Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 181 - 190 |
Dübörögjön - Nissan Juke Ministry of Sound |
||
2013. január 17.
Nálunk járt a közelmúltban a Nissan Juke Ministry of Sound egyik változata. Erről szól következő beszámolónk.
|
A Nissan legújabb különleges autója, mely mindössze 3000 példányban készül 2012 szeptember, és december között. Ennek a szériának előnye, hogy csak a Nissan Juke kínálat csúcsverziói szerepelnek, és egy speciális zenei csomag rejtőzik a karosszériában. Az Egyesült Királyságban található zenei kiadó és klubokat működtető vállalat, egy gazdasági nagyhatalom. Mit jelent ez számokban: az idén 21. születésnapját ünneplő cég évente több mint 2 millió zenei albumot ad el, havonta 80 millióan nézik meg a Youtube-on és 680 ezer a Facebook rajongók száma. A Nissan Juke és a Ministry of Sound koncepciói több ponton is találkoznak. Elsődlegesen a 18-24 év közötti férfiak, illetve másodlagosan a 30-és 45 év közötti férfiak a törzsközönség, míg a Juke-nál a törzsközönség a fiatal trendi tudatos bulizni szerető fiatalok. Most nézzük meg azt, hogy mik a fő jellemzői a Nissan Juke Ministry of Soundnak. A metál fekete karosszériában fehér középkonzol és kartámaszok, fekete bőrülések fehér varrással készülnek, mint a kormánykerék, és a váltógomb bevonata. A küszöbökön világít a Juke felirat, a fehér oldalsó visszapillantó tükrök, első ajtó kilincsek, valamint a 17 colos fehérre festett könnyűfém felni teszi egyedivé a karosszériát. A fehér színben forgalomba kerülőknél, értelem szerűen az előbb felsoroltak fekete színben pompáznak. A Juke B oszlopa fényes fekete, és hogy véletlenül se felejtsük el, hogy miben ülünk, Ministry of Sound matrica is megerősít ebben. Ami még megtalálható az utastérben, az öngyógyítós festékkel bevont ipod touch & ipod tok, továbbá egy speciális fülhallgató, valamint egy aktivációs kártya, mellyel letölthető 5 album. A gépháztető alatt az 1.5 literes dízel, illetve az 1.6 literes benzines motorok több változata is megtalálható, természetesen stop-start rendszerrel szerelve. A váltók terén ugyanezt a gazdagságot tudjuk elmondani, hiszen az 5 sebességes kézi váltótól a 6 sebességes automata váltóig minden változat elérhető. Kulcsszavak: japán, juke, ministry of sound, nissan, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Ráncfelvarrás után - Renault Twingo 1.2 16V Dynamique |
||
2013. január 15.
Renault Twingo jelentős külső változásokon esett át. Ennek ellenére a stílus, amit annyian kedvelnek, érezhető az új típusnál is.
|
A Renault a népszerű kisautóját 1992-ben kezdte el gyártani, szinte változatlan formában 2007-ig. 2007-ben egy igen drasztikus változás következett a Twingo formájában. Az alapfelállás nem változott maradt kétajtós és szerethető. De a formavilág már megfelelt a Renault akkori elvárásainak. Ezt a modellt idén felfrissítették. A most bemutatott Twingo már a ráncfelvarrott modell. Első ránézésre szemet szúr, hogy megváltoztak az első lámpatestek a ködfényszóró lényegesen feljebb került a lökhárítóba, az indexet pedig letették oda ahol régen a ködlámpa volt. A hűtőrács egy vékony csík lett. Oldalról semmi változás. Ha az autó hátulját nézzük ott rögtön észrevehető, hogy a hátsó lámpa teljesen megváltozott. A lámpatestet kettéosztották és az egyik fele a sárvédőn a másik fele a csomagtér ajtón kapott helyett. A motorterében egy régi ismerőst találunk. Ez egy1149 ccm 75 lóerős és 107 Nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres benzinmotort . A hajtást egy 5 fokozatú kézi váltón keresztül juttathatjuk el az első kerekekhez. Az 5 fokozatú váltó rövid úton jár. A 75 lóerős motor városi közlekedésre tökéletesen alkalmas, nem egy kirobbantó technika de hibátlanul teszi a dolgát és vegyes használatban beéri 5.2 liter benzinnel. A futóműve az apróbb úthibákat jól tolerálja, de a komolyabb kátyúkat drasztikusan és hangosan jelzi. A fék jól adagolható és nagyon jól fog. A kormányzás rásegítésének mértéke megfelelő. A beltér kisautós, de a hatalmas ajtóknak köszönhetően a bejutás pazar. A nagy ajtó egyetlen hátránya hogy egy szűkebb parkolóban vigyázni kell rá. Az ülések ülőlapja rövid oldaltartásuk nem a legmegfelelőbb. A helykínálat elöl megfelelő, de a hátsó sor már egy kicsit szűkös, viszont egy sínes rendszernek köszönhetően előre és hátra tologatható. Ha a hátsó ülést teljesen hátra toljuk akkor az amúgy sem túl nagy csomagtartó méretéből vesztünk. Ami viszont mindig is előnyt jelent egy kisautónál az a térnövelés érzete. Ebben a Twingo mindig is jeles volt, ennél a modellnél is megtalálható az elektromos mozgatású panorámatető és az autó méreteihez képest nagy üvegfelületek. A csomagtér 165 liter, amit a hátsó ülések előre húzásával 285 literre növelhetünk. Ha viszont lehatjuk az üléseket, akkor 959 litert kapunk. Kulcsszavak: galéria, renault, teszt, twingo
|
|
|||||
|
||||||
A retro érzés marad - Volkswagen Beetle 1.2 TSI |
||
2013. január 06.
Továbbra is megmaradt a retro érzet a Volkswagen Beetle idén márciusban bemutatott erősen ráncfelvarrott típusánál. Most erről számolunk be.
|
Az eredeti ős Bogarat hihetetlen, de több mint 21millió példányban értékesítették az 1938-as bemutatást követően. 1998-at írtunk, amikor a Volkswagen bemutatta a retro hullám első jeles képviselőjét az új Beetlet. Tavaly viszont eljött az idő, hogy megérkezzen a felfrissített ráncfelvarrott modell. Első ránézésre sok minden nem változott, de ami rögtön feltűnik, hogy a méretei megnőttek. Az első lámpák oválisabbak lettek a hátsó lámpák is változtak, az utastér gömbölyűbb lett, de mégis férfiasabb, mint az elődje. Ha az ember jól megnézi az autót, akkor sok minden emlékeztet az ős elődre. Az első lámpák króm kereteket kaptak, ha oldalról vizsgáljuk meg akkor a formája is nagyon hasonlít. A Beetle orra egy 1197ccm-es soros 4 hengeres turbós benzines erőforrást rejt. Az 1.2-es motor elsőre picinek tűnhet az 1200 kg-os autóhoz, de a 105 lóerős teljesítmény és az 1500 fordulat/perctől érezhető 175 nm nyomaték meglepő rugalmasságot ad. A váltó egy hatsebessége kézi szerkezet, ami pontosan és könnyedén kapcsolható. Ezzel a motor és váltó párosítással vegyes használatba 6,1-6,3 litert fogyasztott. A futóművet megpróbálták sportosra hangolni ezzel azt sikerült elérniük, hogy szinte minden úthibát megérzünk az autóban, kanyarokban viszont semlegesen viselkedik. A kormányzás pontos és közvetlen az elektromos szervo rásegítés megfelelő. A beltér 4 személy szállítására alkalmas. Az első ülések hosszú ülőlappal rendelkeznek az oldaltartásuk lehetne egy kicsit jobb is a tömésük igen kemény, de hosszú úton is kényelmesnek mondható. A kormány 4 irányba állítható. A hátrajutás nem túl nehézkes, bár a lábtér kicsit szűkös. A műszerfal a régi Bogarak világát jutatja eszünkbe, a fényezett betétek és a vállvonalnál végigfutó színre fújt elemek csak emelik a retro hangulatot, a kesztyűtartó fedele szinte tökéletes mása az elődnek. A műszerezettség Volkswagenesen átgondolt, a számlapok jól olvashatóak a központi kijelzőből minden szükséges adatot ki tudunk keresni. A csomagtartó 310 literes, de ezt az ülések előre döntésével 905 literesre bővíthetjük. A pakolás könnyed a nagyméretű hátsó ajtónak köszönhetően. A hátra kilátás a vastag „C” oszlop miatt nehézkes, megéri költeni a feláras parkoló segédre. Az extrák sora igencsak széles: ESP, kanyarkövetős ködlámpa, klíma, elektromos ablakemelő, oldal és fejlégzsákok, mp3-as hifi és távirányítós központi zár. Kulcsszavak: beetle, galéria, irányjelző magazin, teszt, volkswagen
|
|
|||||
|
||||||
Karakteres változás - Seat Ibiza 1.2 TSI |
||
2013. január 05.
Jelentős karakterisztikus változást tapasztalhatunk a Seat Ibiza legfrissebb változatánál. Ezzel a formavilággal a Spanyol autógyár komolyan számolhat azzal, hogy újra egy sikeres tömeg autót gyárt.
|
A Volkswagen csoport tagjai között a Seat az, akinek igazán egyénisége van, amolyan Latinos temperamentum. érdekes hogy egy konszernen belül ebben a kategóriában ekkor különbség legyen. Szinte összehasonlíthatatlan pl. a Skoda Fabia és az új Ibiza. Hiába van egyforma alapokra építve olyanok mint a tűz és a víz. és ebben az esetben a Tűz az új Ibiza. A jelenlegi modellt az idén szabták át az igencsak értő kezek. Az Ibizának mindig is megvolt a maga rajongó tábora épp ezért kellet óvatosan bánni a ráncfelvarrással. Előröl a legszembetűnőbb a változás, a fényszórók amik már ledes nappali fénnyel is rendelhetők, morcosabb lett a hűtőrács, lecserélték a lökhárítót és egy ügyes trükkel megfordították az első légbeömlőt ami sokkal sportosabb megjelenést ad. A motortérben egy régi ismerős köszön ránk vissza. 1197 ccm-es 105 lóerős és 175 nm nyomatékú 4 hengeres 16 szelepes turbós benzines erőforrás. A lóerő csúcsot 5000 a nyomaték csúcsot pedig 1550-4100 fordulat / percnél érezhetjük. A fogyasztása, ha nem használjuk ki a motor adta teljes lehetőségét, akkor 6 liter körül alakul. A váltó egy 5 sebességes kézi szerkezet, ami könnyen és puhán jár. Nekem kifejezetten hiányzott a 6-dik fokozat. A kormányzás nem ad túl sok visszajelzést, de legalább nincs túlszervózva. A futómű kellemesen sportosra lett hangolva, azt nyújtja, amit az autó első ránézésre sugall, sportos és fiatalos. A fék a futóműnek megfelelő elől-hátul tárcsafék, ami kifejezetten jól lassítja az autót. A tesztautó extra listája elég jóra sikeredett bár ezeknek meg is kérik az árát. A bi-xenon fényszórókkal, bluetooth kihangosítóval, digitális klímával, 15-ös alu felnikkel, sötétített hátsó üvegekkel, valamint tároló rekeszel és téli csomaggal (fűthető első ülések, fűthető ablakmosó fúvókák, fényszórómosó) közel 1 millió forinttal kerül többe. Beülve az autóba, kifejezetten letisztult formákat találunk. A műszerek két kerek csőben foglalnak helyet, a műszerek között egy digitális kijelzőt találunk, amin minden fontos információt megjeleníthetünk. A rádió és a klíma szinte teljesen egyforma formavilágot tükröz. A rádió kezelése egy kicsit nehézkes, viszont a kormányról vezérelhetjük illetve a kormány alatt elhelyezett konzolról. érdekes megoldás hogy az elakadásjelző kapcsolóját a váltókar elé helyezték, ami valljuk be nem a legszerencsésebb megoldás. Az ülések kényelmesek, megfelelő az oldaltartásuk és elől két felnőtt számára megfelelő a helykínálat. Hátra beülve azért ez már nem annyira egyértelmű talán egy kicsit szűkre szabták a helyet. A csomagtartó alaphelyzetben 292 liter ami az osztva dönthető üléseknek köszönhetően 938 literesre bővíthető. Kulcsszavak: ibiza, irányjelző magazin, seat, teszt
|
|
|||||
|
||||||
A funkcionalitásnak alárendelve - Hyundai i40 |
||
2013. január 04.
Korábban már bemutattuk a Hyundai i40-es kombi változatát, most a szedánt teszteltük.
|
A Hyundai legújabb zászlóshajója kombi változata után megjelent a 4 ajtós Sedan is. A Hyundai az elmúlt néhány év alatt bebizonyította, hogy igen is van keresnivalója az Európai piacon, sőt olyan szintű a fejlődés hogy most már igen komolyan törnek borsot a konkurencia orra alá. Első ránézésre, ha nem lenne az autó orrán Hyundai embléma, akkor igen komoly fejtörést jelentene kitalálni, hogy milyen autóval van dolgunk. Hangsúlyos az első lámpákba elhelyezett ledes ívelt nappali fény az érdekes formájú ködlámpa, és a Hyundai arcát meghatározó hatszögletű hűtőrács. Az íves formák szinte teljes egészében átjárják a karosszériát. Oldalról négyajtós kupét láthatunk, viszont meglepő de a csomagtér ajtó nem nyílik a hátsó szélvédővel együtt. Hátul ledes lámpákat, jelzés értékű hátsó spoilert és dupla kipufogóvégeket találunk. A motortér egy 1685 cm3-es 4 hengeres 16 szelepes 115 lóerős és 260 nm nyomatékkal rendelkező CRDi diesel motort rejt. A 115 lóerőt 4000 fordulat/percnél a 260 nm nyomatékot pedig 1250 és 2750 fordulat/percnél adja le a motor. A 115 lóerős a kisebbik 1.7-es diesel erőforrás. Rendelhető még 136 lóerős kivitelben is. Tesztünk alatt ezzel a motorral 6.5 literes átlagfogyasztást mértünk. A váltó egy hatsebességes kézi szerkezet. A fékek harapósak és nagyon jól lassítják az autót, a futóműve puha nem a sportos száguldozásra tervezték, de az úthibákat szinte észrevehetetlenné teszi. A kipörgés gátló egy igen érdekes szerkezet, a kerekek kipörgésekor szinte elveszi a gáz. Ezt mindenképpen meg kell szokni, mert meglepő helyzetbe lehet kerülni miatta. Ha beülünk az autóba az első meglepetés, hogy egy hatalmas méretű műszerfallal találkozunk. A műszerek nagyon szépek, két kerek műszer három kijelzővel. Minden a funkcionalitásnak van alárendelve, semmi sincs fölöslegesen. Első ránézésre azonban a kapcsoló és gomb rengeteg, ami a kormányt és a műszerfalat borítja kicsit riasztó lehet, de pár perc tanulmányozás után szinte minden egyértelművé és kézenfekvővé válik. Az ülések kényelmesek és jó tartásúak az elsők három fokozatban fűthetőek. Az extrák sorába tartozik a kulcsnélküli indítás és elektromos kézifék, ami szinte észrevétlenül teszi a dolgát. A csomagtartó 503 liter, amit nagy csomagokkal nagyon rosszul, de kisebb csomagokkal szinte tökéletesen ki tudunk használni. Az i40 Sedan egy nagyon jó autó, a Hyundai kétségtelenül profi lett az autógyártásban. Szinte nem lehet hibát találni ebben az autóban, sajnos az ára is felnőtt a konkurenciához. Egy dolog van ami viszont hatalmas adu a Hyundai kezében az az 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia. Kulcsszavak: galéria, hyundai, i40, irányjelző magazin, teszt
|
|
|||||
|
||||||
Konzervatív - Mercedes-Benz ML 250 CDI BlueTEC |
||
2012. november 22.
Már a neve a minőség, megbízható- ság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány...
|
Már a neve a minőség, megbízhatóság szinonimája lehet, és akkor még be sem ültünk a kormány mögé. Az ML osztályú Mercedes 250-es változata a nagy mérete ellenére megfelelő gázadagolás mellett igen takarékosan tud közlekedni. Anno 1997-ben az első ML megjelenésével a Mercedes- Benz egy úgy kategóriát teremtett. A BMW de főképpen az Audi évekkel később mutatta be a hasonló típusait. Az előnyt amit a Mercedes akkor megszerzett azt folyamatosan kamatoztatja. Az új ML is megkapta a márkára mostanában jellemző nagymérető csillagot a hűtőrácsra. A csillag mögött egy meglepetés található, a motortér egy négy hengeres, ikerturbós, 2143ccm-es, 150 lóerős és 500nm nyomatékra képes BlueTEC CdI motort rejt. A hajtás egy 7 fokozatú 7G tronic automata váltón keresztül jut el a 4MATIC öszkerékhajtású rendszerhez. Ezzel a motorral az ML nem egy kifejezett erőművész, de ennek a modellnek nem is ez az igazi erőssége. A tudás a fogyasztásban rejlik a 70 literes tankban rejlő gázolajjal a gyár adatai szerint 1170 km-t tehetünk meg ami kereken 6 literes átlagfogyasztást jelent, ami egy ekkora autótól nagyon jó eredménynek számít. A modellfrissítéssel sok minden megváltozott, egy dolog viszont szerencsére nem változott meg és ez az átlagnál kisebb fordulókör, ami mindig is a Mercedes egyik védjegye volt. Az ML esetében ez 11.8 méter. A beltérben az elegancia és a funkcionalitás mindenek felett áll. A minőségre és a felhasznált anyagokra nem lehet panasz. Az utastér tágas és a panoráma tető mégy nagyobbá teszi a teret de az ülések kiképzése miatt eléggé hangsúlyosan négy személyesnek alkották ezt meg. A bent ülök biztonságáért a temérdek légzsák a távolságtartós tempomat ami akár önálló fékezésre is képes Pre-Safe elektronikával van kiegészítve, az adaptív fényszórórendszer, a gyalogosfelismerős éjjellátó hőkamera, a táblafelismerő, aktív sávtartó segítheti rendszer felel. Elég nehéz mindent elmondani az új ML-ről, mert a széria és rendelhető tartozékok listája és az autó tudása szinte végtelen. Az biztos hogy ha valakinek nem a teljesítmény a legfontosabb hanem a gazdaságosság akkor a 250Cdi BlueTEC a legjobb döntés. További cikkek Kényelmes útitárs - Fiat Freemont Születésnapos - Toyota Land Cruiser VX Executive 60th Edition Robosztus - Ford Ranger 2.2 4x4 Limited Kulcsszavak:
|
|
|||||
|
||||||
Takarékoskodik helyettünk - Peugeot 208 e-HDi |
||
2012. november 20.
Az eHDi motornak köszönhetően a Peugeot 208-as típusa jelentős üzemanyag megtakarításra képes, és akkor még nem beszéltünk az utastér kényelméről.
|
Az autó eleje a márka új, karizmatikus arcvonásait mutatja. Macskaszerű jellege modernebb, gazdagabb és kifinomultabb lett, különösképp a fénydiódás nappali világítás jóvoltából, amely éjjel-nappal kiemeli a fényszórót. Hasonló gondot fordítottak a többi részre, például a ködlámpák környezetére is. A hűtőmaszk csak úgy lebeg! Mintha csak különvált volna a karosszériától, és repülne a levegőben, a precízen megformált krómkeret előtt. Belsejében technikás háló vagy krómlécek erősítik a vonalak modernségét és határozottságát. Ez az eredeti design sikeresen fejezi ki a környezeti hatékonyságot: az optimális méretű légbeömlő optimális fogyasztást sejtet. Az egész orr erős és eleven, átgondolt és modern, vidám, természetes és kifinomult. A újragondolt műszerek és kezelőszervek korábban elképzelhetetlen lehetőséget nyújtottak a formatervezőknek. A műszerfal stílusvonalai lebegők és grafikusak. Mindenütt megnyilvánul a minőségi hatás. Nem szorult háttérbe a mindennapi célszerűség sem, sok az ügyes rakodóhely, például egy mély tálca a váltókar előtt, ahová italt lehet tenni, vagy a külön hely az okos telefonnak, és ott vannak a tágas ajtózsebek is. Megint valami, amelyben nem egyszerűen fejlődött a 208, hanem szakítva a megszokottal újfajta ergonómiát kínál, természetszerűen könnyed és precíz autóvezetést, meghittebb viszonyt a kocsival, azt az érzést, hogy összeforrtunk vele. Az 508-cal és a 308-cal bevezetett innovatív e-HDi technikát, új generációs Stop & Startot a 208 népszerűsíti. Alapja a HDi Euro 5 dízelmotor és a Stop & Start funkciót ellátó önindító-generátor kombinációja. Tesztautónk dízelmotorja 92 lóerős ami remekül mozgatja az autót. Rugalmas, halk, dízelhez mérten finoman jár, gyorsan lehet vele utazni, amihez a jó üléshelyzet és a kényelmes ülések is hozzájárulnak. Az 1,6 HDi eleve olyan keveset fogyaszt, hogy egyáltalán nem törtük magunkat a takarékoskodással. A kiskategória talán legjobb dízelmotorja ezúttal is parádézott, az 5 literes tesztátlag alapján helyettünk is spórolt. Kulcsszavak: hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Nem is olyan kicsi - Fiat 500L 1.3 d |
||
2012. november 20.
Régi bevált mondás, hogy régi bevált csapaton ne változtass.
|
Ehhez tartotta magát a Fiat gyár, amikor piacra dobta az 500L változatát. A Fiat újra előrukkolt egy 500-asnak hívott kisautóval, vagy hívhatnánk egyterűnek esetleg kombinak is. Persze ez már nem is olyan kicsi, mint a névből gondolnánk. A Topolinó megjelenése óta, ami talán már 70 éve is lehetett az 500-as név hallatán mindenkinek valami kicsi és aranyos jut az eszébe. Persze Einstein óta minden relatív, 4147 mm-es hosszával akkor melyik kategóriába is tartozhat? és mivel a világunkban csak a változás állandó, nem maradhat le kedvenc kisautónk sem a megújulásról. Négy éve megjelent elődjéhez is csak épphogy hasonlít. öt felnőtt részére is elegendő hely van. A fejtérből is csupán az opciósan kérhető panorámatető vehet el pár centit. Csomagtere alapból 343 liter ez növelhető a hátsó üléssor előrébb csúsztatásával is, viszont lehajtott állapotban 1310 literre növekszik. A belső terét fiatalos színek jellemzik, kényelmesen magas üléseiből egy designos jó fogású kormányt markolhatunk. A levegő a hangsúlyos szellőző rácsokon keresztül jöhet az autóba. A kilátást dupla A oszlop zavarhatja, ami megszokás kérdése. A fiatalos lendületet tovább erősíti a BEATS Hifi bluetooth-al és 5’’ os kijelzővel. 1.3 –as Multijet motorja ideális választás az autóhoz. A 85 Lóerős diesel jól húz, 200 Nm-es nyomatéka elegendő egy jó gyorsításhoz. A lovakat egy 6 sebességes váltón keresztül juttatjuk az útra. Futóműve illetve rugózása nem túl feszes tehát jól illik a magyar utakhoz. Nem tartozik a nagy étvágyú autók közé beéri 100-on 4.2 literrel. Kulcsszavak: hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Erős és magabiztos – Kia Optima 2.0 CVVT LX |
||
2012. november 20.
A Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják.
|
A Kia Optima a gyár egyik leg elegánsabb típusa. Kivitele, és műszaki megoldásai az erőt, a magabiztosságot sugallják. A Kia is mint a platform társ, a Hyundai is az elmúlt években bizonyította, hogy az Európai piac egyik komolyan meghatározó szereplője lett. Számunkra ez azért is fontos, mert a Kia Frankfurti dizájnstúdiójában dolgozó magyar Kovács Miklósnak és csapatának ebben a sikerben igen nagy szerepe van. A most bemutatásra kerülő Kia Optimát, ami a korábbi Magentist hivatott leváltani, is Kovács Miklós és csapata tervezte. Az Optima formája, ha nem lenne rajta a Kia embléma, akkor szinte bármelyik márka típusa lehetne. Szemből jellegzetes a Kia arculatát tükröző hűtőrács, a húzott lámpák, a lökhárítóban elhelyezett ledes nappali fény és a ködlámpák. Oldalról kissé kupés a forma, az első sárvédőn elhelyezett légbeömlők csak optikai céllal kerültek oda. A hátsó lámpák sajnos nem ledesek. Motorikusan egy 1999 ccm-es 165 lóerős és 195 nm nyomatékkal rendelkező 4 hengeres 16 szelepes benzines erőforrást találunk. A 165 lóerőt 6500 fordult/percnél míg a 195 nm nyomatékot 4800 fordulat/percnél adja le. Lehetőségünk van az autót egy úgynevezett ECO módban használnunk. Ilyenkor a gázpedál reakció megváltozik, elvileg ettől takarékosabb lesz az autó. Az általunk mért átlagfogyasztás 7.2 liter volt. A váltó egy 6 sebességes kézi kapcsolású szerkezet. A váltókar pontos, de egy kicsit hosszú úton jár. A futóműve egy kategóriával feljebb helyezi az Optimát. Kényelmes és kellően stabil. A fékek elől és hátul is tárcsafékek. A kormányzás pontos és a 10.9 méteres fordulókőr az autó méreteihez képes igen csak jó. Beülve kellemes meglepetés fogad bennünket. A műszerek három króm kerettel ellátott csőben foglalnak helyet. A műszerfal egyébként rendezett, de a multifunkciós kormány első ránézésre egy gombrengetegnek tűnik. Az ülések kényelmesek a felhasznált kárpitok kellemes és jó tapintásúak. A vezető oldali ajtóról vezérelhetjük a 4 elektromos ablakemelőt, a motorosan állítható és becsukható tükröket és innen nyithatjuk a csomagtér ajtót és a tanksapkát is. Alapfelszereltségben is igen gazdag az extrák listája 6 légzsák, ESP, kormányról vezérelhető, bluetooth kihangosító, USB-csatlakozós, MP3-játszós CD-rádió, kétzónás automata légkondicionáló és távirányítós, induláskor automatikusan reteszelő központi zár. A csomagtartó 505 literes ami nem a legnagyobb méret a kategóriájában, de azért nem is olyan rossz. A Kia szinte napról napra jobb lesz. árban azért talán már nem a legolcsóbb, de az egyedülálló 7év vagy 150000 kilométer garancia is a legjobb partner a siker felé vezető úton. Kulcsszavak: hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Népszerű cabrio - Mazda MX-5 |
||
2012. november 04.
Egy autó, ami az évtizedek során semmit sem vesztett a népszerűségéből.
|
Kipróbáltuk a Mazda MX-5 harmadik generációs egyedi kivitelű modelljét. A Roadster nem hozott szégyent elődeire, ízig vérig sportautó. Beleülve megszűnik körülöttünk a világ. Elsőre szembesülünk a hatalmasra nyíló ajtókkal, hogy „könnyen” ki tudjunk szállni az autóból. Ami nem is olyan egyszerű, hisz pár centiméterre ülünk az aszfalttól. Beülve a Havanna bőr sportülésekbe, egyből rájövünk, hogy ez nem egy játékszer. Az ülés kényelmes és kiváló tartást biztosít, ráadásul fűthető is. A Takumi felszereléshez kaptunk még az alumínium sportpedálokat is. A kormány klasszikus három küllős melyet bőrrel vontak be, az ajtókárpit is Havanna bőr borítást kapott. A műszeregységek jól áttekinthetőek, még egy olajnyomás mérő is helyet kapott a kilométeróra és a fordulatszámmérő között. Az MX-5 nyitott tetővel a leg élvezetesebb, a vászont egyszerűen, egy retesz oldásával el tudjuk tüntetni az ülések mögé. A zenéről egy érintő képernyős, navis HiFi gondoskodik. A TomTom érintőképernyős navigáció rendelkezik AUX, USB és iPod csatlakozási lehetőséggel. Viszonylag sok tároló rekeszt alakítottak ki az utastérben, van egy középen a két ülés között ez zárható is, de az ülések mögött is találunk egy-egy kis rekeszt. 150 literes csomagtartójába két személy csomagja bőven elfér. A kulcsot elfordítva tapasztaljuk meg az igazi élvezetet, kellemesen duruzsolni kezd a 1.8 literes soros 4 hengeres motor a dupla kipufogón. Az erőforrás 126 lóerős, mely 6500 fordulatszámon áll rendelkezésünkre. 167 Nm nyomatékot egy ötfokozatú manuális váltón keresztül jut a hátsó kerekekhez. A váltó nagyon pontos, rövid úton jár. Menet stabilizátor és kipörgés gátló tartja kordában a hátsó kerekekre zúduló nyomatékot, mely egy mozdulattal kikapcsolható. Az úton tartást a speciális felszereltséghez járó 17”-os acélszürke könnyűfém felnire szerelt 205/45-ös gumik biztosítják. összességében az MX-5 egy igazi élményautó, kiváló minőségű hifivel, vászontetővel, erős motorral és nem utolsó sorban hátsókerék hajtással. Kulcsszavak: hírek, tesztek
|
|
|||||
|
||||||
Találatok száma: 234 | Megjelenítve: 181 - 190 |