Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 111 - 120 |
![]() |
Formásabb és praktikusabb - Opel Cascada 2.0 CDTI |
|
2014. október 23.
Kipróbáltuk az Astra és az Insignai közé szánt cabriot a Cascadat. Szerencsére az Opel megtartotta a cabrio lényegét stilizáló vászontetőt.
|
![]() |
![]() ![]() Az 1956 köbcentis erőforrás megfelelő dinamikával mozgatja az amúgy nem kis tömegű autót egész pontosan 1716 kg-ot. A turbódiesel erőforrás 165 Le leadására képes 4000-es fordulaton. 350Nm nyomatékcsúcsot 1750 fordulatszámtól éri el a motor. Ez az erő egy 6 sebességes automata váltón keresztül jut az első kerekekre. Tesztünk alatt a Cascada beérte 6,5l üzemanyaggal 100km-en. A bemutatott modell rendkívül felszerelt volt. A bőrborítású ülések jól tartanak és nagyon kényelmesek. A bőrrel bevont műszerfal tetején középen található az információs kijelző, melyről leolvashatjuk a pillanatnyi fogyasztási adatok mellett a megtett kilométert, az elfogyasztott üzemanyagot stb., ugyanitt jelenik meg a navigációs rendszer és a hifi is. Extrák közé sorolhatjuk még a kormányfűtést, ami rettentő hasznos dolog a hidegebb hónapokban. A belső elől tágas, hátul viszont maximum a csomagjaink férnek el kényelmesen, lábtér szinte alig van. A csomagtér kategóriájához képest megfelelő, térfogata 280 liter, de ide bújik el a vászontető is, mely 50km/h sebességig menet közben is mozgatható. A tető 17 másodperc alatt nyitható vagy zárható. Feltűnő jelenség a Cascada, szemet gyönyörködtető a vonalvezetés, főleg nyitott tetővel. Szemből nagyon hasonlít az Astrára de mégis megkülönböztethető. A látványt fokozza a 19 colos könnyűfém felni. A futómű elől MacPherson hátul csatolt hossz lengőkaros kombinációjának hangolása kivételesen jól sikerült. ![]() ![]() Kulcsszavak: Cascada, opel, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Szögletesebb elődjénél - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG |
|
2014. október 14.
ipróbáltuk a Volkswagen legkedveltebb modelljét Golfot és ennek a legújabb 7. generációs Variantját. Kívül belül a minőség, az elegancia és az igényes összeszerelés jellemzi az autót.
|
![]() |
![]() ![]() Az új Golf kívülről kicsit mintha szögletesebbnek tűnne mint elődje. Jobban észrevehetők az élek és nagyobbak lettek a lámpatestek is. Ezen kívül szinte alig észrevehető változtatásokat hajtottak végre az elődhöz képest. Ezeket az apró finomításokat csak akkor lelhetjük fel, ha egy 6.generációs modellt mellé állítunk. Beülve érzékeljük igazán a 6,2 cm-el növelt tengelytávot, így kategóriájának legtágasabb belsőjét nyerte el a Golf. Hátul is nagy a hely, három utas kényelmesen elfér. De üljünk vissza az első ülésbe, az ülések első ránézésre egyszerűnek tűnnek, ám beleülve mégis maximális biztonságérzetet ad, tökéletes az oldaltartása, és hosszú távon is kényelmes. Széles tartományban mozgatható a vezető ülés, így a magasabb növésűeknek sem kell azt érezni, hogy egy kisszéken ülnek. Sok pakolórekeszt helyeztek el az autóban, minden kézre esik tágasak az ajtózsebek, és a tervezők gondoltak a családos tulajdonosokra is ezért a csomagteret óriási, 605 liter az ülések ledöntésével ez 1620 literre bővíthető. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. Kezdeném a multimédia rendszerrel, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző mely érzékeli az ujjunk közelségét is, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Gondosan eldugták a CD és SD kártya olvasót a kesztyűtartóba, viszont befogadóképességet nem veszítettünk az AUX és USB csatlakozók is zárt helyen vannak, így szinte semmi sincs szem előtt. A műszerfal ismerős lehet, de mégis kicsit új, gusztusosan adagolt zongoralakk és króm betétekkel. ![]() ![]() A nálunk járt modellben az alap benzines erőforrás az 1,4 literes TSI feltöltős 122 lóerős motor dolgozott. Maximális 200 Nm nyomatéka már 1400-as fordulatnál megjelenik és tart egészen 4000-ig. A dupla kuplungos 7 sebességes automata váltó, tökéletes párost alkot a motorral, a fokozatok között szinte észrevétlenül kapcsol. A futómű komfortos hangolású, nem válik bizonytalanná, stabilan fordul. Tankoláskor kellemeset csalódtunk, ugyanis vegyes használat alatt beérte 5,5 literrel 100 kilométeren. Összességében az új Golf Variant egy tökéletesen eltalált, családi kombi. Jó motor, váltó és futómű párossal. Igényes megoldások, kiemelkedő minőségben. Kulcsszavak: bemutató, Golf Variant, teszt, volkswagen
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Szakít a hagyományokkal - Toyota RAV4 2.2D4-D |
|
2014. október 14.
A Toyota RAV4-es legújabb kiadása jelentős változtatásokon esett át. A 20 centivel megnőtt karosszériának köszönhetően az utastér is kényelmesebb lett, míg a motor, és a futómű már a terepjáró kivitelhez áll közelebb.
|
![]() |
![]() ![]() Nálunk a 150 lóerős dízel Prémium kivitel járt, hat sebességes, kézi váltóval terrakotta/fekete bőrbe burkolt belsővel. Az autó 20 centivel hosszabb lett, ezt a változást a belső terén sokkal nagyobbnak érezzük. Az első ülések kényelmesek jó az oldaltartásuk. Hátul nagy a hely, köszönhető ez a tengelytáv megnövelésének. A hátsó ülések egy mozdulattal teljesen síkba fektethetők így az alaphelyzetben se kicsi 547 literes csomagtér 1750 literesre növelhető. A csomagtér végre felfelé nyílik villanymotorral aminek a nyitás magassága távirányítóval beállítható. Sok tároló rekesz van belül a családosok örömére. Összességében a belső tér egy igazi családi autónak megfelelő. A műszerfala a Toyota mostani irányzatának megfelelő, kékes világítású. A kezelőszervek könnyen elérhetőek és pont annyi van belőlük, ami még áttekinthető. A navigációs rendszer érintőképernyős panelja középen helyezkedik el. A futóműve elég kemény, kicsit egy terepjáróéhoz áll közelebb, mint egy SUV-hoz. Nem a mi kátyús, kilazult csatornafedős útjainkra tervezték, de sima úton rendkívül stabil. Az integrált menetdinamikai rendszernek köszönhetően az autó minden menetkörülmény között megingathatatlannak tűnik. ![]() ![]() Összességében a RAV4 egy városi terepjáró majdnem igazi terepjáró tulajdonságokkal. Hatalmas belső térrel, ideális családi autó annak aki minden időjárási körülmény közötti biztonságot értékeli. A nálunk járt Prémium kivitel rengeteg hasznos extrát tartalmazott a teljesség igénye nélkül: Hegymenet elindulás segítő rendszer, holttér figyelő, automata távolsági fényszóró,multifunkciós érintőképernyő,7 légzsák,tolató kamera. ![]() Kulcsszavak: rav4, suv, teszt, toyota
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Jobb lett, mint elődje - Kia Sportage 2.0 CRDi AT 4WD |
|
2014. szeptember 15.
A Kia nem pihen, folyamatosan fejleszti, frissíti a modell választékát. Így történt ez a Sportage-el is. Hozzáértő szemek nem sok különbséget tudnak felfedezni az előző kiadáshoz képest és a gyár is jól gondolta, hogy a jól bevált formához nem kell hozzányúlni.
|
![]() |
![]() ![]() Kívülről felfedezhető hogy nagyobb lett az első hűtőrács, módosítottak az első és hátsó lámpákon és új mintázatú könnyűfém felnit kapott az új Kia Sportage. Belül is az elődben megszokott minőség és látvány fogad. Az anyaghasználatban történt változás ugyanis puha tapintású műanyag porítást kapott műszerfal teteje és alja valamint az ajtók felső éle is. A műszerfal két különálló órából áll, közöttük helyezkedik el egy 4,3 colos színes információs kijelző. A többi módosítás műszakilag történt, ezért inkább érezzük mint látjuk. Módosítottak a z első futóművön, a kényelem irányába, kevésbé kemény a futómű mint az elődben. Ezzel növelve a komfortérzetet rossz minőségű úton is. Ennek következtében a kormányműhöz is hozzá kellett nyúlni, hogy a vezetési élmény is megmaradjon, csökkent a kormány áttétel kevesebb mint három fordulatnyi kell végállástól végállásig. A helykínálat királyi és az ülések is megfelelően tartanak. Új, prémium hangrendszer is rendelhető, amihez vezeték nélkül csatlakoztatható a mobil és lejátszható a rajta tárolt zene. ![]() ![]() A 6 sebességes váltó jól kezeli a 392 Nm nyomatékot, ami egy központi Haldex rendszerű differenciálmű irányításával jut a kerekekre. Az erőforrás kellő dinamikával mozgatja az 1576 kg-os karosszériát, igaz az ECO mód érezhetően visszafojtja a motort, de a kedvező fogyasztás érdekében hétköznapi használat mellett erősen ajánlott. Tesztút alatt a fogyasztás változó volt városban 10liter körül országúton 7 liter körül tartható. Összességében a frissített Kia Sportage egy jól eltalált, technikai újításokkal és minőségi változtatásokkal ellátott városi terepjáró. Divatos megjelenés, erős motor és kellemes futómű jellemzi. ![]() Kulcsszavak: kia, Sportage, teszt, városi suv
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ráncfelvarrás után - Skoda Yeti Elegance 1.4 TSI DSG |
|
2014. szeptember 15.
Stábunknál járt a teljesen újragondolt Skoda Yeti. A városi SUV ezzel a ráncfelvarrással kicsit elveszítette egyediségét de összességében még mindig amolyan Yetis.
|
![]() |
![]() ![]() Beülve elsőre a kormány és a kijelző panel változtatása tűnik fel az előd modellhez képest. A belsőt amúgy a Skodáknál megszokott letisztult formavilág jellemzi. Az ülések kényelmesek, a műszerfal és a kormány kellemes tapintású. Az utastér tele van prémium kategóriás extrákkal. A leg szembetűnőbb a multimédia rendszer, legfőbb érdekessége a hatalmas érintő képernyős kijelző, ahonnan vezérelhetünk szinte mindent. Óriási a helykínálat, hátul két felnőtt kényelmesen elfér, középre inkább csak a gyerekeket ültessük. Pakolhatóság szempontjából sem kell csalódnunk, a csomagtér 416 literes, amit a hátsó üléssor lehajtásával 1760 literre növelhetünk. ![]() ![]() Összességében az új Skoda Yeti egy szerethető családi SUV, praktikusan kialakított belsővel, és a mai elvárásoknak megfelelő felszereltséggel és extrákkal. ![]() Kulcsszavak: skoda, teszt, városi suv, Yeti
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Hosszabb utakra ideális partner - Honda NC750D Integra |
|
2014. augusztus 26.
Olcsó ideális, automata, és hosszabb utakat is kényelmesen megtehetünk vele. Ez a Honda NC750 D Integra.
|
![]() |
![]() ![]() Az Integra tökéletes választás azoknak, akik gyakran ingáznak a városban, kompakt kivitelének köszönhetően könnyen lehet manőverezni a forgalomban, azonban nem ijed meg egy hosszabb túrától sem. A motor 17 colos kerekeken gördül, és a 750-es blokkot középre helyezték. Szemből, ha a nagy plexit nem nézzük akkor nehéz megmondani, hogy ez nem egy sportmotor, oldalról már inkább robogó. Nyeregbe pattanva elsőre a kényelem és a stabilitás jutott eszünkbe, és ez a teszt végére sem múlt el. Kényelmes az ülés, és a magasság is átlagos testalkatra van tervezve. Az ülés kialakításának köszönhetően két személlyel is kényelmes. A műszerfal könnyen átlátható. A kormányon található kezelőszervek kézre esnek. Jobb kezünknél található a Váltó mód kapcsolója, melyet egyszer megnyomva „D” állásba még egyszer megnyomva „S” állásba kapcsolhatunk. „D” módban a váltómű a legoptimálisabb fogyasztás/teljesítmény értékekhez megfelelően teszi a dolgát, „S” állásban sokkal tovább lehet pörgetni a motort, ez sportosabb vezetést tesz lehetővé. ![]() ![]() Az Integra szíve egy 745 köbcentis sor kettes PGM-FI elektronikus benzinbefecskendezéssel felszerelt blokk, ami 55 lóerőt tud felszabadítani magából 6250 fordulat/perc mellett. Ehhez társul a 68 Nm nyomaték, ami már egészen alacsonyan, mindössze 4750 fordulat/percnél rendelkezésre áll. Az erőátvitelről egy dupla kuplungos váltó mechanizmus gondoskodik. Melynek működése a következő: a páros és páratlan sebességfokozatoknak külön kuplung tárcsája van, ez által a váltás gyakorlatilag fokozatmentesen történik. A vezető csak a fordulat ingadozásából látja, hogy mi történik, plusz a műszerfal jobb alsó sarkában látjuk a fokozatszám kijelzőn, hogy éppen hányas fokozatban vagyunk. Ezeknek a fejlesztéseknek és technikáknak köszönhetően az Integra megelégszik 3,5-4 liter üzemanyaggal 100kilométeren. Összességében a Honda NC750D Integra egy megbízható alacsony fenntartási költségű mindenes, ami ideális társ a mindennapokban és nem ijed meg egy hosszabb túrától sem. ![]() Kulcsszavak: honda, motorkerékpár, NC750 D Integra, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Ízig-vérig férfias - Nissan Juke N-TEC 1.6 DIG-T |
|
2014. augusztus 07.
Minden autógyár, így a Nissan is kifejlesztett típuson belül egy erős, sportos változatot. Ez történt a Juke 1,6 literes 190 lóerős modelljével is, mely a közelmúltban járt nálunk.
|
![]() |
![]() ![]() A frissített Juke ugyanolyan formás, mint elődje volt. Szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. Hátul a csomaghoz kapott hatalmas kipufogóvégben tér el a kevésbé felszerelt változatoktól. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd verzióhoz képest, viszont sokat dob a látványon a 18 colos könnyűfém felni. Megjelenése sportos és fiatalos és ízig-vérig férfias. Az utastérben az anyaghasználat átlagos, hátul kicsit jobban látszanak a költségcsökkentés nyomai, ilyen az ajtók kialakítása és a műanyag ajtónyitó kilincs. A bőrborítású multi kormány kellemes tapintású és minden fontos vezetést segítő rendszer működtethető róla. A csomagtartó alaphelyzetben 251 literes, előretolt ülésekkel ez a térfogat 550 literre gyarapodik. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A bel tér, és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Kifejezetten kényelmesek és jó tartást biztosítanak az ülések. A Juke-ban már korábban megismert „Nissan dinamikus üzemmód vezérlő” névre hallgató rendszer még mindig nagyon jópofa. A klíma vezérlése mellett ugyanis három vezetési karakter Eco, Normál és Sport és néhány ezekhez tartozó diagram például nyomaték, töltőnyomás, g-erők, gazdaságosság között választhatunk. ![]() ![]() Összességében a frissített Nissan Juke egy feltűnő nagyon erős motorral szerelt városi crossover. ![]() Kulcsszavak: juke, nissan, teszt, videó
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Fiatalosabb mint elődje - Nissan Note 1.2 |
|
2014. július 23.
A második generációs Nissan Note, már nem egy egyterű hanem inkább egy családi kisautó. Rengeteg extrával és gazdaságos 1,2 literes benzines erőforrással.
|
![]() |
![]() ![]() Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 325 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 411 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási, előretolt állapotban viszont már kényelmetlen. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető. Kifejezetten kényelmesek a szövet borítású ülések. A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében. A műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz. Az utastérben rengetek tárolóeszköz található, kesztyűtartóból egyből kettőt kaptunk. Fontos megemlíteni az aktív biztonsági pajzsot, hasznos a holttér figyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető hangjelzés kicsit ébresztőórás hatást kelt, de hasznos. Parkoláskor a középső kijelzőre vetít az előttünk mögöttünk és a mellettünk lévő képet a 4 kamerából álló rendszer. ![]() ![]() Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással. Kulcsszavak: nissan, Note, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A figyelem középpontjában - Kia Soul 1,6 CRDi |
|
2014. július 01.
A Kia egyik legmerészebb dobása ismét feltűnő és jó lett. Korábbi tesztünkben már bemutattuk a Soult. Peter Schreyernek köszönhetően végre itt van a frissített, ráncfelvarrott fenevad. Egyet viszont leszögezhetünk: még mindig feltűnést kelt.
|
![]() |
![]() ![]() Az első modell szép karriert futott be. Most az új Soul – bátran mondhatjuk – még jobb lett elődjénél. A vagánysága és játékos bája megmaradt. Azt gondolnánk, hogy egyedi formavilágával uralhatja ezt a piacot, de itt vannak a konkurens modellek, mint a Citroen C3 Picasso, a Skoda Yeti vagy a a Nissan Cube. Mégis a Soul valamiért más, és ezt már az első pillantásnál éreztem. Nincsenek fölösleges vonalak. Egyszerűek, szépek. Beülve az autóba egyből szembetűnnek a műszerfal letisztult, tiszta vonalai. A kezelőszervek átláthatóak, sallangmentesek. A pillanatnyi fogyasztást, az üzemanyagszintet és még sok más hasznos információt azonnal megkapunk. Nem kell külön gombokat nyomkodni. A navigáció egyszerűen mesés. Úti célunkat könnyen, felhasználóbarát módon táplálhatjuk be. Nincsenek fölösleges menük, amik csak összezavarnák az ember fiát. Induláskor tényleg beülünk, és nem leülünk az autóba. A vezetési pozíció könnyen megtalálható az állítható kormány segítségével, a pedálokat, a váltót és minden kezelőszervet könnyű elérni. A sebességváltó könnyedén mozog. Nincs melléváltás, nem kell keresgélni a sebességfokozatokat. A lábtér mind elöl, mind hátul fejedelmi, a fejtér hatalmas. Az ülések ergonómiailag tökéletesek, kényelmesek. Két-háromszáz kilométer megtétele után sem fáradtunk el. ![]() ![]() A Kia nagy dobása a Soul. Sikerült egy egyáltalán nem unalmas, tágas, és minden szempontból szerethető autót gyártaniuk. Biztos vagyok benne, hogy sokaknak tetszik, és sokaknak nem. De pont ettől lesz a figyelem középpontjában, és az mindig jó, ha valamiről lehet beszélni. A Soul egyedi formája elérhető árkategóriában száll be a versenybe. ![]() Kulcsszavak: galéria, kia, Soul, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi |
|
2014. június 30.
Egy komplett hétvégét töltöttünk családi körben a Ford Tourneo Connect változatával. A személyszállító nagyon elnyerte tetszésünket, hiszen ideális egy 5-7 fős család számára ugyanakkor ára ugyanannyi, mint egy középkategóriás dízelé, amiben viszont nehezen fér el egy nagyobb család.
|
![]() |
![]() ![]() ![]() A Ford mérnökei arra is odafigyeltek, hogy rengeteg rakodóhely legyen az utastérben, így az első szélvédő felett is van egy polc (így az első gázadásnál sem hullik a fejünkre a tartalma,) hatalmas a kesztyűtartó, nagyok a pohártartók. Szintén otthonossá teszi a kocsit, hogy hatalmasak az üvegfelületek, így rengeteg napfény jut be az utastérbe, ami természetesen jókedvre deríti az embert. Egy ekkora utastérben az sem elhanyagolható, hogy kitűnően működik a légkondi. A csomagtartó hatalmas - ahogy egyik kollégánk fogalmazott: „az egész lakásom belefér”. A Tourneo Connect egyébként nem túl magas: 190 centis, vagyis akár még egy parkolóházba is könnyedén bele lehet vele állni. Ebben segít a nagyon jó áttételezésű szervokormány is, vagyis könnyű forgolódni az autóval bárhol, bármikor. Az oldalsó tolóajtónak köszönhetően a be- és kiszállás is gyerekjáték. ![]() ![]() A kocsi alapára a 1,6 literes motorral 5 625 000 forint. Ezért az összegért a nagycsaládosoknak érdemes elgondolkodniuk a Tourneo Connect-en, mert ugyan nem egy Mondeoba, Opel Vectrába vagy Volkswagen Passatba ülhetnek bele, viszont egy hatalmas csomagtérrel rendelkező vagy akár 7 személyt is szállítani tudó járműbe. ![]() Kulcsszavak: ford, galéria, teszt, Tourneo Connect
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 111 - 120 |