Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 81 - 90
Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

2022. május 05.
Elkészült a holnapok autógyártásának hírnöke: a BMW iFACTORY gyártási stratégia a BMW Group létesítményeinek, illetve gyártási technológiáinak jövőbeni trendjeit vetíti előre, miközben az elektromos mobilitásra történő átállás technológiai kérdéseire is választ ad.
Részletek

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

„Az autógyártás jövője új, holisztikus gondolkodásmódot igényel. BMW iFACTORY gyártási stratégiánkkal technológiai irányt mutatunk, mialatt az autógyártás rugalmassága, hatékonysága, fenntarthatósága és digitalizációja terén egyaránt új mércét állítunk” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

A BMW Group az elmúlt évtizedekben eggyé vált az autógyártás innovatív, rugalmas és hatékony gyártási technológiáival. A vállalatcsoport most erről a szintről építkezve értelmezi újra működési kiválóságát. A BMW iFACTORY a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának stratégiai jövőképe, amelynek HATÉKONY, ZÖLD és DIGITÁLIS alappillérei a stratégia egészét átjáró, holisztikus gondolkodásmód szerves részei. „A BMW iFACTORY nem egy adott létesítményünk jövőbeni gyártási stratégiája, hanem azon globális megközelítésünk egésze, amelynek égisze alatt nemzetközi gyártási hálózatunk összes gyárát az egyazon irányba vezető jövő felé fordítjuk – immár százéves, Münchenben működő üzemünktől kezdve, egészen Debrecenben épülő új gyárunkig” – fogalmazott Milan Nedeljković.

A gyártási stratégia három alappillére: HATÉKONY, ZÖLD, DIGITÁLIS

A BMW iFACTORY gyártási stratégia a BMW Group gyártási kiválóságát három kulcsfontosságú területre összpontosítja: HATÉKONY, amelynek sajátja a hatékonyság, a precizitás és a rendkívüli rugalmasság; ZÖLD, amelyet a fenntarthatóság, az erőforrás-hatékonyság és a körforgásos gazdaság jellemez; valamint DIGITÁLIS, amely a digitalizáció adattudomány, mesterséges intelligencia és virtualizáció területein jelentkező, aktív alkalmazását gyűjti csokorba. És ahogyan a BMW Group háza táján mindig, úgy a BMW iFACTORY gyártási stratégia holisztikus gondolkodásmódját is a vállalatcsoport gyártási rendszerének következetesen magas szintű rugalmassága, termékbevezetési szakértelme és integrációs képessége nyomatékosítja.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

HATÉKONY a rendkívül rugalmas, hatékony termelés alapjain

A BMW Group gyártási hálózata alapvető átalakulás előtt áll: a 2025-ben érkező Neue Klasse modellgeneráció egy teljesen új járműstruktúra műszaki alapjaira épül majd. A tisztán elektromos meghajtás szempontjai szerint tervezett Neue Klasse modellgeneráció ideális feltételeket teremt ahhoz, hogy jövőbeni járműgenerációit a BMW Group hatékonyan és a vállalatcsoport nyereséges működésre, illetve prémium minőségre koncentráló céljaival összhangban gyártsa. A BMW iFACTORY gyártási stratégia még tovább erősíti a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának igazolt sikertényezőit. „Gyártási hálózatunk három fő erőssége a maximális rugalmasság, a kiváló folyamatok és a kiemelkedő integrációs képességek. Mindhárom területen abszolút mércének számítunk, így ezek állnak a BMW iFACTORY gyártási stratégia középpontjában is” – nyilatkozta a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. A HATÉKONY a versenyképes struktúrákba optimalizált, rendkívül rugalmas és hatékony gyártás esszenciája.

A BMW Group gyártási folyamatainak egyik legfontosabb versenyelőnye mindig is a rugalmasság volt – és az is marad: a vállalatcsoport gyártási struktúrái olyannyira rugalmasak, hogy egyazon gyártósoron különböző hajtáslánc-technológiák és modellváltozatok látnak napvilágot. A BMW Group gyártási folyamatai a megváltozott piaci körülményekre mutatott gyors reagálást és alkalmazkodást tekintve is mércét állítanak, hiszen szinte azonnal képesek felmérni a piaci réseket és a keresletingadozásra is képesek gyorsan reagálni. A bajor prémiummárka ügyfelei számára ez a rugalmasság azt jelenti, hogy a járműkonfiguráció egyes elemeit még akár hat nappal a gyártás előtt is megváltoztathatják.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

A BMW iFACTORY gyártási stratégia célja, hogy a gyártási folyamat valós idejű adataira támaszkodva minden korábbinál pontosabban és átláthatóbban irányítsa a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának folyamatait, ezzel pedig a lehető leggyorsabb reakcióidőt érje el. Ez nem csupán a volumen- és piactervezést, de a beszállítói hálózat optimális kihasználását és a készletgazdálkodást is nagymértékben javítja, új szintre emelve a minőségre összpontosító, célzott munkák hatékonyságát is.

ZÖLD fenntarthatóság a teljes értéklánc mentén

Az üzemanyag-fogyasztás mellőzése, az erőforrások megőrzése és a legmodernebb technológiák alkalmazása: a fenntartható gyártás a BMW iFACTORY gyártási stratégiának köszönhetően minden korábbinál nagyobb hangsúlyt kap, megerősítve a BMW Group úttörő pozícióját a prémium modellek leginkább fenntarthatóbb gyártójaként. „A környezeti, gazdasági és társadalmi felelősségvállalás elválaszthatatlan egymástól. Arra törekszünk, hogy mindhármat teljes mellszélességgel képviseljük, nem csupán termékeink tekintetében, de teljes értékláncunk mentén. Célul tűztük ki, hogy 2030-ra nemzetközi gyártási hálózatunk összemissziós értékét a 2019-ben regisztrált értékhez képest 80 százalékkal csökkentjük” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Debrecenben épül a világ első, fosszilis energiaforrásokat teljes egészében nélkülöző gyára

Debrecenben épülő új gyárával – amelyben 2025-től a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció lát napvilágot – a BMW Group a fenntartható autógyártás új korszakába lép. „Terveink szerint a debreceni üzem a világ első olyan autógyára lesz, amely gyártási folyamataiban teljes mértékben nélkülözi a fosszilis energiaforrások használatát” – fogalmazott Milan Nedeljković. „Debrecenben épülő új gyárunk nemzetközi gyártási hálózatunk első emisszió-mentes autógyára lesz, amely e tekintetben is egyértelmű iránymutatóvá emel minket” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

A létesítmény működéséhez szükséges villamos energia jelentős részét közvetlenül a helyszínen állítják majd elő. A fennmaradó részt teljes egészében olyan megújuló energiaforrásokból nyerik majd ki, amelyek túlnyomó többsége regionális forrásokból származik. „Az energetikai átállás melletti elköteleződésünk nem csupán környezetvédelmi, de üzleti szempontból is előremutató, hiszen kiszámítható és stabil árakat, valamint biztonságos ellátás garantál” – így Nedeljković.

A fenntartható sorozatgyártás másik kulcsfontosságú eleme a következetes körforgás: a gyártás során felhasznált alapanyagokat és erőforrásokat újra és újra fel kell használni, ahol és amennyiszer csak lehetséges. A marási folyamatokból származó fémhulladékokat és reszelékeket például újrahasznosítják és újrafelhasználják, a hűtési folyamatok során keletkező hulladékhőt pedig a belső terek és a vezetékes víz fűtésére használják fel.

A BMW Group számára az erőforrások megőrzése és gondos kezelése jelentős gazdasági előnyökkel jár, a vállalatcsoport gyártási folyamatait ugyanakkor az intelligens és hatékony megoldások környezetvédelmi szempontból is egyedülállóvá teszik. A maximális elköteleződést megvalósító technológiákra kiváló példa az erőforrás-hatékony, innovatív karosszériafényező technológia (IPP – Integrated Paint Process) és az egyenáram karosszériaépítés során első ízben történő alkalmazása is.

A BMW Group létesítményeinek energiaellátásáról világszerte kizárólag megújuló energiaforrások gondoskodnak. Miközben a Lipcsében működő üzem a hidrogén átfogó alkalmazásának technológiai központjává érik, a vállalatcsoport gyárai világszerte egyre függetlenebbé válnak a harmadik felektől származó energiaszolgáltatóktól és más külső hatásoktól.
Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Ez utóbbit az energia házon belüli előállítása és tárolása, valamint a gyártási folyamatok rugalmas energiaterhelési igénye teszi lehetővé. A maximális átláthatóságot itt a legújabb digitális módszerek és összetett rendszerek biztosítják, amelyek részletekbe menően támogatják a létesítmények energiafogyasztásának következetes csökkentését, valamint a megújuló energiaforrások pontos előrejelzéseken alapuló, szükségletalapú felhasználását.

Az éghajlat védelme érdekében a biológiai sokféleség megőrzése is kulcsfontosságú tényező. A BMW Group létesítményeiben a növény- és állatvilág sokszínűségének fenntartását a világ minden táján célzott, régió-specifikus intézkedések támogatják, a méhcsaládoktól kezdve, a sólymokon át, egészen a gyümölcsösökig.

A gyárakon belüli és kívüli, ZÖLDlogisztika támogatása érdekében a BMW iFACTORY gyártási stratégia az alkalmazott technológiákat tekintve is a környezetileg fenntartható, nyitott szemléletű koncepciókra összpontosít. A BMW Group müncheni gyárában például a vasúti szállítás és a tisztán elektromos meghajtású teherautók egyre átfogóbb használata néhány éven belül egy károsanyag-kibocsátás nélkül működő logisztikai hálózat kiépülését eredményezi.

DIGITÁLIS innovációk és hatékony alkalmazási esetek

A személyre szabott prémium modellek, az elégedett ügyfelek, a kiváló minőség és a pontos szállítás egysége mindig is a BMW Group digitalizációs folyamatainak meghatározó célja volt. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia úgy mozdítja elő a digitalizációban rejlő lehetőségeket, hogy az adatkonzisztenciát a teljes értéklánc mentén és folyamataink minden egyes lépésében új szintre emeli. A digitális innovációkat arra használjuk fel, hogy a sorozatgyártásban hatékony alkalmazási eseteket hozzunk létre – mert számunkra az innováció és a hatékonyság kéz a kézben jár” – fogalmazott Milan Nedeljković.

Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke

Gyártási folyamataiban a BMW Group a legmodernebb technológiákat alkalmazza, hogy az egyes fejlesztési, tervezési és gyártási fázisok releváns termék-, folyamat-, minőség- és költségadatait képes legyen összekapcsolni, középpontjában a virtualizáció, az adattudomány és a mesterséges intelligencia területein kimagasló alkalmazásokkal.

A virtualizáció fontos szerepet játszik a BMW iFACTORY gyártási stratégiában. Első lépésként a BMW Group összes létesítményét háromdimenziós szkenneléssel digitalizálják, a legapróbb részletekig. Így a tervezési munka a virtuális térben bármikor és bárhonnan elvégezhető. A következő lépés az egyes üzemek teljes értékű virtuális ábrázolása, amely során minden létesítmény a digitális térben is felépül. Ezt a későbbiekben a tervezési szakemberek együttműködve, azonban helyszínektől és időzónáktól függetlenül használhatják. Ezzel a megközelítéssel a digitalizáció teljesen új szintre emeli az összes épületelem, rendszerstruktúra és gyártóüzem, sőt az egyes komplett folyamatok tervezését. Lehetővé teszi például, hogy egyes termékeket a virtuális térben, már idejekorán integrálni lehessen a gyártóüzembe, ezzel jelentős mértékben csökkentve a későbbi tervezési munkát. Lehetővé teszi továbbá a beruházások optimalizálását, miközben növeli az egyes folyamatok hatékonyságát és a termékbevezetések stabilitását is.

Az NVIDIA oldalán megkötött partnerséghez hasonló együttműködések esetében a BMW Group az úttörő gondolkodásmód és technológiai szaktudás kettősét a legmodernebb technológiákkal ötvözi. A vállalatcsoport munkatársainak jövőbeni folyamatokra és technológiákra koncentráló felkészítését, illetve továbbképzését számos intelligens alkalmazás, valamint kiterjesztett és virtuális valóság segíti, a digitális gyártásrendszer-tervezés pedig lehetővé teszi, hogy a globális partnerek idejekorán bekerüljenek az értékláncba.

Az adattudomány eközben a tényekre, értékekre és valós idejű adatokra támaszkodó döntéshozatal alapjait biztosítja. Az adatok következetes, átlátható kezelése lehetővé teszi az egyes kiváltó okok gyors és proaktív beazonosítását, amelynek köszönhetően a gyártási folyamatok tovább optimalizálhatók. A BMW Group nemzetközi gyártási hálózata már most is úttörőként alkalmazza folyamataiban a mesterséges intelligenciát: a vállalatcsoport létesítményei világszerte jelenleg több mint kétszáz mesterségesintelligencia-alapú alkalmazást használnak. A jövőbe mutató technológia a jobb minőségbiztosítás jegyében a legkülönbözőbb logisztikai és gyártási folyamatok automatizálását is lehetővé teszi, a szabványosított platformok és önfejlesztő szolgáltatások pedig az egyes üzemekre és technológiákra optimalizálva garantálnak gyors skálázhatóságot és alkalmazhatóságot.

Munkatársak a BMW iFACTORY gyártási stratégiában

A BMW iFACTORY gyártási stratégia középpontjában a rendszer alapjait alkotó emberek állnak. A BMW Group hosszútávon is versenyképes, sikeres technológiai átállását a vállalatcsoport jövőorientált, magasan képzett munkatársai biztosítják. A sorozatgyártást végző divízió nagymértékben és előrelátó módon fektet be a minőség, a logisztika, a karbantartás, az e/e, az elektromos mobilitás és a digitális tervezés területein dolgozó munkatársak továbbképzésébe. A legmodernebb oktatási módszereknek köszönhetően a BMW Group munkatársai elektronikus képzési programokon keresztül, interaktívan sajátíthatják el az új ismeretanyagokat, a technológiának köszönhetően ráadásul önállóan, saját indíttatásukra is szert tehetnek újabb kompetenciákra. A müncheni központú vállalatcsoport munkatársai előtt átfogó továbbképzési lehetőségek sorakoznak, amelyekkel módszeresen fejleszthetik kvalitásaikat. Az elektromos mobilitás területén történő munkavégzéshez szükséges továbbképzéseket már a BMW Group több mint 50 000 munkatársa végezte el.

A háttérben az ügyfelek elégedettsége és a BMW Group felelősségvállalása áll


A BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának átalakítása mögött elsősorban a piaci fejlemények és az éghajlat védelme érdekében meghozott intézkedések állnak. A vállalatcsoport már 2022-ben megduplázza hálózatról tölthető modelljei gyártási mennyiségét: csak a január és március közötti első negyedévben világszerte több mint 35 000 darab tisztán elektromos meghajtású új autót adott át ügyfeleinek. A BMW Group környezetbarát, hosszú távon fenntartható működési modelljét ugyanakkor a legkorszerűbb technológiai innovációk is támogatják. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia nem csupán a hálózatról tölthető járművek iránt mutatkozó, egyre intenzívebb ügyféligényeket elégíti ki, de azon törekvésünket is, hogy társadalmunk aktív tagjaként az éghajlatvédelmet és a fenntarthatóságot is támogassuk. Mindezek megvalósítása érdekében kiaknázzuk a digitalizációban rejlő lehetőségeket – miközben abszolút versenyképesek maradunk” – fogalmazott Milan Nedeljković.

Kulcsszavak: autógyár, BMW Group, BMW iFACTORY
 
125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” 125 év ŠKODA történelem – Időutazás a vállalat történetének tizenkét „gördülő mérföldkövével” Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke A Kia Sportage kiválóan szerepelt a J.D. Power 2014-es felmérésében Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Megkezdődött az új Nissan LEAF gyártása Európában Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke A Skoda Közép-Európa legnagyobb termelő vállalata Elkészült a BMW iFACTORY gyártási stratégia, az autógyártás jövőjének hírnöke Új vezérigazgató a Magyar Suzuki Zrt.-nél
 
Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

2022. május 03.
Ezt az egyedülálló kétszintes MÁVAUT Ikarus 556-ot már valamivel több mint egy éve várt a megsemmisítésre, de az utolsó pillanatban akadtak, akik a teljes helyreállítás mellett döntöttek.
Részletek

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Az emeletes megmentőjének a Volánbusz Zrt. bizonyult, amely a múltkori ritka Ikarus buszok helyreállítására indított programot. Alig több mint egy évvel később a MÁVAUT Ikarus 556 megélte második születését.

Anno ezt a buszt budapesti kirándulásokra hozták létre. Az autóbuszt  a MÁVAUT gépjármű-közlekedési vállalat műhelyében fejlesztették. A magyar „kétszintes” gyártásához két szabványos városi modell Ikarus 556 karosszériáját használták fel.

A második emeletet azonban nem lehetett egyszerűen hegeszteni. A meglehetősen magas padlószint - az alatta elhelyezett motor miatt 920 mm - szokatlanul magasra és instabillá tenné a buszt.

Annak érdekében, hogy az autóbusz magassága ne haladja meg a 4,24 m-t, a második emeleti karosszéria részlegesen (370 mm-rel) az oldalak mentén az alsó szintre süllyedt. Így az első emeleti kabin belső magassága az ablakok felső vonala mentén mindössze 153 cm volt, de ez bőven elég volt az ülő utasoknak. De a központi folyosó magassága már 190 cm volt.

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os

Ami a második emeletet illeti, itt az utastérben az oldalak mentén történt az átjárás, magassága azonban csak 172 cm volt, ami az üléseket illeti, fűrészfogas minta szerint a kabin közepén helyezkedtek el.

Ennek eredményeként a busz az első emeleten 36 ülő és 30 álló, a másodikon 28 ülő utast szállíthatott. Az Ikarus 556-ra jellemző központi bejárati ajtót, soros karosszériaerősítéssel kellett eltávolítani, így a be- és kiszállás csak az első és a hátsó ajtókon keresztül történt.

Az első felfüggesztés megmaradt a standard 556-os modellből, ezért a túlterhelés elkerülése érdekében az utasok mozgás közben nem állhattak a busz orrában - erről a megfelelő táblák tájékoztattak.

Erőforrásként egy 9,5 literes üzemi térfogatú, 180 LE teljesítményű 6 hengeres JAFI Csepel P-619 dízelmotort használtak, amely a megbízhatatlanságáról volt híres. Ezzel egy 10,86 méteres, 12 tonnás, üzemkész autóbusz 64 km/h-ra gyorsult.

Hivatalosan 1968. december 21-én mutatták be a MÁVAUT Ikarus 556 emeletes buszt. A gép üzemeltetése a magyar fővárosban azonban a kezdetektől problémásnak bizonyult. Budapest utcáin számos villanyvezeték zavarta a magas buszt, így mindössze 3000 km-t tett meg a fővárosi utakon.

A következő hét évben Baranya megyében, azon belül is Pécs városában működött a fővárosi „emeletpadló”. 1969-től 1976-ig a busz összesen mintegy 200 ezer km-t tett meg. Aztán évtizedekig egyszerűen megfeledkeztek az egyedi autóbuszról.

Újkori állapotába pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os
Kulcsszavak: felújítás, ikarus, Ikarus 556, volánbusz
 
Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os A Közlekedési Múzeum új kiállítóhelye lesz a kelenföldi állomásépület Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os Főpolgármesteri Hivatal: évek óta elő van készítve a 3-as metró felújítása Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Az orosz Metrowagonmash újítja fel a 3-as metró szerelvényeit Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újabb merész ígéret – hat év alatt hatezer autóbuszt cserélnének le a közösségi közlekedésben Újkori állapotában pompázik a felújított 1968-as Ikarus 556-os Lezárult a 2-es metró új biztosítóberendezésének tesztüzeme
 
A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

2022. május 03.
A 2015-ben a magyar, cseh és szlovák piacokon történő Toyota aktivitás összefogására létrehozott Toyota Central Europe példátlan sikernek bizonyult: hat év alatt több, mint duplájára nőtt a Toyota piaci részesedése a régióban, miközben az autógyártó értékesítése csaknem megháromszorozódott.
Részletek

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A régió súlyának további emelése érdekében következő lépésként a környezetbarát autóról ismert japán autógyártó összevonja a Toyota Central Europe (TCE) értékesítési, marketing és vevőszolgálati üzletágát a Toyota Motor Poland (TMPL), a Toyota lengyelországi forgalmazójának tevékenységével. Az így létrejövő új Toyota Central Europe (TCE) felügyeli a jövőben a Toyota és Lexus márkák összes üzleti tevékenységét négy közép-európai piacon: Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Ezzel a TCE előlép a Toyota legnagyobb európai piacainak sorába: a Toyota Motor Europe (TME) a tavalyi évben összesen 1.076.300 új autót értékesített, ebből az említett négy piacon 116.142 darab talált gazdára (81.128 darab Lengyelországban és 35.014 darab a korábbi TCE-t alkotó Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában).

2021-ben a Toyota összes európai értékesítésének mintegy 10,8%-át képviselték az összesített lengyelországi, magyarországi, csehországi és szlovákiai értékesítések, ami indokolttá tette, hogy a közép-európai régió kiemelt szerepet kapjon a vállalat európai szervezetében. A tevékenység konszolidálása céljából végrehajtott üzleti átszervezés elsősorban a közös háttérirodai műveletek hatékonyságának növelésére összpontosít, tovább javítva a frontline irodákat a még jobb ügyfélélmény érdekében. A konszolidációs lépést a korábbi TCE sikere inspirálta – ezt 2015. január 1-jén indították el a magyarországi, cseh és szlovákiai tevékenységek összevonására –, amely az elmúlt hat évben csaknem megháromszorozta az eladásokat.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

A régióban elért jelentős sikerekre építve a ezért a Toyota következő lépésként összevonja négy közép-európai piacának összes értékesítési, marketing és vevőszolgálati tevékenységét. Lengyelország, Magyarország, Csehország és Szlovákia Toyota Central Europe (TCE) néven szorosabban összehangolja a Toyota és a Lexus márkák minden tevékenységét a régióban. Az új TCE-t a továbbra is a korábbi TCE és TMPL elnökeként dolgozó Jacek Pawlak elnök vezeti. A TCE arra összpontosít majd, hogy egy fedél alá hozza az összes általános háttérirodai tevékenységet, mint például az IT, a humánerőforrás és számos más háttértámogatást biztosító szolgáltatás. Az erőforrás-gazdálkodás együttműködésének köszönhetően mind a négy országban fenntartják a front office működését, és funkcióikat tovább erősítik. Jelentős előrelépést jelent az újonnan bevezetett megosztott járműkészlet stratégia is, amely egyszerűbb ellátási láncot és rövidebb átfutási időket eredményez. A régió vásárlói az egységes Toyota és Lexus kínálat előnyeit is élvezhetik.

„Közép-európai tevékenységeink továbbfejlesztésének következő szakaszával a régióban elért korábbi sikerekre építünk. Az előző Toyota Central Europe korszaka alatt 2015 és 2021 között a magyarországi, csehországi és szlovákiai eladások összesen csaknem háromszorosára, a piaci részesedés pedig több mint kétszeresére nőtt. Szeretnék gratulálni Jacek Pawlaknak és csapatának az elért eredményekhez, amellyel a régió országait Európa legsikeresebb piacai közé emelték. Bízom benne, hogy az új, nagyobb Toyota Central Europe sikeres mintája lesz a regionális piacok konszolidációjának a TME-nél.”  - fogalmaz Tom Fux, a Toyota és Lexus értékesítési alelnöke.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának

2015. január 1. és 2022. március 31. között a Toyota Central Europe budapesti székhellyel Jacek Pawlak elnök vezetésével tevékenykedett és a Toyota és a Lexus magyarországi, csehországi és szlovákiai üzleti tevékenységéért felelt, míg a lengyelországi üzleti tevékenységeket a Toyota Motor Poland bonyolította le, ugyancsak Jacek Pawlak elnök vezetésével. Április 1-jétől a Toyota Motor Poland és a korábbi Toyota Central Europe összeolvadásával varsói központtal, Jacek Pawlak irányításával létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota egyik legfontosabb és legnagyobb forgalmat lebonyolító európai leányvállalata lesz. A budapesti iroda a Toyota Central Europe – Hungary, a prágai iroda a Toyota Central Europe – Czech, míg a pozsonyi iroda a Toyota Central Europe – Slovakia néven működik tovább. Az így létrejövő új Toyota Central Europe a Toyota európai szervezetének kiemelt szereplője lesz, ami, különösen a gyártásallokáció szempontjából privilegizált pozíciót jelent majd a közép-európai ügyfelek számára.

„Az új Toyota Central Europe által lefedett lengyel, magyar, cseh és szlovák piac kiemelt szerepet kap a jövőben a Toyota európai tevékenységében. Az százezer autó feletti éves értékesítés ugyanis Európa legnagyobb forgalmú leányvállalatai közé emeli a TCE-t, már most is 10%-ot meghaladó részesedésünk pedig a jövőben várhatóan még tovább nő majd az összesített európai Toyota és Lexus értékesítésekből. Márkáink piaci részesedése ráadásul a TCE által lefedett közép-európai régióban az európai átlag felett van. Mindez a közép-európai és így a magyar magán és vállalati ügyfelek számára is közvetlen előnyökkel jár majd, akik a négy ország között megosztott járműkészlet révén a megszokottnál rövidebb szállítási határidőkre és kifejezetten a közép-európai igényekre szabott felszereltségi szintekre, csomagokra is számíthatnak a jövőben.” – avat be László Richárd, a Toyota magyarországi országigazgatója.

A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának A

Toyota egyébiránt három gyárral is rendelkezik a közép-európai régióban: a kolini Toyota Motor Manufacturing Czech Republicban a vadonatúj Aygo X és a 2021-es ’Év Autója” díjas Yaris modellek gyártása folyik, míg a Toyota Motor Manufacturing Poland Jelcz-Laskowice-i üzemében motorok, a Walbrzych-i üzemében pedig motorok és hibrid hajtáslánc részegységek gyártása folyik. Ezek ugyanakkor a TCE-től független jogi személyiségként üzemelnek.

Kulcsszavak: importőr, Közép-Európa, toyota
 
A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának A Toyota megőrizte elsőségét: egymás után már negyedik éve bizonyult a legértékesebb autóipari márkának Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Európa imádja a Toyota legendás terepjáróját Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso Óriásit autózott és másodikként zárta a Dakar nyolcadik napját Fernando Alonso A Toyota kiemelt szerepet szán a jövőben Közép-Európának Irányjelző Közlekedési Magazin júliusi ajánló Rudolfék már nem bírták idén a tempót Rudolfék már nem bírták idén a tempót
 
Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

2022. május 03.
A KiaCharge már Magyarországon is elérhető, mellyel egyszerűbbé válik az elektromos és plug-in hybrid Kiák publikus töltése.
Részletek

Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

A Kia elindította a KiaCharge pán-európai integrált nyilvános töltési szolgáltatását. Ezzel a márka BEV-jeinek (akkumulátoros elektromos járműveinek) és PHEV-jeinek (plug-in hibrid elektromos járműveinek) tulajdonosai hozzáférhetnek Európa legnagyobb töltőhálózatához, mellyel egyetlen kártyán és egy alkalmazáson keresztül élvezhetik az egyszerűsített fizetési megoldást. A szolgáltatás minden ügyfél számára vonzó tarifákat kínál, amelyek az egyéni töltési preferenciákhoz igazodnak.

A Digital Charging Solutions-szal (DCS) együttműködve a KiaCharge mintegy 340 000 töltési ponthoz biztosít hozzáférést a Kia tulajdonosok számára Európa-szerte, beleértve az AC és DC csatlakozókat.

A KiaCharge regisztrációjával a felhasználók egyetlen platformon keresztül hozzáférhetnek az összes főbb szolgáltató töltési pontjaihoz, ami egyszerűbbé és könnyebben használhatóvá teszi a töltést. Az eRoamingnek köszönhetően az ügyfelek Európa-szerte tölthetik fel járműveiket anélkül, hogy további szerződéseket kellene kötniük más szolgáltatókkal, mivel a fizetés egyetlen havi számlával, helyi pénznemben történik.

A KiaCharge nem csak fejlett mobiltelefonos applikációt kínál, mellyel ellenőrizhető a töltőpont foglaltsága, teljesítménye, az elérhető csatlakozók száma és az árazás, hanem egy elegáns bankkártya méretű RFID kártyával is képes elindítani a töltéseket az erre alkalmas töltőoszlopokon, ezzel is megkönnyítve a használatot.


Már Magyarországon is elérhető a KiaCharge publikus töltési szolgáltatás

Magyarországon két töltési tarifacsomag érhető el, melyeket két opcionális Ionity Ultratöltő tarifacsomaggal lehet kiegészíteni!

A Kia Charge Easy azoknak ideális, akik rendszerint rövid távokat autóznak, és általában otthon töltik az autót. Ez mindig, mindenhol nagy szabadságot jelent, havi előfizetési díj sincs.

A töltési díjakat a töltőpontot üzemeltető szolgáltató határozza meg. Ingázóknak és plug-in hibrid-tulajdonosoknak egyaránt kiváló.

A Kia Charge Advanced teljes áttekinthetőséget garantál a számlaegyenleget illetően. Bárhol tölt az országon belül, az árat mindig a csatlakozó típusa (AC / DC) határozza meg. Azoknak remek választás, akik sokat autóznak hosszú távokon és gyakorta használnak nyilvános töltőpontokat.

Mindkét tarifacsomag esetében 100% zöldenergiával tölthetnek az Kia tulajdonosok!

Mindkét alapcsomaghoz opcionális kiegészítő Ionity tarifacsomagot lehet kapcsolni. Ionity Access és Ionity Power csomagokkal akár 105 Ft/ kWh áron tölthetnek ügyfeleink.

A 2022-es év autója, Kia EV6-os tulajdonosoknak a Kia 12 hónapra díjmentesen biztosítja az Ionity Power kiegészítő csomagot, amennyiben KiaCharge Easy vagy Advanced csomagra regisztrálnak!
Bővebb információ a www.kiacharge.com oldalon található.
Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, KiaCharge
 
A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését Felvillanyozódott a Tesla Felvillanyozódott a Tesla Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly Energiahivatal: 30 százalékkal több áramot töltöttek a hazai elektromos autókba tavaly Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre Határok nélküli mobilitás: az Audi e-tron Charging Service szolgáltatással teljes lesz a töltési lehetőségek köre A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről A Frankfurti Autószalonon lerántották a leplet a Honda e-ről
 
A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

2022. május 03.
A Nissan a napokban bejelentett egy új, jelenleg fejlesztés alatt álló vezetőtámogató technológiát, amely lézer segítségével a jármű környezetére rendkívül pontos, valós idejű információkat használ fel az ütközések elkerülése céljával.
Részletek

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan egyik itteni létesítményében egy tesztjármű segítségével bemutatták, hogy ez a technológia hogyan képes automatikusan ütközéselkerülő manővereket végrehajtani.

 A Nissan "környezet érzékelés" technológiája a legújabb generációs nagy teljesítményű LIDAR (lézer), mely a radar és a kamerák információit ötvözi. A technológia képes a tárgyak alakját és távolságát, valamint a járművet körülvevő terület szerkezetét valós időben, nagy pontossággal érzékelni. Ezen információk felhasználásával a jármű azonnal elemezheti az aktuális helyzetet, és automatikusan elvégezheti a szükséges ütközéselkerülő műveleteket. Ez a technológia képes a lassuló forgalmat és a távolban lévő közúti akadályokat is észlelni, és ennek megfelelően sávváltást végrehajtani. Fontos, hogy a technológia fokozott támogatást nyújthat a járművezetőknek azokon a területeken is, ahol nem állnak rendelkezésre részletes térképes információk.

Takao Asami, a globális kutatást és fejlesztést vezető szenior alelnök szerint: "A Nissan elsőként dobott piacra számos fejlett vezetőtámogató technológiát. Amikor az autonóm vezetés jövőjére tekintünk, úgy gondoljuk, hogy rendkívül fontos, hogy a tulajdonosok nagymértékben bízzanak járművük biztonságában. Biztosak vagyunk abban, hogy a fejlesztés alatt álló technológiánk jelentősen hozzá fog járulni a tulajdonosok bizalmához, a közlekedési balesetek számának csökkenéséhez és hosszabb távon az önvezetéshez."


A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan élvonalbeli vállalatokkal lépett partnerségre ennek a technológiának kutatása és fejlesztése, valamint a know-how megosztása érdekében. A következő generációs LIDAR, amely kulcsfontosságú elem, a Luminar céggel együttműködve, a világ vezető technológiáit felhasználva épül be a Nissan rendszerébe. A fejlett ütközéselkerülés-szabályozás területén kulcsfontosságú a digitális környezetben történő, nagy pontosságú ellenőrzési technológia kifejlesztése. Ebből a célból a Nissan a legkorszerűbb szimulációs technológiával rendelkező Applied Intuition céggel dolgozik együtt.

A Nissan hosszú távú elképzelése, a Nissan Ambition 2030 keretében a Nissan olyan járművezérlési technológia kifejlesztésén dolgozik, amelynek célja a balesetek jelentős csökkentése a következő generációs LIDAR technológia felhasználásával. A Nissan úgy véli, hogy az autonóm vezetés eljövendő korszakában elengedhetetlen lesz az olyan vezetőtámogató technológia, amely képes elkerülni a rendkívül összetett baleseteket. A Nissan célja, hogy a 2020-as évek közepére befejezze a környezet észlelésére szolgáló technológia fejlesztését. Ez először kiválasztott új modelleken, majd a 2030-as pénzügyi évre gyakorlatilag minden új modellben elérhető lesz.

A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen

A Nissan egyébként már most is jeleskedik a biztonsági technológiák terén ugyanis a Nissan Qashqai 2022-ben elnyerte Európa egyik legrangosabb biztonsági díját, az Euro NCAP jelölte meg a Qashqait a kategória legbiztonságosabb autójaként. Fontos kiemelni, hogy a Qashqaiban például minden biztonságot érintő technológia alapfelszereltség.

Kulcsszavak: közlekedésbiztonság, nissan, qashqai
 
A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen A crossoverek legújabb etalonja megérkezett A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen A Nissan forradalmasítja a zéró-emissziós autóversenyzést: a LEAF meghódítja a versenypályákat A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen A Nissan kifejlesztette az „öntisztító” autó prototípusát A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen Az új Nissan Qashqai-t egy innovatív 3D-s vetítés segítségével leplezték le Több mint egymillió ember hal meg évente az utakon Több mint egymillió ember hal meg évente az utakon
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

2022. április 25.
A francia igazságszolgáltatás nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a jelenleg Libanonban tartózkodó Carlos Ghosn, a Nissan-Renault-Mitsubishi autóipari szövetség egykori elnök-vezérigazgatója ellen hivatali visszaélés, pénzmosás és korrupció gyanúja miatt.
Részletek

Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

A francia-libanoni-brazil, hármas állampolgárságú, 68 éves Ghosnt, aki a Renault, a Nissan és a Mitsubishi Motors részvételével létrehozott autóipari szövetség vezetője volt, 2019-ben a japán hatóságok azzal vádolták meg, hogy saját anyagi veszteségeit a Nissannal fizettette ki, valamint a cégnek szóló külföldi utalásokat irányított át saját számláira. Ghosn ártatlanságát hangoztatta.
   
A Japánban házi őrizetben tartott Ghosn 2019 decemberében rejtélyes módon szökött meg az országból egy biztonsági magáncég jóvoltából. Egy zenekar Ghosn tokiói lakására ment, látszólag azért, hogy játsszon a karácsonyi partiján. Később az üzletembert hangszertokban kicsempészték a lakásából. Feltehetően gyorsvonattal jutott el Tokióból Oszakába, a Kanszai nemzetközi repülőtérre, ahonnan magánrepülőgépen Törökországba, majd onnan Libanonba utazott, ahol a gyerekkorát töltötte. Libanon és Japán közt nincs kiadatási egyezmény, Bejrútot pedig az Interpol sem kötelezheti Ghosn őrizetbe vételére.
   
A csütörtökön kiadott nemzetközi elfogatóparancs erős üzenet a libanoni hatóságoknak, amelyek soha nem adják ki állampolgáraikat, és amelyek megtiltották Ghosnnak a külföldre utazást. Ha a kiadatás mégis megtörténik, az üzletembert a Párizshoz közeli Nanterre-ba szállítanák, ahol vizsgálóbíró ismertetné az ellene megindított eljárást, és feltételezhetően házi őrizetbe kerülne.  
   
A Renault francia autógyártó 2019 novemberében kezdeményezett belső vizsgálatot a cég korábbi kiadásait illetően, miután a volt elnök-vezérigazgatót Japánban pénzügyi visszaélések gyanújával letartóztatták. E vizsgálat részeként találtak rá csaknem 15 millió eurónyi gyanús összegre az RNBV hollandiai leányvállalatnál, és az autógyártó ománi forgalmazójánál, a Suhail Bahwan Automobiles (SBA) cégnél.
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen

A francia vizsgálóbíró további négy elfogatóparancsot is kiadott az ománi cég jelenlegi tulajdonosai és volt vezetői ellen - jelezte a nanterre-i ügyészség. Az SBA alapítóján kívül, annak két fia és a jelenlegi vezérigazgató is a gyanúsítottak között van, pénzmosás és korrupció a vád ellenük.
   
Az ügy felperese, a Renault, amely eddig soha nem szólalt meg az ügyben, tudomásul vette az igazságszolgáltatás döntését - jelezte a cég ügyvédje, Kami Haeri az AFP francia hírügynökségnek.
   
"Ez hatalmas lépés, amely az alapos nyomozás során kiderült újabb tények súlyosságával magyarázható. Ezek rávilágítottak az eltitkolt, több millió eurós pénzügyi kapcsolatokra Carlos Ghosn és az SBA alapítói és igazgatói között" - tette hozzá az ügyvéd.
   
A Renault holland RNBV leányvállalatát, amelynek fele-fele arányban tulajdonosa a Renault és a Nissan, Carlos Ghosn hozta létre. A gyanú szerint a cégen keresztül 11 millió euró összegben Carlos Ghosn a magánútjait fedezte külön repülőgépeken, valamint magánkiadásait és adományait.
   
A volt elnök-vezérigazgató ellen 2019-ben Franciaországban azért is eljárás indult, mert 50 ezer eurós "személyes kedvezményt" kapott a versailles-i kastéllyal kötött szponzori szerződés keretében. A gyanú szerint Carlos Ghosn a versailles-i kastélyban 2016-ban rendezett esküvőjét a Renault-val fizettette ki.
   
Carlos Ghosn februárban a Le Parisien című francia napilapnak adott interjúban elmondta, hogy szeretne visszatérni Franciaországba, de egyelőre nem tud az Interpol elfogatóparancsa miatt, amelyet a japán hatóságok adta ki ellene.
   
A francia gazdasági tárca pénteken nem kívánta kommentálni a francia ügyész lépését, miután a minisztérium szerint "hagyni kell, hogy az igazságszolgáltatás végezze a munkáját". A nyomozás során a francia vizsgálóbírók már kétszer jártak Bejrútban, ahol kihallgatták a volt Renault-vezért.
Kulcsszavak: autógyár, Carlos Ghosn, Renault-Nissan-Mistsubishi
 
Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen A Ford B-MAX ajtót nyit a jótékonyságra Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen Véglegesen a Renault-Nissan többségi tulajdonába került az AvtoVAZ Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen Európában 11 Toyota- és Lexus-modell CO2-kibocsátása 100 g/km alatt, hat modellé pedig 90 g/km alatt marad Franciaország nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a Nissan-Renault-Mitsubishi volt elnőke ellen Amerikában már gyártják az új Mustangot Nyereségromlással zárta az évet a Renault Nyereségromlással zárta az évet a Renault
 
A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

2022. április 25.
A félvezetők és a kábelkorbácsok területén jelentkező ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 darab tisztán elektromos járművet (BEV) szállított ki a vállalat (2021. első negyedév: 60 000 darab).
Részletek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A Volkswagen-csoport az első negyedévben sikeresen folytatta világszintű elektromos offenzíváját és a tisztán elektromos járművek kiszállítási eredményét az előző év hasonló időszakához képest 65 százalékkal múlta felül. A félvezetők és kábelkorbácsok piacán tapasztalt ellátási nehézségek ellenére március végéig 99 100 tisztán elektromos járművet vehettek át a konszern ügyfelei, amely jelentős bővülés a korábbi év első negyedévében elért 60 000 darabhoz képest. A legnagyobb növekedést a vállalat Kínában érte el, ahol 28 000 ügyfél döntött a konszern márkáinak valamelyik tisztán elektromos modellje mellett. Ez több, mint négyszer annyi, mint az ezt megelőző év első negyedévének eredménye.

A régiók szerinti kiszállításokat vizsgálva Európában az év első három hónapjában 58 400 tisztán elektromos járművet vehettek át az ügyfelek (59 százalékos részesedés), amellyel egyértelműen az első helyen áll a kontinens. Az Amerikai Egyesült Államokban 7 900 kiszállítást teljesített a vállalat, ez a konszern által átadott, tisztán elektromos járművek 8 százalékát jelenti. Kínában március végéig 28 800 BEV modellt adtak át az ügyfeleknek, amely több, mint négyszerese a 2021. első negyedévben elért eredménynek. A konszern világszintű, tisztán elektromos modellekre vonatkozó kiszállításain belül ez 29 százalékos arányt képvisel.


A Volkswagen-csoport az első negyedévben 65 százalékkal több tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek

A központi szereppel bíró Volkswagen márka március végéig 53 400 tisztán elektromos modellt adott át ügyfeleinek (54 százalékos arány). Őt követi az Audi márka 24 200 kiszállítással (24 százalékos arány), a Porsche márka 9 500 átadott modellel (10 százalékos arány), a ŠKODA márka 8 800 kiszállítással (9 százalékos arány) és a SEAT/CUPRA márkák, amelyek 2 200 tisztán elektromos járművet adtak át ügyfeleiknek (2 százalékos arány).

Kulcsszavak: elektromos autó, jármű kereskedelem, Volkswagen Csoport
 
A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét A Volkswagen Shanghaiban tartotta az ID. ROOMZZ világpremierjét Jön a környezetbarát autók aranykora Jön a környezetbarát autók aranykora A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE már év végétől elérhető Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet Kupéban a Lexus, crossoverben a Toyota kéri a legkevesebbet A flottapiacon is előretör a Toyota A flottapiacon is előretör a Toyota
 
A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

2022. április 21.
A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára. A prominens csapat óriási háttértudással és tapasztalattal rendelkezik az űrrepülés és ahhoz kapcsolódó tevékenységek terén.
Részletek

A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

A Teledyne Brown Engineering ma bejelentette a 37. Space Symposium-on, hogy egy olyan csapat vezetéséért felel, beleértve a Sierra Space és a Nissan Észak Amerika partnereket, amelynek célja egy olyan jármű tervezése, - Lunar Terrain Vehicle (LTV) - amely hozzájárul a Hold-kutatáshoz.

Csaknem hét évtizedes űrhardver-tervezési és -fejlesztési tapasztalattal a Teledyne Brown Engineering vezeti a programmenedzsmentet, a tervezést, a gyártást, az integrációt, az üzemeltetést és az energiarendszert. A vállalat a közelmúltban megtervezte, megépítette és leszállította a NASA Artemis járművének 3 hordozórakéta-adapteréből az elsőt, amelyet a tervek szerint nyár elején indítanak el. Ezen túlmenően a Teledyne Brown Engineering folyamatos erőfeszítései a technológia űrben való fejlesztésére a Multi User Sensor for Earth Sensing platform megtervezéséhez, megépítéséhez és üzemeltetéséhez vezettek, amely az egyik első kereskedelmi kezdeményezés a Nemzetközi Űrállomás használatával. Elsődleges vállalkozóként a Teledyne több, mint 40 éven keresztül végzett rakományműveleteket és integrációs munkákat a NASA számára az űrsikló-küldetések és a Nemzetközi Űrállomás rakományai terén. A Teledyne jelenleg a Marson működő Curiosity és Perseverance Roverek áramellátását is biztosította.

„A Teledyne Brown Engineering megépítette az első holdjáró prototípust Dr. Wernher von Braun számára az 1960-as években, és ezt követően szinte minden nagyobb amerikai űrmissziót támogattunk” – mondta Reggie Spivey, a vállalat Space Systems Group alelnöke. "Büszkék vagyunk arra, hogy folyamatosan jelen vagyunk az űrben, és izgatottsággal tölt el, hogy mi utaztathatjuk az első nőt és színes bőrű embert a Holdra."

Az űrfejlesztés terén jelentős múlttal rendelkező Sierra Space repülési szoftvert, űrminősítésű mechanizmusokat, kommunikációt, irányítást, navigációt és időzítést biztosít majd az LTV (holdjáró) számára. Dream Chaser® járművük a NASA számára rakományszállítási és visszaküldési küldetéseket fog végrehajtani a Nemzetközi Űrállomásra és onnan vissza. Ez csak egy részét fedi le a portfóliójuknak, amely magában foglalja az űrhajósok és az űrben végzett tudományos kísérletek támogatására kialakított LIFE™ élőhelyet (Large Integrated Flexible Environment).


A Teledyne, a Sierra Space és a Nissan új generációs holdjáró terepjárót tervez a NASA számára

„A Sierra Space az élvonalon jár az új űrgazdaság fejlesztés és az űrkutatás terén. Ennek a csapatnak mindene megvan ahhoz, hogy megtervezze a Holdon tartózkodó Artemis űrhajósok számára a végleges Lunar terepjárót" - mondta Steve Lindsey, ötszörös űrhajós és a Sierra Space stratégiai igazgatója. „A NASA már kidolgozott egy kereskedelmi partnerségi modellt a legénység- és teherszállítási szolgáltatásokhoz alacsony Föld körüli pályán – beleértve a Dream Chaser űrrepülőgépünket, amelyet a Nemzetközi Űrállomás rakományutánpótlásra fejlesztettek ki. Továbbá az LTV csapat készen áll arra, hogy ezt a kereskedelmi modellt kiterjesszék az űrhajósok Hold felszínén történő szállítására is.”

A Nissan North America, Inc. az autóipari tervezés és innováció örökségét nyújtja a csapatnak. Az autógyártó mélyreható ismereteket kínál az önvezetésről és az intelligens járműrendszerekről, amelyek a biztonságosabb, zökkenőmentes és integráltabb technológia alapját jelentik, hiszen ez is erősíti a mobilitás jövőjét. Négy egyesült államokbeli gyártóüzemével, amelyek évente 1 millió jármű, 1,4 millió motor, 1,4 millió kovácsoltvas és 456 000 öntvény gyártására képesek, így nagyon komoly lokális mérnöki tudással rendelkeznek, és ez a tudás a tervek szerint kiválóan hasznosítható lesz a Holdon való közlekedési eszköz megtervezésében is.

„A projektben való részvétel lehetővé teszi iparágunk technológiai és tervezési képességeinek kiterjesztését az űrtechnológiára, és fordítva” – mondta Maarten Sierhuis, a Nissan Szövetségi Innovációs Laboratóriumának globális igazgatója (Kalifornia, Szilícium-völgy). „Ezzel a partnerséggel feltárjuk az autonómia és a távműveletek, az energiagazdálkodási rendszerek, a járműkapcsolatok és az ember-gép közötti határok lehetőségeit, hogy segítsünk az intelligens holdjárók kialakításában. Ezután a Hold felszínén működő LTV tanulságait visszavetítjük a földre.”

A Textron Specialized Vehicles az Arctic Cat Off Road képességeit nyújtja a csapatnak az alváz kialakításához, a jármű dinamikájához és a felfüggesztés kezeléséhez. Az Arctic Cat széles múlttal rendelkezik az innovatív járműteljesítmény és a precíziós tervezés terén. További stratégiai csapattársak közé tartozik a Relative Dynamics, amely számos tapasztalattal rendelkezik űrkommunikációs rendszer terén. Emellett a QSTC (korábban AQST) kommunikációs, kerék- és kipörgésgátló képességekkel egészíti ki a Teledyne csapatot.

„Úgy érezzük, hogy egy dinamikus, élvonalon járó és bevált csapatot hoztunk össze ehhez az erőfeszítéshez” – mondta Scott Hall, a Teledyne Brown Engineering elnöke. „Ez a csapat képes egy robusztus, sokoldalú és intuitív járművet tervezni, amely támogatja az űrkutatás jövőjét.”

Kulcsszavak: fejlesztés, holdjáró, nasa, nissan
 
A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat A Ford által fejlesztett Emoji Dzseki segít okosan használni az utakat A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit A Nissan 2018-ig megújítja márkakereskedéseit A BMW bővíti az ausztriai Steyr városában működő üzem gyártási és fejlesztési portfólióját A BMW bővíti az ausztriai Steyr városában működő üzem gyártási és fejlesztési portfólióját Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO Nagyobb hatótávval érkezik a Nissan LEAF 3.ZERO 2019-től már kommunikálhatnak egymással a Volkswagen járművei 2019-től már kommunikálhatnak egymással a Volkswagen járművei
 
Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

2022. április 21.
A Mazda Motor Corporation április 18-án tartotta a Mazda CX-60 crossover SUV sorozatgyártásának indítási ünnepségét a hofu-i 2-es számú telephelyen, Yamaguchi Prefektúrában.
Részletek

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Az eseményen Akira Marumoto, a Mazda elnök-vezérigazgatója és Satoru Harada, a Mazda szakszervezetének elnöke tartott ünnepi beszédet, a munkavállalók képviselői pedig elkötelezettségükről tettek tanúbizonyságot a szalagról legördülő egyik első modell kíséretében.

Az ünnepségen a gyártásban résztvevő kb. 100 ember jelent meg – köztük munkatársak, helyi beszállítók, a prefektúra képviselői – a további meghívottak online csatlakoztak.

A Mazda legutóbb 10 éve mutatott be korszakos modellt. Jelen történetének legfrissebb zászlóshajója megjeleníti mindazt, ami a vállalat 100 éves örökségének mai esszenciája. Kiemelkedő külső dizájn, a belső tér a japán összeszerelési minőséget és esztétikát tükrözi, a modell innovációi pedig az emberközpontú technológiák, valamint a világklasszis hajtáslánc köré épülnek.

A vadonatúj Mazda CX-60 PHEV lesz az első plug-in hibrid modell, melyet az európai piacra szántak.
A hajtáslánc egy 2,5 literes, Skyactiv-G négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotort ötvöz egy nagy, 129kW-os elektromos motorral, illetve egy teljesen új fejlesztésű, nyolc fokozatú automata váltóval, valamint egy 355V-os, 17,8kWh akkumulátor csomaggal.

Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása

Ezen kombináció teljesítménye 327 lóerő/241kW és 500 Nm nyomaték – ezzel ez a modell a Mazda által valaha gyártott legerősebb változat. Ennek ellenére a PHEV környezetterhelését a minimálisra fogták; WLTP átlagos fogyasztása (kombinált) 1,5 liter/100km, WLTP károsanyag-kibocsátása 33g/km.

Az európai Mazda CX-60 sorozatgyártása 2022. március 15-én kezdődött, s az első szállítmány április 26-án hajón hagyja el a Nakanoseki-kikötőt Európa felé.

Kulcsszavak: autógyár, CX-60, mazda, PHEV
 
Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása A Ford C-MAX Hibrid a legbiztonságosabb választás Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása Üzleti Etikai Díjat kapott a Magyar Suzuki Zrt Javult az üzleti hangulat a német autóiparban az ifo felmérése szerint Javult az üzleti hangulat a német autóiparban az ifo felmérése szerint Megkezdődött a Mazda CX-60 PHEV gyártása A Hyundai változatlan ütemben növelte európai piaci részesedését 2012-ben Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n Könnyű MX-5 Spyder és Speedster tanulmány a SEMÁ-n
 
Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új 308-as ban

2022. április 21.
A tér értékét az határozza meg, amivel megtöltjük. A Peugeot formatervezői a legvégsőkig finomították ezt az alapigazságot, és egy olyan, vadonatúj koncepcióval álltak elő, ami hosszú távon teljesen átalakíthatja az autógyártást.
Részletek

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Innovatív technológiák ide, előremutató szolgáltatások oda, egy családi autó használati értékét a mai napig nagyban meghatározza, hogy mennyi és milyen tárolási megoldást kínál az utasok személyes tárgyainak elhelyezésére. A különböző rekeszek, tálcák és zsebek száma, mérete és hozzáférhetősége a mindennapokban sokak számára legalább olyan fontos részletek, mint a modern elektronikus szolgáltatások vagy a világszínvonalú biztonsági rendszerek.

Ezen a téren viszonylag ritkák a korszakalkotó újdonságok, hiszen mit lehet variálni egy fedeles fiókon, egy palacktartón? A Peugeot mindig is azon kevés márkák közé tartozott, amelyek nem féltek megpróbálni újraalkotni a nyilvánvalót, és ez olyan izgalmas megoldásokat szült, mint a második generációs Peugeot Partner műszerfali palacktartói, vagy a modell első ülései közötti, hatalmas tárolórekesz.

Sőt, ugyanennek az igyekezetnek az eredményeként született meg tíz évvel ezelőtt maga a Peugeot i-Cockpit koncepció is, amely a vezető körüli tér ergonómiájának teljes körű átdolgozásával a tárolási megoldásokat is újraalkotta.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Mindezen újítások közös jellemzője, hogy a Peugeot tervezői valós felhasználói igényekből és rendelkezésre álló terekből kiindulva teremtettek friss értéket, professzionális színvonalon megvalósítva olyan elképzeléseket, amelyek ténylegesen működtek. Most ezt a filozófiát ültette át a 2020-as évek technológiai színvonalára a Peugeot, újabb korszakalkotó elképzeléssel hökkentve meg az autóipart.

Az új generációs Peugeot 308 elegáns padlókonzolján kialakított, tágas tárolórekeszhez terveztek és készítettek különböző betéteket. Ezek a pillanatnyi igényektől függően akár napi szinten cserélhetők, attól függően, hogy napszemüvegtartóra, pohártartóra vagy inkább telefon- és kártyatartóra van-e szükségünk. A pontosan illeszkedő, tartós, mégis könnyű darabok látványnak sem utolsók: a térbeli hálós szerkezeteket ugyanis a létező legmodernebb additív gyártási módszerekkel – közismertebb nevén 3D nyomtatóval – készítették el.

A 3D nyomtatást hagyományosan prototípusok modellezésére, kis darabszámú, egyedi formák költséghatékony elkészítésére alkalmazzák. A technológiában azonban jóval több lehetőség rejlik, és erre pont a Peugeot innovatív projektje az egyik legkiválóbb példa.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Az autógyártó dizájnerei által megálmodott formák és szerkezetek egyetlen más gyártási módszerrel sem lettek volna megvalósíthatók, a Peugeot ezért tudatosan fordult az autóiparban példa nélkül álló megoldáshoz.

A 3D nyomtatás lényege, hogy öntőformák és sablonok készítése nélkül, gyorsan és hatékonyan valósíthatók meg gyakorlatilag tetszőleges idomok, amelyek aztán a költségek érdemi növelése nélkül módosíthatók a folyamatosan változó piaci igények szerint. A rendelkezésre álló szín- és anyagvariációk száma jóval nagyobb, mint ami egy hagyományos gyártási eljárásban elképzelhető volna – ebben a konkrét, úttörő projektben egy rendkívül rugalmasan alakítható, ugyanakkor robusztus polimerrel: az Ultrasint fantázianevű hőre lágyuló poliuretánnal (TPU) dolgoztak, amely az apró molekuláknak köszönhetően igen nagy, 80 mikronos pontosságú gyártást, és kiváló felületi minőséget tett lehetővé.  

Az eljárás további előnyei között szerepel a hulladékmentesség, hiszen csupán annyi nyersanyagot használ fel, amennyire a szükséges szilárdságú és funkcionalitású termék előállításához ténylegesen szükség van.

Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban

Szintén fontos szempont a tetszőleges darabszámú gyártás, ami szükségtelenné teszi nagy mennyiségű áru raktározását: az igényhez igazodó termelés logisztikailag előnyösebb, rugalmasabb megoldást jelent. Mindez környezetvédelmi szempontból is versenyképessé teszi a technológiát, amely mára a tradicionális módszerek reális alternatívájává vált.

Mivel valódi világújdonságról van szó, az elemek tervezése, kidolgozása és megvalósítása a szokásosnál is intenzívebb együttműködést feltételezett a Peugeot különböző részlegei, valamint olyan külső szakértők között, mint a HP, a Mäder vagy az Erpro. Ezek a vállalatok az additív gyártástechnológiák igazi szaktekintélyének számítanak, bevonásuk a projektbe pedig nem csak a már megvalósult elemek kiváló minőségére jelentenek garanciát, hanem hosszú távú, szerteágazó együttműködések ígéretét is hordozzák.

A Peugeot anyavállalata, a Stellantis már szabadalmaztatta a tartozékgyártás ezen újszerű formáját. A tervek szerint azonban hamarosan túlléphetnek a kiegészítőkön, és akár műszaki jellegű alkatrészek 3D nyomtatására is sor kerülhet, ami forradalmasíthatja az új generációs Peugeot gépkocsik gyártását.

Kulcsszavak: autógyár, Peugeot, Peugeot 308
 
Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban A kecskeméti Mercedes-Benz gyár büszke az ország gazdasági fejlődésére Mintegy 2 millió Volkswagen került piacra április végéig Mintegy 2 millió Volkswagen került piacra április végéig A SEAT automata  lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal A SEAT automata lélegeztető gépeket gyárt az ahhoz adaptált ablaktörlő motorokkal A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli A BMW Group legnagyobb gyára, a spartanburgi üzem negyedévszázados sikertörténetét ünnepli Világújdonság a Peugeot-tól: 3D nyomtatású tartozékok az új  308-as ban A vadonatúj Volvo XC90 az autón belüli vezetési élmény fokozásáért
 

Találatok száma: 12940 Megjelenítve: 81 - 90