Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 61 - 70
Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

2021. április 29.
Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szerdán az MTI-vel.
Részletek

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A közleményben kiemelték, hogy a visegrádi országok fővárosait felfűző nagysebességű összeköttetés egy osztrák leágazással kapcsolhatja be a térséget a nyugat-európai gyorsvasúti hálózatba. A tervek szerint a következő évtizedben kiépülő vonal egyes szakaszain akár 320 kilométer/órás sebességgel járhatnának a vonatok. A pályát a belföldi InterCityk is használhatnák, például a balatoni utazásokban versenyképesebb alternatívát kínálva a közúti közlekedésnél.
   
Ismertetik, hogy a tervezett nagysebességű vasúttvonal Magyarország legforgalmasabb közlekedési tengelyében helyezkedik el. A Budapesttől északnyugati irányba tartó folyosó közúton, vasúton és a légi közlekedésben egyformán a legtelítettebb. Az 1. számú vasútvonal (Budapest-Hegyeshalom-Rajka) a napi 70 teher- és 400 személyvonat miatt már kapacitásai határán van, és ugyanez a helyzet a naponta 70 ezer egységjármű, felerészben teherautók, kamionok által használt M1 autópályával. A térség kiemelkedő közlekedési igényeinek jelentős hányadát a nemzetközi tranzitforgalom adja, de már a budapesti elővárosi forgalom kiszolgálása is korlátokba ütközik.
   
A közleményben rámutatnak arra is, hogy az újonnan kialakítandó vasúti pálya Kelenföldtől nyugatra indulna a Vértest délről kerülve Székesfehérvár felé. A győri megállási lehetőség után Pozsony irányába Rajkánál, Bécs felé Hegyeshalomnál hagyná el a Magyarországot.

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A 350 kilométer/órás tervezési sebességű pályán a városi szakaszok kivételével 250-320 kilométer/órás tempóval haladhatnának a vonatok. A járműveken két vagy több kocsiosztály állna rendelkezésre, mindegyik szerelvényben büfé- vagy étkezőszakasz tervezett.
   
Az előzetes kalkuláció szerint évente több mint húszmillió nemzetközi és belföldi utas vonatozhatna kényelmesebben és gyorsabban az itt közlekedő járatokon. A megvalósíthatósági tanulmány alapján a fejlesztés ezermilliárd forintos nagyságrendű költségei a kedvező forgalmi, környezeti és egyéb hatásokban, a gazdaság és turizmus élénkülésében megtérülnének. A beruházásnak köszönhetően a meglévő vasúti vonalakon jelentős kapacitások szabadulhatnak fel, több elővárosi és regionális személyszállító és több tehervonat közlekedhet. Az új vasútvonal tehermentesíti a bevezető utakat a dugóktól, az autópályákat a kamionoktól, a levegőt pedig évi akár négyszázezer tonna szén-dioxidtól. A gyorsvasút többek között az utazási idő és komfort szempontjából is állja a versenyt a közúti és légi közlekedéssel szemben - írják a közleményben.
   
Az Európai Unió a nagysebességű vasúti közlekedés tagországokon belüli utasforgalmát 2030-ra megduplázná, az évszázad közepére a jelenlegi háromszorosára növelné. Az ambiciózus célokhoz illeszkedő fejlesztéshez így jó eséllyel lehetne uniós pénzügyi hozzájárulásra számítani. Az előkészítő munkák folytatása is közösségi társfinanszírozással tervezett. Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) 2021-es kiírásában pályázott támogatásra a következő fázishoz.

Bécs és Székesfehérvár felé is leágazhat majd a Budapest-Varsó gyorsvasút

A környezetvédelmi munkarészek finanszírozásáról idén nyáron születhet döntés. A fejlesztési elképzelés összehangolható a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vasútvonal, a V0 azonos nyomvonalsávban tervezett, Győr és Székesfehérvár térsége közötti szakaszának kiépítésével is - tájékoztatott az ITM.
   
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a közleményben elmondta: "A nagysebességű vasútvonalon Bécsbe és Pozsonyba kevesebb mint két óra, Prágába három és fél óra alatt lehetne eljutni. A járatok öt és fél óra alatt tennék meg a Budapest-Varsó utat. A visegrádi országok fővárosainak összekapcsolása mellett a beruházás egybenyithatja a hazai gyorsvasúti hálózatot az európaival. Az új vasútvonalnak köszönhetően az autópályáknál gyorsabb elérést biztosító belföldi vonatokon utazhatnánk a többi között Sopron, Veszprém és a Balaton felé. A munkálatok megkezdése a 2030-as évek elejére várható, de Kelenföldtől Törökbálintig akár már korábban megindulhatna a meglévő vágányok átépítése."
   

Kulcsszavak: fejlesztés, ITM, nagysebességű vonat, vasút
 
Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat Elkészült az első Rajna-völgyi Siemens Mireo vonat A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén A Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria Extrém időjárási viszonyok között tesztel az Audi Hungaria A NASA újra feltalálta a kereket A NASA újra feltalálta a kereket Régóta várt fejlesztést vezetett be az Arval a magyar flottapiacon Régóta várt fejlesztést vezetett be az Arval a magyar flottapiacon
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

2021. április 29.
A Sorento új, már villamosított hajtásláncokkal is elérhető generációja két jelentős díjat is begyűjtött. 2009 óta a Kia összesen 47 Red Dot és iF elismerést nyert.
Részletek

A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A többszörös díjnyertes új Kia Sorento két újabb világszintű elismerést zsebelt be. A márka SUV zászlóshajója a termékdizájn kategóriában a Red Dot és az iF formadíjon is győzedelmeskedett.

A Red Dot-on és az iF-en aratott újabb győzelmével a Kia folytatja különlegesen sikeres szereplését e két, világszerte elismert, magas presztízsű megmérettetésen. A Soul első, 2009-es Red Dot sikere óta összesen 26 Kia modell nyert ilyen elismerést. Az iF-en 2010-ben diadalmaskodott először a márka, s az új Sorento immár a 21. modellje ilyen díjjal.

Nem sokkal tavalyi bemutatója után az új Sorento az Auto Bild Allrad magazintól elnyerte az “Év Összkerékhajtású Modellje 2020” díját, majd a legfontosabb németországi autós szakmai elismerést, az “Arany Kormánykereket” is bezsebelte a nagy szabadidőautók kategóriájában. Idén márciusban a “Világ Női Autója 2021” döntőjében szintén a Sorento érdemelte ki a győzelmet a “Nagy SUV” kategóriában.

Az új Sorento sorozat a Kia világméretű tervezési hálózatának munkája, Karim Habib, a Kia globális formatervezési vezetője így kommentálta az újabb győzelmeket: "Az új Sorento tervezésekor arra törekedtünk, hogy az elődmodellek robusztus formavilágát továbbfejlesztve vigyünk a megjelenésbe olyan ‘kifinomultan bátor’ eleganciát, amelynek az eredménye érett, kiegyensúlyozott és koherens megjelenés. Fantasztikus öröm számunkra, hogy a Red Dot és az iF zsűrije is elismerte ezt a munkát."


A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese

A Red Dot és az iF: a világ két legfontosabb formadíja

A Red Dot és az iF a világ legelismertebb formatervezési díjai közé tartozik. A Red Dot-ot az Észak-Rajna-Vesztfáliában működő Design Zentrum Nordrhein-Westfalen zsűrije ítéli oda minden évben, három fő kategóriában: termék dizájn, brand és kommunikációs dizájn valamint dizájn koncepció. A Red Dot termékdizájn díj története egészen 1955-ig nyúlik vissza, 2021-ben 60 országból neveztek rá összesen 7,800 pályaművet. A zsűrit 50, a világ minden tájáról érkezett független formatervező, oktató és szakújságíró alkotja. Az elbírálás fontos szempontja a megjelenésen kívül az innováció mértéke, a funkcionalitás, az ergonómia, a funkcionális és formai egyértelműség, valamint az ökológiai kompatibilitás is.

Az iF-et 1954-ben alapította a hannoveri iF (International Forum Design) GmbH, s mára a világ egyik legelismertebb független formadíjává vált. Idén több mint 9,500 pályamű érkezett rá összesen 52 országból, ezeket a rendkívüli helyzetre való tekintettel első körben online módon minősítette a zsűri. Az első fordulóból a pályázók mintegy fele jutott tovább, ezeket az alkotásokat idén először egy új szempont (a felhasználói élmény) alapján is értékelték. A további kategóriák változatlanok: kommunikáció, csomagolás és szolgáltatások, építészet, belsőépítészet, és professzionális koncepció. A 98 független döntnök mindegyike elismert nemzetközi szaktekintély a dizájn területén. A győzteseket az ifworlddesignguide.com oldalon és az iF Design App-on keresztül lehet megtekinteni.
Kulcsszavak: elismerés, iF Design, kia, Red Dot díj, Sorento
 
A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese Stagnálás várhat az idén a szlovák autóiparra A Kia Sorento a Red Dot és az iF győztese Mutatjuk az első képeket a KIA EV6 100%-ban elektromos modelljéről A Kia összesen 447 autóval segíti az Európa-bajnokságot A Kia összesen 447 autóval segíti az Európa-bajnokságot Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát Az Automotive Brand Contest versenyén díjazták az Audi kommunikációs csapatát Optima Plug-in Hybrid: A Kia ökoautója Optima Plug-in Hybrid: A Kia ökoautója
 
Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

2021. április 29.
A továbbfejlesztett platform révén a nemrég bemutatott új Peugeot 308 belső égésű és hálózatról tölthető hajtásláncok széles választékát kínálja ügyfeleinek. A jövőben további izgalmas, részben vagy teljesen elektromos opciók várhatók a palettán.
Részletek

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A 2021-es év eddigi legfontosabb alsó-középkategóriás újdonsága a harmadik generációs Peugeot 308, annak a modellnek az utódja, amely elsőként kapta meg a Peugeot ultramodern, moduláris EMP2 padlólemezét, és ezzel párhuzamosan elsőként alkalmazta a márka berkein belül ma már általános, de az autóiparban még mindig szenzációszámba menő iCockpit ergonómiai koncepciót.

A friss modell izgalmas újdonsága (az új logó háttereként szolgáló extravagáns, óriási hűtőmaszk mellett), hogy a benzin- és dízelmotorokon kívül hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánccal – pontosabban hajtásláncokkal – is kapható lesz.

Az új generációs 308 piaci megjelenésével gyakorlatilag teljessé válik a Peugeot flotta villamosítása: a hétszemélyes 5008 szabadidőjármű kivételével 2021-ben a márka minden személy- és könnyű haszonjárműve elérhető lesz hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hibrid) hajtáslánccal.

Az alsó-középkategóriás ferdehátú modell bevezetésekor kétféle plug-in hibrid hajtásláncot kínál majd: az egyik a közép- és felső-középkategóriás modellekből ismert, 225 lóerős konfiguráció, a másik pedig egy költséghatékonyabb, 180 lóerőre hangolt variáns.

Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A két rendszer ugyanazt a 110 lóerős villanymotort, ugyanazt a 12,4 kWh kapacitású akkumulátort, és ugyanazt a nyolcfokozatú automata sebességváltót alkalmazza;  különbség csupán az (egyébként szintén azonos) 1,6 literes turbómotor teljesítményében (150 vagy 180 LE) mutatkozik.

Ezzel villamosítás szempontjából egy csapásra a szegmens élmezőnyébe ugrott a Peugeot 308, a történetnek azonban ezzel még nincs vége: brit újságíróknak adott interjújában ugyanis Jérôme Micheron, a Peugeot termékekért felelős alelnöke elmondta, hogy a vállalatnak további elektromos tervei vannak a 308-assal: „Már beütemeztük egy mild hibrid változat bevezetését, és tervbe vettünk egy tisztán elektromos modellvariánst is.” – közölte a szakember, utalva arra, hogy a vállalatnak a gyorsan változó piaci kereslet előtt kell járnia.

Habár a belső égésű – különösen a dízel üzemű – motorok iránti kereslet folyamatosan csökken Európában, összességében továbbra is ezek teszik ki az eladások nagy részét.

A károsanyag-kibocsátást elleni küzdelemben hatékony eszköz a mild (vagyis lágy) hibrid technológia, amely a tradicionális belső égésű erőforrások működését pont a legrosszabb hatásfokú üzemi tartományokban tudja megtámogatni, valamint hatékony fékenergia-visszanyerést és start-stop funkciót megvalósítva képes csökkenteni a típusok átlagos üzemanyag-fogyasztását és emisszióját.


Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron

A pontos részletek még nem állnak rendelkezésre, de várhatóan az új Peugeot 308 bevezetéskori motorkínálatából az 1,2 literes 110 vagy 130 lóerős, többszörös Év Motorja díjjal kitüntetett PureTech motorcsalád új variánsára épülhet a kisteljesítményű villanymotorral dolgozó mild hibrid erőforrás. Mivel egy eleve kiemelkedően hatékony erőforrásra épül, az új hajtás kifejezetten takarékos és alacsony emissziójú üzemet ígér.

A Peugeot 308 alapját adó, modernizált EMP2 padlólemezt eleve úgy fejlesztették, hogy a belső égésű, vegyes üzemű (benzin-elektromos), valamint a tisztán elektromos hajtásláncokat is egyaránt kiszolgálja.

A tisztán elektromos üzemű 308 a hírek szerint első körben a kisebb, 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja meg, ami az előzetes számítások szerint a 136 lóerős motorral társítva 375 kilométeres hatótávolságot jelenthet, mivel az új 308 tervezésekor kiemelt figyelmet kapott a hetékonyság és az aerodinamika.


Kulcsszavak: elektromos autó, Peugeot, Peugeot 308, plug-in hibrid, új modell
 
Új Peugeot 308 - Újabb villamosított hajtásláncok a láthatáron A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje A vadonatúj Shelby GT500 lesz a közutak, a versenypályák eddigi legfejlettebb Mustang modellje Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét Megmutatták az új Mercedes-Benz E-osztály utasterét Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát Még dinamikusabb vonalak jellemzik az új BMW 3-as sorozatát 50 éves az 504 coupé és cabrio 50 éves az 504 coupé és cabrio
 
A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

2021. április 29.
A Ford megerősítette, hogy 300 millió dolláros fejlesztéssel a romániai krajovai üzemében egy új kishaszonjárművet fog gyártani 2023-tól.
Részletek

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A modell kínálatában a 2024-ben bemutatkozó, tisztán elektromos hajtású változat is szerepel, ami az első olyan sorozatgyártású, tisztán elektromos hajtású autó lesz, ami Romániában készül - közölte kedden az amerikai gyártó.

Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke elmondta, hogy a krajovai üzem lesz a harmadik európai gyár, ahol elektromos hajtású járműveket fognak előállítani. Emlékeztettek, hogy jelentős fejlesztéseket hajtottak végre a Ford kölni és a törökországi Kocaeli gyárában, a krajovai üzem fejlesztésével pedig újra egyértelmű jelét adják annak, hogy a haszongépjárművek vásárlóit "egyre gyorsuló iramban szeretnék átvezetni a nulla károsanyag-kibocsátású Európába".    

A Ford februárban bejelentette, hogy 2024-re teljes haszongépjármű-palettáján elérhetővé teszi a nulla károsanyag-kibocsátású járműveket, és 2030-ra a haszongépjárművek kétharmada várhatóan már tisztán elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású lesz.    

A Ford a most bejelentett 300 millió dolláros fejlesztéssel együtt csaknem 2 milliárd dollárt fektetett be a romániai leányvállalatába a krajovai üzem 2008-as megvásárlása óta. A gyár 6000 dolgozó számára biztosít munkalehetőséget. A Ford az EcoSport és a Puma modelleket gyártja a dél-romániai üzemében, illetve az 1 literes EcoBoost motort.    

A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében

A román sajtó kedden azt is közölte, hogy a Ford csaknem egy hónapig kényszerszabadságra küld mintegy ezer dolgozót romániai üzeméből, ahol az elektromos félvezetők globális hiánya miatt hat napig fog szünetelni a járműgyártás és 10 napig a motorgyártás. A vállalat közlése szerint április 26. és május 21. között csak két váltásban fog dolgozni három helyett az autógyártó részleg, ami a román sajtó számításai szerint mintegy 1000 dolgozót jelent, akik az említett időszakban megkapják a bruttó bérük 78 százalékát.
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, ford, románia
 
A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében Tizenegyezer felett az Audi Hungaria létszáma 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció 380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció A Ford 2024-től elektromos járművet is fog gyártani a romániai üzemében A Nissan teljesen elektromos e-NV200 Winter Camper koncepciója szikraként lobbantja lángra a téli kalandokat A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét A ŠKODA AUTO legyártotta hétmilliomodik OCTAVIA modelljét Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak Az I.D. R Pikes Peak a 94-es rajtszámmal vág neki a hegyi felfutónak
 
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

2021. április 28.
Akár 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményükkel, motorsportos szaktudással finomhangolt futómű-technológiájukkal, típus-specifikus stílusjegyeikkel és utastereik sportautós hangulatával a brit prémiummárka élsportolói nem csupán a prémium kisautó-szegmensben, de a prémium kompaktok mezőnyében is az extrém vezetési élmény etalon mércéjét állítják fel.
Részletek

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Amikor a jellegzetes vezetési élményből vérpezsdítő versenyhangulat kerekedik, a MINI John Cooper Works embléma és a brit prémiumgyártó összetéveszthetetlen stílusjegyei is azonnal bevillannak. A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjai – akik immár a prémium kisautó-szegmenstől kezdve, egészen a prémium kompaktok mezőnyéig felgurulnak a rajtrácsra – más-más formában egyesítik az egyedi stílust és a maximális teljesítményt, kivétel nélkül garantálva, hogy a motorsport élvonalában tökéletesített hajtáslánc- és futómű-technológia, valamint a karosszéria és az utastér típus-specifikus stílusjegyei extrém vezetési élményt és magával ragadó egyediséget varázsolnak az aszfaltra.

A MINI John Cooper Works hagyományai több évtizedre és megannyi motorsport-sikerre tekintenek vissza, a zabolátlan vezetési élmény, az összetéveszthetetlen egyediség és a prémium minőség folyamatos jelenléte mentén. Hat évtizeddel ezelőtt a sportautókat tervező John Cooper a klasszikus Mini versenysikerei előtt is kikövezte az utat, majd az 1960-as évek Monte Carlo Ralijain aratott három abszolút győzelmével a brit kisautó örökre beírta magát a négykerekű legendák történelmébe. A MINI modernkori motorsport-sikereit a Dakar Ralin elhódított hat abszolút trófea ékesíti.

A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjainak köszönhetően a csúcsteljesítmény iránti szenvedély ma már a hétköznapok útjain is átélhető.

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Motorsportos szaktudással finomhangolt technológiájuk és teljesítmény-központú megjelenésük a prémium kisautó-szegmensben és a prémium kompaktok mezőnyében is kivételes pozíciót biztosít. Előbbi megteremtője, a MINI John Cooper Works modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 6,8 – 7,1 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 155 – 161 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 158 – 163 gramm / km) a klasszikus háromajtós karosszériakoncepció rendkívül sportos formáját váltja valóra.

Az extrém vezetési élmény nyitott tetős formáját a MINI John Cooper Works Cabrio modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 161 – 167 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 163 – 169 gramm / km) élhetik át a brit prémiummárka ügyfelei. Mindkét élsportoló újragondolt stílusjegyekkel gurul fel a rajtrácsra: a karosszéria legfontosabb újításai közé tartozik a minden korábbinál letisztultabb frontrész, a megnövelt és hangsúlyosabb hűtőrács, az újfajta oldalsó irányjelző-panelek, illetve a kipufogórendszer középre helyezett ikervégződését körbeölelő, markáns diffúzorral szerelt hátsó kialakítás.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

A modellpáros vérpezsdítő teljesítményéről egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor gondoskodik, 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítménnyel és 320 Nm csúcs forgatónyomatékkal. A motor erejét alapfelszereltségként egy hatfokozatú manuális váltó, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig egy nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó továbbítja az első kerekek felé. A MINI John Cooper Works 6,3 másodperc alatt (a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval 6,1 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 246 km/óra. A MINI John Cooper Works Cabrio mindezt 6,6 szekundum alatt (automataváltóval 6,5 szekundum alatt) tudja le, míg végsebessége 242 km/óra (automataváltóval 241 km/óra).

A benzinmotor teljesítmény-karakterisztikájához hangolt futómű-technológiájukkal az élsportolók kiváltképp intenzív menetteljesítményre képesek. A Brembo oldalán kifejlesztett sport fékrendszer éppúgy a modellpáros alapfelszereltségének része, mint a 17” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák. Az opcionális extrafelszereltségek közé eközben immár az adaptív futómű új verziója is felkerült, amely folyamatosan alkalmazkodó lengéscsillapítóival teremti meg a sportosság és a menetkomfort végtelenül optimális egyensúlyát.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

A MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio a lélegzetelállító menetteljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság újabb dimenziójának is megágyazott: a prémium kompaktok mezőnyében. Sokoldalú utasterükkel, öt teljes értékű ülésükkel, alapfelszereltségként kínált ALL4 intelligens összkerékhajtásukkal és a MINI által készített eddigi legerősebb benzinmotorral minden adottságuk megvan ahhoz, hogy újabb célcsoportokkal szerettessék meg a vezetés extrém élményét.

A MINI John Cooper Works Clubman (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,4 – 7,9 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,6 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 168 – 180 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 151 – 161 gramm / km) az extrém sportos menettulajdonságokat egy modernkori Shooting Brake modell egyedi karosszériakoncepciójával ruházza fel. A korszerű funkcionalitást és az életstílus-központú megjelenést négy darab oldalsó ajtó, kettéosztott csomagtérajtó és dinamikusan elnyújtott tetővonal élteti.

A MINI John Cooper Works modellcsalád legnagyobb és legsokrétűbb tagját masszív kisugárzás és kivételesen bőséges utastéri helykínálat jellemzi: ő a MINI John Cooper Works Countryman (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 7,6 – 8,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 6,6 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 173 – 188 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 152 – 161 gramm / km).

Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád

Utóbbi két modellben a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinmotor letaglózó teljesítménye a legjelentősebb közös tulajdonság: a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman motorházteteje alatt a brit prémiumgyártó által sorozatgyártásban kínált eddigi legerősebb szív dolgozik, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal.

A hajtáslánc alapfelszereltségének a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltó is része, a négy hajtott kerék között pedig minden pillanatban ALL4 intelligens összkerékhajtás osztja el a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot. Az összkerékhajtás precizitását egy automataváltóba épített mechanikus differenciálzár segíti, amely az eltérő sebességgel forgó első kerekek kiegyenlítéséért felel. Terhelés alatti akár 39 százalékos összezárásával a technológia így laza terepen és mostoha időjárási körülmények közepette is képes optimalizálni a MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman tapadását, sportos vezetési stílusban vett kanyarodás esetén pedig a menetdinamika fenntartásáért felel.

A prémium kompakt kategória élsportolóinak magabiztos lassításáról ugyancsak Brembo sport fékrendszer gondoskodik, az első tengely végein négydugattyús féknyergekkel. Alapfelszereltség a 18” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig mindkét modellhez megrendelhető az adaptív futómű új verziója.
Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád


A MINI John Cooper Works modellek utastere sportosságot sugároz és a maximális teljesítményt élteti. Az opcionális extrafelszereltség részeként Nappa bőrrel bevont, MINI John Cooper Works logóval ellátott multifunkciós sportkormány is elérhető a modellekhez, ráadásul fűthető karimával. Eközben az integrált fejtámlákkal szerelt MINI John Cooper Works sportülések, a rozsdamentes acélból készült pedálsor, az antracit színű tetőkárpit és a típus-specifikus váltókar / előválasztó kar a négy modell alapfelszereltségének része. A MINI John Cooper Works Clubman és a MINI John Cooper Works Countryman esetében a multifunkciós központi kijelző is az alapfelszereltség része, amely opcionális extrafelszereltségként a MINI John Cooper Works és a MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosához is megrendelhető.

A járműfunkciók, rádiócsatornák, kommunikációs és navigációs megoldások, illetve okosalkalmazások gyors és intuitív vezérlését mindegyik modellben új operációs rendszer teszi lehetővé. A 8,8” képernyő-átmérőjű, érintés-érzékeny központi kijelző élő ikonstílusai játszi könnyedségű aktiválást garantálnak, ezen ikonstílusok között pedig az okoseszközöknél megszokott lapozó mozgással váltogathatnak a brit prémiummárka ügyfelei.

A központi kijelző és a kormány mögötti műszerfali kijelző megjelenítési stílusa kétféle üzemmódban változtatható. „Lounge” üzemmódban a megjelenített tartalmak türkiz és halványkék árnyalatban világítanak, míg „Sport” módban a vörös és antracit színek dominálnak. A MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) esetén a kijelzők színe a kiválasztott vezetési üzemmódhoz igazodik.

A MINI John Cooper Works modellcsalád tagjai esetében is új felszereltségi csomagok és célzott felszereltségi opciók garantálják, hogy a brit prémiumgyártó ügyfelei minden korábbinál részletesebben személyre szabhatják modelljüket. A MINI John Cooper Works Trim felszereltségi csomag az alapfelszereltség egyik alternatívája, amely olyan látványos karosszériafényezési árnyalatokat is kínál, mint a Chili Red, a Rebel Green, a Rooftop Grey metál vagy az Island Blue metál. A csomag részei továbbá a kisautók esetében 18”, míg a kompakt modellek esetében 19” méretű MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsák, a Piano Black magasfényű fekete karosszéria-kiegészítők és utastéri betétek, valamint a Dinamica / Carbon Black árnyalatú bőrkárpit.

A négy élsportoló komfortnövelő, járműkapcsolati és vezetést támogató rendszereit ugyancsak összehangolták. Mindegyik modellben újdonságként mutatkozik be a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), az aktív tempomat (Active Cruise Control) pedig immár a MINI John Cooper Works és MINI John Cooper Works Cabrio modellpárosában is Stop & Go funkcióval dolgozik. A technológia harmonikusan működik együtt a nyolcfokozatú Steptronic Sport automataváltóval, amely az utazás kényelmét is fokozza azokban a forgalmi szituációkban, ahol az extrém vezetési élményt átmenetileg lelassult forgalom szakítja meg.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

Kulcsszavak: Mini, MINI John Cooper Works, új modell
 
Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Különleges kiadású V90 Cross Country modell a Volvotól Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád A Citroen tudása a profi ügyfelek szolgálatában Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Volkswagen Amarok erőteljes hathengeres motorral Csúcsteljesítmény a génjeikbe kódolva: a MINI John Cooper Works modellcsalád Ford Mustang Shelby GT350 - Alaposan kidolgozott részletmegoldások Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása Több mint 200 ló egy sporttáskában – a Volkswagen ID.3 elektromos hajtása
 
Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

2021. április 28.
Jóval nagyobb és érzelemgazdagabb a népszerű modell negyedik generációja. Vizuális és technikai különlegességek: a fényszórók és a hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére májusban kerül sor.
Részletek

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Első hivatalos dizájnrajzaival fokozza a FABIA következő, negyedik generációját megelőző várakozásokat a ŠKODA AUTO. A cseh autógyártó népszerű kisautója lényegesen nagyobb, dinamikusabb és érzelemdúsabb, mint eleve nagysikerű elődje. A Volkswagen-csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának átvételével újszerű arányok és még tágasabb térkínálat kialakítására nyílt lehetőség, a bennülők, illetve csomagjaik számára egyaránt. További különlegességek az éles metszésű fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák. Az új ŠKODA FABIA világpremierjére idén májusban kerül sor.

Két dizájnrajz az új, negyedik generációjában elődjénél 111 milliméterrel hosszabb és 48 milliméterrel szélesebb ŠKODA FABIA letisztult, modern és dinamikus vonalvezetését ábrázolja. Első ízben épül a FABIA a Volkswagen Csoport MQB-A0 moduláris keresztmotoros platformjának műszaki alapjaira, amely nem csupán a bennülőknek biztosít nagyobb helyet a beltérben, hanem 50 literrel nagyobb csomagteret is lehetővé tesz. Az oldalról-elölről készült vázlat a keskeny fényszórókat és a széles ŠKODA-hűtőrácsot mutatja, utóbbi krómozott szegélyével és fekete bordáival kifejezetten sportos és elegáns hatást kelt. A nagy kerekek erőteljes megjelenésről gondoskodnak.


Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről

Az oldalsó idomokkal (Finlet) kiformált, megnyújtott tetőlégterelő az aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó tükrökkel és az alsó légbeömlő nyílás aktívan állítható hűtőzsaluzatával közösen kiváló légellenállási tulajdonságokról gondoskodik.

A másik vázlat részletesebb benyomással szolgál az új ŠKODA FABIA korszerű világítóegységeiről. Az egészen a ŠKODA-hűtőrácsig nyúló teljes-LED fényszórók LED-moduljainak formái jégtömböket idéznek, s a nappali menetfény L-alakú modulja is jól kivehető. A ŠKODA-modellekre jellemző kristályhatású struktúrák a teljes-LED technikával szintén rendelkezésre álló és hangsúlyosan keskeny hátsó lámpatestek fénygrafikájában is feltűnnek.

1999-es megjelenése óta a ŠKODA FABIA kategóriája egyik legnagyobb darabszámban értékesített modellje. Már a 2000-ben COMBI változattal is kibővült első generációjából is 1,79 millió példány készült nagyjából nyolc év alatt, a 2007-es Genfi Autószalonon bemutatott második nemzedék tagjaiból pedig 1,704 millió talált gazdára. A 2014-ben debütált harmadik generáció e sikertörténetet írva tovább 2019-ben már a második legkeresettebb ŠKODA-modellnek bizonyult az OCTAVIA után, s a FABIA eddigi összesen több mint 4,7 millió darabos gyártási volumenét is csak az OCTAVIA múlja felül a cseh gyártó kínálatában.

Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről



Kulcsszavak: fabia, skoda, új modell
 
Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Színtiszta erő – Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat Az új ŠKODA KAROQ elnyerte az „Arany kormánykerék” díjat Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Az első hibrid kompakt SUV a Toyotától Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman Magyarországon is debütál februárban az új MINI Countryman Külső dizájnrajzokat mutatott be a ŠKODA új FABIA modelljéről Megkezdődött a 2013. modellévi Fiat Scudo forgalmazása
 
60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

2021. április 28.
Mától elérhető Európa-szerte a Mazda új dokumentumfilmje, „Az Idő Alakja” a Youtube-on angol felirattal.
Részletek

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

A 13 perces dokumentumfilm – melyet a Mazda Italia megbízásából a Lungta Film készített – az első Mazda koncepció autó, a futurisztikus MX-81 történetét meséli el, 40 évvel annak Tokió Autószalonon történő leleplezése után.

A kisméretű, ék-alakú kupét Marc Dechamps tervezte a torinói Bertone-stúdió számára. Az MX-81 volt az első koncepció autó, melynek nevét az MX előtaggal látták el (Mazda eXperimental, tehát kísérleti modell) – s a márkánál azóta ez a rövidítés mindig a legkülönlegesebb autókat jelöli, melyek szembe mennek a konvenciókkal, új értéket hoznak létre, piaci kategóriától függetlenül.

A legtöbb prototípust bezúzzák, miután kiállították, de 2019-ben Nobuhiro Yamamoto – aki a bolygódugattyús motor és az MX-5 programmenedzsere volt 40 éven keresztül – felfedezte az MX-81-et a hirosimai Mazda-központ egyik raktárában. A koncepcióautót Olaszországba szállították, ahol a torinói SuperStile stúdió teljes körűen restaurálta, felújította Flavio Gallizio vezetésével. A helyreállítást a Milánói Dóm előtt készült, híres MX-81 fotók reprodukálásával ünnepelték meg.

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

Ennek apropóján készült el a dokumentumfilm is, mely az MX-81 keletkezését mutatja be, valamint a kialakuló kapcsolatot az olasz dizájn és a japán mérnöki kivitelezés között; ezáltal derül fény egy olyan együttműködésre, amely az MX-81 születése előtt 20 évvel, egész véletlenül kezdődött.

Olasz dizájn és japán technológia

1960-ban Hideyuki Miyakawa, egy fiatal autóipari újságíró Olaszországba utazott, hogy találkozzon Giorgetto Giugiaro-val – aki akkoriban a Bertone-dizájnstúdiót vezette – a Torinói Autószalonon. Ekkor találkozott későbbi feleségével is, Marisa Bassano-val, egy japán-olasz tolmáccsal, aki szenvedélyesen szerette az autókat. 1961-ben Marisa látogatást tett a Mazda hirosimai gyárában, ennek köszönhetően Miyakawa találkozott Tsunei Matsuda-val, a Mazda akkori elnök-vezérigazgatójával, és a két férfi beszélgetni kezdett a formaterv fontosságáról a japán autóiparban.

Hideyuki és Marisa közvetítőként dolgoztak a legendás olasz dizájnstúdiók (Bertone, Ghia, Pininfarina) és a japán autógyártók között. Ennek eredménye lett a Mazda és a Bertone által közösen fejlesztett, Giugiaro által rajzolt Mazda Familia és Luce, s ez folytatódott akkor is, mikor Giugiaro a Ghia-nak kezdett dolgozni – így készült az MX-81, 1981-ben.

60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása

40 éves az MX-jelölés

Az MX-jelölést több mint tucatszor használták azóta egy sor Mazda-fejlesztés esetében, koncepció- és versenyautókra egyaránt. 2010-ben Ikuo Maeda, a Mazda globális dizájn-vezetője (Matasaburo Maeda fia. Apja a Mazda vezető-tervezőjeként dolgozott az olaszokkal a Luce modell időszakában) kapta a feladatot, hogy átfogó, mindenre kiterjedő és egységes formanyelvet rajzoljon a Mazdának. Ikuo Maedának fejében még megvolt a korábbi, olasz-japán együttműködések emléke, és egy nagyon sikeres, megkülönböztető dizájnt alkotott, mely az MX-30-on, a Mazda első, teljesen elektromos autóján is észrevehető; 60 év olasz hatás a Mazda dizájnra.


Kulcsszavak: évforduló, mazda, MX
 
Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Markánsabb vonalak - Mazda CX-5 Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött Az elektromos Mazda előjegyzése megkezdődött 60 év olasz hatás a Mazda dizájnra: az MX-81 születése és felújítása Jövőre már Európában is kapható az új Mazda2 A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben A Mazda új zászlóshajója Los Angeles-ben A Mazda 100 éves évfordulóját limitált szériás modellekkel ünnepli A Mazda 100 éves évfordulóját limitált szériás modellekkel ünnepli
 
A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety

2021. április 28.
A tisztán elektromos Volvo XC40 Recharge elnyerte az észak-amerikai közlekedés-biztonsági biztosító intézet (IIHS) Top Safety Pick+ (´Legbiztonságabb autó +´) minősítését.
Részletek

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Pick Plus minősítést

Ezzel az új eredménnyel a Volvo Cars a piacon elsőként büszkélkedhet azzal, hogy modellkínálatának összes tagja a legmagasabb szintű TSP+ biztonsági minősítéssel rendelkezik.

A Volvo XC40 Recharge az első tisztán elektromos hajtású kompakt szabadidőjármű, amely ilyen magas szintű biztonsági teljesítményt nyújtott az IIHS tesztjén, és ezzel tovább erősítette azt a rekordot, amelyet az előző hónapban állított fel a Volvo: a TSP+ minősítés 2013-as bevezetése óta egyetlen autógyártó sem érdemelt ki ilyen nagy számú TSP+ minősítést egyetlen évben.

Az IIHS azokat a modelleket tünteti ki a TSP+ címmel, amelyek a létező legmagasabb szintű biztonságot kínálják. A Volvo Cars februárban kilenc, márciusban öt, áprilisban pedig további egy TSP+ minősítést szerzett, ezzel 2021 során máris tizenöt tanúsítványt tudhat a magáénak.

A Volvo Cars azzal emelkedik ki az autógyártók mezőnyéből, hogy típusainak biztonsági színvonalára kiemelkedő hangsúlyt fektetve olyan védelmi rendszereket kínál alapfelszerelésként, mint az automatikus vészfékezéssel kombinált ráfutásra figyelmeztető rendszer, amely fejlett gyalogos- és kerékpárosvédelmi ütközéselkerülő funkcióval is bír.

A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Pick Plus minősítést

„Karosszériatípustól, hajtáslánctól és felszereltségtől függetlenül minden Volvo innovatív biztonsági rendszereket alkalmazva nyújtja a legmagasabb szintű biztonsági teljesítményt.” – mondta Anders Gustafsson, a Volvo Car USA elnök-vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk, hogy ezt az IIHS is elismerte, és minden jelenleg gyártott típusunknak a legmagasabb szintű Top Safety Pick Plus minősítést adományozta. Egyetlen más autógyártó sem rendelkezik olyan modellkínálattal, amelynek minden egyes tagja elérné ezt a magas szintet.”

A vállalat célkitűzése, hogy 2020-ra nullára csökkentse az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát. A Volvo folyamatosan új, innovatív biztonsági funkciókkal szereli fel típusait. Ide sorolható az új modellekben bevezetett végsebesség-korlátozás, az útelhagyás miatt bekövetkező sérüléseket megelőző rendszer, vagy azok a vadonatúj biztonsági szenzorok, amelyek a Volvo XC40 Recharge fedélzetén debütáltak.

Kulcsszavak: IIHS, volvo, XC40, XC40 Recharge
 
Használt hibrid buszokat állított forgalomba a BKV Használt hibrid buszokat állított forgalomba a BKV A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Kevesebb teherjárművet gyárt a Volvo Teherautók és személyautók figyelmeztetik egymást az úton Teherautók és személyautók figyelmeztetik egymást az úton Útjára indult a Drive Me, a világ legnagyobb szabású, legfejlettebb nyilvános autonóm mobilitási kísérlete Útjára indult a Drive Me, a világ legnagyobb szabású, legfejlettebb nyilvános autonóm mobilitási kísérlete A Volvo Cars új mércét állít az autóiparban, mint az egyetlen olyan autógyártó, amelynek összes típusa elnyerte az IIHS Top Safety Bemutatkoznak a minden részletükben megújult Volvo S80, V70 és XC70 modellek
 
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

2021. április 26.
Az autózás, autóhasználat nagyon is személyes élményét az interneten keresztül elérhető, praktikus és kényelmes szolgáltatásokkal teszi teljesebbé a Peugeot.
Részletek

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Ezeknek a funkcióknak a többsége a továbbiakban az okostelefonra telepíthető MyPeugeot alkalmazáson keresztül biztosít közvetlen, kétirányú kapcsolatot a vezető és autója között.

A mindennapokban talán fel sem tűnik, mennyire összetett dolog az autóhasználat. Folyamatos információcsere zajlik az autó, vezetője és a külvilág között. Legjobb tudásunk szerint utasításokat adunk és visszajelzésekre reagálunk, igazodva a folyamatosan változó forgalmi, műszaki és környezeti viszonyokhoz. Van azonban egy fontos határ: ezek során nem tudunk túllépni autónk korlátain.

Egyrészt csak azok az információk állnak rendelkezésünkre, amelyeket a vezetőülésből saját érzékszerveinkkel felfoghatunk, másrészt olyankor is jelen kell lennünk, ha a végrehajtandó feladat egyébként nem igényli, hogy haladjon az autó – ilyen az üzemanyagszint ellenőrzése, a navigációs úti cél betáplálása, a klímaberendezés hőfokának beállítása, hogy csak néhányat említsünk.

A Peugeot most bevezetett online szolgáltatásai azonban feloldják ezeket a határokat. Egyrészt az egész világot elhozzák az autóba, másrészt az autót (pontosabban annak bizonyos funkcióit) elérhetővé teszik a világ bármely pontjáról.

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Az előbbi csoport leglátványosabb képviselője a Tom Tom online navigációs szolgáltatása, amely folyamatosan frissülő adatokkal biztosítja, hogy a vezető minden pillanatban az aktuális forgalmi, időjárási és a közlekedéshez kapcsolódó egyéb információk birtokában hozhasson döntéseket. A technológia egy beépített fedélzeti modemen vagy az ügyfél mobiltelefonján keresztül kommunikál egy központi, folyamatosan frissülő adatbázissal.

Nem csak a pillanatnyi forgalmi adatokat (torlódásokat, útlezárásokat, baleseteket) jeleníti meg az autó központi infotainment kijelzőjén, de a rendelkezésre álló benzinkutakról vagy elektromos töltőállomásokról, az aktuális és várható időjárásról, vagy a közelben lévő parkolási lehetőségekről is tájékoztatja a vezetőt. A kategóriák szerinti online keresés révén megtudhatjuk, milyen éttermek, áruházak, hotelek vagy színházak vannak a közelben. Miután a képernyőn megjelenített elérhetőségeken ellenőriztük, hogy nyitva tartanak-e, egy mozdulattal be is állíthatjuk azokat új úti célként.

Az online adatbázis a sebességmérő berendezésekre is figyelmeztet, hálózatról tölthető (akkumulátoros elektromos vagy plug-in hibrid) jármű esetén pedig a hatótávolságtól függően folyamatosan megjeleníti az elérhető töltőpontok helyzetét, attól függően, hogy az ott található csatlakozók megfelelnek-e a járművünk által alkalmazott szabványoknak.

My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

Az online adatkapcsolat nem csak a kényelmi, de a biztonsági szolgáltatások terén is új fejezetet nyit. A vészhelyzeti hívórendszer gombnyomásra vagy baleset esetén (ha működésbe léptek a légzsákok vagy a biztonsági öv előfeszítők) kapcsolatot teremt a mentőszolgálattal vagy az országúti asszisztencia szolgáltatókkal, elküldi részükre a meghibásodott vagy balesetet szenvedett jármű pontos tartózkodási helyét.

A MyPeugeot applikáció a közlekedéssel töltött időn kívül is hozzáférést enged autónk bizonyos funkcióihoz a világ bármely pontjáról.

A minden elterjedt operációs rendszerhez elérhető alkalmazáson keresztül lekérhetjük utazásaink statisztikáit (megtett távolság, üzemanyag-fogyasztás, utak időtartama, stb.), a digitális szervizkönyvet vagy a jármű dokumentációját. Lehetőség nyílik szervizidőpont előjegyzésére, vagy megtervezhetjük előre következő utazásunkat, majd az úti tervet átküldhetjük a fedélzeti navigációs rendszerbe. Ellenőrizhetjük az üzemanyagszintet, a kilométeróra állását vagy a kötelező karbantartás várható időpontját.  

Különösen hasznos a MyPeugeot szolgáltatás hálózatról tölthető (tisztán elektromos vagy plug-in hybrid) járművek esetén, amelyeknél a távolból indíthatjuk vagy időzíthetjük a töltési folyamatot, így kihasználva a csúcsidőszakon kívüli, kedvezményes tarifákat.
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat

A  jármű utasterét akár mobiltelefonunkról is az optimális 21 fokra előhűthetjük vagy fűthetjük, így télen és nyáron egyaránt optimális utazási környezetet biztosíthatunk már induláskor. Ráadásul ezzel a hatótávolságot is növelhetjük, hiszen ha az autó töltőre van csatlakoztatva, akkor nem az akkumulátor energiáját fordítjuk a fűtés vagy a klímaberendezés működtetésére, illetve indulás után jóval kevesebb energiát igényel az előre temperált utastér hűtése vagy fűtése.   

A MyPeugeot alkalmazás különösen hasznos funkciója, hogy segít értelmezni a műszerfalon megjelenő figyelmeztető jelzéseket és hibajelentéseket: elég lefotózni a piktogramot a telefonnal, és a rendszer máris azonosítja és elmagyarázza annak jelentését. Ugyanez érvényes az egyes kezelőszervek funkciójára és működtetésére: a MyPeugeot segítségével a legbonyolultabbnak tűnő fedélzeti rendszer kezelése is gyerekjáték.

A Peugeot online szolgáltatásainak, illetve a MyPeugeot alkalmazásnak a használata regisztrációhoz kötött, ám díjmentes. A funkciókat minden esetben a tulajdonosnak kell aktiválnia, azonban a márkakereskedésben segítenek ebben az ügyfeleknek.



Kulcsszavak: applikáció, fejlesztés, MyPeugeot, Peugeot
 
My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Stéphane Peterhansel már az első köröket futja a speciális építésű 2008 DKR kormányánál Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors Vezeték nélküli töltőállomásokat tesztel a General Motors My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat A Bosch a Microsofttal közösen fejleszt szoftveralapú járműplatformot Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? Gyalogos vagy utas: kit választ az önvezető autó? My Peugeot applikáció – az autó és ember közötti online kapcsolat Segítségből Ötös!
 
Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

2021. április 26.
A VW ID.4 figyelemreméltóan teljesített a tekintélyes Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) biztonsági tesztjén.
Részletek

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

A Volkswagen márka első kompakt SUV modelljét, amelynek műszaki alapja az innovatív Moduláris elektromos platform (MEB), a legjobb minősítéssel díjazták. A vizsgáztatók minden kritérium esetében - a felnőtt és gyerekutasok, illetve a sérülésveszélynek kitett közlekedők megóvása, valamint a vezetéstámogató rendszerek terén - jó értékelést adtak az ID.4 modellnek.

A felnőtt utasok védelmének értékelése többek között frontális és oldalirányú ütközések, valamint az ostorcsapás-jellegű mozgások okozta traumák tesztjeire épül. Ezen ütközési vizsgálatok, illetve a gyors és biztonságos mentést és kiszabadítást szolgáló biztonsági megoldások értékelése alapján az ID.4 vezető és a felnőtt utasok vonatkozásában a maximálisan elérhető pontok 93 százalékát szerezte meg. A gyerekutasok esetében ez az eredmény 89 százalékra adódott.

Utóbbi értékelés három fontos szemponton alapul: a gyermekbiztonsági rendszerek frontális vagy oldalirányú ütközés során nyújtott védelme mellett a különböző méretű gyermekülések beépítésének lehetőségei, illetve a jármű által a gyerekek biztonságos szállításához kínált felszerelések álltak a középpontban.

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

A bennülők védelme mellett az Euro NCAP azt is vizsgálja, milyen hatékonyan védik egy esetleges ütközés esetén az Automatikus vészfék-rendszerek (Automatic Emergency Braking; AEB) a sérülésveszélynek kitett közlekedési résztvevőket, így például a gyalogosokat és kerékpárosokat. A tesztelők a szériafelszereltséghez tartozó további vezetéstámogató rendszerekre is nagy hangsúlyt fektettek.

Pozitívum, hogy a Sávtartás-asszisztens (Lane Assist) és a Vészfékasszisztens (Front Assist) az ID.4 mindegyik felszereltségi változatában az alapfelszereltség részeként áll rendelkezésre. Az ID.4 esetében egy úgynevezett Középső légzsákot (Center Airbag) is találunk az első ülések között, amely például oldalirányú ütközés esetén csökkentheti – vagy legjobb esetben megelőzheti - a vezető és az első utas esetleges fejkontaktusát.

A Car2X egy olyan technológiai megoldás, amely minden, Németországban kiszállított ID.4 modellben megtalálható. Ez lehetővé teszi, hogy pWLAN-on (nyilvános vezeték nélküli hálózaton) keresztül a jármű információt cseréljen a többi járművel és a közlekedési infrastruktúra elemeivel a helyben tapasztalt veszélyekről. Az Euro NCAP már 2020. márciusában elismerte a Car2X veszélyjelző funkciót és az úttörő felszereltséget az Advanced Award kitüntetéssel díjazta.

Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén

Opcionálisan a Volkswagen számos további vezetéstámogató rendszert kínál, amely az adott rendszer korlátai között még tovább növeli a jármű nyújtotta kényelmet.

Az elérhető pontok 85 százalékát megszerezve a Volkswagen tisztán elektromos SUV modellje nagyszerűen teljesített a biztonsági asszisztensek kategóriájában is. A gyalogos és kerékpáros védelem terén pedig a pontok 76 százalékát gyűjtötte be.

Ötcsillagos értékelésével az ID.4 folytatja a Volkswagen Euro NCAP sikersorozatát, amelyben legutóbb a kompakt ID.3 érte el a legmagasabb minősítést 2020. októberében. Az egyes tesztekkel kapcsolatos részletek nyilvánosan is elérhetők a www.euroncap.com oldalon.

Kulcsszavak: euro ncap, ID.4, volkswagen
 
Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén A MINI Countryman az amerikai törésteszten is kiválóan szerepelt Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Negyven éves a Golf – bestseller, trendalapító és stílusikon Legjobb minősítéssel zárt az ID.4: öt csillag az Euro NCAP tesztjén Caddy Maxival a Borfesztiválon Full elektromos lesz a VW Camper Full elektromos lesz a VW Camper Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 61 - 70