Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 71 - 80
A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

2022. április 21.
A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára. A prominens csapat óriási háttértudással és tapasztalattal rendelkezik az űrrepülés és ahhoz kapcsolódó tevékenységek terén.
Részletek

A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

A Teledyne Brown Engineering ma bejelentette a 37. Space Symposium-on, hogy egy olyan csapat vezetéséért felel, beleértve a Sierra Space és a Nissan Észak Amerika partnereket, amelynek célja egy olyan jármű tervezése, - Lunar Terrain Vehicle (LTV) - amely hozzájárul a Hold-kutatáshoz.

Csaknem hét évtizedes űrhardver-tervezési és -fejlesztési tapasztalattal a Teledyne Brown Engineering vezeti a programmenedzsmentet, a tervezést, a gyártást, az integrációt, az üzemeltetést és az energiarendszert. A vállalat a közelmúltban megtervezte, megépítette és leszállította a NASA Artemis járművének 3 hordozórakéta-adapteréből az elsőt, amelyet a tervek szerint nyár elején indítanak el. Ezen túlmenően a Teledyne Brown Engineering folyamatos erőfeszítései a technológia űrben való fejlesztésére a Multi User Sensor for Earth Sensing platform megtervezéséhez, megépítéséhez és üzemeltetéséhez vezettek, amely az egyik első kereskedelmi kezdeményezés a Nemzetközi Űrállomás használatával. Elsődleges vállalkozóként a Teledyne több, mint 40 éven keresztül végzett rakományműveleteket és integrációs munkákat a NASA számára az űrsikló-küldetések és a Nemzetközi Űrállomás rakományai terén. A Teledyne jelenleg a Marson működő Curiosity és Perseverance Roverek áramellátását is biztosította.

„A Teledyne Brown Engineering megépítette az első holdjáró prototípust Dr. Wernher von Braun számára az 1960-as években, és ezt követően szinte minden nagyobb amerikai űrmissziót támogattunk” – mondta Reggie Spivey, a vállalat Space Systems Group alelnöke. "Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan jelen vagyunk az űrben, és izgatottsággal tölt el, hogy mi utaztathatjuk az első nőt és színes bőrű embert a Holdra."

Az űrfejlesztés terén jelentős múlttal rendelkező Sierra Space repülési szoftvert, űrminősítésű mechanizmusokat, kommunikációt, irányítást, navigációt és időzítést biztosít majd az LTV (holdjáró) számára. Dream Chaser® járművük a NASA számára rakományszállítási és visszaküldési küldetéseket fog végrehajtani a Nemzetközi Űrállomásra és onnan vissza. Ez csak egy részét fedi le a portfóliójuknak, amely magában foglalja az űrhajósok és az űrben végzett tudományos kísérletek támogatására kialakított LIFE™ élőhelyet (Large Integrated Flexible Environment).


A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

„A Sierra Space az élvonalon jár az új űrgazdaság fejlesztés és az űrkutatás terén. Ennek a csapatnak mindene megvan ahhoz, hogy megtervezze a Holdon tartózkodó Artemis űrhajósok számára a végleges Lunar terepjárót" - mondta Steve Lindsey, ötszörös űrhajós és a Sierra Space stratégiai igazgatója. „A NASA már kidolgozott egy kereskedelmi partnerségi modellt a legénység- és teherszállítási szolgáltatásokhoz alacsony Föld körüli pályán – beleértve a Dream Chaser űrrepülőgépünket, amelyet a Nemzetközi Űrállomás rakományutánpótlásra fejlesztettek ki. Továbbá az LTV csapat készen áll arra, hogy ezt a kereskedelmi modellt kiterjesszék az űrhajósok Hold felszínén történő szállítására is.”

A Nissan North America, Inc. az autóipari tervezés és innováció örökségét nyújtja a csapatnak. Az autógyártó mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről, amelyek a biztonságosabb, zökkenőmentes és integráltabb technológia alapját jelentik, hiszen ez is erősíti a mobilitás jövőjét. Négy egyesült államokbeli gyártóüzemével, amelyek évente 1 millió jármű, 1,4 millió motor, 1,4 millió kovácsoltvas és 456 000 öntvény gyártására képesek, így nagyon komoly lokális mérnöki tudással rendelkeznek, és ez a tudás a tervek szerint kiválóan hasznosítható lesz a Holdon való közlekedési eszköz megtervezésében is.

„A projektben való részvétel lehetővé teszi iparágunk technológiai és tervezési képességeinek kiterjesztését az űrtechnológiára, és fordítva” – mondta Maarten Sierhuis, a Nissan Szövetségi Innovációs Laboratóriumának globális igazgatója (Kalifornia, Szilícium-völgy). „Ezzel a partnerséggel feltárjuk az autonómia és a távműveletek, az energiagazdálkodási rendszerek, a járműkapcsolatok és az ember-gép közötti határok lehetőségeit, hogy segítsünk az intelligens holdjárók kialakításában. Ezután a Hold felszínén működő LTV tanulságait visszavetítjük a földre.”

A Textron Specialized Vehicles az Arctic Cat Off Road képességeit nyújtja a csapatnak az alváz kialakításához, a jármű dinamikájához és a felfüggesztés kezeléséhez. Az Arctic Cat széles múlttal rendelkezik az innovatív járműteljesítmény és a precíziós tervezés terén. További stratégiai csapattársak közé tartozik a Relative Dynamics, amely számos tapasztalattal rendelkezik űrkommunikációs rendszer terén. Emellett a QSTC (korábban AQST) kommunikációs, kerék- és kipörgésgátló képességekkel egészíti ki a Teledyne csapatot.

„Úgy érezzük, hogy egy dinamikus, élvonalon járó és bevált csapatot hoztunk össze ehhez az erőfeszítéshez” – mondta Scott Hall, a Teledyne Brown Engineering elnöke. „Ez a csapat képes egy robusztus, sokoldalú és intuitív járművet tervezni, amely támogatja az űrkutatás jövőjét.”

Kulcsszavak: fejlesztés, holdjáró, nasa, nissan
 
A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára 500 kilométer egyetlen tankkal - Audi A7 Sportback h-tron quattro A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Siemens metróvonalat villamosít Indiában A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára A Nissan 370Z Nismo bemutatkozik Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere Nissan Ariya: egy új korszak 100% elektromos coupé crossovere A Continental új, az elektromos járművek akkumulátorainak védelmére szolgáló érzékelőket dob piacra A Continental új, az elektromos járművek akkumulátorainak védelmére szolgáló érzékelőket dob piacra
 
Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

2022. április 21.
A Mazda Motor Corporation április 18-án tartotta a Mazda CX-60 crossover SUV sorozatgyártásának indítási ünnepségét a hofu-i 2-es számú telephelyen, Yamaguchi Prefektúrában.
Részletek

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Az eseményen Akira Marumoto, a Mazda elnök-vezérigazgatója és Satoru Harada, a Mazda szakszervezetének elnöke tartott ünnepi beszédet, a munkavállalók képviselői pedig elkötelezettségükről tettek tanúbizonyságot a szalagról legördülő egyik első modell kíséretében.

Az ünnepségen a gyártásban résztvevő kb. 100 ember jelent meg – köztük munkatársak, helyi beszállítók, a prefektúra képviselői – a további meghívottak online csatlakoztak.

A Mazda legutóbb 10 éve mutatott be korszakos modellt. Jelen történetének legfrissebb zászlóshajója megjeleníti mindazt, ami a vállalat 100 éves örökségének mai esszenciája. Kiemelkedő külső dizájn, a belső tér a japán összeszerelési minőséget és esztétikát tükrözi, a modell innovációi pedig az emberközpontú technológiák, valamint a világklasszis hajtáslánc köré épülnek.

A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV lesz az első plug-in hibrid modell, melyet az európai piacra szántak.
A hajtáslánc egy 2,5 literes, Skyactiv-G négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotort ötvöz egy nagy, 129kW-os elektromos motorral, illetve egy teljesen új fejlesztésű, nyolc fokozatú automata váltóval, valamint egy 355V-os, 17,8kWh akkumulátor csomaggal.

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Ezen kombináció teljesítménye 327 lóerő/241kW és 500 Nm nyomaték – ezzel ez a modell a Mazda által valaha gyártott legerősebb változat. Ennek ellenére a PHEV környezetterhelését a minimálisra fogták; WLTP átlagos fogyasztása (kombinált) 1,5 liter/100km, WLTP károsanyag-kibocsátása 33g/km.

Az európai Mazda CX-60 sorozatgyártása 2022. március 15-én kezdődött, s az első szállítmány április 26-án hajón hagyja el a Nakanoseki-kikötőt Európa felé.

Kulcsszavak: autógyár, CX-60, mazda, PHEV
 
Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Kvasinyban megkezdődött az új ŠKODA KODIAQ sorozatgyártása Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása Megkezdődött a CLA Coupé és CLA Shooting Brake Plug-in Hybrid modellek gyártása Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása Nyolc év alatt 13 új modellt mutat be a Mercedes Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása Elindult a Peugeot e-Expert Hydrogen sorozatgyártása Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása Növelte kiszállításait a Volkswagen Csoport az év elején
 
Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új 308-as ban

2022. április 21.
A tér értékét az határozza meg, amivel megtöltjük. A Peugeot formatervezői a legvégsőkig finomították ezt az alapigazságot, és egy olyan, vadonatúj koncepcióval álltak elő, ami hosszú távon teljesen átalakíthatja az autógyártást.
Részletek

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Innovatív technológiák ide, előremutató szolgáltatások oda, egy családi autó használati értékét a mai napig nagyban meghatározza, hogy mennyi és milyen tárolási megoldást kínál az utasok személyes tárgyainak elhelyezésére. A különböző rekeszek, tálcák és zsebek száma, mérete és hozzáférhetősége a mindennapokban sokak számára legalább olyan fontos részletek, mint a modern elektronikus szolgáltatások vagy a világszínvonalú biztonsági rendszerek.

Ezen a téren viszonylag ritkák a korszakalkotó újdonságok, hiszen mit lehet variálni egy fedeles fiókon, egy palacktartón? A Peugeot mindig is azon kevés márkák közé tartozott, amelyek nem féltek megpróbálni újraalkotni a nyilvánvalót, és ez olyan izgalmas megoldásokat szült, mint a második generációs Peugeot Partner műszerfali palacktartói, vagy a modell első ülései közötti, hatalmas tárolórekesz.

Sőt, ugyanennek az igyekezetnek az eredményeként született meg tíz évvel ezelőtt maga a Peugeot i-Cockpit koncepció is, amely a vezető körüli tér ergonómiájának teljes körű átdolgozásával a tárolási megoldásokat is újraalkotta.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Mindezen újítások közös jellemzője, hogy a Peugeot tervezői valós felhasználói igényekből és rendelkezésre álló terekből kiindulva teremtettek friss értéket, professzionális színvonalon megvalósítva olyan elképzeléseket, amelyek ténylegesen működtek. Most ezt a filozófiát ültette át a 2020-as évek technológiai színvonalára a Peugeot, újabb korszakalkotó elképzeléssel hökkentve meg az autóipart.

Az új generációs Peugeot 308 elegáns padlókonzolján kialakított, tágas tárolórekeszhez terveztek és készítettek különböző betéteket. Ezek a pillanatnyi igényektől függően akár napi szinten cserélhetők, attól függően, hogy napszemüvegtartóra, pohártartóra vagy inkább telefon- és kártyatartóra van-e szükségünk. A pontosan illeszkedő, tartós, mégis könnyű darabok látványnak sem utolsók: a térbeli hálós szerkezeteket ugyanis a létező legmodernebb additív gyártási módszerekkel – közismertebb nevén 3D nyomtatóval – készítették el.

A 3D nyomtatást hagyományosan prototípusok modellezésére, kis darabszámú, egyedi formák költséghatékony elkészítésére alkalmazzák. A technológiában azonban jóval több lehetőség rejlik, és erre pont a Peugeot innovatív projektje az egyik legkiválóbb példa.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Az autógyártó dizájnerei által megálmodott formák és szerkezetek egyetlen más gyártási módszerrel sem lettek volna megvalósíthatók, a Peugeot ezért tudatosan fordult az autóiparban példa nélkül álló megoldáshoz.

A 3D nyomtatás lényege, hogy öntőformák és sablonok készítése nélkül, gyorsan és hatékonyan valósíthatók meg gyakorlatilag tetszőleges idomok, amelyek aztán a költségek érdemi növelése nélkül módosíthatók a folyamatosan változó piaci igények szerint. A rendelkezésre álló szín- és anyagvariációk száma jóval nagyobb, mint ami egy hagyományos gyártási eljárásban elképzelhető volna – ebben a konkrét, úttörő projektben egy rendkívül rugalmasan alakítható, ugyanakkor robusztus polimerrel: az Ultrasint fantázianevű hőre lágyuló poliuretánnal (TPU) dolgoztak, amely az apró molekuláknak köszönhetően igen nagy, 80 mikronos pontosságú gyártást, és kiváló felületi minőséget tett lehetővé.  

Az eljárás további előnyei között szerepel a hulladékmentesség, hiszen csupán annyi nyersanyagot használ fel, amennyire a szükséges szilárdságú és funkcionalitású termék előállításához ténylegesen szükség van.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Szintén fontos szempont a tetszőleges darabszámú gyártás, ami szükségtelenné teszi nagy mennyiségű áru raktározását: az igényhez igazodó termelés logisztikailag előnyösebb, rugalmasabb megoldást jelent. Mindez környezetvédelmi szempontból is versenyképessé teszi a technológiát, amely mára a tradicionális módszerek reális alternatívájává vált.

Mivel valódi világújdonságról van szó, az elemek tervezése, kidolgozása és megvalósítása a szokásosnál is intenzívebb együttműködést feltételezett a Peugeot különböző részlegei, valamint olyan külső szakértők között, mint a HP, a Mäder vagy az Erpro. Ezek a vállalatok az additív gyártástechnológiák igazi szaktekintélyének számítanak, bevonásuk a projektbe pedig nem csak a már megvalósult elemek kiváló minőségére jelentenek garanciát, hanem hosszú távú, szerteágazó együttműködések ígéretét is hordozzák.

A Peugeot anyavállalata, a Stellantis már szabadalmaztatta a tartozékgyártás ezen újszerű formáját. A tervek szerint azonban hamarosan túlléphetnek a kiegészítőkön, és akár műszaki jellegű alkatrészek 3D nyomtatására is sor kerülhet, ami forradalmasíthatja az új generációs Peugeot gépkocsik gyártását.

Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 308
 
A Škoda Octavia újabb díjat nyert A Škoda Octavia újabb díjat nyert Minden győri Audit egy esőkabinban is tesztelnek Minden győri Audit egy esőkabinban is tesztelnek Több mint 10 millió SEAT Martorellből Több mint 10 millió SEAT Martorellből 65 éves az igásló. Boldog születésnapot Bulli! 65 éves az igásló. Boldog születésnapot Bulli! Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás Ha vontatni kell, a Peugeot 5008-nál nincs jobb választás
 
Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin

Az utazás művészete: Magyarországon a DS 9 limuzin

2022. április 21.
A DS nagylimuzinja immár Magyarországon is elérhető. A 4,93 m hosszú DS 9 kétféle felszereltségi szinttel, 225 és 360 LE-s E-TENSE plug-in hibrid hajtásláncokkal rendelhető, akár készletről is.
Részletek

Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin

A DS 9 a már ismert EMP2 platform továbbfejlesztett változatára (EMP2 V2.3) épül. A platform ezen változata a rekord tengelytávnak köszönhetően rendkívül tágas hátsó utasteret eredményez. A DS 9 egyedi módon válaszol a prémium ügyfelek által támasztott magasabb igényekre. A hangszigetelt üvegezés és a speciális akusztikai megoldások tovább fokozzák a kényelmet. A teljes struktúra fokozott merevsége precíz irányíthatóságot biztosít.

A bevezetéskor kétféle plug-in hibrid hajtáslánc választható a DS 9 modellhez. Az E-TENSE 225 változat hazai készletről rendelhető. 11,9 kWh kapacitású akkumulátora akár 48 km hatótávolságot biztosít tisztán elektromos üzemmódban. Hibrid módban átlagosan 1,5 l/100 km üzemagyagot fogyaszt 100 km-en 34g/km CO2-kibocsátás mellett (WLTP adatok).

A 2018 óta elnyert Formula E bajnoki címekhez kapcsolódó tapasztalat eredményeként létrejött E-TENSE 360 4x4 nagyteljesítményű változat összeszerelésének utolsó fázisa Poissy-ban, Franciaországban valósul meg.  Ebbe az intelligens összkerékhajtású változatba egy 110 és a 113 LE-s villanymotor, valamint egy 200 LE-s PureTech benzinmotor kerül. 

Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin

A rendszerteljesítmény 360 LE, a maximális rendszernyomaték 520 Nm. Ez a kivitel megerősített fékrendszert, szélesebb nyomtávokat, nagyobb átmérőjű első féktárcsákat és speciális 20”-os MUNICH könnyűfém keréktárcsákat kap. A lengéscsillapítók, a rugók és a stabilizátorok szintén egyediek, illeszkedve a megnövelt teljesítményhez. A 21. század DS felfüggesztése, a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION szériatartozék annak érdekében, hogy ez a nagy, elegáns limuzin pihentető kényelmet nyújtson.

A DS 9 E-TENSE 4x4 360 végsebessége elektronikus leszabályozással 250km/h, az elektromos üzemmódban elérhető végsebesség 140 km/h. 0-ról 100 km/h-ra 5,6 s alatt képes felgyorsulni.

A DS 9 a bevezetéskor kétféle gazdag felszereltségű kivitelben érhető el: Performance Line + és Rivoli +.

A DS 9 Performance Line + fekete Alcantara® belsőt kap, ami az elegancia és a dinamizmus szimbóluma. Az első ajtókon krómozott DS PERFORMANCE LINE emblémákat találunk, a hűtőrácsot szegélyező DS WINGS és a hátfal szintén krómdíszítéseket kap. A külső megjelenést 19”-os fekete MONACO keréktárcsák teszik dinamikusabbá.

Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin

A műszerfalat szintén Alcantara® borítja kárminvörös és arany szegélyvarrással. A középső képernyő alatti vezérlőgomb valódi kristályberakásai, valamint a finom bőrrel bevont kormányközép a legkisebb részletekre történő maximális odafigyelésről tanúskodnak.

A párizsi Tuilériák városrész által inspirált DS 9 RIVOLI + kivitel a nemes anyagokat gyémánt-mintázatú kárpittal társítja. Ezen a szinten 3 különböző kárpitozás érhető el: Basalte fekete szemcsés bőr, vagy az emblematikus, óraszíj-mintázatú Nappa bőrkárpitot felvonultató OPERA enteriőr, amely rubinvörös, vagy fekete változatban érhető el. Az OPERA kárpitozás esetében a Nappa bőr az üléseken kívül a középkonzolt és a műszerfalat is beborítja. A hátsó ülések is fűthetőek, szellőztethetőek, kényelmüket masszázsfunkció növeli. Az exkluzív hangulatot a bőrrel bevont kapaszkodók és a teljes egészében Alcantarával borított tetőkárpit fokozza.

A DS 9 a legmodernebb technológiákat kínálja:  DS DRIVE ASSIST 2-es szintű félautonóm vezetés, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION (kamera által vezérelt lengéscsillapítás, DS ACTIVE LED VISION fényszórók, FOCAL Electra® hangrendszer, PROXIMITY KEYLESS ENTRY & START, DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, 140km/h sebességig aktív vészfékező rendszer.

Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin




Kulcsszavak: bemutató, DS 9, DS Automobiles, premier, új modell
 
KODO, kupés csavarral: az új Mazda MX-5 RF KODO, kupés csavarral: az új Mazda MX-5 RF Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin Mazda MX-5 Takumi2 - A legenda tovább él Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság Az új Toyota Avensis - Presztízs, komfort és gazdaságosság Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Új Opel Insignia: Akár 175 kilóval is könnyebb az elődmodellnél Az utazás művészete:  Magyarországon a DS 9 limuzin Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE
 
A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal

A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal

2022. április 19.
A Mercedes-Benz Cars 2022 első negyedévében 501 600 járművet értékesített, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában - tájékoztatta a Mercedes-Benz Hungária Kft. az MTI-t közleményben.
Részletek

A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal

A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezető-hiány ellenére a globális kereslet továbbra is erős - állapították meg. Rámutattak: az idei első három hónapban a csúcskategóriás modellek értékesítése egy százalékkal 76 200-ra nőtt, az elektromos autók eladása pedig megháromszorozódott, elérte a 67 800 darabot.
   
A márka elektrifikációja erőteljesen halad - írták. A tisztán elektromos EQ modellek értékesítése 21 900 darabra (+210 százalék) nőtt, a konnektoros hibridek is új negyedéves rekordot értek el 45 900 darabbal (+8 százalék). A Mercedes-Benz Cars-nál az xEV modellek (tisztán elektromos illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki.
   
A Mercedes-Benz Cars legnagyobb piaca Ázsia, ahol 249 ezer járművet (-12 százalék) adtak el az első negyedévben, ebből 192 700-at Kínában. Európa 151 ezer darabbal részesedett az első három hónap eladásából.
   
Magyarországon 1295 új Mercedest (beleértve a buszlimuzin V osztályt is) adtak el a márkakereskedések 2022. január-márciusban, 5,7 százalékkal kevesebbet az előző év hasonló időszakáénál. Ebből 332 plug-in hibrid, 72 pedig tisztán elektromos modell volt.

A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal
Kulcsszavak: autógyár, elektromos autó, értékesítés, jármű kereskedelem, mercedes-benz
 
A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A Volkswagen bocsánatot kért az állatkísérletek miatt A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd A gyermekeinknek már az elektromos autó lesz a sztenderd A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában A Volkswagen ID. R rekordkísérlete kíséri a márka elektromos modelloffenzíváját Kínában Lendületben az új Nissan Navara Lendületben az új Nissan Navara A Mercedes-Benz eladásai csökkentek az első negyedévben, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal Bemutatkozott a BMW elektromos kisautója
 
11 százalékkal bővültek az AutoWallis autóértékesítési számai az első negyedévben

11 százalékkal bővültek az AutoWallis autóértékesítési számai az első negyedévben

2022. április 19.
Továbbra is a piaci átlag feletti teljesítményt mutatnak az AutoWallis Csoport értékesítési számai. A magyar tőzsde autós vállalata az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal több, összesen 7.410 darab gépjárművet értékesített az első negyedévben.
Részletek

11 százalékkal bővültek az AutoWallis autóértékesítési számai az első negyedévben

A csoport gépjárműkölcsönzési területe is jól teljesített: a bérleti események száma több mint duplázódott, miközben a bérleti napok száma közel 30 százalékkal emelkedett.

Az AutoWallis Csoport messze a piaci átlag feletti teljesítményt mutatott fel az autóértékesítés terén az első negyedévben, miközben a chiphiány miatti kínálatszűkülés a szektor összes márkáját érinti. Fontos ugyanakkor, hogy keresleti oldalon az AutoWallis még nem észlel lassulást, az első negyedéves rendelési állománya 41 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, melynek az is oka, hogy a korábbi megrendelések egy része a szállítási nehézségek miatt még nyitott. Az autógyártók szállítási zavarainak közvetlen hatása lemérhető az új gépjárművek értékesítési árrésének növekedésén, valamint a növekvő használtautó-keresleten. Ez utóbbi esetében szintén emelkednek az árrések, így összességében a chiphiány okozta kínálatszűkülés kedvezően hat az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képességére.

Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma 11,1 százalékkal 7.410 darabra bővült az év első három hónapjában (a növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázis negyedévben az összes korábbi akvizíció zárásra került). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítése 15,6 százalékkal 5.266 darabra emelkedett, ami elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 1.659 új és 485 használt gépjármű talált gazdára, az előbbi 1,1 százalékos csökkenésnek, az utóbbi 11,8 százalékos növekedésnek felel meg.

A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 10,9 százalékkal lassult*. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén további bővülés volt megfigyelhető: 29.679-re nőtt (+0,8%) a szerviz órák száma, miközben az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (+123,1%) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 29,2 százalékkal bővült 39.185-re. A számok alapján a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma növekszik, hiszen az egy kölcsönzésre eső bérleti napok száma csökkent.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja A Ford Mustang az európai bevezetés óta, immár a harmadik éve a világ legkelendőbb sportkupéja Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón Három és fél másodpercenként talál gazdára egy Toyota a bolygón 11 százalékkal bővültek az AutoWallis autóértékesítési számai az első negyedévben Hamarosan megjelenik az új GT-R Nismo Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac Minden korábbinál zöldebb volt a 2019-es magyarországi újautópiac A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon
 
A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

2022. április 18.
Ahogy 1964-ben az eredeti Ford GT40 prototípus esetében, úgy a Ford az új GT Heritage Edition kivitel (a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition) bemutatásához is New York-ot választotta helyszínül.
Részletek

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

Ez is egyértelműen jelzi, hogy a legújabb 2022-es Heritage Edition változat a GT40 MK II versenygép előtt tiszteleg, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet megszerezte a híres 24 órás Le Mans futamon.

“Az összes eddigi Ford GT Heritage Edition fényezéséhez hasonlóan a Holman Moody Heritage Edition változatról sem hiányozhatnak a jellegzetes arany és vörös árnyalatok, amelyek a győztes 1966-os gépeket idézik,” mondta el Mike Severson, a Ford GT programigazgatója. “Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó inspirációjával megalkotott új Ford GT a Holman Moody versenycsapat mindenkit túlszárnyaló innovatív szellemiségének állít emléket.”

A Holman Moody csapat nagyon fontos szerepet játszott a GT40 győzelmeiben. Az 1965-ös Le Mans futam után a Ford azzal bízta meg Holman Moodyt (és a Shelby Americant), hogy dolgozzák át a GT40 MK II-est. 1966 januárjában a P/1016 alvázszámú autó nyolc nap alatt 265 kört futott egyfajta guruló laboratóriumként, hogy a csapat alaposan letesztelhesse az újratervezett, immár sokkal hatékonyabb fék-, futómű- és abroncsbeállításokat, sőt még egy kísérleti automata sebességváltót is kipróbáltak. A mérnökök szeme előtt egyetlen cél lebegett: megnyerni az 1966-os Le Mans futamot.

Ez az innovatív szemlélet ma is él, amit tökéletesen példáz a 2022-es Ford GT versenykész szerkezete, váltófülekkel kapcsolható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltója és karbonszálas karosszériája.


A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

Az ultra-limitált darabszámban készített GT Holman Moody Edition szupersportkocsit a 2022-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, méghozzá az eredeti P/1016 alvázszámú Holman Moody Ford GT40 MK II-es gép mellett.

A legújabb Heritage Edition modellváltozat az eredeti versenyautó előtt tiszteleg, amellyel a Ford mindhárom dobogós helyet megszerezte

A limitált darabszámú szupersportkocsi egyedi arany-vörös fényezését Oxford White színű körökben virító 5-os rajtszám egészíti ki az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelőn; pontosan úgy, ahogyan az 1966-os Ford GT40-esen volt, amivel Holman Moody versenyzett. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan, fényes karbonszálas elemek is, például a 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. A feketére lakkozott Brembo® féknyergeket ezüstszínű grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.

A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, hiszen szénszál borítja a küszöböket és a középkonzolt is, az ajtópaneleken pedig matt színű 5-ös rajtszámok láthatók. A szintén karbonvázas ülések ébenfa árnyalatú Alcantara® kárpitozását aranyszínű varrás díszíti, az ülőfelületen és a fejtámlán pedig dombornyomású GT embléma látható. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Alcantarával burkolták, az oszlopokat és a tető belső felületét pedig exkluzív Ebony Alcantara kárpit fedi.

A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition

A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idomon aranyszínű berakások láthatók, amelyek jól passzolnak a kapcsolópanelek, a küszöbidomok és az A-oszlop alsó felének karbonszálas matt borításához. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit pedig – a külső fényezéshez illeszkedve – Holman Moody Gold árnyalatúra festették.
Kulcsszavak: ford, Ford GT, Le Mans
 
A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford bemutatja a vadonatúj Ford GT szupersportkocsiban a Gorilla Glass hibrid üvegtechnológiát A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition Továbbra is a Ford márkakereskedések adják el a legtöbb autót A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Ford elkezdi gyártani a Deutsche Post StreetScooter WORK XL elektromos hajtású áruszállítót A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford A Hertz Autókölcsönző 100 éves születésnapja előtt tisztelgett a Ford A Ford 1966-os Le Mans-i hármas győzelme előtt tiszteleg a Ford GT Holman Moody Heritage Edition Újabb rekordnyereség a Fordnál
 
Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

2022. április 15.
A merész formatervezés úttörő örökségére építve, "Kiiro" néven, limitált szériás változatot kínál a Nissan az ikonikus JUKE Crossoverből.
Részletek

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Kitűnik a tömegből

A japán Kiiro szó magyarul "sárgát" jelent, és arra utal, hogy az autón minden oldalán sárga elemek jelennek meg: az első és hátsó lökhárító alsó részén, illetve mindkét oldalt az oldalsó küszöbléceken. Az élénk "fűszeres citromsárga" díszítő elemek különleges kontrasztot képeznek a JUKE történetében először elérhető kerámia szűrke színnel.

Ezek a színvillanások együttesen dinamizmust és provokatív vonalat kölcsönöznek a JUKE Kiiro külső formavilágának. További különleges részlet az első sárvédő peremére szerelt alumínium díszléc is.

A 19 colos keréktárcsáinak dizájnja a magas felszereltségű, Tekna változatból származik, és már ott is nagyon szerették az ügyfelek, de a Kiiro esetében teljesen feketére lett festve, és ezáltal sokkal sportosabb lett az autó összhatása.

Modern mintázat, látható a visszapillantó tükrökön és a tetőíveken, oly módon megtervezve, hogy azt a hatást keltsék, mintha a szél vagy a sebesség fújná a dizájnelemeket a jármű hátsó része felé. A C oszlopra ízlésesen elhelyezve felkerült a KIIRO felirat, ezáltal jelölve, hogy ez egy limitált szériás változat. Az összhatás visszafogott, mégis merész, ugyanakkor figyelemfelkeltő is egyben.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Sárga részletek a belső térben

Belül az ülések kárpitozása fekete és metálszürke műbőrrel készült. Ezen kívül sárga színű varrás díszíti az első és a hátsó üléseket csakúgy, mint a középső kartámaszt, a középkonzolt, az első ajtókat és a műszerfalat. Így tökéletes összhangban van a belső és a külső megjelenés. A középkonzolon, a sebességváltó előtt elhelyezett alumíniumlapon található a KIIRO felirat.

„Mióta bemutattuk az első generációs JUKE-on, hogy milyen egyedi, személyre szabott változtatásokat tudunk végezni az autón, látjuk, hogy az ügyfelek mennyire szeretik a JUKE stílusát, amit játékos részletekkel lehet kiegészíteni. Egy különleges változatot szerettünk volna létrehozni, amely komolyságot sugároz, tekintéllyel és merészséggel ötvözve – ugyanakkor se nem komor, se nem unalmas. Bízom benne, hogy a JUKE Kiiro nagy siker lesz” – nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO régió termékstratégiáért és árképzésért felelős alelnöke.

A JUKE Kiiro különleges változatából mindössze 5.000 darab készül Európában, Magyarországra 100 darabot hoz az importőr, ezáltal is biztosítva az exkluzivitását a modellnek.

A JUKE Kiiro tervezését a londoni Nissan Design Europe csapata vezette, ahol a nagysikerű JUKE mindkét generációját, valamint a Nissan Qashqai-t is tervezték.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből

Nem csak egy szép megjelenés

A kínálat többi tagjához hasonlóan a JUKE Kiiro-t is egy 3 hengeres benzinmotor hajtja, amely egyszerre hatékony és érzékeny. Az 1,0 literes egység turbófeltöltővel rendelkezik, ami 114 lóerőt és 200 Nm nyomatékot képes produkálni. A hatfokozatú kézi sebességváltó az alapfelszereltség részét képezi, viszont lehet duplakuplungos automata sebességváltót kormányváltóval is kérni.

A JUKE-ban intuitív, könnyen kezelhető technológia bősége van jelen. A biztonsági funkciók közé tartozik az intelligens vészfékezés gyalogos- és kerékpárosfelismeréssel, az intelligens sebességszabályozó asszisztens, a közlekedési táblák felismerése, az intelligens sávtartás, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelés és a holttérfigyelés, amely figyelmezteti a vezetőt, ha egy másik jármű a holttérbe kerülne, így a rendszer visszairányítja az autót a sávjába az ütközés elkerülése érdekében.
A NissanConnect infotainment rendszer lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az Apple CarPlay® vagy az Android Auto használatával szinkronizálják kedvenc okostelefon-alkalmazásaikat a beépített 8 colos érintőképernyőn.

A Nissan Connected Services applikációnak köszönhetően nemcsak, hogy számos a vezetéssel kapcsolatos információ érhető el, hanem nyithatjuk és zárhatjuk az autót a telefonunkon keresztül.  A JUKE Kiiro gyártása áprilisban kezdődik meg, és májusban már a Nissan márkakereskedésekben is megtalálhatóak lesznek.

A Kiiro változat nemcsak JUKE-ból, hanem Micraból is elérhető, hasonló koncepció mentén: sárga külső díszlécek, fekete kerék, KIIRO felirat.

Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből



Kulcsszavak: crossover, JUKE Kiiro, nissan
 
A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi A 2020-as ASX kompakt SUV világpremierjét a Genfi Autószalonon tartja a Mitsubishi A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz A Nissan Európai növekedési stratégiája új, merész irányt vesz Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből A crossoverek legújabb etalonja megérkezett Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja Ha szereti a maketteket akkor ezt imádni fogja Nissan JUKE Kiiro limitált széria – kitűnik a tömegből Bezöldült a Budapest Taxi
 
Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

2022. április 15.
A világ vezető környezetbarát autógyártója, az elektromos forradalmat negyed évszázada a világ első öntöltő hibrid elektromos autójának bemutatásával elindító, és a részben vagy teljesen elektromos autók fejlesztésében azóta is élen járó Toyota 2022 február végéig nem kevesebb, mint 20 millió hibrid autót értékesített világszerte.
Részletek

Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Ez nagyságrendileg mintegy 160 millió tonna széndioxid-kibocsátás megtakarítást tett lehetővé. Annak érzékeltetésére, hogy ez mekkora mennyiség, talán segít, hogy ha ezt a súlyt nyergesvontatókra pakolnánk, akkor ezek az Egyenlítő mentén sorba állítva 2500-szor érnék körbe Földet.

A Lexus prémium autómárkát, a Daihatsu budget márkát és a Hino busz- és teherautómárkát jegyző Toyota 2022 február végéig világszerte több, mint 20 millió részben vagy teljesen elektromos autót, zömében öntöltő hibrid elektromos járművet értékesített.

A környezettudatosságot mintegy negyed évszázada zászlajára tűző japán autógyártó nagy utat járt be: az első évben, 1997-ben világszerte alig több, mint 400 darab Toyota hibridet vásároltak, az első 1 millió darab hibrid eladásához 10 év kellett, tavaly pedig már egyetlen évben 2,6 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino modell talált gazdára. A Toyota által eddig világszerte értékesített 20 millió hibrid (amelyből közel 4 millió fut Európa útjain) többszöröse az összes többi autógyártó együttes részben vagy teljesen elektromos értékesítésének, és ma is a japán autógyártó jegyzi a piac legszélesebb, Európában több, mint 20, világszerte pedig több, mint 40 modellből álló elektrifikált modellkínálatát.


Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota

Elképesztő mértékű CO2-kibocsátás megtakarítás

Az elmúlt 25 évben a Toyota által értékesített hibridek révén megtakarított mintegy 160 millió tonna CO2-kibocsátást nehéz érzékeltetni. A New York ikonikus épületének számító Empire State Building súlyánál 440-szer, a világ legmagasabb épülete, a dubai Burj Khalifa súlyánál pedig 340-szer nagyobb ez az adat. Ha a világ globális CO2-kibocsátásával vetjük össze, akkor az elmúlt 25 évre vetítve 0,02%-al, 2021-ben pedig 0,05%-al csökkentették a globális emissziót az utakon lévő Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino részben vagy teljesen elektromos autók. Ez az arány pedig a jövőben folyamatosan nő majd. A Toyota ugyanis Európában és Magyarországon már most közel 70%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesít, a Lexus esetében pedig ez az arány 99%.

Folyamatosan növekvő dinamikájú zöldülés

A Toyota globális kínálatában 2025-re egyetlen olyan modell sem lesz, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtással, sőt, ezek számát a mostani valamivel több mint 40-ről három év alatt több, mint 70-re szándékozik emelni globális modellportfóliójában, úgy, hogy világszintű értékesítéseinek mintegy 70%-át tegyék ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-át a plug-in hibrid elektromos, újabb 10%-át pedig a zéró emissziós (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek).

A világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos technológiájával érkező új modellek mellett 2030-ig 30 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus is bemutatkozik majd, melyekből addigra éves szinten 3,5 millió darab (ebből 1 millió Lexus) talál majd gazdára. 2030-ra a Lexus európai, kínai és észak-amerikai értékesítéseinek 100%-át teszik majd ki az akkumulátoros elektromos modellek, 2035-re pedig a gyártási tevékenység is karbonsemleges lesz.

Ezzel párhozamosan a következő években a vállalat kínálatában folyamatosan érkeznek majd az ugyancsak zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (személyautók, buszok, kis- és nagyteherautók, targoncák, motorcsónakok, vonatok), és komoly áttörést hozhat a jelenleg még kísérleti szakaszban járó, a legkeményebb versenykörülmények között tesztelt, zéró emisszió közeli hidrogén belső égésű technológia is. Mindezek ismeretében folyamatosan még tovább nő majd a Toyota részesedése is a globális CO2-kibocsátás csökkentésből.


Kulcsszavak: értékesítés, hibrid, jármű kereskedelem, toyota
 
Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Új arccal a Toyota Land Cruiser Több, mint 20 millió hibridet értékesített eddig világszerte a Toyota Áttervezett futómű, tovább javított rugózási komfort A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is A Škoda 2015 első félévében növelte árbevételét, a kiszállításait és a működési eredményét is Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései Jönnek a BMW M modellek exkluzív márkakereskedései
 
A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

2022. április 15.
2022 első negyedévében a Porsche világszerte 68.426 autót adott át az ügyfeleinek. Az előző évhez képest ez öt százalékos csökkenést jelent.
Részletek

A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben

„A teljes autóipart érintő kivételes körülmények fényében értékesítésünk és kereskedői hálózatunk jól teljesített az első negyedévben,” mondta Detlev von Platen, a Porsche AG értékesítésért és marketingért felelős vezetőségi tagja. „A koronavírus hatásai negatívan érintettek néhány régiót, például Kínát, amelyet a folyamatos ellátási hiány és logisztikai kihívások súlyosbítottak. Ez komoly próba elé állít minket, ugyanakkor viszont a termékeink iránt világszerte kimagasló a kereslet – Európában, Amerikában és Kínában egyaránt.”

Növekedés Európában

A sokoldalú kihívások, amellyel a sportautó-gyártónak a világ különböző régióiban szembe kell néznie, sokszínű képet festettek a kiszállítások tekintetében. Európában a Porsche 22.791 autót adott át az első negyedévben, ami 18 százalékos növekedésnek felel meg az előző év hasonló időszakához viszonyítva – annak ellenére, hogy már a 2021-es számok is kimondottan erősek voltak. A hazai piacon, Németországban is jól alakultak az eladások: a 6.925 átadott autó 16 százalékos növekedésnek felel meg. Kínában, a Porsche legnagyobb önálló piacán a sportautó-gyártó 17.685 autót adott át.

A koronavírus ismételt kitörése néhány régióban a Porsche Centrumok bezárását eredményezte – ez, valamint a lezárásokhoz kapcsolódó logisztikai kihívások a kiszállítások 20 százalékos csökkenését eredményezték. Összesen 28.991 járművet vehettek át az ázsiai, közel-keleti és afrikai vásárlók. Az USA területén 13.042 újdonsült tulajdonos lehetett boldog az első negyedévben, annak ellenére, hogy az ellátásban és a szállításban is problémák merültek fel, amelyek negatívan érintettek több autómárkát is. Ennek ellenére a számok nagyon közel állnak a tavalyi év rekordjához.

Az SUV modellek népszerűsége töretlen

A legnagyobb keresletnek ezúttal is a Porsche SUV modelljei örvendhettek: a Cayenne átadása 19.029 ügyfélnek okozhatott örömet. Macanból összesen 18.329 talált gazdára. A tisztán elektromos Taycan 9.470 példányt adtak át. A sportautó-legenda 911-ból 9.327 autó kulcsát vehették át a vásárlók. A Panamerából 7.735 talált gazdára. A 718 Boxster és a 718 Cayman modellekből 4.536 került kiszállításra.

„Óvatos becslésekkel lépünk tovább a második negyedévre, különösen az ukrajnai fegyveres konfliktus fényében, amelyet megdöbbenéssel és aggodalommal figyelünk. Az emberek egészsége és biztonsága a legfontosabb. Az események üzletmenetünkre mért hatását folyamatosan vizsgálja saját szakértői csoportunk. Ennek ellenére optimisták maradunk a teljes összképpel kapcsolatban és nem vagyunk hajlandóak kompromisszumokat kötni az ügyfeleink érzelmes és egyedi élményeivel kapcsolatban,” mondta Detlev von Platen.
  
Kulcsszavak: értékesítés, jármű kereskedelem, Porsche
 
Rekord eladásokat könyvelhet el a Volvo Magyarországon Rekord eladásokat könyvelhet el a Volvo Magyarországon A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet A BMW Group rekord értékesítéssel indította az új évet A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A BMW Group megduplázta tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési eredményét A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben Rekord átadás a BMW Welt-ben A Porsche 68.426 autót adott át az első negyedévben Gazdára talált a 100000. Nissan LEAF
 

Találatok száma: 12923 Megjelenítve: 71 - 80