Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 81 - 90
Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

2021. április 16.
Legmagasabb minősítésével a legbiztonságosabb autók közé tartozik az első elektromos ŠKODA SUV-modell. A valaha elért legjobb eredmény a felnőtt- és gyermekutasok védelme terén. Az új ENYAQ iV folytatja a ŠKODA ötcsillagos minősítéseinek sorozatát.
Részletek

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Csúcsminősítés az új ŠKODA ENYAQ iV számára: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegi legbiztonságosabb járművek közé tartozik. A ŠKODA ENYAQ iV emellett a felnőttutasok védelme terén elért 94, illetve a bennülő gyerekek esetében produkált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményével zárt. A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira épülő első ŠKODA így az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a ŠKODA-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek során többek között a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA, valamint a kompakt SCALA, illetve a KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.

Amint Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Nagy örömmel tölt el minket az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek során szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelmének területein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálati körülmények tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeinek sikersorozatát.”

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

Az új ŠKODA ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiváló eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) széleskörű ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme terén elérhető pontok 94 százalékával, valamint a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA-SUV abszolút csúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. Az új ENYAQ iV minden további területen, illetve a maximális pontszám 86 százalékának megfelelő összesített eredményével is az élvonalba tartozik.

A ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák – köztük az első ülések között kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) – és átfogó Proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket. A legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számos menethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében.

Ezek között szerepel például az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning).

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV számára, illetve teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.

Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból szerepelnek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – amelynek székhelye a belga Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat értékelve. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.
Kulcsszavak: ENYAQ iV, euro ncap, skoda
 
ŠKODA BUGGY 736: Bud Spencer és Terence Hill legendás autójának szocialista változata ŠKODA BUGGY 736: Bud Spencer és Terence Hill legendás autójának szocialista változata Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek Sztereo-videokamerát kapnak a Land Rover Discovery Sport modellek 85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin 85 éve sikeres – A ŠKODA a Monte Carlo Ralin Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein A Honda CR-V ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjén Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt Ezeket a modelleket hívja vissza a Škoda a dízel-botrány miatt
 
Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

2021. április 16.
A pályanapokra épített BT62 után a rendszámozható BT62R-t is a Goodyear gumijaival szereli fel a Brabham Automotive. A 2019-ben felélesztett ausztrál márka az Eagle F1 SuperSport RS gumik mellett döntött, amely a pályán és az utcán is megállja a helyét.
Részletek

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

A Brabham-dinasztia legenda a motorsport világában. A pátriárka, Sir Jack Brabham máig az egyetlen pilóta, aki saját maga által épített autóval nyert Forma–1 világbajnokságot. A nevét viselő csapat összesen 2 konstruktőri és 4 egyéni vb-címet szerzett 30 éves története során.

A siker a család három generációjában folytatódott tovább. Jack legkisebb fia, David a legendás Le Mans-i 24 órás versenyen győzedelmeskedett, és ő az, aki 2019-ben a Brabham régi, hűséges partnerével, a Goodyearrel karöltve felélesztette a márkát.

A Goodyear F1-es belépője

A Brabham története 1962-ben indult, a Goodyearrel 1965-ben fogott össze a cég. Ez volt az amerikai gumigyár igazi belépője a Forma–1-be, ahol a vállalat abroncsai 1997-ig 50 egyéni és konstruktőri vb-címben, illetve több száz futamgyőzelemben játszottak szerepet.

Az első siker hamar jött: 1966-ben Sir Jack legendás BT19-ese volt a mezőny legjobb autója. Tervezője négy egymást követő futamgyőzelmet aratott a Goodyear gumikon, nyert többek között a dimbes-dombos angliai Brands Hatchben és a hírhedt Nürburgring Nordschleifén. Végül a Goodyear hazai terepén, az amerikai Watkins Glenben szerezte meg a vb-címet. A két vállalat még az 1980-as években is bajnokságokat és versenyeket nyert közösen.

Egy legendás név újra az aszfalton

A Brabham 1992-ben bezárta kapuit, de közel három évtized szünet után, 2019-ben visszatért a legendás név, méghozzá ismét a Goodyear partnereként. A David által alapított Brabham Automotive kifejezetten pályanapokra fejlesztett ki szupersportkocsit BT62 néven. A mindössze 972 kilós autót 5,4 literes, 700 lóerős V8-as motor hajtja, amelynek 666 Nm nyomatékát 6 sebességes, szekvenciális váltó viszi át a hátsó kerekekre.

Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata

Az autó győzelemmel debütált a 2019-es Britcar Endurance Championship során, a Brands Hatchben rendezett éjszakai futamon David Brabhammel és Will Powell-lel a volánnál.

„A Brabham Forma–1-es múltjának fényében úgy éreztem, kötelességem feléleszteni az édesapám által alapított márkanevet. Ebben a Goodyear kiváló partnernek bizonyult. A BT62-t igazi versenyautónak szántuk, és amikor feltettük rá az F1 SuperSport abroncsot, megtaláltuk az autó, a gumi és a pilóta tökéletes összhangját” – mondta el David Brabham.

Versenytapasztalat a közútra

A BT62 közútra szánt változata, a BT62R célja, hogy egyensúlyt teremtsen a pályán nyújtott csúcsteljesítmény és a hétköznap elvárt kényelem között. Egy ilyen autót olyan gumikkal kell felszerelni, amely egyszerre helyt áll a tükörsima versenypályán és a közúton, bármilyen időjárási körülmények is uralkodnak. A komoly feladvány megoldása a Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, amely úgy tud megbirkózni a sok versenyabroncs számára kihívást jelentő közúti felületekkel, hogy a pályán nyújtott teljesítménye sem csorbul.

„A versenyzés mind a Goodyear, mind pedig a Brabham lételeme: tökéletes terep a két márka együttműködéséhez. A versenyzés során felhalmozott tapasztalatainkat használjuk fel akkor is, amikor olyan rendszámozható versenyautók számára tervezünk a pályán és a közúton is kiemelkedően teljesítő abroncsokat, mint a lélegzetelállító BT62R” – mondta el Ben Crawley, a Goodyear Europe motorsportokért felelős igazgatója.

A cél: a Le Mans-i 24 órás

David Brabham vágya, hogy a márka eljusson Le Mans-be és újabb győzelmeket arasson. Mivel a Goodyear az LMP2 kategória egyedüli abroncsszállítójaként fontos szereplője a legendás versenynek, a Brabham számára a 24 órás győzelem több puszta álomnál.

„A Goodyear és édesapám közötti kapcsolat, valamint a Brabham versenymúltja mind fontos elemei a BT62R létrejöttének. A név felélesztése és az, amit mára elértünk, rendkívül sokat jelent nekem és a családomnak. Szomorú, hogy édesapám már nincs velünk, hogy lássa mindezt, biztosan nagyon boldog lenne. A Goodyear és a Brabham Automotive közötti partneri kapcsolat kiemelkedően fontos a versenypályán és a közúton egyaránt” – tette hozzá David Brabham.

Kulcsszavak: Goodyear, Goodyear Eagle F1, gumiabroncs, járműipar
 
Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Nagy az érdeklődés a Rába-Volvo beszállítói program iránt Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata A Dunlop lett az AMG Driving Academy hivatalos abroncsbeszállítója Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Hankook új négyévszakos teherabroncs választéka különféle útviszonyokhoz Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Dán győzelem a 2014/2015-ös Scania Fiatal Európai Tehergépkocsi-vezető verseny európai döntőjén Megérkezett a 700 lóerős Brabham pályaautó közúti változata Elszántságot tükröző formaterv a fokozott hatékonyságért
 
Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

2021. április 15.
A SEAT felfrissíti Ibiza modelljét, amely megújult külső formavilággal, forradalmi belső térrel és összekapcsolhatósági illetve vezetéstámogató rendszerek új szintjével várja az érdeklődőket.
Részletek

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát


A SEAT Ibiza 1984-es bemutatása óta a márka sikerének egyik sarokköve volt és 37 év, öt generáció és közel 6 millió átadott autó után az Ibiza a valaha volt legsikeresebb jármű, amely a SEAT gyártósoráról legördült. A megújult ötödik generáció pedig szegmensének kulcsfontosságú modelljeként ezt a győztes szemléletet kívánja továbbvinni Európában.

“A SEAT Ibiza egy autóipari ikon és a márka egyik kulcsfontosságú pillére.” - nyilatkozta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA elnöke. „A frissített ötödik generáció külső megjelenést érintő módosításai, a belső tér megújulása illetve a hálózatba kapcsolhatóság és biztonság új szintje  mind azt jelzik, hogy az Ibiza készen áll a sikertörténet folytatására.”

A világ egyre inkább digitalizált irányba halad és a SEAT Ibiza készen áll, hogy részese legyen ennek az utazásnak, még kiemelkedőbb funkcionalitást, intuitív megoldásokat és minőséget kínálva a belső térben. Mindezt a továbbfejlesztett formanyelv, az egyre magasabb szintű hálózatba kapcsolhatósági megoldások és az új, még elegánsabb anyaghasználat teszi lehetővé.

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát

Ehhez társul még az utastér hangulatát tovább javító világítástechnika és a legkorszerűbb infotainment kijelzőrendszerek alkalmazása, amelyek kiemelten hangsúlyozzák a megújulás gondolatát és érzését az autó karakterében.

A motorháztető alatt az új SEAT Ibiza hat különböző, benzinnel vagy sűrített földgázzal (CNG) működő hajtást kínál a 80 és 150 lóerő közötti tartományban, amelyek manuális vagy kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóhoz csatlakoznak.

Ezen kívül a SEAT Ibiza új vezetéstámogató rendszerek egész sorát vonultatja fel, amely az adott körülményektől függetlenül még nyugodtabb közlekedést kínál a városi autóban utazóknak.

A SEAT központjában, Martorellben tervezett, fejlesztett és gyártott új SEAT Ibiza az idei év harmadik negyedévében kerül gyártásba a Barcelona melleti üzemben.

Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát




Kulcsszavak: bemutató, ibiza, seat, új modell
 
Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI Már Magyarországon is rendelhető az első elektromos MINI Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát Az új Nissan Note - nyilvános premier a 2013-as Genfi Autószalonon Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát Infotainment az új Opel Insigniában Bemutatkozott Magyarországon a BMW új 5-ös sorozata Bemutatkozott Magyarországon a BMW új 5-ös sorozata Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát Új Mazda3 világpremier a Frankfurti Autószalonon
 
AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

2021. április 15.
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a társaság az első negyedéves értékesítési adatok alapján több mint megháromszorozta a tavalyi első negyedév számait.
Részletek

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az adatok azt mutatják, hogy a tőzsde autós vállalata túllépett a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásainak többségén. Az év első három hónapjában már a bérleti napok száma is növekedett, több mint 40 százalékkal haladta meg a bázisidőszakét, és erősödés mutatkozik a szervizórák esetében is.

Jelentős pozitív fordulat látható az AutoWallis idei első negyedéves értékesítési számaiban a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett korlátozások ellenére. A társaság Nagykereskedelmi üzletágában közel a négyszeresére (+382,5%), 4.555 darabra ugrott az eladott új gépjárművek száma. A kiugró növekedést a 32,5 százalékos (1.251 darab) organikus bővülés mellett az év elején indult, négy országra kiterjedő Opel értékesítés robbantotta be: többek között ezen márka nagykereskedelmi értékesítésének hatására a tranzakciók összesen 250 százalékkal növelték az értékesítési számot (3.304 darab).

Jól teljesített a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Kiskereskedelmi üzletága is, amely különösen figyelemreméltó annak ismeretében, hogy a magyar személy- és kistehergépjármű-piacon eközben összességében egy százalékkal, 35.927 darabra zsugorodott az eladás.

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az AutoWallisnál az új gépjármű-értékesítések száma a tavalyi tranzakciók hatása nélkül 42 százalékkal, míg a tavalyi tranzakciók hatásására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében 238 százalékkal, 1678 darabra növekedett.

A használt gépjármű-értékesítés is jól teljesített: a tranzakciókkal együtt 132 százalékkal, 434 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül 8 százalékos csökkenés). A szervizórák száma tranzakciók nélkül 40 százalékkal bővült, míg az említett négy tranzakciónak köszönhetően összességében a két és félszeresére (+152,7%), 29.447-re nőtt. A koronavírus miatti korlátozások még visszafogják a gépjárműkölcsönzési terület növekedési lehetőségeit, de már látható pozitív fordultat: a bérleti napok száma már 43 százalékkal növekedett, miközben a mérethatékonyság javult, ugyanis a bővülés csökkenő flottaméret (-22%) és a bérleti események számának mérséklődése (-48%) mellett történt. Mindez jól mutatja, hogy az AutoWallis jól reagált a COVID-lezárások miatt megváltozott üzleti környezetre, és költséghatékony átalakítást hajtott végre.

AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést

Az első negyedév értékesítési számait Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte a vállalat életében. Emlékeztetett, hogy a most publikált számok összhangban vannak azzal a korábban bejelentett tervvel, amely szerint a társaság 2021-ben a tavalyi közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé növelheti árbevételét az organikus növekedésnek és a 2020-ban lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. Hozzátette, hogy a gazdaság újranyitásával és a turizmus élénkülésével a Kiskereskedelmi üzletágon belül a szolgáltatási tevékenységek további erősödésére számít, és az új gépjárművek megrendelésállománya is bizakodásra ad okot a járvány lecsengési ütemének bizonytalansága ellenére is.

Kulcsszavak: AutoWallis, értékesítés, jármű kereskedelem
 
A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el A BMW Group már több mint negyedmillió darab hálózatról tölthető gépkocsit adott el Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek Ezeket az autókat vásárolták eddig szívesen az emberek Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt Az Opel tavaly a leggyorsabban növekvő hazai autómárka volt AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést Több mint 40 milliós értékesítési eredményével a Corolla a világ legkelendőbb autója AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést Növelte profitját a Mazda
 
Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

2021. április 15.
Nem is indíthatott volna jobban a DS E-TENSE FE21, hiszen a legelső versenyén Jean-Éric Vergne a pódium legfelső fokára vitte a múlt szombati Római E-Prix-n.
Részletek

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

Ez egy igazán izgalmas E-Prix volt a megújult és kibővített római pályán, amely immár 3,385 km hosszú. A versenypálya az egész nap szemerkélő eső miatt igen alattomos arcát mutatta.  

A reggeli szabadedzések sok váratlan eseményt hoztak, mert Jean-Éric autójába hátulról beleszállt egy másik autó, aminek következtében a francia versenyzőnek ki is kellett hagynia a szabadedzések második felét. A team fantasztikus munkát végezve sikerrel javította meg az autót, aminek köszönhetően Vergne gond nélkül vett részt az időmérőn és bejutott a Super Pole-ba is, ahol az 5. rajthelyet szerezte meg. Da Costa számára nehezebb volt a kvalifikáció: a Group 1-ből indulva hozzáért a falhoz, így végül a 18. helyről kellett startolnia.  

A verseny a safety car mögött indult, mert az eső ismét esni kezdett, de Vergne uralta a helyzetet, végig a top 5-ben maradt, okosan használva a támadó módokat az előbbre kerüléshez.

A safety car mögött befejeződő versenyen JEV megszerezte 10. Formula E győzelmét, amely a DS TECHEETAH számára a 13. volt. Antonio Félix da Costa gyönyörűen zárkózott felfelé egészen a 10. pozícióig, de miután felhasználta a FANBOOST-ot egy szép előzéshez, de egy defekt miatt erőfeszítései végül hiábavalónak bizonyultak.

Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött

A második, vasárnapi római E-Prix az elsőhöz hasonló körülmények között indult, de eltérő eredményeket hozott. Antonio Félix Da Costa megszerezte első pontjait az új DS E-TENSE FE21-gyel, hetedikként célba érve, amíg az előző nap győztese Jean-Éric Vergne a 11. lett.

Ez egy kihívásokkal teli nap volt a DS TECHEETAH számára. Küzdelem a nedves pályával, mivel a 3. szabadedzés és az időmérő alatt is szakadt az eső. Da Costa és Vergne a 15. és a 20. helyeket szerezték meg a kvalifikáció során.

AZ EUR városrész majdnem száraz lett a versenyre, de a start a safety car mögött történt. A DS TECHEETAH két versenyzője számára a verseny első része viszonylag nyugodt volt, sikerült a 10. és a 17. helyig  jutniuk. A verseny második szakaszában DAC és JEV tovább javítottak pozícióikon, stabilizálva magukat a 10. és 16. helyeken, egészen a második safety-car időszakig, amely mindössze egyetlen teljes versenykört hagyott csak a kockás zászlóig. A két DS E-TENSE FE21 elkerülte az utolsó kör incidenseit és végül a jelenlegi bajnok a 7. helyen, míg a szombati győztes Vergne a 11. helyen végzett.

Az ABB FIA Formula E Világbajnokság két hét múlva folytatódik egy újabb kétnapos versennyel a spanyolországi Valenciában.

Kulcsszavak: DS Automobiles, elektromos autó, Formula E
 
Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Közel 42 ezer villanyautó fut Norvégiában Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött A Honda kacérkodik a napelemekkel Az új DS E-TENSE FE21 megnyerte legelső E-Prix-jét Jean-Éric Vergne-nyel a volánja mögött Ügyfelek tesztelhetik az ultra kompakt ‘i-Road” elektromos járművet Tokióban A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A Nissan e-NV200 Európa legnagyobb daraszámban értékesített elektromos furgonja A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét A BMW Group átadta idei százezredik hálózatról tölthető modelljét
 
Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

2021. április 15.
Próbafúrásokkal kezdődött meg az M5-ös metróvonal megépítésének első szakasza a Kálvin térnél - közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) szerdán az MTI-vel.
Részletek

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Azt írták, hogy a fejlesztésnek köszönhetően a csepeli és a ráckevei HÉV így "összefonódva" - a Boráros tér érintésével - a Kálvin térig jár majd, ami azt jelenti, hogy átszállás nélkül lehet a metróvonalakat elérni.
   
A metróhoz tervezett alagút a Kálvin téri végállomásnál éri el a legnagyobb, 50 méteres mélységet, vagyis a 38 méter mélységben haladó 4-es metró alá érkezik.
   
Hozzátették, hogy mivel az alagút változatos talajkörnyezetben épül majd, a tervezéséhez minél több információt kell a környezetről begyűjteni. Ez úgynevezett geotechnikai feltárásokkal (fúrásokkal, szondázásokkal) lehetséges. Ezek a próbafúrások kezdődtek meg a Kálvin térnél.
   
A közlemény szerint a fúrógépek a Kálvin tér környezetében akár 65-70 méter mélységig is lejutnak, így megismerhetők a különböző földtani korokban települt geológiai képződmények.
   
A próbafúrásról Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára azt közölte szerdán a Facebookon, hogy a tervezett alagút nyomvonalán 50 méterenként csaknem 100 próbafúrást végeznek el egy hónap alatt.
   
Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza

Hozzátette: a cél, hogy a csepeli és a ráckevei HÉV utasai is közvetlenül elérjék a metrót, csakúgy, mint a szentendrei HÉV utasai a Batthyány térnél vagy a gödöllői HÉV-vel közlekedők az Örs vezér terén.
   
Második lépésben a szentendrei, a csepeli és a ráckevei vonalakat egy Duna alatti alagúttal kötik majd össze, amellyel létrejön az "5-ös metró" - hívta fel a figyelmet.
   
Hozzátette, hogy e kormányzati tervek megvalósítását egyértelműen támogatja Karácsony Gergely főpolgármester és a fővárosi önkormányzat, közösen döntöttek róluk a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában.  
   
"Budapest nem csak a Belvárosból áll! Budapest minden polgára, minden városrésze, minden kerülete egyenrangú. A külső kerületek és az agglomerációs gyűrű lakóit is megilletik a jó életkörülmények, a jó közlekedés. A csepeli és ráckevei HÉV-vonalak Kálvin térig történő meghosszabbításával és az 5-ös metró megépülésével gyorsabban lehet bejutni a déli városrészekből és az agglomerációból Budapest belső területeire" - hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza
   
Jelezte azt is, hogy a külső kerületekből és az elővárosokból naponta egymillió ember érkezik Budapest belvárosába. Ezt a terhelést a város már nehezen bírja: Budapest közútjai telítődtek, mindennaposak a dugók.
   
A kormány - az államtitkár bejegyzése szerint - elfogadja azt a szakmai konszenzust, hogy e kihívásra három elemből álló megoldással kell válaszolni. Ennek első eleme, hogy javítani kell a budapesti, főként a kötöttpályás tömegközlekedést. Második elemként szükség van a külső városrészek közötti közvetlen kapcsolatot teremtő, hiányzó északi és déli peremhidakra (Galvani, Aquincumi) és "körúti elemekre". A harmadik pedig, hogy meg kell építeni a külső csomópontokon a hiányzó P+R és B+R parkolókat, így le lehet tenni az autót, és kényelmesen át lehet váltani közösségi közlekedésre.
  
Hozzátette, hogy ezeken a megoldásokon dolgoznak közösen Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával.
   
A bejegyzés alatt megosztott videóban, amely a Kálvin téri munkaterületet is bemutatja, Vitézy Dávid azt mondta, már 1888-ban, a ráckevei HÉV-vonal kialakításakor az volt a terv, hogy egyszer meghosszabbítják azt a Kálvin térig. Ez ma már a felszínen nem elképzelhető, csak a föld alatt, és ott is csak úgy, hogy a 3-as és a 4-es metró alatt vezetik el az alagutat.
  
A csepeli és a ráckevei HÉV egyik metróhoz sem csatlakozik, ezt a hiányosságot szeretnék most pótolni azzal, hogy a két déli HÉV-vonal elérné a Kálvin térnél a 3-as és a 4-es metrót - írta a vezérigazgató.
   
Vitézy Dávid jelezte azt is, a Kálvin téri "alapkőzet" agyagból és agyagmárgából van; e fölött rakódott le a Duna üledéke, ahol agyagos, kavicsos, homokos talajt találtak. A fúrások célja, hogy megállapítsák, pontosan milyen mélységben, miként változik a talaj összetétele.
Kulcsszavak: budapest, fejlesztés, hév, közlekedés, M5-ös metró
 
Csökkent az üzemanyagok ára Csökkent az üzemanyagok ára Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Újra járható a Bem rakpart a Batthyány tér és a Bem József tér között Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza Szombattól negyven percenként járnak a balatoni kompok Próbafúrásokkal kezdődött meg az 5-ös metróvonal megépítésének első szakasza Új erőforrásokat és modellváltozatokat mutat be a BMW Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése Folytatódik a kőkemény, tisztán elektromos hajtású Ford F-150 fejlesztése
 
Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

2021. április 15.
Már nem csak az európai, hanem a magyar vásárlók is leadhatják előrendeléseiket az új Kia EV6-ra, az előleg visszatéríthető, és mindössze 50.000 Forint. Az EV6 ténylegesen májustól rendelhető, az első autók várhatóan szeptemberben érkeznek az európai piacokra, októberben pedig Magyarországra.
Részletek

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

A Kia EV6 már Magyarországon is előrendelhető. A különleges menetteljesítményű, 800V-os ultragyors töltésre is alkalmas, tisztán elektromos hajtású újdonság mindössze 50.000 forinttal előregisztrálható, elállás esetén az összeg teljes egészében visszajár.

Az érdeklődők a kia.com/elso50 oldalon regisztrálhatnak. Az előregisztrációt követően a kiválasztott Kia márkakereskedő rövid időn belül felveszi a kapcsolatot az érdeklődővel.

Az EV6 kétféle akkumulátorcsomaggal (58.0 kWh és 77.4 kWh), és hátsó- valamint összkerékhajtással, többféle teljesítménnyel és felszereltséggel választható. A vásárlók online, három dimenzióban is megnézhetik az általuk konfigurált autót – a nagyteljesítményű GT és a hosszú hatótávú GT-line kivitelekben virtuális valóság alapú szolgáltatások is elérhetőek lesznek.

Won-Jeong (Jason) Jeong, a Kia Europe elnöke elmondta: “Arra számítunk, hogy a Kia első, eredendően elektromos hajtásra tervezett modellje különösen népszerű lesz az európai piacokon.

Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6

Az EV6 igazi, kompromisszumok nélküli villanyautó, hosszú hatótávval, ultragyors töltési képességgel és tágas, kényelmes utastérrel. A korai előfoglalás lehetőségének bevezetésével fő célunk, hogy segítsük vásárlóinkat elektromos autózással kapcsolatos terveik kialakításában és azok megvalósításában.”

Az előregisztrálók az elsők között jutnak hozzá minden, az autóval kapcsolatos friss információhoz, illetve elsőként ők köthetnek szerződést, így a Magyarországra elsőként érkező autók tulajdonosai is az előregisztrálók közül kerülnek majd ki.

Kulcsszavak: elektromos autó, értékesítés, EV6, jármű kereskedelem, kia
 
Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 Megvesznek a norvégok a Tesláért Ismét zöld nap a Dunaújvárosi Egyetemen Ismét zöld nap a Dunaújvárosi Egyetemen Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 A Renault stratégiai céllal bővíti és újítja meg kishaszongépjármű kínálatát Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Hajós András a BMW i magyarországi nagykövete Már Magyarországon is előrendelhető a Kia EV6 A Focus ST-vel fiatalít amerikában a Ford?
 
A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

2021. április 14.
A STARIA a Hyundai Motor új ´belülről kifelé´ tervezési módszertanát alkalmazza, amely a jövő mobilitási korának elvárásai szerint megépített járművet eredményez.
Részletek

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor Company a mai napon egy digitális világpremier során hivatalosan is bemutatta az új STARIA többcélú jármű (MPV) modellcsaládot, ezzel megteremtve a márka jövőbeli célirányosan fejlesztett típusainak üzleti modelljét.

A STARIA bemutatkozása tovább erősíti a Hyundai Motor intelligens mobilitási szolgáltatóvá való átlényegülését, egyben megtestesíti a vállalat ´belülről kifelé´ haladó tervezési módszertanát, amely a tágas helykínálatra és a jó kihasználhatóságra helyezi a hangsúlyt. A STARIA a Hyundai válasza a változó ügyféligényekre: célirányos, innovatív szolgáltatásokat és funkciókat kínál felhasználóinak, és újraalkotja az utazás élményét, összhangban a vállalat ´emberiséget szolgáló fejlődés´ célkitűzésével.

A STARIA kettő-tizenegy üléses kivitelben, valamint kétféle modellváltozatban - STARIA és STARIA Premium - lesz elérhető; az utóbb kibővített szolgáltatási csomaggal és exkluzív kivitelezéssel teremt fényűzőbb hangulatot és megjelenést, új szintre emelve a mobilitás élményét.  

„Nagy örömünkre szolgál, hogy bemutathatjuk a STARIA-t, amely azon törekvésünket támogatja, hogy a Hyundai a mobilitás evolúciójának az élén állva alkalmazkodjon az új életviteli formákhoz, és megoldást kínáljon az ezekhez kapcsolódó, frissen kialakuló szükségletekre.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „A STARIA révén még szorosabban kapcsolódhatunk környezetünkhöz, lehetővé téve, hogy még tartalmasabban élhessük mindennapjainkat, és még értékesebben tölthessük azt az időt, amíg közlekedünk.”

A STARIA 2021 második felétől kapható egyes piacokon. A modell elérhetősége kapcsán egyeztessen a helyi hivatalos importőr munkatársaival.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

Prémium kidolgozású, futurisztikus külső formatervezés

Az űrhajók áramvonalas formavilágát idéző, kecses STARIA karakterét egyetlen, lendületes vonal határozza meg: ezt az a fényív ihlette, amely napfelkeltekor a Föld horizontját beragyogja, ha az űrből pillantunk vissza bolygónkra.

A STARIA orrkialakítás vízszintes nappali és helyzetjelző fények határozzák meg, amelyek együtt végigfutnak az autó teljes szélességében. A fényhatást az egyedi mintázatú, merész, széles hűtőmaszk egészíti ki. A jármű letisztult sziluettjét mélyen ülő fényszórók erősítik. A Hyundai az orr minden elemét azonos színűre fényezte, ezzel erősítve annak modern, letisztult stílusát.

A STARIA Premium kivitel exkluzív sárgaréz-króm díszítést alkalmaz: a Hyundai emblémán, a hűtőmaszkon, a fényszórók keretén, az első és hátsó lökhárítókon, a keréktárcsákon, a külső visszapillantó tükrökön és az ajtókilincsen megjelenő árnyalat még modernebbé, még fényűzőbbé teszi a jármű megjelenését.

A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok jobb körkörös kilátást kínálnak, és a szabadság érzését nyújtják. Ez a kiváló térérzet — amelyet a tradicionális koreai ‘hanok’ építészeti stílus ihletett — azt a benyomást kelti az utasokban, mintha a külvilág az utastér meghosszabbítása volna.

A formai tematika hátul folytatódik: a széles hátsó szélvédőt hosszan elnyúló, függőleges lámpatestek keretezik; a STARIA Premium kivitelek megjelenését a Hyundai ´parametrikus pixel´ lámpakialakítása és felső díszítőelem teszi különlegessé. A hátsó lökhárító mélyen húzódik, megkönnyítve a csomagok be- és kirakodását.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A STARIA nyolcféle karosszériaszínben (Abyss Black gyöngyház, Creamy White, Graphite Gray metálfény, Moonlight Blue gyöngyház, Shimmering Silver metálfény, Dynamic Yellow, Olivine Gray metálfény és Gaia Brown gyöngyház) rendelhető.

A mobilitási élmény átalakítása az utazás idejének tartalmasabb eltöltése révén

A STARIA egyszerű, szerény belső kialakítása kihangsúlyozza a vezetést megkönnyítő praktikumot, illetve az utasokra váró kényelmet, miközben maradéktalanul teljesíti a buszlimuzinokkal szemben támasztott, hagyományos elvárásokat. A tengerjáró luxushajók által ihletett belső tér az innovatív kialakítás révén nyitott, különleges hangulatot áraszt. A mélyre húzott övvonal és a panoráma oldalablakok tágas, stimuláló környezetet teremtenek minden utas számára.

Az első sori vezető- és utasülés kialakítása maximális kényelmet és térkínálatot biztosít. A STARIA egyszerű belső kialakítása a lényegre összpontosítva még több férőhelyet, még rugalmasabban variálható teret kínál az utasok számára. Az első utasülés előtti kesztyűtartót előrébb költöztették, így extra lábteret biztosítva az utasnak.

A vezetőülés futurisztikus, modern megjelenést kapott. A műszeregység egy fejlett, 10,25 colos digitális kijelző, a középkonzolon érintésérzékeny kezelőszerveket találunk, míg a sebességváltó elektronikus, nyomógombos fokozatválasztón keresztül kezelhető. A digitális műszeregység a műszerfal tetején kapott helyet, így a vezető akadálytalanul leolvashatja a rajta megjelenő információkat.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A tetőkonzol fölött, a műszeregység alatt, valamint a középkonzol alatt és fölött tárolóhelyeket alakítottak ki. A vezető és az utas közötti padlókonzolon pohártartók, USB csatlakozók és további tárolóhelyek találhatók.

A STARIA Premium kivitel olyan kiegészítő beltéri funkciókkal rendelkezik, amelyek új, magasabb szintre emelik az utazás élményét. A hétüléses Premium modell második üléssorában prémium relaxációs üléseket találunk. Ezek támlaszöge motorosan dönthető, valamint az ülések hosszirányban eltolhatók, tetszés szerint növelve ezzel a lábteret vagy a csomagtartót. Az egy érintéssel aktiválható pihenő üzemmódban az ülések automatikusan olyan, döntött pozícióba állnak, amely egyenletesen, kényelmesen osztja el az utas testének tömegét, és javítja annak egyensúlyát. A STARIA tágas belső kialakításának köszönhetően a harmadik üléssoron akkor is kényelmesen elfér egy felnőtt utas, ha a relaxációs üléseket pihenő pozícióba döntik.  

A kilencüléses Premium modell második sori ülései 180 fokban elforgathatók, így a második és harmadik sorban utazók egymással szemben foglalhatnak helyet. Ez ideális vállalati járművé vagy mobil irodává teszi a STARIA Premium kivitelt, hiszen az üléseket megfordítva ideális tárgyaló alakítható ki. A forgatható székek a családos felhasználók számára is praktikusak lehetnek, a menetiránynak háttal ülők ugyanis könnyen hozzáférhetnek a harmadik soron utazókhoz.

A STARIA Premium modellváltozat összes kiviteléhez elérhető 64 színű hangulatvilágítás varázslatos környezetet teremt a belső térben.  Az összehangolt közvetlen és indirekt fényben külön megvilágítást kaphat a vezetői környezet, a padlókonzol, az ajtók és a csomagtartó. A prémium hangulatot BOSE audiorendszer fokozza.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

Ezen túlmenően a STARIA bőséges - a kategória legjobbjai közé tartozó - lábteret kínál, ráadásul a rendkívül tág tartományban mozgatható üléseket összetolva hatalmasra növelhető a csomagtartó kapacitása. A STARIA alapmodell hátsó ülései pedig teljesen síkba állíthatók, ami ideális választássá teszi a járművet olyan tevékenységekhez – például a kempingezéshez vagy a nagyméretű felszereléssel űzhető sportokhoz – amelyek tágas és jól variálható tárolóhelyet igényelnek.

„A STARIA nem pusztán újraértelmezi a tágasság fogalmát, de egyben az utazás idejének hasznos eltöltését is átértékeli. A mobilitás megtervezése nem azonos a járműtervezéssel. Olyan teret kell kialakítanunk, amely a legváltozatosabb életvitelekhez képes alkalmazkodni.” – mondta SangYup Lee, a Hyundai formatervezési központ nemzetközi igazgatója, a vállalat ügyvezető alelnöke. „A STARIA belső tere és funkcionalitása új értelmet adnak az autózás élményének: az utazást optimalizálva lehetővé teszi, hogy a lehetőleg tartalmasabban teljen az úton töltött idő.”

A STARIA belső tere háromféle (fekete, fekete-bézs vagy fekete-kék) kivitelben választható. A Premium modellváltozat ezeken túlmenően szürke-barna, illetve szürke-világosszürke színkombinációban is elérhető.

A végletekig kiaknázott padlólemez, maximális teljesítmény


A STARIA innovatív helykihasználását a 3273 mm-es tengelytáv, az 5253 mm-es teljes hosszúság és az 1997 mm szélesség teszi lehetővé. Az 1990 mm-es teljes magasság révén az utasok kényelmesen szállhatnak be és ki; egy átlagos iskolás korú gyermek pedig felegyenesedve közlekedhet az utastérben.  

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A csomagtartó kapacitása az ülések elrendezésétől függ. A céges felhasználásra optimalizált, két- és háromüléses verziók raktere megközelíti az 5000 litert. Ráadásul az alapterület is megnőtt, így egyszerre három EU-raklap is szállítható.

A STARIA hajtáslánc-választéka a 2,2 literes, változó geometriájú dízelmotorból, valamint a 3,5 literes, hengerenkénti befecskendezéses Smartstream G6DIII benzinmotorból áll.

Az átdolgozott dízelmotor hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval rendelhető; legnagyobb teljesítménye 177 LE, maximális forgatónyomatéka 431 Nm (becsült értékek.)  A rendkívül jó üzemi hatásfokú, léghűtéses turbófeltöltő turbina- és sűrítőkerekét egyaránt átdolgozták, így kis fordulatszámon javult a nyomatékleadása.

A 3,5 literes G6DIII MPI benzinmotorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A motor csúcsteljesítménye 272 LE, legnagyobb forgatónyomatéka 331 Nm (becsült adatok.) Az integrált hőszabályozó rendszer a jármű üzemi körülményeinek függvényében szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, és ezzel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az integrált görgős szelepemelő kar a súrlódás csökkentésével ér el további fogyasztás-csökkentést. A kipufogórendszerben új nemesacél öntvények javítják a gázlengéseket, és emelik ezáltal a teljesítményt.

A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint

A Hyundai Motor az összes hajtáslánc-variációt csekély zaj- és rezgésszintre optimalizálta, valamint javította a váltóérzetet, és ezáltal kiemelkedő nyomatékkifejtést és jobb gyorsítóképességet ért el. Emellett a szelepvezérlés, az olajszivattyú, illetve a többtárcsás nyomatékváltó optimalizálásával javították a hidraulikus hatásfokot, az üzemanyag-fogyasztást, illetve az adagolhatóságot és a fogyasztást.

A hátul alkalmazott, többlengőkaros felfüggesztésnek köszönhetően javult a rugózási komfort. A STARIA lengéscsillapítóinak erőkarja, illetve függőlegeshez közeli beszerelése ugyancsak kényelmesebb rugózást eredményezett. A módosított féknyergek és -tárcsák a modell nagy méretei ellenére stabil lassítóerőt fejtenek ki.

A megújult mechanikus részletek mellett a karosszéria áramvonalas kialakítása, valamint a padlólemez módosítása nyomán javult a közegellenállási együttható, azaz csökkent az üzemanyag-fogyasztás.

Intelligens biztonsági és kényelmi szolgáltatások

A STARIA a létező legmagasabb szintű járműbiztonságot kínálja. A STARIA akár hat légzsákkal felszerelhető, minden ülésnél hárompontos biztonsági övet és fejtámaszt találunk. A biztonságot olyan intelligens rendszerek fokozzák, mint a ráfutásos balesetet megelőző rendszer(FCA) vagy az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA).  

A STARIA emellett további biztonsági rendszereket is kínál. Ilyen a vezeték nélküli biztonságiöv-emlékeztető (WM-SBR), a világ első olyan rendszere, amely vezeték nélküli kommunikációs technológia segítségével emlékeztet a biztonsági öv használatára. Így egyszerre valósítható meg a figyelmeztető rendszer által kínált biztonság, valamint az ülések nagy tartományú, hosszirányú állíthatósága.

Amennyiben egy utas olyankor kísérli meg kinyitni a motoros mozgatású oldalsó tolóajtót, amikor hátulról jármű halad el a STARIA mellett, a biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA) megakadályozza az ajtó nyitását. A bizonyos piacokon elérhető, hátsó ülések foglaltságára figyelmeztető rendszer (ROA) radar segítségével észleli a hátsó ülésen helyet foglaló utasokat, és figyelmezteti a vezetőt, ha utasait hátrahagyva távozna az autótól.
 
A STARIA emellett a Hyundai intelligens infotainment rendszerét is megkapja, amely lehetővé teszi, hogy a vezető és első utasa egy széles látószögű kamera segítségével a központi kijelzőn keresztül rápillantsanak a hátul utazókra. A családok így kényelmesen és praktikusan felügyelhetik gyermekeiket vagy kisállataikat, de a funkció a különböző üzleti felhasználók – például fuvarmegosztó szolgáltatók – számára is hasznos lehet.

Az infotainment rendszer az első és hátsó üléssorok közötti kommunikációt is elősegíti egy olyan speciális hangszóró-funkciónak köszönhetően, ami lehetővé teszi, hogy a vezető és utasai tisztán hallják egymást.

Az infotainment rendszer az első és hátsó üléssorok közötti kommunikációt is elősegíti egy olyan speciális hangszóró-funkciónak köszönhetően, ami lehetővé teszi, hogy a vezető és utasai tisztán hallják egymást.

A következő lépés

A Hyundai a későbbiekben különleges járműveket készül építeni a STARIA alapjaira, a limuzintól kezdve a mentőautón át a kempingbuszig. Ezen kívül a következő években környezetbarát hajtáslánc-opciókat is kap a STARIA.  

※ Szerkesztői jegyzet: A sajtóközleményben előforduló műszaki és felszereltségi információk országtól / régiótól függően eltérőek lehetnek.


Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, STARIA, új modell
 
Szintet lép az új Lexus IS Szintet lép az új Lexus IS A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint Mazda Space nyílik Barcelonában A Hyundai Motor bemutatja a STARIA buszlimuzint Hyundai i20 - Kifinomult formaterv kívül-belül Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat Lélegzetelállító modelltrió - Az új BMW 4-es sorozat A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra
 
A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

2021. április 14.
A Nissan nemrég lerántotta a leplet a világ számára a 2021-es Nissan Patrol NISMO-ról, amivel új fejezetet nyitott a Nissan teljesítmény-márkájának történetében. A legendás Patrol a lenyűgöző külsőt kombinálja egy luxusautó kifinomultságával és egy sportkocsi teljesítményével.
Részletek

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

Az 1951-ben napvilágot látott SUV kizárólag a közel-keleti régióban lesz elérhető és bevezetésével kezdetét veszi egy egész éves ünneplés a Nissan Patrol 70. születésnapjának apropóján.

A bátor és sportos Nissan Patrol NISMO kihangsúlyozza a Nissan motorsport márkaként felhalmozott örökségét, és a régió nagy teljesítményű járművek irányába mutatott régóta fennálló szeretetét. A tömegből kitűnni vágyó vásárlók igényeinek és elvárásainak kielégítésére készült, akik az ikonikus Nissan Patrol prémium luxusát keresik, ezzel együtt pedig vágynak a megnövelt teljesítményből és kiemelkedő kezelhetőségből származó előnyökre.

Az autó aerodinamikával kapcsolatos tulajdonságai sokat javultak, valamint a zéró felhajtóerőt is sikerült elérni. Emellett továbbfejelesztették az autó irányíthatóságát illetve stílusos, az autóversenyzésből inspirálódott ergonómiai újításokat is kapott a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility tulajdonságokkal egyetemben.

A NISMO márkát 2016-ban vezette be a Nissan a közel-keleti régióban. A magas kereslet miatt döntött úgy a cég, hogy a 370Z NISMO-t, illetve a GT-R NISMO-t most kiegészíti a Patrol NISMO változatával.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

Tökéletességre formálva

A 2021-es Nissan Patrol NISMO a Patrol V8 LE Platinum City modell kivitelére épít.

A dinamikus dizájn központi szerepet játszik a Patrol NISMO karakterének kiemelésében, ami agressziót és sportosságot sugároz. A kocsi orra új megjelenést kapott egy méhsejt alakú 3 dimenziós hálómotívummal, ami kiemeli az SUV orr V-Motion hűtőrácsát az új első fényszórókkal és a NISMO emblémát díszitő vízszintes króm csíkokkal. A hátsó lökhárító dizájnja szimmetrikusabb, hogy kihangsúlyozza az autó szélességét, teszi ezt feketekróm berakásokkal és az új hátsó fényszórókkal. Ezen kívül a Nissan Forma 1 autó által inspirált hátsó LED ködlámpák is részét képezik a lökhárítónak, mely ugyanakkora világosságot bocsát ki, mint az autó féklámpái kedvezőtlen fényviszonyok között.

A jellegzetes NISMO vörös vonal matrica fedi a modell alvázának kerületét, egy kontúr, ami kiemeli kidolgozottságát, emellett pedig a 22 colos, kéttónusú alumínium kerekek a NISMO logóval megkülönböztető esztétikummal látják el az autót. Az SUV feltuningolt felfüggesztése Bilstein lengéscsillapítókat tartalmaz, mely fejlett, sportosabb kezelhetőséget biztosít.

A Patrol NISMO külseje magabiztosságot, a belső luxust és a NISMO versenyszármazását sugározza – mindezek azonos arányban oszlanak meg.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A tágas első ülések segítenek, hogy a sofőrök eggyé váljanak az autóval, miközben a prémium minőségű varrás a NISMO narratíváját folytatja. A cél a teljesítmény és a luxus ötvözése volt. Az Alcantara szövet (a versenyautókban gyakori választás) az oldalsó bőrelemekkel az egyik legfrissebb dizájnváltoztatás a NISMO esetében, mely bársonyosságot ad a belső térhez.

A fekete Alcantara kormány (megint csak a versenyautók által inspirálva) vörös szénszál berakásokkal, melyek sportos és dinamikus érzetet keltenek, míg a fejtámaszok a jellegzetes NISMO logó dombornyomással vannak ellátva. A felújított középkonzol és a műszerfal szintén az ikonikus NISMO belsőt erősíti, mellyel lehetővé teszi, hogy a vezető valós időben hozzon a sportos vezetéshez köthető döntéseket.

Szenvedély a teljesítmény iránt

A 2021-es Patrol NISMO dizájnt a funkcionalitás ösztönzi, hogy a vezetőknek motorsport által inspirált aerodinamikát és stílust, kifinomult kezelhetőséget és páratlan agilitást biztosítson. Minden egyes járművet finomhangolással a makulátlanságig tökéletesítenek a Nissan legendás Takumi szakembercsapatának tagjai, egy négy, motorépítő mesterből álló csoport, akik kézzel készítik el a Nissan GT-R motorokat a cég Yokohama-i motorgyárában. A Patrol V8-as motor tuningolásának eredménye: 428 lóerő és 560 Nm nyomaték.

A Patrol NISMO változat a Patrol 70. évfordulójára készült

A 2021-es Nissan Patrol NISMO esetében kulcs dizájn újítás az az első lökhárítón található oldallégterelő, mellyel zéró autóra ható felhajtóerőt értek el, megtartva áttörő eredményüket az SUV szegmensen belül.

Az aerodinamikai erőben történt hatásfok javítás, a keréksúly 4,5 kilogrammal való csökkentése is hozzájárult, melyet alapvetően egy új tető légterelővel értek el, ami gondoskodik a hátsó visszahúzóerő csökkentéséről. Meg lett növelve a fékek hőkapacitása is, és ez jobb fékezési teljesítményt eredményez. A karosszériaszerkezet-megerősítés pedig kedvezőbb kezelhetőséget biztosít nagy sebességnél.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO megkapta a legfrissebb Nissan Intelligent Mobility (NIM) technológiákat is, mely biztosítja a sofőröket a vezetés közbeni lelki nyugalomról. A legutóbbi frissítések magukban foglalják többek között az Intelligens Vészfék Asszisztenst Gyalogos Felismeréssel, az Intelligens Ráfutás Figyelmeztetést, az Okos Visszapillantótükröt és az Automata Távolsági Fényszóró Asszisztenst. A Patrol NISMO technológiai fejlesztései ezen kívül tartalmazzák még az Apple CarPlay kompatibilitást, a vezeték nélküli töltést, valamint az USB-A és USB-C portokat is.

A 2021-es Nissan Patrol NISMO 2021. áprilistól kerül piacra az egész Közel-Keleten 385.000 Emirátusi dirham (kb. 31.500.000 HUF) bevezető áron, mely az ÁFÁ-t is tartalmazza. Az árak piactól függően változnak.

Kulcsszavak: bemutató, nissan, Patrol, új modell
 
Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira Volkswagen Truck & Bus: logisztika, amely készen áll a jövő kihívásaira A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét A Toyota bemutatta a világ első etanollal is működő hibridjét Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider Ikonikus olasz dizájn és dinamikus vezetési élmény - Ez az új Fiat 124 Spider 205 tagú ménes repíti a Mégane GT-t 205 tagú ménes repíti a Mégane GT-t A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra A vártnál nagyobb a kereslet az elektromos Peugeot 208-ra
 
Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

2021. április 13.
Több hónapos előkészítést követően, a napokban élesedett a 24 márkaszervizt egy helyen üzemeltető óbudai autós vállalat okosszekrény-szolgáltatása.
Részletek



Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekében

Az újonnan kiépített rendszer országos szinten egyedülálló az iparágban. Egyszerű, gyors, biztonságos és környezettudatos szervizügyintézést tesz lehetővé automatizált folyamatokkal – a kényelmesebb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében.

A Duna Autó olyan gépjármű átadás-átvételi pontot hozott létre, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a szervizben dolgozó kollégák munkaidejétől függetlenül, a nap bármely szakában leadhassák, illetve átvehessék autójukat. Mindezt extraköltség nélkül, ráadásul kontaktusmentesen.

„Az okosszekrény ötletét még a koronavírus elterjedése előtt megfogalmaztuk, a jelenlegi egészségügyi helyzet kialakulása pedig egyértelművé tette, hogy minél előbb meg is valósítsuk” – árulta el Ormos Péter, az óbudai vállalat tulajdonos-igazgatója.

„Szolgáltatás-portfóliónk bővítésének elsődleges és legfőbb célja az volt, hogy ügyfeleink a szervizeink nyitva tartási idejétől függetlenül adhassák le, illetve vehessék fel autójukat. Így ha valaki sokáig dolgozik, mi akkor sem szorítjuk egy szűk időintervallumba, amikor meg kellene jelennie személyesen a szervizben. Az okosszekrény szolgáltatásunk megoldja, hogy ne legyen késés a munkából, várakozás a szervizben, vagy forgalom miatti csúszás a szervizzel előre megbeszélt időpontról. Sőt, emiatt szabadságot sem kell kivennie ügyfelünknek.

Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekébenAz okosszekrény-pont a főportánál található ügyfélparkolóban kapott helyet, így bármelyik márkaszervizünkbe is van időpontja, a szolgáltatást a nap 24 órájában, bármikor igénybe tudja venni. Nekünk az autó bizalmi kérdés, így az ügyfél teljesen biztos lehet abban, hogy gépkocsija jó kezekben van, mintha csak egy családtagnál hagyná az autóját.”

Praktikus szempontból a rendszer főként a kötelező szervizre érkezők kényelmét szolgálja, hiszen ebben az esetben nem igazán kell specifikus kérdéseket tisztázni – szemben egy ad hoc műszaki problémával. Az okosszekrény-szolgáltatás mellett természetesen továbbra is elérhető a hagyományos munkafelvétel, így lehetőség lesz például arra is, hogy a szervizre érkezők a gépjárművet az okosszekrény-pontnál hagyják, de a fizetést és az átvételt már a helyszínen intézzék.

Hogyan működik?

Autóleadás esetén a következő lépésekből áll a folyamat:
1.    Foglaljunk időpontot telefonon vagy online.
2.    Adjuk le autónkat az okosszekrény-pontnál a nap bármely szakában, a nekünk megfelelő időpontban.
3.    Adjuk meg autónk rendszámát és jelöljük meg a leadni szándékozott tárgyakat (pl. kocsikulcs, forgalmi engedély) az okosszekrény képernyőjén.
4.    Helyezzük el ezeket a tárgyakat a rendszer által megadott sorszámú kazettában.
5.    A szerviz rendszerüzenetet kap az autó leadásáról.
6.    Addig is, amíg a munkafelvevők el tudják kezdeni a szervizfolyamatok ügyintézését, irataink és indítókulcsunk is teljes biztonságban vannak, hiszen a szekrényt csak a rendszer által generált és a szerviznek elküldött kóddal lehet kinyitni és a leadott tárgyakat átvenni. Arról nem is beszélve, hogy a Duna Autó egy 0-24 órában őrzött telephely, ahol autónk is végig biztonságban van.
7.    A munkafelvevő fényképeket és állapotfelmérést készít a leadott gépjárműről, amit e-mailben elküld nekünk jóváhagyásra. Amennyiben a kötelező szervizen kívül egyéb, extra költséggel járó munkát is el kellene végezni az autón, úgy azt csak az ügyfél beleegyezésével kezdi meg a szerviz.
8.    Az autó javítási folyamatainak elindítása.


Forradalmi újítás az ügyfélélmény növelése érdekébenAutóátvétel esetén a következő lépésekből áll a folyamat:

1.    Miután a szükséges javításokat a szerviz elvégezte gépkocsinkon, autónkat ugyanígy, az okosszekrény igénybevételével, vagy akár személyesen is átvehetjük. Előbbi esetben a munkafelvevő visszahelyezi kocsikulcsunkat és iratainkat az egyik üres okosszekrény-kazettába.
2.    Az e-számlát e-mailben kapjuk meg, vagy személyes átvétel esetén kézhez kapjuk a szervizben.
3.    A számlát e-bankon vagy mobilbankon keresztül, a helyszínen, a szervizpénztárakban pedig bankkártyával vagy készpénzzel is kiegyenlíthetjük.
4.    Sikeres fizetést követően egy 8 jegyű PIN kódot kapunk e-mailben és SMS-ben, amivel kinyitható az okosszekrény adott kazettája, benne a korábban leadott tárgyainkkal.
5.    A nekünk megfelelő nap bármely szakában, a nyitókód megadásával a szekrényből átvehetjük kocsikulcsunkat és dokumentumainkat.
6.    A képernyőn megjelenik a parkolóhely azonosítója, ahol szervizelt, lemosott, ismét útra kész autónkat megtaláljuk.


 


„A fejlesztés megtervezésekor elsősorban ügyfeleink kényelmét tartottuk szem előtt” – kezdte Simon Péter, akinek kezdeményezése alapján valósult meg az okosszekrény projekt.

„Néhány évvel ezelőtt, a svájci Volvo központban láttam egy ugyanezen logika mentén működő rendszert – ám ott, egy bizalomra épülő társadalomban, a szekrény szerepét csak egy sima leveles láda töltötte be. Az ötleten alapuló technikai rendszerekkel azóta a különböző csomagküldő cégek is egyre nagyobb teret nyernek, nem csak Európában, de itthon is, amivel jócskán megkönnyítik az életünket.”

„Ezt a fajta rugalmasságot szerettük volna mi is átültetni az autópiaci gyakorlatba” – folytatta a szakember. „Az okosszekrény használata nem csak ügyfeleink kényelmét szolgálja, de munkatársaink hatékonyabb munkavégzését is támogatja, amivel szervizszolgáltatásaink minősége egyaránt tovább növelhető. Arról nem is beszélve, hogy készletgazdálkodási és logisztikai szempontból is sokkal pontosabb előrejelzéseket kapunk, hiszen az előzetes egyeztetések alapján, kötelező szervizre érkezőknél könnyebben kielégíthető az alkatrészigény.”   

Tóth Tamás, vállalatirányítási projektmenedzser szerint a munka legérdekesebb része az okosszekrény szoftverkialakítása és felépítése volt. „Egy teljesen új irányt követtünk a fejlesztés során, mivel jelen esetben a hardver komponensek összetételét is mi határozhattuk meg. Ezzel párhuzamosan pedig teljesen nulláról kellett felépíteni a folyamatokat: az ügyfél helyzetébe kellett gondolnunk magunkat, ő hogyan tudja leadni az autóját, illetve a dolgozóink hogyan kapnak értesítést arról, hogy az ügyfél „megérkezett”, vagyis a szervizre behozott autó már a parkolóban van. A fantáziavilágunkban elképzelt ötletek, álmok megvalósításában nagy segítségünkre volt szoftverfejlesztő partnerünk. Ugyanis egyszerűnek tűnhet, de nagyon sok elágazásra és lehetőségre kellett figyelni a fejlesztés során. Így az összes variációs lehetőséget – még azt is, aminek előfordulása 1% – le kellett futtatni, és fel kellett készíteni rá a rendszert.”

Az új kapcsolati lehetőség meglévő folyamatokba való integrálása is igazi kihívás volt. A Duna Autó okosszekrénye azonban teljes harmonizációban működik a cég saját vállalatirányítási rendszerével. Így például a fizetés akkor is teljesítetté válik, ha az ügyfél a helyszínen, közvetlenül az átvétel előtt egyenlíti ki számláját. Az online ügyintézésre való áttéréssel pedig a papírfelhasználás mennyisége is csökken.

Jelenleg egy 16 kazettás okosszekrény és 35 ügyfélparkoló áll az új, kényelmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek rendelkezésére az óbudai vállalat telephelyén. Bízva az innováció sikerében, a Duna Autó 2021-es tervei között szerepel az okosszekrény-pont további bővítése, valamint az is, hogy egy külön platformot, applikációt fejlesztessen le az előjegyzések és a befizetések kezelésére, ezzel tovább növelve az ügyfélélményt, a kiszolgálás minőségét.

Kulcsszavak: Duna Autó, fejlesztés, márkakereskedés, márkaszerviz, Ormos Péter, Simon Péter
 
Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Jelentős fejlesztések előtt állnak a Volkswagen márkakereskedések Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Magyar autószerelők a világ legjobbjai között Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS Elektromos autókat gyártó cégbe fektet a UPS A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A prémium szabadidő-autó március 16-tól rendelhető Európa-szerte A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni A Ford bejelentette, hogy 2021-ben már nagy sorozatban gyártott önjáró autóval szeretne előállni
 

Találatok száma: 12500 Megjelenítve: 81 - 90