Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 61 - 70
A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

2022. május 09.
A "H2goesRail" közös projekt teljesen új, átfogó hidrogénrendszert fejleszt a vasút számára. A Siemens Mobility Mireo Plus H hidrogénvonatának és a Deutsche Bahn gyors mobil tankolásra szolgáló hidrogéntároló tartálykocsijának első bevezetése. A "H2goesRail" projekt fontos lépés a dízelről a klímabarát közlekedésre való áttérés előmozdítása útján.
Részletek

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

A Deutsche Bahn (DB) és a Siemens Mobility továbbra is élen járnak a klímabarát közlekedésre való áttérésben a vasút területén. A két partner a Siemens krefeldi üzemében mutatta be átfogó innovatív rendszerük elemeit: az újonnan kifejlesztett Mireo Plus H-t, a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatot és egy újonnan tervezett mobil hidrogéntároló pótkocsit. A vonat és az új infrastruktúra a dízel motorvonatokat hivatott felváltani az ingázó és regionális közlekedésben, valamint nullára csökkenteni a vasút által kibocsátott CO2 mennyiségét.

A "H2goesRail" projektet a hidrogén- és üzemanyagcella-technológiára vonatkozó nemzeti innovációs program (NOW GmbH) részeként 13,74 millió euróval támogatja a Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV). A finanszírozási irányelvet a NOW GmbH koordinálja és a Project Management Jülich hajtja végre.

"A szövetségi kormány a koalíciós megállapodásban vállalta, hogy 2030-ig az ország vasúthálózatának 75%-át villamosítja" - mondta Michael Theurer, a BMDV parlamenti államtitkára. "Itt az alternatív hajtások segíthetnek a dízelüzemű vasúti közlekedésből származó kibocsátások csökkentésében. A H2goesRail projekt nemcsak teszteli a hidrogén vasúti felhasználását, hanem jelentősen előremozdítja a technológiát. Így gyakorlatilag klímasemlegesen tudunk majd közlekedni olyan vasútvonalakon, amelyeket egyébként csak nagy erőfeszítésekkel és költségekkel lehetne villamosítani."


A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

"Csak egy erős vasúti rendszerrel és alternatív meghajtási módokkal tudunk jelentősen hozzájárulni az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez. A Mireo Plus H lehetővé teszi a klímabarát és kibocsátásmentes személyszállítást" - nyilatkozta Michael Peter, a Siemens Mobility világszintű vezetője. "A Mireo Plus H-val a hidrogénüzemű vonatok következő generációját fejlesztettük ki, amely különösen nagy hatótávolságot és jobb gyorsulást kínál. Minden egyes leszállított vonat 30 éves élettartama alatt akár 45 000 tonna CO2-t is megtakaríthat a személygépkocsival történő utazáshoz képest."

"A Deutsche Bahn számára a hidrogénvonatok a 2040-re elérendő klímasemlegességi célhoz vezető út fontos elemei" - mondta Dr. Daniela Gerd tom Markotten, a Deutsche Bahn digitalizációért és technológiáért felelős igazgatósági tagja. "A mobil hidrogéntöltő állomás és a kapcsolódó karbantartási infrastruktúra fejlesztésével megmutatjuk, hogy nemcsak mobilitást, hanem technológiát is tudunk nyújtani. És pontosan erre van szükség a jövő klímabarát közlekedésének biztosításához. A H2goesRail és a Siemens Mobilityvel való együttműködés fontos lépést jelent a dízel kivezetése és a flottánk zöldebbé tétele felé."

A H2goesRail projekthez készült Mireo Plus H kétkocsis szerelvény akár 800 kilométeres távolság megtételére is alkalmas, és ugyanolyan erős, mint elektromos motorvonat társa. 1,7 MW vonóerővel rendelkezik, amely akár 1,1 m/s2 gyorsulást és 160 km/h végsebességet is biztosíthat. A háromkocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer.

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

Ahhoz, hogy a Mindennapi üzemben a hidrogéntechnológia versenyképes legyen a dízel üzemanyaggal, gyors feltöltési folyamatra van szükség. Ennek biztosítása érdekében a DB egy új módszert fejlesztett ki, amely először teszi lehetővé, hogy egy hidrogénvonat ugyanolyan gyorsan feltölthető legyen, mint egy dízelüzemű vonat. Ez különösen fontos tényező, ha figyelembe vesszük a DB regionális személyszállítási szolgáltatásainak szoros menetrendjét. A hidrogénvonatok gyors feltöltése versenyképessé teszi a technológiát a mindennapi forgalomban.

 A projekt részletei

A közös finanszírozású projekt hivatalos neve "H2goesRail". A Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztérium (BMDV) több mint 13 millió euróval támogatja a projektet a Nemzeti Innovációs Program Hidrogén- és Üzemanyagcella-technológia (NIP 2) keretében. A NIP 2-t a NOW (National Organization for Hydrogen and Fuel Cell Technology) GmbH koordinálja, és a Project Management Jülich hajtja végre.

Hidrogénhajtás

Az üzemanyagcella-technológiát alkalmazó hidrogénhajtású rendszerekben a hidrogén és az oxigén reakciója során elektromos áram és "hulladéktermékként" víz keletkezik. Ezeket a vonatokat a DB a klímasemlegesség felé vezető úton a dízelüzemű vonatok alternatív meghajtási rendszerekkel történő kiváltására használhatja.  Hogy a megoldás valóban környezetbarát legyen, zöld villamos energiát használnak a környezetbarát zöld hidrogén előállításához. A DB Energy szállítja a hidrogént.

Mireo Plus H

A Siemens kifejlesztett egy két kocsiból álló, korszerű hidrogénhajtással működő ingázó vonatot. A rendszer egy üzemanyagcellából és egy lítium-ion akkumulátorból áll. A Mireo Plus H ugyanolyan teljesítményű lesz, mint egy hagyományos elektromos motorvonat, és akár 800 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik majd, az üzemeltetési körülményektől, például az évszaktól vagy az útvonaltól függően. A három kocsis változat hatótávolsága 1000 kilométer lesz. A vonat megkülönböztető jellemzői közé tartozik az alacsony karbantartási és javítási költségeknek köszönhető alacsony életciklus-költség, valamint az óránkénti 160 kilométeres végsebesség.

A Deutsche Bahn és a Siemens Mobility bemutatja az új hidrogénvonatot és a hidrogéntároló tartálykocsit

Töltőállomás

A DB kifejlesztette, tesztelte és optimalizálta a szükséges hidrogén-infrastruktúrát. A hidrogén előállítása elektrolízissel történik a DB tübingeni karbantartó telepén, közvetlenül a felsővezetékről származó zöldáram felhasználásával. Az elektrolizálóban a vizet elektromos áram segítségével hidrogénre és oxigénre bontják. A hidrogént sűrítés után egy mobil tárolóegységben tárolják. A tankolási eljárás előtt a zöld üzemanyagot feldolgozzák és lehűtik. A mobil rendszer lehetővé teszi további tesztprojektek végrehajtását nem villamosított vasútvonalakon.

Gyors tankolás

A vonatot hidrogénnel töltik fel egy innovatív eljárás során, amely most először nem tart tovább, mint egy dízelüzemű vonat tankolása. Ez különösen fontos tényező, ha figyelembe vesszük, hogy a DB ingázó és regionális vonatai szoros menetrend szerint közlekednek.

Ezzel a gyors feltöltési folyamattal a hidrogéntechnológia versenyképes lesz a jelenleg használt dízelüzemanyaghoz képest.

Utasforgalom

A vonat a tesztfázis befejezése után 2024-ben áll majd forgalomba Tübingen, Horb és Pforzheim között. A tervek szerint mintegy 120 000 kilométernyi menetrendszerű vasúti szolgáltatást végeznek majd. Az útvonal különösen alkalmas a tesztelésre, jellemző regionális járatsűrűséggel és domborzati viszonyokkal. A Siemens Mobility Mireo Plus H vonata az ezen az útvonalon használt dízelüzemű vonat helyettesítésével évente mintegy 330 tonna co2-t takarít meg. A mozdonyvezetőket speciális képzésben részesülnek. A vonatokat a személyszállításban fogják üzemeltetni.
Kulcsszavak: Mireo Plus H, motorvonat, Siemens, Siemens Mobility
 
A Lokomotion GmbH nyolc többrendszerű (többáramnemű) mozdonyt rendel a Siemenstől A Lokomotion GmbH nyolc többrendszerű (többáramnemű) mozdonyt rendel a Siemenstől Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi Világpremier Hamburgban: a Siemens töltőrendszere különböző gyártóktól származó elektromos buszok töltését végzi A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban A Siemens által gyártott helyiérdekű vasúti járművek készen állnak az éles üzemre San Franciscóban München további villamosokat rendel a Siemenstől München további villamosokat rendel a Siemenstől 56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára 56 regionális vonatot szállít a Siemens az augsburgi vasúthálózat számára
 
A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

2022. május 09.
2022 áprilisában világszerte 308 788 gépkocsi talált gazdára; éves szinten -11,6%.  A Hyundai Koreán kívül 249 373, Koreában 59 415 gépkocsit adott el. A Hyundai minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy világszerte minimálisra csökkentse az üzleti bizonytalanságok kedvezőtlen hatását.
Részletek

A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait

A Hyundai Motor Company a mai napon bejelentette, hogy 2022 áprilisában világszerte 308 788 gépkocsit értékesített, 11,6 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában.

A Koreán kívüli piacokon összesen 249 373 gépkocsit értékesített a Hyundai Motor: ez éves szinten 10,6 százalékos csökkenésnek felel meg. A geopolitikai események, illetve a folytatódó pandémia miatt több kínai nagyvárosban bevezetett karantén ellenére bizonyos piacokon, így Európában, Dél-Amerikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni régióban növekedtek az eladások.

A Koreán belüli eladások a tavalyi év azonos időszakához képest 15,4 százalékos visszaesést mutattak: az 59 415 eladott gépkocsiból 11 290 darabot a Genesis prémium márka termékei tettek ki.

A kedvezőtlen külső tényezők – többek között az elhúzódó alkatrészhiány, illetve a nyersanyagok árának ingadozása – üzletmenetre gyakorolt hatását a szabadidőjárművek iránti, robusztus kereslet, illetve a Genesis márka termékeinek népszerűsége segített minimalizálni.

A Hyundai Motor minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a termelés és a raktárkészlet optimalizálásával, valamint az üzleti stratégiáknak az egyes régiók sajátosságaihoz történő alakításával enyhítse az üzleti bizonytalanságok kedvezőtlen hatását.

A magyarországi eredményekre vonatkozóan, a Hyundai áprilisban is nagyszerűen teljesített az eladási számok tekintetében. A teljes piac eladási eredményét tekintve a Hyundai 3,1%-os magyarországi piacrészt ért el, az elektromos autók piacán pedig 2. helyen állt, 10,75%-os piacrésszel, ami 7,33%-kal magasabb, mint 2021. ugyanezen időszakában.

Kulcsszavak: értékesítés, Hyundai, jármű kereskedelem
 
A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait Az EU-ban tizenkettedik hónapja emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma A Hyundai Motor közzétette 2022. áprilisi globális értékesítési adatait A nehéz piaci körülmények ellenére is stabilan fejlődött a Volkswagen Csoport üzletmenete 2014 első félévében Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Új szakember erősíti a Duna Autó Zrt. csapatát Ismét jó évet zárt a Ford Ismét jó évet zárt a Ford Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr Még mindig a Fiat a legnagyobb szerbiai exportőr
 
A Continental piacra dobja az első újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült gumiabroncsokat

A Continental piacra dobja az első újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült gumiabroncsokat

2022. május 05.
Az új ContiRe.Tex technológiával készült abroncsok már elérhetőek az első méretekben. A magasabb fenntarthatóság érdekében, házon belül kifejlesztett technológiát mindössze pár hónap alatt sikerült gyártásba vinni.
Részletek

A Continental piacra dobja az első újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült gumiabroncsokat

A Continental az első gumiabroncsgyártó, amely nagyüzemben kezdi meg az újrahasznosított poliészterfonal gyártását, amelyet PET-palackokból állítanak elő egy új eljárással. Az új, nagy teljesítményű anyagot először a kiválasztott méretekben a Continental PremiumContact 6 és EcoContact 6 nyári gumiabroncsokhoz, valamint az AllSeasonContact abroncsokhoz használják majd. Így teljes mértékben kiváltják a hagyományos poliésztert a szóban forgó gumiabroncsok vázában. Egy szabványos személygépkocsiabroncs-készlethez nagyjából 40 újrahasznosított PET-palack anyagát használják fel.

A Continental 2021 szeptemberében mutatta be saját fejlesztésű ContiRe.Tex technológiáját, mely során poliészterfonalat alkalmaznak. Ezt használt PET-palackokból nyerik ki bármiféle közbenső kémiai lépés nélkül, ennek köszönhetően a technológia sokkal hatékonyabb, mint az egyéb módszerek, melyek során a PET-palackokat nagy teljesítményű poliészterfonalakká dolgozzák fel. A technológiához használt palackok kizárólag olyan régiókból származnak, ahol nem működik zárt rendszerű újrahasznosítás. A speciális folyamat részeként a palackokat a kupak eltávolítása után szétválogatják, és mechanikai úton megtisztítják. A gépi aprítást követően a PET-palackokból először granulátumot, majd végül sodort poliészterfonal készítenek.

A Continental piacra dobja az első újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült gumiabroncsokat

„Prémium gumiabroncsainkhoz kizárólag nagy teljesítményű anyagokat használunk. Már a különösen hatékony újrahasznosítási eljárással készült PET-palackokból származó poliészterfonal is ebbe a kategóriába tartozik. Innovatív ContiRe.Tex technológiánkat mindössze nyolc hónap alatt juttattuk el a gyártási szakaszig. Büszke vagyok a teljes csapatunkra, hogy véghezvittük ezt a figyelemre méltó teljesítményt” – mondja Ferdinand Hoyos, a Continental EMEA (Európai, Közel-Keleti és Afrika) gumiabroncs-üzletágának igazgatója. Majd hozzáteszi: „Folyamatosan növeljük a megújuló és újrahasznosított anyagok arányát abroncsainkban. Legkésőbb 2050-re kizárólag fenntartható anyagokat kívánunk felhasználni abroncsgyártásunk során.”

Már elérhetők az első újrahasznosított PET-palack felhasználásával készült gumiabroncsok

Valamennyi ContiRe.Tex technológiával ellátott abroncs – amelyek már gyártásban vannak, és amelyek hamarosan piacra kerülnek – a Continental portugáliai, lousado-i abroncsgyárából származik. A ContiRe.Tex technológiával készült gumiabroncsok oldalfalán egy speciális logó található („Újrahasznosított anyagot tartalmaz”).

A PET-ből készült poliészterfonalat régóta használják személy- és kisteherautó abroncsok összetevőjeként. A textilszálak elnyelik a gumiabroncs belső nyomásából származó erőket, és még nagy terhelés és hőmérséklet mellett is méretstabilak maradnak. Annak érdekében, hogy a gumiabroncsokat még energiatakarékosabbá és környezetbarátabbá tegyék a gyártás során, illetve a használat és az újrahasznosíthatóság terén, a Continental intenzív kutatásokat folytat azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet az abroncsgyártás során az alternatív anyagokat felhasználni.

A prémium abroncsgyártó 2021 szeptemberében az IAA MOBILIITY kiállításon mutatta be a Conti GreenConcept abroncskoncepciót, amely újrahasznosított műanyag palackokból származó poliésztert tartalmaz a szövetvázában. Az Extreme E teljesen elektromos autóverseny-sorozat 2022 februárjában indult második szezonjához a Continental egy olyan abroncsot fejlesztett ki, amelyhez szintén a ContiRe.Tex-et használják. Továbbá az idei Tour de France kísérőjárműveit is kizárólag ContiRe.Tex abroncsokkal szerelik fel.

A ContiRe.Tex technológiával gyártott abroncsait a Continental első körben a PremiumContact 6, az EcoContact 6 és az AllSeasonContact öt-öt méretében teszi elérhetővé.

Kulcsszavak: continental, fejlesztés, gumiabroncs
 
50-esfaktor az orrára, 500-as a Nissanjára 50-esfaktor az orrára, 500-as a Nissanjára A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A BMW összes modellsorozatába megérkezik a Mobileye világelső forgalomfigyelő technológiája A Jaguar Land Rover gumiabroncsait a Goodyear szállítja A Jaguar Land Rover gumiabroncsait a Goodyear szállítja A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban A Volvo és a Northvolt új akkumulátorgyárat létesít Göteborgban Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását Hans Zimmer komponálja a hálózatról tölthető jövőbeni BMW modellek hangzását
 
Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

2022. május 05.
Elkészült a holnapok autógyártásának hírnöke: a BMW iFACTORY gyártási stratégia a BMW Group létesítményeinek, illetve gyártási technológiáinak jövőbeni trendjeit vetíti előre, miközben az elektromos mobilitásra történő átállás technológiai kérdéseire is választ ad.
Részletek

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

„Az autógyártás jövője új, holisztikus gondolkodásmódot igényel. BMW iFACTORY gyártási stratégiánkkal technológiai irányt mutatunk, mialatt az autógyártás rugalmassága, hatékonysága, fenntarthatósága és digitalizációja terén egyaránt új mércét állítunk” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group az elmúlt évtizedekben eggyé vált az autógyártás innovatív, rugalmas és hatékony gyártási technológiáival. A vállalatcsoport most erről a szintről építkezve értelmezi újra működési kiválóságát. A BMW iFACTORY a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának stratégiai jövőképe, amelynek HATÉKONY, ZÖLD és DIGITÁLIS alappillérei a stratégia egészét átjáró, holisztikus gondolkodásmód szerves részei. „A BMW iFACTORY nem egy adott létesítményünk jövőbeni gyártási stratégiája, hanem azon globális megközelítésünk egésze, amelynek égisze alatt nemzetközi gyártási hálózatunk összes gyárát az egyazon irányba vezető jövő felé fordítjuk – immár százéves, Münchenben működő üzemünktől kezdve, egészen Debrecenben épülő új gyárunkig” – fogalmazott Milan Nedeljković.

A gyártási stratégia három alappillére: HATÉKONY, ZÖLD, DIGITÁLIS

A BMW iFACTORY gyártási stratégia a BMW Group gyártási kiválóságát három kulcsfontosságú területre összpontosítja: HATÉKONY, amelynek sajátja a hatékonyság, a precizitás és a rendkívüli rugalmasság; ZÖLD, amelyet a fenntarthatóság, az erőforrás-hatékonyság és a körforgásos gazdaság jellemez; valamint DIGITÁLIS, amely a digitalizáció adattudomány, mesterséges intelligencia és virtualizáció területein jelentkező, aktív alkalmazását gyűjti csokorba. És ahogyan a BMW Group háza táján mindig, úgy a BMW iFACTORY gyártási stratégia holisztikus gondolkodásmódját is a vállalatcsoport gyártási rendszerének következetesen magas szintű rugalmassága, termékbevezetési szakértelme és integrációs képessége nyomatékosítja.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

HATÉKONY a rendkívül rugalmas, hatékony termelés alapjain

A BMW Group gyártási hálózata alapvető átalakulás előtt áll: a 2025-ben érkező Neue Klasse modellgeneráció egy teljesen új járműstruktúra műszaki alapjaira épül majd. A tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint tervezett Neue Klasse modellgeneráció ideális feltételeket teremt ahhoz, hogy jövőbeni járműgenerációit a BMW Group hatékonyan és a vállalatcsoport nyereséges működésre, illetve prémium minőségre koncentráló céljaival összhangban gyártsa. A BMW iFACTORY gyártási stratégia még tovább erősíti a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának igazolt sikertényezőit. „Gyártási hálózatunk három fő erőssége a maximális rugalmasság, a kiváló folyamatok és a kiemelkedő integrációs képességek. Mindhárom területen abszolút mércének számítunk, így ezek állnak a BMW iFACTORY gyártási stratégia középpontjában is” – nyilatkozta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A HATÉKONY a versenyképes struktúrákba optimalizált, rendkívül rugalmas és hatékony gyártás esszenciája.

A BMW Group gyártási folyamatainak egyik legfontosabb versenyelőnye mindig is a rugalmasság volt – és az is marad: a vállalatcsoport gyártási struktúrái olyannyira rugalmasak, hogy egyazon gyártósoron különböző hajtáslánc-technológiák és modellváltozatok látnak napvilágot. A BMW Group gyártási folyamatai a megváltozott piaci körülményekre mutatott gyors reagálást és alkalmazkodást tekintve is mércét állítanak, hiszen szinte azonnal képesek felmérni a piaci réseket és a keresletingadozásra is képesek gyorsan reagálni. A bajor prémiummárka ügyfelei számára ez a rugalmasság azt jelenti, hogy a járműkonfiguráció egyes elemeit még akár hat nappal a gyártás előtt is megváltoztathatják.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

A BMW iFACTORY gyártási stratégia célja, hogy a gyártási folyamat valós idejű adataira támaszkodva minden korábbinál pontosabban és átláthatóbban irányítsa a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának folyamatait, ezzel pedig a lehető leggyorsabb reakcióidőt érje el. Ez nem csupán a volumen- és piactervezést, de a beszállítói hálózat optimális kihasználását és a készletgazdálkodást is nagymértékben javítja, új szintre emelve a minőségre összpontosító, célzott munkák hatékonyságát is.

ZÖLD fenntarthatóság a teljes értéklánc mentén

Az üzemanyag-fogyasztás mellőzése, az erőforrások megőrzése és a legmodernebb technológiák alkalmazása: a fenntartható gyártás a BMW iFACTORY gyártási stratégiának köszönhetően minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kap, megerősítve a BMW Group úttörő pozícióját a prémium modellek leginkább fenntarthatóbb gyártójaként. „A környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállalás elválaszthatatlan egymástól. Arra törekszünk, hogy mindhármat teljes mellszélességgel képviseljük, nem csupán termékeink tekintetében, de teljes értékláncunk mentén. Célul tűztük ki, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét a 2019-ben regisztrált értékhez képest 80 százalékkal csökkentjük” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Debrecenben épül a világ első, fosszilis energiaforrásokat teljes egészében nélkülöző gyára

Debrecenben épülő új gyárával – amelyben 2025-től a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció lát napvilágot – a BMW Group a fenntartható autógyártás új korszakába lép. „Terveink szerint a debreceni üzem a világ első olyan autógyára lesz, amely gyártási folyamataiban teljes mértékben nélkülözi a fosszilis energiaforrások használatát” – fogalmazott Milan Nedeljković. „Debrecenben épülő új gyárunk nemzetközi gyártási hálózatunk első emisszió-mentes autógyára lesz, amely e tekintetben is egyértelmű iránymutatóvá emel minket” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

A létesítmény működéséhez szükséges villamos energia jelentős részét közvetlenül a helyszínen állítják majd elő. A fennmaradó részt teljes egészében olyan megújuló energiaforrásokból nyerik majd ki, amelyek túlnyomó többsége regionális forrásokból származik. „Az energetikai átállás melletti elköteleződésünk nem csupán környezetvédelmi, de üzleti szempontból is előremutató, hiszen kiszámítható és stabil árakat, valamint biztonságos ellátás garantál” – így Nedeljković.

A fenntartható sorozatgyártás másik kulcsfontosságú eleme a következetes körforgás: a gyártás során felhasznált alapanyagokat és erőforrásokat újra és újra fel kell használni, ahol és amennyiszer csak lehetséges. A marási folyamatokból származó fémhulladékokat és reszelékeket például újrahasznosítják és újrafelhasználják, a hűtési folyamatok során keletkező hulladékhőt pedig a belső terek és a vezetékes víz fűtésére használják fel.

A BMW Group számára az erőforrások megőrzése és gondos kezelése jelentős gazdasági előnyökkel jár, a vállalatcsoport gyártási folyamatait ugyanakkor az intelligens és hatékony megoldások környezetvédelmi szempontból is egyedülállóvá teszik. A maximális elköteleződést megvalósító technológiákra kiváló példa az erőforrás-hatékony, innovatív karosszériafényező technológia (IPP – Integrated Paint Process) és az egyenáram karosszériaépítés során első ízben történő alkalmazása is.

A BMW Group létesítményeinek energiaellátásáról világszerte kizárólag megújuló energiaforrások gondoskodnak. Miközben a Lipcsében működő üzem a hidrogén átfogó alkalmazásának technológiai központjává érik, a vállalatcsoport gyárai világszerte egyre függetlenebbé válnak a harmadik felektől származó energiaszolgáltatóktól és más külső hatásoktól.
Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Ez utóbbit az energia házon belüli előállítása és tárolása, valamint a gyártási folyamatok rugalmas energiaterhelési igénye teszi lehetővé. A maximális átláthatóságot itt a legújabb digitális módszerek és összetett rendszerek biztosítják, amelyek részletekbe menően támogatják a létesítmények energiafogyasztásának következetes csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások pontos előrejelzéseken alapuló, szükségletalapú felhasználását.

Az éghajlat védelme érdekében a biológiai sokféleség megőrzése is kulcsfontosságú tényező. A BMW Group létesítményeiben a növény- és állatvilág sokszínűségének fenntartását a világ minden táján célzott, régió-specifikus intézkedések támogatják, a méhcsaládoktól kezdve, a sólymokon át, egészen a gyümölcsösökig.

A gyárakon belüli és kívüli, ZÖLDlogisztika támogatása érdekében a BMW iFACTORY gyártási stratégia az alkalmazott technológiákat tekintve is a környezetileg fenntartható, nyitott szemléletű koncepciókra összpontosít. A BMW Group müncheni gyárában például a vasúti szállítás és a tisztán elektromos meghajtású teherautók egyre átfogóbb használata néhány éven belül egy károsanyag-kibocsátás nélkül működő logisztikai hálózat kiépülését eredményezi.

DIGITÁLIS innovációk és hatékony alkalmazási esetek

A személyre szabott prémium modellek, az elégedett ügyfelek, a kiváló minőség és a pontos szállítás egysége mindig is a BMW Group digitalizációs folyamatainak meghatározó célja volt. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia úgy mozdítja elő a digitalizációban rejlő lehetőségeket, hogy az adatkonzisztenciát a teljes értéklánc mentén és folyamataink minden egyes lépésében új szintre emeli. A digitális innovációkat arra használjuk fel, hogy a sorozatgyártásban hatékony alkalmazási eseteket hozzunk létre – mert számunkra az innováció és a hatékonyság kéz a kézben jár” – fogalmazott Milan Nedeljković.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Gyártási folyamataiban a BMW Group a legmodernebb technológiákat alkalmazza, hogy az egyes fejlesztési, tervezési és gyártási fázisok releváns termék-, folyamat-, minőség- és költségadatait képes legyen összekapcsolni, középpontjában a virtualizáció, az adattudomány és a mesterséges intelligencia területein kimagasló alkalmazásokkal.

A virtualizáció fontos szerepet játszik a BMW iFACTORY gyártási stratégiában. Első lépésként a BMW Group összes létesítményét háromdimenziós szkenneléssel digitalizálják, a legapróbb részletekig. Így a tervezési munka a virtuális térben bármikor és bárhonnan elvégezhető. A következő lépés az egyes üzemek teljes értékű virtuális ábrázolása, amely során minden létesítmény a digitális térben is felépül. Ezt a későbbiekben a tervezési szakemberek együttműködve, azonban helyszínektől és időzónáktól függetlenül használhatják. Ezzel a megközelítéssel a digitalizáció teljesen új szintre emeli az összes épületelem, rendszerstruktúra és gyártóüzem, sőt az egyes komplett folyamatok tervezését. Lehetővé teszi például, hogy egyes termékeket a virtuális térben, már idejekorán integrálni lehessen a gyártóüzembe, ezzel jelentős mértékben csökkentve a későbbi tervezési munkát. Lehetővé teszi továbbá a beruházások optimalizálását, miközben növeli az egyes folyamatok hatékonyságát és a termékbevezetések stabilitását is.

Az NVIDIA oldalán megkötött partnerséghez hasonló együttműködések esetében a BMW Group az úttörő gondolkodásmód és technológiai szaktudás kettősét a legmodernebb technológiákkal ötvözi. A vállalatcsoport munkatársainak jövőbeni folyamatokra és technológiákra koncentráló felkészítését, illetve továbbképzését számos intelligens alkalmazás, valamint kiterjesztett és virtuális valóság segíti, a digitális gyártásrendszer-tervezés pedig lehetővé teszi, hogy a globális partnerek idejekorán bekerüljenek az értékláncba.

Az adattudomány eközben a tényekre, értékekre és valós idejű adatokra támaszkodó döntéshozatal alapjait biztosítja. Az adatok következetes, átlátható kezelése lehetővé teszi az egyes kiváltó okok gyors és proaktív beazonosítását, amelynek köszönhetően a gyártási folyamatok tovább optimalizálhatók. A BMW Group nemzetközi gyártási hálózata már most is úttörőként alkalmazza folyamataiban a mesterséges intelligenciát: a vállalatcsoport létesítményei világszerte jelenleg több mint kétszáz mesterségesintelligencia-alapú alkalmazást használnak. A jövőbe mutató technológia a jobb minőségbiztosítás jegyében a legkülönbözőbb logisztikai és gyártási folyamatok automatizálását is lehetővé teszi, a szabványosított platformok és önfejlesztő szolgáltatások pedig az egyes üzemekre és technológiákra optimalizálva garantálnak gyors skálázhatóságot és alkalmazhatóságot.

Munkatársak a BMW iFACTORY gyártási stratégiában

A BMW iFACTORY gyártási stratégia középpontjában a rendszer alapjait alkotó emberek állnak. A BMW Group hosszútávon is versenyképes, sikeres technológiai átállását a vállalatcsoport jövőorientált, magasan képzett munkatársai biztosítják. A sorozatgyártást végző divízió nagymértékben és előrelátó módon fektet be a minőség, a logisztika, a karbantartás, az e/e, az elektromos mobilitás és a digitális tervezés területein dolgozó munkatársak továbbképzésébe. A legmodernebb oktatási módszereknek köszönhetően a BMW Group munkatársai elektronikus képzési programokon keresztül, interaktívan sajátíthatják el az új ismeretanyagokat, a technológiának köszönhetően ráadásul önállóan, saját indíttatásukra is szert tehetnek újabb kompetenciákra. A müncheni központú vállalatcsoport munkatársai előtt átfogó továbbképzési lehetőségek sorakoznak, amelyekkel módszeresen fejleszthetik kvalitásaikat. Az elektromos mobilitás területén történő munkavégzéshez szükséges továbbképzéseket már a BMW Group több mint 50 000 munkatársa végezte el.

A háttérben az ügyfelek elégedettsége és a BMW Group felelősségvállalása áll


A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának átalakítása mögött elsősorban a piaci fejlemények és az éghajlat védelme érdekében meghozott intézkedések állnak. A vállalatcsoport már 2022-ben megduplázza hálózatról tölthető modelljei gyártási mennyiségét: csak a január és március közötti első negyedévben világszerte több mint 35 000 darab tisztán elektromos meghajtású új autót adott át ügyfeleinek. A BMW Group környezetbarát, hosszú távon fenntartható működési modelljét ugyanakkor a legkorszerűbb technológiai innovációk is támogatják. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia nem csupán a hálózatról tölthető járművek iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyféligényeket elégíti ki, de azon törekvésünket is, hogy társadalmunk aktív tagjaként az éghajlatvédelmet és a fenntarthatóságot is támogassuk. Mindezek megvalósítása érdekében kiaknázzuk a digitalizációban rejlő lehetőségeket – miközben abszolút versenyképesek maradunk” – fogalmazott Milan Nedeljković.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, BMW iFACTORY
 
BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett BMW Group: Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát A Toyota nullára csökkentené a halálos közlekedési balesetek számát Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke Újra építkezik az Opel Szentgotthárdon Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke Kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel közlekednek a csapat DTM pilótái Budapesten Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen
 
Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

2022. május 03.
Ezt az egyedülálló kétszintes MÁVAUT Ikarus 556-ot már valamivel több mint egy éve várt a megsemmisítésre, de az utolsó pillanatban akadtak, akik a teljes helyreállítás mellett döntöttek.
Részletek

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Az emeletes megmentőjének a Volánbusz Zrt. bizonyult, amely a múltkori ritka Ikarus buszok helyreállítására indított programot. Alig több mint egy évvel később a MÁVAUT Ikarus 556 megélte második születését.

Anno ezt a buszt budapesti kirándulásokra hozták létre. Az autóbuszt  a MÁVAUT gépjármű-közlekedési vállalat műhelyében fejlesztették. A magyar „kétszintes” gyártásához két szabványos városi modell Ikarus 556 karosszériáját használták fel.

A második emeletet azonban nem lehetett egyszerűen hegeszteni. A meglehetősen magas padlószint - az alatta elhelyezett motor miatt 920 mm - szokatlanul magasra és instabillá tenné a buszt.

Annak érdekében, hogy az autóbusz magassága ne haladja meg a 4,24 m-t, a második emeleti karosszéria részlegesen (370 mm-rel) az oldalak mentén az alsó szintre süllyedt. Így az első emeleti kabin belső magassága az ablakok felső vonala mentén mindössze 153 cm volt, de ez bőven elég volt az ülő utasoknak. De a központi folyosó magassága már 190 cm volt.

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Ami a második emeletet illeti, itt az utastérben az oldalak mentén történt az átjárás, magassága azonban csak 172 cm volt, ami az üléseket illeti, fűrészfogas minta szerint a kabin közepén helyezkedtek el.

Ennek eredményeként a busz az első emeleten 36 ülő és 30 álló, a másodikon 28 ülő utast szállíthatott. Az Ikarus 556-ra jellemző központi bejárati ajtót, soros karosszériaerősítéssel kellett eltávolítani, így a be- és kiszállás csak az első és a hátsó ajtókon keresztül történt.

Az első felfüggesztés megmaradt a standard 556-os modellből, ezért a túlterhelés elkerülése érdekében az utasok mozgás közben nem állhattak a busz orrában - erről a megfelelő táblák tájékoztattak.

Erőforrásként egy 9,5 literes üzemi térfogatú, 180 LE teljesítményű 6 hengeres JAFI Csepel P-619 dízelmotort használtak, amely a megbízhatatlanságáról volt híres. Ezzel egy 10,86 méteres, 12 tonnás, üzemkész autóbusz 64 km/h-ra gyorsult.

Hivatalosan 1968. december 21-én mutatták be a MÁVAUT Ikarus 556 emeletes buszt. A gép üzemeltetése a magyar fővárosban azonban a kezdetektől problémásnak bizonyult. Budapest utcáin számos villanyvezeték zavarta a magas buszt, így mindössze 3000 km-t tett meg a fővárosi utakon.

A következő hét évben Baranya megyében, azon belül is Pécs városában működött a fővárosi „emeletpadló”. 1969-től 1976-ig a busz összesen mintegy 200 ezer km-t tett meg. Aztán évtizedekig egyszerűen megfeledkeztek az egyedi autóbuszról.

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os
Kulcsszavak: felújítás, ikarus, Ikarus 556, volánbusz
 
Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt Az M1-es autópályán augusztusig nehezebb lesz közlekedni felújítás miatt Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os Tizenöt új Ikarus busz áll forgalomba Budapesten Ezer Ikarus-buszt vesz Irán, jöhet a légi járat Ezer Ikarus-buszt vesz Irán, jöhet a légi járat Ikarus a Fehér ház kertjében Ikarus a Fehér ház kertjében Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum Egy Ikarus EAG E94G csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum
 
A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

2022. május 03.
A 2015-ben a magyar, cseh és szlovák piacokon történő Toyota aktivitás összefogására létrehozott Toyota Central Europe példátlan sikernek bizonyult: hat év alatt több, mint duplájára nőtt a Toyota piaci részesedése a régióban, miközben az autógyártó értékesítése csaknem megháromszorozódott.
Részletek

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A régió súlyának további emelése érdekében következő lépésként a környezetbarát autóról ismert japán autógyártó összevonja a Toyota Central Europe (TCE) értékesítési, marketing és vevőszolgálati üzletágát a Toyota Motor Poland (TMPL), a Toyota lengyelországi forgalmazójának tevékenységével. Az így létrejövő új Toyota Central Europe (TCE) felügyeli a jövőben a Toyota és Lexus márkák összes üzleti tevékenységét négy közép-európai piacon: Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Ezzel a TCE előlép a Toyota legnagyobb európai piacainak sorába: a Toyota Motor Europe (TME) a tavalyi évben összesen 1.076.300 új autót értékesített, ebből az említett négy piacon 116.142 darab talált gazdára (81.128 darab Lengyelországban és 35.014 darab a korábbi TCE-t alkotó Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában).

2021-ben a Toyota összes európai értékesítésének mintegy 10,8%-át képviselték az összesített lengyelországi, magyarországi, csehországi és szlovákiai értékesítések, ami indokolttá tette, hogy a közép-európai régió kiemelt szerepet kapjon a vállalat európai szervezetében. A tevékenység konszolidálása céljából végrehajtott üzleti átszervezés elsősorban a közös háttérirodai műveletek hatékonyságának növelésére összpontosít, tovább javítva a frontline irodákat a még jobb ügyfélélmény érdekében. A konszolidációs lépést a korábbi TCE sikere inspirálta – ezt 2015. január 1-jén indították el a magyarországi, cseh és szlovákiai tevékenységek összevonására –, amely az elmúlt hat évben csaknem megháromszorozta az eladásokat.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A régióban elért jelentős sikerekre építve a ezért a Toyota következő lépésként összevonja négy közép-európai piacának összes értékesítési, marketing és vevőszolgálati tevékenységét. Lengyelország, Magyarország, Csehország és Szlovákia Toyota Central Europe (TCE) néven szorosabban összehangolja a Toyota és a Lexus márkák minden tevékenységét a régióban. Az új TCE-t a továbbra is a korábbi TCE és TMPL elnökeként dolgozó Jacek Pawlak elnök vezeti. A TCE arra összpontosít majd, hogy egy fedél alá hozza az összes általános háttérirodai tevékenységet, mint például az IT, a humánerőforrás és számos más háttértámogatást biztosító szolgáltatás. Az erőforrás-gazdálkodás együttműködésének köszönhetően mind a négy országban fenntartják a front office működését, és funkcióikat tovább erősítik. Jelentős előrelépést jelent az újonnan bevezetett megosztott járműkészlet stratégia is, amely egyszerűbb ellátási láncot és rövidebb átfutási időket eredményez. A régió vásárlói az egységes Toyota és Lexus kínálat előnyeit is élvezhetik.

„Közép-európai tevékenységeink továbbfejlesztésének következő szakaszával a régióban elért korábbi sikerekre építünk. Az előző Toyota Central Europe korszaka alatt 2015 és 2021 között a magyarországi, csehországi és szlovákiai eladások összesen csaknem háromszorosára, a piaci részesedés pedig több mint kétszeresére nőtt. Szeretnék gratulálni Jacek Pawlaknak és csapatának az elért eredményekhez, amellyel a régió országait Európa legsikeresebb piacai közé emelték. Bízom benne, hogy az új, nagyobb Toyota Central Europe sikeres mintája lesz a regionális piacok konszolidációjának a TME-nél.”  - fogalmaz Tom Fux, a Toyota és Lexus értékesítési alelnöke.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

2015. január 1. és 2022. március 31. között a Toyota Central Europe budapesti székhellyel Jacek Pawlak elnök vezetésével tevékenykedett és a Toyota és a Lexus magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységéért felelt, míg a lengyelországi üzleti tevékenységeket a Toyota Motor Poland bonyolította le, ugyancsak Jacek Pawlak elnök vezetésével. Április 1-jétől a Toyota Motor Poland és a korábbi Toyota Central Europe összeolvadásával varsói központtal, Jacek Pawlak irányításával létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota egyik legfontosabb és legnagyobb forgalmat lebonyolító európai leányvállalata lesz. A budapesti iroda a Toyota Central Europe – Hungary, a prágai iroda a Toyota Central Europe – Czech, míg a pozsonyi iroda a Toyota Central Europe – Slovakia néven működik tovább. Az így létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota európai szervezetének kiemelt szereplője lesz, ami, különösen a gyártásallokáció szempontjából privilegizált pozíciót jelent majd a közép-európai ügyfelek számára.

„Az új Toyota Central Europe által lefedett lengyel, magyar, cseh és szlovák piac kiemelt szerepet kap a jövőben a Toyota európai tevékenységében. Az százezer autó feletti éves értékesítés ugyanis Európa legnagyobb forgalmú leányvállalatai közé emeli a TCE-t, már most is 10%-ot meghaladó részesedésünk pedig a jövőben várhatóan még tovább nő majd az összesített európai Toyota és Lexus értékesítésekből. Márkáink piaci részesedése ráadásul a TCE által lefedett közép-európai régióban az európai átlag felett van. Mindez a közép-európai és így a magyar magán és vállalati ügyfelek számára is közvetlen előnyökkel jár majd, akik a négy ország között megosztott járműkészlet révén a megszokottnál rövidebb szállítási határidőkre és kifejezetten a közép-európai igényekre szabott felszereltségi szintekre, csomagokra is számíthatnak a jövőben.” – avat be László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának A

Toyota egyébiránt három gyárral is rendelkezik a közép-európai régióban: a kolini Toyota Motor Manufacturing Czech Republicban a vadonatúj Aygo X és a 2021-es ’Év Autója” díjas Yaris modellek gyártása folyik, míg a Toyota Motor Manufacturing Poland Jelcz-Laskowice-i üzemében motorok, a Walbrzych-i üzemében pedig motorok és hibrid hajtáslánc részegységek gyártása folyik. Ezek ugyanakkor a TCE-től független jogi személyiségként üzemelnek.

Kulcsszavak: importőr, Közép-Európa, toyota
 
A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata A tervek szerint mindenkinél olcsóbban gyártana akkumulátort a Toyota vegyesvállalata Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó Év végére a Toyota-csoport lehet a legnagyobb autógyártó A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója A Toyota Prius Európa legtakarékosabb új autója A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát A Toyota virtuális bábukkal teszteli a robotautók biztonságát A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának Új irányt vett a Toyota
 
Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

2022. május 03.
A KiaCharge már Magyarországon is elérhető, mellyel egyszerűbbé válik az elektromos és plug-in hybrid Kiák publikus töltése.
Részletek

Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

A Kia elindította a KiaCharge pán-európai integrált nyilvános töltési szolgáltatását. Ezzel a márka BEV-jeinek (akkumulátoros elektromos járműveinek) és PHEV-jeinek (plug-in hibrid elektromos járműveinek) tulajdonosai hozzáférhetnek Európa legnagyobb töltőhálózatához, mellyel egyetlen kártyán és egy alkalmazáson keresztül élvezhetik az egyszerűsített fizetési megoldást. A szolgáltatás minden ügyfél számára vonzó tarifákat kínál, amelyek az egyéni töltési preferenciákhoz igazodnak.

A Digital Charging Solutions-szal (DCS) együttműködve a KiaCharge mintegy 340 000 töltési ponthoz biztosít hozzáférést a Kia tulajdonosok számára Európa-szerte, beleértve az AC és DC csatlakozókat.

A KiaCharge regisztrációjával a felhasználók egyetlen platformon keresztül hozzáférhetnek az összes főbb szolgáltató töltési pontjaihoz, ami egyszerűbbé és könnyebben használhatóvá teszi a töltést. Az eRoamingnek köszönhetően az ügyfelek Európa-szerte tölthetik fel járműveiket anélkül, hogy további szerződéseket kellene kötniük más szolgáltatókkal, mivel a fizetés egyetlen havi számlával, helyi pénznemben történik.

A KiaCharge nem csak fejlett mobiltelefonos applikációt kínál, mellyel ellenőrizhető a töltőpont foglaltsága, teljesítménye, az elérhető csatlakozók száma és az árazás, hanem egy elegáns bankkártya méretű RFID kártyával is képes elindítani a töltéseket az erre alkalmas töltőoszlopokon, ezzel is megkönnyítve a használatot.


Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

Magyarországon két töltési tarifacsomag érhető el, melyeket két opcionális Ionity Ultratöltő tarifacsomaggal lehet kiegészíteni!

A Kia Charge Easy azoknak ideális, akik rendszerint rövid távokat autóznak, és általában otthon töltik az autót. Ez mindig, mindenhol nagy szabadságot jelent, havi előfizetési díj sincs.

A töltési díjakat a töltőpontot üzemeltető szolgáltató határozza meg. Ingázóknak és plug-in hibrid-tulajdonosoknak egyaránt kiváló.

A Kia Charge Advanced teljes áttekinthetőséget garantál a számlaegyenleget illetően. Bárhol tölt az országon belül, az árat mindig a csatlakozó típusa (AC / DC) határozza meg. Azoknak remek választás, akik sokat autóznak hosszú távokon és gyakorta használnak nyilvános töltőpontokat.

Mindkét tarifacsomag esetében 100% zöldenergiával tölthetnek az Kia tulajdonosok!

Mindkét alapcsomaghoz opcionális kiegészítő Ionity tarifacsomagot lehet kapcsolni. Ionity Access és Ionity Power csomagokkal akár 105 Ft/ kWh áron tölthetnek ügyfeleink.

A 2022-es év autója, Kia EV6-os tulajdonosoknak a Kia 12 hónapra díjmentesen biztosítja az Ionity Power kiegészítő csomagot, amennyiben KiaCharge Easy vagy Advanced csomagra regisztrálnak!
Bővebb információ a www.kiacharge.com oldalon található.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, KiaCharge
 
Az ABB nagyfeszültségű töltőket szállít a Volvo LIGHTS projekthez Az ABB nagyfeszültségű töltőket szállít a Volvo LIGHTS projekthez Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás Szombaton rajtol a Formula E Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta Elektromos autókat tesztel a Magyar Posta A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában A Volkswagen bemutatta új elektromos autóit Kínában Megkezdte az e-tron gyártását az Audi Megkezdte az e-tron gyártását az Audi
 
A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

2022. május 03.
A Nissan a napokban bejelentett egy új, jelenleg fejlesztés alatt álló vezetőtámogató technológiát, amely lézer segítségével a jármű környezetére rendkívül pontos, valós idejű információkat használ fel az ütközések elkerülése céljával.
Részletek

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan egyik itteni létesítményében egy tesztjármű segítségével bemutatták, hogy ez a technológia hogyan képes automatikusan ütközéselkerülő manővereket végrehajtani.

 A Nissan "környezet érzékelés" technológiája a legújabb generációs nagy teljesítményű LIDAR (lézer), mely a radar és a kamerák információit ötvözi. A technológia képes a tárgyak alakját és távolságát, valamint a járművet körülvevő terület szerkezetét valós időben, nagy pontossággal érzékelni. Ezen információk felhasználásával a jármű azonnal elemezheti az aktuális helyzetet, és automatikusan elvégezheti a szükséges ütközéselkerülő műveleteket. Ez a technológia képes a lassuló forgalmat és a távolban lévő közúti akadályokat is észlelni, és ennek megfelelően sávváltást végrehajtani. Fontos, hogy a technológia fokozott támogatást nyújthat a járművezetőknek azokon a területeken is, ahol nem állnak rendelkezésre részletes térképes információk.

Takao Asami, a globális kutatást és fejlesztést vezető szenior alelnök szerint: "A Nissan elsőként dobott piacra számos fejlett vezetőtámogató technológiát. Amikor az autonóm vezetés jövőjére tekintünk, úgy gondoljuk, hogy rendkívül fontos, hogy a tulajdonosok nagymértékben bízzanak járművük biztonságában. Biztosak vagyunk abban, hogy a fejlesztés alatt álló technológiánk jelentősen hozzá fog járulni a tulajdonosok bizalmához, a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez és hosszabb távon az önvezetéshez."


A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan élvonalbeli vállalatokkal lépett partnerségre ennek a technológiának kutatása és fejlesztése, valamint a know-how megosztása érdekében. A következő generációs LIDAR, amely kulcsfontosságú elem, a Luminar céggel együttműködve, a világ vezető technológiáit felhasználva épül be a Nissan rendszerébe. A fejlett ütközéselkerülés-szabályozás területén kulcsfontosságú a digitális környezetben történő, nagy pontosságú ellenőrzési technológia kifejlesztése. Ebből a célból a Nissan a legkorszerűbb szimulációs technológiával rendelkező Applied Intuition céggel dolgozik együtt.

A Nissan hosszú távú elképzelése, a Nissan Ambition 2030 keretében a Nissan olyan járművezérlési technológia kifejlesztésén dolgozik, amelynek célja a balesetek jelentős csökkentése a következő generációs LIDAR technológia felhasználásával. A Nissan úgy véli, hogy az autonóm vezetés eljövendő korszakában elengedhetetlen lesz az olyan vezetőtámogató technológia, amely képes elkerülni a rendkívül összetett baleseteket. A Nissan célja, hogy a 2020-as évek közepére befejezze a környezet észlelésére szolgáló technológia fejlesztését. Ez először kiválasztott új modelleken, majd a 2030-as pénzügyi évre gyakorlatilag minden új modellben elérhető lesz.

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan egyébként már most is jeleskedik a biztonsági technológiák terén ugyanis a Nissan Qashqai 2022-ben elnyerte Európa egyik legrangosabb biztonsági díját, az Euro NCAP jelölte meg a Qashqait a kategória legbiztonságosabb autójaként. Fontos kiemelni, hogy a Qashqaiban például minden biztonságot érintő technológia alapfelszereltség.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, nissan, qashqai
 
A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen 75 éves a fényvisszavető tábla A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál A Nissan Jóakarat Társasága – télköszöntő közösségi ebédre invitál A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen Az új LEAF továbbfejlesztését a tulajdonosoktól érkező visszajelzések alapján végezték A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát A Nissan a Genfi Autószalonon mutatja az e-NV200 hétüléses személyszállító változatát A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen Az új Toyota Corolla maximális, ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

2022. április 25.
A francia igazságszolgáltatás nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a jelenleg Libanonban tartózkodó Carlos Ghosn, a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség egykori elnök-vezérigazgatója ellen hivatali visszaélés, pénzmosás és korrupció gyanúja miatt.
Részletek

Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

A francia-libanoni-brazil, hármas állampolgárságú, 68 éves Ghosnt, aki a Renault, a Nissan és a Mitsubishi Motors részvételével létrehozott autóipari szövetség vezetője volt, 2019-ben a japán hatóságok azzal vádolták meg, hogy saját anyagi veszteségeit a Nissannal fizettette ki, valamint a cégnek szóló külföldi utalásokat irányított át saját számláira. Ghosn ártatlanságát hangoztatta.
   
A Japánban házi őrizetben tartott Ghosn 2019 decemberében rejtélyes módon szökött meg az országból egy biztonsági magáncég jóvoltából. Egy zenekar Ghosn tokiói lakására ment, látszólag azért, hogy játsszon a karácsonyi partiján. Később az üzletembert hangszertokban kicsempészték a lakásából. Feltehetően gyorsvonattal jutott el Tokióból Oszakába, a Kanszai nemzetközi repülőtérre, ahonnan magánrepülőgépen Törökországba, majd onnan Libanonba utazott, ahol a gyerekkorát töltötte. Libanon és Japán közt nincs kiadatási egyezmény, Bejrútot pedig az Interpol sem kötelezheti Ghosn őrizetbe vételére.
   
A csütörtökön kiadott nemzetközi elfogatóparancs erős üzenet a libanoni hatóságoknak, amelyek soha nem adják ki állampolgáraikat, és amelyek megtiltották Ghosnnak a külföldre utazást. Ha a kiadatás mégis megtörténik, az üzletembert a Párizshoz közeli Nanterre-ba szállítanák, ahol vizsgálóbíró ismertetné az ellene megindított eljárást, és feltételezhetően házi őrizetbe kerülne.  
   
A Renault francia autógyártó 2019 novemberében kezdeményezett belső vizsgálatot a cég korábbi kiadásait illetően, miután a volt elnök-vezérigazgatót Japánban pénzügyi visszaélések gyanújával letartóztatták. E vizsgálat részeként találtak rá csaknem 15 millió eurónyi gyanús összegre az RNBV hollandiai leányvállalatnál, és az autógyártó ománi forgalmazójánál, a Suhail Bahwan Automobiles (SBA) cégnél.
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

A francia vizsgálóbíró további négy elfogatóparancsot is kiadott az ománi cég jelenlegi tulajdonosai és volt vezetői ellen - jelezte a nanterre-i ügyészség. Az SBA alapítóján kívül, annak két fia és a jelenlegi vezérigazgató is a gyanúsítottak között van, pénzmosás és korrupció a vád ellenük.
   
Az ügy felperese, a Renault, amely eddig soha nem szólalt meg az ügyben, tudomásul vette az igazságszolgáltatás döntését - jelezte a cég ügyvédje, Kami Haeri az AFP francia hírügynökségnek.
   
"Ez hatalmas lépés, amely az alapos nyomozás során kiderült újabb tények súlyosságával magyarázható. Ezek rávilágítottak az eltitkolt, több millió eurós pénzügyi kapcsolatokra Carlos Ghosn és az SBA alapítói és igazgatói között" - tette hozzá az ügyvéd.
   
A Renault holland RNBV leányvállalatát, amelynek fele-fele arányban tulajdonosa a Renault és a Nissan, Carlos Ghosn hozta létre. A gyanú szerint a cégen keresztül 11 millió euró összegben Carlos Ghosn a magánútjait fedezte külön repülőgépeken, valamint magánkiadásait és adományait.
   
A volt elnök-vezérigazgató ellen 2019-ben Franciaországban azért is eljárás indult, mert 50 ezer eurós "személyes kedvezményt" kapott a versailles-i kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében. A gyanú szerint Carlos Ghosn a versailles-i kastélyban 2016-ban rendezett esküvőjét a Renault-val fizettette ki.
   
Carlos Ghosn februárban a Le Parisien című francia napilapnak adott interjúban elmondta, hogy szeretne visszatérni Franciaországba, de egyelőre nem tud az Interpol elfogatóparancsa miatt, amelyet a japán hatóságok adta ki ellene.
   
A francia gazdasági tárca pénteken nem kívánta kommentálni a francia ügyész lépését, miután a minisztérium szerint "hagyni kell, hogy az igazságszolgáltatás végezze a munkáját". A nyomozás során a francia vizsgálóbírók már kétszer jártak Bejrútban, ahol kihallgatták a volt Renault-vezért.
Kulcsszavak: autógyár, Carlos Ghosn, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen A Skoda tanulói megépítették álomautójukat Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen A SEAT és a FENOSA együttműködése a CNG hajtás népszerűsítésére Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen Az Iveco 182 új buszt szállít Torino városának Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen Ezen is dollármilliárdokat kaszálhat a Tesla Elmondta a Tesla, hol épít gyárat Elmondta a Tesla, hol épít gyárat
 
A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

2022. április 25.
A félvezetők és a kábelkorbácsok területén jelentkező ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 darab tisztán elektromos járművet (BEV) szállított ki a vállalat (2021. első negyedév: 60 000 darab).
Részletek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben sikeresen folytatta világszintű elektromos offenzíváját és a tisztán elektromos járművek kiszállítási eredményét az előző év hasonló időszakához képest 65 százalékkal múlta felül. A félvezetők és kábelkorbácsok piacán tapasztalt ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 tisztán elektromos járművet vehettek át a konszern ügyfelei, amely jelentős bővülés a korábbi év első negyedévében elért 60 000 darabhoz képest. A legnagyobb növekedést a vállalat Kínában érte el, ahol 28 000 ügyfél döntött a konszern márkáinak valamelyik tisztán elektromos modellje mellett. Ez több, mint négyszer annyi, mint az ezt megelőző év első negyedévének eredménye.

A régiók szerinti kiszállításokat vizsgálva Európában az év első három hónapjában 58 400 tisztán elektromos járművet vehettek át az ügyfelek (59 százalékos részesedés), amellyel egyértelműen az első helyen áll a kontinens. Az Amerikai Egyesült Államokban 7 900 kiszállítást teljesített a vállalat, ez a konszern által átadott, tisztán elektromos járművek 8 százalékát jelenti. Kínában március végéig 28 800 BEV modellt adtak át az ügyfeleknek, amely több, mint négyszerese a 2021. első negyedévben elért eredménynek. A konszern világszintű, tisztán elektromos modellekre vonatkozó kiszállításain belül ez 29 százalékos arányt képvisel.


A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A központi szereppel bíró Volkswagen márka március végéig 53 400 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek (54 százalékos arány). Őt követi az Audi márka 24 200 kiszállítással (24 százalékos arány), a Porsche márka 9 500 átadott modellel (10 százalékos arány), a ŠKODA márka 8 800 kiszállítással (9 százalékos arány) és a SEAT/CUPRA márkák, amelyek 2 200 tisztán elektromos járművet adtak át ügyfeleiknek (2 százalékos arány).

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, Volkswagen Csoport
 
Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re Akár 2,5 millió Ft állami támogatás járhat a DS 3 CROSSBACK E-TENSE-re A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek A C4 Picasso vezeti az egyterűek piacát Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban Új adószabály hozhat fellendülést a lízingpiacon és az autóeladásokban A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek A Mazda a legnagyobb növekedést produkáló márka a magyar autópiacon Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz Az ABB szerint 120 gyorstöltőállomás kellene Magyarországon az elektromos autózáshoz
 

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 61 - 70