Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 51 - 60
Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

2021. május 05.
A kormány a járványhelyzet alatt is kiemelt figyelmet fordít a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv végrehajtására, amelynek egyik sarkalatos pontja a közlekedés zöldítése. Ehhez járul hozzá a Zöld Busz Program is, amelynek keretében a Volánbusz Zrt. 60 elektromos autóbusz beszerzésére nyújtott be pályázatot - jelentette be Schanda Tamás az ITM szerdai közleménye szerint.
Részletek

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára hozzátette, a program lehetőséget teremt arra, hogy minél több környezetbarát és kibocsátásmentes autóbusz állhasson forgalomba a nagyvárosokban, a teremtett világ védelme mellett az emberek életminőségének javítását is szolgálva.
   
"A kormány a Zöld Busz Programban tíz év alatt 36 milliárd forinttal támogatja a járműállomány minőségi cseréjét a 25 ezer főnél nagyobb lélekszámú településeken elektromos buszok beszerzésével. A most megpályázott járművek hat megyeszékhely mintegy 570 ezer lakójának biztosíthatnak magas színvonalú személyszállítási szolgáltatást, tisztább levegőt, csendesebb utcákat és élhetőbb környezetet" - idézi a közlemény Schanda Tamást.
   
Kedvező elbírálás esetén hatvan szóló, kéttengelyes, alacsonypadlós  helyi kivitelű autóbusz segítheti a Volánbusz környezetvédelmi célkitűzéseinek megvalósulását és a kényelmes utazást. Győrben 13, Székesfehérváron 12, Zalaegerszegen 11, Szolnokon 10, Szegeden 8, Egerben pedig 6 jármű korszerűsítheti a helyi járműparkot, mindenütt kiépülhet az üzemeltetéshez szükséges töltő infrastruktúra is. A beruházás megvalósulása esetén az érintett településeken évente mintegy 2200 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás - áll a közleményben.
   

Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz
A
közlemény szerint a Volánbusz tulajdonosi képviselőjeként Homolya Róbert, a MÁV Csoport elnök-vezérigazgatója kifejtette: "a MÁV-Volán-csoport célja a kvázi klímasemlegesség elérése 2050-ig, ennek érdekében egyik fő fenntarthatósági törekvésünk a közlekedési szolgáltatók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése döntő részben a közúti és a vasúti járműpark korszerűsítésével. Magyarország optimális, zöld közlekedésének megteremtésében fontos lépés volt a vasúti és a közúti autóbuszos közlekedés egyesítése, amely lehetővé teszi a vidéki közlekedés összehangolását, a felesleges párhuzamosságok megszűntetését, ezáltal az energiafelhasználás mérséklését. Szemléletformálási céllal a MÁV-START által kiállított elektronikus vonatjegyeken, bérleteken feltüntetjük a környezetkímélő vasút használatával az adott távolságon elért megtakarítást a CO2-kibocsátásban."
   
Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója a pályázat benyújtásával kapcsolatban elmondta: "A Volánbusz elkötelezett a fenntartható közlekedés megvalósítása mellett, amelyet jól példáz a 2018-ban indított járműfiatalítási programunk is. Ennek keretében eddig 866 autóbuszt helyeztünk forgalomba, így csak tavaly több mint 27 ezer tonnával kevesebb szén-dioxid került a levegőbe. A járműfiatalítási program eredményeként 2022 végéig a teljes autóbusz-állomány 40 százaléka megújul.

A pályázat sikeressége esetén az európai szinten kiemelkedő méretű e-flotta beszerzésével lehetőségünk nyílik arra, hogy megkezdjük a valóban környezetkímélő közúti közösségi közlekedés kialakítását Magyarországon, és széles körű tapasztalatokat szerezzünk a tiszta járművek üzemeltetésében" - írta az ITM közleményében.
Kulcsszavak: elektromos busz, fejlesztés, volánbusz
 
Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz A Mercedes szerint ilyen egy igényes golfautó Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Az új Audi Matrix LED fényszóró Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Nemzeti innováció a hazai e-mobilitásban - Konferencia Budapesten Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz A vadonatúj XC90 két világújdonsággal a világ egyik legbiztonságosabb autója Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Kreatív pályázaton keresik a környezetbarát közlekedés lehetőségeit
 
Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

2021. május 05.
A népszerű kisautó negyedik generációja épül első ízben a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának alapjaira. Kategóriája legtágasabb térkínálata, 50 literrel nagyobb csomagtér. Érzelmekben gazdag formavilág, a legkorszerűbb infotainment-technika és új Simply Clever ötletek.
Részletek

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

Huszonkét évvel a ŠKODA FABIA bemutatkozása után a cseh autógyártó immár negyedik generációjában küldi versenybe népszerű kisautóját. Az új nemzedék épül első alkalommal a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjára és kategóriája legtágasabb térkínálatával, még színvonalasabb kényelemmel és számos új biztonsági- és vezetői segédrendszerrel érkezik. Az új FABIA sorozat tagjait a márka olyan immár hagyományos erényei avatják vérbeli ŠKODA-modellekké, mint a meggyőző ár/érték-arány, a magasfokú funkcionalitás, illetve a számos Simply Clever ötlet.

Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „A FABIA már több mint húsz éve modellportfóliónk alapvető tagja és szinte minden más sorozatnál jobban képviseli márkánk alapértékeit. Új generációjában minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy töretlenül folytathassa elődei sikereit: nagyobb helyet kínál vetélytársainál, emellett tökéletes connectivity-választék, új vezetői segédrendszerek és érzelemdús formavilág jellemzi, azaz mindennel szolgál, ami csak kell – és egy kicsit többel is.”

Első ízben épül a ŠKODA FABIA az MQB-A0 moduláris keresztmotoros platform műszaki alapjaira, amely a Volkswagen Csoport padlóvázaként még tágasabb belteret tesz lehetővé. 4108 milliméteres hosszúságával a FABIA jóval nagyobb lett és először lépi túl a négyméteres határt.

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

A piaci szegmens már eddig is legnagyobb, 330 literes csomagtér-térfogata most további 50 literrel 380 literre nőtt. Az új FABIA emellett ugyancsak az MQB-A0 platformnak köszönhetően számos olyan vezetői segédrendszert is kínálhat, amelyek eddig csupán a felsőbb járműkategóriákból lehettek ismerősek. Még nagyobb szilárdságú karosszériaszerkezetével kombinálva a kisautó kiváló aktív és passzív biztonságot nyújt.

Érzelmekben gazdag formavilág, a kategória legjobb aerodinamikai tulajdonságai és 900 kilométer feletti hatótáv

Az új FABIA érzelemdús formavilágával és magabiztosságot sugárzó arányaival is vonzónak bizonyul. Dinamikus megjelenését korszerű LED-technika és kristályhatású motívumok jellemezte, éles metszésű fényszórói, illetve hátsó lámpái is erősítik. Az új tervezésű utastérben a szabadon álló központi képernyővel kiformált, szimmetrikus felépítésű műszerfal, az extrafelszerelésként rendelhető digitális műszeregység, valamint a vízszintes dekorbetétek tűnnek fel.

A piaci bevezetéskor az Active, az Ambition és a Style felszereltségi szintek szerepelnek a kínálatban, a későbbiekben pedig a sportos MONTE CARLO változat is megjelenik.

Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb

A Volkswagen Csoport jelenlegi EVO-motorgenerációjának öt benzinüzemű tagja a 48 kW (65 LE) és 110 kW (150 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel. Kategóriája legkedvezőbb aerodinamikai tulajdonságainak köszönhetően a FABIA 0,28-os légellenállási együtthatóval (cw) rendelkezik, amely az extrafelszerelésként kínált 50 literes üzemanyagtartállyal a WLTP-ciklus szerint 900 kilométer fölé növelheti a hatótávot. Az új FABIA révén öt új Simply Clever megoldás is premierjét tartja a ŠKODA AUTO választékában.

Kulcsszavak: bemutató, fabia, premier, skoda, új modell
 
Idén nyáron mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI Idén nyáron mindegyik modellsorozatát frissíti a MINI Az új ŠKODA FABIA – Nagyobb, biztonságosabb, takarékosabb A Suzuki az új Vitarával jelentkezik a Párizsi Autószalonon Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Az új ŠKODA Superb a biztonságtechnika csúcsa Optimalizált harciasság: bemutatkozott a Toyota GT86 GR Sport Optimalizált harciasság: bemutatkozott a Toyota GT86 GR Sport Crossovert villantott a Datsun Crossovert villantott a Datsun
 
Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

2021. május 04.
A párizsi Louvre múzeummal közösen megtervezett DS 7 CROSSBACK LOUVRE limitált széria már Magyarországon is elérhető. Az exkluzív kivitelű szériából két példány érkezett a márka hazai kereskedésébe, a DS STORE BUDAPEST-be.
Részletek

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Az egykori királyi rezidencia, a Louvre-palota immár nyolc évszázada része a francia történelemnek. A Louvre – amely egyetemes művészeti múzemumként 1793-ban nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt –, mintegy kilenc évezredet és öt kontinenst felölelő, a világ legszebbjei közé tartozó gyűjteményt mutat be. A páratlan gyűjtemény nyolc részlegen elosztva, több mint 35 000 általánosan csodált alkotásból áll, mint például a Monna Lisa, a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem vagy a Milói Vénusz. A művészek számára létrehozott élettel teli, inspiráló légkört teremtő helyként számon tartott Louvre múzeum ma is szívesen ad otthont a kortárs művészetnek. Ezt jelképezi az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpriamis, amely 2019-ben ünnepelte 30. évfordulóját. A Louvre, az általa megosztott és életre keltett egyedülálló örökség örzője, a világ leglátogatottabb múzeuma.

A DS Automobiles 2015-ös megalakulása óta áll partneri kapcsolatban a Louvre múzeummal. Az örökség és a modernség közötti szövetségen alapuló együttműködés a jövő építése érdekében jött létre. A kiválóságon, a szakértelmen és az innováción alapuló jövőkép kialakításának célja, hogy világszerte népszerűsítse Franciaországot és Párizst.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

LOUVRE – egy fenséges név, melyet csak a DS 7 CROSSBACK hivatott viselni

A múzeum jellegzetes stílusjegyeit mestereink a motorháztetőn, a csomagtartóajtón és az első ajtókon elhelyezett, finom kidolgozású speciális „Louvre” emblémákkal ültették át a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellbe. A tetőcsomagtartó sínekhez és a hátsó lámpák díszítőelemeihez hasonlóan, a DS WINGS hűtőrácsot, az alsó ablakszegélyeket és az ablakvezető síneket is egy fényes fekete díszítés emeli ki a környezetükből.

A legapróbb részletekig egyedien kidolgozott DS 7 CROSSBACK LOUVRE fekete visszapillantó tükör burkolataira lézergravírozással felvitt piramis motívum még egy csipetnyi eleganciát kölcsönöz a modellnek. A kifinomult külső megjelenés legújabb elemeként a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellen elsőként alkalmazzuk az újfajta kivitelű, 20 colos ALEXANDRIA keráktárcsákat.

A belső térben, a szellőzőkön és a műszerfalon 3D nyomtatásban, a középső rakodórekesz fedélének nappabőr borításán pedig dombornyomással – finom utalásként – jelenik meg az Ieoh Ming Pei által tervezett üvegpiramis motívuma.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

A DS Automobiles nyújtotta utazási élmény igazi művészetté válik, amely különleges kényelemmel párosul egy finom eleganciával kialakított ékszerdobozban. A francia szakértelmet megtestesítő modell az új technikákat, mint a 3D nyomtatás vagy a lézergravírozás olyan nemes anyagokkal társítja, mint az óraszíj mintázatú, bazaltfekete nappabőr, vagy a kristályokkal díszített vezérlőgombok. A Louvre múzeummal való hosszú távú és szoros együttműködés eredményeként jött létre a kultúra és az utazás művészetének sikeres ötvözése.

„Egy nap a Louvre-ban”: magával ragadó, exkluzív művészeti élmény

A művészet és a kultúra szeretete az autóban exkluzív, új formában jelenik meg. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE utasai a világ legszebb múzeumának emblematikus alkotásait csodálhatják meg.

A nagyobb élmény érdekében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE a nagyfelbontású, 12 colos, nagyméretű középső képernyőn jeleníti meg ezeket az alkotásokat. Már az indulásnál, maguk az alkotások is inspirációs forássá válnak egy körülbelül négyperces podcast meghallhagtásával, amely minden titkukat feltárja (francia, angol, német, spanyol és olasz nyelven érhető el).

A Louvre múzeum és a DS Automobiles munkatársai 182 alkotást választottak ki, hogy a teljes gyűjteményt és az összes részleget bemutassák. Az alkotásokat hetente lehet megtekinteni, vagy egy keresőmotoron keresztül felfedezni, ezzel is tovább emelve a DS 7 CROSSBACK LOUVRE belső terének hangulatát. A kifinomultságot szolgáló újdonságként arra is lehetőség van, hogy utazás közben a középső képernyőn megjelenő alkotásban – festményben vagy szoborban – gyönyörködhessünk.


Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

Többek között a Szamothrakéi Niké Szárnyas győzelem, a Leonardo da Vinci által festett Monna Lisa portré, Veronese: A kánai mennyegző, Jacques-Louis David: I. Napóleon koronázása, Théodore Géricault: A Medúza tutaja, Eugène Delacroix: A Szabadság vezeti a népet vagy az egyiptomi Ülő írnok szobra szerepel a felkínált alkotások között.

További exkluzív kedvezményként, minden DS 7 CROSSBACK LOUVRE vásárló kap egy „A Louvre barátai” kártyát, amely a Louvre múzeum mellett az Eugène-Delacroix nemzeti múzeum állandó és időszaki kiállításaira is korlátlan belépést biztosít: elsőbbségi belépés a Louvre múzeumba a Richelieu folyosón keresztül, ingyenes belépés egy kísérő személy számára, ingyenes belépés a Louvre-Lens Múzeum Galerie du Temps kiállítási csarnokába, valamint a Louvre Abu Dhabi múzeumba és több mint száz múzeumban igénybe vehető más kedvező ajánlatokat is kínál, egy évre.

Kétféle plug-in hibrid motor

Az utazás művészetének jegyében a DS 7 CROSSBACK LOUVRE modellhez kétféle, hálózatról tölthető hibrid motort kínálunk: egy 300 lóerős (négykerék-meghajtású) és egy 225 lóerős (fronthajtású) E-TENSE változatot, melyeknek a kilométerenkénti CO2-kibocsátása 36 és 38 gramm között mozog, a kombinált ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztásuk pedig 1,7 liter/100 km alatt van. Tisztán elektromos és kibocsátás-mentes üzemmódban, a WLTP norma szerint mérve, a hatótávolság akár az 58 kilométert is elérheti. A 300 lóerős motorral szerelt változat 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, és álló helyzetből indulva 25,9 másodperc alatt tesz meg 1000 métert.

Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE

A francia autóipari szakértelem legjavát képviseli a FEKETE ART BASALTE nappabőr kárpitozású DS OPERA utastéri inspiráció. A DS 7 CROSSBACK LOUVRE a fejlett technológiát képviselő berendezéseket a kifinomultsággal párosítja, mint például – a szériafelszereltségként kínált – DS CONNECTED PILOT, 2. szintű önvezető rendszer, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, kamera által vezérelt felfüggesztés, a DS ACTIVE LED VISION, aktív világítási rendszer, valamint számos vezetést segítő rendszer, beleértve a kibővített táblaolvasó rendszert, az aktív holttér-figyelő rendszert, a kamerával működő fáradtságérzékelő rendszert, vagy a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető aktív biztonsági rendszert, valamint a szellőző- és masszázs funkcióval rendelkező, fűthető első üléseket és a fűthető szélvédőt.

A DS 7 CROSSBACK LOUVRE itthon elérhető változatai: E-TENSE 4x4 300 LE Perla Nera fekete és E-TENSE 225 LE Platinaszürke fényezéssel.

Kulcsszavak: bemutató, DS 7 CROSSBACK LOUVRE, DS Automobiles, DS STORE BUDAPEST, új modell
 
Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin Ford Focus ST - Cockpit-stílusú kabin Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE A Suzuki Genfben mutatta be az új SX4-et Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE Új arccal a Toyota Land Cruiser Magyarországra is megérkezett a DS 7 CROSSBACK LOUVRE Magabiztos dinamizmus - Az új SEAT Leon SC Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG Családi mindenes - Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG
 
Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

2021. május 04.
Hamarosan elkészülnek az 1-es metróvonal, a kisföldalatti korszerűsítését célzó tervek, amelyeket a főváros a kormánnyal együtt tud majd megvalósítani - mondta Karácsony Gergely hétfőn, a Millenniumi Földalatti Vasút 125 évvel ezelőtti átadása alkalmából tartott budapesti rendezvényen.
Részletek

Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Karácsony Gergely a BKV Mexikói úti telephelyén tartott, online közvetített eseményen azt mondta: itt az ideje ajárműcsere-program elindításának, "hamarosan elkészülnek a tervek, a műszaki dokumentáció".

Fontosnak nevezte a metróvonal fejlesztését, hogy azzal könnyen elérhető legyen az 1-es és 2-es villamos. A meghosszabbítása óriási lehetőség, hogy Rákosrendező rozsdaövezetét "felfűzzék" a jó belvárosi kapcsolatokkal rendelkező közösségi közlekedésre - mondta a főpolgármester.
   
Karácsony Gergely kiemelte, a Millenniumi Földalatti Vasút Budapest és Magyarország nagy büszkesége. Amikor megépült, Budapest diktálta a tempót a többi nagyvárosnak, ugyanis ez volt a világ első villamoshajtású földalatti vasútja - emlékeztetett.
   
Hangsúlyozta, amikor a főváros vezetése a zöld közlekedésről, a megfizethető lakhatásról és a parkok megóvásáról beszél, akkor egyszerre beszél egy 21. századi város víziójáról és követi azokat a nemzeti tradíciókat, amelyeket a dualizmus idején indítottak el az elődeink.
   
Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója felidézte: 125 évvel ezelőtt, 1896. május 2-án indult el a Millenniumi Földalatti Vasút, hétköznapi nevén a kisföldalatti.
   
A kisföldalatti nemcsak a múltat jelképezi, hanem az összefogást is. Annak idején több vasúti társaság is volt, azok megegyezése is kellett ahhoz, hogy a vonal megépülhessen - mondta el.
   
Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei

Hozzátette, a földalatti vasutat 19 hónap alatt építették meg 3,7 kilométer hosszon. Végleges, több mint 4 kilométeres hosszát 1973-ban nyerte el, akkor kerültek a felszíni állomások is a föld alá.
   
Bolla Tibor kiemelte, a kisföldalatti nemcsak turistalátványosság, hanem fontos fővárosi közlekedési eszköz is.
   
Közölte, azon dolgoznak, hogy megvalósuljon a vonal rekonstrukciója, a kocsik felújítása és a vonal meghosszabbítása is. A kisföldalatti egy új technikával a hagyomány értékeit megőrizve közlekedhet majd - fűzte hozzá a BKV vezetője.
   
Bolla Tibor a rendezvény végén a Magyar Nemzeti Bank által a Millenniumi Földalatti Vasút megnyitásának 125. évfordulója alkalmából kibocsátot emlékérmét adta át Karácsony Gergelynek, Tüttő Kata főpolgármester-helyettesnek és Walter Katalinnak, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, felújítás, kisföldalatti
 
A taxistüntetés miatt lassan halad a forgalom a belvárosban A taxistüntetés miatt lassan halad a forgalom a belvárosban Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban Elektromobilitás, ügyfél- és szervizszolgáltatás. A Pappas Auto mozgatórugói 2020-ban Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Elektromos autóbuszok beszerzésére pályázik a Volánbusz Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei Az FKF egész éjszaka tisztította Budapest útjait, a főutak jól járhatók Hamarosan elkészülnek a kisföldalatti korszerűsítésének tervei Nagysebességű kör-, valamint tereppályák állnak a Continental rendelkezésére a gumiabroncsok tesztelése során
 
Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

2021. május 04.
Szilárdtest-akkumulátort gyártó technológiai start-up vállalatba invesztált a BMW és a Ford a Volta Energy Technologies befektetési alappal együtt - jelentette be hétfőn Peter Lamp, a BMW akkumulátor üzletágának a vezetője.
Részletek



Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford
   
A három társaság összesen 130 millió dollárt invesztált a Solid Power vállalatba a gyártási kapacitás kiépítésének a finanszírozására. A Solid Power nem hozta nyilvánosságra a cégnek a befektetési összeggel elért piaci tőkeértékét. Doug Campbell, a cég alapító-vezérigazgatója azonban hangsúlyozta, hogy "a BMW és a Ford a befektetéssel vezető pozícióra tett szert az elektromos mobilitási piacon folyó versenyben".
   
A szilárdtest-akkumulátorokat tekinti a járműipar a jövő letéteményesének az elektromos mobilitásban. Az ilyen akkumulátorok semmilyen folyadékot nem tartalmaznak, ellentétben a manapság az elektromos járművek hajtására elterjedt lítium-ion akkumulátorokkal, hanem szilárdtest elektródákkal rendelkeznek.
  
A nagyobb energiatárolási kapacitás mellett az alacsonyabb gyúlékonyság is a technológia előnyei közé tartozik. A Solid Power állítása szerint a szilárdtest akkumulátorok a hagyományos akkumulátorok energiatárolási kapacitásának a másfélszeresével rendelkeznek. A technológia azonban egyelőre túl drága a kereskedelmi alkalmazáshoz és még viszonylag kevés tapasztalat áll róla rendelkezésre.
   
Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford

A Solid Power vállalatot a Coloradoi Egyetem alapította 2012-ben Boulderben. A cég már 2016 óta folytat együttműködést a BMW autógyárral. A BMW az év végéig ötre tervezi emelni elektromos autó modelljeinek a számát.
   
A Volskwagen is kialakította a saját együttműködését egy szilárdtest-akkumulátor technológiai start-up vállalattal. A QuantumScape 2024-re tervezi piacéretté tenni saját termékét. A cég tavaly vitte tőzsdére a részvényét.
   
A Solid Power esetleges tőzsdei bevezetéséről a vezérigazgató, Campbell nem nyilatkozott.
Kulcsszavak: akkumulátor, autógyár, bmw, elektromos autó, ford
 
Kiemelkedően környezetbarát a PSA Peugeot Citroën által kifejlesztett SCR technika Kiemelkedően környezetbarát a PSA Peugeot Citroën által kifejlesztett SCR technika Szilárdtest-akkumulátor technológiába fektet a BMW és a Ford Egyre több elektromos autó gyullad ki a Teslánál A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk! A Tesla Magyarországon építhet autógyárat, ha végre cselekszünk! Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Megkezdődött az Arona és a Leon modellek algériai összeszerelése Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat
 
Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

2021. május 03.
A Volkswagen a sportos GTX márkával bővíti az ID. család modelljeit. Az ID.4 GTX  a duál-motoros összkerékhajtást hozza az ID. családba. Elektromosítási offenzíva: A Volkswagen célja, hogy 2030-ig Európában 70%-ra növelje a tisztán elektromos járművek mennyiségét.
Részletek

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

A Volkswagen a Berlin-Tempelhof repülőtéren tartott digitális világpremier keretén belül bemutatta első tisztán elektromos csúcsteljesítményű modelljét: az ID.4 GTX-et. A termékmárka új, intelligens sportossággal tölti fel az elektromos mobilitás világát. Az ID.4 GTX az első olyan modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción (MEB) alapuló modell, amely duál-motoros összkerékhajtással rendelkezik, és a kiváló minőségű formatervezési elemei is lenyűgözőek.

„Az elektromos vezetés egyszerűen szórakoztató – az ID.4 GTX modellel új szintre emeljük a sportosságot és a dinamikát”, mondta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója.

„Az ID. család eddigi legfelkavaróbb tagja jól mutatja, hogy az elektromobilitás és a sportos csúcsteljesítmény nem zárják ki egymást.”

Az ID.4 GTX modellben mind hátsó, mind pedig az első tengelyen van elektromotor. Ezek a motorok együttesen 220 kW (299 LE) maximális elektromos teljesítményre képesek, és összkerékhajtásként működnek együtt – az ID. családban most először.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Az egykori Tempelhof repülőtér hangárjában megrendezett világpremieren bemutatták, mire képes ez az intelligensen vezérelt összkerékhajtás: Az ID.4 GTX könnyedén megbirkózott egy 37,5%-os meredekségű rámpával. Az ID.4 sorozat csúcsmodellje a duál-motoros összkerékhajtásnak köszönhetően álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsul fel 60 km/h sebességre, 100 km/h sebességre pedig 6,2 másodperc alatt. Az elektronikusan szabályozott végsebesség 180 km/h.

„Azonnal rendelkezésre áll az elektromos meghajtás teljes forgatónyomatéka, és minden kanyarban érezhetők a kiváló menettulajdonságok” – mondta Thomas Ulbrich, a műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag. „Az innovatív kezelési és biztonsági koncepció ugyanolyan intelligens, mint a hajtáslánc! A járművezetőt az egyedülálló kiterjesztett valóság alapú Head-up-Display, valamint az átfogó asszisztensrendszerek segítik.”

Az ID.4 GTX formatervezése hangsúlyozza a jármű különleges karakterét, a vezetési élmény és a robusztus megjelenés kombinációját. A jól ismert fénycsíkot erőteljes és dinamikus elemekkel kombinálták – ilyen például a nappali menetfényt alkotó három méhsejt alakú elem, amelyek még álló helyzetben is sportos jelleget kölcsönöznek a járműnek, ugyanakkor kapcsolódnak a Golf GTI-hez  is.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX

Az újratervezett lökhárító és az X-et formázó féklámpával szerelt 3D LED-es hátsó lámpák vonzzák a tekintetet a jármű hátulján.

A jármű színe dominánsabb, mint a hátsókerék-hajtású modellek esetén. A tető és a hátsó spoiler fekete, a tetőkereten végigfutó sáv magasfényű antracit. A belső tér ugyancsak új színkoncepcióval mutatkozik be. A műszerfal felső része és az ajtók műbőr betétei a fenntarthatóságot jelképező sötétkékes X-Blue árnyalatban pompáznak. A piros kontrasztvarrás – a sportosság és az erő klasszikus szimbóluma – itt is és az üléseken is hangsúlyos. A GTX logó megjelenik a kormánykeréken, a küszöbléceken és – perforálva – az első üléstámlák felső részén.

Az új GTX termékmárkával az ID. család és így az ACCELERATE vállalati stratégia is új csúcsokat tud meghódítani. A Volkswagen így a fenntartható mobilitás legkeresettebb márkájává akar válni. A cél az, hogy 2030-ra az elektromos járművek eladásának aránya Európában elérje a 70 százalékot. A Volkswagen 2050-re klímasemlegessé akar válni; 2025-ig mintegy 16 milliárd eurót fektet az e-mobilitásba, a hibridizációba és a digitalizációba.

Az ID.4 GTX 2021 nyarán érkezik az európai piacokra. Németországban 50 415 euró az alapára, amelyre ügyfeleink (nettó) 7500 eurós támogatást igényelhetnek.

Intelligens teljesítmény a fenntartható vezetési élményért: az új ID.4 GTX



Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, GTX, ID.4, volkswagen
 
Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition! Támad a Ford Fiesta és Ka Black and White Edition! Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Sikkes és kifinomult - Kia Ceed Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni? Melyik elektromos modellre éri meg a leginkább pályázni? A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása A vadonatúj Hyundai i20: az érzelemdús formatervezés és a fejlett technológia találkozása A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét A vadonatúj LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét
 
Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

2021. május 03.
Ezúttal nem egy felső kategóriás luxuslimuzinra, hanem a hétszemélyes Highlander szabadidő-autóra került rá a koronás embléma; igaz, egyelőre csak Kínában.
Részletek

 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Bár Európában hiányzik a Toyota kínálatából, ezért kevesen ismerik, a Crown a japán autógyártó legrégebbi, mai is létező típusának számít; az első generáció 1955-ben jelent meg (Toyopet Crown néven), ez volt az első autó, amit a Toyota exportálni kezdett az Egyesült Államokba. A Crown-ok jellemzően mindig felső kategóriás limuzinok voltak, főleg a japán és más ázsiai piacok számára készültek, gyakran szolgáltak állami flottákban rendőr- és hivatali autóként, de a taxisok körében is nagy népszerűségnek örvendtek.

66 év alatt természetesen nemcsak szedánok készültek Crown típusnévvel, hanem kupék, kombik, sőt, még pickup kisteherautók is. Terepjáró és szabadidő-autó azonban eddig még soha nem volt elérhető a márka portfóliójában, de ez most megváltozott. Egy Crown Kluger jelzésű nagy SUV-t ugyanis nemrég, a hivatalos bemutató előtt sikerült lencsevégre kapni Kínában, az Ipari és Információtechnológiai Minisztérium homologizációs eljárása közben.

Az újdonságról először április közepén a kínai Autohome weboldal közölt képeket és nem hivatalos adatokat, amjd egy héttel később az autó hivatalosan is bemutatkozott a Sanghaji Autószalonon.


 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

Egyértelműan látszik, hogy a Crown Kluger a Highlander testvérmodellje, különbség csak a dizájncsomagban és a belső felszereltségben van – de részletes információkat még nem közölt a Toyota. Egyelőre annyi biztos, hogy a koronás emblémát viselő luxusmodellen látható sportos optikát az Egyesült Államokban forgalmazott Highlander HXE-ről emelték át, ami azt jelenti, hogy a normál Highlanderhez képest nagyobb alsó ráccsal ellátott, agresszívebb megjelenésű első és hátsó lökhárítót, dupla kipufogót, sötétre matricázott A-oszlopokat és 20 colos könnyűfém felniket visel.

A Sanghaji Autószalonon kiállított Crown Klugeren látható feliratokból (és az embléma kékre festéséből) azonban kiderült, hogy az amerikai Highlander XSE-től eltérően nem a 299 lóerős 3.5 literes V6-os benzinmotort kapta meg modell, hanem egy takarékos hibrid hajtást, ami nagy valószínűséggel azonos a Highlanderhez Magyarországon is elérhető, 2.5 literes, négyhengeres Hybrid Dynamic Force rendszerrel.

Ebben a két villanymotor és a benzinmotor hármasa összesen 248 lóerőt képes leadni, ami 8,3 másodperces gyorsulást és 180 km/h-s végsebességet biztosít a hétszemélyes szabadidő-autónak.

 Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk

A Crown a története és a hírneve miatt kiemelt szerepet játszik a márka termékportfoliójában, mivel egyike azon kevés Toyota modellnek, amely saját, egyedi jelvényt hord az ismert Toyota-logó helyett a hűtőrácson és a kormánykeréken. Érdekesség, hogy korábban Discover Crown Spirit Project néven a Toyota egy programot indított olyan japán kereskedések számára, amelyek vállalták, hogy a Crown minden nemzedékét kiállítják a szalonjukban működőképes, restaurált, kiváló állapotban.
Kulcsszavak: bemutató, Crown, toyota, új modell
 
Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk Igásló a javából - Dacia Dokker 1.2 TCe A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek A Toyota Motor Europe hybrid eladásai tovább emelkednek 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról 7+1 dolog, amit megtudtunk a Tesla Model 3-ról Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére Íme, az új Toyota Crown, ami nagyon nem olyan, amilyennek az elődöket megszoktuk A Los Angelesi Autókiállításon mutatkozott be az új Ford Explorer
 
A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

2021. április 30.
Az Audi Hungariánál naponta 750 autó és közel 8 000 motor készül. A gyártás alkatrész-kiszolgálása, valamint a késztermékek célba juttatása nagy részben vasúton történik. A gyáron belüli vasúti közlekedés hatékonyabbá tételéhez az Audi Hungaria a Volkswagen Konszernben bevezetett RAIL nevű vasútirányítási rendszert használja.
Részletek

A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

Jelenleg naponta három vonatpár közlekedik Győr és Ingolstadt között. Ennek gördülékeny lebonyolításához napi szinten több mint 300 vagon mozgatására, valamint összesen 14 le- és felrakó hely kiszolgálására van szükség. Emellett szintén a vasúti tevékenység részét képezi az érkező vonatok szétrendezése és az induló vonatok összeállítása is.

A RAIL ezen feladatok irányítását végzi. A rendszer egyes moduljai különböző feladatokat látnak el, mint például számlák ellenőrzése, átfutási idők vizualizációja és egyéb monitoring tevékenységek. A rendszer vizualizálja a vagonok tartózkodási helyét és megjeleníti azok rakott vagy üres állapotát. A kommunikációs felületén az Audi Hungaria vasútirányító munkatársai létrehozzák a rendezési feladatokat, ami alapján a szolgáltató a fizikai vagonmozgatást végzi. A műveletek megkezdését és befejezését a szolgáltató szintén a RAIL rendszerén keresztül jelzi. A státuszkövetést a rendszer a mozdonyokra telepített tablet gépek segítségével teszi lehetővé.

Az Audi Hungariától útnak induló vonatok a rendszerben aktív státuszt kapnak, így a célállomások, azaz a Volkswagen- és Audi Konszern további gyártótelephelyei máris láthatják a hozzájuk érkező vagonok listáját és az érkezés idejét. Természetesen ez fordítva is működik, így a győri kollégák is látják a rendszerben a beérkező vonatok adatait.


A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál

Az üres vagonok iránti igények és a feleslegessé vált vagonok regisztrálása szintén a RAIL felületén történik. A rendszer az intelligens vagonmenedzsmentnek köszönhetően képes a beérkező igények összehangolására, így elkerülhető cégcsoporton belül a felesleges vagonfutás. A RAIL vasútirányítási rendszer növeli a folyamatok hatékonyságát, optimalizálja a költségeket és csökkenti a környezeti hatásokat is.   

Kulcsszavak: audi, Audi Hungaria, autógyár, győr
 
A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben A Golf Sportsvan az AUTO TEST magazin értékelésének legjobbja 2015-ben A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál Már 300 ezer kilométert tett meg az üzemanyagcellás Mercedes A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál Az Audi Hungaria új tanulóállomásokat adott át a járműgyártásban A vonat nem vár: hatékony vasútirányítási rendszer az Audi Hungariánál Sikeres évet zárt az Audi márka Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota
 
A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

2021. április 30.
A hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás vezető fejlesztője, a Toyota megkezdte a világ legzöldebb, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó személyautója, a vadonatúj Toyota Mirai magyarországi forgalmazását.
Részletek

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A kívül-belül egyaránt lenyűgöző, meggyőző teljesítményű és a korábbi generációnál mintegy 30%-al nagyobb, mintegy 650 km hatótávú új Mirai hazai bemutatását az tette lehetővé, hogy a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. üzembe helyezte Magyarország első hidrogén töltőállomását. A vadonatúj Toyota Mirai elsőként a LINDE töltőállámásának ünnepélyes megnyitóján volt megtekinthető, ahol Dr. Palkovics László, Innovációért és Technológiáért Felelős Miniszter méltatta a technológiában rejlő lehetőségeket.

Az egyelőre nem közforgalmú, előzetes egyeztetéssel használható hidrogén töltőállomás átadásán bemutatott vadonatúj Toyota Mirai forgalomba helyezésre is került, így megkezdődhet a modell magyarországi előértékesítése, illetve megnyílik a lehetőség a technológia iránt érdeklődő és a modell megvásárlását mérlegelő vállalati és magán felhasználók számára az autó tesztelésére.

A világ vezető autógyártóit és energetikai szolgáltatóit tömörítő Hidrogén Tanács alapító tagjaként az üzemanyagcellás technológia fejlesztése területén több, mint két évtizedes tapasztalatokra visszatekintő Toyota hidrogén alapú társadalom elkötelezett híve, ennek elősegítése érdekében korábban mintegy 5700 a technológiával kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen a versenytársaival.

A japán autógyártó, amelynek globális kínálatában ma már zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás targonca, kisteherautó, busz, teherautó, vonat, hajó és mobil áramfejlesztő állomás is szerepel, még 2014-ben mutatta be a Mirai, a világ első sorozatgyártott hidrogénhajtású személyautójának első generációját, amelyből azóta világszinten 12.300 darab talált gazdára (ebből mintegy 1100 Európában). Az elmúlt években a Mirai Európában is számtalan környezettudatos tesztprogramban szerepelt – egy német mobilitási szolgáltató mintegy 5 millió kilométernyi tapasztalatot szerzett a modellel.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

Nyugat-Európa több országa is ambíciózus tervekkel rendelkezik a hidrogén töltőállomás hálózat kialakítása kapcsán, a LINDE által átadott vadonatúj egység így a környezettudatos európai államok fősodrába helyezi hazánkat, hiszen immáron itt is megkezdődhet a technológiával kapcsolatos tapasztalatszerzés, amely mind a személyautóforgalom, mind a tömegközlekedés és az árufuvarozás környezeti lábnyomának csökkentése tekintetében hatalmas potenciált rejt magában. Ebben kulcsfontoságú, úttörő szerepet tölt be a majd a világ legfejlettebb országaival egyidőben hazánkban is bemutatkozó vadonatúj Toyota Mirai.

„A kérdésre, hogy mikor várható a Toyota Mirai magyarországi bemutatása, mindig az volt a válaszunk: amint megnyílik Magyarországon az első hidrogén töltőállomás, érkezik a Toyota Mirai is. Éppen ezért történelmi jelentőségűnek tartjuk azt, hogy a LINDE  első hazai  töltőállomásának megnyitásával egyidejűleg megkezdhetjük a vadonatúj, második generációs Toyota Mirai magyarországi forgalmazását.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi országigazgatója.

„Bízunk abban, hogy sok a környezettudatosság iránt elkötelezett vállalat kezdi meg a jövő abszolút zöld technológiájával való ismerkedést a vadonatúj Toyota Mirainak bizalmat szavazva, zászlójukra tűzve a valódi zéró emisszós közlekedést. A Linde  töltőállomása csupán az első lépés, amelyet reményeink szerint további, közforgalmú hidrogén töltőállomások megnyitása követ majd. A vadonatúj Mirai érkezése is épp ilyen fontos mérföldkő, amely kijelöli az irányt és kitapossa az utat a  magyarországi hidrogén üzemanyagcellás tömegközlekedés, áruforgalom és a további hidrogénhajtású személyautók érkezése előtt, akár a Toyota, akár versenytársaink részéről.” – teszi hozzá az országigazgató, rámutatva a példaértékű összefogás fontosságára és a piaci szereplők és a jogalkotó előtt álló feladatokra.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

„Büszkék vagyunk arra, hogy a LINDE Magyarországon elsőként tette lehetővé hidrogén üzemanyaggal működő személy- és haszongépjármű, illetve hajó tankolását. Ez egy jelentős mérföldkő a vállalat életében és egyben óriási lehetőség a hazai felhasználók számára” – fogalmaz Hegedüs Ákos, a LINDE GÁZ Magyarország Zrt. vezérigazgatója az átadás kapcsán.

„A LINDE több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a hidrogén előállításában és több mint 25 éve élenjáró a hidrogén technológiák fejlesztésében. A hidrogén előállítása, feldolgozása, tárolása és elosztása terén világszinten vezető szerepet betöltő LINDE számos jelentős hidrogén projekt megvalósításában és finanszírozásában vesz részt saját technológiájára építve, mely a zöld hidrogén elektrolízis útján történő előállításától kezdve a hidrogéntöltő állomások kivitelezésén keresztül azok üzemeltetéséig terjed. A fenntarthatóság támogatójaként és a tiszta hidrogén iparági vezetőjeként jelenleg is vizsgálunk további magyarországi beruházási lehetőségeket a hidrogén technológia széleskörű bevezetéshez.” - teszi hozzá Andreas X. Müller, az LINDE magyar-osztrák klaszterének vezetője.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az átadáson kiemelte: „A magyar jövő nemzeti, high-tech és zöld. Olyan lépéseket tartunk elfogadhatónak, amelyek hosszútávon is magyar érdekeket szolgálnak, korszerű megoldásokat nyújtanak, nemcsak gazdasági, de környezeti szempontból is fenntarthatók. Ebben a gondolati keretben játszik szerepet a magyar hidrogénstratégiai jövőkép, melynek megvalósításában fontos állomást jelent az első hidrogén töltőállomás átadása és tesztüzeme. Ma egy lépéssel közelebb kerültünk azon célkitűzésünkhöz, hogy Magyarország 2050-ig klímasemlegessé váljon” – tette hozzá a miniszter.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

A hidrogénhajtás

A Toyota elképzelése szerint a jövőbeni hidrogénalapú fenntartható társadalomban a hidrogén egy nagy mennyiségben rendelkezésre álló, hatékony energiahordozó és energiatároló lesz. Ez az anyag képes elősegíteni a zéró karbonkibocsátású mobilitást, ráadásul nemcsak közúti járművekben, hanem vasúton, a hajózásban, a repülésben, az iparban, az üzleti életben és az otthoni felhasználásban is. A hidrogén fenntartható módon tárolja a megújuló energiát, és bárhová elszállítható. A Toyota 1992-ben kezdte meg a hidrogén üzemanyagcellás elektromos jármű fejlesztését, és 2014-ben mutatta be a Mirai szedánt a világpiacon.

Az áttörés kiindulópontját az adta, hogy világszinten a vállalat rendelkezett a legnagyobb tapasztalattal a hibrid technológiában – ez a technológia pedig stabil alapot jelent a legkülönbözőbb elektromos hajtásláncok széles palettájához. A hibrid technológia alapkoncepcióját sikeresen használták fel hibrid elektromos (HEV), konnektorról tölthető hibrid elektromos (PHEV), akkumulátoros elektromos (BEV), és a Miraitól kezdődően üzemanyagcellás elektromos (FCEV) járművekhez. Mindegyik megoldás más-más mobilitási igényhez jelent előnyt: a BEV-k rövidebb utakra és városi környezetbe valók, a HEV-k és a PHEV-k általános használatra és hosszabb távú személyszállításra, az FCEV technológia pedig nagyobb személyautókba, nehézgépjárművekbe és tömegközlekedésben használt járművekbe való.

A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását

Az új generációs Mirai bemutatásával olyan autó született, amely újabb szintre emeli az FCEV technológiát, és dinamikus, kortárs megjelenésével és élvezetesebb menettulajdonságaival még vonzóbb a vásárlók számára. A teljesen újratervezett üzemanyagcellás rendszernek, a belső egységek intelligens elrendezésének és a hatékony aerodinamikai kialakításnak köszönhetően a hatótávolság megnövekedett, és akár 650 km is lehet. Mindez úgy, hogy az autó tiszta vízen kívül semmilyen anyagot nem bocsát ki.

A vadonatúj Toyota Mirai: tökéletesebb formaterv és menettulajdonságok

Az új Mirai fejlesztése során a Toyota mindent elkövetett annak érdekében, hogy az autót vonzóbbá tegye az ügyfelek számára. Ez a törekvés a menettulajdonságoktól kezdve a formaterven át a vezethetőségig minden területre kiterjedt. Elsődleges fontosságú cél volt, hogy az első generációs Miraihoz, és az átlagos akkumulátoros elektromos járművekhez képest fokozták a hatótávolságot. Megnövelték a teljesítményt és a hidrogén üzemanyagtartályok méretét, javítottak a hatásfokon és az aerodinamikán. Ezeknek köszönhetően a hatótávolság harminc százalékkal, 650 kilométer körüli értékre növekedett. Így a Mirai már valóban alkalmas hosszú távú autózásra.

Menet közben tisztítja a levegőt

Az új Mirai környezetvédelmi teljesítménye még a zéró károsanyag-kibocsátáson is túlmutat, mert „negatív” az emissziója. Ez az autó valójában tisztítja a levegőt menet közben. A Toyota újítása a katalizátor-szerű szűrő a szívócsőben. Az üzemanyagcellához beszívott levegő egy elektromosan töltött, nem szövött szerkezetű szűrőanyagon halad át, ami felfogja a mikroszkopikus méretű szennyező anyagokat, beleértve a kéndioxidot (SO2), a nitrogénoxidot (NOx) és a PM 2.5 részecskéket. A rendszer hatékonyan szűri ki a 0 és 2,5 mikron közötti méretű, az üzemanyagcella által beszívott levegőben található részecskék 90-100 százalékát.

Közel az áttörés

Az új Mirai bemutatásával a Toyota arra készül, hogy megtízszerezi modell világszintű eladásait. Ezt az elképesztő növekedést az új modell nagyobb teljesítménye és komolyabb vonzereje mellett az is támogatja majd, hogy a mintegy 20 százalékos árcsökkenésnek köszönhetően az jóval megfizethetőbb lesz, ára hazánkban 26 millió forinttól indul majd. Ráadásul a  hidrogénhajtású FCEV autók mindennapos használati értéke folyamatosan növekszik a hidrogéntöltő infrastruktúra bővülése, a hidrogénkutak számának növekedése révén, a kormányok és helyi hatóságok pedig Európa-szerte kedvezményekkel és szabályozások bevezetésével segítik a tisztább mobilitás elterjedését.


Kulcsszavak: bemutató, hidrogén, Mirai, toyota, üzemanyag-cella
 
Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata Robusztus dizájnnal érkezik a ŠKODA kompakt SUV-modellje új, terepes változata Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D Családi mindenes - Toyota Auris 1.6 D-4D A Toyota megkezdte a vadonatúj Mirai magyarországi forgalmazását Megújult az Hyunda ix35 Genfben A Lexus megmutatja a jövő crossoverét A Lexus megmutatja a jövő crossoverét Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Kona Electric
 
A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

2021. április 30.
A Nissan JUKE 10. születésnapját ünnepelve, a márka szabad kezet adott tíz fényképésznek. A cél, olyan szemet gyönyörködtető fotósorozat készítése volt, mely bemutatja a JUKE egyedi kinézetét, ami továbbra is az elsődleges szempont a vásárlói döntés meghozatalakor.
Részletek

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

A projekt egybeesett a JUKE Európa úttörő, városi crossovereként való bemutatásának tizedik évfordulójával, valamint a tízezredik második generációs egység leszállításával egy francia vásárló számára.

A kijelölt fotóművészek szabadon örökíthették meg a JUKE-ot városi környezetben vagy bármilyen más, általuk választott helyzetben és 13 személyre szabási lehetőség közül választhattak a karosszéria színétől kezdve, a kéttónusú festésen át az egyedi beltérig.

Megkötésektől mentesen teljesen szabad kezet kaptak, hogy fantáziájuk életre kelhessen. A fényképészek kreativitása az autó feltűnő személyiségét tükrözi építészet, divat, természet, sport és zene tematikájú beállításokban.

Koen MAES, a Nissan West Europe elnöke szerint: „Ezek a képek sok különböző, inspiratív beállításban születtek meg, abban viszont megegyeznek, hogy tökéletesen megragadják a Nissan JUKE egyedi személyiségét és kivitelét. Kivételes módja ez tíz évnyi siker és a JUKE két generációjának a megünneplésére. Szeretnék ezúton gratulálni a tehetséges fényképészeknek.”

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

INDUSZTRIÁLIS KÖRNYEZET - Guillaume BEGUIN számára nem ismeretlen az ipari környezet. A fényre fókuszálva úgy döntött, hogy színeket használva összeolvasztja a NISSAN JUKE-ot és az indusztriális stílust.

ZENEI KÖRNYEZET - Damien BOISSON BERCU számára megadatott, hogy többek között a zeneiparban is tevékenykedjen fotográfusként: Damien modellje a techno DJ Astrid Alouini volt.
    
Olivier CARTON, egy sokoldalú fotós, aki szokatlan stílust választott a Nissan JUKE részleteinek városi beállításban történő bemutatására.

Clément CHOULOT autófotózásra specializálódott, így számára ez egy könnyű megbízás volt, tekintve, hogy számtalan magazinnal dolgozik együtt.
 
„Nagyon élveztem ezt a feladatot! Első alkalommal kaptam teljesen szabad kezet egy projektben: ez az ideális szituáció egy fényképész számára. A ‘városi utca - városi autó’ gondolatot helytállónak találtam, rögtön tudtam, mit kell tennem, hova kell mennem. Minden rendben zajlott a csapatommal. Az autó gyönyörű, csodásak a vonalai a tintakék szín pedig szuper, mert gyönyörűen tükrözi vissza a fényt.”
 

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

Albin DURAND szintén egy sokoldalú fotós. Sport, konyha, amit csak kívánni lehet, semmi sem kerüli el a figyelmét. A Nissan esetében az ételre és a sportra összpontosított.

Antoine HUOT 24 évet töltött képszerkesztéssel és az elmúlt 11 évben kifejezetten építészetre specializálódott. Magától értetődő volt tehát, hogy az építészetet választotta a Nissan JUKE bemutatásához.

STREET-ART KÖRNYEZET – Nicolas Giquel fotóin a street art műveszeti irányzatot választotta, mely által természetesen örökítette meg a városi crossover bátor és jellegzetes kivitelét.

DIZÁJN KÖRNYEZET - Thibaut VOISIN, aki építészeti és belsőépítészeti fotográfiában jártas leginkább fotóinak dizájn vetülete miatt került beválogatásra.  Helyszínnek egy autóparkolót választott, ami tökéletesen egyesíti a Nissan JUKE személyiségét és stílusát.

Az első Nissan JUKE bevezetése után 10 évvel a Nissan a megszokottól eltérő módon ünnepli a kompakt crossover sikerét, ami tökéletesen visszatükrözi az autó személyiségét.

A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt

Miután eladtak az első generációs modellből 1.4 millió darabot, 2019. novemberében bemutatták a dizájnjában, személyiségében és vezetési élményében is új második generációs JUKE-ot. A vásárlók elsősorban a dizájnt, majd a technológiát szeretik leginkább a Nissan JUKE-ban. Éppen ezért az autónak nemcsak a külső-belső dizájnja fejlődött sokat, hanem technológiai előrelépést is magáénak tudhat. Többek között például telefonról tudjuk nyitni-zárni.

A személyre szabást illetően pedig az N-Design változat 13-féle szín és beltér kombinációjával az eladások negyedét teszi ki.

Kulcsszavak: crossover, juke, nissan
 
Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát Új változatokkal és műszaki fejlesztésekkel bővíti a legkeresetteb elektromos jármű, a Nissan LEAF kínálatát A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt 10 milliótól indulnak a Nissan e-NV200 árai Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R Megújult külsővel megérkezett a 2017-es Nissan GT-R A JUKE 10. évfordulójára a Nissan Franciaországban szervezett egy fotóversenyt Carlos Ghosn az autonóm vezetési technológiák bevezetéséről A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában A Nissan vezető nélküli vontatórendszert vezet be oppamai gyárában
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 51 - 60