Találatok száma: 12877 | Megjelenítve: 61 - 70 |
![]() |
ITM: hétfőtől nyújtható be pályázat elektromos teherszállító biciklik beszerzésére |
|
2022. március 08.
Hétfőn megnyílt a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervhez kapcsolódó 400 millió forint keretösszegű pályázat második szakasza.
|
![]() |
![]() A februárban indított programnak köszönhetően négy-ötszörösére növekedhet az elektromos rásegítésű teherszállító kerékpárok száma Magyarországon - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) hétfői közleménye szerint Steiner Attila, a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár. A kerékpárok beszerzéséhez nyújtott vissza nem térítendő támogatás valós segítséget nyújthat a városi térségekben szállítási tevékenységet, vagy gyakori utazásokat igénylő szolgáltatást végző cégek, gazdasági társaságok, és civil szervezetek számára. Manapság Európa nagyvárosaiban, különösen a központokban egyre több az autóval korlátozottan megközelíthető zóna, mindennapossá váltak a torlódások, magas a légszennyezés mértéke, így egyre hangsúlyosabbá válik az igény a kisebb méretű, környezetbarát járművekre. Egy ilyen kerékpár igazán jó megoldási lehetőségeket kínál a futárcégeknek a belvárosi közlekedésben, de azon vállalkozások számára is hasznos lehet, amelyek néhány kilométeres távolságra szállítanák a csomagjaikat - írták. A pályázatban a magyarországi egyéni vállalkozók egy darab, a gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, valamint egyházi szervezetek és önkormányzatok maximum öt darab e-cargo kerékpárt vásárolhatnak a regisztrált kereskedőktől utófinanszírozott támogatással, amelynek mértéke a teljes vételár fele, de legfeljebb 500 ezer forint. ![]() Az elektromos segédmotorral felszerelt, pedálhajtású, teherszállításra kialakított felülettel rendelkező kerékpárok legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 250 watt lehet. Fontos, hogy olyan új biciklikre kapható támogatás, amelyeknél a motor kikapcsol, ha a kerékpáros nem folytatja tovább a pedálok hajtását, vagy ha eléri az óránkénti 25 kilométeres sebességet. A hasznos teherbírásnak el kell érnie az 50 kilogrammot, valamint feltétel a nyomatékszenzoros vezérlés is. Kerékpáronként egy pótakkumulátor beszerzése is támogatott. A kormány támogatja az elektromos járművek terjedését, ugyanis az ehhez hasonló intézkedések mind hozzájárulnak a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok eléréséhez. A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít, és ezt a teljesítményt tovább növelhetik a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv intézkedései, melyek az elektromobilitás elterjedését ösztönzik - tette hozzá Steiner Attila. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos teherautó, ITM, támogatás
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ötcsillagos Euro NCAP értékelést ért el a vadonatúj Lexus NX |
|
2022. március 04.
A vadonatúj Lexus NX az előzetes várakozásoknak megfelelően a legmagasabb, ötcsillagos minősítést kapta az Euro NCAP független járműbiztonságot tesztelő szervezettől.
|
![]() |
![]() A Lexus sikervárományos közepes méretű prémium SUV-ja minden kategóriában meggyőző teljesítményt nyújtott, legyen szól a felnőtt- és gyermekvédelemről, az egyéb forgalomban részt vevők védelméről vagy a vezetéstámogató technológiákról és aktív bizonsági rendszerekről. Az eredmények, amelyek egyaránt vonatkoznak az öntöltő hibrid elektromos NX 350h és a plug-in hibrid elektromos NX 450h+ modellekre, a Lexus Safety System+ harmadik generációjának hatékonyságáról tanúskodnak, ami alapfelszereltség az összes új NX modellhez. Az NX biztonsági előírásai ugyanakkor túlmutatnak az Euro NCAP tesztelés kritériumain, elég ha csak az e-Latch elektronikus ajtókioldó és a holttérfigyelő világelső összekapcsolására gondolunk, amely a véletlen ajtónyitásból eredő ütközések megelőzésében jelent áttörést. A vadonatúj Lexus NX modellben található fejlett biztonsági és vezetőtámogató rendszerek széleskörű csomagja hozzájárult ahhoz, hogy a közepes méretű prémium SUV a független európai szervezet, az Euro NCAP tesztjén ötcsillagos minősítést szerezzen. A teszteredmények azt mutatják, hogy az NX minden kategóriában remekel. Mindemellett bizonyítja a legújabb, harmadik generációs Lexus Safety System + – amely egyébként alapfelszereltségként szerepel az összes NX modellben – magas színvonalát és hatékonyságát, valamint átfogó passzív biztonsági funkcióit és az autó alapvető szilárdságát, amelyek védelmet nyújtanak ütközés esetén. Az eredmények egyaránt vonatkoznak a hibrid NX 350h és a plug-in hibrid NX 450h+ modellre is. Részleteket tekintve, az NX 83 százalékos értékelést ért el a felnőtt utasok védelmére, 87 százalékost a gyermek utasok védelmére, 83 százalékost az egyéb forgalomban részt vevő veszélyeztetett személyek védelmére és 91 százalékost a biztonsági asszisztens rendszerek teljesítményére vonatkozóan. A Lexus jelentősen kibővítette aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereinek hatókörét és funkcionalitását, hogy azok a különféle forgalmi helyzetekben a veszélyek még szélesebb körét tudják felismerni és megelőzni. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) például a továbbfejlesztett milliméter-hullámú radar- és kamerarendszerek előnyeit élvezi, így mostantól képes észlelni az autó útjába kerülő gyalogosokat és motorkerékpárokat is. Megnövelt védelmet kínál kereszteződésben történő kanyarodáskor, és felismeri, amikor ütközés veszélye áll fenn a szembejövő forgalommal vagy az úton keresztben átkelő gyalogosokkal és kerékpárosokkal. Az NX az első Lexus modell, amely új vészhelyzeti kormányzási asszisztenst kapott. Ez azonnal felismeri, ha a vezető azért próbál kanyarodni, hogy elkerüljön egy akadályt – például egy gyalogost vagy egy álló járművet –, és automatikusan kormányzási támogatást nyújt, miközben az autót a forgalmi sávon belül tartja. Ezek és a PCS egyéb fejlesztései jelentősen növelték a baleseti kockázatának észlelését. Az Euro NCAP által tesztelt összes biztonsági asszisztens rendszer megkapta a legmagasabb, „jó” besorolást, beleértve a PCS teljesítményét, a sáv- és nyomtartó rendszert, a sebességtartó automatikát/sebességhatárolót és a fáradtságérzékelést. Míg az NX megfelel az Euro NCAP tesztek kulcsfontosságú kritériumainak, a biztonságos vezetés és a nyugalom érdekében még tovább megy. Például a biztonságos kiszállást segítő rendszer képében, amely a világon elsőként összekapcsolja az elektromos e-Latch ajtónyitó rendszert és a holttérfigyelő rendszert: amennyiben utóbbi hátulról közeledő forgalmat észlel, megakadályozza az ajtónyitást, hogy elkerülje az ütközést. A Lexus Safety System + adaptív sebességtartó automatikát is kínál, amelynek képességei tovább javultak, így gyorsabban tud reagálni a forgalom változására, és természetesebb íveket követ a kanyarokban. Ezek mellett úgy állítja be a sebességet, hogy a vezető természetesebbnek érzi a közlekedést. Míg a Lexus Safety System + az új NX összes európai verziójában az alapfelszereltség részét képezik, a magasabban felszerelt modellek tulajdonosai további opciókkal egészíthetik ki autójukat egy kiterjesztett biztonsági csomaggal. Ebbe beletartozik a sávváltást támogató asszisztens (LCA), amely képes automatikus sávváltásra, amikor a vezető az irányjelzővel jelzi, hogy merre szeretne sávot váltani. Ugyanígy az első keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert is tartalmazza a kibővített csomag, amelynek radaros érzékelői észlelik és figyelmeztetik a vezetőt az oldalról közeledő forgalomra, amikor kis sebességgel belép egy kereszteződésbe. Kulcsszavak: euro ncap, lexus, Lexus NX
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nem érinti negatívan az AutoWallis gazdálkodását az orosz-ukrán háború |
|
2022. március 04.
Nincs közvetlen hatása az AutoWallis csoport gazdálkodására az orosz-ukrán háborúnak, illetve az Oroszországra kivetett gazdasági szankcióknak - közölte a vállalat csütörtökön.
|
![]() |
![]() A tájékoztatás szerint a csoport a közép-kelet-európai régió 14 országában van jelen, de oroszországi és ukrajnai érintettsége nincs, továbbá 16 márkát képvisel, így tevékenysége diverzifikált, válságálló. Az AutoWallis fenntartja tavaly ősszel publikált frissített stratégiáját és tervszámait, a társaság részvényeinek árfolyamát az elemzői konszenzusra tekintettel alulértékeltnek tartja - közölték. A csoport nem számol közvetlen negatív hatásokkal a háború miatt, mert nem végez közvetlen tevékenységet Ukrajnában vagy Oroszországban, így ebből fakadó közvetlen üzleti kitettsége nincs. Nincsenek eszközei - ingatlanok, tárgyi eszközök, készletek, pénzeszközök - a háborúval érintett országokban, ebből fakadó korlátozások vagy várható veszteségek az AutoWallisnál nem jelentkeznek. A csoport irányítás szempontjából kulcspozícióban lévő kollégáit a háborús konfliktus nem érinti, irányítási struktúrájára a helyzet nincs hatással, valamint a csoportnak nincsenek szankciókkal érintett fontos partnerei, ezért a szankciókból eredő közvetlen üzleti hatásokkal nem számol. A közleményben jelezték ugyanakkor, hogy a kialakult krízisnek lehetnek olyan közvetett gazdasági hatásai, amelyek a vállalati szektort és a lakosságot is érinthetik. Ezek a hatások jelenleg még nem felmérhetők, de az AutoWallis azzal számol, hogy a tavaly meghirdetett frissített, 2025-ig szóló növekedési stratégiája fenntartható. Közölték: az AutoWallis Nyrt. tőkeellátottsága kiváló, csak az elmúlt két évben összesen 21 milliárd forint forrást - 9,6 milliárdot kötvényből, 11,4 milliárdot részvényből - vont be, így a tervezett üzletfejlesztéseken, akvizíciókon a vállalat jelenleg is dolgozik.
Kulcsszavak: AutoWallis, Európai Unió, jármű kereskedelem, oroszország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Új, vezeték nélküli töltőtechnológiát tesztel a Volvo Cars |
|
2022. március 03.
A Volvo Cars éles, városi környezetben, integrálva tesztel egy új, vezeték nélküli töltőtechnológiát; a program során azt vizsgálják, a technológia alkalmazható lehet-e jövőbeli modellekben.
|
![]() |
![]() A skandináv térség legnagyobb taxiszolgáltatója, a Cabonline hároméves időtartamra tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge járművekkel bővíti flottáját. Ezek a gépkocsik a svédországi Göteborgban teljesítenek majd szolgálatot, ahol vezeték nélküli töltőállomásokon fogják tölteni azokat. „A ´göteborgi zöld városi zóna´ program keretében valós felhasználási környezetben tehetünk próbára izgalmas új technológiákat, és azokat huzamosabb ideig tesztelve kiértékelhetjük, hogy eldöntsük, a jövőben alkalmasak lehetnek-e a szélesebb körű alkalmazásra.” – mondta Mats Moberg, a Volvo Cars kutatás-fejlesztési igazgatója. „Fel kell mérnünk a jövőben bevezetendő új járművekhez kínálandó, alternatív töltési technológiákban rejlő lehetőségeket, és erre nagyszerű megoldást jelent, ha meghatározott partnerekkel közösen teszteljük azokat.” ![]() A tesztprogram során használt töltőállomásokat a vezeték nélküli töltőrendszerek szakértője, a Momentum Dynamics biztosítja. A töltés késlekedés nélkül megkezdődik, amint kompatibilis jármű áll meg az útfelületbe beágyazott töltőegység fölött. A felhasználók így kényelmes tölthetik járművüket, anélkül, hogy ki kellene szállniuk az autóból. A töltőállomás a töltőfelületen keresztül küldi az autóba beépített fogadóegységbe az elektromos energiát. A Volvo Cars a járművekben már eleve kiépített panoráma kamerarendszer alkalmazásával segíti elő, hogy a vezető egyszerűen és pontosan a megfelelő pozícióba manőverezhesse autóját. A tisztán elektromos XC40 Recharge modellek esetén a vezeték nélküli töltő több mint 40 kW teljesítménnyel tölti az akkumulátort. Ez mintegy négyszer gyorsabb töltést tesz lehetővé, mint a vezetékes 11 kW-os váltóáramú töltő, illetve csaknem olyan gyors, mint a szintén vezetékes, 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő. A Volvo járművei összességében naponta több mint 12 órán át lesznek használatban; évente pedig 100 000 kilométert fognak megtenni. Ezzel a kísérleti projekt egyben az első olyan tartóssági teszt is, amely kereskedelmi célú felhasználás során vizsgálja a tisztán elektromos Volvo gépkocsik teljesítményét. ![]() A vezeték nélküli töltési projektben résztvevő, további partnerek között szerepelnek az autógyártó svédországi értékesítési hálózatába tartozó Volvo Bil és Volvo Car Sörred kereskedések; a Vattenfall svéd energiaszolgáltató vállalat, valamint annak töltőhálózata, az InCharge; a Göteborg Energi helyi energiaszolgáltató vállalat; valamint Göteborg városának gazdasági fejlesztési ügynöksége, a Business Region Göteborg. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volkswagen csoport leállítja az oroszországi gyártást és az exportot |
|
2022. március 03.
Az Ukrajna elleni orosz invázió miatt a Volkswagen (VW) leállítja a járművek oroszországi gyártását és az Oroszországba irányuló exportot - jelentette be a német vállalatcsoport csütörtökön.
|
![]() |
![]() A legnagyobb európai járműgyártó csoport vezetősége német hírportálokon idézett közleményében azt írta, hogy a további intézkedésig szünetel a gyártás a kalugai és a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben, és azonnali hatállyal az exportot is leállítják. A VW a Moszkva melletti Kalugában a Volkswagen Tiguan, a Volkswagen Polo és a Skoda Rapid modellt gyártotta, tavaly összesen 118 ezer darabot. Az üzem 2009 óta működik, négyezer embernek adott munkát, a társaság 2021-ig mintegy egymilliárd (380 milliárd forint) eurót fordított rá. A VW a Moszkvától északkeletre mintegy 430 kilométerre fekvő Nyizsnyij Novgorodban a GAZ orosz járműgyártóval működtetett üzemet, amelynek kapacitása évi 132 ezer darab autó. Az együttműködés 2009-ben kezdődött, a négyszázezredik gyártmányt 2021 februárjában ünnepelték. Az üzemben Volkswagen Taos, Skoda Kodiaq, Skoda Karoq és Skoda Octavia modelleket gyártottak. A névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche és a Seat autómárkákat összefogó, és motorkerékpárokat és teherautókat is gyártó csoport számára Oroszország fontos piac, 2021-ben csaknem 660 ezer gyártmányt adott el ott. ![]() Szerdán a német autóipar egy másik meghatározó szereplője, a Mercedes-Benz csoport jelentette be, hogy az Ukrajna elleni orosz agresszió miatt felfüggesztik az orosz exportot és a helyi gyártást. A vállalat 2019-ben avatta fel Moszkva melletti üzemét, Vlagyimir Putyin államfő jelenlétében. A 250 millió eurós beruházás nagyjából ezer munkahelyet teremtett. Az üzemben limuzinokat és városi terepjárókat gyártottak. Oroszország támadása Ukrajna ellen a németországi autógyártást is hátráltatja. A napokban az ágazat több szereplője közölte, hogy egyes üzemekben átszervezik vagy felfüggesztik a munkát. A gondot főleg a vezetékkötegek hiánya okozza, és abból fakad, hogy Ukrajna nyugati része az utóbbi években a járműipari kábelgyártás egyik központjává fejlődött, és a háború miatt le kellett állítani a termelést és a szállítást
Kulcsszavak: autógyár, oroszország, skoda, volkswagen
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Visszakérik a lízingelt repülőket az oroszoktól, óriási a kár |
|
2022. március 03.
Az európai, repülőgép lízingeléssel foglalkozó vállalatok sorra mondják fel szerződésiket az orosz légitársaságokkal az ország légiközlekedési ágazatát célzó nyugati szankciókat követően. Az érintettek logisztikai katasztrófától tartanak.
|
![]() |
![]() Káosz a szektorban Az Európai Unió március 28-ig adott időt a repülőgép-kölcsönzőknek, hogy felmondják bérleti szerződésieket orosz ügyfeleikkel. A lépés az EU azon szankcióinak részét képezi, amelyek megtiltották, hogy "orosz jogi vagy természetes személy tulajdonában lévő, bérelt vagy egyéb módon használt repülőgép" belépjen az EU légterébe. Az IBA tanácsadó cég szerint a világ legnagyobb repülőgép-lízingcége, a dublini székhelyű AerCap rendelkezik a legnagyobb flottával Oroszországban, egészen pontosan 152 géppel. A vállalat megerősítette, hogy a szankciókat követően minden orosz légitársasággal kötött szerződését felmondja. A gépek becsült értéke 2,5 milliárd dollár, nagyjából 857,5 milliárd forint – közölte az ACC Aviation tanácsadó cég. A honlapja szerint az AerCap orosz ügyfelei között megtalálható az Aeroflot, az S7 Airlines, a Rossiya, az Azur Air és a Ural Airlines is. Az AerCap mellett további nyolc ír vállalat rendelkezik orosz érdekeltségekkel. ![]() Hogyan hozzák ki a gépeket? Viktor Berta, az ACC Aviation alelnöke elmondta az Insidernek, hogy a bérbeadók logisztikai nehézségekkel szembesülhetnek, ha a légitársaságok és a hatóságok nem hajlandóak együttműködni. A logisztikai kihívás óriási. Több száz gépről beszélünk, amelyeknek valahogyan ki kell repülniük [Oroszországból]. Mégis hova mehetnének? Vajon együtt fognak működni? Érkezik-e majd fentről egy parancs, hogy tagadják meg a közös munkát? -fakadt ki Phil Seymour, az IBA légiközlekedési specialistája a The New York Timesnak. Oroszország része a légi járművekről szóló Fokvárosi Egyezménynek, amely megkönnyíti a bérbeadók számára a lízingelt repülőgépek visszaszerzését, ha partnerük nem tudja fizetni a költségeket. A megállapodás érvényesítéséhez azonban bírósági segítségre, együttműködésre van szükség, az viszont meglehetősen bizonytalan, az oroszok hogyan reagálnának egy ilyen eljárásra. Mindezek mellett a légiközlekedési szankciók mindkét oldalon éreztetik hatásukat, így a bérbeadók is nehezen jutnak be Oroszországba, hogy begyűjtsék gépeiket. ![]() Mennyire súlyos a helyzet? Az AerCap elismerte az Oroszországgal való üzletelés kockázatát. Közleményében azt írta, problémákba ütközhet a repülőgépek visszaszerzése. Komoly akadályok merülhetnek fel, és valószínűleg jelentős költségekkel és kiadásokkal kell számolnunk a visszavételek lebonyolítása során -olvasható a cég biztonsági jelenésében. Az Ishka tanácsadója, Paul O´Driscoll a The New York Timesnak elmondta, hogy a cégeket súlyos pénzügyi veszteségek fenyegetik a felmondott szerződések miatt. O´Driscoll elmagyarázta, hogy a bérleti szerződés lejártakor a vállalatoknak jó állapotban kell visszaadniuk a gépeket a bérbeadónak, ami makulátlan belső teret és tökéletes műszaki állapotot jelent. Egy szerződés felmondása esetén azonban az orosz légitársaságok nem kötelesek elvégezni az elvárt karbantartásokat. Az AerCap mellett a szingapúri székhelyű BOC Aviation és az írországi Avalon is lízingel repülőket az oroszoknak. Előbbinek 18, utóbbinak valamivel kevesebb, mint 20 gépe van az országban - írja a haszon.hu. Kulcsszavak: Aeroflot, légitársaság, lízing, oroszország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sorra szakítják meg kapcsolataikat az amerikai nagyvállalatok az orosz partnercégekkel |
|
2022. március 03.
Sorra szakítják meg kapcsolataikat az amerikai nagyvállalatok az orosz partnercégekkel az Ukrajna orosz katonai megszállását követően életbe léptetett nemzetközi büntetőintézkedések nyomán - jelentette az amerikai sajtó.
|
![]() |
![]() A legismertebb amerikai nagyvállalatok közül az Apple, a Google, a Ford, a Harley-Davidson és az Exxon Mobil határozottan visszautasította Ukrajna orosz megtámadását, miután egyre jobban nőtt a nyomás a cégek befektetői és fogyasztói részéről, akik elutasítják az orosz erőszakot. Az amerikai Exxon Mobil kőolajipari óriásvállalat kivonul a 4 milliárd dollár értékűre becsült oroszországi kőolaj- és földgázipari tevékenységéből, beleértve a Szahalin-1 projektet is, valamint felfüggeszti minden további oroszországi befektetését, a BP és a Shell brit energiaipari óriásvállalatok lépéseit követően, amelyek Oroszország legnagyobb külföldi befektetőinek számítanak. A két nagy michigani gépkocsigyártó, a detroiti székhelyű General Motors (GM) és a három oroszországi vegyesvállalattal is rendelkező, dearborni székhelyű Ford Motor Company további intézkedésig felfüggesztette az Oroszországba irányuló gépkocsi-szállításait. A Harley-Davidson milwaukee-i motorkerékpár-gyártó vállalat szintén szünetelteti üzleti és szállítási kapcsolatait Oroszországgal. ![]() A Boeing repülőgépgyártó nagyvállalat minden alkatrészszállítási, karbantartási és javítási szolgáltatását felfüggesztette az orosz légitársaságokkal. Az amerikai székhelyű UPS és FedEx globális csomagszállító és logisztikai óriásvállalatok a kézbesítési szolgáltatásaikat függesztette fel Oroszországban. Kulcsszavak: boeing, FedEx, ford, general motors, Harley-Davidson, oroszország, UPS
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Oroszország megtorlásként 36 ország előtt zárta le légterét |
|
2022. március 03.
Oroszország 36 ország - köztük Magyarország - előtt zárta le légterét, válaszlépésként az orosz légitársaságok ellen bevezetett hasonló nyugati intézkedésekre.
|
![]() |
![]() Az eddig tíz országból álló tilalmi lista mostantól magában foglalja az EU összes tagállamát, Nagy-Britanniát, több brit területet és Kanadát is. Ezekből az országokból csakis a Roszaviacija vagy az orosz külügyminisztérium engedélye alapján lehet Oroszországba repülni. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke vasárnap jelentette be, hogy az Európai Unió, válaszul Ukrajna orosz megtámadására, lezárja a légterét az orosz légitársaságok előtt, és betiltja az unió területén a Kreml propagandagépezetét, továbbá támogatja az Ukrajnába irányuló fegyverszállításokat. Az orosz diplomáciai tárca közölte, hogy le kellett mondani Szergej Lavrov orosz külügyminiszter genfi látogatását, mert több európai ország megtagadta átengedni a repülőgépét a légterén. Lavrov az ENSZ Emberi Jogi Bizottságának, valamint a világszervezet leszerelési konferenciájának ülésén vett volna részt. A TASZSZ hétfői jelentése szerint nem tudott hazatérni Madeiráról orosz turisták egy csoportja, mert a portugál hatóságok visszafordulásra kényszerítették a Ural Airlines légitársaság értük érkező járatát. Lisszabon vasárnap döntött úgy, hogy az Ukrajna elleni agresszió miatt lezárja az orosz légteret a portugál gépek előtt. Az orosz utazási irodák szövetségének (ATOR) becslése szerint több 150 ezer orosz turista rekedhetett külföldön, és több mint 27 ezer nem tud elrepülni Oroszországból. Az ATOR szerint a probléma megoldásához az orosz szakminisztériumok és hatóságok beavatkozására lesz szükség.
Kulcsszavak: légi közlekedés, légitársaság, oroszország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Még több chip: reutlingeni félvezetőgyártásának bővítését tervezi a Bosch |
|
2022. március 03.
Nagyobb sebességbe kapcsol a Bosch a világszerte folyamatosan fennálló chiphiány elleni küzdelemben és tervei szerint tovább bővíti reutlingeni félvezetőgyárát.
|
![]() |
![]() A vállalatcsoport azt tervezi, hogy 2025-ig további több mint negyedmilliárd eurót fordít új gyártóterületek, valamint a termeléshez szükséges tisztahelyiségek létesítésére. A Bosch ezzel a mobilitás és a tárgyak internete (IoT) területén felhasznált chipek iránti folyamatosan növekvő keresletre reagál. „Következetesen bővítjük reutlingeni félvezetőgyártási kapacitásunkat. Az új beruházás nemcsak a versenyképességünket növeli, hanem ügyfeleink érdekeit is szolgálja, egyben segít a félvezető-ellátás kihívásainak megoldásában” – hangsúlyozta Dr. Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke. A reutlingeni új épületrészben további, mintegy 3600 négyzetméternyi ultramodern tisztahelyiséget is terveznek, ahol 2025-től a telephelyen már korábban bevezetett technológia alapján készülhetnek a félvezetők. Emellett a Bosch bővíti a már meglévő energiaszolgáltató központját is. Az új gyártóterületeken a tervek szerint 2025-ben indulhat el a termelés. 2021 októberében a Bosch bejelentette, hogy csak 2022-ben több mint 400 millió eurót fordít Németországban a drezdai és reutlingeni gyártás bővítésére, valamint a malajziai Penangban is növelik a kapacitásokat. Ebből mintegy 50 millió eurót a reutlingeni félvezetőgyár működésére szánnak. Reutlingenben 2021 és 2023 között a vállalat összesen 150 millió eurós beruházást tervez, hogy a már meglévő épületeiben további tisztahelyiségeket alakítson ki. A reutlingeni tisztahelyiségek területét a jelenlegi körülbelül 35 000 négyzetméterről 2025 végére több mint 44 000 négyzetméterre bővítik. ![]() A legkorszerűbb félvezetőgyártás Növekvő kereslet a félvezetők iránt A Bosch több mint 60 éve, Reutlingenben pedig több mint 50 éve fejleszt és gyárt félvezetőket – mind az autóipari alkalmazások, mind a fogyasztói szektor számára. A Bosch által gyártott félvezető-alkatrészek közé tartoznak az alkalmazás-specifikus integrált áramkörök (Application-Specific Integrated Circuit; ASIC), a mikro-elektromechanikai rendszerek (Micro Electromechanical Systems; MEMS) és a teljesítmény-félvezetők is. A reutlingeni telephely további bővítése elsősorban az autóipari és a szórakoztatóelektronikai szektor MEMS-rendszerek iránti növekvő keresletét, valamint a szilícium-karbid teljesítmény-félvezetők iránti igényét célozza. „A Bosch már most is vezető chipgyártó az autóipari alkalmazások területén, a célunk, hogy a pozíciónkat tovább erősítsük” – emelte ki Markus Heyn. Ez magában foglalja a szilícium-karbidból készülő chipek fejlesztését és gyártását, amelyek sorozatgyártását a Bosch 2021 decemberében kezdte meg. Az innovatív anyagból készülő chipek egyre fontosabb szerepet játszanak az elektromobilitás területén. A Bosch jelenleg az egyetlen autóipari beszállító a világon, amely maga gyárt szilícium-karbidból teljesítmény-félvezetőket. A reutlingeni telephelyen jelenleg összesen mintegy 8 000 munkatársat foglalkoztatnak a félvezetők és elektronikus szabályzóegységek fejlesztésére és gyártására, valamint az adminisztrációs területen és az eBike Systems üzletágban.
Kulcsszavak: Bosch, félvezető, járműipar
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Leállítja az oroszországi gyártást és értékesítést a Volvo |
|
2022. március 02.
A svéd Volvo haszongépjármű-gyártó az ukrajnai konfliktus miatt ideiglenesen felfüggesztette az oroszországi kalugai gyárában a termelést és az oroszországi értékesítést - tájékoztatta a cég szóvivője hétfőn a német dpa hírügynökséget.
|
![]() |
![]() A svéd Volvo haszongépjármű-gyártó az ukrajnai konfliktus miatt
ideiglenesen felfüggesztette az oroszországi kalugai gyárában a
termelést és az oroszországi értékesítést - tájékoztatta a cég szóvivője
hétfőn a német dpa hírügynökséget. "A döntés azonnal hatályba lép és további értesítésig érvényes" - közölte a szóvivő az MTI szerint. Hirdetés A Moszkvától délre található gyár 700 embert foglalkoztat. Oroszországban további 600 alkalmazott foglalkozik értékesítéssel, karbantartással és javítással. A Volvo szóvivője szerint az oroszországi és ukrajnai eladások összesen a csoport teljes nettó értékesítésének 3,5 százalékát teszik ki. A haszongépjárművek gyártója tavaly az általános chiphiány ellenére is növelte eladásait és nyereségét. A félvezetők és más alkatrészek globális ellátása azonban továbbra is gondot okoz a csoportnak, és termelésleállásokat is okoz. A Volvo többek között a Daimler Truck és a Volkswagen leányvállalatával, a Tratonnal áll versenyben a világpiacon - írja az atv.hu. ![]() Kulcsszavak: autógyár, Daimler Truck, oroszország, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 12877 | Megjelenítve: 61 - 70 |