül az új járművek várhatóan a 3-as, a 24-es, a 42-es, az 50-es és a 61-es vonalán is közlekednek majd.

A CAF és a BKK közötti szerződés értelmében a jelenlegi 20 darabon felül még további 31 villamos lehívására van lehetőség. Ezen jelenleg is dolgozik a Fővárosi Önkormányzat és a BKK. A Fővárosnak szűkös anyagi források állnak a rendelkezésére, mégis biztosítja a fedezetet a 20 villamos beszerzésére, mert nem kívánja évekkel elhalasztani és drágítani a járműflotta fejlesztését.

A még fennmaradó 31 jármű lehívásához az szükséges, hogy Magyarország Kormánya megegyezzen az Európai Bizottsággal, és partner legyen abban, hogy a Fővárosi Önkormányzat további új villamosok beszerzését is finanszírozni tudja az Európai Uniós Kohéziós Alapból.

Kulcsszavak: bkk, bkv, budapest, CAF, fejlesztés, villamos
 
Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Az aszfalt már nem menő, jöhetnek a napelemes utak Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz A Volkswagen a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává kíván válni A Volkswagen a hosszú távon fenntartható mobilitás világszerte vezető szolgáltatójává kíván válni A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál A MINI forradalmi kijelző-tanulmánya még kényelmesebb és még biztonságosabb közlekedést kínál Folytatódik a fővárosi járműparkfejlesztés Immár tisztán elektromos hajtásrendszerrel is kapható a Volkswagen „bestsellere”
 

Találatok száma: 13040 Megjelenítve: 51 - 60