Évszám   Típus   Modell  

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 121 - 130
Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

Ez már nem a Merkuros Dacia - Dacia Logan MCV 1.5 dCi Artic

2014. június 13.
A Dacia Logan megint nagyot lépett az MCV ArtIc változatával, hiszen az árra  igen érzékeny magyar piacra hozta azt a combi változatát, ami ár-érték arányban messze felülmúlja a konkurenciát.
Részletek

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Elöljáróban el kell mondanom, hogy én teljes mértékben, full racionális szemléletű vagyok az autózás terén, azaz Dacia rajongó. – De most mind magamnak, mind önöknek megpróbálok tényleg objektív lenni. – Lássuk mire jutunk!

A Dacia márkának itthon van egy kis keserédes íze, a KGST-Merkuros hiánygazdaság miatt, de ez a Daciának szinte semmi köze nincs ahhoz a Dáciához. Hacsak nem az, hogy mindkét autónál a Renault a partner, és Ionescu bácsi, aki büszkén szerelte össze anno az 1300 és 1310-eseket, unokája is a Dacia gyártó sor mellet dolgozik. A 2. Logan szériánál eljutottunk odáig, hogy aki egy Logant látott elölről némi túlzással, szinte az összes Daciát látta. Ez a márka arculat, aminek a legnagyobb előnye, hogy nagyon gazdaságos. Pl. ugyanaz a lámpa, sárhányó, tükör kell a Sanderora, mint a MCV Loganra.

Bellül nincs semmi, ami miatt hüledeznünk kellene, kormány, műszerek, ülések. Mindenhol utolérhető a gazdaságosság és a nyers tartósság. A vezető előtt annyira egyszerű minden, mint egy fakocka, de hisz a kormányt fogni/forgatni kell, a műszerekre meg csak néha-néha pillantunk rá. A középkonzol sem lóg ki a képből, a Media Nav-val együtt mindössze 12 gomb és kapcsoló található itt – összezavarodni nem fogunk. Innét vezéreljük a 2 köbméteres bel térhez igazán alulméretezett klímát, az első elektromos ablakokat és a 7”-os érintőképernyővel egybe épített audio és navigációs rendszert.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Némi szokást igényel, hogy a városban a „Közlekedési Ki-Mit-Tud-ban” párszor igencsak morcosan püfföltem - nyomogattam a kormányközepét mire leesett, hogy sajnos a kürt az irányjelző bajuszkapcsoló végén van. – Ez nagyon Franciás

Az ülések elől kicsit Kangoosak, hátul viszont éppen azon a határon mozognak, amit ma komfortnak hívunk. Az előző Logan MCV-től eltérően nincs és nem is rendelhető 3. üléssor. Ezt a 7személyes igényt a Lodgyival elégítik ki. Így az MCV marad egy egyszerű kis kombi, igaz akkora csomagtartóval, ami alaphelyzetben is 537 literes, elképesztően nagy, pláne ebben a kategóriában, ami a háttámla ledöntésével, valamivel több, mint 1,5 köbméteresig növelhető. Motorral nem kell sokat foglalkozni a mára klasszikus 1,5ös dCi Renault erőforrás duruzsol választhatóan 75 vagy 90 maximális teljesítménnyel (nálunk az utóbbi volt).

Minden tartományban jól húz és ehhez a kasznihoz mérten elfogadható 4,8 literes a fogyasztás is – gyári érték 3,8 liter, hiszi-a-piszi. A váltó 5 fokozatú és ezért igen hosszú áttételezésű, de ezzel a nyomatékos motorral jól kezelhető.

Dacia Logan MCV

Két problémával találkoztunk

- Az ECO funkciója az autónak, amivel elméletileg lehet hozni a gyári fogyasztást - hiszi-a-piszi, de ez olyan nyomatékszegényé teszi a motort, ami városban kínszenvedés, talán sík úton, vidéken van értelme.

- Normális, gazdaságos vezetés mellett nagyon el kell találni a megfelelő sebesség fokozatokat, hogy ne rezonáljon be a rosszul hangszigetelt karosszéria, ami sok-sok gyakorlást igényel.

Egy alap Logan MCV-t már 2,2 millióért elhozhatunk Dacia kereskedőtől, de a tesztalanyunkat, azaz a legjobban felszerelt Artic-ot, 90 lóerős dízel motorral 3,5 millió alatt vehetjük birtokba, ami hihetetlenül jó ár/érték arányával a piac Jolly Joker-e, de fel kell hagyni az értelmetlen flancolással és kell némi kompromisszum készség is.

Dacia Logan MCV

Kulcsszavak: dacia, Logan MCV, teszt
 
A Dacia Spring nyerte meg az Autobest "2022 Legjobb Ár-Érték Arányú Autója Európában" díját A Dacia Spring nyerte meg az Autobest "2022 Legjobb Ár-Érték Arányú Autója Európában" díját Városi cirkáló - Renault Twingo Városi cirkáló - Renault Twingo Elektromos autózás a felhasználó szemével Elektromos autózás a felhasználó szemével Morcosan pörgös, de hamar kedvenc lesz - Seat Arona Morcosan pörgös, de hamar kedvenc lesz - Seat Arona A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon A karácsonyi bevásárlás nem lesz gond - Hyundai i30 Wagon
 
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso

2014. június 05.
Ha a Citroen Picassóról esik szó, akkor mindig valami újszerű egyedi dologról van szó. Így van ez a C4 1.6 e-Hdi változatnál is.
Részletek

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA Picasso-hoz hozzánőtt a tojásforma vagy a tojásformához nőtt a Picasso? Talán az utóbbi. Pár évtizede karikatúrákon vagy képregények oldalain láthattunk volna ilyen „teremtényt” Aztán 1999-ben gondolt a Citroen egy merészet és kerekekre állított egy tojást és a kategóriájának az egyik legsikeresebbje lett belőle a több mint 3,3 milliós eladott autóval.


Az új 3. széria szépen hozza a tojás hagyományokat némi űrkabinos fílinggel, ami elsősorban a front rész szokatlan lámpa kiképzésnél és a C-oszlopnál érhető tetten.  A Citroen egy régi technikához nyúlt a C4 Picassonál. Van akik rajonganak ezért a formáért van akik borzonganak, de egy biztos, hogy mindenkiből érzelmi reakciót vált ki, és ez óriási dolog egy olyan kategóriában, ahol szinte csak a száraz funkcionalitás a mérvadó.

Belül az egész utastér sík padlózatú, elől nagyon kényelmes, hátul relatíve kisméretű ülések kaptak helyet, de mivel 3 független és önállóan állíthatóról van szó, nem lehet panaszunk. A műszerfal elsőnek szokatlan elhelyezésű, de pár perc alatt megszokható. Sőt rászokható, következő tesztautónkban már reflexből nem lenéztem a műszerekre, hanem a középkonzol tetejére pillantottam állandóan, valamit tudhatnak a Citroennél. Minden anyag, amihez hozzáér az ember kifejezetten jó minőségű és igényesen formázott. Nagyot lépet előre az előző sorozathoz képest és csak némi kötekedéssel lehet hibát találni benne.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoA csomagtartó, ami számomra mérvadó és az egyik kedvenc témám, nem a legnagyobb 537 liter, de! Teljes szélességben lámpákkal együtt nyitható a csomagtartó, előtte állva Jónás és a cet története jutott eszembe.  Itt hátul is finom anyagokkal borították az egyenes síkokkal határolt rakteret, ami igény szerint akár 1710 literig bővíthető. Az anyagválasztás nem túl praktikus, de tagadhatatlanul erősíti a minőség érzetet az emberben.

Az 1.6-os e-HDI motor nem újdonság, de a 115 lóerő és 270 Nm valahogy kivételesen jól passzol ebbe az üresen 1300 kg-os autóba, a 6 sebességes váltó kicsit hosszú áttételezésűre sikerült, de az én kényelmes vezetési stílusomhoz jól passzolt. A fogyasztás terén némi csalódás ért, mert a gyári értéknek - ami vegyes használatnál kereken 4 liter, - a közelébe se jutottunk. A legfinomabb vezetőnk sem tudott 5,5 liter alá menni tartósan, ez is jó érték, de ugye „az ígéret szép szó, ha betartják úgy jó”

A futómű megítélése számomra a legnehezebb, elsőre 10-20 km-en nagyon kényelmesnek éreztem, de hosszabb városi közlekedésnél és megpakolva zavaróan puhának. A szerkesztőségben volt aki élt-halt érte, én inkább a kicsit feszesebbet favorizálom „kinek a pap, kinek a papné”  Bevallom, én is borzongók közé tartozom, de már kezdek elcsábulni! A C4 Picasso egy egyedi megjelenésű közepes egyterű, franciás sajátosságokkal nem túl drágán, már 4,99 milliótól elérhető (VTi 120 - 1,6 benzines, 120le), de az igazán jó választás a 1,6os e-HDI 5,81 millióért.

Citroen C4 Picasso

Kulcsszavak: bemutató, C4 Picasso, Citroen, teszt
 
Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso Mercedes-Benz S-osztály Coupé - érzéki tisztaság, a lehető legszebb formájában Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Íme a Toyota válasza az abszolút zöld tömegközlekedés kihívására Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso A Mustang a Burj Khalifa-t is meghódította Négykerekű űrkapszula - Citroen C4 Picasso A Suzuki Genfben mutatta be az új SX4-et Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel Az új Honda CR-V: Stílusos, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi

2014. június 03.
A Genfi eredményhirdetés után, áprilisban kipróbáltuk az év autóját a Peugeot 308 1.6 e-HDi-t. Kiválót alakítottak a franciák, és megérdemelték a díjat.
Részletek

Peugeot 308

Peugeot 308Kívülről sokban eltér az új 308 elődjétől. A mai trendnek megfelelően jutott króm a hűtőmaszkra és az ablakok környékére is. A hűtőmaszkot teljesen átrajzolták a Peugeot mérnökei, újak a ledes fényszórók is, összességében jót tett a modellnek a frissítés. Az autóba beülve egy jól felszerelt minőségien megmunkált és kidolgozott utastér fogad. Az első ülések kényelmesek, kiváló az oldaltartásuk, és kellőképpen személyre állíthatóak. Egy átlagos testalkatú sofőr gond nélkül megtalálja az ideális kormánypozíciót. A torz ellipszis formájú műszerfal kicsit rossz helyre került, mert a kormányt bármilyen pozícióba állítva is kitakarja.

A műszerfal két szélén található a sebesség és a fordulatszám jelző óra aminek érdekessége, hogy a két mutató ellentétes irányban mozog. A középkonzol is követi a műszerfal formavilágát, és egy hatalmas érintőképernyőt fog körül, innen vezérelhető az összes kényelmi, komfort és audio berendezés. A hátsó üléssorban is királyi a fejtér, ami sajnos a lábtérre nem igaz, alig jut hely a lábfejnek az ülés alatt. Így a helykínálat inkább két személynek lehet komfortos

Peugeot 308A motorháztető alatt egy gombnyomásra éledő 1,6 literes e-HDi diesel erőforrás dolgozik. A start stop rendszer teljesen hideg motor mellett is aktiválódik, ezért is ilyen extra takarékos az erőforrás. Ami ha kell haladni is tud 115 lóerejének köszönhetően, 270 Nm nyomatéka már 1750 fordulat per percnél rendelkezésre áll, a motorerő tökéletes összhangban tartható a 6 sebességes kézi váltó fokozataival. Futóműve teljesen elnyeli az úthibákat, teljes csendben suhanhatunk, sem a motorzaj sem a futómű zaja nem hallatszik be a tökéletesen szigetelt utastérbe. A rugózása kellemes, mégis feszes és biztosan fekszik az úton az új 308.

Összességében a Peugeot 308, méltó az év autója címre, remek motorral, futóművel, alacsony üzemeltetési költségekkel és kiváló anyaghasználattal megáldott családi autó.

Peugeot 308

Kulcsszavak: év autója, galéria, Peugeot, Peugeot 308, teszt
 
Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi A legenda visszatér Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi A Kia után a Hyundai formatervezését is Peter Schreyer veszi át Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Az új PEUGEOT 208 az igényességet, a stílust és az érzelmet helyezi a középpontba Újrarajzolt oroszlán - Peugeot 308 1.6 e-HDi Az új BMW X5 M50d: akár három turbó már az X5-ben is Az "Év Autója" a Jeep® Avenger lett Az "Év Autója" a Jeep® Avenger lett
 
Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross

Magyar Crossover - Suzuki SX4 S-Cross

2014. május 21.
Szerkesztőségünkben járt a Suzuki SX4 S-Cross 1,6 literes 120 lóerős változata. Különböző vezetési stílusú kollégák próbáltak ki, egyöntetűen jó véleményen voltak a Suzuki zászlós hajójáról.
Részletek

Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-CrossBemutatjuk az új magyar Crossovert, az SX4 alapjaira épített S-Crosst. A megnőtt új generációs SX4 a tökéletes megvalósítása a multifunkciós szabadidő autónak.

A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind  minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb. Ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók.

Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt-ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol.  A fűthető ülések kényelmesek könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció, a helykínálat elől hátul megfelelő. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A  multifunkciós kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek.

A meghajtásról egy 1,6 literes benzines erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 6000 fordulat/ percnél adja le. A motorhoz egy 5 sebességes kézi váltó tartozik. Pontosan kapcsolható, minden sebességnek „meg van a helye”. Jóra sikerült az S-Cross Allgrip fantázianevű összkerékhajtása. Automata üzemmódban csak a tapadás elvesztésekor kap segítséget az első tengely, Sport módban kanyarokból történő kigyorsításkor több nyomatékot kap a hátsó tengely ezáltal jobban „betapad”, Snow/Mud hó és sár üzemmódban csúszós úton nyújt segítséget a hajtáslánc.

Suzuki SX4 S-Cross

A Lock üzemmódban 60 km/h sebességig fixre zárható a hajtás, ekkor 50:50 százalékban dolgozik az első és hátsó tengely. A 156 Nm nyomatéknak és az Allgip hajtásnak köszönhetően szinte minden helyzetben helytáll az S-Cross. Tesztünk alatt a fogyasztás 6-6,5 liter körül mozgott.

Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz.

Kulcsszavak: bemutató, suzuki, SX4 S-CROSS, teszt
 
Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross A Monza Concept az Opel márkastratégiáját szemlélteti Frankfurtban Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Megérkezett a zöld rendszámos Toyota a hazai márkakereskedésekbe Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross Gazdaságos és nagy teljesítményű motorokkal bővült az új Citroen C4 Magyar Crossover -  Suzuki SX4 S-Cross Volvo FMX az új igásló BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában BMW Concept Path 22: a határtalan szabadság érzése egy magával ragadó titok nyomában
 
Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living

2014. május 08.
Kipróbáltuk a Fiat 500 L Multijet Living változatát, mely kiváló családi autónak bizonyult.
Részletek

Fiat 500L Living

Fiat 500L LivingAz új Fiat 500L formája és stílusa nem igazán hasonlítható az ősmodellhez, ám mégis egy egyszerű és szerethető egyterű.

Belül meglepően tágas, kényelmesen el lehet férni még hátul is. A beltér roppant egyszerű, de minden ebben a kategóriában jellemző extra megtalálható. Az anyaghasználatot a rideg, sérülékeny és könnyen koszolódó műanyagok és kárpitok jellemzik, de az összeszerelésre nem lehet panaszunk. Az üléspozíciót magasra emelték, így a kilátás akadálymentes az amúgy is hatalmas üvegfelületeken. 

Az egész utastérre jellemző a négyszögesített kör formavilág. A „szögletes” kormánykerék vaskos és nagyon jó fogású a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve. A kézifékkar mókásra sikerült, itt is megtalálható a négyszögesített formavilág. Rengeteg, összesen 22 tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben. A csomagtartó alap esetben 638 literes.  A második  üléssor akár 12 pozícióban rögzíthető.  Széria felszerelés a Cargo Magic Space rendszer, melynek segítségével a csomagtér három szintre elszeparálva osztható fel.

Rendelhető 7 üléses változat, melyben a hátsó, harmadik üléssor a csomagtartó padlóból  hajtható ki, az anyósülés pedig asztallá alakítható.

Fiat 500L Living

A kipróbált modellben az erősebbik 1,6 literes diesel erőforrás dolgozott, mely 120 lóerős teljesítményt képes leadni. A gazdaságos MultiJet II motor 320 Nm nyomatékot juttat az első kerekekre 1750 fordulat per perctől.  Alapfelszereltségként kapjuk a Start-Stop rendszert, mely kicsit lomha, de így 4,4 liter körül tartható a fogyasztás városban. A motor ereje elég az amúgy nem kis karosszéria dinamikus mozgatásához, a városi forgalom ritmusát könnyedén fel lehet venni. Fogyasztásra nem lehet panaszunk vegyes, inkább városi használat mellett megelégedett 4,4- 5 liter gázolajjal 100 kilométeren. A futómű rendkívül komfortosra sikerült, meglepő, hogy nem pattog, zörög. Lágyan suhanhatunk vele Budapest útjain, ennek ellenére cseppet sem instabil, a kormányzás közvetlen, és az út visszajelzéseit sem nyeli el teljes mértékben.

Összességében a Fiat 500L Living egy szerethető egyterű, meglepő formavilággal, kiváló futóművel és összeszerelési minőséggel olcsó fenntartási költségekkel. Egyedüli a kinézete miatt oszthatja meg a közönséget, mert a forma és megjelenés nem hétköznapi.

Fiat 500L Living

Kulcsszavak: 500l, bemutató, fiat, teszt
 
Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről Mutatjuk az első képeket az új az ŠKODA SCALA utastérről SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral Agilis modellek hosszú túrákra – Az Audi S6 és S7 első ízben TDI-motorral és elektromos hajtású kompresszorral Egyszerű és szerethető - Fiat 500L 1.6 MultiJet Living Tökéletes túrapartner - Kawasaki Z1000SX Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk! Melyik a legjobb téli gumi? Mutatjuk!
 
Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

Izomautó a javából - Chevrolet Camaro

2014. április 14.
Egy csepp amerikába találjuk magunkat, amikor a Chevrolet 405 lóerős Camarojába ülünk, amelynek a cabrio változatát próbálhattuk ki.
Részletek

Chevrolet Camaro

Chevrolet CamaroKipróbáltuk a Chevrolet izomautójának kabrió változatát. A Camaro formavilága és technikai megvalósítása tükrözi az amerikai autógyártás hátat fordítását a mai európai trendnek. Szemből a legmeggyőzőbb a Camaro, a hatalmas hűtőrács végigfut az autó elején, az összképbe tökéletesen beleillik a kicsi kerek lámpatest, a középen domborított motorháztető. Hátul dominál a diffúzorba épített két oldalra kivezetett kipufogóvég innen mellesleg hátborzongató hangok is ki tudnak szabadulni. A LED-es hátsó lámpa designja tökéletesen illik az autó formavilágához. Oldalról a 20 colos könnyűfém felnik vonzzák a tekinteteket. Az egész autót az erő a masszivitás és a dinamizmus jellemzi.

A hatalmas elektromosan mozgatható ülésekbe beülve egy bunkerben érezhetjük magunkat csukott tetőnél. Az alapárban szinte az összes extra benne van, ide tartozik a bőrkárpit a Boston márkájú hifi érintőképernyős kijelzővel és head up display, ami a vezető elé vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat. Felhúzott tetőnél szinte semmit sem látni az autóból hátrafelé, az A oszlop is vaskos meg kell szokni, hogy nagyobb körültekintéssel kell vezetni a Camarot, parkolásnál azért segítségünkre van az alapfelszereltség részét képező tolatókamera. A helykínálat elől óriási, de a hátul ülő két felnőttnek sem kell nyomorogni. Az anyaghasználat kiváló, a kezelőszervek átláthatóak és kézre esnek, viszont a középkonzol aljára helyezett visszajelzőket elég nehéz vezetés közben leolvasni. A vászontetőt csak álló helyzetben lehet nyitni és csukni. Egy kart elfordítva lehet oldani a tető reteszelését, és innentől a munkát elektromotorok végzik.


Chevrolet Camaro

A hatalmas motorháztető alatt rejtőzködik a jó öreg 6200 köbcentis V8 as erőforrás. A motor nem mai de nagyon szerethető darab. Alacsony fordulaton is szépen elrotyog, brutális 405 lóerős teljesítményét 5900 fordulat per perctől adja le. Barátságosan is lehet közlekedni a Camaroval de 4000 fordulat/ perc fölött elszabadul a pokol, a 275/40 es hátsó abroncsok ilyenkor szeretik elveszíteni a kapcsolatot az aszfalttal, mi pedig besüppedünk a hatalmas bőrülésekbe. Elég drága az automata váltó, de a szerkezet könnyedén kezeli az 556 Nm nyomatékot és a vezetési élményből sem vesz el szinte semmi, sőt a kormány mögé szerelt karok segítségével még a kormányt sem kell elengednünk váltáskor. A fogyasztást tekintve nagyon változó eredményeket sikerült produkálni, átlagban beérte 15 literrel 100 kilométeren, de a fogyasztásmérő gyakran kúszik 20 liter fölé egy nagyobb gázadásnál. Nyugodt tempóval 100 km/óra sebességgel akár 10 literrel is utazhatunk, de ez az autó nem erről szól.

Összességében a Chevrolet Camaro egy ízig-vérig amerikai izomautó erős motorral, tekintélyt parancsoló megjelenéssel, és nem utolsós sorban 308 literes csomagtartóval. Sajnos a V8 rotyogás nem hallatszik csak magas fordulaton, hála a környezetvédelmi szabályozásoknak és a hangszigetelésnek.

Chevrolet Camaro

Kulcsszavak: bemutató, Camaro, chevrolet, teszt, videó
 
Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Bevetésen az új, magyar gyártású tűzoltóautók Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Győzelemre született Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton Próbajáratok indulnak a budai fonódó villamoshálózaton Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Családi kör – Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Izomautó a javából - Chevrolet Camaro Genfi Autószalon – Citroen TECHNOSPACE
 
Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo

2014. április 01.
Az Opel Mokka 4X4 Cosmo egy kiváló Crossover amely több mint szabadidő autó. Az egyéni forma alatt egy 130 lóerős motor teszi a dolgát. Jól teljesít városban , és autópályán egyaránt.
Részletek

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoMint annyian az Opel sem akart abból a piaci robbanásból kimaradni, amit a crossoverek idéztek elő. A crossovereknek, azaz kicsit magyarosabban szabadidő-autóknak egyszerű a sikere: Végy egy, jelen esetünkben kis kategóriás autót, adj hozzá egy csipet terepjárót és öltöztesd fel divatos és díszes ruhába, úgy, hogy senkinek ne jusson eszébe vad terepre menni vele. Így kapunk egy igazán izgalmas külsőt, ami vagányságot, szabadságot sugall, de 4kerékhajtás ide vagy oda csak a városban-autópályákon, aszfaltozott utakon érzi igazán jól magát.

Őszintén megmondom, én nem szeretem ezt a kategóriát, valahogy az összegyúrt kategóriákból túl sok vész el és a végén csak egy divatcikket kapunk. Azt vallom, hogy, kis autónak - drága, terepjárónak – gyenge, szabadidő autónak meg kicsi. A külcsín igazán gusztusos, szépen illeszkedik a jelenlegi Opel kínálatba, elsőnek nekem egy kicsi bölény jutott eszembe az autóról, annyira masszív, mokány, álló helyzetben is dinamikát sugall. Az ablak és az övvonal, sőt még a küszöbök is határozottan emelkednek hátrafele, ami divatos, de a modern stílusnak az a böjtje, hogy a hátrafelé a kitekintés elképesztően korlátozott. Hatékonyan és biztosan tolatni, csak tolatókamerával (ami mindössze 50.000Ft) és sok-sok órás gyakorlással lehet.

A lemezek alatt, az utasoknak nem lehet panasza, elől fejedelmi, hátul az elvárhatónál nagyobb a helykínálat, amennyiben a második sorba csak ketten helyezkednek el. A 356 literes csomagtartója, amely sík oldalakkal határolt, pont megfelelő ebben a kategóriában, ami akár egy köbméterrel bővíthető az ülések lehajtásával.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Opel Mokka 4X4 CosmoA vezető azonnal otthon érzi magát a kormány mögött, minden a megszokott helyen talál. Kicsit túlzónak tűnik a középkonzolon található gombrengeteg, de rövid idő után odanézés nélkül tudtuk kezelni az automataklímát vagy az audio-rendszert.

Az Opel legkisebb szabadidő autójának a motorja a gyengéje, valahogy nem illik ebbe a divatos ékszerdobozba. Nem csak azért mert nem a legmodernebb az Isuzu erőforrás, hanem az átlaghoz képest a járása határozottan nyersebb. Teljesítménye 130 lóerő, nyomatéka 300 Nm nem is kell több, dinamikusan lehet mozgatni 4x4 hajtáslánccal együtt 1475kg-os autót. A 6 sebességes váltója városban kényelmetlenül hosszú áttételűnek tűnik, de autópályán nagyon kényelmessé válik, szinte félautomata érzetünk volt, nem nagyon kellet a váltókarhoz nyúlni. Fogyasztása baráti 5,5 liter, normális városi-autópályás használat mellett, és „vadulva” sem tudtunk 6 liternél többet letolni a torkán.

Az Opel Mokka nem a dömpingárával akar vevőket szerezni, az alap listaára 4.730.000Ft (1.6 ECOTEC – 115Le, 5MT), de a tesztalanyunk nem sokkal 8 millió alatti ára már egy szinte full felszerelt, össz kerekes, dízel, stílusautót takar.

Végül be kell látnom, hogy a Mokka sok dologban megváltoztatta a véleményemet a Crossoverekről, most már úgy tekintek rájuk, mint egy praktikus városi autóra, igaz a vételáruk még mindig igen magas, de a divatozni sose olcsó dolog.

Opel Mokka 4X4 Cosmo

Kulcsszavak: 4x4, crossover, Mokka, opel, suv, teszt
 
Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Elkészült az Audi Q3 legsportosabb kivitele Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Családi ragadozó - Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo A vadonatúj Volvo XC90 világpremierje Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak Idén immár negyedik alkalommal vágtunk neki az Ultra Balatonnak Vérbeli crossover - Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Cosmo Már látható Közlekedési magazinunk szeptemberi műsora
 
Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI

2014. március 25.
A Kia az elmúlt 15-20 év alatt elképesztő utat és gyarapodást járt be! Erre a fejlődésre az egyik legjobb példa maga a Carens sorozat.
Részletek

Kia Carens

Kia CarensA legelső Carens amit, 1999-ben mutattak be közelebb állt egy megnövelt utasterű Shephiához mint a már akkor is divatos egyterűekhez.  Ez a tesztelt Carens már a negyedik generációja a Kia alsóközép osztályos egyterűinek.

15 éve még csak kullogtak a nagyok után, mind technikailag, mint design téren, de mára a Dél-Koreai gyártó elismert tagja lett az élvonalnak. A forma nem igazán új, egyenes kapcsolat fedezhető fel a Ceed-del, de mégis vonzza a szememet, talán azért, mert határozottan sportosabb mint az elődei, tán az emelkedő övvonal és a relatív keskeny A és D oszlopok miatt. Elől a kis háromszög ablakocska sokat segít a kilátásban, hátul azért jól jön a nagyméretű visszapillantó tükör mellé a tolatókamera is. 

Az autó orrában egy Hyundai-Kia 1.7es CRDI egyen motor 136 lóerős változata duruzsol, hidegben kicsit nyers járású, de egy rövid bemelegedés után kellemes hangú dízel lesz belőle és ezen még a dinamikusabb autópálya használat sem változtat. A nyomatékváltó elosztása nagyon elüt a megszokottól, és így igencsak szokást igényel. Az első fokozat nehéz-teherautósan rövidre a második meg pont kényelmetlenül hosszúra sikerült.

Kia Carens

Kia CarensHiába a nagyszerű, rugalmas motor, ha a városi közlekedésben, a gyakori megállások miatt sokat szenvedtünk a váltó karakterisztikája matt. A kormány és a futómű mind telitalálat közelében van, talán a buddhista nyugalmából egyedül a hosszú útbordák tudják kicsit kizökkenteni, de ez is csak pár pillanat és ismét kényelem és a nyugalom az úr.

Az autó dinamikájára nem lehet panasz, a 180 Km/órás végsebesség és a 10 másodperc körüli gyorsulás, racionális használat közben kihasználhatatlan, a fogyasztással meg voltunk elégedve, igaz a gyári 4.8-as kombinált átlagot messze nem tudtuk megközelíteni, nálunk kíméletes vegyes használatban 5.7-6.1 litert fogyasztott. Egyterűtől kicsit több és jobban kihasznált utas kabint várnánk, ami a tárlóhelyeket illeti, de a csomagtartó padlója alá rejtett rekeszekbe bőven mindent bepakolhatunk, ami kimaradt az ülések körül.

Mind elől mind hátul bőven van hely a lábnak és a fejnek is, kb. 190 cm-es magasságig kompromisszumok nélkül használhatja akár 5 személy az autót. A második üléssorban egyenként mind a három ülés mozgatható, beállítható, de a csillagos ötöstől, csak annyi választja el, hogy a középső ülés három újjal, azaz 5 cm-rel keskenyebb, mint a szélső társai, de amennyiben egy síkban van mindhárom ülés, akkor ennek nincs jelentősége.

Az új Carensre nem csak a készítői, de a leendő tulajdonosai is büszkék lehetnek, némi szokást igényel, de ezt a fáradságot megér egy ilyen jól felszerelt, 136 lóerős dízel autó, ami példásan megbízható és a 6millió alatti ára is az egyik legkedvezőbb a piacon.

Kia Carens

Kulcsszavak: bemutató, Carens, járműteszt, kia, teszt
 
Nagy családnak ideális választás - Citroen SpaceTourer Nagy családnak ideális választás - Citroen SpaceTourer Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI Milánóban bemutatkozott a Ford S-MAX Vignale Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Bemutatjuk a vadonaúj Lexus LS-t Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Kemény, nagy teljesítményű pickup az európai vásárlóknak Nagyszoba négy keréken - Kia Carens 1.7 CRDI Hivatalos fotókon a vadonatúj Lexus RC
 
Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

2014. március 19.
A tavasz beköszöntével mi is útra keltünk a rég várt második generációs Nissan LEAF-el.
Részletek

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Az első LEAF tesztünk után nem voltunk feldobva, hogy vissza kellett adni az autót, így már nagyon vártuk, hogy újra útnak induljunk egy hosszú hétvégére. A magyarországi töltőkutak mennyisége miatt kicsit behatárolódott, hogy merre vegyük az irányt. Így elindultunk Balatonra, mert ha mégsem lenne elég az energiánk akkor Fehérváron tudunk egy kis  áramot pumpálni az akksikba. Ez így is történt, mert LEAF-ünk nem szerette az autópálya 120-130-as tempóját. Igazán a város az ö terepe. A városi használatban, ha ügyesen és takarékosan vezetünk, akkor 200-230 km is meg tudunk tenni. Ezért a szkeptikusok ujjonganak örömükben, hogy mégsem olyan jó az elektromos autó.

Hát akkor nézzük a tényeket. A Tesla már régen bebizonyította, hogy igen is van jövője az elektromos autóknak. Elég ha csak a Model S-re gondolunk. Nevetve megteszi az 400-500 kilométert egy feltöltéssel. Igaz, az ára egy ház árával vetekszik. A BMW is meghódította a zöld szíveket, de i3-at sem az egyszerű földi halandó fogja vásárolni. A Peugeot-Citroen is piacra dobta iOn-C-ZERO autóját, de ezek túl picik. Az elérhető alternatíva a Nissan LEAF. A LEAF-et egy 80kW-os elektromotor hajtja, mellyel 11,5 másodperc alatt gyorsul 100km/h-ra.  Ez egy olyan elektromos autó, ami nem korlátoz le. Tesztalanyunk közel 200 km-es hatótávolságával kiemelkedik versenytársai közül.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFAz autó 48 modulos kompakt lítium-ion akkumulátorai az utastér alatt helyezkednek el, az autó tömegközéppontját a lehető legalacsonyabbra, középre helyezve. Ez a vezetést biztonságosabbá, a kanyarodást pedig lágyabbá teszi. Nincs hagyományos belsőégésű motor, sehol egy kipufogó, mentes minden károsanyag - kibocsátástól. Nagyon kényelmesen vezethető autó. Nagyszerűen reagál a „gázadásokra”, és a gondosan kialakított fékrendszer és felfüggesztés tovább emeli a vezetési élményt. Maga a tény, hogy egy elektromos autó ilyen távolságokat tud megtenni töltés nélkül, lenyűgöző. Ezt kiegészítendő a LEAF hatékony fűtési rendszere és ECO-drive funkciója tovább csökkentik az energiafogyasztást, a fékrendszert pedig energia-visszanyerő technológiával alakították ki, hogy az autó még tovább mehessen töltés nélkül. A hétvége során többször töltöttük autónkat „házi” áramról. 220 voltos árammal 10 óra alatt feltöltöttük az autót a másnapi kiránduláshoz. Gyorstöltő kutat Siófok belvárosában találhatunk, itt 40 perc kellett, hogy 80-85% töltsük autónkat.

Az autóban négy személy kényelmesen elfér, és a hátul ülőknek sem kell a lábukat összecsomagolni. A kezelőszervek kézre esnek, nem kell keresgélni, hogy mit hol találunk. Szerencsére ez a többi Nissan modellről is elmondható. A műszerfal mesés. Már az első LEAF-ben is tetszett. Indításkor életre kel, és gyönyörű kék színben pompázik. Az már csak hab a tortán, hogy nincs felesleges adat előttünk, csak az, ami fontos. És ez teszi gyönyörűvé, hogy egyszerű és praktikus. A csomagtér hatalmas. Négy személy csomagja kényelmesen belefér a csomagtartóban, hiszen az akkumulátorok már nincsenek útban.

Elektromos hétvége – Nissan LEAF

Elektromos hétvége – Nissan LEAFVezetés közben párszor elmélkedtem azon, hogy miért is nem előbb dobták piacra az autót, mert egy pillanat alatt bele lehet szeretni. A kételkedőknek is csak ajánlani tudom, hogy csak egyszer próbálják ki, és azonnal más lesz a véleményük az elektromos autókról. Csöndes, nulla a károsanyag - kibocsátása, és még szép is. Igaz,  az ára már nem annyira szép. Tesztalanyunk közel 8.5 milliós ára soknak tűnhet. Persze, ha támogatásokkal ösztönözik a vásárlását, ahogy tervezik, akkor már szebben fest az ára, de ez már egy másik történet.






Kulcsszavak: elektromos autó, elektromos töltőállomás, galéria, leaf, nissan, teszt, villanyautó
 
Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén Nemzetközi trendek és tapasztalatok az e-mobilitás területén A Renault-Nissan eladta a 350 ezredik elektromos járművét! A Renault-Nissan eladta a 350 ezredik elektromos járművét! Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat Sikeres az e-járművek vásárlását támogató pályázat Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer Érkezik a tisztán elektromos új Citroen ë-SpaceTourer A Mitsubishi Motorsban 34 százalékos tulajdonrészt szerzett a Nissan A Mitsubishi Motorsban 34 százalékos tulajdonrészt szerzett a Nissan
 
Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d

2014. március 18.
Az első generációs modell 1997-es debütálása óta a Forester legfontosabb jellemzője a szimmetrikus AWD hajtáslánc, amely a Subaru alapvető technológiáját jelenti.
Részletek

 Subaru Forester

Ez a jellemző olyan további tulajdonságokkal  párosul, mint stabilitás és biztonság, emelt has magasság, kényelem és egy kombi karosszéria funkcionalitása.

Ha a jelenlegi piacot megnézzük, a szabadidőjárművek azon szegmensében, amelyben a Forester is található, egyre több márka képviselteti magát és különösen erős versenyhelyzet alakult ki. Formaterve látványos, erőteljes SUV jellegéhez érezhetően jobb légellenállás társul, az orrkialakítás egyedi, amely egyben sportosságot és magabiztosságot sugall. A Sport felszereltségű tesztautó ráadásul vagány cuccokkal van felszerelve, mint a 18-as felni, rajta 225-ös gumik a sötétített hátsó oldalablakok, panoráma-üvegtető, hetyke kis tető spoiler hátul, és persze a lényeg az agresszív légbeömlőkkel díszített első lökhárító.

A Subaru mérnökei képesek voltak észrevehetően növeli az utastér méretét az új Foresterben. Nőt a tengelytáv és a kabin áttervezésével, az oszlopok áthelyezésével és a hátsó szekció új formájú padlójával az utastér tágasabb és levegősebb benyomást kelt. Az üléspozíciókat is teljes mértékben átalakították, az autóban ülve jobban kilátni a járműből. Az ülések kényelmesek, az ajtók nagyra nyílnak és a küszöb magassága sem zavaró. A hátsó ajtó majd derékszögben nyílik így a gyerek ülés berakása nagyon egyszerű feladat.

 Subaru Forester

 Subaru ForesterA műszerfal kialakítása hozzájárul a tágas térérzethez, a lágy tapintású anyagok tovább fokozzák a kabin minőségi hangulatát. A multi-információs kijelző részletes járműinformációi segítik az üzemanyag-takarékos autózást. Az SD kártya alapú navigációs rendszer könnyen frissíthető, gyors és hatékony útbaigazítást kínál és hangutasításokkal is kényelmesen vezérelhető. A csomagtér és a raktérnyílás méretének növelésével javult a csomagtér kihasználhatósága.

Jó dolog, hogy a csomagtér motoros mozgatású ajtaja automatikusan nyílik és csukódik. Az ajtónyitási magassága programozható, így nem ütközik neki a garázs mennyezetének, továbbá nyitás és csukás közben az ajtó érzékeli a mozgás útjába kerülő akadályokat. A Foresterben rejlő boxermotorban a dugattyúk egymással szembeni mozgása dugattyúpáronként kioltja az ébredő rezgéseket, így a boxer dízel motor jóval alacsonyabb rezgés- és zajszinten üzemel. Ez a konstrukció kisebb tömegű motor kialakítását tette lehetővé. A 2.0 literes 147 lóerős turbódízel erőforrást úgy tervezték meg, hogy alacsony fordulatszámon a hagyományos dízelmotoroknál nagyobb forgatónyomatékot adjon le. És magasabb fordulatszámon a hangja is emlékeztet a benzines boxerek hangjára.

Maximális forgatónyomatéka 350 Nm, ami kellő dinamikát kölcsönöz az 1615 kg tömegű Foresternek, és minden helyzetben és jó társa az új generációs aktív nyomaték megosztású összkerékhajtási rendszernek, ami az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást folyamatosan szabályozva minden pillanatban alkalmazkodik a változó tapadási viszonyokhoz, a sebességváltón keresztül hozzá eljuttatott hajtóerőhöz. Forester szuper autó öröm vezetni, és ha már muszáj kiszállni belőle büszkén nézünk vissza rá, és gondolunk arra, tökéletes választás volt, nem is kell ennél több!

 Subaru Forester



Kulcsszavak: bemutató, Forester, járműteszt, subaru
 
Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Kényelem és komfort – Fiat Scudo Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Új megjelenés és még fejlettebb technológia az új Micrában Az erdész negyedik generációja - Subaru Forester 2,0d Akár diktafonként is használhatjuk az új BMW 4-es Coupé-t Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát Az új SEAT Ibiza: megújult formában, készen arra, hogy még izgalmasabbá tegye a városi kisautók világát Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása Megkezdődött az új Peugeot 3008 SUV magyarországi forgalmazása
 

Találatok száma: 234 Megjelenítve: 121 - 130