Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 81 - 90
A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása

A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása

2023. szeptember 08.
A Gartner amerikai technológiai piackutató cég előrejelzése szerint az elektromos személyautók (villanymotoros és plug-in hibrid) szállításai idén mintegy harmadával nőnek tavalyhoz képest és megközelítik a 15 milliót.
Részletek

A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása

A Gartner honlapjára felkerült előrejelzés szerint jövőre a növekedés 19 százalék lesz, csaknem 17,9 millióra.
    
Az összes elektromos jármű eladása (beleértve az autókat, kisteherautókat, nehéz gépjárműveket és buszokat) idén meghaladhatja a 15,4 milliót, ami 34 százalékos növekedés tavalyhoz viszonyítva, jövőre pedig a 18,45 milliót, ami 20 százalékos éves bővülés.
    
A Gartner előrejelzése szerint a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) kiszállítása idén mintegy 11 millióra nő a tavalyi 9 millióról, a plug-in hibrid (PHEV) autóké a tavalyi 3 millióról idén 4 millióra emelkedik.
    
A Gartner elemzői arra számítanak, hogy 2030-ra az elektromos járművekre esik majd az autóeladások több mint fele.
    
Az előrejelzések szerint 2027-re egy BEV átlagára megegyezik majd egy hasonló méretű belsőégésű motoros autóéval, ami felgyorsítja az elektromos járművek globális elterjedését. 2030-ra azonban az áramtermelés és a hálózati kapacitás akadályozhatja az elektromos járművek további tömeges terjedését, ártól függetlenül.

A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása


Kulcsszavak: elektromos, értékesítés, jármű kereskedelem
 
Több gépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban Több gépkocsit helyeztek forgalomba áprilisban Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe Gépjárműimportőrök egyesülete: májusban 45 százalékkal több gépkocsit helyeztek üzembe A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása A Nissan átveszi az irányítást a kisautók piacán A Gartner szerint idén csaknem 15 millióra nő az elektromos autók kiszállítása Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla Kocsiból otthonba pakolja az aksit a Tesla
 
Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban

Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban

2023. szeptember 06.
Elektromos meghajtású autók gyors feltöltésére szolgáló berendezések telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban - jelentette be Olaf Scholz kancellár kedden Münchenben a nemzetközi autóipari és mobilitási kiállításon (IAA Mobility).
Részletek

Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban

A kancellár a német autóipari szövetség (VDA) rendezvényét megnyitó beszédében ismertette, hogy a kormány heteken belül bemutatja törvénytervezetét, amelynek révén Németország lesz az első európai ország, ahol a töltőállomások 80 százalékát fel kell szerelni legalább 150 kilowatt kapacitású gyorstöltővel.
    
A fejlesztésnek köszönhetően nem kell többé aggódni az elektromos autók hatótávja miatt - mondta a politikus. Kiemelte, hogy a közlekedés, a mozgás "egyetemes, emberi szükséglet, de a jövőben úgy kell közlekednünk, hogy ne károsítsuk bolygónkat és környezetünket".
    
A mobilitásra egyre nagyobb az igény, és ezt a folyamatosan növekvő keresletet "fenntartható kínálattal kell kielégíteni". A szakma meg tudja oldani a feladatot, a fejlesztések azt mutatják, hogy "az emberi leleményesség" révén meg lehet teremteni a fenntartható mobilitást, ez pedig "korunk egyik legbátorítóbb üzenete" - mondta Olaf Scholz.
   
 A kiállításon minden korábbinál nagyobb arányban megjelenő kínai cégekkel kapcsolatban jelezte, hogy nem aggódik a német autóipar miatt. Mint mondta, a nyolcvanas években sokan attól tartottak, hogy a japán autógyártók "letarolják a piacot", két évtizeddel később pedig a dél-koreai gyártók előretörése körül voltak hasonló félelmek. Újabban a kínai szereplők megjelenése miatt szokás aggódni, holott a német autóipar versenyképessége "vitán felül áll" - emelte ki a kancellár.
    
Ugyanakkor Hildegard Müller, a VDA elnöke a kiállítás megnyitóján is megismételte az utóbbi napokban számos nyilatkozatában kifejtett bírálatát, miszerint az ágazat maga ugyan igen versenyképes, de Németország mint termelési bázis a drága energia, a magas adó- és járulékterhek és a túlburjánzó szabályozás miatt elveszítette nemzetközi versenyképességét.
   
Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban

A vásárt - eredeti nevén nemzetközi autókiállítást (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) - minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is.
    
A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a 2021-es 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékos aránnyal. Ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret.

Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, németország
 
Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell Az olvasók szerint a ŠKODA VISION iV a legjobb koncepciómodell A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel A San Franciscóban bemutatott Audi e-tron modellt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV gumiabroncsokkal szerelték fel Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro Hazánkban is bemutatkozott a KIA e-Niro Elektromos gyorstöltők telepítésére kötelezik a töltőállomás-üzemeltetőket Németországban Nissan: A márka, amelyre érdemes odafigyelni Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál? Van –e zöldebb autógyártó a Teslánál?
 
A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

2023. szeptember 06.
A C5 X Hypnos a C5 X csúcsváltozataként a grand tourer MAX felszereltségi szintjén alapul, és a Citroën tudásának legjavát nyújtja: merész koncepció, egyedi stílus és abszolút kényelem jellemzik.
Részletek

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

A Citroën bemutatja a limitált kiadású C5 X Hypnost, a C5 X gazdagon felszerelt változatát, mely stílus és fedélzeti kényelem tekintetében a modell legjavát nyújtja. A Hypnos név találó módon a világos belső és a sötét külső kontrasztján keresztül a nappal és az éjszaka váltakozására és egyben a tökéletes kikapcsolódásra utal. A C5 X Hypnos a C5 X MAX felszereltségi szinten alapuló csúcsváltozata, melyben a legapróbb részlet is a stílusos megjelenést, a nyugalmat és a teljes ellazulást szolgálja.

A C5 X Hypnos új külső árnyalattal egészíti ki a modell kínálatát: az elegáns Eclipse-kék karosszériát helyenként vörös elemek díszítik. A beltér ezzel szemben világos, és légies hangulatú, a különleges színek és anyagok derűs és nyugodt légkört teremtenek. A napfénytető, a hifirendszer, a szellőzéssel, masszázs funkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal ellátott fűthető első ülések és a különleges padlószőnyegek a tökéletes kényelem érzetét nyújtják. Az utasok kivételesen jó közérzetéhez a Citroën Advanced Comfort® aktív felfüggesztés, a Citroën Advanced Comfort® ülések és a zajszigetelt első és hátsó oldalablakok jóvoltából kiváló hangszigetelés is nagyban hozzájárulnak.

A C5 X Hypnos egy igazi utazóautó, melyben elegáns és ultrakényelmes körülmények között utazhatunk. A limitált kiadás tökéletesen kifejezi a Citroën szegmensről alkotott filozófiáját: merész koncepció és utánozhatatlan stílus jellemzik, ráadásul benne ülve az embernek az az érzése, hogy az utazás végén kipihentebb, mint amikor elindult. A 225 lóerő összteljesítményű ë-EAT8 váltós plug-in hibrid meghajtással rendelkező C5 X Hypnos a sokoldalúság szempontjából és a mindennapi elektromos vezetés előnyeire tekintettel a márka szaktudásának legjavát képviseli.

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

Hypnos: sokat mondó, szimbolikus név

A limitált kiadás Hypnos nevét viseli, aki a görög mitológiában az alvás, illetve az álom istene. A név a maximális nyugalmat biztosító kimagasló fedélzeti komforttal hozható összefüggésbe. A C5 X Hypnos tökéletes ellazulást

és kikapcsolódást ígér úgy, hogy közben a külvilágról sem feledkezünk el. Minden utazás derűs nyugalomban telik és energiával tölt fel, olyannyira, hogy érkezéskor kipihentebbnek érezzük magunkat, mint amikor elindultunk.

A név egyben a külső és belső színvilág kontrasztjára, fény és árnyék kettősére is utal. A jármű karosszériája az éjszakai égboltra emlékeztető mélykék színű, a belső tér viszont kimondottan világos. A C5 X Hypnos nemcsak lenyűgöz, de nyugodt és pihentető utazást is garantál.

A Hypnos névnek a Citroën történetében is megvan az előzménye. Ezt a nevet viselte az a felső kategóriás, úttörőnek számító hibrid tanulmányautó, melyet a 2008-as Párizsi Autókiállításon leplezett le a márka.

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

Tekintélyparancsoló és elegáns külső

A C5 X Hypnos új éjkék köntöse a fényviszonyoktól függően más-más hatást kelt. Alacsony megvilágításnál hihetetlenül elegáns, erősebb fényben pedig rendkívül dinamikus. A modell kínálatában vadonatújnak számító Eclipse-kék árnyalat tekintélyparancsoló és karakteres külsőt eredményezett. A mélykék karosszériát vörös grafikai elemek díszítik. A markánsabb stílus és a teljesen egyedi megjelenés érdekében a limitált kiadás sárvédőin és első ajtóin mindkét oldalon vörös csíkkal szegélyezett, fényes fekete díszítőelem húzódik, közepén a Hypnos felirattal. Ez a pompás dekorelem dinamikusabb karaktert és messziről felismerhető, jellegzetes megjelenést kölcsönöz az autónak. A gépjármű hátulján ugyanúgy kiemeli a C5 X feliratot az vörös színű 5-ös szám.

Még kontrasztosabb és karakteresebb hatást keltenek a vadonatúj színű, csak erre a változatra jellemző 19’’ AeroX keréktárcsák. A részben fekete, részben gyémánthatású felniket sötét lakk borítja. Ez a kifinomult megoldás rendkívül karakteres kerekeket eredményezett.

Az Eclipse-kéken felül a C5 X Hypnos platinaszürke változatban is elérhető lesz.

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

Vadonatúj, világos beltér

A C5 X Hypnos utastere igazi védőburokként veszi körül az utasokat. Ennél a változatnál – a modellnél szokatlan módon – a világos színeké és a fényé a fő szerep, ami derűt és nyugalmat áraszt. A könnyű, meleg hatású anyagok harmonikus használata tovább erősíti a Citroën modellekre jellemző jó közérzetet.
Az új beltérhangulat az üléseken is érvényre jut, melyek világos színű, perforált bőrrel vannak kárpitozva.

Az ülésekre a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak: a bőrt díszítő apró lyukak a Citroën-logó jellegzetes halszálkamintáját követik. A kartámaszok ugyanolyan színű bőrből készültek, ami az ülések erősen strukturált, vízszintes kiképzését hangsúlyozza, és még szélesebbnek és kényelmesebbnek láttatja őket. Az ülések felső részét és a fejtámlákat puha és meleg tapintású szürke Alcantara® kárpit borítja. Az elegáns díszvarrással szegett ülések háttámlájának belső oldalán elhelyezett infravörös címkén a Hypnos név olvasható.

Ugyanez a harmonikus világos színvilág – kellemes tapintású műbőrrel kombinálva – a középső könyöktámaszon, a középkonzol két oldalán és az ajtóbetéteken is visszaköszön. Az utóbbiakon a díszvarrás szintén halszálka-mintázatú. A világos belső teret az ajtópaneleken és a műszerfalon alkalmazott Karuun® világos fahatású

díszítőelemek még barátságosabbá teszik. A természetes hatású exkluzív dekorelemek is a vízszintes vonalakat hangsúlyozzák, és ezáltal növelik a térérzetet.

A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

A világos, légies hangulatnak megfelelően a középkonzol is új külsőt kapott. A fényes fekete díszítőelemen vadonatúj Xenon bronz színű lézergravírozott csíkok találhatók.

Végül a kényelem és a praktikum jegyében a C5 X Hypnos speciális padlószőnyegeket kínál. A különleges anyaggal szegett szőnyegeken a limitált kiadásra utaló Xenon bronz színű Hypnos felirat olvasható. A kifinomultság a C5 X Hypnos minden részletében tetten érhető.

Az abszolút kényelmet szolgáló berendezések

A C5 X kényelem és jó közérzet tekintetében a Citroën szakértelmének legjavát kamatoztatja. Egy igazi grand tourer, mely minden stresszt nélkülöző utazásokra invitál. Az egyszerre puha és dinamikus Citroën Advanced Comfort® ülésektől a kivételes helykínálatig minden a tökéletes kikapcsolódást szolgálja. A C5 X már az első métereken egy másik dimenzióba repíti az utasait. A 225 lóerős plug-in hibrid változaton szériafelszerelés a Citroën Advanced Comfort® aktív felfüggesztés, mely az aktív és folyamatos szabályozásnak köszönhetően hatékonyan szűri az úthibákat, és élvezetes utazást biztosít. Az ultrakényelmes felfüggesztésnek és a kiváló hangszigetelésnek hála igazi védőburokban érezhetjük magunkat.


A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost

A C5 X Hypnos meleg hangulatú, elegáns, tágas és kényelmes utasterében azonnal megszáll bennünket a nyugalom. Ezt az érzést erősíti az égre néző napfénytető is, melyen át csak úgy árad be a napfény. A limitált kiadású változatban masszázs funkcióval és elektromosan állítható deréktámasszal ellátott, hűthető és fűthető ülések ölelik körbe a vezetőt és az első utast. Végül a fedélzeti hifirendszernek köszönhetően a C5 X Hypnos beltere a zenehallgatásra is ideális hely.



Kulcsszavak: bemutató, C5 X Hypnos, új modell
 
A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t A Jaguar megnövelt nyomatékkal és az átdolgozott dizájnnal emeli új szintre az F-PACE SVR-t E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje E PERFORMANCE: A Mercedes-AMG első nagyteljesítményű hibrid modelljének premierje A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost A Citroen bemutatja a DS-család legújabb tagját A Citroën bemutatja a C5 X „all inclusive” változatát, a limitált kiadású C5 X Hypnost A 2014-es modellévbe már Graphite Black színben is megrendelhető Honda CB1100 Újratöltve – Fiat Tipo Újratöltve – Fiat Tipo
 
A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban

A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban

2023. szeptember 06.
Hogy megvalósíthassuk a magunk elé kitűzött célt, és 2030-ra tisztán elektromos járművek gyártóivá váljunk, technológiai tárgyú befektetéseinken, illetve kutatási-fejlesztési ráfordításainkon belül kiemelt területként kell kezelnünk a villanymotorokat, az invertereket, és az elektromos hajtásláncok átfogó optimalizálását.
Részletek

A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban

"Csak úgy teremthetünk olyan, tisztán elektromos Volvo járműveket, amelyek ügyfeleink összes kívánságát – nagyobb hatótávolság, gyorsabb tölthetőség, a Volvótól elvárt, kiemelkedő vezetési élmény – teljesítik, ha villamosítási technológiáink minden komponense felett közvetlen irányítással rendelkezünk: azaz megvalósítjuk azok vertikális integrációját."
 
A Volvo Cars vállalati kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Volvo Cars Tech Fund alapnak a legújabb befektetése összhangban áll ezekkel a törekvésekkel. A 2017-ben alapított, sanghaji központtal működő Leadrive a teljesítményelektronikai fejlesztések, a tisztán elektromos járművekbe szerelt vezérlő egységek piacának ígéretes fiatal szereplője.
 
A Leadrive specialitása a szilícium-karbid (SiC) technológiát alkalmazó teljesítményelektronikai modulok tervezése és gyártása. A szilícium-karbid olyan, félvezető tulajdonságokkal rendelkező alapanyag, amely potenciálisan rendkívül magas hatásfokú, rugalmasan alkalmazható elektromos hajtási rendszerek megvalósítását teheti lehetővé.
 
„A Leadrive rendkívül ígéretes technológiája jobb hatásfokú elektromos hajtásláncok fejlesztését teheti lehetővé.” – mondta Alexander Petrofski, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. „A technológiában rejlő lehetőségek egybevágnak saját villamosítási törekvéseinkkel, ezért nagy lelkesedéssel támogattuk befektetéssel a vállalatot, hozzájárulva annak további fejlődéséhez.”
 
„A Volvo Cars és a Leadrive már eddig is szoros együttműködésben dolgoztak az új generációs SiC technológiák fejlesztésén, ami kikövezte a stratégiai együttműködésünk felé vezető utat.” - mondta Jie Shen, a Leadrive alapító vezérigazgatója. „Ezzel fontos mérföldkőhöz érkeztünk a Leadrive globális stratégiájában, amely jól példázza, milyen hatalmas lehetőségek rejlenek a fejlett villamosítási technológiák terén a Volvo Cars vállalattal folytatott együttműködésünkben.”
 
Középpontban a vertikális integráció

A Leadrive további fejlődését elősegítő befektetésünk tökéletesen illeszkedik villamosítási programunkba. Ennek a vertikális integrációt központi kérdésként kezelő programnak kulcseleme, hogy együttműködésre lépjünk releváns partnerekkel, amennyiben ez indokolt és előnyös számunkra. Hogy terveinket valóra válthassuk, az elmúlt években felgyorsítottuk a kritikus technológiák biztosítását célzó befektetéseinket, és kulcsfontosságú döntéseket hoztunk arra vonatkozóan, hogy milyen technológiákat fejlesszünk ki magunk, és milyeneket vásároljunk meg inkább.
 
Ennek szellemében például immár házon belüli fejlesztjük és gyártjuk a villanymotorokat és invertereket, továbbá dolgozunk saját akkumulátorvezérlő szoftverünk fejlesztésén. Mindezeken túl a Northvolt vállalattal közös vegyesvállalatunk, a Novo Energy révén jelentős összegeket fordítunk saját akkumulátorcsomagjaink fejlesztésére és gyártására, ezzel biztosítva azok optimális kémiai összetételét és járműveinkbe történő integrációját.
 
Az akkumulátorok, villanymotorok, inverterek és akkumulátorvezérlő szoftverek biztosítását szolgáló anyagi források rendelkezésre bocsátásával lehetővé tettük, hogy egy kézben tartsuk tisztán elektromos járműveink elektromos hajtási rendszerének minden komponensét. A Leadrive vállalattal és a hozzájuk hasonló partnereinkkel folytatott együttműködésünk révén szélesíthetjük szaktudásunkat, és izgalmas, új technológiákat fedezhetünk kel.
 
Az átalakulás felgyorsítása

A Volvo Cars Tech Fund alapot azzal a céllal hoztuk létre 2018-ban, hogy olyan vállalatokban és technológiai területeken szerezzünk érdekeltséget, amelyek alapjaiban formálják át az autóipart, a mesterséges intelligenciától kezdve a villamosításig, az autonóm mobilitástól kezdve a fenntarthatóságon át a digitális kereskedelemig. A Tech Fund stratégiai befektetéseken keresztül segíti start-up vállalkozások felvirágzását, lehetővé téve, hogy azokkal együttműködve felgyorsítsuk a globális mobilitási ipar átalakítását.
 
A Tech Fund ezen legújabb befektetése a Leadrive legutóbbi finanszírozási kampányának keretében valósult meg, azzal a Tech Fund kisebbségi tulajdonrészre tett szert a Leadrive vállalatban. A megállapodás további pénzügyi részletei nem nyilvánosak.

Kulcsszavak: fejlesztés, járműipar, volvo
 
A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban 30 éves lett a BMW M5 A Volkswagen Csoport 4,2 milliárd eurót fektet be Spanyolországban 2015 és 2019 között A Volkswagen Csoport 4,2 milliárd eurót fektet be Spanyolországban 2015 és 2019 között A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban A Focus ST a legnépszerűbb európai izomautó A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban Jól fogynak Kínában a hazai gyártású autók A Volvo Cars Tech Fund befektetőként részesedésre tett szert a Leadrive teljesítményelektronikai start-up vállalkozásban A Volvo Concept Coupe koncepcióautója az új generációs P1800
 
Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux

Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux

2023. szeptember 06.
Tíz hónappal a projekt bejelentése után bemutatta innovatív, emissziómentes haszonjárművének prototípusát a Toyota. A Hilux FCEV kulcsszerephez juthat a hidrogénalapú társadalom kialakításában.
Részletek

Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux

Tavaly decemberben értesült először arról a világ, hogy a Toyota nagy-britanniai gyártóközpontjában 2022 elején egy előzmények nélküli fejlesztési programot indítottak útjára: vezető iparági és tudományos szereplők bevonásával hozzáfogtak egy Toyota Hilux hidrogéntüzelőanyag-cellás (FCEV) hajtásláncra történő átalakításához. A prototípus fejlesztése idén nyáron ért véget, ezt követően láthattak hozzá a modell megépítésének. Ezzel mostanra elkészültek, és a végeredmény használati tárgyként ugyanolyan érdekfeszítőnek hangzik, mint amilyen fontos oszlopa lehet a Toyota hosszú távú hidrogénstratégiájának.

Széles körben elfogadott alaptétel, hogy a hidrogén lehet a gazdaságos, fenntartható, környezetbarát mobilitás kulcsa. Abban is egyetértenek azonban a szakértők, hogy egyelőre nagyon is indokolt a feltételes mód: sem kellő számú jármű, sem megfelelően kiépített töltőinfrastruktúra, sem a szükséges léptékű hidrogénelőállító kapacitás nem áll rendelkezésre. A Toyota azonban – más piaci szereplőkhöz hasonlóan – felismerte, hogy ez az ördögi kör nem fog magától megtörni: a három sarkalatos feltételt egyszerre, fokozatosan kell kimozdítani a holtpontról ahhoz, hogy idővel elérhessék azt a kritikus tömeget, ahonnan már piaci alapon folytatódhat a technológia elterjedése.

Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux

Pontosan ezért dolgoz ki és mutat be mindig új felhasználási területeket hidrogénalapú hajtástechnológiáinak, az áruszállítástól kezdve a közösségi közlekedésen át a motorsportig – sőt, a sorsfordító nemes cél érdekében még a mobilitás komfortzónáján is túlmerészkedik az autógyártó. Ennek a törekvésnek adott most egy új dimenziót a Toyota Manufacturing UK (TMUK) projektje, amelyben a világ legnagyobb számban eladott kompakt kisteherautóját építették át hidrogénüzemre.

A teljes hajtástechnológia a Toyota Mirai hidrogéntüzelőanyag-cellás szedánból származik. A villanymotor és a tüzelőanyagcella-köteg elfért a motortérben, a három nagynyomású tartály számára, amelyekben több mint 600 kilométerre elegendő hidrogént tud magával vinni a kisteherjármű, a létravázban alakítottak ki biztonságos helyet. A fedélzeten megtermelt, de azonnal fel nem használt elektromos energia tárolására szolgáló akkumulátor a platófedél alatt helyezkedik el.

A nem egészen három hét alatt legyártott első prototípust további kilenc követi majd. A flotta még 2023-ban megkezdi szigorú tesztprogramját, amelynek során azokat a paramétereket ellenőrzik, amelyeket a leendő sorozatgyártású modellnek kell teljesíteni, a biztonságtól kezdve a funkcionalitásig, a tartósságtól a menetdinamikai képességekig.

Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux

Ennek a bizonyos sorozatgyártásnak a beindításáról azonban egyelőre nem nyilatkozik a Toyota: ahogy a bevezetőben is vázoltuk, a hidrogéntechnológia piaci bevezetését ma még más szempontok vezérlik, mint a belső égésű, illetve részben vagy teljesen elektromos modellek forgalomba hozatalát. A Toyota nagy-britanniai projektje azonban pont azt szeretné elérni, hogy ez minél hamarabb megváltozzon.

 
Kulcsszavak: FCEV, hidrogén üzemanyagcella, Hilux, toyota
 
A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával A Mazda technológiai megállapodást kötött a Toyotával Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover Hidrogénüzemű Defender prototípust fejleszt a Jaguar Land Rover Egy lépéssel közelebb került a sorozatgyártáshoz a hidrogéntüzelőanyag-cellás Toyota Hilux Feltűnőbb stílusjegyekkel jön az új Yaris A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés A versenytárs félelme a legnagyobb elismerés Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon Hihetetlen lendületben a Toyota és a Lexus magyarországon
 
A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését

A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését

2023. szeptember 05.
Új jelentés készült a vállalat fenntartható újításokra és jövőbeli versenyképességére vonatkozó törekvéseiről, valamint az eddig elért sikerekről. A vállalat elkötelezett az ökológiai értéklánc és a fenntartható termékek iránt.
Részletek

A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését

A Hankook prémium gumiabroncsgyártó közzétette a 2022/23-as időszakra vonatkozó ESG-jelentését (Environmental Social Governance = Környezet, Szociális, Irányítás). Ebben a vállalat beszámolt idei fenntarthatósági intézkedéseiről és stratégiáiról. Ennek bizonyítéka, hogy a Science Based Targets Initiative (SBTi) elismerte a Hankook üvegházhatású gázok csökkentésére vonatkozó célkitűzéseit. Ezek alapján várhatóan 2050-re sikerülhet elérni a zéró kibocsátást az SBTi nettó nulla kibocsátási mércéje alapján.

A Hankook immár 14. alkalommal hozta nyilvánosságra ESG-jelentését. A beszámoló a cég által 2010-ben bevezetett az „Innováció a fenntartható jövőért” rendszeren alapszik, és a vállalat valamennyi fenntarthatósági tevékenységét lefedi. Emellett tartalmazza a vállalat közép- és hosszútávú elképzeléseit a környezet, a társadalmi problémák és a vállalati gazdálkodás területén. A fókusz egyenletesen oszlik meg a három kiemelt terület, az ökológiai értéklánc, a fenntartható termékek és a felelős szerepvállalás között.

A Hankook szisztematikusan növeli a fenntartható gazdálkodásra vonatkozó erőfeszítéseit, kezdve az ESG irányítási rendszerének megerősítésével. 2009-ben a vállalat létrehozta társadalmi felelősségvállalási szervezetét, egy évvel később az ESG Stratégiai és Irányítóbizottságot. 2018-ban a Hankook elindított egy kezdeményezést, amely a fenntartható természetes gumi politikájának megvalósítására és a környezetbarát körforgásos gazdasági rendszer előmozdítására összpontosít. 2021-ben a gumiabroncsgyártó, ESG-döntéshozó testületet állított fel az igazgatói tanácson belül. 2022-ben a Hankook bemutatta vállalatvezetési chartáját, amely a fenntartható irányítás alapjául szolgál, és amely kifejezi a cég elkötelezettségét az átlátható és etikus ESG-gyakorlatok mellett.

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével a Hankook az ökológiai értéklánc megteremtésének éllovasává vált. A vállalat rendszerszintű stratégiát fejlesztett ki a klímaváltozás elleni harchoz, és a menedzsment tevékenységi körébe integrálta a klímaváltozási bizottságot. Emellett a Hankook számos energiatakarékossági intézkedést is folytat. A vállalat - egyebek mellett - nagy hatékonyságú berendezések bevezetésével, valamint egyre több megújuló energiaforrás felhasználásával optimalizálta energiafogyasztását. Ennek köszönhetően az üvegházhatású gázok intenzitása 2,74 százalékkal visszaesett.

A cél: az üvegházhatású gázok kibocsátának 46,2%-os csökkentése 2030-ig

2022. márciusában a Hankook csatlakozott a Science-Based Targets Initiative kezdeményezéshez, és bemutatta az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére vonatkozó céljait. Az SBTi globális kezdeményezés, amely segít a cégeknek olyan célok meghatározásában, amelyek összhangban állnak a legfrissebb klímakutatásokkal és a Párizsi Klímaegyezmény céljaival. A Hankook vállalta, hogy 2030-ra mintegy 46,7%-kal csökkenti az üvegházhatású gázok közvetlen és közvetett teljes kibocsátását (1. és 2. Tartomány) a gyártás során a 2019-es szinthez képest. Emellett a cég 2030-ra 27,5 százalékkal csökkenteni szeretné az abszolút üvegházhatású gázkibocsátást az értékláncban (3. tartomány) 2019-hez képest. Ezen célkitűzéseket az SBTi is elismerte. A Hankook vállalta azt is, hogy 2050-re eléri a zéró kibocsátást az SBTi nettó nulla kibocsátási mércéje alapján. Világszerte körülbelül 5700 cég vállalt tudományos alapú klímacélokat az SBTi részeként.

Környezetbarát gumiabroncsok fejlesztése

A Hankook tovább dolgozik a környezetbarát gumiabroncsok fejlesztésén, amelyek funkcionális mesterséges kaucsukból készülnek. Ez felgyorsítja a fenntartható nyersanyagok arányának növelését, hozzájárulva az ESG-célok megvalósulásához. A karbonsemlegességi törekvések elismeréseként a Hankook több, globális ESG-értékelő ügynökségtől a legmagasabb pontszámot kapta.

A cég jelenleg egy intelligens gumiabroncs-technológián dolgozik, amely során érzékelőket helyeznek a futófelületre a kopás érzékeléséhez, valamint az i-Flex levegő nélküli gumiabroncson. A Hankook emellett - a fenntarthatóbb jövő létrehozása érdekében - aktívan részt vesz a tartós ellátási lánc kiépítésében, amely magában foglalja az emberi jogok védelmének biztosítását, az alkalmazottak jóllétének támogatását, valamint a társadalmi tevékenységekben való részvételt.



Kulcsszavak: gumiabroncs, hankook, környezetvédelem
 
A Hankook közzétette 2022/23-as fenntarthatósági jelentését A téligumi-használat szigorítását javasolja a gumiabroncs-szövetség Megbízhatóan biztonságos: itt az új MICHELIN Pilot Sport 4 Megbízhatóan biztonságos: itt az új MICHELIN Pilot Sport 4 Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója Continental gumiabroncsokkal készül a Volvo tanulmány-teherautója Eredményes az elektromobilitási program Eredményes az elektromobilitási program Az igazság a kopott abroncsokról Az igazság a kopott abroncsokról
 
Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint

Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint

2023. szeptember 05.
Németország elveszítette versenyképességét, egyre kevésbé érdemes autóipari beruházásokat indítani az országban - mondta az ágazat érdekképviseletének (Verband der Automobilindustrie - VDA) vezetője egy hétfői interjúban.
Részletek

Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint

Hildegard Müller a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban a szervezet legnagyobb szabású rendezvénye, a kedden kezdődő müncheni autóipari és mobilitási kiállítás (IAA Mobility) alkalmából készített interjúban kiemelte, hogy a német autóipar versenyképessége és innovációs képessége ugyan "magas szintű", amit a vásáron bemutatandó több mint 300 újdonság is jelez, Németország viszont bajban van.
    
"Németország mint termelési bázis már nem versenyképes, egyre inkább lemaradunk a világ más térségei mögött" - mondta a VDA elnöke, kiemelve, hogy Németországban túl drága energia, túl magasak az adók és a járulékok, túlburjánzik a bürokrácia, miközben megoldásra vár a nyersanyagellátás biztonsága és hiányoznak a nemzetközi kereskedelmi megállapodások is.
    
A német autóipar szereplői a következő öt évben több mint 250 milliárd euró értékben hajtanak végre beruházásokat az innováció és a kutatás-fejlesztés területén, további 130 milliárd eurót pedig üzemek korszerűsítésére fordítanak. "Szívesen ruháznánk be itt, Németországban, de más régiók, például az Egyesült Államok sokkal versenyképesebbek" - húzta alá Hildegard Müller.
    
Mint mondta, Németországban a legdrágább az energia az egész világon, és míg Amerikában az állam a többi között a megfizethető energia és a nyersanyagellátás biztonságát szolgáló megállapodások révén megfelelően gondoskodik az ágazat sikeres működéséhez szükséges keretfeltételekről, Németország mindig csak "szabályozással, egyre újabb előírásokkal reagál a kihívásokra".
    
A VDA a német autógyártók és autóipari beszállítók, több mint 600 vállalkozás gazdaságpolitikai érdekképviselete, leginkább a frankfurti nemzetközi autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) révén ismert. A vásárt minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is.
    
A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a két évvel ezelőtti 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékkal, ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret.
Kulcsszavak: autógyár, járműipar, németország
 
Értékesítési rekorddal kezdte az új évet az Audi Értékesítési rekorddal kezdte az új évet az Audi Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint A Teslának legfeljebb hat modellje lesz a piacon Németország elveszítette versenyképességét az autógyártók érdekképviselete szerint 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A Scania elkötelezte magát, hogy 2025-re felére csökkenti a CO2-kibocsátását A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban A General Motors 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre az Egyesült Államokban
 
Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál

Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál

2023. szeptember 04.
Legördült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a gyártósorról az 1600 munkavállalót foglalkoztató maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft.-nél.
Részletek

Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál

A közleményben azt írták, az idén húszéves cég a régió meghatározó vállalatává és egyik legnagyobb foglalkoztatójává vált. A 70 ezer négyzetméteres maklári Bosch gyár nemcsak az újgenerációs elektromos kormányművek gyártásában tölt be fontos szerepet, hanem a kormányoszlopok és -tengelyek fejlesztésben is; mintegy 6,5 millió terméket és részalkatrészt gyártanak évente - közölték.
    
Kiemelték: a vállalat két telephelyén, Makláron és Egerben több mint ötven járműgyártó, köztük prémium és elektromos autómárka - személygépkocsik és tehergépjárművek - számára gyártanak kormányműrendszert. Negyven mérnök dolgozik a világ vezető haszongépjármű-gyártóival együttműködve - hangsúlyozták.
    
Michael Zink ügyvezető igazgató a közleményben kifejtette, hogy a legmodernebb körülmények között, digitalizált, mesterséges intelligenciával támogatott környezetben gyártják a járművek egyik legfontosabb részét, a kormányműveket. "Célunk, hogy partnereinkkel együttműködve vezető szerepet töltsünk be a jövő technológiáinak alkalmazásában, hogy újgenerációs termékeink a vezetés kényelmét és biztonságát szolgálják" - mondta.
   
Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál

A Bosch csoport 2022 végén több mint 18 300 munkavállalót foglalkoztatott Magyarországon, 1300-zal többet, mint egy évvel korábban. Tavaly 32 százalékkal, 2255 milliárd forintra nőtt a magyarországi Bosch csoport éves árbevétele, a magyar piacon elért forgalma - a csoporton kívüli értékesítésből származó árbevétele - pedig 15 százalékkal 314 milliárd forintra emelkedett. A társaság tavaly az előző évinél 55 százalékkal többet, 155 milliárd forintot költött beruházásra, 112 milliárd forintot K+F-re Magyarországon.
Kulcsszavak: járműipar, Robert Bosch Automotive
 
Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars Jól zárta a 2022-es évet a Volvo Cars Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Jelentős eredménnyel zárult a Siemens és a BME közös kutatás-fejlesztés projektje Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál Új formaterv a hatékonyság jegyében A Goodyear EfficientGrip Cargo a teljes fenntartási költség csökkentését célozza meg A Goodyear EfficientGrip Cargo a teljes fenntartási költség csökkentését célozza meg Elkészült a tízmilliomodik elektromos kormánymű a maklári Boschnál Nyomul a Tesla! - Kettészakad az autóipar?
 
Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon

Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon

2023. szeptember 04.
A dél-koreai LG és a kanadai Magna vegyesvállalata Miskolcon hozza létre első közös európai gyárát - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter vasárnap a Facebook-oldalán.
Részletek

Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon

Szijjártó Péter videóbejegyzésében közölte, az LG az elektromosautó-ipar egyik vezető beszállító vállalata, a Magna pedig a világ egyik talán "legdiverzifikáltabb" autóipari beszállítója, a kettőjük vegyesvállalata, az Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon úgy döntött, hogy az első európai gyárát Magyarországon építi fel.
    
A 20 milliárd forintos beruházás Miskolcon valósul meg és 200 új munkahelyet teremt, a kormány ehhez hatmilliárd forintos támogatást biztosít - ismertette a miniszter.
    
Szijjártó Péter elmondta, hogy a gyárban elektromos autók különböző berendezéseit és alkatrészeit, az elektromos motorok különböző elemeit, valamint fedélzeti töltőket és invertereket fognak gyártani.
    
A beruházás még tovább erősíti Magyarország szerepét az elektromosautó-ipari átállásban, és segít abban, hogy a rendkívül nehéz nemzetközi gazdasági körülmények dacára a magyar gazdaság a következő időszakban is növekedési pályán tudjon maradni - hangoztatta a miniszter.
     
Hozzátette, a beruházással ahhoz is közelebb kerül az ország, hogy ne csak megdőljön a tavalyi év 6,5 milliárd eurós beruházási rekordja, hanem annak dupláját, 13 milliárd eurós beruházási értéket tudjon felmutatni év végére.
 
Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon

"A következő években a világgazdaságot az elektromosautó-ipar fogja leginkább alakítani, az elektromos alapra történő átállása az autóiparnak el fogja dönteni, hogy mely országok tudnak profitálni majd az új világgazdasági korszakból, mely országok tudnak profitálni abból, hogy a világgazdaság legjelentősebb iparága forradalmi változásokon megy majd keresztül" - fogalmazott a miniszter.
    
Kiemelte, Magyarország ebben a versenyben eddig a legjobbak között szerepelt, hiszen az elektromosautó-ipari átállás egyik globális éllovasává vált, sorban jönnek Magyarországra az elektromos autókat, illetve azok akkumulátorait gyártó beruházások, ezáltal garanciát kap az ország arra, hogy a magyar gazdaság a következő években is növekedési pályán tud maradni.
Kulcsszavak: elektromos autó, járműipar, LG Magna, Miskolc, Szijjártó Péter
 
A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa A Volvo Concept Recharge a Volvo Cars tisztán elektromos jövőképének kiáltványa Elenyésző az elektromos autók száma Romániában Elenyésző az elektromos autók száma Romániában A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást A sofőr áll az automatizált vezetés középpontjában - Így értelmezi újra a Bosch a biztonságos autózást Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon Az Opera és a BMW intézményi partnerséget jelentett be Magyarországon Elektromosautó-ipari beruházás valósul meg Miskolcon További 50 Renault Trucks T a Prévost csoportnak
 
A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

2023. szeptember 04.
A bajor prémiummárka jövője három alappillére épül: elektrifikáció, digitalizáció és körforgásos gazdaság. Az új modellgeneráció letisztult formanyelve a BMW kulcsfontosságú stílusjegyeit gyűjti csokorba.
Részletek

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

Legújabb koncepciójával, a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautóval a BMW Group bemutatja, hogyan fog kinézni a BMW márka középpontját alkotó modellpaletta következő generációja. „A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság területein elért innovációs képességünk összefoglalása” – fogalmazott Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Mint ilyen, két lépéssel mindig a jövő előtt járhatunk: a NEUE KLASSE modellgeneráció már 2025-ben utakra gurítja a következő évtized mobilitását – és új korszakba vezeti be a BMW márkát” – tette hozzá.

A tanulmányautó, amely a 2023-as Müncheni Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, letisztult formanyelv képében ölt testet: nagyméretű felületekkel, néhány meghatározó vonallal, kizárólag a lényegre összpontosítva. E megközelítés a BMW olyan legendás stílusjegyeit helyezi a középpontba, mint a vese alakú hűtőrács-pár és az oldalsó ablaksáv Hofmeister kink végződése, amelyek hamisítatlan BMW-érzést keltenek. Az utastérben a BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke garantál egyedülálló felhasználói élményt, hidat képezve a valóság és a virtuális világok között. A NEUE KLASSE modellgeneráció teljes életciklusra vetített karbonlábnyomát a másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazása, az erőforrás-hatékony sorozatgyártás és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációjára támaszkodó, tisztán elektromos meghajtás csökkenti.

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

„30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolság, 30 százalékkal gyorsabb járműtöltés, 25 százalékkal nagyobb abszolút hatékonyság – a NEUE KLASSE modellgeneráció mérföldkövet jelentő technológiai ugrás, amely új magasságokba emeli az EfficientDynamics stratégiát. Ugyanez igaz a formanyelvre is – amely nem is lehetne futurisztikusabb” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „A NEUE KLASSE modellgenerációval vállalatcsoportunk történetének legnagyobb befektetését hajtottuk végre. Nem a BMW sikertörténetének következő fejezetét nyitjuk meg, hanem teljesen új könyvet írunk. A NEUE KLASSE így mindegyik modellgenerációra hatással lesz” – tette hozzá.

A BMW új formanyelve: letisztult, elegáns, időtlen

A karosszéria olyan stílusjegyeket sorakoztat fel, amelyek megkülönböztetik az egyes NEUE KLASSE modelleket. A formanyelv letisztult, elegáns és időtlen. Az új, tisztán elektromos meghajtású járműstruktúra az utastér kialakítása terén is új lehetőségek előtt nyitja meg a kapukat. „A NEUE KLASSE modellgeneráció formanyelve összetéveszthetetlenül BMW-s, és olyannyira progresszív, mintha átléptünk volna egy nemzedéket” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

Az erőteljes kerékjárati ívek legalább annyira jellegzetes BMW-stílusjegyek, mint a meredeken előrenyúló „cápaorr”. A 21” méretű, motorsport ihlette aerodinamikai keréktárcsák a klasszikus felnik keresztküllő-dizájnja előtt tisztelegnek, miközben az első-hátsó bemélyedésekkel és nagyméretű üvegfelületekkel dolgozó, szinte megbonthatatlanul egységes jármű-sziluett merőben új esztétikai élményt teremt.

A finom sárga árnyalattal megálmodott „Joyous bright” karosszériafényezés a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó barátságos, jövőbe vezető személyiségét nyomatékosítja. Kontrasztot a fekete küszöbök és lökhárítók alkotnak. A körforgásos gazdaságot olyan célzott fejlesztések segítik elő, mint a másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazása és a jelentős mértékben csökkentett alapanyagválaszték. A NEUE KLASSE modellgeneráció képviselőinek újrahasznosítását továbbfejlesztett bontási koncepció optimalizálja.

A koncepció frontrészét az olyan jellegzetes stílusjegyek újraértelmezése alakítja egyetlen interakciós felületté, mint a vese alakú hűtőrács-pár és az első fényszórók dupla ikergyűrű-motívuma. Az autó felé közeledve precíz háromdimenziós animációval dolgozó fénydizájn kezdeményezi az ember és autó közötti interakciót. 

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

A bajor prémiummárka ügyfelének üdvözlésébe az oldalsó ablaksáv alsó felén elhelyezett E Ink elemek is becsatlakoznak, a figyelmet arra a szenzorterületre irányítva, amely az ajtók automatikus nyitását végzi. A hátsó lámpák kialakítását hasonlóan innovatív technológia alkotja, olyan, háromdimenziós nyomtatással előállított fényelemekkel, amelyek számos szinten átívelnek és az egyedülálló fénymélység érdekében célzottan vezéreltek.

Belépés a vízióba: a BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke


A tervezők a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó utasterében minimálisra csökkentették az analóg gombok és kapcsolók számát. Az ember és autó közötti interakció meghatározó színhelyévé a BMW Panorámakivetítő, a központi kijelző és a kormánykeréken elhelyezett multifunkciós gombok válnak. A felhasználói élményt a hangutasításokkal vezérelhető BMW Intelligent Personal Assistant teszi teljessé. A BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke így a márka által fémjelzett, vezetőre összpontosító kialakítás modern újraértelmezését teremti meg.

Ahogyan azt a BMW iDrive járművezérlő technológia vezérlőtárcsájának középkonzolba integrálásával és a BMW Head-Up kijelző kifejlesztésével is tette, úgy a bajor prémiumgyártó a NEUE KLASSE modellgenerációban bemutatkozó BMW Panorámakivetítő világpremierjével ismét iparági irányt mutat.

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

A forradalmi technológia az információkat a vezető ideális magasságú látósávjába vetíti, most először a szélvédő teljes szélességében. A NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártásban kínált modelljeiben ráadásul a jövőbe vezető innovációt továbbfejlesztett BMW Head-Up kijelző is kiegészíti.

A BMW iDrive járművezérlő technológia következő nemzedéke a vezetőnek és első utasának egyaránt felkínálja a lehetőséget arra, hogy interakcióba lépjen a BMW Panorámakivetítőn megjelenő információkkal, egyfajta közös felhasználói élményt létrehozva ezzel. A vezető a központi kijelzőn megjelenő tartalmakat egy egyszerű gesztussal a BMW Panorámakivetítőre helyezheti.

A felhasználói élményt a hangulatvilágítás, valamint a központi kijelzőn és a BMW Panorámakivetítőn megjelenő grafikai elemek összehangolt koreográfiája emeli új szintre. Utóbbi a vezetési üzemmódok beállítási lehetőségei között személyre is szabható. „SPORT” vezetési üzemmódban sárga háttér előtt megjelenő kiegészítő műszerek és kijelzők fokozzák a dinamikus vezetés élményét. Az új BMW iDrive járművezérlő technológia műszaki alapját egy mélyen integrált szoftverarchitektúra adja, amely egyesíti a vezetési élményhez kapcsolódó és információ-szolgáltató adatokat a jármű vezérlőelektronikájának és elektromos rendszereinek adataival, illetve a BMW felhőben található adatokkal. 

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

Az ember és autó közötti interakció így minden korábbinál pontosabban képes igazodni az adott vezetési szituációhoz és a bajor prémiummárka ügyfelének személyes preferenciáihoz, a mobilitás teljesen új perspektíváját hívva életre.

A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó utasterében világos kordszövetek teremtenek kellemes hangulatot. A világos színű műszerfalból alul és felül egyaránt lapított karimájú kormánykerék emelkedik ki, a mátrix-háttérvilágítású központi kijelző geometriája pedig a paralelogrammákat idézi. A középkonzolon okostelefon-töltő zseb és üvegből készült előválasztó kar kapott helyet. Az első üléseket egyetlen konzol rögzíti a padlólemezhez, amely a két önálló hátsó ülésben helyet foglaló utasoknak így mindkét oldalon extra lábteret eredményez. Az utastér kialakítása – amely mindenféle króm- és bőrdíszt nélkülöz – nagymértékben segít optimalizálni a NEUE KLASSE modellgeneráció sorozatgyártásának karbonlábnyomát.

Széndioxid-csökkentett sorozatgyártás és a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációja

A BMW Group Debrecenben épülő, új gyárában történő, teljes egészében fosszilis tüzelőanyagoktól mentes sorozatgyártással és a kevesebb széndioxid-kibocsátás mentén előállított másodlagos nyersanyagok minden korábbinál átfogóbb alkalmazásával a NEUE KLASSE modellgeneráció újabb lendületet ad az erőforrás-hatékony személyes mobilitásnak. 

A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó

A modellek használati fázisában jelentkező kimagasló energiahatékonyságról optimalizált saját tömeg, lég- és gördülési ellenállás, valamint a BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációjának tisztán elektromos meghajtáshoz kifejlesztett, intelligens hőkezelő rendszere gondoskodik.

Az új BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációi között nem csupán a rendkívül hatékony elektromos motorok, de a vadonatúj fejlesztésű és a BMW korábbi generációs akkumulátortechnológiájának prizmatikus celláihoz képest több mint 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget kínáló, hengeres akkumulátorcellák is megtalálhatók. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatodik generációja a NEUE KLASSE modellgeneráció esetében akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltéssel és akár 30 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolsággal is kecsegtet. Mindezek együttesen akár 25 százalékkal nagyobb abszolút hatékonyságot eredményeznek.

Az innovációk a jövő modellgenerációiban is garantálják a BMW legendás vezetési élményét

A BMW Group technológiai átállásának középpontjában – amely a BMW i divízió hálózatról tölthető modelljeivel vette kezdetét – az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság áll. A bajor prémiumgyártó a BMW i Vision Circular tanulmányautóval világított rá arra a hatalmas potenciálra, amely a nyersanyag-fogyasztást és széndioxid-kibocsátást módszeresen csökkentő körforgásos gazdaság szisztematikus alkalmazásával kiaknázható. A BMW i Vision DEE tanulmányautó eközben arra szolgált ékes bizonyítékul, hogy a digitális, emberközpontú technológia miként emelheti újabb és újabb dimenzióba a felhasználói élményt.

A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó mindezen témaköröket egy modellben egyesíti. Egy olyan modellben, amely csokorba gyűjti azon technológiai innovációk teljes palettáját, amelyek mentén a BMW Group a hosszú távon fenntartható jövőt elképzeli. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautóval a személyes mobilitás új korszaka veszi kezdetét. Egy olyan korszak, amely digitális élményekben gazdag, károsanyag-kibocsátástól mentes és hosszú távon fenntartható – a jövőbeni modellgenerációkban egyaránt garantálva a BMW legendás vezetési élményét.

Kulcsszavak: bmw, BMW Vision Neue Klasse, tanulmányautó
 
A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát A Müncheni Nemzetközi Autószalon látogatói láthatják először mozgás közben a BMW iX5 Hydrogen prototípusát Különleges BMW i8 modellt látott vendégül a BMW Group vezető tervezője Különleges BMW i8 modellt látott vendégül a BMW Group vezető tervezője A BMW újra feltalálja önmagát: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit A BMW az Art Basel művészeti kiállításon leplezi le a BMW Art Cars kollekció dizájnterveit Nagy sikerrel rajtoltak Európában a BMW plug-in hibrid modelljei Nagy sikerrel rajtoltak Európában a BMW plug-in hibrid modelljei
 

Találatok száma: 13418 Megjelenítve: 81 - 90