Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 81 - 90
Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

2022. február 27.
A Renault-hoz tartozó orosz autógyártó, az AvtoVAZ alternatív chipbeszerzési lehetőségek után kutat, ezzel készülve arra az eshetőségre, ha a nyugati szankciók korlátoznák a félvezetők Oroszországba szállítását.
Részletek

Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ


A nyugati országok új szankciók bevezetésére készülnek Oroszországgal szemben, miután az orosz elnök, Vlagyimir Putyin elismerte a kettő kelet-ukrajnai szakadár népköztársaság függetlenségét. Az amerikai kormány többek között a chipszállítások korlátozását is tervezi - írja az autopro.hu.

Amennyiben az Egyesült Államok kiterjeszti az Oroszországgal szembeni büntetőintézkedéseket, függetlenül attól, hogy hol készülnek, minden olyan chip, számítógép, fogyasztói elektronikai, telekommunikációs és más hasonló eszköz orosz importja leállhat, ami amerikai technológia felhasználásával készül.

Hasonló szankciók már voltak érvényben a hidegháború idején, mikor is a nyugati államok nem szállítottak fejlett technológiákat a Szovjetunióba, ezzel lelassítva annak fejlődését.
Már készülnek a legrosszabbra

A chipellátás lehetséges megszakadása kapcsán Nicolas Maure, az AvtoVAZ vezérigazgatója nemrég újságíróknak nyilatkozva elmondta: „Természetesen keressük a lehetséges alternatívákat a szankciók esetére.”

A vállalatvezető nem részletezte, hogy jelenleg milyen forrásokból szerzik be a modern autókban nélkülözhetetlen félvezetőket, az azonban ismert, hogy Oroszország nem rendelkezik saját chipgyártással, ezért a kulcsfontosságú komponenseket külföldről, például Kínából szerzi be – írja elemzésében a Reuters.

A szankciók tovább súlyosbíthatják az orosz járműipar chipbeszerzési problémáit – azokat a problémákat, amik 2021 elejétől, és még most is terhelik a globális járműgyártást, visszafogva annak teljesítményét, valamint az értékesítéseket.


Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ

Nem aggódik előre a Renault

A Lada autókat gyártó AvtoVAZ-t birtokló Renault figyelemmel kíséri az ukrajnai történéseket. Rie Yamanesaid, a vállalat szóvivője elárulta, hogy szerintük egyelőre túl korai lenne a potenciális szankciók hatásait mérlegelni.

Mindenesetre a külföldi részegységek behozatalát érintő szankciókkal szemben csökkenti az AvtoVAZ kitettségét az a tény, hogy az alkatrészek 80 százalékát már jelenleg is Oroszországból szerzi be.

Kulcsszavak: autógyár, lada, oroszország, renault
 
Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Forgalomba helyezték az első ötajtós LADA 4x4 modelleket Szankciók miatt keres új chipforrásokat az AvtoVAZ Ezerötszáz fős elbocsátás a Fiat lengyelországi gyárában J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei J. D. Power: utolérhetetlen minőségben gyártanak a Toyota üzemei Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben Visszaesett a Skoda eladása szeptemberben A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit A Volvo Cars a világ legfejlettebb futómű-szimulátorát felhasználva fejleszti következő generációs modelljeit
 
Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

2022. február 27.
Az Év Autója választás döntőjébe is bejutott, tavaly bemutatott vadonatúj Peugeot kompakt modell magyarországi forgalmazása megkezdődött, már  tavaszi gyártásból beérkezhetnek az első hazai ügyfelek által megrendelt autók.
Részletek

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

A széles modellpalettát a júniusban érkező SW változat teszi teljessé, amely már szintén megrendelhető, konfigurálható.

Bár a járványhelyzet és az annak folyományaként fellépő alkatrészhiány némiképp hátráltatta a bevezetést, február közepétől minden akadály elhárult a magyarországi forgalmazás elöl. A Peugeot hálózatba megérkeztek az első bemutató autók és az árlista is publikálásra került. Az új modell akciós ára 7.190.000 Ft-ról indul, ez már egy magas felszereltségű autót takar, mivel a többi Peugeot modellhez képest a két alsó felszereltségi szint egyáltalán nem került bevezetésre.

A motorpaletta a többszörös Év Motorja díjnyertes, kiemelkedően hatékony és rugalmas 1.2-es PureTech erőforrás 110 LE-s változatával indul. Az EMP2-es padlólemez legújabb generációjára épülő modell a kompakt kategória referenciamodelléjévé kíván válni, melyhez minden ütőkártyája megvan: megnyerő design, prémium kategóriát idéző belső kialakítás, vadonatúj infotainment rendszer, széles motorpaletta mely hamarosan 100%-ban elektromos hajtással bővül, fejlett vezetéstámogató rendszerek és magasabb kategóriákat idéző kényelmi berendezések.

Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon

Kulcsszavak: Magyarország, márkakereskedés, Peugeot, Peugeot 308, új modell
 
X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo X-pose néven érkezik a limitált szériás Toyota Aygo Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Az új Ford Galaxy elsőosztályú utazási élményt kínál Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei Audi A4 Limousine és Audi A4 Avant: kiemelkedő formában az Audi sikermodelljei Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon Megérkezett a Toyota Corolla új generációja Megkezdődött az új PEUGEOT 308 forgalmazása Magyarországon A Brüsszeli Autókiállításon mutatkozik be a Lexus CT200h
 
Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

2022. február 27.
Túlteljesítette 2021-es eredménytervét és rekordforgalmat ért el a Stellantis autóipari konszern az ágazatot sújtó alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján szerdán publikált beszámoló alapján.
Részletek

Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis

   
A 2021. január 17-én új vállalatként, az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobilies és a francia PSA egyesülésével létrejött Stellantis N.V. rekorderedményt ért el 2021-ben összehasonlítható alapon. Nyeresége javulását részben a fúzió szinergikus előnyeinek, részben pedig az alkatrészhiány közepette a magasabb nyereségtartalmú modellekre összpontosító termelésnek tulajdonította a Stellantis, miközben értékesítési volumene egyötödével csökkent.
   
A nettó értékesítési árbevétel 152,1 milliárd euró, 14 százalékkal magasabb - a fúzió figyelembe vételével - az előző évivel összehasonlítható (pro forma) alapnál, ami 133,9 milliárd euró volt.
   
Az egyszeri tételekkel korrigált működési eredmény 18,0 milliárd euróra nőtt, csaknem megduplázódott, a (pro forma) 9,2 milliárd euróról 95 százalékkal növekedett. A bevételarányos jövedelmezőség 11,8 százalék lett, 490 bázisponttal magasabb az előző évi 6,9 százaléknál és a konszern minden üzletága nyereségesen működött. A 2021-es pénzügyi évre a Stellantis 10 százalékos bevételarányos jövedelmezőség elérését tűzte ki célul. Tervei szerint az idén is kétszámjegyű jövedelmezőséget ér majd el.
   
A konszern 3,2 milliárd eurós költségcsökkenést tulajdonít a fúzió szinergikus hatásának, nagy részélt teljesítve ezzel a 2024-ig kitűzött 5 milliárd eurós tervnek.
   
A 13,4 milliárd eurós nettó nyereség az előző évi (pro forma) 4,8 milliárd euróhoz képest csaknem megháromszorozódott, 179 százalékkal nőtt. A konszern 3,3 milliárd eurót helyezett az osztalékalapba, ami részvényenként 1,05 eurós osztaléknak felel meg.
   
A dolgozók bónuszalapjába a Stellantis 1,9 milliárd eurót különített el, 70 százalékkal többet a 2020-asnál.  
   
Az év során ambiciózus elektromobilitási és szoftverfejlesztési programot léptetett életbe a társaság 2025-ig több mint 30 milliárd eurós tervezett beruházással. Az év folyamán a konszern partneri kapcsolatokat létesített az akkumulátor-technológia, az akkumulátor-anyagok és a szoftverfejlesztés területén.
   
"A most bemutatott rekorderedmények bizonyítják, hogy a Stellantis jó helyzetben van ahhoz, hogy még a legbizonytalanabb piaci környezetben is erős teljesítményt nyújtson" - kommentálta a konszern éves mérlegét Carlos Tavares vezérigazgató.
   
A Stellantis 2021-ben több mint 10 új modellt mutatott be, köztük a Citroën C4, Fiat Pulse, DS 4, Jeep Grand Cherokee, Wagoneer, Maserati MC20, Opel Mokka, Opel Rocks-e és Peugeot 308 modelleket. A vállalat felgyorsította az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek (LEV) értékesítését, kihasználva a piacon lévő 34 LEV modellből álló portfólióját, beleértve a hidrogén üzemanyagcellás közepes méretű furgonokat is. A globális LEV-értékesítés elérte a 388 ezret, ami 160 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, és az EU+3 piacon az első helyen áll az akkumulátoros elektromos kisbuszok eladásában.
   
A Stellantis megerősítette erős pozícióját a globális haszongépjármű-piacon, és mind az EU+3, mind a dél-amerikai piacon vezető pozícióra tett szert, megközelítőleg 1 millió eladott járművel az eddigi legmagasabb értékesítési volument érte el a kisteherautók világpiacán.
Kulcsszavak: autógyár, jármű kereskedelem, járműipar, Stellantis
 
Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis Optifuel Challenge – A jó gyakorlat fertőz A Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta az évet A Magyar Suzuki Zrt. ismét rekord értékesítéssel zárta az évet Győri öthengeres motor az „Év nemzetközi motorja” Győri öthengeres motor az „Év nemzetközi motorja” Rekorderedményt ért el tavaly a Stellantis A Hankook Tire megveti lábát a prémium autók szegmensében Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban Kevesebb benzines és dízel, de több elektromos autó került az osztrák utakra áprilisban
 
A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

2022. február 27.
A WizzAir légitársaság ideiglenesen felfüggesztette Oroszországba induló és onnan érkező járatait az ukrajnai és moldovai légtérzár miatt, a társaság honlapján megjelent információ szerint az inzézkedés március 1-jéig szól.
Részletek

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

A WizzAir légitársaság ideiglenesen felfüggesztette Oroszországba induló és onnan érkező járatait az ukrajnai és moldovai légtérzár miatt, a társaság honlapján megjelent információ szerint az inzézkedés március 1-jéig szól.

Közölték továbbá azt is, hogy a WizzAir a moldovai fővárosba, Chisinauba (KIV) induló járatai március 4-ig a romániai Iasi (IAS) nemzetközi repülőtérre érkeznek és onnan is indulnak.

A légitársaság már csütörtökön bejelentette ukrajnai járatainak felfüggesztését az orosz katonai hadművelet miatt.

Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

 A szlovén kormány szombati levelező ülésén úgy döntött, hogy több európai országhoz hasonlóan kitiltja az orosz légitársaságokat a légteréből - közölte a szlovén Kormányzati Kommunikációs Iroda.

A határozat azonnal hatályba lép, és addig marad érvényben, "amíg az indokok meg nem szűnnek" - olvasható a kormány közleményében.
   
Ljubljana szerint a döntés összhangban van a légiközlekedési törvény 11. cikkével, amely biztosítja Szlovénia védelmi érdekeit a jelenlegi ukrajnai válsággal kapcsolatban.
   

A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat

Abban az esetben, ha egy orosz repülőgép belépni kíván Szlovénia légterébe, az illetékes légiforgalmi szolgálatokat ellátó egységeknek meg kell tagadniuk az engedélyt -tették hozzá.
   
Számos EU-tagország - Lengyelország, Csehország, a három balti állam, Románia és Bulgária - is úgy döntött, hogy megteszi ezt a lépést, Janez Jansa szlovén miniszterelnök pedig néhány órája a Twitter-oldalán jelentette be, hogy Szlovénia is követni fogja példájukat.
   
A szlovén kormány 100 ezer euró támogatást is jóváhagyott a Nemzetközi Vöröskereszt részére, és korábban már küldött 163 ezer euró értékben humanitárius segítséget Ukrajnába, az európai mechanizmuson keresztül.
   
A kormány pénteki rendkívüli ülésén olyan korlátozásokat vezetett be Szlovénia légterében, amelyek lehetővé teszik, hogy a szövetséges országok katonai repülőgépei könnyebben átrepülhessék a légteret, ha csapatokat telepítenek a NATO keleti szárnyára.
   
Vlagyimir Putyin orosz elnök csütörtök hajnalban katonai művelet végrehajtását rendelte el a Donyec-medencében, leszögezve, hogy Oroszország tervei között nem szerepel Ukrajna megszállása, ugyanakkor törekedni fog az ország demilitarizálására. Az orosz erők mindazonáltal Ukrajna más térségeiben, köztük a fővárosban is támadtak katonai célpontokat, és támadást indítottak az oroszbarát szakadárok is az általuk ellenőrzött kelet-ukrajnai területeken.
 
Kulcsszavak: Aeroflot, légiközlekedés, légitársaság, Szlovénia, WizzAir
 
A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat A WizzAir és a Belavia is új járatokat indít Budapestről A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat Csökkent a cseh légitársaságok utasszáma A Lufthansa szállította a legtöbb utast Európában 2017-ben A Lufthansa szállította a legtöbb utast Európában 2017-ben Lezuhant egy orosz repülő Lezuhant egy orosz repülő A WizzAir felfüggesztette oroszországi járatait, Szlovénia is kitiltotta légteréből az orosz légitársaságokat Visszatér a skandináv légitársaság Budapestre
 
Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

2022. február 27.
Moszkvában leállt a Renault-csoport több márkájának az összeszerelése, egyelőre március 5-ig került lakat a gyárra.
Részletek

Leállt a Renault-gyár Moszkvában

Nem gyártják jelenleg a Renault Dustert, a Renault Kapturt, a Nissan Terranot és a Renault Arkanat. A legfőbb ok, hogy az Ukrajna elleni orosz támadás miatt  súlyos gondok vannak az alkatrészellátással. Hasonló okok miatt február végétől nem termel az AvtoVaz gyára Togliattiban és Izsevszkben - jelentette a smotrim.ru orosz hírportál.

A Renault moszkvai igazgatója szerint azért nem érkeznek meg az alkatrészek, mert az ukrán események miatt minden tranzitországban sokkal szigorúbbak az ellenőrzések, mint bármikor korábban.

Izsveszkben és Togliattiban Ladákat és Renault Sanderokat (Magyarországon Dacia Sandero, Dacia Logan) gyártanak, már ha éppen van alkatrész. A cég most mindent megtesz, hogy mielőbb újraindulhasson a termelés Moszkvában és a két másik városban, ehhez új szállítási útvonalakat keres és áttervezi a logisztikai rendszerét - írja a Privátbankar.hu.

Leállt a Renault-gyár Moszkvában


Kulcsszavak: autógyár, nissan, oroszország, renault
 
Leállt a Renault-gyár Moszkvában Az új Toledo-val indítja az évet a SEAT Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép Egy egyiptomi pilóta szerint nem adott le vészjelzést a lezuhant orosz gép A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó A 2015-ös Tokiói Autószalonon bemutatkozott a Nissan IDS tanulmányautó Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén Brüsszel orosz légitársaságok működését tiltotta meg az unió területén II. Albert monacói herceg az Üvegfalú Gyárban ismerkedik az elektromos mobilitással II. Albert monacói herceg az Üvegfalú Gyárban ismerkedik az elektromos mobilitással
 
Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

2022. február 27.
Az elektromos hajtású autóknak köszönhetően nőtt a német autóipar exportbevétele tavaly, az alkatrészhiány miatt lecsökkent volumen ellenére is, de a válság előtti szintet még nem érte el német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtöki jelentése alapján.
Részletek

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele
   
2021-ben a Destatis előzetes adatai szerint 117,6 milliárd euró értékben exportáltak Németországból autókat, 9,9 százalékkal az előző évi felett. A 2020-as válságévben az export 8,2 százalékkal csökkent a 2019-eshez képest.
   
A német autóipar legfontosabb felvevőországa 2021-ben is Kína volt 16,7 milliárd eurós forgalommal, 14,0 százalékkal a 2020-as felett. TAz Egyesült Államokba 15,9 milliárd euró értékben exportált személygépkocsikat Németország, 18,1 százalékos éves növekedéssel, az Egyesült Királyságba viszont az export 17,0 százalékkal csökkent 9,4 milliárd euróra.
   
Az alkatrészhiány világszerte hátrányosan érintette az autógyártókat, és ez visszafogta a német autóimportot is: 2021-ben az előző évihez képest 2,4 százalékkal 56,4 milliárd euróra csökkent, és ezzel 12,6 százalékkal a válság előtti szint alatt is maradt. Németország a legnagyobb értékben 6,5 milliárd euróért Spanyolországból importált autókat tavaly, 14,6 százalékkal a 2020-as alatt. Az Egyesült Államokból 6,3 milliárd euró értékben importált személygépkocsikat Németország, ami 3,8 százalékos növekedés az előző évihez képest. A Szlovákiából importált személygépkocsik összértéke 9,9 százalékkal emelkedett 5,2 milliárd euróra.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik esetében mind az export, mind az import csökkent. Ezzel szemben a tisztán elektromos járművek, a hibrid személygépkocsik és az úgynevezett mild hibrid járművek esetében 2021-ben erőteljes növekedés volt tapasztalható: 2021-ben mintegy 300 ezer tisztán elektromos járművet exportáltak 12,6 milliárd euró értékben. Ez értékben 78,1 százalékos növekedés az előző évhez képest, 2019-hez képest pedig 272,7 százalékos növekedés. Az import esetében a bővülés még jelentősebb volt: a 7,5 milliárd euró értékben behozott 292 ezer elektromos járművel az importérték több mint 82,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest - 2019-hez képest pedig ötszörösére, 426,2 százalékkal. A megnövekedett kereslet egyik oka lehet az elektromos vagy plug-in hibrid járművek vásárlásához nyújtott állami támogatás is.
   
A plug-in hibridek, amelyek elektromos és belsőégésű motor kombinációjával rendelkeznek, szintén növekedést könyvelhettek el. 2021-ben 264 ezer hibridet exportáltak 10,5 milliárd euróért. Ez 37,5 százalékos bővülés 2020-hoz képest. Az import pedig 223 ezer hibrid autó volt 7,4 milliárd euróért, 32,2 százalékos növekedéssel.
   
Tavaly 551 ezer úgynevezett mild hibridet, belsőégésű motorral és villanymotorral szerelt járművet exportáltak 22,4 milliárd euróért. A mild hibrid autók külső áramforrással nem tölthetők. Az exportérték több mint kétszeresére nőtt 2020-hoz képest, 116,5 százalékos növekedéssel. Az import 204 ezer mild hibrid autó volt 5,3 milliárd euróért 68,1 százalékos növekedéssel.
   

Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele

Tavaly a Németországból exportált tisztán elektromos autók legnagyobb része az Egyesült Államokba került 2,0 milliárd euró értékben, 110 százalékos éves növekedéssel. Az elektromos autók második legfontosabb vásárlója az Egyesült Királyság volt 2,0 milliárd euróval, 96,7 százalékos növekedéssel, amelyet Norvégia követett 1,5 milliárd euróval, 30,6 százalékos növekedéssel.
   
Az elektromos járműveket elsősorban az Egyesült Államokból importálták Németországba: 1,2 milliárd euró értékben 108,3 százalékkal többet az előző évinél. Franciaországból 6,1 százalékkal többet, 927 millió euró értékben importált Németország. A csehországi import 70,5 százalékkal nőtt 806 millió euróra.
   
Az elektromos járművek térnyerése ellenére 2021-ben még mindig a belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik tették ki a német személygépkocsi-export és -import többségét, de a tendencia meredeken csökkenő volt.
   
A belsőégésű motorral hajtott személygépkocsik három legfontosabb motorikus teljesítményosztályában 2021-ben összesen 1,5 millió autót exportáltak 48,7 milliárd euró értékben. Az export így értékben 18,9 százalékkal csökkent 2020-hoz képest. A három szegmensben az import összesen 1,2 millió gépkocsi volt 24,2 milliárd euró értékben, 23,0 százalékos csökkenéssel.
   
Az autóipar a legnagyobb forgalmú feldolgozóipari ágazat Németországban. A személygépkocsi- és személygépkocsi-motorgyártó ágazat 60 vállalata 2021-ben 295,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított le. Ez a teljes ipari forgalom 16,1 százaléka. A 2020-as 274,4 milliárd euróhoz képest képest ez 7,7 százalékos növekedést jelent. Ami azonban 6,9 százalékkal marad el a válság előtti 2019-es 317,5 milliárd eurótól.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja 2019-től a Volvo Cars teljes modellkínálatát villamosítja Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Újabb Opel-beruházás lesz Szentgotthárdon Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele A legjobb kisautó a Mazda2 Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Autós Nagykoalíció: a kocsik többségét ma sufnikban javítják Nőtt tavaly a német autóipar exportbevétele Elkezdődött a Volvo FH16 Euro 6 értékesítése
 
Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

2022. február 27.
Péntektől nem repülhetnek be az Egyesült Királyság légterébe az Oroszországban lajstromba vett, orosz tulajdonú repülőgépek, de azok a járatok sem, amelyeket az országhoz köthető személy üzemeltet vagy bérel.
Részletek

Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság

A csütörtök este kiadott NOTAM-közlemény szerint 2022. február 25-én UTC idő szerint 0 óra 1 perctől lép életbe a korlátozás az Oroszországhoz köthető gépekkel szemben, és egészen május 23. 11 óra 59-ig tart - í­rja az airportal.hu.

A tilalom az Oroszországban lajstromba vett repülőgépek mellett azokra a járatokra is vonatkozik, amelyeket olyan repülőgép teljesít, amely orosz tulajdonban van, és nem repülhetnek be az orosz személyek által üzemeltetett vagy bérelt gépek sem.

A korlátozás az Egyesült Királyság és az általa felügyelt tengeri területek feletti légterekre is vonatkozik.

Kivételt képeznek azok a repülőgépek, amelyeknek az Egyesült Királyság közlekedési minisztériuma ezt külön engedélyezi, vagy olyan észak-atlanti útvonalakon repülnek, amelyhez a shanwicki, illetve prestwicki légiforgalmi irányító központok engedélyével rendelkeznek.

A rendelkezés érinti az Aeroflot légitársaságot is, amely napi rendszerességű járatot üzemeltet Moszkva és London között.

A NOTAM-ok érvényességét könnyen és gyorsan lehet módosítani, így a korlátozás akár rövidebb ideig is tarthat, de hosszabbítható is.

A lépés vélhetően része azoknak a szankcióknak, amelyről Boris Johnson brit miniszterelnök csütörtökön azt mondta az MTI szerint, hogy Nagy-Britannia partnereivel egyeztetve olyan masszív szankciókra készül Moszkva ellen, amelyek béklyóba szorítják az orosz gazdaságot. London új törvényjavaslatot is beterjeszt a parlament elé a kettős – vagyis polgári és katonai célú – felhasználásra egyaránt alkalmas termékek oroszországi exportjának teljes tilalmáról. Ez az intézkedés egyebek mellett a magasan fejlett elektronikai, távközlési és repülőgépipari berendezésekre és részegységekre vonatkozik, és évekre hátráltatni fogja az orosz hadiipari és technológiai szektorok fejlesztését – mondta a brit kormányfő.
Kulcsszavak: Aeroflot, Egyesült Királyság, légiközlekedés
 
A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni A plug-in hibrid hajtású Ford Transit Custom a városon belüli útszakaszok nagy részét elektromos hajtással is képes megtenni Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban Az Audi A4 nyerte az Év Autója 2016 címet az Egyesült Királyságban Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Jelentősen növelte árbevételét és eredményét a Boeing a harmadik negyedévben Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Újra megnyílt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Kitiltotta légteréből az orosz repülőgépeket az Egyesült Királyság Közvetlen légi összeköttetés Közép-Angliával a Jet2.com járatán
 
Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

2022. február 25.
Az Airbus A380-as gépének több száz alkatrészét, berendezési tárgyát árverezik el. A 21. század első új fejlesztésű repülőgépének darabjaira június 23. és 25. között licitálhatnak az érdeklődők személyesen vagy online.
Részletek

Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el

Az Airbus közleménye szerint a Marc Labarbe nemzetközi aukciósház által szervezett árverésen csaknem 500 tárgy, köztük lámpák, lépcsők, fedélzeti bár, kartámaszok, ülések, utaskiszolgáló zsúrkocsik és a pilótafülke "menekülő kötele" is szerepel.
   
Az aukcióra bocsátott alkatrészek többsége az MSN 13-as szériaszámú A380-asból való, amely 2008. október 23-án állt kereskedelmi forgalomba, fedélzetén háromosztályos konfigurációban 489 utast szállíthatott. Más alkatrészek, így az üzleti osztályú ülések másik példányokból valók.
   
A licitből befolyó összeg legnagyobb része a cég alapítványához, az Airbus Foundationhöz kerül és humanitárius kezdeményezések finanszírozására fordítják. A bevétel egy másik részével a légiközlekedés hagyatékának gondozásával foglalkozó AIRitage egyesületet támogatják.
   
Az A380-as 2005. április 27-én hajtotta végre szűzrepülését a toulouse-i repülőtérről. A kétfedélzetes repülő nemcsak összetéveszthetetlen formája miatt vált világhírűvé, hanem a repülőgép gyártásánál alkalmazott csúcstechnológia miatt is.
   
Mint írják, az aukció nem jelenti azt, hogy az A380-as típus pályafutása véget ért volna. Az utolsó legyártott példány, a 272-es szériaszámú gép átadása az Emirates számára sem jelentette a program végét. A Superjumbo még több évtizedig teljesíthet szolgálatot a világon.
   
A 13-as szériaszámú repülőgépet 2021-ben vonták ki a forgalomból és a fenntartható módú szétbontásban világelső Tarmac Aerosave bontotta alkatrészeire, ezek jelentős része, mintegy 90 százaléka újrahasznosítható.
Kulcsszavak: A380, airbus, árverés
 
Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el Ausztrál diszkont légitársasággal kötött járatmegosztási egyezményt az Emirates Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Kilencmilliárd dolláros szerződést kötött az Emirates és a Rolls Royce Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el A WizzAir hat új Airbus lízingeléséről állapodott meg Kína legnagyobb lízingvállalatával Az Airbus A380-asának több száz alkatrészét árverezik el Megépíti az Airbus az a A330neót Költséghatékony ha kezdő pilótákat alkalmaznak a diszkont légitársaságok Költséghatékony ha kezdő pilótákat alkalmaznak a diszkont légitársaságok
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

2022. február 25.
A magyar autós társadalom közel harmada küzd a stresszel a volán mögött, 15 százalékuk mindig vagy sokszor, 17 százalékuk alkalmanként – derült ki a Cristo autós alkalmazás friss kutatásából.
Részletek

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

A stresszre utaló viselkedés és érzések inkább a férfiak körében jellemzők, ugyanakkor éppen ők azok, akik sokkal kevésbé látják magukat idegesnek, mint nőtársaik. A stressz hatására gyorsabban vezetünk, többet kockáztatunk, vagy éppen lankad a figyelmünk, ami folyamatos balesetveszélyt jelent. A biztonságos autózásért síkra szálló Cristo applikáció március elsejével lakossági kampányában egy különleges, heti fordulókra bontott versenyre hívja az autósokat, amelyből mindenki megtudhatja: a hagyományosan stresszes közúti közlekedésben ki mennyire vezet szabályosan és biztonságosan.

A magyar autósok tíz százalékánál fél tucat stressz tünet rendszeresen előfordul

2022. február 24. A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Gyorsabb tempó, kockázatvállalóbb vezetés, lankadó figyelem, fagyás a következmények

A stressz komoly közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz: a megkérdezett autósok 15 százaléka hajt végre kockázatosabb manővereket, ugyanennyien vannak, akik hirtelen gyorsítanak és fékeznek, 14 százalék mondta azt, hogy lankad a figyelme, lefagy, 11 százalék pedig általánosan gyorsabban vezet; a megkérdezettek negyede véli úgy, hogy a stressz nem befolyásolja a vezetési gyakorlatát. Ezek – kockázatosabb manőverek és a lankadó figyelem kivételével – a férfiak körében jellemzőbbek.

„Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan”: keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!
A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

„Az autóstársadalom egészét kiszolgálni kívánó, a sofőrök közlekedési, autós igényeit folyamatosan figyelő és lekövető alkalmazásként számunkra elemi érdek, hogy minél több autós szabályosan és biztonságosan közlekedjen. A nemzetközi kutatási adatok egyértelműen azt mutatják, hogy a szabálytalan vezetés egyik fő oka a stressz és a negatív érzelmeink. Ezért döntöttünk amellett, hogy országos kampányt indítunk azzal a céllal, hogy segítsünk a vezetőknek a stressz leküzdésében és a szabályosabb, biztonságosabb autózás gyakorlásában” – mondja Szota Szabolcs, a Smartsurance Kft. ügyvezető igazgatója.


Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben

Az alkalmazás ugyanakkor nem egyszerűen informatív tájékoztató tartalmakkal, hanem személyre szabottan és interaktív módon szeretné segíteni az autós közösséget. Ezért a Cristo applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a sebesség megválasztását, a manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő Casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.



Kulcsszavak: gyorshajtás, közlekedés, közlekedésbiztonság
 
Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Bezöldült a Budapest Taxi Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Elektromos buszok üzembe állításával folytatódik a pécsi buszcsereprogram Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Útdíj - Állandó és mozgó ellenőrzőpontokon vizsgálódik a rendőrség Minden harmadik magyar autós legalább alkalmanként stresszes vezetés közben Peking újabb metróvonalat épít A vezetés közbeni mobilozás visszaszorításáért kampányt indít az ORFK és a Aegon A vezetés közbeni mobilozás visszaszorításáért kampányt indít az ORFK és a Aegon
 
Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

2022. február 25.
Japán sajtóértesülések szerint villanyautó válthatja a Lexus palettáján a márka legkisebb, legöregebb szedánját. Az elektromos IS már az évtized derekán piacra léphet.
Részletek

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A jövőbeli újdonságokat rendszerint jó érzékkel, nagy pontossággal előre jelző, japán Best Car magazin úgy tudja, a Lexus hamarosan vadonatúj modellel váltja le az IS szedánt. Ez nem volna nagy meglepetés, hiszen a jelenleg forgalmazott típust 2013-ban vezették be. Noha a középkategóriás szedán 2020-ban teljes körűen megújult, az autóiparban a digitális funkciók és szolgáltatások elterjedése felgyorsította a modellciklusokat. Mechanikusan hiába számít ma is modernnek az autó, ma már olyan elvárásokat támasztanak járműveikkel szemben a fogyasztók, amik tíz évvel ezelőtt még nem is léteztek.

Nos, az új generációs IS nem csak kielégíti majd ezeket az elvárásokat, de alighanem új mércét is állít ezek terén. A Best Car értesülései szerint ugyanis a közelmúltban leleplezett, futurisztikus koncepciójármű, az egyelőre csak Lexus Electrified Sedan néven ismert formatanulmány jelenti a kiindulási pontot az újdonság fejlesztéséhez.

A sportos limuzin műszaki részletei egyelőre nem ismertek, ám ez nem meglepő annak fényében, hogy a modell várhatóan csak 2025-re kerül piacra, hiszen a villamosított hajtástechnológiák, ezen belül is az akkumulátorok rohamos fejlődése miatt az évtized derekára vélhetően a jelenlegi csúcsmegoldásokon is messze túllépnek majd.


Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

A márka első, kifejezetten elektromos üzemre fejlesztett típusa, a Lexus RZ 450e új generációs, nagyobb energiasűrűségű lítium-ion akkumulátorokat alkalmaz, amely a szokásosnál jelentősen nagyobb kapacitást, ezáltal hosszabb hatótávolságot eredményez azonos méretű akkumulátorcsomaggal.

A fejlesztés következő fázisában érkezhetnek a szilárd elektrolitos akkumulátorok; ezeket első körben várhatóan öntöltő hibrid típusaiban alkalmazza majd a Lexus, majd az itt szerzett tapasztalatok alapján továbbfejlesztett technológia az akkumulátoros elektromos modellekben is helyet kaphat.

Hogy az egyre nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátorrendszerek közül melyek lesznek piacérettek az új generációs Lexus IS premierjére, ma még nem tudható. Az viszont szinte bizonyos, hogy a modell hátsó- és összkerékhajtással, illetve többféle teljesítményszinten is elérhető lesz.

A Lexus hagyományait ismerve joggal számíthatunk egy IS F nagyteljesítményű elektromos szedánra is – tekintve, hogy a márka a közelmúltban egyértelművé tette, hogy villanymotorral kelti életre a Lexus LFA legendáját, az extrém menetdinamikájú elektromos hajtásláncot jóformán csak le kell majd emelniük a polcról a márka mérnökeinek.

Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja

Kulcsszavak: elektromos autó, lexus, Lexus IS
 
Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Hatalmas villanyautó-gyárat épít a Toyota Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 Újabb szakmai díjat nyert a Nissan e-NV200 Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Az IONITY az ABB-t az választotta az európai töltőhálózata bővítésének második üteméhez Nagy durranással készül Genfre a Lexus Nagy durranással készül Genfre a Lexus Tisztán elektromos lehet a Lexus IS utódja Kabrió is lesz a BMW i8-ból
 

Találatok száma: 12877 Megjelenítve: 81 - 90