Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 81 - 90 |
![]() |
A vadonatúj Renault Scenic E-Tech electric: az első fenntarthatóbb tervezésű, teljesen elektromos családi jármű |
|
2023. szeptember 08.
A Megane megnyitotta az utat, és most a Scenicen a sor, hogy újra feltalálja magát, és átvegye a Renault új generációs elektromos járműveinek élvonalát. A vadonatúj Scenic E-Tech Electric a családok és a szabad és biztonságos utazási igények figyelembevételével készült.
|
![]() |
![]() A Scenic E-Tech Electric zökkenőmentesen beleolvad a Renaulution stratégiai tervébe: elektromos, a legmodernebb, tele van hasznos és intuitív technológiával, és fenntarthatóbb. Ez az első sorozatgyártású autó, amely a Renault-csoport azon törekvését fejezi ki, hogy a tisztességes átállást támogató következő generációs autógyártóvá váljon. Megtestesíti a Csoport új fenntarthatósági stratégiáját és azt a három pillért, amelyen a stratégia áll: a környezetet, a biztonságot és a befogadást. A Scenic 27 éves fejlődése A Renault 27 éve írja a Scenic történetet. 1996-ban született (öt évvel a névadó koncepcióautó 1991-es bemutatása után), és forradalmasította a piacot azzal, hogy az első kompakt egyterűvé vált az európai autógyártás történetében. A neve az új innovatív autóban megtestesült biztonsági koncepció rövidítése. A családok, utazási szokásaik, a környezetre gyakorolt hatásuk visszaszorítása iránti vágyuk és a biztonsággal kapcsolatos törekvéseik az évek során fejlődtek, és a Scenic velük együtt változott – és néha egy lépéssel előttük. ![]() Ma teljesen elektromos hajtáslánccal rendelkezik, és C-szegmensű autókat készít át családok számára, utazásra intve őket, miközben megőrzi úttörő és családbarát DNS-ét. A Scenic-et mindig is úgy tervezték, hogy a háztartások fő autója legyen, hosszú utakra hétvégén és ünnepnapokon. Még mindig az, 620 km-nél több WLTP hatótávval. Ez az első fenntarthatóbb tervezésű elektromos jármű, amely törődik utasai és a körülötte lévő világ jólétével. Ma itt van a holnap családi autója. Elsősorban családi jármű ![]() Az OpenR Link multimédiás rendszer több mint 50 alkalmazást tartalmaz, így könnyedén megtervezheti utazását, és mindenkivel együtt élvezheti az utazást. Jellegzetes hangszekvenciája önmagában is kategóriás – Jean-Michel Jarre zeneszerzővel folytatott rendkívüli csapatmunka eredménye. A vadonatúj Scenic E-Tech elektromos lesz az első elektromos jármű a Renault kínálatában, amely tartalmazza az Esprit Alpine díszítést, amely izgalmas sportos élt ad. A kezdetektől fogva a douai-i (ElectriCity) üzemben készül, és 2024 elején kerül a piacra. Az első fenntarthatóbb tervezésű családi autó Egy új generációs autóipari vállalat felépítése különösen azt jelenti, hogy új pillantást vetünk az autókra és használatukra, hogy a lehető legtöbb ember számára elérhetővé tegyük az úttörő, felelősségteljesebb és biztonságosabb mobilitást. Ez azt is jelenti, hogy csökken a járművek környezeti lábnyoma az életciklusuk során – a tervezés és a gyártás során, az úton és élettartamuk végén, azaz a bölcsőtől a sírig. Ez az ötödik Renault Scenic generáció a mobilitás új vízióját vezeti be. Az intelligensebb fogyasztás és a felelősebb termelés válik megszokottá. ![]() A Cél és Renaulúció stratégiai terve révén a Renault-csoport egy következő generációs, technológiaközpontú vállalattá válik, amely a környezeti és társadalmi érték mellett gazdasági értéket is teremt, és a szén-dioxid-semlegességre törekszik 2040-re Európában és 2050-re világszerte. A szén-dioxid-mentesítés úttörője, a Renault a 2022-es ChangeNOW csúcstalálkozón bemutatta Scenic Vision koncepcióautóját – amely bemutatja a márka fenntarthatóbb, jövőképesebb járművek létrehozására irányuló célját. És ez a vízió ma kezd megvalósulni az első, fenntarthatóbb tervezésű, teljesen elektromos családi járművel, a vadonatúj Scenic E-Tech elektromos autóval. Ez a teljesen elektromos családi jármű ötletesebb, nagyvonalúbb és a maga korának megfelelőbb, mint valaha. A fenntartható fejlődést és a biztonságot új magasságokba emeli. A vadonatúj Scenic E-Tech Electricet Franciaországban, a douai-i ElectriCity üzemben szerelik össze, és új utat jár be a zöldebb, biztonságosabb és avantgárdabb mobilitás felé. Motorja szintén Franciaországban, a cléoni megagyárban készül. A jármű anyagainak akár 24%-a újrahasznosított, és tömegének 90%-a – beleértve az akkumulátort is – újrahasznosítható a 2005/64/EK irányelv értelmében ipari létesítményekben. Elindult tehát az út az új, biztonságosabb és felelősségteljesebb mobilitás felé! ![]() Kulcsszavak: bemutató, elektromos autó, renault, Scenic E-Tech electric, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Kimagasló teljesítmény, extrém körülmények között is: a BMW iX5 Hydrogen a sivatagban tesztelt |
|
2023. szeptember 08.
A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia még rendkívül magas hőmérsékleti viszonyok közepette is magabiztosan teljesít. A BMW Group megerősíti a technológia iránti nyitottságát és az emissziómentes hajtáslánc-technológiák sokszínűségét élteti.
|
![]() |
![]() A BMW iX5 Hydrogen tesztflottája – amelynek tagjait a BMW Group idén februárban gurította ki az utakra – most először teljesített intenzív forrósági tesztet az Egyesült Arab Emírségekben. A modellek hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiája még a 45 fokos hőmérsékleti viszonyok és a jelentős páratartalom-ingadozás közepette, homokban és porban, a folyamatosan változó meredekségű dűnéken is lenyűgözően teljesített. A rendkívül hatékony üzemanyagcella-technológia, a két hidrogéntartály, az elektromos motor és a nagyteljesítményű akkumulátor a BMW iX5 Hydrogen vezérlőelektronikájával szorosan együttműködve igazolta felkészültségét és kimagasló teljesítményét. A müncheni fejlesztőcsapat a fedélzeti elektromos rendszerek extrém körülmények között tanúsított funkcionalitását és a hűtőrendszerek hatékonyságát egyaránt vizsgálta. A modellek a BMW által fémjelzett menetdinamikát igazolták. A BMW iX5 Hydrogen világkörüli útja A BMW iX5 Hydrogen tesztflottájának tagjai Európában, Japánban, Koreában, Kínában, az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten igazolják a forradalmi hajtáslánc-technológia létjogosultságát. ![]() A közutakon végzett átfogó tesztek célja, hogy bemutassa a hidrogén-meghajtású modellek kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságát, a fejlesztőcsapatot pedig a lehetséges sorozatgyártás előtt értékes tudásanyaggal vértezze fel. A BMW Group a tesztflottával ugyanakkor egy olyan üzemanyag-utántöltő infrastruktúra fejlesztéséhez is regionális szintű támogatást nyújt, amely a 700 baros üzemanyag-utántöltő technológiával mindegyik járműkategóriában alkalmazható – a személygépkocsiktól kezdve, a kisebb furgonokon és buszokon keresztül, egészen a nehéz haszongépjárművekig. A különböző alkalmazási és felhasználási területek közötti átmenetek jelentős mértékben járulhatnak hozzá a hidrogéntechnológia stabil beszállítói hálózatának kialakításához és a költségek csökkentéséhez. A BMW iX5 Hydrogen a hosszúra nyúló utazások lehetőségét a gyors tankolások és a zéró emisszió előnyeivel egyesíti. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiában minden potenciál megvan ahhoz, hogy megfelelő körülmények között a BMW Group hajtáslánc-technológiai portfólióján az emisszió-mentes személyes mobilitás újabb fontos pillérjévé váljon. ![]() A BMW iX5 Hydrogen üzemanyagcella-technológiájának maximális teljesítménye 125 kW / 170 lóerő. A modell lemezei alatt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációja dolgozik, amely az elektromos motort, a váltót és a hajtáslánc vezérlőelektronikáját egy közös házban egyesíti. A hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 295 kW / 401 lóerő. Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten. A két tartály együtt mintegy 6 kilogramm hidrogén tárolására képes, amellyel a modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 504 kilométer megtételére képes. Kulcsszavak: bmw, iX5 Hydrogen, járműteszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Kia különleges kiadással ünnepli a Sportage 30. születésnapját |
|
2023. szeptember 08.
30 éves a Kia Sportage. Eddigi öt generációjából összesen több mint hétmillió darab talált gazdára világszerte. A sikeres kompakt SUV ünnepi különkiadása sok különleges felszerelést kínál.
|
![]() |
![]() A Sportage, a Kia népszerű kompakt SUV modellje fontos mérföldkőhöz érkezett. Több mint hétmillió darabos értékesítésével a márka egyik legsikeresebb sorozataként vonulhat be az autótörténelembe, hiszen 2015 óta a Kia kínálatának legkelendőbb tagja. A 30 éves története során összesen 5 modellgenerációban bemutatott Sportage 1993-as megjelenése óta a fejlődés stílusos, és különösen élvezhető menetteljesítményeket kínáló szimbóluma. “Harmincéves történelme során, öt modellgeneráción keresztül a Sportage sikerformulája alapjaiban nem változott.” - mondta Won-Jeong Jeong, a Kia Europe elnöke. “Miután képességeivel és megjelenésével világszerte sok vásárlót nyert meg a márkának, e különleges modellünk 30 éves sikersorozatának megkoronázásaként különleges kényelmi és megjelenésbeli jellemzőkkel örömmel mutatjuk be ma az ünnepi Anniversary Edition-t, A különsorozat a márka és a modell történelme előtt tiszteleg, ugyanakkor a jövőt is felvillantja.” Több kényelem, több stílus: Anniversary Edition A Sportage Anniversary Edition szeptember végén érkezik meg az európai márkakereskedésekbe, majd fokozatosan jelenik meg a Kia valamennyi piacán. Magyarországon novemberben lesz elérhető az ünnepi különsorozat. ![]() Felszereltsége és részletei nem csak a megjelenését teszik vonzóvá, szolgáltatásait is kiemelik a mezőnyből. Az oldalablakok fényes fekete körvonalai, a spoiler, és az új első, oldalsó és hátsó sötétkróm díszítések az Anniversary Edition egyedi jellemzői. A sötétített üvegek, az új, sportos vonalú, fényes fekete 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a sötétkróm kopóbetétek kiemelik a Sportage vonalait. Az Anniversary Edition színkínálatának újdonsága a Wolf Grey (Farkasszürke), de a színpalettán megtalálható a Deluxe White, a Casa White, a Pearl Black, a Penta Metal, valamint az Experience Green is. Az utastér hangulatát finom kidolgozású szarvasbőr és műbőr kárpitozású, elöl elektromos állítású ülések dobják fel, az ülés- és a kormányfűtés szintén az alapfelszereltség része, a hangulatvilágítás pedig külön rendelhető. A műszerfalon két, egyenként 12.3 colos képernyő található, és az “okoskulcs” is az alapfelszereléshez tartozik. Az Anniversary Edition modellekhez új, különleges hangulatú Midnight Green beltéri csomag is elérhető. ![]() Fantasztikus múlt: a Kia Sportage öt generációja Az Anniversary Edition sok szempontból a Sportage eddigi 30 éves történelmének csúcsa. Az első generációt 1993-ban mutatták be, a korszak hasonló modelljeinél tágasabb utastérrel és személyautós menettulajdonságokkal. A második generáció (2004) a minőséget és a biztonságot állította a középpontba; az önhordó karosszéria bevezetése jelentősen hozzájárult az új modell piaci sikereihez, így a második Sportage-ből több mint kétszer annyi talált gazdára, mint elődjéből. A harmadik sorozatnál (2010) a vezetési élmény, a minőség és a biztonság került a célkeresztbe, ez a modell formáival is feltűnést keltett, hiszen nála jelent meg először a jellegzetes Kia “tigrisorr” hűtőmaszk. A negyedik generáció (2015) a fejlett biztonsági felszereltségre és a kényelemre koncentrált, itt jelentek meg először a fejlett vezetői asszisztensrendszerek (ADAS), ugyanakkor az új, kisebb hengerűrtartalmú, de nagyobb teljesítményű motorválasztékkal a vásárlókör is jelentősen kiszélesedett: a Sportage a Kia legsikeresebb modelljévé lépett elő, s ez a siker ma is töretlen. ![]() A 2021-ben bemutatott ötödik generáció nagyobb lett, és még tovább bővítette a biztonsági felszerelések sorát. A forma is feltűnőbb, hiszen a karosszéria vonalait immár a márka “egyesült ellentétek” formafilozófiája határozta meg. Az új, villamosított hajtásláncok megjelenése (hibrid és plug-in hibrid a korábbi könnyűhibridek mellett) minden korábbinál nagyobb sikereket hozott, és egyszersmind az innováció és a fejlődés vezetőjévé is előléptette a Sportage modelleket. Töretlen fejlődés Kulcsszavak: évforduló, kia, Kia Motors, Sportage
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása |
|
2023. szeptember 08.
A Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzése szerint az elektromos személyautók (villanymotoros és plug-in hibrid) szállításai idén mintegy harmadával nőnek tavalyhoz képest és megközelítik a 15 milliót.
|
![]() |
![]() A Gartner honlapjára felkerült előrejelzés szerint jövőre a növekedés 19 százalék lesz, csaknem 17,9 millióra. Az összes elektromos jármű eladása (beleértve az autókat, kisteherautókat, nehéz gépjárműveket és buszokat) idén meghaladhatja a 15,4 milliót, ami 34 százalékos növekedés tavalyhoz viszonyítva, jövőre pedig a 18,45 milliót, ami 20 százalékos éves bővülés. A Gartner előrejelzése szerint a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) kiszállítása idén mintegy 11 millióra nő a tavalyi 9 millióról, a plug-in hibrid (PHEV) autóké a tavalyi 3 millióról idén 4 millióra emelkedik. A Gartner elemzői arra számítanak, hogy 2030-ra az elektromos járművekre esik majd az autóeladások több mint fele. Az előrejelzések szerint 2027-re egy BEV átlagára megegyezik majd egy hasonló méretű belsőégésű motoros autóéval, ami felgyorsítja az elektromos járművek globális elterjedését. 2030-ra azonban az áramtermelés és a hálózati kapacitás akadályozhatja az elektromos járművek további tömeges terjedését, ártól függetlenül. ![]() Kulcsszavak: elektromos, értékesítés, jármű kereskedelem
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban |
|
2023. szeptember 06.
Elektromos meghajtású autók gyors feltöltésére szolgáló berendezések telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban - jelentette be Olaf Scholz kancellár kedden Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállításon (IAA Mobility).
|
![]() |
![]() A kancellár a német autóipari szövetség (VDA) rendezvényét megnyitó beszédében ismertette, hogy a kormány heteken belül bemutatja törvénytervezetét, amelynek révén Németország lesz az első európai ország, ahol a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel. A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt - mondta a politikus. Kiemelte, hogy a közlekedés, a mozgás "egyetemes, emberi szükséglet, de a jövőben úgy kell közlekednünk, hogy ne károsítsuk bolygónkat és környezetünket". A mobilitásra egyre nagyobb az igény, és ezt a folyamatosan növekvő keresletet "fenntartható kínálattal kell kielégíteni". A szakma meg tudja oldani a feladatot, a fejlesztések azt mutatják, hogy "az emberi leleményesség" révén meg lehet teremteni a fenntartható mobilitást, ez pedig "korunk egyik legbátorítóbb üzenete" - mondta Olaf Scholz. A kiállításon minden korábbinál nagyobb arányban megjelenő kínai cégekkel kapcsolatban jelezte, hogy nem aggódik a német autóipar miatt. Mint mondta, a nyolcvanas években sokan attól tartottak, hogy a japán autógyártók "letarolják a piacot", két évtizeddel később pedig a dél-koreai gyártók előretörése körül voltak hasonló félelmek. Újabban a kínai szereplők megjelenése miatt szokás aggódni, holott a német autóipar versenyképessége "vitán felül áll" - emelte ki a kancellár. Ugyanakkor Hildegard Müller, a VDA elnöke a kiállítás megnyitóján is megismételte az utóbbi napokban számos nyilatkozatában kifejtett bírálatát, miszerint az ágazat maga ugyan igen versenyképes, de Németország mint termelési bázis a drága energia, a magas adó- és járulékterhek és a túlburjánzó szabályozás miatt elveszítette nemzetközi versenyképességét. ![]() A vásárt - eredeti nevén nemzetközi autókiállítást (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) - minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is. A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a 2021-es 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékos aránnyal. Ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret. Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, németország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost |
|
2023. szeptember 06.
A C5 X Hypnos a C5 X csúcsváltozataként a grand tourer MAX felszereltségi szintjén alapul, és a Citroën tudásának legjavát nyújtja: merész koncepció, egyedi stílus és abszolút kényelem jellemzik.
|
![]() |
![]() A Citroën bemutatja a limitált kiadású C5 X Hypnost, a C5 X gazdagon felszerelt változatát, mely stílus és fedélzeti kényelem tekintetében a modell legjavát nyújtja. A Hypnos név találó módon a világos belső és a sötét külső kontrasztján keresztül a nappal és az éjszaka váltakozására és egyben a tökéletes kikapcsolódásra utal. A C5 X Hypnos a C5 X MAX felszereltségi szinten alapuló csúcsváltozata, melyben a legapróbb részlet is a stílusos megjelenést, a nyugalmat és a teljes ellazulást szolgálja. A C5 X Hypnos új külső árnyalattal egészíti ki a modell kínálatát: az elegáns Eclipse-kék karosszériát helyenként vörös elemek díszítik. A beltér ezzel szemben világos, és légies hangulatú, a különleges színek és anyagok derűs és nyugodt légkört teremtenek. A napfénytető, a hifirendszer, a szellőzéssel, masszázs funkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal ellátott fűthető első ülések és a különleges padlószőnyegek a tökéletes kényelem érzetét nyújtják. Az utasok kivételesen jó közérzetéhez a Citroën Advanced Comfort® aktív felfüggesztés, a Citroën Advanced Comfort® ülések és a zajszigetelt első és hátsó oldalablakok jóvoltából kiváló hangszigetelés is nagyban hozzájárulnak. A C5 X Hypnos egy igazi utazóautó, melyben elegáns és ultrakényelmes körülmények között utazhatunk. A limitált kiadás tökéletesen kifejezi a Citroën szegmensről alkotott filozófiáját: merész koncepció és utánozhatatlan stílus jellemzik, ráadásul benne ülve az embernek az az érzése, hogy az utazás végén kipihentebb, mint amikor elindult. A 225 lóerő összteljesítményű ë-EAT8 váltós plug-in hibrid meghajtással rendelkező C5 X Hypnos a sokoldalúság szempontjából és a mindennapi elektromos vezetés előnyeire tekintettel a márka szaktudásának legjavát képviseli. ![]() Hypnos: sokat mondó, szimbolikus név A limitált kiadás Hypnos nevét viseli, aki a görög mitológiában az alvás, illetve az álom istene. A név a maximális nyugalmat biztosító kimagasló fedélzeti komforttal hozható összefüggésbe. A C5 X Hypnos tökéletes ellazulást és kikapcsolódást ígér úgy, hogy közben a külvilágról sem feledkezünk el. Minden utazás derűs nyugalomban telik és energiával tölt fel, olyannyira, hogy érkezéskor kipihentebbnek érezzük magunkat, mint amikor elindultunk. A név egyben a külső és belső színvilág kontrasztjára, fény és árnyék kettősére is utal. A jármű karosszériája az éjszakai égboltra emlékeztető mélykék színű, a belső tér viszont kimondottan világos. A C5 X Hypnos nemcsak lenyűgöz, de nyugodt és pihentető utazást is garantál. A Hypnos névnek a Citroën történetében is megvan az előzménye. Ezt a nevet viselte az a felső kategóriás, úttörőnek számító hibrid tanulmányautó, melyet a 2008-as Párizsi Autókiállításon leplezett le a márka. ![]() Tekintélyparancsoló és elegáns külső A C5 X Hypnos új éjkék köntöse a fényviszonyoktól függően más-más hatást kelt. Alacsony megvilágításnál hihetetlenül elegáns, erősebb fényben pedig rendkívül dinamikus. A modell kínálatában vadonatújnak számító Eclipse-kék árnyalat tekintélyparancsoló és karakteres külsőt eredményezett. A mélykék karosszériát vörös grafikai elemek díszítik. A markánsabb stílus és a teljesen egyedi megjelenés érdekében a limitált kiadás sárvédőin és első ajtóin mindkét oldalon vörös csíkkal szegélyezett, fényes fekete díszítőelem húzódik, közepén a Hypnos felirattal. Ez a pompás dekorelem dinamikusabb karaktert és messziről felismerhető, jellegzetes megjelenést kölcsönöz az autónak. A gépjármű hátulján ugyanúgy kiemeli a C5 X feliratot az vörös színű 5-ös szám. Még kontrasztosabb és karakteresebb hatást keltenek a vadonatúj színű, csak erre a változatra jellemző 19’’ AeroX keréktárcsák. A részben fekete, részben gyémánthatású felniket sötét lakk borítja. Ez a kifinomult megoldás rendkívül karakteres kerekeket eredményezett. Az Eclipse-kéken felül a C5 X Hypnos platinaszürke változatban is elérhető lesz. ![]() Vadonatúj, világos beltér Az új beltérhangulat az üléseken is érvényre jut, melyek világos színű, perforált bőrrel vannak kárpitozva. Az ülésekre a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak: a bőrt díszítő apró lyukak a Citroën-logó jellegzetes halszálkamintáját követik. A kartámaszok ugyanolyan színű bőrből készültek, ami az ülések erősen strukturált, vízszintes kiképzését hangsúlyozza, és még szélesebbnek és kényelmesebbnek láttatja őket. Az ülések felső részét és a fejtámlákat puha és meleg tapintású szürke Alcantara® kárpit borítja. Az elegáns díszvarrással szegett ülések háttámlájának belső oldalán elhelyezett infravörös címkén a Hypnos név olvasható. Ugyanez a harmonikus világos színvilág – kellemes tapintású műbőrrel kombinálva – a középső könyöktámaszon, a középkonzol két oldalán és az ajtóbetéteken is visszaköszön. Az utóbbiakon a díszvarrás szintén halszálka-mintázatú. A világos belső teret az ajtópaneleken és a műszerfalon alkalmazott Karuun® világos fahatású díszítőelemek még barátságosabbá teszik. A természetes hatású exkluzív dekorelemek is a vízszintes vonalakat hangsúlyozzák, és ezáltal növelik a térérzetet. ![]() A világos, légies hangulatnak megfelelően a középkonzol is új külsőt kapott. A fényes fekete díszítőelemen vadonatúj Xenon bronz színű lézergravírozott csíkok találhatók. Végül a kényelem és a praktikum jegyében a C5 X Hypnos speciális padlószőnyegeket kínál. A különleges anyaggal szegett szőnyegeken a limitált kiadásra utaló Xenon bronz színű Hypnos felirat olvasható. A kifinomultság a C5 X Hypnos minden részletében tetten érhető. Az abszolút kényelmet szolgáló berendezések A C5 X kényelem és jó közérzet tekintetében a Citroën szakértelmének legjavát kamatoztatja. Egy igazi grand tourer, mely minden stresszt nélkülöző utazásokra invitál. Az egyszerre puha és dinamikus Citroën Advanced Comfort® ülésektől a kivételes helykínálatig minden a tökéletes kikapcsolódást szolgálja. A C5 X már az első métereken egy másik dimenzióba repíti az utasait. A 225 lóerős plug-in hibrid változaton szériafelszerelés a Citroën Advanced Comfort® aktív felfüggesztés, mely az aktív és folyamatos szabályozásnak köszönhetően hatékonyan szűri az úthibákat, és élvezetes utazást biztosít. Az ultrakényelmes felfüggesztésnek és a kiváló hangszigetelésnek hála igazi védőburokban érezhetjük magunkat. ![]() A C5 X Hypnos meleg hangulatú, elegáns, tágas és kényelmes utasterében azonnal megszáll bennünket a nyugalom. Ezt az érzést erősíti az égre néző napfénytető is, melyen át csak úgy árad be a napfény. A limitált kiadású változatban masszázs funkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal ellátott, hűthető és fűthető ülések ölelik körbe a vezetőt és az első utast. Végül a fedélzeti hifirendszernek köszönhetően a C5 X Hypnos beltere a zenehallgatásra is ideális hely. Kulcsszavak: bemutató, C5 X Hypnos, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban |
|
2023. szeptember 06.
Hogy megvalósíthassuk a magunk elé kitűzött célt, és 2030-ra tisztán elektromos járművek gyártóivá váljunk, technológiai tárgyú befektetéseinken, illetve kutatási-fejlesztési ráfordításainkon belül kiemelt területként kell kezelnünk a villanymotorokat, az invertereket, és az elektromos hajtásláncok átfogó optimalizálását.
|
![]() |
![]() "Csak úgy teremthetünk olyan, tisztán elektromos Volvo járműveket, amelyek ügyfeleink összes kívánságát – nagyobb hatótávolság, gyorsabb tölthetőség, a Volvótól elvárt, kiemelkedő vezetési élmény – teljesítik, ha villamosítási technológiáink minden komponense felett közvetlen irányítással rendelkezünk: azaz megvalósítjuk azok vertikális integrációját." A Volvo Cars vállalati kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Volvo Cars Tech Fund alapnak a legújabb befektetése összhangban áll ezekkel a törekvésekkel. A 2017-ben alapított, sanghaji központtal működő Leadrive a teljesítményelektronikai fejlesztések, a tisztán elektromos járművekbe szerelt vezérlő egységek piacának ígéretes fiatal szereplője. A Leadrive specialitása a szilícium-karbid (SiC) technológiát alkalmazó teljesítményelektronikai modulok tervezése és gyártása. A szilícium-karbid olyan, félvezető tulajdonságokkal rendelkező alapanyag, amely potenciálisan rendkívül magas hatásfokú, rugalmasan alkalmazható elektromos hajtási rendszerek megvalósítását teheti lehetővé. „A Leadrive rendkívül ígéretes technológiája jobb hatásfokú elektromos hajtásláncok fejlesztését teheti lehetővé.” – mondta Alexander Petrofski, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. „A technológiában rejlő lehetőségek egybevágnak saját villamosítási törekvéseinkkel, ezért nagy lelkesedéssel támogattuk befektetéssel a vállalatot, hozzájárulva annak további fejlődéséhez.” „A Volvo Cars és a Leadrive már eddig is szoros együttműködésben dolgoztak az új generációs SiC technológiák fejlesztésén, ami kikövezte a stratégiai együttműködésünk felé vezető utat.” - mondta Jie Shen, a Leadrive alapító vezérigazgatója. „Ezzel fontos mérföldkőhöz érkeztünk a Leadrive globális stratégiájában, amely jól példázza, milyen hatalmas lehetőségek rejlenek a fejlett villamosítási technológiák terén a Volvo Cars vállalattal folytatott együttműködésünkben.” Középpontban a vertikális integráció Ennek szellemében például immár házon belüli fejlesztjük és gyártjuk a villanymotorokat és invertereket, továbbá dolgozunk saját akkumulátorvezérlő szoftverünk fejlesztésén. Mindezeken túl a Northvolt vállalattal közös vegyesvállalatunk, a Novo Energy révén jelentős összegeket fordítunk saját akkumulátorcsomagjaink fejlesztésére és gyártására, ezzel biztosítva azok optimális kémiai összetételét és járműveinkbe történő integrációját. Az akkumulátorok, villanymotorok, inverterek és akkumulátorvezérlő szoftverek biztosítását szolgáló anyagi források rendelkezésre bocsátásával lehetővé tettük, hogy egy kézben tartsuk tisztán elektromos járműveink elektromos hajtási rendszerének minden komponensét. A Leadrive vállalattal és a hozzájuk hasonló partnereinkkel folytatott együttműködésünk révén szélesíthetjük szaktudásunkat, és izgalmas, új technológiákat fedezhetünk kel. Az átalakulás felgyorsítása A Tech Fund ezen legújabb befektetése a Leadrive legutóbbi finanszírozási kampányának keretében valósult meg, azzal a Tech Fund kisebbségi tulajdonrészre tett szert a Leadrive vállalatban. A megállapodás további pénzügyi részletei nem nyilvánosak. Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, volvo
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux |
|
2023. szeptember 06.
Tíz hónappal a projekt bejelentése után bemutatta innovatív, emissziómentes haszonjárművének prototípusát a Toyota. A Hilux FCEV kulcsszerephez juthat a hidrogénalapú társadalom kialakításában.
|
![]() |
![]() Tavaly decemberben értesült először arról a világ, hogy a Toyota nagy-britanniai gyártóközpontjában 2022 elején egy előzmények nélküli fejlesztési programot indítottak útjára: vezető iparági és tudományos szereplők bevonásával hozzáfogtak egy Toyota Hilux hidrogéntüzelőanyag-cellás (FCEV) hajtásláncra történő átalakításához. A prototípus fejlesztése idén nyáron ért véget, ezt követően láthattak hozzá a modell megépítésének. Ezzel mostanra elkészültek, és a végeredmény használati tárgyként ugyanolyan érdekfeszítőnek hangzik, mint amilyen fontos oszlopa lehet a Toyota hosszú távú hidrogénstratégiájának. Széles körben elfogadott alaptétel, hogy a hidrogén lehet a gazdaságos, fenntartható, környezetbarát mobilitás kulcsa. Abban is egyetértenek azonban a szakértők, hogy egyelőre nagyon is indokolt a feltételes mód: sem kellő számú jármű, sem megfelelően kiépített töltőinfrastruktúra, sem a szükséges léptékű hidrogénelőállító kapacitás nem áll rendelkezésre. A Toyota azonban – más piaci szereplőkhöz hasonlóan – felismerte, hogy ez az ördögi kör nem fog magától megtörni: a három sarkalatos feltételt egyszerre, fokozatosan kell kimozdítani a holtpontról ahhoz, hogy idővel elérhessék azt a kritikus tömeget, ahonnan már piaci alapon folytatódhat a technológia elterjedése. ![]() Pontosan ezért dolgoz ki és mutat be mindig új felhasználási területeket hidrogénalapú hajtástechnológiáinak, az áruszállítástól kezdve a közösségi közlekedésen át a motorsportig – sőt, a sorsfordító nemes cél érdekében még a mobilitás komfortzónáján is túlmerészkedik az autógyártó. Ennek a törekvésnek adott most egy új dimenziót a Toyota Manufacturing UK (TMUK) projektje, amelyben a világ legnagyobb számban eladott kompakt kisteherautóját építették át hidrogénüzemre. A teljes hajtástechnológia a Toyota Mirai hidrogéntüzelőanyag-cellás szedánból származik. A villanymotor és a tüzelőanyagcella-köteg elfért a motortérben, a három nagynyomású tartály számára, amelyekben több mint 600 kilométerre elegendő hidrogént tud magával vinni a kisteherjármű, a létravázban alakítottak ki biztonságos helyet. A fedélzeten megtermelt, de azonnal fel nem használt elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátor a platófedél alatt helyezkedik el. A nem egészen három hét alatt legyártott első prototípust további kilenc követi majd. A flotta még 2023-ban megkezdi szigorú tesztprogramját, amelynek során azokat a paramétereket ellenőrzik, amelyeket a leendő sorozatgyártású modellnek kell teljesíteni, a biztonságtól kezdve a funkcionalitásig, a tartósságtól a menetdinamikai képességekig. ![]() Kulcsszavak: FCEV, hidrogén üzemanyagcella, Hilux, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését |
|
2023. szeptember 05.
Új jelentés készült a vállalat fenntartható újításokra és jövőbeli versenyképességére vonatkozó törekvéseiről, valamint az eddig elért sikerekről. A vállalat elkötelezett az ökológiai értéklánc és a fenntartható termékek iránt.
|
![]() |
![]() A Hankook prémium gumiabroncsgyártó közzétette a 2022/23-as időszakra vonatkozó ESG-jelentését (Environmental Social Governance = Környezet, Szociális, Irányítás). Ebben a vállalat beszámolt idei fenntarthatósági intézkedéseiről és stratégiáiról. Ennek bizonyítéka, hogy a Science Based Targets Initiative (SBTi) elismerte a Hankook üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó célkitűzéseit. Ezek alapján várhatóan 2050-re sikerülhet elérni a zéró kibocsátást az SBTi nettó nulla kibocsátási mércéje alapján. A Hankook immár 14. alkalommal hozta nyilvánosságra ESG-jelentését. A beszámoló a cég által 2010-ben bevezetett az „Innováció a fenntartható jövőért” rendszeren alapszik, és a vállalat valamennyi fenntarthatósági tevékenységét lefedi. Emellett tartalmazza a vállalat közép- és hosszútávú elképzeléseit a környezet, a társadalmi problémák és a vállalati gazdálkodás területén. A fókusz egyenletesen oszlik meg a három kiemelt terület, az ökológiai értéklánc, a fenntartható termékek és a felelős szerepvállalás között. A Hankook szisztematikusan növeli a fenntartható gazdálkodásra vonatkozó erőfeszítéseit, kezdve az ESG irányítási rendszerének megerősítésével. 2009-ben a vállalat létrehozta társadalmi felelősségvállalási szervezetét, egy évvel később az ESG Stratégiai és Irányítóbizottságot. 2018-ban a Hankook elindított egy kezdeményezést, amely a fenntartható természetes gumi politikájának megvalósítására és a környezetbarát körforgásos gazdasági rendszer előmozdítására összpontosít. 2021-ben a gumiabroncsgyártó, ESG-döntéshozó testületet állított fel az igazgatói tanácson belül. 2022-ben a Hankook bemutatta vállalatvezetési chartáját, amely a fenntartható irányítás alapjául szolgál, és amely kifejezi a cég elkötelezettségét az átlátható és etikus ESG-gyakorlatok mellett. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével a Hankook az ökológiai értéklánc megteremtésének éllovasává vált. A vállalat rendszerszintű stratégiát fejlesztett ki a klímaváltozás elleni harchoz, és a menedzsment tevékenységi körébe integrálta a klímaváltozási bizottságot. Emellett a Hankook számos energiatakarékossági intézkedést is folytat. A vállalat - egyebek mellett - nagy hatékonyságú berendezések bevezetésével, valamint egyre több megújuló energiaforrás felhasználásával optimalizálta energiafogyasztását. Ennek köszönhetően az üvegházhatású gázok intenzitása 2,74 százalékkal visszaesett. A cél: az üvegházhatású gázok kibocsátának 46,2%-os csökkentése 2030-ig Környezetbarát gumiabroncsok fejlesztése A cég jelenleg egy intelligens gumiabroncs-technológián dolgozik, amely során érzékelőket helyeznek a futófelületre a kopás érzékeléséhez, valamint az i-Flex levegő nélküli gumiabroncson. A Hankook emellett - a fenntarthatóbb jövő létrehozása érdekében - aktívan részt vesz a tartós ellátási lánc kiépítésében, amely magában foglalja az emberi jogok védelmének biztosítását, az alkalmazottak jóllétének támogatását, valamint a társadalmi tevékenységekben való részvételt. Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, környezetvédelem
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint |
|
2023. szeptember 05.
Németország elveszítette versenyképességét, egyre kevésbé érdemes autóipari beruházásokat indítani az országban - mondta az ágazat érdekképviseletének (Verband der Automobilindustrie - VDA) vezetője egy hétfői interjúban.
|
![]() |
![]() Hildegard Müller a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban a szervezet legnagyobb szabású rendezvénye, a kedden kezdődő müncheni autóipari és mobilitási kiállítás (IAA Mobility) alkalmából készített interjúban kiemelte, hogy a német autóipar versenyképessége és innovációs képessége ugyan "magas szintű", amit a vásáron bemutatandó több mint 300 újdonság is jelez, Németország viszont bajban van. "Németország mint termelési bázis már nem versenyképes, egyre inkább lemaradunk a világ más térségei mögött" - mondta a VDA elnöke, kiemelve, hogy Németországban túl drága energia, túl magasak az adók és a járulékok, túlburjánzik a bürokrácia, miközben megoldásra vár a nyersanyagellátás biztonsága és hiányoznak a nemzetközi kereskedelmi megállapodások is. A német autóipar szereplői a következő öt évben több mint 250 milliárd euró értékben hajtanak végre beruházásokat az innováció és a kutatás-fejlesztés területén, további 130 milliárd eurót pedig üzemek korszerűsítésére fordítanak. "Szívesen ruháznánk be itt, Németországban, de más régiók, például az Egyesült Államok sokkal versenyképesebbek" - húzta alá Hildegard Müller. Mint mondta, Németországban a legdrágább az energia az egész világon, és míg Amerikában az állam a többi között a megfizethető energia és a nyersanyagellátás biztonságát szolgáló megállapodások révén megfelelően gondoskodik az ágazat sikeres működéséhez szükséges keretfeltételekről, Németország mindig csak "szabályozással, egyre újabb előírásokkal reagál a kihívásokra". A VDA a német autógyártók és autóipari beszállítók, több mint 600 vállalkozás gazdaságpolitikai érdekképviselete, leginkább a frankfurti nemzetközi autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) révén ismert. A vásárt minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is. A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a két évvel ezelőtti 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékkal, ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 13421 | Megjelenítve: 81 - 90 |