Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 71 - 80 |
A közlekedők többségét az agresszív, szabálytalan vezetők bosszantják |
||
2023. szeptember 20.
A magyarországi utakon közlekedők többségét, 59 százalékát leginkább a türelmetlen, agresszív vezetőtársak bosszantják, 58 százalékuk a szabálytalan sofőröket, 37 százalékuk pedig a rossz utakat jelölte meg stresszfaktorként, a felmérés szerint ezekhez hasonlóan a dugók, illetve a mikromobilitási eszközök is sokszor okoznak kellemetlenséget.
|
A válaszadók többsége a stressz elkerülésére alkalmazott módszerek között az agresszív autósoktól való távolságtartást, vagy például a zenehallgatást említette - közölte a Jövő Mobilitása Szövetség. A közlemény idézi Kárpáti Andrást, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökét, aki elmondta: az otthoni munkavégzésből egyre többen térnek vissza az irodákba, ami jelentős forgalmat generál a közlekedésben is a 3-4 évvel ezelőtti helyzethez képest. Hozzátette: a felmérés szerint sokan stresszfaktorként jelölték meg az utakon jelenlévő kerékpárokat, miközben a mobilitási változások részeként a közelmúltban további új közlekedési eszközök jelentek meg: az elektromos kerékpár, a segway és az elektromos roller. Ezek a járművek már napi szinten részt vesznek a forgalomban, azonban gyakran rendezetlen körülmények között jelennek meg a közutakon. A Magyar Autóklub (MAK), az ORFK-OBB és a Jövő Mobilitása Szövetség szakmai konferenciáján Hatala József, a MAK elnöke elmondta, az autóklubnak is van teendője a stresszmentes közlekedés kialakításában: ide tartozik a közlekedők edukálása, hiszen nem csak a szabályok ismerete fontos, tisztelni kell a másikat és fejleszteni kell a közlekedési kultúrát. Hozzátette, a MAK a közlekedésbiztonsági kampányok mellett a segélyszolgálati tevékenységet például már a kerékpárosokra is kiterjesztette. A McKinsey nagyvárosi közlekedésről készített kutatása szerint a legtöbben továbbra is autóval vágnak neki útjuknak: 45 százalék elsősorban magángépkocsival, 23 százalék közösségi közlekedéssel, 16 százalék mikromobilitási eszközzel, 14 százalék pedig gyalogosan jut el a célállomásához. A korábbi adatok szerint a magyar lakosság 16 százaléka kerékpározik hétköznapokon, és ehhez jelenleg négyezer önálló kerékpárút áll rendelkezésre. Az adatokból kiderül az is, hogy Magyarországon is elsősorban rövidebb utakon használják a mikromobilitást: az elektromos rolleresek 60 százaléka, a biciklisek 50 százaléka kevesebb mint öt kilométert tesz meg egy út alkalmával; miközben az e-rollereket érintő balesetek aránya háromszorosa a kerékpárosokénak. A Jövő Mobilitása Szövetség elemzése szerint tovább javulhatna a közlekedés, ha a lakossági parkolási zónákban a carsharing autók is parkolhatnának. Hozzátették, a nagyvállalatok után a kis- és középvállalkozások is egyre több elektromos autót használnak, sok cégnél már zajlik az autóflotta elektrifikációja, egyre többen használnak megosztott és mikromobilitási eszközöket, vagy éppen vouchert adnak a munkavállalóknak az autómegosztó szolgáltatásokhoz.
Kulcsszavak: agresszív vezető, gyorshajtás, közlekedés
|
|
|||||
|
||||||
Egy Peugeot a jövőn túlról |
||
2023. szeptember 20.
Az év első napjaiban leleplezett Peugeot Inception tanulmányautó egy izgalmas, új világot vetített előre. A jövő azonban határtalan, így egy független dizájner a francia koncepciójárműből ihletet merítve még tovább tekintett egy-két évtizeddel.
|
A tanulmányautók természetüknél fogva a jövőt ábrázoló pillanatképek. A legtöbbször egy-egy konkrét, néhány féléven belül piacra lépő modell előzeteseként szolgálnak, ám időről időre messzebb tekintenek a tervezők. Ilyenkor születnek azok a koncepciójárművek, amelyek konkrét formájukban vélhetően soha nem fognak megvalósulni, inkább egy átfogó arculatváltást, egy új formai irányt vetítenek előre – létezésüket pedig az teszi különösen izgalmassá, hogy születésükkor még senki nem tudhatja, mérföldkőként vagy zsákutcaként emlékezik-e majd rájuk az utókor. A Peugeot hosszú története során több ilyen emblematikus, jelzőtáblaként szolgáló tanulmányautót is épített. Ezek domináns, harsány dizájnba csomagolták azokat az apró, első pillantásra talán lényegtelennek gondolt stíluselemeket – a lemezek törését, a fényszórók rajzolatát, a karosszéria arányait –, amelyek aztán egy évtizeden át vagy még hosszabban meghatározták a márka formanyelvét. Az 1988-as Peugeot Oxia, az 1996-os Peugeot Asphalte, majd a 2012-es Peugeot Onyx mind korszakalkotó tanulmányautók voltak, de ahogy a művészettörténetben, az autóiparban is hosszasan lehet vitatkozni azon, hogy mit tekinthetünk egy-egy új korszak kiindulási pontjának. Az Inception tanulmányautó világszerte lenyűgözte a nagyközönséget és a szakmát egyaránt, ám ennél is többet tett: a benne megfogalmazódó alapelvek továbbgondolására késztetett számos alkotót, köztük a sanghaji iparművészeti egyetem közlekedési szakának egyik hallgatóját, Zhe (Gigi) Huangot. Gigi a lehető legnagyobb tisztelettel nyúlt a projekthez, amelyet nem egyszerűen lemásolt, hanem markáns módosításokkal juttatott el egy következő fázisba. Míg az Inception alacsony tetővonala lenyűgözően kedvező légellenállást eredményezett, Gigi praktikus kompromisszumot kötve crossoverként gondolta újra az autót. A nagyobb homlokfelület elkerülhetetlenül megnöveli az energiafogyasztást, ugyanakkor a Peugeot Inceptionnek „volt miből engednie”. A Peugeot Incepction diszkréten elrejtett tetőkeretét hangsúlyos elemekkel váltotta ki az egyetemista tervező. Ez a gyűrűszerű idom eléggé robusztusnak tűnik ahhoz, hogy tetőcsomagtartót és szállítórendszereket szereljünk fel az autóra, felülnézetből pedig pontosan ismétli a jármű egészének a körvonalait, a koncentrikusan ismétlődő formák harmonikus, természetes értékekkel vértezik fel a dizájnt. A legnagyobb eltérés a Peugeot Inception és a belőle kinőtt No Concept között mégsem formai, hanem műszaki: Gigi Huang ugyanis akkumulátoros elektromos hajtáslánc helyett hidrogénüzemanyag-cellával (FCEV) álmodta meg az autót. Ezek szerint viszont nem csak pillanatnyi érdeklődés fűzi a Peugeot-hoz, hanem szemmel láthatóan nyomon is követi a márka fejlesztési irányait. A Peugeot ugyanis nem csak kísérleteket folytat ezzel az innovatív technológiával, amely a fedélzeten, nagy nyomású tartályban tárolt hidrogénből és a légköri oxigénből állítja elő a villanymotor hajtásához szükséges elektromos energiát, hanem 2021 végén meg is kezdte a hidrogénüzemű, teljesen emissziómentes e-Expert furgonok sorozatgyártását. A hidrogénüzemanyag-cella nagy előnye, hogy a tartályok percek alatt újratölthetők, így drasztikusan rövidebb az állásidő, mint az akkumulátoros elektromos autóknál. Az Európa-szerte hézagos töltőinfrastruktúra miatt az üzemanyagcella ma még nem bontakozhat ki, ám a szakértők szerint középtávon egyértelműen ez jelentheti a belső égésű motorok optimális alternatíváját. Míg tehát az évtized második felének Peugeot-modelljeit előrevetítő Inception esetében be nem váltható ígéret lett volna csupán az FCEV hajtáslánc megelőlegezése, a nyilvánvalóan távolabbi jövőre szánt No Concept már magától értetődő természetességgel alkalmazhatja ezt a rugalmas technológiát. Ezzel együtt nagy érdeklődéssel várjuk, hogy a Peugeot is bemutassa a maga üzemanyagcellás személyautó-koncepcióját, és ezzel ismét útjára indítson egy asszociációs játékot a világ kreatív gondolkodóinak körében. Kulcsszavak: Peugeot, Peugeot Inception, tanulmányautó
|
|
|||||
|
||||||
A Cseh Köztársaságban megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása |
||
2023. szeptember 20.
A Hyundai Motor Manufacturing Czech üzeme megkezdte a KONA Electric gyártását. A Hyundai továbbra is Európában gyártja a KONA Electric modellt, ezzel megerősítve a piac iránti elkötelezettségét.
|
A Hyundai Motor bejelentette, hogy a Cseh Köztársaságban működő Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) üzemében megkezdődött a vadonatúj KONA Electric gyártása. Az első évben a HMMC több mint 20 ezer KONA Electric előállítását tervezi. Ezzel a fejlesztéssel a Hyundai újabb fontos lépést tesz azon célkitűzésének megvalósítása felé, hogy 2035-től kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járműveket forgalmazzon Európában. A második generációs KONA fejlesztése során a tisztán elektromos (EV) kivitel jelentette a kiindulási alapot, amely élvonalbeli biztonsági és kényelmi jellemzők mellett a kategória legkedvezőbb hatótávolságát kínálja. A Hyundai KONA Electric ezen elsőbbsége összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében 2030-ig tizenegy új Hyundai EV modellt vezetnek be a piacra. Kifejezetten Európának készült A Hyundai továbbra is kiemelt jelentőségű piacként tekint Európára. A Hyundai 2020-ban indította be az első generációs KONA Electric európai gyártását: ez volt a márka első olyan elektromos modellje, amely itt készült. Miután a vállalat meghozta azt a stratégiai döntést, hogy a dél-koreai Ulsan mellett a HMMC-ben is gyártani fogja a modellt, radikálisan lecsökkent a KONA Electric európai kiszállítási ideje. A második generációs KONA Electric ugyanezt az „Európában, Európának készül” stratégiát alkalmazva szolgálja ki az európai piacot. Emellett a HMMC szakemberei az európai piacokra szánt, új modell kifejlesztésében is komoly szerepet játszottak: már a kezdeti vázlatok előkészítésében is közreműködtek. Az új fejlesztési folyamat lehetővé tette, hogy ne csupán a vadonatúj KONA Electric karakterének és paramétereinek a kialakításához járuljanak hozzá, hanem már korai stádiumban figyelembe vegyék a gyártóüzem adottságait. „A Hyundai kulcsfontosságú piacként tekint Európára. Ezt tükrözi az ügyfeleink iránti elkötelezettségünk is. És ezért gyártjuk az itt forgalmazott, eleve az európai ügyfelek igényeit szem előtt tartva tervezett típusaink több mint 70 százalékát Európában.” – mondta Michael Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Az elektromos járműveink iránti, egyre növekvő regionális kereslethez igazodva Európában gyártjuk egyik legfontosabb elektromos modellünket. Ezzel lerövidíthetjük a szállítási időket, valamint kihangsúlyozhatjuk, hogy milyen nagy jelentőséget tulajdonítunk Európának.” Gyártás a Cseh Köztársaságban A HMMC várakozásai szerint 2023 végére a KONA Electric az üzem teljes termelésének mintegy 15 százalékát fogja kitenni. Ez részben annak lesz köszönhető, hogy míg a HMMC jelenleg kizárólag huszonkettő európai országba szállít, az új elektromos járművet további húsz ország részére is gyártani fogják. Az év végéig várhatóan 21 000 új generációs KONA Electric készül Csehországban, 2024-ben pedig további 50 000 darabbal számol az üzem. Mostantól a HMMC jobbkormányos kivitelben is készíti a KONA Electric modellt az Egyesült Királyság, az Ír Köztársaság és Ciprus piacai számára. Emellett olyan, új piacokra is készülnek majd itt elektromos járművek, mint Törökország, Izrael, Réunion és Guadeloupe. A csehországi üzemben továbbra is kétféle kivitelben, eltérő kapacitású akkumulátorokkal készül a KONA Electric, ugyanakkor mindkét variáns nagyobb teljesítményt és hosszabb hatótávolságot mutathat fel, mint elődeik. A 65,4 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt KONA Electric villanymotorjának csúcsteljesítménye 160 kW, a hatótávolság kategóriaelső 514 km (WLTP.) Az alapverzió 48,4 kWh kapacitású akkumulátort és 114,6 kW csúcsteljesítményű villanymotort kap, a maximális hatótávolság 377 km (WLTP.) A KONA Electric akkumulátorcellái az LG Energy Solution lengyelországi üzemében, Wrocław (Boroszló) városában készülnek, a kész akkumulátorokat pedig abban a HMMC létesítményben szerelik össze, ahol 2021 végéig kézi kapcsolású sebességváltókat gyártottak. Kulcsszavak: autógyár, csehország, Hyundai, Kona, új modell
|
|
|||||
|
||||||
A Škoda Superb negyedik generációja is kínál limuzin változatot |
||
2023. szeptember 20.
Az új Superb limuzin még nagyobb hellyel és még kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik majd. Három benzin- és két dízelmotor, illetve premierjét tartja a hibrid (Mild-Hybrid) technika.
|
A Škoda AUTO rövidesen bemutatja belsőégésű motorokkal (ICE) hajtott zászlóshajója, a Superb negyedik generációját, ismét elegáns limuzin változattal egészíti ki népszerű kombi modelljét. E megújult hagyományos karosszériaváltozat hosszúságában és magasságában egyaránt növekedett, miközben még aerodinamikusabbá vált. Szintén fejlődött szoborszerűen plasztikus Škoda-formavilága, immár újratervezett, nyolcszögletű Škoda-hűtőráccsal és átdolgozott ajtókilincsekkel. Az új Superb hajtásrendszereinek széles választéka már hibrid (Mild Hybrid) kivitelt is tartalmaz. A belteret teljes egészében áttervezték, először kínál a Superb Head-up kijelzőt és immár akár 13 colra növelt képátlójú központi infotainment-képernyőt. A sebességváltó a kormányoszlopra helyezett menetmód-választó kapcsolója tágasabb középkonzol kialakítását tette lehetővé. A központi képernyő alatt sorakoznak az egy-egy kisméretű digitális kijelzővel kialakított, új Škoda Smart Dial forgató-/nyomógombok, amelyek számos járműfunkcióhoz tesznek lehetővé gyors és egyszerű hozzáférést. Az utasteret hosszú távon fenntartható előállítású anyagok jellemzik, a felhasznált textíliák száz százalékban újrahasznosított poliészterből készülnek. A mild-hibrid hajtásrendszer premierje A negyedik generációs ferdehátú Superb először rendelhető hibrid (Mild Hybrid) technikával, amelyben 48 voltos szíjhajtású indítógenerátor és ugyancsak 48 voltos lítiumion-akkumulátor egészíti ki a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI belépőmodell négyhengeres benzinmotorját. E rendszer a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálást (rekuperáció) is lehetővé teszi, az így visszanyert energia pedig az akkumulátorban tárolva a belsőégésű motor elektromos teljesítménnyel biztosított támogatására, illetve arra használható fel, hogy a jármű leállított motorral szabadon gördülhessen („vitorlázás”). Az 1.5 TSI mellett a Škoda 150 kW (204 LE) és 195 kW (265 LE) teljesítménnyel két 2.0 TSI erőforrást is kínál. Amint a legerősebb dízel erőforrás, azaz a 142 kilowattos (193 LE) 2.0 TDI, úgy a csúcs-benzinmotor is már alapkivitelben összkerékhajtással párosul. A széles motorpalettát egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI teszi teljessé. Első ízben a Škoda kínálatában, a Superb minden motorváltozata már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóhoz csatlakozik. Mindegyik erőforrás megfelel az Euro 6d károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. Még több hely és továbbfejlesztett aerodinamika Teljes egészében új beltér-koncepció és különböző Design Selection kivitelek Kulcsszavak: bemutató, skoda, Superb, új modell
|
|
|||||
|
||||||
Bemutatkozott a vadonatúj Peugeot E-3008! |
||
2023. szeptember 12.
2025-re a PEUGEOT az elektromos autók legszélesebb választékát kínálja majd Európában az általános márkák közül, és a PEUGEOT jelenleg egy teljesen új elektromos gyorshátú SUV-ra cseréli a legkelendőbb modelljét: a Next-Level E-3008-at.
|
A PEUGEOT átalakította az E-3008-ast, teljesen új szintre emelve a dizájn kreativitását, valamint a vezetési élményt és az elektromos teljesítményt, amelyet felhasználóinak kínál: A Next-Level PEUGEOT E-3008 kizárólag a franciaországi Sochaux-i üzemben készül, és 2024 februárjától kerül forgalomba. A termékpaletta két felszereltségi szintre épül, az Allure és a GT 3 opciós csomagra, hogy a választás egyszerű legyen, valamint három teljesen elektromos hajtásláncra 210 lóerő, 230 lóerő hosszú távú és 320 lóerős kettős motor (négykerék-hajtás). A hibrid hajtásláncok a piacnak megfelelően is elérhető. Az új E-3008-cal a PEUGEOT dizájn egy új elektromos korszakba lép, ahol az Allure stílusa a hatékonyság szolgálatában áll. Egy aerodinamikus SUV macskatartással Az új E-3008 azonnal felismerhető gyorshátú SUV-stílusáról. Dinamikus és aerodinamikus formájával (Cx 0,28) az új E-3008 ötvözi az eleganciát, a hatékonyságot és a tágasságot. Csúcstechnológiás orrész Az ultrakompakt fényszórók vékony, elegáns csíkban helyezkednek el, amely a hűtőrács felett helyezkedik el, és körbeveszi az egész elülső részt. Ez egy jellegzetes formatervezési jellemző, amely az új E-3008-nak különösen átható megjelenést kölcsönöz, megerősítve annak modernségét és egyéniségét. A fényszórók minden változatban LED-esek. Az E-3008 GT alapfelszereltsége a PEUGEOT új Pixel LED technológiája, amely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszórók fényét, fenntartva az optimális megvilágítást anélkül, hogy zavarná a többi közlekedőt. Egy koncepció, amely újra feltalálja a fastbacket Az új E-3008 nagyvonalú hátsó része dinamikus stílust kínál, amelyet az emblematikus háromkarmos fényjelzés hangsúlyoz – 3D-ben a GT-változatokon –, miközben a második sorban elegendő hely és a csomagtartó térfogata (520 liter, bármi is legyen) a motor) megegyezik az előző 3008-aséval. Áramvonalas sziluett Az oldalablak tömítéseinek elrejtése az ajtókban hozzájárul az autó oldalainak letisztult kialakításához. Csökkentett a karosszéria díszítőbetétek száma, és minden króm alkatrészt eltávolítottak. Innovatív, áramvonalas kerekek A műszaki és geometriai kialakítású 19 vagy 20 hüvelykes kerekek középpontjában az új PEUGEOT embléma található. Kifinomult és tartós külső felület Kiváló minőségű, csúcstechnológiás utastér Ezt a világítást az elegáns, eredeti alumínium borítás tükrözi, amely a műszerfalon, és nagyvonalúan az ajtókon is átnyúlik. Az alumínium, a könnyű és a mintás szövet kombinációja a prémium anyagok egyedi, kiváló minőségű harmóniáját hozza létre. Az innováció és az elegancia ígérete az E-3008 külső részén belülre is kiterjed. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® új szintre emeli a vezetési élményt. Lebegő, ívelt 21 hüvelykes HD panorámaképernyő, amely egyesíti a head-up kijelzőt a központi érintőképernyővel. Az optimális ergonómia érdekében elhelyezett 21 colos panorámaképernyő enyhén a vezető felé ívelt, miközben tökéletesen hozzáférhető marad az utas számára . Ez a nagy és kiváló minőségű digitális képernyő ezért a PEUGEOT i-Cockpit® két fő funkcióját egyesíti: - A panorámaképernyő bal oldalán a műszercsoport a vezetéssel kapcsolatos összes információt (sebesség, teljesítmény, vezetési segédletek, energiaáramlás) egyesíti a kompakt kormánykerék felett. - A panoráma képernyő jobb oldalán , a műszerfal közepén az érintőképernyős rész a vezető és az utas számára egyaránt elérhető. Használható fűtés/légkondicionálás, navigáció, média/csatlakozási rendszerek stb. kezelésére. Az E-3008 Allure változatán az új PEUGEOT i-Cockpit® alapfelszereltségként két 10 hüvelykes digitális képernyőből áll, amelyek a panorámakijelző egyetlen paneljébe vannak integrálva, és ugyanazt a lebegő hatást biztosítják, mint a 21 hüvelykes panel. . A GT alapkivitelben 21 hüvelykes képernyővel van felszerelve. Újra feltalált építészet és ergonómia A műszerfal központi részén található az i-Toggle , teljesen testreszabható érintésérzékeny gombok, amelyek programozhatók a felhasználó 10 kedvenc funkciójának gyors eléréséhez: kedvenc névjegy felhívása, navigáció indítása egy gyakran használt célhoz, rádió hangolása kedvenc állomás, az ideális légkondicionáló hőmérséklet beállítása stb. A középkonzol tágas és letisztult, hogy megnövelje a raktárhely és az első utas számára rendelkezésre álló helyet, aki élvezi a különösen kellemes, tágas teret. Ezt a tágas architektúrát az automata sebességváltó vezérlésének a műszerfalra való áthelyezése tette lehetővé . Ez a kezelőszerv most a kormánykeréktől jobbra, az autó stop/start gombja mellett található. Ez ergonomikus, és lehetővé teszi a sebességváltó-vezérlőhöz való könnyű hozzáférést, valamint a motor leállítását vagy elindítását egyetlen intuitív mozdulattal. Kompakt kormánykerék új kezelőszervekkel A kompakt kormánykerék kezelőszervei újak , az optimális ergonómia érdekében. Automatikusan felismerik a vezető ujjait, de csak akkor aktiválódnak, amikor a vezető megnyomja őket, hogy elkerüljék a hamis manővereket. Az új, kompakt kormánykerék az E-3008 GT-n alapfelszereltségként fűthető. Az új PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® két új, vékony és elegáns kapcsolókarral, valamint a kompakt kormánykerék mögötti regeneratív fékezésre szolgáló két lapáttal rendelkezik. Kivételes kényelem A PEUGEOT kínálatában először az első ülések adaptív oldaltámaszokkal szerelhetők fel, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testformájához. Az egészséges belső légkör biztosítása érdekében az új PEUGEOT E-3008 AQS (Air Quality System) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan figyeli az utastérbe belépő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan aktiválja a levegő újrahasznosítását. A különösen gondos hangszigetelést tovább fokozhatják az opcionális laminált első ablakok, valamint a nagyon jó minőségű Focal® Premium Hi-Fi rendszer, amely a PEUGEOT és a francia Focal® csapatai több éves közös tervezési munkájának gyümölcse. márka, amely a csúcskategóriás hangra szakosodott. Egy elektromos platform, amely új mércét állít fel Az STLA Medium BEV-by-design platform rekord fedélzeti energiával büszkélkedhet a kerekek között, akár 98 kWh-val a rövid tengelytávon (2,73 m az E-3008-nál). Ez a nagy teljesítményű kialakítás lehetővé teszi, hogy az E-3008 a legjobb hatótávot kínálja kategóriájában (akár 700 km-ig), miközben kompakt (4,54 m hosszú). Nagy teljesítményű elektromos hajtásláncok széles választéka A villanymotor és a sebességváltó Az állandó mágneses szinkronmotorok új generációja nagyobb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot kínál. A kétkerék-hajtású változatok teljesítménye 157 kW (343 Nm) vagy 170 kW (343 Nm). A Dual Motor 4 kerék meghajtású változat összesen 240 kW (elöl 157 kW-343 Nm, hátul 83 kW-166 Nm) teljesítményt ad le. Az akkumulátor A többi elektromos fogyasztót (világítás, infotainment stb.) továbbra is 12 V-os akkumulátor látja el, magát a nagyfeszültségű akkumulátort az átalakítón keresztül. A nagyfeszültségű akkumulátornak három műszaki meghatározása van (WLTP ciklus jóváhagyás alatt): Hatótáv 525 km 73 kWh-val, Kettős motor 525 km hatótávval 73 kWh-val, Nagy hatótáv 700 km 98 kWh-val. Az akkumulátor hőkezelése keringető hűtőfolyadékot használ az ultragyors töltés, az optimalizált hatótáv és a hosszabb élettartam érdekében. A hőszivattyú emellett hozzájárul a lakók hőkomfortjához, miközben kíméli az akkumulátor energiáját. Az akkumulátorra 8 év (vagy 160 000 km) garancia vonatkozik, töltési kapacitásának 70%-a mellett. Kulcsszavak: bemutató, E-3008, elektromos autó, Peugeot, premier
|
|
|||||
|
||||||
A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja Ausztria vasúthálózatát |
||
2023. szeptember 12.
A Siemens Mobilityvel kötött, az ETCS (Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) további bővítésére vonatkozó, 400 millió euró értékű keretmegállapodás bemutatása.
|
A Siemens Mobility és az ÖBB (Osztrák Szövetségi Vasutak) digitalizálja az osztrák vasúthálózatot, hogy tovább növelje a közösségi közlekedés vonzerejét. Az ÖBB célja, hogy 2040-re megduplázza Ausztria teljes vasúti rendszerének kapacitását, hogy megbirkózzon a növekvő utasszámmal. Ez a cél most egy kicsit közelebb van: a vasúti üzemeltetés legmodernebb technológiáját – a digitális európai vonatbefolyásoló rendszert (ETCS) – most vezették be és helyezték üzembe a Linz és Vöcklabruck közötti 57 kilométeres útvonalon. A rendszer valós időben szabályozza a vonatok közötti távolságot, valamint azok irányát és sebességét. Ez lehetővé teszi, hogy az útvonal több utast és árut szállítson, és biztosítja, hogy a vonatok megbízhatóbban, pontosabban és biztonságosabban közlekedjenek. Keretmegállapodás a vasúthálózat további bővítéséről A Siemens Mobility és az ÖBB-Infrastruktur AG linzi sajtótájékoztatójukon bemutatták a hosszú távú együttműködés keretmegállapodását, és bejelentették az első útvonalszakasz sikeres üzembe helyezését. A megállapodás szabályozza az ETCS 2. szintű rendszer kiterjesztését Ausztria magas szintű vasúthálózatának egészére, az úgynevezett ETCS rádiós irányítóközpontok (Radio Block Centre, RBC-k) létrehozását, amelyek redundánsak lesznek, valamint e létesítmények karbantartását és szervizelését. A projekt megvalósítása során a tervek szerint 2038-ig összesen 21 RBC-t telepítenek, hogy hibamentes lefedettséget biztosítsanak Ausztria magas szintű vasúthálózatán. Dr. Johann Pluy, az ÖBB-Infrastruktur AG vezérigazgatója: "A hatékony vasúti infrastruktúra kritikus fontosságú Ausztria klímacéljainak eléréséhez. A vasúti forgalom várható növekedésének és a közutakról való átállásnak a kezelése érdekében nagymértékben támaszkodunk a digitális kezdeményezésekre, és az ETCS 2-es szintje rendkívül fontos eleme a jövő vasútjainak. A Siemens Mobilityvel aláírt keretmegállapodás egy egész Európára kiterjedő pályázaton alapul, és már alig várjuk, hogy a legjobb ajánlattevővel dolgozzunk együtt további vasútvonalak 2-es szintű felszerelésén." Andre Rodenbeck, a Siemens Mobility vasúti infrastruktúráért felelős CEO-ja: "Büszkék vagyunk arra, hogy az ÖBB-vel együttműködve az osztrák vasúthálózatot 2-es szintű ETCS-berendezéssel szerelhetjük fel, és ennek az útvonalnak az üzembe helyezése fontos mérföldkő az ÖBB ETCS lefedettségének folyamatos bővítésében. Az ETCS rádiós irányítóközpontjaink és innovatív, szoftveralapú DS3 biztonsági platformunk használata jelentősen növeli az útvonalkapacitást, és az osztrák vasúti rendszert a világ egyik legmodernebb rendszerévé teszi." Az ETCS 2-es szinttel az adatokat az ETCS rádiós irányítóközpontból GSM-R hálózaton keresztül továbbítják a vonatokhoz. A vasúti sínpár között rögzített elektromágneses elven működő berendezések, az un. balízok a vonat helyzetének meghatározására és az útvonaladatok továbbítására szolgálnak. A pálya üresedési adatait és egyéb információkat az RBC-be kerülnek, majd az RBC engedélyt generál a pályahasználatra, és elküldi a vonatnak. Ez a folyamatos kétirányú adatáramlás jelentősen növeli a vonal átviteli sebességét. Az ezzel az "elektronikus látással" rendelkező vonatok több vágányblokkon való átvezetése jobb kapacitás-kihasználást tesz lehetővé maximális sebesség mellett. Az ETCS tehát megteremti az optimális sebességgel történő autonóm vezetés alapját. Mindez energiát takarít meg és védi a környezetet. ETCS nélkül nagy távolságokat kell tartani a vonatok között a hosszú féktávolság miatt. A vonatok precíz, csúcstechnológiás nyomonkövetésének és a mobilkommunikációnak köszönhetően az ETCS csökkenti a követési távolságokat, így több utas és áru szállítható rövidebb idő alatt. Ezek az előnyök már az ETCS-sel felszerelt vasútvonalakon, például a Bécs–Breclav, a Bécs–St. Pölten vagy a Kufstein–Brenner útvonalakon is tapasztalhatóak. A rendszert folyamatosan bővítik azzal a céllal, hogy az összes osztrák magas szintű és fővonalat modern 2-es szintű ETCS-sel szereljék fel. Az ÖBB-Infrastruktur AG 2026-ig 200 millió eurót fektet a vonatbefolyásoló rendszer kiépítésére, és a keretmegállapodásban összesen mintegy 900 millió eurót különített el az ETCS-re és a vonatvezérlésre. Az egész Európában szabványként működő ETCS a határokon átnyúló utazásokat is sokkal könnyebbé teszi, a nemzetközi célállomásokra történő utazások pedig kényelmesebbek és rövidebbek lesznek. A keretmegállapodás jelentős újítása a DS3 platform használata, amelyet 2020 novembere óta sikeresen alkalmaznak az alsó-ausztriai Achau vasútállomás biztosítóberendezésének kísérleti projektjében. A digitalizálásnak köszönhetően az ÖBB jelentősen magasabb költséghatékonyságot ér el az alacsonyabb beruházási és karbantartási költségek révén. DS3 platform: A felhőalapú biztosítóberendezés alapjai A DS3 (Distributed Smart Safe System) a Siemens Mobility új szoftverplatformja a meglévő alkalmazások, például az ETCS vagy a biztosítóberendezések COTS-alapú szabványos, nagy teljesítményű platformra történő áttelepítését szolgálják, amely többmagos technológiát és új kommunikációs koncepciót használ egy teljesen IP-alapú rendszerarchitektúrához. A DS3 lehetővé teszi az ETCS vezérlőközpontok további optimalizálását és nagyobb rugalmasságát. Az ÖBB és a Siemens Mobility együttműködésében a már most DS3 platformon futó rendszerek mellett az összes RBC-t is DS3-ra telepítik át. Kulcsszavak: biztonságtechnika, OBB, Siemens, Siemens Mobility, vasút
|
|
|||||
|
||||||
Pozitívan látják az e-mobilitás jövőjét a piac hazai szereplői |
||
2023. szeptember 12.
Megélt- és közösségi e-mobilitás címmel rendezett kerekasztal beszélgetést az ABB az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja alkalmából, amelyen a szakma és a felhasználók képviselői is részt vettek.
|
Mi az elektromobilitás? Trend, kihívás, lehetőség, eszköz a fenntarthatóságra, ipar, álom, tévedés vagy a megoldás? Ezeket a kérdések sorolta köszöntőjében Bredán Csaba, az ABB Magyarország Energetikai üzletágának kereskedelmi igazgatója. A válaszokat a beszélgetés résztvevői igyekeztek megadni, akik közül többen évek óta elektromos járműveket használnak, így saját bőrükön is tapasztalják a nehézségeket és előnyöket. Magyarországi viszonylatban mindannyiuk szerint az elektromos hálózati infrastruktúra, a nyilvános gyorstöltők alacsony száma és az elektromos járművek hatótávja kapcsán merül fel a legtöbb kérdés és aggodalom, ezért ragaszkodnak még sokan a hagyományos erőforrásokhoz, különösen, ha hosszabb útra indulnak. Magyarországon még az 20-50 kW-os nyilvános DC töltők dominálnak, de Nyugat-Európában már egyre kevésbé kérdés, hogy hol töltsük az autónkat, a legtöbb autópálya-pihenőben már ott vannak a 120-180-360 kW teljesítményű töltőpontok. Az ABB vásárlói is egyre inkább ezeket keresik, gyakorta már a 100kW alatti alatti töltők cseréjéhez vagy a töltőállomások töltőpontjainak bővítéséhez is. Nagyvállalati környezetben a magasabb beruházási költségeket az elektromos járművek beszerzési ára mellett a töltőinfrastruktúra kiépítése okozza, de a Volánbusz esetében 15-20 éves használati időtartam mellett így is kedvezőbb eredmények adódnak, különösen, ha a töltési költségeket saját napelem parkkal csökkentik – tudtuk meg Kruchina Vincétől, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatójától. A buszok elsősorban éjjel használják a kiépített töltőinfrastruktúrát, így a megtérülést gyorsíthatná, ha megnyitnák a töltőállomásokat a villanyautósok felé, és a jövőben az is extra bevételt generálhat, ha a V2G technológia fejlődésével egy jelentős méretű autóbusz flotta akku kapacitása megjelenhet a szabályozási piacon. Tapasztalataik szerint nehézséget jelent az elektromos buszok finanszírozása, mivel a buszokat nem tartják eléggé likvid terméknek a finanszírozók, amire megoldást jelenthetne, ha a gyártók az akkumulátort lízingbe adnák értékesítés helyett. A Waberer’s egyelőre kísérletként tekint a flottájuknak még apró részét jelentő 5 db elektromos tehergépkocsira és 3 db vontatóra, de az LNG meghajtású járművekkel együtt már így is az övék Közép-Európa legnagyobb alternatív flottája – mondta el Patai Krisztina, a Waberer’s fenntarthatósági üzletágának igazgatója. Ügyfeleik elsősorban a CO2 kibocsátás csökkentése érdekében igénylik az alternatív megoldásokat, de a járművezetők között is határozottan pozitív a fogadtatás: kevésbé fáradnak el a munkanap végére a csendes és rezgésmentes járművekben. Az operációba illeszthetőséget tekintve a töltőinfrastruktúra az egyik legfőbb akadálya annak, hogy a flotta egy nagyobb részét elektromosítsák, pedig még lenne olyan operációs terület, ahová további elektromos tehergépkocsik és nyergesvontatók szolgálatba állhatnának. A Waberer’s számára az alternatív hajtású járművek bekerülési és karbantartási költségei ma még magasabbak, mint a hagyományos dízel járműveknél, de ez a méretgazdaság és tapasztalat növekedésével várhatóan változni fog. Németh Esztertől, aki az Arval Kft. kereskedelmi igazgatója, megtudhattuk, hogy ügyfeleik egyre inkább keresik a tisztább üzemű járműveket, de egyelőre a hibridekre nagyobb az igény, mint a tisztán elektromos személyautókra. A legnagyobb nehézséget a munkahelyi és otthoni töltési megoldások kiépítése jelenti, utóbbit nemcsak technikai, de elszámolási problémák is nehezítik, mivel jelenleg a munkáltatók csak munkabérként (annak minden adóterhével) tudják kifizetni az alkalmazottak otthoni töltését, nincs mód egyszerű költségtérítésre. Az Arval Kft. elkötelezett az elektromobilitás népszerűsítésében, így ügyfeleik költségeit kedvezőbb havi lízingdíjakkal igyekeznek csökkenteni, melyet magasabb maradványértékkel kompenzálnak, annak ellenére, hogy a környezetvédelem érdekében ezzel nagyobb kockázatot vállalnak. Dr. Barczi Veronika, a b-evmobil.hu vezetője, a Jövő Mobilitása szövetség képviseletében elmondta, hogy míg kezdetben nagyon felkészült ügyfelekkel találkoztak, ma már annyira széles kör nyitott az elektromos járművek felé, hogy nagyobb szükség van ügyfeleik támogatására, edukációjára is, mint korábban. Komoly figyelmet fordítanak arra, hogy otthoni töltők telepítésekor az elektromos hálózat teljesítménye megfelelő és biztonságos legyen. Okos megoldásokkal optimalizálható a falitöltők energiaigénye oly módon, hogy a rendelkezésre álló tápellátást a háztartási fogyasztókkal megosztja. Németh Ágnes, a Magyar Elektromobilitás Egyesület elnöke a nagyteljesítményű, autópálya-pihenőkbe telepített töltőállomások mellett a célállomás-töltés fontosságára hívta fel a figyelmet, rámutatva, hogy a személyautók gyakran 8-10 órát parkolnak nemcsak éjjel az otthonokban, de a munkahelyeken is. Magyarországon a töltők telepítése mellett fejlődésre van szükség például az autópálya pihenőknél a töltési lehetőségeket előjelző táblák kihelyezésében is, melyek több nyugat-európai országban, pl. Ausztriában vagy Olaszországban már segítik a villanyautóval közlekedőket. Márgus Norbert, az ABB Elektromos Mobilitás üzletágért felelős szakembere büszkén újságolta, hogy a vállalatnál az elektromobilitás önálló 1500 fős üzletággá fejlődött, amelyben több mint négyszázan K+F területen dolgoznak. A közeljövő újdonságaival kapcsolatban kiemelte az otthoni és irodai töltés kiszolgálására fejlesztett AC Terra Home prémium kategóriás töltési megoldást, amely a designos és exkluzív cserélhető fedlapok mellett, már legújabb OCPP2-es kommunikációs protokollal lesz felvértezve és a napelemes rendszerek integrálhatóságát alapértelemezettként, szoftveresen is támogatni fogja. DC gyorstöltő vonalon Skandináviában már tesztelik a legújabb MCS szabványú, azaz a Megawatt töltési technológiát, amely akár 3,75 MW-os töltési teljesítményre is képes. Persze nem a személyautók, inkább a teherautók, buszok, valamint az elektromos hajók, kompok, repülőgépek számára, ahol egyszerre párhuzamosan több nagy kapacitású akkumulátor tölthető. A beszélgetés zárásaként Antalóczy Tibor a rendezvény moderátoraként a hidrogénhajtás jövőjéről és Magyarországon a tisztán elektromos járművek új értékesítésben 2030-ra várható arányáról kérdezte a résztvevőket. A hidrogénnel kapcsolatban többen felhívták a figyelmet rá, hogy a kezdeti beruházási költség még az akkus elektromos járműveknél is lényegesen magasabb, de mindannyian egyetértettek abban, hogy létezik olyan szegmens, ahol lehet jövője a technológiának. A 2030-ra várt tisztán elektromos értékesítés arányával kapcsolatosan már jobban megoszlottak a vélemények. A hosszú távú áruszállításban a Waberer’s képviselője 10% alatti részesedést valószínűsít, bár a vasúti szállítás felé eltolódás még okozhat meglepetéseket, hiszen ott magától értetődik az elektromos meghajtás. A Volánbusz igazgatója becslések helyett konkrét terveket közölt: 2030-ra a flotta harmadát, 2035-40-re a felét szeretnék elektromosra cserélni. Kulcsszavak: ABB, ABB E-mobility, elektromos autó, elektromos teherautó, elektromos töltőállomás
|
|
|||||
|
||||||
Elektromos Minik gyártását tervezi Angliában a BMW |
||
2023. szeptember 12.
A BBC brit közszolgálati médiatársaság hétfői beszámolója szerint a bajor autóipari óriáscég 600 millió fontos (270 milliárd forintos) beruházásra készül Oxford mellett működő gyárában, ahol 2026-tól két Mini-modell, a klasszikus Mini Cooper és a nagyobb méretű Mini Aceman elektromos változatának gyártása kezdődhet.
|
A nagyszabású fejlesztésből jut a délnyugat-angliai Swindonban működő BMW-üzemnek is, ahol az új elektromos Minik karosszéria-részegységei készülnek majd. Néhány héten belül ez a második olyan jelentős beruházási terv, amelynek célja az elektromos járművek nagy-britanniai gyártásának felfuttatása. Júliusban a Jaguar Land Rover (JLR) brit járműgyártó csoport indiai tulajdonosa, a Tata Motors jelentette be, hogy hatalmas akkumulátorgyárat épít Angliában. Az üzem a délnyugat-angliai Somerset megyében, Bridgwater városának közelében épül fel, a gyártás várhatóan 2026-ban kezdődik. A Jaguar Land Rover a brit autóipar legnagyobb munkaadója. A Tata korábban az EU-tag Spanyolországot is fontolóra vette az új akkumulátorgyár telephelyeként, de végül a brit helyszín mellett döntött. A cég 4 milliárd fontot (1800 milliárd forintot) fordít az angliai akkumulátorgyár felépítésére. Az üzem kezdetben a Jaguar Land Rover elektromos modelljei - köztük a Range Rover, a Defender, a Discovery és a különböző Jaguar-modellek - számára gyárt akkumulátorokat, de később más márkák gyártóival is szállítási szerződéseket kíván kötni. A Tata angliai gyára kezdetben évi 40 gigawattóra akkumulátorkapacitást tud majd előállítani, csaknem a felét annak a kapacitásnak, amelyre iparági becslések szerint a nagy-britanniai elektromosjármű-gyártásnak 2030-ra szüksége lesz. A brit kormány eredeti tervei szerint 2040-től csak elektromos, illetve hibridüzemű autók és kisteherautók kerülhettek volna forgalomba Nagy-Britanniában. Az új benzin- és dízelüzemű személyszállító járművek és kisteherautók értékesítési tilalmának határidejét azonban három éve egy évtizeddel korábbra, 2030-ra hozták előre, és 2035-től tilos lesz a hibrid meghajtású autók és furgonok forgalomba helyezése is. Kulcsszavak: elektromos autó, Mini, Nagy-Britannia
|
|
|||||
|
||||||
Stratégiai együttműködést kötött a Duna Autó a CATL és a Xiaomi közös vállalkozásával |
||
2023. szeptember 11.
A Duna Autó Csoport partnerséget kötött a kínai Sunnic vállalattal, amely a globálisan piacvezető akkumulátorgyártó CATL, illetve a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális vezető gyártója, a Xiaomi közös vállalkozása.
|
A stratégiai együttműködési szerződést a Sunnic részéről John Kong alapító, valamint a Duna Autó Csoport részéről Ormos Péter vezérigazgató látta el kézjegyével. A Sunnic termékeinek és szolgáltatásainak magyarországi képviseletére a Duna Autó Csoport egy új leányvállalatot hoz létre - jelentették be. Ezzel egyidejűleg a Sunnic létrehozza budapesti központját annak érdekében, hogy műszaki tanácsadással és vevőszolgálati tevékenységekkel segítse az ügyfelek kiszolgálását. A Sunnic termékportfóliója révén lakossági ügyfelek számára otthoni elektromosautó-töltők válnak elérhetővé, ipari és kereskedelmi ügyfelek részére napelemes rendszerekhez kapcsolódó intelligens energiatároló rendszerek megvalósításához nyújt új megoldásokat. További meghatározó termékcsalád az önálló egységként telepíthető elektromos autó töltőállomások, amelyek napelemes rendszerrel töltik az energiatároló egységet, így a töltőket használó autósok tiszta energiát juttathatnak autójuk akkumulátoraiba. Világszerte már több mint 30 városban léteznek Sunnic töltőállomások, 2000 milliárd dollárt meghaladó beruházással, és száznál is több együttműködő partnerrel - írták a közleményben. A két cég kooperációja új fejezetet nyit az elektromobilitás és energiatárolás területén Magyarországon. Mindkét vállalat elkötelezett a zöld technológiák terjesztése mellett és a közös munka révén hozzájárulnak a fenntartható jövő megvalósításához - tették hozzá. Az óbudai központú Duna Autó Zrt. 19 autómárka modelljeit forgalmazza és 24 márkaszervizzel rendelkezik, emellett használtautó-kereskedéssel is foglalkozik. A Duna Autó Zrt. értékesítésének nettó árbevétele 2022-ben 38,5 milliárd forint volt a 2021. évi 38,6 milliárd forint után. Az adózott eredménye tavaly 1,24 milliárd forint, egy évvel korábban 622 millió forint volt.
Kulcsszavak: CATL, Duna Autó, együttműködés
|
|
|||||
|
||||||
Hamarosan hivatalosan is bemutakozik az új Peugeot E-3008 |
||
2023. szeptember 08.
Már csak 4 nap van hátra a vadonatúj, új generációs elektromos fastback, a PEUGEOT E-3008 következő generációjának bemutatásáig.
|
Már csak 4 nap van hátra a vadonatúj, új generációs elektromos fastback,
a PEUGEOT E-3008 következő generációjának bemutatásáig. A hivatalos bemutató szeptember 12-én lesz a franciaországi Sochaux-ban, a márka történelmi, de egyúttal high-tech üzemében, ahol az új modell gyártása is történik majd. Érzékeljük rajongóink türelmetlenségét…, így engedve a kísértésnek, a PEUGEOT márka ezúton megoszt néhány fotót a kreatív design eme új ékkövéről. Kulcsszavak: E-3008, elektromos autó, Peugeot
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 71 - 80 |