Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 161 - 170 |
![]() |
Nagy hiba ezt az autót nem észrevenni - KIA Optima Hybrid |
|
2013. május 14.
190 vegyes lóerő, 340 Nm-es nyomaték, egy valóban elegáns, szépen megrajzolt csomagolás ami alatt a kényelmes, és tágas utasteret és a KIA benzin -elektromos hibridtechnológiáját találhatjuk meg. Nagyjából ez a KIA Optima Hybrid.
|
![]() |
![]() A már említett vegyes páros alapját egy két literes közel 150 lovas benzines adja, ami egyébként alaphangon sem bánik pazarló módon az üzemanyaggal, és ehhez jön a környezettudatos vonalon érkező 40 lóerős elektromotor. Ez a sima benzines modellhez képest közel másfél literrel csökkentette a városi fogyasztást, így azután némi odafigyeléssel 6 literen lehetett tartani a KIA nagyranőtt felső középkategóriásának városi étvágyát. Országúton, hegyen völgyön átsuhanva, a hibrid Optima aránylag tempós autózással is hozta az 5.6 literes átlagot. Az elektromotor közreműködésére egyébként 100 kilométer/órás tempóig számíthatunk. Tesztautónk hatsebességes automata váltója gyors, precíz és ezáltal kimondottan szerethető szerkezetnek bizonyult, ami jól igazodott az autó karakteréhez, miközben a mára már szinte természetes kiegészítő funkciót, a kézi váltás lehetőségét is biztosította. Persze ez itt is csak amolyan vidámparki adalék, mert az autó által ideálisnak tartott intervallumon kívül a rendszer módszeresen felülbírálta a váltási próbálkozásokat, de ha már képben vagyunk, nem esélytelen a hatalomátvétel és ezáltal még pár deci üzemanyagot is spórolhatunk. Az utastér tágas, kényelmes, és nem kevésbé elegáns, mint maga az autó. A belső teret minden földi jóval ellátták. Kényelmes és jó oldaltartást nyújtó bőrülések, 550 wattos 11 hangszórós Infinit HiFi rendszer, navigáció, hatalmas, középen kettéosztott és ezáltal a konkurensekhez képest pluszként az első ülések fölött nyitható üvegfelület, elöl hátul fűthető ülések...és még sorolhatnám a bőséges ellátmányt. ![]() Ahol helyből kicsit kevesebb maradt, az a csomagtér volt, hiszen az itt rejtőzködő és állítólag rendkívül hatékony Polimer Ion akkumulátorok révén csak 381 liter maradt a poggyászaink számára. Ez okozhat némi fejtörést egy nyaralásnál, de a napi használatban nem jelent számottevő hátrányt. Ennél a változatnál az akkucsomag miatt azonban az üléstámla fix volt. Futómű és gördülés - Nekem nagyon bejött, mint ahogy általában az eddigi KIA modellek esetében is mindig dicsértem a rafináltan hangolt felfüggesztést. Elöl a szokásos magasan támasztott, úgymond gólyalábas rendszer dolgozott, míg hátul a független felfüggesztés tette komfortossá és a gödrök iránt szinte érzéketlenné a gördülést, ezzel biztosítva a kényelmes utazás lehetőségét. Amennyiben szeretünk sportolni, egy bizonyos pont után ennél a KIA-nál is tapasztalható, hogy a finom hangolás alatt - a progresszívre méretezett karakterisztika révén - ott lapul egy vérmesebb vezetési stílust is jól támogató háttér. Próbáltuk az autót kihozni a béketűréséből, ami nem egyszerű feladat. ![]() Környezetvédelem... ha már hibrid. A fedélzeti computer kijelzőjén és a lelkemben virágok nyíltak, vagy hervadtak el, illetve pontokat és százalékokat is mutatva jelezte a rendszer, hogy mennyit használtam ki az autó által nyújtott öKO lehetőségek közül, ami természetesen a gazdaságosságra is komoly kihatással volt. Amennyiben nagyon rendben vagyunk, és mindent jól csinálunk, városban akár 5.3 literrel is autózhatunk. Ez azonban bevallom nem sokáig ment, ugyanis amit megspóroltam, azt egy idő után sürgősen el kellett autóznom... mert ez nem az én stílusom. Amúgy meg a többiek tempóját figyelmen kívül hagyva ténferegni a forgalomban nem elegáns, bár hozzáteszem ezt sokan csinálják. Megjegyzem azt se fogom soha megérteni, aki ráérősen, a többieket feltartva negyvennel bóklászik, de a pirosra váló lámpát meglátva padlógázzal suhan át a kereszteződésen. .....ezért útálom is őket, de ez az én egyéni szociális problémám, és ezen megnyilvánulásom nem része a tesztnek. ![]() Ja! ...ha még nem mondtam volna nekem tetszett, sőt mi több szerettem a KIA Optima Hybridet! Kulcsszavak: hibrid, kia, optima, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Sportos luxus kompakt - Mercedes A200 CDI Blue Efficiency |
|
2013. május 13.
Kipróbáltuk az új A osztály AMG Sport változatát. Az új modell szakított a régről ismert formavilággal, ez egy ízig, vérig luxus kompakt, melyet inkább a sportosság minthogy a családiasság jellemez.
|
![]() |
![]() Szemre való az új hűtőmaszk, ahol egy hatalmas Mercedes embléma büszkén díszeleg. A vonalvezetés dinamikus és lendületes. A Mercedes tervezői szakítottak az eddigi design elemekkel, ami a korábbi A osztályt jellemezte. Az új 3. generációra inkább a sportosság a dinamizmus és „dögös” jelzők illenek. Az autó 16 cm-el lett alacsonyabb, így jöttek ki a 4292 x 1780 x 1433 mm-es külső méretek. Az első, hátsó lökhárítók is sportos vonalvezetésűek köszönhetően az AMG Sport csomagnak, mely tartalmaz még dupla kifogót. Sajnos a télre való tekintette a 18 colos felniket lecserélték 205/55 R16-osra. A visszapillantó tükrök is tipikus Mercedesesen szögletesek, és még holttér figyelő rendszert is integráltak bele mely piros háromszöget villant fel ha nem kellene sávot váltanunk. Már beüléskor is feltűnik, hogy ez nem a régi „kakasülős” A osztály, ugyanis az ülések 17,8 centivel vannak lejjebb. Magasan előttünk van a műszerfal és piros cérnával varrt bőrborítású lapított aljú AMG multi kormány. A kormányról vezérelhetjük szinte az összes vezetést segítő és könnyítő funkciót, mögötte pedig a 7 sebességes dupla kuplungos automataváltó fel-le kapcsoló fülecskéi találhatók. A sportosságot jellemzi az alumínium pedálsor, a karbon mintás műszerfal, piros cérnával varrt bőr elemek, fejtámlával egybe integrált sportülések elől, és a dögös piros biztonsági öv. ![]() Audio élményről a Harman Kardon surround rendszer gondoskodik, melynek erősítője és mélynyomója a pótkerék helyére került. Automatikusan kapcsolja a lámpát és az ablaktörlőt. Ha a távolsági fényszórót is bekapcsoljuk, akkor az is a forgalmi viszonyok alapján kapcsolgatja magát. Ha jönnek szembe, vagy előttünk feltűnik egy autó akkor azonnal lekapcsol. A keményre hangolt, hátul négy lengőkaros futóműnek köszönhetően nagyon precíz és sportos vezetési élményt biztosít az A osztály, melyet fokoz a duplakuplungos váltó is ami szinte észrevehetetlenül kapcsol. A váltót előre, hátra és park állásba kapcsolhatjuk a kormány mögé szerelt bajusz kapcsoló segítségével. Kényelmi funkció még a Start-Stop rendszer mely kicsit lassú, és a „Hold” rendszer, amivel rögzíthetjük az autót, ha egy kicsit erősebben taposunk a fékpedálra, ez hasznos lejt vagy hegy- menetnél is. A motorháztető alatt egy 1,8 literes diesel motor dolgozik. Mely 136 lóerő leadására képes 3600-4400-as fordulat között. A 300 Nm nyomaték egy hibátlan, nagyon pontos 7 sebességes dupla kuplungos váltón keresztül jut az első kerekekre. A motor és a váltó remek összhangban vannak, szinte észrevehetetlenül teszik a dolgukat, csak a fordulatszámmérő kilengéseiből tudjuk, hogy váltott. ![]() Kulcsszavak: A osztály, AMG, bemutató, mercedes-benz, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Közkedvelt lesz - Toyota Yaris 1.5 Hybrid |
|
2013. május 02.
A Toyota egyik legkisebb változatát a Yaris-t is utolérte a hibridizáció. A villany motor közel 61 lóerőt teljesít, míg a benzines motor teljesítménye 75 lóerő.
|
![]() |
![]() Kívül a karosszérián is rengeteg felirat hirdeti, hogy hybrid hajtással rendelkezik ez a típus. Ezen felül módosított első lökhárítója is van, és takarékos LED-es menetfény elől és hátul. Hossza mindössze 2 cm-el hosszabb a hagyományos modellnél. Hosszabb lett az autó orra, mert a mérnököknek „2” motort kellett a géptető alá bepréselni. Az első lökhárító kivételével szinte minden karosszéria elem megegyezik a benzines vagy diesel motorral szerelt változatéval. Tesztalanyunk az Executive (full extrás) változat volt. Már az alap felszereltség is kétzónás automata klímás, 7 légzsákos, visszagurulás gátlós ESP-s, a középső Active kulcs nélküli motorindítású, Bluetooth-kihangosítós, Toyota Touch, 6,1”-os érintőképernyős és tolatókamerás,, elől-hátul elektromos ablakemelős. Az Executive pedig esőszenzoros, tempomatos, 8 hangszórós prémium audio rendszerrel szerelt, kulcs nélkül nyitható és indítható. Beülve nem a Toyota Hibridekre jellemző futurisztikus műszerfal látványa fogad, hanem ugyanaz, mint a többi Yarisban. Az e-CVT váltó is hagyományos váltókulisszával rendelkezik. A kék cérnával varrott kormány fogása nagyon jó, minden mozdulatra azonnal reagál a kormánymű. A műszerfal annyiban különbözik a normál modelltől, hogy a fordulatszám mérő helyett egy energia visszajelző van, amiről leolvashatjuk, hogy éppen mi történik a motorháztető alatt. Néha egy „EV” feliratot láthatunk felvillanni, ez azt jelenti, hogy éppen tisztán villany üzemmódban közlekedünk. Hátul is szinte minden megegyezik többi Yaris utasterével. Kategóriájához képest elég nagy a láb és fejtér hátul. A hátsó üléssor és a csomagtér alá került a 6,5 Ah-s NiMh akkumulátor. Ennek ellenére a csomagtér szinte semmit nem veszített befogadóképességéből, 286 liternyi csomagot képes elnyelni. ![]() A Toyota Yaris Hybrid változata közkedvelt lesz a modern, jól felszerelt kisautót keresők körében. A hajtáslánc felárát is hamar visszatermeli, és a karbantartási költségek is alacsonyabbak. Például a villanymotor visszatáplálása miatt nem kopik annyira a fékbetét és a féktárcsa. Kulcsszavak: bemutató, hibrid, teszt, toyota, Yaris
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Olaszos elegancia - Lancia Ypsilon 1.3 Multijet |
|
2013. április 24.
Akár kis Deltának is hívhatnánk a Lancia Ypsilon 1.3 Multijet változatát, amely kiválóan alkalmas városi és országúti közlekedésre. Megjelenésével hűvös, olaszos eleganciát sugároz.
|
![]() |
![]() A formavilága még mindig tetszetős, de a nagyobb testvér a Delta designjára hajaz. Motorikusan egy régi ismerőst köszönthetünk. A 4 hengeres turbós gázolajos erőforrás a Multijet sorozat II. generációja, ami 1.3-as 16 szelepes 95 lóerős és 200 nm nyomatékkal rendelkezik. A motor nem egy száguldásra termett fajta, de a 1500 fordulat/perctől elérhető 200 nm nyomaték teljesen korrekt lendületet enged ennek a kisautónak. A váltó egy 5 fokozatú kézi váltó, ami tipikus olaszos, meg kell szokni a működését. A váltó áttételezése nagyon jóra sikerült, a 95 lóerős motor teljesítményét teljes egészében ki tudjuk használni vele. Az alacsony fordulatszámon ébredő nyomaték csúcsnak köszönhetően nem tapasztalunk turbólyuk hatást. Az autó kis mérete és közel 1 tonna súlya miatt a futóműve kicsit pattogós, a kormányzása túlszervózott, de városi közlekedésre, amire ez a kis Lancia igazából ki lett találva arra tökéletesen megfelel. A gazdaságosság jegyében és természetesen hogy ne szennyezzük a környezetet jobban annál, mint az mindenképpen szükséges a kisautó kapott egy start-stop rendszert. A külső szerethető, és igazán kellemes érzelmeket vált ki az emberből. érdekesre sikeredett a hátsó ajtó kilincse is, ami magasan van. Beülve az első furcsaság hogy a műszeregységet középre helyezték, ami nem rossz, de szokni kell. Extrából igen jól áll a kis Lancia, bőrkormány, bluetooth, tempomat, elektromos ablakok és tükrök. Az ülések kényelmesek, de az ülésfűtés nagyon hiányzik belőle. ![]() Az tény hogy nagyon szép lett, könnyű vele parkolni, jó a felszereltsége, a Multijet motornak hála a fogyasztása is kiváló. Kulcsszavak: bemutató, lancia, teszt, Ypsilon
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Franciás elegancia - Citroen C5 2.2HDi Tourer |
|
2013. április 02.
Fekete színe még jobban kihangsúlyozza formavilágát. A Citroen modelljeit sokféle jelzővel lehet illetni, de hogy unalmasak és kispolgáriak lennének, azt semmi képen sem lehet rájuk mondani.
|
![]() |
![]() A 2008-ban bemutatott modell egy finom ráncfelvarráson esett át. Aminek köszönhetően ledes nappali fényt kaptak az első fényszórók, amik egyébként kanyarkövető xenon rendszerrel is fel vannak vértezve. A motortér egy 2179 ccm-es 4 hengeres és 16 szelepes HDi erőforrást rejt. Ez a HDI technika a 204 lóerőt 3400 fordulat/percnél és 450 nm nyomatékot 2000 fordulat/percnél adja le. A C5 motorja egy igencsak jól sikerült fejlesztés. A váltója egy hatsebességes automata szerkezet, ami egy kicsit talán lomhán teszi a dolgát, de ezért cserébe viszont nagyon finoman és szinte észrevétlenül váltja a fokozatokat. A futómű nagyon kényelmes és komfortos utazást tesz lehetővé. Ez egy Hydractiv III+ névre keresztelt 3.generációs hidropneumatikus rugózás, ami engem személy szerint már a Citroen BX-ben is lenyűgözött pedig az ehhez képest még igencsak egyszerű volt. Ez a rendszer figyeli az útviszonyokat, a karosszéria terhelését és estleges dőlést és ennek megfelelően állítja a futóművet. A futómű magasságát 4 féleképpen állíthatjuk, aminek van parkolást, ki és beszállást megkönnyítő állása és akár egy úgynevezett szerviz állása is. A kormányzás pontos és talán egy kis száguldásra is csábítana, de az autó többi része erre nem vevő, inkább a kényelmes kocsikázást részesítik előnybe. ![]() A kormánykerék a C4-ből már megismert fix középrésszel rendelkezik, ami első használat során okoz némi meglepetést, akárcsak a kapcsoló rengeteg, de egy kis ismerkedés után minden könnyedén megtalálunk és használhatunk. A műszerfal egyébként nagyon szép és rendezett. A kézifék természetesen, de szerintem sajnos elektromos. Az utastér térérzetét nagyban javítja a szinte teljes üvegtető. A csomagtartó 505 literes alapból amit közel 1,46 köbméteresre bővíthetünk. Egy érdekes megoldás hogy a csomagtartóba való pakoláskor az autó hátulját egy gombnyomásra lejjebb tudjuk engedni ezzel is megkönnyítve a pakolást. Talán egy ilyen kategóriájú autónál nem a legfontosabb szempont a fogyasztás. Városban és országúton használva 7,3 litert mértünk, ami egy közel 1700 kg-os autótól azért nem is olyan rossz. ![]() Kulcsszavak: bemutató, C5, Citroën, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Fiatalos és dinamikus - Peugeot 208 1.6 VTi |
|
2013. március 29.
Fiatalos, dinamikus a 208-as Peugeot 1.6 literes 120 lóerős változata. Külsejével a nagyobb testvérekre hasonlít, de ezzel nem veszíti el egyedi megjelenését.
|
![]() |
![]() A lámpák ledes nappali fényt kaptak. Oldalról a háromajtós karosszéria miatt hatalmas méretű ajtót találunk, amin minden gond nélkül tudunk beszállni. Az oldal másik szembetűnő eleme a vállvonalnál végigfutó krómbetét. Az autó farát a ködlámpa és a króm Peugeot felírat uralja. Talán egyfajta nosztalgia is vezérelhette a Peugeot tervezőit mikor visszatértek a teljes hosszúságú motorháztetőhöz, ami a 207-ről igencsak hiányzott, illetve a „C” oszlopon elhelyezett króm dísz, amit az ős elődön a 205-sön lehetett hasonlóan felfedezni. A motorháztető alatt egy régi ismerőst találunk, ami talán nem a legjobb döntés ehhez az autóhoz, mert egy kicsit lomha. Az 1598 ccm-es 120 lóerős és 160 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzinmotor a közel 1090 kg-os autót 9,9 s alatt repíti 100km/h-ra. A 120 lóerős teljesítményt 6000-es fordulaton, míg a 160 nm nyomatékot 4250-es fordulaton adja le. A fogyasztása normál autózás mellett 6 liter körül alakul. A váltó egy hat sebességes kézi szerkezet, a futómű kellemesen, de mégis sportosan használható nagyon nehéz zavarba hozni. A fékek jól adagolhatóak és pontosak, a kormányzás egy kicsit gokartos benyomást kelt köszönhetően a pici kormánykeréknek. ![]() A Peugeot a 3 ajtós 208-cal egy nagyon jó autót hozott össze, bár a benzinmotor egy picit idejétmúlt már talán, de ettől még szerethető és kívánatos. Kulcsszavak: bemutató, Peugeot, Peugeot 208, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Csajos kisautó - Nissan Micra ELLE |
|
2013. március 25.
A dinamikus városi autó megjelenését tovább fokozta az ELLE divatmagazinnal kötött kooperációja a Nissan Micrának. Az autó kívül - belül az ELLE stílusjegyeit hordozza.
|
![]() |
![]() Tényleg annyira összeillenek, hogy a Nissan és az ELLE összefogtak, hogy együtt hozzák létre a népszerű városi autó különleges változatát. Az ELLE-kapcsolatra a hátfali ajtón és az első sárvédőkön elhelyezett finom márkajelvények, a padlószőnyegeken megjelenő logók és az első ajtók stílusos, ELLE-jelzésű védőcsíkja utal. A Nissan Micra ELLE a középszintű felszereltségű Acenta változaton alapul, alapfelszerelései közé tartozik az automata légkondicionáló berendezés, a kulcs nélküli bejutást lehetővé tevő Intelligens Kulcs, a nyomógombos indítás, az elektromosan fűtött és behajtható visszapillantó tükör, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika. A különleges design-elemekhez tartozik a panoráma üvegtető, a hűtőrács alsó részén megjelenő króm díszítések, a krómozott belső ajtókilincsek, a festett könnyűfém kerekek, a ködlámpák és a tetőspoiler. Négy 170-180 centis felnőtt közepes hosszúságú utakon problémamentesen elfér, ritka ez ekkorka autóban. A csomagtartó 265 literes terecske ennek megfelelően elég szerény, viszont a hátsó üléseket könnyen és gyorsan le lehet dönteni. ![]() ![]() Kulcsszavak: bemutató, micra, nissan, teszt, új modell
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Lenyűgöző autó - Mazda CX-5 CD150 AWD |
|
2013. március 21.
A Mazda CX-5 hibátlanul teszi a dolgát, amit a SKYACTIV technológiában előírtak. Lényege a nagyobb teljesítmény mellett kisebb káros anyag kibocsájtás.
|
![]() |
![]() A modell külső formaterve merész stíluselemeket alkalmaz, amelyek egyszerre fejezik ki a szabadidőjárművekre jellemző masszív funkcionalitást, és a Mazdáktól elvárt életteliséget és agilitást. De konzervatív, túl visszafogott, minden porcikájából sugárzik a sok-sok kompromisszum. De lehet, hogy ez nem is baj, így a rengeteg SUV között megőrzi egyediségét. Orrkialakítása viszont megkapta az összes Mazdára jellemző frontrészt, középpontjában a jellegzetes „szárnnyal”, amely erőt és mélységet sugároz. A fejlesztő csapat alapos kutatásokat végezhetett azzal kapcsolatban, hogy milyen jellemzők és funkciók révén fokozhatják a modell kényelmét és praktikumát, és arra összpontosítottak, hogy rugalmas megoldásaikat a vezetők és utasaik egyaránt örömmel fogadják. A fejlesztők munkája tökéletesre sikeredet, egy kényelmes, felhasználóbarát utastér jött létre, amely szemmel láthatóan kiválóan hasznosítja a rendelkezésre álló teret, és intelligens funkcionalitást kínál. Családi autóként is megállja a helyét a CX-5, a csomagtartó több mint 500 literes, ráadásul az üléstámla is három részben dönthető. ![]() Lenyűgöző autót alkotót a Mazda amelyet világszerte elnyert díjak sokasága is jelzi és megtartotta márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget. Kulcsszavak: bemutató, cx-5, mazda, teszt
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel |
|
2013. március 18.
Egy jól bevált típusnak újragondolásából született meg az utóbbi idők egyik legjobb kinézetű szabadidő autója a Subaru XV.
|
![]() |
![]() Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket. Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni. A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést. ![]() A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni. A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk. ![]() Kulcsszavak: bemutató, subaru, teszt, új modell, XV
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
![]() |
Izgalmas külső - Hyundai Veloster 1.6 Turbo |
|
2013. március 09.
Teljesen egyedi, és semmilyen más típusra nem emlékezteti az embert a Hyundai Veloster formavilága, és valószínűleg ennek köszönheti sikereit is.
|
![]() |
![]() A különleges koncepció körülbelül egy éve már bizonyított, mind megjelenésben mind felszereltségben, ám a konkurenciához nem tudott felzárkózni. ám a turbósított verzió új alapokra helyezte a Veloster megítélését. Most már több ponton is eltér elődjétől, dinamikusabbra hangolták a futóművet, melyek jótékony hatását nagyobb kanyarokban érezhetjük. Feszesebbek a lengéscsillapítók ettől sokkal stabilabbá vált az autó irányítása. Módosítottak a fékeken is, a megnövekedett teljesítmény miatt nagyobb tárcsák csillognak a 18” –os könnyűfém felni mögött. Jelentősen módosult optikailag is a Veloster. Sokkal agresszívabb hatást kölcsönöz, ez köszönhető a méretes hűtőrácsnak, küszöbtoldatnak. A csomaghoz jár továbbá a hátsó légterelő és a LED-es hátsó lámpatest. Az autó két leglátványosabb pontja kívülről a 18” krómhatású könnyűfém felni melyen 215/40 es abroncsok feszülnek és a középre kivezetett méretes dupla kipufogóvég. Tesztalanyunkat még egy extrával megspékelte a gyár, ez a matt szürke fényezés volt. Ezzel gyakorlatilag nem volt olyan ember az utakon aki nem bámulta volna meg a Hyundai felturbózott kupéját. ![]() A multi kormányról szinte minden fontos funkció elérhető így nem kell keresgélnünk a kihangosító, rádió hangerő és sávváltó gombokat a műszerfalon vezetés közben. A váltó pontos és rövid úton jár. Jó érzés a Velosterben ülni. Hátul is egészen nagy a lábtér, viszont a beszállás kicsit meglepő ugyanis a vezető mögött nincs hátsó ajtó. és a lényeg mely a típus megítélését gyökeresen megváltoztatja, az 1,6 literes változó szelepvezérlésű közvetlen befecskendezéses erőforrás, amit megtámogattak egy kettős megfúvású „twin-scroll” rendszerű turbófeltöltővel. Ezzel a megoldással 186 lóerősre izmosodott a motor. A 265 Nm nyomaték egy pontos, jól hangolt hat sebességes válton keresztül jut a meghajtott kerekekre. Ezzel a módosítással a Veloster sokkal rugalmasabb és dinamikusabb, mint az alap szívómotorral. Alacsony fordulatszámon is meglepően nyomatékos, és ez a hatás egészen a 6500-as tiltásig érezhető. összességében a Hyundai Veloster Turbó egy izgalmas külsejű, fiatalos sportkupé. Dinamikus és ehhez megfelelően biztonságos is. Kellemes csalódást okozott a vegyes használat alatt produkált 6 literes átlagfogyasztás is. Kulcsszavak: bemutató, Hyundai, teszt, Veloster
|
![]() ![]() |
|||||
![]()
|
||||||
![]() |
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 161 - 170 |