Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 61 - 70 |
Megkezdi a BYD elekromosautó-márka forgalmazását a Duna Autó |
||
2023. szeptember 29.
Megkezdi a BYD kínai elektromosautó-márka forgalmazását Magyarországon a Duna Autó október közepén.
|
Ezzel 20-ra bővül az autókereskedő cég szalonjaiban forgalmazott márkák száma - jelezték közleményükben. Puskás Kata Szidónia marketing pr-vezető az MTI kérdésére elmondta: három személyautó és egy kishaszonjármű modellel indul az értékesítés. Az értékesítési várakozásokról konkrét adatokat nem közölt, de reálisnak nevezte, hogy a világ legjelentősebb elektromosautó-márkája középtávon piacvezető pozíciót érjen el Magyarországon. Megjegyezte: az elektromos járművek térnyerése indokolt, ugyanakkor a növekedést sok tényező befolyásolja, így az állami támogatási konstrukciók. A kínai BYD Co. a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek legnagyobb gyártója a világon, míg az elektromos akkumulátorok területén a második legnagyobb szereplő. Járműveinek eladása tavaly tekintélyes mértékben nőtt, 93 százalékkal, 6,887 millióra. Ennek köszönhetően a bevétele megduplázódott, 424,06 milliárd jüanra (1 jüan=50,99 forint) nőtt a 2021. évi 216,14 milliárd jüanról. Adózott eredménye pedig 16,62 milliárd jüanra ugrott tavaly az egy évvel korábbi 3,05 milliárd jüanról. A BYD az autóeladások erőteljes növekedésére számít az idén is. A gyártó Magyarországon az akkumulátor üzletágban is megjelenik: júniusi bejelentés szerint tízmilliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesít Fóton. Az óbudai központú Duna Autó Zrt. immár 20 autómárka modelljeit forgalmazza, és 24 márkaszervizzel rendelkezik, emellett használtautó-kereskedéssel is foglalkozik. A Duna Autó Zrt. értékesítésének nettó árbevétele 2022-ben 38,5 milliárd forint volt a 2021. évi 38,6 milliárd forint után. Az adózott eredménye tavaly 1,24 milliárd forint, egy évvel korábban 622 millió forint volt.
Kulcsszavak: BYD, Duna Autó, elektromos autó, márkakereskedés, márkaszerviz
|
|
|||||
|
||||||
500 darab Toyota Mirai is helyet kapott a 2024-es párizsi olimpia és paralimpia hivatalos flottájában |
||
2023. szeptember 29.
Az olimpiai és paralimpiai mozgalom hivatalos mobilitási partnereként a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota 500 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai modellt ajánl fel a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok logisztikai feladatainak ellátására.
|
A hidrogénüzemű Mirai modellekből álló zéró emissziós flotta használata drasztikusan csökkenti majd a világ elsőszámú sporteseményének környezeti hatásait. Az 500 darab jármű az esemény alatt végig használatban lesz, ezzel elősegítve a zéró-károsanyag kibocsátást a közlekedés során. A Toyota és a 2024-es párizsi olimpia közös célja a játékok széndioxid-kibocsátásának 50 százalékos csökkentése a korábbi játékokhoz képest, melyet egy kizárólag részben vagy teljesen elektromos személyautókból álló flotta tesz majd lehetővé. Az olimpiai és paralimpiai játékok globális partnereként a Toyota elkötelezett amellett, hogy fenntartható mobilitási megoldásokat kínáljon egy dekarbonizált és befogadó társadalom felépítéséhez. A 2024-es párizsi versenyre készülve a Toyota bejelentette, hogy 500 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos Mirai is helyet kap az esemény hivatalos flottájában. „2018-ban Akio Toyoda jelentős fordulópontot jelentett be a Toyota csoport számára: a vállalatot autógyártóból mobilitási vállalattá alakítja. Ezzel az új irányvonallal az a cél, hogy túllépjünk iparágunk határain egy jobb, karbonsemlegességen alapuló társadalom felépítésével.” –emlékeztet Frank Marotte, a Toyota franciaországi elnök-vezérigazgatója. A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota a mobilitás többutas megközelítésében hisz az akkumulátoros elektromos, a hidrogén üzemanyagcellás elektromos, az öntöltő hibrid elektromos és a plug-in hibrid elektromos járművek széles választékán keresztül. Ily módon az ügyfelek minden régióban profitálhatnak abból, hogy hozzáférhetnek az igényeiknek leginkább megfelelő nulla és alacsony kibocsátású járművekhez. A Toyota Mirai kiváló példája a vállalat elkötelezettségének a zéró károsanyag-kibocsátású járművek kínálatában. Ez a hidrogén üzemanyagcellás szedán, amely az elektromos mobilitás előnyeit páratlan kényelemmel, autonómiával és gyors újratöltéssel ötvözi, bizonyítja a Toyota eltökéltségét a széndioxid-mentesítés iránt. „A 2024-es párizsi olimpián a Toyota arra készül, hogy megmutassa innovatív képességeit a hidrogénüzemű mobilitási megoldások fejlesztésében: ezt az elkötelezettséget más termékekkel együtt a Mirai is példázza majd. A Párizs 2024 Szervező Bizottságával közös ambíciónk a 100 százalékban elektrifikált személyautó flotta révén a lehető legnagyobb mértékben csökkenteni a játékok környezeti hatását.” –avat be Cédric Borremans, a Toyota európai olimpiai és paralimpiai részlegének vezetője. „A példaértékű és környezettudatosabb játékok szervezése az egyik célunk, amelyet a 2024-es párizsi játékokkal tűztünk ki magunk elé. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Toyota, a 2024-es párizsi olimpia globális partnere a Mirai üzemanyagcellás járműveivel – amely a játékok hivatalos flottájának része lesz – segít bennünket abban, hogy újabb lépést tegyünk ebbe az irányba. Köszönjük a Toyotának a közös elkötelezettségét.” –fogalmaz Tony Estanguet, a 2024-es párizsi olimpia elnöke. Kulcsszavak: Mirai, Olimpia, toyota
|
|
|||||
|
||||||
Újabb Ford E-Transit flottával bővíti járműparkját a Gebrüder Weiss |
||
2023. szeptember 29.
A Ford E-Transit a használati érték, az alacsony üzemeltetési költségek és a termelékenységet fokozó, hálózatba kapcsolt Ford Pro szolgáltatások világszínvonalú kombinációját nyújtja az európai vásárlók számára
|
További 10 E-Transit beszerzéséről írt alá megállapodást Varga Bálint, a Gebrüder Weiss Kft. ügyvezetője Bagyó Dáviddal, a Ford Magyarország Ford Pro márkaigazgatójával és ezzel megduplázza elektromos közúti flottáját. Az összességében közel egy milliárd forintos beruházással a GW Budapesten és négy magyar nagyvárosban károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesít küldeményeket. Varga Bálint az esemény alkalmából elmondta, hogy a társaság három hónapos tesztidőszak pozitív tapasztalatai alapján döntött az elektromos meghajtású fuvarozási technológia alkalmazásának kiszélesítéséről. Emisszió-mentes járművei ebben az időszakban Budapesten a társaság fővárosi házhozszállítási (B2C) fuvarfeladatainak 85%-át szállították házhoz. Az e-furgonok a hét minden napján dolgoztak, Budapest sűrűn lakott kerületeiben havonta 24000 km-t tettek meg. A napi futást egyetlen töltéssel teljesítették. A próbaidőszak során több mint 15 ezer tonna üvegházhatású gáz kibocsátását tették feleslegessé. A teszt egyértelműen pozitív eredménnyel zárult, am indokolttá tette újabb a 10 elektromos jármű beszerzését. A társaság Budapesten és négy magyar nagyvárosban jelenleg károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesít küldeményeket a tágabb értelemben vett belvárosi zónákban. Varga Bálint emlékeztetett arra, hogy a GW elkötelezett a zöld logisztika iránt. Ennek jegyében nyáron Magyarországon elsőként tesztelt egy hidrogén-meghajtású járművet is. A társaság a technológia legkorábbi szakaszaiban alkalmazza a már elérhető megoldásokat, köztük az LNG és a CNG meghajtást is. Bagyó Dávid a megrendelés aláírását követően az elektromos tehergépjárművek magyarországi lehetőségeit elemezve egyebek között hangsúlyozta, hogy a tisztán elektromos hajtású E-Transittal a Ford Pro a termelékenység és az értékteremtés új szintjét kínálja az magyar vállalkozásoknak, hiszen az áruszállítóval a kategória legnagyobb akkumulátorát, hatótávolságát és teljesítményét, valamint a különleges ProPower Onboard funkciót kínálja; ez utóbbival az autó áramforrásként is használható. A Ford Pro átfogó, digitális szolgáltatásai javítják az európai haszonjármű-vásárlók produktivitását, többek között növelik az autók rendelkezésre állási idejét, csökkentik az üzemeltetési költségeket, ezzel segítve a vállalkozások fenntarthatóságát. Brankó Aczkov, az IKEA operációs fejlesztője az eseményen méltatta a Gebrüder Weiss elkötelezettségét a fenntartható logisztika iránt. Mint mondta, a két vállalat hasonlóan gondolkodik és cselekszik a körkörös és klímapozitív üzleti tevékenység tekintetében. Az IKEA számára fontos, hogy a környezettudatos elvek szerint gyártott áruk emisszió-mentes fuvarozással jussanak el az emberekhez. Varga Bálint végezetül bejelentette, hogy a társaság fejlesztési terveiben a következő lépés a legalább 250-300 km hatótávú elektromos járművek beszerzése lesz, amelyekkel Miskolc, Debrecen, Nyíregyháza is kiszolgálhatóvá válik. Kulcsszavak: beszerzés, E-Transit, ford
|
|
|||||
|
||||||
Az új BMW 5-ös limuzin már plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával is elérhető |
||
2023. szeptember 28.
A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal szerelt modellváltozatok után 2023 novemberétől a portfólió az új BMW 530e limuzinnal és az új BMW 550e xDrive limuzinnal bővül.
|
Az új BMW 5-ös limuzin modellpalettáján a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák immár teljes egészében megtalálhatók. 2023 novemberétől, mindössze néhány héttel a tisztán elektromos meghajtású BMW i5 és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett belsőégésű erőforrásokkal hajtott modellváltozatok piaci bevezetése után a portfólió két plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozattal bővül. Az új BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,6 – 0,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 19,9 – 21,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 13 – 17 gramm / km) és az új BMW 550e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 0,8 – 1,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 21,6 – 23,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 19 – 23 gramm / km) már egyaránt elérhető, Magyarországon 26 400 000 Ft, illetve 31 520 000 Ft ajánlott kiskereskedelmi induló ártól. A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt, nyolcadik nemzedékét extrém gyors teljesítmény-leadás, minden korábbinál átfogóbb hatékonyság és jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolság jellemzi. Mindkét modellben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb plug-in hibrid hajtáslánc-generációja dolgozik, az új BMW 530e limuzin esetében egy soros négyhengeres benzinmotorra, az új BMW 550e xDrive limuzin esetében pedig egy soros hathengeres benzinmotorra építkezve. Mindkét belsőégésű erőforrás a BMW Group EfficientDynamics motorcsaládjának legújabb, moduláris generációját képviseli. A hibrid meghajtás sajátosságai szerint kifejlesztett elektromos motort és a hajtáslánc-technológia vezérlőelektronikáját a bajor prémiummárka mérnökei a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be. A mélyen integrált meghajtás így kimagasló hatékonyságot eredményez és 145 kW / 197 lóerő (az új BMW 550e xDrive limuzin esetében), illetve 135 kW / 184 lóerő (az új BMW 530e limuzin esetében) leadására képes. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia részeként az új BMW 550e xDrive limuzin 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotorjával így 360 kW / 489 lóerő maximális rendszerteljesítmény épül fel, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. Ennek és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően az új plug-in hibrid modell 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét a vezérlőelektronika 250 km/óránál korlátozza. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra. Az új BMW 530e limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros négyhengeres benzinmotorra épül, amely a mélyen integrált elektromos motorral együtt 220 kW / 299 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. 450 Nm csúcs forgatónyomatékával az új BMW 530e limuzin 6,3 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet, miközben végsebessége 230 km/óra. Tisztán elektromos meghajtással a modell végsebessége 140 km/óra. Az új plug-in hibrid modellekben szabadalmazott BMW innováció fokozza az elektromos motor teljesítmény-leadási képességét: az előváltó szakaszban az egység a 280 Nm névleges csúcs forgatónyomaték helyett ideiglenesen akár 450 Nm tényleges forgatónyomaték leadására is képes. Ez az innovatív megoldás – amelyet a mérnökök az elektromos motor rotorja és az automataváltó bemenőtengelye közé építettek be – a kompakt méretű motorból olyan mértékű forgatónyomaték-többletet varázsol elő, amely mindeddig a jóval nagyobb és nehezebb erőforrások sajátja volt. A többlet-teljesítmény álló helyzetből történő gyorsulásoknál és magasabb tempókról indított kigyorsításoknál egyaránt tisztán érezhető. Az új BMW 550e xDrive limuzin tisztán elektromos hatótávolsága eközben 83 – 90 kilométerre (WLTP), az új BMW 530e limuzin tisztán elektromos hatótávolsága pedig 93 – 103 kilométerre (WLTP) nőtt. Mindez azt jelenti, hogy a két új plug-in hibrid modellel már a hosszabb napi ingázások is károsanyag-kibocsátás nélkül kivitelezhetők. A jelentős mértékben megnövelt tisztán elektromos hatótávolságok nagymértékben köszönhetők a nóvumok aerodinamikai adottságainak is: miként az új BMW 5-ös limuzin összes új modellváltozatánál, úgy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok esetében is speciális padlólemez-borítás és légterelő karosszériaelemek optimalizálják a jármű körüli légáramlatot, minimalizálva a légellenállást. Az újdonságok tervezésekor és finomhangolásakor a bajor prémiumgyártó mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a padlólemez aerodinamikai optimalizálására, amellyel tovább csökkentették a modellek emisszióját és hozzávetőlegesen további 10 kilométerrel megnövelték tisztán elektromos hatótávolságukat. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor helytakarékos, padlólemezbe történő beépítése a plug-in hibrid modellek alacsony súlypontjára és csomagtér-kapacitására egyaránt jótékony hatást gyakorol. Utóbbi 520 liter térfogata szinte literre pontosan megegyezik a belsőégésű erőforrással szerelt modellek csomagtér-kapacitásával. A nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása 19,4 kWh, maximális töltési sebessége pedig a közvetlen elődmodell kétszerese: 7,4 kW. Az energiatároló egység így 3 óra 15 perc alatt teljesen lemerült állapotból teljes egészében feltölthető. Hagyományos háztartási aljzathoz csatlakoztatva mindez 11 óra 45 percet vesz igénybe. Széleskörű alapfelszereltség látványos opciókkal Az új BMW 530e limuzin és az új BMW 550e xDrive limuzin egyaránt gazdagabb alapfelszereltséggel érkezik meg az utakra, mint a mild-hibrid technológiával felvértezett modellváltozatok. A 19” méretű könnyűfém keréktárcsák mellett például a BMW IconicSounds Electric portfólió is a széleskörű alapfelszereltség része. Tisztán elektromos meghajtás esetén utóbbi rendkívül különleges hangélményt varázsol az utastérbe, amelynek részeként a gázpedál minden érintését autentikus hangzás kíséri. A magával ragadó hangzásvilágot a BMW Group Hans Zimmer zeneszerző komponálásával álmodta valóra. Az új BMW 550e xDrive limuzin alapfelszereltségének ráadásul az Adaptive Chassis Professional csomag is része, amely az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és az alacsonyabb hasmagasság mellett aktív hátsókerék-kormányzást (Integral Active Steering) is tartogat. Utóbbi kényelmesebbé teszi a manőverezést és fokozza az agilitást, miközben a sávváltásokat és a kanyarodásokat egyaránt elősegíti. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Interaction Bar a hangulatvilágítás kiegészítő felszereltségeként egyesíti a modern funkcionalitást a lélegzetelállító dizájnnal. A kristályos felületkialakítású, látványos háttérvilágítással dolgozó funkcióelem a műszerfal teljes szélességét felöleli és egészen az ajtókárpitokig nyúlik, lehetővé téve az utastér-szellőztetés és a légkondicionálás érintés-érzékeny vezérlését, illetve a veszélyjelző fények aktiválását. Kulcsszavak: bemutató, bmw, BMW 5-ös, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Nissan folytatja az elektromos járművek fejlesztését, mint a végső mobilitási megoldást |
||
2023. szeptember 28.
A Nissan, az autóipart felvillanyozó szikrát meggyújtó vállalat ma már teljesen elektromos kínálattal számol Európában.
|
Miközben sok országban vitatkoznak arról, hogy mikor tiltsák be a belső égésű motorok értékesítését, a Nissan előre halad azon terveivel, hogy 2030-ra elérje a 100%-os elektromos járműveket Európában, és ezentúl az összes új Nissan modell teljesen elektromos lesz Európában. Az Egyesült Királyságban járműtervezési, tervezési és gyártási képességével, valamint a márka fő erősségeire, a villamosításra és a crossoverekre építve a váltás a Nissan szén-dioxid-semlegesség felé való törekvését is támogatja. "Az elektromos autó a tökéletes mobilitási megoldás. Több mint egymillió ügyfél csatlakozott már utunkhoz, és tapasztalta meg a Nissan elektromos járművei által nyújtott mókát, és most már nincs visszaút" - mondta Makoto Uchida, a Nissan elnök-vezérigazgatója. "A megújuló energiaforrásokkal hajtott elektromos járművek kulcsfontosságúak a szén-dioxid-semlegesség elérésében, ami központi szerepet játszik az Ambition 2030 jövőképünkben. A Nissan 2030-ra áttér a teljesen elektromos használatára Európában – úgy gondoljuk, hogy ez a helyes lépés üzletünk és ügyfeleink számára és a bolygóért." Globálisan a Nissan Ambition 2030 keretében a Nissan 2030-ig 27 elektromos járművet, köztük 19 elektromos járművet vezet be. Ebben az időszakban a Nissan kobaltmentes technológiát is bevezet, hogy 2028-ig 65%-kal csökkentse az elektromos járművek akkumulátorainak költségeit. A Nissan emellett arra törekszik, hogy a 2028-as pénzügyi évre a szabadalmaztatott szilárdtest-akkumulátorokkal (ASSB) rendelkező elektromos autókat is piacra dobjon. Az áttörést jelentő ASSB bevezetésével a Nissan képes lesz az elektromos járművek kínálatát a szegmensekre kiterjeszteni, és dinamikusabb teljesítményt kínálni. A töltési idő egyharmadára csökkentésével az ASSB-k hatékonyabbá és hozzáférhetőbbé teszik az elektromos járműveket. Ezenkívül a Nissan arra számít, hogy az ASSB a 2028-as pénzügyi évre 75 dollárra csökkenti az akkumulátorcsomagok kWh-nkénti árát, és tovább kívánja csökkenteni azt kWh-nként 65 dollárra, hogy a jövőben költségparitást érjen el az elektromos és benzines járművek között. Két jövőbeli Nissan elektromos járművet már jóváhagytak Európába, köztük egy teljesen új kompakt elektromos autót, amely az ikonikus Nissan Micra utódja lesz, mint belépő szintű jármű a Nissan-kínálatban. A másik jármű a Nissan rekordot döntő brit sunderlandi gyárában készül, az egymilliárd GBP értékű EV36Zero projekt részeként, amely az autóipar jövőjének terve, amely egyesíti az elektromos járművek gyártását, az akkumulátorgyártást és a megújuló energiát. A villamosítás előrehaladása Európában A világszerte eladott több millió Nissan elektromos autó harmada Európában volt, a Nissan Ariya és a Townstar furgon pedig a legújabb, teljesen elektromos járművek, amelyek piacra kerültek. 2022 óta a Nissan paletta Európában 100%-ban villamosított, beleértve a Nissan e-POWER technológiáját a Qashqai és X-Trail modellekhez. Az Egyesült Királyságban működő NTCE csapata által az európai vásárlók számára hangolt e-POWER a tiszta elektromos járművekhez kapcsolódó élvezetes, könnyed és zökkenőmentes vezetési élményt nyújt azok számára, akik nem állnak készen a teljes EV-re való átállásra. Ezek a népszerű, szegmensvezető járművek már támogatják a Nissan 100%-ban elektromos meghajtásra való átállását Európában, ahol a jelenlegi modellek életciklus-frissítései ellenére minden új Nissan Európában 100%-ban elektromos lesz. Az európai autópiac gyors ütemben felvillanyozódik. A 2018-2022 közötti ötéves időszakban az elektromos és elektromos járművek értékesítése a teljes piac 5%-ról 44%-ra, a teljesen elektromos járművek értékesítése pedig a teljes piac 1%-ról 12%-ra emelkedett. Ma az elektromos autók a Nissan teljes európai értékesítésének 16%-át teszik ki, a teljes villamosított eladások 50%-nak részét képezik, ami a következő három évben várhatóan 98%-ra fog emelkedni. „Az akkumulátortechnológia terén elért áttörésekkel az elektromos járművek még hozzáférhetőbbé válnak, és a Nissan továbbra is a tisztább, egyszerűbb és megfizethetőbb mobilitás biztosításának legjobb módjaként az elektromos járműveket fogja védeni.” A Nissan Ambition 2030 víziója a vállalat hosszú távú elképzelése, hogy valóban fenntartható vállalattá váljon, amely egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világ felé halad. Az elkövetkező tíz évben a Nissan izgalmas, villamosított járműveket és technológiai újításokat fog szállítani, miközben világszerte kiterjeszti tevékenységét. Az elképzelés alátámasztja a Nissan azon célját, hogy a 2050-es pénzügyi évre termékei teljes életciklusa során szén-dioxid-semleges legyen. Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, fejlesztés, nissan
|
|
|||||
|
||||||
A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban |
||
2023. szeptember 27.
A kétkocsis szerelvények a tervek szerint a következő év közepén állnak majd forgalomba az Augsburg és Füssen, valamint az Augsburg és Peissenberg közötti útvonalakon, a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúthálózatán.
|
A tesztüzemet 30 hónapra tervezik és a Bajor állam támogatja. A Siemens Mobility és Bajorország 2021-ben kötötte meg a fejlesztéssel kapcsolatos megállaposdást. Karl Blaim, a Siemens Mobility világszintű CFO-ja: ,,A Bajoroszággal való partnerségünknek köszönhetően ma fontos mérföldkőhöz érkeztünk az alternatív hajtásrendszerek jövője szempontjából. A hidrogénnel hajtott Mireo Plus H vonatunk Augsburg, Füssen és Peissenberg között teljes mértékben kibocsátás mentesen közlekedik majd. Ezzel a vonattal fenntartható megoldást kínálunk a nem villamosított vonalakon.” Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter : ,, A hidrogénvonatot 30 hónapon keresztül, napi teljes használatban fogjuk tetsztelni az utasforgalomban. E tesztek eredményei szerint döntünk arról, hogy Bajorország további vonalain is használjuk majd a vonatokat. Célunk, hogy 2040-re megszüntessük a dízelüzemű járművek használatát a bajor helyi és regionális vasúti személyszállításban. A vonalak villamosítása és az akkumulátoros vonatok használata mellett a hidrogénmeghajtás igénybe vétele is fontos eleme céljaink elérésének." Hubert Aiwanger, bajor gazdasági miniszter: ,, Az első hidrogén vonattal Bajorország újabb lépést tesz a hidrogén jövője felé. Partnereinkkel, a Siemenssel és a Bayerische Regiobahnnal közösen megvalósított pilot projektünkkel a hidrogén jövőjét kézzelfoghatóvá és megélhetővé tesszük, egyúttal fontos gyakorlati ismereteket szerzünk a fenntartható hidrogénfelhasználással kapcsolatos innovációk széleskörű alkalmazása terén. " Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn (BRB) ügyvezető igazgatója: ,,A Siemens Mobility hidrogénvonatát most teszteljük először közforgalmú vasútvonalon valamint nagy erőkkel készülünk a jövő évben induló utasforgalomra. Bajorország második legnagyobb vasúttársaságaként nagy örömünkre szolgál, hogy a politika képviselői, a Bajor Vasúttársaság és a Siemens Mobility bennünket bízott meg a tesztüzem lefolytatásával. A zöld hidrogén használata további klímabarát megoldást jelent a személyszállításban. A Transdev csoport részeként nagy jelentőséget tulajdonítunk a környezetvédelemnek és örömmel támogatjuk az innovatív, jövőorientált projekteket." A Mireo Plus H olyan korszerű hidrogénüzemű vonat, amely a Siemens Mobility bevált Mireo regionális vonatplatformján alapul. Két, tetőre szerelt üzemanyagcella és egy lítium-ion akkumulátor biztosítja a CO2-kibocsátásmentes közlekedést. A H2 energiaellátó rendszer az elektromos meghajtással kombinálva nagy, 1,7 MW-os vontatási teljesítményt biztosít az akár 1,1 m/s² gyorsuláshoz és a 160 km/h végsebességhez. A vonat hatótávolsága egy tankolással 1000 és 1200 kilométer között van. A Mireo Plus H emellett lenyűgöző módon, a piacon lévő más üzemanyagcellás vonatokhoz képest alacsonyabb életciklusköltségekkel rendelkezik, és a gyorstöltő funkcióval mindössze 15 perc kell a teljes feltöltéséhez. A Mireo-t úgy tervezték, hogy önhordó,hegesztett könnyűszerkezetes alumínium szerkezetének köszönhetően energiatakarékos és környezetbarát legyen. Emellett a továbbfejlesztett aerodinamika, az alkatrészek energiahatékonysága és az intelligens fedélzeti hálózatirányítás szintén hozzájárulnak az erőforrások és a kibocsátás csökkentésére. A vasúti közlekedésben alkalmazott alternatív hajtások fejlesztése a Siemens Mobility fenntarthatósági stratégiájának része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható közlekedési megoldások terén és a sikeres Mireo regionális vonatplatformot a villamos motorvonatok mellett hidrogén- és akkumulátoros meghajtású változatokban is gyártja. Kulcsszavak: Mireo Plus H, motorvonat, Siemens Mobility
|
|
|||||
|
||||||
Kifejező dizájn és új világítástechnika – A továbbfejlesztett Audi Q8 |
||
2023. szeptember 27.
Karakteres megjelenése semmi mással össze nem téveszthetővé avatja az Audi SUV-kínálatának csúcsmodelljét. A digitalizálás a fényszórók és a hátsó lámpák személyre szabott működésére is lehetőséget kínál.
|
Letisztult formavilággal és továbbfejlesztett technikával frissíti fel Q-családja zászlóshajóját az Audi. Átdolgozott külső dizájnja új első és hátsó lökhárítóval hangsúlyozza az SUV-kupé erőteljes karakterét. Az extrafelszerelésként rendelhető S line külső optikai csomag az ügyfelek sportosság iránti igényeit hivatott még jobban kielégíteni. Az Audi első alkalommal kínálja Q8 modelljét lézeres kiegészítő távolsági fénnyel szerelt HD-Matrix LED-fényszórókkal, amelyek választható fénygrafikával megjelenő, digitális nappali menetfénnyel is rendelkeznek. A fejlett világítástechnikák bővített programját igény szerint négyféle hátsó fénygrafikával szolgáló, digitális OLED hátsó lámpák teszik teljessé. A Q-modellek sorában elfoglalt csúcspozíciót új keréktárcsák, színek, dekorbetétek, illetve kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések is hangsúlyozzák. Visszafogott, nagyvonalú és markáns – a külső formavilág A semmi mással össze nem téveszthető, erőteljes és függőleges állású Audi Singleframe hűtőrács nyolcszögletű kialakításban függőleges betétekkel kelt mély benyomást, az alapváltozaton egyenes, az S line külső optikai csomag részeként és az SQ8 TFSI változaton pedig L-alakzatban. Ezzel már az első pillantásra jól érzékelhető, hogy a Q8 az Audi csúcsmodelljei közé tartozik, miközben egyértelműen eltér a márka A-modellsorozataitól. Magabiztos fellépését hangsúlyos rajzolatú, új kialakítású légbeömlő nyílásai is erősítik, amelyek harmonikusan illeszkednek alapvető architektúrájába. Az Audi következetesen visszafogta a díszítőelemek használatát, hogy még letisztultabb és puritánabb megjelenést biztosítson e sorozatának. Annak érdekében, hogy alapváltozata, illetve az S line külső optikai csomaggal készült kivitel és az S modell már első ránézésre jól megkülönböztethető maradjon, az alsó védőlemezek, az ajtóburkolatok és a diffúzor az alapmodellen kontrasztárnyalatban emelik ki robusztus offroad-megjelenését. Az Audi Q8 mindegyik motorváltozatának újdonságai a kipufogórendszer igényes és kifejezetten tetszetős kipufogó-végcsövei. Az S line külső optikai csomag még jobban az SQ8 TFSI megjelenésére összpontosít, feltűnő elemei az első lökhárító határozottan kiemelt szélső légbeömlő nyílásai. A Singleframe hűtőrács egyedi színvilága is vonzó. A Fekete optikai csomag és a Fekete optikai csomag plusz extrafelszerelésként áll rendelkezésre, markáns stílusjegyekkel az Audi Singleframe hűtőmaszk rácsozatán, az oldalablakok díszlécein, valamint az első és a hátsó lökhárítón, ez esetben a Singleframe hűtőrács kerete is magasfényű fekete bevonatot kap. A HD-Matrix LED-technikával és kiegészítő lézerfénnyel működő, innovatív fényszórók, illetve a felső vízszintes élükön futó digitális nappali menetfények még magabiztosabb megjelenést kölcsönöznek a Q8 számára. A Q8 kínálatában első ízben szereplő, digitális OLED hátsó lámpákkal még egyértelműbbé válik e modell felsőkategóriás karaktere. Hátul LED-technikájú fénysáv és integrált Audi-karikákkal kidolgozott, magasfényű fekete betét köti össze a digitális OLED hátsó lámpákat, az autó teljes szélességében húzódó egységet alkotva. Az Audi Q8 már az új, modern vállalati arculat jegyében született. Immár kétdimenziósak az Audi-karikák, amelyek a Q8 e-tron modellen mutatkoztak be, s amelyek vizuálisan még nagyobb precizitásukkal keltenek mély benyomást, illetve króm helyett kontrasztos fehér és fekete színűek. Egy extrafelszerelésként rendelhető csomag részeként a karikák fehér felületei sötétszürkék, vizuálisan a magasfényű feketét idézve. Az egyes modellváltozatok és technikák jelölései már a Q8 esetében is a B-oszlopon helyezkednek el. Az egyéni kialakítás új formája – a fényszórók és a hátsó lámpák Szériafelszereltségben nagy fényerejű Matrix-LED fényszórók világítják meg az utat a Q8 számára, amelyek extraként HD-Mátrix lézerfénnyel is választhatók, amelyek 24-24 LED-egységgel és egy-egy nagyteljesítményű lézerdiódával működnek, és a fényszóróba integrált kék fényükről azonnal felismerhetők. A lézerfény 70 kilométer/óra sebességtől aktiválódik, jelentősen megnövelve a távolsági fény hatótávját. Újdonság a csúcsfényszóró felszereltségében a digitális nappali menetfény grafikáinak kínálata, amely a Q8 számára jellegzetes és semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz és azt is lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy az MMI-rendszeren keresztül négy egyéni stílusú fénygrafika közül válasszon. Nem csupán a fényszórók bővített funkciói számítanak azonban újdonságnak, hanem kialakításuk is. A nappali menetfény magasabb pozíciója nemcsak a Q8 vizuális szélességét növeli, hanem formálisan folytonos kapcsolatot is teremt a fényszórók és a Singleframe hűtőrács között. Első ízben rendelhetők extrafelszerelésként nagyfelületű, digitalizált organikus fénykibocsátó diódákkal (Organic Light Emitting Diode; OLED) kialakított hátsó lámpák a Q8 számára, amelyek a fényszórókkal együtt szintén négyféle digitális fénygrafikát kínálnak. Mindemellett az Audi A8 és Q5 modellekhez hasonlóan a digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együttműködve közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés valamely más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció (Coming Home/Leaving Home Function) különböző fényanimációi is szerepelnek. Dekorbetétek, színek, keréktárcsák – mindenkinek a számára legmegfelelőbb felszereltség Tovább hangsúlyozva az Q8 jellegzetes karakterét új külső szín is megjelent a palettán: az Audi Sport GmbH Szahír-arany és Ascari-kék metálfényezéseihez a Chili-vörös metál csatlakozik. Nem csak a színválasztékban várja azonban újdonság az ügyfeleket, a könnyűfém keréktárcsák portfóliójában ugyanis 21 és 23 col peremátmérő között öt új dizájn is feltűnik – egyértelmű előnyként a versenytársakkal szemben. Az Audi az alkalmazások kínálatát is bővíti a modellfrissítés során, s először érhetik el az utasok közvetlenül a külső szolgáltatók olyan népszerű alkalmazásait, mint például a Spotify vagy az Amazon music. A rendszeres szoftverfrissítések és a folyamatosan bővülő választék révén még pontosabban személyre szabható az infotainment-rendszer. A piacspecifikus alkalmazásportfólióval rendelkező alkalmazásbolt a moduláris infotainment-koncepció harmadik generációját (MIB 3) bővíti. A vezetéstámogató rendszerek területén különösen a környezetmegfigyelő rendszer részesült jelentős fejlesztésben. Az Audi virtual cockpit műszeregység egyebek mellett a sávváltási figyelmeztető jelzéseket, a többi közlekedőt (teherautók, személyautók és motorkerékpárok), valamint a követési távolság, az útkereszteződés-asszisztens és a közlekedési lámpák online rendszerének információit is tökéletes full-HD minőségben jeleníti meg. Az alkalmazásbolt és az új környezetmegfigyelő mellett a Q8 alapfelszereltsége is gazdagodott a termékfrissítés során, egyebek mellett 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal, a tolatókamerával, a parkoló- és távolsági fényszóró asszisztenssel és komfortkulccsal kiegészülve. Minden helyzetben segít – futómű Audi-génekkel Extrafelszerelésként fokozatmentes adaptív csillapítás-szabályzással működő, elektronikus szabályzású légrugózás – az Adaptív légrugózás (adaptive air suspension) vagy az Adaptív sport-légrugózás (adaptive air suspension sport) (az SQ8 TFSI esetében széria) – is rendelhető. Emellett az ugyancsak extraként kínált összkerékkormányzás (az SQ8 TFSI esetében széria) növelheti tovább a biztonságot és a kényelmet. E technikának köszönhetően alacsony sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal az első kerekekkel ellentétes irányba fordulnak, egy méterrel is csökkentve a fordulókör-átmérőt, illetve növelve a manőverező képességet. A magasabb sebességtartományokban viszont a stabilitást és a kényelmet fokozva a hátsó kerekek az elsőkkel azonos irányba fordulnak el. További javítva a Q8 kezelhetőségét, a kormányzás további optimalizálása nagyban megkönnyíti az olyan mindennapos helyzeteket, mint a parkolóban, parkolóházban vagy otthoni garázsban végzett manőverezés. Minden igényre a megfelelő választás – a hajtásrendszerek Az Audi Q8 55 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 11,4-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) orrában egy három liter összlökettérfogatú, hathengeres, közvetlen befecskendezésű benzinmotor dolgozik, amely 250 kilowattot (340 LE) teljesít, és széles, 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban bocsátja rendelkezésre 500 newtonméter maximális forgatónyomatékát. E turbófeltöltésű aggregáttal álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsít fel az Audi Q8 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig elektronika korlátozza 250 kilométer/órára. Az Audi Q8 minden V6-os erőforrása nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóval, quattro állandó összkerékhajtással és enyhe-hibrid rendszerrel (Mild Hybrid System) működik, amely ügyfélüzemben akár 0,5 literrel csökkentheti a fogyasztást 100 kilométerenként. Legfontosabb elemei a lítiumion-akkumulátor és a szíjhatású indítógenerátor (BAS), amely elektromos árammal látja el az SUV-kupé 48 voltos elektromos főrendszerét. Lassításkor a BAS akár nyolc kilowatt teljesítménnyel is lehetővé teszi a rekuperációt, amely során az akkumulátorba táplál vissza energiát. Az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományon a Q8 akár 40 másodpercig is „vitorlázhat” leállított motor mellett, miután a vezető elvette a gázt. A BAS ezután gyorsan és kényelmesen indítja újra a hathengeres erőforrást. A start-stop tartomány már 22 kilométer/óránál aktiválódik. Kiemelkedő teljesítmény – Audi SQ8 V8-as TFSI benzinmotorral Az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) hajtásáról a termékfrissítés keretében már a jól bevált 4.0 TFSI gondoskodik, 507 LE teljesítménnyel és 770 newtonméter forgatónyomatékkal, a gyors fokozatváltások jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz és quattro állandó összkerékhajtáshoz csatlakozva. Ezzel az erőforrással az SQ8 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,8-12,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 291-272) álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órára. 1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjének köszönhetően a 4.0 TFSI jellegzetes, sportosan zengő hangzással szól. Az alacsony és közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományokon – azaz 160 és 250 newtonméter, illetve 950 és 2500 percenkénti fordulat között – pedig a cylinder on demand rendszere a felső sebességfokozatokban a befecskendezést és a gyújtást lekapcsolva, valamint a szívó- és kipufogószelepeket zárva tartva leállítja a 2., 3., 5. és 8. hengert. Az átváltás csupán ezredmásodperceket vesz igénybe, és gyakorlatilag nem is érzékelhető. Négyhengeres üzemben az aktív hengerek – a termikus hatásfokot emelve – a magasabb terhelési tartományok felé tolják a motor munkapontját, miközben a leállított hengerek messzemenőkig veszteségmentesen, egyfajta „gázrugóként” hatnak, gázadáskor pedig azonnal újra működésbe lépnek. A sportos hangzás érdekében a kipufogórendszer mindegyik kipufogóvégcsövében egy-egy visszacsapó szelep is működik, amely a pillanatnyi terheléstől és a fordulatszámtól függően modulálja a hangzást. A vezetés optimális élményéhez azonban nemcsak elsőosztályú motorok, hanem kiemelkedő színvonalú futómű-komponensek is szükségesek. Az extrafelszerelésként rendelhető advanced futóműcsomag részeként sport-differenciálművet is kapnak az ügyfelek, amely a tempós kanyaríveken két többtárcsás tengelykapcsolójával osztja el megfelelően a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között. A kanyar külső ívén gördülő, így hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező kerékre ekkor nagyobb nyomaték érkezik. Ez a Kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (Torque Vectoring) még könnyedebb és pontosabb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az autó számára, bekormányzáskor vagy gyorsításkor valósággal a kanyarívre préselve a nagyméretű SUV-kupét, minimálisra mérsékelt alulkormányzottsági hajlam mentén. A csomag másik eleme az Elektromechanikus aktív billenésstabilizáló rendszer (eAWS). Mindkét tengelyen egy-egy kompakt elektromos motor működik, amely áthajtóműhöz csatlakozik, és két részre osztja a stabilizátort. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól nagymértékben függetlenül működhet, egyenetlen útfelületen hatékonyan csillapítva a karosszéria oldalirányú billenéseit. Sportos stílusban közlekedve azonban az elektromos motor egymáshoz képest ellentétes irányban fordítja el őket, így azok stabilizátoregységként működhetnek – vagyis a karosszéria lényegesen kevésbé dől oldalirányban a kanyarvételek során, miközben a kormányzási reakciók is pontosabbá válnak. Az eAWS működtetéséhez szükséges elektromos energiát egy 48 voltos feszültségszinten működő szuperkondenzátor biztosítja, amely kompakt és könnyű energiatárolóként igen rövid idő alatt képes nagy áramok felvételére és leadására, és egyenként maximum 1,5 kilowatt teljesítménnyel látja el a két elektromos motort. Az Audi SQ8 TFSI alapkivitelében 21 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 285/45 méretű gumiabroncsokon gördül le a szerelőszalagról, de alternatívaként 21 és 22 colos kerekeket is kínál az Audi és az Audi Sport, a csúcsot pedig a 23 colos, 285/35 jelzésű gumiabroncsokkal szerelt modellek képviselik. A még szélesebb választék szolgálatában az Audi egy további, 23 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsát is kínál az SQ8 TFSI számára, amelyet kifejezetten az autó sportos megjelenése jegyében alkottak meg. Az első kerekeken 400 milliméter, a hátsókon 350 milliméter átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak a tervezők, a fekete – opcióként vörösre is fényeztethető – féknyergeken pedig elöl az Audi jellegzetes S-logója tűnik fel. Kulcsszavak: audi, bemutató, Q8
|
|
|||||
|
||||||
A Mazda bemutatja a 2024-es Mazda3 és CX-30 modellek Nagisa Special Edition változatát |
||
2023. szeptember 27.
A Mazda büszkén jelenti be a Mazda3 hatchbackés a CX-30 modellekhez készült új Nagisa Special Edition bevezetését.
|
Építve a 2022-ben bemutatott Homura sikerére és a 2024-es modellfrissítések során hozzáadott fejlesztésekre, a Mazda felhasználta a népszerű retró-modern esztétika sportos elemeit a Nagisa Special Edition modell megalkotásakor. Az elérhető színválasztékból, a Zircon Sand Metallic borítja a Nagisa külsejét, mint fő szín, amelyhez fekete külső elemek társulnak, a modern megjelenés érdekében. A belső térben terrakotta színű, bőrhatású üléshuzatokat találunk, az ülések közepén fekete Leganu® velúrbetétekkel, amelyek kifinomultságot kölcsönöznek az utastérnek. A Nagisa paletta fő színének a Zircon Sand Metallic színt választották, mert egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. Első pillantásra egyszerű színnek tűnhet, mely az utakon sportos old-school hangulatot áraszt. Közelebbről szemügyre véve azonban a Zircon Sand Metallic egyedisége azonnal észrevehető, ami kifinomult stílust és mélységet ad az autó megjelenéséhez. A Nagisa belső terében a bőrhatású üléshuzatok fő színe a terrakotta, ami retró érzetet kelt az utastérben. Ehhez párosulnak az ülések közepén és a műszerfalon található velúrbetétek, valamint a dekoratív díszítőelemek, mint a szellőzőlamellák és az ajtókilincsek kékesszürke színe. Az eredmény egy retró-modern, mégis sportos hangulatú utastér. Kifinomult részletek, köztük az üléseken látható fekete, kordován-hatású hangsúlyok és a műszerfalon feltűnő terrakotta színű varratok teljessé teszik a belső designt. A Mazda3 ajtópaneljeit is Leganu® velúrbőr borítja, ami még kifinomultabbá teszi az utasteret. A 2024-es Mazda3 és CX-30 fejlett biztonsági funkciókkal, művészien kialakított belső terekkel és innovatív motortechnológiával rendelkezik. Mindkét modell frissített infotainment rendszerrel, illetve továbbfejlesztett gyalogosészlelő rendszerrel és csatlakozási funkciókkal rendelkezik. A két modell egyaránt elektrifikált hajtásláncot kínál, az e-Skyactiv G szívómotorral és a forradalmi e-Skyactiv X motorral. A Nagisa Special Edition egy különleges Mazda, mely a Mazda3 hatchback és a CX-30 modellek esetében lesz elérhető. Kulcsszavak: CX-30, mazda, mazda3
|
|
|||||
|
||||||
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt járművek értékesítési tilalmát |
||
2023. szeptember 21.
A brit kormány öt évvel elhalasztotta a belsőégésű motorral felszerelt új járművek értékesítési tilalmát. Rishi Sunak miniszterelnök szerdán bejelentette: az eddigi 2030 helyett 2035-ig lesz lehetséges dízel- és benzinüzemű autók forgalomba helyezése.
|
A Downing Streeten tartott beszédében a brit kormányfő közölte: meggyőződése szerint 2030-ban az újonnan eladott gépkocsik "óriási többsége" a kötelező erejű határidő nélkül is elektromos meghajtású lesz, mivel csökkennek az ilyen járművek előállítási költségei, az elektromos autók egyre hosszabb utat tudnak megtenni egy töltéssel, és bővül a töltőhálózat is. Sunak hangsúlyozta: Nagy-Britanniában már most hatvan másodpercenként vesznek nyilvántartásba egy-egy új elektromos járművet. A döntést azonban a fogyasztóknak kell meghozniuk, anélkül, hogy a kormány "kemény kézzel" bármire kényszerítené őket, tekintettel arra, hogy az átállás költségei még mindig magasak, különösen a megélhetési költségek emelkedésével küszködő családok számára - fogalmazott a brit miniszterelnök. Sunak hozzátette: belsőégésű motorral felszerelt használt autókat 2035 után is lehet majd értékesíteni Nagy-Britanniában. A határidő már többször változott. A brit kormány 2017 közepén bejelentette, hogy több évtizedre szóló környezetvédelmi programja keretében 2040-től csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhetnek forgalomba Nagy-Britanniában. Három évvel ezelőtt azonban új stratégia készült, amelynek alapján egy évtizeddel korábban, 2030-ban megszűnt volna az új benzin- és dízelüzemű személyautók és furgonok értékesítése, 2035-től pedig hibrid meghajtású járműveket sem lehetett volna forgalomba helyezni. Rishi Sunak szerdán bejelentett új terve alapján mindazonáltal egységesen 2035 az új határidő. Ez sem feltétlenül végleges azonban, mivel a legnagyobb brit ellenzéki erő, a Munkáspárt - amely jelenlegi 20 százalékpontos támogatottsági előnyével a jövőre esedékes nagy-britanniai parlamenti választások esélyese - Sunak szerdai Downing Street-i beszéde után közölte, hogy továbbra is tartja magát a belsőégésű motorral működő gépkocsik és furgonok értékesítési tilalmának eredeti, 2030-as határidejéhez. A jelenlegi konzervatív párti kormány meghirdetett célja, hogy a brit gazdaság 2050-re nettó karbonsemlegessé váljon. Rishi Sunak szerdai beszédében kijelentette, hogy ez a terv nem változik, és a belsőégésű motorral felszerelt járművek későbbre halasztott értékesítési tilalmával is elérhető. A brit miniszterelnök közölte azt is, hogy a kormány nem tiltja meg a földgáz- és a nyersolaj-kitermelést az újonnan feltárt északi-tengeri lelőhelyeken. Sunak szerint ugyanis ez függővé tenné Nagy-Britanniát "a Vlagyimir Putyin orosz elnökhöz hasonló külföldi diktátoroktól vásárolt drága importenergiától". A belsőégésű motorokkal felszerelt járművek értékesítési tilalmának elhalasztását egyöntetű iparági bírálat fogadta. A Ford autóipari óriáscég nagy-britanniai részlegének elnöke, Lisa Brankin a BBC-nek nyilatkozva kijelentette: az ágazat tettrekészséget, elkötelezettséget és következetességet vár a brit kormánytól, Rishi Sunak szerdai bejelentése azonban mindhárom elvárással ellentétes. Brankin hangsúlyozta: a Ford már 430 millió fontot (több mint 190 milliárd forintot) költött arra, hogy felkészítse brit üzemeit az elektromos autók gyártására. Mike Hawes, a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) vezérigazgatója szerint Rishi Sunak bejelentése "rendkívül zavaros üzenet" a fogyasztók számára, és kérdés, hogy a határidő módosítása nem készteti-e az autósokat az elektromos járművek vásárlásának elhalasztására.
Kulcsszavak: autógyár, belsőégésű motor, Nagy-Britannia
|
|
|||||
|
||||||
Az új Fiat 600e: a FIAT felvillanyozva tér vissza a B-szegmensbe |
||
2023. szeptember 21.
A FIAT visszatér a B-szegmensbe a „kiterjesztett” vezetési élményt kínáló új Fiat 600e-vel. A 4,17 m hosszú modell a kategória legkiválóbb elülső tárolókapacitását kínálja 400 kilométerre növelt WLTP hatótávolság mellett, így ideális megoldást jelent a városlakók és a természetjárók számára egyaránt.
|
A FIAT megerősíti pozícióját, mint a fenntartható városi mobilitás vezető szereplője, és bemutatja az új Fiat 600e modellt: a márka palettájának lenyűgöző új tagját, amellyel a Fiat visszatér a B-szegmensbe. Az újonc a városi kisautóktól elvárt és megszokott értékeket egytől egyig feljavítva kínálja: több férőhelyet, fokozott hatótávolságot, és még intenzívebb Dolce Vita-érzést nyújt. Egyszóval, az új Fiat 600e a B- és B-SUV szegmensek legjavát egybegyúrva biztosít szépséges, örömteli, kényeztető utazási élményt. Névadó elődje, az 1950-es években rendkívül sikeres, ideális családi autóként megismert Fiat 600-as példáját követve az új Fiat 600e a gyorsan fejlődő B-szegmens legnépesebb pontján lép piacra. Az új Fiat 600e ideális megoldást jelent a városlakók és a természetjárók számára egyaránt, mint a márka alapvető értékeinek: az olasz stílusnak és a fenntarthatóságnak a tökéletes megtestesítője. Egyszerre vagány és szépséges, 4,17 méteres hosszúságával bőséges helyet kínál öt utasának, emellett a kategória legjobb elülső tárolókapacitását biztosítja, miközben elektromos hatótávolsága meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint,) utasaira pedig a legmodernebb biztonsági funkciókkal vigyáz. A két különböző kivitelben – új Fiat 600e La Prima és új Fiat 600e (RED) – elérhető, tisztán elektromos modell olyan családbarát mobilitási megoldás, amely maradékalanul adja vissza a színtiszta olasz Dolce Vita lényegét, miközben szem előtt tartja a környezet és a társadalom igényeit. Az új Fiat 600e Az ötajtós karosszériával elérhető új Fiat 600e öt ülésével és 15 liternyi belső tárolókapacitásával elismerésre méltó helykínálatot mutat fel. Az utasok az ötletesen kialakított, egyedi, párnázott fedéllel és rugalmasan variálható pohártartókkal felszerelt központi padlókonzolon, az ülés-zsebekben, vagy az elöl, stratégiai pontokon kialakított rekeszekben helyezhetik el személyes tárgyaikat. A csomagtartó is nagyvonalúan méretezett, 360 literes kapacitású. A modell nem csak a helykihasználás terén bizonyul sokoldalúnak, de elektromos képességei is nagyszerűek. Az 54 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor jóvoltából az új 600e akár több mint 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel (WLTP norma szerinti mérés), így az új Fiat 600e a mindennapi városi használatban éppúgy optimális megoldás, mint a hétvégi kirándulások során. Az optimális töltési idő érdekében az új 600e 100 kW-os gyorstöltő rendszert kapott, amely rendkívül rövid idő alatt feltölti az akkumulátorokat. Nem egészen fél órába telik például 80 százalékra tölteni az akkumulátort - nagyjából annyi időbe, ami alatt bepakoljuk az autót egy hétvégi kiruccanásra. Emellett az új 600e 11 kW-os fedélzeti töltőt, valamint otthoni használatra, illetve a nyilvános töltőpontok igénybe vételére szolgáló Mode 3 töltőkábelt is kínál – ennek segítségével nem egészen 6 óra alatt tudjuk teljesen feltölteni az akkumulátort. A 115 kW maximális teljesítményű villanymotor 9,0 mp alatt gyorsítja 100 km/órára az új Fiat 600e-t. Az új modell meghagyja a választás lehetőségét az ügyfeleknek: három üzemmódot (öko, normál és sport) kínál, amelyek közül mindenki vezetési stílusának megfelelően választhat. Ikonikus külső, Dolce Vita belső Az 500e nővéreként is emlegetett új Fiat 600e az eredeti Fiat 600 nevét és hagyatékát örökölte, annak olasz vagányságával és friss stílusával egyetemben. Külső és belső kialakítása tökéletesen megtestesíti az olasz szépség fogalmát, a Dolce Vita filozófiáját. Egyszóval, az új Fiat 600e az olasz génekben gyökerező, minden érzékszervet megmozgató élményt kínál. Az új 500-ashoz képest továbbfejlesztett megjelenése határozottabb orrkialakítást kapott; elöl és oldalt króm 600-as típusjelzéssel, valamint megújult LED-es fénykarakterrel. Az elegánsan dinamikus külső megjelenést nagyobb (akár 18 colos, 690 mm átmérőjű) kerekek, valamint matt fekete kötények és kerékívek erősítik, míg a jellegzetesen olasz stílus a hátsó lökhárítón elhelyezett olasz zászlóban is testet ölt. A külső megjelenést számos magával ragadó stíluselem dobja fel, a fényes fekete részletektől kezdve a krómozott betéteken át a hátsó lámpatestek magas fényű részletéig. Az utastérben az új Fiat 600e tökéletesen megtestesíti az olasz Dolce Vita értékrendjét, a Fiat márka fiatalos, életigenlő stílusát, köszönhetően annak a számtalan részletnek, amelyek kifejezetten az utasok kényeztetését szolgálják. Végtére is az új Fiat 600e az első olyan kisautó, amely színterápiát kínál. Az ügyfelek akár nyolc különböző árnyalat közül választhatják ki a hangulatvilágítás és a rádió megvilágításának a színét. Az alapértelmezett, harmonizáló árnyalatokat alkalmazó megjelenítés mellett további 64 párosítás választható, ami utolérhetetlen színkörnyezeti élményt biztosít. A tökéletes olasz kényeztetés érdekében a vezetőülés a motoros állíthatóság mellett hátmasszázs-funkciót is kínál, így az autó tökéletesen ellazítja vezetőjét egy kemény munkanap vagy egy hosszú utazás után. Az új Fiat 600e ülései emellett Ivory árnyalatú műbőr kárpitozást kínálnak FIAT felirattal és türkiz betétekkel, míg a tökéletes kényelmet és a prémium érzetet három fokozatban állítható ülésfűtés szolgálja. A komfortos, kellemes utazási élményről velúr padlószőnyegek, 40/60 arányban osztva döthető hátsó ülések, USB-A és USB-C töltőpontok (hátul USB-C csatlakozóval), közelség-érzékelős, kulcs nélküli nyitás és indítás – így soha nem marad véletlenül nyitva az autó –, valamint vezeték nélküli okostelefon-töltő gondoskodik. Feljavított technológiák: ultramodern biztonsági és kapcsolódási funkciók Az új Fiat 600e ultramodern biztonsági és vezetőtámogató szolgáltatásai jóvoltából tökéletesen felkészült a mindennapi használatra. Az új modell 2. szintű autonóm vezetésre képes, amivel még kényelmesebbé teszi az utazásokat. Az adaptív tempomat (ACC) az elöl haladó járművekhez igazodva lassít vagy gyorsít; az intelligens sebesség-támogatás azonosítja a sebességkorlátozásokat, és javaslatot tesz azok betartására; míg a holttér-figyelő rendszer ultrahangos érzékelők segítségével érzékeli a holttérben felbukkanó akadályokat, és a külső visszapillantó tükörben megjelenő háromszöggel figyelmeztet rájuk. Az ultramodern technológiai tartalom része a megállásra és ismételt elindulásra képes asszisztens funkció, az elektromos rögzítőfék, a gyalogosok és kerékpárosok észlelésekor önállóan vészfékező rendszer, valamint a vezető éberségét felügyelő funkció. Végezetül a 360 fokos panoráma érzékelők és a 180 fokos képet nyújtó, dinamikus segédvonalakat alkalmazó tolatókamera közös erővel segít elkerülni az akadályokat parkolás vagy összetett manőver végrehajtása során. Ami a kényelmet és az online kapcsolódást illeti, az új Fiat 600e számos olyan funkcióval rendelkezik, amelyek kellemesebbé és élvezetesebbé teszik az utazásokat. Felszereltük például kéz nélküli motoros csomagtérfedél-nyitással – igazi áldás, ha mindkét kezünk tele van –, négy motoros oldalablakkal, automata klímaberendezéssel, valamint szürkület- és esőérzékelőkkel. Az ajánlatot hathangszórós audiorendszer, teljesen testre szabható, 10,25 colos infotainment kijelző (rádióval, navigációs rendszerrel, valamint CarPlay és vezeték nélküli Android Auto okostelefon-integrációval), 7 colos digitális műszeregység, valamint online szolgáltatás-csomag teszi teljessé. A Fiat 600e a Uconnect szolgáltatásokon keresztül nap mint nap megkönnyíti az autóhasználatot, olyan funkciókkal, mint a fedélzeti online navigációs rendszer kezelésére szolgáló hangvezérlés. Az automatikus térképfrissítést kínáló TomTom navigációs rendszer megjeleníti az útvonal mentén található töltőállomásokat, és valós idejű tájékoztatást biztosít a nyilvánosan elérhető, szabad felszíni parkolóhelyeket, ezzel időt és pénzt takarítva meg az utazás során. A FIAT okostelefonos alkalmazás pedig minden eddiginél kényelmesebbé és egyszerűbbé teszi az autó kezelését, hiszen számos funkció akár a távolból is vezérelhető, a világítás és a duda aktiválásától kezdve az ajtók zárásán/nyitásán át a fűtés vagy a klímaberendezés bekapcsolásáig. Csúcskivitelű La Prima és megfizethető (RED) felszereltségi szintek Az etikus, környezetbarát mobilitási megoldást kereső, fiatal ügyfelek számára tökéletes opció az új Fiat 600e (RED), az új modellcsalád belépő kivitele, amely annak a 2021-ben útjára indított együttműködésnek a következő fázisát testesíti meg, amelynek szellemében azt valljuk, hogy bárki a változás élére állhat. Az új 500 (RED) nyomdokaiban járó új modell az „előnyös az embereknek, előnyös a bolygónak” elvét vallja: elektromos hajtásláncával óvja a környezetet, és hozzájárul egy fenntarthatóbb jövő kialakításához. Ezt a küldetést emeli most új szintre a (RED), az a szervezet, amelyet 2006-ban, az AIDS elleni küzdelem jegyében hívtak életre. Az új Fiat 600e (RED) a már ismert, jellegzetes piros színben pompázik, kívül és belül egyaránt, a karosszériától kezdve az első és hátsó logókig; a műszerfaltól kezdve az exkluzív, újrahasznosított szövettel kárpitozott üléseket díszítő részletekig. Az ötletes kialakítású padlókonzol párnázott borítása szintén piros színű, további emlékeztetőként az együttműködésre. A modell további két választható színt (fekete és fehér) kínál, a tökéletes testre szabhatóság jegyében. Az új Fiat 600e La Prima 100% stílust, technológiát és komfortot kínálva biztosítja a magával ragadó olasz Dolce Vita élményt. A csúcskivitel négyféle színben rendelhető, amelyek mindegyike az olasz táj természeti szépségét – az itáliai napfényt, a tengert, a földet és az égboltot – idézi. Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, fiat, Fiat 600e
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 61 - 70 |