Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 61 - 70
Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

2023. szeptember 28.
A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül.
Részletek

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal hajtott modellváltozatok piaci bevezetése után a portfólió két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozattal bővül. Az új BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,6 – 0,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,9 – 21,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 13 – 17 gramm / km) és az új BMW 550e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,6 – 23,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 23 gramm / km) már egyaránt elérhető, Magyarországon 26 400 000 Ft, illetve 31 520 000 Ft ajánlott kiskereskedelmi induló ártól.

A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, nyolcadik nemzedékét extrém gyors teljesítmény-leadás, minden korábbinál átfogóbb hatékonyság és jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság jellemzi. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-generációja dolgozik, az új BMW 530e limuzin esetében egy soros négyhengeres benzinmotorra, az új BMW 550e xDrive limuzin esetében pedig egy soros hathengeres benzinmotorra építkezve. Mindkét belsőégésű erőforrás a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legújabb, moduláris generációját képviseli.

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

Mélyen integrált elektromos motor minden korábbinál átfogóbb hatékonysággal

A hibrid meghajtás sajátosságai szerint kifejlesztett elektromos motort és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a bajor prémiummárka mérnökei a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be. A mélyen integrált meghajtás így kimagasló hatékonyságot eredményez és 145 kW / 197 lóerő (az új BMW 550e xDrive limuzin esetében), illetve 135 kW / 184 lóerő (az új BMW 530e limuzin esetében) leadására képes.

A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia részeként az új BMW 550e xDrive limuzin 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorjával így 360 kW / 489 lóerő maximális rendszerteljesítmény épül fel, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Ennek és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új plug-in hibrid modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/óránál korlátozza. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.

Az új BMW 530e limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres benzinmotorra épül, amely a mélyen integrált elektromos motorral együtt 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. 450 Nm csúcs forgatónyomatékával az új BMW 530e limuzin 6,3 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet, miközben végsebessége 230 km/óra. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra.
Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

Jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság és kivételes agilitás az innovatív BMW technológiáknak köszönhetően

Az új plug-in hibrid modellekben szabadalmazott BMW innováció fokozza az elektromos motor teljesítmény-leadási képességét: az előváltó szakaszban az egység a 280 Nm névleges csúcs forgatónyomaték helyett ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt. A többlet-teljesítmény álló helyzetből történő gyorsulásoknál és magasabb tempókról indított kigyorsításoknál egyaránt tisztán érezhető.

Az új BMW 550e xDrive limuzin tisztán elektromos hatótávolsága eközben 83 – 90 kilométerre (WLTP), az új BMW 530e limuzin tisztán elektromos hatótávolsága pedig 93 – 103 kilométerre (WLTP) nőtt. Mindez azt jelenti, hogy a két új plug-in hibrid modellel már a hosszabb napi ingázások is károsanyag-kibocsátás nélkül kivitelezhetők. A jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolságok nagymértékben köszönhetők a nóvumok aerodinamikai adottságainak is: miként az új BMW 5-ös limuzin összes új modellváltozatánál, úgy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok esetében is speciális padlólemez-borítás és légterelő karosszériaelemek optimalizálják a jármű körüli légáramlatot, minimalizálva a légellenállást. Az újdonságok tervezésekor és finomhangolásakor a bajor prémiumgyártó mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a padlólemez aerodinamikai optimalizálására, amellyel tovább csökkentették a modellek emisszióját és hozzávetőlegesen további 10 kilométerrel megnövelték tisztán elektromos hatótávolságukat.

Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető

Egyenesfutás és lassítás közben az adaptív rekuperáció legkorszerűbb verziója segíti a fékenergia minél hatékonyabb visszatáplálását. Az intelligens hálózatnak köszönhetően a vezérlőelektronika – a navigációs rendszer adataira és a vezetést támogató rendszerek szenzor-információira támaszkodva – képes a fékenergia-visszatáplálás mértékét az adott forgalmi szituációhoz igazítani.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor helytakarékos, padlólemezbe történő beépítése a plug-in hibrid modellek alacsony súlypontjára és csomagtér-kapacitására egyaránt jótékony hatást gyakorol. Utóbbi 520 liter térfogata szinte literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek csomagtér-kapacitásával. A nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása 19,4 kWh, maximális töltési sebessége pedig a közvetlen elődmodell kétszerese: 7,4 kW. Az energiatároló egység így 3 óra 15 perc alatt teljesen lemerült állapotból teljes egészében feltölthető. Hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatva mindez 11 óra 45 percet vesz igénybe.

Széleskörű alapfelszereltség látványos opciókkal

Az új BMW 530e limuzin és az új BMW 550e xDrive limuzin egyaránt gazdagabb alapfelszereltséggel érkezik meg az utakra, mint a mild-hibrid technológiával felvértezett modellváltozatok. A 19” méretű könnyűfém keréktárcsák mellett például a BMW IconicSounds Electric portfólió is a széleskörű alapfelszereltség része. Tisztán elektromos meghajtás esetén utóbbi rendkívül különleges hangélményt varázsol az utastérbe, amelynek részeként a gázpedál minden érintését autentikus hangzás kíséri. A magával ragadó hangzásvilágot a BMW Group Hans Zimmer zeneszerző komponálásával álmodta valóra.

Az új BMW 550e xDrive limuzin alapfelszereltségének ráadásul az Adaptive Chassis Professional csomag is része, amely az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és az alacsonyabb hasmagasság mellett aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering) is tartogat. Utóbbi kényelmesebbé teszi a manőverezést és fokozza az agilitást, miközben a sávváltásokat és a kanyarodásokat egyaránt elősegíti.

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Interaction Bar a hangulatvilágítás kiegészítő felszereltségeként egyesíti a modern funkcionalitást a lélegzetelállító dizájnnal. A kristályos felületkialakítású, látványos háttérvilágítással dolgozó funkcióelem a műszerfal teljes szélességét felöleli és egészen az ajtókárpitokig nyúlik, lehetővé téve az utastér-szellőztetés és a légkondicionálás érintés-érzékeny vezérlését, illetve a veszélyjelző fények aktiválását.
Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 5-ös, új modell
 
A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t A Volvo Trucks bemutatja Volvo FH 25 Special Edition-t Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető Birminghamben mutatkozik be az új Renault Master Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Új fejezet nyílik a Nissan X-Trail sikertörténetében, mely az idei UEFA Bajnokok Ligája döntőjével kezdődik Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja Vadonatúj mobilitási szolgáltatásokkal érkezik Brooklynba a ReachNow, a BMW Group autómegosztó innovációja A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában A Lexus IS 200t modell 2015 szeptemberétől kapható Európában
 
A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

2023. szeptember 28.
A Nissan, az autóipart felvillanyozó szikrát meggyújtó vállalat ma már teljesen elektromos kínálattal számol Európában.
Részletek

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

Miközben sok országban vitatkoznak arról, hogy mikor tiltsák be a belső égésű motorok értékesítését, a Nissan előre halad azon terveivel, hogy 2030-ra elérje a 100%-os elektromos járműveket Európában, és ezentúl az összes új Nissan modell teljesen elektromos lesz Európában.

Az Egyesült Királyságban járműtervezési, tervezési és gyártási képességével, valamint a márka fő erősségeire, a villamosításra és a crossoverekre építve a váltás a Nissan szén-dioxid-semlegesség felé való törekvését is támogatja.

"Az elektromos autó a tökéletes mobilitási megoldás. Több mint egymillió ügyfél csatlakozott már utunkhoz, és tapasztalta meg a Nissan elektromos járművei által nyújtott mókát, és most már nincs visszaút" - mondta Makoto Uchida, a Nissan elnök-vezérigazgatója.

"A megújuló energiaforrásokkal hajtott elektromos járművek kulcsfontosságúak a szén-dioxid-semlegesség elérésében, ami központi szerepet játszik az Ambition 2030 jövőképünkben. A Nissan 2030-ra áttér a teljesen elektromos használatára Európában – úgy gondoljuk, hogy ez a helyes lépés üzletünk és ügyfeleink számára és a bolygóért."

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

A jövő modelljei és akkumulátortechnológiája az elektromos járműveket még elérhetőbbé teszi

Globálisan a Nissan Ambition 2030 keretében a Nissan 2030-ig 27 elektromos járművet, köztük 19 elektromos járművet vezet be. Ebben az időszakban a Nissan kobaltmentes technológiát is bevezet, hogy 2028-ig 65%-kal csökkentse az elektromos járművek akkumulátorainak költségeit.

A Nissan emellett arra törekszik, hogy a 2028-as pénzügyi évre a szabadalmaztatott szilárdtest-akkumulátorokkal (ASSB) rendelkező elektromos autókat is piacra dobjon. Az áttörést jelentő ASSB bevezetésével a Nissan képes lesz az elektromos járművek kínálatát a szegmensekre kiterjeszteni, és dinamikusabb teljesítményt kínálni.

A töltési idő egyharmadára csökkentésével az ASSB-k hatékonyabbá és hozzáférhetőbbé teszik az elektromos járműveket. Ezenkívül a Nissan arra számít, hogy az ASSB a 2028-as pénzügyi évre 75 dollárra csökkenti az akkumulátorcsomagok kWh-nkénti árát, és tovább kívánja csökkenteni azt kWh-nként 65 dollárra, hogy a jövőben költségparitást érjen el az elektromos és benzines járművek között.

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

Két jövőbeli Nissan elektromos járművet már jóváhagytak Európába, köztük egy teljesen új kompakt elektromos autót, amely az ikonikus Nissan Micra utódja lesz, mint belépő szintű jármű a Nissan-kínálatban. A másik jármű a Nissan rekordot döntő brit sunderlandi gyárában készül, az egymilliárd GBP értékű EV36Zero projekt részeként, amely az autóipar jövőjének terve, amely egyesíti az elektromos járművek gyártását, az akkumulátorgyártást és a megújuló energiát.

A villamosítás előrehaladása Európában

A világszerte eladott több millió Nissan elektromos autó harmada Európában volt, a Nissan Ariya és a Townstar furgon pedig a legújabb, teljesen elektromos járművek, amelyek piacra kerültek. 2022 óta a Nissan paletta Európában 100%-ban villamosított, beleértve a Nissan e-POWER technológiáját a Qashqai és X-Trail modellekhez.

Az Egyesült Királyságban működő NTCE csapata által az európai vásárlók számára hangolt e-POWER a tiszta elektromos járművekhez kapcsolódó élvezetes, könnyed és zökkenőmentes vezetési élményt nyújt azok számára, akik nem állnak készen a teljes EV-re való átállásra.

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást

Ezek a népszerű, szegmensvezető járművek már támogatják a Nissan 100%-ban elektromos meghajtásra való átállását Európában, ahol a jelenlegi modellek életciklus-frissítései ellenére minden új Nissan Európában 100%-ban elektromos lesz.

Az európai autópiac gyors ütemben felvillanyozódik. A 2018-2022 közötti ötéves időszakban az elektromos és elektromos járművek értékesítése a teljes piac 5%-ról 44%-ra, a teljesen elektromos járművek értékesítése pedig a teljes piac 1%-ról 12%-ra emelkedett. Ma az elektromos autók a Nissan teljes európai értékesítésének 16%-át teszik ki, a teljes villamosított eladások 50%-nak részét képezik, ami a következő három évben várhatóan 98%-ra fog emelkedni.

„Az akkumulátortechnológia terén elért áttörésekkel az elektromos járművek még hozzáférhetőbbé válnak, és a Nissan továbbra is a tisztább, egyszerűbb és megfizethetőbb mobilitás biztosításának legjobb módjaként az elektromos járműveket fogja védeni.”

A Nissan Ambition 2030 víziója a vállalat hosszú távú elképzelése, hogy valóban fenntartható vállalattá váljon, amely egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad. Az elkövetkező tíz évben a Nissan izgalmas, villamosított járműveket és technológiai újításokat fog szállítani, miközben világszerte kiterjeszti tevékenységét. Az elképzelés alátámasztja a Nissan azon célját, hogy a 2050-es pénzügyi évre termékei teljes életciklusa során szén-dioxid-semleges legyen.

A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, nissan
 
A Forma 1 Hungaroringi versenyén Nissan Navarákat használnak a Rescue Team tagjai A Forma 1 Hungaroringi versenyén Nissan Navarákat használnak a Rescue Team tagjai A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Toyota felpörgeti Amerikai pickup-gyártását A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást A Forma-1 mindenható ura nincs oda az elektromos versenysorozatért Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt Kifinomult formájával és csúcstechnológiájával a Kia EV9 újradefiniálja az SUV-élményt A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást Félmillió V8-asnál tart a magyar Audi
 
A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban

A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban

2023. szeptember 27.
A kétkocsis szerelvények a tervek szerint a következő év közepén állnak majd forgalomba az Augsburg és Füssen, valamint az Augsburg és Peissenberg közötti útvonalakon, a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózatán.
Részletek

A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban

A tesztüzemet 30 hónapra tervezik és a Bajor állam támogatja. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben kötötte meg a fejlesztéssel kapcsolatos megállaposdást.

Karl Blaim, a Siemens Mobility világszintű CFO-ja: ,,A Bajoroszággal való partnerségünknek köszönhetően ma fontos mérföldkőhöz érkeztünk az alternatív hajtásrendszerek jövője szempontjából. A hidrogénnel hajtott Mireo Plus H vonatunk Augsburg, Füssen és Peissenberg között teljes mértékben kibocsátás mentesen közlekedik majd. Ezzel a vonattal fenntartható megoldást kínálunk a nem villamosított vonalakon.”

Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter : ,, A hidrogénvonatot 30 hónapon keresztül, napi teljes használatban fogjuk tetsztelni az utasforgalomban. E tesztek eredményei szerint döntünk arról, hogy Bajorország további vonalain is használjuk majd a vonatokat. Célunk, hogy 2040-re megszüntessük a dízelüzemű járművek használatát a bajor helyi és regionális vasúti személyszállításban. A  vonalak villamosítása és az akkumulátoros vonatok használata mellett a hidrogénmeghajtás igénybe vétele is fontos eleme céljaink elérésének."

A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban

Hubert Aiwanger, bajor gazdasági miniszter: ,, Az első hidrogén vonattal Bajorország újabb lépést tesz a hidrogén jövője felé. Partnereinkkel, a Siemenssel és a Bayerische Regiobahnnal közösen megvalósított pilot projektünkkel a hidrogén jövőjét kézzelfoghatóvá és megélhetővé tesszük, egyúttal fontos gyakorlati ismereteket szerzünk a fenntartható hidrogénfelhasználással kapcsolatos innovációk széleskörű alkalmazása terén. "

Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn (BRB) ügyvezető igazgatója: ,,A Siemens Mobility hidrogénvonatát most teszteljük először közforgalmú vasútvonalon valamint nagy erőkkel készülünk a jövő évben induló utasforgalomra. Bajorország második legnagyobb vasúttársaságaként nagy örömünkre szolgál, hogy a politika képviselői, a Bajor Vasúttársaság és a Siemens Mobility bennünket bízott meg a tesztüzem lefolytatásával. A zöld hidrogén használata további klímabarát megoldást jelent a személyszállításban. A Transdev csoport részeként nagy jelentőséget tulajdonítunk a környezetvédelemnek és örömmel támogatjuk az innovatív, jövőorientált projekteket."

A Mireo Plus H olyan korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a CO2-kibocsátásmentes közlekedést. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos meghajtással kombinálva nagy, 1,7 MW-os vontatási teljesítményt biztosít az akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és a 160 km/h végsebességhez.

 A vonat hatótávolsága egy tankolással 1000 és 1200 kilométer között van. A Mireo Plus H emellett lenyűgöző módon, a piacon lévő más üzemanyagcellás vonatokhoz képest alacsonyabb életciklusköltségekkel rendelkezik, és a gyorstöltő funkcióval mindössze 15 perc kell a teljes feltöltéséhez.

A Mireo-t úgy tervezték, hogy önhordó,hegesztett könnyűszerkezetes alumínium szerkezetének köszönhetően energiatakarékos és környezetbarát legyen. Emellett a továbbfejlesztett aerodinamika, az alkatrészek energiahatékonysága és az intelligens fedélzeti hálózatirányítás szintén hozzájárulnak az erőforrások és a kibocsátás csökkentésére.

A vasúti közlekedésben alkalmazott alternatív hajtások fejlesztése a Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható közlekedési megoldások terén és a sikeres Mireo regionális vonatplatformot a villamos motorvonatok mellett hidrogén- és akkumulátoros meghajtású változatokban is gyártja.
Kulcsszavak: Mireo Plus H, motorvonat, Siemens Mobility
 
A DB egymilliárd eurót költ új ICE motorvonatokra: újabb 30 nagysebességű motorvonatot állítanak üzembe 2022-től A DB egymilliárd eurót költ új ICE motorvonatokra: újabb 30 nagysebességű motorvonatot állítanak üzembe 2022-től A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől A MÁV nem közlekedteti az emeletes motorvonatot keddtől Átadta a Stadler a MÁV-Startnak a megrendelt motorvonatokat Átadta a Stadler a MÁV-Startnak a megrendelt motorvonatokat A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba A Deutsche Bahn és a Siemens belép a hidrogénkorba A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét   A Siemens Mobility megnyerte az ÖBB keretszerződés megkötésére vonatkozó tenderét  
 
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

2023. szeptember 27.
Karakteres megjelenése semmi mással össze nem téveszthetővé avatja az Audi SUV-kínálatának csúcsmodelljét. A digitalizálás a fényszórók és a hátsó lámpák személyre szabott működésére is lehetőséget kínál.
Részletek

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Letisztult formavilággal és továbbfejlesztett technikával frissíti fel Q-családja zászlóshajóját az Audi. Átdolgozott külső dizájnja új első és hátsó lökhárítóval hangsúlyozza az SUV-kupé erőteljes karakterét. Az extrafelszerelésként rendelhető S line külső optikai csomag az ügyfelek sportosság iránti igényeit hivatott még jobban kielégíteni. Az Audi első alkalommal kínálja Q8 modelljét lézeres kiegészítő távolsági fénnyel szerelt HD-Matrix LED-fényszórókkal, amelyek választható fénygrafikával megjelenő, digitális nappali menetfénnyel is rendelkeznek. A fejlett világítástechnikák bővített programját igény szerint négyféle hátsó fénygrafikával szolgáló, digitális OLED hátsó lámpák teszik teljessé. A Q-modellek sorában elfoglalt csúcspozíciót új keréktárcsák, színek, dekorbetétek, illetve kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések is hangsúlyozzák.

Visszafogott, nagyvonalú és markáns – a külső formavilág

Kifejező dizájnjával az átdolgozott Q8 a négy karikás márka sportos és elegáns SUV-kupéja. Visszafogott formavilágával, nagyvonalúan kialakított felületeivel és letisztult térbeli motívumaival a Q8 kifejezetten dinamikus összképet alkot. Rövid karosszéria-túlnyúlásai és hosszú tengelytávja sportos és elegáns arányokat kölcsönöz számára, amelyek markáns külső színekkel és könnyűfém keréktárcsák széles választékával hangsúlyozhatók tovább.

A semmi mással össze nem téveszthető, erőteljes és függőleges állású Audi Singleframe hűtőrács nyolcszögletű kialakításban függőleges betétekkel kelt mély benyomást, az alapváltozaton egyenes, az S line külső optikai csomag részeként és az SQ8 TFSI változaton pedig L-alakzatban. Ezzel már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy a Q8 az Audi csúcsmodelljei közé tartozik, miközben egyértelműen eltér a márka A-modellsorozataitól. Magabiztos fellépését hangsúlyos rajzolatú, új kialakítású légbeömlő nyílásai is erősítik, amelyek harmonikusan illeszkednek alapvető architektúrájába.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Az Audi következetesen visszafogta a díszítőelemek használatát, hogy még letisztultabb és puritánabb megjelenést biztosítson e sorozatának. Annak érdekében, hogy alapváltozata, illetve az S line külső optikai csomaggal készült kivitel és az S modell már első ránézésre jól megkülönböztethető maradjon, az alsó védőlemezek, az ajtóburkolatok és a diffúzor az alapmodellen kontrasztárnyalatban emelik ki robusztus offroad-megjelenését. Az Audi Q8 mindegyik motorváltozatának újdonságai a kipufogórendszer igényes és kifejezetten tetszetős kipufogó-végcsövei. Az S line külső optikai csomag még jobban az SQ8 TFSI megjelenésére összpontosít, feltűnő elemei az első lökhárító határozottan kiemelt szélső légbeömlő nyílásai.

A Singleframe hűtőrács egyedi színvilága is vonzó. A Fekete optikai csomag és a Fekete optikai csomag plusz extrafelszerelésként áll rendelkezésre, markáns stílusjegyekkel az Audi Singleframe hűtőmaszk rácsozatán, az oldalablakok díszlécein, valamint az első és a hátsó lökhárítón, ez esetben a Singleframe hűtőrács kerete is magasfényű fekete bevonatot kap.

A HD-Matrix LED-technikával és kiegészítő lézerfénnyel működő, innovatív fényszórók, illetve a felső vízszintes élükön futó digitális nappali menetfények még magabiztosabb megjelenést kölcsönöznek a Q8 számára. A Q8 kínálatában első ízben szereplő, digitális OLED hátsó lámpákkal még egyértelműbbé válik e modell felsőkategóriás karaktere. Hátul LED-technikájú fénysáv és integrált Audi-karikákkal kidolgozott, magasfényű fekete betét köti össze a digitális OLED hátsó lámpákat, az autó teljes szélességében húzódó egységet alkotva.

Az Audi Q8 már az új, modern vállalati arculat jegyében született. Immár kétdimenziósak az Audi-karikák, amelyek a Q8 e-tron modellen mutatkoztak be, s amelyek vizuálisan még nagyobb precizitásukkal keltenek mély benyomást, illetve króm helyett kontrasztos fehér és fekete színűek. Egy extrafelszerelésként rendelhető csomag részeként a karikák fehér felületei sötétszürkék, vizuálisan a magasfényű feketét idézve. Az egyes modellváltozatok és technikák jelölései már a Q8 esetében is a B-oszlopon helyezkednek el.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Az egyéni kialakítás új formája – a fényszórók és a hátsó lámpák

Szériafelszereltségben nagy fényerejű Matrix-LED fényszórók világítják meg az utat a Q8 számára, amelyek extraként HD-Mátrix lézerfénnyel is választhatók, amelyek 24-24 LED-egységgel és egy-egy nagyteljesítményű lézerdiódával működnek, és a fényszóróba integrált kék fényükről azonnal felismerhetők. A lézerfény 70 kilométer/óra sebességtől aktiválódik, jelentősen megnövelve a távolsági fény hatótávját. Újdonság a csúcsfényszóró felszereltségében a digitális nappali menetfény grafikáinak kínálata, amely a Q8 számára jellegzetes és semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz és azt is lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy az MMI-rendszeren keresztül négy egyéni stílusú fénygrafika közül válasszon. 

Nem csupán a fényszórók bővített funkciói számítanak azonban újdonságnak, hanem kialakításuk is. A nappali menetfény magasabb pozíciója nemcsak a Q8 vizuális szélességét növeli, hanem formálisan folytonos kapcsolatot is teremt a fényszórók és a Singleframe hűtőrács között. Első ízben rendelhetők extrafelszerelésként nagyfelületű, digitalizált organikus fénykibocsátó diódákkal (Organic Light Emitting Diode; OLED) kialakított hátsó lámpák a Q8 számára, amelyek a fényszórókkal együtt szintén négyféle digitális fénygrafikát kínálnak.

Mindemellett az Audi A8 és Q5 modellekhez hasonlóan a digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együttműködve közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés valamely más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció (Coming Home/Leaving Home Function) különböző fényanimációi is szerepelnek.

Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Dekorbetétek, színek, keréktárcsák – mindenkinek a számára legmegfelelőbb felszereltség

A Q8 termékfrissítésével az Audi ismét tovább finomította felszereltségi kínálatát. Az alapmodell ülésgarnitúráinak díszvarrásai már a szériafelszereltség részeként is szürke kontrasztárnyalatúak. Kilencféle dekorbetét választéka áll rendelkezésre, újdonság a kínálatban az alapmodell ezüstszínű erezett natúr kőrisfa, illetve az S line sportcsomaggal szerelt Q8 és az SQ8 TFSI matt köpermintás karbon, valamint ezüstszínű lineáris dombornyomású, matt szálcsiszolt alumínium dekorbetétjei.

Tovább hangsúlyozva az Q8 jellegzetes karakterét új külső szín is megjelent a palettán: az Audi Sport GmbH Szahír-arany és Ascari-kék metálfényezéseihez a Chili-vörös metál csatlakozik. Nem csak a színválasztékban várja azonban újdonság az ügyfeleket, a könnyűfém keréktárcsák portfóliójában ugyanis 21 és 23 col peremátmérő között öt új dizájn is feltűnik – egyértelmű előnyként a versenytársakkal szemben.

Az Audi az alkalmazások kínálatát is bővíti a modellfrissítés során, s először érhetik el az utasok közvetlenül a külső szolgáltatók olyan népszerű alkalmazásait, mint például a Spotify vagy az Amazon music. A rendszeres szoftverfrissítések és a folyamatosan bővülő választék révén még pontosabban személyre szabható az infotainment-rendszer. A piacspecifikus alkalmazásportfólióval rendelkező alkalmazásbolt a moduláris infotainment-koncepció harmadik generációját (MIB 3) bővíti. A vezetéstámogató rendszerek területén különösen a környezetmegfigyelő rendszer részesült jelentős fejlesztésben. Az Audi virtual cockpit műszeregység egyebek mellett a sávváltási figyelmeztető jelzéseket, a többi közlekedőt (teherautók, személyautók és motorkerékpárok), valamint a követési távolság, az útkereszteződés-asszisztens és a közlekedési lámpák online rendszerének információit is tökéletes full-HD minőségben jeleníti meg. Az alkalmazásbolt és az új környezetmegfigyelő mellett a Q8 alapfelszereltsége is gazdagodott a termékfrissítés során, egyebek mellett 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, a tolatókamerával, a parkoló- és távolsági fényszóró asszisztenssel és komfortkulccsal kiegészülve.
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8

Minden helyzetben segít – futómű Audi-génekkel

Csakis egy Audi megy úgy, mint egy Audi – így foglalja egybe a négy karika - természetesen a Q8-sorozatában is - a menettulajdonságok Audi-génjeit. Alapvetően öt jellemző határozza meg e menettulajdonságokat: kiegyensúlyozott, stabil, kontrollált, pontos és könnyed. Ennek során a futómű, a kormányzás, a hajtás, a fék és a szabályzórendszerek egyaránt kulcsszerepet játszanak a fenntarthatóan biztonságos és dinamikus, egyben különösen kényelmes menettulajdonságok kialakításában. Ennek megfelelően csillapítás-szabályzással kiegészített, kiegyensúlyozott hangolású acélrugós felfüggesztéseivel a Q8 már alapkivitelében is a vezetés harmonikus élményével szolgál.

Extrafelszerelésként fokozatmentes adaptív csillapítás-szabályzással működő, elektronikus szabályzású légrugózás – az Adaptív légrugózás (adaptive air suspension) vagy az Adaptív sport-légrugózás (adaptive air suspension sport) (az SQ8 TFSI esetében széria) – is rendelhető. Emellett az ugyancsak extraként kínált összkerékkormányzás (az SQ8 TFSI esetében széria) növelheti tovább a biztonságot és a kényelmet. E technikának köszönhetően alacsony sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak, egy méterrel is csökkentve a fordulókör-átmérőt, illetve növelve a manőverező képességet. A magasabb sebességtartományokban viszont a stabilitást és a kényelmet fokozva a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányba fordulnak el. További javítva a Q8 kezelhetőségét, a kormányzás további optimalizálása nagyban megkönnyíti az olyan mindennapos helyzeteket, mint a parkolóban, parkolóházban vagy otthoni garázsban végzett manőverezés.

Minden igényre a megfelelő választás – a hajtásrendszerek

A kínálat az 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,9-8,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 232-210) modellel indul, amely 286 lóerőt és 600 newtonméter forgatónyomatékot produkál, ami 100 kilométer/órára 6,1 másodperc alatt, majd egészen 241 kilométer/órás végsebességig gyorsíthatja a nagyméretű SUV-modellt.

Az Audi Q8 55 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,4-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) orrában egy három liter összlökettérfogatú, hathengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor dolgozik, amely 250 kilowattot (340 LE) teljesít, és széles, 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban bocsátja rendelkezésre 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát. E turbófeltöltésű aggregáttal álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel az Audi Q8 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 kilométer/órára.

Az Audi Q8 minden V6-os erőforrása nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval, quattro állandó összkerékhajtással és enyhe-hibrid rendszerrel (Mild Hybrid System) működik, amely ügyfélüzemben akár 0,5 literrel csökkentheti a fogyasztást 100 kilométerenként. Legfontosabb elemei a lítiumion-akkumulátor és a szíjhatású indítógenerátor (BAS), amely elektromos árammal látja el az SUV-kupé 48 voltos elektromos főrendszerét. Lassításkor a BAS akár nyolc kilowatt teljesítménnyel is lehetővé teszi a rekuperációt, amely során az akkumulátorba táplál vissza energiát. Az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományon a Q8 akár 40 másodpercig is „vitorlázhat” leállított motor mellett, miután a vezető elvette a gázt. A BAS ezután gyorsan és kényelmesen indítja újra a hathengeres erőforrást. A start-stop tartomány már 22 kilométer/óránál aktiválódik.

Kiemelkedő teljesítmény – Audi SQ8 V8-as TFSI benzinmotorral

Az új SQ8 TFSI még feljebb lép a sportosság terén, első lökhárítója áttervezett légterelőjével és sportos alsó védőlemezével, valamint kifejező formájú hátsó diffúzorelemével kelt mély benyomást. A Singleframe hűtőrács függőleges állású, L-alakú rácsbetétekkel és kifejezetten sportos színvilággal jelenik meg. A megnövelt légbeömlő nyílásokat méhsejtmintázatú rácsozat fedi. A külső visszapillantó tükrök házain, a Singleframe hűtőrács betétjein és a szélső légbeömlő nyílások szegélyein az Audi karakteres alumíniumhatású felületeket alkalmaz, de ez az árnyalat tűnik fel az oldalsó küszöbborításokon is. A Fekete optikai csomag és a Fekete optikai csomag plusz az SQ8 TFSI számára is megrendelhető.

Az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) hajtásáról a termékfrissítés keretében már a jól bevált 4.0 TFSI gondoskodik, 507 LE teljesítménnyel és 770 newtonméter forgatónyomatékkal, a gyors fokozatváltások jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz és quattro állandó összkerékhajtáshoz csatlakozva. Ezzel az erőforrással az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órára. 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjének köszönhetően a 4.0 TFSI jellegzetes, sportosan zengő hangzással szól. 

Az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományokon – azaz 160 és 250 newtonméter, illetve 950 és 2500 percenkénti fordulat között – pedig a cylinder on demand rendszere a felső sebességfokozatokban a befecskendezést és a gyújtást lekapcsolva, valamint a szívó- és kipufogószelepeket zárva tartva leállítja a 2., 3., 5. és 8. hengert. Az átváltás csupán ezredmásodperceket vesz igénybe, és gyakorlatilag nem is érzékelhető. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek – a termikus hatásfokot emelve – a magasabb terhelési tartományok felé tolják a motor munkapontját, miközben a leállított hengerek messzemenőkig veszteségmentesen, egyfajta „gázrugóként” hatnak, gázadáskor pedig azonnal újra működésbe lépnek. A sportos hangzás érdekében a kipufogórendszer mindegyik kipufogóvégcsövében egy-egy visszacsapó szelep is működik, amely a pillanatnyi terheléstől és a fordulatszámtól függően modulálja a hangzást.

A vezetés optimális élményéhez azonban nemcsak elsőosztályú motorok, hanem kiemelkedő színvonalú futómű-komponensek is szükségesek. Az extrafelszerelésként rendelhető advanced futóműcsomag részeként sport-differenciálművet is kapnak az ügyfelek, amely a tempós kanyaríveken két többtárcsás tengelykapcsolójával osztja el megfelelően a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. A kanyar külső ívén gördülő, így hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező kerékre ekkor nagyobb nyomaték érkezik. Ez a Kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) még könnyedebb és pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az autó számára, bekormányzáskor vagy gyorsításkor valósággal a kanyarívre préselve a nagyméretű SUV-kupét, minimálisra mérsékelt alulkormányzottsági hajlam mentén.

A csomag másik eleme az Elektromechanikus aktív billenésstabilizáló rendszer (eAWS). Mindkét tengelyen egy-egy kompakt elektromos motor működik, amely áthajtóműhöz csatlakozik, és két részre osztja a stabilizátort. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól nagymértékben függetlenül működhet, egyenetlen útfelületen hatékonyan csillapítva a karosszéria oldalirányú billenéseit. Sportos stílusban közlekedve azonban az elektromos motor egymáshoz képest ellentétes irányban fordítja el őket, így azok stabilizátoregységként működhetnek – vagyis a karosszéria lényegesen kevésbé dől oldalirányban a kanyarvételek során, miközben a kormányzási reakciók is pontosabbá válnak. Az eAWS működtetéséhez szükséges elektromos energiát egy 48 voltos feszültségszinten működő szuperkondenzátor biztosítja, amely kompakt és könnyű energiatárolóként igen rövid idő alatt képes nagy áramok felvételére és leadására, és egyenként maximum 1,5 kilowatt teljesítménnyel látja el a két elektromos motort.

Az Audi SQ8 TFSI alapkivitelében 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 285/45 méretű gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, de alternatívaként 21 és 22 colos kerekeket is kínál az Audi és az Audi Sport, a csúcsot pedig a 23 colos, 285/35 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt modellek képviselik. A még szélesebb választék szolgálatában az Audi egy további, 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsát is kínál az SQ8 TFSI számára, amelyet kifejezetten az autó sportos megjelenése jegyében alkottak meg.

Az első kerekeken 400 milliméter, a hátsókon 350 milliméter átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak a tervezők, a fekete – opcióként vörösre is fényeztethető – féknyergeken pedig elöl az Audi jellegzetes S-logója tűnik fel.



Kulcsszavak: audi, bemutató, Q8
 
Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik Az új Audi A4-be is a rézmentes Ferodo® Eco-Friction® fékbetéteket szerelik ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért ŠKODA Octavia: új felszereltségi kínálat az egyedülálló kényelemért Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Irányjelző Közlekedési Magazin - januári ajánló Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 Új Opel OPC Astra EXTREME világpremier Genfben 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során 5,6 százalékkal növelte eladásait az Audi az első félév során
 
A Mazda bemutatja a 2024-es Mazda3 és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát

A Mazda bemutatja a 2024-es Mazda3 és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát

2023. szeptember 27.
A Mazda büszkén jelenti be a Mazda3 hatchbackés a CX-30 modellekhez készült új Nagisa Special Edition bevezetését.
Részletek

https://eu.mazda-press.com/news/2023/mazda-introduces-the-2024-nagisa-special-edition-for-mazda3-and-cx-30/

Építve a 2022-ben bemutatott Homura sikerére és a 2024-es modellfrissítések során hozzáadott fejlesztésekre, a Mazda felhasználta a népszerű retró-modern esztétika sportos elemeit a Nagisa Special Edition modell megalkotásakor.
 
Az elérhető színválasztékból, a Zircon Sand Metallic borítja a Nagisa külsejét, mint fő szín, amelyhez fekete külső elemek társulnak, a modern megjelenés érdekében. A belső térben terrakotta színű, bőrhatású üléshuzatokat találunk, az ülések közepén fekete Leganu® velúrbetétekkel, amelyek kifinomultságot kölcsönöznek az utastérnek.
 
A Nagisa paletta fő színének a Zircon Sand Metallic színt választották, mert egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. Első pillantásra egyszerű színnek tűnhet, mely az utakon sportos old-school hangulatot áraszt. Közelebbről szemügyre véve azonban a Zircon Sand Metallic egyedisége azonnal észrevehető, ami kifinomult stílust és mélységet ad az autó megjelenéséhez.
 
https://eu.mazda-press.com/news/2023/mazda-introduces-the-2024-nagisa-special-edition-for-mazda3-and-cx-30/

A fémes felület által keltett fények és árnyékok kihangsúlyozzák a karosszéria szerkezetét, míg a szín ásványszerű keménysége, ahogyan azt a neve is sugallja, egyedi karaktert nyújt az autónak. A fekete keréktárcsák és visszapillantó tükrök mellett a Nagisa egy jellegzetes fekete szárnnyal is büszkélkedhet, ami a CX-30-as modell esetében először jelenik meg. Ez elegáns és áramvonalas külsővel ruházza fel az autót, amely egyszerre sportos és kifinomult.
 
A Nagisa belső terében a bőrhatású üléshuzatok fő színe a terrakotta, ami retró érzetet kelt az utastérben. Ehhez párosulnak az ülések közepén és a műszerfalon található velúrbetétek, valamint a dekoratív díszítőelemek, mint a szellőzőlamellák és az ajtókilincsek kékesszürke színe. Az eredmény egy retró-modern, mégis sportos hangulatú utastér. Kifinomult részletek, köztük az üléseken látható fekete, kordován-hatású hangsúlyok és a műszerfalon feltűnő terrakotta színű varratok teljessé teszik a belső designt. A Mazda3 ajtópaneljeit is Leganu® velúrbőr borítja, ami még kifinomultabbá teszi az utasteret.
 

https://eu.mazda-press.com/news/2023/mazda-introduces-the-2024-nagisa-special-edition-for-mazda3-and-cx-30/

A 2024-es Mazda3 és CX-30 fejlett biztonsági funkciókkal, művészien kialakított belső terekkel és innovatív motortechnológiával rendelkezik. Mindkét modell frissített infotainment rendszerrel, illetve továbbfejlesztett gyalogosészlelő rendszerrel és csatlakozási funkciókkal rendelkezik. A két modell egyaránt elektrifikált hajtásláncot kínál, az e-Skyactiv G szívómotorral és a forradalmi e-Skyactiv X motorral.
 
A Nagisa Special Edition egy különleges Mazda, mely a Mazda3 hatchback és a CX-30 modellek esetében lesz elérhető.
 




Kulcsszavak: CX-30, mazda, mazda3
 
A Mazda bemutatja a 2024-es Mazda3 és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát Mazda egyedi táskakollekció – karácsonyi támogatás az SOS Gyermekfalvak-nak A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását A Mazda megkezdte az MX-30 e-Skyactiv R-EV sorozatgyártását A Mazda bemutatja a 2024-es Mazda3 és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát Mazda CX-5 és Mazda6 flotta a Nobel-békedíjasok varsói csúcstalálkozóján Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert Az új Mazda3 Red Dot díjat nyert A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben
 
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt járművek értékesítési tilalmát

A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt járművek értékesítési tilalmát

2023. szeptember 21.
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt új járművek értékesítési tilalmát. Rishi Sunak miniszterelnök szerdán bejelentette: az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése.
Részletek

A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt járművek értékesítési tilalmát

A Downing Streeten tartott beszédében a brit kormányfő közölte: meggyőződése szerint 2030-ban az újonnan eladott gépkocsik "óriási többsége" a kötelező erejű határidő nélkül is elektromos meghajtású lesz, mivel csökkennek az ilyen járművek előállítási költségei, az elektromos autók egyre hosszabb utat tudnak megtenni egy töltéssel, és bővül a töltőhálózat is.
    
Sunak hangsúlyozta: Nagy-Britanniában már most hatvan másodpercenként vesznek nyilvántartásba egy-egy új elektromos járművet.
    
A döntést azonban a fogyasztóknak kell meghozniuk, anélkül, hogy a kormány "kemény kézzel" bármire kényszerítené őket, tekintettel arra, hogy az átállás költségei még mindig magasak, különösen a megélhetési költségek emelkedésével küszködő családok számára - fogalmazott a brit miniszterelnök.
    
Sunak hozzátette: belsőégésű motorral felszerelt használt autókat 2035 után is lehet majd értékesíteni Nagy-Britanniában. A határidő már többször változott.
    
A brit kormány 2017 közepén bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi programja keretében 2040-től csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba Nagy-Britanniában.
    
Három évvel ezelőtt azonban új stratégia készült, amelynek alapján egy évtizeddel korábban, 2030-ban megszűnt volna az új benzin- és dízelüzemű személyautók és furgonok értékesítése, 2035-től pedig hibrid meghajtású járműveket sem lehetett volna forgalomba helyezni.
    
Rishi Sunak szerdán bejelentett új terve alapján mindazonáltal egységesen 2035 az új határidő.
    
Ez sem feltétlenül végleges azonban, mivel a legnagyobb brit ellenzéki erő, a Munkáspárt - amely jelenlegi 20 százalékpontos támogatottsági előnyével a jövőre esedékes nagy-britanniai parlamenti választások esélyese - Sunak szerdai Downing Street-i beszéde után közölte, hogy továbbra is tartja magát a belsőégésű motorral működő gépkocsik és furgonok értékesítési tilalmának eredeti, 2030-as határidejéhez.
    
A jelenlegi konzervatív párti kormány meghirdetett célja, hogy a brit gazdaság 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon.
    
Rishi Sunak szerdai beszédében kijelentette, hogy ez a terv nem változik, és a belsőégésű motorral felszerelt járművek későbbre halasztott értékesítési tilalmával is elérhető.
    
A brit miniszterelnök közölte azt is, hogy a kormány nem tiltja meg a földgáz- és a nyersolaj-kitermelést az újonnan feltárt északi-tengeri lelőhelyeken. Sunak szerint ugyanis ez függővé tenné Nagy-Britanniát "a Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz hasonló külföldi diktátoroktól vásárolt drága importenergiától".
    
A belsőégésű motorokkal felszerelt járművek értékesítési tilalmának elhalasztását egyöntetű iparági bírálat fogadta.
    
A Ford autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének elnöke, Lisa Brankin a BBC-nek nyilatkozva kijelentette: az ágazat tettrekészséget, elkötelezettséget és következetességet vár a brit kormánytól, Rishi Sunak szerdai bejelentése azonban mindhárom elvárással ellentétes.
    
Brankin hangsúlyozta: a Ford már 430 millió fontot (több mint 190 milliárd forintot) költött arra, hogy felkészítse brit üzemeit az elektromos autók gyártására.
    
Mike Hawes, a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) vezérigazgatója szerint Rishi Sunak bejelentése "rendkívül zavaros üzenet" a fogyasztók számára, és kérdés, hogy a határidő módosítása nem készteti-e az autósokat az elektromos járművek vásárlásának elhalasztására.
Kulcsszavak: autógyár, belsőégésű motor, Nagy-Britannia
 
A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban A BMW jelentős mértékben fokozza az alacsony emisszióértékű acél alkalmazási arányát Európai gyáraiban Van, ami a sorozatgyártás befejezése után indul az Audi Hungariánál Van, ami a sorozatgyártás befejezése után indul az Audi Hungariánál A PSA Peugeot Citroën hivatalosan hétfőn jelenti be az Opel felvásárlását A PSA Peugeot Citroën hivatalosan hétfőn jelenti be az Opel felvásárlását A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt járművek értékesítési tilalmát A Hyundai Motor márkaértéke minden eddiginél magasabban, a globális Top 40-ben A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete A 750 ezredik megrendeléssel folytatódik az Opel Corsa sikertörténete
 
Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

2023. szeptember 21.
A FIAT visszatér a B-szegmensbe a „kiterjesztett” vezetési élményt kínáló új Fiat 600e-vel. A 4,17 m hosszú modell a kategória legkiválóbb elülső tárolókapacitását kínálja 400 kilométerre növelt WLTP hatótávolság mellett, így ideális megoldást jelent a városlakók és a természetjárók számára egyaránt.
Részletek

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

A FIAT megerősíti pozícióját, mint a fenntartható városi mobilitás vezető szereplője, és bemutatja az új Fiat 600e modellt: a márka palettájának lenyűgöző új tagját, amellyel a Fiat visszatér a B-szegmensbe. Az újonc a városi kisautóktól elvárt és megszokott értékeket egytől egyig feljavítva kínálja: több férőhelyet, fokozott hatótávolságot, és még intenzívebb Dolce Vita-érzést nyújt. Egyszóval, az új Fiat 600e a B- és B-SUV szegmensek legjavát egybegyúrva biztosít szépséges, örömteli, kényeztető utazási élményt.

Névadó elődje, az 1950-es években rendkívül sikeres, ideális családi autóként megismert Fiat 600-as példáját követve az új Fiat 600e a gyorsan fejlődő B-szegmens legnépesebb pontján lép piacra.

Az új Fiat 600e ideális megoldást jelent a városlakók és a természetjárók számára egyaránt, mint a márka alapvető értékeinek: az olasz stílusnak és a fenntarthatóságnak a tökéletes megtestesítője. Egyszerre vagány és szépséges, 4,17 méteres hosszúságával bőséges helyet kínál öt utasának, emellett a kategória legjobb elülső tárolókapacitását biztosítja, miközben elektromos hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint,) utasaira pedig a legmodernebb biztonsági funkciókkal vigyáz.

A két különböző kivitelben – új Fiat 600e La Prima és új Fiat 600e (RED) – elérhető, tisztán elektromos modell olyan családbarát mobilitási megoldás, amely maradékalanul adja vissza a színtiszta olasz Dolce Vita lényegét, miközben szem előtt tartja a környezet és a társadalom igényeit.

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

Az új Fiat 600e

Az ötajtós karosszériával elérhető új Fiat 600e öt ülésével és 15 liternyi belső tárolókapacitásával elismerésre méltó helykínálatot mutat fel. Az utasok az ötletesen kialakított, egyedi, párnázott fedéllel és rugalmasan variálható pohártartókkal felszerelt központi padlókonzolon, az ülés-zsebekben, vagy az elöl, stratégiai pontokon kialakított rekeszekben helyezhetik el személyes tárgyaikat. A csomagtartó is nagyvonalúan méretezett, 360 literes kapacitású.

A modell nem csak a helykihasználás terén bizonyul sokoldalúnak, de elektromos képességei is nagyszerűek. Az 54 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor jóvoltából az új 600e akár több mint 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel (WLTP norma szerinti mérés), így az új Fiat 600e a mindennapi városi használatban éppúgy optimális megoldás, mint a hétvégi kirándulások során.

Az optimális töltési idő érdekében az új 600e 100 kW-os gyorstöltő rendszert kapott, amely rendkívül rövid idő alatt feltölti az akkumulátorokat. Nem egészen fél órába telik például 80 százalékra tölteni az akkumulátort - nagyjából annyi időbe, ami alatt bepakoljuk az autót egy hétvégi kiruccanásra. Emellett az új 600e 11 kW-os fedélzeti töltőt, valamint otthoni használatra, illetve a nyilvános töltőpontok igénybe vételére szolgáló Mode 3 töltőkábelt is kínál – ennek segítségével nem egészen 6 óra alatt tudjuk teljesen feltölteni az akkumulátort.

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

A 115 kW maximális teljesítményű villanymotor 9,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az új Fiat 600e-t. Az új modell meghagyja a választás lehetőségét az ügyfeleknek: három üzemmódot (öko, normál és sport) kínál, amelyek közül mindenki vezetési stílusának megfelelően választhat.

Ikonikus külső, Dolce Vita belső

Az 500e nővéreként is emlegetett új Fiat 600e az eredeti Fiat 600 nevét és hagyatékát örökölte, annak olasz vagányságával és friss stílusával egyetemben. Külső és belső kialakítása tökéletesen megtestesíti az olasz szépség fogalmát, a Dolce Vita filozófiáját. Egyszóval, az új Fiat 600e az olasz génekben gyökerező, minden érzékszervet megmozgató élményt kínál.

Az új 500-ashoz képest továbbfejlesztett megjelenése határozottabb orrkialakítást kapott; elöl és oldalt króm 600-as típusjelzéssel, valamint megújult LED-es fénykarakterrel. Az elegánsan dinamikus külső megjelenést nagyobb (akár 18 colos, 690 mm átmérőjű) kerekek, valamint matt fekete kötények és kerékívek erősítik, míg a jellegzetesen olasz stílus a hátsó lökhárítón elhelyezett olasz zászlóban is testet ölt. A külső megjelenést számos magával ragadó stíluselem dobja fel, a fényes fekete részletektől kezdve a krómozott betéteken át a hátsó lámpatestek magas fényű részletéig.
Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

Az utastérben az új Fiat 600e tökéletesen megtestesíti az olasz Dolce Vita értékrendjét, a Fiat márka fiatalos, életigenlő stílusát, köszönhetően annak a számtalan részletnek, amelyek kifejezetten az utasok kényeztetését szolgálják. Végtére is az új Fiat 600e az első olyan kisautó, amely színterápiát kínál. Az ügyfelek akár nyolc különböző árnyalat közül választhatják ki a hangulatvilágítás és a rádió megvilágításának a színét. 

Az alapértelmezett, harmonizáló árnyalatokat alkalmazó megjelenítés mellett további 64 párosítás választható, ami utolérhetetlen színkörnyezeti élményt biztosít. A tökéletes olasz kényeztetés érdekében a vezetőülés a motoros állíthatóság mellett hátmasszázs-funkciót is kínál, így az autó tökéletesen ellazítja vezetőjét egy kemény munkanap vagy egy hosszú utazás után. Az új Fiat 600e ülései emellett Ivory árnyalatú műbőr kárpitozást kínálnak FIAT felirattal és türkiz betétekkel, míg a tökéletes kényelmet és a prémium érzetet három fokozatban állítható ülésfűtés szolgálja.

A komfortos, kellemes utazási élményről velúr padlószőnyegek, 40/60 arányban osztva döthető hátsó ülések, USB-A és USB-C töltőpontok (hátul USB-C csatlakozóval), közelség-érzékelős, kulcs nélküli nyitás és indítás – így soha nem marad véletlenül nyitva az autó –, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik.

Feljavított technológiák: ultramodern biztonsági és kapcsolódási funkciók

Az új Fiat 600e ultramodern biztonsági és vezetőtámogató szolgáltatásai jóvoltából tökéletesen felkészült a mindennapi használatra. Az új modell 2. szintű autonóm vezetésre képes, amivel még kényelmesebbé teszi az utazásokat.

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

Az adaptív tempomat (ACC) az elöl haladó járművekhez igazodva lassít vagy gyorsít; az intelligens sebesség-támogatás azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására; míg a holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli a holttérben felbukkanó akadályokat, és a külső visszapillantó tükörben megjelenő háromszöggel figyelmeztet rájuk.

Az ultramodern technológiai tartalom része a megállásra és ismételt elindulásra képes asszisztens funkció, az elektromos rögzítőfék, a gyalogosok és kerékpárosok észlelésekor önállóan vészfékező rendszer, valamint a vezető éberségét felügyelő funkció. Végezetül a 360 fokos panoráma érzékelők és a 180 fokos képet nyújtó, dinamikus segédvonalakat alkalmazó tolatókamera közös erővel segít elkerülni az akadályokat parkolás vagy összetett manőver végrehajtása során.

Ami a kényelmet és az online kapcsolódást illeti, az új Fiat 600e számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek kellemesebbé és élvezetesebbé teszik az utazásokat. Felszereltük például kéz nélküli motoros csomagtérfedél-nyitással – igazi áldás, ha mindkét kezünk tele van –, négy motoros oldalablakkal, automata klímaberendezéssel, valamint szürkület- és esőérzékelőkkel. Az ajánlatot hathangszórós audiorendszer, teljesen testre szabható, 10,25 colos infotainment kijelző (rádióval, navigációs rendszerrel, valamint CarPlay és vezeték nélküli Android Auto okostelefon-integrációval), 7 colos digitális műszeregység, valamint online szolgáltatás-csomag teszi teljessé.

Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe

A Fiat 600e a Uconnect szolgáltatásokon keresztül nap mint nap megkönnyíti az autóhasználatot, olyan funkciókkal, mint a fedélzeti online navigációs rendszer kezelésére szolgáló hangvezérlés. Az automatikus térképfrissítést kínáló TomTom navigációs rendszer megjeleníti az útvonal mentén található töltőállomásokat, és valós idejű tájékoztatást biztosít a nyilvánosan elérhető, szabad felszíni parkolóhelyeket, ezzel időt és pénzt takarítva meg az utazás során.

A FIAT okostelefonos alkalmazás pedig minden eddiginél kényelmesebbé és egyszerűbbé teszi az autó kezelését, hiszen számos funkció akár a távolból is vezérelhető, a világítás és a duda aktiválásától kezdve az ajtók zárásán/nyitásán át a fűtés vagy a klímaberendezés bekapcsolásáig.

Csúcskivitelű La Prima és megfizethető (RED) felszereltségi szintek

Az etikus, környezetbarát mobilitási megoldást kereső, fiatal ügyfelek számára tökéletes opció az új Fiat 600e (RED), az új modellcsalád belépő kivitele, amely annak a 2021-ben útjára indított együttműködésnek a következő fázisát testesíti meg, amelynek szellemében azt valljuk, hogy bárki a változás élére állhat. Az új 500 (RED) nyomdokaiban járó új modell az „előnyös az embereknek, előnyös a bolygónak” elvét vallja: elektromos hajtásláncával óvja a környezetet, és hozzájárul egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. Ezt a küldetést emeli most új szintre a (RED), az a szervezet, amelyet 2006-ban, az AIDS elleni küzdelem jegyében hívtak életre.

Az új Fiat 600e (RED) a már ismert, jellegzetes piros színben pompázik, kívül és belül egyaránt, a karosszériától kezdve az első és hátsó logókig; a műszerfaltól kezdve az exkluzív, újrahasznosított szövettel kárpitozott üléseket díszítő részletekig. Az ötletes kialakítású padlókonzol párnázott borítása szintén piros színű, további emlékeztetőként az együttműködésre. A modell további két választható színt (fekete és fehér) kínál, a tökéletes testre szabhatóság jegyében.

Az új Fiat 600e La Prima 100% stílust, technológiát és komfortot kínálva biztosítja a magával ragadó olasz Dolce Vita élményt. A csúcskivitel négyféle színben rendelhető, amelyek mindegyike az olasz táj természeti szépségét – az itáliai napfényt, a tengert, a földet és az égboltot – idézi.

Az új Fiat 600e (RED) és La Prima kivitelei Magyarországra jövő év elején érkezik; a modellválasztékot 2024 második felétől egy hibrid hajtáslánc egészíti ki.
Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, fiat, Fiat 600e
 
Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe 500L Beats Edition - További tagokkal bővül az 500-as család Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Számok bizonyítják: már jobban megéri az elektromos autó, mint a benzines Ingyenes lesz otthonaink áramellátása? 4 hét múlva kiderülhet Ingyenes lesz otthonaink áramellátása? 4 hét múlva kiderülhet Végre egy jó árú elektromos SUV Végre egy jó árú elektromos SUV Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe Az ésszerű luxus dinasztiája: a Toyota Crown története
 
A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják

A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják

2023. szeptember 20.
A magyarországi utakon közlekedők többségét, 59 százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják, 58 százalékuk a szabálytalan sofőröket, 37 százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként, a felmérés szerint ezekhez hasonlóan a dugók, illetve a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget.
Részletek

A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják

A válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette - közölte a Jövő Mobilitása Szövetség.

A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki elmondta: az otthoni munkavégzésből egyre többen térnek vissza az irodákba, ami jelentős forgalmat generál a közlekedésben is a 3-4 évvel ezelőtti helyzethez képest. Hozzátette: a felmérés szerint sokan stresszfaktorként jelölték meg az utakon jelenlévő kerékpárokat, miközben a mobilitási változások részeként a közelmúltban további új közlekedési eszközök jelentek meg: az elektromos kerékpár, a segway és az elektromos roller. Ezek a járművek már napi szinten részt vesznek a forgalomban, azonban gyakran rendezetlen körülmények között jelennek meg a közutakon.
    
A Magyar Autóklub (MAK), az ORFK-OBB és a Jövő Mobilitása Szövetség szakmai konferenciáján Hatala József, a MAK elnöke elmondta, az autóklubnak is van teendője a stresszmentes közlekedés kialakításában: ide tartozik a közlekedők edukálása, hiszen nem csak a szabályok ismerete fontos, tisztelni kell a másikat és fejleszteni kell a közlekedési kultúrát. Hozzátette, a MAK a közlekedésbiztonsági kampányok mellett a segélyszolgálati tevékenységet például már a kerékpárosokra is kiterjesztette.
    
A McKinsey nagyvárosi közlekedésről készített kutatása szerint a legtöbben továbbra is autóval vágnak neki útjuknak: 45 százalék elsősorban magángépkocsival, 23 százalék közösségi közlekedéssel, 16 százalék mikromobilitási eszközzel, 14 százalék pedig gyalogosan jut el a célállomásához. A korábbi adatok szerint a magyar lakosság 16 százaléka kerékpározik hétköznapokon, és ehhez jelenleg négyezer önálló kerékpárút áll rendelkezésre. Az adatokból kiderül az is, hogy Magyarországon is elsősorban rövidebb utakon használják a mikromobilitást: az elektromos rolleresek 60 százaléka, a biciklisek 50 százaléka kevesebb mint öt kilométert tesz meg egy út alkalmával; miközben az e-rollereket érintő balesetek aránya háromszorosa a kerékpárosokénak.
   

A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják

A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint tovább javulhatna a közlekedés, ha a lakossági parkolási zónákban a carsharing autók is parkolhatnának. Hozzátették, a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is egyre több elektromos autót használnak, sok cégnél már zajlik az autóflotta elektrifikációja, egyre többen használnak megosztott és mikromobilitási eszközöket, vagy éppen vouchert adnak a munkavállalóknak az autómegosztó szolgáltatásokhoz.
Kulcsszavak: agresszív vezető, gyorshajtás, közlekedés
 
A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják Elkészültek a Budapestre érkező új buszok első darabjai A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják Havazás - A Dél-Dunántúl után a Dél-Alföldön esik majd a hó A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják Bővül a metró, terjednek az elektromos autók Pekingben Régi Ikarusokat állítottak egy napra forgalomba Szentpéterváron Régi Ikarusokat állítottak egy napra forgalomba Szentpéterváron Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz! Ezeket feltétlenül nézesd át az autódon, mielőtt utazni indulsz!
 
Egy Peugeot a jövőn túlról

Egy Peugeot a jövőn túlról

2023. szeptember 20.
Az év első napjaiban leleplezett Peugeot Inception tanulmányautó egy izgalmas, új világot vetített előre. A jövő azonban határtalan, így egy független dizájner a francia koncepciójárműből ihletet merítve még tovább tekintett egy-két évtizeddel.
Részletek

Egy Peugeot a jövőn túlról

A tanulmányautók természetüknél fogva a jövőt ábrázoló pillanatképek. A legtöbbször egy-egy konkrét, néhány féléven belül piacra lépő modell előzeteseként szolgálnak, ám időről időre messzebb tekintenek a tervezők. Ilyenkor születnek azok a koncepciójárművek, amelyek konkrét formájukban vélhetően soha nem fognak megvalósulni, inkább egy átfogó arculatváltást, egy új formai irányt vetítenek előre – létezésüket pedig az teszi különösen izgalmassá, hogy születésükkor még senki nem tudhatja, mérföldkőként vagy zsákutcaként emlékezik-e majd rájuk az utókor.

A Peugeot hosszú története során több ilyen emblematikus, jelzőtáblaként szolgáló tanulmányautót is épített. Ezek domináns, harsány dizájnba csomagolták azokat az apró, első pillantásra talán lényegtelennek gondolt stíluselemeket – a lemezek törését, a fényszórók rajzolatát, a karosszéria arányait –, amelyek aztán egy évtizeden át vagy még hosszabban meghatározták a márka formanyelvét. Az 1988-as Peugeot Oxia, az 1996-os Peugeot Asphalte, majd a 2012-es Peugeot Onyx mind korszakalkotó tanulmányautók voltak, de ahogy a művészettörténetben, az autóiparban is hosszasan lehet vitatkozni azon, hogy mit tekinthetünk egy-egy új korszak kiindulási pontjának.

Egy Peugeot a jövőn túlról

Minden ilyen vita okafogyott a 2023 legelején leleplezett Peugeot Inception kapcsán. A hosszan elnyúló, négyajtós kupé-karosszéria, a térbeli plasztika szintjére emelt lámpatestek, az előzmények nélküli kezelőfelület mintha nem is ennek az évszázadnak volna a gyümölcse. És akkor még nem említettük a hagyományos külső komponenseket újraértelmező, kiemelkedően áramvonalas dizájnt – a szélvédő nem csupán szélvédő, a gépházfedél pedig nem több illúziónál a Peugeot Inception fedélzetén –, a Peugeot 9X8 Le Mans-i Hypercar versenyautó szintjére behangolt, 680 lóerős motorteljesítményt vagy a 800 V-os elektromos architektúrát, amely rendkívüli kedvező energiafelhasználást társít villámgyors tölthetőséggel és 800 kilométert meghaladó hatótávolsággal.

Az Inception tanulmányautó világszerte lenyűgözte a nagyközönséget és a szakmát egyaránt, ám ennél is többet tett: a benne megfogalmazódó alapelvek továbbgondolására késztetett számos alkotót, köztük a sanghaji iparművészeti egyetem közlekedési szakának egyik hallgatóját, Zhe (Gigi) Huangot. Gigi a lehető legnagyobb tisztelettel nyúlt a projekthez, amelyet nem egyszerűen lemásolt, hanem markáns módosításokkal juttatott el egy következő fázisba.

Míg az Inception alacsony tetővonala lenyűgözően kedvező légellenállást eredményezett, Gigi praktikus kompromisszumot kötve crossoverként gondolta újra az autót. A nagyobb homlokfelület elkerülhetetlenül megnöveli az energiafogyasztást, ugyanakkor a Peugeot Inceptionnek „volt miből engednie”.

Egy Peugeot a jövőn túlról

A lámpatesteknek még erőteljesebb térbeliséget adott, a felhúzott hátsó lökhárító nem csak sportos megjelenést, de kedvezőbb hátsó terepszöget is eredményez (amennyiben valaki az aszfalton kívül közlekedne a No Concept névre keresztelt fantáziával.)

A Peugeot Incepction diszkréten elrejtett tetőkeretét hangsúlyos elemekkel váltotta ki az egyetemista tervező. Ez a gyűrűszerű idom eléggé robusztusnak tűnik ahhoz, hogy tetőcsomagtartót és szállítórendszereket szereljünk fel az autóra, felülnézetből pedig pontosan ismétli a jármű egészének a körvonalait, a koncentrikusan ismétlődő formák harmonikus, természetes értékekkel vértezik fel a dizájnt.

A legnagyobb eltérés a Peugeot Inception és a belőle kinőtt No Concept között mégsem formai, hanem műszaki: Gigi Huang ugyanis akkumulátoros elektromos hajtáslánc helyett hidrogénüzemanyag-cellával (FCEV) álmodta meg az autót. Ezek szerint viszont nem csak pillanatnyi érdeklődés fűzi a Peugeot-hoz, hanem szemmel láthatóan nyomon is követi a márka fejlesztési irányait.

A Peugeot ugyanis nem csak kísérleteket folytat ezzel az innovatív technológiával, amely a fedélzeten, nagy nyomású tartályban tárolt hidrogénből és a légköri oxigénből állítja elő a villanymotor hajtásához szükséges elektromos energiát, hanem 2021 végén meg is kezdte a hidrogénüzemű, teljesen emissziómentes e-Expert furgonok sorozatgyártását.

Egy Peugeot a jövőn túlról

A hidrogénüzemanyag-cella nagy előnye, hogy a tartályok percek alatt újratölthetők, így drasztikusan rövidebb az állásidő, mint az akkumulátoros elektromos autóknál. Az Európa-szerte hézagos töltőinfrastruktúra miatt az üzemanyagcella ma még nem bontakozhat ki, ám a szakértők szerint középtávon egyértelműen ez jelentheti a belső égésű motorok optimális alternatíváját.

Míg tehát az évtized második felének Peugeot-modelljeit előrevetítő Inception esetében be nem váltható ígéret lett volna csupán az FCEV hajtáslánc megelőlegezése, a nyilvánvalóan távolabbi jövőre szánt No Concept már magától értetődő természetességgel alkalmazhatja ezt a rugalmas technológiát. Ezzel együtt nagy érdeklődéssel várjuk, hogy a Peugeot is bemutassa a maga üzemanyagcellás személyautó-koncepcióját, és ezzel ismét útjára indítson egy asszociációs játékot a világ kreatív gondolkodóinak körében.

Egy Peugeot a jövőn túlról



Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Inception, tanulmányautó
 
Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Felnőtt a feladathoz - Peugeot 3008 1,6 BlueHDi 120 EAT6 Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept Nyitottan a jövőre – Az Audi skysphere concept Egy Peugeot a jövőn túlról Ismét új korszak nyílik a Citroen kompakt egyterűinél Egy Peugeot a jövőn túlról A Peugeot 2008 Európa kedvenc szabadidőjárműve Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán Peugeot 504 Coupé, a vágyott veterán
 
A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása

A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása

2023. szeptember 20.
A Hyundai Motor Manufacturing Czech üzeme megkezdte a KONA Electric gyártását. A Hyundai továbbra is Európában gyártja a KONA Electric modellt, ezzel megerősítve a piac iránti elkötelezettségét.
Részletek

A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása

A Hyundai Motor bejelentette, hogy a Cseh Köztársaságban működő Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) üzemében megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása.

Az első évben a HMMC több mint 20 ezer KONA Electric előállítását tervezi. Ezzel a fejlesztéssel a Hyundai újabb fontos lépést tesz azon célkitűzésének megvalósítása felé, hogy 2035-től kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járműveket forgalmazzon Európában.

A második generációs KONA fejlesztése során a tisztán elektromos (EV) kivitel jelentette a kiindulási alapot, amely élvonalbeli biztonsági és kényelmi jellemzők mellett a kategória legkedvezőbb hatótávolságát kínálja. A Hyundai KONA Electric ezen elsőbbsége összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében 2030-ig tizenegy új Hyundai EV modellt vezetnek be a piacra.

Kifejezetten Európának készült

A Hyundai továbbra is kiemelt jelentőségű piacként tekint Európára. A Hyundai 2020-ban indította be az első generációs KONA Electric európai gyártását: ez volt a márka első olyan elektromos modellje, amely itt készült.

A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása

Miután a vállalat meghozta azt a stratégiai döntést, hogy a dél-koreai Ulsan mellett a HMMC-ben is gyártani fogja a modellt, radikálisan lecsökkent a KONA Electric európai kiszállítási ideje. A második generációs KONA Electric ugyanezt az „Európában, Európának készül” stratégiát alkalmazva szolgálja ki az európai piacot.

Emellett a HMMC szakemberei az európai piacokra szánt, új modell kifejlesztésében is komoly szerepet játszottak: már a kezdeti vázlatok előkészítésében is közreműködtek. Az új fejlesztési folyamat lehetővé tette, hogy ne csupán a vadonatúj KONA Electric karakterének és paramétereinek a kialakításához járuljanak hozzá, hanem már korai stádiumban figyelembe vegyék a gyártóüzem adottságait.

„A Hyundai kulcsfontosságú piacként tekint Európára. Ezt tükrözi az ügyfeleink iránti elkötelezettségünk is. És ezért gyártjuk az itt forgalmazott, eleve az európai ügyfelek igényeit szem előtt tartva tervezett típusaink több mint 70 százalékát Európában.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az elektromos járműveink iránti, egyre növekvő regionális kereslethez igazodva Európában gyártjuk egyik legfontosabb elektromos modellünket. Ezzel lerövidíthetjük a szállítási időket, valamint kihangsúlyozhatjuk, hogy milyen nagy jelentőséget tulajdonítunk Európának.”

A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása
Gyártás a Cseh Köztársaságban

A HMMC várakozásai szerint 2023 végére a KONA Electric az üzem teljes termelésének mintegy 15 százalékát fogja kitenni. Ez részben annak lesz köszönhető, hogy míg a HMMC jelenleg kizárólag huszonkettő európai országba szállít, az új elektromos járművet további húsz ország részére is gyártani fogják. Az év végéig várhatóan 21 000 új generációs KONA Electric készül Csehországban, 2024-ben pedig további 50 000 darabbal számol az üzem.

Mostantól a HMMC jobbkormányos kivitelben is készíti a KONA Electric modellt az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság és Ciprus piacai számára. Emellett olyan, új piacokra is készülnek majd itt elektromos járművek, mint Törökország, Izrael, Réunion és Guadeloupe.

A csehországi üzemben továbbra is kétféle kivitelben, eltérő kapacitású akkumulátorokkal készül a KONA Electric, ugyanakkor mindkét variáns nagyobb teljesítményt és hosszabb hatótávolságot mutathat fel, mint elődeik. A 65,4 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt KONA Electric villanymotorjának csúcsteljesítménye 160 kW, a hatótávolság kategóriaelső 514 km (WLTP.) Az alapverzió 48,4 kWh kapacitású akkumulátort és 114,6 kW csúcsteljesítményű villanymotort kap, a maximális hatótávolság 377 km (WLTP.)

A KONA Electric akkumulátorcellái az LG Energy Solution lengyelországi üzemében, Wrocław (Boroszló) városában készülnek, a kész akkumulátorokat pedig abban a HMMC létesítményben szerelik össze, ahol 2021 végéig kézi kapcsolású sebességváltókat gyártottak.

A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása





Kulcsszavak: autógyár, csehország, Hyundai, Kona, új modell
 
Így áll össze a Seat Ateca színpalettája Így áll össze a Seat Ateca színpalettája A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása A Volvo és a Geely új kutatási és fejlesztési központot hoz létre Svédországban Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Tavasszal érkezik a Nissan Micra ötödik generációja Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Elektromos modelljeire vonatkozó stratégiájának újabb lépéseit jelentette be a BMW Group Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS Bemutatkozik az új CITROËN C5 AIRCROSS
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 61 - 70