Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 131 - 140 |
![]() |
Tekintélyparancsoló és sportos - Peugeot RCZ 1.6 THP |
|
2014. február 27.
Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ.
|
![]() |
![]() Még szebb, még elegánsabb lett a Peugeot RCZ, ami a közelmúltban esett át egy kis ráncfelvarráson. Valamit tudhatnak ezek a gallok! Gyártanak számtalan tömegterméket, kicsi, közepes és nagy autót, furgont is, de néha a trikolor-os cilinderükből kihúznak ilyen fenomenális négykerekű szobor csodákat is, mint ez a RCZ. Maga a típus megszületése érthető volt, kellet egy Peugeot, amire az emberek felkapják a fejüket. A megbízható technikai alapon nem kellet sokat gondolkodni, adva volt az akkor már 3éves 308-as személyében. Így amikor 2009-ben a Frankfurti kiállításon bemutatták a 308 RCZ koncepció autót, elsöprő sikert aratott, és 2010-re már az utakon láthattuk az RCZ-t. A coupé szépen fogyott és 2013 elejére már több mint 50.000-ret gyártottak, de mára elérkezett az idő, hogy átessen egy kisebb felfrissítésen, (direkt nem a ráncfelvarrás szót használtam, mert ez a kifejezés áll a legtávolabb az autó jellegétől). ![]() Belül ne várjuk a 308-as tágasságát, hiszen ez egy ízig-vérig coupé, de azért mindenki megtalálja a kényelmes vezetőpozíciót a stílusosan, oroszlánnal díszített bőrülésekben. Az eredetileg 2+2 üléselrendezés nagy-nagy jóindulatot sejtet, de a hátsó üléseket, inkább használjuk ruhák tárolására, mint személyszállításra. A csomagoknak van bőséges, több mint 380 literes helye, ami a duplájára bővíthető. Ez az autó a stílus és a vezetési élmény összeolvadásából született. Lehetne száraz adatokkal körbeírni, pl. 7-8 literes átlaggal mindenhól elmegy, 7,5 másodperc kell, hogy 0-100 km/órára gyorsuljon, de ez mind nem adja át azt az érzést és élvezetet amit az autó nyújt! ![]() Kulcsszavak: Peugeot, RCZ, sportautó, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Nagypolgári T-rex - Audi A6 3.0 V6 TDI Biturbo quattro Tiptronic |
|
2014. február 15.
Egy autó ami nagyon erős, nagyon gyors, és még így is környezetbarát. Ez az Audi A6 TDi Biturbo Quatro Triptonic.
|
![]() |
![]() Ha belegondolunk, hogy a kilencvenes évek elején, azaz kb. 20 éve, amikor liberalizálódott az itthoni autókereskedelem csak mindössze pár típus teljesítmény érte el a bűvös 300 lóerőt és ezek a modellek teljes mértékben szuperlatívuszoknak számítottak. Mára, viszont ha nem is hétköznapinak, de teljes mértékben elérhetőnek számít ez a teljesítmény szint. Ha finomítunk kicsit a szókincsünkön, akkor még a takarékos, presztízs és kizárólag pozitív előjellel a kétszínű jelzők jutnak az eszünkbe. Íme a mi értelmező kéziszótárunk Audi A6 3.0 V6 TDI BiTurbo módjára: Erő Az Audi mindig is élenjárt a Dízel motorok fejlesztésében. Így amikor a gázolajos autókat is elérte a teljesítmény hajhászás divatja a 4 karika márkájának azonnal volt megfelelő alternatívája. Fogták az amúgy sem gyenge 3.0 V6os CommonRail technológiájukat és kiegészítették még egy plusz turbó-kompresszorral. Az így elért 313lóerő és 650NM elképesztő dinamikával mozgatja meg a közel 2 tonnás járművet. Nem meglepő módon az elektronika 250km/óránál letilt, de a lekorlátozott végsebességig letaglózó módon gyorsult. Előbb jut el 0-ról 100as tempóra, minthogy felolvasom ezt a mondatot. ![]() A mai modern motoroktól jogos elvárás, hogy takarékosak legyenek. Igazán meglepett minket, hogy a 2 literes dízelnél mindössze 1,5 literrel fogyaszt többet ez a 3 literes BiTurbó, ez számszakilag annyit jelent, hogy országúton sikerült 5,5ös fogyasztást is produkálni, de az egész teszt átlaga - ahol volt vidéki országút, sőt igen sportos városi közlekedés is - sem érte el a 7,6 litert. Presztízs Ebben a prémium módon felszerelt autóban, csak a legjobb anyagokat, azaz bőrt és fát használtak. Mind a konzervatív külső mind a luxus belső egyérdeművé teszi, hogy ez a tesztelt autó közelebb áll az A8-as adta megbecsüléshez, mint az alap A6-os-hoz. És ezt az árcédulája is jól mutatja, ezért a teljesen felszerelt bivalyerős limuzinért több mint 23 milliót kell lerakni az asztalra, igaz a 313 lóerős modell már 16.820.000 Forinttól is elérhető. Kétszínű Mi más, ha nem kétszínűség, természetesen jóindulatú, ha egy átlagos, nagypolgári szedán szinte vetekszik a sportkocsik teljesítményével, vagy a lenyűgöző menetdinamikát, 5,1s 0-100Km/h mindössze alsóközép kategóriás családi egyterű fogyasztása mellet produkálja, de talán a legszembeötlőbb, amikor egy gomb megnyomásával, a világ egyik legfinomabb dízelhangját lecserélhetjük egy izmos V8 hangorkánjára. Ez az autó nem egy báránybőrbe bujtatott farkas, hanem egy T-Rex, amit akár szép piros szalaggal is pórázon tarthatunk. ![]() Kulcsszavak: a6, audi, bemutató, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Henry Ford büszke lenne - Ford Kuga 2.0 TDCI |
|
2014. február 14.
Jól illeszkedik a Ford modellválasztékába a Kuga legújabb változata. Most a 2 literes TDCi Titánium változatát mutatjuk be.
|
![]() |
![]() A Kuga kategóriájának mintaértékű szereplője. Felépítése robusztus, praktikus és még divatos is, továbbá szépen igazodik a Ford modellpalettájába. Külső és belső alapjait a Focus adta ezért a megbízhatóság egyértelmű. Henry Ford méltán büszke lehetne erre a world SUV-ra, a Kugát (egyes piacokon Escape-nek nevezik) mindegyik fontos piacon szinte ugyanabba formában kínálják, Japántól, Ausztrálián és Európán keresztül Észak és Dél-Amerikáig. Bel terét mindenki ismerősnek tarthatja, aki modernebb Fordban utazott már. A kezelőszervek Fordos stílusban, de egyértelműen sorakoznak a vezető előtt, egyedül az audio rendszer kíván eleinte plusz figyelmet, de ezt a kormányról is vezérelhetjük, mint a fedélzeti számítógépet és az adaptív sebességtartót. A bőrborítású ülések meglett embereknek is megfelelőek és az a 8 cm amivel az előd modellhez képest növekedett hosszában, jótékony hatással van a hátsó lábtérre és a csomagtartó méretére. Tapasztalatból mondjuk, hogy mind a vezető mind a forgatáshoz kivonult 4 kollegánk meg volt elégedve a Kuga nyújtotta kényemmel. ![]() Minket egyértelműen meggyőzött a Kuga, az már csak hab a tortán, hogy a 1,6-os EcoBoost már 6,5 millióért haza vihető és a tesztelt Titanium Plus felszereltséggel a 2,0 TDCI motorú is mindössze 9,2 millióba kerül. ![]() Kulcsszavak: ford, Kuga, suv, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Aktívan biztonságos - Nissan Note 1.5 dci |
|
2014. február 03.
Inkább 4 litert, mint 5-öt fogyaszt, belül még tágasabb mint elődje. Ez a Nissan Note 1.5 dci változata.
|
![]() |
![]() Az új generációs Note ugyanolyan praktikus és formás mint elődje volt, szemből nézve a hűtőmaszk a mai Nissan formavilágot tükrözi. A hátsó lámpák kicsit lejjebb költöztek. Oldalról szemet gyönyörködtető a vonalvezetés. Méretében és arányaiban nem sokat változott az előd modellhez képest. Megjelenése sportos és fiatalos. Az utas és csomagtér variálhatósága példás, a méretei ellenére fejedelmi a helykínálat elől hátul egyaránt. Az ajtók majdnem derékszögben nyithatóak a könnyebb ki és beszállás és pakolás érdekében. A hátsó üléssor 16 centimétert tologatható lábtér vagy raktér bővítése érdekében. A csomagtartó alaphelyzetben 295 literes előretolt ülésekkel ez a térfogat 381 literre gyarapodik. Hátratolt ülésekkel a lábtér óriási előretolt állapotban viszont már nem olyan kényelmes. A belmagasság átlagosnak mondható, a felépítésnek köszönhetően a fejtér elfogadható. A beltér és a műszerfal designja nagyban változott az elődhöz képest. A légbefúvók és a klíma vezérlőszerve kerek, az érintőképernyős hifi pedig szögletes. Az anyaghasználat elviselhető, kifejezetten kényelmesek a félbőr borítású ülések. A 21. századi környezettudatos gondolkodás jelei megjelennek a műszerfalon kék és zöld színben villogó fényjáték képében, a műszerfal közepén pedig egy gázpedál-visszajelző mutatja a lábunk épp milyen nehéz. ![]() A Note mozgatásáról egy 1,5 literes diesel erőforrás gondoskodik, 90 lóerővel és 200 Nm nyomatékkal, ezekkel a paraméterekkel megfelelő dinamikával mozgatható a nem túl nehéz kasztni. A váltó hosszú áttételezésű, városban 3. sebességben kényelmes viszont autópályán 130km/h-nál csupán 2500-at forog a kis dCi. Bekapcsolt Start-Stop rendszerrel a fogyasztás 4,5 liter volt vegyes használat mellett. Összességében az új generációs Nissan Note egy tágas jól variálható családi kisautó. Kedvező árral és fogyasztással. ![]() Kulcsszavak: bemutató, nissan, Note, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Prémium szabadidő-autó sok extrával - Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi |
|
2014. január 28.
A Hyundai abban a szerencsés helyzetben van, hogy egyszerre több féle szabadidő autót kínálhat a termékpalettáján. Következő tesztünkben a 3. generációs Santa Fe-t mutatjuk be.
|
![]() |
![]() A Santa Fe elején egyértelműen a hatalmas krómozott hűtőrács dominál, krómból jutott a kilincsekre és az ablak keretekre is. Mutatós az Executive csomag mellé járó 19 colos grafit könnyűfém felni, hátul pedig a dupla kipufogóvég erőt sugall. Az összképet erősíti továbbá a B oszloptól hátrafelé sötétített ablakok, és a szolid tetőspoiler. Beülve elől fejedelmi kényelem és helykínálat fogad, a hátul ülőknek ugyan egy kicsit szűkebb a tér de itt sem kell panaszkodni. Két megtermett felnőtt kényelmesen elfér. A hátsó háttámlák dőlésszöge is állíthatók és az egész üléssor tologatható előre-hátra attól függően, hogy láb vagy rakteret szeretnénk bővíteni. A tengelytáv nem változott az előd modellhez képest, de a fej és a lábtér gyarapodott. Hátul külön légbefúvás is van sőt ha felárért megvesszük a harmadik üléssort akkor a leghátul ülők sem fognak levegő nélkül maradni. A csomagtér mérete sem kicsi alap helyzetben 585 liter, ezt a hátsó üléssor tologatásával tovább növelhetjük. ![]() A motorháztető alatt az átdolgozott 2,2 literes négy hengeres diesel erőforrás dolgozik, 197 lóerős teljesítményét 3800 fordulat per percnél adja le. 436 Nm nyomatékát egy hat sebességes automata váltó juttatja a meghajtott kerekekre. Nagy terepjáró képességekre nem kell számítani ebben a kategóriában, ez igaz a Santa Fe-re is, differenciálzár és felező nincs, lejtmenet vezérlő segít viszont terepen. Csak tapadás vesztés esetén kapcsol az összkerék hajtás hátulra a nyomaték 50% kerül, ezt fixre is kapcsolhatjuk maximum 40 km/h-ig. Ezekkel a paraméterekkel és 1800kg tömegével az átlag fogyasztás 8,5-9 liter körül mozgott 100 kilométeren. ![]() Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, santa fe, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Válságautó - Peugeot 301 |
|
2014. január 14.
Nemcsak az ára lett alacsony, hanem a fogyasztása is a Peugeot 301-es dízel változatának, melyet a közelmúltban próbálhattunk ki.
|
![]() |
![]() Oldalról és hátulról már semmi különlegeset nem tartogat a látvány, talán egyedül a hátsó lámpatestek túlnyúlásai szokatlanok kissé. A prémium kategóriában megszokott négy ajtós limuzin kialakítást és ennek előnyeit kínálja a 301-es. Közel 4,5 méteres hosszával, valamint 2650-es tengelytávjával előre vetíti, hogy a hátul ülők is kényelmesen utazhatnak. Ha már a kényelemről ejtettünk szót, meg kell említenünk, hogy az ülések kialakítása is a maximális komfortot szolgálja, bár a magasabb utasoknak picit szűkek lesznek. Az ideális vezetési pozíció pillanatok alatt megtalálható a kormányoszlop állíthatóságának is köszönhetően. A beltérben a már jól bevált formákkal, anyagokkal találkozhatunk, a Peugeot annyira eltalálta a belsőt, hogy a műanyagok és díszítőelemek tükröződése sem zavaró. ![]() Fogyasztása vegyes használatban 3.6 és 5.2 liter között mozgott. Az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó kiválóan osztja el a terhelést a meghajtott kerekekre. A megnövelt has magasságnak, az elöl független, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésnek hála a magyarországi utakon is szinte rezzenéstelenül siklik. A Peugeot 301 lehet a fapados kategória egyik meghatározója, talán egyik legsikeresebbje is. Lévén hatalmas 506 literes csomagtartója elég akár egy nagycsaládnak. Ráadásul még USB csatlakozóval is megspékelték a kínálatot. Tehát a számos kényelmi és biztonsági felszerelések miatt igaz lehet a Peugeot állítása: egy stílusos autót az egész családnak. ![]() Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 301, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
A nagyra nőtt Suzuki SX4 S-Cross |
|
2014. január 13.
Kipróbáltuk a Suzuki SX-4 S-Cross dízel változatát a Full extrás felszereltséggel. Nem okozott csalódás.
|
![]() |
![]() A Suzuki megmarad a jól bejáratott márkanévnél, viszont az S-Cross utónévvel egy szinttel feljebb lépett a képzeletbeli ranglétrán, mind minőségben, mind méretben. Ugyanis az előd modellhez képest tengelytávban 10, hosszban pedig 15 centiméterrel nagyobb, ennek hatására a csomagtartó is 430 literre gyarapodott. Felszereltségben is több extra közül válogathatnak a vásárlók. Belül minőségi anyagok és pontos összeszerelés vesz körül. Itt, ott azért találkozunk kemény műanyagokkal, de a tökéletesen személyre szabható vezetési pozíció, és az átláthatóság kárpótol. Az általunk kipróbált S-Cross leglátványosabb extrája mely egyben a kategória legnagyobb nyitható panorámateteje. A fűthető bőr borítású ülések kényelmesek, könnyen megtalálható az ideális vezetési pozíció. A műszerfal könnyen átlátható és esztétikus. A bőr borítású multi kormány kellemes fogású és viszonylag sok impulzust átenged a vezetőnek. A meghajtásról egy 1,6 literes diesel erőforrás gondoskodik, mely 120 lóerős teljesítményét 3750 fordulat / percnél adja le. ![]() Összességében az SX4 S-Cross egy kiváló családi SUV nagy csomagtartóval, kompakt méreteinek köszönhetően városálló és sportos divatos megjelenést kölcsönöz. ![]() Kulcsszavak: bemutató, suv, suzuki, SX4, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Az egyik legszebb japán SUV - Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D 4WD |
|
2014. január 02.
Az elegáns karosszéria alatt az egyik legjobb dízel motor dolgozik. Terepen a has magassága miatt kompromisszumra kényszerül, de amit a technika lehetővé tesz azt tudja. Ez az Outlander a Mitsubishitől.
|
![]() |
![]() Az Outlander félelmetes orrában, egy 150 lóerős dízelmotor dolgozik, mely már alapjáratról meglepően dinamikusan húz és 2400-as fordulattól iszonyatos erővel kezd el dolgozni, 3500-as fordulaton éri el a csúcsteljesítményt. Szinte az embernek nincsen lelkiereje padlóig nyomni a gázpedált, ha ezt mégis megtesszük, akkor a 6 sebességes automataváltó pillanatok alatt reagál és a 380 Nm nyomaték azonnal az ülésbe passzíroz bennünket. A 9,5-9,9 literes városi fogyasztása egy lehelettel magasabb, mint a konkurens típusoké, de ha kimegyünk az országútra ez az érték 7 liter alá vihető. A fogyasztást még 1-2 literrel növelhetjük, ha terepre merészkedünk vele, bár terepjáró képessége korlátozott az alacsony has magasság miatt. Nem várt, problémásabb helyzetekben azért segítségünkre lehet a kapcsolható és zárható négykerék hajtás Eco üzemmóddal. A 4x4 hajtás teljes mértékben elektronikusan vezérelt. A futóművet feszesre hangolták, mégiscsak egy SUV. Az úthibákkal könnyedén megbirkózik, a kormány egy kicsit túlszervózott, de még nem zavaró. Nagy termete ellenére a terhelésváltásokat jól bírja, nem billeg, és nem válik bizonytalanná a karosszéria. ![]() A bőr borítású ülések kényelme tökéletes, könnyű megtalálni az ideális helyzetet a vezetéshez. Meglepő módon a hátsó üléseknél még a nagyra nőtt sofőrök mögött is hatalmas hely marad, az ülőlap rövid, de a háttámla oldalanként külön állítható és elég komfortosak a hosszú utazáshoz. A harmadik üléssor, nagyon praktikusan könnyedén elővarázsolhatóak a padlóból, de csak kisebb gyerekeknek kényelmes. A raktérajtó elektronikusan nyitható és zárható, ezt hangjelzés is kíséri, nehogy beverjük a fejünket. Összegezve az Outlander 2.2DI-D több mint szerethető autó, kényelmes, praktikus, városon kívül még gazdaságos is! Egy nagyon kulturált dízelmotort párosítottak az egyik legszebb japán SUV karosszériával. A pontos szinte észrevétlen váltó és a jól hangolt futómű kormány páros tovább növeli az új Outlander komfortérzetét. ![]() ![]() Kulcsszavak: bemutató, galéria, Mitsubishi, Outlander, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Rakjuk össze, mint a Lego-t - Opel Adam 1.4 |
|
2013. december 19.
Az Opel Lego autója is lehetne az Adam, mivel minden szerkezeti elemét magunk választhatunk ki, a kerekektől a karosszérián át a belső dizájnig. Ennek köszönhetően nincs két egyforma Adam az utakon.
|
![]() |
![]() Az általunk kipróbált újdonságban szinte az összes extra megtalálható. Beülve szembetűnik a középkonzolt beterítő érintőképernyős fedélzeti elektronikai és navigációs rendszer. A rendszer különlegessége, hogy a navigáció a tulajdonos iOS vagy Android alapú okostelefonján fut, de a kezelése az érintőképernyőn történik. Kapunk Park Assistot mely önállóan parkol, park radarokat, és holttér figyelőt is, ami nagyon hasznos találmány, de ebből az autóból azért kilátni. A bőr borítású kormány jó fogású, a City szervónak köszönhetően könnyed mozdulatokkal manőverezhetünk. Nagyon hasznos még az Opelokban közkedvelt kormányfűtés. ![]() A kipróbált változatban az erősebbik 100 lóerős 1398 köbcentis benzine erőforrás dolgozott. A csúcsteljesítményt 6000 fordulat per percnél adja le, a 140 Nm nyomaték pedig 4000 fordulat per percnél áll rendelkezése. Ezekkel a paraméterekkel nagyon fürge az 1045 kg-os száraz tömegű Adam. A futómű, váltó, kormány hármas remek összhangban van, inkább sportos pattogós, mint komfortos. A fogyasztás városban Start/Stop rendszerrel 6 liter körül tartható. Összességében az Opel Adam egy teljesen személyre szabható prémium kisautó. Nagyon népszerű lesz ebben a kategóriában. ![]() Kulcsszavak: adam, bemutató, opel, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Tökéletes túramotor - Kawasaki Versys 650 |
|
2013. december 03.
A Kawasaki megalkotta a tökéletes túramotort a Versyst, ami alkalmas a hétköznapi ingázásra és a hétvégi kirándulásokra egyaránt.
|
![]() |
![]() A Versys nem számít új modellnek, de ez a legutolsó ráncfelvarrás jót tett a típusnak. Szemből elsőre a lámpa formája és elrendezése lehet feltűnő, külön van ugyanis a tompított és a távolsági fényszóró. A motor felépítéséből is látszik. Nyeregbe pattanva először a 845 milliméter magasan lévő nyereg lehet furcsa, de hála a motor keskeny mivoltának az átlagos testalkatú motorosoknak is leér a lábuk. A felsőtest és a hát egyenes nem kell görnyedni, emiatt könnyedén letudhatunk hosszabb túrákat is hátfájás nélkül. A magas üléspozíció miatt nyújtózkodnunk sem kell, hogy ellássunk az autók felett. A kormány szélessége pont megfelelő. A lábtartó magasan van, de nem kell a térdeinket a nyakunkig emelni, emiatt a kanyarokban jobban dönthetjük a Veryst, nem kell félnünk, hogy leér a lábtartó. Az ülés szélessége és tömése alkalmas hosszú túrák lebonyolítására. A műszerfal műszerezettsége átlagos. Középen egy analóg fordulatszámmérő található. Tőle jobbra egy kijelző, innen olvasható le a pillanatnyi sebesség, üzemanyagszint, össz távolság és két, napi számláló állása melyek között gombnyomásra váltogathatunk. A kezelőszervek elhelyezkedés sem tér el az átlagostól, minden kézre áll, a kuplung és fék karokat saját kézméretünknek megfelelő távolságra állíthatjuk. A Versysen volt még kétoldalt doboz, mely túrázáskor jól jöhet, és akár egy bukósisakot is képes elnyelni. ![]() Összességében a 650 Versys egy nagyon szerethető társ minden körülmény között. Kényelmes, gazdaságos és még jól is néz ki. ![]() Kulcsszavak: Kawasaki, motorkerékpár, teszt, Versys 650
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 131 - 140 |